Za pravdu a lásku vpřed na Moskvu - zpět na článek

Počet komentářů: 222

Přidat komentář
  1. To chce klid, to budou jen poradci a skolitele, nic utocneho, vsak na UA se prece taky pred dvema lety domluvilo, ze se budou posilat jen obranne prostredky.

    Hmm…

    Oh, wait…?

    1. Já moc v klidu nejsem, když se bude naše věrchuška i nadále tak snažit, nakonec zřejmě na ten atom dojde.

      1. Doporučují půst, modlitbu a pokání, v dnešní době je k tomu vhodná příležitost. Když sečteme výzbroj a zásoby naší armády a možnosti civilní obrany, tak je to to nejrozumnější, co se dá udělat.

        1. Ále, to na nic není. Když už, tak snad si přát, aby ta výstražná rána šla na nějaké zmrdí hnízdo. A ještě až to začne, chtěl bych mít na dosah některou z těch sviní, co nás do toho tlačí.

          1. Pokud by do Ceska sla nejaka vystrazna rana, tak lze celkem odtusit, kam. Doporucuji nakoupit zasoby perniku, nez nebude.

            1. „..kam..“

              – – –
              Jo, jo, zrovna tam tak hezky funglnově předělali celý nádraží…

              :OD

            2. Mno, nevím.
              My okolo Temelína si občas taky podobnou otázečku u pivíčka položíme.

              1. Temelin je nahraditelnej. Tahle chemicka ne.

                1. Jo, my to víme. Ale i pro JETE jsou docela dobré důvody.
                  Nahraditelnost není zásadní, zvláště ne u preventivního úderu.

                  1. Realnej preventivni uder nevidim ani jako atom, ale nekterou z raket s dlouhym doletem a konvencni nalozi. Takovych pak par kusu a prave na tu chemicku.

                    Kdyz se podivas, jak to doposud Rusaci vedou, tak jejich snaha je, likvidovat hlavne vojenske cile, ktere nemaji prilis velky dopad na civilisty. Nepotrebuji genocidu. Potrebuji zlomit vladu. Kdyby chteli, tak Zelenskeho davno nekde sejmou, nebo vybombarduji pulku Kijeva. Zadny koberec tam nedelaji.

                    Proto spekuluju, ze elektrarna v prvni fazi konfliktu neni ten spravny cil. Pracharna ale rozhodne ano. Zejmena, kdyz v Evrope mame vseho vsudy dve.

                    1. Může bejt, je to jen polemika… ;-)
                      Elektrárna ovšem není nezajímavá. Neříkám, že musí být nutně jaderná. Takový blackout i třeba v izolovaných částech země (popř. Bavorska) by jistě dokázal nastartovat kdovíjakou debatu.

                    2. Jo, to bezpochyby. Ale jak rikam – v prvni fazi jdou vojenske cile. Kdyz obcanum nepujde elektrika, naserou se na Rusaky hned. Kdezto kdyz vylitne chemicka, zacnou lidi nadavat na toho debila, kdo nas do toho zatahl.

                    3. Prachárna je ku hovnu, když ten prach není jak odvízt. A vzhledem k tomu, že tu máme dopravní fakultu, který město statečně ukazuje, že doprava je zlo, jsme tu v klidu. A vůbec, hned vedle města perníku je Kokešov, ta vo co go.

                    4. Zajímavá představa. Nepřátelská země na nás zaútočí, vyhodí raketou do luftu chemičku, zabije pár desítek dělníků, zamoří široký okolí, způsobí kdoví kolik stovek zraněných, ale lidi to tý zemi určitě nebudou mít za zlý. Cywe, vy jste fakt jak z jiný planety.

                    5. Náš čokl považuje za svou svatou povinnost vyjet po každým psovi, kterej je dvakrát větší než on. Šili ho zatím jen jednou,poučení veškerý žádný.
                      Takže nějakou Synthesii v luftě mohu považovat za drobný důsledek setkání dvou nevychovaných čoklů.

                    6. @shane
                      nebojte ruská pátá kolona to má vymyšleno skvěle.
                      Možná i osvítí laserovým značkovačem cíl, vlastizrádci.
                      Bacha na dým!
                      Akorát při pověstné chirurgické přesnosti ruských úderů bych si nebyl jist životem ani v Polabinách ani v Rybitví.
                      Ovšem kdyby náhodou zasáhla naše neexistující PVOS, pak za collateral damage neřízeně dopadajícími troskami bude odpovědný obránce, tuto ruskou logiku už jsme pochopili.
                      Nicméně proč tak zhurta, zvýšit výrobu stejně nelze, plyn je drahý a banky nedají úvěr…
                      Ovšem už chápu, proč to Bureš prodal, asi má taky info o prioritních cílech jako zdejší pátá kolona…

                    7. Dachsmeister: tak hlavně bránit se vůbec není možné, to by umírali lidi, takže v zájmu zachování života bude bezpodmínečně nutná rychlá kapitulace (naštěstí taky umíme, ač si rádi děláme srandu z Francouzů). Nejhorší by byli chciválci, co by nás chtěli podpořit, šmejdi jedni. Proti těm by bylo potřeba zvlášť tvrdě zakročit!

                      Ad Bureš – tomu moc nerozumím, vhodně sepsaná pojišťovací smlouva á la Silverstein, co mu popadaly nějaké azbestem zamořené budovy v USA by naopak mohla být ziskovější než funkční fabrika.

                    8. Bránit se je možné, pokud nejsem v beznadějné situaci a mám něco v ruce. Není nic horšího než poslat lidi na smrt kvůli gestu.

                    9. Jihočech Honza: jste dokonale zpracovanej. Farář u Vás má jistě poznámku „ovce roku“. Sedíte si doma, nic Vám není, ale už víte, že jste v beznadějné situaci. Smutné.

                    10. Vy máte rád historii, že? Tak zkuste srovnat třeba Dánsko a Srbsko 1940-45.

                    11. @JH
                      nebo Dánsko a Norsko?
                      Bránit se je špatné, tedy i armáda je k ničemu, však my se nějak domluvíme.
                      Češi kteří pracovali pro Říši se neměli čeho bát.
                      Dánsko aspoň zachránilo většinu Židů, Jihočeši jen jednotlivce…

                    12. Bohužel jsme tu neměli žádné neutrální Švédsko, kam se dali snadno přepravit přes moře.

                    13. Re: Dachsmeister 11.3.2024 v 18:53
                      Kdyz jsme holky ucili, jak se branit znasilneni,jedna z poucek byla – pokud to nezvladnes,radeji se nech opichat,nez podrezat.

                      Jak vidim, bylo to spatne. Je lepsi se nechat podrezat. Inu, ten psycholog, co nam u toho tehda sekundoval, byl holt blbec.

                    14. Umíme to líp než Francouzi. Francouzi toho za ty roky maj odválčeno až až a až na rok 1940 vesměs se ctí.

                    15. shane: tak že by tady byl vždycky klídeček… My tady v Brně jsme hrdí bojovníci, Švédové nedostali šanci nejen díky udatnosti, ale také chytrosti. Na tom se dá stavět. Akorát je to teda už nějakej ten pátek, no.

                      Pro příští boj bude ale důležitější spíš posledních 100 let a tam aby si jeden vybral, jestli je lepší bojovat za svoje, dezertovat nebo rovnou bojovat za druhou stranu. Místním folklórem je pak především kolaborace, bohužel. A dost ovcí, co hned ví, že stačilo držet hubu a byl by klid, takže nějakej, co se vzdát nechtěl, dobře mu tak.

                    16. ale jo, ve středověku a raným novověku jsme byli docela válečníci. V řadách habsburské monarchie jsme měli taky celkem slušnou pověst. Ale od roku 1914 se moc co chlubit nemáme. Ještě tak květnový povstání. A porazili jsme Poláky na Těšínsku. A vyhnali Belu Kuhna ze Slovenska, který jsme předtím dobyli na Maďarech. Akorát v tý době čs. armádu řídil francouzskej generální štáb.

                    17. Čeští vojáci na italské frontě 15-18 bojovali tvrdě a statečně.

                    18. to je pravda. Chyběla tam slovanská vzájemnost a vnímali Taliány jako zrádce Trojspolku. O to je horší, že i tak tam bylo 25 000 českých přeběhlíků k nepříteli.

                    19. @shane
                      praděd s Talijány také bojoval, císaře pány nezradil, ale pro zběhy měl prý ku stáru jisté pochopení, ač to dotáhl na feldvébla a ke 3 medajlím.

                    20. Pro zběhy mám plné pochopení. Méně už pro ty, co obratem změní strany a v uniformě nepřítele zabíjejí svoje krajany a bývalé kamarády.

                    21. Re: shane 11.3.2024 v 12:56
                      Nenapadlo mne, ze si to nekdo vylozi cernobile. Priste dam vetsi pozor.

                    22. na rozdíl od USAF a spolku ochotných (idiotů)

                    23. na frontě je teď docela berou, pravda, nejsou to koberce, ale zhruba stovečka náletů s 0,25-1,5t poměrně přesně cílenejch drobků

                2. Proto ji Bába prodal, asi měl info. A Strnad taky, proto ji na konec nekoupil.

            3. a co Brno, že bysme jim nabídli alternativu …. ? :-D :-D :-D

              1. Zbytečný. Všichni víme, že i raketa se Brnu obloukem vyhne a pokračuje v původním kurzu.

          2. Bedrich77:

            „..na nějaké zmrdí hnízdo…“

            – – –
            A co kdyby to, probůh svatý, měly být právě naše Hradčany, takové krásné sídlo králů českých…?

            :OD

            1. Tu oběť klidně přinesu, ale jsou jistě i jiná, významnější místa s vysokou koncentrací… třeba (docela se bojím pokračovat, že prej je za to už natvrdo, tak to bych ženě na stará kolena nemohl udělat).

            2. Zatim se v te valce vyvijelo vsechno uplne jinak, nez si jednotlive strany jeste pred par lety predstavovaly. A to jak zapad, tak vychod. Proto spekuluju, ze zatimco budeme cekat jadro, tak se stane neco uplne jineho. Treba vyrazeni Internetu, utok na chemicku, zpusobeni nejake formy chaosu, proste nejaky preqapko.

              1. Ale fuj. Že by ty elitní západní zpravodajské služby nevěděly… Tomu se mi nechce věřit.
                Takže máme čekat opět dvojici Čuk a Gek?

                1. No on jim do toho hlavne co chvila nejakej mamlas hodi vidle. Tudle se treba nemecti generalove bavi pres webovej softik a ve finale za to chudak Nulandova dostane padaka. S takovym matrijalem nevis dne ani hodiny. My se tlemime, ze Rusak valci polnima lopatkama, krade hajzliky a pracky no a pak takovejhle pruser. A muzes propagandu zase stavet od piky.

                  1. Sysop:

                    „..bavi pres webovej softik ..“

                    – – –
                    Je o tom někde něco vidět veřejně?

                    .

          3. Třeba City v Londýně? Nejspíš to ale odserou zase nějaké postradatelné lidské zdroje.

  2. Osobně si myslím, že ta vládnoucí svoloč sleduje několik cílů. Mezi ně bude patřit zbavit se občanů, kteří tak nějak nesouzní s evropskými hodnotami (těžko „naverbujete“ někoho, když mu nezajistíte nebinární latríny, to by se do vás EU těžce obula), dané může i pomoci vyřešit důchodovou reformu.
    A změny legislativy tomu nahrávají (když něco zákonodárci mění, je vždy třeba být kurevsky opatrný). Doporučuji branný zákon 585/2004 a především pak poslední změnu 178/2023.
    se číslo „7“ nahrazuje číslem „9“ – jedná se o délku služby aktivních záloh v týdnech
    „Povolávací rozkaz se vojákovi v záloze doručuje nejméně 30 dnů přede dnem nástupu výkonu vojenského cvičení nebo do služby v operačním nasazení. Při povolání do služby v operačním nasazení v krizových situacích mimo stav ohrožení státu nebo mimo válečný stav nebo je-li třeba plnit úkoly ozbrojených sil při jiných závažných situacích ohrožujících bezpečnost České republiky, lze lhůtu pro doručení povolávacího rozkazu podle věty první zkrátit až na 3 dny.“
    Už se také nebudete dostavovat k VÚ ale na „určené místo“ (souřadnice vám sdělíme, cestou si jen dejte pozor na probíhající palbu :-) )
    Abychom se nemuseli účastnít, tak neúčastníky rozšiřujeme o vkládají slova „poslanci Evropského parlamentu.
    Máme také nově Předurčení pro doplnění ozbrojených sil
    atd., atd.
    Na závěr, pobavilo mne 261/2021:
    se mění takto:

    1. V § 31b se na konci odstavce 1 tečka nahrazuje čárkou a doplňuje se písmeno f), které zní:
    „f) datum, místo a okres úmrtí, jde-li o úmrtí subjektu údajů mimo území České republiky, datum úmrtí, místo a stát, na jehož území k úmrtí došlo; je-li vydáno rozhodnutí soudu o prohlášení za mrtvého, den, který je v rozhodnutí uveden jako den smrti nebo den, který subjekt údajů prohlášený za mrtvého nepřežil, a datum nabytí právní moci tohoto rozhodnutí.“.
    2. § 31b se včetně nadpisu zrušuje.

    Tady aspoň všichni vidí vyplatlanost zákonodárců. Napřed v bodě 1. leg. změním a ihned tuto změnu vč. celého § zruším. Profesionální výkon.

    1. Smyslem valky bude, aby lidi zapomneli na ten bordel, ktery tady predchozi vlady napachaly. Znas to – kdyz boli hlava, prast se do palce u nohy. Uplne zapomenes na nejakou hlavu.

      Ta valka ma sama pozitiva:
      – znovu se rozjede zbrojni prumysl, takze aspon nejaka cast prumyslu pujde nahoru
      – bude se rozkradat v mnohem vetsim, nez nejaky letadylka
      – prerozdeli se posty, vztahy, smlouvy
      – utahnou se opasky plebsu
      – vyhlasi se vyjimecny stav se vsemi jeho vyhodami

      1. S tím obecně souhlasím. Bude to jako s Covidem. Ten už netáhne. A průběh bude úplně, no spíše ještě horší. A předpokládám, že nějaký návrh legislativy ohledně tohoto stavu je k dispozici. Ať je možné ty antivaxery pardon chcimíry a putinovce „sejmout“.

      2. To rozjetí zbrojního průmyslu eurověrchuškou bych chtěl vidět. Když se podíváme, jak „nakopli“ průmysl pro UA (kolik že to dodali ze slíbeného milionu granátů?), jak zvládají zelenou tranzici a barevnou imigraci…
        Jo, proslovy budou plamenné, powerpointové prezentace působivé a čísla kulatá, ale z toho jaksi tanky, děla a munice nevyskáčou. Leda by Finové měli někde ulité sampo.

        1. Zbrojovka, Škodovka x-lety v prdeli a tuším, že před nějakou dobou proběhl článek, proč VOP (nebo jak se to dnes jmenuje) nedostává zakázky na opravu techniky (tanků) z UA, když se na to specializují (myšleno ruské tanky T).

          1. Tak ja jsem taky netvrdil, ze nas zapad nekde pusti k lizu. Myslel jsem EU an bloc, cili pokud si vubec nekdo lizne smetany, budou to hlavne Nemci a Frantici. Jinak smyslem NATO je samozrejme distribuce U.S. produktu.

            1. Souhlasím. Občané ČR to jen prostě zaplatí.
              Vybrané peníze si ponechají vybrané státy resp. vybrané osoby, které si to prostřednictvím vybraných států ošéfují.

              1. Ja myslim, ze na to vznikne dalsi ‚povinna solidarita‘. Kdyz uz se tak krasne souslovi dvou antonym ujalo v imigraci, tak proc ho nerecyklovat i na financovani zbrojnich vydaju?

        2. Tak on vstup Finska a Svedska je prave o tom oziveni zbrojniho prumyslu. Tam o nic jineho neslo. Ty rachejtle muze NATO pristavit k ruskym hranicim i tak. Ale kdyz bude Svedsko s Finskem v NATO, to bude zase paradni utracenicko, prezbrojenicko, sano potece proudem a zase bude chvili dobre.

          1. A hlavně bude mít tvůj milovaný rusáček hranici s NATO delší on pár tisíc km. Začíná pár km od Petrohradu.

            Kvůli blízkosti NATO Putlera celou tuto zbytečnou válku rozpoutal. Putler je prostě největší světový stratég.

            1. Ach tak, pan je demagog. Tak jo, rekl sis o to sam – jdes do ignore. Muzes tam premyslet o tom, kdy a kde jsem projevil tu domnelou lasku k Rusku.

              Papa.

            2. Přesně, jako posílila EU ve jménu více Evropy ztrátou Británie/commonwealthu.
              Kdo z nich je větší stratég je vážně složitá otázka…

            3. Určitě to byl dobrý nápad a deeskalace situace.

        3. Si půjčí a nakoupí to v Číně:-)

          1. A nebo od Rusaku. Protahne se to Indii pres americkeho distributora a vsechno bude slunickove demokraticke.

  3. Být zastáncem Ruska je fakt diagnóza. Jsem si jistý, že zdejší obdivovatelé severní Asie by tam opravdu nechtěli žít. Průměrná mzda poloviční proti ČR, průměrný věk dožití o osm let nižší. Nechtěli byste se tam ocitnout v nemocnici. Už jsem to tady jednou psal. Pokud nesnášíte migranty, fanděte Ukrajině, ať rusáci nevyhrajou. Protože pokud rusáci vyhrají, odejde na Západ daleko víc Ukrajinců, než zatím před rusáky uteklo. Oni opravdu ví daleko líp, než zdejší dezoláti, jak se v Rusku opravdu žije a čemu místní idioti fandí.
    A než mě zdejší dementi začnou poučovat, byl jsem v CCCP i v Rusku, ne jednou a docela dlouho v souhrnu. A byl jsem i ruské nemocnici a byl jsem i na ruském venkově, nejsou to místa pro život, jak jste zvyklí.

    1. No jasne.

      Kdyz vynecham ty tvoje blaboly, tak aspon v jedne veci by ses mohl zamyslet – pokud sem prijdou dalsi Ukri, tak je to pro nas jeste porad lepsi, nez migrosi z Afriky, nebo vyplaceni vypalneho pul mega za kus, protoze presne tak to Ropusan podepsal. A tak to plati forever.

      Kdyz uz jsme v te zkurvene EU, ktera nam sem pod tlakem tu svoloc bude hrnout, tak aspon ty UKcka, kde je prece jen nejaka sance je naucit pracovat. U toho povlu z jihu a Asie je nesrovnatelne mensi.

      1. a kde je nejvíc utečenců (2,5 M) z Ukrajiny? No přece v Rusku, Halík,v Rusku!

      2. Ukrajinci umí pracovat i vést. Prý CIA a MI6 uvažují o předání pravomocí k řízení naší vlády UA mafii. Je to ale z neověřeného zdroje.

        1. Neverim. Ukri jsou nevyspytatelni a proc by mely zahranicni agentury vkladat meziclanek?

          1. K ovládání Čechů je právě nevyzpytatelnost nezbytným parametrem řízení.

          2. A nemusíš mi všechno zbaštit.

            1. No nevím, pokud by došlo k masové mobilizaci, tak kdo by asi tak na ulici naháněl „nedobrovolné rekruty“ jak v Kyjevě ?
              Čeští pupkatí pepíci ?
              A nebo psycho-banderovci kteří tu už jsou v desetitisícových počtech ?

              Pak můžeme diskutovat o tom, jestli Fiala&Ropušan či STAN splňují definici „vláda ukrajinské mafie“. Podle jejich skutků rozhodně ano.

              1. Hmmm, mě už nějaký Banderovec naháněl zpátky do fronty nedávno, když jsem na dálnici předjížděl kamión. Než jsem nabral rychlost, přivalil si to asi 180, vyblikával a vytruboval mě jak magor. Prostředník jsem nechal skrčený, kdo ví, co mělo to hovado za arzenál na sedačce nebo v šuplíku od kámošů z nějaké nedálniční fronty.

                1. @Hupert
                  to by nám, co jezdíme 200 nemohlo stát…

                2. No vidíš, první vlašťovka…
                  Teď si ho představ na chodníku a s kalachem v ruce a jsme doma.
                  Po příštích volbách kde budou hlasovat i nebožtíci z Austrálie, je to tutovka.

              2. Neměl by se místo mobilizace používat nějaký jednoznačnější výraz, který by si mladá generace nepletla s osazením dlaně mobilem?

                1. No jo, to by takhle mohlo být u voleb referendum s otázkou „jste pro mobilizaci všech občanů ČR“ a šmatlafounoví prvovoliči by si mohli myslet že to znamená, že každý čech dostane nejnovější ajfoun zdarma od státu.
                  Pak by mohlo být určité mrzení, kdyby jim místo toho přišel od vlády povolávák.
                  Ale třeba by se nějací k odvodové komisi dostavili ihned a s nadšením, bo by si to spletli právě s tou poukázkou na vyzvednutí ajfounu zdarma.
                  Třeba by jim ani nepřišlo divné, že ta prodejna ajfounů se nachází v nějakém oprýskaném areálu a u vstupu je voják s kvérem.
                  Myslíš že by jim to došlo ještě před rozkazem ke svlečení do trenek, nebo až potom ?
                  Tahle generace je fakt odpojená od reality.

              3. Vůbec by nemuseli. Jak jsou Češi neposlušní, jsme tu viděli před pár lety za sanitárního fašismu. Jedenáct milionů lidí naprosto vzorných.

          3. Vidím Sysope, že ti ještě dlužím odpověď na mezičlánek. Samozřejmě není třeba, ale i při trojstranné spolupráci jsou občas zapotřebí ruce k akci. Nevěříš mi ovšem správně. Žádné nové pověření se nechystá, vždyť vše tu už 2 roky běží jak na drátkách. Alespoň z výměny státních vlajek ve veřejném i mediálním prostoru ČR to v mohlo dojít každému.

    2. Není migrant jako migrant, cáre nejmilejší, musulmanský mezi nimi nejmigrantovnější.

      O moc víc Ukrajinců už nepřijde. Staří budou chtít zůstat doma, i kdyby to mělo být v Rusku. A banderovcům ponechají rezervaci kolem Lvova, aby si tam mohli vybudovat svůj žlutomodrý ráj.

    3. cyklista:
      „… byl jsem…“

      – – –

      To ovšem ještě nemusí mnoho znamenat. On má každý jinou vnímavost a taktéž každý je jinak schopen vyhodnocovat.
      Konkrétně ty neseš podíl viny za současný stav – nejen za příliv migrantů, ale hlavně za tu vládnoucí bandu.

      .

      1. Jiní zase nesou podíl viny za minulou trojdemolici pod vedením Andyho
        s mohutným přispěním Ovara a jeho squadry.
        Tak nějak z pod okapu do louže.
        Co je tedy lepší stbák co nedá souvislou větu nebo guma ?
        Babo raď !!

        1. Zemana jsem moc nemusel.
          Ale to, co sedí na Hradě nyní je hrůza. Ano dotyčný „pěkně vypadá“. Není ale schopen souvislého projevu, ani číst předem připravané proslovy.
          A pokud vyzývá v rozporu s legislativou, aby mu tuším senátoři následně vysvětlovali svoje hlasovaní, když jasně zaznělo, že jde o hlasování tajné… tak co je toto za člověka…

          1. RK:

            „… tak co je toto za člověka…“

            – – –
            Primitivní kariéristická guma, nic víc. V době, kdy měl předvolební kampaň, si dovolil vybafnou něco o GDPR, když mu občan položil otázku a natáčel ho přitom na veřejném místě venku. Co asi má v makovici krom zeleného hovna…

            .

            1. Cesky fous. Zeman se omluvil Srbsku za souhlas s bombardovanim. Mozna se nam taky jednou Cesky fous omluvi za to, co bude nasledovat.

              1. @Sysop
                takové ex post omluvy jsou k hovnu a mimořádně trapné.
                Když mohli být s Kavanem (Kato) za hrdiny, tak se posrali a ožrali.

                1. Jiste, to nijak nezpochybnuju. Jen jsem si rypnul.

        2. Kdo chce po stbákovi, aby mluvil souvisle? Stačí, když nebude škodit.

        3. bullshitoza:

          No ale nyní OK a tvoje plná spokojenost, ne? Nebo si nevybereš „to svoje“ z pestré palety současné „Národní fronty“…?

          :OD

    4. Být pouze z principu odpůrcem Ruska je fakt diagnóza. Mzda poloviční…a teď sem hoďte náklady…třeba cena plynu je za hubičku… Průměrný věk…hoďte sem údaje RF vs. ČR. Ruskou nemocnici jsem nezažil, tak nemůžu srovnat. Ale jako v ČR, když si zaplatíte, no problem.
      Ano, venkov někdy vypadá jako u nás před 50-100 roky. Ale tak naši dědové a báby (někdy ještě rodiče) normálně svítili petrolejkou, chodili na latrínu atd. Tak z toho nedělejte prosím kovbojku. A hned se zeptám, kdo lidi od těch petrolejek, latrín, chození do školy několik x-km pěšky atd. atd. „vytáhl“. Hlavně nepište EU, ta tady v té době nebyla.

      1. Ty to nechapes. On fandi, rozumis. FANDI! Pokud nefandis, nepochopis. Fandit je vira, fandit je smysl, fandit je vsechno! Banik, pyco… eh, co to melu… Spaaartaaa… ale hovno, Slava Ukrajine! Konecne se to podarilo.

        Hlavne fandi.

        1. Problém je v tom, že současná legislativa vám neukládá povinnost fandit a už vůběc ne, aktivně se tohoto fandění účastnit.
          Zatímco v případě RF, se to fandění očekává, jinak si na vás mohou posvítit bezpečnostní složky, zda nejste ten „rozvraceč, putinovec, živel“. A nyní se začíná i pomalu očekávat vaše aktivní účast v konfliktu UA-RF.

          1. Ocekavat mohou, to jim neberu.

            Ja jsem technik. Neumim pochopit, proc by treti, stejne blby postup, mel vest k prevratne opacnemu vysledku. At si na Rusaka tahnou sami. A nebo, vubec, at tahnou.

            1. Covid by vás měl poučit.
              Vždyť je to jenom 2-4 roky zpátky. „Šla si nakoupit do obchodu, když byla v karanténě, hrozí jí x-let“. MP spacifikovala osobu, protože venku neměla nasazenou roušku… Kdo není očkovaný, ohrožuje všechny ostatní, zabíjí naše seniory. Co vyjadření majitel Sedity, dohledejte si.
              Vždyť tady tomu spousta lidí tleskalo.
              A stejně budou tleskat, že odpírač-voják v záloze dostal x-let natvrdo, protože odmítl bránit evropské hodnoty proti Putinovi. Sebrat mu majetek, ideálně upálit veřejně.

              1. Jo, to jo, nedelam si iluze, ze fura statnich aparatciku ‚bude jen delat svoji praci‘ a fura zavistivych Cechu tomu bude tleskat, ze na toho Lojzu, Zdenka, nebo Petra taky konecne doslo. Nez jim soudruh, co ‚jen dela svoji praci‘ zaklepe i na jejich dvere.

                Majitel Zbranekvalitne zabanuje uplne vsechny, na Seznamu se v diskusi zformuje ta spravna uderka s paskami PS (Pomocnik Seznamu) na rukou… uplne to vidim.

                Tohle narod sjednoti.

                1. Na Seznamu se dávno zformovala. Zda mají pásky, nevím, ale že jen čekají na pokyn to rozjet, neochybuju.

      2. asi takhle: známého tchyně, Ruska, má 2+1 ve Voroněži, důchod na naše cca 30k, nájem 3k

        1. @prochor
          hmmm čtyřnásobek průměrného důchodu, no řekněte kdo z vás to má soudruzi!?
          3k za 2+1 ve Voroněži, hmmm to je jako 8k za 2+1 v Ostravě s důchodem 80k…
          A ještě tu o Iljovi Muromci!

        2. prochor
          Tak to má trošku nadstandard.
          https://lug-info.com/news/srednyaya-pensiya-po-starosti-v-rossii-v-2024-godu-prevysit-23-4-tys-rublej
          A byt státní. Ale může bejt, u důchodkyně.

          1. 23 400 rublů. To je nějakejch 260 dolců. Krásnejch 6000 Kč.

            1. Tak ony tam zas jsou trochu jinde ceny jídla, energií, jízdnýho, lékařský péče a tak. Ale jak říkám, 30 kKč by byl trochu nadstandard.

              1. Prepocet na koruny u meny, ktera se v soucasnosti poradne prepocitat neda, nevidim jako rozumnou vec. Na druhou stranu nevime, copa delala soudruzka v 80. letech, ze ji to tak paradne vystrelilo duchod.

                Co mam v RF kamarady, tak je to vesmes stredni trida, jeden je vojak, dva delaji neco ve vyzkumu. Prepocet na nase penize je o nicem, kupni sila v jejich pomerech tak zhruba odpovida Cesku.

                1. No, taky jsem koukal, že pro střední třídu (doktor na RTG, školitelka, cvičitelka aerobiku, prodejce měřicích přístrojů) není problém co rok letáť v Turciju ili v Egipjet. I do Itálie je pouští.

                2. V osmdesátých letech asi nic extra, pokud bába není silně přezrálá, tak jí v době pádu SSSR mohlo bejt tak kolem třicítky. Takže spíš co dělala v devadesátkách a za Putina. Je rok 2024, 35 let od plyšáku. Dnešní čerství čeští důchodci budovali socík s bídou čtvrtinu pracovní kariéry. A rusky ještě nedávno chodily do důchodu kousek pred šedesátkou.

              2. Před válkou tam ceny jídla byly jen o něco nižší jak u nás. Ale zase v těch větších městech budou platy vyšší než průměr. Ale nijak extra levno mi tam nepřišlo.

                1. Asi jak kde a jak co.

                  1. Jako všude. I u nás. Třeba i v těch USA. V nejbohatší Kalifornii maj snad třikrát větší průměrnej příjem než v Tennessee, ale taky výrazně vyšší životní náklady.

                    1. až tak, že tam fakt MOC lidí vybírá popelnice…

                      a co v RF, to ti přišlo, že tam je 10 % bezdomáčů a všude to vypadá jak ve špatnejch filmech?

                    2. Bezdomáče jsem nepočítal, ale jako ve špatnejch filmech to tam teda vypadá.

                    3. shane
                      13.3.2024 v 9:39

                      návštěva l. p. 1993 je opravdu irelevantní vole…sem zapomněl, že seš idiot

          2. No vono to muze bejt vselijak, viz. treba tohle https://journal.tinkoff.ru/guide/mini-pension/ (diskuze pod tim je pekna).

            A zajimavy pocteni o tom, za kolik se da vyzit (v Omsku) je treba tady https://journal.tinkoff.ru/pensionerka/.

            Je to sice bankovni platek, ale ruskej :)

      3. RK: no, já v Rusku (i na Ukrajině) byl a řeknu Vám… žít bych tam opravdu nechtěl. Žádné petrolejky jsem tam samozřejmě neviděl, většina lidí tam žije podobně, jako u nás, jen rozdíly mezi bohatými a chudými je tam větší (a těch chudých je samozřejmě násobně).
        Největší problém jsou tam ale lidi, který jsou v Rusku povětšinou bezohledný, sebestředný, chamtivý a bezcharakterní. 74 let kolektivismu je tam setsakramentsky znát. V EU nám vládne kolektivismus sotva 15 let a podívějte se na různý cyklisty, jak dopadli… no a v Rusku takhle dopadla většina obyvatelstva, protože to měli 5x dýl.
        Ale je fakt, že je začínáme velmi úspěšně dohánět, to zase všechna čest! Za minulý kolektivistický totalitní diktatury, jejíž pamatuji jen část (tu optimističtější), jsme projevovali milionkrát vyšší imunitu, než dnes. A asi bych souhlasil s autorem – mohlo za to tehdá zřejmě školství, protože kladlo priority na exaktní vědy a tím pádem víra v zářné zítřky pod vedením KSSS neměla na čem růst.
        Ale zase na druhou stranu, KSSS měla k dispozici alespoň prakticky nevyčerpatelné přírodní zdroje. EU má leda tak hovno, a to ještě na dluh, takže víra v zářné zítřky pod jejím vedením je ještě větší ukázkou blbosti, než víra v KSSS.

        1. Hovno na dluh a migranty, na to nezapomínej. Pár set tisíc každý rok a konce tomu není.

        2. Jasny je, ze zapad Evropy umel zdroje vyuzivat lip. Takze na tech levnych ruskych a jeste levnejsich Africkych, ci Asijskych proste vybudoval paradni ziti. Zlom vidim v okamziku, kdy prisla k moci Brusel a rozjela se realizace ctvrte rise. Plus propad USA. To nemohlo proste jit jinak, nez tam, kde to ted je.

          Blby ovsem je, ze podobne se da ramcove predvidat i dalsi vyvoj.

          Mam tady dneska Cinany, kecali jsme o ShenZhenu. Tady je nikdo neposloucha, muzou si rikat, co chteji. Taky je jim jasny, ze tam ty baraky neporostou do nebe, ale snazi se poucit presne z tech chyb, co dela Evropa. Je to pro mne dost smutny.

          Ono to srovnavani, kde se po ulici vali vic bezdomovcu, jen tak nejak ku hovnu. Proste, kazdej normalni clovek se snazi v systemu, ve kterym zije, nejak prezit, nejak se zajistit a bejt aspon nejak v pohode. Jinak na te ulici muze skoncit v Rusku stejne dobre, jako v USA nebo Cine.

          1. Kde že se ta Čína poučila ?

            CHINA Property Market Starts to Collapse as More Developers Follow Evergrande into Liquidation
            https://www.youtube.com/watch?v=6HGduQ3343c

            CHINA Investment Collapses as Companies Abandon China & Investment Hits Lowest Level for 30 Years
            https://www.youtube.com/watch?v=KNbZPCELduo

            CHINA Economy IMPLODING – Fastest Price Fall in 14 Years & Stock Market Crashes to 5 Year Low
            https://www.youtube.com/watch?v=c1-K4HiKbBE

            1. No keez by. O prehratem cinskem trhu ctu uz patym rokem. A zatim vsude jen narazim na cinsky vyrobky.

              1. Sysop: kdyby jen 5 let. Pro mě byl šok už před víc, než 10 lety, když jsem zjistil, kde jsou v Číně ceny nemovitostí. Čekal bych, že to krachne už dávno, ale soudruzi mají obrovské peníze od nás a stejně tak obrovské možnosti manipulace s ekonomikou. Takže „hypoteční“ krizi navenek zvládli docela dobře, ale zaznamenals třeba roztáčející se kolečka kolem Evergrandu? A to je jen špička ledovce.

                Ono na ně nejspíš taky dojde, přecejen je tam miliarda lidí, co se chce mít pořád líp, ale bez našich peněz to půjde jen těžko. Vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby se jednoho krásného dne Čína rozpadla jak kdysi Moskva – je to moc velké na to, aby se to dalo řídit, prolezlé nekonečnou korupcí a kamarádšofty, takže podobně, jako Rusák nejspíš během války zjistil, že nemá všechen ten matroš, co měl ve skladech být, jednoho dne to může zjistit i Číňan.

                A pak se to položí jak bankovní sektor 2008/2009. Ale kvůli rozsáhlosti Číny a její neprůhlednosti plus neustálého pumpování peněz z naší strany to může být za rok, za 20 nebo taky nikdy, když se rozpadneme dřív my a Čína se zahojí Lebensraumem před tím, než to padne tam. Je to každopádně potenciální průser, jehož dosah si nikdo nedokáže ani představit.

                1. Čína se asi nerozpadne, na to je moc národnostně homogenní, ale klidně může skončit jako Japonsko. To v 80. letech aspirovalo na ekonomickou supervelmoc co bude ovládat trhy a dnes? Ekonomika stagnuje, 20 let deflace, porodnost příšerná a počet důchodců narůstá děsivým tempem. A to to na rozdíl od Číny byla a je rozvinutá země.

                  1. Plus Čína má problém, že Púovi zachutnala moc a porušil dlouholetý pravidlo, že nejvyšší žlutokomouš po deseti letech vysmahne a pustí tam jinýho. Coz se spoustě nižších komoušů nelíbí, takže to Pú trochu pročistí, což destabilizuje domácí scénu, panč místo na řízení se budou komouši soustředit na intriky. Navíc dlouhodobej vůdce není dobrej, panč si pak myslí, že všechno ví, všechno zná a je ze všech nejchytřejší. Navíc mentální schopnosti s věkem spíš klesaj a po sedmdesátce už je to znát. Ano, Joe a Donalde, mluvím i o vás.

                    1. shane: však nejsme ve sporu a co se děje v Číně není úplně dobrá zpráva. Když se k dojebané ekonomice přidá dojebaná politika, končí to dost často špatně. Podle mě většina lidí ani netuší rozsah korupce a bordelu, který v Číně panuje a dovedeme si ho jen velmi těžko představit i proto, že fungování jejich společnosti je významně jiné než u nás. Strávil jsem tam času docela dost a přesto se za žádného odborníka nepovažuji (jen na určitou část jednání, ne na zemi jako takovou a už vůbec ne na jejich politický systém). Škoda, že už sem nechodí PolaBear, fresh news ze Šanghaje byly vždy velmi zajímavé.

                    2. Jo. A když si vezmeš, že čínský ekonomický údaje jsou tradičně upravovaný aby vypadaly co nejlíp, tak bych řek, že Čína je v pořádných sračkách.

                    3. Jestli Cinu napadne, ze dobrej obchodni model je, nejprve nekam poslat konvencni rakety, par armadu a pak to tam rekonstruovat, tak bude na hodne mistech problem. Cinska mafie je prakticky nejhorsi na svete, takze si nedelam iluze, ze ti lampasaci to budou mit mentalne nastaveny vyrazne jinak.

                    4. Sysop: to je dobrej obchodní model jen pokud to dokážeš mezinárodně ustát, což podle mě Čína může jen někde v Asii a to ještě jen velmi omezeně. Na koho si myslíš, že by to šlo použít?

                      Naopak v čem je Čína čím dál, tím lepší je americký obchodní model podplácení místních vládců a jejich podpora za účelem „rozvoje“, na který si napůjčují miliardy přes WBG a ty obratem odtečou do spřátelených firem. Perkins a The Confession of an Economic Hitman. Tam, kde mají plné zuby Amíků lezou do ještě horší oprátky Číňanům.

                  2. shane: jsem to napsal blbě, nemyslím samozřejmě, že by se Čína rozpadla na menší státy, proto jsem napsal „Moskva“ a ne „SSSR“. Ale sesypala se jim ekonomika se vším, co k tomu patří, rozpad SSSR byl jen následek. Myslím, že jelcinovské „divoké devadesátky“ byly ještě o něco jiný level než ty naše. Něco takového dnes v Číně by mělo hromadu různých, těžko předvídatelných efektů po celém světě.

                    1. To jo, to je dost pravděpodobný scenář

                    2. Btw, ještě jedna zajímavá věc, o který se tolik nepíše: Čína je podle všech ukazatelů stále ještě rozvojová země. A to nijak těsně. Sice tam mají bohaté a vyspělé oblasti, ale jako celek nic moc.

                    3. +1 000 000 000 000 000 000 USD
                      – 33 700 000 000 000 USD
                      + 823 000 000 000 USD
                      Snad se to nezarovnalo, aby ten rozdíl v číslech byl krásně vidět. A zkuste hádat, co ty cifry znamenají.

                    4. To zní krásně:
                      Rozvojová země Čína s vlastním vesmírným programem a jadernými zbraněmi.
                      A čeho se ještě tedy dočkáme? Bude mít svojí vesmírnou stanici i Mosambik?

                    5. Kosmický program má i Indie, celkem slušný, plus taky má jaderný zbraně. Ty má ostatně i Pákistán. Jelikož tyhle dvě země za vyspělé nikdo nepovažuje, tak by si dovolil soudit, že to asi nebude důležité kritérium, zvlášť když je spousta nepochybně vyspělých zemí, jenž nemají ani atomovky, ani kosmický výzkum.

                    6. Btw, atomovku má i takový asijský tygr a vzor vyspělosti jako KLDR.

                    7. Mozna je to jen blbe pochopeny. „rozvojova“ proste znamena, ze se tam jeste neco rozviji. To treba o Cesku prohlasit rozhodne nemuzeme. Takze my rozvojova zeme nejsme. Hura.

                    8. Sysop: Trefils hřebík na hlavičku.

                    9. shane
                      12.3.2024 v 11:14

                      a kolik z nich si buduje vlastní a taky největší na světě flotilu celkem-na-úrovni jadernejch reaktorů? mysliš třeba žabožrouty, co to nedokážou zmatlat pomalu za 20 let? nebo britannistánce, co to zkurvili úplně (=prodali žabožroutům), do letadlovek jim teče, balistický rakety těch pár ponorek ani nevodpálí, a tak? ;o)

                    10. shane: jedna odpověď na vše:
                      – ekonomické údaje – ano, jejich upravování je kolorit, který tehdy vůbec nenaznačoval průser s cenami nemovitostí. Jak tam už nejezdím, tak netuším, kolik to tam stojí dnes, ale tehdá to byl masakr (Číňan měl sotva poloviční plat, ale byt stál 2x tolik než u nás). Čekal jsem, že to časem padne na hubu, ale ono to padá až dnes a to ještě jen omezeně (viz Evergrand).
                      – rozvojová země – jo, tohle tam byl vždycky úlet, ten kontrast město-vesnice pro nás nepředstavitelný. Proto taky tak obrovský exodus do měst, podobné to u nás bylo tak možná v 50. letech, kdy nová králíkárna s tekoucí vodou, UT a WC byla super proti polorozpadlému domu s latrínou na dvorku.

                    11. Ja vidim hlavne problem v cinske expanzi. Dokud se drzeli za tou svoji zdi a tam budovali skanzen, tak dobry. Ale tim, ze exportuji kapital a skupuji kdeco kdekoli, tak uz ani moc nehraje roli, co se deje v te jejich tisicilete risi.

                    12. Sysop: vždyť o tom se tu bavíme, mlho. Rusák expandoval, spoustu zemí rovnou zabral, ale jak se mu to sesypalo doma, rozpadlo se i to venku a to totálně (tj. nejen, že ztratil vliv v guberniích jako jsme byli my, ale rozpadlo se mu i to, co zabral v rámci SSSR).

                      A podle mě nikdo netuší, co přesně a komu by se stalo, kdyby se podobně zhroutila Čína. Můžeme to odhadnout s ohledem na to, co se dělo za covid games, ale skutečný dosah je podle mě o řád-dva jinde a lze ho spíš tušit než o něm vědět. Co umí zavřený přístav na pár měsíců už víme, ale co takhle úplně nedostupné fabriky na léta? Co úplně nedostupné suroviny? Co dopady na právě ty zahraniční investice – Řecko a jinde? V něčem by šel život dál, něco by byl mega průser a je jen otázka, v jakém poměru a množství by to dopadlo zrovna na ČR, resp. na různé skupiny v ČR.

                    13. Bude záležet, jak to bude rychlý. Jestli se to zesere jako SSSR, tak to bude masakr. Pokud to bude uhnívat dvacet let jako britské impérium, tak se hovno stane. Sešup Japonska snad nikdo ani nezaznamenal.
                      Čím pomalejší ten proces bude, tím menší budou škody. A diverzifikace výrobní základny světu spíš prospěje.

                    14. shane: míra globalizace a závislosti světa na Japonsku byla tehdá úplně jinde, než jak je to dnes s Čínou. Z pohledu světových firem (vč. japonských) je japonský trh minoritní. Z pohledu surovin je Japonsko v podstatě bezvýznamné.

                      Oproti tomu dodavatelský i odběratelský výpadek s Čínou je obrovský.

                      Jinak souhlas, pokud to bude postupně hnít, pak se nemusí nic moc stát, ale spekulujeme tu o možném rychlejším průseru.

                    15. fatdwi 12.3.2024 v 13:39
                      Spíš se Rusko těch svazových republik potřebovalo zbavit – neměli na to prachy. Kdo na tom vydělal, je celkem patrné z porovnání HDP per capita. Zbylo samotné Rusko mínus kousek, který Lenin, Stalin a Chruščov nacpali pod Ukrajinu.
                      Čína se moc nemá na co rozpadnout. Kromě Tibetu jde o historicky kompaktní území osídlené z 99 % jedním etnikem. Pomineme-li různé okupace zahraničními armádami, drží to v plus mínus stejné podobě spoustu staletí. Představa, že v případě nějakých ekonomických potíží obyvatelé provincie S’čchuan prohlásí, že oni jsou vlastně Vikingové, chtějí vstoupit do NATO a odjakživa nenáviděli Chany, kteří je utiskovali, je na mne trochu divoká.

                    16. Hroch_bahenni: můj příspěvek 9:47: „nemyslím samozřejmě, že by se Čína rozpadla na menší státy“

                      Tedy tohle vůbec není předmětem příspěvku. Rozpad SSSR a vnitřní ekonomické průsery Ruska jsou dvě různé věci, z nichž pro Čínu je relevantní jen ta druhá.

                    17. fatdwi
                      Pardon, přehlédl jsem.
                      Vnitřní ekonomické průsery Ruska byly způsobeny přechodem ze socíku na kapitalismus. Ten byl fakt brutální. V Číně už kapitalismus je, i když se to nesmí říkat :)

                    18. Tím netvrdím, že v Číně nemůže nastat ekonomický průser – ten může nastat kdekoli – ale že mechanismus by byl jiný.

                    19. Hroch_bahenni: a krize 2008/2009 byla způsobena přechodem odkud kam?

                      Právě takový druh krize hrozí už delší dobu Číně, což se dosud dařilo držet pod pokličkou, ale teď se k tomu přidává potenciální krize politická. Co se dalo řídit za jednoho vedení vůbec nemusí jít řídit za nového, případně žádného vedení.

                    20. IMHO pořád tím přechodem. To není jako práce s buzolou.
                      Zvlášť v zemi, kde předtím skoro třičtvrtě století vládl komanč. 20 let podle mne ty procesy zaberou určitě – včetně zpožděných dopadů. U nás jsme měli úplně jiné tradice, ale taky si to muselo sednout. Životní úroveň se u nás dorovnala až koncem 90. let a ještě za cenu rostoucího zadlužení.

                    21. Hroch_bahenni: s tím nesouhlasím, krize 2008-2009 nebyla dána žádným přechodem, stala se v rámci existujícího systému. V Číně hrozí to stejné, tam se ke změně režimu neschyluje, ale mají tam ekonomické problémy, které se léta kupí a k tomu interní mocenský boj. Výsledkem – pokud se to podělá – těžko bude nějak zásadně jiný režim, podobně jako se nic takového nestalo ani v USA nebo tady.

                    22. V Číně žádnej kapitalismus není. V Číně je klasickej fašismus, včetně státního spoluvlastnictví důležitých podniků.

                    23. On teda fašismus se dá brát jako druh symbiózy kapitalismu s diktaturou, klidně „sociálního“ nátěru. Kapitalismus není nutně demokratický. Podmínka nutná, nikoli však postačující.

                    24. Není, kapitalismus ostatně vznikl v monarchiích, ale v kapitalismu zase není ta ekonomická aktivita státu a státní korporativismus. (Ostatně, v Číně mají i další prvky definující fašismus)

                    25. Hroch_bahenni: v Číně není kapitalismus. Ten je „vládou kapitálu“, kdo má kapitál, ten to vede. Úloha státu je minimální. Což je pravým opakem fungování Číny, ergo to není a nemůže být kapitalismus. Firmy v Číně jsou de facto podřízené vládě, pokud nějaký ten velký čínský selfmademan sejde z té jediné správné cesty, skončí. Lenovo, Huawei, Xiaomi a kdejaký průmyslový korporát, od elektroniky po auta, je de facto čínskou vládou trpěn do té míry, do jaké prospívá těm nahoře. Proto taky všichni tihle technologičtí giganti (Alibaba, Tencent atd.) šlapou brázdu jeden jak druhej dle toho, jak stát zpívá.

                      To vše pak z nám blízkého okolí nejvíce odpovídá Mussoliniho Itálii a tam fakt kapitalismus nebyl, ten byl fašismem nahrazen. Demokracii a její (ne)existenci v takovém zřízení bych do toho nepletl.

                    26. Prostě fašismus. A to nemyslím jako nadávku. Fašismus můźe být poměrně efektivní a i poměrně tolerantní systém. Akorát je potřeba nebejt moc proti a zbavit se vůdce v okamžiku, kdy si začne myslet, že je nenahraditelný. Což je ovšem klíčová slabina všech těhle režimů.

                    27. A taky se zbavit vůdce

                    28. Fadtwi, napsals to líp než já. Jen bych upřesnil, že ta minimální úloha státu se týká ekonomické oblasti. V jiných oblastech klidně může mít monopol.

                    29. fatdwi 12.3.2024 v 16:43
                      No, já chápu kapitalismus jako EKONOMICKÝ systém, ne jako politický. Něco jako tahle formulace v tetičce wiki:
                      „Kapitalismus je ekonomický systém, v němž jsou výrobní prostředky v soukromém vlastnictví a jsou provozovány v prostředí tržní ekonomiky za účelem dosažení zisku.“
                      Škála podle vlastnictví majetku. Osa „svoboda vs. autorita“ je jiné hledisko. Zhruba stejně jako v Politickém kompasu.
                      https://www.politicalcompass.org/
                      Ano, vím. Pro někoho kapitalismus=dobře=svoboda, socialismus=špatně=diktatura, jenže viz výše.
                      Samozřejmě se to dá obejít tak, že když se v nějaké zemi s kapitalistickým systémem dějí prasárny (latinskoamerické diktatury např.), prohlásí se, že to je vlastně socialismus, nebo se to nějak zalže. A vice versa, když se komunistům omlely o hubu např. prasárny Stalina (v 80. letech to už mohlo, dokonce to bylo i žádoucí), prohlásili, že „to nebyl skutečný komunista“.
                      Nakonec pokud by se splnily sny některých echtpravičáků (likvidace všech sociálních služeb státu, omezení volebního práva, omezení ochrany méně majetných), buď by následující prasárny neviděli, nebo by pak prohlásili, že to byl vlastně socialismus.

                    30. No ano. V SOUKROMÉM. Ne státním nebo polostátním. Já to slovo fašismus nemyslím jako nadávku. Nejsem rusák.

                    31. Fašismuy je po ekonomické stránce něco mezi kapitalismem a řízeným hospodářstvím.
                      Jo, a prosím, nepleť si sociální a socialistický. Sociální stát nemusí být nutně socialistický.

                    32. Jezdče z neznáma, Vy fakt to Rusko musíte nacpat všude. Něco jako když někdo musí všude nacpat Židy (a píše to zásadně s malým „ž“ a koncovkou -ák).
                      Nepletu si „sociální“ a „socialistický“, ale obojí je ze stejného kořene. Vyjadřuje to nějakou míru přerozdělování.
                      IMHO všechny extrémy škodí a demokracii a dobrý život sice nic nezaručuje, ale rovnováha sil hodně pomáhá.
                      Když jsem byl kluk, bylo „lepší-nejlepší-socialistický“. Prostou negací kokotiny podle mého nevznikne pravda, ale kokotina s opačným znaménkem.
                      To, čemu vy zřejmě říkáte „kapitalismus“, já říkám „demokracie“.
                      Fašismus nepoužívám jako nadávku, ale název politického systému. Žít bych v něm nechtěl. Bohužel možná se ho dožiju.

                    33. Hroch_bahenni v 12.3.2024 v 14:45
                      S tím jedním etnikem v Číně, nevím nevím. Občas koukám na jednu číňanku (mluvící anglicky) co cestuje po Číně a jednak tam neustále vyjmenovává etnika v dané oblasti žijí, ale hlavně poměrně často má problém rozumnět místním a občas nerozumí vůbec. Číňanka nerozumí jiným číňanům ! Ono to s tou Čínou bude podobné jako se SSSR. Taky jste se všude domluvil rusky, jen ta ruština nebyla často nativní jazyk místních.

                      Mimochodem videa z těch méně rozvinutých oblastní ukazují zemi zajímavou, občas krásnou, ale rozhodně ne nějak bohatou a to myslím i menší města ne jen vesnice.

                    34. V Číně je etnik spousta, ale přes 90% jsou Chanové. Srozumitelný je psaný (nebo spíš malovaný) jazyk, rozdíly mezi dialekty jsou obrovské.

                    35. 91,1 procent Číňanů jsou Chanové. Těch zbylých 8,9 procent klidně můžou bejt desítky nebo stovky etnik, je to asi 100 milionů lidí.
                      To, že jednotlivý čínský dialekty jsou si vzdálený natolik, že jde leckdy o prakticky odlišné jazyky a spojuje je jen pîsmo je známo. Proto mají to obrázkové písmo. Pokud obrázek znamená kočku, je jedno jestli to dotyčný vysloví kočka, katze, cat, chat, kot nebo jinak, všichni ví, co je tam napsáno. Prý ale ty dialekty pomalu zanikají, protože rozhlas a televize.

                    36. Ostatně, v sousední Indii se mluví cca 1600 jazyky, ačkoliv dominantní na celoindické úrovni jsou asi tři, včetně angličtiny.

                    37. shane: kdepak, tam je jen hindština, kterou nemluví ani 60% Indů (a jako rodný jazyk to má jen něco přes 40%). Za ní dlouho dlouho nic a pak bengálština, urdu, telugu, tamilština atd. a jen angličtina má aspoň 10%, ty ostatní ani to ne.

                    38. Jo, ale na celoindické úrovni je ta angličtina důležitá. Má mnohem větší zastoupení než je počet rodilých mluvčí. V podstatě to celý zastřešuje. V Indii je v podstatě všude. Což neznamená, že jsou Indi bůhvíjacì angličtináři.
                      Ale OK, tak dva dominantní. :)

                    39. shane: obecně mám zafixováno, že v Indii se mluví anglicky, aby se mezi sebou domluvili. Přitom dle wiki mluví angličtinou jen 11% Indů (z toho prakticky nikdo ji nemá jako rodný jazyk), což mě překvapilo. Přitom někde jsem četl fňukání jejich potentátů z matice indické, že mají jako lingua franca angličtinu a že tím mluví každej, tak nevím. Každej Ind, kterýho jsem potkal, anglicky mluvil, ale to může být dáno bublinou (logicky na telekonferenci s Dillí nebude na druhé straně sedět týpek, co se neumí domluvit, dtto kdekoliv jinde na konferencích a schůzkách).

                    40. Asi záleží na tom, co wiki bere jako „mluví anglicky“. Pokud je to nějaká B2, nebo dokonce céčka, tak to asi tak bude. Pokud bereš nejakou a1 nebo takovou tu „Massa Bob být dobrá člověk“, tak samozřejmě výrazně víc. V podstatě jsem neměl problém se kdekoliv ve městech domluvit anglicky, pokud pominu děsnou výslovnost, divnou gramatiku a jednoduchou slovní zásobu. Na vesnicích a v zapadlejch prdelích to bude horší. Oni se anglicky učí ve škole, ale chudina tý škole moc nedá, musí makat.

                    41. Ale zase třeba v Číně bylo vidět, jak je důležitý umět anglicky. Tak devadesát procent Číňanů mluví akorát čínsky, ale když už náhodou uměj pár cizích slov, tak je to skoro vzdycky angličtina. Akorát jednou se nějakej dědek chtěl bavit rusky :)

                    42. @shane
                      jo záleží na kastě, ale mé zkušenosti s asi 20 různými Indy jsou od Oxforf po Hindish

          2. tak v počtu bezďáků soupeří hlavně LA s NY, ne?

            to bude prdel až Putin nabídne bidetovi potravinovou pomoc, jak navopak UŠAndi vozili v ranejch 90kách levný potraviny do RF, když se Svaz stal ke konci potravinově nesoběstačnej, a západní poraděnkové tam v cuku letu udělali skoro hladomor…

        3. inu školství za socíku… ono je to jako diskuse jestli bylo dřív vejce nebo slepice. obecně chytří lidí s nějakým aspoň bazálním morálním ukotvením v minulém režimu směřovali na vědy přírodní a technické (tedy za předpokladu, že neměli zákaz studia), neboť vědy společenské nabízely perspektivu života ve lži; a ono se tak nějak lépe uchovává jakási morální integrita (byť s vnitřní emigrací na chalupu nebo do sportovního oddílu) jsme-li botanik, elektrikář, strojař nebo lékař, než zabýváme-li se právem v bezpráví, ekonomikou či obchodem v plánovaném hospodářsví nebo sociologií v mantinelech marxismu-leninismu. a čtyřicet let je dlouhá doba a intelektuální „milijé“ na školách přírodních a technických bylo tehdy úplně někde jinde. už to samozřejmě za těch čtyřiatřicet let vyčpělo.

          1. Lukas B. 11.3.2024 v 16:07
            To je pravda, ale ještě jedna příčina tu je – bolševik to chtěl dělat dobře, akorát to neuměl. Oni chtěli technicky dohnat a předehnat Západ (nebo aspoň neztratit stopu). Tudíž komanč chtěl techniky, chemiky, matematiky… a proto taky technicko-přírodovědnýmu školství moc neházel klacky pod nohy, vlastně ho docela nechával žít.
            Tihle nechtějí. Co se týká vzdělávacího systému, posledních pár let je očividný, že se snažej jeho fungující zbytky totálně zkurvit. Motiv – do hlavy jim nevidím, ale asi to bude komplex různých, od rejže pro majitele soukromých škol přes větší stratifikaci společnosti do novofeudalismu a nenávist progresivistů k vlastní civilizaci po ještě něco dalšího, co nevím.
            Takovej idiot, aby si myslel, že vyhozením Newtonových zákonů z fyziky se zlepší vzdělanost, ale není ani Feřtek. To je prostě cílená destrukce.

    5. Vážený cyklisto, celé dva roky si přeji vidět statistiku kolik Úkáček uteklo na západ
      a) před Rusákem
      b) před vlastními
      c) protože se otevřela boží náruč
      Zřejmě ji někde máte, tak sem s ní.

      1. Nekde jsem videl cisla, tusim nejaka nezavisla organizace (snad Cerveny kriz?), do Ruska uteklo 2,8 milionu, na zapad 3,4 milionu. Tak nejak to tusim bylo. Oficialni cisla, ovsem. Takze neoficialni mohou byt klidne o tretinu az polovinu vetsi na obe strany.

        Pochopitelne je nutne pocitat s tim, ze na zapad utikali i ti, co si nakradli. Do Ruska by to pro ne nemelo smysl.

        1. Tuším, nebo vím? Když je to Červený kříž, tak určitě rychle odzdrojuješ.

          1. Musel bych to hledat, ale to muzes prece ty taky. Neschovavam si linky na politiku. Jen na dobrou muziku, sorry.

            Rozhodne sedi to cislo do Ruska, to mne prekvapilo a taxem si to zapamatoval. Myslim, ze ten link byl puvodne od Vlka, ten to tam rozebiral a bylo to jeste pred jeho operaci. Takze kdyz vynechas posledni mesic a pocatek unora, najdes to. Vlk si zdroje proveruje.

          2. Hele, tady jsem nasel UNHCR, ovsem registrovanych do RF je ani ne polovina. Otazka tedy je, jak dobry je to zdroj. 1,8 milionu Ukrajincu uteklo do RF prakticky mezi lety 2015-2021. To bylo v reakci na utoky ukrajinske vlady a ukrajinskych bojuvek (tehdy to napadeni Krymcanu v autobusech tomu taky hodne pomohlo).

            https://migracnikonsorcium.cz/cs/data-statistiky-a-analyzy/uprchlici-z-ukrajiny-v-datech/

            Pokud nekde narazim na ten zdroj, ze ktereho jsem cerpal ta posledni data, poslu.

              1. No vsak to je to samy…

        2. Sysop: a počítali do toho rovněž obyvatele těch území, která se nyní stala z ukrajinských ruskými?
          Já jsem totiž viděl prakticky všude (levicová média, pravda, nečtu) statistiky spíše opačné, že cca 55–60 % Ukrajinců zůstalo na nových ruských územích plus utekli na východ, a cca 40–45 % uteklo na západ. Ale zase nevím, zda v tom je či není započten třeba Krym atd.

          On útěk na východ byl pro inteligenci podle mého názoru logičtější, než na západ, vlivem jazykových znalostí, uplatnitelnosti vzdělání a tím pádem lepších vyhlídek. Na Západ podle mého šla ta méně vzdělaná část, která počítala s nekvalifikovanou prací a štědrým sociálním systémem. Ale to je jen můj názor, žádná statistika.
          Pokud je mi známo, Ukrajinská inteligence si v ČR stěžovala na velmi nízké příjmy, zejména lékaři, zubaři, stavaři a hlavně technici. Většina UK lékařů a zubařů neakceptuje platby čs. zdravotních pojišťoven a pracují výhradně za hotové (v UK odpovídajíci výši). Většina kvalifikovaných UK automechaniků odmítá pracovat v čs. autoservisech s odkazem na nízké příjmy a sdružují se do vlastních společností.

          1. V tom clanku se pocital utek na uzemi RF pred Anschlußem. Predpokladam, ze na DLR a LLR zije vic, nez jen milion a pul lidi.

            Docela se tesim, az pracovnice ceskeho FU vyrazi na kontrolu firmy vlastnene Ukrajinci, zvykla na standardni postupy (chlebicky, kaficko).

          2. Jednoho ukrajinskeho zubare jsem poznal v Plzni. Nutno ovsem dodat, ze je v Cesku pres deset let, byl hodne sikovnej a odesel do Phy s tim, ze tam vydela jeste vic.

            Vzhledem k celkove devalvaci kvality lekarske pece v Cesku uz je tak nejak jedno, jestli je lekar Cech, nebo Ukrajinec. Az muj cesky zubar definitivne skonci praxi (presluhuje pres duchod uz peknych par let), tak budu chodit k nemeckemu. Byl jsem u nej dvakrat a paradni servis. V Cesku obcas chodim s manzelkou, kdyz potrebuje neco rychle spravit a je to bida a des. Natazenou ruku maji vsichni, ale vysledek je loterie.

    6. zdejsi dezolati, mistni idioti, zdejsi dementi… pekne to ma tenhle zyklistickej vosoust s votlacenym sourkem zaskatulkovany.
      hlavne tenhle zhovadilej analni pumpickar stejne jako jini ukronacci predstira, ze neni rozdil mezi odmitanim podpory ukravinistu a podporou ruska.

    7. cyklista 10.3.2024 v 19:52
      „Být zastáncem Ruska je fakt diagnóza. …Průměrná mzda poloviční proti ČR.“

      Tak touto optikou je to ještě jasnější než jinými:
      Být zastáncem ukrajinského státu je fakt diagnóza. Průměrná mzda (2021) poloviční proti Rusku.
      /jinak, jak už tu někdo napsal – nepodporovat ukrajinský stát ještě neznamená podporovat Rusko nebo dokonce chtít tam bydlet/

    8. cyklista: základem demagogie a indoktrinace je vždy zásada nelhat. Zamlčovat, zveličovat, nepamatovat si, to je všechno v pohodě, ale výslovná a snadno ověřitelná lež Vás posílá do kopru: v přepočtu HDP na paritu kupní síly je Rusko nejsilnější ekonomikou Evropy a pátou nejsilnější na světě.
      Pak se nedivte, že Vás nikdo nebude brát vážně.

      1. @Integrale
        hmmm a když sečtu EU jako celek, nebo jen Německo a Francii…
        Struktura výdajů, dluh, vnitřní dluh, mandatorní výdaje, není to tak easy počítat kdo si co může dovolit…

      2. Integrale: je to tak, frčí tam zde tolik vychvalovaná válečná ekonomika a produkce tanků za účelem produkce frontového šrotu táhne HDP nahoru (https://tradingeconomics.com/russia/gdp). Tím se mají obyvatelé zaručeně lépe.

        Na webu, kde už bylo HDP a jeho interpretace diskutováno mnohokrát se pak nemůžete divit, že Vás nikdo nebude brát vážně. Plus teda bydlet v zemi, která vede dobyvačnou válku a kde Vám kvůli jejímu neúspěchu hrozí mobilizace, to taky není pro každýho. Hlavní je HDP, na věčné časy a nikdy jinak, i kdybyste měl zrovna čekat v zákopech, abyste ho svou hrdinnou smrtí tankisty podpořil!

        1. Teraz eurosudruh politruk Borrell vykrikuje, ze je treba zvysit produkciu frontoveho srotu vo stvrtej risi.. kde soudruzi delaji chybu?

          1. Všude.

            1. JH: jste mě předběhl, chtěl jsem napsat to stejné:-))

    9. já se vopravdu nechcu dostávat do špitálu ani tady, takže 1:1 kundo, a vona tam je taky drtivá většina běžnejch věcí tak zhruba o tu polovičku levnější, energie snad eště víc, jiný věci zase míň, takže 2:2

      eště nějakej objev, nebo zas jenom další stokrát vomletý dřísty, kokote?

      1. Behemot 12.3.2024 v 12:25
        Co se týká špitálů, toť otázka. Tady jsou líp zařízený pokoje, ale zas je málo lůžek – jednodenní chirurgie to jistí.
        Celkově to zdravotnictví je jiný, třeba ti, co se sem přistěhují, mají problém pochopit, že za děckem s nachlazením nemůžou domů volat doktora, že musej do jet oni tam.

        1. Vypada to, ze luzka se u nas dal budou redukovat, je potreba financovat zbrane a ne pacose.

  4. Frantíci jsou neškodní. Banda namyšlených spratků, která se vždy vzdala jako první, když šlo do tuhého. Pokud mají dostatečnou zásobu bílých vlajek, můžou vyrazit i na Ukrajinu…

    1. Nikdy nikoho nepodcenovat. Zejmena pak, kdyz je to uplny kreten.

    2. Žena je nebezpečná zepředu, kůň zezadu a blbec ze všech stran.
      Nepodceňujte blbce!
      Zejména, pokud jsou pod tlakem (a že Macron je doma pod obrovským tlakem a musí nasazovat proti vlastním armádu).

  5. Prodám francouzskou armádní pušku MAS-36. Výhodná koupě! Odhozena při ústupu jen 2x!

    1. Nabidni Fialovi, ten ted shani uplne cokoli, co muze poslat na UA. I spuntovky se mozna pocitaji.

      1. No, moc už toho Fiala asi na UK neposílá, když ty Casy už nelítají ani 1x týdně.
        Na to, že dřív létaly třeba 3 denně…

        1. Na ty dnesni objemy asi staci jednou tydne Zasilkovna.

  6. V nemeckych novinach pisu, ze idete stavat municnu fabriku na Ukrajine, tak pry pravil Strnad.. ale nejako je ticho, ako tam pokracuje budovanie fabriky Hermann Goring Reichswerke.

    1. Podla skusenosti mojich znamych, bude velke rozcarovanie, je to tam velmi divoke.

      1. Tam je to divoke uz nejake desatorocia, celu existenciu samostatnej Ukrajiny.. ale teraz je to v podstatne vacsich rozmeroch a na inej urovni, ked je nefunkcny rozpadajuci sa stat a ide o zivoty.

        Ako vraveli americki demokrati? In Ukraine – there’s stealing like no tomorrow.

        1. Nejakou fabriku jim Rusaci rozmlatili tesne pred spustenim. Pockali, az to cely domontujou a pak…

          Ja nevim, ale neni blbost stavet fabriku tam, kde se bombarduje? Nevim, jen se ptam…

          1. Jde o úhel pohledu. A o to, kdo platí novou stavbu.
            Jedna zakázka víckrát, to se jen tak nepoštěstí.

  7. Ono se to nestane, ale kdyby se to stát mělo, vůbec bych se nebál, že lidi odmítnou narukovat. Šli by a ještě s úsměvem a nadšením. Jak jsou tu lidi nekonformní, tu vidíme posledních několik let. Teda ve skutečnosti vlastně celé dějiny, ale poslední, dejme tomu, 4 roky mluví za všechno. My máme fakt z prdele kliku, že se nic takového zřejmě neplánuje.

    1. Jestli se to planuje, nebo ne, zrejme nevi nikdo v teto zemi. Ani ve Strakovce ne.

      1. Podle mě je to už nějakou dobu jasný. Tohle je v podstatě stejný strašení jako za komančů, kdy se všichni báli jaderné války mezi USA a SSSR. Víš, proč to nikdy nespustili? Protože to nikdy nebylo v plánu. Před 2-3 lety jsme se báli, že skončíme někde v lese bez práce, bez bydlení a bez možnosti zajít si do obchodu atd. jenom proto, že jsme se odmítali nechat otrávit nějakou genetickou sračkou. A viděls jak rychle a organizovaně to skončilo a pozornost se přesunula jinam. Stejně tak jednou přijdou notičky k dalšímu listopadu 1989 a zase se to organizovaně uspí. Je jenom otázka, jak dlouho to bude ještě trvat.

        1. Tak jasne, ze zbrojeni plni nektere kapsy a do urcite miry podpori prumysl. Problem pak ale je, ze kazda vyroba potrebuje spotrebu. Ze to tehda ale spustit mohli, to zase uplne odmitnout nelze. Politicka vule zrejme nebyla, ale magori byli lampasaci. A to na obou stranach. Americti generalove chteli bombardovat Koreu, rusti generalove USA. Do jake miry toho byli, nebo nebyli schopni, tezko spekulovat. A i mezi politiky najdes magora. Biden, Medvedev,… jeden nikdy nevi.

          1. Sysop: fakt myslíš, že Sleepy Joe je magor? Mě přijde jako neškodnej senior s Alzheimerem, který většinu času vůbec netuší, co dělá. Kdykoliv otevře hubu bez not, plácne nějakou ultrapíčovinu, třeba že potkal Mitterranda. Jestli má mezi loutkovodiči dostatečného magora těžko říct – zatím to dle Texasu vypadá naopak. Magoři už by veleli k útoku, oni jen nic nedělají a vše ignorují, tedy spíš sráčský passive-aggressive postoj.

            Oproti tomu Medveděv mi přijde být mnohem nebezpečnější, akčnější typ zmrda, což je v souladu s tím, co tam sedí za vládce a kam se jim to povedlo dotáhnout.

            A ve finále nás tak nemusí trápit, co je za dementy v USA, horší je, co máme tady. Minulý měsíc se objevilo několik pojednání o možnostech konfiskace zmrazených ruských peněz, těch skoro 300 miliard USD by se na problémy s financováním Ukrajiny docela hodily. Scénářů, co by to mohlo spustit se dá vymyslet celá řada…

            1. Nevim, kdo Bidenovi pise noty. Ten bez papirku nerekne slovo. Takze ano, on je loutka, ale nevim, jakou moc ma ten, kdo dedka programuje.

              Ano, Medvedev je samostatne myslici a proto nebezpecny, bez debat.

              Mne osobne ti americti magori trapi, protoze zatimco Rusak nas ma na dostrel, tak Amika mame na uradech. Ridi Brusel, ridi BISku, ridi kdeco. Zatimco cumime na vychod, jestli neprileti raketa, ze zapadu ruka smatralka dela, co potrebuje. Na hovno je oboji.

              1. Sysop: lepší živej okradenej než mrtvej, řekl bych. Z toho tedy i priority. Pokud na mě z jedné strany jde kapsář a z druhé magor s kvérem, je vcelku jasné, co je horší.

                Jestli Američan řídí brusel, no… Myslím, že ani nemusí, tam je od reality odtržených magorů dost. Co to ale reálně bude znamenat teprve uvidíme. Jak jsem psal, těch možností je mnoho, zvlášť, pokud třeba Rusákům těch 300 miliard sebereme a třeba bychom za ně mohli na Ukrajinu vyslat nějaký ten mírový expediční sbor a tak. Jenže snad i ten nejtupější bruselský magor, ať už je řízen Američany nebo ne tuší, že by se mohlo velmi rychle kácet v jeho lese. Psychopatický zmrd, co mu nezáleží na poddaných a klidně je nechá pobít je často sráč, který se sám bojí smrti. Takže hrozba vlastního konce může působit jako účinný oddalovač smrti jiných. Uvidíme.

                1. To mas tezky, do hry taky vstupuje mira pravdepodobnosti. Pravdepodobnost, ze nas Rusak srovna s povrchem vs. pravdepodobnost, ze nas hnusnej imperialista ozebraci. Je to proste slozity, branit by se clovek mel obojimu.

                  Pred dvema lety se vykladalo, ze je potreba se odtrhnout od ruskych zdroju, abychom smazli riziko, ze nas Rusak odstrihne. Jako jo, diverzifikovali jsme zdroje (do jake miry jsme ziskali spolehlivejsi, je na dalsi debatu) a ve vysledku mame zdroje drazsi. Ze jsou drazsi, je jistota. Predtim jsme meli riziko, nepodlozene realnou zkusenosti. Jak je mozne, ze Indie i Cina toto riziko podstupuji, delaji neco blbe?

                  Same otazky. A to nejde o politiku, jde jen o ekonomiku.

                  1. Sysop: že nás hnusný imperialista ožebračí je prakticky nulová. Aktuálně je naopak prakticky jisté, že nás ožebračí hnusný socan-fašoun, jak je u nás zvykem (Hitler, Stalin). Jak se tomu bránit nevím, podobně, jako asi málokdo věděl, co dělat po Mnichovu nebo vítězném únoru (prakticky nic moc dělat nešlo, kromě kolaborace, ta vynášela v obou případech).

                    Ad „ruské zdroje“ – dnes už tu zkušenost máme, takže jak se říká, „hindsight is always 20-20“. Kdyby Rusák tu ambici měl a Evropu přiškrtil, jsem v pěkné bryndě. Dnes už tolik ne. Jestli je cena za to zaplacená adekvátní je otázka. Nicméně to jsme u plynu a ropy – taková elektřina, tam Rusáka na nic nepotřebujem, tam nás okrádají úplně jiní.

                    Jestli Indie a Čína dělají něco blbě je těžké hodnotit. Třeba ne a třeba ano, příliš brzy na výsledné soudy.

            2. Medvedev obsadil po Žirinovským místo dvorního psychopata. Jeho účelem je, aby Putin vypadal jako rozumnej chlápek.

              1. Checht, Meda se hlavne snazi nevypadnout z okna, vzhledem ke svy historii…

                1. To je jasný. Příčina – následek.

              2. To je velmi pravdepodobna hypoteza.

          2. O prachy tady vůbec nejde. Ty se daj vydělávat víc v klidu. Zrovna tak nejde o žádné lampasáky ani politiky. Události tady řídí někdo úplně jinej, někdo koho ani Bidet, Putin nebo fon Lejnová vůbec neznaj. A ten někdo ovládá všechny strany. Proto celej svět jede poslední léta jako orchestr.

            Jestli bude v Evropě válka, tak to bude válka v ulicích, proti barbarům z východu a proti smažkám a dalším podobnejm individuím, kterých jsou plný ulice. Dneska je to venku samej kymácející se zombík na pervitinu nebo nějaké podobné mňamce.

            https://www.novinky.cz/clanek/krimi-nasilnik-zlomil-kosti-v-obliceji-mladikovi-v-praze-policie-hleda-muze-z-videa-40463885

    2. kliku? no já nevim, bych to spíš viděl, jak často se ti poštěstí, že se ti dementi napíchnou na vidle sami? :D a eště organizovaně? :DD

  8. kdopa koho uzbrojí tentokrát? :D https://www.michalapetr.com/map-1936-tajne-plany-washingtonu-odhaleny-proc-jsou-polsky-prezident-duda-a-cesky-premier-fiala-predvolani-k-bidenovi/

    Na českou veřejnost už pronikly první plány, ze kterých je nepochybné, na čem Fiala hodlá šetřit, aby měl na zvýšené válečné výdaje. Je prý třeba zlikvidovat tisíce lůžek v nemocnicích, protože na ně nebudou peníze, bylo oznámeno v lednu. Obdobné plány na rušení tisíců lůžek v nemocnicích vyhlašovala v letech 2011 až 2013 vláda Petra Nečase (ODS), a její ministr zdravotnictví Leoš Heger (TOP-09) za ně byl tehdejší opozicí ČSSD a ANO tvrdě kritizován, protože rušení lůžek nepřinese žádné úspory, ale jen zhoršení dostupnosti včasné péče, a tím následné zvýšení zdravotních výdajů. Lékaři se tenkrát proti asociálním plánům ODS a TOP-09 ostře postavili. Následné volby smetly na 8 let OSD a TOP-09 do naprosté bezvýznamnosti, a jasně ukázaly, že voliči si snižování zdravotní péče, aby se ušetřilo, zásadně nepřejí! Nyní ovšem Fiala potřebuje ušetřit celá 2% HDP ( 1% na zvýšené válečné výdaje, a o 1% HDP se musí srazit schodek státního rozpočtu!) Veškeré výdaje státního rozpočtu ČR na veřejné zdravotnictví představují méně než 100 miliard CZK (cca 15%), zbytek platí pojišťovny (cca 72%), a občané (13%). Jak vidíte, ČR má podle Washingtonských vyjednávání platit 234 miliard na válečné výdaje, a aby je mohla platit, musí osekat státní výdaje za zdravotnictví, které představují jen 100 miliard. Jakékoli zvyšování válečných výdajů na úkor snižování výdajů na školství, zdravotnictví a sociální a důchodové výdaje vyvolá podle zkušenosti z roku 2013 rychlý konec ODS a TOP-09 a pošle obě strany opět do opozice. Zdá se tak jasné, že éra fialismu v ČR rychle skončí!

    1. Aneb Konecne reseni duchodove otazky. Beztak jsou jen nemocni. V Nemecku uz se delaji prepadove policejni testy starouchu u silnic, v Cesku jim seberou moznost valet se po spitalech, taxe na ne musi!

Napsat komentář

D-FENS © 2017