Sus scrofa řeporyjus: Z basy do strany - zpět na článek

Počet komentářů: 379

Přidat komentář
  1. Trochu mne překvapuje nostalgické vzpomínání pana domácího na Václava Klause, býval k němu dříve více kritický.

    Jsem spíše pro označení „kontraverzní politik“, podobně bych nazval i generála Pinocheta.

    1. Generál Pinočet, to jsem si málem cvrknul do gatí …

      1. Taková srovnání si generál nezaslouží.
        Jediné pozitivní, co Klaus udělal bylo rozdělení ČSFR.
        Oproti Pinochetovi taky nenechal nikoho popravit nebo zmizet, to považuji u Pinocheta za mínus.

        1. „Oproti Pinochetovi taky nenechal nikoho popravit nebo zmizet …“

          No, přesně řečeno, zatím o tom nevíme.

        2. Lidi si toho zbytečně moc pamatujou. Za to může málo změn. Škoda že je Pištěk po smrti. Kdyby každá vláda nechala fízlům i armádě ušít nové uniformy, tak by se občani v minulosti tolik nevrtali.

        3. Klaus rovnou vaporizuje. Koho nechá zmizet je zmizelej a nikdy neexistoval.

        4. Já bych rozděloval, až bych brečel. Začal bych rozdělením Německa na 5, lépe aspoň 10 malých státečků. Evropě by to velice pomohlo.

          1. dobrý nápad

          2. Bavoráci ani Sasíci by nejspíš nebyli proti.

          3. @ Cox

            To je kvalitní návrh. Hlasuju pro.

    2. Ještě, že ne traverzní. :-D

  2. Ano, řeporyjec je odporná kreatura. O tom není sporu. Ale jeho otec Pavel Novotný byla (a je) kreatura stejně odporná. Totéž platí pro Václava Klause. Pavel Novotný a Klaus to jen nedávali / nedávají (tolik) najevo …

    1. Petr nebo Pavel, je to fuk.

    2. Něco osobního či rodinného?

  3. ODS byla od samého začátku odporná mafiánská zlodějská strana. Akorát jste to „zodpovědní“ „inteligentní“ „vzdělaní“ pravičáci nechtěli vidět.
    Když oni vám to presstituti hýkající nadšením nad nejlepším ekonomem světa Klausem neřekli, co.

    …představovala sílu, která doslova udávala budoucnost. Bylo to v dobách Václava Klause.

    No teď tu budoucnost prožíváme – vykradená zadlužená kolonie.

    1. Co se co 10 let překabátí a rebranduje ve stylu „nový bordel se starými prostitutkami“. Od TOP09 po Motoristy-traktoristy.

      Že ji někdo stále volí i pod jejím původním nàzvem ODS jen ukazuje na naprostou demencí voličů.

    2. leon:

      ODS vznikla na jaře 1991. Viděl jsem titulní stranu novin s fotkou roztlemeného xichtu Čermáka, kterak se raduje se svého zvolení výkonným místopředsedou. V tu chvíli jsem věděl, že tahle partaj můj hlas nikdy nedostane. Následující vývoj potvrdil, že se jedná o účelové sdružení zlodějů a podvodníků – Knižní velkoobchod, Helbigové, mrtvoly v Orlíku, Kočárník kšeftující s kradenými auty, vrah Stráský (nechal umrznout turistu), topné oleje a Dyba, Šeich a chlast, Šnajdr a IZIP, tupan Topolánek atd.
      Tlakem zvenčí je bráněno vznikům stran, které by hájily skutečné zájmy větší části obyvatel ČR. V současné době lze pozorovat značnou účinnost tohoto tlaku – pomocí médií a školních aparátů již došlo k úspěšné manipulaci značná části lidí. Zkušební test výsledků proběhl v posledních prezidentských volbách – a pro zadavatele velmi úspěšně…

      1. Kdyby jste šel do politiky hned v lednu 1990, tak by země vzkvétala. :-D

        1. SAVP:

          Zasluhuješ ránu do xichtu bez výstrahy…

          1. Proč jste vlastně nešel do politiky?
            Takovej kádr.
            KSČ už jste nestihl?

          2. A vy nějký metál.
            Státní ocenění.
            :-D

            1. @ Savo

              Nebuď skromnej ty sráči. Uděluji ti metál Signum Laudis.

      2. megazlodějna „církevní restituce“, OPENCARD – těch zlodějen je mraky

        1. Též „Praha olympijská“ (Bém)…

      3. No jo, lehké topné oleje. Viděl jsem reportáž, kdy novináři s kamerou chtěli po ministru průmyslu odpověď, proč teda nesjednotí daň, aby se nevyplatilo s tím podvádět. Ministr poplašeně řekl: „to není tak jednoduchý“ a novinářům utekl.

        1. Jo_Do:

          „… po ministru…“

          – – –

          Xindl Dyba se předvedl hned krátce po změně režimu výrokem „Stávka měla politický charakter.“ Tehdy stávkovali zaměstnanci ČSAD kvůli nekompetentním rozhodnutím vedení.

        2. „Vtipné“ bylo, jak zavřeli nějakého podnikavce, který předtím než do toho šel tak si na ministerstvu ověřoval jestli je to legální.
          Dostal samozřejmě odpověď, že ano.
          Ale z politiků za tu zlodějnu nebyl potrestaný nikdo. To jsme banánistán co.
          A tehdy byly položeny základy (ne)fungování ČR.

          1. Neznám špinavé peníze, řídím se Klausem.

  4. OT poznámka:
    Konečně jsem našel vysvětlení „taktických plnovousů“

    https://youtube.com/shorts/-lKFJTILJns?si=Tf6lpAN9N3I4Qy-0

    Jen z toho jaksi vyplývá že Česká republika je ve skutečnosti Afghanistán.

    A nebo že jeezi ozbrojenými složkami většina sympatizantů Íránu a jeho Revolučních gard.

  5. To nejhorší co by se Novotnýmu mohlo stát by bylo, kdyby se o něm přestaly psát články.

    1. A to se nestane.

    2. To opravdu nehrozí – nyní probíhá odpočítávání, čekání na knihu o tříměsíčním pobytu v krimu – bude to jistě zajímavé počtení, už se těším.

      Novotný vykecá všechno, i to, co by si nikdo jiný nedovolil. Kajínkovy historky budou už jenom slabý čajíček.

  6. Článek dobrej, celé se to dá shrnout vidláckým „Tváří ODS je prdel Pavla Novotného“. Opět.

  7. Drobná oprava textu:

    „Pamatuji kdysi dávno doby, kdy ODS jako politická strana měla obrovský dopad na společnost a představovala sílu, která doslova ̶u̶d̶á̶v̶a̶l̶a̶. LIKVIDOVALA budoucnost NÁRODA.“

    Jediným úkolem Klause bylo udělat z česka vyrabovanou rozkradenou z kolonii západu a západního velkolichvářského kapitálu.
    Což se mu během těch 5 let dokonale povedlo.

    Je to neuvěřitelný rekord, zničit během pouhých 5 let průmysl co se tu 40 let budoval.

    Byť na tom s Klausem spolupracovaly tisíce estébáků a komoušských prominentů či jejich dětiček a příbuzných.

    Dokonce to celé ani neřídil, to obstarávali CIA ekonomičtí specialisté na ministerstvech.
    Kde jim většinou bylo vyhrazeno celé 1 patro.

    On byl jen marketingový šášula co tu neuvěřitelnou gangsterskou zlodějinu měl podat národu jako nejvyšší dobro.

    Že to někteří žerou i 35 let poté, je buď k smíchu nebo k pláči.

    1. Nechci se zastavat Klause, ale co se tu 40 let pred nim budovalo? Spis se tu 40 let udrzovalo ci nechalo chatrat to co uz tu bylo.

      1. Acada 29.4.2026 v 13:55

        Něco se budovalo, něco se vybydlelo.
        Jsou takové místní názvy – třeba Dalešice, Dukovany…
        Jsou i technické názvy – třeba kvatro…
        Pokud vím, jisté budovatelské úsilí bylo nutno věnovat vodohospodářské a energetické infrastruktuře.
        Atd.
        Jako ve všech sousedních a blízkých státech bez ohledu na světové strany.

        1. Vy jste ale vůl. Tady se toho za 40 let před 1989 vybudovalo tolik, že popírat to je znakem člověka co spadl včera z Marsu. A nebo je informován od libtardů. Spíše byste měl sdělit, co se vybudovalo od roku 1989 – kromě tunelování, vyvádění majetku, deindustrializace, zdražování, zadlužování, likvidace majetku státu.

          Průmysl narostl během 40 let více, než 13,5krát. Byli industrializovány i oblasti dříve převážně agrární. Jen za poslední předlistopadovou pětiletku vzrostla průmyslová výroba o 38,5 % a zemědělská výroba o 13,5 %.

          V oblasti těžkého průmyslu byly vybudovány a rekonstruovány Vítkovícké železárny, vznikla ostravská Nová huť a hutní kombinát v Košicích. Zavedli se zcela nové výroby niklu a hliníku.

          Došlo k výraznému objemu strojírenského průmyslu, který se zvýšil více než 3krát, např. Ždárské strojírny a slévárny, Strojírenské závody v Martině, Hulíně, Uherském Brodu, Moravských Budějovicích a Dubnici.

          Rozšířilo se strojírenství investiční (v Plzni, Brně, Přerově, Tlmačicích), elektrotechnické (motory v Mohelnici, Drásově, Vsetíně), elektronické (v Pardubicích, Rožnově, Oravě, Bratislavě), automobilové (v Mladé Boleslavi, Bratislavě, Kopřivnici, Liberci, Trnavě).

          Byl vybudován novodobý chemický průmysl (v Mostu, Litvínově, Bratislavě, Kolíně a Pardubicích), výrobny plastických hmot (v Liberci, Litvínově, Tachově či Chropyni), zavedena výroba silikonu, výroba umělých hnojiv, provoz malotonážní chemie a akrylové chemie, jednotky na výrobu celulózy. Dále vznikly sklárny Bohemia v Poděbradech a Sklo Union v Teplicích.

          Výroba nákladních aut byla v roce 1948 kolem 7.221 kusů ročně, a v roce 1989 se tento počet zvýšil na 50.570 kusů. Národní podnik Tatra proslul oblíbeností kvůli patentu na páteřový rám a nezávisle zavěšené poloosy. Podnik Jawa vlastnil patent na automatickou odstředivou spojku.

          Podařilo se postavit hutní, strojírenské, chemické, potravinářské podniky a továrny. Také chemické výrobky, investiční celky, zařízení pro vodní a jaderné elektrárny, zbraně, nákladní automobily, letadla, říční lodi a televizory.

          Těžba černého uhlí se zvýšila zhruba o 50 % a dosáhla 24 milionů tun. Těžba hnědého uhlí stoupla téměř 5krát a pohybovala se na úrovni 100 milionů tun. Posléze byla velmi rychle provedena elektrifikace obcí.

          Příprava a dokončení stavby elektráren v uhelných revírech a hydroelektráren. Již v padesátých letech 20. století byla spuštěna poslední turbína ve velkoelektrárně Opatovice, dostavěna elektrárna v Tušimicích a v Dětmarovicích, elektrárna Mělník III., do provozu byla uvedena elektrárna Kamýk aj.

          Celkový instalovaný výkon elektráren v letech 1948 – 1989 vzrostl z 2.625 MW na 21.670 MW. Byly vybudovány 4 atomové elektrárny, např. v Jaslovských Bohunicích a Dukovanech včetně 23 tepelných a 26 vodních elektráren.

          V roce 1948 bylo v zemi minimum přehrad. Byly vybudovány přehrady Orlík, Orava, Šírava, Lipno, Slapy, Vranov, Štěchovice, Dalešice a Plumlov. Vodními díly byly tedy v období socialismu pro zemi zabezpečeny zdroje energie a pitné vody

          Byly položeny stovky a tisíce kilometrů energovodů, plynovodů a ropovodů. Významným pro dopravu energie se stal ropovod Družba, zprovozněný v roce 1962 a plynovod Bratrství, uvedený do provozu v roce 1967, resp. 1972. Oba spolehlivě fungují dodnes. Tranzitní plynovod ze Sovětského svazu a plynovod z Hodonína do Havířova.

          Systematická elektrifikace začala v roce 1955. Do roku 1980 byly železnice elektrifikovány. Přepravní výkony hlavních železničních tratí v zásadě převyšovaly přepravní výkony hlavních tratí západní Evropy. Vybudovala se podstatná část pražského metra s 38 stanicemi.

          Asfaltové silnice vedly k roku 1970 i do nejodlehlejších obcí. Ve formě vlakové či autobusové dopravy do všech míst i obcí. Autobusová síť v roce 1948 zabírala 44.047 kilometrů, a v roce 1989 to bylo 299.489 kilometrů. ČR měla v období éry socialismu nejhustší sít veřejné dopravy na světě, byť mírně technicky zastaralou.

          Dobře sloužila vodní doprava i flotila námořních lodí, jejíž likvidace po roce 1989 byla ostudnou záležitostí. Rychle se rozvíjela i letecká síť. V roce 1948 zabírala 18.685 kilometrů, a v roce 1989 to bylo 124.327 kilometrů.

          Vybudována byla soustava televizních vysílačů a technické zázemí televize, které pokrylo od základů území republiky TV signálem. Do provozu byla uvedena ústřední telekomunikační budova na Pražském Žižkově. Počet telefonních přípojek se z 386.000 v roce 1948 zvýšil na 4.132.000 přípojek v roce 1989.

          Zemědělství se orientovalo na potravinovou soběstačnost v zásobování potravinami mírného pásma. Díky tomu jsme mohli vyvážet i do zahraničí. Deficity u tropických produktů zmírňovaly vývozy cukru, sladu, chmele a piva.

          Vznikala a modernizovala se zemědělská velkovýroba, zemědělství se tak svým strojním vybavením přibližovalo průmyslu. Nejznámější je Slušovický agrokombinát. Dále docházelo k vyrovnání velkých výchozích oblastních ekonomických a sociálních rozdílů, rovněž i rozdílům mezi vesnicemi a městy.

          Byly vybudovány závody potravinářského průmyslu: cukrovary (Vávrovice u Opavy), masokombináty, čokoládovny (Modřany), potravinářské závody (Strakonice, Březhrad), mlékárna a sušárna mléka ve Strakonicích.

          Postavily se stovky obytných sídlišť s 200.000 panelových domů a 1.200.000 byty, což přestavuje 55 % všech bytů a 30 % veškerého bytového fondu. Dekrety na tyto byty se předávaly rodinám bezplatně. Nájemné činilo podstatně méně než 10 % průměrného příjmu.

          Docházelo k výstavbě a provozování jeslí, školek, škol, odborných učilišť, poliklinik, nemocnic, kulturních a společenských domů, sportovních stadionů, rekreačních středisek.

          Právo na bezplatné vzdělání – od jeslí, přes mateřské školky až po vysoké školy. Vysokoškolská centra vznikala ve 20 městech republiky (za první republiky byla pouze čtyři). Celkem bylo postaveno 36 budov civilních vysokých škol.

          Zdravotní péče – ve zdravotnictví byla zavedena bezplatná péče (léky a léčiva byla vydávána za symbolickou částku 1 Kč). Obyvatelstvo bylo zabezpečeno v nemoci, invaliditě a stáří. Přirozená byla péče o zdravotně postižené, seniory a těžce nemocné. V období od roku 1948 do roku 1989 vzrostl počet lékařů z 10.659 na 57.940, počet obyvatel na jednoho lékaře se zmenšil z 1.158 na 270.

          1. Toto mělo patřit pod Acada, ale nějak se to posunulo.

          2. „Do roku 1980 byly železnice elektrifikovány. “

            Jo, fakt? Že teda dodnes je to asi třetina. A ještě v tom magickém roce 1980 nebyly dráty například do Českých Budějovic (z Prahy) nebo z Brna směr Pardubice ani Ostrava, od Bratislavy do Žiliny, asi bezvýznamné lokálky. :) Podobně jako z Ostravy na Frýdek či Kladno – Praha nejsou dodnes, stejně jako cokoli široko daleko od Liberce.

            1. Asi myšleno hlavní dvoukolejné tahy.

              1. No ani to právě nebylo.

            2. Jestli je to jediný problém, co jste v mém velmi neúplném výčtu zbudovaných věcí za socialismu našel – pak nelze než uzavřít závěrem, že se zbudovalo velice mnoho.

              Na rozdíl od doby po roce 1989, kde se spíše destruovalo, ničilo, tunelovalo a likvidovalo to, co bylo zbudováno.

              1. A.C.: Vždyť ale od té doby, co naši papaláši slibujou Sionu poslušnost u zdi nářků, si od něj můžeme půjčovat z bank, které jsme prý sami neuměli spravovat a za ně na dluh ke všemu, cos vypsal, dělat hezčí fasády.

                1. Tedy k tomu, co zbylo.

              2. Tak například spousta koridorů byla posunutá trochu víc do budoucnosti a elektrifikace nadále probíhá, takže nelži že se nic neděje. Pravda, ty částky jsou strašný.

                Taky byla síť podzemky několikrát rozšířená, dostavený stovky kilometrů novejch tramvajovejch tratí, dálnic, desítky mostů. Nicméně tehdejšího tempa to nedosahuje, to jo.

                1. A do toho se rozpadají mosty, silnice, všechno. Současný režim to není schopen ani udržovat.

                  Včera jsem se díval s vnučkou na nějaký socialistický film. Ona se mě zeptala, jestli ten film generovala AI. Říkám, že tehdy nebyla. Ona mi říká: Ty mi lžeš! Silnice jsou vždy plné výmolů, ale na tom socialistickém filmu jsou bezvadné silnice se skvělým povrchem. Ani jedna díra, ani jedna záplata. A to to auto na filmu projelo z Prahy až do sousedního kraje. Ani jedna záplata na silnici! To je AI!

                  To samé mi řekl jeden můj americký dodavatel, který jezdí rok co rok do Prahy. Každý rok vidím na stavu vašich silnic, jak váš stát strašným tempem upadá.

                  1. Bolševník ovšem na údržbu sral úplně stejně. Jak mnohokrát potvrzovali ai lidi co u toho byli, na investice alokovaný bylo, na údržbu skoro vůbec. Jakmile to zastaralo, bylo to v prdeli, a co už bolševník zastaralý převzal a nepřekopal v rámci investic celý, bylo ve dvou.

                    1. Já mám pocit, že se na bolševika nadává planě, protože je to zvykem.

                      Já jsem žil několik dekád za bolševika, a vím – na rozdíl od mnohých zde – jak to skuštečně bylo. Bolševik dělal údržbu a budování na úrovni, o jejíž výšce polistopadový režim nemůže ani snít. Všechno tu hnije, rozpadá se, rozkrádá se, destruuje.

                      To, že všude kolem nevidíme Somálsko je spíše důsledkem toho, jak strašně moc věcí a infrastruktury bolševik vybudoval. Tak mnoho, že se to dá tři dekády ničit a ještě tu není Haiti či Somálsko.

                      Ale nejde destruovat věčně, aby to časem nebylo znát.

                      A to nemluvím o tom, že tempo zadlužování ČR je vražedné. Opravdu nechápu, jak někdo může vůbec srovnávat budování před a po roce 1989. Současný režim umí hovno. Akorát generovat 100 pohlaví; ničit průmysl, lesy a přírodu ekoteroristickými hnutími; a pouštět ze škol lidi s maturitami a vše tituly, kteří by dříve patřili do ústavu mentálně retardovaných.

                    2. Alan.Cox 30.4.2026 v 19:10

                      Přesně!
                      Bolševik dělal údržbu a budování na úrovni, o jejíž výšce polistopadový režim nemůže ani snít.
                      Dělal, ale jen na papíře. Ve studiích proveditelnosti a ekonomické návratnosti jsme s kolegy náklady na údržbu započítávali, ale v praxi ji nikdo nedělal (výjimky byly, ale to je na jiné vyprávění).

              3. No právě že vůbec. To by se dalo brát s přimhouřenýma očima do 60. let. Nejpozději za normalizace už se pak jen žilo z podstaty a konkrétně ty železnice bylo nutný v devadesátkách doslova zachránit před smrtí (bavím se o nejdůležitějších tratích), jak moc na to bolševik sral.

                1. Ještě nějakou lež máte v zásobě?

                  1. dr_z 30.4.2026 v 19:25

                    Možná, že dotyčný má v zásobě nějakou lež, ale jeho příspěvek výše popisuje tehdejší realitu přesně.

                    1. Jasně, prostě zkouší, která lež mu projde. I vy to zkoušíte.

                      Tak jako jiný idiot zkoušel, že se za dob socialismu nic nevybudovalo.

                      Je mi to jedno. Já jsem tu jen proto, abych sledoval v reálném čase přechod d-fense do progresivismu. Do těchto věcí patří i lhaní a popírání fakt ve prospěch žádaných narativů jako je například úžasnost, skvělost, bezchybnost a skvělá budoucnost tohoto režimu. Nic nového pod sluncem.

                      „Když fakta popírají ideologii, tím hůře pro fakta!“

                    2. Co to melete, vypatlanče? Jel jste někdy kolem přelomu 80./90. let vlakem? Nebo aspoň viděl film natáčený tehdy, kde se mihlo nějaké nádraží?
                      Kdyby se prodával „koncentrát vizuálního hnusu“, vypadal by přesně takhle.

                    3. Tak je pravda, ze nadrazi hodne prokoukly, byt se muzu teda odkazovat akorat na svedectvi rodicu. Co je ale mrzuty je to, ze zmizely nadrazky. Treba ta na Hradcansky v Praze pod kastany bejvala super a pry uz je ale taky zavrena a bude tam nejaka moderna. A v Plzni bejvala tez bezvadna jidelna, mama to milovala.

                    4. Nu, asi jste pila pivo pod kaštanem, ty tam opravdu bývaly. Vařili tam ovšem mizerně, tedy nemá cenu se zasnívat …. neplést s ulicí Pod kaštany, je sice nedaleko, ale s nádražím naprosto nesouvisí, byť v podstatě vzdáleně spojuje Dejvice a Bubeneč (dvě nádraží), i když ne přímo. Jinak, na „Hradčanské“ – pro nás rodáky vždycky ŠPEJCHAR!!!!!!!, se chodilo spíš do Sokolovny, na Gambrinus (když ještě býval k pití).

                    5. Jako, že by v dětství obrážela nádražky? :-D

                    6. Slecna Ling 1.5.2026 v 23:01

                      Nádražní restaurace a klosety bývaly etalonem odpuzujícího prostředí.
                      Je pravda, že v budovách velkých nádraží se vyskytovaly kromě „čtyřek“ i „dvojky“, které obvykle zely prázdnotou – velmi málo lidí čekalo na vlak půl dne, což byla obvyklá doba návštěvy podniku – od vstupu přes čekání na číšníka, čekání na jídlo, konzumaci, čekání na účet.
                      Vyzkoušel jsem to.
                      Domnívám se, že původ tabulky: „Pivo podáváme pouze k jídlu.“ je právě v těch nádražních „dvojkách“.
                      Ze života: Pamatuji si scénu z pisoiru na brněnském hlavním nádraží, kam si zákazník přivedl z haly prostitutku. Její volání:“Tady ne!“ bylo sice marné, ale na dlouho zapamatovatelné.

                    7. My jsme s přítelkyní, když to na nás na dálnici přišlo a bylo to akutní, chodili na invalidy (vozíčkáře). Je tam víc místa, jsou tam madla, tedy se opřete, chytíte, lze toho činit více ….. malý problém představuje to, že tam bývají, kvůlivá bezpečnosti, kamery. Ale i to, ten pocit, může být pro někoho zajímavý.

                    8. Skvělá nádražka byla kdysi v Margecanech. Vše oprýskané, špinavé, polité, páchnoucí, pár přátel se po jídle poblilo, dojedl a dopil jsem to po nich, maje trošku jiný skus a vkus. Mi to konvenovalo. Bylo to ….. „lidské“. Svět lidí.

                    9. Jako ty zvratky? :-D

                    10. Vím. A také vím, že prostě nadávat na dobu před 1989 je v módě. Když budete nadávat na dobu před 1989, jste lepší člověk, honorace.

                      Mám už po krk toho pokrytectví, které představujete vy a mnoho dalších. Na době před 1989 hledáte hnidy, ale na dnešní době jste slepý i k těm největším chybám a zločinům.

                    11. A co s čím porovnáváte?
                      Co se třeba podívat na nějaký film z téže doby třeba z Ňú Jorků anebo El Éj. :-D
                      https://youtu.be/vnU-GSeaQgc
                      https://youtu.be/uaotkHlHJwo
                      https://youtu.be/H15INi4udRE
                      .
                      Ale ne, stačí srovnat hustotu železničních sítí na 1000 km2.
                      .
                      Česko (ČR) 120 km Světová špička. Hustá síť lokálek i hlavních tratí, dědictví Rakouska-Uherska.
                      Německo 105 km Velmi vysoká. Klíčová evropská křižovatka s hustou sítí i pro vysokorychlostní vlaky (ICE).
                      Velká Británie 65 km Střední. Kolébka železnice, ale po vlně rušení tratí v 60. letech (Beeching cuts) prořídla.
                      Francie 50 km Nižší. Zaměřuje se na páteřní vysokorychlostní tratě (TGV) na úkor regionálních spojů.
                      USA 15 km Velmi nízká. Obrovská rozloha a orientace na nákladní dopravu a dálnice.
                      .
                      Takže co se srovnává?

                    12. Srovnává se to, že když AC tvrdí, že tehdy se na rozdíl od nás udržovaly nádraží, tak plácá naprostý ehm.

                    13. Rozhodně se před rokem 1989 budovalo a udržovalo. To jest kladná bilance.

                      Dnes se víc věcí padá nebo ruší, protože se to nestíhá ani udržovat. O budování se raději bavit nebudeme, to by byla velice smutná kapitola dneška.

                    14. Buduje se buduje. Cyklostezky, biotopy, sklady, překladiště a tááák. :-D
                      A jen cca 20 let trvalo než se začaly stavět první velkokapacitní skleníky – pěstírny kvalitní zeleniny 24/7/365.
                      Páč o tom přeci demokracie je. Moci si koupit rajče třeba v lednu. :-D

                    15. Jasně, že udržovaly. V rámci možností.

                    16. Nu, o kolejových vozidlech také mohu poreferovat.
                      V Praze jezdily ještě v sedmdesátých letech dřevěné tramvaje (dřevěné i uvnitř, dřevěné lavice) a na Šumavě dřevěné lokálky (asi stejný styl, jen nebyly lavice napodél, alébrž napříč). V podstatě to byly předválečné vozy. Tak asi se starali komanči o železnice. Také v Praze jezdily tramvaje bez dveří, takže se vystupovalo za jízdy, jak a kde kdo chtěl. Na dveřích visel hrozen lidí, kteří čekali na své místečko ku výskoku. Leckdo uměl i za jízdy nastoupit, ale to muselo být madlo u dvěří volné.

                    17. 50 žen, 7 aut, hudebník, poeta…
                      Tak trochu i šprýmař.
                      .
                      Na základě kolika tramvají a vagonů jste si vytvořil závěr?
                      Co srovnání se západem v téže době? Zvládnete to taky? Asi ne.
                      .
                      Co by dnes někteří z vás dali za svezení a zavzpomínání na dětství, když se rozplýváte nad 50 let starými dětskými časáky. :-D

                    18. Máte tam překlep. Jedná o dědské(sic) časáky.

                    19. No jo vlastně. Nejdřív dětské a pak dědské. :-D
                      Akorát teda vnitřní dítě se ozývá trošku dříve.
                      O pár dekád.

                    20. Nezapomeňte poreferovat, co bylo vše za komančů špatně. Zvláště v 70. letech, kdy komančové měli ještě dalších 20 let. A kdyby to nestačilo, lze jít kamkoli do minulosti.

                      Dnešní evropská doba dovedla zu grunt celý automobilový průmysl jako celek. Dnešní moderní evropská doba dovede postupně zu grunt celou energetiku. Takže to celé poslat do prdele by nezvládli komanči ani kdyby se moc snažili. Na totální zničení Evropy jsou totiž potřeba západní demokraté, ideálně Němci, to opravdu komanřči neumějí.

                    21. Nu, výsledek může být stejný (totálně v prdeli), cesty různé. Komanči to dovedli „do riadnej riti“ jednak z hlouposti, jednak z principiální nefunkčnosti systému. Kapitalisti, zvláště ti moderní, to „do riti“ posílají záměrně, za účelem co největšího okradení lidí. Doufám, že si nemyslíte, že ti, co nejvíc škodí, plánují pro sebe nějakou nouzi. Bez elektřiny a bez masa a bez cestování budete jen vy, oni ne.

                  1. Alan.Cox 30.4.2026 v 20:26

                    Díky Bohu za to, že se stát zbavuje tratí, jejichž průměrná obsazenost je 1,37 osoby na vagón a den a které v nejlepším případě dosahují cestovní rychlosti souběžně jdoucí babky s klestím.

                    1. Samozřejmě! V destrukci, ničení, likvidaci, rozebírání a tunelování je tento dnešní český režim naprosto bezkonkurenční.

                    2. Alan.Cox 30.4.2026 v 21:10

                      Přesně.
                      Příklad: Zjistil jsem praktickým pokusem, proč je na stejné trati vlak o 50 % dražší než autobus. Spotřebuje na překonání souběžné trasy o 50 % více času.
                      Upřednostnění autobusu před vlakem může v takovém případě někomu připadat jako destrukce, ničení, likvidace a rozebírání, ale je to žádoucí proces. O tunelování se v tomto případě zmiňujete jistě jen proto, že vás nic dalšího nenapadlo, viďte?

                    3. Za toho ošklivého socialismu se stavěly přehrady, jaderky, infrastruktura, průmysl, byty a dnes se slavnostně otevírají nové cyklostezky (někde na bývalé železniční trati) a stylové lavičky jako bylo vidět v nějaké reportáži z Plzeňského kraje. To bylo slávy!
                      Jó pokrok nezastavíš.

                    4. Výchozí situace po válce byla víceméně stejná, ovšem stav v roce 1990 mezi ČSFR a Rakouskem byl dost odlišný a ne v náš prospěch. Tolik k tomu budování za socialismu.

                    5. Kdyby se dalo zarazit kapitalistickému režimu žití na dluh, tak se sesype jak domeček z karet.
                      A jak to vychází při porovnání stavu 1948 – 1989 a 1990 – současnost?
                      Výchozí situace nebyla stejná jelikož „demokratický“ „mírumilovný“ Západ škodil socialistickým zemím ze všech sil včetně terorismu.
                      To musím pořád připomínat??

                    6. @Leon Stejne tak jako se sesypal socialismus, kdyz uz zadluzeni bylo obrovske.

                    7. Acada: A právě teď se sype Západ, když už si čím dál větší části světa nechtějí nechat líbit západní kapitalistické žití na dluh. Jak jednoduché.

                      Vždycky je sranda, když západní kapitalisté vyčítají socialismu to, v čem mají mnohem větší máslo na hlavě.

                    8. nedávno jsem jednu soudružku úřednici, nerespektující osobní vlastnictví, začal oslovovat soudružko. Její nadřízený se ohradil, že je příliš mladá, aby byla soudružkou. Dostal vysvětlení, že je to o mentálním nastavení a že by se měla nad sebou zamyslet, že lenost, podvádění, lhaní, braní úplatků, nerespektování vlastnictví a abstraktní zacházení se smyslem zákonů ji řadí mezi soudruhy. Čuměli, jak puky z kýble s ledem. Ale soudružku zřejmě poučili, nebo to napsal za ni někdo jiný, možná AI.

                    9. Tak to museli skutecne zirat. Geroj, co je osocuje z trestneho cinu brani uplatku a misto toho aby se o ne uz zajimala kriminalka, bylo li by to pravdive, tak tam maj kriklouna, co to na ne jenom zkusmo hlasite vyjecuje. No to muselo byt vskutku strasidelny az do diarrhey.

                    10. „Stejne tak jako se sesypal socialismus, kdyz uz zadluzeni bylo obrovske“

                      To víš že jo, když už nemáte argument tak si vymyslíte lež.
                      Socialismus se nesesypal z ekonomických důvodů ale čistě ideologických. Západní propaganda zvítězila.

                      Titulek: Rozkaz zněl: Zlikvidovat. Trampská tábořiště vyhazovala StB do vzduchu dynamitem
                      Holt je potřeba stále lidi přesvědčovat jak byl ten socialismus „zločinný“, že.

                      A zatím co socialismus páchal tak „těžké“ zločiny, jako je ten z titulku, tak kapitalistický režim vyhazoval do vzduchu vesnice ve Vietnamu a Koreji i s lidmi a lil na ně napalm a pesticidy. Ale koho by trápili takové malichernosti, že.
                      Že by proto, že to byly demokratické zločiny?

                    11. Nu, nějak jste se rozohnil.
                      A přeháníte.
                      Český socík (ale i ten ruský) se zhroutily opravdu z ekonomických důvodů.
                      Mohu vám tady sepsat román na téma druhotné platební neschopnosti, na téma stavu podniků, v podstatě všech, o inflaci, o kolotoči peněz a produktů, o „jetí z podstaty“ ….. o tom, jak se podniky okrádaly navzájem, jak se lhalo a podvádělo doslova všude, jen aby byly premie ….. o nikoliv podvojném účetnitcví (což je seriosní ekonomický termín), ale o jiném …. o černých penězích, které musel mít každý podnik, aby vůbec získal materiál na výrobu a plnění plánu …..
                      A s těmi trampskými tábořišti jste to taky přehnal ….
                      Ve vrcholném socíku jeli skauti naplno, čundry, tábory, bobříci, jen se to holt jmenovalo jinak. Kdo se jmenoval jinak, dostal fůru peněz, režim to podporoval.
                      Za komárů bylo čundráctví nejenže tolerované, ale i podporované. Koncerty, festivaly, vydávaly se desky …..

                    12. Nevím jak ruský socík, ale sovětský ano, protože táhnout zároveň afgánistán, kosmické lety (fakt to nebylo jen pár raket ročně s lidmi) včetně Buranu a k tomu likvidaci Černobylu. To už něco stálo. Plus zbrojit nejen proti USA, ale defacto proti celému NATO páč těch „pár“ děl, tanků a cvičných letounů, které se vyráběly mimo SSSR by Varšavský pakt při ostré pozemní akci asi nevytrhlo.
                      .
                      Klidně se rozepiště o druhotné platební neschopnosti a stavu podniků v ČSSR.
                      Ale nezapomeňte to srovnat třeba s automotive v USA a https://en.wikipedia.org/wiki/Rust_Belt respektive „chytrým“ přesunem výrobní základny do Asie v průběhu 80. let minulého století, díky čemuž o 30 let později zjistili, že jim ujel vlak. Jak tomu říkali? https://cs.wikipedia.org/wiki/Reaganomika
                      Tady se jeden pokoušel vyrobit banální věc ke grilu, aby na ni mohl lípnout „Made in USA“. :-D
                      https://youtu.be/3ZTGwcHQfLY
                      .
                      Vždy je něco za něco a když už měli na západě všichni všechno třikrát, včetně hypoték na baráky, aby si mohli dovolit dvě auta v rodině, dvě barevné TV, dovolené, dvoukřídlou lednici apod., tak holt hledali další trhy a ty východní byly po zboží hladové.
                      Nemluvě o tom, že už tehdy jejich střední třída pociťovala pokles životní úrovně i díky ropné krizi.
                      .
                      Spíše je to souhra a domluva. Kdyby nebylo vedení KSČ rigidní, tak se mohlo jít cestou ala ČLR.
                      Ovšem bez dohledu jako u nich, protože přeci jen hlídat 10 – 15 mil lidí není to samé jako bačovat 1,4 miliardy lidí na území malinko větším než je Evropa.

                    13. Vím o zmíněném. Druhotná platební neschopnost jest vlastně celoevropskou relitou, podstatou EURa. Je smutné, že socialistická politika v Řecku, která logicky vedla v podstatě k bankrotu země, zároveň nastartovala Německo. Německo vlastně samo sobě prodalo řecké dluhy (které Řecko mělo u německých bank), protože jaksi německá vláda nemohla oznámit německým důchodcům, milionům lidí, že jejich úspory a důchody jsou v prachu, protože za jejich prachy banky nakoupily řecké dluhopisy a mínily, po odečtení zisku, důchody vyplácet z úroků …….které se nekonaly. Nerad se toho účastním, ale žiju tady. Nelze jinak. Nyní se roztáčí další kolo tohoto letadla. Green deal a zbrojení. Oni si ti geronti a mladí svazáci nedají pokoj.

                    14. Český socík se opravdu nezhroutil z ekonomických důvodů. Socík totiž jaksi z podstaty nedisponuje technikáliemi, které by to umožnily.
                      A když to nekrachlo ani po řádění Klause, tak proč by to krachovalo když průmysl běžel a stát nebyl zadlužený??
                      Sis malinko poplet dobu druhotné platební neschopnosti:

                      Druhotná platební neschopnost během transformace české ekonomiky v 90. letech byl kritický stav, kdy podniky nebyly schopny hradit své závazky, nikoliv kvůli vlastní neefektivitě, ale kvůli neuhrazeným pohledávkám od odběratelů. Tento jev, často označovaný jako „řetězová reakce“ či „firemní lochneska“, paralyzoval finanční toky a omezoval podnikatelské prostředí.

                      S těmi trampskými tábořišti to se obrať na pisálka: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/magazin-historie-rozkaz-znel-zlikvidovat-trampska-taboriste-vyhazovala-stb-do-vzduchu-dynamitem-304918

                    15. To, co zmiňujrš, se dělo o deset let dřív, v osmdesátkách. My jsme to žili. Pokud jsi tam také žil, zřejmě ses nerozkoukával nebo nechápal. Já tam byl a žil jsem to. Oficiální inflace, degradace měny, byla zhruba 7% ročně, ale to bylo jen číslo. Průser byl mnohem větší. Podniky, které měly co nabídnout, vyráběly desítky i stovky tisíc kusů za dumpingové cena, na Západ, aby se to pak prodávalo pod cizí značkou. Podbízeli jsme se, jen abychom získali peníz, za který se dalo vůbec něco koupit. Uvnitř státu si podniky navzájem kradly materiál, polotovary, jen aby splnily plán (který stejně neplnily). Navzájem si přeprodávali materiál, předtím spekulativně skoupený, za třeba trojnásobek ceny. Čísla lítaly, premie se braly, produkt nebyl. Podniky měly až 70% zmetkovitost. Většina výroby spotřebního zboží šla rovnou do bazaru.

                    16. už to nekrm tvl

                    17. Mi to občas baví, vím, že to jsou debilové. Snad si tím i tříbím svou schopnost neobratně vyjádřit myšlenku ……. jde o cvičení, na které mám, občas, čas a chuť.
                      Samozřejmě, je to smutné …… ti lidé ….
                      Hleď, nebylo psáno jen jim …. je to psáno všem …. na netu nic nezmizí ….
                      Oni (debilové) jsou jen podnět ……
                      Bez bych by třeba nebylo psáno …..

                    18. Píšou tu ty samý debilní hovna dokola bez jakékoliv hodnoty. A ty to timhle jenom podporuješ. Za to se moc nechval.

                    19. Když to nevadí Petroj, pánu domácímu …..

                    20. No a mě příde, že „Vzpomínat na Afriku“ nevytříbí vůbec ale vůbec nic.
                      Co bylo to bylo, vzpomínat má člověk na osobní zážitky a prožitky.
                      To co tady vy dva provozujete, to je jakási domýšlení vlastních pseudoobjektivních skutečností z pradávných statistik které už v době svého vzniku už z principu nebyly vůbec objektivní.
                      Prostě technologie které byly tenkrát už dnes neexistují, to že kdysi Jawa postavila dobrou motorku má pro dnešek a budoucnost stejnej význam jako bychom zde diskutovali a hledali objektivní vysvětlení toho, že Georg Stephenson/jeho potomci/ nejsou dodnes králi železniční dopravy.

                    21. Zelené pahorky africké opravdu nevytříbí zhola nic. Ta kniha byla stará, už když byla psána. Trapná, hloupá. Vpravdě se občas každý z nás dopouští psaní podobné knihy.

                    22. No někteří ji oprašují na denní bázi. :-D

                    23. h72

                      Že to někoho baví šířit mýty a pověry a vymýšlet si…
                      Stačilo zadat dvě otázky:

                      1) Co způsobuje ekonomické krize

                      Zde jsou hlavní příčiny ekonomických krizí: Prasknutí spekulativních bublin: Krizím často předchází období, kdy ceny aktiv (nemovitosti, akcie, tulipány v 17. století) rostou neudržitelně vysoko nad svou reálnou hodnotu. Když tato bublina splaskne, nastává panika, prodeje a propad hodnoty, což ničí bohatství. Nadměrné zadlužení a úvěry: Poskytování úvěrů osobám nebo firmám, které si je nemohou dovolit (nesprávné úvěrové standardy), vede k hromadění nesplacených dluhů. Příkladem je hypoteční krize v USA, která spustila globální recesi v roce 2008.Finanční nestabilita a selhání regulace: Slabá regulace bankovního sektoru a nadměrné riskování finančních institucí může vést k jejich pádu a zamrznutí úvěrového trhu. Šoky na straně nabídky či poptávky: Náhlé změny, jako je prudký růst cen ropy, přírodní katastrofy, pandemie nebo války, mohou ochromit výrobu nebo změnit spotřebitelské chování. Panika a ztráta důvěry: Ekonomika stojí na důvěře. Pokud lidé a firmy ztratí důvěru, omezí spotřebu a investice, což vede k poklesu HDP.

                      2)ekonomické krize v socialismu

                      Ekonomické krize v socialistickém Československu (1948–1989) měly specifický charakter skrytých, vleklých krizí, spíše než náhlých propadů známých z tržních ekonomik. Projevovaly se chronickým nedostatkem zboží, nízkou efektivitou výroby, technologickým zaostáváním za Západem a vnitřní zadlužeností, přestože formálně země vykazovala růst a byla čistým věřitelem.

                      Doplním: nedostatek zboží byl jelikož se hodně vyváželo. V produkci zemědělské výroby byla ČSSR soběstačná a nadprodukce se vyvážela.
                      Jak překvapivé to zaostávání za Západem, když nám škodil ze všech sil a navíc vykrádal kolonie.

                    24. To si zadávej co chceš kam chceš.
                      My, co jsme v tom žili a měli mozek v hlavě, tak jsme věděli.
                      U nás doma pili kafe (nebo víno) i chartisti i členové ÚV KSČ.
                      Mluvili celkem otevřeně, ono nebylo co skrývat, nešlo to.
                      Byl jsem u zdroje.

                    25. Fááákt? A to jste nedotáhnul dál než sem? :-D

                    26. Fáááákt …. a měl bych to někam dotáhnout? Proč?
                      Co vlastně ….. jakože ….. doopravdy …..
                      Nu, oba víme.
                      I pan domácí řeší to samé.
                      Všeho do času, pane.

                    27. Co řeší J A R O Š?
                      Bude konečně partaj?
                      Cyklisti všem? :-D

                    28. h72

                      „My, co jsme v tom žili a měli mozek v hlavě, tak jsme věděli.“ 🤣🤣🤣

                      Ty tvoje výmysly v rozporu s realitou a fakty, které se dají snadno zjistit díky internetu, jaksi dokazují absenci mozku v tvé hlavě.

                      A jestli nedokážeš pochopit co způsobuje ekonomické krize a proč nemůže logicky vzniknout v socialistické ekonomice, tak to jen dokazuje že nemáš čím myslet.

                    29. Ekonomické krize opakovaně vznikající ve všech rádobysocialistických ekonomikách napříč desetiletími a napříč kontinenty jsou tady způsobeny čím?

                    30. Počkat, počkat.
                      Někdo tu psal o doktorátu.
                      Pak ještě o čtení zakázané literatury.
                      A nově, že se u kohosi scházeli jak chartisti, tak členové ÚV.
                      Jen jestli to nebyli bývalí členové ÚV, kteří byli v osmašedesátým odejiti a stali se z nich hen ti chartisti.
                      Áčko kopalo ligu, Béčko sedělo v šatnách.
                      https://www.youtube.com/watch?v=3laWFKRtO7o&t=895s

                    31. Nu, asi se nehodí, aby sem byla psána věcně pravda pravdoucí. Nikoho by to nebavilo.
                      Ono se toho dělo ještě o dost víc.
                      Zábavné to bylo.
                      Kdysi.

                    32. Napsat se může ledasco, ale pokud je to z doby studené války, tak je potřeba taky napsat něco málo o tom skvělém západu, aby to bylo vyváženější. :-D

                    33. My doma jsme leccos věděli třeba od Toníčka a Evičky Gondolánojc, kteří už dávno žili venku a jezdili za maminkou, která byla naší sousedkou na patře baráku.
                      Tonda byl velmi soudný člověk.

                    34. No povídejte.
                      Co z toho západu zažili?
                      Projezdili celej svět?
                      Každou fabriku?

                    35. Nu, fabriku jistě ne ….. byli to muzikanti …. ale to živobytí také nějak začínali, třeba i v secondhandech a výprodejích. Oni ti pečení holubi přilétnou leckdy později ….
                      On je ten pomyslný Západ všude stejný a jest spojen s jistou perverzí bílých lidí severního podnebného pásu, která je i tak trochu nakažlivá.
                      Ono se hodně plká o vývozu perverze (pardon, hodnot a demokracie), ale zdá se, že to je docela životaschopný virus ….

                    36. A v dalším díle se dozvíme, že dětství a puberta byli za normalizace vlastně pohodinda a sehnat šlo cokoliv. :-D

                    37. Nu, leccos šlo …. Třeba, můj ředitel školy na základce byl hrdina Sovětského Svazu, bývalý partizán, zo Slovenskeho Národneho Povstania ….. takže jsme byli i jak děti stranicky přikrytý. Von byl blbej, ale věděl to a byl rád, že je užitečnej. Na škole se dělo leccos. Byla tam absolutní svoboda. Protože přes něj nemohli.

                    38. Dyk to píšu.
                      Pohodinda. :-D

                    39. leon 2.5.2026 v 14:22

                      Ekonomické okénko nechám bez komentáře, podle mě není ani tak nemožný, jako zbytečný.
                      Co se týče paměti národa, netřeba se obracet na pisálky, část té paměti je digitalizována zde:
                      https://detske-casopisy.cz/tramp-2/.
                      Ta odpovídá zhruba tomu, co mám ještě v hlavě a co se zachovalo v strejdově cancáku.

                    40. Časopis Tramp
                      1929 – 1931
                      1965 – 1971
                      Zákaz
                      1990 – 2000
                      Konec
                      .
                      Kde je socík?
                      5 ročníků v šedesátkách?
                      Tomu někdo říká, že státní aparát něco povolil?
                      Jako co? Máničky s usárnama, Plavce, Tučného, Vyčítala a překlady anglických textů do češtiny?
                      A že jich bylo. https://www.youtube.com/watch?v=pPqzfiesoJY
                      .
                      Někteří to tady popisují jakoby byli v polovině osmdesátek ekonomičtí náměstci velkých fabrik.
                      Nebo snad zaměstnanci prognosťáku toho času odborní asistenti usilující o CSc.
                      Napíší sem i bývalí veksláci a šmelináři? Jak moc špatně se jim žilo. :-D
                      .
                      Kde je srovnání se západem z téže doby?
                      Nebo snad chcete říci, že státy EHS a G7 nasekali vnitřní dluhy až po převratu?
                      .
                      „a zvyšující se schodek státního rozpočtu, v rámci něhož vzrostl americký státní dluh z 997 miliard na 2,8 bilionu dolarů během Reaganova osmiletého prezidentství.“
                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Reaganomika
                      .
                      Kolik byl tehdy vnitřní dluh ČSSR?
                      Taky se za 8 let ztrojnásobil?
                      .
                      Nebo jsou to jenom nářky z mládí, protože bolšáni zakazovali skvělou západní hudbu, nedávali výjezdní doložky či někdo utrpěl újmu z nějakého nedostatku (auto, motorka, hi-fi, oblečení) a trauma si v sobě hýčká po zbytek života?

                    41. Poslední majstrštyk dětského časopisu bylo číslo Mateřídoušky s komiksem, kde zvířátka obdivují tatíčka Petra Pavla. Mám několik výtisků doma, skoupil jsem tenkrát vše, co bylo zde v místě na stáncích. Paměť národa ……
                      Chělo se blejt, velebnosti, ale archivovat se to musí …..
                      Blbost národa je nekonečná ……

                    42. 1 či 2 výtisky je málo?

                    43. Aeronet je sice sračka, ale vyjímečně zmínil pravdivou věc.
                      Takhle se to stalo a já tu věc mám doma.
                      Jiný český umělec, již dávno předtím, namaloval slavný obraz Zvířátka obdivují píču.
                      Mateřídouška vydala serii obrázků Zvířátka obdivují gumu.

                    44. h72:

                      V 70. letech měla Mateřídouška kreslené seriály o naší historii, např. bitva na Bílé hoře, jak vznikla fabrika L&K, o Křižíkovi, let Jana Kašpara apod.
                      Tuhle reklamu na gumu jsem nečekal…

                    45. Přesně tak, tenkrát, jako kluk, jsem si ty seriálky vystřihoval …. Mám tu taky vázanou knížku vystříhanou z Mateřídoušky Karlík a továrna na čokoládu s božskými ilustracemi …. Česká historie, nesmrtelný Kalousek, všechno ….
                      Nu, dožili jsme se časů …..

                    46. h72:

                      Jo, Karlík a továrna na čokoládu tam vycházel, s obrázky od českého autora. Později i Ukradený orloj, kriminálka pro děti z pražského prostředí.

                    47. On to nebyl obyčejný český autor, byl to pan Malák.

                    48. Já jsem chtěl zase prcat Fifinku, ale už byla zadaná, mrcha jedna.

                    49. Pikantní jest, že jste dal jako odkaz článek erotomanky, která svého času žila s o dvacet let starším naprostým asociálem a vyhulencem.
                      Kdysi velmi chytrým člověkem.
                      Reflex byl již také zničen, panem šéfredaktorem ….
                      Roky jsem ho nabádal osobně ku zdrženlivosti …..
                      Zajímavé souvislosti?
                      Vlastně nikoliv …..

                    50. Koho? Stoniše?

                    51. Není vůbec potřeba. Stačí si pustit např. Zákony pohybu. ;-)

                    52. Co zkusit pohledat něco ze západu?
                      Jestli pak taky natáčeli pravdu jako soudruzi?
                      https://youtu.be/d2b8Mytcxug?t=1055
                      .
                      Nebo si snad myslíte, že byl západ jinej?
                      Všude samá čistička odpadních vod, odlučovače síry a tak?
                      .
                      Deepwater Horizon, Exxon Valdez, Love Canal, Three Mile Island, East Palestine Ohio, Velký smog v Londýně (1952 – 12 000 mrtvých), Torrey Canyon (1967), Požár továrny Sandoz (1986), Katastrofa ve Vajontu (1963), Seveso (1976), Doñana / Aznalcóllar (1998), nemoc Minamata (zjištěna 1956) – rtuť, nemoc Itai-itai (50. léta) – kadmium, Fukušima.
                      .
                      Natáčeli na západě podobné seriály?
                      No asi ne, protože žádný soukromník by to nezafinancoval.
                      Leda nezávislá dokumentární tvorba anebo, když šlo o mega průser.
                      .
                      How One Company Secretly Poisoned The Planet
                      https://youtu.be/SC2eSujzrUY

                      Teflon Town: Chemfab’s Toxic Legacy
                      https://www.youtube.com/watch?v=BbyXKpAyLX4
                      https://www.youtube.com/watch?v=akRz9XLJtmo

                      Fčecičko zalité kapitalistickým sluníčkem. :-D
                      I Monsanto.

                      https://youtu.be/JszHrMZ7dx4
                      https://youtu.be/lidkYEUqw-Q

                      Poisoned Lives: Secrets of the Chemical Industry
                      https://youtu.be/wRmwppLFL90
                      .
                      Spěte sladce dál.

                    53. Ještě přidám třeba dokument od MM o automotive v USA léta páně 1989.
                      https://youtu.be/L0HYp5fF5H4
                      .
                      Anebo předválečnou „komedii“ od CHCH.
                      https://youtu.be/6n9ESFJTnHs
                      .
                      Jo a Velká hospodářská krize a Velká recese jsou dílem levičáků.
                      To se přeci ví.
                      .
                      Za co všechno ještě bolševici mohou? :-D

                    54. Zákony pohybu byl sice odporně nudný seriál, ale překvapivě, pro toho, kdo si všímá, velmi kritický. Divím se, že to komáři pustili do vysílání. Všechny perverze socialistického hospodaření tam svítily jako reflektor. Oni si komáři neviděli na špičku nosu. V telce byla nejen přípustná, ale i vyžadovaná, komunální satira. Za tím bylo zbožné přání, že snad někdo pomýlený by si myslel, že systém je dobrý, ale lidi to kazí. Ve skutečnosti to bylo naopak.

                    55. A že ho vůbec pustili do TV. :-D Ale asi moc často ne. To raději Chalupáře než Plechovou kavalerii.
                      Teď si představte, že by teda vojska nepřijela a proběhla by ta perestrojka – socík s lidskou tváří.
                      Nebo ještě lépe, převrat o 20 let dříve.
                      Tolik pravdy a lásky. Unesli byste to?

                    56. Nu, o žádnou pravdu a lásku nešlo ….
                      A asi bychom dopadli stejně, jen o dvacet let dřív.
                      Stav ČR je dán jednak obecně lidskou povahou, jednak určitými českými specifiky.
                      První republika byla doslova strašlivá.
                      Protože Češi.
                      I ta druhá i třetí ….. je stejná.

                    57. Tak proč to zdejší divadlo?
                      Najednu stranu fujky, fujky a nadruhou vystřihování seriálů z propagandistického časopisu pro děti. 😃
                      Ještě, že jste napsal Češi.

                    58. Těmi Čechy myslím i sebe i Vás.
                      Važte slova.

                    59. Jaká zas slova?

                    60. h72: Přesně. A do značné míry to platí i pro Okres na severu.

          3. OK stojim opraven co se tyce prumyslu a tak. Ja na to naziral z pohledu jednoho obycejneho cloveka. Ac rodice makali co to slo, tak jsme meli hovno a este zapraseny. Za moji praci ted se nasi rodine solidne zije. Sorry, naskocilo mi v predeslem prispevku takovy to, ze ted to vsechno stoji za prd, zatimco za komaru se zilo vsem lepe.

            1. Vždyť ano, bylo líp! Sice jsme neměl mrazák, zato jsme ale měl námořmí loď a fabriku na tanky. Tak nelžete že jste se neměli líp.

              1. Mrazak, takovej burzoazni relikt! Uvedomely clovek spotrebovava pouze to, co mu strana v danou chvili zabezpeci! Vlastnictvim mrazaku dava clovek najevo pouze a jen neduveru ve stranu a vladu!!

                1. buržoust uchovává zásoby v dobře větraném sklepe, mrazák je pro proletáře

                2. Mrazák spotřebovává elektřinu, čímž zvyšuje uhlíkovou stopu.

            2. Acada: Vy se za vaši nestoudnou lež, kterou jste napsal ani nestydíte. Má smysl na váš reagovat teď?

              Už Ježíš říkal, že nemáme házet perly sviním. Protože je to prostě nad jejich intelektuální možnosti.

              1. Stydet se za co? Ze jsme meli hovno a za to jsme museli dekovat Strane? Ano uznal jsem, ze se budovalo i za komunistu. A to ze se kradlo za rosady uznavam tez. Ohledne toho budovani. Po valce na tom byly tak nejak vsichni podobne. Vsichni budovali. Divny je, ze v devadesatkach byly zeme na zapad technologicky tak nejak o parnik vepredu.

                1. Stydět se za to, že jste lhal víc než Goebbels o tom, že se tu nic nevybudovalo.

                  Sžírá vás nenávist a fanatismus. Nejste objektivní. Jste jen ve vleku vaší vlastní emocionální hysterie. Jak baba při PMS.

                  Vy jste jen lhář.

                  1. Uznal jsem, ze „nic se nevybudovalo“ bylo spatne vyjadreni? Ano. Nenavist? Ani smykem. Nemam v umyslu si vycerpavat svoji energii na nenavisti k cemukoliv.

                    1. vono by stačilo tyhle blby nekrmit…

                    2. Nenávist z vás stříká na všechny strany. Prostě zkusil jste totálně popřít to, co se vybudovalo za 40 let před rokem 1989.

                      Nevyčerpávejte si vaši energii. To, že jste kapitální lhář, už jste dokázal snadno, rychle, a bez pochybností.

                    3. Alan.Cox
                      3.5.2026 v 7:17

                      ty zas popíráš vybudovaný po kotrmelcu, tak vole pýčo jako co

                    4. Behemot: Nepopírám věci vybudované po kotrmelci. Jen pravdivě říkám, že rovnice „věci vybudové po 1989“ mínus „věci zničené, zdestruované a poslané do bažin po 1989“ má silně záporný výsledek jako celek. A kdybych k tomu ještě přidal, že se k tomu stíhá ČR raketově zadlužovat, pak už jsem hodně v mínusech.

                      Zatímco komančové se snažili, aby se lidé měli lépe. V což lidé doufali i po roce 1989. Tak dnes všichni vidí, že se budou mít většinově hůře. Mladí už jasně tuší, že se budou mít sakra hůře než starší generace.

                      Příliš nechápu popírání jasné rovnice, co se budování před a po 1989 týká.

                  2. To som tebe osobne minule nadával do skurvených komoušov? Ak áno, tak len hlásim, že na tomto názore nič nemením.

                    Pre ostatných jeden vtip zo súťaže o zlatú mrežu:
                    – Kedy konečne budú aj v ČSSR 32-bitové mikroprocesory?
                    — Až priletí prvý Pershing.

                    1. Tak jsi si vyblil srdíčko, a můžeš to zahlásit tvému psychiatrovi. Třeba ti sníží dávku antidepresiv.

                    2. Trpěl jste hodně?
                      Emigroval jste za zelenější travičkou?
                      Aby jste se konečně svobodně nadechnul? :-D

                    3. Vtípek to není špatný a říkal se …..
                      Ale byl to jen vtípek ….. počítače s 32-bitovými registry se tu vyráběly od začátku sedmdesátek.
                      Víte, že armáda měla v druhé polovině osmdesátek něco jako internet? Intranet? Svojí síť s přenosovými protokoly, přes „utajovače“, šifrované přenosy dat na velké vzdálenosti?

                    4. A uměl byste ten intranet a jeho příslušenství popsat?

      2. @ Acada

        Co to meleš ty jelito? Měl byses spíš připravovat na Filckosofické fuckultě jak správně vyrobit Molotovovy koktejly. Minule jste to nějak posrali, ty vypatlanej progresivní libtarde.

        1. Z molotovovych koktejlu uz zapocet mam. Probirali se jak ty zapalene, tak ty studene. Ted se pripravuju v predmetu „Jak zapalit plechovku od koly plnou termitu v letadle.“. Zaverecna prace bude na tema „Je lepsi destilovat polonium z tabaku nebo cesium z houby jelenky?“. A o prazdninach na Soros bere na vylet na svuj ostrov. Prej bude i cviceni ostre strelby.

          1. dábelské ostrovy? tak štastný návrat.

            1. Ti co uspejou ve strelbach se vrati. :-D

  8. S tou Aničkou Slováčkovou měl ale pravdu, jak se ukázalo. Ona opravdu umřela. Si to ověřte!

  9. „Pavel Novotný: Tři měsíce v kriminále, šok, recidiva a co s tebou udělá basa“
    https://youtu.be/X8bXnkJILxw?t=8

    1. Ten se nedá poslouchat, prostě nestíhám.

      Ale až napíše knihu, tak si ji přečtu, to dám.

    2. Zatím jsem to shlédl jen ke „sraní a honění“, sbírám síly na zbytek. Prase bylo zrovna zhulené a možná toho „řeklo“ víc, než by vyhuhlalo za normálnějších okolností. Je to celkem zajímavé. Je vidět, že se tam dostal do společnosti, která mu osobnostně vyhovuje. Zloději, smažky, podvodníci, násilníci. Okamžitě nadšeně zaplul do toho režimu.
      Prase je výrazně inteligentněší než průměrný drban nebo fetka, takže je bez problému zvládl ojebávat v různých hrách. Asi by neměl problém vybudovat si tam respekt a dobrou pozici. Jeho nadšení, že se konečně dostal do prostředí kde může mít opravdový respekt ostatních z něj při rozhovoru doslova tryskalo.
      Myslím, že v budoucnu se tam vrátí. Sice na úrovni vědomí tvrdí že už by zpátky nechtěl, ale jeho podvědomí ho tam potáhne. Jenom to bude mít složitější v tom, že jde o příslušníka téměř netrestatelné parazitické entity. Asi je dobré, aby takové individuum bylo ve vysoké politice, může to probudit nějaké další lidi…

Napsat komentář

D-FENS © 2017