Bude se opakovat rok 1968? - zpět na článek

Počet komentářů: 116

  1. Celkem souhlas.je pravda ze pakistan i indie plus iran budou veliky hraci,soucasne s činou.Jsem zvedav jestli se pokusi nekak odvazat od dolaru v obchodě,ale o tomhle principu jak funguje mez.obchod vcetne vlyvu v navaznosti na $ tak moc nevim.jiste to muze nekdo vysvetlit.

    1. Zatím byl vždy pokus nebo náznak o odpoutání se po zásluze odměněn. Problém je že Číňan neví co s papírkama, až nebude mít tento problém, pak poslední zhasíná.

      1. Ak sa budeš o niečo pokúšať dosť dlho tak raz to vyjde. Je otázne, že na ktorý pokus ale raz to vyjde.
        Za predpokladu, že Čína je masívnym veriteľom USandA (a nielen ich) by mohla nedobrovoľne odpísať kopec pohľadávok (hoci je dosť otázna ich vymáhateľnosť). A odvetné kroky USandA by boli o dosť horšie (globálne) ako ten zasraný čínsky vírus a ruská vojna.

    2. Taky to nevidím optimisticky. Dodal bych ještě, že Oceánii (k níž se chceme počítat) kromě sebevraždy ekonomické, klimatické a formou politické korektnosti, postihne ještě utažení šroubů až k totalitě Orwellovského střihu. Newspeak už máme, Velkého Bratra taky. Momentálně jsme ve válce s Eurasií, která si začala. Odlišné názory jsou vaporizovány.

  2. Velmi optimistický scénář – ale vidím to velmi podobně.

  3. Ono se stačí podívat na to poslední hlasování OSN. Diktátoři podporujou diktátory. Kdyby se Evropa nestřílela do nohy zakázama uhlí, apod., určitě by bylo jednodušší se od Ruska odpojit, ale jde zase jenom o prachy. Zatim. Radši budu mít o pár korun dražší ropu, než aby moje děti měly zase ruský tanky v Praze. Že by ty energie o tolik dražší být nemusely, a že za to může EU, ne Putin, je druhá věc….

    1. U nás teda nic, ale děti mého souseda měly někdy kolem r. 1995 v Praze v privatizovaný tovární hale uskladněný dva kusy T-34 odkoupený od armády. Soused na tom nebyl dobře zdravotně, tak přepsal firmu na dceru a syna, bylo jim tehdy kolem dvaceti. Říkali, že to nebyl špatný kšeft, šlo to k nějakým sběratelům ven, ale už tenkrát kolem toho byla spousta papírů.

    2. „Kdyby se Evropa nestřílela do nohy zakázama uhlí, apod., určitě by bylo jednodušší se od Ruska odpojit“

      Naštěstí podobné zákazy se dají ještě přehodnotit.

  4. Jo, kdyz spominate ten Pakistan, co ta nase heeerecka co tam sedela v base ? Uz je zase v lochu, nebo co ? Hlboke mlceni kolem ni…

    1. Netušim… Chladí si přirození heřmánkem?

  5. Jsme tady vůbec nějak zvláštní. Proti těm, kteří bránili tomu, aby byla rozparcelována Jugoslávie zakročili spojenecké síly tvrdě a odpůrce dění dodnes honí soudně. Žádná solidarita a i bomby byly humanitární. Chceme samostatnost Tibetu a Ujgurské oblasti, aby byl do těla Číny zasazen vřed. Vyvěšujeme vlajky a cítíme solidaritu. Ale východu Ukrajiny, kde žije oblastně kolem 70% rusů, kteří nechtějí jít s Ukrajinou do EU tuto svobodu nepřejeme. Bojují proti sobě Ukrajinci, jedni proevropští a druzí proruští. Trvá to 14 let, z čehož se posledních 8 let se nerespektuje žádná dohoda. Žádná jednání, žádná shoda. A koukejte vrátit Krym. Chtějí-li samostatnost Baskové od Španělska, tak se jim to policie vytluče z hlav a aktéři mastí k soudu. Severní Irsko, Belfast, tam si anglán dělá pořádek už hodně dlouho a dobře si hlídá, aby tam nevstali noví bojovníci. No a na Evropu se po stránce energetické neřítí nic dobrého. Uvidíme, jak dlouho to obyvatelstvo bude bezbřeze snášet? Drahota mlátí na dveře jako o závod. Dlouho se tady nedělo, co se týká občanských nepokojů nic vážného. Takovéto kolem korony sice sice nějak zaplnilo mediální prostor, ale ovčansto zase zalezlo do teplých pelíšků a je klid. Ale nyní je to jiné, protože ten lotr z Moskvy to zase přeorientoval na jinou vlnu. Korona zapomenuta a my musíme být solidární také s tím, že si utáhneme opasky a vyrabujeme konta, když si budeme chtít udržet životní úroveň. Nespokojenost lidu poskytuje prostor ideologiím. Takže pozor na nové nositele starých okoukaných izmů. Putin uvádí, že tu speciální operaci na Ukrajině právě proto dělá, aby odstranil ten krajně pravicový. A prý se chová jako Hitler.

    1. „Proti těm, kteří bránili tomu, aby byla rozparcelována Jugoslávie zakročili spojenecké síly tvrdě“ – zakročily 8 let poté, co rozpad SFRJ začal a nedal se zastavit. Kdopak střílel ve Slovinsku, nebyla to náhodou federální armáda?

      1. Agenti zaplacení a vyškolení z CIA a Německa… začali vraždit srbské vojáky… to byl starter

        1. Ach tak. Tak v tom případě je jasné, že tihle mohou za vše, že? Jak ostatně byste chtěl dokázat opak? :)

      2. Argumentovat někomu, kdo čínskou vojenskou invazi do Tibetu a jeho okupaci dovede prezentovat až perverzně obráceně – že Tibet náleží a vždy náležel Číně, a jakékoli pokusy o jeho samostatnost jsou nikoli obnova ststusu quo, nýbrž zákeřný útok na Čínu a „vrážení vředu“ do jejího těla…

        To je takové házení hrachu na stěnu, že bych to nedělal ani já.

    2. „Ale východu Ukrajiny, kde žije oblastně kolem 70% rusů, kteří nechtějí jít s Ukrajinou do EU tuto svobodu nepřejeme. Bojují proti sobě Ukrajinci, jedni proevropští a druzí proruští.“

      Tohle tvrdila ruská propaganda a víra v to byl zřejmě jeden z důvodů selhání invaze.
      Přitom už v roce 2014 se ukázalo, že ani většina ruskojazyčných Ukrajinců není na straně Ruska.
      (Rusko plánovalo odtržení zhruba východní poloviny Ukrajiny a vznik Novoruska, reálně separatisty i na tom poměrně malém území u hranic musela udržet ruská armáda.)
      Nepoučili se.

  6. Sice by to byl pro nás „západní“ rozmazlence asi ten nejlepší a nejméně bolestný scénář ale tentokrát se 68. opakovat nebude.
    1.UA je 3,5x větší než bylo tehdy ČSSR
    2.Tehdy to byla v podstatě spíše čistka mezi soudruhy avšak pořád bezmezně věřící v komunismus ať už s jakýmkoli kxichtem.
    3.Okupace ČSSR byla zásadně méně brutální.
    4.Média byť jsou jakkoli promiskuitní v každé době na obou či více stranách byla podstatně pomalejší a méně „šokující“ ..
    5. Brežněv byl samozřejmě taky hovado par excellence ale Putinovi nešahal ni po kotníky ..
    6.Vyrostla mezitím vojensky Čína, která si teď ráda počká a pak ukrojí svůj krajáč, ať už v podobě Taiwanu nebo kusu Sibiře.

  7. No, prijel debil, zacal strilet po jaderce a jaderka si spokojene vrni dal. Tolik k argumentaci zelenych kokotu. Nicmene je to jedno, na jistem zapadnim foru nemecti uzivatele jiz reagovali, ze jaderna energie je problem – nacez dotycni pitomci byli umlaceni tim, ze se nic nestalo, coz svedci o bezpecnosti jaderneho provozu.

    Osobne mam teorii v tom, ze jaderna elektrarna byla branena a kterej velitel si necha vojaky v zadech, ze jo. (jinak by tam rudoarmejci nemeli po cem strilet, leda z nudy) Ja tu obranu strategickych objektu chapu, ale pak at mi nekdo dopice vysvetli, jestli pri vymysleni konvenci nekdo myslel i necim jinym nez prdeli. Protoze kolem jaderek by se nemelo bojovat(natoz je dobyjet), no na druhou stranu nemuzes si nechat jendotku vojaku v tylu, ze jo.

    1. Ksakru, spatnej clanek :D no nic :D

    2. Akorát že ta jaderka je na konci poloostrova na konci 7km slepé uličky skrze lesy a bahno a město:
      https://mapy.cz/s/davesukure
      Navíc tam stejně musí nechat větší okupační síly, než jaké by stačily na blokaci případného pohybu obránců.

      Tohle nebylo o obráncích v zádech, Rusové prostě z nějakého důvodu tu jaderku vysloveně chtěli a neváhali střílet, aby ji dostali. A to se nesmí. Mohou obklíčit, mohou vyhladovět, nesmí dobývat.

  8. No, ted teda k tomu jekotu zapadu – je otazka, jak dlouo to zapad bude bavit. Aktivita na internetech beznych uzivatelu celkem uvada. Zatimco za prvni tejden valky na jistem foru zvladli mezinarodne rozhorceni jedinci zplodit pres tisic prispevku, od ctvrtka zvladli jenom necelou stovku. Ono i to online zpravodajstvi iDnes(napr.) uvada a uz tam nebeha kazdou minutu info o tom, kde se co dobylo, nedobylo. Rusove uz nemaji tisicove ztraty, ale relativne umirnene a Zelensky krici uz tak 2x denne misto kazde hodiny. Mozna si dali na nedeli odpocinek.

    Podle myho to za takovy 2 tejdny prestane verejnost zajimat, mezitim vyjdou prognozy, jak zdrazi jidlo(napr. Rusko blokuje vyvoz hnojiv) a treba v severni Africe na to koukaji s krucicim zaludkem uz ted, protoze je jim jasny, ze tam bude hlad. Velkej hlad. A zase bude masivni stehovani lidi. Coz ve spolupraci s Ukrajinskym stehovanim narodu bude pro Evropu uz docela pruser.

    1. …s krucicim zaludkem :D :D :D To je vuul :D :D Ale genialne vystizeno.

      1. Příliv Ukrajinců neva, rychle se zapojí do procesu.
        Jsou nám kulturně podobní, celkem skromní a tahaví. Za každýho mladýho člověka, kterej vyrostl a vystudoval za cizí prachy někde jinde a teď pomáhá budovat vlast u nás bychom měli být vděční.

        1. Jestli se ale budou chtít zapojit? Možná mám smůlu, ale za ty roky, co je tady potkávám, jsem pořád ještě nedostal šanci objevit jejich skromnost a pracovitost. Navíc v situaci, kdy jakási německá ministryně opakovaně do světových médií vykřikuje, že Německo přijme VŠECHNY uprchlíky z Ukrajiny, bez ohledu na to, jaký mají pas, je nejpravděpodobnější scénář ten, že se pouze skokově a výrazně zvýší počet strávníků na státní náklady, a zdaleka to nebudou jen Ukrajinci. Tyto náklady se v parlamentu EU vhodně přerozdělí mezi členské státy. A to bude ve výsledku náš celý zisk.

          1. „Vykrikuje“? Ona opravdu křičí?

          2. Jo, drtivá většina se naučí jeden-dva úkony a jedou jak kafemlejnek, stylem že to na krku je akorát průtokovejch chladič krve, nehledě nalevo-napravo na škody, co napáchají. Hlavně si odbouchat metry/kusy/whatever, ať sou prachy, a vylejt se na ubytovnu. Neustále nad nima musí někdo stát, pže nechat to samotný je poukázka na průser.

            1. Každej kdo měl ve svym okolí ubytovnu s úkáčkama si musí při těch pohádkách o slušných hodných a pracovitých ukrajincích musí klepat na čelo.

              1. Ja jsem v zivote s par ukrajincema delal a zvlast posledni roky vsechno slusni lide, pracoviti, poctivi…
                Btw, ono ty ubytovny jsou takove…ze je asi jedno, jaka narodnost je obyva, vetsinou to byva podobne.

                1. Gaussovu křivku neochčiješ. Dosud sem proudila zejména ta její pravá část, protože uchytit se na západě vyžaduje prachy. Současný mód typu bianco šek to dovolí i té levé části křivky.

                  1. Většina z těch, co zdrhá jsou ženy a děti. Z hlediska kriminality málo problémový skupiny, spíš jako možné oběti než pachatelé. Kolik jich tu zůstane bude záležet na tom, jak dlouho to tam bude trvat. Z uprchlíků z Jugošky se vrátilo domů kolem 80-90 procent.
                    Nicméně ti co tu zůstanou se tak do jedné generace szejně rozplynou v majoritě a stanou se z nich Češi, jen s rodiči s divným přízvukem. Jejich kultura není natolik odlišná, aby si ji v našem prostředí dokázali dlouhodobě udržet. Vietnamci jsou snad ve všech ohledech velmi odlišní a kulturně cizí a většina jejich dětí už jsou dneska spíš žlutí Češi, než Asiati.

                    1. nj, jenže do té doby to bude drhnout a sanovat to bude ten zbytek těch, co eště tvoří hodnoty a celej režim táhnou na hrbu

                      děkuju pěkně…

                    2. Debata se týkala kriminality. Ale ano, pro ČR to zátěž je, jde většinou dd facto o matky samoživitelky, protože většina jejich mužů zůstala v UA.
                      Plus je tu průser politický, protože jako na potvoru se ten příval uprchlíků navalil do zemí, které odmítají přerozdělování migrantů. Jak dlouho bude trvat, než Polsko a SK začnou přerozdělování naopak vyžadovat, protože kdo má živit milión běženců?

        2. Souhlasím, že příliv Ukrajinců neva, ale kolik procent jsou Ukrajinci a kolik afričtí inženýři, kteří delali loni bordel na Bělorusko – Polských hranicích? Nevím kolik, ale mohl by to být problém.

    2. „Jekot“, „křičí“… Tyhle slova tak hezky ukazujou, že všichni tyhle jsou v hysterii, zatímco vy v klidu, žejo?

      1. klíííd… vydýchej se

  9. Evropa by už konečně měla začít hájit své zájmy. Snad nikdo v Evropě nemá zájem na válce. Ani Německo, ani Ukrajina, ani Rusko a ani my. Atmosféra sankcí a budování nepřátelství svědčí akorát novým Hitlerům. Stačí nakopat do zadnice toho, komu silný blok EU – Rusko vadí a kdo dělá co může, aby něco takového překazil.

    1. A ten někdo je podle vás kdo?

    2. Pokud Rusko nemá podle vás zájem na válce, tak jak se v ní podle vás ocitlo? Omylem? Spletlo si silnici?

      1. Rusko na válce pravděpodobně opravdu zájem nemá. Snad jediné vysvětlení je, že si to naplánovali jako Anschluss a věřili tomu. Založili by si nějaké nové SSSR 2.0. Západ by se rozhádal, co s tím dělat. Uvaloval by sankce, ale ne zas moc. Celkově by to na Západě zaselo sváry, ty by se přiživily obratnou propagandou a kdoví, jak by to dopadlo s NATO nebo EU. SSSR 2.0 by navázalo spolupráci s Čínou, která by z toho profitovala ekonomicky a politicky a … nevím, co pak, ale bylo by to vítězství.

        Když se to takhle posralo, tak možná sice nějaké SSSR 2.0 taky bude, ale za jako cenu? Rusko je teď naprosto toxické. Rusům nezbude jiný kamarád než Čína a to je takový kamarád, že by je samou lásku snědl a už se na to třese. Politicky a PR je to katastrofa. Kdo teď bude s Čínou a Ruskem obcovat, je medle blázen. Ale je možné, že se bláznů najde dost. Stačí si přečíst místní volání po „pragmatismu“ ve vztazích s nima, což je pro mě naprosto nepochopitelné, protože jaká dohoda je asi možná s někým, kdo se s gustem směje do xichtu všem, který ojebal. V tomto scénáři mínus pro Rusko, protože z něj časem bude čínská kolonie a připomeneme si vtipy z mládí o střetech na čínsko-finské hranici.

        Pak je samozřejmě možný, že je za tím nějaký ďábelský plán, ruská armáda jenom hraje, že je banda amatérů, všechno je to domluvené s ilumináty nebo co já vím.

        Zatím mi to vychází, že nejvíc na tom má zájem Čína. Ti na takové věci mají medle i povahu. Ani bych se nedivil, kdyby to byli oni, kdo Rusko ponoukal. Jestli se jim to ale vyplatí i dlouhodobě, tak to se uvidí. Tohle může spustit do pohybu větší síly, možná by to dokonce i mohlo lidi zase na chvíli přivést k rozumu.

        1. Jak je potom možné, že například Maďarsko si zajistilo bezkonkurenčně levný plyn, sankce vůči RF nezavedlo, není na seznamu nepřátelských zemí a čile s RF obchoduje?
          Že by ten zatracený pragmatismus?

          1. servisdok 7.3.2022 v 10:58

            Ano.
            Maďarsko se od ČR liší například v tom, že například podnik, který dováží plyn, je státní. Proto můžMaďarsko sjednávat dlouhodobé kontrakty přímo na nejvyšší úrovni a nemusí nakupovat u překupníků. Jeho energetická bezpečnost je tím sice velmi ohrožena, ale asi mu to nevadí, zatímco „naše“ energetická bezpečnost vůbec ohrožena není a překupníci jsou spokojeni určitě.

            1. stád by si klidně mohl, pokud nemá vlastní (jako ty ropný u Nelahozevsi), pronajmout zásobník(y) na plyn a nakoupit tam nějakej objem jakožto hmotnou rezervu pro případ, že místní překupníci neseženou, nebo na píču draho

              ostatně na tydle věci mám stád hned několik úřadů, třeba jeden ten, co mrhal miliardama na to, aby nakoupil máslo, když ho bylo na trhu moc, aby tím vochránil spotřebitele vod nízkejch cen…jenom doufám, že ho zase ráčil vrátit zpátky na trh, když ho bylo málo (jak totiž stáda znám, tak to klidně mohlo skončit ve spalovně)

            2. Tomuto způsobu vtipkování moc nerozumím, omlouvám se.
              Energetická bezpečnost Maďarska je velmi ohrožena tím, že maďarská plyno-firma je státní – tedy stát by měl ohrožovat sám sebe?
              Proč by to proboha dělal a čím by se měl ohrožovat, jestliže si na nejvyšší, tj. prezidentské/ministerské úrovni dohodne dodávky například na dvacet let?

              1. servisdok 7.3.2022 v 11:29

                Stane se.
                Ký tlak vás probůh pudí reagovat na něco, čemu nerozumíte?

          2. Takhle, on ten seznam nepratelskych zemi je takovej vyberovej klub, neco jako lepsi golf. Amici jasne a Cesi se probojovali za Vrbetice. Nikdo jinej to zatim nedal. Ale udajne behem dvou dni vyda Kreml update, takze predpokladam, ze tam bude Zelenskyho fanclub.

            A co se energeticke nevydiratelnosti tyce, tak tam to nase vlada pripravila tak, ze doufa, ze to narod do leta nejak doklepe. A do pristi zimy poda mozna demisi.

            1. …behem dvou tydnu… sry.

          3. Asi za ten levný plyn Rusové něco chtěli a Orbán jim to poskytuje. Pochybuji, že by jim to prodávali tak levně jen proto, že mají Maďarsko rádi. Jestli byste se spolehl, že Rusko dohodu dodrží do roku 2036 a nehrozí, že jednou budou Maďary tím levným plynem vydírat, tak já ne.

            Druhá věc je, že plynu i ropy je na světě tři prdele. Před pár lety těžaři málem krachovali, jak byly ceny nízko. Dostatečný šok (což by tahle válka mohla být) vyvolá medle vznik trhu s plynem, jako funguje u ropy a už nebude tak záležet, odkud kam vede trubka a kdo zrovna straší kohoutem. Ale pár let to potrvá, to jo.

            1. Osobne si myslim, ze Orban nic bokem poskytovat nemusel. Udelal PR Putinovi. Ta cena, za kterou to ma, neni zadny dumping. Ostatne, kdybychom nebyli v Evrope curaci, tak bychom stejnou cenu meli take. To neni zadne carovani.

              1. Sysop 7.3.2022 v 12:35

                Tak nějak.

              2. No právě. 1) PR Putinovi rozhodně není „nic“. 2) Že Evropa ve své ideologické zaslepenosti udělala špatná obchodní rozhodnutí (spoléhání spotové ceny, pronájem zásobníků Gazpromu, …) je úplně jiná věc.

                1. Storch 7.3.2022 v 13:02

                  No, zásobníky na území ČR vlastní většinově RWE a nikomu pronajaté nejsou. Ale jsou na prodej a ČR prý mezi zájemci není.

                  1. Klidně bych se vsadil, že se těch pár miliard v rozpočtu najednou najde. Dva zásobníky má MND Gas Storage, což je společný podnik Komárka a Gazpromu.

                    1. Storch 7.3.2022 v 13:43

                      Ano, MND mají nějakou kapacitu, ani nevím, jestli už dosáhli 10 % kapacity RWE…

                2. Storch 7.3.2022 v 13:02

                  Gazprom je vůbec zajímavá sebranka, ne?

                  Společnost je zhruba ze 40 % vlastněná přímo Ruskou federací a z dalších 12 % společnostmi Rosneftegaz a Rosgazifikatsiya, které jsou ve vlastnictví ruské vlády. Okolo 26 % je vlastněno American depositary receipt a 23,5 % ostatními vlastníky.

                  1. Pokud někdo věří, že se to urovná, tak je právě ta chvíle si pár ADR koupit. ERUS, který vlastní (vlastnil ? :-) přímo ruské akcie, už je pryč. RSX, který vlastní ADR se ještě koupit dá.

            2. Asi si to budování trubek s plynem představujete tak, jako když děláte doma vodovod. To je ovšem problémem všech technických analfabetů. :-P

              1. Naštěstí to nezávisí na analfabetech, jako jsem já, protože Big Oil a řada zemí do LNG investují léta a teď možná přijde jejich chvíle to zúročit.

            3. Storch 7.3.2022 v 12:29

              Ano, úvahy o hrozbě kohoutového vydírání čtu asi tak třicet let. Například se kvůli tomu postavil ropovod IKL, který zvyšuje tuzemskou ropnou bezpečnost pouze spektakulárně.
              Tři prdele, to bývalo asi tak šest set piv. K jednomu stolu to může být dost, pro hospodu málo. Ropný zlom nastal před cca deseti lety, ne?
              Trh s plynem není třeba vznikat, trh s plynem už je a moje peněženka mi o tom po večerech vypráví.
              Odkud a kam vede trubka, to je otázka přímo papežská. Trubek je málo a hodně špatně se staví. Příkladem budiž druhá gazela.

              1. Dosud se o tom pouze mluvilo, protože zatím plyn i ropa tekly. Tak teď se možná přestane jen mluvit a možná se začne něco dělat. Nebo taky ne, na lapálie v Ukrajině … ech Jihozápadním Rusku se zapomene a plechovka se zase odkopne kousek dál po ulici (nebo jak se to řekne česky).

                Trhem s plynem jsem měl na mysli tankery a LNG a celosvětový trh nezávislý (nebo méně závislý) na jednotlivých trubkách a rukách na konkrétních kohoutech. Tipuji, že to dopadne tak jako s ropou – tou jeden stát taky nikoho vydírat nemůže a na případné vydírání je třeba kartel. Např. očekávám, že dojde až k zázračnému oteplení vztahů s Íránem, který má největší zásoby plynu na světě a víceméně z nich dosud nic nemá a příklad Kataru táhne.

                Co se zásob týče, zatím vidím pořád jen titulky, že prokázané zásoby dosáhly rekordní úrovně. Samozřejmě to nemusíme hned všechno spálit, že jo.

                1. Storch 7.3.2022 v 13:33

                  Tankery převážejí plyn od terminálu k terminálu. Z terminálů do vnitrozemí vedou trubky, které mají své vlastníky.
                  Tankery říční existují, ale kanál D-O-L nikoliv – tady by byla pěkná dopravní cesta k energetické svobodě, ne?
                  Prokázané zásoby dosahují čím dál rekordnější úrovně, děje se tak údajně většinou bez prospekce a otevírání nových polí procesem „inventarize zásob“, což je jednoduchá matematická operace.
                  (Jistě, nestudoval jsem ložiskovou geologii, veškeré moje domněny jsou původem z četby a z doslechu.)

                  1. Prosím vás, vlastnická práva …

                    Stejně tak i všechny moje domněnky jsou původem z četby, čímž to asi můžeme uzavřít :-)

                  2. Ještě máme do roku 2029 ten přístav v Hamburku z Versailleské smlouvy, tak možná …

                    1. Storch 7.3.2022 v 14:25

                      Přístav je jedna věc, terminál druhý.
                      Údajně se aktuální vláda snaží získat podíl na jednom z terminálů. Ovšem třeba bez zásobníku mi to připadá poněkud neužilé

      2. podotek 7.3.2022 v 9:52

        Domnívám se, že si silnici nespletlo.
        Nedávno se mluvilo (tedy spíš psalo) o bezpečnostních požadavcích, červené čáře a podobně v komentářích týkajících se jednání RF s USA o stažení vojenských jednotek RF z aktuálních pozic.
        V té době také proběhla tiskem citace Putinova výroku, zhruba: nebude-li, co se týče zajištění bezpečnosti, Rusko vyslyšeno, zajistí si bezpečnost silou. Následovaly citace (?) Bidenova výroku, že žádné takové jednání nepříchází v úvahu.
        Použiji-li váš příměr, Rusko si nespletlo silnici, ale bylo na ni velmi šikovně nasměrováno.

        Válka je pokračování politiky násilnými prostředky a proto by měla být mezi civilizovanými zeměmi nepřípustná.
        Ruská federace měla ustoupit.
        Otázkou je, co by se dělo potom.
        Asi týden před invazí jsem ve vysílání ČR Plus zachytil citaci kteréhosi anglického novináře. Přibližně se v ní pravilo, že Rusové nezaútočili v oznámeném termínu a tedy prohráli. Lze soudit, že v rámci geopolitiky nebyla invaze tím bleskem z čistého nebe, za který je nyní mediálně vydávána.

        1. Mě by tedy zajímalo v jakém nebezpečí to Rusko bylo, že se mu muselo bránit.

          1. CNN 7.3.2022 v 10:31

            No, to by mě zajímalo také. Jsem obyčejný vidlák, netuším, o čem jednají diplomaté a co sdělují oprávněným osobám zpravodajci.
            Údajně mají vlády velmocí a „velmocí“ k dispozici skupiny lidí, kteří se zabývají hodnocením aktuálního stavu a tvorbou scénářů vývoje.

            1. https://cs.wikipedia.org/wiki/Bushova_doktr%C3%ADna

              Putin je, zdá se, jen dobrým žákem.

          2. Tak například zcela jistě předešlo tomu, aby NATO nezřídilo na UA základnu a nenafutrovalo to tam zbraněmi i špionážní technikou. To byly myslím ty řeči o nepřekročitelných červených čarách a rozšiřování NATO směrem k ruské hranici.

            1. Tak to byl majstštyk, sice v NATO nebude Ukrajina (tu by NATO přijalo jen zázrakem i bez války), ale bude tam Finsko. Muheee.

          3. to CNN
            možná by k tématu příčiny a spouštěče, něco mohli vědět američtí nukleární fyzici z Los Alamos, specialisté na výrobu N hlavic… kteří v prosinci 2021 začali rotovat na návštěvách v Kyjevě a Černobylu… V Černobylu jsou grafitový reaktory na 3 zbývajících nepoškozených blocích… další řádky tajné zprávy jsou ohořelé

            1. To říkal Lavrov? :-)

              1. Ne… sledoval jsem je dronem

        2. RF si tedy stanoví nějaké požadavky a při jejich oslyšení se musí dopustit války, neb tak velí nějaký vyšší, ba možná přírodní zákon? Týýýjo!

          1. Člověk se někdy nestačí divit, v tomto případě je údiv můj a jeho důvodem je váš neuvěřitelný pokrok v tvůrčím čtení.

            Každá strana má v libovolném jednání nějaké požadavky a limity.

            Vaší nové úrovni se bohužel neumí dostatečně pružně přizpůsobit, což je mi svým způsobem i líto.

    3. Kromě toho, jaký silný blok EU-Rusko, toho jsem si zatím ani v náznaku nevšiml. Naposledy možná Molotov-Ribbentrop, ale ani ten nebyl myšlen upřímně.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017