Extinction2 Rebellion - zpět na článek

Počet komentářů: 295

Přidat komentář
  1. to servisdok: prosim Vás, na co v těch ruských zemljankách potřebovali kabel MK 7×0,5, vždyť tam svítí loučemi, co je mobil nevědí a vůbec jsou to slintající debilové a k tomu furt vožralí, modlící se k Putinovi, žeroucí nevinné ukáčkový děti a znásilňuji nejraději zoombi uk babičky,

    1. Ten kabel se pouzival na tazny. Furt neco tahaj prece…

    2. Jungvoju, představ si, že jsme kromě jednotlivých symetrických spojů kabelem MK 2×0,5 a toho MK 7×0,5, dokonce používali i MK 11×0,5 a do výkonových kobek od Kabla výborně zakázkově vyrobený MK 17×0,35, se zdvojeným protisměrným stíněním, proloženým pro lepší připojování plochou, měděnou pleteninou asi kolem 2,5mm2.
      Rusové na ty naše cajky a káble tedy dost čuměli, co s tím jako chceme dělat – přitom veškerá dokumentace od toho, co se bude montovat, čím a jak, šla do SSSR nejmíň šest měsíců před samotnou realizací.
      Spíš si ale myslím, že tu dokumentaci nikdo ani neviděl, že se jen čekalo na výsledek ve stylu funguje-splněno, nefunguje-průser. Nepodezříval jsem je z toho, že by snad neuměli číst naše výkresy, kór když byly v dobré ruštině a když my docela dobře rozuměli i té jejich dokumentaci, pokud nějakou vůbec měli.
      To tam asi bude takový místní folklór, co se těžko chápe – s papíry se jebne někam do regálu a buduje se zhruba systémem vlaštovčího hnízda..:D Papíry se vytáhnou, až se schyluje k průseru, nebo už nastal..

      Konkrétně ten MK 7×0,5, ten se používal na tři symetrické páry s úrovní +12dBu (dva provozní páry, jeden záložní) a zbylý vodič – červená počítací žíla, byl použit (spolu se stínicím pláštěm) jako napájecí žíla pro dokonale vyfiltrované ss napětí 48V, pro sadu šesti až osmnácti dálkových linkových zesilovačů.
      Zaprvé – průřez 0,5mm2 tam byl kvůli celkové pevnosti kabelů, protože to bylo mimo podlahových kanálů vtahováno i do kruhových kanálů ve stropních, či podlahových betonových panelech. Ony ty kanály měly být, podle jejich normy GOST, vytvořeny novodurovými plastovými rourami, často zaprasené betonem – ale často nebyly, pokud se někomu v betonárce roury zrovna hodily na barák..Nebo to udělali tak „šikovně“, že dali asi 50cm té roury na začátek a 50cm na konec – a zbytek do pěti metrů skončil někde v rodinném baráku, v odpadech..Takže ty káble docela trpěly a my si na to potom vyrobili takový forichtung, aby to šlo lehčeji a kabely nebyly tak zaprasené.
      Jak ale dokázali, bez těch novodurových rour, vytvořit v betonovém panelu dva naprosto pravidelné, kruhové průchody a ještě to nějak vyarmovat železem, na to jsme nikdy nepřišli – vot těchnika..:D
      Zadruhé – důvod volby průřezu 0,5mm2 a tohoto druhu signálových kabelů byl, že všechny linky byly řešeny jako nízkoimpedanční, proháněli jsme jimi na celkovou vzdálenost až asi 500-700m, nf signál na úrovních od +12dBu až po +18dBu, ale na impedancích nejčastěji 50 ohm a výjimečně na krátké vzdálenosti až 200 ohm, podle situace s rušením, souběhů se silnoproudem i délek.
      U nás v ČSSR, se tehdy vyráběly flexibilní, vícežilové a použitelné i jako instalační, stíněné kabely a s takovými průřezy žil bohužel jen dva typy. O sovětské výrobě, jsme díky jejich „utajování“ naprosto všeho, neměli vůbec žádný přehled. Možná, že měli i něco lepšího, než byl ten náš, ale my se to prostě nedozvěděli – protože získat sovětský katalog kabelů a vodičů, mladší 5 let, to bylo asi něco, jako najít kýbl zlatek ze 17.století a v podlaze vlastní stodoly. Tedy skoro vyloučeno..
      Jeden ten náš kabel tedy byl již řečený MK, s lehce otravnou polyetylénovou izolací žil, ale s velmi slušně malou kapacitou žíla-žíla i proti stínicímu plášti, vyráběný pro stíněné vnitřní spoje měřicí/komunikační techniky už od konce 60.let.
      Druhý kabel byl tehdejší novinka Kabla Bratislava, typ CMFM. Byl vyráběný sice se 2-20 žilami průřezu 0,35 až 1,5mm2, jenže s PVC izolací a tedy vyšší kapacitou (což by při impedanci 50 ohm až zase tolik nevadilo), ale hlavně měl měděné, pocínované a velmi mizerné stínění, řídké vyloženě jako noty na velký buben, s krytím sotva 50%, což je při „punčochovém“ uspořádání stínění i docela machrovina, udělat to takhle řídké…
      Takže pro nás nic, zbylo jen to MKčko a na vnitřní nepohyblivé spoje (v přípojných rámech, v přepojovačích a do stolu) jsme používali jeho podstatně tenčí obdobu MKmin, což bylo co do uspořádání přesně totéž, ale se žílami 2x až 11x 0,15mm2.
      V kombinaci s důsledně symetrickým vedením linek, měl ten MK kabel v tamějších podmínkách až skoro zázračnou odolnost proti rušení i indukci 50Hz ze síťových rozvodů – Rusové na ty naše odstupy začínající devítkou, symetrické vstupy a výstupy tehdy docela čuměli (hlavně čuměli na ta symetrizační trafa z Elektroakustiky Bratislava), protože vrchol jejich opatření proti rušení a brumu, tam tehdy byly asymetricky, nebo kvazisymetricky vedené, dvojitě a trojitě stíněné žíly, zásadně vedené prostorově zcela odděleně od vnitřních silnoproudých rozvodů. Docela taky čuměli na to, jak do podlahového kanálu se silnoproudem vkládáme linkový MK11x0,5 a vůbec se nebojíme, že by to mohlo bručet :D
      A takhle to prý měli uspořádáno a vedeno například i v celostátních TV a R studiích, kde jedna jejich rozváděná „stíněná žíla“, byla tlustá asi jako náš MK 2×0,5. Jejich normy jsme ale nikdy neviděli, k nim se dostali jen pověření projektanti a to ještě ne všichni.
      Rusové si ale dávali velký pozor (podle místních kolegů) jednak na dvojí zemnění (na smyčky), (které jsme si my mohli při symetrice občas dovolit), všechna zařízení měli uzemněna na vnitřní, zcela samostatnou „čistou“ zem asi tak 10mm2 klacky a taky omezovali průnik rušení dovnitř objektu už po silnoproudé síti – měli úplně celé technologické celky ze strany sítě (i včetně vzduchotechniky!) vždy napájeny z oddělovacích traf, obrovitánských, třísloupkových a třífázových. Tento druh traf je znám tím, že při vhodné volbě sestavy jader a druhu plechu, jen velmi nerad přenáší vyšší kmitočty, tedy i rušení a harmonické síťového kmitočtu. To jim tam lezlo po síti hlavně po spuštění nouzových agregátů a jejich zvláštně konstruovaných měničů, sice bytelných a výkonných, ale vesměs nijak dobře odrušených.
      Kupodivu jim to i přesto celkem uspokojivě fungovalo, ale ceny některých těch opatření..no, oni tohle asi moc neřešili :D

      To rušení v síti ještě nepřímo souvisí s jednou záležitostí:
      Na většině neindustrializovaného území bývalého SSSR a také v současné RF (mimo města asi nad 100k obyvatel, která mají už standardních 220-240V), se totiž převážně používají sítě IT a to souběžně několika, přibližně 4-5 napěťových hladin, od rovných 100V až do 240V/50Hz. Z tohoto důvodu měly např. všechny sovětské (až na výjimky i barevné) televizory obrovský síťový transformátor a volič 4-5 hladin síťového napětí ještě i v době, kdy my v ČSSR jsme už dávno, zhruba 20 let, žhavili P a E 300mA elektronky přímo ze sítě a taktéž přímo ze sítě získávali i další pracovní napětí.
      Pro Rusy ale bylo mnohem jednodušší a asi i levnější, namísto vývoje složitějších obvodů s větším rozsahem napájecích napětí (u elektronek je to trochu obtížné) – vevalit do již tak dost těžkého aparátu, s bytelnou kastlí, ještě zhruba 7-9kg těžké síťové trafo, s mnoha volbami napětí na primáru. A bylo vyřešeno. :D
      O bytelnosti kastlí sovětských televizorů něco vypovídá i to, že po cca dvacetileté službě televizoru, byly ty jejich skříně, po vykuchání střev a drobné úpravě, schopny sloužit ještě dalších 20 let jako bytelná, vodou či vlhkem nerozklížitelná králíkárna.:D

      IT síť jsou, zjednodušeně řečeno jenom dva, případně u většího hospodářství tři dráty, natažené často i po mokrých dřevěných klackách ze sloupu do chalupy, zpravidla nejištěné.
      Kdo chce a potřebuje, udělá si uzemnění u chalupy sám (např. kvůli radiopřijímači či radiostanici), ale to uzemnění se běžně nerozvádí, jen dva vodiče a sovětské vidlice neměly dutinku, ani otvor pro běžný evropský zemnicí kolík.
      Výhoda je v daných podmínkách ta, že ani jeden z vodičů IT sítě, nemá žádné napětí proti zemi. Takže náhodný dotyk kteréhokoli jednoho z vodičů, nemůže tedy nikoho přizabít – jako je tomu u nás, ať už v dožívajících sítích TNC, nebo dnes už běžných TNS sítích, ale vždy s uzemněnou nulou.
      U takové sovětské IT sítě, by někdo úmyslně musel drapnout do pracek nejméně dva vodiče, aby to zdravému člověku vážněji ublížilo – což se např. u nějaké okrajové 100V či 120V sítě, stane jen dost těžko a končí to obvykle jen peprným zaklením.

      Nevýhoda delších a rozsáhlejších IT sítí je tedy zřejmá – kvůli izolaci rozvodu vůči zemi, má takový systém vyšší vnitřní impedanci i docela malou odolnost proti rušení, kdy jeden mixér či vrtačka může zlikvidovat TV/R příjem klidně v celé ulici. To ostatně bylo vidět i u těch všech sovětských Rubínů, Elektronů, Radug, Čajek i Selen – hned na síťových přívodech měly některé ty přístroje odrušovací filtry, občas docela komplikované sestavy několika druhů tlumivek a kondenzátorů.
      I starší, sovětské elektrické ruční nářadí s komutátorovými motory a s vnitřním přepínáním napětí, mívalo z tohoto důvodu vestavěny 3-4 kondenzátory, nebo rovnou zalitý odrušovací blok.

      No vidíte, kam jsme se dostali od zemljanek a káblu MK…:D
      Omlouvám se za tu délku, není to úmysl kýblit.

      1. Velikou srandou pak bylo, že stejné vidlice a zásuvky, jako IT, používal i drátový rozhlas :-) Čtyřmilimetrové kolíky s 20 mm roztečí. Blesk a kouř při záměně. Osobní zkušenost z Oděsy.

      2. Viem, že ťa tu už niekto vyzval aby si napísal nejaký ten článok. Ja by som tiež privítal ak by si niečo napísal o technike. Je to jedno o čom, niečo zo skúsenosti, niečo zo života. Tak ako ten kolega čo píše teraz o chrobákoch. Parádne spestrenie oproti sračkám o čínskom víruse či vojne na Ukrajine. Alebo ten seriál článkov o tom ako kolega dával dokopy sústruh Weiler – to som si dokonca skopíroval a vytvoril z toho jeden dokument (naformátovaný, upravené odseky, veľkosti písma…) aby som mal čo čítať keď už nebude na internete nič okrem porna a jedinej pravdy z Ministerstva pravdy.

      3. Nejakej Lapp KAbel Stutgart asi nehrozil :D

  2. Podle mě ropa vzniká abioticky. Pokud si někdo myslí že ne, tak ať zkusí objasnit výskyt hélia v zemním plynu který je „oganického původu“. Hodně štěstí. Zemní plyn je jediným zdrojem helia, který máme. Jak se dostalo tam „dolů“, když má druhou nejnižší hustotu ? Jako součást organické nebo jakékoliv jiné sloučeniny asi těžko, když se svým atomovým orbitalem žádné sloučeniny netvoří. Prostě už tam muselo být. Stejně jako vodík, ostatně celá sluneční soustava včetně planet měla z tohoto základního materiálu vzniknout, takže není divu že ho i Země obsahuje značné množství. Vodík z planety neustále uniká zpět do vesmíru, a při troše štěstí se v horních vrstvách zemské kůry za příslušných tlaků a teplot naváže na uhlíkaté sloučeniny, čímž vzniknou uhlovodíky. Pokud uniká sám o sobě, bohužel poškozuje ozónovou vrstvu mechanismem, který popsal nějaký Eiler z Caltechu. Taky Rusové tvrdí že ten unikající vodík změřili…zajímavě se o tom lze dočíst třeba zde:
    https://www.tart-aria.info/cs/vod-kov-dech-zem/

    1. minsc 21.4.2022 v 10:47

      Ne, nemuselo.
      Ani v Temelíně nemuselo „už být“, přestože tam teď je. Prostě ho tam vyrábějí stejným postupem, jako Gaia „tam dole“.

      1. no dyk, alfa záření z rozpadů, někde to po cestě chytí elektrony a je z toho helium

        1. To je OK, kolega si asi spletl Helium-3 a Helium-4 (taky jsem to nevěděl).
          https://sgp.fas.org/crs/misc/R41419.pdf
          Mluvil jsem o tom normálním héliu-4 ze zemního plynu, ale asi jsem měl zůstat jen u vodíku, koneckonců, důkazů je tam na to dost.
          Pointa je v tom, že pokud budeme tvrdit že standartní uhlovodíky jsou abiotického původu, tak s tím padá nevratně celá globálně-oteplovací teorie.
          Historie se rýmuje, takže si myslím že právě o tom se asi zhádali starej Svante
          https://cs.wikipedia.org/wiki/Svante_Arrhenius
          (ano, to je ten pradědeček Grety Thunberg !)
          a starej Mendělejev
          (přišel totiž s abiotickou teorií)
          https://cs.wikipedia.org/wiki/Dmitrij_Ivanovič_Mendělejev
          Ty dvě věci halt nejdou dohromady. Jeden byl jedním s nejlepších mozků, druhý podvodník s nobelovkama a eugenik (tady je vidět proč Mendělejev nikdy nedostal nobelovku). Jak jste si asi všimli, příznivci teorie globálního oteplování mají slabost pro eugeniku dodnes, třeba jistý Gates.

          1. minsc 22.4.2022 v 9.31

            Ne, nespletl.
            Při diskusích o původu ropy se odborníci omezují na plyn či ropu a abstrahují další látky, od zemních vosků po asfalty.

  3. To se tedy pan domácí začíná chovat uvědomněle přesně podle přání XR :D
    Nebo se pletu?
    BTW: prima článek

  4. Koukam, ze o energie uz nemusime mit strach. Nas spojenec a bratr v NATO zvysuje nakup ropy z Ruska o 40 %. Takze vseho bude dost: https://www.vesti.ru/finance/article/2698303

    1. Super zdroj.

      1. ať ti nepraskne žilka :o)

    2. Kam to povede, když Amíci tímto prokazují, že na rozdíl od ČR a EU lídrů nepřišli o zbytky rozumu. Pokud se USA nerozloží interními konflikty, nastane po akci RU/UA exodus zbývajících mozků ze zbídačené EU za lepším. Pro tyto případy měly USA imigrační politiku vždycky připravenou a kam by hlavoví rozumbradové jinam mohli odejít, když SSSR bude zapovězený?

      1. Ne hlavoví, ale hladoví.

  5. Pan domácí ve svých článcích, ve kterých se otírá o ministra Jurečku, používá rád sousloví „pasáček vepřů“. Google mi pomohl spočítat, že tento výskyt je celkem v 5ti jeho článcích. Nic proti ničemu, ať je klidně pasáčkem vepřů, třeba skutečně pase vepře. Co já vím. Nebo v jednom z posledních článků označil předsedkyni poslanecké sněmovny Markétu Pekarovou Adamovou za soudružku, což je titul pro příslušnice levicově a zvláště komunisticky smýšlející seskupení. Já si sice nemyslím, že je Pekarová komunistka, ale pokud si to pan domácí myslí, hádat se s ním určitě nebudu. Nicméně nelze přehlédnout DFensovo vyjadřování o Putinovi. Prostě Putin. Nic víc. Jednou to bylo dokonce i familiární Vladimir Vladimirovič. Prostě žádný pasáček čehokoliv nebo správný titul soudruh Putin. Ani třeba více trefný válečný zločinec Putin, terorista Putin. Putler. Ne! Prostě Putin. Divím se jenom, že nenapsal třeba pan Putin. Aspoň je dobře vidět směr tohoto webu.

    1. O tvym směru neni pochyb ani náhodou, ty svazácká píčo.

      1. Kozo, kokotem jsi z vlastního přesvědčení nebo jsi sem přišel z trollí farmy?

    2. @no remorse
      to víte, i renesančnímu (šířkou záběru) panu domácímu občas dojdou slova.

    3. S tím vysvětlením slova „soudruh“ jste poněkud ulétl. Ale současná šmrdlafónová generace už tak holt myslí, co dělat. Původem staročeské slovo „soudruh“ nemůže za to, jak ho ohnula rudá doba. Nicméně, původním významem tohoto slova bylo něco jako „druh ve společné věci“. No a vzhledem k myšlenkovým pochodům páně „no remorse“ho zcela chápu, že je mu potetovaná vykulená muslimka soudružkou.

      Mimochodem, tenhle web je už hodně tradiční a dle mého názoru (a osobní známosti s panem domácím) velmi dobře vedený. Nelíbí se Vám? Kdo Vám brání udělat lepší?

      1. Tak určitě ji chtěl DF slovem soudružka označit jako „druh ve společné věci“. :-)
        Pana domácího znám osobně také už dost dlouho a vím, že mu Rusák nesmrdí

    4. A z toho, že pan domácí nepsal žádná přízviska ani o prezidentu Trumpovi, ani Bushovi, ani Obamovi potom plyne co?

      Tyhle hra na to, čím někdo hřeší tím co neřekl nebo neudělal je zvrácená. Vím že to láká, vím že to vidíš kolem, ale fakt ne.

      Protože jinak to skončí jako v USA, kde progresivci tvrdí že „neúčast je násilí“ a máš povinně účast na demonstracích BLM, LGBT a podepisování peticí…

      1. Tak pan domácí o Obamovi psal např v článku zbraně do škol přízviska „cynický zmrd Obama“. O Bushovi a Trumpovi jsem žádný článek od něj nenašel.

        1. … a psal tak naprosto správně a po právu. No a?

          Člověk, který prohlásí „Testovali jsme klinicky vakcíny na miliardách lidí a přesto každý jeden z pěti Američanů očkování odmítá“ není, při vší úctě, ničím jiným, než nositelem páně D-F adjektiv.

          https://twitter.com/disclosetv/status/1517239870875447297

          Takže klinicky testovali??? Už to z nich leze.

          1. Včerejší dezinformace jsou dnes informace.

            1. Nastesti tomu EU udelala 16hodinovym debatovanim pritrz a od teto chvile jen EUvlada a EUstrana bude urcovat a potlacovat, co je dezinformace.

    5. Ty čuráku, je to státník, jako každý jiný. Osobně používám zkratku VVP, protože téměř každý ví, o koho se jedná v souvislosti s RF.
      Putlery, putingrady a podobný píčoviny, jste si vymysleli vy, sračkometama zmasírování svazáci.
      Už vám jen oblíct tmavomodrý košile, co měli v padesátkách členové ČSM (k vidění třeba ve Zdivočelé zemi) a bude to komplet. Větší bonzácký kurvy, než byli ti smradi z ČSM, to jste spolehlivě. Ti dostali čas od času po tlamách, když něco ve své aktivitě přepískli, ale u vás to už nejde. Máte sociálky a nabonzujete po vzoru Pavky Morozova i vlastní rodiče, že nesouhlasí s 1,5M cizojazyčných vychcánků, kteří nám tuhle službu oplatí leda tak pomluvami, až dojdou UA zbraně, ČR dojdou love na ruský, ale podle foršriftu germanizovaný plyn a protože nebude teplá voda a benzín bude za kilo litr, tak budou muset šupajdit zpátky.
      Jedna věc mi není vůbec jasná a rád bych někoho poprosil o vysvětlení:
      Mnozí z nich zahejbali kramle i z oblastí, kam armáda RF buď ani nevkročila, nebo tudy pouze projížděla, případně prováděla namátkové kontroly, protože všichni víme, po kom Rusové šli především.
      Jim je úplně u prdele, co bude s jejich byty, s majetkem, s odpracovanými léty na důchody, po ruském vzoru měla spousta Ukrajinců dače. Naprosto všechno tam nechali – teď si to prosím převekslujte na sebe, že byste do kufříku či batohu pobrali jen to nejdůležitější (a nejcennější), do kapes pasy a on už se o nás někdo postará..
      Neumím si představit, že až se to tady začne fest srát, tak bych měl podobným způsobem vypadnout třeba do Maďarska. To se v této době zdá být asi nejrozumnější a postupuje striktně podle MZ práva, protože logicky si nechce nadělat mezi bruselskými hulibrky ještě víc nepřátel, než už má teď.
      Přijedu vlakem do Maďarska, neumím místní řečí ani žblechtnout a prvního fízla, který bude umět anglicky, požádám o politický azyl, protože určité skupiny lidí jsou v ČR pronásledovány, ostrakizovány a případě sociálně likvidovány.
      Co se v tom Maďarsku bude dít dál – narozdíl od téhle zpropadené díry?

      1. Čuráku Servisdoku, právě proto že je to státník jako každý jiný. Copak Jurečka, Adamová, Obama nejsou státníci?

        1. no remorse 23.4.2022 v 9:55

          Ne. Jurečka a Pekarová-Adamová státníci nejsou.
          Proč?
          Protože slovem „státník“ se označuje politik na pozici autority řídící stát a/nebo zastupující jej na mezinárodním fóru, obvykle je to prezident a předseda vlády. Pojem státník se také používá pro pozitivní hodnocení vrcholných politiků na úrovni ministra.
          Vy čuráku. (Pardon my French, ale vypadá to, že se tak doma oslovujete.)

          1. Ygorku, čuráku! (Můžeš si povšimnout, oslovením čuráku jsem si nezačal). Je mi jasné, že pro tebe je státník pouze Putin, když druhého a třetího nejvyššího ústavního činitele ČR za státníka nepovažuješ.

            1. no remorse 23.4.2022 v 11:08

              Slovník spisovného jazyka českého:státník, -a m. (6. mn. -cích) kdo se významně podílí na řízení státních záležitostí, zprav. ve vůdčím postavení.

              Nejvyšší ústavní činitelé České republiky
              – prezident republiky;
              – předseda Senátu Parlamentu ČR;
              – předseda Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR;
              – předseda vlády ČR;
              – předseda Ústavního soudu ČR;

              Z definice je zřejmé, že aktuálního druhého a třetího nejvyššího ústavního činitele ČR za státníka považovat nelze, naproti tomu činitelé nižšího pořadí, třeba ministři, státníky byli.
              Umístění politika v žebříčku činitelů s jejich schopností státnického myšlení a konání nemá souvislost, kterou tam leckterý čurák, pardon my French, doufá nalézt.

            2. Až se budou (zrovna tihle dva kašpaři) chovat jako státníci, nebude problém je za státníky považovat. Ale když se chovají jako lobotomici na dálkové ovládání, je to holt těžký v nich státníky vidět.

              Naproti tomu Putinovo chování všechny znaky chování státníka prostě naplňuje. Nezávisle na tom, jestli se mi toto chování líbí, nebo nelíbí (což tedy moc nelíbí, ale to je jedno). Prostě objektivně splňuje a označení zasluhuje.

              1. Já s vámi nebudu hrát tuhle hru na odbíhání od tématu, jestli je někdo předseda poslanecké sněmovny ČR, nebo je místopředseda vlády ČR, jsou to státníci ať se nám to líbí nebo ne. A aby bylo jasno, nehájím tady Jurečku a Pekarovou-Adamovou, ani vyslovenými tituly nejsem nijak pohoršem. Pouze jsem se zamyslel nad tím, proč Putin od D-F nedostal žádný hanlivý titul? Možnosti jsou takové, že jej jako autoritu uznává, nebo se za peníze dá udělat cokoliv a taky v neposlední řadě mu třeba může hrozit otrávení se novičokem nebo 15 let v ve vězení někde za Uralem.

                1. Pro vás to bude zřejmě nepochopitelné, ale já za tím, proč D-F netituluje Putina hanlivě vidím elementární slušnost. Podobný příklad – já také nemám moc rád pana prezidenta Havla, kvůli jeho názorům na bombardování Srbska. Přestože jak mi zde v diskusi bylo nedávno vysvětleno, termín humanitární bombardování nikdy pan prezident Havel nepoužil, myslím si, že přídomek „humanitární bombarďák“ k němu patří, protože útok na Srbsko v roce 1999 podporoval, prý z „humanitárních“ důvodů. Přesto si pana prezidenta Havla velmi vážím, proto ho jako „humanitárního bombarďáka“ označuji jenom tam, kde je to relevantní.

                2. Hovno. Státník je ten, kdo něčeho dosáhl, tím víc, čím víc zvládl uplést z hovna bič.

                  Zlodějský svině, co dostaly trafiku a zkurví i to, na co se jenom podívají, nemusí na to ani šahat, jsou zralý tak na oprátku, ne na titulování, ty vole pitomej.

        2. Jurecka… Jurecka… pockej, neni to ta slibotechna, co na MZ vzdycky do televize slibil, ze ‚zaridi‘, ‚se na to podiva‘ a vzdy se hovno stalo? Taxe ma chovat nami voleny a placeny statnik?

          1. Hlavně je to politik, který nemá vůbec žádný mandát a přesto je díky volebnímu podvodu ve funkci ministra. (jinak se totiž změna volebního zákona na míru sorosovým slepencům nazvat nedá) Nebýt toho, skončil by jako ČSSD

    6. Správně, já myslím, že byste ho měl nahlásit. Přeci tady nejste jen od toho, abyste dělal statistiku, kolikrát který slovo kdo napíše.

Napsat komentář

D-FENS © 2017