Demonstrace 16.9.2023 na Václaváku: Realita vs. informace z médií - zpět na článek

Počet komentářů: 298

  1. To musela bejt super zábava. Taková krásná sobota.

    Proč to vlastně děláte, jít si někam stoupnout a nadávat? Neřeknu, kdyby se šlo třeba defenestrovat. Ale stát na Václaváku a souhlasně na sebe kývat, to nevím, k čemu je člověku dobré.
    Měl jsem pochyby, jestli jsem tam neměl přeci jen jít, když to mám kousek; po přečtení článku jsem si jistý, že skoro cokoli by byla lepší náplň dne.

    1. že seš konformní ovce už vím dlouho, akorát to neustále nabývá stále nečekanějších rozměrů :D

      1. A ty jsi tam byl? Já bych z principu bez vidlí nešel na žádnou akci pro cokoli ani proti čemukoli, protože kromě nahrání xichtu do policejní databáze nevidím žádný jiný výstup z takového typu protestu. Třeba vypalování fízláren nebo zmíněná defenestrace je jiný příběh.

        1. @Ada: Defenestrace koho a odkud? Snad pokazdy, kdyz se neco v Praze deje, vidim Fialu a spol. na druhy strane republiky.. :D

          1. ..naposledy smrdel o vikendu v Mošnově a dneska klepal na šutr nejakyho novyho tunelu na nase dane v Brne. Pry to bude neco velkyho(6 mld.+uroky), a snad se to moc neprodrazi..

            1. „Vzniká něco velkého, uvedl Fiala..
              Hala by měla být hotova za necelé tři roky. Její náklady šplhají k šesti miliardám korun. Stát prostřednictvím Národní sportovní agentury přispěje 300 miliony, z rozpočtu kraje poputuje 200 milionů. Městská firma Arena Brno si na stavbu bere úvěr 2,2 miliardy, na úrocích zaplatí 1,7 miliardy. Zbytek – tedy minimálně 3,3 miliardy – půjde z městské kasy. Opozice se proti projektu staví ostře, mluví o černé díře na peníze. Vedení města vyčítá, že rozprodává majetek a omezuje ostatní služby jen kvůli tomu, aby mělo peníze na stavbu.“

              https://1url.cz/Puqz5

              1. různejch sportovních hal a jinejch stadionů v Brně byly tři prdele, roky srali na údržbu a něco z toho asi šlo do demolice, a teď to budou nahrazovat nejakou úchylárnou za 6 giga, pže se to vyplatí? no esli jim trvalo tak dlouho do toho zatáhnout kamaráčoftský stavební firmy, ať si odkloní pár set mega, nekomu se to vyplatí určitě

                nebylo by lepší konečně spáchat to zkunděný nádraží? za šest giga by toho byl notnej kus, sportovních píčovin je tam až až

                1. @Bezemot
                  Banhof kus za 6 miliard :-D
                  Mělo to stát 50 miliard před 5 lety…
                  Jestli se vlezou do 100 miliard, tak si tam za 20 let udělám výlet.
                  Halu za 6 miliard ať si Kometa postaví za svoje.
                  V Třincu se postavila hala pro 5400 diváků l.p. 2014 za 750 mega.
                  V Curychu loni pro 12000 diváků za 4.3 miliardy. Ale Brno neni žádnej Curych, že?

                  1. Ty pozemky od reky az po Herspice, co skoupili zastupitele Brna za ODS v 90kach, se asi jeste dostatecne nezhodnotily, no… je potreba jeste pockat.

                  2. hlavně každej druhej v uhniji i na stadyjoni bere dotace ve stamilionejch ojrů, jenom tady fyjalová pýča a další kreténi dělají mopslíka v brusele zadarmo tvl

                  3. 6 giga z 50 je 12 %, to néjni málo

                    1. @Behemot
                      V cenách roku 2018…
                      Nyní tak 6% což vyjde tak na koleje a nekrytá nástupiště a snad podchody a výtahy a přístupovou cestu.
                      Zbytek zase příště. :-)
                      Anebo na demolici starého, to by bylo takové brněnské…:-D

                  4. Mozna by to chtelo Kometu zpatky prejmenovat na Rudou hvezdu. Pak to bude s tou cenou takove udernejsi.

                    1. @Sysop
                      Ani Číňani se zlatou hvězdou by to nestavěli za svoje…

        2. čekal na zákazníka skrz zapojení čirkulárky, nakonec se to zrealizovalo až večer…

      2. Tak ego sis pohonil. Ale byvaly doby, kdy jsi i odpovidal. Tak hlavne, ze sis ten komentar uzil.

        A mam dojem, ze jsem naopak nekonformni, protoze jsem na tu demonstraci nesel. Ne, ze by na tom zalezelo.

        Proc jsi tam sel, co ti to prineslo?

  2. Nechtělo se mi to všechno číst.
    Napiště mi někdo ve zkratce, jaký mám mít na celou tuto problematiku názor, abych pak mohl machrovat skvělým názorem.

    1. To musíš do mašinky diskotékářů do „brusele ale ten vláček už jel ale teď po absenci bude možná příště repete.

    2. Musis bejt hlavne proti, pak jsi eurounijni.

    3. – „Opět tu je oddíl zradikalizovaných prostorových geometriků, který neuznává válce. Chudáci tělesa.“
      – Je vidět, že p. B nechápe a nerozumí vůbec významu psaného a mluveného slova. Viz níže.

      No co, názor z toho je, že p. autor nežere maso. U toho komentáře byla parta lidí s transparentem „NE VÁLCE“.
      Bartkovský si z toho eventu dělal prdel a jen popisoval, co viděl a co mu na mysl přišlo; to je v očích autora jeho největší hřích.

      Autor dokazuje, že smysl pro humor holt u těchhle Tvořitelů Nových Pořádků chybí, jinak by sami sobě si museli připadat trapně.
      No kdo to v patnácti neměl.

      1. Děkuji, že jste zde. Kterého autora teď máte konkrétně na mysli? P.B. nebo moji maličkost?
        Tak, v tomto případě by logicky, pokud by byl p.B. profesionál, ten svůj pamflet nazve ve smyslu satira na demonstraci, neočekávejte žádné objektivní informace. Jinak to nedává smysl.

        1. Pokud člověk není mediálně negramotný, nemusí mít každou věc explicitně nadepsanou „Achtung, Satire“, zvlášť když je na první pohled vidět, že jde o žánr osobní glosy online přímo z místa.
          O to úsměvnější jsou tvoje požadavky typu „No tak správný novinář přeci na poslance ANO vznese dotaz a pak teprve zveřejňuje,“ dřív pro takovýhle typy razil pan domácí pojmenování ichtyl.

      2. Nejvíc se těším na, co bude Bartkovský a spol. říkat na ruské vítězství, až Rusáci ty debilní banderovce vystřílí do předposledního kreténa, sklady budou prázdné a možnosti sankcí vyčerpané.

        1. Ani se na to netěším. p.B. to bude úplně jedno, ten když tak zakotví v nějaké neziskové organizaci. Bohužel každý z běžných občanů bude informován, kolik stovek miliard nás toto dobrodružství stálo a tím pádem není na zdravotnictví, školství, dobudování infrastruktury (myšleno především dopravní)d. at a o kolik je třeba zvednout daně občanům.

          1. RK:
            „… a tím pádem není na zdravotnictví, školství, dobudování infrastruktury (myšleno především dopravní)d. at a o kolik je třeba zvednout daně občanům.“

            – – –

            Komu konkrétnímu pak za vzniklou situaci děkovat je na tomto kecálišti snad již dostatečně ZNÁMO.
            Pokud by někdo náhodou nevěděl, rád zopakuji…

            :OD

            1. Slovo do pranice. Komu konkrétně?

              1. RK:
                Dobytek, co je momentálně u koryt, k nim někdo vždy pomohl vynést.
                Diskuse zde běží desítky let – z nich je znát, kdo je tak aktivní. Někomu ale po čase docvakne, že se zmýlil, zapůsobí u něj sebereflexe a přestane tu verbež podporovat. Ale u jiných se tak nestane. Do místních debat něktzeří z nich přispívají i pod několika přezdívkami:

                Cingischan
                CNN
                cyklista
                Childeater
                DAC
                Dachsmeister
                Dissenter
                dr_z
                fatdwi
                Goro
                Hoba.rce
                hopsson
                instinktt
                Jan Mrcasik
                japan
                jenyk
                jersey
                jirik_d@email.cz
                John P. Graver
                kokrhel123
                Lojza
                Lukas B.
                Marty…
                Michal Lenc
                Mirek F.
                Miroslav Hošek
                misaka
                mjfox
                Nomad
                Notor
                nove.kostatko
                notyvole
                Ovcoun
                Panelákovej Pičus
                Pathy
                podotek
                puf
                Sandstorm
                shane
                shifty
                Siloton
                SkReT
                Tenzor
                Torm
                vanthomas
                wondog
                x-f
                Yucca
                zzw30

                .

                1. Nazdar ty stara mrdko estebacka. Uz me tvuj seznamek chybel :D

                  Nekdo novej ti udelal bebi na dusicce, nebo jsme tam porad stara sestava?

                2. Stejne to je sranda….jako jo, jsem na tom seznamu rad, coz o to, hlavne prosim nevyskrtavat.
                  Ale ze bych snad nedej boze podporoval nejakou verbez? Ehmmmmm……to zrovna ne, no :-)

                3. @corona: Ja ti naopak za tenhle seznam dekuju. Mam tady podobny poznatky..

                  1. DF:
                    Přezdívky mají shodné symptomy. V některých případech obsluhuje jedna osoba více nicků.

                    .

                    1. To by mě teda zajímalo, která další přezdívka má shodné symptomy se SkReTem, dyť je to kurva originál, kterýmu tady rovno není.

                      Bejt na seznamu, jehož autorem je evidentní -pozor, nové slovíčko- „retardát“, není ani čest, ani hanba, je to každýmu u prdele a maximálně se může někdo zastydět za tvoji trapnost. Už ti to tady minule originální D-F naznačil, že seš ubožák a dokonce ti chtěl prokázat službu a smazat to a ty to sem klidně nakopíruješ znovu, abys každýmu dokázal, jakej jseš blb.

  3. Líbí se mi, že jste si vyzobal jen co se Vám hodí a zbytek vynechal.

    S tvrzením „Přichází blogger Vidlák. Člověk, který žije v řadovce s betonovou zahrádkou a u toho si hraje na zemědělce.“ tedy souhlasíte když je bez komentáře?

    1. Napsal jsem svůj názor k tomu, co mne v tzv. online-přenosu (článku) zaujalo. Odkaz na něj máte.
      Třeba ta hláška „Lidé kolem mě volají, že SPOLU bude viset.“ Znovu jsem se na to poptával, nikdo mi nepotvrdil, že by něco takového kolem sebe zaslechl. A těch věcí je tam víc. A nějak jsem odhadl, že komentovat vše a k tomu příp. dohledávat dostupné info je na dlouhé lokte a otázka, zda by to mělo vůbec nějaký efekt (kromě výrazné ztráty času). Za mne jednoznačně se opět ukázalo, že zveřejňované info v médiích nejsou pravdivé a o profesionalitě člověka, který uvádí, že vystudoval žurnalistiku si z jeho sdělení udělá předpokládám rychle každý názor sám.
      Co se týká Vaší otázky. Za prvé nevím, kde Vidlák bydlí, tak se k tomu nějak nemůžu vyjádřit. A za druhé (alespoň si to myslím), smyslem demonstrace nebylo prezentovat, kdo kde bydlí (v řadovce, v paneláku, ubytovně atd.)

  4. TY PIČO TO SE NEDALO ČÍST, Vůbec nevím kdo co říká, co komentuješ ty, kdo je p.B? Pičo vole vzpamatuj se a ty Dfeensi nezveřejňuj takový hovna, to se nedá číst tohlencto.

    1. @SkReT: Bohužel autor při psaní nemyslel na zdejší jedince s Dys..

  5. Pokusím se diskuzi posunout trochu na začátek.
    Kdo, je starší, vzpomene na tzv. uprchlickou krizi. A především na trio Mánert, Barochová, Palata. A jejich srdceryvné články o uprchlících.
    Bohužel jsme se dostali do dalšího levelu.
    No není to absurdné? Osoba, deklarující absolvování „žurnalistiky na Masarykově univerzitě v Brně“ není schopna pravdivě napsat o demonstraci a chovat se profesionálně?
    Viz např. anotace jednoho z přemětů univerzity. „kultivuje profesionální projev účastníků, jejich rétorické dovednosti a komunikační schopnosti. Nabízí také základní informace k tématům verbální a neverbální komunikace, profesionálního vystupování a vystupování na veřejnosti, vystupování v médiích – cílem je poučená orientace v komunikační „gramatice“.“ (https://is.muni.cz/predmet/1423/ZURb1115?lang=cs)
    Tímto jistě škola myslela, že novinář píše „Je to dobytek.“ Jestli to nebudou taková ta studia…
    Navíc jeho studia jste ze svých daní platily Vy (ty), a také Vy atd.

    1. hovináři, komedianti a další (často) lehkoživná svoloč byla dycky z hodně velké míry úplatná aktuálnímu režimu…čest výjimkám s nejakou profesní i osobní ctí

      1. Nezavrhujme profesionaly.
        Na zamyšlení je, jak tato osoba vůbec mohla vystudovat (pokud nezná ani prostou anotaci vyučovaných přemětů) a kdo jí studium zaplatil.

        1. A vystudovanim nějakého kurzu se zavazujes navždy mluvit jako krasoduch, nebo jak to v tvým vesmíru funguje?

          1. (Navíc kdoví, jestli si tenhle kurz p. B. vůbec zapsal – že ty jsi na žádný vysoký škole nikdy nebyl ani na recepci?)

            1. podotek 19.9.2023 v 9:59

              Dobré.
              Ti, co na vysoké škole „nebyli ani na recepci“, si třeba pamatují dehonestaci jinou.
              Třeba:“Ještě jsi neviděla pedela odzadu a už…“

              (Jarmila Loukotková, Medúza, Motto, Praha 1999)

              1. Insinuace není to samé co dehonestace.

                1. podotek 19.9.2023 v 16:22

                  Jistě.
                  Rozhodující je, kterému kurzu dáte přednost.

                  1. Vždy tomu, který je právě v kurzu, jak jinak.

        2. Vase problemy bych chtel mit. Vyhrabavat spinu na nejakeho ubozaka.

          Totez dela i druha strana. Muzete si potrast rukama.

    2. Předně bych chtěl říct, že jsem nikomu studium ze svých daní neplatil, a to ani sobě. Daně mi stát sebral, a jak s nimi dál nakládá, absolutně nemám pod kontrolou. Odmítám za to, jak s těmi penězi stát zachází, nést jakoukoli odpovědnost.
      V každé době se falešně, zcestně i zaujatě informovalo.
      „Osoba, deklarující absolvování „žurnalistiky na Masarykově univerzitě v Brně“ není schopna pravdivě napsat o demonstraci a chovat se profesionálně?“ – ten článek, co jste napsal, je příšerný. Nemá hlavu ani patu, není jasné odkud vycházel ani kdo je onen tajemný B. Informace z něj nelze ověřit, a tak jediné sdělení, které jsem získal, bylo vaše rozčarování nad tím, že novináři lžou. Ale rozčilovat se, že novinář není objektivní a profesionální, když nejste ani vy, je poněkud chucpe.
      Je to ten důvod, proč jsem byl v životě právě na jedné demonstraci, a nevidím jediný smysl v tom pokračovat. Byla to pirátská demonstrace proti ACTA, a když jsem se demonstrujících, i organizátorů, ptal, co to ta ACTA je, tak v podstatě nikdo nevěděl, jen že je to hrozné zlo. Takže demonstrujete s lidmi, kteří ani neví, za co demonstrují. Demonstrace skončila pochodem kolem náměstí za skandování „Neberte nám porno!“. Vynikající zkušenost; jak s demonstracemi, tak s voliči Pirátské strany.

      Pochybuji, že tahle demonstrace byla nějak jiná. Dokonce i chápu ten posměch, protože ono to k smíchu je. Myslet si, že stáním na václaváku něco změníte, je fakt naivní. První krok jste udělal, zvednout zadek ze židle. To je velká bariéra. Ale když ji překonáte, chce to něco dělat.
      Z mého pohledu, a nechci žádného demonstrujícího urazit, celá demonstrace pomohla jen ke zviditelnění několika lidí. A taky se znovu zvedla vlna posměchu a vzájemné rivality. Všichni sice znají taktiku rozděl a panuj, ale jakmile jsou její součástí, rádi poslouží jako pěšáci pro větší věc.

  6. Jako že je málo korektní a jeho slovník uráží tvou duši, neboť absolvent univerzity přece nikdy slovo „dobytek“ nenapíše? A to vystudoval za naše peníze, soudruzi!

    1. Odpovím vám souhrně:
      – p.B. o sobě sdělil, že vystudoval na VŠ. Tedy nejedná se o „nějaký kurz“
      – nahlédl jsem na tyto stránky „https://medzur.fss.muni.cz/pro-uchazece/bakalarske-studium“ a předmět, který jsem udával je uveden jako povinný v 1. semestru (ano, v v r. 2018 došlo k reakreditaci, mohlo tedy dojít i k úpravě předmětů atd. Ale dalo by se zjistit příp. dotazem. To je částečně odpověď i pro cosmo.boy na to vyzobání)
      – nahlédl jsem i na hodnocení práce p.B (předpokládám, že je to on) https://is.muni.cz/th/g6o4z/Bartkovsky_posudek_oponentky.pdf
      A žádný šlágr to není „Práci kobdobě doporučuji, hodnoceno D/E (s přihlédnutím ke gramatickým krkolomnostem), o výsledku rozhodne obhajoba.“ Jistě víte, co znamená hodnoceno D/E
      – to není o korektnosti, ale o tom, pokud někdo evidentně lže. A novinář přeci má zprostředkovat dostatek info, tak aby si sám čtenář/posluchač/divák mohl udělat svůj úsudek, nikoliv jej vmanipulovat do předem připravené „škatulky“
      – no a že vystudoval za peníze ostatních občanů je jasné, pokud si samozřejmě studium neplatil sám
      – dosud jsem relativně pravidelně na VŠ a to dál než jen „na recepci“

      1. – „předmět“ na VŠ = kurz. Ustálené názvosloví
        – a co s tím? je to kurz nějakého stylu vystupování; proč z toho dovozuješ, že jeho frekventant se tak má chovat za jakékoli situace až do smrti?
        – proboha, udělat vtip o odpůrcích geometrických těles na transparent „NE VÁLCE“ není lhaní, to jen nejíš maso a bereš se moc vážně
        – absolventská práce p. B. mi je naprosto u prdele a nevím, proč bych se o ni měl jakkoli zajímat
        – co „má dělat novinář“ určuješ ty? P. B. glosuje své postřehy online, je v tom formátu dlouhodobě úspěšný, nějakou ochranu podle tiskového zákona pro sebe nevyžaduje, na nějakou vyváženost a nestrannost si nehraje, tak co mu vyčítáš? Že neumíš rozpoznat žánr a chceš francouzskou haute-cousine od pouličního prodejce hranolek? Pardon, to je chyba tvoje a tvých očekávání. I pouliční prodejce hranolek má ovšem svoje publikum a zboží, o které je zájem.

        1. – poprosím na jaké konkrétní VŠ je toto „ustáleno“? Ještě jsem se s tím nějak nesetkal…
          – už jsem to tu psal. Mělo se jednat o článek – online-přenos (tak to je uvedeno v záhlaví). To, co uvádíte vy, spadá do jiného útvaru a v tomto případě bych očekával, že tento svůj výtvor p.B. i takto označí. Pak by nebylo pochyb, že se jedná o: „Novinářská glosa je krátký polemický komentář s osobním pohledem, obvykle věnovaný jedinému základnímu tématu, naznačenému v titulku nebo na začátku textu. “ (pomohl jsem si Wikipedii)
          Nebo vám připadá normální, že autor se tváří, že čtenářům sděluje průběh událostí, které probíhají a přitom vlastně tedy jde o krátký polemický komentář s osobním pohledem?

          1. – na všech. Je to naprosto běžný, ba notorický termín.
            – online přenos je popis technologie. Glosa je žánr. Živě můžete v televizi taky přenášet parlamentní schůzi i koncert Ivana Mládka.
            – označení žánru pro ty pomalejší koneckonců není věcí redaktora.
            – těm méně pomalým by možná pro nastavení očekávání žánru glosy stačila věta v perexu „Demonstraci přímo z místa živě glosoval Martin Bartkovský.“ – vy ji tam nevidíte?
            – za tou ekvilibristikou „jak může frekventant kurzu Profesionání projev ještě někdy v životě použít slovo ‚dobytek‘, a to mu tu školu platíme z daní“ si pořád stojíte?

            1. @podotek: Pardon, taky jsem toto za 6 let studií neslyšel, ale dostudoval jsem poměrně nedávno, tak možná je to „ustálené názvosloví“ z dob bolševika.. Nebo snad z nějaké FF ci FHS nebo z VS vcelarske z Uherskeho Hradiste?

              1. „V USA a v řadě dalších zemí se i vysokoškolské vzdělávání organizuje formou kurzů, do nichž se posluchači zapisují a pokud splní požadavky, získávají určitý počet kreditů. Výhoda oproti pevně určeným studijním předmětům je v tom, že posluchači mají širší možnosti volby. Pro zápis do kurzu se často vyžadují určité předpoklady a znalosti, například úspěšné absolvování jiného kurzu. Vysokoškolský kurz může trvat jeden, dva, případně i více semestrů (trimestrů a pod.), ale může být také jako „blokový“ soustředěn do několika dnů a končí se obvykle písemnou prací, zkouškou nebo zápočtem.“

            2. – psal jste na VŠECH. Už se tu ozval další diskutující.Přitom to tak není. Níže uvádíte pak školy mimo ČR. Jestli třeba v Ugandě tomu říkají kurz, to opravdu netuším…
              – co se týká glosy, glosování. Nejsou na tento útvar kladeny nějaké „náležitosti“? Jen se ptám…
              Jen tak mne napadá, že vlastně většina médií zřejmě dle této logiky nezveřejňuje zprávy, ale tedy vytváří glosy…. Máte pravdu, jsem pomalejší, napadlo mne až teď.
              – takto jsem to nepsal, to mi nepodsouvejte.

              1. – V řadě dalších zemí včetně ČR. šmarja, UTFG místo tohohle nesmyslnýho dohadování
                – Jaké náležitosti byste ráčil klást? Text není sbírka brouků a podstatné znaky glosy jste citoval výše sám.
                – Takto jsem shrnul propozici napsaného, jak jsem ji dovodil z napsaného. V čem se liší od vašeho záměru?

                1. Tak si trochu tu vaši novořeč vysvětlíme:
                  – slovní spojení „na všech“ (odpověď na „na jaké konkrétní VŠ je toto „ustáleno“?“) je třeba chápat jako že pouze na některých a jedná se především o školy v zahraničí
                  – glosa. Slovník „poznámka, vysvětlivka „. Co se také můžeme o glose dozvědět.
                  „Glosa je žurnalistický druh se svérázným publicistickým akcentem, v němž se odráží jediná otázka či problém a jehož řešení je pouze naznačeno, nikoliv definitivně vyjasněno.“
                  „Glosa má povahu stručné a dodatečné zprávy nebo komentáře. Představuje komentující poznámku k události, o níž už byl adresát dříve informován a její text může vyjadřovat určitý postoj – souhlasný, nebo zamítavý.“
                  Glosa tedy komentuje události, o kterých už čtenáři základní informace znají.
                  Přestože glosa řešení problému pouze naznačuje, názor a stanovisko autora z textu vyplývá a čtenář ho musí být schopen vždy jasně dešifrovat. Bez toho by útvar ztratil svůj význam, protože by nemohl působit přesvědčujícím dojmem. Autor vlastním způsobem interpretuje fakta. Součástí glosy by vždy mělo být odůvodnění jeho názoru, které může vyjádřit buďto přímo, nebo jej rovněž naznačit tak, aby z textu jasně vyplývalo. „Glosa je žánr, který původně vznikl z rozšířené zprávy.

                  Z výše uvedeného je zřejmé, že toto online-přenos vytvořený p.B. tak nějak podle mne nesplňuje. Vždyť v dané době tzv. glosování on-line přenosu adresát nemohl být dříve o události informován, žádné řešení problému tzv. glosa nenaznačuje (tedy jestli tím je např. míněno, že lidé s Porsche by neměli demonstrovat), Součástí glosy by vždy mělo být odůvodnění jeho názoru (třeba proč je Rajchl, Vidlák, Foldyna např. dobytek se nedozvíme) atd. atd.

                  1. Ano, broukoznalecké pitvání žánrů je oblíbená kratochvíle ichtylského přístupu. V důsledku možná dojdeme k tomu, že nejde o glosy napsané dobře nebo tak, aby hezky zapadly do středoškolácké kolonky.
                    Co je však z hlediska percepce textu podstatné a důležité: je glosa žánrem zpravodajským? NE. Je žánrem autorským, postojovým? ANO.
                    Vyčítáte glosám páně B., jež jsou jako glosy redakcí v perexu označeny, nedostatek objektivity, autorskost a postojovost? ANO.
                    Dává to smysl? NE.

                    1. Vážený pane, dovolil jsem si sdělit to, co je veřejně dostupné Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. Takže tam dle vašeho názoru jsou ichtylové. Tím jsme si vyjasnili, kdo tam tak podle vás učí a studuje. :-)
                      A vaší novořeči přesně odpovídá „podej mi ten šroub 8“ a dotyčný vám podá „hřebík“. A když se ho zeptáte, zda neblbne, tak vám řekne, že obojí je z kovu a má to hlavičku, tak je to přeci jedno. :-)
                      Vy budete mít hodně vysoké vzdělání… viz ty kurzy

                    2. Ano, poslal jste sylabus nějakého předmětu a dovodil z něj kdovíproč, že jeho frekventant by neměl používat slova jako „dobytek“.
                      Ichtylské je pitvání znaků žánru glosy ve snaze obhájit, že by glosy měly být bezpostojové – ne, neměly.
                      Tím padá meritum vašeho článku, kdy po formátu online glos chcete kdovíproč něco, čemu nemohou ani nechtějí dostát.

                    3. „Vy budete mít hodně vysoké vzdělání… viz ty kurzy“ – to je zase co za logickou zkratku do nikam :)

                    4. Ještě jednou vám to zopakuji. Viz výše (RK 19.9.2023 v 16:23)
                      To, co je uvedeno o glose (a jak je charakterizována)je veřejně dostupné přes stránky Masarykovy univerzity. Z toho jsem si nic nevymyslel. A tímto se také vyučující a studenti zabývají. To si můžete jednoduše dohledat.
                      Každý, kdo umí číst a chápe význam slov, si to může přečíst, zamyslet se a dovodit, zda se jedná z pohledu těchto parametrů o glosu, či nikoliv.
                      Bohužel novořečníci tu budou stále tvrdit, že např. pro předmět se používá slovo kurz na VŠECH univerzitách atd.

                      Ad) „Vy budete mít hodně vysoké vzdělání… viz ty kurzy“ – to je zase co za logickou zkratku do nikam :)
                      Je to reakce také na vaše „že ty jsi na žádný vysoký škole nikdy nebyl ani na recepci?“
                      To byla logická zkratka kam?

                    5. To byla logická zkratka do míst, kde se podivuji nad následujícím řetězcem tvrzení:

                      Osoba, deklarující absolvování „žurnalistiky na Masarykově univerzitě v Brně“ není schopna pravdivě napsat o demonstraci a chovat se profesionálně?
                      Viz např. anotace jednoho z přemětů univerzity. „kultivuje profesionální projev účastníků, jejich rétorické dovednosti a komunikační schopnosti. Nabízí také základní informace k tématům verbální a neverbální komunikace, profesionálního vystupování a vystupování na veřejnosti, vystupování v médiích – cílem je poučená orientace v komunikační „gramatice“.“ (https://is.muni.cz/predmet/1423/ZURb1115?lang=cs)
                      Tímto jistě škola myslela, že novinář píše „Je to dobytek.“ Jestli to nebudou taková ta studia…
                      Navíc jeho studia jste ze svých daní platily Vy (ty), a také Vy atd.

                      Nezlobte se, to je prostě bullshit na druhou.

                    6. Ještě jednou vám zopakuji, že je úplně u prdele, čím se zabývají vyučující a studenti MUNI, když vy prostě po žánru z definice (!) subjektivního a postojového vyžadujete objektivitu a vyváženost, o čemž sesmolíte celý článek.

                    7. Řeknu vám to naposledy a pokusím se „polopatě“.
                      Pokud o někom např. napíšete, že je dobytek. Tak toto sdělení prostě žádný útvar (myšleno např. novinářská glosa) není, ale podle takového normálního vnímání je to jenom urážka.
                      Také můžete ve své novořeči třeba pohádku O třech kůzlátkách označovat za životopis T.G.Masaryka. Ale fyzicky to pořád bude pohádka o kůzlátkách a životopisem TGM se to prostě nestane.

                    8. I když napíšete stokrát a naposledy „tak to prostě není“ (a klidně si i dupnete nožičkou), v deskriptivní realitě může být součástí glosy klidně i urážka, stejně jako součástí recenze může klidně být zhodnocení díla za sračku a jeho autora za nesoudnýho sračkaře. Že jste krasoduch jak z Vara guru, který se křížuje s každým silnějším slovem u témat, jež považuje za „vznešené“, je komické zejména na této doméně, která se podobně přepíčené korektnosti vždycky vysmivala.

                    9. Teď se ptám čistě ze zvědavosti. Co v normální řeči znamená slovní spojení „deskriptivní realita“? Znám třeba deskriptivní geometrii, deskriptivníí statistiku.

                    10. Deskriptivní vs. preskriptivní pojetí světa. Vy definujete, co BY MĚL DĚLAT p. B. a jak BY MĚLA VYPADAT správná glosa; já popisuji, co DĚLÁ a jak VYPADÁ. Pokud stávající definice nevyhovují, holt bude potřeba upravit ty definice; vy chcete ohnout realitu, protože je jiná než předem daný IDEÁL.

                    11. Aha. Takže ve vaší řeči již slovo realita neznamená skutečnost, ale odpovídá to pojetí světa.
                      Takže když řeknete např. teď kolem mne projel historický vlak tažený parní lokomotivou, tak to také může znamet, že ve skutečnosti stojíte u silnice a kolem vás projelo nákladní auto naložené dřívím.
                      Zaplať pánbůh, že zatím jsem narazil pouze na vás. Budu muset dát na modlení, ať se mi takoví lidé vyhýbají.

                    12. Ano, to je vlastnost jazyka. Jsou věci označované a označující; jejich průnik je věcí dohody a kultury. Předchází esence existenci, nebo naopak?

                    13. A pozor na to slovo skutečnost; ne každé jsoucno je poznané.

        2. podotek 19.9.2023 v 13:05

          Předmět na VŠ se rovný „kurz“ tak leda v novořeči. Ale je to dáno tím, že na mé alma mater nejenže nebyly kurzy, ale navíc se pro studenty nepořádaly žádné recepce. Ovšem bylo to v době, kdy byla k smažáku podávána porce hranolků, zatímco výrobou a prodejem hranolek se nezabýval nikdo.
          Samozřejmě, nahrazení hranolku (rod mužský) hranolkou (rod ženský) je nejen genderově vyrovnané ale i LGBT+ friendly, to chápu.

          1. Ano, předpokládám, že se názvosloví vžilo vlivem boloňského procesu.

            1. @podotek: Ne, rozhodně ne v ČR. O skolstvi neco malo vim. Za to ty vis o cemkoliv evidentne uplny hovno, ale jsi schopny nekomu napsat, ze nevidel VS ani z jeji recepce.. No nic, dalsi adept.

              1. https://is.muni.cz/napoveda/student/registrace#s_reg_cotoje – abychom šli k pramenům alma mater páně B.
                Termíny „předmět“ a „kurz“ se v tomto dokumentu volně a plně synonymicky zaměňují.
                Jinak tímto od počátku absolutně nepodstatnou, neb podstatnějších tvrzení pana RK se nikterak netýkavší diskusi o pojmosloví asi za sebe považuji za uzavřenou.

            2. podotek 19.9.2023 v 15:12

              Mimochodem, když jsem navštívil na ČZÚ naposled, tuším před čtyřmi lety, vědomosti byly předávány v rámci předmětů, jejichž názvy a náplň v některých případech přetrvaly desítky let.
              Jak je psáno níže, cituji:„Bakalářský stupeň studia zaujímá 1. – 3. ročník. V průběhu 1. a 2. ročníku studenti absolvují převážně povinné předměty, ve 3. ročníku si některé předměty volí podle svého zájmu…“

              https://www.czu.cz/cs/r-7213-studium/r-7255-studijni-obory/r-7788-bakalarske-studium

              Kurzy jsou pořádány rovněž, například v rámci doučování předmětům.

              https://kckurzy.cz/kurzy-na-vs/czu/

  7. Psát takovej elaborát, kvůli nějakej retardovanej nicce z Reflexu, která je užitečná jako hovno na botě, je ztráta času a energie.

    1. Není. Občas se setkávám s názorem: „To by si přeci všechno ti novináři nevymysleli…“

      1. fdelevyzy by břece nelhaly!!!!!!!!

        1. ..a f rektspektu uš vubec ne.

          1. Bartkovský je sice redaktorem Reflexu, ale tím si svou indolenci nebudeme kazit

  8. ..ani f refluxu, pochoppytelňe. Lžou jenom russsssaci a russsssofylaci.

  9. ..ano, Bc. Martin Bartkovský obhajoval ten jeho žblept na FSS MU v LEDNU 2013. Jeho vedoucí i oponentka mu oba navrhovali D/E. Obhajil v LEDNU na E..
    Toto mi docela, jako vzorek dnešního pokrokovyho hovináře, stačí.

    1. A k čemu je to v roce 2023 dobré vědět?

    2. ..btw, v lednu jsou na MU obvykle terminy pro opakování SZZ pro ty, co to nedali.

      1. Furt nevim, k čemu je dobrý se v tom šťourat. Třeba na školu sral. Akademickou kariéru nedělá, tak vo co de

    3. Prijde mi neeticke takove veci vytahovat.

      Jsou sice lidi, co tvrdi, ze proti zmrdum lze pouzit cokoli, ale nesouhlasim s tim. Uz jenom proto, ze nikdo z nas nema patent na pravdu, a dotycny zmrdem byt nemusi. A taky tim zpravidla clovek klesne na uroven protistrany, to snad neni nutne.

      Ja vim, ze se ted stanu zase rusofilem nebo cim, to je mi uplne u prdele. To, ze se podle me chova nekdo jako zmrd, neznamena, ze zapomenu na slusne vychovani.

      1. @sinuhet: Myslis ten coronuv seznam nicků, kteri se tady prezentuji, coby curaci s patentem na rozum, ze jo?

        1. To je přesně to, o čem jsem psal.
          A vy zase mlátíte černochy. A je to.

      2. Dovolím si s vaším názorem nesouhlasit. Pokud jsou to veřejně dostupné údaje, tak je možné je klidně „hodit do placu“. A navíc s tím v některých profesích musíte počítat.
        Lidí, co jim někteří novináři min. „znepříjemnili život“ se také dopředu nezeptali. A po x-letech tahanic po soudech, se dočkáte pár řádek v daném médiu o tom, že v článku před 5 lety uvedli nepravdivé nebo závádějící informace a že se omlouvají.

        1. Samozřejmě, že s tím musíte počítat. To ale neznamená, že je taková věc důstojná. Je to akorát nízký útok na člověka, hledání klacku na psa, když argumenty nezaberou.
          A přitom těch argumentů je plný článek, k tomu účelu snad vzniknul.

        2. Což má s procesem obhajoby jejich závěrečné práce společné asi tolik, co s jejich ochotou nosit babičce v zimě uhlí, když byli v šesté třídě základní školy.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017