Ted mi poslal kolega video ze sveho okna – v Bavorsku snezi. Kurva drat, chtel jsem jeste neco dobetonovat.
Nitus
Zasraný globální oteplování…
Sysop
Ja nekam pujdu a nekomu neco fakt reknu!
Panelákovej Pičus
V Brně je auzuro a +10 stupňů
Sysop
Jo, to bylo tady vcera taky. Ale Nemci sem poslali jakousi studenou fontu, co se nad Sumavou mota jak spunt pod splavem. Tak tady cumim u PC. Pujdu aspon udelat neco k obedu, manzelce jsem dal dneska voraz.
ygorek
Sysop 11.11.2023 v 11:16
Kam byste chodil, komu co říkal?
Se normálně v síni přilepte k dlažbě…
Sysop
Nojo, ale nezbytnej spojenec kazdeho teroristy jsou media, takze pred prilepenim bych musel nejprve nekam zavolat a nekomu neco rict… jinak tady budu sam, prilepenej bez efektu. Jak pak sdelim svetu, co jsem tim prilepenim chtel dosici?
ygorek
Sysop 11.11.2023 v 12:12
To je pravda, mediální stránku jsem podcenil.
Napřed samozřejmě musíte pozvat souseda na oběd.
ygorek
Nitus 11.11.2023 v 10:59
Žejo?
Normálně pamatuji, že sněžívalo desátého října o posvícení.
Sysop
…ja te Grete tak veril a podle toho si i naplanoval betonovani. Vsude samy oteplovani, globalni teplo a tak, ja v pohode…
počké vona snad negde kandiduje? sem myslel, že provozujou terorismus pže jim je jasný, že nemají šanci s těma hovnama ve volbách uspět (však to taky pravidelně zkoušijou a pravidelně dostávají na budku na okraji zájmu)
nove.kostatko
Asi jak Sysop nechodí k normálním volbám, tak mu to chybí. No a tak si vytipuje pár jedinců/bytostí, upořádá si samodoma volby a buď jim to hodí nebo ne. No a Greta je asi mezi těma bytostma a právě nastala změna, dote´d jí to házel :-)
Sysop
Presne tak. Mam doma na zdi jeji fotku v nadzivotni velikosti a u toho volebni urnu. Teda… spis takovej sud, jak Rytir Smil. No, a do nej delam ty volby.
není lepší mít sud na blití venku? višjak…duvebnlejt…
cool
Do -6 bez plastifikátorů či „vodního skla. Tedy dřív to tak na stavbě bylo, nevím co teď mastí za aušus. Jednou jsem jim na kubíkovce míchal ruskou pětistovku a pořád to měli řídký tak potom než to vytáhli v při 30.°C ve stínu to mohli vyhodit i s bádií ani ji neotevřeli na vyšťouchání tak za dvě minuty po namíchání. Sádra hadr. :-))
Lojza
No jasne, sice mame nejteplejsi rok z cele historie mereni a zaznamenavani teplot, ale jinak vlastne se nic nedeje :-D
shifty
Mě tenhle rok nijak extra teplý nepřišel. Půlka srpna byla chladná, jaro bylo chladný a vedro bylo jen 2 měsíce. Pár let zpátky bylo vedro od května do konce září. Ale statistiky si nevedu a je možné, že třeba ve Španělsku byl hodně teplý. V ČR ale pocitově teda vůbec, naopak už je zase pěkná kosa.
x-f
Presne tak. Bylo par tydnu vedro, ale zase se to stridalo s extreme chladnejma tydnama, jaky v lete bezne nebyvaj.
Ja treba letos najezdil v kabru mnohem min nez loni, protoze bylo vecne hnusne.
studený a deštivý 2-3 tejdny nekdy mezi koncem červenca a začátem srpna jsou naprosto běžnej jev (snad každej táborník ví že v té době musí mít hodně svetrů a jinejch nepromokavejch bund) už tak pár staletí, ale co zas čekat vod takové blbé kundy jak seš ty…
Latimerie podivna
Taky myslím. U nás na jižní moravě byl letos vinohrad tak o týden až dva pozadu než vloni. A loňský rok byl taky o trochu proti „normálu“ opožděn.
A nikdo ještě neukázal zdrojové data, ze kterých tu průměrnou roční světovou teplotu počítají. Teda jestli ji vůbec počítají.
Hm. Chyba muze byt, ze kdyz se mluvi o globalnim oteplovani a o tom, te se treba oteplilo o dva stupne, tak si vsichni predstavujeme, ze v lete bude misto 30°C 32°C a v zime bude misto -10 stupnu treba jen -8.
Jenze ono to taky muze vypadat tak, ze v lete bude dokonce o neco chladnejc, jen to leto bude treba o 14 dni delsi na jare a o 14 dni delsi na podzim.
To muze byt pripad letoska. Zadna katastroficka vedra se nekonala, leto bylo dokonce chladnejsi, ale pak bylo nadprumerne teplo v zari a rijnu a v prumeru to pak vypada, ze bylo desny vedro. Jenze nebylo a celej prumer tahne nahoru to, ze podzim orisel pozdejc a venku bylo misto 10 srupnu 20.
Za me zadna katastrofa a jestli tohle je to strasny oteplovani, tak ja to beru ;)
popřemejšlím vo tom, kdybych náhodou nekoho takovýho potkal :o)
Lojza
Jo, to je klidne mozny. Jako takhle,letos bylo kolikrat v lete 40+ ve stinu v lokalite,kde je bezne o 2-3 stupne mene, nez je o kousek dal ve meste. Vedra, jaka byla v letosnim lete, jsem v zivote zazil tak mozna ve Spanelsku v Malaze, kde to je bezny standard, ale tady jsem to nezazil v zivote.
Ale souhlas, rec je o prumerech. A pokud prumery rostou, ackoliv nam zde banda trotlu tvrdi, ze se vlastne ma ochlazovat….tak jim to nejak nevychazi
RomanL
Taková tepla pamatuju před 45 letama.
Latimerie podivna
Tak dle článku:
„Podle programu EU pro sledování atmosféry a klimatických změn globální teplotní anomálie pro říjen 2023 byla druhá nejvyšší ze všech měsíců v souboru dat ERA5, který využívá miliardy měření ze satelitů, lodí, letadel a meteorologických stanic po celém světě, a to hned po září 2023.“
Aha miliardy měření, to snad aby nad tím nikdo nepřemýšlel. A ty miliardy jsou každý rok ze stejného místa a ze stejného času za všechny ty roky o kterých ten článek mluví? Že by ta družice lítala už v roce 1991? A že by se třeba, samozřejmě jen náhodou, mohlo stát, že některá měření do toho miliardového výpočtu nezahrnuly, aby náhodou nedostali výsledky, které se jim nelibí? Což je mimochodem docela oblíbená „vědecká“ metoda, jak vyjít vstříc poskytovatelům různých grantů. A netýká se samozřejmě jen klimatu.
A tato věta je skvělá:
„… oproti předindustriálnímu průměru o 1,43 stupně“ A jakpak ten předindustriální průměr tak přesně změřili, že udávají rozdíl na setiny stupně? Taky měli miliardy měření? Jen jestli to nepočítají podobní datoví vědci, kteří se vyrojili v době covidové.
Ať ty miliardy měření (místo, datum a čas, nadmořská výška) a způsob jak to počítají zveřejní. Taky by měli zveřejnit, jaká data měli k dispozici, avšak do výpočtu je nezahrnuli a proč. A taky ať zveřejní, na základě čeho se tak přesně dopočítali toho předindustriálního průměru.
Třeba se otepluje, ale třeba taky ne. Jenže jejích „měření“ ve mě vzbuzuje velkou nedůvěru. Je to podobná „vědecká“ demagogie jaká panovala/panuje ohledně covidu. Tam taky občas statistika tiše plakala v koutě.
Sysop
…a ve finale to chce jeste nejakej dukaz, ze ta zmena pocasi souvisi s lidskou cinnosti. Predpokladam, ze treba takovej unik z NSx musel za letosek udelat skok aspon o 1,005 °C. Protoze jedna vec je prokazat jev a druha pak pricinnou souvislost.
Praetorian
„Dukazy“ se ziskavaji dvema zpusoby. Jeden je takzvany „vedecky konsensus“, coz jinymi slovy znamena, ze ten kdo s nami nesouhlasi, bude spolecensky a karierne zlikvidovan. Druhy zpusob je pouziti na drzo zmanipulovanych a z prstu vycucanych dat, jako ten nechvalne znamy hokejkovy graf. Vysledny produkt se pak prohlasi za vedecky konsensus a kruh se uzavira.
A tyka se to nejen toho udajne clovekem zpusobeneho udajneho globalniho oteplovani. Jak spravne podotkla Latimerie, ohledne cinske komunisticke krivky to bylo uplne to same.
Toho si nejde nevsimnout, ze nejvetsi oteplenci tady v diskusi jsou zarovenj i nejvetsi vopichanci.
ygorek
Latimerie podivna 11.11.2023 v 14:49
Přesně!
Dnešní i velmi velké soubory dat je možné shromáždit a zpracovat, ale srovnat výsledky s výsledky zpracování stejných souborů dat z předindustriální éry není možné, protože nic takového neexistuje.
Jisté je, že se klima pozorovatelně mění, proti čemuž sice nelze bojovat, ale ne to nějak reagovat.
Kolikáté jaro už vykvetly jabloně (jinde třeba broskvoně), včely nevylétly a co opýlili čmeláci, vzápětí zmrzlo? Kolik let po sobě už pořádně nedozrál rybíz, zatímco maliny lze sklízet ještě teď?
Sysop
Jenze soucasna verchuska na to reaguje uplne stejne, jako na cinskou chripku. Tu taky nikdo nelecil, teprve az byl pacos hodne fprdeli, odvezli ho chcipnout na ventilator. A lidi se bali a uz to do sebe prali. Ja kdyz jsem to chytil, fofrem jsem nasadil leky, co jsem si poshanel, ktere dle rad lidi chytrejsich, nez jsem sam, pomoci mely. A pomohly.
Podobne je to ted s tim oteplenim. Planeta proste ma nejake cykly a namisto toho, abychom se prizpusobili a ‚lecili nasi nepripravenost‘, tak se vymysleji kraviny, aby to doslo do faze, kdy s tim uz nepujde nic delat. A pak se objevi mudrlanti s ‚ockovanim‘, v tomto pripade radikalnim prechodem zivotniho stylu nekam do stredoveku. Samozrejme, jen pro ty nevybrane.
Jihočech Honza
Já jsem chytil čínský mor 2x. Ta karanténa za 100% platu byla fajn.
S očkováním jsem to měl jako Martin Kabát ve známé pohádce. Jen mi na šáhni, pekelníku…
máme solární minimum žejo, perfektně to do toho zapadá
cool
3. týdny v srpnu byl podzim ale to „baráčníci moc nezaznamenali. :-) A děcka digitálního blbince, fuj taky ne.
Ko-za
Statistiky globálním oteplovačům vyletěly jen proto, že zase podváděli a měřili teploty nad zemí, místo ve výšce 2 metrů, jak se to dělá normálně. Z toho ty letní „rekordy“
zrusavpt
Ja na chate nosil vlneny ponozky do postele uz nekdy od srpna, coz se mi dlouho nestalo. Prestal jsem je nosit az v rijnu, kdyz jsme si vecer zatopili.
Praetorian
Tenhle rok byl hlavne nejstudenejsi srpen z cele historie mereni. Ale to se globalnim teplousum do kramu nehodi. Ostatne tenhle kec o udajne nejteplejsim roce tvrdis jen ty. Zadnej jinej teplous se o tom radsi nezminil, protoze to proste neni pravda. Ovsem co jineho cekat od notorickeho lhare a krivaka.
Lojza
Jasne zmrde, to vis ze jo
jk_
No to si teda pis, ze jo. Prikladmo u nas bylo dva tydny v srpnu zhruba stejne, jako tri roky zpatky na Vanoce. Denni maxima kolem osmi stupnu.
Takovou klimatickou zmenu si muzou strcit za klobouk, ja chci zpatky globalni oteplovani, at usetrim za vytapeni. :-)
v září byl minimálně jeden tejden tak zkurveně ledovej že sem musel dvakrát ráno škrabat vokna tvl, eště že zázrak má čkrábu u deklu nádrže (jinak ten debilní křáp byl naprosto vymetej i vod výbavy jako žárofky)
hellfire
Letošní září mělo být zase nejteplejším v historii měření, takže se to nějak zprůměruje. Spíše jsou častěji k vidění různé lokální anomálie a výkyvy počasí, které dělají starosti místním zemědělcům, ale z globálního hlediska jsou nevýznamné.
eště bys mohl táhnout zpátky do té prdele, jaks vonehdá sliboval
x-f
Furt ti nerozumím burane. Česky prosím.
Lojza
Tohodle zmrda nema cenu resit…Je mi ho tak nejak lito, pred nejakyma 10 lety to byl fajn clovek, ale pak ho asi neco pokousalo nebo co…
corona
Lojza:
„…pred nejakyma 10 lety to byl fajn clovek,…“
– – –
Nejspíš ani nevíš, kdo to je, ty rozumlojzo…
:OD
Lojza
No, hlavne ze ty to vsechno presne vis, zmrde :-D
Ja ho znal jeste v dobe, kdyz jsem od nej kupoval nejaky baterky na Strahove na kolejich :-D
Ty jses fakt dement taky…
ygorek
Lojza 11.11.2023 v 13:44
A co by se podle vás mělo dít?
Už je tak teplo jako ve dvanáctém století?
Už budeme sklízet vlastní olivy?
Už sem naivně doufal, že bych mohl zkusit jednu z těch subtropickejch hlíznatejch plodin. Pak mě realita dostatečnýho tepla, aby to v tom rostlo, po dobu asi 4 měsíců v roce, místo 8+, celkem jasně vyvedla z takovejch nadějí.
Sou to debilní šašci, nic jinýho.
Ko-za
To víš že jo, ty buzíčku. Nejteplejší rok v celé galaxii.
Mně by zajímalo, pro koho je to vystoupení určené. Jestli čekal odezvu od výrobců? Sezóna mazání medu voličům je přece ještě daleko…
K tomu globálnímu oteplování – předhánět se v měření teploty a pozorování přírody je sice hezké, ale existuje jediný důkaz pro to, že 1) snížením výroby CO2 v ČR (EU) snížíme obsah CO2 v atmosféře, 2) tím snížíme míru oteplování?
je fakt že ti rozumnější drží huby, mluvka kokakoly si do ní samozřejmě nasral…
skutečnost je, že průměrnej spotřebitel je debil a vůbec nereflektuje to, jak si s ním ten či kterej korporát vytírá prdel…toleruje jim cokoli a za skoro jakoukoli cenu
Sysop
Hlavne – kdo chce snizit obsah CO2 v atmosce, chce zabijet chudaky rostliny! Beztak to bude nejakej bastard vegan.
DF
Tak dneska jsme kupovali kolekce na stromek. Krom Figara, cistych durych figurek, ve vsem porad nacpanej palmac. Takze na nem budou, stejne jako vloni, mlecny figurky Figaro a nic jinyho.. Jeste jsem zkouknul tu Milku – bez palmace je teda jenom ta cista mlecna, s celyma liskacama a mozma ta s bublinama. Jinak ve vsech prichutich(prave kvuli nim) zase palmovy tuk. Jebat na ne..
Sysop
Rozhodne. Ja bojkotuju sracky, co to jde. Doma jsme to vyresili tak, ze kupujeme v podstate porad stejnej sortiment, kde mame vyladeny obsah (sladidla, barviva, zahustovadla, tuky a vubec Ecka). Pravda, 2/3 tim padem dela nemeckej sortiment. Bohuzel.
Sysop
Ja jsem s tim zacal pri prvnim potomkovi, kdyz jsem se chtel vyhnout azobarvivum. A pak uz jsem jen cumel, co vsechno v tech zradlech je a jaky jsou to sracky. Obracene zase, zena je rada, kdyz mame treba vikendove zradlo vyhradne z domacich surovin. Ne vzdy se to podari a taky nechceme tocit porad to samy, ale treba zeleninu, az na uplny speky, mame svoji celou sezonu.
DF
@Sysop: A jak jsou na tom z tvyho pohledu nemci zdravotne a se zazivanim, kdyz se teda stravujou dlouhodobe klvalitnejc, jsou na tom lip?
Sysop
Pred cinskou chripkou prakticky nevim o tom, ze by meli nejak vyrazne zdravotni problemy, nebo si nejak stezovali. To se zmenilo po opichani. Co se obezity tyce, tak Bavori na tom jsou o neco malo lip, nez my, chlapi spis pivni pupiky a zensky, Bavoracky, maji takovy typicky hruskovy figury. Ony ty zadky maji snad odmala. Ale treba otekly nohy, to tam nevidim.
Jenze ono to neni jen o zradle, Nemci o vikendu bud nekde couraji, nebo jezdi na kole a tak. Asi nejvic by vedel doktor, kterej by to mohl porovnat.
DF
@Sysop: No ale saláty na oběd a nizkotucny nahrazky tam asi furt nejedou, ne?
Sysop
My mame na obed vyber ze tri jidel. Prvni je ‚normalni‘, takze nejaky maso, ne rybi. Ve ctvrtek napriklad peceny koleno s hranolkama. Typicka nemecka kombinace. Sotva jsem to sezral. Druhe jidlo je vegetarianske, obvykle ryba s necim. A treti jidlo je veganske, to jde uplne mimo mne a velmi, velmi vyjimecne vidim nekoho, kdo to zvejka.
Nizkotucnyho nam nikdo nic necpe. Ba naopak, kdyz stejk, tak ma okolo jeste i lojovou kurcicku. Kdyz bavorska bila klobasa, tak z toho chcije tuk. V podstate cokoli echt bavorskyho si das, hned mas potrebu to splachnout pivem. Ostatne u nas v praci je pivo ‚v podstate‘ zdarma – dava se deset centu do spolecny kasy a ta se pak na vanocnim vecirku prochlasta ve tvrdym. Nemci si obcas k obedu jedno helles daji, po praci si pak nekde sednou a par jich tam jeste poslou.
Nejaky ‚light‘ jsem tam nevidel, ze by nekdo jedl, nebo vubec nejak resil. To spis si da vsechno pekne na sadle, ale v nedeli jde do hor na turu.
Britové jsou zvláštní. Tisíc let se zuřivě brání různým okupačním silám,sami okupují půlku planety,aby se nakonec odevšad stáhli a svůj ostrov předali náplavě bez jediného výstřelu.
Sysop
To bude nejaka genialni taktika, jiz my, obycejni lide s cervenou krvi, nemuzeme pochopit.
DF
Třeba je přestalo bavit šu.at, nechtějí vymřít a je jim jedno jakyho vzezření bude Britanie v budoucnosti. Hlavne, ze nezanikne, coz se s NATO v zadech stat asi nemuze..
Sysop
Tak on ten ostrov z more cucet jeste nejakej patek urcite bude, to nepochybuju. Ale ze by se tam za par desetileti mohlo hodne veci obratit vzhuru nohama, to bych urcite nevylucoval. Narod, kterej si necha sebrat zbrane a dokonce policiste maji strach nosit strelne palne, tezko odola agresivnim hordam.
Podle mne dopadnou jak Kretane. Ti puvodni take byli pacifiste. Bohuzel se jejich genofond nedochoval, prave proto.
Dissenter
Nejsou tu dva Sysopové?
Brity (správně) kritizuješ za totéž, co v širším měřítku po Západu chceš (viz níže).
corona
Dissenter:
Ale že máš z těch medálních křiků v budce už pěkný maglajs…
:OD
Sysop
To jsou dve ruzne veci. Britanie ma problem s vnitrni bezpecnosti, predevsim. To, ze strka svuj rypak do zahranicnich konfliktu, po ktere je ji hovno, to ted neresim. Dole jsem se vyjadroval k nazoru, ze ‚nasi mladi vojaci by meli jit na pomoc…‘, coz jsem od sislaveho pana slysel nekolikrat. Velky, opravdu velky zastance NATO a zajmu jeho clenu.
Vnitrni bezpecnost statu je jina rovina.
Dissenter
Šeredně se pleteš. Omezení svých zájmů jen dovnitř vlastních hranic (by) u Británie vedlo právě k tomu poklesu.
ČR je členem NATO a tudíž ministr zahraničí ČR musí být zastáncem zájmů členů NATO.
Sysop
Turecko je clenem NATO a presto haji zajmy predevsim svoje. Madarsko dtto. Takze, jak vidno, mylis se ty sam.
Ja se nebavim o zajmech dovnitr zeme. Bavim se o rozdeleni a hlavne definici toho, jake zajmy maji byt chraneny uvnitr a jake vne. Britanie se velice zajima o ty vnejsi, ale uplne sere na ty vnitrni. A na to taky dojede.
ygorek
Dissenter 12.11.2023 v 17:39
ČR je členem NATO, tudíž ministr zahraničí ČR musí být zastáncem zájmů ČR v NATO.
V případě, že chce být zastánce zájmů členů NATO, musí dost vybírat, kterých, a hlavně nemá být ministrem čehokoliv v ČR.
Kdepak se dotknout hodňoučkých muslimů. JAk ale vysvětlit tu neobyčejnou agresivitu vůči Rusku vybavenému mohutným jaderným arzenálem? Protože Rusové jsou bílí a nikdo je pak nemůže označit za rasisty?
Dissenter
Žádná taktika, zkrátka demoralizace.
Británie dobře fungovala do té doby, dokud myšlenku impéria prosazovala rozhodující část populace (což nutně neznamená většina) a odchylky od imperiálního smýšlení eliminovala. Totéž platí ostatně pro celý západ.
Dneska se rozněžňujeme nad ubohými gazánky a jakmile si někdo, kdo ještě neshnil docela a potřebu impéria chápe (Putin) kousek od nás dupne, vymýšlíme pro něj zdůvodnění a měříme stejnými metry (na tuhle kravinu jsem extra alergický), místo abychom hájili svůj (budoucí) satelit a zdroj.
V souladu s nejlepšími tradicemi zanikající římské říše řešíme, kdo se smí s kým pářit a ženit (jako by to nebylo úplně lhostejné) a ostatní konkurující enklávy (zmiňované Rusko, část islámských států, Čína, …) na to s pobavením hledí a čekají, kdy se objeví další nechráněný kus k uloupnutí.
Ti nejhorší – protože chytřejší – idioti (v původním významu tohoto slova) krasožvaní o stejných právech na zdroje zeměkoule, právech i ostatních (mimo západu) a z toho plynoucí nutnosti se uskromnit (= zchudnout).
Těm o něco hloupějším nedochází souvislost krasožvanění s chudobou a jejich mozeček ještě neakceptoval základní přírodní zákony (fight or flight).
Poslední level obyčejných BFU si chce dobře nacpat teřich a hlavně, aby nikdo válečně nebubnoval. :-)
S tímhle materiálem nezbývá než býti cynikem.
Sysop
Lidem je hovno zle, tak vymysleji picoviny. Fura extravagantnich miliardaru dela pro zabavu vystrednosti, aby nechcipli nudou. Tak my se, holt, zabyvame nekokecnym poctem pohlavi, fiktivnimi pravy cehokoli na cokoli,…
Otazka spise je, jestli tohle lze rekonstruovat, nebo bude nutno vypalit do zakladu a zacit znovu. Neco mi rika, ze to prvni nepujde a to druhe udelaji uz jini.
Dissenter
Bude-li většinový názor pojímat vnější bezpečnost odděleně od vnitřní, tak bude nutno začít znovu.
Začne někdo s jinou jednotící ideou.
Jo_Do
To máš jako s křesťanstvím. Stačí dát lidem nějakou ideologii, aby se mohli cítit nadřazení a většina na to skočí. Nikdo křesťanství nechtěl, pohanské národy se vojensky bránily zuby nehty, trvalo to STALETÍ, než to křesťanství zlikvidovalo, ale nakonec, pomalu, plíživě, postupně, zničili všechny ideologické nepřátele. Stejně je to s multi-kulti náboženstvím. Blbečci si chtějí připadat morálně nadřazení a cokoli není v souladu s jejich ideologií, nevidí. Tímhle způsobem se tohle náboženství zmocnilo vlády nad celou Evropou i USA a je úplně jedno, že GB z EU vystoupila. Museli by se zbavit celé té ideologie, a to by se bez občanské války neobešlo, protože ideologicky přeprogramovaných blbců už je tam moc a takovým stačí jen poručit a půjdou na barikády. Jakože za „demokracii.“ To si žádná vláda v EU nedovolí. Vystoupení z EU byl ten lehčí krok. Teď ještě se zbavit multikulturalizmu, přitom cca 50% lidí v GB jsou fanatičtí nepřátelé vlastního národa. Zkus s touhle mocí pohnout. Zkus poručit lidem, kteří tě nechtějí poslouchat. Představ si, že by Babiš řekl, že vystupujeme z EU. Babiš sice pyskoval, ale poslušně podepisoval všechno, co mu předložili. Jen za to pyskování, proti němu organizovali demonstrace o 400 tisících idiotů. Umíš si představit, že by ho někdo poslechl, jako vůdce národa? celá moc našeho státu už je jen pára nad hrncem, neovlivníme nic. Ani GB nic neovlivní. Jestli jsi viděl Barbara Conana, jak kněz Tulza říká, že když byl mladý, myslel si, že železo je moc. Ale pak zjistil, že ideologie je skutečná moc. Aby GB něco ve vlastní zemi ovlivnila, musela by mít vlastní ideologii a dost lidí, kteří jí věří. A to nemá, stejně jako my. Proč asi myslíte, že multi-kulti vykládají, jak je evropská kultura bezcenná, otrokářská, založená na špatných základech, odsouzeníhodná, atd. Je třeba pošpinit to, co lidi v hlavách mají, aby tomu přestali věřit a pak jim naládovat do hlav ideologii novou. Takhle nám tu doslova vyrobili novou generaci lidí, kterým už od školky doslova přeprogramovávají mozek. To se děje po celé Evropě, s výjimkou Ruska a Běloruska, i když si nedělám iluze, že by tomu trvale odolaly.
Dissenter
Pokud opustíš myšlenku kulturní nadřazenosti (třeba i v rámci toho křesťanství), nikdy se multikulturalismu nezbavíš.
Abys mohl účinně svou kulturu prosazovat, musíš ji považovat za lepší.
Jeden z posledních normálních politiků. Škoda ho (byť v jeho stavu už to bylo vysvobození).
corona
Dissenter:
„…Jeden z posledních normálních politiků. Škoda ho…“
– – –
Jeden kus škodné…
.
Lojza
zmrde
Dissenter
orel much nelapá…
corona
Dissenter:
Patříte s Lojzou k sobě. Oba silně pod vlivem médií…
:OD
Lojza
Stejne by me docela zajimalo, pod vlivem JAKYCH presne medii….
Napis schvalne….tipuju, ze to budou stejne picoviny, jako obvykle :-D
Nebudou to lzi, jak typicky predvadis, protoze to vedet nemuzes…ale zajimal by me tvuj odhad :-D
Lojza
A tak zase kdyz obcas zmrdum clovek nerekne, ze jsou zmrdi….nevim no, prijde mi to jako uzitecna cinnost :-)
Ostatne, za mesic jdu na obecni urad, nebot se nejak nelibilo jednomu MP, ze jsem ho ohodnotil stejnym zpusobem :-)
Ja si nejak nemuzu pomoct no :-D
Sysop
Tezko rict, co je normalni a jestli to normalni je take moralne spravne. Schwarzenberg velmi rad velel do zbrane. Tim u mne uplne skoncil. Tyhle feudalni moresy mohl provozovat tak mozna pred tremi sty lety.
Dissenter
Si vis pacem, para bellum.
Krom toho zrovna defenzivní pacifismus bych na tomhle webu neočekával. :/
Sysop
On nerikal, ze se mame pripravovat. Rovnou chtel verbovat do konfliktu. Jakmile se neco sustlo, uz byl aktivni. Poprve stran Jugoslavie, postupne pres kdejaky konflikt a UA konce. Sam by tam ale nesel.
corona
Sysop:
„…byl aktivni. Poprve stran Jugoslavie…“
– – –
Na to už taky hodně lidí zapomnělo…
.
Dissenter
70letý ministr zahraničí (i stínový) těžko potáhne v čele vojsk na koni s praporem v ruce a nikdo svéprávný by to ani nežádal. Řešení konfliktu v Jugoslávii dopadlo vcelku dobře, rizikové území se stalo docela klidným místem na dovolenou včetně Albánie a snad i Kosova, i Srbsko je v zásadě dobře kooperující stát.
UA je běžící záležitost, tam se ukázalo zatím jen to, že Rusko je hliněný tygr (byť s obrovským množstvím hlíny).
Sysop
Nicmene, nevidim duvod, aby tam kamkoli sli chcipat cesti vojaci za zajmy… koho vlastne? Posledni dva pripady byl Afganistan a Mali. V tom poslednim jsme aspon utekli beze ztrat. Nevidim duvod, proc bychom v Afganistanu meli chcipat za kokain pro USA a nebo v Mali za zlato pro Francii. To je plytvani zivoty i prostredky.
Dissenter
Tady se můžeme shodnout, o Mali moc nic netuším a Afghánistán považuju za chybu. Vybírat si angažmá ve světě podle výhodnosti ale neznamená rezignovat na své zájmy a ustupovat ze slávy. Příroda se bojí prázdnoty a Západ pak nahradí někdo jiný. Islám nebo Čína.
Sysop
Mozna by bylo dobre zacit nejprve tim, ze by se definovalo, co jsou vlastne ty ceske, ryze ceske zajmy. To totiz uz vice, jak pul stoleti, vubec nevime.
Dissenter
V zahraniční politice imho být členem hodnotově stejně orientovaného (trh, občanská práva, svoboda) a zároveň nejsilnějšího a nejbohatšího bloku.
Sysop
Hm, ktery blok je nejsilnejsi a ktery je nejbohatsi? Ktere aspekty budeme do toho bohatstvi zahrnovat – spise nerosty, pudu, nebo natistene penize? Jak porovname silu? Poctem jadernych zbrani? Poctem lidi?
Same otazky, same otazky…
Mmchdm, z malych zemi nejvice profitovaly a profituji zeme, ktere jsou bud neutralni, nebo rozvojove.
podotek
Jako třeba země Beneluxu nebo Dánsko? To jsou zase taková ta sysopovská tvrzení, žejo. Hodíme dojem a vydáváme ho za pravidlo.
corona
podotek 19.11.2023 v 9:14
„Jako třeba země Beneluxu nebo Dánsko? To jsou zase taková ta sysopovská tvrzení, žejo. Hodíme dojem a vydáváme ho za pravidlo.“
– – –
Třeba Švýcarsko, stačí se podívat na jejich měnu.
.
Hupert
Spolčovat se může být užitečné, ale vsadím boty na to, že i když se budeš s hlavou zaraženou do cizí prdele rozhlížet jak chceš, uvidíš leda hovno a ne, kam jdeš.
Sysop
Btw, na UA se ukazalo, ze neumime porazit ani toho hlineneho tygra. Doposud nas tahle kratochvile stala tusim 140 miliard a vysledek je kde presne?
Dissenter
Zatím se ptáš brzo. Snad to nedopadne jen tím, že se ukázalo, že Rusko je pouze regionální mocnost + se zvýšil počet členů NATO + Evropa zapracovala na soběstačnosti.
To by bylo málo.
Sysop
Evropa na te sobestacnosti zapracovala tak, ze ztratila konkurenceschopnost. Nevim, jestli to byl dobrej deal. Ale jak rikas, tohle cas ukaze. A docela brzo.
ygorek
Dissenter 12.11.2023 v 17:63
Evropa zapracovala na soběstačnosti Ruské federace. Dvanáctkrát rychle za sebou!
to je jenom banánistán, nebo počítáš dohromady všecko, v dolárech/ojrech?
Sysop
Nekde jsem to cislo videl v korunach, ale fakt nedam ruku do ohne za to, co presne to bylo, protoze mi to prijde nejak malo. Tohle by tak odpovidalo vydajum na Ukrajince v CR, ale nic vic.
už celou EU stála Ukrajina od Putinova vpádu v únoru 2022:
681 miliard EUR na dotace pro občany a firmy, aby se vyrovnali s růstem cen, hlavně energií
83 miliard EU na přímé finanční a válečné dotace Ukrajiny
186 miliard EUR přímých finančních dotací bude Ukrajina bezpodmínečně potřebovat pouze na splnění základních opatření, aby se mohla připravit na vstup do EU
a k tomu nutno připočíst další ztráty v řádech stovek miliard EUR za “ztracený ruský trh” pro vývoz evropského zboží.
suma sumárum 950 miliard EUR bez započtení ztráty vývozu do Ruska, a bez jediného dalšího dne války. Za tu sumu by nikdo v celé České republice nemusel 10 let platit žádné daně ani poplatky ani zdravotní a sociální pojištění, na Slovensku 20 let.
nejpozoruhodnější na údajích italského ministerstva zahraničí je, že ČR má podle rozhodnutí Bruselu zaplatit v příštích letech Ukrajině 114 157 500 000 CZK, jen aby se její úředníci mohli připravit na vstup do EU!! A Slovensko 2 232 000 000 EUR! Česko platí 2.5% sumy, Slovensko 1.2% sumy, Itálie 12% sumy! https://www.michalapetr.com/map-1829-cesi-zaplati-ukrajine-jeste-114-157-500-000-czk-a-slovaci-2-232-000-000-eur-vcera-schvalil-brusel-a-nasi-politici-ani-necekli/
Honza2130
A teď otázka za zlatého bludišťáka: už je to očekávané vítězství nad všemi nebo je to další krok, nebo skok?, ke zhroucení měny? :)
RomanL
Leda tak v pohádce…
Honza2130
Tak kníížepáááán nám umržel :o)))) „chudák“ :) tak se toho parcelování Russsska už nedočkal. No, možná ho trefil šlak právě z toho :o)))) Co dodat. Dobrých zpráv není nikdy dost :o)
Ale žádný strach Khárle :) Smrt nemusí být konec. Takový generalissimus Žaluzný ze záhrobí dokonce „velí“ armádě :o))))
Výborný brankář, ale špatný podnikatel. Jako Dominik Hašek.
Sysop
Hasek je takovej typickej spickovej sportovec. K nicemu jinymu ho ale pustit nelze. Ani pred kameru, nebo mikrofon.
SatanOkkY
Nejak to nesledujem, ale mám pocit, že jemu bohate stačia aj sociálne siete na to aby mohol exhibovať.
Sysop
Pravda.
hellfire
Sysop:
Jednu dobu frcely na TyTrubce videa s reklamou na Haškův Smarty drink. Musím přiznat, že jsem z počátku myslel, že se jedná o nepovedenou taškařici nebo virál. Hašek tam nabízel Smarty drink pro ochránce a milovníky přírody (v PET lahvích!). Smarty myslivecký a Smarty rybářský, které jsou dle jeho slov vhodné nejen pro myslivce a rybáře,ale i pro jim příbuzné včelaře. Žena se v křeči asi půl hodiny nebyla schopná přestat smát. Mně z toho bylo docela smutno…
Sysop
To je tak, kdyz nekdo vydela prachy jinak, nez pres business. Spravna volba cilove skupiny pro produkt je naprosty zaklad jakehokoli podnikani. Kdyby ten svuj utrejch aspon prodaval jako exklusivni mok pro supa dupa pubose, tak mozna by se jich par nechalo zblbnout a kdyby flaska stala tri kila, tak by na tom udelal prechodnou vlnu socialniho statutu.
Doba, kdy lidi kupovali limonady podle reklam, je par desitek let pfutsch.
Hroch_bahenni
On taky si někdo zvykne na slávu a obdiv, pak skončí kariéru, a najednou se před ním všichni neválejí úžasem po zemi. Absťák, doslova, sláva je droga. Takže machruje, dožaduje se pozornosti a huláká.
Nakonec kdysi opravdu výborný brankář dojde k tomu, že z něj mají v jeho Pardubicích srandu.
Lojza
Tvl ty jses tak mimo, ze uz bys vic mimo byt nemohl :-D :-D :-D
Prej pfutsch :-D :-D :-D
Boze
corona
Lojza 9.11.2023 v 0:41
„Prej pfutsch :-D :-D :-D
Boze“
– – –
Ano, stále je dost těch, co snadno podlehnou reklamě, mediální manipulaci či kdejakému blábolu – úplně stejně, jako jsi podlehl ty tomu hoaxu o zahájení výroby zázračného elektromobilu s fantastickými parametry na podzim 2021…
:OD
fatdwi
corona: taky je dost nedouků, kteří jsou schopní tvrdit, že něco, co existuje, neexistuje a ohánějí se svou údajnou znalostí problematiky, která onu existenci existujícího popírá :-)) Třeba tady je tím klasickým nevzdělaným blbem corona.
corona
fatdwi:
Ano, vím co jsi za sortu. „Prémiový blb“, snadno manipulovatelný médii, povrchní konzumní typ. Nemusíš se tu dál ohánět – zkoušels blamovat, že jsi starší než ve skutečnosti atd.
.
fatdwi
corona: „prémiový blb“ je dobrý, na hlupáčka, co pravděpodobně vystudoval učňák, aspoň podle projevu a znalostí z elektra, které má lepší kdejaký student fildy:-) Ale jen nám dál ukazuj, jaký jsi neználek, snadno manipulovatelný médii (teda jen těmi, co jsou psaný azbukou:-D
corona
fatdwi 9.11.2023 v 9:34
„corona: „prémiový blb“ je dobrý, na hlupáčka, co pravděpodobně vystudoval učňák, aspoň podle projevu a znalostí z elektra, které má lepší kdejaký student fildy:-) Ale jen nám dál ukazuj, jaký jsi neználek, snadno manipulovatelný médii (teda jen těmi, co jsou psaný azbukou:-D“
– – –
O znalostech z technických oborů se tu my dva nebudeme bavit, máš pouze humanitní kvalifikaci a nemá smysl se porovnávat.
Ty ovšem nejsi příliš znalý ani těch netechnických směrů, jen takový slabší průměr – běžný konzum…
:OD
fatdwi
corona: to určitě nebudem, ty ses tady stále snažil působit dojmem, že máš něco víc než učňák, ale jsi jen hlupáček, co se na něj i absolventka gender studies musí dívat jako na žáčka z páté třídy, pokud jde o technické znalosti ;-)
Pokud jsi chtěl i nadále předstírat, že jsi něco víc, stačilo jediné – držet hubu, když se baví dospělí. Ani to jsi nezvládl, tak ses holt odkopal. To se stává, nic si z toho nedělej, určitě jsou servery, kde to můžeš zkusit a třeba i vydržíš ;-)
corona
fatdwi 9.11.2023 v 9:44
„corona: to určitě nebudem, ty ses tady stále snažil působit dojmem, že máš něco víc než učňák, ale jsi jen hlupáček, co se na něj i absolventka gender studies musí dívat jako na žáčka z páté třídy, pokud jde o technické znalosti ;-)
Pokud jsi chtěl i nadále předstírat, že jsi něco víc, stačilo jediné – držet hubu, když se baví dospělí. Ani to jsi nezvládl, tak ses holt odkopal. To se stává, nic si z toho nedělej, určitě jsou servery, kde to můžeš zkusit a třeba i vydržíš ;-)“
– – –
Prázdnými kecy toho moc nepředvedeš. Pokud jde o technické záležitosti, neškrtneš si – zkoušej jak chceš…
:OD
fatdwi
corona: mě fakt hlupáček co tvrdí, že kabel na nabíječce by musel být tlustý jak stehno a podobné blbosti a že to nemůže existovat opravdu nemůže rozhodit. Jsi už mezi odpadem jako je Behehe, šašek k pobavení, když mám náladu. A když se zkoušíš vyvyšovat nad ostatní, přestože sám jsi nula, takže to vyvyšování je vždy jen úsměvná snaha. Pokračuj, zase příště, až budu mít náladu, si přijdu pro zasmání:-)
corona
fatdwi 19.11.2023 v 11:14
„corona: mě fakt hlupáček co tvrdí, že kabel na nabíječce by musel být tlustý jak stehno a podobné blbosti a že to nemůže existovat opravdu nemůže rozhodit. Jsi už mezi odpadem jako je Behehe, šašek k pobavení, když mám náladu. A když se zkoušíš vyvyšovat nad ostatní, přestože sám jsi nula, takže to vyvyšování je vždy jen úsměvná snaha. Pokračuj, zase příště, až budu mít náladu, si přijdu pro zasmání:-)“
– – –
Na rozdíl od primitivů, jako seš ty, si umím spočíst, kolik je nutný průřez kabelu pro určité proudy a za jakých podmínek.
Pokud se zde chceš ohánět tím, že jsem uvedl průřez vyšší, tak si laskavě rač vzpomenout, žes tam neuvedl nic o tom, že šlo o extrémně chlazený kabel – jeho výkonová ztráta jen tom pitomém kusu šlauchu cca 3 metry dlouhého je kolem 600 W…
!
fatdwi
corona: hlupáčku, co to plácáš o průřezu a o tom, že by sis to prý uměl spočítat :-D Tak to jistě, kdyžs tvrdil, že to nemůže existovat:-) Ses sám usvědčil ze lži, kdyby sis to skutečně uměl spočítat, tak bys nemohl tvrdit, že to neexistuje:-D
Říkal jsem, že by měl být ticho, když se baví dospělí, ale holt IQ počítám kolem 80-90 už neumožňuje pochopit, že si na ty vidle nabíháš zas a zas:-) Klidně pokračuj, dnes jsi dosáhl levelu kaBrnak :-)
corona
fatdwi 19.11.2023 v 11:39
corona: hlupáčku, co to plácáš o průřezu a o tom, že by sis to prý uměl spočítat :-D Tak to jistě, kdyžs tvrdil, že to nemůže existovat:-) Ses sám usvědčil ze lži, kdyby sis to skutečně uměl spočítat, tak bys nemohl tvrdit, že to neexistuje:-D
Říkal jsem, že by měl být ticho, když se baví dospělí, ale holt IQ počítám kolem 80-90 už neumožňuje pochopit, že si na ty vidle nabíháš zas a zas:-) Klidně pokračuj, dnes jsi dosáhl levelu kaBrnak :-)
– – –
Ano, průřez si spočítám – a proto vím, kolik je zapotřebí na 400 A při pohyblivém přívodu a napětí mezi vodiči do 1000 V. O chlazení řeč nebyla, protože jsi věděl hovno.
Jestliže je ten kousek kabelu intenzivně chlazen (a ztráta 600 W na takovém kousku je opravdu ztráta značná), pak samozřejmě bude průřez menší.
Tohle je ale technická záležitost a probírat ji s primitivem, který nezná rozdíl mezi elektrickým vedením a hadicí nemá smysl…
!
servisdok
Máme už k dispozici mapku evropské sítě takových nabíječek, o kterých je řeč?
fatdwi
servisdok: google snad používat umíte, ne? Rychlých nabíječek (100 kW+) je cca 20k (z toho Tesla má cca polovinu), dalších cca 50k jsou standardní DC nabíječky (50 kW) a k tomu je ještě asi 450k AC (22 kW) nabíječek.
fatdwi
servisdok: jo a map je několik, stačí hledat, slušná EV navigace Vám naplánuje trasu vč. nabíječek, jsou-li cestou potřeba. Tohle udělalo za posledních pár let obrovský posun (od toho trapasu, kde se corona v roce 2019 odhalil jako nedouk a kdy byly podobné aplikace v plenkách a bylo potřeba si s plánovaním cesty poněkud úsměvně hrát).
Zajímavý technický detail. Četl jsem nedávno, že když se to spočítá globálně, tak elektrokola a elektroskůtry měly zatím větší dopad na spotřebu nafty/benzínu než elektroauta.
Ve srovnání s auty je to levné zboží a hodně se rozšířilo ve východoasijských zemích.
fatdwi
Marian Kechlibar: takže se úspěšně podařilo zvednout množství spáleného uhlí, tomu říkám budovatelský úspěch (taková Čína má z uhlí 70-80% elektřiny, takže nahrazování benzínu uhláky dává ještě mnohem méně smyslu než u nás, kde je to taky hodně špatný). Kupředu levá, zpátky ni krok. My to životní prostředí, soudruzi, zlikvidujem! A idioti s uhláky to dělají denně s pocitem, že se obětují v nepraktických vozech, aby „snížili emise“. Jednou to bude společně s přidáváním biosložek do benzínu terčem ťukání si na čelo, jak byla ta naše generace vymaštěná. I když, při pohledu na EU je možné, že to bude blednout ve světle jiných, ještě méně pochopitelných a horších akcí (třeba covid games).
Nejsem žádný dekarbonizační fanatik, ale Čína věnuje celkem hodně úsilí přestavbě svého energetického sektoru a řada těch uhelek už roku 2030 nepoběží.
Z pohledu obyvatele velkého čínského města se tím každopádně jeho životní prostředí zlepšuje už teď. Ve srovnání s dřívějšími uřvanými motorkami jsou tyhle mašiny tiché a nevypouštějí nic přímo do ulic.
Před pár dny jsem četl stížnosti nějakého obchodníka, který cestuje mezi Čínou a Tchaj-wanem, na to, že v Tchaj-peji, kde stále ještě dost převažují ty klasické motorky, je proti čínským pobřežním městům právě proto daleko větší hluk a smrad.
Mno tak zrovna na to dobíjení jakýchsi elektroskůtrů stačí i ty blbé solární panely, u kterých je Čína dominantním světovým výrobcem. Tam nepotřebujete zajišťovat nonstop baseload. Myslím, že zhruba třetina všech solárů světa je nainstalovaná v Číně.
ygorek
Behemot 19.11.2023 v 17:36
Použité jednotky se mi zdají exotické. Srovnejte:
Malá vodní elektrárna Podhradí vyrobila 10 GWh elektrické energie… https://smvak.cz › mala-vodni-elektrarna-podhradi-vy…
jizlivec
Tak podle wiki má jeden každý temelínský blok kolem 1 GW…
A celý Temelín natlačí do sítě přes 15 000 GWh/rok…
Jedno písmenko sem, dvě tam…
fatdwi
Marian Kechlibar: kolikrát a kde jste v Číně byl? Problém fakt nejsou „uřvané motorky“, už vůbec ne pro ovzduší. Problém je průmysl a uhelné elektrárny, často na okrajích nebo už přímo ve městech (kdysi byly elektrárny mimo města, ta se ale poněkud rozrostla). Takže jediné, čím by mohly uhloskůtry pomoci, je ten hluk – určitě ne ovzduší, protože o to víc jedou uhelky, které jsou tím pravým peklem třeba v Pekingu.
Pobřežní města jsou na tom jistě lépe, hlavně na pobřeží. Šanghaj směrem od moře do vnitrozemí je úplně stejný humus jako nedaleký Nanking. Pokud se sem staví PolarBear, může to upřesnit, nicméně když jsem byl na západním okraji Šanghaje, rozdíl oproti Nankingu jsem nezaznamenal, to až v centru a hlavně u vody.
Dnes je pro umístění Haška na hrad ideální doba. Kde jinde najde rozvědčík tak zavilého drtiče jemu protichůdných názorů. Ideální brankář, pardon bachař, do Daliborky.
rory2k
Proč je tak důležité posuzovat kvalitu ausgerechnet u Nutelly a u CC? V obou případech to nejsou zrovna etalony zdravé výživy (spíše naopak) a obojímu se snažím spíše vyhýbat. Relevantnější by IMHO bylo posuzovat třeba pečivo, maso, mléko a mléčné výrobky, ovoce a zeleninu, alkohol (pivo, víno) – ale tyhle dvě přeslazený sračky, to si člověk hned řekne: „A není to jedno, jestli je lepší v CZ, nebo DE?“
Na YT se tomu intenzivně věnuje chlápek s přezdívkou Starej Fotr, možná právě jím se nechal Fialenko inspirovat, protože také do výběru zařadil Nutellu a Colu.
Sysop
Smyslem je ukazat, ze za stejne penize clovek dostane rozdilne zbozi. Respektive, pokud Cech chce zbozi stejne kvality, musi na to podstatne dele pracovat, nez Nemec. Stara dobra balada o Untermenschen ve slunickove EU.
Muze to byt uplne klidne jine zbozi, ne zrovna tyto produkty.
Ja kupuju v Nemecku prakticky 80 % potravin a drogerie, kterou doma spotrebujeme. Nutellu nekupuju vubec a Colu velmi, velmi vyjimecne, jen pro potomstvo a s tim, ze vedi, ze je to sracka. Nehodlam jim ale delat ze zivota peklo tim, ze jim sracky uplne zakazu.
Sysop
Podotykam, ze jeste pred ctyrmi lety jsem v Nemecku kupoval spis exkluzivni pochutiny, ktere netvorily ani 5 % ani domaci spotreby.
kokakola má přízivnej vliv na trávení, fak pomáhá klidnit blití
ale lemtat to denně je samozřejmě zásadně špatně
Hroch_bahenni
Behemot
Je teda fakt, že jsem kdysi měl celkem silný problémy se žaludkem, občas jsem blil tak, že jsem neudržel ani vodu, a doktorka mi nakázala vychlazenou kolu po lžičkách. Výslovně cocacolu. Fakt to pomohlo.
Ted mi poslal kolega video ze sveho okna – v Bavorsku snezi. Kurva drat, chtel jsem jeste neco dobetonovat.
Zasraný globální oteplování…
Ja nekam pujdu a nekomu neco fakt reknu!
V Brně je auzuro a +10 stupňů
Jo, to bylo tady vcera taky. Ale Nemci sem poslali jakousi studenou fontu, co se nad Sumavou mota jak spunt pod splavem. Tak tady cumim u PC. Pujdu aspon udelat neco k obedu, manzelce jsem dal dneska voraz.
Sysop 11.11.2023 v 11:16
Kam byste chodil, komu co říkal?
Se normálně v síni přilepte k dlažbě…
Nojo, ale nezbytnej spojenec kazdeho teroristy jsou media, takze pred prilepenim bych musel nejprve nekam zavolat a nekomu neco rict… jinak tady budu sam, prilepenej bez efektu. Jak pak sdelim svetu, co jsem tim prilepenim chtel dosici?
Sysop 11.11.2023 v 12:12
To je pravda, mediální stránku jsem podcenil.
Napřed samozřejmě musíte pozvat souseda na oběd.
Nitus 11.11.2023 v 10:59
Žejo?
Normálně pamatuji, že sněžívalo desátého října o posvícení.
…ja te Grete tak veril a podle toho si i naplanoval betonovani. Vsude samy oteplovani, globalni teplo a tak, ja v pohode…
a teď v prdeli, co?
No prisla o jednoho volice, to je ted jasne.
počké vona snad negde kandiduje? sem myslel, že provozujou terorismus pže jim je jasný, že nemají šanci s těma hovnama ve volbách uspět (však to taky pravidelně zkoušijou a pravidelně dostávají na budku na okraji zájmu)
Asi jak Sysop nechodí k normálním volbám, tak mu to chybí. No a tak si vytipuje pár jedinců/bytostí, upořádá si samodoma volby a buď jim to hodí nebo ne. No a Greta je asi mezi těma bytostma a právě nastala změna, dote´d jí to házel :-)
Presne tak. Mam doma na zdi jeji fotku v nadzivotni velikosti a u toho volebni urnu. Teda… spis takovej sud, jak Rytir Smil. No, a do nej delam ty volby.
není lepší mít sud na blití venku? višjak…duvebnlejt…
Do -6 bez plastifikátorů či „vodního skla. Tedy dřív to tak na stavbě bylo, nevím co teď mastí za aušus. Jednou jsem jim na kubíkovce míchal ruskou pětistovku a pořád to měli řídký tak potom než to vytáhli v při 30.°C ve stínu to mohli vyhodit i s bádií ani ji neotevřeli na vyšťouchání tak za dvě minuty po namíchání. Sádra hadr. :-))
No jasne, sice mame nejteplejsi rok z cele historie mereni a zaznamenavani teplot, ale jinak vlastne se nic nedeje :-D
Mě tenhle rok nijak extra teplý nepřišel. Půlka srpna byla chladná, jaro bylo chladný a vedro bylo jen 2 měsíce. Pár let zpátky bylo vedro od května do konce září. Ale statistiky si nevedu a je možné, že třeba ve Španělsku byl hodně teplý. V ČR ale pocitově teda vůbec, naopak už je zase pěkná kosa.
Presne tak. Bylo par tydnu vedro, ale zase se to stridalo s extreme chladnejma tydnama, jaky v lete bezne nebyvaj.
Ja treba letos najezdil v kabru mnohem min nez loni, protoze bylo vecne hnusne.
studený a deštivý 2-3 tejdny nekdy mezi koncem červenca a začátem srpna jsou naprosto běžnej jev (snad každej táborník ví že v té době musí mít hodně svetrů a jinejch nepromokavejch bund) už tak pár staletí, ale co zas čekat vod takové blbé kundy jak seš ty…
Taky myslím. U nás na jižní moravě byl letos vinohrad tak o týden až dva pozadu než vloni. A loňský rok byl taky o trochu proti „normálu“ opožděn.
A nikdo ještě neukázal zdrojové data, ze kterých tu průměrnou roční světovou teplotu počítají. Teda jestli ji vůbec počítají.
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-rok-2023-bude-zrejme-nejteplejsi-v-historii-mereni-oznamil-s-predstihem-copernicus-40449972
Priznam se, ze tomu proste verim, nikdy jsem nic vic ohledne toho programu nezkoumal, pouze vim, ze Copernicus existuje.
Samozrejme, vzdycky se da rict, ze to ve skutecnosti nejsou namerena data a je to cele spiknuti.
Kdo chce,muze. Ja tomuhle verim.
Hm. Chyba muze byt, ze kdyz se mluvi o globalnim oteplovani a o tom, te se treba oteplilo o dva stupne, tak si vsichni predstavujeme, ze v lete bude misto 30°C 32°C a v zime bude misto -10 stupnu treba jen -8.
Jenze ono to taky muze vypadat tak, ze v lete bude dokonce o neco chladnejc, jen to leto bude treba o 14 dni delsi na jare a o 14 dni delsi na podzim.
To muze byt pripad letoska. Zadna katastroficka vedra se nekonala, leto bylo dokonce chladnejsi, ale pak bylo nadprumerne teplo v zari a rijnu a v prumeru to pak vypada, ze bylo desny vedro. Jenze nebylo a celej prumer tahne nahoru to, ze podzim orisel pozdejc a venku bylo misto 10 srupnu 20.
Za me zadna katastrofa a jestli tohle je to strasny oteplovani, tak ja to beru ;)
taky vole nebylo žádný jaro, hnusná kosa kolem 5 až tak do května a pak prakticky hned léto, slunečný teplý až horký dni, na to nejak zapomněl
Mentálně zaostalejch se nikdo na názor neptal, tak drž hubu a šoupej nohama.
Až budu chtít názor od syna vyžilý kurvy, tak tě oslovím formou obrázkového dotazníku, aby to pochopil i negramotnej píčus jako ty.
zalez nekam do rohu chcípnout
Kdyby tě fotr místo prcání do prdele řezal, tak by ses možná uměl chovat a věděl bys, že když mluví někdo důležitější než ty, tak máš držet hubu.
tak už chápu, proč seš tak tupej
popřemejšlím vo tom, kdybych náhodou nekoho takovýho potkal :o)
Jo, to je klidne mozny. Jako takhle,letos bylo kolikrat v lete 40+ ve stinu v lokalite,kde je bezne o 2-3 stupne mene, nez je o kousek dal ve meste. Vedra, jaka byla v letosnim lete, jsem v zivote zazil tak mozna ve Spanelsku v Malaze, kde to je bezny standard, ale tady jsem to nezazil v zivote.
Ale souhlas, rec je o prumerech. A pokud prumery rostou, ackoliv nam zde banda trotlu tvrdi, ze se vlastne ma ochlazovat….tak jim to nejak nevychazi
Taková tepla pamatuju před 45 letama.
Tak dle článku:
„Podle programu EU pro sledování atmosféry a klimatických změn globální teplotní anomálie pro říjen 2023 byla druhá nejvyšší ze všech měsíců v souboru dat ERA5, který využívá miliardy měření ze satelitů, lodí, letadel a meteorologických stanic po celém světě, a to hned po září 2023.“
Aha miliardy měření, to snad aby nad tím nikdo nepřemýšlel. A ty miliardy jsou každý rok ze stejného místa a ze stejného času za všechny ty roky o kterých ten článek mluví? Že by ta družice lítala už v roce 1991? A že by se třeba, samozřejmě jen náhodou, mohlo stát, že některá měření do toho miliardového výpočtu nezahrnuly, aby náhodou nedostali výsledky, které se jim nelibí? Což je mimochodem docela oblíbená „vědecká“ metoda, jak vyjít vstříc poskytovatelům různých grantů. A netýká se samozřejmě jen klimatu.
A tato věta je skvělá:
„… oproti předindustriálnímu průměru o 1,43 stupně“ A jakpak ten předindustriální průměr tak přesně změřili, že udávají rozdíl na setiny stupně? Taky měli miliardy měření? Jen jestli to nepočítají podobní datoví vědci, kteří se vyrojili v době covidové.
Ať ty miliardy měření (místo, datum a čas, nadmořská výška) a způsob jak to počítají zveřejní. Taky by měli zveřejnit, jaká data měli k dispozici, avšak do výpočtu je nezahrnuli a proč. A taky ať zveřejní, na základě čeho se tak přesně dopočítali toho předindustriálního průměru.
Třeba se otepluje, ale třeba taky ne. Jenže jejích „měření“ ve mě vzbuzuje velkou nedůvěru. Je to podobná „vědecká“ demagogie jaká panovala/panuje ohledně covidu. Tam taky občas statistika tiše plakala v koutě.
…a ve finale to chce jeste nejakej dukaz, ze ta zmena pocasi souvisi s lidskou cinnosti. Predpokladam, ze treba takovej unik z NSx musel za letosek udelat skok aspon o 1,005 °C. Protoze jedna vec je prokazat jev a druha pak pricinnou souvislost.
„Dukazy“ se ziskavaji dvema zpusoby. Jeden je takzvany „vedecky konsensus“, coz jinymi slovy znamena, ze ten kdo s nami nesouhlasi, bude spolecensky a karierne zlikvidovan. Druhy zpusob je pouziti na drzo zmanipulovanych a z prstu vycucanych dat, jako ten nechvalne znamy hokejkovy graf. Vysledny produkt se pak prohlasi za vedecky konsensus a kruh se uzavira.
A tyka se to nejen toho udajne clovekem zpusobeneho udajneho globalniho oteplovani. Jak spravne podotkla Latimerie, ohledne cinske komunisticke krivky to bylo uplne to same.
Toho si nejde nevsimnout, ze nejvetsi oteplenci tady v diskusi jsou zarovenj i nejvetsi vopichanci.
Latimerie podivna 11.11.2023 v 14:49
Přesně!
Dnešní i velmi velké soubory dat je možné shromáždit a zpracovat, ale srovnat výsledky s výsledky zpracování stejných souborů dat z předindustriální éry není možné, protože nic takového neexistuje.
Jisté je, že se klima pozorovatelně mění, proti čemuž sice nelze bojovat, ale ne to nějak reagovat.
Kolikáté jaro už vykvetly jabloně (jinde třeba broskvoně), včely nevylétly a co opýlili čmeláci, vzápětí zmrzlo? Kolik let po sobě už pořádně nedozrál rybíz, zatímco maliny lze sklízet ještě teď?
Jenze soucasna verchuska na to reaguje uplne stejne, jako na cinskou chripku. Tu taky nikdo nelecil, teprve az byl pacos hodne fprdeli, odvezli ho chcipnout na ventilator. A lidi se bali a uz to do sebe prali. Ja kdyz jsem to chytil, fofrem jsem nasadil leky, co jsem si poshanel, ktere dle rad lidi chytrejsich, nez jsem sam, pomoci mely. A pomohly.
Podobne je to ted s tim oteplenim. Planeta proste ma nejake cykly a namisto toho, abychom se prizpusobili a ‚lecili nasi nepripravenost‘, tak se vymysleji kraviny, aby to doslo do faze, kdy s tim uz nepujde nic delat. A pak se objevi mudrlanti s ‚ockovanim‘, v tomto pripade radikalnim prechodem zivotniho stylu nekam do stredoveku. Samozrejme, jen pro ty nevybrane.
Já jsem chytil čínský mor 2x. Ta karanténa za 100% platu byla fajn.
S očkováním jsem to měl jako Martin Kabát ve známé pohádce. Jen mi na šáhni, pekelníku…
To je přesně ono! :-(
máme solární minimum žejo, perfektně to do toho zapadá
3. týdny v srpnu byl podzim ale to „baráčníci moc nezaznamenali. :-) A děcka digitálního blbince, fuj taky ne.
Statistiky globálním oteplovačům vyletěly jen proto, že zase podváděli a měřili teploty nad zemí, místo ve výšce 2 metrů, jak se to dělá normálně. Z toho ty letní „rekordy“
Ja na chate nosil vlneny ponozky do postele uz nekdy od srpna, coz se mi dlouho nestalo. Prestal jsem je nosit az v rijnu, kdyz jsme si vecer zatopili.
Tenhle rok byl hlavne nejstudenejsi srpen z cele historie mereni. Ale to se globalnim teplousum do kramu nehodi. Ostatne tenhle kec o udajne nejteplejsim roce tvrdis jen ty. Zadnej jinej teplous se o tom radsi nezminil, protoze to proste neni pravda. Ovsem co jineho cekat od notorickeho lhare a krivaka.
Jasne zmrde, to vis ze jo
No to si teda pis, ze jo. Prikladmo u nas bylo dva tydny v srpnu zhruba stejne, jako tri roky zpatky na Vanoce. Denni maxima kolem osmi stupnu.
Takovou klimatickou zmenu si muzou strcit za klobouk, ja chci zpatky globalni oteplovani, at usetrim za vytapeni. :-)
v září byl minimálně jeden tejden tak zkurveně ledovej že sem musel dvakrát ráno škrabat vokna tvl, eště že zázrak má čkrábu u deklu nádrže (jinak ten debilní křáp byl naprosto vymetej i vod výbavy jako žárofky)
Letošní září mělo být zase nejteplejším v historii měření, takže se to nějak zprůměruje. Spíše jsou častěji k vidění různé lokální anomálie a výkyvy počasí, které dělají starosti místním zemědělcům, ale z globálního hlediska jsou nevýznamné.
coto je za kokota tentokrát, mr. realydný magnád lojcek?
To si jako myslíš, že můžeš někoho urazit větou na úrovni retardovanýho školáka? :D
Myslím, že až si tenhle tvůj výtvor přečte kdokoliv, bude se smát spíš tobě. :D
di si vzít svetřík ty čuráku, ať nechytneš ČKR z té ach tak ziminky v létě
Nerozumím ti. Zkus to česky.
eště bys mohl táhnout zpátky do té prdele, jaks vonehdá sliboval
Furt ti nerozumím burane. Česky prosím.
Tohodle zmrda nema cenu resit…Je mi ho tak nejak lito, pred nejakyma 10 lety to byl fajn clovek, ale pak ho asi neco pokousalo nebo co…
Lojza:
„…pred nejakyma 10 lety to byl fajn clovek,…“
– – –
Nejspíš ani nevíš, kdo to je, ty rozumlojzo…
:OD
No, hlavne ze ty to vsechno presne vis, zmrde :-D
Ja ho znal jeste v dobe, kdyz jsem od nej kupoval nejaky baterky na Strahove na kolejich :-D
Ty jses fakt dement taky…
Lojza 11.11.2023 v 13:44
A co by se podle vás mělo dít?
Už je tak teplo jako ve dvanáctém století?
Už budeme sklízet vlastní olivy?
Hovno.
Už sem naivně doufal, že bych mohl zkusit jednu z těch subtropickejch hlíznatejch plodin. Pak mě realita dostatečnýho tepla, aby to v tom rostlo, po dobu asi 4 měsíců v roce, místo 8+, celkem jasně vyvedla z takovejch nadějí.
Sou to debilní šašci, nic jinýho.
To víš že jo, ty buzíčku. Nejteplejší rok v celé galaxii.
S tou fyzikou lžou že ani poledne nedrží a kradou, samozřejmě.
Země má také množivý reaktor jako je slunce ale bez dalšího.
https://www.youtube.com/watch?v=F1obf0TnPdU
https://www.youtube.com/watch?v=jmrgmiqHK_4
Mně by zajímalo, pro koho je to vystoupení určené. Jestli čekal odezvu od výrobců? Sezóna mazání medu voličům je přece ještě daleko…
K tomu globálnímu oteplování – předhánět se v měření teploty a pozorování přírody je sice hezké, ale existuje jediný důkaz pro to, že 1) snížením výroby CO2 v ČR (EU) snížíme obsah CO2 v atmosféře, 2) tím snížíme míru oteplování?
Za mě ne.
je fakt že ti rozumnější drží huby, mluvka kokakoly si do ní samozřejmě nasral…
skutečnost je, že průměrnej spotřebitel je debil a vůbec nereflektuje to, jak si s ním ten či kterej korporát vytírá prdel…toleruje jim cokoli a za skoro jakoukoli cenu
Hlavne – kdo chce snizit obsah CO2 v atmosce, chce zabijet chudaky rostliny! Beztak to bude nejakej bastard vegan.
Tak dneska jsme kupovali kolekce na stromek. Krom Figara, cistych durych figurek, ve vsem porad nacpanej palmac. Takze na nem budou, stejne jako vloni, mlecny figurky Figaro a nic jinyho.. Jeste jsem zkouknul tu Milku – bez palmace je teda jenom ta cista mlecna, s celyma liskacama a mozma ta s bublinama. Jinak ve vsech prichutich(prave kvuli nim) zase palmovy tuk. Jebat na ne..
Rozhodne. Ja bojkotuju sracky, co to jde. Doma jsme to vyresili tak, ze kupujeme v podstate porad stejnej sortiment, kde mame vyladeny obsah (sladidla, barviva, zahustovadla, tuky a vubec Ecka). Pravda, 2/3 tim padem dela nemeckej sortiment. Bohuzel.
Ja jsem s tim zacal pri prvnim potomkovi, kdyz jsem se chtel vyhnout azobarvivum. A pak uz jsem jen cumel, co vsechno v tech zradlech je a jaky jsou to sracky. Obracene zase, zena je rada, kdyz mame treba vikendove zradlo vyhradne z domacich surovin. Ne vzdy se to podari a taky nechceme tocit porad to samy, ale treba zeleninu, az na uplny speky, mame svoji celou sezonu.
@Sysop: A jak jsou na tom z tvyho pohledu nemci zdravotne a se zazivanim, kdyz se teda stravujou dlouhodobe klvalitnejc, jsou na tom lip?
Pred cinskou chripkou prakticky nevim o tom, ze by meli nejak vyrazne zdravotni problemy, nebo si nejak stezovali. To se zmenilo po opichani. Co se obezity tyce, tak Bavori na tom jsou o neco malo lip, nez my, chlapi spis pivni pupiky a zensky, Bavoracky, maji takovy typicky hruskovy figury. Ony ty zadky maji snad odmala. Ale treba otekly nohy, to tam nevidim.
Jenze ono to neni jen o zradle, Nemci o vikendu bud nekde couraji, nebo jezdi na kole a tak. Asi nejvic by vedel doktor, kterej by to mohl porovnat.
@Sysop: No ale saláty na oběd a nizkotucny nahrazky tam asi furt nejedou, ne?
My mame na obed vyber ze tri jidel. Prvni je ‚normalni‘, takze nejaky maso, ne rybi. Ve ctvrtek napriklad peceny koleno s hranolkama. Typicka nemecka kombinace. Sotva jsem to sezral. Druhe jidlo je vegetarianske, obvykle ryba s necim. A treti jidlo je veganske, to jde uplne mimo mne a velmi, velmi vyjimecne vidim nekoho, kdo to zvejka.
Nizkotucnyho nam nikdo nic necpe. Ba naopak, kdyz stejk, tak ma okolo jeste i lojovou kurcicku. Kdyz bavorska bila klobasa, tak z toho chcije tuk. V podstate cokoli echt bavorskyho si das, hned mas potrebu to splachnout pivem. Ostatne u nas v praci je pivo ‚v podstate‘ zdarma – dava se deset centu do spolecny kasy a ta se pak na vanocnim vecirku prochlasta ve tvrdym. Nemci si obcas k obedu jedno helles daji, po praci si pak nekde sednou a par jich tam jeste poslou.
Nejaky ‚light‘ jsem tam nevidel, ze by nekdo jedl, nebo vubec nejak resil. To spis si da vsechno pekne na sadle, ale v nedeli jde do hor na turu.
Smějící se bestie komentujou:
https://pravyprostor.net/?p=168443#
Evropské hovnoty profesora Nutelly:
https://echo24.cz/a/HtVq4/zpravy-svet-par-napaden-muslimy-londyn-prchat-musel-ministr-gove
A to nás straší russssskými tanky.
Britové jsou zvláštní. Tisíc let se zuřivě brání různým okupačním silám,sami okupují půlku planety,aby se nakonec odevšad stáhli a svůj ostrov předali náplavě bez jediného výstřelu.
To bude nejaka genialni taktika, jiz my, obycejni lide s cervenou krvi, nemuzeme pochopit.
Třeba je přestalo bavit šu.at, nechtějí vymřít a je jim jedno jakyho vzezření bude Britanie v budoucnosti. Hlavne, ze nezanikne, coz se s NATO v zadech stat asi nemuze..
Tak on ten ostrov z more cucet jeste nejakej patek urcite bude, to nepochybuju. Ale ze by se tam za par desetileti mohlo hodne veci obratit vzhuru nohama, to bych urcite nevylucoval. Narod, kterej si necha sebrat zbrane a dokonce policiste maji strach nosit strelne palne, tezko odola agresivnim hordam.
Podle mne dopadnou jak Kretane. Ti puvodni take byli pacifiste. Bohuzel se jejich genofond nedochoval, prave proto.
Nejsou tu dva Sysopové?
Brity (správně) kritizuješ za totéž, co v širším měřítku po Západu chceš (viz níže).
Dissenter:
Ale že máš z těch medálních křiků v budce už pěkný maglajs…
:OD
To jsou dve ruzne veci. Britanie ma problem s vnitrni bezpecnosti, predevsim. To, ze strka svuj rypak do zahranicnich konfliktu, po ktere je ji hovno, to ted neresim. Dole jsem se vyjadroval k nazoru, ze ‚nasi mladi vojaci by meli jit na pomoc…‘, coz jsem od sislaveho pana slysel nekolikrat. Velky, opravdu velky zastance NATO a zajmu jeho clenu.
Vnitrni bezpecnost statu je jina rovina.
Šeredně se pleteš. Omezení svých zájmů jen dovnitř vlastních hranic (by) u Británie vedlo právě k tomu poklesu.
ČR je členem NATO a tudíž ministr zahraničí ČR musí být zastáncem zájmů členů NATO.
Turecko je clenem NATO a presto haji zajmy predevsim svoje. Madarsko dtto. Takze, jak vidno, mylis se ty sam.
Ja se nebavim o zajmech dovnitr zeme. Bavim se o rozdeleni a hlavne definici toho, jake zajmy maji byt chraneny uvnitr a jake vne. Britanie se velice zajima o ty vnejsi, ale uplne sere na ty vnitrni. A na to taky dojede.
Dissenter 12.11.2023 v 17:39
ČR je členem NATO, tudíž ministr zahraničí ČR musí být zastáncem zájmů ČR v NATO.
V případě, že chce být zastánce zájmů členů NATO, musí dost vybírat, kterých, a hlavně nemá být ministrem čehokoliv v ČR.
Když se bavíme o Británii:
https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-britska-ministryne-vnitra-odvolana-40450572
Kdepak se dotknout hodňoučkých muslimů. JAk ale vysvětlit tu neobyčejnou agresivitu vůči Rusku vybavenému mohutným jaderným arzenálem? Protože Rusové jsou bílí a nikdo je pak nemůže označit za rasisty?
Žádná taktika, zkrátka demoralizace.
Británie dobře fungovala do té doby, dokud myšlenku impéria prosazovala rozhodující část populace (což nutně neznamená většina) a odchylky od imperiálního smýšlení eliminovala. Totéž platí ostatně pro celý západ.
Dneska se rozněžňujeme nad ubohými gazánky a jakmile si někdo, kdo ještě neshnil docela a potřebu impéria chápe (Putin) kousek od nás dupne, vymýšlíme pro něj zdůvodnění a měříme stejnými metry (na tuhle kravinu jsem extra alergický), místo abychom hájili svůj (budoucí) satelit a zdroj.
V souladu s nejlepšími tradicemi zanikající římské říše řešíme, kdo se smí s kým pářit a ženit (jako by to nebylo úplně lhostejné) a ostatní konkurující enklávy (zmiňované Rusko, část islámských států, Čína, …) na to s pobavením hledí a čekají, kdy se objeví další nechráněný kus k uloupnutí.
Ti nejhorší – protože chytřejší – idioti (v původním významu tohoto slova) krasožvaní o stejných právech na zdroje zeměkoule, právech i ostatních (mimo západu) a z toho plynoucí nutnosti se uskromnit (= zchudnout).
Těm o něco hloupějším nedochází souvislost krasožvanění s chudobou a jejich mozeček ještě neakceptoval základní přírodní zákony (fight or flight).
Poslední level obyčejných BFU si chce dobře nacpat teřich a hlavně, aby nikdo válečně nebubnoval. :-)
S tímhle materiálem nezbývá než býti cynikem.
Lidem je hovno zle, tak vymysleji picoviny. Fura extravagantnich miliardaru dela pro zabavu vystrednosti, aby nechcipli nudou. Tak my se, holt, zabyvame nekokecnym poctem pohlavi, fiktivnimi pravy cehokoli na cokoli,…
Otazka spise je, jestli tohle lze rekonstruovat, nebo bude nutno vypalit do zakladu a zacit znovu. Neco mi rika, ze to prvni nepujde a to druhe udelaji uz jini.
Bude-li většinový názor pojímat vnější bezpečnost odděleně od vnitřní, tak bude nutno začít znovu.
Začne někdo s jinou jednotící ideou.
To máš jako s křesťanstvím. Stačí dát lidem nějakou ideologii, aby se mohli cítit nadřazení a většina na to skočí. Nikdo křesťanství nechtěl, pohanské národy se vojensky bránily zuby nehty, trvalo to STALETÍ, než to křesťanství zlikvidovalo, ale nakonec, pomalu, plíživě, postupně, zničili všechny ideologické nepřátele. Stejně je to s multi-kulti náboženstvím. Blbečci si chtějí připadat morálně nadřazení a cokoli není v souladu s jejich ideologií, nevidí. Tímhle způsobem se tohle náboženství zmocnilo vlády nad celou Evropou i USA a je úplně jedno, že GB z EU vystoupila. Museli by se zbavit celé té ideologie, a to by se bez občanské války neobešlo, protože ideologicky přeprogramovaných blbců už je tam moc a takovým stačí jen poručit a půjdou na barikády. Jakože za „demokracii.“ To si žádná vláda v EU nedovolí. Vystoupení z EU byl ten lehčí krok. Teď ještě se zbavit multikulturalizmu, přitom cca 50% lidí v GB jsou fanatičtí nepřátelé vlastního národa. Zkus s touhle mocí pohnout. Zkus poručit lidem, kteří tě nechtějí poslouchat. Představ si, že by Babiš řekl, že vystupujeme z EU. Babiš sice pyskoval, ale poslušně podepisoval všechno, co mu předložili. Jen za to pyskování, proti němu organizovali demonstrace o 400 tisících idiotů. Umíš si představit, že by ho někdo poslechl, jako vůdce národa? celá moc našeho státu už je jen pára nad hrncem, neovlivníme nic. Ani GB nic neovlivní. Jestli jsi viděl Barbara Conana, jak kněz Tulza říká, že když byl mladý, myslel si, že železo je moc. Ale pak zjistil, že ideologie je skutečná moc. Aby GB něco ve vlastní zemi ovlivnila, musela by mít vlastní ideologii a dost lidí, kteří jí věří. A to nemá, stejně jako my. Proč asi myslíte, že multi-kulti vykládají, jak je evropská kultura bezcenná, otrokářská, založená na špatných základech, odsouzeníhodná, atd. Je třeba pošpinit to, co lidi v hlavách mají, aby tomu přestali věřit a pak jim naládovat do hlav ideologii novou. Takhle nám tu doslova vyrobili novou generaci lidí, kterým už od školky doslova přeprogramovávají mozek. To se děje po celé Evropě, s výjimkou Ruska a Běloruska, i když si nedělám iluze, že by tomu trvale odolaly.
Pokud opustíš myšlenku kulturní nadřazenosti (třeba i v rámci toho křesťanství), nikdy se multikulturalismu nezbavíš.
Abys mohl účinně svou kulturu prosazovat, musíš ji považovat za lepší.
Je po dědkovi s fajfkou:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-zemrel-karel-schwarzenberg-pribeh-knizete-ktery-vkrocil-do-ceske-politiky-234866
.
O jeden valecny buben mene.
Jeden z posledních normálních politiků. Škoda ho (byť v jeho stavu už to bylo vysvobození).
Dissenter:
„…Jeden z posledních normálních politiků. Škoda ho…“
– – –
Jeden kus škodné…
.
zmrde
orel much nelapá…
Dissenter:
Patříte s Lojzou k sobě. Oba silně pod vlivem médií…
:OD
Stejne by me docela zajimalo, pod vlivem JAKYCH presne medii….
Napis schvalne….tipuju, ze to budou stejne picoviny, jako obvykle :-D
Nebudou to lzi, jak typicky predvadis, protoze to vedet nemuzes…ale zajimal by me tvuj odhad :-D
A tak zase kdyz obcas zmrdum clovek nerekne, ze jsou zmrdi….nevim no, prijde mi to jako uzitecna cinnost :-)
Ostatne, za mesic jdu na obecni urad, nebot se nejak nelibilo jednomu MP, ze jsem ho ohodnotil stejnym zpusobem :-)
Ja si nejak nemuzu pomoct no :-D
Tezko rict, co je normalni a jestli to normalni je take moralne spravne. Schwarzenberg velmi rad velel do zbrane. Tim u mne uplne skoncil. Tyhle feudalni moresy mohl provozovat tak mozna pred tremi sty lety.
Si vis pacem, para bellum.
Krom toho zrovna defenzivní pacifismus bych na tomhle webu neočekával. :/
On nerikal, ze se mame pripravovat. Rovnou chtel verbovat do konfliktu. Jakmile se neco sustlo, uz byl aktivni. Poprve stran Jugoslavie, postupne pres kdejaky konflikt a UA konce. Sam by tam ale nesel.
Sysop:
„…byl aktivni. Poprve stran Jugoslavie…“
– – –
Na to už taky hodně lidí zapomnělo…
.
70letý ministr zahraničí (i stínový) těžko potáhne v čele vojsk na koni s praporem v ruce a nikdo svéprávný by to ani nežádal. Řešení konfliktu v Jugoslávii dopadlo vcelku dobře, rizikové území se stalo docela klidným místem na dovolenou včetně Albánie a snad i Kosova, i Srbsko je v zásadě dobře kooperující stát.
UA je běžící záležitost, tam se ukázalo zatím jen to, že Rusko je hliněný tygr (byť s obrovským množstvím hlíny).
Nicmene, nevidim duvod, aby tam kamkoli sli chcipat cesti vojaci za zajmy… koho vlastne? Posledni dva pripady byl Afganistan a Mali. V tom poslednim jsme aspon utekli beze ztrat. Nevidim duvod, proc bychom v Afganistanu meli chcipat za kokain pro USA a nebo v Mali za zlato pro Francii. To je plytvani zivoty i prostredky.
Tady se můžeme shodnout, o Mali moc nic netuším a Afghánistán považuju za chybu. Vybírat si angažmá ve světě podle výhodnosti ale neznamená rezignovat na své zájmy a ustupovat ze slávy. Příroda se bojí prázdnoty a Západ pak nahradí někdo jiný. Islám nebo Čína.
Mozna by bylo dobre zacit nejprve tim, ze by se definovalo, co jsou vlastne ty ceske, ryze ceske zajmy. To totiz uz vice, jak pul stoleti, vubec nevime.
V zahraniční politice imho být členem hodnotově stejně orientovaného (trh, občanská práva, svoboda) a zároveň nejsilnějšího a nejbohatšího bloku.
Hm, ktery blok je nejsilnejsi a ktery je nejbohatsi? Ktere aspekty budeme do toho bohatstvi zahrnovat – spise nerosty, pudu, nebo natistene penize? Jak porovname silu? Poctem jadernych zbrani? Poctem lidi?
Same otazky, same otazky…
Mmchdm, z malych zemi nejvice profitovaly a profituji zeme, ktere jsou bud neutralni, nebo rozvojove.
Jako třeba země Beneluxu nebo Dánsko? To jsou zase taková ta sysopovská tvrzení, žejo. Hodíme dojem a vydáváme ho za pravidlo.
podotek 19.11.2023 v 9:14
„Jako třeba země Beneluxu nebo Dánsko? To jsou zase taková ta sysopovská tvrzení, žejo. Hodíme dojem a vydáváme ho za pravidlo.“
– – –
Třeba Švýcarsko, stačí se podívat na jejich měnu.
.
Spolčovat se může být užitečné, ale vsadím boty na to, že i když se budeš s hlavou zaraženou do cizí prdele rozhlížet jak chceš, uvidíš leda hovno a ne, kam jdeš.
Btw, na UA se ukazalo, ze neumime porazit ani toho hlineneho tygra. Doposud nas tahle kratochvile stala tusim 140 miliard a vysledek je kde presne?
Zatím se ptáš brzo. Snad to nedopadne jen tím, že se ukázalo, že Rusko je pouze regionální mocnost + se zvýšil počet členů NATO + Evropa zapracovala na soběstačnosti.
To by bylo málo.
Evropa na te sobestacnosti zapracovala tak, ze ztratila konkurenceschopnost. Nevim, jestli to byl dobrej deal. Ale jak rikas, tohle cas ukaze. A docela brzo.
Dissenter 12.11.2023 v 17:63
Evropa zapracovala na soběstačnosti Ruské federace. Dvanáctkrát rychle za sebou!
to je jenom banánistán, nebo počítáš dohromady všecko, v dolárech/ojrech?
Nekde jsem to cislo videl v korunach, ale fakt nedam ruku do ohne za to, co presne to bylo, protoze mi to prijde nejak malo. Tohle by tak odpovidalo vydajum na Ukrajince v CR, ale nic vic.
už celou EU stála Ukrajina od Putinova vpádu v únoru 2022:
681 miliard EUR na dotace pro občany a firmy, aby se vyrovnali s růstem cen, hlavně energií
83 miliard EU na přímé finanční a válečné dotace Ukrajiny
186 miliard EUR přímých finančních dotací bude Ukrajina bezpodmínečně potřebovat pouze na splnění základních opatření, aby se mohla připravit na vstup do EU
a k tomu nutno připočíst další ztráty v řádech stovek miliard EUR za “ztracený ruský trh” pro vývoz evropského zboží.
suma sumárum 950 miliard EUR bez započtení ztráty vývozu do Ruska, a bez jediného dalšího dne války. Za tu sumu by nikdo v celé České republice nemusel 10 let platit žádné daně ani poplatky ani zdravotní a sociální pojištění, na Slovensku 20 let.
nejpozoruhodnější na údajích italského ministerstva zahraničí je, že ČR má podle rozhodnutí Bruselu zaplatit v příštích letech Ukrajině 114 157 500 000 CZK, jen aby se její úředníci mohli připravit na vstup do EU!! A Slovensko 2 232 000 000 EUR! Česko platí 2.5% sumy, Slovensko 1.2% sumy, Itálie 12% sumy!
https://www.michalapetr.com/map-1829-cesi-zaplati-ukrajine-jeste-114-157-500-000-czk-a-slovaci-2-232-000-000-eur-vcera-schvalil-brusel-a-nasi-politici-ani-necekli/
A teď otázka za zlatého bludišťáka: už je to očekávané vítězství nad všemi nebo je to další krok, nebo skok?, ke zhroucení měny? :)
Leda tak v pohádce…
Tak kníížepáááán nám umržel :o)))) „chudák“ :) tak se toho parcelování Russsska už nedočkal. No, možná ho trefil šlak právě z toho :o)))) Co dodat. Dobrých zpráv není nikdy dost :o)
Ale žádný strach Khárle :) Smrt nemusí být konec. Takový generalissimus Žaluzný ze záhrobí dokonce „velí“ armádě :o))))
No zomrel aj český hokejový brankár Roman Čechmánek: https://sport.aktuality.sk/hokej/clanok/zomrel-olympijsky-sampion-z-nagana-roman-cechmanek-2023111214583243462
Výborný brankář, ale špatný podnikatel. Jako Dominik Hašek.
Hasek je takovej typickej spickovej sportovec. K nicemu jinymu ho ale pustit nelze. Ani pred kameru, nebo mikrofon.
Nejak to nesledujem, ale mám pocit, že jemu bohate stačia aj sociálne siete na to aby mohol exhibovať.
Pravda.
Sysop:
Jednu dobu frcely na TyTrubce videa s reklamou na Haškův Smarty drink. Musím přiznat, že jsem z počátku myslel, že se jedná o nepovedenou taškařici nebo virál. Hašek tam nabízel Smarty drink pro ochránce a milovníky přírody (v PET lahvích!). Smarty myslivecký a Smarty rybářský, které jsou dle jeho slov vhodné nejen pro myslivce a rybáře,ale i pro jim příbuzné včelaře. Žena se v křeči asi půl hodiny nebyla schopná přestat smát. Mně z toho bylo docela smutno…
To je tak, kdyz nekdo vydela prachy jinak, nez pres business. Spravna volba cilove skupiny pro produkt je naprosty zaklad jakehokoli podnikani. Kdyby ten svuj utrejch aspon prodaval jako exklusivni mok pro supa dupa pubose, tak mozna by se jich par nechalo zblbnout a kdyby flaska stala tri kila, tak by na tom udelal prechodnou vlnu socialniho statutu.
Doba, kdy lidi kupovali limonady podle reklam, je par desitek let pfutsch.
On taky si někdo zvykne na slávu a obdiv, pak skončí kariéru, a najednou se před ním všichni neválejí úžasem po zemi. Absťák, doslova, sláva je droga. Takže machruje, dožaduje se pozornosti a huláká.
Nakonec kdysi opravdu výborný brankář dojde k tomu, že z něj mají v jeho Pardubicích srandu.
Tvl ty jses tak mimo, ze uz bys vic mimo byt nemohl :-D :-D :-D
Prej pfutsch :-D :-D :-D
Boze
Lojza 9.11.2023 v 0:41
„Prej pfutsch :-D :-D :-D
Boze“
– – –
Ano, stále je dost těch, co snadno podlehnou reklamě, mediální manipulaci či kdejakému blábolu – úplně stejně, jako jsi podlehl ty tomu hoaxu o zahájení výroby zázračného elektromobilu s fantastickými parametry na podzim 2021…
:OD
corona: taky je dost nedouků, kteří jsou schopní tvrdit, že něco, co existuje, neexistuje a ohánějí se svou údajnou znalostí problematiky, která onu existenci existujícího popírá :-)) Třeba tady je tím klasickým nevzdělaným blbem corona.
fatdwi:
Ano, vím co jsi za sortu. „Prémiový blb“, snadno manipulovatelný médii, povrchní konzumní typ. Nemusíš se tu dál ohánět – zkoušels blamovat, že jsi starší než ve skutečnosti atd.
.
corona: „prémiový blb“ je dobrý, na hlupáčka, co pravděpodobně vystudoval učňák, aspoň podle projevu a znalostí z elektra, které má lepší kdejaký student fildy:-) Ale jen nám dál ukazuj, jaký jsi neználek, snadno manipulovatelný médii (teda jen těmi, co jsou psaný azbukou:-D
fatdwi 9.11.2023 v 9:34
„corona: „prémiový blb“ je dobrý, na hlupáčka, co pravděpodobně vystudoval učňák, aspoň podle projevu a znalostí z elektra, které má lepší kdejaký student fildy:-) Ale jen nám dál ukazuj, jaký jsi neználek, snadno manipulovatelný médii (teda jen těmi, co jsou psaný azbukou:-D“
– – –
O znalostech z technických oborů se tu my dva nebudeme bavit, máš pouze humanitní kvalifikaci a nemá smysl se porovnávat.
Ty ovšem nejsi příliš znalý ani těch netechnických směrů, jen takový slabší průměr – běžný konzum…
:OD
corona: to určitě nebudem, ty ses tady stále snažil působit dojmem, že máš něco víc než učňák, ale jsi jen hlupáček, co se na něj i absolventka gender studies musí dívat jako na žáčka z páté třídy, pokud jde o technické znalosti ;-)
Pokud jsi chtěl i nadále předstírat, že jsi něco víc, stačilo jediné – držet hubu, když se baví dospělí. Ani to jsi nezvládl, tak ses holt odkopal. To se stává, nic si z toho nedělej, určitě jsou servery, kde to můžeš zkusit a třeba i vydržíš ;-)
fatdwi 9.11.2023 v 9:44
„corona: to určitě nebudem, ty ses tady stále snažil působit dojmem, že máš něco víc než učňák, ale jsi jen hlupáček, co se na něj i absolventka gender studies musí dívat jako na žáčka z páté třídy, pokud jde o technické znalosti ;-)
Pokud jsi chtěl i nadále předstírat, že jsi něco víc, stačilo jediné – držet hubu, když se baví dospělí. Ani to jsi nezvládl, tak ses holt odkopal. To se stává, nic si z toho nedělej, určitě jsou servery, kde to můžeš zkusit a třeba i vydržíš ;-)“
– – –
Prázdnými kecy toho moc nepředvedeš. Pokud jde o technické záležitosti, neškrtneš si – zkoušej jak chceš…
:OD
corona: mě fakt hlupáček co tvrdí, že kabel na nabíječce by musel být tlustý jak stehno a podobné blbosti a že to nemůže existovat opravdu nemůže rozhodit. Jsi už mezi odpadem jako je Behehe, šašek k pobavení, když mám náladu. A když se zkoušíš vyvyšovat nad ostatní, přestože sám jsi nula, takže to vyvyšování je vždy jen úsměvná snaha. Pokračuj, zase příště, až budu mít náladu, si přijdu pro zasmání:-)
fatdwi 19.11.2023 v 11:14
„corona: mě fakt hlupáček co tvrdí, že kabel na nabíječce by musel být tlustý jak stehno a podobné blbosti a že to nemůže existovat opravdu nemůže rozhodit. Jsi už mezi odpadem jako je Behehe, šašek k pobavení, když mám náladu. A když se zkoušíš vyvyšovat nad ostatní, přestože sám jsi nula, takže to vyvyšování je vždy jen úsměvná snaha. Pokračuj, zase příště, až budu mít náladu, si přijdu pro zasmání:-)“
– – –
Na rozdíl od primitivů, jako seš ty, si umím spočíst, kolik je nutný průřez kabelu pro určité proudy a za jakých podmínek.
Pokud se zde chceš ohánět tím, že jsem uvedl průřez vyšší, tak si laskavě rač vzpomenout, žes tam neuvedl nic o tom, že šlo o extrémně chlazený kabel – jeho výkonová ztráta jen tom pitomém kusu šlauchu cca 3 metry dlouhého je kolem 600 W…
!
corona: hlupáčku, co to plácáš o průřezu a o tom, že by sis to prý uměl spočítat :-D Tak to jistě, kdyžs tvrdil, že to nemůže existovat:-) Ses sám usvědčil ze lži, kdyby sis to skutečně uměl spočítat, tak bys nemohl tvrdit, že to neexistuje:-D
Říkal jsem, že by měl být ticho, když se baví dospělí, ale holt IQ počítám kolem 80-90 už neumožňuje pochopit, že si na ty vidle nabíháš zas a zas:-) Klidně pokračuj, dnes jsi dosáhl levelu kaBrnak :-)
fatdwi 19.11.2023 v 11:39
corona: hlupáčku, co to plácáš o průřezu a o tom, že by sis to prý uměl spočítat :-D Tak to jistě, kdyžs tvrdil, že to nemůže existovat:-) Ses sám usvědčil ze lži, kdyby sis to skutečně uměl spočítat, tak bys nemohl tvrdit, že to neexistuje:-D
Říkal jsem, že by měl být ticho, když se baví dospělí, ale holt IQ počítám kolem 80-90 už neumožňuje pochopit, že si na ty vidle nabíháš zas a zas:-) Klidně pokračuj, dnes jsi dosáhl levelu kaBrnak :-)
– – –
Ano, průřez si spočítám – a proto vím, kolik je zapotřebí na 400 A při pohyblivém přívodu a napětí mezi vodiči do 1000 V. O chlazení řeč nebyla, protože jsi věděl hovno.
Jestliže je ten kousek kabelu intenzivně chlazen (a ztráta 600 W na takovém kousku je opravdu ztráta značná), pak samozřejmě bude průřez menší.
Tohle je ale technická záležitost a probírat ji s primitivem, který nezná rozdíl mezi elektrickým vedením a hadicí nemá smysl…
!
Máme už k dispozici mapku evropské sítě takových nabíječek, o kterých je řeč?
servisdok: google snad používat umíte, ne? Rychlých nabíječek (100 kW+) je cca 20k (z toho Tesla má cca polovinu), dalších cca 50k jsou standardní DC nabíječky (50 kW) a k tomu je ještě asi 450k AC (22 kW) nabíječek.
servisdok: jo a map je několik, stačí hledat, slušná EV navigace Vám naplánuje trasu vč. nabíječek, jsou-li cestou potřeba. Tohle udělalo za posledních pár let obrovský posun (od toho trapasu, kde se corona v roce 2019 odhalil jako nedouk a kdy byly podobné aplikace v plenkách a bylo potřeba si s plánovaním cesty poněkud úsměvně hrát).
Zajímavý technický detail. Četl jsem nedávno, že když se to spočítá globálně, tak elektrokola a elektroskůtry měly zatím větší dopad na spotřebu nafty/benzínu než elektroauta.
Ve srovnání s auty je to levné zboží a hodně se rozšířilo ve východoasijských zemích.
Marian Kechlibar: takže se úspěšně podařilo zvednout množství spáleného uhlí, tomu říkám budovatelský úspěch (taková Čína má z uhlí 70-80% elektřiny, takže nahrazování benzínu uhláky dává ještě mnohem méně smyslu než u nás, kde je to taky hodně špatný). Kupředu levá, zpátky ni krok. My to životní prostředí, soudruzi, zlikvidujem! A idioti s uhláky to dělají denně s pocitem, že se obětují v nepraktických vozech, aby „snížili emise“. Jednou to bude společně s přidáváním biosložek do benzínu terčem ťukání si na čelo, jak byla ta naše generace vymaštěná. I když, při pohledu na EU je možné, že to bude blednout ve světle jiných, ještě méně pochopitelných a horších akcí (třeba covid games).
Nejsem žádný dekarbonizační fanatik, ale Čína věnuje celkem hodně úsilí přestavbě svého energetického sektoru a řada těch uhelek už roku 2030 nepoběží.
Z pohledu obyvatele velkého čínského města se tím každopádně jeho životní prostředí zlepšuje už teď. Ve srovnání s dřívějšími uřvanými motorkami jsou tyhle mašiny tiché a nevypouštějí nic přímo do ulic.
Před pár dny jsem četl stížnosti nějakého obchodníka, který cestuje mezi Čínou a Tchaj-wanem, na to, že v Tchaj-peji, kde stále ještě dost převažují ty klasické motorky, je proti čínským pobřežním městům právě proto daleko větší hluk a smrad.
Marian Kechlibar
19.11.2023 v 17:28
no jasné, ty nejstarší s nejmenším výkonem nahradí mladší s několikanásobným výkonem :DDD
sice každej rok spouští řádově 10 GWh v jadernejch, ale to nestačí ani na nárůst spotřeby, jinak by furt nemuseli stavět nový uhelný a plynový
Mno tak zrovna na to dobíjení jakýchsi elektroskůtrů stačí i ty blbé solární panely, u kterých je Čína dominantním světovým výrobcem. Tam nepotřebujete zajišťovat nonstop baseload. Myslím, že zhruba třetina všech solárů světa je nainstalovaná v Číně.
Behemot 19.11.2023 v 17:36
Použité jednotky se mi zdají exotické. Srovnejte:
Malá vodní elektrárna Podhradí vyrobila 10 GWh elektrické energie…
https://smvak.cz › mala-vodni-elektrarna-podhradi-vy…
Tak podle wiki má jeden každý temelínský blok kolem 1 GW…
A celý Temelín natlačí do sítě přes 15 000 GWh/rok…
Jedno písmenko sem, dvě tam…
Marian Kechlibar: kolikrát a kde jste v Číně byl? Problém fakt nejsou „uřvané motorky“, už vůbec ne pro ovzduší. Problém je průmysl a uhelné elektrárny, často na okrajích nebo už přímo ve městech (kdysi byly elektrárny mimo města, ta se ale poněkud rozrostla). Takže jediné, čím by mohly uhloskůtry pomoci, je ten hluk – určitě ne ovzduší, protože o to víc jedou uhelky, které jsou tím pravým peklem třeba v Pekingu.
Pobřežní města jsou na tom jistě lépe, hlavně na pobřeží. Šanghaj směrem od moře do vnitrozemí je úplně stejný humus jako nedaleký Nanking. Pokud se sem staví PolarBear, může to upřesnit, nicméně když jsem byl na západním okraji Šanghaje, rozdíl oproti Nankingu jsem nezaznamenal, to až v centru a hlavně u vody.
Hašek je naprostej idiot.
Ko-za:
„Hašek…“
– – –
O Hrad má zájem:
https://www.idnes.cz/zpravy/revue/spolecnost/dominik-hasek-hokej-prezident-kandidatura-nagano.A230221_121247_lidicky_zar
.
Dnes je pro umístění Haška na hrad ideální doba. Kde jinde najde rozvědčík tak zavilého drtiče jemu protichůdných názorů. Ideální brankář, pardon bachař, do Daliborky.
Proč je tak důležité posuzovat kvalitu ausgerechnet u Nutelly a u CC? V obou případech to nejsou zrovna etalony zdravé výživy (spíše naopak) a obojímu se snažím spíše vyhýbat. Relevantnější by IMHO bylo posuzovat třeba pečivo, maso, mléko a mléčné výrobky, ovoce a zeleninu, alkohol (pivo, víno) – ale tyhle dvě přeslazený sračky, to si člověk hned řekne: „A není to jedno, jestli je lepší v CZ, nebo DE?“
Na YT se tomu intenzivně věnuje chlápek s přezdívkou Starej Fotr, možná právě jím se nechal Fialenko inspirovat, protože také do výběru zařadil Nutellu a Colu.
Smyslem je ukazat, ze za stejne penize clovek dostane rozdilne zbozi. Respektive, pokud Cech chce zbozi stejne kvality, musi na to podstatne dele pracovat, nez Nemec. Stara dobra balada o Untermenschen ve slunickove EU.
Muze to byt uplne klidne jine zbozi, ne zrovna tyto produkty.
Ja kupuju v Nemecku prakticky 80 % potravin a drogerie, kterou doma spotrebujeme. Nutellu nekupuju vubec a Colu velmi, velmi vyjimecne, jen pro potomstvo a s tim, ze vedi, ze je to sracka. Nehodlam jim ale delat ze zivota peklo tim, ze jim sracky uplne zakazu.
Podotykam, ze jeste pred ctyrmi lety jsem v Nemecku kupoval spis exkluzivni pochutiny, ktere netvorily ani 5 % ani domaci spotreby.
kokakola má přízivnej vliv na trávení, fak pomáhá klidnit blití
ale lemtat to denně je samozřejmě zásadně špatně
Behemot
Je teda fakt, že jsem kdysi měl celkem silný problémy se žaludkem, občas jsem blil tak, že jsem neudržel ani vodu, a doktorka mi nakázala vychlazenou kolu po lžičkách. Výslovně cocacolu. Fakt to pomohlo.
Já, když je mi na blití, vypnu televizi. Včera ale nechali na Primě mluvit dva zapšklé důchodce(asi nějací dežoláti) překvapivě přes hodinu https://cnn.iprima.cz/zeman-s-klausem-lavirovali-jestli-je-na-tom-hur-ods-za-fialy-nebo-socdem-za-smardy-418059 a nic mi nebylo.
Možná to bylo proto, že se oba svým způsobem zastali Druláka. Lidi, jako je on, bych v politice bral.
Hlavně tu „zero černou s black goo, že jo.
https://www.youtube.com/watch?v=uw8CnAlWaSg
Třeba se proberou i němci, to je asi to jediné, co může pomoci i nám…
https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/drazsi-elektrina-vice-solarnich-a-vetrnych-elektraren.A231116_165300_p_ekonomika_nef
vtipné bylo toto – https://cnn.iprima.cz/slo-o-sport-nebo-politiku-nemeckem-hybe-prohra-ve-fotbale-s-tureckem-na-domaci-pude-418141