Neziskovka proti anoziskovce. Teď jenom spočítat co nas vyšlo levněji.
Panek
Já Vám to spočítám, když si to nedokážete najít a spočítat.
Agrofert:
Čtvrtý největší zaměstnavatel v ČR za Škodou, ČEZ a ČD. Zde bych chtěl uvést, že bývá chybně uváděno, že je druhým největším hned za Škodou, ale pokud bereme jen zaměstnance na území ČR, tak je fakt až za ČD.
Dotace ročně 1,90 mld – 3,37 mld. Ten na dotaci nejbohatší rok byl covidový.
Podíl Agrofertu na českém HDP je cca 90-170 mld. ročně (záleží na roce).
Celkové daně zaplacené Agrofertem do rozpočtu ČR bez odvodů soc a zdrav pojištění zaměstnanců (* viz níže), tedy jen DPPO a DPH bylo za rok 2022 celkem 9,6 mld. Kč. Ostatní roky se mi nechce stahovat a vyzobávat.
Rekapitulace za jeden konkrétní rok Agrofert dostal na dotacích 1,9 miliardy a do rozpočtu odvedl minimálně 9,6 mld. Kč.
Neziskovky:
V neziskovkách v ČR pracuje cca 130 tis. zaměstnanců (každý rok to pravidelně roste o cca 5%), ale to jsou i neziskovky, které nemají příjem z rozpočtu ČR (např. autokluby, aerokluby a spolky). Zajímavé info: Počet zaměstnanců v neziskovkách se od roku 2018 více než ZDVOJNÁSOBIIL!
Dotace z veř. rozpočtů neziskovkám už jsou 51 mld. ročně a od roku 2018 tyto dotace narostli na ČTYŘNÁSOBEK.
Celkové daně z neziskovek odvedené do státního rozpočtu, vyjma soc a zdrav poj za zaměstnance (* proto jsem toto nepočítal i u Agrofertu), jsou 0 (slovy: NULA).
Tak chcípni, parazite! Já si jdu dát pizzu s křemešníkem.
Neziskový Ukropičulínský Banderofeminista
Připočítal jste i koblihy zadara? Zvyšovaly ranní produktivitu v kancelářích
Panek
Ach. Jak jsem byl ponížen Vašemi zdroji vyfutrovanými argumenty. Úplně z toho vidím rudě. Uf uf, jestli nevystydnu, tak hrozí, že to v pátek hodím Konečné!
RomanL
Copak, zasekla se ti kobliha v rektu, Ukropičulínský Banderofeministo?
Neziskový Ukropičulínský Banderofeminista
Však víš dobře, že kobliha to nebyla…
Vopice
Tak to abys snad šel i se svým přítelem k dochtorovi, aby vás oddělil, než se z toho poserete.
cool
Proč to dávám, no nejlepší a rozvinuty „capitalismus mají detroitismus a největší fimru vězeňství s exportem i importem a nepovím, můžete hádat 3x $trha. :-)
Hroch
Jedna ze základních a léty prověřených zásad pro udržení duševní rovnováhy zní:
„Netrap se věcmi, které nemůžeš změnit…“
Proto si nyní aktuálně zazpíváme slovenskou lidovou, na melodii komunistické „Dopředu, levá…“
Čo sa dá robiť, čo sa dá robiť, vóóóbe-ec nič!
Sysop
…to bylo „Kupredu leva“, ne?
Hroch
Omlouvám se za nepřesnost, hrávali to vždy v rádiu, asi v 18:30.
Slovensky jsem to otextoval už jako malý harantík, a líbí se mi to dodnes.
Já tu píseň znám jako Dozadu pravá Dozadu pravá Vpřed ani krok!
ygorek
Na okraj článku se musím přiznat, že nechápu hysterické odmítání fašismu aktuálně vládnoucí svoločí (je to z mé strany dysfemismus emocionálně zabarvený, tedy krajní vyjadřovací prostředek, ale věřím, že srozumitelný).
Národní obec fašistická měla za První republiky poslance v parlamentu.
Po přečtení jejího programu ji považuji za zhruba volitelnou stejně jako jiné tuzemské strany, které se ostatně aktuální novelou Trestního zákoníku neochvějně postavili NOF po bok.
Proč zhruba?
Nejsem Čech, tedy mi chybí potřební národovecký akcent a dobový antisemitismus, nejsem nábožný a nejsem ani tak vášnivý antikomunista.
Charakteristika programu NOF (1929): Zdůrazněna byla jednota národa, nedotknutelnost rodiny, úcta k zákonům a
k náboženství, budování suverénního národního státu. Opomenuta nebyla kritika
současného státního zřízení, korupce a v neposlední řadě se dostaly ke slovu i
protižidovská a protizednářská hesla.
(Nakonečný, Milan. Český fašismus. Vyd. 1. Praha: Vodnář, 2006. 427 s. ISBN 80-86226-73-5).
Dobové burcující heslo NOF:“Všichni na svá místa!“ do aktuální předvolební kampaně zapadá jako pověstná prdel na hrnec (lidové rčení).
Nebo se opět mýlím?
ygorek
Za ta nepatřičná „i“ se omlouvám a za trest si po obědě nedám viržinko.
Arnold J Rimmer
A kdy dojde na „Povaleči z kaváren do dolů a továren“?
Jihočech Honza
Těžko říct, ale první si to vyzkouší ti nejvíce zadlužení a nejvíce přerozdělující, tipuji Francii, tam je to ještě vylepšené eurem.
RomanL
Též to tak vidím.
SAVP
Ššpanělsko, Portugalsko, Itálie po nich?
shifty
alou tahat gumy do mišelinky!
Jihočech Honza
hajzli intelektuálský!
shifty
Kdyby byli opravdový intelektuálové, těžko by mohli být tak nesmyslně progresivně levicový. Tohle jsou lidi co jdou se systémem, jaký to rozdíl proti černým baronům a skutečné inteligenci, kterou hloupej tupej komár ze strachu rozdrtil (a tím přispěl k debilizaci a pokřivenosti národa obří měrou).
ygorek
Arnold J Rimmer 1.10.2025 v 9:39
Děkuji za řečnickou otázku, ačkoli jsem musel zamáčknout pár slziček nostalgie.
Otec fáral na Jeremenku, kdepak to asi bylo?
Strýc lámal v hnědouhelném lomu ČSA, kam ten se poděl?
Já jsem jako živnostník zpracoval několik zakázek pro VOKD, ale naštěstí jsem se tam zaměstnat nenechal…
Pokud bys otázku nepoložil jako řečnickou, odpověď by zněla „nikdy“.
Doly jsou pryč a továren je nedostatek.
Dachsmeister
@ygorek
mno kam se podělo OKD byste se měl zeptat Klause, Zemana a starostů a primátorů na Ostravsku.
Dtto hnědouhelné doly.
ygorek
Dachsmeister 1.10.2025 v 16:23
Jste zdatný diskutér, jeden by snadno podlehl klamu, že máte o existenci řečnické otázky alespoň matnou povědomost.
No, stane se.
Na tom, že povaleče z kaváren nelze do dolů a továren poslat jen tak jednoduše z důvodu neexistence oněch, váš příspěvek zhola nic nemění.
Dachsmeister
@ygorek
dobrá tedy, u nás v montovně berem furt, i intelektuály.
Je to podobné jako tahat v mišelince gumy, dokonce méně fyzicky namáhavé.
Včera jsem v PZ Mošnov viděl inzeráty na skladníky a jiný pomocný personál.
Takže k věci, ruším fšecky Úřady práce, kdo jiný než tamní personál si na trhu práce snadno najde uplatnění ve výrobě!
ygorek
Dachsmeister 2.10.2025 v 6:55
Nu, na rozdíl ode mě jste optimista, máte prostě štěstí. Nakonec i ty doly budou, Diamo hodlá vytěžit ze Zlatých Hor poslední zbytky zinku.
S těmi úřady vám fandím. Jejich účel ani název jsem dodnes nepochopil, a že už k nám pro razítko poslaly hodně lidí…
To co se děje na KoZa nemá s neomarxismem nic společného. Je to čistý fašismus.
Jak vypadá fašismus v podání KoZa můžeme sledovat na frašce „demokratické“ volby v Moldavsku.
Vrchní evropská diplomatka Kallas vyslala před volbami Moldavanům jasnou zprávu, že se EU vmísí do voleb v Moldavsku, ale jen proto, aby si moldavský lid sám mohl zvolit svou budoucnost bez vměšování.
“Moldavský lid má právo zvolit si svou budoucnost bez jakéhokoli vměšování. Proto rozšiřujeme rozsah a působnost partnerské mise EU s cílem posílit odolnost Moldavska. Na místě máme nyní specializovaný tým, který Moldavsku pomáhá řešit nezákonné financování v souvislosti s volbami. A nedávno jsme vyslali skupinu odborníků, hybridní tým rychlé reakce, na podporu Moldavska proti zahraničnímu vměšování.” Orwell by to nenapsal lépe. – to je bizár co?
Nebo toto: Takzvané „západní demokracie“ stále více vykazují známky autoritářství a pronásledují lidi, kteří nesouhlasí se současným politickým establishmentem. Nedávno byl prominentní britský politik a novinář zadržen úřady vlastní země za svůj protiválečný postoj, což zdůrazňuje drakonickou povahu britského politického režimu.
27. září byl George Galloway , televizní moderátor a vůdce Britské dělnické strany, zadržen spolu se svou manželkou Gayatri Gallowayovou na letišti Gatwick. Velitelství metropolitní policie zadržení odůvodnilo zákonem o boji proti terorismu a bezpečnosti hranic.
ygorek
leon 1.10.2025 v 9:37
Není.
SAVP
Z čeho to je? „“Moldavský lid má právo zvolit si svou budoucnost bez jakéhokoli vměšování. Proto rozšiřujeme rozsah a působnost partnerské mise EU s cílem posílit odolnost Moldavska. Na místě máme nyní specializovaný tým, který Moldavsku pomáhá řešit nezákonné financování v souvislosti s volbami. A nedávno jsme vyslali skupinu odborníků, hybridní tým rychlé reakce, na podporu Moldavska proti zahraničnímu vměšování.”
Odkaz by byl? Zajímá mě co je to hybridní tým rychlé reakce? :-D
Tady to není. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Moldavsko-Ekonom-upozornil-jak-tam-zafungovala-evropska-demokracie-780655
Díky.
toe hodně velká síla, tak hádám, že strádající a sotva přežívající Podněstří celkem regulérně vyhlásí samostatnost…pže teď je fášci vemou tuplem u huby
SAVP
„27. září byl George Galloway , televizní moderátor a vůdce Britské dělnické strany, zadržen…“
–
Tady je video https://youtu.be/hKXZFDTcTYY?t=1217
Když si odmyslím ztřeštěnou logorheu, s řadou věcí se dá souhlasit.
S něčím ne, Fiala je mizerný premiér, ale byli – a hlavně budou – i mizernější.
Perseverace na tématech nespokojenosti s rozsudky soudů, fascinace (byť negativně stavěná) buzeranty, transky, „svobodnými“ rozvedenými matkami a jejich bývalými onucemi a další zcela okrajovou menšinou ponechávám stranou.
K inflaci nechal dominantní základy Babiš svým tiskem peněz a útlumem ekonomické aktivity za covidu a s dalším Babišem se můžeme těšit na další kolo. Jak už jsem tu psal mockrát, inflace je jediná daň, proti níž se lze úspěšně bránit, aniž by člověk sklouzl na druhou stranu zákona.
V zahraniční politice se tu samozřejmě neshodnu s nikým, obávám se, že moje představa Evropy (Západu) jako státu vnějškově silného, dostatečně vyzbrojeného a schopného expanze a uvnitř silně kapitalistického uspořádání, které právě zajišťuje produktivitu a potřebný technologický rozvoj, je zde považována za naivní. Přesto je taková uspořádání v historii existovala relativně dlouho, ať už jako Britské impérium nebo pax americana, a právě odklon od kapitalismu a žvanění o právech našich nepřátel to zvrátilo do zvrácenosti.
Nemohu než vzpomenout mikropříklad téhož chudáka Bobka, kterého vyštvali za křiku médií nespokojení a líní zaměstnanci ZOO, místo aby si vážili své práce. Z toho mám trochu obavu, kultura worklife balance a lenosti už zasahuje i k tam, kde byla vždycky nemyslitelná (ano, už i trochu u nás, i když výhodou je dostatečný přetlak poptávky po atraktivní práci a vyšší kultura chování a vybranější mluva než u krmičů zvěře). Jestli má být jakákoli vláda úspěšná, musí začít od toho, aby přestali vládnout zaměstnanci, zaštítění rozmařilým sociálním systémem. Musí přestat snižovat rozdíly mezi lidmi.
Další 4 roky se nebude dít nic zvláštního, ať vyhraje kdokoliv. Rozumím nasypání protestního písku ve formě SPD, rozumím volbě Koruny České, ale fakt to vidím na naše kretény. Jen oni mají ideje podobné mým, jsou velikostně relevantní stranou (ta z KČ nikdy nevznikne) a přestože své ideje v poslecních 4 letech zcela sabotovali, dám jim šanci. Nerad a veškeré nadávky chápu. :-)
cool
To jsou interní přání. https://cz24.news/jaderna-hrozba-rusko-varuje-nato-pred-zbranemi-proti-nimz-nepomuze-ani-kryt
V dvaaosmdesátem nám instruktor představil že mají hlavici která z oběžné dráhy pronikne 10km do země a tam megatuna udělá 9. zemětřesení široko daleko což je perioda 15. metrů a to znamená že vám ulétne zem tak daleko pod nohy a když se sní znovu potkají tak i třeba tankům upadnou kolečka a jako komorový výbuch podrtí vše v dutinách na prach.
A už tenkrát nám popsal polochemikům při poplachu kovid tours s buněčnými jedy mRNA kromě bakteriologických, všeobecně jedovatých, zpuchýřujících, látek VX a binárních zbraní.
Kovid přišel vojensky zorganizován přes big pharmu a business závislých za 40. let jak podle šablony. S krytím neexistujícími viry co by exozomy detoxikace buněk a dá prostý rozum že že u stejných otrav jsou stejné.
Arnold J Rimmer
jak řikal soudruh Brežňev: Eto vaše dělo.
fatdwi
Dissenter: nechci zase mlátit již vymlácenou imperiální slámu, ale zeptám se na toho Bobka. Do včerejška (pondělka?) jsem netušil, že nějaký existuje, až po Vašem příspěvku jsem si ho vyguglil a dnes na ČT 24 jen proběhla větička, že rezignoval.
O co tam jde? Z médií se člověk nic nedozví, zaměstnanci samozřejmě budou tvrdit, že na ně byl ošklivej, ale někde psali, že on sám to nepopíral a ještě to poměrně hloupě komentoval (že prý to není bossing, ale vznětlivá povaha – to je jako tvrdit, že jsem ho nezmlátil do bezvědomí, jen se někdy při rvačce rozvášním). Čekal bych, že řekne, že nic z toho se nestalo a bude to klasika slovo proti slovu, ale on to „položil“ sám. Vy o tom víte něco víc?
Arnold J Rimmer
Z titulků mam dojem, že to byl typ šéfa co viděl bordel, tak se nasral řval, za pět minut nevěděl. Vcelku klasika, zív. No a že se mu nechce dál bojovat o čest velet bandě dementů je asi taky mentálně uchopitelný,
shane
Co jsem kdysi slyšel od známý, tak to byl takovej ten typ šéfa feudála, co si myslí že ta firma je jeho panství a zaměstnanci nevolníci. A prej míval i šmátravý ruce. Ale čert ví, bejvalý zaměstnance je dobrý brát s rezervou.
Lukas B.
hodnej, laskavej a zdrženlivej člověk může šéfovat pár lidem, co mají všichni společný zájem na výsledku. jak se šéfuje stohlavé a větší smečce plné protichůdných zájmů, tak šéf musí bejt střelec a buďto bejt psychopat, nebo mít aspoň takovou pověst a musí kolem něj bejt odér všehoschopnosti. jinak se mu hrách rychle rozkutálí.
shane
To je sice pravda, ale nic se nemá přehánět. Čímž netvrdím, že je to zrovna případ Bobka.
fatdwi
Lukas B.: a takto to v Zoo vypadá? Nevím, ptám se. Ale ještě jsem neviděl organizaci, kde by měl jeden člověk pod sebou víc, než 30 přímých podřízených a to už je považováno za extrém. Pomineme-li nějaké lidové povstání, tak i něco takového jako armáda má přímých podřízených max 10-12. Tedy to „šéfování stohlavé a větší smečce“ mi přijde významně nadnesené, pokud nemá Zoo extrémně „flat“ řídící strukturu, kde nadřízeným každého krmiče je sám pan ředitel.
Pokud to tak je, pak bych řekl, že primárně je to úplně špatně a vše ostatní je jedno, fungovat to pořádně nebude nikdy. Pokud to tak není a je tam nějaká nižší forma vedení, pak je spíš otázka, nakolik je normální, že pan ředitel vyřvává na krmiče, to je obvykle spíš poukázka na průser než cokoliv jiného (děje se to i v jiných firmách, společným jmenovatelem je „šéf debil“).
Dissenter
Státní organizace; nižší články vedení nevedou dostatečně (řada důvodů – obecně nízké platy, nemožnost odměňovat výkon, atd.) a nadšenec ve vrcholovém vedení snadno sklouzne k mikromanagementu.
Není to dobře, samozřejmě.
fatdwi
Dissenter: vůbec bych to neomlouval státem. Mikromanažer není produktem organizace, ale své vlastní neschopnosti, resp. osobnosti. Takových je všude dost, neschopů*, co si myslí, že nikdo nic neumí tak dobře jak oni, blbů*, co netuší, jak vypadá vedení lidí a co to vůbec znamená. Nevede-li střední management dle očekávání, pak mou povinností jako nadřízeného je tento buď zlepšit nebo vyměnit. Pokud něco tak základního nevím a místo toho mikromenežuju, patřím vyhodit já, aby místo mě nastoupil někdo, kdo to umět bude. Vůbec si neumím představit, že bych takhle svoje lidi podrážel (tím, že bych je obcházel a nedejbože řval na jejich podřízené, to fakt může dělat jen hodně špatný vedoucí).
* to není ve sporu s tím, že dotyčný může být skvělý odborník na nějakou konkrétní věc. Zkušenost říká, že nejlepším trenérem je málokdy ten nejlepší útočník (a neschopnost útočníka vést tým mu nijak nebrání být nejlepším střelcem ligy, jen by byl holt naprosto neschopným trenérem). Platí ve vývoji, obchodu, na stavbě… A vsadil bych se, že i u Vás v nemocnici.
Dissenter
Stoprocentně.
Státem to neomlouvám, rozdíl je v tom, že stát sice slušně zaplatí vrcholový management a špičky, ale střední management má méně, proto se hůř hledají lidi.
Dachsmeister
@ZOO
tak kromě personálu jsou tam i zvířata, některá inteligencí srovnatelná s personálem.
Z toho , co jsem o tom Bobkovi cetla je mi zahadou, ze mu to prochazelo 15 let. Svuj nazor na jeho jekot uz jsem vyjadrila ostatne u vedlejsiho clanku. Jenom se proste divim, ze se mu nekdo nepostavil driv. Mam totiz zkusenost, ze vetsina explozivnich hysteriku se dobre srovna, je-li odpoved na jejich vzteklounstvi dostatecne tvrda a razantni. Jeho vybuchy ostatne nikdo nebyl povinnej poslouchat. A byly-li snad tyto vuli nezvladatelne, rovnou bych panu rediteli doporucila at se jde lecit, necham na nem, jestli na oddeleni neurologicky nebo psychiatricky. Rvani proste tolerovat nelze, nechce-li si v lepsim pripade vykoledovat muj schovivavej despekt, v horsim a to bych se s nim nezdrzovala, intervenci lidi z inspektoratu prace. Normalni clovek v takovejchle podminkach pracovat nebude. To neni o tom, ze by byl jeden snowflake, ale ze ma sakra nejakou sebeuctu. Kdyz jsem neco vycitala ja svejm podrizenejm, tak jsem tak taky cinila bez revu. No a kdo se nesrovnal, tomu nebyla prodlouzena smlouva. Easy. Na co rev?
shane
Tak znáš to o tý poslední kapce a poháru co přeteče. Ono to pomalu kvasí a bublá a pak někomu dojde trpělivost, vzbouří se a strhne ostatní. Ono to prej takhle funguje i u vězeňských nepokojů nebo za starých časů vzpourách na lodích. Kapitán Bligh z Bounty by moh vyprávět. Dokud neuzraje ta správná atmoška, tak na sobě lidi nechaj dříví štípat, ale jak se to nakupí, tak se strhne lavina.
Slecna Ling
To shane
Ahoj, ja ti nevim, ja osobne jsem na rvani strasne precitlivela, ani doma to nesnesu a to od milovanejch lidi sneseme leccos. Ale proste kazdymu doporucuju, aby se hned ozval. Podle me, kdyz vedoucimu zledovati hlas, je to mnohem ucinnejsi a kazdej jde hned do sebe. A navic v praci se za sebe prvni musis postavit ty sam, na dozravani nejaky kolektivni atmosfery jsem asi moc velkej individualista, nota bene nerada v sobe zivim horkost, takze mi pripada lepsatejsi resit krizovy momenty hned, ne az vyhledove. Jak se znam, tak bych se v mezicase leda stejne uzirala, ze me to namichlo, toz co do toho neriznout hned :-).
Arnold J Rimmer
Shane: No mam celkem nadstandardní zkušenost s ženskejma co se motaj okolo žžžvížžžátek a proto si dovolím následující výplod ve stručnosti.
Rozeznáváme dva základní fenotypy
1. Emociální idealistická snowflake plná ideálů s hlavou zasranou Patem Pirellim a Zaříkávačem koní. Všechny ty knížky a filmy doma má, fakt. Když na ní zatlačíš, tak to nedá.
2. Brutalistka co překoná prvotní střet s realitou a se krve a sraček nebojí. Ta to dá.
Nějak se stalo že si myslim že to nebyly případy 2), ty jsou ostatně v menšině.
shane
Problém s těmahle rozpočtovejma organizacema je holt ten, že za ty prachy tam dělaj většinou idealisti a planoucí srdce, proto jsou tam ty jedničky ve většině. Na druhou stranu s tím ten vedoucí musí kalkulovat.
Dissenter
Řekl bych dnes klasika – vzpoura vohnoutů – nadšenec pro obor, profesionální a výkonný, sociální ignorant, netolerantní k neschopnosti a takovému tomu přístupu „mám padla, to počká“ a silně to dávající najevo. Jedna ze snowflakes se dala dohromady s mediálními mrdkami ze Seznamu, sehnali dostatek tklivých výpovědí, jak se někomu svíral žaludek a zhubnul pár kilo, a uvařili ho na tom. Místo aby ty fňukalky (a fňukalové) byly terčem opovržení, veřejnost se jich zastává.
Určitě tomu šel naproti i sám křikem a vulgaritami, v pozici šéfa velké instituce není místo na kurvy a prdele, ale mě spíš zklamala dohra, kdy chtěl podporu od svých „vedoucích úseků“ a ti mu řekli, že si nebudou pálit prsty. Nakonec jednal proti zákoníku práce, tak co.
Tak to položil dřív, než by ho vylili.
Lukas B.
tak. profesně to je (ehm, byl) člověk na svém místě. jestli manažerským stylem…?
Dissenter
Pro své zaměstnance zřejmě ne, otázka je, jestli není spíš problém v těch rozmazlených zaměstnancích s bolavým bříškem.
shane
Pokud platíš mizerně a máš přitom to štěstí, že to je obor kam lezou idealisti, tak s nima podle toho musíš jednat. To by měl bejt vůbec absolutní základ v řízení lidí. Když je nemůžeš dobře platit, tak je musíš aspoň hejčkat. Ve spoustě firem to takhle funguje, zvlášť v rozpočtovkách. Berou hovno, ale nikdo je neprudí a nehoní.
fatdwi
Dissenter: ok, já do toho nevidím, ono to, co píšete, se dá vyložit taky oběma směry. Zažil jsem arogantní uřvané kretény, kteří si také mysleli, že můžou cokoliv, obvykle to byli sráči, kteří nesnesli odpor. Když jsem jednomu takovému po dvou týdnech od nástupu řekl, že se buď může uklidnit, nebo odcházím a schůzku přeložíme, až uklidněn bude, hleděl na mě jak tele na nový vrata, nikdy nikdo neměl odvahu ho poslat do prdele.
Tomu odpovídalo hodně lidí ve firmě, takoví ti submisivní Challengerové, co „se bojí pípnout, když je šéf prcá“, hustí akorát někde v ústraní, ble. Z firmy jsem poměrně brzy odešel (za lepším, dal jsem výpověď, aby to nevypadalo, že jsem nějaký zhrzený vyhozený – dotyčný ředitel byl naopak o pár měsíců později vyhozen).
No a Váš popis vypadá, že to klidně mohl být podobný dement a ty „snowflakes“ prostě jenom přišly na to, jak se ho zbavit „po svém“. Tedy za mě klasická dog-eat-dog situace, pan ředitel si vzal na pomoc svou domnělou autoritu, sráč mediální mrdku a v dnešní době bylo o výsledku v tu chvíli rozhodnuto.
Líto je mi spíš jeho nástupce, protože složení vedoucího týmu (pokud tam je, tady zase odkazuji na diskusi výše s Lukasem) bude poplatné panu Bobkovi. Jaké bude mít nástupce možnosti různé flákač a šmejdy (co jsou teď díky seznamu na koni a jistě si myslí, že kdokoliv po nich bude chtít práci, toho zase „vyřeší“) povyhazovat, well, to je v takové „firmě“ otázka. Třeba nás čeká nějaké vtipné pokračování.
Pan Bobek, je-li takovým odborníkem, by měl správně pracovat někde, kde nemá podřízené a jeho nezvládání vlastních emocí není na překážku. V jeho vlastním zájmu by taky bylo vyrazit na nějaký vzdělávací kurz, kde se s nimi naučí pracovat.
Dissenter
I já mám hlavně jednostranné informace, takže klidně můžete mít pravdu. Vzhledem k tomu že sám zápasím s podobnou krajností (kolikrát si říkám – vydechni, uklidni se, neudělal to schválně a nejsi dlaždič), mám pro něj zkrátka pochopení.
Ale dement to vážně není a vykonal hodně ve svém oboru. Poslední odstavec podepisuju.
fatdwi
Dissenter: dement ve smyslu vedoucování, ne že by nebyl odborník na něco (nevím co, neznám ho) se zvířaty. Ten uřvanej kretén, co to jednou zkusil na mě, taky nebyl úplnej idiot. Jen to byl autoritativní zmrd, co svou zbabělost maskoval agresivitou. Vůči svému nadřízenému to byl servilní zmetek, schopný odsouhlasit naprosté blbosti, které pak tím uřvaným stylem implementoval dolů do firmy. Přesně dle toho vtipu, že Češi jsou jak cyklisti (nahoru ohnutý hřbet, dolů s gustem šlapající). Tenhle by u toho mohl být jako ilustrace v encyklopedii. Možná by Bobek mohl být další takovej:-)
Ale nevím, jen spekuluju, co by bylo možné, ne, že to tak bylo. Ono svůj vliv má i to, co jsem sám zažil, takže pak pohled na tyhle situace je tím ovlivněn.
Ad pochopení – ale jo, já bych to taky i dovedl pochopit, nakonec neměl jsem vždy jen lidi, které jsem si nabral, ale někdy taky takové, které jsem zdědil a ne vždy to byl samej premiant. Nicméně vždy jsem se striktně držel toho, že za svůj tým si můžu sám a pokud mi nevyhovuje, jsem tam od toho, abych to změnil. Ne o toho, abych dělal práci za něj nebo někde v koutě nadával, že mám v týmu kretény. No a když se mi stalo, že jsem „nemohl“ někoho vyhodit, tak jsem šel já, s tím jsem problém nikdy neměl. Nakonec, je to můj život, proč si ho kazit kvůli neschopným ředitelům? Ať si to řídí sami nebo si najdou jinýho yesmana:-)
SAVP
Dissenter píše: „V zahraniční politice se tu samozřejmě neshodnu s nikým, obávám se, že moje představa Evropy (Západu) jako státu vnějškově silného, dostatečně vyzbrojeného a schopného expanze a uvnitř silně kapitalistického uspořádání, které právě zajišťuje produktivitu a potřebný technologický rozvoj, je zde považována za naivní.“
–
Měna je jasná. Euro, možná eurodollar po vzoru CYBERPUNK2027, ale jakým jazykem by se v té nové Dissově Evropě hovořilo?
EU => 27 států. Evropa => 46 států. Už vidím němce jak mluví francouzsky a frantík anglicky. To i ten Babiš mluví lépe a rád česky. :-D
Nelze srovnávat Evropu s USA, které existují sotva dvě století a ještě v roce 1966 měli oddělené záchody, ale nejen podle pohlaví. ;-)
A než se dohodli, že se dohodnou, tak se párkrát málem pozabíjeli. :-D
–
Tuhle se jeden inteligent pokoušel někomu vysvětlovat, že historie Státu Izrael sahá 3500 let zpátky a že na ten plácek menší jak Morava mají prý právo. Tak mu tam někdo vysvětlit, že teda uplatníli stejnou logiku na USA, tak ta země patří indiánům, latinos a bizonům, než je teda evropané demokraticky, pomocí zbraní přesvědčili, že nééé, že si to tam rozkolíkujou páč musí expandovat.
Což nás přivádí k otázce co znamená „schopného expanze“? Kam? Do Patagonie? :-D
–
Asi nějak takto. https://youtu.be/qEl_uHwjSaU
–
Akorát teda nevím jak by měla proběhnout reforma EU. https://www.youtube.com/watch?v=_O3zLx_SAlI
–
Jediné co je v EU co svět nemá je ASML na kterém stojí všichni giganti. INTEL, TSMC, AMD, SAMSUNG, NVIDIA, SKhynix a další.
Teda zatím, ale počítám, že i to SMIC zmákne do 5 let a pak už se nám budou smát všichni.
Childeater
Jak to tak vidím, dám si relax od D-FENS, než bude po volbách.
Radši jdu na ty škvarky z divočáka, padnul kňourek cca 70 kg, jsou jako sen.
Každýmu přeju, ať mu nikdo nepindá do toho, co bude volit a šťastnou ruku za plentou.
Za pár týdnů se zastavím, až bude po všem.
fatdwi
Childeater: ty škvarky se ale „pár týdnů“ v kuse jíst nedají, tak jsem zvědav, jak Vám přesvědčení vydrží:-)
Přeji dobrou chuť, úspěšný lov a šťastnou volební ruku.
Childeater
Děkuji… :-)
Arnold J Rimmer
Děláte chybu, tady bude spousta legrace.
shifty
Dyť jo, stejně jde vo hovno. Chleba beztak levnější nebude a sranda musí bejt, i kdyby na chleba nebylo.
Gdysi sme zabijali, prase bylo víc sádelnatý a vyškvaříl sem 80 litrů sádla ve třech kotlách, celkem skoro 8 hodin míchání.
Gómu, koliknást škvarků može tak asi bét ze 70 kg prasátka… Ale hlavně že šmakujó.
Arnold J Rimmer
Já vim že se to tak na českým venkově dělalo a asi moravským, ale krmit prase přes 150kilo je zaprvý tejrání zvířat morbidní obezitou. A za druhý to maso je pak tak prorostlý že už vlastně ani neni dobrý.
Upřímně doufám že zrovna tahle praktika vyhyne.
Lukas B.
nojo, ale když si chcete udělat nějakou zabijačkovou pokroutku v malém doma a podle starejch receptů, tak do toho musíte přidávat sádlo lžicí, jinak to není dobrý. notabene z těch osmdesátikilovejch španělskejch a dánskejch hubeňourů, co se k nám vozej.
shane
Jakou třeba? Takhle z hlavy mě nic nenapadá, kromě rilletes, což ale není tuzemská mn̈amka. Sádlo se odjakživa dávalo stranou.
Lukas B.
třeba obyčejnej prejt.
shane
Tam imho stačí normální bůček, není potřeba to konfitovat. Ty bůčky s kostí mi na to přijdou dostatečný, ty břišní bez kosti jsou libovější, to zas jo.
Lukas B.
tam tradičně patří lalok (skvělého bůčku do toho bývalo dle starých kuchařských knih škoda). a dneska je ten lalok mrňavej a sádlo aby jeden na něm hledal se svíčkou v pravý poledne.
Jo, do prétu se dávalo vnitřní sádlo a pomletý škvarky z vnitřního.
shane
Rilettes. Tyhle cizí termity..m
fatdwi
shane: mňam, to je provokace tohlencto. Nějaký rok zpět jsem dělal domácí, ani nevím, proč to nedělám častěji, nejspíš, že člověk při konzumaci úplně cítí, jak mu v reálném čase kornatí tepny:-)
shane
Jo. Taky si říkám, źe už jsem je dlouho nedělal.
shifty
muj žlučník….. dejte pokoj….
Arnold J Rimmer
130-140 je tlustý dost ne? Teta Máňa si holt obstará někde jinde.
Vždyť se ta zvířata sotva hejbou. S oddělanejma koubama, srdcem, plícema. Je to stejný jako člověk kterýho musej hasiči vyndat z třetího patra jeřábem.
Sysop
Tak on takovej brojler na tom s pohybem neni o moc lip a pritom je to diky svalovine.
Ale souhlas, ze vagon sadla fakt ne. Neni to zdravy ani pro zdroj, ani pro konzumenta. Vseho s Mirou.
shane
Když jsem kdysi jednu dobu dělal u sekuriťáků, tak jsem měl kolegu co dělal bodybuilding a sypal, takže nabobtnal do stavu, kdy nebyl schopnej si sám na zátylku zapnout gumičku na kravatě.
Sysop
Klasika, videl jsem po kotrmelci v posilkach ruzne pripady. Dostalo se to sem zvenku a lidi s tim neumeli zachazet vubec. I ty tvary tech svalu pak byly uzasny.
shifty
Obvykle se poznaj podle kuřecích nožiček, ten nepoměr spodek vršek je do očí bijící.
Na východní syntolový hranatce to ale ještě ani zdaleka nemá, to jsou teprve „svaly“.
Sysop: Já nevim jak ty, ale já vodňanskýho brojlera nikdy nejim, i kdyby měl stopadesát eurocertifikátů. Myslíš že je normální když něčemu „roste svalovina“ 1x tak rychle než tvýmu dinosaurovi na tvým dvoře?
Vyhejbam se tomu kilometrovým obloukem!
shane
Pane, to nejsou žádný přírodní sračky, to je čisťounká chemie.
Sysop
Tak tak, neni nad presne davkovani, bo je to drahy. A ne jak ty prirodni sragory, kde co varka zradla, to vsechno jinak.
ygorek
shane 1.10.2025 v 15:43
Výsledku popisovaného AJR lze dosíci přinucením slepičího organismu k vyšší produkci růstového hormonu cestou umělého výběru a podpořením takto získaného potenciálu řízenou stravou.
Když jsem chodil na základní školu, někteří stejně staří spolužáci měli minimálně dvojnásobek svalové hmoty než já.
U dnes diskutovaného bravu jsou vyšlechtěna plemena od götingenského po mangalicu, u psů od čivavy po cane corso…
Je zajímavé, že si toho běžný komentátor nevšimne na ulici či na pastvině, ale pouze v mrazicím boxu Lidlu a ještě s nápovědou.
Z praxe: když jsem byl žákem základní školy, spolužák si za peníz darovaný babičkou koupil krabici (dvacet kusů?) kuřat brojlerů. Krmil je tím, co sehnal, o nějaké chemii nemohlo být řeči. Vyrostli trochu pomaleji než u konkurence v drůbežářských závodech, ale prodal je všechny.
Arnold J Rimmer
ygorek: To je jenom část pravdy a ty to víš.
ygorek
Arnold J Rimmer 1.10.2025 v 19:47
Děkuji, že mi to uznáš.
Co myslíš, mohl jsem onu „větu Rimmerovu“ použít ve svém příspěvku, nebo jsem chtěl vidět reakci?
Jinak: to co jsem napsal, není jenom část pravdy, je to pravda. Neúplný může být popis situace (stavu) a jeho zbytek může být pravda, nebo lež.
Arnold J Rimmer
„Věta Rimmerova“, to se mi líbí, to se mi moc líbí, jako bych vstupoval mezi klasiky!
Sysop
Do roka a do dne! A hyn sa hukaze!!
shifty
Brojlery si můžeš vykrmit i doma, naberou rychle a nemusí žrát chemický sračky. Ale klasická slepice to prostě není.
V makru občas mívají takový ty francouzský žlutý menší kuřata, tuhle jsme to trefili s paní v nějakým výprodeji v chlaďáku. To bylo jiný kafe to upéct. A kámoš dřív brojlery dělal a to taky bylo žrádlo. To byly jinačí stehna, než to bahno z krámu – to je tak na vývar.
Lukas B.
ale když si koupíte v mrazáku v supráči za málo desetikorun brakovou slepici (vyřazenou nosnici), tak sice vypadá žalostně, promodralá kůže a žlutej tuk, ale chutná to v porovnání s bojlerem (tak tomu říkal milouš) neporovnatelně skvěle, a na vývar není nic lepšího.
shane
Děda říkaval, že nejlepší buchty jsou na slepičím sádle. Slepice je dost nedoceněná surovina.
shifty
Jo to určitě. Skvělej je i kohout, když ho umíš udělat. Ať už na víně, nebo ve smetanový omáčce. A je to taky hodně výrazný, ale já tu chuť mam fakt rád.
shane
Kohout je dobrej, ale blbě se shání. Občas jsem ho míval od nevlastní tchyně, ale zdroj už vyschnul.
Sysop
@shane
Nojo, protoze ona taky uz maloktera qocna i na te vesnici sedi, ze. Jinak by clovek mel kohoutu dost. Ja hubou zene uz dva roky delam kurnik, protoze jednak je porad neco dulezitejsiho a druhak k nam zanaseji sousedovy slepice a kdyz ma clovek 3-4 vejce denne, tak ho vlastni kurnik nepali. No, a letos v breznu se dve sousedovic pipiny rozhodly, ze budou sedet. Samozrejme kohouta v hejnu nemaji. Ty kravy to drzelo az do srpna. Nebyl jsem schopen jim vysvetlit, ze to uz by kurva sedely ctvrty kolo. A tim padem taky samozrejme vypadek ve snusce, zredukovalo se to na jedno vejce denne. Kurvadrat. Kdyby soused mel kohouta, tak je kurat i kohoutku vagon.
Jenze ten posledni umrel na malorazku, protoze skakal potomstvu na zada a fakt byl hustej.
Sysop
Dyš slípka kvoče tak namočit do vody. Přestane.
Arnold J Rimmer
Naše babka slepice za nedovolený sexuální rozmary strkala do basy. Basa pro slepice byla betonovej bazének překrytej mříží s odtokem dole, nahoře tam ústil okap.
Jak šlo o sex, neznala babi bratra musel jsem dávat bacha bych tam neskončil sám nebo moje tehdejší vyvolená.
Sysop
@vltava+AJR
No jasne, to vim, babka byla leta v drubezarne (co jim sebrali grunt) a ucila mne to. Jenze, tohle byly sousedovy qocny a jaxem ty kurvy namocil a zavrel, tak rvaly jak protrzeny a nedalo se to poslouchat. Rekl jsem sousedovi, at to udela, vsak ma starou kralikarnu taky a ten se na to vysral. Druhej den jsem mel obe ty kravy zase na hnizdech.
Jak qocne vystydne prdel, prestane qokat.
ygorek
Sysop 1.10.2025 v 20:22
Prdel ani nestačí – kvočna má normální zvýšenou teplotu až horečku celá.
shifty
shane – kámoš má občas k dispozici, protože má asi 35 slepic a vždy aspoň 2 nabíječe. A ten byl teda… navíc relativně mladej, maj tam fakt krásnej prostor tak 15 x 50 m… spolu s ostatní drůbeží co mívá. Někoho takovýho mít je občas k nezaplacení.
Lukas B.
jedna z mých babiček používala do kynutého těsta škvařený hovězí lůj s trochou másla. nic lepšího jsem od té doby nepozřel. ale možná je to vzpomínkový optimismus, umřela, když mi bylo šest let.
shane
Hovězí lůj- suet – se používá celkem běžně v anglosaské kuchyni do pečiva. I skopový. I když dneska už se hodně nahrazuje ztuženým rostliným tukem – shortening.
Sysop
Ja davam i do cesnecky lzici sadla a lzici masla.
Arnold J Rimmer
A brambor. Pak už to ovšem neni česnečka, ale oukrop.
shifty
já i trošku slaninky a consommé. Tak to pak nevim co to je, ale říkáme tomu doma česnečka a fakt to milujeme..
Arnold J Rimmer
Shifty:
Hele prasopsa pustili. Povídal že byl ve fešáckým krimu v Liberci. Myslim že mam u tebe pivo. :))
Tvl ten to měl fešácký, mě spíš přijde že se tam vyžral, než že by tam zhubnul… Pivko ti rád koupím :)
Arnold J Rimmer
Taky to dělam z vývaru a klidně si v tom rozpouštim i sejra. Ale kdybych tomu řek „česnečka“, asi by mne táta musel zabít.
shifty
Česnečka to není, ale česneku je tam dost. Na tyhle sychravý srance co jsou venku ideál. Zejtra se dám do vývaru.
shifty
Prej jsou z hovězího loje nejlepší hrany.
shane
V Americkej fastfoodech se to tak historickxy dělávalo. Možná ještě dnes, ale zas tak mě to nezajímalo. českej mekáč používá olej.
Slecna Ling
Ad americky hranolky, tak prej se ted delaj na soybean oil nebo na canola oil, rikaj mi tu kolegynky, co makaly v Applebee´s a u Wendy´s.
shifty
Nezkoušel jsem, ale díky za tip..
ygorek
Arnold J Rimmer 1.10.2025
Ty si nedáš pokoj, to abych si k hrabání v paměti otevřel láhev.
Vzpomínám si, že v dávných dobách byl na svině, které teta vyřazovala, „pořadník“. Inu, 3 až 3,5 metráku suroviny per capita, to je něco lovečáku.
Pokaždé, když jsem jel do Čáslavi, přibrzdil jsem v Drobovicích u výběhu a pokochal se tou nádherou.
shane
Copak dvoumetrákový prase, ale když jsem čet o prvorepublikovejch dvanácti- až patnáctikilovejch husách, to musel bejt teprv masakr.
Arnold J Rimmer
No to šlejškování byla taky pěkná prasárna o tom žádná.
shane
To teda. Sàdlo byla holt ceněná surovina.
Sysop
A taky se prepracoval kdejakej odpad na surovinu. Ted jsme zpovykani nadbytkem, tak nad tim ohrnujeme nos.
shane
U nás to ještě není tak hrozný, ale když koukám na bohatý západní země, tak tam za zážitkovou gastronomii pro silný povahy považujou pomalu i smradlavý sejry, o vnitřnostech a krvi nemluvě, to už se i blbě shání.
Jihočech Honza
Krev je „haram“.
Lukas B.
my (neznabozi s křesťanským bekgraundem) nemáme žádný haram, my máme jen tu a tam půst
shane
Zas tolik jich tam není. Vnitřnosti už tam moc nežerou ani křesťani a ateisti.
shifty
Ve Fr. si ty Foie Gras zatím udrželi, ale vcelku logicky tam z toho ochránci zvířat dělaj velký téma. Plesnivý sejry a starý vína to je snad základ ne? Telecí brzlík byl vcelku hnusnej, ale kámoši maj rádi smažený býčí žlázy a prej je to skvělý, já to neměl zatím, neláká mě to popravdě. Jinak vnitřnosti celkem můžu, jazyk je skvělej, mozeček jakž takž. Na vánoce máti dělá polévku z jiker a mlíčí a tu mam fakt rád, ale třeba paní si dá malinko a nemusí to.
Zase moc nejsem na ústřice a hlavně mušle nemusím. Ale takový čerstvý kalamáry.. mnam.
100 lidí, 100 chutí..
Lukas B.
to jsem prosimpěkně vůbec nepochopil, co koho žene tak skvělou a kvalitní surovinu (bejčí koule) kazit takovou blbou fádní úpravou jako smažení v strouhankovém trojobalu (a ještě si to pokydat tatarkou a dát k tomu rozmrazené hranolky nebo krokety, brrr!). jedině snad zoufalství hospodskejch když mají friťák a nemají kuchaře. vždyť to pak chutná úplně stejně jako kdybyste dali do trojobalu sešlápnutý kus veky (nebo něco ještě horšího). mnohem lepší je to úplně jednoduše rychle podušené na másle a cibulce (podobně jako telecí játra).
shane
Bejčí žlázy mě teda nelákaj, i kdyź u Zemana v Penny je mívaj. Ale našel jsem kdysi recept na mozeček obalovanej jako řízek a vůbec to nebylo špatný. Trik je v tom ten mozeček nejdřív v horký vodě nablanšírovat, aby se dal vůbec nakrájet a obalit. Dobrý řízky jsou i z vemínka (musí se napřed trochu povařit) nebo vepřovejch ledvinek.
Sysop
Byci zlazy lahudka. Vynikajici. Ale chce to nechat odlezet v mliku.
shifty
Jako já na to odvahu ještě nesebral. Ale játra miluju a taky ne smažený, to je fakt.
ygorek
Lukas B. 1.10.2025 v 18:06
To je stejně hloupá otázka, jako proč kazit kvalitní kýtu nebo krkovici tak fádní úpravou jako smažení v trojobalu.
Smažená býčí varlata jsou i v trojobalu lahůdka.
Pamatuju, že né každé dokázál vochutnat syrovó vobíhanicu = jelitové prét. Aj jeden řeznik to nedávál, vadila mu tam tá krýv, a museli sme to chutnat a solit / kořenit samí.
Vnitřnosti? Dobře udělané pajšl (plíčka) to je papna. Jazyk je néjemňéší a nélibovjéší maso z prasete. Potom srce. Játra. Ledvinky taky, ale musijó se dobře vyprat.
SAVP
„Jazyk je néjemňéší a nélibovjéší maso z prasete. Potom srce.“
Tak to asi určitě ne. Libové čili bez tuku možná, nejjemnější ani omylem.
Srdce je sval, který pracuje i když prase spí.
Ergo dejte si na pánev panenku a srdce a po 5 minutách zkuste co se dá sníst a co ne. :-D
Jazyk i srdce se musí fest vařit. Ideálně v tlakáči. A za tu samou dobu by byla panenka rozvařená.
Lukas B.
jabka hrušky. jazyk a srdce jsou takové „polosvaly“ a nemají svalová vlákna jako kosterní svalovina. je to něco úplně jiného. jazyk (srdce, drůbeží žaludek apod.) se nehodí na minutky, ale „nevláknitost“ masa je jemnost svého druhu.
ygorek
Lukas B. 2.10.2025 v 9:43
Jazyk je normální příčně pruhovaná svalovina a má normální svalová vlákna, srdce je také příčně pruhovaná svalovina, ale některé vlastnosti shodné se svalovinou hladkou.
Jinak lze samozřejmě diskutovat – kromě jazyka a srdcete nelze opomenout některé svaly vepřové nohy, které se jazyku či srci jemností vyrovnají.
ygorek
Lukas B. 2.10.2025 v 9:43
To, že jsem vynechal líčka, má svůj důvod – je jich prostě málo.
SAVP
No to máme každé jiné metr na to co to je jemný maso.
Pro mňe to co je jemný na talířu, jedno jak dlóho se to kuchtilo.
A na talířu, při vší úctě k panence, jazyk vede.
ygorek
vltava 2.10.2025 v 14:.24
Přesně.
Současně panující vášeň pro vepřovou panenku dost dobře nechápu.
Arnold J Rimmer
Je to prakticky čistá bílkovina, minimum kalorií. Z toho důvodu ji jím, nne snad že bych si jí tolik cenil chuťově.
Bylo. Sádlo se totiž nekazí, štandl sádla negde na zemi ve špajzce vydrží do druhýho, klidně rok, teda esi se dřív nezežere.
To bévalo v době před mražákama důležitý.
Taky se tenkrát hodně ze zabijačky rozdalo, a tí vobdarovaní to potom zase voplatili až samí zabijali.
ygorek
vltava 1.10.2025 v 20:08
Vydrží.
Mám ve sklepě v kameninovém hrnci ještě dvě kila vyškvařeného skopového loje.
Patnáct let.
Je jako nový.
Arnold J Rimmer
„Tejrání zvířat“ = ale já sem každýmu praseti říkávál: „Nežer, budeš klustý, přinde řeznik, ten nebude jako já aby tě škrabál slámó po hřbetě, ten tě zabije“. Marnosť, žádný neposlechlo.
„maso je pak tak prorostlý že už vlastně ani neni dobrý“ = aby ze zabijačky nebylo dobrý maso to nepamatuju.
Lukas B.
ono to přišlo do obecného povědomí až s tím, jak jsme začali žrát hromadně polokrvavé stejky místo doblba rozdušené flákoty, předtím muselo bejt maso „úplně čerstvý“ (a ty babičky na který líčí ty letáky supermarketů to v sobě mají jak v koze lůj, protože pamatují, jak sice měl řezník v kvelbu zimu a měl na sobě flanelovou košili, dva svetry a zmijovku, ale někdy to maso dost nepěkně zavánělo už ten den, kdy jej do krámu přivezli). když zabijete (krávu, prase, tchyni, střelíte jelena etc.), tak je ta mršina/mrtvola pár hodin pěkně hadrová, a pak nastoupí rigor mortis, která povolí až zráním (u steakového masa) nebo hnitím (v případě zamordované tchyně) dočasně deponované v boudě na nářadí) za dalších pár dní až týdnů (podle toho, co je to za maso, jak nastavený a přesný je temostat v chlaďáku a přeteče-li nám pohár trpělivosti s tchyní v únoru nebo v červenci).
ergo maso je výborné hned (když je na stole hodinu poté co ještě bučelo/chrochtalo), nebo po uzrání. nezralé maso prošlé tepelnou úpravou má konzistenci podešve. no a zabijačka se sice tradičně dělá na začátku zimy (aby pašík nežral zásoby na zimu) a aby to nezasmrádlo ještě na rozporce, ale nikdo z to nenechal uzrát, protože někde v chodbě fakt nebylo vhodných stabilních 2-3°C, a riziko, že „to bude cejtit“ bylo moc velké, všichni to zpracovali prakticky okamžitě (ať už vyudili, nasolili, upekli a zalili sádlem). takže maso ze zabijačky chutnalo úplně jinak než od řezníka z důvodů čistě potravinářsko-technologických.
Arnold J Rimmer
Lukas B
Nešlo ani tolik o to aby prase nežralo zásoby na zimu, prase byla ta zásoba na zimu. :) To roční období bylo ano jednak kvůli teplu a jednak (což s tim souvisí) kvůli muším vajíčkům. U tchyně je to myslim jedno, ale u prasete je to blbý.
Lukas B.
ale jo, rozumíme si. meritum je, že se maso neskladovalo vyvěšené syrové, ale před rigor mortis se opracovalo a skladovalo se uzené, solené, naložené v láku nebo zalité sádlem, a tak chutnalo jinak než maso od řezníka.
Dissenter
To je rozumný! Dobrou chuť.
fatdwi
Zase se to nedá číst, zase 14 normostran na něco, co lze říct jedním odstavcem. Obvyklý guláš nesmyslů, tentokrát vzácně i s něčím, s čím lze souhlasit (proklamované snižování daní, které se změnilo ve zvyšování), nicméně inklinace k babišismu strašlivá. Rekordman v zadlužení per year Babiš je tu vykreslován jako protiklad rekodrmana v zadlužení per volební období, autorova selektivní slepota a zacházení s fakty jako obvykle poplatné vlastnímu samonasíracímu světonázoru, kdepak nějaká realita, s tím si na něj nikdo nepřijde!
Nemoc úspěšně pokračuje, pokusy léčbou arteterapií jsou už několik měsíců zcela nefunkční a naopak stále více připomínají průjem, kde prakticky není nic ani nového, ani smysluplného. No, počkáme zase na další nálož hafícké hysterie, předpokládam, že přijde po volbách. Pravděpodobně v podobě nadšení z výhry anofertu (a pak čtyři roky apologetických článků, proč to či ono, co autor slavil, nenastalo) nebo v méně pravděpodobném případě zase smršť feminacistek, neomarxistů a sráčského fňukání o zmanipulovaných volbách (vyhraje-li Spolu).
mik
tato selektivni slepota je vyznamny faktor pri volbach a tito sraci populistiki to vedia dobre vyuzit a zaposobit na volebnu zakladnu…fakty,cisla,tabulky,statistiky tymto volicom mozes aj na celo vytetovat a nepomoze to.
SAVP
14 normostran? Trumfnul Žirafu?
Ten naposledy sepsal snad 10. :-D
–
Kde myslíte, že je u autora zakopaný pes?
mik
citujem „Smrad Fiala sliboval snižování daní a dostavilo se jejich razantní zvýšení. To ale režimu nestačilo k existenci ani náhodou. Smrad Fiala se sice označoval za vládu rozpočtové odpovědnosti, ale doslova defraudoval kde mohl, čehož výsledkem je, že prodrbal víc peněz než předchozí 3 vlády dohromady a měnová expanze další uvolněná toxická likvidita dalece přesáhla 1 bilion korun, což byla částka tehdy presumovaná pirátskou chamradí a ze které jsme si dělali srandu. Za tuto částku, která byla vytištěna a uvolněna do oběhu, jsme jako občané nedostali nic. Jen více neomarxistické drzosti, více fízlů a víc neziskovkářských parazitů“
dobre napisane a namiesto Fialu si dopln slovo fico. vystihuje to 100%
Alan.Cox
Vám nestačila ani Čaputová a její mafie? Vy, Slováci se nepoučíte?
Když vám odejde Fico, budete brečet, prstíčkem hrabat. Změníte se ekonomicky a právně v Ukrajinu se vším všudy. Fico je vaše poslední šance, že nepůjdete jako Slovensko úplně do prdele.
Už teď je Slováků mimo Slovensko utečených snad víc než Ukrajinců. Zřejmě jste se tam měli tolik let tak moc dobře, že kdo může, utíká.
Fico je poslední šance Slovenska směrem k lepší. Kdo to nechápe – je po slovensku sprostý, ty kokšo!
mik
to su teda kecy panecku. trosku faktov teda fico je pri moci najdhlsie. 4xvolebne obdobia a pozri sa predbehli nas rumuni a bulhari nam dychaju na chrbat. Za to ozaj caputova nemoze.
Fico je pri moci znova a mladi utekaju na zapad . preco asi sherlock?
Ved slovensko zaostava snad vo vsetkych meratelnych ukazovatelov v porovnani s CZ, PL..kto je teda za to zodpovedny a akym pomerom , ked je pri moci 16 rokov . matovic je ficov biely kon a ten bol len 3 roky.
Ficovi je slovensko maximaalne u prdele. jedine o co sa zaujima je moc a jeho mafianska banda
Alan.Cox
Takže vaši progresivisti, kteří vám před Ficem udělali ze Slovenska kůlničku na dříví, nic?
Vám je evidentně maximálně u prdele Slovensko, vy se staráte jen o vaši obludnou nenávist a vaši zamilovanost do neomarxismu a woke aktivismu.
ano sme progresivny- najvyssie dph v okoli, najvyssie danovo odvodove zatazanie zamestancov, transakcna dane a rozpadajuce sa nemocnice ako bonus, dve pohlavia ako bonus..fico je zachranca slovenska my ass
Neziskovka proti anoziskovce. Teď jenom spočítat co nas vyšlo levněji.
Já Vám to spočítám, když si to nedokážete najít a spočítat.
Agrofert:
Čtvrtý největší zaměstnavatel v ČR za Škodou, ČEZ a ČD. Zde bych chtěl uvést, že bývá chybně uváděno, že je druhým největším hned za Škodou, ale pokud bereme jen zaměstnance na území ČR, tak je fakt až za ČD.
Dotace ročně 1,90 mld – 3,37 mld. Ten na dotaci nejbohatší rok byl covidový.
Podíl Agrofertu na českém HDP je cca 90-170 mld. ročně (záleží na roce).
Celkové daně zaplacené Agrofertem do rozpočtu ČR bez odvodů soc a zdrav pojištění zaměstnanců (* viz níže), tedy jen DPPO a DPH bylo za rok 2022 celkem 9,6 mld. Kč. Ostatní roky se mi nechce stahovat a vyzobávat.
Rekapitulace za jeden konkrétní rok Agrofert dostal na dotacích 1,9 miliardy a do rozpočtu odvedl minimálně 9,6 mld. Kč.
Neziskovky:
V neziskovkách v ČR pracuje cca 130 tis. zaměstnanců (každý rok to pravidelně roste o cca 5%), ale to jsou i neziskovky, které nemají příjem z rozpočtu ČR (např. autokluby, aerokluby a spolky). Zajímavé info: Počet zaměstnanců v neziskovkách se od roku 2018 více než ZDVOJNÁSOBIIL!
Dotace z veř. rozpočtů neziskovkám už jsou 51 mld. ročně a od roku 2018 tyto dotace narostli na ČTYŘNÁSOBEK.
Celkové daně z neziskovek odvedené do státního rozpočtu, vyjma soc a zdrav poj za zaměstnance (* proto jsem toto nepočítal i u Agrofertu), jsou 0 (slovy: NULA).
Tak chcípni, parazite! Já si jdu dát pizzu s křemešníkem.
Připočítal jste i koblihy zadara? Zvyšovaly ranní produktivitu v kancelářích
Ach. Jak jsem byl ponížen Vašemi zdroji vyfutrovanými argumenty. Úplně z toho vidím rudě. Uf uf, jestli nevystydnu, tak hrozí, že to v pátek hodím Konečné!
Copak, zasekla se ti kobliha v rektu, Ukropičulínský Banderofeministo?
Však víš dobře, že kobliha to nebyla…
Tak to abys snad šel i se svým přítelem k dochtorovi, aby vás oddělil, než se z toho poserete.
Proč to dávám, no nejlepší a rozvinuty „capitalismus mají detroitismus a největší fimru vězeňství s exportem i importem a nepovím, můžete hádat 3x $trha. :-)
Jedna ze základních a léty prověřených zásad pro udržení duševní rovnováhy zní:
„Netrap se věcmi, které nemůžeš změnit…“
Proto si nyní aktuálně zazpíváme slovenskou lidovou, na melodii komunistické „Dopředu, levá…“
Čo sa dá robiť, čo sa dá robiť, vóóóbe-ec nič!
…to bylo „Kupredu leva“, ne?
Omlouvám se za nepřesnost, hrávali to vždy v rádiu, asi v 18:30.
Slovensky jsem to otextoval už jako malý harantík, a líbí se mi to dodnes.
Tohle ě hit i na dnes. :-)
https://www.youtube.com/watch?v=cw-mZenTiPM&list=RDcw-mZenTiPM&start_radio=1
Já tu píseň znám jako Dozadu pravá Dozadu pravá Vpřed ani krok!
Na okraj článku se musím přiznat, že nechápu hysterické odmítání fašismu aktuálně vládnoucí svoločí (je to z mé strany dysfemismus emocionálně zabarvený, tedy krajní vyjadřovací prostředek, ale věřím, že srozumitelný).
Národní obec fašistická měla za První republiky poslance v parlamentu.
Po přečtení jejího programu ji považuji za zhruba volitelnou stejně jako jiné tuzemské strany, které se ostatně aktuální novelou Trestního zákoníku neochvějně postavili NOF po bok.
Proč zhruba?
Nejsem Čech, tedy mi chybí potřební národovecký akcent a dobový antisemitismus, nejsem nábožný a nejsem ani tak vášnivý antikomunista.
Charakteristika programu NOF (1929):
Zdůrazněna byla jednota národa, nedotknutelnost rodiny, úcta k zákonům a
k náboženství, budování suverénního národního státu. Opomenuta nebyla kritika
současného státního zřízení, korupce a v neposlední řadě se dostaly ke slovu i
protižidovská a protizednářská hesla.
(Nakonečný, Milan. Český fašismus. Vyd. 1. Praha: Vodnář, 2006. 427 s. ISBN 80-86226-73-5).
Dobové burcující heslo NOF:“Všichni na svá místa!“ do aktuální předvolební kampaně zapadá jako pověstná prdel na hrnec (lidové rčení).
Nebo se opět mýlím?
Za ta nepatřičná „i“ se omlouvám a za trest si po obědě nedám viržinko.
A kdy dojde na „Povaleči z kaváren do dolů a továren“?
Těžko říct, ale první si to vyzkouší ti nejvíce zadlužení a nejvíce přerozdělující, tipuji Francii, tam je to ještě vylepšené eurem.
Též to tak vidím.
Ššpanělsko, Portugalsko, Itálie po nich?
alou tahat gumy do mišelinky!
hajzli intelektuálský!
Kdyby byli opravdový intelektuálové, těžko by mohli být tak nesmyslně progresivně levicový. Tohle jsou lidi co jdou se systémem, jaký to rozdíl proti černým baronům a skutečné inteligenci, kterou hloupej tupej komár ze strachu rozdrtil (a tím přispěl k debilizaci a pokřivenosti národa obří měrou).
Arnold J Rimmer 1.10.2025 v 9:39
Děkuji za řečnickou otázku, ačkoli jsem musel zamáčknout pár slziček nostalgie.
Otec fáral na Jeremenku, kdepak to asi bylo?
Strýc lámal v hnědouhelném lomu ČSA, kam ten se poděl?
Já jsem jako živnostník zpracoval několik zakázek pro VOKD, ale naštěstí jsem se tam zaměstnat nenechal…
Pokud bys otázku nepoložil jako řečnickou, odpověď by zněla „nikdy“.
Doly jsou pryč a továren je nedostatek.
@ygorek
mno kam se podělo OKD byste se měl zeptat Klause, Zemana a starostů a primátorů na Ostravsku.
Dtto hnědouhelné doly.
Dachsmeister 1.10.2025 v 16:23
Jste zdatný diskutér, jeden by snadno podlehl klamu, že máte o existenci řečnické otázky alespoň matnou povědomost.
No, stane se.
Na tom, že povaleče z kaváren nelze do dolů a továren poslat jen tak jednoduše z důvodu neexistence oněch, váš příspěvek zhola nic nemění.
@ygorek
dobrá tedy, u nás v montovně berem furt, i intelektuály.
Je to podobné jako tahat v mišelince gumy, dokonce méně fyzicky namáhavé.
Včera jsem v PZ Mošnov viděl inzeráty na skladníky a jiný pomocný personál.
Takže k věci, ruším fšecky Úřady práce, kdo jiný než tamní personál si na trhu práce snadno najde uplatnění ve výrobě!
Dachsmeister 2.10.2025 v 6:55
Nu, na rozdíl ode mě jste optimista, máte prostě štěstí. Nakonec i ty doly budou, Diamo hodlá vytěžit ze Zlatých Hor poslední zbytky zinku.
S těmi úřady vám fandím. Jejich účel ani název jsem dodnes nepochopil, a že už k nám pro razítko poslaly hodně lidí…
ygorek: Děd byl štajgr, později záchranář, ZUD.
Jeremenko https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C5%AFl_Jeremenko
ČSA https://cs.wikipedia.org/wiki/Lom_%C4%8CSA
VOKD https://cs.wikipedia.org/wiki/VOKD
To co se děje na KoZa nemá s neomarxismem nic společného. Je to čistý fašismus.
Jak vypadá fašismus v podání KoZa můžeme sledovat na frašce „demokratické“ volby v Moldavsku.
Vrchní evropská diplomatka Kallas vyslala před volbami Moldavanům jasnou zprávu, že se EU vmísí do voleb v Moldavsku, ale jen proto, aby si moldavský lid sám mohl zvolit svou budoucnost bez vměšování.
“Moldavský lid má právo zvolit si svou budoucnost bez jakéhokoli vměšování. Proto rozšiřujeme rozsah a působnost partnerské mise EU s cílem posílit odolnost Moldavska. Na místě máme nyní specializovaný tým, který Moldavsku pomáhá řešit nezákonné financování v souvislosti s volbami. A nedávno jsme vyslali skupinu odborníků, hybridní tým rychlé reakce, na podporu Moldavska proti zahraničnímu vměšování.” Orwell by to nenapsal lépe. – to je bizár co?
Nebo toto: Takzvané „západní demokracie“ stále více vykazují známky autoritářství a pronásledují lidi, kteří nesouhlasí se současným politickým establishmentem. Nedávno byl prominentní britský politik a novinář zadržen úřady vlastní země za svůj protiválečný postoj, což zdůrazňuje drakonickou povahu britského politického režimu.
27. září byl George Galloway , televizní moderátor a vůdce Britské dělnické strany, zadržen spolu se svou manželkou Gayatri Gallowayovou na letišti Gatwick. Velitelství metropolitní policie zadržení odůvodnilo zákonem o boji proti terorismu a bezpečnosti hranic.
leon 1.10.2025 v 9:37
Není.
Z čeho to je? „“Moldavský lid má právo zvolit si svou budoucnost bez jakéhokoli vměšování. Proto rozšiřujeme rozsah a působnost partnerské mise EU s cílem posílit odolnost Moldavska. Na místě máme nyní specializovaný tým, který Moldavsku pomáhá řešit nezákonné financování v souvislosti s volbami. A nedávno jsme vyslali skupinu odborníků, hybridní tým rychlé reakce, na podporu Moldavska proti zahraničnímu vměšování.”
Odkaz by byl? Zajímá mě co je to hybridní tým rychlé reakce? :-D
Tady to není. https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Moldavsko-Ekonom-upozornil-jak-tam-zafungovala-evropska-demokracie-780655
Díky.
https://www.novarepublika.cz/2025/09/moldavske-volby-bez-prekvapeni-coz-me-moc-neprekvapuje
Pozor! toto vůbec není vměšování do voleb v Moldavsku 🤣🤣🤣
https://www.europarl.europa.eu/doceo/document/TA-10-2025-0191_CS.html
toe hodně velká síla, tak hádám, že strádající a sotva přežívající Podněstří celkem regulérně vyhlásí samostatnost…pže teď je fášci vemou tuplem u huby
„27. září byl George Galloway , televizní moderátor a vůdce Britské dělnické strany, zadržen…“
–
Tady je video https://youtu.be/hKXZFDTcTYY?t=1217
ctrl
Ethanol 1.10.2025 07:30:09
https://pravyprostor.net/volebni-debata-na-ct-znovu-potvrdila-ze-volby-v-cr-jsou-v-rezii-bruselu/#comments
Když si odmyslím ztřeštěnou logorheu, s řadou věcí se dá souhlasit.
S něčím ne, Fiala je mizerný premiér, ale byli – a hlavně budou – i mizernější.
Perseverace na tématech nespokojenosti s rozsudky soudů, fascinace (byť negativně stavěná) buzeranty, transky, „svobodnými“ rozvedenými matkami a jejich bývalými onucemi a další zcela okrajovou menšinou ponechávám stranou.
K inflaci nechal dominantní základy Babiš svým tiskem peněz a útlumem ekonomické aktivity za covidu a s dalším Babišem se můžeme těšit na další kolo. Jak už jsem tu psal mockrát, inflace je jediná daň, proti níž se lze úspěšně bránit, aniž by člověk sklouzl na druhou stranu zákona.
V zahraniční politice se tu samozřejmě neshodnu s nikým, obávám se, že moje představa Evropy (Západu) jako státu vnějškově silného, dostatečně vyzbrojeného a schopného expanze a uvnitř silně kapitalistického uspořádání, které právě zajišťuje produktivitu a potřebný technologický rozvoj, je zde považována za naivní. Přesto je taková uspořádání v historii existovala relativně dlouho, ať už jako Britské impérium nebo pax americana, a právě odklon od kapitalismu a žvanění o právech našich nepřátel to zvrátilo do zvrácenosti.
Nemohu než vzpomenout mikropříklad téhož chudáka Bobka, kterého vyštvali za křiku médií nespokojení a líní zaměstnanci ZOO, místo aby si vážili své práce. Z toho mám trochu obavu, kultura worklife balance a lenosti už zasahuje i k tam, kde byla vždycky nemyslitelná (ano, už i trochu u nás, i když výhodou je dostatečný přetlak poptávky po atraktivní práci a vyšší kultura chování a vybranější mluva než u krmičů zvěře). Jestli má být jakákoli vláda úspěšná, musí začít od toho, aby přestali vládnout zaměstnanci, zaštítění rozmařilým sociálním systémem. Musí přestat snižovat rozdíly mezi lidmi.
Další 4 roky se nebude dít nic zvláštního, ať vyhraje kdokoliv. Rozumím nasypání protestního písku ve formě SPD, rozumím volbě Koruny České, ale fakt to vidím na naše kretény. Jen oni mají ideje podobné mým, jsou velikostně relevantní stranou (ta z KČ nikdy nevznikne) a přestože své ideje v poslecních 4 letech zcela sabotovali, dám jim šanci. Nerad a veškeré nadávky chápu. :-)
To jsou interní přání.
https://cz24.news/jaderna-hrozba-rusko-varuje-nato-pred-zbranemi-proti-nimz-nepomuze-ani-kryt
V dvaaosmdesátem nám instruktor představil že mají hlavici která z oběžné dráhy pronikne 10km do země a tam megatuna udělá 9. zemětřesení široko daleko což je perioda 15. metrů a to znamená že vám ulétne zem tak daleko pod nohy a když se sní znovu potkají tak i třeba tankům upadnou kolečka a jako komorový výbuch podrtí vše v dutinách na prach.
A už tenkrát nám popsal polochemikům při poplachu kovid tours s buněčnými jedy mRNA kromě bakteriologických, všeobecně jedovatých, zpuchýřujících, látek VX a binárních zbraní.
Kovid přišel vojensky zorganizován přes big pharmu a business závislých za 40. let jak podle šablony. S krytím neexistujícími viry co by exozomy detoxikace buněk a dá prostý rozum že že u stejných otrav jsou stejné.
jak řikal soudruh Brežňev: Eto vaše dělo.
Dissenter: nechci zase mlátit již vymlácenou imperiální slámu, ale zeptám se na toho Bobka. Do včerejška (pondělka?) jsem netušil, že nějaký existuje, až po Vašem příspěvku jsem si ho vyguglil a dnes na ČT 24 jen proběhla větička, že rezignoval.
O co tam jde? Z médií se člověk nic nedozví, zaměstnanci samozřejmě budou tvrdit, že na ně byl ošklivej, ale někde psali, že on sám to nepopíral a ještě to poměrně hloupě komentoval (že prý to není bossing, ale vznětlivá povaha – to je jako tvrdit, že jsem ho nezmlátil do bezvědomí, jen se někdy při rvačce rozvášním). Čekal bych, že řekne, že nic z toho se nestalo a bude to klasika slovo proti slovu, ale on to „položil“ sám. Vy o tom víte něco víc?
Z titulků mam dojem, že to byl typ šéfa co viděl bordel, tak se nasral řval, za pět minut nevěděl. Vcelku klasika, zív. No a že se mu nechce dál bojovat o čest velet bandě dementů je asi taky mentálně uchopitelný,
Co jsem kdysi slyšel od známý, tak to byl takovej ten typ šéfa feudála, co si myslí že ta firma je jeho panství a zaměstnanci nevolníci. A prej míval i šmátravý ruce. Ale čert ví, bejvalý zaměstnance je dobrý brát s rezervou.
hodnej, laskavej a zdrženlivej člověk může šéfovat pár lidem, co mají všichni společný zájem na výsledku. jak se šéfuje stohlavé a větší smečce plné protichůdných zájmů, tak šéf musí bejt střelec a buďto bejt psychopat, nebo mít aspoň takovou pověst a musí kolem něj bejt odér všehoschopnosti. jinak se mu hrách rychle rozkutálí.
To je sice pravda, ale nic se nemá přehánět. Čímž netvrdím, že je to zrovna případ Bobka.
Lukas B.: a takto to v Zoo vypadá? Nevím, ptám se. Ale ještě jsem neviděl organizaci, kde by měl jeden člověk pod sebou víc, než 30 přímých podřízených a to už je považováno za extrém. Pomineme-li nějaké lidové povstání, tak i něco takového jako armáda má přímých podřízených max 10-12. Tedy to „šéfování stohlavé a větší smečce“ mi přijde významně nadnesené, pokud nemá Zoo extrémně „flat“ řídící strukturu, kde nadřízeným každého krmiče je sám pan ředitel.
Pokud to tak je, pak bych řekl, že primárně je to úplně špatně a vše ostatní je jedno, fungovat to pořádně nebude nikdy. Pokud to tak není a je tam nějaká nižší forma vedení, pak je spíš otázka, nakolik je normální, že pan ředitel vyřvává na krmiče, to je obvykle spíš poukázka na průser než cokoliv jiného (děje se to i v jiných firmách, společným jmenovatelem je „šéf debil“).
Státní organizace; nižší články vedení nevedou dostatečně (řada důvodů – obecně nízké platy, nemožnost odměňovat výkon, atd.) a nadšenec ve vrcholovém vedení snadno sklouzne k mikromanagementu.
Není to dobře, samozřejmě.
Dissenter: vůbec bych to neomlouval státem. Mikromanažer není produktem organizace, ale své vlastní neschopnosti, resp. osobnosti. Takových je všude dost, neschopů*, co si myslí, že nikdo nic neumí tak dobře jak oni, blbů*, co netuší, jak vypadá vedení lidí a co to vůbec znamená. Nevede-li střední management dle očekávání, pak mou povinností jako nadřízeného je tento buď zlepšit nebo vyměnit. Pokud něco tak základního nevím a místo toho mikromenežuju, patřím vyhodit já, aby místo mě nastoupil někdo, kdo to umět bude. Vůbec si neumím představit, že bych takhle svoje lidi podrážel (tím, že bych je obcházel a nedejbože řval na jejich podřízené, to fakt může dělat jen hodně špatný vedoucí).
* to není ve sporu s tím, že dotyčný může být skvělý odborník na nějakou konkrétní věc. Zkušenost říká, že nejlepším trenérem je málokdy ten nejlepší útočník (a neschopnost útočníka vést tým mu nijak nebrání být nejlepším střelcem ligy, jen by byl holt naprosto neschopným trenérem). Platí ve vývoji, obchodu, na stavbě… A vsadil bych se, že i u Vás v nemocnici.
Stoprocentně.
Státem to neomlouvám, rozdíl je v tom, že stát sice slušně zaplatí vrcholový management a špičky, ale střední management má méně, proto se hůř hledají lidi.
@ZOO
tak kromě personálu jsou tam i zvířata, některá inteligencí srovnatelná s personálem.
Nepodceňujte zvířata, zejména savce a ptáky.
@AJR
anebo chobotnice
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/zoo-praha-petr-fejk-miroslav-bobek-rezignace-kritika.A251001_145907_domaci_hovo
… anebo hlavonožce. :)
Z toho , co jsem o tom Bobkovi cetla je mi zahadou, ze mu to prochazelo 15 let. Svuj nazor na jeho jekot uz jsem vyjadrila ostatne u vedlejsiho clanku. Jenom se proste divim, ze se mu nekdo nepostavil driv. Mam totiz zkusenost, ze vetsina explozivnich hysteriku se dobre srovna, je-li odpoved na jejich vzteklounstvi dostatecne tvrda a razantni. Jeho vybuchy ostatne nikdo nebyl povinnej poslouchat. A byly-li snad tyto vuli nezvladatelne, rovnou bych panu rediteli doporucila at se jde lecit, necham na nem, jestli na oddeleni neurologicky nebo psychiatricky. Rvani proste tolerovat nelze, nechce-li si v lepsim pripade vykoledovat muj schovivavej despekt, v horsim a to bych se s nim nezdrzovala, intervenci lidi z inspektoratu prace. Normalni clovek v takovejchle podminkach pracovat nebude. To neni o tom, ze by byl jeden snowflake, ale ze ma sakra nejakou sebeuctu. Kdyz jsem neco vycitala ja svejm podrizenejm, tak jsem tak taky cinila bez revu. No a kdo se nesrovnal, tomu nebyla prodlouzena smlouva. Easy. Na co rev?
Tak znáš to o tý poslední kapce a poháru co přeteče. Ono to pomalu kvasí a bublá a pak někomu dojde trpělivost, vzbouří se a strhne ostatní. Ono to prej takhle funguje i u vězeňských nepokojů nebo za starých časů vzpourách na lodích. Kapitán Bligh z Bounty by moh vyprávět. Dokud neuzraje ta správná atmoška, tak na sobě lidi nechaj dříví štípat, ale jak se to nakupí, tak se strhne lavina.
To shane
Ahoj, ja ti nevim, ja osobne jsem na rvani strasne precitlivela, ani doma to nesnesu a to od milovanejch lidi sneseme leccos. Ale proste kazdymu doporucuju, aby se hned ozval. Podle me, kdyz vedoucimu zledovati hlas, je to mnohem ucinnejsi a kazdej jde hned do sebe. A navic v praci se za sebe prvni musis postavit ty sam, na dozravani nejaky kolektivni atmosfery jsem asi moc velkej individualista, nota bene nerada v sobe zivim horkost, takze mi pripada lepsatejsi resit krizovy momenty hned, ne az vyhledove. Jak se znam, tak bych se v mezicase leda stejne uzirala, ze me to namichlo, toz co do toho neriznout hned :-).
Shane: No mam celkem nadstandardní zkušenost s ženskejma co se motaj okolo žžžvížžžátek a proto si dovolím následující výplod ve stručnosti.
Rozeznáváme dva základní fenotypy
1. Emociální idealistická snowflake plná ideálů s hlavou zasranou Patem Pirellim a Zaříkávačem koní. Všechny ty knížky a filmy doma má, fakt. Když na ní zatlačíš, tak to nedá.
2. Brutalistka co překoná prvotní střet s realitou a se krve a sraček nebojí. Ta to dá.
Nějak se stalo že si myslim že to nebyly případy 2), ty jsou ostatně v menšině.
Problém s těmahle rozpočtovejma organizacema je holt ten, že za ty prachy tam dělaj většinou idealisti a planoucí srdce, proto jsou tam ty jedničky ve většině. Na druhou stranu s tím ten vedoucí musí kalkulovat.
Řekl bych dnes klasika – vzpoura vohnoutů – nadšenec pro obor, profesionální a výkonný, sociální ignorant, netolerantní k neschopnosti a takovému tomu přístupu „mám padla, to počká“ a silně to dávající najevo. Jedna ze snowflakes se dala dohromady s mediálními mrdkami ze Seznamu, sehnali dostatek tklivých výpovědí, jak se někomu svíral žaludek a zhubnul pár kilo, a uvařili ho na tom. Místo aby ty fňukalky (a fňukalové) byly terčem opovržení, veřejnost se jich zastává.
Určitě tomu šel naproti i sám křikem a vulgaritami, v pozici šéfa velké instituce není místo na kurvy a prdele, ale mě spíš zklamala dohra, kdy chtěl podporu od svých „vedoucích úseků“ a ti mu řekli, že si nebudou pálit prsty. Nakonec jednal proti zákoníku práce, tak co.
Tak to položil dřív, než by ho vylili.
tak. profesně to je (ehm, byl) člověk na svém místě. jestli manažerským stylem…?
Pro své zaměstnance zřejmě ne, otázka je, jestli není spíš problém v těch rozmazlených zaměstnancích s bolavým bříškem.
Pokud platíš mizerně a máš přitom to štěstí, že to je obor kam lezou idealisti, tak s nima podle toho musíš jednat. To by měl bejt vůbec absolutní základ v řízení lidí. Když je nemůžeš dobře platit, tak je musíš aspoň hejčkat. Ve spoustě firem to takhle funguje, zvlášť v rozpočtovkách. Berou hovno, ale nikdo je neprudí a nehoní.
Dissenter: ok, já do toho nevidím, ono to, co píšete, se dá vyložit taky oběma směry. Zažil jsem arogantní uřvané kretény, kteří si také mysleli, že můžou cokoliv, obvykle to byli sráči, kteří nesnesli odpor. Když jsem jednomu takovému po dvou týdnech od nástupu řekl, že se buď může uklidnit, nebo odcházím a schůzku přeložíme, až uklidněn bude, hleděl na mě jak tele na nový vrata, nikdy nikdo neměl odvahu ho poslat do prdele.
Tomu odpovídalo hodně lidí ve firmě, takoví ti submisivní Challengerové, co „se bojí pípnout, když je šéf prcá“, hustí akorát někde v ústraní, ble. Z firmy jsem poměrně brzy odešel (za lepším, dal jsem výpověď, aby to nevypadalo, že jsem nějaký zhrzený vyhozený – dotyčný ředitel byl naopak o pár měsíců později vyhozen).
No a Váš popis vypadá, že to klidně mohl být podobný dement a ty „snowflakes“ prostě jenom přišly na to, jak se ho zbavit „po svém“. Tedy za mě klasická dog-eat-dog situace, pan ředitel si vzal na pomoc svou domnělou autoritu, sráč mediální mrdku a v dnešní době bylo o výsledku v tu chvíli rozhodnuto.
Líto je mi spíš jeho nástupce, protože složení vedoucího týmu (pokud tam je, tady zase odkazuji na diskusi výše s Lukasem) bude poplatné panu Bobkovi. Jaké bude mít nástupce možnosti různé flákač a šmejdy (co jsou teď díky seznamu na koni a jistě si myslí, že kdokoliv po nich bude chtít práci, toho zase „vyřeší“) povyhazovat, well, to je v takové „firmě“ otázka. Třeba nás čeká nějaké vtipné pokračování.
Pan Bobek, je-li takovým odborníkem, by měl správně pracovat někde, kde nemá podřízené a jeho nezvládání vlastních emocí není na překážku. V jeho vlastním zájmu by taky bylo vyrazit na nějaký vzdělávací kurz, kde se s nimi naučí pracovat.
I já mám hlavně jednostranné informace, takže klidně můžete mít pravdu. Vzhledem k tomu že sám zápasím s podobnou krajností (kolikrát si říkám – vydechni, uklidni se, neudělal to schválně a nejsi dlaždič), mám pro něj zkrátka pochopení.
Ale dement to vážně není a vykonal hodně ve svém oboru. Poslední odstavec podepisuju.
Dissenter: dement ve smyslu vedoucování, ne že by nebyl odborník na něco (nevím co, neznám ho) se zvířaty. Ten uřvanej kretén, co to jednou zkusil na mě, taky nebyl úplnej idiot. Jen to byl autoritativní zmrd, co svou zbabělost maskoval agresivitou. Vůči svému nadřízenému to byl servilní zmetek, schopný odsouhlasit naprosté blbosti, které pak tím uřvaným stylem implementoval dolů do firmy. Přesně dle toho vtipu, že Češi jsou jak cyklisti (nahoru ohnutý hřbet, dolů s gustem šlapající). Tenhle by u toho mohl být jako ilustrace v encyklopedii. Možná by Bobek mohl být další takovej:-)
Ale nevím, jen spekuluju, co by bylo možné, ne, že to tak bylo. Ono svůj vliv má i to, co jsem sám zažil, takže pak pohled na tyhle situace je tím ovlivněn.
Ad pochopení – ale jo, já bych to taky i dovedl pochopit, nakonec neměl jsem vždy jen lidi, které jsem si nabral, ale někdy taky takové, které jsem zdědil a ne vždy to byl samej premiant. Nicméně vždy jsem se striktně držel toho, že za svůj tým si můžu sám a pokud mi nevyhovuje, jsem tam od toho, abych to změnil. Ne o toho, abych dělal práci za něj nebo někde v koutě nadával, že mám v týmu kretény. No a když se mi stalo, že jsem „nemohl“ někoho vyhodit, tak jsem šel já, s tím jsem problém nikdy neměl. Nakonec, je to můj život, proč si ho kazit kvůli neschopným ředitelům? Ať si to řídí sami nebo si najdou jinýho yesmana:-)
Dissenter píše: „V zahraniční politice se tu samozřejmě neshodnu s nikým, obávám se, že moje představa Evropy (Západu) jako státu vnějškově silného, dostatečně vyzbrojeného a schopného expanze a uvnitř silně kapitalistického uspořádání, které právě zajišťuje produktivitu a potřebný technologický rozvoj, je zde považována za naivní.“
–
Měna je jasná. Euro, možná eurodollar po vzoru CYBERPUNK2027, ale jakým jazykem by se v té nové Dissově Evropě hovořilo?
EU => 27 států. Evropa => 46 států. Už vidím němce jak mluví francouzsky a frantík anglicky. To i ten Babiš mluví lépe a rád česky. :-D
Nelze srovnávat Evropu s USA, které existují sotva dvě století a ještě v roce 1966 měli oddělené záchody, ale nejen podle pohlaví. ;-)
A než se dohodli, že se dohodnou, tak se párkrát málem pozabíjeli. :-D
–
Tuhle se jeden inteligent pokoušel někomu vysvětlovat, že historie Státu Izrael sahá 3500 let zpátky a že na ten plácek menší jak Morava mají prý právo. Tak mu tam někdo vysvětlit, že teda uplatníli stejnou logiku na USA, tak ta země patří indiánům, latinos a bizonům, než je teda evropané demokraticky, pomocí zbraní přesvědčili, že nééé, že si to tam rozkolíkujou páč musí expandovat.
Což nás přivádí k otázce co znamená „schopného expanze“? Kam? Do Patagonie? :-D
–
Asi nějak takto. https://youtu.be/qEl_uHwjSaU
–
Akorát teda nevím jak by měla proběhnout reforma EU.
https://www.youtube.com/watch?v=_O3zLx_SAlI
–
Jediné co je v EU co svět nemá je ASML na kterém stojí všichni giganti. INTEL, TSMC, AMD, SAMSUNG, NVIDIA, SKhynix a další.
Teda zatím, ale počítám, že i to SMIC zmákne do 5 let a pak už se nám budou smát všichni.
Jak to tak vidím, dám si relax od D-FENS, než bude po volbách.
Radši jdu na ty škvarky z divočáka, padnul kňourek cca 70 kg, jsou jako sen.
Každýmu přeju, ať mu nikdo nepindá do toho, co bude volit a šťastnou ruku za plentou.
Za pár týdnů se zastavím, až bude po všem.
Childeater: ty škvarky se ale „pár týdnů“ v kuse jíst nedají, tak jsem zvědav, jak Vám přesvědčení vydrží:-)
Přeji dobrou chuť, úspěšný lov a šťastnou volební ruku.
Děkuji… :-)
Děláte chybu, tady bude spousta legrace.
Dyť jo, stejně jde vo hovno. Chleba beztak levnější nebude a sranda musí bejt, i kdyby na chleba nebylo.
Gdysi sme zabijali, prase bylo víc sádelnatý a vyškvaříl sem 80 litrů sádla ve třech kotlách, celkem skoro 8 hodin míchání.
Gómu, koliknást škvarků može tak asi bét ze 70 kg prasátka… Ale hlavně že šmakujó.
Já vim že se to tak na českým venkově dělalo a asi moravským, ale krmit prase přes 150kilo je zaprvý tejrání zvířat morbidní obezitou. A za druhý to maso je pak tak prorostlý že už vlastně ani neni dobrý.
Upřímně doufám že zrovna tahle praktika vyhyne.
nojo, ale když si chcete udělat nějakou zabijačkovou pokroutku v malém doma a podle starejch receptů, tak do toho musíte přidávat sádlo lžicí, jinak to není dobrý. notabene z těch osmdesátikilovejch španělskejch a dánskejch hubeňourů, co se k nám vozej.
Jakou třeba? Takhle z hlavy mě nic nenapadá, kromě rilletes, což ale není tuzemská mn̈amka. Sádlo se odjakživa dávalo stranou.
třeba obyčejnej prejt.
Tam imho stačí normální bůček, není potřeba to konfitovat. Ty bůčky s kostí mi na to přijdou dostatečný, ty břišní bez kosti jsou libovější, to zas jo.
tam tradičně patří lalok (skvělého bůčku do toho bývalo dle starých kuchařských knih škoda). a dneska je ten lalok mrňavej a sádlo aby jeden na něm hledal se svíčkou v pravý poledne.
Takto nějak?
https://youtu.be/7rFkJ2HT9Bg
:-D
Jo, do prétu se dávalo vnitřní sádlo a pomletý škvarky z vnitřního.
Rilettes. Tyhle cizí termity..m
shane: mňam, to je provokace tohlencto. Nějaký rok zpět jsem dělal domácí, ani nevím, proč to nedělám častěji, nejspíš, že člověk při konzumaci úplně cítí, jak mu v reálném čase kornatí tepny:-)
Jo. Taky si říkám, źe už jsem je dlouho nedělal.
muj žlučník….. dejte pokoj….
130-140 je tlustý dost ne? Teta Máňa si holt obstará někde jinde.
Vždyť se ta zvířata sotva hejbou. S oddělanejma koubama, srdcem, plícema. Je to stejný jako člověk kterýho musej hasiči vyndat z třetího patra jeřábem.
Tak on takovej brojler na tom s pohybem neni o moc lip a pritom je to diky svalovine.
Ale souhlas, ze vagon sadla fakt ne. Neni to zdravy ani pro zdroj, ani pro konzumenta. Vseho s Mirou.
Když jsem kdysi jednu dobu dělal u sekuriťáků, tak jsem měl kolegu co dělal bodybuilding a sypal, takže nabobtnal do stavu, kdy nebyl schopnej si sám na zátylku zapnout gumičku na kravatě.
Klasika, videl jsem po kotrmelci v posilkach ruzne pripady. Dostalo se to sem zvenku a lidi s tim neumeli zachazet vubec. I ty tvary tech svalu pak byly uzasny.
Obvykle se poznaj podle kuřecích nožiček, ten nepoměr spodek vršek je do očí bijící.
Na východní syntolový hranatce to ale ještě ani zdaleka nemá, to jsou teprve „svaly“.
A co tenhle? https://youtu.be/8T7lkTi0mGE
Sysop: Já nevim jak ty, ale já vodňanskýho brojlera nikdy nejim, i kdyby měl stopadesát eurocertifikátů. Myslíš že je normální když něčemu „roste svalovina“ 1x tak rychle než tvýmu dinosaurovi na tvým dvoře?
Vyhejbam se tomu kilometrovým obloukem!
Pane, to nejsou žádný přírodní sračky, to je čisťounká chemie.
Tak tak, neni nad presne davkovani, bo je to drahy. A ne jak ty prirodni sragory, kde co varka zradla, to vsechno jinak.
shane 1.10.2025 v 15:43
Výsledku popisovaného AJR lze dosíci přinucením slepičího organismu k vyšší produkci růstového hormonu cestou umělého výběru a podpořením takto získaného potenciálu řízenou stravou.
Když jsem chodil na základní školu, někteří stejně staří spolužáci měli minimálně dvojnásobek svalové hmoty než já.
U dnes diskutovaného bravu jsou vyšlechtěna plemena od götingenského po mangalicu, u psů od čivavy po cane corso…
Je zajímavé, že si toho běžný komentátor nevšimne na ulici či na pastvině, ale pouze v mrazicím boxu Lidlu a ještě s nápovědou.
Z praxe: když jsem byl žákem základní školy, spolužák si za peníz darovaný babičkou koupil krabici (dvacet kusů?) kuřat brojlerů. Krmil je tím, co sehnal, o nějaké chemii nemohlo být řeči. Vyrostli trochu pomaleji než u konkurence v drůbežářských závodech, ale prodal je všechny.
ygorek: To je jenom část pravdy a ty to víš.
Arnold J Rimmer 1.10.2025 v 19:47
Děkuji, že mi to uznáš.
Co myslíš, mohl jsem onu „větu Rimmerovu“ použít ve svém příspěvku, nebo jsem chtěl vidět reakci?
Jinak: to co jsem napsal, není jenom část pravdy, je to pravda. Neúplný může být popis situace (stavu) a jeho zbytek může být pravda, nebo lež.
„Věta Rimmerova“, to se mi líbí, to se mi moc líbí, jako bych vstupoval mezi klasiky!
Do roka a do dne! A hyn sa hukaze!!
Brojlery si můžeš vykrmit i doma, naberou rychle a nemusí žrát chemický sračky. Ale klasická slepice to prostě není.
V makru občas mívají takový ty francouzský žlutý menší kuřata, tuhle jsme to trefili s paní v nějakým výprodeji v chlaďáku. To bylo jiný kafe to upéct. A kámoš dřív brojlery dělal a to taky bylo žrádlo. To byly jinačí stehna, než to bahno z krámu – to je tak na vývar.
ale když si koupíte v mrazáku v supráči za málo desetikorun brakovou slepici (vyřazenou nosnici), tak sice vypadá žalostně, promodralá kůže a žlutej tuk, ale chutná to v porovnání s bojlerem (tak tomu říkal milouš) neporovnatelně skvěle, a na vývar není nic lepšího.
Děda říkaval, že nejlepší buchty jsou na slepičím sádle. Slepice je dost nedoceněná surovina.
Jo to určitě. Skvělej je i kohout, když ho umíš udělat. Ať už na víně, nebo ve smetanový omáčce. A je to taky hodně výrazný, ale já tu chuť mam fakt rád.
Kohout je dobrej, ale blbě se shání. Občas jsem ho míval od nevlastní tchyně, ale zdroj už vyschnul.
@shane
Nojo, protoze ona taky uz maloktera qocna i na te vesnici sedi, ze. Jinak by clovek mel kohoutu dost. Ja hubou zene uz dva roky delam kurnik, protoze jednak je porad neco dulezitejsiho a druhak k nam zanaseji sousedovy slepice a kdyz ma clovek 3-4 vejce denne, tak ho vlastni kurnik nepali. No, a letos v breznu se dve sousedovic pipiny rozhodly, ze budou sedet. Samozrejme kohouta v hejnu nemaji. Ty kravy to drzelo az do srpna. Nebyl jsem schopen jim vysvetlit, ze to uz by kurva sedely ctvrty kolo. A tim padem taky samozrejme vypadek ve snusce, zredukovalo se to na jedno vejce denne. Kurvadrat. Kdyby soused mel kohouta, tak je kurat i kohoutku vagon.
Jenze ten posledni umrel na malorazku, protoze skakal potomstvu na zada a fakt byl hustej.
Sysop
Dyš slípka kvoče tak namočit do vody. Přestane.
Naše babka slepice za nedovolený sexuální rozmary strkala do basy. Basa pro slepice byla betonovej bazének překrytej mříží s odtokem dole, nahoře tam ústil okap.
Jak šlo o sex, neznala babi bratra musel jsem dávat bacha bych tam neskončil sám nebo moje tehdejší vyvolená.
@vltava+AJR
No jasne, to vim, babka byla leta v drubezarne (co jim sebrali grunt) a ucila mne to. Jenze, tohle byly sousedovy qocny a jaxem ty kurvy namocil a zavrel, tak rvaly jak protrzeny a nedalo se to poslouchat. Rekl jsem sousedovi, at to udela, vsak ma starou kralikarnu taky a ten se na to vysral. Druhej den jsem mel obe ty kravy zase na hnizdech.
Jak qocne vystydne prdel, prestane qokat.
Sysop 1.10.2025 v 20:22
Prdel ani nestačí – kvočna má normální zvýšenou teplotu až horečku celá.
shane – kámoš má občas k dispozici, protože má asi 35 slepic a vždy aspoň 2 nabíječe. A ten byl teda… navíc relativně mladej, maj tam fakt krásnej prostor tak 15 x 50 m… spolu s ostatní drůbeží co mívá. Někoho takovýho mít je občas k nezaplacení.
jedna z mých babiček používala do kynutého těsta škvařený hovězí lůj s trochou másla. nic lepšího jsem od té doby nepozřel. ale možná je to vzpomínkový optimismus, umřela, když mi bylo šest let.
Hovězí lůj- suet – se používá celkem běžně v anglosaské kuchyni do pečiva. I skopový. I když dneska už se hodně nahrazuje ztuženým rostliným tukem – shortening.
Ja davam i do cesnecky lzici sadla a lzici masla.
A brambor. Pak už to ovšem neni česnečka, ale oukrop.
já i trošku slaninky a consommé. Tak to pak nevim co to je, ale říkáme tomu doma česnečka a fakt to milujeme..
Shifty:
Hele prasopsa pustili. Povídal že byl ve fešáckým krimu v Liberci. Myslim že mam u tebe pivo. :))
https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/byvaly-starosta-reporyji-pavel-novotny-je-po-trech-mesicich-opet-na-svobode/2728545?utm_source=rss&utm_medium=feed
Tvl ten to měl fešácký, mě spíš přijde že se tam vyžral, než že by tam zhubnul… Pivko ti rád koupím :)
Taky to dělam z vývaru a klidně si v tom rozpouštim i sejra. Ale kdybych tomu řek „česnečka“, asi by mne táta musel zabít.
Česnečka to není, ale česneku je tam dost. Na tyhle sychravý srance co jsou venku ideál. Zejtra se dám do vývaru.
Prej jsou z hovězího loje nejlepší hrany.
V Americkej fastfoodech se to tak historickxy dělávalo. Možná ještě dnes, ale zas tak mě to nezajímalo. českej mekáč používá olej.
Ad americky hranolky, tak prej se ted delaj na soybean oil nebo na canola oil, rikaj mi tu kolegynky, co makaly v Applebee´s a u Wendy´s.
Nezkoušel jsem, ale díky za tip..
Arnold J Rimmer 1.10.2025
Ty si nedáš pokoj, to abych si k hrabání v paměti otevřel láhev.
Vzpomínám si, že v dávných dobách byl na svině, které teta vyřazovala, „pořadník“. Inu, 3 až 3,5 metráku suroviny per capita, to je něco lovečáku.
Pokaždé, když jsem jel do Čáslavi, přibrzdil jsem v Drobovicích u výběhu a pokochal se tou nádherou.
Copak dvoumetrákový prase, ale když jsem čet o prvorepublikovejch dvanácti- až patnáctikilovejch husách, to musel bejt teprv masakr.
No to šlejškování byla taky pěkná prasárna o tom žádná.
To teda. Sàdlo byla holt ceněná surovina.
A taky se prepracoval kdejakej odpad na surovinu. Ted jsme zpovykani nadbytkem, tak nad tim ohrnujeme nos.
U nás to ještě není tak hrozný, ale když koukám na bohatý západní země, tak tam za zážitkovou gastronomii pro silný povahy považujou pomalu i smradlavý sejry, o vnitřnostech a krvi nemluvě, to už se i blbě shání.
Krev je „haram“.
my (neznabozi s křesťanským bekgraundem) nemáme žádný haram, my máme jen tu a tam půst
Zas tolik jich tam není. Vnitřnosti už tam moc nežerou ani křesťani a ateisti.
Ve Fr. si ty Foie Gras zatím udrželi, ale vcelku logicky tam z toho ochránci zvířat dělaj velký téma. Plesnivý sejry a starý vína to je snad základ ne? Telecí brzlík byl vcelku hnusnej, ale kámoši maj rádi smažený býčí žlázy a prej je to skvělý, já to neměl zatím, neláká mě to popravdě. Jinak vnitřnosti celkem můžu, jazyk je skvělej, mozeček jakž takž. Na vánoce máti dělá polévku z jiker a mlíčí a tu mam fakt rád, ale třeba paní si dá malinko a nemusí to.
Zase moc nejsem na ústřice a hlavně mušle nemusím. Ale takový čerstvý kalamáry.. mnam.
100 lidí, 100 chutí..
to jsem prosimpěkně vůbec nepochopil, co koho žene tak skvělou a kvalitní surovinu (bejčí koule) kazit takovou blbou fádní úpravou jako smažení v strouhankovém trojobalu (a ještě si to pokydat tatarkou a dát k tomu rozmrazené hranolky nebo krokety, brrr!). jedině snad zoufalství hospodskejch když mají friťák a nemají kuchaře. vždyť to pak chutná úplně stejně jako kdybyste dali do trojobalu sešlápnutý kus veky (nebo něco ještě horšího). mnohem lepší je to úplně jednoduše rychle podušené na másle a cibulce (podobně jako telecí játra).
Bejčí žlázy mě teda nelákaj, i kdyź u Zemana v Penny je mívaj. Ale našel jsem kdysi recept na mozeček obalovanej jako řízek a vůbec to nebylo špatný. Trik je v tom ten mozeček nejdřív v horký vodě nablanšírovat, aby se dal vůbec nakrájet a obalit. Dobrý řízky jsou i z vemínka (musí se napřed trochu povařit) nebo vepřovejch ledvinek.
Byci zlazy lahudka. Vynikajici. Ale chce to nechat odlezet v mliku.
Jako já na to odvahu ještě nesebral. Ale játra miluju a taky ne smažený, to je fakt.
Lukas B. 1.10.2025 v 18:06
To je stejně hloupá otázka, jako proč kazit kvalitní kýtu nebo krkovici tak fádní úpravou jako smažení v trojobalu.
Smažená býčí varlata jsou i v trojobalu lahůdka.
Pamatuju, že né každé dokázál vochutnat syrovó vobíhanicu = jelitové prét. Aj jeden řeznik to nedávál, vadila mu tam tá krýv, a museli sme to chutnat a solit / kořenit samí.
Vnitřnosti? Dobře udělané pajšl (plíčka) to je papna. Jazyk je néjemňéší a nélibovjéší maso z prasete. Potom srce. Játra. Ledvinky taky, ale musijó se dobře vyprat.
„Jazyk je néjemňéší a nélibovjéší maso z prasete. Potom srce.“
Tak to asi určitě ne. Libové čili bez tuku možná, nejjemnější ani omylem.
Srdce je sval, který pracuje i když prase spí.
Ergo dejte si na pánev panenku a srdce a po 5 minutách zkuste co se dá sníst a co ne. :-D
Jazyk i srdce se musí fest vařit. Ideálně v tlakáči. A za tu samou dobu by byla panenka rozvařená.
jabka hrušky. jazyk a srdce jsou takové „polosvaly“ a nemají svalová vlákna jako kosterní svalovina. je to něco úplně jiného. jazyk (srdce, drůbeží žaludek apod.) se nehodí na minutky, ale „nevláknitost“ masa je jemnost svého druhu.
Lukas B. 2.10.2025 v 9:43
Jazyk je normální příčně pruhovaná svalovina a má normální svalová vlákna, srdce je také příčně pruhovaná svalovina, ale některé vlastnosti shodné se svalovinou hladkou.
Jinak lze samozřejmě diskutovat – kromě jazyka a srdcete nelze opomenout některé svaly vepřové nohy, které se jazyku či srci jemností vyrovnají.
Lukas B. 2.10.2025 v 9:43
To, že jsem vynechal líčka, má svůj důvod – je jich prostě málo.
SAVP
No to máme každé jiné metr na to co to je jemný maso.
Pro mňe to co je jemný na talířu, jedno jak dlóho se to kuchtilo.
A na talířu, při vší úctě k panence, jazyk vede.
vltava 2.10.2025 v 14:.24
Přesně.
Současně panující vášeň pro vepřovou panenku dost dobře nechápu.
Je to prakticky čistá bílkovina, minimum kalorií. Z toho důvodu ji jím, nne snad že bych si jí tolik cenil chuťově.
Bylo. Sádlo se totiž nekazí, štandl sádla negde na zemi ve špajzce vydrží do druhýho, klidně rok, teda esi se dřív nezežere.
To bévalo v době před mražákama důležitý.
Taky se tenkrát hodně ze zabijačky rozdalo, a tí vobdarovaní to potom zase voplatili až samí zabijali.
vltava 1.10.2025 v 20:08
Vydrží.
Mám ve sklepě v kameninovém hrnci ještě dvě kila vyškvařeného skopového loje.
Patnáct let.
Je jako nový.
Arnold J Rimmer
„Tejrání zvířat“ = ale já sem každýmu praseti říkávál: „Nežer, budeš klustý, přinde řeznik, ten nebude jako já aby tě škrabál slámó po hřbetě, ten tě zabije“. Marnosť, žádný neposlechlo.
„maso je pak tak prorostlý že už vlastně ani neni dobrý“ = aby ze zabijačky nebylo dobrý maso to nepamatuju.
ono to přišlo do obecného povědomí až s tím, jak jsme začali žrát hromadně polokrvavé stejky místo doblba rozdušené flákoty, předtím muselo bejt maso „úplně čerstvý“ (a ty babičky na který líčí ty letáky supermarketů to v sobě mají jak v koze lůj, protože pamatují, jak sice měl řezník v kvelbu zimu a měl na sobě flanelovou košili, dva svetry a zmijovku, ale někdy to maso dost nepěkně zavánělo už ten den, kdy jej do krámu přivezli). když zabijete (krávu, prase, tchyni, střelíte jelena etc.), tak je ta mršina/mrtvola pár hodin pěkně hadrová, a pak nastoupí rigor mortis, která povolí až zráním (u steakového masa) nebo hnitím (v případě zamordované tchyně) dočasně deponované v boudě na nářadí) za dalších pár dní až týdnů (podle toho, co je to za maso, jak nastavený a přesný je temostat v chlaďáku a přeteče-li nám pohár trpělivosti s tchyní v únoru nebo v červenci).
ergo maso je výborné hned (když je na stole hodinu poté co ještě bučelo/chrochtalo), nebo po uzrání. nezralé maso prošlé tepelnou úpravou má konzistenci podešve. no a zabijačka se sice tradičně dělá na začátku zimy (aby pašík nežral zásoby na zimu) a aby to nezasmrádlo ještě na rozporce, ale nikdo z to nenechal uzrát, protože někde v chodbě fakt nebylo vhodných stabilních 2-3°C, a riziko, že „to bude cejtit“ bylo moc velké, všichni to zpracovali prakticky okamžitě (ať už vyudili, nasolili, upekli a zalili sádlem). takže maso ze zabijačky chutnalo úplně jinak než od řezníka z důvodů čistě potravinářsko-technologických.
Lukas B
Nešlo ani tolik o to aby prase nežralo zásoby na zimu, prase byla ta zásoba na zimu. :) To roční období bylo ano jednak kvůli teplu a jednak (což s tim souvisí) kvůli muším vajíčkům. U tchyně je to myslim jedno, ale u prasete je to blbý.
ale jo, rozumíme si. meritum je, že se maso neskladovalo vyvěšené syrové, ale před rigor mortis se opracovalo a skladovalo se uzené, solené, naložené v láku nebo zalité sádlem, a tak chutnalo jinak než maso od řezníka.
To je rozumný! Dobrou chuť.
Zase se to nedá číst, zase 14 normostran na něco, co lze říct jedním odstavcem. Obvyklý guláš nesmyslů, tentokrát vzácně i s něčím, s čím lze souhlasit (proklamované snižování daní, které se změnilo ve zvyšování), nicméně inklinace k babišismu strašlivá. Rekordman v zadlužení per year Babiš je tu vykreslován jako protiklad rekodrmana v zadlužení per volební období, autorova selektivní slepota a zacházení s fakty jako obvykle poplatné vlastnímu samonasíracímu světonázoru, kdepak nějaká realita, s tím si na něj nikdo nepřijde!
Nemoc úspěšně pokračuje, pokusy léčbou arteterapií jsou už několik měsíců zcela nefunkční a naopak stále více připomínají průjem, kde prakticky není nic ani nového, ani smysluplného. No, počkáme zase na další nálož hafícké hysterie, předpokládam, že přijde po volbách. Pravděpodobně v podobě nadšení z výhry anofertu (a pak čtyři roky apologetických článků, proč to či ono, co autor slavil, nenastalo) nebo v méně pravděpodobném případě zase smršť feminacistek, neomarxistů a sráčského fňukání o zmanipulovaných volbách (vyhraje-li Spolu).
tato selektivni slepota je vyznamny faktor pri volbach a tito sraci populistiki to vedia dobre vyuzit a zaposobit na volebnu zakladnu…fakty,cisla,tabulky,statistiky tymto volicom mozes aj na celo vytetovat a nepomoze to.
14 normostran? Trumfnul Žirafu?
Ten naposledy sepsal snad 10. :-D
–
Kde myslíte, že je u autora zakopaný pes?
citujem „Smrad Fiala sliboval snižování daní a dostavilo se jejich razantní zvýšení. To ale režimu nestačilo k existenci ani náhodou. Smrad Fiala se sice označoval za vládu rozpočtové odpovědnosti, ale doslova defraudoval kde mohl, čehož výsledkem je, že prodrbal víc peněz než předchozí 3 vlády dohromady a měnová expanze další uvolněná toxická likvidita dalece přesáhla 1 bilion korun, což byla částka tehdy presumovaná pirátskou chamradí a ze které jsme si dělali srandu. Za tuto částku, která byla vytištěna a uvolněna do oběhu, jsme jako občané nedostali nic. Jen více neomarxistické drzosti, více fízlů a víc neziskovkářských parazitů“
dobre napisane a namiesto Fialu si dopln slovo fico. vystihuje to 100%
Vám nestačila ani Čaputová a její mafie? Vy, Slováci se nepoučíte?
Když vám odejde Fico, budete brečet, prstíčkem hrabat. Změníte se ekonomicky a právně v Ukrajinu se vším všudy. Fico je vaše poslední šance, že nepůjdete jako Slovensko úplně do prdele.
Už teď je Slováků mimo Slovensko utečených snad víc než Ukrajinců. Zřejmě jste se tam měli tolik let tak moc dobře, že kdo může, utíká.
Fico je poslední šance Slovenska směrem k lepší. Kdo to nechápe – je po slovensku sprostý, ty kokšo!
to su teda kecy panecku. trosku faktov teda fico je pri moci najdhlsie. 4xvolebne obdobia a pozri sa predbehli nas rumuni a bulhari nam dychaju na chrbat. Za to ozaj caputova nemoze.
Fico je pri moci znova a mladi utekaju na zapad . preco asi sherlock?
Ved slovensko zaostava snad vo vsetkych meratelnych ukazovatelov v porovnani s CZ, PL..kto je teda za to zodpovedny a akym pomerom , ked je pri moci 16 rokov . matovic je ficov biely kon a ten bol len 3 roky.
Ficovi je slovensko maximaalne u prdele. jedine o co sa zaujima je moc a jeho mafianska banda
Takže vaši progresivisti, kteří vám před Ficem udělali ze Slovenska kůlničku na dříví, nic?
Vám je evidentně maximálně u prdele Slovensko, vy se staráte jen o vaši obludnou nenávist a vaši zamilovanost do neomarxismu a woke aktivismu.
Slyšel sem, že prej Fico taky zavádí nějaké príma daně či co.
Bankovní převody a tak. A u ZSSK příplatek 3 eura za nákup jízdenky ve vlaku a 1 euro na kase.
Prý, aby občani přešli na aplikace. Sem netušil jak je SK progresivní. :-D
https://zdopravy.cz/zssk-uci-cestujici-nakupovat-jizdenky-online-za-nakup-offline-si-lide-priplati-az-tri-eura-236486/
https://www.youtube.com/watch?v=WTe4QZU9K8M
ano sme progresivny- najvyssie dph v okoli, najvyssie danovo odvodove zatazanie zamestancov, transakcna dane a rozpadajuce sa nemocnice ako bonus, dve pohlavia ako bonus..fico je zachranca slovenska my ass
s tim DPHčkem to rozvěď
špitály v prdeli sou tady taky, a vo co zas teda s tema pohlavíma, šak sou snad dvě, kolik by toho mělo kurva byt?!