Sláma u kravína!
Nestačí že vraždí novináře kazetovou municí. Teď dokonve i saniťáky a zdravotníky:
Ukrajinské ozbrojené síly se v rozporu s Ženevskou konvencí záměrně snaží zabíjet ruské vojenské zdravotníky na linii dotyku – dokonce za to mají vypsané odměny.
Pro agenturu RIA Novosti to uvedl náčelník zdravotnické služby kombinované kozácké brigády „Don“ Dobrovolnického útočného kozáckého sboru s volacím znakem Duga:
„V žádné době se zdravotníků nedotkla žádná armáda, pokud pracoval zdravotník. Nyní má AFU bohužel úkol: první, na koho se zaměřují odstřelovači, jsou zdravotníci“.
Nedávno se podle Dugy vrátila ruská sanitární posádka zasažená projektily. AFU ostřelovala auto se zraněným v polovině cesty, doprovázela ho bezpilotními letouny a dokonce shazovala munici.
Jihočech Honza
Mysli trochu třídně. O tom, na koho je správné střílet, rozhodujeme my, CIA a naši poskoci.
Jan Mrcasik
Kdyby ukrajinský voják pro ukrajinskou státní tiskovou agenturu prohlásil, že Rusové mají vypsané odměny na zabíjení ukrajinských zdravotníků – také bys mu to okamžitě uvěřil na dobré slovo?
A co kdyby ten ukrajinec dodal např. i video z dronu, které zachycuje, jak okolo ukrajinské sanitky dopadají dělostřelecké granáty?
Stejná protiotázka. Kdyby identicky vypadající video, akorát s prohozenými rolemi, vydala protistrana, také bys z toho cokoli dovozoval nebo to jakkoli bral za bernou minci – nebo bys prohlásil že jsou to herci a celé je to fake?
Opravdu považuješ teatrálně vyvalené oči za důkaz autenticity reakce člověka na videu? :o)
starter25
Když se to nehodí do krámu tak vytáhneš kartu „na internetu se nedá ničemu věřit“?
A kde a jak čerpá informace o válce na Ukrajině google warrior Mrcasík?
servisdok
:D
Chramostejl
Takovyhle video natocim s chlapama vod nas z baraku taky. Staci, kdyz cestou z hospody zalezem do sklepa a vyrobim na pozadani pro jednu, druhou nebo i treti stranu, pri trose snahy i s capkama vod cinana, a valit voci budou klidne vsichni, vcetne kameramena. A i prizvuky budou pravy, muze si vybrat kdo chce co chce, ukacka – vychod, zapad, rusy, kazachy, gruzince i cecence tu mame :) Pripadne muzu pro vetsi autenticitu dodat rumuna nebo dva…
corona
Jan Mrcasik:
Já jen nadhodil otázku, proč asi je mají ti dva vyvalené, na rozdíl od toho vlevo…
JM 26.7. v 13:33
Neprůchodné, anebo to video bude padělek odjinud.
Je to pitomost už jen tím prostým faktem, že dělostřelci obvykle střílejí na tak velké vzdálenosti, že tu sanitku jednoduše nemohou vidět. Mají spoustu pozic z nějakého důvodu zastřílených (už třeba proto, že se v tom místě často motá nějaká chochlovská technika), takže tam prostě granáty dopadají.
A takový saniťák by potom byl idiot, pokud by takovým místem chtěl projet a šlo by to plně za jeho velitelem. Podobné video by bylo dobré leda tak pro povzbuzení propagandistů, seznamčíků a iděsivců.
sergej
Dělostřelci mají jó drony a trefují v rámci rozptylu zbraní a když to „zkompí a ví že po určené trase jede 123cm/s tydýt tak satrapují a zkráteří tak blízko že i když netrefí přímo tak vyhozený materiál z „doury, tedy nepředpokládám že střílejí na povel zatažením šňůry ale na nosný signál a nabito zřejmě pro tu „šanci mají, teda fuj. Ale lopaťáci by na to nepřišli i když patrně praktici mají spíš trefné nápady jak potrhlí iluzionisté nápadů kterým nikdo nerozumí a tak si musí dát titul nejmíň. Nebo nobelovku, za mír „bombama. Ježkovi zraky :-))¨/
Počkej, takže podle tebe ruští dělostřelci nepoužívají drony k navádění palby a střílí naslepo? Zajímavé. Takže to byl někdo jiný, kdo tu jásal, že ruskému dělostřelectvu naváděnému drony neunikne ani myš a ukrové nemají šanci?
Hlavně ale pokládám hypotetickou otázku, žádný odkaz na takové video jsem nedal právě proto, abychom zůstali v otázce zcela obecných vzorců.
kaBrnak
Na rozdíl od pomatených dezorientovaných Mrcasíků, mě bohatě stačí ty desítky videí, kde na ulicích ozbrojení odvodoví komisaři honí VLASTNÍ LIDI jako zvěř a často v bezvědomí je nacpou do dodávky.
Což i podle současných ukrajinských banderovských zákonů je stále trestný čin únosu.
Takže když vidím jak se chovají k vlastním, tak nemám vůbec žádné iluze o tom jak se chovají k „moskalům“ byť saniťákům a zdravotníkům.
Nehledě na ty slavné videa ze samého počátku SVO, který viděl každý, jak ruské zajatce střílí do kolen. Než je hoší z CIA zjebali na tři doby, že tyhle žertovné videa se v žádném případě nesmí dostávat na veřejnost, protože na civilizovaném západě fakt neoceňují jednání horší než měli náckové. A poněkud to narušuje obraz Ukrajiny jako oběti.
Fakt nevím o co se snažíš tím překrucováním skutečnosti ve prospěch banderovců.
Těch důkazů, že je to naprostá zvěř, že by z nich i pravověrný nácek blil, jsou už stovky běžně dostupné na Telegramu.
Sysop
Dnesni Vlk ma na to tema poctu padlych a naboru peknej clanek, zrejme z dobreho zdroje.
Už neunikají videa jak ukroši kulometem popraví kdesi na statku 30 rusáků, kteří se vzdali a leží vyskládaní vedle sebe na zemi, to je pravda.
Je oprávněný předpoklad, že se tím nemaže ani jedna strana, protože je to válka jako jakákoliv jiná. To jen ovcím na západě se běžné válečné praktiky (pouze jedné strany pochopitelně) popisují jako druhý holokaust, aby vydrželi u obrazovek a s otevřenou peněženkou směr Ukrajina.
Jste dokonalou ukázkou, jak destruktivní je víra a co dokáže s lidmi udělat. Mozek jste někomu prodal nebo co?
corona
fatdwi:
„…destruktivní je víra…“
– – –
Ano, stačí být mediálně přesvědčeným.
Svobo-demo žurnalista by si nikdy nedovolil cokoli účelově zkreslit nebo nedejpámbů lhát, to ví přece každé malé dítě. Ale ono na vše dojde, stejně jako na fakta co lezla ven po zabití Šmída. Tehdá také běžný občan netušil, co je za oponou – to znám z vlastní zkušenosti. A proto dojde i na to, že se budeš kroutit a prskat, snažit se stavět do role toho, kdo přece vše s nadhledem pozoroval a střízlivě hodnotil, že…?
:OD
Jihočech Honza
Fatdwi: a ono je na Západě vše v pořádku, spokojená, prosperující společnost jako v padesátých nebo šedesátých, nebo ještě osmdesátých letech? Co má společného víra s reálným hnusem, který se valí ze všech stran?
Other_user2
Jako ze Rusko bojuje proti lgbt dekadenci, co pomahalo prosadit na zapade v 60., tak to me teda po….
“Zapalil jsem ti barak, ted ty jeden zhari mizerna ho pujdu uhasit”.
corona
Other_user:
Takže SSSR vyhrál, zdestruktil západ, který se nyní vlivem pakultur rozsype, tak…?
Other_user2
Subverze se projevi naplno, kdyz vymrou nezasazene generace dedu a pradedu, kteri tvorili to, co bylo dobre na Americe napriklad v 50. letech, kdyz byly tyto generace v plne sile. To je pryc s subverze se projevila.
Viz. dokument “What is a woman?” Tolik zhruba k dnesni ameeerice.
Njn, je třeba být bdělý, nepřítel nespí a jeho propaganda je všude. Tak například tyhle nesmysly, které vypráví nějaký Američan o svých cestách po Evropě a Číně, dokonce i o Prahu se tam otírá, prý je u nás draho a služby nic moc.
Vzhledem k tomu, jak Danny Haiphong vypadá, bych řekl, že náš soudruh prezident měl velikou, velikou pravdu, když se pochvalně odkazoval k internaci všech šikmovokých, ke které za druhé světové přistoupila Rooseveltova administrativa.
shane
Ale v Praze je draho a služby nic moc, zvlášť pokud jsi cizinec a nemluvíš plynně česky. Toho si všimnou i Češi. V Praze bylo levno akorát za covidu, když nejezdili zahraniční turisti na oškubání.
Kilmore
Je jasně v žoldu Číny, ostatně jezdí si tam za čínské peníze po výletech. Když pak dorazí do Evropy za své, na všecko si stěžuje, od kvalit služeb Reichsbahnu k těm v Praze. Dokonce tvrdí, že se to týká i neturistických oblastí, které určitě ani nenavštívil.
Je smutné, že podobně se vyjadřovali už v roce 2019 i hlavní účetní mé bývalé firmy, a jedech chlapík z Deloitte NY. Podotýkám že ani jeden nebyl zrovna chudý. Dost je překvapilo, kolik tu stojí bydlení, když se na to dívali. Proto se mne ta to ptali, když Ueber nefungoval a já jim náhradně dělal taxíka na cestě z kanceláře do hotelu. Jasně je vliv čínské propagandy všudypřítomný, Dennis byl ostatně taky jen americký asiat a ten druhý zas byl původem Ind. Všecky zavřít! Akorát je jich hodně, tak asi bude třeba vymezit pro ten účel Asii, aby se vešli.
shane
Je to levičáckej debil, ale i levičáckej debil může občas udeřit hřebíček na hlavičku. To, v čem tihle trotli bejvaj pravidelně mimo je návrh řešení.
Kilmore
No, prozatím je většina lidiček tady ještě ve fázi popření, neb se nebyli v Číně podívat na vlastní oči. Navíc má zcela pravdu v tom, že naše kleptokracie, která žere ~60% HDP a překáží v podnikání na každém kroku (pokud to nejsou ty vaginální svíčky nebo nějaká zelená díra na dotace), nevychází ze srovnání s tou čínskou až tak dobře. A nejtrefnější je asi jeho postřeh, že v Číně od vlády každý čeká akceschopnost, zatímco u nás panuje jakési odevzdání, kdy čekáme od politiků výhradně další podstatné zhoršení potíží, ať už jsou to noví snědí inženýři, dražší emisní povolenky, teplejší baráky, či auta na baterky.
Jinak pochopitelně nezná historii. Třeba americké železnice byly, přes všechny zkurvené dotace, chloubou své doby. A často jejich cílem byl rozvoj ekonomiky okolních oblastí, který pak generoval více tržeb. Dnes těmhle svým hrdinům ovšem Američané říkají „robber barons“.
Hupert
Vyšší ceny pro cizince jsou v pořádku, když nemají Českou ani Pražskou klubovou kartu. Já platím taky víc v Lidlu bez Deutchland Staatssicherheit karte.
shane
Btw, Roosevelt neinternoval všechny šikmooké, ale pouze Japonce. Haiphong je, soudě podle jména, odkudsi z Vietnamu. Haiphong je třetí největší město ve Vietnamu. Ti.vo hráli Commandos 2 ví :)
Kilmore
No, ale soudruh Pavel to pojal pouze jako volnou inspiraci, mělo by se to rozšířit i na další skupiny. On identifikoval už Rusy, my tady zas společně Vietnamce. Přinejmenším bych jim nařídil používat k platbám výhradně nějakou digitální měnu emitovanou centrální bankou, jakmile tenhle vylepšený ostnatý drát bude k dispozici.
fatdwi
Kilmore: a v Praze není draho a služby nic moc?
Kilmore
Odporná čínská propaganda!
No, v podstatě jsem něco takového zrovna včera říkal kolegyni, když mi podávala výpověď, neb plánuje přesun do Prahy. Že je tam draho, na své bydlení se nikdy nezmůže, s dětmi tam ani chtít být nebude, takže se za dva tři roky zas vrátí. Je vůbec něco zvláštního na společnosti, kde střední třída se musí na podstatnou část produktivního života zadlužit, aby si mohla pořídit něco tak základního, jako je střecha nad hlavou. Ani nové auto každých řekněme deset let už nebude standard, protože ani přes dílčí zlepšení vnesená čínskými fabrikami se elektrická auta nejeví jako laciný Spass. A to je asi ten hlavní rozdíl, že u nás nikdo nečeká zásadní zlepšení, ten osvěžující vítr devadesátek jaksi vyvanul.
Jihočech Honza
Ono na tom nic divného není. Už jsem to sem dával víckrát, ale opakování matka moudrosti:
Ve Francii si tím prošli během několika let, teď jsou centrální banky opatrnější, ale v zásadě se děje totéž, co tehdy, jen pomaleji. Místo úspor „investice“, tedy na jedné straně finacializace ekonomik místo fyzické výroby, a pak nemovitosti. Bohatí kupují půdu a domy, chudí žijí z ruky do huby.
Kilmore
Jo, tak nějak to bude.
Tedy reformuluji svou otázku: Proč to přijde divný tak malému počtu lidí?
Jihočech Honza
Protože naprostá většina lidí nikdy slovo „asignát“ neslyšela. Měl jsem velmi dobré dějepisáře jak na základce, tak na gymplu (tam dokonce nikoli mgr., ale PhDr.), ale nikdy nepřešli přes fázi francouzská revoluce= (abstraktní)práva a svobody člověka a občana a nedospěli k sprosté vraždě krále a jeho manželky a utýrání dauphina, natož k ožebračení Francouzů papírovými penězi.
Ostatně, založení FEDu v roce 1913 jsme taky nebrali.
Kilmore
No, ale tu bublinu na Mississipi z roku 1720 jste ještě brát museli, ne?
Naše dějepisářka Valentina, která přišla do země spolu s bratrskou pomocí, uměla dobře akorát sovětské dějiny. Tož musel jsem si taky leccos dočíst sám, tak už to v tom socializovaném školství bývá.
fatdwi
Kilmore: na tom, že je potřeba se zadlužit kvůli bydlení nevidím nic zvláštního. Minulý socík to měl ještě horší, jindy nebyl problém mít bydlení, ale zase bylo problém mít jídlo, případně cokoliv dalšího. Každá forma vládnutí dělá co může proto, aby lidi museli makat a tím pádem drželi hubu a krok. Mění se akorát prostředky, dané tou kterou dobou. Trochu zjednodušeně řečeno, mění se forma nevolnictví a způsob jeho vymáhání.
Kdysi dávalo smysl mít nějakého šlechtice v každé prdeli a ten měl své poddané, dnes to není potřeba, protože poddaní jsou v rámci celé země a prachy se primárně vybírají centrálně a místní šlechta si může přilepšovat jen omezeně. Holt už nemáme pomalu 70% obyvatel v zemědělství, kteří tak tak uživí sebe, řemeslníky a šlechtu, ale stačí na to 10%. Ten zbytek je tedy potřeba „zpoddanit“ jinak. Třeba hypotéka na 30 let, ta umí dobře zavřít hubu kdejakému revolucionáři, co pak nosí slinták jak kokot a bonzuje na ostatní, jen aby o své teplé místečko nepřišel a když experti zavelí, už má na autě modrožluté samolepky, rudou, pardon modrou vlajku s hvězdami v okně a tak nějak vůbec dělá, co věrchuška potřebuje.
Oproti tomu zlotřilí, stát nepotřebující nezávislí jsou problém – držkují, dělají si, co chtějí a není si na ně pořádně jak došlápnout. Další forma, tedy zákaz hotovosti, je logickým krokem, bohužel.
Kilmore
Co se vám přihodilo? Ještě nedávno jste tady pěnil od úst, když jsem nesměle napsal „Z“, ale teď se tady doznáváte, že na autě nemáte žlutomodrou nálepku!
fatdwi
Kilmore: já na něm ale nemám ani to Z. Nedoznávám se nesměle, já ji tam neměl nikdy. Proto je poslední slovo mého příspěvku „bohužel“.
Kilmore
Njn, halt k tomu přistupujete jako ti maníci, co mazali zasloužilé revolucionáře ze Stalinových fotek.
fatdwi
Kilmore: můžete to nějak rozvést? V daném kontextu vůbec netuším, co se mi tím snažíte říct. Možná jste jen nasranej, že nepadám na kolena z Putina a něco si projektujete z diskuse, na kterou jsem já dávno zapomněl, ale s takovou emoční zátěží se pochopitelně daleko nedostaneme.
Kilmore
Nasranej na internetu, to je v mých očích oxymoron. Akorát jsem vás upozorňoval, jak jste tu před časem vyskakoval vy, když jsem se ohrazoval proti té pohádce o nevyprokované invazi. Rozhodně to nevypadalo, že žlutomodrou vlajku na autě nemáte.
Vcelku očekávám, že takhle během měsíce dvou zapomene na své provolávání slámy u kravína drtivá většina internetových diskutujících. To až jim dojde, co tuhle patnáctiminutovky nenávisti proti Rusku přivodily, kolik tun hnijící člověčiny představují. V jazyce cizího kmene je to docela příhodný a pravděpodobný „coping mechanism“.
corona
Kilmore:
„…zapomene…“
– – –
Ano, a proto…
.
Sysop
Btw, ruska ropa aktualne $65-$74.50 za barel. Zda se, ze strop $60 ‚funguje‘. By mne zajimalo, za kolik ji ted kupujeme pres prekupniky my…
fatdwi
Kilmore: spíš jste se snažil agresi zakrýt tím, že za to Rusák nemůže a plácáte se v tom už zas i tady na první stránce diskuse, to jsou hlody, ale Vy to holt nedokážete pochopit, protože jedete na vlně víry a ta je špatný rádce.
Tím pádem nepřekvapí, že jste jen blbeček, co když nejsem součástí místní bolševické kliky postarších melouchářů, vzpomínajících se slzou v oku na dobu, kdy se jim dařilo dobře (kádrovácká špína co sepisuje seznamy, uctívač Putina elektrikář a další), hned má dojem, že jsem fangličkář druhé strany. To Vy ale vůbec nedokážete pobrat, takže končím.
Kilmore
Tak hlavně, že jste sám letadlo.
merce
Co je divnýho na tom, nikomu nefandit? Klubová čepice je vstupenka do lepší společnosti?
Kilmore
Jak říká klasik, A je A. Ještě dovedu pochopit ty, kteří říkají, že A je B. Ale zastávání se nějakého kompromisu, to je skutečné zlo. Ať už to formulují jednoduše nebo složitě, nejde o nic jiného než o popření existence nebo významu reality, a také lidského úsudku jako účinného nástroje jejího poznání. Podle těchto sráčů kompromisních nelze nikdy s určitostí nic říct, akorát že oni řekli pravdu je jisté.
Sysop
Tomu moc nerozumim. Ja napriklad zadny kompromis nezastavam a milerad si zanadavam na libovolne svinstvo, at uz prileti ze kterekoli strany. Prave proto nechci nikdy patrit do zadne partaje, ani fanclubu.
fatdwi
+1
Jihočech Honza
C.S. Lewis jednou napsal svému příteli něco ve smyslu: „Možná bychom se k současné situaci měli postavit po způsobu vikingů. Obři a trollové vítězí. Pojďme zemřít v boji na správné straně s otcem Odinem“
Kilmore
O to právě jde, bez ohledu na převládající směr větru používat svůj rozum. Ale to neznamená, že v každém jednotlivém čase nejste v nějakém táboře. Život je krátký, nelze si svůj světonázor vybudovat skoro od nuly, je potřeba použít předem připravených mentálních kategorií. Navíc v okamžiku, kdy začínáme abstraktně myslet, už nám dost do života dala rodina, a také myslíme v nějakém jazyce, čímž máme spousty věcí již přednastaveny. Chtě nechtě tak vždycky někam patříte, něco považujete za lepší než jiné, od názoru na spor mezi scholastickým nominalismem a realismem k volbě mezi kondomem a rizikovější alternativou.
Kdo předstírá, že nikam nepatří, nikomu nefandí, to je přinejmenším sám sobě lhář. A to nemyslím ve zlém, zní-li to tak. Prostě mne zkušenost přesvědčila, že v lidské rovině je ta „nezúčastněnost“ nepravdivá a v rovině abstraktnější, filozofické, doslova ničivá.
Sysop
Re: Kilmore27.7.2023 v 11:53
To je tvoje hypoteza. Ale neodpovida realite. Krome toho, mne to nenici, ba naopak osvobozuje. Uplne v klidu poslu do prdele predsedu mistnich hasicu stejne, jako predsedu myslivcu, nebo prohlasim, ze FonLejno je zlodejska kunda, nebo ze Vovka je narcistickej blazen. A nikdo mne nemuze vydirat, ze pokud nebudu v jeho parte, tak se mi zle povede. Leda hovno.
A podobne, ze myslime v nejakem jazyce a bla bla bla. Ja ted sice pisu cesky, ale pote prepnu do nemciny a do odpoledne mi neprojde hlavou ceske slovo. Znamena to snad, ze budu ctit nemecke hodnoty? Picu. Mam svoje hodnoty.
Zkratka – nejsem ovce. Vytvarim si vlastni nazory, i kdyz treba casem zjistim, ze spatne. Ale jsou moje. To je jeden z duvodu, proc mainstremova media beru spis pro legraci. Tam se totiz clovek moc informaci nedozvi, zato fury nazoru a postoju prave pro lidi tveho formatu, kteri jsou smireni s tim, ze vlastne vsechno je tak nejak dany a kdo si mysli, ze ne, tak si lze do kapsy. A fizolofovat muze, jak chce.
fatdwi
merce: do „lepší“ určitě ne, ale do „společnosti“ jistě. A to je pro slabé jedince velmi důležité, „někam patřit“. Člověk je tvor společenský a pro mnoho lidí je lepší být součástí zmrdů než mít vlastní názor. Nicméně zrovna Kilmore možná takovým člověkem není a naopak je zmrdem z přesvědčení, podobně jako jiní tady.
merce
Já bych tím slovem zmrd šetřil, nemá to žádnou informační hodnotu, narozdíl od klubismu. Těžko vyčítat mravenci, že není samotářský individualista.
fatdwi
merce: možná jsem to vzal přílišnou zkratkou, ale v tomto případě to popisuje člena konkrétního klubu na základně shodných znaků.
Sysop
Ja ho nechci soudit, bo ho neznam a nesleduju, ale ty jeho nazory mi presne pripominaji agitku jiste ultralevicacke strany 30. let minuleho stoleti tady v Nemecku. Celkove levicaci maji toto ovcovite mysleni. Ale prave proto, ze jsou takovi, tak veri tomu, ze jine to byt ani nemuze.
fatdwi
Sysop: on připomíná agitátora jakéhokoliv svinstva obecně, hlavně tím příspěvkem výš o tom, že „kdo předstírá, že nikam nepatří“. Prostě taková s prominutím píča, jako nějaká feministická kravka, co tvrdí spokojené ženské v domácnosti, že spokojená určitě není a že ji ten její chlap vykořisťuje a když říká, že to tak nemá, tak to jen předstírá a je obětí bílé supremacistické propagandy. Vypatlané individuum, neschopné pochopit, že existují i jiné názory a přístupy než ten jeho. Čím víc sem píše, tím víc je to vidět, navíc díky některým příspěkvům jsem si asi připomněl, o čem že jsem to s ním tehdy „diskutoval“ a proč ho to tak žere i dnes:-) Zkusím si zapamatovat, že je to další kaBrnak nebo corona a reagovat má smysl jen pro pobavení nebo pro ostatní, určitě ne s vidinou diskuse (což jsem udělal tentokrát, holt si na nikoho složky nevedu a tlachání v e-hospodě neberu tak tragicky jako on, abych ani po měsících nezvládal názory oponentů).
Panelákovej Pičus
Evidentně nebyl v Krně
Jan Mrcasik
Tohle je ovšem kvalitka. Vehementně se v celých vláknech pohoršovat nad údajným režimním odsouzením a popřením něčeho jako nepřátelské propagandy… Které ovšem neexistuje, je zcela fiktivní.
PAKO-
Autore, pobavil jste. Monetarizace anusu je moc hezký termín, s dovolením si ho přidám do slovníku.
Dal jsem za jedna.
Panelákovej Pičus
Už přemýšlím kam to napsat. Parádní slogan hodný Prigožina.
Přátelé, představujeme nový diskusní a linkovací portál https://cekni.to – naším cílem je vytvořit co nejrozmanitější zájmové komunity a umožnit v rámci nich i mezi nimi svobodnou diskusi bez algoritmů a bez cenzury, jako alternativu k Facebooku na Slovensku a v Čechách.
Navíc jsme bez reklamy, podporujeme anonymitu (registrace je možná bez emailu) a běžíme na open source.
Čekněte nás! 🙂
Panelákovej Pičus
Co je to za pičovinu?
Forge
PP:
Tenhle spam tady občas proběhne.Žádná novinka.
Sysop
Tak, uz to tady parkrat probehlo, obcas nekdo neodolal a nasledne litoval ztraceneho casu.
IS250-3GR-FSE
Ja myslim,ze ukazovani rozporu v nejake propagande vubec nestaci nebo co se tim autor snazi rict. Bylo by docela dobre rozvest proc je to vadne dam Vam tu jedno tema mozna se konecne neco hne.
Podle me nadseni z prijimani lidi z Ukrajiny u Cechu bylo nejvetsi pokrytectvi za X let kdyz si ted odmyslim, ze jedni nechcou az tak pomahat a druzi az tak se integrovat. Jde o to, ze vlada na to podle me tlacila/tlaci pouze z duvodu simrani na zadku velkym vyrobnim firmam, kterym dlouhodobe chybi levna pracovni sila. Nic proti nim, ale vetsina jich je inherentne hur vzdelana – profesne – tim pouze konstatuji,ze s absenci jazyka budou mit problem se zaclenit hned tzn. budou koncit na stupidnich pracovnich pozicich, protoze se musi zivit coz momentalne velice podrylo tlak na mzdy obecne.
Cele tohleto se naramne hodilo ceskemu byznismodelu levne pracovni sily, kdy si vsichni mohou oddechnout, protoze mohou jet na malych mzdach jeste nejaky patek nez se tenhle model vycerpa. Vsichni chteji lidi idealne za malo ne vzdelane, ne zkusene, ale hlavne za levno a pokud maji problem s jazykem tak dostanou trochu min a hotovo.
Vysledek je, ze tu „slusne“ mzdy plati pouze zahranicni spolecnosti se zastoupenim (odmyslim IT a bile Joby – Banking, Pravnici, Zdravotnictvi) a pokud si myslite, ze jako zivnostnici jste se ted meli dobre pockejte az zacne tlak na mzdy a zakazky pri poklesu hospodarskych vykonu Nemecka (uz to prichazi).
Tohle by podle me melo zajimat vsechny ne nejaky politicky blaboleni o valce nebo tech dalsich vzdalenych nesmyslech. Nefunkcnim trh prace je podle me zasadni problem.
fatdwi
IS250-3GR-FSE: souhlasím, že to, co úspěšně dělal dlouhodobě Babiš (počet Ukrajinců, kteří mohli přijít ve zrychleném procesu se za jeho premiérování výrazně zvýšil, z jednotek tisíc na tuším desítky, nevím teď kolik přesně) se přístupem naší vlády od loňského února změnilo na model „protržená přehrada“ a že to mnohým vyhovuje. Na druhou stranu nerozumím, v čem spatřujete malý tlak na mzdy, vždyť nezaměstnanost je rekordně nízká už pěkných pár let a mzdy jdou nahoru velmi slušně. Současně proč si „odmyslet bílé joby a IT“? Vždyť i to je součást pracovního trhu a jestli se tam něco ukazuje, tak je to právě funkčnost toho modelu, nikoliv nefunkčnost. V čem ji tedy spatřujete?
Za mě fňukající podnikatelé, že „nejsou lidi“ ( = nejsou lidi za pár šlupek a je nutné jim dát víc) je naopak ukázkou funkčnosti trhu. A že je z čeho dávat vidím kolem sebe docela dost, takže si nemyslím, že případný tlak na další zvyšování by byl pro mnoho firem likvidační. Pouze by někteří majitelé museli začít platit lidi adekvátně tomu, co jejich lidé dělají a hřeší na to, že hodně hlavně mladých mimo programátory si cenu své práce vůbec neuvědomuje.
IS250-3GR-FSE
-Nezamestnanost se pocita pouze v ekonomicky aktivnim obyvatelstvu tim bych zacal a i mezi nimi jsou skupiny, ktere znaky prace nevykazuji takze timhle cislem bych se uplne neohanel nevystihuje nic moc.
-IT maji globalni pusobonost a nejsou omezeni pouze na ceske chlebodarce. Zamestanavatele v tehle branzi maji o dost vetsi konkurenci muzete delat pro kohokoliv online. To ostatni obory nemaji takze vlastne poptavka po nich je nekonecna a budou si moct vzdy diktovat ceny proto sem je tam nezahrnoval je to proste extrem, ktery ostatni obory delat nemohou
-Doktory potrebujem vyjednavaci paka je taky na jejich strane kdyz umi jazyk mohou zmizet v vmziku za lepsim a timhle mohou operovat
-Pravnici a takovej bordel je zamestnanej z principu proste to delaj a proste maj ksefty, ale nechci se jich dotknout nevim „jak shaneji zakazky“ klidne se necham poucit
A ted k veci ten zbytek hodne casto (treba muj pripad) si ceny nemuze vyjednavat, protoze proste ceske firmy (a ted myslim ryze ceske ne pobocka zahranicni firmy neboli filialka) nemusi takoveho cloveka brat proste je nic nedonuti, nejak to udelaji bez nej.
Je to do oci bijici jak na jedne strane jednam s Nemeckem o vyjednavani dokonce muj byvaly zamestnavatel je tak zoufaly, ze lovi lidi z UK ve stredni Evrope a na strane druhe firmy, ktere jsou schopny rict,ze kdyz mate 3 jazyky atd atd tak se Vase mzdove predpoklady vic nez 40 jsou moc za to,ze jezdite po celym svete a montujete nesmysly jeste v prostredi, kde hromada firem nabizi treba 2 dny v tydnu HO je to absurdni. Chapu,ze jsem to vztahl na svoji situaci, ale vidim to i jinde proste neni to otom jestli cloveka zamestna a za kolik, ale uplne se tomuto scenari vyhnout. Dnes obzvlast je popularni,ze musite jet mimo CR nebo mimo Evropu, ale, ze jsou pozice, kde je HO, ktery tohle defakto zabiji nikoho nezajima. Sem se nechal trochu unest…
Mam z prvni ruky kolik se tu pristehovalo nejen Ukrajincu, ale Bulharu, Mongolu a lidi z Asie vse v plnem proudu. Ne neni potom zadny tlak na mzdy, protoze misto, aby firmy a podnikatele byly nuceni automatizovat a „digitalizovat“ a optimalizovat procesy mohou poptavat levne opice a kdyz uz to vypadalo, ze konecne opice dojdou tak jich prijde 25000x tolik a zabetonujou tenhle stav na neurcito. Tohle maji mimochodem staty ve stare evrope tvrde osetrene (I learned the hardway). Zkuste v Nemecku obchazet nejake minimalni mzdy nebo nejakymi ucetnimi magickymi triky bypassovat zamestnanecky prava dostanete takovy Straffe,ze to nerozchodite UK ani nezminuji, protoze tam jsou to podobne flastry a jeste na Vas dojdou z imigracniho.
IS250-3GR-FSE
Nikdy jsem nebyl priznivce vysoke minimalni mzdy, ale vidim tu v ni realnou sanci, ze narovna prostredi treba takovy increase na 30k mesicne spolu se snizenim odvodu by udelal revoluci na trhu prace a v inflaci by se to projevilo minimalne nebo aspon melo by, protoze vsichni uz dnes vime,ze tahle inflace byla tazena agrarnima firmama v cele kobliharem i kdyz at mu nekrivdim ten kreten mel jen asi 23% zasluhu. Mimojine V účetním roce 2021–2022 měl Lidl v Česku tržby 76,465 mld. Kč a zisk 5,521 mld. Kč. O rok dříve tržby činily 73,153 mld. Kč a zisk 6,111 mld. Vsichni vidime, kde se ta inflace tvori…
Sysop
Pokles zajmu Nemecka o praci v Cesku bude pokracovat. Nemci jsou pod tlakem vychodni konkurence a tak se budou, logicky, zbavovat nejprve toho, co neni jejich vlastni. Uvidime, jak se s tim ceska ekonomika s chuti zvedat minimalni mzdy popere.
Childeater
Německo sem prostřednictvím korporátů začalo sypat práci s co nejmenší přidanou hodnotou, která je v DE už ztrátová nebo neutrální, ale v ČR má ještě smysl.
Tedy, stáváme se montovnou ještě víc, než jsme si kdy byli ochotni připustit. Navíc s pramalou vizí do budoucna, protože sem mateřské koncerny vsírají výběhové projekty, které je třeba pohřbít a tím pádem se ztrácí perspektiva dalšího rozvoje.
Můj mateřský koncern je v tomhle celkem světlou výjimkou, protože se nemusí zpovídat žádným akcionářům a nepůjčuje si peníze na provoz, ale tam, kde se jede tvrdě na prachy od banky je to hodně smutnej biograf.
IS250-3GR-FSE
Nemyslim si uplne,ze maji na vychode konkurenci nebo, ze je to hlavni jejich problem spis vidim problem jejich odbytu natom vychode (Cina), kterej nepotrva vecne a jak se tohle zadrhne, ze ty jejich vyrobky nebude nikdo tolik odebirat ne proto,ze by melikonkurenci, ale protoze nebude na nakup. Uz ted jejich celej imigrantskej zazrak je vlastne dotovanej penezma vydelanyma v USA a Cine. Jinak dokud ty jejich kramy budou kupovat amici a cinani tak to asi pojede. https://www.statista.com/statistics/587701/leading-import-countries-german-motor-vehicles-by-export-value/
Strč prst skrz krkisté a pravou rukou do levé kapsy tržníků a korporátníků eu hnus sebechval kabinetních komorníků úžera mamon zmar, devast , beznaděj slyntamorů a zkratci do pekla zdebiliriátu.
Jo a tautologu ba jo nete uč se od poskoků profesionalizace aspen tour cizích zájmů sluhů mnoha pánů hamty, hamty ať mám víc než tamty vyžranova vývratova prohnaných prolhaných sluhů lobistů zdebiliriátu, hrůz zrůd úžer korporátníků devast defraudantů totaliritizace budulinkizace pominutých deviantů egoismů nepříčetných hlady přes cokoliv, válečníky ekonomické až po horkou nenažranci formátováním obětí neskutečnými blby idiotizacemi geblsovin inkluzek jakkoliv :unsure: a je to česky magore gramatiky slabikáře potrhlý kydale slabomyslného grafomana co musí zacyklovaně vmést do diskuze spam stejné mentální úrovně trouboida s ctrl blba, žádné překvapení ale umocňovaný hnus jako zdebilizovaných korupčníků lokty pod žebra vždy a všude s chuntou 108 5-6. demolice korupčních defraudantů „lehkoživků bratrstva kočičí pracky krachlstanu ústavních tancošu korupcí a arogancí mocí slabomyslnými zdegeneranty. Hnus ve stavu zrodů kvasící galérky plutokracie převráceného systému prolhaných až sebeududkovaných trouboidů držkouny tautologií nesmyslů povězme imbeciliády postižených zájmovci hnusů egoizace nýmandů tydýt humusizace „voloizace zdobytčelých bravurních podělávkových na můstku římské galéry. Roubíky a pádlovat do taktu na bubny a s biči drábů těm s okovy u vesel zdegenerovaných atrap lidí devasty bezmezně z hlupáctví kolektivní tyranie – fašismu pokleslých v podprasát hovad. https://www.youtube.com/watch?v=J9q_oq6f19E https://www.youtube.com/watch?v=4ZQu3p-qWF8 https://www.facebook.com/100094074429518/videos/945174123235479
sergej
Vrtáci dlabací, konečně jsem se zbavil mrkvosoftu 10s a mám tam čistou desítku už bez fízlace pouštění na stránky ale teď to po mě chtělo kapšu na vstup a poslalo mi tam odsud stejně týdenní výpis kde jsem lital s orchstrionem na vteřinu. „Velký bratr a zase mi vnucují widle 11 což má být stanice serveru. To je díl „digitalizace, zlatá sedmička, votroci. :-))) A ještě mi při čištění s glary píše ať vypnu prohlížeč mrkvosoft edge který tam stepuje na zapřenou, cvoci vymaštěný.
klasika stále aktuální:
https://www.youtube.com/watch?v=XAnYnbY0Ncc
Sláma u kravína!
Nestačí že vraždí novináře kazetovou municí. Teď dokonve i saniťáky a zdravotníky:
Ukrajinské ozbrojené síly se v rozporu s Ženevskou konvencí záměrně snaží zabíjet ruské vojenské zdravotníky na linii dotyku – dokonce za to mají vypsané odměny.
Pro agenturu RIA Novosti to uvedl náčelník zdravotnické služby kombinované kozácké brigády „Don“ Dobrovolnického útočného kozáckého sboru s volacím znakem Duga:
„V žádné době se zdravotníků nedotkla žádná armáda, pokud pracoval zdravotník. Nyní má AFU bohužel úkol: první, na koho se zaměřují odstřelovači, jsou zdravotníci“.
Nedávno se podle Dugy vrátila ruská sanitární posádka zasažená projektily. AFU ostřelovala auto se zraněným v polovině cesty, doprovázela ho bezpilotními letouny a dokonce shazovala munici.
Mysli trochu třídně. O tom, na koho je správné střílet, rozhodujeme my, CIA a naši poskoci.
Kdyby ukrajinský voják pro ukrajinskou státní tiskovou agenturu prohlásil, že Rusové mají vypsané odměny na zabíjení ukrajinských zdravotníků – také bys mu to okamžitě uvěřil na dobré slovo?
A co kdyby ten ukrajinec dodal např. i video z dronu, které zachycuje, jak okolo ukrajinské sanitky dopadají dělostřelecké granáty?
Jan Mrcasik:
https://www.youtube.com/watch?v=aAA11EzFEak&list=LL&index=6
Všimni se, že ti dva mají dost vyvalené oči, na rozdíl od toho vlevo. Proč asi…?
.
Už musím zase nazpět do provozu. Pošli to s časovou známkou konkrétního místa.
Jan Mrcasik:
Třeba 1:39, ale to mají skoro celé video:
https://youtu.be/aAA11EzFEak?t=99
.
Stejná protiotázka. Kdyby identicky vypadající video, akorát s prohozenými rolemi, vydala protistrana, také bys z toho cokoli dovozoval nebo to jakkoli bral za bernou minci – nebo bys prohlásil že jsou to herci a celé je to fake?
Opravdu považuješ teatrálně vyvalené oči za důkaz autenticity reakce člověka na videu? :o)
Když se to nehodí do krámu tak vytáhneš kartu „na internetu se nedá ničemu věřit“?
A kde a jak čerpá informace o válce na Ukrajině google warrior Mrcasík?
:D
Takovyhle video natocim s chlapama vod nas z baraku taky. Staci, kdyz cestou z hospody zalezem do sklepa a vyrobim na pozadani pro jednu, druhou nebo i treti stranu, pri trose snahy i s capkama vod cinana, a valit voci budou klidne vsichni, vcetne kameramena. A i prizvuky budou pravy, muze si vybrat kdo chce co chce, ukacka – vychod, zapad, rusy, kazachy, gruzince i cecence tu mame :) Pripadne muzu pro vetsi autenticitu dodat rumuna nebo dva…
Jan Mrcasik:
Já jen nadhodil otázku, proč asi je mají ti dva vyvalené, na rozdíl od toho vlevo…
.
Drogy? Ptsd?
Ten vpravo, to je rakušan s nalepenýma fousama?
JM 26.7. v 13:33
Neprůchodné, anebo to video bude padělek odjinud.
Je to pitomost už jen tím prostým faktem, že dělostřelci obvykle střílejí na tak velké vzdálenosti, že tu sanitku jednoduše nemohou vidět. Mají spoustu pozic z nějakého důvodu zastřílených (už třeba proto, že se v tom místě často motá nějaká chochlovská technika), takže tam prostě granáty dopadají.
A takový saniťák by potom byl idiot, pokud by takovým místem chtěl projet a šlo by to plně za jeho velitelem. Podobné video by bylo dobré leda tak pro povzbuzení propagandistů, seznamčíků a iděsivců.
Dělostřelci mají jó drony a trefují v rámci rozptylu zbraní a když to „zkompí a ví že po určené trase jede 123cm/s tydýt tak satrapují a zkráteří tak blízko že i když netrefí přímo tak vyhozený materiál z „doury, tedy nepředpokládám že střílejí na povel zatažením šňůry ale na nosný signál a nabito zřejmě pro tu „šanci mají, teda fuj. Ale lopaťáci by na to nepřišli i když patrně praktici mají spíš trefné nápady jak potrhlí iluzionisté nápadů kterým nikdo nerozumí a tak si musí dát titul nejmíň. Nebo nobelovku, za mír „bombama. Ježkovi zraky :-))¨/
Hektoři jupííí
https://www.pokec24.cz/politika/to-neni-vtip-evropska-komise-ursuly-von-der-leyenove-prave-obdrzela-svetovou-cenu-za-mir-a-svobodu/
Z rodu kolonizačních otrokářů, bolševici. :-)
Počkej, takže podle tebe ruští dělostřelci nepoužívají drony k navádění palby a střílí naslepo? Zajímavé. Takže to byl někdo jiný, kdo tu jásal, že ruskému dělostřelectvu naváděnému drony neunikne ani myš a ukrové nemají šanci?
Hlavně ale pokládám hypotetickou otázku, žádný odkaz na takové video jsem nedal právě proto, abychom zůstali v otázce zcela obecných vzorců.
Na rozdíl od pomatených dezorientovaných Mrcasíků, mě bohatě stačí ty desítky videí, kde na ulicích ozbrojení odvodoví komisaři honí VLASTNÍ LIDI jako zvěř a často v bezvědomí je nacpou do dodávky.
Což i podle současných ukrajinských banderovských zákonů je stále trestný čin únosu.
Takže když vidím jak se chovají k vlastním, tak nemám vůbec žádné iluze o tom jak se chovají k „moskalům“ byť saniťákům a zdravotníkům.
Nehledě na ty slavné videa ze samého počátku SVO, který viděl každý, jak ruské zajatce střílí do kolen. Než je hoší z CIA zjebali na tři doby, že tyhle žertovné videa se v žádném případě nesmí dostávat na veřejnost, protože na civilizovaném západě fakt neoceňují jednání horší než měli náckové. A poněkud to narušuje obraz Ukrajiny jako oběti.
Fakt nevím o co se snažíš tím překrucováním skutečnosti ve prospěch banderovců.
Těch důkazů, že je to naprostá zvěř, že by z nich i pravověrný nácek blil, jsou už stovky běžně dostupné na Telegramu.
Dnesni Vlk ma na to tema poctu padlych a naboru peknej clanek, zrejme z dobreho zdroje.
Oni tu Walhallu opravdu chtějí zaplnit:
https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/07/26/specialni-flash-ukrajinsky-novinar-ve-valce-padlo-pres-310-000-ukrajinskych-vojaku/
Už neunikají videa jak ukroši kulometem popraví kdesi na statku 30 rusáků, kteří se vzdali a leží vyskládaní vedle sebe na zemi, to je pravda.
Je oprávněný předpoklad, že se tím nemaže ani jedna strana, protože je to válka jako jakákoliv jiná. To jen ovcím na západě se běžné válečné praktiky (pouze jedné strany pochopitelně) popisují jako druhý holokaust, aby vydrželi u obrazovek a s otevřenou peněženkou směr Ukrajina.
velmi výstižné:
https://i.redd.it/39g1wcahsieb1.png
Spis hodne do extremu.
Jihočech Honza: nestačím zírat, je z toho na blití. Okamžitě se mi vybavilo tohle:
https://www.bbc.co.uk/history/worldwars/wwtwo/nazi_propaganda_gallery_06.shtml
Jste dokonalou ukázkou, jak destruktivní je víra a co dokáže s lidmi udělat. Mozek jste někomu prodal nebo co?
fatdwi:
„…destruktivní je víra…“
– – –
Ano, stačí být mediálně přesvědčeným.
Svobo-demo žurnalista by si nikdy nedovolil cokoli účelově zkreslit nebo nedejpámbů lhát, to ví přece každé malé dítě. Ale ono na vše dojde, stejně jako na fakta co lezla ven po zabití Šmída. Tehdá také běžný občan netušil, co je za oponou – to znám z vlastní zkušenosti. A proto dojde i na to, že se budeš kroutit a prskat, snažit se stavět do role toho, kdo přece vše s nadhledem pozoroval a střízlivě hodnotil, že…?
:OD
Fatdwi: a ono je na Západě vše v pořádku, spokojená, prosperující společnost jako v padesátých nebo šedesátých, nebo ještě osmdesátých letech? Co má společného víra s reálným hnusem, který se valí ze všech stran?
Jako ze Rusko bojuje proti lgbt dekadenci, co pomahalo prosadit na zapade v 60., tak to me teda po….
“Zapalil jsem ti barak, ted ty jeden zhari mizerna ho pujdu uhasit”.
Other_user:
Takže SSSR vyhrál, zdestruktil západ, který se nyní vlivem pakultur rozsype, tak…?
Subverze se projevi naplno, kdyz vymrou nezasazene generace dedu a pradedu, kteri tvorili to, co bylo dobre na Americe napriklad v 50. letech, kdyz byly tyto generace v plne sile. To je pryc s subverze se projevila.
Viz. dokument “What is a woman?” Tolik zhruba k dnesni ameeerice.
A deyte pokoj s thrillerama, jo. A dejte pokoj pořád, sosáci.
https://www.youtube.com/watch?v=nmBnYAi6RJs
Njn, je třeba být bdělý, nepřítel nespí a jeho propaganda je všude. Tak například tyhle nesmysly, které vypráví nějaký Američan o svých cestách po Evropě a Číně, dokonce i o Prahu se tam otírá, prý je u nás draho a služby nic moc.
https://rumble.com/v31948e-the-new-atlas-live-danny-haiphong-on-the-us-europe-and-china.html
Vzhledem k tomu, jak Danny Haiphong vypadá, bych řekl, že náš soudruh prezident měl velikou, velikou pravdu, když se pochvalně odkazoval k internaci všech šikmovokých, ke které za druhé světové přistoupila Rooseveltova administrativa.
Ale v Praze je draho a služby nic moc, zvlášť pokud jsi cizinec a nemluvíš plynně česky. Toho si všimnou i Češi. V Praze bylo levno akorát za covidu, když nejezdili zahraniční turisti na oškubání.
Je jasně v žoldu Číny, ostatně jezdí si tam za čínské peníze po výletech. Když pak dorazí do Evropy za své, na všecko si stěžuje, od kvalit služeb Reichsbahnu k těm v Praze. Dokonce tvrdí, že se to týká i neturistických oblastí, které určitě ani nenavštívil.
Je smutné, že podobně se vyjadřovali už v roce 2019 i hlavní účetní mé bývalé firmy, a jedech chlapík z Deloitte NY. Podotýkám že ani jeden nebyl zrovna chudý. Dost je překvapilo, kolik tu stojí bydlení, když se na to dívali. Proto se mne ta to ptali, když Ueber nefungoval a já jim náhradně dělal taxíka na cestě z kanceláře do hotelu. Jasně je vliv čínské propagandy všudypřítomný, Dennis byl ostatně taky jen americký asiat a ten druhý zas byl původem Ind. Všecky zavřít! Akorát je jich hodně, tak asi bude třeba vymezit pro ten účel Asii, aby se vešli.
Je to levičáckej debil, ale i levičáckej debil může občas udeřit hřebíček na hlavičku. To, v čem tihle trotli bejvaj pravidelně mimo je návrh řešení.
No, prozatím je většina lidiček tady ještě ve fázi popření, neb se nebyli v Číně podívat na vlastní oči. Navíc má zcela pravdu v tom, že naše kleptokracie, která žere ~60% HDP a překáží v podnikání na každém kroku (pokud to nejsou ty vaginální svíčky nebo nějaká zelená díra na dotace), nevychází ze srovnání s tou čínskou až tak dobře. A nejtrefnější je asi jeho postřeh, že v Číně od vlády každý čeká akceschopnost, zatímco u nás panuje jakési odevzdání, kdy čekáme od politiků výhradně další podstatné zhoršení potíží, ať už jsou to noví snědí inženýři, dražší emisní povolenky, teplejší baráky, či auta na baterky.
Jinak pochopitelně nezná historii. Třeba americké železnice byly, přes všechny zkurvené dotace, chloubou své doby. A často jejich cílem byl rozvoj ekonomiky okolních oblastí, který pak generoval více tržeb. Dnes těmhle svým hrdinům ovšem Američané říkají „robber barons“.
Vyšší ceny pro cizince jsou v pořádku, když nemají Českou ani Pražskou klubovou kartu. Já platím taky víc v Lidlu bez Deutchland Staatssicherheit karte.
Btw, Roosevelt neinternoval všechny šikmooké, ale pouze Japonce. Haiphong je, soudě podle jména, odkudsi z Vietnamu. Haiphong je třetí největší město ve Vietnamu. Ti.vo hráli Commandos 2 ví :)
No, ale soudruh Pavel to pojal pouze jako volnou inspiraci, mělo by se to rozšířit i na další skupiny. On identifikoval už Rusy, my tady zas společně Vietnamce. Přinejmenším bych jim nařídil používat k platbám výhradně nějakou digitální měnu emitovanou centrální bankou, jakmile tenhle vylepšený ostnatý drát bude k dispozici.
Kilmore: a v Praze není draho a služby nic moc?
Odporná čínská propaganda!
No, v podstatě jsem něco takového zrovna včera říkal kolegyni, když mi podávala výpověď, neb plánuje přesun do Prahy. Že je tam draho, na své bydlení se nikdy nezmůže, s dětmi tam ani chtít být nebude, takže se za dva tři roky zas vrátí. Je vůbec něco zvláštního na společnosti, kde střední třída se musí na podstatnou část produktivního života zadlužit, aby si mohla pořídit něco tak základního, jako je střecha nad hlavou. Ani nové auto každých řekněme deset let už nebude standard, protože ani přes dílčí zlepšení vnesená čínskými fabrikami se elektrická auta nejeví jako laciný Spass. A to je asi ten hlavní rozdíl, že u nás nikdo nečeká zásadní zlepšení, ten osvěžující vítr devadesátek jaksi vyvanul.
Ono na tom nic divného není. Už jsem to sem dával víckrát, ale opakování matka moudrosti:
https://www.mises.cz/literatura/inflace-papirovych-penez-ve-francii-24.aspx
Ve Francii si tím prošli během několika let, teď jsou centrální banky opatrnější, ale v zásadě se děje totéž, co tehdy, jen pomaleji. Místo úspor „investice“, tedy na jedné straně finacializace ekonomik místo fyzické výroby, a pak nemovitosti. Bohatí kupují půdu a domy, chudí žijí z ruky do huby.
Jo, tak nějak to bude.
Tedy reformuluji svou otázku: Proč to přijde divný tak malému počtu lidí?
Protože naprostá většina lidí nikdy slovo „asignát“ neslyšela. Měl jsem velmi dobré dějepisáře jak na základce, tak na gymplu (tam dokonce nikoli mgr., ale PhDr.), ale nikdy nepřešli přes fázi francouzská revoluce= (abstraktní)práva a svobody člověka a občana a nedospěli k sprosté vraždě krále a jeho manželky a utýrání dauphina, natož k ožebračení Francouzů papírovými penězi.
Ostatně, založení FEDu v roce 1913 jsme taky nebrali.
No, ale tu bublinu na Mississipi z roku 1720 jste ještě brát museli, ne?
Naše dějepisářka Valentina, která přišla do země spolu s bratrskou pomocí, uměla dobře akorát sovětské dějiny. Tož musel jsem si taky leccos dočíst sám, tak už to v tom socializovaném školství bývá.
Kilmore: na tom, že je potřeba se zadlužit kvůli bydlení nevidím nic zvláštního. Minulý socík to měl ještě horší, jindy nebyl problém mít bydlení, ale zase bylo problém mít jídlo, případně cokoliv dalšího. Každá forma vládnutí dělá co může proto, aby lidi museli makat a tím pádem drželi hubu a krok. Mění se akorát prostředky, dané tou kterou dobou. Trochu zjednodušeně řečeno, mění se forma nevolnictví a způsob jeho vymáhání.
Kdysi dávalo smysl mít nějakého šlechtice v každé prdeli a ten měl své poddané, dnes to není potřeba, protože poddaní jsou v rámci celé země a prachy se primárně vybírají centrálně a místní šlechta si může přilepšovat jen omezeně. Holt už nemáme pomalu 70% obyvatel v zemědělství, kteří tak tak uživí sebe, řemeslníky a šlechtu, ale stačí na to 10%. Ten zbytek je tedy potřeba „zpoddanit“ jinak. Třeba hypotéka na 30 let, ta umí dobře zavřít hubu kdejakému revolucionáři, co pak nosí slinták jak kokot a bonzuje na ostatní, jen aby o své teplé místečko nepřišel a když experti zavelí, už má na autě modrožluté samolepky, rudou, pardon modrou vlajku s hvězdami v okně a tak nějak vůbec dělá, co věrchuška potřebuje.
Oproti tomu zlotřilí, stát nepotřebující nezávislí jsou problém – držkují, dělají si, co chtějí a není si na ně pořádně jak došlápnout. Další forma, tedy zákaz hotovosti, je logickým krokem, bohužel.
Co se vám přihodilo? Ještě nedávno jste tady pěnil od úst, když jsem nesměle napsal „Z“, ale teď se tady doznáváte, že na autě nemáte žlutomodrou nálepku!
Kilmore: já na něm ale nemám ani to Z. Nedoznávám se nesměle, já ji tam neměl nikdy. Proto je poslední slovo mého příspěvku „bohužel“.
Njn, halt k tomu přistupujete jako ti maníci, co mazali zasloužilé revolucionáře ze Stalinových fotek.
Kilmore: můžete to nějak rozvést? V daném kontextu vůbec netuším, co se mi tím snažíte říct. Možná jste jen nasranej, že nepadám na kolena z Putina a něco si projektujete z diskuse, na kterou jsem já dávno zapomněl, ale s takovou emoční zátěží se pochopitelně daleko nedostaneme.
Nasranej na internetu, to je v mých očích oxymoron. Akorát jsem vás upozorňoval, jak jste tu před časem vyskakoval vy, když jsem se ohrazoval proti té pohádce o nevyprokované invazi. Rozhodně to nevypadalo, že žlutomodrou vlajku na autě nemáte.
Vcelku očekávám, že takhle během měsíce dvou zapomene na své provolávání slámy u kravína drtivá většina internetových diskutujících. To až jim dojde, co tuhle patnáctiminutovky nenávisti proti Rusku přivodily, kolik tun hnijící člověčiny představují. V jazyce cizího kmene je to docela příhodný a pravděpodobný „coping mechanism“.
Kilmore:
„…zapomene…“
– – –
Ano, a proto…
.
Btw, ruska ropa aktualne $65-$74.50 za barel. Zda se, ze strop $60 ‚funguje‘. By mne zajimalo, za kolik ji ted kupujeme pres prekupniky my…
Kilmore: spíš jste se snažil agresi zakrýt tím, že za to Rusák nemůže a plácáte se v tom už zas i tady na první stránce diskuse, to jsou hlody, ale Vy to holt nedokážete pochopit, protože jedete na vlně víry a ta je špatný rádce.
Tím pádem nepřekvapí, že jste jen blbeček, co když nejsem součástí místní bolševické kliky postarších melouchářů, vzpomínajících se slzou v oku na dobu, kdy se jim dařilo dobře (kádrovácká špína co sepisuje seznamy, uctívač Putina elektrikář a další), hned má dojem, že jsem fangličkář druhé strany. To Vy ale vůbec nedokážete pobrat, takže končím.
Tak hlavně, že jste sám letadlo.
Co je divnýho na tom, nikomu nefandit? Klubová čepice je vstupenka do lepší společnosti?
Jak říká klasik, A je A. Ještě dovedu pochopit ty, kteří říkají, že A je B. Ale zastávání se nějakého kompromisu, to je skutečné zlo. Ať už to formulují jednoduše nebo složitě, nejde o nic jiného než o popření existence nebo významu reality, a také lidského úsudku jako účinného nástroje jejího poznání. Podle těchto sráčů kompromisních nelze nikdy s určitostí nic říct, akorát že oni řekli pravdu je jisté.
Tomu moc nerozumim. Ja napriklad zadny kompromis nezastavam a milerad si zanadavam na libovolne svinstvo, at uz prileti ze kterekoli strany. Prave proto nechci nikdy patrit do zadne partaje, ani fanclubu.
+1
C.S. Lewis jednou napsal svému příteli něco ve smyslu: „Možná bychom se k současné situaci měli postavit po způsobu vikingů. Obři a trollové vítězí. Pojďme zemřít v boji na správné straně s otcem Odinem“
O to právě jde, bez ohledu na převládající směr větru používat svůj rozum. Ale to neznamená, že v každém jednotlivém čase nejste v nějakém táboře. Život je krátký, nelze si svůj světonázor vybudovat skoro od nuly, je potřeba použít předem připravených mentálních kategorií. Navíc v okamžiku, kdy začínáme abstraktně myslet, už nám dost do života dala rodina, a také myslíme v nějakém jazyce, čímž máme spousty věcí již přednastaveny. Chtě nechtě tak vždycky někam patříte, něco považujete za lepší než jiné, od názoru na spor mezi scholastickým nominalismem a realismem k volbě mezi kondomem a rizikovější alternativou.
Kdo předstírá, že nikam nepatří, nikomu nefandí, to je přinejmenším sám sobě lhář. A to nemyslím ve zlém, zní-li to tak. Prostě mne zkušenost přesvědčila, že v lidské rovině je ta „nezúčastněnost“ nepravdivá a v rovině abstraktnější, filozofické, doslova ničivá.
Re: Kilmore27.7.2023 v 11:53
To je tvoje hypoteza. Ale neodpovida realite. Krome toho, mne to nenici, ba naopak osvobozuje. Uplne v klidu poslu do prdele predsedu mistnich hasicu stejne, jako predsedu myslivcu, nebo prohlasim, ze FonLejno je zlodejska kunda, nebo ze Vovka je narcistickej blazen. A nikdo mne nemuze vydirat, ze pokud nebudu v jeho parte, tak se mi zle povede. Leda hovno.
A podobne, ze myslime v nejakem jazyce a bla bla bla. Ja ted sice pisu cesky, ale pote prepnu do nemciny a do odpoledne mi neprojde hlavou ceske slovo. Znamena to snad, ze budu ctit nemecke hodnoty? Picu. Mam svoje hodnoty.
Zkratka – nejsem ovce. Vytvarim si vlastni nazory, i kdyz treba casem zjistim, ze spatne. Ale jsou moje. To je jeden z duvodu, proc mainstremova media beru spis pro legraci. Tam se totiz clovek moc informaci nedozvi, zato fury nazoru a postoju prave pro lidi tveho formatu, kteri jsou smireni s tim, ze vlastne vsechno je tak nejak dany a kdo si mysli, ze ne, tak si lze do kapsy. A fizolofovat muze, jak chce.
merce: do „lepší“ určitě ne, ale do „společnosti“ jistě. A to je pro slabé jedince velmi důležité, „někam patřit“. Člověk je tvor společenský a pro mnoho lidí je lepší být součástí zmrdů než mít vlastní názor. Nicméně zrovna Kilmore možná takovým člověkem není a naopak je zmrdem z přesvědčení, podobně jako jiní tady.
Já bych tím slovem zmrd šetřil, nemá to žádnou informační hodnotu, narozdíl od klubismu. Těžko vyčítat mravenci, že není samotářský individualista.
merce: možná jsem to vzal přílišnou zkratkou, ale v tomto případě to popisuje člena konkrétního klubu na základně shodných znaků.
Ja ho nechci soudit, bo ho neznam a nesleduju, ale ty jeho nazory mi presne pripominaji agitku jiste ultralevicacke strany 30. let minuleho stoleti tady v Nemecku. Celkove levicaci maji toto ovcovite mysleni. Ale prave proto, ze jsou takovi, tak veri tomu, ze jine to byt ani nemuze.
Sysop: on připomíná agitátora jakéhokoliv svinstva obecně, hlavně tím příspěvkem výš o tom, že „kdo předstírá, že nikam nepatří“. Prostě taková s prominutím píča, jako nějaká feministická kravka, co tvrdí spokojené ženské v domácnosti, že spokojená určitě není a že ji ten její chlap vykořisťuje a když říká, že to tak nemá, tak to jen předstírá a je obětí bílé supremacistické propagandy. Vypatlané individuum, neschopné pochopit, že existují i jiné názory a přístupy než ten jeho. Čím víc sem píše, tím víc je to vidět, navíc díky některým příspěkvům jsem si asi připomněl, o čem že jsem to s ním tehdy „diskutoval“ a proč ho to tak žere i dnes:-) Zkusím si zapamatovat, že je to další kaBrnak nebo corona a reagovat má smysl jen pro pobavení nebo pro ostatní, určitě ne s vidinou diskuse (což jsem udělal tentokrát, holt si na nikoho složky nevedu a tlachání v e-hospodě neberu tak tragicky jako on, abych ani po měsících nezvládal názory oponentů).
Evidentně nebyl v Krně
Tohle je ovšem kvalitka. Vehementně se v celých vláknech pohoršovat nad údajným režimním odsouzením a popřením něčeho jako nepřátelské propagandy… Které ovšem neexistuje, je zcela fiktivní.
Autore, pobavil jste. Monetarizace anusu je moc hezký termín, s dovolením si ho přidám do slovníku.
Dal jsem za jedna.
Už přemýšlím kam to napsat. Parádní slogan hodný Prigožina.
Tho ě revolušn převraťáka pyjaly & teama inkluz demolišn troglodytů total „fimra defrtaudantů píp corporeyšn. :-)))
Přátelé, představujeme nový diskusní a linkovací portál https://cekni.to – naším cílem je vytvořit co nejrozmanitější zájmové komunity a umožnit v rámci nich i mezi nimi svobodnou diskusi bez algoritmů a bez cenzury, jako alternativu k Facebooku na Slovensku a v Čechách.
Navíc jsme bez reklamy, podporujeme anonymitu (registrace je možná bez emailu) a běžíme na open source.
Čekněte nás! 🙂
Co je to za pičovinu?
PP:
Tenhle spam tady občas proběhne.Žádná novinka.
Tak, uz to tady parkrat probehlo, obcas nekdo neodolal a nasledne litoval ztraceneho casu.
Ja myslim,ze ukazovani rozporu v nejake propagande vubec nestaci nebo co se tim autor snazi rict. Bylo by docela dobre rozvest proc je to vadne dam Vam tu jedno tema mozna se konecne neco hne.
Podle me nadseni z prijimani lidi z Ukrajiny u Cechu bylo nejvetsi pokrytectvi za X let kdyz si ted odmyslim, ze jedni nechcou az tak pomahat a druzi az tak se integrovat. Jde o to, ze vlada na to podle me tlacila/tlaci pouze z duvodu simrani na zadku velkym vyrobnim firmam, kterym dlouhodobe chybi levna pracovni sila. Nic proti nim, ale vetsina jich je inherentne hur vzdelana – profesne – tim pouze konstatuji,ze s absenci jazyka budou mit problem se zaclenit hned tzn. budou koncit na stupidnich pracovnich pozicich, protoze se musi zivit coz momentalne velice podrylo tlak na mzdy obecne.
Cele tohleto se naramne hodilo ceskemu byznismodelu levne pracovni sily, kdy si vsichni mohou oddechnout, protoze mohou jet na malych mzdach jeste nejaky patek nez se tenhle model vycerpa. Vsichni chteji lidi idealne za malo ne vzdelane, ne zkusene, ale hlavne za levno a pokud maji problem s jazykem tak dostanou trochu min a hotovo.
Vysledek je, ze tu „slusne“ mzdy plati pouze zahranicni spolecnosti se zastoupenim (odmyslim IT a bile Joby – Banking, Pravnici, Zdravotnictvi) a pokud si myslite, ze jako zivnostnici jste se ted meli dobre pockejte az zacne tlak na mzdy a zakazky pri poklesu hospodarskych vykonu Nemecka (uz to prichazi).
Tohle by podle me melo zajimat vsechny ne nejaky politicky blaboleni o valce nebo tech dalsich vzdalenych nesmyslech. Nefunkcnim trh prace je podle me zasadni problem.
IS250-3GR-FSE: souhlasím, že to, co úspěšně dělal dlouhodobě Babiš (počet Ukrajinců, kteří mohli přijít ve zrychleném procesu se za jeho premiérování výrazně zvýšil, z jednotek tisíc na tuším desítky, nevím teď kolik přesně) se přístupem naší vlády od loňského února změnilo na model „protržená přehrada“ a že to mnohým vyhovuje. Na druhou stranu nerozumím, v čem spatřujete malý tlak na mzdy, vždyť nezaměstnanost je rekordně nízká už pěkných pár let a mzdy jdou nahoru velmi slušně. Současně proč si „odmyslet bílé joby a IT“? Vždyť i to je součást pracovního trhu a jestli se tam něco ukazuje, tak je to právě funkčnost toho modelu, nikoliv nefunkčnost. V čem ji tedy spatřujete?
Za mě fňukající podnikatelé, že „nejsou lidi“ ( = nejsou lidi za pár šlupek a je nutné jim dát víc) je naopak ukázkou funkčnosti trhu. A že je z čeho dávat vidím kolem sebe docela dost, takže si nemyslím, že případný tlak na další zvyšování by byl pro mnoho firem likvidační. Pouze by někteří majitelé museli začít platit lidi adekvátně tomu, co jejich lidé dělají a hřeší na to, že hodně hlavně mladých mimo programátory si cenu své práce vůbec neuvědomuje.
-Nezamestnanost se pocita pouze v ekonomicky aktivnim obyvatelstvu tim bych zacal a i mezi nimi jsou skupiny, ktere znaky prace nevykazuji takze timhle cislem bych se uplne neohanel nevystihuje nic moc.
-IT maji globalni pusobonost a nejsou omezeni pouze na ceske chlebodarce. Zamestanavatele v tehle branzi maji o dost vetsi konkurenci muzete delat pro kohokoliv online. To ostatni obory nemaji takze vlastne poptavka po nich je nekonecna a budou si moct vzdy diktovat ceny proto sem je tam nezahrnoval je to proste extrem, ktery ostatni obory delat nemohou
-Doktory potrebujem vyjednavaci paka je taky na jejich strane kdyz umi jazyk mohou zmizet v vmziku za lepsim a timhle mohou operovat
-Pravnici a takovej bordel je zamestnanej z principu proste to delaj a proste maj ksefty, ale nechci se jich dotknout nevim „jak shaneji zakazky“ klidne se necham poucit
A ted k veci ten zbytek hodne casto (treba muj pripad) si ceny nemuze vyjednavat, protoze proste ceske firmy (a ted myslim ryze ceske ne pobocka zahranicni firmy neboli filialka) nemusi takoveho cloveka brat proste je nic nedonuti, nejak to udelaji bez nej.
Je to do oci bijici jak na jedne strane jednam s Nemeckem o vyjednavani dokonce muj byvaly zamestnavatel je tak zoufaly, ze lovi lidi z UK ve stredni Evrope a na strane druhe firmy, ktere jsou schopny rict,ze kdyz mate 3 jazyky atd atd tak se Vase mzdove predpoklady vic nez 40 jsou moc za to,ze jezdite po celym svete a montujete nesmysly jeste v prostredi, kde hromada firem nabizi treba 2 dny v tydnu HO je to absurdni. Chapu,ze jsem to vztahl na svoji situaci, ale vidim to i jinde proste neni to otom jestli cloveka zamestna a za kolik, ale uplne se tomuto scenari vyhnout. Dnes obzvlast je popularni,ze musite jet mimo CR nebo mimo Evropu, ale, ze jsou pozice, kde je HO, ktery tohle defakto zabiji nikoho nezajima. Sem se nechal trochu unest…
Mam z prvni ruky kolik se tu pristehovalo nejen Ukrajincu, ale Bulharu, Mongolu a lidi z Asie vse v plnem proudu. Ne neni potom zadny tlak na mzdy, protoze misto, aby firmy a podnikatele byly nuceni automatizovat a „digitalizovat“ a optimalizovat procesy mohou poptavat levne opice a kdyz uz to vypadalo, ze konecne opice dojdou tak jich prijde 25000x tolik a zabetonujou tenhle stav na neurcito. Tohle maji mimochodem staty ve stare evrope tvrde osetrene (I learned the hardway). Zkuste v Nemecku obchazet nejake minimalni mzdy nebo nejakymi ucetnimi magickymi triky bypassovat zamestnanecky prava dostanete takovy Straffe,ze to nerozchodite UK ani nezminuji, protoze tam jsou to podobne flastry a jeste na Vas dojdou z imigracniho.
Nikdy jsem nebyl priznivce vysoke minimalni mzdy, ale vidim tu v ni realnou sanci, ze narovna prostredi treba takovy increase na 30k mesicne spolu se snizenim odvodu by udelal revoluci na trhu prace a v inflaci by se to projevilo minimalne nebo aspon melo by, protoze vsichni uz dnes vime,ze tahle inflace byla tazena agrarnima firmama v cele kobliharem i kdyz at mu nekrivdim ten kreten mel jen asi 23% zasluhu. Mimojine V účetním roce 2021–2022 měl Lidl v Česku tržby 76,465 mld. Kč a zisk 5,521 mld. Kč. O rok dříve tržby činily 73,153 mld. Kč a zisk 6,111 mld. Vsichni vidime, kde se ta inflace tvori…
Pokles zajmu Nemecka o praci v Cesku bude pokracovat. Nemci jsou pod tlakem vychodni konkurence a tak se budou, logicky, zbavovat nejprve toho, co neni jejich vlastni. Uvidime, jak se s tim ceska ekonomika s chuti zvedat minimalni mzdy popere.
Německo sem prostřednictvím korporátů začalo sypat práci s co nejmenší přidanou hodnotou, která je v DE už ztrátová nebo neutrální, ale v ČR má ještě smysl.
Tedy, stáváme se montovnou ještě víc, než jsme si kdy byli ochotni připustit. Navíc s pramalou vizí do budoucna, protože sem mateřské koncerny vsírají výběhové projekty, které je třeba pohřbít a tím pádem se ztrácí perspektiva dalšího rozvoje.
Můj mateřský koncern je v tomhle celkem světlou výjimkou, protože se nemusí zpovídat žádným akcionářům a nepůjčuje si peníze na provoz, ale tam, kde se jede tvrdě na prachy od banky je to hodně smutnej biograf.
Nemyslim si uplne,ze maji na vychode konkurenci nebo, ze je to hlavni jejich problem spis vidim problem jejich odbytu natom vychode (Cina), kterej nepotrva vecne a jak se tohle zadrhne, ze ty jejich vyrobky nebude nikdo tolik odebirat ne proto,ze by melikonkurenci, ale protoze nebude na nakup. Uz ted jejich celej imigrantskej zazrak je vlastne dotovanej penezma vydelanyma v USA a Cine. Jinak dokud ty jejich kramy budou kupovat amici a cinani tak to asi pojede.
https://www.statista.com/statistics/587701/leading-import-countries-german-motor-vehicles-by-export-value/
:-) Zeditovaná verze toho co jsem si odplivl jinde.
https://www.youtube.com/watch?v=nk8tZa_Ev28
Strč prst skrz krkisté a pravou rukou do levé kapsy tržníků a korporátníků eu hnus sebechval kabinetních komorníků úžera mamon zmar, devast , beznaděj slyntamorů a zkratci do pekla zdebiliriátu.
Jo a tautologu ba jo nete uč se od poskoků profesionalizace aspen tour cizích zájmů sluhů mnoha pánů hamty, hamty ať mám víc než tamty vyžranova vývratova prohnaných prolhaných sluhů lobistů zdebiliriátu, hrůz zrůd úžer korporátníků devast defraudantů totaliritizace budulinkizace pominutých deviantů egoismů nepříčetných hlady přes cokoliv, válečníky ekonomické až po horkou nenažranci formátováním obětí neskutečnými blby idiotizacemi geblsovin inkluzek jakkoliv :unsure: a je to česky magore gramatiky slabikáře potrhlý kydale slabomyslného grafomana co musí zacyklovaně vmést do diskuze spam stejné mentální úrovně trouboida s ctrl blba, žádné překvapení ale umocňovaný hnus jako zdebilizovaných korupčníků lokty pod žebra vždy a všude s chuntou 108 5-6. demolice korupčních defraudantů „lehkoživků bratrstva kočičí pracky krachlstanu ústavních tancošu korupcí a arogancí mocí slabomyslnými zdegeneranty. Hnus ve stavu zrodů kvasící galérky plutokracie převráceného systému prolhaných až sebeududkovaných trouboidů držkouny tautologií nesmyslů povězme imbeciliády postižených zájmovci hnusů egoizace nýmandů tydýt humusizace „voloizace zdobytčelých bravurních podělávkových na můstku římské galéry. Roubíky a pádlovat do taktu na bubny a s biči drábů těm s okovy u vesel zdegenerovaných atrap lidí devasty bezmezně z hlupáctví kolektivní tyranie – fašismu pokleslých v podprasát hovad.
https://www.youtube.com/watch?v=J9q_oq6f19E
https://www.youtube.com/watch?v=4ZQu3p-qWF8
https://www.facebook.com/100094074429518/videos/945174123235479
Vrtáci dlabací, konečně jsem se zbavil mrkvosoftu 10s a mám tam čistou desítku už bez fízlace pouštění na stránky ale teď to po mě chtělo kapšu na vstup a poslalo mi tam odsud stejně týdenní výpis kde jsem lital s orchstrionem na vteřinu. „Velký bratr a zase mi vnucují widle 11 což má být stanice serveru. To je díl „digitalizace, zlatá sedmička, votroci. :-))) A ještě mi při čištění s glary píše ať vypnu prohlížeč mrkvosoft edge který tam stepuje na zapřenou, cvoci vymaštěný.