Hypotéza o budoucím vývoji COVID situace v ČR - zpět na článek

Počet komentářů: 437

  1. Cituji: “Proč vakcinovat proti viróze, která se svým průběhem řadí mezi ty banální?“

    Vážený, Vám bych svého psa nesvěřil.

    1. jenyk: u cca 96% „pacientů“ je to pravda. Že Vy se hloupě zaměřujete na těch pár s komplikacemi na tom nic nemění.

      1. Pán má stejnou filosofii jako hysteričtí diskutéři na iDnes. Po půl roce šaškování a paniky se konečně našla celebrita, kterou musela odvézt rychlá do špitálu (Čtvrtníček), a už jede haló – tady to máte, vidíte jak je to nebezpečný, my to pořád říkali. Vyberou si jednoho z tisíců nakažených (notabene kuřáka, který dal pa životosprávě někdy v 5. třídě základky) který s tím měl jakýstakýs problém a demonstrují na něm strašnou nebezpečnost té nemoci.

        A já se těm lidem vlastně nevidím – jejich přirozený intelekt zkrátka nedokáže odolat té mediální smršti a hysterii, která se rozjela. Do tohoto roku se umíralo po tisících, někdy i desetitisících ročně při chřipkových epidemiích a každému to bylo naprosto u prdele. A bylo to přirozené, staří a nemocní totiž umírají. Nepřirozené je to divadlo, co se rozpoutalo teď.

        1. Pán měl na chřipečky stejný názor…dokud před dvěma lety nechytil chřipečku, která mu dala zabrat a jejíž následky si ponese navždy. Od té doby tyhle svinské choroby nezlehčuje a snaží se jim vyhnout. A nepřeje nikomu stejnou zkušenost.

          1. No, takže když jste měl závažné následky po normální chřipce, snad uznáte, že prostě nežijeme v ráji, i banální nemoci dovedou ublížit, a není možné se „prozakazovat k absolutnímu bezpečí“?

            1. V tom nejsme vepři. Blbá nepohodlná rouška Vám přijde jako zákaz směřující k absolutnímu bezpečí a vůbec věc, hodná těchto plamenných diskusí? Jo hádka s etatisty o EET, zákaz olova, biosračky atd. atd. tam bych se nedivil, ale proč proboha to vzepětí kvůli rouškám? IMHO je to pohodlné, ostentativní, bezpečné… a dodal bych hloupé.

              1. Dalsi ulhanej kripl? Je to extremne nepohodlny, pro mnoho lidi traumatizujici a zdravotne zavadny. Navic podle vetsiny studii je prinos tak blizkej nule, ze nema nejmensi vyznam s takovou picovinou lidi obtezovat.

                Je to vlastne naprosto stejnej pripad jako revize kotlu a kominu. Ale todle proste nelze bolsevickejm posahancum vysvetlit, jejich mozecek tenhle koncept nedokaze pojmout.

              2. Viz vedle: rouška je jen symbol pod nímž se prosazuje lockdown, zákazy vycházení, nevolnické práce, zákazy všeho od shromažďování až po zpěv, ničení firem, stamiliardové dluhy, diktátorské pravomoci a pozastavování nejzákladnějších ústavních práv.

                1. Aha. Že jsem si nevšim. Já to vždycky bral jako projev prosté lidské ohleduplnosti. To že obyvatelé kotlinky jsou do značné míry egoističtí debilové, kteří i na tohle jednoduché opatření srali a to vše, co jste uvedl, si sami blbě vykoledovali, máme dnes v přímém přenosu.

                  Tedy vidět hadr na hubě jako stěžejní projev státní totality… paranoia je na to slabé slovo.

                2. Vážně? Vážně tohle všechno pro Vás rouška představuje?
                  Měl jsem za to, že rouška je zdravotní ochranná pomůcka (byť o účinnosti mohou být spory).

                3. jenyku, spojte se s hysterickým kolaborantem Kroupou z iDěsu, budete si rozumět.

                4. Všechny tyhle věci se můžou dělat i bez roušek.

                5. A je to doma, to je prave ta picovina!

                  Kdyz budes chtit zabit vsechny cikany, protoze jich dost pacha drobnou kriminalitu, tak te vetsina spolecnosti posle (V lepsim) do prdele. Co tim chci rict je, ze mate protestovat proti vecem, proti kterym ten protest ma smysl. Proti sledovani a kdejaky kundovine, ale ne proti rouskam. To je prave vono, kdyby tu lidi nemeli v hlavach nasrano, tak se to ted nerozjelo. Jenze „my jsme to zvladli, udelali jsme to skvele, mrdame na vsechno“.

                  Tim, ze z rousky delas ty a jini exoti symbol, to delate blbe, protoze cast lidi pak v takovem protestu vidi picovinu, ALE HLAVNE SE POZORNOST SOUSTREDI NA TY ROUSKY MISTO NA TA ZAVAZNEJSI OPATRENI.

                  Tohle fakt neni mozny, uz.

                  1. Jste si deacone jist tou většinou?
                    Když chtěl 18 vyřešit židovskou otázku, byla většina údajně civilizovaného národa pro…
                    Když budou chtít Azerové vyřešit Arménskou otázku a naopak, bude většina také pro…

                  2. Víš, soudní lidi, takoví ti, kteří mají dost koleček na to, aby věci pochopili i bez toho, aby museli mít svou vlastní zkušenost, ti říkají od začátku – je to naprosto neuvěřitlný zlo, stojící na nafouklým hypu skrz téměř neškodnou rýmičku. Pokud tímto způsobem proleze toto, naprosto automaticky budou následovat další fašistický a jinak totalitní praktiky. Proto i náhubky NIKDY nesmí projít.

                    Zdravá společnost nemůže dovolit, aby jí nějaká banda magorů bez předložení jasnejch, přezkoumatelnejch důkazů, dávala nějaký drakonický opatření podobnýho typu, jen tak z plezíru, aby to vypadalo. Kde navíc i prokazatelně nemocní lidi (např., ale nejen, astmatici), nedostanou výjimku ani s razítkem vod dochtora (vůbec nemluvím vo tom, co by to bylo za stupidní neústavní buzeraci i tak).

                    A to navíc, přes to všechno, naprosto brutálním pošláním ústavy i zákonnýho pořádku. Jenže to je furt vono: i když to budou pitomci popírat, třásne s nima naprostá hrůza, že by snad mohli náhodou dostat rýmičku, takže nějakej právní pořádek, ústava, to je jedno, prostě před nima MUSÍ všichni ostatní padnout na prdel, protože voni prostě mají NÁROK na to, být spokojení, žít v naprosto superbezpečným světě, kde se jim nemůže nic stát. A pokud nepadnou sami, tak stád je tady přece vod toho, aby to zařídil.

                    1. Tak uspořádáme referendum. Chtěl bych raději:

                      1. Brutální opatření, kdy několik let bude stát život za hovno, protože bude vše zavřený, omezený, zakázaný. Mrtvých (na covid) bude málo, ale víceméně všichni budou žít několik let v bídě, stresu a totálně rozjebané ekonomice.

                      2. Bez omezení. Mrtvých na covid bude víc, je tu riziko že sem tam někdo dostane ten těžký průběh, ale jinak jde život dál.

                      Celkem by mně zajímalo kolik lidí se bude k čemu klonit. Malá šance na smrt, ale jinak normální život, nebo bezpečí, ale velká bída?

                    2. rovik
                      2.10.2020 v 18:23

                      No to je docela jasný, proto se nesmí v žádným případě dát rozhodování lidem, žejo. Takovou příležitost totiž nikdo z těch magorů nepustí, a byť menšina, o to uřvanější, se jim hodí jako užiteční blbci.

                      A nedělejme si iluze, že tím panikařením spoustu lidí nezblnuli, bohužel

                    3. Behemot 2.10.2020 v 18:13

                      Proč by měli astmatici dostávat výjimku a z čeho?
                      Co konkrétně vy z vlastní zkušenosti o astmatu víte, případně u koho se léčíte? (Mě má v péči Prof. Vondra na Kartouzské, Praha 5.)

                      Kde a v čem došlo konkrétně k pošlapání Ústavy a zákonného pořádku (co to je?)?
                      Ptám se proto, že bych rád sledoval reakci Senátu a formulaci žaloby pro porušení Ústavy, tedy pokud nejste jediný, kdo o tom pošlapání Ústavy ví.

                    4. ygorek
                      já mám 6 let diagnostikovanou „rozedmu plic“. Podle mé plícařky mám 1. stupeň, na který se snad neumírá, ale obecně to stojí za hovno. Pokud sedím a je jedno, zda doma u PC, nebo v auťáku, jsem v pohodě, dýchám normálně, a prakticky nezakašlu. Ale vstanu, dojdu 5 metrů do koupelny a zpět a minutu-dvě nemohu popadnout dech. Pak se to opět zklidní. Zkoušel jsem jít s rouškou, ale po pár metrech jsem se skoro dusil. Takže roušku nenosím a zatím mi nkde nikdo nevynadal, dokonce ani na úřadě, kde jsem byl přeregistrovat auto. Byly snahy mě na to upozornit, ale když jsem vytáhl z kapsy sprej co mi dala plícařka a řekl co mám, byl klid. A mít malé dítě,které chodí do školy, rozhodně bych mu radil, roušku nenosit. Jeho to neochrání a slogan „ty chráníš mě, já chráním tebe“, je naprostá blbost. Je na to na sítí hafo důkazů od odborníků, jen si je najít.

                    5. Nobody 2.10.2020 v 21.22

                      S rozedmou plic nemám žádné zkušenosti, pouze s astmatem, který je v rodině děděn po mužské linii (děd,já, syn). Diskutovat k věci tedy s vámi nemohu.
                      Co se týče odborníků, pak největší nebezpečí sítě je, že je na ní skutečně hafo odborníků, takže lze najít odbornou podporu libovolného názoru.

                    6. ygorek
                      2.10.2020 v 19:31

                      Seš tady zase dneska poprvý, co? S kerým se dneska bavím? Tam musí bejt schovanej osobností, takovej druhej Kevin Wendell Crumb, ne?

                    7. Behemot 2.10.2020 v 21:39

                      Děkuji za poskytnutí konkrétních údajů k diskutovanému problému potkává.

                    8. Poslední slovo příspěvku ygorek 3.10.2020 v 13:25 laskavě abstrahujte.
                      Děkuji.

                    9. Poslední slovo příspěvku ygorek 3.10.2020 v 13:25 laskavě abstrahujte.
                      Děkuji.

                    10. Dyť to řikám.

                      Naprosto seriózně, nech se na to vyšetřit…

        2. Západ totiž přijal tzv. koncept „strategické anihilace všech ohrožení“. Západní společnost se jednoduše snaží anihilovat jakékoliv (a tím myslíme skutečně jakékoliv) formy ohrožení, jako jsou války, nemoci, změnu klimatu nebo dokonce jakoukoliv nespravedlnost mezi lidmi. Jakmile jedna osoba zemře, politik okamžitě reaguje a bojí se [reakce společnosti].

          Historicky ale nikdy nebylo pravidlem, i na Západě, totální odstranění rizik. Byla zásada tzv. ‚vypočteného rizika‘. Každá vycházka na ulici byla rizikem. Nemoci, přepadení, banditi, Divoký západ, středověk, feudálové, prostě cokoliv.

          Poslední desítky let jsme ale tohle ohrožení cíleně vymýtili a potlačili. „Bezpečnost člověka se stala absolutem. (… ) jde prostě o to, pokud nevyjdeme na tu ulici a nepřijmeme riziko, hospodářství skončí.

      2. 96 %? si děláš prdel? Pučím si tady sjetinu z jednoho fóra:

        Procenta pozitivních z celkem testovaných:
        17. 9. – 13.3%
        18. 9. – 10%
        19. 9. – 13.6%
        20. 9. – 9.7%
        21. 9. – 7.6%
        22. 9. – 10.7%
        23. 9. – 10.3%
        24. 9. – 12.6%
        25. 9. – 12.9%
        26. 9. – 12.9%
        27. 9. – 12.6%

        Smrtnost:
        začátek května 3.2% (politické zklidnění)
        června 3.4% (pohoda)
        července 2.9% (obrovská pohoda)
        srpna 2.3% („odborníci“ varují)
        září 1.7% (ještě paradoxněji, nastává panika)
        9. 9. – 1.5% (všichni jsou zpět z dovolených a školy běží na 100%)
        10. 9. – 1.4%
        11. 9. – 1.4%
        12. 9. – 1.3%
        13. 9. – 1.3%
        14. 9. – 1.3% (třetí týden škol, vymýšlí se roušky všude)
        15. 9. – 1.2%
        16. 9. – 1.2%
        17. 9 -. 1.1%
        18. 9. – 1.1%
        19. 9. – 1.1%
        20. 9. – 1.1%
        21. 9. – 1.1% (z důvodu totální paniky je jmenován nový ministr zdravotnictví, smrtnost stále klesá, experti varují před desetitisíci mrtvých)
        22. 9. – 1.0%
        23. 9. – 1.0%
        24. 9. – 1.0%
        25. 9. – 1.0% (chystá se nový lockdown a nouzový stav)
        26. 9. – 0.9%

    2. On je problem v tom slove banalni. To to dost subjektivni pojem. Pokud se shodla vetsina odporne verejnosti, ze covid nebo chripka jsou banalni nemoci, tak ok, s tim nemam problem.
      Predpokladam totiz, ze ani nejvetsi zdejsi „odbornici“ netvrdi, ze covid je mene nebezpecny nez chripka, proto mluvim i o chripce.

      Ale nejsem si jisty, zda se tom vetsina odborniku skutecne shodne – uz jen z toho duvodu, ze zase ta chripka jedna z mala nemoci, ktera ma z minulosti definovane veci jako chripkove prazdniny a kvuli ktere se casto zakazovaly navstevy v nemocnicich a take ma definovane kriteria pro epidemii.

      Ja osobne banalni nemoc povazuji za neco mene nebezpecneho, nez chripka – nejakou beznou virozu se slabou bolesti v krku, rotaviry zpusobujici nevolnosti a tezke prujmy, rymu, hepres-virus atd.

      1. Vsichni lidi s mozkem a aspon trochou elementarni slusnosti se tady shoduji v tom, ze cinska komunisticka rymicka nesaha po paty ani bezne sezonni chrcipe. A proti obcasnejm silnejsim kmenum se krci nekde v rohu.

        1. Aha, dobre, tak muj predpoklad se tedy ukazal jako falesny.

          Muzete pane Behemote jeste nejak kvantifikovat, co to pro vas osobne znamena „nesaha po paty“ nebo „se krci v rohu“? Jako elektrotechnik byste mel byt schopny se vyjadrovat trochu exaktneji.

          A jeste mi prosim odpovezte na otazku, co ma nejaka slusnost spolecneho s vyrokem, zda je covid banalni?

          1. Ty toho debila očividně neděláš, ty debil seš. V několika posledních diskusích už ta informace šla mnohotucetkrát – tady je odhad na úmrtnost s chřipkou v průměru kolem 2000 ročně, v těžkejch případech i nějaká ta desítka tisíc. Nikdo to nikdy moc přesně neřešil, protože to je bráno jako banální onemocnění, který kosí jenom slabý maso, což je odjakživa bráno jako běžná lidská věc (a taky že je, kurva!).

            Čínská komunistická rýmečka má zatím celejch asi 600, a to má jasný výhody v podobě toho, že i když někdo dostane infarkt, spadne ze schodů nebo se rozseká na motorce, tak umřel na rýmičku, pokud ju měl (údajně) v těle. Checht. A že takovejch co pojdou na raka a další civilizační choroby eště bude, když špitály skoro nefungují, ovšem nechcu ani odhadovat, kolik jich vykážou taky jako rýmečkovej podvod, protože jim vyjde nějakej pořádně nedefinovanej nesmysl jako pozitivní…

            Elementární slušnost je to, že banální nemoci, který kosí jenom slabší kusy, normální lidi berou jako běžnou součást života a ani je nenapadne ordinovat ostatním nějaký kunďárny. Tak jako že se občas někdo vybourá, že žraním hamburgerů a slaniny a jinýho bůčku, pitím piva a kouřením se jim asi zkrátí život. Nicméně je to jejich věc a NIKDO nemá právo se jim do toho srát. Dřív jsme se tomu smáli, a stačilo pár let…:-/ https://youtu.be/c3yaR4pZqdE?t=55

            Ale je mi jasný, že tady operovat slušností, je celkem marný, protože nějací dobroseři se serou do všeho a ve všech oblastech života dělají lidem peklo, od dopravy až po kdo ví co, protože pokud lidi budou zavázaní do kazajkoskafandru a připoutaní ke klecovýmu lůžku, tak se jim přece nic nemůže stát a to je nás cíl, zpátky ni krok! To řikám už jakou dobu, že většina kreténské populace se pak nechá připojit do nějakýho Matrixu a udělat ze sebe organickou baterku dobrovolně…

            1. @Behemont
              jen taková malá ukázka na potvrzení toho co píšete. Moje paní měla za sebou tzv. „malou mozkovou příhodu“ z roku 2012. Letos v lednu, při běžné kotnrole ji zjistili nedostatek červených krvinek. Závěr, dostane několik transfúzí krve. První dostala začátkem března, těsně před vypuknutím této false pandemie. Další měla dostat za 14 dnů. Jenomže nám bylo řečeno, že se to odkládá o 14 dnů, poté opět o 14 dnů a poté na neurčito. V červenci mi paní zemřela. Nevím, zda to bylo z toho důvodu, protože na úmtním listě není důvod napsán. Rozhodně koronu nemněla, protože jí neměla kde chytnout. Prostě zemřela proto, že to její srdíčko již nevydrželo. Za 4 dny by se dožila 80 let.

              1. Nobody
                2.10.2020 v 21:39

                Tak to je fakt smutný, bohužel se obávám, že bude hůř a podobných budou tisíce, jen se to ztratí, většina pozůstalých nebude chtít do věci nijak šťourat, takže to projde.

                Ale tak hlavně, že nedostala rýmičku, že?

    3. Budu si dávat pozor, abych nesklouznul do osobního útoku (manipulativní technika), který jste použil vy :-)
      Strávil jsem mnoho času dopisováním si s MZČR, KHS Zlín, KHS Ostrava, ÚZIS (za využití zákona o svobodném přístupu k informacím), abych z nich vydoloval data o počtech lidí s bezpříznakovým průběhem, počtech úmrtí čistě na Covid atd…
      Mimo jiné, mám stanovisko MZČR ve kterém je jasně uvedeno, že Covid 19 není nebezpečnější než běžné koronavirové infekce. A další data potvrzují, že se rozhodně nejedná o žádnou zásadně nebezpečnou infekci…
      Moc se mi líbí jedna „hláška“ z FB : máme tady tak smrtící epidemii, že abys poznal, že jsi nakažený, musíš se nechat otestovat…

  2. Neupínal bych se vůbec na datum 11. 10. 2020.

    Za prvé – senátní volby sektu nezajímají, tam nemají šanci uspět, rozhodne se hned tuto neděli, po krajských. A osobně jsem velmi zvědavý, jak neúspěch ve volbách vyhodnotí Prchal a celé marketingové oddělení – bylo to protože jsme bojovali s čínskou rýmou málo nebo moc?

    Za druhé – nelze celý podzim a zimu držet lidi a ekonomiku pod krkem, to si nedovolí žádný stát na světě. Takže určité rozvolnění bude muset přijít. V tom bude právě zajímavý průběh do budoucna, protože těch „vln“ může být během zimy a nástupu jara několik. Budeme stále dokola utahovat a povolovat šrouby?

    Pevně věřím že právě ta opakovaná opatření/rozvolňování ukáží evidentní nesmyslnost celého boje s čínskou rýmou a zapříčiní racionálnější pohled na celou záležitost – tedy že nemá smysl s tím donekonečna bojovat a v zásadě jediné smysluplné řešení je tomu nechat volný průběh. Snahu a peníze napřít výhradně směrem do systému zdravotnictví a posílení kapacit v nemocnicích.

    Jde jenom o to, aby se celý svět najednou přestal tvářit, že se nesmí umírat – nebo alespoň ne na tuto čínskou rýmu.

    1. +1 ale předem se připravte na neskutečnou sodu co dostanete :)

    2. Pokud to lidi přestane bavit a hodí do těch opatření vidle (nebrat hygienikům telefony, kašlat na opatření co to jde, aspoň pokud zrovna nestojí hned vedle policajt …), tak by mohlo tohle vystřízlivění přijít dřív.

      Vláda měla celé léto na přípravu, udělala prd a teď akorát zmatkuje jak slon v porcelánu. Se vším tím zasetým strachem, odloženými operacemi a dalšími následky bude možná už jen mrtvých více než kdyby neudělali vůbec nic, o ekonomických škodách nemluvě.

      1. A nejde jen zdaleka o odložené operace nebo hloupost lidí, kteří se báli zajít k doktoru s banálním problémem, až na to zaklepali (viz například Vančura a jeho zub). Já žiju poměrně zdravým stylem života a moji blízcí také, takže mám nějakou čínskou rýmu od začátku těžce u prdele. Ale děsím se toho, že při nějaké náhlé zdravotní komplikaci typu úraz se nedostanu třeba na JIP, protože se tam budou válet kuckající geronti, které je rozkaz udržet při životě za každou cenu.

        Co se povinnosti nosit slinták týká, tak tam již nyní pozoruju celkem výrazné uvolnění a i co mi hlásí mladej ze školy, tak se tam s tím zrovna moc neserou (naštěstí!). Až na pár připosraných šprtů má mládež slinták pod nosem, přičemž vyučující to tolerují.

      2. Ne mozna, ale zcela jiste.

    3. +1

      Až na to, že jde ekonomiku držet pod krkem léta a lidi také, státy si to dovolují běžně. Ale chápu, jak jste to myslel.

    4. Přesně!

    5. Ano, střídavě povolovat a utahovat šrouby je přesně to, co sekta epidemiologů požaduje od začátku. Psal jsem o tom podrobně:
      http://dfens-cz.com/spolecnost-zbabelcu/

      1. Pane Mrcasniku vas clanek jsem cetl. A i kdyz je docela pekny, tak se v nem dopoustite neustale zasadniho nesmyslu, kterym jste ten clanek zabil. A to to, ze nekdo vola po nekonecne karantene.

        Za prvne, kazda nemoc jednou „skonci“ – tim, ze promori celou popuilaci a slabsi kusy umrou (je jedno kolik procent umre). A zbytek imunni populace jede dal. Pak je karantena zcela zbytecna a skonci.

        Za druhe nikdo nechce nekonecnou karantenu. Ale cas, ktery spolecnosti ona opakovana karantena da se da pouzit pro dokonceni Remdesviru pripadne jinych leku. Bude cas covid poradne rpouzkomat a prijit na vsechny veci, ktere ho mohou lecit, oslabit. Nebo bude dobra a overena vakcina. Nebo se vychova generace lekaru a sester, aby se o lidi z tezkym prumehem strihalo pecovat. Nebo nekdo prijde s JIP robotem, co tu peci o pacienty zvladne jen s letmym dohledem cloveka. Jasne, to uz mluvim treba o 10 letech.
        Ale 10 let proste neni neni nekonecno a je to uz skutecne extrem.

        Nikdo si nepreje vypinani ekonomiky (mozna tak jedine nejaky psychopat nebo sociopat), ale co kdyz bude potreba treba 4 roky povinne nosit mezi lidi rousky, krome letniho obdobi? Je to opravdu zcela neprijatelne reseni? Co maji rikat lidi, co prozili 6 let 2 svetove valky, pak pridelovy system na zakladni potraviny a dalsi chutovky?

        1. Nalim27 – nesmysly píšete vy: „…každá nemoc jednou skončí…“ To jste jako sebral kde, tuhle zásadní píčovinu? „Tahle nemoc“ neskončí nikdy, koronaviry tady byly, jsou a budou. Proboha už mlčte!

          1. Ach jo, tak schvalne, proc jsem asi dal slovo „skonci“ do uvozovek. Jasne, ze ty viry tady budou. Ale v promorene populaci se chovaji jinak. Uz to neni takova hrozba a neni nutne zavadet vselijake omezujici opatreni. I kdyz budou treba dal kazdy rok zabijet stovky osob, zdavotnictvi a spolecnost se tomu uz prizpusobi.

            I ta spanelska chripka, cerny mor v minulosti „skoncila“, neboli se vlna smrti a negativnich dusledku casem prehlala, jak to vybilo lidi, jejich imunita to nezvladla a a zbytek populace zil dal, i kdyz ty viry a bakterie dal cela staleti slabe kusy vybijely. Jen uz ne tak masove. Az do nejake dalsi mutace viru, ktera zase vybijela.

            A v extremnim pripade nemoc vybije celou mistni populaci, nebo i cely druh a taky konci, pac viry bez hostitele prezit nemohou.

            Proto je tvrzeni, ze karantena bude nekonecna nesmyslne.

            Takze klasicky strawman – z celeho meho textu vypichenete cast, kterou jeste spatne intepretujete a na tom zaklade mi zakazujete se tady vyjadrovat.

            A nakonec mi tedy reknete, zda verite tomu, co podsouval pan Mrcasnik – ze epidemiologove chteji nekonecnou karantenu? Cahapete, co to znamena slovo nekonecno?

        2. Epidemiologové volají po neustále cyklicky opakující se karanténě „dokud nebude VYMÝCEN“ nCOV-19.

          Pokud nCOV-19 nebude „vymýcen“, taková cyklicky aktivovaná karanténa bude nekonečná.

          Epidemiologové pak výslovně říkají, že roušky nestačí a jsou nutné přinejmenším parciální lockdowny. Donekonečna.

          Takže nelžu, jen vy jste nečetl pozorně nebo jste optimista který věří na úplné vymýcení nCOV… Které je ovšem nemožné jednak kvůli mutacím a jednak kvůli přenosům na zvířata a z nich nazpět na lidi, takže i kdyby se promořilo 1000 populace, za pár let, až imunitu ztratí, to tu máme od zvířátek zas.

    6. Nekteri odbornici prave jako racionalni reseni vidi to neustale utahovani a povolovani. Viz https://medium.com/@krivka.adam/koronavirus-kladivo-a-tane%C4%8Dek-3a0aedcebd66

      A i volny prubeh je jiste reseni, z z ekonomickeho pohledu dava smysl – odpadnou stari a chronicky nemocni, a lidi se slabou imunitou. At uz takovych bude u nas 3 000, 10 000 nebo treba 100 000. A zivot pujde dal …..

      Jenze u te druhe moznosti, proc se zastavit jen u covidu? Proc utracet silene castky za transplancace organu, ozarovani nadoru atd ….. nevyplatilo by se vsechno zrusit, vzdyt kdyz je clovek zdravy a sportuje, tak nic z toho nepotrebuje, ne? Proste se vrati prumerna delka zivota nekam k 45 – 50 letum jako ve stredoveku a zit se bude moci. Stejne jako ve stredoveku.

      Pozor, nemyslim to ironicky, ale jako opravdovou otazku – jsou ty desitky miliard, co jdou do zdravotnictvii opravdu pro spolecnost prinosem, aby se proudlouzila prumerna delka zivota treba o tech 20 let, kdyz poslednich 10 let clovek neustale pojida nejake tabletky, stejne ho vsechno boli a zivot je uz pomalu jen utrpeni?
      A co s tim, kdyz jinak na tuhle otazku budou odpovidat mladi zdravi lide mezi 20-40 lety a jinak lidi po 60?

      1. A nechcete už s tím hloupým, provládním trollingem jít třeba do prdele, Nalime?
        Co kdybyste to prostě nechal na DOPORUČENÍ vlády a na svobodném rozhodnutí každého, co bude nosit, nebo nenosit?
        Jako je třeba doporučení a následné svobodné rozhodnutí každého šoféra, vozit či nevozit v autě hasičák?

        1. U viru to nefunguje, jako s tim hasicakem. Pac vy jako jedinec jste zavisly na rozhodnuti ostatnich jedincu. A ti, co se rozhodnou jinak, to poserou vsem i vam. Nejen sobe.

          Ja treba nechapu, proc je treba pasani se v aute takova povinna vec a trestana i bodove – pac, to ze se nepripoutate a zabijete se (nebo zranite) i v celkem male rychlosti pri nehode je ciste vase rozhodnuti. To je podobne tomu hasikacu (ne uplne protoze vy hasicakem muzete nezistne pomoct druhemu, to u pasu nejde)

          U tech infenci je lepsi primer s tim zamykanim panelaku, aby se omezily kradeze kol a kocarku. Proste i kdyz 34 rodin uzna, ze to ma smysl a zamykat bude, tak staci 1-2 rodiny, kterym je to sumak (protoze treba sami kola ani kocarky nemaji) a zlodeji dal budou mit snadnou cestu ke kradezi.
          Pozor, to ani neznamena, ze kdyz budou vsichni peclive zamykat, ze nikdy zadne kole nezmizi. Ale proste to zkoplikuje praci ten nejprimitivnejsim zlodejum, tak intenzita kraderni poklesne.

          1. A pozor, nehazejte me do kolonky provladni. Ja se za provladniho noppavazuji, naopak, tahle vlada dela takove nesmysly, jako snad zadna jina.
            To, ze zrovna v nejke jedne male konktertni veci s rozhodnutim vlady souhlasim, to ze me nedela provladniho trolla proboha.

            Vy servisdoku souhlasite, nebo nesouhlasite se zrusenim dane z prevodu nemovitosti?

          2. PŘESTAŇ KONEČNĚ LHÁT, TY ČURÁKU!! POKUD MÁŠ PANICKOU HRŮZU Z VIRA, TAK SI DEJ NA DRŽKU POŘÁDNOU MASKU S UHLÍKOVÝM FILTREM, PŘÍPADNĚ LEZ VEN JENOM VE SKAFANDRU. TY NECHCEŠ, ABY SE NĚCO DOSTALO DO TEBE, TAK TY SE BUDEŠ SÁM CHRÁNIT.

            NAŘIZOVAT VŠEM VOSTATNÍM ABY VONI LEZLI DO SKAFANDRU, PROTOŽE TY SÁM NĚCO CHCEŠ, JE ODPORNÁ BOLŠEVICKÁ PRASÁRNA, KTEROU DĚLAJÍ HLUPÁCI NEBO SVINĚ. A to pomíjím, jaká je to nebetyčná kokotina, protože skafandr je obvykle přetlakovej a je vynalezenej a 100% funguje právě na to, aby se vnější prostředí nedostalo DOVNITŘ. To znamená z vnějšku. Jenom blbečka napadne to nardinovat tak, aby to jako že drželo něco UVNITŘ.

            1. Behemot 2.10.2020 v 18:35

              To s tím skafandrem požadoval Nalim27 kde? Ptám se, protože v jeho příspěvcích v 12:02 a v 15:05 nic takového není – používá příklady se zamykáním paneláku, používáním bezpečnostních pásů a nastoluje otázku kvality života chronického pacienta.

              Není to z vaší strany typický slaměný panák?

              1. Furt tady vyřvává vo nějakejch vochranách, toto je jeden z mála prostředků, jak se může chránit.

        2. Jo, to jsem burešovi zazlíval, že na jaře zakazoval a nevysvětloval, nedoporučoval. Ó, jak jsem se mýlil v povaze české! Stačilo léto, pustit nemyslící ovce z uzdy, ty začaly na všechno srát a máme to tu zpátky. Zase někdy experiment lepší všech teorií, aspoň si člověk přestane o spoluobčanech dělat jakékoliv iluze.

          1. Máme tady zpátky taky další tisíce virů, tak jako ostatně každou sezonu mírnýho pásu asi posledních pár tisíciletí.

            Lonis taky vzbuzoval paniku a ostatní zavíral doma a věšel jim na huvu slintáky? Ne? Tak co se kurva sereš do lidí teď?

            1. takovým jenykum se už ani nejde smát.. napadá mě jen aktualizace jednoho vousatého vtipu:

              Maminka si neví rady se zlobivým dítětem. Uvidí nějakého hnusného týpka a požádá ho aby dítko postrašil, aby dalo pokoj. Týpek se nakloní k dítku, sundá roušku a spustí: „Bu, bu, bu CORONA ty malá píčo!“

          2. Koblížek chutnal?

      2. Troufám si tvrdit, že se na to díváte ze špatného úhlu. Ty peníze do zdravotnictví jdou primárně, protože je to byznys, služba lidem je až sekundární, Právě to prodlužování života, udržování chronické léčby je to, co ten systém živí…a o přínosu společnosti nelze vůbec hovořit.
        V systému financování zdravotnictví je tolik děr, kudy utíkají peníze a žádná vláda nenašla sílu je zalepit…vlastně ano, po mnoha letech se trochu omezily zpětné bonusy, kterými nemocnice „tahaly“ nelegálně peníze ze zdravotních pojišťoven…a takových mechanismů je celá řada…
        Ten systém je postaven na nutnosti preskripce léčiv a indikaci (mnohdy zbytečných) výkonů…
        Spousta věcí by se vyplatila zrušit, ale protože nejde o nákladovou efektivitu, ale o udržení byznysu, nikdo o tom nebude ani uvažovat…

    7. Asi můžeme polemizovat o míře uzavírání a jestli to půjde ve vlnách…k tomu co píšete se klidně přikloním…ony totiž budou úplně stačit ty roušky…bohužel už od lidí slýchám, že se těší, až bude vakcína, protože neb budou muset nosit roušky…
      Vůbec neřeší, jestli bude bezpečná nebo ne…protože věří, že o pohlídají státní autority. Míněn SÚKL, který je podřízený MZČR :-)
      Afér s nevyzkoušenými léky bylo v minulosti mnohem víc, včetně vakcín…ale tak nějak se o nich mainstream média nezmiňují…

  3. Na začátku je řečeno jak na virus nikdo nevěří a o kousek dál se lidé budou chtít nechat očkovat neznámou látkou jak smyslů zbavení. Pán má v hlavě průjem, ale je to pochopitelné. Člověk si odvykl žít pod hrozbou, že bude smazán nějakou novou buňkou. Která tu spadla z ničeho nic.. Divoká zvěř takto běžně žije, nikdy nevíte kdo vás večer sežere, stačí nebýt chvilku ve střehu a jste něčí večeře. Jo virus nám ničí morálku, parazit jeden. Z bezradnosti hledáme viníka. Na Adolfa to hodit už nepůjde

    1. Já se fakt chtít očkovat nebudu. Chtít očkovat se budou ti s už vymytým mozkem… :-P

      1. A už je takových spousta. Protože je zde nastavena mantra, že očkování je bezpečné, což je samozřejmě blbost…protože nežádoucí účinky jsou u každé terapie. Ale jsou ignorovány, protože se jedná o „vyšší dobro“. A věří tomu i spousta lékařů a absolutně odmítají implementovat nové vědecké poznatky…
        Řešil jsem třeba případ, kde šlo o dosažení trvalé kontraindikace očkování u dítěte, jehož oba rodiče mají roztroušenou sklerózu. Jejich dcera ji má geneticky podmíněnou a s velkou pravděpodobností ji po dvacátém roce může mít také. Pediatrovi jsme argumentovali tím, že: v souhrnu údajů o přípravku hexavakcíty je jasně uvedeno, že jeden z antigenů způsobuje propuknutí RS, americká společnost pro RS nedoporučuje vakcinaci, nové studie ukazují, že vakcíny mohou způsobovat autoimunitní onemocnění a snesli jsme spoustu dalších vědeckých důkazů…a stejně odmítnul trvalou KI dát, že podle jeho názoru to riziko není tak velké…off Record pak řekl , že se bojí, aby ho hygiena nebuzerovala, že má menší pročkovanost…

    2. Ano.
      A ta reklama na konci článku je poněkud disgustující, řekl bych.

  4. Konkrétně farmaspiknutí kvůli propadům zisku bych z toho vynechal, celý medicínský výzkum aktuálně prochází zásadní změnou paradigmatu – doteď se všechno odehrávalo formou studií na definovaných vzorcích pacientů, kdy jsme se byli schopni ptát zda je preparát A lepší než nic nebo B, aktuálně se přešaltovává na big data a hledání spojení mezi biliony teček, které prostě nebyly zatím odhalitelné – poslední mediálně trochu známější je nové antibiotikum Halicin (podle HAL 9000 z vesmírné odysey), tudíž zrovna o budoucnost farma bych se nebál a oni sami to také mají dobře spočítané. A zrovna vakcíny nejsou takový byznys jako jiné produkty, obzvlášť když se prodávají in-bulk vládám, které dovedou zatlačit na cenu jinak než koncový uživatel a jako takové jsou bohužel jediný způsob, jak zvládnout některé nemoci, zejména u virů umíme akorát zpomalit jejich šíření v organizmu (mechanismus remdesviru i třeba tamiflu), mají ale tu debilní vlastnost, že to je jako se zamykáním společných dveří v paneláku – když nedrží basu dost partají, tak nám stoupá riziko, že budeme zas muset kupovat nový kola a lyže.

    1. A jak se teda budou ty nové léky testovat?

      Vývoj léčiva trvá cca. 10 let a stojí kolem 1 miliardy USD…ve srovnání s minulostí se na trh uvádí mnohem méně inovativních molekul. Spousta nově uváděných léčiv má pouze potvrzenu non inferioritu (tedy že nejsou horší, než to, co máme teď) …vakcíny jsou rozhodně velmi dobrý byznys, protože se na ně dá udělat „poptávka“ a reklama… a pokud bude strach, nebude třeba, aby vláda srážela cenu…protože bude prima nechat to buď v režimu samoplátce, nebo s doplatkem.

      A samozřejmě z pohledu dalších zisků…recentní studie ukazují riziko propuknutí autoimunitních chorob po vakcinaci (u rizikových skupin, kterých je ale čím dál víc), což se může odrazit v nárůstu spotřeby biologické léčby a biosimilars…a to jsou právě ta léčiva, která stojí i desítky tisíc na pacienta a měsíc…

  5. Hele lidi, vám už fakt totálně hrabe? Jakože se spikli i desetitisíce doktorů a vědátorů po celém světě, případně se nechali totálně zbulíkovat a skočili těm temným silám na lep? A napsali za půl roku o něčem co není problém přibližně sto tisíc odborných článků? A jen pár jich prohlédlo? U nás asi tak pět. Jděte s těma vrahama z Wall streetu už taky do prdele. Jasně že se naše vláda na všechno vysrala a na co se nevysrala, to zkurvila. Nic jiného se ani nedalo čekat. A ty vole, banální, co se teď děje, teda fakt není. Jeden kámoš (44) před čtyřmi měsíců zakukal (ok, po pitvě řekli, že měl nádor, o kterým ale asi ani nevěděl) a další (36) co jen ztratil čich a po čtrnácti dnech měl negativní test a šel do háku, tak po další šesti týdnech se mu v háku udělalo blbě, odvezla ho houkačka a druhý týden leží na kardiologii a prý má poškozenou pumpu.
    Je mi úplně ukradený,co vláda nařizuje nebo nenařizuje, můj plán od března je se nenakazit a dočkat se v dobrém zdraví té nebezpečné vakcíny. Prijde mi to jako naprosto racionální jednání, než se tvářit, že jako pohoda, že se nic neděje. Ale samozřejmě, ať se každý zařídí podle svého vkusu a možností. Chápu, že pro někoho je současná situace ekonomická pohroma a je mi těch lidí i líto, ale špatná zpráva je, že do kytek to půjde v každým případě, i kdyby vláda neudělal nic a řekla, pomožte si každý jak umíte. Bohužel.

    1. Takže rouškofilové se proti smrtícímu viru zařídit umějí i bez vládní buzerace. V tom případě nechápu, proč musejí ostatní trpět kvůli nim.

      Aniž bych to jakkoli bagatelizoval, jedním umřelým kamarádem a druhým nemocným nikoho neohromíte. Je to smutné, bezpochyby. Ale jeden již nemocen byl a ten druhý pravděpodobně na srdce taky. BTW, o mrtvém kamarádovi, ještě k tomu v souvislosti se „smrtící pandémií“, bych se nevyjadřoval cynicky jako o zakukaném :-)

      1. Takže rouškofilové kvůli Vám trpět mohou (rizikem docela vážného onemocnění), ale Vy kvůli nim ne (rouškou na hubě jen někde)? No, nepřijde mi to zcela ohleduplné. Víte, příteli, svoboda jednoho končí tam, kde začíná svoboda druhého. A tímto přístupem vytváříte docela velký neprázdný průnik.

        1. Svoboda jednoho vždycky končí tam, kde začíná svoboda jiného (i svoboda otroka končí tam, kde začíná svoboda jeho pána). Ta věta je prostě obecně platná a tedy nepoužitelná jako argument. Každý si pak dosadí svoje pravidla, kterými určuje hranice a nikdo s nikým o nich nedebatuje.

          Navrhuji, aby si na svém každý určil pravidla podle sebe, když nebude zasahovat do cizího. Rouškofil bude chodit jen do obchodů s rouškofilím managementem, kteří pustí jen zákazníky s rouškami, a naopak. Brzy se ukáže, který přístup je lepší a které obchody jsou prázdné z jakého důvodu. Stejně by to fungovalo s domovy důchodců atd. Nechápu, proč by pravidla měl určit stát jednotně pro vsechny na základě nějakého pocitu, zda si voliči myslí, že chtějí to, či ono, co se dá mediálně udržet, kde více podojit státní penězovody atd. Stejně se ukáže jako u každého problému, že pro každého je vhodná jiná míra předcházení rizikům a stát tak svými opatřeními posere všechny, krom pár vyvolených…

        2. Rouškofilové ať si trpí kde je jim libo, já jim v ničem nebráním, a po nich chci pro sebe to samé. Klidně ať se mi vyhýbají. :-P

          1. No to je sice pěkné řešení, ale pokud se nebudeme snažit infekci brzdit tak pro situaci kdy byste (nedejbože) potřeboval třeba JIPku a ta byla plná navrhujete co?

            1. To čo robila a robí medicína vždy a všade. Dáva prioritu pacientom podľa závažnosti. Kuckajúci geronti hajde domov a neokupovať JIPky.

              1. Výborně, doufám že tento postup budete akceptovat i k své osobě, až přijde čas, a ke svým blízkým. Podle tohoto vzorce na tom totiž Vaše dítě po nehodě může být z hlediska prognózy hůře než ten geront na kyslíku.

                1. Asi jste nepochopil, že se to tak dělá pořád, jen kvůli covidu najednou ohneme všichni hřbety a ekonomiku srazíme na kolena, abychom měli volná lůžka. Že se odjakživa čeká na operace i na vyšetření (např. taková rakovina odhalená o 6 měsíců později, protože na magnetu nebo ct Vás dřív neobjednali, může být už nevyléčitelná) to nikoho netrápilo. A když si zajistíte pomoc sám, tak stát ještě drze natáhne ruku pro DPH.

                  Socialismus zabíjí, ale dělá si záchranářskou propagandu…

                  1. Bavíme se o JIP. Tam nejde o dny ani o možnost záležitost řešit jiným způsobem a rozhodnutí jsou fatální ihned.
                    Taky mě uniká, jak nošení roušky „sráží ekonomiku na kolena“.
                    Mám roušku a nornálně pracuji, celkem i v rizikovém prostředí. Jestli něco ekonomiku může nabořit tak je to velké množství práce neschopných.

                    1. Tady jde o to, ze kdyz reknete, ze rouska neni az tak hrozna, tak zdejsi „odbornici“ chapou slovo rouska jako synonymum za: Zavirani obchodu, zakaz zpevu, zakaz hospod, zakaz kultury, zakaz sportovnich utkani s divaky, zakaz shromazdovani, atd. proste podporu fasizmu a totality.

                      A pritom mluvite jen a jen o rousce, to oni ale nechapou, protoze nerozumi psanenu textu, nebo jsou diky svemu netolerantimu nazoru proste zaslepeni a pri slovu rouska uz vidi rude. Bohuzel se z rousky stal politicky symbol, se vsemi negativy, misto aby byla brana jako dalsi bezna ochranna pomucka.

                      S tim nenadelate nic, jakekoliv vysvetlovani je marne.

                    2. Nalim: odpřísáhneš na svůj život, že jde „jen o roušky“ jak říkáš a záhy za nimi nepřijde lockdown, zavírání obchodů, zákaz zpěvu, zákaz prezenční školní výuky, zákaz shromažďování atd.?

                      Odpřísáhnou to na svůj život Babiš s Prymulou?

                      Pokud ano, uznám že jsem to přehnal a budu klidně nosit roušku.
                      Pokud ne, což dokládá zimní i dnešní empirie, prostě bohapustě kecáš jen abys nemusel uznat omyl a aby ses mohl točit na slovíčkaření a strawmanech.

                    3. Jakkoli jsem kdysi se zájmem četl vaše posty, tak při sledování vašeho způsobu debaty a argumentace v rouškových diskusích začínám rozumět názoru, který na vás má ten dement zrg.

                      Co všechno jste ochoten odpřisáhnout na svůj život vy, mluví-li se o věcech, na něž nemáte sebemenší vliv?

                    4. Jenda se snaží Vám tupějším naznačit, že tohle celé „jen“ u roušek rozhodně neskončí.
                      Proto se ptá, zdali je provládní troll Nalim27 ochoten odpřisáhnout, že o nic jiného nejde a nepůjde, jen a pouze o roušky.

                      31.ledna, se ministra zdravotnictví Adama Vojtěcha, před celou PS, interpelačně ptal člen ODS MUDr. Bohuslav Svoboda, zdali má vláda/MV/SSHR připraven dostatek ochranných prostředků pro případ vypuknutí EPIDEMIE nového čínského koronaviru /mmch. žádné „pandemie“, jak tato děsící a prolhaná vláda stále prezentuje/.
                      Mladý a suverénní ministr zdravotnictví, naprostý laik v oboru a estébákův pejsek, lékaře Svobodu z ODS odbyl stylem „hele nestarej se, po čem ti prd“ a následně před svědky i kamerami nahlas odvětil:
                      „Ano, máme určitě všeho dost a jsme připraveni“ – všimněte si prosím, toho množného čísla ve smyslu „ANO je připraveno“, nikoliv „celé MZ/MV/SSHR jsou připraveny“.
                      Dál už to znáte – někde na inetu je to seřazeno dokonce den po dni, jak tato tragicky zmatkující, prolhaná, zlodějská a záškodnická vláda, dostala desetimilionovou zemi pracovitých lidí do státních megadluhů, stovky firem do ztrát a úpadku a statisíce lidí připravila o práci, v druhém sledu o možnost plnění jejich závazků.
                      Občasné pohazování kostí okolo stolu zarouškované a přitom hodující vlády, nepovažuju za adekvátní tomu, oč všichni výše uvedení přišli. Někteří přišli o existenci zcela, někteří se v budování a rozvojích malých firem propadli o 10 let nazpět, zpátky do dluhů.
                      K tomu kecy, že každý podnikatel a OSVČ má mít nějakou „vatu“ a „finanční polštář“ – v době, kdy ekonomika jela na plný pecky??? Tehdy přece každý rozumný podnikatel investuje do rozvoje!
                      Od počátku února, měla laická veřejnost několik kanálů a možností, jak užasle a takříkajíc v přímém přenosu sledovat zmatené, nelogické a protismyslné počínání vlády, bezpečnostních složek, hasičů, vzájemnou řevnivost ministerstev, netransparentní, vysoce podezřelé nákupy, ale HLAVNĚ lhaní, překrucování, zamlčování skutečného stavu, ale hlavně očividné nahánění PR bodů vládního „hnutí“ ANO.
                      Nic se nezměnilo ani v momentu, kdy celá opozice en bloc, dala prolhanému paktu ANO+ČSSD bianco šek prakticky na cokoliv a také slib, že dokud boj s epidemií neskončí, tak se zdrží jakékoli kritiky. Což do puntíku dodržela.
                      Co ale dělal pakt ANO+ČSSD celé jaro a léto? Nevím, jak ČSSD, ale agropolitický konglomerát ANO hlavně sondoval nálady obyvatelstva a přizpůsoboval tomu různá „opatření“,“trasování“ a další fiktivní činnosti, které se ukázaly být po několika měsících a proinvestovaných desítkách miliónů za software naprosto nefunkční a neúčinné.
                      Testování? Nepamatuje si už nikdo ten pod koberec zametený průser s rychlotesty za 1,5M USD, co se ukázaly být zcela nefunkční, zatímco se chechtal prostředník nákupu a číňan? Já zpronevěřit/prošustrovat 1,5M USD, do konce života nevylezu z basy, nebo skončím jako MUDr. Rath.

                      Co po tomto všem /stručný výcuc, hodně toho chybí/ chcete po občanech, kteří tohle všechno sledovali? Třeba ze zavřeného Uničova, Litovle a okolních obcí, což se ukázalo být ne neúčinným, ale jako vysloveně škodlivým?
                      Naserete svým chováním všechny dospělý lidi a pak po nich chcete, aby něco dodržovali a hrozíte jim přitom desetitisícovými pokutami??
                      Bezpodmínečnou zodpovědnost, poslušnost, poctivost, pravdomluvnost ohledně údajů? Či snad většinu z Desatera?
                      Odkud jste na území bývalého Československa spadl, Nomade?

                      Bude Vám za jednotlivce stačit, když například já sám, za sebe odpřisáhnu, že jako jakkoliv čímkoliv nemocný, pokud možno nikam nepolezu?
                      Pokud už budu muset, tak nebudu úmyslně a bezohledně na nikoho a nic kašlat zblízka?

                      Proč tak zatvrzele nechcete nechat na svobodném rozhodnutí každého, zda se nakazit chce, nechce, nebo je mu to prostě jedno, protože vidí, co vidí?
                      Proč nechcete nechat na svobodném rozhodnutí každého, zda nějaký nefunkční hadr na hubě o své vůli nosit bude, nebo nebude?
                      Kdo chce, ať si vezme.
                      Kdo nechce, ať si nebere nic a vystavuje se smrtelnému riziku – pořád je to jeho svobodné rozhodnutí. LZPS ještě nikdo nezrušil, ani nepozastavil její platnost.

                      To, co se tady posledních 5-6 měsíců děje, je plíživé zavádění další totality.
                      Jednu už jsem zažil ve svých nejlepších letech, chválabohu mám zatím dobrou paměť.
                      Další totalitu, potlačování jiných názorů represivními silami, řežbu a pokutování všelijakých fízlů, porušování domovní svobody, omezování pohybu a omezování podnikání nechci stejně, jako dlouhé měsíce zalígrované hranice.
                      Co je na tom kurwa k nepochopení?

                    5. Servisdoku,
                      zkuste schválně najít nějaký argument pro to, že jsem provládní troll, zoufalče.

                      Zbytek vašeho postu mi nestojí za komentář, vkládáte mi do klávesnice něco, co jsem nikdy nenapsal, ba dokonce si to ani nemyslel. Vyjadřuju se tady k tomu, že se tady protiroušková skupina chlapáků projevuje jako hysterky, ačkoli toto chování připisuje protistraně.

                      Jinak je mi jedno, co si o tom všem myslíte a jestli z toho náhodou nedostanete infarkt. Zkuste debatovat slušně a s argumenty na úrovni a uvidíte, jak se vám uleví.

                    6. Čtu Vaše příspěvky stejně pozorně, jako třeba Mrcasikovy, nebo i zrg1-ovy.
                      Právě proto, že je čtu pozorně, tak z Vašich předchozích, doslova tapetově hustých příspěvků, tu provládní rétoriku cítím na pět kilometrů.
                      Na takovou vzdálenost údajně cítí pes hárající fenu. Provládní trolly, ANO-přisírky, kolaboranty a bezdůvodně předposrané entity cítím na ještě větší dálku.
                      Za poslední dobu se tu z nově příchozích neobjevil takový kalibr sráče, jako jste Vy. Je mi to líto, jinak to napsat neumím.

                    7. servisdoku,

                      jste sice podobný expert na e-diagnózu jako corona, ale jste úplně stejně mimo. Víte hovno, ale to vám nijak nebrání udělat si názor.

                      Nově příchozí? Na D-F jsem chodil ještě dávno předtím, než se přestěhoval na vlastní doménu. Sice pod jiným nickem, protože ten starý vzal při stěhování ďas, ale co už. Dneska tu píšu víc, protože mám vyjímečně volné odpoledne. Nebojte, to zase přejde.

                      Ale vy jste žádný argument o mém provládním trolení nedoložil, kromě vlastní dojmologie. A pak kdo je tady sráč?

                    8. Po přestěhování se nelze na DF přihlásit pod stejným nickem a heslem? Podívejme..

                    9. Pokud si dobře vzpomínám, v nějaké fázi vzaly staré nicky zasvé (možná ne všechny) a bylo potřeba se zaregistrovat znovu. Je to ale dost jedno, stejně je to od vás jen pokus o únik z dokazování, že jsem provládní troll. To totiž nedáte, takže se vám ten sráč vrátil jako bumerang pěkně mezi oči.

                    10. Žádný obavy. Pokud budete tímhle stylem psát dál, tak dřív či později Vás při tom přistihnu.

                    11. Cituji:

                      „z Vašich předchozích, doslova tapetově hustých příspěvků, tu provládní rétoriku cítím na pět kilometrů.“

                      O 40 minut později:

                      “ dřív či později Vás při tom přistihnu.“

                      Být vámi bych namísto psaní o sráčích raději mlčel a chodil kanálama.

                    12. Predstavte si servisdoku, kdyz vynechate ty zbytecne urazky na mou osobu, ze si to vsechno pamatuji a dokonce i dalsi detaily (treba o ceske firme na vyrobu ochrannych pomucek, ktera uz v lednu nejela na 3 smeny, aby navysili vyrobu a prestali vyvazet do zahranici, a kdy po dvou mesicich ty rousky zacaly byt sakra potreba pro lekare vsech druhu …. tak nikde nic. Pritom jen ta jedina firma mela ryrabet kolem 100 000 rousek denne …. kam se tedy ta dvou mesicni vyroba podela? (recnicka otazka))

                      A taky s vetsinou toho, co v tom dlouhem postu pisete souhlasim, az na ty nestastne rousky. A z nejakeho nejakeho duvodu jsem tady dostal nalepku nejakeho zastance vlady, i kdyz je to uplne vzdalene realite.

                    13. Za sebe odpřísáhnu. Roušku jsem nosil v davu i v létě a nic z toho, co píšete, jsem fakt neměl v plánu. Bohužel nás bylo málo a proto z těch opatření viním vás, kteří jste na základní bezpečnost kašlali z výšky.

                    14. jenyk: je to tak, nejvíc ti zdraví, ti to zvorali a roznesli čínskou chřipku po celé ČR.

                      Vy jste dobrej komik, jenyku…

                    15. Pokud ty, kteří v létě nenosili roušku a kteří nebyli nakaženi, viníte ze stávající koronareprese, jste šílený vůl.

                      Ale děkuji za brilantní důkaz toho, co považoval Nalim: hle, Nalime, zde je v přímém přenosu ta přímá vazba mezi rouškami a lockdownem+represí. Rouška je jednotícím symbolem i záminkou pro další represi, protože dokud nebudete roušku nosit 24x7x365, a přitom si ji správně měnit, a přitom ji prát, a přitom se jí nedotýkat… Je potřeba více represe!

                    16. Prisaham na svuj zivot a na zivot svych deti, se se celou dobu tady v diskuzi u obou clanku bavim jen o rouskach a socialnim distancingu. Protoze jsem uz nemohl koukat na vyvracene nespravne udaje.

                      Tusim ze alespon 2x jsem zminil, ze ostatni opatreni jsou neco jineho, a ze o tom rec neni. A spousta tech opatreni byla zbytecna a zmatecne aplikovana. Ale o techto jinych omezenich jsem mluvit nechtel, zminil jsem to, az kdyz bylo jasne, ze me tady lidi nepochopili, tak jsem se to snazil uvest na pravou miru.

                      Jestli a kdy prijde lockdown nebo jakekoliv dalsi opatreni, o tom vubec nediskutuji, urcite neco prijde, kdyz uz vlada vyhlasila nouzovy stav. Ale co prijde to netusim, mozna ani lidi ve vlade jeste nevi, jaka blbost zase nekoho (Prymulu ci koho) napadne. Tim nerikam, ze to schvaluji, jen odhaduji, co vlada pravdepodobne udela.

                      Prisahat mohu jen za sebe, ne za to, co dela vlada – pro vladu nepracuji, ani nejsem tajemna eminence, co to vsechno v pozadi ridi.

                    17. Ještě k tomu symbolu – hákový kříž také nezabil žádné Židy, ani nestavěl koncentráky, ani k tomu nevyzýval. Ale jako symbol měl přesto obrovskou moc mobilizovat pod jeden prapor lidi, kteří to měli v plánu a dělali.

                      Stejně tak pro hysterické koronarepresivce je rouška jednotící prapor, pod kterým táhnou do fanatického boje za „absolutní bezpečí skrze zákaz všeho“.

                      V zimě/na jaře jsem roušku nosil dobrovolně, pral ji, a ještě se jí zastával a propagoval ji jako nástroj snížení přenosů z asymptomatických.
                      Dnes, při absurdně nízkých číslech nemocných (se závažnými klinickými příznaky) a zmutovaném, výrazně oslabeném nCOV už ji nosím jen zdánlivě kvůli represi a jen pokud ji mají nasazenou ostatní.

                    18. Bohužel je to symbol a se silně negativními konotacemi. Máte hodně krátkou paměť, když nedohlédnete přes rameno do března.

                    19. servisdok
                      za to shrnutí nahoře 1+. Nikdo to zde tak výstižně nepopsal. Já jsem něco podobného napsal na mém webu, ale nechci to zde tapetovat.

                    20. Nobody – přidávám se, se servisdokem souhlasím a shrnul víceméně to samé, co bych psal sám.

          2. V pohodě. Protože jste potenciálně nakažlivý a odmítáte se chovat tak, abyste tuto nakažlivost omezil, zalezte někam Vy. I já mám svě svobody a Vy mi je omezujete. Hovno!

            1. Čí svoboda je platnější? Rouškofila, nebo rouškofoba, he? Vy chcete nosit roušku, tak si ji noste, nikdo vám v tom nebrání. Tady svou svobodu máte.
              Oproti tomu, když musejí nosit hard ti, kteří jej nechtějí. Vy jste úplně vymletý nebo co?

              1. Ne, ohleduplný a myslím. Já vím, jsem tu výjimka. Nějak se s tím poperu.

                1. To znám ze svého blízkého okolí, od dvěří restaurace na místo má roušku, pak si ji sundá, tři hodiny mluví a překřikuje a pak si ji nasadí zase na cestu ke dveřím. A nasadí korunu s uspokojením tím, že říká, že to dělá proto, že je ohleduplný (asi to říkali v televizi, nevím). Tak jsem mu oznámil, jestli je si vědom, že by to měl dělat právě naopak, když tu teď tři hodiny prováděl kapénkovou smršť do celé restaurace bez roušky. No koukal jak puk a jen opakoval, že je ohleduplný.

                  1. Samozrejme v tomto pripade mate pravdu. Pobyt bez rousky v hospode je jen ulidba politiku, aby zase nemuseli zavirat hospody. Ale i tak bylo receno, ze v hospode ma byt dole jen po nezbytne nutnou bodu na szezeni jidla a vypiti napoje.

                  2. A Vy pořád na starterově příkladu nevidíte, jaká je to ve skutečnosti pičovina? Už kvůli té manipulaci s tím hadrem?

                    1. Jezis rouska prece hlavne brani aby se vase kapenky nedostaly k ostatnim! Pokud jste tedy infenkci (covidem, chripkou, cimkloliv kapenkovym) a jsou na te rousce, tak pri spatne manipulaci s ni dostanate virus na … sebe. Jenze ten uz mate (kdyz jste nakazeny), tak se nic nedeje.

                      Pokud nakazeny nejste, tak na rousce jsou bezne bakterie a viry, co s sebou nosite a tedy taky jaksi vam neublizi.

                      Druha vec je abyste dotykem nakazenych rokou nedostal zbytecne ten virus na ostatni – no a k tomu zase patri ta zvysena hygiena rukou, idealne s nejakou tou kapesni desinfekci, aby si clovek mohl desinfikovat ruce kdekoliv.

                      A treti vec je, ze s rouskou se ma zachazet spravne, strakt je do sacku a na cely den jich mit treba dve – ale ty ruzne zasady, jak s rouskou spravne zachazi byly uz v mediich taky xkrat.

                    2. Jaký kapénky doprdele? A proč se každej panikář nestará vo svou hubu? Šak dyž chcete mít nulovou imunitu a všechny alergie, klidně si choďte ve skafandru.

                      Zbytek populace vám na to sere pěkně z vršku!!

                    3. A děláte to přesně tak, podle všech těch X-krát doporučených postupů?
                      Nosíte u sebe pořád označené sáčky na použité/nepoužité, nedotýkáte se jich a po 2h mezi lidmi je měníte? Vážně?

                    4. Ne vzdy. Kdyz jdu na 15 minut do obchodu, nebo na 10 minut cestu tramvaji, tak se sacky neobtezuji.
                      Kdyz mam byt nekde mezi lidmi delsi dobu, tak se se sacky na vicekrat pouzitelne rousky obtezuji.
                      Kdyz jsem jel 4 hodiny vlakem, tak jsem uz pouzil jednorazovy respirator FFP2 bez ventilku, ktery jsem po ceste vyhodil. Presneji receno 2 respiratory, jeden tam a druhy zpet.

                2. Ta tragikomedie vaše a vám podobných je v tom, že jste ohleduplní pouze, když vám to nařídí. A jakmile povinnost nosit masky skončí, masku sundáte a vaše ohleduplnost končí taky… Tak si nechte ty morální cinty a jděte do prdele!

                  1. Nikoliv, choval jsem se tak i v létě. Vy nikdy.

                3. Ohleduplnej? Ty seš dobroserská píča.

                  Naprosto ten samej materiál kripla jak ti, co rozesírají společnost skrz zelený kokotiny, skrz multikulti, multibuzna a další. Prostě to má svou zvrácenou představu, jak se mají ostatní chovat, a tu sere ostatním, klidně násilím.

              2. Ale tak v pohodě, úspěch alespoň je, že nechcete kdekoli vylučovat cokoli. Prostě tady vznikl společenský konsezus, že se na veřejnosti a před cizíma dveřma nesere, i když to bylo pohodlné a rychlé. Trvalo to staletí, ale nakonec to pochopili skoro všichni. I se ovcím podařilo do hlav naimplantovat, že za vysrání ještě rádi zaplatí. Tohle je teprve to pravý spiknutí, jak ovládat masy. Budete srát jen když vám to dovolíme a budete za to platit.

                1. S tim prvnim mate naprostou pravdu.
                  Ale nerozumim, co minite temi poslednimi 2 vetami.

                  Jako, ze chcete mit svobodu, abyste se mohl vysrat kamkoliv, kdykoliv, jak se vam zrovna zlibi?

                  1. Jakože sraní kdekoli je už moc velká svoboda? Já myslím, že to snese srovnání. Infekční je to dostatečně a kdekoho to obtěžuje :).

    2. d_n: to je v pořádku, že se bojíte. Zůstaňte doma a nechte nás, kteří se z toho neposerem, normálně žít.

      1. Ale já se nebojím. Ostatně si myslím, že několikanásobně větší šanci zakukat, nebo skončit ve špitále mám z ježdění na motorce. Nicméně jsem došel k tomu, že prodělat to není pro mě výhodné a už jen představa, že na 14 dní až měsíce bych mohl skončit v karanténě je pro mě tak frustrující a možná by to bylo pro mě i likvidační, že dodržovat nějaká elementární hygienická pravidla, není nic, kvůli čemu bych musel být hysterický a co by mě přespříliš zatěžovalo. Že nepůjdu 4x za měsíc na večeři do restaurace je mi celkem šumák. Do obchodů jsem moc nechodil ani dřív, bo rohlik. Přiznávám, že se trošku bojím o rodiče, protože táta má 5 let chopna třetího stupně, takže je jasnej kandidát do futrálu, ale zase se dožil celkem pěkného věku a nikdo se z toho nehroutí, ani on. Jasně, stejně ho může zabít chřipka, nebo pneumokok, jenže proti nim je očkovaný, případně proti chřipce existuje Tamiflu, které solidně zabírá, když se vezme včas. Jo kdyby na koronu fungovalo Tamiflu, neštěkne po ní ani pes a bude to jen ta další chřipička. Ale když teda někdo kašle z nezakrytou držkou, což je poměrně časté, mě neskutečně sere. Tohle asi už zanedbali rodiče. Mě to naučili tak v pěti letech, že si mám dát při kašli alespoň pazouru před hubu.
        No a v čem Vás konkrétně nenechávám žít? Jakože mi co se „bojíme“, tlačíme na vládu, aby všechno zakázala? To asi těžko
        , že jo? Jestli, tak poslouchala Vás, že je to bagatelní nemoc a není potřeba nic řešit. A jsme tak kde jsme. A znovu říkám, ať se každý zařídí jak uzná za vhodné a pro mě za mě, ať vláda neřeší nic. Nicméně si trvám na tom, že bagatelní to není, nejde to úplně neřešit a následky bude řešit celá další generace.

        1. d_n: pro mě to taky není výhodné. Není pro mě výhodné mít jakoukoliv nemoc nebo úraz. Že jste frustrovaný z toho, že skončíte v karanténě je Váš problém, zvlášť, když Vás to stejné nefrustruje při jízdě na motorce.

          Jinými slovy, protože zrovna mediální hysterii jste podlehl, tak si na ostatních vynucujete, aby Vás chránili na svůj úkor, protože chudáček d_n je frustrovaný a ostatní tedy budou dělat, co on chce – bez ohledu na to, jestli to skutečně pomáhá. Příště, až Vás chytne rapl z toho, že za každým rohem Vás chce někdo sundat z motorky, budete řvát zase něco jiného. Vaše chování je poněkud na blití.

          1. Evidentně jste hysterický pouze Vy.
            Je to můj problém a pomáhat s ním od nikoho nepotřebuji. Někde jste vyčetl opak?
            Motáte jablka z hruškami. Na motorce mě může frustovat, že jedu jako prase a přijdu na x měsíců o papíry. To snese srovnání.
            Když mě někdo bude chtít sundat z motorky, řvát na něj budu zcela určitě.
            Hele a fakt jste někdy zažil v jiné době, třeba před pěti lety, že jste k někomu přišel, zakašlal mu zblízka do obličeje a on Vám minimálně neřekl, že jste hovado?

            1. Tak lidem do obličeje nekašlejte. Nebo co jste tím jako chtěl říct?

    3. Hele lidi, vám už fakt totálně hrabe?

      Chyba je na tvoji strane prijimace.
      Vychazis z naprosto posahane predikce, ze smrtnost COVID19 je na zapade a vychode stejna.
      NE NENI KURVA DO PICE BOHA JEHO
      Na Zapade je smrtnost 20x nizsi bo komunisticka vakcinace.
      Udelej mi laskavost a precti si muj clanek
      pane hrabos.
      http://dfens-cz.com/sexmise-vs-koronavirus/

      Je to jeden ze tri dobrych clanku na tema koronavirus za celou tu dobu, co se tu k tomu na DFENSi vyslovuje vsecko, co ma do prdele diru.

      1. Na Vychode

      2. Jo komunistická vakcinace… pokud vím, tak tuhle hypotézu jako první na jaře vyslovila nějaká bulharská lékařka, že jsme v pohodě díky vakcíně proti TBC a následně se toho chytla všechna media. Podle mě je to jen hoax a pro tohle tvrzení neexistuje jediný vědecký podklad.
        Možná jsme byli v pohodě proto, že jinde je lékařská péče o širší masy tragická, leckdy žádná a populace je u nás „zdravější“. Viz USA, VB, Brazílie atd.. Mi kurva volali minulý týden z plicního, že je to už dva roky, co jsem byl na rentgenu plic, tak ať se stavim. No kdo tohle má? V Itálii měli zase smůlu, že to tam dlouho běželo, aniž to tušili, dnes by se to již nejspíše v takovém měřítku neopakovalo.

        1. Různých teorií je více, vypadá to, že virus je pěkný rasista (černoši umírají v průměru více než bílí, lidi s „neanrtálskými geny“ taky umírají více, …) ale nevím jestli něco z toho bylo dostatečně dobře potvrzeno, nebo to byla například jiná korelace co jim ušla (černoši neumírají více proto že jsou černoši, ale protože se vzorky/data pro ně sbíraly v místním slumu, kde tekoucí vodu má tak jedna domácnost z deseti).

          1. Nějaká studie začátkem léta proběhla v Británii, že v řadách zdravotnického personálu jsou horší následky u černých (už nevím jestli se to týkalo víc afričanů, hispánců, indů, bylo to tam rozdělené), ale v závěru uváděli, že to může být také tím, že bílý personál nechtěl k těžkým případům chodit a posílali tam černé. Takže rasismus v každém případě :).

            1. Jooo prijit za zaklade dat s nejakym opravdovym vysvetlenim neni v realu snadne :-)

              Jako vzdy za to bude moci mix duvodu – protoze holt lidi nejksou stejni, maji jinou DNA, imunitu, zivotni podminky, navyky no a ten rasismus taky hraje svou roli.

            2. Spekuluje se o vlivu vitamínu D. Černoši žijící v mírném pásmu mají díky své tmavé pleti míň vitamínu D než běloši žijící tamtéž. Co je na tom pravdy nevím, ale jistá smysl to dává.

    4. Poslední vakcína narychlo vyvinutá kvůli strašlivé smrtící chřipce (prasečí chřipce 2009) způsobovala paralýzu a narkolepsii, což prokazatelně není konspirační teorie nýbrž rozsudek soudního sporu vedeného zdravotníky, kterým ta vakcína byla naordinována povinně, proti vládě a GlaxoSmithKline.

      Dnes farmafirmy dostaly imunitu od vlád a EU, že se s nimi za vedlejší účinky vakcíny proti COVID nikdo soudit nesmí.

      To jsou fakta.

      Vyhodnocení rizik je samozřejmě na každém, ale pokud kdokoli schvaluje povinné nařizování potenciálně zmetkové, úderníky vyvinuté a nepořádně otestované vakcíny populaci, je to ultimátní zmrd.

      1. Jasne, mate pravdu, to je svinstvo.

        Jenze jak chcete vakciny resit? Pokud by byly obecne jen dobrovolne, tak dle dnesni mody a na zaklade hoaxu by matky deti nenechaly ockovat nicim.
        To by bylo zprvu v pohode, ale behem par (desitek) let bychom se dostali nekam na zacatek 20 stoletim, kdy by umiralo 50% deti. Pak by asi zase matky volaly po povinnem ockovani, az za 1-3 generace by zaze volaly ppo zruseni povinneho ockovanim pac to sem tam nejakemu diteti ublizi.

        Ma laik, ktery vi prd a necha se znast libovolnymi hoaxy a falesnymi informaci v tomhle rozhodovat sam? A to rozhodnuti se netyka jen jednotlivce, ale rosice rozhoduji za deti – kdyz nejake dite skonci v dozivotni invalidite, protoze jeho rodic se rozhodl ho neockovat proti obrne, tak jak k tomu prijde to dite, pozdeji uz dospely, ze mu nekdo zkurvil zivot spatnym rozhodnutim?

        Maji o tom rozhodovat (zda nejaka vakcina bude povinna ) odbornici, nejakym hlasovanim? A kteri obbornici? Nebo politici? Nebo se ma udela celostati referendum?
        Bohuzel v pripade infenci a vakcin se nelze spolehat na individualni rozhodnuti kazdeho jednotlivce, protoze spatne rozhodnuti postihne i jine – viz tady ta debata o svobode, ktera konci svobodou jineho, nebo ten primer se zamykanim spolecnho vchodu do panelaku.

        Proste nektere veci musi delat shodne cela spolecnost, jinak to nema moc velky smysl. Jak pak tyhle problemy resit?

        1. Jako laik jsem z verohodnych zdroju zjistil, ze vyvoj a vyzkouseni vakciny trva v lepsim pripade 5 let. Pokud tedy nekdo vyvine vakcinu do pul roku je to pro me signal, ze je neco spatne a priblizi-li se ke me nebo mym blizkym nekdo s takovym svinstvem, saham po zbrani. Zejmena pokud je to na nemoc srovnatelnou s chripkou. Kdyby tu cerna smrt kosila tretinu populace, pochopil bych, ze kdyz se kaci les, litaji trisky. At si tim nadopujou fizly a uredniky jako v pripade chripky a u ostatnich to nechaji na jejich zvazeni stejne jako u rady jinych ozkovani (zloutenka, pneumokok, tyfus) Tech fakt smrticich detskych nemoci je 3 az sest, staci se podivat na nejmensi spolecny jmenovatel povinnych ockovani v evrope.

        2. Dovolím si s vami polemizovat nad vasi vetou: …tak dle dnesni mody a na zaklade hoaxu by matky deti nenechaly ockovat nicim.

          Vakcinacni schemata u malych deti rozhodne potřebují revizi. Studie z posledních let ukazuji, ze vakcinaci schémata by mela byt individuální s přihlédnutím k rizikům u každého jedince. Někde v diskuzi jsem uvadel příklad se Sclerosis multiplex…prece nemohu dite, které ma dědičnou zatez SM po rodičích, navakcinovat vakcínu, která ma v dokumentaci explicitně uvedeno, ze jeden z antigenu muze způsobit propuknuti SM…a v dnešní praxi to nikdo neresi…protoze ta nemoc propukne az po 20. roku veku a tam uz to ma v peci jiny lekar…a vakcíny nemají studie dlouhodobého sledování nežádoucích účinků.
          Dotazoval jsem se jeden ze společnosti produkujících vakcíny povinné pro male deti, zda mají dlouhodobě studie vlivu podali teto vakcíny na nervový aparát (trvání měsíce až roky) po dlouhém mlžení přiznali, že ne…
          Mohla by přijít námitka, že máme zpětné hlášení nežádoucích účinků, ale nežádoucích účinků se hlásí do 10% a lékaři se brání napsat, že NÚ vznikl v důsledku vakcinace, byť je to v některých případech zjevné…
          Vakcinologie je obor, který se dlouhodobě brání revizi postupů, diskuzi nad novými poznatky a úpravou stavajich schémat… proste je to obor, který se mi zda velmi rigidní…
          Ja v principu neodmítám vakcinaci jako takovou, ale chci otevřít diskuzi nad Tim, jak ji dělat na zaklade poznatků z 21. století…

          1. Vyborne, tomu rikam vecny prispevek, dekuji. A prinasite nove informace, ktere jsem dosud nikde cetl a mohu se po nich blize podivat.
            Asi mate pravdu a nevidim duvod, proc tohle tema nezkusit nekde ve zdravotnich kruzich prosadit, treba se to k lepsimu zmeni. Mohlo by to byt pekne tema pro nejakou neziskovku nebo i novinare.

            Ale ja psal o skutecnych odmitackach, ktere deti nenechaji ockovat vubec nicim, z principu.

        3. Nalim: ale? A kolik takových matek osobně znáte, že se tak kategoricky vyjadřujete?

          Já neznám jediné rodiče, kteří by nenechali dítě očkovat – zato znám několik, kteří si dupli na odklad vakcinace (čím starší mimino je očkováno, tím vyvinutější imunitní systém má a tím menší zátěž to je) a vím, že si podrobně pročetli příbalové letáky a informace o vakcínách a vybrali ty nejméně škodlivé.

          Já osobně jsem věřil „komunistickým“ vakcínám jako byla trojkombinace, protože to bylo otestováno a odladěno za 30 let na milionech lidí a cílem bylo opravdu zlepšit zdraví, nikoli profit. Trojkombinace už ovšem dnes neexistuje – formálně tedy ano, ale v praxi se od doktorky dozvíte že se už nevyrábí.

          1. Osobne neznam zadnou, ale po internetu jich krici dost a dost. Kdyby aspon kricely nejak vecne, jako vyse pan Urb. Ale siri hoaxy a zavadejici informace a to muze dlasim lidem (jejich detem) i uskodit. To sve vyjadreni jsem prehnal, berte to spise jako povzdech nad hlouposti nekterych lidi.

            Odklad vakcinace znam osobne, take jsme ho u jednoho potomka provedli. A taky se mi ty hexavakciny nelibi a radeji bych ockoval postupne a ne vsim najednou. Nebo ty klasicke trojkombinace.

    5. Jak desetitisíce? Na tohle stačí pár lidí.

    6. Doporučuji, dřív než si ji necháte píchnout, prostudovat si Souhrn údajů o přípravku dané vakcíny…hlavně pokud máte nějakou alteraci imunitního systému…je už spousta nových studií, které ukazují na to, že k vakcinaci by se mělo přistupovat přísně individuálně a ne plošně, jak se tomu dnes děje.

      Osobně považuji strategii zbavit se nošení proužky za cenu aplikace „narychlo spíchl vakcíny“ navíc udělané ne úplně vyzkouší technologií za ne úplně šťastnou…ale je to samozřejmě jen a jen na vás…

      Je to jako koupit si na auto zimní gumy, který někdo vyzkoušel na suchu a v rychlostech do 50km/h a ti’d tvrdí, že prošly testováním a proto jsou bezpečné :-)

      1. Dekuji za dobrou radu (bez sarkasmu, jak opravdu). To vite, ze bych nebyl mezi uplne prvnimi, co by si to nechal pichnout a rozhodne bych predtim patral po maximu informaci o te vakcine.

  6. Dnes, 2. října 2020, začínají svobodné volby.
    ZASTÁNCI DEMOKRACIE, NETŘÍŠTĚTE SVÉ SÍLY!
    VOLTE JEDINOU PRAVOU STRANU – TU, KTERÁ MÁ NEJDELŠÍ TRADICE, TU, KTERÁ UKÁZALA, ŽE TO DOKÁŽE!
    VOLTE NEJVĚTŠÍ SPRÁVNOU STRANU, KTERÁ SE UMÍ ROZKROČIT –
    – VOLTE OBČANSKOU DEMOKRATICKOU STRANU…!

    Hué, huéé, huééé…!

    – – – – –
    :D

  7. Kdyz uz se ptame Qui Bono? …tak bychom z toho nemeli vynechavat nejmocnejsi lidi tohoto sveta, ruzne Papeze a prince Charlese, kteri si preji depopulaci planety a zachranu maticky Gaji. V neposledni rade taktez bankere:

    A propo – banky: V roce 2008 zapadni bankovnictvi defakto zkrachovalo, a dalsich 12 let prezilo jen diky tomu ze jim politici natiskli triliony a triliony dolaru a eur. 90% financnictvi dnes stoji na papire, a ceny podniku na burze se zcela vymkly rozumu a jsou mnohonasobne nadhodnocene od realnych cen budov, profesionalu, aut a vybaveni – a zisku. Co se tedy dnes deje? Dnes jsou zde velke entity – banky a big buzinec – ktere disponuji financnimi prostredky vysoko nad svymi realnymi zisky – a pak zde existuji male podniky – ktere umiraji. Cela COVID hysterie – zda se – ma za cil znicit vsechny male podniky.

    Takze QUI BONO? Pomuze to maticce Gaje, pomuze to Bankam, pomuze to velkemu centralizovanemu buzinessu, pomuze to politikum zastavajicim teorie o tom ze stat je Buh!

    1. Vyborne. Prvni dobry postreh v diskusi. Dej lidem dalsich deset let a budou ochotni mozna i pripustit, ze to neni konspirace. Lidi jsou totiz neuveritelne blbi. Troky jsou vedle nich vykrik inteligence.

    2. Vystihl jste to naprosto přesně. Dovolím si zde otapetovat závěr ze stránky na mém webu http://desitka.org/pandemie/zdravotni-pandemie-pandemie-strachu-start-k-totalite-2-cast/

      Jsme svědky převodu peněžního bohatství, koncentrace peněžního bohatství, což je podle mě bezprecedentní. Je to snad jeden z největších převodů peněžního bohatství v moderní historii. Jinými slovy, je to charakterizováno bankrotem malých a středních firem, rostoucím dluhem, rostoucím osobním dluhem, podnikovými dluhy, převzetím konkurenčních firem a společností. Jednou větou – bohatí ještě více zbohatnou a chudí zchudnou.

  8. Vůbec bych nepodceňoval ony ekonomické efekty. Největší cenu má „mít“. Vždy to bylo a vždy to bude tak, že dobře se má ten, který „má“. A krize jsou skvělé pro získání majetku, který někdo jiný musí prodat pod cenou. Jen dle doby se přesuny majetku dějí různým způsobem a různým směrem. Kdysi stačilo majetek ukrást silou, dnes to zatím není nutné (ani k tomu není vhodné klima) a krade se politicky a legálně (např. greténi a miliardy ekovýpalného v automotive).

    U nás zatím rozfofrovaných půl miliardy, stále ale hodně podnikatelů přežilo. Pár dalších vln a bude zase spousta budov, provozoven a dalšího na prodej.

    Nějaká farma, to jsou hromady peněz v globále, ale ti se na tom jen chtějí přiživit, protože přímou moc s tím něco dělat nemají. Autor naznačuje opak, tedy že mají skrze českého politika, který je jejich loutkou, ale to nedává smysl. Českého politika primárně pasou místní oligarchové (s výjimkou jednoho, kterého už to nebavilo a rozhodl se „makat“) a ti mají zájmy rozšiřovat moc skrze skupování kde čeho a ovládání stále většího množství lidí (takže ve finále ušetří na nákladech, ne jak dnes, kdy jsou zaměstnanci drazí a můžou si dělat co chtějí).

    Určitě se někteří politici i farma svezou, ale zásadní hybná síla to není ani náhodou.

  9. Pane Dr. Jiří Urbánku, MBA, jak je možné, že jako vzděláním lékař a dlouholetý pracovník ve farmaceutickém průmyslu na manažerských pozicích máte tak příšernou a naivní představu o vývoji nových vakcín a léků?
    Přeci není vůbec pravda, že „Je to dáno tím, že vypršela patentová ochrana a firmy se systémem dog eat dog vzájemně podrážejí cenami“ – doba zlatých molekul pomalu končí, protože ty low hanging fruits v malých molekulách už byly objeveny a další ve velkých molekulách jsou postupně objevovány v čím dál dražším a komplikovanějším procesu. Patentuje se každý kandidát a patentová ochrana v US trvá 17 let. Farmaceutická firma má tedy kvůli extrémně regulovanému procesu uvedení na trh cca 10 let na vývoj léčiva/vakcíny, a potom cca 7 let na „business“ s tímto léčivem, pak přechází mezi generika a teprve pak se o něj perou a podrážejí ostatní generics/biosimilars firmy.
    Nejrychlejší „fast-track“ kterého je FDA schopna je cca 18 měsíců, což se také nepovede moc často.
    To samé platí i u nových molekul – je pravda, že firmy se perou o nové kandidáty, ale je to pouze u objevů menších společností a akademiků, kteří obvykle nemají zbytečných několik miliard US$ na clinical trials. Obvykle je pro „big pharma“ levnější danou firmičku koupit rovnou celou, než se srát s nákupem práv.
    Navíc, jak asi sám víte, výzkum a výroba vakcín zrovna není ta nejziskovější oblast farmaceutického businessu. Většinou jsou vakcíny „tlačeny“ vládám s obrovskými slevami, obvykle jsou i rozdávány zadarmo v rozvojových zemích. Odtud vítr opravdu nevane.

    1. abych to shrnul. V Rusku v lednu meli prvni nakazene COVID19, protoze to tam prilezlo z CIny. Bylo to neprodysne zavrene na sobori a litali kolem toho vedci v biohazard suitech. Tehdy zacali Rusove delat vakcinu. V breznu uz byl cely team elitnich ruskych virologu v Italii. Oficialne, aby pomohli Italum, kteri to kurva nezvladali, neoficialne, aby svoji experimentalni vakcinu otestovali primo v epicentru nakazy.
      To bylo v breznu.
      V dubnu a kvetnu uz ladili prumysovou vyrobu ve velkem a zacali velke testovani na dobrovolnicich. V cervenci ukoncili vyvoj a od srpna vakcinuji svoje lidi, v zari to jde na vnitrni trh, v rijnu zacinaji exportovat, maji miliardu objednavek, z Indie, CIny a dlasich zemi, kde to USA tak trochu nekontroluji.
      Samozrejme, ze Zapad zadnou vakcinu nema a jsme nekde tam, kde Rusove v breznu, tj. mame nejake experimentalni vakciny.
      Samozrejme, ze jsou dve moznosti. Bud koupime ruskou a prijdeme o posledni zbytek sebeucty, nebo nekoupime nic a co pul roku dostaneme novou a novou vlnu a budeme mit permanentni lockdown, permanentne zastavenou ekonomiku a vsecky lidi na pracaku, zatimco Cinan a Ind a Rus budou pracovat, vyvazet a valcovat konkurenci, jakoby se nechumelilo.
      Pokud tu ma na diskusi aspon nekdo zbytek mozku, vi, ze nastane varianta B, protoze ELity tlaci na depopulaci a krach ekonomiky a globalni recese neni bug, to je featura, kam to chteji dokopat, jakoze do te recese by to spadlo i bez koronaviru, ktery je jen takova kourova clona a zasterka. Jakoze COVID19 je tak jako tak umele vytvoreny virus v zapadnich laboratorich roztrouseny americkymi agenty po CIne.

      1. zrg1u zrg1u… Víte, jak dlouho trvá vůbec vyrobit použitelné množství vakcíny, nemluvě o vývoji a přenastavení továrny? Jsou to řádově měsíce, cca 5-10, podle množství, které potřebujete. Ty buňky z těch zvířátek se totiž rychleji nenamnoží, a tudíž se z ních vakcína vyextrahovat nedá. Takže že by v Lednu kucí sovětský obejvili virus a v Březnu už měli použitelnou vakcínu v použitelném množství, je čistá fikce. Buď o tom věděli už před rokem, nebo jste si špatně ověřil informace. Povšimněte si prosím, že ani zlý západní imperialista s celou svou vědeckou a výrobní kapacitou není schopen slíbit vakcínu dřív, než Q1/Q2 2021. A to se nebavíme o hustě ojebaném schvalování.

        1. pouc me… anebo vis co ? Pouc Putina.

          1. Já myslím, že to nepotřebuje komentář. Rusové svůj Sputnik-COVID19 vakcínu oznámili oficiálně někdy v Srpnu, kdy i získala registraci, po testech na cca 80 lidech. Takže hluboko ve fázi 1 klinických zkoušek. Časově Leden-Srpen odpovídá o dost lépe, než Leden-Březen.

          2. A ještě podotek – co jsem zaslechl, tak v současnosti probíhá distribuce celých 40000 dávek Sputniku… což asi opět nepotřebuje komentář, pokud uvážíme, že jen Rusů je cca 140M a každý potřebuje tzv. „dvě dávky“.

            1. Předpokládám, že po dobrém sovětském způsobu je tahle „distribuce“ ve skutečnosti první větší testování na armádě, kde se to vojclům dá prostě rozkazem a uvidí se, jak to doopravdy funguje.

            2. Na vlkovi je v Majčině pokojíčku k nalezení vynikající seriál, jak Rusové bojovali s pravými neštovicemi. Doporučuju, je to sice extra dlouhé, ale velmi poučné.

              1. Se současnou situací to ovšem má pramálo společného. Ověřená vakcína na pravé neštovice byla u těchto lokálních epidemií byla již dávno známá a prakticky okamžitě dostupná.

              2. Co to je na vlkovi? Asi nejaky web, ale jeste jsem o nem neslysel, muzete sem dat prosim adresu?

                  1. Diky, mrknu to, neznal jsem.

              3. servisdok 2.10.2020 v 14:19

                Jo, na vlkovi je také podrobný popis průběhu neškodné rýmičky z pera nakaženého mladého člověka, sportovce.

    2. Domnívám se, že nejsme v rozporu, věřím, že se shodneme alespoň na tom, jak to chodí v ČR
      Podrážení cen u generizovaných molekul je realita, navíc samozřejmě daná i vytvářením pozitivních listů v nemocnicích.
      Délka patentové ochrany je v reálu ještě kratší, protože pokud to schválí FDA, není jisté za jak dlouho lečivo schválí EMEA a zejména na úrovni ČR není důležité ani tak schválení, jako proces ceny a úhrady…k nám se léčiva schválená EMEA dostávají díky úhradové proceduře s dalším zpožděním…např. u jedno léčiva, které jsme v minulosti chtěli uvést na trh trvalo stanovení ceny a úhrady 3,5 roku (místo zákonem daných 6 měsíců)!!!
      A u mnoha nových, jak píšete „komplikovaně vyvinutých “ molekul bývá problém v tom, že jejich účinek je pouze non inferiorní a firmy pak mají problém prokázat nákladovou efektivitu…
      Spousta léčiv se do ČR ani nedostane, protože díky systému referencování by byla úhrada tak nízká, že se léčivo nevyplatí do ČR vozit, navíc by tato nízká úhrada mohla způsobit snížení ceny/úhrady na potentnějších trzích než je ČR, samozřejmě se tak firmy brání i paralelnímu obchodu…
      Pod se podíváte na spektrum obchodovaných vakcín, najdete mnoho takových, které nejsou hrazeny a tudíž rozhodně nejsou vládám tlačeny…spousta jich je v režimu samoplátce rozhodně jsou zásadně ziskové
      Souhlasím s tím, že některé malé firmy je výhodnější koupit, ale vždy se to povede
      Dále existují případy, kdy se léčivo vyvinuté jednou firmou prodá jiné firmě a tak pro určitou oblast „pronajme práva“ na propagaci třetí společnosti…což samozřejmě snižuje finální zisk, protože se o výslednou marži dělí více úrovní „předprodeje“

      Nic to nemění na tom, že ty molekuly, které přinášely miliardové zisky přinášejí, díky revizím úhrad, referencování zisky zásadně menší…a ty je třeba nahradit…

      1. Ano, na situaci v ČR se bohužel shodnout musíme, je mírně řečeno tristní, a to na všech úrovních, od SÚKL, přes MZ až bohužel na úroveň poskytovatelů. Je to hodně specifický trh.
        Vidim, že víte, o čem mluvíte, evidentně se pohybujete v sales; považoval jsem jen za nutné reagovat na dle mého názoru zavádějící formulace z článku.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017