Vítězem voleb jsou améby - zpět na článek

Počet komentářů: 150

  1. Hodnocení výsledků voleb a stran pěkně souhlasí. Jen jsem zvědav jak tato báječná koalice vydrží dlouho. Dávám jim rok maximálně dva. Pak budou předčasné volby a Babiš si to bohužel zase sebere zpátky. Nějak nevidím světlo na konci tunelu. Babiš je peklo, ale obávám se, že tahle nová vláda bude asi ještě horší. Bohužel si budeme muset projít nějakým očistcem, který bude sakra bolet….

    1. Bolet to bude, ale ocistec to nebude. Na volbach je videt, ze cca 60 % volicu je hloupych. To je prilis na to, aby to slo nejak resit. Proste tihle lide nejsou ani shopni pochopit, ze az se neco posere, je to i jejich vina. Ztrata casu jim neco vysvetlovat.

      1. Problém bude asi aj v tom, že tých podľa teba hlúpych 60% voličov si myslí tak isto, že tých ostatných XY% voličov sú hlúpy lebo volili inak ako oni.

        1. Myslet si to muzou, ale pravda to neni.

          Nejmin tretina lidi co jde k volbam a haze tam komouse, socky, Burese atd. jsou lidi kterejm je uplne u prdele nejaka budoucnost a vubec nad ni ani nepremysli. Oni tam jdou proste hodit listek podle toho, kdo jim rozdal ci nasliboval vic prachu. Nic vic. Opravdu tak jednoduche to je.

          Vase uvaha nad tim, ktera skupina se spravne domniva, ze ti druzi jsou kokoti je uplne zbytecna.

          1. x-f 18:10.2021 v 0:34

            Abstrahoval jste jednu z námitek proti té až takové jednoduchosti.
            Na volebních lístcích jsou jména kandidátů. To mnoha lidem umožní při otevřené souboru lístků buď jejich podstatnou část vyhodit rovnou, nebo naopak přímo vybrat jeden či dva a potom dumat.
            Například kandidáta za Piráty (jo, jeden za všechny) znám i z článků publikovaných v místních novinách a to mi k vyřazení lístku stačí.
            Dost starších či starých lidí nemyslí ani tak na budoucnost svou nebo svých dětí, jako na budoucnost vnoučat, zejména ti, kteří si pamatují, že nějaká mají.

            1. Komentář s vnoucaty je zcela lichý v tom smyslu, že málokdo reálně přemýšlí, co bude pro jeho vnoučata nejlepší. Ale jen provede myšlenkové salto: je dobrý pro mě, bude dobrý i pro vnoučata.

              Mám s tím rozsáhlé zkušenosti z pribuzenstva, kde když jsem vysvětlil, že vnoučata živím já a že když mě jejich preferovaný vůdce národa hází klacky pod nohy a komplikuje mi život kde se jen dá, tak tam moc benefitů pro vnoučata neplyne. A jestli tím co chce pro vnoučata je větší dluh, tak že děkují a že už teď ho mají dostatečný.

              (aneb obereme rodiče o statisíce abychom měli na důchodu o 3000 víc a každému vnouceti pak dáme s velkou slávou pětikilo a poznamenáme jak pěkně se o nás vláda stará)

              1. D 18.10.2021 v 9:41

                Ano, pokud málokdo přemýšlí, co bude pro jeho vnoučata nejlepší a provede myšlenkové salto, jaké naznačujete, není co řešit.
                Otázkou je, co znamená „málokdo“.
                Vaší poslední poznámce nerozumím vůbec, připomíná mi schématické komentáře zahlédnuté v médiích v době předvolebního boje.
                Vaše příbuzenstvo vám věru nezávidím.

              2. Já myslím,že vnoučatům bude jedno, jestli splácí dluhy po ANO nebo po ODS, takže netuším jakou roli by dluhy měly hrát při rozhodování komu to hodit.

            2. ygorek 18.10.2021 v 7:46
              “ … Dost starších či starých lidí nemyslí ani tak na budoucnost svou nebo svých dětí, jako na budoucnost vnoučat, zejména ti, kteří si pamatují, že nějaká mají. …“
              Já osobně se domnívám, že nejde o budoucnost našich dětí, vnoučat či pravnoučat, ale o budoucnost JEJICH dětí …… dovedete si vůbec představit, jaká to bude nádhera, až se bude zlatá mládež prohánět po krajině třeba na arbském plnokrevníkovi, zatímco lůza bude zalezlá v jeskyni u loučí?

          2. Presne tak. Jako neobjektivnejsi indikator toho, kdo je hloupy, lze pouzit treba to, jak si kdo dlouhodobe sere do vlastniho hnizda. A to je videt pomerne dobre.

            Bohuzel, fura lidi to jde nahazet treba Buresovi za to, ze jim kratkodobe pridal k doochodu. Ze je ale dlouhodobe okrade na danich, inflaci a energeticke politice, to jim jejich hloupost nedovoli pripustit.

            Podobne party, co to jednem hodi, aby ‚to hlavne nehodili tamhletomu‘ a nepodivaji se, jake negativni dusledky to bude mit, pripadne jestli jimi zvoleny zastupce nebude jeste vetsi hovado, nez jejich puvodni objekt nenavisti.

            Dlouhodobe dusledky jsou nad vsechny spekulace.

            1. Ale veď toto chovanie sa tých „hlúpych voličov“ je naskrz rovnaké aj u nás: dôchodcovia ktorým jednorázovo pridali 10-15Eur; socky čo dostali nejakú jednorázovú dávku či zvýšené prídavky na ich desať detí; úradníci, policajti a iná im podobná háveď ktorá sa dá kúpiť za nejaký príplatok k výplate; a tak ďalej. Drvivá väčšina týchto „hlúpych voličov“ proste nevidí ďalej ako je najbližšia splátka hypotéky, alebo splátka pôžičky na dovolenku, alebo platba nájomného, alebo……….

              1. SatanOkkY: To, že státní zaměstnanci smí volit, je jednou z největších chyb tohoto volebního systému a politický marasmus, ve kterém se nacházíme, je jedním z důsledků. Všeobecné volební právo musí být zrušeno hned, jakmile se nalezne vhodný klíč, podle kterého se určí, kdo smí volit a kdo ne.

                1. Babiše volej hlavně důchodci. Ti si volební právo sebrat nenechají, i když jsou největší příjemci z rozpočtu. Na důchody jde skoro čtvrtina rozpočtu.

                  1. shane 20.10.2021 v 7:17

                    Důchodci jsou „největší příjemci z rozpočtu“ zcela oprávněně, protože to byli oni, co ho nedávno nejvíce plnili.
                    Při oddělení důchodů od státního rozpočtu by předmětné peníze nebyly součástí ani příjmů, ani výdajů, a nestalo by se fakticky nic.

            2. Tak to bohužel je, s tím se ale nedá nic dělat. Babiš to dotáhl k dokonalosti, že si ty voliče opravdu koupí za jejich prachy a oni mu ještě zatleskají. Obávám se ale že nová vláda bude ještě horší než Babiš. Vypadá to na jednoho neschopáka vedle druhého. Babiš byl všehoschopný, ale tihle jsou neschopní a ještě hloupí. Otázka je co je lepší …

            3. No v mé sociální bublině kamarádů a kolegů je prakticky nemožné narazit na voliče ANO, komunistů a více méně i ČSSD. SPD taktéž a např. Pyráti jsem sice minulé volby několik lidí z mého okolí volilo, ale letos už nenarazím ani na to.

              Někteří lidé v mé sociální bublině absolutně nechápou kde bere Babiš hlasy, protože jak říkají nikdy v životě nepotkali voliče ANO“.

              Já o několika málo voličích ANO vím v rámci takové vesnice sociální bubliny širšího příbuzenstva s kterým se setkávám tak jednou za rok. Opakovaně jsem se s nimi snažil vést diskusi na to téma a zjistit v čem to je, ale nikdy to nikam nevedlo. A víceméně to vždy probíhá úplně stejně a tak si dovolím paušalizovat.

              Volič ANO zpravidla nedokáže formulovat své názory a nedokáže argumentovat. Nelze se s nimi bavit konkrétně. Dozvíte se jen obecné „a ti ostatní rozkradli miliardy“, „ostatní jsou gauneři a zločinci“ atd. ale nedokáží konkretizovat.
              Když už se náhodou začnete bavit konkrétně, jak neokáží argumentovat. Na argumenty a důkazy reagují zase nějakou obecnou kritikou, nebo úskokem na jiné téma.
              Obecně disponují mizivou znalostí historie témat. Například je sere něco konkrétního co přičítají za vinu opozici Babiše, ale když je konfrontujete s tím, že to prohlasovala Babišova vláda (což je snadno ověřitelný fakt), tak tomu nevěří a utečou o témata. I když jim dáte před obličej vygooglovaný článek o konkrétním holasování, tak si ho nechtějí přečíst.

              Absence vlastního názoru. Všichni mají nabiflované názory Babiše.
              Klasický rozhovor se pak odehrává v zajetých kolejích a některé věty mě už vůbec nepřekvapí, očekávám je a už mě to spíš rozesměje, protože vím že příjdou.

              Po kritice Bureše vždy příjde věta: „a ten tvůj Kalousek“ (vždy jsou velmi zaskočeni, když jim odpovím, že Kalouska nevolím), pak je taky velmi častá věta: „takže ty jsi ten chvilkař“ (opět vždy velmi překvapení, když odpovím že ne) a má nejoblíbenější věta „takže ty jsi proti demokracii, když ti vadí demokraticky zvolený Babiš“.

              Prostě jsem po pár pokusech opravdu nabil dojmu, že jde vesměs o hloupé lidi, lidi kteří jsou jaksi děsně zhrzelí a naštvaní, ale vlastně neví na co a na koho, nebo spíš na všechno a na všechny a protože se v politice prakticky vůbec neorientují, tak v Babišovi vidí prostředek jak „jim to nandají“.

              Babiš zkrátka umí pracovat s negativní emocí jednodušších lidí, podpořit jí, najít jim viníka a nabídnout řešení. Celé to ještě podpoří nějakou to stovečkou k důchodu, mzdě či slevičkou z daně a už si voliče vodí.

              1. ad. „Volič ANO zpravidla nedokáže formulovat své názory a nedokáže argumentovat.“

                Jednoho takového voliče máme v práci. Argumenty na téma protizákonného testování zaměstnanců ohledně korony (když to bylo na jaře aktuální) shodil tím, že jde o veřejné zdraví a přes to vlak nejede.
                Vygooglené názory právníků nebo rozhodnutí NSS číst nechtěl a furt mlel dokola o nebezpečném viru.

                Tyto podobající se vlastnosti u nich zřejmě nebudou náhoda.

              2. Za to nadprůměrná inteligence umožňuje voličům ODS věřit na pohádku, že za její vlády se dluhy nesekaly a pokladna po nich zůstala narvaná samejma ušpořenejma penězma.
                Nějaký argumenty typu zadej si do googlu pojmy jako dluhová statistika, nečasův kalendář,porovnej si vývoj HDP za jejich vlády se sousedními zeměmi, je nechávají naprosto chladnými a všechna čísla, která by snad svědčila o tom, že o úsporném státě a nízkých daních umí ODS jen žvanit, je falešná propaganda odněkud z Leningradu či co.
                Takže pokud si jeden typ voliče vybere sebranku, která stát zadlužuje a lidem dá hovno a druhý typ voliče sebranku, která stát zadlužuje víceméně stejně, ale občas něco upustí i současným či minulým daňovým nevolníkům, nechápu, proč by se ta první grupa měla považovat za chytřejší, než ta druhá grupa.

            4. Nejak tak. Hlavně že dostali pár tisíc, protože je henta drahota žejo máňo, ale už nemají ani toho půl kolečka k tomu aby si vůbec všimli, jak za poslední rok a zmrdi rozházeli stamiliardy až biliony do hajzlu, a kde se to tak asi projeví než kurva na inflaci?!

          3. Tohle je narativ rozšířený mezi pravičáky („socky volí šmejdy protože chtějí prachy z mých daní“), ale s výjimkou některých státních zaměstnanců (a překvapivě mála!) není pravdivý.

            Co mám v přízni maloměšťáky a vidím do toho více a více, tak se mi ze všech stran potvrzuje, že příčinou je naprosto tristní a elementární neznalost politiky, ideologií, ekonomiky a jakýchkoli programů, kde voliči rozhodují výhradně emocionálně.

            Zdůrazním znovu – rozhodují emocionálně.

            Kolikrát jsem slyšel „ten vypadá důvěryhodně“, „ten vystupuje v televizi klidně, ne jako X co pořád křičí“, „to je tradiční strana“, „toho doporučil Y“ kde Y je slavná osobnost – ani nespočítám.

            Fakt lidi volí podle ksichtů na billboardech a podle nejprimitivnějších předsudků typu „ODS je přeci pravice“, „Lidovci jsou přeci pro rodinu“, „Piráti jsou pro mladé a pro svobodu“, „ČSSD je pro sociální jistoty“ apod. Nesledují politiku, nic o ní neví, ale pamatují si tato hesla, a hlavně…

            „Volit je občanská povinnost“ – i když neví koho a proč.

            1. Však x-f to ve svém příspěvku, na který reagujete, vůbec nerozporuje. Vždyť co může být emocionálnějšího než naslibované či přidělené prachy? Bez ohledu na to, z čí daně jdou.

              1. To je přesný, vidím to ve svém okolí „to je sympaťák“, „pěkně mluví“, „má pravdu“. Platí to i v komunální politice, tam možná ještě víc.

              2. Nejde o prachy. Většina voličů volí „principiálně“, nikoli oportunisticky-profitisticky.

                Takového oportunistu, který by to kvůli penězům byl ochoten hodit komukoli, znám jen jednoho. Managera.

            2. Dat lidem plosne volebni pravo je, jako desetiletemu decku dat do ruky nabity automat.

    2. Předčasné volby nebudou. Na tohle by byli potřeba poslanci pirátů, ale ti jsou jen 4 a tak tu vládu nemůžou držet za koule, ale jen za ruku.

      1. …spis, nez vladu drzet, mohou vlade podrzet. A je to tak spravne.

      2. No uvidíme, už dlouhou dobu se ODS nepodařilo dotáhnout vládnutí do regulérních voleb… tohle nebude vyjímka. Leda že to skončí jak se povídá v kuloárech, že se dají dohromady ANO a ODS…

        1. Ale sledovat záznam z jednání PS bude docela dobrá reality show. Jermanová a Pekarová to bude lepší než tuten Insel der Liebe.

          1. Zajimavy bude treba zjistit, ze tech 5000 lidi, co ji volilo, od ni taky meli bud premie, nebo xefty :-)

        2. Bylo by celkem jubilejní zas položit vládu během přecednictví uhnije :D

  2. Já jsem přející a Fialovi i jeho voličům to vítězství přeju. Navíc skončí zadlužování, nebudou se zvyšovat daně a hlavně skončí Babišova drahota. A pak že prý ODS volí ti inteligentnější a vzdělanější voliči.
    No vyhrát tyhle volby žádná výhra rozhodně není a pokud ODS předvede svůj obvyklý standard, což je kombinace neschopnosti se všehoschopností, tak pofičí za ČSSD mimo parlament.
    No a média, do nynějška tak kritická ke každému kroku vlády, přešaltují na chvalospěv, jak se nám pod vedením těch správných dobře daří a za drobné potíže může Babiš, Putin a jím placení ideodiverzanti. Za půl roku se zjistí, že grýndýl nám kromě energií brutálně zdražil i potraviny, ale jak již jsem četl, v zájmu záchrany planety je nutné snížit spotřebu masa pod level, jaký byl za války, takže vlastně win win.

    1. monday 17.10.2021 v 22.34

      Skončí zadlužování, nezvýší daně a jak Fiala prohlásil, postaví 40 000 bytů. Patrně proto, aby je v dalších letech mohla znovuobrozená ODS privatizovat.

      1. Toto stým stavaním XY tisíc nájomných bytov mal v programe pred poslednými voľbami aj Inseminátor (náčelník Sme rodina) a hneď jak bolo jasné, že ho aj s jeho partajou berú do koalície (vládnej štvor-koalície) tak zahlásil, že ako druhá najsilnejšia koaličná strana chce post predsedu parlamentu a jeho strana chce ministra v silovom rezorte (sa mi zdá že chceli ministerstvo obrany). Lebo to je jasné, že práve silové rezorty sa starajú o výstavbu nájomných bytov……. Ale našťastie dorazil čínsky vírus tak bude mať Inseminátor dobrú výhovorku pre svojich voličov, že prečo tie byty nie sú hotové resp. prečo sa o tom ani len nezačalo rokovať v parlamente.

  3. V Irsku je hlavním jazykem angličtina.

    1. To je samozrejme duvod, proc mit anglictinu jako primarni rec v Bruseli. Nemcina a Franina jsou na druhem a tretim miste. Jak vidno, trpaslik ma vetsi moc, nez se myslelo…

      1. Angličtina je dnes něco jako ve středověku latina. Jazyk „vzdělanců“ se kterým se domluvíte „po celém světě“. Tak když už takový jazyk máme, až na drobnou výjimku to je pro všechny v EU druhý jazyk, takže „nikdo“ v něm nemá při komunikaci výhodu, tak to po vystoupení GB z EU máme zahodit a začít se všichni učit německy nebo francouzsky (nebo pro jistotu obojí)? Navíc základní úroveň angličtiny potřebnou pro komunikaci se naučíte poměrně lehce, na rozdíl od němčiny či francouzštiny.

        1. Jimmyx 17.10.2021 v 23:38

          Přemýšlel jsem o daném tématu po oznámení Brexitu.
          Němčina je v (stále ještě) politicky nepřijatelná a zákonitě tedy i francouzšina.
          Naopak je divné, proč si nikdo nevzpomene na španělštinu, kterou by se jistě domluvil i v Estados Unidos de America.

          1. To je prave ten problem – spanelstina je sice rozsirenejsi, ney anglictina, ale tady v Evrope, kde nebyly prakticky zadne spanelske kolonie, se neprosadila. Tady nebylo zapotrebi nasili, stacily dve valky a vlezdoprdelismus, abychom inklinovali radeji k anglictine.

            1. Jj, mimo latinskou Ameriku a Španělsko je španělština k prdu. Ale to se týká všech jazyků mimo angličtiny.

            2. Sysop 18.10.2021 v 7:37

              Dobrá, ale není-li vhodná španělština, co italština?
              A ne, k polštině neklesnu.

              1. Neumim si moc predstavit, kde se sikne talianstina. Prijde asi na to, kam chce clovek vytahnout paty. To pak i arabstina muze mit smysl, ze…

          2. Jak kde a jak s kym ygnore.

        2. Hlavně si nedokážu dobře představit, jak se sejde Německo s Francií (coby nejsilnější státy EU) a budou se dohadovat, jestli teda jako nová hlavní řeč EU bude franština nebo němčina. Ostatně myslím že tohle by byl ideální způsob, jak ten spolek padlejch holek zlikvidovat :)

          1. Ono je to tak, ze obe reci na tom jsou stejne. Je docela normalni, ze Nemec mluvi nemecky a Frantik francouzsky a rozumi si. Ostatne Svycarsko je toho prikladem. Ja jsem v tomto v nevyhode, protoze francouzsky neumim a pokud se porada preklopi do franiny, jsem fprdeli. Anglictina se u nas nepouziva. Vyhradne a pouze pro technickou dokundamentaci a pro komunikaci s Asii. Ostatne ani rustina neni vyjimkou, mnohdy se vede jednani s vychodem v rustine, nez v anglictine. A to ma vedeni firmy MBA.

            1. Si pamätám môj prvý pracovný pobyt v Švajčiarsku. Prvým šokom boli ceny – sme chodili týždeň s hubou otvorenou a nechápali. No a potom sme si dali výlet smerom na Ženevu a okolo kopcov na juh a potom na východ a tak. My sme boli našťastie v nemecky hovoriacej časti a tam sme dorozumeli, ale počas cesty na Ženevu sa zrazu zmenili cedule na diaľnici z Ausfahrt na Sortie (či jak sa to píše) a nám až po hodnej chvíli došlo, že sme vo francúzsky hovoriacej časti. A nastal problém – nedohovorili sme sa nikde, lebo my sme nevedeli po francúzsky a ľudia čo sme s nimi chceli komunikovať buď to nevedeli po nemecky či anglicky, alebo sa snami týmito jazykmi odmietli baviť. No a podobne sme to mali na výlete do Londona keď sme niečo chceli v južnej časti Belgicka či Francúzku vybaviť. Prvý človek hovoriaci normálne po anglicky bol chlapík v kancelárii firmy ktorou sme išli trajektom na druhú stranu kanála.

              1. To je klasika – fura lidi si mysli, ze to, co plati na hotelu nebo ve smenarne, plati vsude. A clovek pak zajde do prvniho kramu a splouchanim s lahvi se snazi zjistit, jestli obsah je olej, nebo ocet. Prvni napis na nejake ceduli sbori svet o tom, ze s anglictinou se clovek prece dorozumi vsude v kulturni Evrope.

                Anglictina proste nestaci. Je to, rekneme, zaklad (zatim, pro nasi generaci. Pro tu dalsi uz to bude mandarinstina) a k tomu je potreba znat aspon jeden, nebo lepe dva, svetove jazyky.

                1. No a tento jazykový problém, je aj hneď jednou odpoveďou nato, že prečo EU nemôže a nebude fungovať ako jeden štát napr. po vzore USandA. Tam sa proste pred XYZ rokmi dohodlo, že všetci budú hovoriť po americky a hotovo. Zľava doprava, zhora nadol sa používa jeden jazyk (v jeho mnohých variáciách) a hotovo. A takisto kanadský jazyk je veľmi podobný tomu americkému takže majú o problém menej.
                  Tu máš čo niekoľko sto kilometrov inú krajinu a v nej iný jazyk a si z toho celý voľajaký zmätený.

                  1. Uz vidim takoveho Svaba, jak se s Bavorakem domlouva na spolecne reci. Ti by si nerozumeli ani pri tomto hovoru.

                    1. Som si predstavil ako diskutuje šváb (Kakerlak) s bavorákom (vozidlo BMW).
                      A to máš aj na Slovensku: od západu kde to okupujú záhoraci a kopaničiari (záhoračtina); cez bradavicu na Dunaji (blavačtina); okolo Trnavy (po trnafsky) na stredné Slovensko (kde teoreticky hovoria pekne mäkko po slovensky); cez blízky východ (vychodňarčina a vyhodňarčina); severo-východ (goralčina) až po východ ďaleký (rusnačtina). No a to sme ešte neboli na juhu kde sa štandardne začína diskusia maďarskou hatlatilkou.
                      No a u vás to bude podobne.

                2. Jo a ne. Pokud se nechceš učit všechny světovější řeči, tak angličtina je holt nejuniverzálnejší a máš největší šanci se s ní někde chytit. Anglicky jsem se domluvil i v Číně. Blbě, ale domluvil. S franštinou, španělštinu, němčinou bych tam musel mít extrémní kliku. Jo, potkal jsem tam dědka co si chtěl povídat rusky. Ale kolik takovejch tam je?

                  1. Jo, z hlediska pravdepodobnosti samozrejme ano, Anglani zotrocili kade tade kadeco. Coz je pak vyhoda. Ale spolehat se na to neda.

        3. U nas v praci umi vic lidi francouzsky nez anglicky. Docela mne to prekvapilo. Rikali mi, ze na stredni maji ty jazyky oba, ale franina se jim vic libi, tak v ni pokracuji i dal, na rozdil od angliny.

        4. Spravne s vyhradou toho ze je to jazyk „zdelancu“. Uspech anglictiny je ze se ji nauci celkem lehce i nejvetsi debil.

          Anglictina je flexibilni jazyk ktery umoznuje komunikovat jak primitivnim tak sofistikovanym zpusobem. Je to jazyk ktery se lze snadno naucit a pouzivat rudimentarnim a relativne funkcnim zpusobem bez toho aby clovek musel ziskat znalost gramatiky atakpodobne, coz je pripad vicemene vsech ostatnich jazyku. Francouzstina je proti anglictine mnohem slozitejsi. Nemcina podobne, asi vic. Spanelstina nikdy nebyla tak rozsirena.

          Na druhou stranu, anglictina umoznuje vysoke sophistikovanou komunikaci, ale to je uroven na kterou se vetsina lidi nedostane. To ale nevadi, protoze, jak vyse popsano, anglictina umoznuje komunikovat even the most intellectually/linguistically challenged individuals.

  4. Tak ono se to vitezstvi stane tezce horkym.

    1) Strany o sobe tvrdi, ze jsou pravicove. Buhahahaha, setrit po tech sekerach, obzvlast ta COVIDova, jop, gratuluju.
    2) Uz se nam tu rysuje dalsi COVIDova vlna. Jasne, mohou to nechat bejt, jenze jaky na tohle maji koule, to se ukazalo vloni, kdyz to Babisovi odmavali vsechno
    3) Energeticky trh sroubuje ceny vysoko, coz se bude davat za vinu vlade :)
    4) Koalice je slozena z 5 stran, z toho 5 docela rozdilnych stran a jejich hlavnim pojitkem je anti-Babis. Pritom Starostove a Pirati uz ohlasili, ze pojedou poctive jako jedno uskupeni. Nejvtipnejsi na tom ovsem je, ze Pirati v ramci svych slibu riskuji 25 % poslancu :D :D Pokud soudruh predseda dostane ministerske kreslo (o ktere se dredatej zmetek hlasi :D ), tak musi slozit poslanecky mandat a pustit cloveka za sebou. Coz je Starosta. Tohle rozhodovani soudruhovi Bartosovi nezavidim, protoze esli ta vlada padne, nebo padne on, tak Pirati maji uz enem 3 poslance. Samozrejme je tu moznost, ze se nebudou drzet svych hodnot a budou kumulovat funkce :D

    Urcite by se nasly dalsi vesele body. Treba ze Zeman to zdrzi a da klice Babisovi, cimz az 3. pokus bude vladni a dostane se to jeste vic do prdele(pro viteze voleb). Nebo Zeman umre a Babis bude novy prezident, coz bude vubec komedie :)

    No, mame se na co tesit.

    Mimochodem – Starostove a Pirati a jejich hodnoceni je mimo. Problem cele te koalice byl, ze podpora Piratu byla neadresna, zatimco krouzkovani bylo celkem adresne. Tim padem hlasy Piratu sly pro koalici, zatimco krouzky vynesly nahoru Starosty. Tady to neni o nepodpore Piratu, ale o krouzkovacim systemu, ono tech krouzku nebylo zapotrebi zase tolik a volici Piratu byli spokojeni s kandidaty na celnich pozicich(pac to byli Pirati), takze nekrouzkovali :) Jak zminil jeden Pirat na jejich foru – to jim mel nekdo rict pred tou koalici :D :D :D :D :D Politici :D (zaroven se slusi zminit, ze na toto nebezpeci nekteri jejich clenove upozornovali).

    1. Aneb člověk si má dát pozor na to, co si přeje, protože by se mu to mohlo i splnit.

    2. A jeje, tak se Zemanem to nevypada dobre. Zda se, ze predseda senatu vyda pokyn „execute order 66“, eh pardon, pokyn pokusit se aktivovat clanek 66 ustavy.

      https://www.youtube.com/watch?v=SdbpryNN7H0

      A Babis prezidentem? To se mi nezda moc pravdepodobne (temer nulova realna moc). Ale i kdyby, tak muze byt mnohem, MNOHEM hur – napriklad takovy Kalousek coby prezident. Coz je IMO jeden z duvodu, proc Kalousek pred rokem z politiky odesel: aby vohnouti na jeho svinarny zapomneli a v prezidentske volbe mu to hodili.

      1. Ta zdejší prezidentská pravomoc rozhodně není úplně nenulová.

        Bureš však potřebuje nutně doživotní imunitu aby neskončil dříve či později v teplácích. To je kurva silná motivace o ty Hradčana bojovat.
        Kalouska nekomentuji, ale horší než Bureš by rozhodně nebyl.

        Osobně však tipuji nějakou tu prezidentku..

        1. Jermanova, to by byl ten spravnej kandidat. Rozdala by premie siroko daleko,… ta by mohla mit docela silnej fanclub.

          1. Netuším a nevím co je tahle EU 3,14ča vůbec zač …
            Ale pokud by se zjevila ne úplně neprofláknutá baba tak vzhledem k tomu, že ženských je v elektorátu nadpoloviční většina tak by měla proti Burešovi určitě nemalou šanci.

            1. Ne všechny ženy jsou však pražské feministické blbky, které by byly schopné volit primárně na základě pohlaví prezidentského kandidáta.

              Ale jak jsem psal výše – pokud by se dotyčná dovedně maskovala a vytvořila si obraz „Té Slušné“ jako Čaputová, to je samozřejmě jiná.

              1. …a nebo aspon muze, ktery se jako zena identifikuje, ten by mel v Bruseli vsechny dvere otevrene. A jeste by na hajzlu mohl beztrestne okukovat zencky.

                1. Videl si čo sa za zrúdy (väčšinovo) pohybuje pred kamerami keď sa ukazuje nejaké rokovanie v Bruseli? To ozaj radšej ten chlapský hajzlík.
                  Inak postaviť ako to kandidát(o) do prezidentských volieb nejakú tú kompletne neidentifikovanú (sexuálne, pohlavne, názorovo, atď.) osobu by mohlo aspoň v rámci predvolebných akcií, mítingov a televíznych diskusií. Vy stým už máte predsa aké také skúsenosti z tých prezidentských volieb čo sa na Hrad chystal ten potetovaný chlapík.

                  1. Na hajzl chodej ale i rozkurovacky, ktery se pred kamerama nemotaj. Hele, v te prdeli je 4500 lidi, z toho se snad neco vybrat da…

      2. Kalousek by bula samozrejme vyrazne lepsi volba. Nevim jake svinarny myslite, podle me ke to celkem schopny konzervativec, ktery holt, dle kdu stylu, cyhedna vse s kazdym jak konsky handlir. Moralne je pro me MK a rady vysse nez Bures.

        Pochopitelne to ale neni dobry kandidat protoze by pak lidi jako vy volili proti nemu i toho Andreje…

        1. Konzervativec…
          Tyhle pojmy začínají být stejně vyprázdněné jako „levice“ nebo „pravice“. Vasil Biľak nebo Milouš Jakeš byli ve své době revoluční avantgardou, v závěru života zapšklými bílými páprdy, aniž by své názory jakkoli změnili.

        2. Kalousek žádný konzervativec, není, nikdy nebyl a nebude, a to v žádném pojetí toho slova. Protože je dokonalý opak – je to progresivec.

          Jakkoli co mám z doslechu přímo od něj, tak nikoli z přesvědčení, ale naprosto oportunisticky protože identifikoval poptávku (kulturně-progresivní-ekonomicky-pravicový) kterou nikdo jiný neoslovoval. Tzn. je to takový elegantnější Okamura.

          Maximálně jej můžete s velkou dávkou drzosti prohlašovat za „pravicového“ na ekonomické ose, ale to je asi tak všechno.

          1. Chce-li Kalislava Mirouska někdo mermomocí konzervovat, může jej s přimhouřením obou vidů (dokonavého i nedokonavého) označit za neokonzervativce. Čili propagátora Pax Americana. Vlastně je to vlastenec – americký patriot.

          2. OK, je samozrejme pro-bruselsky vic nez by se asi komukoli zde na d-f libilo. Ale jeho kulturni konzervatismus je podobny tomu KDU. Tedy ze neveri v zadny woke sracky jako manzelstvi pro vsechny a tak. Ekonomicky je samozrejme pravicovy. Za jeho zodpovedny hospodareni a obecne politiku mu nadavaji duchodci dodnes.

            Pravicovy kandidat ktery by dokazal zahrnout vsechny obcany by podle me byl. Stejne tak Topolanek. Oba protreli politici kteri vi jak to chodi a zaroven jim lze verit (nelzou, pomerne dulezita vec se kterou si ANO vytira prdel) a nejsou to neolevicacky magori naskakuji na vsechny trendy. Topolanek by se mi libil nejvic, ovsem kazdy hned prevraci Dalika. Podobne Pavel Bem je zjevne velmi schopny a produktivni pravicovy politik. Ale tezko rict jestli historky s mazankem by nebyl duvod k jeho nevoleni pro mnoho lidi.

            1. Skrabo:
              „… Bem je zjevne velmi schopny a produktivni…“
              „… Topolanek. Oba protreli politici kteri vi jak to chodi a zaroven jim lze verit (nelzou,…“
              – – –
              Hele, kdy skončila 2. světová válka…?

              :OD

              1. 1945. Navrhnete lepsiho kandidata. Nebo moralne nepujdete k volbam a nechate tam zvolit AB?

                1. Skrabo:
                  Aha.
                  Já čekal něco jako „… v listopadu 1989, kdy studenti již nemohli snést kruté věznění a mučení, vzbouřili se, bojovali na barikádách a vyhnali z Prahy ruské tanky…“, to obvykle taková děcka mají v makovičkách.

                  :OD

                2. Ja budu volit mensi zlo a troufam si tvrdit, ze to bude AB. My si tu muzeme navrhovat, co chceme, ale realni kandidati budou rozdilni. Pro me by byl i nepruchozi pokrytec Vavra. Ale proti nemu uz bych nehlasoval a nechal luzu zvolit Burese. (realne se Vavra nedostane do 2. kola)

                  1. deacon:
                    „…volit mensi zlo…“
                    – – –
                    O tom jsou prakticky každý volby. Pokud by mi někdo dal kandidátku Topol – Bém – Kalousek – Babiš, tak je nejmenší zlo pro mě samotnýho jasný…

                    1. No, toho se bojim. Pro me by byl AB tim nejhorsim z teto ctverice. Proto by bylo chytre postavit proti AB nekoho, koho oba (my dva nebo sireji oba tabory) sneseme.

                      Ale na kom bude shoda a zaroven bude vseobecne znamy? Robejsek? Nejaky politik z ODS? (z Vystrcila se pul naroda osypava ze si dovolil urazit Cinu).

                  2. Jste naivní. Bába nebude kandidovat na prezidenta. A jestli tu skládáte tipy na adepty, tak já tipuji, že ANO postaví Stropnického.

                    1. Panek:
                      Časem se vynoří mezi kandidáty Vystrčil a jednou i Pospíšil…

                    2. Uvidime, uvidime :)

                  3. V čom je Dan Vávra pokrytec?

            2. Vážně? Tak jak je možné, že jeho strana prosazovala homomanželství a LGBTQ+ nejvíce snad kromě Pirátů?

              Jak je možné, že Kalousek zakázal kritiku Prague Pride:

              Nemám žádný důvod Prague Pride nadšeně podporovat, či se ho účastnit. Pražádný důvod nemám však ani k jeho odsuzování, či k pokryteckému a účelovému odsuzování. Je to mírumilovná akce mírumilovných lidí a já jim přeji vše dobré. Odsuzuji ty, kteří na ně útočí.
              — Miroslav Kalousek (@kalousekm) August 5, 2019

              A jak je možné, že odpůrce homomanželství nepřímo prohlásil za nácky?

              V některých věcech, jako je třeba manželství homosexuálů, byla u nás tradičně celých deset let absolutní svoboda názorů. Vyznačovali jsme se vždy mimořádnou tolerancí jeden vůči druhému. Problém z toho mohou dělat jen zapšklí a netolerantní. Ne my. Pojmy se postupem času mění, dnes si na konzervativce hraje kdejaký nácek. Ale to my samozřejmě nejsme, my vycházíme z evropského humanismu a náš konzervatismus se projevuje zejména v odpovědnosti vůči budoucím generacím

              Opakuji – Kalousek není a nikdy nebyl konzervativec. V označení KDU-ČSL je to pouze ten „lidovec“. Ale je slizký jako had ve snaze vlísat se do přízně elektorátu, na který momentálně cílí, to samozřejmě ano. Ale to je tradiční lidovecká „kvalita“ už přes 100 let…

              1. Techn. pozn. – had neni slizky, had je suchy ;-)

      3. Babis chce byt u moci, jedno jake. Jako prezident ma jistotu imunity, kterou mu nemuze zrusit antiBures Snemovna.

    3. Pravice cha-chá. ODS+TOP09+VV schválili zákon 294/2013 Sb. – pro neznalé, ta „demokratická pravice“ uzákonila osobní bankrot. Což je úplně nejvíc nelepší socialistický postup, jak se střední třída složí na socky a šmejdy.

      1. no to je prave ta pointa. Bud si naserou do hnizda, protoze pravicove strany se pravicove chovat nebudou, nebo budou muset zacit setrit a … no, rekneme, ze to jim taky hlasy neprizene. V podstate jakakoliv varianta je pro ne spatna :)

      2. pointa meho prispevku vyse je, ze volic si pamatuje malo, ale neco si pamatuje. Takze pravicovi volici zase po teto vlade ODS budou hledat alternativu.

        1. Myslím, že nebudou. ODS není pravicová už několik let a stejně jí to „pravičáci“ házejí, protože tady není žádná alternativa. Cokoliv doopravdy pravicového bude „moc malé, nedostane se do sněmovny, nebudu vyhazovat hlas“.

          1. To IMO neni pravda, ODS ma vlny, kdy ji to pravicovi volici hodi a pak se dostane do vlady a pristi volby ty hlasy ODS nedostane. Ale potrebuje se dostat do vlady, aby tyhle volice nasrala. Hardcore ODS volici ji voli prakticky furt, tam se nic nemeni.

  5. To je zase brekotu ..
    Prostě ty volby nějak dopadly, elektorát co se zúčastnil se nějak vyjádřil a co tedy pořád donekonečna řešit?
    Nacpat všechny ty „špatné “ voliče /podle názoru toho kterého vohnouta/ do dobytčáků a poslat je kamsi? Nerozumím ..

    1. A pointa vašeho příspěvku je ….. ? Asi žádná, že?

      1. Mngwa 18.10.2021 v 5:10

        Jsem sice jen obyčejný vidlák, ale výrok:„Prostě ty volby nějak dopadly, elektorát co se zúčastnil se nějak vyjádřil a co tedy pořád donekonečna řešit?“ chápu a s autorem souhlasím.
        Co je na něm k nepochopení, že by potřeboval ještě nějakou pointu?

  6. děkuji autorovi za dnešní konečně super čtivý článek..Snad si ho přečtou aj zkurvenci z KDU a hned nás budou natírat.Vás jako Zločince a mě jako spolupachatele..těším se..:D

  7. Co mě nepřestává fascinovat je, že pořád někdo volí kkta Bábu. Stejně jako autorovi článku mi uniká, čím může tenhle ksindl někomu imponovat natolik, aby mu to tam hodil. Nebo to divné klubko z ODS a ostatních politických lůzrů. Btw před tou rádobypandemií jsem o ODS uvažovala, ale to co předvedli během ní bylo natolik ubohé, že jsou pro mě už navždy nevolitelní. Ale stejně tam tohle všechno je, dokonce na prvních příčkách. Těch politicky negramotných, hloupých a závistivých blbů tady asi máme pořád dostatek.

    Jinak by mě docela zajímalo, nakolik mají na výsledek voleb vliv média. Myslím tím všechny ty „seriózní“ předvolební průzkumy, rozhovory, tlačení jistých stran do popředí a naprosté informační embargo u jiných. Např. BabišDnes již delší dobu jede pořád to samé kolečko: Babiš, Piráti, Babiš, Piráti. Méně duševně obdaření jedinci potom na diskusích zmíněného portálu důležitě mudrují, že “ musím to tam hodit Babišovi aby nevyhráli ti Piráti“ popř verze číslo 2 „Musím to tam hodit Pirátům aby nevyhrál Babiš“ s obligátním dovětkem, že jinak není koho volit. Stejné typy mají kupodivu pocit, že kdo volí např. SPD je dement, ale sami si z nějakého nepochopitelného důvodu připadají strašně chytří, když volí Babiše … no nic. Demence nebo odevzdanost? Obojí? Pravda je, že politika se stala natolik nepřehlednou a odtrženou od reálného života, že tu odevzdanost bych i chápala, ale to by mě stejně nedonutilo hlasovat pro něco jako Babiš případně Fiala nebo Dr. Dred, spíš bych asi nevolila vůbec, takže nevím. Každopádně jediná věc, která je jistá je ta, že s elektorátem v této zemi je šance na pozitivní změnu v podstatě nulová.

    1. @Mngwa
      ovšem Vaše pointa, kterou jste nadatlovala takhle časně zrána, ta je přesná a odráží myšlenkové pochody velké části zdejších diskutujících.
      Babiš NE, Spolu NE, Pirstan NIKDY, Levice+ušatý traktorista NE, SPD proč ne, TSS ano i když je to hlas do hajzlu, úplní idioti pak i Volný blok či obskurní pidistrany anebo hrdinsky ani k volbám nejdou, aby mohli další 4 roky kafrat.
      Až kořala z Lán nátahne brka, radostně to hodí v 2.kole AB, protože Fischerové, Hilšerové, Středulové, Rakušani, Nerudové, Němcové, Pavlové, Kalouskové a všichni na které jsem zapomněl jsou loutky a AB je menší zlo.
      Když pozoruji to poslední menší zlo v terminální fázi, tak už se těším na to příští menší zlo.

      1. Volte Cthulhu. Proč volit menší zlo? (A podporovatelé budou sežráni první, což je jednoznačně výhoda)

        1. Iä!
          Iä!
          Cthulhu fhtagn!

          Zajjímavé, kompletní překlad „Vote Cthulhu“ jsem nenašel – neznáte ho, čirou náhodou?

          https://www.customsigns.com/why-vote-for-lesser-evil-yardsign je zejména kvůli grafické úpravě pro tuzemsko málo použitelné.

      2. Takže všechno ne, řešení je tedy se odstěhovat na Mars nebo volit pořád dokola ty samé kretény?
        A jděte už do háje s tím tzv. menším zlem … už jsem na tento pojem silně alergická, protože volně přeloženo je to v podstatě „no vlastně nevím koho volit, tak budu volit toho kdo mi připadá jako nejmenší kkot“. Volte si hrdinsky Babiše třeba až do (ještě většího) zblbnutí, ale pak se nedivte.

        1. Tady asi Babiše fakt nikdo nevolil. Zatím*
          Dachsmeister naráží na místní odvěký fenomén, kdy se ve snaze o největší ideovou čistotu a politický ideál skončí u propagace kdejaké obskurní pidipartaje, která je to pravé.

          * už se těším na prezidentské volby, kdy se na Dfensu v druhém kole začne masivně propagovat Babiš, protože je potřeba zastavit Neomarxisty, Progresivisty a Eurohujery. No, koneckonců, ti důchodci co kupují ty super hrnce z nebe nespadli.

          1. Držím Vám v prípade nejakých urýchlených prezidentských volieb palce aby kandidoval aj niekto normálny (prijateľný, akceptovateľný) kto to dotiahne do druhého kola. Šanca je síce veľmi malá, ale nádej zomiera posledná.
            Mohli by ste voliť v druhom kole napr. medzi Bureš a Okamura. Alebo Bureš vs. Adamová Pekarová (či jak sa volá). Alebo Bureš vs. dredatý Bartoš. Alebo…..

            1. Zabudni, tieto babovcicky mi tu chlapci rozdupali uz minule, take stastie aby tam Babis nebol mat nebudu.

          2. A Ty si fakt myslíš, že „Neomarxisty, Progresivisty a Eurohujery“ jsou jen fekňús?

          3. Slaměný padák hezký. A teď si připomeneme, jak to bylo reálně, ano?

            Reálně tu jak D-F, tak místní jádro neslo narativ „Zeman i jeho oponent jsou takřka identičtí, menší zlo tam neexistuje, resp. kdo je menší zlo je schované v rámci statistické chyby.“ Neexistovala žádná silná doporučení, natož „propagace“. Jen taktizující úvahy pronášené s velkou dávkou zoufalství a oscilující okolo „asi raději nikoho“.

            1. Nemluvím o Zemanovi a Drahošovi. Mluvím o volbě budoucí.

        2. resenim by treba bylo, aby se vsechny ty TSS a podobny pochybny reseni vzaly za nos a nasly nekoho, kdo neni uplnej retard v medialni prezentaci. Treba TSS kvuli tomu ztratila muj hlas, to byl otres, co ta krava v mediich predvadela.

          1. Tak šéfik Svobodných vyhrál 2x anketu na Primě, kdo je nejlepší ze všech předsedů politických stran co tam sedí…

            1. Mel se vic projevovat, mohlo to bejt jiny.

      3. Vis jak to je. Prazaci dneska hrabou prstickem po „zlaty“ Krnde. :D

    2. Co je na tom k nepochopení? ANO je levice levicovatá a navíc štědrá, takže k němu přešli ti, co dřív volili jinou levici.
      V podstatě jediný co je těžko pochopitelný je volba Tomia. Ne kvůli tomu co říká nebo programu, tam chápu, že to spoustě lidí imponuje, ale kvůli Tomiovi, kterej je důvěryhodnej asi jako třicetikorunová bankovka, nebo jako ten snědej chlápek co se mi tuhle na parkovišti snažil prodat ty značkový parfémy.

      1. Zatímco ODS a spol je vrcholně důvěryhodné seskupení, to je naprosto pochopitelné …. hmmmm, jasně.

        1. To jsem někde napsal? (Budu hádat, paní volila SPD a cítí se dotčena?)

          1. Přátelé, myslím že v téhle diskuzi je jedna velká chyba už v základu: modelujete si, jak se chovají, myslí a volí lidi vašeho věku a přístupu k životu. Včera, když jsem se bavil s tátou (83 let), mi došlo, že demokracie v dnešní podobě a zejména volební právo vůbec nepočítaly s takovouhle Laputou. Důchodců, co pomalu ztrácejí schopnosti rozpoznávat jevy, rozumět věcem atd. je čím dál více – a s prodlužující se dobou života i bude. Nevěřili jste, jaký byl problém mu rozklíčovat, že inkoustovou tiskárnu za 1950 Kč nemá smysl opravovat a že náhradní sada tonerů stojí vic než nová tiskárna atd. Pořád samé „a nemůžeš to aspoň zkusit?“ „já se půjdu zeptat do Canonu, tam mi poradí, našel jsem si adresu zastoupení na webu“ atd. Nevysvětlíte. Sám budu stejný, to já vím, akorát nevím, jestli v sobě najdu tu sílu nechodit k volbám.

            Oni ji zatím nenacházejí.

            1. HonzaV 18.10.2021 v 7:31

              Nemá on otec přece jen pravdu?
              Systém, v němž bylo přijatelné věci místo oprav vyhazovat trval jen velmi krátce a jak se zdá, již končí.

              1. Na opravy nebudou xehnani nahradni dily. Az tak uplne bych to s tim koncenim nevidel. Respektive – ano, konci, ale trosku jinak, nez puvodne zeleni rikali. Ono postupne nebude nic – ani nove, ani dily k opravam. Kanibalismem se podari nektere veci udrzovat a pak nastoupi neco ve stylu ruskych youtuberu, kteri z flexy a dilu na kolo sestavi motorovou pilu.

                1. Sysop 18.10.2021 v 7:52

                  Souhlasím.
                  Ukončení existence přístrojů třídy „kup a zahoď“ je jedna možnost. Ta druhá, „Do par let nebude nikdo, kdo by tem vecem rozumel aspon natolik, aby je umel opravit jinak, nez vymenou dilu podle katalogu.“ skončí situací popsanou v povídce Čerpadlo 6 (Paolo Bacigalupi). Náznaky příchodu této varianty již kolem sebe vidím.

              2. V principu pravdu má, ale zkusit to fakt nemůžu, nemá to cenu a každej kdo viděl inkoustovou tiskárnu za 89 € zevnitř tak mi dá za pravdu. Já bych taky radši měl věci trvanlivější a dražší, ale je nás tak málo, že by se ty věci dělaly v tak malejch sériích, že ta cena by byla nepřijatelná.

                1. Tohle dilema nastesti vyresi evoluce. Do par let nebude nikdo, kdo by tem vecem rozumel aspon natolik, aby je umel opravit jinak, nez vymenou dilu podle katalogu.

                  1. Ono ľudia sú aj budú, len ich asi ťažko zaplatíš. Servis proste pôjde kvôli nákladom systémom meníme celý plošák za nový, lebo to vyjde lacnejšie ako hľadať chybu (vyexpirované elektrolyty) a ten pánko čo to robí doma na dôchodku bude tak vyťažený, že bude u neho fronta ako za socíku na mandarínky. Alebo aj ten pánko zdvihne ceny a zreguluje dopyt po oprave.
                    A môže sa stať, že k lacným veciam už ani nebudú (možno už ani teraz nie sú) katalógy a pôjde to kus za kus.

                    1. Nevymenime cely plosnak za novy, pokud na nej nechceme cekat treba dva roky. Tam jsou klice. Takze pekne plosnak analyzovat a hledat, kterej brouk, pokud mozno bez vlastniho firmware, lze vymenit. A pokud s firmware, tak musime mit i pana, co to firmware proda. A uz to frci, samozrejme.

                      Vrati se to do konce 80ek, kdy jsem cucel jako tele na plny krabice komponent do 8bitu ve Vidni v bazaru a kdyz jsem si od kazde koupil tri, tak jsem domal slozil jednu funkcni. Postupne jsem takto poskladal cely C128 i s floppy.

                    2. Ono to je (bude) ako v každom segmente výroby / opravy. Ak bude ten kto zaplatí opravu plošného spoja (napr. preto lebo by na nový čakal pol roka alebo rok) tak sa nájde aj ten kto ho opraví. Ak budú plošáky dostupné budú sa meniť.
                      Ja som reklamoval práčku. Po roku sa vysypali ložiská. Nová práčka vtedy stála necelých 500Eur takže sa ju oplatilo opraviť. Opravili mi ju v rámci záruky. Ako to má výrobca cenovo a zmluvne dohodnuté so servisom neviem, ale proste bolo lacnejšie opraviť práčku tak ju opravili.
                      Sa ti nečudujem, že si v 80-tých rokoch takto bastlil tú C128 (čo to bolo vlastne za kalkulačku?) – tam sa toho váľalo na kilá a u nás to bol predražený nedostatkový tovar. Tak sa ti to oplatilo takto polepiť dokopy. Ak by si vtedy žil na západe a mal ich nadpriemerný plat tak by si to zrejme takto neriešil – zrátal by si si náklady a časovú náročnosť a zrejme by si sa na to vybodol a kúpil by si to nové resp. opravil by si to cestou výmeny plošáku.

                    3. no já nechci odporovat zkušenějším, ale když vidím na PCB tu rejži a jak se mi zhoršuje s věkem zrak, tak slovo „opravitelnost“ mizí v čím dál větší dálce. Ano, diskrétní součástky jsem taky měníval, kondíky, tranzistory. To je ale dávno pryč. Při posledním pokusu o výměnu elytu se mi podařilo ten plošňák tak dokurvit, že jsem celý I/O modul naštvaně hodil na parkovišti do červený skříně. O dostupnosti dokumentace není ani řeč, takže s trochou reverzního inženýrství… no dík, radši se půjdu projít někam do polí.

                    4. pre HonzaV 18.10.2021 v 10:47
                      No ja aj napriek tomu, že som od strednej školy elektrikár tak ako silnoprúdar som rád, že na plošáku dokážem identifikovať elektrolyt s vypuklým dekľom a ten vymeniť a dúfam, že to bol práve ten problém a že daná vec bude fungovať. Ak to tak nieje tak som v koncoch. Proste nemám na opravu elektroniky základy, skúsenosti a ani vybavenie.
                      V bytovke kde som vyrastal tak pod nami sused je šikovný elektronik opravár (aj jeho syn čo to pochytil), ale ako starne tak proste má taký zrakový handicap, že už na tie SMD súčiastky nevidí. A to vedel svojho času kadečo opraviť.

                    5. Nebudou. Je potřeba si uvědomit jednu věc, to, proč dnes je všechno neopravitelný krám s jedním megatišťákem, kde je vše od zdroje až po celou řídící elektroniku je tím, že je to prostě nejlevnější na výrobu. Číňan nebo Malajsijec stojí 2 USD denně, a 99 % práce zvládne navíc robot. Pokud EU bude tlačit na opravitelné věci s náhradními díly, bude to samozřejmě ekologické, lepší… ale dražší, protože víc věcí budou řešit lidi. Chceš raději pračku s monoblokem za 8 000 Kč která je v podstatě neopravitelná (mimo toho důchodce, který si s tím vyhraje), nebo opravitelnou pračku která bude naprosto stejná, možná i o fous poruchovější, bude stát 10 000 Kč, a budeš mít potenciální šanci, že opravit půjde, jenže za opravu budeš cvakat 1 200 Kč/hod + cenu náhradních dílů? Takže když se něco dodrbe, můžeš počítat s opravou tak za pětku.

                      Asi takhle. Mámě odešel sporák, po zhruba 25ti letech služby, a fakt neměl žádnou pohodičku – byl v provozu denně, a v listopadu/prosinci se pekla kila a kila cukroví, vánočky, to jel tak 10 hodin denně minimálně. Takže spíš galeje. Byla z toho nešťastná, protože když sháněla nový, každý jí řekl, že může doufat v životnost tak 7 let, z čehož má blbý pocit, protože ty šunty nic nevydrží. Jenže ten sporák stál v roce 1996 zhruba 25 litrů, tedy cca 2,5x průměrnou měsíční mzdu. Nový stojí zhruba 12k, tedy třetinu průměrné měsíční mzdy. Tam ten byl možná ještě opravitelný, ale nikdy se opravovat nemusel. Pravda, měl lépe zpracované věci – lepší šufle na plechy, byl o dost plechovější (dnes jsou buď tenké plechy nebo plasty), měl trojsklo, takže šáhnutí na sklo při pečení nespálilo ruku atd.

                      Ona ta past v opravování je v tom, že je to prostě drahé. Vyžaduje to člověka co tomu rozumí, a hlavně ten člověk taky sem tam něco posere. Tomu se neubráníš, možná to bude 1 % oprav, možná 2 %. Ale je to sakra PR problém, takže tomu člověku možná budeš dávat raději nový výrobek, aby tě neprotáhl médii. Protože… je to hnusné ale ano, chybama se člověk učí.

                    6. No, a proc si proste nekoupi sporak za cca 2,5 nasobek prumerne mesicni mzdy, jako tehdy?
                      Takovej sporak za rekneme 70 tisic uz neco vydrzi. Respektive, dneska asi koupis spis zvlast desku a zvlast troubu. Za tyhle prachy uz bych se nebal, ostatne takova Miele se chlubi, ze sve vyrobky navrhuji na zivotnost minimalne 20 let.
                      Jenze ono se malo komu dneska chce davat trebas 40 litru za varnou desku, ze….kdyz se da koupit nejaka obyc za par tisic :-)

                    7. Jistota, že si za víc peněz koupím extra kvalitu, která vydrží 20 let, už dávno neplatí.

                    8. Tak jistota neni nikdy…ale zrovna ty veci od Miele vydrzej imho solidne.

                    9. Plz zdroj na tu Miele reklamu že to dělají na 20 let?

                    10. …spis na ten vyrobek. Nemam problem dat 70 litru za troubu. Problem mam, sehnat troubu, co stoji 70 litru a ma hodnotu 70 litru.

                      U nas v praci se delaji komponenty do ruzne drahejch vyrobku, takze vidim, co se dava do levnejch domacich spotrebicu a co se dava do profi masic do restauraci. Slusnej kavovar stoji patnact litru. V eckach. A taky kazdy picovinka je tam neskutecne kontrolovana a testovana. Neni problem mit tri dvouhodinovy porady, kde je okolo patnacti lidi a tematem je rychlost reakce teplotniho senzoru, ktera je 0,9 sekundy a zakaznik si preje 0,7 sekundy. Umim si i predstavit, ze neco podobnyho probiha treba pri vyrobe pracky pro profesionalni pradelnu.

                      Ale neverim tomu, ze tohle dneska jeste nekdo dela pri konzumnich spotrebicich. Pokud otevru Miele, uvidim tam ty stejny soucastky, z te stejne spolehlivostni kategorie, jako u AEG. Jo, jasne, pokud koupim nejakou sracku objednanou u Cinana nejakym xeftarem s tim, ze Cinan dostal zadani „co jde, udelej z levnyho plastu“, tak to je jina. Ale o tom se nabavim.

                    11. Lojza
                      18.10.2021 v 21:32

                      Na zvlášť desku zvlášť troubu a podobný vypíčený teleskopický modernity na hovno jim člověk tak akorát mrdá.

                      Takže ne, nekoupíš za jakýkoli prachy.

                2. Ja som kupoval domov malú A4 tlačiareň – laser čiernobiela. Stála ak sa nemýlim 109Eur (lebo je wireless; káblová stála 89Eur) a je v nej toner na ca. 500strán. Náhradný toner stál vtedy asi 50Eur čo je zruba polka ceny tlačiarne, ale mal by vydržať ca. 1000 strán (takých tých normovaných). Takže ak to tlačiareň prežije a bude treba tak dostane nový toner lebo sa to vyplatí. Ale v prípade poruchy (odíde nejaké kurvítko, alebo sa to softvérovo blokne) po 25 mesiacoch asi bude ozaj len jedna možnosť – šup na zberný dvor a kúpiť novú.

                  1. Pamatuju, jak jeden čas frčely takové ty malé inkoustové tiskárny A4 na USB kabel od HP, prodávaly se za korunu kus. Netisklo to špatně, ale transportní toner vydržel nějakých 50 barevných A4 nebo 100 černobílých a pak se musely kupovat náhradní tonery, přičemž sada černý + barevný stála 1700 korun. To už se vyplatilo tu tiskárničku vyhodit a koupit zase za kačku novou.
                    Tohle plýtvání mi hlava nebrala…

                  2. Nechápu proč nekoupíš nějakou bazarovku o třídu až dvě vejš. Obvykle to jezdí skorověčně (zejména některý spolehlivý modely), případně si na tom díly vyměníš sám.

                    Toner na 1000 stran, to je blbej vtip?

                3. HonzaV 18.10.2021 v 9:18

                  Ano, myslel jsem princip.
                  Ano, opravovat předmětnou tiskárnu nemá smysl, smysl ale nemá ani existence takového výrobku.

                  1. Čo by nemala zmysel.

                    Odkedy máme povinný homeoffice, už si nemôžem len tak tlačiť veci v práci na obrovskej laserovke (je to v rozumných množstvách, t.j. tak cca. do priemerne 50 strán mesačne, firemnou politikou povolené). Tak som si práve taký lacný šunt kúpil, ono treba tu nejaké potvrdenie do škôlky vytlačiť, tu niečo okopírovať, tam deti nejakých pár obrázkov do školy, atď. – za rok som minul asi tak jedny náplne v cene do 25 eur. Pravda, motivujúcim faktorom bolo aj to, že sa na to dali použiť firemné benefitové body, čo sú vlastne len slabo likvidné poukážky na peniaze.

              3. No a neni to tim, ze zil ve svete, kde se na pracku staly fronty, ponozky se stupovaly a boty nechavaly opravit? Pomni jen ten rozdil mezi sebou a milenialem, co frci na instaci (a treba na takovy picovine i slusne vydelava), ale o hodnotach vi hovno, na motoru pozna jen motor a kladivem a hrebiky by si ublizil.

                1. Jo, samozrejme, tohle ja mu nevycitam, koneckoncu sam bych taky opravoval, kdyby to slo. Jen jsem upozornoval na to, ze nektery veci proste uz v tomhle veku clovek nepobere. Tzn. pristup „ta tiskarna je teda pekna jebka, to za nasich mladejch let jsem si dalnopis opravil sam, hahaha“ je za mne OK, zatimco „tohle prece neni mozny, ja si koupim novy tonery a tiskarna porad hlasi chybu, pujdu jim ty rozbaleny tonery do Datartu vratit, vsechno jim tam vysvetlim a oni mi urcite vratej penize“ je spatne.

                  Rikam znova, vim ze za par let budu uplne stejnej, pokud me teda nesklati nejaka telesna choroba. Jako problem vidim to, ze lidi, kteri v podstate nejsou schopni kvalifikovane rozhodovat o svym vlastnim zivote, rozhoduji o zivotech jinych.

                  Napriklad soudci konci v 70 letech veku (§94 zakona o soudech), asi se vi proc. Pro volby tohle neplati. Pritom prumerny volic je na tom pocitam v 70 letech daleko hur nez prumerny soudce.

                  Aby mi kazdy dobre rozumel: ja tady nepleduju pro nejakou Dedovu misu, ani si nemyslim ze by omezeni volebniho prava na nejaky max. vek neco resilo (spouste lidi to pali i v 90 a bylo by nefer je z procesu eliminovat), spis bych byl rad, aby az mi jednou jebne, jsem to vcas poznal a uz se do niceho nemontoval a sedel na zaprazi a kouril fajfku.

      2. Tomio je konzistentni. On se dlouhodobe snazi prosadit to, co aksualy ma v programu a s volici si nevytira prdel. Ze je… hmm, rekneme jednodussi a populista a kdesi cosi, budiz, ale ja jeho volice velmi chapu. (osobne jsem jej nevolil, ale chvilku jsem si s tou myslenkou pohraval)

  8. Vyzná se tu někdo v nákupu zlata pro účely uchování hodnoty tištěného papíru? Myslím takový ty slitky s takovou tou divnou jednotkou „trojská unce“, jak stejně váží, ale mají jinou cenu, jak to prodává každej jouda, ale kde to mám solidně koupit atp. Možná i článeček by to dalo a bylo by to dneska dost užitečný.

    1. Hanes: troyeská (podle fracouzského města Troyes)unce není divná, ale naopak tradiční míra, tedy vlastně váha. Leckde se drahé kovy počítají pouze takto a může být problém prodat Au či Ag 100g či 1000g slitky.

      Podstatné je vědět (a neustále si připomínat), že drahokovy nejsou žádný geniální způsob, jak „hacknout“ systém, jak bezpracně zbohatnout. Neradovat se, když cena stoupá, nehroutit se, když cena klesá. Je to rezerva na zlé časy, jejíž cena nikdy mimo totální postapo nebude nulová, jejíž výhodou je, že člověk nerad prodává zlato či stříbro, aby si koupil nějakou blbinu pro radost, a za desítky let jako když ji najde.

      Co se zlata týče, pouze investiční zlato je osvobozeno od DPH, tudíž slitky nebo mince, nikoli medaile, které jsou spekulací na sběratelskou hodnotu.
      Většina centrálních bank své mince s nominální hodnotou (a statutem zákonného platidla) vydává, u nás je nejznámější a nejdostupnější americký American Eagle, dále Britannia a Wiener Philharmoniker, možná ještě jihoafrický Kruegerrand a kanadský Maple Leaf. Oblíbené jsou taky novoražby rakouských dukátů, deseti- a dvacetikorun a latinské měnové unie, a tradiční mince britský Sovereign.
      Největší a osvědčený obchodní jsou https://www.zlate-mince.cz/

      Určitou garanci dává ČNB:
      https://www.cnb.cz/cs/bankovky-a-mince/numizmatika/prodej-sberatelskeho-materialu/smluvni-partneri/

      1. Díky za reakci. Jo, o uchování hodnoty mi jde. Třeba aby bylo co žrát v důchodu. Spořit ve fiatu je blbost, to se prostě nevyplatí, resp. hodnota se minimálně dost sníží.
        Nechápu moc rozdíl, v čem je výhoda mince proti slitku? Tím myslím ty plíšky zatavené v blisteru nebo co to je. A proč se liší, a ne úplně nicotně, ceny různých výrobců?

  9. Pan Vohnout napísal pekne pokope všetky fakty a súvislosti, …… chýba už iba jasný záver toho všetkého :
    Hlavnými vinníkmi za tu katastrofu sú ovčania, voliči. A ovčania, voliči sú súčasne tí, ktorí na vlastnej koži odserú všetky DôSLEDKY svojich volebných rozhodnutí. A TOTO je na tej dementokracii to najspravodlivejšie :
    Kto to zavinil, ten to odserie !

    Obvinovať politikov za ich gaunerstvo je trápne. Politici ponúkajú voličom presne to, čo si voliči prajú.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017