Znám člověka, je to mladý člověk 25let, prošel mnoha profesemi, sekal trávu, oblékal i mrtvoly. Dnes dělá v jedné z energetických „firem“ elektroúdržbáře. Má na starost motory, generátory, turbíny, náhradní zdroje, čudlíky, plyny, bezpečnost, apod. Ten člověk bere přes víc jak 50.000Kč měsíčně. Ten člověk nezná ohmův zákon, přesto má vysvědčení elektroškoly a vyhlášku 194/2022 pro práci pod napětím. Ten člověk podepisuje Béčka a přesto neví co je to jalový proud. Pracuje jen zhruba čtrnáct dní a doslova ho nutí aby si vzal měsíc dovolené, protože mu je nebudou vyplácet.
Já stařešina přes čtyřicet, měl celej život jedu profesi, patřím mezi TOP100 lídí v republice, kteří se tomuto věnují. Také dělám v energetice. Musím znát všechny možné zkratky jako je dgn, dxf, dwg, jvf, xfn, do toho počítám impedanci, zkraty, pojistky, jističe, transformátory, musím určovat vlivy prostředí, musím jednat s lidmy, musím jednat s úředníky, musím škemrat u správců silnic i na stavebních úřadech, musím znát kýbl značek a vektorovou grafiku, katastr je moje druhé já, musím ovládat excel, word a musím nejen znát položky rozpočtu, ale i co znamení, jakou mají hodnotu, a v jakých skladbách se na sebe kombinují, v neposlední řadě musím uzavírat smlouvy, fakturovat a účetnictví jsem nakonec přenechal kamarádovi, dovolenou jsem měl za 17 let jen jednu a to pár dní a to všechno abych měl stejnej plat jako ten debil, který nepozná rozdíl mezi prvním a druhým kirhofovým zákonem. Ale v minecraftu zná všechny recepty na všechno z paměti. nemá problém postavit si postel, meč, barák a bojovat s nestvůrama v pekle. Nemá babu, nemá bydlení, a auto má popelnici. Zatímco já bojuju na skutečným baráku, betonuju a dřu, pergolu si postavím sám, on ne.
Toto je základní rozdíl mezi mladými a starými. Nic se nestalo, jen tahle společnost je prostě zkurveně rozmazelná a zhýčkaná blahobytem. Tak jak v myším (krysím) experimentu. Prostě naši předci dřeli aby se další generace měla líp než se měli oni. Teď už se máme dobře a nemusíme tolik dřít, tak pohoda ne? Nohy na stůl a nic mě nezajímá. A z toho zakrní mozek. Konzumací sraček digitálních mediií ten mozek zakrní.
Přepsal bych takový to o silných a slabých mužích takto:
Dřící živořící lidé vytvoří blahobyt.
Blahobyt vytvoří rozmazlené líné lidi.
rozmazlení líní lidé prožerou blahobyt a vytvoří bídu a zmar
bída a zmar donutí lidi zase zapnout mozek a začít dřít aby vytvořili blahobyt.
a tak dokola.
17.listopadu jsem dřív slavil jako jedinej člověk na planetě, protože už jako děcko jsem říkal že nemáme svobodu slova, pokud nemohu říct co si myslím aniž bych nedostal za to po čuni. A dneska se kdejaká špína ohaní 17.listoapdem.
Nejvíc kroutím hlavou nad tím, jak někdo píska na Vondráčka ze Svobodných, protože šel společně na kandidátku SPD. Takže na něj pískaj jen ovce, které pískají na povel. Takže tak. Lidi byli odjakživa blbí, jen musíš tu jejich blbost využít a použít proti nim.
Nitus
Taková hromada slov, a přitom stačilo napsat „zoufale závidím nějakýmu týpkovi nejen mládí, ale taky úspěch“. A přitom je to prosté: Tobě nikdy 25 let nebylo? Asi bylo, že, leda by ses takhle zakyslej už narodil, což je nepravděpodobné. Cos v těch pětadvaceti dělal? No zjevně něco jiného, než jsi dělat měl :-) Až takhle je to jednoduchý…
BTW, tohle mě pobavilo: „…patřím mezi TOP100 lídí v republice, kteří se tomuto věnují…“ Říká kdo? Ono je to vlastně jedno, toto tvrzení si troufám zpochybnit už jen na základě toho, že to o sobě řekneš. Já reálně znám pár lidí, co jsou ve svém oboru republikové TOP, přičemž v případě jednoho nebo dvou z nich bych se vůbec nebál hovořit o TOP10. A víš, co jsem nikdy neslyšel ani od jednoho z nich? Ano, správně, neslyšel jsem od nich „já jsem ve svém oboru republikové TOP_XY“.
SkReT
jedina zmrdská píča tady v dikuzi seě ublížená píča ty, protože tvoje schopnost chápat psanej text rovná mísnus milion. Ty kriple zasranej. Přečti si to desetkrát a a možná pochopíš pointu ty BLBEČKU.
princdrson
klid vašnosto, to že dřu, tak to dělám pro sebe. Bo vím, že přestanu-li dřít .. je konec. Nitus a podobná verbež tohle zřejmě nikdy nepochopí a není to ani Tvoje ani moje starost. Je to jen jejich problém. Nechť si žijí ve sračkách. Nenechte cloumat svým majestátem. Co mne začíná třeba bavit, jak si mladí začínají brousit tesáky na dědictví po mne. Nejvíc právě ta netáhla. A budou se divit :))).
Nitus
Budou se divit, že jsi zapšklý senilní dědek, jehož odkaz je tvořen výhradně pivníma flaškama? Já se obávám, že tomu se nebudou divit ani trochu. To je jim spíš už teď trochu trapné.
SkReT
Drž píču ty mrdko, koukám že to byla rána přímo na komoru, že seš tak podrážděnej. Podrážděnnej jak zatuchlá zpocená zapařená píča té kurvy Drábový.
RomanL
Přesně tak, je evidentní, že ten pablb vůbec netuší, o čem je vlastně řeč… ;-)
ukatoto ukulele
Ignore je vážně skvělá věc. Mám ho tam dávno a soudě z vašich reakcí, ještě tam dost dlouho pobude ;)
RomanL
Tomu mladýmu kreténovi není co závidět, a tobě evidentně taky ne, když evidentně netušíš, o čem je vlastně řeč, trubko… :-P
Nitus
Já netvrdím, že mu je důvod závidět, očividně žije život jako kdokoliv jiný řekněme normálně situovaný. To ovšem nevysvětluje, proč mu Skretén závidí. Spíš naopak, je to díky tomu o to větší záhada.
ygorek
Nitus 17.11.2025 v 12:57
Pokud to srovnám s vlastní zkušeností: reálně znám člověka, který je republikově TOP1, možná ne a je v TOP2. A skutečně, konstatování:“Já jsem ve svém oboru v republikové TOP2.“ jsem od něho nikdy neslyšel – všichni z oboru to vědí, není proč to připomínat. Pokud by byl nemocný a trpěl závislostí na diskusích s neznámými individui (to se opravdu může stát každému), možná by svou odbornost výše uvedeným způsobem prezentoval, kdo z nás to může vědět?
Jinak: jistě, pýcha jest prvním z hlavních hříchů, ale nesuďte, abyste nebyli souzeni, když už se tu v diskusi pracuje s Matoušem 7:1-12.
yoker
„… už jako děcko jsem říkal že nemáme svobodu slova“
Tak teď už je jasné, že svobodu slova máme. Alespoň tady na DFENSu. (Jinak – nemyslím, že to, co říkáte, je jen hromada slov. Některé věci je těžko vyjádřit stručně. Příkladem je zrovna tenhle článek.)
Nitus
Jinými slovy jsi řekl, že určitá témata se nedají popsat stručně, důkazem čehož je skutečnost, že ty je stručně popsat nedovedeš. To je docela zajímavá argumentační smyčka.
BTW, profesor Vondráček tvrdil, že ideální projev před akademickým plénem má 5 minut. Za 5 minut totiž stihnete jak načrtnout geniální myšlenku, tak i nablábolit spoustu nesmyslů. Samozřejmě je to do jisté míry glosa, jako prakticky všechno, co kdy Vondráček řekl, ale rozhodně na tom něco pravdy je.
SkReT
nelez té kundě do prdele, hovna co vysere patří do hajzlu a né tobě do krku ty zrmdská píčo.
Ne, já jsem řekl, „určitá témata se nedají popsat stručně“. A to znamená, že na ně člověk potřebuje větší prostor nebo neříká nic.
Dissenter
Otázka kruciální zní; proč se někomu vyplatí platit méně vzdělaného mladíka stejně, jako převzdělaného skřítka? Určitě s tím nemá nic společného to, jestli se ve volném čase jeden věnuje stavbě pergoly a druhý hraní pc her.
Zdálky těžko hodnotit, ale vsadil bych si na to, že znalosti a dovednosti prvního jsou třeba nižší, ale prakticky využitelnější a dovede je lépe prodat, zatímco druhý se utápí v teoretizování a dovede mnohem spíš vymýšlet důvody, proč něco nelze, ale už hůř zařídí, aby to šlapalo.
Máme u nás taky takové „škodiče“, jeden na firmu se hodí coby ďáblův advokát a prevence průserů, ale jak jich je moc, je to velký špatný.
Jsem otevřen ale i jiným vysvětlením. :-)
SkReT
Jo chlape přsně takhle to je, inovovoval jsem takto tři firmy, nikdy nic jsme z toho neměl až jsem skončil v konglomerátu. Ten kluk je přesně generace Z, říkám mu ztracená generace. Hraje hry, nic neví, nic neudělá, nic kromě her ho nezajímá. Já jsem se vždycky staral o to jak to udělat co nejrychleji a nekvalitněji a nejefektivněji. To co jiní dělali půl roku jsem dokázal udělat za měsíc. Díky tomu jsem získal zajímavé zakázky a dobř eplacené, přesto však mě jimá ta hrůza, když vidím co všechno jsem musel udělat pro dvěstě tisíc a co všechno nemusí udělat klučina pro dvěstě tisíc, stačí když příjde do práce. To je vše. Ten klučina sjel celej netflix, celej amazon a už si to přestal platit, protože řekl, že už tam nic není na co by se mohl podívat. Já jsem si letos ještě čas na nějaký film nenašel.
Já mám pergolu, on nemá nic jestli to to berete jako úspěch pak jste u mě stejná nula jako on.
Dissenter
Já právě nechápu ten důvod. Normálnímu zaměstnavateli/šéfovi jsou úplně lhostejné pergoly a netflixy a po pravdě, mně taky; respektuju různost žebříčků ostatních a spíš hodnotím jako úspěch to, že dosáhli svého cíle než jim cíl arbitrárně určovat.
Každopádně jestli někdo inovuje a dře a vydělá si totéž, co flákač Z, je v tom dření někde chyba.
SkReT
A není spíš chyba v té firmě kde flákačovi davají takový prachy? pak chcete aby maldí něco uměli, když mu dáte prachy za nic? aCH JO, DOUFÁM ŽE ALESPOŇ trošku chytřejší čtenář pochopí co tím myslím. To je prostě přesně ten důvod proč mladá generace je tak ztracená, tihlencti kripli jim to přejou.
Dissenter
Možná je firma rozmařilá, ale pak ti má dát 2x tolik než flákačovi. Pokud ti dá stejně, je nejrozumnější vysvětlení, že nejseš lepší. :-)
princdrson
někdo EuroFašistickej ráj budovat musí, a Vy jim to kazíte. Pochopte už, že cílem není, aby něco fungovalo.
Nitus
Jak to popisuješ, tak se o sebe týpek postaral docela plnohodnotně. Že nemá pergolu je naprosto fatální problém, uznávám, ale třeba má jiné věci, kterými se nechlubí, aby mu na ně neslintalo nějaké sprosté závistivé hovado, například ty. Mimo práci se realizuje zcela „nemaligně“, hraje hry, čumí na filmy. Očividně nemá potřebu něco budovat, což je OK, není ničí morální povinnost něco tvořit, abys mu měl víc co závidět a korporátní zmrdi ho měli o to víc oč okrást. A především, nepíše na net ukřivděný stesky, jak ten sráč XY z oddělení AB bere stejně peněz za třetinu práce. Měl bys s tím zamyšlením, kdo je tady vlastně nula, začít u sebe.
SkReT
Ale on mi závidí, on mi řekne, že mi závidí že mám dům, on mi závidi že si dokážu sám postavit pergolu, on by to chtěl umět taky, ale prostě jeho mozek je tak zakrnělej, že to nikdy neudělá. Začínáš alespoň trošičku chápat tu souvislost s poklesem porodnosti a toho že borec je tady pomalu ve třiceti neschopnej cokoliv udělat? A ještě je tady přezaměstnanost jak někde v komunismu?
corona
SkReT:
Mlels něco ve smyslu, že spouštění vozů z pahrbku je zastaralá technologie. Pověz mi tedy, jaká technologie je ta novější, jsi zajisté dokonale informován…
fatdwi
corona: zajímavé, jak hlupák, co nikdy neviděl nabíjecí kabel na superchargeru a tvrdil, že nemůže existovat, pořád vytahuje to stejné na někoho jiného:-)
corona
fatdwi:
Řeč byla o 400 A, tabulkově tam patří průřezy cca 100 – 185 mm2 podle způsobu uložení, samozřejmě ten průřez dvojmo plus další vodiče pro komunikaci zařízení. Tehdy nebyla řeč o aktivním chlazení dusíkem, které umožňuje menší průřezy, ovšem za cenu dalších ztrát – jedná se o stovky W.
Co se týká debatéra s nickem SkReT, vymýšlel zde nesmysly s použitím kompresůrků na vagonech, zajišťujících brzdění při pohybu. To je ovšem nesmysl, protže by nbebvylomožno s vozy posunovat spouštěním či odrazem…
fatdwi
corona: řeč nebyla o žádných tabulkách, plácals tady píčoviny o tom, že to nemůže existovat a že by to muselo mít průřez jak noha:-) Co (ne)říkal SkReT je úplně fuk, je to dávno, koho to zajímá a proč to sem furt taháš? Ani když tady vytáhnu zrcadlo, tak ti to nedocvakne?
corona
fatdwi:
Ano, pro pohyblivý kabel hodnota, kterou jsem uvedl. Když bude min. 2 x 100 mm2 plus další vodiče pro komunikaci, vše bude s izolacemi kabel silnější a těžší, než hadice u pumpy. A ano, pokud bude použito aktivní chlazení, které ovšem dále zvyšuje spotřebu napájecího zařízení při provozu, pak lze použít průřezy menší, ovšem o tom tehdy řeč nebyla.
Co říkal SkReT ty nemáš co řešit, otloukám mu to jao nebetyčnou hloupost a on neneí schopen se vyjádřit, mele další nesmysly (spouštění jako zastaralá technologie).
Slecna Ling
corona
Myslim, ze fatdwi se ti snazi rici toto. Je to krasna myslenka, uznej.
Posilam ji v anglictine, pac pri prekladani si clovek o obsahu vetsinou vice popremysli. Jinak nic osobniho a bud dobre mysli.
Matthew 7:5 (ESV): „You hypocrite, first take the log out of your own eye, and then you will see clearly to take the speck out of your brother’s eye
fatdwi
SL: on to nechápe ani po jeho, takže díky za snahu, ale myslím, že není šance, aby to pobral.
corona
fatdwi
19.11.2025 v 11:09
– – –
Kecy o třísce v oku nepotřebuju číst. Jsi hochštapler a šmejd.
Nitus
A že ti závidí, to je nějaká tvoje konstrukce, nebo ti to řekl? Pokud si to jenom myslíš, tak je to zcela evidentní projekce, neboť to, že ti závidí není vyloučené, ale že závidíš ty jemu je naprosto evidentní a jisté. A pokud ti to řekl, tak nebylo to takové to „fíha, tak to ti závidím“, které se obvykle používá jako kompliment? To je totiž naprosto běžné, tímhle způsobem jsem už „záviděl“ tolika lidem tolik věcí, které jsou mi ve skutečnosti naprosto ukradené, že bych měl problém se dopočítat.
Goro
SkReT: Daná situace má vždy viníka. Situace, kdy mega expert z praxe s přesahem bere 50 litrů má taky viníka. Buď je dotyčný neschopný znát svoji cenu (tady se musím pochválit, původně jsem to chtěl napsat mnohem peprněji), nebo je neschopný odejít, nebo mu daná situace vyhovuje (třeba se nechce stěhovat + nechce dojíždět 100km za lepší prací, nebo o někoho pečuje… prostě cena za změnu mu připadá vyšší v porovnání s cenou za setrvání).
Známá taky nadávala, že má na úřadě po 30ti letech menší výsledný plat, než všichni noví (bez odpracovaných let) na stejné pozici, které ona zaučuje. Protože oni by tam za její plat nezůstali. Protože ona tam za její plat zůstane – má své jisté a má to blízko do práce.
Dissenter
Případně to až takový exprt nebude.
Vše je výsledkem nabídky a poptávky, ale dát mi odměnu nižší než těm, které zaučuju, bych považoval za osobní urážku a velmi rychle řešil.
Goro
Tam vedení vědělo, že tam ona zůstane i přes nižší plat. Věděli, že ona jinam nepůjde a měli pravdu. I když nadávala a brala to jako velkou nespravedlnost, zůstává tam. Mimochodem, ten stav už trvá cca 10 let, jen ti „noví“ se obměňují.
Dissenter
Tomu po pravdě nerozumím. Nedokážu si představit nespravedlivou odměnu, jen neakceptovatelnou odměnu. Stejně jako není spravedlivá nebo nespravedlivá cena jakéhokoli jiného zboží.
A až na výjimky (třeba bych učil syna majitele firmy, jehož odměna by nebyla tržní) by byla pro mě odměna menší než u člověka kterého zaučuju neakceptovatelná.
Hupert
Třeba se tu najde někdo, kdo tomu rozumí a prozradí, od jaké úrovně lze nízké sebevědomí brát jako psychickou poruchu.
Dissenter
Já tomu samozřejmě nerozumím :-), ale obvykle člověk, který akceptuje zdánlivě nevyhovující podmínky, na které žehrá a remcá, jednoduše není schopen dosíci lepších.
Místo malého sebevědomí bych hledal spíš vysokou míru frustrace danou nadměrným sebehodnocením, sorry jako.
SkReT
tak pokud to takhle hodntíš u všech, tak zde máme výsledek toho proč je tahle země tak v píči.
Dissenter
Vysvětli.
RomanL
No, ona je to ale docela běžná věc…
A píše se o tom už v Bibli. ;-)
Panek
To záleží, co je to za úřad. Pokud státní nebo podobný, tak „známá“ asi trochu přehání. V úřadech jsou totiž tabulky (třída a stupeň). A osobní ohodnocení má také svá pravidla.
Ostatně sdělit čerstvemu absolventovi VŠ, že jeho základní plat bude prvních 11 měsíců 24.790,- protože tabulka, bývá docela zajímavé uvedení do reality onoho absolventa. Pak mu přidají na závratných 25620 a bude mít konečně nárok na přiznání osobka, tedy pokud udělá úřednickou zkoušku.
shane
A to osobko bude trojka hrubýho a ještě se u toho budou tvářit, jako když mu předávají klíče od města. A večer si bude šéf odboru stěžovat, že se mladejm nechce dělat a že za jeho mladejch let…
Sysop
Dneska mam HO, ale vcera jsem byl v kanclu a kolega z vedlejsiho oddeleni si mi stezoval, ze tam ma jednoho mladyho, co frfle, ze uz pet mesicu nedelal na poradnym projektu. V podstate sedi a toci mlejnek.
A kolega na mne ‚no chapes to? Za nasich mladejch let bych drzel zobak, bral prachy a byl rad, ze si mne nikdo nevsima‘.
Pritom kolega jen o cca 8 let mladsi, nez ja. Rict mi to pred nejakyma peti lety, tak jo, usmeju se a souhlasim. Ale ono se toho od te doby hodne zmenilo a on taky chodi na porady vedeni, takze vidi cisla. Presto se on neprobral, kdezto ten omilanej mladej davno.
Tak vyřiď že může nastoupit ke krompáču atd. zatim za dvě kila na ruku, a dyž se ukáže že není netahavej debilní lempl, pude to nahoru.
Nitus
Goro: Pláčeš hezky, ale na špatném hrobě. Tohle všechno on moc dobře ví. Dokonce i ví, kdo ten viník je (denně ho vídá, v zrcadle). On si chce stěžovat na D-FENSovi, jaký jsou všichni kurvy, hlavně ty mladý, jako ten debil z údržby bla bla bla. „Zapšklost“ se tomu říká, a v poslední době je to nejenom tady něco jako epidemie. Možná je to projev toho, že populace fakt celkově stárne. Zřejmě tento projekt postoupil do další životní fáze, kdy pečlivou selekcí těch nejhorších z nejhorších proběhne transformace „blogu rozhněvaných mladých mužů“, kteří píšou na web, aby něco změnili, ve „blog zakyslých starců“, kteří píšou na (ten samý) web, aby si postěžovali.
Dissenter: Ne. Tomu odmítám věřit. On je přece republikové TOP100 ve svém oboru. Zná spoustu věcí, nejen excel a word, ale dokonce i zkratky (patrně především WTF a RTFM). Fakt, věř mi. Říkal to o něm on sám, a to už něco znamená. Přinejmenším umí napsat slovo impedance, už to je podle mě dovednost tak za 100k brutto měsíčně.
SkReT
počkej, ty jsi nepochopil ten point. Já si nestěžuji že mám málo, já si stěžuju že vzhledem k tomu co dělám abych ten plat měl, on dělá absolutní hovno a má stejný prachy. To není závist, to je spíš nasranost na to, že je vzdělávací systém chrlí nemehla který nic neumí a stejně dostane papír na hlavu a jde makat za peníze, které si absolutně nezaslouží. Kdyby mu rodinka ten flek nesehnala, tak by tam nebyl. Ale že si ho tam drží to mě udivuje. Jak je možný že šéfa nezajímá, že podřízený neví co je to ohmův zákon? Co to je kurva za firmu, která příjme elektrikáře, který o elektřině nic neví. Stačí jí papír, jo vy jste elektrikář, ok bereme vás. A nazadar? Nic k tomu? Nikdo si nevšimne že o tom ví piču? A nebo to všichni ví a přehlíží to.
A to je moje reakce k tomu článku, že kde se berou ti lidi. Berou se v naší generaci, která sere na to aby po mladých dupala a vyžadovala něco. Kdyby mladí, všichni mladí brali nástupní plat 12 tisíc mesíčně. Tak bys kurva čuměl jak by honem rychle se začli všichni učit a biflovat a vzdělávat se. Jenže kunda jedna prašivá, si dojde do podniku, nohy na stůl, iphone, notebook, 50.000+, obídek, posilovna, čau. Kurva mít takovou práci, tak se taky nemám motivaci vzdělávat.
Se kurva už proberte vy senilní dědci zkurvení.
Nitus
Sorry, ale tohle JE závist. Prostě musí být, protože nic jiného to být nemůže, to říkal už Sherlock Holmes. To, že tě sere sám fakt, že někdo něco má a ty ne, je doslova definice závisti. Vždyť ti může být naprosto jedno, že někdo má nějaké (podle tebe neoprávněné) výhody. Nijak tě to nepoškozuje, může ti to být úplně u prdele. Naopak, měl bys mu to přát, protože pro tebe je to jedině plus. Že se má dobře tak nějak „sám od sebe“ výrazně zvyšuje pravděpodobnost, že nezačne například ve sklepě natáčet snuff, kvůli kterýmu unese, znásilní a zabije tvoji dceru. Pokud uvažuješ jinak, tak mu prostě závidíš.
SkReT
ale to je přesně, ono takže si všichni navzájem dáme stotisícové platy a pohoda ne? Nohy na stůl? Tohle ty píšeš. Vzdělání? netřeba, všem stačí základka. Šup šup, honem, proč už jsme tonezavedli. Vždyť já mu to přeju, přeju to všem, všichni ať máme stotisíc měsíčně.
Pičo ale pak bude stát chleba 1000,-Kč, teda jeslti vůbec bude. Protože evidentně o ekonomice víš totální píču ty kundo z neziskovky.
Nitus
Jo takhle, takže ty mu závidíš v zájmu národní ekonomiky :-) Ty vole, tak to je kameňák roku. Tomu se budu smát nejmíň do prosince.
Hele, big picture guyi, taková drobná ekonomická poučka: Když někdo v tržně ekonomickém prostředí bere 50 tisíc, tak proto, že se na tom s někým druhým domluvil oboustranně dobrovolně, a tobě jako jako třetí straně do toho nic není. Platíš mu ty peníze ty, například prostřednictvím nějakých dotačních programů? Neplatíš, tak co je ti do toho. Když nějaká firma chce stovkám naprosto neužitečných jelimanů vyplácet manažerské platy za nic a zkrachovat, tak je to její právo. Není to nic, co by mělo potenciál vyvolat devalvaci vzdělání, inflaci nebo přezaměstnanost, protože neužiteční přeplacení jelimani existovali vždycky, firmy vždycky krachovaly, různí ředitelští synáčci vždycky brali manažerské platy za nic, a přitom vše vesele funguje, chleba je dál a tisíc korun nestojí. Jinými slovy, je to jeden chlap, kterej má víc, než ty, a to tě sere, to je celý příběh.
„patřím mezi TOP100 lídí v republice“
.
Na to je nějakej ofiko žebříček?
TOP STO „ELEKTRIKÁŘŮ“ v ČR?
A z těch TOP STO jejich 99 tady? :-D
SkReT
nezáviď ty mrdko.
Jsem na sestupné tendenci, kdy už svou práci dělám pro zábavu nikoliv pro peníze. Auto mám, dům mám, pergolu mám… potřeboval jsemve svým životě už zpomalit a hodit se do klidu. Normální označení pro lidi mých zkušeností je senior technik, nebo tak něco. Prostě když si s něčím nevíš rady, dáš to mě.
Tak to prostě je. Oni to ví, říká se tomu respekt. Já teď mohu být v klidu. na co se hnátza velkýma penězma a mít zkurvený nervy a zdraví? Taky ty mrdko jedna vyjebaná začneš plešatět a zjistíš si, že klídeček doma na gauči a nebo procházka se psem ti je milejší, než excelovské tabulky.
Neboj taky na tebe dojde.
Dissenter
Já myslel, že druhý technik.
Nitus
OK, chápu, že excelovský tabulky. Ale zkratky doufám ne. Zkratky jsou best. Těm doufám zůstáváš věrný, i když chodíš po lese. Byla by škoda nevyužít na 100% toho, že umíš zkratky tak moc, že jsi díky tomu v klubu TOP100 senilních elektrikářů v ČR, nebo kde že to vlastně jsi.
SkReT
teď ta závist mluví z tebe kundo z neziskovky.
Nitus
Jasně, naprosto nepříčetně ti závidím, že víš, co to je DGN (aniž to umíš správně napsat a především aniž víš, že to vlastně není zkratka). Taky botanikům závidím, že znají tisíce různých rostlin, které mně všechny připadají jako špenát, znalcům klínopisu závidím, že umí luštit starověké tabulky, u kterých ani nedovedu poznat, kde mají vršek, a teologům závidím, že dovedou citovat celé knihy z Bible, kterou používám jako podstavec pod monitor.
Víš, takhle to prostě nefunguje. Kdybych měl závidět každému, kdo má něco, co já nemám, nebo nebo umí něco, co já neumím, tak bych nedělal nic jiného. Což ty zjevně znáš dost dobře, ale já takovými věcmi čas neztrácím.
ygorek
Nitus 19.11.2025 v 7:11
Dgn není zkratka?
Neznáte ještě nějakou jinou, srandovní?
Slecna Ling
To ygorek
Dangerous good note anebo jeste neco? Jeste by to mohla bejt mozna diagnoza, ale to vidam jako dx.
Slecna Ling
Goods
ygorek
Slecna Ling 20.11.2025 v 21:26
Kdybyste napsala „dxf“, mohl by to být v rámci této diskuse slušný vtip.
Připomněla jste mi jednu dětskou knihu, která se vlastně celá motala kolem zkratky „TSB“ v kontrastu ke zkratce „PGC“:„Zakročí úderná trojka PGC!“
______________________
Poznámka jen pro vás, protože „nejste z oboru“: Skret použil několik zkratek používaných jako koncovka souborů: DesiGN, DraWinG, Drawing eXchange Format…
Vzhledem k obsahu jeho příspěvku je s podivem, že nezmínil klíčovou zkratku „bak“.
ygorek
Slecna Ling 20.11.2025 v 21:26
Podařilo se mi najít:
Tajný spolek PGC (Anton Ingolič, ill. Stanislav Duda, SNDK, Praha, 1967)
Za mě: kniha pro čtenáře ve věku 10 – 12 let, dnes patrně nečitelná, monžná v čtenářském kroužku s lektorem znalým dobových reálií v SSSR.
Nebo pro doktorandy ve věku 20-25 let za téže podmínky.
ygorek
Slecna Ling 20.11.2025 v 21:16
Jo, ještě tohle: použitou narážku pronáší Jiří Šlitr ve hře Jonáš a tingltangl, Semafor, Praha 1962.
Slecna Ling
To ygorek
Bohuzel ku sve hanbe se totalne nechytam…Absolutne netusim o cem jde rec.
ygorek
Slecna Ling 20.11.2025 v 22:09
S největší pravděpodobností to právě pro takový případ (takové případy) skret použil.
____________________________
Jinak: Charlie Mingus se, jak praví legenda, jednou v klubu obrátil k publiku a pravil:„Tak se nás tu dnes sešlo pár, co umíme ten jazyk, a rádi bychom si popovídali. Pokud u toho už musíte být, tak nás laskavě nerušte.“
(Tohle by byl dobrý podklad pro úplně jinou diskusi, ale raději jindy.)
Jenom senior? Žádné senior specialist?
Jen jedno auto, jeden dům a jedna pergola?
Bude to stačit?
Vy už plešatíte a venčíte hafíka
RomanL
Senior je dědek. A ten stupidní korporátní slovník ať si všichni strčí do prdele.
SkReT
ten pičus tomu vůbec nerozumí, je to generator nahodných slov, který tady je nasazenej aby ničil diskuze, když to tady nemůže elfí neziskovka rovnou mazat.
ygorek
RomanL 18.11.2025 v 9:53
A Džejár je mimino?
Dost dobrý.
S tím strkáním jakož i cílem téhož samozřejmě souhlasím.
RomanL
No, třeba můj otec patří mezi TOP10 odborníků na vysokofrekvenční techniku v ČR, a má i několik patentů v tomto oboru, ovšem zaknihovaných za totáče na Československou republiku.
Nikdy z toho ale neměl ani korunu, a když se po revoluci o ty prachy přihlásil, nikdo mu je dát nechtěl. Tak se na to vysral. Nepodceňuj ostatní, když je neznáš.
grg
Tipujem ale, že otec na rozdiel od škreta netrúsi takéto ublíženecké a závistlivé reči všade, kde chodí…
SkReT
drž píču ty baranomrde a jdi si vymydlit prdel baranovi na salaš.
Sysop
Problem je v trhu prace, ne v tobe, nebo v tom mladym. Kdyby th nebyl tak dojebanej, taxe neco takovyho stane spis vyjimecne.
Skoda, ze jde Rise do sracek. Ale kdyz jsem sem prisel, tak prave to, o cem pises, tady fungovalo spravne. Misto dlouhejch kecu jsem Germanum ukazal diplom, abych nestartoval nekde za trojku hrubese mesicne a rekl jsem jim, ze na konci zkusebni doby si o mem platu promluvime. Pravda, nebyli na tohle jednani zvykli, ale akceptovali to. Behem toho pul roku jsem ukazal, co umim a na konci jsem tim padem dostal vsechno, co jsem chtel s tim, ze jsem jim i slibil, ze vybuduju cele oddeleni. To by mladoch nedal, protoze bez praxe to nejde. A skola nauci minimum, ne-li uplny hovno.
V Cesku je to holt totalne dokurveny. Jak ten system muze prosperovat (prosperuje vubec?), to netusim.
Lidi vetsinove blbi jsou, proto je mozne demokracii pouzit jako devku pro par mocnych. Kdyby vetsina byla chytra, demokracii by se vyhnuli, jak cikan praci.
SkReT
+1
Barn Swallow
Mám takovou teorii že jestli něco dětem chybí tak je to obyčejná „nuda“ která je donutí najít si nějakou zábavu samy od sebe. Tím nemám na mysli nudu ve škole, kde musí sedět a nic nedělat, ale takovou tu nudu kdy je dítě samo, potuluje se, hledá kamarády se kterými by něco mohlo provést…
Tuhle obyčejnou „konstruktivní nudu“ zahnala první možná televize, když v ní bylo něco koukatelného pak člověk mohl jednoduše vypnout, sedět, a čumět… Což měli lidé na východě výhodu, protože televize na východě stála za prd, tak jim negumovala mozky jak Američanům, kde velmi rychle politik musel být mediální hvězdou, jako Kennedy, například…
Ale televize ještě byla úplný hovno proti „smartfounu“, který je přímo vymyšlen k tomu aby člověka zabavil a vysál mu dopamin z mozku, takže po hodinové seanci na mobilu už v mozku nezbývá motivace cokoliv vymýšlet… Nejjistější dopamin je zase zpátky na mobilu: A člověk už nemá šanci se konstruktivně „nudit“.
Jestli děti v šedesátých letech začly ztrácet jiskru v oku, potom děti co vyrůstají s tabletem v ruce budou podle mě přímo depresivní negativisti, protože jejich mozek si nevytvoří souvislosti: Nuda – měl bych si najít nějakou zábavu – jenže co? Když nic nemám? Tak zkusím zajít na hříště jestli se tam taky někdo nenudí?
Malé děti s tablety to budou v mozku mít zadrátované: Nuda – kde je tablet? Co si na tom tabletu pustím?
Ale když na ně promluvíte, tak vám přijdou hloupí, to protože netrénují klasickou dětskou socializaci, protože musí mastit hry a videa na tabletu.
princdrson
zřejmě máte na mysli zážitek usebrání se.
yoker
Ano.
Hupert
Barn Swallow: Trefné, mnoha lidem se tak životem stalo sledování životů jiných.
Hupert
Přitom jen naprostá menšina je za to též dobře placená.
minsc
Takže problémem jsou technologie ? Byl byste teprve třetí člověk o kterém by mi bylo známo, že něco takového tvrdí.
h72
Autorovi tak trochu rozumím. Za prvé, znám docela dobře všechny vyjmenované, jejich filmy, teze, rozpravy a úvahy, za druhé, docela dobře dokážu sdílet jeho úvahy. O tom všem jsme si v nekonečných propovídaných nocích povídali již s maminkou, podobně založenou, v sedmdesátých a osmdesátých letech, podobných rozkladů jsem se dopustil dokonce včera v noci v dlouhém telefonátu s kamarádkou. Mám k takovým úvahám a rozkladům sklon. Jde o druh perverze. To, že je něco pravda, neznamená, že se o tom musí nekonečně a neplodně klápat. je potřebí sám sebe hlídat.
yoker
To jste mě potěšil. Já jsem si dříve (tak před deseti roky a víc) myslel, že takových lidí jako jsem já jsou tisíce, později stovky, .. ale v poslední době mi připadalo, že jsem už jen sám. Tedy – ještě existuje Hobo (https://www.databazeknih.cz/uzivatele/hobo-1884) – nejste to náhodou vy?
SAVP
„je potřebí sám sebe hlídat“
A daří se vám to?
„podobných rozkladů jsem se dopustil dokonce včera v noci v dlouhém telefonátu s kamarádkou“
SAVP
„Stařík sedí na lavičce a hovoří. O tom, jak bylo zamlada…“
On se někdo staříka ptal, nebo jde o vnitřní přetlak a frustraci?
Dospěl stařík za ty roky k poznání nebo potřebuje další knihy plné cizích mouder?
.
Tenhle už se našel. https://youtu.be/VhYHEseCsRE?t=1540
.
Možná by si mohli staříci, místo vypisování či povídání s kamarády, koupit nějaké vlogovací kamerky a začít svoje vzpomínky a úvahy natáčet a zveřejňovat.
Sysop
Francouzska medicina je uz tak fprdeli, ze geronti jezdi za dochtory do Chorvatska:
To zle chápeš, on si odskočil na dovolenku bez ženy, ale nechcel, aby ho umlátila valčekom na cesto… tak to musel nejako blbo zdôvodniť.
fatdwi
Nač tolik slov? Stačilo napsat, že jste zahořklý paranoidní stařík, nechápající dnešní svět, kde se závist mladým projevuje jako klasická dědkovská nenávist. Nebojte, když jste byl mladý, taky existovali yokerové, co Vás nesnášeli a kteří taky měli dojem, že „pochopili“, zatímco Vy, mladej blbej idiot, jste nechápal a nikdy neměl pochopit nic. A hele, přešlo pár (desítek) let a jste to Vy, kdo pochopil a blbci jsou zase dnešní mladí, jak hezky nám ten světa běh funguje:-)
Pasolini byl zřejmě podobnej pošuk trpící pocitem vlastní vícecennosti, takže je logické, že jste si vybral právě jeho. Tráva holt byla zelenější a nebe modřejší za minulého komanče (stejně jako pro něj), tak si teď myslíte, že jste „prohlédl“ jako on.
Note to self: napsat instrukce rodině, ať mě zastřelí, pokud to bude vypadat, že je ze mě podobnej nerudnej dědek.
Nitus
To je naprosto normální generační konflikt, prostě nejlepší hudba frčela v době, kdy mi bylo 15, a je úplně jedno, jestli jsem se narodil v roce 1910 nebo 2010. Pochopitelně, příslušníci gen. Alpha asi tu Taylor Swift mohou konzumovat o dost komfortněji než já, kterému vzpomínky na bangery skupiny ABBA trochu kazí fakt, že tahat po kapsách kotoučový magnetofon Tesla B93 bylo dost diskomfortní, ale to jsou technikálie, rekvizity. Nechápu lidi (vlastně mě fascinuje již sama jejich existence), kteří už několik desítek tisíc let (přesněji řečeno už po desetitisící) pořád dokola objevují téma, které bylo zcela prokazatelně velmi slušně vymlácená sláma už někdy za Aristotela.
Forge
Nitus:
f má pavdu v tom, že už asi pračlověci říkali:“Ty mladý dneska stojej za hovno, jo to za našich mladejch let…“
Ty jsi se teď ale opět projevil jako dement.
Nitus
Je pozoruhodné, že jsem se projevil jako dement, ačkoliv se mnou vlastně souhlasíš. To ty projevy demence docela rozostřuje. Trochu to působí dojmem, jako že ve tvých očích se projevím jako dement v podstatě nevyhnutelně, a upřímně, ne že by mě to mrzelo, překvapovalo, nebo zajímalo.
shifty
tohle byl hodně podnětnej a chytrej komentář. jen tak dál forge, jde ti to.
Forge
Nitus je tupej jak poleno.Tak mu to přeci nebudu posílat v obrázkách.
Jsem zásadně proti inkluzi…
shifty
propásl jsi možnost mlčet
Forge
HmHmHm
fatdwi
Nitus: se vsadím, že vzdychání nad zkažeností mládeže je na té druhé desce psané klínovým písmem, co ji ještě nerozluštili (na té první jsou dluhy) :-) Pravděpodobně i nástěnné malby v jeskyni Altamira něco takového obsahují.
Spíš je děsivé, kolik těchle důchodců dochází „poznání“, že „prozřeli“ a nemaje sebereflexe ani zábran (jak důchodkyně na nudapláži), musí to ven. Přitom by stačilo pouštět si sračky po baráku, ale když je to tak snadné a když je tolik inspirace (Challenger, Žirafa, PAKO, Krampus…), proč se nepřidat a v bucket listu nezatrhnout kolonku „published author“. Hodlám to na sobě pozorovat, je-li stařecká demence nevyhnutelná a případně dle instrukcí v rodině pohlédnu down the barrel of a gun.
Nitus
Ano, také to tady poslední dobou pozoruju, v souvislosti s tím „postcoronovým úpadkem“, o kterém jsme se už bavili (přesněji polemizovali, jestli existuje). Ne, že by to tu dřív nebylo, ale poslední dobou to začíná být spíše pravidlem než výjimkou. Hlavně byly doby, kdy když někdo zcela zjevně fňukal, tak ho statisticky významný počet diskutérů vyzval, ať přestane fňukat a jde něco dělat. To už neplatí, naopak začíná platit, že naprostá jistota souhlasných reakcí pod nějakým článkem/komentem je, když jeho podstatou je nějaká ufňukaná buznovina zhruba toho typu, kterými nás pravidelně obšťastňuje Chalík.
Možná je to projev nějaké „reverzní generační obměny“, kdy jako populace skutečně stárneme a diskutéři, kteří sem chodí už 20 let, se za tu dobu z bujarých mladíků proměnili na skuhrající dědky, co si sem chodí postěžovat, že ani to pí už není, co bejvalo. 20 let je na tohle tak akorát (a taky je to tak akorát na životnost takového projektu, jako je D-FENS jako celek). V každém případě tady probíhá něco jako transformace. Pečlivou selekcí těch nejhorších z nejhorších probíhá proměna „blogu rozhněvaných mladých mužů“, kteří píšou na web, aby něco změnili, ve „blog zakyslých starců“, kteří píšou na (ten samý) web, aby si postěžovali.
shifty
+1 jo
fatdwi
Nitus: není to „postcoronové“, ale „putinovské“. Za covid games tady jel poměrně slušně disent, sráči dostávali čočku a celkově byla atmosféra pozitivní. Bohužel, místní publikum naskočilo na dezinfoweby plné chudáčků rusáčků, co musí útočit na cizí zemi a kterým je správné se vzdát, protože tak je to správně. Od té doby to sem natáhlo příliš mnoho autorů i diskutérů ze sráčosféry, která patří do stejného vidlákova jako putinovci.
Naopak mnoho rozumných lidí odešlo, takovej Red Guy, Polarbear, Wildcat, XF, SatanOkkY, (ten se objevil zázračně pod dáčií, ale jinak se neúčastní) a další, na které si hned nevzpomenu. Místo toho máme Krampuse, Žirafu, jantara, leona, oba blbýše (AC a MK), yokera… Jediný, kdo se vrátil, je AJR, ale to je málo.
Nitus
Anebo. Časově je to totéž, postcoronové je Putinovské, protože COVID byl válkou plně nahrazen (BTW dodnes si nemohu nevzpomenout, jak nesmírně mě pobavilo, když vypukla válka a doslova přes noc to vypadalo, že COVID pomalu snad nikdy nebyl, jak rychle se o něm přestalo mluvit).
Nejsem si jist, že COVID v tom byl tak docela nevinně, protože už tehdy sem nalezl například Alien, který velmi obratně využil právě toho COVIDového disentu, kdy k tomu, aby tady někdo zakotvil, už nebylo potřeba být zmrdobijec nebo automobilový recenzent, stačilo dostatečně systematicky kritizovat opatření. Nicméně že se to povedlo definitivně dorazit během války, na tom se shodneme, a otázka, jestli to bylo Putinem, anebo tím, že rozklad takového kolektivu vyžaduje čas, je nejspíš dost podružná.
fatdwi
Nitus: ano, časově je to totéž, ale bez Putina by to do těch sraček nešlo, nebo rozhodně ne tak rychle. Protože různí pošuci se webu naopak vyhýbali, i ten alien ještě svého času dostal čočku a dnes je tady sráčství pomalu na úrovni náboženství. Za covidu totiž sráči šlapali brázdu a strkali se ve frontě na tečku, protože byli podělaní strachy. Čtenost a ohlas měl Mrcasik, Challenger sice napsal racionalizační článek o tom, která vakcíne je úpně nejvíc ftopu a jak je super, že doktoři měli přednost a strkat se nemuseli a taky jak to bylo prudce funkční, ale žádný extra úspěch s tím nesklidil. Kdyby tehdy někdo říkal, že to tady bude samej putinovec a inceliak, myslím, že bych se mu vysmál a nebyl bych sám.
Ale Putin de facto vyléčil covid, taky si to velmi dobře pamatuju. Silver lining.
Chramostejl
fatdwi:“…stačilo napsat, že jste zahořklý paranoidní stařík…“
Ja to tipuju spis neco jako:
„A já mu na to povídám,
že sotva třicet roků mám.
To přece ještě spočítám,
ty sedmilháři.
Jen koukni. To je rodnej list.
Tak nasaď brejle a zkus číst.
A až to přečteš, rovnou zmiz
kam patříš, stáří.
Host na to: „Co je počet let?
Znám chlápka, ten má v úctě svět
a přitom devadesát pět,
ten mládím září.
Ty ale klidně odzíváš
snad všechno, nač se podíváš.
Už strašně dlouho v sobě máš
své vlastní stáří.“
Dissenter
Děkuji autorovi, že jsem zařazen mezi mlaďochy. Mísí se tu tři problémy.
1) Přebytek informací. Starší generace byly zvyklé žít ve světě, kdy psát bylo dovoleno jen nemnohým (ať už kvůli technické složitosti, zákonům nebo finančním nákladům). Dnes je to obráceně; píšou všichni, i ti, kdo nemají o čem, a je třeba se přehrabovat tunami šmelcu než najdu zlato. Navíc právě pro jednoduchost publikování je velký tlak na monetizaci a autoři všech těch katastrofických dezowebů využívají atraktivity kataklysmatických a konspiračních vizí. Starší generace je pod vlivem „co je psáno, to je dáno“ k těmto zdrojům přisáta.
2) Technologický rozvoj. Dědeček v r. 1700 byl celkem užitečný pro vnuka, i když se od měšťanky nenaučil nic nového. Půda byla pořád stejná, cihly taky a praxi nenahradíš. Dědeček v roce 2020, který ustrnul na tranzistorech a RS232, je pro vnuka naprosto nepoužitelný. Z potřeby trvalého sebevzdělávání plyne určitá frustrace. Totéž v kultuře; Antonioni a Pasolini jsou fajn, ale život je jinde a už je to nesdělitelné. V tomto případě bohužel, noví Antonioniové jsou zatím nerozpoznatelní, minimálně pro mě, ale třeba jsem navzdory sebevzdělávání kulturní geront. :-)
3) Obsese dogmaty a představou spojité životní trajektorie. Staré generace měly a dosud mají natvrdo v mozku zadrátované představy absolutního zla (náckové a bohatí, kupodivu často církev), absolutního dobra (solidarita a pospolitost, kdysi dávno církev) a tím poměřují dnešní dobu. Jakmile se o někom prohlásí, že je fašista, starci se naježí a diskuse končí. Mimochodem právě minulé generace byly mnohem jednotnější než dnešní rozrůzněná doba.
Obtížně přijatelná pro geronty je taky představa, že člověk netouží jít neměnnou cestou škola – práce – důchod, ale že touží vyzkoušet víc cest, víc směrů. Rychle si vydělat v jedné práci a třeba jí obětovat hodně času a potom se stát třeba kuchařem na zaoceánské lodi. Vícekariérní a více vrcholový život (nakonec i ve vztazích) je něco, co budí ten dojem hry. Ale život sám o sobě je hra, ta nejlepší.
To je dobrý příklad. Naštěstí existuje pár indikátorů, že nemá smysl se sdělením zabývat. Jeden z prvotních je samotné video, bez textového přepisu. Emocionální projev. Další nadužívání módních dezoslov typu „systém“, „korporace“, a spojení „oni nás“, „oni nám“.
Pokaváď nerozumí a neumí používat sériofku a tranďákstoury, nebude rozumět ničemu a umět používat nic. Bude to další lepič součástek ze vzorovýho návrhu, a pak to bude půl roku „odlaďovat“ v laborce metodou pokus-omyl, protože vůbec nemá ani elementární ponětí, co se uvnitř děje. A při jakékoli věci co bude v praxi jinak, než v té laborce, průser a znova vod začátku.
Dokud elektrofabriky tady v ojvropě uměly to první, byli sme (jako zápat) na špici. Teď umijou stále větší hovno, a taky že sme stále víc v prdeli.
Dissenter
Je to možný. Opakuju znova, cena práce závisí jen na nabídce a poptávce. Pokud bys měl pravdu, nebyl bys nespokojen. :-)
Nedavno jsem v rodine jedne starence zprovoznoval Android telefon, aby mohla whatsapovat z vnoucaty.
Zalozen novy google ucet, zadano jmeno, vek 76 let.
A pak se to rozjelo, na zaklade te jedine informace o veku zacal Google zacal servirovat komplet ceskou dezinfo scenu, ktomu nejake esotericke ptakoviny. Microsoft Edge naprosto to samy.
Nemyslim si, ze to Google dela schvalne, zkratka sleduje preference stariku a novejm starikum v ekosystemu serviruje to same.
Mno na chrome i edge jsem prednastavil stranku seznamu, at to ty dezolaty necpe horem dolem.
Dovedu si zive predstavit, co tohle udela s neimunizovanou mysli prosteho zemedelskeho delnika, jehoz obzory byly doposud formovany TV N@va a „zviratko nakonec“.
Doporuceni, pri vytvareni uctu pro babicku nastavte vet 21 let, skibidi ohio je lepsi, nez Rajchl s Pitomiem.
ModrýKlokan
@ vasek
Nezapoměl sisi vzít ráno prášky? Kdyžtak popros sestřičku, ať ti zvýší dávku, viditelně je nedostatečná.
vasek
Ty uz sis tu hlavu uplne vypil, co?
Popisu prosty fakt, co se stane, kdyz zalozim na Google novy ucet s udanym vekem 76let a nejaka vypitoza zacne blekotat o praskach.
Smutny.
ModrýKlokan
@ vasek
Tak soráč. Prostě si myslím, že trochu přeháníš. Nebo to nechápu. Proč by proboha debilní Guulag zvyšoval dosah alternativy? Nemůže v tom být něco jinýho. Fakt ta paní neměla nikdy aktivní jiný netový účty? Třeba na PC, noťasu, nevim.
Taky mi přijde šílený, zadávat skutečný údaje. Jako seriozně. Skutečný datum narození? Skutečný věk? Adresu? Sexuální preference? Bankovní účet, přihlašovací údaje, heslo, PIN?
Třeba test, anebo je to v 76 letech už jedno.
Zde se také dost lidí přiznalo k věku.
A google si to tady lustruje jak chce. :-D
vasek
Proc by to delal? No aby vydelal.
Nedavno prasklo na facebuk, ze 10% jeho prijmu jde z podvodne reklamy, takove ty inzeraty, ze prezident Pavel nebo stbak Bures doporucuje investovat 6000Kc do CEZu a do mesice se mu vrati 36000.
Sam jsem jednou z dlouhe chvile googlu nahlasil jedno takove smecko, ratilo se mi podekovani za podnet a ze reklama byla proverena a je zcela nezavadna.
grg
Ja som hlásil asi šesť, a neodpísali mi na to totálne vôbec nič. Tak som sa vtedy premohol a nainštaloval si uBlock Origin, a nastavil ho výlučne na Youtube.
Nitus
Autor si to podle mého názoru nemá šanci uvědomit (protože kdyby ji měl, tak by tuhle děsivou litanii nikdy nesepsal, nebo přinejmenším nevydal), ale jeho „stařík, co sedí na lavičce“ se mohl narodit stejně dobře v roce 1950 jako v roce 1950 před Kristem, neboť stěžovat si „na ty mladý“ bylo prokazatelně běžné už někdy za Platóna, a nelze předpokládat, že to tehdy bylo něco nového. Zcela jistě už v období Kopčema a Veverčáka existoval nějaký stařík (s ohledem na to, co tehdy znamenalo slovo „stáří“, šlo o cca čerstvého třicátníka), který si na stěnu své jeskyně (dobový ekvivalent blogu) vyléval srdce, jaký peklo jsou ty dnešní mladý, to jsou furt nějaký novoty, nejdřív oheň, teď kolo, a o nějakým bronzu jsem něco zaslechl, no fuj, to za nás jsme žrali obsidiánovým nožem, a jak nám syrovej mamut šmakoval! Nemáme to jak dokázat, protože naše porozumění nástěnným malbám je omezené, nicméně dělo se to určitě. Lidi totiž za těch pár desítek tisíc let nikdo nevyměnil, mění se jenom rekvizity, které ovládáme tím protistojným palcem, co nás odlišuje od zvířat. Nebo si myslíte, že je náhoda, že nejlepší hudba, co znáte, pochází z dob, kdy vám bylo 15, a to bez ohledu na vaše datum narození?
Dissenter
To by byla náhoda. Nejlepší hudba, kterou znám, pochází z dob, kdy mi bylo -400 až -500 let. :-)
Abych se gerontů zastal, ono to tempo změn je řádově vyšší než bylo „za nich“, ať už v oblasti technologické (dopisy byly furt stejné, ať psané švabachem nebo tištěné na jehličkové tiskárně; totální trvalé online propojení appkami v mobilech a hodinkách ne kvalitativní změna) nebo vztahové (od polyamory po rozmlžené pohlaví – fluidní gender).
Zkrátka Učit se, učit se, učit se (kdo to řekl? :-)) a nikdy nepodlehnout představám o tom, že můj pupek mozek je úběžníkem a měřítkem všech lidských hodnot a dějů.
Nitus
Jedna věc je udržet s tempem krok, a jiná věc je identifikovat stav, kdy už s ním definitivně krok neudržím, kdybych si prdel roztrh, a v duchu hesla fejkovýho survivalisty Beara Gryllse „adapt, improvise, overcome“ se prostě přizpůsobím a začnu jednat úměrně tomu, že jsem geront z doby kamenný.
To první mají dnešní staříci PODSTATNĚ těžší, to druhé je pořád stejná otázka zdravého úsudku.
Dissenter
Jenže v době kamenný ti geronti vyprávěli aspoň dobrý historky, dneska je vývoj tak rychlý, že jsou mimo úplně.
Takže se můžou stále adaptovat, umřít (sociálně) nebo blbě pindat. Jakou cestu zvolil autor článku, vidíme.
KPL70
Představa starých lidí jakožto neschopných přizpůsobit se technologickému vývoji je spíše Vaším výmyslem, nežli popisem skutečného stavu. Ve svém okolí totiž pozoruji pravý opak, kdy právě důchodci a lidé v předdůchodovém věku užívají tzv. chytré telefony a internetovou komunikaci, vč. té se státní správou, s největším nadšením. Nám mladým, kteří zmíněné odmítají kvůli bezpečnosti či soukromí, se podivují.
Arnold J Rimmer
Jo, je to přesně takhle. Řetězáky jsou dávno mrtvý. V odmesáti mají všechny ty ťikťoky, vocapíky a instáče a spamujou s tim celou rodinu. Sice nadávam jakou kravinou si zase zasrali telefony, ale taknějak globálně vzato – něčim se zabejvat musejí a lepší instagram než americkej admirál co potřebuje pučit na letenku.
Forge
KPL70:
Jo, to je zdravej mix.Plus to, že si občas nechají poradit a něco povypínat.
V některých rodinách(a nebude jich málo)to ale funguje zvráceně.Mladý čuměj do mobilu na kraviny a starý se v tom topěj anebo to striktně odmítaj.To je bohužel cesta do pekel.
princdrson
Vzpomínám, jak jsem před pár lety v jedné jižní řiti u Vltavy čekal na autobus, kteréj podle idos měl jet. Když uplynula předpovězená časová meta s tolerancí, tak jsem zamířil do hospody protiležící zastávce. Objednal si pivo a mladé obsluze položil otázku, jestli tady ten autobus jezdí a když tak v kolik, že sem se nedočkal. Odpovědí mi byl, soucitný pohled a že se mi může podívat na internet. Šel jsem pěšky.
Dissenter
A zjistils, proč nejel?
Nitus
Aby drsoňovi posral den, jiný důvod mít nemohl.
princdrson
nejel a bylo mi to už u prdele, pěkně sem se prošel
grg
Asi dotyčná bola miestna a do práce chodila peši (prípadne autom či na bicykli), a tak pre ňu autobus bol len otravnou veľkou krabicou, čo občas zavadzia na ceste, ale o jeho jazde nevedela nič určité. Ja si tiež už nepamätám časy odchodov autobusov v našej dedine, a len matne si pamätám, že jazdievali v rámci možností načas. Teda aspoň v časoch keď to nemala Arriva. U tej je možné čokoľvek.
Z toho by som osobne žiadne globálne závery nevyvodzoval.
Pže nemají ani elementární pochopení, co za tím je, a tak vůbec nechápou, jakej to je průser. Taky proto jich je podělanejch vo prachy atd. nekolik každej den.
Dnešní tempo změn mi zas tak závratné nepřijde. Doba, kdy se přešlo od koní k autům nebo doba od prvního letadla k přistání na měsíc musela být možná o parník hustější. Nástup počítačů a spol mi oproti tomu takový hukot nepřijde.
Alan.Cox
Ada: Asi tak. Napsal jste to přesně.
Čím je tempo změn a doba pomalejší, tím víc se píše o nesmírného hukotu a tempu změn.
Nejsem hoden myslenky tohoto clanku.
Znám člověka, je to mladý člověk 25let, prošel mnoha profesemi, sekal trávu, oblékal i mrtvoly. Dnes dělá v jedné z energetických „firem“ elektroúdržbáře. Má na starost motory, generátory, turbíny, náhradní zdroje, čudlíky, plyny, bezpečnost, apod. Ten člověk bere přes víc jak 50.000Kč měsíčně. Ten člověk nezná ohmův zákon, přesto má vysvědčení elektroškoly a vyhlášku 194/2022 pro práci pod napětím. Ten člověk podepisuje Béčka a přesto neví co je to jalový proud. Pracuje jen zhruba čtrnáct dní a doslova ho nutí aby si vzal měsíc dovolené, protože mu je nebudou vyplácet.
Já stařešina přes čtyřicet, měl celej život jedu profesi, patřím mezi TOP100 lídí v republice, kteří se tomuto věnují. Také dělám v energetice. Musím znát všechny možné zkratky jako je dgn, dxf, dwg, jvf, xfn, do toho počítám impedanci, zkraty, pojistky, jističe, transformátory, musím určovat vlivy prostředí, musím jednat s lidmy, musím jednat s úředníky, musím škemrat u správců silnic i na stavebních úřadech, musím znát kýbl značek a vektorovou grafiku, katastr je moje druhé já, musím ovládat excel, word a musím nejen znát položky rozpočtu, ale i co znamení, jakou mají hodnotu, a v jakých skladbách se na sebe kombinují, v neposlední řadě musím uzavírat smlouvy, fakturovat a účetnictví jsem nakonec přenechal kamarádovi, dovolenou jsem měl za 17 let jen jednu a to pár dní a to všechno abych měl stejnej plat jako ten debil, který nepozná rozdíl mezi prvním a druhým kirhofovým zákonem. Ale v minecraftu zná všechny recepty na všechno z paměti. nemá problém postavit si postel, meč, barák a bojovat s nestvůrama v pekle. Nemá babu, nemá bydlení, a auto má popelnici. Zatímco já bojuju na skutečným baráku, betonuju a dřu, pergolu si postavím sám, on ne.
Toto je základní rozdíl mezi mladými a starými. Nic se nestalo, jen tahle společnost je prostě zkurveně rozmazelná a zhýčkaná blahobytem. Tak jak v myším (krysím) experimentu. Prostě naši předci dřeli aby se další generace měla líp než se měli oni. Teď už se máme dobře a nemusíme tolik dřít, tak pohoda ne? Nohy na stůl a nic mě nezajímá. A z toho zakrní mozek. Konzumací sraček digitálních mediií ten mozek zakrní.
Přepsal bych takový to o silných a slabých mužích takto:
Dřící živořící lidé vytvoří blahobyt.
Blahobyt vytvoří rozmazlené líné lidi.
rozmazlení líní lidé prožerou blahobyt a vytvoří bídu a zmar
bída a zmar donutí lidi zase zapnout mozek a začít dřít aby vytvořili blahobyt.
a tak dokola.
17.listopadu jsem dřív slavil jako jedinej člověk na planetě, protože už jako děcko jsem říkal že nemáme svobodu slova, pokud nemohu říct co si myslím aniž bych nedostal za to po čuni. A dneska se kdejaká špína ohaní 17.listoapdem.
Nejvíc kroutím hlavou nad tím, jak někdo píska na Vondráčka ze Svobodných, protože šel společně na kandidátku SPD. Takže na něj pískaj jen ovce, které pískají na povel. Takže tak. Lidi byli odjakživa blbí, jen musíš tu jejich blbost využít a použít proti nim.
Taková hromada slov, a přitom stačilo napsat „zoufale závidím nějakýmu týpkovi nejen mládí, ale taky úspěch“. A přitom je to prosté: Tobě nikdy 25 let nebylo? Asi bylo, že, leda by ses takhle zakyslej už narodil, což je nepravděpodobné. Cos v těch pětadvaceti dělal? No zjevně něco jiného, než jsi dělat měl :-) Až takhle je to jednoduchý…
BTW, tohle mě pobavilo: „…patřím mezi TOP100 lídí v republice, kteří se tomuto věnují…“ Říká kdo? Ono je to vlastně jedno, toto tvrzení si troufám zpochybnit už jen na základě toho, že to o sobě řekneš. Já reálně znám pár lidí, co jsou ve svém oboru republikové TOP, přičemž v případě jednoho nebo dvou z nich bych se vůbec nebál hovořit o TOP10. A víš, co jsem nikdy neslyšel ani od jednoho z nich? Ano, správně, neslyšel jsem od nich „já jsem ve svém oboru republikové TOP_XY“.
jedina zmrdská píča tady v dikuzi seě ublížená píča ty, protože tvoje schopnost chápat psanej text rovná mísnus milion. Ty kriple zasranej. Přečti si to desetkrát a a možná pochopíš pointu ty BLBEČKU.
klid vašnosto, to že dřu, tak to dělám pro sebe. Bo vím, že přestanu-li dřít .. je konec. Nitus a podobná verbež tohle zřejmě nikdy nepochopí a není to ani Tvoje ani moje starost. Je to jen jejich problém. Nechť si žijí ve sračkách. Nenechte cloumat svým majestátem. Co mne začíná třeba bavit, jak si mladí začínají brousit tesáky na dědictví po mne. Nejvíc právě ta netáhla. A budou se divit :))).
Budou se divit, že jsi zapšklý senilní dědek, jehož odkaz je tvořen výhradně pivníma flaškama? Já se obávám, že tomu se nebudou divit ani trochu. To je jim spíš už teď trochu trapné.
Drž píču ty mrdko, koukám že to byla rána přímo na komoru, že seš tak podrážděnej. Podrážděnnej jak zatuchlá zpocená zapařená píča té kurvy Drábový.
Přesně tak, je evidentní, že ten pablb vůbec netuší, o čem je vlastně řeč… ;-)
Ignore je vážně skvělá věc. Mám ho tam dávno a soudě z vašich reakcí, ještě tam dost dlouho pobude ;)
Tomu mladýmu kreténovi není co závidět, a tobě evidentně taky ne, když evidentně netušíš, o čem je vlastně řeč, trubko… :-P
Já netvrdím, že mu je důvod závidět, očividně žije život jako kdokoliv jiný řekněme normálně situovaný. To ovšem nevysvětluje, proč mu Skretén závidí. Spíš naopak, je to díky tomu o to větší záhada.
Nitus 17.11.2025 v 12:57
Pokud to srovnám s vlastní zkušeností: reálně znám člověka, který je republikově TOP1, možná ne a je v TOP2. A skutečně, konstatování:“Já jsem ve svém oboru v republikové TOP2.“ jsem od něho nikdy neslyšel – všichni z oboru to vědí, není proč to připomínat. Pokud by byl nemocný a trpěl závislostí na diskusích s neznámými individui (to se opravdu může stát každému), možná by svou odbornost výše uvedeným způsobem prezentoval, kdo z nás to může vědět?
Jinak: jistě, pýcha jest prvním z hlavních hříchů, ale nesuďte, abyste nebyli souzeni, když už se tu v diskusi pracuje s Matoušem 7:1-12.
„… už jako děcko jsem říkal že nemáme svobodu slova“
Tak teď už je jasné, že svobodu slova máme. Alespoň tady na DFENSu. (Jinak – nemyslím, že to, co říkáte, je jen hromada slov. Některé věci je těžko vyjádřit stručně. Příkladem je zrovna tenhle článek.)
Jinými slovy jsi řekl, že určitá témata se nedají popsat stručně, důkazem čehož je skutečnost, že ty je stručně popsat nedovedeš. To je docela zajímavá argumentační smyčka.
BTW, profesor Vondráček tvrdil, že ideální projev před akademickým plénem má 5 minut. Za 5 minut totiž stihnete jak načrtnout geniální myšlenku, tak i nablábolit spoustu nesmyslů. Samozřejmě je to do jisté míry glosa, jako prakticky všechno, co kdy Vondráček řekl, ale rozhodně na tom něco pravdy je.
nelez té kundě do prdele, hovna co vysere patří do hajzlu a né tobě do krku ty zrmdská píčo.
Něco pro vás oba dva: https://www.facebook.com/share/v/1EFvMFNjHR/
Ne, já jsem řekl, „určitá témata se nedají popsat stručně“. A to znamená, že na ně člověk potřebuje větší prostor nebo neříká nic.
Otázka kruciální zní; proč se někomu vyplatí platit méně vzdělaného mladíka stejně, jako převzdělaného skřítka? Určitě s tím nemá nic společného to, jestli se ve volném čase jeden věnuje stavbě pergoly a druhý hraní pc her.
Zdálky těžko hodnotit, ale vsadil bych si na to, že znalosti a dovednosti prvního jsou třeba nižší, ale prakticky využitelnější a dovede je lépe prodat, zatímco druhý se utápí v teoretizování a dovede mnohem spíš vymýšlet důvody, proč něco nelze, ale už hůř zařídí, aby to šlapalo.
Máme u nás taky takové „škodiče“, jeden na firmu se hodí coby ďáblův advokát a prevence průserů, ale jak jich je moc, je to velký špatný.
Jsem otevřen ale i jiným vysvětlením. :-)
Jo chlape přsně takhle to je, inovovoval jsem takto tři firmy, nikdy nic jsme z toho neměl až jsem skončil v konglomerátu. Ten kluk je přesně generace Z, říkám mu ztracená generace. Hraje hry, nic neví, nic neudělá, nic kromě her ho nezajímá. Já jsem se vždycky staral o to jak to udělat co nejrychleji a nekvalitněji a nejefektivněji. To co jiní dělali půl roku jsem dokázal udělat za měsíc. Díky tomu jsem získal zajímavé zakázky a dobř eplacené, přesto však mě jimá ta hrůza, když vidím co všechno jsem musel udělat pro dvěstě tisíc a co všechno nemusí udělat klučina pro dvěstě tisíc, stačí když příjde do práce. To je vše. Ten klučina sjel celej netflix, celej amazon a už si to přestal platit, protože řekl, že už tam nic není na co by se mohl podívat. Já jsem si letos ještě čas na nějaký film nenašel.
Já mám pergolu, on nemá nic jestli to to berete jako úspěch pak jste u mě stejná nula jako on.
Já právě nechápu ten důvod. Normálnímu zaměstnavateli/šéfovi jsou úplně lhostejné pergoly a netflixy a po pravdě, mně taky; respektuju různost žebříčků ostatních a spíš hodnotím jako úspěch to, že dosáhli svého cíle než jim cíl arbitrárně určovat.
Každopádně jestli někdo inovuje a dře a vydělá si totéž, co flákač Z, je v tom dření někde chyba.
A není spíš chyba v té firmě kde flákačovi davají takový prachy? pak chcete aby maldí něco uměli, když mu dáte prachy za nic? aCH JO, DOUFÁM ŽE ALESPOŇ trošku chytřejší čtenář pochopí co tím myslím. To je prostě přesně ten důvod proč mladá generace je tak ztracená, tihlencti kripli jim to přejou.
Možná je firma rozmařilá, ale pak ti má dát 2x tolik než flákačovi. Pokud ti dá stejně, je nejrozumnější vysvětlení, že nejseš lepší. :-)
někdo EuroFašistickej ráj budovat musí, a Vy jim to kazíte. Pochopte už, že cílem není, aby něco fungovalo.
Jak to popisuješ, tak se o sebe týpek postaral docela plnohodnotně. Že nemá pergolu je naprosto fatální problém, uznávám, ale třeba má jiné věci, kterými se nechlubí, aby mu na ně neslintalo nějaké sprosté závistivé hovado, například ty. Mimo práci se realizuje zcela „nemaligně“, hraje hry, čumí na filmy. Očividně nemá potřebu něco budovat, což je OK, není ničí morální povinnost něco tvořit, abys mu měl víc co závidět a korporátní zmrdi ho měli o to víc oč okrást. A především, nepíše na net ukřivděný stesky, jak ten sráč XY z oddělení AB bere stejně peněz za třetinu práce. Měl bys s tím zamyšlením, kdo je tady vlastně nula, začít u sebe.
Ale on mi závidí, on mi řekne, že mi závidí že mám dům, on mi závidi že si dokážu sám postavit pergolu, on by to chtěl umět taky, ale prostě jeho mozek je tak zakrnělej, že to nikdy neudělá. Začínáš alespoň trošičku chápat tu souvislost s poklesem porodnosti a toho že borec je tady pomalu ve třiceti neschopnej cokoliv udělat? A ještě je tady přezaměstnanost jak někde v komunismu?
SkReT:
Mlels něco ve smyslu, že spouštění vozů z pahrbku je zastaralá technologie. Pověz mi tedy, jaká technologie je ta novější, jsi zajisté dokonale informován…
corona: zajímavé, jak hlupák, co nikdy neviděl nabíjecí kabel na superchargeru a tvrdil, že nemůže existovat, pořád vytahuje to stejné na někoho jiného:-)
fatdwi:
Řeč byla o 400 A, tabulkově tam patří průřezy cca 100 – 185 mm2 podle způsobu uložení, samozřejmě ten průřez dvojmo plus další vodiče pro komunikaci zařízení. Tehdy nebyla řeč o aktivním chlazení dusíkem, které umožňuje menší průřezy, ovšem za cenu dalších ztrát – jedná se o stovky W.
Co se týká debatéra s nickem SkReT, vymýšlel zde nesmysly s použitím kompresůrků na vagonech, zajišťujících brzdění při pohybu. To je ovšem nesmysl, protže by nbebvylomožno s vozy posunovat spouštěním či odrazem…
corona: řeč nebyla o žádných tabulkách, plácals tady píčoviny o tom, že to nemůže existovat a že by to muselo mít průřez jak noha:-) Co (ne)říkal SkReT je úplně fuk, je to dávno, koho to zajímá a proč to sem furt taháš? Ani když tady vytáhnu zrcadlo, tak ti to nedocvakne?
fatdwi:
Ano, pro pohyblivý kabel hodnota, kterou jsem uvedl. Když bude min. 2 x 100 mm2 plus další vodiče pro komunikaci, vše bude s izolacemi kabel silnější a těžší, než hadice u pumpy. A ano, pokud bude použito aktivní chlazení, které ovšem dále zvyšuje spotřebu napájecího zařízení při provozu, pak lze použít průřezy menší, ovšem o tom tehdy řeč nebyla.
Co říkal SkReT ty nemáš co řešit, otloukám mu to jao nebetyčnou hloupost a on neneí schopen se vyjádřit, mele další nesmysly (spouštění jako zastaralá technologie).
corona
Myslim, ze fatdwi se ti snazi rici toto. Je to krasna myslenka, uznej.
Posilam ji v anglictine, pac pri prekladani si clovek o obsahu vetsinou vice popremysli. Jinak nic osobniho a bud dobre mysli.
Matthew 7:5 (ESV): „You hypocrite, first take the log out of your own eye, and then you will see clearly to take the speck out of your brother’s eye
SL: on to nechápe ani po jeho, takže díky za snahu, ale myslím, že není šance, aby to pobral.
fatdwi
19.11.2025 v 11:09
– – –
Kecy o třísce v oku nepotřebuju číst. Jsi hochštapler a šmejd.
A že ti závidí, to je nějaká tvoje konstrukce, nebo ti to řekl? Pokud si to jenom myslíš, tak je to zcela evidentní projekce, neboť to, že ti závidí není vyloučené, ale že závidíš ty jemu je naprosto evidentní a jisté. A pokud ti to řekl, tak nebylo to takové to „fíha, tak to ti závidím“, které se obvykle používá jako kompliment? To je totiž naprosto běžné, tímhle způsobem jsem už „záviděl“ tolika lidem tolik věcí, které jsou mi ve skutečnosti naprosto ukradené, že bych měl problém se dopočítat.
SkReT: Daná situace má vždy viníka. Situace, kdy mega expert z praxe s přesahem bere 50 litrů má taky viníka. Buď je dotyčný neschopný znát svoji cenu (tady se musím pochválit, původně jsem to chtěl napsat mnohem peprněji), nebo je neschopný odejít, nebo mu daná situace vyhovuje (třeba se nechce stěhovat + nechce dojíždět 100km za lepší prací, nebo o někoho pečuje… prostě cena za změnu mu připadá vyšší v porovnání s cenou za setrvání).
Známá taky nadávala, že má na úřadě po 30ti letech menší výsledný plat, než všichni noví (bez odpracovaných let) na stejné pozici, které ona zaučuje. Protože oni by tam za její plat nezůstali. Protože ona tam za její plat zůstane – má své jisté a má to blízko do práce.
Případně to až takový exprt nebude.
Vše je výsledkem nabídky a poptávky, ale dát mi odměnu nižší než těm, které zaučuju, bych považoval za osobní urážku a velmi rychle řešil.
Tam vedení vědělo, že tam ona zůstane i přes nižší plat. Věděli, že ona jinam nepůjde a měli pravdu. I když nadávala a brala to jako velkou nespravedlnost, zůstává tam. Mimochodem, ten stav už trvá cca 10 let, jen ti „noví“ se obměňují.
Tomu po pravdě nerozumím. Nedokážu si představit nespravedlivou odměnu, jen neakceptovatelnou odměnu. Stejně jako není spravedlivá nebo nespravedlivá cena jakéhokoli jiného zboží.
A až na výjimky (třeba bych učil syna majitele firmy, jehož odměna by nebyla tržní) by byla pro mě odměna menší než u člověka kterého zaučuju neakceptovatelná.
Třeba se tu najde někdo, kdo tomu rozumí a prozradí, od jaké úrovně lze nízké sebevědomí brát jako psychickou poruchu.
Já tomu samozřejmě nerozumím :-), ale obvykle člověk, který akceptuje zdánlivě nevyhovující podmínky, na které žehrá a remcá, jednoduše není schopen dosíci lepších.
Místo malého sebevědomí bych hledal spíš vysokou míru frustrace danou nadměrným sebehodnocením, sorry jako.
tak pokud to takhle hodntíš u všech, tak zde máme výsledek toho proč je tahle země tak v píči.
Vysvětli.
No, ona je to ale docela běžná věc…
A píše se o tom už v Bibli. ;-)
To záleží, co je to za úřad. Pokud státní nebo podobný, tak „známá“ asi trochu přehání. V úřadech jsou totiž tabulky (třída a stupeň). A osobní ohodnocení má také svá pravidla.
Ostatně sdělit čerstvemu absolventovi VŠ, že jeho základní plat bude prvních 11 měsíců 24.790,- protože tabulka, bývá docela zajímavé uvedení do reality onoho absolventa. Pak mu přidají na závratných 25620 a bude mít konečně nárok na přiznání osobka, tedy pokud udělá úřednickou zkoušku.
A to osobko bude trojka hrubýho a ještě se u toho budou tvářit, jako když mu předávají klíče od města. A večer si bude šéf odboru stěžovat, že se mladejm nechce dělat a že za jeho mladejch let…
Dneska mam HO, ale vcera jsem byl v kanclu a kolega z vedlejsiho oddeleni si mi stezoval, ze tam ma jednoho mladyho, co frfle, ze uz pet mesicu nedelal na poradnym projektu. V podstate sedi a toci mlejnek.
A kolega na mne ‚no chapes to? Za nasich mladejch let bych drzel zobak, bral prachy a byl rad, ze si mne nikdo nevsima‘.
Pritom kolega jen o cca 8 let mladsi, nez ja. Rict mi to pred nejakyma peti lety, tak jo, usmeju se a souhlasim. Ale ono se toho od te doby hodne zmenilo a on taky chodi na porady vedeni, takze vidi cisla. Presto se on neprobral, kdezto ten omilanej mladej davno.
Tak vyřiď že může nastoupit ke krompáču atd. zatim za dvě kila na ruku, a dyž se ukáže že není netahavej debilní lempl, pude to nahoru.
Goro: Pláčeš hezky, ale na špatném hrobě. Tohle všechno on moc dobře ví. Dokonce i ví, kdo ten viník je (denně ho vídá, v zrcadle). On si chce stěžovat na D-FENSovi, jaký jsou všichni kurvy, hlavně ty mladý, jako ten debil z údržby bla bla bla. „Zapšklost“ se tomu říká, a v poslední době je to nejenom tady něco jako epidemie. Možná je to projev toho, že populace fakt celkově stárne. Zřejmě tento projekt postoupil do další životní fáze, kdy pečlivou selekcí těch nejhorších z nejhorších proběhne transformace „blogu rozhněvaných mladých mužů“, kteří píšou na web, aby něco změnili, ve „blog zakyslých starců“, kteří píšou na (ten samý) web, aby si postěžovali.
Dissenter: Ne. Tomu odmítám věřit. On je přece republikové TOP100 ve svém oboru. Zná spoustu věcí, nejen excel a word, ale dokonce i zkratky (patrně především WTF a RTFM). Fakt, věř mi. Říkal to o něm on sám, a to už něco znamená. Přinejmenším umí napsat slovo impedance, už to je podle mě dovednost tak za 100k brutto měsíčně.
počkej, ty jsi nepochopil ten point. Já si nestěžuji že mám málo, já si stěžuju že vzhledem k tomu co dělám abych ten plat měl, on dělá absolutní hovno a má stejný prachy. To není závist, to je spíš nasranost na to, že je vzdělávací systém chrlí nemehla který nic neumí a stejně dostane papír na hlavu a jde makat za peníze, které si absolutně nezaslouží. Kdyby mu rodinka ten flek nesehnala, tak by tam nebyl. Ale že si ho tam drží to mě udivuje. Jak je možný že šéfa nezajímá, že podřízený neví co je to ohmův zákon? Co to je kurva za firmu, která příjme elektrikáře, který o elektřině nic neví. Stačí jí papír, jo vy jste elektrikář, ok bereme vás. A nazadar? Nic k tomu? Nikdo si nevšimne že o tom ví piču? A nebo to všichni ví a přehlíží to.
A to je moje reakce k tomu článku, že kde se berou ti lidi. Berou se v naší generaci, která sere na to aby po mladých dupala a vyžadovala něco. Kdyby mladí, všichni mladí brali nástupní plat 12 tisíc mesíčně. Tak bys kurva čuměl jak by honem rychle se začli všichni učit a biflovat a vzdělávat se. Jenže kunda jedna prašivá, si dojde do podniku, nohy na stůl, iphone, notebook, 50.000+, obídek, posilovna, čau. Kurva mít takovou práci, tak se taky nemám motivaci vzdělávat.
Se kurva už proberte vy senilní dědci zkurvení.
Sorry, ale tohle JE závist. Prostě musí být, protože nic jiného to být nemůže, to říkal už Sherlock Holmes. To, že tě sere sám fakt, že někdo něco má a ty ne, je doslova definice závisti. Vždyť ti může být naprosto jedno, že někdo má nějaké (podle tebe neoprávněné) výhody. Nijak tě to nepoškozuje, může ti to být úplně u prdele. Naopak, měl bys mu to přát, protože pro tebe je to jedině plus. Že se má dobře tak nějak „sám od sebe“ výrazně zvyšuje pravděpodobnost, že nezačne například ve sklepě natáčet snuff, kvůli kterýmu unese, znásilní a zabije tvoji dceru. Pokud uvažuješ jinak, tak mu prostě závidíš.
ale to je přesně, ono takže si všichni navzájem dáme stotisícové platy a pohoda ne? Nohy na stůl? Tohle ty píšeš. Vzdělání? netřeba, všem stačí základka. Šup šup, honem, proč už jsme tonezavedli. Vždyť já mu to přeju, přeju to všem, všichni ať máme stotisíc měsíčně.
Pičo ale pak bude stát chleba 1000,-Kč, teda jeslti vůbec bude. Protože evidentně o ekonomice víš totální píču ty kundo z neziskovky.
Jo takhle, takže ty mu závidíš v zájmu národní ekonomiky :-) Ty vole, tak to je kameňák roku. Tomu se budu smát nejmíň do prosince.
Hele, big picture guyi, taková drobná ekonomická poučka: Když někdo v tržně ekonomickém prostředí bere 50 tisíc, tak proto, že se na tom s někým druhým domluvil oboustranně dobrovolně, a tobě jako jako třetí straně do toho nic není. Platíš mu ty peníze ty, například prostřednictvím nějakých dotačních programů? Neplatíš, tak co je ti do toho. Když nějaká firma chce stovkám naprosto neužitečných jelimanů vyplácet manažerské platy za nic a zkrachovat, tak je to její právo. Není to nic, co by mělo potenciál vyvolat devalvaci vzdělání, inflaci nebo přezaměstnanost, protože neužiteční přeplacení jelimani existovali vždycky, firmy vždycky krachovaly, různí ředitelští synáčci vždycky brali manažerské platy za nic, a přitom vše vesele funguje, chleba je dál a tisíc korun nestojí. Jinými slovy, je to jeden chlap, kterej má víc, než ty, a to tě sere, to je celý příběh.
„patřím mezi TOP100 lídí v republice“
.
Na to je nějakej ofiko žebříček?
TOP STO „ELEKTRIKÁŘŮ“ v ČR?
A z těch TOP STO jejich 99 tady? :-D
nezáviď ty mrdko.
Jsem na sestupné tendenci, kdy už svou práci dělám pro zábavu nikoliv pro peníze. Auto mám, dům mám, pergolu mám… potřeboval jsemve svým životě už zpomalit a hodit se do klidu. Normální označení pro lidi mých zkušeností je senior technik, nebo tak něco. Prostě když si s něčím nevíš rady, dáš to mě.
Tak to prostě je. Oni to ví, říká se tomu respekt. Já teď mohu být v klidu. na co se hnátza velkýma penězma a mít zkurvený nervy a zdraví? Taky ty mrdko jedna vyjebaná začneš plešatět a zjistíš si, že klídeček doma na gauči a nebo procházka se psem ti je milejší, než excelovské tabulky.
Neboj taky na tebe dojde.
Já myslel, že druhý technik.
OK, chápu, že excelovský tabulky. Ale zkratky doufám ne. Zkratky jsou best. Těm doufám zůstáváš věrný, i když chodíš po lese. Byla by škoda nevyužít na 100% toho, že umíš zkratky tak moc, že jsi díky tomu v klubu TOP100 senilních elektrikářů v ČR, nebo kde že to vlastně jsi.
teď ta závist mluví z tebe kundo z neziskovky.
Jasně, naprosto nepříčetně ti závidím, že víš, co to je DGN (aniž to umíš správně napsat a především aniž víš, že to vlastně není zkratka). Taky botanikům závidím, že znají tisíce různých rostlin, které mně všechny připadají jako špenát, znalcům klínopisu závidím, že umí luštit starověké tabulky, u kterých ani nedovedu poznat, kde mají vršek, a teologům závidím, že dovedou citovat celé knihy z Bible, kterou používám jako podstavec pod monitor.
Víš, takhle to prostě nefunguje. Kdybych měl závidět každému, kdo má něco, co já nemám, nebo nebo umí něco, co já neumím, tak bych nedělal nic jiného. Což ty zjevně znáš dost dobře, ale já takovými věcmi čas neztrácím.
Nitus 19.11.2025 v 7:11
Dgn není zkratka?
Neznáte ještě nějakou jinou, srandovní?
To ygorek
Dangerous good note anebo jeste neco? Jeste by to mohla bejt mozna diagnoza, ale to vidam jako dx.
Goods
Slecna Ling 20.11.2025 v 21:26
Kdybyste napsala „dxf“, mohl by to být v rámci této diskuse slušný vtip.
Připomněla jste mi jednu dětskou knihu, která se vlastně celá motala kolem zkratky „TSB“ v kontrastu ke zkratce „PGC“:„Zakročí úderná trojka PGC!“
______________________
Poznámka jen pro vás, protože „nejste z oboru“: Skret použil několik zkratek používaných jako koncovka souborů: DesiGN, DraWinG, Drawing eXchange Format…
Vzhledem k obsahu jeho příspěvku je s podivem, že nezmínil klíčovou zkratku „bak“.
Slecna Ling 20.11.2025 v 21:26
Podařilo se mi najít:
Tajný spolek PGC (Anton Ingolič, ill. Stanislav Duda, SNDK, Praha, 1967)
Za mě: kniha pro čtenáře ve věku 10 – 12 let, dnes patrně nečitelná, monžná v čtenářském kroužku s lektorem znalým dobových reálií v SSSR.
Nebo pro doktorandy ve věku 20-25 let za téže podmínky.
Slecna Ling 20.11.2025 v 21:16
Jo, ještě tohle: použitou narážku pronáší Jiří Šlitr ve hře Jonáš a tingltangl, Semafor, Praha 1962.
To ygorek
Bohuzel ku sve hanbe se totalne nechytam…Absolutne netusim o cem jde rec.
Slecna Ling 20.11.2025 v 22:09
S největší pravděpodobností to právě pro takový případ (takové případy) skret použil.
____________________________
Jinak: Charlie Mingus se, jak praví legenda, jednou v klubu obrátil k publiku a pravil:„Tak se nás tu dnes sešlo pár, co umíme ten jazyk, a rádi bychom si popovídali. Pokud u toho už musíte být, tak nás laskavě nerušte.“
(Tohle by byl dobrý podklad pro úplně jinou diskusi, ale raději jindy.)
Jenom senior? Žádné senior specialist?
Jen jedno auto, jeden dům a jedna pergola?
Bude to stačit?
Vy už plešatíte a venčíte hafíka
Senior je dědek. A ten stupidní korporátní slovník ať si všichni strčí do prdele.
ten pičus tomu vůbec nerozumí, je to generator nahodných slov, který tady je nasazenej aby ničil diskuze, když to tady nemůže elfí neziskovka rovnou mazat.
RomanL 18.11.2025 v 9:53
A Džejár je mimino?
Dost dobrý.
S tím strkáním jakož i cílem téhož samozřejmě souhlasím.
No, třeba můj otec patří mezi TOP10 odborníků na vysokofrekvenční techniku v ČR, a má i několik patentů v tomto oboru, ovšem zaknihovaných za totáče na Československou republiku.
Nikdy z toho ale neměl ani korunu, a když se po revoluci o ty prachy přihlásil, nikdo mu je dát nechtěl. Tak se na to vysral. Nepodceňuj ostatní, když je neznáš.
Tipujem ale, že otec na rozdiel od škreta netrúsi takéto ublíženecké a závistlivé reči všade, kde chodí…
drž píču ty baranomrde a jdi si vymydlit prdel baranovi na salaš.
Problem je v trhu prace, ne v tobe, nebo v tom mladym. Kdyby th nebyl tak dojebanej, taxe neco takovyho stane spis vyjimecne.
Skoda, ze jde Rise do sracek. Ale kdyz jsem sem prisel, tak prave to, o cem pises, tady fungovalo spravne. Misto dlouhejch kecu jsem Germanum ukazal diplom, abych nestartoval nekde za trojku hrubese mesicne a rekl jsem jim, ze na konci zkusebni doby si o mem platu promluvime. Pravda, nebyli na tohle jednani zvykli, ale akceptovali to. Behem toho pul roku jsem ukazal, co umim a na konci jsem tim padem dostal vsechno, co jsem chtel s tim, ze jsem jim i slibil, ze vybuduju cele oddeleni. To by mladoch nedal, protoze bez praxe to nejde. A skola nauci minimum, ne-li uplny hovno.
V Cesku je to holt totalne dokurveny. Jak ten system muze prosperovat (prosperuje vubec?), to netusim.
Lidi vetsinove blbi jsou, proto je mozne demokracii pouzit jako devku pro par mocnych. Kdyby vetsina byla chytra, demokracii by se vyhnuli, jak cikan praci.
+1
Mám takovou teorii že jestli něco dětem chybí tak je to obyčejná „nuda“ která je donutí najít si nějakou zábavu samy od sebe. Tím nemám na mysli nudu ve škole, kde musí sedět a nic nedělat, ale takovou tu nudu kdy je dítě samo, potuluje se, hledá kamarády se kterými by něco mohlo provést…
Tuhle obyčejnou „konstruktivní nudu“ zahnala první možná televize, když v ní bylo něco koukatelného pak člověk mohl jednoduše vypnout, sedět, a čumět… Což měli lidé na východě výhodu, protože televize na východě stála za prd, tak jim negumovala mozky jak Američanům, kde velmi rychle politik musel být mediální hvězdou, jako Kennedy, například…
Ale televize ještě byla úplný hovno proti „smartfounu“, který je přímo vymyšlen k tomu aby člověka zabavil a vysál mu dopamin z mozku, takže po hodinové seanci na mobilu už v mozku nezbývá motivace cokoliv vymýšlet… Nejjistější dopamin je zase zpátky na mobilu: A člověk už nemá šanci se konstruktivně „nudit“.
Jestli děti v šedesátých letech začly ztrácet jiskru v oku, potom děti co vyrůstají s tabletem v ruce budou podle mě přímo depresivní negativisti, protože jejich mozek si nevytvoří souvislosti: Nuda – měl bych si najít nějakou zábavu – jenže co? Když nic nemám? Tak zkusím zajít na hříště jestli se tam taky někdo nenudí?
Malé děti s tablety to budou v mozku mít zadrátované: Nuda – kde je tablet? Co si na tom tabletu pustím?
Ale když na ně promluvíte, tak vám přijdou hloupí, to protože netrénují klasickou dětskou socializaci, protože musí mastit hry a videa na tabletu.
zřejmě máte na mysli zážitek usebrání se.
Ano.
Barn Swallow: Trefné, mnoha lidem se tak životem stalo sledování životů jiných.
Přitom jen naprostá menšina je za to též dobře placená.
Takže problémem jsou technologie ? Byl byste teprve třetí člověk o kterém by mi bylo známo, že něco takového tvrdí.
Autorovi tak trochu rozumím. Za prvé, znám docela dobře všechny vyjmenované, jejich filmy, teze, rozpravy a úvahy, za druhé, docela dobře dokážu sdílet jeho úvahy. O tom všem jsme si v nekonečných propovídaných nocích povídali již s maminkou, podobně založenou, v sedmdesátých a osmdesátých letech, podobných rozkladů jsem se dopustil dokonce včera v noci v dlouhém telefonátu s kamarádkou. Mám k takovým úvahám a rozkladům sklon. Jde o druh perverze. To, že je něco pravda, neznamená, že se o tom musí nekonečně a neplodně klápat. je potřebí sám sebe hlídat.
To jste mě potěšil. Já jsem si dříve (tak před deseti roky a víc) myslel, že takových lidí jako jsem já jsou tisíce, později stovky, .. ale v poslední době mi připadalo, že jsem už jen sám. Tedy – ještě existuje Hobo (https://www.databazeknih.cz/uzivatele/hobo-1884) – nejste to náhodou vy?
„je potřebí sám sebe hlídat“
A daří se vám to?
„podobných rozkladů jsem se dopustil dokonce včera v noci v dlouhém telefonátu s kamarádkou“
„Stařík sedí na lavičce a hovoří. O tom, jak bylo zamlada…“
On se někdo staříka ptal, nebo jde o vnitřní přetlak a frustraci?
Dospěl stařík za ty roky k poznání nebo potřebuje další knihy plné cizích mouder?
.
Tenhle už se našel. https://youtu.be/VhYHEseCsRE?t=1540
.
Možná by si mohli staříci, místo vypisování či povídání s kamarády, koupit nějaké vlogovací kamerky a začít svoje vzpomínky a úvahy natáčet a zveřejňovat.
Francouzska medicina je uz tak fprdeli, ze geronti jezdi za dochtory do Chorvatska:
https://www.novinky.cz/clanek/koktejl-francouzsky-senior-cestou-k-lekari-spatne-odbocil-po-20-hodinach-jizdy-skoncil-v-chorvatsku-40548866
To zle chápeš, on si odskočil na dovolenku bez ženy, ale nechcel, aby ho umlátila valčekom na cesto… tak to musel nejako blbo zdôvodniť.
Nač tolik slov? Stačilo napsat, že jste zahořklý paranoidní stařík, nechápající dnešní svět, kde se závist mladým projevuje jako klasická dědkovská nenávist. Nebojte, když jste byl mladý, taky existovali yokerové, co Vás nesnášeli a kteří taky měli dojem, že „pochopili“, zatímco Vy, mladej blbej idiot, jste nechápal a nikdy neměl pochopit nic. A hele, přešlo pár (desítek) let a jste to Vy, kdo pochopil a blbci jsou zase dnešní mladí, jak hezky nám ten světa běh funguje:-)
Pasolini byl zřejmě podobnej pošuk trpící pocitem vlastní vícecennosti, takže je logické, že jste si vybral právě jeho. Tráva holt byla zelenější a nebe modřejší za minulého komanče (stejně jako pro něj), tak si teď myslíte, že jste „prohlédl“ jako on.
Note to self: napsat instrukce rodině, ať mě zastřelí, pokud to bude vypadat, že je ze mě podobnej nerudnej dědek.
To je naprosto normální generační konflikt, prostě nejlepší hudba frčela v době, kdy mi bylo 15, a je úplně jedno, jestli jsem se narodil v roce 1910 nebo 2010. Pochopitelně, příslušníci gen. Alpha asi tu Taylor Swift mohou konzumovat o dost komfortněji než já, kterému vzpomínky na bangery skupiny ABBA trochu kazí fakt, že tahat po kapsách kotoučový magnetofon Tesla B93 bylo dost diskomfortní, ale to jsou technikálie, rekvizity. Nechápu lidi (vlastně mě fascinuje již sama jejich existence), kteří už několik desítek tisíc let (přesněji řečeno už po desetitisící) pořád dokola objevují téma, které bylo zcela prokazatelně velmi slušně vymlácená sláma už někdy za Aristotela.
Nitus:
f má pavdu v tom, že už asi pračlověci říkali:“Ty mladý dneska stojej za hovno, jo to za našich mladejch let…“
Ty jsi se teď ale opět projevil jako dement.
Je pozoruhodné, že jsem se projevil jako dement, ačkoliv se mnou vlastně souhlasíš. To ty projevy demence docela rozostřuje. Trochu to působí dojmem, jako že ve tvých očích se projevím jako dement v podstatě nevyhnutelně, a upřímně, ne že by mě to mrzelo, překvapovalo, nebo zajímalo.
tohle byl hodně podnětnej a chytrej komentář. jen tak dál forge, jde ti to.
Nitus je tupej jak poleno.Tak mu to přeci nebudu posílat v obrázkách.
Jsem zásadně proti inkluzi…
propásl jsi možnost mlčet
HmHmHm
Nitus: se vsadím, že vzdychání nad zkažeností mládeže je na té druhé desce psané klínovým písmem, co ji ještě nerozluštili (na té první jsou dluhy) :-) Pravděpodobně i nástěnné malby v jeskyni Altamira něco takového obsahují.
Spíš je děsivé, kolik těchle důchodců dochází „poznání“, že „prozřeli“ a nemaje sebereflexe ani zábran (jak důchodkyně na nudapláži), musí to ven. Přitom by stačilo pouštět si sračky po baráku, ale když je to tak snadné a když je tolik inspirace (Challenger, Žirafa, PAKO, Krampus…), proč se nepřidat a v bucket listu nezatrhnout kolonku „published author“. Hodlám to na sobě pozorovat, je-li stařecká demence nevyhnutelná a případně dle instrukcí v rodině pohlédnu down the barrel of a gun.
Ano, také to tady poslední dobou pozoruju, v souvislosti s tím „postcoronovým úpadkem“, o kterém jsme se už bavili (přesněji polemizovali, jestli existuje). Ne, že by to tu dřív nebylo, ale poslední dobou to začíná být spíše pravidlem než výjimkou. Hlavně byly doby, kdy když někdo zcela zjevně fňukal, tak ho statisticky významný počet diskutérů vyzval, ať přestane fňukat a jde něco dělat. To už neplatí, naopak začíná platit, že naprostá jistota souhlasných reakcí pod nějakým článkem/komentem je, když jeho podstatou je nějaká ufňukaná buznovina zhruba toho typu, kterými nás pravidelně obšťastňuje Chalík.
Možná je to projev nějaké „reverzní generační obměny“, kdy jako populace skutečně stárneme a diskutéři, kteří sem chodí už 20 let, se za tu dobu z bujarých mladíků proměnili na skuhrající dědky, co si sem chodí postěžovat, že ani to pí už není, co bejvalo. 20 let je na tohle tak akorát (a taky je to tak akorát na životnost takového projektu, jako je D-FENS jako celek). V každém případě tady probíhá něco jako transformace. Pečlivou selekcí těch nejhorších z nejhorších probíhá proměna „blogu rozhněvaných mladých mužů“, kteří píšou na web, aby něco změnili, ve „blog zakyslých starců“, kteří píšou na (ten samý) web, aby si postěžovali.
+1 jo
Nitus: není to „postcoronové“, ale „putinovské“. Za covid games tady jel poměrně slušně disent, sráči dostávali čočku a celkově byla atmosféra pozitivní. Bohužel, místní publikum naskočilo na dezinfoweby plné chudáčků rusáčků, co musí útočit na cizí zemi a kterým je správné se vzdát, protože tak je to správně. Od té doby to sem natáhlo příliš mnoho autorů i diskutérů ze sráčosféry, která patří do stejného vidlákova jako putinovci.
Naopak mnoho rozumných lidí odešlo, takovej Red Guy, Polarbear, Wildcat, XF, SatanOkkY, (ten se objevil zázračně pod dáčií, ale jinak se neúčastní) a další, na které si hned nevzpomenu. Místo toho máme Krampuse, Žirafu, jantara, leona, oba blbýše (AC a MK), yokera… Jediný, kdo se vrátil, je AJR, ale to je málo.
Anebo. Časově je to totéž, postcoronové je Putinovské, protože COVID byl válkou plně nahrazen (BTW dodnes si nemohu nevzpomenout, jak nesmírně mě pobavilo, když vypukla válka a doslova přes noc to vypadalo, že COVID pomalu snad nikdy nebyl, jak rychle se o něm přestalo mluvit).
Nejsem si jist, že COVID v tom byl tak docela nevinně, protože už tehdy sem nalezl například Alien, který velmi obratně využil právě toho COVIDového disentu, kdy k tomu, aby tady někdo zakotvil, už nebylo potřeba být zmrdobijec nebo automobilový recenzent, stačilo dostatečně systematicky kritizovat opatření. Nicméně že se to povedlo definitivně dorazit během války, na tom se shodneme, a otázka, jestli to bylo Putinem, anebo tím, že rozklad takového kolektivu vyžaduje čas, je nejspíš dost podružná.
Nitus: ano, časově je to totéž, ale bez Putina by to do těch sraček nešlo, nebo rozhodně ne tak rychle. Protože různí pošuci se webu naopak vyhýbali, i ten alien ještě svého času dostal čočku a dnes je tady sráčství pomalu na úrovni náboženství. Za covidu totiž sráči šlapali brázdu a strkali se ve frontě na tečku, protože byli podělaní strachy. Čtenost a ohlas měl Mrcasik, Challenger sice napsal racionalizační článek o tom, která vakcíne je úpně nejvíc ftopu a jak je super, že doktoři měli přednost a strkat se nemuseli a taky jak to bylo prudce funkční, ale žádný extra úspěch s tím nesklidil. Kdyby tehdy někdo říkal, že to tady bude samej putinovec a inceliak, myslím, že bych se mu vysmál a nebyl bych sám.
Ale Putin de facto vyléčil covid, taky si to velmi dobře pamatuju. Silver lining.
fatdwi:“…stačilo napsat, že jste zahořklý paranoidní stařík…“
Ja to tipuju spis neco jako:
„A já mu na to povídám,
že sotva třicet roků mám.
To přece ještě spočítám,
ty sedmilháři.
Jen koukni. To je rodnej list.
Tak nasaď brejle a zkus číst.
A až to přečteš, rovnou zmiz
kam patříš, stáří.
Host na to: „Co je počet let?
Znám chlápka, ten má v úctě svět
a přitom devadesát pět,
ten mládím září.
Ty ale klidně odzíváš
snad všechno, nač se podíváš.
Už strašně dlouho v sobě máš
své vlastní stáří.“
Děkuji autorovi, že jsem zařazen mezi mlaďochy. Mísí se tu tři problémy.
1) Přebytek informací. Starší generace byly zvyklé žít ve světě, kdy psát bylo dovoleno jen nemnohým (ať už kvůli technické složitosti, zákonům nebo finančním nákladům). Dnes je to obráceně; píšou všichni, i ti, kdo nemají o čem, a je třeba se přehrabovat tunami šmelcu než najdu zlato. Navíc právě pro jednoduchost publikování je velký tlak na monetizaci a autoři všech těch katastrofických dezowebů využívají atraktivity kataklysmatických a konspiračních vizí. Starší generace je pod vlivem „co je psáno, to je dáno“ k těmto zdrojům přisáta.
2) Technologický rozvoj. Dědeček v r. 1700 byl celkem užitečný pro vnuka, i když se od měšťanky nenaučil nic nového. Půda byla pořád stejná, cihly taky a praxi nenahradíš. Dědeček v roce 2020, který ustrnul na tranzistorech a RS232, je pro vnuka naprosto nepoužitelný. Z potřeby trvalého sebevzdělávání plyne určitá frustrace. Totéž v kultuře; Antonioni a Pasolini jsou fajn, ale život je jinde a už je to nesdělitelné. V tomto případě bohužel, noví Antonioniové jsou zatím nerozpoznatelní, minimálně pro mě, ale třeba jsem navzdory sebevzdělávání kulturní geront. :-)
3) Obsese dogmaty a představou spojité životní trajektorie. Staré generace měly a dosud mají natvrdo v mozku zadrátované představy absolutního zla (náckové a bohatí, kupodivu často církev), absolutního dobra (solidarita a pospolitost, kdysi dávno církev) a tím poměřují dnešní dobu. Jakmile se o někom prohlásí, že je fašista, starci se naježí a diskuse končí. Mimochodem právě minulé generace byly mnohem jednotnější než dnešní rozrůzněná doba.
Obtížně přijatelná pro geronty je taky představa, že člověk netouží jít neměnnou cestou škola – práce – důchod, ale že touží vyzkoušet víc cest, víc směrů. Rychle si vydělat v jedné práci a třeba jí obětovat hodně času a potom se stát třeba kuchařem na zaoceánské lodi. Vícekariérní a více vrcholový život (nakonec i ve vztazích) je něco, co budí ten dojem hry. Ale život sám o sobě je hra, ta nejlepší.
„využívají atraktivity kataklysmatických a konspiračních vizí“
https://youtu.be/g2_8191-UZY?t=2
To je dobrý příklad. Naštěstí existuje pár indikátorů, že nemá smysl se sdělením zabývat. Jeden z prvotních je samotné video, bez textového přepisu. Emocionální projev. Další nadužívání módních dezoslov typu „systém“, „korporace“, a spojení „oni nás“, „oni nám“.
Textový přepis? To je nějaký fancy slovo pro titulky? :-D
Tak ty tam jsou. I český.
Pokaváď nerozumí a neumí používat sériofku a tranďákstoury, nebude rozumět ničemu a umět používat nic. Bude to další lepič součástek ze vzorovýho návrhu, a pak to bude půl roku „odlaďovat“ v laborce metodou pokus-omyl, protože vůbec nemá ani elementární ponětí, co se uvnitř děje. A při jakékoli věci co bude v praxi jinak, než v té laborce, průser a znova vod začátku.
Dokud elektrofabriky tady v ojvropě uměly to první, byli sme (jako zápat) na špici. Teď umijou stále větší hovno, a taky že sme stále víc v prdeli.
Je to možný. Opakuju znova, cena práce závisí jen na nabídce a poptávce. Pokud bys měl pravdu, nebyl bys nespokojen. :-)
Eště, že existuje Behemot. :-D
Ad 3) Takovou nenávist, jakou má k některým skupinám mladá generace, jsem dříve nezažil. Brzy se začne i vraždit.
I počet vražd klesá, minimálně při vyloučení cizinců. :-)
Když jsou cizinci vyloučeni, klesá počet vražditelných osob?
Asi taky, neboť jde většinou o vnitroetnické takříkajíc domácí zabijačky.
Dissenter: Já jsem použil budoucí čas. Doporučuji procvičit časování sloves a jeho význam v hovoru.
https://www.idnes.cz/praha/zpravy/pobodani-metro-narodni-trida-divka-muz-policie.A251118_135149_praha-zpravy_pari
Souhlas, jenom doplneni k bodu 1.
Nedavno jsem v rodine jedne starence zprovoznoval Android telefon, aby mohla whatsapovat z vnoucaty.
Zalozen novy google ucet, zadano jmeno, vek 76 let.
A pak se to rozjelo, na zaklade te jedine informace o veku zacal Google zacal servirovat komplet ceskou dezinfo scenu, ktomu nejake esotericke ptakoviny. Microsoft Edge naprosto to samy.
Nemyslim si, ze to Google dela schvalne, zkratka sleduje preference stariku a novejm starikum v ekosystemu serviruje to same.
Mno na chrome i edge jsem prednastavil stranku seznamu, at to ty dezolaty necpe horem dolem.
Dovedu si zive predstavit, co tohle udela s neimunizovanou mysli prosteho zemedelskeho delnika, jehoz obzory byly doposud formovany TV N@va a „zviratko nakonec“.
Doporuceni, pri vytvareni uctu pro babicku nastavte vet 21 let, skibidi ohio je lepsi, nez Rajchl s Pitomiem.
@ vasek
Nezapoměl sisi vzít ráno prášky? Kdyžtak popros sestřičku, ať ti zvýší dávku, viditelně je nedostatečná.
Ty uz sis tu hlavu uplne vypil, co?
Popisu prosty fakt, co se stane, kdyz zalozim na Google novy ucet s udanym vekem 76let a nejaka vypitoza zacne blekotat o praskach.
Smutny.
@ vasek
Tak soráč. Prostě si myslím, že trochu přeháníš. Nebo to nechápu. Proč by proboha debilní Guulag zvyšoval dosah alternativy? Nemůže v tom být něco jinýho. Fakt ta paní neměla nikdy aktivní jiný netový účty? Třeba na PC, noťasu, nevim.
Taky mi přijde šílený, zadávat skutečný údaje. Jako seriozně. Skutečný datum narození? Skutečný věk? Adresu? Sexuální preference? Bankovní účet, přihlašovací údaje, heslo, PIN?
Jen se ptám. Su boomer. Ničemu nerozumim.
Třeba test, anebo je to v 76 letech už jedno.
Zde se také dost lidí přiznalo k věku.
A google si to tady lustruje jak chce. :-D
Proc by to delal? No aby vydelal.
Nedavno prasklo na facebuk, ze 10% jeho prijmu jde z podvodne reklamy, takove ty inzeraty, ze prezident Pavel nebo stbak Bures doporucuje investovat 6000Kc do CEZu a do mesice se mu vrati 36000.
https://www.root.cz/clanky/postrehy-z-bezpecnosti-meta-vydelava-miliardy-na-podvodnych-reklamach/
Sam jsem jednou z dlouhe chvile googlu nahlasil jedno takove smecko, ratilo se mi podekovani za podnet a ze reklama byla proverena a je zcela nezavadna.
Ja som hlásil asi šesť, a neodpísali mi na to totálne vôbec nič. Tak som sa vtedy premohol a nainštaloval si uBlock Origin, a nastavil ho výlučne na Youtube.
Autor si to podle mého názoru nemá šanci uvědomit (protože kdyby ji měl, tak by tuhle děsivou litanii nikdy nesepsal, nebo přinejmenším nevydal), ale jeho „stařík, co sedí na lavičce“ se mohl narodit stejně dobře v roce 1950 jako v roce 1950 před Kristem, neboť stěžovat si „na ty mladý“ bylo prokazatelně běžné už někdy za Platóna, a nelze předpokládat, že to tehdy bylo něco nového. Zcela jistě už v období Kopčema a Veverčáka existoval nějaký stařík (s ohledem na to, co tehdy znamenalo slovo „stáří“, šlo o cca čerstvého třicátníka), který si na stěnu své jeskyně (dobový ekvivalent blogu) vyléval srdce, jaký peklo jsou ty dnešní mladý, to jsou furt nějaký novoty, nejdřív oheň, teď kolo, a o nějakým bronzu jsem něco zaslechl, no fuj, to za nás jsme žrali obsidiánovým nožem, a jak nám syrovej mamut šmakoval! Nemáme to jak dokázat, protože naše porozumění nástěnným malbám je omezené, nicméně dělo se to určitě. Lidi totiž za těch pár desítek tisíc let nikdo nevyměnil, mění se jenom rekvizity, které ovládáme tím protistojným palcem, co nás odlišuje od zvířat. Nebo si myslíte, že je náhoda, že nejlepší hudba, co znáte, pochází z dob, kdy vám bylo 15, a to bez ohledu na vaše datum narození?
To by byla náhoda. Nejlepší hudba, kterou znám, pochází z dob, kdy mi bylo -400 až -500 let. :-)
Abych se gerontů zastal, ono to tempo změn je řádově vyšší než bylo „za nich“, ať už v oblasti technologické (dopisy byly furt stejné, ať psané švabachem nebo tištěné na jehličkové tiskárně; totální trvalé online propojení appkami v mobilech a hodinkách ne kvalitativní změna) nebo vztahové (od polyamory po rozmlžené pohlaví – fluidní gender).
Zkrátka Učit se, učit se, učit se (kdo to řekl? :-)) a nikdy nepodlehnout představám o tom, že můj
pupekmozek je úběžníkem a měřítkem všech lidských hodnot a dějů.Jedna věc je udržet s tempem krok, a jiná věc je identifikovat stav, kdy už s ním definitivně krok neudržím, kdybych si prdel roztrh, a v duchu hesla fejkovýho survivalisty Beara Gryllse „adapt, improvise, overcome“ se prostě přizpůsobím a začnu jednat úměrně tomu, že jsem geront z doby kamenný.
To první mají dnešní staříci PODSTATNĚ těžší, to druhé je pořád stejná otázka zdravého úsudku.
Jenže v době kamenný ti geronti vyprávěli aspoň dobrý historky, dneska je vývoj tak rychlý, že jsou mimo úplně.
Takže se můžou stále adaptovat, umřít (sociálně) nebo blbě pindat. Jakou cestu zvolil autor článku, vidíme.
Představa starých lidí jakožto neschopných přizpůsobit se technologickému vývoji je spíše Vaším výmyslem, nežli popisem skutečného stavu. Ve svém okolí totiž pozoruji pravý opak, kdy právě důchodci a lidé v předdůchodovém věku užívají tzv. chytré telefony a internetovou komunikaci, vč. té se státní správou, s největším nadšením. Nám mladým, kteří zmíněné odmítají kvůli bezpečnosti či soukromí, se podivují.
Jo, je to přesně takhle. Řetězáky jsou dávno mrtvý. V odmesáti mají všechny ty ťikťoky, vocapíky a instáče a spamujou s tim celou rodinu. Sice nadávam jakou kravinou si zase zasrali telefony, ale taknějak globálně vzato – něčim se zabejvat musejí a lepší instagram než americkej admirál co potřebuje pučit na letenku.
KPL70:
Jo, to je zdravej mix.Plus to, že si občas nechají poradit a něco povypínat.
V některých rodinách(a nebude jich málo)to ale funguje zvráceně.Mladý čuměj do mobilu na kraviny a starý se v tom topěj anebo to striktně odmítaj.To je bohužel cesta do pekel.
Vzpomínám, jak jsem před pár lety v jedné jižní řiti u Vltavy čekal na autobus, kteréj podle idos měl jet. Když uplynula předpovězená časová meta s tolerancí, tak jsem zamířil do hospody protiležící zastávce. Objednal si pivo a mladé obsluze položil otázku, jestli tady ten autobus jezdí a když tak v kolik, že sem se nedočkal. Odpovědí mi byl, soucitný pohled a že se mi může podívat na internet. Šel jsem pěšky.
A zjistils, proč nejel?
Aby drsoňovi posral den, jiný důvod mít nemohl.
nejel a bylo mi to už u prdele, pěkně sem se prošel
Asi dotyčná bola miestna a do práce chodila peši (prípadne autom či na bicykli), a tak pre ňu autobus bol len otravnou veľkou krabicou, čo občas zavadzia na ceste, ale o jeho jazde nevedela nič určité. Ja si tiež už nepamätám časy odchodov autobusov v našej dedine, a len matne si pamätám, že jazdievali v rámci možností načas. Teda aspoň v časoch keď to nemala Arriva. U tej je možné čokoľvek.
Z toho by som osobne žiadne globálne závery nevyvodzoval.
Pže nemají ani elementární pochopení, co za tím je, a tak vůbec nechápou, jakej to je průser. Taky proto jich je podělanejch vo prachy atd. nekolik každej den.
A prozokoumal jste veškerou hudbu?
Dnešní tempo změn mi zas tak závratné nepřijde. Doba, kdy se přešlo od koní k autům nebo doba od prvního letadla k přistání na měsíc musela být možná o parník hustější. Nástup počítačů a spol mi oproti tomu takový hukot nepřijde.
Ada: Asi tak. Napsal jste to přesně.
Čím je tempo změn a doba pomalejší, tím víc se píše o nesmírného hukotu a tempu změn.