Cizí vlajka na Národním muzeu – poradí si pan Jindřich s přestupkem? - zpět na článek

Počet komentářů: 288

Přidat komentář
  1. Cingischan
    CNN
    cyklista
    Childeater
    DAC
    Dachsmeister
    Dissenter
    dr_z
    fatdwi
    Goro
    Hoba.rce
    hopsson
    instinktt
    Jan Mrcasik
    japan
    jenyk
    jersey
    jirik_d@email.cz
    John P. Graver
    kokrhel123
    Lojza
    Lukas B.
    Marty…
    Michal Lenc
    Mirek F.
    Miroslav Hošek
    misaka
    mjfox
    Nomad
    Notor
    nove.kostatko
    notyvole
    Ovcoun
    Panelákovej Pičus
    Pathy
    podotek
    Sandstorm
    shane
    shifty
    Siloton
    SkReT
    Tenzor
    Torm
    vanthomas
    wondog
    x-f
    Yucca
    zzw30

    1. Ty vole tohle me fakt schazelo.
      Ja uz se pomalu bal, ze te uz nepustej…

      1. x-f:
        Předpokládám správně, že k věci se mnou komunikovat nehodláš…?

        .

        1. K jaký věci Koviďáčku? Vždyť jsi nic neřekl. Jen jsi pastnul ten tvuj gestapáckej seznam, tak jakýpak k věci?

          1. x-f:
            K věci v širší souvislosti už mi dlužíš odpověď několik týdnů.
            Komolení přezdívky si nech…

            .

            1. Uz jsem se ti jednou jasne vyjadril.

              Nemam vo ty tvy prasarny zajem.
              Jednak jsem na holky a druhak zadanej.

              A uz se me na to neptej.

              1. x-f:
                Takže opakuju:

                Uveď DATUM, kdy mělo dojít k výbuchům vinou sabotáže ruskými agenty v muničních skladech u Vrbětic…!

                .

                1. Ja uz vim.

                  Je to seznam lidi co te neberou vazne. Uhodl jsem?

                2. @corona: Mohl bych se zeptat o co jde? Žil jsem blízko těch skladů.

                  1. DF:
                    „Žil jsem blízko těch skladů.“
                    – – –
                    Pokud skutečně, pak víš, že výbuchy neproběhly v jediný den.

                    Dotaz směruju obvykle konkrétním osobám/nickům – podnětem k tomu jsou obvykle jejich určité výroky.

                    1. @corona: Tak to snad ví každý, kdo to sledoval pravdivé informace v médiích.. Dokonce i v parlamentu tehdy Sobotka živě v to dopoledne přednášel, že ty druhé exploz(v prosinci) spustily neopatrné srny nebo nějaké klouzající kusy ledu v původním kráteru po prvním skladu.. Možná to lze i ještě někde dohledat(mně se nechce). https://m.youtube.com/@PSP-CR/videos

                    2. DF:
                      Ano, a já chci po těch dotyčných ten datum, kdy údajní agenti způsobili atd. A oni neodpoví…

                      .

                    3. @ DF

                      Já jsem v mééééédyjích zaregistroval něco zcela jiného. Druhý výbuch údajně proběhl v jiném dosud nevybuchlém skladu o cca měsíc později.

                      A viděl jsem fotky od hasičů před výbuchem prvního skladu. Sklad hořel cca hodinu a vybuchl až potom.

                      Brát vážně pindy takovýho retardovanýho poskoka a přizdisráče jako je Sobotka, to by mě teda nenapadlo.

    2. Co to proboha je?

      Nemáme ještě těch seznamů dost?

      Já vám udělám laskavost a smažu to, OK?

      1. To je Coronakuv legendarni seznam.
        Placa to sem pod clanky uz mesice.

        Nedal nam k tomu vysvetlivky, takze existuje mnoho teorii co to je.

        Nejeozsirenejsi teorie je, ze jde o seznam nepohodlnych spoluobcanu urcenych k likvidaci.

        Ale jine teorie rikaji, ze jde o seznam subjektu jeho sexualni touhy a jine zas rikaji, ze jde o seznam lidi co majo IQ vyssi nez on. Tezko rict.

        1. Ach bože. Čemu já to tady dávám prostor…

          Proč tam také nejsem? Bylo by možné mě tam doplnit?

          1. To uz tady taky bylo.

            Nekteri mistni clenove se na coronakovi dozadovali dopsani do seznamu, nebot si nemohli nevsimnout, ze jde o vybranou spolecnost, ale tak jednoduche to neni a dopsat je odmitl.

            Jedina cesta na seznam je dostat se s coronakem do nejake ideologicke pře a znepratelit si ho na krev. Tedy pokud je pravdiva ta prvni teorie.
            Taky je mozne, ze se musite vetrit do jeho zvrhlych sexualnich predstav. Jiste to zatim nevime.

            1. Teorii o zvrhlých sexuálních predstavách by napovídalo, že momentálně jediný místní nick identifikující se jako žena, slečna Ling, na seznamu není, ačkoliv o zařazení projevila výslovný zájem a navíc je Y a nebyla na vojně.

              1. To Shane:

                Mně přitížilo, že se mi stejně jako Coronovi nelíbil náš současný pan prezident. A taky jsem nevolila nikdy nikoho z pětikoaly. Jako sice furt doufám, pač jsou tu ty mé povrchní zájmy, braková četba, solidarita s Ukrajinou a nízký věk…No ale ne, seznam je vydřená a elitní záležitost. Musím se smířit s tím, kde je moje místo :-)

                1. Důležitý je vytrvat a nenechat se odradit počátečními neúspěchy. Teda pokud fakt nejde o zvrhlej sex. Tam nepomůže nic. Ale doufám, že nejde. Ta myšlenka je dost … znepokojivá.

                  1. To Shane:

                    Náhodou, pokud by šlo o sex, líbí se mi, že se Corona umí rozmáchnout. To není žádnej krátkej seznam, ale už pořádnej virtuální harém. Kruci, kolik mohl mít takovej sultán odalisek? Mělo to nějakej limit? A jak s právy a povinnostmi? Organizace? Finanční výhody? Je potřeba se nad tím naopak pořádne zamyslet, žádný že znepokojivý!

                  2. Ale tak jedna vec je jak se Ling identifikuje a druha vec je, jaky ma hardware. Je tu jista sance, ikdyz mala, ze by ji to mohlo katapultovat na vrchni pricky seznamu. Tahle karta by mohla fungovat jak v pripade varianty ze jde o seznam subjektu sexualni touhy, tak nepratel.

                    Pokud vsak budeme vychazet z predpokladu, ze ma vsechno po staru, konzervativne, tak jedina jeji sance je to hrat na ty sympatie s ukrajinou.

                    1. Jsem marná, s chlapcem ani chlapem si me nikdo nesplete. A úředně to někde sjednávat? Dejte pokoj…Dodneška mi stačily ty úřední horory s apostillama a ověřováním apostill ohledně US sňatku…Po tom , co času to sežralo, tak ani nechci domejšlet, jak se dělá zmněna pohlaví…Budu na to muset jinak :-)

                    2. I když, když o tom tak přemejšlím…Možná celá ta vdavková anabáze má zamezit budoucí rozvodovosti. Ono jednoho přejde chuť , když si představí zas celej ten kolotoč zas nazpátek ohledně rozvratu manželství.U nás byl prenup, nic levnýho, no ale chtěla jsem ho. Pak řešit rodnej list s ověřením a překladem, pak výmněnu občanky, výmněnu pasu, kreditky , debetky, zdravotní pojištění plus naše county chtěla úředně ověřenej doklad o zdravotním stavu, ano výpis i z ČR a samozřejmě zase přeloženej soudním překladatelem….Jako poměla jsem se. Ještě teď se rosím potem :-)

                    3. Jestli není jednodušší odjet do Vegas a nechat se tam oddat od Elvise.

                    4. To Shane

                      Že?Jako Elvise bych až tak nemusela, hudebně mně vždycky víc bral Jerry Lee Lewis, navíc Elvis mě popouzel tou svojí krystalickou blbostí….ale takovej sňatek od nějaký lasvegaský Marylin by mohla bejt sranda.

                    5. Jo. Jerry Lee Lewis, moje krevni skupina. Jeste beru jeho slabej odvarek Shakina stevense.

                    6. Nic proti Jerrymu, zas s ním jsem vydal asi 2 CD a s Elvisem asi 400 CD, DVD, LP a BluRay nepočítám…. vygooglete si Elvis+Straight Arrow, Audionics, Fort Baxter nebo Memory Records labels :-)

                    7. Jerry Lee je dobrej. Já tyhle starý rokenroly rád. Elvise beru podobně jako u nás Gotta. Něco se mi líbí, obvykle ty raný věci, na něco jsem vyloženě alergickej, ale celkově jdou mimo mě. Zpěváci výborný a jako lidi mě nijak nevaděj. Nic moc k obdivování, nic moc k pohrdání.
                      Btw, jestliže je Zich český Elvis, je pak Elvis americký Zich? :)

                    8. Dear Ling, ad Elvis, 20+ let jsem dělal s Pavlem Černockým jeho ČR fanklub, poslouchám jej 40+ let…. takže krátce, mýlíte se stran jeho intelektu, mimo jiné. Hlasově nelze Lewise a Elvise srovnávat… Jerryho jsem potkal r.2009 v hotelu a dělal interview… jeho show v Praze jsem si nahrál a udělal cca 800 ofiko fotek. Rád poskytnu.

              2. @ shane

                Taky seznam obsahuje misaku. Tento živočich opakovaně projevil značnou nejistotu ohledně svého genderu. Kdoví co to znamená.

          2. nechodíš do diskusí, nejspíš

            šak esli máš práva ai na diskuse, se dopiš :D

            1. To by byl podvod! I pan domácí si musí vlastní složku u corony zasloužit.

              1. Presne. A musi to bejt vopravdicky a vod srdicka.

                Nejaky preni se jen tak na voko neplati. To Koviďáček pozna, kdyz se chce nekdo na seznam dostat bez prace.

                1. Dfens má plus, že je generace Y a podle všeho nebyl na vojně, i když porevoluční vojnu koronáč moc neuznává. Jen tu v ČSLA. Jestli uznává službu v Cizinecké legii nebo nasazení na Donbase se zatím nevyjádřil.

                  1. Plus pro zařazení na Coronovy seznamy.

                    1. Co mám Coronu v ignorlistu, tak si jaksi můžu jen představovat, o jaký tajemný seznam se jedná.
                      Je na něm Jan Tleskač?

                      Každopádně se domnívám, že pan domácí si zařazení zaslouží už jen z pozice pana domácího. Ostatně se do něj může dopsat sám, takže žádost je vlastně jen formální.

                      Jak to tak vidím, Corona by měl začít vybírat za zařazení na seznam poplatek. Jako hádka je hádka, ale prachy jsou prachy.

                    2. Prostě seznam těch, kteří neschválili invazi na UA.
                      Tak jednoduché to je, stejně jako tvůrce seznamu.

                    3. misaka:
                      „…neschválili…“
                      – – –
                      NE.
                      Že se tam objeví ten, co tu po nocích „bojoval za Prahu“ vedle dalšího, co posílá pravidelně prachy na zbraně pro UA je možné. Obojí je nejspíš dáno jejich snadnou mediální přesvědčeností, ale to zdaleka není hlavní symptom.

                      Mimochodem, jak vidím, asi nevíš, jak je dlouho trvá rok, že…?

                      :OD

                    4. Jo proto :D

                      Ty vole von si na nás fakt vede složky. :D To musí bejt fakt bejvalej estébák ten magor :D

                    5. Vono je to ještě horší. Estébáci to měli jako práci a moc se s tím nechlubili. Tenhle exot to dělá zadarmo z volna a ještě je na to pyšnej.

                    6. A díky za připomenutí. Už je novej měsíc. Jdu to poslat ;)

        2. „jde o seznam lidi co majo IQ vyssi nez on“ – to jsem myslel, že je na DF víc uživatelů.

          1. Nikdo nerika, ze je ten seznam uplny.

            Vzdyt ho daval dohromady corona…

      2. To nic, to jen PSVB corona žadoní o pozornost.

      3. D-FENS:
        „Co to proboha je?“
        – – –
        Pokud se o tom míníš bavit zcela vážně, pak můžeme. Asi ale nebude dobré, aby to viděl kdekdo…

        .

        1. Jasně, vole, hlavně by to neměli vidět ti, co jsou na tom seznamu.

          1. John P. Graver:
            Máš nějaký konkrétní dotaz…?

            .

            1. Corona: Jasně, vole, hned tři: co je to za seznam, proč na něm jsem a co s ním budeš dělat? Pokud jsi jenom kokot, který si hraje na písečku, tak nemusíš odpovídat.

              1. John P. Graver.
                1.
                Seznam některých nicků zde diskutujících – zjevně mají jejich uživatelé různé společné symptomy.
                2.
                Evidentně máš i ty nějaký příznak shodný s ostatními.
                3.
                Už dělám – dle potřeby zveřejňuju…

                *
                Jsi i ty ochoten odpovědět mi na dotaz…?

                .

                1. Corona: aha, na tebe se musí pomalu. Takže jaké konkrétní společné příznaky uživatelé na seznamu mají a proč kvůli tomu cítíš potřebu dělat seznam – opravdu jen proto, abys ho jenom tady zveřejňoval? Nějaké trauma z dětství?

                  Ad „Jsi i ty ochoten odpovědět mi na dotaz…?“: udělejme to jako Donutil – ptej se na co chceš, já na co chci odpovím.

                  1. John P. Graver:
                    Ty konkrétní nechť si každý sám vysleduje a zhodnotí – v tom je záměr, určitá výzva…
                    A ano, abych jej zde zveřejnil.

                    *

                    „…udělejme to jako Donutil – ptej se na co chceš, já na co chci odpovím…“

                    – pak zajisté nehodláš odpovědět…

                    .

                    1. corona: tvl, to je jak z nějaké terapeutické skupiny v odmašťovně. Ty něco bereš nebo máš fakt takovej bordel v řepě?

                    2. John P. Graver:
                      „…udělejme to jako Donutil – ptej se na co chceš, já na co chci odpovím…“
                      – – –
                      Pokud se stavíš takto, pak vidím předpoklad, že odpovědět nehodláš.

                      .

                  2. Že vás to baví. Vždyť ho tady má každej za pošuka. Není lepší si z něj dělat prdel, než z něj dolovat smysl něčeho, co stejně dává smysl jen jemu.
                    Nejspíš je to jen bejvalej estébáckej donašeč a prostě se mu stejská po starejch časech. Tak si holt napíše nějakej ten seznam pro radost no.

                    No teda seznam. Ono to vypadá, že na nás má na každýho opravdu něco jako složku. Na mě tady teď vytáhnul, že jsem mu kdesi před pár měsíce někde neodpověděl na nějakou otázku, takže zjevně si na nás vede nějaký druh evidence křivd co jsme se na ně napáchali. :D

      4. Co to je? Jednoduché, corona si tímhle zvyšuje sebevědomí.
        Lidi jako on takhle házejí tajemné náznaky, aby si poté – soudě dle vlastní mentality – představovali, jak jsou ostatní zaraženi či znepokojeni, jak neví, co to znamená, jak jsou najednou nejistí…
        Prostě klasické léčení si vlastního komplexu pocitem moci. Akorát že už/ještě není bolševismus či něco podobného, takže si mohou tuhle moc jen představovat.

    3. A já jsem v seznamů kvůli kritice antivax (ruských) zmrdů, nebo kvůli kritice ruských zmrdů? Nebo obojí?

      1. @ Ovcoun

        Asi kvůli tomu nemůžeš spát, tak si skusme spolu tipnout, ať se ti uleví: Třeba jsi tam protože jsi kokot?

    4. Ufff, stale tam jsem, svet je jeste v poradku

  2. Zrejme ta vlajka symbolizuje novy protektorat – protection of Ukrainians.

    1. Jde o gesta, symboly, prezentace. Učí se to i na nějaké té škole mediální komunikace.

      1. Medialni komunikace… to je jako neco s medem, nebo spis hypnozou?

        1. mediální studia fsv.cuni.cz

          „V průběhu studia získávají studenti ucelený vhled do teorie sociální a mediální komunikace a do problematiky mediálních studií, získávají znalosti o postavení, fungování a roli masových médií ve společnosti, o vazbách mezi médii a o vzájemných vztazích mezi médii a politickým systémem i dalšími specifickými společenskými institucemi a jevy. Studenti si osvojují postupy analýz mediální komunikace, interakce s recipienty a role masových médií při utváření veřejného mínění. “

          Prostě z jedné fotky v Reuters musí být jasné, že země stojí neochvějně na té správné straně. Pupek země je Praha a pupek prahy Václavák. Někam to prostě pověsit musej a tady je na to parádní věšák. Ještě by to mohlo viset na Hradě z jižní věže nebo to být naležato od kanceláře prezidenta po sv. Jiří, ale pak by to splývalo s horizontem.

          1. Takze medium je ten hypnotizovanej. Ja to vedel.

  3. Naše země má ve vyvěšování cizích vlajek slušnou tradici. Kromě sportovních událostí tu má každý státní symboly v piči. Série mě to tam taky a mám to jako bod milion jedna v seznamu věcí kterými mě sere náš stát. Nechme se vtáhnout do schématu, kde stát a země jsou jedna entita. Miluju svou zemi, nenávidím ten jejich stát.

  4. Když na Národním muzeu snad rok visel obří banner UniCredit Bank, tak to nikomu nevadilo.
    Já tomu od té doby říkám pobočka UniCredit Bank.

    Prej za to během té rekonstrukce byly prachy. Tak snad za to i Ukrajina platí.
    Osobně jsem pro to uvolnit celou čelní plochu Národního muzea, jakožto i celé panorama Pražského hradu, klidně i Karlštejn nebo Karlův most, jako reklamní plochu. A budou další prachy na utrácení.

    1. náro-co? baráky rozprodat a stád ať de do prdele…

  5. To jsou fakt starosti…
    A co vlajka na kostele nejsvětějšího Salvátora? Ta nevadí?
    Je to jednoduché, až rusák vypadne z Ukrajiny, fangle zmizej a budou zmizelý.

    1. Jo, to bude ono. A hned dalsi tam pujde vlajka Mali, Nigeru a Gabonu. Az odtamtud Frantik vypadne, vyvesime prapor Severniho Kypru. Az odtamtud Turek vypadne, vyvesime vlajku Syrie… Mozna by se vyplatilo kus Muzea rezervovat jako sklad vlajek, program bude minimalne na sto let.

      1. Odvolavam Kypr. To je ta zeme EU, kterou okupuje nas bratr z NATO uz skoro padesat let. Tam to vypada pro kyperske Reky blbe, Turci je precislovavaji. Takze v ramci zachovani dosavadni ideologicke linie radeji nic nevyvesovat.

        1. Do Kypru je lepší nezabrušovat. Tam celou tu lapálii vyvolali Řekové, když se pokusili připojit celý Kypr k Řecku. Turci tam obratem vlítli a posichrovali si tu část obývanou Turkama, což Řeky nasralo.
          Kypr měl bejt původně samostatnej, a nějakou dobu i byl, jenže řecký nacionalisti chtěli Kypr připojit k Řecku, takže tam dlouhý roky dělali bordel, což vyvrcholilo, když v roce 1974 řecká vojenská junta z Řecka provedla na Kypru státní převrat. Načež Turkům došla trpělivost a obsadili tu část Kypru s Turkama.
          Sice chápu, že Turčíny a muslimy my Češi vůbec nemáme rádi, ale v případě Kypru jsou bad guys Řekové. I když jsou jinak Turci pěknej nacionalistickej ksindl, o tom žádná.

          1. @ shane

            Za Čechy nemluv, jen za sebe, ty jelito s ušima.

        2. A jestli na Kypru Turci Řeky přečíslovávaj, tak jsou místní Řeci pěkný lenomrdi, protože v době vzniku samostatné Kyperské republiky tam bylo Turků jen asi 18 procent.
          Nicméně se poněkud mýlíš, protože v současnosti je na Kypru těch Turků baj voko 25 procent, vesměs nalezlejch v tý turecký části. Takže pokud tím svým „Kyprem“ míníš Severní Kypr, tak tam Řeků logicky moc nebude, ale to se od roku 1974 nijak nezměnilo. Celokypersky maj do přečíslení dost daleko.

          1. V Jiznim Kypru zije jeden muj bejvalej zakaznik a psal mi, ze je tam vic a vic tureckejch obchodu a taky, ze pribyvaji turecke deti ve skolach. Z toho dedukuju, ze je to tam jen otazka casu…

            1. Filozoficky vzato je všechno jen otázka času. Nicméně demograficky jsou od přečislení furt dost daleko.
              To máš jak Turky v Reichu. Je jich tam kolik, 5 mega? Turků jako sraček, maj i vlastní čtvrtě. Ale aby přečíslil8 Germány, muselo by jich přibejt nějakejch 75 milionů. A tolik Turků není ani v Turecku a nejspíš ani ve zbytku světa.

  6. To už tu bylo řešeno. Argument vocasa z muzea byl, že ten hadr je v komerčním prostoru, takže to „neni vlajka“ (pak mi ale není jasné proč spermata medyjální psala o útoku na muzeum a vlajku).
    Šel bych cestou toho paragrafu s nárokem na info stran zadavatele (kdo) a ceny (obvyklá) vc důkazů že chodí pravidelně od začátku. Vsadím dolar proti fazoly, že mají hovno.

    1. Víte v čem je problém? No je třeba vzít papír a tužku…dobře počítač. Teď musíte něco smysluplného vyplodit a poslat to příslušným šmejdům a čekat. A pak urgovat, nespokojit se s obecnými cancy, domáhat se, příp. být připraven, že to budete muset protáhnout až k soudu. No a x-let v prdeli a výsledek bude velký kulový.

  7. Jako náctiletý jsem vtipkoval, že druhý stožár na vlajku se bude brzy hodit, bohužel teď to vycházelo s vlajkou 4. říše, ale že by stačil jeden a navíc na pro vlajku nějaké stepní hordy to jsem nečekal, byť už začátkem devadesátek válku mezi Ivany někdo z CIA prorokoval.

    1. Valku mezi Ivany prorokovali Anglicane uz pred vice, nez sto lety jako prani. A uz tehda spravne odhadli, ze to bude mit vynikajici potencial s nejakymi vedlejsimi ztratami na zivotech Ivanu.

      1. Btw, ted se mi to nechce hledat, ale myslim, ze se v tomto smyslu vyjadril i Otik z Bismarcku.

        1. Cempera na Vás:https://manipulatori.cz/otto-von-bismarck-putinovych-sluzbach/
          Vidím na na 6 měsíců na tvrdo a ztrátu majetku za konflikt mezi ústavně zaručenou svobodou projevu a Cemperem posvěcenou pravdou.

          1. Otik se nemohl vyjadrovat k Ukrajine, nicmene ziji v presvedceni, ze prohlasil neco ve smyslu, ze Rusko lze porazit jedine zevnitr.

            1. Našel jsem jen tohle:
              „Do not expect that once taking advantage of Russia’s weakness, you will receive dividends forever. Russian has always come for their money. And when they come – do not rely on an agreement signed by you, you are supposed to justify. They are not worth the paper it is written. Therefore, with the Russian is to play fair, or do not play.“

              „Nečekejte, že jakmile využijete slabosti Ruska, budete dostávat dividendy navždy. Rusové si vždy přišli pro své peníze. A když přijdou – nespoléhejte na vámi podepsanou dohodu, kterou je dobře zdůvodněná. Dohoda má jen cenu papíru, na které byla napsána. S Rusy je lépe hrát čestně, nebo raději vůbec nehrát.“

              Cemper by nesouhlasil, ale s ohledem na to, co se podepsalo okolo Ukrajiny, mají podepsané smlouvy cenu hajzlpapíru, bez ohledu na to kdo je podepsal.

              1. Má pravdu, ten soudruh.
                V EU prostě nikdy nemůžeme pochopit, že když někdo říká, že tato koule je černá, tak hovoří skutečně o černé kouli a nikoli o červeném hranolu.
                My v EU to máme jinak:
                Když si zvolíme vládu kvůli tomu, aby nezvyšovala žádné daně, logicky pak jásáme nad tím, když všechny daně zvýší. Když říkáme, že s komunisty se nemluví, logicky podporujeme toho nejangažovanějšího komunistu na post prezidenta. Když hovoříme o manželství a rodině, logicky tím máme na mysli homosexuální a transexuální svazky. Nejúspěšnější vláda je pro nás ta, která nás nejvíce ožebračí, zatím co vláda, která nám rozdávala státní majetek je logicky nejnenáviděnější v historii. Když hovoříme o ochraně přírody, logicky tak žádáme zvýšení produkce všech měřitelných emisí. Když podepisujeme mírové Minské dohody, logicky podporujeme všeobecnou militarizaci jedné strany vůči druhé. Když hovoříme o svobodě slova, logicky tím podporujeme cenzuru. Když říkáme liberální demokracie, myslíme tím logicky totalitní diktaturu.

                Evidentně nepatřím do EU, ale asi do Ruska…

                1. Eu je projekt bilderberg a do něho co by plánovaní lidé nepatří, maximálně redukovaně co by nevolníci klerofeudálních zvěrstev absolutismu. Do bilderbergu patří jen, však víte. :-) „Ztotožnění já cha chá °!° °!° °!°

                  1. Do toho „klero pro nechápavější si dosaďte „ekovýmysly různých deviantů religiózních ztelpaných plastelíňáků, zdravotní teror vývaru big pharmy přes zaháčkované oběti a zájmovců lobystů přes orby válečným pluhem přes mrtvoly kdy potom berou vše a to je celkově i záměr primárně. Silná trojka „mocnářů, jak prosté milý watsone. :-)

                2. @ Integrale

                  A nebo EU do prdele, to bude podle mě jednodušší.

        2. Sysop 4.9.2023 v 5:53

          Myslis tohle?

          „Man kann die Russen nicht besiegen, das haben wir über Jahrhunderte gelernt. Aber man kann den Russen falsche Werte einbläuen, dann besiegen sie sich von selbst.“

          Tak pokud vim, tak jedinym zdrojem tohohle ‚citatu‘ byly svyho casu billboardy na ulicich v Moskve…

          1. V originale pak:

            „Русских невозможно победить, мы убедились в этом за сотни лет. Но русским можно привить лживые ценности и тогда они победят сами себя.“

            Asi tak…

            1. Mel jsem pujcenou kdysi jednu knizku v nemeckym originale, zlepsoval jsem si slovni zasobu a tam byly prave ruzne citaty Otika. Bohuzel ale je to davno a hlava uz je derava, takze nemuzu rict to ani ono.

              1. Se obávám, že v době kdy Bismarck působil, ho nějaká válka s Ruskem nezajímala. Měl dost starostí s Rakouskem a hlavně Francií. Rusko byl v tý době Orient.
                Jinak Rusko v minulosti porazil kde kdo. Poláci, Japonci, Němci v první světový…

                1. @ shane

                  Jasně, je to vlastně úplně poraženej stát, skoro nikdo ho ani nenajde na mapě. V novinách a televizi vo něm vůbec nemluví a většina lidí ani neví, že vůbec existuje. A určitě ti jde o srozumitelnej neideologickej kontext, že?

                  Jako je dávno jasný, že seš docela vylízaná palice, ale až taková prorežimní debilní ovce? Takový kydy dávat zadarmo, to chce fakt zanícenou disciplinovanou uvědomělost. Stále nám politicky rosteš soudruhu.

                  1. ModrýKlokan:
                    „…nám politicky rosteš…“
                    – – –
                    Dělal dojem, že má načteno o historii a orientuje se. Bohužel ne – nahltal z wikipédií, bez souvislostí umatlal v hlavě, pak to tu vypouští.

                    Vrcholem byl kec, že USA neútočily na VDR. Při pokusu o konfrontaci už se jen kroutil a prskal…

                    .

                  2. Tušíš ty vôbec, kedy Bismarck žil, a ako rýchlo sa vtedy posielali tweety a iné správy na 1500 km vzdialenosť?

  8. Nepřeceňujte význam Ukrajiny a Ukrajinců. Jsou jen dočasným prostředkem BlackRocku na cestě za ruským nerostným bohatstvím. Pokud Rusko (nedejbože) padne, Ukrajina, Ukrajinci i jejich symboly zmizí jako pára nad hrncem. Mimochodem, chazar Zelenskyj chce požádat orgány protektorátních vlád (včetně „české“), aby vydávaly zběhlé chochlíky ve vojenském věku ukrajinským úřadům. To jsem zvědav, jak se s tím Švejkáčkov popere.

    1. Jako, ze jaxe s tim poperou absolventi Aspenu? Myslim, ze zde neni prostor na pochybnosti.

      1. Každopádně již někteří chciválkové pláčou, že by to bylo stejné, jako vydávat židy Hitlerovi. Opravdu jsem netušil, že je Zelenskyj jako Hitler a na Ukrajině vládne nacistický režim…ačkoliv Rusové cosi podobného tvrdili už od začátku. Sám za sebe mohu pouze odpřisáhnout, že nenapráskám jediného chochlíka; nejsem Pávek ani jeho fotr. Ať se trockisté porvou mezi sebou, já u toho být nemusím.

        1. Nikdo nikoho vydávat nebude. V prvním kole bude Zelenskimu stačit, že naše úřady prokazatelně doručí povolávák.
          Bubu bu, bude v poučení toho povoálvacího rozkazu. A kdo se nedostaví, tomu Zelí zabaví majetek, včetně mezinárodních exekucí.

          1. Panek: myslím, že jste naskočil na mediální bublinu, která nemá oporu v realitě. Předmětných Ukrajinců, kterým by bylo možné doručit povolávák, je tady jak šafránu. Když se podívám na statistiky, tak tady má být cca 300k Ukrajinců. Z nich většina jsou ženy a děti. Mužů je jen málo a většina není ve věku, který by byl pro vojenské účely zajímavý. A ti, kteří jsou, nejsou typicky idioti, takže už svých cca 5k USD za potřebné papíry dali a není co a proč jim doručovat.

            1. Zelenac chce nechat proklepnout vsechny ty lekarske zpravy a nejlepe i ty lekare poslat na frontu. Je to tezke, kdyz hrabe do truhly personalnich rezerv, malem si lame prsty o dno. Tak se snazi aspon prstem prostourat rohy.

              Je uzasne, jak necha ukrajinske muze padnout za zajmy tech, kteri na Ukrajine prosperuji. Jako zamestnance bych ho mozna bral – rve se za firmu, bez ohledu na collateral damages. Mozna i te kox bych mu obcas koupil.

              1. No strašný, místo aby měl rozum a nechal ruské bratry, at Ukrajinu okupují. Kdo to kdy viděl, aby se napadený bránil, vždyt je to tak amorální. A ještě k tomu jsou ti ukrajinští muži tak neuvědomělí, že na frontě už rok a půl kladou svýmn osvoboditelům tvrdý odpor místo toho, aby se vzdali.

                1. Videno touhle logikou – meli se tedy Donbasane branit ukrajinskemu bombardovani, a nebo ne? Ja samozrejme nezpochybnuju ruskou agresi, jen si rikam, co ze bylo driv a co vedlo k cemu. Tak co, meli se Donbasane nechat zabijet, nebo ne? Uplne jednoducha otazka.

                  1. Njn, Dombasané si v poklidu existují, pracují, baví se…. a najednou jim zničehonic začnou zvrhlí Ukrajinci házet bomby na hlavu. Něco podobného jako když na podzim 1938 česká soldateska vyrazila do Sudet terorizovat pokojné sudetoněmecké spoluobčany. Že by v obou případech mohl rozpoutat boje místní separatismus, je samozřejmě nesmysl.

                    1. Neodpovedels na tu, uplne jednoduchou otazku – meli se nechat Donbasane od Ukrajincu zabijet? Ano, nebo ne?

                      Ta otazka je uplne jednoducha. Priciny toho narodnostniho sporu jsou vec jina a trvaji temer staleti. V tom se babrat nebudeme. Napsals, ze napadeny se ma branit. Tak se ptam, jestli to plati i pro Donbasany.

                    2. Samozřejmě, platí to jak pro nebohé pokojné Dombasany napadené zčistajasna krvelačnými Ukrajinci. Stejně jako to platilo pro pokojné sudetoněmce atakované na podzim 1938 českými husitskými vrahy. Nemluvě o Říši samotné přepadené o rok později perfidními Poláky v Gliwicích…..

                    3. Mirek F. v 8:54 opět:
                      „…Dom…“
                      – – –
                      – nejsi náhodou žurnalista, student FSV nebo něco podobného…?

                      :OD

                    4. No vyborne. Jsem rad, ze si rozumime, cili Donbasane meli pravo se branit. Ano, jsem stejneho nazoru. Stran tech Sudetaku – ano, uz se to tady omilalo, je tam spousta stycnych bodu a ten politicky a nacionalni pingpong probihal mnoho desetileti. Nejprve oni neco, pak my neco, pak oni neco, pak my neco… obe strany mely svoji pravdu.

                      Podobne, jako na tom Donbase. Ze pak Donbas dostal podporu Rusu, protoze na Donbase Rusove ziji, je podobne, jako kdyz Kijev dostal podporu zapadu, protoze v Kijeve… no… vlastne… teda… no zkratka je to v nasem zajmu a basta.

                    5. Sysop
                      4.9.2023 v 10:39

                      tvl, ty si koleduješ vo pohovor na štyry voči! dostuduj si, ale fofrem!

                      samozřejmě protože ukravína v čele s pyjanistou je výspa svobody a liberální kdemohkradcie a dalších západních hovnot, takže prostě nesmí padnout a musí optimálně zcela zničit nejakou putlerofskou říšu zla, tak!

                    6. No ja jak nejsem pricucnutej na ten statni cecek a neprodavam zadny zbrane, ani vojenske vybaveni, ani nevlastnim lany poli na UA, ani vyzkumne biologicke laboratore,… tak mam problem nejak se vzit do tech jedine spravnych hodnot jedne strany.

                    7. Sysop: rozumíme si perfektně. Kdyby byli Dombasané zničehonic bez důvodu napadeni kyjevskou vládou, měli by bývali právo se bránit. Hovoříme o nezpochybnitelném principu, nikoliv o realitě, která tam proběhla.

                    8. Ten duvod je vzdycky relativni a subjektivni vec, pokud neni pravidlo vysledkem oboustranneho konsensu.

                      ‚Sem dostal pokutu za rychlost, ze sem ve dve v noci v cervci v nedeli projel pade okolo matersky skolky, kde je ctyricitka…‘, nebo ‚musim platit poplatek za CT, ackoli sleduju vyhradne nemecke soukrome kanaly…‘, nebo ‚nesmime pouzivat v pajce olovo, ackoli armada a zdravotnictvi mohou…‘, nebo ‚jsme soucasti prerozdelovaciho planu s imigranty, ackoli jsme nikdy nebyli kolonizator…‘, nebo…

                    9. Budeš bojovat se strojem čase taky vítězné bitvy s pomníky fašismu, třeba se ale mýlím ale agenda tu jistě je s kořeny nacistické podkolonie lobystů korporátníků eu.
                      https://www.youtube.com/watch?v=zK87uDviI7M
                      A hele můj ty tondo kdopak si nám to kde kdy čechral peří, hledač dna pod kterého se nejlépe odráží, utahovač opasků na blahobyt ale kde neřekl jak víte.:-) Skořápkář abolicér institut.
                      https://www.youtube.com/watch?v=xwEJANlkWhc

                    10. Mirek F.:
                      „…Dom…“

                      .

                2. „Kdo to kdy viděl, aby se napadený bránil“

                  To je na cenu „Myša vtipkára“!

              2. Sysop: proklepávat určitě může, možná už pak nebude mít ani ty lékaře. Reálně to ale bude problém, protože je-li lékař tam a proklepávaný tady, těžko hledat faktické rozpory. Problém budou mít spíš ti, kteří sice mají papír, ale zůstali doma, nicméně to se nás netýká. Proto říkám, že je to jen mediální bublina bez opory v realitě.

                Ad druhý odstavec – již mnohokrát diskutováno a ani já jsem nezměnil názor, tedy nesouhlasím. Ukrajinec tam nebojuje proto, že by ho tam poslal Biden, ale proto, že mu ruskej zmrd vlezl na pozemek. Kdyby tam nelezl, žádné povoláváky by nebyly potřeba (jestli máš nějaké info o tom, že by válka byla i tak, protože Zelenskij plánoval invazi do Ruska, klidně se poděl).

                1. Ukrajinec bojuje proto, ze ho na frontu posila Zelenskij. Jak jednoduche, mily Watsone.

                  1. Pokud většinově bojovat nechce, tak ho na v boji nikdo neudrží. Bud uteče nebo se vzdá. Leč neděje se to.

                    1. Takhle jednoduche to tam fakt neni. Tech par, co se vzda, nebo utece a pritom prezije, nestoji za rec.

                    2. Takhle jednoduché to opravdu je. Jestliže by masově nechtěli bojovat, tak už by tam válka skončila.
                      Ač je to těm, kteří májí obrovskou starost o Ukrajince a přátelsky jim radí, aby agresorovi odpor nekladli, asi principielně nepochopitelné.

                    3. V tom je ale ten vtip, ze nikdy se vsichni nevzeprou. V tomto principu se ostatne rochni i ta nase demokracie.

                    4. x-krát se stalo, že se vzepřeli a fronta se sesypala. Takové rusko za WW1 je jedním z nejlepších příkladů. Vojáci se spolu domluví poměrně snadno.

                    5. Sysop: Biafra. Zhroucení fronty není nic neznámého, oni to totiž zdaleka nemusí vzdát všichni.

                  2. Sysop: určitě bys dokázal vidět aspoň malilinko odlišnou motivaci. Přece jen těm ruským frontovým gerojům prskavky na baráky nepadají a civilní oběti nemají (mají?).

                    1. Tipuju, ze vetsina radeji utece a vrati se, az je klid. Umrit za Zelenskeho asi nebude snem kazdeho Ukrajince. Aspon tedy ne tech, co jsou v CR a se kterymi jsem mluvil. Jasne, nejsou to stovky, ba ani desitky. Treba na te UA umiraji radi, nevim.

                    2. Mmchdm… zajimavy byl argument „Kolomojskij, nebo Putin, vzdyt je to to same…“. Konec citatu.

                    3. Ne, každého určitě ne. Popravdě myslím, že pokud by to měl být se a za Zelenského tak asi žádného. Snažil jsem se vyslovit názor, že zatímco Rusové fightí za cara Putina, Ukrajinci by to mohli brát tak, že ne za Zelenského, ale za sebe. Já vím, zní to blbě – tenhle druh vlastenectví se u nás moc nenosí, že?

                    4. Co to tak sleduju, tak realita je trosku jina. Za Rusaky tam bojuji ruzni vesnicani z polocinskych prdeli, protoze za to dostavaji penize snu. Putin ma strach do toho mlynku nahnat moc opravdovych Rusu. Zelenskij jinou moznost nema. Krome jihoamerickych zoldaku, teda. Ale ti jsou kapka v mori.

                    5. Rusíni za Zelenského umírat určitě nechtějí. Tenkrát využili toho, že se od nich nacionalisté stáhli na východ Ukrajiny a začli vystrkovat růžky.
                      https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-zakarpatsti-rusini-chteji-autonomii-jako-donbas-306920
                      Mají svojí hierarchii a jsou to právě oni, kdo tu v ČR „ovládá“ trh s pracovní silou.

                    6. Však taky tak 7 z 10 ukrajinských SPZ je AO. A všichni ti skladnící, řidiči, stěhováci atd. jsou samozřejmě modroknížkaři, protože za své poctivě vydělané peníze si pořídili poctivé papíry, tak jako jsme to dělali my tady s naší službou.

                    7. Sysop: jo, to tak nějak bude. Dalším důvodem je, že mu určité zdroje už začínají docházet.

                    8. @Sysop To si takhle sedíte u vodky v nějaké baškirské prdeli a říkáte si, že je to u vás na hovno, že v armádě slušně platěj, možná i školu mi zařídí, tak budu chvíli vojákovat, co by se asi tak mohlo stát?

                    9. Pri tom IQ, co ti lidi maji, kdyz jim naborar da na stul balik, kterej jim slibi na mesic a oni ho nevydelaji za rok, tak proste jdou. Navic fura lidi si valku predstavuje jinak – viz ta hromada amaterskych nadsencu ze zapadu, co tam prisli v breznu 22 a behem mesice se po nich zase slehla zem. Ti ale odejit mohli.

                    10. Nesuď nikoho, dokud jsi neušel míli v jeho botách. Jde o perspektivy, možnosti a informace, ne až tak o iq. Ano i z nějaké autonomní oblasti na Sibiři se dá utéct a stát se třeba vývojářem v Googlu, ale asi to nedá každý. V USA podobně lanaří všelijaké Hispanos. Ztráty v poli dneska nejsou tak dramatické, míň se válčí a oddřou to většinou piloti. Hlídat muničák a u toho studovat nebo šetřit prachy může vypadat lákavěji než jiné možnosti.

                    11. Jel jsem na masine az do Mongolska a pamatuju si, jaci lidi tam byli. Velmi mili a srdecni… a jednodusi.

                    12. Pro ty latinos a venkovskou chudinu je služba v US army dobrej deal. Nejde ani tak o prachy, i když ani ty nejsou úplně špatný, ale hlavně o veteránský benefity. Zdravotní, zubní, školný, sociální vzestup, zvýšení kvalifikace… Vertikální mobilita je velký lákadlo. A ztráty minimální, navíc US Armed Forces je vlastně velká špeditérská firma s dobře vyzbrojenou ochrankou. Na jednoho vojáka v poli připadá až deset v týlovém zabezpečení a logistice.

                    13. Sysop
                      4.9.2023 v 8:49

                      jistě, šak sou jich po ojvropě rozlezlý miliony

                      a vzdávají se taky dost, občas po desítkách najedou

                  3. Sysop: ještě jednou, protože jsi zjevně nepochopil smysl mé otázky: na jakou frontu by Zelenskij posílal Ukrajince, kdyby mu nevlezli Rusáci na území?

                    1. A kam by Rusove lezli, kdyby Kijev nenapadl Donbas? A proc by Donbas chtel samostatnost, kdyby mu Kijev nezakazoval rustinu a necpal ukrajinstinu? A proc by se Kijev sral do Donbasu, kdyby mu Rusove porad nerikali, ze nesmi do EU a NATO? A proc by vubec Kijev mel chtit do EU a NATO, kdyby mu to zapad necpal? A co teda vlastne bylo driv – slepice, nebo vejce?

                      To je presne ta nekonecna debata, ktera uz tady byla nekolikrat. A vzdy jsem rikal to same – velmoci proste chteji svuj poradek na svem dvorecku. Taiwan je dvorecek Ciny, Mexiko je dvorecek USA, Ukrajina je dvorecek RF, Cesko je dvorecek Nemecka, Severni Kypr Turecka,… tak to proste je. Je to svinstvo, ale je to proste tak. Svet neni spravedlivej.

                      Fura Ukrajincu umre, ale Ukrajina na tom nevydela. Ti mrtvi z toho budou mit hovno. Valka s Ruskem je z hlediska Ukrajiny urcite spravedliva, ale urcite ne moudra.

                    2. Sysop: a jsme tam, kde obvykle, tedy akorát okecáváš nepohodlnou a velmi jednoduchou realitu. Rusák vlezl do cizí země, až tak prosté to je. Proto tam je fronta a proto na ni Ukrajinci posílají lidi.

                      Nad tím zbytkem je jistě možné spekulovat, i to už tady bylo. Vzhledem k tomu, co dělá Rusák v Podněstří mám otázku „co bylo dřív“ celkem vyřešenou a o původu separatismu si nedělám iluze podobně, jako u nás v Sudetech. Udělala ČSR některé věci špatně? Ano. Byl to důvod pro anexi Hitlerem? Ne. Analogicky Donbas, Ukrajina a Putin. Určitě tady můžeš donekonečna obhajovat, proč měl Henlein pravdu, v čem všem byla ČSR vůči pohraničním Němcům nespravedlivá a relativizovat, kdo koho napadl, ale to je tak všechno. Faktem zůstává, že s tanky sem vjel Hitler a kdyby se tak nestalo, rozhodně nehrozilo, že naše armáda vleze k němu. Dtto Ukrajina, kdyby Rusák nelezl k nim, Ukrajinec rozhodně do Ruska nepoleze.

                    3. Me je nepohodlne, ze nase penize tecou ve velkem do prdele a pritom nic ziskat nemuzeme. To je vec, ktera mi vadi a proto je v MEM zajmu, aby tam ta valka skoncila. Ja mam zajmy, Amici maji zajmy, Rusove maji zajmy, Ukrajinci maji zajmy, kazdy ma nejake zajmy. Pravda nikomu nepomuze a mnoho lidi ani nezajima. Druha valka nikoho nezajima, s Nemci jsme kamos, takze evidentne vse odpusteno a dal nema cenu se v tom rypat.

                      Ja jsem toho nazoru, ze za zachranu cizi pravdy urcite nehodlam padnout uplne na hubu. Kazda podpora ma svoje meze. Jasne, pomuzeme syrskym (afganskym, ukrajinskym,…) uprchlikum, ale vocad pocad.

                      Je mi celkem u prdele, proc se Ukri s Rusakama mydlej, pro mne je to stejnej Ivan. Ostatne, dvakrat v zivote jsem byl okraden Ukrajincem, ani jednou Rusem, takze ja bych to klidne mohl mit nastavene jednostranne. Ale nemam. At tahnou k certu svorne oba. At se tam treba vystrilej. Asi tak, jako Arabove s Jemenci. Na ty taky kazdej sere. Ne, kecam, s Arabama jsme kamosi, protoze je to v nasem zajmu. Tak at ty Jemence treba vystrilej.

                      Cesta ke konci valky na UA neni pres podporu valky. Mozna tak loni v breznu, nebo jeste dubnu, se tomu dalo verit, ale ne v zari 23, sorry jako. Zumpa na prachy a nikam to nevede. Ve finale tam bude rozmlacena zeme, plno mrtvol a to vsechno kvuli statni hranici? Tak to jo, to se vyplati.

                    4. Sysop: to jsme ale poněkud odbočili od tématu a moc nevím, co dál na tom diskutovat, neb obecně nejsme ve sporu. Válka se ČR rozhodně k ničemu nehodí, dobrá je tak akorát pro určitou malou skupinu vyvolených, kteří si na tom namastí kapsu. Pak se taky hodí cizákům, kteří skrze tyto nákupy okradou celou zem.

                      Nicméně to nemá žádný vliv na to, proč a za koho na frontě bojuje Ukrajinec. Tomu je zase šumák, co si myslíme tady, on má doma frontu, protože mu tam vlezl Rusák. Kdyby tam nevlezl, fronta by nebyla, easy.

                    5. Sysop: v tomto asi nelze mít rozpor, ale tu příčinu „kvůli hranici“ jaksi jednotlivé strany nahlíží po svém. Jedni jako „my vám to sebereme a když se vám to nelíbí, nakopeme vám prdel“, druzí jako „my vám to nedáme a když se vám to nelíbí, nakopeme vám prdel“.

                    6. Je otázka jak tu čáru na mapě vnímají ti, co za ni mají umřít. Naše hranice jsou vidět z oběžné dráhy a jsou na svém místě přes tisíc let. Hranice na východě jsou o hodně volnější a posouvají se sem a tam odnepaměti stejně jako jednotlivá etnika. Trvat si např. na Krymu jen proto, že to kvůli lepší administrativě před desítkami let někdo přepsal na jiné správní centrum a pak se to rozpadlo… za to bych asi umřít nešel.

                    7. Re: Ada4.9.2023 v 13:25

                      Zrovna na tom Krymu se za poslednich 3000 let otocil kazdej, kdo sel okolo. Ostatne i ti Tatari tam nespadli z nebe. Chtit, aby tamejsi Rusaci (kterych je tam vetsina) nadale chteli zit pod Kijevem, je asi tak totez, jako chtit v roce 46 po Sudetacich, ze ted uz budou milovat Prahu. Je to proste jina narodnost a fungovat to nebude. My jsme meli kliku, ze Sudetaci odesli a hranice zeme zustaly. Ostatne – Sudety nebyly samostatny spravni celek. Krym je na tom jinak. Vyhnat tamejsi Rusaky do prdele a nechat to tam Ukrajine by teda byl fakt ulet.

                    8. Ono to „kdyby“ je prave ten pohled do minulosti, kde jen na hloubce toho pohledu zalezi, kolik tech vzajemnych „kdyby“ chci najit. Kdyby se UA drzela slibovane neutrality (rok 91), pak by Rusak nezadal zadne zaruky po NATO a velmi pravdepodobne by na UA nevlezl. A na to se da hned opacit „takze UA nema pravo proste zmenit nazor a chtit do NATO?“ a zase se budeme motat v kruhu.

                      Ja vychazim ze stavu veci, jaky je. Proste se tam melou, kazdy ma svoji pravdu a ted uz je tak nejak jedno, proc to zacalo. Umirat za to dal nema smysl, podle meho nazoru. Ze to nejakej Ukrajinec vidi jinak – ale ovsem, je jeho svate pravo umrit, za co chce. Ale nemuze totez ocekavat od druhych, nebo alespon po me, ze ho budu donekonecna pomahat financovat.

                    9. fatdwi 4.9.2023 v 11:23
                      Sysop: a jsme tam, kde obvykle, tedy akorát okecáváš nepohodlnou a velmi jednoduchou realitu. Rusák vlezl do cizí země, až tak prosté to je. Proto tam je fronta a proto na ni Ukrajinci posílají lidi.

                      Prosté to teda rozhodně není. Vemte příklad:
                      Vsadím se s Vámi o co chcete, že drtivá většina Čechů nenávidí Rusáky, zatímco Němci jsou pro ně spíše přátelským až vzorovým národem. A to v roce 1968, kdy nás začali okupovat Rusáci, uběhlo od konce války 23 let, zatímco od konce ruské okupace uběhlo k dnešku 55 let, tedy skoro dvojnásobek. Němcům odpuštěno, Rusákům nikoli. Proč? A to neřeším počty obětí, kdy Němci mají na svědomí jen v letech 1938–1945 asi 365 000 Čechů a Slováků, zatímco obětí Ruské okupace budou maximálně stovky jednotlivců (i z těch 149 obětí 21. srpna 1968 byla většina v souvislosti s dopravními nehodami). To, že milionům lidí okupace zkurvily život je společné pro oba národy.
                      Přesto Rusáky nenávidíme víc, než Němce. Nemá to logiku, ale je to tak. Nemůže to být náhodou třeba proto, že nás někdo neustále nutí, abychom takto činili?
                      A proto taky Vaši milí Ukrajinci jak ovce umírají za NATO a anglosaské zájmy. A jsou do toho prsama, protože nenávidí Rusáky i přesto, že ti, kdo je podporují, jim ublížili milionkrát víc. Mnohem víc ukrajinců pobili Němci než Rusáci. Mnohem víc utrpení Ukrajincům upůsobili Němci než Rusáci. Přsto – stejně jako my – nenávidí Rusáky a přijímají pomoc (nejen) od Němců, kteří opět zradili, co podepsali (Minské dohody).
                      To Vám fakt není divný? Fakt si myslíte, že ti Ukrajinci měli co mluvit do toho, jakým směrem se jejich země ubírá? Stejně, jako my nějak ovlivníme směřování naší země? Přečtěte si, co vykřikoval Kalousek, než byl ministrem financí. A přesto zradil. Přečtěte si, co vykřikoval Babiš. A přesto zradil. Přečtete si Fialův Pravý břeh. A přesto zradil. Všichni věděli, jak mají konat správně a všichni konali tak, jak museli. neměli na své činy nejmenší vliv, rozhodnuto bylo mimo ně. Stejně, jako tomu je na Ukrajině. Nevíte, jaké rakety, kým vypálené a z jakého důvodu začaly lítat nad hlavou těch mírumilovných Ukrajinských strýců sedících poklidně v hospodě.
                      Hledejte reálné příčiny, ne mediální záminky.

                    10. Jak píšu: Rusáci 1 600 000 + cca 5 200 000* = 6 800 000, Němci 600 000 + 6 850 000 = 7 450 000.

                      *nejvyšší udávaný a nejméně pravděpodobný údaj.

                    11. Organiztoři hladomoru nebyli rozhodně Rusové a obětmi nebyli cíleně Ukrajinci. Pěst dělnické třídy dopadla na kulaky na části Ukrajiny, Ruska a Kazachstánu. Jak uvádí Timothy Snyder, polovina důstojníků NKVD před velkou čistkou byli Židé, případně neruské národnosti(Pobaltí,Kavkaz). Taky tomu tou dobou šéfoval Gruzínec s partou Židů. Oproti tomu Germán plánoval Slovany jako podlidi vyhladit a celkem zdařile to dělal (válka na východě vypadala opravdu jinak než na západě)

                    12. Domnivam, se, spekuluju, ze tehdy byla Ukrajina obilnici SSSR, takze proto tohle odsrala nejvic. Jako treba v Cesku zavirani cernouhelnych dolu prilis nepostihne obyvatele Pardubic.

                    13. Integrale: tak jste přišel, abyste to zase relativizoval a rozplizával někam do naprostých nesmyslů. Koho nenávidíte víc mě zaujalo, protože jste mi připomněl Aliena a jeho podobně nesmyslně konstruované blbosti. Asi nezapadám do Vaší příručky mladého komsomolce, protože mě jaksi nenapadlo, že bych měl Němce nebo Rusáky nenávidět, zkuste to na někoho jiného.

                      Na tom, že je fronta proto, že Rusák vlezl do cizí země, ten Váš elaborát nezmění vůbec nic. Stejně jako na tom, že Hitler to zabral tady, nic nezmění hulákání o chudáčcích utlačovaných sudeťáčcích, co je musel chrabrý krajan zachránit.

                      Co mě ještě zaujalo v tom všem nenávidění, jak jste ve svém věku neschopnej vidět to, co zná i každé dítě už snad ve školce, a to, že nová křivda je vnímána více než stará. A že když se k tomu přidá, že Germán páchal křivdy na lidech, kteří jsou zhusta mrtví, ale lidem, na kterých páchali křivdy Rusáci naopak dával peníze, tak je to vnímání dost pochopitelné a zcela logické. Že z toho záměrně vyhazujete časové a tím generační hledisko, stejně jako přínos do peněženek mnohých našinců, abyste to jakože nechápal… Není Vám to ve výsledku trapné samotnému před sebou? Dokážete se fakt tak obehlávat? Protože na jiné to nefunguje, resp. aspoň na mě takové průhledné manipulace určitě ne, tak snad je to k něčemu aspoň Vám.

                    14. Re: fatdwi4.9.2023 v 19:15

                      Ja teda na Integralove vykladu neshledavam nic spatne. A stran toho ‚…co zna i kazde dire ve skolce…‘ – to je prave to zajimave. Jedni z nejvice protirusky presvedcenych jsou ti, kteri Rusa vubec nepamatuji. A to nemyslim rok 68, ale treba i rok 89. Odkudpak se ta nenavist jen bere? A komupak se to asi hodi?

                      Nemci doplatili reparace za prvni svetovou valku v roce 2011. Reparace za druhou svetovou nam nedali zadne, jediny zapocet byl sudetacky majetek, coz se udelalo mj. i proto, aby Sudetaci meli narok pozadovat kompenzaci po nemecke vlade, coz ti, co nebyli tupi, i tehda udelali. Dal nam Nemci nedali lautr nic. A nedaji. Rusove nam postupne dluh poplatili a to do konce tisicileti, predevsim zapoctem. Stejne, jako se to delalo za komara. Presto Rusa nesnasime, i kdyz nam nic nedluzi, zato Nemec je v pohode, i kdyz si s nama vytrel prdel par excellence.

                      O tom pise Integrale.

                    15. —kazde DITE, kurva sorry edit—

                    16. Sysop: to mě nepřekvapuje, oba ignorujte nepohodlnou realitu a místo toho relativizujete a mícháte jabka s hruškama, abyste si svůj postoj kdoví před kým obhájili. Hlavně, že oba víte, kdo koho nenávidí a že to dělá blbě. Jak alien s zenskejma, ten taky ví všechno o tom, co ostatní dělají blbě.

                    17. Re: fatdwi4.9.2023 v 22:00

                      To je tvuj nazor, ja ti ho neberu. Jen mam jinej.

                    18. @ fatdwi 4.9.2023 v 22:00 Jediný kdo tu ignoruje realitu jseš ty. Pokud mají mocnosti své zájmy a je jim to co dělají tolerováno, pak mi není jasné, kdeže je problém? Nebo netolerujeme všem stejně? Netlačí tě kapsy? Dvoumetry se pronesou.

                    19. Gorgussien: koukám, že jste další v řadě, kdo je spokojen, že Rusák vlezl na Ukrajinu, ale potřebuje je mít jako spravedlivé a tak se snaží to nějak omluvit klasickým „a vy zase bijete černochy“. Někdo má potřebu ostatním vykládat, jak někoho nenávidí blbě a měli by to dělat dobře, jinej zase mele o tom, jak určitě někdo špatně měří metrem, aniž by si uvědomil, že svým přístupem deklaruje pouze to, že sám má metry minimálně dva, ale používat by se teda měli určitě jinak.

                      Klasická místní póza: fandit Rusákům (měřit jim dvojím metrem, Vašimi slovy), ale schovávat to za jakousi kulisu objektivity. Přitom ta kulisa je trapnější a méně věrohodná než příběh a postavy v béčkovém hollywoodském trháku (nebo v komedii od Cieslara). Ale třeba Vám to pomáhá se sám se sebou nějak vypořádat a kdo jsem já, abych Vám radil, jak se se svým hodnotovým problémem máte vyrovnat. Nejste první ani poslední, pro koho je D-F terapií.

                    20. Ja osobne nefandim nikomu, tohle neni fotbal, ani hokej. Snazim se ale merit vsem stejne, ano. Rozhodne jsem nepsal, ze je v poradku, ze Rusak vlezl na Ukrajinu. Jen rikam, ze chapu, proc se to stalo. Kazdopadne neni moudre se ted tocit na principech a nechat zbytecne umirat Ukrajince. Je potreba utnout tu valku s tim, ze holt kazda strana nejakym zpusobem utrpi. Kazda ma na vzniku te valky svuj podil.

                      Takze z meho pohledu je to jen o tom, co ma vetsi prioritu – jestli lidsky zivot, nebo poloha statni hranice. Navic u narodu, ktere jsou do znacne miry promichane.

                    21. Sysop: k měření všem stejně například patří neokecávat, že Rusák vlezl na Ukrajinu a kdyby to neudělal, dnes by tam fronta nebyla.

                      A jestli ten, kdo se brání, umírá „zbytečně“ – no, to bych nechal Ukrajince, ať si to zváží sami. Lidský život ani poloha státní hranice nejsou to jediné, o co se hraje. Když Hitler posunul hranice říše směrem na východ, mělo to podstatně víc dopadů než jen to, že se posunul čára na mapě. Ne každému se to líbilo a mnozí byli ochotni bojovat a umírat za to, že se tak nestane. Chápu, že kosmopolita jako ty to nechápe a kdyby sem zase někdo vlezl, prostě budeš nejspokojenější, když to vzdáme. Však je jedno, kdo tady vládne, to bylo vidět celou éru Rusáků, že spadnout pod jejich vliv vyšlo stejně jako zůstat na opačné straně opony. Takže bojovat není o co ani proč.

                    22. Na kdyby se nehraje. Kdyby Usak nevlezl do Iraku, nezemrely by tam dva miliony lidi. A? A hovno, nikoho to nezajima. Je potreba vychazet z toho, ze tam vezl, ty dva miliony vyzabijel a proste se s tim musi zit dal.

                      Uplne stejne s Ukrajinou. Bud chceme najit schudne reseni, nebo budeme jen cintat, ze kdyby tak by.

                      Hitlera bych nevytahoval, protoze on mel prave stran Rusu uplne STEJNE nazory, jako Kijev. Staci si prehrat Jacenuka, Turcynova, Plynovou Julcu. Ano, ti rikali zcela otevrene to same, co Hitler. Ma smysl se v tom hrabat? Pomuze nam to najit soucasne reseni? Leda hovno.

                      A zbytek mi podsouvas nejake svoje domnenky, co bych ja delal, kdybych. Cancy.

                      Ukrajina byla prakticky 25 let mimo SSSR a presto tam byl porad stejny bordel. Za to mohl kdo presne? Kreml? Vajthaus? Nebo snad Prazsky Hrad?

                      Ja osobne nevidim vyhru zadnou zasadni, ani pod nemeckym jhem, ani pod ruskym, ani pod americkym. My jsme flusanec, se kterym si vzdy kazdej vytrel prdel. A vzhledem k nasemu charakteru to tak bude i nadale.

                    23. Sysop: můžeš ty moje domněnky klidně korigovat, už jednou jsem se ptal, co bys dělal, kdyby Polák vtrhl s tanky do Těšína, že je to jako jeho, mlátíme tam jeho polské bratry a musel přijet zasáhnout. Byl bys teda pro boj nebo bysme se jim měli vzdát?

                      My tady máme taky bordel, no a co? Má nás teda někdo přijet „osvobodit“?

                    24. fatdwi: no, koukám, že se nic nezměnilo. Nezmoudřel jste. Tak to zkusíme zase třeba za rok…

                    25. Integrale: to ani Vy. Ale nemyslím, že by mělo smysl to za rok zkoušet, Vy už jinej nebudete.

                    26. Integrale: až vy budete schopen pochopit, že nechut či chcete-li nenávist si většina lidí nepěstuje dědičně po generace a nebude nenávidět někoho jen proto, že jeho praděda sem kdysi násilně vpochodoval, tak možná neuplyne jeden rok, ale hned několik.
                      Naštěstí pro svět si většina lidí dělá názor na ostatní dle jejich aktuálního chování, nikoliv dle starých křivd. Němec se teď po Sudetech nesápe, Rus po svojí údajné sféře vlivu ano.

                    27. Re: Mirek F.5.9.2023 v 20:37

                      Ale to prece neni pravda. Kdo je ten ‚Nemec, co se po Sudetech nesape‘? Nejakej Hans od Hamburku, nebo Bern Posselt? Ono je totiz o tom, koho si za toho ‚Nemce‘ vyberu. Ano, vetsina Nemcu ma ceske Sudety fpici. Znamena to ale snad, ze by Posselt nemohl dosahnout treba alespon dilciho uspechu a neco si vyrvat? Ne, neznamena.

                      Podobne to Rusko. Kdo je to ten ‚Rus se svoji udajnou sferou vlivu‘? Ivan z Jakutska, nebo Medvedev? Ivan na to sere, Medvedev o tom vlhce sni. Ma Medvedev takovou moc, aby prosadil sferu vlivu v uzemi byvaleho SSSR a VS? No nema. Furt neco postekava a hecuje, ale tim to konci. Ruska armada nema ani omylem tolik schopnosti, techniky a materialu, aby neco takoveho silou prosadila. Ani. Omylem. Tecka.

                      Takze Rus nejak horko tezko flikuje prosazeni sveho vlivu sto kilaku od svoji hranice. To je kurva neco jinyho, nez Slovensko, nebo treba Cesko. To jsme nekde uuuplne jinde. Rusak prosral start v roce 91, ted honem honem cosi dohani. Mozna udrzi, co ted urval, ale tim to taky hasne. Nejaky pindy Medvedeva jsou podobny, jako pindy Nulandove. Zatimco Medvedevovi se smeje Evropa, Nulandove Afrika.

                      No a nakonec – nas nepritel skutecne neni Nemec. Nas nepritel je ten, komu Nemec patri.

                    28. fatdwi

                      Polák by musel přijet zasáhnout, protože jeho bratrům poskytují tuzemští daňoví poplatníci vzdělání v polském jazyce a za peníze tuzemských koncesionářů jeho bratři poslouchají Wiadomości w języku polskim?
                      Zvolil jste opravdu názorný příklad…

                      (POLSKIE GIMNAZJUM IM. JULIUSZA SŁOWACKIEGO, ČESKÝ TĚŠÍN
                      JE PŘÍSPĚVKOVOU ORGANIZACÍ ZŘIZOVANOU MORAVSKOSLEZSKÝM KRAJEM)

                    29. ygorek: a k věci něco máte? Nebo se hodláte točit na nedostatečné analogii, což je ale něco, čeho jsem si vědom a co je jen omáčka k tomu podstatnému, na co jste se rozhodl nereagovat proč?

                    30. fatdwi 6.9.2023 v 8:58

                      Domnívám se, že pokud položíte přímou otázku a já poukáži na její nesmyslnost, je to k věci dostatečně.
                      Pokud jste použil pitomost jako analogii záměrně, jak píšete, je diskuse zbytečná a věcně reagovat nelze.
                      Jinak: Polák vtrhl nedávno s tanky nejen do Těšína, ale daleko hloub do území ČSSR, a jeho minimálně jedna okupační jednotka tam zůstala přes dvacet let. Jako v roce 1938 nepotřeboval záminku, stačilo mu chopit se příležitosti. To je osobní důvod k neochotě diskutovat na základě nevhodných analogií.
                      Pardon.
                      Co se týče případného bojování, neumím odpovědět, nejsem dobrý teoretický bojovník a soudím, že by to bylo zbytečné. Oni v NATO, ČR v NATO, rozhodování byl proběhlo na úrovni geopolitické a ČR by byla obětována stejně jako ČSSR.
                      Diskuse na toto téma může jistě být bouřlivá a dlouhá a zbytečná jako ta fatdwiho omáčka.

                    31. Re: fatdwi5.9.2023 v 15:57

                      Ale ja nechci teoretizovat, protoze neexistuji paralely, ktere maji stejna reseni. Kosovo se take resilo uplne jinak, nez Donbas. Az ti Polaci na to Tesinsko vlitnou, tak se mne zeptej. Ono muze byt kdo vi, co vsechno jinak, nez si to teoreticky malujeme.

                      Kdyz se podivas na jednotlive konflikty jen za poslednich 100 let, tak zjistis, ze prakticky srovnatelne konflikty byly reseny diametralne jinak podle toho, kterej byl ten vetsi pes, co si prisel zamrdat. Tak to funguje a tak to je a bude.

                      Vzdy je potreba si stanovit dosazitelny cil a za tim si jit. Ne si vysnit nejakou hypotetickou vyhru, nebo se ohanet nejakou spravedlnosti. Vyhraje bud ten mocnejsi, nebo ten chytrejsi. Spravedlnost nikoho nezajima.

                    32. Sysop: jsem myslel, že ve válce máš priority nastavené jasně a to „lidsky zivot, nebo poloha statni hranice“. A že když je tak důležité, aby neumírali Ukrajinci, bude o to zřejmější, že nebudeš chtít, aby umírali Češi. Nicméně teď čtu, že to zase může být klidně úplně jinak, takže to s těmi jasnými prioritami nebude tak horké. Prostě zase vytáhneš dva metry a poměříš to tak, jak se ti to bude hodit. Možná, že když půjde o obranu tvého majetku a tvé rodiny, dokonce nebude nějakej ten mrtvej Čech zas tak vadit, že. Nebo si „stanovíš dosažitelné cíle“ a budeš demonstrovat za rychlou kapitulaci, kdo ví. V ideálním případě to nebudeš muset řešit.

                    33. fatdwi 6.9.2023 v 8:57

                      Jenom na okraj: proč by měl někdo nechtít, aby umírali Češi?
                      Já, díky Bohu, nejsem Čech, a myslím, že ani Sysop jím není.
                      Proč to „díky Bohu“?
                      Při četbě denního tisku a poslechu veřejnoprávního rozhlasu často docházím k názoru, že Češi jsou jen bezcenným odpadem (Tschechische Schweinerei). Otázkou je, zda jsou autory těchto názorů Češi v žoldu zahraničního kapitálu, nebo přísloveční poturčenci Turků horší.
                      Hezké scény na dané téma sehrál pan Munzar s kolegy v jednom normalizačním seriálu, jehož název jsem zapomněl, nakonec není divu, viděl jsem jen předmětné scény.

                    34. Sysop,: směl bych vědět, jakým způsobem by vaším řešením utrpělo Rusko? Že by získalo jen část toho, co chtělo? To by na tom bylo hůř než před válkou, něco by ve srovnání s předválečným stavem ztratilo?

                    35. Re: Mirek F.5.9.2023 v 20:39

                      Rusko si nadiktovalo nesmyslny pozadavky, jako ze byvale staty VS musi vystoupit z NATO a podobne kraviny, jako treba Kijev, ze se Krym musi vratit pod spravu Ukrajiny. Proste tyhle silacky reci jsou passe.

                      Dale pak se Rusko zrejme bude muset vzdat chuti na odriznuti Ukrajiny od more. Tahle fronta uz se zrejme na zapad nevyda.

                      A to, ze Donbas, Lugansk, Cherson apod. spadly pod Rusko, holt bude muset skousnout Ukrajina. Koneckoncu, jsou to takove ruske Sudety. Rozdil proti tem ceskym je jen v tom, ze Ceske zeme patrily ceske korune a Sudetaci sem byli kdysi pozvani. Takze jedine rozumne reseni po druhe valce byl odsun. Sice to melo furu nedostatku, ale zit bez plotu po valce nebylo mozne.

                      Podobne to dopadne na vychode UA, ale ti Rusove tam zili odjakziva, je to jejich hlina.

                      Jak se presne domluvi, to nevim. Je tam fura ruznych zajmovych skupin, ne jen nejaka Ukrajina a Rusko. Hovno. Prsty tam ma kdekdo az po Araby, co si tam koupili pole s cernozemi. Takze celej ten galimatyas holt bude muset udelat velky deleni, co kdo dostane a co kdo obreci.

                      Vojensky to nikam nevede.

                    36. Sysop: Právě je problém, jak to ukončit. Když řekne Ukrajina „Tak to pojďme ukončit“, tak si Rusko nadiktuje dlouhý seznam. A Rusko neřekne nikdy „pojďme to ukončit“. To je rozdíl mezi Němci a Rusáky – velká část Rusů sice ryje rypákem v hlíně, ale na duši si hřeje ideu Ruska jako velmoci. Proto se Rusko nasralo do hodně svých bývalých republik, buduje si tam zpátky kontrolu nad „svým“ územím. A běžný Rusák tomu tleská, protože se tím zpátky Rusko stává balšoje. Překročit německá armáda hranice (pominu, že nemá čím), tak 80% Němců začne protestovat.
                      Jinými slovy by byla ideální varianta sebrat zpátky co nejvíce území, aby to Rusko pocítilo jako porážku a byl by zase 20 let klid. Ale to je spíš jen zbožné přání.
                      Ono nechat větší územní zisky by mělo za následek, že se to časem zopakuje, a zopakuje, dokud se hranice nebudou blížit bývalým sférám vlivu.

                      Každopádně souhlasím, že aktuálně na to Rusko vojensky nemá. Ale nemá na to hlavně proto, že dost vykrvácelo. A souhlasím, že Ukrajina je stejný bordel.

                    37. Goro plus MirekF a sysop:
                      Ve vašich zasvěcených komentářích trpí oči u „kdyby“ a „když“.
                      Uvědomte si pánové, že tohle je těžké i u nás doma.Natož někde na východě.

                    38. Sysop: – většinu Němců by ted něaký Einmarsch nenapadl, kdežto v případě Ruska je to teď jiné. Sice nebudou z vlastní iniciativy masově požadovat postup na Západ, ale když už báťuška vydal povel, tak většinově jdou a fandí. Imperiální pocit v mnoha z nich prostě existuje, i kdyby osobně žili v zemljance. A to chlácholení, že Rusko na bývalou sféru vlivu nemá? Nemá právě proto, že Ukraina nezůstala sama, že obdržela masívní pomoc. Jinak by neměla šanci a Putin už by se promenoval v Užhorodě, což by možná znervóznilo už i bratra Orbána.

                      – a to ruské utrpění, že se mu nesplní všechno? Právě této vaši odpovědi jsem se obával, ač sem nevěřil, že bude taková jaká bude. Vždyť je to až komické, někomu se ukradne peněženka a rada moudrých navrhne férový postup, že si pachatel neponechá všechno, nýbrž utrpí tím, že si může ponechat jenom polovinu peněz. O tu polovinu bude pachatel bohatší, nic neztratí, jenom získá. A samozřejmě si to rád zopakuje. Kompromis jde výhradně na úkor přepadeného.

                    39. Sysop:
                      Jedni z nejvice protirusky presvedcenych jsou ti, kteri Rusa vubec nepamatuji.
                      Pro zajímavosť, névíc protiruské člověk kerýho sem znál býl můj otec.
                      Totálně nasazené v Říši, zdrhl a doma zažíl vosvobození Rudó armádó.
                      Takže znál dobře jak Němce, tak Sověty.
                      Protivá Němcom neřekl nigdá křivýho slova, ale Rusácí u něho byli v nélepčím kurvy zlodějský nenažraný.

                    40. Ty parametry….dělat reálnou politiku s cílem mít vliv a klid na svém dvorečku vs vlítnout tam se zbraní. Je to stejné?
                      To je první věc, která mne napadne při sledování brnaka t.c. v šumavském azylu … Druhá věc je o loajalitě chladnokrevného pragmatika v případě napadení své země ze strany velmoci…je jedno které. Ale to druhé je dost na hraně, v ČR je i tak většina Quislingů, i za koblihu. I bez pána vědoucího.

            2. Možná jsem naskočil na mediální bublinu, ale tady u nás to je 1+1+1(2). Každá Ukrajinka tu u nás má svého chlapa a své děti. Vím to, protože vždy řeším něco s chlapem a minda stojí opodál s dětmi.
              Taky jsem zažil na poště (ještě před zrušením poboček) jak tam stojí gorila v kožené bundě a teplákách a vybírá od Ukrajinců nějaké papíry, které si nechali na poště ověřit. Nebyla tam jediná žena.
              Revírníci Lesy ČR by mohli vyprávět. Mladoboleslavské firmy přisáté na škodu, by mohli vyprávět. Votevřu okno a na šroťáku slyším ruštinu. U kámoše ve firmě všichni dělníci úkáčka, takže mistr musí být taky, jinak by se nedomluvili. Prdel je, že prej jen kápo ty dělňase normálně bije.

              1. Panek: to ale odporuje těm statistikám, nechce se mi to teď hledat, ale z těch 300k, co tady jsou oficiálně a mají papíry k pobytu je většina žen a dětí. A chlapi jsou často ve věku, který není pro vojenské účely zajímavý. Osobní tip mám, že věkové rozpětí 18-30 tady bude zastoupeno velmi málo a ti, kteří tu jsou, mají papíry vyřízené. Oni ti Ukrajinci nejsou úplní blbci, aspoň ne ti, o kterých vím. Proto je to de facto neexistující problém, aspoň v ČR.

                1. Soused mel na stavbe 6 Ukcek, ted tam uz rok a pul ma jen dva. Takze pravda je, zrejme, nekde mezi.

                  1. Sysop: však jsi právě plně potvrdil, co jsem napsal. Pravda není „mezi“, holt ti 4 buď už na frontě jsou (ať už proto, že chtěli nebo proto, že museli), nebo se schovávají jinde, ale v každém případě aktivita Zelenského v ČR se na ně nevztahuje. Ty dva, co jsou pořád na stavbě, s velkou pravděpodobností jsou buď mimo věk nebo mají papíry.

                    1. O tech dvou nikdo nevi. A sousedi je neudaji, protoze si je najima kdekdo na kdeco.

                    2. Sysop: asi jsou moc levní, když neměli na papíry. Jinak úplná zápletka z „musíme si pomáhat“, měl bys napsat scénář, než to komplet převezme AI.

                    3. V nasi prdeli skoro kazdej potrebuje nejakyho helfra na nepravidelne prace. Narezat drevo, zednicke prace, sbirani brambor, kdeco. Co je divnyho na tom, ze oni pomuzou a dostanou zaplaceno? A, proc by se nekdo mel srat do jejich existence, kdyz a chvili muze jejich pomoc potrebovat taky? Nechapu. Jo, levni jsou, podle typu prace 80-120 Kc/hod. Ja se do toho neseru, proc neodesli, nic o tom nevim a tak ani nemam zadnou povinnost hlasit nejakou nepatricnost.

                    4. Sysop: divnýho na tom není nic, to snad říkám? Jen konstatuji, že jsou asi levní, protože neměli na úplatek, aby měli pokoj a tak je tady soused schovává jak partyzány.

                    5. Nevim, jak to kuci maji a je mi to fuk. Neni to moje vec. Ted budu potrebovat kopat odpady, takze rozhodne se v tom nebudu rypat.

                2. Na Ukrajině mají zákaz vycestovat muži 18-60 let. Pokud si dobře pamatuji tak před válkou tu údajně bylo 200k ukáček – to jsou asi ty pobyty. Předpokládám standardní rozložení mužů a žen.
                  K 1.4. tu bylo 325k se statusem uprchlíků, z nich je v produktivním věku 68% a z toho 35% mužů. To znamená 77k mužů v produktivním věku.
                  A taky si pamatuji, že na začátku mohli odejít muži bez ohledu na věk s více dětmi.

                  1. starter25: jenže produktivní věk se moc nekryje s věkem, využitelným v boji. Nějaké statistiky říkají, že nad 30 je to marný, nad 40 úplně k ničemu. Tuším to tady jednou psal shane coby závěry z druhé světové.

                    Pokud je Zelenskij opravdu v takové situaci, že začne řešit věkové rozpětí 30-60 a nedejbože 40-60, tak už válka moc dlouho nebude, nebude-li kakonenfutr dodán někým jiným. Protože to znamená dvě věci: má málo lidí a ty, které chce, mají ještě kratší životnost než ti, kteří už padli nebo skončili mimo boj kvůli zraněním.

                    Pokud mu jde o skutečně bojeschopné mladíky, pak tady prakticky žádné nenajde, což bylo smyslem mého příspěvku.

                    1. čtyřicátník (a ostatně i padesátník a šedesátník) dokáže podávat velmi slušný fyzický a psychický výkon, pokud má dostatek prostoru pro regeneraci. může velmi solidně kácet stromy, kopat výkopy, lozit po střechách nebo řídit firmu se stovkou zaměstnanců – ale už musí být na sebe opatrnější, brát si čepici, vyměňovat si fusekle za suché a pořádně jíst a pít (vodu samozřejmě) a dostatečně spát. ale bejt někde dva měsíce v kuse v zákopu, baštit studené konzervy a mít furt vlhké boty a oblečení sušit na sobě a spát nepravidelně tu a tam, v tom se čtyřicátník nemůže dvacátníkovi-třicátníkovi rovnat. tedy průměrně, žánop – občas se vyskytne nějaký div přírody, třeba mezi himalájisty (napadá mě třeba Mára Holeček), který na prahu padesátky podává špičkové výkony s týden bivakováním vsedě a na minimalistické stravě, ale takových neschrastíte ani četu, natožpak divizi.

                    2. Já u nás potkávám ukrajinských dvacatniku az tricatniku docela dost.. Ale auta maji s ceskyma RZ, ti se umí dobře maskovat.. :D

                    3. Lukas B.: však to je ono – takovej udělá na stavbě pořád dost práce, ale ač formálně „schopen“, reálně v boji k ničemu. Pokud je tohle level, na kterém teď stojí (nebo brzy bude stát) ukrajinská armáda, válka skončí prostě proto, že dojdou lidi.

                    4. Tak Polsko již Ukrajince začalo vydávat. Ani to dlouho netrvalo.

                    5. Kdybyste znal generaci, která stavěla Německo po válce, závěry byste si poopravil. V době, kdy jsem tyto lidi poznal, jim už bylo kolem padesáti, ale spali asi 3-4 hodiny týdně a makali 12–16 hodin denně 6 dní v týdnu. Žádný západní Němec ve věku 18–30 v té době už nebyl schopen s touhle generací držet krok, to tak maximálně někteří Stachanovci od nás z východu.

                      Voják nad 40 let je pro boj nepoužitelný proto, že mu nějaký velitel může políbit řiť.
                      Ne náhodou vždycky levičácký zločinci šplhali po zádech mladých (fašismus, nacismus, marxismus-linismus, envirmentalismus, piráti… všechno stejná cílovka).

                    6. To není jen o vojně. Ale i pro kapitalistické „krysí závody“ jsou lidi přes 40 o to víc ti přes 50 roků „škodná“, která se musí likvidovat pomocí bezdomovectví, rozvodových soudů apod. Protože jsou už příliš chytří na to aby někomu dělali kokota za tu žebráckou almužnu.

                      Jen kapitalistický svazák okolo 30 let je motorem těchto krysích závodů, kdy buduje socializmus pro horních 10 000 na úkor svého zdraví, svého mládí, ambiciozní blbky pak na úkor svého mateřství.

                      Vyjímkou jsou pak „husákovy děti“ které dostaly vše zadarmo za socializmu a vyžrali to nejlepší za klausova klondajku v 90. letech, takže jsou ideologickou oporou nadnárodního kapitalizmu. A zůstanou blbí až do stáří.

                    7. kaBrnak: ty „Husákovy děti“ jsou teda „ideologickou oporou nadnárodního kapitalizmu“ nebo „škodná, která se musí likvidovat pomocí bezdomovectví, rozvodových soudů apod.“?

                      Jste v tom rauši koukám vyplodil docela komickou píčovinu, tak mě to takhle po obědě pobavilo, s reakcí se neobtěžujte, každej tady ví, co jste zač, soudruhu:-) Jen příště si to po sobě zkuste přečíst, nebo pište příspěvky do délky jednoho odstavce, kde ještě udržíte myšlenku a nezačnete si protiřečit ;-)

                    8. Za tvoji nechápavost a mentální nedostatečnost nemůžou ti druzí, dokonce ani já.

                      Myslící člověk pochopil, že v případě těch 40-50níků mluvím o této věkové skupině obecně ve vztahu v kapitalizmu. A pak uvádím generaci husákových dětí, která je vyjímkou v tomto veku, protože vyžrali to nejlepší ze socializmu i z kapitalizmu.
                      Bo do pracovního procesu nastoupili mladí a s tituly a brzy obsadili vedoucí místa, bo byl hlad po takových lidech. Ti co přisli do firem těsně po nich se museli spokojit s místy čičmundy a pučmidráta. Přičemž ti ještě o něco starší smrděli na svých místech až do 70ti.
                      Tudíž tito měli smůlu, bo narazili na „skleněný strop“ a nemohli v karierním žebříčku nikam postoupit. A to potřebovali splácet hypotéky, bo státní byty a privatizované byty za 200k opět vyžrala předchozí generace.

                      Inteligentní člověk to pochopí, pařezové, tupci a potrefené husy jako Fatdwi nikoliv.

                    9. kaBrnak: radši už se ani neptám, kdo jsou ti, co „smrděli na svých místech až do 70ti“, protože bych taky mohl zjistit, že jsem nechápavej a že bylo přece jasný, že tady mluvíte o Zimbabwe:-)) Místní kádrovák s melouchářem to určitě nebyli.

                      PS: pochopil jste aspoň, že jsem narážel na to motání jablek s hruškama? Ne, že byste to jako uznal, ale jestli Vám to aspoň docvaklo?

                    10. Husákovy děti vyžraly hovno, jsou to ročníky 1975 až 1982. V době plyšáku jim bylo 7-14. Do pracovního procesu nastupovali vyučenci od roku 1993, v době největších privatizačních a transformačních sraček. Když první vysokoškoláci z nich dostávali tituly, psal se rok 1998 a etapa, kdy se prachy válely na ulici už skončila.
                      Debile blbej.

                    11. Jakožto raný husákovo dítě moc dobře vím, o čem píšu. Ani v tý blbý kupónovce jsem si nemoh smočit zobáček, panč mi ještě nebylo osmnáct. Když jsem na učňáku maturoval, tak byla v některých regionech nezaměstnanost dost přes dvacet procent a platy v manuálních profesích stály za vyližprdel, protože za vratama čekalo deset dalších a fotři byli ochotný makat za hrst buráků, jen aby nepřišli o práci.

                    12. Re: kaBrnak5.9.2023 v 13:19

                      No… nevim, nevim. Ja nejsem nejmladsi a hodnotu pro firmu mam. Kdyz jezdim po jednanich, tak „senioru“ tam byva taky dost a funguje to tak, ze kdyz starej zacne mluvit, mladej sklapne. A je fuk, kolik ma kdo titulu. Vaha zkusenosti, nabyta rokama praxe, je neprehlednutelna. Tech lidi si firmy vazi a jsou to Stammarbeitnehmern, kteri take maji nejdelsi vypovedni lhuty.

                      Jina vec je, snazit se nacpat volebni pravo pomalu 15letym. To je ale jina story.

                    13. i na tom, že po čtyřicítce je člověk už zpravidla hotový a nějak eticky ukotvený (na libovolné místo samozřejmě) a je tu a tam ochoten poslechnout vlastní rozum (či nerozum) a dá se mu velet jen omezeně je něco pravdy.

                      dělníci pracující 16 hodin denně jsou pohádky ovčí babičky (nezlobte se), ale souhlasím, že dělník dokáže dlouhodobě táhnout dvanáctky i v poměrně zralém věku, musí být ovšem zdravý a musí tomu co dělá věřit a musí být do jisté míry vlastním pánem (nesmí se na něj mávat bičem a musí se mu dopřát rauchpauzy). v partyzánských oddílech a domobranách je použitelný věk nasazen výrazně výše než u kanonfutru co musí poslouchat na slovo.

                      jednotky rudé armády složené z tatíků měly v pověstném sovětském bordelu velkou výhodu tam, kde bylo nutno nějak improvizovat, udělat ze tří rozbitých náklaďáků jeden pojízdný, udržet koně v tahuschopném stavu atakdále, zajišťovat si obživu „ze země“ – na to je potřeba nějaká životní zkušenost, kterou osmnáctileté fyzicky zdatné jelito se schopností rychlé regenerace nemá. jiná věc je, že tihle tatíci pak chybí u traktorů a soustruhů, a stát ve válečném stavu si musí určit priority a určit si nepostradatelné nemobilizovatelné, aby velmi rychle nezkrachoval (bez americké hmotné pomoci by rudá armáda nevydržela ani rok).

                    14. Kdyz memu otci bylo 35, tahl 16ky tri roky denne. Pak povysil na mistra a konecne chodil domu jako clovek, jen holt smenoval.

                    15. Průměrný věk frontového vojáka byl kolem dvaceti. U důstojníků o něco víc. Američané měli dokonce věkový limit pro vstup do armády, 35 let. Mladí kluci jsou jednak fyzicky zdatní, mentálně tvárnější, nemají rodiny k živení, jedou víc na testosteronu a mají tak slabší pud sebezáchovy. A taky nejsou profesně natolik zkušení a schopní, aby byli důležití pro válečnou produkci.
                      V Německu byly jednotky složené z fotrů považovány za druhořadé a používány jako týlové, strážní a druhosledové.
                      Spojenci je prakticky neměli, akorát Sověti brali všechno. Zahraniční exilové armády na tom byly všelijak, ale to souviselo s věkovým složením exulantů. Čs. 11 Východní u Tobruku měl věkový průměr 34 let, ale to byl extrém.

                    16. shane: díky za doplnění.

                    17. Není zač. 12. SS divize „Hitlerjugend“ měla udajně během bojů v Normandii průměr 17-18 let, ale to je zase extrém na druhou stranu.
                      Velmi mladí vojáci existovali, jsou doloženi třinácti či čtrnáctiletí, ale tam to většinou fungovalo stylem “ Kolik ti je, mladej? Čtrnáct? Tak to bohužel nejde. Přijď zítra, až ti bude osmnáct.“

                    18. oni ti dětští vojáci mají své výhody – ale v nepravidelných armádách v gerilovém způsobu boje. tam jsou potřeba dvanáctiletí až šestnáctiletí šmejdi bez skrupulí na krvavou a špinavou práci, kterou by čtyřicetiletý (a nakonec i ten dvacetiletý) buď odmítl dělat rovnou, nebo by se po první zkušenosti zeblil, zastřelil by se nebo dezertoval. obdobně pak války pouličních gangů.

                    19. To jo. Ale tohle je Evropa, tady se vyloženě dětští vojáci nepodporovali nikdy. Byli mladí vojáci, většinou bubeníci a různí synové pluku, váleční sirotci co táhli s vojskem, protože neměli kam jít, ale obvykle se nabíralo tak od šestnácti.
                      Něco jinýho byli důstojničtí kadeti, ti se zapisovali do kadetky mladí, obzvlášt třeba u Royal Navy, tam klidně od osmi let, ale to bylo kvůli principu seniority, kdy rozhodovalo služební stáří. Ze dvou důstojníků ve stejné hodnosti měl vždy přednost ten služebně starší.

              2. Tohle tady ovšem bylo dávno před válkou – standardní byznys. Já bydlím poblíž (převážně) ukrajinské… hm, ubytovny a navíc ve specifické lokalitě, takže když otevřu okno, můžu trénovat, jestli ještě poznám rozdíly mezi Ruštinou a Ukrajinštinou (poznám).
                Nicméně, na které straně téhle smutné taškařice stojím, je asi známo, ale to neznamená, že bych vylučoval, že se (nejen) tady zašívá pěkných pár mládenců, kteří by jinak asi byli někde jinde.

                1. Tuhle jsem byl v lékárně a během asi 10 minut jsem 2x dělal překladatele z ruštiny. Ukrajinka ve středních letech se sice naučila česky, co potřebuje koupit, ale lékárnice se jí zeptala na dvě možnost a Ukrajinka byla v pr… Protože jsem to znal dobře z doby, kdy jsem sám makal v Reichu, tak jsem jí překládal z ruštiny. Za chvíli přišel mladý Ukrajinec, který se pro jistotu nenaučil česky vůbec nic a tak jsem mu taky tlumočil z ruštiny. Načež se starší paní taky začala rozčilovat, jak to, že je Ukrajinec tady a nebojuje za Ukrajinu ve válce. Zřejmě tuhle pitomost nakoupila od Miloše Zemana, svého prezidenta. Tak jsem se jí zdvořile zeptal, zda – kdyby se Fialovi s Černochovou opravdu podařilo nás do té nesmyslné války zatáhnout – zda by poslala svého vnuka na frontu. A babka začala láteřit, že to teda v žádným případě, že by ho raději schovala ve sklepě. „Tak vidíte paní, on má třeba taky někde nějakou babičku, která nechce, aby šel na frontu a zemřel za Bůh ví čí zájmy“. Babka zmlkla a když jsem přišel na řadu, bylo vidět, jak si mě mladý lékárník pořád prohlíží. Zjevně byl – ostatně jako každá pokroková mládež – skálopevně přesvědčen, že proruský zmrd a putinův agent co šíří dezinformace musí mít kopyto a rohy a nechápal, proč se taková zrůda snaží chovat slušně k lidem na obou stranách konfliktu.
                  Ale pak určitě došel k závěru, že to je jen ideopřetvářka…

                  1. Bud rad, zes bral pilulky a ne prasek. Moh’s tam mezitim mit strychnin.

            3. Nejsem si jistý jestli těch 5k USD (v tomle konkrétním případě euro) úplně stačí ke štěstí. Mám z první ruky, že to prý to funguje tak, že muži ve vojenském věku můžou vycestovat mimo UK, ale jenom na 30 dní. Každých 30 dní se musí vrátit a hlásit se na úřadě, jinak jsou automaticky zběhové. No a za těch 5k si prý koupí drobnou úřednickou službu, že je někdo na příslušném úřadu podepíše. Takže z toho mi vyplývá že stačí aby si někdo došlápl na toho úředníka, co toto provádí a vše se rozsype. Nezeptal jsem se bohužel na to, co prakticky vyplývá z toho „být zběh“ a zároveň toho času nebýt na území UK.

              1. JASAN: o tom slyším poprvé. Moje informace jsou o cenách „modré knížky“. Mimochodem, Ukrajina jede na USD, ne eurech (mnohá zkušenost).

                1. Jak jsem nakoupil tak prodávám. Já jsem s tim známým docela zadobře, nepředpokládám, že by měl nějaký důvod si vymýšlet.

                  1. JASAN: však já to nezpochybňuju, jen je třeba si vyjasnit, že každý píšeme o něčem jiném.

                  2. Je úplně jedno, jestli se z Ukrajiny dostali na „modrou“, nebo na dočasné opuštění a platí si někoho, který zajišťuje zdání, že jsou stále doma.
                    Tam jde o to, že už jsou mimo Ukrajinu a když půjde z tlustejch do tenkejch, tak jsou mimo dosah. A EU doklady jim tu někteří zařídí i zadarmo (Maďaři, Poláci i Slováci). Stačí, když přislíbí, že v municipálních volbách budou volit toho „správného“ budoucího starostu.

                    1. Neprošel jsem celé vlákno; když tak sorry (jako) za duplicitu, ale Pšonci už to rozjeli. Alespoň v malém. Úměrně s ubývajícím kanonenfutrem bude stoupat tlak chazara Zelenského na přísun dalších chochlíků ze „spřátelených“ zemí.
                      https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-polsko-zacina-vydavat-kyjevu-ukrajince-kteri-uprchli-pred-mobilizaci-40442492

                    2. Psonek je obchodnik. Tohle bylo demo pro ty, co nepochopili, ze i v Polsku se za zivot musi lepit.

  9. Děti, děti. Já provozuju virtuální choromyslinec, ale musím uznat, že na tohle portfolio pacientů nemám :-)). Co je to za šulina s tím seznamem? To jsem snad naposledy viděl u Aliena.
    Jinak předpokládám, že ten článek má být ironie (dnes už je opravdu problém to rozeznat). Uvažovat zcela vážně nad rozpory v tom, co Heildrich dělá a říká, je dost pošetilé.

Napsat komentář

D-FENS © 2017