Proč by starouškové měli vzít na vládu hole - zpět na článek

Počet komentářů: 395

  1. Tak opět ztratím pár minut času a rozeberu ty vaše důvody.

    1. I když pomineme to, že dost dobře nelze odlišit ohrožené od neohrožených (jsou staří lidé, kterým covid neublížil, i mladí, které zabil), jsou ti neohrožení drženi „pod zámkem“ právě proto, aby neohrozili ohrožené. Útlum ekonomiky zas tak výrazný není (některé obory ztratily, jiné získaly) a vzhledem k potenciálnímu počtu mrtvých na covid, kteří byli díky němu zachráněni, je naprosto zanedbatelný.

    2. Ekonomika se opravdu nezavírá proto, že si to vymyslela nějaká skupina technokratů a sociálních inženýrů. Opravdu si myslíte, že kdyby nebyla situace tak vážná, že by toto vypnutí ekonomiky někdo schválil? A že ti, kteří to schválili, na tom neprodělají?

    3. V bodě 1 vám vadí, že „neohrožení“ jsou omezováni. Tady vám zase vadí, že „ohrožení“ nemají nějaké zvláštní výhody? A jaké by to měly být? K jakým službám by ohrožení měli mít výhradní přístup? Na jaře nějakou dobu platilo, že obchody budou v určitou dobu otevřené jen pro důchodce. Ani to se vám nelíbilo.

    4. Ukazatele šíření infekce začaly růst v době (léto, začátek podzimu), kdy vláda opatření ve většině zrušila. Po jejich zavedení začaly s určitým zpožděním klesat, načež vláda některá opatření rozvolnila (prosinec) a ukazatele začaly znovu stoupat. Nyní po znovuzavedení opatření se zdá, že zase klesají. Co z toho tedy plyne? Ti „šílení vědci“ jsou mezinárodně uznávaní odborníci v oboru. Zdůrazňuji to „v oboru“.

    5. Je pravda, že očkování je zajišťováno mizerně, ale na druhou stranu, vakcíny je nedostatek. Policisté se při své práci stýkají s velkým množstvím lidí, značná část z nich jsou asociálové nedodržující ani základní pravidla hygieny, proto dává logiku je naočkovat přednostně. Hasiči víceméně totéž. Navíc když se celá policejní nebo hasičská stanice nakazí Covidem a musí zůstat v karanténě, bude to mít pro společnost vážnější důsledky, než nakažení důchodci. Pracovníci kritické infrastruktury mohou být např. energetici, plynaři, zaměstnanci veřejné dopravy…

    6. To jsem si myslel taky, ale páteční kolaps registračního systému a rozebrání všech termínů během hodiny a půl mě přesvědčilo, že s neschopností starých lidí pracovat s počítačem to zase nebude tak horké. Asi většina z nich má někoho, kdo je tam zaregistroval.

    1. darkmonk:

      Oceňuji váš dlouhý diskutační příspěvek, nicméně celou diskusi lze shrnout jednoduše dvěma otázkami a dvěma odpověďmi:

      Je normální a rozumné chovat se k vlně čínské chřipky, jejíž mortalia není příliš odlišná od mortality jiných nakažlivých chorob (na které se také umírá), jinak než k těmto srovnatelných chorobám?
      Ne, to není normální a rozumné.

      Můžu si tedy myslet o těch, kteří se chovají absolutně jinak ve dvou srovnatelných situacích, že to jsou šašci, pokrytci a (přinejmenším) nedůvěryhodní lidé a vyvodit z toho patřičné důsledky?
      Ano, můžu. Lépe, musím.

      1. „Je normální a rozumné chovat se k vlně čínské chřipky, jejíž mortalia není příliš odlišná od mortality jiných nakažlivých chorob (na které se také umírá), jinak než k těmto srovnatelných chorobám?“

        Kterých chorob? Mortalita nakažlivých chorob se různí od 0 do 100% (vzteklina, AIDS). Jak tedy můžete napsat, že mortalita „čínské chřipky“ není odlišná od mortality jiných nakažlivých chorob?

        Navíc nejde jenom o mortalitu. Taky jde o procento těch, kteří budou vyžadovat hospitalizaci, o náklady na jejich léčení, dlouhodobé (popř. doživotní) následky, o nakažlivost…

        1. Máte pravdu v tom, že nakažlivost čínské chřipky je vysoká. Zažil jsem to v rodině, kdy jsme se postupně nakazili všichni (žena, já, 2 děti, tchyně). Nicméně nikdo, dokonce ani tchyně, patřící do vysoce rizikové skupiny (věk mezi 70 a 80, silná nadváha, vysoký krevní tlak) nemusel být hospitalizován. Čtyři dny bylo tchyni špatně, zvýšená teplota mezi 37 a 38, kašel, zkrátka běžné nefatální průvodní znaky. Během těch 4 dní byla schopna se o sebe v rámci běžných indoor záležitostí postarat. Pak už jí bylo lépe. Já a žena jsme byli mimo standardní provoz dva dny. Pak nastal postupný návrat do normálního stavu. Jak bych to z hlediska rodiny popsal? Lehká chřipečka.
          Aby bylo jasno: PCR testování u nás všech vyšlo pozitivní na COV.19. Takže to opravdu BYLA čínská chřipka. Nyní jsme všichni zcela zdrávi, bez následků. Jediné, co stále není v normálu, je čich. Intenzitu vůní a pachů vnímám odhadem na 50-70%. Tchyně už se zase cpe.

          Děti ani nezmiňuji, u nich byl průběh buď žádný (6 let) nebo jednodenní (11 let).

          Takže já neargumentuji poplašnými titulky na netu / v novinách / v televizi, nýbrž uvádím reálný průběh a dopad čínské chřipky na svoji rodinu. Která argumentace má větší váhu?

          1. prejza, víte proč jsou poplašné titulky ?

            Tady je zajímavá informace:
            V 60.letech uskutečnila KGB některé fascinující psychologické experimenty. Zjistilo se, že když nepřetržitě zahlcujete lidské subjekty zprávami vyvolávajícími strach, nejpozději během dvou měsíců těmto zprávám zcela uvěří většina subjektů podrobených testu, a to do té míry, že jim posléze můžete předkládat jakoukoliv pravdivdou informaci, která jednoznačně vyvrací předchozí lži, ale testovaní již nebudou schopni změnit názor. Jsme účastníky sofistikované operace Covid-1984, která běží přibližně … měsíců, výsledky jsou jasně zřetelné a zcela v souladu se závěry zmíněných experimentů.

            Dle zákona zachování rovnováhy se nyní budou stále hlasitěji ozývat ti, kterým globální vymývání mozků ještě mysl nezatemnilo. Pokud mezi ně patříte, pečujte o své duševní i fyzické zdraví v maximální možné míře. A nezapomínejte na kontakty a doteky s lidmi blízkými vašemu srdci. Potřebujete je stejně, jako oni vás.

            1. Zajímavý experiment. Možná máme štěstí, že je nám umožněno se ho zúčastnit. Co by za to řada jiných pokusných králíků dala…

              1. tak obávám se, že doba experimentů je již dávno „za námi“
                dnes se již jede „na ostro“

          2. Tak to jste měli štěstí. Těch 15 tisíc mrtvých u nás a 2 miliony ve světě ho bohužel nemělo.

            1. Hele kam zmizela chřipka?

            2. Tady máš odkaz z plašanmédií

              https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-pandemie-covid-19-index-pes.A210105_072344_domaci_indr

              Na tom odkazu je zajímavá informace, že v roce 1995 bylo hůř, a víš proč plašane? Protože chřipka. Obyčejná chřipka. Žádný domácí vězení, žádný pakárny. No jasně, je to už dlouho, třebas byl v povijanu….

            3. darkmonk:
              Lidé umírají, víte? Málokdo rád, většina nechce. A na to je postavena celá covid-panika. Vystrašili lidi smrtí, protože na covid se opravdu umírá (jako na řadu jiných nemocí).

              Kdo si myslí, že s rouškou bude žít déle a s očkováním je nesmrtelný, ať slintáček klidně nosí a ať se očkuje klidně denně. Jeho klid, jeho radost, jeho věc.

              Problém je v tom, že část lidí, co nepanikaří, odmítá podřídit se nesmyslům jako ti panikáři. Nic víc.

              Přečtěte si prosím pozorně příspěvek hannse (viz výše). Ten to vysvětluje.

          3. Vysoká, jak se to vezme, u těhle chrchlacích chorob je celkem běžné, že to dostane postupně celá rodina. Rozhodně to tedy nevidím u Covidu poprvé. Loni s chřipkou to bylo úplně to samé a trvalo to měsíc, než se to mezi všema prostřídalo, a u dětí to mělo dost ošklivý průběh, který co vím u Covidu nebývá. Je to všechno dost otázka úhlu pohledu.

    2. Re: darkmonk

      Opravdu si myslíte, že kdyby nebyla situace tak vážná, že by toto vypnutí ekonomiky někdo schválil?

      Pochopitelně že ano. Znám mraky provozoven, které se nemohly podílet nijak, případně bagatelně a jsou uzavřené.
      I podle vládních dat byly hospody víceméně nerizikové (rizikové okrajově), ale když školy, tak i hospody. Malé zlatnictví na vsi mě připane jako klasická morová díra a naše knihkupectví (většinou max. dva zákazníci) také. Bezpečno je jen v nahňácané frontě v marketu.

      Nemluvě o nesmyslnosti řady dalších opatření (na jaře roušky v lese, místy i kontrolované), které ukazují, že nesmyslné opatření není komu cizí. Dále fakt nechápu, co bych jako spáchal na procházce v 21:45?

      Takže za mě ať se jdou bodnout, soubor nesmyslů, škodlivých opatření a arogance moci. Nejsem povstalec, ale kdyby někdo začal, tak si asi sednu k televizi a budu se zájmem dívat.

      1. Že na tydle kretény ještě vůbec reagujete. Normální člověk s mozkem si to dávno hodil na hromadu všech těch panikářů a jinejch hipsterskejch kreténů bez mozku, co si myslí, jak sou strašně chytří a nebejt nich, tak by tady všichni dávno vychcípali.

        Horší je, dyž je nějaká taková aktivní pizda na úřadě apod. Tudle na mě cosi zkouší nějaká piča, očividně sotva vylezlá ze školy a tudíž mladší než já, co dostala na vopičárně věc co sem hlásil…

        1. ad `Opravdu si myslíte, že kdyby nebyla situace tak vážná, že by toto vypnutí ekonomiky někdo schválil?`:

          hlavně ta otázka je legračně samo-potvrzující. Ale zkuste to použít jinak, a už tato argumentace nebude přijatelná, například:

          Proč jste jel tak rychle?
          Opravdu si myslíte [vy hňupe!], že kdyby situace nebyla vážná, tak bych tak rychle jel?

          Takže ačkoli můžete jet mega jako prase, pokud např. vezete ženu do špitálu, příslušníka státní bezpečnosti rozhodně toto vysvětlení neuspokojí tak jako darkmonka, patrně bude požadovat lepší vysvětlení/prokázání důvodu, a jistě vám dá flastr tak jako tak, na procvičení, zdali se umíte bránit.

          Bohužel darkmonk je ukázkou typického zastánce populace; o ničem nepřemýšlí, a nasral-li mu někdo na hlavu, jistě měl dost dobrý důvod učinit tak. Nebude to zkoumat, proč se tak stalo, a zdali nebyla jiná možnost; je to tam a jinak to jistě nešlo, jinak by to tam nebylo. A navíc to skvěle nahrazuje čepici.

          A navzdory historické zkušenosti se zneužíváním centralizované moci, si ze záhadného důvodu většina neochvějně myslí, že když přesně poslechnou, dobře se jim povede. Velmi mne to teď baví např. u kadeřnic. Rozhodly se, že budou kolaborovat a nebudou hledat cesty, jak posloužit skutečným zákazníkům v mezích, v jakých to stát povoluje. Díky tomu teď vypadám jako flégr, zatímco kadeřnice brečí na novinkách, jak krachujou, a stát na ně sere. A já na ně taky mohu snadno srát, protože jedinej důvod proč jsem chodil k nim a neojel se mašinkou sám, je že se mi nechtělo zametat.

          1. *zástupce populace. Sakra, proč nejdou editovat komentáře, alespoň chvíli po odeslání.

      2. Jako právník musíte přece vědět, že procházka by se stala nejčastěji účelovou obhajobou lidí vracejících se z párty.

        1. Hm, no… z opravdu dobrejch party jsem se vracel proti proudi lidi jdoucich do prace…

        2. Citace nařízení: „I. zakazuje volný pohyb osob na území celé České republiky v době od 21:00 hod. do 04:59 hod. s výjimkou:

          7. cest zpět do místa svého bydliště;“

          Takže z párty domů si může trajdat, kdo chce, jak chce, aniž by se protivil šaškárně. Vůbec de iure můžu kam chci, kdy chci, stačí když se jim nepovede prokázat, že nejdu domu.

    3. darkmonk – typuji že „maká“ za plný plat dva dny v týdnu ve státní zprávě nebo je to fízl co v krizové době chytá hejly co jedou autem z Kaufu za pásy nebo by to také mohl být náhradní nick Máry od Báby…

    4. Tuhle debatu, zda je covid přefouknutá bublina nebo ďábelské onemocnění s mrazáky mrtvol v ulicích si nechám ujít, vede se od začátku pandemie, bez rozumného výsledku a osobně si myslím, že pravda je někde mezi tím. Nicméně vy tam máte jasné faktické nesmysly.

      Hlavně tedy v tom bodě 1. Covid rozhodně neútočí náhodně, ale riziko hospitalizace a úmrtí rostě řádově s rizikovými faktory, z nichž ten vůbec nejvýznamější je věk. Na to jsou jasná data, a to i u nás. Čili odlišit rizikové od nerizikových samozřejmě lze. Nikdy to nebude 100% přesnost, nicméně pořád je to o hodně lepší, než se tvářit, že covid kosí všechny stejně. Tohle mimochodem nemohu odpustit některým lékařům z terénu, taková ta prohlášení „u nás na JIPce teď leží třicetiletej“, s jasným cílem vzbudit obavy i v této věkové skupině, kde je to riziko podle všech publikovaných dat zcela zanedbatelné.

      A pokud útlum ekonomiky v řádu procent HDP v meziročním srovnání kolem 7 % (aktuální prognoza ČNB) považujete za zanedbatelný, tak jste prostě debil, kterýmu přeju jenom to, aby ten „zanedbatelný útlum“ co nejdřív poznal na své vlastní kešeni.

    5. darkmonk: Teda nikdy bych nevěřil, že s Vámi budu někdy souhlasit, ale..
      5. Policisté jsou asociální hovada nedodržující pravidla hygieny.. to jste trefil přesně A udělat z nich pokusné králíky na vakcínu – perfektní. Alespoň jednou budou k něčemu užiteční

      1. Tak hlavne, aby se pak indikovana demence dala prokazat v souvislosti s vakcinaci…

  2. Ano, to je vše logické a rozumné. Doufejme, že je dost starších spoluobčanů, kteří si to přečtou a které text osvítí.

    Osobně jsem spíše skeptický. Viz moje matka. Blíží se jí osmdesátka. Patří do rizikové skupiny. Je vysokoškolsky vzdělaná, mozek funkční, stařecká demence ji absolutně míjí. Zaplaťbůh. Nicméně v otázce čínské chřipky, potažmo vlády mistra Babiše, je zaslepená až hanba. To samé tchyně. Jako přes kopírák. Je to marný, je to marný, je to marný…

    1. Člověče u mne s tátou podobně. Spíš si říkám, jestli až to za těch 25 – 30 let přijde na mne, jestli do tý doby vymyslím nějakej lakmusovej papírek, abych to poznal a včas si dal pár facek. Na děti spoléhat nelze, ty mě asi nechají mlít co si vzpomenu, co by se s dědkem hádaly :)

      1. Budeme asi stejní. To, že nás děti nechají mlít blbosti, bude ta lepší varianta.

        ad tchyně: cov prodělala, průběh byl mírný, následky nemá žádné, ale názor nezměnila. Je to marný…

        1. Osobne znam lidi, co covid prodelali, umreli na nej….a taky nazor nezmenili. Fakt je to vsechno marny…

          1. No páni! A znáte někoho, kdo umřel i na něco jiného? Já tedy ano… :-P

            1. To musi bejt ale hodne, hodne davno. Od lonska se smi umirat jen na COVID.

              1. Náhodou je to paráda! Na silnicích se už neumírá, rakovina mizí, klasická chřipka je zcela vytlačena čínskou chřipkou, dokonce i bakteriální infekce upadají v zapomnění. Čekám, kdy mi zmizí varixy, sníží se krevní tlak, narostou mi zdravé třetí zuby a pořádná muskulatura. Vypadá to, že z Číny přišlo požehnání. Čínský tygr zlikviduje konkurenci. A pak už budou jen pozitiva a sociální jistoty.

                Že by konečně komunismus v praxi?

  3. Re: „Útlum ekonomiky zas tak výrazný není… je naprosto zanedbatelný.“
    Skočte to říci tam kdesi u vás nejbližší kadeřnici a třeba nějakému majiteli či zaměstnanci papírnictví. Potom napište— potom nadiktujte sestře, co na to řekli.

    Re: „Opravdu si myslíte, že… ti, kteří to schválili, na tom neprodělají?“
    Kristepane. Svatá prostato, svatá prostato, svatá prostato.

    „Útlum ekonomiky je naprosto zanedbatelný.“ No tvl. Noční služba na státním ouřadě? Chlast + extáze? Troll?

    1. Ono krom oborů kde je dopad hodně vidět (Kadeřníci, hospody, turismus, ubytování, sport, malé obchody co neprodávají „základní“ věci, atd ..) je i útlum na straně dodavatelů (ti co jsou zakázaní si nekupují věci a suroviny co by jinak potřebovali ke své činnosti) a i na straně obecné spotřeby (ti všichni bez příjmu budou teď asi dost šetřit).

      Zákaz je už dlouhý (2 měsíce na jaře a 3 měsíce teď) a i ti šťastnější co měli nějakou „vatu“ (kdo podniká tak dobře, že může z úspor táhnout pět měsíců nákladů při nulovém zisku?) už možná začínají vyškrabávat zbytky úspor.

      Zatím se to drží v zombie stavu různými moratorii na insolvence, zákazem výpovědi z nájmu a podobně, takže se zdá že to není tak zlé … ale je. Jakmile moratoria skončí, bude fičák.

      Pár firem které se modelem trefili do poptávky v současných restrikcích na tom celkem vydělává (např. firmy jako rohlík apod.), ale až na pár podobných výjimek většina trpí. Někteří celkem dost.

      1. Nejde jenom tady vo vopchody, ale v pěkně kundě sou asi vohnouti.

        Jak si takovej vohnout koupí třeba pytlík sádry? Nebo posraný těsnění za tři koruny? Buď se bude přehrabovat někde na šopech kde hrozí riziko že koupí blbě dyž to nemá v ruce a vyplázne kilo za poštu, nedejbože bude eště jak piča trčet ve frontě půl hodiny, nebo bude muset votravovat někoho, kdo má aspoň živnost.

        To sou jenom dvě věci který řešili lidi kolem mě, ale todle je v podstatě VŠECHNO, protože neska si už mimo těch rohlíků vohnout koupí fakt úplný hovno.

        Samozřejmě pak i u dodavatelů je situace na piču, protože všichni furt karantény, houmoficy a kdesicosy, vyřízení čehokoli je značně delší, než dřív, takže zkurvenost se šíří jak mor a exponenciálně roste.

        1. Behemot 16.1.2021 v 10:41

          K situaci: nejsem vohnout, jsem obyčejný vidlák, mám tedy výhodu. V docházkové vzdálenosti (15 minut) mám tři obchody, kde si mohu i dnes koupit pytlík sádry, a dva obchody, kde si mohu koupit těsnění za tři koruny. Ale nepotřebuji to. Potřebuji tkaničky do pohorek, ale obchod, kde by je prodávali, v naší vsi není, a propojovací kablík cinch-cinch, který zase ani v jedné z otevřených prodejen nemají, leč na objednávku. Provoz předmětných obchodů je zajištěn t.zv.švejkovským principem, který mi většinou není příliš sympatický, ale zde ho chápu a podporuji.
          Co se týče mého nedávného zde publikovaného průzkumu otevřenosti obchodů, zmýlil jsem se. Vietnamská tržnice otevřeno má. Pozor, je to pouhé konstatování stavu, nic víc. Osobně by mi více vyhovovalo otevřené knihkupectí a papírnictví bez ohledu na národnost majitele.

        2. Nevím, jak to dělají vohnouti, ale běžní lidé jdou do železářství, nebot jsou z vůle vlády otevřena.

          1. Železářství jsou otevřena pouze ta, která prodávají krom „železa“ i jiný sortiment, na který se vládní zákaz nevztahuje. Klasický obchůdek s vercajkem, fabkami, kováním a pantama na králíkárnu je zavřený.
            Zvyjebenci jedni zvyjebení.

            1. Když mohli do hobbymarketů jen živnostníci, stačilo si vzít montérky a mávat správným papírem. Personálu marketu to naštěstí stačilo. Měl jsem dobrý pocit, že když vládci vyjebávají se mnou, tak s nimi můžu taky nějak vyjebat. Ale pak jsem si uvědomil nepoměr mého a jejich jebu a radost byla zase fuč.

            2. serviskok 16.1.2021 v 17:18

              Nevím, není ono to naopak?

              Podle https://www.vlada.cz/cz/epidemie-koronaviru/dulezite-informace/nouzovy-stav-a-mimoradna-opatreni-_-co-aktualne-plati-180234/#ochrana_dychacich_cest_nove

              se usnesením vlády č. 12 ze dne 7. ledna 2021 účinnost prodlužuje do dne 22. ledna 2021 do 23:59 hod.

              I. zakazuje
              1. maloobchodní prodej a prodej a poskytování služeb v provozovnách, s výjimkou těchto provozoven:

              aa) prodejen domácích potřeb a železářství, přičemž za domácí potřeby se nepovažují nábytek, koberce a jiné podlahové krytiny…

      2. Já bych se skoro vsadil, že až skončí lockdown, roztrhne se pytel s různými „půjčkami na opětovný rozjezd podnikání“, překlenovacími úvěry a podobně. Bankovní sektor se na to určitě už teď třese jak slepice na sopel a vláda jistě nezůstane pozadu. Takže tu brzy budeme mít něco na způsob Freddie Mac a Fanny Mae – jenom to bude šité na míru pro drobné podnikatele.

  4. D-fens, ty jsi opravdu čoorák. Když jsem sem nedávno psal, tak bylo 7000 mrtvejch a teď je jich už přes 14000 a ty vemeno nemáš stále dost, viď. Každému rozumnému člověku bylo jasné, že když se to před vánocema uvolní, tak v lednu bude zase mazec. Jen idioti v čele s teplým Kikinou jdou řvát na Staromák a tvrdit, že žádnej covid není. Když máš takovou starost o staroušky, tak jdi pomáhat do nemocnic a neagituj tu chřipečkářské bludy. Kdyby totiž ti staroušci měli sílu, tak by ty hole přerazili o tebe a o podobné bezohledné a nezodpovědné kretény, co ti tady za ty tvý bláboly tleskaj.

    1. Data z roku 2018:

      Loni se narodilo přes 114 tisíc dětí, což je nejvyšší číslo od roku 2011. Zemřelo přes 111 tisíc lidí, což je nejvyšší číslo za posledních 20 let. Statistici připomněli, že loni v lednu a v únoru se rozšířila epidemie chřipky, a počet zemřelých v těchto měsících tak překonal hranici 10, respektive 12 tisíc osob.

      Mozna kdyby to tenkrat taky pocitali jak ted, tak bysme meli pomalu za rok 14.000 mrtvejch s nakazou“.

      1. @Redik
        no to je fakt divný, že když za rok umře 111 000 osob, tak jsou měsíce, kdy umře celkem, nikoliv na chřipku, 10 či 12000 osob. A teď schválně jestli tato děsivá čísla z roku ledna a února 2018 dokážete porovnat s listopadem roku 2020?
        https://www.czso.cz/documents/10180/138289282/obypzcr011221.xlsx/8433ebab-4c9b-443f-901a-4c7eaacc9321?version=1.1

        1. Pokud tedy pominu, že v únoru 2018 podle stejného zdroje zemřelo cca 10 000 osob nikoliv 12 000.

          1. Počty rostou výhradně od skupiny 65+ (viz záložky listů v dokumentu) Brutus je od 43.t/2020 u 75+. V tomhle věku ovšem očekávám penál automatikcy, korona nekorona. U mladších nejsou celých deset let prakticky žádné změny. Takže navzdory pana domácího přání ty starouškovské hole nebude mít za chvíli kdo vzít do ruky.

            1. Ještě dodám, že statistika v dokumentu je relevantním argumentem pro ochranu ohrožených a uvolnění pro produktivní.

            2. Ne počty nerostou výhradně od 65 plus, nýbrž rostou zejména u této skupiny. Nákaza se začala šířit významně od KW 40 dozadu, takže ve skupině 40-65 máte za posledních 10 týdnů ve srovnání s předchozím rokem nárůst zhruba 25%

              1. A rok 2011 byl za stejné období u této skupiny dokonce horší…

                1. @De-Bill
                  No když to chcete brát takto, tak 2011 byl výrazně horší i u 15-39. V každém případě 2016,7,8,9 pro skupinu 40-65 téměř stejný průběh a v roce 2020 od KW 40 dozadu nárůst cca 25%, ale samozřejmě, přebrat si to může každý jak chce.

                  1. No ja si to prebiram tak,ze tehda byly maximalne chripkovy prazdniny. Pracovalo se normalne a restaurace otevreny. O to mi slo. Ted si kejchne mys a uz se zvazuje kdovico.

                    1. @Redik
                      No ten Váš děsivý nárůst byl v roce 2018 bez opatření na 10000/měsíc, v listopadu 2020, když začal výrazně růst covid tak bylo 15000/měsíc se všema opatřeníma. Celoroční meziroční nárůst zhruba 20%, říkám zhruba, protože tam chybí 3 závěrečné týdny se zcela jistě nadprůměrnými počty.
                      Říkám jen čísla, přebrat si je může každý podle svého, jestli z toho někdo učiní závěr, nic se něděje, je to jeho právo.

                    2. Takže se to dá interpretovat i tak, že bez opatření jsme měli jen 10k, s opatřeními 15k, takže ty opatření můžou za +5k. Sakra já nevěděl, že tydlecty opatření jsou takový zabiják…

    2. Ja myslim, ze je potreba nakazene rovnou strilet. Bez kremace, v Ostrave s tim maj problemy. A hluboko zahrabat, aby se pak vsude navaleli nafouknuti norci. S Kovidem neni prdel.

      …a nebo… rovnou strilet vsechny. Co nejaky testovani, lidi beztak svindlujou, nebo se ti nemocni ani neobjednaj.

      Mas recht. Premyslels o zalozeni nejake nove partaje? Volby se blizi…

      1. Zahrabat? Víš co to udělá se studnama? Zastavit do igelitu a odvézt do spalovny.

        1. shane 17.1.2021 v 9:47

          Možná nic, reálná tlecí doba se údajně neustále prodlužuje.
          K problematice odvodnění pohřebišť: https://www.moderniobec.cz/pohrebiste-a-tleci-doba/

        2. Mozna by se mely udelat nejaky dalsi barevny kontejnery a tam to hazet. Nevim… ruzovy, jako ze LGBTQ friendly? To by pak slo rovnou do spalovny. Jenze… znas lidi, nekdo by to mohl vykradat a vyrabet nacerno ekomejdlo.

      2. Sysop 16.1.2021 v 17:13

        Co se týče Ostravy, tamější krematorium bývalo plně vytíženo dlouhodobě, a to díky importu nebožtíků z Polské republiky, kde je pohřbívání žehem sice na vzestupu, ale údajně za výrazně vyšší ceny než v ČR.

        1. To je vseobecnej problem pohranicnich krematorii. Bohuzel se tento prumysl, na rozdil od jinych, nepoucil z pomerne dukladneho vyzkumu nekdy pred 80 lety a vysledkem je kolaps.

      3. Ja, ja! Lidí je jak sraček. Již báťuška Stalin říkal – Není člověk, není problém!

    3. Huhu, ty jsi opravdu čoorák. Jsi spoluviníkem Lockdownu, který neochránil a přes falešný pocit bezpečí zabil už 14000 lidí a ty vemeno stále nemáš dost, viď. Každému rozumnému člověku je jasné, že když zavřeš malé obchody a necháš otevřené velké řetězce a supermarkety; a že když zakážeš lidem kupovat FFP2 respirátory a namísto toho jim doporučíš roušky, neochrání to ani hovno a rizikové skupiny budou houfně končit v nemocnicích. Jen idioti v čele s Huhu jdou řvát na diskuse, že když Lockdown nefunguje, řešením je více Lockdownu a tvrdit, že Lockdown je „jediné řešení“. Když máš takovou starost o coviďáčky, tak jdi pomáhat do nemocnic a nepopravuje ostatní svým Lockdownem. Stařečci které znám by totiž nejraději hůl přerazili o tebe za to, že je nechráníš a ještě je buzeruješ, šikanuješ, odíráš a vězníš.

      1. Jan Mrcasik, ty jsi opravdu čoorák. Jsi spoluviníkem zbytečně zmařených životů lidí, kteří mohli ještě žít a tobě ty vemeno to stále není dost, viď. Každému rozumnému člověku je jasné, že když necháš pandemii viru nekontrolovatelně šířit, tak se zahltí nemocnice a nebudou stíhat, takže budou umírat kvůli zanedbání péče i ti, co covid nemají. Jen idioti v čele s Mrcasikem ignorují nebezpečnost a záludnost covidu a chtějí všechno otevřít. Když máš takovou starost o lidi tak vymysli, jak zabránit šíření viru, což nejde zatím jinak než bez omezení kontaktů mezi lidmi. Stařečci a ostatní rozumní lidé, které znám, by totiž nejraději hůl přerazili o tebe za to, že tady šíříš nesmysly jako, že jdou od sebe oddělit rizikové skupiny a ostatní lidé a také popíráš poznatky odborníků, kteří na rozdíl od tebe o covidu něco vědí.

        1. Nemohu potvrdit.

          Ve čtvrtek jsem měl dopoledne chvíli volno a tak jsem jel nakoupit. Ohrožená skupina tam podělávala, jako by měl přijít konec světa. Motali se tam s letákama v ruce jako ve Dni trifidů, chrchlali, prskali, bavili se v různých diskusních skupinách, vůbec bych se nedivil, kdyby nějaký z nich začal zpívat ve stoje s kelímkem kafe v ruce.

          U pultu s uzeninama mají na zemi nalepený takový jako čáry dva metry od sebe, ne že bych to dodržoval úplně přesně, ale říkal jsem si OK, chráněná skupina je ve velkým shoppingovým laufu, necháme tam větší díru! Do ty díry se hned vecpala bába s nahoře bez, tedy s rouškou na půl žerdi.

          Když už chtějí být tak chráněni, tak jsem viděl hned několik potenciálů. Jen asi každý desátý z nich měl respirátor, nějaké rozestupy měli úplně u prdky, taky bych na jejich místě tolik nelpěl na tom postávání u pokladen a nakupoval s tím scannerem. Zato jsem ale konečně přišel na to, k čemu jsou tu roušky. Roušky jsou dobrý na to, když člověk kašle nebo kýchá, aby si nemusel před pusu dávat loket nebo ruku nebo tak něco. Když se pak leze ven z obchodu, tak je třeba si nejdřív obřadně vydenzifikovat ruku (já přece dodržuju!), pak do tý ruky vzít tu roušku s kemrama, sbalit jí do tašky, a tou samou rukou zaparkovat nákupní vozík.

          Takže jestli má ohrožená skupina nějaký zájem být chráněna, tak ať klidně začne. Já jsem pro.

          1. No a jak by tedy v reálu vypadala realizace návrhu chránit ohrožené skupiny? Podle Vašeho popisu tato skupina není schopna aplikovat ani jednoduchý způsob ochrany, jak by tedy měl vypadat sofistikovaný způsob ochrany slabších kusů?

            Zavřeme je doma a jejich obsluhu převezme stát, který najde dostatek osob, jejichž mentální kapacita na správné použití atombordelu stačí? Nebudou tu pak vycházet články na téma, že stát řídí dementi, kteří bez rozsudku uvěznili miliony důchodců, diabetiků, kardiaků, tlusťochů a vysokotlakářů a zásoby jim dováží osoby s IQ tykve, které neumí provést správné ošetření atombordelu mezi návštěvou důchodce čísl 1 a 2?

            Ano , já souhlasím s tím, že počet nakažených a mrtvých stát nikterak neovlivní a daleko více závisí na tom, jak se lidé budou chovat. Ale jaksi od státu očekáváme, že zajistí zdravotní péči alespoň trochu se blížící nějaké obvyklé úrovni. Já bych ani neměl problém s tím, kdyby se jasně řeklo, pouštíme to, v příštím kvartále pojdete klidně na slepák, když se všichni nebudeme chovat odpovědně.
            Ale problém mám s přístupem, ne nic se neděje, přetížení zdravotnictví nehrozí, kdo si myslí opak je debil a sráč a basta. Když nepočítám geniální návrh, který v konečném důsledku znamenal vykopnutí 84% hospitalizovaných z nemocnice a pro zbytek lůžko na JIP na tři a kousek dne a následné vykopnutí, tak jsem se odpovědi na řešení či prevenci tohoto problému nedočkal.

            Já se přiznám, mně už lezou krkem všechny ty nářky, jak všichni a všechno dělaj blbě a jak jsou všichni úplní debilové. Mě by zkrátka zajímalo, jak to má být správně. A myslím správně v oblasti zajištění základní zdravotní péče, pokud by se ukázalo, že všechny ty geniální návrhy, zase až tak geniální nebyly a překvapivě jsme ty důchodce neochránili a překvapivě došlo k nárůstu potřeby hospitalizací i mezi nerizikovými občany.

            1. Tak jsou asi dvě cesty: jedna, řekněme asijská, na kterou v Evropě nemáme mindset, zdroje a asi ani ochotu. Ale z hlediska výsledku nesporně funguje dobře, nebo přinejmenším lépe, než to co je u nás. Čína, v soft verzi Tchaj-wan, Japonsko, Jižní Korea, Singapur, Nový Zéland.

              V Evropě je zřejmě jediná země, kde byl život v roce 2020 ještě jakžtakž snesitelný a to je Švédsko. Je přitom zvláštní, že celou dobu všichni žvaní, jak je to odstrašující příklad v počtu mrtvých a přitom jich mají o dost méně, než my.

              1. Čína, tím myslíš to, jak na všechno serou, do novin napíšou, že je všechno v pořádku a esli se tam opravdu nic neděje, nebo ty co po směně v montovně popadají odvezou rovnou do spalovny, vůbec neřeší?

                Stačí tady napsat jenom drobíček vo zrušení kokotin a panikáři začnou vřískat jak podsvinčata, to tady asi čoveče neprojde…

              2. @pivko
                no jo Švédsko, to jsem čekal. Google Sweden restriction. Kromě toho celý léto měli přísnější opatření než my.
                Zásadní rozdíl je jen ten, že výuka do 16 let není distanční.

                1. Léto, no a co? Máte dojem, že to, co se dělo v létě, se na situaci na podzim a v zimě nějak projevilo? Vezměte takové Slovinsko, v létě jedna z nejopatrnejších zemí, dost si hlídali, koho tam pouštějí, roušky všude vevnitř, hromadné akce nula. A přesto jsou z hlediska úmrtí nyní jedni z nejhorších. Naopak se začíná ukazovat, že jsme to v létě udělali dobře, protože jsme si narozdíl od ostatních to léto užili relativně normálně.

                  A pokud jde o Švédsko, ano měli zavřené školy, kromě nejmenších. Ale to my taky, dokonce 2x úplně, celkem na téměř 4 měsíce v roce 2020. Ale obchody ani restaurace zavřené neměli a nemají. A přesto mají méně mrtvých než my. A to to nijak nepřeháněli ani s testováním. A kdyby se zjara nevykašlali na situaci v domovech důchůdců a měli tam testování a dost ochranných pomůcek, mohli těch mrtvých mít o dost méně.

                  A když se vám nelíbí Švédsko, vezměte si některé jižní státy USA, Texas, Florida, Arizona. Opatření o dost mírnější než u nás a přesto žádný hromady mrtvol a na počet obyvatel jsou na tom furt o dost lépe, než my.

            2. Ja nevim, ale proc porad nekoho tahat za rucicku? Kdo ma zajem se nejak chranit, necht se chrani. Ja nestojim o to, aby mi stat narizoval co mam delat pro to, abych tady smrdel co nejdyl. Chci zrat tucny, chci hulit doutniky, chci chlastat, chci bez ochranu sukat svoji HPV pozitivni zenu, chci mit hubu bez hadru a pokud neco opravdu nechci je, aby nejakej stat mi do toho kafral a prodlouzil moji agonii tim, ze mi vsechno zakaze, nebo naridi vymenou za nic.

              Spravne je, at si lidi o svem zivote rozhoduji sami. Zodpovednosti kazdeho jedince je, aby dbal o svoje zdravi, pokud o to stoji. Aby nestrkal ruce do cirkularky, nechlastal kyselinu z autobaterie, nestrkal hlavy do kotle a nosil respirator, pokud proste nejak lpi na integrite a stavu sve telesne schranky.

              Jenze ona vec se ma uplne jinak. Tady nejde apriori o lidi jako takove. Jde tady o ty, kteri maji stat jako prostrednika k dojeni tech druhych. A pokud ti druzi najednou, byt z vlastniho rozhodnuti, snizi svoje stavy, tak holt na ty prvni nebude mit kdo delat. I ten doochodce plati aspon DPH a spotrebni dane, ktere konci ve statni zumpe.

              1. @Sysop
                ale jo , klidně, pokud se otevřeně řekne, je průser, každý hraje na sebe, přežije silnější a chytřejší, očistí se genofond na důchodce serem, nemám problém s tím, že někdo má takovýto názor.
                Problém mám s pohádkama typu, ochráníme důchodce, rozdáme jim atom bordel, který je ochrání, i když vidím že nejsou schopni si pořádně nandat roušku a udýchat to s ní nebo s pohádkama, nemocnice přetížený nebudou, protože das ganze tschechische Volk ist eine Simulantenbande a tak klidně můžou bez následků na úmrtnost simulovat doma.

                1. Souhlas.

                2. Já nevím, proč to furt tak hrotíte. Já jsem dost odpůrce těch přiblblých opatření, ale když jsem na svátky chtěl jet k rodičům, tak jsem týden předtím dost omezil kontakty a pak se nechal otestovat. A co mě na tom opravdu sere je, že tohle rozumně funguje pořád jen v Praze a všude jinde je furt problém se na ty testy rozumně dostat a i tak si to člověk musí zaplatit, aby měl pořádný test, z auta a výsledek do 24 hodin. Vláda má plnou hubu zákazů, nadává na lidi, jak jsou údajně nezodpovědní ale lidem rozumné chování vlastně nijak neusnadňuje.

              2. Tak já mám zásadní problém s tím, že se na základě úplně vylhaných skutečností okrádají jak lidi, tak stát. I mnou zaplacený daně se rozhazují na něco, co nedává smysl a když to zlodějům nestačí, tak ještě stát zadluží, na účet mých vnuků. A vadí mi, že to dělá stále jedna a tatáž parta lidí, třebaže jednotlivci se v ní mění.

                1. Tak to ale bylo veky veku. Vzdy nekdo vychcanejsi si nasel zpusob, jak omrdat ty poctivejsi. Takhle se to meni uz tak nejak od prvobytne pospolne spolecnosti, minimalne.

                2. @servisdok
                  nic ve zlým a je to samozřejmě jen můj subjektivní názor. Pokud píšete něco z Vašeho oboru, tak se to čte jedním dechem. Pokud už se náhodou zabrousíte do konkrétna u covidu, tak je to většinou dost mimo. Jako například, že naočkování rodiny, by byla velká finanční zátěž.

                  https://www.czso.cz/documents/10180/138289282/obypzcr011221.xlsx/8433ebab-4c9b-443f-901a-4c7eaacc9321?version=1.1
                  Tato statistika jasně říká, že nějaký problém se zvýšenou úmrtností je, jo ať si klidně někdo tvrdí, že to je třeba díky globálnímu oteplování,když pro to má nějaký důvod, ale neměl bych zatraceně popírat naprosto zjevná čísla.

                  Takže mantru, že je to rýmička vyvrací čísla a mantru ochráníme starší s rizikové občany, vyvracíte třeba vy svými výstupy, pokud Vás ochranka ve kšeftě požádá, abyste si vzal (po Vašem) slinták.

                  Řeči o osobní zodpovědnosti se pěkně poslouchají, pokud by šla ta odpovědnost skutečně individualizovat. Jenže kdyby skutečně došlo ke zhroucení zdravotnictví, tak felčar na přijmu asi nebude rozlišovat, jestli ten se slepákem byl zodpovědnější než ten po bouračce nebo ten co nemůže kvůli chřipěčce dech.

                  1. Zvýšená úmrtnost je nyní zcela nepochybně, otázka ale je, kolik z těch lidí, co na to umřeli teď, by třeba do roka umřela na svoje základní onemocnění, protože už prostě byli staří a nemocní. Tomu se říká harvesting effect a jeho rozsah zatím ještě neznáme. Je jasné, že nadúmrť tam zcela určitě bude, nicméně jak velká, se teprve bude vidět.

                3. Jo, možná stačilo napsat „nechte mě být“, ale ono to tak úplně není. Nejsem tu na světě sám.

                  1. @servisdok
                    přesně tak, jak by nechte mě být mělo technicky vypadat? Asi jako jsme řešili black out. Taky jsou skupiny osob, které si myslí, že přenosová síť unese všechno a pokud by se náhodou ukázalo, že neunese, tak elekřina nepřestane fungovat jen Zelenejm.

            3. Monday, proč se ptáš, „jak by tedy v reálu vypadala realizace návrhu chránit ohrožené skupiny“, když jsi to před 2 týdny četl podrobně rozpracované ve článku srozumitelně nadepsaném „Lockdown není „jediné řešení“. Existuje lepší – Zacílená ochrana zranitelných„?

              Začínám se klonit k názoru diskutérů, že jsi opravdu troll. Protože tohle je minimálně páté téma, kde ti někdo snese argumenty až pod nos, doloží to čísly i zdroji – a ty po pár dnech ne že s tím polemizuješ, ale tapetuješ příspěvky jako kdyby to nikdy nikdo nenapsal.

              Buď trpíš amnézií, nebo jsi troll a spamer.

          2. D-FENS 17.1.2021 v 0:37

            Děkuji za zajímavou zprávu z terénu. Naštěstí bydlím v jiném kraji a mám poznatky takovéhle: Aktuálně sousedé bez ohledu na věk a druh ekonomické aktivity nosí roušky nebo respirátory na ulici zhruba v padesáti procentech případů, v parku téměř v nula procentech, nicméně v obchodech si je nasazují všichni.
            Rozestupy se dodržují leda v Tescu a jen před pokladnami, zde je zkušenost stejná.
            Automatické pokladny jsou tam dvě, vzdálené od seba necelý metr. Teoreticky by se tedy měla používat jen jedna, ale není tomu tak.
            Desinfekci nepoužívá skoro nikdo (jistě, popisuji dojem z nákupu, nikoli z průzkumu).
            Diskusní skupiny jsem nezaznamenal.

            1. Ted jsem byl v Tescu v Susici. Nejela tam jedina kasa, hromada lidi u tech samoobsluznejch. Je tam prave tolik mista, aby se tam vesel clovek s kosem. Dva metry mezi lidma ani omylem. Diskusni skupinu jsem videl pred pultem s uzeninama. Tradicne zalomeni do uhlu 120 stupnu o madlo na kosiku, tri proti sobe (mozna suchy nacvik nejake hvezdy gerontich akvabel), musel jsem je objet.

              1. Fujtajbl, tuhle pakárnu jsem úplně vaporizoval. Do těhle chrámů blaženosti už nikdy nevlezu, objednám na netu kosik a všichni mi můžou políbit řiť. Chodím do místních pekáren a řeznictví.

                1. V nedeli vecer je to s mistnima pekarnama a renictvima na Sumave tak nejak horsi, rekl bych. A v tejdnu si nakoupim u Germana, pokud jedu do prace. Tam to funguje dost jinak, tak nejak normalne.

                2. Ano, také jsem rád, že bydlím v Praze a do chrámů konzumu jsem už nemusel lézt dávno před pandemií. Od té doby je můj život o dost jednodušší a radostnější.

                  1. Inu,ja jsem sel pro doutnicky, pivo, mliko, Matonky a vino. Tezky veci taham ja, drobnosti resi zena v tejdnu. Jsem rad, ze v Praze nebydlim, co jsem opustil velkomesto, je muj zivot jednodussi, klidnejsi a radostnejsi.

                    Kazdy ma svy. Je blby, kdyz clovek bydli nekde, ale chce vyhody toho, co nabizi bydleni uplne jinde. To plati vseobecne.

              2. Sysop 17.1.2021 v 19:26

                Omlouvám se, není to Tesco, je to Tesco expres, žádný pult s ničím uvnitř prodejny není. Pro znalce uvádím, že ušmudlaným dojmem, velikostí a sortimentem prodejna odpovídá Albertu.

          3. DFENSi, ty jsi předřečníka nepochopil. Ohrožená skupina na opatření kreativně sere, jejich dodržování mají v žebříčku hned za levnější mrkví, ale můžeš za to ty, protože jsi tu uveřejnil článek, který sice nejspíš nečetli, ale to tvoji vinu nesnižuje. Měl by si se stydět a minimálně si vylepit na záchodě plakát s Gretou!

            1. To nestaci. Je potreba ho za to vyhodit z Twitteru, FB, Klubu vcelaru a prace.

              1. Klub včelarů by panu domacímu asi nevadil. Ale takovej Klub čmelákářů… to už by zabolelo.

          4. Bohužel hlupáci se najdou v každé věkové kategorii a proto to tu s covidem vypadá, tak jak to vypadá. A bohužel to nebude lepší, protože hlupáků je víc. Ale aktivně tu hloupost šířit mi přijde D-FENSi na tvém blogu také jako hloupost, proto se vyjadřuji tak, jak se obvykle nevyjadřuji, ale prostě mi to nedalo.

            1. Chrápeš v atombordelu HUHU?

        2. Huhu: výborně, takže jsi právě uznal, že se „pandemie nekontrolovatelně šíří“ zcela bez ohledu na tvůj milovaný Lockdown a ten nemá žádný pozitivní efekt. FYI, údajné „předvánoční rozvolnění“ má totiž vzhledem k inkubační době COVID-19 nulovou epidemiologickou signifikanci 18.1.

          Jen imbecil se může snažit „zabránit šíření viru“, protože to v případě nemocí kategorie zoonózy – do které spadá COVID – z principu technicky nejde, pokud nevybiješ úplně všechny hlodavce a netopýry na světě do posledního.

          Je ale možné selektivně ochránit zranitelnou populaci, což doporučují desítky tisíc elitních vědců z lékařských oborů od epidemiologie a imunologie až po biochemii a biostatistiku. Tomuto jedinému funkčnímu řešení, které bylo empiricky prokázáno Švédskem, Finskem a Švýcarském (z nichž všichni mají komparativně lepší výsledky než Lockdownové státy), si ovšem samozřejmě uměle zavře cestu každý, pro koho není důležité „ochránit zranitelné lidi“ nýbrž nesmyslná, neefektivní a technicky nemožná chiméra „vymýtit virus“.

  5. No jo, vláda… ale co jiné vlády mimo ČR?
    Ty restrikce a zákazy jsou jako přes kopírák a jaksi globálně… Nebo ne?

    1. Máš dojem, že někde na těch pozicích nesedí akorát megazmrdi, kteří tam nalezli za cílem buď krást, nebo krást a přihrávat bakšiš nějakejm píčusům, kterejm tak zalepí hubu (různí multikulti a jiný mozky sežraný zelenou plísní)? Tak asi není překvápko, že dyž neví co, tak kopírujou kundoviny vod sebe navzájem, čímž zavřou hubu další špíně, která se poslednou dobou tak rozmohla – mediálním sviním.

    2. Nejsou ve Švédsku, Finsku a Švýcarsku, kde našli odvahu poslat k čertu „konsensus“ 8000 pochybných vědců z oborů IT, teologie, filosofie a lékařství s mizernými empirickými výsledky a mizivou praktickou zkušeností (Manifest Johna Snowa) a namísto toho se řídí řešením signovaným 13000 vědci z oboru lékařství a 22000 dalšími zdravotníky (Barringtonskou deklarací o cílené ochraně zranitelných).

      „Vědecký konsensus“ totiž nastupuje na scénu vždy, když takzvaní „vědci“ nemají žádné vědecké důkazy a tak hlasují o pravdě – není žádný „vědecký konsensus“ jak funguje slunce, zato je zde „vědecký konsensus“ ohledně CO2-způsobeným globálním oteplováním, „vědecký konsensus“ ohledně genderu jako sociálního konstruktu, „vědecký konsensus“ že je správné trestat lidi za to že nejsou zadlužení skrze záporné úroky a úmyslně plusovou inflaci, „vědecký konsensus“…

      1. Jsou jak ve Finsku, tak i ve Švýcarsku omezení, lockdowny, zákazy, karantény…

        Ano, politický paskvil zvaný „vědecký konsenzus“ je oxymoron jak hovado, jenomže vědci nenesou žádnou politickou odpovědnost, a politici nejsou vědecky erudováni. Což nebrání politikům schvalovat financování vědeckých konsenů, aby následně takovým vědeckým konsenzem mohli podepřít jakýkoliv politický tah.

        1. Daniel Ka – jest zcela zásadní a klíčový rozdíl mezi kapacitním omezením versus plošným zákazem maloobchodu i vycházení bez ohledu na okolnosti.

          To první zoveme „sociální distancování“, to druhé zoveme „lockdown“.

          Prosím nesměšovat.

    3. Jo, protože všichni vědí celkem prd, jak se tomu efektivně bránit, tak opisujou jeden od druhého a jakmile se někde ujme nějakej přiblblej zákaz, tak hned mediální fronta začne kvičet, proč to tady nemáme taky, vždyť miliony mrtvých, mrazáky, atd.


  6. Úvodem

    Americka-hra-na-demokracii-konec-hry – „Komentáře nejsou povoleny na žádost autora“.
    U D-FENS polovina mozků je vyřazená. Část Urzou etc. a zbytek Mrcasíkem a kol. Realita USA je úplně něco jiného, než báchorky, kterými nás krmili od roku ’89. Autor (dovolte mi říct to sprosté slovo – naivní) se aspoň snaží. Jeho závěr, že je mu úzko, je v pořádku. Všem by vám mělo být úzko. Že nechcete souhlasit s článkem, takže dáte známku 2,5, to je především blbost místních blbečků. Dotáhlo to standard Jehovistů. U D-FENS jak ve Strážné Věži, haraší vám v bedně! Pokud už se někdo něco snaží říct, tak jen, aby se o tom kolektivně pomlčelo, anebo to mručením a tlachem zazdilo. Děláme, že my. Tak já vám do toho budu dělat já! Úplně jinak a bez zábrany, jednak to chci dělat a také to s kurvama umím. Co autor opatrně nakousl, poseru, neboť co má začátek, má i konečník. Pokud bylo autorovi úzko, tak to poseru zeširoka, s dovolením, nebo bez dovolení.


  7. Předmluva

    Hra demokracie padla v západním bloku nejpozději ’91, s pádem SSSR.
    Do té doby museli kapitalisté před svým publikem aspoň předstírat, že jsou „lepším“ sociálním zařízením, což je stálo mnoho pokrytectví, peněz a tlačení klínů do hlav a také rolí toaletního papíru. Lepší sociální zařízení mělo enormní spotřebu při utírání sraček, aby to nevypadalo, jak posraný hajzl na pražském nádraží.
    Já si myslím, že to kardinálně polechtali už Vietnamem a vraždou Luthera Kinga, ale tehdy aspoň i něco dobrého byli schopni nedojebat. Po roce ’91 už ani to ne.
    To se naplno ukázalo v první postsovětské preventivní válce – Jugoška/Hugoška.
    Verze pro slaboduché: USA sluníčkově zabraňují, aby Srbové masakrovali nebohá Bosňan.
    Verze reálná: průzkum bojem, co si USA mohou dovolit v pozici jediné reálné světové supervelmoci. Demonstrování nových monstrózních zbraní před Ruskem.
    O co šlo: testovala se ruská a čímanská reakce při vojenské okupaci v zemi, která nešukala spojence ani s Východem, ani Záchodem, ale byla de-facto neutrální a nikomu neškodila. Hugo-Slávci, čelící dobře zorganizované a průmyslově vedené vojenské agresi, padali, jako rolníci poblíž Chlumce, což mělo být varováním pro všechno, komu se postaví proti USA. Příprava na válku byla příkladně krátká, příkladně brutální a příkladně profesionální. Nejjednodušším a nejefektivnějším možným způsobem je rozjebili. Poštvali menšiny proti ještě menším menšinám, pod falešnou vlajkou, totiž vlajkou, na kterém byla nekřesťanský anti-kříž na minovém poli. Miny se mimochodem shazovály letadláma, aby si americký pěšák nerozhodil sandál, to byla důležitá drobnost, protože americká veřejné mínění neschvaluje mrtvé Američan a jinak je jim cokoliv uzenina. Antikříž proto, že ho zarazili delší žerdí tam, kam slunce nesvítí a dali si hodně záležet, aby tam trčel dlouho a škody těla byly maximální, takže to vypadalo, že ten kratší konec je dole. To byl jen optický klam.
    80% Srbů dodnes odmítá členství v NATO, jen pro dokreslení, jak hluboko zarazili.

    1. S tou Jugoškou je to trochu jinak. On to tam zabil už Tito, který se nechal koupit Západem. Proto mohli Jogurti cestovat na Západ za prací, vždyť se tehdy říkalo, že Jugina je napůl západ.
      Taky tam neměli normalizaci jako u nás a Jugoška si jela svoji linii bez ohledu na Rusko.
      Kromě toho Tito Jugošku těžce zadlužil právě u západních bank.

      Nesouhlas Jogurtů s naší „okupací“ v 68. byl v té samé protiruské linii řízené západem a plně podporovaný vlastizrádcem Titem.

      No a po roce 90 přišel čas splatit dluhy vůči Západu. Miloševič učinil poslední zoufalý pokus jak se z toho vyvléct. Tak holt nastoupilo vybombardovaní do středověku.
      Jugoslávci na vlastní kůži zažili co se stane když ďáblu podáš byť jen prst.

      V 68. plivali na Rusa, a když zoufale potřebovali v 90. letech od rusa pomoc, tak to nešlo, protože rus měl co dělat sám se sebou.
      Karma je holt svině.


  8. Zastavení první, zase Hugoška

    Pár dalších nesystematických plků o Hugošce. Dvě ex-komunistické „ex-velmoci“, bez skutečné vojenské síly, mohly v OSN jen žvanit a hlasovat, to jim stejně bylo na piču, střílelo, bombilo a minovalo se na nelegála, proti vetu v OSN. Čímané dokonce ochutnali americké bomby na svých ambasádách, protože v té době měli Čímané milión souložících v armádě a bordel jak v tanku. Technologie = muzeum. Vojáci NATO si hráli na Bohy bez zábran, vyhlásili open-season na Srby a zazpívalo mnoho civilistů, na všech stranách konfliktu. Po fázi false-flagu přešli k fázi bezletové zóny, pak tam naletěli těžké bomby od taktických i strategických U.S. bombardérů a poté poslali na pozemek vycvičené odstřelovače s najatými muslimskými kriminálníky, aby to vyčistili od strašlivě nebezpečných civilistů. Proč to dělali? Protože mohli a protože to pro ně byla jedna velká legrace, kšeft, šíření NATO a demokracie, vše bez větší americké mrtvoly, také pozdní odplata Rusům za problémový Vietnam, prostě k tomu přišel Hugo-Slávek jak slepý k flašinetu. Rus utřel pejzy a posral celou OSN na protest, to je celé, co reálně mohl dělat. Srb spadl Američanům nejnovější neviditelný bombarďák, s velkým kusem štěstí, po neuvěřitelně hrubých chybách namachrovaných amerických kokoletců a to i bez pomoci od bezmocného Rusa, což u Američana způsobilo propaganda průser. Rusové a Čína rádi prozkoumali vrak, od té doby žádný stealth NATO není stealth, jen se mu tak z historických důvodů říká. Jinak úspěch pro USA. Munice naházeli tolik, že se uklízelo desetiletí a rozbili ze vzduchu, co do něho vešlo, i když už byl dávno mrtvý. Hranice NATO posunuli a tak dále, válka proti bezbranému soupeři je pokaždé strategicky nuda, jen živé (a posléze mrtvé) cíle to vidí docela jinak. I po letech.
    Pro USA to bylo něco mezi prázdninovou střelbou zvířátek na Safari, vyjebání s Rusem a Čínou v OSN a vykradením obchodu se starožitnostmi s granátem v ruce, bez mrtvol ve vlastních řadách. Hrozná sranda, to mají kokotci rádi.

    1. Trochu mi uniká smysl, proč jsi to napsal touhle hotentotštinou. Pokud bylo úmyslem odratit i tu zbývající hrstku lidí co tvoje příspěvky ještě čtou, tak myslím že se ti to povedlo dokonale.

      I tak jsi to měl dát jako článek. Bylo by to lepší (a bez hotentotštiny)


  9. Zastavení druhé, už zase ta Hugoška

    Testovali také loajalitu nových členů NATO z východního bloku. V USA sledovali v obavě reakci během genocidy bratrského slovanského národa. Fakt je, že Češi, i všichni jiní východní bloci, statečně zradili s USA. Jestli Čech mluví o roce 68 nebo Mnichovu 38, ať si v držce podepře rok 95 ve vztahu k Srbsku. Stejně prohráli nejvíc sami Američani. V polovině listopadového shonu a s obrazem Nejsvětější Trojice pro humanitárního bombardéra Vaška Havlů, krvavou Madlenu a hloupého knížete Ocasí-Vršek (všichni pitomci, jako bych Švejkoval) jsme měli nárok být blbí. Blbý Čech ani nepípal, uvěřil U.S. propagandě a autor jí věří (věřil?) doteď. Pár si nakradlo, Pánek v tísni má dodnes skvělou kariéru, lidovci si promodlili společnou vládu s přeléčenými komunisty v ODS, Baudyš ukradl prut a prostřelil ruské letadlo, bohužel bylo naše. Mohli jsme USA zachránit před jejich vlastním agresivním Greténstvím, ale naše Havlo-Kavárna neunesla tíhu osudu a pojebala i to dobré, co Američani už stejně dávno neměli. A to jsem vám ještě neřekl, že zabili i Vinnetoua. Vinnetoua také zabili v Hugošce. Měli jsme jim ukázat hrdinný fuck-off, asi by se z pohledu války nic nezměnilo, ale nepoblili bychom si aspoň vlajku a mohli jsme se podívat sami sobě do očí bez zrcadla. Americké bombardéry by to měly o kousek dál a zachránilo by to nejeden posraný lidský, jak říkával mladý Old Shatterhand. Ale šrouby byly s úspěchem utaženy, jednou provždy. Nemohlo se mluvit o žádné demokracii ani záhonech. Jak prošla Hugo-Slávie, byl konec kočoviny. Zabili Dubčeka, rozdělili Česko-slovensko, položili stojící průmysl a co nezavřeli, nebo ho v privatizaci nezatunelovali pod povrch, nahradili montážními závody na tři směny s daňovými prázdninami a cyklistickými stezkami, metr drahý jak dálnice, V USA i u nás od té doby dolů volným pádem, hlavně teda směrem dolů a taky pádem.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017