Volný pád úředníka ze Včelné a právo pro občany první jakosti - zpět na článek

Počet komentářů: 95

  1. Souhlas, až na konec: „Ačkoli na to nejspíš nemířil, nastavil svérázný úředník Mareš ze Včelné systému zrcadlo, jen asi to tak docela nezamýšlel“ – jsem přesvědčen, že přesně toto měl onen ostrůvek pozitivní deviace v úřednické žumpě na mysli, jinak by čin Občana Mareše neměl smysl a to zejména z jeho hlediska.

  2. Tohle jsou věci furt dokola, ale co s tím?

    1. Začít u sebe a srát na státní pravidla, dle možností a koulí každého soudruha.

      1. Já mám propadlé všechny doklady, počítá se to? :-))

        1. Nepočítá, jde o obyčejné lemplovství. Mi se stalo, že jsem, kdysi, v souvislosti s totální změnou způsobu života a bydliště, postupně ztratil i trvalé bydliště i všechny doklady. Některé jen propadly, byly neplatné, o jiné jsem přišel fysicky. V devadesátých letech tu byla docela svoboda. Skoro všechno se dalo zařídit i bez toho. Postupně, po roce 2000 jsem je začal postupně potřebovat a obnovovat.

          1. To je revolta! :-)

  3. Má pravdu, předseda.

    1. Mohl by z toho byt pekny sloupek treba na Seznamu, nebo jinem vetsim serveru, tam by si lidi jiste radi pocetli :-)

      1. Bez ironie: ano, kdy DF psal na týdenní bázi třeba pro Novinky, jako to svého času dělal jistý Mlaus, mimo vší pochybnost by dosáhl jistého vlivu.

        1. Tipuju, ze by ho odstrihli uz behem psani. EU si pozvracet nedame!

          1. Asi tak nejak, ten by dostal ban maximálně za pár dní a ty počty udání od aktivistické chamradě by na lampárně nestihli ani číst.

        2. “Na týdenní bázi”. Tohle je asi poslední místo, kde bych tyhle jazykové paskvily čekal.

          1. Rozumíte si?

  4. Odvolačky už pomalu zkouší držet i svinstva který jsou naprosto neudržitelný, možná spojený s pozměňováním listin. No vono bodejť by ne, pokud teda jsou vomezený kasačky, tak se člověk nedomůže spravdelnosti ani u soudu, tak si už můžou dovolit cokoli.

    1. Prosimte, jak muzes do jedny vety dat slova ‚soud‘ a ‚spravedlnost‘? Ze se nestydis!

    1. to už tady nekde nekdo linkoval ne

      1. No tak zrovna tyto myslenky je treba opakovat stale dokola, aby to uz nekdy nekomu konecne doklaplo.
        Jsem rovnez obeti techto deviantnich praktik.

        1. Pravni stat a europske hodnoty..to jsou dnešni hesla jak umlčet nespravne nazory.ideologie eu na postupu.je to k vzteku..mame tu konec 40let..paralela jako vyšita.

  5. Tak starostka moc jinou moznost nemela. IMO kdyby se v tom media nestourala, tak se k tomu nijak nevyjadrila – stejne, jako se neomlouvaji plebsu.

    1. …a ja myslel, ze zastupuje zajmy svych volicu. Nemela by se f te prdeli treba nejprve zeptat rozhlasem, co na to jeji volici?

  6. Poměrně paradoxní je, že (pokud pomineme nicotnost toho rozhodnutí), ten úředník Vojtěchovi trvalý pobyt ve Včelné nezrušil, ale jen přesunul na radnici, protože podle § 12/5 zákona o evidenci obyvatel platí, že „Je-li údaj o místě trvalého pobytu úředně zrušen (§ 12), je místem trvalého pobytu sídlo ohlašovny, v jejímž územním obvodu byl občanovi trvalý pobyt úředně zrušen.“.

  7. K linku na titulce „Pirátstvo informuje: Chůze je nejpřirozenějším způsobem pohybu po dálnici.“ bych jen chtěl dodat, že chápu obsesivni potřebu se za každou cenu rádobyrebelsky uvtípnout, ale

    1. magistrála u muzea fakt není dálnice, to do mysli jen burani,
    2. semafor tam tak jako tak je, tedy se jen přidá možnost přejít a je to dobře,
    3. radní Scheinherr, v jehož gesci změna je a který ji v linkovaném článku prezentuje, není pirát.

    Rádio Jerevan hadr cywe

    1. Pravdu mas.. si tam udelejte prechody klidne po 50m..

    2. 1. Ano, je to dálnice.
      2. Přes dálnici přechází je vůl
      3. Scheinherr je čurák

      1. Tam těma hovnama nejezdím v podstatě nikdy už tak, beru to dycky Italskou, tak holt tama bude jezdit vodteď dalších několik set aut denně a bude to vo to víc ucpaný i na další křižovatce, to přece dává smysl.

      2. Ko-za 13.7.2021 v 14:58

        ad 1. Skutečně? Ještě nedávno byla značka IZ2b někde na Pankráci… Pokud se mýlím a magistrála je dálnicí ještě u Muzea, pak má Praha další primát – umístění náměstí se vstupy do metra přímo na dálnici. To nepřekoná nic. Leda snad plánované umístění magistrály do tunelu a úrovňový železniční přejezd pod Muzeem.

        1. Konec dálnice (silnice pro motorová vozidla) je skutečně u sjezdu na Pankrác, nicméně tohle cit.: „Zároveň díky rozšíření „Chodníčku smrti“ mezi Hlavním nádražím a Muzeem a novým přechodům vzniká zjednodušení pěšího propojení mezi železnicí a metrem. Dosud museli chodci jdoucí z nádraží křižovatku složitě obcházet, aby se dostali na metro.“ je vyložená lež když vlez do metra je v hale Hl. nádráží.

          1. Do te vety postaci doplnit „na metro A“ a je to spravne.
            Protoze klickovat v davech lidi pres celej hlavak, cekat na Cecko, kterym slavnostne ujedes jednu zastavku, abys mohl viset dalsi dve minuty na prestupu na Acko, se nevyplati. Zvlast pri delsich intervalech, nedejboze v noci behem vikendu, je to i pomalou chuzi rychlejsi projit primo z peronu na Acko pesky.

            Jinak, vuci „zlepsovakum“ naordinovanym Piraty a spol. bych mel furu vyhrad, ale zrovna todle vypada celkem neskodne – semafory tam jsou celou dobu a behem dne je cela slavna magistrala spis takove specificke hlidane parkoviste, takze prostoru pro zhorseni tam uz stejne moc nezbyva :D

            1. Jo, hňupe, z perónu vede podchod skrz nádražní halu a pak je to parkem pár set metrů, zatímco maggisrálu máš PO CELOU TU DOBU daleko za zádama.

              Zkus to znova, třeba vymyslíš lepší pohádku, kterak kvůli línejm zmrdům, co tam mají všude podchody (který za pár desítek tisíc stačí umejt, vymalovat a vosadit vokolí značkama, aby i polomozci věděli, že tam podchod je), budou zase stát auta až do půlky Vinohrad.

            2. To víš že jo, stačí doplnit i kdyby to byla kravina chodit na Muzeum Legerkou když můžeš jít pohodlně Washingtonovou, vole. Nejsi taky ze Strakonic jako ten mamrd Scheinherr?

              1. Nemusí být ze Strakonic, ale rozhodně není z Prahy. Já nevím, kde se v těch lidech bere ta drzost se dva týdny po přestěhování do Prahy začít hlásit s tím, co všechno je potřeba vylepšit. Přečíslovat tramvaje, změnit jízdní řády i trasy, přechody tuhle i tamhle, zmenšit parkovací zóny, předevčírem jeden kokot z Brna dokonce psal na Seznamu o tom, že potřebujeme Prahu pro tři milióny lidí.

                Já to vidím tak, že Praha potřebuje třímilionové Brno a tento záměr budu ze všech sil podporovat. Přečíslovat MHD a optimalizovat parkovací zóny si Brňáci klidně můžou sami, stačí si vzít zpátky celou tu partičku kreténů z IPR.

                1. Brno uz je domrdany par excellence. Nekolik desetileti tam byl klid a pak se roztrhl pytel s vylepsenima, ktery korunovaly parkovaci zony.

                  1. Pokud Brno domrdali Brňáci, tak je to cajk. V Praze to bohužel neustále vylepšují hlavně přespolní, protože za takové nápady by u nich doma dostali přes držku.

                2. Re: Nomad a predrecnici
                  To jsem se vyjadril az tak neobratne?

                  Nerikam, ze bych snad mel potrebu neco menit ci vylepsovat. Jenom, ze na Acko je to touhle cestou celkem rychla cesta [vychod primo z nast. 1A na chodnicek smrti ( = vyhnu se vestibulu, cele nadrazni budove a davum lidi uvnitr) a pak podchodem pod Legerovou rovnou do Acka], nez abych v okrajovych casech s dlouhymi intervaly cekal na hlavaku na Ccko (a pak podruhy na Acko), nebo tam sel pres Sherwood (meh… to uz radsi ten podchod pod Legerovou). Radsi se projdu takhle, abych cekal 7 minut na metro jedno a 4 minuty na druhy, ostatne po dlouhe ceste mi to vesmes prijde vhod.

                  A ze sveho hrube laickeho pohledu (dopravni inzenyr nejsem) bych se domnival, ze v situaci, kdy uz se na te krizovatce stejne ceka na semaforech, tak pridani prechodu zadnou extra katastrofu typu strudl aut az na Floru asi neudela (pokud se uz bavime, ze tam bude – ne, ze bych ho tam potreboval pridavat). Respektive, bude zalezet, jestli semafory nastavi nejak rozumne (kratky interval pro prechod chodcu, sladeni s okolnimi semafory), nebo nejak bizarne po piratsku (aby mel chodec prioritu byt pustenej co nejdriv po stisku tlacitka).
                  Proto myslenku noveho prechodu na krizovatce, ktera je uz ted svetelna, vnimam trochu jinak, nez jako vyslovene skodlive piratske nesmysly typu cyklopiktogramy v ul. Bucharova ci experimenty ohledne ul. V Holesovickach.

                  1. Ta ulica tam vole má tři pruhy, i kdyby tam měli zelenou sekundu na vlezení do přechodu, tak než přelezou na druhou stranu, na což budou muset všichni počkat, sníží to propustnost o třetinu až polovinu.

                    1. Zatímco na IPP tomu jevu nějaký záhadný Behemotuv princip brání.

                    2. Buď piš vole jak člověk, nebo vůbec.

                    3. Behemot 13.7.2021 v 21:53

                      Cituji:„Buď piš vole jak člověk, nebo vůbec.“

                      Kéž byste bych schopen se vlastními požadavky řídit alespoň zčásti!

                      Zajímalo by mě jediné: schopnost komunikovat ve stylu kapitána korábu Willflower jest vám přirozena, nebo jste byl nucen vyvinout jisté úsilí při osvojování?

                    4. Jakož i na Wenzigově, Rumunský a Žitný. Přijel brňák Behemot a další přechod nám sníží propustnost „o polovinu až třetinu“, neb tak pravil expert. Tovizejo.

                    5. No, popíček zas plantá. Myslim, že za ty roky toho bylo akorát dost, samý sračky, informace žádný, další dement do ygňoru.

                  2. Pokud by se tam mělo něco stát, tak v tom případě celej ten chodníček úplně zrušit. Onehdá jsem tam viděl nějakou rodinku s kuframa, kterejm nějakej dement dole na Vinohradský asi ukázal, že „nádraží je přeci támhle“ a oni se tam fakt vydali. Samozřejmě, že demenci prokázali i oni sami, ale chápu, že turista občas prostě neví, spěchá, má jetlag, whatever.

                    1. Ještě jednou jsem se na to mrknul. S největší pravděpodobností se tam zřízením přechodu totiž stane to, že se na ten chodníček dostane víc lidí, kteří se budou snažit dostat od Muzea a federálu na nádraží a tamtudy je to přeci přirozená cesta.

                      Kdyby se město rozhodlo zbourat tam tu zeď a udělat kupříkladu visutej chodník v prostoru nad kolejema, tak by to bylo jiný kafe. Takhle je to jen cesta k dalším přejetejm chodcům a nasranejm řidičům.

                    2. V původním návrhu to bylo jinak. Dnes se buduje ze 7. nástupiště podchod směr Žižkov, na ten měl navazovat výtah, který by pěší bezpečně dostal do ulice Španělská a pak na Vinohradskou. Asi se někde ušetřilo.

                    3. Brundibar
                      13.7.2021 v 21:55

                      Nebo tak, ale víš co, za tejden to bude zdevastovaný, počmáraný a zechcaný a zas budou sráči brečet, že tím lozit nebudou a místo toho se budu plantat po páteřní komunikaci.

                    4. To mě sere. V Linci a to není zas tak velký město, mají z každýho perónu velkej prosklenej výtah, funkční, nepočmáranej, vejde se tam x lidí, klidně i dva kočárky a funguje to. Proč to kurva nejde u nás?

                    5. Behemot dokládající význam podchodů
                      13.7.2021 v 17:21
                      [..] podchody (který za pár desítek tisíc stačí umejt, vymalovat [..]

                      Behemot brojící proti podchodům
                      13.7.2021 v 22:03
                      [..] za tejden to bude zdevastovaný, počmáraný a zechcaný [..]

                      Tomu se, milé děti, říká dualita myšlení.

                    6. Nomad
                      13.7.2021 v 22:13

                      Pyčo z roští, já s podchodama problém nemám. Ovšem líná svoloč bude žgryndat hned po tejdnu nějaký hovna, protože jsou v prvé řadě líní tam lézt a vymejšlí si výmluvy.

                      No a že tam vobčas zevlí smradlaví vágusi a vožralci to zechčijou je taky fakt, protože městapo někde rozdává lístečky, to je hrozně důležitý.

                      Výtah netušim, IMHO by to dopadlo katastrofálně jak dycky u nás, myslim že ten v Brně na Mifkově nebo kde, za tu miliardu, tam fungoval prej pár měsíců a od té doby NIKDY.

                      Nadchod takový problémy nemá, déšť to spláchne, což je pro místní lemry, který nešáhnou na údržbu ani úklid, ideální řešení.

                    7. Smysl by tam mělo postavit pořádnej nadchod, kterej by vedl nahoře třeba z Helénské na každý nástupiště a potom i přes maggisrálu do parku. Ale tama by stejně chodil málokdo, je to totiž celý vo té lenosti hnout prdelou, jedno esli podchodem, nebo nadchodem.

                      Zajímavý je, že přechody přes kolejiště nikde nevidím prosazovat, přitom celej ten vláček zamrzlej v předminulým století je podstatně větší nádor vměstě, než třeba tři maggisrály, ale do silnice se serou furt všichni. Přitom dost pravděpodobně ty silnice vokolo udělají násobně větší dopravní výkon, než vobě dvě posraný nádraží dohromady.

                    8. To bude možná tím, že auta nejezdí na signály, ale na dohled, že? blik!

                    9. Nadchod je krásnej nápad, jenže tam nikdo chodit nebude, protože co by v tý Helénský ty lidi dělali, žejo.

                      Stoupni si někdy ráno na Hlaváku na perón a počítej, ty přepravní výkone. Každej jeden z těch lidí znamená o auto míň, pohodlnější a rychlejší cestu. Kdybych jezdil ráno do roboty a bydlel někde kolem Benešovské trati, tak autem jedu maximálně k nejbližšímu nádraží.

                      Výtah tam asi někdy bude, i když tak maximálně pro korporáty z Deloitte a pár školáků z VŠE.

                    10. Praha – Kolín, Benešov, Beroun, Kralupy jsou na hraně propustnosti kapacity železniční infrastruktury.

                    11. to Brundibar:

                      A tím se má doložit, že nádraží jsou zamrzlý v předminulým století a nejsou potřeba? Nebo je to argument pro rozšíření? Teď nevím.

                    12. Z těch zamrzlejch nádraží jezdí mraky lidí a nejsou to všichni Kolbeňáci. Tak O.K. zrušíme všechny zamrzlý nádraží a vlaky a místo 1/2 hodiny do centra se budou všichni posouvat do háku +2 hod.

                      Co se týká rozšíření, tak už asi není kam. Z Prahy do Poříčan tři koleje evidentně nestačí. Taky musí jezdit nákladní doprava. Nedávno jsem někde četl, že se bude do Číny jezdit kamionáma, co pobere jednu, max dvě bedny. To je neuvěřitelná píčovina. Nákladní expres, co pobere cca 60-70 kontejnerů o délce 700m je v Hamburku za pár hodin, pak loď. Přes Kazachstán a další prdele to vlak dá do Evropy za cca 3-4 tejdny. Ale to jsem odbočil, sorry.

                    13. Nejsme ve sporu. Kecy o tom, že nádraží v centru jsou zastaralý začaly už za Béma a evidentně se to docela uchytilo. Potom to tuším vykládal ten lhář Dolínek, že nikde ve světě nejsou kolem centra terminální nádraží, což je samozřejmě lež jako věž.

                      Příměstský vlaky kolem Prahy jsou dneska rozumně rychlý, pohodlný a čistý, dokonce se tam občas dá zajít i na záchod. Jestli někdo duševně zamrznul v panťáku, tak se s tím asi nedá nic moc dělat.

                    14. Samozřejmě je to lež jako věž. Ve Vídni překopali celý centrum na Wien Hbf. Například:

                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Wien_Hauptbahnhof

                    15. Brundibar
                      13.7.2021 v 22:49

                      A to je století a půl starej barák v díře v zemi, jak tady ta hrůza, vo které je řeč v Pze?

                    16. Nomad
                      13.7.2021 v 22:44

                      Nikde ve světě NEJSOU NÁDRAŽÍ V ŠIRŠÍM CENTRU V PŮVODNÍ PODOBĚ TAKOVÉ, V JAKÉ JE POSTAVILI KDYŽ SE V LETOPOČTU NA ZAČÁTKU PSALO 18. Vole blbej.

                    17. Brundibar
                      13.7.2021 v 23:18

                      Paříž si prošla bouráním nejenom hradeb, ale taky celejch bloků kde byla chudina už o století dřív, kdy byl vytvořen prostor pro expanzi dopravy na stalení dopředu.

                      Řada metropolí si něco podobnýho prožila nuceně po bombardování za poslední války, kdyby byly rozsáhlý části zcela srovnány se zemí.

                      Moderní americký a asijský velkoměsta zažily rozvoj v první nebo druhé polovině 20. století, kdy tam opět někdo přemejšlel aspoň trochu při plánování páteřní infrastruktury, takže je tam několikaúrovňová (pozdemní, pozemní a nadzemní, a to jak silniční, tak drážní).

                      Praha je bordel, skanzen, kde kdo přišel, ten tam vysekl barák, kterej je teď nalepenej jeden na druhým a nedá se nikde nic dělat. Skoro se tam pořádně nikdy nebouralo, bohužel nebyla ani bombardovaná, nic takovýho, takže žádnej očistnej proces, a ten ani proběhnout nemůže, kdykoli chce někdo strhnout nějakej pitomej činžák kterej nikoho nezajímá, tak si vem to kvičení památkochamradě, tak si představ zbourat celý bloky, jak by bylo potřeba. Eště že komouši postavili aspoň tu maggisrálu, tak to snad jedinkrát padlo pár činžáků, protože nebejt ní, tak je to dodnes smradlavá prdel, kde chcípl pes, protože by se tam nedalo nikama nijak dostat. Tady to slavný nádraží že dotlačí 70k ovcí, no počkej, až se dosměju, ať můžu psát dál. To za celej den snad maggisrála dotlačí skrz obě svoje strany (takže dvakrát). Kdyby todle nebylo, je Praha už totální skanzen, protože jiný kloudný pateřní komunikace nebyly, nejsou a nejspíš za mýho života (a to nésu eště moc starej) ani nebudou, když ta pakáž furt akorát vymejšlí, jak to tam pozavírat. Přičemž tedy přes všechny ostatní nepáteřní trasy tam taky nějak dotečou další desetitisíce až statisíce lidí, a hlavně po silnici tak asi 95 % zásobování všech kšeftů, provozoven a ai vohnoutů až ke vchodu (jenom kurva pošty a balíkovek tam denně jezdí stovky dodávek!).

                      Všechny pozdější sebranky tu hotovou instraktrukturu akorát tak ždímaly, dokud se to teď nezačíná celý srát najednou, takže se všichni poserou, až to bude najednou všechno pozavíraný kvůli opravám. Skvělý ale je, že po tédle ochutnávce všechny ty sebranky kolařů a stromečkářů a jiný vylízaný paka skončí na bubnu, protože si lidi uvědomí, jak by to vypadalo, kdyby už tak asi o polovinu poddimenzovanou kapacitu silnic, eště snížili na další zlomek, a to nejenom na pár let během těch rekonstrukcí, ale natrvalo.

                    18. Behemot 13.7.2021 v 23:44

                      Jenom poznatek z praxe: Pracuji třeba v Holešovicích na Jankovcově ulici. Přijedu železosockou a sockou – nádraží Holešovice – Ortenovo náměstí (třeba).
                      Vyřídím poštu, sednu do služebního auta, jedu za zákazníkem. I kdybych jel jen jednou denně, jsem na magistrále dvakrát. Pokud bych řídil dodávku rozvážkové služby, mohl bych zatížit magistrálu snad desetkrát (tady nemám představu).
                      Zdá se, že jako obvykle ve svatém nadšení zaměňujete hrušky a jablka podle momentální potřeby.

                    19. ygorek
                      14.7.2021 v 7:29

                      Zatímco železosockou všichni ráno přijedou dobytčákama, a vodpoledne pro ně přiletí Enterprise s Voyagerem a všechny je přetransportuje rovnou do obýváku, žejo?

                      Nebo tím vobjevným příspěvkem myslels, že přiletí Odyssey a přenáší je asgardskejma paprskama?

                    20. Behemot 14.7.2021 v 19:26

                      Omlouvám se, ale jazyku vašeho kmene nerozumím.

                    21. Brundibar
                      13.7.2021 v 22:39

                      To nádraží přetím bylo postavený v zásadě na louce, za století a půl to vypadá úplně jinak. Ale chtít po tomdle bordelu něco jinýho, než udržovat skanzeny, je asi moc.

                      Hint: většina metropolí buď nádraží po zbourání přesunula někam ke kraju, případně to vystavěli nanovo tak, aby to vodpovídalo době (+nějaká ta desítka let dopředu). Ale soudě podle toho, jak to už století a půl přesouvají v Brně, tak hádám, že dřív budem autama lítat a pak budou teleporty, a tydle obskurní baráky tam budou eště furt v původní podobě, t.č. už jako muzea.

                      V Japonsku očividně železnice funguje, klíčový slova jsou dochvilnost, rychlost, kapacita a zase dochvilnost.

                      V sockové podzemce už desetiletí mají pohůnky, co lidi zvenku tlačí dovnitř, aby mohli zavřít dveře. Tak tady nevykládej pohádky vo přeplněnosti, vo tom se můžem bavit, až tady budou pohůnci taky ty ovečky pěchovat dovnitř.

                      Samozřejmě se taky nabízí varianta, aby si to kolbenkáři uspořádali tak, aby jich nejezdilo 300000+ každej den ve stejnej čas do (širšího) centra a zase zpátky (ve stejnej čas) někam do vzdálené prdele.

                    22. Poslední zatáčku před Vídní bych jako dobrej příklad zrovna nedával :-)

                    23. Re:Brundibar13.7.2021 v 22:39

                      Ty kontejnerove namorni expresy jsou super, pokud ovsem nekdo neucpe nejakej pruplav, neni problem s palivem, nespadnou jeraby v prekladisti, nebo treba neni par mesicu zavrenej nejakej megapristav quli chripce. To pak je dobrej i postovni holub.

                    24. Nomad
                      13.7.2021 v 22:10

                      třeba tama vole lozili do Vinohrad, na Žižkov, támdle do nákupáku a podobně

                      Do socky občas z donucení vlezu, nikdy to není ani pohodlnější, ani rychlejší ani nic, je to naprosto obskurní bordel. Tak zase hezky zpátky z vycházky do polstrované cely, ať na tebe nemusijou nasazovat několik voddělení.

                      Eště než pudeš mi připomeň kolik že desítek tun materiálu do těch tisíců krámů a desetitisíců bytů tam ta tvoja socka každej den doveze.

                    25. @Behemot:

                      hele, ty znalče všehomíra, připadal ti někdy Wilsoňák jako nákladový nádraží? Jo? Možná by ses měl zajít provětrat, dojdi si do Helénský a odtamtud šup na Žižkov do nákupáku, to je pro tebe ideální výlet.

                      ROPID, 2020: Hlavák denně odbaví bez fousu 70 tisíc cestujících. Zdá se ti to málo, mudrlante?

                    26. Nomad
                      13.7.2021 v 22:50

                      Autem se do Phy a zpátky denně dopravuje několikanásobek toho počtu a dalších několik tisíc tun zboží každej den. A to sem eště nezačal počítat dálkový busy, což je sice taky hroznej mor, ale furt silniční doprava (po maggisrále denně jezdí busů velký stovky, s ohledem na autobusák kousek vedle; osobně sem skoro dycky dálky jezdil busem, vlak byl tenkrát s ohledem na stádní monopol, i přes ty dotace, naprosto hovadsky běsnej).

                      Tak sis sám potvrdil, že vztáhnuto na ten zabitej prostor je železosocka naprosto obskurně neefektivní. Eště nějaký argumenty pro zásadní upgrade směrem k modernějším způsobům dopravy?

                    27. @behemot

                      Hele, ty troubo, já ti uvedl číslo za jedno jediné Hlavní nádraží a tvůj protiargument je, že do Prahy celkem jezdí několikanásobek? To je podle tebe nějaký srovnání, nebo se prostě chceš zase po večeři před spaním jenom pohádat?

                      Ad nádraží v centru: zajdi si do cestovky a kup si nějakej výlet. zajeď se podívat do Říma, Milána, Londýna, Moskvy, Antverp, Amsterdamu, Lyonu, Madridu, prakticky do jakéhokoli významnějšího evropského města. Jestli nenajdeš nádraží na první dobrou, tak jsi prostě marnej. Jediný upgrade za ty stovky let je, že se z toho staly nákupní centra, ale to se týká jen malého počtu z nich. Jinak tam jsou vlaky, koleje i peróny. Neříkám, že se na nádražích v Praze nedá nic vylepšit, ale ty cancy o tom, že je to zamrzlý v předminulým století a nejlepší by bylo to zrušit, to je prostě píčovina. Nádraží v Brně je mi u prdele, ať si ho řešej Brňáci a na oplátku ať se neserou do toho, jak má vypadat doprava v Praze.

                    28. Zelezosocka? Hehehe…To si naozaj myslis ze ti co dochadzaju vlakom do prace nemaju na auto?
                      Jeden z mojich blizkych priatelov a jeho manzelka ktorych vozidlovy park pozostava z ’19 Mustanga a ’21 SQ 8 denne dochadzaju do prace vlakom. Na stanicu to maju 300m a obaja pracuju rovno v centre. Vlakom by im to trvalo ovela dlhsie.

                    29. Wildcat
                      13.7.2021 v 23:28

                      Tak teda lítajou vrtulníkem nebo co přesně?

                    30. Kurva, napisal som to naopak. Malo to byt „autom by im to trvalo ovela dlhsie“.
                      Samozrejme to plati v rannej a vecernej spicke. Mimo nej to je plus-minus rovnake

                    31. Wildcat
                      13.7.2021 v 23:56

                      Takže vlastně klasická situace, kdy pro vyvolený jedno procento, který to má zrovna od vchodu ke vchodu, trpí všichni vostatní, kterejm je to na hovno, ale musí to trpět nebo dokonce přes stádní přerozdělování dotovat?

                      Aha, máš i další argumenty proč to celý zprivatizovat (čímž většina veřejné dopravy spadne strašným způsobem na držku, hurá)? :D

                    32. No ja teda neviem ako to je s tym jednym percentom co ma vyhody a ostatni trpia. Ked pocas prveho sars cirkusu ludia hufne prestupili z vlakov do aut, premavka na vjazde do Toronta tak zhustla, ze sa mi cas dochadzky do prace zdvojnasobil.
                      Nie, tie vlaky pomahaju vsetkym. Hlavne v tak idiotsky manazovanom uzemi ako je Toronto a okolie.

                    33. Vlaková infrastruktura má naprosto směšně zoufalou vytížitelnost (i nad těma tzv. přeplněnejma tratěma se drtivou většinu času prohání hlavně vítr, protože takovej krám jako vlak se nedá rozumným způsobem organizovat), zatímco na silnici může jet klidně jeden štroodl nepřetržitě.

                      Zkusils už přemejšlet nad tím, že by tam místo těch kolejí a obrovskejch nádraží, co taky značnou část doby hostí akorát vzduch, byly kapacitní silniční komunikace? Miluju ten sqělej argument, že socka je z nějakýho důvodu vypnutá, takže sou přetížený silnice, přičemž ta socka tam furt zabírá prostor, akorát je vypnutá, a místo ní nejsou navíc komunikace. Hned si připadám, jak na návštěvě v léčebně, ale sorryjako, na to se ti vyseru, OK?

                    34. Dochadzaju ti argumenty a zacinas si vymyslat?
                      Kolaje su vlastnene sukromou firmou ktora po nich vozi cargo. Osobna doprava si cas na kolajach od tej firmy prenajima.
                      A co by sa stalo keby ich zrusili? V centre Toronta by vyrastly dve nove konda na mieste Union Station. To by bolo tak vsetko. A ta velkokapacitna cesta co by bola na mieste dvojkolajky s rozchodom 1435mm, to by uz bolo nieco super. Bocna ulicka na ktorej byvam je sirsia.

                    35. Lokálky jsou velmi málo vytížený, to je pravda. Jenže místo nich někde ve skalách a lesích těžko bude štrooodl aut nepřetržitě. Nevím, jakou máš představu pod pojmem „rozumný způsob organizovat takovej krám jako vlak“. Takovej krám prostě řídí strojvedoucí a sledy vlaků řídí SŽ, resp. dispečeři na dvou centrálních dispečerských pracovištích (CDP Praha a CDP Přerov) přičemž „řízení vlaků“ z těchto pracovišť je v podstatě shodné jako ve Švýcarsku, Německu či Rakousku. Nic jiného nikdo nevymyslel a řízení vlakové dopravy u nás je na špičkové úrovni včetně zabezpečení. Píšu o páteřních tratích, koridorech.

                    36. Brundibar
                      14.7.2021 v 20:09

                      Mě je úplně volný jak si to zařídí, esli tam mává děda s praporkem, nebo to řídí Centrální Mozek Lidstva; realita je zhruba taková, že tam projede jedna souprava za jednotky až desítky sekund, a pak tam třeba 5-10 minut nic dalšího NESMÍ. Čili absolutní vytížení v čase je naprostou ZOUFALÝ. Silniční doprava je v tomto někde úplně jinde. Při běžným silným provozu na kapacitních komunikacích jezdí vozidlo každejch několik sekund. Do autobusu se vejde skoro tolik cestujících co do vagónu, přičemž je velikostně 2/3 a jezdí s 10× větší četností. Ty čísla jsou přece naprosto zjevný.

                    37. Podívej, mně je to jedno. Snažil jsem se popsat velmi zhruba jak to funguje. Současný vlakový zabezpečovací systém umí „posílat“ vlaky ve sledu 2 – 3 min. Běžnej expres/Ic/rj či další komerční názvy má kapacitu několik busů, nákladní vlak, zejména Nex má kapacitu klidně 70 kamionů. Většina dálkovejch osobních vlaků jezdí na komerční riziko, cargo doprava platí za užití dopravní cesty poplatek dle počtu km a hmotnosti vlaků. Takhle to funguje všude. Kdyby to nechtěl nikdo používat, tak to zkrachuje celý samo. Stav dálnic u nás asi znáš, tam je to zoufalost nekonečná a nikdy se to nezlepší.

                    38. Brundibar
                      14.7.2021 v 21:21

                      Však taky nákladní doprava je tragická křeč už desetiletí, nikdo ten bordel nechce používat. Kamiony jsou jinej vesmír.

                      Co se stane, dyž železosocka nejede? Pošlou tam 2-3 busy.

                    39. Tak si ten jinej vesmír užij, vidím to denně na Jižní spojce, ten štrooodl, stojící.

                    40. Brundibar
                      14.7.2021 v 22:06

                      Kupodivu i přes to to kamionem dojede v zásadě na čas, zatímco tady dyž někdo popisoval že udělali ten omyl, že jednou chtěli něco poslat vagónem, tak po třech dnech se ztratil a našli ho někde za tejden tvl. Bylo by to xmíchu, kdyby to nebyl k pláču.

                    41. „nákladní doprava je tragická křeč už desetiletí“ – jasně, takže to překladiště v Uhříněvsi je vlastně ekonomická fata morgana, žejo.

                    42. Behemot 14.7.2021 v 19:09

                      Je naprosto tristní, že ČR jako železniční velmoc (pro představu průměr EU na 1 km2 plochy je 0,05 km železnice, USA s největší železniční sítí co do počtu km je 1km2/0,028km, a ČR 1km2/0,12km) nechává kamiony jezdit po silnicích místo aby je v maximální míře hnala po železnici a nechala silnice maximálně volné pro individuální dopravu.

                    43. CNN 14.7.2021 v 21:51

                      To je tym ze CR ja tak mala z nakladka a vykladka kamionov by zabrala privela casu. Neviem ako v USA, ale tuto v Kanade kde vzdialenosti su akosi ine je intermodalna doprava hojne vyuzivana. A nielen ta. Lode voziace fasoviny z Ciny do Kanady obvykle neplatia poplatky za panamsky prieplav aby to doviezli do najhustejsie obyvanych oblasti. Pristanu na zapadnom pobrezi a dalej to ide vlakmi. V Alberte som casto videl kilometre dlhe vlaky nalozene kontajnermi v dvoch vrstvach na sebe.

                    44. Wildcat
                      14.7.2021 v 22:01

                      Na takovejdle megatranzit místama, kde není tisíce kilometrů absolutně nic, má vlak smysl. Tam, kam už dorazila civilizace eště víc a kde sou silnice, se to nechytá.

                      Tak to prostě je: do divočiny jako první kousek civilizace příde vlak. To je ale jenom začátek, a vyšší úroveň technologie to přebije.

                    45. Styk guma-asfalt je možná vyšší technologie, ale úspora styku kov-kov šustí bankovkama. Vozit uhlí, rudy nebo vápno kamionem je ekonomická hovadina.

                    46. To takhle nemůžete brát, kusová přeprava je po kolejích naprosto mimo ekonomickou a logistickou realitu. Smysl mají dálkové ucelené vlaky, a poptávka po nich je, jenže se na koleje vejdou čím dál míň kvůli dalšímu zájmu, kterým je kapacitní osobní příměstská vrstva. Tady je prostě potřeba, aby kolejí bylo víc. Lokálky do horní dolní neřeším, tam je to věc spíš turistiky, nostalgie nebo strategických zájmů státu (co my víme, jak je vymyšlená válečná logistika, žejo).

      3. A tramvaje, tramvaje přes dálnici jezdí, jo?

    3. Tak jediné v čem máš pravdu je, že to není vtipné. Je to hořká tragédie. Páteřní komunikace kolem Prahy dosud nejsou, ale populisti se předhánějí v malování přechodů na tahy, které ty páteřní komunikace parodují. Ale je to vidět a nic to nestojí, takže chápu, že takové akce zmrdopolitiky lákají.
      Od politika čekám práci na důležitých projektech, ne detaily na úrovni participativního rozpočtu či dotazu v jakékoliv středoškolské třídě, co by žáci chtěli zlepšit.

      1. A ten přechod ti tam vadí proč? Stejně tam máš semafor kvůli Vinohradský a jen na tomhle směru máš přechody minimálně čtyři a žádnej kolaps se nekoná.

        1. Jel jsi tam někdy třeba v noci? Nikdy jsi neviděl jet pumpu nebo jít chodce na červenou?
          Všechny ty ostatní přechody jsou poměrně přehledné jak pro chodce tak pro řidiče, protože jsou na rovince. Až se tam ve dvě ráno na červenou potáhne nějaký chodec a seshora pojede někdo třeba 70 a ještě ho uvidí na poslední chvíli tak si třeba chodec udělá letecký den s přistáním na kolejích.

          1. Tak pravda je, že ten kopeček k tomu přidat plyn svádí, ale jinak teda je na ten semafor nad Ležérovou (a tudíž i budoucí přechod) vidět zdáli dost. Nj, ale máš pravdu; i když je to teda argument spíš pro buzerátory a zpomalovače, takže pšt.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017