Vítězové plandémie - zpět na článek

Počet komentářů: 389

  1. K tématu článku:

    Dr. Peková, na kterou odkazuje titulní strana D-FENS, byla samozřejmě zcenzurována a odstraněna z YouTube. Záznam ale najdete třeba zde:
    https://ulozto.cz/file/dsgRiq87wyLz/rozhovor-se-sonou-pekovou-10-12-2021-mp4#

    Stahujte a sdílejte.

  2. Pane domácí, jak pravil Mr. Banks v Mary Poppins: „Nesnaž se tu záležitost zamlžit fakty!“ :)

  3. Já bych zmínil ještě jedny vítěze „pandemie“. Dnes jsem šel do jednoho nejmenovaného obchodního centra za účelem se naobědvat a kurva, většina stolů a židlí byla a la ježek a jen asi dvacet stolů bylo obehnáno jakousi páskou s jedním vchodem, u něhož stálo černé bengo, o kterém nikdo normálně ani neví, že tam je, a scanovalo telefonem tečku, dvojtečku nebo co to je. Ten dědek, který není sám ani schopen vyhodit houmlesáka, měl najednou moc a určoval, koho pustí, aby si mohl sednout a poobědvat žrádlo z tácu. To je jednoznačný vítěz, i když má samozřejmě finančně z „pandemie“ hovno. No nic, měl jsem zato, že v obchodních centrech nic nekontrolují, ale tady byl zřejmě někdo moc iniciativní.

    1. Ten člověk nemá žádnou moc. Ten člověk má instrukce jaký pravidla mu umožněj pustit návštěvníka a ty musí dodržovat, stejně jako kustod v kině. Jestli ti tohle přijde jako „moc“, který, stejně jako peněz, lidi většinou chtěj spíš víc než míň, tak to je teda vítězství k nezaplacení. Opravdu nemáš vyšší ambice než je funkce automatický branky anebo už by ti to teda jako vítězství nepřišlo?

      1. „Ten člověk nemá žádnou moc.“

        No právě. Jenže on si myslí, že ji má a dělá mu to velice dobře. Prostě: dělá_svou_práci.

  4. Nějak pořád nechápu jak se JIM podařilo zavřít všem hubu , vč. nemalých korporátů.

    Zůstanu jen u letectví.
    Od aerolinek, přes letiště, leasingovky těch letadel, až po banky, které to celé financují. O návazných odvětvích nemluvě?
    Proč všichni stále drží hubu a krok?
    Aerolinky musely uzemnit cca 30000 letadel, které se už nikdy do vzduchu nepodívají, cca 800 tis pilotů šlo dělat taxikáře či do McKačerů kdy jen jejich výcvik stál miliardy.
    Nikde žádný odpor, ticho po pěšině … Hódně divný.

    1. https://www.youtube.com/watch?v=SMb2rLJV5Vo ono ta odpověď asi pramení z toho, co se povídá zde.

    2. Protože košile bližší kabátu.

      Manažeři žijí v mikrokosmu progresivních měšťáků, kde je životně důležité dávat navenek najevo ty jediné správné progresivní názory. Dissent se neodpouští, za ten se píší petice aby vás vyrazili a Rada akcionářů neprodleně koná.

      Takže když máte na výběr mezi pokusem zachránit firmu, který stejně neuspěje (média by vás ukřižovala jako „psychopata co chce zabít miliony lidí kvůli mrzkým ziskům“), zato za něj dostanete padáka – a mezi ostentativním nošením roušek a kecy o odpovědnosti, co si asi vybere 11 z 10 průměrných manažerů?

    3. Zas na drubou stranu se ukázalo jak moc zbytečně to vše hno lítalo. Loni nelítalo začatkem pandemie skoro nic a svět se nezbořil.
      Že teď líta jen to nejnezbytnější mi vůbec nevadí. Snad se díky covidu vrátí svět do normalu a lidi pochopí že neni normalní lítat několukrat do roka na druhej konec světa.

      1. O tom žádná.
        Ale mělo se to stát klasickou depresí/krizí a nikoli na základě jakési nadnárodní kvaziplandémie či co to tu dnes vlastně je..
        Tím pádem nepřežili ti nejschopnější a nejzdravější ale naopak ty nejhorší bezpáteřný kolaborující kurvy ..

        1. Vidím to tak nějak podobně. Co se týče třeba (budoucího) zdražení masa, tak samozřejmě na jedný straně mi vůbec není líto, že obézní lidi si nenaplní košík v kaufíku nesmyslama jako to dělají teď, ale na druhý straně tak nějak tuším že to vůbec nebude mít za následek nějaký šetrnější přístupy v zemědělské výrobě – spíš naopak.

          1. A hlavne to zdraženie mäsa a iných nezdravých potravín nebude mať za následok zlepšenie zdravia populácie, ale naopak. Chudobní si budú kupovať ešte väčší shit, ako kupujú teraz. Zákazmi a reguláciami sa ešte nikde k prosperite nedopracovali.

            1. A dopadne to na všechny, si tidle velkohibí komentátoři myslijou, jak sou za vodou, ale až bude maso za další dvojnásobek, tak budou eště se ženckejma rádi zobat zrní, jak tady kdosi psal že žencká už maťo nesmí a tak si vobčas hraje na „solidárního“.

          2. No prosím vás, a co je komu do toho, jestli je někdo silnější? Patrně se to líbí jemu, nebo jeho partnerovi, nebo jim dvěma dohromady a nám hubenejm je do toho úplný prd….A sledovat, co si kdo dává do nákupního košíku, šmarja. Proč se tím zabýváte?
            Ad letecká doprava, svět se představte si celkem bořil, asi jste nezaznamenali ty kvanta lidí, co přišli o prachy za letenky nebo jim to rozbilo rodiny. Víte kolik párů zůstalo třeba rozdělenejch? Administrativně to začali řešit až po roce a mezitím to byla sranda velká. Je mi to líto, ale cestování letadlem považuju v 21.století za normální. Nejsme Willy Fog, abychom sedli na parník a objížděli svět osmdesát dní :-)

            1. Obezita způsobuje zdravotní potíže a jejich léčbu musíme cálovat. Takže 59 není tak úplně jen jejich věc. Bavíme se o obezitě, nejlépe o té morbidní, ne o nadváze. To je opravdu především kosmetická záležitost, zdravotní komplikace téměř nezpůsobující.
              A silnější je opravdu blbej eufemismus pro tlustý. Ještě horší než plnoštíhlá. Horší už je snad jen boubelka.

              1. Shane
                Fér. Budu psát tlustej, tlustá. A boubelka je zlo :-). Výživnější už je jen příťa, snažilka nebo pivínko :-) .
                S tou léčbou následků obezity…Já nevím, mi to moc nepřesvědčuje. Stejný se dá říct o ochlastech, kuřácích, ženskejch, co dlouhodobě a vědomě odkládaly těhotenství a pak si na prahu klimakteria uvědomí, že chtěj ještě rodinu….Rozhodnout se, na koho investovat prachy a kde už ne, pač spoluúčast by byla morální, není tak snadný.

                1. Jistě, taky se proti kouření a alkoholismu celkem dost bojuje. Od brutálního zdanění přes různý kampaně a hnusný obrázky až třeba po omezení reklamy. A patrně něco z toho nějak funguje, počet kuřáků klesá.
                  Nejsem zrovna fanda omezování a zdaňování, ale fakt je, že obezita je čímdáltím větší problém a leze státu dost do peněz. Pravda je, že maso s tím moc nesouvisí, hlavní problém je přemíra cukru.
                  Pomoc při početí se státu vyplatí, vzniká nový poplatník co bude cálovat důchodový letadlo a navíc se lidi s dětma víc snažej zajistit a míň se cukaj. A je snazší udržovat ten harantí byznys a doprovodnou infrastrukturu. Ne jako dřív, kdy se pro nezájem zrušila spousta školek aby se za pár let začali husákovci množit jako křečci a držkovali, že nemaj školky a muselo se to honem řešit. Udržovat je levnější než budovat.

                  1. S tím cukrem. No je to pravda a oukej, aspoň bude prdel. Místo syčení někde v podchodu : “ Ěčko! Nechceš nějaký éčko“ se nám tu etabluje nový čokoládový a sušenkový podsvětí a různý šikulové budou obcházet Cross a Václavák s fidorkama a Lindtkou v ledvince :-) A z Karlíka a Továrny na čokoládu se stane trezorovej film, kterej se bude smět promítat jen po dvaadvacáty a se spešl varovným úvodníkem :-)

                    1. Tohle nikdo nezakáže. Akorát to zdaněj. Takže už to nebude, že v Lidlu bude bude dvoulitrovka tý jejich coly za osm káblí, ale za pade třetinka.
                      Co se týče kafe a čokošky, tak prej jsou nějaký velký problémy s pěstováním a čeká se zdražování.
                      Je fakt, že jídlo je v posledních dekádách strašlivě levný, jako nikdy v historii. Jsem tuhle koukal na ceny potravin za první répy a byly děsný pálky.

                    2. Taky to bylo v zásadě bio.

                    3. A k tomu malovýroba. I když velkostatky a družstva existovaly taky.

                  2. Jo, daněma se bojuje až tak, že si vrabci štěbetají, že vobčas byla pančovaná půlka chlastu na trhu a dyž se to soudruhům v Polsku trochu posralo, tak lemtači padali jak hrušky a ukázalo se, jak stád bojuje, se to pamatuju dodnes – kolek je akorát potvrzení, že z toho bylo vodvedený výpalný, ne, že tam je co tam má bejt a je to nezávadný!

                    Ten konec je taky lež, různý ty šílený baráky z vosumdesátek z dutejch betonovejch tvárnich žerou nehorázný prachy, ale není to tak vidět, dyž se to rozpouští do desetiletí. Pak tomu udělat rekonstrukcu je za půlku ceny novýho.

                    Novej barák je ranec najednou, provozní náklady sou pak poloviční třeba.

                2. Tvl, kde na ty divný názvy chodíš? X-D

                3. Přítulkyně :-) pivínko to je boží :D

                  1. Čekanka, snažilka, těhulka, narodil se mimísek, který je celý manža.

                    1. manža a mimísek to je z toho ne, mimibazaru :D

                    2. čekanka je vole kytka ne, dělá se z toho náhražka

                    3. možná že je to když je zbouchnutá ne?

                    4. to je teda pěkná kravina, kdo to vymejšlí?

                    5. Cikorka?

                    6. čekanka je dáma, která ne a ne zabřeznout :-) Chybu pak třeba hledat jak na straně příti, tak na straně manži :-)

                    7. Slecna Ling
                      18.12.2021 v 3:11

                      A z těch se lisuje to slazení co sem sobě vonehdá pořídil do čaju? :D

                    8. To zní morbidně, doufám, že ne :-)

                    9. Slecna Ling
                      18.12.2021 v 3:26

                      píšou tam

                      sla
                      zení

                      čekan
                      kové

                    10. To je snažilka, ne?

                    11. taková lajka :)))

              2. Re: shane 17.12.2021 v 16:01

                Kdo upřednostňuje zájmy společnosti před zájmy jednotlivce, je co? Je už jen z významu toho slova, socialista. To jsem o tobě shane netušil, že jsi jeden z nich.

                1. To, že napíšu jak se věci mají neznamená, že souhlasím s navrhovaným řešením. Ale nekterejm makakům to furt nedochází. A to jsem tam speciálně pro podobné sexymozky výslovně uvedl, že nejsem zastáncem omezování a zdaňování.

                  1. V příspěvku, na který jsem reagoval jsi nic takového nepsal a v tom vlákně pod ním, taky ne, tak nelži ty troubo socanská.

                    A jestli myslíš, že to tvoje výslovné uvedení je toto: „Nejsem zrovna fanda omezování a zdaňování, ale fakt je, že obezita je čímdáltím větší problém a leze státu dost do peněz“
                    Tak to je stejné, jako kdybys napsal: Jsem proti vyhlazování židů, ale fakt je, že špiní rasu a nějak se konečně vyřešit musí.

                    Navíc další lež je ta, že prý musíš cálovat léčbu obezity. Musíš cálovat daň skrývající se pod názvem zdravotní pojištění, takže pokud se staráš, jako každý slušný člověk o své, tak se starej, ať se ti v tvých penězích stát nehrabe. Ale protože jseš socan, tak tu místo toho strkáš rypák do toho, jak si žijí jiní a omlouváš to nějakými výdaji státu.

                    1. Ja osobne nemam zadne vycitky stran toho, ze stat nekde krvaci na nejake lecbe. O co mene bude krvacet na plneni penezovodu pro BigPharma, o to vice odtece jinymi penezovody zase nekam jinam. A kdyby nahodou, nejakym omylem, treba se nejake penezovody ucpaly, tak stat navysi stavy uredniku.

                      Na to, ze je nas oproti bolsevikovi 2/3 naroda, urednici maji Internet, databaze, pocitace, software,… tak jich je cim dal tim vic a vysledky jejich prace stoji za cim dal tim vetsi lejno.

                    2. Je to tak. Esi stát negde ušetří – třeba na nejaké léčbě – tak ty peníze sténě rozdá. Dešťovkový – komínový – bio – elektro – já nevim co – ty dotace si vymyslí.

                    3. Ale hovno

                    4. Icecreame, jak presne se mam starat o to, aby napriklad mnou placena DPH na vyrobcich nesla na lecbu tlustych lidi? Mam bojkotovat nakupy, u voleb volit 2x, nebo mas nejake jine progresivni reseni?

                    5. Ty by sis měl nejprve zamest před vlastním prahem a to tak, aby tvoje žena neblaznila a neozirala si kvůli tomu držku jak carskej dustojnik, což když ještě pojistí cigarama, tak se pak musí léčit minimálně se srdcem, že?

                    6. To je na mne, nebo zase meles z hladu?

                      K moji otazce neco nemas?

                    7. Jasně, že na tebe, kdybys to tu mockrát nenapsal, jak že si to u vás žijete, tak bych to nevěděl.

                      No a k tvojí otázce, co jiného bys chtěl na debilní otázku, než debilní odpověď?

                    8. My si zijeme samozrejme v pohode, jako fura jinejch, co si zivot umi v pohode uzit. Ale asi bych zacal byt nervozni, kdybych odpadl u dobreho vina drive, nez moje zena, coz se zatim jeste nikdy nestalo. A ze ja jedu Cohiby a moje zena cigara – inu, jeji volba.

                      Ja to nemam lozeny jako ty, ze mne lakaji nervozni abstinentky, co zerou ovesny klicky a nad kourenim tabaku se pohorsuji.

                      No, a k moji otazce nemas odpoved, coz mne od debila neprekvapuje. Tak nic, tebe se na neco ptat nema smysl. Evidentne od minula zadna evoluce. Jsem holt naivni…

                    9. Víš, když to tu máš jak facebook, že tu na sebe vybleješ hromadu věcí, tak se nediv, že se ti to občas vrátí. Ale já na rozdíl od tebe nikdy nepsal, jak to mám, takže ty tvoje nervózní abstinentky jsou pouze tvoje pustá fantazie. Nemáme doma ani ovesný vločky, natož klíčky.

                    10. Pak ti ale uz vubec nerozumim, sorry jako. Ze moji zenu jsem z pivare predelal na vinare, beru jako super uspech. A kdyby se mnou nedrzela v ‚kostovani‘ krok, tak bych si ji nebyl vzal. Stran jejich problemu se srdcem – jeji doktor rikal neco jineho, nez ty. Ale on je jen odbornik, ne jako ty. Takze tak nejak celkove nechapu, co melo byt smyslem toho tveho vyblitku, namisto odpovedi na muj dotaz. Neni ostuda napsat ‚nevim‘, pokud fakt vim hovno. Zkus to, neboli to a nevypadas aspon jako hadava zenska. Ta vzdy odpovida na nepolozenou otazku.

                      Na FB nejsem, nemuzu slouzit, nevim jak to tam funguje a je mi to jedno. Pa.

                    11. Ice cream: vo to, aby se mňe stát nehrabál v méch penězách sem se starál co to šlo dokáď sem dělál na sebe. Včíl jako zaměstnanec mám dosť vomezený možnosti.
                      Ale vovlivnit za co stát utratí mňe zebraný daně, to sem neumňél nigdá.

                    12. Hlavne – nemas sanci se vymanit DPH a spotrebce. To bys nesmel kupovat ani benzin. Je to proste ajskrymova blba rec. I ten podnikavec ve finale nejaky dane plati ze zavisleho prijmu. Pokud je vylozene zivnostnik, tak i toto zoptimalizuje, ale porad bude nakupovat v krame s DPH, elektriku platit s DPH, atd. A stat to vsechno sype do jedny zumpy.

                    13. Sysop
                      18.12.2021 v 13:52

                      tak jako plátce ne, ale zas máš vyšší náklady jinde a z toho režim tay krade jak může

                    14. Když jsme u oškubávání a kradení, právě jsem navštívila Waco, kde měli základnu Davidáni. A ten Dejv Koresh, to byl taky pěknej lupínek. Prohlásí se za Mesiáše, všem kromě sebe zakáže alkohol a ženský a hippíci místo toho, aby na něj vzali vidle, pokorně pokejvou hlavičkama a nechaj si vymejvat mozek zvěstma o Apokalypse, co je na spadnutí. No kdo umí, umí.

                    15. Davidiáni

                    16. Slecna Ling 18.12.2021 v 17:43

                      – – –
                      Hele, ty jakvué, už jsem ti jednou doporučil se pokusil zamyslet nad tím, zda je možno poznat dle napsaného textu pohlaví autora…

                      .

                    17. Corono je to možný! Uměj to všechny paní učitelky, ba dokonce i mamky a tatínci.
                      Proto se říká :“ Pepíček šel“, ale pozor, Emička „šla“ :-) Jsi dobrej, žes poznal tenhleten lingvistickej chyták, a že tě napadlo , že jsem nejspíš ženská :-) Ono to půjde, my si ještě hezky porozumíme. Pěknou sobotu

                    18. Slecna Ling
                      18.12.2021 v 18:34

                      po nóvomu ale už bude správně jenom Pepýčko šlo, ne?

                      alternativní matiku už máme https://www.youtube.com/watch?v=Zh3Yz3PiXZw

                    19. Behemot

                      :-D Chudák paní učitelka. To po nás by matikářka hodila křídu. V horších dnech i učebnici a bylo by vymalováno. Přesto na ní moc ráda vzpomínám.

                    20. Slecna Ling 18.12.2021 v 18:34

                      – – –
                      Ale ono je to možný poznat i jinak, než dle slovesa…

                    21. Ty šibale. Už tě taky napadlo, že chlapi moc nerozumí módě, nepíšou smajlíky a celkově jsou ráznější? Jejda, já vždycky měla ráda dobrý detektivky s charismatickým vyšetřovatelem. Jsi bůh, jsi nejlepší a kašlu na Phila Marlowa.

                    22. Slecna Ling 18.12.2021 v 18:59

                      – – –
                      O takových ptákovinách, jako je móda, si taky umím povídat, stejně jako dělám smajlíky. Ráznost se zahraje snadno.

                      .

                    23. Corona

                      Bože, chlape, máš to zapotřebí? Jenom na tohle mi odpověz, pač musím za chvilku se psem. Mně to totiž fakt začíná zajímat. Máš pocit, že z tebe dělám blbce a lžu ti? Nemáš rád nový diskutující? Myslíš, že jsem zlomyslnej člověk, co se baví nějakou fiktivní identitou? Pokládám ti slušnou otázku a ty na spoustu věcí slušně odpovědět umíš. Tak teď máš šanci to předvést zase, fakt mi není jasný, o co ti jde. Tak prosím stručně a zdvořile.

                    24. Slecna Ling 18.12.2021 v 18:59
                      „…pač musím za chvilku se psem..“

                      – – –
                      Hele, džek-psou, pokud si budem povídat, pozná se snadno, co má kdo za sebou. Reál vyplave hore – a pak bude jasný, kdo jaksi prohrál…

                      O co mi jde?
                      Nu právě o ten reál – z tvých komentářů se zatím dalo vyčíst, že pod nickem „Slecna Ling“ je někdo dost odlišnej od toho, co by nick měl vyjadřovat…

                      :OD

                    25. Ach jo, tak jo, zdvořilost jsem přecenila, viď? Tobě to nepůjde. Hele, máš dvě možnosti. Hoď si mě do ignoru, nebo sem nechoď.
                      Ale jinak ta metodika papoušek, opakovat nějaké tvrzení bez důkazu…No, když myslíš. To by si ale Phil nedovolil :-) Plus ti chybí motivace, ty soukromý vočko. Co máš za sebou netuším, ale pěkný to evidentně nebylo.

                    26. Slecna Ling 18.12.2021 v 19:35

                      – – –

                      Ono je těch důkazů nějak hodně.
                      A jeden nich je styl příspěvků – takhle ženská nepíše…

                    27. Tak teď jsi mě utřel jak podlahu :-) Pokoj tobě, bratře, my jdem očuchávat park.

                    28. Slecna Ling 18.12.2021 v 19:46
                      – – –

                      Jen si jdi „psout“. A nezapomeň, že každej dělá chyby a těch chyb se druhej všimne, když je dost pozornej…

                      .

                    29. Ale vždyť já vím, že tvoje bedlivý oko je na mě přilepený. Jen si připadám jak rockstar, co má různý stálý a věrný magory za prdelí. Na jednu stranu je to lichotivý, ale na druhou to mírně obtěžuje :-) .

                    30. Slecna Ling
                      18.12.2021 v 20:09

                      tohodle vylízance tu má za prdelí kde kdo, nejspíš nějakej chovanec, nemá nic lepšího než srát lidi, v tomdle nebudeš nijak výjimečná…sorry za ty hračky v kanále :D

                    31. Slecna Ling
                      18.12.2021 v 19:15

                      je to pošuk, nejakej PSVB nebo jiná domovnica, šak ho má půlka lidí v ygňoru a druhá k obveselení, tuším neco vo kompresůrkách a tak

                    32. Sranda s ním právě je :-) A naučila jsem se od něj nový slovíčko. Jít psout. To je sladký :-)

                      Ale jinak jako jo. Cvok, jak z čítanky. Ale když ho to baví, já nejsem cimprlich, však ať si myslí, že jsem třeba reinkarnace Buddhy nebo Anity Ekberg. Už teď mě tu nahání jak nějakej bláznivej fanoušek. Ty celebrity fakt nemaj lehkej život :-) Ještě že se nedožaduje fotek a použitýho prádla:-)

                    33. Slecna Ling
                      18.12.2021 v 20:22

                      Co není může být X-D

                      Něco mi ovšem řiká, že sloveso psout existuje, a má úplně jinej význam. Znám se-psout, asi to nebude významově daleko.

                    34. Slecna Ling 18.12.2021 v 20:22

                      – – –
                      Ty celebrito, já mám legraci z toho, jak si tu beheháč (či lépe blBoček) píše s někým, na koho tu házel flusance, dokud to bylo pod nickem zrg1 či Jacq.

                      A opravdu je hrozně nenápadný, jak tu házíš machrama o svý světovosti – pasuje to porád do stejnýho rastru, a´t se snažíš, jak se snažíš…

                      :OD

                    35. Korunko, ale proč to neřekneš rovnou, že máš mindrák, že jsi nikde nebyl a nikde tě v zahraničí nechtěj? Mám se ti poptat po nějaký práci? Není ostuda si říct :-) Fakt nene. Ráda pomůžu

                    36. Slecna Ling 18.12.2021 v 20:35
                      – – –

                      Sjezdil jsem dost evropských států.
                      Nemám potřebu se snažit pracovat v zahraničí.
                      Nesháním práci ani v ČR, zaměstnaný jsem dost.

                      Ty tvý hesla o Riu nebo Římě jsou krásně průhledný.

                    37. Sjezdil jsi dost evropských států.Tady bude to těžiště. Takže závist a zlost s tebou cloumá, když slyšíš o někom, kdo byl dál. Hele, nezáviď. Ne vždycky bylo co. Takovej mexickej průjem třeba nechceš :-) Průhlednej seš nicméně ty, tipla bych si, že nemáš prachy a ona chudoba cti netratí, ale sem tam láme důstojnost. Ty jsi toho pěkným příkladem.

                    38. Slecna Ling 18.12.2021 v 21:12

                      – – –
                      Jo, sjezdil. Necloumá zlost, není důvod.
                      Průhlednej? Ne, neprohlídls – i na drndání letadlama po světě mám, ale opravdu toho nemám zapotřebí – takže žádná závist, ty „důstojnosti“…

                    39. A pročpak to nemáš zapotřebí? Máš pocit, že už všechno víš? Že z jiných kultur se nemůžeš nic přiučit? Nebo neumíš jazyky? Spíš to druhý, viď :-)

                    40. Slecna Ling 18.12.2021 v 21:24

                      – – –
                      Jazyková znalost mi stačí.
                      Nepotřebuju hledat poučení z kultur někde daleko – co bych tam našel?
                      Zato ty máš potřebu dělat dojmy směsí cizích výrazů a myslíš si, že to někdo žere.

                    41. Jazyková znalost mi stačí…to nám říkaj uchazeči o zaměstnání s B1 :-) To není moc, kamaráde. Přidej. A co bys tam našel. Hele, mě třeba nepřestane nikdy bavit rozdílná kuchyně, národní hudba, zvyky…Já mám cestování vážně jako koníček, nepotřebuju tím nikoho oslňovat. Je mi líto, že mě tak vnímáš.
                      Pojďme se shodnout na tom, že člověk, který by se tím prvoplánově chlubil, je blbec. Já se vychloubat nechci, jen mi to baví. Ty nemáš žádný hobby :-) ?

                    42. Slecna Ling 18.12.2021 v 21:52

                      – – –
                      Ano, stačí mi. Nemám důvod přidávat, např. za poslední měsíc jsem našel haldu knih ke stažení v angličtině a cca 15 jich mám přečteno – jacquju tu někde cizíma výrazama? Ne…

                    43. To ti chválím. Správně. A já snad cizíma výrazama operuju? Projdi si jenom tuhle naší bublinu :)
                      Nicméně patnáct knížek jsi přečetl za měsíc? To jsi teda náruživej čtenář. No a nějakej dobrej titul doporučit můžeš?
                      Mně teď zaujala knížka Blackout od Elsberga. Je to teda pěkná depka, ale čte se to samo. Taky jsem skoro neodložila.

                      https://www.databazeknih.cz/knihy/blackout-zitra-bude-pozde-324894

                    44. Slecna Ling 18.12.2021 v 22:08
                      – – –

                      Ty tituly jsou dobrý pro realisty.
                      Realisti nečtou spotřební fantasmagorie, jako píše Elsberg…

                    45. Nerozhoduj za mě, nejsem děcko. Něco nahoď a buď mě to osloví, nebo ne.

                    46. Slecna Ling 18.12.2021 v 22:23

                      – – –

                      Neosloví a nic ti to neřekne.

                      Shadows in the Sand (S.Kamongo, L.Bezuidenthout)
                      Bitter Harvest (I.D.Smith)
                      32 Battalion (P. Nortje)
                      Ratels aan die Lomba (L.Scholtz)

                      …atd.

                    47. 32 Batallion mi něco říká. Nevím, jestli táta nebo strejda, není to o válečném konfliktu v Angole?

                    48. Za neznalost se omlouvám, mohla bych googlit, ale schválně jsem to zkusila, jestli si pamatuju správně?

                    49. Slecna Ling 18.12.2021 v 22:51
                      – – –
                      Je. Zajímaj mi fakta.
                      Hámotiny a sny nemají váhu.

                    50. Vida, pak že tatínka nikdy neposlouchám ( jak s oblibou tvrdí ) :-) No, bohužel se musím přiznat, že já z literatury faktu o válečných / teroristických útocích moc načteno nemám a nebudu předstírat, že jo. Jediný, co jsem si sama kdysi koupila, byly tyhle dvě:

                      Baader Meinhof – The inside story of the RAF a Bringing the war home

                    51. Ling: Coronovo hobby je právě amatérský detektiv/kontráš.

                      Snažit se „dekonspirovat“ fyzické identity každého, kdo tu diskutuje a na koho dosáhne, a pak se plácat po zádech jak je chytrý a jak oni si neumí zabezpečit soukromí. A do diskusí pak důležitě plácat detaily z fyzických životů lidí z jeho „seznamu nepřátel“. Většině lidí se tohle hnusí a dávají mu to najevo včetně takových, co proti němu dřív nic neměli (Servisdok např.)

                      Ale musí se mu nechat, že občas se mu to opravdu povede – na některé diskutující se tu vytasil s tak podivně konkrétními informacemi, že mně to trklo do očí, zkusil jsem to zběžně z veřejných zdrojů vypátrat nezávisle na něm a nenašel jsem. Odnesl jsem si z toho pocit, že když mu jde o něčí dekonspiraci, nesedí jen u PC ale dokonce nelituje času a námahy obcházet papírové archivy, úřady a potenciální místa bydliště a dopátrávat ve fyzickém světě. Což už je dosti znepokojivé.

                      Ta poslední fáze, kdy za každým vidí Zerga, už je jen takový prudký sešup dolů* – ale zase to ber z té lepší stránky. Lepší když tě považuje za Zerga, než kdyby se tě opravdu snažil fyzicky dopátrat a nakonec sem plácl bezmála tvoji adresu a telefonní číslo…

                      __________
                      *já jsem si podle 100% identického chování byl dost jistý, že Jacq je Zerg, ale poslední dobou přehodnocuji. Jacq hlásá tak progressive-liberal-left názory, že k Zergovi nesedí. Aby mohl být Jacq Zergovo alterego, musel by Zerg být troll, kterému jde o to bourat debatu a prudit, nikoli hlásat jeho názory. A já psychologicky vidím Zerga jako někoho, kdo je právě fanatidcky přesvědčen o svých názorech a snaží se je šířit se zápalem sektáře…

                    52. Promiň, Jene. Mi to už lezlo na nervy, a já když něčemu nerozumím, snažím se dopátrat, co jsem udělala. Mohla jsem třeba plácnout něco, co ho proti mě tak pošťouchlo nebo ho nevědomky urazit. Byla to rozhodně zvláštní diskuze, ale zdá se, že aspoň knihy čte zajímavý. Ta jeho paranoia, že všichni jsou Zerg nebo Jacq….No Zerg musel bejt miláček. S Jacquem si klidně i popovídám, je sice ekcentrik, ale v zásadě není zlej. A Corona fakt po někom pátral? Jakou to mělo dohru? Kruci, to zní děsivě.

                    53. Jan Mrcasik:
                      „…obcházet papírové archivy, úřady a potenciální místa bydliště a dopátrávat ve fyzickém světě. ..“

                      – – –

                      Ne. Nemám na to čas. A obvykle ani důvod, vše tohle beru jen jako zábavnou činnost.

                      *

                      „..ale poslední dobou přehodnocuji…“

                      – – –
                      Proč by ne, přehodnoť.
                      Jen ti trochu uniklo, že hulákat zprvu výrok „+A“ a posléze „-A“ není pro zmíněnou figurku vůbec problém, tak proč dovozovat něco dle jakýchsi“ „progres-liber“ čvochtů.

                      *

                      Seš „motorkář“, nezapomeň na to…

                      :OD

                    54. Že jsem motorkář si myslíš jen ty, motorkáři mně nedávno exkomunikovali, že prý nejsem dost hustej a „Free“ a jenom „vlastním motorku“ ale nejsem skutečný motorkář. Che.

                      Zerg obracel v rámci svého narativu, nikoli v rámci svých hodnot. Spiknutí za jiné spiknutí, ale hodnoty pořád stejné. Oproti tomu Jacques má obráceně hodnoty např. ohledně islámu a lidskoprávismu, což sice možné je, ale jak říkám – v případě, že by to byl troll, který nemá vlastní názory a jen chce prudit a rozeštvávat. Což mi k Zergovi nesedí – ten nechtěl jen prudit, ten chtěl vážně lidi konvertovat aby uvěřili v jeho ujeté názory.

                    55. Jan Mrcasik:
                      Tak „motorkáři“ jakožto banda primitivů leckoho exkomunikují, když se jim zrovna nehodí.

                      Zrg1 obrací cokoli kamkoli, jde mu o tlachung po diskusích a prudění, fuk jakým směrem a smyslem. Když mu nastane potřeba, bude kopat za sluníčkáře, jinak třeba za holohlavy, flintičkáře, sportovečky nebo podvodníky.

              3. ‚Prostorove vyraznejsi’…

            2. Tvoje predstava ze zivotni styl 20teho stoleti bude dal pokracovat a jeste se zvysovat a bude vsech tech veci vic a vic je spekulace majici nulove opodstatneni ve faktech. Era levnych energii skoncila a zivotni styl bude o hodne stridmejsi.

              1. Podívej, v tom se vůbec nepřu, že se to omezí. Totalně s tebou souhlasím. Já jen říkám, že se mi to nelíbí, čistě za sebe Ling. Nikdy jsem nedokázala posedět na zadku a představa, že už člověk neuvidí tak snadno Řím, Londýn, Mexico City, Rio….Je mi to prostě jen líto. A taky mi zvedá ze židle výrok, že něco není normální. To zní, jak když tě někdo odsuzuje, ale možná se to tak nemyslí, já nevím.

                1. Podstata veci je v tom ze predikovat budoucnost na zaklade minulosti je nemozne. Nesmysl. To ze se neco nejak udalo v minulosti nebo ze probihal nejaky vyvoj neznamena ze to tak bude v budoucnosti. Budoucnost je potreba predikovat na zaklade predpokladu jaky budou podminky.

                  Mimochodem, momentalne probiha snaha zasadne otocit kormidlem dejin. Tedy smerem od cim dal vetsi svobody smerem k zasadnimu omezeni svobod.

                2. Ona je to otázka stylu. Vlakem se dá dojet po celý Evropě v řádu nízkých desítek hodin a třeba takový spací kupé je mnohem komfortnější než economy class, o low cost hladoletech nemluvě, tam je komfortnější i posázavskej Pacifik.
                  Záleží na poptávce. Před sto lety bylo cestování železnicí rychlý a v lepších třídách i velmi pohodlný. Se koukni třeba na Orient Express. Po válce začala vítězit rychlost nad pohodlím.
                  V Indii nebo Thajsku cestoval vlakem, nejdýl asi 26 hodin, ve spací třídě a bylo to fajn. Jenže tam je vlak pořád důležitej způsob dopravy a služby tomu odpovídají. Když na to máš prachy.
                  Nebo v Peru dálkový autobusy. Sedadla jak v letecký byznys class, klimatizace…

                  1. Zrovna v Indii jsme si teda s vlakem dost naběhli. Možná nějaká komunikační chyba z naší strany, ale vrazili nás do kupé, kde cestoval pán s kozlem a uječenou slípkou a Chanel číslo pět kolem sebe moc nelinuli. Pravda, půl hodiny se to dalo vydržet, ale byl to zážitek.
                    Z leteckejch společností se mi osvědčila Lufthansa a AA. Zmar je naopak KLM a Tap.

                    1. V Indii to chce minimálně sleeper druhé třídy. Tyhle lepší třídy stojej pár stovek, ale pro běžnýho Inda je to hodně, takže tam cestuje střední třída a ti jsou většinou celkem civilizovaní. Ty vagóny pro chudinu jsou masakr.

                    2. S jenou Indkou jsem zil. Byla krasna nicmene nebyla primo z Indie ale z Trinidadu kde Indove jsou asi tretina populace. Tam se odstehuju.

                      Best music in the world … :-D … Tady je muj spoluzak z university https://www.youtube.com/watch?v=NvXaZvsvjO4

                    3. Válí!

                    4. That’s calypso for you. Salah is a master. Not everybody likes Island music though. We once played a duo gig in East Montreal and nearly got kicked out of the bar … :-D …

                      https://www.youtube.com/watch?v=G9czsuzbEWg

                  2. Orient express šel poněkud doprdele od té doby, co se Orient rozpadl na směsku středověkejch banánistánů, tak co se divíš, že je lepší to přeletět, letadlo v 10 km ti přece jenom kozomrdi nesestřelijou tak často. K zastavení vlaku ti stačí kus glacku a pictolka.

                    1. Orient Express jezdil z Paříže do Istanbulu. Ještě dlouho po válce, aniž by mu Jugoši kladli překážky. Rozpad Jugošky na něj vliv neměl, prostě se to nerentovalo. Rychlost byla prednější.

                    2. Jestli Jugoslávci přepadali vlaky nevím. Spíš asi ne. Ani muslimové se do toho nehrnou. Možná Ujguři, soudě podle bezpečnostní buzerace na čínských drahách.

                3. Výrok „není normální“ je v 99% případů nutné překládat jako „já to nedělám/nemám a proto to nikdo jiný nemá dělat/mít také“…

                  1. Tedy pokud se jedná o ekonomické/kapitalistické/majetkové poměry.

                    Pokud se jedná o vzorce chování, tam je to samozřejmě zcela jinak – tam jde o kulturní války s jejich sociologickými principy „Overtonova okna“ a „Normalizace skrze expozici“, kdy se okrajové jednání systematickou mediální kampaní snaží etablovat jako „nový normál“ a naopak starý normál (opravdický) stigmatizovat jako „netoleranci a zpátečnictví“.

            3. Když stojím ve frontě u pokladny, tak proste okouním co má kdo v košíku. A když vidim někoho kdo má 150 kilo a sotva funí a z košíku vyndá na pás 5 kilo masa a dva kartóny limonády (mimojiné) tak ho mám tak trochu za neukázněnýho eufemisticky řečeno. Máme něco takovýho v širší rodině a věřte, že takovej člověk, co se dobrovolně rozhodl užrat se k smrti, působí nemalý problémy i svýmu okolí.

              1. ale zákazama tomu nepomůžeš…

                1. a kde jsem psal o nějakých zákazech?

                  1. nepsal, ale tím, že budeš řešit věci do kterejch ti nic není to vždy začíná… ne každej je vyžranej protože je debil….

              2. JASAN

                V tom je ale právě ten půvab svobodný volby. Jestli se někdo rozhodl užrat k smrti, byla to jeho vůle. Vy zas máte možnost a volbu se na něj vykvajznout. Chápu, že jste asi hodný člověk, co nechce nechat druhého ve štychu, ale když on vás neposlouchá, tak co s tím, stejně ho nezměníte. To máte jak s narkomanem. Kde není vnitřní motivace, je tlak okolí úplně na prd. Vás to bude akorát stát nervy

                1. Ne že tlak okolí na prd; dle zákona akce a reakce se ten tlak vrátí se stejnou silou, opačně orientovanou.

      2. A proč by nemělo být normální létat několikrát ročně na opačný konec světa?

        Doprava a obzory, které se jí otevřely, byly nejúžasnější výdobytek 19. a 20. století.

        Auta a motorky, díky kterém cesta z Prahy do Brna už netrvala týden, ale den.
        Železnice, díky které cesta mezi evropskými metropolemi netrvala týdny až měsíce, ale dny až něco přes týden.
        Letadla, díky kterým stále více lidí mohlo fyzicky navštívit cizí země – a dokonce exotické.

        VIndoboda, noční expresy, BOAC, Pan Am…

        Jen odporní degenerovaní kazisvěti, kteří neumí nic kromě ničení, boření a zakazování, si libují v nasazení okovů na nohy lidí, aby se směli dopravovat maximálně do druhé vesnice na kole a to ještě jen pokud jim místní Sovět schválí vesnický pass…

        1. Ne že bych nesouhlasil, jen bych podotkl, že opravdovou revolucí v dopravě nebyly auta a motorky, ale železnice. A vlakem z Prahy do Brna to fakt netrvalo tejden. V reálu to bylo patrně rychlejší než se kodrcat na Laurinu a Klementovi.

          1. Ano i ne.

            Železnice jezdila tak, že člověk přišel na nádraží a za nějakou dobu jel vlak – jelo to až to jelo. Viz prastará kniha o historii železnice v červených textilních deskách, co mám ještě z první republiky ;-) Dokonce ještě v 80. letech jezdila Vindobona pravidelně s mnohahodinovým zpožděním.

            Oproti tomu nástup aut byla revoluce v tom smyslu, že člověk jel kdy chtěl kam chtěl a přitom bez přepřahání, ve vlastním a poměrně rychle.

            No a letadla, to byla třída sama o sobě která po WW1 demokratizovala cestování do daleka pro široké masy.

            1. Doporučuji knihu „Virus času“
              https://www.databazeknih.cz/knihy/virus-casu-81916

            2. Jan Mrcasik 17.12.2021 v 23:35

              O název té knihy byste se mohl podělit?
              Mám několik generací železničářů v příbuzenstvu, rád bych si ji přečetl.
              Pokud železnice jezdila tak, že člověk přišel na nádraží a jelo to, až to jelo, muselo být řízení dopravy na převažujících jednokolejných tratích pravým dobrodružstvím.
              V sedmdesátých letech jsem používal vlak pravidelně a je možné, že Vindobona mívala pravidelné několikahodinová zpoždění, nicméně Ostravan, Silesia či Hutník nikoliv – rozbor příčin podaný odborníkem by byl jistě zajímavou četbou.

              Perlička: pro potřeby železnic se vyráběly i hodinky, proslula tím například firma Serkisoff, mám schovaný kus z modelové řady vyráběné pro turecké železnice.

              1. Vindobona směr Brno-Praha to zpoždění nabrala ještě na opačné straně hranic.

                Ostatně mám dojem, že ještě na konci 90. let jsem naprosto rutinně viděl na Pha Hl.N. u mezistátních rychlíků zpoždění >120 minut.

                Měl jsem na mysli Mareš/Holan – Kniha o železnici, ale abych jim nekřivdil, podíval jsem se do ní a nenašel to tam. Takže se opravuji.

                Nevím tedy, kde jsem to četl. Přitom se zřetelně pamatuji, jak to vypadalo – byla tam perokresba malého nádraží v polích, a u toho text v tom smyslu, že v době počátků železnice kde kdo neměl ani hodinky, a na nějaké čtvrthodiny se nehrálo – člověk dopoledne vyrazil, přišel na nádraží a pak tam čekal, až dokud vlak nepřijel.

        2. Jses bezmezne myopicky. Doprava v 19/20tem stoleti a vubec cely technologicky rozvoj a potazmo zvyseni zivotni se udal diky dostupnosti levnych energii. Fossil fuels. Jejich zasoby jsou konecne a zadne jine technologie nebo zdroje ktere by je nahradily neexistuji.

          Predstava ze levne energie a vse co s tim souvisi bude k dispozici navzdy a ve vetsi hojnosti je naprosta debilita.

          1. Fossil fuels nie sú konečné. Ich konečnosť zatiaľ nikto nedokázal, presne ako ty tvrdíš, že nikto nedokázal vírusy. Známe zásoby ropy každý rok pribúdajú, takže nikto nevie, kde im je koniec (a ani začiatok, for that matter, viď abiotický pôvod ropy). Ťažko tvrdiť že sú konečné, pokiaľ ich pribúda viac, než stíhame ťažiť.

            1. To ze nikdo nedokazal virusy neznamena ze fossil fuels nejsou konecne. That’s the fallacy of false analogy. Zkus se naucit myslet.

              Abiotic puvod ropy je pravdepodobne wishful thinking. Nejsem geolog a nevim jestli je v zemekouli nejaky energeticky mechanismus schopny produkovat crude oil/natural gas. Nekonecny to urcite nebude, mame naky zakony o zachovani energie, nicmene treba by to na nejakou relativne hodne dlouhou dobu stacilo. Spis ale asi ne, v energetickym prumyslu se okrajove pohybuju a o nicem takovym nikdo nemluvi. Spis to vypada na vodik.

              Pokud tedy je the abiotic theory is a crock of shit, tak jediny co zbude je a) energie ze slunce (at uz v jakykoli podobe a b) jaderna energie. A jeste by se asi dala vyuzit energie Mesice (priliv/odliv). O nicem jinym nevim.

              Ale vono to celkem neni ve smyslu vyse napsanyho podstatny. Podstatny je to ze era levnejch energii skutecne konci – at uz jsou duvody jakykoli – a ten zivotni styl kterej existoval pre-2019 se bude s nejvetsi pravdepodobnosti hodne menit smerem ke stridmnosti.

              A pokud se mejlim, so much the better. The judicious man, however, hopes for the best but prepares for the worst.

            2. A vopravdu Známe zásoby ropy každý rok pribúdajú?
              Néni to tak že ropy je furt sténě (aj dyš kurevsky hodně) a akorát prospektoří jí víc nandó (protože furt hledajó) a z té najité jí těžaří dokážó víc vytěžit (protože furt zlepčujó technologiu)?

              1. vltava 19.12.2021 v 9:27

                Zásoby ropy v klasických nalezištích nepřibývají již asi šest let. Zvyšování či snižování objemu zásob se děje přehodnocováním objemu stávajících nalezišť pro potřeby cenotvorby.
                „Nová naleziště“ jsou zásoby ropy v ropných píscích a břidlicích těžitelných v případě, že cena ropy bude vyšší než 120$ za barel (alespoň takhle se to občas nechá číst).

                1. Podstata veci je nasledujici. Pokud ma technologicka spolecnost pokracovat po nejake priblizne trajektorii poslednich cca 200 let, bude driv nebo pozdeji potreba najit jiny zdroj energie nez fossil fuels.

                  Do budoucnosti nazirajici enlightened man by se snazil soucasnou dostupnost levnych zdroju energie vyuzit k tomu aby vynalezl technologie umoznujici takovou zmenu provest. Protoze pokud by treba ty fossil fuels dosly nebo se staly extremne drahymi, tak bude pozde a nastane kolaps.

                  Z tohodle pohledu davaji ty ruzne Green Deals velmi dobry smysl, i kdyz jsou urcite zneuzivane jak financne tak ideologicky.

                  1. Tak zatim se víc zakazuje a míň vynalýzá.
                    Takže konec ropy by vyvolál kolaps, proto si Green Dealem vyvoláme kolaps dyš eště ropa nedošla. Jo, to dává smysl, nekemu. Mňe teda né.

              2. vono se jaksi opakovaně ukázalo, že pole opuštěný jakožto údajně už vytěžený po pár letech opět poskytujou hromady, a to stávající technologií, ne žádnejma apgrejdama na kdoví co; 1:0 pro anorganickou theorii

                1. Esi je tam tá ropa v nečem nacucaná tak prostě za tech pár roků steče nekam do jednýho místa, navíc předchozím vytěžením prázdnýho. To nemusí nic dokazovat.

                  1. vltava 19.12.2021 v 16:39

                    Ano, to je možné. Podmínkou je, že na poli nesmí být využito vstřikování vody za účelem udržení tlaku.
                    V této souvislosti je zajímavé, že Amiantit, výrobce laminátových potrubí pro dopravu vody, výborně prosperuje díky (výhradním?) dodávkám trub pro přivádění mořské vody k ropným polím.

      3. Kdo udává, co je zbytečný? Ty snad, soudruhu? Nebo nejaký jiní soudruzi?

        Uvědomuješ si vole, že třeba zdražení balígů na dvojnásobek je daný mj. tím, že přetím se desítky procent pošty posílaly tak, že to naložili na jakýkoli civilní letadlo tím směrem, co mělo v nákladovým prostoru eště trochu místa, a teď lítajou jenom nákladní, a to eště míň, takže logicky cena de nahoru?

        Nebejt těch kunďáren skoro všude (ale ne úplně všude!), taky bych se třeba pro jednou někam podíval, dyž by to bylo za pusu jenom proto, aby to lítalo, ale dyž to všechno hnije na zemi, tak příštích deset let se érolinky z těch sraček nevyhrabou i kdyby nakrásně vod zejtra někdo votočil vypínačem a svět se vrátil do nedávnýho normálu, takže za rozumnej peníz už se lítat nebude.

        1. Za rozumnej peníz se může lítat vždycky. Problém je, že vedení koncentráků to moc ráda daní. Je to obvykle první oblast, kam sáhnout, když ve státní kase dochází penízky. Což teď dochází leckde. Takže se dá čekat, že výpalný za lítání se budou množit. Tu ekologická daň z paliva, poplatek za emise, za hluk, nebo jako třeba v Česku státní monopolní letiště, kde jen za tvůj průchod security platí letecká společnost 20 euro (za 1 cestujícího!). Proto máme nejdražší letenky v Evropě a vyplatí se lítat z Polska, Maďarska, Německa, Rakouska… Konkurence (Vodochody) byla zaříznuta, a cestující se dojí dál.
          Lidi to mají rádi, je potřeba to zdanit.

      4. Martine, cestování rozšiřuje horizonty, obohacuje tě myšlenkově…a když se ze všech zemí staly koncentráky, lidi jaksi cestovat nemůžou. To se ti líbí? Že zrovna tady, na neovčím webu bude někdo adorovat setrvávání v jednom táboře po celej život…přijde mi to dost omezený…

    1. Jak tady nekdo nedávno psal…co je a není vidět…?

    2. To budou zase jen ty pomluvy, hento. Protoze jde prece o zdravi a ne nejaky penize.

  5. Krize je příležitost. Chaos je žebřík.

  6. Všimli jste si co je na Seznamu reklam na ty zkurvené náhubky, které jsou úplně na hovno. Takový náhubek by si stavař nikdy nevzal, protože to nedokáže zachytit jemný přášek při řezání betonu. Ale podle nějaké povídačky to prý úspěšně chrání proti mýtickému kokotaviru, který je asi 100 menší než zrnko prachu z cihly.

    Minulý rok jsme ve firmě dostali 4 náhubky a já je vyjímečně používám k tomu aby mě svědkové kovidovi nekamenovali, protože nenosím posvátný slinták. Seru na to kde mohu.

    1. no jako ty levný bazmeky za pětikorunu sou o trochu lepší, než vůbec nic, jako že ti to umožní třeba místo 2 pracovat v dané místnosti 5 minut :D ale jinak k hovnu (hlavně protože to vůbec nesedí a profukuje)

      vo vesmír jinde je pořídit nářadí s odsáváním vysavačem, že

      1. Nahodou, nedam dopustit na ty z Tesca. Paradne se v nich dejcha a i pancharti ve skole si libujou, ze konecne se jim nezaparujou xichty. Na kovit super.

        Pochopitelne by mne ani nenapadlo je vzit treba na brouseni, nebo lakovani. Svoje plice mam rad.

    2. Nenos nic když ti to nevyhovuje ale nejsi objektivní. úmyslně zanedbáváš velikost kapének ve kterých viry cestují abys svým srovnáním dodal váhu

      1. jo, sou stokrát menší, než ty částečky cihly

        eště něco nám povíš?

        1. Omyl. Částice prachu jsou 1-100 μm. Kapénky při dýchání/kýchání/kašlání jsou +5μm. Přitom ty nad 100 μm padají k zemi, kde vysychají a stává se z nich polétavý prach.
          Ta nejmenší kapénky 5μm sice rychle vyschnou, ale také nejsou zachycovány řasinkovým epitelem.

          1. není pravda, sou taky už od 1 mikronu, přičemž viriony mají řádově 100 nm, takže i na mikronové kapénce se svezou

            1. Mikronové kapénky existují (existují i menší), ale jejich udržitelnost je nicotná. Pokud jsou v okolí větší kapénky, tak se s nimi sloučí.

              1. define „okolí“

      2. a ten vir je k tej kapénce přišroubovanej?
        Já jen nahlas uvažuju co se stane poté, když se kapénka vsákne do hadru.

        1. Franta Jouda 17.12.2021 v 9:22

          Virus je k té kapénce skutečně přišroubovaný, pokud použijeme analogii obvyklou ve zdejších diskusích odborníků.
          Vzhledem k velikosti částic se pohybujeme ve světě, kdy z lidského pohledu slabé síly mají ohromující účinky – povrchové napětí, adheze, absorpce, adsoprce….
          Pokud se kapénka vsákne do hadru, schne mnohem déle než kapénka nevsáknutá a je držena na místě některým z výše vypsaných „šroubů“. Míníte-li hadrem třeba roušku, tak tato je průběžně zvlhčována vydechovanou vodní párou. Proto je dobré na čas odloženou roušku nepoužívat, leda po vyprání.
          Atd.

      3. Nič nezanedebávame. Zato ty úplne zanedbávaš základný selský rozum:
        https://youtu.be/_fPfGU1MizY

      4. Tak teoretické vlastnosti materiálu v ideálním prostředí jsou možná věc hezká, ale v praxi někdy celkem k hovnu.
        Třeba do filtrů vody skvělá aplikace. Koupil jsem si sawyer.
        Jako obecná ochrana proti covidu celkem na nic, když tato ochrana nestačí ani na prach při bouraní zdi.

        1. dyž sme u filtrů, neviděl někde skladem za normální love filtrační síťky (ponožky) tak 10 mikronů nebo míň? zatím sem vzal akvárkový 50 mikronů, špatný to není, ale lepčí by bylo eště jemnější

    3. Respirátory FFP3 (výroba 3COM tuším) zachytily blahé paměti leccos, nebyly to ale divadelní kovid rekvizity, nýbrž slušné OOPP s pořádnými tahy kolem hlavy a hlavně s ventilem. I tak morda vlhla. Zkoušená bezventilová varianta (dnes kovid trendy) byla nepoužitelná.

      Jinak – nemá cenu se zlobit na rejdy globální elity. Všechno bylo desetiletí veřejné, průhledné a pro ty chytré z nás předvídatelné. Bohužel já ani nikdo z okolí mezi ně nepatří. Spíš než globální elita člověka zlobí spoluovčané, bezpříznakově i zjevně debilní.

  7. „Píšu to hlavně kvůli korekci optiky. Nesprávně mnohdy vycházíme z toho, že krize kolem koronaviru je pohroma dopadající na všechny.“
    Ano, tak to bývá. Jedna událost je neštěstím pro jednoho a požehnáním pro druhého. Ovšem duch článku balancuje na manipultaivní hraně podsouvání myšlenky „koronavirového spiknutí“, které je řízeno za účelem zisku vybraných osob. Jinak řečeno – i „krizi“ r. 2008 geniálně sesnoval a spustil Michael Burry jen aby se napakoval a ovládl svět… Zeptám se Flégra, jestli ze svého 40k profesorského platu již nakopil akcie továrny na roušky.
    Existuje jeden neobyčejně hnusný podobný narativ přítomný v ľudácké tradici na Slovensku – holocaust byl sestrojen Židy, aby je po válce litovali a oni mohli udělat stát Izrael…
    Čemu se vlastně divím na webu, který v záhlaví dokáže nalinkovat odkazy Milana Mazurka?

    „Nezajímali nikoho, byli to průměrní vědci v nějaké instituci a jejich názory byly všem ukradené.“ Tak já rozumím, že někomu, kdo má v Č. Budějovicích místní Sorbonnu JČU, je Flégr ukradený. Taková universita má panečku i knihovnu a prý tam loni zřídili i internet. Taky chápu, že pan domácí, psavší článek na web obden, nemá čas číst Flégra a pražskou přírodovědu, ale uveďme to trochu do pořádku:
    Flégr je kapacita a to i mezinárodní. Pokud se nepletu, tak bylo zcela vážně uvažováno, že ho navrhnou na kandidáta pro Nobelův komitet pro jeho zamrzlou evoluci/plasticitu, byť z mého (laického) pohledu má lepší nápady – peptidické slovníky, toxoplasma a vliv na behavioralitu atd… Rozumím, tady na tom webu, kde je posměšné odmítaní titulovaných autorit standardním projevem, to asi moc neznamená, ale… stačí si od něj něco popularizačního přečíst. Je to dobrá četba a nejednomu se rozsvítí, že Flégr je bedna. Zcela skvělým zážitkem si je s Flégrem povídat, ale na to místní nemají čas, protože musí psát petice proti očkování či co…
    „Dále kariéru dělají třeba Idiot, co si povídá s kocourem“ – kariérně Flegr dosáhl v akademické sféře asi vrcholu a co se týče médií, tak v nich vystupoval i před koronavirem, ovšem ne v Idnes a v Novinkách, což patrně tady tomu osazenstvu uchází („jo, já iDnes nečtu, ale přeci jen tam byl článek…. bla bla“). Proč má dle D-Fensova vyjádření prahnout po médiích, nerozumím – pravděpodobně ho naopak čeká etická komise UK, která sice má ráda média, ale jen v případě grantů „splupráce akad. a veřejnosti“ a ne takhle, když z toho nic nekapčí a GAČR jim může zatnout tipec kvůli neřízené střele Jaroslavovi. Viz. causa Konvička.
    Není vlastně ani nutno číst Flégra, na to totižto průměrný čtenář dýfense nemá aparát (snad kromě Jana Mrcasíka). Stačí si postavit timeseries jeho mediálních prognóz a kouknout na výsledky. Ve většině případů se strefil.Někdy hodně přesně.

    1. …jistě, Micíku…

    2. „Strefil“?

      S nekonečným exponenciálním růstem (který popírá všechny přírodní zákony, podle kterých se KAŽDÁ nákaza z principu MUSÍ pohybovat po logistické, nikoli exponenciální křivce)?

      S mrazáky v ulicích na mrtvoly (o kterých sám přiznal, že vědomně lhal aby vytvořil vyšší strach?)

      Wow.

      Já sice vím, že Goebbles tvrdil že stokrát opakovaná lež se stává pravdou, ale…

      1. Flégr vysvětloval exponenciální růst, ale nikdy jsem nezachytil „nekonečný exp. růst“
        S mrazáky začal Hamáček, Flégr to jen komentoval s tím, že ho zajímá problém behaviorální imunity

        Co tam máte dál?

        1. FLégr sai dělal celou dobu z huby sráč a když jeho věštění nevyšlo, tak prohlásil, že strašil schválně, aby lidi vyděsil. Je to žvanivý čuromrdán.

          1. Tak hlavne, o toho typka s megaucesem by nikdo ani nezakopnul, kdyby si ho media nechovala jako zabavne zviratko. Je odbornik na kovit asi tak jako ja.

        2. Co tam máme dál? Sis oblékl atombordel, že se tak hrdě hlásíš do romazávání toho hovna? Jakože jedno ze sta z jeho zmrdiprohlášení je mu připisováno neprávem? Úplný šachmat.

          1. No copak tam máte dál? Protože hned z hlavy dokážu vysypat tak 10 prognóz, kdy se trefil. A „mrazáky v ulicích“, to není prognóza, to je umělecká licence, kterou jen lidi slabšího ducha berou doslovně…

            1. Re: Mrazaky v ulicich (read: hromady mrtvych)

              Tak jakpak je to ve skutecnost s mrtvolama. Zde jsou nejaka ty hard data (as opposed to gibberish spewed by imbeciles of Flegr’s ilk):
              https://www.euromomo.eu/graphs-and-maps/

              Vidi nekde nekdo neco neobvykleho? Samozrejme. A bylo to co? Byl to rok 2019, kdy zemrelo min lidi. V dusledku toho zemrelo vic lidi v roce 2020. Krasne vysvetleno by Ivor Cummins here https://covidchroniclesmovie.com/faq/

              V tomhle ohledu je dale potreba zminit demographics, namely the fact that people born during a baby boom that started at the outset of WWII (1937) (https://www.czso.cz/csu/stoletistatistiky/pocet-zive-narozenych-v-ceske-republice) jsou na konci statistickeho veku doziti. Takze potencial na mrtvoly je pomerne vysoky. Kazdy sok tyhle lidi (cca 80 let stare) muze odpravit. Jako napriklad zasrane zvasty o mrazacich s mrtvolama zasraneho zmrda Flegra.

            2. No ty vole. Co to je za sprostotu vyjadřovat veřejně svůj názor s vlivem na celou společnost a po jeho lživém odhalení tvrdit, že se jedná o uměleckou licenci.

              Tento způsob jednání si dovolí výhradně duševně ne zcela zdravý a řádně vychovaný člověk. Slušný člověk by se styděl a řádně omluvil. Tady hejsek má ale uměleckou licenci. Mě poser.

              1. Je to jeste podstatne horsi. Populace starych lidi je nasilim zavrena doma, cely den koukaji na TV, a cely den tam bezi lzi o pandemii, poctu mrtvych, atakdale. Pak pride nejaka mrdka a pusti si hubu na spacir o mrazakach na mrtvoly. To jeste znasobi depresi kterou ti stari lidi chudaci uz maji. Pak zakaslou, sami sebe presvedci ze maji tu „smrtelnou“ nemoc a umrou. Nebo se budou bat jit k doktorivi aby se „nenakazili“. Atakdale. Tahle pica Flegr je de facto zabil.

                Uz jenom to ze blaboli neco o nejake pandemii ktera samozrejme neexistuje z nej dela covidistikou mrdku.

                Nuff said.

              2. Samozřejmě, Flégrovy výroky nemají s vědou nic společného.
                Kdybych stejných způsobem napsal svoji diplomovou práci tak mě s ní u obhajoby vyrazí. Napsat do diplomky z poloviny bulvární píčoviny a obhajovat se tím, že v druhé polovině už takové píčoviny nejsou a že jsem se „trefil“, je nonsense.

              3. vsaď se, že bude kvičet jak podsvinče, až mu někdo fakt ten ksicht umělecky vylepší, ne že mu jenom naznačí, že by se to mohlo stát, jak doposud

                1. Flegrovi? A myslis, ze to bude i nejak poznat?

            3. Jo, které? Že do léta budeme mít až 100tis. mrtvých? Nebo prognózy s nespecifikovaným datem?

              1. – „nástup do škol v září 2020 povede rychlému nárůstu pozitivity testů nad 1000“ – přesná
                – „pak se ta křivka oploští a asi v říjnu – listopadu stabilizuje na řádově 10k nakažených“ – přesná
                – „bude to mutovat s touto a touto dynamikou a proočkování po cca půlroce je pravděpodobný scénář“ – přesná
                – „po aplikaci lockdownu bude mortalita stabilní, nebo vyšší několik týdnů, což třeba ovede idioty k zpochybňování efektivity lockdownu“ – přesná
                – „již v zimě přide mutace, jiná, než podzimní“ – přesná
                – „je nutné opatření přizpůsobit ročnímu období, v zimě to zase vylítne nahoru, protože podzimní lockdown nemá parametry pro zimu“ – no, skoro přesná. Nevylítlo to spíše z důvodu částečné očkovanosti

                K Vašim 100 tisícům – ano, odznělo to, ale podmíněně. A to „pokud dojde ke kolapsu nemocnic a dosavadní smrtnost bude zachována“. Ke kolapsu nemocnic nedošlo…

                Chcete další, nebo jste se nachytřil již dost?

                1. Aha, takze soudruh magor Flegr udelal predikci ze v zime budou lidi mit chripku a lidi chripku meli. Kurva do pici, what a fucking accomplishment. Nominate the fuck for the Nobel Prize.

                  Testy, ty imbecile, nejsou zadny test. PCR je amplifikacni procedure ktera ti z niceho vyrobi neco to co ty chces. Testy si zaraz do prdele. Mutace si zaraz do prdele. Lockdown si zaraz do prdele. And no less importantly, the genetic vehicle you call vaccine si zaraz do prdele taky.

                  Jo a sam sebe zaraz zpatky do prdele Flegrovi.

                  1. Promiňte, ale vašim příspěvkům nerozumím – jednak jazykově, jednak postrádám jádro sdělení. Buď jsem hloupější, nebo máte nějaký mindrák, který se snažíte kompenzovat divným siláctvím. Nebojte, to se spraví, až začnete pohlavně žít.

                    1. That doesn’t surprise me shithead – take a language course, then. Voici une explication:
                      https://www.youtube.com/watch?v=cFdHxzlwOBo

                      Blbej ses urcite.

                      Co se tyce pohlavniho ziti, vyhledej si nekde co znamena psychological projection asshole.

                2. No, ještě bych byl tak drzý a optal se v čem spočívá ta „přesnost“ výroků používající nad, pod, cca, pravděpodobně, A nebo B? Přesný odhad je totiž bodový.
                  Ty si pleteš pravdivý výrok s přesným.
                  A závěrem kdo a jak definoval kolaps nemocnic.
                  Děkuji.

                3. Jo aha. Takže „přesné“ byly ty „předpovědí“, které byly „no shit, Sherlock“, popř. „zaříkávám hady na Václaváku a proto tu žádní nejsou“.

                  Nejzávažnější výrok Flégra byla „předpověď“, že bude umírat TISÍC lidí DENNĚ v listopadu a proto musí být brutální represe – a tehdy umíralo denně méně než 300 lidí s covidem.

        3. Flégr „jen komentoval“? Zajímavý spin. Nějak v něm chybí „denně bude umírat tisíc lidí“, stejně jako opakovaně vylepšované „mrazáky“, a stejně jako požadavek na brutální sledování polohy osob.

          https://cnn.iprima.cz/mrazaky-na-mrtvoly-budou-politici-jsou-psychopati-za-mrtve-muze-babis-mini-flegr-11628
          https://echo24.cz/a/STtfQ/sledovani-lidi-a-mrazaky-v-ulicich-jak-se-profesor-flegr-mylil-v-katastroficke-predpovedi

      2. Jan Mrcasik :
        Mňa máš určite na čiernej listine, ale TOTO :

        „Není vlastně ani nutno číst Flégra, na to totižto průměrný čtenář dýfense nemá aparát (snad kromě Jana Mrcasíka).“
        – to by som si ani ja nedovolil voči tebe.

      3. Tak my tady mrazáky máme (místo si nechám pro sebe) už 2 roky. A byly tady dříve než o nich začali mluvit v TV. Občas se vymění za jiné, v létě mají otevřené dveře. Někdy jsou dva, jindy jeden. Občas změní parkoviště. Ale podle mne tady jsou proto, že může celá jedna (nebo více) pohřební služba skončit kdykoliv v karanténě. Sice existují asi nějaké plány pro tyto případy ale jejich proveditelnost bude sporná.

    3. Je pravda že Flégr byl jednu chvíli opravdu na hraně. Například když tvrdil, že by bylo dobrý něco cenzurovat. Na to bude citlivá většina lidí napříč a je to dobře. Ale většina věcí který jsou mu podsouvaný jsou opravdu hloupě manipulativní a Mrcasíkova reakce je toho jasným dokladem. Ty lidi tady prostě naprosto netušej co je hanlonova břitva.

      1. Ale dyť jo. Flégr není dobrý ksicht na veřejnou komunikaci, a kor pro hloupé Čechy. Je trochu mimoň (spíše v dobrém smyslu slova) a nebere si servítky. Ale navážet se do něj v článku, že je to nula, je směšné. Kdo to tvrdí – někdo, kdo píše o autech stylem, že projektanti z automotive se za břicha popadají?

        1. Seru na to jestli je Flegr nula nebo jednicka nebo osmdesatka. You might want to acquaint yourself with the fallacy of appeal to authority. Faktem zustava ze Flegr je silenec a cokoli co rekne o udajne nemoci COVID je GIANT CROCK OF SHIT.

          1. Zda je jednostranně zaměřený génius nebo šílenec může být často velmi tenká linie, a když se konkrétně na něj podívám…

            1. Cetl jsem par jeho vyroku na FB. Ne vsechno co pise jsou nesmysly, rika treba ze lidi by meli dobre jist a byt v psychicke pohode a dalsi veci.

              Nicmene pokud na jednu stranu napise ze lidi by meli byt v psychicke pohode a na druhou stranu je umyslne strasi mrazakama s mrtvolama v ulicich, nelze nez dospet k zaveru ze je a) blbej jak stoudev b) kunda na entou c) oboji dohromady nebo d) vsechny tri predchozi moznosti, psychopat, a kdovico dalsiho.

              Flegr je silenec a je zjevne pouzivan establishmentem jako „bad cop“ aby nahanel strach. V normalnim svete by takovyho curaka drzeli zavrenyho v laboratori pod zamkem. Treba by tam na neco prisel. Ale gdakat na verejnosti ani nahodou.

            2. Ze setkání s nim jsem nabyl dojmu, že je lehký asperger – takto nejlepší kombinace pro zapáleného vědce. Pak ovšem je nutné zkousnout, že dokáže mluvit do nekonečna o své problematice.. :)
              Však si ho pusťte u odbornější přednášky, je kouzelný… https://www.youtube.com/watch?v=d-fB8NG1w0U

              1. Z Flegra jsem nabyl dojmu ze je to peknej curak presvedecnej o svoji jediny pravde. Mrda na nej pes. O tom ze o sve problematice dokaze mluvit donekonecna nicmene nepochybuju.

      2. Tak já „podsouvám“? Chceš mi tvrdit, že Flégr neřekl 22. října výrok:

        „Ode dneška za 30 dnů už budeme mít tisíc, přes tisíc denně, tisíc lidí bude den co den umírat a s tím už nic neuděláme, protože ti lidé už jsou nakažení“

        ?

        A zbytek tvých brutálních manipulací ditto. Ne, jeho největší „na hraně“ nebylo „Cenzurování“ – nýbrž požadavek na SLEDOVÁNÍ POHYBŮ osob s totálním zrušením zákonů na ochranu soukromí:

        „Myslím, že za situací, jako je ta dnešní, je nutné navíc na přechodnou dobu omezit i ochranu soukromí. Konkrétně, státním orgánům by mělo být povoleno využívat neanonymizovanou informaci o poloze jednotlivých osob z mobilních telefonů i bankovních transakcí.“

        A podpora nesmyslných, neužitečných a šíleně ničivých lockdownů.

        1. 1. Nejdřív poprosím ten nekonečný exp. růst.
          2. Ano, 1000 lidí predikoval, podmíněne. Tak jako jsem napsal dříve.
          3. Neřeším podporu lockdownů, řeším jeho predikce, které byli v převážné míře adekvátní.

          Rozumíš, nebo budeš zase odvádět pozornost jinam?

            1. Flegr: Ale když bude nejhůř, šlápneme na brzdu a virus zastavíme.
              Jo, tak dobře sem se už dlóho nezasmál.
              Ale vlastně po dvóch letech „stání na brzdě“ a po všech téch tečkách, nemňél by ten virus už cóvat?

              1. Ty Flegrovy vystoupeni jsou blbejsi nez jihoamericka telenovela. To uz vubec nestoji ani za sledovani, ani za komentar. Je to stejna kategorie, jako kdyz se na ulici srazej dve auta a novinari voblejzaj ty baby, co na to cumely z oken. To jsou nejfundovanejsi informace, ostatne stara Vomackova je expert. Sice na cukrovi, ale to je fuk. A priste se ji prijdeme zeptat na povodne.

    4. Teorie zamrzlé plasticity byla citována asi 22x a publikována v časopise s IF 4.78 jako určitá raritka na co všechno může přijít člověk s narcistním přesvědčením o vlastní genialitě.
      Článek je přítomen jako open access: https://biologydirect.biomedcentral.com/articles/10.1186/1745-6150-5-2

      V jiném svém převratném článku pan Flégr adoruje Lysenka a Mičurina: https://www.frozenevolution.com/system/files/lysenk.pdf

      Nehledě na Flégrův převratný objev Toxoplasmózy jako STD (notywoe)
      https://web.natur.cuni.cz/flegr/pdf/std.pdf

      Takových objevů a narcistních hypotéz je zejména v české vědě na každým prstě futrál.

      Myslím, že Peková měla s Flégrem naprostou pravdu.

      1. Počti si více, jestli to umíš
        https://www.researchgate.net/profile/Jaroslav-Flegr

        1. Umíš ty číst, nebo tu jen budeš zasírat? To myslíš vážně?

          1. Neumím, mám na to čtecí mašinku. Ty se fakt jmenuješ „šifty“, nebo „šity“? Mašinka mně špatně artikuluje…

            1. Hmmm, doba je zlá.

            2. Kapr, ty si kretén par excellence. To vážne klesaš tak hlboko, že urážaš Challengera, že nevie čítať?! Po tom čo on napísal najlepšie články na tému covid na tomto webe…

            3. Táhni doprdele ty muslimáku

            4. Klasika covidismu. Laik uráží lékaře s atestací a praxí, že nerozumí svému oboru – protože lékařství nejlépe rozumí biolog-teoretik bez atestace :D

              1. Lékař s atestací vyjadřující se na úrovni „zasírat“?

                1. Je horší „zasírat“, nebo „nemám problém s vytvořením občanů druhé kategorie“?

                  Znáte ten o abstinentovi, vegeteriánovi a ochlastovi ve WW2, vyberte si svého státníka?

                2. Vedle, Kapr. Lékař je Challenger, zasírat napsál shifty.

                  1. Já jsem jen bohapustý řezník :)

          2. Já to nechápu, proč by měl zasírat? researchgate.net je uznávaná síť.

            1. Děkuji, to si uložím a budu citovat.

              Naposledy jsem se tu totiž od místních covidistů dočetl, že „Researchgate je úplně k ničemu, protože studii si tam může vydat každý a o ničem to nevypovídá.“ Parafrázuji – šlo o reakci na „nehodící se“ studii.

        2. „Redheaded women are more sexually active than other women, but it is probably due to their suitors“

          Not surprising that Flegr is doing research into sexual behavioral patterns, that shithead probably never got laid. So, he’s whacking off in his dungeon lab, thinking about redheads.

          The man is a fucking lunatic. Certified.

        3. Pana Flegra jsem zaznamenal už dávno před začátkem kovidových válek. Udělal na mě dojem svým samolibým vystupováním, kdy se tvářil, že je větší genius než Darwin. Nicméně nechápu nenávist k němu, říká svůj odborný názor. Tohle je hrozně těžký, sám to znám, vždycky tě nakonec někdo obviní z toho, že jseš zaujatej. Chyba a důvod proč to tady tak vypadá je jednoznačně na straně vlády, za to Flegr nemůže.

          1. Jaky „odborny nazor“ silenec Flegr presne kdy vyslovil? Respektive ne nejaky „odborny nazor“ sere pes. (Expert) opinions are like assholes, everybody has one (https://www.youtube.com/watch?v=D2_AiQLCb3U). Co „odborneho“ tenhle magor kdy rekl? Hovno.

            1. Šak ho poslouchat nemusíš, já to taky nedělám. Hovno i Vám.

          2. Flegruv odborny nazor jsem nikdy neslysel. Ergo, neslysel jsem jeho nazor na toxoplasmozu. Zato jsem slysel hodne jeho nazoru na veci, ve kterych zadnou odbornost nema.

            1. asi tak … magor…

          3. Nenávist k Flégrovi není kvůli „jeho odborným názorům“, nýbrž kvůli jeho politickému lobování za ubližování občanům, jmenovitě:

            – plošné šmírování a vyhodnocování veškerých pohybů a platebních transakcí všech lidí ve státě
            – věznění zdravých lidí, kteří nebyli v kontaktu s nakaženým, bez soudu a bez možnosti odvolání či propuštění
            – likvidaci obchodů a provozů jejich uzavřením bez náhrady škod a ušlých zisků, na nichž závisely mj. splátky půjček

            Je dost velká drzost tu s touhle SeznamZprávy lživou apologetikou „chudáček nikomu neublížil a zlouni ho nenávidí za jeho odborné názory“ zkusit vyrukovat.

        4. No super, obzvlášť se mi líbí ty teoretické články o zrzečkách, jak jsou sexuálně aktivní, Podle mě se pan profesor praxí asi moc nezabývá…:-))
          Pořád ještě nemám moc jasno v tom, jak se toxoplasmóza přenáší jako STD…
          Co se týče jeho „věhlasu“, tak ten je bohužel dán nikoli šíří jeho záběru ale spíše jde o jakýsi bizár…
          To je taky docela běžné, že „vědecký bizár“ se otiskne, ale to opravdu PŕF CUNI nemá jinou modlu..??

          1. Challanger.

            Tak Toxoplasma se přenáší kontaminovaným jídlem. Masem a zeleninou, pokud vím…takže pokud by někdo využíval zeleninu jaksi alternativně, do detailů raději nechoďme :-), tak si to teoreticky umím představit. A koresponduje to s myšlenkovými pochody o nadržených zrzkách :-)

            1. Mozna, ze Flegr zastupuje nejake 73. pohlavi, kde jde o nejakou konjunkci se zeleninou. Pockame na jeho cumming out :-)

              1. Nedělá spíš pan profesor sobě jakousi reklamu? To jeho háro je takový zrz :-) Třeba chce naznačit, jakej je ďábel, kdyby to náhodou někomu uniklo:-)

                1. Jakoze nejakej podprahovej feromon prenasenej medii? Ja jsem bohuzel zcela nemoderni heterak, takze to ve me probouzi spise apatii.

                  1. Špatnej závěr. Má to v tobě probouzet chuť doběhnout do nejbližší drogerie a oplácat se tiziánovým přelivem :-) Pak se nejspíš člověku otevřou nový obzory. A i ta toxoplasma bude :-)

                    1. define tiziánovým přelivem

                    2. Zkusim si ho jeste parkrat pustit, treba budu zitra namisto gastroenterologa hledat kadernika, jeden nikdy nevi…

                  2. To máš eště dobrý, ve spoustě ty jeho sračky, jak vidno u tuná z diskuze, podpalujou saze :D

                    Ale mám jistý pochybnosti že by to bylo tím, jakej je velkej alfa. Poněkud úsměvná představa.

                    1. Hele, však mě taky štve. Vědeckej přínos světu ohledně škrkavek posoudit neumím, ale jak neomaleně a necitlivě strašil lidi celej minulej rok, to si budu pamatovat dlouho. Vrchol pro mě byl, když pronesl, že je dobře, že lidé mají depresi, a že deprese je dobrá. To mi škublo žaludkem a od té doby je mi dobrej tak leda pro obveselení.

                    2. Kdyz jsem ten jeho zjev videl v bedne poprvy, zacal jsem se usmivat v predtuse nejake zabavy. Pak jsem si ale vsiml, ze na nose nema cervenou bambuli a mele totalni picoviny a to mne hodne zklamalo.

                    3. Tak jo, podíváme se na to. Na Flegra.
                      “ jak neomaleně a necitlivě strašil lidi celej minulej rok, to si budu pamatovat dlouho. Vrchol pro mě byl, když pronesl, že je dobře, že lidé mají depresi, a že deprese je dobrá. To mi škublo žaludkem a od té doby je mi dobrej tak leda pro obveselení.

                      Flegr v létě 2020 pro podzim a zimu předpověděl velké problémy, ale spletl se o hodně – nakažených covidem aobětí bylo několikanásobně víc, než odhadoval.
                      V srpnu 2021 předpokládal dost šílenou věc – že nakažených bude na podzim ještě víc, ale že obětí bude díky očkování mnohem méně. Zatím to vypadá, že se trefuje, ale že byl opět optimista – obětí už je víc než čtyři tisíce.
                      Ohledně další ho vývoje: předpovídal, že vakcína proti covidu-19, po nových mutacích (myšleno alfa a delta po vývoji vakcíny) může být prospěšná v tom, že mutovaný virus se bude šířit, ale bude po čase relativně neškodný. (To psal Flegr během nárůstu případů s mutací Delta). Také zmiňoval, že se snad neobjeví něco nového, co obejde očkování, promoření a očkovaání a bude mít opět fatální dopady na nemocné.
                      Tal doufejme, že to není ten posraný Omikron.

                    4. Tak jo. Zareagujte prosím na výrok: Deprese je dobrá, je fajn, že lidé mají a budou mít depresi. Kdyby vám třeba někdo přál žaludeční vředy, potažmo jiný zdravotní neduh, považoval byste to za přátelské? Diplomatické? Soucitné? Já opravdu nevím, proč od tohohle výroku, odvádíte pozornost k nějakým jeho prognozám. Tahle věta mi stačí. Ona je totiž výživná jak stojí a leží.

                    5. Cerny Mor
                      17.12.2021 v 22:22

                      nejseš ty takovej ten fekal úchyl, jak si vzájemně serete do huby, zavíráte se do beček se sračkama a podobě? protože ti to z toho rypáků úplně stříká

                      lidi tady nejsou úplně dementní a jistě ne všechny, ale spoustu těch lží a obskurních hoven, co ten kripl kde blekotal, si pamatujou, tak to zkus někde na lžidnes, tam uspěješ

                    6. Cerny Mor: Kapr se asi vyčerpal tak mi o tom trefování můžeš povědět něco ty. Zatím je to trefování na úrovni horoskopu. Ten se taky trefuje.
                      Nebo se s námi podělíš o nějaké Flégrovo číslo k určitému datu, kdy se doopravdy trefil?

                    7. Cerny Mor: to předpovídala i Peková, že další mutace budou stále neškodnější. Chceš-li to uznat Flégrovi, musíš to uznat i jí a chválit ji, jak se úžasně trefila.

                      No?

                      Nebo bude zase pokrytectví?

                      A ohledně mrtvol věštil, že v listopadu bude 1000 mrtvých denně a nebylo ani vzdáleně. Takže ne, netrefil.

                    8. taky se pamatuju nejakejch 30k pozitivních ve sranda-fake-testech už tou dobou, a taky bylo hovno, to si vyrobili až někdy v únoru, aby se hejbaly kšefty

                    9. 1000 mrtvých denně zní děsivě, ale prostým výpočtem to znamená, že je nás tu dost na deset let. Jak dlouho trvala španělská chřipka?

                    10. ten exponenciální nekonečný růst, poprosim, jinak jsi za lživého sráče.

                    11. VK: něco tu odkazují jiní, a na zbytek stačí projít si zdejší diskuse z té doby, tam to bylo mnohonásoběn linkované.

                      Flégr předpovídal takový exponenciální růst, že by mu koncem roku 2023 došli obyvatelé – pamatuji si to naprosto přesně proto, že další diskutující se toho chytli, já a snad Shifty jsme jim to vyvraceli matematicky a Shifty to propočítával konkrétně pro ta Flégrova čísla.

                    12. Mrdko, to myslis vazne? Tys propocitaval neco na zaklade toho co vyzvratil takovej magor jako Flegr? Copak nechapes ze uloha takovejch silencu je, mimo jiny, aby se lidi zabejvali tim ze budou vyvracet ty jejich peachoviny namisto aby si hledeli svyho, resili veci ze svyho vlastniho pohledu, etc.?
                      Chapes ze tim ze vypocitavas neco co zvraci magor Flegr se poddavas oficialnimi narrative i kdyz s tim nesouhlasis?
                      Ty vole, vy jste fakt jednoduchy. Nechate se utahnout na vareny nudli. Neskakejte jim kurva na spek. To samy tenhle curak Vodotesnej Kapr. To je nejakej nasazenej provokater jehoz ucel je hijackovat diskuzi tak abyste zvanili o Flegrovi, mrtvolach, pripadne pandemii. Ne nic vic se pak uz nevzmuzete. Jako napriklad na debatu o tom jak to cely zvratit.

                    13. Díky Shifty. A to mi připomnělo, Kapře, že jsem tou dobou dělal jakýsi „test inteligence“ na stránkách Flégra, a tam měl právě jako dvě z otázek požadavek bezpodmínečné nekritické akceptance jeho neomezené=nekončící exponenciální křivky v logaritmické projekci.

                    14. Co myslíš Honzo, objeví se ještě všech zmrdů vylhanej futrál(muslim, co bys čekal, tomu věřit je asi tak chytrý, jako si prdel utírat rukou), nebo si dá voraz? Já ještě jedno vzepětí od lháře a zmrda co překrucuje, otáčí a neustále lže čekám… a klidně si ho zase namažu na chleba :) :)

                    15. Kaprovi bych nepřičítal špatný charakter, jen je ve vleku doby jako my všichni. Tak, jak my vnímáme jeho že „lže“, tak on stejně vnímá nás. Bubliny. Akorát že v tomto případě máme my pravdu a on si to špatně pamatuje ;-)

                    16. Nic takové, linkuje to tu henten šity, kterého mám v ignore listu, a to jsou jen tapety bez požadovaného obsahu. Ten odkaz, explicitně na „nekonečný exponenciální růst“. 2023, jak sím uznáte, není „nekonečno“.

                    17. Vodotesny Kapr
                      19.12.2021 v 18:16

                      Ano, my si to na rozdíl od toho kreténskýho pošuka uvědomujeme, ty vole blbej, že počet lidí je konečnej a nakonec dondou, a s tím je potřeba jakoukoli takovou kravinu srovnat (říká se tomu, mj., reality check).

                      Pan ach tak vědec je ovšem očividně buď debil, co aplikaci základních matematickejch aparátů nezná, nebo ksindl, pže zná a ví moc dobře, co produkuje za sračky, ale pro strašení neznalejch vohnoutů a kariérních zmrdů dobrý a účel světí prostředky. Vo tom tady mluvíme, tak co to tady kurva jako zkoušíš?

                    18. Počet lidí je konečný, ale počet nákaz potenciálně nikoliv.
                      Tohle kurva jako třeba zkouším…

                    19. tak určitěěěě

                    20. Ale Kapře, nakonec jsem vám našel i ten odkaz:
                      https://www.mix24.cz/jaroslav-flegr-protahl-exponencialni-krivku-do-konce-prosince-a-zjistil-kolik-lidi-bude-umirat-o-vanocich/

                      2000 lidí denně. Aniprd. A odkaz na Flégra sice nedohledám, ale mnozí protahovali i dál.

                    21. O dva dny dříve strašil 2000/den na konci listopadu, viz. jeho FB

                    22. „Do konce prosince“ je to nekonečno, prosím pěkně?
                      A poprosím přímý odkaz na Flégra, ne odkazy na komentátory, ideálně v tomto pořadí, dle důležitodsti, ty lživý sráči:
                      1. peer reviewed článek
                      2. publikovaný text ze kterého jasně vyplývá autor
                      3. autorizovaný rozhovor

                    23. Odkazu nakonec není třeba, stačí samotný fakt, že Flégr donekonečna hovořil o „exponenciální křivce“ a nikdy ani slovem nezmínil zpomalení ani konec osy x, protože kde končí exponenciální funkce, Kapře? V ještě o mnoho řádů rychlejším nekonečnu, než do jakého jde její osa x ;-)

                      Ten spor byl „exponenciální vs. logistická“ a Flégr i všichni ostatní povýšeně „vysvětlovali pitomečkům“, jak funguje exponenciální funkce a logaritmická stupnice grafu – a vyvozovali přesně v souladu s ní „desetitisíce mrtvých“ NIKOLI celkově, nýbrž měsíčně nebo dokonce denně.

                      Pro připomenutí – logistická funkce znamená exponenciální náběh, lineární růst a logaritmický pokles až k nulovému přírůstku. To zastával Klaus, pod jiným názvem snad Janeček nebo Černochová, a tady v diskusích já a Shifty. Všichni ostatní hlásali exponenciální růst bez zpomalení či omezení – a oficiálně to zdůvodňovali šířením epidemie, že MUSÍ EXPONENCIÁLNĚ ZRYCHLOVAT.

                      Přitom naprosto ignorovali, že jedna věc je jak se nákaza chce šířit exponenciálně, a druhá a zcela odlišná okrajové podmínky, které jí to nedovolí. Právě okrajové podmínky způsobují, že neexistuje jediná funkce exponenciální, ale soustava tří funkcí expoennciální-lineární-logaritmická, jak jsem tu opakovaně vysvětloval a Covidisté mi právě s odvoláním na Flégra a ostatní covidistické celebrity kategoricky vyčitali, že jsem Popírač protože Exponenciála bude růst a bude až bude DOOM a mrazáky!

            2. Slecno Ling, ano i ne…
              Cysty se dostávají do těla většinou zažívacím traktem, to ano, ale zeleninou převážně ve napr. ve Francii (obliba zeleninových zahrádek a syrové zeleniny).
              Třeba v Čechách, zdá se, je ten vektor trochu jiný – na tlapkách psů, kteří se hrabou v pískovištích. Oblíbený Flégrův bonmot: „Od kdy nám zlí zlá zlá EU nakázala zakrývat dětská pískoviště, tak mně sakra klesá populace toxíků…“

              1. Věřím, že na toxoplazmózu, potažmo dětská hřiště je to velký odborník.

          2. Vy fakt neumíte číst? Jsem vám nalinkoval články, tak tam třeba najdete hned v titulkách něco jako „toxoplasmosis“ a „semen“. A v závěru třeba něco jako „Our results support the hypothesis of the sexual transmission of T. gondii from men to women. The risk may seem relatively low, but transmission can occur during unprotected sexual intercourse, which may be at the time of conception. Because of the risk of congenital toxoplasmosis, a lower risk of infection than that observed in our study can represent a serious health problem.“
            Chcete to přeložit, pane doktore, nebo umíte používat google translate?

            1. If you were able to understand what the text says, you’d get it through your fucked up head that it says „can occur“, „may seem“, „relatively low“, „may be at the time“, „can represent“. In other words, tovarish Flegr, they know ABSOLUTE AND TOTAL SHIT, all this shite is pure speculation.

              Hence, you can shove it up your ass, Flegr.

              1. víš, co znamená slovo „hypothesis“?

                1. Kinda, tovarish Flegr. It means that you pull some total bullshit out of your asshole and muse about how it „may“ „under certain circumstances“ „potentially“ „pose“ „some“ risk. In your case, Flegr, a hypothesis is a given fact, i.e. mrazaky, mrtvoly. Yeah, right. Fuck you too.

    5. O tom ze se jedna o koronavirove spiknuti celkem neni pochyb vzhledem k tomu ze COVID hoax je na celem svete.

      Bylo toho dosazeno skrze WHO kde se na ruznych pandemickych planech pracovalo desetiteli, tak aby bylo mozne z nejake udajne nemoci vytvorit pandemii a de facto ovladnout cely svet.

      Zjevne ti tohle jeste nebylo ozrejmeno.

    6. „kariérně Flegr dosáhl v akademické sféře asi vrcholu a co se týče médií, tak v nich vystupoval i před koronavirem“ – odborné kvality hodnotit nedokážu, ale naučné články pro veřejnost o toxoplazmóze jsem s ním před lety četl a její význam na lidské chování řádově nadhodnocoval nad míru, kterou bych v rámci popularizace považoval za přijatelnou nadsázku… takže i dřív si mediální pozornost „kupoval strašením“.

      1. 1. Můžete, prosím, kvantifikovat, nakolik „nadhodnocoval“ a specielně o kolik řádů teda? Protože mám dojem, že naopak má míru vlivu toxo na chování celkem precizně definovanou.
        2. Proč „strašením“? Dyť jeden z výsledků je že toxíci „jsou hezčí pro okolí“; to je strašení? Taky se proaktivně nechal toxo nakazit, tudíž „de příkladem“ a nestraší… Moje žena s úsměvem občas konstatuje, že jsem celkem hezký, ale občas takový zpomalený, typický toxík.

        1. Poslouchaj Kapr, jakej voni maj uces…? Mam nejake tuseni…

          1. Ne, to ne. Kdyby byl Kapr Flégr, byl by mnohem hysteričtější a fanatičtější. Flégr je zcela zjevně duševně nevyrovnaná osobnost. Kapr, to je jen… Tak zhruba redaktor Seznam Zpráv ;-)

            1. Mýlíte se, jsem uklízečka v seznam zprávy… a teď prosím ten odkaz na „nekonečný exp. růst“….

          2. Jak to souvisí s účesem, nerozumím. Toxo je převážně o symetričnosti rysů a způsobu mimiky a tak. Ale čekám na na kvantifikaci nadhodnocování předřečníka, ne na rádoby vtipné zasměšňování v diskusi poukazem na marginálie (ach, jak typické). Ukažte se, prosím.

            1. Flegre, na tvoje predikce a vo kolik radu jsou mimo mrda pes, Flegre.
              Lidi maj dulezitejsi veci na praci nez se hadat vo tom co mekta nejakej curak jako ty Flegre.

            2. Snadno. Flegr, ac je mozna odbornik na toxoplasmozu, je jinak totalni blbec. Ve sve podstate bych ho zavrel nekam do laboratore, at tam zkouka skrkavky, coz mu mozna jde dobre (neumim posoudit), ale nenechal bych ho vyjadrovat k vecem, kterym rozumi asi jako Vanga nebo Nostradamus. Pokud se ty jeho blaboly vylozi ‚tim spravnym zpusobem‘, pak to i vyjde. Ovsem pro takovou transformaci musime znat jeho vyrok a nasledne nastalou realitu, abychom sestavili inverzni funkci.

              Takovejch Flegru najdu plny hospody, to nemusi zaserjar vysilaci cas nebo tapotovat weby.

              1. Snadno? No tak směle do toho. Diskusní vlákno je o kvantifikaci vlivů toxo na (i) lidské chování, a tedy potažmo na diskkreditaci Flégra coby vědce. „Bláboly“ a „Nostradamus“ mě nezajímají.
                Můžete si k ruce vzít toho komika Mrcasíka, který prý umí vypočítat aritmetický průměr a je autorem bezprecedentní studie „korelace != kauzalita“ a předvést se, jak to umíte…
                … anebo dál mlátit prázdnou slámu.

                1. Prazdnou slamu mlati Flegr. On tvrdi, ze to, ci ono a ve finale kulovy hovno s prehazovackou. Ja netvrdim, co se stane, netvrdim, kdo za to muze, ani se neseru do veci, kterym nerozumim. Naopak, pokud nekdo pinda veci, kterym ja rozumim, tak si ho namazu na prsa.

                  Debata s tebou mi pripomina debatu s zenskou. Ja se ji ptam, kdy bude obed a ona mi odpovida, ze jsme o vikendu meli jet k mamince. Ja nechapu souvislost a na to se dozvim, ze vsechno prece souvisi se vsim. V tom okamziku uz ovsem hraju jeji hru, kdy mne nakonec v te debate stahne do uplne prdele a umlati argumentama, ktery jsou od jidla o tri vesmiry daleko.

                  Mam u prdele, cemu Flegr rozumi. Pro mne za mne at je treba reditel kolotoce. Ale nechavaji ho vyjadrovat se k vecem, o kterych vi asi tak tolik, co ja a presentuji to jako ‚nazor odbornika‘, aniz by jaxi celou vetou rekli ‚nazor odbornika na toxoplasmozu‘. Kdyz nekdo nekde rekl, ze se hodla lecit ivermektinem, tak je za blazna, co si chce vzit prasek na skrkavky. Ale skrkavkologa pak media presentuji jako spasitele.

                  No ty vole…

                  1. Toto diskusní vlákno začíná problematikou toxoplasmosy a jejího vlivu na behavioralitu. Předřečník zpochybňoval vypočtenou míru závislosti.
                    No a tak jsem ho vyzval (a i vás), ať teda uvedete, v čem se Flégr mýlí. Rozumím, že statistika a přírodověda přesahuje duševní obzory někoho ,kdo jezdí do Německa kouřit Bavorům ptáky, ale v tom případě se neserte do debaty, na kterou namáte.

                    1. Např. Flégr 29.3.2021 11:05 a jeho křišťálová koule na FB:
                      Konečný účet mrtvých se do léta může vyšplhat ke 100 tisícům.
                      Nelze ještě posoudit, zatím to vypadá na 60-80 tisíc, možná zemře až každý stý obyvatel Česka.

                      Magor, ale sektu má početnou.

                    2. Aaa… helemese, kaprikovi dosly argumenty, tak nastupuji invektiva :-D. Inu, je videt, ze jsem opet narazil na sebevedomeho blba. Tak jo, aspon se odkopal, toxoplasmosa…

                      Flegr je blbec, kterej se sere, kam nema. Ale porad je o nekolik radu vys, nez ty. Ju mejd maj dej :-)

                    3. Došly argumenty? Na můj argument abyste prokázali nevalidnost Flégrových výsledků, jste odpověděl „snadno“. Inu, čekám, když je to tak snadné… A jelikož nic, tak jsem vyslovil svůj názor o tom, že jste nekompetentní. Míček máte na své straně a ja čekám na argumenty…

                    4. A exponenciálním růstem ten kokot strašil 22.10.2020, můžeš si to najít sám. Má tam i „velmi nepěkný graf“, jak sám ten pošuk píše.
                      „Exponenciála se projeví jako přímka…protažením přímky zjistíme, že už 1. listopadu zemře za den asi 250 lidí, kolem 20. listopadu to bude 1000 a před koncem listopadu 2000 lidí za den“

                      Stačí?

                    5. a to je prosím pěkně, nekonečný exponenciální růst? Na tom grafu vidím tu linii, která má konec. Nemusím být zrovna Vopěnka, abych chápal rozdíl mezi konečnem a nekonečnem.

                    6. Zemřelo na podzim 2020 2000 lidí denně s covidem? Ne.

                      Bylo v létě 2021 100 000 zemřelých s covidem? Ne.

                      Je Flégr magor, co straší lidi? Ano.

                      Konec debaty. Tečka.

                    7. Nekrm ho.

                    8. Já tyto věci neřešim. Já řešim „nekonečný exponenciální růst“ (= Mrcasík je lživý sráč) a „lehce zpochybnitelné výpočty vztahu toxo a behaviorality“ (= sysop je český všeználek)
                      Kapišto?

                    9. Kapr: Flégr protahoval exponenciální křivku dál a dál do budoucna a věštil, že je to naprosto akurátní předpověď mrtvých na COVID.
                      Nejdříve protáhl na 1000 mrtvých denně, a pak šel ještě dál a protáhl na 2000 lidí „do vánoc“. NIKDY u žádného ze svých protahování neřekl, že jsou okrajové podmínky, ani že se růst musí zpomalit a zastavit. NIKDY. Vždy tvrdil, že nákaza implicitně pořád porsote po exponenciále a odpovídajícím způsobem bude počet mrtvých růst exponenciálně.

                      Pokud takové protahování kdokoli zpochybňoval, Flégr ho blahosklonně prohlašoval za neználka, který nerozumí exponenciální funkci resp. logaritmickému zobrazení grafu.

                      Protahování exponenciály a tvrzení (bez dalšího) že COVID se „bude šířit po exponenciální křivce“, když reálně se každá nákaza NEŠÍŘÍ po exponenciální křivce nýbrž po logistické = donekonečna.

                      Klidně mne můžete prohlašovat za „prolhaného zmrda“ jen proto, že Flégr neřekl konkrétně slovo „donekonečna“ ačkoli se tak choval a implicitně to tvrdil propagováním ničím neomezeného=nekonečného exponenciálního růstu mrtvých. Ale ukážete tím jen to, že jste buď sám manipulativní zmrd, nebo autista.

                  2. Sysop

                    Já to chápu :-) ! Bože, bože, to jsi dlouhodobě ženatej :-) ?? Když jste měli ject k mamince, tak logicky není navařeno, bo se mělo patrně jíst buď u maminky nebo koupit něco cestou. Závěr, oběd teď nebude, navařeno není. Jednoduchý. Ach, vy muži nedovtipní :-) A nám vyčítáte, že nemáme smysl pro logiku :-)!

  8. Ono je těch vítězů mnohem více. Skoro všichni vyjma živnostníků a malých firem.

    Až dodělám aktuální článek, tak se vrhnu na jistou sociologickou teorii, která poskytuje návod, kterak jakoukoli negativní událost „prodat“ jako „válku“.

    A válka – ve které přinášejí oběti výhradně jiní – strašlivě imponuje a vyhovuje celé řadě lidí z různých důvodů:

    – novinářům protože mají rázem skvělé a nevyčerpatelné téma (“jak se vyvíjí fronta”)
    – politikům protože mají rázem větší pravomoci (“válečná ekonomika” apod.)
    – frustrovaný masám protože mají rázem “Jednotu Národa”
    – státním zaměstnancům protože najednou jsou hrdinové (“v první linii!”)
    – úředníkům protože rázem jsou z nich mini-čekisté (“bojují proti sabotérům, keťasům atd”.)

    Tzn. jako už to bývá – nejde o spinkutí (což mmch. D-F netvrdí, vážení spoludiskutující), nýbrž o ten krásný pojem „koluze“ který nám připomněli Demokraté – o nekalý souběh zájmů více skupin, které proto dočasně radostně tahají za jeden provaz.

    1. „Až dodělám aktuální článek, tak se vrhnu na jistou sociologickou teorii, která poskytuje návod, kterak jakoukoli negativní událost “prodat” jako “válku”.“

      Pre inšpiráciu: https://cekni.to/s/Politika/900/nas-boj

    2. Jendo, jsem si jistý, že žádný další článek bys sem už vkládat neměl. Ne sem.

      1. A kam jinam? Která jiná podobná platforma má nějakou slušnou návštěvnost?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017