Válka s mnohozvířetem aneb Jak jsem začal hubnout - zpět na článek

Počet komentářů: 373

  1. Hele dobrý.
    Nenech se odradit. Já už taky vyměnil občanku za jateční lístek a chtěl bych jí zpátky. Jenže pivo mě chutná a po tom třetím a více se dostaví žravka. Momentálně snižuju dávky a dávám si tak jedno, dvě večer doma. To se žravka nedostavuje a snažím se i normálně jíst a nežrat. Jasně, nemusím sežrat 8 knedlíků, když jich 5 stačí. Je to opravdu v hlavě. A pohyb je průser, když už jsem si oddělal kolena. Hříchy mládí se projevují, ale by tomu ve 20, 30 letech věřil, že kolem padesátky nastane čas platit.
    A kupodivu se váha snižuje. Pomalinku, ale leze dolu. Kdybych nedělal občasné opileckožavé excesy, i by to bylo rychlejší…..

  2. Tyhle amaterske hokuspokusy, ktere zacnou vyplachem mozku v reklame na tema „jsem tlusty“ konci odrovnanym pohybovymn aparatem, rozhozenym metabolismem a logicky dvojnasobnou vahou. Na zacatku je tlusty, ale jakz takz zdravy jedinec. Na konci je troska s odrovnanymi vazy, odrovnanou psychikou, bulimii a dvojnasobnou nadvahou, ale kdo chce kam, pomozme mu tam. Hlavne , ze vyhrava „boj“ s mnohozviretem…

  3. zrg1:
    Když je někdo mamlas který nemá trpělivost a myslí že na fyzičku je optimální ujet jednou za 14 dní 100 kilometrů na kole, tak se holt brzo odrovná.
    Když na to jdete s citem a rozumem, tak vám to naopak pomůže. Lidi co jezdili od středního věku pravidelně na kole nebo jinak sportovali, se pak v 65ti vypadají a cítí se o deset let mladší než jejich vrstevníci bůčkožrouti co si jen vozili prdel v autě.

    Znal jsem doochodce co si nekompromisně od svých 50ti let 1-2x za týdně zašel zaplavat do bazénu a s nástupem do důchodu si každý druhý den udělal několikakilometrovou procházku. Nakonec přežil svoje vrstevníky a kdyby ho neskolila mrtvice, tak by se dožil i 90ti.

    Nedostatek fyzického pohybu neokecáte. Sebe můžete obelhat, ostatní okolo taky, ale vlastní tělo ne.
    Lepší být „buzerant v křiklavém cyklooblečku“, než v 70ti umírat pomalu ve vlastních výkalech a s bolestivými proleženinami v LDNce.

    ps: na závěr jen dodám, jak je vtipné že si Fatdwi a spol dělají legraci s Rotschildem a Sorosem a mamlasové netuší, že ty jejich vtípky jsou ve skutečnosti až tragicky pravdivé.

  4. Mám jeden postřeh. Pohybuju se po place jedné hojně navštěvované restaurace u cyklostezky. Je zábavné sledovat ty vyžraná prasata s lejtou místo břicha. Jsou navlečený do srandovních oblečků, kolo mají za desítky tisíc, myslí si, že to teď strhnou. Většinou přijedou s udržovanou paničkou. Sednou si, dají si pivo, pak druhé třetí, občas to proloží vysokým. Ty paničky se pak začnou motat okolo normálně vypadajících kolegů, většinou to skončí šukem za bukem:-)
    Stojí to těm prasatům za to, že dostávají parohy na potkání? Proč to dotáhnou tak daleko, že vypadají jako bečka sádla? Víte, jak musí vypadat, když se svléknou? Ty paničky nemůžou mít při pohledu na tu beztvarou hmotu šanci se udělat:-) Přitom stačí nežrat a mít trochu pohybu.

    1. Mozna si ta prasata vydrzuji kikinky v polovicnim veku te panicky.

      1. nojo, mel jsem kolegu, ktery nebyl ani vyzrany, ani jinak handicapovany , nicmene jeho celozivotni zaliba ve zlatokopkach zpusobila, ze musel mit tri zamestnani naraz a ty ho tak vystavily, ze se akorat zmohl na to, ze doma rekl kikince, at si zajde do fitka, ze dneska nemuze a ze stejne neni zarlivy….
        To je faze cislo jedna tak ve triceti. Pokracuje to nadvahou po ctyricitce zpusobene stresem, zmenou metabolismu, ubytkem svalu, zkracenymi vazy a prvnimi ortopedickymi problemy, kdy si jeste borec dokazuje, ze to dokaze a typicky zacne hrat squash, fotbal a behat pulmaratony s dvacetiletymi mladochy, pricemz mu nedochazi, ze regenerace ve ctyriceti neni jako ve dvaceti. Pak se samozrejme dopracuje sportem k trvale invalidite, prestane se hybat uplne, prijde skutecna obezita, nasledne si nekde neco urve nebo zablokuje a je konec pohadky. Takovych pripadu uz jsem videl za svou karieru v IT mozna stovky.
        A samozrejme, vliv reklam a „hodnot“ prosazovanych EU, potamo globalnimi korporacemi, k tomu prispiva, protoze prachati zakomplexovani tlusti mrzaci jsou bezva kseft. USA nam budiz nedostiznym vzorem.

      2. To je možné:-) A taky je pak při šuku chlácholí, jaký jsou to nadsamci a báječně jim to udělali…:-)

        1. udělaly:-)

  5. Jak se píše v článku, prostě žraní je základ, nejde přebít sebevětším sportem. Je to totiž závislost a někteří to dopracují až do fyzické závislosti. Odvykačka je hodně nepříjemná, přeučení dlouhé. Radikální diety nedoporučuji, spíš si začít logovat, co jím a člověk brzy sám zjistí, co vyřadit (jako třeba sáček chipsů, který je jako dva velké obědy nebo zjištění že ta cola k meníčku v mekáči má víc kalorií než celé jídlo) a taky, že nemusím jíst pouze dušenou zeleninu, aby to fungovalo. S tím souvisí to, že takhle musí být nastavený i ten kdo vám vaří a nakupuje a začít tak trochu žít. Vyřadit všechny polotovary (bo hafo tuku, cukrů, soli a neidentifikovatelné chemie – skoro ve všem) a vařit a jíst jednoduchá jídla. A k tomu se začít hýbat.
    A hlavně důležitá je postupnost, nedávejte si velké cíle, nesplníte je.

    1. Jedna moje bejvala pritulkyne se kdysi rozhodla, ze zhubne. Jenze mela obcas rada cokoladu. A tak kdesi vycetla, ze dulezity je stav mysli. Takze si cokoladu neupirala, naopak se na ni tesila, dala si treba i pulku, ale v klidu, bez vycitek a stresu, vychutnala si ji. Nijak zvlast nemenila ostatni zvyky a behem asi pul roku mela pet kilo dole. Natrvalo.

      1. Tak stres má vliv též, většinou podporuje jezení, ale těch změn až tolik být nemusí resp. se to třeba s čokoládou nutně nevylučuje. Já teda nikdy hubnout nepotřeboval, sportoval jsem závodně a sportuju celý život. Jídlo jsem si hlídal až když jsem si tak před půl rokem z osobního hecu chtěl vyrobit vysekaný sixpack:). A ten se jinak než jídlem nevyrobí. Do té doby jsem jedl a pil co chtěl, nutno říct, že rozhodně ne všechno zdravé, ale taky ne homer simpson prasení. Musím říct, že je tak nějak obecně dobré mít představu, co člověk jí, nejen kvůli hubnutí. Mimo jiné jsem třeba zjistil, že jsem vlastně chlastal každý den:)
        Dospělý chlap má bazál řekněme 2000kcal, půlka milky má 250kcal, dvě deci bílého 150kcal…z toho je zjevné, že to takový killer není, ale na druhou stranu, když jsi dáš tři velká tučná jídla a pak tam během dne nasypeš čoko, nějaký sladký nápoj a večer tři piva s brambůrkama a přitom se nehýbeš tak prostě jenom porosteš.

  6. Ty 3 zakladni stupne tloustky bych rozsiril na ctyri. V tom 4. (Zadna mi ho nechce kourit) jsem byl ja. Takze jsem potreboval akutne par kilo dolu a povedlo se. Ze 160kg jsem to dotahnul az na 80kg. Ovsem zradla se vzdat nedokazu, takze jsem musel pridat na pohybu a v tom mi nekvice pomaha kolo. A proto doporucuji do kazdodenniho jidelnicku zaradit jizdu na kole. 30km denne a muzu si jist jak chci.

    1. fajn. Jsem byvaly rekreacni cyklista, v mladi jsem jezdivall dalkove trasy ala Brno – Ostrava, to jsem mel pri vysce necelych metrosmdesat kolem 60 kilo a vsecko to byla hrozna sranda, druhy den jsem se jen oklepal a jel jsem znova.
      Ted mam pri stejne vysce 80 kilo a na kolo uz nelezu, protoze jsem na to jednak kapku stary, jednak kapku neohrabany a kapku nevykonny a pripadal bych si jako idiot, kdybych se po deseti kilometrech belhal pesky vedle kola do mirnouckeho kopce, protoze bych to neuslapal-neudychal a druhy den bych lezel bez schopnosti pohybu v posteli jako lazar, nehlede k tomu, ze samotna cyklistika vede ke svalove disbalanci a cuchat smrad z aut taky neni zadne terno.
      Ale hlavne mi vysvetli jako malemu diteti, jak bych jako mel ve svem veku a ve sve aktualni kondici mirne nadvahy jezdit 30km denne, kdyz mi cele telo vicemene funguje na polovici vykon nez zamlada, nedejboze, kdybych mel vahu 160 kg = dalsi pridatnou 80kg zatez speku. Doufam, ze to je jen hloupa provokace a ze nikdo svepravny se 160kg na kolo ani neleze, natoz, aby si daval sebeznicujici plany ujet 30km denne….

      1. Omlouvam se jestli vam to pripadalo provokativni… Ja merim 185cm a samozrejme ze se 160kg by me ani zadne kolo neuvezlo. Chuzi jsem se dostal na 100kg a teprve od te stovky jsem zacal jezdit na kole. Az jsem se dostal na tech 80kg. Ted mam opet stovku. Ale posiluji, tak mam i neco ve svalech. Behani me likviduje a proto radeji vyuzivam kolo a tech 30km se mi zatim zda v pohode. Ale je mi 30 let, takze netusim jake to je v pozdejsim veku. Jen jsem chtel rict, ze se mi to kolo zda takove nejsetrnejsi, hlavne ke kolenum ktere jsem si dost pri te obezite znicil.

      2. To se tady přece objevoval onen týpek s nezapamatovatelnou přezdívkou, který o sobě tvrdil, jak ještě v padesáti jezdí na kole Praha – Paříž a podobné dálkařiny. Takhle nějak si představuju ty, co si musí neustále něco dokazovat, jdou na to úplně blbě a spíš nakonec působí trapně :).
        Jinak já si dal do kupy babetu 207, jednorychlostní, úžasný stroj. Tak jsem si říkal, že bych mohl spojit příjemné s užitečným. Až na babetě někam pojedu, tak vypnout na chvíli motor, odpojit ho od zadního kola (je tam na to taková rozetka, která se zamáčkne na hřídeli a pootočením se zaaretuje) a šlapat jako na kole. Až mě to přestane bavit, tak zase připojit motor, našlápnout a jet motorově :).

        1. U nas na vesnici byl jeden duchodce, ktery se po smrti manzelky vydal na kole az do Spanelska. Prej mu to cely zivot zena zakazovala, tak si musel chvilku pockat a odhodlane se po jeji smrti do tohoto projektu pustil. Ovsem nevybavuji si ze bych ho byl od te doby u nas videl, tak nevim jak dopadl.

  7. :-))) pánové, sice jste mi rozkopali bábovičku, ale zas vám při tom nelze upřít nadhled a srandu! :-)

    a samozřejmě držím palce všem bojovníkům s mnohozvířetem/žravkou/leností/ etc.

  8. Podepisuju všechno v tomto článku, téměř do puntíku. Shodil jsem 24 kilo za necelej rok, 92–>68 kilo, a držím to, už tři roky, mnohozvíře tvrdě spí. Takže – jde to, ne že ne. Všechny výmluvy jsou jen kecy, chce to jen disciplínu a silnou vůli.

    1. jen pro info, kolik merite? zacal jsem na 92 pred 2 tydny, ted jsem na 86, ale prijde mi, ze 68 pokud mate nejakou svalovinu je dost malo

  9. Udřít se v honbě za prachama a za luxusem pro manželku a rozmazlené dětičky, to je zase zjevný cíl spousty chlapů středního věku, které znám já. Na rozdíl od Zrg1, v jehož sociální bublině se vyskytují samí ajťáci co se zničili sportem :)
    Ono to opravdu není lehké, když jste manželku a dětičky rozmazlovali 10-20 let, jim najednou dát stopku v utácení a rozmařilém životu, který se děje na úkor vašich nervů a vašeho zdraví.

    Řada chlapů si naivně myslí, že jim to manželka a dětičky s láskou vrátí, až budou sami staří, nemocní, nebo dokonce nemohoucí.
    Jenže takhle to nefunguje. Když vás rodina 20 let brala jen jako pokladničku a kouzelnou vílu co splní každé jejich přání, tak si můžete být jistí, že vám na stáří plínky měnit nebude, až si v práci zničíte zdraví a nervy.
    Je to těžké a náročné, ale je to nutné, zavčas omezit manželku i potomky. Prostě nové auto pro manželku každé 4 roky nebude (stejně to auto potřebuje jen k tomu aby „udržela tempo“ s manželkami podnikatelů v práci na úřadě, kam ony chodí jen proto že by se doma nudily).
    Kadeřník za 5000 2x do měsíce taky ne, půjdeš za Mařenou odvedle, ta ti to nějak pošolichá za litr. Na dovolenou v thajsku taky zapomeň, pojede se k Jadranu, tam je taky hezky.

    A dětičky? Chceš nového ajfouna, tak si na něj běž vydělat, ve městě neustále shání brigádníky v mekáči i supermarketu.
    To si pak toho ajfouna jinak váží, když na něj musely dřít celé prázdniny. Možná jim i nakonec dojde, že utrácet těžce vydřené peníze za takovou frikulínskou hovadinu je nesmysl.
    Na studiích jim hradit jen ubytování, možná i jídlo, stejně nedělají matfyz nebo medicínu kde by se musely drtit od rána do večera a mají spoustu času na brigády.
    Navíc jim to vytvoří dobré návyky k samostatnému životu, žádný mama-tata hotel pak nebude hrozit, protože budou zvyklí se starat sami o sebe a hospodařit s penězi.

    To vše je nutné, pokud se chlap nechce udřít a jít do důchodu jako inkontinentní troska s parkinsonem.

    1. Do prdele, tak já zase žiju v „jiným světě“, to je svět, kde pracují oba rodiče jak vzteklí, aby ty děti uživili a aby si udrželi pro tu rodinu nějaký ten rozumný standard a neklesli na dno. Hergot, kaBrnáku, kde se vyskytují ti chlapi, co 20 let živí svoje manželky? Mám kolem sebe ještě i neprovdaný makající svobodný holky, pořád remcaj, že chlapi stojí za hovno, že buď narážejí na homosexuály nebo narazí na nemakačenka, kterej chce po nich zaplatit i oběd. Že byste jim to jako doporučil, kam by měly jít lovit chlapy, aby si mohly pak jen lakovat nehty, pít latéčko u bazénu a poroučet zahradníkovi na svý zahradě :oD

      1. Moje zena je doma uz 15 let. Dvacet to zatim neni, pravda.

      2. To jsou ty sociální bubliny. Jen ty žiješ prostě v úplně jiné.
        Třeba generace obchodníků, kterým bylo v devadesátkách 30, 40 let, tak poměrně velká část z nich se defacto zajistila do konce života (navíc plno z nich začalo podnikat na svoje triko). Na některých to poznáš, protože mají potřebu do dávat na obdiv, ale je jich poměrně dost, kteří do dneška pracují a žijí relativně normálně, ačkoliv by mohli jet lajnu mercedesů, iphonů, atd. a užívat si předčasný důchod. A jejich ženy většinou dělají nějakou admin práci nebo prostě co je baví, případně nedělají. Jako sousedy někde v bytovce je ale prostě nepotkáš.
        Ale ve finále, na to aby byla žena doma toho ještě velmi nedávno až tolik potřeba nebylo, stačil milion, případně běžné dědictví nemovistosti po (pra)rodičích. Plus teda nějaká slušnější práce toho chlapa.
        To dneska s hypo na jakože lepší byt za 10mio musí jet oba podlahu poměrně dlouho i když jsou schopní, pokud mají navíc děti.

        1. No, to je fakt, protože milion dneska nejsou žádný peníze, to je jak malej flus, za to si nekoupím ani byt, a slušná dovolená pro tři, to znamená, že se netlačíte v nějakým hotelovým pokoji, kterej je velikej asi jako cela v kriminále, dneska běžně padesát tisíc plus k tomu připočíst cca 15 tisíc kapesný na útratu, takže pokud ten chlap nemá aspoň šedesát čistýho měsíčně, tak ta baba doma zůstat prostě nemůže, když chce někam cestovat nebo mít hezký bydlení a dát dětem lepší potraviny, který jsou samozřejmě dražší. Takže pracují oba a pak si to mohou dovolit, když dají dohromady třeba těch padesát, šedesát čistýho. A kdo má dneska šedesát čistýho měsíčně?

          1. 60 cistyho mesicne neni ani zdaleka prijem vetsiny domacnosti v CR a podle Prahee se to srovnavat neda. Co tak sleduju okoli, tak tady je bezny prijem domacnosti okolo triceti.

            1. Průměrný příjem mediánové domácnosti by měl být někde kolem 17 – 18 tisíce měsíčně na osobu (průměr z celé ČR), co jsem našel čísla za rok 2015 (tehdy to bylo 15.000 na osobu)

              1. Tyhle průměrný příjmy na měsíc na osobu vymýšlí pseudointeligentní exot, kterej by s těmi patnácti tisíci na osobu nevyžil ani tejden. 15 litrů na měsíc na osobu pro dospělýho jedince, kterej nic nemá, to znamená není z bohatší rodiny, nebo nemá někoho, kdo vydělává víc a sponzoruje ho, v práglu je nemyslitelný, to bydlíte leda tak na ubytovně, nebo ve stanu, nemáte auto, žádný pojištění na sebe, když vás bolí zub jdete k veterináři, kterej vám ho vytrhne za stovku, protože čištění kanálků je drahý u stomatologa, žerete ty nejlevnější sračky, obrážíte supermarkety jak hladovej pes, kde mají slevy a to kupujete, takže váš organismus bojuje s těmi nekvalitními potravinami a pak jste v padesáti na odpis, máte spoustu různých neduhů a chorob, furt máte hovno, furt bydlíte na ubytovně nebo ve stanu, anebo se zadlužíte a skončíte pak ve spárech exekutora, protože ty půjčky prostě z 15 litrů nemůžete uplatit. A to nemluvím o tom, že byste z toho měl živit ještě další lidi, no to je skutečně úsměvný.

                1. Tyhle statistiky nevymýšlí exot; jsou to jen čísla, kterým se musí porozumět. Čtyřčlenná domácnost (rodina s dětmi) tedy teoreticky průměrně má cca 54.000 čistého a důchodci ve společné domácnosti 35.000, což samozřejmě není pravda (budou mít kolem 22.000 čistého z důchodů) , protože nejvíce budou mít dvoj – tříčlenné domácnosti s vysokými příjmy, které ten průměr zvedají. A je to průměr za celou zemi, tedy za Prahu, ale i pohraničí, takže situace se může zásadně lišit.

                  A jednočlenné domácnosti – tedy teoreticky s příjmem 15 – 17.000, se kromě starších seniorů moc nevyskytují, takže vesměs ta průměrná domácnost má příjem 34.000 a více.

                  1. Cerny Mor: a je „mediánová domácnost“ ta se 4 dětmi a 2 pracujícími rodiči? Mediánový příjem na hlavu je fajn, ale chce to i detailnější informace, jinak si z toho může každý porozumět čemu chce.

                    Přecejen když vezmete průměrný a mediánový plat a z toho matematicky složíte průměrnou a mediánovou domácnost, bude průměr na hlavu dramaticky odlišný dle toho, jestli je mediánová domácnost tříčlenná nebo čtyřčlenná.

                    Máte tam současně chybu, je-li to na osobu, tak 4×17-18 není 54, ale 68-72k. To znamená 2×34-36k a to jsme u hrubého kolem 50k. Když si k tomu postavím čísla o průměrných a mediánových platech, tak se mi snad ani nechce věřit, že typická (ne průměrná) domácnost se dvěma dětmi je tvořena rodiči, kteří dělají za 50k hrubého každý.

                    Jinak to stejné pro tříčlennou je 51-54k, tedy 25.5-27k na osobu čistého, tedy stále se bavíme o tom, že oba rodiče mají nadprůměrnou mzdu (nebo jeden z nich hodně nad průměr). Ani toto mi zrovna „typicky“ pro ČR nezní.

                    Tím se nechci hádat, naopak bych se rád dobral něčeho reálného. Nemám úplně standardní sociální bublinu, takže mám v okolí jak rodiny, které mají dohromady hodně přes 100k tak rodiny, které mají sotva 40 (se dvěma dětmi). Pořád ale to „typická“ mám spojené spíše s těmi druhými než prvními.

                    1. fatwdi: s tou chybou máte pravdu (68 – 72). Medián versus průměr: průměr je vyšší o pár tisíc, ale významnější je medián, jako nejčastější hodnota.

                      Tahle statistika je pravdivá, ale samozřejmě velmi obecná, v tom s vámi souhlasím, že samo o sobě to nevypovídá nic, ale je možné z toho něco usuzovat; prostě jde o průměrný (mediánový) příjem na jednu osobu v domácnosti, ale je jasné, že posle velikosti domácností to pak vypadá jinak.

                      Když vyjdeme z průměrné čisté mediánové mzdy z konce roku 2017, tak to je něco přes 22.000 čistého ( s jedníám dítětem na poplatníka). Takže průměrná domácnost, kde chodí oba do práce, má příjem okolo 44.000 čistého – to je výpočet z mezd. Jiné je to pak u domácnosti na mateřské, u důchodců (důchod je průměrně asi 12.000 netto), u invalidů, u nezaměstnaných…

                      Ze svého okolí si myslím, že těch 44.000 netto měsíčně pro pracující domácnost celkem odpovídá.

                    2. Cerny Mor: v poslední větě jste si odpověděl – 44k odpovídá, jen pokud mají dvě děti, na osobu je to 11k, nikoliv 17-18 a to je zatraceně rozdíl. Pokud je tedy těch 17-18 mediánová domácnost, tak to znáte spíš ty hodně podprůměrné, s 11. Což znamená, že z pohledu statistiky znáte spíš lidi netypické než typické.

                      A protože moje zkušenost je dost podobná – tj. většina „normálních“ lidí má spíš někde kolem 10-13k na osobu (rodina, tj. ne DINKs), mám z toho dojem, že na té statistice něco nesedí. Přesněji, že typickou domácností není čtyřčlenná, ale třeba 2.5 členná, kde by těch 17-18 na osobu velmi slušně korelovalo s mediánem příjmů. Jenže vědět, že typická domácnost má statisticky 2.5 osoby je pro další vyvozování důsledků pro situaci typické čtyřčlenné domácnosti ne úplně ideální.

                    3. fatwdi:

                      tady máte odpověď, zase ze statistiky: “ v roce 1961 tvořily jednu domácnost v průměru 3,0 osoby, v roce 2011 jen 2,3 osoby. Ve velkých městech nad 100 tis. obyvatel byl v roce 2011 průměrný počet členů domácnosti jen 2,1 osoby, naopak v malých obcích (od 200 do 1 999 obyvatel) připadalo na jednu hospodařící domácnost 2,6 osoby. “

                      Je to pochopitelné: vícečlenné domácnosti trvají i u rodin s dětmi jen omezený čas a pak po odchodu dětí se počet osob zmenší. Bezdětné jsou vždy 2 nebo méně, stejně jako senioři. Takže když posuzujeme příjmy rodin s dítětem nebo více dětmi, je to víceméně velmi menšinová skupina.

                    4. Cerny Mor: tak jsem tu „chybu“ trefil skoro přesně, ne? Jen realita není 2.5 ale 2.1, tedy situace ještě horší. Když se tedy vrátím k tomu, co jste z toho vyvodil nahoře (tedy že průměrná čtyřčlenná domácnost má dohromady 68-72k čistého), tak to bylo logicky zcela mimo, když těch 17-18k platí pro rodiny mnohem menší (prakticky bezdětné). Tím se totiž dostáváme k tomu, co je i logické – mediánoví lidé tvoří mediánové rodiny. A příjem typického páru na úrovni typické mzdy 25-26k je pak čistého těch 17-18. Bohužel příjem typické rodiny je velmi podobný, jen na osobu je to daleko míň, protože stejnou částku dělíte vyšším počtem osob. Což potvrzují jak Vaše, tak moje zkušenosti z okolí.

            2. To nemají ani běžné rodiny v Práglu příjem 60 litrů čistýho měsíčně, tříčlenná rodina, která má příjem 60 litrů měsíčně a výš je už považována za „lepší sortu“, to znamená, že už si nemusí vůbec půjčovat nikde peníze, je schopna už žít bez půjček.

    2. Ja mam kompromis. Zena sice zije v relativnim, rekneme, ‚luxusu‘, ale potomstvo ma pritazene srouby. Zena se osamostatnila v 18. letech a za zivot si makla, ted kmita doma. Potomstvo se zatim uci, co jsou to povinnosti a jaka je hodnota penez.

      1. Sysope, co znamená výraz „kmitá doma“? Jako co si pod tím mám představit? Já jsem totiž z generace, kde se i práce doma rozděluje dle možností, jako že nejsem z generace, kde jeden jenom doma sedí na gauči, protože zrovna přišel z práce.

        1. Rano v pul sedme vstane, odbavi potomstvo, psy, karliky. Pak pradlo (obden, holt potomstvo je aktivni), uklid doma, pokud zapotrebi, pak jde ven na zahradu. Dneska napriklad od rana odpeckovavala tresne, susi, ted dela brblaninu. Pak vari, aby ve 12:00 byl obed na stole. Odpoledne obvykle jde ven, zahrada, zahumenek, atd., nebo sjede do mesta poresit, co je potreba, pripadne nakupy. Pak se vraci potomstvo, takze kontrola ukolu a dal se to odviji podle potreb a pocasi. Ted se chodilo obracet seno na nedopasky, protoze masinou se tam vejit neda a karlici to chteji kratky. Samozrejme na poval to nosim ja, to po ni nechci. Pak vecere, pres den zasobovani potomstva ovocem/zeleninou vcetne kamaradu-kamaradek no a vecer kolecko psi-karlici-kotel, protoze ma utkvelou predstavu, ze zatapi lepe, nez ja. Nu coz.

          1. Takže služka, tak to máte příjem aspoň sto litrů měsíčně a ona dostává kapéso aspoň dvacet litrů, třicet litrů. Tak to potom jo.

            1. takze aby nebyla sluzka, musi chodit do prace delat na cizi hromadu? a kazda zena co se rozhodne zustat doma s rodinou je sluzka nebo nektera ne? jak teda ta definice je?

              btw proc by mela zena dostavat nejake kapesne? to neni decko, je svepravna a rovnopravna, tak ma svoji bankovni kartu ke sdilenemu uctu a zaplati co potrebuje

              1. Hele, mně je vcelku u systému, jak to máte doma, já jenom prostě narážím na to, že když jste demokrat navenek ve společnosti, bijete se za demokratickou společnost, každej jí má plnou hubu tý demokracie, tak byste měl umět být demokrat i doma, abyste šel příkladem i té rodině.

                1. a jak to je byt demokratem doma? prijimat rozhodnuti hlasovanim? A musi byt jednomyslne nebo staci informovanou vetsinou? A musi teda chodit oba do prace, aby mohli vysypat penize na stul a pak urcit, co kdo muze utratit a co kdo zaplati? A nebylo by pak misto manzelstvi lepsi zalozit Rodina s.r.o.?

                  1. Ne, být demokratem doma znamená, že vaše žena pro vás není služka, takže ji pochválíte, že je skvělá, že to všechno zvládá a občas jí pomůžete s něčím, i když jste důležitej jako rádio, protože vyděláváte ty prachy, demokraticky jí dáte najevo, že si uvědomujete, že ona taky vykonává práci, i když je to práce domácího charakteru (kterou považujete za samozřejmost!) a dáte jí taky prostor volného času, který bude mít jen pro sebe. Protože jestliže to není pro vás rovnocenný parťák v té domácnosti, ale vnímáte ji jako služku, to už je pracovní činnost a měla by být tedy náležitě peněžně ohodnocena.

                    1. no a ted uz jen reknete, kde jsem vycetl, ze to tak neni?

                      mmch jeste reknete, kde jste vzal ze jsem demokrat navenek nebo ze se biji za demokratickou spolecnost?

                    2. Čtu mezi řádky, ale pokud tedy nejste demokrat, berte moje komentáře jako irelevantní.

                    3. doporucil bych vam se podivat do historie teto diskuse – sysopovu zenu jste oznacil za sluzku vy, jako prvni a jediny. Takze neco jste si vymyslel a ted na to sam argumentujete. To je docela zajimavy styl, ale nema to nic spolecneho s tim, jak to doma ja nebo sysop mame. Doporucuju vic cist a snazit se pochopit.

                    4. Já vás chápu, vůdče.

                    5. :-) rekl bych, ze spis nechapete. Paradoxne predstava vudce nebo nedemokracie mate spis vy nez ja. Takze zkusim jeste jednou. Zena chodi po uradech, jsme na malem meste, takze vsude potkava zname lidi, bavi se s nimi, obcas s nekym zajde na kafe. Chodi taky s detmi na playground, kde opet pokeca se znamymi. Taktez organizuje detske birthday party a ucastni se dalsich, kde opet potkava spoustu svych kamaradek. A ja opravdu netusim, proc bych ji mel neco vycitat. Rovnez netusim, proc by si mela rikat o nejaky volny cas pro sebe, opravdu neni doma privazana retezem a nemusi se nikomu zpovidat. Ani neni nesvepravna aby musela o neco zadat. Pokud neco chce, tak si to koupi, pokud chce nekam jit, tak si to sama domnluvi a pak se jen domluvime, kdo pohlida deti. Proc proboha ja bych mel ji davat prostor nebo ji neco zakazovat? Mame 21 stoleti, ale to uz jste si snad vsimnul.

                    6. Vy jste neuvěřitelnej, nejdříve mě nazvete militantním feministou a pak tady doslova feministicky obhajujete, jak je to s vaší ženou, aby si někdo nemyslel, že jste zlý zvíře, ty woe, to je skutečně nářez :oD.

                    7. Ex.lex je něco jako spojení policajta a bydlenky z Mimibazaru.

                2. Co to zas je za sračky ty kdemohkrade? Mě se to zdálo furt divný, ale teď je jasný, další salónní politolog. Kdemohkradcie je v prvé řadě velká píčovina a označovat někoho (ne)kdemohkradem doma – trolol, to je teda labůžo :D To je dycky prdel dyž nějakej etatistickej pablb potřebuje udělat dojem, tak začne žvatlat kdemokhrad tudle, kdemohkrad támdle…působí to jak pěst na voko.

              2. Naprosto vystizne.

            2. Ano, ja jsem zase financni slouha, stavar, udrzbar a automechanik. Mame to tak doma zarizene a obema nam to vyhovuje.

            3. Btw, zena ma svoje prijmy a svuj ucet, na ktery sice mam pristup, ale vubec ji do neho nekecam. Ma tam par mega jistotky, kdyby neco. Veskere nakupy plati kartou z uctu, na ktery sypu ja. Necht si kazdy udela model, jaky mu vyhovuje. Vzhledem k vice, nez 50% rozvodovosti v Cesku, zrejme lide maji problem, ktery my nemame. Pro oba je toto prvni nase manzelstvi a zcela jiste posledni i pro pripad, ze bychom se rozvedli.

              1. No, tak pak nechápu, proč říkáte, že by to vaši ženu urazilo, protože sám píšete, že má „pár mega jistotky“ na vlastním účtu. Tak pak je to v pořádku, zajistil jste ji i pro případ, kdyby to s vámi někde švihlo. Tady zase když má někdo megáče na účtech tak má prostě služky, nebo paní do domácnosti, aby se to někoho zase nedotklo, docházejí uklízet, jsou na to i firmy, které tyhle služby zprostředkovávají. Prostě manželky bohatých v domácnosti se nemusí sedřít, no.

                1. Sluzebna je placena prace za neco, co pani domaci nechce/nemuze delat. V okamziku, kdy nekdo nekomu slouzi, automaticky se tim spolecensky radi pod toho, pro koho dela. Takze z te vasi poznamky vyplynulo, ze zena dela sluzku domacnosti, kterou financuji ja, ergo je spolecensky pode mnou. A to je urazka, protoze u nas doma arabsky model nemame.

                  Zena sluzku nechce ze dvou duvodu:

                  1) nikdo nikdy to neudela presne tak, jak to chce ona. Je puntickar.
                  2) Nechce, aby se ji nekdo cizi motal v baraku.

                  To podstatne vsak je, ze je to vsechno jen a pouze jeji svobodne rozhodnuti.

                  Sluzky jsou casto soucasti domacnosti, drive mivaly i vlastni ajnclik, coz mnohe stare mestske byty maji dodnes, konvertovane povetsinou na sklad, nebo spizirnu. Nicmene toto by zena neskousla. Je lvice a to az do morku kosti.

                  1. bod 2) plati stejne u moji zeny. Nabizel jsem, ale ne je ne. A to jsem nabizel jen treba 1 tydne uklid.

                    To, ze musi byt nekdo bohaty, aby zena mohla zustat doma je nesmysl. Znam takovych rodin vic a je to o tom umet hospodarit s tim co mam a deti vychovavat ke skromnosti (to uz je dnes mozna sproste slovo). Ja to resim tak, ze nekupuju deckam vse, co maji kamaradi, ale kdyz uz jim neco koupim, tak pak at je to kvalitni, i kdyz nasobne drazsi. Tady se navic nesmi nosit do skoly zadne tablety nebo telefony, takze by ani nemelo smysl kupovat treba ijfouna, starsimu je 12 a telefon jeste nema a nepotrebuje. Atd.

                  2. Sysop: Samozřejmě, že tu domácnost financujete vy, kdo jiný, když vaše žena nepracuje, ovšem vy jste ji zabezpečil, takže je placená dobře, nestrádá, nemusí obracet každou korunu, v klidu si tam hospodaří na zahradě i doma, dělá si marmelády nebo co, vyhovuje jí to, je spokojená s miliony na účtě, není co řešit. Služku nechce, protože si ráda všechno odře sama. Pak nechápu, proč to neustále rozebíráte a nimráte se v tom. Proč se neustále obhajujete, jako byste neměl čistý svědomí. Necítí se jako služka, nechce služku, tečka. Tím je to pro mě vyřízený.

                    1. tim +1 vyjadruji souhlas s principem, ktery jste vyslovil, nikoli vsak uz s jeho zaverem. Pokud to dobre ctu, rejpete se v tom vy a snazite se presvedcit, ze je neco min (sluzka) a ze je to tak spatne.

                    2. No ty woe, nejste vy nějakej sektář? Cítím to z vás na sto honů. Čemu nerozumíte na jednoduché větě: Necítí se jako služka, nechce služku, tečka.

                    3. jo, to rikate ted, predtim jste tvrdil neco jineho, ze

                      ex.lex 28.6.2018 v 11:25

                      no jo, vy jste vlastne mezitim vysvetlil, ze jste to tak nemyslel, ze

                      myslim, ze na tomhle webu neni nikdo, kdo by mel mene konzistentni posty nez vy

                    4. Ty woe, to je jak u blbejch. Ano, pro mě je každá žena, která dře doma jako kůň prostě služka, já tak vnímám každého ve vztahu, i kdyby to byl chlap, kdo dře jak bulhar a skáče jak druhej píská, je tedy slouha toho, kdo píská (platí). Sysop vysvětlil, že jeho žena se necítí jako služka, navíc je velmi dobře finančně zabezpečená a služku nechce, baví ji vše co dělá. Tak čemu na tom pořád nerozumíte.

                    5. Re: ex.lex
                      28.6.2018 v 18:46

                      Tak. Podstatne neni to, co si mysli okoli, podstatne je, jak se citi dotycny. Nic vic, nic min. Fura chlapu stavi baraky a nemyslim si, ze se citi jako slouhove. Nekoho to bavi, nekdo nema jinou moznost, pokud nema prachy. A nekdo je treba ma, ale radeji si to zkurvi za svoje penize sam.

                      Souziti dvou lidi v obecne rovine je business. Ja udelam to, ty udelas tohle. Jestli je to vykoristovani, nebo ferovka, to uz zalezi na tech dvou.

                    6. Sysope, tady šlo přece o to, že jeden vydělává a druhý ne, a vy zase do toho montujete ještě stavění baráků a další vomáčku, co dělá chlap, když začne stavět. Je neuvěřitelný co lidi dokážou vyprodukovat z mé původní rozvětvené věty, která začala slovy „Takže služka..“. Já už se vůbec nedivím, že ty Zákony a vůbec všechno je v tak šíleným stavu, protože z jednoho mého souvětí je tady dialog nekonečný.
                      Ještě k tomu cítění, kterým se oháníte, dítě se taky necítí jako znásilňované, protože mu v té rodině připadá, že je to normální stav, když ho někdo takto zneužívá roky. Takže s tím cítěním, jak se kdo cítí, taky opatrně. Mluvit za druhého, jak se skutečně cítí, to si nedovolí ani zkušený renomovaný psycholog. Vy to můžete předpokládat z nějakého chování, příznaků, ale jak se ten člověk skutečně cítí, to nebudete vědět nikdy, to byste mu musel vlézt doslova do mozku.

                    7. Tak tak, začne se rejpat v hovně a eště ostatní osočuje, že se v něm rejpou voni :D Tendle je dobrej, jen, co je pravda!

                    8. Re: ex.lex
                      28.6.2018 v 18:11

                      Netlife to napsal i za mne. Ja se neobhajuji, byl jsem snad obvinen? Pouze vysvetluji, jakou pohnutku k tomu mame my doma. Tento web cte nekolik tisic lidi a par desitek cmuchalu, tak treba to nekoho motivuje prihodit na tu ci onu stranu vah, pokud sam premysli, jestli by to takto doma chtel, ci nikoli.

                      To je cele.

                      Tady je to tlacharna, tady nejsme na zbranekvalitne.cz, kde s vyjimkou jedne mistnosti se clovek musi striktne drzet tematu jako u vyslechu. Proste se tu keca.

                    9. Sysop: Takže proto, že to čtou nějaký lidi, tu máme vomáčku okolo? Hele, jestli vy nedáváte své maličkosti větší důležitost než ve skutečnosti má. Stačilo napsat jednoduše, necítí se jako služka, nechce služku, ale to ne, vy z toho musíte udělat slohovou práci, pak to vypadá, že se hájíte, aby si nedej bože někdo nemyslel, že jste zakuklenej muslim. Pro mě je to uzavřený, máte spokojené manželství, naspořené peníze a vaše žena se necítí jako služka a dokonce je tak skromná, že ani služku nechce přesto, že by si ji mohla dovolit.

                    10. takze podstata vasi namitky je ta, ze pokud si nekdo nevydelava sam, tak pro vas neni rovnocennym partnerem a to je pro vas principielne spatne. No to je samozrejme duvod toho, proc je nase civilizace v takovych srackach. Kazdy se chce citit samostatne, nechce prijmout zodpovednost za toho druheho a ve finale lide zjistuji, ze se klidne mohou rozvest, protoze vlastne nikoho nepotrebujou. Ano, principialne je to pravda a taky na tom kazdej rejzuje – korporace, stat, pravnici a spousta dalsich. Proto taky boj proti rodine probiha kde muze, podpora rodiny neexistuje a viceclenna nezavisla rodina je nejhorsi nocni mura vsech vyse jmenovanych.

                    11. netlife: Samozřejmě, že vlastní příjem je nejlepší řešení, nejste závislý na nikom a nikdo vám nemůže říct, hele já tě živím tak drž hubu (to je příklad). Podstata je ta, že pokud někdo v tom páru nevydělává, neznamená to automaticky, že bude tomu druhému jen sloužit. Protože se setkávám s lidmi, kteří ten teror nějakým způsobem zažili, nebo zažívají. Takže, pokud se ten dotyčný, který nevydělává a je odkázaný na příjem toho druhého necítí jako slouha, je to v pořádku a není co řešit. Pokud se ovšem cítí jako slouha a není mu umožněno dát najevo nesouhlas, protože v té rodině probíhá nějaký skrytý teror, o kterém okolí nemá páru, protože navenek není nic znát, ta oběť to tají z nějakého důvodu, nebo ani neví, že je terorizovaná – zneužívaná, tak je to špatně.

                    12. tak nakonec se s vami souhlasit da, az na maly detail – vlastni prijem neni nejlepsi reseni. Vam to tak prijde, protoze jej mate. Kdyz nekoho vyhodi z prace a dalsi nenajde a podporu dostane mizernou, ma asi jiny nazor.

                      Nicmene hlavni problem je jinde. Polozte si otazku, proc je tenhle vas nazor tak popularni a spousta lidi podobne jako vy se jej snazi prosadit? Zacnete klasickym: komu to pomuze? A zjistite, ze kdyz ziji dva lide samostatne, plati dva najmy, kazdy plati svoji pracku, mycku, TV, elektrinu atd. Takze take plati vsechny dane dvakrat.Kdyz ziji pohromade, tak uz se deli o naklady. A kdyz jednotlivec chodi do prace, tak uz nezvladne hospodarit na pozemku a pestovat si zeleninu a chovat kraliky. Ano, muze si na to nekoho zaplatit, ale za nej pak musi odvadet dane atd. Takze kdyz zije pohromade velka rodina, jeden clovek doma, muze pohlidat deti nekolika sourozencu, takze nepotrebuji au-pair nebo skolku. Kolik stoji LDN? Desetitisice. Jeden clovek to doma nezvladne, ale velka rodina ano. Ten co hlida deti, ty taky pomohou s peci o starsi, pomohou s varenim i praci na zahrade. A stat na to trati miliony na uslych danich a dalsich poplatcich. A to jsme se jeste nedostali k vlastnim potravinam a jejich kvalite.

                      Takze vlastni prijem neni zdaleka nejlepsi reseni, je jenom reseni vlastniho ega pro toho, kdo se neni schopen delit a prijmout zodpovednost za druheho.

                    13. netlife: Žijete tedy v nějaké komunitě? Tam jsou samozřejmě jiná pravidla. Nesouhlasím, že jeden plat ve městě je lepší než dva platy, to nemá logiku. Když vydělávají oba, je to rozhodně lepší, i ta rodina má více peněz a může si i více dovolit, když vydělávají oba rodiče, je to i pro ty děti lepší, mohou jim více dopřát, mohou si dovolit i nějakou dovolenou u moře a podobně.

                    14. jestli vase meritko toho, co je lepsi je to, kolik toho muzete koupit nebo zaplatit, pak vam jen preji, aby jste si toho mohl koupit co nejvice. A verte, ze v tom neni ani spetka zavisti.

                    15. Není to měřítko, ale bez peněz si dneska ani neutřete řiť, pokud tedy nepoužíváte ruku. Oba žijeme v jiném světě – říkají tomu „sociální bubliny“. Proto nemůžeme v některých otázkách nikdy najít společnou řeč. Tím je krásně demonstrováno, že ani ve vlastním národě nelze najít shodu v mentalitě, proto je nemyslitelné ten národ zatížit dalšími odlišnými kulturami a mentalitou.

                    16. jo a jeste jsem zapomel, ze ano, mate pravdu, lide jsou svine a hodne z nich toho druheho zneuzije. Ale to se deji i tak – prodavaci hrncu, pravnici, statni urednici atd

                    17. netlife: Nemůžete srovnávat nějaké hajzlíky – šmejdy, kteří vás někde odrbou nebo zneužijí, s rodinou. Rodina vás má přece chránit, je to vaše soukromá jednotka, území, které chráníte ze všeho nejvíce, a ta vám má zajistit bezpečí, je to vaše „hnízdo“ a tam byste se měl cítit bezpečně vy i vaši blízcí. V rodině by žádný teror probíhat neměl, probíhá ho dost vně té rodiny.

                    18. ex.lex 20.08
                      prvni rodina, ktera by vas mela ochranit jsou vasi rodice a sourozenci a i prave proti vasemu manzelovi, pokud vas terorizuje. A tady je ten prvotni problem – dnes je moderni od rodicu odejit a jenom se navstevovat, pokud vubec to. S nejakou podporou na stari prece nemuzou pocitat, mate vlastni zivot a oni se vam do nej nechteji michat. No tak to si potom ty sracky s terorizujici druhou polovickou musite taky vyzrat sam. Proste tohle je cele komplexni problem a resenim rozhodne neni vlastni prijem. Myslite si snad, ze zena ze zlate klece neodejde jen proto, ze ji chybi plat pokladni z Tesca? Brani ji snad neco odejit a nechat se jit zamestnat?

                    19. netlife: A to byste nevěřil, nejsou to jen nějaké chudé rodiny, je neuvěřitelné, co se děje za dveřmi i tzv. boháčů, kteří by to vůbec neměli zapotřebí terorizovat vlastní rodinu, právě proto, že mají prachy. Ty ženský žijou v luxusu, ovšem to co si zažívají v té zlaté kleci, to je skutečně někdy peklo.

                    20. no jo, ale co tim chcete rict? ziji ve zlate kleci, ale urcite by odejit mohly, retez kolem krku nemaji. Takze zustavaji, protoze by o tu zlatou klec prisly. Takze jejich volba. A v prve rade jejich prvotni spatna volba. A nakonec je to i o te rodine – v normalne fungujici rodine si postezuje bratrum a ti mu prijdou rozbit hubu. A kdyz to nepomuze, vezmou ji s sebou a postaraji se o ni. A ze je to primitivni a zastarale? No jo, ale funguje to. Necekate snad, ze vam pomohou zakony nebo policie, ze ne?

                    21. Vy to vidíte moc jednoduše, takhle to nefunguje, že se sebere a odejde. Oběť nějakého násilí kolikrát ani neví, že je oběť, a když to ví, tak má obrovský strach o sebe, o děti, neexistuje jen teror fyzický, ale i psychický a ten je někdy daleko brutálnější, sofistikovanější, úplně nejhorší je forma obojího, protože z ran na těle se většinou uzdravíte, ale z ran na duši se neuzdravíte nikdy.

                    22. ex.lex 20.19
                      to ja samozrejme chapu a vim. Jenze tady je zase a zase nejvetsi problem v rodine – holt nikdo ji nevychoval jak mel. Dnes bud rodice vychovavaji princeznu – namyslenou a arogantni, nebo naopak na vychovu kaslou (holt na to nemaji cas, kdyz musi oba chodit do prace a au-pair to za ne neudela, skolka uz vubec ne) a nevysvetli ji, co je normalni a co uz si nema nechat libit. Ja teda nejsem zadny feminista, ale to, ze holka ma znat svou cenu, vazit si sama sebe a i se umet aspon nejak fyzicky ubranit je stejne dulezite jako to, ze musi byt chlapovi co platna, vedet ze se od ni neco ocekava a ze i ona kdyz neco chce, tak taky musi umet neco nabidnout. Ale v prvni rade ji rodice zapominaji naucit, ze muze prijit kdykoli a vzdycky, VZDYCKY ji rodina pomuze, at uz se stane cokoli. A taky naucit jeji sourozence (ktere taky musi nejdriv udelat, ze) aby si navzajem pomahali atd. Ne ze ma kazdy svuj pokoj, svuj ipad a svuj prijem a na ostatni sere pes. A tohle dnes uz skoro nefunguje.

                    23. netlife: Moment, tohle je zase černobílé vidění, jak souvisí výchova dítěte s tím, že pak padne na lotra nebo na mrchu? Vy vidíte lidem do hlavy? Ten člověk se přece nemusí projevit hned, ve své pravé nátuře, to byste musel být skvělý psycholog, abyste to odhalil brzy, a asi těžko rodiče vychovávají své děti, aby byly všechny psychologové a poznaly už v zamilovanosti, že to bude časem pěknej hajzl nebo vychcaná potvora. Ten výraz „chlapovi co platná“ to je jako co, jako co mu má nabídnout, ona jde s tím chlapem obchodovat, my jsme na trhu nebo jak? Další věc, proč by děti nemohly mít každé svůj pokoj, když ti rodiče na to vydělají? Pokud má dítě svůj prostor je větší pravděpodobnost, že z něho vyroste skutečně osobnost, že to nebude neurotik, nebo melancholik, který musel pořád o něco bojovat, dožadovat se nějaké pozornosti, tudíž všechny ty křivdy malé i velké, které to dítě vnímá od útlého věku si nese do dospělosti, čímž se pak křiví i jeho charakter, vnímání toho světa, celá ta psychologie osobnosti závisí na tom, jaké má to dítě dětství. Klidné a radostné dětství je základ pro další vývoj.

                    24. prosil bych o link na nejakou studii, ktera potvrdi co tady tvrdite – zejmena pak souvislost mezi vlastnim pokojem a skutecnou osobnosti

                      A ja jsem nikde netvrdil, ze vychova ditete souvisi s tim, na co padne. Nicmene i tady dobre vychovana holka ma vetsi sanci poznat, ze je neco spatne. To ze to nejde je jen vase tvrzeni nicim nepodlozene. Nicmene v kazdem pripade se projevi tam, jak zareaguje v okamziku, kdy se ten clovek projevi.

                      Nicmene tenhle vas prispevek je typicky projev prani je otcem myslenky. Zatim vsechny vyzkume co jsem kdy cetl (linky nemam, nepredpokladal jsem ze to budu nekdy s nekym resit) potvrzovaly, ze deti vychovavane pohromade, ktere se musely delit a starat o sebe navzajem, pripadne pomahat v rodine byly nakonec v zivote uspesnejsi a spokojenejsi. Ale pokud mate nekde vyzkum, ktery tvrdi opak, rad si ho prectu.

                    25. Nemám žádný link, zagůglete, určitě něco najdete. Je těžké s vámi diskutovat, když neznáte ani základy, to znamená základní rozdělení temperamentových dimenzí, kde pod emoční labilitu patří melancholik a cholerik, a pod emoční stabilitu sangvinik a flegmatik. Příklad – v místnosti 4×4 metry, v houfu x dětí různého věku, těžko z těch dětí budou sangvinici nebo flegmatici, tudíž emočně stabilní osobnosti. To byste musel být kouzelník.

                    26. tak to je skoda, ze o tom nevedeli treba Madona, M. Jackson nebo Mel Gibson, ze diky mnozstvi svych sourozencu nebudou uspesni

                    27. Vy jste nic nepochopil, úspěch neznamená, že je to emočně stabilní osobnost. Ani jeden z těch jmenovaných není emočně stabilní osobnost. Ale jsou úspěšní, hollywoodské hvězdy, to je pro vás platná deviza, chápu.

                    28. tak ja jsem psal o uspesnosti od pocatku 23.21, vy zase o emocni stabilite. Nicmene moje zkusenosti to co tvrdite nepodporuji. Vzdy byli deti z vetsich rodin cooperativnejsi a emocne stabilnejsi nez z tech mensich nebo jedinacci. Typicky otloukanek ze zakladky byl jedinacek, v zivote uspesnejsi a ve tride oblibenejsi byli vzdy sourozenci. Vzhledem k tomu, ze znam zivotni drahu mnoha z tich to tak je doposud.

                    29. Ok. Tak až vychováte nového Michaela Jacksona dejte mně vědět, přijdu na koncert.

                    30. Re: ex.lex
                      28.6.2018 v 19:02

                      Mam tady ted nejakou praci, ale kdybych nemel, asi bych tuto stranku prohnal textcheckerem a bylo by zajimave zjistit, kdo z nas dvou ma vetsi redundanci. Pak teprve bych vytvarel nejake zavery a rady.

                    31. Sysope, když mě někdo pořád tahá do hovoru, tak reaguji, když jsem zrovna na síti, to je logický. Přestávám reagovat, až když už vidím, že to nemá skutečně cenu, že to sklouzává už do hoven ten dialog a že by si člověk jen zbytečně plácal játra. Pokud jste si nevšiml, tak já reaguji vždy jen na něco, v některých diskuzích mě třeba vůbec nenajdete. Tak nebrblejte a užijte si mě, než si dám zase delší pauzu. Podám vám kapesník na ty slzy :oD

                    32. Místo toho, abys přiznal,že jsi napsal píčovinu a ztrapnil ses jako vždy, tak vršíš další a další hovna, zasíráš s nima diskusi a vypadáš jako pořád větší a větší vůl.

                    33. Ko-za: Jakou píčovinu? Že si někteří chlapi doma pěstujou služky? No, to si pěstujou, říkají jim „manželky“, nebo taky kurva stará. A že vy jste z toho na šlehačku, a máte z toho nervy v prdeli, to už není můj problém. A že máte problém s tím, že jsme si tu vyměnili se Sysopem názory, to není můj boj, a že se někdo to snažil slušně ukončit, to mě jedině ctí. A hovna tu vršíte hlavně vy, když čtu, co jste někteří schopni vyprodukovat na nějaké diskuzi, ty emoční sračky, nářky, urážky, vyichtelený názory, to je horší než v „dívčí škole“ nebo červená knihovna. Už naprosto chápu, že třeba zrg, nebo kaBrnak nebo pár jiných, se tu vždycky jen mihnou, něco napíšou a pak už nereagují, po téhle diskuzi mně naprosto došlo, proč tomu tak je. Protože tady jsou někteří diskuzní hovnaři a emocionálně nestabilní jedinci úplně neschopni objektivně vést diskuzi. Dotkne se jich cokoliv, jsou jak nějaké ubrečené baby, věčně ukřivdění, neschopní sebereflexe ani pravdy. Nasrat kozo, jste hovna.

                    34. A co se furt tak zajímáš o to, jak to mají jiný doma nastavený?

                    35. @misaka
                      nechci vám do toho kecat, ale já bych to nekrmila… ;-)

                    36. No rozhodně. Z tohoto tvého hysterického výlevu s nudlí u nosu je asi celjem jasné, kdo tady má nervy v prdeli a kdo je neschopný sebereflexe. Navštiv lékaře, dokud se s tím snad ještě dá něco dělat. :-D

                    37. Přizpůsobení se vašemu primitivnímu jazyku není hysterie, vzhledem k tomu, že byste jinak vůbec nepobral, co vám sděluji, je ideální pro komunikaci s vámi použít váš jednoduchý vulgární slovník, takže hovne, naposledy netykejte mně, doufám, že už to váš zakrnělý intelekt vstřebá.

                    38. No jo už ses tady zase dekompenzoval a zapnul jsi svůj hovnomet :-D Pro mě a za mě si tu ostudu klidně dělej dál, když už se ti tady všichni smějou, fantazii se meze nekladou. Každý web potřebuje svýho Pepka Vyskoče, aspoň když tu není CL. :-D

              2. sysop: proste kdyz prachy nemate, tak jste hajzl kterej ji vyuziva, kdyz prachy mate, tak jste hajzl, protoze ji nechate se sedrit. Proste mela by naklusat do prace, protoze ta jeho do prace taky musi a kam by to vedlo, kdyby nekdo nemusel. To bysme ten evropskej socialismus nevybudovali soudruzi, takhle teda ne.

                1. To první souvětí skvělý, ten zbytek špatně, protože většina těch, co si hrajou na ty rodinky, že žena nemusí do práce, mají všechno na půjčky, na dluh – bydlení, auta, vybavení domácností apod. Kdyby neměli možnost půjček, tak jsou rádi, že makají oba a že bydlí u rodičů. Takže nemelte o socialistický Evropě, když většina těch lidí, co si hrajou na hogofogo žije na dluh, kterej jim dovoluje právě ten liberální kapitalismus.

                  1. Aha. Takze aby zena nemusela do prace, tak si naberou pujcky. No a pak vlastne taky nemusi do prace, protoze ty pujcky i s tim navysenim vlastne nikdo splacet nemusi. Ale kampak na vas s logikou.

                    1. Ona uz je na vode i ta uvaha „zena by mela jit do prace“, protoze tim tvrdi, ze to, co milostiva doma jinak dela, praci neni.

                      Pokud jde o ty ‚hogo fogo‘, tak u nas v prdeli jsou dve rodiny, ktere maji sluzku. Jedna je tak, ze milostiva ma 4 deti a tem se venuje. Doma je pak ‚teta‘, ktera se stara o chod domacnosti. Teta je mentalne na urovni pulky sveho veku a tezko by jinou praci sehnala. Rodina dluhy nema, maji cca 250 ha pudy, na niz hospodari manzel s tchanem v ramci s. r. o. a vyroby hoveziho pro Nemce v biorezimu. Tato rodina ma koreny v teto prdeli dolozene az do poloviny 15. stoleti.

                      Pak je tu druha rodina, zijici ve dvojdomku, v kazdem jedna ze dcer mistniho zemedelce s detmi, ktery ma sice vsechnu pudu pachtovanou, ale ma okolo 100 krav, vyrabi mliko pro Nemce. V chlive pracuje on, jeho zena, jeden zetak plus jeden mistni zdravotne postizenej. O chod dvojdomacnosti se stara starsi pani, sluzka, v doochode. Dluhy nemaji, jsou bezzemci, ale mesicne maji celorodinny cisty prijem neco pod ctvrt mega a funguje jim to.

                    2. Sysope, že vás přecením, by mě v životě nenapadlo. Práce je obojí, ovšem ta v tom zaměstnání je placená, na rozdíl od té domácí, kterou ta žena dělá doma, tudíž ty platy jsou pak dva, když oba pracují. Dva platy místo jednoho, pokud ten chlap nemá majlant. A vy navíc do toho zamontujete nějakou Horní Dolní ves o lidech, kteří mají nějaké polnosti nebo hospodářství, makají si na svým, já mluvím o lidech ve městech, kteří nemají hospodářství. To je pak těžký, já o voze vy o koze.

                    3. Re: ex.lex
                      28.6.2018 v 17:50

                      Ta prace zeny v zavisle honorovane cinnosti a nebo v domacnosti jsou samozrejme spojene nadoby. Snadno se muze stat, ze zena sice „do prace“ jde, ale jeji mzda padne na plat chuvy/sluzky, protoze treba babicka neni a deti nekdo vychovavat musi. Asi by zena nebyla happy, kdyby prisla z hokny a druha sichta ji zacinala doma. Jiste, fura lidi to tak ma, ale take fura lidi zije jinak, nez treba chci ja.

                      Takze prinos zenske prace je potreba hodnotit komplexne. Tvrdim, ze je mnohdy lepsi, kdyz se rodina uskromni a zena je doma s detmi, nez kdyz vydelava hrachy a sluzby nakupuje. Zejmena pokud jde o vychovu deti, tak obvykle byva materska vychova lepsi, nez od sebelepsiho profesionala.

                      Atd.

                      Tedy nelze to zhodnotit jednou vetou, aniz by clovek znal realne pohnutky a realne dopady. Precenit svoje moznosti lze na obe strany.

                      Tohle lze provozovat i ve meste. Znam cloveka, vysoce postaveny urednik. Jeho zena take ma svoji praci, sejde se jim doma fura penez, takze starsi deti maji placene kvalitni skoly a ty mladsi maji kvalitni chuvu.

                      No… nicmene produktem teto zavodarske rodiny jsou deti bez realne socializace a manzele, kteri se doma potkavaji jen o vikendech a to jeste obcas, pricemz on ma svoje kurvicky na pracovnich brejstrormingach a ona, pokud vim, mela nejakeho mladeho nabijece, co ji ucil tenis.

                    4. Pokud máte všechno z vlastních peněz, které jste si vydělal prací a můžete si dovolit živit tolik let ještě ženu v domácnosti a k tomu děti, pak samozřejmě patříte mezi ty bohaté, pak nechápu, proč své ženě nedopřejete služebnou, když jste na tom tak dobře. To je běžná praxe bohatých lidí.

                    5. Re: ex.lex
                      28.6.2018 v 17:54

                      Jednak o sobe netvrdim, ze jsem bohaty a ve srovnani s mnoha jinymi, ktere znam, se tak ani zdaleka necitim a druhak respektuji volbu sve zeny. Jinak ano, nikomu nic nedluzim, nikomu nejsem za nic zavazany a svoje penize jsem si od piky vydelal. Zacinal jsem dvakrat od uplne nuly a doufam, ze mne to znovu nepotka.

                2. Predpokladam ze tak, jako mi za minuleho totace chteli do druhe pulky dvougeneracniho domku soudruzi po smrti dedy nalifrovat nejakyho proletare a zachranil mne jedine fakt, ze dum mel jedno socialnni zarizeni, tak uz v dnesni dobe se nam rekrutuji kadry, ktere by umely z moci uredni pridelovat napriklad migranty do kazde domacnosti za ucelem domacich praci za penize vlastnika nemovitosti. Zenam je samozrejme zapotrebi pomoci a v pripade transgenderu dvakrat tolik.

            4. ex.lex: Vaše uvažování v této diskusi krásně ukázalo, co jste zač a dost vysvětluje některé jiné Vaše výlevy a směry uvažování. Netlife i Sysop to zkoušeli a nic, takže já to zkoušet nebudu, ale nechtěl jsem, abyste si myslel, že je normální z toho, co Sysop napsal dedukovat „takže služka“. To musíte být mentálně neuvěřitelný parchant, to se na mě nezlobte.

              1. Sysop není urážlivej idot a moc dobře pochopil, že na tu služku vůbec nemusí reagovat, už mě trochu v těch dialozích zná, je velmi inteligentní, a reaguje úplně v klidu, protože ví, že jeho žena služka není. To byl můj záměr, tam napsat to slovo služka. Ta věta byla schválně takto mnou formulována. A vidím, že jste se chytil i vy „bulle“. Za mě spokojenost.

                1. No… vy byste sice urazil moji zenu, ale ona tohle necte a ja v techto pripadech reaguji podle autora vyroku. Nemyslim, ze by melo efekt toto nejak resit, takze asi tak.

                  1. To je zvláštní, že když se napíše o ženě, že je služka, většinu těch žen, co makají od rána do večera v té domácnosti, to uráží. Přitom tohle skutečně dříve dělaly služky, to co jste popisoval zrovna vy, vyprávěla mně to babička, ženy dříve byly skutečně manželky a na tvrdou práci si najímaly služky, takže vlastně řídily tu domácnost a přitom se nesedřely, to je velmi zajímavé. Dokonce to fungovalo i za socialismu, třeba na mytí oken, nebo na jiné práce jste si prostě pozval úklidovou firmu, už se teda neříkalo služka, ale v podstatě to byla služba, a služba vám slouží.

                  2. Sysop: :-)

                    1. Se moc neusmívejte, „bulle“, vy sice podnikáte, o penězích se tu hádáte jak na trhu, ale služku si dovolit nemůžete, tak radši v tom liberálním kapitalismu zotročíte vlastní ženu. Styďte se, býku.

                    2. to s tou sluzkou uz musi byt posedlost

                    3. Jaká posedlost? Co vám vadí na slovu služka? Ahá, tak použijeme dnešní „vznešený“ výraz „au pair“, tomu už budete rozumět?

                    4. au pair a sluzka jsou dve velmi rozdilne veci, ale vam to mozna uniklo

                    5. Je to normální služka, akorát se jí říká „au pair“, aby to neznělo jako degradace, zní pak vznešeně, vykonává službu za prachy v nějaké rodině. Čemu nerozumíte na služba = slouží = služka či sloužící. No to je pak těžký, když tu vedu dialog s diencefalony.

                    6. nevim, jak to mate u vas, ale misni au pair krome pece o deti nedelaji nic jineho. A pani na uklid zase nema v naplni prace peci o deti. Pak jeste muzete mit sluzku doma, ale te se zase pro zmenu nikdy nerika au pair. No, je to na vas dost komplikovane, takze taky koncim.

                    7. Komplikované to je pro vás, a velmi. Dnešní „au pair“ se starají nejen o děti, ale i o staré lidi, dokonce vykonávají práce v domácnosti, že to vzniklo, jako služba hlídání dětí už dávno neplatí, je vidět, že jste zaspal nejen v čase, ale i v rozumu, protože nechápat základní pojmy jako služba, slouží, služka, sloužící, no to je masakr, to vám pak nepomůže ani sto cizích jazyků, když nechápete úplné základy.

                    8. no že se dnes často místo „služkyů říká au pair je jedna věc, ale správný význam byl jiný: šlo o pobyt v cizin ěv domácnosti jako host, který za bydlení pomáhal v domácnosti nebo s dětmi, ale absolvoval také studijní nebo jazykový kurz; slovo „pair“ znamenalo „rovný“ ve smyslu rovného postavení člena rodiny.

                    9. Jo, černý more, bejvávalo, občas mám možnost tomu nahlédnout pod pokličku, normálně služky na všechno, dokonce v některých horších případech i na sex.

                    10. těch pár au pair z okolí, které vyjely (ano, je to už nějaký čas) na Západ, tak se skutečně staraly o děti; občas to tedy bývalo asi horši, než se start o domácnost, mít na krku nějaké fracky, které nebyly vychované od rodičů. Ale souhlasím, že časy se mění a šmejdi dokáží pro peníze zneužít jakýkoliv pojem, který může někoho nalákat.

        2. tak „sedi na gauci, protoze zrovna prisel z prace“ je mysleno jak presne? vetsina muzu, pokud teda nejsou statnim urednikem, prijde z prace dost unavena, ne treba fyzicky, ale dost i psychicky, takze mi prijde vcelku normalni si po 8mi hodinove sichte odpocnout. Nevidim duvod, proc by muz mel drit 24/7 a zena chodit po kavarnat a klabosit s kamaradkama, ze :-) … samozrejme prehanim, takhle jste to nemyslel, je mi to jesne, jen si davejte pozor na formulace, takhle to mohlo i vyznit :-)

          Moje zena je take doma asi 17 let, stara se o 3 deti a 4 je na ceste, takze skutecne ma co delat. Sice nemame dum a zvirectvo, ale zase decka maji krouzky apod. Takze resi v podstate vsechno co se tyka jeji naplne prace a jejich podrizenych (organizuje zalezitosti kolem deti). Navic zena vyrizuje vsechno co se tyka uradu, mne by hrozilo ze nejakeho urednika zabiju. Ja zase resim vse, co se tyka mych podrizenych (podle mne muz musi byt manazerem rodiny, takze organizuji zalezitosti kolem rodiny), resim technicke zalezitosti (opravy), resim elektroniku, tezke veci a mimo jine cely ten cirkus financuji.

          1. Hele, vy nečtete pořádně, já hovořím o dvou lidech, kteří oba pracují, tudíž i doma se dělí o domácí práce a o výchovu potomstva. Není možné, když oba chodí do práce, aby jeden doma nehnul ani prstem a druhej měl doma ještě druhou šichtu, to snad uznáte, že to jaksi není spravedlivý ani morální. Pokud vy financujete celej ten domácí cirkus, tak je jasné, že ta ženská dělá většinu prací doma sama, ovšem zase vykořisťovat jí tím, že vy chodíte makat do práce a ona tedy bude držet hubu a krok, protože vy vyděláváte a tudíž nosíte prachy, to je normálně vydírání a to se mně teda nelíbí, protože ona není žádná vaše služka, ona je vaše žena, nedostává za to ani korunu, dělá to proto, že vás má ráda a že má ráda rodinu a děti, takže vyčítat jí, že si pak po šichtě doma, kdy skáče jak laňka kolem celý rodiny a ještě zadarmo, ani služka nedělá práci zadarmo, skočí někam za kámoškou, to je teda normálně teror, vy jste normálně vykořisťovatel, vůdce smečky, kde je pak demokracie u vás doma se ptám? Doporučuji vaší ženě a dětem vás přehlasovat jako menšinu :oD

            1. hele, vy mluvite jako militantni feminista :-) to o tech dvou pracujicich jsem prehledl, sysop mluvil o zene doma tak jsem to radil k tomu.

              Kde jste vycetl, ze ja zene neco vycitam a ze musi drzet hubu a krok a dalsi vase podobne nesmysly? Tak to neni a vy jste si to proste vymyslel, proc? Mate to tak vy? My to mame tak, ze kazdy dela svuj dil a nikdo nikomu nic nevycita, proste kazdy vi, ze musi udelat co je potreba. Kdyby mela pocit, ze dela neco doma zadarmo tak myslite, ze ja delam neco doma za penize? A plati mne za to kdo? Nebude to spis obracene, ze ja nosim penize z prace, kde na ne delam a davam je do rodiny, kde za ne vsichni ostatni ziji? Prijde mi, ze se na to divate z feministicky pokrouceneho uhlu, kdy zena je ta skvela a muz vzdycky parchant. Zkuste se divat vyvazene na oba.

              1. Ne, já se na to dívám objektivně, demokraticky, protože i domácí práce je činnost, jo, pokud budete mít doma ženu, která se válí celý den na gauči a všude je špína, bordel, děti neobstarané, pak je to jinej cirkus. Ovšem pokud ta žena v domácnosti funguje na jedničku nebo na dvojku, je na tom jako vy, který chodíte do práce a vyděláváte peníze, oba děláte nějakou činnost, ona ji dělá zadarmo, vy za peníze, vy dáváte do rodiny prachy, které jste vydělal prací, ona zase svou prací v té domácnosti nic nevydělá, protože se stará o rodinu a vám ta rodina díky tomu klape. Jste rovnocenní parťáci, o tom já mluvím, tudíž i ona má právo na svůj volný time.

                1. jiste, ovsem zase argumentujete proti necemu, co nikdo nerekl.

                  1. Cituji: „Takze resi v podstate vsechno co se tyka jeji naplne prace a jejich podrizenych (organizuje zalezitosti kolem deti).“,

                    Ehm, podřízených?

                    „Nevidim duvod, proc by muz mel drit 24/7 a zena chodit po kavarnat a klabosit s kamaradkama, ze..“

                    1. ok, nadsazku jste nepochopil – pro lepsi fungovani cehokoli je dobre mit urcitou hierarchii. Ne proto, aby nekdo nekoho buzeroval, ale pro lepsi efektivitu. Ja vim, ze ona krouzky deti zaridi, tudiz tam nevolam ja a neresime to oba duplicitne. Stejne ona vi, ze dovolenou cele rodiny resim ja, takze ona to muze vypustit a neztracet tim cas. Samozrejme se bavimepo vecerech, ktere krouzky a kam by se nam libilo na dovolenou. A vzdy dojdeme k nejakemu rozhodnuti, ktere pak kazdy z nas svym zpusobem naplnujeme.

                      Vy jste rekl „nejsem z generace, kde jeden jenom doma sedí na gauči, protože zrovna přišel z práce“ a ja to jen prevratil. Nedelejte z toho vedu. Pokud bude nekdo mozkovy chirurg, pak klidne at sedi na gauci, protoze chapu, ze si odpocinout musi.

                    2. Vy jste psal, že jste manažer domácnosti, jako sorry, to je strašidelný spojení, to znamená jasně, že ta žena ani děti pro vás nejsou rovnocenní parťáci, podřízenost jak ve fabrice, no ty woe, to je rodinka, to je demokratickej přístup tohlencto. Zrovna tak jako já nejsem rovnocenný parťák s manažerem nadnárodní společnosti, není vaše žena váš rovnocenný parťák? Neurochirurg si samozřejmě odpočinout musí, zrovna tak jako každý, kdo pracuje psychicky, fyzicky. Ovšem ta žena v domácnosti má taky právo na oddech a volný čas, i ten dělník dostane půl hodiny na žrádlo nebo volný čas ve své pracovní době. Takže každý využívá v té pracovní době vše, na co má nárok a ženská doba ve své pracovní době jako co? A to ještě musí bejt večer v posteli sexy a příjemná. Za to vy klidně můžete mít panděro a blbý kecy. A já pořád, proč je tolik ženských svobodných nebo rozvedených, no teď je mně to jasný!

                    3. tak cekal jsem na D-Fens jistou uroven prispevatelu, takze jsem predpokladal, ze chapete, ze asi tezko muze mit doma nekdo na stole cedulku s napisem MANAGER a ze jde jen o to, aby se jednodusseji konkretizovala cast prace, kterou clovek na danem postu vykonava. Proste sorry, mam problem na to najit nejake ceske vyrazy a nejak to okecat tak, aby se toho nekdo nemohl chytnout. Proste slo mi o to prehledne rict o co se kdo stara a vy jste si to hned prevedl na fabriku. Zbytek feministickych zvastu vynachavam jako irelevantni.

                    4. Vy jste v podstatě degradoval svou ženu a děti na stádo, které nemá vlastní mozek, ani zdravý vrozený intelekt a je schopné fungovat jen pod diktátem – něco jako, ty ponožky jsou barevný, miláčku, nedávej je prát s bílými. Nebo, dám ti jenom tisíc korun na týden, protože neumíš hospodařit. Tak to potom jo, když velíte stádu, co nemyslí, tak pak to chápu, že musíte zavést diktaturu, které roztomile říkáte „manažerství domácnosti“.

                    5. ok, necham vas pri tom, pisi tady sice vsude pravy opak, ale vy ve svem bojovnem nadseni odmitate rozumet. Vas boj.

                    6. Nevymlouvejte se, chápu, že přiznat na tvrdo, že jste si vzal ženu IQ tykve a musíte ji ve všem vodit za ručičku je pro vás ostuda, proto to balíte do keců o manažérství domácnosti a o hierarchii a postech. Kdybyste řekl rovnou, vy poste, že máte doma hloupé lidi, mohli jsme si tohle odpustit.

                    7. ted uz ani nemuzu rict, ze jste prestrelil, ale ted uz se ani nenamahate zamirit. Ale pokud IQ tykve znamena maturitu a plynne 3 svetove jazyky (cestina neni svetovy jazyk podotykam), pak vas bratr musel byt Albert Einstein

                    8. A k čemu jí to potom je? Když si vzala vás, vy manažere, a trčí doma x let pod vaší diktaturou? Intelekt musíte neustále brousit, zdokonalovat, jinak zblbnete, a nepomůže vám ani to, že máte tři vysoký školy a umíte sedm cizích jazyků. Získaná inteligence je úplně o něčem jiným než vrozený intelekt. K čemu vám je získaná inteligence, když ten intelekt pak necháte zakrnět? Vidím některé ty matky, co se vrací po třech letech po mateřský do práce, jsou úplně vybrakovaný, jejich slovní zásoba se ztenčí na kakat, papat, mluví s vámi jak s nemluvnětem, to jsou ty, co mají doma ty diktátory, musejí se znova adaptovat do toho pracovního prostředí a zapřáhnout intelekt, a to nemluvím o matkách co jsou doma déle, to je vůbec pak průser. Některý jsou prostě nepoužitelný a to mají vejšku, můžete je strčit leda někam do kanclu na jednoduchou práci.

                    9. Here we go – takze vy stavite na starem komunistickem nazoru, ze zena ma hodnotu jen pokud chodi do prace. No jo, to vas ucili komunisti 40 let, ze zena doma je jen prizivnik a kazdy by se mel podilet na chodu narodniho hospodarstvi. Takze tim mohu nasi debatu ukoncit.

                    10. Kdyby mě učili 40 let komunisté, tak to už k vám tedy hovořím zřejmě z hrobu. To jsem docela ještě k světu mrtvola. Já stavím na demokracii, protože ta je hlavně o dialogu, ne o jednostranném diktátu nějakýho namistrovanýho domácího manažera. Pokud vaší ženě její podřízené postavení vyhovuje, není co řešit. Berme naše škorpění jako příjemné dialogové zpestření dne.

                    11. Pravdepodobne ji jeji postaveni vyhovuje – ma k dispozici bankovni kartu, auto, cas, moznost kdykoli odejit a samozrejme ji nikdo zadnym nasilim nevyhrozuje. To jestli se jedna o demokracii nebo ne pokladam v tomto za irelevantni.

                    12. Pravděpodobně, takže si nejste jistý. Takže zase nevíme, jestli jí skutečně to postavení vyhovuje. Tak to uzavřeme tak, že pravděpodobnost je padesát na padesát.

                    13. netlife: jeden za zásadních poznatků dnešní diskuse je, že když si žena dělá, co chce, tak je to tvrdej diktát chlapa. Já to třeba taky nevěděl. Nejhorší je, že u nás je to někdy naopak, já žiju v tvrdém diktátu své ženy, když jdu s kamarády. Netušil jsem, že to tak je, ale dám si na to pozor, aby si někdo nemyslel, že jsem podpantoflák.

                      Jinak představa, jak na emiminu nějaká soudružka ex.lexová debatuje s paní fatdwiovou, ta jí říká, že manžel si může jít kam chce a ex.lexová ji drtivě kontruje tím, jaká je to hnusná semetrika a chudák manžel, to je až surrealistická představa. Dalí by to určitě nějak zpracoval a skvěle by mu to zapadlo do díla. Pozdě.

                    14. Co je emimino? Neznám. V diktátu nežijete, to byste s kamarády nikam nešel nikdy, strach by vám nedovolil. Takže pokud chodíte s kamarády, nežijete v diktátu, jenom někdo doma remcá.

                    15. fatdwi: proste to nezapada do jeho videni sveta, tak to proste tak neni, at reknete cokoli. Jsem si jist asi tak na 1000%, ze na emiminu i kdekoli v realu by moje zena poslala soudruzku tam, kam slunce nesviti. Feministicke slepici nazory jsou ji proti srsti a aby ji nekdo vykladal, co ma delat nebo si myslet je to posledni, co bych i ja zkousel.

                    16. Nemluvte za svou ženu, děláte jí tu advokáta úplně zbytečně. Vůbec jste nepochopil o čem ten celý dialog je. To je na tom asi nestrašidelnější, že jste nic nepochopil. A tohle si říká „manažer“.

                    17. mozna uz je na case, aby jste mi to prozradil

                    18. netlife: Vy vaší ženě neříkáte, co si má myslet? Diktátore hnusnej :-) Jistota 1000%? Já bych se držel při zemi a nechal to tak 50:50 :-) Beztak si jistej nejste, však jste psal nahoře, že jí to pravděpodobně vyhovuje a to je prostě 50:50. Zítra taky pravděpodobně vyjde slunce, takže je to tak na 50%.

                      Ne, nechme toho, je jednoduchý dělat si srandu z jednoduchýho, on za to nejspíš nemůže.

                    19. fatdwi :-)

                2. Jak se takle dívá na rodinný vztah dvou lidí kdemohkradicky? Jako že si nastudujete nějaký henty moderní termity a pak děláte sockologa-amatéra (=melete kraviny a vytváříte schválně problémy tam, kde nejsou, abyste je mohl vítězoslavně řešit, nebo o nich aspoň žvanit, a cejtit se důležitě)? Ve které ziskovce jste zaměstnán?

                  1. Přímo u Sorose, máte s tím problém, Behemote?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017