Foodora. Protože chci a musím! - zpět na článek

Počet komentářů: 245

  1. Pro Budějčáky: výbornou pizzu mají i na Lidické:
    https://www.pizzaitaliano.cz/restaurace/
    A ti si rozvážku dělají sami.

    1. přesně, zavedené a dobré restaurace si rozváží sami a cenu rozvozu mají postavenou podle objemu objednávky a kilometrů. Tak je to průhledné pro všechny zúčastněné. Např. https://gustopizza.cz/

    2. Jo, to jsou ti borci z Vokna.

  2. Ty provize ukazují na jednu věc – buď jsou v gastru i přes křik restauratérů pořád obrovské marže (a tudíž výmluvy na zlodějské banky ohledně karet jsou jen trapně průhledná výmluva pro ulívání tržeb) nebo šidí jídlo, případně jsou restauratéři retardi, co neumějí počítat. Spíš se přikláním k té první možnosti. On je nikdo objednávat nenutí a ještě být třeba na více těch kurýrskošmejdských aplikacích.

    Já neobjednávám ani ne kvůli maržím nebo provizím (to je v podstatě jejich boj, jestli platí 20 – 30 %). Mě vadí totální prasácké chování kurýrů na ulicích vůči chodcům, zejména těch na „koloběžkách“, kolech a podobných většinou už baterkových nesmyslech. Totální hovada a policajtům je to vesměs jedno. Asi se čeká, až někomu přizabijí dítě na chodníku. Ti, co jezdí autem, taky nejsou kolikrát žádný mozkový trust, ale aspoň vesměs jezdí po silnici.

    Jinak by mě zajímalo (hlavně) u Boltu, jak platí a daní ty kurýry odněkud z Afriky, co snad ani česky neumí, celý den si to šibují na „sdílených“ kolech a koloběžkách. Podle mě je to prostě celá černota a opět to nikomu nevadí, úřady se budou raději vozit po nějakém obchůdku, že někde nemá vyvěšený papír.

    1. Asi tak nějak.

    2. ŽL nebo dohody, ŽL má často jeden kurýr pro víc firem, aby nešlo o zastřený pracovně právní vztah. Úplně nevidím důvod proč se zlobit na někoho, kdo nechce platit víc daní než nutně musí.

      Marže restaurací jsou přiměřené :-); je to taky vidět z toho, že původní 4ky buď nevaří, nebo přešly na styl bistra, protože restaurační jídlo má smysl nabízet až to kvalitnější (a dražší).

      1. Dissenter 10.9.2023 v 14:33

        Díval jsem se na svůj ŽL a zdá se, že platí pro všechny zákazníky bez omezení. Jistě, práce na dohodu je možná jen pro toho zákazníka, s kterým je dohoda uzavřena.
        Práce na ŽL je zdaněna, pokud živnostník přizná příjem.
        Myslel jste to tak, že jeden kurýr může na jeden ŽL pracovat pro více firem, nebo moje schopnost porozumět psanému textu upadla?

        1. Upadla schopnost si domýšlet. Měl jsem to napsat správněji tak, že kurýr „pracující“ formou živnosti jen pro firmu Food1 má často navázanou smlouvu i s firmou Food2 a Food3, aby se všichni vyhnuli buzeraci od ÚP či FÚ.
          Zdanění živnosti je diametrálně odlišné od zdanění v pracovním poměru a toto je motivací pro uzavírání jiných forem vztahu než klasický pracovní poměr.

          Netušil jsem, že je to zde nutné.

          1. Ne, není to proto, aby se vyhnuli „buzeraci“ od FÚ. Je to proto aby se vyhnuli zaplacení toho co mají a přesopuvají to „břemeno“ na jiné. Nic víc nic míň.

            1. Často nejkrutější byli k zpět přivedeným uprchlým otrokům ti otroci, jimž se nejenže utéct nepodařilo, ale ani se o to ze strachu nepokusili.
              A tak nějak je to i s daněmi.

              1. Ale já vím, že máš omezený rozhled. Nemusíš mi to připomínat :)

            2. Pravděpodobně tu smlouvu pro více kurýrních služeb musí požadovat sama rozvážková firma, protože postih za „skrytý pracovní poměr“ by šel za ní, nikoli za kurýrem.

            3. Žádná firma nebude dělat, zejména svoji hlavní činnost, s rizikem dokázatelného švarcsystému, za který je pokuta až 10 mega. Jeden zaměstnavatel je sice pouze jeden znak švarcsystému, ale zcela určitě si nechali poradit od povolanějších
              A na koho se přesouvá to břemeno, když je ŽL výhodný pro obě strany?

              1. STÁTNÍ zdravotnictví provozuje švarcsystém 24/7/365. Jinak by zkrachovalo.

                1. 72:
                  :o))) Já už vím co jsi zač :) A ne, „řemesník“ fakt nejsi ;) To se té „demošky“ tolik bojíte? :o)

                2. Hele, víš co by mě zajímalo? Přes tuhle „identitu“, h72, to jen jeden operativec nebo se střídáte podle směny? V tom případě by jste si měli hoši spolu nějak ujednotit ty krycí příběhy :o)))

          2. Dissenter 10.9.2023 v 15:00

            Inu, nejsem domýšlivý.
            Je jedno, s kolika firmami má kurýr uzavřenou smlouvu, FÚ kontroluje přijatá plnění. Za těch více než třicet let, co mám ŽL, jsem nabyl i něco zkušeností s kontrolní činností FÚ.
            Vy jste nabyl dojmu, že upadla schopnost si domýšlet.
            Já jsem zase nabyl dojmu, že schopnost domýšlet si hypertrofovala na úkor schopnosti formulovat myšlenku, jakkoli prostou.
            Jinak: opravdu si myslíte, že je mezi diskutujícími někdo, kdo vámi napsané: „Zdanění živnosti je diametrálně odlišné od zdanění v pracovním poměru a toto je motivací pro uzavírání jiných forem vztahu než klasický pracovní poměr.“ neví?

            1. ÚP kontroluje smluvní vztahy a pokud zjistí zastřené zaměstnávání (což je z jeho pohledu situace, kdy by byla navázaná spolupráce jen s jednou firmou), dosti pokutuje.
              Upadla schopnost si naslouchat. Většina lidí je negativní a má snahu někoho „přečurat“, místo aby se povznesla a diskusí se bavila. Stoupla zaťatost a ubyl humor.

              1. Dissenter 10.9.2023 v 15:31

                Přiznám se, že předmětnou kontrolu z ÚP jsem dosud nezažil, takže nemohu soudit. Navíc jsem zaslechl, že vámi popisované kontroly dělá SÚIP. Ale je fakt, že některá školení již asi deset let „vypouštím“.

                1. Je úplně jedno, které konkrétní chapadlo státu ubližuje v konkrétním případě a je zbytečné rozmělňovat tímhle směrem diskusi.
                  Stoupla zaťatost a ubyl humor. :-)

  3. Dáme jídlo taky bere od těch hospod 30%. Jsou to gauneři a zasloužili by nachcat spíš rovnou do huby než na pizzu.

    1. Dáme jídlo se nedávno změnilo ve Foodoru. :)

      1. Jo takhle. Já se v tom moc nevyznám, protože těch služeb aktivně nevyužívám. Tak v tom případě nový bordel se starýma kurvama :-D

  4. Mno…ted jsem zkusil jen v rychlosti:
    Praha – Malaga 11.9. jednosmerna
    skyscanner – od 5358, u gotogate, kde jsem kupovaval vzdycky a bez problemu, 5381
    Primo u Smartwings primo na jejich strankach – 5773
    Tedy drazsi, trosku, ale drazsi.
    Mozna v tom budou nejake figle a hacky, ale nejspise ne…Takze i kdyby to bylo tak nejak plus minus na stejno, rozhodne ne vzdy plati, ze vyberu na vyhledavaci a nakoupim na primo je nejlepsi, co muzu udelat.
    Btwm kdyz se clovek podiva na tom skyscanneru na tu stranku, kde mu to najde vysledky, tak primo u Smartwings to je na poslednim miste, co se tyce ceny, a Kiwi je hned nad tim :-D

    1. Já lítám nejčastěji Easyjet a KLM. A vždy je to na jejich portálech levnější než u kteréhokoli „dýlera“.

      1. Ono trebas Praha – Malaga lita (nebo litalo, nevim jestli je tam neco novyho) 1 letadlo denne a to konkretne od Smartwings :-))

        1. Praha – Amsterdam taky nelítá desetkrát denně.

          1. No, nevim, jak to mam chapat :-) Ja to myslel tak, ze do Malagy si z CR vybirat nemuzes, protoze proste lita jedno letadlo denne :-)

            1. PRG-AMS taky není na výběr. V podstatě jen KLM. Jednou dvakrát denně.

              1. Easyjet taky a dá se lítat levně

  5. Rozvoz z RO fungoval dobře pouze při lokdáunech. Vychcaným kuchtíkům nic jiného nezbývalo a tak si zákazníka cenili. Teď už zase cení jenom zuby. V současnosti už je po všech stránkách výhodnější sednout do auta a zajet si pro to. To ovšem neplatí pro lidi bez auta.

    1. Poplatek za rozvoz je u foodory kolem 60Kč. Neceníš si moc svého času.
      Ostatně výhodnost ceny rozvozu nelze určit od stolu, pokud to vyhovuje dostatečnému počtu zákazníků, aby systém prosperoval, pak cena není vysoká. A zjevně to tak je; poptávka po kurýrech je stále.

      1. 60 protektorátních korun? Co to je? Já v tom vašem hovniválově strávím tak 4 týdny v roce :)

      2. A jinak, právě že si toho svého času cením. Není pro mě problém projet se autem a vyřídit si co potřebuju. Než čekat i hodinu na telefonu a bát se, že budu muset jít udělat No.2 a zrovna pohůnek dovalí. A když už po dlouhé době dorazí, tak se s ním dohadovat po telefonu o tom, že budova má obvykle 4 strany a když teda nenašel vchod z jedné strany tak asi bude z jiné. A pak doma ještě zjišťoval co všechno chybí z toho co jsem zaplatil. Jak říkám, většinou se to prostě nevyplatí. Někdy samozřejmě ano. Například když je člověk nemocný nebo unavený, nebo je pozdě ap.

        1. Holt u bludných Holanďanů je to jinak, tady u nás to funguje dobře a kurýr volá dopředu a málokdy se ztratí. 60 Kč = 2,4 €.

  6. V Landeku jsem letos s rodinou taky byl.

    Pruvodci zajimavi. Panovi co delal pruvodce v te casti o zachranarich nebylo prakticky nic rozumet. Asi mistni dialekt. Ale vyrotnel jsem, ze zchranare delal kratce pred asi triceti lety. Pro vykladu se rozbrecel, ackoliv to musi vypravet xkrat denne radu let.

    Jinak ten co nas provazel dole o zachodu taky mluvil. Maji tam jeden vystaveny. Vypada jako dulni vozik s prkynkem nahore.

    Ale tusim ze rikal l, ze sice podle predpisu mela byt takove vozykotojka na kazde sachte, ale realne ze ji skoro nikdy nikdo nevidel.
    Takze to srani do uhli nebylo ani tak z bejake pohodlnosti, ale spis proto, ze realny socialismus nebyl schopny ten hajzlik na kazdou schtu zajistit.

  7. „A jak moc pravděpodobný je konflikt s Ruskem? „Momentálně ho jako moc pravděpodobný nevidím, protože Rusko není schopné uspět s daleko slabší Ukrajinou. Navíc když sečteme sílu, kterou představují alianční země, vidím konflikt jako krajně nepravděpodobný.“
    Asi takhle nás pan Landovský připravuje na válku ty blbe. Tvrdí pouze, že na ten biologický odpad si musíme dávat bacha a být připraveni.Narozdíl od dementa Jaroše, který vpředvečer ruské invaze plodil články „tak dneska se válka taky nekonala“ mají někteří lidé v hlavě alespoň půlku mozku.

    1. Ty budeš nejspíš stejná piča jako ten Landovský. Jeden bez dvou za 18 a druhej bez dvou za 20. Kundy.

      1. Páni,to je argumentů, plný pytel. V úvodním příspěvku jsou dvě stěžejní informace a obě jsou jenom konstatováním faktu. Bohužel dfens se, stejně jako mnoho jiných tady, zařadil do skupiny lidí, který jsou prostě odborníci na to, co je zrovna aktuální, tudíž na cokoliv. Není nic proti ničemu, že mu to nevychází. Ale proč se teda musí vyjadřovat ke všemu, když tomu nerozumí? Je to nedůstojný, je to škoda a navíc z toho blbne.

        1. Já píšu pouze fakta. Že je tvůj mozek není schopen pochopit, to není můj problém.

  8. Hate a bojkot Foodory je nadpoliticka zalezitost ze vsech stran spektra, viz legendarni Standa Debiler: https://a2larm.cz/2023/06/zachran-svet-uvar-si-spagety-i-kdyz-se-ti-nechce/

  9. Domácí kino abych nemusel chodit do kina. Domácí bazén abych nemusel chodit na koupák. Rohlíkcz abych nemusel pro žrádlo z baráku. Rotoped/běhací pás, abych mohl jezdit na kole/běhat doma. Fůdora nebo jiný, abych nemusel vyjít ze sradlavýho kanclu na jídlo. Gauč s integrovanou lednicí abych nemusel do lednice v kuchyni… Možná sem škarohlíd, ale tohle neskončí dobře.

    1. Seš škarohlíd.
      Doma mám projektor a adekvátní ozvučení a přesto chodím do kina. Bazén nevedu, ale whirlpool jo, a přesto chodím plavat na plovárnu i k rybníku. Běhání zásadně venku, rotoped nevlastním. Foodora je spíš doplněk než aby nahrazovala ženu nebo kantýnu; někdy člověk nemá náladu na lidi.

      1. Máš recht – jsem. Ale někdo musí Vás technooptimisty trochu krotit.

        1. Nejlepší technologíí je mlíko od krávy, les na běhání a rybník bahňák na plavání. Takže já sem s technologíí v pohodě :))

        2. Můžu dotaz – co je to technooptimista? To je optimistickej technař, nebo technik?

          1. To je označení pro specifický druh progresivistů, kteří žijí v představě, že všechny problémy světa vyřeší digitální technologie.

            Poznají se podle nekritické adorace a obhajoby internetu, „AI“ resp. strojového učení, dohledových čidel a kamer, robotizace v čele s autonomním řízením a Průmyslem 4.0, Bitcoinem a vizí cashless budoucnosti, a jásavou ochotou obětovat soukromí (přinejmenším to cizí) digitálním šmírákům.

            1. Muzes prosim te dodat na tohle tvrzeni nejaky relevantni zdroj, nebo sis to vymyslel sam?
              Protoze napriklad ja s tim, co rikas, nesouhlasim.

              1. Lojza:
                „…nesouhlasim …“
                – – –
                Ale k elektromobilním fantasmagoriím daleko nemáš – kdepak jej ten zázračný tratar, co se už-už měl vyrábět…? Měl ujet 800 km jeden zátah a dobití za 15 minut…

                :OD

                1. corona: není Vám blbé pořád někomu něco předhazovat, když sám máte kilo másla na hlavě? Před lety jste se tady už podruhé totálně odvařil, když jste mlel píčoviny o tom, jak rychlonabíjení nemůže existovat, jak by taková hadice musela být tlustá, bla bla, chytrej jak rádio – to vše ve chvíli, kdy to, co jste tvrdil, že nemůže existovat, už fungovalo. Tehdá jsem ztratil poslední iluze o tom, že jste sice kokot, ale aspoň něco víte, podobně jako servisdok, který je sice člověk otřesnej, ale znalosti z oboru má famózní. A ono nic, Vy jste ke své lidské nízkosti přidal ještě neználka první kategorie.

                  Nejspíš to tady začnu psát pod každej Váš příspěvek, aby to nikomu neuteklo a pravidelní návštěvníci ať to čtou každej den aspoň 2x, to totiž všechny moc baví.

                  Chápu, že poukazovaním na (místy údajné) kiksy ostatních hojíte vlastní „kriketové“ mindráky a myslíte si, že si pak lidi budou myslet, že idioti jsou ti okolo a ne Vy. Můžu Vás ujistit, že je tady jen málo lidí, které považuji za větší lidský i kompetenční odpad, než jste Vy. Bez ohledu na to, jak moc tady budete pořád něco omílat o druhých v marné snaze přenést ten titul na ně. Každopádně u mě jste tím jen k „neználkovi“ a „zmrdovi“ přidal ještě „zoufalec“. Gratuluji! ;-)

                  1. fatdwi:
                    „… rychlonabíjení…“
                    – – –
                    Tenhle pojem patří někam do médií pro širokou veřejnost.
                    A elektrické vodiče nejsou hadice, ale to tě asi nikdo v humanitární školičce neučil…

                    :OD

                    1. Hm, ale my delame chladici techniku prave pro rychlonabijeci stojany, protoze ty bezne chlazeni nepotrebuji. Co je na slove ‚rychlonabijeni‘ spatne, kdyz se jednoznacne jedna o kratsi nabijeci cyklus, nez je obvykle? Napriklad Outlander umel standardni nabijeni (3,5h) i rychlonabijeni (0,3 h), mel na to dve ruzne zasuvky.

                    2. Vy toho, pane majore, o elektrice moc nevíte.

                    3. Ale jo, ne ze ne. Jezdil jsem s ni nejakej cas do prace.

            2. Jan Mrcasik:
              „… nekritické adorace… ochotou obětovat soukromí…“
              – – –
              Tak si hezky zkus vzpomenout, kdo tady na mě ječel, když jsem v letech 2006 – 2009 kritizoval zavádění GPS do aut…

              :OD

            3. Tento jev jsem zacinal pozorovat uz koncem 80ek, tehda se to poznalo podle vyroku ‚no tak tam nechame dat ten pocitac…‘

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017