Apokalypsa je před branami, ale spasitelé bdí - zpět na článek

Počet komentářů: 534

  1. Očkovaný: Musíš se očkovat!
    Neočkovaný: Proč? Ty už přece očkovanej seš, tak ti to může bejt u prdele.
    Očkovaný: Omyl. Pořád mě můžeš nakazit. Akorát díky vakcíně budu mít lehčí průběh. Víc se bohužel udělat nedá.
    Neočkovaný: Tak seš totální čurák, neschopnej použít elementární logiku. A teď táhni do prdele, protože ten hadr, co nosíš na hubě, ti zuby nezachrání!

    1. Dnes sem šel vlakem elefantem,lidi v hornim patre malo,tak bez nahubku,vypil pivko,za mnou slysim ang.mluvici rodinu s detma,vystupuji tak vydim, pan jako že s rouskou,žena bez,deti tež,řikam si,ješte tomu nepodlehli a svoboda je jim vlastni.

      1. Ve vlacích na to půlka lidí kašle, protože už to nebaví ani průvodčí (dokonce už jsem viděl i průvodčí bez hadru nebo s hadrem na půl žerdi). Ta druhá půlka jsou fanatici, který by umřeli, kdyby si to sundali, ale zároveň drží hubu, protože chápou, že už by přes ní mohli dostat. No jo ale projeď se tramvají nebo v Praze metrem. Tam se to z nějakého záhadného důvodu drží skoro na 100 %.

        1. Drži se to též v primestskych kolem prahy bohužel..par vyjimek se najde.

          1. Tam už mi dlouho nikdo nic neřekl. Naposledy v osobáku do Kolína začátkem září, kdy chtěl ten blbeček zpozdit vlak. Vzal telefon, hystericky někam volal (nebo možná předstíral, že volá), že bude nutná asistence policie. Při tom mě ani nevyzval, abych si vystoupil, což jsem stejně na další zastávce měl v úmyslu udělat a udělal. Ten byl úplně hysterickej. Jinak od června jsem to zažil ještě asi ve dvou dalších případech.

        2. V Brneli se nahubky taky pomerne dost dodrzuji. Je to krasne videt treba na benzinkach. V Brne ma obsluha nahubek vsude, pripadne nasazuje s prichodem zakaznika do interieru, ale staci vyjet jenom do Bilovic a tam uz ho nema ani demonstrativne na krku. Ja nosim zejmena proto, abych se vyhnul trapne konfrontaci s nejakym uctivacem. Kdyz vidim, ze protistrana nema, okamzite sundavam. Na druhou stranu se mi ted parkrat stalo, ze jsem nahubek zapomnel a nikdy mi nikdo nerekl ani pul slova (coz teda pravdepodobne muzu prisuzovat i svemu vzhledu – hola hlava, chlap jak hora a permanentne s nasranym vyrazem).

          1. asi chodíš na špatný pumpy, dlouho usem nepotkal nikde nikoho

          2. Asi se míjíme na jiných benzínkách. Já to nepoužívám už půl roku a obsluha od května.

          3. Na benzince je to jednoduchý. Natankuju, vlezu bez hadru a buď chce obsluha zaplatit, nebo ne… Ale jednoduchý je to i tak všude, i v marketech. Nikdo nic na absenci hadru neříká. A kdyby jo, tak zaujmu pozici jako s policajtem. Nebavím se.

            1. To je argumentace typu: „mám 2 metry, 120 kilo, oholenou hlavu, bombra a pod ním 1,5kg železa a lidi se ke mě chovají slušně a uctivě, až podlézavě. Závěr:vůbec není pravda že jsou lidi zlí a chovají se neuctivě, jak tu někteří tvrdí.“

              Případně lze zaměnit za „sotva vylezu ze svého Jaguára v hadrech za 50kkč tak se ke mě všichni lidi chovají slušně a uctivě“

              Je řada lidí kteří prostě mají problémy s ochrankou když tam vlezou bez hadru, zejména ženy. Viděl jsem několikrát na vlastní oči, zejména loni na jaře.
              V nedalekém supermarketu je jakási pseudo ochranka bez uniformy, dotyčný přes 2m vypadá jako by seděl s Kajínkem těch 20 let v cele a Kajínek mu dělal mamku. Tam už podle výrazu v xichtu není možná žádná domluva. Buď zabít nebo se vyhnout.
              Taky tam loni v jednom kuse volali fízly na bezrouškové maminy s kočárkem.

        3. No me nikdo neprudil, revizori na Florenci koukali primo skrz me. Za ty tri, ctyri mesice mel drobnou namitku jen nejakej strejc v metru a na Masarycce me mestskej pohunek informoval, ze „oni tam nosi rousky“ (rikam si, stoji mi za to vypinat muziku, abych se od ciziho cloveka dozvedel neco, co me nezajima?). Dalkovy autobusu na Reichenberg a zpet soferi neresi a nikdo po mne ani blbe nekoukal, vylet do Kladna totez.

          Lidi IMO ty usmudlany hadry nosi proto, ze clovek si proste zvykne i na bidu a „delaji to tak vsichni“ nebo „jsem solidarni s temi, kdo to nosit musi“, anebo pro forma, aby zbytecne nekalili vodu. Ve meste jsem zaslechl rozhovor v tom smyslu ze „blbej hadr, vono to je od ty kocky samej chlup a dela se mi z toho ekzem“ … a pak prijizdel autobus, tak si to nasadila.

          1. Mě už v MHD taky dlouho nikdo neprudil, ale furt tam lidi ta komedie baví, na rozdíl od těch cestujících ve vlacích a dálkových autobusech.

            1. A s novou vlnou hruzy shora asi bude hur. Rano jsem se usadil v trambaji a babka naproti prej „zapomnel jste rousku“. Tak rikam „nezapomnel“. Tak sla hledat jiny misto. Lidi uz to fakt maji v hlavach.

              1. Hezky pribeh. Tak aspon je jeden rad, ze babka projevila sebereflexi a odprejskla, ne?

                1. To nebyla sebereflexe, ale strach. Rikali to v televizi prece. Fyzicky me konfrontovat dost dobre nemohla, jak by to ale vypadalo, kdyby rozhorcenejch slusnejch obcanu bylo okolo vic? Poslouchal bych celou cestu nejaky zvlasty, nebo by na me nekdo zavolal mestapaky?

                  1. Moh’s ji rict, ze ji necejtis, ze si nemusi delat hlavu a muze zustat sedet. To by ji jiste uklidnilo.

                    1. Eee. Bylo rano, mne byla kosa a krom toho jsem zdvorilej, kdyz me lidi moc neserou (a to ona zjevne nemela v umyslu). Vymejslet nejakou filipiku by bylo zbytecny.

  2. Tlak na to, aby se lidi očkovali, je už teď naprosto šílený. Jsem na vysoké škole, a když chci jít na přednášku či na cvičení/zkoušku, tak se bez certifikátu o očkování nebo testu (který platí 24 hodin) nedostanu ani na nádvoří. Většina z mých vrstevníků (někteří z nich už s vysokoškolským titulem) je všemi deseti pro očkování, a kdo nedodržuje všechna opatření (čím více dementní, tím lepší) je pro ně vyvrhel.

    Celá tahle země se řítí do pekel.

    1. Pro profesory jsou všichni ostatní lidi podlidi i bez očkování.

      1. Jo, typek, co jsem si dovolil zaparkovat s Firebirdem vedle jeho Dacie mi neuznal aprobaci, debil jeden.

    2. Jak je možný, že jsou všude nastavený odlišný podmínky? Jak to, že na VŠ se musej testovat každej den, zatímco v práci zatím vůbec. Ani tohle ty lidi netrkne.

      1. U nas je na vratnici obrovska krabice s testama a kazdej bez vyjimky se testuje. Doporucuje se vzit si test na priste domu a udelat si ho pred cestou, aby clovek pak jako kunda treba zase nejel domu, pokud by byl pozitivni.

        1. Záleží na tom jestli jsou testy slintací, nebo jestli je nutné se 20x za měsíc šťourat v hematoencefalické bariéře špejlí kterou si čínán ve výrobě vyšťouraval z podražky zbytky psího či prasečího exkrementu (či kdoví co jim tam všechno po ulicích pobíhá).

          Se slintáním bych problém neměl, zvlášť pokud bych šel současně s ředitelovou kozatou sekretářkou :-)))

          1. Slintaci mam doma, v praci se fasujou rypakovy, ale sbira se to jen 1 cm na konci dirky. Lalac.

      2. Mr.Mr. 25.10.2021 v 7:49

        No, normálně uvažující lidi trkne, že jelikož jsou „zaměstnavatelé“ odlišní, logicky si, mohou-li, nastaví i odlišné podmínky.
        Kdybyste pracoval u mého zaměstnavatele, mohl byste se testovat „zatím vůbec“.

        1. Ty děláš na ministerstvu zdravotnictví?

          1. Mr.Mr. 25.10.2021 v 12:56

            Jak jste na tohle přišel mě raději ani nezajímá.

            Podrobný rozbor je například zde:
            https://advokatnidenik.cz/2021/09/10/k-otazce-internich-predpisu-zamestnavatele-ve-vztahu-k-prevenci-nemoci-covid-19/

    3. Tak tady snad jedině zavolat policii a zdokumentovat že ti brání v základním ústavou garantovaném právu na rovný přístup ke vzdělání.
      Ale na to to chce mít fakt koule.

      1. A bude mu to prd platný. Stejně jakoby se na přednášku dobýval nudista a domáhal se dle LZPS svého práva na vzdělání.

        1. Nikoliv. Ukazovat bimbase je klasický přestupek, vymahatelný dle zavedené praxe.
          Nutit někoho ke zdravotním úkonům a podmiňovat tím vstup či přístup ke vzdělání je protiústavní.

          Pak se divíme že nám ti nahoře serou na hlavu, když vohnout nezná svoje základní ústavní a LZP práva.

          1. Tím už se proslavil jeden z redaktorů iDnes pan Hošek.

  3. Kdyby se povinné pásy v autě zavedly v roce 2021:

    Volný, Tomio a další odborníci tvrdí, že kvůli pásům se v autě nedá dýchat, protože nás tlačí na plíce.
    Bez pásu lidé nesmí řídit. To z nich dělá občany druhé kategorie.
    Už chápu, jak se cítili židé v nacistickém Německu. Pásy to začíná a koncentráky končí.
    Nikdo neví, co s námi každodenní nošení pásů udělá za 5 let!
    Včera jsem četl o bouračce, kde někdo umřel, i když byl připoutaný!
    Automobilové firmy mě nemůžou nutit se v autě poutat, to je protiústavní.
    70% lidi dopravní nehody přežije i bez pásů, ale klidně si žij ve strachu, ty ovečko!
    Jasně, dnes nás donutí používat pásy a za rok to budou airbagy a helmy!
    To je buzerace a diktatura!

    1. Absence bezpecnostniho pasu mi zachranila zivot. Takze je to jaxtim Pfajzrem – nekomu pomuze, nekomu ne.

      1. Ono s těmi pásy je to takové zajímavé. Jednou jsem četl článek o tom, že po zavedení pásů se překvapivě úmrtnost na silnicích niak nesnížila. Připoutaní lidé se cítili bezpečněji, tak jezdili rychleji a agresivněji a odsrali to chodci a cyklisti.

        1. To bych videl v korelaci s asistenty. Ted nemyslim ty ve skolach, co z kriplu delaji papirove bezne zaky a studenty, myslim tim posilovace brzd, rizeni, ESR, ABS… prumerny blb pak ztraci kontakt s realitou.

          1. Ono teda záleží jesti pude ten automobilovej průmysl do prdele nebo ne. Jestli ne a auto (chytrý auto) bude mít každej jako dneska, tak to bude ještě na silnicích sranda.

            1. Dneska jsem jel do prace v -5 °C, takove lehci sumavske chladno, ale uz jsem musel zahrat skla, nez jsem vyrazil. Zrovna jsem si rikal, co tak asi na to rikaji ty auta na baterky, co normalni motor nemaji.

              V praci je dneska hukot, protoze ubejva horcik a ukazalo se, ze ho mame ve vsech hlinikovych dilech od 5 do 10 %. Nevim, jestli elektroauta nemaji hlinikovy dily, ale trofnu si tipovat, ze ten cinskej pruser trefi i je.

              1. Zrovna jsem si rikal, co tak asi na to rikaji ty auta na baterky, co normalni motor nemaji
                Máte to připíchlé doma na kabel a přicházíte do předtopeného auta. Vyrážíte rovnou….:-)

                1. Marty…
                  25.10.2021 v 21:13

                  Vyhřívat celou noc plechovou krabici, byť i tepelným čerpadlem, je prostě super nápad.

                  1. Vyhřívat celou noc plechovou krabici, byť i tepelným čerpadlem, je prostě super nápad.
                    Znáte časovač nebo dálkové ovládání?:-)

                    1. Časovač znám, dokonce jsem viděl v televizi i dálkové ovládání, ale pořád je to plechová krabice s nulovou tepelnou akumulací. Nicméně když už jsem narazil na odborníka, tak by mě celkem zajímalo jaký může být topný faktor TČ u takový tesly při třeba těch zmíněných -5°C.

                    2. . Nicméně když už jsem narazil na odborníka, tak by mě celkem zajímalo jaký může být topný faktor TČ u takový tesly při třeba těch zmíněných -5°C.
                      Mám to chápat, že chcete přeskoušet z termodynamiky? Většina studentů se tomu snaží vyhnout…:-)

                      Možná přínosnější může být tohle video – https://www.youtube.com/watch?v=VPudpniOmxY

                    3. Jako že když někdo nezná topný faktor konkrétního tepelného čerpadla, tak by měl být přezkoušen z termodynamiky? Školy nemám, ale nezávisí náhodou topný faktor tepelného čerpadla kromě nějakých termodynamických mantinelů na konstrukčních prvcích a typu chladiva konkrétního TČ?
                      Jinak odpověď videem mě moc neba, 20 minut je na mě moc. Pod videem jsou nějaké výsledky v podobě nějakých příkonů, předpokládám že elektrických. Vzhledem že tam neni popsaná tepelná ztráta, tak není možné vypočítat topný faktor tepelného čerpadla. Tedy když už jsme u té analogie s těmi studenty, tak za mě máte za s touhle odpovědí za 4.

                    4. Predevsim, tepelne cerpadlo potrebuje teplotni spad, mezi vnejsi jednotkou a okolnim vzduchem. V okamziku, kdy je venku treba -10, tak si tepelny cerpadlo ani neskrtne a bud ma prikon stejnej, jako vykon, nebo si jeste musi pritopit odporovym topenim.

                    5. edy když už jsme u té analogie s těmi studenty, tak za mě máte za s touhle odpovědí za 4.
                      Doba studií, kdy mě mohli čeští výzkumníci, kteří v mezinárodním srovnání hrají nejlépe druhé housle spíše znamenají daleko méně či neznamenají vůbec nic, známkovat dávno skončila. Studiu jsem si již navic zaplatil.

                      Jinak odpověď videem mě moc neba, 20 minut je na mě mo
                      Pro Čechy zdarma nepracuji, mám v tomto směru již dost špatných zkušeností. Berte jako drobnou charitu, kterou jednou za čas udělám. Studijní literatury máte zdarma dostupné dostatek.

                  2. JASAN: Mně by teda jako odpověď bohatě stačilo už jenom to „Máte to připíchlé doma na kabel a přicházíte do předtopeného auta. Vyrážíte rovnou….:-)“. Toliko ke komfortu elektrovozíků, aneb kdo nemá kabel, bude klepat kosu.

                    1. A nebo kabel ma, ale naivne si mysli, ze bude nabijet jen v praci z firemni elektriky.

                2. A ze se tak ptam, jak presne to budou resit lidi na tom sidlisti? Jako v Norsku, kdy clovek vecer pri vysypavani kose musi prolezat mezi kabely jako pavouk?

              2. Ona prý dochází i měď.

                Prostě si Číňani pěkně obtočili celý prst kolem prstu jako výhradní dodavatelé za dumpingové ceny, a teď utáhli kohoutky.

                Svině.

                A je úplně jedno, zda to dělají úmyslně aby nás zničili, nebo zda jsou sami tak podělaní z covídku že páchají sebevraždu společně s námi.

              3. Dnes ráno se škrábalo auto i v Krkonoších, ale proč bych měl ohřívat celé auto či dokonce skla? Mám svetr a bundu a v autě mi stačí teplo až za deset minut. Samozřejmě, když jedu nejprve dolů, auto se moc neohřeje, na rovině či dokonce do kopce je tam ale teplo natotata. Naštěstí to Chrysler docela dobře učinil, i před dvaceti lety :-)

                1. Tak ono s baterkoautem to bude jinej sport:

                  – planuje se, ze auta v noci budou slouzit ke stabilizaci site. Ergo, pokud se cloveku treba udela rano v 5 blbe potrebuje rychle do spitalu, tak muze mit treba jen polovinu energie v baterce, protoze ve svem supidupi planovaci appce zadal, ze do prace prece jede az v sedm…

                  – v aute teplo nebude mnohem delsi dobu, protoze nevznika jako odpadni energie. To uz ten UAZ topi lip. Cili bioslecna 55 kg netto s totalne zmrzlejma vanilkama bude mit jakou reakcni dobu pri dupnuti na brzdu?

                  – na zmrzla skla je idealni zevitr dejchnout, nebo jeste lepe, za jizdy pustit ostrikovac. Pri teplote okolniho vzduchu hluboko pod nulou se lih odpari, voda zustane a clovek hned zajasa, jak rychle ma prednim okne krasne zimni qety.

                  1. No tak ta stabilizace sítě mě hodně zajímá. Jako odoborník na slovo vzatý nejsem, ale okolo energetiky se tak nějak profesně zlehka vometám a moc si neumím představit, jak by to jako mělo konkrétně technicky fungovat. Odpověďi, že jako se tam dá něco smart mě moc neuspokojují. Představa, že by byly někdy v každym baráku baterky napevno, u kterých se dá dělat alespoň nějaká predikce, a z nich se stabilizovala síť je celkem sci-fi ale dejme tomu, ale představa že se bude stabilizovat nějakýma pojízdnýma baterkama, je už hodně sci-fi.

                    1. Ta myšlenka je podobná jako je teze, že kaminony jsou vlastně pojízdné sklady, které odlehčují skladům normálním. Systém just-in-time teoreticky umožňuje nic neskladovat u výrobce a nic neskladovat u dodavatele komponent. v ideálním stavu má byýt vše na cestě. S elektřinou je to teoreticky také možné a dokonce se tím dá řešit nadvýroba (která již reálně, ve špičkách, existuje). Praxe bude ale úplně jiná.

                    2. Stabilizace ve smyslu, že výpadek odběru firem a domácností přes noc nahradí odběr pro nabíjení aut. Není ani potřeba smartněco, stačí současná infrastruktura. Bohužel v dnešním pojetí, že pojedem na větrníky, je to stejně jedno.

                    3. Fabriky maji kompenzatory ucinniku. Podobnou funkci maji zastavat tyto ‚autostabilizatory‘.

                    4. Jako že budou kompenzovat induktivní zátěž v síti?

                    5. Myslis, ze ty AC/DC menice jsou ryze odporove? Nicmene, chtel jsem to priblizit jako priklad, ne jako stejny prvek.

                    6. Tak to určitě nejsou, stejně jako nejsou dneska předřadníky světel a vůbec všechny ty moderní krámy. Jinak FVE meniče už maj přípravu na dálkové řízení účiníku, takže proč by takový měnič, který bude mít na DC straně namísto FV panelů baterie vod e-auta nemohl pomáhat při kompenzaci sítě. Akorát by teda jestli tomu správně rozumim musel dodávat do sítě a musel mu přijít povel z dispečingu na řízení účiníku.

                  2. Použití aut pro stabilizaci sítě v noci mi přijde na první pohled jako nesmysl – přece v noci je nejmenší odběr, takže problémy se stabilitou sítě nejsou? Největší odběr je dopoledne mezi 9-12h a pak večer 19-23h. Dopoledne auto v garáži nebude, večer sice ano, ale s prázdnou baterkou.

                    1. Tak třeba jaderný reaktor na noc nevypneš na tlačítko. A i u ostatních zdrojů je nájezd a snížení výkonu naprosto neefektivní a zbytečně drahá záležitost.

                    2. Zvazujes zdroje, ale zapominas spotrebice. Kdyz bude vagon lidi v noci ladovat svoje milacky, tak mas obrovsky mnozstvi spotrebicu. A kdyz Franta musi rano v 6 vyjet, kdeto Lojza az v 9, tak proc by Lojza nedal cucnout Frantovi, kdyz se mu to potom zase doladuje, ze.

                      Stabilizace quli FVE pres den, to je dalsi vec. Ale i v noci jedou/nejedou vetrniky a plus pri problemech s dodavkama plynu ti budou najizdet a vypadavat kogenerace a plynove elektrarny.

                      Ono dodavat par MW do republiky najednou navic, neni prdel a hlavne – lidi si to budou ruzne pripojovat, odpojovat,… zadna prdel.

    2. Obhajovat povinne ockovanie tym, uz nam staty zaviedli povinne pásy, moze len naprosty kreten a totalitarska svina.

      1. Hlavne je to zcela mimo, protoze nemusim jezdit autem, nebo muzu jet treba vlakem.

        1. A navíc, když jedu autem po okreskách, pásy si zásadně nezapínám. Dříve jsem to dělával, ale od doby, kdy je to povinné, ani omylem.

            1. To jsem dělal do doby, než jsem daroval poslední auto bez airbagu. Jakmile to má airbag ve volantu, tak si kšandu beru i na okreskách, protože nechci, aby mi ten pytel urazil kebuli. Samosebou v lese a v terénu žádnej pás nemám, nadto moje auto nemá žádnou otravnou detekci zapnutého pásu, takže neobtěžuje pípání…

              1. Vzduchovej pytel jde vypnout. Ja jsem to na Landakovi mel tak, ze jsem to premostil odporem (hlida zapojenej pytel) a spojil to se spinacem v zamku pasu. Neni pas, neni pytel. Nektery auta maji cidlo v sedadle, tak by se to dalo na toto cidlo. Ja vim, je to trocha prace, ale nez se furt ksirovat a i tam, kde je to zbytecny kvuli pytli… Pritom v kombinaci s pasem je pytel fajn.

          1. ocs 24.10.2021 v 23:24

            Na krajských a státních silnicích a dálnicích si pásy, přestože je jejich použití povinné, zapínáš?
            Předpokládám, že ve tvém voze je při nezapnutí pásu deaktivován airbag. Nebo se mýlím?

            1. Uvazujes spatne. OCS vzdy pouzival pasy podle vlastniho rozumu a ne podle kolektivni blbosti. Pote, co kolektivni blbost presla v kolektivni buzeraci, si dava pouze vic pozor na to, aby skutecne ten pas pouzival jen tehdy, kdyz je to zapotrebi. Nebo ty snad doma chodis v horolezeckem uvazku i po schodech do sklepa? Nebo s tim zacnes, az to bude povinne?

              1. Uvazujes spatne. OCS vzdy pouzival pasy podle vlastniho rozumu a ne podle kolektivni blbosti. Pote, co kolektivni blbost presla v kolektivni buzeraci, si dava pouze vic pozor na to, aby skutecne ten pas pouzival jen tehdy, kdyz je to zapotrebi. Nebo ty snad doma chodis v horolezeckem uvazku i po schodech do sklepa? Nebo s tim zacnes, az to bude povinne?

                Nějak takhle přistupovali k bezpečnosti v Černobylu….:-)

                1. Tak on je rozdil byt zodpovedny za sebe a byt zodpovedny za druhe. To by mel kazdy umet rozlisit. Neznam zamestnavatele, ktery napriklad zamestnanci doporuci skok na gume.

                  1. Tak on je rozdil byt zodpovedny za sebe
                    Osobně z toho cítím trošku devadesátkový individualismus, ale klidně….ale se sníženým plněním ze zdravotního pojištění:-)

                    1. Jistě – hned co ty přejdeš na dokonale vyváženou stravu, nachodíš 8000 kroků denně, budeš poslouchat výživového poradce a futrovat se doplňky stravy, bude 4x ročně chodit na preventivní prohlídky, ve stáří každého půl roku na drát do zadku k vyšetření hrozby nádorů, a budeš hezky ráno povinně cvičit jako v „1984“.

                      Když chceš buzerovat s „omezit pojištění těm co riskují“, tak určitě nejsi pokrytec a začneš rád u sebe, viď?

                    2. Jistě – hned co ty přejdeš na dokonale vyváženou stravu, nachodíš 8000 kroků denně, budeš poslouchat výživového poradce a futrovat se doplňky stravy, bude 4x ročně chodit na preventivní prohlídky, ve stáří každého půl roku na drát do zadku k vyšetření hrozby nádorů, a budeš hezky ráno povinně cvičit jako v „1984“.

                      Když chceš buzerovat s „omezit pojištění těm co riskují“, tak určitě nejsi pokrytec a začneš rád u sebe, viď?

                      Přijde mi to stejné držkování, jako když se zaváděl systém bonus/malus u povinného a skončilo….“Pepo, napíšem to na pojisťovnu..jo?“

                2. To si ale o Černobylu něco přečti, třeba tohle:
                  https://www.databazeknih.cz/knihy/cernobyl-historie-jaderne-katastrofy-405558
                  Třeba zrovna Ďatlov byl dost přísný a neoblíbený právě kvůli tomu, že každou chvíli někoho na něco zjebal.

                  Problém nebyl, že by srali na předpisy per se, problém byl v tom, že předpisů bylo tolik a že se křížily tak, že kdyby se mělo vše striktně dodržovat, nepohnuli by se z místa. Taktéž s nimi nikdo nekomunikoval a nevysvětloval jim, proč se to a to má nebo nemá dělat. Byla to zbrusu nová technologie, pořád se s tím učili. Nebyl dostatek lidí, jaderný průmysl se rychl budoval, inženýři šli po krátkém zácviku rovnou do procesu.

                  1. To si ale o Černobylu něco přečti, třeba tohle:
                    https://www.databazeknih.cz/knihy/cernobyl-historie-jaderne-katastrofy-405558
                    Třeba zrovna Ďatlov byl dost přísný a neoblíbený právě kvůli tomu, že každou chvíli někoho na něco zjebal.

                    Problém nebyl, že by srali na předpisy per se, problém byl v tom, že předpisů bylo tolik a že se křížily tak, že kdyby se mělo vše striktně dodržovat, nepohnuli by se z místa. Taktéž s nimi nikdo nekomunikoval a nevysvětloval jim, proč se to a to má nebo nemá dělat. Byla to zbrusu nová technologie, pořád se s tím učili. Nebyl dostatek lidí, jaderný průmysl se rychl budoval, inženýři šli po krátkém zácviku rovnou do procesu.
                    Proč bych četl publikaci pro veřejnost, když mám přístup do vyzkumných zpráv? Navic jsem zrovna na tomhle tématu s jedním Rusem spolupracoval.

                    1. Pokud jste na tom spolupracoval, pak vaše kydy o bezpečnostních pásech nechápu, protože to byste pak věděl, že v principu jsou úplně na hovno. Takže vám nevěřím ani slovo! :-P

                    2. Pokud jste na tom spolupracoval, pak vaše kydy o bezpečnostních pásech nechápu, protože to byste pak věděl, že v principu jsou úplně na hovno
                      Když myslíte….:-)

                  2. Ja som v jednom videu od badatele.net zhliadol kúsok rozhovoru s Ďatlovom (niekedy z ostatných pár rokov), a ten chlap buď doteraz nepochopil podstatu jadrového reaktora, alebo to (či už vedome, alebo podvedome ako sebaobranu pred pocitom viny) veľmi dobre hrá. Parafrázovane a v skratke: „Ten reaktor bol úplne na hovno vymyslený. Stlačili sme tlačítko na odstavenie, a ono sa to nevyplo, ale vybuchlo to!“

              2. Sysop 25.10.2021 v 8:14

                Nesouhlasím.
                Právě proto, že po okreskách, respektive krajských silnicích, jezdím často a havaroval jsem právě tam – najel do mě kolemjedoucí řidič (obrat „byl jsem havarován“ by byl přesnější, ale nelíbí se mi), výsledkem byla t.zv. totální škoda na mé straně.
                Takže pindy o horolezeckých úvazcích a chození do sklepa jsou poněkud nepřípadné, viďte?

                1. Nejsou. Muze te smest i auto na prechodu. Mnohem vice lidi havaruje vlastni chybou. Proti cizi debilite to sice pomoci muze, ale v realu – kolik casu jsi zbytecne pripoutany a kolik casu jsi stravil nehodami a rekonvalescenci po nich? Moje osobni zkusenost je totiz presne opacna – diky nezapnuti pasu tu dneska jsem. A byl jsem spolujezdec, taky jsem k te nehode prisel jak slepej k houslim.

                  Proste, pomoci to muze. Ale nemusi. Delat z toho povinnost je prasarna. To by se take mohlo uzakonit, ze po vysrani si kazdej musi umejt ruce. Taky to brani treba zloutence.

                  1. Sysop 25.10.2021 v 10:06

                    S vaším příspěvkem bych mohl souhlasit bez výhrad, kdyby nesouvisel s diskutovaným tématem tak volně a nebyl tak mimo.
                    Třeba byste mohl vzít v úvahu, že nikde a nijak neobhajuji uzákonění povinosti použít bezpečnostní pásy, což je v samém korytu věci (dík bratřím Justům).

                    1. Je to porad to same. Ve jmenu bezpecnosti udelame narizeni, ktere budeme moci pokutovat. A nenajde s enikdo, kdo by zpochybnil, ze kdyz si nekdo vezme do sklepa horolezecky uvazek, ze to nesnizi pravdepdoobnost, ze se zrani padem se schodu. Muzeme taktez onen uvazek prikazat pri trhani ovoce, protoze statisticky nejvice urazu, a to i smrtelnych, se stava prave pri sberu ovoce.

                  2. „To by se take mohlo uzakonit, ze po vysrani si kazdej musi umejt ruce.“

                    Proboha müsli! To by se pak nesmělo kakat v lese na vandru, protože tam také neteče teplá voda a není tam dávkovač mýd— chci říci dávkovač desinfekce proti koko.

                    A co když Ti omylem do španělského ptáka vloží hospodskej (šmejdi, EET na ně!) kus kosteleckého párku, hmm? V metru pak z toho dostaneš hnačku, zablátíš si dvorek – a ruce si umyješ kde? Takže nelegální posrání, sazba až 6 měsíců natvrdo.

                    1. Uz ted jsou kriminaly plny. Ja myslim, ze se snizi socialni kredit na 100 bodu, coz staci na vstup na financni urad, ale uz ne do megagigahypersuper. Ovsem pokud si nechas dat tak ctyrikrat tecku za koronavirem, tak ti to o par desitek poskoci…

          2. ocs 24.10.2021 v 23:24

            Vážně by mě zajímalo, zda na okreskách zásadně demontuješ povinné opěrky hlavy. Já ne, mé zásady nejsou tak pevné.

            1. Ja myslim, ze neni nutne jit tak do extremu, operka zpravidla nevadi a neomezuje. Pas vadi a omezuje. Kuprikladu prvni, co moji zene vadilo v BMW byly automaticky dopinane pasy. Poslala mne s tim doprdele hned prvni jizdu.

              1. Sysop 26.10.2021 v 7:21

                Ach tak, já myslel že diskuse je o zásadách.
                Pás mi nevadí a neomezuje mě, opěrka také ne.
                Spíš mi vadila a omezovala mě přilba.

    3. Já bych si nikdy nesedl do auta s nepřipoutaným člověkem, hlavně kdybych já měl sedět vepředu a on vzadu. Jeden by nevěřil, co dokáže nepřipoutaný 90 kilový člověk na zadním sedadle udělat se sedadlem před sebou při nárazu. A ani nemusí jít o žádnou závratnou rychlost. Stačí 30 km/hod. a člověk vepředu má smůlu.

      1. Jednoduché a velmi praktické řešení je nebourat. Doporučuji, zkuste to někdy.

        1. To sou hen ty experimenty. Pokud to nedoporuci EMA, tak bych se radeji drzel staryho dobryho bourani.

        2. Zajimava myslenka o nebourani.
          Predpoklada to ovsem mit vedle volantu pripravenou hulku s draci blanou uvnitr a na ten hovnnocuc s ozralym degenem za volantem v protismeru rychle zvolat „Wingardium Leviosa“ (avsak ne leviosaaaa)

    4. Pane, vy bez bezpečnostného pásu nedokážete naštartovať auto, alebo sa ním niekam dopraviť? Pýtam sa preto, lebo ja sa bez covid pasu vo svojom okrese pomaly už ani nemôžem vyšťať.

      Ale v zásade máte s tou analógiou pravdu. Povinné očkovanie je rovnaká hovadina ako povinné bezpečnostné pásy – ani jedno ani druhé v konečnom dôsledku nič nerieši.

      1. Ja v UAZu zadny pasy nemam a to auto uplne normalne startuje, brzdi, jezdi, zataci… asi neco delam spatne.

        1. Sysop 25.10.2021 v 5:46

          Ovšem na firemním parkovišti v SRN ho ještě nikdo nespatřil, nemýlím-li se?

          1. Mylis se. Dokonce jsem ho dal vedle kolegova CJ, aby to melo styl.

            1. Sysop 25.10.2021 v 8:15

              UAZem jsem byl občas vezen v ZVS. Jet s tím do firmy po sinici musel být docela opruz.

              1. No ja jel pres hreben. Zkousel jsem, jestli je rychlejsi to objizdet po silnici normalautem a nebo pres hreben ofroutem. Silnice vyhrala casove, ale tohle zase byl vetsi zazitek. To neni auto na denni jezdeni, ani do toho lesa.

                1. Sysop 25.10.2021 v 10:00

                  Tomu rozumím – zvažoval jsem pořízení čtyřkolky pro dojíždění přes hřeben. Ale po vyzkoušení mě to přešlo…

                  1. Ctyrkolka spojuje nevyhody auta a motocyklu.

                    1. Sysop 25.10.2021 v 11:01

                      Motocykl jsem vyzkoušel před lety na skoro stejné trase, takže bych tento bonmot nepoužil.

                    2. Ja jsem se na enduru vyblbnul docela dost, ale beru to jako sportovni nacini, ne jako dopravni prostredek. Ctyrkolka je pracovni stroj pro lidi, co nemuzou sehnat neco lepsiho, nebo na lepsi nemaj. Jinak pokud jde o fun factor, tak to uz i rezacka na kukurici ma vetsi.

                    3. Sysop 25.10.2021 v 19:34

                      Nojo, enduro jsem tehdy neměl, byla to ČZ 175/487, stroj na běžné dojíždění.
                      S faktorem zábavy souhlasím, také jsem to v příspěvku uvedl…

                    4. Jojo, znam tu Cizu. Dobrej stroj, ale mimo cesty dost tezkej, to pak chapu.

                    5. Sysop 26.10.2021 v 7.18

                      Jo, i trochu vyspravené polní cesty zvládala (samozřejmě bez spolujezdce), byla to agronomova dobrá letní alternativa k obligátní stopětce.

                    6. Tak to já musím napsat že vhodně zvolené enduro se mi jako dopravní prostředek po nezpevněných cestách osvědčilo náramně, hlavně na Balkáně a Ukrajině, funguje to i u nás, ale občas někdo prudí. A fun faktor maximální.

    5. Zavádění pásů v automobilech a přesně stejná histerie toto závádění provázela.

      Problém mezi pásy a vakcinou na covid je ten, že pásy někdo vyzkoušel, a zjistil, že bez vedlejších účinku převažují výhody nad nevýhodami.

      U vakcín nikdo nezkoušel jestli to má vůbec nějaký efekt, covid stejně dostanete a stejně na něj můžete umřít a dokonce někteří umřeli jen na to očkování. Takže nevýhody pokud nepřevažují tak jsou stejné jako výhody.

      Je to něco jako kdyby pásy byly z papíru a každej by si je musel povinně zapnout, ale v případě havárie by měli asi pramalý zastavovací účinek.

      1. Ale hlavne: pásy najprv zaviedli automobilky ako príplatok, potom sa to rozšírilo, lebo ľudia to chceli a nakoniec to už prakticky všetci mali a používali a kto nie, tak to bola jeho vec, ktorá nikoho nemusela zaujímať. Až potom prišiel totalitný štát, ako vždy s vidinou nabalenia sa na pokutách, a zaviedol povinnosť. A teraz si to porovnaj s vakcínami…

    6. No to me poser!

      Na hadry na hube jste si uz zvykli, tak pridame evidenci – a koho patrola chytne bez papiru, ma to za desitku. Slusny, ohleduplny lidi se nemaji ceho bat. A kdyz uz evidence, tak proc ne sledovani – treba cipem … dyt s nim muzete platit treba i MHD a to se vyplati.

      Hele, alias, ty kundo, nemas ty vlasy naky dlouhy?

    7. Fascinující megablábol. Obecně „argumentace“ svědků covidových sestává výhradně z následujícího:
      1. Srovnávání nesrovnatelného, viz výše. Pokud si vzpomínám, tak kvůli bezpečnostním pásům nikoho nevyhodí z práce, nepustí na ošetření do nemocnice, nepustí do restaurace atd. Represe už je natolik otevřená a bezuzdná, že jen naprostý debil si může myslet, že motivací je jeho zdraví.
      2. Emotivní mentální průjmy spojené s naprostou ignorací faktů + papouškování kravin z médií. Lkaní na téma jak jsou ti neočkovaní nezodpovědní a všechny nás kvůli nim zavřou …. naprostá neschopnost vidět, že pokud nás zavřou, tak za to může výhradně kretenismus a ksindlovství naší vlády. Prostě typické vovčí myšlení.
      3. Obligátní „kdyby“. Kdyby nebyly lockdowny bylo by to horší. Kdyby se neočkovalo bylo by to horší. Kdyby, kdyby, kdyby …. kdyby v rybníce byly ryby. Nijak nepodložená víra, že kdyby se neudělalo to a to bylo by to horší, přičemž toto bylo vyvráceno příklady z jiných zemí, kde to odmítli prožívat jako u nás a kupodivu jsou na tom lépe.

      1. Debil nepochopí dokud ho z té práce či nemocnice nevyhodí. Což se stalo zatím málo lidem.
        Uvědom si že je už 60% naočkovaných a těch už se tahle represe vůbec netýká. Ty ti protestovat nebudou. Jen pozvolna umírat stylem „vaření žáby“.

        1. Ideálně by bylo zapotřebí, aby se s těžkými průběhy začali na jipky dostávat očkovaní.
          Jenže mrdky o tomhle nenapíšou. Buď autocenzura, nebo to mají zakázáno zaměstnavatelem.

          1. Tady pomůže jen umíraní ve velkém. Bohužel. To už se neututlá ani nesvede na covid.
            Mělo to údajně začít na podzim, ale zatím nic.
            Minimálně by to dokázalo zachránit děti a mladé.

          2. Ale oni uz tam davno jsou. Jen se o tom moc nemluvi.

          3. servisdok: ale oni tam jsou. 25% z covid na JIP jsou očkovaní.

            Jenže reálně je to statistika o houbách, protože všem je jim 70+ a nebýt covidu, tak je po srovnatelném stressu z médií a ničení imunity lockdowny, sezením doma a nošením respirátoru jiná nemoc kosí jen o málo méně…

            Stojí za to se podívat na oficiální data ÚZIS, jaký je věk chudáků hospitalizovaných na JIP. Ne, mlaďoši tam fakt houfně neleží.

            1. 40 % z covid na JIP jsou očkovaní. ;-)

    8. False analogy you fucking idiot, that’s a fallacy. Look it up.

      Von ti nekdo ty pico picha fucking seat belts into your fucking body …?

    9. Já žádné pásy v autě nepotřebuju, a zrovna ani tak airbagy a helmy na kolo. Prožil jsem bez toho půl života, a pořád tady jsem. :-P

  4. https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/ockovani-hospitalizace-pomer-jip-druha-davka-neockovani.A211013_103430_domaci_remy

    „Proočkovaným s covidem, kteří jsou hospitalizováni, je v průměru kolem 75 let.“

    „Nehledě na ty, kteří se neočkovali vůbec. Těm je v průměru mezi hospitalizovanými kolem 57 let.“

    Takže očkovaní na JIP jsou o cca 20 let starší než neočkovaní. Tohle má být dle Honzy Vohnouta argument proti očkování ?

    1. Predevsim – je kazdeho vec, jestli huli, jezdi v aute, necha se necim opichat… a dela dalsi a dalsi rizikove veci. Nechci, aby mi nekdo zakazoval nebo nutil koureni, zakazoval nebo nutil jizdu autem, zakazoval nebo nutil nejake ockovani. Nota bene, kdyz jde o neschvalenou chemikalii, za kterou nikdo nema zodpovednost.

      1. Sorry, ale to si najděte nějakou svojí zemi. V autě už teď musíte mít pásy, airbagy, ABS atd. Na motorce musíte mít helmu. V rozvodu elektřiny musíte mít jističe místo hřebíků. Plynové kotle musí různé pojistky na přehřátí, zhasnutí, ucpaný komín atd. Prostě tolerance k riziku se obecně ve společnosti snižuje a to ne jen ve věcech které se vám hodí, takže společnost vám prostě už teď různé věci zakazuje a přikazuje. Tedy očkování proti covidu jen další z řady snižování rizik.

        1. Sorry jako, ten současný trabl je v zásadě v tom, že to nyní proklamované očkování proti té čínské chřipce podle všeho rizika proti ní nikterak nesnižuje ale naopak zvyšuje.

          Tedy ty Vaše helmy, el. normy, kotle, pásy či zelené vestičky jsou příměrem naprosto mimo mísu, neřkuli debilním …

        2. O akom znižovaní rizika prosím vás hovoríte? Pre koho predstavuje zdravý človek, ktorý sa slobodne rozhodne nepodstúpiť dobrovoľné očkovanie proti covidu, riziko?

        3. Jimmyx, analogie hledáte na nepravých místech. Všechny vámi zmiňované příklady se týkají věcí, které si můžete koupit za pár korun a navíc poměrně dobře slouží svému účelu. Nevím jak vy, ale já osobně bych na motorce bez helmy nejezdil, i kdyby to nebylo povinné ze zákona.

          No a jaká rizika snižuje očkování? U 90% populace žádná rizika nesnižuje, protože jim nic při nákaze covidem kromě dočasné rýmy a ztráty chuti nehrozí. Naopak těmto 90% populace hrozí vedlejší účinky očkování, které se sice vyskytují u poměrně vzácně, ale já osobně nevidím žádný rozumný důvod proč bych měl tato rizika brát na sebe. Zdraví mám totiž jenom jedno a covid už za sebou.

          1. O těch 10% by se dalo nejspíš s úspěchem pochybovat nebýt tu na toto téma totální cenzura.
            Jen se svém okolí vím o řekněme o 15-20 lidech co očkování jen v první
            fázi (ví jen Bůh a covidofašisti co bude dál v čase následovat) odsrali docela těžce a to nemám bůhvíjak širokou sociální bublinu ..

            1. V Nemecku je brutalni cenzura na jakekoli nemainstreamove informace. O to vice samozrejme buji lidova slovesnost. Kdyz jsem ve ctvrtek na porade nakousnul, proc nejsem ockovanej a ockovat se nehodlam, v tu ranu jsem byl uprostred hloucku lidi a uz to z nich lezlo. Tuhle ma jeden ockovanyho tchana s kovidem na JIPce, tuhle druhyho manzelka prodelala bezpriznakove Covid a pak ji zklatilo ockovani tak, ze je uz druhej mesic na neschopence a leci si srdce, atd… to jsem cucel, kolik lidi ma ve svym bezprostrednim okoli, nebo vlastni zkusenost s tou chemickou srackou.

            2. Manželce lehce pod 40 bylo vždy po očkování výrazně hůře než mě po covidu. Na druhou stranu, obojí nás za pár dní přešlo.

              1. …jenze ona to udelala EUconform, zatimco ty diky nedodrzovani hygienickych narizeni! :-)

        4. Hoši ten už vám neodpoví. zavařili jste mu mozek a on teď doma brečí a neví co má na to odepsat. Je to typická bolešvická udavačská mrdka, která by udala vlastní babičku ,že má na zahradě durman jen kdyby z toho kápla nějaká výhoda kterou nikdo nemá.

        5. Kdyby naší vládě šlo o snižování rizika, uznávali by, že protilátky po prodělání covidu poskutují stejnou ochranu jako očkování. Vzhledem k tomu, že se rozhodli protilátky neuznávat, vypadá to, jako kdyby byli agenty farmaceutických společností s cílem rozdistribuování co největšího množství vakcíny bez ohledu na to, jestli je to rozumné nebo užitečné.

          1. To neni „vypada to“, to je bohapustej fakt. Nami voleni zastupci jsou dealeri te sracky. Jen je rozdil, ze nestojej na Mustku, ale sedej ve Strakovce.

            1. A propos – jela brutální masírka jak „neexistuje a nebude existovat lék na COVID“, vakcína je jediné řešení, kdo tvrdí opak je dezinformátor.

              Okamžitě jak Pfizer dodělal lék na covid, tak se covid léčit dá.

              Náhody… Perfektně zdokumentováno a dozdrojováno https://echo24.cz/a/ScQuh/kdo-se-boji-ivermektinu

        6. Sám si najdi svou zem, nejlépe hodně hluboko, když nebudeš vědět jak hluboko, jsou na to předpisy.

        7. Jo. A pracovne se tomu rika utahovani sroubu, ne?

          1. Možná se to dá nazvat, ale faktem je že normy na všechno se postupně spřísňují. V autě na úrovni např. Škoda popular by jste dnes běžne jezdit nechtěl, elektřina už se nerozvádí po domě dráty s izolací z gumy a textilu, plynové kotle poznají když jim zakolísá tlak a chcípnou, očkování na neštovice se neprovádí skutečným virem neštovic do svalu s úmrtností na očkování 1-2% (později vylepšené na 0,3%). To všechno bývalo běžné, rizika úmrtí v řadě činností byla až o řády větší než dnes ale teď už tak vysoká rizika nikdo neakceptuje.

            1. Hele, abys jednou neumrel na strach.

              Ja jsem se potapel, skakal s padakem, delal s vybusninama a taky… dokonce… zeru tucny jidla :-). Jestli bych mel supr chranenej umrit nekde slintajic v 95 a nebo radeji na motorce v 75, tak to radeji tu masinu.

            2. Až na to, milý jimyxi, že nič z toho čo si tu vymenoval sa nezlepšilo vďaka štátu a už vôbec nie vďaka debilným štátnym reguláciám a normám. To všetko vylepšil trh a snaha podnikateľov zlepšovať život sebe vďaka tomu, že ho zlepšia iným. Štát vždy príde až následne s vidinou pokút.

            3. No, Oktafka z roku 63 poskladana ze dvou (tatik je automechanik ze stary skoly, takze „vepredu chces lavici nebo oddeleny?“ a „saltpaku na volandu nebo napodlaze?“). A hadej co, zadny pasy nemela.

              Pointou ale je, ze prinejmensim nektery z tech zprisneni maji racionalni opodstatneni. Jiny uz mensi – nekdo to riziko treba nest chce, tak at si tam natluce hrebiky, mne je burt, ze ho to treba jednou usmazi. Treba ta rizika nikdo neakceptuje prave proto, ze nesmi. Dementni zaklinani „ani jedna mrtvola na silnicich, ani jeden mrtvej v dusledku respiracnich onemocneni (nebudu hadat, co to bude priste) kdybyste meli jezdit tricitkou“ je toho symptomem.

              A pristup „povinny pasy v aute a kotle s revizi jsou good, takze good budou i hadry na hube a hovezi jen na listky“ prozrazuje ultimatniho kokota bez mozku.

            4. re: Jimmyx

              Nikdo Vás netlačí do těch starších technologií, ne?

              Nicméně mohu konstatovat, že donedávna jsem bydlel v domě, kde část instalací stále asi v tom textil/guma bude. Jezdil jsem teď pár dní se Škodou Felicia a nepřipadal jsem si ohrožen (objektivně byla podstatně méně chráněná, než auta, která jsem používal před tím a potom, ale felcka mi tak nějak nevadila).

              Tak si užívejte těch technologií, které uznáte za vhodné – například já se necítím pásy omezován a jezdím s nimi i tam, kde vím, že tutově hlídka nebude – a netlačte je těm, kdo je nechtějí.

        8. Ale hovno s voctem. V aute nemam ani airbagy, ani pasy, ani ABS. V rozvodu elektriny mam draty opletene textilem a v pojistkach draty. Plynovej kotel u bazenu mam bez pojistek a na motorce jezdim do vedlejsi vsi bez helmy. A to je v teto zemi, v Cesku. Problem neni v narizenich, problem je v lidech. Kdyz muze vlada srat na Ustavu, ja na ni seru taky. A kdyby to delala vetsina lidi, tak s tim stat nic nezmuze. Nebud vofce.

    2. Tak jen to potvrzuje stav před očkováním. Že očkovat 80% obyvatel nemá žádný smysl.

      1. Ma, farmaceuti vydelaji. Nastesti nase vlada podepsala kontrakty na rok 2022 i 2023, takze pripravte deti, psy, kocky, kraliky… vakciny nebudou, nebudou!!

        1. Pak se začne očkovat i ovoce a zelenina a už nebude co žrát.

          1. Tak hlavne, aby se to ovoce a zelenina stihly proockovat driv, nez zmizi z pultu pro nezajem. Ono kilo rajcat za dve stovky brzo nebude tkaovej tahak…

            1. Tie malé cherry paradajky toľko stoja už dnes úplne bežne.

              1. Aha? Tak to se brzo vyplati prodavat od kusu, jako ananas.

            2. Nevim jak rajčata, ale co sem vyslechl od sedláka nedávno jaká je situace na trhu s průmyslovým hnojivem, tak se máme na co těšit po příští ourodě obilí. Hnojiva – pokud jsou – jsou dražší až o 300% a zatím cena nijak nepadá. A jelikož dneska nafta a min. hnojivo jsou dva největší faktory současný výtěžnosti, tak se možná budem divit až se to všechno příští rok projeví na ceně masa a mléčných výrobků.

              1. Zo zdravotného hľadiska môže menšia konzumácia mäsa iba pomôcť.

              2. Mezi nama, ten zpusob devastace ornice, kterej se eufemisticky nazyva intenzivni zemedelstvi, prechod na trojpolni hospodareni potrebuje, jako cikan praci. Jen, holt, misto jednoho pole ladem bude jedna sezona fpici. Mam tady dva sousedy, co jedou v biozemedelstvi a nehnojej jinak, nez hnojem. Holt, nemaj toho pak tuny. Zrovna predevcirem mi projeli i moje pole a dneska mam zorano.

                1. Na organická hnojiva jsou potřeba zvířata, která co? Nežereme, protože Prděj tamten metán. Zároveň potřebujeme přestat ta hnojiva cpát do bioplynek a pálit. I tak jich bude málo. Pokud chceš hnojit jen organicky, pokud možno nestříkat a ještě nechávat trojpolí, tak budeš potřebovat tak 4x víc plochy, než aktuálně. Pokud přestaneš produkci pálit a cpát do bioplynek, tak možná 2x a 3x. A jdi vysvětlovat aktivistům, že ty pracně ladem nechaný louky a založený lesy je třeba vybrat a zorat, aby bylo co žrát.
                  A měj na paměti, že oni jsou „ohrožená skupina“, takže jim na ekožrádlo a ekoenergie přicvakne stát z těch mega daní, co jsou na všechno uvalený. Tobě ne.

                  1. No, ono by stacilo, jak pises, prestat krmit bioplynky, prestat rvat repku do nadrzi a taky trosku lip hospodarit s obilovinama a pecivem. Ja myslim, ze rezervy jsou a nemale. Staci se podivat na popelnice za megahypersuper.

                    1. Rezervy jsou, ale ne nemalé, zvlášť když zavedeš takovou „revoluci“. Ale jestli projdou biopaliva II generace, tak místo polí začnem devastovat lesy – a to se vyplatí. Chemii můžeš nahradit pokrokem, ale ten se doteď nekoná. To je podobné jako s elektromobilitou.
                      Dřív to fungovalo, ale nesmíš zapomenout na to, že lidí bylo daleko daleko daleko míň a byli daleko daleko daleko skromnější. Jestli vsadíš křivici a lehkou demenci vlastních dětí a vnoučat na omezení bohatosti stravy, pak tedy všechny čest. Já za to jsem ochoten ty zelený magory jednoho dne do jednoho oběsit.

                    2. Hele, my mame svoje maly skleniky, na jare chci zene ztoporit velkej parnik, protoze ten se tady v horach jevi jako lepsi alternativa. Ovoce nam davaji uz i stromy, co jsem sazel pred sesti lety, letosni uroda svestek jeste majoritne visi na stromech, protoze uz to neni kam rvat. Sezonne mame cerstvou zeleninu, takze k te krivici je dost daleko. Stran masa – kralici, slepici/kureci plus od sousedu biohovezi a bioveprove. Co pribehne z lesa nepocitam.

                      Samotne ornice mam neco pres dva hektary, ted jsou na tom bylinky, ale zorat by nebyl zasadni problem. Chleba zena pece, kupujeme jen rohliky a jen obcas. Bily pecivo vseobecne zdravy neni.

                      Nezijeme bio za kazdou cenu, ale kde muzu, chemii se vyhnu. Zijeme spokojene a ze bych stradal, to mi teda neprijde. Kdybych par kilo shodil, kloubum by se ulevilo.

                    3. Přijde na to.
                      Teď si pěstuješ, protože můžeš. Je to cherrypicking. Když se neurodí, zajdeš do hyper super a nakoupíš něco, z čeho nebudeš mít dobrej pocit, že jsi vypěstoval rukami nogami, ale bude to nezávadný a pohoda a nemusíš tomu věnovat vlatně vůbec nic.
                      Pár let zpět se pěstovalo proto, že pak bylo líp. To ještě pamatuji jako malé děcko – pokud se neurodily brambory, tak byly jen, když se zadařilo a hnusný. Maso dtto. Ale pořád ještě ok, bylo na výběr, i když si tomu už musel věnovat nějakou hodinu denně celej rok.
                      Pokud bys pěstoval proto, že musíš, tj že nemáš zálohu a budeš svázanej regulema EU (udělat si dneska doma zabíjačku není jen tak a bude hůř) a jen na tom, co ti EU úřad přidělí, protože nejsi „ohrožená skupina“, takže se budeš po vinně o to, co máš, dělit, budeš pěstovat to nejnutnější, co půjde, tj nějaký obilí, fazole, brambory, tak už ta strava nebude třeba nic moc. máš se uskromnit, aby se negři nažrali, protože všichni musí mít stejně, ne?
                      S tím ovocem je to podobné – vyrostlo teď hromada „farem“, co těžej z toho, že bylo 10 fajn let, kdy když si měl přístup k vodě, bylo super. Za tu dobu mi vyrostly taky ovocný stromy a začaly rodit – na dosah ruky skvělý ovoce. Jenže v naší dědině je to samej bio a eko, takže nikdo stromy nestříkal. I přišla dvě mokrá léta a půlku stromů mi zlikvidovala spála stromů – všechny peckoviny jsou do háje a nedalo se s tim skoro nic udělat. Samozřejmě rada je – použít odrůdy které jsou imunní, takže nějaké lokální. Jenže ty ti nezačnou plodit za 6 let, ale za 15, na plody dosáhneš leda tak z dlouhýho žebříku, budou mít strupatou pevnou šlupku a budou zabírat prostoru pro 4 malý stromy.
                      Vždycky je něco za něco.

                    4. Stran těch rezerv. Přbližně 1/3 produkce obilí v čr je nadprodukce, zbylé 2/3 se sežerou napřímo, a zprostředkovaně v mase.

                    5. Co jsem četl zelenou knihu MZCR, tak se pohybuje nadprodukce u různých plodin od 90-115 procent lokální spotřeby. Nadprodukce se vyveze, pokud se jinde neurodilo, zbytek jde do pece nebo bioplynky. U řepky je situace komplikovanější, ale tam nejde do nádrže celá produkce, ale cca 1/3. Dá se říct, že s aktuálním stavem zemědělství a počtem lidí jsme soběstační, něco můžeme prohnat komínem a část polí si můžem dovolit přeměnit na louky a lesy.
                      Pokud nějakým způsobem snížíme výnos zemědělství, pak je tu rezerva, kterou proháníme komínem, o kterou můžeme jít níž. Ta je dána dotační politikou EU, protože na kvalitu „otopu“ nejsou takový nároky jako na žrádlo a jsou na to dotace.
                      Pokud tuhle rezervu vyčerpáme, budeme potřebovat buď větší plochy polí, nebo dovoz. Nebo obojí. A ta rezerva není zas tak velká.
                      Zavádění některých opatření má smysl i za cenu snížení výnosu. Ale EU chce zemědělství posunout svojí dotační politikou někam do roku 1345, což by se v té době nemohlo projevit jinak, než hladomorem. Jak se to projeví v dnešní době je otázka, jejíž odpověď budě někde v celní politice EU zaváděné v téže době.

                    6. q: Souhlas, co se týká těch rezerv. Jen bych k tomu ještě dodal, že by se asi hodně dalo ušetřit i tím, že a) nebudou lidi tolik rozežraní jako teď a b) nebudou tolik plýtvat potravinami (případně ještě c) plodiny spotřebovávat přímo jako potraviny namísto výroby krmiv a následné konzumace masa, což je ve své podstatě neefektivní). Řekl bych, že tam by se taky nemalé rezervy našly.

                    7. Od všeho máte pravdu, ale jen kousek.
                      a) Ano, lidi jsou rozežraní a tady prostor je. Ale lidi nebudou souhlasit, protože rozežranost je motorem pokroku. Můžeme si říct, že nerozežraní byli lidi zhruba za vlády přemyslovců a to je náš cíl, ale otázka zní, zda je to opravdu to, co chceme a zda kvůli tomu zahodíme civilizaci.
                      b) Ohledně plýtvání žrádlem nesdílím. Ano, je děsně fotogenické vyfotit konťas plný žrádla na vyhození. Ale pak je třeba dodat, že ten konťas je za tři dny za hapermarketem, který během té doby prodal 4000tun dobrého žrádla. Navíc i hyper super v honbě za korunou zjistili, že i odpad je surovina, takže patřičně recyklují (včerejší pečivo namelou do dnešního). Víc asi vyplýtvají domácnosti, ale je třeba se zamyslet nad tím, že když to shnije doma, je to plýtvání potravinami, ale když to shnije na poli, tak je to „organické hnojivo“. Nemyslím si, že toto je nějaké velké issue.
                      c) obdobně. Ano, nemusíme mít každý denně 3x maso. Na druhou stranu vegetariánská strava je právě to, co píšu vejš – křivice, debilita a další vrozené vady. Sice ne vždy, ale statisticky významně, takže pokud budou ekologové prosazovat „plné veganství“, pak je třeba to brát jako zločin proti lidkskosti a všechny je oběsit.

                    8. a) Civilizaci nezahazovat. Mířil jsem tím spíš k tomu, kolik lidí se dnes přežírá, trpí obezitou apod.? Tam bych viděl ty rezervy.
                      b) Co se týká hypersuper, tak nevím, tam to asi takový problém nebude. Měl jsem zase na mysli v první řadě domácnosti – kolik potravin se nakoupí zbytečně navíc a pak se vyhodí, protože je někdo nedojí nebo kvůli omezené trvanlivosti třeba zplesniví? Ale tohle by se časem vyřešilo samo, nárůstem cen potravin (ačkoliv mě ta představa blahem nijak nenaplňuje).
                      c) To by bylo na širší diskuzi, do které nechci zabředávat, jen dodám, že do určité míry nesouhlasím. Tu spotřebu minimálně omezit, je efektivnější obilí sníst než s ním několik měsíců krmit prase a to následně sníst, minimálně v kontextu diskuze o lokální soběstačnosti, respektive rezervách zemědělství.

                    9. c) Nevím proč se řeší „efektivita“ jako hlavní hledisko. Z pohledu „efektivity“ by bylo asi dobrý důchodce nechat podstoupit povinou eutannázii protože většina už není produktivní a zatěžují produktivní část obyvatelstva. To je ale z morálního hlediska (správně!) naprosto nepřijatelný scénář.

                      U toho masa to vnímám podobně, diskuze by neměla být co je nejefektivnější využití zdrojů, ale jestli kecat ostatním lidem do toho jak žijí je akceptovatelné.

                    10. Jistě, v tom úplně souhlasím. Já bych to taky za sebe nikomu nenutil, nemám v povaze určovat lidem, co by měli nebo neměli dělat nebo preferovat. Mluvil jsem čistě o té efektivitě, pokud by bylo třeba rozumně vyjít s omezenějšími zdroji než teď.

                    11. Mno, z morálního hlediska… Iniciativu Sníh, která stojí za covidrepresí u nás, zakládali „morální filosofové“ z Akademie Věd, kteří mj. stojí za „vědeckými pracemi“ o skvělosti eutanázie…
                      https://www.iniciativa-snih.cz/phdr-david-cerny-ph-d/

                      (Přijde mi, že akademická obec je stále odtrženější od státu, běžných lidí i normální morálky, zato stále posedlejší vnucováním svých revolučních představ a jediných správných názorů všem za každou cenu.)

                    12. @Jan

                      Což o to já s eutanázií morálně problém nemám (Pokud chce mentálně zdravý člověk umřít tak na tom že se zabije není nic nemorálního). Spíš by mě děsilo to aby se potom nerozjel nešvar ve stylu dobrovolně-povinných eutanázií. Když člověk vidí co vede tenhle stát za zmrdy tak nemám moc iluze, že by někteří byli schopni eutanázie využít pro svoje zmrdství.

                    13. Staci ujasnit, co je pozadavkem o eutanazii. Typicky to vidim jako napriklad vyrok ‚je potreba ockovat i deti‘, nebo ‚lidem nepatri zbrane do rukou‘, ci ‚spalovaci motory se musi zakazat‘.

                    14. Ty naděláš. Holocaust byl podložen mnoha pracemi slovutných profesorů o nadřazenosti nordické rasy, které byly podložené mnoha statistikami, měřením i nejnovějšími vědeckými objevy. Bolševismus dtto, i když s tou vědeckostí to bylo o trochu horší, ale tam to bylo jedno.
                      Když se najde správný člověk, který dostane správný grant, tak bezpochyby vědecky naprosto nezvratně a nezpochybnitelně dokáže, že militantní ekology je třeba oběsit. Nepochybuji o tom ani sekundu.

                    15. Plné vegánstvo je krivice a debilita iba u ľudí, ktorí už kriví a debilní sú. Ten kto si o tom niečo naštuduje a stravuje sa vegánsky správne, tak sa dožije 100 rokov v plnom zdraví (štatisticky).
                      http://www.youtube.com/watch?v=MqmSMunAtss

              3. Konečně aspoň kokoti líní začnou hnojit organickým materiálem.

                1. Driv lidi chemii neznali a prezili. Zazrak. Neni nas tady jak v HongKongu, takze urcite by to aspon nejak slo.

                  1. Taky ovšem bylo žrádlo pěkně drahý. Si někdy najdi údaje třeba z první répy. Kolik lidi brali a kolik co stálo. A to první répa byla už co se týče zemědělství a chemie celkem pokročilá.

                    1. Průmyslová hnojiva se začala používat až někdy od 40. let.

                    2. Nu, syntéza fosfátů či dusíkatých sloučenin tu je v podstatě od poloviny 19. století a již různé vesnické „kalendáře“ (tedy často, mimo bibli, jediná kniha v domácnosti) obsahovaly rady, kdy co do půdy vpravovat (pokud na to bylo). Již na přelomu století se čile s hnojivy obchodovalo, kolovaly světem dle zdroje těžby nerostu či dle místa výroby.

                  2. Taky nás bylo méně.

                    „Téměř 80 % dusíku v lidských tkáních má původ v Haberově–Boschově procesu.“ – tj. z 80% jsme jako lidé produkt umělých hnojiv.

                    „Při průměrném výnosu na úrovni roku 1900 by sklizeň plodin v roce 2000 vyžadovala téměř čtyřnásobnou plochu. Obdělávaná půda by musela zahrnovat téměř polovinu nezamrzající plochy všech kontinentů, oproti současným asi 15 %.“

                    Bez chemie se už prostě neobejdeme, pokud nehodláte odstranit asi tak 80% veškeré populace lidstva.

                    viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Haber%C5%AFv%E2%80%93Bosch%C5%AFv_proces

                    1. Ja odstranovat nikoho nechci, at si kazdej vybere, co zere. Poptavka tvori nabidku. Jen rikam, ze lip hospodarit by se urcite dalo. Vim, ze lidi bylo min, ale na druhou stranu, jeste moji prarodice zili mnohem skromneji, nez ja. A dozili se pozehnaneho veku.

                    2. Taky neměli megatraktory a kombajny. Nedělej zas debilka, zvýšení produkce nejsou JENOM hnojiva bez dalšího.

                    3. Behemot 26.10.2021 v 8:40

                      Poskytl jste validní námitku založenou na myšlenkové zkratce a nepochopení předřečníka.

                      Zvýšení produkce nejsou jenom hnojiva, jistě. Jsou to hlavně odrůdy, které dokáží poskytnout větší výnos zpracovatelných (konzumovatelných) částí. Tyto odrůdy potřebují dostatečný přísun stavebních látek, tedy hnojiv, a dopravního prostředku, tedy vody.
                      Bez chemických hnojiv není zvýšená produkce možná. Pole se dají obdělat ručně (včetně sklizně), ale napřed musí ta sklizeň vyrůst.

                    4. Mechanizace zemedělství nijak produkci nezvyšuje, pouze ulehčuje práci a umožňuje, aby tu práci dělalo čím dál tím méně lidí. V dnešní době, zvláště v Čechách, dokonce mechanizace značně snížila a trvale snižuje výnosnost půd, protože se téměř neoře, nekypří, půda se utužuje, umrtvuje různými preparáty, značně se snižuje její soudržost, schopnost sáknout a držet vodu, snižuje se odolnost proti větru atd. Mechanizace v podstatě, posledních třicet let, nás připravuje o významní procenta budoucí úrody ročně. Stav je trvalý a spíše se zhoršuje.

                    5. h72 26.10.2021 v 9:51

                      Máte nějaké podklady pro svá tvrzení? Opravdu by mě zajímaly.
                      V mém okolí se oře pilně, bezorebné postupy se prakticky nepoužívají.
                      Půda se utužuje zhruba stejně jako před padesáti lety.
                      Jakými preparáty se půda umrtvuje, nevím, máte něco bližšího?
                      Soudržnost půdy je ničena snižováním obsahu humusu kvůli omezování živočišné výroby, dtto vsakovací schopnost a odolnost proti větrné erozi.
                      O část budoucí úrody nás nepřipravuje mechanizace, ale nefunkčnost EU, zejména pak její dotační politika.

                    6. Hele, kdyz mi soused zore zahumenek 300konovym JD a nebo starym suprakem, rozdil v tom je. V prvnim pripade to na cesnek musim frezovat, v tom druhym mi stacej hrabe. Kudy ta tezka krava projede, tam je to dole jak beton.

                    7. Sysop 26.10.2021 v 10:22

                      Moderní traktor je těžší než starý méně výkonný stroj.
                      Moderní traktor má úměrně tomu větší plochu pneumatik.
                      Moderní traktor mý vyšší výkon, rolník může spojit nářadí do skupiny (agregátu) a tím sníží počet pojezdů.

                      Bohužel již delší dobu zjišťuji, že výrobci neuvádějí u strojů měrný tlak na půdu a diplomanti ve svých pojednáních o technice tuto otázku taktně obcházejí.
                      Ale třeba jen neumím hledat.

                      Bádání o utužování půdy přišlo do módy v první polovině osmdesátých let, kdy byly stroje většinou malé (na dnešní poměry).

                    8. ygorek
                      26.10.2021 v 11:37

                      Už od pohledu je celkem jasný, že poměr zvětšení kol proti zvýšení váhy je naprosto tristní. Většina lidí tady ví, že máš poměrně selektivní vnímání reality, ale bejt až takle vadnej?

                      Na pásech u nás skoro nikdo nejezdí a dvoj-trojmontáž kol taky nikdo nedělá. Ta jednomontáž by pak už musela bejt skoro větší, než samotnej trachtor, aby to trochu srovnalo nárůst váhy těch oblud.

                    9. Behemot 27.10.2021 v 7:03

                      Už od pohledu je jasné, že jen žvaníte. Většina lidí tady to ví, ale bejt až takhle vadnej?
                      Proč to tvrdím?
                      Protože jinak byste vzal v potaz mou poznámku: Bohužel již delší dobu zjišťuji, že výrobci neuvádějí u strojů měrný tlak na půdu a diplomanti ve svých pojednáních o technice tuto otázku taktně obcházejí.
                      Ale třeba jen neumím hledat.
                      a poskytl nějaký výpočet místo odhadu sice vysoce odborného, ale přece jen odhadu.

                      Dvojmontáž se používala a stále ještě používá ve specifických podmínkách, například když bylo třeby dodržet agrotechnickou lhůtu bez ohledu na aktuální vlhkost půdy, cílem použití dvojmontáže nebyla ani tak snaha omezit tlak na půsu, ale prokluz kol. Při dnešních testech traktorů a pneumatik se sleduje hlavně prokluz vzhledem k tažné síle a tlaku v pneumatice.
                      U pásových traktorů je situace jiná, tam se střední kontaktní tlak v parametrech stroje uvádí, a to v rozmezí 35 až 70 kPa podle uspořádání podvozku a celkové délky pásů.

                    10. Jestli myslíte „umrtvováním“ snižování počtu mikroorganismů na objem půdy tak to se objektivě děje a je to samozřejmě úbytkem organické hmoty, ale je to dáno i pesticidy co se na to stříkaj. Takový fungicid vám zničí jednak paličkovici nachovou na obilí ale samozřejmě i spoustu nižších hub v substrátu atd.

                    11. JASAN 26.10.2021 v 10.27

                      Je to pravda, otázka samozřejmě je, jak se fungicid ulpělý na povrchu utužené půdy se zničeným vsakováním k těm nižším houbám dostane.

                    12. ygorek
                      26.10.2021 v 10:16

                      Velký užívání kdejaké chemie velice výrazně snižuje množství mikroorganismů v půdě.

                    13. h72
                      26.10.2021 v 9:51

                      Samozřejmě, že zvyšuje. Kruciální byla sklizeň, kde toho přišlo hrozně moc na zmar, stejně tak hloubková orba společně s kultivací zvýší kvalitu ornice zcela jistě víc, než projetí volím/koňským pluhem.

                      To že teď sou to čuráci neznamená, že předchozích padesát let byli taky.

    3. A nebude to třeba tím, že očkovaná je vesměs ta starší skupina tedy i věkový průměr to hází někam jinam? Taky mne napadá, že když budou naočkovaní všichni, budou umírat jen očkovaní… :-)

      1. …ale i kdybby ockovani zachranilo jen jeden jedine zivot, tak je fuk, kolik zivotu za to polozime…

      2. „Taky mne napadá, že když budou naočkovaní všichni, budou umírat jen očkovaní… :-)“
        To je zcela překvapivý závěr, když nikdo nikde netvrdil že očkování ochrání na 100% (a to žádné, proti čemukoliv). Takže ano, když bude 100% lidí očkovaných, stále bude někdo na covid umírat a 100% mrtvých bude očkovaných.

        Jinak ve skupině 75let je 85% očkovaných, ve skupině 57let je 72% očkovaných. To není nějaký zásadní rozdíl., viz :

        viz https://ockovani.opendatalab.cz/statistiky

        1. Podobne, jako zemrelo 33 neockovanych v prumeru74 let a 28 ockovanych v prumeru 81 let.

          Oni lidi tak nejak zapominaji, ze sice s ockovanim vzroste pravdepodobnost, ze budou mozna vice chraneni, zato maji jistotu, ze se mohou projevit nezadouci vedlejsi ucinky. Infekci se mohu aktivne vyhnout ruznymi opatrenimi. Na vedlejsi ucinky mohu jen cekat a eventualne chodit do kostela.

          Tusim nekdy v cervnu Indove podali k EMA zadost o schvaleni klasicke bilkovinove vakciny. Pokud bych fakt musel se ockovat, tak radeji timhle. Ucinek stoji za hovno uplne stejne, jako u ostatnich po dvou mesicich, ale vedlejsi ucinky minimalni a hlavne – zname.

          Jinak plati, co uz jsem rekl – pokud bych se musel nechat opichat a nebylo vyhnuti, pak si beru s sebou svou lekarnu s chirurgickym setem a behem cekani tech povinnych 15 minut na chodbe ten sval rozriznu a maximum te sracky vymackam. Hloubka vpichu je pod delku nasadky skalpelu a rozhodne to bude mensi bolest, nez kdyz jsem si v ’95 kuchal z nohy kus plechu z bojleru, kterej trefil nejakej curak v Cerne Hore vystrelem cert vi z ceho. To bylo tehdy taky dobry. Nejsem posera.

          1. To by sis musel uříznout celou část těla, protože se to rychle rozleze.

            1. V tom svalu to chvilku cuci. Eventualne muzu dat predtim skrtidlo, ale to by se asi setkalo s pindama.

              1. A uřízneš si celej ten sval? Oni to samozřejmě nepíchaj těsně pod kůži.

                1. Proc neco urezavat? Myslis, ze kdyz jsem tehdy lovil ten plechovej step, ze jsem si urizl kus nohy? Pokud je nekdo kopyto, pak asi ano.

              2. Už teraz sa to dá riešiť humánnejšie, bez jedinej kvapky krvi, len treba hľadať spriateleného očkovača.

                1. Moc velka poptavka. Takhle uvazuje 11 z 10 „odmitacu“.

                  1. Takéto info sa na webe nedá nájsť. Aspoň dúfam…

          2. Dnes už nemůžeš věřit nikomu a ničemu. Nikdy nemůžeš s jistotou vědět kdo to vyrobil a jaké sračky do toho dal. Vzhledem k tomu že farmaceutičtí vrazi se stali zcela beztrestnými a projde jim už úplně všechno, bez ohledu na zákony.

            V tom je ten vtip. Je možné že v současných mRNA vakcínách je jen nějaká srágora co likviduje imunitu a tím kosí doochodce. Ale kdoví co bude v té 4. a další dávce. Tam může být svinstvo co ti během roku třeba oddělá nervový systém a ty se dostaneš do stavu polozombíka s IQ 70.

            Takhle by to oni udělali. Do prvních dávek dají něco relativně neškodného aby zesměšnili všechny „konspirační teoretiky“ a do dalších dávek pak už regulerní zabijácké svinstvo. Když tomu ovce uvěří a ztratí obezřetnost a kritičnost.

            Myslím že sterizující látky a látky znemožňující donošení plodu už v tom jsou. Proto se to snaží narvat do dětí. Následky se projeví až za spoustu let kdy dotyčné budou chtít otěhotnět.

            1. Urcitej regulator je konkurencni boj. Jde jen o to, aby neudelali kartel…

              1. Jestli myslíš těch 5-10 největších farmaceutických firem co patří těm samým pejzatým zástupcům jednoho soudržného etnika, tak ti kartel neudělají.
                Protože ho už dávno mají.

                Evidentně se nesetkalo s úspěchem když jejich čeští kolegové taky chtěli přištipkařit s vlastní opravdickou vakcínou.
                Tak jim tu nechali jen šmelení s respirátory a nosošťoury.

        2. No, já tím „budou umírat jen očkovaní“ spíš chtěl říct, že statistika je zrádná věc a jak někdo řekl, věřím jenom statistikám, které jsem sám zfalšoval… :-) Jinak když koukám na to: https://ockovani.opendatalab.cz/statistiky opravdu je tam vidět ten rozdíl cca 10 let neočko vs. očko, jak u hospitalizovaných, tak u JIP, tak u zemřelích. Přičemž jo, ten rozdíl dělá zhruba 10 procent, co se týká rozdílu o kolik je celkem v populaci víc naočkovaných těch starších proti těm mladším. Teď by to ješte možná chtělo vědět, kolik je to rozdíl v absolutních počtech. No ve statistice se mi hrabat víc nechce, nechám to někomu jinému, ale je možné připustit, že čistě z tohodle pohledu na tabulku to trochu hraje pro očkování, ale ruku do ohně bych za to nedal. Třeba mi taky něco uniká. Nicméně můj názor na (ne)očkování tohle jistě v mém věku a zdravotním stavu nezmění… :-)

          1. A taky záleží, jak tu statistiku podáš. Dneska kdesi na českém netu jeden bankéř a propagátor platebních karet prohlásil, že neví, proč malí obchodníci brojí proti kartám, když zaplatí poplatky a provizi maximálně desítky stokorun. Takže klíííd, to nejsou tisíce.

            1. Jo, ten tendencni clanek jsem videl. A znam osobne dost podnikatelu, co proste odmitaji platit karetnim spolecnostem. Tusim mi kamarad rikal, ze to dela 3,5-5 % z obratu, coz u nej, jako u prodejce a ne vyrobce, je kurva velkej kus z marze. Lidi platej cash a nemaji problem.

              1. V dnešní době to je 0,8% – 1,3% z obratu, což je prd. Blbej intergram pak podnikatele vyjde na 47,84 bez DPH za jeden den, kdy v jeho obchodě hrálo rádio. A pak ještě OSA, ta si bere 204,98 – 336,76 za měsíc.
                Takže v prodejně nemějte TV ani rádio!

                1. Ja to nevim, ja jsem s drobnou hotovosti ve firme nikdy nepracoval. Ale napriklad servisak, kam jezdim, mi rekl, ze pri marzi, kterou na ND ma, by se na to mohl vysrat. Jasne, muze zdrazit a prehrat to na zakaznika. Ale to zase nechci ja, klidne tu cash prinesu. Beztak mi banka dava lepsi kurz na cash nez na bezhotovost, tak co.

        3. A ještě bych k tomu dodal, že na to, jaká to měla být tečka, tam pořád na můj vkus leží těch naočkovaných nebožáků nějak moc..

          1. Bude to taková pěkná tečka za tím naším případem.

            1. Nebo narodem.

  5. hele jak se jako nesplnil sen vo tečce za koronavirusem :D

    ………..Je tedy zřejmé, že vakcíny při jejich současné účinnosti jsou schopny pouze zpomalit šíření koronaviru, zdaleka však nejsou schopny jej zastavit. I kdybychom předpokládali plné proočkování celé populace ČR, při současné virové náloži by koronavirus byl schopen za minulý týden vyprodukovat 4506 nakažených, ze kterých by (v nejlepším případě) 159 skončilo v nemocnici a 34 dokonce na JIP. Tohle na tečku za koronavirem (alespoň zatím) nevypadá.

    btw pan doc hruška tam má i další zajímavý koronavirusový povidání hele :D ;D

    1. „Co ale zcela jistě ukazují současná data je fakt, že díky vakcinaci klesá o cca 72 % pravděpodobnost nákazy COVIDem“

      To je docela slušný výsledek nad kterým nelze mávnout rukou.

      1. Proti současné verzi viru, který za čtvrt roku opět zmutuje na verzi, která bude imuní proti stávajícímu očkování a máš tu zpět vlnu onemocnění, potřebu další vakcíny a tak pořád dokola. Prostě si to přiznej, žádnej covide neexistuje, je to jen chřipečka, která mutuje stejně rychle jak přeskakuje z člověka na člověka. Lidi normálně umírají dál a buď za to rád.

        1. Covid bezpochyby existuje, ale vakcina proti koronaviru je jako vakcina proti ryme, nebo desti. Je to proste ultrapicovina. Ostatne i Fajzr to vi a proto s vadnoucim zajmem o produkt uz pracuje na Pfizermektinu. Respektive… nepracuje, proste obslehnul recepturu na generickej Ivermektin a vydela na tom o5 ranec.

      2. Jasne. A tohle plati kdy? V kulminaci protilatek dva tydny po ockovani, nebo i po dvou mesicich? Ja jen, ze realna data ukazuji, ze ucinnost te srajdy klesa 10 %/mesic. Takze pokud to dobre chapu, tak ti, co udelali tecku za coronavirem uz na dalsi ockovani nikdy nemusi, ze?

  6. nevím jestli už sem někdo nedával odkazy na statistiky UZIS

    vydavatel ČVUT – https://ockovani.opendatalab.cz/statistiky

    a ještě zajímavější – https://github.com/HlidacStatu/UZIS_COVID_DATA

    Před chvílí na ČT 168 hodin sdělují, že na JIP leží pouze neočkovaní pacienti. Statistiky výše uvádějí něco jiného.
    Nejzajímavější pro mě je počet všech hospitalizací po reinfekci neočkovaných. Denní číslo je převážně 0.

    1. Díky, tu tabulku z 1. odkazu jsem marně hledal.

      1. Moment… skoly nemam, delam do fcel… mam z te tabulky chapat, ze 1/4 nachcipanych je ockovana? A na JIPce je 40 % lezicich ockovano??

        1. Hej a este si pozri vekovy priemer, je tam poznamka o vysokej priemernej zaockovanosti nad 70rokov co posuva pocty hospitalizovanych zaockovanych k vyssiemu veku ale podla mna je evidentne ze s ockovanim proti SarsCov2 nieco nie je uplne v poriadku, nefunguje to ako ma.

          1. Psssst….! :-)

          2. Naopak. S očkováním musíte být o cca dvacet let starší, abyste se dostal na JIPku.

            1. 1) Pročkovanost je vyšší u starých lidí
              2) Všech ostaních lidí je více, než těch starých

              V případě, že by covid „kosil“ všechny stejně bez rozdílu, tak ti vyjde, že na jipce bude asi tak těch 40% starých, z nichž je většina očkovaná a zbytek, kde je očkovaných méně. A pak se najde nějakej Psycho, kterej začně tvrdit, že očkování oddálí návštěvu jipky o 20 let.

      2. No, ale to nejsou žádné oficiální stránky…

  7. Trošku ot., ale bylo těžký najít v týhle cancel culture cancel repository projev největšího rasisty všech dob. Muhehe. :
    https://www.youtube.com/watch?v=qpjhSmoodu0&ab_channel=Midilird

  8. **********************************************************
    MÁM tu taky JEDNO malé OFF TOPIC téma
    **********************************************************
    kdo miluje evropskou unii ať nečte dál.
    **********************************************************
    kdo tu není z moravy ať nečte dál
    **********************************************************
    Řešil jsem tu nedávno přelepení znaku EU na RZ, nevěděl jsem jak na to, jestli ji jen přeškrtnout, nebo přemalovat na českou vlajku apod… a protože jsem lenivá píča a byla mi doporučena nálepka, která lze v případě potřeby před STK strhnout a nedělat stanici problémy, tak je samolepka celkem rychlé a levné řešení. Problém je její rozměry.
    Tak jsem při řešení čeho a čím hledal samolepku.
    Říkal jsem si jsem přece vlastenec, tak co nejvíc ukazuje vlastenectví? jo státní symbol, co je státní symbol ? ERB! jasně že erb ! Jo mohl jsem si nechat vyrobit erb města kde žiju, ale jednak by to stálo moc peněz a jednak ten erb je hnusnej jak psí prdel.

    A pak mě to cvaklo, státní znak obsahuje krásný ERB a navíc krásnou moravskou orlici na MODRÉM pozadí !

    A je to tu, google, pár hodin hledání samolepky erbu ve správné velikosti a nakonec jsem našel !

    Stojí to ani ne dvě piva, musí se bílý okraj odstřihnout nůžkama, ale modrá celkem pasuje k tomu modrému pruhu a vypadá to jako original a celé auto vypadá jak někde z lichnštenska.

    Policajty jsem ještě nepotkal a to s tím jezdím už nějakou dobu, nebo mě nezastavili.

    samozřejmě nejsem píča a dám vám semka odkaz je zde: https://www.bria.cz/suvenyry-morava/samolepka-morava-znak-moravy-moravska-orlice/

    Tak kdo je vlastenec a nechce jezdit s EU znakem, tak si to kupte.

    Jinak stoupá mi nosánek nahoru a když vidím ostatní debílky jak jezdí s euroznakem na značce, tak jsou to pro mě retardi, ubožáci a chcípliny, pohrdám lidmy co mají na autě evropský znak.

    Děkuji za pozornost a slunce v duši.
    **********************************************************

    1. ale protože si ten příspěvek přečetli i kundy čecháčkovské i slezáci, tak protože nejsem piča, tak jen uvedu, že erb slezka i českýho lva tam mají taky.
      slezáci: https://www.bria.cz/suvenyry-slezsko/samolepka-slezsko-znak-slezska-slezska-orlice/
      čecháčci: https://www.bria.cz/suvenyry-ceska-republika/samolepka-cr-maly-statni-znak-ceske-republiky-cesky-lev/
      Dfeens promine reklamu, nic z toho nemám, já jen, že to je extra výhodné.

    2. použit státní znak je chytrý protože to naprvní pohled vypadá jakože to tam patří :D :D

      1. no má to ještě jednu výhodu, docela brutálně se omezilo najíždění a vynucování si předjetí.
        Znáš takový ty debílky, jak tě dojedou a musí tě předjet za každou cenu, ty je pustíš a oni tě předjedou a pak zpomalí a když je chceš opět předjet tak tě nechtějí pustit a nebo schválně začnou zrychlovat. Tak bych řekl, že se tohle už neděje, že mě dojedou, nechápou a radši zpomalí a zůstanou v klidu v závěsu. Možná je to jen náhoda a nebo to s tím má nějakou podvědomou funkci, jako, že „nevím co to znamená, tak jej raději nebudu dráždit“, chápeme se ?

        1. Díky za odkaz, hned ráno si ty české objednám protože jsem z té zatracované Phy. Sice se mi více líbí ta moravská tak si asi objednám obě. Před 14 dny jsem koupil ojetinku z Liberce a má krásnou SPZ – 4L4441, tam se bude ta nálepka vyjímat.

          1. Myslel jsem že mě zhejtujete, ale když ne, tak vám semka nahraju obrázek jak to vypadá, omluvte cenzůru RZ, ale nevím kam všude se obrázek dostane….

            odkaz: http://imgway.cz/s/8QyI

    3. Správná verze moravské vlajky Skrete, je STŘÍBRNÝ MORAVSKÝ LEV NA TMAVĚ MODRÉM POZADÍ. Čil jsi tak na půli cesty s orlicí na modrém pozadí. Aspoň že jsi dal pryč tu fuj fuj germánskou šachovnici ja pozadí. Ještě dát pryč tu fuj fuj germánskou orlici a vrátit stříbrného lva, kterého nám okolo roku 1250 ukradli pražští agenti Vatikánu, tedy Přemyslovci.

      Tady si to můžeš nastudovat:
      https://dalsimoravak.wordpress.com/2012/01/19/pocatky-erbu-moravy/

      1. 1) tolik textu jsem nepřečetl za celý rok. Takže tohle množství textu mám tak nadosmrti.
        2) trochu jsem si přečetl kolem obrázků a našel jsem v tom textu toto:
        „zatímco dvouocasých lvů se v Evropě (za celá staletí do dnešních dnů) přece jen dá najít poměrně velké množství, šachovaná orlice (orel) se mimo Moravu vyskytuje opravdu velmi vzácně“
        A o tu jedinečnost na moravě skutečně jde.
        Navíc věta hned pokračuje:
        “ kromě toho i byla (je) moravská šachovaná orlice považována za jeden z výtvarně nejzdařilejších heraldických symbolů vůbec. “
        navíc jenom stříbrná orlice tak trošičku není tak hezká, je taková nudná a stříbrná se blbě tiskne.

        Navíc úplně nejvíc se mě osobně stejně líbí slezká orlice, ale to je prostě vzhledem k tomu že pocházím a žiju na moravě trošku příčí zneužívat.

        1. Chceš to snad ve formě dětského obrázkového leporela, nejlépe omyvatelného?
          Ty jsi vážně moravský patriot na baterky.
          Hlavně že tady máš příspěvek s padesáti hvězdičkama aby si toho každý všiml jaký si velký moravák.
          Ale těch cca 15 stran velmi zásadního textu o moravském erbu je na tebe moc?
          Přitom ten člověk na to musel sbírat materiály po archivech roky.

          Kdyby sis to přečetl celé, tak by jsi nenapsal tyhle nesmysly.
          Takhle si to můžeš přelepit rovnou hákenkrojcem, ty jeden moravský vlastenče. „Erb jako erb“, a na moravě se taky nedavno používal (1937-1945).

          1. Je mi to jedno, hlavně že tam není euro.

  9. :) budte radi ze je u vas vykradeno a vlada neporizuje cokly od Boston Dynamics . Teplomer za $150k se vyplati https://youtu.be/ptJS3RDhdEo

    To je samozrejme jen nahled budoucnosti .
    Cina nam vsem jeste ukaze https://youtu.be/7gSU_Xes3GQ

    A to vetsina nema ani zbla potuchy co dalsiho je uz pripraveno , vetsina je porad sekla u chemtrails .

    Aspon ze Ozzies a nahore u sousedu maj koncentraky nachystane . My tu svoloc nenapichanou prinutime a uzdravime .

    Kdo pamatuje zahajovaci ceremonial olympiady v London City ? Hezka podivana :)

    1. Proč utrácet za robotické čokly, když už máme tisíce biorobotických čoklů neboli městskou „policii“ aka Městapo.
      Robotický čokl ti nedá pokutu a ani na tebe nezaklekne zatímco okolo brečí tvoje děti.

      Symbolika olympiády byla zajímavá. Nicméně jsem zvědavý, jakou iluminátskou symboliku nám přinese 11.12.2021 nový díl filmu Matrix.

      1. To je jen zacatek kabrnanku . Dalsi generace uz bude chodit a mluvit . A ta se nezakeca.
        Videl jsi Ellysium ?
        Je to jen o zvyku verejnosti .

        1. 5MeoDMT 25.10.2021 v 20:54

          Jo, viděl.
          Mám rád béčkové a céčkové filmy, od začátku je vše jasné, člověka sledování nevyrušuje z práce, i kdyby to mělo být vytírání chodby, případně si povedené trikové scény může později vyzobat jako třešničky z dortu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017