Autore, přijde mi od Vás poněkud chucpe nejdříve šířit paniku a teď se snažit tuhle zjevně špatně zvolenou pózu omlouvat tím, že vlastně nikdo nic neví a tak jste zas takový renonc neudělal. Trápí Vás svědomí, takže teď hlavně nikomu nevyčítat, že svou panikou mohl situaci zhoršit, to se prostě stane, že jo. Nejsme jako oni, to už tu bylo. Buďte trochu chlap.
Připadáte mi jako člověk, který si o sobě hodně myslí a když narazí na neúspěch, nedokáže si ho přiznat a tak hledá, kde by si sám před sebou své selhání omluvil. A co je lepšího, než najednou tvrdit, že vlastně nikdo nic neví a tak Váš postoj panikáře byl zcela OK. Pokud Vám to jako terapie pomůže v tom, že si dál budete myslet, že jste neomylný (a toto vlastně nebylo selhání, ale pochopitelný postoj, protože přece nikdo nic neví tak jak jste mohl Vy, že), tak hodně štěstí.
Ve svém svaté válce za obhájení sebeklamu jste „zapomněl“ zmínit jednu kategorii lidí, kteří říkají stále to stejné – citují data. Která dle Vás nejspíš neexistují (protože přece nikdo nic neví, nikdo nic nezjišťuje a tak jsou data na houby a jejich ignorace je správná, protože to přece děláte Vy, nejlepší z nejlepších). Možná byste příště měl zvážit pokornější přístup.
Naprosto komické je pak Vaše horování pro roušky – ačkoliv sám zastávám názor, že rouška svůj účel má, nenapadlo by mě to omlouvat tak dementně, že jsem neschopný a tak je OK, že to strana a vláda nařídila všem. Bravo. Přidám mou oblíbenou story z Norska, kde mi na otázku ohledně místní prohibice tvrdili, že je to super, protože aspoň tolik nechlastají. Ještě, že ten moudrý stát mají a neumí nechlastat z vlastní vůle a už vůbec si neumí nakoupit dopředu.
Nicméně věřím, že zdejší panikářské sektě jste udělal obrovskou radost, slyším slavnostní šustění alobalu až sem.
Pathy
1**
Presne ten istý pocit som mal, len sa mi ho nechcelo na mobile ďatlovať. Autor panikár sa snaží vyhovoriť za každú cenu.
MrSato
Pane Fatdwi, já myslím, že jste trošku sklouznul k extrémům. M. Kechlibara čtu pravidelně. Nepřijde mi, že by v úvodní fázi šíření (tehdy ještě epidemie) dělal nějaká unáhlená sdělení, že všichni bídně pomřeme. Už tehdy (období pouze Čína má problém), ukazoval dostupná data v grafech i s odkazy na zdroj, dnes již vzácná praxe. Jeho sdělení jsem pochopil tak, že je potřeba být na pozoru. A to se potvrdilo.
Pokud si pamatuju, ukazoval na to, že SARS-Covi-19 není jen chřipka a bude mít dynamický průběh, pokud dojde do Evropy. Výslovně upozorňoval, že z Číny mohou chodit podhodnocená data, jednak kvůli místnímu režimu (zachování tváře) a také jisté omezené kapacitě testování (100% je utopie v horizontu dní). Pak přišla data z Itálie, Německa atd. Potvrzovala předchozí pohled na šíření viru i jeho následky.
Autorům článek „víme, že nevíme“ je jen textem podtrhujícím vše předchozí. Nejsem si vědom okamžiku, kdy by M. Kechlibar udělal prognozu bez podepření daty, a pokud udělal, velmi zjevně upozornil, že hádá.
Sám za sebe musím říct, že pokládám roušky za smysluplné, ale pokud je to zbytečnost, bylo to jen obětované pohodlí, žádná katastrofa. Jak píšete, jste dost odpovědný / uvědomělý, abyste roušku nosil. Avšak souhlasím s autorem v tom, že pár uvědomělých jedinců není schopno ovlivnit masu, masa lépe reaguje na zákazy a vyřčené hrozící tresty (bohužel).
Ještě drobná anekdota na konec:
„Výpočtům věří všichni, kromě těch, co počítali. Měřeným datům věří všichni, kromě těch, co je měřili. Konspiračním teoriím věří všichni, kromě těch, co je vypustili.“
fatdwi
MrSato: můžete se mnou samozřejmě nesouhlasit. Pan Kechlibar se na stranu panikářů postavil šířením (údajného) facebookového příspěvku doktora z Bergama (článek Bergamo v obležení z 9.3.). Myslím si, že právě toto a zvyšující se povědomí o důsledcích paniky ho donutilo přehodnotit vlastní postoj a začít pro něj hledat omluvu. Přitom ovšem ignoruje vše racionální a zaměřuje se na to, co údajně nevíme. Především volání po zanechání kritiky případných mrtvých, které panika přivedla je pak pro mě potvrzením toho, že si to myslím správně.
Je to něco jako když začne hořet, Vy utopíte 10 lidí a pak zjistíte, že kdybyste na ně nepustil vodu, mohli utéct. Takže začnete mluvit o tom, že to jste přece nemohl vědět, že by mohli utéct a tedy je kritika za to, že jste je utopil nemístná, protože přece Vy jste hlavně nechtěl, aby uhořeli strašlivou smrtí. Tak nějak ale všichni cítíme, že přesvědčit se, že je dobré tam vodu pustit to nejspíš chtělo. Prostě adekvátnost zásahu není nedůležitá a snaha vyvolat opačný dojem působí tak, jak jsem napsal a nemůžu s tím souhlasit.
Mimochodem rozumím, proč ho bráníte, máte k němu a jeho psaní zjevně kladný vztah a tak Vám můj příspěvek nepasuje do obrazu, který jste si o něm vytvořil. Minimálně jeden další člověk to ale vidí podobně. Můžete to ignorovat a dál si namlouvat, že ten obrázek je správný, nebo si ho můžete poopravit (chápu, není to jednoduché plus byste tím zpochybnil svou víru v to, co jste si od něj přečetl dříve a to není příjemné). Nakonec je to na Vás, já Vám nic nenutím.
MrSato
Fatdwi:
To je v pořádku, že spolu nesouhlasíme, jelikož nemusíme.
M. Kechlibara nebráním, to zvládne jistě sám. Píšu o sobě – svém vnímání informací, které podává. Vyhovuje mi jeho analytický styl, avšak všichni jsou omylní. Proto kontroluju své vnímání.
Ten článek „Bergamo v obležení“ je z většiny překlad zprávy od „údajného“ doktora z Bergama, M. Kechlibar píše, že to vypadá autenticky, co se povedlo dohledat. To, že se ho rozhodl zveřejnit určitě uvážil. Doktor z Bergama popsal, co tam údajně prožívají, nenašel jsem jedinou pasáž, která by měla vyvolat paniku. Pouze apel na určitou kázeň a omezení vlastního komfortu (prozatím). Nikde jsem nenašel „zabedněte okna a běžte vykoupit toaletní papír“. A i když zpráva je silně emotivní, není to nic přehnaného. Docela bych mu to věřil, že se ocitli ve velmi náročné situaci.
Pokud si myslíte, že ta zpráva od doktora není autentická, určitě máte nějaké své osobní podklady, co to podporují.
Myslím, že váš příklad o ohni a vodě chápu, ale nevidím u nás ty mrtvé po nějaké neopodstatněné panice. Ale možná jen špatně čtu zprávy.
Prosím, nechte si svůj psychologickou analýzu pro sebe, vůbec jste se netrefil. Mým zájmem je ověřit si, že M. Kechlibar je stále konzistentní s tím, jak fungoval dříve + co psal dříve, zamlouvá se mi jeho styl uvažování. To je vše. Jeho obraz po večerech neadoruji a nemodlím se k němu. Na to má určitě někoho jiného.
Zde uveřejněný autorův článek o „víme, že nevíme“ nechápu jako omluvu něčeho napsaného předtím. Jen upozornil na širokou nejistotu (řekněme rozptyl důveryhodnosti) zdrojových dat a ještě silnější nejistotu jejich interpretace a následujících rozhodnutí. A jak víme, na základě neúplných dat se velmi obtížně rozhoduje. Jen dodám „po bitvě je každý generál“. I když bitva stále probíhá, má jednotlivé fáze.
Váš příspěvek a závěry zde mi nesedí, protože jdou mimo prozatimní zkušenost a to vždy vstyčí výstražnou vlajku. Takže za sebe zkontroluju, jestli jsem něco špatně nepochopil.
Nepřesvědčil jste mě, že M. Kechlibar napsal něco nepatřičného a teď má ocas mezi nohama (obrazně řečeno, protože fyzicky doufám má).
ygorek
+1
Souhlasím plně.
Článek „Bergamo v obležení“ byl v době uveřejnění jedním z mála dosažitelných svědectví přímo z terénu a pokud je mi známo, dosud ho nikdo nezpochybnil.
Dachsmeister
Vzhledem k tomu, co pan Kechlibar vyváděl během svých gymnaziálních studií mám ke všem jeho tvrzením poněkud ostražitý přistup.
Ale píše čtivě, jen to není písmo svaté…
UTG
Vy také nesmíte ani naznačovat?
Dachsmeister
A tak naznačovat mohu.
Heslovitě.
Kosa ostrá.
PC ztracené.
Mravy za 3.
Incel.
UTG
Dekódoval-li jsem si to alespoň trochu správně, tak to zas není nic, na co by člověk při čtení textů 25 let poté měl brát zřetel.
Dachsmeister
Ne.
Ale přesto, stín pochybnosti zůstává i po 22 letech…
grg
K ostatnému sa neviem vyjadriť, ale označenie „Incel“ sa mi javí pri gymnaziálnom veku mierne predčasné.
Podľa mňa tento titul je oprávnené udeľovať tak po 25. roku veku príslušného pacienta.
Dachsmeister
Zatímco jiní tady šahali na kozy v 9.třídě ZŠ a jiní co jim devítku zrušili i dříve…
pivko
No ono to počítadlo na mrtvé, kterým našli raka pozdě, protože se zrovna nemocnice soustředila na Covid, nebo kteří za rok nedostanou biologickou léčbu, protože ve zdravotnictví budou chybět peníze, na idnes asi nikdo nezavede. V tomto směru obavy „antipanikářů“ zcela sdílím, byť si jinak myslím, že se s „panikáři“ dopouštějí obdobných logických lapsů, byť s opačnými znaménky a úplnou pravdu nemá ani jeden z těchto táborů. Bude to chtít nějaký middle ground, který se ovšem bude velmi těžko hledat.
shifty
+1
Wildcat
Este s tym rakom to ako-tak asi pojde (zrovna mame bohuzial pripad v sirsej rodine, nasli, zoperovali). Ale predstavme si niekoho kto je v podobnej situacii ako som bol ja pred 4 rokmi. Potencialne smrtelna choroba srdca a najvyraznejsi priznak je drazdivy suchy kasel. Tie ostatne nie su az take vyrazne a daju sa pomylit s kadecim…
fatdwi
Wildcat: mám v rodině odmítnuté vyšetření na nějaký problém se střevem. Jeden den objednané (po dni ve špitále na různých vyšetřeních), druhý den karanténa, sorry, nejste akutní, běžte do prdele. Tak uvidíme, kdy bude možné prohlídku zrealizovat a co při ní najdou a jak ten (dnes už více než) měsíc případně ovlivní výsledek. Snad se nedozvíme, že jsme měli přijít dřív.
Jihocech Honza
Pokud je to rak, tak měsíc nehraje roli.
fatdwi
MrSato: že to Bergamo je „zpráva silně emotivní ale nic přehnaného“ mě upřímně rozesmálo. Holt máme každý jinou představu o tom, co je a co není přehnané. Jen tak pro pokusné sladění baseline: zrg1 je dle Vás pokud jde o „silnou emotivitu“ kde?
Ad že nevidíte mrtvé: myslet si, že ekonomický propad a odložení nebo přímo odmítnutí vyšetření nebude mít žádný vliv na úmrtnost na jiné, mnohem závažnější choroby považuji za dětsky naivní. Představa, že doktoři dostanou úkol to sledovat a média se tomu budou věnovat, ač by to znamenalo přímé popření PR obrazu zachránce národa, který si naše vláda a především estébák v čele budují, to už snad není jen naivita, ale i hloupost.
Když něčemu nerozumíte, je lepší o tom nepsat. Psychologickou analýzu jsem žádnou neprováděl, pouze jsem popsal obecný postup vnímání informací a korekci dle zdroje. Současně jste jej hned další větou potvrdil, takže nerozumím, proti čemu a proč se vlastně ohrazujete.
Já Vás ani o ničem přesvědčovat nechtěl, zkušeností s věřícími všeho druhu mám dost na to, abych věděl, že to stejně není možné. Věřte panu Kechlibarovi i nadále dle libosti.
MrSato
Ano, míra „přehnanosti“ je subjektivní věc. Tím chci říct, že po zveřejnění doktorovy zprávy z bojiště jsem nešel přepočítat plechovky do svého atomového krytu, který nemám – i když bych si takový kryt přál.
M. Kechlibarovi slepě nevěřím. Je jedním ze zdrojů informací a zdrojem podnětů k zamyšlení. Opět mi podsouváte svou představu o tom, co si myslím a jak funguju. To je přesně ta „psychologická analýza“, kterou jste udělal v předchozím příspěvku. Podsouváte mi, že natolik zbožňuji M. Kechlibara, že nechci slyšet nic záporného na jeho jméno a kopu do všech, co se mi snaží sdělit cokoliv jiného, než sedí na dokonalý obraz božkého M.K. To je nesmyslné, z pár vět na jedno téma nemůžete mít celý obraz, jak funguju.
Nevím, jak moc hluboké je to odmítnutí běžné péče. V mé rodině, za poslední 4 týdny, byla dvě vyšetření/ošetření. Jedno s vodou v koleni a naraženou bederní páteří (kontrola po odstupu času). Známá s diagnostikovanou rakovinou byla i na operativním zákroku 3 týdny po vyhlášení NS. Samozřejmě preventivní kontrola u zubaře se posunula. Nepopírám, že lidé s „obyčejným“ kašlem nemusí dostat adekvátní péči. Za to se zaručit nemohu.
Britrik
Minimálně dva lidé.
Pana Kechlibara jsem bral a měl rád do vypuštění zmiňovaného článku od „lékaře z Italie“. Od té doby už na něj nahlizim podobne, jako Vy.
Ostatně, většina Vašich názoru na corona rymicku se mi zamlouvá. Díky za ně.
Jsem na tydle typy opatrnej už od doby, co se takle odkopal Razima.
Je nutno to brát tak, že i přesto, že jsem se s někým dosud v 90 % věcí shodnul, to nedává důvod slepě věřit, že dotyčnej není magor :D
pivko
No to Bergamo bylo trochu na hraně, to si také myslím. Ani ne v tom samotném zveřejnění, ostatně nikde nebylo prokázáno, že by si to ten doktor vymyslel, ale spíše o vyznění toho článku, ve stylu „doom, doom, podívejte se, jak se to sype, lidi mřou jak mouchy“, které nebylo doplněno odpovídajícím disclaimerem, který se zde skutečně nabízí – je jasné, že zkušenosti doktora z JIPky v době epidemie nemůže být jiná, než že se mu tam sypou jeden za druhým ty nejtěžší případy a dost z nich zemře a takový pozorovatel, který za značného fyzického a psychického vypětí vidí pouze určitý výsek reality, prostě nemůže být objektivní. Takové uvedení do kontextu mi tam dost chybělo a tudíž si také myslím, že panika autora v tu chvíli převládla nad kritickým myšlením, které je zrovna u něj jinak vysoce nadprůměrné. Stejně tak to opakované označování lidí, kteří paniku nesdílí za „chřipkaře“ atd.
fatdwi
pivko: jak píšete, je to o kontextu. Můžete zachovat rozvahu nebo šířit paniku. Dle mého to bylo daleko za hranou, jehož výsledkem je dnešní omlouvání takového jednání tím, že „nikdo nic nemohl vědět“.
Když „nikdo nic nemohl vědět“, tak proč se tedy pan Kechlibar rozhodl šířit paniku místo aby počkal, až někdo něco vědet bude? To ví jen on sám a nejspíš mu z toho samotnému není moc dobře. Chyby děláme všichni, hlavní rozdíl není ani tak v tom, kolik nebo jakých, ale jak se k nim postavíme. Někdo jako chlap, někdo hledá výmluvy.
shifty
souhlasím s vámi pánové :o)
starter25
pivko: To je kvalitní pobitvěgenerálství. Představ si, já osobně tam znám z okolí Milána osobně tři doktory (dva z nich na urgentním příjmu) a nejsou to žádní doomaři ani idioti, ale ta situace tam opravdu taková byla. To jsou lidé, kteří tam pracují roky a zažili všechny ty jejich každoroční chřipky, jejichž statistikami se tu všichni ohání. Pokud to dosud někdo nepochopil tak šlo o intenzitu a rychlost s jakou se covid rozšířil a jeho průběh vyžadující intubaci a plicní ventilaci, na kterou nestačily kapacity. Statistiky, zejména starších ročníků v tomto vystřelily nad několikaleté průměry (linkoval jsem to tady do nějaké diskuze), pak mi přišly informace, že přivezli na kyslík i nějakého padesátníka, čtyřicátníka. Takže pokud by tento trend pokračoval tak je to prostě průser. Tedy jsi ve stavu, že máš full house a valí se další nemocní, takže rozhoduješ, koho necháš žít a kdo umře na poměrně nový/neznámý vir s tím, že máš „v zásobě“ cca 10ti denní inkubaci. Budeš troubit do světa, hoši nic se neděje? Sice jsme to tady nikdy nezažili, ale pohoda, jen nám tu lidi umíraj na chodbě. Ty by sis to vzal na triko?
Tedy, že roční italské statistiky budou mírně nadprůměrné (což není drama) tak to nijak neřeší ten akutní stav, kdy ti umírají zbytečně lidi na absenci relativně banální péče.
„a takový pozorovatel, který za značného fyzického a psychického vypětí vidí pouze určitý výsek reality, prostě nemůže být objektivní.“
A fauly jako tento si strč do špic. To nevypovídá nic o objektivitě, ale o tom jak vážný stav tam byl. Doktoři zejména na urgentu toho zažili v minulosti fakt dost, to nejsou žádný ořezávátka. Že se někde najde hysterka, to asi všude, ale drtivá většina doktorů nehysterčí.
Že si dneska expost nejspíš do Itálie projektuješ stav v ČR a vypičené opatření, to asi není chyba Itálie a nic to na průběhu, který byl v Itálii nic nemění.
pivko
Já nijak nepopírám, že situace tam byla a asi i zůstává vážná. Nicméně na druhou stranu ty různý novinářema rozmazávaný HLP a emo výlevy tam prostě byly (naprosto omluvitelné při tom, co zažívali). Jenže pak od těch samých doktorů člověk slyšel tvrzení jako „jak si dovolujete chodit ven na procházku, když tady umírají lidi“, byť z veškerých dostupných dat plyne, že riziko nákazy tímto způsobem je zcela minimální, pokud přitom nedochází ke shromažďovaní většího počtu osob. Takže pochopení jistě, ale má to taky své meze. To, že je někdo v situaci, jako byli tamější lékaři přece neznamená, že mají automaticky patent na pravdu ve všech svých tvrzeních, nebo ano?
starter25
To se budu opakovat, extrapolovali svoje reálné zkušenosti a to i ty se všemi stupni restriktivních opatření. Že dneska po 3 měsících máme alespoň nějaké informace je sice hezké, ale tehdy prostě nikdo nevěděl, jestli Itálie, dneska zjevně jako worst case, neproběhne i v ostatních zemích. A to tam epidemie ještě neskočila a ve zbytku Evropy ještě probíhá.
Nebuďme naivní a nemysleme si, že průběh jaký je v ČR, zařídila o několik týdnů zpožděná koblihova pseudokaranténa, kdy můžeš kam chceš a chodíš do práce. Rozhodující roli sehrávají imunologické vlastnosti populace, stáří, třeba i ta proočkovanost. Já osobně jsem přesvědčen, že pokud by naše populace měla vlastnosti jako ta italská tak jsme na tom dneska stejně jako Itálie. Tvrdá karanténa je jediné známé efektivní řešení, ví to ti italští doktoři, ví to epidemiologové a ví taky, že lidi jsou ovce. Jak reálně „procházky“ probíhaly bylo vidět v médiích a na některých místech to byly masové akce (což je stejně jedno, protože pseudokaranténa a stejně lidí bylo třeba v supermarketu). Takže i kdyby tvoje teze, kterou cituji níže byla pravdivá, je to k ničemu. Roušky a další nesmysly (u nás ještě neúčinně používané) jsou vysoce nouzové pomůcky. Jako kdo žije v tom, že nosí tři dny jednu roušku a jinak funguje stejně jako předtím a to ho jako zachrání tak není svéprávný.
Tvoje vyjádření „…byť z veškerých dostupných dat plyne, že riziko nákazy tímto způsobem je zcela minimální,..“ je spíš tvůj názor než fakt, protože dosud z těch nekonečných diskuzí o tomto tématu nikdo žádná tvrdá data dosud nepřinesl. Pokud je máš budeš první.
To v čem spatřuji já osobně problém je viz výše, že by nás současná opatření stejně neuchránila a ještě k tomu to likviduje ekonomiku. Nepružnost státu je v tomto neskutečná a tyto pseudoopatření měla být zrušena někdy na začátku měsíce a ponechat režim jen v domovech důchodců, nemocnicích a podobných zařízeních.
Jelikož tu nemáme italský průběh tak se do zmrtvení řeší teoretická rizika podružných záležitostí jako procházky, to jak máš nasazenou roušku a jestli si dezinfikuješ ruce nebo ne. Reálně jsme díky bohu pravdivost těchto teorií nebyli nuceni vyzkoušet.
pivko
Jo a ještě jedna věc – doktoři toho možná v minulosti zažili dost, ale pandemii závažnějšího respiračního onemocnění zcela jistě nikoli, protože tu už více než 50 let žádná nebyla. Asi málokdo z nich pamatuje chřipkové pandemie z roku 1968 nebo 1957 kde počet mrtvých v celosvětovém měřítku překonal 1 milion. Nicméně tenkrát nebyly ty internety a online počítadla mrtvých, takže se tak nepanikařilo.
starter25
Tak panika odpovídá ceně života. I dneska umře celosvětově na žloutenku 2mio lidí každý rok a taky to nikoho netankuje, protože je to v zemích třetího světa. Tahle panika odpovídá současné hodnotě života na západě.
Jenže ta situace tam byla taková převážně proto, že taliáni samotní jsou kokoti a pak samozřejmě tím, co provádí mediální mrdky. Rozhodně ne tím, že by to byl nějakej plicní mor před objevem antibiotik, co zkosí 2/3 všeho, čeho se dotkne.
Tím, jak danou zprávu podáš, se totiž můžeš přidat na stranu racionálně uvažujících lidí, kteří to prezentují zhruba ve smyslu „vypadá to blbě, ale zatím nic nevíme, tak si radši dávejte bacha, zbytečně se nesdružujte v malých prostorách“ apod., anebo naopak na stranu mediálních mrdek, co počítají každýho nakaženýho a každýho mrtvýho, nedávají veci vůbec do souvislostí (když už toho nejsou schopní blbci, kteří to čtou) a obecně šíří poplašnou zprávu a paniku.
pivko
Ano musím říct, že doposud nelichotivý dojem, který jsem měl o obyvatelstvu Itálie a Španělska jsem si v souvislosti s těmito událostmi opět potvrdil. Na začátku března si vesele pořádali statisícové pochody a zápasy Ligy mistrů, aby se pak o týden později nechali zavřít do klece tak, že se nemůžou ani projít ven s dětma, policajti na ulicích kontrolují bumážky a za 50 EUR si můžete půjčit na hodinu psa, abyste se aspoň na chvíli dostali ven. Je dobrý na to pamatovat, kdyby se člověk přichomýtl k nějakému byznysu, který má souvislost s těmito končinami, aby si to včas rozmyslel.
Jihocech Honza
Vemte si takovou bitvu o Británii. V zásadě se nic moc nedělo, držela se pohotovost, jednou nebo dvakrát ty stíhačky zvedli a poslali někam. Pak bylo několik letišť kolem Londýna a z těch vzlétali 5-6x denně. Byla RAF v srpnu a září 1940 na pokraji zhroucení, nebo ne?
Vosisko
Já jsem další co souhlasí s Fatdwim. Vnímám to stejně.
zrg1
Já jsem další co souhlasí s Fatdwim. Vnímám to stejně.
krasne, jak ze Banikovci dostavaji do defenzivy.
Za me hosi Banikovci, jeste popcorny a colu.
Hlavne si kolektivne prectete ty ukrutne picoviny, ktere jste tady za cely mesic nablili,
ty desitky vasich clanecku o COVID19, v duchu, ze to je rymecka, ktera odezni sama a ze vsecka opatreni jsou prehnana a ze se umrti na COVID19 neprojevi na statistikach,
ted se podivejte na ty desetitisice mrtvych v NewYorku, Spanelsku, Italii, Francii a vsude jinde
a podivejte se na tech 166 mrtvych u nas, kdy nam denne zemre cca 6 lidi a mame cca 200 novych nakaz
a to jen diky Prymulovi a Babisovi, kteri to celkem rozumne podchytili relativne hned zkraje a sebekriticky
z toho odvodte, ze kdyby se to udelalo po vasem,
tak mame ted 4x tvrdsi karantenu, nez mame tedka a ze v nemocnicich by lezeli polomrtvi pacosi na chodbach, zatimco by stovky dalsich umiraly na ventilatorech, jak to bylo popsane v tom kechlibarove odkazu o Italii mesic zpet.
Za domaci ukol si nastudujte, co to je kognitivni bias, ktery brani celym skupinam akceptovat neprijemnou pravdu,
vyvodit neprijemne zavery s faktu, reagovat agresivne a stadne a strkat hlavu do pisku rped realitou.
Nejste tim vubec vyjimecni, jste… zcela prumerne nezajimavi a nudni.
Já sem rád, že sem chytl korónu v makru, tak sem vzal jeden 6pack. Tudle byla ai v peňáku, ale o třetinu dražší, jako dávat přes 3 pětky za 355 ml, bah…
Tak třeba ta radkova dvanáctka je hořká dost, na druhé straně ovšem jelikož tam serou tolik sladu, tak je současně s tím sladší. To sou paradoxy :o)
pivko
Tak to já určitě neříkám, že musí člověk chlemstat jen plzeňský. Rád si dám všechno možný, ale zrovna ta Corona, ostatně jako všechny ostatní masový značky ze severní Ameriky je fakt špatná. Furt mi nebylo jasný, proč to všichni chlastaj s tím citrónem. Až jsem se toho jednou napil bez citrónu a pochopil jsem.
Porazil sem korónu, dokonce štyrykrát, já sem spokojenej :oD
Wildcat
pivko 18.4.2020 v 14:43
S tym mozem len suhlasit. Severoamericka masova vyroba skutocne nestoji za vela a navyse voci vyrobcovi Corony mam vlastne specificke vyhrady. Extra ma serie ked musim ich produkciu pit na dovolenke pretoze ine pivo tam proste nie je. Tuto je nastasie maly pivovar ktory ma vyrobok co mi chuti. Ale je kurva drahy :-(
shifty
Na druhou stranu na to, že je to z kukuřice, se to docela pít dá. Ale bez limetky teda ani omylem.
shane
Úplně špatný to neni. Ale nejak nevidim duvod proc to za ty prachy kupovat a pit. Asi nejaka hipsterina, ci co. Kdyz uz pit patoky, tak at je to aspon levny. Jinymi slovy, jsou podobny blivajzy za podstatne min penez a podstatne lepsi piti za podobny penize.
se nepleteš v eu sou nějaký budovy cocacoly jenom v německu a maj tam jakoby jenom fabriky na flaškování a distribuční centra hele :O :O ;D si myslim že do reichu jako posílaj z usa jenom koncetrovanej syrup nebo prášek a jenom se to u ‚nás‘ jakoby ředí a dává do flašek :O :D :D ;D
to je jenom flaškovna, recept je tajnej a jenom se ředí koncentrát, možná vyrábí ty další srágory – asi pětice firem tady lahvuje převážnou většinu všech těch barevnejch srágor co se tu prodávají, některý se možná i míchají, ne všechno má supertajný recepty
ygorek
Z Modřic je to k vám půl planety?
Coca-Cola HBC Česká republika, s.r.o., tam vyrábí nápoj asi 45 let (dnes pobočka Modřice, dříve Fruta).
zrg1
https://greece.greekreporter.com/2020/04/13/up-to-65-percent-of-greek-hotels-face-bankruptcy-new-report-warns/
„We really do not know how many will be in a position to reopen when the situation becomes normal again.“
Abych ten clanek zkratil. Rekove si udelali poll a shodli se, ze celi „unknown unknows“ abych parafrazoval autora clanku,
nasledne se po EUropskounijnim zpusobu semkli, odhlasovali si, ze se jich 65 procent boji bankrotu a proaktivne
pozadali vladu a banky o bailout.
A to je ten hlavni virus v nasem myselni, ne Korona.
Korona je jen spoustec. Ten skutecny mor je mantra, ze nejaka zentralbank vytiskne papiry z niceho a zachrani vsechny.
Ne, takhle to nefunguje. Za kazdym Eurem vytistenym z niceho jsou realne znehodnocene uspory nejakeho drobneho stradatele, duchodce, zamestnance atd. ktery nedobrovolne, diky zvuli bankeru, financuje nejakeho hoteliera, ktery precenil sve schopnosti a podcenil risky a co je nejhorsi, cely proces funguje se ztratami, z kazdeho prerozdeleneho eura se po ceste nejakych 80procent odsype na uplatky a korupci a provize tem centralnim bankerum, kteri si za penize tech znicenych zivotu duchodcu, zamestnancu a drobych stradatelu buduji (mimo jine) sklenenou a krivou magalomanskou budovu ECB za 1,4 miliardy Euro.
Na tomto dojel realny socik a ted vidime uplne to same v europskounijnim bolsevickem sociku, akorat v globalizovane forme.
Recko je samozrejme jen prvni balonek, ale tenhle ekonomicky mor je vsude prorostly celou EU jako rakovina, i to „uzasne“ Nemecko by si bez neustalych stimulu ani neskrtlo, davno, nez vubec nejaka koronakrize zacala. Držte si klobouky, jedeme z kopce.
DaveTheAlien
Díky za střízlivou úvahu, která není povrchní a nesnaží se za každou cenu vidět kauzalitu, kde jsou jen korelace.
MrSato
To se dobře četlo. Pak si dole přečtu autora (p. Kechlibar) a už je mi jasné proč.
Naprostý souhlas.
zapomněl jsem napsat že se jmenuje tak nějak Wuhan
ygorek
Sem nemáte přístup
Pokoušíte se zobrazit přílohu z cizí e-mailové schránky.
Abyste se na ni mohli podívat, poproste odesílatele,
ať vám pošle soubor e-mailem.
Dost dobrý.
Michalpp
Ja bych jenom prihodil – za known unknows a unknown unknows sklidil sveho casu Rummsfeld notne posmechu, ale ta klasifikace opravdu dava smysl a ja ji znam od Bruce Schneiera, z knihy Beyond Fear. O Rumsfeldovi si muzeme myslet ledacos, ale Schneier je uznavana kapacita z oboru bezpecnosti, puvodne matematik a expert na sifrovani. Myslim take, ze v dobe pamatneho Rumsfeldova vyroku pracoval Schneier jako poradce pro tehdejsiho prezidenta Bushe.
jednoduchá statistická analýza ukazuje, že covid-19 dosahuje vrcholu po přibližně 40 dnech a zmizí po 70 dnech. Nezáleží podle něj na místě výskytu, ani vládních opatřeních.
Jo, ted mi jesteukaz jedine misto na svete, kde neudelali zadna vladni opatreni.
Dokonce i v takove Indii udelali vse, co mohli, to nemluvim o CIne, ktera zamkla 900milionu lidi doma v bytech.
Nejvic to posral Wuhan a hned po nem NewYork. Ja rikam, pockejme 70 dni na data z NewYorku a hyn sa hukaze, ovsem nutno podotknout, ze zrovna NewYork ma momentalne tvrdsi opatreni, nez my. Aspon u nas jsem v dobe Velikonoc nezaznamenal, ze by na lidi hulakali policejnima dronama a nahaneli je zpatky do baraku.
trevor12
bylo by to uzasne kdyby to byla pravda, stacilo by i kdyby se zjistilo ze imunita vznika a staci mensi promorenost nez 70%
ted mi ukaz, jak tam coronavirus zmizel. Ukaz mi to.
trevor12
v japonsku muze byt za tim, ze se to postupne rozsiruje do dalsich lokalit, ostrovu
zrg1
Japonsko i Jizni Korea zvolili jiny model, tzv chytrych karanten, po kterych posilhava i Prymula. To je fajn reseni, jenze funguje jen tehdy, kdyz je tech nakazenych velmi malo, rekneme stovky. Jak jsou jednou nakazenych desetitisice, nelze to resit jinka, nez zamykat cele oblasti a to na dlouho, protoze vime, ze od nakazy do vyleceni to trva mesic. Takze se MUSI cele oblasti zamknout aspon na dva mesice a po cele ty dva mesice VYLOUCIT nove nakazene, odtud mame drakonicke cinske karanteny, ktere jsou to jedine, co na tenhle posahany virus skutecne zabira.
Jako nejhorsi mozne (ne)reseni je to italske, spanelske, francouzske a americke.
Co se tyce USA, jsou ted povetsinou stejne zamceni, jako byli zamceni v Cine, vsak si najedte na youtube a dejte si „USA ghost city“ a uvidite tuny videi z NewYorku, LA, San Francisca atd. atd. atd. kde se nepohne ani noha.
Nemohli to ti americti kokoti udelat o 14 dnu drive a usetrit si desetitisice mrtvych ? No nemohli, protoze to jsou kokoti.
Co me ale nejvic fascinuje, ze ve svetle veskere tvrde evidence a dat to particka Mrcasoidnich Banikovcu doted nevzdala a furt maji tendenci picovat a nadavat na prehnana opatreni, dokonce i na ten „mirnoucky“ kechlibaruv clanek, kde byl autor „hrozne vopatrnej“, asi jako Haskuv hostinsky Palivec, ktery se bal rict, ze na cisare pana sraly mouchy…
No co. Nekdo je holt debil a nekdo je debil a jeste zatvrzely, ktery by se asi posral, kdyby mel uznat chybu.
Otázkou je: Jednoduchá statistická analýza čeho?
Pokud v ČR měli lidé, kteří zde popsali své zkušenosti, nákazu v listopadu nebo prosinci 2019, nemělo by být 17.dubna 2020 dávno po ní?
zrg1
Treba mi Banik squadra vysvetli tohle ?
Italie nekulminuje, italie zvazuje vystoupeni z EU na zaklade nulove pomoci, nuloveho pochopeni a nulove empatie a EU
to nejen nezpochybnuje, EU to uznava a omlouva se ?
Proc se hosi Banikovci EU omlouva, kdyz prece Italove maji jen rymecku, ktere se ani neprojevuje ve statistikach, hmmm ?
(viz mnou zvyraznene pasaze textu)
Ze by byla EU zesrana strachem, ze si Italove natisknou liru a hodi do EU vidle, jako dalsi stat po Britanii ? Hmmmm ?
Jo a bacha, neni to zadny Aeronet, ani Sputnik, ani Zerohedge, ani RT, je to Reuters, oficialni hlasna trouba S0rosova. Hmmmmmmmmmm ?
EU Commission apologises to Italy over coronavirus response, deaths push higher
Crispian Balmer
ROME (Reuters) – The head of the European Commission apologised to Italy on Thursday for a lack of solidarity from Europe in tackling its coronavirus crisis, but promised greater help in dealing with the economic fallout.
A woman walks across an almost empty square in front of the Univeristy of Catania, following the outbreak of the coronavirus disease (COVID-19), Italy April 2, 2020. REUTERS/Antonio Parrinello
There has been widespread dismay in Italy over Europe’s response to the pandemic, starting with an initial failure to send medical aid, followed by a refusal amongst northern nations to endorse joint bonds to mitigate the cost of recovery.
The far-right League party has jumped on the discontent to call into question Italy’s continued membership of the 27-nation bloc, while even staunch pro-Europeans have expressed consternation at the lack of empathy and support.
Italy, which has recorded more coronavirus deaths than any other country, said on Thursday its toll had risen by 760 over the last 24 hours to 13,915, slightly up on a day earlier. The number of new cases was steady, growing by 4,668 to 115,242.
In a letter published in the Italian daily La Repubblica, Commission President Ursula von der Leyen said too many EU countries had initially focused on their own problems.
Jihocech Honza
Já jim fandím. Byli před EU, budou i po ní.
Hrosan - jhk
ohradil bych se proti odstavci autora, kde se píše „Tady na D-FENSovi je to to samé, což ani není divu. Návštěvnictvo se svým profilem kloní k individualistické pravici, tudíž je na Babiše a jeho vládnutí obecně, kolektivní opatření zejména, principiálně alergické.“ – člověk disponující rozumem a ne „žraním všeho co přijde z vlády“ si dokáže vyhodnotit, co z jejich nařízení jsou kokotiny – např. nosit roušku na zcela prázdné ulici, kde nikoho nepotkám. To je totiž „protizákonné“, i to, když si ji 10 m před potkáním se s někým jiným nasadím. Jsem jednoduchý člověk, tak to mám jednoduché – nesmyslné zákony nehodlám dodržovat. Jsem proto v automatické opozici vůči Babišovi?
zrg1
člověk disponující rozumem a ne „žraním všeho co přijde z vlády“ si dokáže vyhodnotit, co z jejich nařízení jsou kokotiny – např. nosit roušku na zcela prázdné ulici, kde nikoho nepotkám.
To je krasna teze, tleskam.
Logicky naprosto bez poskvrnky.
Smula je, ze v realnem svete nas beznadejne valcuje Cinan, ktery, kdyz komunisti ve vlade zaveli, bude chodit po venku s rouskou, po kolenech, se syrovym vejcem na hlave a pozpatku a ani necekne.
Zatimco prechytrela, svejkujici, nedisciplinovana a debilni evropa lezi polomrtva s koronakem a misto, aby neco sama se sebou udelala, tak se hada navzajem.
Ja ten cinsky smich slysim az sem.
fatdwi
zrg1: „prechytrela, svejkujici, nedisciplinovana a debilni evropa lezi polomrtva s koronakem“
Já teda neležím, nejsem polomrtvý a dokonce ani debilní. Ale gratuluji Vám, že jste přes všechno prepperství nakonec tu coronu chytnul.
Hrosan - jhk
RE: fatdwi – dík, řekl jste to zcela přesně za mne. Krásný den. H.
Autore, přijde mi od Vás poněkud chucpe nejdříve šířit paniku a teď se snažit tuhle zjevně špatně zvolenou pózu omlouvat tím, že vlastně nikdo nic neví a tak jste zas takový renonc neudělal. Trápí Vás svědomí, takže teď hlavně nikomu nevyčítat, že svou panikou mohl situaci zhoršit, to se prostě stane, že jo. Nejsme jako oni, to už tu bylo. Buďte trochu chlap.
Připadáte mi jako člověk, který si o sobě hodně myslí a když narazí na neúspěch, nedokáže si ho přiznat a tak hledá, kde by si sám před sebou své selhání omluvil. A co je lepšího, než najednou tvrdit, že vlastně nikdo nic neví a tak Váš postoj panikáře byl zcela OK. Pokud Vám to jako terapie pomůže v tom, že si dál budete myslet, že jste neomylný (a toto vlastně nebylo selhání, ale pochopitelný postoj, protože přece nikdo nic neví tak jak jste mohl Vy, že), tak hodně štěstí.
Ve svém svaté válce za obhájení sebeklamu jste „zapomněl“ zmínit jednu kategorii lidí, kteří říkají stále to stejné – citují data. Která dle Vás nejspíš neexistují (protože přece nikdo nic neví, nikdo nic nezjišťuje a tak jsou data na houby a jejich ignorace je správná, protože to přece děláte Vy, nejlepší z nejlepších). Možná byste příště měl zvážit pokornější přístup.
Naprosto komické je pak Vaše horování pro roušky – ačkoliv sám zastávám názor, že rouška svůj účel má, nenapadlo by mě to omlouvat tak dementně, že jsem neschopný a tak je OK, že to strana a vláda nařídila všem. Bravo. Přidám mou oblíbenou story z Norska, kde mi na otázku ohledně místní prohibice tvrdili, že je to super, protože aspoň tolik nechlastají. Ještě, že ten moudrý stát mají a neumí nechlastat z vlastní vůle a už vůbec si neumí nakoupit dopředu.
Nicméně věřím, že zdejší panikářské sektě jste udělal obrovskou radost, slyším slavnostní šustění alobalu až sem.
1**
Presne ten istý pocit som mal, len sa mi ho nechcelo na mobile ďatlovať. Autor panikár sa snaží vyhovoriť za každú cenu.
Pane Fatdwi, já myslím, že jste trošku sklouznul k extrémům. M. Kechlibara čtu pravidelně. Nepřijde mi, že by v úvodní fázi šíření (tehdy ještě epidemie) dělal nějaká unáhlená sdělení, že všichni bídně pomřeme. Už tehdy (období pouze Čína má problém), ukazoval dostupná data v grafech i s odkazy na zdroj, dnes již vzácná praxe. Jeho sdělení jsem pochopil tak, že je potřeba být na pozoru. A to se potvrdilo.
Pokud si pamatuju, ukazoval na to, že SARS-Covi-19 není jen chřipka a bude mít dynamický průběh, pokud dojde do Evropy. Výslovně upozorňoval, že z Číny mohou chodit podhodnocená data, jednak kvůli místnímu režimu (zachování tváře) a také jisté omezené kapacitě testování (100% je utopie v horizontu dní). Pak přišla data z Itálie, Německa atd. Potvrzovala předchozí pohled na šíření viru i jeho následky.
Autorům článek „víme, že nevíme“ je jen textem podtrhujícím vše předchozí. Nejsem si vědom okamžiku, kdy by M. Kechlibar udělal prognozu bez podepření daty, a pokud udělal, velmi zjevně upozornil, že hádá.
Sám za sebe musím říct, že pokládám roušky za smysluplné, ale pokud je to zbytečnost, bylo to jen obětované pohodlí, žádná katastrofa. Jak píšete, jste dost odpovědný / uvědomělý, abyste roušku nosil. Avšak souhlasím s autorem v tom, že pár uvědomělých jedinců není schopno ovlivnit masu, masa lépe reaguje na zákazy a vyřčené hrozící tresty (bohužel).
Ještě drobná anekdota na konec:
„Výpočtům věří všichni, kromě těch, co počítali. Měřeným datům věří všichni, kromě těch, co je měřili. Konspiračním teoriím věří všichni, kromě těch, co je vypustili.“
MrSato: můžete se mnou samozřejmě nesouhlasit. Pan Kechlibar se na stranu panikářů postavil šířením (údajného) facebookového příspěvku doktora z Bergama (článek Bergamo v obležení z 9.3.). Myslím si, že právě toto a zvyšující se povědomí o důsledcích paniky ho donutilo přehodnotit vlastní postoj a začít pro něj hledat omluvu. Přitom ovšem ignoruje vše racionální a zaměřuje se na to, co údajně nevíme. Především volání po zanechání kritiky případných mrtvých, které panika přivedla je pak pro mě potvrzením toho, že si to myslím správně.
Je to něco jako když začne hořet, Vy utopíte 10 lidí a pak zjistíte, že kdybyste na ně nepustil vodu, mohli utéct. Takže začnete mluvit o tom, že to jste přece nemohl vědět, že by mohli utéct a tedy je kritika za to, že jste je utopil nemístná, protože přece Vy jste hlavně nechtěl, aby uhořeli strašlivou smrtí. Tak nějak ale všichni cítíme, že přesvědčit se, že je dobré tam vodu pustit to nejspíš chtělo. Prostě adekvátnost zásahu není nedůležitá a snaha vyvolat opačný dojem působí tak, jak jsem napsal a nemůžu s tím souhlasit.
Mimochodem rozumím, proč ho bráníte, máte k němu a jeho psaní zjevně kladný vztah a tak Vám můj příspěvek nepasuje do obrazu, který jste si o něm vytvořil. Minimálně jeden další člověk to ale vidí podobně. Můžete to ignorovat a dál si namlouvat, že ten obrázek je správný, nebo si ho můžete poopravit (chápu, není to jednoduché plus byste tím zpochybnil svou víru v to, co jste si od něj přečetl dříve a to není příjemné). Nakonec je to na Vás, já Vám nic nenutím.
Fatdwi:
To je v pořádku, že spolu nesouhlasíme, jelikož nemusíme.
M. Kechlibara nebráním, to zvládne jistě sám. Píšu o sobě – svém vnímání informací, které podává. Vyhovuje mi jeho analytický styl, avšak všichni jsou omylní. Proto kontroluju své vnímání.
Ten článek „Bergamo v obležení“ je z většiny překlad zprávy od „údajného“ doktora z Bergama, M. Kechlibar píše, že to vypadá autenticky, co se povedlo dohledat. To, že se ho rozhodl zveřejnit určitě uvážil. Doktor z Bergama popsal, co tam údajně prožívají, nenašel jsem jedinou pasáž, která by měla vyvolat paniku. Pouze apel na určitou kázeň a omezení vlastního komfortu (prozatím). Nikde jsem nenašel „zabedněte okna a běžte vykoupit toaletní papír“. A i když zpráva je silně emotivní, není to nic přehnaného. Docela bych mu to věřil, že se ocitli ve velmi náročné situaci.
Pokud si myslíte, že ta zpráva od doktora není autentická, určitě máte nějaké své osobní podklady, co to podporují.
Myslím, že váš příklad o ohni a vodě chápu, ale nevidím u nás ty mrtvé po nějaké neopodstatněné panice. Ale možná jen špatně čtu zprávy.
Prosím, nechte si svůj psychologickou analýzu pro sebe, vůbec jste se netrefil. Mým zájmem je ověřit si, že M. Kechlibar je stále konzistentní s tím, jak fungoval dříve + co psal dříve, zamlouvá se mi jeho styl uvažování. To je vše. Jeho obraz po večerech neadoruji a nemodlím se k němu. Na to má určitě někoho jiného.
Zde uveřejněný autorův článek o „víme, že nevíme“ nechápu jako omluvu něčeho napsaného předtím. Jen upozornil na širokou nejistotu (řekněme rozptyl důveryhodnosti) zdrojových dat a ještě silnější nejistotu jejich interpretace a následujících rozhodnutí. A jak víme, na základě neúplných dat se velmi obtížně rozhoduje. Jen dodám „po bitvě je každý generál“. I když bitva stále probíhá, má jednotlivé fáze.
Váš příspěvek a závěry zde mi nesedí, protože jdou mimo prozatimní zkušenost a to vždy vstyčí výstražnou vlajku. Takže za sebe zkontroluju, jestli jsem něco špatně nepochopil.
Nepřesvědčil jste mě, že M. Kechlibar napsal něco nepatřičného a teď má ocas mezi nohama (obrazně řečeno, protože fyzicky doufám má).
+1
Souhlasím plně.
Článek „Bergamo v obležení“ byl v době uveřejnění jedním z mála dosažitelných svědectví přímo z terénu a pokud je mi známo, dosud ho nikdo nezpochybnil.
Vzhledem k tomu, co pan Kechlibar vyváděl během svých gymnaziálních studií mám ke všem jeho tvrzením poněkud ostražitý přistup.
Ale píše čtivě, jen to není písmo svaté…
Vy také nesmíte ani naznačovat?
A tak naznačovat mohu.
Heslovitě.
Kosa ostrá.
PC ztracené.
Mravy za 3.
Incel.
Dekódoval-li jsem si to alespoň trochu správně, tak to zas není nic, na co by člověk při čtení textů 25 let poté měl brát zřetel.
Ne.
Ale přesto, stín pochybnosti zůstává i po 22 letech…
K ostatnému sa neviem vyjadriť, ale označenie „Incel“ sa mi javí pri gymnaziálnom veku mierne predčasné.
Podľa mňa tento titul je oprávnené udeľovať tak po 25. roku veku príslušného pacienta.
Zatímco jiní tady šahali na kozy v 9.třídě ZŠ a jiní co jim devítku zrušili i dříve…
No ono to počítadlo na mrtvé, kterým našli raka pozdě, protože se zrovna nemocnice soustředila na Covid, nebo kteří za rok nedostanou biologickou léčbu, protože ve zdravotnictví budou chybět peníze, na idnes asi nikdo nezavede. V tomto směru obavy „antipanikářů“ zcela sdílím, byť si jinak myslím, že se s „panikáři“ dopouštějí obdobných logických lapsů, byť s opačnými znaménky a úplnou pravdu nemá ani jeden z těchto táborů. Bude to chtít nějaký middle ground, který se ovšem bude velmi těžko hledat.
+1
Este s tym rakom to ako-tak asi pojde (zrovna mame bohuzial pripad v sirsej rodine, nasli, zoperovali). Ale predstavme si niekoho kto je v podobnej situacii ako som bol ja pred 4 rokmi. Potencialne smrtelna choroba srdca a najvyraznejsi priznak je drazdivy suchy kasel. Tie ostatne nie su az take vyrazne a daju sa pomylit s kadecim…
Wildcat: mám v rodině odmítnuté vyšetření na nějaký problém se střevem. Jeden den objednané (po dni ve špitále na různých vyšetřeních), druhý den karanténa, sorry, nejste akutní, běžte do prdele. Tak uvidíme, kdy bude možné prohlídku zrealizovat a co při ní najdou a jak ten (dnes už více než) měsíc případně ovlivní výsledek. Snad se nedozvíme, že jsme měli přijít dřív.
Pokud je to rak, tak měsíc nehraje roli.
MrSato: že to Bergamo je „zpráva silně emotivní ale nic přehnaného“ mě upřímně rozesmálo. Holt máme každý jinou představu o tom, co je a co není přehnané. Jen tak pro pokusné sladění baseline: zrg1 je dle Vás pokud jde o „silnou emotivitu“ kde?
Ad že nevidíte mrtvé: myslet si, že ekonomický propad a odložení nebo přímo odmítnutí vyšetření nebude mít žádný vliv na úmrtnost na jiné, mnohem závažnější choroby považuji za dětsky naivní. Představa, že doktoři dostanou úkol to sledovat a média se tomu budou věnovat, ač by to znamenalo přímé popření PR obrazu zachránce národa, který si naše vláda a především estébák v čele budují, to už snad není jen naivita, ale i hloupost.
Když něčemu nerozumíte, je lepší o tom nepsat. Psychologickou analýzu jsem žádnou neprováděl, pouze jsem popsal obecný postup vnímání informací a korekci dle zdroje. Současně jste jej hned další větou potvrdil, takže nerozumím, proti čemu a proč se vlastně ohrazujete.
Já Vás ani o ničem přesvědčovat nechtěl, zkušeností s věřícími všeho druhu mám dost na to, abych věděl, že to stejně není možné. Věřte panu Kechlibarovi i nadále dle libosti.
Ano, míra „přehnanosti“ je subjektivní věc. Tím chci říct, že po zveřejnění doktorovy zprávy z bojiště jsem nešel přepočítat plechovky do svého atomového krytu, který nemám – i když bych si takový kryt přál.
M. Kechlibarovi slepě nevěřím. Je jedním ze zdrojů informací a zdrojem podnětů k zamyšlení. Opět mi podsouváte svou představu o tom, co si myslím a jak funguju. To je přesně ta „psychologická analýza“, kterou jste udělal v předchozím příspěvku. Podsouváte mi, že natolik zbožňuji M. Kechlibara, že nechci slyšet nic záporného na jeho jméno a kopu do všech, co se mi snaží sdělit cokoliv jiného, než sedí na dokonalý obraz božkého M.K. To je nesmyslné, z pár vět na jedno téma nemůžete mít celý obraz, jak funguju.
Nevím, jak moc hluboké je to odmítnutí běžné péče. V mé rodině, za poslední 4 týdny, byla dvě vyšetření/ošetření. Jedno s vodou v koleni a naraženou bederní páteří (kontrola po odstupu času). Známá s diagnostikovanou rakovinou byla i na operativním zákroku 3 týdny po vyhlášení NS. Samozřejmě preventivní kontrola u zubaře se posunula. Nepopírám, že lidé s „obyčejným“ kašlem nemusí dostat adekvátní péči. Za to se zaručit nemohu.
Minimálně dva lidé.
Pana Kechlibara jsem bral a měl rád do vypuštění zmiňovaného článku od „lékaře z Italie“. Od té doby už na něj nahlizim podobne, jako Vy.
Ostatně, většina Vašich názoru na corona rymicku se mi zamlouvá. Díky za ně.
Jsem na tydle typy opatrnej už od doby, co se takle odkopal Razima.
Je nutno to brát tak, že i přesto, že jsem se s někým dosud v 90 % věcí shodnul, to nedává důvod slepě věřit, že dotyčnej není magor :D
No to Bergamo bylo trochu na hraně, to si také myslím. Ani ne v tom samotném zveřejnění, ostatně nikde nebylo prokázáno, že by si to ten doktor vymyslel, ale spíše o vyznění toho článku, ve stylu „doom, doom, podívejte se, jak se to sype, lidi mřou jak mouchy“, které nebylo doplněno odpovídajícím disclaimerem, který se zde skutečně nabízí – je jasné, že zkušenosti doktora z JIPky v době epidemie nemůže být jiná, než že se mu tam sypou jeden za druhým ty nejtěžší případy a dost z nich zemře a takový pozorovatel, který za značného fyzického a psychického vypětí vidí pouze určitý výsek reality, prostě nemůže být objektivní. Takové uvedení do kontextu mi tam dost chybělo a tudíž si také myslím, že panika autora v tu chvíli převládla nad kritickým myšlením, které je zrovna u něj jinak vysoce nadprůměrné. Stejně tak to opakované označování lidí, kteří paniku nesdílí za „chřipkaře“ atd.
pivko: jak píšete, je to o kontextu. Můžete zachovat rozvahu nebo šířit paniku. Dle mého to bylo daleko za hranou, jehož výsledkem je dnešní omlouvání takového jednání tím, že „nikdo nic nemohl vědět“.
Když „nikdo nic nemohl vědět“, tak proč se tedy pan Kechlibar rozhodl šířit paniku místo aby počkal, až někdo něco vědet bude? To ví jen on sám a nejspíš mu z toho samotnému není moc dobře. Chyby děláme všichni, hlavní rozdíl není ani tak v tom, kolik nebo jakých, ale jak se k nim postavíme. Někdo jako chlap, někdo hledá výmluvy.
souhlasím s vámi pánové :o)
pivko: To je kvalitní pobitvěgenerálství. Představ si, já osobně tam znám z okolí Milána osobně tři doktory (dva z nich na urgentním příjmu) a nejsou to žádní doomaři ani idioti, ale ta situace tam opravdu taková byla. To jsou lidé, kteří tam pracují roky a zažili všechny ty jejich každoroční chřipky, jejichž statistikami se tu všichni ohání. Pokud to dosud někdo nepochopil tak šlo o intenzitu a rychlost s jakou se covid rozšířil a jeho průběh vyžadující intubaci a plicní ventilaci, na kterou nestačily kapacity. Statistiky, zejména starších ročníků v tomto vystřelily nad několikaleté průměry (linkoval jsem to tady do nějaké diskuze), pak mi přišly informace, že přivezli na kyslík i nějakého padesátníka, čtyřicátníka. Takže pokud by tento trend pokračoval tak je to prostě průser. Tedy jsi ve stavu, že máš full house a valí se další nemocní, takže rozhoduješ, koho necháš žít a kdo umře na poměrně nový/neznámý vir s tím, že máš „v zásobě“ cca 10ti denní inkubaci. Budeš troubit do světa, hoši nic se neděje? Sice jsme to tady nikdy nezažili, ale pohoda, jen nám tu lidi umíraj na chodbě. Ty by sis to vzal na triko?
Tedy, že roční italské statistiky budou mírně nadprůměrné (což není drama) tak to nijak neřeší ten akutní stav, kdy ti umírají zbytečně lidi na absenci relativně banální péče.
„a takový pozorovatel, který za značného fyzického a psychického vypětí vidí pouze určitý výsek reality, prostě nemůže být objektivní.“
A fauly jako tento si strč do špic. To nevypovídá nic o objektivitě, ale o tom jak vážný stav tam byl. Doktoři zejména na urgentu toho zažili v minulosti fakt dost, to nejsou žádný ořezávátka. Že se někde najde hysterka, to asi všude, ale drtivá většina doktorů nehysterčí.
Že si dneska expost nejspíš do Itálie projektuješ stav v ČR a vypičené opatření, to asi není chyba Itálie a nic to na průběhu, který byl v Itálii nic nemění.
Já nijak nepopírám, že situace tam byla a asi i zůstává vážná. Nicméně na druhou stranu ty různý novinářema rozmazávaný HLP a emo výlevy tam prostě byly (naprosto omluvitelné při tom, co zažívali). Jenže pak od těch samých doktorů člověk slyšel tvrzení jako „jak si dovolujete chodit ven na procházku, když tady umírají lidi“, byť z veškerých dostupných dat plyne, že riziko nákazy tímto způsobem je zcela minimální, pokud přitom nedochází ke shromažďovaní většího počtu osob. Takže pochopení jistě, ale má to taky své meze. To, že je někdo v situaci, jako byli tamější lékaři přece neznamená, že mají automaticky patent na pravdu ve všech svých tvrzeních, nebo ano?
To se budu opakovat, extrapolovali svoje reálné zkušenosti a to i ty se všemi stupni restriktivních opatření. Že dneska po 3 měsících máme alespoň nějaké informace je sice hezké, ale tehdy prostě nikdo nevěděl, jestli Itálie, dneska zjevně jako worst case, neproběhne i v ostatních zemích. A to tam epidemie ještě neskočila a ve zbytku Evropy ještě probíhá.
Nebuďme naivní a nemysleme si, že průběh jaký je v ČR, zařídila o několik týdnů zpožděná koblihova pseudokaranténa, kdy můžeš kam chceš a chodíš do práce. Rozhodující roli sehrávají imunologické vlastnosti populace, stáří, třeba i ta proočkovanost. Já osobně jsem přesvědčen, že pokud by naše populace měla vlastnosti jako ta italská tak jsme na tom dneska stejně jako Itálie. Tvrdá karanténa je jediné známé efektivní řešení, ví to ti italští doktoři, ví to epidemiologové a ví taky, že lidi jsou ovce. Jak reálně „procházky“ probíhaly bylo vidět v médiích a na některých místech to byly masové akce (což je stejně jedno, protože pseudokaranténa a stejně lidí bylo třeba v supermarketu). Takže i kdyby tvoje teze, kterou cituji níže byla pravdivá, je to k ničemu. Roušky a další nesmysly (u nás ještě neúčinně používané) jsou vysoce nouzové pomůcky. Jako kdo žije v tom, že nosí tři dny jednu roušku a jinak funguje stejně jako předtím a to ho jako zachrání tak není svéprávný.
Tvoje vyjádření „…byť z veškerých dostupných dat plyne, že riziko nákazy tímto způsobem je zcela minimální,..“ je spíš tvůj názor než fakt, protože dosud z těch nekonečných diskuzí o tomto tématu nikdo žádná tvrdá data dosud nepřinesl. Pokud je máš budeš první.
To v čem spatřuji já osobně problém je viz výše, že by nás současná opatření stejně neuchránila a ještě k tomu to likviduje ekonomiku. Nepružnost státu je v tomto neskutečná a tyto pseudoopatření měla být zrušena někdy na začátku měsíce a ponechat režim jen v domovech důchodců, nemocnicích a podobných zařízeních.
Jelikož tu nemáme italský průběh tak se do zmrtvení řeší teoretická rizika podružných záležitostí jako procházky, to jak máš nasazenou roušku a jestli si dezinfikuješ ruce nebo ne. Reálně jsme díky bohu pravdivost těchto teorií nebyli nuceni vyzkoušet.
Jo a ještě jedna věc – doktoři toho možná v minulosti zažili dost, ale pandemii závažnějšího respiračního onemocnění zcela jistě nikoli, protože tu už více než 50 let žádná nebyla. Asi málokdo z nich pamatuje chřipkové pandemie z roku 1968 nebo 1957 kde počet mrtvých v celosvětovém měřítku překonal 1 milion. Nicméně tenkrát nebyly ty internety a online počítadla mrtvých, takže se tak nepanikařilo.
Tak panika odpovídá ceně života. I dneska umře celosvětově na žloutenku 2mio lidí každý rok a taky to nikoho netankuje, protože je to v zemích třetího světa. Tahle panika odpovídá současné hodnotě života na západě.
Jenže ta situace tam byla taková převážně proto, že taliáni samotní jsou kokoti a pak samozřejmě tím, co provádí mediální mrdky. Rozhodně ne tím, že by to byl nějakej plicní mor před objevem antibiotik, co zkosí 2/3 všeho, čeho se dotkne.
Tím, jak danou zprávu podáš, se totiž můžeš přidat na stranu racionálně uvažujících lidí, kteří to prezentují zhruba ve smyslu „vypadá to blbě, ale zatím nic nevíme, tak si radši dávejte bacha, zbytečně se nesdružujte v malých prostorách“ apod., anebo naopak na stranu mediálních mrdek, co počítají každýho nakaženýho a každýho mrtvýho, nedávají veci vůbec do souvislostí (když už toho nejsou schopní blbci, kteří to čtou) a obecně šíří poplašnou zprávu a paniku.
Ano musím říct, že doposud nelichotivý dojem, který jsem měl o obyvatelstvu Itálie a Španělska jsem si v souvislosti s těmito událostmi opět potvrdil. Na začátku března si vesele pořádali statisícové pochody a zápasy Ligy mistrů, aby se pak o týden později nechali zavřít do klece tak, že se nemůžou ani projít ven s dětma, policajti na ulicích kontrolují bumážky a za 50 EUR si můžete půjčit na hodinu psa, abyste se aspoň na chvíli dostali ven. Je dobrý na to pamatovat, kdyby se člověk přichomýtl k nějakému byznysu, který má souvislost s těmito končinami, aby si to včas rozmyslel.
Vemte si takovou bitvu o Británii. V zásadě se nic moc nedělo, držela se pohotovost, jednou nebo dvakrát ty stíhačky zvedli a poslali někam. Pak bylo několik letišť kolem Londýna a z těch vzlétali 5-6x denně. Byla RAF v srpnu a září 1940 na pokraji zhroucení, nebo ne?
Já jsem další co souhlasí s Fatdwim. Vnímám to stejně.
jedna – dvě, koronáč si de pro tebe…
Já sem rád, že sem chytl korónu v makru, tak sem vzal jeden 6pack. Tudle byla ai v peňáku, ale o třetinu dražší, jako dávat přes 3 pětky za 355 ml, bah…
Fuj, takovej blivajz. Dobrý leda pro prasata.
Změna je život, člověk furt nemusí chlastat jenom hořkej ležák, no ni?
Okrem toho v dnesnych casoch je dost problem kupit poriadny horky leziak.
Tak třeba ta radkova dvanáctka je hořká dost, na druhé straně ovšem jelikož tam serou tolik sladu, tak je současně s tím sladší. To sou paradoxy :o)
Tak to já určitě neříkám, že musí člověk chlemstat jen plzeňský. Rád si dám všechno možný, ale zrovna ta Corona, ostatně jako všechny ostatní masový značky ze severní Ameriky je fakt špatná. Furt mi nebylo jasný, proč to všichni chlastaj s tím citrónem. Až jsem se toho jednou napil bez citrónu a pochopil jsem.
Porazil sem korónu, dokonce štyrykrát, já sem spokojenej :oD
pivko 18.4.2020 v 14:43
S tym mozem len suhlasit. Severoamericka masova vyroba skutocne nestoji za vela a navyse voci vyrobcovi Corony mam vlastne specificke vyhrady. Extra ma serie ked musim ich produkciu pit na dovolenke pretoze ine pivo tam proste nie je. Tuto je nastasie maly pivovar ktory ma vyrobok co mi chuti. Ale je kurva drahy :-(
Na druhou stranu na to, že je to z kukuřice, se to docela pít dá. Ale bez limetky teda ani omylem.
Úplně špatný to neni. Ale nejak nevidim duvod proc to za ty prachy kupovat a pit. Asi nejaka hipsterina, ci co. Kdyz uz pit patoky, tak at je to aspon levny. Jinymi slovy, jsou podobny blivajzy za podstatne min penez a podstatne lepsi piti za podobny penize.
shane
18.4.2020 v 18:38
Taky proto sem to bral v akci makru, žejo :D
Ale tak víš co, je to taky tahaný na druhou stranu planety. A eště todle očividně z Chorvatska, dyž to je zálohový půl kuny :D
V Amerikách todle bude stát asi jak jakákoli jiná masová produkce u nás.
U nas je to drahsie ako domace patoky. S vasimi cenami sa to ale porovnat neda, pretoze u nas je pivo skurvene zdanene a teda velmi drahe.
Tady je pivo levnější než coca cola no :)
shifty
18.4.2020 v 19:59
Která se sem taky tahá přes půl planety a jenom tankuje, nemýlím-li se.
se nepleteš v eu sou nějaký budovy cocacoly jenom v německu a maj tam jakoby jenom fabriky na flaškování a distribuční centra hele :O :O ;D si myslim že do reichu jako posílaj z usa jenom koncetrovanej syrup nebo prášek a jenom se to u ‚nás‘ jakoby ředí a dává do flašek :O :D :D ;D
Behemot – já sem to nevěděl, tak sem googlil a asi se to dělá tady u nás – https://cz.coca-colahellenic.com/cz/mistni-pusobeni/zavod-a-vyroba/zavod-a-vyroba-prehled/
shifty
18.4.2020 v 21:23
Hellenic Bottling Company
to je jenom flaškovna, recept je tajnej a jenom se ředí koncentrát, možná vyrábí ty další srágory – asi pětice firem tady lahvuje převážnou většinu všech těch barevnejch srágor co se tu prodávají, některý se možná i míchají, ne všechno má supertajný recepty
Z Modřic je to k vám půl planety?
Coca-Cola HBC Česká republika, s.r.o., tam vyrábí nápoj asi 45 let (dnes pobočka Modřice, dříve Fruta).
https://greece.greekreporter.com/2020/04/13/up-to-65-percent-of-greek-hotels-face-bankruptcy-new-report-warns/
„We really do not know how many will be in a position to reopen when the situation becomes normal again.“
Abych ten clanek zkratil. Rekove si udelali poll a shodli se, ze celi „unknown unknows“ abych parafrazoval autora clanku,
nasledne se po EUropskounijnim zpusobu semkli, odhlasovali si, ze se jich 65 procent boji bankrotu a proaktivne
pozadali vladu a banky o bailout.
A to je ten hlavni virus v nasem myselni, ne Korona.
Korona je jen spoustec. Ten skutecny mor je mantra, ze nejaka zentralbank vytiskne papiry z niceho a zachrani vsechny.
Ne, takhle to nefunguje. Za kazdym Eurem vytistenym z niceho jsou realne znehodnocene uspory nejakeho drobneho stradatele, duchodce, zamestnance atd. ktery nedobrovolne, diky zvuli bankeru, financuje nejakeho hoteliera, ktery precenil sve schopnosti a podcenil risky a co je nejhorsi, cely proces funguje se ztratami, z kazdeho prerozdeleneho eura se po ceste nejakych 80procent odsype na uplatky a korupci a provize tem centralnim bankerum, kteri si za penize tech znicenych zivotu duchodcu, zamestnancu a drobych stradatelu buduji (mimo jine) sklenenou a krivou magalomanskou budovu ECB za 1,4 miliardy Euro.
Na tomto dojel realny socik a ted vidime uplne to same v europskounijnim bolsevickem sociku, akorat v globalizovane forme.
Recko je samozrejme jen prvni balonek, ale tenhle ekonomicky mor je vsude prorostly celou EU jako rakovina, i to „uzasne“ Nemecko by si bez neustalych stimulu ani neskrtlo, davno, nez vubec nejaka koronakrize zacala. Držte si klobouky, jedeme z kopce.
Díky za střízlivou úvahu, která není povrchní a nesnaží se za každou cenu vidět kauzalitu, kde jsou jen korelace.
To se dobře četlo. Pak si dole přečtu autora (p. Kechlibar) a už je mi jasné proč.
Naprostý souhlas.
no, jedna hnusná odporná díra, kde statisice lidí třou bídu s nouzí pod krutou knutou komunistů,
https://www.email.cz/download/k/swdWfWlrb4TYHFXM3kVqI_iIOb_8nMN-gUBsfx2-1v64KbYaLPa3rn7twPeKecyDpwXYD4o/VID-20200328-WA0004.mp4
zapomněl jsem napsat že se jmenuje tak nějak Wuhan
Sem nemáte přístup
Pokoušíte se zobrazit přílohu z cizí e-mailové schránky.
Abyste se na ni mohli podívat, poproste odesílatele,
ať vám pošle soubor e-mailem.
Dost dobrý.
Ja bych jenom prihodil – za known unknows a unknown unknows sklidil sveho casu Rummsfeld notne posmechu, ale ta klasifikace opravdu dava smysl a ja ji znam od Bruce Schneiera, z knihy Beyond Fear. O Rumsfeldovi si muzeme myslet ledacos, ale Schneier je uznavana kapacita z oboru bezpecnosti, puvodne matematik a expert na sifrovani. Myslim take, ze v dobe pamatneho Rumsfeldova vyroku pracoval Schneier jako poradce pro tehdejsiho prezidenta Bushe.
Tady zid – matematik je take sverazny :) Izraelský matematik, vědec, důstojník a bývalý politik Jicchak Ben Jisrael tvrdí, že jednoduchá statistická analýza ukazuje, že covid-19 dosahuje vrcholu po přibližně 40 dnech a zmizí po 70 dnech. Nezáleží podle něj na místě výskytu, ani vládních opatřeních. S jeho slovy však v televizní debatě zásadně nesouhlasil ředitel nemocnice profesor Gabriel Barbaš. https://www.novinky.cz/zahranicni/koronavirus/clanek/hadka-izraelskych-profesoru-po-70-dnech-covid-19-zmizi-bez-ohledu-na-opatreni-tvrdi-matematik-40320661?seq_no=2&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null
Jo, ted mi jesteukaz jedine misto na svete, kde neudelali zadna vladni opatreni.
Dokonce i v takove Indii udelali vse, co mohli, to nemluvim o CIne, ktera zamkla 900milionu lidi doma v bytech.
Nejvic to posral Wuhan a hned po nem NewYork. Ja rikam, pockejme 70 dni na data z NewYorku a hyn sa hukaze, ovsem nutno podotknout, ze zrovna NewYork ma momentalne tvrdsi opatreni, nez my. Aspon u nas jsem v dobe Velikonoc nezaznamenal, ze by na lidi hulakali policejnima dronama a nahaneli je zpatky do baraku.
bylo by to uzasne kdyby to byla pravda, stacilo by i kdyby se zjistilo ze imunita vznika a staci mensi promorenost nez 70%
jo a jeste jeden krasny protipriklad, Japonsko, kde to je 60 dnu, alias dva mesice:
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/japan/
ted mi ukaz, jak tam coronavirus zmizel. Ukaz mi to.
v japonsku muze byt za tim, ze se to postupne rozsiruje do dalsich lokalit, ostrovu
Japonsko i Jizni Korea zvolili jiny model, tzv chytrych karanten, po kterych posilhava i Prymula. To je fajn reseni, jenze funguje jen tehdy, kdyz je tech nakazenych velmi malo, rekneme stovky. Jak jsou jednou nakazenych desetitisice, nelze to resit jinka, nez zamykat cele oblasti a to na dlouho, protoze vime, ze od nakazy do vyleceni to trva mesic. Takze se MUSI cele oblasti zamknout aspon na dva mesice a po cele ty dva mesice VYLOUCIT nove nakazene, odtud mame drakonicke cinske karanteny, ktere jsou to jedine, co na tenhle posahany virus skutecne zabira.
Jako nejhorsi mozne (ne)reseni je to italske, spanelske, francouzske a americke.
Co se tyce USA, jsou ted povetsinou stejne zamceni, jako byli zamceni v Cine, vsak si najedte na youtube a dejte si „USA ghost city“ a uvidite tuny videi z NewYorku, LA, San Francisca atd. atd. atd. kde se nepohne ani noha.
Nemohli to ti americti kokoti udelat o 14 dnu drive a usetrit si desetitisice mrtvych ? No nemohli, protoze to jsou kokoti.
Co me ale nejvic fascinuje, ze ve svetle veskere tvrde evidence a dat to particka Mrcasoidnich Banikovcu doted nevzdala a furt maji tendenci picovat a nadavat na prehnana opatreni, dokonce i na ten „mirnoucky“ kechlibaruv clanek, kde byl autor „hrozne vopatrnej“, asi jako Haskuv hostinsky Palivec, ktery se bal rict, ze na cisare pana sraly mouchy…
No co. Nekdo je holt debil a nekdo je debil a jeste zatvrzely, ktery by se asi posral, kdyby mel uznat chybu.
https://www.youtube.com/watch?v=yQky8qARcwc
napriklad
Otázkou je: Jednoduchá statistická analýza čeho?
Pokud v ČR měli lidé, kteří zde popsali své zkušenosti, nákazu v listopadu nebo prosinci 2019, nemělo by být 17.dubna 2020 dávno po ní?
Treba mi Banik squadra vysvetli tohle ?
Italie nekulminuje, italie zvazuje vystoupeni z EU na zaklade nulove pomoci, nuloveho pochopeni a nulove empatie a EU
to nejen nezpochybnuje, EU to uznava a omlouva se ?
Proc se hosi Banikovci EU omlouva, kdyz prece Italove maji jen rymecku, ktere se ani neprojevuje ve statistikach, hmmm ?
(viz mnou zvyraznene pasaze textu)
Ze by byla EU zesrana strachem, ze si Italove natisknou liru a hodi do EU vidle, jako dalsi stat po Britanii ? Hmmmm ?
Jo a bacha, neni to zadny Aeronet, ani Sputnik, ani Zerohedge, ani RT, je to Reuters, oficialni hlasna trouba S0rosova. Hmmmmmmmmmm ?
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-italy/eu-commission-apologises-to-italy-over-coronavirus-response-deaths-push-higher-idUSKBN21K2AF
Já jim fandím. Byli před EU, budou i po ní.
ohradil bych se proti odstavci autora, kde se píše „Tady na D-FENSovi je to to samé, což ani není divu. Návštěvnictvo se svým profilem kloní k individualistické pravici, tudíž je na Babiše a jeho vládnutí obecně, kolektivní opatření zejména, principiálně alergické.“ – člověk disponující rozumem a ne „žraním všeho co přijde z vlády“ si dokáže vyhodnotit, co z jejich nařízení jsou kokotiny – např. nosit roušku na zcela prázdné ulici, kde nikoho nepotkám. To je totiž „protizákonné“, i to, když si ji 10 m před potkáním se s někým jiným nasadím. Jsem jednoduchý člověk, tak to mám jednoduché – nesmyslné zákony nehodlám dodržovat. Jsem proto v automatické opozici vůči Babišovi?
To je krasna teze, tleskam.
Logicky naprosto bez poskvrnky.
Smula je, ze v realnem svete nas beznadejne valcuje Cinan, ktery, kdyz komunisti ve vlade zaveli, bude chodit po venku s rouskou, po kolenech, se syrovym vejcem na hlave a pozpatku a ani necekne.
Zatimco prechytrela, svejkujici, nedisciplinovana a debilni evropa lezi polomrtva s koronakem a misto, aby neco sama se sebou udelala, tak se hada navzajem.
Ja ten cinsky smich slysim az sem.
zrg1: „prechytrela, svejkujici, nedisciplinovana a debilni evropa lezi polomrtva s koronakem“
Já teda neležím, nejsem polomrtvý a dokonce ani debilní. Ale gratuluji Vám, že jste přes všechno prepperství nakonec tu coronu chytnul.
RE: fatdwi – dík, řekl jste to zcela přesně za mne. Krásný den. H.