Naivně jsem čekal, že ta pitomost, kterou by šlo shrnout do věty „serou mě lidi, co chodili do školy dýl než já“, bude mít známku 4, ale ono to má za jedna…
Tak jo heresiare, tak si konečně se svou rodinou přestaňte plést vzdělání se svobodou a příště, až zase budete pracovat na zlepšení sebe a svých blízkých, s tím neotravujte tady. Zkuste se prostě nejdřívě vzdělat (chápu, neměl jste na to tehdy, takže to bude těžké dnes, ale zjevně to nevzdáváte a aspoň to vzdělání a svobodu třeba časem dokážete odlišit, i když to vzhledem k příbuznosti pojmů nebude snadné) a až pak psát. Ono je to smyslem i toho Vámi nenáviděného vzdělávání, že (třeba) doktor nejdřív něco pochytí, než jde operovat.
Mám dojem, že Vám unikla základní pointa textu. Nepsal jsem, že vzdělání je špatně ani že odbornost není potřebná. Psal jsem o něčem jiném: že vzdělání samo o sobě ještě negarantuje vnitřní svobodu, kritickou autonomii ani imunitu vůči manipulaci. Doktor samozřejmě musí něco umět, než jde operovat. Z toho ale nijak neplyne, že každý vzdělaný člověk je zároveň i svébytně myslící a skutečně sebereflektující osobnost. Terčem textu nebylo vzdělání, ale pověra, že vzdělání automaticky plodí svobodného člověka. Právě schopnost kriticky přezkoumat i vlastní rámec poznání je součástí skutečného vzdělání. Kde tato schopnost chybí, tam už se od vzdělání nebezpečně blížíme spíš k indoktrinaci.
Alan.Cox
Já jsem za celý svůj dlouhý život ani jednou nikde nezaslechl pověru, že vzdělání plodí svobodného člověka. A to jsem na světě už tak dlouho, že bych mohl dělat stařešinu rodu.
Naprosto chápu postup, že někomu (třeba společnosti nebo skupině lidí) vložíte do jejich „pověr“ něco, co jste si vycucal z prstu. A pak jim to vyvrátíte. Je to manipulace stará jako lidstvo samo.
možná né úplně napřímo, ale celá ta klačenka libtardů je právě vo tom, že voni – ti vzdělanějšý a yntelgyentnějšý(TM) – lepšolidi, jsou ti, co furt chránijou hentu svoboděnku atd. (a to klidně ai proti vůli majority)…z čehož tendle naratív docela vyplývá, né?
fatdwi
heresiar: takto jste začal: „Naše doba trpí jednou obzvlášť směšnou a nebezpečnou iluzí: že diplom, slovní zásoba, schopnost odříkat správné postoje a orientace v informačním smogu automaticky znamenají i rozum, charakter a vnitřní autonomii.“
Takovou iluzí netrpím, dokonce ani nemám dojem, že by tím trpělo moje okolí. Tedy musí jít o něco, čím trpíte Vy a Vaše socbublina, prostě ti, které dáváte pod pojem „naše“, ať už je to kdokoliv (já se součástí něčeho takového nevidím).
Tvrzení, že „píšete sám za sebe“ je lež. Snadno k potvrzení zde: „A proto bychom si měli konečně přestat plést vzdělání se svobodou.“
Ano, to byste měli, vůbec nechápu, proč si to pletete, za mě je to těžko představitelné a proto tu Vaši skupinu považuji za hloupou. Jestli jste nemyslel Vaši rodinu, ani to není kolektivní dílo, pak jste tedy (asi?) král, ti si rádi mykali. Nicméně chcete-li hrát tuto kartu, nevím, zda si nějak pomůžete – zajímat by to mohlo Dr. Chocholouška.
heresiar
Tohle už není polemika s článkem, ale lov na zájmena. Autorský plurál není kolektivní autorství a „naše doba“ není přiznání rodinné porady nad rukopisem. Je to běžný publicistický způsob zobecnění. Udělat z toho „lež“ je dost křečovité. Pointu článku jste obešel elegantně: místo argumentu proti obsahu jste si vybral spor o stylistickou formulaci. To je sice obratné, ale pořád je to jen úhybný manévr.
fatdwi
heresiar: ne, není to lov na zájmena. Plácáte nesmysly, pletete si zcela nesouvisející pojmy, ale skrýváte se za „my“. Mě z toho můžete v klidu vynechat, já Vašemu světu nerozumím, jak jsem již napsal. Nepletu si ty pojmy ani neznám nikoho tak blbého, aby si je pletl. Takže si příště před použitím autorského plurálu zkuste položit otázku, jestli byste neměl napsat raději „já“ a pokud ne, pak nepište ani ten plurál a pokračujte v dalším myšlení, než dorazíte do bodu, ve kterém nebude nutné za plurál skrývat vlastní nejistotu a/nebo hloupost.
Moje zkušenost je taková, že jakmile někdo používá „my“, je to typicky buď pokus o manipulaci, snahu o zvýšení síly argumentu pseudoskupinou nebo debilita dotyčného, kdy se tento pod roušku „my“ domáhá vysvětlení, které potřebuje především sám. Váš text není výjimkou.
A ještě tedy drobnost k textu samotnému – nevidím nic na polemice k tomu, že existují vzdělaní pitomci, nicméně z textu stříká nechuť k vzdělaným, přestože existují pitomci i nevzdělaní, těm se ale jaksi text vyhýbá. Je to takový pokus vyselektovat z pitomců vhodně zacílenou skupinu, proti které se můžete vymezit s pocitem, že Vy jste jistě lepší. Něco jako v jiné diskusi probírané „chytrý měšťan vs. nevzdělaný vidlák“. Takové vydělení je vždy účelové a u Vás je až příliš okaté.
heresiar
Myslím, že se v debatě míjíme. Text nebyl útokem na vzdělání ani na vzdělané lidi jako skupinu. Byl o jedné konkrétní iluzi: že vzdělání samo o sobě automaticky znamená i vnitřní svobodu, kritickou autonomii a odolnost vůči manipulaci. Existence nevzdělaných pitomců tuto pointu nijak nevyvrací, protože článek nebyl katalogem všech forem pitomosti, ale textem o jednom konkrétním typu — o pitomosti vybavené diplomem, sebejistotou a iluzí imunity. Pokud tedy chcete polemizovat, pak právě s tímto.
Druhý díl už jsem redakci poslal, takže možná až vyjde, bude záměr celé té úvahy čitelnější i pro ty, kdo v prvním textu četli spíš vlastní domněnky než to, co v něm skutečně stálo.
fatdwi
heresiar: neustále mluvíte o jakési „iluzi“, kterou „my“ (kdo to teda je?) trpíme. Nemyslím, že další díl něco vysvětlí, Vy (vy?) trpíte iluzí, která je z mého pohledu dementní a znovu můžu pouze opakovat, že jí netrpím ani nikoho takového neznám. Dal jsem sem přímo citace, se kterými nesouhlasím, tedy Vaše tvrzení, že mluvím o nějakých mých domněnkách je poněkud hloupé až idiotské. Nebo jsou mými domněnkami i konkrétní věty ve Vašem textu? Hmm….
Jinak jste zjevně nepostřehl otázku, tedy ji položím explicitně: kdo to je „my“?
heresiar
Otázku na „my“ už jsem zodpověděl. Pokud jste se rozhodl z běžného publicistického zobecnění udělat hlavní téma celé debaty, pak se zjevně nebavíme o článku, ale o Vaší fixaci na jednu stylistickou formulaci. V tom případě nemá smysl pokračovat. Z mé strany uzavřeno.
Dissenter
Ona ta debata je úplně mimo stejně jako článek. Vzdělání (nebo inteligence) nemá se svobodou společného vůbec nic, možná bude dokonce korelace negativní, neboť lehce nadprůměrně inteligentní a vzdělaný člověk má pocit, že VÍ a tudíž že má právo linkovat blbcům pravidla a budoucnost.
Moudrost spočívající v uznání práva na vlastní cestu a vlastní hodnotové žebříčky přichází o dost později, jestli vůbec.
Vzdělanost není zárukou toho, že takový vzdělanec nepodlehne manipulaci a nestane se zaslepeným fanatikem.
Skvěle o tom pojednává teorie hlouposti:
V roce 1976 vydává slavný italský historik Carlo Cipolla nečekaně dílo “Základní zákony lidské hlouposti”. Stručně řečeno pět základních zákonů:
Lidé netuší, že jsou obklopeni větším počtem hlupáků, než si uvědomují. A pokud ano, bagatelizují jejich počet a nebezpečnost;
Hlupákem může být každý člověk ve vašem okolí, bez ohledu na vzdělání, původ, společenské postavení;
Hloupý člověk vždy způsobí druhým nějakou škodu, aniž by z toho měl prospěch, často utrpí ztrátu;
Chytrý člověk podceňuje škody způsobené hlupáky, i když má smutné zkušenosti ze styků s nimi; čas od času šlápne na staré hrábě, nese ztráty a utrpí ztráty;
Hloupý člověk je nebezpečnější než bandita jednající se zlým úmyslem.
Stručně řečeno, Carlo Cipolla k těmto závěrům (někdy kontroverzním) nedospěl z rozletu nespoutané fantazie, ale na základě historické analýzy “zdraví” některých společností starověku, středověku, renesance a novověku. Poté, co dospěl k přesvědčení: počet bláznů ve všech dobách je konstantní hodnotou; jejich množství není ovlivněno časem, prostorem, náboženskými, rasovými, majetkovými, třídními, sociokulturními ani historickými proměnnými.
Existuje však nuance, kdy společnost vedou vynikající a inteligentní lidé, kteří jsou schopni mobilizovat elity a eliminovat procesy morálně-duchovního úpadku, dekadence a nastolit dobře fungující systém společenských vztahů shora dolů. Členové společnosti nedovolí, aby hlupáci byli aktivní, škodili sobě i druhým.
Jakmile se společnost z různých ekonomických, politických, dynastických nebo historických důvodů dostane do úpadku, hlupáci se aktivizují a začínají páchat stále destruktivnější činy. Dokonce se dostávají k moci.
************
Že to tak je dokazuji „uvědomělí“ „zodpovědní“ „inteligentní“ voliči ODS, kteří se holedbají tím že oni jsou ti chytří a vzdělaní a proto je jejich posláním stále volit mafiánskou ODS, přestože každá jejich vláda byla katastrofou.
Kdyby někdo nevěděl „kde udělali soudruzi chybu“, tak právě tady chybným rozhodnutím ve volbách.
Jihočech Honza
A když už je i pro ně ODS nevolitelná, tak to napraví volbou US, TOP09 nebo STAN.
leon
Přesně! Nad takovou inteligencí a vzdělaností zůstává rozum stát v němém úžasu.
heresiar
A ještě drobnost: asi si mě s někým pletete. Píšu sám za sebe, není to kolektivní dílo ani rodinná porada.
RomanL
Je to velice jednoduché – víra ani vzdělání nemá zhola nic společného s morálkou, ani s moudrostí. ;-)
To tvrdím odjakživa!
?? když porovnám názor z článku s dosaženým vzděláním voličů ANO a SPD, tak zaplať pánbůh za jakoukoliv vzdělanost, jakoukoliv. A jestli vzdělanějšího člověka sofistikovaně zblnou prodejci strážní věže, to mě opravdu nebolí.
RomanL
Cože? Ty máš nějaké statistické údaje o vzdělanosti voličů ANO a SPD? Tak povídej, přeháněj! A hrozně by mě zajímalo vzdělání tvoje, a vzdělání voličů té Fy-jalové sebranky. Zřejmě by to podle tebe měl být pravý opak těch ostatních voličů, co? :-D
Neučil tě náhodou soudruh Fyjala-tralala osobně? Ten canc, cos tady vypotil, by tomu tak odpovídal… :-P
vasek
Najit tyto statisticke udaje me stalo presne jeden google dotaz
Vysledky presne podle ocekavani, podpora ANO a SPD roste s vekem a klesa s rostoucim vzdelanim a materialnim zabezpecenim.
Jsou to strany pro stare hloupe socky, ostatne jejich politicky marketing tomu odpovida.
RomanL
Jo? Výsledky přesně podle očekávání?
Tak já tam vidím, že ANO volí staří mazáci, zatímco SPOLU mladí cucáci, jinak je to všechno +/- na jedno brdo a průměry v těch skupinách jsou až na jednotky procent STEJNÉ.
Možná by bylo dobré posuzovat ty věci OBJEKTIVNĚ.
Druhá věc je, že věřit STEMu je asi tak objektivní, jako věřit ČT. :-D
vasek
Ta to ses asi dival na nejaky jiny grafy.
Jak je to s vekem (zeny 60+ voli ANO z desivych 46%) to jsi zrejme pochopil spravne.
CO se tyce vzdelani, ANO ma ucnak/maturita/VS v pomeru 44,7/30.9/19.1, SPOLU ma 9.2/21/31,2 – uplne mi nepripada, ze napr volebni preference uznaku bez maturity 44.7/9.2=4.8, tedu petinasobnu rozdil je cituji „průměry v těch skupinách jsou až na jednotky procent STEJNÉ“
Tady je primo ten graf https://www.stem.cz/wp-content/uploads/2025/05/image-25.png
Výborně! To jsou ty výstupy.
A může mi prosím někdo vysvětlit, proč ANO má v součtu 94,7, SPOLU 61,4 a piráti 20,3? Jako čeho koho?
Panek
Já jenom, že takto by se AUTO a Piráti do PS nedostali, naopak Stačilo by tam bylo.
vasek
To jsou procenta z jednotlivych poolu, tedy ANO ma napr 44.7% ze vsech lidi bez maturity, 21.7% ze vsech VS vzdelanych.
Panek
Vždyť píšu. Když to spočítám, tak motoristé by měli 4,69% a Stačilo 6,1%
A ještě taková zajímavost, na kterou by se nemělo zapomínat. Z cca 2485tis. maturantů je cca 12,5% těch, co sice mají maturitu, ale jsou studenty VŠ. Do jakého poolu byli zařazeni? VŠ, nebo Maturita?
fatdwi
Panek: předpokládám, že se počítá nejvyšší dosažené vzdělání a to má běžný student VŠ na úrovni maturity, dokud VŠ úspěšně nedokončí.
Ad kdo by se kam dostal – je z toho vidět, že je to jen průzkum a že různé osy dávají trochu rozdílné výsledky, zatímco skutečný výsledek je průnikem těch os (je třeba vzít v úvahu, že volební účast nebyla 100 %). Třeba zrovna Sterzikovi komanči skutečně před volbami vypadali, že to dají, to odpovídá i celkovému pohledu v první tabulce, kde je Stačilo před Motoristy, ač to v reálu dopadlo naopak. Za mě naštěstí, ač i tady mnozí žehrali na nepřízeň osudu.
Panek
Volební účast jsem započítal a díky tomu mi i ANO vyšlo vyšlo tolik hlasů, kolik jim bylo odevzdáno.
Jinak můj názor na volební průzkumy podle jakéhokoliv sociálního rozdělení (vzdělání, majetek) je, že se jedná o docela nefér ovlivňování voleb.
Na druhou stranu: Strany, které používají argumenty, že je volí ta vzdělanější část voličů, jsou sami proti sobě. Protože v ČR je z 8 milionů voličů cca jen 2,2 milionu s VŠ titulem. A takové strany sice získají hlasy těch, co chtějí být počítáni mezi inteligentní, ale pořád tak ignorují velký počet voličů (5,8 mil.). A nikdy to nebude tak efektivní, jako kdyby nabídly catch all prudukt.
Ty Fialovi sliby (můžete se spolehnout 2017, nebo já slibuji že…. 2021) byly už jen o tom, že na konci videa vytáhne šperk a řekne: Toto je totiž prsten kouzelníka Viga, proto to jde splnit.
fatdwi
Panek: fajn, ale pokud jste to započítal a vyšlo Vám to (pro ANO ve volbách) prakticky stejně jako STEMu v průzkumu 5 měsíců před nimi, tak spíš, než je kritizovat, že netrefili přesná procenta okrajových stran s nulovou minulostí, by se jim patřilo zatleskat za velmi slušný odhad, ne?
Ad cílení: osobně si to tak úplně nemyslím, protože oni necílí jen na „vzdělané“, ale hlavně na ty, kteří se k té skupině chtějí hlásit, přesněji řečeno nechtějí být považování za „nevzdělané burany z vesnice“. Že je to nefér bych neřekl, je to prostě marketing, jak u něj hodnotit, co je „fér“? Podezírat STEM, že mu nevoní peníze, bych považoval za silně naivní a jestli ten nápad takto dělat průzkumy přišel od zadavatelů nebo od nich už je fuk, zjevně to dotyčným sype, pardon vyhovuje.
Catch-all je naopak rozmělněný problém, lidi potřebují vidět zlo a dobro, Mažňáka a Losnu a k tomu patří i „vzdělaní chytří měšťané vs. hloupí burani z vidlákova“.
Panek
Jinak moje bubliny:
Rodina – všichni VŠ volili Motoristy a ANO. Všichni s maturitou SPOLU a STAN. Piráty nikdo.
Moje zájmové okolí – všichni VŠ ANO, Motoristy, Stačilo, nebo neuvedli. Všichni s maturitou se hlásili k pirátům, nebo neuvedli.
Hele, vy dezolati spolihate, ze ty vase blaboly si nikdo neoveri.
Taxem si vyhledal, kdo je majitelem STEM, je to NIKDO.
Jedna se o neziskovou organizaci typu „zapsany ustav“
Coz je pravni forma obvykla pro
-výzkumné organizace
-vzdělávací instituce
-think-tanky
-sociální služby
vasek
Apropos, vyse malinkovany pruzkum byl vytvoren na objednavku TV Prima.
Vlastnikem TV Prima je Ivan Zach, ktery ma blizko k Zemanovi a Babisovi
Výše vkladu:
1 000 000,- Kč
zakladatel Jan Hartl vložil peněžitý vklad ve výši 500.000,– Kč, zakladatel STEM s.r.o. vložil peněžitý vklad ve výši 500.000,– Kč
vasek
Vyborne, dezole, budeme tedy pokacovat cutaci z tvyho linku https://www.stem.cz/vice-o-nas/, zajimavy je hlavne posledni odstavec
STEM založil v roce 1990 Jan Hartl. Organizace vyrostla z úsilí několika nadšenců, kteří vytvořili první polistopadovou tazatelskou síť pro průběžné sledování postojů československé společnosti. První výzkum názorů obyvatel STEM realizoval už v březnu roku 1990.
Jan Hartl vedl STEM až do roku 2015. Mezi lety 2003 a 2015 mu s vedením v roli výkonného ředitele pomáhal Petr Václavík. Od roku 2015 do roku 2018 vedl STEM Pavel Fischer. Od roku 2018 je ředitelem STEM Martin Buchtík.
Počátkem 90. let STEM pracoval především na mezinárodních akademických projektech. V květnu 1993 zahájil vlastní projekt TRENDY, pravidelné měsíční šetření, které souvisle až dodnes monitoruje dynamiku společenských změn v České republice. V roce 1994 se ze STEM vyčlenila sesterská akciová společnost STEM/MARK, která se zaměřuje na výzkum trhu, spotřebního chování a médií.
*Od roku 2015 změnil STEM právní formu na zapsaný ústav a působí jako nezávislá a nezisková výzkumná instituce, jejíž posláním je poskytovat data a poradenství veřejným a občanským institucím a posilovat demokratickou diskusi. Za více než tři dekády své existence provedl STEM více než 1000 sociologických šetření, ve kterých se dotázal více než milionu obyvatel České republiky.*
corona
vasek:
Ano, jak jsem psal výše – stačí znát MAJITELE…
vasek
Jojo, presne jaxi psal vyse, dezole. Neni vetsi krasy, kdyz dezole pekne predvede svou mentalni kapacitu
A jak furt spoliha, ze si ty jeho lzi nikdo neoveri.
Tady je rejstrikovy zaznam STEM s.r.o https://rejstrik-firem.kurzy.cz/rejstrik-firem/DO-62580248-stem-sro/
Zajimave je, je dokonce ani ty castky zakladniho vkladu nesouhlasi s rejstrikovym zazname, to je ale jenom perlicka.
Dulezity je radek:
DATUM ZÁNIKU: 24. březen 2016
Dokonce je tam i ten text vsude preskrtly, aby si jo nikdo nemyslel, ze je to platna realita.
Ano, MAJITEL = Hartl. Vklad 0,5 MKč + další prostřednictvím další firmy. Nikoli tedy jakýsi „NIKDO“, jak jsi napsal výše…
fatdwi
vasek: to je už podruhé za relativně krátkou dobu, kdy tady píšete úplně z cesty. Nestalo se Vám něco? Fakt je takový problém – když už sem hážete těmi odkazy a chcete jimi prokazovat, jak dezole „předvede mentální kapacitu“ – předvést tu svoji a otevřít si zakládací listinu?
Že z.ú. nemá majitele v tom slova smyslu jako jiné právní formy neznamená, že není vcelku snadné si domyslet, koho firma reprezentuje.
Jinak teda pokud sám sebe považujete za vzdělanou nesocku, tak by mě při tom, co tady řekněme poslední 1-2 měsíce předvádíte, ani nepřekvapilo, kdybyste ten STAN nebo pirátstvo volil. S pocitem, že jste ten inteligentní, co mu ty nevzdělané socky nesahají po kotníky, pokud sahají vůbec někam. Jeden se neubrání různým myšlenkám, čím by to tak mohlo být, ve Vašem věku a při Vašich uhlomobilních choutkách:-)
vasek
Hele, ja nemam o kognitivnich schopnostech ceskych obcanu prehnane mineni a plne souhlasim s prislusnym vyrokem Milose Zemana o tretine idiotu.
Na tomhle wohnout webu uz to nabyva komedialnich forem.
Souhrn tohoto threadu:
Nahore se nekdo dovolaval statistiky volebnich preferenci, poslal jsem mu prislusny odkaz.
Na to reagoval dezolatni idiot „corona“ s temnym tvrzenim, kdo ze je v temnem pozadi STEM s.r.o. s vkladem 0.5MKc, poslal odkaz na stem.cz.
Procetl jsem si onen odkaz a nasel prislusny zaznam v rejstriku, abych seznal, ze dezolat mele picoviny o „majiteli“ s.r.o. pred deseti lety uzavrene a dokonce mekta o vysi vkladu 0.5, ktera v tom restriku vubec neni. V rejsrilku se jasne pise, ze Jan Hertl vlozil v roce 1994 64kKc, Lubois Rezler 36000kKc. Snadno overitelna fakta, link na rejstrik je vyse.
STEM je nymi nezavisly neziskovy vyzkumak, komercni cast byla vyclenena do separatnientiky STEM/MARK
Dezolat odpovedel stejnym lzivym blabolem o STEM s.r.o. a 0.5mega
To je dezolatni klasika, lhat, lhat, lhat, stale pocitame s tim, ze jedname s hlupci, co si data neoveri.
Dale tento dezolatni blabol implikuje jakesi temne nitky spojene s Hartlem, v realite neni Hartl nijak spolecensky cinny a nema vazbu na ZADNE politicke uskupeni. Kdo ma vazby na politiky, konkretne Babise a Zemana, je naopak objednatel tohoto pruzkumu, majitel Primy Zach. Opet dodany linky na dane tema.
Tato moje cekova „analyza“ mi zabrala cca 20 minut casu, dezolatovi staci vyblit lez za 5 sekund. Toto je opet dezolatni modus operandi, zasrat diskursni prostor petisekundovymi hovny, jejichz vyvraceni zabere radove desitky minut.
A co je nejvetsi komedie, na muj prosty seznam faktu s odkazovymi linky na zdroje ma tady reakce bud klasicky dezolatni petisekundove diskursni hovno, popr jiny blabol od cesty, popr. jiny dement blabolici o prasivych kundach.
Tenhle Zemanuv citat: „To, co nyní řeknu, není projevem univerzitní povýšenosti ani sarkasmu. Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní, nebo alkoholik a zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt“.
MZ jako vyčnívá mimo gausovku jo? Čím? Že sype bonmoty a je sečtělej?
Láskou k cigaretám a alkoholu, což málem nepřežil?
Nějak sem si nevšim, že by uměl hrát šachy a byl o 2, 3 kroky vepředu.
Maximálně uměl nasypat těm dole což dělá i Babiš.
Ale, ani jeden neměl plán na 5 – 10 let dopředu.
Ostatně popsat problémy konce socíku zvládli i dělníci. https://youtu.be/4EpNgLMb6Dk
Ale jaksi sem ještě nezaznamenal politika, ekonoma, podnikatele, instituci, která by dokázala plánovat dál než do dalšího volebního cyklu.
Kapitalismus sotva 200 let a to za cenu drancování kolonií.
Socialismus sotva 100 let a za cenu lidských zdrojů a pomalého rozvoje.
Nyní se hledá jakási zlatá střední cesta alias kapitalismus s lidskou tváří, nádechem sociálna a životností delší než 2 dekády, protože 9 miliard je 9x tolik jako před těmi 200 lety, kdy kapitalismus začínal a vzkvétal.
Avšak s nádechem „digi-kontroly“.
fatdwi
vasek: stále jste nepochopil, že corona (ač to říkám velmi nerad) o ničem neblábolí, blábolíte Vy. Ten fakt, který zjevně odmítáte vzít na vědomí je ten, že to z.ú. bylo založeno s vkladem 2x500k, přesně jak píše corona. Máte to v té zakládací listině, která je na jednom z odkazů, které jste sem dal, ale zjevně neráčil projít a pochopit, co v nich je.
Můžete argumentovat, že Hartl „není majitelem“, protože z.ú. „majitele“ nemá. Ale to neznamená, že není „de facto majitelem“. Nebo kdo si myslíte, že tu entitu ovládá? Že to za svýho půl mega založil (a půl mega dal ten druhej) a pak šel zametat chodníky, zatímco průzkumy dělají sluníčkoví objektivní mimozemšťani, s p. Hartlem vůbec nijak nesouvisející?
corona
vasek 8.4.2026 v 14:57
„…dezolatni idiot „corona“ … poslal odkaz na stem.cz. Procetl jsem si onen odkaz…“
– – –
Lžeš. ŽÁDNÝ ODKAZ JSEM NEPOSLAL. Pokud chceš oponovat, uveď konkrétní příspěvek…!
Si ty prašivá kundo fakt myslíš, že lidi sou úplně debilní a nevijou, že slavný ziskovky jsou akorát tak čerpačka na stádní prachy? Tady krásně platí, že dyž sem se v mládí rozhodoval, co budu dál dělat, měl sem založit ziskovku tvl. Osobně znám nejeden případ ziskovek kerý pod záminkou toho ach tak veřejnýho blaha čerpají takovejch prachů, že (typicky) pořizujou nemovitosti za desítky mega, pod zástěrkou činnosti, kerá tam samozřejmě ABSOLUTNĚ VŮBEC neprobíhá, používajou to vybraný vosoby pro svoje soukromý účely, resp. nakonec to ze ziskovky vyvedou ven a budou si užívat takto nakradenýho majetku.
Dole voperuješ nojmanem, znám osobně, to je taky rodinka, ty už zrovna načerpali ty desítky mega a přesně na nemovitosti X-D projekt bez obrovskejch dotací absolutně v životě nikdy neživotaschopnej.
To ste vy vzdělancy…akorát tak paraziti, zmrdi zkurvenečtí.
Svazarm, SSM, Pionýr…
To nebyly čerpačky?
A ještě poptávaly kolky do knížeček.
h72
My skauti jsme se schovali pod Svazarm a skvěle jsme ho dojili. A byli jsme jejich výkladní skříň – naše aktivity, sobotní výpravy, tábory – zřejmě mejaktivnější mládežnická bohulibá skupina. Měli jsme od nich fůru peněz. To samé pak probíhalo v DDM – měli jsme tam taky „oddíl“. Dostali jsme od systému strašně moc peněz, ale opravdu hodně, na všechno. Fajn to bylo a politické obtíže nebyly nikdy.
Alan.Cox
Nakonec ale DDM a Svazarm dělal přesně to, k čemu byl určen. Vychovávat a učit spousty odborníků a lidí, kteří uměli tu elektroniku, tu progrsmování, tu jiné věci. Spokojenost na straně státu/KSČ, a spokojenost na straně lidí.
Alan.Cox
Zatímco parazitické nevládní organizace dneška jsou jen mor a rakovina.
corona
h72:
Kdo to uměl, ten dostal. Ideologie naoko, žádné velké klíny do hlavy a hlavně užitečná činnost – u nás třeba někteří fakt odvedli kus práce ve spolupráci s místním historikem a udělali naučnou stezku. Díky tomu se spousta lidí dozvěděla, kde byl v okolí jaký podnik a co dělal, kudy vedla trať či lanovka atd. Také opravili smírčí kříže v lesích. Ale bohužel to nepřežilo do dnešních dnů – během 90. let vše zničili jacísi „sběrači kovů“. Když tohle někomu připomenu, ječí obvykle libtardi…
princdrson
podepisuji v plném rozsahu. Dnes je zázrak, když se najde dobrovolník, kterej vede šachistický kroužek. Sportovní klub si za státní dotace objedná chodník nebo opravu šaten na hřišti, na kterém nikdo nehraje. A škola je aktivní především v tom jak uspořádat výlet, zájezd, aby nemuseli bejt s dětma ve škole a rodiče jim zaplatili zájezd.
No a pokud už nekde nejakej DDM náhodou, navzdory všemu přežil, tak „developer“ to dorazil, aneb Junior na Dornychu žejo. Co sem jel posledně vokolo, tak díra v zemi.
Jihočech Honza
Když se podívám, jak dementní názory a politické preference mají bohatí a vzdělaní z velkých měst, tak díkybohu za chudé a důchodce.
Jak se vám jezdí po Praze?
Přesně tak. Obvykle slavný zdělancy přídou akorát tak s něčím, jak hrabat erární prachy. Drtivá většina toho sou ta samá libtardská pakáž, čest výjimkám jako soudruh Chlad, kerej má mezi nima jak kůl v plotě trochu zdravější názory. Proto je jim taky takovým trámem ve voku, se z něho můžou prašiví šmejdi posrat.
vasek
Vsak za starych dobrych zlatych komunistu bylo oznaceni „ty inteligente“ urazkou.
Alan.Cox
Inteligenti a kulaci měli polepený kádrový profil. Honil se dělnický původ.
nebo co takle celá ta kurvárna na ukravíně, údajný vodstřihávání vod ropovodů a plynovodů z východu (jenom aby to vobjíždělo půl planety na lodi a nejaký kurvy se na tom pakovaly), různý ty zelený sračky (dušení spolehlivejch elekráren daněma a proklačování nespolehlivejch a jinak vadnejch kurváren dotacema, ale na tom samozřejmě zase hrabou tydle libtardský vysokoškolský kurvy, jak jinak :D), elekrosekačky, neustálý proklačování buzerantů a přešívanců…můžem pokračovat do aleluja
vasek: nevidím, na koho reagujete a vzhledem ke kontextu diskuse z Vašich příspěvků soudím, že se (marně) snažíte obhajovat myšlenku o tom, že vzdělanější část populace volí (z Vašeho pohledu) „lépe“.
Přitom jste ale přinesl dokonalý důkaz opaku:-) To mi přijde zajímavé:-) Jak si to vysvětlujete?
„Naopak podpora SPOLU, STAN a Pirátů s vyšším vzděláním výrazně roste; tyto strany oslovují spíše vzdělanější část populace.“
Mě přijde, že přesně tyhle strany může volit jen naprostý idiot. Mně, ač do cílovky patřím, ovšem neoslovují. Kde dělám chybu?
To je tak, když ego něco neustojí a nervně se kliká na ignorovat.
Dissenter
Ono je to triviální.
Vzdělaný člověk s morálními zásadami nemůže volit ANO, Motoristy (připouštím, že se teprve do nevolitelnosti vybarvili), Piráty, nácky ani komunisty. Takže se na to buď vykašle a zvolí něco ve stylu Koruny české nebo nic, nebo zavře oči a zvolí ODS nebo STAN.
Jsa vzdělaným cynikem, zbývá mi Kuba a Kupka, i přesto, že spíš slyším čuba a čubka.
Vzdělaný člověk s morálními zásadami k volbám nepřijde.
Leda, že by slevil z morálních zásad v rámci brždění vývoje.
shifty
S morálníma zásadama volit Stan nebo Ods, to už chce silnej žaludek. Dyť si tam nemaj co vyčítat. A na motoristech já osobně nic špatnýho neshledávám, s Turkem to sice byla šaškárna, ale Macinka mě zatím naprosto vyhovuje a kvikot progresivistů a rozvědčíka mi fakt nevadí.
Dissenter: nerozumím, jak můžete mít Piráty a STAN v různých kategoriích.
ODS, resp. Spolu, to ještě pochopit dokážu, to jsem původně z té citace chtěl vyhodit, pak jsem musel udělat něco jiného a před odesláním už to nedotáhl. Ale za tím, že STAN a Piráty může volit jen idiot si stojím.
Tady je mimochodem vidět ošemetnost toho vzdělání, Vy jste do toho ještě namlel asi pro lepší pejskočičkovou příchuť morální zásady. A hle, přesto máte STAN mezi volitelnou stranou. I have to question those morals of yours.
Dissenter
Co konkrétně máte proti STAN? Jsou mezi našimi levostředovými stranami o kousek více doleva než ODS, to je pravda. Ale kvalitativní rozdíl nevidím.
fatdwi
Dissenter: fakt nevidíte zlo té starostenské de facto mafie? Jestli nevidíte kvalitativní rozdíl mezi nimi a ODS, pak jsem vlastně udělal dobře, že jsem SPOLU z té citace neodstranil.
Dissenter
Mohl byste být konkrétní? Mafie (organizovaná skupina, která pod hrozbou násilí žádá peníze) je politika jako celek. STAN je o píď horší než ODS, o stopu lepší než lidovci, o yard lepší než ANO a o sto honů lepší než piráti, socani a komunisti. SPD má pro mě program nečitelný a důvodem k jeho nevolbě je ostuda, kterou dělají, dtto Motoristé nyní.
Kilmore
Zdáte se být zmatený. Pokud je celá politika mafií, pak byste měl preferovat právě ty nejostudnější strany. Ne vždy se ovšem povede je trefit. Třeba posledně jsem to měl hodit motorářům, s Okamurou jsem chybil.
Kde jsem se ovšem trefil, to byl Trump. Předpokládám, že orákulum mu nedávno odpovědělo toto: „Překročíš-li záliv perský, zničíš velkou říši“
Dissenter
Jaký bych k tomu měl důvod? Volím nejmenší zlo, stranu, u níž předpokládám, že mě nejméně okrade. Druhý faktor je pocit ostudy, když vidím blábolící politiky a dojem, který ČR vytváří v civilizovaném zahraničí.
Odmyslím-li si daně (a jejich částečné odškodnění skrze dotace), můj život je na politice nezávislý a v podstatě by bylo racionální nevolit vůbec.
Arnold J Rimmer
Dissenter: To s tou ostudou mne zaujalo, dobrej džouk!
A není snad jedno, jaký dojem ti naši kašpaři v Moskvě a Pekingu dělají? Lidem kdekoliv to jedno rozhodně je, ti mají jiné starosti.
Hlasování pro strany, které tak nějak slibují nižší daně a více svobody, z toho jsem vyrostl. Buď to nemyslí vážně, nebo jsou v koalici. Nevolit je odepřít systému legitimizaci. Ovšem volit populisty, to je doslova de-legitimizace. Slušný lidi jsou z toho zhrozený, co to máme ve vládě, a paradoxně populisté jsou buď neutralizovaní aparátem, nebo občas udělají i něco nečekaně pozitivního.
Arnold J Rimmer
Kilmore: Samozřejmě že je to úplně jedno. Je mi úplně lhostejné jaký dojem udělají v Bruseli, Moskvě nebo Washingtonu. Většiny z těch, na něž by měli dělat nějaký dojem, si nevážím o nic víc, než naší reprezentace.
Osobně hlkedám něco, co se blíží UKIP v našich poměrech. Alespoň přibližně.
Kilmore
UKIP i AfD zklamou, stanou se z nich systémové strany. Ano, lepší volit také než Labour či CDU, ale ne o moc.
Arnold J Rimmer
Kilmore: Nevolení už jsem si zkusil a lepší nápad až na vnitřní exil nemám.
Dissenter
AJR: A proč je tak těžké považovat nejlepší z nejhorších (nápadů, lidí, stran, whatever) prostě za optimum? Jde jen o posunutí os, k nimž vztahujeme oblibu/odpor…
Arnold J Rimmer
Dissenter: Jde o principy. My dva se totiž shodnem v lecčem, pokud ovšem nedojde na EU, což je pro mne kruciální otázka.
Dissenter
Což je škoda. V současném světě, kde dominují tři velmocenské okruhy a zdroje se tenčí, může být evropský stát významný (a tedy s dostatečným podílem na koláči zeměkoule) jen tehdy, pokud se stane čímsi na způsob impéria.
Být přívažkem USA je rizikové, jak vidno. O Číně a Rusku nemám sebemenší iluze. Vychází mi z toho optimální představa o renesanci čehosi na způsob impéria britského, tentokrát založené na kontinentální Evropě. Zní to sice naivně, při vědomí všeho vlastenčení, ale asi to bude nevyhnutelná cesta.
Arnold J Rimmer
Dissenter: Silný stát není v mém zájmu. A jestli už Bůh být musí, ať je co možná nejvýš a car co možná nejdál, jestli už musí nějaký být.
Kilmore
Dissenter:
No jo, libertariánský Grossraum teoretik, čestný člen Římského klubu.
Zdrojů je dostatek, leží všude kolem. Energie je víc než kdykoliv v minulosti, postupně končí i dominance ropy a lze přejít do atomového věku. Co nám brání stavět znovu tlakovodní reaktory třetí generace, nebo si nakoupit ruskou technologii rychlých množivých reaktorů? Sankce lze zrušit škrtem pera. Stejné pero může podepsat smlouvu s Gazpromem.
Kovy vzácných zemin nejsou vlastně moc vzácné, problém je s jejich rafinací, což je technologie, která se dá koupit, vyvinout, ukrást.
Ocelárny se také dají znovu otevřít, jako doly a černé uhlí.
V posledním součtu nám překáží hlavně ta stávající evropská říše a její loutkovodiči. Trocha vlastenčení a pragmatismu v navazování vztahů s okolními zeměmi by nám prospěly více než sny o novém, vpravdě evropském imperiu.
Dissenter
Kilmore: Psychologická bariéra lidí z jádra je imho méně snadno překonatelná než vlastenčení. Rád bych se mýlil, ale uvidíme.
ygorek
Dissenter 8.4.2026 v 21:40
Renesance čehosi na způsob impéria britského je děsivá představa.
Zejména v očích člověka na předpokládané pozici Pákistánce.
Dissenter
Ygorek: Možná. Mně by jenom zajímalo, kde se bere ten mindrák z předpokládané pozice „pákistánce“. Nesdílím ho, možná proto se dívám na věc jinak. A i kdybych ho sdílel, pořád bych žil radši jako „prostý pákistánec mezi elitou“ než jako „hlava pákistánských primitivů“. Jednoduše proto, že by nebylo kam se posouvat.
Pákistánu jako takovému se omlouvám, byl to příměr.
Dissenter
To si počkám. Jediný rozumný krok populistů (ANO, a tuším i SPD?), na který si pamatuju, bylo zrušení superhrubé mzdy. Navážou-li na to zrychlením odpisů, potěší.
Zahraničně politická orientace je sice v realitě ČR spíš dekorativní vlastnost, ale hledím do Washingtonu, Londýna, Tel Avivu a Bernu, když už někam hledět.
Kdybych si měl vybrat nejbližší stranu ideově, byla by to Republikánská strana USA, tady poblíž spíš nikdo. S trochou tolerance Liga severu nebo Vox. Bohužel libertariánské strany nejsou.
Kilmore
Jste nějakej divnej libertarián, když je vám blízká jedna z polovin Uniparty a prý hledíte do Washingtonu nebo Tel Avivu, takovejch imperialistickej hnízd.
Podstatou je, že od volených politiků nečekáte žádné rozumné kroky, od žádných. Jako libertarián jste četl Hoppeho, a tak víte, jak se tomu s demokracií má. Volit pořádného kreténa náhle dává smysl. Ideálně nebude dělat nic, nebo něco pohnojí. Hlavně ne volené politiky se širokou podporou… V zemích dál na východě jsou volby ještě snazší. Když je v zemi nepořádek a císař zjevně ztratil mandát nebes, náhradník se už najde sám.
Dissenter
Opravdu si nedovedete představit poměrně ekonomicky libertariánské vnitřní uspořádání impéria? V historii už pár příkladů bylo.
Kilmore
Tak mi zdá, že posouváte debatu od deklarace svého libertariánství.
Libertariánské uspořádání imperia je oxymoron. Snad liberální, ne libertariánské. Nadto říše obvykle tu počáteční svobodu, která ji dává výhodu nad konkurenty, sama zadusí.
Diskuse vzdělanců pod článkem „Symptom vzdělaného pitomce“ 😄
jizlivec
Dissenter 8.4.2026 v 21:22
„Jediný rozumný krok populistů (ANO, a tuším i SPD?), na který si pamatuju, bylo zrušení superhrubé mzdy.“
Nechápu, co bylo na tom kolosálním nesmyslu rozumného…
Jistěže se mohly provést nějaké parametrické změny, ale sám princip dělených odvodů je strašlivá hovadina…
Nic na tom nemění skutečnost, že něco takového mají i jinde…
Lukas B.
rozumného na tom bylo to, že populisté dobře vědí, že hlupáci voliči neradi vidí na své výplatnici, kolik doopravdy svého zaměstnavatele stojí a jak moc z jeho práce erár sežere.
Zajímavé jak zde někteří přesně vědí, kdo je hlupák, kdo si čte výplatnice atd.
Ti chytří jsou kde?
Dissenter
Každá změna legislativy, která vede ke snížení státního rozpočtu a ponechání peněz v kapse ubohého sdíraného poplatníka, je pozitivní.
Hloupost je zdanění práce, danit se mají energie, majetek, půda, pokud už se vůbec musí danit a nelze stát financovat z peněz za konkrétní státní úkon. (trochu ano, někdo musí hasit a soudit)
ygorek
Dissenter 8.4.2026 v 20:55
Omlouvám se, že obtěžuji, ale vaše definice politiky by mě opravdu zajímala.
S nevolením souhlasím. Postačilo by losování.
Když si vzpomenu na „plyšák“ a radostné halekání, že „nám“ (tedy jim) konečně nebudou vládnout dojičky a soustružníci. A přišla Němcová s Bendou…
Dissenter
ygorek
9.4.2026 v 7:18
Politika je zlo. Rozhodování o výpalném a omezení svobody. To je přece zřejmé.
Proto je pro mě při výběru politické strany rozhodující dvojí hledisko – míra zdanění a regulací (čím níže, tím lépe) a protože žijeme v realitě, obrana životního prostoru navenek; Killmore tady použil slovo Großraumordnung, čímž nebyl úplně daleko od pravdy. Zeměkoule je jedna a Liberland se i přes své vnitřní téměř dokonalé uspořádání neubránil vnějším tlakům.
Z hlediska ČR je pochopitelně obrana nemožná, jde o to si vybrat vhodný a kompatibilní blok. Mně z toho vychází EU, potažmo USA+EU.
hellfire
Kilmore 8.4.2026 v 20:52
Já mám pocit, že trump má potenciál překvapit a zničit dokonce říše dvě.
„Tato tisková zpráva vychází ze souhrnného volebního modelu připraveného pro CNN Prima NEWS.“
„Použitá data pocházejí z prvních dvanácti vln šetření volebních preferencí, která probíhala od 3. ledna do 25. března, a zahrnují více než sedm tisíc odpovědí.“
.
7000 odpovědí? Vzdělání těch lidí, jakou práci vykonávají, kde ji vykonávají, kde se lidí tázali.
.
Jste mohl dát odkaz na kraje. https://www.stem.cz/volebni-model-rozdily-podle-kraju/
.
„Datový soubor pro výše uvedenou analýzu vznikl spojením 12 vln série realizovaných v období 3. ledna – 25. března 2025. Celkem soubor obsahuje odpovědi 7272 osob.“
.
7272 za 12 týdnů v rámci celé ČR.
No spíš v rámci velkých měst, protože sem ještě neviděl, že by se něco takového dělo výhradně po vesnicích.
.
Důležitá je korelace těchto analýz s výsledky voleb v rácmi dekád.
Pak se teprve ukáže, kdo si čísla cucá a kdo ne.
Black Wolf
Tento komentář s poukazem na vzdělání voličů současné vlády je poněkud mimo, zvláště když si člověk uvědomí vzdělání Fialy, Nerudové apod. „inteligentů“, kteří kdekoliv kdykoliv otevřeli hubu, nedej bože něco dělali, tak to byl průser na průser. Diplom z výšky neznamená, zvláště v dnešní době degradace vzdělání, pranic…
Sysop
Kdyz ma diplom nekdo, kdo pak nabizi svuj um na trhu prace, tak je to neco uplne jineho, nez kdyz zaleze do Systemu, tam tise lovi dalsi tituly a je rad, ze na nej neni videt, ze vlastne umi lautr hovno. I muj nesvepravny soused je pro prakticky zivot lepe vybaven, nez Fiala. Kdyby republika zkrachovala, muj soused by to asi ani nepostrehl. Fiala by na dlazbe zrejme chcip. Tomu bych nesveril ani fanku.
Jihočech Honza
Vidíš, a čtyři roky roky dokázal řídit stát, aniž bychom tu pomřeli hlady a špínou, nebo se navzájem pozabíjeli…
Zvláštní paradox, že čím jsi výš, tím míň musíš vědět a umět a taktéž v případě vyložené neschopnosti naděláš míň škod. Funkce dodá rozum, říkali naši předkové.
Zajímavý sociální experiment byl covídek – kdo chodí do práce a kdo může zůstat doma, aniž by se společnost zhroutila.
Zapomněl jste na inflaci a zadlužení.
To se taky nepovedlo každému.
RomanL
Jo, ale to nebylo díky němu, ale jemu NAVZDORY! A mimochodem, nikdo jiný kromě něho nás od revoluce nedokázal dostat do tak ostrého konfliktu s Ruskem, až to zavánělo válkou.
Ale tak hlavně že jsme se tady nepozabíjeli, co? :-P
JASAN
Za kovidu mě celkem fascinovali vojáci na houmofisu.
fatdwi
JASAN: to bylo jejich nejlepší využití. Mnohem lepší, než když je nasadili proti nám, abysme nemohli jezdit mezi okresy, protože tím se prý přenášel zákeřný čínský virus. Dnes už to zní docela vtipně, tehdy to hromady hlupců braly vážně.
Osobně jsem o jakékoliv schopnosti soudruhů vojáků ztratil iluze, komanč je pěstoval na imperialisty, dnešní soudruzi neváhají s nasazením proti vlastním lidem.
A brali by to vážně zas.
Finta je v tom poslat vojáky (PČR) z Moravy do Čech a naopak, protože tam nehrozí osobní vazby.
Kdežto doma v okrese (posádce) ano.
princdrson
tohle byla obzvlášť legrace, sám jsem si napsal papír, abych projel z Prahy na chalupu. A měl jsem pochybnost, jestli ten vojcl uměl vůbec číst, rozhodně se o to nepokoušel
Dissenter
To nebyla chyba vojáků a policajtů (sami byli otrávení), ale politiků, potažmo masy voličů, kteří jsou vystrašení natolik, že je nezajímají žádná práva.
Covid ve mě vytvořil jasné předsvědčení, že demokracie je špatně.
Dissenter: myslíte ty „otrávené“ policajty, nadšeně mlátící matky bez náhubků nebo pokutující běžkaře na horách? Ale no tak, pro ně to byl rozkaz jako každý jiný, snadno vymahatelná pokuta, to byli naopak velmi nadšení, jak si můžou vyskakovat na prostý lid.
Vojáci možná otrávení byli, to nevím, mě nezastavili. Ale zvykli si, že vyjít do ulic proti svým je OK. Není to jejich vina, ale je to krok velmi špatným směrem.
Dissenter
Jak nemám rád fízly, zejména dopravní, během covidové diktatury jsem byl hodněkrát zastavován a legitimován, a vždy jsem měl pocit, že tahle buzerace už je jim proti mysli (narozdíl od buzerace za rychlost). Nemyslím si, že to byla náhoda.
Krok špatným směrem je to, že vláda má pravomoc omezit občanská práva. Pokud by si zrušení téhle legislativy dala nějaká strana do programu a myslel bych si, že je reálné, aby ho prosadila, budu ji volit i kdyby byl v jejím čele Putin nebo Klempíř.
shifty
Jojo, jel jsem do Ejpovic z Plzně vlakem a to už snad bylo mimo okres tenkrát… a vezl sem si benzín v kanystru, protože jsem tam měl zazimovanýho skutra. No nikoho sem nepotkal a kdyžtak byla připravená výmluva že jedu sekat k babičce zahradu..
Ty demence, nesmysly a co lidi vyváděli, prostě všechny ty sračky člověk tak rychle a rád zapomněl, že když si na to vzpomenu, zase mi drobet běhá mráz po zádech.
Dissenter
Byla to šílenost, já „zaměstnával“ tehdy řadu známých a celou širší rodinu, ještě mám někde uložené ty potvrzení.
Jenže zrovna proti tomuhle bezprecendentnímu zrušení občanských práv nikdo významně neprotestuje, antivaxeři se vyčerpávají bojem proti farmafirmám a vakcínám… Co naděláme.
Jak mi řekl soudce u jednoho covidového deliktu, který jsem dovedl až k jednání; nechte to plavat. Všechny sankce zrušíme, odškodné ale nevysoudíte.
Proč ne? Když probíhaly covidgames, tak se neválčilo.
A hned jak vlítli rusové na UA, tak covidgames skončily.
Logické. :-D
Dissenter
Fiala nic neřídil. Pouze udržoval status quo a jeho největším hříchem bylo to, že promarnil rok až dva nerušeného pravicového vládnutí, kdy mohl osekat stát a udělat z ČR rozumnější místo pro život. Demonstrace by vydržel, stejně neměl šanci na pokračování.
Jediné pozitivní bylo jasné přihlášení se k Západu. Ale nedoprovázené ani zvýšením bojeschopnosti ČR, ani ekonomického významu.
A to je sakra málo. Za mě horší než Nečas. Fanku bych mu svěřil.
Mám neodbytný pocit, že na zdejším serveru se to jimi jenom hemží. Jediný rozdíl je v tom, že místo mainstreamu jsou uzamčeni v nějakém jiném „náboženství“, ke kterému jsou zcela nekritičtí. Neustále se při čtení místních článků podivuji nad tím, jak evidentně inteligentní člověk může hlásat to, co hlásá. Zde je pěkně popsán důvod. Ono je občas fajn se kriticky podívat na obě strany mince a vybrat si to smysluplné z obou.
Naivně jsem čekal, že ta pitomost, kterou by šlo shrnout do věty „serou mě lidi, co chodili do školy dýl než já“, bude mít známku 4, ale ono to má za jedna…
Tak jo heresiare, tak si konečně se svou rodinou přestaňte plést vzdělání se svobodou a příště, až zase budete pracovat na zlepšení sebe a svých blízkých, s tím neotravujte tady. Zkuste se prostě nejdřívě vzdělat (chápu, neměl jste na to tehdy, takže to bude těžké dnes, ale zjevně to nevzdáváte a aspoň to vzdělání a svobodu třeba časem dokážete odlišit, i když to vzhledem k příbuznosti pojmů nebude snadné) a až pak psát. Ono je to smyslem i toho Vámi nenáviděného vzdělávání, že (třeba) doktor nejdřív něco pochytí, než jde operovat.
Vidím za 2.
Mám dojem, že Vám unikla základní pointa textu. Nepsal jsem, že vzdělání je špatně ani že odbornost není potřebná. Psal jsem o něčem jiném: že vzdělání samo o sobě ještě negarantuje vnitřní svobodu, kritickou autonomii ani imunitu vůči manipulaci. Doktor samozřejmě musí něco umět, než jde operovat. Z toho ale nijak neplyne, že každý vzdělaný člověk je zároveň i svébytně myslící a skutečně sebereflektující osobnost. Terčem textu nebylo vzdělání, ale pověra, že vzdělání automaticky plodí svobodného člověka. Právě schopnost kriticky přezkoumat i vlastní rámec poznání je součástí skutečného vzdělání. Kde tato schopnost chybí, tam už se od vzdělání nebezpečně blížíme spíš k indoktrinaci.
Já jsem za celý svůj dlouhý život ani jednou nikde nezaslechl pověru, že vzdělání plodí svobodného člověka. A to jsem na světě už tak dlouho, že bych mohl dělat stařešinu rodu.
Naprosto chápu postup, že někomu (třeba společnosti nebo skupině lidí) vložíte do jejich „pověr“ něco, co jste si vycucal z prstu. A pak jim to vyvrátíte. Je to manipulace stará jako lidstvo samo.
možná né úplně napřímo, ale celá ta klačenka libtardů je právě vo tom, že voni – ti vzdělanějšý a yntelgyentnějšý(TM) – lepšolidi, jsou ti, co furt chránijou hentu svoboděnku atd. (a to klidně ai proti vůli majority)…z čehož tendle naratív docela vyplývá, né?
heresiar: takto jste začal:
„Naše doba trpí jednou obzvlášť směšnou a nebezpečnou iluzí: že diplom, slovní zásoba, schopnost odříkat správné postoje a orientace v informačním smogu automaticky znamenají i rozum, charakter a vnitřní autonomii.“
Takovou iluzí netrpím, dokonce ani nemám dojem, že by tím trpělo moje okolí. Tedy musí jít o něco, čím trpíte Vy a Vaše socbublina, prostě ti, které dáváte pod pojem „naše“, ať už je to kdokoliv (já se součástí něčeho takového nevidím).
Tvrzení, že „píšete sám za sebe“ je lež. Snadno k potvrzení zde:
„A proto bychom si měli konečně přestat plést vzdělání se svobodou.“
Ano, to byste měli, vůbec nechápu, proč si to pletete, za mě je to těžko představitelné a proto tu Vaši skupinu považuji za hloupou. Jestli jste nemyslel Vaši rodinu, ani to není kolektivní dílo, pak jste tedy (asi?) král, ti si rádi mykali. Nicméně chcete-li hrát tuto kartu, nevím, zda si nějak pomůžete – zajímat by to mohlo Dr. Chocholouška.
Tohle už není polemika s článkem, ale lov na zájmena. Autorský plurál není kolektivní autorství a „naše doba“ není přiznání rodinné porady nad rukopisem. Je to běžný publicistický způsob zobecnění. Udělat z toho „lež“ je dost křečovité. Pointu článku jste obešel elegantně: místo argumentu proti obsahu jste si vybral spor o stylistickou formulaci. To je sice obratné, ale pořád je to jen úhybný manévr.
heresiar: ne, není to lov na zájmena. Plácáte nesmysly, pletete si zcela nesouvisející pojmy, ale skrýváte se za „my“. Mě z toho můžete v klidu vynechat, já Vašemu světu nerozumím, jak jsem již napsal. Nepletu si ty pojmy ani neznám nikoho tak blbého, aby si je pletl. Takže si příště před použitím autorského plurálu zkuste položit otázku, jestli byste neměl napsat raději „já“ a pokud ne, pak nepište ani ten plurál a pokračujte v dalším myšlení, než dorazíte do bodu, ve kterém nebude nutné za plurál skrývat vlastní nejistotu a/nebo hloupost.
Moje zkušenost je taková, že jakmile někdo používá „my“, je to typicky buď pokus o manipulaci, snahu o zvýšení síly argumentu pseudoskupinou nebo debilita dotyčného, kdy se tento pod roušku „my“ domáhá vysvětlení, které potřebuje především sám. Váš text není výjimkou.
A ještě tedy drobnost k textu samotnému – nevidím nic na polemice k tomu, že existují vzdělaní pitomci, nicméně z textu stříká nechuť k vzdělaným, přestože existují pitomci i nevzdělaní, těm se ale jaksi text vyhýbá. Je to takový pokus vyselektovat z pitomců vhodně zacílenou skupinu, proti které se můžete vymezit s pocitem, že Vy jste jistě lepší. Něco jako v jiné diskusi probírané „chytrý měšťan vs. nevzdělaný vidlák“. Takové vydělení je vždy účelové a u Vás je až příliš okaté.
Myslím, že se v debatě míjíme. Text nebyl útokem na vzdělání ani na vzdělané lidi jako skupinu. Byl o jedné konkrétní iluzi: že vzdělání samo o sobě automaticky znamená i vnitřní svobodu, kritickou autonomii a odolnost vůči manipulaci. Existence nevzdělaných pitomců tuto pointu nijak nevyvrací, protože článek nebyl katalogem všech forem pitomosti, ale textem o jednom konkrétním typu — o pitomosti vybavené diplomem, sebejistotou a iluzí imunity. Pokud tedy chcete polemizovat, pak právě s tímto.
Druhý díl už jsem redakci poslal, takže možná až vyjde, bude záměr celé té úvahy čitelnější i pro ty, kdo v prvním textu četli spíš vlastní domněnky než to, co v něm skutečně stálo.
heresiar: neustále mluvíte o jakési „iluzi“, kterou „my“ (kdo to teda je?) trpíme. Nemyslím, že další díl něco vysvětlí, Vy (vy?) trpíte iluzí, která je z mého pohledu dementní a znovu můžu pouze opakovat, že jí netrpím ani nikoho takového neznám. Dal jsem sem přímo citace, se kterými nesouhlasím, tedy Vaše tvrzení, že mluvím o nějakých mých domněnkách je poněkud hloupé až idiotské. Nebo jsou mými domněnkami i konkrétní věty ve Vašem textu? Hmm….
Jinak jste zjevně nepostřehl otázku, tedy ji položím explicitně: kdo to je „my“?
Otázku na „my“ už jsem zodpověděl. Pokud jste se rozhodl z běžného publicistického zobecnění udělat hlavní téma celé debaty, pak se zjevně nebavíme o článku, ale o Vaší fixaci na jednu stylistickou formulaci. V tom případě nemá smysl pokračovat. Z mé strany uzavřeno.
Ona ta debata je úplně mimo stejně jako článek. Vzdělání (nebo inteligence) nemá se svobodou společného vůbec nic, možná bude dokonce korelace negativní, neboť lehce nadprůměrně inteligentní a vzdělaný člověk má pocit, že VÍ a tudíž že má právo linkovat blbcům pravidla a budoucnost.
Moudrost spočívající v uznání práva na vlastní cestu a vlastní hodnotové žebříčky přichází o dost později, jestli vůbec.
ha, slepý kuře projednou našlo aspoň jedno zrno?
Vzdělanost není zárukou toho, že takový vzdělanec nepodlehne manipulaci a nestane se zaslepeným fanatikem.
Skvěle o tom pojednává teorie hlouposti:
V roce 1976 vydává slavný italský historik Carlo Cipolla nečekaně dílo “Základní zákony lidské hlouposti”. Stručně řečeno pět základních zákonů:
Lidé netuší, že jsou obklopeni větším počtem hlupáků, než si uvědomují. A pokud ano, bagatelizují jejich počet a nebezpečnost;
Hlupákem může být každý člověk ve vašem okolí, bez ohledu na vzdělání, původ, společenské postavení;
Hloupý člověk vždy způsobí druhým nějakou škodu, aniž by z toho měl prospěch, často utrpí ztrátu;
Chytrý člověk podceňuje škody způsobené hlupáky, i když má smutné zkušenosti ze styků s nimi; čas od času šlápne na staré hrábě, nese ztráty a utrpí ztráty;
Hloupý člověk je nebezpečnější než bandita jednající se zlým úmyslem.
Stručně řečeno, Carlo Cipolla k těmto závěrům (někdy kontroverzním) nedospěl z rozletu nespoutané fantazie, ale na základě historické analýzy “zdraví” některých společností starověku, středověku, renesance a novověku. Poté, co dospěl k přesvědčení: počet bláznů ve všech dobách je konstantní hodnotou; jejich množství není ovlivněno časem, prostorem, náboženskými, rasovými, majetkovými, třídními, sociokulturními ani historickými proměnnými.
Existuje však nuance, kdy společnost vedou vynikající a inteligentní lidé, kteří jsou schopni mobilizovat elity a eliminovat procesy morálně-duchovního úpadku, dekadence a nastolit dobře fungující systém společenských vztahů shora dolů. Členové společnosti nedovolí, aby hlupáci byli aktivní, škodili sobě i druhým.
Jakmile se společnost z různých ekonomických, politických, dynastických nebo historických důvodů dostane do úpadku, hlupáci se aktivizují a začínají páchat stále destruktivnější činy. Dokonce se dostávají k moci.
************
Že to tak je dokazuji „uvědomělí“ „zodpovědní“ „inteligentní“ voliči ODS, kteří se holedbají tím že oni jsou ti chytří a vzdělaní a proto je jejich posláním stále volit mafiánskou ODS, přestože každá jejich vláda byla katastrofou.
Kdyby někdo nevěděl „kde udělali soudruzi chybu“, tak právě tady chybným rozhodnutím ve volbách.
A když už je i pro ně ODS nevolitelná, tak to napraví volbou US, TOP09 nebo STAN.
Přesně! Nad takovou inteligencí a vzdělaností zůstává rozum stát v němém úžasu.
A ještě drobnost: asi si mě s někým pletete. Píšu sám za sebe, není to kolektivní dílo ani rodinná porada.
Je to velice jednoduché – víra ani vzdělání nemá zhola nic společného s morálkou, ani s moudrostí. ;-)
To tvrdím odjakživa!
Konečně něco chytrýho. Píši za 2.
?? když porovnám názor z článku s dosaženým vzděláním voličů ANO a SPD, tak zaplať pánbůh za jakoukoliv vzdělanost, jakoukoliv. A jestli vzdělanějšího člověka sofistikovaně zblnou prodejci strážní věže, to mě opravdu nebolí.
Cože? Ty máš nějaké statistické údaje o vzdělanosti voličů ANO a SPD? Tak povídej, přeháněj! A hrozně by mě zajímalo vzdělání tvoje, a vzdělání voličů té Fy-jalové sebranky. Zřejmě by to podle tebe měl být pravý opak těch ostatních voličů, co? :-D
Neučil tě náhodou soudruh Fyjala-tralala osobně? Ten canc, cos tady vypotil, by tomu tak odpovídal… :-P
Najit tyto statisticke udaje me stalo presne jeden google dotaz
https://www.stem.cz/volebni-model-rozdily-podle-pohlavi-veku-vzdelani-a-materialniho-zajisteni/
Vysledky presne podle ocekavani, podpora ANO a SPD roste s vekem a klesa s rostoucim vzdelanim a materialnim zabezpecenim.
Jsou to strany pro stare hloupe socky, ostatne jejich politicky marketing tomu odpovida.
Jo? Výsledky přesně podle očekávání?
Tak já tam vidím, že ANO volí staří mazáci, zatímco SPOLU mladí cucáci, jinak je to všechno +/- na jedno brdo a průměry v těch skupinách jsou až na jednotky procent STEJNÉ.
Možná by bylo dobré posuzovat ty věci OBJEKTIVNĚ.
Druhá věc je, že věřit STEMu je asi tak objektivní, jako věřit ČT. :-D
Ta to ses asi dival na nejaky jiny grafy.
Jak je to s vekem (zeny 60+ voli ANO z desivych 46%) to jsi zrejme pochopil spravne.
CO se tyce vzdelani, ANO ma ucnak/maturita/VS v pomeru 44,7/30.9/19.1, SPOLU ma 9.2/21/31,2 – uplne mi nepripada, ze napr volebni preference uznaku bez maturity 44.7/9.2=4.8, tedu petinasobnu rozdil je cituji „průměry v těch skupinách jsou až na jednotky procent STEJNÉ“
Tady je primo ten graf
https://www.stem.cz/wp-content/uploads/2025/05/image-25.png
A graf podle materialniho zabezpeceni prakticky kopiruje graf vzdelani
https://www.stem.cz/wp-content/uploads/2025/05/image-26.png
Výborně! To jsou ty výstupy.
A může mi prosím někdo vysvětlit, proč ANO má v součtu 94,7, SPOLU 61,4 a piráti 20,3? Jako čeho koho?
Já jenom, že takto by se AUTO a Piráti do PS nedostali, naopak Stačilo by tam bylo.
To jsou procenta z jednotlivych poolu, tedy ANO ma napr 44.7% ze vsech lidi bez maturity, 21.7% ze vsech VS vzdelanych.
Vždyť píšu. Když to spočítám, tak motoristé by měli 4,69% a Stačilo 6,1%
A ještě taková zajímavost, na kterou by se nemělo zapomínat. Z cca 2485tis. maturantů je cca 12,5% těch, co sice mají maturitu, ale jsou studenty VŠ. Do jakého poolu byli zařazeni? VŠ, nebo Maturita?
Panek: předpokládám, že se počítá nejvyšší dosažené vzdělání a to má běžný student VŠ na úrovni maturity, dokud VŠ úspěšně nedokončí.
Ad kdo by se kam dostal – je z toho vidět, že je to jen průzkum a že různé osy dávají trochu rozdílné výsledky, zatímco skutečný výsledek je průnikem těch os (je třeba vzít v úvahu, že volební účast nebyla 100 %). Třeba zrovna Sterzikovi komanči skutečně před volbami vypadali, že to dají, to odpovídá i celkovému pohledu v první tabulce, kde je Stačilo před Motoristy, ač to v reálu dopadlo naopak. Za mě naštěstí, ač i tady mnozí žehrali na nepřízeň osudu.
Volební účast jsem započítal a díky tomu mi i ANO vyšlo vyšlo tolik hlasů, kolik jim bylo odevzdáno.
Jinak můj názor na volební průzkumy podle jakéhokoliv sociálního rozdělení (vzdělání, majetek) je, že se jedná o docela nefér ovlivňování voleb.
Na druhou stranu: Strany, které používají argumenty, že je volí ta vzdělanější část voličů, jsou sami proti sobě. Protože v ČR je z 8 milionů voličů cca jen 2,2 milionu s VŠ titulem. A takové strany sice získají hlasy těch, co chtějí být počítáni mezi inteligentní, ale pořád tak ignorují velký počet voličů (5,8 mil.). A nikdy to nebude tak efektivní, jako kdyby nabídly catch all prudukt.
Ty Fialovi sliby (můžete se spolehnout 2017, nebo já slibuji že…. 2021) byly už jen o tom, že na konci videa vytáhne šperk a řekne: Toto je totiž prsten kouzelníka Viga, proto to jde splnit.
Panek: fajn, ale pokud jste to započítal a vyšlo Vám to (pro ANO ve volbách) prakticky stejně jako STEMu v průzkumu 5 měsíců před nimi, tak spíš, než je kritizovat, že netrefili přesná procenta okrajových stran s nulovou minulostí, by se jim patřilo zatleskat za velmi slušný odhad, ne?
Ad cílení: osobně si to tak úplně nemyslím, protože oni necílí jen na „vzdělané“, ale hlavně na ty, kteří se k té skupině chtějí hlásit, přesněji řečeno nechtějí být považování za „nevzdělané burany z vesnice“. Že je to nefér bych neřekl, je to prostě marketing, jak u něj hodnotit, co je „fér“? Podezírat STEM, že mu nevoní peníze, bych považoval za silně naivní a jestli ten nápad takto dělat průzkumy přišel od zadavatelů nebo od nich už je fuk, zjevně to dotyčným sype, pardon vyhovuje.
Catch-all je naopak rozmělněný problém, lidi potřebují vidět zlo a dobro, Mažňáka a Losnu a k tomu patří i „vzdělaní chytří měšťané vs. hloupí burani z vidlákova“.
Jinak moje bubliny:
Rodina – všichni VŠ volili Motoristy a ANO. Všichni s maturitou SPOLU a STAN. Piráty nikdo.
Moje zájmové okolí – všichni VŠ ANO, Motoristy, Stačilo, nebo neuvedli. Všichni s maturitou se hlásili k pirátům, nebo neuvedli.
vasek:
„jeden google dotaz https://www.stem“
– – –
Fakt matroš. Stačí znát majitele…
:OD
Hele, vy dezolati spolihate, ze ty vase blaboly si nikdo neoveri.
Taxem si vyhledal, kdo je majitelem STEM, je to NIKDO.
Jedna se o neziskovou organizaci typu „zapsany ustav“
Coz je pravni forma obvykla pro
-výzkumné organizace
-vzdělávací instituce
-think-tanky
-sociální služby
Apropos, vyse malinkovany pruzkum byl vytvoren na objednavku TV Prima.
Vlastnikem TV Prima je Ivan Zach, ktery ma blizko k Zemanovi a Babisovi
https://hlidacipes.org/ivan-zach-neviditelny-miliardar-a-medialni-magnat-ktery-umi-babise-i-zemana/
https://hlidacipes.org/ondrej-neumann-proc-prima-nadrzuje-milosi-zemanovi-a-konec-obzinove-na-tom-moc-nezmeni/
vasek:
„Taxem si vyhledal“
– – –
Výborně, jen pokračuj dál, pane „nikdo“:
Výše vkladu:
1 000 000,- Kč
zakladatel Jan Hartl vložil peněžitý vklad ve výši 500.000,– Kč, zakladatel STEM s.r.o. vložil peněžitý vklad ve výši 500.000,– Kč
Vyborne, dezole, budeme tedy pokacovat cutaci z tvyho linku https://www.stem.cz/vice-o-nas/, zajimavy je hlavne posledni odstavec
STEM založil v roce 1990 Jan Hartl. Organizace vyrostla z úsilí několika nadšenců, kteří vytvořili první polistopadovou tazatelskou síť pro průběžné sledování postojů československé společnosti. První výzkum názorů obyvatel STEM realizoval už v březnu roku 1990.
Jan Hartl vedl STEM až do roku 2015. Mezi lety 2003 a 2015 mu s vedením v roli výkonného ředitele pomáhal Petr Václavík. Od roku 2015 do roku 2018 vedl STEM Pavel Fischer. Od roku 2018 je ředitelem STEM Martin Buchtík.
Počátkem 90. let STEM pracoval především na mezinárodních akademických projektech. V květnu 1993 zahájil vlastní projekt TRENDY, pravidelné měsíční šetření, které souvisle až dodnes monitoruje dynamiku společenských změn v České republice. V roce 1994 se ze STEM vyčlenila sesterská akciová společnost STEM/MARK, která se zaměřuje na výzkum trhu, spotřebního chování a médií.
*Od roku 2015 změnil STEM právní formu na zapsaný ústav a působí jako nezávislá a nezisková výzkumná instituce, jejíž posláním je poskytovat data a poradenství veřejným a občanským institucím a posilovat demokratickou diskusi. Za více než tři dekády své existence provedl STEM více než 1000 sociologických šetření, ve kterých se dotázal více než milionu obyvatel České republiky.*
vasek:
Ano, jak jsem psal výše – stačí znát MAJITELE…
Jojo, presne jaxi psal vyse, dezole. Neni vetsi krasy, kdyz dezole pekne predvede svou mentalni kapacitu
A jak furt spoliha, ze si ty jeho lzi nikdo neoveri.
Tady je rejstrikovy zaznam STEM s.r.o
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/rejstrik-firem/DO-62580248-stem-sro/
Zajimave je, je dokonce ani ty castky zakladniho vkladu nesouhlasi s rejstrikovym zazname, to je ale jenom perlicka.
Dulezity je radek:
DATUM ZÁNIKU: 24. březen 2016
Dokonce je tam i ten text vsude preskrtly, aby si jo nikdo nemyslel, ze je to platna realita.
Pak tu mame rejstrikovy zaznam STEM z.ú. (zapsany ustav)
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/04512863/stem-ustav-empirickych-vyzkumu-z-u/
Pak tu jeste mame komercni akciovou firmu STEM/MARK, ktera se zabyva marketingovymi pruzkumy:
https://rejstrik-firem.kurzy.cz/61859591/stem-mark-as/
To je ale odlisna firma, formou i zamerenim, vnikla odstepenim od STEM v roce 1994 https://stemmark.cz/
vasek:
Ano, MAJITEL = Hartl. Vklad 0,5 MKč + další prostřednictvím další firmy. Nikoli tedy jakýsi „NIKDO“, jak jsi napsal výše…
vasek: to je už podruhé za relativně krátkou dobu, kdy tady píšete úplně z cesty. Nestalo se Vám něco? Fakt je takový problém – když už sem hážete těmi odkazy a chcete jimi prokazovat, jak dezole „předvede mentální kapacitu“ – předvést tu svoji a otevřít si zakládací listinu?
Že z.ú. nemá majitele v tom slova smyslu jako jiné právní formy neznamená, že není vcelku snadné si domyslet, koho firma reprezentuje.
Jinak teda pokud sám sebe považujete za vzdělanou nesocku, tak by mě při tom, co tady řekněme poslední 1-2 měsíce předvádíte, ani nepřekvapilo, kdybyste ten STAN nebo pirátstvo volil. S pocitem, že jste ten inteligentní, co mu ty nevzdělané socky nesahají po kotníky, pokud sahají vůbec někam. Jeden se neubrání různým myšlenkám, čím by to tak mohlo být, ve Vašem věku a při Vašich uhlomobilních choutkách:-)
Hele, ja nemam o kognitivnich schopnostech ceskych obcanu prehnane mineni a plne souhlasim s prislusnym vyrokem Milose Zemana o tretine idiotu.
Na tomhle wohnout webu uz to nabyva komedialnich forem.
Souhrn tohoto threadu:
Nahore se nekdo dovolaval statistiky volebnich preferenci, poslal jsem mu prislusny odkaz.
Na to reagoval dezolatni idiot „corona“ s temnym tvrzenim, kdo ze je v temnem pozadi STEM s.r.o. s vkladem 0.5MKc, poslal odkaz na stem.cz.
Procetl jsem si onen odkaz a nasel prislusny zaznam v rejstriku, abych seznal, ze dezolat mele picoviny o „majiteli“ s.r.o. pred deseti lety uzavrene a dokonce mekta o vysi vkladu 0.5, ktera v tom restriku vubec neni. V rejsrilku se jasne pise, ze Jan Hertl vlozil v roce 1994 64kKc, Lubois Rezler 36000kKc. Snadno overitelna fakta, link na rejstrik je vyse.
STEM je nymi nezavisly neziskovy vyzkumak, komercni cast byla vyclenena do separatnientiky STEM/MARK
Dezolat odpovedel stejnym lzivym blabolem o STEM s.r.o. a 0.5mega
To je dezolatni klasika, lhat, lhat, lhat, stale pocitame s tim, ze jedname s hlupci, co si data neoveri.
Dale tento dezolatni blabol implikuje jakesi temne nitky spojene s Hartlem, v realite neni Hartl nijak spolecensky cinny a nema vazbu na ZADNE politicke uskupeni. Kdo ma vazby na politiky, konkretne Babise a Zemana, je naopak objednatel tohoto pruzkumu, majitel Primy Zach. Opet dodany linky na dane tema.
Tato moje cekova „analyza“ mi zabrala cca 20 minut casu, dezolatovi staci vyblit lez za 5 sekund. Toto je opet dezolatni modus operandi, zasrat diskursni prostor petisekundovymi hovny, jejichz vyvraceni zabere radove desitky minut.
A co je nejvetsi komedie, na muj prosty seznam faktu s odkazovymi linky na zdroje ma tady reakce bud klasicky dezolatni petisekundove diskursni hovno, popr jiny blabol od cesty, popr. jiny dement blabolici o prasivych kundach.
Wohnouti echo chamber. Bavi me to tady.
Ten Zeman „jen blb názory nemění“?
Tenhle Zemanuv citat: „To, co nyní řeknu, není projevem univerzitní povýšenosti ani sarkasmu. Třetina obyvatel této země je slabá duchem. Každý sedmý občan je debilní nebo dementní, nebo alkoholik a zhruba polovina obyvatel této země má podprůměrný intelekt“.
MZ jako vyčnívá mimo gausovku jo? Čím? Že sype bonmoty a je sečtělej?
Láskou k cigaretám a alkoholu, což málem nepřežil?
Nějak sem si nevšim, že by uměl hrát šachy a byl o 2, 3 kroky vepředu.
Maximálně uměl nasypat těm dole což dělá i Babiš.
Ale, ani jeden neměl plán na 5 – 10 let dopředu.
Ostatně popsat problémy konce socíku zvládli i dělníci.
https://youtu.be/4EpNgLMb6Dk
Ale jaksi sem ještě nezaznamenal politika, ekonoma, podnikatele, instituci, která by dokázala plánovat dál než do dalšího volebního cyklu.
Kapitalismus sotva 200 let a to za cenu drancování kolonií.
Socialismus sotva 100 let a za cenu lidských zdrojů a pomalého rozvoje.
Nyní se hledá jakási zlatá střední cesta alias kapitalismus s lidskou tváří, nádechem sociálna a životností delší než 2 dekády, protože 9 miliard je 9x tolik jako před těmi 200 lety, kdy kapitalismus začínal a vzkvétal.
Avšak s nádechem „digi-kontroly“.
vasek: stále jste nepochopil, že corona (ač to říkám velmi nerad) o ničem neblábolí, blábolíte Vy. Ten fakt, který zjevně odmítáte vzít na vědomí je ten, že to z.ú. bylo založeno s vkladem 2x500k, přesně jak píše corona. Máte to v té zakládací listině, která je na jednom z odkazů, které jste sem dal, ale zjevně neráčil projít a pochopit, co v nich je.
Můžete argumentovat, že Hartl „není majitelem“, protože z.ú. „majitele“ nemá. Ale to neznamená, že není „de facto majitelem“. Nebo kdo si myslíte, že tu entitu ovládá? Že to za svýho půl mega založil (a půl mega dal ten druhej) a pak šel zametat chodníky, zatímco průzkumy dělají sluníčkoví objektivní mimozemšťani, s p. Hartlem vůbec nijak nesouvisející?
vasek 8.4.2026 v 14:57
„…dezolatni idiot „corona“ … poslal odkaz na stem.cz. Procetl jsem si onen odkaz…“
– – –
Lžeš. ŽÁDNÝ ODKAZ JSEM NEPOSLAL. Pokud chceš oponovat, uveď konkrétní příspěvek…!
A co takhle šupleru a poměřit 🥒
😆
Si ty prašivá kundo fakt myslíš, že lidi sou úplně debilní a nevijou, že slavný ziskovky jsou akorát tak čerpačka na stádní prachy? Tady krásně platí, že dyž sem se v mládí rozhodoval, co budu dál dělat, měl sem založit ziskovku tvl. Osobně znám nejeden případ ziskovek kerý pod záminkou toho ach tak veřejnýho blaha čerpají takovejch prachů, že (typicky) pořizujou nemovitosti za desítky mega, pod zástěrkou činnosti, kerá tam samozřejmě ABSOLUTNĚ VŮBEC neprobíhá, používajou to vybraný vosoby pro svoje soukromý účely, resp. nakonec to ze ziskovky vyvedou ven a budou si užívat takto nakradenýho majetku.
Dole voperuješ nojmanem, znám osobně, to je taky rodinka, ty už zrovna načerpali ty desítky mega a přesně na nemovitosti X-D projekt bez obrovskejch dotací absolutně v životě nikdy neživotaschopnej.
To ste vy vzdělancy…akorát tak paraziti, zmrdi zkurvenečtí.
Svazarm, SSM, Pionýr…
To nebyly čerpačky?
A ještě poptávaly kolky do knížeček.
My skauti jsme se schovali pod Svazarm a skvěle jsme ho dojili. A byli jsme jejich výkladní skříň – naše aktivity, sobotní výpravy, tábory – zřejmě mejaktivnější mládežnická bohulibá skupina. Měli jsme od nich fůru peněz. To samé pak probíhalo v DDM – měli jsme tam taky „oddíl“. Dostali jsme od systému strašně moc peněz, ale opravdu hodně, na všechno. Fajn to bylo a politické obtíže nebyly nikdy.
Nakonec ale DDM a Svazarm dělal přesně to, k čemu byl určen. Vychovávat a učit spousty odborníků a lidí, kteří uměli tu elektroniku, tu progrsmování, tu jiné věci. Spokojenost na straně státu/KSČ, a spokojenost na straně lidí.
Zatímco parazitické nevládní organizace dneška jsou jen mor a rakovina.
h72:
Kdo to uměl, ten dostal. Ideologie naoko, žádné velké klíny do hlavy a hlavně užitečná činnost – u nás třeba někteří fakt odvedli kus práce ve spolupráci s místním historikem a udělali naučnou stezku. Díky tomu se spousta lidí dozvěděla, kde byl v okolí jaký podnik a co dělal, kudy vedla trať či lanovka atd. Také opravili smírčí kříže v lesích. Ale bohužel to nepřežilo do dnešních dnů – během 90. let vše zničili jacísi „sběrači kovů“. Když tohle někomu připomenu, ječí obvykle libtardi…
podepisuji v plném rozsahu. Dnes je zázrak, když se najde dobrovolník, kterej vede šachistický kroužek. Sportovní klub si za státní dotace objedná chodník nebo opravu šaten na hřišti, na kterém nikdo nehraje. A škola je aktivní především v tom jak uspořádat výlet, zájezd, aby nemuseli bejt s dětma ve škole a rodiče jim zaplatili zájezd.
princdrson
8.4.2026 v 17:23
No a pokud už nekde nejakej DDM náhodou, navzdory všemu přežil, tak „developer“ to dorazil, aneb Junior na Dornychu žejo. Co sem jel posledně vokolo, tak díra v zemi.
Když se podívám, jak dementní názory a politické preference mají bohatí a vzdělaní z velkých měst, tak díkybohu za chudé a důchodce.
Jak se vám jezdí po Praze?
Přesně tak. Obvykle slavný zdělancy přídou akorát tak s něčím, jak hrabat erární prachy. Drtivá většina toho sou ta samá libtardská pakáž, čest výjimkám jako soudruh Chlad, kerej má mezi nima jak kůl v plotě trochu zdravější názory. Proto je jim taky takovým trámem ve voku, se z něho můžou prašiví šmejdi posrat.
Vsak za starych dobrych zlatych komunistu bylo oznaceni „ty inteligente“ urazkou.
Inteligenti a kulaci měli polepený kádrový profil. Honil se dělnický původ.
https://edu.ceskatelevize.cz/video/16142-dunning-krugeruv-efekt
A to s tím souvisí jak?
Vem si takovou imigraci z Asie a Afriky – kdo měl pravdu, chudí a nevzdělaní, nebo bohatí vysokoškoláci?
nebo co takle celá ta kurvárna na ukravíně, údajný vodstřihávání vod ropovodů a plynovodů z východu (jenom aby to vobjíždělo půl planety na lodi a nejaký kurvy se na tom pakovaly), různý ty zelený sračky (dušení spolehlivejch elekráren daněma a proklačování nespolehlivejch a jinak vadnejch kurváren dotacema, ale na tom samozřejmě zase hrabou tydle libtardský vysokoškolský kurvy, jak jinak :D), elekrosekačky, neustálý proklačování buzerantů a přešívanců…můžem pokračovat do aleluja
Jééé, věda pro zileniály. :-D
Sem se statistikou. :-D
A přidejte STAN, Piráty, ODS, KDU-ČSL.
https://www.stem.cz/volebni-model-rozdily-podle-pohlavi-veku-vzdelani-a-materialniho-zajisteni/
vasek: nevidím, na koho reagujete a vzhledem ke kontextu diskuse z Vašich příspěvků soudím, že se (marně) snažíte obhajovat myšlenku o tom, že vzdělanější část populace volí (z Vašeho pohledu) „lépe“.
Přitom jste ale přinesl dokonalý důkaz opaku:-) To mi přijde zajímavé:-) Jak si to vysvětlujete?
„Naopak podpora SPOLU, STAN a Pirátů s vyšším vzděláním výrazně roste; tyto strany oslovují spíše vzdělanější část populace.“
Mě přijde, že přesně tyhle strany může volit jen naprostý idiot. Mně, ač do cílovky patřím, ovšem neoslovují. Kde dělám chybu?
To je tak, když ego něco neustojí a nervně se kliká na ignorovat.
Ono je to triviální.
Vzdělaný člověk s morálními zásadami nemůže volit ANO, Motoristy (připouštím, že se teprve do nevolitelnosti vybarvili), Piráty, nácky ani komunisty. Takže se na to buď vykašle a zvolí něco ve stylu Koruny české nebo nic, nebo zavře oči a zvolí ODS nebo STAN.
Jsa vzdělaným cynikem, zbývá mi Kuba a Kupka, i přesto, že spíš slyším čuba a čubka.
Vzdělaný člověk s morálními zásadami k volbám nepřijde.
Leda, že by slevil z morálních zásad v rámci brždění vývoje.
S morálníma zásadama volit Stan nebo Ods, to už chce silnej žaludek. Dyť si tam nemaj co vyčítat. A na motoristech já osobně nic špatnýho neshledávám, s Turkem to sice byla šaškárna, ale Macinka mě zatím naprosto vyhovuje a kvikot progresivistů a rozvědčíka mi fakt nevadí.
A co třeba (sci-fi) představa, že je ten kvikot jen na oko a že jsou v zákulisí domluveni?
Hm?
Mrzí mě, že jsou lidé tak rozhádáni, že tak zjevně cringe politiky berou jen proto, že jsou proti „progresivismu“, ať už je to cokoliv.
Shifty: +1
Přesně tak!
vedoucí sekretariátu ředitele Správy jeskyní na ministerstvu pro životní prostředí
Ne, to není kritika Motoristů, ale předešlé vlády. Správa jeskyní je jeden z dobrých adeptů na liquidaci.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/kocanda-ministerstvo-zivotniho-prostredi-sprava-jeskyni.A260408_162459_domaci_tty
Dissenter: nerozumím, jak můžete mít Piráty a STAN v různých kategoriích.
ODS, resp. Spolu, to ještě pochopit dokážu, to jsem původně z té citace chtěl vyhodit, pak jsem musel udělat něco jiného a před odesláním už to nedotáhl. Ale za tím, že STAN a Piráty může volit jen idiot si stojím.
Tady je mimochodem vidět ošemetnost toho vzdělání, Vy jste do toho ještě namlel asi pro lepší pejskočičkovou příchuť morální zásady. A hle, přesto máte STAN mezi volitelnou stranou. I have to question those morals of yours.
Co konkrétně máte proti STAN? Jsou mezi našimi levostředovými stranami o kousek více doleva než ODS, to je pravda. Ale kvalitativní rozdíl nevidím.
Dissenter: fakt nevidíte zlo té starostenské de facto mafie? Jestli nevidíte kvalitativní rozdíl mezi nimi a ODS, pak jsem vlastně udělal dobře, že jsem SPOLU z té citace neodstranil.
Mohl byste být konkrétní? Mafie (organizovaná skupina, která pod hrozbou násilí žádá peníze) je politika jako celek. STAN je o píď horší než ODS, o stopu lepší než lidovci, o yard lepší než ANO a o sto honů lepší než piráti, socani a komunisti. SPD má pro mě program nečitelný a důvodem k jeho nevolbě je ostuda, kterou dělají, dtto Motoristé nyní.
Zdáte se být zmatený. Pokud je celá politika mafií, pak byste měl preferovat právě ty nejostudnější strany. Ne vždy se ovšem povede je trefit. Třeba posledně jsem to měl hodit motorářům, s Okamurou jsem chybil.
Kde jsem se ovšem trefil, to byl Trump. Předpokládám, že orákulum mu nedávno odpovědělo toto: „Překročíš-li záliv perský, zničíš velkou říši“
Jaký bych k tomu měl důvod? Volím nejmenší zlo, stranu, u níž předpokládám, že mě nejméně okrade. Druhý faktor je pocit ostudy, když vidím blábolící politiky a dojem, který ČR vytváří v civilizovaném zahraničí.
Odmyslím-li si daně (a jejich částečné odškodnění skrze dotace), můj život je na politice nezávislý a v podstatě by bylo racionální nevolit vůbec.
Dissenter: To s tou ostudou mne zaujalo, dobrej džouk!
https://www.echo24.cz/a/Hukhq/zpravy-domov-clenem-ods-se-opet-stal-jeden-ztraceny-syn-byvaly-starosta-novotny-oznamil-navrat-do-strany
A není snad jedno, jaký dojem ti naši kašpaři v Moskvě a Pekingu dělají? Lidem kdekoliv to jedno rozhodně je, ti mají jiné starosti.
Hlasování pro strany, které tak nějak slibují nižší daně a více svobody, z toho jsem vyrostl. Buď to nemyslí vážně, nebo jsou v koalici. Nevolit je odepřít systému legitimizaci. Ovšem volit populisty, to je doslova de-legitimizace. Slušný lidi jsou z toho zhrozený, co to máme ve vládě, a paradoxně populisté jsou buď neutralizovaní aparátem, nebo občas udělají i něco nečekaně pozitivního.
Kilmore: Samozřejmě že je to úplně jedno. Je mi úplně lhostejné jaký dojem udělají v Bruseli, Moskvě nebo Washingtonu. Většiny z těch, na něž by měli dělat nějaký dojem, si nevážím o nic víc, než naší reprezentace.
Osobně hlkedám něco, co se blíží UKIP v našich poměrech. Alespoň přibližně.
UKIP i AfD zklamou, stanou se z nich systémové strany. Ano, lepší volit také než Labour či CDU, ale ne o moc.
Kilmore: Nevolení už jsem si zkusil a lepší nápad až na vnitřní exil nemám.
AJR: A proč je tak těžké považovat nejlepší z nejhorších (nápadů, lidí, stran, whatever) prostě za optimum? Jde jen o posunutí os, k nimž vztahujeme oblibu/odpor…
Dissenter: Jde o principy. My dva se totiž shodnem v lecčem, pokud ovšem nedojde na EU, což je pro mne kruciální otázka.
Což je škoda. V současném světě, kde dominují tři velmocenské okruhy a zdroje se tenčí, může být evropský stát významný (a tedy s dostatečným podílem na koláči zeměkoule) jen tehdy, pokud se stane čímsi na způsob impéria.
Být přívažkem USA je rizikové, jak vidno. O Číně a Rusku nemám sebemenší iluze. Vychází mi z toho optimální představa o renesanci čehosi na způsob impéria britského, tentokrát založené na kontinentální Evropě. Zní to sice naivně, při vědomí všeho vlastenčení, ale asi to bude nevyhnutelná cesta.
Dissenter: Silný stát není v mém zájmu. A jestli už Bůh být musí, ať je co možná nejvýš a car co možná nejdál, jestli už musí nějaký být.
Dissenter:
No jo, libertariánský Grossraum teoretik, čestný člen Římského klubu.
Zdrojů je dostatek, leží všude kolem. Energie je víc než kdykoliv v minulosti, postupně končí i dominance ropy a lze přejít do atomového věku. Co nám brání stavět znovu tlakovodní reaktory třetí generace, nebo si nakoupit ruskou technologii rychlých množivých reaktorů? Sankce lze zrušit škrtem pera. Stejné pero může podepsat smlouvu s Gazpromem.
Kovy vzácných zemin nejsou vlastně moc vzácné, problém je s jejich rafinací, což je technologie, která se dá koupit, vyvinout, ukrást.
Ocelárny se také dají znovu otevřít, jako doly a černé uhlí.
V posledním součtu nám překáží hlavně ta stávající evropská říše a její loutkovodiči. Trocha vlastenčení a pragmatismu v navazování vztahů s okolními zeměmi by nám prospěly více než sny o novém, vpravdě evropském imperiu.
Kilmore: Psychologická bariéra lidí z jádra je imho méně snadno překonatelná než vlastenčení. Rád bych se mýlil, ale uvidíme.
Dissenter 8.4.2026 v 21:40
Renesance čehosi na způsob impéria britského je děsivá představa.
Zejména v očích člověka na předpokládané pozici Pákistánce.
Ygorek: Možná. Mně by jenom zajímalo, kde se bere ten mindrák z předpokládané pozice „pákistánce“. Nesdílím ho, možná proto se dívám na věc jinak. A i kdybych ho sdílel, pořád bych žil radši jako „prostý pákistánec mezi elitou“ než jako „hlava pákistánských primitivů“. Jednoduše proto, že by nebylo kam se posouvat.
Pákistánu jako takovému se omlouvám, byl to příměr.
To si počkám. Jediný rozumný krok populistů (ANO, a tuším i SPD?), na který si pamatuju, bylo zrušení superhrubé mzdy. Navážou-li na to zrychlením odpisů, potěší.
Zahraničně politická orientace je sice v realitě ČR spíš dekorativní vlastnost, ale hledím do Washingtonu, Londýna, Tel Avivu a Bernu, když už někam hledět.
Kdybych si měl vybrat nejbližší stranu ideově, byla by to Republikánská strana USA, tady poblíž spíš nikdo. S trochou tolerance Liga severu nebo Vox. Bohužel libertariánské strany nejsou.
Jste nějakej divnej libertarián, když je vám blízká jedna z polovin Uniparty a prý hledíte do Washingtonu nebo Tel Avivu, takovejch imperialistickej hnízd.
Podstatou je, že od volených politiků nečekáte žádné rozumné kroky, od žádných. Jako libertarián jste četl Hoppeho, a tak víte, jak se tomu s demokracií má. Volit pořádného kreténa náhle dává smysl. Ideálně nebude dělat nic, nebo něco pohnojí. Hlavně ne volené politiky se širokou podporou… V zemích dál na východě jsou volby ještě snazší. Když je v zemi nepořádek a císař zjevně ztratil mandát nebes, náhradník se už najde sám.
Opravdu si nedovedete představit poměrně ekonomicky libertariánské vnitřní uspořádání impéria? V historii už pár příkladů bylo.
Tak mi zdá, že posouváte debatu od deklarace svého libertariánství.
Libertariánské uspořádání imperia je oxymoron. Snad liberální, ne libertariánské. Nadto říše obvykle tu počáteční svobodu, která ji dává výhodu nad konkurenty, sama zadusí.
Diskuse vzdělanců pod článkem „Symptom vzdělaného pitomce“ 😄
Dissenter 8.4.2026 v 21:22
„Jediný rozumný krok populistů (ANO, a tuším i SPD?), na který si pamatuju, bylo zrušení superhrubé mzdy.“
Nechápu, co bylo na tom kolosálním nesmyslu rozumného…
Jistěže se mohly provést nějaké parametrické změny, ale sám princip dělených odvodů je strašlivá hovadina…
Nic na tom nemění skutečnost, že něco takového mají i jinde…
rozumného na tom bylo to, že populisté dobře vědí, že hlupáci voliči neradi vidí na své výplatnici, kolik doopravdy svého zaměstnavatele stojí a jak moc z jeho práce erár sežere.
Zajímavé jak zde někteří přesně vědí, kdo je hlupák, kdo si čte výplatnice atd.
Ti chytří jsou kde?
Každá změna legislativy, která vede ke snížení státního rozpočtu a ponechání peněz v kapse ubohého sdíraného poplatníka, je pozitivní.
Hloupost je zdanění práce, danit se mají energie, majetek, půda, pokud už se vůbec musí danit a nelze stát financovat z peněz za konkrétní státní úkon. (trochu ano, někdo musí hasit a soudit)
Dissenter 8.4.2026 v 20:55
Omlouvám se, že obtěžuji, ale vaše definice politiky by mě opravdu zajímala.
S nevolením souhlasím. Postačilo by losování.
Když si vzpomenu na „plyšák“ a radostné halekání, že „nám“ (tedy jim) konečně nebudou vládnout dojičky a soustružníci. A přišla Němcová s Bendou…
ygorek
9.4.2026 v 7:18
Politika je zlo. Rozhodování o výpalném a omezení svobody. To je přece zřejmé.
Proto je pro mě při výběru politické strany rozhodující dvojí hledisko – míra zdanění a regulací (čím níže, tím lépe) a protože žijeme v realitě, obrana životního prostoru navenek; Killmore tady použil slovo Großraumordnung, čímž nebyl úplně daleko od pravdy. Zeměkoule je jedna a Liberland se i přes své vnitřní téměř dokonalé uspořádání neubránil vnějším tlakům.
Z hlediska ČR je pochopitelně obrana nemožná, jde o to si vybrat vhodný a kompatibilní blok. Mně z toho vychází EU, potažmo USA+EU.
Kilmore 8.4.2026 v 20:52
Já mám pocit, že trump má potenciál překvapit a zničit dokonce říše dvě.
„ostuda, kterou dělají“
Kde a komu?
To je pěkná pičovina…
Pobavilo… :-P
„Tato tisková zpráva vychází ze souhrnného volebního modelu připraveného pro CNN Prima NEWS.“
„Použitá data pocházejí z prvních dvanácti vln šetření volebních preferencí, která probíhala od 3. ledna do 25. března, a zahrnují více než sedm tisíc odpovědí.“
.
7000 odpovědí? Vzdělání těch lidí, jakou práci vykonávají, kde ji vykonávají, kde se lidí tázali.
.
Jste mohl dát odkaz na kraje.
https://www.stem.cz/volebni-model-rozdily-podle-kraju/
.
„Datový soubor pro výše uvedenou analýzu vznikl spojením 12 vln série realizovaných v období 3. ledna – 25. března 2025. Celkem soubor obsahuje odpovědi 7272 osob.“
.
7272 za 12 týdnů v rámci celé ČR.
No spíš v rámci velkých měst, protože sem ještě neviděl, že by se něco takového dělo výhradně po vesnicích.
.
Důležitá je korelace těchto analýz s výsledky voleb v rácmi dekád.
Pak se teprve ukáže, kdo si čísla cucá a kdo ne.
Tento komentář s poukazem na vzdělání voličů současné vlády je poněkud mimo, zvláště když si člověk uvědomí vzdělání Fialy, Nerudové apod. „inteligentů“, kteří kdekoliv kdykoliv otevřeli hubu, nedej bože něco dělali, tak to byl průser na průser. Diplom z výšky neznamená, zvláště v dnešní době degradace vzdělání, pranic…
Kdyz ma diplom nekdo, kdo pak nabizi svuj um na trhu prace, tak je to neco uplne jineho, nez kdyz zaleze do Systemu, tam tise lovi dalsi tituly a je rad, ze na nej neni videt, ze vlastne umi lautr hovno. I muj nesvepravny soused je pro prakticky zivot lepe vybaven, nez Fiala. Kdyby republika zkrachovala, muj soused by to asi ani nepostrehl. Fiala by na dlazbe zrejme chcip. Tomu bych nesveril ani fanku.
Vidíš, a čtyři roky roky dokázal řídit stát, aniž bychom tu pomřeli hlady a špínou, nebo se navzájem pozabíjeli…
Zvláštní paradox, že čím jsi výš, tím míň musíš vědět a umět a taktéž v případě vyložené neschopnosti naděláš míň škod. Funkce dodá rozum, říkali naši předkové.
Zajímavý sociální experiment byl covídek – kdo chodí do práce a kdo může zůstat doma, aniž by se společnost zhroutila.
Zapomněl jste na inflaci a zadlužení.
To se taky nepovedlo každému.
Jo, ale to nebylo díky němu, ale jemu NAVZDORY! A mimochodem, nikdo jiný kromě něho nás od revoluce nedokázal dostat do tak ostrého konfliktu s Ruskem, až to zavánělo válkou.
Ale tak hlavně že jsme se tady nepozabíjeli, co? :-P
Za kovidu mě celkem fascinovali vojáci na houmofisu.
JASAN: to bylo jejich nejlepší využití. Mnohem lepší, než když je nasadili proti nám, abysme nemohli jezdit mezi okresy, protože tím se prý přenášel zákeřný čínský virus. Dnes už to zní docela vtipně, tehdy to hromady hlupců braly vážně.
Osobně jsem o jakékoliv schopnosti soudruhů vojáků ztratil iluze, komanč je pěstoval na imperialisty, dnešní soudruzi neváhají s nasazením proti vlastním lidem.
A brali by to vážně zas.
Finta je v tom poslat vojáky (PČR) z Moravy do Čech a naopak, protože tam nehrozí osobní vazby.
Kdežto doma v okrese (posádce) ano.
tohle byla obzvlášť legrace, sám jsem si napsal papír, abych projel z Prahy na chalupu. A měl jsem pochybnost, jestli ten vojcl uměl vůbec číst, rozhodně se o to nepokoušel
To nebyla chyba vojáků a policajtů (sami byli otrávení), ale politiků, potažmo masy voličů, kteří jsou vystrašení natolik, že je nezajímají žádná práva.
Covid ve mě vytvořil jasné předsvědčení, že demokracie je špatně.
Jasně, policisté a vojáci jen plnili příkazy a nařízení.
Hm, kde já už to slyšel?
https://www.csfd.cz/film/1574711-norimberk/prehled/
Dissenter: myslíte ty „otrávené“ policajty, nadšeně mlátící matky bez náhubků nebo pokutující běžkaře na horách? Ale no tak, pro ně to byl rozkaz jako každý jiný, snadno vymahatelná pokuta, to byli naopak velmi nadšení, jak si můžou vyskakovat na prostý lid.
Vojáci možná otrávení byli, to nevím, mě nezastavili. Ale zvykli si, že vyjít do ulic proti svým je OK. Není to jejich vina, ale je to krok velmi špatným směrem.
Jak nemám rád fízly, zejména dopravní, během covidové diktatury jsem byl hodněkrát zastavován a legitimován, a vždy jsem měl pocit, že tahle buzerace už je jim proti mysli (narozdíl od buzerace za rychlost). Nemyslím si, že to byla náhoda.
Krok špatným směrem je to, že vláda má pravomoc omezit občanská práva. Pokud by si zrušení téhle legislativy dala nějaká strana do programu a myslel bych si, že je reálné, aby ho prosadila, budu ji volit i kdyby byl v jejím čele Putin nebo Klempíř.
Jojo, jel jsem do Ejpovic z Plzně vlakem a to už snad bylo mimo okres tenkrát… a vezl sem si benzín v kanystru, protože jsem tam měl zazimovanýho skutra. No nikoho sem nepotkal a kdyžtak byla připravená výmluva že jedu sekat k babičce zahradu..
Ty demence, nesmysly a co lidi vyváděli, prostě všechny ty sračky člověk tak rychle a rád zapomněl, že když si na to vzpomenu, zase mi drobet běhá mráz po zádech.
Byla to šílenost, já „zaměstnával“ tehdy řadu známých a celou širší rodinu, ještě mám někde uložené ty potvrzení.
Jenže zrovna proti tomuhle bezprecendentnímu zrušení občanských práv nikdo významně neprotestuje, antivaxeři se vyčerpávají bojem proti farmafirmám a vakcínám… Co naděláme.
Jak mi řekl soudce u jednoho covidového deliktu, který jsem dovedl až k jednání; nechte to plavat. Všechny sankce zrušíme, odškodné ale nevysoudíte.
Proč ne? Když probíhaly covidgames, tak se neválčilo.
A hned jak vlítli rusové na UA, tak covidgames skončily.
Logické. :-D
Fiala nic neřídil. Pouze udržoval status quo a jeho největším hříchem bylo to, že promarnil rok až dva nerušeného pravicového vládnutí, kdy mohl osekat stát a udělat z ČR rozumnější místo pro život. Demonstrace by vydržel, stejně neměl šanci na pokračování.
Jediné pozitivní bylo jasné přihlášení se k Západu. Ale nedoprovázené ani zvýšením bojeschopnosti ČR, ani ekonomického významu.
A to je sakra málo. Za mě horší než Nečas. Fanku bych mu svěřil.
přihlášení k záchodu, checht, soudní se vod takovejch sraček distancujou, záchod skončil, akorát to eště neví
Dissenter: Vidím, že hesla zvládáš, ale fanka je zednická naběračka, ne transparent.
die Pfanne – pánev; na Moravě též žufan
Kdyby tam nebyl vubec, tak by to horsi nebylo. Tim padem je jeho pozitivni vliv a eventualni schopnosti diskutabilni vec.
„ze vlastne umi lautr hovno“
To není pravda. Umí se učit a sbírat diplomy.
A pak se třeba stane premiérem. :-D
Ve STANu je další myslitel.
Na ostravsku se prý těžilo hnědé uhlí.
https://youtu.be/n0OY80-XbCk?t=127
Mám neodbytný pocit, že na zdejším serveru se to jimi jenom hemží. Jediný rozdíl je v tom, že místo mainstreamu jsou uzamčeni v nějakém jiném „náboženství“, ke kterému jsou zcela nekritičtí. Neustále se při čtení místních článků podivuji nad tím, jak evidentně inteligentní člověk může hlásat to, co hlásá. Zde je pěkně popsán důvod. Ono je občas fajn se kriticky podívat na obě strany mince a vybrat si to smysluplné z obou.