Ženy v našem životě - zpět na článek

Počet komentářů: 604

Přidat komentář
  1. Tajklenc jo? Možná si ten Lovcovo Deník zkus projet alespoň co do zdarma dostupných věcí, než se o to budeš „kvalifikovaně“ votírat. Já teda s Michalem v mnoha věcech nesouhlasim jo, ale furt to má srovnané výrazně líp, než ty.

  2. Pánové,opět jsrm pod vlivem, střízlibej sem nechodím páč zdraví mám jem jedno a stres, stres to je zabiják:
    Autorovi: Představte si svět nez žen. To by bylo jako život komunisty bez třídního nepřítele. Prostě pekelná nuda, vše podle plánu
    ALE co by to bylo za život podle plánu, život bez nevypočitatelných entit?!
    Nuda, pekelná NUDA. Buďte proto rádi že tady ty ženy jsou. Spřádejmež zde myšlenky ke konečnému vítězství, to proti ničemu není, ale bojte se okamžiku kdy bychom jako muži zvítězili a zůstali sami!
    Pěstujme si nepřítele svého,jako bratra rodného,páč jinak náš život ztratí štávu.A život bez šťávy?

    1. Tak jest, starý pardále.
      To ví vlastně každý.
      Je ovšem na každém, jak s tím vyjebat.
      Ono, po desítkách let soužití a obcování s desítkami žen, lze na chvíli spočinouti a všímati si, poprvé v životě, jen věcí svých, není-liž pravda, starý brachu?
      Po desítkách let si například můžeš skládat muziku jakou chceš, vařit jídlo jaké ti chutná, chodit na procházky tam, co to těší tebe, číst si ty knížky, které máš rád a kdy ty chceš a ajak dlouho chceš, postavit si srub v divočině a žít si tam, chceš-li …… do noci v dílně vyrábět vynálezy, které ještě svět nepoznal, den za dnem ….. A nemusíš utrácet těžce vydělané peníze za paření se někde v horku na písku v cizím kraji …… Prostě věci, které s ženskými drhnou …..

      1. to h72

        Nono, cist si knihy je vzdy obohacujici, proc by do toho kdo mluvil?Ja ted treba kradu manzelovu Wall Street and Rise of Hitler od Suttona a je to ctivy, byt bych teda mela k autorovi nejaky vytky.

        1. Kdyz jsem si precetl Mein Kampf, taky jsem se dozvedel veci, ktere mi predtim nikdo nerekl. Ano, k autorovi bych take mel nejake vytky…

          1. Tak predpokladam, ze to ma bejt ironicka nadsazka, ne? Asi to nejde brat, ze to autor sepisoval vazne :-).Jak rikam, ctivy to je fest, zatim fascinovane pokracuju:-)))

            1. Nadsázka je Mein Kampf nebo Sutton?

              1. Oboji. Kazdy po svym. Co si o tom ale myslis ty? Mne se ten Sutton dostal do ruky prvne a Adolfa jsem zkusila jeste na stredni, ale byly to strasny sracky.

                1. Práve preto, že sú to sračky, je nepochopiteľný prístup štátnych orgánov k nim – zakazovaním sa robí v tých, čo to preto nečítali, dojem, že je to niečo úžasné…

                2. Adolf jsou sračky, ale myslel to vážně. Suttonovy ekonomické názory mi v mnohém konvenují, třeba ohledně zhoubného působení nekrytých peněz, bankovnictví částečných rezerv a s tím spojených průserových jevů. Nedovedu posoudit roli Wall Street při zvolení FDR, mám pochybnosti ohledně vyvolání bolševické revoluce, i když následně byl SSSR burzovními magnáty nepochybně mohutně financován. V otázce vzestupu Třetí říše se Suttonem souhlasím, role IBM, Forda, GE a mnoha dalších je notoricky známa. Oni to nebrali ideologicky, byl to prostě kšeft.
                  Nicméně, ačkoli už si připadám jako Cato s jeho umanutostí Kartágem, znovu opakuji, že prapříčinou všech současných i tehdejších běd a krizí je vznik centrálního bankovnictví a s tím souvisejícího systému nekrytých peněz a částečných rezerv, z čehož zase pramení moc Wall Street a City. V tomto se Suttonem naprosto a bezvýhradně souhlasím.

                  1. Stále se nikomu nepodařilo zpochybnit to, že kapitalismus ve své čisté podobě a následně (to byl vyšší level) uplatnění myšlenky sdružení kapitálu a vytvoření systému úvěru a dluhu a úroků a následně burzy a akciových společností a cenných papírů, vedl ku neskutečnému blahobytu pro všechny lidi. všude, kde je ta základní myšlenka odmítána, panuje chudoba, bída, neštěstí, vpravdě lidství v té nejubožejší podobě. Kapitalismus, možná paradoxně,zúčastněné formuje a přetváří v docela smířlivé bytosti. Z líných činí pracovité, z debilů chytřejší, z násilníků třeba sportovce, ze sexuální maniaků třeba popové hvězdy, z psychopatů a potencionální vrahů či sebevrahů tvoří manažery a lídry, kteří živí stovky tisíc lidí.

                    1. Ad h72 – to, že sdružení kapitálu, systému úvěru a burzy, vede k efektivnímu hospodaření a blahobytu je nepochybně pravda a celé 19. století to jasně dokazuje. Dokonce i první zhruba 2/3 století 20. Ďábel je ovšem v detailu – ten kapitál musí být nejprve vytvořen, až pak může být koncentrován a využíván. A potištěný papír není kapitál, kapitál jsou lidé s jejich znalostmi, budovy a stroje. Celé hospodářství je v podstatě systém, ve kterém každý dělá to, co mu jde nejlépe a výsledky své činnosti směňuje s ostatnímu. Peníze slouží jako zúčtovací jednotka, nebo, chcete-li měřítko. A když zdeformujete měřítko, zdeformujete i hospodářský systém.
                      Celá euroatlantická civilizace jede už hezkých pár desítek let na dluh, který je umožněn právě existencí fiat money. Tento úvěr je poskytován původně hlavně Čínou, dnes už v podstatě celou jihovýchodní Asií. V malém měřítku probíhalo toto přelévání zdrojů taky mezi postkomunistickými státy a západní Evropou a především mezi Ruskem 90. let a celým západem, než to Putin zarazil.
                      Ten úvěrový mejdan ovšem jednou skončí, nejpozději v ten moment, kdy Číňan (Ind, Vietnamec…) ztratí o náš potištěný papír zájem.
                      Protože díky vlastnímu šílenství už nic moc jiného protihodnotou nabídnout neumíme.

                    2. Nu, ale Čína jede taky na dluh. Je tedy s námi spojena doslova pupeční žilou. Ta země v podstatě skončila. Jen má místo našich pár let před sebou desítky let. Ale jinak už jede v tom samém. Populace bude za padesát let na třetině a budou to nejspíš důchodci. A bude tam asi 50 milionů chátrajících baráků, bytů, budov, obrovská šrotiště aut a elektronických nesmyslů, obří skládky nepotřebného šmejdu.

                    3. Čína má jednu výhodu, a to je ten fyzický kapitál. Lidi, stroje, už i know-how. Dluh směrem ven je jen asi 700 miliard USD, což jim asi žíly netrhá. A vnitřní dluh, který je 10x větší, patrně berou jako nutnou investici právě do onoho kapitálu, který během cca 30 let vytvořili. Dá se to interpretovat tak, že každý Číňan přispěl během těch let částkou cca 8.000 USD na celonárodní sbírku pro vytvoření průmyslové základny jako prase.
                      Mimochodem, naše zadlužení per capita je oproti Číně zhruba dvojnásobné (konec roku 2024) a to se prsíme, jak je nízké.

                    4. Dokud je kapital futrovan praci, tak funguje velmi dobre. A prijde mi to byt i logicke. Nejaka mira zivotni urovne musi byt podlozena praci, nicmene neni zrovna nutne, aby to byla prace toho, kdo tu zivotni uroven ma, pokud si to umi dobre nastavit. A klidne to muze byt nastaveno fer, neni nutne nekoho vylozene nemoralne vykoristovat.

                      Ovsem problem nastane, jakmile se kapitalismus zacne prolinat s nejakou formou levicackeho rovnostarstvi. Bud to ten kapitalismus znici a nebo to napacha neskutecne dluhy. Levicaci totiz nasekaji dluhy uplne v kazdem systemu, protoze nejvic ho prosazuji ti, kteri vubec makat nechteji a zabyvat se nejakou strukturou firmy, nebo jineho systemu vyssiho vydelku neumi.

                      To, ze vykoristovani lidi pres nekryte penize je brutalni svinstvo, neznamena, ze je to vysostnym znakem kapitalismu/imperialismu. Na tom frci i jina zrizeni. Ostatne nas minuly socik nasekal dluhy hned na zacatku a ke konci mel menu nekrytou taktez.

                    5. Nekryté peníze jsou právě výplodem zvráceného kolektivismu – „aby bylo z čeho dávat chudejm“ (a o to pohodlněji je ovládat). Kapitalismus nepředpokládá ničení majetků inflací, právě naopak. Nikoli náhodou se centrální banky vyrojily současně s rozmachem kolektivistických hnutí koncem 19. a začátkem 20. století.

                    6. Foundryman: A centrální banky založili chudí dělníci, aby si mohli přilepšovat inflací…

                      Co já se tu za idiotské myšlenky nedozvím!

                    7. „Stále se nikomu nepodařilo zpochybnit to, že kapitalismus ve své čisté podobě a následně (to byl vyšší level) uplatnění myšlenky sdružení kapitálu a vytvoření systému úvěru a dluhu a úroků a následně burzy a akciových společností a cenných papírů, vedl ku neskutečnému blahobytu pro všechny lidi.“
                      .
                      Fakt ftipný h72. Asi jako příhoda ze Švejka.
                      https://youtu.be/o_535-d4xm0 :-D
                      .
                      Zejména, když se přihlédne k faktu, které že to země žili na úkor kolonií a kde, že se to vystříleli idniáni a bizoni.
                      Pište dál pohádky. Třeba pohádka o IMF je skvělá. https://youtu.be/rNXL1a3y_1c

                  2. To Foundry

                    Dekuju ti. Vidis, jsem rada, zes to takhle shrnul.Clovek se uci. Nicmene, jak rikam, pusobi na me chvilema jako fanatik, ale treba mu krivdim. Nicmene i tak je ta kniha zajimava a ctiva, jak rikam.

                    1. Pokud je řeč o Suttonovi, mohla by ses popídit po „Gold vs. Paper. A Cartoon history of Inflation“ – vyšlo to ve Státech někdy v 80. letech. Pokud k tomu někdy přibereš Hazlitta a jeho „Ekonomii v jedné lekci“, mnohé zdánlivě nepochopitelné jevy a události najednou dostanou smysl.

                    2. To Foundryman

                      Rada se na to podivam. Mame tu dva moc prima antikvariaty, kde mame nadstandartni vztahy, tak myslim, ze by mi to mohli opatrit.

                    3. To Foundryman

                      Jinak jeste, ze tu jses…Muzu se zeptat, ten Sutton nejakou komunistickou zemi osobne navstivil? Ne ze by to bylo az tak zasadni, ale navstivil treba Soviet Union a Cinu nebo jel spis teoreticky? Diky fiky

                    4. Myslím, že ne, ale zase tak detailně jsem jeho CV nezkoumal. Pokud vím, byl to celoživotní akademik.

                    5. Jen bych ještě dodal, že třeba Sutton (ale i zmiňovaný Hazlitt a mnozí další) je dokladem mylnosti hodnocení ekonomie jako nudného suchopáru.

                    6. FM: „ekonomie jako nudný suchopár“.
                      Nezapomeň na Bastiata.

                    7. Gold v.s paper cartoon – to mi připomnělo krátký animovaný film z ČNB, překvapivě informativní a sebekritický:
                      https://www.youtube.com/watch?v=k0UJG7kMJo4

          2. Sysop 27.11.2025 v 22:34

            Přiznám se, že mám televizi a právě sleduji záznam koncertu Bryana Adamse z Royal Albert Hall.
            Nostalgie je holt prevít.*)
            Ale proč to píši pod váš příspěvek: ten pohled na hajlující publikum je omračující, i pohled na hajlujícího frontmana zaujme.
            ________________________________________-
            *) Před asi tak čtyřiceti lety jsem absolvoval horečku páteční noci pravidelně u televizní obrazovky. Sousedovi rodiče vlastnili slušný barevný televizní přijímač. Na jeho obrazovce jsme v předmětné době viděli všechny přenosy koncertů z Rockpalastu.
            Bryana Adamse tam ukazovali v roce 1983, byl to tuším můj první zážitek tohoto druhu.
            Kolik takových koncertů asi tak leží nevyužito v archivech…

        2. Pokud vás zajímá Hitler a vzestup nacionální, sociální, demokracie, dobrou knihu dal dohromady Michael Burleigh. Must have. Moje nejnovější ku prohlížení jest Fraenger – Hieronymus Bosch (znám ji 45 let, ale koupil jsem si ji znovu). Pak jsou výborné Vopěnkovy Rozpravy s geometrií.

          1. to H72

            Dekuju za tip, rada si to sezenu. Ale abych uvedla veci na pravou miru, ja se v historii druhe svetove valky az tak neorientuju, tak si nechci hrat na intelektualku. Jen se obcas snazim tu a tam necim dovzdelat. U toho Suttona mi trochu rozptyluje jakej je antikomunista, ja sice taky komunismus nemusim, byl to nemravnej rezim, ale pripada mi, ze on to taha az do jakyhosi zkarikovanyho extremu…Nevim jestli vedome, nebo nevedome.

            1. A to ze veril na New World Order, ehmmm…To mi pripada, ze ctenare jen skadli, ne?

              1. Myšlenka New World Order je pochybená, ani to nějaká myšlenka není. Je to atraktivní, diskotékový, canc. Neodpovídá to lidské psychologii, je to nemožné.

            2. Sutton posuzoval komunismus z hlediska ekonomie a dospěl k závěru, že je to nesmysl, který ožebračuje lidi. Z tohoto hlediska jsem zuřivý antikomunista třeba i já :-)

              1. Foundryman 27.11.2025 v 23:25

                Posuzovat komunismus z hlediska ekonomie je nonsens.
                Posuzovat systém, který není možný, z hlediska vědy, kterou lze snad posoudit to, co proběhlo, chce opravdu odvážného myslitele.

                1. Teoretici komunismu předložili nějaké ekonomické postuláty – státní vlastnictví, centrální plánování, direktivní cenotvorba atd. Tyto postuláty byly zváženy z hlediska ekonomie a shledány nesmyslnými. Což potvrdila praxe už ve stádiu pokusu.
                  Ekonomie neposuzuje jen to, co už proběhlo. Je schopna predikovat i důsledky nynějších rozhodnutí. Např. deficit dnes = inflace zítra. Nebo bankovnictví částečných rezerv dnes = úvěrová expanze a hospodářská krize zítra.

                  1. Foundryman 28.11.2025 v 21:01

                    Ano, slyšel jsem několik expertů, kteří doporučovali tuzemskou inflaci zkrotit úrokem minimálně 20 %.
                    To mě přesvědčilo.

                    1. Krotit inflaci pomocí manipulace s úrokovou mírou za současného lití peněz do ekonomiky prostřednictvím deficitů je naprostý nesmysl. Úroková míra může inflaci ovlivnit v podmínkách plnohodnotných peněz, děje se tak ovšem automaticky v důsledku zákona nabídky a poptávky. Když je poptávka po úvěrech, jejich cena (úrok) roste, když je poptávka po úvěrech nižší, úrok klesá. Děje se tak ovšem vždy jako reakce na vzniklou situaci, nikdy předem.
                      Proto například považuju instituci centrální banky za v lepším případě zbytečnou, v horším (a bohužel reálném) případě za škodlivou.

                    2. Founryman 28.11.2025 v 21:18

                      Zde s vámi souhlasím bez výhrad.
                      Zjevně nejste expert.

                    3. Asi ne :-) Expert ví hovno o všem, specialista všechno o hovně :-)

                    4. Foudryman 28.11.2025 v 21:28

                      Promiňte, ale zdá se mi, že experty přeceňujete.
                      Expert je podle všeho poddruh specialisty.

                    5. Expert je označení pro stíhací eso luftwaffe.

                  2. Foundryman 28.11.2025 v 21:01

                    Omlouvám se za přerušení.
                    V komunismu státní vlastnictví existovat nemůže, protože komunismus předpokládá odumření a následnou neexistenci státu.
                    Pokud bude existovat zásobování podle potřeb odběratelů pracujících podle svých schopností, není direktivní cenotvorba než roztomilým nonsensem.
                    Zdá se, že teoretici komunismu ustrnuli když ne v diktatuře proletariátu, tak v reálném socialismu *).
                    Dobře jim tak.
                    _________________________
                    *) Podle toho, jak funguje český jazyk, spojení „reálný socialismus“ v hraničním významu znamená, že socialismus je nereálný.
                    (Ano, je to stručné a dnes to rozvíjet nehodlám, omlouvám se.)

                  3. Foundryman: Ačkoli komunismus vcelku nenávidím, rád bych řekl, že je u prdele co předložili „teoretici komunismu“. Ta ideologie se nějak prakticky vyvíjela.

                    Jedna z prvních tezí, které komunistické režimy zahodily jako první proti „teoretikům komunismu“ je neexistence národa a státu, a rozšíření globálního hnutí. Namísto toho se komunistické režimy výhradně vyvíjely jako národní vlastenencké státy.

                  4. Foundryman: „Ekonomie neposuzuje jen to, co už proběhlo. Je schopna predikovat i důsledky nynějších rozhodnutí. Např. deficit dnes = inflace zítra. Nebo bankovnictví částečných rezerv dnes = úvěrová expanze a hospodářská krize zítra.“

                    Jestli něčeho ekonomie není skutečně schopna, tak predikce dopředu. Neustále jsou ekonomové překvapováni vývojem.

                    Ona ekonomie je spíše pavěda, nepatří do vědy. Možná do řemesel, ale to je tak všechno.

                    Ve skutečnosti nejde předpovídat budoucnost na základě jedné proměnné zvané peníze, případně podepřených několika dalšími jednoduchými proměnnými. To je čiré šarlatánství, podvodnější než věštění z jater.

      2. Jo, to prohlasil svyho casu jeden muj cerstve rozvedenej kamarad ‚checht, prijdu domu, otevru dvere a zarvu „a bude tady kurva ticho!!!“… no, a je ticho‘.

        1. Já doma neřvu. Dokonce se snažím sám moc nevrtět, nešoupat nohama, nevrzat schodama ….. ono, ticho je ticho. Po desítkách let. trochu mi vadí třeba lednička. Slyším ji i za trojíma dveřma. Nebo jiní šmejdi. Stanby režim je neudržitelný, vždy tam něco řve. Všechno vypnout. Všechno. Pak můžeš být, na chvíli, sám se sebou.

      3. h72:
        Věci svý si zařídíš i v soužití.Určitě to, co jsi vyjmenoval a mnoho dalšího.

        Vem si třeba takovej luxusní „kýčovytej“ západ Slunce:Je to nádhera a máš potřebu se o ten zážitek podělit.Někdo to má radši s někým po boku, jinej to nafotí a pošle všem.
        Jsou ale i tací, co nemají potřebu se o to dělit.Vystačí si sami.

        1. Já potřebuji už konečně životě hodně psát, skládat, hrát. Ono to moc s druhými lidmi, byť je mám rád, nelze. Ano, dělám to a budu to dělat pro ty druhé, pro koho jiného ….. Ale oni by mi to jen domrvili. A s druhými bych si na to akorát kradl čas. Tak se to dělat nedá. Zrovna tak v dílně. Zabereš se do práce a potřebuješ ji dělat, jak to ta práce vyžaduje. Ne tak, jak máš vyměřenej čas.

    2. Nuda? Vy se neumíte zabavit?
      Kromě: Pánové,opět jsrm pod vlivem, střízlibej sem nechodím

  3. Limeta:
    Konečně mám taky čas si tady přečíst nějaký článek.
    Hned u první věty jsem se ale zarazil:Jakou negativitu tady?
    Holky jsou fajn a ženský samo ještě lepší.
    Jestli si ty jen taky nevyzobováváš.Jak s tím fousatým poloprázdným půllitrem…
    Tak se rozhoduju, jestli u snídaně chci tenhle výběr.

Napsat komentář

D-FENS © 2017