Za studený červenec může Putin - zpět na článek

Počet komentářů: 83

  1. Infekce se rozlézá … může Putin i za zrušení covid tours vandráků lockdownistů & mezi ploty chunty a ze dne na den zmizeli rauškaři i tečkaři, korporace si přepustili kšeft big pharmy a vojenskoprůmyslového komplexu a začali sosat kolegové. Kdyby jste to nedávali tak je to formou metafora. Jeďte si skřeky své smečky a odkaz ignorujte.
    https://protiproud.info/invaze-vrcholi-hmyz-se-rozlezl-po-obydlich-lidi-franz-k-nas-davno-varoval-giger-je-zobrazil-presto-mnozi-dal-jen-mavnou-rukou-puvod-vetrelce-vykoreneni-nepochopi-donald-a-vladimir-zazra
    Poslouchejte článek jako audio – na odkazu.

  2. Návrat do starých dobrých časů, anebo konečně článek, co není ani od Krampuse, ani od Challengera, a tím pádem se dá číst.

    1. Stare dobre casy stran pestre skaly autoru jsou tu porad a to je dobre.

      Komu se neco nelibi, nemusi to cist. Zadne vypalne z vlastnictvi internetoveho prohlizece pan domaci nevybira.

      1. To Sysop

        Nerikal jsi parkrat o tom webu o zbranich, kam chodis, ze to tam jde zu grunt? Nebo tam je to placene? Nevim, ptam se. Ze tady ti to nevadi.

        1. Ten web o zbranich (zbranekvalitne.cz) nema zadne clanky, je to jen diskuse, kterou moderatori postupne dostali cenzurou na kolena. To je dost jine, nez tady, rekl bych.

        2. Sorry že do toho kecám, ale já to tady kdysi četl, pak to jednu dobu vypadalo jako sáhodlouhé masírování ega přítomných, pak jsem se zkusmo vrátil a nepřijde mi to horší.
          Ale jestli někdo potřebuje furt dokola číst články na téma „omezení rychlosti přes vesnici je nejbrutálnější zločin v Galaxii“, pak mu to asi přijde jako úpadek…
          Jasný, něco se moc nepovede, ale zas pro někoho to může být prostor, kde je stále ještě možná svobodná diskuze. Vím, že tohle zrovna Vás osobně nepálí, vzhledem v Vaší lokaci a názorové orientaci, ale pro někoho to může být důležité. Hlavně ta různost názorů, přece jen úplně všichni nejsou libertariány s touhou pozavírat socky (= ty, kdo nemají volvo za tři mega) do pracovního lágru :)
          A jiné články zas jsou dobré.

      2. Jo, to je tvůj dlouhodobě jediný neargument, že mě to tady nikdo nenutí číst (dlouhodobě jediný je proto, že degradace zdejšího obsahu je tak zjevná, že ničím jiným, než v podstatě citací pravidel webu už to vogejšlit nejde). OK, beru, nikdo mě to nenutí číst. Ale tebe taky nikdo nenutí číst moje stesky, že to tady šlo zugrunt. Tak co furt kéruješ, že to nemusím číst? To nečti, ne? A když už to čteš, tak na to nereaguj…

        1. Mas pravdu, davam si te do ignore a tim padem te nebudu cist. Dobry napad. Preskocit clanek a jit rovnou do diskuse je snadne. Preskakovat narky jednotlivych diskuteru je unavne. Taxe mej a pa.

          1. To Sysop

            ale no tak, neblbni. Samozrejme posledni slovo mas ty, ale mrkni na to, co tu clovek v posledni dobe vidi…Je to trochu frustrujici, no nerikej, ze ne. Zamazal, tezkosti dottoreho…etc. Tobe se to libi?

            1. Nelibi, ale psat porad dokola analyzu Zamazala pod kazdy jeho clanek je prece zbytecne a ostatni otravujici. Ti moudrejsi to prece sami vidi. Nereknu, kdyz nekdo hodi kratkej forek, hlasku, glosu na adresu autora. Jo, blbec si ji zaslouzi. Ale narek na to, jak driv bylo lip a pritom sam pro zmenu nic neudelat, to je podle mne ubohost. Ja osobne proti dochtorovi nic nemam, nektere postrehy ma fajn, ale treba jeho posledni clanek jsem necetl a to vubec. A cist nechci. Uz z nadpisu tusim obsah a proste si tim nechci kazit den. Neznamena to, ze je pro mne dochtor spatnej autor, psat umi dobre, ale nektery obsah tech jeho protifemi clanku jde mimo mne. Ze je to s zenskejma tezky, to vim, sam mam doma taky jednu „italku“, ale proste jsem si ji vzal, vedel jsem do ceho jdu a pokud bych to neumel ukocirovat, tak nejsem chlap a nemel jsem se zenit. Nikomu tohle necpu, beru to jen jako svuj pohled na vec a tim to hasne. Dochtoruv clanek proste preskocim a nectu. Nechodim sem brecet a nadavat na druhy, kdyz sam napisu hovno. Tech mych par clanku neni nic. Takze na obsahlou kritiku nemam moralni pravo. Nikdo mne nenuti to cist, tak proc bych do toho mel nejak vic kecat?

              Uprimne… to je jedna z veci, ktere mne neskutecne, ale skutecne neskutecne serou na Cesich. Vlastni prace nula, ale kritiky a kecu vagon.

              1. No v leccems mas kus pravdy. Ale konkretne z doktora je to nezlob se…no k zlosti, at jsem slusna. Evidentne ma cas publikovat a psat, vladne kosatym vyjadrovanim, je s nim i legrace, kdyz chce…A pak zas sepise sracku o zenskejch, ktera nasere uplne vsechny. Je to jak jit na Jamese Bonda, kdyz doufas, ze tam rejza hodil nekoho jako Connery a on tam furt Craig. Ja kdybych umela psat jak doktor, tak bych treba nahodila clanek o atb rezistenci, nebo o pokroku cesky biochemie…Ale to vam udelat nemuzu, pac za a nejsem tak erudovana, za b uz i ten pravopis mi jde jak psovi.Doktor by mohl. Ale to by to nesmelo bejt furt o babach. Rozumis mi?

                1. Jasne, ze jo. Ale fakt ma smysl mu pod kazdej jeho clanek psat, ze div tady takovy kokotiny nebyly?

                  Mozna jsem nejak deformovanej, ale proste v tom nevidim smysl. Sousedovy slepice mi sice zanasi vejce, ale taky mi poserou vsechno, co neni oploceny. A kdyz soused prijde, posloucham cernou kroniku, jak tamten udelal tamte dite a neplati na nej. Ma smysl se nad tim rozcilovat? On je sice nesvepravnej, ale moc dobre vi, ze ty jeho slepice kurvi a poserou kdeco, jenze je linej to resit. Radeji si da na zaprazi pivo a pak hulaka do kraje, jaky jsou komunisti kurvy a jak driv bylo lip. Hledat v tom logiku nebo souvislost vubec nema smysl. Ani nema smysl se nad tim rozcilovat. Proste vidim v patek souseda na lavicce na zaprazi, vim co bude nasledovat a presunu se na jinou cast meho domu/zahrady. Jiste, mohl bych za nim zajit a vysvetlovat mu, ze mele sracky, ze micha pate pres devate, ze jeho osobni zahorklost nikdo nesdili a ze by radeji si mel opravit tu bobrovku, nez mu ji zase napodzim prvni vitr nacechra a bude sbirat tasky az na silnici, jako kazdej rok. Melo by to smysl? Ne, nemelo. Presto az jednou zaklepe backorama, bude to smutnejsi bez nej.

                  1. To Sysop

                    Priznam se, ze takhle jsem o tom nepremejslela. Jsem holt vznetliva, sepise neco na tema, ze manzelstvi je poukazka na sex nebo zas jak vsechny zensky jsou k h…, a planu. Temperament, znas to. Prijde mi to proste jen dementni.

                    1. Ale kdybysme tu meli nejakou uvedomnelou valkyru, co zas bude tvrdit, ze chlapi jsou k hovnu anebo jenom na pich, budu vyskakovat stejne.

                    2. Chapu to, ale snazim se neplytvat energii tam, kde to imho nema smysl. Ale budiz, to je moje vlastni opatreni. Tady v diskusi mne proste nadzvedava to vecne „driv to tady bylo lepci, ted je to cely nahovno. Ale ja sam nic prispivat nebudu“. No takovej prispevek je na urovni coola. Kdyby to dotycnej pronesl v nejaky vesnicky knajpe, tak ho Stammgäste prohodi dverma, at tam teda neleze, nebo si ta tu pipu a do kuchyne stoupne za ty prachy sam.

                    3. vzdycky budou kokoti, co si budou stezovat, protoze oni prece vi vsechno nejlip a musi to rict i nam. Prispevky pana doktora shledavam pomerne trefnymi, nakonec to potvrzuji i kejhajici husy v diskusi. Styl je svojsky, ale mnozstvim faktu to prevysuje zavazela, urzu nebo mrdasika o nekolik levelu.

            2. Náhodou doktor je pecka. Vysoce odborně/profesně zdatný/úspěšný týpek, který z precizně argumentujícího člověka u běžných (myšleno pro něj neutrálních) článků po ťuknutí do svého pečlivě pěstovaného mysogynního nádoru rozkvetl do ultimátní autonenávisti k těm svým „pičulínum“; to je tak encyklopedická projekce, že by se to stále četlo se zatajeným dechem… Kdyby to tedy už nebylo stále dokola a v grafomanském obsahu na úrovni JUDr. PhDr. Mgr. et Mgr. Henryka Laholy.

  3. Rozhodující na tepelné bilsanci planety je vzdálenost oběžné dráhy okolo hvězdy kdynaše země je na nejzažší dráze obyvatelnosti okolo slunce. Země je ledová planeta s krátkými až mizivými obdobími meziledovými, mámě štěstí že v něm jsme. Ale byla i doba klimatického optima kdy tedy byla průměrná teplota o 6-8. stupňů vyšší a flóra a fauna „trpěla gigantismem. No ale máme to štěstí že tu je absorbce vodních par v objemu vody skutečného oceánu a to je 500x účinnější skleníkový plyn oproti mizivému množství v atmosféře co2 podílem 0,038-042%. A jestli to nevíte tak na opravdu suchých pouštích je ve dne nesnesitelná výheň a v noci mrzne protože tepelnou radiaci bez bariery vodních par to spolehlivě vyzáří do super mrazivého kosmu a to v cyklech během 24. hodin. Takže žádné oteplování v delších časových obdobích ale tam v tom prostředí to vymrzá ze dne na den. Jsou to kejklíři a šarlatáni a oběti jejich kšeftu jsou papouškovaní memory, podvodníky.
    Klidně se mohou poprat s datací geoklimatických statistik minulosti planety se svými stesky a pseudostarostmi na síly a energie kdy na ně nemají ani směšný vliv. Tedy kdyby udělali cenzuru dat. :-)))

  4. Trochu jetý ftip…ale každodenní nemůže být posvícení.

    1. Bohuzel,.tohle uz neni vtip, tohle je demence

      Realita je takova, ze v ceske kotline blo par tydnu chladne pocasi, ve stejnou dobu bylo na jihu vedeo na zdechnuti a kamos hlasil od polarniho kruhu tricitky.
      Pocasi to bylo navic velice chaoticke, meteoradar vypadal jako ropusi kuze, oblasti deste par kilometru v diametru, bezny stav, kdy orselo na severu mesta a na jihu nic.
      Meteo.predpovedi logicky jenom procentualni agregovana pravdwpodobnos, coz samozrelme mistnimu think tanku nebrani odvozovat dalekosahle zavery

      Je to smutny pohled na demenci, vsichni maji volebni pravo.
      Obdobne jako blaboleni o „nejdrazsi elektrine“, vode, plynu whatever a ze jedine Bures nas zachrani pred bidou.
      Pricemz realitu prozradi jediny dotaz do googlu.
      Apropos, v mem rodinnem dome,kde zije 5 lidi,stoupla od roku 2020zaloha elektriny z 1200 na 1600, zaloha plynu z 600 na 800, vodne a stocne bajvoko 10% navrch, nyni necele 2000 za kvartal.
      Stokorunove polozky v relacich bezne infkace.

      1. Fajn, takže na polárním kruhu je vedro na zdechnutí. OK, dejme tomu, že tomu věřím (nevěřím, ani za zlatou cihlu, nebylo by to totiž poprvé, co lhali). A co to mění na tom, že letošní červenec TADY V ČR vypadal spíš jako konec listopadu? Hypotéza, kterou vyvracíme, nezní „nikdy nikde nebylo letos v červnu vedro“, hypotéza kterou vyvracíme zní „ČR se globálně otepluje 2x rychleji, než zbytek světa, a důkaz je, že byl mimořádně horký červenec“. Což
        a) nedává smysl, fyzikálně ani sémanticky
        b) zcela objektivně není pravda
        Mě nezajímá, jakým trikem si ekologisté zfalšovali statistiky, které „dokazují“, že globální oteplování existuje, protože to je jejich jediný účel. Já prostě uprostřed července vylezl z baráku, a nebyl jsem si jist, jestli bych neměl pro sichr přezout na zimní. Můžeme se dohadovat o tom, jestli dává smysl, aby se globální oteplování projevovalo tím, že je čím dál větší zima, ale faktem je, že TAKHLE NEVYPADÁ MIMOŘÁDNĚ HORKÝ ČERVENEC. Prostě ne a hotovo.

        1. „Globalni otepleni v CR“, to bude asi neco jako „Globalni otepleni v Bruntale“

          Asi takhle, zajedte si na lyze na ledovec Stubai, ja tam jezdim s prestavkama uz 20 let.
          Je tam zajimavy ukaz, kabinka uplne hahoru stoji na kulatych ocelovych sloupech. No a nyni je tam led, z toho couha cca 5 metru vysoka betonova „patka“, pak teprve ten ocelovy sloup.
          Asi „Globalni otepleni ve Stubai“
          A ledovec Dachstein, centrum a hlavni tahak obriho komplexu Ski Amade s 300km.sjezdovek, ten kvuli stavu ledovce rovnou zavreli.
          https://www.schladming-dachstein.at/cs/aktuality/otev%C5%99en%C3%A9-sjezdovky-a-za%C5%99%C3%ADzen%C3%AD/otev%C5%99en%C3%A9-sjezdovky-a-vleky/dachstein

          1. Tak, že teplota stoupá v průměru lze objektivně měřit. Otázka je jestli s tím něco smysluplně dělat.

          2. My Cimrmanovi fanoušci rádi vzpomeneme na „světový ohlas zejména na Litoměřicku“.

          3. @vasek 11.8.2025 v 7:16
            Kdo plne zpochybnuje momentalni otepleni planety, ten neni uplne rozumny clovek. Kdo to dava jednoznacne za vinu lidstvu, je blbec.

            Je to proste moderni forma propagandy, jako kazda jina. Vezme se neco, co neni cernobile a posune se to zadanym smerem. Tim padem nikdo nemuze rict, ze je to cele lez, protoze puvodne to bylo nekde mezi a „jen se tomu spravne pomohlo“. Neco jako „neni pravda, ze vsichni imigranti jsou gauneri“ zalozene na popirani faktu, ze mezi imigranty je vyrazne vice gauneru, nez mezi mistnimi.

            1. sice mně ta sračka kolem oteplování neskutečně sere z různých důvodů, ale musím uznat, že ten nápad byl geniální. prostě se našlo něco, co je pevné a neovlivnitelné, tedy probíhá nezávisle na člověku a to prohlásit za závislé na člověku a vytvořit business, že se to musí změnit. kšeft s teplou vodou. nebýt krátkých intervalů, to samé šlo udělat se střídáním dne a noci, princip a výsledek stejný

              1. Trvalo to skoro 2000 let, ale povedlo se najit nove medium pro globalni viru.

          4. pššššt … nevěřící pse

        2. Nitus 11.8.2025 v 6:38

          Globální oteplování existuje, to ví každý obyčejný vidlák.
          Druhy rostlin a živočichů, které byly v sedmdesátých letech považovány za vzácné a na lokality jejich endemického výskytu na jižním Slovensku se pořádaly exkurze, jsou nyní běžné na Vysočině. Ostatně, pouť slimáka španělského do chladných končin střední Evropy a její nepříjemné důsledky je diskutována každoročně.
          Odrůdy pšenic tlačené v současnosti k tuzemským sedlákům německými obchodníky přestávají být výnosné, je nutný návrat k odrůdám typickým pro stepní polohy, šlechtitelé na tom již léta pracují.
          V ČR může být průběh oteplování 2x rychlejší než ve zbytku světa, pokud propagandista dodá časový rámec. Počasí se od podnebí přece jen trochu liší.
          Změna klimatu v podmínkách Země nemůže probíhat jako v změna teploty vody v hrnci postaveném na plotnu, jak většina klimatických alarmistů a občas jejich oponentů předpokládá.

          1. španělské slimák? cotomájakokurvabyt?????

            1. Behemot 11.8.2025 v 10:05

              Ano, má to být pěkná kurva.
              Použil jsem „lidový“ název. Arion vulgaris je samozřejmě biologicky plzák, nicméně kdo to umí rozlišit?
              (Zde jsem použil řečnickou otázku, bacha na to.)

      2. vasek 11.8.2025 v 1:56

        Pokud spotřebujete pro pět osob za kvartál vody za 2000 Kč, je to 8000 Kč/rok při 44,44 Kč/m3.
        Kdo z nás to má?
        Pokud jako velmi slušnou aktuální cenu vodného a stočného přijmeme 100 Kč/m3, je to 80 m3 pro pět osob/rok, tedy na osobu 16 m3/rok.
        Hygienické minimum se pro stření Evropu pohybuje kolem 90 l/os/den, tedy cca 33 m3/rok. Jistě, suchý kloset, praní v potoce na valše a koupání v rybníku je cesta, ale ne pro každého.
        Pokud mám ve výpočtu chybu, omlouvám se, po ranní kávě to ještě zkontroluji.

        1. Schvalne jsem si nasel posledni 3 faktury
          kvartal kveten-cervenec 2024 – faktura 2226Kc – spotreba 18m^3, (zrejme vliv dovolenych mimo dum)
          kvartal srpen-rijen 2024 – faktura 2474Kc – spotreba 20m^3
          kvartal listopad-leden 2025 – faktura 2755Kc – spotreba 22m^3,

          Takze oprava, kvartal neni pod 2k ale nad 2k, mel jsem v hlave, ze je to min. Srandovni polozky mimo rozlisovaci schopnost.

          Apropos, netusim,co pisou nejak potrhle normy, lec u nas jede denne mycka Bosch A+++, cca 3x tydne tydne pracka Bosch A+++ 9kg, ve sprchach jsou termobaterie Grohe, takze zadne stelovani teploty po spusteni.

          Bazen a virivka se plni ze studny, zavlaha zahrady z podzemni nadrze na destovku, ktera se cca 2x rocne pri delsim suchu musi doplnit ze studny.

          1. Apropos, to komicke „hygienicke minimum 90l“ v CR nesplnuje skoro zadny kraj
            https://www.porovnej24.cz/clanky/prumerna-spotreba-vody-na-osobu/

            A to je v tom zapocitana i spotreba na bazeny, zahradky a virivky lidi, co nemaji studnu, spotreba vody tatramatek z roku nebrec a pri myti nadobi pod tekouci vodou…

            1. vasek 11.8.2025 v 11:11

              Aha, komické minimum.
              Děkuji za vyčerpávající vysvětlení, již netřeba diskutovat.

              1. Ano, presne tak
                https://csu.gov.cz/produkty/domacnosti-vodou-nadale-setri-v-prumyslu-jeji-spotreba-mirne-roste
                Podle CSU byla v roce 2024 PRUMERNA spotreba v CR 86,7 l/os/den a to vcetne domacnosti se zastarymi spotrebici a zajivajici zahradu.

                Ale samozrejme, nedejme se zmast fakty.

          2. vasek 11.8.2025 v 10:44

            Děkuji za vysvětlení, jsou to velmi zajímavé údaje.
            Již kvartální fakturace vodného a stočného je poměrně vzácná, obvyklá je fakturace roční s odečtem vodoměru jednou ročně.
            Pokud počítám dobře, spotřebuje u vás pět lidí za tři měsíce 20 m3 vody, to je 44 litrů na osobu a den.
            Netuším, jaké normy máte na mysli a proč by měly být potrhlé, ale usuzuji, že rád žertujete.
            Proč?
            Úsporná sprchová hlavice dodá čištěnému tělu průměrně 7 l/min (staré typy i 18 l/min, i od Grohe). Při spotřebě 44 litrů na osobu a den je to asi 6 minut sprchování. To jsou kupecké počty, kde vidíte jakou potrhlost?
            Pokud se vymočíte ve sprše, ušetříte 2,5 litru vody, jistě, ale na velkou potřebu padne 5 litrů, takže na sprchování při použití WC 3x denně zbyde cca 34 litrů. A pokud si myjete po použití WC ruce…
            Civilizovaní lidé prý také občas použijí bidet, jistě, ovšem ti stydlivější to tají, včetně jeho energetického plusování.
            ____________
            Co se týče praxe, navrhoval jsem už systémy s kombinovaným použitím pitné vody z veřejného vodovodu, studniční a dešťové vody a přečištěných šedých vod, ale to jste nezmiňoval, takže o tom netřeba diskutovat.

            1. pokud se sprchuje denne 6 minut, tak pak uz nema ani na splachnuti zachodu (a ze nikdo nechodi pouze jednou denne). A to neresime vodu ne vareni, na prani, pripadne zalevani, umyvani dalsich veci v domacnosti atd. Mam pocit, ze v tech informacich bud je neco spatne nebo neco chybi.

              Apropo zvyseni z 2000 na 2755 nazyva „Srandovni polozky mimo rozlisovaci schopnost“. Tedy zvyseni o 40% je mimo rozlisovaci schopnost. Kdy by to bylo jinak? 100%? 2000%? Pokud si pujdu koupit auto, zvyseni o 40% zcela urcite pocitim. Chapu, ze tady jde o stokoruny, ale pokud jsem neco kupoval vcera za 10 a dnes je to 14, zcela urcite si toho vsimnu.

              1. Me se tady na tomhle zinu pro wohnouty strasne libi, jak vsecko nejde.
                Uz jsem byl poucen, ze akciove investice, co mi vynesly 2.5 mice za 4 roky jsou vlastne magorina a prodelam gate, ze v tyhle zemi si nejde vydelat na dum, ve kterem bydlim, ze jsme vsici ozebraceni stokorunovyma polozkama za ele/vodu/plyn, ze neni mozne najit zenskou, co neni potrhla vypocitava svine, ze mladi stojej za hovno, auta novejsi od octovky 1.9TDI taktez, ze jedine Babis nas zachrani pred Fialovou drahotou, zrejme tou brutalni inflaci, co Bures rozjel za kovidu.

                Ty faktury za vodne jsou prosta realita. Nijak vodou nesetrim ale ani neplytvam, nemam duvod pro jedno ani pro druhe.
                Netusim, co bych mel vyrabet 6 minut ve sprse, normalni clovek tam vleze, namoci se (a ze s Grohe termobaterii neni potreba nic stelovat), naplatla se sprchacem na hoube, oplachne, a jde do hajzlu.

              2. netlife 11.8.2025 v 11:31

                Ano, to jsem měl na mysli.
                Člověk zde, na zinu pro wohnouty, získá občas zajímavou informaci použitelnou v praxi.
                Ovšem nikoli v diskusi s obchodním zástupcem firmy Grohe, to potěšení si nechávám na stavební veletrh.
                Zajímavým doplňkem by byl popis drezury členů domácnosti v disciplíně „namočit-namydlit-spláchnout“, ale samozřejmě v jiné diskusi…

        2. ygorek
          Zajímavý. Dyš teda moje děcko je hodinu v kópelce a furt teče voda, tak vono vlastně akorát naplňuje to „hygienické minimum“, takže zlobit se na něho jako nemám?

          1. vltava 11.8.2025 v 15:27

            Za dávných a dávných let, kdy ještě nebyly píče, se ďáblův kokot jen vznášel nad vodami a hledal…
            Ach, pardon, to jsem začal příliš zeširoka, zkusím to jinak.
            Za dávných časů v Evropě nebyly vodovody ani kanalizace rozšířeny tak, jak jsme dnes zvyklí.
            Pro dimenzování vodovodů a kanalizací včetně úpraven pitné vody a čistíren odpadních vod bylo postupně vytvořeno mnoho postupů a zavedeno mnoho zvyklostí, aby bylo možno zvolit hospodárně provozovatelné kapacity.
            Ono hygienické minimum pochází z Německa, bylo to doporučení hygieniků.
            Postupně se komfort domácností zvyšoval a v osmdesátých letech byla vodárenská infrastruktura navrhována na 150 l/den pro osobu a výhledy rozšíření se dělaly až na 200 (210 l/s/os). Po plyšáku začali spotřebitelé postupně šetřit, takže dnes „jsme“ na oněch asi devadesáti litrech.
            Z praxe: Koncem devadesátých let jsem poprvé měnil zásobovací řad s tím, že se průměr potrubí snižuje – to do té doby bylo nemyslitelné.
            __________
            K věci: záleží na vašich rodinných zvyklostech a přístupu k vodě a energii. Vasek zde výše prezentoval izraelský přístup maximálního šetření, vámi uvedený příklad lze označit jako americký, ale to jsou jednoduché pomůcky pro rozhovor, nikoli nějaké potrhlé normy.
            V současné době je na většině území ČR po celý rok pitné vody dostatek, nedostatek je lokální a bývá časově omezený, kromě oblastí s výskytem epsomitu v podzemní vodě (příklad).
            Druhá věc je šetření elektrickou energií, která se spotřebovává v procesu odběru vody, úpravy a distribuce pitné vody, na případný ohřev nehledě.
            Je možné, že nadměrná (ať už to bude stanoveno jakkoliv) spotřeba pitné vody a teplé užitkové vody bude vbrzku klasifikována jako klimatický zločin.
            _________________________
            Závěr: Výchova potomka je výhradně na vás. Průměrné sprchování se při návrhu vnitřních instalací a uličních vodovodů počítá jako spotřeba cca 60 l/os/den, zhruba tedy jde o necelou čtvrthodinu ne ani tak hygieny, jako relaxace.

            1. Zdravim! Kokot nad vodami opravdu pobavil. Diky za prijemne pocteni.

              1. Praetorian 11.8.2025 v 22:12

                Děkuji, nápodobně.
                Mimochodem, originál je slovensky a je tím pádem trochu exotický a jistým způsobem půvabnější než český překlad.
                Ve verzi, kterou znám, nakonec pojebal Majku Haláčovú…
                _________
                Jedná se o úvod deníku expedice Chopok-Častá, ale měl jsem možnost nahlédnout jen do rukopisu.

  5. Mám delší dobu pocit, že klimašílenství v západním světě vydatně někdo sponzoruje, nebo alespoň sponzoroval na začátku, než ta klimahloupost začala běžet samospádem. Prohilý systém ekodotací, co2 odpustků už má moc důležitých profitérů.

    Jak navést západ k sebezničení. Tak před čtyřiceti lety byla dominance západu natolik silná, že vypadala zcela neohroženě a „na věčné časy“.

    Myšlenka navést západ na trajektorii sebezničení je geniální. Proč vojensky v té době neporazitelný západ nenaočkovat nějakým arcinesmyslem a pak jen počkat? Jak zbavit západ průmyslové základny, jinak než kobercovým bombardováním průmyslových center? Vymyslet arcišvindl se sodovkovým plynem!

    Největší profitér z toho celého je Číňan. Cíleným subvencovanim jedné branže za druhou se současným zužitkovánim klimanesmyslu vede k rychlé dominanci Číny ve všem. Ruzzák samozřejmě podporou ekoteroristických hnutí mohl dělat totéž, ale ten není v průmyslu schopen vyplnit uvolněný prostor.

    Když se člověk podívá na graf spotřeby uhlí, tak dramaticky vzrostla. Po Klimakonferenci v Paříži 2015. Zejména v Číně a Indii.

  6. V Klementinu se teplota měří 250 let a my uděláme statistiku za posledních 30. Ať žije věda.
    A ještě by bylo zajímavé zjistit, jak se na naměřené teplotě podepsala změna okolí Klementina v dnešní betonovou džungli. Běžnej jouda by hádal, že se naměřená teplota oproti minulosti zvýší.

    PS. Včera jsem utrhnul první zralé rajče. A listí žloutne jak na podzim. Něco tak absurdního nepomatuji

    1. Veda je v pohode, ale u jejich zaveru je potreba myslet politicky. Mereni teploty zkratka zacalo pred triceti lety. Valka na Ukrajine zacala pred tremi lety, Rusaci ovlivnuji nas zivot poslednich padesat let, kdezto Nemci poslednich tricet. A EU nas zivot teprve ovlivnovat zacne, ledva to konecne pujde v EU do cernych cisel. Co na tom neni jasneho?

    2. Franta Jouda 11.8.2025 v 7:34

      Zaslechl jsem, že teplota z Klementina se odečítá již jen z piety…

    3. Začali tam prý měřit po skončeni tkz. malé doby ledové ve středověku tak si i nepříliš bystří mohou udělat relevanci věrohodnosti. Ale předtím z písemností které zvěrozvěsti „fsdělanosti abecedy s křížem a mečem zinvizitorovali takřka dokonale byli banány i ve střední evropě a dokonce na sibiři a tak se nemohu dočkat. :-)))

    4. V Klementinu je ta průměrná teplota mnohem vyšší, tam je za červenec 2025 naměřeno 21,4 °C. Což je pochopitelně logické. ;-)

  7. skvělé, a eurofašouni a jejich výrůstky budou kvičet a kvičet

  8. Tak tenhle článek jsem nějak nepochopil. od autora jsem zvyklý na něco, co co má dobrý obsah i kvalitu, tohle je nějakej ústřel.

    Jestli letošní červenec je shodou okolností průměrný, tak to nic nemění na tom, že se postupně otepluje, jsou časté problémy s podzemní vodou, na druhé straně stále častější povodně, do toho teplé zimy a následné fatální následky každého jarního mrazíku. jako loni v dubnu, když jsou stromy a keře předčasně obsypané květy. Stejně jako ústup ledovců, mizení sněhu z horských středisek a jejich postupné zavírání, pokud jde o nižší polohy.

    1. Jaké „stále častější povodně“? Kdy a kde? Nemají být náhodou podle klimatologů „hrozivá a dlouhodobá sucha“? :-P

      1. To se nevylučuje. Vyschlá půda hůř vstřebává vodu a tím je vyšší riziko povodní.

        1. ano, zkušený zahradník vždy v suchém létě zaléval asi dvě hodiny před deštěm, aby nebyly kulaté kapky na prachu stékající po svahu, ale aby se kapky vpíjely do mokré půdy

      2. RomanL 11.8.2025 v 11:33

        Hrozivé sucho?
        Kde se to kupuje a kolik bonů to asi tak stojí?

  9. Jako hrdý dezolát se hlásím k tomuto NARATYFU:
    V červenci byla zima. Dokonce i mně coby jedinci, který nemá moc rád teplo a je mu v létě všude horko.
    Chápu, že granty a dotace musí proudit stejně jako koření na Arakisu, ale tohle vy kucí (a holky) soc-liberálně-vědečtí nezlomíte. Nakonec vás pošlou do p.dele. Jen to tady v euroskanzenu bude ještě pár let trvat.

    Nevím jak to ten Putin udělal, ale fakt byla kosa. Donutil mě dokonce pár dní v létě nosit mikinu, génius.

    1. @dritiche:

      no fór je v tom, že právě žádná kosa nebyla. Ve chvíli, kdy byla za měsíc průměrná teplota, tak se nám zdálo, že je kosa. A proč asi? Protože už jsme zvyklý na větší vedra.

      1. Imho je to hlavně proto, protože se teplota měří „ve stínu“, zatímco lidi vnímají teplotu „na sluníčku“. Takže je pocitově rozdíl když je sice „papírově“ 22, ale na slunci je třicet a v bytě 25, než když je papírově 22, ale zato všude, protože je zataženo a místy chcanec.

      2. Kdo je zvyklý na větší vedra? Za mých dětských let byla vedra úplně stejná jako teď.
        A to bylo PŘED 50 LETY, KURVA! :-P

      3. Červenec připomínal léta ze 70. let, která si dobře z dětství pamatuju. Tehdy požírači grantů a dotací na Západě tvrdili, že bude doba ledová. Prosakovalo to i sem k nám… :-D
        Tedy žádné, že jsem si zvykl. Máte smůlu, pamatuju už toho prostě víc než průměrný dnešní „expert“ z fildy.

        Ono je posledních řekněme 20 let opravdu tepleji, to nikdo nepopírá.
        Za dalších 20 let bude možná chladněji, co já vím…

        Srandu z vás máme hlavně proto, že vidíme tu zoufalou snahu podpořit „narativy“ bruselské věrchušky ať to stojí co to stojí.
        Je za tím nová verze bolševické ideologie a pak: Koření prostě musí proudit…pardón, nejsem v knize…granty, dotace, prostě prachy…

        1. @dritichie

          Jedinej, do v téhle diskuzi píše o bruselské věrchušce, jste vy. Pamatuji taky počasí a podnebí skoro dvacet let před koncem bolševika.
          Stačí se podívat na historická data o teplotách, (měří se už stovky let), abychom se dozvěděli, že v Česku je proti rokům 1960 – 1990 zhruba o dva stupně tepleji. A stačí si přečíst něco o problémech lyžařských areálů v Alpách, kde nemůžou ufinancovat zasněžování, který dříve nebylo potřeba, aby bylo vidět, že se něco děje. Že to nemá fatální dopad na Česko, to je fajn, ale ty povodně, vichřice, krupobití a na jaře pomrzelé plodiny nejsou úplně fajn. A nikdo vás pak ani nepojistí.

          1. Ony stačí i lyžařské areály v ČR. V osmdesátých a začátkem 90. let jsme jezdili každej rok v první půlce února do Jizerek a imrvére bylo sněhu hromady. Zato v posledních letech abys doufal, že bude aspoň v noci mrznout, aby se dalo zasněžovat.

            1. Jako desetiletej parchant jsem s rodicema jezdil na konec sezony na Cervenohorske. To byl prosim konec dubna. Nekolik let po sobe.

            2. @shane:

              přesně. Poslední roky v Čechách běžně dochází k situaci, že i když areály maj zasněžování (vesměs koupený z dotací), tak je to k hovnu, protože v zimě ani v noci třeba měsíc není potřebných mínus 3, aby to mohli spustit. Konkrétně loni v zimě a jaře roku 2024: na jarňáky v druhý půlce února kolem Orlických hor jezdila akorát snad jen zpíčená Dolní Morava (tímto zdravíme brněnskýho obršmejda Rulíška) a ostatnbí stáli, protože měsíc a půl nemrzlo. A V Jizerkách to bylo vlastně stejný, navíc zcela zrušená Padesátka.

              1. A když už trochu mrzne a zasněžej, tak přijde chcanec a do večera je po žížalkách.

            3. Heh, letos prvni tyden v Unoru jsem Jizerky ani nezkousel a rovnou bookoval apartman ve Flachau, rodinne stredisko, vyska 1000m v udoli, 1600m (tedy Snezka) nahore.
              No a dole v udoli bylo 12 stupnu, kolem bileho pasu technicke krupice zelena trava, kde slepice hrabaly brouky.
              Mohlo to fungovat jedine, ze sjezdovky byly ve stinu na severnim svahu a v noci mrzlo a dalo se nasnezit.
              Dojezd doku ke kasam pres 5 cm hluboke kaluze za peknych vodnich efektu…

          2. Věrchušku, která je jednou z příčin dnešního bláznění je nutno zmínit, protože propagandisté, ideologové a dotační bojovníci to určitě neudělají.

            Co uděláte, když vám je horko? Rozumně se tomu přizpůsobíte a určitě si neuříznete pod sebou větev, na které sedíte. Totéž až vám bude zase zima.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017