Zejmena zajimavy je odstavec 6e.
Nema smysl si hrat na volny trh pokud zde zadny volny trh neexistuje.
3 retezce hitlermarketu zde maji 90% monopol a na pozadi existuje dohoda.
Ada
Když se na přirozený běh věcí použije státní klacek, vždycky nás ten klacek praští někde jinde. Lidem to asi vyhovuje. Každý může nakupovat mimo hitlermarket.
Sysop
Kazdy ne. Zejmena starsi lidi na malomeste jsou radi, kdyz se dohrabou do hytlermarketu, protoze v nejblizsim okoli jinej kram nenajdou.
Predpokladam, ze tohle maji vsichni dobre spocitany, ze tech, co utecou nakupovat treba za caru je minimum a nebo jsou to lidi, co umeji pocitat, takze vymetaji akce a na nich pak xeft hytlermarketu nestoji.
Fijala na to taky sral, dokud z toho nekoukaly politicke body. Ze si tim ale nasral do gati, to je pak u nej typicke.
Dachsmeister
@Sysop
hledáte v nákupních zvycích obyvatelstva logiku, která tam není.
Teoreticky by v Českém Těšíně měl krachovat jeden hypermarket za druhým, neb do Biedronky a polských Kauflandů nebo Lidlů je to 1-2km.
A nekrachují.
A v neděli tam jezdí i Poláci, bo mají otevřeno.
Slyšel jsem už pár myslitelů stěžovat si, že u nich zavřeli obchod a na záludný dotaz, co tam nakupovali odvětili, jen pečivo a pár drobností, bylo tam draho.
Moje teta dokáže kvůli 20 Kč projet i 2l mého benzínu nebo se v 80 letech courat po Ostravě od akce k akci, supermarket Hruška má 200m od baráku a důchod jí začíná číslem 3 a je to pětimístná částka.
A k managementu prodejen jen tolik, kdysi dávno v Jablunkově otevřeli Penny Market, jezdili tam Poláci sic! na pivo, Slováci na fšecko, byl tam bordel, polorozbalené oalety na place, fronty u pokladny na 10 min.
Managoři prcali personál, kterého byl ovšem stejný počet jako v identické prodejně v v nedalekém Třinci, kde byly a jsou dva Pennymarkety 700m od sebe a tržby měli třetinové…
Stejně tam místní v Jablu lezli a pičovali, i když v okruhu 100m je Tescoexpress i Albert poloprázdné.
Sysop
Tak ono v ceske kotline plati, ze pod urcity level (socialni, inteligencni,…) lidi picujou tak nejak z principu. To rozhodne nezpochybnuju.
Jen jsem chtel vyvratit ono „kazdy muze“. V prdeli, kde bydlim, zrovna vidim, ze kazdy fakt nemuze. A pak je skupina, ktera muze, ale stejne to neudela.
Moje mati take byla ochotna pro slevu jet s trema prestupama MHD na druhy konec Brna. Pak to doma vrazila do spajzky, kde to bud sezrali moli, nebo se na to uplne zapomnelo a ja jsem pak pri vyklizeni bytu neveril vlastnim ocim, co ze to na tom obalu, tricet let starem, pisou. V jejim pripade to bylo to „…dokud to maj, tak to radeji koupim…“. Peklo. Jina forma preppera.
SatanOkkY
Moja babka žije sama a keď som u nej bol naposledy tak mala asi trojnásobné množstvo toaletného papiera ako mi čoby 4 členná rodina. Proste kto zažil socialistický nedostatok nejakej základnej veci tak sa mu to proste v pamäti tak uložilo, že aj v dobe „blahobytu“ proste hromadí zásoby.
tak ale hajzlák se nezkazí, pokud není v moc vlhkým prostředí, tak spotřebák jao proč ne, ne? co de vodnést se samozřejmě po úmrtí odnáší nahned, aby nacházel notář jenom holý zdi, to neznáš? :D
Ada
Přesně. Věci, co vydrží dlouho (prášek na praní, hajzlák, těstoviny atd) beru po vagonu, když je dobrá cena a pak to postupně beru ze sklepa a až to začne docházet, zajedu zas pro vagon. Proč se s tím taky furt srát, když na to mám suché místo.
Dachsmeister
@Ada
to je něco jiného, taky jsem v létě zjistil, že nám dochází vřetena a špatety z tvrdé pšenice koupené v Lidlu ještě před covidem za 9.90 Kč.
Špajzy a lednice části rodinných příslušníků a známých překypují žrádlem, které se tam kazí a vyhazuje, nebo se hodí slepicím či prasátku.
Děti mají zákaz si tam cokoliv brát samy, neb zelené salámy a plesnivé sýry typu Eidam a 14 dní prošlé jogurty tam jsou běžně…
Při pohledu do některých nákupních vozíků a na postavu jejich plniče jen tiše mumlám pod vousy: „to se nedivím, že nevyjdete s penězi…“
A do toho slovutní ekonomové brblají, že spotřeba obyvatelstva klesá!
fatdwi
Dachsmeister: to jste mi připomněl, jak jsem někde zahlédl komentář nějakého (asi) „experta“ k nižšímu obratu maloobchodu. Prý lidé málo nakupují, protože nemají peníze. Že by se ten debil šel podívat na cenovky, které šly dolů, takže snížení tržeb může být klidně i přes zvyšující se potřebu, to „exprta“ nenapadlo.
Mimochodem, úplnou náhodou jsem se díval na fotovoltaiku, neb to řeší známý. A nestačil jsem zírat, jak to najednou může zase stát (skoro) předukrajinské ceny. Kdo počkal, vyhrál. Známej když mluvil s týpkem, co to FVE dělá, tak prý oproti době před rokem bojují o každého zákazníka a fronty už nikdo nestojí. Dobrý je, že když jsem mu někdy v zimě říkal, že dojdou lidi, co mají půl mega na píčovinu na střechu a pak to zase bude stát normální peníze, tak prej určitě ne a má smysl to vzít hned. Nakonec to nevzal, protože nebyl nikdo, kdo by garantoval dodání, pak kauza Malina a na léto to rozumně nechal plavat a teď je rád. Já mu teda říkám, ať se na to vykašle úplně, ale jsou ty dotace a navíc je to levnější, tak je potřeba to pořídit. Každej jsme nějakej…
Dachsmeister
@fadtwi
Zadal jsem otčímovi úkol, ať si tu FV spočítá, že mu k tomu dodám lehce jetou EV Konu 2020 za 450kKč, ale má natolik zatepleno a plynový kotel kondenzační, že mu to nevycházelo, ani kdyby by najezdil ročně 50tkm a topil v bazénu na 35 stupňů od března do listopadu.
Ani s dotacemi.
Leda by to bastlil sám, ale jeho kámoši dráteníci jsou už taky 75+ a nebudou se pouštět do žádných větších akcí.
fatdwi
Dachsmeister: letošní léto by FVE mohla celkem slušně pohánět klimu. V kombinaci s bazénem jediný důvod, proč to vůbec mít, aby ta vyrobená elektřina nebyla většinově nazmar. Ono se stačí takového fotovoltaického nadšence (nebo prodejce, to bývá stejné), co vykládá o roční výrobě elektrárny 10 MWh zeptat, jaké že je rozložení té výroby v čase a jaké je rozložení spotřeby v čase. Zatím jsem nepotkal žádného, co by nezačal koktat a měl chuť taková data dát dohromady (natož, aby je měl hned).
Sysop
Re: Dachsmeister9.11.2023 v 19:36
U tech FVE neni az tak velkej problem to zadratovat, aby to nejak jelo. Dneska uz je k tomu hodne veci ‚pro blby‘ a sw hodne veci zoptimalizuje. Pokud clovek nechce nejakou brutalni kombinaci prelevani energie hin und her, tak to vetsinou jde fakt spichnout na kolene.
Jina vec ovsem je, spravne mechanicke upevneni na strechu/krytinu no a uplne nakonec ja vidim nejvetsi problem ve spravnem zemneni, nastaveni vyrovnavacich proudu a ochrane proti blesku. Jak do toho mrdne a zacne nejakej panel horet, byva na dlouho o prdel postarano.
nemusí do toho ani mrdat, stačí různý to domácí a jiný ukrošovský zapojení a revizní zkurvenci, co to neviděli ani z rychlíku (a i když už tam náhodou byli, tak nic nezměřili, natož aby tam vlezli), tudíž to co tejden hoří i samo vod sebe, vůbec nemusí nigdo nic mrdat
DF
@Behemot: A to se vyplatí! Od pojistovmy samozrejme hovno..
tak pokud to má vod kreténa razítko, jde to po tom za ním, u takovýho baráku za víc mega už asi má pojí-štěnicovna motivaci do toho šťourat a zjišťovat, co se kde dojebalo a esli se nemůže na někom hojit :ú
poté, co si tady západ udělal výprodej a vovládl prakticky všecko, to fakt zrovna s přirozeným trhem nesouvisí ani málo…kdyby aspoň nejakej velkej řetězec byl místní a odváděl sem koncový daně, jenže všecky prachy vyvádí do prdele, takže proč přesně je nevzít pod krkem?
docela dlouho ty krámy radši vyhazovaly věci, jako např. nebalený pečivo, který se ten den neprodá a už není možný ho vystavit druhej den zase zpátky do regálu; nejsu si jistej, esli to, že teď to začly nabízet s velkejma slevala, má neco společnýho s tou vodpovědnosťou proti plýtvání, jak to marketingový voddělení rády balí do takovejch kydů, nebo spíš to, že se byť jenom začlo mluvit vo tom, že to stá nařídí předpisem (jako že sem si skoro jistej, že v řadě západních zemí to mají fakt dlouho)
je pak docela příkladný že když člověku výde cesta z hokny akorát nekdy v poslední hodině-dvou před zavíračkou, tak zírá, jakej vagón tam toho neprodanýho eště je (jaký překvápko, za ty ceny) a že si v klidu nakoupí třeba za polovic prakticky na celej další pracovní den…
vonehdá sem v jednom lílu už fakt zíral, nebyl tam jedinej mrazák/chlaďák s masem a masnejma produktama VŠECH druhů (vepřo/hovězí/drůbež/ryby), kde by nebyla až TŘETINA produktů ve výprodeju, místama i s fakt ohromnejma slevama…pže lidi prostě hlasujou kešeňou a ty nehorázný ceny jim za to nedávají
eště si dobře pamatuju tu praxi, kdy ty ach tak vodpovědný ZAHRANIČNÍ KORPORÁTY nutily zaměstnance zelený masa umejvat a jinak se s tím prcat a přelepovat data spotřeby, jenom aby z každýho jednoho kusu musely vyvařit ten vejvar maximální marže…nejsu si jistej, že proti těmdle obrovskejm korporátním tlakům neco zmohl trh, nesouvisí vono to spíš nejak s drakonickejma pokutama z hygein a potupným utužením legislatívy (mnohdy v rámci HARMONIZACE s tím západem skrz uhniju)?
cool
Nikdy žádný svobodný trh nebyl je to fantazmagorický mýtus. A ti co plánují pro celek jsou kde? Ministerstva? Mají mantru trh – Uroboros.
a nekterý řetězce mají i stejný majitele, takže to, že se tam ve stejný doby objevuje stejný zboží za totožnou ceny je taky samozřejmě jenom shoda náhod :o)
že si ale hlavně lžiala nevšiml toho nižšího DPH snad ve všech sazbách v rajchu, esli to čistě náhodou pro začátek neudělá nezanedbatelnej kus rozdílu těch cen, že? a kdo jinej na to má vliv, než aktuálně pjetydemolyca?
Latimerie podivna
@WeaponizedAutism 9.11.2023 v 8:53
S tím zmocněním v zákoně o cenách je to problematické. Dříve se regulovalo přes tento zákon třeba nájemné, jenže ústavní soud tu regulaci cen nájemného zrušil. Nedávno vyletěli ceny PHM, ale ministerstvo financí si regulovat ceny PHM přes tento zákon netrouflo – jen „otravovalo“ prodejce, aby jim sdělovali marže. Nakonec se ten zisk zpravidla ukázal až v účetních výkazech u mateřských společností (např. PKN Orlen). Všichni ostatní v rámci řetězce měli zisk relativně malý. https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zisk-orlen-unipetrol-loni-narostl-petinasobne-40423850
Jinak ta regulace u těch marketů se dá snadno obejít tak, že mezi výrobce a prodejce vložíte mezičlánek. Mezičlánek nakoupí od výrobce a prodejce/market nakoupí od mezičlánku. Prodejce bude mít nízkou marži a klidně půjde do ztráty. Zisk se potom vykáže u mezičlánku. Přitom ten mezičlánek nemusí být ani firma se sídlem v ČR, ale třeba v jiné zemi EU. A tady pak narazíte na regulaci v rámci EU. Nemožnost cenové regulace pak budou zdůvodňovat pohádkou o volném trhu (např. již klasická pohádka o volném pohybu zboží, osob a služeb).
Další problémy plynou z vymezení regulovaných položek. Vezměte si třeba takový sýr. Nějaký odborník by Vám zřejmě mohl říci, kolik je „druhů“ sýrů a kolik je různých obchodních značek. A Vy byste musel jednak v rámci regulace vymezit ty jednotlivé druhy sýrů a pro každý druh sýru nějak stanovit tu regulovanou cenu, protože zřejmě není sýr jako sýr. Stačí se podívat, jaký chaos občas vzniká kvůli sazbě DPH kvůli nepřesnému (nebo naopak přehnaně přesnému) vymezení jednotlivých položek. Tady by to pak bylo mnohem horší.
Stat nema problem zakleknout na jednotlivce. Jakmile jde o korporat stat mu kouri pero.
Vsechno jde pokud se chce. Stat ale jednoduse nechce prislapnout na tyto korporaty.
Stat treba muze vyslat nejakeho zmrda z ministerstva zmrdu na kontrolu do x prodejen. Nasledne vymerit x miliardove pokuty ci temhle velkym retezcum jinak naschval komplikovat podnikani dokud nebude dohoda.
V cr je jednoduse tolik zakonu za naprosto kazda firma a kazdy clovek jich denne porusi asi 50.
na druhé straně, tendle bordel je pro ty korporáty i výhodnej; režim nedokáže to jednání trestat tak, aby si to obhájil, a korporát má (na) lepší právníky a účetní, než režim, kterej je spíš zaměřenej na malý ždímání velkýho množství lidí, než obráceně
ostatně jak dopadly ty pokuty za kartelový sdílení BTSek či vo co šlo mezi kyslíkem a růžovým? nesoudí se dodnes? a to šlo vo pokutičky za pár (desítek) mega
Latimerie podivna
Tady souhlas – při cenové regulaci potravin by se museli regulovat ceny všech prodejů tj. nejenom supermarkety, ale i večerky, prodejny pečiva, řeznictví a další. Mnohem hůř než ty supermarkety by na tom byli právě ti drobní. Korporát má ty právníky skutečně (mnohem) lepší než by si mohli dovolit malé obchody. Takže si myslím, že výsledek cenové regulace potravin by byl něco jako „Mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky“
myslim že stará dobrá negativní reklama ve smyslu toho, jak tam ždímají dodavatele i zákazníky, udělá divy sama vo sobě…vono to vliv má, né, že né
DF
Já si naopak myslím, že cokoliv ošklivého na ty vzájemně spolupracující hitlermarkety proběhne mainstream médii je lepší než ticho po pěšině.. btw, já si čtu složení a porovnávám cenu za objem při nákupu odjakživa, i když jsem za to vysmívaný pulkou rodiny..
to že to je rodina neznamená, že to nejsou kreténi, ne? akorát že se tak nejak vočekává, že to vod nich budeš víc a delší dobu snášet…
DF
@Behemot: Tak možná je pravda, že oproti většině, co to jenom bezmyšlenkovitě futruje do vozíků, vypadám divně a směšně já, když si všecko čtu.. To asi nejde popřít.
a kdo řikal, že věčina to dělá správně? a co je vlastně správně? :o)
Nitus
Nj, jenomže tady bylo nějaké sdělení stran hypermarketů úplně zatlačeno do pozadí. Za prvé není tak úplně pravda, že za Fialovu drahotu nemůže Fiala, a za druhé, kdyby to stokrát byla pravda, tak ta erupce debility, provázející blbovu návštěvu v reálném světě, byla takovej rachot, že to spolehlivě zahluší všechno, krom dojmu, že Fiala je prostě marnej.
Latimerie podivna
Možná tady trošku zafungovala karma. Z Babišovi drahoty, často používaného předvolebního hesla, se stala Fialova drahota.
Jinak se fakt divím, že mu jeho okolí neřeklo, co to vypouští za blbost. Tady se mě dere na mysli „konspirační“ teorie, že mu to udělali schválně.
tcdd
proč hned s konspirací, když DF výše názorně předvedl, na koho bylo cíleno?
DF
Byla to ukázka typického blbečka, jako je fyjala, ktery to v marketu bezmyslenkovite nafutruje do voziku a diví se až doma..
DF
Ty „oblíbené“ značky velmi často umělá sladidla za cukr a palmový tuk za ty chutnější. Tam a zase zpátky.. Nemluvě o desítkách jiných sraček, které skoro nikdo na tom „výrobku“ nečte. A taky asi většina lidí to po chuti ani nepozná, co mám zkušenost..
Sysop
Chutove bunky proti chemii maji asi tak stejnou sanci, jako nervovy system proti anestetiku.
DF
@Sysop: Tak ja je mam asi vyjimevne vyvinuty. Umely sladidla poznám okamžitě v čemkoli (nedávno jsem např. vyřadil kompletní Pepsi) a kvůli tomu zkurvenymu palmáči jsem notně omezil nakupy cukrovinek. Ale např. Milka ho snad jako první nedávno vyřadila a dá se zase jíst. To jsem byl hodně překvapeny.. Jinak je snad ve všem z toho mainstream papáníčka.
cool
A si dvakrát mne trápil žlučník a zjistili že ho mám ucpaný kameny. A podruhý jsem se naštval, když už tak už a pil 3. dny průmyslovou kapalinu rozpouštědlo psepsi, schválně tak napsáno abych nejmenoval :-) a věděl jsem že mne oskenují znovu a co prý? Že tam mám tři zrnka a většina by mohla být ráda. :-)))
cool
Každému nedoporučuji aby z to neměl smrt. Taky mne to sejmulo, ale nevím jestli trvalo dlouho rozpuštění.
v těch „lepčích“ čokoládách, hlavně s vysokým podílem kakavy, žádný takový hovna nejsou, jenom (maličko) kakaovýho másla, a to přitom od privátních značek ani nejsou za keťasáckej nesmysl (tam ten slavné lint klidně víc jak dvojnásobek co srovnatelná čokoška takyznačky řetězca o půl metru vedle)
u pepci to je zajímavá informaca, eště tak dva roky zpátky se byli v reklamách v kozy, jak voni dávajou cukr, na rozdíl vod kokakoly, a najednou asi přišla kríza a musí se šetřit, teda pardon, spotřebitel se opět rozhodl, že chce zpátky chemickou sračku co rozpouští mozek :o)
DF
@Behemot: No mně ta Pepsi i Fanta s cukrem chutnala víc než Cocacola(s cukrem) apod., když už to muselo být. Ale zabili to no, kkti.. Věřím tomu, že většina národa si ničeho nevšimla a spokojeně to chlemtá dál. Kdysi jsem pracoval ve výrobě Tangu a tam mi stačilo ty chemsladidla jenom zacitit na dálku..
se pamatuju, taky sme to nejakou dobu doma měli…zas jako trochu změna proti furt jenom čaju žejo
existuje to vůbec eště?
DF
@Behemot: To nevim, ale tam, co jsme to vyráběli se to už dneska nedělá. Každopádně jsem si tam připadal spíš jako v chemičce než v potravinářské výrobě..
hellfire
DF:
Každopádně se dá sehnat ještě legendární Vitacit. Svého času prakticky pouze směs cukru (sacharozy), kyseliny citronové a těch nejškodlivějších syntetických barviv, které potravinářství vůbec bylo schopno uvést na trh.
HonzaV
Jsem si kdysi dělal domácí mátový sirup. Bio, nádhera. Akorát to pořád nemělo tu chuť. Tak jsem odlil dvě deci stranou a začal experimentovat. Vytunil jsem to někam mezi Yo a vitacit, ale tý kyseliny citrónový a cukru navíc co to schramstlo… doporučuji každému, aby na vlastní oči viděl, co v těch sirupech je :)
Sysop
Na maturaku kamos vytahl ruzny potravinarsky barviva a jal se v kuchyni tunit koktejly. Namichal naprosto stejny koktejly, jen je ruzne obarvil. A pak se bavil tim, jak ruzni odbornici z rad spoluzaku se dohadovali, kterej koktejl je uplne super a kterej je neskutecne hnusnej. Tusim vyhral zelenej a prohral cervenej, nebo tak nejak.
Sysop
Jako pubos jsem za sociku vymetl nekolik fabrik na zpracovani zeleniny, ovoce, kecupu, horcice, napoju,… vzdycky jsem si rikal „tohle nedam do huby, bo vim, jak se to dela“. A pak jsem potkal tudle kamarada, co mi vypravel, jak na brigade flusali do kremu na vyrobu zmrzliny, jinej zase, jak hazeli susne do testa v pekarne,…
Lukas B.
můj dědeček měl hrozně rád podkováňské pivo (v 30. letech se přiženil o okres vedle a do rajonu podkováňského pivovaru). ale v rovce 1959 byl vydán zákaz kočování, a romákům sebrali koně a maringotky a nahnali je do fabrik a přidělili byty, a několik rodin nahnali do znárodněného podkováňského pivovaru. no a jeden z těch pracantů se tam moc hezky zabydlel, a zvykl si na téměř neomezený přístup k pivu, a zcela namol spadl do rmutovacího kotle, kde byl doměka uvařen. po okolí se to rozkřiklo, a dědeček přestal pít podkováňské pivo.
treb
jo, něco podobnýho se na sklonku ČSSR stalo v Topolčanech, kde se v tanku taky utopil cigoš. Od té doby byl pro nás Topvar černé pivo :-)
SatanOkkY
Ja som zase túto cigánsku legendu počul o popradskom pivovare Tatran. Ak sa nemýli tak Zeman kedysi dávno povedal, že Tatran nie je dobrý ani na to aby sa v ňom čistila protéza nieto ešte aby sa to pilo.
Lukas B.
strašlivá pověst slovenských piv byla částečně nezasloužená, nemohli za to zas tak moc pivovary, jako výčepní a zoufalá kultura skladování/sanitace/čepování a neexistence osvěty, že pivo se podává chlazené. když vezmeme slušné pivo, necháme jej na sluníčku, pak přemrznout, narazíme a při malém odbytu necháme naražené týden, nečistíme trubky a točíme naosmkrát do suchých sklenic a podáváme při pokojové teplotě, tak získáme břečku, které se málo vytočí a spirála nevýtoče se točí.
nutno poctivě dodat, že posledních plusmínus dvacet let jsou slovenská piva v pořádku a na slovensku se, snad s výjimkou nejhorších lotrovských peleší, podává pivo způsobem, který neuráží. to, že snad někomu nechutnají, je věcí preferencí konkrétního pijáka. ale co mi na slovensku přijde k popukání je skutečnost, že když mají na čepu více piv a já se domáhám co nejvíce místního moku, tak mi jej obsluha rozblouvá, a nutí mi pivo české, a když ji konečně přemluvím, tak zpravidla dostanu velmi slušně ošetřené solidní místní pivo. ostatně to samé se mi děje v polském příhraničí, kdy mi nutí svijany/krakonoše/náchod/radegast, a pro „mocne polske“ musím škemrat.
fatdwi
Lukas B.: ve frekventovaných turistických destinací je otrava, že tam často mají Plzeň, ale místního nic, akorát tak vo flaši. Výborná koliba, skvělé halušky, pirohy a tak a k tomu jedině české pivo na čepu, nechápal jsem a nebylo to zdaleka jediné podobné místo. Takže buďte rád, že tam vůbec něco slovenského čepovali.
Chramostejl
Jojo, taky mam od kamaradu jak to v devadesatkach vypadalo ve skrobarne v Havlbrode nebo jeste nedavno v cajarne Jemnici nebo v nejmenovany pekarne v Praze. Rozhodne u techhle vyrob plati, co oci nevidi…
RomanL
V normální Pepsi pokud vím umělá sladila zatím nejsou… 8-o
DF
@RomanL: Nevíš.. Teda, pokud myslíš tu „normální“ pro ČR..
Sysop
Ja jsem quli aspartamu prestal kupovat CocaColu a presel na Pepsi. Piju to tak jednou do mesice, ale kdyz uz, tak uz. Pravda, v Cesku je nekupuju. Rodinu jsem naucil na zalohovane obaly a neni problem.
DF
@Sysop: Tak to jsi šlápnul z bláta do hovna.. V Cocacole(momentálně) uměly sladidla nejsou, zato v Pepsi u nás už minimálně od začátku 2023 ano.
@Latimerie podivna: Tak ne asi.. Bavime se o CocaCole a Pepsi a ne o nejaky Zero nebo Max – ktery jsou bez cukru..
hellfire
Df, sysop:
Potvrzuji, že v Pepsi (non-light, non-zero) jsou cukr a zároveň i umělá sladidla (acesulfam K, sukraloza). Aspartam dávají místo cukru do light verzí Pepsi.
Latimerie podivna
@DF tak pokud jen Coca cola bez přívlastků tak jo. Sem nevěděl, že si tak přísný na ty názvy.
DF
@Latimerie podivna: ..ale hovno, priznej, ze jsi chtel jen blbe zamachrovat, a la twitr, fajsbuk, hovinky, emimino apod. :D
Zejtra do prace nejdu, ale v pondeli, jestli nezapomenu, se v nemeckym krame podivam na etiketu Pepsi.
RomanL
V popisku uvedená nejsou, a myslím, že bych je po chuti poznal…
RomanL
Tak sypu si popel na hlavu, už tam jsou…
Tak Pepsi už holt kupovat nebudu. :-(
DF
Njn, taky jsem presel po tom zjisteni na CocaColu. Liju to do suchyho cervenyho vina.. :DD
DanBlack
Složení okopírované přímo z Pepsi.cz…
voda, cukr, oxid uhličitý, barvivo: (E 150d), kyselina: kyselina fosforečná, aroma, aroma: kofein, sladidla: acesulfam K a sukralosa
DanBlack
To byla „normální“, „Pepsi MAX“ má dvojitou dávku…
voda, oxid uhličitý, barvivo: (E 150d), sladidla (aspartam a acesulfam K), kyseliny (kyselina fosforečná a kyselina citronová), regulátor kyselosti: citronany sodné, aroma: kofein, aroma. Obsahuje zdroj fenylalaninu
Sysop
Jak je neco MAX, nebo ZERO, tak obloukem se tomu vyhnout.
SatanOkkY
Poznal som jedného tluštíka čo si kupoval CocaCola ZERO a sypal si do toho cukor.
tak třeba tam chce mít skutečnou sacharózu, ale zase né tolik, jak jí tam sype kokakola v originálu?
Dachsmeister
@SatanOkkY
já znal piču co si objednala 0.7 bílé suché a pak do něj sypala cukr.
Na výběr tam byly i polosladké vína…
hellfire
Jsou tací lidé, co si kupují věci standardizované kvality, aby si to potom dochucovali dle své chuti s kýženým chuťovým výstupem. Ne tedy, že bych se té prznitelky nějak chtěl zastávat. Sám bych tohle počínání u svého stolu sotva toleroval, byť pro něj může být racionální vysvětlení zastřešené známým „De gustibus…“.
Dachsmeister
@hellfire
já ji nedupal.
Ale vyslala signál.
Ten borec co jí dupal tomu nevěnoval pozornost, dokonce si ji vzal a pak to byla challenge asi podobná jako měl Challenger.
Narozdíl od něj není zapšklý, syn bydlí s ním a ex se uchlastává v bytě v panelákově, což vzhledem k její cukrovce nebude trvat dlouho…
Sysop
A ja jsem zase mel u nas jednou Rusy a ti si do caje davali nase ceske maslo, ze prej nase mliko nema tuk. Jinej krav, jinej mraj.
ygorek
Sysop 9.11.2023 v 20:54
V Rusku dlouhou dobu nedělali odstředěný „egál“ a mléko nepasterovali, ale svařovali.
Ovšem to je z pamětnického soudku, aktuální zkušenost nemám.
Předpokládám, že s nástupem nadnárodních řetězců to minimálně po Ural neplatí…
Sysop
Jo, tak ten zazitek je skoro 30 let starej, to tam jeste meli Jelcina a mjaso do gazety.
grg
Kedysi neboli, už asi rok sú. Aj som poslal hanopis na kontaktný e-mail, dokonca mi aj odpovedali:
„Dobrý den,
nedobře se poslouchá o našem výrobku, že je to humus…. Rád bych Vám ale vysvětlil jednu základní věc. Vyrábíme a distribuujeme licenční výrobek. Společnost PepsiCo zavedla novou recepturu ve většině evropských zemí a nyní jsou na řadě další trhy střední a východní Evropy. Jde o globální strategii snižování cukru a kalorií.
Přeji Vám hezký zbytek dne a v každém případě mě opravdu mrzí, že Vás jako našeho spotřebitele ztrácíme.
S pozdravem
Mgr. Miroslav Sládek
Customer Complain Specialist
Pepsi“
Dachsmeister
@grg
to je zajímavé, že v Německu je v Pepsi podle Sysopa nur zucker.
fatdwi
Dachsmeister: zas tak zajímavé to není, protože ta odpověď je v tomto dost jasná:
„většině evropských zemí a nyní jsou na řadě další trhy střední a východní Evropy“
Na východ sračky, cover story „snižování kalorií“. Přecejen „specifické české chutě“ už veřejnost úplně s nadšením neakceptuje. Ale blbá je pořád stejně, takže sice neakceptuje určité výmluvy, ale akceptuje nekvalitu. Pro výrobce je mnohem snazší upravit marketingový narativ pro dementa než měnit recepturu, takže vlastně win-win.
Dachsmeister
@fadtwi
ve většině kromě Německa ;-)
Jo kecal jsem o tom asi 20 min se spolužákem z gymplu co už 15 let dochtoruje v DDR a ten mi vysvětloval, že už se to ani nesnaží pochopit.
Tak jen to pivo je v ČR v restauraci levnější, povzdechli jsme si po večeři v centru 600.000 města, cena jídla byla srovnatelná.
Sysop
Tuhle jsem kolegum, nekdy pred dvema lety, vysvetloval, ze aspartam je svinstvo a pravdepodobne ze je karcinogenni. Nemci zbystrili, prej ze to neznaj. Nadmul jsem se a ze tem blbcum ukazu, ktery produkty to maji a jak na ne ciha smrt na kazdym rohu. Sel jsem tehda po vyzkousenych znackach a… hovno hovno, slavny soude. Nakonec tusim jsem ho nasel v Cole ZERO, nebo co to bylo, tam konecne byl. I v Nemecku. Ale nebylo to tak jednoduchy, jak jsem si myslel.
U nas v praci mame nealko zdarma, vyber je asi patnact ruznych prichuti, vyrabi to mistni limonadovna v okrese. Majitele jsem mel moznost moznat a tak jsem se ho ptal i na ten aspartam. Narovinu rekl, ze je to samozrejme levna sracka, ale ze on to tam davat nechce a nebude, protoze by mu pak mistni nekde rozbili hubu (doslova rekl ‚zlamali by o mne hole na golfu‘). A to bylo pred rokem, kdy uz doslo k brutalnimu zdrazeni limonadoveho sklenikoveho plynu. Presto nesahl k levnejsim komponentam.
Globalnim vyrobcum to muze byt fuk, tem asi nikdo huby rozbijet nebude, ale zrejme jsou nejake tlaky, proc si to tak plosne nedovoli. Nevim.
montagna
Neni to nahodou Aldersbacher? Pil jsem od nich ruzne nealko, vzdy ve skle 0,5 l, a bylo to jedno z mala, co mi fakt prislo chutove super.
Sysop
Znacku si nepamatuju, ale kamosi, co v Nemecku taky delaji a jsou pivni pici, si obcas vozi basy ze Zwieselu. Tvrdi, ze to chutna jen o trosku hur, nez Kozel, ale za ty penize se to da.
Sysop
Btw, ceske pivo je levnejsi pri srovnatelne chuti. Respektive, za stejne penize dostanes lepsi chut. Ale jinak v Nemecku koupis pivo lokalnich pivovaru, ktery je levnejsi, nez Branik v akci. Pochopitelne ta chut je pro cesky jazyk (a to nejsem zadnej pivar) tragedie.
Sysop
Hele, nejses ty moje zena? Ta totiz slysi i travu rust, cejti par molekul cehokoli ve vzduchu a vidi snad i v uplny tme. Stran cokolady ji vozim jen ty nejnejky, sice si jen zobne a tabulku tlaci pomalu mesic, ale nejaky Figaro nebo Orion, to vubec neda do huby. Palmovej tuk pozna ihned, prej „se matla na patro“. Nejhorsi je, ze uz ma sezranej kompletni vyrobni program nekolika svycarskych cokoladoven a chce furt neco novyho. To je na zabiti.
DF
Mně se palmáč nikam nelepí, ale co to začaly do všeho srát ty cizí korporaty, ktery skoupily naše i slovensky čokoladovny, sušenkarny a oplatkarny apod. jsem teda okamžitě poznal ZNAČNÝ ROZDÍL v chuti těch cukrovinek, co jsem znal už od dětství. Věřím ale tomu, že většina lidí sežere vsecko a maximálně si vsimne, ze jento nejaky menší..
Sysop
Fura lidi rozdil nepozna, protoze se to meni po trosickach postupne a puvodni vzorek uz pak davno neexistuje. Ja jsem napriklad, jako decko, miloval rybickovej salat. Klasickej sledovej. Leta jsem si ho nekoupil a kdyz jsem to po dvaceti letech udelal, uz za noveho sociku, nevedel jsem, co se deje, jestli mam fakt tak fprdeli chutovy bunky, nebo jestli absence CSN zpusobila ten pruser, nebo co se deje. Bylo mi pak vysvetleno, ze je nejen jiny pomer ingredienci ve prospech tech nejlevnejsich, ale hlavne se z majonezy stala jakasi bila chemicka sracka, ktera vede v te pachuti prim. Moje potomstvo to jednou ochutnalo a se slovy ‚jax tohle mohl nekdy jist…?‘ jsem malem ztratil autoritu. Nasledny vyklad, ze ‚za nas to chutnalo jinak‘ byl hned smeten ‚nojo, za komaru byla trava prece zelenejsi…‘
ygorek
Sysop 9.11.2023 v 20:43
To je obecný trend – některé chlebíčky z Libeřských lahůdek již dosáhly chuti buničité vaty (předpokládám, že část čtenářů si ji od zubaře pamatuje).
Neslaný tvaroh bez tuku (třeba) se již ničím dochutit nedá…
DF
@Sysop: Tak třeba konkrétně u té Milky stačilo vyndat palmový tuk a vrátit tam to co tam bylo predtim a zase to chutná jak Milka.. Nebo třeba namátkou Geishu zkurvili tim palmáčem. Z bývalých čokoládoven jako Figaro nebo Orion jsou taky pěkny sračky kvůli novym majitelum a palmovym tuku..
tak sem se schválně neska dival v lílu, v kokakole sračkózo-hovnózovej sirup, v pepcině cukr+sladidla
akorát nevim objemy, ale bude to to, co je na letáku tendle, nebo příští tejden (pže už tam ládujou vo nedělích dalších tejden)
Milka skutečně – čistě čokošková – jenom kakajový máclo, né palmový hovna, nicméně za rohem handelsmarke líla rovněž složení bez větších sraček a levnějš, takže…:D
q
Z lidského hlediska je to takový roztomile blbý pokus přitáhnout pozornost.
ODS, jakožto nejsilnější strana ve vládě s premiérem, je bohužel v popředí a stahuje na sebe veškerá negativa, která tahle vláda dementů udělá.
Bohužel nebezpečí je v tom, že nejnebezpečnější prvek téhle vlády, kterým je naprosto jednoznačně mafiánská STAN, která je prodlouženou rukou jedné právní kanceláře, teď mlčí, aby se neušpinila, a jen tiše instaluje svoje lidi tam, kde je potřeba. Soudnictví, státní zastupitelství, policie, zastupitelstva, zastoupení v EU, soustavně kurví právní řád a to se ČR zanedlouho opravdu tvrdě a na dlouho vymstí, pokud se nestane zázrak, protože tempo těhle změn se zrychluje.
V tom vidím hlavní průser tohohle diletantského způsobu vládnutí.
Mefayor
Silne pochybuju ze sociopatickej manipulator jako je fialovej magor by neco takovyho neudelal bez nejakyho postranniho umyslu… 🤷♂️
hellfire
Pan domácí o něm opakovaně píše jako o hňupovi, což je sice úsměvné, ale dle mého (a zkušeností mých známých) realitě dosti vzdálené. Fyala je bezohledný vypočítavý šmejd. Docela by na něj seděla i známá definice Čecha: Cyklista, který se nahoře hrbí, dole však usilovně šlape… .
Chramostejl
Kolovaly historky, ze jakmile dostal dejepisar funkci sefa skolnictvi, tak na Masarne teklo sano proudem, ze sel doprdele. A repete si dali, jakmile se stal capo di tutti capi v ODS a pak kazdy dva roky davali namodleni, aby se jim ten zmrd nevratil zpatky. Ale je to jen JPP…
DF
@Chramostejl: Jj, dtto Bek. Ten si navic udelal 2017 na Masarne pomnik s tim MUNI hnusem od Nabrta za nemaly peníz za takovou pitchovinu.. Navic dal uz jeho hvezda jenom stoupala, pres senatora k ministrovi..
DF
Navíc se Bek vyšplhal tak vysoko s nějakým diplomem z hudebních věd.. Kdo umí, ten umí, no..
Chramostejl
No co si budem, ucitel dejepis-cestina taky neni buhvijaka kvalifikace :)
DF
@Chramostejl: No však to jsou dávní kámoši z MUNI antiZemanovské úderky, co se vzájemně několikrát podrželi.. Oba evidentně svorně směřují do Brusele.
montagna
Rekl bych ze to tak je u vetsiny kolektivu, v nichz je nekdo s politickymi ambicemi a zaroven s takovym setem vlastnosti, ktery konvenuje s rychlym vzestupem.
Já myslím, že cílem bylo vyvolat lítost a útrpnost a to se povedlo. Koukněte na našeho vládce, vždyť on se tak snaží, aby nebyla ta Babišova drahota, ale ti bezohlední nenažraní řetězcové mu to kazej, politujme ho a hoďme mu příště hlas, Sice nic nedokázal a všechno do…..l, ale je to tak milý pán a tak se snažil…
Latimerie podivna
Mě to přijde jednak takové nudné a po „dlouhém“ sledování jsem se dozvěděl, že u nás jsou potraviny dražší než v Německu a že vláda bude tlačit. I když za to třeba vláda nemůže, tak upozorňovat na to považuju za vysoký stupeň debility. A když to netrklo jeho tak snad mu někdo ten marketing dělá a ten ho měl zastavit. A nebo mu to „marketingové oddělení“ udělalo schválně.
Tak trochu mě to připomíná Sobotkovu účast, v době kdy byl předsedou vlády, na demonstraci za vyšší mzdy. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cssd-pochod-praha-nizke-mzdy.A171015_192919_domaci_ane
cool
Roboti nemají myslet ale být šťastní za péči navíc.
Jako bruseláda co chrlí „závazné směrnice kdy poláci i němci nehledě maďarů jim oznámili že nemohou určovat zákony v zemích ale podsouvají dobrovolně povinně s podlokajníky cokoliv. Ale mohou s tím souhlasit jinak „dotace.
A můžete dostat global teroristy, pardon globalisty. Třeba v čase 2:36:15 https://www.youtube.com/watch?v=LalJ97r5-oc
fatdwi
Latimerie podivna: Vy jste Fialův volič? Pokud ne (což předpokládám), tak je zbytečné se nad tím podivovat. Vzpomeňte si na estébákovu kampaň se smajlíky – pro mě naprosto nepochopitelné, tupé, debilní non plus ultra – ale pro jeho elektorát vysoce funkční. Rozhodně bych Fialu a jeho marketingový tým nepodezříval z neznalosti svého voliče, protože to není zas tak dávno, co se ta parta dostala k lizu. Kdyby to byli takoví idioti, tak tam dnes nejsou. Jen holt necílili na Vás (na nás) a tak jsou nám jejich signály málo srozumitelné, což je jim zcela u prdele.
Latimerie podivna
Je to smutné, ale ODS jsem volil a to asi 3 nebo 4 poslední volební období. V opozici jim to holt slušelo víc. Teď je asi nějakou dobu volit nebudu.
Dachsmeister
@LP
I l.p. 2013!??? :-(
No to je hezký závazek, otázkou ovšem je, koho tedy…
Latimerie podivna
@Dachsmeister
No co se týká voleb do evropského parlamentu, tak uvažuju o Okamurovi. Sice podle mě dělá politiku na kšeft a tak nějak nemůžu vystát tu jeho podporu Rusku, ale třeba bude aspoň trošku hlasovat v EP proti těm světlým zítřkům, co nás v unii čekají.
Co se týká dalších parlamentních voleb tak skutečně nevím.
Goro
Ano, padouch nebo hrdina… ODS a bábuška jsou ve výsledku to samé. A neexistuje dobrá alternativa, která by měla vliv.
Takže buď nevolit, nebo hodit hlas někomu, kdo má rozumný program, ale nemá vliv jen proto, že příští volby už třeba vyroste – a ten hlas pomůže v propagaci.
No měla. Já SPD nijak nehájím a v parlamentních volbách ji ani volit nechci. Resp. tak před 2-3 lety mě ani ve snu nenapadlo, abych o nich uvažoval v jakýchkoliv volbách.
Jen přemýšlím, že bych ji volil do toho evropského parlamentu. Nemusí být chytří, mohou se zabrušovat i vybrušovat co hrdlo ráčí, i alobalové čepičky mohou nosit, stačí když budou hlasovat proti těm světlým zítřkům. Ale třeba taky nebudou. Když ptáčka lapají . .
Jan Mrcasik
Kohokoli. Poslední čtvery volby do sněmovny to házím mimoparlamentním stranám s preferencemi pod 5% – a ještě nikdy jsem nelitoval. Naopak vždy cítím uspokojení, že jsem to těm megasviním nehodil a nemám na tom podíl.
1) Národní Fronta od ODS po ANO je fakt na jedno brdo, ve všech sviňárnách táhnou za jeden provaz.
2) Z nadpětiprocentních zbývá Okamura – na což stále nemám žaludek, i když za covidismu jsem byl nalomený mu to hodit ze zoufalství. Nalomený, ale skončilo to dříve, než bych byl dolomený.
3) No a nebo mimoparlamentní strany, které by netáhly s Národní Frontou dle bodu 1 a zároveň se z nich nezvedal žaludek dle bodu 2.
Za mě není co řešit, volbou nikoho z NF2.0 to člověk nemůže zlepšit, tak proč nezkusit jedinou neblivnou šanci dle bodu 3? Třeba to jednou i vyjde. A pokud ne, člověk ze sebe alespoň nemusí blít.
xavier
politiku tu vetsinou nekomentuji,ale ted tu neco pisnu
zamlada jsem volival socany v naivni vire ze budou pro socialni stat jak hlasali, pak jsem u jejich volby zustal kdyz byli u lizu, protoze urcita kontinuita zarucovala, ze sice budou krast dal,ale nechaji pokracovat projekty u kterych kradou a neco se dostavi – vzdy kdyz se vymenila pravice s levici, doslo k rozmrdani aparatu, vymenily se figurky a projekty se brzdily a nastavovaly tak at muzou krast ti novi. masakr byl kdyz udelali bartu sefem dopravy a on okamzite zastavil veskere prace na rozjetych silnicich – neco z toho nas trapi do ted, propadle povoleni atd.
nekdy po tehle parchantech se cely ten system dosral uplne a je zcela jedno kdo je u lizu, jedou jen koryta, na lidi se uz sere uplne, ted v poslednim kole se na lidi vlastne nesere, ale presunula se na ne veskera zatez aby bylo jeste co krast – v tomhle temhle parchantum pomohl vstup de EU, kdyz vsechno zlo hodi na „EU to tak chce, evropske hodnoty a boj s CO“
ale zpatky do reality poslednich cca 20 let – tady to jedu jako Mrcasik, pravidelne to hazim malejm stranam co nemaji sanci – jen tak z principu a protoze se mi libi sem tam program, jindy myslenka a nemusim pak blejt kdyz vidim realitu, ma pani to dela tek, ze pokud se k volbam uraci dorazit, vyhaze z te obalky vsechno co sedi v parlaci a pak ze zbylych listku vylosuje jeden a ma obcanskou povinnost splnenu
horsi je to v prezidentskejch volbach, tam je to vetsinou proti, tam snad ani favorita nejde vybrat, nebo se s necim ztotoznit
ale ted po tomhle cirkuse jsem rozhodnutej jebnout to japoncikovi, je to byznyspolitik a zmrd, jeho pozice zvanila bez zodpovednosti mu vyhovuje a tohle by se mohlo pri soucasnem nasrani lidi zmenit a ten kaspar by musel zacit taky neco delat, navic sem tam se mu v te bande debilu vyloupne nekdo kdo to „mysli uprimne“ a vynasi veci ze zakulisi a upozornuje na svinarny – tady patri kredit Dostalovi, co byl tusim u piratu a v covidu se postavil na spravnou stranu
kazdopadne vsicni vime jak to je s tou volbou a moznosti zmeny – jeste nejsou zakazany, takze asi tak
Jan Mrcasik
Ohledně prezidentských voleb – začínám mít názor, že funkci prezidenta ČR by bylo nejlepší zrušit bez náhrady.
Nebo sice ponechat, ale vítěze prezidentského klání rovnou poslat do ústavu – protože heuristika ze 100% druhých kol prezidentských voleb v ČR říká, že to stoprocentně bude šílené bolševické a eurofederalistické hovado. Je to takový test, prezidenta ČR prostě očividně nemůže vyhrát nikdo slušný ani normální.
fatdwi
Latimerie podivna: a proč jste je tedy volil? Marketing totiž mají pořád stejný. V opozici minimálně poslední volební období nebyli, hlasovali ve všem svorně s Babišem a když to jednou neklaplo, tak pomohli nastolit lockdowny díky svým hejtmanským kádrům. Takže ne opozice, ne tichý souhlas, ale aktivní kolaborace a tedy faktická účast na covid games a sračkách s nimi spojených (završeno schválením zpřísněné pandy, jakmile byli u lizu, což bych si myslel, že minimálně tady bude každému jasné už tak půl roku před volbami).
Nicméně abych to nerozkecával, zkuste se zamyslet, proč jste je volil a proč teď nejste v souladu s nutellovým signálem. Mě to „z venku“ přijde konzistentní (tj. mě osobně přišel jejich volební marketing stejně chucpe jako tohle a to ze stejných důvodů).
Latimerie podivna
Nerad volím malé strany, co se tam nemají moc šancí dostat. Babiš, Okamura i socani jsou pro mě od parlamentu nevolitelní. Stejně tak TOP, KDU i Starostové. A v posledních volbách jsem volil spíše proti Babišovi než pro ODS.
Já jsem od ODS žádný ekonomický zázrak nečekal. I to zvýšení daní bych jim odpustil. V celku s nimi souhlasím s podporou Ukrajiny i Izraele. No a to je tak asi vše, co mě u nich přijde pozitivní.
Na druhou stranu přijali pandemický zákon, „blokovali“ weby a co se týká green dealu, tak jen pokračují v tom, co Babiš začal. A ještě začnou rozdávat dotace na domy po babičce. Místo aby ODS korigovala ty čtyři zbylé strany, tak je to spíše naopak. Takže jen malé plusy v hromadě velkých minusů.
Někdo tady měl trefný komentář, přirovnávající voliče ODS k týrané manželce, která vždy poté co ji manžel zmlátí uvěří, že už to nikdy neudělá. No a podobně volič ODS před volbama uvěří, že ODS je (aspoň trochu) pravicová strana. Po volbách ODS na své voliče sere a před volbama je opět začne přesvědčovat. Takže tak.
Dachsmeister
@fadtwi
jestli to měl být rafinovaný pokus jak odloudit voliče Andrejovi, tak hodně štěstí a příště rozdávat koblihy s Nutellou koupenou v Německu natruc zlým řetězcům!
Sysop
Mel jsem moznost si precist, kdyz si CSSD na vrcholu svoji slavy nechala delat marketingovy predvolebni pruzkum. Hodne chytre hlavy dobre zaplatili a ty jim dodaly presnej manual, jak na to. Sedelo to jak prdel na hrnec (to bylo jeste v dobe, nez u toho zrani zacali moc mlaskat).
Takze vubec bych nepodcenoval ODS, ze tohle nedela. Dela. A dostane presne noty, jak se z hovna bic plete, pripadne jako bonus, jak s nim i prasknout.
Hroch
Doma není co řešit, tak proč by si pan premiér nazajel za teplem do Afriky?
Pořádného premiéra si představuji jako rafana, který všem ministrům ukáže, kde je jejich místo a ti se před ním chvějí hrůzou.
Kdy jsme naposledy takového měli?
Snad za první republiky.
Dlouhá řada přizdisráčů v posledních letech je bohužel smutnou skutečností.
>Ono se východisko hledá těžko, protože vláda nemá na ceny žádný přímý vliv
To vsak neni pravda
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1990-526
Zejmena zajimavy je odstavec 6e.
Nema smysl si hrat na volny trh pokud zde zadny volny trh neexistuje.
3 retezce hitlermarketu zde maji 90% monopol a na pozadi existuje dohoda.
Když se na přirozený běh věcí použije státní klacek, vždycky nás ten klacek praští někde jinde. Lidem to asi vyhovuje. Každý může nakupovat mimo hitlermarket.
Kazdy ne. Zejmena starsi lidi na malomeste jsou radi, kdyz se dohrabou do hytlermarketu, protoze v nejblizsim okoli jinej kram nenajdou.
Predpokladam, ze tohle maji vsichni dobre spocitany, ze tech, co utecou nakupovat treba za caru je minimum a nebo jsou to lidi, co umeji pocitat, takze vymetaji akce a na nich pak xeft hytlermarketu nestoji.
Fijala na to taky sral, dokud z toho nekoukaly politicke body. Ze si tim ale nasral do gati, to je pak u nej typicke.
@Sysop
hledáte v nákupních zvycích obyvatelstva logiku, která tam není.
Teoreticky by v Českém Těšíně měl krachovat jeden hypermarket za druhým, neb do Biedronky a polských Kauflandů nebo Lidlů je to 1-2km.
A nekrachují.
A v neděli tam jezdí i Poláci, bo mají otevřeno.
Slyšel jsem už pár myslitelů stěžovat si, že u nich zavřeli obchod a na záludný dotaz, co tam nakupovali odvětili, jen pečivo a pár drobností, bylo tam draho.
Moje teta dokáže kvůli 20 Kč projet i 2l mého benzínu nebo se v 80 letech courat po Ostravě od akce k akci, supermarket Hruška má 200m od baráku a důchod jí začíná číslem 3 a je to pětimístná částka.
A k managementu prodejen jen tolik, kdysi dávno v Jablunkově otevřeli Penny Market, jezdili tam Poláci sic! na pivo, Slováci na fšecko, byl tam bordel, polorozbalené oalety na place, fronty u pokladny na 10 min.
Managoři prcali personál, kterého byl ovšem stejný počet jako v identické prodejně v v nedalekém Třinci, kde byly a jsou dva Pennymarkety 700m od sebe a tržby měli třetinové…
Stejně tam místní v Jablu lezli a pičovali, i když v okruhu 100m je Tescoexpress i Albert poloprázdné.
Tak ono v ceske kotline plati, ze pod urcity level (socialni, inteligencni,…) lidi picujou tak nejak z principu. To rozhodne nezpochybnuju.
Jen jsem chtel vyvratit ono „kazdy muze“. V prdeli, kde bydlim, zrovna vidim, ze kazdy fakt nemuze. A pak je skupina, ktera muze, ale stejne to neudela.
Moje mati take byla ochotna pro slevu jet s trema prestupama MHD na druhy konec Brna. Pak to doma vrazila do spajzky, kde to bud sezrali moli, nebo se na to uplne zapomnelo a ja jsem pak pri vyklizeni bytu neveril vlastnim ocim, co ze to na tom obalu, tricet let starem, pisou. V jejim pripade to bylo to „…dokud to maj, tak to radeji koupim…“. Peklo. Jina forma preppera.
Moja babka žije sama a keď som u nej bol naposledy tak mala asi trojnásobné množstvo toaletného papiera ako mi čoby 4 členná rodina. Proste kto zažil socialistický nedostatok nejakej základnej veci tak sa mu to proste v pamäti tak uložilo, že aj v dobe „blahobytu“ proste hromadí zásoby.
tak ale hajzlák se nezkazí, pokud není v moc vlhkým prostředí, tak spotřebák jao proč ne, ne? co de vodnést se samozřejmě po úmrtí odnáší nahned, aby nacházel notář jenom holý zdi, to neznáš? :D
Přesně. Věci, co vydrží dlouho (prášek na praní, hajzlák, těstoviny atd) beru po vagonu, když je dobrá cena a pak to postupně beru ze sklepa a až to začne docházet, zajedu zas pro vagon. Proč se s tím taky furt srát, když na to mám suché místo.
@Ada
to je něco jiného, taky jsem v létě zjistil, že nám dochází vřetena a špatety z tvrdé pšenice koupené v Lidlu ještě před covidem za 9.90 Kč.
Špajzy a lednice části rodinných příslušníků a známých překypují žrádlem, které se tam kazí a vyhazuje, nebo se hodí slepicím či prasátku.
Děti mají zákaz si tam cokoliv brát samy, neb zelené salámy a plesnivé sýry typu Eidam a 14 dní prošlé jogurty tam jsou běžně…
Při pohledu do některých nákupních vozíků a na postavu jejich plniče jen tiše mumlám pod vousy: „to se nedivím, že nevyjdete s penězi…“
A do toho slovutní ekonomové brblají, že spotřeba obyvatelstva klesá!
Dachsmeister: to jste mi připomněl, jak jsem někde zahlédl komentář nějakého (asi) „experta“ k nižšímu obratu maloobchodu. Prý lidé málo nakupují, protože nemají peníze. Že by se ten debil šel podívat na cenovky, které šly dolů, takže snížení tržeb může být klidně i přes zvyšující se potřebu, to „exprta“ nenapadlo.
Mimochodem, úplnou náhodou jsem se díval na fotovoltaiku, neb to řeší známý. A nestačil jsem zírat, jak to najednou může zase stát (skoro) předukrajinské ceny. Kdo počkal, vyhrál. Známej když mluvil s týpkem, co to FVE dělá, tak prý oproti době před rokem bojují o každého zákazníka a fronty už nikdo nestojí. Dobrý je, že když jsem mu někdy v zimě říkal, že dojdou lidi, co mají půl mega na píčovinu na střechu a pak to zase bude stát normální peníze, tak prej určitě ne a má smysl to vzít hned. Nakonec to nevzal, protože nebyl nikdo, kdo by garantoval dodání, pak kauza Malina a na léto to rozumně nechal plavat a teď je rád. Já mu teda říkám, ať se na to vykašle úplně, ale jsou ty dotace a navíc je to levnější, tak je potřeba to pořídit. Každej jsme nějakej…
@fadtwi
Zadal jsem otčímovi úkol, ať si tu FV spočítá, že mu k tomu dodám lehce jetou EV Konu 2020 za 450kKč, ale má natolik zatepleno a plynový kotel kondenzační, že mu to nevycházelo, ani kdyby by najezdil ročně 50tkm a topil v bazénu na 35 stupňů od března do listopadu.
Ani s dotacemi.
Leda by to bastlil sám, ale jeho kámoši dráteníci jsou už taky 75+ a nebudou se pouštět do žádných větších akcí.
Dachsmeister: letošní léto by FVE mohla celkem slušně pohánět klimu. V kombinaci s bazénem jediný důvod, proč to vůbec mít, aby ta vyrobená elektřina nebyla většinově nazmar. Ono se stačí takového fotovoltaického nadšence (nebo prodejce, to bývá stejné), co vykládá o roční výrobě elektrárny 10 MWh zeptat, jaké že je rozložení té výroby v čase a jaké je rozložení spotřeby v čase. Zatím jsem nepotkal žádného, co by nezačal koktat a měl chuť taková data dát dohromady (natož, aby je měl hned).
Re: Dachsmeister9.11.2023 v 19:36
U tech FVE neni az tak velkej problem to zadratovat, aby to nejak jelo. Dneska uz je k tomu hodne veci ‚pro blby‘ a sw hodne veci zoptimalizuje. Pokud clovek nechce nejakou brutalni kombinaci prelevani energie hin und her, tak to vetsinou jde fakt spichnout na kolene.
Jina vec ovsem je, spravne mechanicke upevneni na strechu/krytinu no a uplne nakonec ja vidim nejvetsi problem ve spravnem zemneni, nastaveni vyrovnavacich proudu a ochrane proti blesku. Jak do toho mrdne a zacne nejakej panel horet, byva na dlouho o prdel postarano.
Sysop
9.11.2023 v 21:09
nemusí do toho ani mrdat, stačí různý to domácí a jiný ukrošovský zapojení a revizní zkurvenci, co to neviděli ani z rychlíku (a i když už tam náhodou byli, tak nic nezměřili, natož aby tam vlezli), tudíž to co tejden hoří i samo vod sebe, vůbec nemusí nigdo nic mrdat
@Behemot: A to se vyplatí! Od pojistovmy samozrejme hovno..
DF
10.11.2023 v 11:39
tak pokud to má vod kreténa razítko, jde to po tom za ním, u takovýho baráku za víc mega už asi má pojí-štěnicovna motivaci do toho šťourat a zjišťovat, co se kde dojebalo a esli se nemůže na někom hojit :ú
těstoviny apod. věci při dobrým skladování vydrží i jadernou válku, v čem je problém?
ajdam do mrzáku, tam nezezelená :o)
S vejplatou fura lidi vyjde, ne ze ne. Ale uz se s ni nevrati.
poté, co si tady západ udělal výprodej a vovládl prakticky všecko, to fakt zrovna s přirozeným trhem nesouvisí ani málo…kdyby aspoň nejakej velkej řetězec byl místní a odváděl sem koncový daně, jenže všecky prachy vyvádí do prdele, takže proč přesně je nevzít pod krkem?
docela dlouho ty krámy radši vyhazovaly věci, jako např. nebalený pečivo, který se ten den neprodá a už není možný ho vystavit druhej den zase zpátky do regálu; nejsu si jistej, esli to, že teď to začly nabízet s velkejma slevala, má neco společnýho s tou vodpovědnosťou proti plýtvání, jak to marketingový voddělení rády balí do takovejch kydů, nebo spíš to, že se byť jenom začlo mluvit vo tom, že to stá nařídí předpisem (jako že sem si skoro jistej, že v řadě západních zemí to mají fakt dlouho)
je pak docela příkladný že když člověku výde cesta z hokny akorát nekdy v poslední hodině-dvou před zavíračkou, tak zírá, jakej vagón tam toho neprodanýho eště je (jaký překvápko, za ty ceny) a že si v klidu nakoupí třeba za polovic prakticky na celej další pracovní den…
vonehdá sem v jednom lílu už fakt zíral, nebyl tam jedinej mrazák/chlaďák s masem a masnejma produktama VŠECH druhů (vepřo/hovězí/drůbež/ryby), kde by nebyla až TŘETINA produktů ve výprodeju, místama i s fakt ohromnejma slevama…pže lidi prostě hlasujou kešeňou a ty nehorázný ceny jim za to nedávají
eště si dobře pamatuju tu praxi, kdy ty ach tak vodpovědný ZAHRANIČNÍ KORPORÁTY nutily zaměstnance zelený masa umejvat a jinak se s tím prcat a přelepovat data spotřeby, jenom aby z každýho jednoho kusu musely vyvařit ten vejvar maximální marže…nejsu si jistej, že proti těmdle obrovskejm korporátním tlakům neco zmohl trh, nesouvisí vono to spíš nejak s drakonickejma pokutama z hygein a potupným utužením legislatívy (mnohdy v rámci HARMONIZACE s tím západem skrz uhniju)?
Nikdy žádný svobodný trh nebyl je to fantazmagorický mýtus. A ti co plánují pro celek jsou kde? Ministerstva? Mají mantru trh – Uroboros.
a nekterý řetězce mají i stejný majitele, takže to, že se tam ve stejný doby objevuje stejný zboží za totožnou ceny je taky samozřejmě jenom shoda náhod :o)
že si ale hlavně lžiala nevšiml toho nižšího DPH snad ve všech sazbách v rajchu, esli to čistě náhodou pro začátek neudělá nezanedbatelnej kus rozdílu těch cen, že? a kdo jinej na to má vliv, než aktuálně pjetydemolyca?
@WeaponizedAutism 9.11.2023 v 8:53
S tím zmocněním v zákoně o cenách je to problematické. Dříve se regulovalo přes tento zákon třeba nájemné, jenže ústavní soud tu regulaci cen nájemného zrušil. Nedávno vyletěli ceny PHM, ale ministerstvo financí si regulovat ceny PHM přes tento zákon netrouflo – jen „otravovalo“ prodejce, aby jim sdělovali marže. Nakonec se ten zisk zpravidla ukázal až v účetních výkazech u mateřských společností (např. PKN Orlen). Všichni ostatní v rámci řetězce měli zisk relativně malý.
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-zisk-orlen-unipetrol-loni-narostl-petinasobne-40423850
Jinak ta regulace u těch marketů se dá snadno obejít tak, že mezi výrobce a prodejce vložíte mezičlánek. Mezičlánek nakoupí od výrobce a prodejce/market nakoupí od mezičlánku. Prodejce bude mít nízkou marži a klidně půjde do ztráty. Zisk se potom vykáže u mezičlánku. Přitom ten mezičlánek nemusí být ani firma se sídlem v ČR, ale třeba v jiné zemi EU. A tady pak narazíte na regulaci v rámci EU. Nemožnost cenové regulace pak budou zdůvodňovat pohádkou o volném trhu (např. již klasická pohádka o volném pohybu zboží, osob a služeb).
Další problémy plynou z vymezení regulovaných položek. Vezměte si třeba takový sýr. Nějaký odborník by Vám zřejmě mohl říci, kolik je „druhů“ sýrů a kolik je různých obchodních značek. A Vy byste musel jednak v rámci regulace vymezit ty jednotlivé druhy sýrů a pro každý druh sýru nějak stanovit tu regulovanou cenu, protože zřejmě není sýr jako sýr. Stačí se podívat, jaký chaos občas vzniká kvůli sazbě DPH kvůli nepřesnému (nebo naopak přehnaně přesnému) vymezení jednotlivých položek. Tady by to pak bylo mnohem horší.
Stat nema problem zakleknout na jednotlivce. Jakmile jde o korporat stat mu kouri pero.
Vsechno jde pokud se chce. Stat ale jednoduse nechce prislapnout na tyto korporaty.
Stat treba muze vyslat nejakeho zmrda z ministerstva zmrdu na kontrolu do x prodejen. Nasledne vymerit x miliardove pokuty ci temhle velkym retezcum jinak naschval komplikovat podnikani dokud nebude dohoda.
V cr je jednoduse tolik zakonu za naprosto kazda firma a kazdy clovek jich denne porusi asi 50.
na druhé straně, tendle bordel je pro ty korporáty i výhodnej; režim nedokáže to jednání trestat tak, aby si to obhájil, a korporát má (na) lepší právníky a účetní, než režim, kterej je spíš zaměřenej na malý ždímání velkýho množství lidí, než obráceně
ostatně jak dopadly ty pokuty za kartelový sdílení BTSek či vo co šlo mezi kyslíkem a růžovým? nesoudí se dodnes? a to šlo vo pokutičky za pár (desítek) mega
Tady souhlas – při cenové regulaci potravin by se museli regulovat ceny všech prodejů tj. nejenom supermarkety, ale i večerky, prodejny pečiva, řeznictví a další. Mnohem hůř než ty supermarkety by na tom byli právě ti drobní. Korporát má ty právníky skutečně (mnohem) lepší než by si mohli dovolit malé obchody. Takže si myslím, že výsledek cenové regulace potravin by byl něco jako „Mysleli jsme to dobře, dopadlo to jako vždycky“
myslim že stará dobrá negativní reklama ve smyslu toho, jak tam ždímají dodavatele i zákazníky, udělá divy sama vo sobě…vono to vliv má, né, že né
Já si naopak myslím, že cokoliv ošklivého na ty vzájemně spolupracující hitlermarkety proběhne mainstream médii je lepší než ticho po pěšině.. btw, já si čtu složení a porovnávám cenu za objem při nákupu odjakživa, i když jsem za to vysmívaný pulkou rodiny..
to že to je rodina neznamená, že to nejsou kreténi, ne? akorát že se tak nejak vočekává, že to vod nich budeš víc a delší dobu snášet…
@Behemot: Tak možná je pravda, že oproti většině, co to jenom bezmyšlenkovitě futruje do vozíků, vypadám divně a směšně já, když si všecko čtu.. To asi nejde popřít.
a kdo řikal, že věčina to dělá správně? a co je vlastně správně? :o)
Nj, jenomže tady bylo nějaké sdělení stran hypermarketů úplně zatlačeno do pozadí. Za prvé není tak úplně pravda, že za Fialovu drahotu nemůže Fiala, a za druhé, kdyby to stokrát byla pravda, tak ta erupce debility, provázející blbovu návštěvu v reálném světě, byla takovej rachot, že to spolehlivě zahluší všechno, krom dojmu, že Fiala je prostě marnej.
Možná tady trošku zafungovala karma. Z Babišovi drahoty, často používaného předvolebního hesla, se stala Fialova drahota.
Jinak se fakt divím, že mu jeho okolí neřeklo, co to vypouští za blbost. Tady se mě dere na mysli „konspirační“ teorie, že mu to udělali schválně.
proč hned s konspirací, když DF výše názorně předvedl, na koho bylo cíleno?
Byla to ukázka typického blbečka, jako je fyjala, ktery to v marketu bezmyslenkovite nafutruje do voziku a diví se až doma..
Ty „oblíbené“ značky velmi často umělá sladidla za cukr a palmový tuk za ty chutnější. Tam a zase zpátky.. Nemluvě o desítkách jiných sraček, které skoro nikdo na tom „výrobku“ nečte. A taky asi většina lidí to po chuti ani nepozná, co mám zkušenost..
Chutove bunky proti chemii maji asi tak stejnou sanci, jako nervovy system proti anestetiku.
@Sysop: Tak ja je mam asi vyjimevne vyvinuty. Umely sladidla poznám okamžitě v čemkoli (nedávno jsem např. vyřadil kompletní Pepsi) a kvůli tomu zkurvenymu palmáči jsem notně omezil nakupy cukrovinek. Ale např. Milka ho snad jako první nedávno vyřadila a dá se zase jíst. To jsem byl hodně překvapeny.. Jinak je snad ve všem z toho mainstream papáníčka.
A si dvakrát mne trápil žlučník a zjistili že ho mám ucpaný kameny. A podruhý jsem se naštval, když už tak už a pil 3. dny průmyslovou kapalinu rozpouštědlo psepsi, schválně tak napsáno abych nejmenoval :-) a věděl jsem že mne oskenují znovu a co prý? Že tam mám tři zrnka a většina by mohla být ráda. :-)))
Každému nedoporučuji aby z to neměl smrt. Taky mne to sejmulo, ale nevím jestli trvalo dlouho rozpuštění.
DF
9.11.2023 v 11:03
v těch „lepčích“ čokoládách, hlavně s vysokým podílem kakavy, žádný takový hovna nejsou, jenom (maličko) kakaovýho másla, a to přitom od privátních značek ani nejsou za keťasáckej nesmysl (tam ten slavné lint klidně víc jak dvojnásobek co srovnatelná čokoška takyznačky řetězca o půl metru vedle)
u pepci to je zajímavá informaca, eště tak dva roky zpátky se byli v reklamách v kozy, jak voni dávajou cukr, na rozdíl vod kokakoly, a najednou asi přišla kríza a musí se šetřit, teda pardon, spotřebitel se opět rozhodl, že chce zpátky chemickou sračku co rozpouští mozek :o)
@Behemot: No mně ta Pepsi i Fanta s cukrem chutnala víc než Cocacola(s cukrem) apod., když už to muselo být. Ale zabili to no, kkti.. Věřím tomu, že většina národa si ničeho nevšimla a spokojeně to chlemtá dál. Kdysi jsem pracoval ve výrobě Tangu a tam mi stačilo ty chemsladidla jenom zacitit na dálku..
to byly takový ty zaručeně vovocný instantní čávy, pamatuju se dobře?
..nj, uplny zdraví v prášku.. Ovoce v tom bylo max. na obrazku obalu.
se pamatuju, taky sme to nejakou dobu doma měli…zas jako trochu změna proti furt jenom čaju žejo
existuje to vůbec eště?
@Behemot: To nevim, ale tam, co jsme to vyráběli se to už dneska nedělá. Každopádně jsem si tam připadal spíš jako v chemičce než v potravinářské výrobě..
DF:
Každopádně se dá sehnat ještě legendární Vitacit. Svého času prakticky pouze směs cukru (sacharozy), kyseliny citronové a těch nejškodlivějších syntetických barviv, které potravinářství vůbec bylo schopno uvést na trh.
Jsem si kdysi dělal domácí mátový sirup. Bio, nádhera. Akorát to pořád nemělo tu chuť. Tak jsem odlil dvě deci stranou a začal experimentovat. Vytunil jsem to někam mezi Yo a vitacit, ale tý kyseliny citrónový a cukru navíc co to schramstlo… doporučuji každému, aby na vlastní oči viděl, co v těch sirupech je :)
Na maturaku kamos vytahl ruzny potravinarsky barviva a jal se v kuchyni tunit koktejly. Namichal naprosto stejny koktejly, jen je ruzne obarvil. A pak se bavil tim, jak ruzni odbornici z rad spoluzaku se dohadovali, kterej koktejl je uplne super a kterej je neskutecne hnusnej. Tusim vyhral zelenej a prohral cervenej, nebo tak nejak.
Jako pubos jsem za sociku vymetl nekolik fabrik na zpracovani zeleniny, ovoce, kecupu, horcice, napoju,… vzdycky jsem si rikal „tohle nedam do huby, bo vim, jak se to dela“. A pak jsem potkal tudle kamarada, co mi vypravel, jak na brigade flusali do kremu na vyrobu zmrzliny, jinej zase, jak hazeli susne do testa v pekarne,…
můj dědeček měl hrozně rád podkováňské pivo (v 30. letech se přiženil o okres vedle a do rajonu podkováňského pivovaru). ale v rovce 1959 byl vydán zákaz kočování, a romákům sebrali koně a maringotky a nahnali je do fabrik a přidělili byty, a několik rodin nahnali do znárodněného podkováňského pivovaru. no a jeden z těch pracantů se tam moc hezky zabydlel, a zvykl si na téměř neomezený přístup k pivu, a zcela namol spadl do rmutovacího kotle, kde byl doměka uvařen. po okolí se to rozkřiklo, a dědeček přestal pít podkováňské pivo.
jo, něco podobnýho se na sklonku ČSSR stalo v Topolčanech, kde se v tanku taky utopil cigoš. Od té doby byl pro nás Topvar černé pivo :-)
Ja som zase túto cigánsku legendu počul o popradskom pivovare Tatran. Ak sa nemýli tak Zeman kedysi dávno povedal, že Tatran nie je dobrý ani na to aby sa v ňom čistila protéza nieto ešte aby sa to pilo.
strašlivá pověst slovenských piv byla částečně nezasloužená, nemohli za to zas tak moc pivovary, jako výčepní a zoufalá kultura skladování/sanitace/čepování a neexistence osvěty, že pivo se podává chlazené. když vezmeme slušné pivo, necháme jej na sluníčku, pak přemrznout, narazíme a při malém odbytu necháme naražené týden, nečistíme trubky a točíme naosmkrát do suchých sklenic a podáváme při pokojové teplotě, tak získáme břečku, které se málo vytočí a spirála nevýtoče se točí.
nutno poctivě dodat, že posledních plusmínus dvacet let jsou slovenská piva v pořádku a na slovensku se, snad s výjimkou nejhorších lotrovských peleší, podává pivo způsobem, který neuráží. to, že snad někomu nechutnají, je věcí preferencí konkrétního pijáka. ale co mi na slovensku přijde k popukání je skutečnost, že když mají na čepu více piv a já se domáhám co nejvíce místního moku, tak mi jej obsluha rozblouvá, a nutí mi pivo české, a když ji konečně přemluvím, tak zpravidla dostanu velmi slušně ošetřené solidní místní pivo. ostatně to samé se mi děje v polském příhraničí, kdy mi nutí svijany/krakonoše/náchod/radegast, a pro „mocne polske“ musím škemrat.
Lukas B.: ve frekventovaných turistických destinací je otrava, že tam často mají Plzeň, ale místního nic, akorát tak vo flaši. Výborná koliba, skvělé halušky, pirohy a tak a k tomu jedině české pivo na čepu, nechápal jsem a nebylo to zdaleka jediné podobné místo. Takže buďte rád, že tam vůbec něco slovenského čepovali.
Jojo, taky mam od kamaradu jak to v devadesatkach vypadalo ve skrobarne v Havlbrode nebo jeste nedavno v cajarne Jemnici nebo v nejmenovany pekarne v Praze. Rozhodne u techhle vyrob plati, co oci nevidi…
V normální Pepsi pokud vím umělá sladila zatím nejsou… 8-o
@RomanL: Nevíš.. Teda, pokud myslíš tu „normální“ pro ČR..
Ja jsem quli aspartamu prestal kupovat CocaColu a presel na Pepsi. Piju to tak jednou do mesice, ale kdyz uz, tak uz. Pravda, v Cesku je nekupuju. Rodinu jsem naucil na zalohovane obaly a neni problem.
@Sysop: Tak to jsi šlápnul z bláta do hovna.. V Cocacole(momentálně) uměly sladidla nejsou, zato v Pepsi u nás už minimálně od začátku 2023 ano.
Myslím, že umělé sladidla jsou v Coca cola zero.
https://www.coca-cola.com/cz/cs/brands/coca-cola-zero
@Latimerie podivna: Tak ne asi.. Bavime se o CocaCole a Pepsi a ne o nejaky Zero nebo Max – ktery jsou bez cukru..
Df, sysop:
Potvrzuji, že v Pepsi (non-light, non-zero) jsou cukr a zároveň i umělá sladidla (acesulfam K, sukraloza). Aspartam dávají místo cukru do light verzí Pepsi.
@DF tak pokud jen Coca cola bez přívlastků tak jo. Sem nevěděl, že si tak přísný na ty názvy.
@Latimerie podivna: ..ale hovno, priznej, ze jsi chtel jen blbe zamachrovat, a la twitr, fajsbuk, hovinky, emimino apod. :D
šak to bere v rajchu, dyk to i píše :D
Zejtra do prace nejdu, ale v pondeli, jestli nezapomenu, se v nemeckym krame podivam na etiketu Pepsi.
V popisku uvedená nejsou, a myslím, že bych je po chuti poznal…
Tak sypu si popel na hlavu, už tam jsou…
Tak Pepsi už holt kupovat nebudu. :-(
Njn, taky jsem presel po tom zjisteni na CocaColu. Liju to do suchyho cervenyho vina.. :DD
Složení okopírované přímo z Pepsi.cz…
voda, cukr, oxid uhličitý, barvivo: (E 150d), kyselina: kyselina fosforečná, aroma, aroma: kofein, sladidla: acesulfam K a sukralosa
To byla „normální“, „Pepsi MAX“ má dvojitou dávku…
voda, oxid uhličitý, barvivo: (E 150d), sladidla (aspartam a acesulfam K), kyseliny (kyselina fosforečná a kyselina citronová), regulátor kyselosti: citronany sodné, aroma: kofein, aroma. Obsahuje zdroj fenylalaninu
Jak je neco MAX, nebo ZERO, tak obloukem se tomu vyhnout.
Poznal som jedného tluštíka čo si kupoval CocaCola ZERO a sypal si do toho cukor.
tak třeba tam chce mít skutečnou sacharózu, ale zase né tolik, jak jí tam sype kokakola v originálu?
@SatanOkkY
já znal piču co si objednala 0.7 bílé suché a pak do něj sypala cukr.
Na výběr tam byly i polosladké vína…
Jsou tací lidé, co si kupují věci standardizované kvality, aby si to potom dochucovali dle své chuti s kýženým chuťovým výstupem. Ne tedy, že bych se té prznitelky nějak chtěl zastávat. Sám bych tohle počínání u svého stolu sotva toleroval, byť pro něj může být racionální vysvětlení zastřešené známým „De gustibus…“.
@hellfire
já ji nedupal.
Ale vyslala signál.
Ten borec co jí dupal tomu nevěnoval pozornost, dokonce si ji vzal a pak to byla challenge asi podobná jako měl Challenger.
Narozdíl od něj není zapšklý, syn bydlí s ním a ex se uchlastává v bytě v panelákově, což vzhledem k její cukrovce nebude trvat dlouho…
A ja jsem zase mel u nas jednou Rusy a ti si do caje davali nase ceske maslo, ze prej nase mliko nema tuk. Jinej krav, jinej mraj.
Sysop 9.11.2023 v 20:54
V Rusku dlouhou dobu nedělali odstředěný „egál“ a mléko nepasterovali, ale svařovali.
Ovšem to je z pamětnického soudku, aktuální zkušenost nemám.
Předpokládám, že s nástupem nadnárodních řetězců to minimálně po Ural neplatí…
Jo, tak ten zazitek je skoro 30 let starej, to tam jeste meli Jelcina a mjaso do gazety.
Kedysi neboli, už asi rok sú. Aj som poslal hanopis na kontaktný e-mail, dokonca mi aj odpovedali:
„Dobrý den,
nedobře se poslouchá o našem výrobku, že je to humus…. Rád bych Vám ale vysvětlil jednu základní věc. Vyrábíme a distribuujeme licenční výrobek. Společnost PepsiCo zavedla novou recepturu ve většině evropských zemí a nyní jsou na řadě další trhy střední a východní Evropy. Jde o globální strategii snižování cukru a kalorií.
Přeji Vám hezký zbytek dne a v každém případě mě opravdu mrzí, že Vás jako našeho spotřebitele ztrácíme.
S pozdravem
Mgr. Miroslav Sládek
Customer Complain Specialist
Pepsi“
@grg
to je zajímavé, že v Německu je v Pepsi podle Sysopa nur zucker.
Dachsmeister: zas tak zajímavé to není, protože ta odpověď je v tomto dost jasná:
„většině evropských zemí a nyní jsou na řadě další trhy střední a východní Evropy“
Na východ sračky, cover story „snižování kalorií“. Přecejen „specifické české chutě“ už veřejnost úplně s nadšením neakceptuje. Ale blbá je pořád stejně, takže sice neakceptuje určité výmluvy, ale akceptuje nekvalitu. Pro výrobce je mnohem snazší upravit marketingový narativ pro dementa než měnit recepturu, takže vlastně win-win.
@fadtwi
ve většině kromě Německa ;-)
Jo kecal jsem o tom asi 20 min se spolužákem z gymplu co už 15 let dochtoruje v DDR a ten mi vysvětloval, že už se to ani nesnaží pochopit.
Tak jen to pivo je v ČR v restauraci levnější, povzdechli jsme si po večeři v centru 600.000 města, cena jídla byla srovnatelná.
Tuhle jsem kolegum, nekdy pred dvema lety, vysvetloval, ze aspartam je svinstvo a pravdepodobne ze je karcinogenni. Nemci zbystrili, prej ze to neznaj. Nadmul jsem se a ze tem blbcum ukazu, ktery produkty to maji a jak na ne ciha smrt na kazdym rohu. Sel jsem tehda po vyzkousenych znackach a… hovno hovno, slavny soude. Nakonec tusim jsem ho nasel v Cole ZERO, nebo co to bylo, tam konecne byl. I v Nemecku. Ale nebylo to tak jednoduchy, jak jsem si myslel.
U nas v praci mame nealko zdarma, vyber je asi patnact ruznych prichuti, vyrabi to mistni limonadovna v okrese. Majitele jsem mel moznost moznat a tak jsem se ho ptal i na ten aspartam. Narovinu rekl, ze je to samozrejme levna sracka, ale ze on to tam davat nechce a nebude, protoze by mu pak mistni nekde rozbili hubu (doslova rekl ‚zlamali by o mne hole na golfu‘). A to bylo pred rokem, kdy uz doslo k brutalnimu zdrazeni limonadoveho sklenikoveho plynu. Presto nesahl k levnejsim komponentam.
Globalnim vyrobcum to muze byt fuk, tem asi nikdo huby rozbijet nebude, ale zrejme jsou nejake tlaky, proc si to tak plosne nedovoli. Nevim.
Neni to nahodou Aldersbacher? Pil jsem od nich ruzne nealko, vzdy ve skle 0,5 l, a bylo to jedno z mala, co mi fakt prislo chutove super.
Znacku si nepamatuju, ale kamosi, co v Nemecku taky delaji a jsou pivni pici, si obcas vozi basy ze Zwieselu. Tvrdi, ze to chutna jen o trosku hur, nez Kozel, ale za ty penize se to da.
Btw, ceske pivo je levnejsi pri srovnatelne chuti. Respektive, za stejne penize dostanes lepsi chut. Ale jinak v Nemecku koupis pivo lokalnich pivovaru, ktery je levnejsi, nez Branik v akci. Pochopitelne ta chut je pro cesky jazyk (a to nejsem zadnej pivar) tragedie.
Hele, nejses ty moje zena? Ta totiz slysi i travu rust, cejti par molekul cehokoli ve vzduchu a vidi snad i v uplny tme. Stran cokolady ji vozim jen ty nejnejky, sice si jen zobne a tabulku tlaci pomalu mesic, ale nejaky Figaro nebo Orion, to vubec neda do huby. Palmovej tuk pozna ihned, prej „se matla na patro“. Nejhorsi je, ze uz ma sezranej kompletni vyrobni program nekolika svycarskych cokoladoven a chce furt neco novyho. To je na zabiti.
Mně se palmáč nikam nelepí, ale co to začaly do všeho srát ty cizí korporaty, ktery skoupily naše i slovensky čokoladovny, sušenkarny a oplatkarny apod. jsem teda okamžitě poznal ZNAČNÝ ROZDÍL v chuti těch cukrovinek, co jsem znal už od dětství. Věřím ale tomu, že většina lidí sežere vsecko a maximálně si vsimne, ze jento nejaky menší..
Fura lidi rozdil nepozna, protoze se to meni po trosickach postupne a puvodni vzorek uz pak davno neexistuje. Ja jsem napriklad, jako decko, miloval rybickovej salat. Klasickej sledovej. Leta jsem si ho nekoupil a kdyz jsem to po dvaceti letech udelal, uz za noveho sociku, nevedel jsem, co se deje, jestli mam fakt tak fprdeli chutovy bunky, nebo jestli absence CSN zpusobila ten pruser, nebo co se deje. Bylo mi pak vysvetleno, ze je nejen jiny pomer ingredienci ve prospech tech nejlevnejsich, ale hlavne se z majonezy stala jakasi bila chemicka sracka, ktera vede v te pachuti prim. Moje potomstvo to jednou ochutnalo a se slovy ‚jax tohle mohl nekdy jist…?‘ jsem malem ztratil autoritu. Nasledny vyklad, ze ‚za nas to chutnalo jinak‘ byl hned smeten ‚nojo, za komaru byla trava prece zelenejsi…‘
Sysop 9.11.2023 v 20:43
To je obecný trend – některé chlebíčky z Libeřských lahůdek již dosáhly chuti buničité vaty (předpokládám, že část čtenářů si ji od zubaře pamatuje).
Neslaný tvaroh bez tuku (třeba) se již ničím dochutit nedá…
@Sysop: Tak třeba konkrétně u té Milky stačilo vyndat palmový tuk a vrátit tam to co tam bylo predtim a zase to chutná jak Milka.. Nebo třeba namátkou Geishu zkurvili tim palmáčem. Z bývalých čokoládoven jako Figaro nebo Orion jsou taky pěkny sračky kvůli novym majitelum a palmovym tuku..
tak sem se schválně neska dival v lílu, v kokakole sračkózo-hovnózovej sirup, v pepcině cukr+sladidla
akorát nevim objemy, ale bude to to, co je na letáku tendle, nebo příští tejden (pže už tam ládujou vo nedělích dalších tejden)
Milka skutečně – čistě čokošková – jenom kakajový máclo, né palmový hovna, nicméně za rohem handelsmarke líla rovněž složení bez větších sraček a levnějš, takže…:D
Z lidského hlediska je to takový roztomile blbý pokus přitáhnout pozornost.
ODS, jakožto nejsilnější strana ve vládě s premiérem, je bohužel v popředí a stahuje na sebe veškerá negativa, která tahle vláda dementů udělá.
Bohužel nebezpečí je v tom, že nejnebezpečnější prvek téhle vlády, kterým je naprosto jednoznačně mafiánská STAN, která je prodlouženou rukou jedné právní kanceláře, teď mlčí, aby se neušpinila, a jen tiše instaluje svoje lidi tam, kde je potřeba. Soudnictví, státní zastupitelství, policie, zastupitelstva, zastoupení v EU, soustavně kurví právní řád a to se ČR zanedlouho opravdu tvrdě a na dlouho vymstí, pokud se nestane zázrak, protože tempo těhle změn se zrychluje.
V tom vidím hlavní průser tohohle diletantského způsobu vládnutí.
Silne pochybuju ze sociopatickej manipulator jako je fialovej magor by neco takovyho neudelal bez nejakyho postranniho umyslu… 🤷♂️
Pan domácí o něm opakovaně píše jako o hňupovi, což je sice úsměvné, ale dle mého (a zkušeností mých známých) realitě dosti vzdálené. Fyala je bezohledný vypočítavý šmejd. Docela by na něj seděla i známá definice Čecha: Cyklista, který se nahoře hrbí, dole však usilovně šlape… .
Kolovaly historky, ze jakmile dostal dejepisar funkci sefa skolnictvi, tak na Masarne teklo sano proudem, ze sel doprdele. A repete si dali, jakmile se stal capo di tutti capi v ODS a pak kazdy dva roky davali namodleni, aby se jim ten zmrd nevratil zpatky. Ale je to jen JPP…
@Chramostejl: Jj, dtto Bek. Ten si navic udelal 2017 na Masarne pomnik s tim MUNI hnusem od Nabrta za nemaly peníz za takovou pitchovinu.. Navic dal uz jeho hvezda jenom stoupala, pres senatora k ministrovi..
Navíc se Bek vyšplhal tak vysoko s nějakým diplomem z hudebních věd.. Kdo umí, ten umí, no..
No co si budem, ucitel dejepis-cestina taky neni buhvijaka kvalifikace :)
@Chramostejl: No však to jsou dávní kámoši z MUNI antiZemanovské úderky, co se vzájemně několikrát podrželi.. Oba evidentně svorně směřují do Brusele.
Rekl bych ze to tak je u vetsiny kolektivu, v nichz je nekdo s politickymi ambicemi a zaroven s takovym setem vlastnosti, ktery konvenuje s rychlym vzestupem.
ot. nevím co je lepší 🙂
https://www.facebook.com/watch/?v=269555996077038
https://www.facebook.com/100001179011453/videos/899528714856693/
je libo si pošmáknout na etkrovi? nebo snad si dát tučnýho chlazenýho tuňáčka za tučňoučký bruselský dotace? https://www.michalapetr.com/map-1828-video-nemci-rozemilaji-neprodane-a-prosle-potraviny-a-prebalene-do-noveho-obalu-je-prodavaji-ve-vychodni-eu-skandal-nejvetsiho-razeni-brusel-dotuje-vybrane-pochoutky-pro-cinany-a-krmeni/
Já myslím, že cílem bylo vyvolat lítost a útrpnost a to se povedlo. Koukněte na našeho vládce, vždyť on se tak snaží, aby nebyla ta Babišova drahota, ale ti bezohlední nenažraní řetězcové mu to kazej, politujme ho a hoďme mu příště hlas, Sice nic nedokázal a všechno do…..l, ale je to tak milý pán a tak se snažil…
Mě to přijde jednak takové nudné a po „dlouhém“ sledování jsem se dozvěděl, že u nás jsou potraviny dražší než v Německu a že vláda bude tlačit. I když za to třeba vláda nemůže, tak upozorňovat na to považuju za vysoký stupeň debility. A když to netrklo jeho tak snad mu někdo ten marketing dělá a ten ho měl zastavit. A nebo mu to „marketingové oddělení“ udělalo schválně.
Tak trochu mě to připomíná Sobotkovu účast, v době kdy byl předsedou vlády, na demonstraci za vyšší mzdy.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/cssd-pochod-praha-nizke-mzdy.A171015_192919_domaci_ane
Roboti nemají myslet ale být šťastní za péči navíc.
Jako bruseláda co chrlí „závazné směrnice kdy poláci i němci nehledě maďarů jim oznámili že nemohou určovat zákony v zemích ale podsouvají dobrovolně povinně s podlokajníky cokoliv. Ale mohou s tím souhlasit jinak „dotace.
A můžete dostat global teroristy, pardon globalisty. Třeba v čase 2:36:15
https://www.youtube.com/watch?v=LalJ97r5-oc
Latimerie podivna: Vy jste Fialův volič? Pokud ne (což předpokládám), tak je zbytečné se nad tím podivovat. Vzpomeňte si na estébákovu kampaň se smajlíky – pro mě naprosto nepochopitelné, tupé, debilní non plus ultra – ale pro jeho elektorát vysoce funkční. Rozhodně bych Fialu a jeho marketingový tým nepodezříval z neznalosti svého voliče, protože to není zas tak dávno, co se ta parta dostala k lizu. Kdyby to byli takoví idioti, tak tam dnes nejsou. Jen holt necílili na Vás (na nás) a tak jsou nám jejich signály málo srozumitelné, což je jim zcela u prdele.
Je to smutné, ale ODS jsem volil a to asi 3 nebo 4 poslední volební období. V opozici jim to holt slušelo víc. Teď je asi nějakou dobu volit nebudu.
@LP
I l.p. 2013!??? :-(
No to je hezký závazek, otázkou ovšem je, koho tedy…
@Dachsmeister
No co se týká voleb do evropského parlamentu, tak uvažuju o Okamurovi. Sice podle mě dělá politiku na kšeft a tak nějak nemůžu vystát tu jeho podporu Rusku, ale třeba bude aspoň trošku hlasovat v EP proti těm světlým zítřkům, co nás v unii čekají.
Co se týká dalších parlamentních voleb tak skutečně nevím.
Ano, padouch nebo hrdina… ODS a bábuška jsou ve výsledku to samé. A neexistuje dobrá alternativa, která by měla vliv.
Takže buď nevolit, nebo hodit hlas někomu, kdo má rozumný program, ale nemá vliv jen proto, že příští volby už třeba vyroste – a ten hlas pomůže v propagaci.
do uhnijskejch skoro nikdo házet nechodí, takže stačí i dost malý množství hlasů, takže dost pravděpodobný spojení svobodnejch s motoristama
@LP
mno, neměla SPD ve volební kampani 2021 ten superjarmark?
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/spd-taji-kdo-nabidne-vejce-za-199-kc-je-to-oblbovani-lidi-rika-zemedelec-166881
No měla. Já SPD nijak nehájím a v parlamentních volbách ji ani volit nechci. Resp. tak před 2-3 lety mě ani ve snu nenapadlo, abych o nich uvažoval v jakýchkoliv volbách.
Jen přemýšlím, že bych ji volil do toho evropského parlamentu. Nemusí být chytří, mohou se zabrušovat i vybrušovat co hrdlo ráčí, i alobalové čepičky mohou nosit, stačí když budou hlasovat proti těm světlým zítřkům. Ale třeba taky nebudou. Když ptáčka lapají . .
Kohokoli. Poslední čtvery volby do sněmovny to házím mimoparlamentním stranám s preferencemi pod 5% – a ještě nikdy jsem nelitoval. Naopak vždy cítím uspokojení, že jsem to těm megasviním nehodil a nemám na tom podíl.
1) Národní Fronta od ODS po ANO je fakt na jedno brdo, ve všech sviňárnách táhnou za jeden provaz.
2) Z nadpětiprocentních zbývá Okamura – na což stále nemám žaludek, i když za covidismu jsem byl nalomený mu to hodit ze zoufalství. Nalomený, ale skončilo to dříve, než bych byl dolomený.
3) No a nebo mimoparlamentní strany, které by netáhly s Národní Frontou dle bodu 1 a zároveň se z nich nezvedal žaludek dle bodu 2.
Za mě není co řešit, volbou nikoho z NF2.0 to člověk nemůže zlepšit, tak proč nezkusit jedinou neblivnou šanci dle bodu 3? Třeba to jednou i vyjde. A pokud ne, člověk ze sebe alespoň nemusí blít.
politiku tu vetsinou nekomentuji,ale ted tu neco pisnu
zamlada jsem volival socany v naivni vire ze budou pro socialni stat jak hlasali, pak jsem u jejich volby zustal kdyz byli u lizu, protoze urcita kontinuita zarucovala, ze sice budou krast dal,ale nechaji pokracovat projekty u kterych kradou a neco se dostavi – vzdy kdyz se vymenila pravice s levici, doslo k rozmrdani aparatu, vymenily se figurky a projekty se brzdily a nastavovaly tak at muzou krast ti novi. masakr byl kdyz udelali bartu sefem dopravy a on okamzite zastavil veskere prace na rozjetych silnicich – neco z toho nas trapi do ted, propadle povoleni atd.
nekdy po tehle parchantech se cely ten system dosral uplne a je zcela jedno kdo je u lizu, jedou jen koryta, na lidi se uz sere uplne, ted v poslednim kole se na lidi vlastne nesere, ale presunula se na ne veskera zatez aby bylo jeste co krast – v tomhle temhle parchantum pomohl vstup de EU, kdyz vsechno zlo hodi na „EU to tak chce, evropske hodnoty a boj s CO“
ale zpatky do reality poslednich cca 20 let – tady to jedu jako Mrcasik, pravidelne to hazim malejm stranam co nemaji sanci – jen tak z principu a protoze se mi libi sem tam program, jindy myslenka a nemusim pak blejt kdyz vidim realitu, ma pani to dela tek, ze pokud se k volbam uraci dorazit, vyhaze z te obalky vsechno co sedi v parlaci a pak ze zbylych listku vylosuje jeden a ma obcanskou povinnost splnenu
horsi je to v prezidentskejch volbach, tam je to vetsinou proti, tam snad ani favorita nejde vybrat, nebo se s necim ztotoznit
ale ted po tomhle cirkuse jsem rozhodnutej jebnout to japoncikovi, je to byznyspolitik a zmrd, jeho pozice zvanila bez zodpovednosti mu vyhovuje a tohle by se mohlo pri soucasnem nasrani lidi zmenit a ten kaspar by musel zacit taky neco delat, navic sem tam se mu v te bande debilu vyloupne nekdo kdo to „mysli uprimne“ a vynasi veci ze zakulisi a upozornuje na svinarny – tady patri kredit Dostalovi, co byl tusim u piratu a v covidu se postavil na spravnou stranu
kazdopadne vsicni vime jak to je s tou volbou a moznosti zmeny – jeste nejsou zakazany, takze asi tak
Ohledně prezidentských voleb – začínám mít názor, že funkci prezidenta ČR by bylo nejlepší zrušit bez náhrady.
Nebo sice ponechat, ale vítěze prezidentského klání rovnou poslat do ústavu – protože heuristika ze 100% druhých kol prezidentských voleb v ČR říká, že to stoprocentně bude šílené bolševické a eurofederalistické hovado. Je to takový test, prezidenta ČR prostě očividně nemůže vyhrát nikdo slušný ani normální.
Latimerie podivna: a proč jste je tedy volil? Marketing totiž mají pořád stejný. V opozici minimálně poslední volební období nebyli, hlasovali ve všem svorně s Babišem a když to jednou neklaplo, tak pomohli nastolit lockdowny díky svým hejtmanským kádrům. Takže ne opozice, ne tichý souhlas, ale aktivní kolaborace a tedy faktická účast na covid games a sračkách s nimi spojených (završeno schválením zpřísněné pandy, jakmile byli u lizu, což bych si myslel, že minimálně tady bude každému jasné už tak půl roku před volbami).
Nicméně abych to nerozkecával, zkuste se zamyslet, proč jste je volil a proč teď nejste v souladu s nutellovým signálem. Mě to „z venku“ přijde konzistentní (tj. mě osobně přišel jejich volební marketing stejně chucpe jako tohle a to ze stejných důvodů).
Nerad volím malé strany, co se tam nemají moc šancí dostat. Babiš, Okamura i socani jsou pro mě od parlamentu nevolitelní. Stejně tak TOP, KDU i Starostové. A v posledních volbách jsem volil spíše proti Babišovi než pro ODS.
Já jsem od ODS žádný ekonomický zázrak nečekal. I to zvýšení daní bych jim odpustil. V celku s nimi souhlasím s podporou Ukrajiny i Izraele. No a to je tak asi vše, co mě u nich přijde pozitivní.
Na druhou stranu přijali pandemický zákon, „blokovali“ weby a co se týká green dealu, tak jen pokračují v tom, co Babiš začal. A ještě začnou rozdávat dotace na domy po babičce. Místo aby ODS korigovala ty čtyři zbylé strany, tak je to spíše naopak. Takže jen malé plusy v hromadě velkých minusů.
Někdo tady měl trefný komentář, přirovnávající voliče ODS k týrané manželce, která vždy poté co ji manžel zmlátí uvěří, že už to nikdy neudělá. No a podobně volič ODS před volbama uvěří, že ODS je (aspoň trochu) pravicová strana. Po volbách ODS na své voliče sere a před volbama je opět začne přesvědčovat. Takže tak.
@fadtwi
jestli to měl být rafinovaný pokus jak odloudit voliče Andrejovi, tak hodně štěstí a příště rozdávat koblihy s Nutellou koupenou v Německu natruc zlým řetězcům!
Mel jsem moznost si precist, kdyz si CSSD na vrcholu svoji slavy nechala delat marketingovy predvolebni pruzkum. Hodne chytre hlavy dobre zaplatili a ty jim dodaly presnej manual, jak na to. Sedelo to jak prdel na hrnec (to bylo jeste v dobe, nez u toho zrani zacali moc mlaskat).
Takze vubec bych nepodcenoval ODS, ze tohle nedela. Dela. A dostane presne noty, jak se z hovna bic plete, pripadne jako bonus, jak s nim i prasknout.
Doma není co řešit, tak proč by si pan premiér nazajel za teplem do Afriky?
Pořádného premiéra si představuji jako rafana, který všem ministrům ukáže, kde je jejich místo a ti se před ním chvějí hrůzou.
Kdy jsme naposledy takového měli?
Snad za první republiky.
Dlouhá řada přizdisráčů v posledních letech je bohužel smutnou skutečností.