Zdravotnictví včera, dnes a zítra - zpět na článek

Počet komentářů: 190

  1. Už před COVIDem péče stála na hliněných nohou a teď to dostalo další ránu. Dokud Češi budou lékařům platit třetinu německých mezd a nechávat kvůli tomo velkou část schopného zdravotnického personálu odejít, tak se ze sraček nevyhrabou nikdy.

    1. Marty… 13.12.2020 v 22:00

      Kolik by podle vás měli Češi platit lékařům?
      A, na což očekávám odpověď ještě zajímavější, z čeho?

      1. Kolik by podle vás měli Češi platit lékařům?
        Tolik, aby neodcházeli?

        A, na což očekávám odpověď ještě zajímavější, z čeho?
        Dokud bude lékařská péče „nejvyšší kvality“ pro „všechny“ a „zadarmo“, tak budou Češi tam, kde jsou.

        1. Aby neodcházeli je řešitelné snadno a již to bylo navrhováno.

          Jelikož je v ČR VŠ vzdělání „zdarma“ s argumentem, že ostatní lidé se svých daní zaplatí studentům školu, dobrý plat a budoucí kariéru, ale to není unfair protože dotyční studenti budou odvádět vyšší daně a tak se vše vyrovná.

          A jelikož odchod VŠ vzdělaného člověka za lepším životem do zahraničí předtím, než splatí náklady VŠ studia -které mu ze své kapsy zaplatili ostatní- tento argument anuluje.

          Potom je za situace, dokud je VŠ vzdělání v ČR „bezplatné“ (= studentovi je platí všichni ostatní) racionální a fairové, aby každý absolvent VŠ měl spočítány náklady studia a pokud chce odejít pracovat do zahraničí předtím, než tyto náklady splatí odvedenými daněmi, bude mu uložena úhrada „odchodného“ v poměrné části nákladů na studium.

          Z toho se absolventi samozřejmě mohou připokakat, protože oni přeci mají NÁROK neplatit za vzdělání nikomu nic a NÁROK nechat si zaplatit svou prosperitu z daních ostatních a pak jim ukázat prostředníček a táhnout za ještě většími výdělky na západ (kde tamní absolventi nezřídka školné platit musí, a ve výdělečných oborech jako medicína či práva velké částky). Ovšem vyjma svých pocitů, že mají nárok a že jsou elita po které přeci nikdo nic nemůže chtít, nemají v ruce žádný faktický argument.

          1. Aby neodcházeli je řešitelné snadno a již to bylo navrhováno.

            Jelikož je v ČR VŠ vzdělání „zdarma“ s argumentem, že ostatní lidé se svých daní zaplatí studentům školu, dobrý plat a budoucí kariéru, ale to není unfair protože dotyční studenti budou odvádět vyšší daně a tak se vše vyrovná.

            A jelikož odchod VŠ vzdělaného člověka za lepším životem do zahraničí předtím, než splatí náklady VŠ studia -které mu ze své kapsy zaplatili ostatní- tento argument anuluje.

            Potom je za situace, dokud je VŠ vzdělání v ČR „bezplatné“ (= studentovi je platí všichni ostatní) racionální a fairové, aby každý absolvent VŠ měl spočítány náklady studia a pokud chce odejít pracovat do zahraničí předtím, než tyto náklady splatí odvedenými daněmi, bude mu uložena úhrada „odchodného“ v poměrné části nákladů na studium.

            Z toho se absolventi samozřejmě mohou připokakat, protože oni přeci mají NÁROK neplatit za vzdělání nikomu nic a NÁROK nechat si zaplatit svou prosperitu z daních ostatních a pak jim ukázat prostředníček a táhnout za ještě většími výdělky na západ (kde tamní absolventi nezřídka školné platit musí, a ve výdělečných oborech jako medicína či práva velké částky). Ovšem vyjma svých pocitů, že mají nárok a že jsou elita po které přeci nikdo nic nemůže chtít, nemají v ruce žádný faktický argument.
            Jen do toho….

            1. V době reálného socialismu bylo součástí státně-svazkově propouštěcí procedury vyrovnání nákladů, které společnost na vzdělání kandidáta propuštění vynaložila. Rozumné, no né?

              1. V době reálného socialismu bylo součástí státně-svazkově propouštěcí procedury vyrovnání nákladů, které společnost na vzdělání kandidáta propuštění vynaložila. Rozumné, no né?
                Velice rozumné, velmi by se mi líbilo u soudu rozklíčovat výši oprávněných nákladů za vzdělání na VŠ v bývalém východním bloku.

                1. podotknu, kolem roku 2001 jsem přijimal ČR občanstvi, no a musel se vyvazat ze svazku v SR a platil jsem za to (asi ty naklady na studium, platilo se dle urovně vzdelani, bylo to kolem asi 14t..ale již přesne čislo nepamatuji). A to jsem byl federalni ditě, tata čech,mama madarka, vyrusatl na vychodě :)

          2. No a co zahraniční studentí keří tady studujó taky zadarmo? U téch se nejaký vyrovnání odvodem vyšších daní čekat přece nedá.

            1. To se bere jako rozvojová pomoc :-)

            2. Zahranicni u vas zadarmo studuju iba slovaci alebo sa mylim? U nas si pamatam, ze zahranicni studenti boli samoplatcovia s vynimkou studentov z CR ale tych tu vela nie je. Predpokladam, ze sa jedna o nejaku speci dohodu medzi CR a SR.

              1. studium je pro ty zahraniční studenty, kteří jsou na českých vysokých školách schopni studovat v češtině, bezplatné
                https://www.vysokeskoly.cz/clanek/podminky-studia-na-vysokych-skolach-v-ceske-republice
                Tak sem to slyšél a asi to bude pravda.

              2. Nezajímal jsem se o to, ale od kolegů jsem slyšel, že studium v čestině je bezplatné, zatímco studium v angličtině je zpoplatněno. Údajně proto většina Rusů, Mongolů či Kyrgyzů atd. studuje v češtině, zatímto studenti z Latinské Ameriky volí studium v angličtině.
                Ale jistě se najde insider, který mé domněnky uvede na pravou míru.

                1. Je to tak. Slováci to mají ošetřené zvláštní smlouvou, studují za stejných podmínek jako Čechomoraváci (a stejně tak můžeme my studovat na Slovensku). A cizinci jsou buď samoplátci v angličtině za eura či dollary, anebo v češtině zadarmo.

                2. Ale jistě se najde insider, který mé domněnky uvede na pravou míru.
                  Ano, tak to je. Samozřejmě to platí i naopak. Pokud mluvíte německy, tak můžete studovat v Německu/Rakousku.

                3. Rákosníci u nás co? Dostal někdy někdo v rákosácké tržnici platnou účtenku? Daně žádné, nebo naprosto minimální, co a v jakých oborech provádějí, je už celkem dobře známo, plus ten jejich parazitický způsob života. Hodně jich pořád neumi téésky – ale české občanství, živnosťáky, eseróčka a nárok na komplet VŠ studium zdarma mají taky.
                  Chtělo by to, poptat se na vídeňském magistrátu, jak se jim povedlo je vypakovat nejen komplet z Vídně, ale i z velké části celé země. A na hranicích jsou na naší straně, ne rakouské..

                  1. Rákosník nabízí službu, která českému obchodníkovi nevoní. Za sranda peníze velmi nadprůměrnou porci chutného jídla, obchod se smíšeným zbožím otevřený pátek svátek od rána do večera, rukavice, které děcka beztak za týden ztratí kupuju za 30 Kč u něj a ne za 2 kila ve sportisimu. A jiné podobné cetky taky, třeba kablík k mobilu, v datartu jen za skvělých 119,- u wonga za 20.

                    Že si na tom nenamastí erár kapsu? No zrovna dnes jsem dostal výplatnici, šéf dal dokonce nějaké tý vánoční prémie, ale erár mi toho půlku sebral, bylo mi zase jako každý měsíc na blití. Že to wong tak nechce a umí si to zařídit – fandim.

                    Že to jsou pračky a cover-upy za pěstění ganjy na export do německa, která měla být dle mého už asi tak 100 let legální a stejně ji pěstuje a hulí každej druhej? Je mi u prdele. 80 % restaurací v našem městě jsou pračky zmrdů z bývalého SSSR a jugoslávie a podobných agresivních mrdek se zlatým řetězem, jenže v tom jedou kurvy, čorky a heroin, mnohem horší svinstvo.

                    Čong se do nikoho nesere, v životě jsem neslyšel že by se někde popral, posprejoval zeď nebo ukradl kolo či auto. Za mě dobrý.

                    Lidi do nich jedou, protože se díky vzrůstu cítí nadřazení a dávají jim to sežrat. Na opravdové kriminální svině z bývalého SSSR, kterých tu máme jak nasráno si totiž nikdo netroufne, protože se bojí, alě dělat si prdel z wonga za srandovní přízvuk je jednoduché.

                    1. Jejich vzrůst je mi u prdele stejně jako to, co doopravdy dělají.
                      Mně tu schází jeden metr, který Rakušáci někde vyhrabali.
                      Zkus sem Ty, jako úplně obyčejný, tisícovkový živnostník bez zaměstnanců, začít lifrovat celé kontejnery toho čínského hnoja, deklarovaného tu jako secondhand, tu jako čisticí bavlnu, nebo třeba jako oblíbený papír pro kartonáž – jak dopadneš jako Čech Ty.
                      Nestihneš ten kontejner ani otevřít a už Ti bude skákat po hlavě celní správa, berňák a ve finále přijdeš i o ten živnosťák.
                      Zmrdy ze SSSR a od jogurtů ať si řeší kriminálka. Mně vadí to, že těm pilným včeličkám furt funguje něco, co tu bylo už na sklonku socíku a co by dneska Čechovi nemohlo fungovat ani teoreticky. To bude asi ten Svaz česko-vietnamského přátelství, jo, to bude ono..

                    2. prostě umí líp mazat. funguje jim to, protože čeští zmrdi už dávno nehrajou nějakou trapnou ligu s tričkama a takovým bordelem.

                      český zmrd jede už nemovitosti, agropodniky, dělá premiéra nebo má finanční skupinu a tak

                      čong jen plní díru na trhu, která není dost dobrá pro českého ani ruského mafoša

                    3. Čongové maj mafii jako řemen a to co u nich funguje by se dalo popsat asi jako nevolnictví, pokud ne rovnou otrokářství. Výpalný, pašováni ve velkým, tráva, perník, překupnictví, obchod a bílým masem, kšefty s vízama, korupce… Akorát maj dost rozumu aby si to udrželi mezi sebou a nevotravovali ostatní. Zatimco rusáci nemaj problém chlápka odstřelit a nechat ležet na chodníku, tak Čongové jsou sice schopný chlápka před tím než ho zaživa stáhnou z kůže nechat sledovat jak pomalu zabíjej jeho rodinu, ale pak všechno pěkně ukliděj a majorita je spokojená jak jsou ti Vietnamci usměvaví, skromní a pracovití lidičkové.

                    4. Tady nejde o to, zda to českému obchodníkovi voní či ne, ale jednoduše se to nevyplatí. Čongové dovalí do ČR svoji pracovní sílu za misku rýže, tím to jenom začíná a daňovou „optimalizací“ pokračuje, uplaceným kdekým končí aka kup si svého soudce/fízla/celníka/úředníka.
                      Co oči nevidí to srdce nebolí. O kriminálních sviních z bývalého SSSR jsi slyšel velmi mediálně hlasitě a barvitě a taky naposledy v devadesátkách a jaksi ti to zůstalo. O žlutejch jsi neslyšel vůbec či pouze jako pěstitelích trávy, kterou si dáš taky takže cajk. Asi pro tebe bude novinka, že všechny ty večerky a čongovské businessy platí výpalný a rozhodně ne těm ze SSSR, atd. atpod..
                      Realita je taková, že si tu obě mafie jedou svinskej business. Ignorovat je povede jen k tomu, že jednoho dne přerostou přes hlavu.

                    5. Náš místní večerkář, malej mladej vietnamec s obarvenou hlavou na modro, jezdí do práce novou A8. Ráno přijede v 7 a ve 22 opět odjíždí. Jinak tam celej den za tou kasou sedí.
                      OK, jeden by řekl dobře, pračka na peníze.
                      Takže pán umí vyprat za 3 mega na káru, ale tráví dni za pokladnou?
                      Proč to dělá?

                    6. Asi je jim blbý nedělat nic.

                    7. starter přesně.
                      Český živnostník pokud nezaměstná rovnou manželku, musí zaplatit zaměstnance a všechno okolo něj. Tohle čongové v rodinách nikdy neplatí.
                      Pokud vím, tak zdrávko si čong platí základ, aby dostal kartu VZP, sociální základ, pojištění nula atd.
                      Už jsem tady jinde psal o nákupu narychlo a za pětikolo u čonga, protože nebyl čas čekat, jestli totéž, ale odjinud, přijde sice za necelé kilo, ale ještě tyhle Vánoce.
                      Tu pětibábu, co vietcong zkásnul, jsem mu vlastně vsunul do kapsy, čistá ruka, protože hodnota toho nákupu je i s čínským ziskem a poštovným asi desetina – kdybych to věděl předem a objednal to začátkem listopadu, tak to mám za USD 1,99. Za to kilo bych to koupil u česko-čínského překupníka, prodávající stejný zboží, pořád ale mnohem levnější, než čongové.
                      Asi se budete divit tomuhle tvrzení, ale kopy těch krámů okolo elektra, mají čongové proti přímé číně přepálený jako prase. Ne, nejsou blbí, umí česky naprosto skvěle a vědí, kolik Češi asi tak vydělávají.
                      Aby nebyla mýlka – nemám nic proti národu, mám silné výhrady proti tomu, jakým unfair způsobem tu začali někdy 1985 podnikat a jedou tak dodnes.

                      Neoblékl ani neobul bych svému děcku nic od vietconga. Svoje děcka jsem zvládl obléct bez nich a ony to zatím zvládají taky, třebaže nějakou malou blbost jim tam občas koupí taky.
                      Vesměs je ta vietcongova varianta vyrobená ze zdravotně závadných recyklátů /jinak by to doprdele nemohlo být tak levné/ a vůbec žádné peníze nestojí za to, abych děckám kurvil zdraví buď výparama z těch hmot, nebo rozkládáním těch mizerných hmot třeba potem.
                      Ne, fakt to nebývá to samé, co prodává vedlejší kamenný obchod a dává na to 2 roky záruku, fakt to není totéž. Možná jinde ano, ale tady u nás ani omylem.
                      Jít se nažrat k vietcongovi?
                      Po tom všem, co člověk jenom vidí na vlastní oči? Ani nemusím číst ty odstrašující případy, co se dostaly až do médií – protože už to nešlo ututlat či uplatit, protože někdo skončil ve špitále?

                    8. však v klidu, nikdo vám to nenutí jen pár poznámek:

                      u čonga jsem žral zrovinka dneska, bylo to z čerstvé zeleniny a masa a z dobré rýže, 2x větší porce a mnohem čerstvější než ten bordel co prodává o 30 % dražší echt česká kantýna, kde nemám o hygieně a kvalitě teda sebemenší iluze. Jen se to nedá jest furt, protože tyo je na jedno brdo samozřejmě, jako zpestření super, umí pracovat s kořením

                      že čas jsou peníze už jste někde slyšel ne? jistě, origo li wang z ali to má za menší cenu, jenže když se vám ty sluchátka nebo kablík dokurví zrovna teď, není nic fajnovějšího než čekat, až to free shipping dojede za 2-3 měsíce k vám (aktuálně čekám na elektro pičoviny, co jsem klikal někdy v září). Rozdíl v ceně je prostě a jednoduše cena za čas

                      boty nebo „koženou“ bundu bych od čonga taky nebral, kraťasy na přehradu úplně kliďo. Apropo náš lokální wong prodává ponožky normálního českého výrobce. BTW fajnové hadry z HM, Lidlu, CCC a dalších zdrojů pro běžné české socky, co nechtějí za rifle vysypat 3 litry, jsou taky všechny made in bangladesh, filipines apod. Určitě za fér podmínek, dodržování hygienických norem a bezpečnosti práce, jsem o tom pevně přesvědčen. (platí např. i pro nábytek IKEA)

                      hele chápu, nemáte je rád, mi to neberte, chovám se racionálně, beru ze všeho trochu, abych optimalizoval

                    9. Asiatský restaurace jsou v pohodě, teda v rámci možností, jsou lepší i horší. V zásadě je to s nima stejný jako s jinejma, nemyslím že maj nějaký nefér zvýhodnění oproti tuzemským vývařovnám. Večerky, stánky a hadrárny jsou jinej případ, tam to pozadí je dost pochybný a většinou není moc důvod tam chodit. Když budu chtít hadry z Lidlu, zajdu si do Lidlu, ne k čongovi, kterej to ma buď dražší aby vydělal a pokud ne, tak je v tom čórka nebo nějaký jiný šméčko. Krom toho mě dost serou tím zkupováním zboží v akcích aby ho mohli s přirážkou prodat.

                    10. hadrárny apod. bez debat, v tom HM to nakonec stojí stejně a kvalita je lepší + záruka.

                      Večerka je jiné kafe. My tu totiž wong večerky nemáme, SM kraj je stále pod patronací starých mafiánů. Naše večerka zavírá brzo, mají tam prd, je tam draho, po 6. odpo už není pečivo, baba za kasou je připitá a imrwehre nasraná, chodím tam dvacet let a pokaždé mě zmrdá. Jiná večerka není, nejblíž 2 km daleko. Patří to nějaké pražské mafošské partě, kdo zkusil otevřít konkurenční podnik, blbě dopad.

                      U tchánů v čechách mají hned pod panelhausem wonga, otevřeno prakticky úplně furt, furt čerstvé pečivo, výběr asi 10x větší, ceny o 20 % nižší, + tam člověk právě koupí i prodlužovačku, lavor nebo zámek na kolo, obsluha okay, na wongy docela příjemná. Na vánoce dávají k nákupu nad 300 zdarma flašu hnusného levného vína :) Nevypadá to vůbec na pračku, je tam takový frmol, že tohle se v klidu uživí.

                    11. Ono to bude jak kde. V Kunraticich jsou asi tři, zákazníků maj pomálu, sortiment nic moc a už stihli přežít příchod tesca, penny a dm drogerie aniž by se u nich cokoliv viditelně změnilo, zatimco český minimarket se třema prodavačkama přežil Tesco o dva měsíce. A to byl majitel ve svym baráku. Někde na vesnicích se asi čong dokáže uživit poctivě, ale ve velkejch městech ani prd. Možná ještě tak ten co je na Chodově na kolejích kam choděj studenti pro chlast, čínský polívky a různý chipsy a buráky protože Lidl je deset minut pěšky.

                    12. ruská galoška je všudypřítomná, patří jim celá města v této zaprodané zemi. Roztahujou se, chovají se povýšeně a zdaleka nezmizeli s koncem 90. let. Rozdíl je jednoduchý. vietkong chce kšeftovat byť nelegálním způsobem a hledět si svého, rusák nám de facto vládne, však stačí kuknout na hrad. Xkrát jsem odněkud musel raději odejít, když se zdivočelí serjožové roztáhli tak, že pro jiné nezbylo místo. Například jednou i na krytém bazéně.

                      Nejlepší byl sraz veteránů na náměstí, kde se můj tříletý kluk ptal na Pabědu M20 z r.1950, co tam stála, to je to auto KGB a STB. Povídám mu, no to není moc světlá stránka historie. Načež se asi 20 cm za mnou ozvalo od nějaké korpulentní Naděždy „NO To JE VELMI SVJETLA STRANKA HITORJE“, viděl jsem rudě. Že obsadili prahu, jasně, ale zasraný Frýdek?

                    13. Ruský mafoši chtěj taky především kšeftovat. Vládnout chtěj rusáci v Kremlu a i ten nejtupější mafián tuší, že jim nemůže lízt do zelí. V tomhle jsou mafiáni celýho světa stejný.

                    14. rusko je mafiánská země, tam není rozdíl mezi „politikou“ a mafií, je to dost do očí bijící a dělají si z toho prdel na celém světě

                    15. No bohužel, no. Mám tetu přes 40 roků ve Varech, takže něco málo vím, no.
                      Devadesátky tam byly dobře husté. Teta se v jednom obchodě zastala české prodavačky, na kterou jakási rusaňa řvala. A bác – schytala od rusaně ťafku, poctivé tři stehy nad obočím, rozvalené od zlata, co měla rusaňa na pazouře.
                      Ani ne 5 minut po tom, co vystoupila u baráku z taxíku, co ji přivezl ze špitálu, tak dole zvonil česky mluvící poslíček. Donesl nahoru obálku se sto litrama a pugét z metrových růží za další tři, že se pan XYZ za paní moc omlouvá, že to určitě nechce řešit přes policii a že má poslíček přivézt odpověď, že jestli to tak stačí.
                      Člověk se potom může po nocích jenom divoce domýšlet, jak vlastně zjistili, o koho jde, jak se jmenuje, kam se pohyboval, kde bydlí a tak..
                      Tak jasně, že to tetka nechala být, co jiného už. Tam byla na konci devadesátek ruština hlavní jednací jazyk, ve Varech.

                    16. servisdok
                      14.12.2020 v 19:29

                      A to sou tidleti supr pohostinní ruští lidi, jak si vo nich básnil, nebo to sou zas eště nějací jiní?

                    17. Aniz bych se chtel Rusu zastavat – mam je fpazi asi tak stejne, jako treba Iracany, nebo Kubance – tak ale znas nejakou evropskou zemi, kde by nejaka mafie nevladla? V Rakousku jsou to Turci a Arabove, v Italii to snad nemusime rozebirat, ve Francii cernotlamovy gangy, v Recku Albanci, u nas vsehochut,… ve Svedsku se tomu ted nove uci…Nemci se jeste porad nevymanili z britske a americke nadvlady (jojo, ja vim, tomu se nerika „mafie“, to je neco uuuuplne jinyho) atd, atp.

                      Problem neni v tech mafosich, problem je v Cesich, ze jim ty pozemky, baraky, vyrobni prostredky, zbozi… proste prodaji. A pak se divi, divi a divi. Jak ta baba, co o ni dneska psali, ze chtela pohladit tygra a on ji ukousl ruku. Je ten tygr svine, ebo baba krava?

                    18. nemůžu je mít v paži jako kubánce, protože ty jsem viděl tak v televizi, zatímco Ivan je všudypřítomný i v našem okresním městě.

                      Jde o to, že jejich působení se nás všech dotýká úplně napřímo.

                      BTW mojí známé zabili fotra, protože s nima „podnikal“, bylo to před pár lety, ne v divokých devadesátkách

                      Jasně že mafii má každá země, ale prostě v mexiku nebo rusku v tom jede 50 % populace nebo kolik

                    19. Kubanky pamatuju v osmdesatkach v Nachode, jak se chodily koupat do kasny na namesti. Jakmile v Nachode propukla nejaka nemoc, bylo to od Kubanek. Proto jsem si na ne vzpomnel.

                      Ja nevim, ja jsem s mafosema vzdy vychazel v dobrym a bez problemu, jen jsem se vzdy snazil slusne odmitnout vtazeni do rodin. Na druhou stranu, pokud mi nekdo necim porad vyhrozuje a hrabe do moji kapsy, pak je to Cesky stat. Proto to tak vidim. Mam v Rusku par pratel, zadni mafosi a v Cesku jsem nejvetsi kurvy zazil Chorvaty. Asi je to o zkusenostech.

                      Ja nemam problem s rakosnikama, brnenskyho majitele „mesta“ na Olomoucke znam osobne. S Rusakama se moc nepaktuju, protoze kdo nechlasta, je divnej a muze mit problem. Jsou vetsinou blbi jak bedna kytu. Pokud cloveka potrebujou, je clovek v bezpeci. Nicmene, tento model plati i v ceskych prdelich mezi Cechama. Dokud te ostatni potrebujou, tak jsou pratele… ;-)

                    20. Tak tos měl říct hned, že nemáš rád rusy. Reálně ses totiž nesetkal ani s ruskou ani čongovskou mafií a hodnotíš to podle toho jak se ti nakupuje v čongo večerce a že o rusech jde hodně slyšet.

                    21. O činnosti kriminálních sviní z bývalého SSSR vyprávěl přímo na tomto serveru ten chlapík, co prolézá pražské bordely. Jak mají brutální obchod s bílým masem ale na jejich výplatní pásce je v Praze každý, kdo to má vyšetřovat, takže obě oči zavřené.

                    22. Tak ono se neni moc cemu divit. Nositeli kultury byli bud Anglicane, nebo Francouzi a pote, co bolsani vypraskali z Ruska slechtu, uz tam tu vlajku jakes takes kultury nikdo nepozvedl. Takze to tam funguje na urovni pospolne spolecnosti, kdy zakladem vseho je akorat rodina. V takove dzungli se mafii samozrejme dari.

                      Ostatne, od te Anglie s Francii na zapad to uz stoji za podobne hovno, stran tech spolecenskych vazeb.

                      No a nakonec… protoze toto vysetruje statni zamestnanec, tak ta sluzba podle toho vypada. On „jen dela svoji praci podle toho, kdo vic zaplati“.

                  2. Servisdoku, pamatuj má slova a pamatuj je dobře: nenavážej se do rákosníků a měj je rád. Každý, kdo funguje a obchoduje v šedé či černé zóně, je tvůj budoucí spojenec.

                    Nebo kdo si myslíš že ti prodá jídlo abys neumřel hlady, pokud vláda zakáže nakupování všem, kteří nemají COVID vakcínu a s sebou „vakci-pass“, hm? A kdo si myslíš že ti prodá normální žárovky poté, co je EU zakázala? Kdo ti prodá chlast pokud přijde prohibice? A kdo ti prodá i maso, pokud je zakáží Zelení?

                    1. Tedy kulatá průhledná topná tělesa jsem ještě nedávno kupoval v elektře, úplně normálně.

                    2. Predavaju to pod nazvom priemyselne svietidlo, nevhodne do domacnosti, vhodne do prevadzy s vysokou teplotou (ktora Ledkam vadí).

                    3. Žárovky koupím úplně běžně naprosto všude, v elektrovelkáču koukám si ani nehrajou na nějaký tepelný koule, na žárofku mi vypadne několik desítek výsledků.

                    4. Jistě, protože Ukrajinec byl levnější, makal víc a dýl a načerno a dal se snadno vyhodit.
                      Podobně Vietnamci svejma levnejma pašovanejma sračkama téměř kompletně zničili náš oděvní a obuvní průmysl.

                    5. Kurde, to sem nepatří.

                    6. Spojenec nemusí bejt nutně kamarád a už vůbec to neznamená, že tě má rád a že tě při nejbližší příležitosti nepodrazí ještě hůř než dnešní nepřítel. A zrovna z asijský kombinace sobectví a bezohlednosti mám docela obavy, protože to je vyhánění čerta ďáblem. Ukaž mi nějakou asijskou zemi, kde by nebyla despocie jako řemen. Evropští zakazovači časem vyměknou, revoluce požere svoje děti a většina stejně bude v duchu staletých zvyklostí švejkovat a předstírat aktivitu aby se vlk nažral a koza zůstala celá, ale asiati se s tebou srát nebudou. Ostatně, šmírování a totalita momentálně nejvíc frčí v Asii. Asiati počítačový technologie milujou.

                    7. Shane: jenže tady se nebavíme o expanzivních asiatech vzor Čína, ale o Vietnamské, na jejich stát nenapojené „šedé diaspoře“ která má, jak trefně vystihl předřečník, právě tu výtečnou vlastnost, že si žije sama pro sebe izolovaně a nesnaží se cpát do ostatních.

                      Vlastně je to v nejlepším duchu multikulturalismu/interkulturality „paralelní společnost“, která ovšem narozdíl od jiných paralelních společností nevytváří No-Go zóny ani teroristické útoky, nýbrž jenom takovou „paralelní ekonomickou Zónu“. PEZ.

                      PEZ – řešení jak přežít PES. Pff.

                    8. Taky jich tu je hrstka. Muslimáci byli taky v pohodě když jich v Evropě žilo jak do mariáše.

                    9. Ostatně, Vietnamec ti asi proti státu pomůže. Dokud mu za to budeš solit. Jakmile tě vyždímá, tak tě buď bez skrupulí práskne aby si udělal u fízlů voko a ti ho neprudili kvůli jeho černejm kšeftům, nebo mu budeš dělat otroka. Mafiánský společenství už takhle funguje a vietnamská společnost je s mafií úzce provázaná. Každej Vietnamec má příbuzný ve Vietnamu a mafie ho tím drží za koule. Navíc, Vietnamec ti nepomůže z nějaké sounáležitosti, on s českou komunitou žádnou sounáležitost necítí, on ji má jako dojnou krávu a chce aby ho jinak nechala na pokoji. On ti pomůže z vypočítavosti. Jenže když pro něj bude výhodnější tě potopit, tak tě potopí.

                    10. Sahne: jenže protože Vietnamec funguje v šedé zóně a tudíž nesnese jakoukoli surveillance od účtenek až po kamery (nb by se mohly obrátit proti němu), jaksi tě nemá jak prásknout protože nemá důkazy.

                      Proto právě Servisdokovi říkám, ať se nerozčiluje že mu Kongové nedávají účtenky – to je největší bonus, který je třeba zachovat.

                      Pokud třeba státz akáže anonymní SIM, resp. je sváže s RČ, budou to právě Čongové kdo budou prodávat anonymní SIM bez ukázání občanky a jako RČ tam vykážou něco vygenerovaného generátorem náhodných RČ.

                    11. Účtenky jsou asi to poslední co bych Vietnamcům vyčítal

                    12. No jen jsem chtěl poukázat na to, jakým způsobem se tam obecně generuje zisk a že takový způsob je pro rodilého Čecha poukázkou na udání a průser jako kráva.
                      Je fakt zajímavý, že to provozujou už asi od půlky 80.let, kdy tady makali ve fabrikách /dlužno dodat, že pilně/.
                      Od roku 1986, kdy už byla situace ve službách naprosto neúnosná a bolševik to tedy opatrně spouštěl /napřed ve větších městech a ne každému/, začala ta první generace origoš import rákosů, co ještě fakt neumela téésky ani kváknout, nějakým mně záhadným způsobem též fasovat „Povolení k poskytování drobných služeb obyvatelstvu“.
                      Bylo mi záhadou, jak může cizí státní příslušník, byť socialistického asijského státu, získat povolení k poskytování služeb Čechů Čechům. Dodnes jsem to nepobral.
                      To jsem měl samozřejmě měl okamžitě i já – tehdy za stokorunový kolek, přiložený k žádosti. Od té doby se přetvářely víceméně nelegální burzy a blešáky v podstatě legální tržnice, napráskané už tehdy čínským a korejským brakem až po střechu. To byla doba těch jezevčíků SOMY, MATSUMITA, AIVA, ale i International a podobného hnusu. Rákosové nikdy neprodávali nic jinýho, než hnus.
                      Sorry, ale když budu potřebovat hnus, tak si ho za ta léta zkušeností dovedu opatřit i sám. I bez rákosáckýho prostředníka a to i v případě, že stát uvalí na zásilky z číny nějaký brutální cla už třeba od 3USD.

                      Na provozování tohoto „Povolení“, v souběhu s oficiálním zaměstnáním v naprosto stejném oboru, se sice mnoho tehdejších zaměstnavatelů tvářilo všelijak, ale nepamatuju si, že by docházelo k nějakým excesům.
                      Zato ale mělo tohle „Poskytování drobných služeb obyvatelstvu“ za následek, ani ne snad raketový, spíš přímo světelně rychlý nárůst počtu, objemu i hodnoty krádeží úplně všeho možného, od nejdrobnějšího materiálu typu 1.000 matiček M3, až po stroje a přístroje.
                      Pamatuju případ, že se z PALu v KM, za jedinou noc ztratil celý soustruh střední velikosti a byl komplet vykradenej sklad součástek a dílů, ze kterých se v PALu vyráběly např. elektronické zapalovací jednotky do Favorita, ale i regulátory napětí pro altenátory a další elektronika. Ten sklad byl velkej asi jak čtvrtka skladovací teslácký haly v Brodě, byly tam zásoby na nejmíň tři roky výroby v aktuální pětiletce.
                      Oni za jednu jedinou noc, dokázali „nepozorovaně“ odvézt nejenže ten bůhvíkolik tun vážící soustruh, k němu ještě další menší stroje a přípravky – ale i přibližně 20-25 tun elektronických součástek a dílů z toho skladu.
                      Znal jsem ho, občas jsem tam zašel něco vysomrovat či oficálně odkoupit, když to nebylo k sehnání ve skladech Tesly. Bylo tam snad úplně všecko z Tesly, nač si šlo vzpomenout, byly i zahraniční ND na starší jednoúčelový výrobky. PAL KM třeba vyráběl pro Rusy elektronický regulátory napětí alternátorů do Volhy M24, kde byly mimo jiných, moc prima západně-zahraničních součástek, použitý taky 80W devizový výkoňáky BD245C od SGS Ates, v paralelní dvojici, u Conrada tenkrát asi za 4,99DM/ks.
                      Rusák je do toho réglu předepsal a jestli nám to teda chcete vyrábět, sežeňte si je, kde chcete. Měli to přes pézetku z italský SGS Ates, co to nabídla docela levně, protože už tehdy to byl víceméně zastarávající typ.
                      Nikdy se ta megačórka nevyřešila, přestože lidi, co k tomu měli blízko, museli vědět, kdo asi tyhle věci potřebuje.
                      Oficiálně tomuhle brutálnímu střetu zájmů ale nikdo nebránil.

                    13. Si to Jene představuješ jak Hurvinek válku. Jakmile vzbudíš svými nakupy kontrabandu pozornost Vietnamce, tak teb tě při první příležitosti okamžitě prodá mafiánskému výběrčímu vypalného. Mafie chce mít prehlefa obchodník chce mít u nich plus. Mafie to zaregistruje a uloží si tě. No a jednoho dne se ta informace bude hodit. Buď tě navštíví mafoši a budou požadovat protislužbu za mlčení. To pokud budeš v situaci že jim můžeš být prospěšný. A pak další a další a další a už jsi v kriminální aktivitě až po uši a až tě policie jednou vyhmátne, ještě rád budeš držet hubu a naklušeš do lochu, než aby si pár žlutých pánů pošpásovalo s tvojí rodinou.
                      No a nebo jim k ničemu moc nebudeš, ale budeš se jim hodit až budou potřebovat spřátelenému fizlovi přihrát nějakou činnost aby měl čárku.
                      A pokud při tom seberou i nějakýho Vietnamce? Tomu to vadit nebude, bossové se mu revanšují. A bossům to nebude vadit tuplem, ti hrají tu hru na úplně jiném levelu než nějaký Mrcasík. Ti si tu anonymitu v pohodě koupí a nemusí se šudlat někde s falešnejma učtenkama.

                    14. Kdepak, jestli chceš udržet pravidla konspirace, tak se především musíš držet dál od galérky a od organizovanýho zločinu zvlášť. Ti by bez mrknutí oka praskli vlastní matky kdyby jim to zaručilo nižší trest nebo třeba i knedlik navíc ve vězeňský jídelně. Tam panujou úplně jiný pravidla a jako outsider co nemá nikoho za sebou jsi míň než nic.

                    15. opomínáte úplně fakt, že mladá generace vietnamců narozená už tady se velmi rychle přizpůsobuje, studuje, mluví česky a na prodávání falšovaných digitálek z vysoka sere. Už nejsou zdaleka tak izolovaní jako jejich rodiče. Děcka mají normálně české kamarády. Spíš to vypadá že zapadnou, jako třeba korejci v americe, z nichž jsou dneska normální amíci, jen se šikmýma očima.

                      Ano souhlasím s tím, že je to dáno jejich nízkým počtem. Taky zrovna indočína byla fest kolonizovaná už dávno evropanama a mj se tam píše latinkou a je tam i dost křesťanů.

                    16. To je pravda, nicméně tyhle „banánové děti“ jsou ovšem zdá se plně domestikované a pochybuju že se přetrhnou aby prodávaly Mrcasikovi žárovky pod rukou. V tomhle budou už stejní jako průměrný Čech. Pro nějaké krytí nelegálních aktivit by se musel obrátit na tu vietnamskou přistěhovaleckou šedou zónu a dát se tak na milost a nemilost vietnamský mafii.

                    17. Jak říká Terence Hill v „Mé jméno je nikdo“ (ono to teda je starší, ale on to povídal moc pěkně)

                      Na větvi usnul v třeskutém mrazu malý ptáček. Zmrznul a spadl na zem.
                      Naštěstí šla okolo kráva a vyklopila své hovno přímo na ptáčka.
                      Ptáček v teple procitl, pookřál, začal se uvelebovat, vesele si prozpěvoval a
                      vyzobával zrníčka a semínka, kterých to hovno bylo plné.
                      Šla okolo kočka. Když uslyšela cvrlikání, hrábla do hovna, ptáčka vytáhla ven a sežrala ho.

                      Z toho plynou následující poučení :

                      1. Když se na tebe někdo vysere, neznamená to, že je to tvůj nepřítel.
                      2. Když tě někdo vytáhne ze sraček, nemusí to nutně znamenat, že je to tvůj
                      přítel.
                      3. Když už máš teplý místečko, drž hubu a neprozpěvuj si.

                    18. Když to tak čtu, taky jsem si na to vzpomněl…
                      dobře Ty :-)

                    19. Tusim tuhle story vypravela kocka po telefonu odstrelovaci v tom filmu s Banderasem, ale jmeno si uz nepamatuju.

                    20. Ono je to celkem známý poučení. Ale jak u toho Hill imituje ty zvířata je nezapomenutelný. Asi si to budu muset zase někdy pustit. A Podivné dědictví, to taky nemá chybu.

                    21. To rozhodně stojí za to, je to Sergio Leone, viděl jsem to když mi bylo asi 10 v kině, koukal jsem na to znova relativně nedávno a je to furst skvělé. Hudba tuším Morricone, mňamka

                    22. Je to na YouTube s původním dabingem. Co věta to perla. Skvělej film. Ani jako western to neni špatný.

                    23. Myslím teda Podivné dědictví. Nikdo je ale taky bezva film. Oboje je asi to nejlepší co Hill natočil.

              3. Když jsem studoval před 20 lety v praze já, 55 %, tedy nadpoloviční většina studentů 1. LF UK byli slováci. Pamatuju si to docela dobře, že naše děcka nedostávaly koleje, protože slováci měli přednost.

                Neplatili nic, jak tu někdo psal, bylo to v rámci oboustranné dohody, na jejímž základě jsem v životě z mých vrstevníků neslyšel o jednom jediném člověku, který by šel studovat na Slovensko. Docela nás to tehdy štvalo, bylo to i u nás na ekonomce, jen ne v takové míře, tam to mohlo být tak 25-30%.

                Dnešní padesátníci ještě často studovali na slovensku, protože dopravka byla jen v žilině a v blavě byla dobrá chemie, ale za nás už to teda nejelo, na dopravku se chodilo do pardubic.

                1. …a tusim litani se ucilo v Kosicich.

                2. Chi, můj jinak sluníčkářský kamarád se tehdy o Slovácích vyjadřoval asi jako příslušník Hlinkových gard o Židech. Úředně se přestěhoval k venkovské babičce a stejně to nebylo nic platné, kolej dostal až někdy kolem Vánoc.

                  1. ano, za Mečiara byla nacionalni retoriky v kurzu,jak češi tak i maďaři v nelibosti, někdo známy řikal že musel opustit školu na SK jako čech, teda vice studentů.

                    1. za mečiar …. ještě v nultých letech, když jsme koukali ve studentské knajpě na hokej a postoupili slováci nad nás, fandili jsme jim proti ostatním týmům, jakože „naši“. Když to bylo naopak, jožkovia nadávali, dělali machry a posílali nás do prdele.

                      Neodnesl jsem si z toho věru dobrý pocit. Bylo tam fajn pár kluků, většinou kolem Popradu a Tater, ale valná většina byla teda nesnesitelná a namachrovaná jak prdel.

          3. To je sice formálně správně a mělo by to platit na všechny kvalifikované profese pracující ve službách lidu, je to však čertovo kolo, protože už dávno náš komunistický zdravotní systém drží nad vodou laciní imigranti ze Slovenska a bývalého SSSR, ale i nějací ti arabi a turci. Takže kdyby se vrátili zase oni, moc y to nepomohlo, jen zvedlo náklady.

            To je trasa exodu doktorů obecně, konečný cíl je vždy USA, kam jdou z anglie, tm jdou zase z německa, tam jdou z česka a polska atd. atd. dál na východ až do indie.

            1. Pospec 14.12.2020 v 12:32

              Jak říká moje teta: „Od těch dob, co Féničané vynalezli peníze, má mnoho problémů jednoduché řešení.“

              1. Ja rikam ‚netreba diku od doby, co byly vynalezeny penize‘ :-)

                1. „Obvyklá cesta vyjádření díků vede přes peněženku, nebo mi něco dej do výbavy.“

                  Si pamatuju dodnes, pak prej že hraní je ztráta času :o)

              2. Jistě. Brašin měl ve frýdeckém špitále před 7 lety skvělých 18 čistého, když makal 2 úvazky, dokázal nabuchat aji třicítku. Teď má v bavorsku 4-5000 EUR se čtvrtinou služeb přesčas. Uživí barák, 2 auta a babu v domácnosti a může vzít děcka k moři i 2x za rok. U nás nemyslitelné, nedosažitelné.

                Ano, stálo mu to za to, že de facto už ani nás ani přátele a známé prakticky neuvidí, maximálně ta raz za 2 roky. Jako bonus jsou děcka bilingvní a i kdyby si nemohly vybrat směr, vždycky můžou učit němčinu, dělat překlady a tak, čímž se uživit lze.

                1. Tak z Německa to nemusí bejt až tak daleko, ale tahle ztráta kontaktů by ho potkala i kdyby šel do Brna nebo třeba do Prahy. Co se tak bavíváme s naplavenými kolegy, tak rodinu ještě jakžtakž vídají o různých výročích, ale spolužáky a kamarády z dětství prakticky ne. Prostě se cesty rozešly. A to to kolikrát ani nejsou velké vzdálenosti, jen pár desítek kiláků.

                  1. je tak, mam kamoša v brně a ani z toho brna už se mu nechce, přitom má služebák, nějaké přespání by se tež pokutilo a je to hodinka a půl. Vidíme se s bidu raz za rok, jestli vubec.

                    jak má člověk jednou rodinu, kamoši se dají udržet pouze na takovéto rychlé čtyř – pětipivo (což se někdy zvrhne pravda) tuhle na růžku, protože bydlíme ve stejném městě a děcka večer stejně spí a stará má v TV detektivku, tak se dá rychle nenápadně vypařit, trochu ožrat pysk, probrat co doma nového a zas hajdy domů

                    1. Malý český, tedy u váz slezsko-moravský poměry…
                      Spousta Amíků takhle dojíždí do práce každý den, a cestovat hodinu přes Prahu taky není nic neobvyklého.

                    2. ale jo, ale kdy se k vám stavil naposledy jen tak kamoš, co bydlí 100-200 km daleko?

                    3. Jj, dojíždět do háku jo, ale jezdit sto kiláků abych pokecal s kámošem? Navíc ta Praha je trochu něco jinýho, psychologicky je to furt jedno město a jezdí tam imrvére MHD a stejně se všichni slejzaj nekde v centru, nepojedu z Libuše na Čerňák, když se můžeme slizt na Pavláku, hospod s rozumnejma cenama tam je dost.

                    4. Ja mam otce v Brne a nevidel jsem ho rok a pul. Volame si tak 2x do mesice, mailujeme jeste casteji, ale on uz by asi k nam nedojel a ja to mam taky daleko. To tak je. Mozna se na nej zajedu podivat ted ve svatky.

          4. Zavedení školného ovšem žádný exodus nezastaví, spíš naopak – z čeho se ti bude líp splácet studijní půjčka, z českého platu nebo německého? Zavedení školného má zcela jistě spoustu opodstatnění, ale tohle to zrovna není.

            1. Přesně. Školný je píčovina. Stejně budou lidi radši študovat než pracovat, akorát začnou kariéru v pětadvaceti se statisícovými dluhy.

              1. JH: ne, tak to nefunguje – resp. tak to funguje pouze pokud stát nabídne státní půjčky.

                Dokud si američtí studenti museli na studium půjčovat u banky, ta hodnotila návratnost investice a riziko – a pochopitelně došla k závěru, že filosofové a genderoví odborníci a podobná svoloč se nikdy neuplatní a nikdy půjčku nesplatí, takže figu borovou.

                Až když vláda způsobila, že budižkničemu mohli studovat budižkničemu obory a nemuseli se obávat placení, protože systém byl nastaven vstřícně – nastala exploze škodlivých pseudo-VŠ oborů.

                1. A on nabídne – přece bychom chudým nadaným mladým lidem neupřeli vzdělání?

                  A konce?
                  https://old.reddit.com/r/MGTOW2/comments/kcfvvt/as_a_young_person_how_do_i_deal_with_the_fact/

                  1. Nadaným chudým nikdo vzdělání neupírá, od toho existují prospěchová stipendia. Která mecenáši vypisují na skutečné VŠ, nikoli na studium genderu a sexuálních zvyků subkultur.

                    1. Jasne, tech par geniu, ktere prachaci teda nechaji milostive projit VS to fakt vytrhne. Tohle mohlo fungovat mozna tak za Britskeho imperia, ale v dnesni globalni konkurenci tezko. Tato situace se studiem „zadarmo“ je vlastne principialne hodne podobna dotacim do zemedelstvi – pro narovnani „trhu“ by bylo potreba, aby s tim vsechny staty prestaly. Jenze to se nikdy nestane, protoze ktery dotace dava, tak pak ziska konkurencni vyhodu.

                      Pokud nechcete absolventy pseudo-oboru, tak by jim stacilo sebrat akreditaci, bez toho dotaci nedostanou. Jenze… k tomu by byla potreba politicka vule.

            2. Shane, kdybys četl pořádně, všiml by sis že nepíši o zavedení školného (politicky neprůchozí) nýbrž poměrného odchodného.

              Tzn. nikoli „platí všichni a kdo uteče, splatí snáz“, nýbrž „kdo pracuje+platí daně tak, kde vychodil VŠ, neplatí nic, kdo chce vycestovat, splatí to co mu bylo půjčeno z daní ostatních a co už nevrátí.“ Velmi jednoduché, velký rozdíl.

              1. Shane, kdybys četl pořádně, všiml by sis že nepíši o zavedení školného (politicky neprůchozí) nýbrž poměrného odchodného.

                Tzn. nikoli „platí všichni a kdo uteče, splatí snáz“, nýbrž „kdo pracuje+platí daně tak, kde vychodil VŠ, neplatí nic, kdo chce vycestovat, splatí to co mu bylo půjčeno z daní ostatních a co už nevrátí.“ Velmi jednoduché, velký rozdíl.
                Naprosto super, už se těším až si budu moct napsat další projekty na téma „Proč lidé nechtějí studovat na VŠ“ a budeme mít i nové téma „Proč čeští středoškoláci pokračují na německých VŠ“. Vaše blbost a můj zisk.

                1. Marty: myslíte, že jste mi to natřel nebo vyvrátil? Naopak. Protože já nepatřím mezi mešuge, kteří požadují aby 50% populace mělo VŠ vzdělání nebo alespoň bakaláře.

                  VŠ vzdělání, a tím myslím SKUTEČNÉ vysokoškolské, nikoli „VŠ“ s náročností střední a už vůbec ne pseudoobory z humanitních fakult, má mít tak 5-15% populace, protože jen ti na to mají intelekt a jen tolik je pro ně míst v aplikovaném výzkumu apod.

                  Opačný stav, jaký tu implicitně propagujete vy, stojí za tím, že v Brně každý rok vyleze z VŠ oboru „ředitel divadla“ 20 absolventů, ačkoli se pro ně uvolní v průměru 0,5 takového místa ročně.

                  1. 5-15% populace, protože jen ti na to mají intelekt a jen tolik je pro ně míst v aplikovaném výzkumu apod.
                    Jako v ČR? V aplikovaném výzkumu? Za ty mzdy? Zrovna tahle kategorie lidí fakt nemá potřebu tady zůstávat.

                    Opačný stav, jaký tu implicitně propagujete vy
                    Mně to je celkem šumák. Češi si pak budou řešit, že nebudou mít studenty medicíny.

                    Něco takového už zkoušejí na přítelky ohledně atestace, když odejde, tak jí bude muset zaplatit. Částka odpovídá mzdě asi za čtvrt roku na mé pozici v Německu. Řekl jsem, že to velmi rád zaplatím, když mají Češi tenhle dementní přístup.

          5. re: Jan Mrcasík 14.12.2020

            Takže takové to „vypadnu na pár let ven a pak se vrátím“, což se také děje, by se konkrétně řešilo jak? Potom by dostal odpuštěnou část daní, když by před tím třeba nabíral praxi v zahraničí (čili jdeš ven – vysyp za celou vejšku teď hned).

            Dalším takový zvídavý dotaz – jak se vlastně pozná, že dotyčný žije a pracuje venku? Kamarádka žila asi rok v Austrálii, tam sice studovala, ale také si na živobytí vydělávala. Pokud by si tady současně platila minimální zdravotní pojištění, nebo byla prostě nedohledatelná, jak by se to zjistilo?

            Proč se takový institut má týkat jen vzdělání a ne třeba podpory sportu, financování domu dětí a mládeže, kam dotyčný chodil na výtvarný kroužek, nebo něčeho jiného?

            Když někdo získá kvalifikaci (veterinární sestra, například) a potom dělá v sousední zemi barmanku a obsluhu lyžařského vleku, tak má tu školu zaplatit také, nebo jenom když dělá v oboru?

            Takových otázek je možno položit mrak. Udělat to systémově je v podstatě vyloučené. V takovém případě opravdu navrhuji to školné a následně daňovou úlevu – ta kompenzuje to školné a není třeba sledovat, kdo kde a tak dále.

            1. Tohle všechno by se dalo řešit přes daňovou rezidenci. S většinou západních států máme na toto konto smlouvy.

              Sport by neměl být z daní podporovaný vůbec :D a když, tak výhradně z místních (vesnice si odhlasuje, že se složí na střechu stadionu).

              Práce v oboru… To už se dostáváme na jiné téma a to sice nepodporu parazitických oborů, takže z tohoto pohledu by samozřejmě bylo ideální, že pokud někdo vystuduje gender studies a potom vycestuje do Německa či Řecka dělat kyvadlovou dopravu od libyjských břehů, hezky tu VŠ zaplatí ^^

              1. Za diplom v gender studies by měla následovat umístěnka do Chánova aspoň na dva roky, ono by je to sluníčkaření přešlo.

        2. Marty 14.12.2020 v 9.15

          1) A to je kolik? Ptal jsem se, protože jste uvedl:“Dokud Češi budou lékařům platit třetinu německých mezd…“, tedy jsem předpokládal, že máte nějakou konkrétní představu.

          2) Děkuji za vysvětlení, dobrý muži, to jsem opravdu nevěděl. Až dosud jsem žil v bludu, že na platy lékařů (v tomto případě) a náklady související si musí pacienti vydělat. Stejně jako na platy hasičů, učitelů atd. Navíc je již léta známo, že zdravotní daň si dokáže gramotný člověk najít na své výplatní pásce, takže nemá důvod předpokládat, že je zdravotní péče zadarmo

          Poznámka: nemíním dále diskutovat o vynucené solidaritě a podobných souvislostech, takových diskusí zde proběhlo dostatečné množství. To se týká, pokud by to někomu nedošlo, hlavne Marty…ho „pro všechny“.

          1. 1) A to je kolik? Ptal jsem se, protože jste uvedl:“Dokud Češi budou lékařům platit třetinu německých mezd…“, tedy jsem předpokládal, že máte nějakou konkrétní představu
            Sedíte? Máte plenu? Připravený defibrilátor?…..3/4 německé mzdy.

            2) Děkuji za vysvětlení, dobrý muži, to jsem opravdu nevěděl. Až dosud jsem žil v bludu, že na platy lékařů (v tomto případě) a náklady související si musí pacienti vydělat. Stejně jako na platy hasičů, učitelů atd. Navíc je již léta známo, že zdravotní daň si dokáže gramotný člověk najít na své výplatní pásce, takže nemá důvod předpokládat, že je zdravotní péče zadarmo
            Nevěřil byste, kolik je v ČR negramotů. Předpokládám, že jste si všiml úvozovek.

            1. Marty… 14.12.2020 v 14:12

              1) To je slušné. Tím se dostáváme k bodu 2) a otázce, z čeho byste jim tu mzdu poskytoval. Nelze totiž abstrahovat požadavek některých profesí na stanovení platu násobkem průměrné mzdy.

              2) Vzhledem k tomu, že jste na přímo položenou otázku neodpověděl, jaké uvozovky? Tazatele nezajímalo, kde se jaká skupina lidí nachází, ale z čeho by se platil dvaapůlnásobek mezd předmětné profese.

              1. 1) To je slušné. Tím se dostáváme k bodu 2) a otázce, z čeho byste jim tu mzdu poskytoval. Nelze totiž abstrahovat požadavek některých profesí na stanovení platu násobkem průměrné mzdy.

                2) Vzhledem k tomu, že jste na přímo položenou otázku neodpověděl, jaké uvozovky? Tazatele nezajímalo, kde se jaká skupina lidí nachází, ale z čeho by se platil dvaapůlnásobek mezd předmětné profese.
                Zavedení nadstandardů, možnost volby pojištění podle ceny rozsahu, posílení prevence, odeslání gerontů do důchodu……

                1. Odeslání gerontů do důchodu, to je supr, takže zůstanou samí mladí nadějní dochtoři ze středního východu, co pořádně neumí česky, případně lemry, který lidem kurví zdraví, protože nezvládnou to, co geront před důchodem dělá běžně posledních dvacet let? I ty srandisto. To si jako fakt myslíš, že mladá lemra bez praxe se stane přes noc váženým odborníkem jenom proto, že dostane dvaapůlkrát víc? No to v tom rajchu radši zůstaň, eště by se ti někdo, koho znám, mohl dostat pod kudlu a museli by mu dát mrazák ven na ulicu, dyž sou teda ty uvnitř už plný…

                2. Marty… 14.12.2020 v 17:15

                  Zajímalo by mě, u koho jste studoval ekonomii.
                  Proč?
                  Protože i použitím t.zv. kupeckých počtů lze zjistit, že zaplatit mzdu lékaři požadujícímu 3/4 německé mzdy může leda člověk pobírající v průměru 3/4 německé mzdy.
                  Je zajímavé, že jste ve svém komentáři zcela pominul zásadní opatření nutné pro funkci zdravotnictví nesocialistického státu, totiž spoluúčast pacienta.
                  Nu, použiji váš výše uvedený recepis: zasuňte si defibrilátor tam, kam Slunce nesvítí, přetáhněte přes něj plenu, posaďte se a buďte sbohem.

                  1. Protože i použitím t.zv. kupeckých počtů lze zjistit, že zaplatit mzdu lékaři požadujícímu 3/4 německé mzdy může leda člověk pobírající v průměru 3/4 německé mzdy.
                    Kupecké počty používáte vy. Rezervy systému jsou opravdu značné.

                    Je zajímavé, že jste ve svém komentáři zcela pominul zásadní opatření nutné pro funkci zdravotnictví nesocialistického státu, totiž spoluúčast pacienta
                    Byl to výčet jenom několika opatření. Tohle si k tomu klidně přidejte.

        3. No… nejsem si uplne jistej, jestli by Cesi chteli nemecke zdravotnictvi, pokud bychom ho prejali skutecne sakumprast i s klady, i zapory. To by najednou bylo breku, ze sice lekari uz nam neutikaji, ale tezko se shani sady pro drobne chirurgicke zakroky, aby si je clovek mohl spytlikovat doma, protoze na doplatek spitalu proste nema. Kleste na trhani zubu z armyshopovych skladu by zmizely do tejdne.

          Drobnosti nemecke pojistovny plati bez kecu, lip jak v Cesku. Proc? Protoze se zahoji na tech vetsich vydajich. A Nemci si na svoje zdravotni vydaje ve stari v drtive vetsine spori. Uz od prvniho pracovniho fleku.

          1. No… nejsem si uplne jistej, jestli by Cesi chteli nemecke zdravotnictvi, pokud bychom ho prejali skutecne sakumprast i s klady, i zapory
            Tak Češi vždycky chtějí jenom ty výhody, ne?

            1. Zato jinde je tomu zcela jistě jinak, že?

              1. Zato jinde je tomu zcela jistě jinak, že?
                Na západě české vychcánkovství moc nepozoruji.

                1. Napriklad Nemci nejsou vychcani, ale sporivi. A tyto dve vlastnosti maji i urcity prunik. Takovi Svycari, ti jsou hlavne vychcani. Ja nevim, proc Zidi zakladali Izrael, kdyz pupek vychcanosti je ve Svycarsku. Ostatni narody neznam dost na to, abych si troufl je nejak globalne soudit.

                  1. No, ona řeč původně nebyla ani tak o vychcánkovství, ale o tom že Češi chtěj jenom ty výhody. Načež jsem se zeptal, jestli je to někde jinak, čímž jsem myslel jestli existuje nějaký národ, který by chtěl nevýhody (kromě Praotce Japonce – „Tahle země ničím neoplývá a ještě se třese. Tady zůstaneme“). Načež Marty uskočil stranou a začal mektat něco o českém vychcánkovství.

                    1. Mas recht, v podstate kazdej kouka, jak k necemu prijit levne. To je normalni lidska vlastnost. Jako protivaha pak funguje stud, coz uz je otazka kulturni vyspelosti.

                    2. Mas recht, v podstate kazdej kouka, jak k necemu prijit levne. To je normalni lidska vlastnost. Jako protivaha pak funguje stud, coz uz je otazka kulturni vyspelosti.
                      Je jenom můj dojem, že směr západ je šetření takové chytřejší? Že si člověk řekne, že to má nápad. V ČR mi to přijde stále dokola, že se něco ušetří a následkem šetření se promrhá trojnásobek.

                    3. Tady v Bavorsku se napriklad ve vyrobe setri efektivne, ale mnohdy je okolo toho papiru, ze je to na posrani. Takze vzdy, nez zacnu neco zefektivnovat, spocitam si, jak vysoka bude ta hromada papiru, ktery se pak budou muset predelat.

                      Co se statu tyce, tak kravoviny se tu delaj jako vsude jinde, jen trosku mensi merou, min se krade a kdyz nekdo neco posere a je to spolecensky uznane jako pruser, tak proste odejde. Neni to raj, ale je to o kousek vejs, nez v Cesku.

                      Nicmene porad plati, ze jsem Cechem rad a rad v Cechach ziju. Bylo mi nekolikrat nabizeno odejit, ale nechci. Je dobry se od Nemcu ucit, ale prevzit to jako celek by na ceskou naturu nebylo.

              2. Naprosto obvyklý jev.
                Původně český vychcánek chvíli pracuje na skutečném Západě, dostává o skutečně něco víc, než turečtí či ukrajinští gastarbaitři a razdva se přestane cítit Čechem. A případně zkouší na Čechy a v českých diskusích flusat. To už známe. To přejde.

                1. Was ist das „wychtsaneck“?

                  1. Jihocech Honza 14.12.2020 v 17:05

                    Wychtsaneck, das ist wie Herr Stabartz.

                  2. Das ist typische tschechische werkzeug! :D

                    1. Das ganze tschechische Volk is Eine Wychzanekbande!

    2. Kvůli penězům odcházejí spíš zdravotní sestry, u doktorů jde hlavně o pocit zmaru a hlavně naprosto dojebaný vzdělávací systém. Platy se hodně zlepšily po „Děkujeme, odcházíme“, to teď není primární problém. V malých špitálech kolem hranic problém mít můžou, to je fakt. Na druhou stranu, provozovat medicínu v cizím jazyce není žádná sŕanda, kdo to zvládne, bude patřit k nadprůměru, který tu může chybět.

      1. já nechci bejt jako nějak moc zlej jo.
        ale soukromýmu doktorovi v soukromej ordinaci, kterou jinej vlastní jako podnikatelskej záměr ve smyslu „já ti seženu klientelu, ty to odordinuješ“ se dávalo 900 na hodinu na IČO. Po šestihoďkách denně, 20 dní v měsíci, 110k? V hrubým? V systému „neděláš, nemáš“? A doktor střihal ušima, že na tolik by si ve špitálu nikdy nepřišel.
        Sorry, to sou směšný peníze.
        To si na víc přijde i šikovnej samostatnej řemeslník.
        Kterej se předtím nemusel jebat šest let na fakultě a pak 3 nebo 5 (teď nevim) let dělat pičuse za podprůměrnou mzdu.

        Se nedivím, že je doktorů málo.

        1. Doktorů je dost, akorát by z nich museli přestat dělat sekretářky.

        2. Šikovnej samostatnej řemeslník si přijde třeba na 120k hrubýho? Tyyyyo. A dyž nedělá, tak eště taky má.

          Čurákem ses narodil, nebo se to přihodilo až časem?

          1. No já mysim že jo. Známá si pozvala malířa pokojů, síň, chodba, malá kuchyňka, mrňavá kópelka a dvě cimry. Hotový to mňél za deň a řekl si vo deset. Prácu má asi furt protože známá na něho přes měsíc čekala.

            1. @vltava Však jo. Po odečtení materiálu a pomůcek se dostaneš na 100k brutto za měsíc. Jenže tohle neudržíš 12 měsíců v kuse. Třeba na vánoce se lidi malíře domů nezvou. Pak ti to vychází v průměru 40-50k hrubého na měsíc.

              1. Nevím, kde a v čem pracujete, ale to jsou královský peníze na to, že ten malíř pokojů může mít jen základní vzdělání, nebo tříletý učňák..

                1. Ono to nebude tak horky. Pritel sestrenice moji zeny je malir pokoju v Praglu. Maka dost a je sikovnej. Jenze… matros taky neni zadara, DPH taky neni maly a ono kousek po kousku se to okraji a od obratu k ciste ruce je najednou docela daleko.

                  Navic, cim min se dela hlavou, tim vice se dela rukama. A na delani rukama nepotrebujes univerzitu. Jina vec ovsem je, ze plastickej chirurg muze bejt i v osmdesati, pokud se mu neklepou pacmaky, zato s patnactikilovym kyblem barvy po staflich uz jako srnka litat nebude.

                  1. Jenže 100k malíře pokojů v Praze, není totéž, jako 100k malíře pokojů tady v KM.
                    Tady jsou to královský peníze, ze kterých se tu stavějí baráky pro děti, kdežto se 100k v Praze sotva vyžiješ na ubytovně, sedíc u přenosné televize na kýblu od barvy místo židle..

                    1. Hlavně musí dělat sám na sebe a sám si shánět kšefty. Jakmile bude zaměstnanec nějaký firmy tak bude brát zlomek.

                    2. Mimochodem, 100k jsou výborný prachy i na Prahy. Pražskej průměr je nejakejch 45 hrubýh0.

                2. Každá mince má dvě strany. Jednak z těch 40-50k zaplatíte zdravotní a sociální, jednak to sociální zaplatí nejspíš minimální takže je to na úkor budoucnosti, a jednak – pár malířů znám, a ani jeden z nich nemá současně zdravá záda a klouby. Jedno nebo druhé, případně obojí. Stát denně ve vlhku, průvanu, každou chvíli v záklonu, nic moc. Víte kdo nemá problémy s malováním? Rehabky… je jasné proč. To je asi jak závidět zedníkům. Jo, pracovití vydělají ranec – ale zkuste se někdy podívat na 55-60tiletého zedníka nebo malíře. Ještě pořád je co závidět?

                  Ona ta extrapolace „vymaloval té a té to a to a vzal si za to… krát 250 dní v roce, no ti se mají“ jaksi naráží na fakt, že to co jde v létě stihnout za den se v zimě za den stihnout nedá pokud tam není klimatizace, podzim a jaro je sázka do loterie.

                  1. Ano, ta malířina/natěračina je jen jeden střípek z řemesel, který zajdou na úbytě, protože tahle a podobná řemesla, jako třeba klempíři, pokrývači, tesaři, vodotopo, ale i elektro-silno, jsou dneska mladou generací vysoce pohrdaný. Dokonce i někteří rodiče svoje nezdárné potomky straší už ne popelářema či lopatama, ale některým z těchto povolání.
                    Tady vidím počátek té vší patálie s tím, že dneska téměř není možno sehnat ne slušného, ale téměř žádného řemeslníka na opravu např. vyhořelé zásuvky od pračky. Na telefonu se dozvíte „natáhněte si prodlužku jinam, dřív než za týden se k Vám nedostanu“. K původní škodě na jedné jediné zásuvce, určené pro pračku, se pak vlivem časové prodlevy ještě přidá další vyhořelá zásuvka i s přívodními dráty někde jinde v bytě. Plus k tomu i popálený koberec od tavící se, čínské prodlužky, která prostě nesnese 10-13A, protože má žíly z poměděného železa či hliníku.
                    To je popsaný případ, který jsem byl nucen řešit nedávno. Ono se sice o mně obecně ví, že jsem slaboproudař-elektronik, ale taky se bohužel ví, že mám pořád platnou padesátku a že ani běžný nn silnoproud mi nedělá problém. Byl jsem k tomu, zoufalou matkou asi ročních dvojčat, přivolán po tom téměř-vznícení koberce od čínské prdlužky. Příslušný řemeslník /jeden ze čtyř ve městečku, co napoprvé neodmítnul/ prostě po 10 dnech už nebral telefon.
                    Zřejmě z toho prostého důvodu, že jedna vyhořelá zásuvka je vlastně hovno kšeft, navíc je to docela oser, protože krom zásuvky a krabice vyhoří obvykle i izolace pěkného kusu vedení. Ten řemeslník může místo té oserové zásuvky, jít dělat naprosto pohodlnou, novou instalaci do soukromé novostavby a za úplně jiné peníze.
                    Funguju tady už asi dvacet let, jako taková „poslední instance“, když už z normálních řemeslníků všechno selže, nebo se někde objevuje v zásuvkách 300V a machři se sedmičkama a vadaskama nevědí, co se to kurva děje, šak všecko udělali dobře. Anebo se při opravě tříleté pračky/myčky/ledničky/sušičky/etc zjistí, že je potřeba, kvůli často úplně banální závadě na řídící desce, vyměnit celou tu desku za 5k. Pračkaři prostě neopravují – jen mění a to tak dlouho, než to nějak začne fungovat.
                    Já přitom rozhodně netvrdím, že úplně každý pračkař musí zároveň rozumět elektronice, to rozhodně nemusí. Ale už pro svůj zisk a pověst, by měl být trochu soudnej – a mít k ruce člověka, který té elektronice rozumí dobře.
                    Když takového člověka po ruce má, no tak na tom vlastně ten pračkař vydělá ještě víc, než když bude měnit celou tu desku, na které si, kvůli její vysoké ceně, nemůže přirazit téměř nic.
                    Ale má-li po ruce člověka, kterej na desce vymění triak, relátko, malé zalité napájecí trafko, nebo blbost jako probitej varistor za dvě kačky – a elektronik si naúčtuje třeba pětistovku, tak další pětistovku si pračkař může klidně přirazit. Ve výsledku stojí oprava pračky třetinu, než s novou deskou. Jenže těmhle „profesionálům“ je tohle všecko naprosto u prdele a u té tříleté pračky prostě majitelce sdělí „kupte si novou, madam“ a odkráčí z bytu mladé rodiny, kde pračka je v permananci i několikrát denně.
                    A myslím, že tenhle trend se stále zhoršuje a skončí to tím, že pračky původně za třeba 8-9.000 budeme po třech letech a při první poruše posílat do recyklace.
                    Jestli tohle budou číst zástupci příslušných firem, nebo naopak recyklátoři, asi nebudou nadšení.
                    Tvrdím ale, že posílat 3-4letou pračku do šrotu jen kvůli banální závadě, kterou diletanti nedokáží opravit, nebo externě zajistit opravu, je prostě blbost. Je to prostě špatně, přestože chápu, že číňan potřebuje živit skláře.
                    Tvrdím, že pračka a podobný domácí pomocník, by měl mít životnost podstatně vyšší a že instalace kurvítek a poddimenzovaných dílů je sviňárna nejhoršího kalibru.
                    Dávat na desku 10A čínské ojebané relátko či triak, který spíná 2.200W topný těleso, je prostě špatně.
                    Kdysi byly kondenzátory typu X2, zvané obecně CFAC, tedy svitkový, nejčastěji MKP kondenzátor, určený pro trvalé připojení na tvrdé síťové napětí, vyráběný převážně na napětí 275VAC či 300VAC – důvod je jasný, napěťové špičky v síti.
                    Dnes je těžké koupit takové kondenzátory ve slušné kvalitě a na tato napětí. Většina už je pouze na 250VAC, což osobně pokládám za odporný záměr, aby se takový kus prorazil či roztrhl při první, sebemenší rázové vlně, nebo přepěťové špičce ze sítě.
                    A ty, které ještě na 257V či 300V a ve značce dostupné jsou, jsou oproti těm příznačně žlutým kostkám silně předražené, rovněž z vytušitelného důvodu.

                    1. servisdok: řemesla nejsou pohrdaný – když už jsi dospělý a děláš to. Problém je cesta k tomu. Protože tu budujeme „vzdělanostní společnost“, na učňáky odchází odpad společnosti. Když jsem byl na základce, na automechanika chodili dvojkaři. Dneska?

                      Já mám taky kluka, nic bych neprotestoval proti poctivýmu řemeslu, jenže mezi jakou verbež by se tom učňáku dostal? Co by se tam naučil?

                    2. Když jsem byl na základce, tak automechanik byl hogofogo džob s přístupem k nedostatkovým náhradním dílům a s neomezenými možnostmi co se týkalo melouchů a všimného. V dobách kdy mladej inženýr ve fabrice byl rád za trojku hrubeše si šikovnej automechanik přišel klidně na desítku měsíčně v čistym. Takže bodejť by nebyl nával. S pádem komunistickýho režimu ovšem padla i tahle exkluzivita.

                    3. Myslím, že nepadla. Opravdu šikovný automechanik, vybavený moderní diagnostikou na kdeco, je doslova zavalený prací. Mám svého automechanika asi 500m od baráku, často tam chodím, když opravuju nějaký echt zevnitř zasraný aparát a potřebuju to vyfoukat deseti atmosférama. Je šikovný, navíc pracovitý a nemá problém zvednout telefon i v neděli, nastartovat Jimny a jít někoho se zesranou Fábkou odtáhnout.
                      Maká, na běžnější práce má „učně“, kterého platí tolik, aby mu neutek a má prachů jako šlupek. Pořád je to prestižní džob a dlouho ještě bude.

                    4. Jo, tyhle vysoce kvalifikovaný a obecně žádaný řemeslný práce budou mít prestiž vzdycky. Byť i tady bych upozornil že ten tvůj mechanik má firmu a dělá na sebe a je teda ve zcela jiném postavení než ti co dělají pro něj. Navíc má dílnu a nikam nerajzuje. Kamarád sveho času dělával na švarcsystém takový to devatero stavebních profesí, od topenáře přes instalatéra až po klempíře. Prachy ne úplně špatný, ale podmínky mizerný. Vedro, zima, mokro, prostoje, rajzování po celý republice, šichty od tmy do tmy, spaní po mizernejch hotelích a stravování po bufáčích. Prachy slušný, ale majitel firmy ještě slušnější, navíc seděl někde v kanclu nebo sháněl kšefty. Tak se na to kámoš vysral, udělal si maturitu a pak vejšku a dneska sedí v kanclu od pondělí do pátku osmičky, prachy asi o něco horší, ale je vychechtanej a do důchodu půjde ve zdraví a ne zrasovanej.

                    5. Což mi připomíná bejvalýho spolužáka co byl sice nadprůměrně levej a neohrabanej, ale dobrej na čísla a chytrej. Dneska dělá na OSVČ daňovýho poradce a je těžce za vodou. Za socíku by seděl akorát tak v mzdový účtárně a poslouchal blbý kecy o inkoustecz s ručičkama dozadu. Zatímco chlápka co ti na daních ušetří miliony si každej považuje.

                    6. Za úpadek učňovského školství, ale i obecnou orientaci na „papír“ spíše než na to, co člověk umí, je přímo zodpovědná ODS.
                      Slýchal jsem to už v devadeátkách. „To chceš skončit ne nějakém blbém učňáku?“..“Ale mě to baví tati“ „A to chceš celý život dřít jak otrok?“..“No ale mě to baví“..“Nezájem, půjdeš tam, kam s maminkou řekneme, že půjdeš a hotovo. Podívej se na mě – celý život jenom makám a co z toho?“
                      Klasická socialistická projekce rodičovského nesplněného snu – válet se někde za bukem, v teplé kanceláři.

                    7. To se ale bavíme o něčem jiném. Nejde o teplo a buk a teplou kancelář, jako o společenskou prestiž.

                      Mimořádně maligní verzi vyvinuli ve Francii:
                      https://archiv.ihned.cz/c1-18139920-deti-nechteji-ztratit-jistoty-svych-rodicu

                    8. Nejde o prestiž, jde o prachy. Když si i ne moc schopná kancelářská krysa vydělá v klídku a teple víc než průměrnej řemeslník holt práce rukama nemá takovou atraktivitu. Jo, špičkový řemeslníci vydělají slušný prachy, víc než průměrnej VŠ. Jenže i tak je to zlomek toho co si může vydělat špičkový manažer. Tam jen odměny bejvaj klidně v řádech desitek nebo stovek milionů.

                    9. o čem to tu prosím mluvíte? Viděl jste někdy kancelářskou krysu a řemeslníka? Zedníka na zarovnání/rozšíření/dozdění stavebních otvorů po vybourání futer jsem sháněl dva měsíce a 8 mi práci odmítlo, protože mají práce dost a toto jim nevoní. S velkou úctou jsem přijal borce s platem 2k/den netto. Sice šitová práce, a provedena velmi čistě a s úctou k bytu, ale „pracovní shon“ a „délka dne“ odpovídala spíše výkonům blaženy na přepážce, která rozhodně 40 (což je 2x medián v čr) nemá. Ne že bych to chtěl dělat denně, ale říkal jste, že jde o prachy, a tady teda na tom kanclisti moc dobře nebudou.

                    10. 2000 netto na den. 40k čistýho mesíčně. Předpokládám že to netto v tomhle kontextu znamená „bez papíru“. Takže žádná nemocenská, žádná placená dovolená, hovno důchod a ještě k tomu přejezdy, takže velký výdaje na PHM. Krom toho tipuju že jeho pracovní den nemá 8 hodin. Takže hodinovka nic moc, klasický prachy nahoněný hodinama.

                    11. Myslím, že alfonz19 se spíš snažil naznačit, že na tyhle „drobnosti“ prostě dneska neseženeš člověka, protože zedníci mají kupodivu práce pořád dost a ještě si mohou vybírat, co jim voní a co nevoní.
                      Níže popisovaný, různý zákroky na elektronice i na silařině samozřejmě taky dělám „netto“ a vylož si to, jak chceš.
                      Na tý elektronice nechávám nějaký prostor tomu, kdo mi ten kšeft dohodil, tj. zpravidla nějaký profi-elektrikář, který buď průser s deskou sám způsobil přehmatem, nebo prostě byl přivolán na opravu a zjistil závadu v elektronice, se kterou sám nehne.
                      A tu drobnou silařinu – kdybych to dělal „brutto“ se vším všudy, tak ta mamina na to prostě nebude mít.
                      A mně by asi bylo nějak divně stydno, říct si za 1,5h jebačku s opravou a za novou zásuvku v koupelně dva litry+.
                      Kór, když ten můj papír je té mamině zhola nanic. SBD jí to spolehlivě neproplatí, protože zásuvka se prostě bere jako spotřebák, jako žárovka třeba – přestože je pevnou součástí instalace bytu, jako třeba splachovač.
                      Ale tak jasně, že všetci živnostníci kradnú, baže..

                    12. Já nic proti optimalizaci nenamítám, to zas prrr. Pro mě za mě ať neplatěj vůbec nic (ale ať pak neřvou že maj malej důchod).
                      Řemeslníci nejsou, no. Na druhou stranu je zase spousta lidí odmítá adekvátně zaplatit a čeká že budou dělat za pade na hodinu.

                    13. fakticky dělal jak si řekl, dny jsem přepočítal na normální 8h směnu. Když chtěl dělat 12, dělal 12, když 6, tak 6. A žena mu dala královskej oběd. A jak správně říkal servisdok, je problém vůbec někoho sehnat. Kdybych ho nesehnal, musel bych platit borcovi dojezd cca 80km či napálit mzdu, jakou zednická profese ještě neviděla, anebo se naučit sám zdít. A spíš bych šel tou druhou cestou, protože moc velkej vědátor na to fakt být nemusíte.

                      A jasně, je to šitová práce, já bych to dělat nechtěl (zejména ne to rozšiřování otvorů), ale jestli by výběr byl: a) ženský kolektiv na úřadu v hnusným kanclu a dementní klikací „práce“, jednání s píčusama, anebo čtení/psaní nějakých právnických keců za medián-mzdu či hůř, anebo b) řezání futer u alfonze doma za čistejch 40, tak mi hned podávejte tu flexu. Jen už si vezmu respirátor. Minule jsem z toho smrkal „voskovky“ asi den.

                      Argument důchodem je nepodstatný, protože za ten si za pár let, zejména po nejnovějších akcích vlády, nekoupíte ani 9mm brufen proti bolesti, placená dovolená v rozsahu garantovaném státem je u méně placených profesí celkem levná záležitost na kterou si snadno vyděláte bufetěním pivních flašek z konťáku. A pokud budete nemocnej příliš často tak vám šéf low-end kancl práce udělá ze života peklo, že ty dveře pryč najdete velmi rychle sám.

                    14. servisdok:
                      „…Za úpadek učňovského školství, ale i obecnou orientaci na „papír“ spíše než na to, co člověk umí, je přímo zodpovědná ODS…“
                      – – –
                      Ano, ano.
                      A nejen za tohle – ODS způsobila i likvidace některých kvalifikovaných směrů středních škol s amturitou, jejichž následky velice tvrdě pociťuje právě v posledních zhruba deseti letech např. v podobě nedostatku strojvedoucích.

                      * * * * *
                      (… mimochodem, servisdoku, já opravdu nejsem tvůj nepřítel. Pravda, jsem trochu prudič, ale proč bych měl škodit člověku, který se živil vždy jen svojí prací a má odborné znalosti…)

                      .

                    15. A nemůže ten nedostatek strojvedoucí bejt způsoben i tím, že to za ty prachy nikdo nechtěl dělat? Že na to jak to byla náročná škola a náročné a rizikové povolání tak platové ohodnocení tomu neodpovídalo? Když jsem slyšel kolik ČD platí zaměstnancům… A Jančura a spol nejsou lepší. Holt už není rok 1920 aby lidem stačila dedinitiva, penze a volňásky pro celou rodinu.
                      Na fíru v metru ti aspoň stačí maturita elektro.

                    16. shane:
                      Jaksi to vím líp – koukám na to úplně odjinud, než ty.
                      Vím, co se udělalo špatně v 90. letech a taky vím, co dokurvili za posledních 10 let.
                      Mimochodem – nezkoumal jsem, jak to chodí na pražským metru, ale třeba ČD bere i s maturitou zcela mimo obor (lesák, stavař – což dobře není…).

                    17. Tak jasně že se toho udělalo blbě spousta. Neznám podrobnosti u ČD, ale řemeslný obory nejvic dokurvila transformace průmyslu kdy se na trhu objevilo obrovský množství fachmanů ze zrušenejch provozů ochotnejch dělat pomalu za polívku jen aby měli práci, plus Ukrajinci co rádi dřeli šestnáctky za pár kaček na hodinu, což všechno pokurvilo platy natolik, že kdo nemusel tak šel jinam.

                    18. shane:
                      „…se na trhu objevilo obrovský množství fachmanů ze zrušenejch provozů ochotnejch dělat pomalu za polívku jen aby měli práci,…“
                      – – –
                      Ano, tohle bylo.
                      A třeba v poměrně „chytrý“ fabrice, odkud ty fachmany vyhodil frajírek z ODS, se začaly dělat těžký železný kontejnery pro SRN a na to nabral právě ty Ukrajince.
                      Proč?
                      Protože „rychlý prachy“…

                    19. Jistě, protože Ukrajinec byl levnější, makal víc a dýl a načerno a dal se snadno vyhodit.
                      Podobně Vietnamci svejma levnejma pašovanejma sračkama téměř kompletně zničili náš oděvní a obuvní průmysl.

                    20. řikam již par let, stačí se lepe kolem koukat, chlapy v monterkach všichni kolem 50ky a vice (vyjimkam čest). Vydim doma, deti maji vzor – youtubeř,hráč her.. ..něco jako elektrikar, strojař, nastrojař, zednik, opravař..kdo a co to je proboha ? Pokud bude soc. stat trvat nezlepší se to.

                    21. Tak esli děláš takle ai bílou techniku ve velkým, se teda vozvu, dyž narazím na něco, na co nebudu stačit.

                      Mimochodem, co je s těma 300 V v zásuvce? Obvykle to bejvá pokud je někde u přívodu uhnilej nebo povolenej PE(N) a pak tam plavou napětí na fázích, anžto nemají střed. Eště něco jinýho?

                      Vypálená zásufka je ale dneska možná buď v hlíně, nějaká ukrajinské instalaci, nebo protože tam někdo dal (z)mrdkovský zásufky z marketu, nedejbože vod rejžáka z tržnice, jinak se to snad ani nemůže dít. A pak ať se ti lidi nezlobí, ale říkat každýmu furt dokola, že ta hliníková instalace stará 50 let nejen že nesplňuje absolutně vůbec nějaký standardy z hlediska uživatelskýho komfortu, ale hlavně, kurvadrát, je to z technickýho a normativního hlediska dávno za zenitem (není-li to byť v hlíně TN-S, což existovalo, ale bylo toho málo), a jakejkoli zásah, má-li se udělat oficiálně/pořádně, by znamenal revizi, a tu ti málokdo dá (protože co jako s tím, půlku instalace označit jako v závadě? to je revizu na piču), a poslouchat že jó vono to není moje, nebo nó já na to nemám, budu tady na rok…doplň si dle libosti.

                      Nějakým způsobem to tam pytlíkovat, tahat bůhví kama aspoň pár rozvodů trochu poplatnejch době apod., je to jebačka, moc si za to říct nemůžeš a stejně z toho nemáš takovej pocit, jako že uděláš celou instalaci poplatnou době a k něčemu to bude. Jenže prostě 90 % bytů do roku 1995 je dodneška v původní instalaci, naprosto nevyhovující, a nikoho to nezajímá. A pak kurva dělej za pár tisíc zázraky, když jim uhoří půlka vedení uvnitř betonovýho panelu? Se nediv, že na to pak ten řemeslník sere – tak jako zákazník desetiletí sere na to důrazný doporučení ten bordel přesekat a udělat pořádně!

                    22. 300V i víc se Ti objeví v zásuvkách, když na přívodu do činžáku uhoří PEN. Pak celá instalace, všech bytů na fázích plave podle zatížení. Lepší zařízení vyflákají jističe, pojistky, nebo zaberou varistory, levná spotřebka zpravidla shoří jasným plamenem a to včetně malých zalitých EI tráfek, co jsou dnes motaný na hranu.
                      Zachránil jsem z takhle postižené osmibytovky několik desek elektroniky v hodnotách vysokých jednotek tisíc – do značkové HV trouby, mikrovlnky Panasonic apod. – vlastně všecky, který měly nějaký standby trafko třeba pro napájení displejů a ovládání.

                      Vyhořet zásuvka pro pračku dovede i docela dobrá, když je to v panelákový koupelně, kde moc či vůbec nefunguje buď centrální odsávání, nebo tam lidi sice mají svý ventilátory, ale zapomínají je pouštět. I niklovaný Tango či běžnější Classic dokáže v takovým prostředí ohnít tak, že při 2,5kW odběru pračky prostě začne hořet, čtverka přívod nečtverka. A často to chytí i vidlici káblu pračky tak, že se doslova zataví a musí se to rozsekat malým majzlíkem. Ta čtyřka hlína na pračkovou zásuvku není problém, když je utažená a je ve správným typu pružící vačkový svorky, která trvale tlačí a zároveň nedovolí téct do stran.
                      Vyměníš zásuvku, hliník pár cm popotáhneš, co je ještě dobrý, preventivně zasmršťuješ, uděláš konec na očko, dáš pod hlavu pérovku, zastříkneš celý strojek jednozásuvky pro pračku Silkalem a už se to nikdy nestane.
                      Mám to už mnohokrát vyzkoušený, bydlel jsem v paneláku 22 let, takže nějaký pochůzky byly furt někam..
                      Hliník v panelu v trubce, nebo i v omítce obvykle nehoří, není-li ovšem někde načatej nějakým vrtáním. Obvykle to ohoří 5-8cm od té vytavené zásuvky, což se často ještě dá zachránit, je-li to jádro, nebo jinde, ale volně v trubkách. Ale i zasekanej přívod s ohořelým koncem se dá. Je s tím hodinu jebačka, ale dá se to. A ta hodinová jebačka je právě přesně to, co „profíky“ od tohoto typu práce odrazuje, takže i když se ho povede nějakou lstí dostat do bytu, tak od toho uteče s hafem apokalyptických scénářů, proč to paninko už nejde spravit, páč je to hrozně starý, shořelo by to zas atd.
                      Horší je to v činžákách z přelomu 50/60, co mají instalaci z AGY. To pak stačí jen křivý pohled a ta 2,5 či 4 hliník je ulomený. Ke světlům se tam občas používala dokonce jen 1,5 hlina a celý byt je zpravidla jištěný jen čtyřmi prvky. Dvoje zásuvky, dvoje světla – buď ještě původní E27 sokly s patronami, ve kterých je kus licny, nebo v těch lepších jsou šroubovací 10A a 15A jističe, někde už jsou panelový tlačítkový jističe původně konstrukce AEG, který i po tolika letech nejsou vyhřáté.
                      Málokde je v těchto typech baráků elektrika komplet přesekaná, protože to je zaprvé bordel, zadruhé je to za celý kvartýr 3+1 raketa a zatřetí „však to doteďka v pohodě fungovalo“. No jasněže fungovalo – než jste si koupili namísto 1.000W konvice vychválenou superrychlou 2.200W a zapojili ji na stejnej okruh v kuchyni, kde je i 2.000W trouba a 1.000W mikrovlnka.
                      Často to bývá i tak, že pokud si někdo do tohoto typu činžákového bytu koupí varnou desku s elektrickou troubou, tak se to provede tak, že se z chodby, od stoupačky a elměru proseká jen úzká drážka pro CYKY 5Cx2,5 /ty baráky jsou vesměs cihlový/ a zavede se do tý kuchyně, která se z toho kabelu pak napájí celá. Do stoupačky se vedle hlavního jističe/pojistky bytu přidá B16/3, vymění elměr za 3F a je vymalováno. Žádná celková rekonstrukce.
                      A nevysvětlíš. Prostě některým lidem ne.

                    23. Samotný kabel ve zdi či trubce nezahoří. Zahoří vždy nějaký spoj, kde je vznikne zvýšený odpor.

                      Cca 20-10 let zpět u nás v domě jednou za čas vyhořel v podlaze půdy nějaký spoj na drátech z 20tý let (je vtipné hledat pod půdovkama ve škváře kde jsou vlasně ty krabice), dokud se tatí nenaštval a nevyměnil všechny kabely v podlaze za nové. Já o cca 5 let později pak vyměnil i kabely co vedly skrz strop do bytu.

                      Sice ty kabely z těch 20tý let byly z mědi, ale o průměru necelý 1 mm. A kdyby nebyly často spojované jen vzájeným zkoucením (i za první republiky se to fušovalo), tak by snad i po těch cca 80 letech fungovaly dobře. Zajímavé bylo, že ty dráty co byly v podlaze půdy a tak dostávaly tepelné šoky od cca -20°C do +50°C byly úplně tvrdé, zatímco ty co byly ve zdi bytu byly i po 90 letech normálně pružné včetně gumové izolace (+ pláto na povrchu).

                      Mimochodem v původním rozvodu byly zapojené keramické pojistky (nic překvapivého) ale ne jen na fázi ale i na nuláku ! Samozřejmně jen dva okruhy na celý dům. Tolik ke kvalitě elektrikářů před 100 lety.

                    24. Ještě jedna zajímavost pro změnu, že naši předkové nebyli zas žádní hlupáci. Když jsem měnil kabely vedoucí přímo po dřevěném krovu, bylo mě divné, že ten kabel je hodně tuhý a opravdu blbě se stříhá. Zjistil jsem že kabely na krovu jsou opláštěné olovem, takže i případě že by dráty uvnitř izolované gumou a plátnem chytly, tak pravděpodobně nezapálí krov, protože neprohoří tím olověným pláštěm. Takže sice tehdy samozhášivé kabely neexistovaly, ale vyřešili to tehdy jinak. Jen to asi muselo být ukrutně druhé.

                    25. Jištění nuláku je pozůstatek po soustavě 120V s nezemněnou nulou, s ochranou lokálním zemněním. Protože nulový vodič nebyl zemněný a mohlo se tam v případě výpadku fázové pojistky objevit plné napětí proti zemi, bylo předepsáno jistit i nulu, což bylo při soustavě 120V naprosto správně.
                      Chybu a to zásadní, naopak udělali ti socialističtí fachmani, kteří pak instalace 120V předělávali na soustavu 220V se zemněnou nulou a předpisově ty pojistky z nuláku nevyřadili.
                      Na prvorepulikové fachmany tu nic kurva neházejte, ti udělali všechno naprosto správně. Tehdy se svítilo 40W žárovkami a největším žroutem byla supermoderní žehlička se 400W, kterou i 1,5mm2 měď v pohodě ustála.
                      Ano, ve stropních rozvodech pro světelné spotřebiče se používal vodič BGC 1mm2 /pocínovaná měď v gumě, plus voskovaná, nebo karbolovaná bavlněná punčocha nahoře. Při odběru luxusního prvorepublikového lustru dejme tomu 100W, ten 1mm2 měděný drát bohatě stačil. I ty tzv. Kroutilovy svorky byly velmi spolehlivé, pokud byly zatočené takzvaně „předpisově“. Je na to drobný, téměř neviditelný fígl, který ještě dneska někteří znají a který spolehlivě zajistí, že je tento, napohled nekomplikovaný spoj, ovšem výhradně na mědi, takzvaně samoutahovací. Jeden fígl, mimo jiné dva, tkví v tom silném a kvalitním pocínování tehdejších měděných vodičů. Kvůli izolaci žil gumou, kvůli rozkladu/oxidaci mědi zbytkovými produkty vulkanizace gumy, musela být měď pod gumu vždy pocínovaná – lze to pozorovat ještě dneska ve šňůrách s gumovou izolací žil.
                      Ani v kabelech tehdy neexistovaly jiné žíly, než měděné a izolované gumou, tedy též pocínované.
                      Někdy, až bude lepší příležitost, to mohu vysvětlit dopodrobna, neboť mě tohle a ještě mnohem víc, jeden z těch starých fachmanů z 1. republiky, naučil.
                      Na hliníku se používat nesměl – že to socialističtí elektrikáři dělali a dokonce stáčeli i měď s hliníkem, není chyba těch prvorepublikových fachmanů.
                      Ti totiž ručili přímo svou pověstí za to, že ten systém v továrníkově vile, nebo činžáku pro jeho zaměstnance, bude bezporuchově fungovat a také fungoval. U Vás přes 80 let. V tomhle ti staří fachmani fakt nejedou, že si na 80 let starou zásuvkovou instalaci z 1,5mm2 mědi, připojíte třeba 2kW rychlovarku a k tomu ještě 1kW žehličku. To fakt ne.

                      Co se týče hliníku – hliník je výhradně a nouzovou záležitostí socialismu. Hliník si tehdejší Elektrotechnická Společnost Česká /ESČ/ vůbec nedokázala v rozvodech představit, při dobré znalosti vlastností hliníku jako takového. Měli hrůzu dokonce i z toho, pokud někdo ve velkém rozvaděči nahradil měděné/mosazné sběrnice z úsporných důvodů hliníkovými, musela na to být extra výjimka s upozorněním na rizika. Hliník byl až asi do r. 1950-1952 považován za elektrotechnicky podřadný, chováním nevyzpytatelný kov a jeho používání pro vodiče, nebylo všeobecně doporučeno.
                      To mohu snadno dokázat skenem Elektrotechnické ročenky ESČ z roku 1949, která vznikala už od roku 1947, ročenka v r. 1948 bohužel nevyšla, kvůli nejasné situaci ESČ, kteréžto společenství bylo původně výhradně na soukromé a dobrovolné bázi. Ještě v r. 1949 bylo toto doporučení ohledně hliníku stále aktuální.

                    26. Odpusťte mi ty špalky, já to už jinak neumím..

                    27. Do koupelny a podobnejch vlhkejch prostor ovšem patří IP44 zásufky, a samozřejmě na chrániču, takže v momentě, kdy by se teplem objevil svod, začne to chránič shazovat. Ale přesně tak, nevysvětlíš.

                      Vono i napojení hlíny, která je zatěžovaná, je docela problém žejo, protože AlCu čokolády s plechem pod šroubem už sbírám akorát na blešákách.

                  2. souhlas, po 50ce je to již o zdravy, makat na stavbě vyžaduje dobrou fyz. konstelaci, vykony jdou dolů. Znam lidi kteří tak dělaji a neni co zavidět. Řika se že jdou radši delat nekde do hal, ke strojum a podobně. A pravda, proto ty řemeselnici chybi, postupne odchazeji do důchodu, nahrada není. A prace nadbytek. ja po VŠ na vychode rok manual na stavbe, žadna prace pro ing/strojaře nebyla…dnes ? Tahaji je již ze školy.

                    1. doplnim..rok 91 byl, lidi spousta ve stavebnictvi, jenom nedostatek kapitalu a investici, platebni neschopnost (Slovensko vychod). Nakonec ted slovaky v CZ nahrazuji-teda nahradili ukrajinci.

                    2. Bofik 16.12.2020 v 8:08

                      Nejen strojaře – ze stavební fakulty taky.

              2. Zapomněl na pořízení a provoz auta, provoz účetní(ho) a spoustu byrokratickejch šaškáren kolem…

          2. Já si už dávno ráčil povšimnout, že ačkoliv jeho vašnost všude byla, všemu rozumí, od všeho má klíče a navíc perfektně ví, co všichni okolo dělají napíču, tak jak přijde řeč na prachy, začne být trošičku nevrlá. :-)
            Bude to tím, že i přes svůj talent a prakticky neomezené schopnosti a znalosti musí trávit své dny generálkama starých krámů a rozvozem balíků za pár korun?

        3. To je jádro pudla. Dochtor co má smlouvu s pojišťovnou, ten jako by vyhrál v Sazce. Ten si na tu stovku měsíčně přijde s klidem. Ale je to jako kolbenka, pásová výroba, nikdo se tam nevyléčí. A doktor v nemocnici pak musí řešit akutní případy, které produkují soukromí doktoři tím že dělají ne úkony které lidi potřebují, ale které jim pojišťovna nejlépe zaplatí. A dělá přesčasy až padá na hubu za 30 čistého.

          1. 30 cistyho maj sanitaci a bratri/vyssi sestry.

          2. To kilco v cistym s takovym klidem nebude. Mam dva kamarady, jeden dela napul obvodaka a napul deckare ve spitalu, druhej je kardiochirurg. To cisty kilco by asi taky radi videli, co vim. Moje svagrova dela castecne v soukromym a castecne ve statnim, v jednom pripade specialista a ve druhym primarka. Dvacku ji hodi „pruzkumy“, coz je predepisovani leku od nejake firmy a osmdesat ma jinak cista ruka za praci.

            1. Účtuju obvoďáka, co ještě souží na jedné klinice. Má 150k čistého.

              1. Ale jo, proc ne, ale neni to ani zdaleka prumer. Kamoska zije s rakosnikem, mesicne ma ctvrt mice cisteho. Nema titul, nema nic. Ale neni to pravidlo.

                1. Takovej obvoďák, když si pod sebe nasbírá třeba 1700 pacientů, tak je to 1700*56= 95200 brutto. 1700 pacientů lze i na vesnicích-městysech. Tam jedna ordinace pro 4-5 vesnic je super. Pacoši jsou, ale do ordinace to nemaj metrem 10 minut, tak nevotravujou.
                  Nebo závodní lékaři, se nedivím, že se to vrací.

                  1. Ovsem obvodak z nebe nespadne, ty databaze se prodavaj, co vim. Kamos je diabetolog a za databazi vysmrknul jeden a pul mice.

                  2. Můj obvoďák /a dobrej, původně spolužák ze základky/ má těch 100k, i kdyby nevstal z postele – jen na kapitačkách. Myslím, že má okolo těch 1500-1800 registrovaných a to víceméně jen odtud z města, nebo hodně blízkých vidlákovů :D
                    Protože je to můj vrstevník, bydlí kousek, chodíme do společný hospody a dokonce i pijem společnou značku, tak poměrně dobře vím, jak to u něj po dokončení studia probíhalo.
                    Nezávidím mu ty prachy, je úžasně chytrý, pracovitý, má atestace na kdeco včetně intervenční medicíny/záchranky a není lenivej pomoct třeba i na zavolání mimo ordinaci. Je to asi jedinej doktor co znám, kterému ty prachy, AMG Mercedes a dva baráky /ve druhým má svou lékárnu/ fakt přeju. Není to žádný lempl, vždycky když jsem to potřeboval, tak byl po ruce, nebo nápomocnej – ale stejně tak u ostatních. Možná v tom je výchova – jeho máma byla profesorka na gymplu a táta fakt renomovaný stavební architekt. Oba velmi slušní a skromní lidi, co jste z nich nikdy neměli ten nepříjemný pocit, že vám nějak dávají najevo, že jsou něco víc.
                    Přitom ale zamlada s náma v partě vyváděl úplně stejný věci a když došlo na lámání chleba, mohl se z toho nechat vysekat rodičema, ale nikdy to neudělal.

                    1. ještě když tak mluvíme o tom, co obvoďák vykešuje od pojišťovny, nemusí z toho náhodou dotyčnej zaplatit i sestru? ;) To je hned takových 50k fuč na mzdových nákladech. Ale nevím, přiznám se.

                      Jenom několik poznámek.

                      1. Jasně píšu, že 900 má dotyčný hodinovou sazbu. žádný proplacený dovolený, nic dalšího. Porovnávat ho teda s tím, kolik bere zedník pod firmou je fakt mimo.
                      1a) račte si to porovnat s autoservisem. A ne, nemyslím Frantu co dělá ve zrušeným JZD jedničkový oktávky ani autorizák na druhý straně. Ale normální, specializovanej servis, typu Snejka v Praze. Líťo na hodinu si řeknou s naprostým klidem. Jasně, musí mít prostory, vybavení (…) jenže na druhý straně jim přitejká i z marží na dílech + nějaký STKčka, náhradní auta u havárek z POV a tak.
                      2. Malíř pokojů je, upřímně a omlouvám se všem, zrovna v rámci řemesel to jednoduší a míň náročný co do schopností, znalostí.
                      3. Potvrzuji myšlenku, že na učňák dneska chodí vopravdu debilové a osobně znám 3 rodiny, který svý děti od učňáku zrazovaly právě kvůli dementnímu kolektivu a bůh ví k čemu by se tam připletli. Takže si děcka nadělaly maturity a řemeslo naučil fotr po večerech.
                      4. „Kancelářská krysa“ je fakt trololololo pojem. Prosimvás, v normáln fabrice typu Bosch, ZF (…) berou kancelářský, takový ty administrativní lidi, základní controlling, specialisti pohledávek závazků (…) kterých je tam většina, reálně míň než ty lidi dole u pásu. Pánů vývojářů, obchodníků a lidí na finanční řízení je v takový fabrice na prsty dvou rukou. Ti chodí domu s tím kilem+ a služební bavorák na parkovišti. Ale tihle lidi se vopravdu nerekrutujou z těch „co místo na učňák šli na trapnou VŠ“.
                      5. Je očividný, že lidem se nechce. „Mít pohodu“ je už větší hodnota než „mít velkej barák a káru“. Od toho se všechno odvíjí.
                      5a) proto, řeknu „Bčkový“, lidi* chodí na VŠEM a podobný paškoly, udělat titul a schovat se někam na úřad nebo do korporátu. Jasně, jako svářeči s papírem by měli možná 2x tolik. I ve fabrice. Ale prostě se nechce

                      *když řeknu Bčkovej člověk, myslím ty, co prostě nemají na to, aby a) vystudovali VŠ obor typu doktořina/jaderka b) byli v horních 10% v rámci strojařiny/stavařiny/ekonomie. Ať s VŠ nebo bez c) nestačí jim mentální kapacity na to, aby se uživili řemeslem.

        4. Cece, hod adresu a obor, za tyhle prachy ti tam toho remesnika pujde delat i fura Nemcu. Beznej remesnik v Nemecku bere do trojky hrubyho mesicne. A to se nikde na fakulte pet let v teple nevalel, pekne maka zima nebo horko v terenu celej zivot.

  2. „A jak vypadá vyšetření praktickým lékařem u začínajícího respiračního onemocnění dnes? Nijak. A to přesto, že nám zde prý řádí vir způsobující zápaly plic, jaké svět ještě neviděl. Po telefonickém kontaktu s praktickým lékařem je vám bez jakéhokoliv vyšetření vystavena neschopenka a jste zaregistrováni na TEST.“

    – toto je predsa jednoduchá metóda, ako zvýšiť počet „obetí koronavíru“. Jednoduchá metóda, ako nahnať ovčanov na vakcináciu.

  3. Myslím si, že lékařům moc fandíš.

  4. V dobách kdy byl svět ještě normální, chodil lékař za pacientem. To až bolševici naplnili čekárny.

    1. Jo, ale akorát pokud ten pacient měl vatu. Jinak nasrat, táhni do špitálu nebo ke kořenářce, holoto jedna.

      1. ja pamatuji že za meho detstvi (v 70letech-socik) pokud jsem mel vysokou horečku tak doktor byl u nas např. večer, kontrola, předepsal leky a tak, normalne dojel sanitkou snad, to byla pohotovost služba, neco dostal snad i do kapsy..misto krajske město, sidlište.

        1. Oni takhle snad jezděj i dneska a nějaký jednodušší úkony zmáknou i saniťáci, ale detaily neznám, nikdy jsem to nepotřeboval.

        2. Pravda, bývala lékařská pohotovostní služba, dospělá i dětská. Pak byla ještě zubní, ale ne mobilní. Vše zadarmiko, samozřejmě. Jestliže si správně pamatuji, na předpis z pohotovosti vydala pohotovostní lékárna jako na běžný, za kačku. Jedinou nevýhodu to mělo, že kdo přišel na pohotovost v době lékaře v terénu, musel čekat. Tyhle vzpomínky mají ale omezenou platnost, týkají se jen hlavního města. V sídlech menších než okresních to asi bylo s dostupnosti toho všeho přiměřeně jiné.

  5. Zajímavý projekt pro rozjetí velkých kulturních i sportovních akcí:

    https://cestazetmy.cz

    1. Tobě to přijde zajímavý? Viděls to svazácký video? Landa s Ledeckým se pěkně odkopali…

      1. Jo, zvláště ta Landova poznámka „mazaní Čechové…“.
        Jsem zvědav, k čemu využijí všecka ta plná jména, adresy a podpisy Blanického manifestu. Má jich být údajně k padesáti tisícům. Ještě, když se dal dokupy s podobně smýšlejícím Fanánkem, tak se to zdálo dobrý. První podezření jsem pojal, patřiv Janečka, motajícího se při vyhlášení BM na Vyšehradě – a hned potom na společnou fotku s Klusem, pod ní kecy o tom, že pro dobrou věc se mohou spojit i zdánlivě nespojitelní.
        Myslím také, že právě Landa tím přišel o podstatnou část fanouškovské základny.

        1. Taky to dost lidí pěkně sere a nejraději by se z toho manifestu vaporizovali, moc pěkný Orwellův obrat, dost aktuální.

          1. Tak tyhle lidi mohlo varovat kdyz uz nic jineho, tak bratrickovani s Komorousem..

      2. Zajímavý určitě, umět v polních podmínkách PCR test za 2 hodiny. Ten profesor už cca před měsícem brečel v TV, že jeho test vláda nechce. Tehdy jsem si říkal, nemáš certifikaci, nemáš nárok. Tak si cestu našel, fandím mu. Bohužel ho nyní sklátil infarkt, asi to celé vymyslet je náročné.

        A je každýho věc, zda to využije nebo ne a v případě pozitivity bude hlášen na OHS. Budou takový co jim to vadit nebude a na koncert či hokej rádi půjdou. Syn třeba celý rok několikrát týdně běhá a chce jet poprvé na Jizerskou 50 a nyní se bojí, že to zruší, ten by to určitě bral.

        1. Ne profesor ale: RNDr. Emanuel Žďárský

    2. Co ty ses?? Provokater? PsVB?

      1. Na karlactyrku

        1. Můj názor výše.

  6. Dnešní svět mi někdy silně připomíná Kafkův Proces.

    1. Depresivní sračky? Něco na tom je. Ale tím ničemu ani nikomu nepomůžeš…

      1. Ta alegorie je děsivě přesná. Když jsem to četl, bylo mi z té absurdnosti všeho špatně. Teď vidím totéž kolem sebe. To, co se děje, je naprosto šílený.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017