Achmad gar net weit weg - zpět na článek

Počet komentářů: 362

  1. __________________________________________________________________________
    **************************************************************************

    PROSÍM POZOR !!!PROSÍM POZOR !!!PROSÍM POZOR !!!PROSÍM POZOR !!!PROSÍM POZOR !!!PROSÍM POZOR !!!

    Urza vs Bratříček, tento pátek v 20:00 na youtube, online stream:

    https://www.youtube.com/watch?v=Ij4U7Uyp3ds

    1. Dobrej tip. To by mohla být řežba. A nebo taky ne, bo jsou oba pravičáci liberální.

      1. Urza není liberální pravičák, ale militantní anarchokapitalista.

      2. Jelikož se bratříček na téma anarchokapitalismu vyjádřil stylem, já to sice vůbec nečetl, ale hrozně se proti tomu vymezuju a pak zopakoval nejdebilnější mnohokrát vyvrácené příklady, tak tipuju, že si ho Urza namaže na chleba nebo to skončí do ztracena skákáním si do řeči.

        1. Hlavně, že to neskončí použitím hebricidů(sic!)…

        2. Taki sem zvědavý co z toho vyleze.

          1. Taki podle vzoru Kiki a Maki? :-/

            1. Slovo „nazi“ přestává pro mě být díky Vám synonymem něčeho špatného, zvláště díky spojení se slovem „grammar“. Je to vtipné, je to trefné, možná to i pomůže. Děkuji.

              Jen si budu muset dávat větší pozor na pravopis.

              1. Oba dva jste úchylové.

                1. Ad SkReT:
                  Co je úchylného na dodržování (alespoň těch základních) pravidel českého pravopisu?

              2. Opravdu povedená písnička na dané thema zde: https://youtu.be/8WgdGLNh4Dk

        3. Bratříček se na rozhovor buď nepřipravil, nebo je blb (což by vysvětlovalo, proč se občas jako blb směje). Nemá smysl to sledovat, protože v podstatě nic nového nebylo řečeno. Pro někoho to ale může fungovat jako slušný entry point, takže pro Urzu asi úspěch.

          1. Tak jsem to na chvilicku zapnul…a zase jsem to vypnul v okamziku hluboke myslenky, ze pry pokud nekomu nepomuzu, tak je to agrese.
            Nekteri lide uz nevedi, jak by si tu realitu ohnuli, jen aby jim to spravne vyslo, jak to maji naucene:-(

            1. Jsem přesvědčen, že Bratříček se s Urzou domluvil. On mu neoponuje, on mu rovnou nahrává na smeč. Podejte mu pistoli, utrpení se zbaví sám…

        4. Urza si ho namazal na chleba. Popravdě si o to Bratříček řekl.

    2. „…Urza vs Bratříček, tento pátek v 20:00 na youtube,…“
      – – – –
      Dva uječení puberťáčci.
      Tesárek je typický arogantní pseudointeligent, Urza je inteligentnější úchylný exhibicionista.
      Přesně ti týpci, kterým bych přál vojnu…

      1. Nejsou ti dva třicátnící na vojnu staří? Možná jsou staří i na ty puberťáčky.

        1. Ada:
          Ne.
          Proč by?
          Právě díky tomu, že nepoznali náročné podmínky jsou právě takoví uječení.

          1. A neni to malo? Ja si myslim, ze by je meli zavrit alespon na par let nekam do lagru na Sibir, tam by teprve poznali narocne podminky…

            1. Lojza:
              Když si namistrovaný fracek musí uvědomit:
              – že potraviny nerostou v supermarketu,
              – že kanalizace není díra do země, která se udělala sama
              – že spoustu dalších věcí musel někdo vymyslet a vyrobit,
              – že jejich výsost není středem světa,
              pak je to jedině dobře pro všechny další kolem…

              1. Máte pocit, že někdo z těch dvou si tohle neuvědomuje? Navíc na svém kanálu je každý svou výsostí ne?

                1. Ada:
                  Jistěže neuvědomuje.
                  Tesárek je hodně mimo co do obecného přehledu, rád střílí od boku, je dost velký pozér.
                  M.U. se zrovna zde prezentoval dost, včetně svých úchylek…

                  1. Také bych nedokázal vyprojektovat a postavit kanalizaci. Mám jen představu, že to musí být v zemi, celou dobu z kopce a na konci by měla být čistička – tedy z mého pohledu je to stejné jako díra do země, ačkoli si to dovedu spojit s uzavírkou silnice a chlapama od bláta v oranžových vestách. Neumím ani porazit a rozbourat prase a kupuju si to balíčkované v hitlermarketu. Mám se taky přihlásit do převýchovného gulagu?

                    1. Ada:
                      V poho, někdo třeba dokáže jenom rapovat a taky žije…

                  2. A ty to takhle dokazes strelit od boku, jo…to jses teda drsnej, mozna I drsnejsi nez Chuck, gratuluji.
                    Btw je docela legracni, kdyz nejaky pako jako ty tvrdi o lidech,kteri se zivi vlastni praci (minimalne v pripade Urzy vime, ze se zivi jako zivnostnik), ze si neuvedomuji, jak funguje svet.
                    Kdybys nebyl k placi, tak bys byl k smichu.
                    Me tohle popravde vzdycky fascinovalo. Zkus se na to jen tak z legrace podivat objektivne, nestranne. CO presne te vede k myslence, ze napriklad Urza si neuvedomuje, ze potraviny nerostou v supermarketu? Ze se dira do zeme neudelala sam? CO KONKRETNE te dovedlo k tomu, ze jses presvedceny, ze PRAVE TOTO tak je?

                    1. Lojza:
                      Já dokážu zhodnotit ty dvě uvedení figurky, protože jsem s nimi již měl co do činění jinde a věnoval jsem komunikaci s nimi čas a energii.
                      Urza může být třeba učitýlek a zároveň být hodně mimo reál – jeho „tvorbu“ tu viděl kdekdo.
                      A Tesárek má o sobě vidět veřejně materiálu taky dost – „hebricid“ se ti zdá asi málo…

                    2. A jses si skutecne jistej, ze to dokazes? Neprijde mi, ze bys dokazal cokoliv,natoz nekoho hodnotit…

                    3. Lojza:
                      Jak jsem psal – dokážu, protože už s nimi mám jistou praxi a vím, co mají v makovičkách.
                      Je možný, že tobě to nepřijde – jsi z jinýho materiálu a leccos jsi nezažil.

                    4. A tak chapu, ze kdejakej kokot ma pocit, ze o tech druhych vi uplne vsechno, ackoliv vi uplny hovno… Jen jsem si rikal, jestli k tomu nahodou nemas nejake opravdu realne podklady. No, nespletl jsem se…

                    5. Lojza:
                      Fajn, pověz něco Tesárkovi, co nevím. Třeba něco úplně skrytýho, o čem nemůžu tušit…

                    6. Tesarek vi, ze potraviny nerostou v supermarketu.

                    7. Lojza:
                      Tesárek nemá obecný rozhled („hebricidy“) a tedy netuší, jak se co vyrábí – když jsem na něj v tomto směru klepal, netušil, že třeba líh se používá k výrobě octa.
                      Taky neměl páru o tom, že když se dvě auta jedoucí rychlostí 100 km/h čelně střetnou, je součtová rychlost 200 km/h.
                      A už vůbec si nedokázal připustit, že když je někdo t.č. armádní generál v AČR, že musel študovat za minulého režimu…
                      – – –
                      Ale v poho, Lojzo, někdo ví, jinej třeba neví zrovna o Tesárkovi.
                      Nu a já jsem si třeba jistej, že seš mladší než já a taky vím, čím jsi asi tak neprošel…

                    8. A takový materiál byste chtěli do armády?
                      Jako kanonenfutr?
                      Když jsou tak pracovití, tak kopat zákopy.
                      Ani do Volksturmu bych je nevzal.

                    9. Jen technicka – co to je „souctova rychlost“, respektive k cemu je to dobre? Ja nen, jestli si nemyslis, ze kdyz se stretnou 2 auta, kdy kazde jede 100, tak kazde to auto narazi, jako kdyby jelo 200. Jako, ja jsem si to kdysi shodou okolnosti take myslel, njn, nikdo neni dokonaly :-)
                      Rozhodne si jsem zcela jisty, ze ten clovek vi, ze potraviny nerostou v supermarketu.

                    10. Lojza:
                      Součtová rychlost je součet těch dvou rychlostí, tj. jakou rychlostí se vzájemně přibližují.
                      A mimochodem, Tesárek až do dneška ani netušil, že „Urza“ je příjmení…

                    11. A to dokazuje to s tema potravinama, nebo proc to pises? Btw, ty znas vsechny prijmeni na svete?

                    12. Lojza:
                      Přinejmenším jeho neznalosti základních věcí a neschopnost si dohledat informace ho zařazují spolu s jeho namistrovaností mezi tu sortu arogantních pseudointeligentů – navenek hraje frajera, všechno je snadný, všechno zvládne. V reálu je mimo, konkrétně výraz „mléko roste v supermarketu“ se používal pro tyhle frikulíny často, není to tak dávno. A u něj třeba ten líh a ocet, k tomu řada dalšího, příklady jsem uvedl…

                    13. Když proti sobě jedou dvě stejná auta, každé rychlostí 100 km/h, tak se přibližují rychlostí 200 km/h. Ovšem když už se čelně střetnou, tak jejich součtová rychlost je 0 km/h a následky pro každé z nich odpovídají poměrně přesně tomu, jako kdyby narazilo do betonové zdi rychlostí 100 km/h.

  2. Jsem spíše smýšlením „kavárník“, myslím, že lidi a média dost plaší a honí politické body (Okamura, Zeman, Vandas… kálí si do pusy a lidi jim to žerou, protože neví a neznají okolnosti), ale jsou věci, které ani mne nenechávají chladným.

    Ono se totiž moc generalizuje, je tmavej je to muslim? Ok, je zlej, protože prostě proto, ale už se nevidí ty desítky tisíc migrantů, kteří opravdu pracují, neberou dávky a přizpůsobí se, ve fabrikách, v zemědělství všude na západě je to vidět a že se najde nějaké procento problémových? Ano, jistě a tady mi zůstává rozum stát, proč už tady zase není daleko tvrdší postih, trest smrti ? Ano, asi jediný možný, protože vyhostit je není kam, nemají pas a nikdo je nechce. Jenže taková kriminalita tu bují i z jiných, světlejších ras, nám příbuzných slovanů z Balkánu, ze zemí bývalého SSSR a podobně… Jenže pak výše zmínění politici hlásají, že ti jsou nám kulturně blíže…. hovno ! Rus vás pobodá úplně stejně a tresty? Opět směšné, nehledě na to, že kriminalita ruskojazyčných cizinců má dalekosáhlejší propojení, než muslimů. Západní Evropa je teď plná Rumunů a Bulharů, jsou v EU, kdo tam kdy byl ví, že to vyspělé společnosti mají daleko, jenže je to ekonomicky výhodné a tím se dostáváme k celé anabázi.

    My je prostě potřebujeme, jsme zhýčkaní západním stylem života a nechceme dělat práce, které oni budou dělat. Nechceme dělat na polích, nechceme prodávat ve večerkách, nechceme sedět za kasou v supermarketu, nebo v montovně za mrzké peníze, ale tyto služby požadujeme… takže potřebujeme migranty a je jedno odkud. Toto je pak výsledek. Na jednu stranu se tu pořádá hon na araby, kteří z části opravdu jdou z válečné zóny a my jakožto demokratický stát jim do jisté míry musíme pomoci, ale zde narážím na další věc, která mne vytáčí – prověřit pořádně, když nesplní – okamžitě vyhostit a jsme zase zpět tam, že nemají pas = není kam je vyhostit. Ale prověřovat všechny stejnou měrou a dávat jim „zkušební lhůty“ se zvýšeným dozorem… což se opět neděje, protože „lidská práva“. Tento teoretický systém by eliminoval třeba podobné útočníky z azyláků, ale neeliminuje terorismus, ten eliminovat nejde.

    Proč se stejným měřítkem nenahlíží na jiné migranty ? Já osobně se necítím dobře ani mezi ruskojazyčnými cizinci, či lidmi z balkánu, chovají se impulzivně, kradou, není mi to příjemné, ale ti jsou nám prý blíže a proto je naprosto OK, že tato migrace tu je.

    Osobně jsem nepřímo zažil v 2016 teroristický útok v Bruselu, kdy jsem byl asi 500metrů od Maelbeeku v tu osudnou dobu – asi si to nikdo neumí představit, kdo to nezažil, jak hustá atmosféra tam panovala, protože zbytek útočníků byl na útěku (letiště + metro, kdo by si nepamatoval) a já byl zavřený v kongresovém centru plném vrcholných politiků s minimální ochrankou (ideální další cíl), město ochromené od jakékoliv dopravy na několik dní. Sám jsem se bál přibližovat skupince arabů, doteď mi to není příjemné, třeba když jdu letištní halou, která byla zničená, stejně jako na té stanici metra, ale policisté, kteří pomáhali byli z poloviny také arabové.

    Takže ano, je to strašné, pokud se to děje za našimi humny, nebo na našem dvorečku, popřípadě se toho přímo účastníte, ale není to o tom, kdo je migrant a kdo ne (většina teroristů tu žije i třeba již ve 3. generaci a jsou tudíž evropany domestikováni), ale kdo je lidský ksindl. Chápu problémy migrační politiky, nejde uzavřít natvrdo hranice, ale jakožto „kavárník“ si myslím, že jediným lékem na zmírnění jsou tvrdé tresty pro takové, ať už je to arab, rus, nebo Bulhar… a prosím nerozlišovat, protože represe jedné skupiny cizinců povede akorát k zhoršení situace…

    Terorismus je prostě daň za svobodu a demokracii, protože jen v silně totalitním systému, nebo diktatuře lze riziko útoku posunout co nejblíže k nule a to je potřeba si uvědomit.

    1. „Já osobně se necítím dobře ani mezi ruskojazyčnými cizinci…“
      I mezi hodnými Ukrajinci? Nebo jen mezi těmi zlými z Donbasu?

      1. No, když mi vrazí kudlu do zad, nebo vezme peněženku či mobil, neptám se ho na jeho názor na ruskou federaci :D

        1. A kolikrát se Vám to stalo?

          1. Asi tolikrát, kolikrát pobodal běžného vyplašeného čecha muslim a znásilnil mu jeho ženu ;)

            1. Odkazuji níže článek, ale:
              1) nevím, jestli to byl muslim,
              2) běžného vyplašeného Čecha nepobodal,
              3) ta dívka nejspíš nebyla ničí žena, ale určitě byla něčí dcera.
              Počítá se to v kavárnických počtech aspoň za čtvrt bodu? :-/

              1. Počítá, v mé kavárně bych takového vykastroval a nechal poslat zpět přes moře… pokud je ho poslat kam :)

                1. A že ho za to moře neposlali už Němci, když jim tam také řádil… :-/

                  1. Však to je smysl mého příspěvku…. možná by jsme je mohli posílat za moře do Grónska… „cold winters theory“ by vyselektovala silnější :D

                    1. Ondra87: Chlape, Vy jste se zblaznil. Vy si myslite, ze Vam nekdo „dovoli“ popravovat ubohe uprchliky z valecnych zon? Jeste kdyz budou mit jinou barvu pleti? To by byl takovej mezinarodni pruser, ze si to nedokazete predstavit. Severni Korea by proti tomu mela vrele diplomaticke vztahy…

                    2. Tak mi napada to skombinovat a co keby sme ich poslali ku Kimovi na nejaky rekondi0cny pobyt? Ak by sme mu za nich ponukli tie davky co by mali dostavat mozno by na to kyvol, ved kazda valuta dobra ci nie? A nie je to ziadne Gronsko, je to normalna krajina, da sa tam hospodarit akurat tam nemaju davky v nezamestnanosti, to by sa museli chlapci otacat. Ale nieco by sa naucili podla mna.

                2. Bohužel se svými názory jste v pozici mesiánských židů či alávitú/súfi/bektašíjů :-)

                  Schopnost kompromisu, dohody, nějaké střední cesty se vytrácí a naději nevidím.

                3. Kam? Enolom. ;-)

                4. A co takhle prevence? A nebo radeji budeme vzdy cekat, az se plavacek vybarvi? Nevadi, ze ti osuka dceru, hlavni je, abys mu nekrivdil.

                  1. O chvilu ho za to osukanie bude musiet jeden povinne prijat do rodiny, take obohatenie predsa nemoze dostavat zadarmo a tak mu pekne bude platit vyzivne a starat sa o migracika co si nepamata ani to ci mal suloz. Hnus.

        2. No já jsem tuhle s jedním Ukrajincem boural dvě prasata. Ukrajinec měl asi 30cm dlouhý zahnutý vykošťovák a já jsem měl jediný strach abych mu tam pod ten nůž nestrčil pracky. U toho jsme mluvili o krajových zvycích při zabijačkách u nás a u nich. A to je možná právě ten problém. Prostě s někým pokecáte o pro Vás celkem běžné a věci a dozvíte se něco nového, a někdo by ani nevstoupil na dvůr kdyby tam visela půlka na háku. A takhle nějak přirozeně fungují kulturní rozdíly mezi národy/lidmi. Je zajímavé že „kavárník“ se dopouští takhle předsudečného myšlení.

          1. Stejně tak to je i s mnoha muslimy…. a i přesto ve vás hlodá ten předsudek. Jako kavárník se tu snažím prezentovat, že předsudky máme všichni, věřím že i ti největší humanisti a moralisti, jen vám je neřeknou. Mám taky spousty známých z ruskojazyčných zemí a bavím se s nimi, ale když je neznám, je mi to z počátku stejně nepříjemné, jako neznámý arab, nebo černoch…nebo někdo z Ostravy…:D

            1. Nerozumím úplně tomu „stejně tak je to i s mnoha muslimy“. Prostě na bourání prasete si pravděpodobně muslima nepozvete, navíc pravděpodobně by nepřijel se svojí ženou a nenechal jí vyprávět v kuchyni u kafe. To je prostě statistika. K tomu právě slouží ty předsudky, aby vám pomohly orientovat se ve světe, je to zobecněná zkušenost. Ty zkušenosti byly nabyty našimi předky někdy i dost složitě a krvavě. Přistupovat k Ukrajinci – to je ta země, kde se sice trochu válčí, ale už pár let se tam pěkných pár let třeba nekamenuje – stejně jako k musulmánovi – o jehož zemi rozhodně to s tím kamenování neplatí – je tak nějak zdravý nerozum. Nemůžu si pomoct.

              1. To nevysvětlíte někomu, pro koho je negr z Afriky v podstatě stejně „cizí“ jak někdo z Ovy. Obvykle jim to dojde až když jim pižlají hlavu od těla.

                1. Vy jste tady teda banda bez špetky humoru :D

                  1. Zatimco ty typci, co zautocili na Charlie Hebdo, byli komici k pohledani ;))

                    1. A takový týpek z Halle byl podle mého názoru tragikomik.

                    2. Přijde Arab s kalašnikovem do redakce Charlie Hebdo a natáhne závěr. „To jsou blbý vtipy“, povídá redaktor. „No právě“, odvětí Arab.

    2. Desítky tisíc na mnoho milionů budižkničemů, přiživníků a z toho stovky tisíc těžkejch kriminálníků? Prej trochu kavárník. Každej soudnej člověk zvyklej posuzovat podle fakt jasně vidí, že lepší deal než todle je všechno to potápět eště u přístavu.

      Tadle sorta nemaká, proto to u nich doma vypadá, jak to vypadá, zůstali mentálně několik tisíc let zpátky mezi sběrači a nájezdníky. Většina Afriky má obrovskej potenciál, jenže těch pár co dělá není schopno ani ochotno modernizovat svoje tisíciletí starý postupy a k tomu se množí jak králící, takže brzo je to zase neuživí. Todle jsou strohý fakta.

      1. Strohá fakta jsou i to, že jsme je stovky let vykořisťovali a využívali a tahle situace nám vyhovovala (vyhovuje), protože negramotný, slabý národ oblbneš jednodušeji, když chceš jen jejich nerostné suroviny. Hele, asi takhle… neříkejme jen A, je nutné říkat i B. Já rád přijmu tu desítku tisíc a zbytek ať si tím vývojem projde….on si ale vývojem neprojde, protože vyspělejší mocnosti je nechtějí nechat, není to výhodně a ten svoloč se sem zase potáhne nazpět…. stejně jako z jiných rozvojových zemí.. Jediné řešení je regulace na hranicích s Evropou a tvrdé postihy, žádná druhá šance a podobně…

        1. Kdyby byly v prdeli ryby, nebyly by rybníky…
          Problém je, že Evropané jsou demoralizovaní dvěma světovými válkami a morálně rozložení kulturním marxismem (či liberalismem/progresivismem, chcete-li). Čili za současných podmínek ne, nechci je tady.

        2. podle mne je uplne v poradku pokud si dany stat stanovi vlastni pravidla, kterym lidem umozni vstup na sve uzemi a kterym ne, ochrana statnich hranic by mela byt samozrejmosti, tvrde tresty pro prevadece i z rad mistnich (velke lakadlo), doted mi nejde do hlavy proc na pude OSN se jiz davno neprijala uprava ekonomickych migrantu (vcetne jejich obstrukci jako nemam pas, lhani o veku, lhani o tom odkud prichazi atd…) a jejich vyhosteni ktera by reagovala na pozadavky dnesni doby v Evrope a hlavne byla ucinna v praxi … musi tam asi byt nejaky velky odpor (ale nevim kdo za nim stoji) proti prijeti nove pravni upravy

          1. Stejně tak jako OSN by na toto měla reagovat EU…. Já tuto problematiku do podrobna neznám, ale s tím vyhoštěním je právě největší problém, že není kam je vyhostit, když nemají pas. Tak do uranového dolu :D

            1. Nelze je vyhostit pokud je domaci zeme neprijme. Nejde o dokumenty per se, jde o fakt, ze neexistuje smlouva o vydavani lidi. Nemuzes je jen tak vyhodit nekde, jejich domovska zeme je musi prijmout zpatky, jinak vytvoris cloveka mimo system, coz je spatne(i pro nas). Formalne se ty zeme budou vymlouvat na kde co(i na ty dokumenty), realita je takova, ze je to z jejich pohledu dobry obchod, specialne pokud jde o zlocince(zorvna u nich je to logicke). Vetsinou jde o taktiky typu „potrebujeme vice prispevku na … a pak budeme delat mene problemu u prijimani nasich obcanu“.

              Soucasne tu taky mas ten problem, ze kdyz je nezavres, tak pres volne hranice prejdou do jine zeme a cele vyhostovaci kolecko zacne nanovo. Alespon jeste pred par lety tomu tak bylo a pochybuji, ze byrokracie reagovala natolik rychle, aby si mezi sebou clenske zeme EU respektovaly vyhostovaci rozhodnuti.

              1. Ehm, C130 Hercules olítaný, padáky s vytahováky, každý den jeden let.
                Abych neobtěžoval více než dva piloty, tak takový hydraulický píst s hrablem, který by je nad cílovou destinací vytlačil přes zadní rampu.

                1. Padaky by dodal Kalousek.

                  1. Vy jste mi humanista Sysope!:-D

                    1. No co co, furt si stezujou, ze je Afrika neurodna, no tak bychom ji dodali hen ten humanus.

          2. Tekuté časy, no… Ono to jde těžko oddělit, po válce následuje chudoba, chudoba vede k válkám… A co lidé prchající před před šílenou kriminalitou v Hondurasu a podobných banánových republikách?

            1. S těmi se potýkají zase na Americkém kontinentě, hlavně USA…. no a že s k těm utečencům zamíchá i dost mexičanů a jiných… není to podobná situace? :D

            2. Pokud už se do USA nějakým podvodným způsobem dostanou, tak při první kontrole papírů ho zavřou. Pokud bude dělat potíže, tak ho prostě zastřelí, jako králíka s mixomatózou a poldu nikdo za to zastřelení nebude popotahovat. Naopak, minimálně od kolegů se mu dostane neformálního uznání, že zbavil čtvrť jednoho ksindla.
              V tom je zásadní rozdíl oproti Evropě. My se tady s tím prostě moc sereme. K tomu si ještě hrajeme na bůhvíjaké humanisty – ovšem jen do doby, než jeden takový ksindl ublíží někomu z naší blízké rodiny.
              Je dobře, že tady Ondra87 je. Aspoň máme další dílek do mozaiky našeho národa a budeme vědět, z čeho se taky skládá.

              1. Ono to s tím vyhošťováním není tak horké, viz „sanctuary cities“, hysterická kampaň demokratů kvůli chudákům v klecích..

            3. Ondro87, s tím vykořisťováním opatrně. Pokud vím, tak ČSR, ani dlouho předtím R-U žádné kolonie v Africe či jinde nevlastnila, dokonce ani jeden jediný diamantový důl jsme neměli. Nehonili a nedováželi jsme sem ani Eritrejce, ani Nigerijce, ani jinej podobnej primitivní ksindl, co by nám s prací stejně moc nepomohl.
              Nesouhlasím s tím zevšeobecňováním typu „my jsme je stovky let vykořisťovali a využívali“.
              Kdo to je, ti „my“?? Jakože my, bílí Evropané, nebo koho tím kurva myslíte?

              1. Počítám nás do západního světa, jinak máte pravdu, ale oni nás rozhodně nerozlišují tak, jak píšete

                1. Tohle je taky krásná dialektika. Když se to hodí, jsme „Západ“, „Evropa“, když ne, tak postkomunistický buranov.

                  1. Tím pádem je štěstí, že výše sociálních dávek u nás „západní“ není… ;-)

                  2. To nevím, kdy já říkal, že jsme postk. buranov ?

                2. Ondra87: A jste si jist, že ten „západní svět“ (a zejména ten, který tu Afriku kolonizoval), nás sám počítá do západního světa, myšleno tedy mimo snah o vymožení si „solidarity“ v podobě přerozdělování těch dárečků? Jsme pro ně stejně západní i třeba co do kvality potravin? Jako jo, Jourová to zkusila, ale nějak to, kupodivu, nedopadlo…

                  1. Za kvalitu potravin si mužeme sami, stejně jako za plno podobných hovadin… V Německu mají zákony, které kvalitu určují.. u nás ne…. Babiš se mediálně za dvojí kvalitu „pere“, ale sám prodává na našem trhu horší kvalitu, než na západě. Stejně jako si můžeme sami za nekvalitní potraviny z Polska a podobně… Tak proč by do naší popelnice Evropa ty nekvalitní potraviny nevozila, když je chceme ? Je to smutné, ale je to fakt…

                    1. Připomínáte mi malinko mého spolužáka ze základní školy, který tvrdil, že za vše špatné si lidé mohou sami svými hříchy a za to dobré může Ježíš.

                    2. A není to snad pravda? Tedy až na toho ježíše, ten si za to taky mohl sám! :D

                      Já zase nemám rád takové to „bůůů všichni okolo jsou na nás zlí“, ale že si tady 90% věcí dokurví zdejší vláda a pak se to svádí na SSSR-USA-EU-Uprchlíky-mimozemšťany-Kalouska a kdoví co ještě, to je prostě fakt.

                      A v demokratickém systému jsme si ty politiky zvolili my, takže je to naše chyba, prošlé šmejdy v akcích nakupujeme taky my a jak vzteklí (jsem trochu z oboru, tak tuto problematiku znám), jenže tady se radši bude křičet, jak ti Poláci nám to sem vozí a vše tam odtud je závadné…. vozí.. ale taky mají velkou škálu potravin prvotřnídní kvality :) Svět není jen černobílý… To je celé ;)

                    3. Ad Ondra87:
                      Číslem 90% jste si jistý, nebo jste si ho vycucal z prstu?

                    4. To jsem si právě vycucal z palce

                    5. „…že si tady 90% věcí dokurví zdejší vláda a pak se to svádí na SSSR-USA-EU-Uprchlíky-mimozemšťany-Kalouska a kdoví co ještě, to je prostě fakt.“

                      „To jsem si právě vycucal z palce“
                      Pěkné.

                    6. Ondra87 si to cislo sice vycucal z palca, ale mam obavy ze keby ste zacali dosledne vysetrovat odkial vlastne skutocne buzeracne zakony pochadzaju, dospeli by ste k prekvapivym zaverom. Pravda, to je tiez len dojem vonkajsieho pozorovatela a nie, nebudem sa snazit ho dokladat.

                    7. Ad Wildcat:
                      Můj dojem je takový, že EU přijde s nějakým nařízením, které samo o sobě stojí za vyliž podpaží a naši politici, aby papežštější než papež to leckdy (ale rozhodně ne vždy) implementují tak, že to stojí i za vyliž řiť.
                      IMHO by bez prvotního impulsu od EU vůbec nic nebylo, nebo se to řešilo jinak (hypotetickou otázkou je zda lépe či hůře než to řeší EU).
                      Jak píšu výše, je to také jen dojem.

                    8. Re: Ondra87
                      17.10.2019 v 13:14

                      Myslim, ze se mylis. Nemci a my jsou uplne stejne pitomi, stran nejakych regulaci. To, ze se v Cesku zerou sracky, neni vina Cechu. Bezny clovek nema vubec sajn, jak by se mel branit. Je to takova libiva fales „za to si muzete sami“, neco jako pokladani navnad na mysi. Nikdo je do baraku nezval a nikdo jim ten jed nenutil.

                    9. No, bránit by se měl tak, že se bude zajímat a volit jinak, než volí ve volbách… i když, uznávám, že je to hodně těžké si vybrat.

                    10. No on je problém hlavně v tom, že lidi už vlivem vyššího civilizačního levelu nekupují základní potraviny, kde o nějaké dvojí kvalitě (až na nějaké vyjímky) nemůže být řeč. Takže za to ani tak nemůžeme sami jako doba ve které žijeme.

                    11. Já kupuju chleba 900g z malé pekárny za 41 Kč.
                      Dost lidí se mi diví a kupuje bláto z hypermarketů.

                    12. Ondra87: Já směřoval k tomu (a jak jsem pochopil, pohybujete se často pracovně v Bruseli, tak byste to vědět mohl), zda nás taky ten Západ řadí mezi sebe jako rovné s rovnými? Co vím, tak třeba v UK zrovna na růžích ustláno nemáme, spolu s Poláky a ostatními „východňáry“. Tam je kdejakej Pakistánec či jiná Šeherezáda víc, než bílej Evropan z východu. A ne, opravdu nepotřebuji přednášku z historie o tom, proč to tak je… Já si myslím, že pokud na sebe chtějí brát „bílou vinu“ za kolonialismus a vše okolo, prosím, ale, jak zde již bylo řečeno, R-U se toho neúčastnilo (důvody jsou irelevantní) a tak by bylo fajn, kdyby z toho „pokání“ ČR byla taky vynechána.

                    13. V tom naprosto souhlasím, otázkou je, jestli až se sem přižene nějaka nedejbože válečná vřava, jestli nás ušetří… myslím, že ne :)

                3. Ondra87:
                  Jak nás oni rozlišují je mi srdečně jedno! Ale vy nás urážíte. Rozčílil jsem se stejně jako servisdok.

                  Přestraňte prosím opakovat blbosti, co jste někde slyšel a radši používejte více vlastní rozum.

                  Množina „My“ podle vašeho uvažování může být libovolně určena a pak byste se měl stydět za ty, kteří vypálili Řím, srovnali se zemí Kartágo a vyhubili ptáka blbouna nejapného. Styďte se za japonské Kamikaze i za tvůrce atomové bomby! Taky jste přece člověk, nebo ne?

                  1. Ok, už vás vidím, jak vysvětlujete teroristům, že na Václaváku tu bombu odpalovat nemají, protože my jsme jejich kolonie nikdy nevykradli ;) Tak jako tak, zatím pro ně nejsme moc atraktivní, takže buďme rádi… Ale až se to semele, pujdeme společně se západem do hajzlu…

                    1. Ono hlavne s tou Afrikou je to taky vselijak. Garantuju Vam, ze kdyby tam nevlad Frank s Burem (sic ;), tak tam vladne Arab, a to by teprve „cernousci“ cumeli. Nemluve o tom, ze vetsinou emigrujou hlavne zlocinci a schopnejsi/zamoznejsi vrstva, takze tim taky nikomu nepomuzete.

        3. „Strohá fakta jsou i to, že (my) jsme je stovky let vykořisťovali a využívali…“
          Mne do těch vykořisťovatelů počítáte taky?

        4. Co to placas za picoviny? Ktery mocnosti zruinovaly Rhodesii tak moc, ze tam ted chteji ty byle farmare zpatky? Ktere mocnosti ruinuji Angolu? Vis o tom, ze nejvetsi nepritel cernocha je jiny cernoch? Kdyz se importovali cernosi do USA, tak na pobrezi je prodavali jini cernosi. Doprdele, vysvetli mi, jak je mozny, ze obilnice Afriky ma hladomor!! JAK ZA TOHLE MUZE KOLONISMUS, KTERY SKONCIL V 70. LETECH MINULEHO STOLETI!!!!????? VYSVETLI MI TO!!!! Za 30 let bez kolonialismu se dostali do hladomoru. Somalsko se alespon muze vymluvit na to, ze jim tam drancuji ryby, ale Zimbabwe?

          Jednim z nejvetsich problemu Afriky bylo nastaveni hranic podle byvalych kolonii. A tim kolonialisticke chyby v 21. stoleti hasnou. Jo, muzeme se bavit o Somalsku, ale taky se muzeme bavit o JAR a o tom, jak to tam vypada. Celkove cerna Afrika ma problemy hlavne s cernochy. Ale to dneska neni politicky korektni rikat…

          1. Já jsem si nevšiml, že když se oficiálně rozpadl koloinální svět, že státy jako USA, Čína či Rusko přestaly těžit a zásobovat zbraněmi politicky nekorektní černochy, či na druhé straně černošskou opozici…. Umělé hranice ano, ale vliv západu v Africe a jejich podíl na současném stavu nemůžeš popřít….

            1. A že ze strany Afričanů nebyla poptávka spíš po motykách? :-/

            2. Těžbu mohli klidně zastavit, to by ale nebyly doláče na mramorové paláce, auta a flinty…
              Pokud by se nemordovali našimi palnými zbraněmi, mordovali by se oštěpy a mačetami. Hranice mohli změnit jednáním…

            3. Proto jsem zminil JAR, Angolu a Zimbabwe. Zimbabwe se po Mugabeho mocne vlade dostala do hladomoru. V JAR mas spoustu jinych problemu(proc tam asi lide ziji v opevnenych rezidencich). A Angola je kapitola sama pro sebe.

              Zapad(a ze Cina je mooooc na zapade) na aktualni deni v Africe ma minimalni vliv, nejvetsi vliv tam maji dobroserove s ockovanim a i tak jim to moc nepomaha v tom se dozit 60.

              Hlavnim problemem Afriky jsou AFricani. Nemuzes se porad vymlouvat na zapad, kdyz zisky ze zapadniho drancovani zustavaji u tebe v zemi, ale tvoje vrchnost je zkorumpovana a potrebuje sidlo se zlatym zachodem, to mas pak tezky, ze jo.

              1. Těžký to je, já se nevymlouvám na západ, ale on na tom svůj díl práce má.. Uvidíme, co Čína, jak si s tím poradí, třeba je naučí se starat sama o sebe, sjednoceni pod rudou vlajkou… ale to by mohlo v budoucnu pro Evropu být spíše negativum :D

                1. Jasneeeeeeeeeeeeeeeee. Naučí ich starať sa o seba. Už komunisti chceli naučiť cigánov starať sa o seba a vidíme ako to dopadlo.
                  Nebudem tu teraz rozoberať problémy Saharskej či sub-saharskej Afriky, ale už to tu bolo spomenuté, že Afrika by mohla byť kľudne zásobárňou potravín pre celú Európu a Ameriku (šikmáči nech si naseru). Ale prečo to tak nieje? No lebo jednoducho černoch nebude robiť nič naviac ako je nutné. Radšej bude žobrať, kradnúť a čakať na balík potravinovej pomoci od……….(dosaď si koho chceš). Nepostaví sa ráno a nejde založiť pole či záhradu v podmienkach kde by mu to rodilo 2-krát do roka. Maximálne keď je hladný oberie nejaké divo rastúce ovocie a nakotí si 10 potomkov. Viac-menej každý jeden cestopis z Afriky čo som čítal nejak načne túto tému o podmienkach na slušný život.

                  1. To mi připomíná ten vtip, jak se Američan ptá dobromyslného Kubánce, co dneska dělal. Hodinu jsem chytal ryby, úlovek jsem prodal, nakoupil potřebné na dnešek a teď sedím u moře, popíjím limonádu a vyhřívám se na sluníčku, povídá Kubánec. Američan vezme tužku a papír a začne počítat. Kdybys chytal ryby ne hodinu, ale šest hodin denně, za dva roky bys vydělal na novou loď, za další dva na další, najatá posádka by lovila za tebe a ty ses mohl povalovat na pláži a vyhřívat se na slunci. Ale já sedím na pláži a vyhřívám se na slunci….

              2. deacon: stejnou logikou si můžeme my za vše taky – je přece náš problém, že máme zkorumpované vlezdobruselky co nám vládnou.

                Bohužel Vás musím zklamat, vliv Západu na situaci v Africe i jinde (především Jižní Amerika) obrovský. Těžař potřebuje ložisko, infrastrukturu a klid na práci. To se nejlevněji dělá tak, že zkorumpujete vládu (dosadíte „demokratickou“), tu vyzbrojíte a chráníte, výměnou za to si oni naberou (od Vás) půjčky, za které postaví infrastrukturu (která je pálí asi tak jako by člověk čekal u hladovějícího) a které nebudou schopni nikdy splatit. Takže vládne pár brutálních rodin tvrdou rukou, leze do brusele cizákovi a vlastní lidi dře na krev, aby bylo z čeho ty půjčky aspoň trochu splácet. Západní těžařská společnost má za pusu naleziště, ochranu dělňasů, silnice a přístavy, aby vše pěkně frčelo. Na následky sere pes.

                Můžete říkat, že je to jejich chyba, ale toto by se nikdy nestalo, kdyby do chudé země bez vzdělání chytrý zápaďák nepřinesl svoje manýry a nezkorumpoval je kvůli zdrojům. Afrika by si žila v klidu – měli by tam hovno, žili v kmenech, mlátili se mezi sebou klacky a vůbec by netušili, co je to Evropa. Jenže my chceme ty zdroje a na to se nám nehodí zůstat doma, tak se jim tam sereme. Jaké překvapení, že oni se pak serou sem….

                A že si místňák neumí diktátora svrhnout? Zeptejte se rodičů, proč nehnali komanče vidlemi a trvalo 40 let, než se prožralo vše rozkradené a padlo to na hubu prakticky samo. A proč tam nevládne někdo rozumný? Jsou to burani s klackem a tam, kde nejsou a kde to zkusili, tam si Západ uměl poradit. Počtěte si, jak vznikla Panama (Američané „osvobodili“ Kolumbijce, kteří žili v místě kanálu od zlých Kolumbijců z Kolumbie, vyhlásili tam „svobodný národ“ a kolem kanálu svou vlastní zónu – asi jako kdyby Poláci vlítli do Náchoda, osvobodili utlačované Čechy a vyhlásili tam republiku pod svou loutkovou vládou a „polskou zónu“ někde uprosřed, dovedete si to vůbec představit?).

                Pak si najděte např. jak dopadl Torrijos, když se Panamci snažili tu zlou vládu svrhnout a Američany vyhnat (atentát CIA) nebo Roldos v Ekvádoru (dtto).

                Ale určitě byste mohl tvrdit, že největším nepřítelem Panamce je Panamec a Ekvádořana Ekvádořan a že za to přece žádný Západ nemůže. Jo, asi jako nás tady soudruzi v 68 nechali hospodařit po našem.

                Nejsme schopní udělat nic ani tady, ale Vy se budete pošklebovat křovákovi, který nechodí do školy, protože na tu nezbylo – aby měl bílej levnou ropu, prachy radši na zlatej záchod narval tomu největšímu zmrdovi, co ho tam našel a kterej ve svém zájmu neváhá obětovat vlastní lidi.

                1. Ono to může mít i civilizovanější podobu:
                  https://finmag.penize.cz/ekonomika/351528-africti-zajatci-eura

                  1. JH: jenže výsledky jsou stejné.

                    Navíc ta „civilizovanější podoba“ je dána hlavně tím, Francouz tam měl kolonie a udělal jim tam měnovou unii napříč státy. Nic takového Američan ve svých sférách zájmu nemá a tak na to jde po svém. Tak, jako na to šel Francouz, když to tam dobýval, aby tam dnes tu „civilizovanější podobu“ mohl uplatňovat.

                    1. Francouz dneska hazi humanitarni bomby na Lybii a na imigraci pak profituje fura, a to nejen nemeckych, neziskovek. No neni to skvele?

                    2. Sysop: prachy se musí točit a kdo stál chvíli dál, stojí opodál. Neziskovka není ztrátovka, že jo. Akorát jeden nesmí být užitečný idiot v terénu ale šikula v představenstvu.

                    3. Tak ono obecne – rozumny podnikatel vzdy svoji firmu ridi jako neziskovku. K cemu ve firme tvorit zisk a ten nasledne danit? Kdyz si ho chci rozdelit jako podil na zisku, stejne ho zdanim podruhe. Takze firma coby neziskovka je idealni model. Vsechny penize se zdani maximalne jednou. Ne dvakrat.

                      Neziskovka je typicka ukazka vymrdani se statem. Z meho minarchistickeho hlediska je to ok, ale z hlediska statu to uz tak super neni.

                    4. Sysop: tomu rozumím, ale já narážím na různé aktivistické zmrdy placené z dotací a rozpočtů, kteří nás hodlají převychovávat, okrádat atd. A troufám si říct, že většina lidí vůbec netuší, že pod pojmem „neziskovka“ se typicky skrývá pár dredatých dementů, kteří taky zhusta netuší, že jejich užitečně-idiotská práce za pár kaček je tu primárně proto, aby si zřizovatel v představenstvu shrábl pár set tisíc jen tak, protože může.

                    5. fatdwi: Jak jsem psal uz vyse… I kdybyste nakrasne mel pravdu ohledne zlejch kolonizatoru, tak to, ze by tam neprisel „vykoristovat“ bilej muz, rozhodne neznamena, ze by tam nesel nikdo jinej. Kdyby slo o pet tisicihlavejch kmenu v savane, tak na ne sere pes, ale mluvime o OHROMNYM kontinentu plnym surovin. Takze nejaky „Afrika by si zila v klidu“ je vysoce nepravdepodobny.

                    6. Redik: co to meni na tom, co pisu? Nemame vinu, protoze kdyby ne my, tak nekdo jiny a tak je to v poho? Nebo co tim chcete rict?

                    7. Ze tady nejde o dve moznosti ve stylu – bila nadvlada x Wakanda 4evah.

        5. Myšlenka, že jsme třetí svět utlačovali, vykořisťovali a další fujfuj je stavební kámen multikulti, na kterém to stojí… průser je, že i když to může být stokrát pravda, stokrát můžete tvrdit, že západní svět musí cálovat nebo jinak nahrazovat, fakticky s tím mnoho nenaděláte – zisky se buď se to prožraly na dvě světové války a nebo na vlastní rozvoj nebo koneckonců na sociální systém. Koho dneska chcete nutit celou akci „reparace“ platit? Západ řekne že nemá (a fakt nemá bo se už prožral do dluhů), východ řekne, že s tím nemá co společného, že jsme kolonie neměli (ne že by nechtěli, jen Franz Josef naskočil do vlaku kolonizace moc pozdě, dneska můžeme ale dělat z nouze ctnost :) Krom toho jak to chcete vracet? Po tom, co se velká část kolonií v Africe osamostatněla, tak si napujčovali love, za které nakonec pár diktátorů dobře žilo, ale zbytek zůstal u žraní šutrů a vlastně se nic nezměnilo a love zpátky nedošly… možná to žlutý muž se svými investicemi za suroviny a dluhy za politický vliv bude zvládat lépe…

          1. S čínskými kolonizátory negři teprve poznají, co je kolonialismus :-)

            1. Nebo čínský otesánek najde svou bábu s motykou… je to jiný svět a rozhodně tam nenarazí na asijskou náturu. Fak ne.

              1. Těžko říct. Číňané nechtějí negry převychovat, chtějí suroviny,a a za ně platí – dolary, infrastrukturou, na jejíž budování si často vozí své lidi… Místní kolaboranti špinavou práci udělají za ně a když ne, rozhodně nebudou mít morální zábrany své zájmy bránit silou.

                1. JH: kdepak „platí“. Dávají jim půjčky, aby mohli platit oni. Stejný styl zotročení jako vymysleli v 50. a 60. letech Američani.

                  Samozřejmě, že budou své zájmy bránit silou, opět stejně, jako je naučili Američani.

                  1. Jak jinak to muze dopadnout, kdyz se srazi extremne pracovita kultura s extremne linou?

                    1. Sysop: jsme extrémně líná kultura?

                      Neřekl bych, že to je důvod, proč nás okupovali Rusáci ani důvod, proč si nás rozebrali Němci a de facto nás okupuje EU (místo vojáků Wehrmachtu dotace).

                    2. Mam na mysli Asiaty vs. Africany.

                    3. Sysop: nerozumím, kde hledat rozdíl? Jestli je to Američani-Afričani nebo Asiati-Afričani, je to pořád to stejné. SSSR-ČR a EU-ČR taky.

                    4. Sovětská kultura byla proti československé vulgárně primitivní ve všech ohledech mimo vojenské.

                    5. A literatury! A filmu! A činohry! A baletu! :))

                    6. JH: jo, to nám bylo platné.

                    7. Naštěstí to neutáhli finančně a morálně a pak jako symbolickou tečku vyhodili do luftu ten reaktor…
                      Na druhou stranu, nejde všechno svádět na Sověty. Do Maďarska dovezli bolševismus sovětské tanky podstatně drastičtějším způsobem a a kadárovský režim byl kulturně i hospodářsky daleko svobodnější.

                    8. Re: fatdwi
                      17.10.2019 v 20:20

                      Jo, srovnatelny je motiv, i kdyz neni uplne stejny. Bolsevici potrebovali expandovat mocensky. Aby jednou byl ten zkurvenej bolsevismus po celym svete. EU potrebuje expandovat mocensky, aby ovladala trhy. Cina potrebuje ovladnout Afriku, aby ovladla zdroje.

                      Zatimco Rusaci byli o jedno mocenske zrizeni za nami, protoze prosrali kapitalismus a moralne se z feudalismu nevyhrabali, tak EU je zase moralne o kousek pred nami. Myslim tim zapadni jadro a nemyslim politicke svinstvo, ale spis racionalni souziti mezi lidma. Kdybychom z Ceska vyvazeli zavist, tak nam neubude a v exportu budeme svetova jednicka.

                      Cina je uplne jinej bojovnik. Cina je jako voda do baraku. Pomalu, klidne, ale bere vse. Pritom na rozdil od drivejsich kolonizaci Afriku nemusi valcovat silou. Staci papirky a Internet. Cinani jsou pracoviti, dusledni a neodbytni. Snad jedine tu neodbytnost Africani znaji.

                  2. Tak oni nějaké ty dary a dotace rozdávají, jinak ale hlavně půjčují. Na druhou stran: ty země už jsou demokracie. Že si zvolí politika, který jim nejvíc naslibuje a pak se to snaží realizovat za zahraniční půjčky…
                    Předpokládám, že narážíte na tento příběh:
                    https://finmag.penize.cz/ekonomika/406006-vodni-svet-za-cinsky-uver

                    1. JH: v podstatě dávají úplatky vládám, aby si půjčovali nesplatitelné půjčky. Ty země nejsou demokracie, ne v tom smyslu, v jakém to chápeme tady. A když už si někoho takového zvolí, tak game over – Roldos, Torrijos. Jeden rok, dva místní anti-Ami prezidenti, dvě „letecké nehody“. Kolik dalších takových radši dělá, co po nich cizák chce než aby skončili stejně?

                      Ta ekvádorská čínská story je zajímavá hlavně tím, že podobných projektů je už 60 let v Evkárodu a všude jinde hromada, jen najednou je to problém. Protože to holt nestavěli Američani jako ty předtím. Proč asi Trump „mejkuje emeryku grejt egen“? Ztrácí svou sílu mocnosti, Ekvádor byl jejich vazal. Těch ztratili v posledních letech víc. Čína má víc peněz a místní mají plné zuby amerického teroru a tak ochotně lezou do teroru čínského. My taky nadšeně vlezli z jednoho sojuzu do druhého. Chvíli trvá na to přijít.

                      Narážím na to, co tady už delší dobu doporučuju – Perkinse a jeho Confession of an Economic Hitman. Popisuje to stejné, byl tím, kdo tohle pro Amíky v 60. letech dělal. I v tom Ekvádoru. Nebyl úspěšný, Roldos se nechtěl nechat uplatit. Tak po „hitmanovi“ nastoupili „jackals“, tedy CIA.

                    2. fatdwi: Ono to už to tu jednou bylo. Závod o Afriku na konci 19. století. Všechny britské anexe a protektoráty byly popisovány jako nezbytné, logické, v zájmu nejvyšší humanity, zatímco jakýkoli pokus Němců jako strategické ohrožení Impéria kvůli území, které Německo pro svou bezpečnost a prosperitu vůbec nepotřebuje…

                    3. JH: často se říká, že se historie opakuje. Spíš bych řekl, že člověk má tendenci říkat spoustě věcí „historie“, i když se dějí neustále. Jen to prostě není cool přiznat.

                      Před lety na nějakém školení lektor řekl, že se musíme smířit s tím, že abysme se mohli mít tak, jak se máme, má se dost lidí hodně, hodně špatně. A že je na každém se s tím nějak poprat. Většina lidí (včetně mě) na něj koukala tak jako „co to kecá, my přece nikomu nic neděláme a že se má někdo blbě, za to si může sám, tak jakýpak svědomí“. Občas si na to vzpomenu. Nevědomost je sladká, anglické Ignorance is a bliss ještě výstižnější.

                    4. Až na to, že v těch různých čvargistánech se měli blbě i předtím, jenže to nevěděli, protože neměli televizi :-)

                    5. JH: jenže oni se hlavně měli blbě po svém. Teď se mají mnohem hůř po našem. Kromě těch pár kolaborantů, co nám jdou na ruku. Plus jim televize ukáže, jak je to správně. Překvápko, že tam (sem) pak chtějí…

                    6. fatdwi: Jak kdo. Saúdové či Emiráťané si rozhodně polepšili proti tomu, v jakých podmínkách žili ve 20. a 30. letech. Zase z těch čmoudů nedělejme heilóty. V zásadě potřebujeme jen ropu a fosfáty a nějaké ty kovy.

                    7. JH: neříkám, že si někdo nemohl polepšit en bloc, ale touhle optikou jsme si taky od války pod moudrou vládou rudé okupace polepšili… Tedy jak kdo, jak moc a jak nám mohlo být bez ní, že.

                    8. fatdwi: To je právě ten úhel pohledu. Polepšili si Portugalci za Salazara, Španělé za Franca a Chilané za Pinocheta? Jaká byla alternativa?

                      Když se podívám na to, kam to dopracovali černoušci za několik tisíc let (do doby železné) a kam to svými vlastními silami dopracovali Argentinci, tak nějak nemám kvůli situaci Latinoameričanů a Afričanů výčitky. Ano některé západní firmy a vlády se ve Třetím světě nechovají hezky, ale naše životní úroveň byla vykoupena hlavně vynalézavostí a dřinou našich předků.

                    9. JH: tak za slova jako „vynalézavost“ a „dřina“ lze hezky eufemicky schovat kdejaké vyvraždění domorodců. Současně si tady hrajeme na nějakou morálku a férovost, ale jinak není problém uplácet jedny, aby byly prachy, i když víme, že kvůli tomu jiní pomřou hlady. Fakt bych sem ani náhodou netahal, jak se někdo „má díky teroru líp“. To zavání tou racionalizací čehokoliv.

                    10. Pomerne poucny je v tomto smeru postup naseho bratra v NATO v Syrii. Neni to Afrika, neni to stredovek a presto… vcetne vsech postoju zemi EU. Uz nekdo udelal sankce na Turecko stejne rychle, jako byly kvuli Vrzalovi na Rusko? Nebo chybi dukazy o turecke intervenci?

                      Humanita je jen nater. Pod nim vzdy je fortelny zaklad – zajmy.

                    11. fatdwi: z vraždění a olupování domorodců žádné štěstí ani bohatství nevzniklo. Viz osud Cortéze, Pizarra i jeho mužů, koneckonců i Španělska samostatného. Flandry přinášely španělské koruně větší výnos než kolonie v Americe.

                    12. JH: ale drina to byla, ne?

          2. Viděl jsem drsnej fór, kterej byl vlastně pravda.
            Černoch tam řval na člena KKK, že jeho prapradědu zotročili. A člen KKK mu odpověděl, že to ví, ale že ho mrzí, že současní černoši za to dostatečně nepoděkovali, protože se tím pádem stali občany USA.

          3. hedonism.bot: že na tom multikulti špína staví debilní názory nic nemění na tom, že je to pravda a minulý čas je zbytečný, děje se to pořád (nebo se o to aspoň snažíme, ale hrajeme po USA a Číně třetí housle).

            Je naprostá blbost platit jakákoliv odškodnění, ale je nutné se poprat s tím, co to způsobilo. Pokud někoho okradete, musíte holt zajistit, že se Vám nepomstí. Multikulti kreténi toto nechápou, „jedou“ v tom úplně stejně jako my ostatní, ale myslí si, že jsou nějak morálně na výši, když tomu, koho okradli jdou jakože „odškodnit“. Jenže jsou to jen užiteční idioti pro ty, kteří si zase dokážou nahrabat na vině a pokoře (vše samozřejmě zaplatí ti ostatní).

            1. Dneska neni snadny podnikat. Fura veci uz tu byla, fura zdroju je vycerpana, fura produktu okopirovana… priznejme si proste, ze imigrace je obchodni model, na kterym se zase da slusne namastit. Tak, jako drive se kseftovalo s otroky, tak se dneska kseftuje s jejich importem a podporou. Takovejch krasnejch novejch pracovnich mist pro absolventy fildy…

              1. Sysop: +1

                Když Ti ukradnu prachy, ale je to dle zákona a říkáme tomu daně, hned je to v poho. Když Ti ukradnu barák, ale je to dle zákona a říkáme tomu „vyvlastnění“, taky no problemo. Když se kšeftu s novodobými otroky říká „humanitární pomoc“, tak se prachy můžou točit a běda, kdo by proti tomu něco řekl.

                1. Blby na tom je, ze prumernej Pepa si rekne: bojovat s tim nemam jak, az se to posere, tak se to bude tykat stejne vsech, no, takze se taky nekde napakuju, dokud to jde. Takze pak je fura lidi, kteri ‚jen delaji svoji praci‘. Jako obvykle :-(

                  1. Sysop: jsme lidi, zracionalizovat si umíme naprosto cokoliv, i když je to sebevětší píčovina.

                    Nezapomínal bych na oblíbené „když to nebudu dělat já, bude to dělat někdo jinej“ (a pochopitelně to bude větší svině než já, já se jen obětoval – až žije Pupendo).

                    1. Tak jasne, neni nad vzletne slogany. Ja vzdycky rikam, ze vyrok muze byt blizky pravde teprve, kdyz plati i jeho negace. Typicky „kdo nehraje, nevyhraje“. Plati, ze „kdo hraje, vyhraje“? Neplati, takze ucelova spekulace.

                      Takze „kdyz to udelam ja, nebude to delat nikdo jinej“. Plati? Neplati, protoze to bude delat krome mne i fura jinych. Takze… spekulace, nic vic.

                      Ale ze to fura lidi rika, o tom zadna.

              2. No ona západní ekonomika v podstatě stojí na leštění prdů a dobývání dividend ze sweatshopů ve třetím světě… někdo ty leštiče musí ale krmit a mejt po nich hajzly, to místní dělat nebudou a tudíž se tu otvírá pro tenhle kšeft krásné místo a všechny vlády na západě to ví. ČR je na tomhle jinak, jsme zvyklí pracovat a čistit si hajzly sami a jsme v pozici dodavatele dividend tudíž migráčci jsou pro nás spíš konkurence než přínos…

                1. Je zajimavy, ze u nas v praci mejou hajzly dve party Ukrajinek. Na zadnym jinym fleku u nas Ukrajinku neuvidis. Ale na hajzly jsou zrejme ok.

                  1. Negr splachovací hajzly ani nezná, všude se šíří nápisy aby na hajzly nešlapali, jinak je zlomí a uřežou si tepny. Myslíš, že taková svoloč bude mejt posraný hajzly?

        6. Poslouchaj Kefalín a co si představujete pod tím pojmem vykořisťovali?

        7. Stovky let? Který stovky? Ty jak přes půl milénia vod nich mimo pár tehdá luxusních typů zboží proudili hlavně nájezdníci a piráti a otrokáři? Myslim že co se dělo v 18. a 19. století bylo vlastně jen že sme jim vrátili zpátky předchozích MNOHO století.

          A jak vykořisťovali? Že jim byly poskytnuty výdobytky civilizace, práce a došlo k pozvednutí zemědělství? Chudáci. Dobrovolně si vybírají nedělat, nevyvíjet se a být podřadní, se surovinama nic nedělají, protože nemají zájem s nima něco dělat, no tak je k nim tak přistupováno. Nevidím problém, fakt ne.

          A ostatně o tom je řeč, válej se tam už tisíciletí, mimo dobu, kdy to tam občas vzal někdo pevně do ruky a donutil je makat. Nás donutily tvrdý podmínky k vývoji a snad ve všem jsme je předběhli. Nevidím problém a rozhodně ani smykem není vůbec řeč vo tom, že bychom se měli nějak kolektivně revanšovat. Nynější problém je, že ze společnosti se stala morálně rozplizlá sračka, co se nechá kolonizovat barbarem – to je podobně vtipný jak se Svazem co byl chudší než jeho gubernie, nebejt toho faktu, že v obou případech sme pod jhem byli (resp. brzo budeme, při nynějším směřování) tak nějak tady my.

          Naštěstí zatímco my si tady hrajeme na morální autoritu, žluťák to tam začíná brát tvrdě do ruky. Aspoň někdo tam zas udělá trochu pořádek…

          1. Já neříkám revanšovat, jen že jsme do jejich vývoje zasáhli a málo to nebylo. Pokud je Číňan usměrní, jedině dobře pro ně… bohužel je taky může sjednotit proti nám…

            1. Tak sme zasáhli. Voni zasáhli při nepřátelským tažení do Evropy zase do našeho. A co jako?

            2. To mi pripomina takovy ti pindy „kdyz z CSSR utikali emigranti, zapad se o ne postaral. Tak my ted mame dluh a musime prijmout zase imigranty ze zapadu“.

              Ja teda s cistym svedomim rikam, ze nikomu nic nedluzim a nikoho prijimat nehodlam. Pokud nekdo utekl z CSSR na zapad, necht ted prijme domu nejake Africany.

              1. Nemám nic proti přijímání Angličanů, Němců, Rakušanů, Švýcarů, Holanďanů…. Z Afriky jen Afrikánců.

                1. Deti tech dnesnich Africanu budou Anglicane, Nemci, Rakusane, Svycari, Holandane… ale se zvyky Africanu.

                  1. To, že se někdo narodí v Anglii, z něj ještě nedělá Angličana.

                    1. Myslis? Povime si za pet let. Staci, ze to, ze nekdo nedostal azyl, z nej dela pobirace prav azylanta. Neboj, on se zakon patricne pokrivi.

                    2. Když si vzpomenu na kontroly na letištích u letů, které mířily do Anglie, tak sice byli všichni Češi, ale „pokud nejsi blondýn, neuvidíš Londýn“.

                    3. To vite, tech 300 cikanu, nebo kolik jich tam tehda odletelo, uz bylo proste moc ;)

                    4. Cikani odleteli… a nam tady zustali sami Romove.

        8. Tak proč jste je stovky let vykořisťoval? Co Vás k tomu vedlo? Proč to mám odsrat i já, kterej nikoho nikdy nevykořisťoval?

          1. Udelame si anketu.

            Ondra87 pise:

            a) z Parize
            b) z Londyna
            c) z Madridu

          2. „Proč to mám odsrat i já, kterej nikoho nikdy nevykořisťoval?“
            To bělochů je břímě…

          3. Ale vykořisťoval. A kdo tvrdí, že nevykořisťoval, vykořisťuje dodnes.

    3. Ale prdlačku, že je potřebujeme na podřadný práce. To je přesně ten důvod, proč to začlo jít se Západem od deseti k pěti.
      Jo možná Achmad před padesáti lety v první generaci, kterej ještě věděl, co to je mít prázdný břicho, byl šťastnej, že tu tu podřadnou práci mohl dělat. Achmad v druhý a dalši generaci se akorát cítí ublíženej a znevýhodněnej, že by měl dělat práci, kterou druhej nechce dělat, ale na lepší práci nemá kvalifikaci.
      Takže pokud je nějaká práce, kterou nikdo nechce dělat, tak to bude pouze tím, že je na hovno zaplacená, ale pokud tu práci přesto potřebujeme udělat, tak se zkrátka bude muset zaplatit lépe. Jo možná zaplatíme za kopáče dvojnásobek, ale na druhé straně ušetříme za podpory všech těch znevýhodněných, ublížených chudáků, ušetříme prachy za všechny ty dobráky, který těm ublíženým chudákům „pomáhají“, ušetříme velký prachy za bezpečnostní aparát, koneckonců jeden vězeň stojí tak 6x víc, než kolik si většina z nás může dovolit investovat do vlastního dítěte a hlavně do prdele nebudu muset přemejšlet, kam můžu jít, kam nemůžu jít, kam mohu pustit dítě a kam samotný nemůže atd. Zkrátka ztráta bezpečného veřejného prostoru je daleko větší nesvoboda, než kterou tu kdy vytvořil bolševik.
      Takže nějaký kecy, že se bez importu negramotů ochotných hrabat se v hovnech neobejdeme, mě nedojímají, já se bez nich obejdu.

    4. ondra87:
      „…nechceme sedět za kasou v supermarketu, nebo v montovně za mrzké peníze, ale tyto služby požadujeme… takže potřebujeme migranty a je jedno odkud….“
      – – – –
      Skutečně potřebujeme migranty?
      A právě na takovou činnost…?
      Ale vůbec ne – potřebujeme si srovnat své vnitřní problémy v naší zemi, nikoli sem tahat ještě problémy další.
      Nebo ti nedošlo, že migrant odkudsi vždy nese riziko do budoucna…?

    5. Citace:
      „Terorismus je prostě daň za svobodu a demokracii, protože jen v silně totalitním systému, nebo diktatuře lze riziko útoku posunout co nejblíže k nule a to je potřeba si uvědomit.“

      Tohle může napsat jen velmi mladý člověk, co nedával pozor v dějepisu. Anebo fanatik pod mimikry ideologických žvástů.

      Terorismus je výsledkem toho, že si už nedokážeme:
      1/ Hlídat a kontrolovat všecko a všude na vnějších hranicích, včetně zelených
      2/ Přeháníme to silně s humanismem jako takovým
      3/ Zjistit, kdo a proč sem přijel a co tu dál chce dělat
      4/ Jen svobodná a demokratická země si může samostatně rozhodovat o tom, koho si do země vpustí a koho už ne.
      5/ Vyplývá z toho, že ČR, ale i Německo už dávno není ani jedno.

      Ono je toho mnohem víc, co už nedokážeme a ve vlastním zájmu se to musíme znova naučit.
      To není žádná daň za svobodu a demokracii.
      Švédsko je jistě svobodná a demokratická země.
      Přesto se tam obecně ženám nedoporučuje po osmé večer vystrkovat nos z baráku a už vůbec ne samotným. Takové nevyhlášené stanné právo, ale spíš pro ženy.
      Máte to Ondro87 úplně převrácený.
      JDE natvrdo uzavřít hranice a kontrolovat téměř každého, už to tu v praxi bylo a fungovalo to, jen bohužel špatně, v opačném gardu.
      Ale prostě principiálně NEJDE zavést nějaký typ/druh opravdu exemplárního a výjimečného trestu, co by další vetřelce účinně odradil od úmyslu.
      Turecko je jednoznačná diktatura a terorismus tam ani zdaleka není nejblíže nuly, ani omylem či zpajcovanou statistikou.
      Totéž RF, je něco mezi diktaturou a totáčem a přesto i tam k útokům čas od času dochází.
      Takže jak tedy ??

      1. No já myslím, že člověk, který jezdí do Bruselu na konference to ani jinak napsat nemůže. Přeci nechce skončit někde v montovně u pásu.

        1. Mě se líbí, jak místo argumentů dostanu osobní ohodnocení.. kdo má jiný názor, je potřeba ho zaškatulkovat… teď čekám ještě tu masírku v podobě, že jsem absolvent humanitního oboru a pracuji pro neziskovku a proto jsem vítač a sluníčkář a že bych jinak skončil u pásu, to jsem už slyšel.. neskoničl, protože nejsem ani jedno z toho…. přesně proti takovým dementním omezeným názorům „bojuje“ ta slavná pražská kavárna. Dal jsem nějaký názor a pohled na věc, navíc tu polovina lidí nepochopila, že mluvím o migrantech obecně…a tam patří milí zlatí i slováci…

      2. Ve Švédsku se nedoporučuje samotnejm ženám už ani ve dne se pohybovat už ani poblíž „problémovejch lokalit“, třeba jít běhat, ostatně onehdá tu o tom byl článek z Gatestone.

        1. Uz by sa ti svedi mohli prebrat, vytasit dlhe mece a sekery a zjednat si poriadok vo vlastnej krajine.

    6. To je lež. My tyhle šmejdy nepotřebujeme, nepotřebovali jsme a potřebovat nebudeme.

  3. Nově se na dýfenzovi bude komentovat každý mord (mám to dvě hodiny do Halle, cumbajšpíl), nebo jen ty ideologicky použitelné?

  4. Ja kdyz to tu ctu, tak se ze me snad jeste stane zurivy vitac imigrantu, protoze tolik demence u jejich „odpurcu“ na jednom miste, to se jen tak nevidi.
    To, ze pan domaci pouziva logiku „jeden nekoho zabil, takze jsou spatni vsichni, a ne ze mi reknete, ze i ostatni vrazdi, to ja neberu“, to uz jsem si zvyknul.

    1. Me ty nazory taky sokuji a verim ze diky takovym lidem muze byt i Okamura v poslanecke snemovne… Na druhou stranu kazdy muze vyjadrit svuj nazor, nechtel bych treba za sousedy obcany tmavsi pleti kteri nepracuji a jen koukaji co by kde ukradli… to proste nemuze byt dobre sousedstvi jestli mi rozumite. Stejne tak bych v nasi vesnici mel mnohem radeji domov duchodcu nez uprchlicke centrum. Je tohle v dnesni dobe povolene rikat nahlas nebo jsme uz pokrocili a nemuzeme rikat volne myslenky nahlas ?

      1. Ale tak je jasne, ze clovek nechce mit problem a podobne. To je logicke. Ale pouzivat logiku „ten jeden neco udelal, takze tu nechci zadneho z nich“ je podle me demence.
        Btw – ciste pro zajimavost. Osobne znam docela dost „imigrantu“ z ruznych zemi sveta. Ted pro me parkrat delali nejaci ukrajinci – lepsi delniky na stavbe jsem nevidel. Peclivi, uctivi, vazili si penez, co jim davam, odvedli super praci. Znam par holek, co si vzali nejake cizince a ted se s nima obcas vidam – vsichni v pohode. Znam I jednu, co si vzala amika, a ten je kupodivu taky uplne v pohode. Znam I dost cikanu, co jsou uplne v pohode :-) Tim chci rict, ze rozhodne pokud mi nekdo rekne „vsichni cikani jsou takovi a takovi“, tak ho s tim poslu do prdele a kdyz mi tohle rekne o komkoliv jinem, tak taky. Jasne, procentualne bude pomer „dobrych“ vs „spatnych“ u ruznych skupin ruzny. Ale troufam si tvrdit, ze i u tech cikanu bude vetsina tech normalnich. Jenom oni se tak nejak nevystavuji v TV : Hle, to jsou normalni, nekonfliktni cikani!! (ukrajinci, uprchlici, kdokoliv). Vzdycky se ukazou ti, co nekoho zabili ci znasilnili.
        Reknu na zaver jednu vec. Sam pan domaci tu – ZCELA SPRAVNE – v oblasti automobilismi rika: Na silnicich neni zadny doom. To je media tak delaji. Nekdo se vyboura, a hned je v TV – ale uz se tam neukaze ten milion lidi denne, kteri v poradku dojeli, nikde se nevybourali a jsou uplne v pohode.
        ANO, takto to je.
        Ale proc kurva tu samou metodiku nepouziva i u ostatnich skupin? Proc ji pouziva na automobilisty, ale ne na imigranty? Ja si myslim, ze odpoved znam,hodne souvisi s tim, o cem psaval pred davnymi lety..

        1. Není migrant jako migrant, cáre nejmilejší. A je to taky otázka míry. Kvantita se mění v novou kvalitu, neboli je sakra rozdíl, jestli je musulmanů sto nebo sto tisíc.

          1. BY me zajimalo, kolik jsi v zivote potkal musulmanu a jaci byli.
            Trebas ja v zivote par potkal a ani jeden z nich nebyl nijak spatny, naopak bych rekl, ze vetsina z nich byla na mnohem vyssi urivni, nez vetsina zde diskutujicich.

            1. Lojzo, když Tě tu vidím — nemáš nějaké informace o tom, kdy, jak a proč přesně zmizel pomníček Martina Švagra?

              1. Ahoj, nemuzu to tvrdit zcela jiste, ale Bobcat rozsiroval baraky pres ulici a delali tam novou tu krizovatku + tam delali nove chodniky a tak. Predpokladam, ze to ma souvislost, protoze vim, ze primo v tom miste se bagrovalo prave kvuli predelavce te silnice.
                Vice o tom nevim vubec nic (jako ze jeste se s tim neco bude dit ted, kdyz uz to je dodelane, nebo jestli uz tam nebude nic, nevim o tom nic. Muzu se zkusit nenapadne zeptat nekde na urade, pokud by te to zajimalo:-) )

                1. Z pohledu řidiče ta křižovatka vypadá úplně přesně stejně jako předtím, akorát tam chybí ten pomníček. Takže nic stran bagrování mne vůbec nenapadlo; pokud se tam takové věci děly, pak to samozřejmě smysl dává.

                  Nijak zásadní to není; jen mne napadlo, zda někdo někde náhodou nedošel k názoru, že připomínat, co se tam stalo, je v současnosti jaksi politicky nekorektní…

                  1. Jsem si na milion procent jisty, ze v miste toho pomnicku se bagrovalo. Oni tu krizovatku myslim nepatrne rozsirili a predevsim pak upravovali okoli te krizovatky, zasahovali az do tech strani a tak. Vim to presne, bydlim par set metru od toho a skoro denne okolo jezdim :-)
                    Jsem se docela divil, ze se neobjevil znova, ale je mozne, ze se nejak zjistilo, ze to tam vlastne bylo nejak bez povoleni a tak a uz se to nepovedlo. Ale to je jen moje spekulace ..

                    1. bydlim par set metru od toho a skoro denne okolo jezdim

                      Proč asi se ptám zrovna a jmenovitě Tebe, žejo :) Dík za informace.

            2. Budeš se divit, ale pár jsem jich na fakultě potkal. Jeden byl fajn, ostatní nestáli za moc až za nic. Jo, oblékali se líp a voněli víc. Ale ve své zemi o ně nestojím.

              1. to Jihocech Honza

                Zlatá slova, můžu potvrdit na 150% z vlastní zkušenosti. Tehdy ovšem byla ještě šance, že až dostudují, tak zase potáhnou, odkud přišli.

                Vzpomínám si, že po plyši byla docela prdel, když se vedení fakulty pokoušelo zjistit, kdo je sem vlastně vyslal studovat a kdo za jejich studium platí (po rozpadu komunistických struktur byl problém u leckterého spolužáka z rozvojové země dohledat nejen smluvního plátce, ale i školné …)

                Tak třeba Něguš byl fpoho, když dostudoval, vrátil se do Etiopie. On sice dostudoval až po čtyřicítce, ale vzhledem k tomu, že začal v 35 letech, tak to stihl za normální dobu studia. Louis byl fpoho, ten tady nakonec zůstal, pracuje u zaměstnavatele v ČR a pokud vím, k oboustranné spokojenosti. Tím dobré vzpomínky bohužel končí.

                Třeba takoví Syřičitani na tom byli (co do úspěšného dokončení studia v řádné studijní době) o poznání hůře. A měli jsme i spolužáka, který absolvoval zkoušku (jednu z existenčních na fakuli) s dodatkem examinátora v indexu „platí jen pro Subsaharskou Afriku“ (aspoň se to říkalo…)

                Mustafa byl prototypem vychcaného a nevychovaného Araba. Nikomu by sebeméně nevadilo, že si na koleje tahá děvky a prochází mu to. Problém byl, že byl dotěrný i na spolužačky a nebylo úplně snadné se ho zbavit (všem dnešním #méétůů pipinám bych přál rozhovor na podvečerní kolejní chodbě s otravným Mustafou. Jedna spolužačka byla nucena mu natáhnout jednu pořádnou po čuni, aby se ho zbavila…) Posléze nějak pronikl do předsednictva kolejní rady a rozhodoval, kdo koleje dostane a kdo nikoliv; naturalizoval se jako typický zmrd. Studoval taky přesčas, ale né z neschopnosti, ale protože mu tady bylo hovno zle.

                Ale to ještě není nic ve srovnání s R., o němž se vědělo, že je veteránem irácko-íránské války, s pohledem a pohyby cvičeného zabijáka. U toho jsme se fakt jenom dohadovali, kolik lidí tam asi odpravil a za jakých okolnosti by to na něj případně mohlo přijít zas; tomu bylo jednoznačně lepší se vyhnout obloukem.

            3. Já jich potkal hodně. Kromě pár výjimek byli všichni v pohodě. Jenže to byli jednotlivci. Problém u tohohle náboženství vzniká někde kolem +3% zastoupení v populaci. U 5% už si vynucují privilegia a u +10% už požadují, aby se ostatní přizpůsobili.

              1. Kde ja jsem tohle uz jen videl..ahaaa, u lidi. Lidi maj tyhle vlastnosti docela casto, no…

        2. Lojzo, nechal by sis behat volne po byte chrestyse? Doufam, ze mi nebudes chtit tvrdit, ze vsichni jen koukaji, jak by nekoho ustkli.

          1. Tohle prirovnani kulha na vsechny nohy (prumerne stonozky)

            1. To je ale jen tvuj nazor. Zeptej se v bavorske hospode, co si o tom mysli lidi, bydlejici kousek od azyloveho lagru.

            2. Už včera hlásili ve zprávách na ČRo vyjádření rakouského ministra vnitra, že Rakušáci se rozhodli ten lágr uzavřít a zrušit, po dohodě se starostou toho městečka. Že prý byl od začátku jen zdrojem problémů v místě a místní se dlouhodobě cítili ohrožení. Úplně jsem čuměl, že něco takového na ČRo řekli na plnou hubu.
              Ani neřekli, kam a kolik těch vetřelců přešíbujou..

              1. servisdok: co s nimi hodlají dělat je právě to, co by mě zajímalo nejvíc. Zrušení lágru není řešení problému, jen jeho přesun někam jinam. Třeba dostaneme na Vánoce pár dárečků.

                1. Nevím, každému jak sám chce, ale já s dovolením zůstanu u kapra.

                  1. ocs: dáreček bývá obvykle pod stromkem, někdy před domem. Na talíři jsem jej ještě neměl. Tam taky radši kapra, i když proti gustu…

                    1. Kapr byl k nam importovan z Italie, je mozne, ze predtim byla na taliri i cerna celkem bezne.

                    2. (To bylo míněno jen jako volný odkaz na ten vousatý vtip.)

                    3. Aha! A ja si porad rikal, kam zmizeli vsichni Cikani, kdyz ted je to tady uz jen samy Rom.

                      Tak tim vousatym vtipem se to vysvetluje. To jsem rad.

                    4. Já mám radši ten o Cikánech v Kanadě v indiánské rezervaci.

                    5. Ten nepoznam, sem s nim

                    6. Je z doby, keď sa naši Rómovia húfne presúvali do Kanady…
                      Príde zved za indiánskym náčelníkom a hovorí: mám dve správy, dobrú a zlú. Tak najprv tú zlú: hrnie sa sem kopa cigáňov. A tá dobrá? Chutia ako bizóny…

              2. Asi jim tam zlobilo vytapeni.

                1. Plynové?

                  1. Prej s tim taborovym centralnim vytapenim byly vsude nejaky problemy, furt to hulilo, nebo co. Dneska by jim udelali kontrolu, jestli plni emisni tridu a bylo by vymalovano. A nepomoh’ by jim ani Klub pratel zehu.

              3. Teďka jsem četl, že umřel i ten pobodaný pracovník rakouské ubytovny Červeného kříže. Takže celkem dva lidi, jeden kvůli tomu, že mu chtěl zabránit zařízení opustit a druhý proto, že čmoudovi nechtěl dobrovolně dát svoje auto.
                Aneb nedáte-li nám, co zrovna chceme, tak si vezmeme sami. Nevyhovíte-li nám v něčem, zabijeme Vás. Podle našeho boha je to tak v pořádku, náš bůh nám to v koránu dokonce nařizuje.

                1. To je tim, ze to bylo Rakousko.

                  V Nemecku by se to stat nemohlo, tam jsou noze nad 8 cm zakazany.

                2. Von to nemusí být nutně aláhista, v těch čvargistánech je to normální, pořád se nějak moc nevyvynuli od pravěku, jsou to sběrači a nájezdníci. Vezmou co vidí, případně tě vezmou klackem po hlavě a pak vezmou co vidí.

                  1. Historie…to je pro tebe sproste slovo, co?
                    Jen tak ciste pro zajimavost – nebyt Arabu, tak dneska mozna jeste ani nevime, jak se pocita obsah koule…
                    Ale chapu, od praveku se nevyvinuli…

                    1. Cinani sice vymysleli strelnej prach, ale jeste pred ctyriceti lety jsi u nich na silnici pomalu nevidel auto. Ja nevim, ale to, ze narod ma nejakyho genia nerika o celku lautr nic.

                    2. Tim jsi chtel rict presne co? Asi to, ze o historii vis take malo…
                      Arabove byli ti, kdo zachranili matematiku. A ne, nebyl to zadny jeden konkretni Arab, ackoliv samozrejme tam meli par tech „geniu“

                    3. Ale prd. Škoda, že nezůstali na tom svém poloostrově.

                    4. Pokud se „zachránili“ chápe tak, že částečně absorbovali a jinak zcela vykořenili perskou vzdělanost, pak ano. Akorát se z té záchrany Peršani neprobrali dodnes.

                    5. Ne, tak se to skutecne nechape. Oni napriklad po vice jak tisici letech dokazali pochopit recke matematiky a navazat na ne. Zatimco v Evrope ve stredoveku matematici nebyli schopni ani pochopit, co ze to mysleli jejich kolegove pred skoro 2 tisicema let, natoz aby napriklad umeli precist to, co si k tomu zapsali. Takze prisli arabove,prelozili stare recke texty do arastiny, pochopili nektere zasadni veci (ktere jinni pochopit nebyli schopni, opakuji) a zacali rozvijet. Nasledne se evropane zacali od arabu ucit a az pred par sty let se ty texty opet prelozily z arabstiny do jinych jazyku a narodili se matematici, kteri s tim byli schopni pracovat a posunovat tu matematiku dale.
                      Nebyt tech arabu, tak se pravdepodobne ani nezachranily spisy reckych matematiku a spousta veci by se musela vymyslet od nuly (ale to je moje spekulace).

                    6. Jakože přišli negramotní pouštní nomádi a zachránili svět? Ale kdeže:-) Řecká kultura a vadělanost dál zbytkově přežívala v Persii a jejich učencích. Tam je ta kontinuita, ne u Arabů. Ti to jen ovládli, vytěžili, a postupně zcela zabili. Arabsky to bylo proto, že to byla postupně úřední řeč a Arabové zcela správně centralizovali moc i vzdělanost. Vždyť třeba Avicenna, al-Chorezmí, toliko „zlatý věk islámu a matematiky“, jsou Peršané, potomci perské vzdělanosti.

                    7. „Arabove byli ti, kdo zachranili matematiku.“
                      Tomuhle se, tuším, říká chucpe :-)

                      Oni „zachránili matematiku“ tím, že do arabštiny přeložili nepatrný zlomek ze spisků z knihoven civilizací, které dobyli a jejich knihovny vypálili. A ty spisky v arabštině z doby, kdy arabská kultura skutečně byla ve své rostoucí fázi a čerpala prostřednictvím syřanů a peršanů také od řeků, indů a číňanů, jen čirou náhodou přežily navazující řádění v té mnohasetleté éře, kdy se tam prosadil názor, že (zjednodušeně řečeno) vše potřebné je v koránu a co není v koránu je kacířství.

                      To, že arabové zachránili matematiku je taková ta půl pravda, kdy tu druhou, nehodící se půlku, radši vynecháme. A nenecháme se vykolejit ani tím, že my používáme takzvané arabské číslice, zatímco arabové své „arabské číslice“ nepoužívají a drží se indicko-arabského zápisu, který má prapůvodní kořeny v indii.

                    8. V Indii, odkud podle jedné teorie byly zaneseny od Féničanů.

                    9. Nejsem znalec historie – ale přes ty výpočty a vůbec vědu prý byli spíš Peršani a Indové – už před islámem a chvilku i pod islámem, později už moc ne…

                    10. Skutecne, nejses znalec historie :-)
                      Ale tak zase, ja chapu, ze ne kazdeho v zivote matematika zajimala natolik,aby si neco zjistoval o jeji historii…

                    11. Taktak, to, že někdo píše arabsky, ještě neznamená, že je Arab. Bez Peršanů a židů (a Řeků) by toho ze „zlatého věku islámu“ mnoho nezůstalo.

                    12. Re: Lojza
                      19.10.2019 v 22:48

                      Uz na VS jsem mel zkusenost s Araby a musim rict, ze ti dokonce ani nijak vyrazne nevynikali v matematice, ktera by tedy mela byt jejich alma mater. Ba naopak, jedine, co jim fakt slo dobre,bylo vareni caje.

                      Takze celkem nechapu, jak ma souviset jejich teoreticka zasluha za vedni obor s urovni jejich kultury. Uprimne – takovi Nemci toho vymysleli mnohem vice, jejich uroven kultury byla vzdy v uplne jinym vesmiru, nez jsou Arabove a presto se jim podarilo udelat nekolik suprovych megavalek. Takze ta vzdelanost se ma take nejak aplikovat coby omluva a snizovat tim mozne risiko do budoucna?

                    13. Velmi pravdepodobne jsi nebyl na VS, kde by byl kladen na matematiku tak velky duraz, respektive asi mistni ucitele nepovazovali za dulezite, abyste znali tak dobre historii. Coz chapu, vsude se klade duraz na jine veci…
                      Ostatne I ja o tomhle hodne vim jen kvuli tomu, ze me to tema zajima a ve svem volnem case jsem se toho hodne dozvedel – a urcite nevim o mnoho dalsich podobnych vecech z jinych odvetvi, kde by me mohl povazovat za ignoranta nekdo, kdo se zajima prave o to. Je to fakt takova hezka nahoda :-) Nahodou o tohle neco vim…viz moje odpoved kolegovi vyse

                    14. Jestli chcete připisovat ozvou matematiky islámu, tak si uvědomte, že islám je tisíc let mladší než rozvinutý základ matika. Připisovat rozvoj matika muslimům je jako, připisovat rozvoj astronomie a fyziky katolíkům.

                    15. islamu bych to nepripisoval, kdyz jde o kseft stejne jde trochu stranou
                      faktem je ze Arabove byli tehdy na bohatych obchodnich cestach, ke kseftovani bylo potreba pocitat, Al Gebra – jiz ten nazev

                      ale imho inspirace a myslenky putovaly nejspis obousmerne podel cele hedvabne stezky a insipirovali se tak ruzne narody navzajem

                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Hedv%C3%A1bn%C3%A1_stezka

                    16. Ale prd, Trevore12. Pro sečtělé demagogy „ale já jsem to dlouho studoval“ typu Lojza:

                      * Algebra: Autor Muhammad ibn Musa al-Khwarizmi, [b]Perský[/b] matematik a astronom.
                      * Algoritmus: Tamtéž.

                      Jak píše Jihočech Honza: Islám brutálně asimiloval porobené civilizace. Dokud asimilace běžela (tzv. [i]Golden Age of Islam[/i]), tak ždímal, co to dalo. Od doby, co asimilace „úspěšně“ doběhla a „náboženství míru“ se po Mongolech trochu zašpracovalo, kulové. Nula. Nic. Už skoro tisíc let.

                      Chudáci (mimojiné) Peršani, v jednom pytli s arabským póvlem.

                    17. Lojzo, Vy vole.
                      Obsah koule?!

                    18. To víte, je sečtělej …

                    19. Re: PanPredseda
                      20.10.2019 v 8:23

                      …to vypovida o obsahu mozkovny autora.

                      Ja jen, jestli si tady vsichni uvedomujete, ze Lojza to vsechno intenzivne ve svem volnem case studoval, venoval tomu kus zivota a vy jste mu to detstvi vzali.

                    20. Ad Sysop:
                      Ale pravděpodobně to nestudoval na VŠ, kde byl na matematiku kladen tak velký důraz, aby mu vysvětlili, že obsah koule, respektive koulí, může leda tak „vysypat“ do nějaké slečny či paní, do nějakého pána, případně do toalety, umyvadla či papírového kapesníčku (dle vkusu každého soudruha).
                      Že tady budu i jako math nazi, to jsem opravdu nečekal…

                    21. Re: PanPredseda
                      20.10.2019 v 12:45

                      Bezpochyby. Mozna ale, ze ‚obsah koule‘ je nejaky standardni arabsky terminus technicus. Ja, priznam se, ze nektere lokalni arabske dialekty nemam jeste uplne v maliku.

                      Touhle dobou uz Lojza pise srdceryvny projev do OSN. Davam tomu tejden. Maximalne dva.

                    22. Ad Sysop:
                      „…standardni arabsky terminus technicus“
                      Vidíte to, na kozy a ovce jsem v tom výčtu výše úplně zapomněl.
                      How dare I?!

                    23. How dare you!

                    24. Jo. Na tom je videt, ze aby se clovek dostal do OSN, nemusi ani chodit do skoly. Nakonec nam jednou Lojza podekuje za superflek.

                    25. No a co? Varit mozno tiez nevie…

        3. Inu teorie je to pěkná, ale řekl bych, že pravděpodobnost problémů v baráku plném těch, jejichž dědové nám chtěli sežrat kocourka Mikeše, je o dost větší, než v baráku plném pravých českých Pepíků.
          Takže kdyby mě zaměstnavatel přesunul do jiného města a řekl, mám tu jeden bejvák v činžáku plném rómů a jeden bejvák v baráku s bílejma, do hodiny si vyber, nevím co tam žije za lidi tak si vyberu rovnou, zatímco Lojza ví, že na barvě pleti nezáleží, takže si klidně hodí korunou.

          1. Promin, ale za to, ze jses kokot, si muzes sam, za to nemuze nikdo jiny…

            1. Možná bys mně kokotovi mohl vysvětlit, v čem se mýlím. Tedy, ne že by byla šance, že by to kokot jako já pochopil, ale je to pro Tebe krásná příležitost ukázat ostatním diskutujícím Tvou nepopíratelnou intelektuální nadřazenost.

      2. Úkolem Okamury není, aby něco dokázal. Jeho úkolem je, aby se jeho názory a rétorika staly součástí „mainstreamu“ ze ztráty voličských hlasů, jako se to stalo v Rakousku. Proto jsem ho volil.

    2. Ne, nejsou spatni vsichni. Jen nepozname toho, ktery spatny je. A problem je, ze mezi nimi je vyrazne vyssi procento tech spatnych, nez mezi nami. Tim je to dane. Jen uplny idiot bude bezduvodne a za svoje penize zvyssovat riziko pruseru ve svem zivote, aniz by z toho neco mel. Uplne stejne se ostatne ridi i ti, kteri na tomto importnim businessu tvrde profituji.

      1. Hlavně je výrazně vyšší procento těch špatných mezi jejich dětmi a vnuky, naprosto odlišná situace od jakékoli migrace v evropských dějinách. A těch už se není jak zbavit, mimo nějaké drastické metody.

        1. Model „Kosovo“ tady mame, ze. Taky to pred 30 lety bylo jen par albanskych rodin, co proste sli ‚za lepsim‘. A, jak vidno, to ‚lepsi‘ nasli…

      2. Proč asi vetřelec míří do Evropy bez jakékoli prokazatelné identity a se smyšlenou zemí, odkud pochází? Proč svoje skutečné papíry někde na dvorku třeba hluboko zakopal, nebo rovnou spálil.
        Oni nejsou zas až tak blbí, aby jim nedošlo, že pouze jako anonymní je v Evropě nemůže ohrozit nic z minulosti.
        Otázek je spousty, odpovědí jenom pár.
        Kde a jakým způsobem všichni ti vetřelci vzali např. 5.000-8.000 EUR, aby mohli zaplatit pašerákům?
        Kdo je vybavit těmi iPh a značkovým oblečením a kdo to zaplatil?
        Kdo jim poradil, že zrovna Německo, případně Francie a třeba i to Rakousko, jsou pro ně nejvhodnější? Zázemí?
        Kdo je ujistil, že i bez jakékoliv identity se jim v Evropě nemůže nic stát?
        Kdo je skálopevně ujistil, že potom nijak nepůjde zjistit, odkud pochází, jejich věk, rodinu, vzdělání?
        Kdo tak přesně ví, že z principu všeobecného, arabského i afrického bordelu, v Evropě nepůjde nijak dohledat ani ten věk, minulost, počet zavražděných, prostě nic?
        Proč jsou si tak suverénně jistí tím, že je z těch slepených traktorových duší, nebo přetížených bárek vždycky „někdo“ vyzvedne a odveze na to „správné“ místo?
        Samé otázky.

    3. No debilní jako vítačí migrantů už jsi, takhle to nebude problém.

  5. Ach jo, skoro 200 komentaru, ale ANI JEDEN z vas se nezamysli nad tim, proc je vlastne ten Afghanec v Rakousku. Odpovedi je samozrejme „valka v Afghanistanu“. Jinymi slovy, my sami jsme pomahali Amikum ten Afghanistan rozbombardovat a ted se strasne divime, ze odtud ti lidi utikaji. Co jsme zaseli, to sklizime. A to same jsme udelali s Irakem, Syrii, Libyii atd., pricemz vetsinu techto valek Amici zacali pod naprosto vylhanymi zaminkami (Saddamovy WMD, Kaddafi rozdava vojakum Viagru, aby mohli lepe znasilnovat atd.). Jinymi slovy, delame to stejne, za co jsme pred par desitkami let veseli nacky. Specialne v tom Afghaistanu je to pak jeste „vylepsene“ tim, ze Amici v 80. letech tomu Talibanu sami pomahali, aby zatapeli Rusakum. Ovsem ani tento „detail“ dnes neni moc popularni rikat verejne. A jak tu kdosi v diskuzi poznamenal, co nerikaji v televizi, to neexistuje.

    1. Jo kamarat, my sami sme pomahali afganistan rozbombardovat, ale nielen amikom. Mam pre teba hadanku: Kto to bol co vyvinul bitevnik specificky na bombardovanie jaskynnych kozojebov v afganistane? To ze potom podla picifusov tvojho druhu zazracne nadobudol aj ine schopnosti je uplne ina kava…

      1. Tak na zniceni Bora-Bora Amikum stacilo vytahnout plany toho bunkru, vsak je sami tehda vymysleli. S takovym svindlem, to se to bombarduje…

    2. To je zaujimave ze sa velmi zabuda na to, ze v Afgane boli davno pred sovietmi Anglicania a neuspeli. Tiez sa velmi zabuda na to, ze v Afrike sa hlusili medzi sebou davno predtym ako tam prisli kolonizatori, ti do toho priniesli akurat modernejsie a ucinnejsie prostriedky ale na druhej strane umoznili aj populacnu exploziu tym, ze tam vdaka svojmu umu zalozili plantaze a prisla tam aka taka zdravotna starostlivost. Ze oni stale ziju v tom, ze sulozia ako kraliky a je im jedno ci tie deti uzivia alebo nie nie je moj problem, ja mam povinnost postarat sa o svojho potomka.
      Ten Afganec je to pretoze si mysli, ze tu padaju pecene holuby od Alaha same do huby, do Ruska by to mal blizsie ak by mu islo iba o utek od Talibanu. Dtto Africania co tiahnu do DE, pritom mohli by byt aj v Taliansku, Spanielsku, Francuzsku. Ale oni chcu specialne do DE, tam je najlepsie. Alebo do Svedska, tam uz maju svoju komunitu ako doma, akurat budu dostavat prachy za valanie guli no nezoberte to.

    3. No to berete dosť hopem, Caleb. Válka možná teho Afghánca vyhnala z Afghánu, ale proč došél až do Rakóska to nevysvětluje. Proč nezůstál v nejaké sobě bližší zemi, místem aj kultúró, třeba v nejaké muslimské? Esi von se nepodívál do mapy a neřekl si – tady bych nedělál nic zadarmo, tady to samý, á Evropa = tam nebudu dělat nic za peníze, de se!
      To co popisujete dál je běžná velmocenská politika. Příklad z minulosti = napadení Finska Sovětském svazem. Stalin řekl, že chce finský území. Poslál Molotova, nic. Zkusíl to Vorošilov, nic. Tak to vzál Timošenko a bylo to doma.
      A že by nebylo populární mluvit veřejně vo americké pomoci afgháncom proti rusákom? Dyť vo tem v Hollywoodu natočili film:
      https://www.imdb.com/title/tt0472062/

      1. A ja tak doufal, ze tam date Ramba 3.

        1. Vždycky když ten film vidím, tak se ušklíbnu při závěrečných titulcích, kde je napsáno: “Film je věnován afghánskému lidu a statečným mudźahedínům.” :-)

          1. Tak nacisté byli nemalou částí západní veřejnosti vnímáni jako hrdinní bojovníci proti bolševismu. Komunisty zase tehdejší „kavárna“ vnímala jako bojovníky proti hladu, bídě a kapitalistickým vydřiduchům.

      2. Kdybych to nebral hopem, tak to bude na cely clanek. Proc dosel az do Rakouska je snad taky jasne – kdyby Amici rozbombardovali jen Afghanistan a dotycny se do toho Rakouska vydal sam, tak ho nejspis brzo zastavili nekde na hranicich. Jenze Amici na Blizkem vychode a v Africe rozbombardovali dalsich 6 nebo 7 zemi a do pohybu se daly miliony lidi. To uz nikdo neuhlida, nemluve o lodich (nekterych udajne placenych stryckem Sorosem), ktere je sbiraji a se vsim komfortem kybluji do Evropy po tisich.

        A… vyvrazdeni 1,8+ milionu cmoudu pod totalne vylhanymi zaminkami je podle vas „bezna velmocenska politika“? Takze jinymi slovy, ten slavny „svobodny a moralni Zapad“ uvedl do praxe Stalinuv bonmot „smrt (rakouskeho) jednotlivce je tragedie, smrt milionu (cmoudu) je statistika“. Co se vam bude zdat v poradku priste, treba euro-gulagy?

        No… i kdyz asi by mne to nemelo prekvapovat. Uz pred lety na tento server chodili jedinci, kteri naprosto vazne prohlasovali, ze tech 15+ let americkych non-stop valek na Blizkem vychode je Pax Americana a ze mame za to byt vdecni. Nikdy jsem nesebral odvahu se jich zeptat, jak by podle nich vypadal Bellum Americana, protoze jsem tak nejak tusil, ze odpoved by byla „totalni jaderna valka proti vsem, kdo nechteji byt nase loutky“…

        1. Ale tak co, no, až dojčlandi spustí s vervou jim vlastní třetí světovou, zcela jistě se najde i nějaký to konečný řešení a trochu aspoň na kontinentu uklidí. Však už jednou ukázali, jak jim to jde od ruky…

        2. No tak třeba Kazachstán Amící zatim nerozbombardovali, a dosť jinéch zemí vokolo taky né.
          Napsál sem, že je to běžná velmocenská politika proto, že to tak je, (pod falešnó záminkó napadl Hitler polsko, Stalin Finsko…), né proto, že by se mňe to zdálo fpořádku. To už mluvíte za mňe.

    4. Afghánec je v Rakousku ze stejného důvodu jako cikáni v UK nebo Kanadě.
      To o čem píšeš sedí na teroristy nebo řekněme aktivní odpůrce.
      Prostě silnější pes mrdá a hraní si na humanitu ti nijak nepomůže. Nebo lépe řečeno, nemám nic proti pomoci, když k tomu máme prostředky navíc, ale dnešní humanisti v to zahrnují být bezpohlavní nula, kterou právě silnější pes bez váhání omrdá. Jenže takhle daleko kavárnický nerd nevidí a vůbec netuší, že západní pohodlí a nadvláda ve světě (a potažmo i naše) je tvrdě vyválčená a obchodně vybojovaná. Jen to není tak viditelné jako v minulosti.
      V tom smyslu mě dostávají fňuky některých lidí v mém okolí nad údělem Kurdů. Tak se jich ptám, kde byli za dob Iráku a Afghánistánu a zda si jako eurohujeři ještě pamatují jak horovali pro Turecko v EU.

  6. Asi by to chtělo lépe číst Lojza. V článku se píše o něčem jiném. Ty máš “odpůrce“ stejně jen jako svoji racionalizaci, takže si je najdeš jakémkoliv článku či reakci, aby ti tvoje vítačctví dávalo smysl.
    Autor píše o tom, že se známé vlastnosti novoRakušanů objevily blíže českých hranic. Vysoká kriminalita, nogo zóny, atd. těchto neviňátek jsou známé, ale klidně tu můžeš dělat, že to neexistuje. Že jsi exot již víme.

    1. No já myslím, že nejlepší odpovědí všem členům Církve popíračů reality je cena nemovitostí v libovolné lokalitě, kde „utlačované“ menšiny získaly převahu.

  7. Bohužel tohle tvrdím (a též se toho obávám) již roky, že se středověkou mentalitou se jinak než po středověku vypořádat nelze a ta chvíle prostě jednou nastane.
    Turecko musí vést válku, aby vypakovalo syrské uprchlíky zpátky, a to jsou sousedi.
    Nevím jak to chce provést Evropa, ale jako se všemi problémy, čím později se řeší tím obtížnější řešení je a s daleko bolestivějšími důsledky.
    Když to zmiňuješ tak i o osmnáctce se vědělo, že je to magor, který chce třetí říši a ani Mnichov nebyl dostatečným varováním. Historie se opakuje. A stačí k tomu středoškolská učebnice dějepisu.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017