Až do posledního bacilu - zpět na článek

Počet komentářů: 351

  1. Zásadní průser vnímám v nedostupnosti kvalitních dat. Běžně je v případě vypuknutí epidemie možné poměrně rychle stanovit odpovídající opatření a nasimulovat další průběh – v případě Sars-Cov 19 prostě data chybí, každý kdo má do prdele díru a viděl jednoho kašlajícího číňana publikuje bez jakéhokoliv peer-rewiev kritického pohledu, takže všechno i od nejlepších odborníků je jen různě dobře informovaný odhad – a tím si můžete experta vytahnout dle libosti z klobouku jak králíka – záleží na Vaší preferenci barvy a tvaru bobků. Pak si hold věrchušky mohou dělat co chtějí a je jen na nich a hlavně na tom, kdo je pase, jak moc budou utahovat/povolovat šrouby. Trump stojí na campaign contributions od velkých firem a korporací, pro které je hlavní zachránit kvartál, AB stojí na dotacích a jejich kontrola je podmíněna kontrolou Vox populi, takže jeho skutečný hlavní expert sedí v PR agentuře, tak pak to dopadá jak to vidíte u nás.

  2. Mi prijde zajimave, ze nikdo porad v tech clancich nezminuje fakt, ze Cina, TA CINA, ktera si vytira prdel jak lidskyma pravama tak lidskyma zivotama, udelala ekonomicke kamikaze jako prvni. Otazkou tedy je, proc? (vynechme konspiracni sracky)

    Jo, mit tak kapacity na testovani jako Korea, tak bychom se mohli chovat jinak, inu, nemame(coz jde na vrub politicke neschopnosti, viz uvodni zmatek kolem testovani). Bohuzel volic z toho nic nevyvodi, protoze informace mu predavaji medialni mrdky, ktere novinari nejsou. (pche, hlidaci psi demokracie, hahahahahahahahahahahaha, ha)

    1. Cinani to udelali po cinsku, jelikoz maji nejake chripky a sracky v jednom kuse a maji to nacvicene…
      Krom toho, ja bych to neshazoval na CInany, jsou to kurvy, o tom zadna, ale IMHO ten sajrajt z labaku vypustili nasi slunickovi pratele z USA,
      jelikoz Cina uz nejaky ten patek nema zajem na depopulaci, zatimco strejda S0ros jo.
      A taky dost smrdi prvni epicentrum v Cine a druhe v Iranu, oboji zeme tou dobou ve valce s US Deep State.
      Chytremu napovez, na hloupeho se vyser.

      1. … a debilní zrgo kopni do prdele, Zasírače.

      2. Jasně, místo v Shanghai nebo Shenzhenu, kde by to udělalo ekonomický mayhem (důležitost těchto dvou exportních superměst je dost klíčová pro celou Čínu) to prý Amíci vypustili v nějakém Wuhanu, kde oproti těm dvěma zmíněným městům chcípl čínskej klokan. To dává smysl. Proč to nepřelomit přes koleno, jen když to sedí s konspirační teorií, že.

      3. PolarBear11.5.2020 v 14:12 k Až do posledního bacilu
        Jasně, místo v Shanghai nebo Shenzhenu, kde by to udělalo ekonomický mayhem (důležitost těchto dvou exportních superměst je dost klíčová pro celou Čínu) to prý Amíci vypustili v nějakém Wuhanu, kde oproti těm dvěma zmíněným městům chcípl čínskej klokan

        ten Wuhan, kde podel tebe debile chcipl cinsky klokan, jak pises, je desetimilionove mesto, kde ma kazda nadnarodni spolecnost svou pobocku a je to vyznamem takove Marseille ve Francii anebo Los Angeles v USA, az na to, ze tam zije vice lidi, nez v obou dohromady. Jo, neni to Pariz ani New York, ale zato tam byl ten labak a USA to vedely, vsak to samy financovaly, jeste Obamova administrativa to platila.

        Gratuluji ti k tvym skvelym zdrojum informaci, je videt, ze jsi fakt v obraze.

        1. No, asi tak 100x víc než vy. Už jste se tu několikrát odkopal, že o Číně nevíte nic, zato si berete čínská “oficiální” data jako zdroj pro svoje praštěné teorie. Já to srovnáván se Shanghaí, kde mají VŠECHNY nadnárodní společnosti pobočky. Wuhan je ekonomicky zatraceně mimo level Shanghaie. To, že má Wuhan 10mega lidí a továrny jako každé velké město tady neznamená, že to má význam zavřené Shanghaie. Vir z venku by ve Wuhanu vypustilo jen takové neinformovaného páku jako vy. Jenže to asi zase házím perly do kanálu, že?

          1. Jo házíte, ale díky za to, je to třeba. Když je někdo notorický lhář jako zrg1(něco jako Bureš), je třeba mu to o tu jeho vylhanou hubu omlátit. Protože tenhle dementní stroj na písmenka jede Goebbelsovo 100x opakovanou lež, to je jedinej jeho argument. A někteří tady mu to pak zbaštěj. A v horším případě si ho tady pak ještě vykrmujou, viď Sysope?

            1. Ale no ja jsem takovej naivni blbec, kterej veri tomu, ze treba Zrg1 zacne ty svoje analy zpracovavat trosku jinak, cili smerem od informace k zaveru. A vzdy a znova se pak presvedcim, ze on zaver davno ma a hleda pro nej proti proudu ty informace.

              Ja se nerad s nekym handrkuju, proto na Internet nelezu. Tak nejak se snazim pokecat si s kazdym, i kdyz to obcas nejde.

              1. Ale no ja jsem takovej naivni blbec, kterej veri

                haha. Neco ti Sysope reknu. Tehdy pred 4 lety jsme se spletli oba. Ty jsi tvrdil, ze system nepadne, ze to je velke a stabilni a ze to vicemene muze zit stejnym zpusobem, az tvoje vnoucata budou kolibat na kolenou jejich deti.
                Ja jsem tvrdil, ze to spadne jeste driv, nez Trump nastoupi do uradu.
                Kdyby se nase nazory tehdy zprumerovaly, bylo by to tak akorat.
                Mi nedela problem pripustit chybu, ja se spletl v casovem horizontu, ale bohuzel, principialne jsem se nespletl vubec v nicem.
                Centralni banky jsou presne v tom pruseru, ktery jsem predpovedel, ekonomika je globalne v pici, presne jak jsem predpovedel, jsme v obchodni valce a na prahu horke valky, presne jak jsem predpovedel a pokud jde o paralelu:
                USA-Cisarske Japonsko-Pearl Harbor
                a
                USA-Cina-Taiwan, tak ta paralela bije do oci.

                Vidim velke pokuseni Elit zmacknou tlacitko „Globalni reset“, jak oni tomu eufemisticky prezdivaji a asi by to i zmackli, nebyt toho zlotrileho Putina a jeho hypersonickych raket,
                ktere aktualne udelaji ze Sorosova protiraketoveho stitu cednik.
                Takze tu mame dalsi kolo zavodu ve zbrojeni, studenou valku a Muskuv program zasrani obezne drahy vojenskyma druzicema, kteremu se eufemisticky prezdiva komercne dostupna kosmonautika a plan vyslani lidi na Mars – hahaha.
                Co se tyce aktualnich planu Elit, tak vybiti duchodcu Koronou jim obavam se nebude stacit, i kdyz uleva duchodcovskym fondum o par milionu duchodcu se jim myslim docela hodi.
                Na to je ta Korona docela chcipak, pokud urychlene nevyvinou novou verzi, s nasobne vyssim depopulacnim potencialem, coz bych do budoucna rozhodne nevylucoval, akorat nejdriv musi mit vakcinu sami pro sebe a svoje kamose, jako napriklad papeze a stareho Charlese, to je ten problem.
                I kdyz, jak se to vezme.
                Oni nepotrebuji, aby nas na koronu pochcipaly miliardy. Uplne jim postaci, kdyz nas donuti zavrit ekonomiku na neurcito a ony ty ekonomicke ztraty zpusobi depopulaci i bez korony.
                Elity se budou smat na svych privatnich ostrovech, zatimco my se budeme mydlit v ulicich o zradlo.
                Jo, ted by jeste mohl naklusat Urza a rict nam, jak v takovych situacich zazracne zafunguje ANCAP.
                Mozna ten ANCAP dorazi driv, nez nam bude milo a prijemno.


                1. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
                  ┃ Upozornění pro čtenáře ┃
                  ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

                  Předchozí příspěvek napsal konspirační teoretik věřící v chemtrails, globální spiknutí Sorose a přicházející apokalypsu; usvědčený z nepravdivých predikcí o „milionu mrtvých v Itálii“ r.2020 a „válce s Íránem“ r.2019; a nadávající všem, kteří nesouhlasí s jeho fantaziemi.

                  Na server přišel relativně nedávno a zneužil situace, kdy bylo zrušeno moderování diskusí.

                  Neberte prosím jeho texty jako reprezentativní pro články nebo diskuse na serveru D-FENS a nereagujte na něj.

                  1. Cywe, mně zrg1 normálně zaplácl celou obrazovku na ntb!
                    Jeden příspěvek!!!
                    Na to snad ani není potřeba upozorňovat. Ať se schválně přizná, kdo TOHLE fakt čte!

                    1. Prece ty tisice vdecnych čtenářů co jen letmo prokliknou clanky a s dychtivym ocekavanim se hrnou rovnou do diskuze sat ze struku zrgovy moudrosti.

                    2. Ne, mne by to fakt zajímalo. Upřímně. Jestli to někdo dává. Myslím pravidelně, ne že si přečte omylem jeden a pak zbytek dne zvrací.

                    3. Servisdok. Ten to dokonce povazuje za přínosné.

                    4. Alespon se v tom smyslu vyjadřuje, kdyz tu za zrga oroduje.

                    5. Dobrý pokus.
                      Když tedy napíšu, že si rád a pozorně přečtu VŠECHNY názory, tak to automaticky znamená, že tím za někoho oroduju?

    2. Jaké ekonomické kamikaze máte prosím na mysli? Zavření jednoho města?

  3. Jen k těm rouškám. Doteď jsem nepochopil, co se jako ty první týdny dělo. Celý první měsíc prudy jsem nosil prostě bavlněný šátek, protože šít neumím a nevnímal jsem to jako prioritu a jestli mi bylo polovina národa schopno tvrdit, že kurva nemají doma kus bavlněného hadru, aby si ho dali přes držku, tak fakt nevím.

    Jinak nevím, možná že tu na severu jsou lidi více svobodomyslní nebo co, ale knajpy normálně jedou, chlastá se na trávě před zahrádkou už hezkých pár týdnů, bez roušek, policajti to ignorujou, nechcou nikoho srát. Baby chodí do kadeřníka na černo a vůbec se to prostě normálně ojebalo a nemám pocit, že by se bůhvíco dělo.

    1. To není možný, to tam musíte mít armagedóóóń, bureš a pynďula to řikali!

    2. Pospec: vidíte, nakonec jste sám uznal, že šlo o prd a celá šaškárna byla zbytečná.

      1. jistě, když už mám informace a zkušenosti, teď už to nerozporuji. Taky aktuálně sedím v robotě bez roušky a děcka jsou ve školce a vše už jede normálně. Ale dokud informace nebyly, nepředbíhal jsem.

        1. To, že je bavlněný šátek neúčinný se vědělo už tehdy. Teď je jako účinný více? Když jdeš sám po ulici?
          Dle mě panikáři stále nechápou, že počáteční reakce jako omezení pohybu a zavření zbytných provozoven nikdo nerozporuje, je to standardní postup obecně. Problém je v tom jak se to provedlo a jak dlouho to trvalo.

    3. No trochu stylem JPP se ke mě dostalo, že hlavní důvod, proč švédi nezavedli lockdown byl v tom, co bureš a spol obešli svými ojebávkami tj. v momentě kdy by švédský stát něco takového nařídil, tak by zároveň byl odpovědný za veškeré ekonomické škody, které by pak dostal k uhrazení – na což svenska socialistiska republisk prostě nemá. Takže tak nějak spousta kšeftů zavřelo samospádem, protože prostě lidi měli strach a vzhledem k severské mentalitě tak nějak distancírung udělali sami, nejvíc to tak schytali v balkánských a jiných ghettech, kde vládne mentalita trochu jiná. Dál JPP tvrdila, že v určité fázi na JIPkách ve velkých městech museli paušálně odmítat pacienty s COVIDem nad 70let – jestli se tomu dá věřit nechám na uvážení…

      1. asi tak, toliko k tomu, proč to ve švédsku fungovalo i bez restrikcí. Protože studený skandinávský čumák se držel ODJAKŽIVA na 100 metrů od souseda a v hospodě nebo v kavárně neseděl nikdy, pamatuju si, jak jsme kdysi v Kodani marně hledali hospodu asi hodinu. Zatímco Luigi, Jean Paul i Fernando se pusinkujou, objímají a kafíčkují spolu od rána do večera.

    4. Jses uz minimalne dva tejdny mrtvej, jen o tom jeste nevis.

    5. Bo tu v Ostravje to tak prostě je. Taky jsem byl zpočátku jakože z toho všeho vyjebanej. Teď už nesleduju ani zprávy a jinak nevidím, že by nastával armagedonskej dům. Dokonce je to v takovým levelu, že skoro devadesátiletá stará Blažková od nás z baráku za mnou přišla, jestli bych jí nešel naladit televizi, bo si jí nějak rozjebala a barrandof a šlágr zmizel. A když jsem si bral před odchodem z ohleduplnosti kvůli ní roušku, tak říkala, že se nato mám vysrat, že zažila válku a že potřebuje hlavně ten šlágr TV.

      1. každej na začátku netušil co z toho bude, ta mediální masáž na začátku semele i nás otrkané. ale teď už je to celkem jasné, že to žádnej doom, konec světa, ebola ani španělská chřipka prostě není ani omylem. teď jde o to, jak dlouho se ještě bude zakazovat a utahovat, jaký si ty svině ve vládě udělaj pravomoce navíc a kdo to pak zaplatí je už jasný. díky panikářům a hýkačům to bude bolet víc a déle.

        1. Teď mě nejvíc děsí ty ekonomické dopady jakože fakt. Ale tak po předchozích zkušenostech se k tomu postavím nedoomově a zachovám chladnou hlavu.
          PS: Ten zgrc nebo jak, to je nějaký zdejší pacient?

          1. Ano, s těžkou diagnózou a v beznadějném stavu. Ale my ho nechtěli a nechceme, to on se sem neustále přisírá, ačkoliv je mu vždy už na příjmu řečeno, aby šel do piče.

        2. Presne. V podstane na pocatku, kdy nebylo jasne, o co go a jak velkej pruser to muze byt, to brnkalista s repkobaronem projebali, takze kdyby to skutecne pruser mohl byt, tak na tuty by ho udelali.

          Ted, kdyz uz se vi, ze je to blby asi tak stejne, jako fura jinejch nemoci a taky to bude mit svoje specifika, jako fura jinejch nemoci, tak se brnkalista s repkobaronem snazi z toho alespon na posledni chvili nejakej pruser udelat a kdyz uz ne zdravotni, tak alespon ekonomickej.

          Muj soused je nesvepravnej, tatik ho udelal, kdyz nalitej lehl na matku a zrejme se to nekde projevilo, protoze jeho bracha je celkem v pohode a druhej bracha byl taky v pohode, nez se uchlastal, coz je tady na Sumave dost beznej uraz. Souseda jsem nevidel v rousce, ani jsem se mu nesnazil vysvetlit, k cemu to je, on jen tusi, ze asi existuje neco horsiho, nez komunisti a ze by se mel nosit hadr na hube, jenze on sit neumi, stat mu nic nedal a jeste by se pres to blbe pilo pivo.

          Dneska rano nam tu symbolicky trosku nasnezilo, soused beha venku ve vasilovi a stipe drivi. Jemu se vyhne uplne vsechno. I ryma, i koronavirus, i ekonomicka krize. Ale obcanku, obcanku nema.

    6. jeho nejmilostivější nejvznešenější nejšlechetnější veličenstvo prohlašuje svoje království za království rohatých! od této chvíle musí mít všichni obyvatelé naší země na hlavě rohy! a kdo je nemá ať si je sežene. je konec hladkohlavosti doba pokročila! rohy sou krásné! rohy sou naše chlouba a naše pýcha! rohy jsou znamení dobrého poddaného i dobrého pána! slyšte slyšte! a kdo slyšel ať poví sousedoj!

      videjko ;D

  4. Informace uvedené v článku jsou také „jen“ důsledkem.

    Příčinou je měnová reforma na západě v 70. letech 20. stol. (opuštění tzv. zlatého standardu). Tento systém zkrachoval na počátku 80. let 20. stol. (logicky, s první vážnou krizí) a od té doby tzv. západ (opět logicky – vč. nás, vč. ČR) funguje v realitě zbankrotovaného systému (zkrátka tu kupu hoven drží nad vodou jen „tisk“ peněz).

    V prostoru evropském jsou lidé schopní zvolit si poměrně funkční politický systém, ale systém inflační politiky („tisk“ peněz) tomu už zhruba 40 let brání. Také proto, že lidé obecně penězům nerozumí, alespoň ne drtivá většina (ne, opravdu to není jen o tom, jak peníze vydělat a utratit, ale jde třeba o to pochopit vztah mezi penězi a státní mocí).

    1. Choakinek: krizi ve 30. letech způsobil taky tisk měny?

      1. Do určité míry ano. Finanční systém po I. světové byl hodně falešný zlatý standard, protože nebyla volná výměna bankovek za zlato, po válečném tisku peněz. Taky jedna z prvních věcí Rooseveltovy vlády bylo zabavení bankovního zlata a následná devalvace dolaru. Celosvětovou krizi rozpoutaly hlavně celní války a paralýza světového obchodu, následně ji prodloužily různé státní intervence, budování autarkních impérií a nějak to vyšumělo II. světovou.

        1. Lide nechapou dusledky.
          Bud je financni system fer, nebo je fejk. V 70kach jsme se nerozhodli prejit s fer na fejk, rozhodli jsme se jen nadale nezastirat fejk, cili legalizovat stavajici fejk, ale on to byl fejk uz davno. V sedmdesatkach byly fiat meny fejk celosvetove.
          Ale ty prave orgie zacaly jeste pozdeji, v devadesatkach, kdy se otevrely trhy s derivaty.
          Soucasna „Covid“ ekonomicka krize neni nic jineho, nez fesacka maska Elit na krach derivatoveho trhu, kteremu prilil do ohne masakr cen komodit, ktery zase souvisi s omezenim celosvetove vyroby. Omezovani celosvetove vyroby je trend, ktery zacal davno pred koronou a dle Elit je to zadouci stav, protoze rybicky, zviratka, kyticky a broucci a zamracena Gretka na solarni jachte.
          Lidi by mozna cekali, ze hrebik do rakve svetove ekonomiky zatluce recese, snizeni poptavky a omezovani vyroby, ale tyhle veci by ti sasci z centralnich bank mohli udrzet „stimuly“ a „balicky“ a „bazukami“ na podporu cen akcii podniku. Spousta podniku uz to tak ma leta, ze v podstate nic neprodukuji, neinovuji, nezlepsuji, akorat resi zpetny odkup svych akcii, na ktere si pujcuji za nulove procenta od bank a vlastni vyroba je jen takova zasterka, aby ta Potemkinova vesnice anebo letadlova hra pripominala neco skutecneho a mohli tim zamestnavat priprchlence a inzenyry s doktoraty z gender studies, ne proto, ze by neco umeli, ale proto, jake maji prosorosovske politicke nazory.
          Ovsem ta skutecna bomba ciha na trhu s derivatama, kterych banky drzi nepredstavitelne mnozstvi, jen jedna nejmenovana nemecka banka, ktera si hrde rikala „Derivatives House of the Year‘, ma na ucetnich knihach desitky bilionu a ted maji diky zapornym cenam ropy a dalsim pruserum na trhu v podstate nulovou cenu.
          Proste se nam jen tak z te jedne jedine nejmenovane banky vyparilo celorocni HDP cele eurozony a bankeri nemaji nic, co bychom si na nich vzali, jen pokrci ramenama a reknou, danovy poplatniku, vyplat nase ztraty. Zatim to teda statecne zatloukaji, ale jsem zvedavy, na jak dlouho. Nejak se nam posledni dobou mnozi sebevrazdy centralnich bankeru, zejmena v Nemecku a Italii…
          Marne si pamatuju, kdy se stalo neco podobneho, snad Irsko v 2008 mem, kde se prehrata ekonomika dostala do problemu a banky do insolvence, pricemz fatalni nedostatek likvidity zpusobil nejake „drobnejsi“ problemky, jako zachranny balicek 70miliard euro, cili ctvrtinu irskeho HDP , urokove sazby 7%, propad ekonomiky o 15% a inflaci 200%, ale to vsecko je bohuzel jen cajicek proti tomu, co nas patrne ceka letos.
          Irsko se z toho do tri let oklepalo a ty nesplacene dluhy si prevekslovalo na prakticky nulove urokove sazby a vesele si pokracovalo, jako by se nechumelilo.
          Ted se obavam, ze to bude celosvetovy problem a to prevekslovani nesplatitelnych dluhu za nulove naklady do nekonecne budoucnosti nevidim tak uplne pruchodne, respektive Cina muze zacit chtit platby ve zlatem standardu a my nejsme v pozici rict jim, at si naserou, anebo je vybombardovat, jako Kaddafiho a Husseina.
          Ale co, ja se muzu plest… ze. Séros vzdy prekvapi necim zajimavym. Od toho je to Elita, kam se na nej hrabe zrg se svym matematickym uvazovanim a analytickymi schopnostmi.

          1. Kde máš milion mrtvejch italů na čínskej bacil ty matematická kapacito? Soroš ti je ukrad, hajzl jeden?

          2. jemine, zase nejaky banikovec prisral :)
            to je zabavne, ze to porad nevzdali, ti moji milovani lepsolidi.
            Jen tak ze srandy, kdyz dam Quora a jmeno te nejmenovane banky, co na me vyjede ?

            – Deutsche Bank has $75 trillion worth of Derivatives on its books but the nominal GDP of the world is $71.83 trillion. How is this possible?
            – Why is the Deutsche Bank derivatives situation a serious concern?
            -Is Deutsche bank the next Lehman?

            A jelikoz na Quora se ptaji realni lide (nikoliv vyplachli sorosoboti) a realni lide tam odpovidaji a take hodnoti kvalitu odpovedi,
            tak jste mi Banikovci vite kde ? Ano, presne tam…

            1. Jemináčku jémine, maminka tě nezachrání srabe! Kde máš ty mrtvý italy, prolhanej Zasírači?

            2. Zase píšeš sám sobě, zasíračský ubožáku? No jo, on už nezbyl nikdo, komu bys nebyl pro smích, co?

          3. Hele, Zrgu, ja nejsem ani Rockefeller, ani Musk, ani Bezos, na nas rodinnej rozpocet ma naprosto majoritni vliv moje hlava a moje ruce s tim, ze na nas domaci jidelnicek ma zase zasadni vliv picasi.

            Jak to tak okolo sebe vidim, tak takovych lidi je drtiva vetsina.

            Takze nejake urokove sazby, poklesy, rusty, nesplatitelne cosi… mam ja i moji pratele fpici.

            Zkus to taky, uvidis ten zivot radostnejsi. Vzdycky to v necem stalo za hovno, v kazdy dobe. Tak se na to vyser.

            Minulej tejden nam mela rodit samice angory. Velmi vzacna linie v Cesku, protoze uz to malokdo chova. Dvouletej kus, zdravej. Bohuzel potomek ji nesl salat, nedal bacha, samice vypadla a zlomila si pater v puli. Mrzak na zadek, dali jsme tomu tejden, ale bylo jasny, ze se to nezlepsi a neni schopna ani porodit, natoz to pak odchovat. Takze jsem ji vcera musel zastrelit, na podrezani jsem nemel silu a to jsem kraliku podrezal za zivot desitky. I s tema malejma v brise jsem ji zakopal.

            A Soros byl na mile daleko, bankovni trhy taky a celej ten silenej doom jakbysmet.

            1. konečně sis ho přestal chovat, výstavního asociálního blba…

            2. Já bych tedy tvrzení pana Zrga1 rozhodně nezlehčoval. Jestli někdy tvrdil nebo odhadoval, že v Itálii na Covid-19 zemřelo nebo zemře milion lidí, tak se nejspíš mýlil, ale jinak je současný finanční systém a svět celkově fakt jeden velký průser.

              Jde jen o to, jak moc ten průser vnímají lidé z většinové společnosti. Dále bych argumentoval škálou tzv. viditelnosti průseru ve většinové společnosti:

              1. Válka. Tak ta je vidět v podstatě absolutně. Lidé umírají (ať už vojáci na frontě či civilisté), dochází k obřímu a často i plošnému ničení majetku, hladu atd.

              2. Totalitní systém klasického střihu (např. komunismus). Průser už je vidět daleko méně, než v případě války. Ale to neznamená, že to průser není. Absence možnosti otevřeně podnikat, pracovní tábory, represivní složky, totální bláboly v knihách atd.

              3. Finanční totalitní systém – realita dnešních dnů. Průser většinová společnost vnímá ještě mnohem méně, než v případě např. komunismu, ale přeci nelze říci, že jenom proto, že někdo průser nevidí, tak že to průser není. Ani já sám nedokážu říci, kam až průser finančního totalitního systému sahá a ani nyní nemohu napsat všechny příklady průserů, neboť by byl za prvé příspěvek příliš dlouhý a za druhé si na všechny příklady nyní ani nevzpomenu. Nicméně:

              a) Dramatická absence rovnosti před zákonem (záleží na tom, jak který subjekt má dlouhé prsty; někdo může beztrestně porušovat zákony jak na běžícím pásu, jiný poruší drobnost a je ihned tvrdě trestán).
              b) Přebujelý státní aparát v obrovské míře.
              c) Nerovnost v podnikání, likvidace konkurence nečestnými způsoby.
              d) Obrovská míra korupce (nejen ve státním sektoru).
              e) Forma vlády, která je lidem předkládána už fakticky politiku neřeší, zásadní věci se rozhodují kdesi v zákulisí. Lidem je vlastně předkládán podvod, nikoliv demokracie. Politická barva střídá barvu, ale politika se fakticky ubírá jen jedním směrem.

              Atd. atd. atd.

              1. Cili, kdyz to shrnes, tak proste lidstvo se, jako obvykle, nachazi v nejakem vzajemnem vztahu, kde jsou ruzni bohati, chudi, zlodeji, okradeni, lini, pracoviti, vychcani, duverivi… a mame tu nejaky system, ve kterem nejak zijeme. Az to vykoristovani jednech druhejma preroste nejakou unosnou miru, tak holt ti vykoristovani udelaji cistku, z nekterych z nich se stanou novi vykoristovatele a cele to Humberto zase pojede dal.

                Ja se nesnazim resit System. Snazim se resit, jak s moji rodinou se Systemem vyjebat tak, aby mel na zivot moji rodiny co nejmensi vliv. A pokud mne nekde okrade, abych i ja mel nejaky nastroj, kde okrast jeho. Kazdej pekne za sebe.

                Kdo chce, necht si hraje na spasitele. Ja si sveho zivota vazim a nehodlam ho druhym venovat. A naivni socialista nejsem, na to jsem moc dlouho podnikal.

                1. Není to o tom, abyste aktivně něco proti systému podnikal. Je to o tom, abyste pochopil podstatu systému. Abyste pochopil, že situace je opravdu velmi vážná, spousta lidí v systému trpí a vyhlídky do budoucna jsou silně nejisté. Jakož i fakt, že někdo klidně mohl zorganizovat Covid-19, aby cosi zamaskoval, protože (mu) jde opravdu o hodně.

                  Abyste pochopil, že systém je chorý a je potřeba jej deaktivovat. Např. už kvůli svým dětem.

                  1. @Choakinek
                    Dovolím si reagovat…
                    Ad „…Jestli někdy tvrdil nebo odhadoval, že v Itálii na Covid-19 zemřelo nebo zemře milion lidí, tak se nejspíš mýlil, …“ – to jako myslíte vážně?! Protože zrg si na tom trvá, nikde jsem nezaznamenala třeba „sorry, vy kreténi, občas jsem tak hysterickej, že si moje zbytnělé ego v kombinaci s excelentním analytickým mozkem nasere do kapes“
                    Ad „Abyste pochopil, že systém je chorý a je potřeba jej deaktivovat.“ – když dokážete skvěle naformulovat to svoje „A“, umíte i „B“? Protože bez něj jsou to jen sofistikované tlachy :-)

                    1. Mě by taky zajímalo, jak ten systém deaktivovat a co místo něj. Ať už je ten současný systém jakkoliv špatý, jen díky němu jsme tam, kde jsme, jen díky němu za posledních 100 let došlo k k takovému rozvoji společnosti, který nemá konkurenci za celé lidské dějiny. Nikdo zatím nic lepšího nenbídnul.

                    2. Neexistuje pozitivum pro nějaké elity. Jeden moudrý muž kdysi řekl, že aby jeden mohl létat v oblacích, potřebuje tucet mužů, na jejichž ramenou bude stát. I ty elity by potřebovaly butchera k snídani a když mu chcípne na covid?
                      Systém není chorý, je takový, jaký si ho zvolila klaka. Ale není zatím úplně (toho slova si všimněte) nejhorší. Zatím můžu mít gun, tři auta, kouřit, chlastat, píchat…i se do palce a tak….
                      A hlavně můžu dosud vysírat kretény, kteří mi komplikují život pokutami, SŘ, PČR, MP, FÚ atd. Zatím. Až to bude neúnosné, nasadím ostruhy, naostřím kopí a meč, vyrovnám štít a namaluji na něj znak Tří sester a po boku Rimmera vyjedu z Blaníku :).
                      Jestli zase nezachrápe.

                    3. Nerušit! Chci jít do stáze.

                    4. Bez urážky, voni kolego, ale máte kočky. Teda zvířata.
                      A já už to znám, každej majitel koček je se nakonec začíná chovat jako ty prskavý svině.
                      Chrápe to do oběda, přijde si to jen pro pohlazení a to jenom když ono chce, smrdí to … jako kočka…pouští to chlupy a prdí to na práci. A flatuluje, skrytě, zabijácky. A když je to nasraný, tak škrábe. Kdejakýho chcíplýho holuba to přinese na barák a ještě se chlubí jakože to je kořist.
                      Tak bacha. Abyste nešel do druhý jízdní.

                      Jo, a MACKA máš ty. Já jdu zkontrolovat stráže.

                    5. Marná pomoc, voni do nás nasazujou takovýho parazita kterej nás pak ovládá a děláme co si přejou. Kam se na ty mrchy hrabe Soroš, amatér podělanej. To ne já, to objevil známý konspirační teretik prof. Flegr.

                    6. Vy jste kolem sebe v posledních letech viděl rozvoj? Tak to asi každý žijeme na jiné planetě. Já tedy vidím stagnaci. Jediné, co se tu dramaticky rozvíjí, je státní moc.

                    7. @Max original:

                      Vy jste kolem sebe v posledních letech viděl rozvoj? Tak to asi každý žijeme na jiné planetě. Já tedy vidím stagnaci. Jediné, co se tu dramaticky rozvíjí, je státní moc.

                    8. Já psal o posledních 100 letech, nikoliv o posledních letech. Možná by to chtělo lépe číst, pak bychom mohli žít i na jedné planetě. ;-)

                  2. System at si je, jaky je. Dulezite je ho pochopit… a pak si najit zpusob, jak s nim v maximalni mire vyjebat. Predelavat ho je blbost, protoze prijde jiny a ten znovu bude potreba pochopit, etc. Zivot je moc kratkej.

                    Svoje deti samozrejme ucim, jak system pochopit a jak s nim vyjebat. Nejsem utopista, co veri, ze lze vypnout neco, co velke sily drzi zapnute. A pokud se to nekomu podari vypnout, ok. Pockame, a az prijde dalsi system, tak je potreba ho pochopit… a dal je to porad to same.

                    1. Sysop12.5.2020 v 22:23
                      System at si je, jaky je. Dulezite je ho pochopit… a pak si najit zpusob, jak s nim v maximalni mire vyjebat

                      Rikal Zid, kdyz koukal na plynovou komoru …
                      Zevnitr.


                    2. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
                      ┃ Upozornění pro čtenáře ┃
                      ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

                      Předchozí příspěvek napsal konspirační teoretik věřící v chemtrails, globální spiknutí Sorose a přicházející apokalypsu; usvědčený z nepravdivých predikcí o „milionu mrtvých v Itálii“ r.2020 a „válce s Íránem“ r.2019; a nadávající všem, kteří nesouhlasí s jeho fantaziemi.

                      Na server přišel relativně nedávno a zneužil situace, kdy bylo zrušeno moderování diskusí.

                      Neberte prosím jeho texty jako reprezentativní pro články nebo diskuse na serveru D-FENS a nereagujte na něj.

                    3. Já vím, že princip je princip a účinný boj musí být nemilosrdný, ale teď zrovna napsal Sysop echt píčovinu a zrg1 má jednoznačně pravdu.

                    4. Na to sere bílej tesák. Mam to snad číst, proboha?

                    5. A tak tohle byly 3 řádky, to jsem i dal:-).
                      Hlavně proto, že jsem byl zvědavej co na to Sysopovu pitomost zrovna zrg1 napíše.
                      Bejt to 3 odstavce, tak bych zvědavej nebyl:-).

                    6. Teprv učím AI a von se teďka snaží budit dojem neoprávněně napadanýho chudáčka. Kdo by mu nedal korunu, zviřátku tejranýmu.

                    7. @Hans-Paul
                      Když ono je to o něco složitější… reflektovat nezpochybnitelný fakt je jedna věc, druhá pak, že u některých zrgů to pak končí rozvedením do obludných konspirací :-/

                    8. A tak zase musíme přece spolu s klasiky humanismu věřit v dobro v každé lidské bytosti a i jeho výjimečný záchvěv ocenit v naději, že i tento nepatrný výhonek se může rozkošatit do …

                      Ok, spíš ne, ale zase mi přijde nefér někoho jebat když v konkrétním případě není za co. Já vím, já ty Hochy od Bobří řeky neměl tenkrát číst:-).

                    9. @Hans-Paul
                      :-)) Hoši od Bobří řeky jen dokončili načaté dílo! Tohle má truchlivý počátek v Polámal se mraveneček…

                    10. To teda nemá, bo to jsem zaregistroval až při edukaci mé nebohé ratolesti. A ze Psa vzduchoplavce to fakt nemám:-).

                    11. pre Lola 13.5.2020 v 11:14
                      Máš na mysli tohto polámaného mravenečka: https://www.youtube.com/watch?v=9AIUur3k_NY ?

                    12. @SatanOkkY
                      :-))) Bingo! To je jedna z jeho povedenějších podob…

                    13. V cože to mám věřit??? Opakujte to!

                    14. Vy ne, vás se to netýká, vy jste nižší velitelský kádr a v případě ztrát v řadách důstojnického sboru rovněž i kádrová rezerva na funkci velitele čety, nebo dokonce i roty … Bůh nás ochraňuj:-) … prapor ne, to by bylo lepší to buď rozpustit, nebo se prostě vzdát nepříteli:-).

                      Ale lola by mohla!

                    15. @Hans-Paul
                      Ale já přeci s klasiky humanismu souzním, záchvěvy oceňuji i výhonky rozkošaťuji! Jen odmítám věřit, že zrg je lidská bytost :-)

                    16. No, je pravda, že s tím by měl problém i nebožtík Lev Nikolajevič.

                    17. Hansi Paule, i to byla pičovina od místní jedničky.
                      Samozřejmě, že existovali židé, co se systémem vyjebali a zdrhli.
                      A nebylo jich málo, zejména pak ti prozíraví a bohatí.
                      Nejpozději v březnu 38 jim mohlo být jasné, že Ess kommt der tag.
                      Těm posledním odvezl sir Winton aspoň děcka a pak už to byla ruská eee nazi ruleta.
                      Až bude zrg1 emigrovat do (Číny nebo KLDR nebo Ruska) a SS (Servisdok se Sysopem) do Ruska, zatímco my ostatní skončíme v koncentráku EU očipovaní a sterilizovaní anebo budeme kafíry v EU chalifátu, pak se nám mohou na ВКонтакте smát, že oni se systémem opravdu vyjebali a ani je nesmažou. ;-)

                    18. Tak já to nemyslel výlučně na židy, to za prvé. Ale třeba i na nás za bolšánů. Prostě jsme se snažili se vším tak nějak vyjebat a výsledkem byly takové radosti, jako normalizace v sedmdesátkách, že do takové prdele jako Maďarsko se jezdilo na nákupy a západní filmy, videoklipy a hudbu obecně jsem v Praze musel chytat na Polácích (jak tv, tak rádiu), bo Germáni se tu kvůli rušení nedali.

                      Prostě jsme tu nějak tak skoro všichni drželi hubu a krok a čekali, až se něco stane … aby bylo jasno, já taky. A možná právě proto si nejsem jistej, že jen to vyjebávání v kleci bylo to úplně nej.

                      A ono i k těm Židům … ono zas tak jednoduché zdrhnout nebylo, oni o ně jinde moc nestáli a o ty ne moc za vodou už vůbec ne.

                    19. @ Hans-Paul Nebylo, ale zvládli to i chudí, ovšem ne duchem.
                      Těm se možná paradoxně odcházelo „lépe“.
                      Opouštět obchod, hospodu, advokátní či lékařskou praxi, továrnu, banku, koncern už chce trochu koule a fištrón, neb ostatní tě mají za mešuge.
                      Když to neuděláte, rozhodně pak nestojíte v Březince ve sprše a neříkáte si, to jsem s góji celý život vyjebával a až teď to nevyšlo…

                    20. Rad se necham poucit, co delam spatne. Nejsem Don Quijote a slapat brazdu mne nebavi. Soucasny system mne do plynu nestrka, protoze ovce je lepsi stokrat strihat, nez jednou… znas to.

                      Klidne mi rekni, jak je to lepsi. Utect? Aktivne bojovat?

                    21. …bylo na

                      Hans-Paul
                      13.5.2020 v 10:48

                    22. Sysop14.5.2020 v 19:10
                      Rad se necham poucit, co delam spatne. Nejsem Don Quijote a slapat brazdu mne nebavi.

                      To neni o tom, co delas dobre a spatne. Je to o systmu, ktery se tu rozrusta, protoze mu dostatecny pocet lidi neklade odpor.
                      Podivej se na tento web jako na modelovou socialni skupinu. Podivej se na aktivity mistni idiopolicie (nebo ideopolicie),
                      ktera zjevne trpi pocitem vicecennosti a nepostradatelnosti (stejny pocit, jakym trpi USA a Izrael v globalnim meritku).
                      Pokud podobna dusevni esa nedostavaji prubezny feedback, tak se v svojem nekritickem sebeobdivu utvrdi, coz je fenomen, ktery jde ruku v ruce s CLinton act a S0rosovym mainstreamem, odkud se ty vypicene lepsolidske nazory berou.
                      Dokonce, kdyz ty jejich pomylene vize sveta narazi na okolni realitu (20% resp tricet milionu americanu na dlazbe, pokles US ekonomiky 16%, 3biliony USD novych nesplatitelnzch dluhu diky FEDu behem tri mesicu a to cislo neni zdaleka konecne, protoze biliony jsou fuc a americky trh stale pada….).
                      Anebo v ceskem meriitku, na Hrade Zeman, premier Babis, ale oni porad trpi pocitem, ze vetsina volicu je uplne blba, zatimco oni jsou letadla.
                      Tece jim do bot, to ano, jsou hystericti, to ano, jsou zatlaceni do kouta, ano, ale stejne se do posledni chvile, jako tonouci stebla, drzi tech svych vizi.
                      Sorry, ale my v 89tem vedeli, ze Bolsevik je v pici a byla nas nadkriticka vetsina. Ted je Bolsevik (ten bruselsky a washingtonsky) opet v pici,
                      ale nadkriticka vetsina doufa, ze se to nejak urovna, ze se to utrepe atd. a proc ? Protoze to ma aktualni Bolsevik podchycene sociologicky, zatimco Bolsevik v 89tem zil v presvedceni, ze sociologie je burzoazni paveda. Dokud ma idiopolicie chleb a hry, tak nema duvod nejak intenzivneji premyslet o rizicich do budoucna a menit status quo. Hezky clanek je treba tady:

                      https://www.shtfplan.com/headline-news/it-wasnt-the-virus-that-crashed-the-economy-it-was-the-people-who-obeyed_05132020

                      IT WASN’T THE “VIRUS” THAT CRASHED THE ECONOMY, IT WAS THE PEOPLE WHO OBEYED
                      Mac Slavo
                      May 13th, 2020
                      SHTFplan.com

                      Most atrocities in human history have all been committed by individuals and agents of government who were “just following orders” or “just obeying the law.” The virus didn’t give any orders. It was the people who obeyed the commands of tyrants that crashed the economy and ruined the livelihoods of others.

                      Most human beings still think like slaves. Instead of asking questions or using critical thinking skills to ask if something is right before doing it, they simply obey perceived “authority”. The truth is, this lockdown is the fault of everyone who complied and everyone who used forced to exact revenge on those who disobeyed. It was the same in all tyrannical takeovers in history.

                      The mainstream media keeps blaming the economic devastation on the coronavirus, but it wasn’t the fault of a virus. It was the fault of the government and the slave mentality of the police and the public willingly obeying their commands…

                    23. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
                      ┃ Upozornění pro čtenáře ┃
                      ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

                      Předchozí příspěvek napsal konspirační teoretik zrg1 věřící v chemtrails, globální spiknutí Sorose a přicházející apokalypsu; usvědčený z nepravdivých predikcí o „milionu mrtvých v Itálii“ r.2020 a „válce s Íránem“ r.2019; a nadávající všem, kteří nesouhlasí s jeho fantaziemi.

                      Na server přišel relativně nedávno a zneužil situace, kdy bylo zrušeno moderování diskusí.

                      Neberte prosím jeho texty jako reprezentativní pro články nebo diskuse na serveru D-FENS a nereagujte na něj.

                  3. Situace není ani zdaleka tak vážná, jak se snaží tvrdit doomsayeři. Je to jako s koronavirem, je to problém, ale rozhodně nejde o žádný armagedon, jak předvádí naše hrůzovláda svými stupidními opatřeními. Takových keců, že keynesiánský inflační systém je před krachem, Deutche Bank že dostala šílenou pokutu a je v problémech, dolar že zkrachuje, jsem slyšel za život už tolikrát, že už to nepovažuji ani za trapné. Jako příklad bych uvedl „ekonomku“ Spencerovou, to je taky taková žvanilka.

                    1. Ostatně Deutsche Bank je ve větších nebo menších problémech už přes 20 let… minimálně od doby, kdy se v rámci due diligence neúspěšně pokoušela o ČSOB.

                    2. To si zvykneš zlato…pro zrga je i 30 let problematika na prasknutí hnedka zítra jasná věc. Přes to vlak nejede. Pozítří vyhlásí další predikci beze studu a mrknutí oka.
                      Proč se DB už tak dlouho drží nad vodou…to nějak pomíjí.
                      Z mého poněkud zasvěceného pohledu Deutsche Bank víc škodí narůstající administrativa v oddělení Legal a Compliance kvůli kreténským nařízení ECB a EU…a trochu i sankcí USA. To oddělení se brzo dorovná počtem lidí obchodním útvarům. A to přestává být prdel. Dneska být banka je o tom kontrolovat, ne dělat business. A buřtožrouti nadávají na poplatky (které v ČR už ani téměř nejsou).

                    3. @misaka U zdrga jsem si zvykl, ale já odpovídal Choakinkovi. A ten na zrgOvo (po vzoru SOrosovo, nebo jak to ten imbecil píše) alter ego moc nevypadá. :-)

                      On pomíjí hromadu věcí, ale to je u lidí jeho typu typické. Kdyby je nepomíjel, nemohl by „věštit“ armagedony, které furt nějak nechodí. :-D Pokud jde o poplatky, tak poslední poplatková banka je, pokud vím, ČSOB, naše bytové družstvo tam má účet, kvůli tomu teď naše SVJ chce přejít jinam.

                      ECB a EU (a ESD a EK) nechávám bez komentáře, musel bych být sprostý.

                    4. Jo, on ten systém prostě není dokonalý, ale co je, že. :-)

                    5. Jestli myslíte tu samou, co já, tak ta už nic nenapíše, resp. doufám, že ještě dlouho nebudu tam, co píše teď.

              2. Jestli někdy tvrdil nebo odhadoval, že v Itálii na Covid-19 zemřelo nebo zemře milion lidí, tak se nejspíš mýlil,

                To jsem nikdy netvrdil, to je jenom koeficient prehaneni mistni banikovske squadry x3.
                Viz
                http://dfens-cz.com/proc-nakaza-novym-koronavirem-zaskocila-italii-nepripravenou/
                Moje predikce poctu mrtvych v Italli pochazi z meho clanku z 11.teho brezna, kdy o Koronaviru nikdo nevedel vubec nic a v Italii teprve vyhlasovali karanteny.
                Tehdy jsem na prikladu Diamond Princess odhadl, ze v Italii zemre 360.000 lidi na koronavirus a to hlavne proto, ze tou dobou jisty mistni ocas Mrcasik, ktery ma neustalou zoufalou potrebu se do mne neustale osobne navazet, tvrdil, ze COVID19 je jen rymecka, karanteny jsou prehnane, zbytecne a poskozuji ekonomiku a v Italii rocne zemre 25.000 lidi na chripku a ze mrtvi na koronavirus se v tom cisle ztrati.
                Toto tvrzeni Herr Mrcas dosud nevysvetlil, ovsem Banik squadra s tim problem zjevne nema.
                Tady si dovolim odcitovat muj clanek presne:

                všichni tito nakažení a nezdetekovaní Italové dále šíří nákazu, což znamená scénář ala Diamond Princess a špatná nebo neúčinná karanténa znamená 20% nakažených, což při šedesátimilionové italské populaci dělá parádních 12 milionů, z toho 2,4 miliony s těžkým průběhem, vyžadujícím nemocniční lůžko a 360 tisíc mrtvých, i kdyby nemocniční lůžko dostali, jako že ho nedostanou. To je prosím ta rýmečka, jak o ní mluví Kavárna a média.

                P.S:
                Aktualne v Italii pres 30.000 mrtvych na koronavirus oficialne (tj. zdetekovani), realne pres 100.000 (ti, co zemreli se symptomy a byli v kontaktu s nakazou) a samozrejme, pandemie v Italii zdaleka neskoncila, pres 1000 novych nakaz denne a 170 mrtvych denne pri vicemene zavrene ekonomice, to nezni jako buhvijake terno, ze.
                Takze muj odhad 350.000 z 11. brezna se velice neprijemne blizi realite, zatimco Mrcasovo blaboleni o poctu vyrazne pod 20.000 zacina pripominat neco o rceni o vlhkych snech a ruce v nocniku.
                Comz zdrvim Banik squadru hykacu a fanboys, kteri neustale prisiraji hovadiny pod moje prispevky.
                Banik PYCO !!!!!!


                1. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
                  ┃ Upozornění pro čtenáře ┃
                  ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

                  Předchozí příspěvek napsal konspirační teoretik věřící v chemtrails, globální spiknutí Sorose a přicházející apokalypsu; usvědčený z nepravdivých predikcí o „milionu mrtvých v Itálii“ r.2020 a „válce s Íránem“ r.2019; a nadávající všem, kteří nesouhlasí s jeho fantaziemi.

                  Na server přišel relativně nedávno a zneužil situace, kdy bylo zrušeno moderování diskusí.

                  Neberte prosím jeho texty jako reprezentativní pro články nebo diskuse na serveru D-FENS a nereagujte na něj.

                  1. Jseš jednička eso. Ve 12 hodin budu ve své kajutě namazaný humrovým koktejlem….. <3

                    1. Prosím buď přesný, ano?

                    2. Politý, budu politý! 35 let jsem šťastně ženatej… :-D

                    3. Mi to pripomnelo, jak pise vojak svoji mile ‚milacku, strasne se na tebe tesim, strasne te chci! Sezen nejakej levnej hotel hned u nadrazi!‘

                      A ona na to ‚Broucku, uz to taky nemuzu vydrzet, tak hlavne vystup z vlaku jako prvni!‘

                    4. To se takhle reporter pta vojaka co se vraci z valky „vojaku, co bude prvni vec co udelate az prijedete domu?“
                      „skocim ma manzelku a tak tejden do toho budeme bušit“
                      „aha, no to tam napsat nemuzu. Tak co budete delat potom az s manzelkou skoncite?“
                      „No, asi shodim ze zad ten batoh“

            3. Sysop12.5.2020 v 12:22
              Hele, Zrgu, ja nejsem ani Rockefeller, ani Musk, ani Bezos, na nas rodinnej rozpocet ma naprosto majoritni vliv moje hlava a moje ruce s tim, ze na nas domaci jidelnicek ma zase zasadni vliv picasi.

              Jo, to si rikali Cesi v 38mem taky. A pak v 48mem. A pak v 68mem. a pak v 89tem. Nejaka velka politika, urvanej Hitler (Stalin, Gottwald, Dubcek, Husak, Jakes, Havel….), co my s tim, my mame svoje starosti a musime si vydelat na chleba.
              Pred WW2 – Capek – zradce naroda, v novinach ho vlaceli stetky, henleinovci, podobni mistnim banikovcum, jako vejce vejce) a co ?
              Pomohli si drobni lide, mlcici vetsina, ze nerekli ani hovno a nechali, aby henleinovci a mamrdi Capka umlatili ?
              Je tu parta lidi, ktera precte kazdy DFENSi clanek 10.000 krat a nic nerekne. Pomuzou si tim, ze se na vsecko vyserou ? Byl zivot mlcici vetsiny v protektoratu stastnejsi ?
              Bude zivot mlcici vetsiny v protektoratu EU a Deep State lepsi ? S prislibem , ze nam tu lepsolidi nasackuji migranty, budou na nas dohlizet kamerama, RFID chipama, odposlechama a nasledne nas depopuluji, jako to maji rozjete uz ve Svedsku ?
              Polovina kolegu v praci to doted nechape, ze maji zarazene veskere odmeny do konce roku a uz vubec jim hlava nebere, ze nad pulkou visi damokluv mec vyhazovu, kdyz jsme prece to skvele IT, ktere stahuje programatoru uz po druhaku/tretaku z vejsek a kazdy, kdo se preslabikoval SQL a Javu je medior a kdyz k tomu napsal par radku kodu, ktery prosel kompilaci a nespadl na syntax error, tak je rovnou senior. No, jestli to nebude tim, ze IT je jen sluzba, kterou plati realny zakaznik, ktery si na tu sluzbu musi vydelat v realne ekonomice, ktera je globalne v pici, ne ze ne. V USA uz maji pres 30 mio nezamestnanych – pres 20procent – a to se sakra zacina projevovat na globalni poptavce po IT sluzbach, ktere jsou – jako dneska uz uplne vsecko – vypoctene totalne na krev, zadne rezervy, zadny prostor pro manevrovani, rozdil jednoho centu je rozdil, jestli vydelavas, nebo prodelavas.
              Anebo, ma prase vedene na porazku stastnejsi zivot, protoze ono se stara jen o sve korejtko a nekouka na jatka, ktera ma vzdusnou carou ani ne sto metru od toho korejtka ?
              Podle mne dost diskutabilni uvaha. Ale ja te presvedcovat nehodlam, jen ti rikam, ze tvuj uhel pohledu na vec ma jista drobna uskali, ktera se projevi zejmena raz za 20,50,100 let, kdy dojde ke zvratu geopoliticke situace, coz se bohuzel zrovna deje. Nestava se to casto, chapu, takze strategie prase-korejtko je docela dobra a ma docela slusnou nadeji na uspech.
              Problem je, ze zrovna ted neplati ty statisticky pravdepodobnejsi scenare, ze svet je velky a ono to bude mit setrvacnost a ono to nebude tak horke a nic se vlastne nestane, jak jsi psal onehdy pred 4 lety.
              Ted zrovna plati presne ty opacne scenare, ze kazdy hospodarsky cyklus ma svuj zacatek a konec a cim byl ten cyklus vetsi a globalnejsi a bublina nafouklejsi, tim to bude padat globalneji a rychleji a horsi budou dusledky toho padu.


              1. ┏━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┓
                ┃ Upozornění pro čtenáře ┃
                ┗━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━━┛

                Předchozí příspěvek napsal konspirační teoretik věřící v chemtrails, globální spiknutí Sorose a přicházející apokalypsu; usvědčený z nepravdivých predikcí o „milionu mrtvých v Itálii“ r.2020 a „válce s Íránem“ r.2019; a nadávající všem, kteří nesouhlasí s jeho fantaziemi.

                Na server přišel relativně nedávno a zneužil situace, kdy bylo zrušeno moderování diskusí.

                Neberte prosím jeho texty jako reprezentativní pro články nebo diskuse na serveru D-FENS a nereagujte na něj.

                1. Čest Tvé práci.

        2. Jihocech Honza: nejsem odborník na TGD, ale zaprvé tehdy bylo zcela běžné, že úvěry se splácely ve zlatě a za druhé zlatý standard naboural až FDR 1933, to už krize běžela nějaký ten pátek.

          Současně nesouhlasím s tím, že krizi způsobily celní války. Market crash byl klasická „krize hlouposti a hamižnosti“ jako 2008, tedy vyvolaná brutálním zadlužením, které sázelo na nekonečný růst. Akorát tehdy měla růst burza, zatímco 2008 měly růst ceny nemovitostí. Lidí, kteří přišli o všechno a tím z trhu zmizela kupní síla bylo strašně moc – vzít si hypotéku, nakoupit akcie a těšit se z růstu bylo ve „dvacítkách“ zcela normální. Pak najednou akcie ztratily hodnotu, runy na banky zesplatnily hromady úvěrů, které ale nebylo čím splácet, takže padly banky a pak už je to klasická hádka monetaristů s keynesiány, který že státní zásah byl horší. Nicméně ten začátek nebyl nic divného, pěkný článek o tulipánech tu měl svého času JJ.

      2. Ano, výhradně „tisk“ peněz. Její podobu poté ovlivňovaly ještě jiné věci, ale krizi ve 30. letech způsobil „tisk“ peněz. Z technického hlediska.

        Ze společenského hlediska krizi ve 30. letech způsobili lidé, kteří chtěli peníze „tisknout“ a jejich důvody, proč chtěli peníze „tisknout“.

        1. Choakinek: můžete to nějak rozvést? Není mi jasné, jak se v době zlatého standardu „tiskly peníze“, zvláště za situace, kdy jeho opuštění považujete za příčiny krizí dalších. Prostě si protiřečíte – aby mohlo opuštění zlatého standardu být příčinou, není možné, aby největší krize v moderních dějinách byla spuštěna za jeho trvání.

          Jak jsem napsal výše, krize ve 30. letech byla stejná jako ty naše moderní – hloupí lidé sázejí na věčný růst a pak se diví. Stejné to bylo kdysi v NL s tulipány, stejné to bylo 2008 s nemovitostmi. Zlatý standard nebo jeho opuštění v tom nehraje roli.

          1. Spíše jsem se snažil vymezit dobu, ve které žijeme. Nyní vám přesně neřeknu, jak to bylo ve 30. letech, nicméně po 2. sv. válce se právě až do 70. let 20. stol. politicky určoval vztah (poměr) mezi zlatým standardem a „papírovými“ penězi. Stručně řečeno, do té doby se politika něčím jako zlatým standardem ještě zabývala. Od 70. let 20. stol. už to bylo jedno, peníze se od zlatého standardu zcela odpoutaly.

            Někdo může argumentovat, že toto téma může být fajn pro diskuzi několika vousáčů u čaje o páté, ale je tu jedno podstatné „ALE“. A tím „ALE“ je vývoj cenové hladiny. To, co přišlo v oblasti vývoje cenové hladiny od 70. let 20. stol., nemělo do té doby obdobu (ten rozdíl je obrovský, v čase stále více se zvětšující). A tento stav trvá dodnes.

            Proto lze hovořit o měnové reformě na západě v 70. letech 20. stol.

            1. Choakinek: takže fajn, uznáváte, že za nějaké krize opuštění zlatého standardu nemůže, to jsem rád.

              Dále si zkuste něco přečíst o historii a ražbě mincí. Šidilo a devalvovalo se vždycky, s tím logicky souvisela inflace – hint: říše římská, začátek konce.

              Takže ne, zlatý standard s tím nemá co dělat. Ten má svých problémů taky dost a kdyby byl, neměli bysme se téměř jistě tak, jak se dnes máme. Rozhodně ne my tady na východě.

              1. „… takže fajn, uznáváte, že za nějaké krize opuštění zlatého standardu nemůže, to jsem rád…“

                Co to je za nesmysl? Pokud píšu, že krize způsobuje „tisk“ peněz, tak je opuštění zlatého standardu alfou a omegou celého problému.

                Jistě, devalvace (zlatých) mincí je ve své podstatě předpotopním opuštěním (zlatého) standardu. Ovšem míra znehodnocení peněz z té doby byla oproti současnosti naprosto směšná.

                1. Co to je za nesmysl?

                  Jsem ve velkem pokuseni zacit davat nejakou svoji fesackou tapetu pod kazdy logicky – diskusni – eticky faul ze strany tzv. vypicene banik fanboys komunity, jako warning nezkusenym kolegum z diskuzi, ze na banikovce s logikou a s argumenty nepochodi.
                  Ne, neudelam to :)
                  At si na to kazdy prijde sam za sebe.
                  Jen tak dal, drazi Banikovci, jen tak dal.

                  1. Co je „Baníkovec“? Fanoušek (současných) bank, bankovního systému?

                    Pokud ano, tak to je zásadní problém, neboť pokud ti lidé chtějí svobodu ve velké míře (čtou D-FENSe, tak asi ano), tak to je mi jich líto, protože chtějí nedosažitelnou věc. Nelze být fanoušek současného bankovního systému a zároveň chtít svobodu ve velké míře. Jde to proti sobě. Se současným bankovním systémem dosáhneme pouze plýtvání, zmaru, chaosu, celkově bordelu, nešťastných osudů, zásadním způsobem omezené svobody, absence spravedlnosti a nakonec nejspíš i totality!

        2. „Ano, výhradně „tisk“ peněz. Její podobu poté ovlivňovaly ještě jiné věci, ale krizi ve 30. letech způsobil „tisk“ peněz. Z technického hlediska.“

          Já říkám, že je to nesmysl. Krizi ve 30. letech způsobil krach americké burzy a ten měl zcela jiné příčiny než nějaký tisk peněz.

          1. Ve 30. letech nešlo o tisk nových bankovek, začátkem 20. století bylo v USA v oběhu 6,68 mld dolarů a na sklonku konjunktury v roce 1929 3,64 mld dolarů. Všichni mimo zrga si dopočítají rozdíl.
            Důvody byly jiné a proboha zrgo hubu drž. Nebyl to soroš. Ani jeho upírský papá.

            1. +1

            2. misaka: znám to jinak, peníze z oběhu začal FED stahovat až po černém čtvrtku. Pěkný graf na to má wiki: https://en.wikipedia.org/wiki/Causes_of_the_Great_Depression#/media/File:Money_supply_during_the_great_depression_era.png

              Současně z toho grafu je ale vidět i to, že množství peněz šlo dolů už před pádem burzy, to jsem blíž nikdy nezkoumal. Nicméně pokud teda ten graf není nějaká serešova modifikace ročildova podvodu na lidi, nemáte pravdu. A je to i logické, monetaristé to nemůžou FEDu zapomenout, že z trhu stáhl peníze a tím „vyrobil“ pořádnou krizi. Spousta spekulací pro zergy o tom, že to bylo schválně řízené, aby se peníze dostaly pod správu mnohem menšího počtu bank, těžili z toho jako vždy jen velcí hráči – cca 40% bank zkrachovalo.

              1. S tim tištěnim penez je to takova typicky americka obsese. Chybi jim hamburger za 5 centu. V Evrope kde ekonomiku decimovaly neustaly krize zpusobeny valkama se to tak nebere. Proste se casem skrtne par nul a jede se dal.

              2. Drahý Fatdwi, já ty doláče po jednom nepočítal.
                Citoval jsem Paula Johnsona, Dějiny 20. století. Můžete se pustit do něj, že kecá.

              3. Ono s tou Velkou Krizí je to vůbec takové ošemetné a fiskální politika je jen fragment, který byl nejvíce vidět. Zlí jazykové tvrdí, že ji vyvolalo zavedení socialistických regulací, které Hoover a po něm ještě hůře stalinista* Roosevelt naordinovali jako „řešení“ nastávající krize.

                Například fízlové dělali domovní razie proti živnostníkům, kteří se opovážili vyrábět po státem nařízené večerce; odboráři dostali de facto právo ničit majetek fabriky; atd.

                Předtím totiž podobné krize přicházely co chvíli, ale předchozí prezidenti výslovně odmítali intervenovat, takže se ekonomika pročistila, pár firem krachlo, vznikly nové a jelo se dál.

                Jenže za Hoovera a FDR stát masivně intervenoval „na záchranu“ upadajících firem (např. takových, jejichž zboží bylo na trhu nahrazeno inovací), a intervenoval tak vydatně, až zaškrtil všechny.

                ____
                *FDR si veřejně posteskl v tom duchu, že je skvělé jak Stalin vede SSSR a že v USA by to mohlo vypadat stejně, kdyby jen tomu nepřekážela ústava; jeho osobní tajemník byl agent sovětské MGB; jeho poradci si stěžovali, že centrální plánování vymysleli oni a Sověti to jen ukradli; atd.

                1. No JM, myslím, že házet Hoovera s FDR do jednoho pytle je poněkud unfair.
                  Hoover začal intervence příliš pozdě aby mu to pomohlo proti FDR, který rozhazoval už jako guvernér NY.
                  Naopak Hoover se v souladu se svým celoživotním přesvědčením první dva roky spoléhal na neviditelnou ruku trhu, kdyby nelpěl na mzdové a cenové úrovni před krizí a nezavedl cla, mohlo se mu to podařit, i když spolutvůrcem krize, kterou si vyžral byl on sám coby dlouholetý ministr obchodu…

                  1. Hoover byl stejný sráč jako FDR. Zavedl levné úvěry, šel na ruku odborům, státní deficit znásobil, zařídil nejvyšší vládní výdaje v době míru v dějinách. Fakt nesprávná figura do období krize. Coolidge by mu nafackoval, kdyby mohl.

                    1. A tak aspoň ta přehrada je fajn, i když i taky dostavěl a otvíral FDR.
                      A co se Coolidge týče, on zadělával těsto na krizi, zda by ji vyřešil svým minimalistickým přístupem a snížením daní je úvaha z kategorie co by kdyby…

                2. @Jan Mrcasik:

                  Ale to už jmenujete příklady vlivů, které formovaly průběh krize. Nejde o spouštěče krize.

                3. Jan Mrcasik: Hoover a FDR v jedné krabičce? Hoovera jeho „trh to vyřeší“ stálo flek! FDR byl populista, který zavedl státní zásahy, kterým se Hoover vyhýbal. Hlavní byla role FEDu a především nesmyslné zásahy do nabídky peněz, snižování úroků atd.

                  1. No fadtwi, není to tak jednoduché, Hoover ke konci rozhazoval prachy kde se dalo a stejně to bylo k ničemu.
                    Dluh v poměru k HDP za 3 roky zdvojnásobil…
                    https://images.app.goo.gl/47TN62VZmyHy7KLP7

                    1. Ale zase obohatil anglictinu o pojem Hooverville a Hoovers Hog (pásovec. Podle toho ze ve volbach nasliboval Kure v kazdem hrnci)

  5. https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/spolecnost-dve-misky-vah.A200513_101241_p_spolecnost_wag?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=z-boxiku&utm_campaign=null

    https://www.novinky.cz/koronavirus/clanek/opatreni-pozabijela-vic-lidi-nez-virus-sam-tvrdi-nemecka-analyza-40324118

    Je to bohužel více než dost logické, smutné a taky to bude hodně drahé. Něco se určitě muselo udělat, ale proč se dávno už všechno nerozběhlo?
    Na jiné choroby se teď neumírá, když lékaři ještě nedávno seděli v prázdných špitálech a čekali na nápor korony, kterej ani nepřišel? Mám to z plzeňské fakultky
    potvrzené ze dvou zdrojů, takovou pohodu, jako tam měli teď od půlky března do konce dubna prý nikdo nepamatuje. Normálně 5 lidí za hodinu, teď 5 za den. Bohužel to časem odskáčou všichni ostatní.

    Doufám, že někteří, co tady panikaří a nejraději by celou zemi drželi rok v karanténě, cítí spokojenost.

    1. Jestli se něco mělo dělat, tak rázně zastavit celý ten cirkus.

      Že nemocný má v sobě nakažlivý patogen, dokazuje se dle postulátů Roberta Kocha, (které ve 30tých mírně upravil Rivers), žádná jiná vědecká metoda je doposud nenahradila, takže je věda má stále za platné!!

      1. Mikroorganismus musí být pozorován ve všech nemocných jedincích a v žádném zdravém.
      2. Musí být izolován z nemocného jedince a vypěstován mimo něj v laboratoři v čisté kultuře.
      3. Zdravý pokusný objekt musí po naočkování dostatečného počtu jedinců této čisté kultury onemocnět a vykazovat stejné příznaky onemocnění jako v bodě 1.
      4. Z tohoto onemocnělého pokusného objektu musí být izolován mikroorganismus identický s tím, který byl pozorován a izolován v původním nemocném jedinci.

      A teď praxe kontra postuláty v případě s tim našim slavnym SARS cov-2

      1. naprosto v prdeli, většina pozitivně označených jedinců je zdravá
      2. separace organických nanočástic je technicky velice problematická
      3. naprosto v prdeli, nebylo to nikdy řádně dokumentováno a opakováno
      4. opět ten samý problém v bodech 1. a 2.

      Pokud se tu něco zcela prokazatelně šíří, tak to jsou pochybné pcr testy a mediální psychóza.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017