Došla šťáva - zpět na článek

Počet komentářů: 228

    1. Takže pokud se vytvoří souvislá kolona aut, cyklista může podjíždět vpravo od kolony. Pokud jede proud motorových vozidel rychleji než cyklista či kolona cyklistů, musí dávat všichni levý blinkr a nyní NAVÍC TAKÉ VYBOČIT VLEVO O 1,5 METRU. Jestliže proud motorových vozidel zpomalí a cyklista je rychlejší, znamení dávat nemusím, ovšem v momentě, kdy se auta rozjedou či opět zrychlí, nutno sledovat poměr rychlostí kolony s rychlostí cyklistů a dle toho zapínat levý blinkr a vyjíždět vlevo, abych ten 1,5 m dodržel.

      Volte si tam pakáž a pak se všichni divte…

      :OD

      1. Jenom jedna komunistka a pět Anofertistů hlasovalo proti. Celá „demokratická“ opozice byla pro.

      2. ano. další správnou a logickou otázkou je, zda odstup 1,5m platí pouze pro předjíždění, nebo i pro souběžnou jízdu, a jestli tedy není při pozitivistickém výkladu nutno tam, kde je značen cyklopruh, mít šířku pruhu pro vozidla minimálně 4 metry (jako součet maximální šířky vozidla a povinného odstupu), a jestli tedy tím není zastaveno kreslení cyklopruhů.

        jiná věc je, že příčetný člověk jakýsi rozumný odstup od cyklistů a vůbec všeho co je předjížděno udržuje a zákon na to nepotřebuje, zrovna tak, jako nepotřebuje žádný zákon na to, že při míjení skotačících dětí, jezdců na koních nebo báby s nůší zpomalí a jede po opačné straně vozovky, pruh nepruh, protisměr neprotisměr. těch pár (desítek?) procent idiotů za volantem to posralo všem ostatním.

        1. „… pár (desítek?) procent idiotů za volantem…“
          – – –
          Ti by vůbec neměli mít řidičák. Bohužel, v této době již neexistuje účinný filtr, který by zamezil mu, aby taková pakáž jezdila. Značná část z takových končí na přejezdech, ve stromech a v případě tzv. „motorkářů“ pak pod svodidly apod.

          1. jistě. nějaká část populace nemá předpoklady se účastnit veřejného prostoru na pozemních komunikacích a představují riziko. jedni jsou nešikové, a ti za to nemůžou a nemějme jim to za zlé (zelenáč za volantem nebo bába na kole na cestě do kostela – ti to o sobě většinou ví a snaží se a nic zlého tím nemyslí a v většinou znamenají jen mírné zdržení), ale jiná kapitola jsou kreténi. nemá to nic společného s inteligencí nebo řidičskými dovednostmi (naopak, řídit většinou umějí nebo si to aspoň o sobě myslí), jsou to prostě psychopati. a je úplně jedno, kolik kol zrovna sedlají a zda mají motor.

            ovšem recept jak je eliminovat nemám. utáhnutí šroubů všem nepovažuji za šťastnou cestu.

            1. veřejného provozu. grrrr!

            2. „…recept jak je eliminovat …“
              – – –
              Mj. obnovením autoškol, které byly zrušeny a místo nichž vznikly náhražky ve formě podnikatelství, provozujících jakýsi pseudovýcvik a zajišťující služby spojené s organizací zkoušek.

              1. nerad bych Vám bořil Váš krásný svět etatistických iluzí, ale značné procento nehod, a ausgerechnet těch s nejtěžšími následky způsobují řidiči, co žádný platný řidičský průkaz nemají, buď jej nikdy nevlastnili, nebo o něj dávno přišli a tu a tam si jdou sednout na „mařenku“. od těch by státní autoškoly odpomohly prosímpěkně jak? (jakož i jiné utahování šroubů)

                1. vtipná historka je pak případ jednoho rolbaře z Tatranské Lomnice, co někdy v sedmdesátých letech vezl československou výpravu horolezců upravenou vétřieskou někam do hindykůše(?), a až cestou zpátky při kontrole na hranicích někde u čierné nad tisou vyšlo najevo, že nemá a nikdy neměl řidičák.

                2. Lukas B.:
                  Napsal jsem „Mj.“, takže samozřejmě vím, že jsou i ti další týpci, co papíry nepotřebují, bo to na ně přece nejezdí.
                  Na ty je zase jiný recept, kvůli kterému zde již jednou byl veliký kravál…

                3. Jo, a tráva byla zelenější, v obchodech bylo k dostání všechno, na co člověk pomyslel a v autoškolách se třeba vůbec neuplácelo. Mimochodem, mrtvých na silnicích je teď přibližně polovina oproti roku 1980.

                  1. cyklista:
                    „…tráva byla zelenější…“
                    – – –
                    To víš, určitě se víc vjíždělo na přejezd do vlaku, v letním období co tejden zdechli aspoň dva debilové pod svodidlem atd. Jo a pod fetem lítal každej pátej, že jo…?

                    :OD

                    1. Pod fetem asi né ale pod vlivem téch řidičů bévalo za komančů dosť.
                      V údržbě sem mňél nekolik kolegů alkoholiků keří mňeli na sebe auto. Jeden býl třeba schopné v hospodě stáhnót za večír 24 velkéch a druhé deň ráno už řídíl. Ten musél mňet zbytkáč jako prase.
                      A nebo dyš ho bolelo v krku tak si ráno kloktál Alpó a pak řídíl. Samo že to nevyflusl.

                    2. vltava:
                      Ožralých debilů za volantem přibylo, dřív šli z putyky po svých, teď už je to pod jejich úroveň (trpká lokální zkušenost).

                  2. A kondomy byly pevnější, tolik se neohýbaly.

                  3. V době, kdy jsem dělal řidičák já – kdybych se, jako mimořádné nemehlo tehdy pokusil kohokoli z autoškoly uplatit, doživotně a bez politického převratu už bych se k papírům nedostal. Tolik k tomu uplácení v autoškole. Jinde a v jiných oborech bez problému, skoro cokoliv.
                    Tehdy totiž platilo, že když nemehlo s papíry někde způsobilo fakt průser, tak se šlo zpětně až do archivovaných papírů z autoškoly. Archivace jmen lidí, co byli „podepsaní“ pod vším, co souviselo s řidičákem, byla tím strašákem. Kdykoliv a skoro cokoliv bylo dohledatelné.
                    I to byl jeden z důvodů, proč měl předchozí režim tolik baráků jako archivů a dvě speciální školy pro knihovníky-archiváře.
                    Kdo z přítomných se někdy pokusil, za toho předchozího bolševika, uplatit fízla na silnici? S jakým výsledkem?

                    1. servisdok:
                      Případy korupce za starýho režimu byly (kolotočářský póvl apod.), ale to bylo opravdu minimum.
                      A taky se trestalo za zaviněné nehody, dost tvrdě…

                    2. No ty vole, sorry za tykání, ale máš fakt dost. Vždyť celý ten systém byl založený na korupci, známostech, strýčcích. Fakt nevíš o nikom, komu švestky vyžehlily ze známosti průser? Fakt jsi nikdy nepotkal za socíku úplatného policajta? Ty jsi z Marsu?

                    3. Než jsem stačil odpovědět, napsal corona. Ale platí vám oběma. Skleróza je sviňa.

                    4. jo, když jsem byl dítě školou povinné, měli jsme v sousedství nějakého takového. obyvatelstvo celé čtvrti k němu nosilo všechno možné, myslím že bral stovku a flašku za vrácení řidičáku.

                    5. Ne, nikdy jsem se nepokoušel fízla uplatit a ani mi ti tehdejší „zelený švestky“ nikdy žádný průser za prachy nežehlily. K tomu, abych se o to nepokoušel, docela stačily pokusy ostatních, jak dopadli.
                      Něco jinýho jsou blbečkama navymýšlený ságy, aby se to četlo, co to byla za hrůza – a něco jiného byla tehdejší realita.
                      Znovu opakuju, že se dalo uplatit úplně kdeco včetně doktorů, ale autoškola, fízl ani hovno. Umíš pochopit, že jim to fakt nestálo za ten průser – o moc víc, než dneska?

                    6. no, jestli byli úplatní o řád méně než dneska, tak to bylo furt zatraceně dost. procento trestaných za majetkovou trestnou činnost je mezi „příslušníky“ mnohem vyšší než je průměr v populaci a naplňuje lidové rčení o kozlech a zahradnících.

                    7. Nevím – já jsem teda platil pokut poměrně dost, protože jsem prostě hodně jezdil a hodně spěchal. Ale RTV opraváři zřejmě nepatřili do stejné kasty, jako třeba automechanici, zaměstnanci Mototechny či předsedové SBD.
                      Bydlel tu jeden takový pupkatý, kolem 40 roků, co i z práce jezdil autobusem domů v uniformě s bílou čepicí. Říkalo se, že je to snad náčelník autoparku dopraváků a že umí ledacos zařídit. No možná jo, ale asi jen pro nějakou vyšší kastu. Malé město je malé město a asi to byla pravda s tím, že uměl ledasco zařídit, protože i k nám do práce si s trinitronem od Sony posílal spojku od sousedů, nikdy nepřišel nic řešit osobně.

                    8. ne, opravdu nejsem z řeznicko-vexláckého milijé.

                    9. Jak kde, jak kdo. Dodnes si pamatuju, jak rodinný příslušník, učitel autoškoly čuměl, když prvně v životě viděl Vietnamce dělat jízdy. Mimochodem jeho švagrová za minulého režimu pomáhala právě Vietnamcům k (dnes by se to nazvalo) integraci do společnosti. Nedělám si iluze. Akorát se za služby neplatilo penězi, ale autorádii, digitálkami atp.

                    10. jedna známá byla v devadesátkách obchodní cestující se sušenkama, a překročení jízdy v obci vyřešila vzorkovou dárkovou krabicí tatranek (asi 50 ks, určeno původně jako všimné a vzorek zdarma pro vesnickou sámošku).

                    11. Korupci na silnicích pamatuji naprosto běžně ale v opačném gardu typicky zhruba takto:

                      „Pane řidiči, bude to za 3 stovky a s dírkou v „kupónu“ /pro mladší obdoba dnešních bodů/ anebo za 2sta bez bločků i té dírky?“

                      anebo:
                      „Vaše vozidlo má sjeté pneu/hlučný výfuk/mastný motor atd./ a buď na místě zaplatíte blokovou pokutu XY Kč, odevzdáte nám OTP, dostanete papír na dojetí anebo to urychleně opravíte a zaplatíte pouze XZmínus Z “
                      … a bločky samozřejmě esenbáku zůstaly opět v kapse …¨

                      Neříkejte, že jste tuhle šikanu a druh vynucené korupce nikdo nikdy nezažili!
                      I když samozřejmě, tráva byla zelenější a holky krásnější :-)

                    12. Nevím, jestli byla zelenější, ale bylo jí podstatně víc, nebyla plná hoven od čoklů, nebo zabetonovaná a zaasfaltovaná, jako dnes.
                      A holky nesmrděly vším možným, jak ruské kurvy kufr, nebyly zmalovaný jako plakáty, ale jen lehce voněly modrým mýdlem Nivea a šampónem. Byl zážitek, takovou holku svlíct a nejen tu vůni si užívat. Taky dělaly drahoty, ale jen aby se neřeklo, jen do určitýho momentu a pak to lítalo.
                      Dneska potřebuješ advokáty a oboustranný informovaný souhlas, aby tě vychcaná zlatokopka, co tak byla už vychovávaná, nezažalovala za znásilnění.
                      „Naše“ holky byly slušně vychovaný a věděly, co se sluší a patří :D

                    13. servisdok: ctihodný kmete, jak se stalo, že vaše „slušně vychované holky“ ze svých dcer vychovaly „vychcané zlatokopky“?

                    14. Přiznám se, že to netuším. Možná nedostatek času na jejich výchovu a naopak přebytek negativních vzorů na internetu? Které ani ne moc podprahově hlásily, že slušná holka to dnes dotáhne akorát tak k plotně a do kanclu, namísto milionářských jachet?

                    15. Snad proto si dnes užíváme s dámami ve středním věku, jelikož mají návyky zmiňovaných „slušně vychovaných“ holek z jejich i našeho mládí? Od rozvodu jsme měl v pelechu asi dvacet bab a scénář byl vždy ten, že „přece si nebudem furt posílat fotky nebo si jen volat, prostě přijeď na kafe …. „. VŠECHNY přijely, všechny zůstaly do rána, mnohé pobyly celý víkend a třeba i řadu týdnů, měl jsem i několik slušných holek paralelně, roky a roky …. A nebyli jsme zlatokopové. Jen jsme se měli všichni rádi a nějak moc se to neřešilo. Staré zlaté časy existují teď …. Nemusím ani dodávat, že z mejch bab se nemaluje a nevoní ani nesmrdí ani jedna. A informovaný souhlas asi netřeba, protože jsem byl v podstatě vždy znásilněn já, mi to ovšem zas tak nevadí.

              2. corona: obnovením autoškol
                Podle mňe přísňéší autoškole nehelfnó. Třeba v Arizoně sem udělál řidičák za 2 hodiny a stálo to 2 stovky (na naše).
                https://dfens-cz.com/ridicak-za-dve-stovky/
                Přitem Arizončaní jezdijó docela dobře.

                1. vltava:
                  Nezapomeň na zcela rozdílné podmínky. V USA je hafo místa, široký silnice a za překročení rychlosti třeba i arrested.

                  1. No možná hafo místa ale taky hafo aut. Dálnica I-10 je v downtownu Phoenixu místama 7 pruh v jedným směru, a sténě bévá plná, snaď kromě půlnoce. Dyť tam má řidičák každé, už vod 16 roků. Benzín je za půlku co u nás.
                    A legální limit alkoholu je 0.8 promile

                    1. vltava:
                      Jasně, že i hafo aut, to nepopírám.
                      Ale plácaj se tam někde kvanta cyklistů po úzkých okreskách, jezděj tam po traktory po čtyřmetrovkách a proti nim kvanta aut do práce na šestou hodinu?
                      Jak vypadá ulice v městečku v USA a jak v Čechách, je stejně široká?
                      Nemaj tam náhodou jinejk systém předností v jízdě, viz stopky ze všech směrů…?

                      A mimochodem – já osobně bych neměl nic proti řidičákům klidně od 16 let, protože sám jsem jezdil vždy tak, abych neudělal haldu.
                      Tady u nás naopak se jde úplně jinou cestou – co to je za kravinu, že těžký motocykl od 24 let…?
                      Jenže v ČR už bohužel asi není cesty zpět…

                    2. Tak pro zajímavosť jak cyklisty tak ty traktory tam majó taky.
                      Chuťovka je pohřební průvod, do kerýho američan jede samo že autem, a tá funus-kolona má přednosť. Može to byt klidně 30 aut a víc.
                      Ale spátky k té autoškole, podle mýho se z ní u nás dělá zbytečná věda.
                      Autoškola dá sténě enom nejaké základ, řídit se každé naučí až potom v praxi. Nekeří nigdá.

                    3. vltava:
                      Jasně, že tam je kolo i traktor. Ale provoz na komunikacích je jiný. Proto nelze vůbec srovnávat s našimi poměry – máš tam snad někde debilitu jako cyklopruhy, nasraný někam do vysoce frekventovaných komunikací a označený nesmyslnýma malůvkama na vozovce?
                      Asi těžko.

                      A ano, autoškola je jen základ – pokud skrz ní ale proleze tvor, který by řídit neměl, je to chyba. Ta se později projeví…

                    4. Autoskola v CSSR mala limitovany najazd na 60km pocas celeho kurzu. Nez sa syn rozhodol ze je dostatocne zrucny na skusku, najazdil so mnou po juznom Ontariu cca 5000km. To mi pripada ako dost velky nepomer.

                    5. provoz na komunikacích je jiný
                      Jiné je přístup k autom, só braný za samozřejmost, a doprava je upravená tak aby auta pokud možno plynule jely, viz např. možnost odbočování vpravo na červenó.
                      U nás je auto za luxus a dělá se všecko pro to abys nekam dojél s co névěčíma problémama a dyš už přesto dojedeš abys aspoň nezaparkovál.
                      máš tam snad někde debilitu jako cyklopruhy
                      Ano.
                      https://www.phoenix.gov/streetssite/Pages/Bike-Map.aspx
                      Zákonem vyžadované vodstup vod cyklisty je tam 3 stopy.

                    6. Zase tie „all-way stop“ križovatky, kde človek musí stáť, aj keď nikde nič nejde, plynulosti moc nepomáhajú. Ale to je asi riešené ako-kde. Ja som bol v Kanade a USA jediný raz, ako 17-ročný; keďže som tam vodičák nemal, z týchto vecí si veľa nepamätám.

        2. Jen další plevel do zákonů. Stejně je to nevymahatelné a mnohdy ani nerealizovatelné – viz okreska a jízda čímkoli /např. autobus, návěsy ke traktorům/ co má celkovou šířku + 2,4 metru.
          Snad to Senát shodí a i když ne, tak holt další legislativní zmetek, kterých jsou tisíce.

          1. Mám osobní automobil 210cm široký (amerika-veterán). Letos při úplně první projížďce na okreskách jsem zjistil, že díky lockdownu se na ty okresky vypravilo tolik cyklistů, že se fakt normálně nedalo projet. Tak hold sériová dvoutrubková houkačka troubila o sto šest. A třeba se poserte, jezdit vedle sebe nemáte, tak co!

            1. ano, tenhle hovadský přístup je přesně ten důvod, proč je poptávka po hovadských zákonech. cítíte se duševně způsobilý účastnit se veřejného provozu?

              1. jojo, mám ameriku-veterán, která je široká jako kráva a ostatním zbytečně překáží, takže budu troubit jako piča na lidi, kteří jsou „příliš“ širocí a překáží. Jeden egoistickej vocas se potkal s dalšíma egoistickejma vocasama. Super příběh!

                Ale trubka je dobrá, spíš je vopruz, když si tak frčíte na kole 20 cm od kraje, a borec v protisměru řeže dodávkou zatáčku a vy musíte do pangejtu, je-li vám život milý.

              2. A jak mám kolem cyklistů, co jedou 3 vedle sebe a povídají si projet? Když ani neví, že se k nim blížím. Nějaký návod by jste mohl sepsat.

                1. Já se s dovolením také přimlouvám za návrh řešení situace, kdy kolomani jedou ve dvoj nebo trojstupu a připravovaná legislativní změna defacto znemožní jejich legální předjetí, bo nemožnost dodržet povinný 1,5 odstup. Díky.

                  1. easy, chovej se k cyklistům jako k autu s poruchou či pomalu jedoucí motorce.

                    Pokud předjíždíš kolaře na těsno, tak jsi jednou nohou v krimu a buď rád, že ti novela „radí“ přestat tak činit. Až nějakej kolař přejede klacek a ty přejedeš ho, budeš mít zcela zbytečnej problém, s novelou či bez.

                    Pokud jedou 2 kolaři či víc vedle sebe, zkus tutnout co nejvíce krátce a oni většinou nejsou piče a uhnou. A pokud ne, tak se na ně vyser, zesil si dechovku ať jsi v klidu, a počkej až bude možno předjet. Stejně jako když jedeš za hovnocucem. Jakákoli jiná alternativa je potenciální průser pro tebe.

                    1. To je skvělá rada! Já to tak dělám taky ať v autě nebo i na motorce.

                    2. alfonz: V pudu sebezáchovy objíždím všechno (cyklouny, chodce kráčející po krajnici, děcka blbnoucí na chodníku) širokým obloukem – to jen k tomu hazardu s předjížděním na těsno. Točí mě ale, že parlament zase přišel s další vnucenou ohleduplnosti vůči ach tak křehounké a zranitelné menšině, která ale sama kolikrát nedbá na to, aby se jí při silničním provozu nic nestalo (třeba už jen tím, že spousta z nich ani netuší, jak se na té silnici má chovat). Asi vím, jak jste to myslel (tzn. že špunt na cestě je prostě špunt a ve finále je vlastně jedno, kdo ho tvoří), ale přece jen bych mezi mezi auto s poruchou, chopper, a hovnocuc na jedné straně (víc jim to prostě nepojede, ani kdyby se posrali) a cyklouny jedoucí ve vícestupu (ignorace a zlovůle, popř. pocit „my můžem a vy za náma s tím nic neuděláte“) nedával rovnítko. Baba s chodítkem na úzkým chodníku, která se nedá obejít, je taky něco jiného než partička sobců v družném rozhovoru, co vůbec netuší, že by lidi chtěli pokračovat v chůzi, tamtéž. Jasně, že můžu říct „s dovolením, prosím“ (ekvivalent krátkého upozorňujícího „tůtnutí“), ale proč, kurva? Neměli by sami mít tolik ohleduplnosti a neblokovat ten chodník? Samozřejmě, že do nich nevrazím a nebudu riskovat jejich újmu, za kterou mě pak budou nahánět po soudech, ale furt si myslím, že kdo vyžaduje, třeba i prostřednictvím nátlakových organizací typu Automat a dále zvolených zástupců ohledy od svého okolí, měl by je v prvé řadě brát on sám na ostatní. A já teda ježdění po silnici ve vícestupu za ohleduplné nepovažuju.

                2. Já to dělám tak, že použiju nejprve krátké dvojí pípnutí klaksonem. Pokud je mi ukázáno, že jsem jednička, pak pak troubím tak dlouho, dokud nemám pumpičkáře za sebou. Pumpička na plnou hubu toho, jak mají být všichni ohleduplní vůči ní, ale sama není ohleduplná vůči nikomu.

              3. Lukas B.: napadlo Vás třeba, že troubil zcela oprávněně, například protože soudruzi cyklouši jezdili vedle sebe? Bohužel bydlím v oblasti s jejich nadprůměrným výskytem a je to naprostá klasika – zmrdi jsou schopní jezdit vedle sebe v nepřehledných zatáčkách, vjíždět na silnici z polňačky bez rozhlédnutí apod. Troubím tedy docela často taky a nevidím na svém chování nic hovadského. Naopak, třeba se aspoň některým z těch cyklohovad rozsvítí (často ale vídám prostředníčky a slýchám nepěkná slova, dále potvrzující, co za zvěř to je – chovají se jak zmrdi a ještě se jim nelíbí, že je na to někdo upozorní).

                Mimochodem, sám na kole jezdím, ovšem zcela minimálně na silnici. Když už po ní jedu, vždycky přemýšlím, co ty zmrdy u nás nutí k tomu jezdit vedle sebe, protože to by mě ani nenapadlo. Loni touto dobou jsem docela slušně brzdil, protože za nepřehlednou zatáčkou si hověla skupinka těchto výmazů, čekající, až jakýsi člen skupiny dotlačí rychlostí chromého šneka na kopec (asi) svou drahou, hnusně tlustou bachyni. Jezdí tam běžně autobusy i náklaďáky, takže by si jeden myslel, že normální člověk se drží při kraji co kdyby. Tahle sorta nemá problém zabrat půl silnice, však proč ne, ostatní se jim musí přizpůsobit, navíc tam prakticky stáli, pohyb byl skutečně doslova šnečí. Troubení se jim taky nelíbilo.

                Ono se časem to kyvadlo zase zhoupne a možná se toho ještě dožijeme. O moc horší než co teď soudruzi schválili s tím odstupem to být nemůže. Argumenty, že je normální někoho předjíždět s takovým odstupem jsou úsměvné, na spoustě míst tak velkým odstupem auto předjet vůbec nejde, proč je tedy potřeba držet takový odstup od cyklisty? Aby se cítil v bezpečí? Mě přijde dobře, že se v bezpečí necítí, třeba ho to bude motivovat jezdit jinde a nezavazet.

                1. jen technická — cyklisti jedoucí vedle sebe porušují zákon. Pokud nemáte jistý slušivý odznáček či modrou lampu na střeše, nejste oprávněn ostatní účastníky školit či jinak opravovat v jejich jednání, jinak sám jednáte v rozporu se zákonem. A sem bude patřit i vytrubování, které má jasně definované podmínky užití. Pokud jedou borci jak idioti a vy tůtnete, ať vám uhnou, je to OK. Pokud budete troubit jako vocas, „aby se třeba některým z cyklohovad rozsvítilo“, porušujete zákon taktéž. Tj. řešit porušování zákona porušováním zákonu a stěžovat si, že druzí porušujou zákon — je takové problematické.

                  Proč 1.5 metru. Já normoš cyklisty předjíždím minimální rychlostí či s nezměněnou rychlostí ale maximální boční vzdáleností, třeba celej pruh. Protože cyklista (či motorka) je jednostopej stroj, a blbá díra či nějakej bordel ho může poslat k zemi a já ho nechci přejet. A velkej rozdíl v rychlosti může cyklistu větrem dost rozhodit a kolega automobil za mnou, kterej ho předjíždí těsně už ho trefí. A situace je pro cyklistu o to horší, když je to cyklista naiva/začátečník a jezdí velmi těsně u kraje, kdy ho projíždějící bezohlednej řidič pošle do sraček krajnice. Nevím o ničem, co by cyklistu stavělo do jiného světla než motocyklistu, a jízda 50-75cm od krajnice při našem stavu silnic je docela rozumný nápad jak zabránit pádu pod kola aut.

                  Hlavní problém je v tom, že každej vidí sám sebe jako toho správného a ty druhé jako kokoty, kteří porušují zákon (jakkoli on sám sobě udělil výjimku) a „překážejí mu“. Na dálnici či na frekventované jedničce bych se přikláněl k vašemu výkladu, ale jinde nevidím (zákonný) důvod, proč by řidič měl mít přednost a proč by nesměl za cyklistou přibrzdit jako kdyby to byla pomalu jedoucí babeta.

                  1. alfonz19: troubení na cyklisty, kteří porušují zákon být porušením zákona může jen těžko, ale třeba bude skutečně ještě hůř a budou pomahači a chrániči hodnotit, zda moje troubení na zmrda náhodou nebylo přílišné. To bude jistě veselé, neb dle drtivé většiny těchto zmrdů je přílišné jakékoliv troubení. Co na ně má totiž kdo troubit, oni si zrovna povídají a že je to v zatáčce a jsou vedle sebe, do toho nejspíš nikomu nic není.

                    Jsem rád, že píšete, že nevíte o ničem, co by cyklistu stavělo do jiného světla než motocyklistu, ukazuje to zaprvé jak jste mimo a za druhé správnost mého jednání, což jste předpokládám nechtěl. Možná před Vámi padají motorkáři na zem každou chvíli, možná dokonce každou chvíli jedou dva vedle sebe 20 km/h v zatáčce, no u nás se to neděje. Jestli Vám přijde cykloušovo porušování zákona tím, že nejede při kraji, ale kdesi kus od něj jako „rozumný nápad“, tak se holt neshodneme.

                    Vidět kokoty, kteří porušují zákon jako kokoty, kteří porušují zákon vidím jako poměrně logické a netuším, o jaké výjimce zde plácáte.

                    1. Ono je to vždy ťažko s niekým rozumne diskutovať ak sa mieni držať fixne litery zákona. Ak by som 100% dodržiaval všetky predpisy cestnej premávky tak by som sa asi zbláznil – šak to by so pomaly nikam ani nedošiel.
                      Inak ta chujovina s 1,5m od cyklistu je presne tak isto na hlavu postavená záležitosť ako absolútna prednosť chodcov na prechodoch pre chodcov. Jak sú chodci zmagorení propagandou v rádiu či na nete tak chodia cez tie prechody jak ovce.

                    2. fatdwi 14.4.2021

                      Léta jezdím na bicyklu sám a po cca 250 tisících km jsem získal zkušenost, že vadím hlavně řidičům, kteří jedou jako, řečeno vašimi slovy, kokoti. Pokud jdu pěšky, je to stejné.
                      Příklad z praxe: Dnes jsem šel z Nové Vsi do Svatého Mikuláše, vlevo a za bílou nepřerušovanou čárou, krajnice v úseku je velmi úzká a byla pro chůzi nepříjemně měkká. Největší odstup volili řidiči kamionů, i celý pruh – má to smysl, kamion s odstupem pod půl pruhu člověka jdoucího po krajnici spolehlivě zastaví. Jediný řidič nezměnil směr jízdy ani o píď, řídil Wraglera,tedy automobil šířkou osobní, v protisměru nejel nikdo.

                    3. ygorek: 250k km na kole? Slušný. Za kolik je to let? Ani autem to většina lidí nedá za méně než cca 15.

                      Kokot holt zůstane kokotem bez ohledu na to, co zrovna řídí. Jeden z top příkladů byla kolegyně v práci, se kterou jsem naštěstí auto sdílet nemusel a tak poslouží historka kolegy (nebyla zdaleka jen jedna, ale tahle je nejpříhodnější): cestou ze služebky se na dálnici soustavně držela v levém pruhu a střídavě nadávala na kretény, kteří ji blokují a neumí uhnout do pravého a na kretény, kteří se na ni lepí. Na kolegovo upozornění, že se zřejmě lepí, neb by ji rádi předjeli opáčila, že ona jede 130 a co ji má kdo jako předjíždět. Něco takového pravděpodobně sedělo i v tom Wrangleru, možná to byl alfonz19.

                      Kde to vůbec je? Když už jste napsal konkrétní místa, chtěl jsem se podívat, o jakou silnici se jedná, ale gugl žádného Svatého Mikuláše v docházkové vzdálenosti Nové Vsi nenašel (obojího je několik, ale pár km od sebe nic, nebo aspoň ne z toho, co jsem zkusil).

                    4. fatdwi 15.4.2021 v 6:17

                      Pokud to lehce zaokrouhlím, tak za čtyřicet. Zhruba polovinu té sumy jako člen klubu Favorit Brno, který tak velmi nemá rád HonzaZZR a nerad musím přiznat, že zčásti oprávněně.
                      Je to silnice I/17 a rozhodně jsem po ní nešel pro zábavu, nechav auto zaparkované v Nové Vsi.

                    5. Slušný výkon. Jo Favorit, to je skvělá parta, když to člověk někde potká, zvlášť v extra-bezohledné formaci „krycí auto u středové čáry“.

                      Ad I/17 – už to vidím, současně na mě popis dělal dojem, že jste šel někam vcelku daleko (a těch aut Vás cestou předjíždělo hodně), ne že jste šel kilák a půl od auta někam do pole (předpokládám, že jinak byste šel kilák a půl z druhé strany).

                    6. fatdwi 15.4.2021 v 9:06

                      V předmětné době to tak horké nebylo, v nejlepším případě na trenéra zbyla Jawa s rolnou a to bylo nejvýš dvakrát ročně.
                      Chování některých kolegů mi bylo nepochopitelné a dnes, kdy se rošířilo do celé vrstvy víkendových sportovců v současném provozu, je mi ještě nepochopitelnější.

                      Nezdá se to, ale provoz je tam docela hustý. Když jedete autem, nemusíte potkat žádné vozidlo, když jdete pěšky, připadáte si jako na pražském mostě.

                    7. pokud bychom se chtěli držet zákona, pak máte taxativně řečeno, kdy klakson smíte použít. Zde se dá aplikovat „upozornění před předjížděním“, což ale rozhodně nebude dlouhá 5 minutová trubka. Pokud by fízl náhodou pracoval, vůbec nebude zkoumat, zdali vaše trubka byla vyprovokovaná cykloušem, ale dá flastr cykloušovi za překážení a vám za dlouhou trubku.

                      Pokud tedy je nějak řečeno, proč cyklista nesmí jet metr od krajnice stejně jako motorka, sem s tím! Nechť se poučím. Ale kdybyste takový zákon snad přecijen našel, pak je tady druhý aspekt, a to je cyklistovo bezpečí. Většina lidí nehodlá riskovat srážku a pak pro cyklistu je větší nebezpečí, že vjede do nějaké sračky, hodí tlamu a přes záda mu přejede tirák, což umí zkazit výlet. Naše silnice jsou plné bordelu, zejména po zimě, a i když budeme uvažovat slušné lidi, bez nežádoucího chování a buzna hader, silniční kola nemají žádné pružení, mají tenoučké pláště a minimálně 8 atmosfér v nich. Hlubokej písek u krajnice či urvaný protektor a týpek má problém. Pokud je kraj silnice mimořádně špatný, nemyslím že cyklista jede dál od kraje aby vás nasral, naopak, chce vás uchránit od toho, abyste vymotával jeho tělo ze svého podběhu.

                      Ježdění vedle sebe na hlavních tazích je hovadství, ale nevěřím, že to na jedničkách vídáte pravidelně. Na dvojkách a hůř bych s tím jako řidič počítal. Ne všude se dá dojet cyklostezkou kolem kauflandu, a stejně jako motorkář si chce zajezdit po zadním či někde trochu rychlejš, tak borci na kolech si chcou na vejletě pokecat, jako jiní borci u piva. Jo, neví o vás, protože dozadu se moc dobře nečučí, ale nevěřím, že to většina z nich dělá schválně.

                      ad výjimka: obecná poznámka o tom, že zákony porušují všichni (třeba dlouhou trubkou, ježděním vedle sebe a kecáním, či odstupem od motocyklisty atd atd), ale zatímco od ostatních požadují 100% plnění zákonů, sami sobě udělují výjimku, a umožňují poněkud volnější výklad zákona. Je to pokrytectví.

                    8. alfons19: Vaši neznalost zákona a z ní pramenící omyl vyřešíme jako první:
                      „(2) Na pozemní komunikaci se na jízdním kole jezdí při pravém okraji vozovky; nejsou-li tím ohrožováni ani omezováni chodci, smí se jet po pravé krajnici“

                      Bezpečí cyklisty je jeho problém. Váš srdceryvný popis hrůz, které na chudáka cyklistu čekají není důvodem k omezování ostatních, ale k zvážení cyklisty, zda mu stojí za to je podstoupit. Nicméně jste velmi dobře vyjádřil myšlenkové pochody většiny bezohledných cykloušů. „Hlubokej písek u krajnice“, to jste vymyslel mozkovým myšlením?

                      Ježdění vedle sebe na dvojkách je hovadství stejné, ba i větší než na jedničkách kvůli šíři a přehlednosti silnice. Zda s tím počítáte nebo ne je irelevantní. A že si „jedou pokecat“ na silnici do provozu, to vyjadřuje debilitu těchto „lidí“ dostatečně. „Schválně“ to dělá každý, protože těžko jedou vedle sebe a kecají „omylem“.

                      Na závěr Váš blábol o „pětiminutovém troubení“ – nejspíš Vám uniklo, že to znamená při běžné rychlosti ujet třeba 7 kilometrů. Nemějte strach, ten Váš „pracující fízl“ by mi flastr nedal a rozhodně by nic nezkoumal, to by bylo předmětem správního řízení. Pokud by měl stejně jako Vy strážmistře pocit, že jsem troubil 5 minut, bylo by to pro jeho výsledek jen dobře. Dávání „dlouhé trubky“ na roveň ježdění vedle sebe je dále znak toho, že jste nepochopil, že to první není samostatnou akcí, ale reakcí na to druhé. To by Vám došlo ve chvíli, kdy by Vám pod okny „určitě ne schválně, jen si chce v noci zatroubit“ troubil každý, kdo zrovna jede kolem. Mám docela dobrou představu o tom, jestli byste takové hovadství bránil se stejnou vervou jako hovadství cykloušské (jinými slovy, jsem si jistý, že nikoliv).

                    9. Když jedou vedle sebe nebo šněrují, zatroubím.
                      Už se těším jak pojedu na horské silničce do stoupání 5km za cyklistou, v lepším případě elektrocyklistou a v nejhorším případě za 3 dodržovači co pojedou za nimi v autech.
                      O tom jak se chovají cyklisté k řidičům a chodcům jsem se na vlastní oči a paže přesvědčil v cykloráji Hamburku a byla to dost divočina.

                    10. Vyřešíme?

                    11. @fatdwi to jste to teda moc nevyřešil. Vaše citace poněkud postrádá zadefinování vzdálenosti. Metr od pravého okraje je stále při pravém okraji vozovky (sorry jako!) a vaše citace není porušena. Když tedy kážete o neznalosti, dále bych vás odkázal na 361/2000 §2d a §4a. Takže váš §57/2 je zcela neporušen, pokud je okraj rozmlácenej či plnej bordelu. (sorry jako!)

                      Pokud neznáte hlubokej písek u krajnice, patrně jste asi ještě na kole na silnici nižší kategorie nejel. Bezpečí cyklisty je jeho problém, a zákon jej činí povinným dbát o něj (§4a). „Srdceryvný“ popis hrůz je možná důvodem ke zvážení, zdali je ochoten to cyklista podstoupit, ale není k tomu nijak nucen, zejména pak není ninak povinen neomezit druhé, má-li pro své počínání důvod či je dokonce povinen tak činit. V zákoně se ovšem mimořádně vyznáte, přesto vás zkusím navést na malý detail, totiž že §2m „nesmět omezit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nebylo nijak překáženo“ je ze sekce definice pojmů, a tedy toto neplatí obecně 24*7 všude, ale zákon vám taxativně říká, kdy dle definice nesmíte nikoho omezit. Pokud překážíte protože jízda blíže ke kraji vozovky je pro vás nebezpečná, není to porušení zákona (sorry jako!)

                      Kecání na kole — já to neobhajuju, představuji vám lidskou rasu, která má nějaké chování, které je odlišné od chování strojů. Pokud dodržujete vše co je v zákonech, hluboce smekám nad mírou vašeho sebeklamu.

                      „Poučil“ jste mne o zákonech již jednou, prosím, dodejte mi nějakou citaci či lépe odkaz, kde vás zákon opravňuje troubit 5 minut, či třeba 30s v kuse, protože někdo porušuje zákon. Pěkně prosím.

                    12. alfonz19: takže už jste se dovzdělal, že je nutné jezdit při kraji, ač jste tvrdil, že o ničem takovém nevíte. Gratulace, první krok jste úspěšně zvládl. O tom, že je metr od kraje silnice nesjízdná jsme nediskutovali a nevidím důvod to řešit, protože to typicky není realita na jedničkách ani dvojkách. V praxi cyklouš, jezdící metr od kraje zákon porušuje, protože by klidně u toho kraje jet mohl, rozbitý není. To naopak realita je, každodenní.

                      Zvažovat, jestli pojedu zavazet lidem na silnici mě pravda nenutí zákon, ale můj rozum ano. Absence této drobnosti u lidí, které obhajujete i u Vaší maličkosti jsem si vědom.

                      Diskusní faul o tom, že ježdění ve dvou vedle sebe je „lidská rasa“ a že já určitě také něco nedodržuji je takové pěkné dokreslení Vašeho hovadství. Vám to nejspíš vůbec nedochází, což demonstrujete i těmi ostatními názory.

                      Mě by spíš zajímala nějaká citace, ze které jste nabyl mylného dojmu, že troubím 5 minut. Snažil jsem se docela dost i pro hloupějšího člověka jasně napsat, že je to nesmysl, ale zřejmě na Vás je potřeba jít ještě jednodušeji. Srážka s bezohledným dementem je nebezpečím, které je nutné odvrátit, takže netuším, co chcete dál řešit. Zákon nestanoví, že je nutné troubit maximálně sekundu nebo minimálně dvacet, takže je na uvážení troubícího, co je dostatečná doba k odvrácení nebezpečí.

                    13. @fatwi ježdění při kraji je jaksi běžná znalost, že ano. Nerozumím proč machrujete, že jste se dočetl v zákonu o provozu … až na stranu 10. Tato znalost se předpokládá. Naznačoval jsem „svou neznalostí“, že to, že má jezdit „při kraji“ neznamená, že metr od není „při kraji“, protože pro to může existovat spousta zákonných důvodů (bordel, vítr, šíře vozovky a prasení řidičů). To, že vy to nevíte proč jede dál od kraje, neznamená, že ten důvod neexistuje, a vy nejste ten, kdo to má posuzovat či někoho školit. Pokud máte pocit o porušování zákona, máte cyklouše bonzovat a volat fízly. A dokonce ani fízlové, pokud cyklista nebude souhlasit, nejsou oprávněni toto rozhodovat a pouze zadokumentují stav. Tj. přes svoji nabubřelost bez znalosti argumentů nejste schopen posoudit zdali porušuje či ne, a nejste oprávněn tak činit. Zbytek je jen váš názor (sorry). Hele — mě takoví cyklisti někdy taky serou a je to normální, jen říkám, že kecy o tom, že porušujou zákon můžete mít problém prosadit. A i když třeba omezujou zrovna mě a serou mě chvíli, asi umím sestoupit z automobilového obláčku nadřazenosti a pochopit, že i ten borec se chce projet a třeba si i pokecat. Tak či tak, pokud se chová jako blbec, a vy máte rád zákony, jste jako řidič povinen blbce předvídat a umět s nimi pracovat, jinak si způsobíte problém.

                      Já za nikoho moc nebojuju, jen říkám, že jet dále od kraje obvykle má důvod. Šup na kolo, nechte se někde natěsno předjet kamionem (protože jste mu nechal místo aby vás takto prasil), pak mi řeknete, jak jste si to užil.

                      Nepokládám to za diskusní faul. Lidé takoví opravdu jsou a pokud nepočítáte za volantem s tím, že všichni jezdí na 100% podle zákona, koledujete si o průser. Stále je to porušení zákona a to nepopírám. Ale lidé porušují zákony.

                      citace stran dlouhé trubky — pokud se snad někdy zdálo, že je to vaše tvrzení, pak šlo o omyl (můj či váš), jinak citace jsou:

                      „Tak hold sériová dvoutrubková houkačka troubila o sto šest. A třeba se poserte, jezdit vedle sebe nemáte, tak co!“

                      „…pak troubím tak dlouho, dokud nemám pumpičkáře za sebou“

                      což jsou výroky zcela v rozporu se zákonem §31/1,4 pokud by někdo toto řekl fízlům či při správním řízení takto, tak skončil. Pokud by vyšlo najevo (např. z kamery v autě), že troubil tak dlouho, než se mu podařilo dokončit předjížděcí manévr, tak skončil.

                    14. alfonz19: „Pokud máte pocit o porušování zákona, máte cyklouše bonzovat a volat fízly.“

                      Myslím, soudruhu strážmistře, že jsme skončili. Jako perličku na závěr:
                      „Pokud by fízl náhodou pracoval, vůbec nebude zkoumat,…ale dá flastr … vám za dlouhou trubku.“

                      vs.

                      „A dokonce ani fízlové, pokud cyklista nebude souhlasit, nejsou oprávněni toto rozhodovat…“

                      Ty citace jsou vážně moje nebo je to jen další diskusní faul?

                    15. Sám si vybíráte co se vám hodí, a některé podstatné části umně skryjete pod „…“. Zkusím ještě jednou: 1.Vy nemáte právo rozhodovat o tom co je ok a co ne. 2. rozhodně nemáte právo, pokud se v rozporu s 1) usnesete, že druhý něco porušuje, porušovat zákon v odvetě, či někomu činit život nepříjemnějším, protože porušoval zákon; tím sám zákon porušujete a jste akorát pokrytec. 3. fízl, kdyby náhodou něco pracoval, jak jsem psal, nebude zkoumat jestli porušujete zákon protože vás někdo sral či vyprovokoval a zkusí vám dát pokutu. 4. ovšem pokud s vyřešením na místě nebudete souhlasit (na to že se furt oháníte zákonem a jak to znáte, toho fakticky moc neznáte), nemusíte s jeho závěry souhlasit a pak to fízl není oprávněn rozhodnout a pošle to dál, kde to někdo bude posuzovat na základě důkazů. Pokud např. bude důkaz na kameře, že vám cyklouš překážel a vy vytruboval, dokud nepustil, dostanete pravděpodobně ve správním řízení flastr. 5. pokud se nehodláte řídit zákonem, pak je to v pořádku a je to *to* o čem jsem mluvil, když jsem říkal, že lidé nejsou stroje. Takže stejně jako se cyklouš rozhodne srát na zákon, tak vy (či někdo další) se taktéž rozhodl srát na zákon a prasit, troubit, trestat či dělat jiné píčoviny. Je to pokrytectví a stupidita. Chápu, pokud tak činíte, protože jste třeba neustál nervy když furt jedete za pelotonem, ale tvrzení že je to OK, či páč cyklouši mají dělat to či ono dle vaší svévolné interpretace zákona, je mimo. Toto je stejně špatné a jen si hledáte cesty jak to okecat, tj. totéž co cyklouši. Pokud to okecáte u fízla/správního super! není problém. Fakticky jste ale stejnej vocas jako ti co „překážejí“.

                      Nejde o další diskusní faul, jde o retardaci. Psal jsem kurva, že nejde o vaše výroky, ale o výroky jiných tady ve vlákně. Dal jsem citace lidí, kteří sami porušujou zákon a ohání se porušováním zákona. Oni mohou, jiní ne.

                    16. fatdwi Vám to s tím zákonem pěkně ozřejmil. Ostatně Vaše tvrzení, že cyklisti si na kolech nepovídají schválně. To je dobrá perla, asi si povídají omylem, nebo z nevědomé nedbalosti, že? Jediná nevědomost tak může být v tom, že si neuvědomují, co tím způsobují. Ostatně dobrý řidič se dá poznat, i když jde pěšky (např. dle chování na přechodu), nebo i podle jeho chování, když jede na kole.
                      A k tomu troubení: Existuje polo-organizovaná skupina lidí, kteří se šikovně ptají (106/1999 Sb.), proč je na konkrétních místech umístěno úsekové měření. A když jim přijde nekonkrétní odpověď o zvyšování bezpečnosti provozu, tak se na té bezpečnosti začnou podílet aktivně taky. A tak odvrací případné nebezpečí provozu dosti aktivně. A věřte, že to nedělají proto, aby srali okolí, dělají to proto, aby to dostali do správního řízení a pak až k NSS.

                    17. @panek ani moc ne, měl by si ten zákon ještě přečíst. Každopádně to co jsem psal je ve dvou rovinách. Zákon a realita. To, že cyklisti *budou* na silnicích jezdit vedle sebe a kecat je realita, jakkoli je v rozporu se zákonem. Pokud vás přes troubení nepustí, a můžou takoví hňupi existovat, je to další porušení zákona. Pokud to ale řidiče rozpumpuje k tomu, aby je prasil, vytruboval atd. je to taktéž porušení zákona. Většina cyklistů co jede vedle sebe a kecaj, jsou víkendoví tatíci, co si chtějí užít svůj volný čas. Prostě jedou na nějaké šitové silnici a chtěj si chvíli pokecat. Porušují zákon a serou na to. Stejně jako motorkář sere na jízdu po zadním, auta na dvojkách serou na zákon a řežou zatáčky, protože si chtějí užít víkend svým způsobem. Na D1 jezdí dalece za povolenou rychlostí. Na weby cykloušů nechodím, ale skoro bych se vsadil, že tam nikdo nebude takovej frustrát, aby brečel, že viděl někoho jet po zadním či řezat zatáčku. ;; Pokud na porušujícího cyklouše tutnete, většinou ihned vypadne a ztráta času je tak 10s/cyklouše. I když jsem jezdil s felicií, sešlápnutí plynu auto celkem snadno a rychle vrátilo do původní rychlosti. Většina lidí nemá potřebuju stále s někým bojovat.

                      K tomu troubení: OK. Pokud nebude existovat kamerový záznam a bude to trubač schopen takto pěkně přednést fízlům, není problém. Dle zákona odvracel nebezpečí. Pokud bude kamerový záznam a ukáže se, že lže, dostane flastr, za porušování zákona. Každý má svůj koníček, tak proč ne. Každopádně pokud bude „předveden“ za rychlou jízdu, správní řízení bude o něm a troubení nikdo řešit nebude. Pokud bude „předvede“ za trubku, pokud nebudou důkazy, moc daleko se nedostane, jen promarní čas na fízlárně či kde. Takže výsledek je ten, že: a) pokud se tyto sračky budou vyskytovat často, úsekové měření dostane kameru (a mikrák?) b) trubač nedokáže zhola nic, jen bude svým bojem se zákony/režimem srát místní. Tj. pokládám to za výrazně horší situaci, než cyklisti, kteří chtějí kecat. Těm jde jen o sebe, rozhodně nedělají pičovny, že by např. někoho nezůčastněného používali jako páku pro svou agendu. V tomto příkladě je bez diskuse, kdo je větší čurák.

                    18. alfonz19 15.4.2021 v 10:28
                      No tak si na Vás holt udělám trochu času. Prvně v zákoně určitě není taxativně vymezeno, kdy může řidič užít zvukového výstražného znamení. Naopak je to tam vymezeno velmi obecně (https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2000-361#p31-1). Zatímco cyklisti mají jasně v zákoně stanoveno, že: „(3) Cyklisté smějí jet jen jednotlivě za sebou.“ Dále pak je zřejmé, že nikdo netroubí 5 minut v kuse i 5 sekund je totiž dlouho a nemá to efekt, jako při přerušování, protože mozek lépe reaguje na změnu, než na trvalý stav. A já přece vidím nebezpečí, že ten cyklista vlevo se snaží předjet toho jedoucího u krajnice, ale ten mu to nechce umožnit bezpečně, čímž vzniká vážné riziko střetu předjíždějcího s jiným vozidlem. Jiným než zvukovým výstražným signálem já toto nebezpečí odvrátit nemohu, respektive nejsem oprávněn toto nebezpečí odvracet jiným způsobem (např. zastavit předjížděného). A pokud se řidič dokonce před ty cyklisty dostane a ti stále jedou vedle sebe, tak to znamená, že tomu předjíždějcímu cyklistovy stále hrozí nebezpečí. A nebezpečí je třeba eliminovat nebo odvrátit. :-) Celá ta sranda při výkladu zákona totiž stojí a padá na tom, že zákonodárci tam zapomněli dát důležité slovo BEZPROSTŘEDNĚ.
                      A k tomu troubení na úsekovém měření. Tam opravdu nejde o handrkování se troubil/netroubil. Tam jde to, aby soud řekl, že daný úsek není nebezpečný, aby se tam muselo troubit. A toto pak využít k argumentaci, že již pominul důvod, pro který bylo úsekové měření instalováno a dožadovat se jeho odstranění.

                    19. @panek díky!

                      §31 vám jasně říká, kdy můžete použít: 1. odvrácení hrozícího nebezpečí 2. mimo obec je-li to nutné pro upozornění při předjíždění 3. při upozornění na hrozící nebezpečí. Schluss. Nic víc. Žádné pičoviny typu „tak jsem troubil, dokud mne nepustili“ povoleny nejsou. Porušení tohoto je stejné porušení jako cyklisti vedle sebe.

                      Jasný takto se na tom můžeme točit, protože ten zákon trochu volnej je. Stejnou logikou bych mohl troubit na kamion předjíždějící další kamiony na D1. Mnou zaznamenaný rekord je kamion nepřetržitě předjíždějící na vzdálenosti 35km. Mohl jsem tam mít trubku celou dobu v souladu s vaší argumentací, dlouze či přerušovaně. Kdyby to zaznamenal simír, jsem si jist, že bych se stal terčem jeho pozornosti já a ne kamion. Okecal bych to takto? Možná jo a potom úspěch! Možná ale ne, a potom zcela zbytečnej problém. A o tom se tu celou dobu bavím. Že ti, kteří mají celou dobu plnou hubu zákonů a toho, jak cyklisti porušujou!, porušují ten samý zákon (byť jiný §) a jsouce dohnáni do kouta, začínají vymýšlet ukrutně pokroucené konstrukce, jak jejich chování našroubovat na zákonem povolené chování. Je to stejné, jako váš pěkný příklad, když cyklisti nejedou v pelotonu, ale předjíždí se — (což je btw. časté chování cyklistů. Jede jich 20 v háku a jeden předjíždí všechny aby se dostal do čela a vystřídal. Je to ze zákona asi cajk, zezadu to vypadá jako peloton.)

                      OK, s tím úsekovým měřením to chápu. Zajímavá strategie (myslím to vážně), ale obávám se, že bude triviálně vyřešena odpovědí, že úsekové měření zabraňuje nebezpečnosti, proto tam tato není — a proto platíte pokutu za bezdůvodné troubení — a měření se neodstraňuje, aby se nebezpečí, které tam před měřením bylo, nevrátilo. Vyřešené. Silnější hráči mají důvod pro zřízení měření a ničí trubka to neodstraní. Takže závěr je: rebelové si zatroubili, ztratili čas a dostanou flastr, soud si vydělal snadnou prací a opodstatnil svou existenci, a totální proherce je majitel pozemku u měření, kterému píčusové kazí troubením život, aniž by čekokoli dosáhli.

                    20. Rozhodně není taxativně určeno, kdy se smí troubit. Taxativní výčet je úplně něco jiného (srov. např. s § 9 odst. 1 stejného zákona). Nebezpečí také není nikterak definováno. Navíc tam není uvedeno „bezprostředně hrozícího nebezpečí“. Je tam jen k „odvrácení hrozícího nebezpečí“. A pokud tedy já zatroubím za cyklisty jedoucími vedle sebe. Oni se můžou sice subjektivně domnívat, že troubím na ně (na oba dva). Ale to se holt mílí. Já troubím nikoli na ně, ale proto abych se pokusil odvrátit hrozící nebezpečí. A dokud prostě přejdjíždějcímu hrozí nebezpečí, tak já přeci bojuji za bezpečnější silnice.

                    21. Stejně tak pokud potkám dva cyklisty v protisměru, kdy alespoň jednomu z nich hrozí nebezpečí, tak se pokusím toto hrozící nebezpečí odvrátit.

                    22. @panek taxativní výčet je „uplně něco jiného“ — ok, může být. Já nejsem právník a mě to přijde jako naprosto totéž.

                      Zbytek textu: ok, může být. Problém je, až vás za toto někdo zastaví, tak mu to budete muset takto přednést, případně pak ve správním. Pokud uspějete, skvěle! Jak moc je váš úspěch jistý neumím říci. Nevsadil bych si na něj. A je stejně možné, že cyklista přijde s obdobným zdůvodněním: odbočoval, předjížděl ale pak zjistil, že to nestihne a tak se začal zařazovat zpět, ale pak … A pro něj bude platit totéž. Pokud to takto dokáže vysvětlit, uspěl, skvěle! Jediná nepříjemnost je, že obě dvě skupiny se nějak chovají a mají pro své jednání připraveno nějaké oficiální vysvětlení, které diskutabilní jednání opravňuje. A pak je otázka, jestli je zásadní rozdíl mezi stavem, kdy obě dvě skupiny nějak porušují zákon a nějak chápou, že jeden si chce na kole pokecat a druhej zase jindy „zazávodit v autě“ a dokud se navzájem nepozabíjí jde ± o hovno, a stavem, kdy nikdo nic neporušuje a 100% je podle zákona (jeden předjíždí, odbočuje, vyhýbá se — sorry, neumím v tom vymýšlení pičovin moc chodit, zatímco druhej troubí na mýtické nebezpečí), ale okem netrénovaným se všichni chovají stejně jako v prvním případě. Myslím že ten rozdíl je jen v tom, zdali si po vzájemných prasárnách budeme společně chodit pokecat na fízlárnu/úřad s oficiálním výkladem, anebo ne.

                    23. Je mi jedno, co cyklista bude řešit u správního orgánu v případě jeho podezření. Já se nikterak nehodlám zasazovat o to, aby byl někdo před správní orgán poslán. Nejsem Kamara. „Bů bů, zakažte Olegovi Kundelovi hrát, nejlépe na doživotí.“
                      Ostatně i řidiči ví, že oznamování takových cyklistů je řezání nožem do kamene. Kámen nerozříznu akorát si ztupím kudlu.

                    24. Za troubení nikdy nikdo flastr nedostal a nedostane, přestaň tu vymejšlet píčoviny.

                    25. Bylo na alfonz

                    26. @shifty no já nejsem polda, takže to nemůžu vědět. Super zpráva pro vás. Jinak fízlové moc často na dvojkách nestojí a nekoukaj, jestli někdo nejede ve dvojstupu, protože číhat tam, kde je relativně malej provoz jim čárky nenahoní, a na hlavním tahu z čr, kde číhat má smysl, cyklista typicky nepojede, protože nechce zemřít. Takže si osobně tipuju, že ani za jízdu vedle sebe moc pokud nebude. Už jsem slyšel, že cyklista za to dostal od taxikáře pěstí, ale že by dostal pokutu, to jsem neslyšel. Bavili jsme se hlavně o zákoně, a co by se mohlo stát, kdyby tam fízl byl a pracoval podle zákona, ne jestli někdo fakticky dostane pokutu. Naposledy když fízl pracoval a dal kamionu co předjížděl 3 minuty flastr, tak z toho byl brutální šitstorm, takže se to už dlouho nestane. S cyklistama je to stejný. Ty serou akorát strejdy co o víkendu přijedou za tchýňou o 90s později.

                    27. Prvně i policajt, který vidí dva cyklisty vedle sebe musí hlavně odvracet hrozící nebezpečí, než řešit podezření z nějakého přestupku. Takže reálně by policista na cyklisty křiknul a nechal je jet, pokud by se zařadili.

                    28. No byl jsem u toho, když trojka teplých bratří nejspíš flastr za jízdu vedle sebe po II. třídě dostala. Lehce jsem na ně houkl už tak ze 300m, byly dva fakáče a ještě nějaké třetí gesto, kterému jsem nerozuměl. Vtom mě nepříjemně myškovitě předjeli státní fízlové, až jsem musel přibrzdit, předjeli s diskotékou a blikajícím STOPem ty buzny a jali se je stavět. Mě si nevšímali, byť jsem okolo jel krokem. Netuším, zda dostali jenom pojeb, nebo i nějaký stokoruny, ale jestli ti fízlové za mnou viděli ty fakáče a přitom tři buzny vedle sebe, tak počítám, že něco nafasovali.
                      Jak sám nemám rád buzeraci na silnicích, protože jsem jí až dosud zažil dost, tak jsem si pomyslel cosi o rychlé karmě za ty vytrčený prostředníky.
                      Je to „úplně nový jev“, dá-li se tomu tak říkat po cca dvaceti letech, kdy se tihle blbečci začali objevovat na silnicích, kde si dříve nikdo na bicyklu netroufl.
                      Sjezdil jsem jako servisák křížemkrážem čtyři bývalé okresy ZL(GT), UH, KM i VS. Z doby před tou šaškárnou z 89 si fakt nepamatuju, že bych na silnicích II. třídy kdy potkal překážejícího cyklistu. Jedině o víkendech, když z města do města, ale tak max. 8-10km daleko, jezdila mladá, ještě nezletilá šlechta na galuskových i obyč Favoritech, co měly aspoň dvojtác a čtyřkolečko. Já měl až do papírů na fichtla jenom obyčejnou Esku s jednotácem, trojkolečkem, takže tak daleko bych se na tom nepustil.
                      Tehdy to byly i u těch mlaďasů, asi od přelomu 70/80.let jenom jednotky kusů, žádný houfy několika desítek, jako dneska. Tehdy byl cyklista na silnici pro motorová vozidla trpěný jako víceméně překážka v provozu a neměl naprosto žádná privilegia.
                      A Když už jich jelo třeba pět, tak pěkně jako husy za sebou. Protože o prázdninách a žních jeden nikdy nevěděl, ze které boční uličky se vyhrne kombajn, Tatra s vlekem, nebo něco podobného. Na těch starších, ruských kombajnech ty přední rotory myslím ani nebyly jednoduše sundavací, takže jezdili s tím. A když prostě jely kombajny, tak ostatní všeci co nejblíž pangejtu, jezedáci měli všude a vždycky přednost, živili přece národ :D

                    29. značka B23a.

                    30. @alfonz19
                      LKW links fahren 35 km?
                      A Simír by řešil Vás!?
                      Omluvte se Simírovi vy tupý dodržovači všech předpisů.
                      Opravdu o Vám podobných je ten vtip, kterak si Čech povzdechne před Slovákem a Polákem, já bych byl taky partyzánem, ale v protektorátu to bylo zakázaný…

                    31. @Dachsmeister OK, chyba. Simír by se s kamioňákem fakt nesral.

                      mezi dodržovače (libovolného úhlu) me nedávejte, k tomu mám velmi daleko. Celou dobu tu jen říkám, že ti co brečej na cyklouše podle toho co tu píšou sami porušujou taky dost, ale štědře si vypsali výjimku ze svých pravidel.

                    32. Slyšel jsem že na otlačenej cyklošourek pomáhá nejazdit pár tejdnů na kole a naopak hodně provozovat sex. Klidně i s rukou, když to jinak nejde. Pak prej to troubení nezanechává takový stopy na psychice :DDD

                  2. Zmínil jsem, že mám v rodině učitele autoškoly (teď již v penzi), ale jeho dobrá rada byla. „Když auto před tebou předjíždí cyklistu, pamatuj, že on ti vybočí do dráhy, protože nepředpokládá, že ho bude předjíždět druhé vozidlo. Neví o tobě a je to jeho reflex. Chce se vrátit od krajnice.“ A fakt to tak je. Klakson je jidiná možnost, jak docílit toho, aby o mně věděl.

                    1. upřímně řečeno nevím k čemu klakson v autě je [hyperbola]. Váš příklad: bude se chtít vrátit od krajnice. Tady klakson totálně nestačí. Řada svátečních jezdců je nestabilních; krajnice mu rozvlní pupek až mu to začne házet i řídítkama, vy mu tůtnete, ale on se třeba ani nechce vrátit, ale musí, jinak spadne. Tj. validnější přístup je objíždět cyklistu stejně široce jako první auto, a pokud to nejde, např. protože v protisměru už něco jede, tak prostě zastavit za cyklistou. Protože pokud budete mít smůlu, tak sice budete skvěle dávat varování klaksonem, ale akorát přejedete cyklistu s famfárou. U soudu vám za to akorát dají malus, že jste si byl vědom nebezpečí (důkaz skrze troubení), ale neučinil jste dostečné opatření abych jste srážce (kterou jste předvídal) zabránil. A jste v prdeli.

                      Já osobně buď klakson nemám čas použít protože řeším krizi, anebo to mám čas vyřešit bez něj. Klakson používám výhradně když mě někdo prasí, já ho v odpovědi gentlemansky přeprasím ještě víc, on si stěžuje trubkou, a tak cítím povinnost poděkovat za zdařilou show a rozloučit se. Nebo když jsem parkoval a bus čsad si mi stoupl 30cm za prdel a začal vytrubovat, pochopil jsem správně, že se mě nesnaží nasrat jak jen to jde a maximálně překážet, ale že jde o happening, a proto jsem se přidal, a předvedli jsme kolemjdoucím skvělý duet.

                    2. Panek +1

                      Od mala učím děti už jako začínající chodce, že není důvod se domnívat, že jede jen jedno auto. To druhé prostě nemusí být slyšet v hluku prvního.

                    3. Co v hluku, ale za kamiounem a jinejma autobusama obvykle není vidět.

                      Což ovšem nic nemění na tom, že zykloun má jet u pravé strany silnice, nemá metr od krajnice co dělat, natož se tam vracet, takže to je jednoznačně jeho vina, pokud bez jakýhokoli upozornění (=dávání znamení) náhle změní směr nebo rychlost jízdy.

                    4. je to pěknej názor, akorát to budete muset umět hodně dobře okecat. Pokud silnice bude špatná, může jet dál od kraje (dokonce mu to zákon ukládá jako povinnost, pokud je kraj nebezpečnej), vy po té silnici jedete taky a pokud nepůjde o ojedinělou díru ale silnici celou v šitu, tak trochu o špatným stavu vozovky máte vědět, a jste naopak vy povinen předpokládat, že se může jednostopák povalit a pokud ho přejedete, nemusí být vaše vysvětlování vůbec snadné. ~ není dobrý spolíhat na to, že vás zákon ochrání, protože v případě problému se objeví lidi, kteří se vás s ním pokusí umlátit. Spíš je lepší nenávist vůči cyklistům/motorkám/autům přetavit v pochopení jejich motivů, typického chování a jeho důvodů, a zařídit se podle toho, než někoho „šak je to jeho chyba!“ přejet, a pak si muset vykládat s fízlama a právníkama.

                    5. největší průser je osobní auto nebo malá dodávka s přívěsným vozíkem na úzké silničce, snad ani né trojce, na nějaké místní obslužné komunikaci široké jestli tři metry. jedu na kole do mírného stoupání a tedy pomalu, slyším za sebou motor auta, ohlédnu se letmo, spočítám auta (jen jedno), hned jak to jde uhnu tak, abych při míjení jel po samotné hraně příkopu, vracím se, a ejhle, za autem je ještě něco nalepené dlouhé dalších až šest metrů. (píšu v první osobě čistě z důvodů jazykových, tohle překvapení se mi stalo jen jednou kdysi a zážitek to byl silný jakkoli bezkontaktní a očekávám vozejk nebo trámy trčící z kufru u čehokoli). průser je, že většina vozejkářů (a karavanistů) vozí vozík jen příležitostně a zapomíná na něj běžně i u předjíždění a změn pruhů.

                    6. Hele já když jedu na nějaký více frekventovaný silnici na mým skútříku 125, kterej se mnou po rovině jede 105 a do kopce dá tak 85, tak taky prostě jedu u kraje, uhýbám a nebo i klidně sjedu na chvíli stranou. Vážně mě sere být brzdou v provozu a překážet ostatním. Samozřejmě v 95% si naplánujeme trasy tak, že jedeme 2. – 3. třídu silnic, kde není moc velký provoz a kde nejezdí velký auta, ale i tak se občas stane, že tě někdo předjíždí a občas to prostě jinudy nejde. Na kole v dnešní době, kdy je všude milion cyklostezek a při cestách mimo města se dá v pohodě jet po turistických cestách se na silnicích skoro nepohybuju, nevím, proč bych to dělal. Z českých cyklistů se prostě tím nekonečným privilegováním stala banda blbých hovad, to je celé. Stačí být ohleduplní navzájem. Dodnes jsem nepochopil, proč si třeba tady v Plzni většina cyklistů připadá nějak cool, když lítají mezi lidma v centru v dresíčku a na nabušeným horáku. To přece není kolo do města ne?

                    7. tak to dělají ± všichni. Ale:

                      – první auto uvidí, že mu uhýbáte do sraček a že kvůli němu jedete sračkama. Pátý auto, pokud jedou v štrůdlu, už to ale neví, a vy můžete klidně ztratit balanc a musíte se vrátit nebo zastavit. A už máte zcela zbytečný problém, kdy pro to páté auto děláte zcela nepředvídatelný manévr. Zastavení po ztrátě stability může být docela problém i pro tu 125. Tím nechci říci, že uhýbat je špatně, ale že nelze říci, že vždy je rozumné/možné uhýbat

                      – ne všude je milion cyklostezek, ne všude vedou vaším směrem, ne každá je fakticky sjízdná, protože se prachy na ni rozkradly

                      – po turistických značkách smíte jezdit jen tak, abyste vždy dal přednost chodcům, tj. 40km/h cyklista na rovině či 80km/h z kopce tam bejt nemůže

                      nevím proč bych to dělal — to je česká klasika; já to nepotřebuju, tak je to zbytečnost. ≈“Nevím proč by měl někdo jezdit autem, když se tam dá dojet autobusem! Já jezdím výhradně autobusem!!!“ Prostě si chce někdo zasportovat v tempu 35km/h a pokud jeho směrem cyklostezka není, nemá moc možností na výběr. Na tom není nic špatného, stejně jako když vezete na vozejku pomalým tempem dřevo z pily.

                    8. Vážně musíš na kole jezdit někde, kde jezdí 5 aut v řadě za sebou? Kde to je, smím-li se zeptat, nebylo by lepší si vymyslet jinou trasu? Pokud si jezdíš zasportovat do města kde jsou kolony aut, tak to je sobecké a bezohledné chování. Zasportovat si můžeš na oválu, tam se dá tempo krásně držet a není třeba kvůli nikomu zpomalovat. Tihle sportovci už dneska takhle sportují zásadně mezi lidmi. To není sport, ale hulvátské chování.

                    9. @shifty Nejsi z prahe? Na oválu! Kurva kdybych tady chtěl jet na ovál, tak musím hodit kolo do kufru a fičet tak 100km k nejbližšímu a doufat, že mě tam někdo pustí, protože cyklistický ovály jsou typicky levná a všude dostupná věc, kam pustí každýho lůzra.

                      Vážně musím? Vážně musím. Chci? Nechci. Ale nechci ani, aby někdo musel vybudovat předraženou cyklostezku jen kvůli mé maličkosti. Takže mám N tras po dvojkách a jinejma řitěma, ale abych se tam dostal, tak musím dát tak 5-20km po frekventovanější cestě. Jinak to nejde. Kromě popojetí autem a parkování někde nahulváta. Nebo pokud jedete dál a chcete si dát 150-200km pěkným prostředím, najdete v čr trasu v takové délce, abyste se všude všem vyhnul? Asi ne, co? Mohl bych namísto toho jezdit třeba na kruháču? Jasně že mohl. Asi stejně jako motorkář kterej si chce užít víkendu se může projet na brzdě. Takže nemohl. Fakt nevím kde žijete, že tam vede tolik rozumných tras, kde nikomu nepřekážíte a jezdit po nich není super opruz. Každopádně gratuluji k výjimečnému bydlišti!

                    10. Jsem z Plzně a ovál tu máme no. Jinak jezdit s kolem v provozu je prostě hovadina. Určitě není takový problém hodit kolo do auta a dojet si někam zasportovat. V provozu jseš prostě brzda a překážíš. Samozřejmě to můžeš dělat dál, je to tvoje svobodná volba.

                    11. jasně, teoreticky to jde. Zejména pokud se bavíme o někom, kdo si jede zaskákat na singltrek. V pohodě. Pokud se chceš ale projet na silničce trochu v tempu, je to problém. Teda možná v plzni ne, ale na většině míst moc dlouhý nepřerušený úseky nejsou a málo kdo chce jezdit furt stejně. Dejme tomu, že chceš dát 120 km, a zázrakem jsi dokázal najít 4 úseky po 30km oddělených „překážecí“ oblastí a žádný nezačíná a nekončí doma. Takže ti stačí strategicky rozmístit 5 aut a vždy popojet kousek autem přes „překážecí“ oblast a je vymalováno. Druhej den se pak jede v opačném směru. Takže stačí koupit pár kár, zaplatit pár povinejch ručení, ve dni volna je rozvést na checkpointy atd atd. a můžeš jezdit jednu trasu. Je to určitě varianta.

                      A jako bonus 1x za měsíc se jede high-intensity trénink s 20L kanystrem na zádech :D

                    12. Uprimne pokud tenhle „sport“ lze delat jen zpusobem, ktery znamena omezovani a otravovani ostatnich, he to proste sport k hovnu. Holt sis blbe vybral.

                    13. Celý to šlo do píči v momentu, kdy se bicykly přestaly používat pro prostou dopravu A-B a staly se módou, přičemž největší king je ten, kdo do součástí bicyklu a svého vybavení dokáže narvat částku, za kterou se dá koupit fakt zánovní Dacia Sandero, anebo dokonce ve funglovce.
                      Pár takových bicyklů a jejich majitelů jsem viděl. Dílem úplně jebnutí, mladí alternativci-pumpičky, kterým je všecko u prdele, mají dobré fleky, ale nemají rodinu, tak futrují veškerý prachy do špičkových bicyklů, nebo jiní zase do naleštěných hipsterských prdů, totiž kvazi-HighEnd lampáčů, přes který pak poslouchají vinyly a je jim úplně jedno, že ten „gramofon“ má USB výstup.
                      A dílem jsou to devět hodin na prdeli sedící manažeři s šestimístnými platy, co údajně potřebují ke „sportování“ kvalitní vercajk a všecko okolo.

                      Jedno jsem nepochopil – proč si k tomu sportování vybírají běžný silnice, kde místo čerstvého vzduchu na podél lesa vedoucí cyklostezce, dýchají saze a jedy z náklaďáků, nafťáků bez DPF, nebo mnoha jiných vyběhaných motorů, co produkují víc CO, než blbě seštelovaná karma..

                    14. servisdok:
                      „…se bicykly přestaly používat pro prostou dopravu…“
                      – – –
                      Za „nás“ bylo kolo dopravní prostředek.
                      Od 15 let značná část lidí přešla na malý motocykl, později větší kubaturu či automobil. Kolo zůstávalo dopravním prostředkem pro velmi krátké trasy do práce, hospody, na ryby, nákup ap.

                      Až během 90. let se všechno začalo deformovat – objevili se nejen tihle „cyklouni“, ale i tzv. „motorkáři“ a další verbež. Roli v tom hraje nástup „Y“ – snadněji manipulovatelných, podléhajících reklamě, trendům, marketingu atd.

                    15. @corona @servisdok trochu to připomíná láteření pětasedmdesátníka, že za jejich časů bylo líp. Dobrý no, tak dřív se jezdilo prostou dopravou A-B na kole pro žrádlo pro králíky či do fabriky, a pro zábavu se mastil mariáš. Borci dnes nejsou fyzicky zničení z práce a tak si jdou fyzicky zablbnout po práci. Dřív to bylo naopak; fyzicky v práci, psychicky po ní. (a tak by to mělo správně bejt, o tom žádná!). Časy se mění, snad se to zas jednou vrátí.

                      Je legrační, jak tady půl času lidi řvou, že cyklostezky špatné a druhou půlku času, že ježdění mimo cyklostezek taky špatné. Kupovat dražší hračky špatné, protože „jsem to nepochopil“. Ale kdyby to byl rangerover s potuněnou AR v kufru, bylo by to cajk :D (jinak vůbec nechápu proč s tím landroverem jezdí po d1 či po práglu, když se může někde bořit bažinou, wtf?)

                      Btw. vy jste viděl high-end lampovej zesilovač s usb *výstupem*? Tak taková špecialitka se jen tak nevidí, proto byl tak drahej ;)

                    16. @shifty možná to „neomezuje“ a „neotravuje“ všechny. Třeba je to jen problém nějaké specifické podskupiny, ze které to extrapolujete na všechny … Já kolem ostatních jezdím taky a totálně mě to nesere. Ať je to skateboard, motorka, uzavřená silnice kvůli rally (která mě omezuje mega víc, minule jsem se kvůli nim po jediné cestě nedostal autem celej víkend na chatu) atd atd. Je mi to celkem buřt. Třeba jsou i lidi, kteří furt nemají z druhejch krámy…

                    17. @alfonz 19
                      a) co dálnice, tam by se Vám sportovalo na bicyklu v odstavném pruhu (eee tam raději ne, tam je prach a štěrk a udusaná hlína) nebo rovnou v pravém.
                      b) rallye kde Vás celý víkend nepustili k Vaší nemovitosti!?

                    18. Sport obvykle potřebuje nějaké hřiště. Tak už to u sportu bývá. Kromě teda tý zuřivě závodní cyklistiky. Ta si prostě chce dělat hřiště kde jí napadne a běda, když s tím někdo nesouvisí. Tohle ale podle mě není sport, ale nekonečně konfliktní píčovina.

                      Alfonz19 – dělej si co chceš. Jen až tě zajede autobus co jede mezi nějakejma dvouma prdelema a ty mu sportovně vyjedeš v prostředku pruhu v zatáčce, tak se pak nediv, že ti ani soud nepomůže. Jseš v provozu prostě ten nejkřehčí a zároveň ten největší opruz. A někde mezi Mladoticema a Manětínem ti bude zákon nebo policajti úplně k ničemu, až tě převálcuje hovnocuc.

                    19. @shifty no já se snažím jezdit tak, abych nepřekážel na jakémkoli prostředku. Zejména kvůli autobusům a kamionům, kteří prasí na max jsem už strhával auto mimo silnici 5x, protože jeli mým pruhem a nenechali mi místo. Kolo a motorka vás naučí myslet za druhé. A to si myslím, že vy neumíte. A proto jsem vám sem psal pohled a motivy druhé strany. Ale vy prostě řešíte jen to, že kvůli kolu musíte zpomalit což je pekelný problém. Ale stejně musíte zpomalit kvůli traktoru(proč nejede po polu?), koňovi(co se tady projíždí?), SUV co táhne koňa na špatné cestě(co má co tahat koňa, boháč!), motorce v dešti(proč se věnuje moto sportu, proč není v brně na okruhu) atd atd. Ti všichni vám (zdá se) neva, cyklo jo. OK. Mě to racionální prostě nepřijde, vám ano, budiž.

                    20. alfonz19 15.4.2021 v 21:05

                      Na motorce se jedeš projet pro radost. Sportovat s motorkou se jezdí na okruh. A motorka vážně v 99% není brzda provozu. To zase meleš kraviny, jako v tomhle vlákně obvykle.
                      Co tam mámě dál… jo, traktor. Tak ten si taky na silnici do provozu nejede zasportovat. Nečekaně, protože traktor není zrovna sportovní náčiní.

                      Kůň? Kterýho táhne SUV? LSD nějaký proběhlo?

                      Hele, meleš sračky. Jedinej vopruz v provozu je nadrženej cyklobleček v dresíčku, co nesmí ztratit tempo a nemůže nikomu uhnout, protože si potřebuje na frekventovaný silnici zasportovat. Vážně debilní.

                    21. @shifty Chápu.

                      kolo+pomalu = cyklosport->zásadní problém.

                      motorka+ohrožování druhých v provozu = radost->OK.

                      motorka + 150 v městě po zadním = show-off / straight muffler show -> OK.

                      Traktor+pomalu= agro->OK.

                      Kůň taženej na valníku po šit silnici a za ním 20 aut ve vláčku (nikdy jste neviděl,chápu) = parkour->OK.

                      D1kamion+bezohledný předjíždění a zdržování = profese -> OK.

                      Kamion a prasení na okreskách a vytlačování aut(já už 2x v polu) = transportation adventure ->OK.

                      Borci na pinckách/“hell riders“/sjedzdy motorkářů na chopperech kteří serou na vše = lifestyle ->OK.

                      ==> V pohodě. Prostě řekni narovinu, že ti nějakej cyklista píchá starou a že uděláš cokoli, abys je mohl nenávidět jako skupinu :D

                    22. Téda teď si mi to nandal, jsi jednička a máš ve všem pravdu.
                      Cyklisti s otlačeným šourkem a kuřecím hrudníčkem mojí paní neberou, sorry :-)

                    23. Na rally se dycky daj vyjednat vyjímky. A Rally se jede jednou za rok. Kdyby jste chtěli okresky pro sebe jednou za rok, myslím, že by to většina kousla. Ale tejden co tejden je to takovej drobet opruz, sportovče.

                    24. RZ na rally se jede maximálně 2x za jeden den. Takže milej alfonzo kecáš.

                    25. @shifty je možný že kecám, je to už nějakej pátek. fičel jsem na chatu a pořadatel mi oznámil, že to maj bloklý na celej víkend a že za žádnejch vokolností mě károu do vesnice nepustí žádným ze 3 vjezdů. Takže jsem táhl 2 tašky a 2 krosny naráz 2km přes les a pak mezi praporkama. Jestli to bylo zavřený fakt celý dva dny nonstop, anebo jestli existovaly přestávky nevím, neměl jsem to potřebu řešit, protože jsem všechno natahal k chatě růčo. Každopádně dělali bordel 2 dny v kuse, zavřeli si nejlepší cestu do vesnice (ne tu v největším šitu, aby si užili šotolinku) a rozmrdali na ní měsíc starý svodidla a ještě rok potom nebyly spravený.

                      Jen konstatuju, mě je to celkem u řiti; Nasranost jsem vyšlapal už cestou od auta (s nákladem přes 40kg to jde rychle), kravál nepotěší ale nebudu si srát víkend a rozmrdaný svodidla jsem stejně nikdy neměl v plánu používat (narozdíl od „závodníka“ kterej byl dle stop pneu a průjezdu zatáčkou docela lůzr)

                    26. Hele, tohle jsou podle mě bláboly. Tam kde se jede rally je to celý komplet vždycky pojištěný. Jede se to jednou za rok a avizuje se to hodně dopředu, minimálně měsíc. Určitě byla nějaká varianta. A rally prostě silnice uzavírá. Tour de France uzavírá silnice skrz celou Francii a takovejch cyklozávodů se taky nejede zrovna málo, minimálně stejně jako rally po celém světě.. To je dost podobný ne? A mimochodem, nebylo by pro tebe uspokojení si zajet takovýhle závod, kde by jsi na trati nikoho neměl?

                      Ono když jedeš na limitu na kole a posereš to, tak prostě rozbiješ kolo a sebe. V autě co má minimálně tunu ty havárky dopadají jinak, ale to je celkem logické ne?

                    27. @shifty rally: šak jo, říkám že mě to nesere. Jediný co mohli udělat „o krapet líp“ je nelepit oznámení v dědině na nástěnku, ale třeba napsat dopis na trvalou adresu majitele nemovitosti. Páč fakt se nechodím koukat na nástěnky v cíli mé trasy, než se tam vypravím, protože to tak trochu nejde. Takže to bylo 100% mrdáme na vás, děláme si co chceme. A rozmrdaný svodidla taky mohli opravit. Chápu, že je to rajc jet naplno, neříkám, že bych si to nezkusil, ačkoliv některé záběry jsou těžce za mou hranou (např. 200km/h při závodu do vrchu), ale když něco rozmlátím, při své zábavě, bylo by fér to spravit.

                    28. To se holt musíš obrátit na pořadatele dané akce, potažmo pak na někoho tam od vás z vesnice, kterej to neřeší. Máte tam snad starostu ne?? Každej takovejhle závod je pojištěnej. Určitě tohle má větší šanci na úspěch u soudu než nějaký troubení :)

                  3. Já tam ty důvody vidím. Taky ti nepřijde ok vypustit do závodu F1 mezi formule i škodu favorit.
                    Mě teda přijde bizarní jak je automobilový provoz regulovaný, zdaněný a kolik bilionů eur automobilky (což zaplatili zákazníci) investovala do bezpečnosti a pak na silnici potkáš neosvětleného strejdu v mysliveckém jedoucí na ukrajině. Tyhle socialistické přežitky pro plebs mě nepřestávají udivovat.

                    1. @starter25 14.4. 20:21
                      1*

                    2. +

                      ale to privilegovaným cyklodementům prostě nevysvětlíš.

                2. ale samozřejmě mě napadlo, že občas troubil oprávněně. třeba byl na vyjížďce (čili fakticky dělat to samé co cyklisti, užíval dopravní infrastrukturu jen a pouze pro potěšení užívat dopravní infrastrukturu, nevezl tetu k rentgénu), bylo víkend a ještě navíc hezky, proto na okresky v hezké krajině vyjeli nejen cyklisti, ale i leštiči veteránů. vždycky nějakou skupinku dojel, oni si ho všimli, seřadili se po jednom podél krajnice a umožnili předjetí. ale jedna skupina neuhnula, vlekl se za ní půl kilometru, věděli o něm a neuhnuli, na krátké tůtntí reagovali obscénními gesty. zahoukal jako parník a při míjení ještě cítil potřebu ostřikovat přední sklo (dá se pochopit). nebo já se jdu projet, a ty kurvy na šlapadlech se tam všude motaly, kreténi, na všechny jsem z dálky troubil. vnímáte rozdíl?

                  1. jo a ad „Loni touto dobou jsem docela slušně brzdil, protože za nepřehlednou zatáčkou si hověla skupinka…“ to se také dá vyhodnotit dvěma způsoby. buď „kurva musím si dát majzla, to ode mne nebylo příliš chytré vletět do zatáčky jako mastnej papír do průjezdu, zaplaťpánbůh že to dobře dopadlo“, nebo „co se tam ti kreténi motají“.

                    ostatně, celá kauza zrovna na této diskusi je výbornou ilustrací toho, jak většinově výtečně chutná vlastní meducína. princip kolektivní viny na ty druhé je úplně v pořádku, jak se otočí proti mě, tak je to špatně. nebylo by lepší začít u starého otřepaného „co sám nemáš rád, nečiň druhému“?

                    1. Lukas B.: takže Vás to napadlo, ale stejně jste napsal „hovadský přístup“, proč? Soudíte dle sebe?

                      Ono to nedopadlo dobře „zaplaťpánbůh“, ale proto, že jezdím s rezervou, takže si nemusím říkat, že si mám dát majzla, když si ho dávám. To ale neznamená, že když narazím na zmrda, tak jsem nadšen. Vaše hodnocení je tedy poněkud mimo.

                      Můžete nějak naznačit, na co reagujete principem kolektivní viny? Nevšiml jsem si, že by někdo odsuzoval cyklisty kolektivně, ale primárně bezohledné cyklouše. Nebo si snad myslíte, že tady někdo troubí na všechny bez rozdílu? Proč? Protože zase jen soudíte dle sebe? Nedělám to ani já, nedělá to dle mého nikdo, ani o tom tady nikdo tak nemluví (no dejme tomu, že Honza ZZR (by) svého času možná něco takového napsal, ale to už je mimo „tuto diskusi“).

                    2. připouštím, že jsem glosu entity „Panek“ o tom, jak se mu cyklisti motali a znemožňovali mu užít si vyjížďku tolik, že musel stále troubit možná špatně pochopil. přečetl jsem si ji ještě několikrát, a furt mi tento můj výklad připadá nejblíže psanému.

                      i já mám někdy k něčemu podobnému nedaleko, zvláště když na strojně upravené běžkové trase potkám hned po ránu tlupu rozšlapávačů po celé šířce a další a další tlupu, na ty ovšem klaksonu na běžkách nemaje netroubím, ale štěkám.

                    3. Lukas B.: mě zase ze zkušenosti připadá nejblíže ten můj, neb jej také zažívám. „Stále troubit“ si nepředstavím tak, že troubil na všechny, ale jako nadsázku, že musel troubit každou chvíli, protože koncentrace debilů byla enormní. Což nastává i u nás, zvlášť je-li po delší době hezký víkend a cykloušů se vyrojí více než obvykle.

                      Tedy to nejspíš bude našimi rozdílnými zkušenostmi, jen Vy si to prostě nedovedete představit, protože se to tam u Vás nestává. Zkuste si představit, že na běžkách takové party bezohledných chodců potkáváte každou vyjížďku několik. A pak si představte, jak Vám někdo říká, že jste hovado, co řve bezdůvodně na lidi (výklad daného člověka bude jistě nejblíž psanému, protože on sám takové lidi na běžkách potká jednou za sezónu).

                    4. tam „u nás“ je strmý kopec, ten vyjede na kole málokdo a většina rekreantů na kolech strachy sesedá i při sjezdu. a tam „u nás“ se jezdí tak, že při potkání uhýbá ten, který jede čumákem z kopce, ať to má či nemá motor, protože auto i kolo se do kopce rozjíždí podobně blbě.

                      já na rozšlapávače stop neřvu. já, když je jich málo, tak zastavuji a snažím se vlídně a trpělivě vysvětlovat, že nám kazej hru a že ta rolba nejezdí zadarmo a že na ni přispíváme (teda každý podle své vůle a svých možností) a že v čr mají zhruba 80 tisíc kilometrů značených turistických cest, a že by těch pár stovek upravovaných běžkařských stop, které jsou notabene dle možností trasovány mimo turistické značení, mohli nechat na pokoji, a když už tam holt z nějakého důvodu musí, že by bylo fajn chodit husím pochodem po okraji. no a pak mě to po desátém sysifovském vysvětlování na dvou kilometrech samozřejmě omrzí a štěkám jako nasraný hladový bernardýn, průjezd to uvolní nejrychleji. takže zdálky krátké tůtnutí na trojstup asi chápu.

                    5. Lukas B.: tak co děláte je přece jedno, důležitá je moje interpretace a dle té „štěkání jako nasraný hladový bernardým“ rovná se „řve jak hovado bezdůvodně na lidi“. Například.

                      Krátké tůtnutí je trpělivé vysvětlování. Pořádné protroubení je bernardýn.

                      Rozdíly v četnosti nebo zákonech do toho nemíchám, obé by nicméně výrazně zhoršilo vnímání cykloušů na silnicích a mělo by to znamenat, že negativní přístup k nim bude pochopitelnější.

                    6. akorát tedy je rozdíl v tom, že jízda na kole je na silnicích zcela legální, silnici nepoškozuje a to, že účastník provozu musí umožnit předjetí rozhodně neznamená, že má okamžitě spadnout z kola a zalézt do křoví. trpělivé vysvětlování je počkat, až cyklisté uslyší motor.

                    7. a zuřivé protroubení bych dal na úroveň přetáhnutí hůlkou. některá agresivní hovada to na běžkách bohužel dělají (i pomalejším běžkařům nebo roztaženým rodinkám), především v okolí bedřichovského stadionu. protože se jedná o drahé a křehké karbonové hůlky, bývá přetažení jen lehké a neublíží.

                    8. Lukas B.: nějak Vám ušlo, že se tu bavíme především o těch, co jezdí ve dvou atd. a to legální není. Zmrdi mají jet za sebou, nemělo by být vůbec nutné je jakkoliv upozorňovat.

                      A jak si představujete takové „zuřivé protroubení“? Má to co do činění se zvukem klaksonu nebo je nutné u toho být nasraný nebo jak si to vlastně představujete? Se mi zdá, že už to poněkud přeháníte a mícháte emoce tam, kam nepatří. Jestli cyklouš vnímá protroubení jako „zuřivé“ není jaksi můj problém. Na rozdíl od Vašeho „štěkání“ má můj klakson zvuk stále stejný.

                    9. stejně, jako není možné bránit předjíždění, není možné si vynucovat předjíždění. předjížděním nesmíte předjížděného ohrozit.
                      pojetí účasti v provozu na veřejných pozemních komunikacích jako války a vymýšlení nějakých zmatených teorií o nadřazenosti toho či onoho dopravního prostedku je cosi patologického a nezdravého. prostě dojedu cyklistu/cyklisty, zpomalím, oni uhnou jakmile bezpečně můžou, a já je z dostatečným odstupem (a rozhledem do protisměru) předjedu, všichni se usmívají, vítr čechrá vlasy a krajinou zvoní dětský smích.

                      snad se shodneme, že jízda na kolech v chumlu po frekventované silici 1. nebo 2. třídy je čuňárna, a na okresce nebo místní komunikaci s frekvencí aut jednotky za hodinu nikomu neškodí.

                    10. V německu je to naprosto běžné – Němci i s větším požadovaným odstupem navíc na rozdíl od Čechů mají výhodu v tom, že cyklista (obecně řidič pomalu jedoucího vozidla, tedy i traktoru) je ze zákona povinen umožnit rychleji jedoucímu vozidlu předjetí, a to i zastavením nebo sjetím co nejvíce k pravému okraji vozovky.

                    11. Jo jezdím také podle svých předpisů.
                      Onehdy jsem předjel v městě kolonu 5 borců co jeli na sněhu 30km/h.
                      Asi rallye letní gumy.
                      Nějaký taxikář na mě blikal.
                      Tak jsem mu pustil zadní mlhovky.
                      Pak mě dojel na křižovatce a cosi gestikuloval.
                      Do mírného kopce na zelenou se ovšem málem nerozjel…
                      Poměrně často troubím na váhavé předjížděče co zaháji manévr ve chvíli kdy jsem už za nimi a předjíždím s roztočenou dvojkou či trojkou.
                      Většinou to mi tam hodí bez blinkru.
                      Nesnáším borce co mě v obci dojedou 70 tacho když tam mám 60 a nepředjedou jen se lepí jak buzeranti.
                      Na dálnici občas podjedu vláček v levém pravým pruhem.
                      Občas i stoupacím.
                      Asi 5x jsem platil za rychlost za posledních 30 let a to mě limity moc neberou.
                      A 2x za parkování.
                      Cyklistů jezdili bez světel ve tmě jsem potkal asi 50 za poslední 2 roky.
                      Asi 3x jsem viděl cyklistu vletět na přechod pro chodce pod auto.
                      Dokonce jsem viděl pičuse s pytlem nějaké malty či lepidla na rameni řídícího kličkující velociped jednou rukou.
                      Od roku 1985 do 1995 jsem jezdil na Favoritce po cestách a nic hrozného jsem od řidičů nezažil.
                      Na začátku století jsem jezdil na horském kole kolem 3tkm ročně.
                      I po silnicích 3.,2. i 1.tříd.
                      Ani tehdy jsem nic dramatického ze stran automobilistů nezažil, už tehdy byli mezi cyklisty čuráci co se řítili dolů po turistických stezkách jako kamikaze, dnes jako pěší turista pozoruji ve zvýšené míře neohleduplnost zejména u elektrocyklistů, adrenalinoví celopéroví sjezdaři se přesunuli na své tratě.
                      Hitem posledních 2 let jsou čuráci na elektroloběžkách.
                      To vše v koncentrované podobě jsem viděl v Hamburku.
                      Šílení agresivní jezdci na bicyklech kolem jezera na společné stezce oddělené formálně bílou čárou, pěšáci už zkušeně uskakovali.
                      Dva cyklisti v jednosměrce v protisměru, každý z jedné strany.
                      Elektrokoloběžky všude pohozené, a ti co na nich jezdili připomínali neřízený pohyb organismů.
                      Dámy na bicyklech v kostýmcích ve společnosti dredařů, čmoudů a white trash, též na kolech.

                    12. Prostě jak se tady začne vychovávat privilegovaná svoloč, tak se začne chovat jako banda hovad blbejch. Kdybych chtěl parafrázovat muj milovanej film, tak: „Tak to vždycky bylo, je a bude“.

                    13. Dnes ráno cyklistka a cyklista na silnici, přitom za travnatým pásem má hned vedle cyklostezku. Ale to oni ne, protože to by na křižovatkách museli dávat přednost (vždy tam je značka C8b a pak C8a), jenže na silnici si tahle frčí po hlavní.

                    14. Panek: na takové u nás běžně troubím (cyklostezka vedle čtyřpruhu, kombinace nutnosti objíždět je 1.5 metru a jejich nepovinnosti stezky užít je skvělá kombinace).

                      Mimochodem, včera jsem v centru objížděl cyklistu v jednosměrné části ulice (uprostřed mezi silnicí tramvajový pás) a fyzicky ho objet kvůli obrubníkům s odstupem 1.5 m nelze. Představil jsem si, že takový běžný dodržovač za ním těch 10 km-h pojede až k nejbližší křižovatce, bude to ještě velmi „veselé“.

                    15. Dachsmeister: agresivní cyklouši jsou všude, docela jsem byl překvapen, jaká hovada jezdí v Central Parku po ránu (na červenou, v plné rychlosti není problém, chodec je škodná, která se musí klidit) a podobným „rájem“ je i Graz. Agresivita na chodníku mě tam překvapila už před cca 10 lety, když cyklouš prakticky v centru města na frekventovaném chodníku zuřil, že jdeme dva vedle sebe a jeho veličenstvo musí brzdit. Lidí bylo všude docela dost (odpolední špička ve všední den) a způsob jízdy cykloušů a chování místních bylo jak když se gestapák prohání po protektorátu. Přitom pokud vím, minimálně tehdy se ani v tom Rakousku na chodníku jezdit nesmělo, přesto cyklouš nabyl dojem, že tam zavazíme my jemu. Byl jsem tehdá dost překvapen, protože ve Vídni se nic takového nedělo a obecně na mě Rakušáci dělali vždy dojem, že jsou vcelku slušný a ohleduplný národ. Na kole je to ale všude stejné, časem se nejspíš přijde na vztah mezi dlouhodobým tlakem na šourek a pádem IQ na polovinu.

                    16. Lukas B.: můžete nějak vysvětlit svůj myšlenkový pochod, kterým v diskusi o zmrdech, kteří jezdí na kole vedle sebe používáte argumenty jako „není možné si vynucovat předjíždění“ a „nadřazenost toho či onoho“?

                      Jízda, která nikomu nevadí není předmětem diskuse (tak nějak přirozeně, z logiky věci).

                      A ještě jedna drobnost: záměrně jsem napsal, že by negativní přístup k cykloušům měl být pochopitelnější a Vy na to, že oni jsou na silnici legálně. To máte jistě pravdu (teď tedy odhlížím od merita diskuse, která je o těch, kteří si počínají nelegálně), ale ti lidé, na které štěkáte jsou na stezce nelegálně? Proč vůbec štěkáte? Přece počkáte, až si všimnou, že jedete (kvůli běžkaři hned nebudou padat do lesa), uhnou nebo se cesta rozšíří, s dostatečným odstupem (abyste někoho netrefil hůlkou) je předjedete a všichni se usmívají, vítr čechrá vlasy a krajinou zvoní dětský smích.

                      Nějak Vám to na těch běžkách nejde a to dokonce ani nemá chodec dle zákona žádnou povinnost chodit při kraji lesní cesty a husím pochodem. Přesto pěníte a vztekáte se. Ale u řidiče čekáte, že to bude jinak – proč?

                      Last but not least – z Vašeho přístupu k turistům si jsem tak jen zhruba na 99% jistý, že byste na místě Panka nebo mě troubil minimálně stejně, ne-li víc. Přesně dle Vašeho popisu, jak od trpělivého vysvětlování přecházíte postupně k bernardýnskému štěkání.

                      Ještě jinak řečeno, je-li hovadské chování troubení na zmrdy na kolech, kteří se zákonem neřídí, co je pak štěkání na lidi, kteří si jen vyšli na procházku a v žádném konfliktu se zákonem nejsou? Proč si myslíte, že když nejste tolerantní ani k těm druhým, k prvním byste byl a chcete, aby byli i ostatní?

                      Snad to teď konečně chápete.

                    17. 5/9. tohle vážně nemá cenu.

                    18. Lukas B.: cenu to nemělo od začátku, ale když už jsem si s tím dal takovou práci, čekal jsem aspoň trochu relevantní odpověď. No nic, třeba příště, pěkný víkend.

                    19. https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/poslanci-ho-schvalili-odstup-od-cyklistu-pri-predjizdeni-je/r~7d5ec4c69d4511eba22aac1f6b220ee8/?utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

                      cituji – Němci i s větším požadovaným odstupem navíc na rozdíl od Čechů mají výhodu v tom, že cyklista (obecně řidič pomalu jedoucího vozidla, tedy i traktoru) je ze zákona povinen umožnit rychleji jedoucímu vozidlu předjetí, a to i zastavením nebo sjetím co nejvíce k pravému okraji vozovky.

                      to ovšem české cykloprase nezná, nechápe a odmítá…

              4. Hovadský přístup? A jaké zvuky se ještě cyklosnowflakes dotýkají? Zvuk motoru, odbíjení zvonů, zpěv ptáků po ránu?
                Tenhle zákon je zákon bez poptávky.
                75% smrtelných nehod cyklistů zaviněných cyklisty mluví zcela jasně.

        3. To není kvůli idiotům za volantem, to je kvůli idiotům obecným, kteří mají potřebu všem do všeho kecat. Tentokrát se to vrazilo do silničního zákona, příště to odnese zákon o recyklaci nebo o veřejném zdraví, prostě cokoliv. A zmrdi se budou radovat, že mají nad někým navrch – a to klidně i za cenu, že se to dotkne i jich.

    2. Vzhledem k tomu, že není čím ten odstup měřit, je to prakticky nevymahatelné.

      1. Leda by si pumpičkáři na řidítka museli instalovat 1,5m dlouhé pruty do stran. Jako tykadla se stejným účelem instalované na Tatrovkách. Když jim pak cvrnkneš o tykadlo tak pokuta :D

        1. Takový pumpičkáč si to rozmyslí hned, co ho za to tykadlo první auto shodí do příkopu. Tenhle zprasek je výsledek činnosti zmrdů Dolínka, Čižinského a z Automatu. Holt si nastavím ostřikovače pravého světla tak, aby jedna fontánka stříkala do vzdálenosti cca jednoho a půl metru, abych věděl, jak daleko mám uhnout. Že to možná ohodí pumpičku, to mi bude úplně fuk, hlavně že dodržím zákonnou vzdálenost.

        2. Viděl jsem nějaký „prank“ video z Polska. Mladý polský borci si do osobáku namontovali dvě ty vysokotlaký horny z lokomotivy. Prej to umí v ose horny 150dB ještě v deseti metrech vzdálenosti. Však jsem ho krátkým zatroubením varoval, že hodlám předjíždět, ne?

            1. Tak to približovadlo je ozaj ukážkova buzna-kára.

              1. To je moje Seicento taky.Jenže na montérkové dojíždění do práce rychlostí 120kmh se spotřebou kolem šestky se fakt blbě hledá něco lepšího. Takže na tom sedim (106kg) jak vosa na TicTacu, a nevím, co koupit, až se tohle vysere.

                1. Mě se děsně dobře jezdilo s Fiatem Panda, pokud i nadále chceš mít tic tac.. :)

                  1. Benzínovou Pandou jazdil kamoš čo má asi 198cm a veľmi stým bol spokojný – ako firemné auto to bol najlepší šporťák a zároveň aj super off-road.

                    1. No já to právě měl jednou na Krétě a jednou na Kosu a vždy to projelo všude a všechno, jezdilo to svižně(nějaká 1,4 benzín a 55kw, což na tu muší váhu stačilo), za pár litrů a pohodově. Ale byla to ta starší hranatá. Jak ta novější, to nevím.

                  2. Dělá se to i jako třídvéřko?

                    1. Mk3 a Mk4 už jne 5-dooor

          1. Kutil je někdy tvor poťouchlý, zlomyslný…

      2. Pri prehnilosti súdneho systéme v ČR ale aj SR a hlavne s ohľadom na lojálnosť zmrdov v talároch voči vrchnosti a ich posranosti voči médiam je jasné, že na dôkaz o presnej vzdialenosti (meranej ciachovaným meradlom) sa hrať nebude. Proste si to sudca pozrie voľným okom na fotke či videu a si v prdeli.
        A to sa bavíme už o jednej z posledných inštancií „spravodlivosti“. V takom správnom konaní je to hádam ešte horšie.

    3. So… kdo se přidá k runu na Senát? Zejména jedinci aktivní ve svazech nákladní a hromadné osobní dopravy by neměli mlčet, protože za předpokladu dodržování zákona nepojedou vůbec nikam, anebo tempem nejpomalejšího zyklisty.

      1. Neviem si predstaviť, že by zrovna kamion mal čo len teoreticky uvažovať o niečom takom, že by obiehal cyklistu bližšie než 1,5m. Zrovna pre nákladnú a hromadnú osobnú sa týmto novým pravidlom prakticky nič nemení.

        1. Každým jedným zákonom sa niečo mení – a len zriedka kedy k lepšiemu.

          1. Zákon č. 22/1930 Sb., ale tam se zase nařizuje tesání do kamene. Takže pokud někdo nemá rád poškrábaný kameny, tak ten zákon taky odsoudí.

        2. Každej další zprasek co je na vodě a je snadno zneužitelnej je samozřejmě špatnej už jenom z logiky věci. Pak to někomu přihorší, protože je to zákon, že?
          Držím DF a dalším palce, snad to senát shodí ze stolu, stejně jako smetl kvóty na potraviny a další zkurvený píčoviny od naší milované vlády.

    4. Nemám s tímto „vylepšením“ zásadní problém, jen bych v rámci ochrany a bezpečí cyklistů navrhoval, aby se to vztahovalo i na ně, při objíždění a předjíždění zleva i zprava. Bylo by to spravedlivé a určitě pro cyklisty bezpečnější…

      1. Bedrich77:
        Jakou máš skupinu ŘP…?

  1. Obdivuju Vaší schopnost analýzy problému a jeho řešení, já bych se s tím nedokázal tak srát a odvezl to do servisu na plošině hned při prvním vybití.
    A díky za skvělý článek!

    1. To bude tím, že mě to nějakým perverzním způsobem baví a uspokojuje :D

      1. Evidentně. Díky tomu se to krásně čte. Moje historka by byla dost nudná – „Vysralo se to tak sem to vodvez do servisu“:)

    2. Tak z toho by zase byl článek „jak mě vomrdali v servisu do prdele“ a Redguy by se divil, kde na to berete trpělivost :-D

      1. Přesně, to by byl článek Dal jsem dvacku za opravu a za měsíc se to vysralo znova :D

  2. Také si dovolím přidat jednu zkušenost s elektrikou v osobním voze. Loni přijel na návštěvu strýček z daleka svým vozem Alfa Romeo 159, pětiválec JTDm. Jak zastavil před domem po 200 km dlouhé cestě a nechal chvilku dochladit turbo, občas se z pod kapoty vznesl obláček kouře. Nic nikde viditelně nehořelo, vypozorovali jsme, že to jde z přední části motoru. Následná diagnostika (rozuměj několik mudrců v různém stavu podnapilosti) odhalila prasklou hadici posilovače řízení, mírně prolínala především když bylo servo v záběru a kapalina samozřejmě kapala na výfukové potrubí. Rychlá oprava nemožná, hadice jsou akorát z vraků, o demontáži a montáži raději ani nechci přemýšlet. Vzhledem k tomu, že vede od čerpadla zepředu až na hřeben řízení a že nějakou skromnou praxi na italských vozech mám, dělat bych to nechtěl.
    Tak jsme vymysleli provizorní řešení na cestu zpět do specializovaného servisu, kde hydraulické hadice repasují. Spočívalo v sevření hadice sponami, aby se nemohla příliš roztahovat a zabalení do kusu starého ručníku pro zamezení odkapávání. A zde nastal problém. Po této úpravě motor běžel na 2 až 3 válce.
    Ze strýce vypadlo, že když utahoval ty spony, tak mu šroubovák sklouzl a zabodl ho do kabelového svazku ke vstřikovačům. Poškozené dráty, nic s čím bych si za chvilku neporadil, říkal jsem si. Chyba.
    Rozpletl jsem ten svazek a nevěřil vlastním očím. V jednom místě ležek svazek na hlavě motoru, kde byl zaslepený nějaký otvor a přes který trochu prolínal olej. Samozřejmě ten olej nasávala izolace vodičů a v tom místě měla konzistenci plastelíny. Zaražený šroubovák zde narušil „status quo“ a došlo ke zkratu několika vodičů. Z opravy na 15 minut byla oprava na hodinu a půl. Očistit rozpuštěnou izolaci, odmastit a jednotlivé vodiče zaizolovat. Při zpětné montáži jsem si všiml, že svazek byl v úchytech předtím špatně, ventilového víka se vůbec dotýkat nemusel a nejspíš ani neměl. Naštěstí jsou výstupy řídící jednotky pro vstřikovače zkratuvzdorné, takže auto po opravě jede.
    No byl jsem překvapený, že se v motorovém prostoru nachází vodiče s tak bídnou izolací. Zrovna v motorovém prostoru, kde ke kontaktu s ropnými produkty dříve nebo později beztak dojde.

    1. No to víš, kucí z General Motors, pokud se nemýlím. Opravdu netuším, jak může někdo předpokládat, že takový píče, jejichž portfolio se poslední dvě dekády smrštilo na koupení poněkud ztrátové automobilky, vosekání kde čeho až na kost a prodávání hovnobilů, dokud nedojde povest značky až do hajzlu a nepadne to na hubu úplně, a prodání dál, dělat auta „držáky“, i pro US trh :D

    2. Vždy mě fascinuje, jak jsou pod haubnou neuspořádaně propletené kabely – bez ohledu na značku. A nejspíš je to tak už z výroby. Takhle mít doma rozvěšené kabely po zdech… asi se hřeší na to, že to je (většinou) slaboproud. A počítá se s tím, že tam nikdy nevleze kuna nebo nebude kapat olej… Mně se jednou prodřela benzínová hadička na VW Polo Variant 1.4. Předchozí majitel spravil prasklé sání vzduchu el. stahovací páskou. A ustřižený konec tak dlouho naklovával hadičku, až začala stříkat. Naštěstí jsem si toho všiml dřív, než to proteklo někam k výfuku. Naštěstí ta dírka šla ucpat hadicovou svorkou.

      1. Batyskaf: Vaše stížnost mi připomněla toto:
        The Jaguar XJ-12 … are filled with a mind-boggling maze of infamous Lucas wiring, with fuse boxes at seemingly random intervals along the fenders inside the engine bay. … Opening the hood on a V12 Ferrari reveals gleaming cam covers and polished intake manifolds, whereas the underhood view of a V12 Jaguar is dominated by a mess of vacuum lines and wiring that resembles the Windows “pipes” screensaver.“

  3. Výborný článek, trochu jsem se bál, že se na konci dozvím, že alternátor zemřel s covidem, ale naštěstí se občas ještě vyskytují klasické D-FENS články netýkající se pořád dokola toho samého.

    1. Zemřel s covidem, to je dobrý :))) Škoda, že mě to nenapadlo.

  4. Patřím mezi ty, co by to při prvních náznacích problému nejdřív zkoušeli očuchat a pak odvezli do servisu. Jsem takovej vůl, že i baterku, kterou jsem instaloval včera, protože původní byla už po mnoha letech hyn, jsem nainstaloval obráceně – prostě jsem to přepóloval. Nemyslel jsem u toho, montuje se tam jinak, než jsem zvyklej, kontaktama dozadu a ne dopředu. A protože jsem byl mazanej, tak jsem nechal zapnutej motor, protože jsem při výměně nechtěl přijít o natočený kilometry na „malých počítadlech“ (A a B). No, a jak jsem zapojil druhej pól, hodilo to jiskru a motor chcípl. Jestli to bylo zapojený víc jak půl sekundy, tak to bylo hodně, odhodil jsem kontakt od pólu baterky docela rychle. Počítadla A a B jsem každopádně ztratil tak jako tak, chytrák :-/. Nu co.

    No, ale zase to nemá baterku na tak dementním místě jako to Dodge ;-). Jinak zdá se, že vše přežilo bez úhony, auto (po správném zapojení baterky) normálně funguje, nenarazil jsem zatím na nic, co by tím krátkodobým přepólováním odešlo. Ale už vím, že se příště budu líp dívat na plus a mínus.

    1. Kedysi sa kdesi viedla siahodlhá diskusia o tom, že či je rozumné odpojiť batériu (hlavnú) ak je motor naštartovaný. Nejak som z toho pochopil, že to nemusí byť dva-krát rozumný nápad. Ale asi to záleží od konštrukcie vozidla.

      1. Jde to jenom u aut, co nemají ultra-chytrou řídící jednotku, která řídí i dobíjení – tedy jen u aut, co mají regler v alternátoru. Musí být zapnutý hlavní světla a motor větráku, tzn. co nejvyšší spotřeba. Pak při volnoběhu motoru nevyletí napětí alternátoru tak vysoko. U aut, který mají mezi akumulátorem a alternátorem snímač proudu, kdy nabíjení řídí ECU, to už nelze.

        1. Hmm, světla svítila, jinak je to auto z roku 2006 a moc chytrýho na něm neni. To nejchytřejší, co tam je, je ukazatel okamžité spotřeby (průměrnou to neukazuje) a ten je omezen na 30l/100km, větší čísla neukazuje, aby neděsil řidiče.

  5. Koukám, že těm ruskejm dobrákům už zase otrnulo. Bidet jim dal sankce, to jim to teda natřel. Tahle demokratizace ameriky nás jednou pojebe všechny. Zlatá Trumpeta.

    https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/ruska-armada-hraje-ukrajine-na-nervy-na-tanky-si-namalovala-invazni-pruhy-jako-v-roce-1968-40357080

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017