No trošku mi to připomíná převod na jiné firmy, když je problém…
Pokud by se někdo ptal, proč se tím zabývat…tak o svém nepříteli musíte mít přeci informace, pak vás těžko překvapí.
Sysop
To neni domnenka, to je fakt. Cemper ma problem, ze jeho kumpani jsou vlaceni zalobami a tak si potreboval zahrat na Fenixe. Ono je potreba byt dusledny stejne, jako on a slapat mu na paty, vcetne vlaceni po soudech. Jedine tak ho ten ultralevicacky sport omrzi.
On to Cemper vysvětluje – zřejmě v návaznosti, na článek toho blbce z Kosy, dle kterého měl (Cemper, ne ten blbec) zbankrotovat.
Jinak manipulatori.cz je takový pěkný nomen omen a spíš, než factchecking to na mě působí jako clickbaitový bulvár. Ale to je zřejmě záměr.
Sysop
Vlk se az tak nezmylil, Cemper skutecne jednu svoji „firmu“ poslal do kytek, protoze jeho spolecnik je tahanej po soudech. Nicmene Cemperova myslenka qete dal, jen, holt, v jine „firme“. Takze ano, Cemperova firma je bankrot a ano, server manipulatora jede dal.
Nepředpokládal jsem, že by něco jako Vlk dokázalo vidět rozdíl mezi bankrotem a společností v likvidaci (co do možných příčin), ale asi mu to někdo vysvětlil, protože se omluvil: https://dfens-cz.com/i-mistr-tesar-se-nekdy-utne/?show=comments#comment-372979.
Předpokládal bych, že to dokáže většina osazenstva tady. nebo mi něco uniklo a nějaká Cemperova firma opravdu zbankrotovala? Pak mea culpa.
RK
Když se podívám na: https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/08/29/flash-inkvizitor-cemper-zbankrotoval/
Tak, co píše Cemper:
„Důvod je například ten, že spolek zakládal se mnou ještě Ondřej Fér a Petr Nutil, kteří v projektu už léta nepůsobí.“
A není to ten samý Petr Nutil, který je uveden jako zakladatel Faktické info z.s.? A tento spolek má v podstatě obdobnou náplň? Tak když už tam nepůsobí, tak proč nezrušil i tento spolek?
„Každý si samozřejmě může dohledat, že vydavatelem webu je Faktické info z.s.“
Když se podívate do archivu stránek, tak min. do 10.8.2023 to byl spolek Manipulátoři.cz z.s.
No a tento spolek měl také vedlejší hospodářskou činnost, vymazáno 2. srpna 2023, takže je nutné na něj pohlížet také jako na podnikající subjekt se všemi náležitostmi… Co třeba účetní uzávěrka?
Ano o „bankrotu“ bych úplně nemluvil.
RK: vždyť to tam píše (pravdivost nehodnotím): vzhledem k tomu, že už se z toho stalo one man show, tak prostě nechce sám táhnout dva spolky.
Jakou účetní závěrku myslíte – tu za 2023? No, tak počkejte do dubna, když tam nebude, tak ho nabonzujte.
RK
No tak jsem myslel uzávěrky/rozvahy od r. 2019, kdy si spolek nechal zapsat živnosti…
Zbytek jsou výmluvy 5-letého dítěte. Äno, ten spolek, který byl uveden jako vydavatel zrušíte a převedete na jiný. A ještě v tom „novém“ spolku máte opět člověka, který dle sdělení Cempera už v projektu léta nepůsobí.
A co znamená „táhnout dva spolky“?
PIF
Pokud by ses na Kosu podíval druhý den, tak ten “blbec” dal ke článku Flash, kde si nasypal popel na hlavu.
Navíc nevím, proč máš Vlka za blba. Nachází zajímavé články a protahuje překladačem. Občas přihodí vlastní názor. Zejména o výročí 31.srpna mě zaujal. :)
Tak v téhle aférce si nakakali za límeček snad všichni. Povinně zvednout to musel jak Okamura, tak protihráči. Kdo mohl čekat, že složenka je pravá, jen se týká celé kindergarten za několik metrů.
Sysop
Okamura si v prvnim kole nenasral, prohlasil proste (a to ma pravdu), ze o nekoho se nas stat postarat umi. Nasral si az v kole druhem, kde chtel vsechno, jako obvykle, hodit na nekoho jineho.
Ale no tak. Asi není potřeba se přít o tom, jak to bylo myšleno a jak to mělo vyznít – tedy o koho se stát „umí postarat“. Ono tady jako dost bacha – cílit univerzálně na všechny socdávkaře by vzhledem k jeho elektorátu nemuselo být úplně racionální.
Sysop
Neni podstatne, co si myslel, ani co si myslime my. Podstatne je, co napsal. Nerad bych se dozil toho, ze budu odsouzen za to, co si myslim, ackoli jsem to nerekl. Samozrejme vubec nepochybuju, co si myslel :-)
shane
Okamura počítá s tím, že jeho elektorát je blbej a nedojde mu, že by taky moh nasrat do bot sám sobě. Naštěstí pro p. Tomia jsou jeho voliči schopný závidět i rakovinu a typická bílá socka se cití být nadřazena cikánům, ačkoliv je od nich jinak prakticky k nerozeznání.
ModrýKlokan
@ shena
A není to politicky netaktický, takto veřejně publikovat citlivý interní informace o sobě a svým blízkým okolí?
shane
Okamura to tradičně hrál na závistivý a rasistický socky. Stát se pěstounem může skoro každej a bílý socky se taky dávek neštítěj.
Rozdíl je většinou akorát v tom, že bílý socky jsou blbý a líný nechat si poradit, zatímco černý socky jsou sice taky blbý a líný, ale nechaj si poradit a nejsou natolik líný, aby nezvedli prdel a nešli si ten papír někam vysedět.
Sysop
Jiste, to je presne vystizeno. Myslim si, ze Okamura vubec netusil, o co jde, asi ani nemel paru, ze jde o nejake pestounstvi, ale brnklo to na jeho strunu tak, ze spustil harmonicky akord.
Ale udelal to zpocatku chytre, ne jako Sladek.
Posral to az v prubehu.
shane
Jako ostatně vždycky. Není tak chytrej, jak si myslí. Okamura je to, co ti přijde domů, když si na Wishi objednáš Babiše.
shifty
xD
Integrale
Tak moment, to zase prrrr!
Bílý socky by si poradit asi i klidně nechaly, kdyby taky měly placenýho agenta na každým úřadě práce, který nedělá nic jinýho, než celý dny ponouká, jak přijít k penězům na úkor ostatních. Romové tyto poradce, placené námi všemi, samozřejmě mají již od doby Mlynářovy.
Takže Vámi uvedené obviňování bílých socek, které jsou zaměstnanci úřadu odkazovány na „zjistěte si to v zákoně“, je v tomto ohledu v souladu s ověřitelnou skutečností. Prokazatelně se jedná o rasismus. O tom není sporu.
A navíc si nemyslím, že Okamuru volí jen příjemci sociálních dávek (skoro bych se vsadil, že těch bude naopak v jeho voličské základě nejméně, ale to je jen můj názor). Okamura šoféruje JEDINOU parlamentní stranu, která sype písek do soukolí eurosocialismu. A to je kurva důležitá činnost! Nic není v dnešní době tak důležité, jako sypání písku do Brusele. Nic!!!
Takže já bych doporučoval se nad Okamurovy řeči povznést a méně ohrnovat nad Okamurou a jeho voliči nos a více myslet, více myslet a více myslet.
CJK
Nekde jsem cetl, ze SPD voli ti blbi a pak ti nadprumerne chytri, kazdy z trosku jinych duvodu. Ti prumerni se citi byt lepsimi a uvedomele a nadsene voli to, co tam dnes sedi. Mozna na tom neco bude…
corona
CJK:
„…kazdy z trosku jinych duvodu.“
– – –
Takových případů znám dost. V komunálních volbách mám třeba ODS, TOP+NK, SPD. Co tam asi můžu hodit, když ten první je notorický obdivovatel Fialy, za ty druhé student politologie a primitivní kariérista bez znalostí čehokoliv, za tu poslední pak bývalý stavbyvedoucí.
.
deacon
Okamura dlouhodobe hraje vybornou taktiku. Je v opozici a snazi se prosazovat svuj program, ktery nema sanci prosadit, protoze k tomu pristupuje znacne naivne. I kdyby o nektery z jeho bodu nekdo jiny stal, tak Okamura svoje navrhy resi amatersky, takze to pak spadne na tom, ze to precte nekdo, kdo tomu rozumi a protoci oci. A Okamura na svych bodech docela pevne trva a diky tomu je nemozne se domluvit na kompromisu. Avsak diky tomuto je SPD dlouhodobe nejlepsi stranou ve snaze prosazovani volebnich slibu. To nejhorsi, co by se SPD mohlo stat, je realna sance na vladnuti. Obcas mi prijde, ze se Okamura do jiste miry sabotuje a sere si do vlastniho hnizda umyslne, aby nedoslo k tomu, ze by snad vladl a realne musel opravdu zacit resit vladnuti a sve sliby, ktere jsou casto nerealne. Ale osobne si myslim, ze to je z me strany prehnane a Okamura tak chytry neni, ale fakt nevim, mozna je.
Kazdopadne SPD dlouhodobe vychazi jako velmi „rozumna“ strana. Alespon na povrchu, venuje se svym volebnim slibum, snazi se o jejich naplneni akorat vsichni okolo ni jsou zli a osklivi. A protoze dost volicu se nediva pod povrch(a to plati nejen o volicich SPD, viz volici aktualnich vladnoucich stran utesujicich se tim, ze aspon tam neni Bures), tak mu vychazi solidni preference a z toho mu vychazi slusny prijem.
Okamura hraje dlouhodobou hru na to, ze bude dostavat prachy za kresla, nebude muset realne moc delat. Je to hrdina! :)
Sysop
Nevim, kam patrim ja, ale Ukradburu jsem volil, protoze jsem nenasel jinou alternativu, ktera je spis pravicova a ktera mela realnou sanci se procpat do snemovny bez vytvareni koaly velke jako klub zahradkaru. Sere mne to velice, ale jestli bude stejna situace i u dalsich voleb, hodim mu to zase. Je to pro mne tah z nouze.
Sysop
Dovolim si jen pripomenout, ze my i Cikani jsme jedna rasa – Indoevropska. Je tezke byt rasistou proti stejne rase, jako je dotycny sam.
jizlivec
Trestní zákoník používá sousloví „skutečná nebo domnělá rasa“…
Podle mě může jít jak o situaci, kdy někdo nesprávně považuje Číňana za černocha, tak také pokud se někdo domnívá, že Cikán nebo Žid je zvláštní rasa…
Mmch. k „podněcování nenávisti“ je odlišná rasa málo – lepší je podsouvat, že někteří jsou jiný nejen živočišný druh, ale snad i rod (=že to vůbec nejsou lidi/genus Homo)…
ModrýKlokan
@ jízlivec, Sysop
Jo, to jsou zajímavý, důležitý a užitečný poznámky pro normální lidi.
Ovšem s případem Shane nijak nepomůžou. Chatbot rasistickej fízl vyvolávající nenávist k domněle vlastní rase. Přišel na svět předčasným domácím porodem, ve skladu vyhořelýho jadernýho paliva v Dukovanech. Jeho matka, ilegální asijská svačinářka, se ho chudáka zřekla. Jeho čtyři uši, hustá srst a vocas, byly i na otrlou manipulantku s vyhořelým uranem příliš.
Integrale
A ještě k těm zásluhám oněch „pěstounů“.
V rómské komunitě je typickým „pěstounem“ prarodič, který se de iure (obvykle nikoli de facto) stará o potomky svých vlastních/nevlastních (nerozlišuje se) potomků, kteří jsou buď ve výkonu trestu, nebo se na něj nějakou trestnou činností připravují.
Hledat v tom cokoli pozitivního je zcela mimo realitu, jde opět zase jen o způsob, jak vytáhnout z nás víc a víc peněz.
Zvláštní je, že tento argument nikdy nikdo nepoužil proti úchylným duhovým rozvracečům heterosexuálních rodin: stát se pěstounem opravdu může skoro každý (kdo splní patřičná, celkem mírná, kritéria) a přesto úchylní duhoví teroristé z důvodů mně zcela neznámých žádají o právo dostat děti na příděl, aniž by se kdokoli z nich stal alespoň na okamžik pěstounem.
Pokud je mi známo, ze všech registrovaných partnerů za dobu existence tohoto institutu si vzali do pěstounské péče dítě přesně dva, slovy DVA registrovaní partneři (shodou okolností žijící ve společné domácnosti). A nejen to, dokonce si vzali do pěstounské péče velmi nemocné a na péči odkázané děti, za což před nimi skutečně smekám. V předchozím odstavci nejsou uvedeni jako výjimka proto, že nejsou úchylnými rozvraceči heterosexuálních rodin, ale jedná se o normální hodné a inteligentní lidi s menšinovou sexuální orientací.
Sysop
Mozna, ze jsme pokrocili a je mozne cerpat slusne davky pro prarodice, coby pestouny. Jinak znam ja osobne dva pripady, kdy Cikane melo v RL za tatinka nejstarsiho muze v klanu, kterej to mel za par. Sirotci prachy nebyly k zahozeni.
ModrýKlokan
@ shena
cit: „…typická bílá socka se cití být nadřazena cikánům, ačkoliv je od nich jinak prakticky k nerozeznání.“
„…zatímco černý socky jsou sice taky blbý a líný,…“
Tak zatím je jistá jen jedna věc. Podle toho jak se tady svěřuješ se svým nitrem, a oblažuješ svět svými blitky v komentářích. Jedinej potvrzenej rasista seš tady ty, fízle. Ví o tom tvůj řídící důstojník?
Panek
Zajímavé je, jak všichni bez dalšího přijali tvrzení, že jde o výplatu dávek za několik měsíců, jako fakt.
Panek
Paní tvrdí, že má v péči 9 dětí. To je 78.732/za měsíc, pokud nemají děti jakýkoliv vyšší stupeň závislosti. Pokud by to bylo 8 dětí OK a jedno se zvýšeným stupněm závislosti, tak to vychází na 96.000/měsíc.
Lukas B.
ono je to všechno právně čisté a není to žádný podvod, ale:
– v rodném listě je v kolonce otec nejstarší příbuzný (zpravidla dědoušek nad hrobem), a tedy rychle nastane sirotčí důchod
– pro pěstounskou péči babičkou nebo sestrou matky (která žije fakticky ve společné domácnosti s matkou) platí úplně stejné podmínky, jako když je v pěstounské péči cizí dítě (nutno na férovku dodat, že náklady na dítě jsou zhruba třetinové než na dítě umístěné v kojeňáku/děcáku).
Lukas B.
pěstounská péče babičkou pak je o level dál než „samoživitelka, otec neznámý“ žijící fakticky a dlouhodobě ve společné domácnosti s biologickým otcem.
když si představím tu rodinu z vesnice v pastoušce po babičce co jim padá na hlavu, on dělá někde na pile a nosí domu zedřenej a vymrzlej usmolenou dvacku, ona za uklízení usoplených deset, a mají tři děti (a babičku na starost jako bonus k tomu), tak se nedivím, že tu kartu vokamůrka ze země zvedne. spíš se divím, proč jen on.
shane
Protože s tímhle nic neuděláš. Dát do zákona „Neplatí pro cikány“ nejde a zaříznout pěstounství není dobrý ani pro ty děti, ani pro státní kasu. A dělat pěstouna zadarmo nikdo neutáhne. A zdaleka ne každej pěstoun je cikán.
Okamura si akorát honí body na závisti a rasismu.
Lukas B.
vlastní dítě je finanční zátěž jak prase, tvrdí se, že do 18 let průměrně necelé dva miliony (jídlo, oblečení, nábytek, metry obydlí, pastelky etc., práci rodiče v to nepočítaje), to je něco pod 10 tisíc měsíčně. pěstounské dítě vyjde nákladově zrovna tak. a občas se vyskytne dítě s problematickou rodinnou anamnézou, které se v pěstounské péči „spraví“, a nádavkem je to levnější a úspěšnější než ústavní péče. tudíž zaříznout pěstounství by byla pitomost. dělat pěstounství „na kšeft“ je docela řehole (pár pěstounů znám, a jakkoli ty cifry na pět-osm dětí vypadají na první pohled pěkně kulatě, tak je to dřina od nevidim do nevidim bez nedělí a dovolených s citovou investicí a nejistým výsledkem).
Sysop
Ty dva mice se ovsem rikaly nekdy pred deseti lety…
Lukas B.
to máte pravdu, to se říkalo před deseti lety. ale záleží, jestli počítáme ty opravdu nezbytné náklady (to jest vyvážená a pestrá strava, ale místo kaviáru filé, místo vysokého roštěnce sekaná), oblečení a boty „ze supermarketů (bez požadavku na tři pruhy nebo fajfku), přiměřeně sport a kroužky (ale čutaná na plácku a tanečky v domu dětí a mládeže, žádný hokej, tenis nebo lyže, o motosportu, golfu a koních nemluvě) a telefon a počítač z druhé ruky, pět dětí v jedné cimře a laciný sídlištní byt nebo ošuntělý barák v prdelákově (a ne každé dítko svůj pokoj ve vile na hanspaulce).
pěstounské děti fakt nežijou v hmotném luxusu.
fatdwi
Lukas B.: ale nemusí žít ani v ošuntělém baráku nebo po pěti v panelákové cimře. Znám jedny, ti mají 7 dětí (4 svoje, 3 v PP) a špatně se určitě nemají. Barák je sice v prdelákově (i když, do velkoměsta 20 minut), ale novostavba s bazénem, co by za to kdejaké nepěstounské dítě dalo. Takže bych to jen upřesnil na „Většina pěstounských dětí fakt nežije v hmotném luxusu“.
Integrale
Tam bych si skoro vsadil, že to bohatství pramení z úplně jiných zdrojů, než z přídavků na pěstounskou péči. Na té fakt nezbohatnete.
fatdwi
Integrale: samozřejmě. Taky to není „FCaaB“ (Foster Care as a Business), ale prostě z nějakých důvodů chtěli pomoct. Nicméně si nemyslím, že většina pěstounů jsou socky, co se FCaaB snaží vyřešit svou neutěšenou životní situaci, takže podobných případů bude určitě víc.
Lukas B.
neměl jsem na mysli z jakého vzorku populace se rekrutují pěstouni *), ale na jaký standard by stačilo mít pěstounství jako byznys.
*)rekrutují se většinou z křesťanů či lidí s křesťanským hodnotovým žebříčkem většinou nižší střední a střední třídy.
shane
To cenový rozpětí bude obrovský. Imho to jídlo a bydlení budou ty míň rozdílný položky. Rozdíl bude hlavně v těch mimoškolních a školních činnostech a i v tom vzdělání. Soukromý školky a školy můžou bejt dost brutální pálky.
Panek
Takže pěstouství je dřina od nevidim do nevidim bez nedělí a dovolených a rodičovství je tedy co?
shane
Taky dřina. Předřečník to nezpochybňuje. Pouze vyjadřuje názor, že pěstounství na kšeft je dost špatnej kšeft.
Lukas B.
předřečník nijak nezpochybňuje pěstounství tak, jak jej mínil duch zákona strašící na hradbách, předřečník zpochybňuje fingované pěstounství babičkou v situaci, kdy matka fakticky žije v téže domácnosti a připadá mu to velmi nefér vůči rodinám, zvláště nízkopříjmovým venkovským, ale přiznává, že neví co s tím.
shane
Nic. Jedině, že nízkopříjmoví najedou na stejnej model. Pokud to mohou legálně využívat ciginy, můžou i gadžové.
Panek
Omyl. Gadžové neprojdou kontroly, respektive se kontroly bojí. A cigošů se zase bojí kontrola.
shane
Nj, pravda je, že nad ciginama už všichni zlomili hůl, včetně sociálky a školství. A „cikánský“ neziskovky to maj akorát jako kšeft a na cikány ve skutečnosti serou. Čest výjimkám.
Nemám moc rád argument, že nejdřív si ta či ona skupina musí udělat pořádek mezi sebou, ale v tomhle případě to platí. Snaha o zlepšení musí vzejít od cikánů. Bílejm už je to u prdele a berou to jako místní folklór.
Sysop
S tim skolstvim to na lamani hole moc nevidim, jen v nasi prdeli jsou tri Cikani na zakladce a kazdej nafasoval svyho „zadaka“. Takze jako xeft dobry.
shane
No jasně, že je to dobrej kšeft. O tom mluvím. Myslíš, že se ten asistent přetrhne, aby se s cikánětem učil a dokopal ho třeba k výučáku? Nebo že když cigina bude chodit do školy třikrát měsíčně, že bude škola nebo sociálka vykazovat nějakou extra aktivitu, aby ho do tý školy dostala? Škola bude ráda že ho nevidí a sociálka se nepřetrhne. Ale zkus to jako bílej.
Lukas B.
on je to fakt kulturní střet a naprostá mentální nekompatibilita.
jedni nemají problém provést scénu jak esmeralda před kolotočem, naříkat, přísahat a poutat pozornost, a druzí ne a hanba by je fackovala.
Hupert
Nevím, co se tu řeší. Stát by měl na děti jak v rodině, tak pěstounům přispívat výhradně úlevou na daních rodičů anebo pěstounů. Žádné dávky, které přispívají jen k tomu, aby se rodily a vyrůstaly hordy nových sociálních závisláků nebo přímo asociálů.
shane
Úleva na daních tě nevytrhne ani jako rodiče dvou dětí, natož pěstouna. Většina lidí nijak ohromný daně neplatí. Zvlášť ti nízkopřijmoví, což je problém právě pěstounů, protože s x dětma se kvalifikovaná, dobře placená práce hledá blbě, a když ji máš, tak se to zase tluče s péčí o děti.
To by to musel daňovej bonus, ale to už vyjde podobně jako ta dávka.
Panek
A jaký rozdíl je třeba u pracovního pohovoru, když řekne mám dvě děti vs. mám v pěstounské péči dvě děti? Je na tom ten pěstoun u zaměstnavatele hůř, líp, nebo stejně?
shane
No právě, žádnej. Co platí pro rodiče, platí pro pěstouny.
ModrýKlokan
@ shane
cit.:
„Nic. Jedině, že nízkopříjmoví najedou na stejnej model. Pokud to mohou legálně využívat ciginy, můžou i gadžové.“
Zdar fízle, vidím, že jsi stále ta samá prolhaná svině. A navíc tě fakt baví vysírat ostatní.
shane
Jo, je to tak. Ta cena je teda dost diskutabilní, může být o dost víc i o dost míň, záleží na spoustě faktorů. Když na haranty sereš a vyrazíš je z domu hned po vyučení, tak to vyjde vcelku levně, když se jim věnuješ, platíš jim školy, kroužky, sporty, cestuješ s nima a máš je na krku do promoce, je to raketa. A pokud jsou nějak chronicky nemocný nebo postižený…
Panek
Dědoušek nad hrobem je finta, která už se nepoužívá. Ono, aby byl nárok na sirotčí důchod, musí mít „otec“ přiznaný starobní důchod, nebo platit soc. pojištění ze svého příjmu. A takoví starouškové už jaksi došli. To totiž byli ti, co za bolševika chodili do práce. Teď už nejsou. Ale zažil jsem jednoho, který měl na sebe 14 dětí a bylo mu 81. Poslední se mu narodilo v jeho 79.
Teď frčí pěstounská péče. Plodnice snášející nové potomky otce neuvedou (záměrně), pak to vezmou přes nápravné zařízení, nebo léčebnu a o dítě začne „pečovat“ příbuzná (většinou babča), která na něj bere 1,8 násobek životního minima, je-li zdravý. Pokud má rodina štěstí a potomek má papíry, třeba na FAS nebo ADHD, tak berou 5,5 násobek.
Lukas B.
nejsem odborníkem na dávky a důchody, nicméně žiji v přesvědčení, že pro dědouška nad hrobem kromě starobního postačí i invalidní důchod.
Panek
Žijete v omylu. Invalidní nelze souběžně se starobním. A psát to na někoho, kdo má invalidní důchod může znamenat, že se „deklarovaný rodič“ dožije dospělosti dítěte.
Lukas B.
strejda gůgl mi říká tohle:
sirotčí důchod se přiznává, pokud rodič (osvojitel):
pobíral/a starobní důchod nebo
pobíral/a invalidní důchod nebo
ke dni smrti splnil/a podmínku potřebné doby pojištění pro nárok na invalidní důchod nebo
ke dni smrti splnil/a podmínky nároku na starobní důchod (tj. dosáhl/a stanoveného věku a získal/a potřebnou dobu pojištění) anebo
zemřel/a následkem pracovního úrazu (v tomto případě není vyžadováno získání potřebné doby pojištění).
čili takový invalida nad hrobem je optimální adept na paternitu. už proto, že při práci a s ní spojeném pravidelném denním a týdenním režimu se stárne jaksi pomaleji než při vzduchoprázdnu a člověk který nikdy nepracoval a jen posedával a kouřil bývá s pětapadesáti zhuntovaný víc než horník.
shane
Finta je v tom, že abys dostal STAROBNÍ důchod, musíš mit odpracován a započítán určitý počet let, v současnosti 35. Pokud je nemáš, nedostaneš starobní důchod, ale nějakou jinou sociální dávku. De facto je to jedno, de iure je to rozdíl dost podstatný.
shane
A i na ten invalidní důchod je třeba mít odpracováno. U osob nad 38 let musí mít odmakáno min. 10 let za posledních 20 let. Což je u cikánů velký problém. Doba cikánských invalidních důchodců už skončila. Teď jedou v sociálních dávkách
když se invalidita stihne do dvacítky, tak stačí jeden den v montovně kde to „nabírají vidlema“ a nechtějí než čistý rejstřík. a zdaleka ne každý kdo nepracuje je čorkař a trestanec.
shane
To jo. Ale na něj zase těžko dostaneš sirotčí důchod, je moc mladej. Navíc riskuje, že mu to nějakej přezkum sebere, nebo překlasifikuje. Navíc neni jednoduchý ten důchod dostat, pokud nemá nejakej zjistelnej defekt. Takový to „bolej mě záda“ už dávno neplatí.
Navíc je to almužna.
Invaliďák měl smysl za komoušů, aby veksláci a různý kšeftaři nemuseli do fabriky, měli čas na kšefty a nemuseli se bát kriminálu za příživu. Po revoluci už to dost ztratilo význam.
Panek
shane to popsal přesně. Prostě, když má dnes cigin invalidní důchod, tak ho čeká relativně dost let života. Děti na něj napsané by se tak dožily dospělosti a sirotčí důchod by je minul.
Navíc matika. Pěstounská péče se vyplácí hned (takže 18 let + 1 měsíc), ale sirotčí až po smrti „rodiče“. Mimochodem KDU-ČSL tlačila kdysi i to, aby nárok na sirotčí důchod byl přiznán i po smrti pěstouna. Naštěstí: Pokud je dítě v pěstounské péči, nárok na sirotčí důchod mu úmrtím pěstouna nevzniká. Pravidla pro výpočet sirotčího důchodu nedoznala v roce 2023 výrazných změn.
Panek
Invalidní důchodce 3. stupně nemá povinnost platit minimální zdrav. a soc. pojištění, což je super. Nejčastější důchod těchto lidí je psychiatrická diagnóza (alkoholismus, toxikomanie, křížové závislosti).
Integrale
To je ale možné, protože výplaty dávek Fialová vláda posílá opožděně i o několi měsíců a někdy je dopláceno více dávek dohromady.
S tím souvisí i podivné tvrzení autora článku, že dávky dostávají lidé, kteří je prokazatelně nepotřebují. Otočil bych to: ti lidé ty dávky skutečně životně nutně potřebují, ale protože Fialové vládě jsou nějaký lidi totálně u prdele, musí se tito potřební stávat obětí lichvářů, neb i po několikeré úpravě exekučního řádu, za něj vděčíme skutečně výjimečným osobnostem jako Paroubek a Němec (kteří nyní chtějí spolu se Zemanem spojovat levici, aniž by potřehli, že levice se v celé Eu už dávno spojila v Bruseli), je stále kšeft s chudobou zejména pro vybraná prasata z Prahe, Přerova a Brna kurevsky dobrý byznys bez jakéhokoli rizika (Vrána a ni Podkonický fakt neseděj a pravděpodobně už sedět nepůjde nikdo z týhle vypečený bandy prasat – a pak, že ČR kdy byla právním státem; jo, možná tak naposledy někdy za Klause…).
Chvíli jsem měla radost, že jde Cemper do cempere. Bohužel.
Vydavatelem již není Vydavatelem webu je spolek Manipulátoři.cz z.s.
https://web.archive.org/web/20230810142733/https://manipulatori.cz/ (stav k 10.8.2023)
Ale:
Vydavatelem webu je spolek Faktické Info z.s.
Co je to za spolek:
https://or.justice.cz/ias/ui/rejstrik-firma.vysledky?subjektId=1132793&typ=UPLNY
No opět Jan Cemper.
A kdo s ním založil tento nástupnický spolek:
Blanka Morávková,Táboritů č.p. 2224/6,PSČ:434 Ol
Petr Nutil,Růžováč.p. 2144, Nymburk,PSČ:288 02
Jedná se o veřejně dostupné údaje, tak není důvod mazat.
(https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=68167263&subjektId=1132793&spis=1271856)
Toto je také zajímavé. Spolek manipulátoři.cz měl na konci již jen jednoho člena:
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-detail?dokument=77985503&subjektId=1039278&spis=1158781
No trošku mi to připomíná převod na jiné firmy, když je problém…
Pokud by se někdo ptal, proč se tím zabývat…tak o svém nepříteli musíte mít přeci informace, pak vás těžko překvapí.
To neni domnenka, to je fakt. Cemper ma problem, ze jeho kumpani jsou vlaceni zalobami a tak si potreboval zahrat na Fenixe. Ono je potreba byt dusledny stejne, jako on a slapat mu na paty, vcetne vlaceni po soudech. Jedine tak ho ten ultralevicacky sport omrzi.
On to Cemper vysvětluje – zřejmě v návaznosti, na článek toho blbce z Kosy, dle kterého měl (Cemper, ne ten blbec) zbankrotovat.
Jinak manipulatori.cz je takový pěkný nomen omen a spíš, než factchecking to na mě působí jako clickbaitový bulvár. Ale to je zřejmě záměr.
Vlk se az tak nezmylil, Cemper skutecne jednu svoji „firmu“ poslal do kytek, protoze jeho spolecnik je tahanej po soudech. Nicmene Cemperova myslenka qete dal, jen, holt, v jine „firme“. Takze ano, Cemperova firma je bankrot a ano, server manipulatora jede dal.
Nepředpokládal jsem, že by něco jako Vlk dokázalo vidět rozdíl mezi bankrotem a společností v likvidaci (co do možných příčin), ale asi mu to někdo vysvětlil, protože se omluvil: https://dfens-cz.com/i-mistr-tesar-se-nekdy-utne/?show=comments#comment-372979.
Předpokládal bych, že to dokáže většina osazenstva tady. nebo mi něco uniklo a nějaká Cemperova firma opravdu zbankrotovala? Pak mea culpa.
Když se podívám na:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/08/29/flash-inkvizitor-cemper-zbankrotoval/
Tak, co píše Cemper:
„Důvod je například ten, že spolek zakládal se mnou ještě Ondřej Fér a Petr Nutil, kteří v projektu už léta nepůsobí.“
A není to ten samý Petr Nutil, který je uveden jako zakladatel Faktické info z.s.? A tento spolek má v podstatě obdobnou náplň? Tak když už tam nepůsobí, tak proč nezrušil i tento spolek?
„Každý si samozřejmě může dohledat, že vydavatelem webu je Faktické info z.s.“
Když se podívate do archivu stránek, tak min. do 10.8.2023 to byl spolek Manipulátoři.cz z.s.
No a tento spolek měl také vedlejší hospodářskou činnost, vymazáno 2. srpna 2023, takže je nutné na něj pohlížet také jako na podnikající subjekt se všemi náležitostmi… Co třeba účetní uzávěrka?
Ano o „bankrotu“ bych úplně nemluvil.
RK: vždyť to tam píše (pravdivost nehodnotím): vzhledem k tomu, že už se z toho stalo one man show, tak prostě nechce sám táhnout dva spolky.
Jakou účetní závěrku myslíte – tu za 2023? No, tak počkejte do dubna, když tam nebude, tak ho nabonzujte.
No tak jsem myslel uzávěrky/rozvahy od r. 2019, kdy si spolek nechal zapsat živnosti…
Zbytek jsou výmluvy 5-letého dítěte. Äno, ten spolek, který byl uveden jako vydavatel zrušíte a převedete na jiný. A ještě v tom „novém“ spolku máte opět člověka, který dle sdělení Cempera už v projektu léta nepůsobí.
A co znamená „táhnout dva spolky“?
Pokud by ses na Kosu podíval druhý den, tak ten “blbec” dal ke článku Flash, kde si nasypal popel na hlavu.
Navíc nevím, proč máš Vlka za blba. Nachází zajímavé články a protahuje překladačem. Občas přihodí vlastní názor. Zejména o výročí 31.srpna mě zaujal. :)
Tak v téhle aférce si nakakali za límeček snad všichni. Povinně zvednout to musel jak Okamura, tak protihráči. Kdo mohl čekat, že složenka je pravá, jen se týká celé kindergarten za několik metrů.
Okamura si v prvnim kole nenasral, prohlasil proste (a to ma pravdu), ze o nekoho se nas stat postarat umi. Nasral si az v kole druhem, kde chtel vsechno, jako obvykle, hodit na nekoho jineho.
Ale no tak. Asi není potřeba se přít o tom, jak to bylo myšleno a jak to mělo vyznít – tedy o koho se stát „umí postarat“. Ono tady jako dost bacha – cílit univerzálně na všechny socdávkaře by vzhledem k jeho elektorátu nemuselo být úplně racionální.
Neni podstatne, co si myslel, ani co si myslime my. Podstatne je, co napsal. Nerad bych se dozil toho, ze budu odsouzen za to, co si myslim, ackoli jsem to nerekl. Samozrejme vubec nepochybuju, co si myslel :-)
Okamura počítá s tím, že jeho elektorát je blbej a nedojde mu, že by taky moh nasrat do bot sám sobě. Naštěstí pro p. Tomia jsou jeho voliči schopný závidět i rakovinu a typická bílá socka se cití být nadřazena cikánům, ačkoliv je od nich jinak prakticky k nerozeznání.
@ shena
A není to politicky netaktický, takto veřejně publikovat citlivý interní informace o sobě a svým blízkým okolí?
Okamura to tradičně hrál na závistivý a rasistický socky. Stát se pěstounem může skoro každej a bílý socky se taky dávek neštítěj.
Rozdíl je většinou akorát v tom, že bílý socky jsou blbý a líný nechat si poradit, zatímco černý socky jsou sice taky blbý a líný, ale nechaj si poradit a nejsou natolik líný, aby nezvedli prdel a nešli si ten papír někam vysedět.
Jiste, to je presne vystizeno. Myslim si, ze Okamura vubec netusil, o co jde, asi ani nemel paru, ze jde o nejake pestounstvi, ale brnklo to na jeho strunu tak, ze spustil harmonicky akord.
Ale udelal to zpocatku chytre, ne jako Sladek.
Posral to az v prubehu.
Jako ostatně vždycky. Není tak chytrej, jak si myslí. Okamura je to, co ti přijde domů, když si na Wishi objednáš Babiše.
xD
Tak moment, to zase prrrr!
Bílý socky by si poradit asi i klidně nechaly, kdyby taky měly placenýho agenta na každým úřadě práce, který nedělá nic jinýho, než celý dny ponouká, jak přijít k penězům na úkor ostatních. Romové tyto poradce, placené námi všemi, samozřejmě mají již od doby Mlynářovy.
Takže Vámi uvedené obviňování bílých socek, které jsou zaměstnanci úřadu odkazovány na „zjistěte si to v zákoně“, je v tomto ohledu v souladu s ověřitelnou skutečností. Prokazatelně se jedná o rasismus. O tom není sporu.
A navíc si nemyslím, že Okamuru volí jen příjemci sociálních dávek (skoro bych se vsadil, že těch bude naopak v jeho voličské základě nejméně, ale to je jen můj názor). Okamura šoféruje JEDINOU parlamentní stranu, která sype písek do soukolí eurosocialismu. A to je kurva důležitá činnost! Nic není v dnešní době tak důležité, jako sypání písku do Brusele. Nic!!!
Takže já bych doporučoval se nad Okamurovy řeči povznést a méně ohrnovat nad Okamurou a jeho voliči nos a více myslet, více myslet a více myslet.
Nekde jsem cetl, ze SPD voli ti blbi a pak ti nadprumerne chytri, kazdy z trosku jinych duvodu. Ti prumerni se citi byt lepsimi a uvedomele a nadsene voli to, co tam dnes sedi. Mozna na tom neco bude…
CJK:
„…kazdy z trosku jinych duvodu.“
– – –
Takových případů znám dost. V komunálních volbách mám třeba ODS, TOP+NK, SPD. Co tam asi můžu hodit, když ten první je notorický obdivovatel Fialy, za ty druhé student politologie a primitivní kariérista bez znalostí čehokoliv, za tu poslední pak bývalý stavbyvedoucí.
.
Okamura dlouhodobe hraje vybornou taktiku. Je v opozici a snazi se prosazovat svuj program, ktery nema sanci prosadit, protoze k tomu pristupuje znacne naivne. I kdyby o nektery z jeho bodu nekdo jiny stal, tak Okamura svoje navrhy resi amatersky, takze to pak spadne na tom, ze to precte nekdo, kdo tomu rozumi a protoci oci. A Okamura na svych bodech docela pevne trva a diky tomu je nemozne se domluvit na kompromisu. Avsak diky tomuto je SPD dlouhodobe nejlepsi stranou ve snaze prosazovani volebnich slibu. To nejhorsi, co by se SPD mohlo stat, je realna sance na vladnuti. Obcas mi prijde, ze se Okamura do jiste miry sabotuje a sere si do vlastniho hnizda umyslne, aby nedoslo k tomu, ze by snad vladl a realne musel opravdu zacit resit vladnuti a sve sliby, ktere jsou casto nerealne. Ale osobne si myslim, ze to je z me strany prehnane a Okamura tak chytry neni, ale fakt nevim, mozna je.
Kazdopadne SPD dlouhodobe vychazi jako velmi „rozumna“ strana. Alespon na povrchu, venuje se svym volebnim slibum, snazi se o jejich naplneni akorat vsichni okolo ni jsou zli a osklivi. A protoze dost volicu se nediva pod povrch(a to plati nejen o volicich SPD, viz volici aktualnich vladnoucich stran utesujicich se tim, ze aspon tam neni Bures), tak mu vychazi solidni preference a z toho mu vychazi slusny prijem.
Okamura hraje dlouhodobou hru na to, ze bude dostavat prachy za kresla, nebude muset realne moc delat. Je to hrdina! :)
Nevim, kam patrim ja, ale Ukradburu jsem volil, protoze jsem nenasel jinou alternativu, ktera je spis pravicova a ktera mela realnou sanci se procpat do snemovny bez vytvareni koaly velke jako klub zahradkaru. Sere mne to velice, ale jestli bude stejna situace i u dalsich voleb, hodim mu to zase. Je to pro mne tah z nouze.
Dovolim si jen pripomenout, ze my i Cikani jsme jedna rasa – Indoevropska. Je tezke byt rasistou proti stejne rase, jako je dotycny sam.
Trestní zákoník používá sousloví „skutečná nebo domnělá rasa“…
Podle mě může jít jak o situaci, kdy někdo nesprávně považuje Číňana za černocha, tak také pokud se někdo domnívá, že Cikán nebo Žid je zvláštní rasa…
Mmch. k „podněcování nenávisti“ je odlišná rasa málo – lepší je podsouvat, že někteří jsou jiný nejen živočišný druh, ale snad i rod (=že to vůbec nejsou lidi/genus Homo)…
@ jízlivec, Sysop
Jo, to jsou zajímavý, důležitý a užitečný poznámky pro normální lidi.
Ovšem s případem Shane nijak nepomůžou. Chatbot rasistickej fízl vyvolávající nenávist k domněle vlastní rase. Přišel na svět předčasným domácím porodem, ve skladu vyhořelýho jadernýho paliva v Dukovanech. Jeho matka, ilegální asijská svačinářka, se ho chudáka zřekla. Jeho čtyři uši, hustá srst a vocas, byly i na otrlou manipulantku s vyhořelým uranem příliš.
A ještě k těm zásluhám oněch „pěstounů“.
V rómské komunitě je typickým „pěstounem“ prarodič, který se de iure (obvykle nikoli de facto) stará o potomky svých vlastních/nevlastních (nerozlišuje se) potomků, kteří jsou buď ve výkonu trestu, nebo se na něj nějakou trestnou činností připravují.
Hledat v tom cokoli pozitivního je zcela mimo realitu, jde opět zase jen o způsob, jak vytáhnout z nás víc a víc peněz.
Zvláštní je, že tento argument nikdy nikdo nepoužil proti úchylným duhovým rozvracečům heterosexuálních rodin: stát se pěstounem opravdu může skoro každý (kdo splní patřičná, celkem mírná, kritéria) a přesto úchylní duhoví teroristé z důvodů mně zcela neznámých žádají o právo dostat děti na příděl, aniž by se kdokoli z nich stal alespoň na okamžik pěstounem.
Pokud je mi známo, ze všech registrovaných partnerů za dobu existence tohoto institutu si vzali do pěstounské péče dítě přesně dva, slovy DVA registrovaní partneři (shodou okolností žijící ve společné domácnosti). A nejen to, dokonce si vzali do pěstounské péče velmi nemocné a na péči odkázané děti, za což před nimi skutečně smekám. V předchozím odstavci nejsou uvedeni jako výjimka proto, že nejsou úchylnými rozvraceči heterosexuálních rodin, ale jedná se o normální hodné a inteligentní lidi s menšinovou sexuální orientací.
Mozna, ze jsme pokrocili a je mozne cerpat slusne davky pro prarodice, coby pestouny. Jinak znam ja osobne dva pripady, kdy Cikane melo v RL za tatinka nejstarsiho muze v klanu, kterej to mel za par. Sirotci prachy nebyly k zahozeni.
@ shena
cit: „…typická bílá socka se cití být nadřazena cikánům, ačkoliv je od nich jinak prakticky k nerozeznání.“
„…zatímco černý socky jsou sice taky blbý a líný,…“
Tak zatím je jistá jen jedna věc. Podle toho jak se tady svěřuješ se svým nitrem, a oblažuješ svět svými blitky v komentářích. Jedinej potvrzenej rasista seš tady ty, fízle. Ví o tom tvůj řídící důstojník?
Zajímavé je, jak všichni bez dalšího přijali tvrzení, že jde o výplatu dávek za několik měsíců, jako fakt.
Paní tvrdí, že má v péči 9 dětí. To je 78.732/za měsíc, pokud nemají děti jakýkoliv vyšší stupeň závislosti. Pokud by to bylo 8 dětí OK a jedno se zvýšeným stupněm závislosti, tak to vychází na 96.000/měsíc.
ono je to všechno právně čisté a není to žádný podvod, ale:
– v rodném listě je v kolonce otec nejstarší příbuzný (zpravidla dědoušek nad hrobem), a tedy rychle nastane sirotčí důchod
– pro pěstounskou péči babičkou nebo sestrou matky (která žije fakticky ve společné domácnosti s matkou) platí úplně stejné podmínky, jako když je v pěstounské péči cizí dítě (nutno na férovku dodat, že náklady na dítě jsou zhruba třetinové než na dítě umístěné v kojeňáku/děcáku).
pěstounská péče babičkou pak je o level dál než „samoživitelka, otec neznámý“ žijící fakticky a dlouhodobě ve společné domácnosti s biologickým otcem.
když si představím tu rodinu z vesnice v pastoušce po babičce co jim padá na hlavu, on dělá někde na pile a nosí domu zedřenej a vymrzlej usmolenou dvacku, ona za uklízení usoplených deset, a mají tři děti (a babičku na starost jako bonus k tomu), tak se nedivím, že tu kartu vokamůrka ze země zvedne. spíš se divím, proč jen on.
Protože s tímhle nic neuděláš. Dát do zákona „Neplatí pro cikány“ nejde a zaříznout pěstounství není dobrý ani pro ty děti, ani pro státní kasu. A dělat pěstouna zadarmo nikdo neutáhne. A zdaleka ne každej pěstoun je cikán.
Okamura si akorát honí body na závisti a rasismu.
vlastní dítě je finanční zátěž jak prase, tvrdí se, že do 18 let průměrně necelé dva miliony (jídlo, oblečení, nábytek, metry obydlí, pastelky etc., práci rodiče v to nepočítaje), to je něco pod 10 tisíc měsíčně. pěstounské dítě vyjde nákladově zrovna tak. a občas se vyskytne dítě s problematickou rodinnou anamnézou, které se v pěstounské péči „spraví“, a nádavkem je to levnější a úspěšnější než ústavní péče. tudíž zaříznout pěstounství by byla pitomost. dělat pěstounství „na kšeft“ je docela řehole (pár pěstounů znám, a jakkoli ty cifry na pět-osm dětí vypadají na první pohled pěkně kulatě, tak je to dřina od nevidim do nevidim bez nedělí a dovolených s citovou investicí a nejistým výsledkem).
Ty dva mice se ovsem rikaly nekdy pred deseti lety…
to máte pravdu, to se říkalo před deseti lety. ale záleží, jestli počítáme ty opravdu nezbytné náklady (to jest vyvážená a pestrá strava, ale místo kaviáru filé, místo vysokého roštěnce sekaná), oblečení a boty „ze supermarketů (bez požadavku na tři pruhy nebo fajfku), přiměřeně sport a kroužky (ale čutaná na plácku a tanečky v domu dětí a mládeže, žádný hokej, tenis nebo lyže, o motosportu, golfu a koních nemluvě) a telefon a počítač z druhé ruky, pět dětí v jedné cimře a laciný sídlištní byt nebo ošuntělý barák v prdelákově (a ne každé dítko svůj pokoj ve vile na hanspaulce).
pěstounské děti fakt nežijou v hmotném luxusu.
Lukas B.: ale nemusí žít ani v ošuntělém baráku nebo po pěti v panelákové cimře. Znám jedny, ti mají 7 dětí (4 svoje, 3 v PP) a špatně se určitě nemají. Barák je sice v prdelákově (i když, do velkoměsta 20 minut), ale novostavba s bazénem, co by za to kdejaké nepěstounské dítě dalo. Takže bych to jen upřesnil na „Většina pěstounských dětí fakt nežije v hmotném luxusu“.
Tam bych si skoro vsadil, že to bohatství pramení z úplně jiných zdrojů, než z přídavků na pěstounskou péči. Na té fakt nezbohatnete.
Integrale: samozřejmě. Taky to není „FCaaB“ (Foster Care as a Business), ale prostě z nějakých důvodů chtěli pomoct. Nicméně si nemyslím, že většina pěstounů jsou socky, co se FCaaB snaží vyřešit svou neutěšenou životní situaci, takže podobných případů bude určitě víc.
neměl jsem na mysli z jakého vzorku populace se rekrutují pěstouni *), ale na jaký standard by stačilo mít pěstounství jako byznys.
*)rekrutují se většinou z křesťanů či lidí s křesťanským hodnotovým žebříčkem většinou nižší střední a střední třídy.
To cenový rozpětí bude obrovský. Imho to jídlo a bydlení budou ty míň rozdílný položky. Rozdíl bude hlavně v těch mimoškolních a školních činnostech a i v tom vzdělání. Soukromý školky a školy můžou bejt dost brutální pálky.
Takže pěstouství je dřina od nevidim do nevidim bez nedělí a dovolených a rodičovství je tedy co?
Taky dřina. Předřečník to nezpochybňuje. Pouze vyjadřuje názor, že pěstounství na kšeft je dost špatnej kšeft.
předřečník nijak nezpochybňuje pěstounství tak, jak jej mínil duch zákona strašící na hradbách, předřečník zpochybňuje fingované pěstounství babičkou v situaci, kdy matka fakticky žije v téže domácnosti a připadá mu to velmi nefér vůči rodinám, zvláště nízkopříjmovým venkovským, ale přiznává, že neví co s tím.
Nic. Jedině, že nízkopříjmoví najedou na stejnej model. Pokud to mohou legálně využívat ciginy, můžou i gadžové.
Omyl. Gadžové neprojdou kontroly, respektive se kontroly bojí. A cigošů se zase bojí kontrola.
Nj, pravda je, že nad ciginama už všichni zlomili hůl, včetně sociálky a školství. A „cikánský“ neziskovky to maj akorát jako kšeft a na cikány ve skutečnosti serou. Čest výjimkám.
Nemám moc rád argument, že nejdřív si ta či ona skupina musí udělat pořádek mezi sebou, ale v tomhle případě to platí. Snaha o zlepšení musí vzejít od cikánů. Bílejm už je to u prdele a berou to jako místní folklór.
S tim skolstvim to na lamani hole moc nevidim, jen v nasi prdeli jsou tri Cikani na zakladce a kazdej nafasoval svyho „zadaka“. Takze jako xeft dobry.
No jasně, že je to dobrej kšeft. O tom mluvím. Myslíš, že se ten asistent přetrhne, aby se s cikánětem učil a dokopal ho třeba k výučáku? Nebo že když cigina bude chodit do školy třikrát měsíčně, že bude škola nebo sociálka vykazovat nějakou extra aktivitu, aby ho do tý školy dostala? Škola bude ráda že ho nevidí a sociálka se nepřetrhne. Ale zkus to jako bílej.
on je to fakt kulturní střet a naprostá mentální nekompatibilita.
jedni nemají problém provést scénu jak esmeralda před kolotočem, naříkat, přísahat a poutat pozornost, a druzí ne a hanba by je fackovala.
Nevím, co se tu řeší. Stát by měl na děti jak v rodině, tak pěstounům přispívat výhradně úlevou na daních rodičů anebo pěstounů. Žádné dávky, které přispívají jen k tomu, aby se rodily a vyrůstaly hordy nových sociálních závisláků nebo přímo asociálů.
Úleva na daních tě nevytrhne ani jako rodiče dvou dětí, natož pěstouna. Většina lidí nijak ohromný daně neplatí. Zvlášť ti nízkopřijmoví, což je problém právě pěstounů, protože s x dětma se kvalifikovaná, dobře placená práce hledá blbě, a když ji máš, tak se to zase tluče s péčí o děti.
To by to musel daňovej bonus, ale to už vyjde podobně jako ta dávka.
A jaký rozdíl je třeba u pracovního pohovoru, když řekne mám dvě děti vs. mám v pěstounské péči dvě děti? Je na tom ten pěstoun u zaměstnavatele hůř, líp, nebo stejně?
No právě, žádnej. Co platí pro rodiče, platí pro pěstouny.
@ shane
cit.:
„Nic. Jedině, že nízkopříjmoví najedou na stejnej model. Pokud to mohou legálně využívat ciginy, můžou i gadžové.“
Zdar fízle, vidím, že jsi stále ta samá prolhaná svině. A navíc tě fakt baví vysírat ostatní.
Jo, je to tak. Ta cena je teda dost diskutabilní, může být o dost víc i o dost míň, záleží na spoustě faktorů. Když na haranty sereš a vyrazíš je z domu hned po vyučení, tak to vyjde vcelku levně, když se jim věnuješ, platíš jim školy, kroužky, sporty, cestuješ s nima a máš je na krku do promoce, je to raketa. A pokud jsou nějak chronicky nemocný nebo postižený…
Dědoušek nad hrobem je finta, která už se nepoužívá. Ono, aby byl nárok na sirotčí důchod, musí mít „otec“ přiznaný starobní důchod, nebo platit soc. pojištění ze svého příjmu. A takoví starouškové už jaksi došli. To totiž byli ti, co za bolševika chodili do práce. Teď už nejsou. Ale zažil jsem jednoho, který měl na sebe 14 dětí a bylo mu 81. Poslední se mu narodilo v jeho 79.
Teď frčí pěstounská péče. Plodnice snášející nové potomky otce neuvedou (záměrně), pak to vezmou přes nápravné zařízení, nebo léčebnu a o dítě začne „pečovat“ příbuzná (většinou babča), která na něj bere 1,8 násobek životního minima, je-li zdravý. Pokud má rodina štěstí a potomek má papíry, třeba na FAS nebo ADHD, tak berou 5,5 násobek.
nejsem odborníkem na dávky a důchody, nicméně žiji v přesvědčení, že pro dědouška nad hrobem kromě starobního postačí i invalidní důchod.
Žijete v omylu. Invalidní nelze souběžně se starobním. A psát to na někoho, kdo má invalidní důchod může znamenat, že se „deklarovaný rodič“ dožije dospělosti dítěte.
strejda gůgl mi říká tohle:
sirotčí důchod se přiznává, pokud rodič (osvojitel):
pobíral/a starobní důchod nebo
pobíral/a invalidní důchod nebo
ke dni smrti splnil/a podmínku potřebné doby pojištění pro nárok na invalidní důchod nebo
ke dni smrti splnil/a podmínky nároku na starobní důchod (tj. dosáhl/a stanoveného věku a získal/a potřebnou dobu pojištění) anebo
zemřel/a následkem pracovního úrazu (v tomto případě není vyžadováno získání potřebné doby pojištění).
čili takový invalida nad hrobem je optimální adept na paternitu. už proto, že při práci a s ní spojeném pravidelném denním a týdenním režimu se stárne jaksi pomaleji než při vzduchoprázdnu a člověk který nikdy nepracoval a jen posedával a kouřil bývá s pětapadesáti zhuntovaný víc než horník.
Finta je v tom, že abys dostal STAROBNÍ důchod, musíš mit odpracován a započítán určitý počet let, v současnosti 35. Pokud je nemáš, nedostaneš starobní důchod, ale nějakou jinou sociální dávku. De facto je to jedno, de iure je to rozdíl dost podstatný.
A i na ten invalidní důchod je třeba mít odpracováno. U osob nad 38 let musí mít odmakáno min. 10 let za posledních 20 let. Což je u cikánů velký problém. Doba cikánských invalidních důchodců už skončila. Teď jedou v sociálních dávkách
https://www.naseduchody.cz/clanek_60-narok-na-duchod-kolik-potrebujeme-na-invalidni-duchod.html
když se invalidita stihne do dvacítky, tak stačí jeden den v montovně kde to „nabírají vidlema“ a nechtějí než čistý rejstřík. a zdaleka ne každý kdo nepracuje je čorkař a trestanec.
To jo. Ale na něj zase těžko dostaneš sirotčí důchod, je moc mladej. Navíc riskuje, že mu to nějakej přezkum sebere, nebo překlasifikuje. Navíc neni jednoduchý ten důchod dostat, pokud nemá nejakej zjistelnej defekt. Takový to „bolej mě záda“ už dávno neplatí.
Navíc je to almužna.
Invaliďák měl smysl za komoušů, aby veksláci a různý kšeftaři nemuseli do fabriky, měli čas na kšefty a nemuseli se bát kriminálu za příživu. Po revoluci už to dost ztratilo význam.
shane to popsal přesně. Prostě, když má dnes cigin invalidní důchod, tak ho čeká relativně dost let života. Děti na něj napsané by se tak dožily dospělosti a sirotčí důchod by je minul.
Navíc matika. Pěstounská péče se vyplácí hned (takže 18 let + 1 měsíc), ale sirotčí až po smrti „rodiče“. Mimochodem KDU-ČSL tlačila kdysi i to, aby nárok na sirotčí důchod byl přiznán i po smrti pěstouna. Naštěstí: Pokud je dítě v pěstounské péči, nárok na sirotčí důchod mu úmrtím pěstouna nevzniká. Pravidla pro výpočet sirotčího důchodu nedoznala v roce 2023 výrazných změn.
Invalidní důchodce 3. stupně nemá povinnost platit minimální zdrav. a soc. pojištění, což je super. Nejčastější důchod těchto lidí je psychiatrická diagnóza (alkoholismus, toxikomanie, křížové závislosti).
To je ale možné, protože výplaty dávek Fialová vláda posílá opožděně i o několi měsíců a někdy je dopláceno více dávek dohromady.
S tím souvisí i podivné tvrzení autora článku, že dávky dostávají lidé, kteří je prokazatelně nepotřebují. Otočil bych to: ti lidé ty dávky skutečně životně nutně potřebují, ale protože Fialové vládě jsou nějaký lidi totálně u prdele, musí se tito potřební stávat obětí lichvářů, neb i po několikeré úpravě exekučního řádu, za něj vděčíme skutečně výjimečným osobnostem jako Paroubek a Němec (kteří nyní chtějí spolu se Zemanem spojovat levici, aniž by potřehli, že levice se v celé Eu už dávno spojila v Bruseli), je stále kšeft s chudobou zejména pro vybraná prasata z Prahe, Přerova a Brna kurevsky dobrý byznys bez jakéhokoli rizika (Vrána a ni Podkonický fakt neseděj a pravděpodobně už sedět nepůjde nikdo z týhle vypečený bandy prasat – a pak, že ČR kdy byla právním státem; jo, možná tak naposledy někdy za Klause…).
No p.Cemperovi dávám za 2. Článek je zpátky
https://manipulatori.cz/slozenka-na-96-419-kc-jde-o-photoshop/
Takže, všichni okolo mohou být označeni za dezinformátory.
Tak ještě ty účetní uzávěrky/rozvahy na justici a vše bude OK.
Tato digitální odba je šílená.