Tak si teda stávkujte - zpět na článek

Počet komentářů: 467

  1. No nevím, že prý v itálii měl každý pekař na prodejně svých šest titulů a tiskový magnát v toscánské vile organizoval bongo rongo, kam i od nás padali po vatikánu restitučky jak němci do krytu než to dodrbal euál biderbergů globálních lichvářů z pindostanu bruselonů obchodu s lidmi €araboafrikou kalergi výměny obyvatel vymírající a habrující evropy intelektovými nuzáky cu grunt následně industriálně ale s kratochvílemi kulturantů od zelených po 123. pohlavní mogrely.
    https://www.svobodny-vysilac.cz/2023-11-28-pripravovane-utoky-proti-obyvatelum-evropy/
    https://www.youtube.com/watch?v=GyQjVtIGQg8

  2. Ono to školství je ve stejném bludném kruhu, stejně jako zdravotnictví. Pokles prestiže a další externality, jako progredující asymetrie práv pacientů/dětí/rodičů vůči poskytovateli služby je málo vyvážené pozitivními požitky, jako finanční ohodnocení či osobní servis (třeba zajištění nákupů jako ve Francii) prostě podstatnou část vhodných aspirantů oboru odradí. Fixuje se personálně nevhodné prostředí, které ztrácí budoucí tahouny oboru… a náprava je na mnoho let. Třeba ve zdravotnictví, než začne náprava stavu mít první praktické výsledky, tak uplyne odhadem tak 12-15 let- tedy než se z vhodných kandidátů medicíny stanou nové kvalifikované kádry. Ve školství to nebude asi tak dlouho, ale zato se některé změny budou prosazovat hůř.

    1. Myslím že je to naopak. Dochtorského biflovače telefonních seznamů, který jako robot plní předepsané postupy a procedury, vyrobíte snadno.
      Zato někoho kdo umí kvalitně učit, má velký rozhled, renesanční osobnost, vztah k dětem a k pedagogice, toho snadno nevychováte.
      Taková osobnost zraje opravdu dlouho a z pajdáku (továrny na učitele) vám nevyleze hotová, ale trvá 10-15 let než k tomu dozraje.

      Osobně i nesouhlasím se zdejším tradovaným názoram, že „matiku/fyziku dokáže děti naučit kdejaký průmyslovkář“ či absolvent ČVUT.
      Něčemu rozumět je jedna věc, a umět to naučit rozjívené náctileté, to je věc naprosto jiná !
      Viz známí „uspávači hadů“ ve VŠ aulách, často jinak špičkoví odborníci, jména obložená tituly, často na vědeckých konferencích, ale těm děckám to vštípit neumí.
      Naproti tomu jsem na vejšce potkal doslova pedagogické poklady. Které to uměly na přednáškách tak podat, že to do hlavy šlo úplně samo a ještě to člověka bavilo.

      1. „Dochtorského biflovače telefonních seznamů, který jako robot plní předepsané postupy a procedury, vyrobíte snadno.“
        Hm, dobrej vtip. Jasně, po ničem netoužím víc, než aby mě na ARO resuscitoval nějakej Forrest Gump. Naproti tomu aby děti na ZŠ učil někdo, kdo není renesanční osobnost (nevzpomínám si, že bych na ZŠ viděl jedinou) a nemá k dětem vztah, to prostě smrdí průserem, do toho bych nešel.

        1. Tak to jste asi dlouho nebyl v nemocnici.
          Za chvíli budete rád i za toho Forresta Gumpa. Natož za robotického biflovače lege artis postupů.
          (tedy, poté, co se z toho odstraní vyloženě smrtící postupy typu „ventilátor-sedativa-remdesvir-márnice“)

          Známý co ho sanitka odvezla na kardiologii ve fakultní nemocnici, mi popisoval ty hrůzy kterýma tam procházel.
          Na kardiologii ho poslali až po 8 hodinách čekání v nějaké vymrzlé „lahací čekárně“ s průvanem.
          A ta afektovaná 35letá 3,14ča která ho tam velmi neochotně příjímala, stála taky za to. Zlatej Forrest Gump.
          A to se bavíme o oddělení kde jde doopravdy o život !

          1. Ale o tom tu řeč není, že. Že se to děje neznamená, že je to v pořádku, a už vůbec to neznamená, že robodoktora si lze v podstatě vytáhnout z klobouku, zatímco vytvářet učitelské osobnosti je tvrdá dřina na 15+ let. To srovnání bylo zkrátka naprosto špatně.

            1. A pritom je to tak jednoduché. Všetky tieto problémy by neboli, keby bolo školstvo aj zdravotníctvo komplet súkromné a štát by sa do toho absolútne nesral. Ale je to marné, je to marné… Socializmus je tak strašne zažratý v hlavách ľudí, že nič iné ako krach, bieda a devastácia civilizácie už nie je možné.

              1. Soukromé školství a zdravotnictví? Jakože by se prodávali jedničky a tituly ještě ve větší míře než teď? Všichni živnostníci by rázem byli inženýři a jejich rozmazleni smradi premianti?

              2. Já myslel, že tenhle nefunkční devadesátkový pravičákismus už vymřel.

              3. Pathy 1.12.2023 v 9:07

                Doba, kdy třeba zdravotnictví bylo kompletně soukromé, není tak vzdálena a někteří pamětníci ještě žijí. Pokud jsem s nimi k tématu mluvil, tak onen systém nijak zásadně nevelebili.

  3. Ještě k otázce „k čemu je matematika“.
    K větší jasnosti myšlení, především. Jasně, člověk s maturitou z M může být ichtyl, ale v průměru lidi, kteří zvládají matematiku, prostě myslí přesněji.
    Trénink mozku. Rozvoj logiky. Ovšem musí se učit dobře.
    Tuhle jsem viděl trénink fotbalistů. Měli tam takové plastové kužely a s míčem mezi nimi kličkovali. Je s podivem, že nikoho asi nenapadlo řvát na trenéra, co je to za kokotinu, vždyť o zápase tam žádný plastový kužely nebudou.
    Trénink nohou. Rozvoj obratnosti. Ovšem musí se trénovat dobře.

    Celkově ta matika má být trochu dál, než co je potřeba. Aby když žák vyřeší třeba fyzikální úlohu do stádia „a teď už jen vyřeším tu rovnici“ si oddechl, že teď už je to dobrý. Pokud rovnice bude na hranici jeho schopností, může to sprasit ještě tam.
    (BTW z toho důvodu jsou blbě učebnice pro osmiletá gymnázia, kde je trojčlenka odsunuta až do tercie. Hodila by se jim dřív na fyziku i chemii. Algebra by mohla a měla být až potom.)

    1. Tak předně, 90% „matematiky“ jsou v podstatě kupecké počty (algebra) a s tím si 90% lidí v běžném životě vystačí. Za mě to v podstatě končí u trojčlenky. Víc k životu není potřeba.

      Něco jako „matematika“ v podstatě ani neexistuje. Máme tu geometrii a aritmetika, což jsou zcela odlišné disciplíny. A pak věci které jen používají matematický aparát, ale matematikou nejsou. Například kombinatorika a statistika (ta je docela užitečná).

      Co člověk ještě z matematiky částečně (ale zřídka) využije je geometrie, ta mě i bavila na rozdíl od aritmetiky. A pak ještě funkce. Ale to opět mluvím za sebe, většina lidí nepotřebuje ani toto.

      Derivace a integrály pak jsou užitečné tak pro 1% lidí, kteří nepokračují na VŠ inženýrské studium. A nepracují v technických oborech, strojírenství, elektrotechnika.

      A na závěr, matematika není totéž co logika, a už vůbec ne co kupecké počty. Matematika totiž může být logická, ale logika nemusí být rozhodně matematická.

      1. co jsou schopni vyplodit absolventi vysokých škol zaměstnání na uřadech-autu byla změřena okamžitá rychlost XY, zde si dovolím požádat zdejší techniky, jakým způsobem tedá někdo je schopen změřit okamžitou rychlost, aby to bylo v souladu ze zákonem, ?

        1. :o))) I ty kujóne jeden. A s kterým zákonem? Se zákony ČR, zákony Newtonovými nebo zákony Božími? :)))) Do souladu se zákonem to jednoznačně dává certifikace daného měřícího zařízení. Pokud chceš rozporovat naměřené překročení rychlosti, tak opravdu, ale opravdu nemá smysl demagogicky zpochybňovat princip měření, kde se skutečně jedná o průměrnou rychlost mezi dvěma body, ať už se jedná o laser nebo Dopplerův jev. Vektor se nepočítá. Protože ta vzdálenost je zanedbatelná a je to bráno jako rovnoměrný přímočarý pohyb. A to, že to měření odpovídá skutečnosti s dostatečnou přesností je dáno certifikací. Tedy znovu, pokud chceš rozporovat správnost měření, zbývá ti jedině případná neplatnost certifikátu, je třeba propadlý, nebo nedodržení schválených podmínek měření.
          A nebo nejezdi jako dobytek a uvědom si, že na světě jsou i jiní lidé.

          1. akorát že von často ten předpoklad neplatí, protože pohyb je zrovna zrychlenej, zpomalenej, není přímočarej, případně kombinace toho všeho

            a že to okolo bejvá samý železo (úplny lesy sloupů značek atd., svodidla, branky, ploty) a voní měří třeba na několik set metrů, tam se taky může vodrážet cokoli kamkoli (hlavně u radaru ten paprsek fakt není kurva zrovna úzkej)

            1. Uhmm, uhmmm…..jaja. Že ty se proháníš po D1 v tom červeném monopostu :) Nebo jak ti to „akceleruje“ nebo kombinací fšeho na, řekněme velmi obecně, 3 metrech? A ty značky, branky a ploty se pohybují? :o)))

          2. hm, pro zajímavost, jen uřední měření čehokoliv zakládá možnost sankce, a uřední měření jest …….., definované zákonem,
            druhak, u nás jsou zákonné jednotky veličin, přesně definované, při možnostech sankce, je povinost uřadu používat zákonné jednotky,
            definice veličin, ale i např matematické operace, pokud jsou použity v sankčním řízení, musí byt v souladu ze zákonem, i terminologie musí být v souladu ze zákonem, takže okamžitá rychlost není ta , co se stane v okamžiku, ale ta definovaná zákonem, tu definovanou zákonem mi objasněte, jak ji chcete měřit?

            1. :o))) Jo, přesně. Přesně tyhle demagogické bláboly nějaké trolícího debila nikdo u soudu poslouchat nebude :) To je ale nespravedlnost, viď? :o))

              1. děkuji za inteligentní odpověď, přesně takhle začíná silniční fašismus , covidofašismus a fašismus obecně, je jedno, jaké jednotky veličin se používají, pak je jedno , že musíte se nechat opíchat a nosit roušky, pak je jedno , jaká je inflace, bo ji ani nikdo neumí přesně vyjádřit, bo neví ekonomové s¨co jsou procenta

                1. Máš pravdu, ale to je tak všetko, čo s tým môžeš urobiť.

      2. Geometrie je kreslená algebra a algebra je psaná geometrie…

        Aritmetika je pak společný podklad pod algebrou a teorií množin.

        1. Jak rikal muj ucitel Linearni algebry: ‚matematika je jen deset cisel a ruzne se to prehazuje. Nic sloziteho‘.

          1. a když jsem na toto odpověděl, ano , plus zcela neznámý počet neznámých, tak jsem byl označen za matematického genia,

      3. A trojčlenka je v zásadě jen čísly vyjádřený zákon zachování energie.

        1. A palec je vlastně hlava profesore :)

      4. „A pak ještě funkce“

        A jaké funkce? Referenta, náměstka nebo živočicháře? :)

  4. Jsem snad docela i rád, že mi nehrozí vnoučátka…mladší synek se dal k buzerantům a šťastně žije s přítelem, starší už bydlel se třema ženskejma, ale zatím žádný demograficky významný výstup z toho nebyl.

    Nehledá si totiž ženskou, ale kamaráda s kundou a kozama, kterej by s ním chodil na pivo a o víkendech objížděl „dny otevřených dveří“ po pivovarech.

    A to každou za čas omrzí, má přece ty svoje pudy a chce děti.

    1. Dobrý, ještě že tě nehoní kvůli pučmelounovi co se klepe dědit. :-)

    2. ale tak jako nejaký pivařky taky jsou, i když pravda, asi ne tolik, jaká je poptávka :D

  5. Áj dont andrsténd, proč si pan domácí pro Áju a Kakunu nezaplatí kurva už nějakou exkluzivní třeba zahraniční školu, kde nebudou socialystycký soušky, co neuměj kváknout anglycky a nakreslit kosočtverec s čárkou.
    Místo toho si stěžuje, nebo minimálně konstatuje, že je naše školství, kam musí svoje potomky vozit mama nebo papataxi, v píči jak Baťa s dřevákama.

    1. Tak.
      On pan domaci, ktery ma bezne plnou hubu kecu, jak se zaridi, jak vybehne s kdekym, ma najednou pocit, ze je neco vic, bo prece moje prachy skrzeva dane.

      Nedavno jsem delal takove to slovni bingo. Kolikrat nas pan reditel u nas v praci pouzije nektery z argumentacnich faulu. No, vyhral jsem snad hned prvni den. To samy pan DF. Vytvori si hypotezu, ktera je od zakladu spatna a vyplodi clanek o 3000 slovech, kde si ji potvrdi.

    2. Okay, ja presoupnu potomstvo do soukromych skol. A vrati mi stat to, co si bere na statni skolstvi? Protoze vvottom tto je. Nebo snad ti prijde normalni neco platit dvakrat, jako treba CT+CRo, kdyz stejne sledujes neco jinyho, co se sledovat da?

      Za chvili nam stat napari 80% dane a bude nabizet totalni sracky s tim, ze ‚komu se to nelibi, at si navic zaplati soukromeho zubare, pediatra, hasice, policajta…‘

      1. to je jak kdybych odmítal platit obhájce, když mám možnost využít ex offo.

        připomínáte mi bývalého kolegu, který přišel na způsob, jak oblbnout automat na bagety. no a než to opravili, neživil se snad ničím jiným – hnus? přece to tam nenechá, když to má zadarmo!

        1. Nechapu.

          Pisu, ze stat mi sebere dane, ale poskytne za ne neco, co nechci, nebo co stoji za hovno. Poslat ho s tim do prdele ale nemuzu, protoze stat ma monopol na nasili.

          Umim pochopit, kdyz nejakej extra spek u zubare si zacvakam za svy. Jasne, proc ne. Ale kurva, v Nemecku mam od statu zaplaceno na zakladnich zubnich operacich vic, nez v Cesku. A zrovna u techto jedniduchych veci si nemyslim, ze by to nemeckej, nebo ceskej zubar delal nejak zasadne jinak. Jedinej vyraznej rozdil, kterej sleduju je, ze nemec si na mne udela cas a rozhodne mi nedava najevo, ze v cekarne ma deset dalsich, ktery jeste dneska chce stihnout.

          Kdykoli muzu, chodim se zubama do Nemecka. Prave z tohoto duvodu. Jenze beznej Cech tuhle moznost nema. Leda by sehral habaduru, ze si udelal vejlet do Nemecka a tam ho jak na potvoru chytly zuby.

          1. Človek, ktorý má dosť intelektu na to, aby zarobil na školné v lepšej škole, má dosť intelektu aj na to, aby platil menej daní, či?

            1. @Pathy: Nedával bych mezi intelekt a vychcanost rovnítko..

        2. Obhájce ex offo není rovno obhájce zadarmo. Pokud jste odsouzen, vzniká Vám dluh.

      2. @Sysop
        tak moment, ta soukromá škola dostane od státu 60-90% na žáka oproti 100% co ta státní, na zbytek je školné.
        Být to na mně, tak dostane hovno.
        Dtto zubaři, to jste se krásně trefil, dnes existují zubaři, co Vás zkásnou o 2-5 litrů pouze za návštěvu, ti největší zmrdi to ještě naúčtujou pojišťovně a Vy nedostanete ani účet.
        Ti „slušnější“ na pojišťovny jebou a jedou cash a běž.
        Tak za 20 let očekávám, že tento model zvítězí.
        Lidi platí litry za píchání inzulínu kočkám, tak budou cálovat za zuby taky full, koneckonců jistá spoluúčast tam funguje odjakživa, tak se to jen překlopí a ve finále pojišťovny ušetří.
        Za svůj život mě krátkozrakost stála už tak 120 litrů a to zase tak s brejlema neblbnu, koneckonců ty titanové vydrží a dioptrie jsem měl 35 let stejné, než přišla vetchozrakost.
        Dětský psychiatr je už zcela nedostupný.
        Hasičů a fízlů je zatím dost, ale kdybych je měl platit, tak jich zbude 1/10.
        Atd., atp.
        Já od státu nic nečekám, daně by mohl i snížit kdyby ovšem přestal rozdávat nepotřebným.
        Ale bohužel lidi mají dojem, že mají na všechno nárok, i ti relativně bohatí, co by to mohli zatáhnout ze svého.
        A to už se nezmění, jedinou šancí je, že už opravdu nebude kde brát.

        1. Tak holt to tu bude vypadat jako na Ukrajině. Půlka lidí bude mít v padesáti vymlácenou hubu.

          1. tak, jedinej rozumnej způsob by byl konečně určit nejakej STANDARD odpovídající 21. století (né že úhradový vyhlášky snad eště počítají s míchaným amalgámem, kterej snad esli není zakázanej, tak se minimálně dávno nedá sehnat) a cokoli je navrch s tím, že pojí-štěnicovna uhradí DO VÝŠE STANDARDU a zbytek pacoš

            jenže realita je, že stád v zásadě hradí už jenom prohlídky, 1× rentgen ročně a pak vyndavárnu (přičemž ale šití a jiný věci odpovídající 21. století už jsou zase kešem), takže čímdál víc zubařů skutečně chce keš do plné výše (plus bohatou marži), jinak běž ke kovářovi

            čili spousta lidí poté, co z nich zubáci vytahali mraky peněz a dotyčný zuby jsou už dávno na hovno, jenom s tím problém, si to nechává tahat i sama od sebe, bez nejakejch žádanek vod ošetřující, hlavně, ať je to už pryč (čili krajem zřizovaný bezplatný pohotovosti jsou typicky hlavně akutní vyndavárny)

            1. Mám v blízké rodině 2 zubaře. Když porovnám jejich pracovní vytížení v jednom z poměrně nekomfortních lékařských oborů, kde si na tebe každý otevře papulu,
              nehledě na finanční náročnost vybavení i materiálů a jistá rizika nejen nákazy, ale např. i při provozu rentgenu, s mým obvoďákem, co za den zvládne max. 6 pacientů a přesto je vysmátý z kapitačních plateb, myslím, že jsou ty slušné peníze, co zubař vydělá, rozhodně zaslouženější.

              1. rizika v provozu rentgenu? to seš vole nekde v roce 1910? mašiny jsou drahý právě proto, že jsou už tak asi 40 let vod západních korporátů dělaný jak pro blbečky, aby tam nešlo zkurvit snad nic, taky ale zubák jako perspektivní dostane úvěr vod každýho finančního baráku, na kterej ukáže prstem; leží mi tu na zrušení dva ultrazvuky vod člověka, co je 30 let dělal, takže mám nejakou představu

                jasně no, u obvoďáka má riziko nákazy hlavně sestra, dochtor se obvykle nenamáhá na neco šáhnout :D

                kapitační platby jsou dost bordel, buď to zrušit úplně, nebo dát automaticky všem podobnejm typům felčarů, co maj v registru mraky pacientů a slouží k obdobnýmu účelu, jak ten obvoďák (což zubák bude)

                na druhé straně ta pracovní, teda pardon, ordinační doba řady zubáků, co nepřekročí v průměru šest hodin za den, sorryjako, ale vyndej si hlavu z prdele, sou lidi co makají denně 4-10 hodin včetně víkendů a svátků, mají tam spoustu rizik a eště před a po hokně dalších 6-4 hodiny zařizujou všecko vokolo, na co ve větší firmě mají asi pět lidí extra na SAMOSTATNEJCH pracovních pozicích, a rozhodně u toho nejsou spoustu času pod střechou a v teple, a taky rozhodně nemají garantovaný ty prachy, co zubáci (co si těch 6 pacošů denně voddělají KDYKOLI si tam pudou sednout a stoupnout, pže jim lidi pomalu stojí přede dveřma)

                1. Já lidi, co chodí do rachoty i o víkendu a ve svátek až tak moc neobdivuju. Zřejmě ve všední dny nejedou naplno.

              2. Tak to je zaujímavé s tým tvojim obvoďákem. Mám mamu obvoďačku, detskú. Síce je tiež vysmiata z kapitačných platieb, ale keď príde chrípková sezóna, tak za deň musí zvládnuť aj 80 pacientov. Podotýkam, že má vyše 70r.

                1. No, 80 pacientů za den je rekordní hodnota, ale vím, že je možná, protože jsem za komančů pracoval pár let v OÚNZ a statistiku výkonů lékařů jsem měl možnost měsíčně sledovat. Na tomhle čísle ale byla v okrese jediná doktorka. Mimořádně schopná, rázná ženská, jejíž rychlost práce odpovídala zařazení na pozici závodní lékař.

            2. Mno – nad lidma s vykotlanym chrupem rozhodne neslzim.Pokud by dodrzovali uz od puberty prevenci dvakrat rocne a aspon dvakrat rocne dentalku za sve, nemuseli mit zuby jak noty na buben. Maloco se tak dobre udrzuje jako zuby. Ale ovsem nechce to prizdisr….zbabelej pristup typu: Jsem tehotna, casto zvracim a tak se mi ty zuby zkazily kvuli detem…Houby detem…Lenosti to bylo. Vykloktat si snad muze kazdej, cistit zuby treba jen namokro tez a mezizubni nit taky mnoho nestoji. A nejdojemnejsi jsou exepmplare,co nikam nedojdou sedm let, ale pak maji odvahu nadavat zubari, ze to bude stat starsne moc a on je zlodej.

              1. @zubaři
                Sorry, ale řeč je o způsobu fungování, stran hrabání se ve smradlavých držkách a pohodičce kapitačních plateb obvoďáků, z nichž někteří od covidu úřadují i po telefonu, nejsme ve při.
                Ale duální systém je prostě špatně.
                Pokud ne, tak sem s ním do všech lékařských oborů, ať platí všichni, konec dotování paralenů, cukrovkářů, sádrování lyžařů atd., atp.
                Vzpomínám, že na tom jednou vyhrála volby ČSSD, na zrušení blbých 30 kaček poplatku u doktora, zatímco u veterináře ti sami mámnárokové cálovali litry.

                1. Ja se nechci hadat,ale pokud se to nezmenilo,kazdy obvodak,mimochodem tento titul fakt nemaji radi…nesmi prekrocit svuj budget o vice nez 5 procent vuci svym nakladum z minuleho roku. V tomto referencnim obdobi stale sleduji cisla jak si staly tenkrat a ted. A prace nad limit zaplacena neni. Prace pri zpomalene operative taky ne. Pohodicka je to tedy dost relativni. Jasne-muzou delegovat a muzou se y nich stat rutineri,co na vsechno predepisou paralen…Ale vetsina z nich mi prijde docela vycukana. Zadna pohodicka.

                  1. Slecna Ling: nevím, jak často tady býváte u lékaře, ale bohužel spousta obvoďáků přešla na ordinování po telefonu a posílání ereceptů. Takže rozdíly můžou být i jen v tom, jak každý doktor tu praxi reálně vykonává.

                    1. To Fatdwi:

                      Dobre odpoledne.Cca asi 4 krat do roka, coz neni mnoho. Moje prakticka je ale stale stejne pedantni jako byvala vzdy, ditto jine specilizace ktere tu vyuzivam. E-recept bez osobni kontroly mi teda zatim nevypsal nikdo a ted nevim jestli jsem nebo nejsem rada :-)

                    2. Slecna Ling: to bude ono. U nás běžně jak jsem popsal. „Nejlepší“ je doktorka, ke které se muselo i kvůli naprosté prkotině, ale teď po telefonu diagnostikuje klidně zápal plic i zlomeninu bérce (s jen mírnou nadsázkou).

                      BTW někde jsem tu myslím zaznamenal, že řešíte porod v USA za 12k USD – má to smysl? Je to tam o tolik lepší? Není lepší zajet si sem? Z popisu mi nepřišlo, že by to tam byl zas takový zázrak, vcelku srovnatelné s porodem u nás. Současně tehdá (cca 10 let zpět) byly ty náklady o dost nižší, někde kolem 5k, ale nevím, mohlo to být i víc, každopádně finančně by se to tolik nevyplatilo (bylo by nutné být v ČR docela dlouho plus letenky atd.). Při 12k už to vypadá jinak.

                    3. To Fatdwi:
                      Uvazovali jsme o tom. Ale bojim se trochu absence socialni site. V USA mame aktivni dve babicky a dedecky,plus at je tchyne malinko sveraz, je to hodna pani. V CR jsem v zasade za sebe a i kdyz ty uhrady jsou nizsi, tak jsem prvorodicka….Neboli poleno :-) Moje mamka bohuzel uz neni a prece se nebudu hazet na krk tatovi, i kdyz je prima:-).

                    4. Slecna Ling: tak to chápu, je to přecejen pár měsíců mezi „ještě můžu letět“ a „už můžeme letět s malým“ a co tak sleduju, finance nejsou zásadní problém, takže proč to hrotit. Hlavně, ať všechno dobře dopadne.

                    5. Tak nebudu lhat. Strach mam. Ty americke uhrady a postupy jsou ponekud crazy. Nechci tu z toho delat emimino, tak to vezmu jen strucne, ale napriklad me shocklo, ze mi tu zamitli klistyr. To pry je nedustojne a zbytecne . Je zajimave, ze mame jednu z nejnizsich novorozeneckych umrtnosti, minena tedy CR,ale US pani doktorka rekne, ze je to k nicemu :-).Ahhh…tak teda jo no :-)

                    6. A jinak moc Vam dekuji, fatdwi. Nejak se mi to do predesle zpravy nepropsalo. Hezky vecer mejte a a hezke Vanoce, kdybychom se treba uz nevideli.

                    7. Slecna Ling: to, co máte, je obava a chce to do toho jít s tím, že se nic nestane, jinak by to taky mohlo být self-fulfilling prophecy. Když by problém nastal, bude tam na to spousta lidí, kteří ví, co mají dělat, plus Vy nebudete v takové chvíli ve stavu, kdy byste měla čas to řešit. Zvládat obavy lze několika způsoby:
                      – Připomeňte si, co se Vám kdy povedlo, čím větší úspěch, tím lepší – následné zvýšení sebevědomí a pocit, že není nic, co byste nezvládla obavy zažene
                      – Otočení do pozitivního směru, tedy například si položte otázku „a vážně to chci?“ a pokud si odpovíte ne, tak „co vlastně chci?“ – tím se můžete naladit na to pozitivní, co chcete místo řešení toho negativního, z čeho máte obavu

                      Jsou i jiné postupy, ale tyhle jsou velmi jednoduché a efektivní, akorát to chce trochu umět pracovat se svými emocemi (abyste si dokázala uvědomit změnu a případně znovuserodící obavy rychle zahnat). Nakonec, zvládly to miliony jiných před Vámi a nemálo z nich se o podmínkách, jaké máme my ani nezdálo. A Vy, která jste zmákla přesun do USA? Jste ta poslední, o kterou bych se bál, že to nedá;-)

                      Taky přeji pěkné svátky a hlavně pohodu, tak je pro to mrně nejdůležitější.

                    8. Buď v klude. Klystír je zbytočný.

                2. Trochu přibrzdi, pokud vyděláváš v ČR, tak si taky platíš zdravotní pojištění, za které by snad měla být odvedena nějaká adekvátní lékařská péče. To, že je zdravotnictví černá díra, je další věc. Pominu-li léky, stačí se podívat třeba na vytížení techniky a organizační binec. Když má např. pracoviště ultrazvuku 4 provozní hodiny týdně, přijde mi to jako mrhání prostředky stejně jako to, že obvoďák pošle člověka na vyšetření CT bez toho, že by mu dal do ruky kus papíru s pokyny, jak se má připravit a na CT ho pak nepoužitelného místo vyšetření přeobjednají, mašina stojí a personál půl hodiny lelkuje. Když jim řekneš, že by ve volném čase mohli těch pár vět sesmolit a poslat mailem obvoďákům, kteří sami vědí houby, ještě se urazí, protože přeci všechno řekli do telefonu, když se klient objednával na termín. Viděl jsem pracoviště s doktory, kde všechno šlo jak hodinky, ale bohužel řadu takových, která bych z fleku zrušil. Velká část doktorů se bohužel odkopala za covidu, kdy ukázali, že jsou jen nabiflované vystrašené loutky. Tím se ovšem vymykají z průměru jen kapacitou paměti.

                  1. Češi, nebuďte labute! Slováci nadávajú, že máme na SK zdravotníctvo na hovno, lebo všetci doktori utekajú do čiech. Takže budte radi. Ste na tom ešte celkom dobre.

                    1. Takže ne vystrašené loutky, ale agenti SIS.

                    2. @Pathy: ..a Moravaci prejdou postupne zase na bylinky a slivovicu. :)

              2. No, já jsem před pár lety přišel do kontaktu s matkou, která dávala svým dvěma dcerám (tuším 3 a 5 let) neustále nějaké sladké nápoje; asi můžete odhadnout, v jakém děsivém stavu měly ty cácorky zuby.

                Ty budou mít velké škody i na trvalém chrupu ještě předtím, než dosáhnou puberty, a nebude to jejich vina.

            3. Já u svý zubařky za standardní opravu zubního kazu neplatim nikdy nic. Minule jsem platil 800 Kč jenom proto, že to byla čtyřka, která je vidět a chtěl jsem tu bílou plombu.
              Ale kolega z kanclu platí svýmu zubaři 1800 Kč za jeden vyčištěnej kanálek a 3000 za vyvrtání kazu a plombu. Z toho je jasně vidět, že na pojišťovnu se toho dělá podstatně víc a některý zubaři prostě kradou a rejžujou na lidech. Je třeba jim pořádně šlápnout na krk.

              1. Jestli ti muzu neco doporucit, tak si nech davat jen keramiku, ne amalgam (ostatne jeho pouzivani ma ted nejak koncit, ne?), eventualne, pokud ma zubata cas, tak starou amalgamovku dat do prdele a dat keramiku – pokud jich mas jen par.

                Amalgam je pro nektere lidi zdrojem velkych problemu s krvi, nebo aspon mizou. V mladi to jde, ale ve stari se pak zacinaji objevovat podivne zdravotni problemy, ktere zmizi az s odstranenim amalgamovych plomb. 100% chemicka svazanost kovu je zde bohuzel jen teoreticka…

                1. jo protože starý ručně míchaný amalgámy byly tak kvalitní, jak to poloslepej zubák/sestra umíchali, vod rozmachu kapslovanejch a taky posledních asi 20 let používání lepších směsí se z toho nic nevyplavuje (maximálně v samotným blízkým okolí to působí lehce antisepticky), nedochází k intermetalickejm reakcím spojenejm se vznikem kapilár, skrz který by se pod to dostaly bekterky anebo se to odlepilo od zubu a vypadlo

                  pokud stará plomba drží, je VŽDYCKY lepší na to nešahat, páč vždycky musí vodvrtat vo kus zubu navíc, aby to bylo čistý, a dle mnoha statistickejch studií (dobře udělanej) amalgám proti bílejm drží víc a dýl

                2. Tak ti nevím, cítím sice, že mi trochu ubývá míza, ale že by to bylo z amalgámu? I Prof. Foltýn to rozporuje https://www.vitalia.cz/clanky/amalgam-v-plombach-je-riziko-spis-pro-zubare-a-ekologii/ a další tam tvrdí, že nejškodlivější budou moje plomby až se ze mně při kremaci ta rtuť vypaří. Možná bude z té slitiny i sublimovat. Doufám jen, že duše už bude mimo dosah exhalací.

                3. Sysop 1.12.2023 v 12:14

                  Je k tomu nějaká literatura?
                  Zajímalo by mě, které zdravotní problémy by mě po odstranění plomb opustily…
                  Pokud jde o amalgám, nejde spíš o vazbu fyzikální, než chemickou? Přece jenom je to slitina.

                  1. Nevim, jestli k tomu jsou nejake studie. A clanky z otevrisloumysl, nebo neco podobnyho, beru s rezervou. Ja to mam tak, ze prvni zkusenost jsem mel primo od moji mamky, ktera leta trpela na bercove vredy a mela problemy s lymfatickyma uzlinama. Pote, co ji jeden prirodni mastickar poradil, at si necha vyhazet amalgamovy plomby, tento 30 let trvajici problem definitivne zmizel. Bavil jsem se o tom v praci s kolegyni, mlada baba 27 let, problemy s lymfou, kazde dva mesice na drenaze, atd. Mela asi tri plomby, nechala si je vyhodit a co vim, tak pul roku porad hubne (ztraci vodu) a na lymfodrenaze uz nechodi. Netvrdim, ze to bezprostredne spolu souvisi, ale oba tito lide, naprosto bezradni (soucasne zdravotnictvi toho s lymfou moc nadelat neumi – respektive neni uplne jasne, co je pricinou selhani lymfatickeho systemu) nakonec meli pokoj.

                    Ja jsem amalgamku mel jednu, na zubni kaz netrpim, problemy jsem s ni nemel, presto jsem si ji preventivne nechal vyhodit. Kdyby s tim mel problemy kazdej, taxe to asi nepouziva. Ale na druhou stranu, pokud nekdo ma nejaky nevysvetlitelny zdravotni potize, necht se i nad timto moznym zdrojem zamysli. To je cele.

                    1. Sysop 1.12.2023 v 16:40

                      Pokud jde o individuální potíže a odstranění plomb pomůže, proč ne.
                      Já naopak žádné podobné zkušenosti nemám, a to ani z doslechu.
                      Nic obecného, co bych mohl považovat za důvěryhodné, bohužel neznám.

                    2. Jiste. Urcite netvrdim, a ani si nemyslim, ze amalgamove plomby jsou obecne nebezpecne. Ale pokud nekdo ma zdravotni problem, ktery se jevi, jako nejaky typ otravy, nebo problemu s lymfami, doporucuji vyse uvedene, na zaklade zkusenosti v mem okoli.

                      Kdo tyto problemy nema, neresi.

                4. Nevím co je pro tebe „keramika“. Jestli ten šitoidní měkký zubní fotopolymer vytvrzovaný UV či něco jiného.

                  Kdo má plnou hubu amalgámu, že mu samovolně tíhou těch těžkých kovů klesá čelist, tomu bych asi doporučil výměnu za šitpolymer.

                  Ale jinak musím souhlasit, že malá amalgámová plomba vydrží dekády, na rozdíl od tohoto šitu. Ona je skutečně mírně antiseptická (bo stříbro!) takže ten zub i udržuje-
                  Zatímco ta bílá není antiseptická, takže časem ti začne ohnívat zub kolem dokola, nebo se kazí na jiném místě, případně se nákaza šíří skrz kanálky.
                  Takže do 15 let komplet o zub příjdeš.
                  K velké radosti chamtivého „hubovrta“. Pak tě rekonstrukce 1 zubu přijde klidně na 10-30 kkč.

              2. zeptám se spíš takle, kolik jí je? kolik pacošů má v registračce, a bere eště? ;o)

                1. Další nebere. Naposledy mi dalo moc práce ji ukecat, aby vzala mýho bratra. Maj dokonce hned na dveřích ceduli, že nový pacoše neberou. Bohužel už je to taky starší pani, která může třeba za pět let jít do penze a pak budu taky v prdeli.

                  1. to je přesně vono, z mladejch nedělá amalgám téměř nikdo, protože, jak se prokecl i Šmucler

                    1) na školách je s tím UŽ NEUČÍ ANI DĚLAT!!!!!
                    2) ze všech stran jim vymejvají palicu jak je to hrozně fujky
                    3) nemůžou na tom vyrejžovat prachy ani voni, ani dodavateli

                    pokaváď sháníš zubáka poté, co starej skončil, rok, dva, tři a jedinej co pak seženeš je tendle (přičemž eště abys byvakoval ve frontě, páč vezme tak dva tisíce lidí, a zbytek má smolu), co ti dá na výběr akorát bílý v průměru za dvojku, nebo jít do prdele, tak co si vybereš? :o)

                    1. S těma materiálama je to zvláštní. Mám spravovanou sedmičku nahoře a tenkrát mi tam dala nakonec nějakou kejdu. Neni to amalgám ani kompozit. Spíš nějaká jakoby malta cementová nebo co. Mám to tam už jedenáct let a drží to jak židovská víra. V tý čtyřce mám teda tu bílou plombu kvůli vzhledu. Ale jsem s tou zubařkou spokojenej. Pravda, já se taky snžím tu zuby udržovat, takže moc kazů nemívám. Některý moji spolužáci ze základky už maj vyndavací.

          2. Musí používat mezizubní kartáček, kvalitní zubní pastu a necpat se věčně moukou a sladkostma. Šmucler by jim to vysvětlil.

            1. tak samozřejmě, že neustálý žraní (a hlavně pití) přeslazenejch srágor dělá taky hodně, jenže to je, řekněme, takovej trojúhelník, jedním z jeho vrcholů je toto, druhým je péče a třetím je ta možnost ošetření

              pokud kterejkoli z nich uletí někam mimo, tak výsledkem bude strašnej stav v populaci

        2. Ja si uplne klidne ty sluzby zaplatim sam, dle vlastniho vyberu. Ale at mi tim padem stat vrati tu cast dani, kterou mi na to sebere. Pak by to byla ferovka.

          Jinak to totiz je, jako kdyby stat provozoval hospodu. Na danich by mne zkasl, ale kdybych mu rekl, ze do hospody nechodim, nic mi nevrati. A kdybych tam sel, tak zjistim, ze za ten litr dostanu tri tvrdy rohliky.

          1. @Sysop
            já jsem taky pro, nicméně je to politicky neprůchodné, ale zároveň se to plíživě rozlézá…
            Tedy čím hůř, tím lépe.
            Ono by úplně stačilo, aby to lidi cashovali oproti dokladu a pak jim to pojišťovna posílala na účet, to bychom se všichni podivili…

            1. Nemeckej zubar mi normalne dava fakturu. Ja na ni vidim, kolik zaplatila AOK a kolik si, pripadne, mam doplatit sam. Splatnost 14 dni, zadna cash.

              1. Ja jedu cash. A pak PaC.

              2. Doklad o ceně výkonu pro pacienta kvůli kontrole by měl být standardem, ať ho hradí přímo nebo je to na pojišťovnu.

              3. Nerezignuj na snahu zaplatiť čo najmenej na daniach. Bez toho to nejde. Štát vždy vyberie maximum daní, koľko sa mu podarí z ľudí vytĺcť. Ľudia sa musia aktívne tomu brániť, ináč sa tu zmeníme na venezuelu.

            2. Dachsmeister: Japonsko – spoluúčast 30%, už nevím, jestli se platilo vše nebo jen ta spoluúčast. Ne vše ale bylo kryté, takže něco za cash bez náhrady. Myslím, že stejně by to mělo být tady (výše spoluúčasti je k diskusi, stejně jako možná pásma pro různé výkony atd.). Hlavní ale je jasné provázání platby přes pacienta, aby tento věděl, za co a kolik platí a ne „zadarmo“ dvourychlostní bordel.

              1. @fadtwi
                no a kdo to prosadí? :-(

                1. Dachsmeister: to už nejsme na stránkách věnovaných diskusnímu daydreamingu?:-)

                  Ale abych odpověděl: nikdo. Těm, kteří by to prosadit mohli, současná situace náramně vyhovuje.

            3. australskej systém, co sem zaslech

              přičemž tam proplatí i kdejakýho chiroléčitela, pokud pomohl a klient je spokojenej, zatáhnou

  6. Jak to tak čtu, jsem rád za bavorské školství. V naší obci stále ve třídách převažují Němci, s příměsí východní Evropy a drobet Indie a něco ostatních čmoudíků.

    Ale také to řídne. Dcera ctvrtacka v matice ještě nedělí dlouhá čísla. Ale mají něco jako náběh na rovnice, aspoň olizli pravděpodobnost.

    Na druhé straně jsem s ní dělal podle českých knížek matematiku pod prof. Hejného a vůbec mi nepřišla špatná. Harant se už v útlém věku naučí, že úloha nemá řešení. Abstraktní myšlení v symbolech. Nebo, že nejni všechno lineární.

    HSU mi přijde dost řídká a učit už druháky žvásty o Oktoberfestu.

    Ale účám tady hrozí vyhoření taky. Haranti jsou tady pěstováni na hodně dlouhých vodítkách.

    1. Projdi s ni testy Cermatu. Ten je z poloviny o matematice a z poloviny o logice. Ta treba mym kolegum v praci velmi drhne. Matiku i celkem umi (jsou to vesmes ‚prumyslovaci‘ – Deggendorfska Hochschule s Bc. na konci), ale jakmile ji maji aplikovat na nejakej problem, tak to drhne. Neustale jsou schopni tvorit nejake Entwicklungsprojekte a kreslit japonskou rybu, aby jim na konci docvaklo, jak to resit.

      Tragedie. Kdokoli umi vic, je buh. Natlac do holky starou ceskou matiku a bude v Nemecku v baliku.

      1. Vysrat se na Ishikawu. Stačí 5x Proč, jen aby uvěřili, že to řešení je správně.
        Jsou případy, kdy má 8D systematika svůj význam, zvláště u nás v automotive, ale čeho je moc…aneb „kdo se směje naposled, ten má dlouhý vedení…“

      2. To v uhnii neplatí, jsou schopní si odhlasovat nové fyzikální zákony s pravidly ekonomiky když se jim to nehodí a sankce. :-))) Kdepak na ně s kupeckými počty, nebo zavelí lejnová a bude.

  7. Pohlížím na školství prizmatem občasné výuky na VŠ přírodovědného směru a vidím kvanta problémů. Především pomalé tempo učení a neschopnost naučit studenty pracovat. Existuje menšina nadšenců, a ti jsou lepší než dříve, škole navzdory (zdrojů je přece jen čím dál tím více) a je obrovská radost je učit. 5-10% studentů.
    Problém je ta část studentů, kteří nejsou blbí (ty lze vyhodit), ale jen líní a zanedbaní; vyhodit by je byla škoda (taky by se asi zlobil spectabilis, protože to je 50-70% ročníku) a je potřeba jim ukázat, že padla kosa na kámen a zde se začíná makat. Zbytečně se tím marní první rok až dva.
    VŠ učebnice a další texty jsou složité a anglicky. Jinak to nejde.
    Mám tu výhodu, že žijeme v přetlaku zájemců a nejaké ty odpadlíky neřešíme, takže krom motivace pozitivní můžeme zapojit i tu negativní.

    Středních škol je příliš. Masifikace vzdělání vedla k absurdnímu stavu, kdy se snaží škola o studenta a nikoli student o školu a tím logicky klesají nároky. Od té doby, kdy maturitu složí chytřejší deváťák, mají šanci jen střední školy s extrémně dobrými učiteli – popularizátory. Je mi jich líto a učit bych tam nechtěl.

    Základní školy (včetně nižších stupňů víceletých gymnázií) jsou devastovány zase jiným způsobem. Že je tam zvěřinec, protože přetáhnout žáka rákoskou je kriminální delikt (ono i metody mého prastrýce, takto gymnaziálního učitele matematiky, který po vyrušujícím obvykle prudce mrštil svazek klíčů, by dnes neobstály), je jeden kořen problému.
    Druhý kořen je absence kritičnosti rodičů, neboť každý má doma minimálně Zweisteina a všechno je moc náročné (zajímavé je, že rodič obvyke zastává obě vylučující se pozice zároveň).
    Teprve třetí kořen je v tuposti učitelů a školského systému vůbec – první stupeň by děti kromě čtení měly trávit venku a učit se poznávat svět, druhý stupeň by měl mít učebnice na úrovni populárně naučných knih + rozumný výklad orientovaný nikoli na pojmy, ale na principy. To nemá a ZŠ učebnice napodobují na jednu stranu komiks, na druhou vysokoškolská skripta.
    Bohužel všechny tři kořeny by bylo třeba vyvrátit naráz, protože děti jsou děti a bez mantinelů dobrou hodinu zboří a popularizátora vyštvou nebo vyignorují.

    Řešení se hledá složitě, protože staromilci nechápou nutnost popularizovat, lákat k lásce k vědění a ukazovat věci názorně a ne jen memorovat blbosti a pojmy, noví učitelé zase neuznávají kázeň a autoritu a obvykle jsou proti trénování paměti vůbec.

    1. Jak to tak sleduju v praxi, tak az nas Asiati prevalcuji, budeme mit dost casu to cele budovat od nuly, nez to pracne predelavat. Kazdy tyden mam minimalne jednu konferenci s Asiatama, vetsinou Cinani. Jedna se o vyvojare nejruznejsich smeru. Ta doba, kdy byli blbi jak bedna kytu, je tak dvacet let pryc. Nova generace sype integraly z rukavu. Nemci delaji prezentace v PP, tisice barvicek, picovinek,… Cinan se s tim nesere, vezme tablet, pero a nacmara vsechno online behem minuty. Vzorce, vypocty, atd.

      Minuly tyden jsme s jednim Cinanem resili jednu optimalizaci v krokovem motoru. Moji kolegove to tri dny simulovali v jednom ultradrahem sw, aby jim z toho vyslo AVIcko, jak to pekne funguje a jak se to hybe. Bohuzel ale prvni zacal debatu Cinan, namaloval to primo na tabletu na obrazovku Teams, k tomu vysvetlil, jak se to bude pohybovat a kde jsou jake sily, odhadl jejich velikost a navrhl kompenzacni pruzinu o polovinu silnejsi. Muj kolega, co to tri dny simuloval, vypocital pruzinu silnejsi +43 % ovsem v toleranci plus minus 5 %.

      Laska k vedeni je samozrejme fajn. Taky mam rad svoji praci. Ale, bohuzel, zijeme v kapitalismu a stezejni je pro nas HDP, modla zapadu. Takze v dobe konjuktury je samozrejme fajn, rozvijet ducha, krasu, takovou novejsi kalokagathii prenesenou na spolecnost. Jenze momentalne konjunkturu nemame a to, co evropske skolstvi produkuje, nas z ni zrejme nevytahne.

      1. Podle mých zkušenosti (biotechnologie) Asiati zvládnou dobře malé optimalizace, ale špatně větší nadhled a základní výzkum. Každopádně hodně věcí z čínského školství by se převzít mohlo; právě ta negativní složka motivace + zapojení rodičů „tygří matky“.
        Ale bez pěstování lásky k vědění zůstane jen u těch „příštipkářů“.

        1. Cina nejprve zacala s papirem a drevem, kde umeli za nic nabidnout maximum. Pak plasty. Pak elektronika a mechanika. Atd. Cili v te elektronice a mechanice uz jsou dneska hodne, hodne daleko. Tim myslim know-how. Ostatne, staci se podivat do databaze patentu, kolik je tam Cinanu. Biotechnologie jsou mladsi, navic neumim posoudit, jak moc je treba GD celosvetove silenstvi, aby se cinskym soudruhum vyplatilo do toho napumpovat dotace a i v tomto odvetvi prumyslu se dohrabat hodne vysoko. Evropa si sice hraje na pupek sveta, ale vetsina cinskeho exportu zde proste nemizi.

          Prusvih je, ze penize vladnou svetem, takze mnohdy fajn vec a idea nema sanci, protoze neni komercne uspesna. Ostatne to je asi tradicni problem akademickych pud. Podle mne granty jsou spatne. Tohle by melo byt financovano kompletne staty, ne soukromym sektorem.

        2. (Východo-)Asiati jsou daleko obecnější kategorie než jen Číňani a třeba takoví Jihokorejci mi přijdou hodně inovativní.

          1. To je pravda, měl jsem na mysli hlavně tu Čínu.

        3. ano, tvrdí se, že asiati mají obecně (geneticky) víc vyvinutou optimalizaci, než invenci, jenže, rejžáků je miliarda, takže těch pár milionů lidí, co má i invenci, se tam u nich prostě najde, zvlášť, když totalitní režim na to nastaví procesy a nasměruje zdroje

          můžem se jim smát, můžem jim nadávat, jak je to nesvobodný a kdesicosi, ale voni mají výsledky, my máme rozklad a totaliní praktiky tady pravdolásková svoloč zavádí taky, takže…

          1. Číňani už tisíce let mají* propracovaný systém, jak z chudých venkovanů vyrýžovat schopné jedince, které se vyplatí vzdělat a pak posadit do vysokých státních** funkcí…

            * Sem tam se jim to na pár století zadrhlo, ale zase se to rozjelo…
            ** Číňan je a vždycky byl mraveneček v mraveništi, nic jiného nezná…
            Ostatně všichni už zapomněli, že Marx znal i „asijský“ výrobní způsob, akorát pro samé feudalismy, kapitalismy a socialismy, potažmo komunismy o něm nic nenapsal…

    2. gejts jim to nasype do čipu. A všechny znalosti memory školastIky nasypete do ničemný flešky. Do debila můžu vrazit dvě tery a proti hardiskům dříve jak dvě cihly abych na ně měl pinzetu.

    3. to Dissenter
      Máte v mnoha věcech pravdu, ale jsou ti dva zádrhele:
      1) Ten bordel, co ve školství je, vznikl na přání rodičů. Včetně dobře situovaných a vzdělaných rodičů, protože, jak známo, u vlastních dětí logika najednou přestává plati a mozek vypíná.
      2) Kořen problému je v rozvalu na základkách. Když děcko nezíská pracovní navyky do puberty, už je nezíská. Jenže ňuňuňuťuťuťu, pšece nebudete paní učitelko na těch dětiškách mališkejch chtít nějakou práci.

  8. Tak pár poznámek od kamaráda učitele na ZŠ:
    To , co tuhle stávku odpálilo, jsou prachy pro asistenty. Protože ti fungují ve značné části jako krotitelé smráděte, který patří na zvláštní školu. Pokud tam ten asistent nebude, máte úplně rozvrácenou výuku. Další jsou peníze pro kuchařky. Mají mít 11 členů personálu. Mají jich sedm, protože prostě jiné neseženou. Doteď to bylo tak, že na 11 lidí dostali peníze, a těch 7 lidí udělalo i práci za ty chybějící 4. Protože v jídelně to není jako v jiných profesích, kde lidi pobírají „prdelné“. V té jídelně je prostě objem té práce stejný. Jenže teď jim chtějí ty prachy za chybějící 4 sebrat, tedy najednou mají ti lidé udělat 157% práce za 100% platu. Takže logicky se na to při těch mizerných platech vykašlou.
    A co se týče výuky – je to o lidech. Někde není problém mít třeba slepého diabetika bez asistenta a zvládá normální výuku, jinde máte asistenta k dětem co jsou jen smradi. A navíc chybí empatičtí učitelé. Ve spoustě případů stačí jen drobný zásah, trochu jiný přístup, pohovor s rodiči (pokud o dítě mají zájem )…. a najednou je z „nezvladatelného smrada“ úplně normální dítě. Ony totiž děcka jsou přesným odrazem rodiny. A je dost smutné že děcko chodilo do „normální“ průměrně školy 4 roky ve špinavých hadrech, smradlavé a hladové než si ho všiml „cizí“ učitel, vzal si děcko bokem, vytáhl z něj co se doma děje a kluk šel druhý den natrvalo k příbuzné….. během týdne z něj bylo normální dítě. Atd.

  9. Dobrý článek. A protože o věci něco vím, tak doplním. Teď se do tříd dostali učitelé a učitelky, které dobře znám z mých studií FEL, zatímto tito se „vzdělávali“ na pajdáku. Když to řeknu politicky korektně: divím se, že úroveň je aspoň taková jaká je. A když to řeknu natvrdo: Ty děvky, ti ožralové a ti úchylové těžko mohli vyrůst v něco jiného než je dnešní učitelský sbor. Čest výjimkám, vím, že jsou. Ale je jich minimum.

    1. Všichni nejsou zlí, vědomě. Jen skořápkáři instituté otce zakladatele „čestného předsedy. Nebo mají religiózní fantaz, co. ZDROJE JSOU, všichni to říkají od vztyčení vysíracího stožáru tele tele.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017