Historie se nemůže opakovat? - zpět na článek

Počet komentářů: 220

  1. Jasně,že se opakuje, jen se nevrací nikdy ve stejné formě, minimálně to jméno se změní, jinak by nikdo nenalétl. Veškerá příprava lidu na staré nebezpečí je vždy vniveč :) I ta menšina co to v davové psychóze prokoukla je pořád stejně velká

  2. [url=https://ibb.co/7tdC8jN][img]https://i.ibb.co/1GtQh7J/778800-article-photo-myeimiu-900x.jpg[/img][/url]

    1. Nato bisem měl kliknout?

      1. Tak použij screenshotmachine.com, ať se tam za tebe na ten odkaz podívá.

    2. Jsem to tady na oddeleni vytiskl a povesil na nastenku. Je to cesky, tak tomu moc nerozumeji. Ale tusi, podle datumu. Plus jedna veta je tam nemecky.

      1. @Sysop Vy si koledujete
        I když židi dnes v Německu už nemají takové zastání, neb by to zřejmě urazilo muslimskou (zatím) menšinu.
        https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/nemecko-skleroza-chucpe-nebo-oboji.A170124_175822_p_zahranici_wag

        1. Židi nemaj zastání hlavně proto, protože většina Němců se narodila až po válce a nějak nevidí důvod se donekonečna kát za holocaust a druhous větovou, s nimiž oni nemají nic společného. Ostatně se to týká i těch pár tisíc přeživších veteránů druhé světové. Což je momentálně velký problém Izraele, protože Evropa a USA už přestávají pociťovat vinu za holocaust a dřívější automatická podpora Izraele ochládá. Proto se dneska o holcaustu točí tolik filmů a vychází tolik knih. Člověk má až pomalu pocit, že v koncentrácích nikdo jinej než Židi netrpěl. A proto dneska v Německu odsuzují k mnoghalaetým trestům takové brutální zločince jako sekretářku z koncentráku, nebo chlapíka co v Osvětimi ve skladu počítal fusekle. Kterýžto lotras byl odhalen poté, co vystoupil proti popíračům holocaustu coby očitý svědek. Následně byl obžalován a odsouzen a nepomohlo mu ani to, že se celou dobu snažil nechat se z Osvětimi převelet na frontu, což se mu nakonec taky podařilo.

          1. Je to tak, drtiva vetsina Nemcu pod 40 let nema o posledni valce zadny velky znalosti a nejaky Zidi jsou jim u srdce asi tak stejne, jako zelenooci. Dnesni mladez ma uplne jiny starosti a jiny hodnoty. Jsou jim fuk Zidi, ale i Rusaci, nebo kdokoli jinej. Neresej nic. Starsi generace spis resi, proc maj mensi doochody, nez slimaci davky a celkove je druha valka vycpely tema. Tim myslim historicky.

            Pokud ale treba nakousnu, ze dnesni metody postupu proti neockovanym jsou srovnatelne s politikou 30, let, tak mlcej jak zarezany a googlej.

            Samozrejme musim ofafrne, protoze dostat v Nemecku po prstech za pravdu neni zadnej problem a nepomuze pak ani svecena voda. Nemci jsou hodne, hodne posrany, protoze vedi, ze urad muze vsechno a hlavne urad je rychlej jako proojem. Takze jedna vec je, delat si z neceho prdel v kancelari, kde jsme treba na nejake porade ctyri a jina vec by byla, rozhrabnout to nekde v kantyne.

    3. Ve čtvrtek jsem na základě této vyhlášky nebyl připuštěn na košt martinského vína.
      Jsem zvědavej, kdy přijde příkaz k transportu.

      1. Ale fuj, jakejpak prikaz? Proste, bude ti doporuceno, ze pokud se nechces dobrovolne naockovat, tak se mas dostavit k vlaku na doskolovaci kurz. Cenne predmety a zavazedlo do 10 kg s sebou. Ockovani rodinni prislusnici ti mohou na peron prijit zamavat. Mozna i odchazejici premier prijde rict „Cau lidi“.

  3. Jen jsem si tak vzpomněl, jak mainstream (včetně židovské byrokracie) před rokem a půl hystericky ječel, když si na pididemonstraci proti opatřením někteří připnuli Davidovu hvězdu. I v našem národě jsou dobří prognostici, kteří dávali při dějepisu pozor. Akorát, že nesedí v Prognosťáku, spíš budou co nevidět sedět jinde.

    1. Tak to byl samozrejme chytrej tah lidi dohukat pres Zidovskou obec. Kdyby to bylo kolecko, nebo ctverecek, tak by si mohli polibit prdel.

      1. A co kosočtvereček?

        1. Trojúhelník s emblemem biohazard. Krom jiného by to parafrazovalo označení vězňů koncentračních táborů.

          1. Biohazard… to jsem viděl i u včelího úlu.

            1. Nebo radši čtvereček postavenej na špičku. Na koncentráky už má taky nejspíš exkluzivitu Obec.

        2. Zlatý špendlík. Už se i prodává 60/kus.

          1. Nj, s koncertama je to blbý a složenky se neptaj

  4. Na tohle ovšem kde kdo namítne, že je to naprosto nesrovnatelné, protože Židem se nikdo nemohl „odstát“, kdežto tady přeci stačí se nechat napíchat.

    Proto je trefné přirovnání jiné – vstup do KSČ.

    Chceš na vysokou? Tak vstup do strany/nech se naočkovat.
    Nevstoupíš do strany/nenecháš se naočkovat? Tak tě ze školy vyhodí.

    Chceš vyjet do zahraničí? Tak vstup do strany/nech se naočkovat. Nechceš? Tak nikam nepojedeš, doma zůstaneš šmejde.

    Jsi disident/neočkovaný? Tak když bude nějaké nepohodlné výročí (17. listopad apod.), tak dostaneš domácí vězení. Po dnešním lockdown. A když vystrčíš čumák z baráku, SNBák nebo dokonce StBák tě přetáhne po zádech pendrekem.

    Vždyť o nic nejde, není to žádná diskriminace – každý má možnost požádat o vstup do strany/nechat se naočkovat!

    No a s takovouhle najednou vidíme, odkud vítr vane. Ono se to prostě do leckoho zažere a co se v mládí naučí, ke stáří jako když najde.

    1. Ale samozřejmě existují i alternativy. Nejsme žádní vykořisťovatelé abychom diskriminovali nestraníky.

      Pokud jsi měl štěstí, máš správný třídní původ/potvrzení o prodělání, a to ti nějakou dobu vystačí. Ale nemysli si, soudruhu, že ti to automaticky poslouží jako propustka všude a pořád! Musíš přiložit ruku k dílu.

      Pokud nechceš vstoupit do Strany, měl by ses viditelně angažovat/testovat. Ale dávej si dobrý pozor: jakmile se angažovat/testovat přestaneš, tvá privilegia zmizí!

      Tož řekni sám, soudruhu: není lepší vstoupit do Strany/naočkovat se, když potom nemusíš nic řešit a nic dělat, stačí jednou za rok zaplatit stranický příspěvek/nechat se přeočkovat posilující dávkou a hned jsi člověk lepší kategorie?

      1. Jsem nelenil a prelozil to starsim kolegum. Ti se to chytili a prohlasili, ze s NSDAP to bylo nemlich to samy.

      2. Dovolil som si skopirovat a zdielat.

    2. Jan Mrcasik 16.11.2021 v 1:11

      To je neuvěřitelně pitomé.
      O vstup do strany neměl možnost požádat nikdo.
      Ke vstupu byli přemlouváni/nuceni leda příslušníci dělnické třídy.
      Studenti VŠ ke vstupu přemlouváni nebyli.
      Atd.

      1. Tak třeba na gymplech přišel třídní učitel a rozdal přihlášky na VŠ a přihlášky do strany.

        1. V jakem poradi?

          Nas zase masiroval do armady, na vojenskou fuckultu.

          1. Sysop 16.11.2021 v 7:05

            Pamatuji se.
            V deváte třídě do OKD, ve čtvrťáku na VAAZ…

          2. Na dotazníku byly 3 možnosti. Chcete se stát vojákem z povolání?? ANO – NE – Ještě se rozhodnu. Šišlavý a celkem hloupý major Barták: „…chlapci hodně zaškrtávají – Ještě se rozhodnu…“ neboť tak se jim definitivně neuzavírá cesta mezi vojáky z povolání… :o))

        2. Panek

          Skutečně?
          O takovém gymplu jsem ještě neslyšel.
          Pravda, studoval jsem jen jeden, ale na VŠ jsem potkal absolventy středních škol ze všech krajů ČSSR.
          Jinak: třídní učitel mohl rozdat leda žádosti o přijetí za kandidáta vstupu. Jejich zúřadování stranickým aparátem by skončilo nejdříve s koncem prvního semestru.
          Pokud si pamatuji, tak na VŠ skutečně několik kandidátů KSČ do prvního ročníku nastoupilo a v průběhu druhého ročníku byli do Strany přijati. Vesměs to byli příslušníci jasně profilovaných rodin, například syn předsedy JZD (a zároveň člena jakéhosi orgánu OV KSČ) a ten neabsolvoval gympl, ale SZTŠ.

        3. Ve 3. ročníku SŠ přinesla baba třídní přihlášky do SČSP a prohlásila, že vstupují vždy celé kolektivy a tedy běda, kdo řádně nevyplní a nepřinese poplatek.
          Sabotoval jsem a nic se nestalo.

          1. No, a pritom’s moh’ na oslavach v Marianskem udoli pak dostat burta zadara :-)

      2. No, tak to ja to teda pamatuju jinak. Ja jsem svazak byl, protoze z toho koukaly listky do kina a na plavani zadara, ale kdyz prisli s prihlaskama do partaje, tak jsem se vyparil. Nastesti na mne nikdo netlacil a pak prisel kotrmelec.

        1. Já jsem byl jenom pionýr. Na SSM jsem ještě neměl věk a pak přišel ten kotrmelec. Místo na pionýrský tábory jsem pak jezdil na skautský. Asi na tři.

          1. Já stihnul jen jiskřičky. Po letech na mne ze šuplíku někde vypadl odznáček.

            1. Jo a vtipný bylo, když nám měli slavnostně uvázat pionýrskej šátek, nikdo ze třídy neuměl ten pionýrskej slib, co se přitom musel odříkat…

            2. Ta samá paní/soudružka učitelka, co mi vázala pionýrský šátek mi pak v 90. připínala trikoloru.

              1. Moje máma zažila, jak jim učitelka ve škole říkala „děti, ode dneška mi nebudete říkat paní učitelko, ale soudružko učitelko“. Já jsem to zažil naopak.

                1. Jo,jo, taky pamatuju. A jak se spolužák prvňáček nestačil dost rychle zorientovat v politické situaci, hned se na něj novopečená paní učitelka rozkřikla:“já jsem nikdy žádná soudružka nebyla“. Škola základ života.

                  1. Já se to bojím přiznat, já byl i členem SČSP.
                    Ke konci 80.let v rámci glasnosti vycházelo v CCCP ledacos a ve fasovaném Ogoňku byly i SP skupin jako Bon Jovi či Queen.

                    1. Pockej, BJ uz na konci 80ek v Ogonku? Tak to cumim. Ja si pamatuju, ze jejich prvni fosnu jeli na Rot-weiß-rote Wünschprogramm na ORF1 a to bylo nekdy 90..? Blaze of glory denne minimalne 2x.

                    2. Kagda mokryj tagda skolzkyj nebo tak nějak :-D
                      Vyšlo to i u Opusu na Slovensku tuším.
                      Takovej Habera ji měl určitě ;-)

                    3. Blaze Of Glory není fošna JBJ, to je OST k Young Guns.

            3. Ja jsem pionyrskej vyhandloval za ruskej pionyrskej na jednom lagru. Puvodne to chteli u nas v oddile rozmazavat, ale pak se ukazalo, ze jsem vyhandloval i satek (ruskej byl z hedvabi, nas byl z toho silonu, ci co to bylo) a jeste jsem jako mnozstevni bonus dostal i tu lodicku na hlavu. Takze nakonec jsem byl za hvezdu :-D.

              On ten ruskej odznacek s Leninem je i hezci, propracovanejsi. Mam ho jeste doma, i s tim satkem i tou lodickou.

              1. Noo.. hodvabne pionerske satky boli aj u nas este koncom 70. rokov, az neskor soudruzi presli na ten silon :-)

      3. ygorek: Příslušnicí pracující inteligence byli přemlóvaní samo že taky.

        1. vltava 16.11.2021 v 7:08

          Jedno procento, nebo jedno promile?
          Zažil jsem to, ocitl jsem se svého času v množině přemlouvaných, takže se v problematice zhruba orientuji.

      4. „.. O vstup do strany neměl možnost požádat nikdo.“
        Ygorku, samozřejmě kecáš. Naopak, o vstup do strany mohl tehdy požádat naprosto kdokoli, nejlépe cestou přes Uliční výbor nebo Základní organizaci na pracovišti. Stát se kandidátem na člena KSČ bylo prakticky automatické, získání plného členství po kandidátské lhůtě dvou let mělo pravděpodobnost 90%. Ke vstupu byli, naopak, přemlouváni lidé, kteří byli režimu něčím zajímaví, žádná „dělnická třída“. Studenti VŠ byli ke vstupu tlačeni cíleně, vybrané osoby podle svých vlastností. Zjevně jsi žádnou VŠ nestudoval. Víš, trubičko, já v tom třicet let žil.

        1. Je to tak, zadat moh’ kdokoli pres nejruznejsi vybor.

          1. Což ale neznamenalo, že ho vzali.

            1. Jasne, musel se prokadrovat, vcetne vyjadreni ulicniho vyboru. Kdyz se pujdes ockovat a ve formulari zaskrtnes, ze mas treba alergii na ockovaci latku, tak te taky neopichaji.

        2. Kadel 16.11.2021 v 7:42

          Věrohodnost vašeho příspěvku, trubko, odpovídá závěru:„Zjevně jsi žádnou VŠ nestudoval. Víš, trubičko, já v tom třicet let žil.“
          Požádat o vstup do strany nemohl nikdo.
          Každý mohl požádat o přijetí za kandidáta vstupu cestou, kterou zmiňujete.
          Zpracování žádosti trvalo minimálně čtvrt roku.
          Stát se kanditátem automatické nebylo ani náhodou.
          Vybraní studenti VŠ byli ke vstupu tlačeni cíleně, byl jsem jeden z nich – ze čtyř z ročníku (přes dvě stě studentů). S vědomím, že nemohu nic zkazit, jsem příslušný dotazník za dozoru dvou členů ZO vyplnil a podepsal. Po čtyřech měsících jsem absolvoval druhé kolo pohovoru, kdy se mi pánové omluvili, že na základě posudku z místa bydliště se stát kanditátem vstupu nemohu.
          Nicméně jsem bez problémů dostudoval.
          Zjevně jste v té době nežil a těch třicet let znáte jen z doslechu.

          1. Ygnore, to se nedivim ze jsi podepsal prihlasku do KSC. Od kundy tvyho typu bych nic jinyho necekal.

            FYI, ja jsem teda v dospelym veku nikdu v komunistickym rezimu nezil. Relokalizoval jsem se abych byl vod pici tvyho typu co nejdal. Myslel jsem ze za tech 30 let jste se aspon trochu znormalnili. Zjevne ne. Furt ty samy kundy.

          2. Já jsem v tý době jako mladej žil. Poprvý se u nás doma stavili dva týpkové a ptali se rodičů na mé úspěchy v lyžování. Docela mi to šlo a pravděpodobně bych se jim hodil na vojnu na čáru. Pak už nic. V práci za mnou přišel soudruh z okresu, mlel něco o mladý krvi. Dělal jsem zaneprázdněnýho a za chvilku to vzdal a zmizel. To bylo všechno.

          3. Kadel_II 16.11.2021 v 7:42

            Ještě dodatek: pokud se vám zdá, že zbytečně slovíčkařím a že přijetí za kandidáta Strany a vstup do KSČ je totéž, není tomu tak. Předmětný rozdíl mi podrobně vysvětlili lidé povolanější, než jste vy. Z dnešního hlediska to může být jistě lhostejné a za pár let to nebude nikoho zajímat „ani smykem“.

            1. Ygnore prestan skuhrat. Napsal jsi ze jsi se prihlasil do KSC a tak jses teda bolsevicko-komunisticka pica, coz velmi apropriatne koreluje s tim jak jsi obecne pica.

              Tak nemektej. Mels moznost volby. Vybral sis bejt bolsevicko-komunisticka pica.

            2. Jo, ale lidi to dneska zjednodusujou, asi jako „vytahl revolver a pak ho tou pistoli zastrelil“. Tocit se na detailech je fuk, podstatne je, ze mame mrtvolu.

              Cesty do partaje byly ruzne, byt mely vzdy dva stupne. To je dneska fuk. Podstatne je, ze kdo chtel a nebyl nezadouci, tak se tam dostal. To je merito diskuse.

              1. Predpokladam ze Sysopovic byl taky nejmin kandidat na clenstvi v KSC pripadne vedouci lokalni bunky SSM nebo neco podobyho.

              2. Sysop 16.11.2021 v 10:11

                Nerozumíme si v tomto:„. Podstatne je, ze kdo chtel a nebyl nezadouci, tak se tam dostal. To je merito diskuse.“

                S první větou souhlasím bez výhrad.
                S druhou větou nesouhlasím vůbec.
                Moje účast v diskusi a konstrukce příspěvků je dána nesouhlasem s:
                „Proto je trefné přirovnání jiné – vstup do KSČ.
                Chceš na vysokou? Tak vstup do strany/nech se naočkovat.
                Nevstoupíš do strany/nenecháš se naočkovat? Tak tě ze školy vyhodí.
                Chceš vyjet do zahraničí? Tak vstup do strany/nech se naočkovat. Nechceš? Tak nikam nepojedeš, doma zůstaneš šmejde.
                Jsi disident/neočkovaný? Tak když bude nějaké nepohodlné výročí (17. listopad apod.), tak dostaneš domácí vězení.“
                ,
                protože to neodpovídá mým zkušenostem.

                Například vztah členství v KSČ a studiem byl u mých kolegů přesně opačný: „Jsi jistě dobrý soudruh, ale abys mohl dál dělat hlavního zootechnika, musíš si udělat dálkově VŠZ.“ Dokonce jsem znal člověka, který si kvůli jinému pracovnímu zařazení dálkově „udělal veterinu“, ačkoli dálkové studium této školy nebylo údajně možné.

                1. Merit diskuze kandidate na soudruha ygnore je ze jsi se prihlasil do KSC. To z tebe dela komunisticko-bolsevickou picu. Jeden by ti mozna to kolaborantstvi vodpustil kdybys vo tom aspon nemektal.

                  Zkus se skoro-soudruhu premoct a drzet hubu.

              3. „…Cesty do partaje byly ruzne…“
                – – –
                To byly.
                Rádiomechanik obřího velkopodniku Dusílek byl šikovnej a tudíž měl hooodně melouchů. V podniku vydělával slušně a bokem měl ještě víc. Straníkům se vždycky chechtal. Byl celkem neprůstřelnej. Oni záviděli. To vyvodilo napětí a část členů strany měla na něj pifku. Číhali a chtěli ho dostat. A jednou našli – že prej čornul nějaký součástky úzkýho profilu, SNB tam byla hned. Tož ho řešili. Jenže druhá část straníků ho likvidovat nechtěla, hodil se jim.
                Nakonec to vzali kompromisem – Dusílek vstoupí do strany a vše se zahladí.
                A proč právě tak?
                Protože se to zrovna hodilo – náměstek Palička do strany chtěl, bo kariéra. Jenže vono platilo pravidlo pro vstup, že 1 THP = 2 D. Strana je přece „dělnická“, že jo.
                A tak dali na krk kudlu ještě kolegovi Koníčkovi, jehož syn chtěl na VŠ a měli v rodině „škraloup68“, a už měli dva členy „D“.
                Koníček pak byl celkem poslušnej, ale Dusílek samá důtka a mimořádnej stranickej úkol. Ale přežil a v prosinci 89 jeho stranický průkaz visel přitlučen stovkou hřebíkem na sloupu rozhlasu po drátě…

            3. Hele ygorku, opravdu by byl takový problém napsat např.

              „Technická: striktně vzato se nejednalo o ‚vstup do strany‘, nýbrž ‚přijetí za kandidáta‘, v čemž byl určitý rozdíl“

              Namísto abys vyvolával dojem, že popíráš samotný merit věci, tzn. tlak na podání přijetí za kandidáta do KSČ?

              Úplně zbytečně tímhle svým diskusním stylem fakticky trollíš, když vyvoláváš dojem, že popíráš celý merit věci, ačkoli fakticky ti jde jen o nepřesnost.

              1. meritem věci je, že tvoje přirovnání ke vstupu do strany je blbost, protože samotný podání přihlášky nic neznamenalo a tlak byl jen na někoho. Oni si komouši docela vybírali a rozhodně nestáli o to, aby byl v partaji každej vocas. Bylo to privilegium. Ani u SNB a ČSLA to nebylo všeobecně povinný.
                Podání přihlášky a přijetí na kandidáta mělo asi takovou váhu jako má dnes registrace na očkování. Sice se tím můžeš zkusit prokázat, ale každej se ti vysměje.

                1. No a pak tu byly i případy, kdy ze Strany někoho vyloučili. Například Vladimír Menšík byl vyhozen, tak mizernej to byl komunista.

                  1. Po osmašedesátým sympatizanti poražený frakce lítali jak fretky. Co jsem slyšel, tak v sedmdesátých a osmdesátých letech byl menší problém bejt potomek buržousta nebo kapitalisty než dubčekovce.

                    1. shane 16.11.2021 v 12:22

                      Přesně.

                2. shane 16.11.2021 v 12:13

                  Přesně.
                  Například v ČSLA byl citelný nedostatek členů strany, takže marxisticko-leninskou přípravu důstojníků vedli a funkce politruků zastávali u t.zv.bojových útvarů absolvanti, kteří příslušníky strany byli, a PŠM pak vedli i absolventi nestraníci.

                  1. Kdyz to rikas vole skoro-soudruhu ygnore ty skoro-soudruhu, tak to skoro-soudruhu ygnore bude urcite pravda. Mimochodem, velmi relevantni informace dnes po cca 30-50 letech skoro-soudruhu ygnore. Mas tam jeste neco ze sve skoro-komunisticke minulosti?

                3. Meritem ovšem není členství ve straně – nýbrž ten akt loajality, tj. poslušné a spořádané podání přihlášky. Zda se přihláška jmenuje „vstup do strany“ nebo „kandidatura do strany“ zde není relevantní, relevantní je ten tlak a benefity podmíněné poslušným vykonáním onoho aktu.

                  Každá diktatura a stejně tak každá totalita stojí a padá právě s gesty loajality, kterými jednak ohýbá páteř poddaným aby se necukali, jednak odhaluje a ničí ty s příliš rovnou páteří, a jednak se ujišťuje o svém mocenském postavení.

              2. Jan Mrcasik 16.11.2021 v 11:30

                Hele Jane Mrcasíku, já přece popírám právě popisovaný tlak na přijetí – vizte příspěvek 16.11.2021 v 10:32.

                1. Viz já 15:01. Tlak na „vstup do strany“, po tvém tedy exaktně „podání přihlášky ke kandidatuře“, neoddiskutovatelně byl a nešlo o to, koho nakonec vezmou, ale že člověk kolaboroval a přihlášku podal.

                  Já vím, že se „povinně-dobrovolné“ přihlášky takto rozdávaly v Chiraně. Sysop a další ti tu popsali kde se podobné „povinně-dobrovolné“ přihlášky do strany/SSM rozdávaly na školách.

                  S takovou fakt není možné se tvářit, že nic takového neexistovalo.

                  A to zcela bez ohledu na to, kolik adeptů Strana nepřijala.

                  Očkování na COVID je také 50% úplně na houby – jde o akt loajality, nikoli o výsledek.

                  1. Jan Mrcasik v 16.11.2021 v 15:06

                    Vzdávám se, zvítězil jste slavně.

                    Na vysvětlení svého bludu si dovolím jen nevýznamné upřesnění.
                    Chceš na vysokou? Tak vstup do strany/nech se naočkovat.
                    Není správné. Takový tlak neexistoval. Existoval tlak opačný“ Jsi vedoucí? Jsi ve straně? Koukej si dodělat školu, je to stranický úkol!“
                    Nevstoupíš do strany/nenecháš se naočkovat? Tak tě ze školy vyhodí.
                    Není správné. Takový tlak neexistoval.
                    Chceš vyjet do zahraničí? Tak vstup do strany/nech se naočkovat. Nechceš? Tak nikam nepojedeš, doma zůstaneš šmejde.
                    Není správné, takový tlak neexistoval.

                    Podotýkám, že moje poznatky platí pro pro absolventy gymnásií a vysokých škol. Učební obor jsem neabsolvoval, zkušenosti nemám, situaci nemohu posoudit.

                    1. Skoro-soudruhu ygnore, do jisty miry mas mozna v tom svym hair splitting pravdu, nicmene fakt zustava skoro-soudruhu ze jses zasranej bolsevickej kolaborant.

                    2. Ale jistě že to je hrubé zjednodušení – většina VŠ podáním přihlášky podmíněna nebyla, ale zkoušeli to. A pro některé to vysloveně podmínka byla, jakkoli jich byla menšina.

                      Ovšem stejně tak dnes není zákaz studovat VŠ neočkovaným – jen si musí platit testy, a je jim omezován přístup na koleje.

                      Samozřejmě že to neodpovídá 1:1, ale odpovídá to lépe, než protižidovská opatření.

                      Jenže bohužel přesně tvůj přístup těžce přispívá k tomu, že se lidstvo nikdy nepoučí z historie. Protože nic se neopakuje 100% identicky, takže vždycky, když se najde někdo kdo upozorní na podobnosti a tím se dopustí zjednodušení, se vynoří ygorkové kteří pohoršeně upozorňují, že přesně stejné to tedy není ani omylem, že tehdy to bylo úplně jinak a nedá se to vůbec srovnávat.

                    3. Jan Mrcasik 16.11.2021

                      Čtu-li:„…přesně tvůj přístup těžce přispívá k tomu, že se lidstvo nikdy nepoučí z historie.“, či dokonce:„…se vynoří ygorkové kteří pohoršeně upozorňují, že přesně stejné to tedy není ani omylem, že tehdy to bylo úplně jinak a nedá se to vůbec srovnávat.“, zjišťuji, že jste se již zcela pomátl.
                      Jistě, občas mi vadí pitomé analogie, tak na ně upozorním. Nic víc.
                      To kuří oko vás zjevně moc bolí, tak promiňte, příště šlápnu lehčí nohou.

                    4. Jan Mrcasik
                      16.11.2021 v 18:35

                      Ygňorkovi to nevysvětlíš. Von prostě má svůj klacík a čuchačku hoven, chápeš? Je to jako házet perly svini.

                  2. Mrdko, vicemene s tebou souhlasim. Jde o akt kolaborace kdy dotycny – v tomhle pripade skoro-soudruh ygnorek – si je vedomy co jsou bolsevici za zmrdy a ze kolaborace mu prinese vyhody na ukor tech kteri bolsevickemu teroru aspon castecne odolali, presto ta kurva tu prihlasku poda.

                    Nejde o akt loyalty, jde o akt kolaborace. Loyalni byli v podstate vsichni kdo se aktivne proti bolsevikum nejak nevymezili.

                  3. Jan Mrcasik 16.11.2021 v 15:06

                    Specielně: .Já vím, že se „povinně-dobrovolné“ přihlášky takto rozdávaly v Chiraně. Sysop a další ti tu popsali kde se podobné „povinně-dobrovolné“ přihlášky do strany/SSM rozdávaly na školách.

                    Týká se dělnických profesí, nebo všech?
                    Který bod tím potvrzujete?
                    (Chceš na vysokou? Tak vstup do strany/nech se naočkovat.
                    Nevstoupíš do strany/nenecháš se naočkovat? Tak tě ze školy vyhodí.
                    Chceš vyjet do zahraničí? Tak vstup do strany/nech se naočkovat. Nechceš? Tak nikam nepojedeš, doma zůstaneš šmejde.)

                    Pokud jsem příspěvkům ve vlákně rozuměl, tak Sysop ani ostatní nic o praxi povinně-dobrovolných přihlášek do strany rozdávaných na školách nic nepotvrdili. Proč sem najednou taháte nějaký SSM, neuším.

                    1. Na stredni skolu jsem v CSSR jeste chodil skoro-soudruhu ygnorovici a potvrzuju ze prihlasky do SSM se vicemenne povinne rozdavaly. Bylo brany jako hotova vec ze tam vstoupi vsicky. Ja jsem je s tim poslal do pici a teda musim rict ze me nevyhodili.

                      Jinak laskave nemektej hovna skoro-soudruhu bolseviku, na nektery skoly vubec nemelo smysl se hlasit pripadne bejt prijatej pokud clovek nemel nejaky bolsevicky vazby.

                    2. SSM sem tahám proto, že byl všeobecně chápán jako předstupeň členství ve Straně, resp. soft varianta členství ve straně.

                      Ideální sekvence v dětství do Pionýra -> jako starší do SSM -> jako dospělý do KSČ.

                      A ano, nemusíš mi vysvětlovat, že členství v SSM a v KSČ nebylo ani náhodou totéž.

                      Tam se to týkalo asi všech, ale stoprocentně techniků. Promovaných i nepromovaných. Samozřejmě nebylo to povinné, jen nátlak a zkoušeli. Silné charaktery a odborníci pevní v kramflecích se šprajcli a nic se jim nestalo.

                      Ale opět – to platí i dnes o neočkovaných odbornících a neohebných charakterech…

                    3. Jan Mrcasik 16.11.2021 v 18:38

                      Soft varianta členství ve straně, to je dobré, to jsem od vzniku SSM neslyšel, a to jsem jeden za zakládajících členů.
                      Ne, že byste neměl smysl pro humor. Jen není úplně kompatibilní s tím mým.

          4. Tak to se divím, kdo neměl ten správný původ nebo protekci, toho prostě na VŠ nepustili; v drtivé většině případů byla odpověď „pro vysoký počet uchazečů“. Odvolání proti rozhodnutí bylo k ničemu.

      5. Tak třeba u přijímaček na FEL se současně všem uchazečům rozdávaly přihlášky do fakultního SSM. Bylo možno vyplnit a odevzdat, i když jeden vůbec ještě nevěděl, zda bude přijat ke studiu. Ale zkus to ignorovat, když se na tu školu chceš dostat. Hezky perverzní vymyšlenost.

        1. Jojo, FE VUT to stejny. Na druhou stranu, ja jsem tehdy i zaskrtl, ze chci byt ve FV a sup! Uz jsem byl na mesicnim „soustredeni“ v Luhacovicich. Jak to tam probihalo, to jsem tady uz jednou psal… SSM byla pohoda, z toho se dalo dojit. A skejsnout se tam dalo hodne dlouho, nebylo nutny se drat do strany.

          1. Otec v SSM byl. Na fakultě a pak i léta ve fabrice. prej to bylo super. V rámci vykazování činnosti vymejšleli kdejaký píčoviny, hráli amatérské divadlo se kterým jezdili na soutěže, účastnili se různých sportovních soustředění a podobně. Všechno hrazené a fabrikou podporované. Třeba taková brigáda na jarní údržbu rekreačního obejktu – fabrika dala barvy, půjčila RTO, sud se koupil vlastní, jídlo navařily kuchařky v závodce, v pátek se to zapíchlo dřív a jelo se do hor. Přes den se natřelo pár okapů a futer a večer se chlastalo a hrálo na kytary. A všechno placený a ještě se to vykázalo jako brigáda ke květnovému výročí, takže všichni byli spokojení.

            1. V Brne na Leninove (dnesni Kounicova) bejval Q-Klub. Patrilo to pod SSM, studaci tam chodili na disco a pilo se tam vyhradne nealko. Ovsem to bylo v tydnu. V patek to patrilo SSM, teklo tam vsechno a pametnici tvrdi, ze i ten vzduch mel jakousi specifickou vuni :-). Plus, SSM spolupracovala se Svazarmem, takze se poradaly i fajn ulejvarny v ramci vojenskejch zarizeni a tak.

              1. Tak. Taky pod Svazarmem fungovaly kluby vojenské historie, šermíři, sběratelé vojenské techniky (ještěže Rudá armáda měla valnou většinu vozidel amerického a britského původu) a podobně.

          2. Toto „školicí středisko“ u přehrady je dneska zchátralá ruina, protože „totalita“. Jinak tam bývaly super školení, jediný problém byl se svazačkami, co pamatuji, vždycky tam byly obrejlené panenské kraxny, 120-120-120.

            1. Oh ne, to my jsme meli na baby kliku. I kdyz byly dve na kruh citajici 20 zaku, tak ale z rocniku jsem opichal tri a hezky byly. Elektrofuckulta a jeste hezky holky.

              1. Nejak ti to matematicky nevychazi. Zjevne ses splet a jedna z tech „bab“ ktery jsi opichal byl chlap idiote.

                Anebo proste jako obvykle seres hovna v domeni toho ze prezentovani sebe sama jako samec pred kterym zadna zenska nevobstoji. Tvuj dojem je mylny, pusobis jako ten naprosty kreten kterym jsi.

    3. Anebo do NSDAP. :D

      1. Ale NSDAP měla dvě kategorie – Altkämpfer, kteří vstoupili do strany, když bylo ještě těžké být národním socialistou, t.j. někdy do 1931, pak ten zbytek. I když někdo byl uvědomělý již na jaře a někdo až teď na podzim…

        1. A nejníž vy hierarchii byli ti, co vstoupili po převzetí moci – 15. březnu 1933. Březnové fialky se jim říkalo. Samozřejmě asi s určitou vyjímkou těch, co tam nemohli dříív kvůli věku.

          1. Jojo, kdo nemel odznak od Ady, jakoby ani nebyl partajnik… v podstate to bylo trosku podobny KSC. Tam taky byl rozdil pred a po valce. a pak po ’68.

  5. Prisel jsem pred chvili do prace a jako neockovany jsem si musel udelat test a ten se zapsal do formulare pro hygienu plus ho musel podepsat jeden pracovnik. A ten mi pritom povida „neockovani, kteri se dostanou do karanteny, jsou doma bez vyplaty. Pouze, pokud by skutecne onemocneli, pak dostavaji nemocenskou. To se ovsem nevztahuje na jakekoli uredniky, nebot ti podle zakona nedostavaji vyplatu, ale odmenu, coz je pry neco uplne jineho“. Mel jsem chut vystrelit pravici do vzduchu a zarvat, ze tak je to spravne.

    1. Tak je to správně, tak to má být. U nás je to tak, že zaměstnanci za jeho odvedenou práci náleží MZDA a státní úředník dostává za výkon své funkce PLAT. Povšimněte si drobného detailu (nikoli mzda/plat), ale odvedenou práci/výkon funkce. Ale zpět k věci. I u nás by tak šlo rozdělit na úředníky v karanténě, kteří budou plat brát, ale zaměstnanci v karanténě náhradu mzdy nedostanou.

      1. Precetl jsemt to kolegovi, ten se zasmal a povida „Was für ein Zufall…“. :-)

        1. Jenže my opisujeme od nich.

  6. hi hi hi jako hitler,pátek -test zdarma pozitivní,sobota- placený test negativní, neděle-placený test pozitivní,ponděli – zdarma pcr negativní, celkové náklady a ztráty ,tedy doprava, karanténa,nervy , atd vyčisluji jako na testy cca3000kč, zbytek jako ne fuška cca 6000kč, tedy skoro deset litrů v prdeloj, a výsledek pozitivně- negativní, hi hi hi jako hitler

    1. Jak ta babička na národním výboru.
      „Hihihi..“ „Čemu se tady smějete, babi?“
      „Hi..Hitler by vás nechal postřílet jak zajíce!“

      1. :-D Prelozil jsem kolegum, pekne dekuji a ze ten je fakt dobrej.

      2. To já znám spíše ten jak přijde babička na NV a zahajluje.
        „Ale babičko, tohle už se neříká, dnes je jiná doba!“
        „Doba možná, ale tvůj ksicht je stejnej. To já si pamatuju.“

    1. To je fuk, pokud to schvali EMA, neni co resit. Napichat se muzes klidne treba v Litve. Vakciny jsou levne, navic specialista si je muze objednat i s dopravou do Ceska, pokud to neni logisticky narocne a zakaznik to zaplati. Tohle vidim jako nepodstatny detail. Pro EU certifikat je dulezita EMA, nic vic.

    2. Vidprevtyn objednanej do Ceska je.

    3. Jak může obsahovat „inaktivovaný“ virus, když nikdo nikde ten covid19 ani neizoloval, natož umrtvil.

      1. „nikdo nikde ten covid19 ani neizoloval, natož umrtvil.“

        Tak hlavne von ten virus neni zivej, to snad tvrdej i virologisticky sarlatani. Jak teda muzou umrtvit neco co je mrtvy respektive nezivy? A jak muze neco co je mrtvy respektive nezivy „aktivni“? Kurva do pici, soudruzi z NDR nebo kde s tou bachorkou vo virech prisli to nak nedomysleli …

        A k cemu je kurva do pici ta dezinfekce? Zabit neco co je nezivy nebo mrtvy … Cha cha cha … Jeden by se z tech virophilu posral.

    1. myslim si ze to je jen otazka casu, nez se o Drbala zacnou zajimat „neprijemni panove“.
      Sem za nej rad a pral bych si aby takovych bylo vic.

    2. Závan zdravého rozumu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017