Hledá se (malé) auto - zpět na článek

Počet komentářů: 217

  1. Bože toto jsou vždycky požadavky – milej autore, kupte si Zetor 70 (a né fakt si nedělám prdel, viz. dále)

    – aby uvezlo 2 lidi = ANO
    – 45 km/h stačí (některá mopedauta mají limit na 45 km/h) = NE, max. tak 25km/h, ale možná by šlo poladit převodové poměry
    – co nejvýše umístěny výfuk, nebo auto, které nikdo nezná, kde se zároveň dá výfuk předělat tak, aby nenarážel do poloviny retardérů = ANO
    – aby to bylo auto (věc se střechou, která jde zamknout a neprší do ní) = ANO
    – co nejnižší spotřeba paliva = ANO, bez vleku a na silnici
    – jednoduché a opravitelné = ANO
    – pohon na elektrimu, nebo možnost přestavby na plyn je plus = NE
    – co nejvíc plastů na karosérií je také plus (nereznou) = NE, ale ty jekly neureznou ani za 100 let a střecha je laminát
    – bylo by lepší, kdyby už to mělo bezpečnostní pásy = NE
    – hodilo by se tažné zařízení, stačí tak na 300kg = ANO, máte na 7 tun
    – do 100 000Kč = ANO/NE, podle stavu

    Co nepotřebujete:
    – něco si autem kompenzovat = SPLŇUJE
    – autorádio = SPLŇUJE, stejně v tom není nic slyšet
    – navigaci = SPLŇUJE
    – luxusní interiér s měkčenými, neměkčenými, nebo bůhvíjakými plasty = SPLŇUJE, to buďte úplně v klidu, žádné tam nejsou
    – 83 držáčků na kávu, dildo a poslední vydání Světa motorů = SPLŇUJE
    – asistenty pro lepší nabourání do věcí = SPLŇUJE
    – ABS, ESP, THC, ani DDT. Při 50 km/h je na všechno čas = SPLŇUJE, máte dvě nezávislé brzdy, z toho jednou klasicky dvouokruhovou + vzduch pro přívěs
    – airbagy = SPLŇUJE
    – velký výkon a fun factor = To Vám garantuji, SPLŇUJE

    OBD to také nemá, STK jednou za 4 roky, pneumatiky jsou prakticky „doživotní“, opravitelnost a dostupnost ND je skvělá.

  2. yaris, aygo, fabie, micra bych vybiral dle penezenky

  3. Do včerejška jsem hledal naopak velké auto a nakonec koupil malé, ale fungl nové.
    Poté, co mi v Porsche CB sdělili ohledně A4 v kombajnu, že „je to jako v tej komisi a že mi tudíž nedomluví kontrolu ve vlastním autorizovaném servisu“ a po další podobné zábavě v bazarech jsem se jen tak mimoděk stavil v Toyotě prohlídnout si ojetej Avensis a koupil si nový Yaris s 1,5 motorem.
    Vašim požadavkům by zřejmě vyhověl i nejmenší kotrmelec od ToyToyky, Aygo, ježto jde nové pořídit od 230tisíc s litrovým motorem. Paklivá by jste chtěl být na té 50km/h kurevsky mrštnej, tak Yaris v hybridní verzi, ten už je ale za půl mega.
    Ani do litrového Ayga, ani do hybridního Yarise netřeba montovat plynofikaci.
    Jasně, má to tři bambiliardy fičůr, které jdou povypínat a netřeba si jich všímat a jasně, má to OBD zásuvku, ale s pětiletou zárukou je tk za čtyři roky ještě problém toytoyky a i pak by s tím problémy být neměli. Ale ani bejt nemusejí, protože za tyhle peníze se to auto dá prostě po pěti letech vyměnit za nové.

  4. Až na – pro mne nepochopitelné – požadavky na nízkou spotřebu (když nebudou mít těžaři ropy odbyt, nebudou hledat nová ložiska ropy a přijde ropná krise) a na to, aby auto nemělo fun faktor, to splňuje je i jedno z nejlepších vazidel světa – voilà – Lada Niva. No jo, vlastně ještě rezne…
    – aby uvezlo 2 lidi = oficiálně uveze 4, neoficiálně určitě 7
    – 45 km/h stačí = oficiálně 137 km/h, neoficiálně 145+
    – co nejvýše umístěny výfuk = ano
    – aby to bylo auto = ano
    – co nejnižší spotřeba paliva = ne, cca 10,5 litrů na 100 km (kombinovaná)
    – jednoduché a opravitelné = ano, ale někdy až moc často
    – (…) nebo možnost přestavby na plyn je plus – dá se sehnat už přestavěná, případně investovat cca 25000 Kč (možná i méně)
    – co nejvíc plastů na karosérií je také plus (nereznou) = pardon…
    – bylo by lepší, kdyby už to mělo bezpečnostní pásy = má
    – hodilo by se tažné zařízení, stačí tak na 300kg = buď má, nebo do 5000 Kč v autorisovaném servise
    – cena za uvedení do provozu = dá se sehnat, podle stavu

    Co nepotřebuji:
    – něco si autem kompenzovat = splňuje
    – autorádio = nemá (v základu)
    – navigaci = nemá
    – luxusní interiér… = nemá
    – 83 držáčků na kávu… = nemá (držák na flašku se dá dokoupit z aliexpressu)
    – asistenty pro lepší nabourání do věcí = nemá (nepočítáte-li mezi tyto asistenty ochranný rám :-))
    – ABS, ESP, THC, ani DDT = do r.v. cca 2006 nemá, poté má, tuším, ABS a posilovač řízení
    – airbagy = nemá
    – velký výkon a fun factor = velký výkon nemá, fun faktor má

    OBD zásuvka je tuším od verze s MPI (Euro-3)

    :-)

    1. Niva jde hodit do plynu, pak je ta spotreba out of focus.

      1. Ocituji sám sebe:
        „– (…) nebo možnost přestavby na plyn je plus – dá se sehnat už přestavěná, případně investovat cca 25000 Kč (možná i méně)“
        Nadporučíku Sysope Obviousi, tímto Vás povyšuji na kapitána. ;-)

        1. Blefff…. to je tak, kdyz je tudle jeden zbrklej… 1:0, no… ;-)

    2. Pravda, to bude lepší jak traktor. Nejvíc mě zaujalo, že to nemá mít OBD – nějak nevím, co si od toho autor slibuje, připadá mi to podobné, jako kdyby chtěl městské auto s warp pohonem a fotonovými torpédy, prostě nesplnitelné zadání

      1. Je otázka, co se z té diagnostiky dá vyčíst, že.

        1. Všechna auta, které máme, mají OBD konektor. Většina z nich má 3-pin a protokol Magneti-Marelli, takže na ME mají s Atalem smůlu.
          Autor měl možná na mysli standardizovaný OBD2…

    3. PanPredseda: ta spotřeba je teda úlet, ale chápu, že docela dost peněz zbude při nákupu, tak se to pak dá projezdit. I tak je to ovšem ostuda, za podobné peníze jezdi třeba 350Z, pokud to člověk nehrotí nebo se neposunuje v zácpách po městě (tam by ale kromě spotřeby vadila ještě tuhá spojka).

      1. Ad fatdwi:
        Ta energie, která furt roztáčí dva domečky plné koleček, dva kardanové hřídele (a jeden hřídelíček), tři diferáky a čtyři poloosy a navíc tlačí kupředu (nebo dozadu) karoserii značně hranatých tvarů, vzít musí.

        1. Pardon: …se někde vzít musí.

        2. PanPredseda: mám zkušnosti s 1.8t vážícím 3.5 V6 320 hp a žere to podobně. Permanentní 4×4. Není to teda taková krabice, to zase ne, SUV se stejným motorem žere víc. Stále je to obrovský nepoměr, protože to SUV je nejen výrazně větší než Niva, ale taky těžší.

          Prostě bych si myslel, že auto velikosti Nivy by mělo žrát v pohodě 7 litrů, nic to neváží, nemá to výbavu… Měl bych mentální problém s tím jezdit za tolik, protože by mi tam chyběla protihodnota. Ale rozumím, že Vy ji v něčem vidíte a tak Vám to za to stojí, nic proti tomu, de gustibus non est disputandum.

          1. Ad fatdwi:
            I když se o Nivě říká, že je lehká, tak neplatí, že nic neváží. Provozní hmotnost Nivy je 1285 kg (v základu, pokud na ni dáte ochranný rám, nášlapy, naviják apod., tak je to ještě víc). Pro srovnání aut v segmentu: nový Jimny váží 1090 kg, tj. o dvěstě kilo méně (a to má rám), pro srovnání dobové: žigulík v kombíku (2102) váží těsně pod jednu tunu.
            Ona je lehká oproti větším off roadům.
            Pro mne je protihodnota v tom, že dojedu tam, kam jiní ne.

            1. PanPredseda: jakoze uvaznete na miste, kde Vas musi vyprostovat traktor, jo? :-)

              1. Přesně tak.

              2. …tak to je obecna vlastnost ofroutu: cim vetsi prostupnost terenem ma, tim dale se pak pro nej s traktorem musi… ;-)

  5. Asi ti poradim. Pořiď si felícii. Je jich zatím dost, ne všechny jsou shnilé. Někde zazněla částka 100 000,-. Pořizovací cena felície? 10-15.000 ?
    Provozní náklady? Jestli to auto za 60tis žere 4l nebo felície za 6l, se při takovém malém nájezdu neprojeví. Pokud ti ji někdo odře, nevadí, nový blatník 300kč. Nový nárazník 1000 kč? z bazoše 200 kč? dílů víc jak felícií.
    Servis je jednoduchý, není to technicky dokonalé auto, ale službu udělá.

  6. Přijde mi, že až na pár drobností, požadavkům vyhovuje kolo, obyč. bycikl. V řadě požadavků i lépe než plechoňové.
    – pro 2 lidi si kupte 2 kola
    – podle typu terénu buď silniční nebo horské kolo, s trochou tréninku na silničním kole 45 km/h dále, z kopce i víc
    – s deštěm je to trochu horší, já to řeším pláštěnkou
    – spotřeba paliva – o 3 knedlíky k obědu víc
    – jestli chcete plastové, tak jděte do karbonu
    – kola s karbonovým rámem začínají na 40kkč, takže i pro 2 lidi se vejdete do limitu 100kkč
    – převážení věcí sem a tam je přežitek z minulého tisíciletí, zkuste se ho zbavit. Já auto nemám a ani si ho neplánuju pořizovat.
    – ve stáři oceníte, že jste něco udělal pro zlepšení své kondice.

    Neberte můj příspěvek jako recesi, je myšlen zcela vážně.

    Já si zrovna teď kupuju Trek procaliber 6. Další pěkné kolo je Canyon Exceed cf sl 6.0 pro race, s karbonovým rámem, hmotnost 10,7 kg, bohužel ho zrovna nemají na skladě.

    1. Ad PrincJason:
      Tažné zařízení to má?
      Jak vysoko máte výfuk?

      1. Výfuk mám jako každý, kousek nad sedlem :) Tažné zařízení nemám, nepotřebuji ho, ale dá se pořídit.

        1. Nad retardéry je tedy dostatečně vysoko. Ale přeci jen: nedochází na něm k újmě (což si podle článku autor nepřeje)?

        2. Ja to vedel, ze kolo neni k hovnu, zvlaste s taznym. Jen misto koule to chce okohak, pokud s tim clovek potrebuje tahnout treba meho Sankeye. Ma 470 kg prazdne vahy a uveze, co na nej nalozim. U nas v horach by to za kolem bylo super.

          1. Některý pumpičkáři takhle vozí vlastní děti v takovym vozíčku za sebou. Harant pak jede asi 40 cm nad zemí. Chudák.

            1. V diskusi k jednomu ze starších článku kdosi uváděl, že Mazda MX-5 je na hovno, protože v ní sedí moc nízko.

              1. Ale jo, i kdyby v ní seděl sebeníž, tak je to jeho věc. Ale to dítě nemůže za to, že má za rodiče takový debily.
                Btw: MX-5 je jedno z nejlepších aut všech dob.

                1. „MX-5 je jedno z nejlepších aut všech dob.“
                  To napište jedinci, který zde má nick evlo a uvidíte, že vyletí jak čertík z krabičky.
                  Když má dítě debilní rodiče, tak má prostě smůlu. Naštěstí pro ty děti pak existují instituce jako domov důchodců.

            2. Ty vozicky znam a vidam, casto se v tom vozi psi a kocky.

              1. My jsme v tom zas vozili nákup pro dětský tábor.

              2. Já taky. Jedni takoví vozili a vozili, až jednoho dne mělo dítě zlomený vaz.

                1. Docela by mě zajímalo, jak se taková věc normálně přihodí?

    2. A pak nemaj bejt pumPIČkáři pro smích.

      1. A já se zase budu smát vám, až před důchodem budete sotva schopný ten svůj pupek vyvalit nahoru do schodů :)

        1. Jste si jist, že má či bude mít pupek?

        2. Vcera na benzince jsem pred sebou mel nejakeho ortodoxniho pumpickare, taxem si ho prohlid. Kureci hrudnicek, vanilky by mrmlem prerazil, jen ty svaly na stehnech se rysovaly. Predstava, ze nekdo takovej mne prijde treba tahat z horiciho baraku… ja ti nevim, hele. Navic kde beres ten predsudek, ze kdo jezdi autem, musi mit pupek? Vidam tady na Sumave fury pumpickaru, kteri maji takovej pupek, ze musi pri slapani na kole davat nohy od sebe jak stara kurva, aby jim to nedrelo.

          Kolo je fajn asi tak jako chuze pesky. Zalezi kde, zalezi jak, zalezi za jakych podminek a zalezi k jakemu ucelu. Obcas, kdyz se ty faktory sejdou, se to pouzit da.

          1. Já takový vidim často u nás na okraji Prahy. Tady se tyhle hovada specializujou na překážení ve vlaku.protože jsou to takoví sportovci, že neujedou na tom svym krámu vzdálenost dvou vlakových zastávek. Tihle mě naučili milovat zimu, podzim a obecně deštivý počasí, protože to moc nevylejzaj.

          2. Není to předsudek, spíše takové pozorování současných trendů. Nedávno jsem byl na diagnostice, prý i já s mými 80kg a 173cm jsem obézní, mám na sobě přes 20 kilo špeku, normální je mít kolem 10kg.

            Kdybych si měl vybrat mezi autem s rychlostí 40 km/h nebo kolem, tak volím kolo, časově to vyjde stejně a navíc něco udělám pro své zdraví.

            ad kureci hrudnicky – exoty najdeš všude. Furt je ale lepší kuřecí hrudníček než panděro, se kterým neprojdeš přes futra.

            1. Takže své problémy s nadváhou projikujete na ostatní, zvláště pak na ty, kteří se Vám z důvodu vlastnictví osobního vozidla nezalíbili?

            2. ‚normalni je’… to je takove oblibene slovo. Normalni je treba byt hloupy, ergo normalni je to, co je vetsinove. Ja na vrcholu svoji sportovni kariery jsem mel 88 kg a 182 vysku. Mel jsem (dle rtg) silnejsi kosti, pry mi to delalo 3 kg na celkove vaze. Predpokladam, ze v AutoMatu by mi rekli, ze mam na sobe 6 kg sadla.

              Moje tchyne, kdyz umirala na rakovinu slinivky, tak ji tech cca 10 kg sadla dalo mesic zivota navic. Byla to fajn zenska a skoda, ze toho sadla na sobe nemela vic.

              Nemyslim si, ze je dobre pausalizovat stran obezity. Pocatkem 90ek jsem fotil holky, mimo jine. Prosly mi atasem ruzne typy. Hezky, stihly,… ale tak jedna z 20 nemela v hlave nasrano.

              Podle mne je rozhodujici, jak se clovek citi. Pokud ma par kilo navic a je ok, tak furt lepsi, nez vychrtlej nervak. A co si mysli druzi? Kdo mi neda na rohlik, at mi nekeca do zivota. Trendem doby je lidem narvat zradlo a pak jim narvat prasky na hubnuti. Nekdo namisto prasku podlehne trendu, takze pak si kurvi zdravi cuchanim smradu z aut a prostydavanim nekde na silnici a zije v predstave, jak je silene ‚in‘. Bracha myho dedy byl postak, celej zivot jezdil na kole a rozvazel postu. V sedesati byl na kriplkare, kolenni klouby fprdeli.

    3. OMG, to jsou kecy.
      Kolo je sportovni nacini a auto dopravni prostredek.
      Zvlast kdyz mluvime o necem jako je Trek procaliber 6 bez blatniku.

      Nasel jsem si to na webu, cena 41 a osazeno SRAM NX – komedie.
      Ja mam poskladane mirne lepsi lepsi (prakticky to same) s Deore XT za 30. Akorat kliku mam SLX.

      1. Můžete dát odkaz na mirne lepsi lepsi (prakticky to same) s Deore XT za 30? Zatím jsem ho nekoupil, protože chci vyměnit přední tác z 30 na 34 zubů. Katalogové ceny nesmíte brát vážně, stejně všude nabízí slevy, obzvlášť teď po sezóně. https://www.kola-visek.cz/118059/procaliber-6/?s=9&p=67,208

        Jestli kolo je dopravní prostředek nebo sportovní náčiní si každý sám musí zvolit. Já se to snažím maximálně kombinovat, např. cestu do zaměstnání radši strávím na kole, než bych se vozil v autě, nebo nedejbože v MHD.

        1. To tě musej kolegové v létě milovat…

          1. Ano, podobných cyklo nadšenců je u nás ve firmě více. Taky proto máme i sprchu.

          2. Co to je ta „firmu“? A nelžete.

            1. Chcete se k nám přidat? Letos nám odešlo pár lidí, jestli jste šikovný a umíte programovat v javě, rádi vás uvítáme. Sídlíme v Praze na Brumlovce.

              1. Rozumím těm odešedším. Ne každý je ochoten sdílet společný prostor s pumpičkáři.

                1. Ne, nerozumíte ničemu. Jak byste také mohl, když jste si přečetl jenom jeden řádek v diskusním fóru? Kde vůbec berete tu drzost něco podobného napsat? Ale asi to bude tím, že ortodoxní plechofkáři mají intuitivní potřebu se vymezovat proti cyklistům.

                  Já se snažím ortodoxním názorům a postojům vyhýbat. Některým cyklistům přijde třeba divné, že občas chodím na cykling do fitka, protože když to není v přírodě, tak to podle nich už není ta pravá cyklistika. Mně se na tom naopak líbí, že mám k dispozici bazén a saunu.

                  1. PrincJason:
                    „…Já se snažím ortodoxním názorům a postojům vyhýbat….“
                    – – –
                    Ale no, no…!
                    Ortodoxní nápad by se našel.

                    1. Prozradíte mi ho?

                    2. Ad PrincJason:
                      Zkusím to vzít za coronu a ocituji Vás: „převážení věcí sem a tam je přežitek z minulého tisíciletí, zkuste se ho zbavit“

                    3. Toto naozaj napisal? Tak to je vyzivne :-)

                    4. Ad Wildcat:
                      Vizte PrincJason 16.9.2019 v 9:35

                    5. No, softwarista…vsetko robi on-line. A ked je hladny, pripoji sa na nabijacku cez usb.
                      Cudujem sa ze je vobec ochotny kupit ten bicykel. Ten kram prisiel do europy na lodi. Prezitok z predminuleho tisicrocia.

                    6. PrincJason:
                      „…chodím na cykling do fitka,…“
                      – – –
                      Třeba tohle je ortodoxní dost.
                      Zalezu někam do budovy na jakýsi stojan točit nohama a tím zahřívat cosi…

                    7. Ad corona:
                      Zrovna tímhle nikoho neomezuje (direktivu 196156, předpokládám, neporušuje). Takže ať si klidně točí nohama nebo jinými údy…

                    8. Boze no a co? Lidi maj ruzny konicky, ja zase hraju PC hry, to je taky rudy hadr na lidi…nekdo chodi chytat ryby – to zase „nechapu“ ja. Ale ze bych nekomu kvuli tomu rikal, ze je takovej a makovej…proste ruzne lidi bavi ruzne veci, casto uplne jine, nez bavi nas samotne, no.

                    9. Ad Lojza:
                      Na ja, ale ty koníčky, při kterých je potřeba převézt náčiní (kupříkladu pruty toho Vámi nepochopeného rybáře) jsou špatné, respektive přežitek. PrincJason to zde jasně napsal výše.

                    10. @PanPredseda:
                      To jsem takhle nedávno vysvětloval koníček jednomu mladýmu. Krom toho že chytám ryby, tak mě baví práce se dřevem. Ne že bych vyřezával z papundeklu betlém, ale jezdím do lesa se starým Pajerem a motorovkou, kácím, stahuju, řežu na metry a mám z toho radost. Pak to doma spálím v krbovkách, a podělím rodinu, ale to je vlastně vedlejší. Obec mi prodává kubík za 100Kč, no nekup to… :-)
                      Povídám, že je to pro mě forma aktivního odpočinku a čuměl na mě jak debil.

                    11. Ale fuj, vozit drevo z lesa a kurit nim ako v pred-predminulom tisicroci…

                    12. Ad Childeater:
                      Takže převážíte tam a zpátky motorovku, pilník na řetěz, provazy či kurty atd.?
                      Přežitek, styďte se. Místo nějakých krbovek máte jen otočit ventilem na radiátoru…
                      ;-)

                    13. @PP&Wildcat:
                      máte pravdu, pánové.
                      Je mi to žinantní, nadto s tím smrdět v tak panenské krajině, jako je Blanský les!!!
                      Ale co se dá dělat, potřebuju si vyčistit kebuli zanesenou svinstvem z korporátu; svlékám sako, nasazuji kanady vz.2000 a jdu srazit pár borovic. Je neuvěřitelné, kolik toho staré Pajero Sport dokáže vyrvat z lesa, pokud není tedy na mokré trávě. IMHO je to lepší než squash. I to pivo potom jinak chutná!

                    14. Ad Childeater:
                      Tak Vám přeji, ať Vám neupadnou podrážky. ;-)

                    15. @PP 16:27
                      zatím se zdá, že podrážky držej. To snad potkávalo jen starší vz. 2000? Nevím, jsem s nimi do lesa zcela spokojen. Dokonce jsou i poměrně pohodlné, soudím. Vodu nepustí, nohu podrží, víc netřeba. Mám ještě vz.90, ale na levý noze se krabatí na špatném místě a dřou mi nohu pod kotníkem. Asi bych to za pomoci indulony a brufenu rozchodil, ale nějak se mi zatím nechce.

                    16. Childeater
                      21.9.2019 v 12:08

                      Chce to mazat olejem, ať změknou a přizpůsobí se noze. Takhle impregnovaný i ve skulinách pak líp nepropustí vodu – vony leckterý nejsou ušitý úplně těsně a kolem jazyka v zákoutích bývá dírka, takže při brodění v potoce nateče. Vobčas sem to musel vylejvat chemoprénem :D

                    17. Ad Childeater 21.9.2019 v 12:08:
                      Odpadávání podrážek z důvodu rozpadu podešve je problém prakticky všech bot, které mají podešev z polyuretanu (boty vz. 2000 ji mají). Lhůta je velice přibližně 5 či 6 let (plus mínus skoro autobus) od výroby. Některé prameny uvádějí, že boty, které jsou nošené, jsou na tom lépe (vydrží déle), než boty skladované.
                      A to je jádro pudla: zatímco boty komerční se prodají po sesoně se slevou, aby další rok mohly přijít nové modely, tak boty vz. 2000 ležely ve skladu kdoví kolik let, aby je pak nafasoval nějaký člen aktivních záloh, kterému se při prvním delším pochodu rozpadly na nohách.

                    18. @PP 10:16:
                      Ach tak. U mých vz. 2000 je datum výroby (aspoň myslím, že je to datum výroby) jasně viditelný na jazyku – je hned shora na vnitřní straně. Tam je tuším 07/2016. Boty mám dva roky, kupoval jsem je fasované a přeprodané. Čistě teoreticky by tedy mohly ještě 2-3 roky dát. Až se rozpadnou, dám vědět – z ryze fakultativního hlediska mě to zajímá… :-D

                    19. Ad Childeater:
                      A není už to ten novější vzor (2011 či 2013, přiznám se, že nevím)? Ty mají jednak goretexovou membránu (což původní boty vz. 2000 neměly, pouze tzv. goráče – boty ECWCS) a druhak, pokud je mi známo, už mají podešev z jiného materiálu (asi EVA).

                    20. @PP 10:33
                      …šel jsem se podívat; máš pravdu. Jsou to ECWCS 2010 s Goretexem. Nechápu, proč jsem žil v omylu. Tak co jsem psal, se vztahuje na tyto. A jsou skutečně pohodlné, nepromokavé a jsem s nimi spokojen.

                    21. Childeater
                      20.9.2019 v 16:07

                      Zkuste mu říct, že to je forma meditace, že meditujete při práci. Třeba tomu bude rozumět líp.

                      Jinak moje řeč. Já to po zahradě likviduju sekerou, ale tak taky největší co tam bylo byla nějaká olše nebo kýho čerta a ta měla průměr tak 40, ale lezlo to na dva kmeny, tak sem to odsekal per partes. Jinak samý polokeře jako špendlíky. Teď sem si tam dělal jeden projekt, v pondělí by měl být z 95 % hotovej (komplet až dovezu z Moravy starý žulový bloky, který tam stejně smrdí bez užitku dvacet let). Rukama sem přerovnal ~30 tun materiálu za tři tejdny (ne každej den), hodně z toho mi šlo nebo ještě půjde rukama opakovaně :)

    4. Ten přežitek s převážením věcí bych prosil vysvětlit všem těm přežitkům nakloněným (včetně AutoMatu, kde se taky občas potřebuje něco spravit), který mě volaj, když jim něco nefunguje na elektrických rozvodech. Takže podle vašeho mozkového myšlení mám dojet na kole s holou prdelí a instalovat a opravovat virtuálně. Když mě ukážete , jak na to, rád se přiučím a tu nevzhlednou, prorezlou Omegu pustím do oběhu recyklace. Ale současně se do ní vejdou 3 kufry s nářadím, kýble, sádra, kabely, sbíječky a trojžebřík 3m kus. A samo i moje maličkost.
      Na kolomrda, co by to poskládal na ty trubičky a dal několikrát za den několik míst na Žižkaperku, si s chutí koupím první řadu.

      1. Když Vy jste nepochopil ten axiom: kdo jezdí výhradně na kole, zásadně NEPRACUJE!
        Základem výhradní „cykodopravy“ je totiž žít z majetku a hodnot vytvořených druhými, což je princip všech forem socialismu (od fašismu coby nejumírněnější formy socialismu až po různé komunismy, NGO apod.).
        Vaše argumenty se zapomněly ještě někde v kapitalizmu, kdy se lidé živili vlastní prací, a to už jsou pro dnešní mládež vzdálené druhohory.

        A to jezdím na kole velmi rád. Jenom jej považuji za rekreačné nebo sportovní náčiní a fakt ne za dopravní nebo dokonce nedej Bože přepravní prostředek.

      2. Jistěže nebude na kole jezdit do práce nikdo, kdo je třeba kardiochirurgem, úplně obyčejným hodinářem či elektronikem-vývojářem. Aby mu nějaká kráva s opuchlým SUVčkem, co zrovna bezpečně veze haranty do školy, dokurvila ruce či oči, které je živí. Stejně tak nebude jezdit na kole do práce nikdo, kdo se při té jízdě zpotí a při příjezdu smrdí jak sokolská žíněnka, takže se musí osprchovat a převléct. To mohou v nějakém zaměstnání tolerovat leda nějakému těžko nahraditelnému, nebo nenahraditelnému člověku – takoví ale zase na kolech zásadně nejezdí, byť by chtěli být v sebelepší kondici.
        Tak už mi zbývají jen nějací messengeři, plniči skladů, jejich regálů /obchodů ne, tam smrdět nemůže/, nebo někdo, kdo se živí na státním cecku v něčem tak obskurním, jako je EDUin..Žádná jiná rozumná práce, vč. programátorů a ajťáků, ostatně nic podobného, kam by se dalo jezdit na kole, nenapadá.

        1. Já třeba do práce na kole v pohodě mohu. Ač sedím u počítače, kolo je kam dát, máme sprchu i šatnu (bylo to v objektu, ne, že by to někdo proto budoval)
          Můžu jet do práce 15-30 minut autem, 40-50 minut mhd, 35+10sprcha minut na kole nebo 50 minut pěšky lesem.
          Nakonec ale kombinuju auto a boty, kolo jen v plném létě. Nepřináší žádný benefit oproti botám nebo autu.
          Ale, kdyby někdo zakázal auta, tak by to s vhodným oblečením šlo. Ale jen díky neplánovanému zázemí od zaměstnavatele.

        2. „Žádná jiná rozumná práce, vč. programátorů a ajťáků“

          Tak to je hovadina jak mraky. Firma, kde robím je plná ajťákov, niektorí sú aj ťažko nahraditeľní a bežne jazdia niektorí do práce na bicykli. Existencia sprchy na pracovisku totiž prekvapivo umožňuje nesmrdieť.

          Militantný odpor voči cyklistike je len opačný extrém voči AutoMatu, a asi podobne rozumný. Ostatne ja som kedysi tiež jazdil do práce na bicykli (resp. kombináciou bicykla a vlaku), ale najmä kvôli času prepravy, odkedy som sa presťahoval, som s tým prestal. Aj som veru odvtedy kurva pribral.

        3. Ale houby, seznam profesí, které mě jen tak napadají z hlavy a u nichž vím, že jezdili či jezdí do práce na kole (nenahodile):

          Advokát, architekt, dělník, ekonomická ředitelka, grafik, programátor, soudce, truhlář, učitel, úředník, silničář, rehabilitační sestra, opravář zemědělských strojů, záchranář, zedník… a jistě bych si vzpomněl i na další.

          Zrovna z IT lidí bylo docela dost. Nechápu, proč by někomu mělo vadit, když se tam dotyčný přesprchne a převleče – když tak nečiní v pracovní době. Konečně jednou jsem vyrazil na drobný nákup a pojal jsem to jako cyklovýlet – výživný, z 110 km cesty tam pršelo jen 108 :-) a před návštěvou obchodu jsem se sprchoval v jedné IT firmě, prostě mě zapsali jako návštěvu a za cca. tři, čtyři minuty bylo hotovo i s převlečením, firmu to mohlo stát tak dvacet korun jestli.

    1. Vsechno co zvladne kolo zvladne 125 skutr a to rychleji. Jedine co na tom nejde je sportovat. A praseni na chodnicich… asi by to slo ale moc jsem to nevidel.

      1. Copak na skutru se na chodnicich prasit neda? Vzdyt se tam s nim nesmi stejne, jako s kolem. Tak najdi deset rozdilu. Jo… aha… za to by skutrista moh’ prijit o noty. Pokud presedla na kolo, nikdo mu noty nesebere. No tak nic. Jak vidno, smysl maji jen ty zakony, ktere jsou vymahatelne.

        1. Jak pisu praseni na chodnicich se da i na skutru. A kdyz si da jeden kalhotky na SPZ… Zkuste dohonit skutr v hustem provozu. Ale tak nejak to nikoho nenapadlo nebo nelaka. Cyklisty jako by shazovali na chodnik paradesantem.

          BTW by me zajimalo jak budou vymahat na motorkarich zakaz zahalovani obliceje na verejnosti pokud takovej nastane i v CR.

          1. Opýtaj sa debilov v rakúsku čo to zaviedli.

  7. Taky jsem si té mediální masirky všiml.

    Také provozuji mamataxi, ačkoliv k tomu nemám mandát v podobě správného pohlaví, ale cítím se tou kampaní dotčený také. K provozování mamataxi mě vede fakt, že z určitých rodinných a historických důvodů chodí děti do školy vzdálené několik kilometrů a pražkou MHD je to otázka půlhodiny a přestupu.

    Nějakého nebezpečného chování jsem si u toho taky nikdy nevšiml. Čeho jsem si všiml je fakt, že se o toho spousta řidičů chová jako kokoti. Většinou jsou to matky ochranářky.

    Ke škole vedou dvě silnice. Na jedné se provozuje podélné stání vpravo a zbyde prostor na průjezd jen jednoho auta. Druhá soubežná o cca 10m vedle je široká také jen na jedno auto. Na úrovni vchodu do školy se dá přejet z jedné na druhou. Kus za školou příjezdová silnice končí, neb je slepá. Dá se krásně po jedné přijet, vysadit a odjet druhou pryč. Nicméně nemalá část řidičů či spíš řidiček se dojede po vysazení pacholat někam dozadu otočit a pak se pokouší prodírat stejnou cestou zpátky proti proudu. Dochází přitom k absurdním situacím s kterými si nedokáží poradit. To takhle přijedou na úzké silnici dvě řidičky proti sobě, zastaví dva metry od sebe a pak na sebe přes čelní skla zírají a pasivně čekají, až se situace vyřeší. Níkoho nenapadne couvat, najet na chodník atd. Dokonce ani netroubí, nenadávají, protože ženy jsou za volantem přeci mnohem klidnější a disciplinovanější než muži že. Zpravidla je nutný až zásah třetí strany – zpravidla osoby s pindíkem.

    Tak mě fascinuje, kolik řidiček nenapadne zajet do toho podélného stání a začít vykládat tam, aby byl zachován průjezd. Prostě zastaví a zneprůjezdní silnici. Taky je samozřejmě nenapadne, že by se dalo zastavit o tři délky auta dále, aby mohl proběhnout výsadek na jedno zastavení souběžně i z nekolika vozů za nima. Stejně to nenapadne ty za nima. Já když nějaká kráva takhle zastaví, tak okamžitě vysadím také, abychom se pak mohli rozjet všichni naráz, ale většina ochranářek čeká v autě, až vysadí ta kráva vpředu a když se ta kravka pak rozjede, tak popojedou o tu délku jednoho dvou aut a zastaví a začnou vykládat. Zkrátka potomky je třeba vysadit přesně na urovni vchodu do školy a ani o píď vedle.
    Některé ochranářky u toho provozují dokonce takový specifický manévr, kdy najedou autem co nejvíce vlevo a to bez ohledu na to že je vpravo na podélném stání místo a půjezd protijedoucích kokotů by tedy byl v daném místě dokonce i možný.
    Někdy si na tento svůj manévr vzpomenou tak pozdě, že auto postaví naštorc přes silnici přímo před vchodem do školy a započnou výsadek. Vypadá to, jako by chtěli přes chodník projet hlavním vchodem do školy a odvézt potomky ideálně až do třídy.
    Je to skutečně hitparáda bezmozků. Stísněné manévrovací prostory odhalují naprostou neschopnost velké části řidičů u řízení přemýšlet a ovládat svůj vůz. Je to přehlídka sobeckosti.

    1. Také nemáte mandát napsat komentář ke správnému článku.

      1. I mistr tesař… :D

        1. Nechá někde díru. Je vhodné, když je to ve stěně dělící dámské a pánské šatny.

          1. Glory-hole?

  8. OMG, to jsou pozadavky jak noha.
    A pak soupis vozitek typu jista smrt po srazce s vrabcem.

    A do toho pidimoturku jeste LPG, to aby byla zabava se stelovanim separatni palivove a vstrikovaci soustavy.

    Doporucuju koupit jednickovou Fabii (Polo, Ibiza) 1.4MPI a predelat na LPG, pokud je tato touha neprekonatelna.
    Vyhodu to ma, ze je to u nas masove auto s levnymi dily, opravi kazdy garaznik, nesere se to.
    Parkticky nejdrazsi zavadu co maj stare fabky je odchazejici posilovac rizeni, co se prodava jako repas za 3500. Pak obcas odejde tesneni pod hlavou, ktera se pak prebrousi a pretesni (cca 2500 Kc)

    Spatny nebude ani Yaris nebo Swift, tam ale na LPG zapomen a dily a opravy sakra drazsi.

    Dacii naopak nedoporucuju, zivotnost vazne neni famozni, Dacka je dobra pro duchodce jako nova. Obcas odejde benzinovy vstrik (1000), zapalovaci lista (1500), kosti v podvozku (800), vse pri vysokych najezdech a velice levne.
    Servis je levny, hlavne protoze je ke vsemu rozumny pristup, to neni prace pro gynekologa jako v pripade Renaultu, kde je vyzva i vymenit zarovku.

    Je to nenarocne vozitko, prvni volba padesatilete mareny, tudiz IMHO vhodne i pro autora.

    1. Spatny nebude ani Yaris nebo Swift, tam ale na LPG zapomen a dily a opravy sakra drazsi.
      To je častý hloupý mýtus. Pokud budete diskutovaná koncernová vozidla servisovat origináními díly, tak to vyjde úplně stejně. Levněji to vychází, pokud daná vozidla servisuje různými levnými objebanými neoriginálními díly.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017