Soud se Stejskalem: Rozhovor s druhou stranou - zpět na článek

Počet komentářů: 118

  1. Dobra prace, kez by si lecjaky novinar vzal priklad.

    1. Souhlasim.

  2. Bohužel todle je dneska denní chleba. Kdo s aspoň pár kolečkama v hlavě někdy viděl nějaký papíry zevnitř, tak musí nedávné abolici a amnestii tleskat. Tak smrdutej bordel aby jeden pohledal, jak to vidím já, tak počty nezákonně odsouzenejch musí být strašlivý a i mezi skutečnejma patologickejma kriminálníčkama je otázka, kolik jich reálně sedí vlastně jen proto, že jsou moc tupí než aby se bránili a že obhajoba už stále častěji bývá součástí obžaloby…

    Shrnu to asi tak, že kdo má zkušenosti se správním trestáním a má nějakou víru v to, že na soudech to snad přece nemůže bejt tak hrozný…je to eště horší. Minimálně na těch nižších, někde nahoře se člověk (občas) domůže spravedlnosti, po MNOHA letech, a jestli to nedostane nějakej kovanej soudruh…

    1. Ameriku na vas! Tam 97% vsech pripadu konci tzv. plea bargain, tedy obzalovany prizna vinu vymenou za nizsi trest, i kdyz je uplne nevinny. Obhajci to klientum sami doporuciji – vedi totiz, ze porotci jsou temer vzdy vymasteni idioti, kteri si mysli, ze „policie a prokurator by ho prece neobzaloval jen tak“. Opak je vsak pravdou, v zasade je to jen soutez prokuratoru, kdo dostane za mrize nejvetsi procento obzalovanych:

      https://www.paulcraigroberts.org/2017/01/30/justice-system-criminal-paul-craig-roberts/

      1. Tak to už je veřejný tajemství, jak to tam vypadá a kam se to ještě sune. Tady si ale pořád kdekdo myslí, jak je to strašně sluníčkový. Hovno. Stádní zástupci jedou taky na čárky a jak se tady pán divil opačnýmu rozsudku proti příkazu – naopak. Příkaz je jenom slovo od slova opsanej návrh stádního zástupce. (Opsanej musí bejt, voni nesmí jen přidat razítko pod to, co přišlo.) To NIKDO neřeší, asistentka to voddatluje a samodomo to podepíše. Někdy ani to ne. Když sprostej obviněnej podá odpor (v hodně šibeničním termínu!), tak se na to (možná) někdo fakt podívá a přečte si o co vlastně jde. Okamžitý shození případu ze stolu pak nebývá zrovna vzácnej úkaz.

        Že by to měl mít nastudovaný už dyž vydává příkaz? No, měl. A co? Mají to na salámu, dyž to somrák nestihne, tak co, voni mají čárku za úspěšně odsouzenej případ a bez práce. Nikdo to řešit nebude, jsou téměř nepostižitelní. A šak by stádní zastupič(a) nehonil jen tak někoho pro nic za nic, ne? Že ten má povinnost dodávat i důkazy ve prospěch a případy kde reálně k ničemu nedošlo rovnou odkládat? No, má. Že nadřízený SZ má vykonávat dozor? No, má. Většinou právě odtamtud jde tlak na to, dávat na soud VŠECHNO. Sami soudci a OSZ to někdy i veřejně přiznávají!

        Pak se mi tady bude někdo divit, když se sotva držím. Na dementy, co tendle systém živí, div že rovnou slušnej člověk nevezme vidle :D Věřící jak věřící, esli věří v nějakýho muslimáka nebo stádní spravedlnost, ani vod jednoho je dobrý radši nečekat nic dobrýho.

      2. Takovýhle příspěvky jako jsou „Ameriku na vás“ mě serou. V Rusku, v Číně, Severní Koreji by to bylo taky asi hezký. Jenže my řešíme aktuálně to, co máme tady doma. Neustále přestupky policistů a je jedno jestli to je státní nebo městská. Jentak namátkou: Ten co se služebním autem sejmul motorkáře je sice v očích mnoha hrdina, ale na videu je jasně vidět, že to nebyla žádná zátarasa, ale že autem najel do protisměru motorkáře trefil, což mu služební zákon neumožňuje, ale soud to ohnul takže je to cajk. Velmi často vidím státní policii, která vůbec nedodržuje pravidla silničního provozu při jízdě bez majáku. Nebo velmi běžné tzv. roztlačování kdy se ti na prdel přilepí auto a ty si v domění řekneš že nějakej magor, tak zrychlíš abys uspíšil uvolnění jízdního pruhu a ejhle, zablikaj ti, žes jel rychle. Nebo prdel je, když cykloměstská policie jezdící po chodníkách dává rozdává pokuty jiným cyklistům. Teď nehájím cyklisty na chodníkách, ale tak ať tam nejezdí ani měšťák nebo ať si dá maják kurva. To co bylo popsáno v tomto rozhovoru, by každého občana ČR měl přejít mráz po zádech a uvědomit si, hlavně u parlamentních a prezidentských voleb, že Líp už bylo!

        1. no remorse: Tedy já jsem ten poslední, kdo by se chtěl jakkoliv zastávat pana policisty Vaice, ale jen v rámci snahy o zachování jakési kultury diskuse bych si dovolil Vás opravit – to Berkova motorka trefila policejní interceptor, ne naopak. Proti zbytku Vašeho textu nemám námitek…

          1. Dovolím si odporovat, policejní auto vjelo do protisměru, aniž by řidič přes zeď oddělující tunely viděl, kam jede a koho vlastně trefuje.

            1. no remorse, cyklista, Jack T – chlapi, prosím, néééééééééééééééééééééééééé. To už tu bylo, z té slámy je sotva prach, kolikrát je přemlácená….

              1. Protestoval byste takhle hlasitě, kdyby z toho tunelu vyjížděla maminka s kočárkem?!

        2. Samozrejme mate pravdu, ze takovy styl „diskuze“ neni prilis konstruktivni. Na druhou stranu, obcas neskodi poukazat, ze se tu jeste nemame tak spatne a co muze prijit, pokud nektere veci budeme ignorovat.

          Ovsem tim prikladem se srazenym motorkarem jste si celkem nabehnul, protoze bohuzel (?) neni zadna nadsazka, ze „v Americe by ho rovnou odprasknuli a byl by klid“…

        3. to: no remorse

          Tak zajisté, je to fpíči. Asi nejvíc mi bere optimismus, kolik lidí i na tomhle webu schvaluje sejmutí motorkáře Berky fízlem Vaicem. Kolika lidem nedochází, že ani zákonné zmocnění fízla nezbavuje povinnosti dbát ne přiměřenost zákroku. A také, že každý akt učinění státem nebo jeho orgány, z principu musí podléhat možnosti nezávislého soudnímu přezkumu, což se v tomto případě dosud nestalo (viz níže). Asi největší perla je Calebův výrok v tomto vlákně (1.2.2019 23:05), že „v Americe by ho rovnou odprásknuli a byl by klid“ … K takovému závěru je opravdu třeba mozkového myšlení. Podotýkám, že Calebovi osobně nepřeju nic zlého, ale kdyby se někdy připletl omylem (jako innocent bystander) k policejnímu zákroku …, no tak mi Caleba nebude líto, páč si to objednal.

          Nevít někdo, prosím, jak causa Vaic – Berka pokračuje ? Pokud je známo, https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/policista-simon-vaic-gips-nehoda-motorkar-zastavil-jej-vlastnim-autem-ales-lehky-unie.A190110_133521_domaci_lre , odvolací soud (OS Pha 8) 15.1.2019 policistu rovněž osvobodil, přičemž soudce Vlasák neváhal označit postup státního zástupce i GIBS za „alibistický“. Soud se podle všeho nevypořádal se znaleckým posudkem, který GIBS ve věci vypracoval (měl-li soud za vadu, jestliže posudek byl vypracován „na dopravní nehodu a nikoliv na zákonný zákrok“, pak měl imho soud vyžádat posudek nový a nikoliv bez dalšího zavrhnout jediný předložený). Snaha dodatečně obviňovat Berku z obecného ohrožení je podle mne součástí nebezpečného trendu, jehož jsme v poslední době svědky: v dikci nejen médií, ale už i OČTŘ je v výhrůžka obviněním z obecné ohrožení čím dále tím častější. Zdá se, že brzy už bude možno za OO obvinit kohokoli za cokoli.

          Zpátky k věci: Rád bych věděl, zda státní zástupce ve věci podá dovolání. Já bych to na jeho místě udělal. Že mi soudce vynadá do alibistů, to bych nebral osobně. Ale pokud první instance rozhodovala za probíhající fízlí demonstrace pod okny, a ani odvolací soud se nevypořádal s předloženými důkazy a podle všeho zřejmě programově rezignoval na meritorní posouzení věci, to už imho na dovolání je…

          (Samozřejmě je otázkou, s jakým výsledkem).

          1. TO je tím, že jak se tenhle blog stal známějším, žačalo se chodit spousta sdoudců lidu z židnesu a novinek.

          2. Pochopil jste mne spatne. Ja jsem tu Ameriku pouzil jako odstrasujici priklad, k cemu to zde casem muze dospet. No co uz…

            1. to: Caleb,
              Pokud jsem nepostřehl ironii a blbě vás pochopil, paxe omlouvám a beru zpět.
              Nicméně trvá mé zděšení (a jaxe ukazuje, máme to podobně), kolik lidí Vaicův zákrok bezmyšlenkovitě schvaluje.

              Jo, a vypadá to, že státní zástupce je rozhodnutý se dovolat, což by bylo fajn a přeji mu, ať mu to odhodlání vydrží.

  3. Jelikož se nemohu svobodně vyjádřit u videa na hlavní stránce, tak se vyjádřím k tomu vidu zde: Přečtěte si názory v diskuzi pod videem, jsou docela výstižně a souhlasím s nimi.
    Prostě nasrat matějko.

  4. K nasrani, ale cajicek. Tohle je jine kafe: https://paragraphos.pecina.cz/all/nase-pripady/pribeh-z-kromerize/anatomie-justicniho-zlocinu

    To by byl teprve clanek, co myslis, dfensi?

    1. O stádním zastupitelství a opicii si iluze nedělám. Ostatně už jen když člověk odešle tři shodná podání na různé OSZ a dostane tři různé výsledky, že…

      Množství tady těch případů mi jen ovšem potvrzuje to, že justice zcela běžně soudí naprosto tragicky a mimořádně soudí ještě zaujatě, zkorumpovaně, na objednávku-tragicky.

    2. Pecinu jsem poznal jako zakaznika. Je to frustrovany olezly(asi nemyty)picus a neverim mu ani pozdrav.

      1. TVL to je argument… mytej gauner se zamlouva vic? To se zrovna v tomto pripade do moc dobre spolecnosti nezarazujete.

        Co si tak precist, vo co gou a plkat aspon trochu k veci?

  5. Tahle kauza ukazuje, že už je to v háji. Už se ani nedá říct, že jsme blízko minulé totalitě, protože reálně už jsme v ní, jen to ještě lidi nechápou a nechovají se dle toho (tedy ještě se najde nemálo takových, kteří si myslí, že zákon něco znamená a primitiv v uniformě si nemůže dělat co chce). Když ale dojde na lámání chleba, ukáže se, že je to vlastně stejné jako dřív, jen je to vyfutrované procesem, který se tváří, že je spravedlivý, ale jehož cíl je jen jeden, ať je to nutné udělat sebeabsurdnější cestou. Což je fuk, protože se stejně nic nestane, nemá se stát co.

    Hned mi naskočili Motorhead a refrén k Death or Glory, tam je (I am) executioner, judge and jury. Pěkně všechno v jednom, obhajoba součást obžaloby.

    Občas se tady objeví názor, že časem stát zatočí s „právnickou fintou“ apod. Proč by to dělal? Tím by to tady začalo nápadně připomínat totalitu. Mnohem lepší je nechat zdání, že je vše v pohodě, protože právníka mít můžete a jen naznačovat, že kdo ho má, je jasnej kriminálník. Následně v procesu pošlapat naprosto vše od logiky přes fakta a svědectví a rozhodnout tak, jako kdyby žádný proces nebyl. Zrušením „finty s právníkem“ by byl režim sám proti sobě, kde je zájem, tam je výsledek jako kdyby právník nebyl už teď.

    Pro zajímavý kontext je možné na wiki (ano ano, neoconské lži, nic jiného) mrknout na seznam zemí dle procenta uvězněných obyvatel. S přehledem vede USA, jsou 3x horší než my, kteří jsme na 67. místě a společně s Botswanou, Polskem a dalšími vězníme cca 200 lidí na 100000 obyvatel (USA 655). Jim Jefferies na to měl v jednom svém „spešlu“ krásný vtip, že „land of the free má nejmenší procento free lidí na světě“. Ještě zajímavější je pak pohled na křivku počtu uvězněných, která tak nějak lineárně stoupala s populací až do 80. let, kdy to vzala hopem a za 30 let je v USA v base místo 500k lidí skoro 2.5M. Máme co dohánět.

    1. Válka proti drogám… Vesnice musela být zničena, aby mohla být zachráněna.

    2. Neohanel bych se US, to je jedna z mali zemi zapadniho sveta, kde vas zavrou do vezeni, protoze jste chudej a system je vylozene nastavenej proti vam. Zrovna v US je zkurvene drahy bejt chudej.

      Tam to neni o totalite, tam je to cira aplikace kapitalismu – nemas prachy, ses v prdeli.

      1. Co chudej, ale chudej negr, to je mazec. Ze nejcastejsim duvodem ke kontrolni kontrole je tam dopravni prestupek DWB – Driving while black – je verejny tajemstvi.

  6. Na tenhle hnojník, co se všude v našem okolí odehrává, přestávám mít dost (výstižných) slov. Ano, mohl bych dokola psát o tom, jak je to špatné a uvádět konkrétní příklady kde je to špatně, ale já se nerad opakuji. Dnes a denně sleduji, jak moc si lidé nechávají kálet na hlavy a schválně si tak představuji, co se dočtu ráno. V podstatě chci říci, že moje dětství skončilo před rokem. Protože do té doby jsem byl buďto v ochranném kruhu rodiny nebo v kukani nějakého auta, a celé moje duševní zorné pole se omezilo jen na vydělávání vaty a věci s tím související. Už chápu ty „divné“ lidi, kteří se utíkají uzavřít do vlastního světa plného svojí práce a svých záležitostí mají takzvaný „svůj svět“. No, rodině Linkových přeju trpělivost, zdraví a dobrý výsledek.

  7. Zkusenost odpovida te moji, teda az na korektni chovani pcr, to je dost pozitivne, ze se asi nekdy deje.

  8. Zrovna dnes vyšlo na seznamu: https://www.novinky.cz/krimi/496065-policiste-krive-svedcili-pro-kolegy-prisli-o-uniformu.html

    Takže psychotesty cajk?

    Povšimněte si dojímavých výrazů, jako „chci dál pracovat u policie a přispět k bezpečí našeho státu, prohlásil (obžalovaný) v emotivním projevu, při němž se ZALESKLY SLZY v očích i ostříleným policistům, kteří proces se svými kolegy sledovali z řad veřejnosti.“ Mácha hadr. Cajti bečej u soudu.

    Pomáhat a chránit? Nenechte se vysmát. Můžete mučit „sprostého podezřelého“, vláčet ho se zlomenou nohou přes schody a chodbu, jak v Leopoldově a tvrdit, že si u toho trylkoval a ne ječel bolestí.

    Pravda, zde to pro tyhle týpky u soudu dopadlo špatně. Ale rozklikněte si diskuzi, tam uvidíte „názor lidu“. A ten dříve nebo později vždy přemůže vše ostatní.

    1. Připomíná to spíš viktoriánskou Anglii, kdy se špinavým drbanem nezacházelo v rukavičkách, kdežto s pánem se špacírkou se zacházelo o kus slušněji. Takže recidivista nebo podobná existence moc práv nemá a klidně ho zmlátí u výslechu, kdežto pán v obleku s advokátem za zády dostane aspoň náznak toho spravedlivého procesu. A oproti státní policii ty duté hlavy od městské nejsou schopni rozlišovat mezi sociálními skupinami a chovaj se ke všem stejně nezákonně.

      1. V první větě naprosto skvělé připodobnění, tleskám. Dál už bych tak nesouhlasil. Státní policie (a věřte, že vím, o čem mluvím, i z rodiny) má ke sprostým, lehce usvědčitelným jedincům naprosto stejný přístup jako dutohlavové z MP. Věřte, není mezi nimi rozdíl. Mají to natlučené od nadřízených, leckde z policejních „škol“.
        To je pak těžký. Tito lidé jsou posláni do ulic jako P&CH, jenže rutinou se z nich stane buzerovat, nevidět (když to znamená práci) a vidět (když to ponese), krýt jeden druhého a rozlišovat u zásahů právě dle sociálního statutu.
        To jim nevadí v propagandě, např. na PRIMA TV, kde se pasují do role rytířů spravedlnosti (o které nemají ze zásady vůbec rozhodovat). To celé pak vede k tomu, že u muže ve věku 45 let, kdy strávil 20 let „v Tibetu“ se uplatní metody z Petschkova paláce, kde to „kucí taky uměli“.

        1. Na teoretické úrovni Pach má vyšší vzdělaní, více pravomocí a větší dohled. MP je zakomplexované hovado, kterému se nechce dělat skladníka.
          Na osobní bázi nemám dostatečný statistický vzorek k porovnání celku, s MP jsem mluvil jen jednou při přecházení na červenou a z okna viděl zásah proti pobudovi a s policií jsem se kromě kontrolních kontrol prošel jedno vlastní trestní řízení. MP je prostě debílek s bouchačkou, který nemá ponětí o slušnosti, zákonech, vlastních kompetencích a mantinelech. PČR působila mnohem různorodějším dojmem, křiví vypadali sice skoro všichni, ale nikdo mě nezkopal, protože měl blbej den atd. Všechny křivárny a přešlapy byly rafinovanější, asi proto, že jsem spíše v roli toho gentlemana se špacírkou.

          1. No výbornej pokrok za 25 let henté kdemohkradcie, ne? Sice už tě nezkopou jen tak protože mají blbou náladu nebo že máš dlouhý vlasy, dneska už je totiž rafinovanější! Vlastně, dokonce tě ani nezavřou za něco, co si neudělal…oh, wait.

            1. Vetsina lidi zadnou demokracii nechce a s tim, aby drbani dostavali cocku souhlasi tak 80 procent populace. Takze ano, je to pokrok a vydobytek kdemohkracie. Az se k lizu dostane Vox Populi, a to nebude dlouho trvat, tak az zase budes v centru parkovat na modry a budes drzej na straznika, tak ti otluce drzku o kapotu a napali ti pokutu za braneni vykonu prosazovani zakona a budes rad, kdyz tvoje haranty vezmou na ucnak na zednika.

          2. Pach ma stejny vzdelani jako MP. Kazdej z nich musi mit minimalne maturitu. Vem kde vem. Tomu ze PCR maj maturitu z elitniho gymplu s pravnim zamerenim a MP dalkove nastavbu k cukrarine asi neuveri nikdo. PCR ma teoreticky prisnejsi psychotesty, ale psychotesty maji obecne vahu vocamcad pocamcad, daj se nacvicit. PCR hraje do ruky to, ze maj vysluhu a dobry PR, takze pokud jde nekdo k policii, zkousi jako prvni PCR. MP hraje do ruky to, ze maj lepsi platy a ze PCR po 15. letech vezme vysluhu a jde k MP.
            To, ze MP jsou tupi blbci co jen buzerujou a PCR pohodari co chytaj vrahy je jen propaganda PCR zalozena na krimifilmech a faktu, ze PCR se nechce zabejvat prestupkama a co muze hodi na MP, tudiz bezny bezuhonny obcan do styku s PCR prakticky neprijde. U tech prestupku ktere MP resit nemuze se ukazuje, ze PCR jsou personalne v prumeru stejny hovada jako MP.

            1. Psychostesty jsou určeny k tomu, aby odfiltrovaly slušné a chytré lidi. Aby náhodou k prasatům nenastoupil někdo normální. Je třeba vybrat pouze hovada, slepě plnící rozkazy.

              1. Ko-za: nevím, jestli si děláte srandu, ale už před mnoha lety se v USA soudil nějaký týpek pro rovnost příležitostí, protože na testech do už-nevím-jakého sboru měl výborné výsledky a oni ho nevzali, že je moc chytrej. Soud prohrál, šerif či co byla ta šarže kam se hlásil lakonicky prohlásil, že nikoho s IQ přes 80 neberou, protože takoví lidi tu práci nedají a odcházejí.

                1. U nás taky zaměstnavatel upřednosntí např. na místo recepční kandidáta s nižším vzděláním a schopnostmi, protože je mu jasné, že nějaký překvalifikovaný člověk to má jen dočasně a zmizí jim za lepším a bude lepší mít tam někoho, kdo tam tak akorát pasuje a chvíli vydrží. A během toho, co tam je bude mít blbé kecy, jak by tam šlo něco dělat jinak a líp.
                  Inteligentní normální člověk zasazený do prostředí předpisů a nařízení musí zblbnout nebo odejít, takže s ním sbor nemusí ztrácet čas.

            2. Nemyslím si, že PČR jako celek budou nějací pohodari, ale mají tam nezanedbatelné procento inteligentních lidi. U běžného MP jak osobně tak z různých zásahu na internetu mám pocit, že já rád, že bez nápovědy dejcha. Je to prostě na úrovni ozralych banikovcu a všichni ostatní jsou pro ně spartani. PČR když už někoho skope nebo sejme tak jen když si myslí, že je nikdo nevidí, protože mají v hlavě ten kus mozku, který je varuje před kriminalem a ztrátou vysluh. Tento kus mozku se do hlavy MP už nevedel.

              1. Jo, nekde na kriminalce. Znam par mestaku i statnich a velkej rozdil nepozoruju. Ale vzhledem k socialni bubline asi potkavam ty inteligentnejsi.

                1. to: Ada a shane

                  Asi tak.
                  Shoda bude zřejmě na tom, že MP je banda o třídu tupější než PČR, ale ani PČR není žádná výhra. Já osobně znám ze své bubliny tři (přibližně) normální PČR (a to je jeden ze zbraní a střeliva a dva jsou psovodi …)

                  Už jsem to tu kdysi linkoval, ale klidně se budu opakovat. Pokud by se někdo domníval, že policajtská elita (vyšetřovatelé atd.) jsou něco lepšího, nechť si opraví názor:

                  http://ervinca.blog.cz

                  1. Ti inteligentni jdou k PCR, aby pak presli k MP a meli pekny penize a klidnejsi praci.
                    MP nema oproti PCR moc co nabidnout, v podstatě jen ze je to mensi stres a bejvaj lip placeny. U MP jsou dost rozdily v tom, ze jsou decentralizovany a zalezi ma tom, jak to ktera radnice pojme a koho tam nataha.

                    1. Ale má co nabídnout. Např. služební vs pracovní poměr, tedy měšťák třeba může podnikat. Státního můžou převelet třeba do nějaký prdele, jako třeba Bruntál, zatímco měšťák dělá doma a nikdy ho nikdo nikam nepotáhne. Dalo by se toho vymyslet mnohem víc.

            3. ja myslim ze k tomu obecnemu odsuzovani policistu a strazniku je nutny komplexnejsi pohled. Jednak podminky ktere musi splnt zdaleka nejsou jen maturita ale mj. i bezuhonnost atd … Dale zde se vzdycky vypichne jeden nejaky problematicky pripad ale uvedomte si ze policistu v CR je cca 50.000 a strazniku cca 20.000., urcite jsou mezi nimi i slusni lide, podle mne slozeni policistu a strazniku (dobri, spatni) bude zhruba odpovidat prumernemu slozeni populace (jine lidi nemame). A jeste k te legende ze k MP veznou kazdeho namatkou : https://eurozpravy.cz/domaci/armada-a-policie/189340-32-tisic-nastupniho-platu-straznikum-v-praze-stale-chybi-kolegove-benefity-tolik-nelakaji/

              Loni projevilo zájem o práci strážníka městské policie v Praze téměř 3 tisíce uchazečů, z nichž se jich 716 zúčastnilo samotného výběrové řízení. „Výběrovým řízením však prošlo úspěšně pouze 154 uchazečů,“ konstatuje Seifertová.

              https://eurozpravy.cz/domaci/armada-a-policie/189340-32-tisic-nastupniho-platu-straznikum-v-praze-stale-chybi-kolegove-benefity-tolik-nelakaji/

              1. Rozdělení vlastností u výběrové skupiny logicky neodpovídá témuž rozdělení v celé populaci. Každá profese láká jiné lidi. Mezi účetními asi bude víc trpělivých pedantů s vyšší znalost matematiky než mezi rockovými zpěváky. Stejným způsobem odfiltrovávají z populace lidi ozbrojené sbory. Vzrušení, pocit moci, možnost srát se do věcí, do kterých mi nic není, dobrý plat, výsluhy atd.
                To, že nemůže MP Praha najít lidi bude dané asi tím, jakou prestiž ten sbor má. Za ty prachy prostě nestojí za to dělat ostudu rodině, když v Praze prakticky není nezaměstnanost.

                A otázka dobrých a špatných policajtů už byla rozřešena.
                Každý policista přísahá, že bude chránit zákony. Všechny. A protože většina zákonů je nemorálních a krutých, tak jsou jen špatní a horší policisté. Vzpomeňme na ikonickou fotku jak čeští četníci dohlíží na transport do terezína. Zákon je zákon. Takhle uvažovat nedokáže každej, na to musej bejt ty psychotesty.

                1. ad A protože většina zákonů je nemorálních a krutých – to mate odkud ?

                  mimochodem zdejsi komentare jsou jeste o nekolik levelu horsi nez komentare u clanku na novinkach …

                  takovou koncentraci hlouposti co se objevuje tady v komentarich se jinde na ceskem internetu tezko da najit …

                  1. Nečekal jsem takovou sebereflexi… palec hore :)

                    1. Hážete hrách na stěnu :o)

                  2. Jako celek je to citát jehož původ teď neznám. Pro ověření ale stačí do těch zákonů namátkou nahlédnout.

                    Pro začátek od narození člověka. Nezapíšu dítě na matriku, nepošlu ho do školy atd. rekcí bude únos od rodičů, který bude realizovat hádejte kdo? Pro nápovědu – má to placatou čepici a houkačku na autě.
                    Dříve – každý žid se dostaví do ghetta a kdo ne, toho tam dovede hádejte kdo? Spravedlivé zákony nejsou podle mě o moc tlustší než desatero, zbytek jsou zvrácenosti a kodifikované bezpráví.
                    A policajt je ten, kdo bdí nad jejich dodržováním.

              2. to: trevor12

                Obávám se, že se v mnohém mýlíte a pokusím se to podiskutovat:

                1. Tak zaprvé: pokud chce stát nějaké zákony stanovovat a (svými orgány a údy) vymáhat jejich dodržování, potom také stát a jeho orgány je musí dodržovat především. Proto nejde o „vypíchnutý jeden nějaký problematický případ“ (policisty), jak píšete. Jde o to, stát (i jeho údy) musí sloužit občanovi (teorie společenské smlouvy) a nikoliv naopak. Proto každé takové selhání musí nutně otřást důvěrou občana nejen ve spravedlnost, ale i ve stát jako takový. Policajt si selhání nesmí dovolit, právě proto, že nesmí zklamat důvěru a odpovědnost, kterou se zákonným zmocněním (zák. o policii) a plackou přijal. Nejsem si jist, jestli to těmhle mladým vymaštěncům někdo ve škole sdělil.

                2. Ten nějaký problematický případ není jeden, ale jsou jich mraky. Tady se v článku probíral Stejskal a v diskuzi Vaic), ale viz i dále (dobrý příspěvek má q v čase 3.2.2019 v 12:37), je jich hromada, jen namátkou: kurvatykundo, Kotrouš, policajtem sejmutý motorkář v Dobříši http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/policejni-passat-a-mrtvy-motorkar-v-dobrisi-zabijet-a-mlzit/ , dívka zmrzačená městským opicajtem a dva další jen v článku http://dfens-cz.com/jak-mluvit-s-policii-nejlepe-vubec/ . Nakonec, ani výroba silničních pirátů z banálních nehod na zakázku (Laciniáda), nebo kauzy Nečesaný či Kramný důvěru v OČTŘ v tomto státě nebudí.
                Tudíž nějak nevím, jak jste přišel na tzv. „jeden problematický případ“, když je jich hafo. Už jen jejich počet vylučuje, že by šlo o sérii individuální pochybení; tohle je dáno systémově.

                3. Vždycky přijde někdo, že je fízlů málo, že jsou přetížení, že nestíhají atd. Ani prd ! V ČR je nejvíc fízlů na počet obyvatel z celé Evropy, více už má jen Kypr a Malta https://www.lidovky.cz/domov/srovnani-vic-policistu-nez-cesko-ma-uz-jen-kypr-a-malta.A120725_183814_ln_domov_spa (statistika je z 2012, ale nemyslím, že by od té doby u nás PACHů ubylo. Pouze trvale přibývá jejich průserů).

                4. Mezi 50000 PČR v ČR asi nelze výskyt pár slušných policajtů vyloučit. Já už jsem tu někde psal, že znám dokonce tři. Jeden je takovej neškodnej pantáta na zbraních a střelivu, zbylí dva jsou psovodi …

                5. A na závěr asi nejvíc si zanesouhlasím s Vašim nepodloženým předpokladem, že „slozeni policistu a strazniku …. bude zhruba odpovidat prumernemu slozeni populace (jine lidi nemame)“ . Myslím, že jste hrubě vedle, neboť se dávno ví, že určité pozice si přitahují určité lidi.

                Dnes se například veřejně píše (jen namátkou a z českých autorů Koukolík, Honzák, Hampl; mnoho dalších zahraničních), že politika a správní rady velkých firem, jsou plné psychopatů, protože prachy a moc si prostě určité typy lidí přitáhnou (méně úspěšní psychopati jsou v kriminále, ti chytřejší v politice nebo businessu. D-F je trefně nazývá zmrdy a Hampl ukazuje, co to nutně udělá se společností, když se tyto týpky zkoncentrují v horních patrech).

                Nuže, i práce u policie si přitahuje určité druhy lidí. Představte si jednoduššího týpka, s bicepsem místo mozku, který má rád tzv. pořádek, snadná, rychlá a silová řešení různých adrenalinových situacích. Pokud má právě tolik rozumu, aby rozeznal, kde se může realizovat za peníze a prakticky bez rizika, že by někdy musel nést za něco odpovědnost, pak nebude u skinheadů, nýbrž u pořádkové policie. Překvapuje vás to ?

                1. vzdyt u policie pracuje i spousta vysetrovatelu kteri treba resi ekonomickou kriminalitu – to je docela cista prace od stolu, stejne tak kriminaliste- nevidim na jejich praci nic spatneho, nikdy jsem se nesetkal ze by se mnou nejaky policista jednal zpusoby co se zde v „pribezich“ popisuji

                  asi je to tim ze ja respektuju pravidla hry a nefauluju – ono je to vlastne docela jednoduche, stat stanovuje pravidla hry (moc zakonodarna), rozhodci piska fauly (moc soudni), policiste a ostatni moc vykonna bud predbezne piska fauly – udeluje pokuty apod. (pravo na soudni prezkum pokud se jej dotycny vyslovne nevzda), nebo shromazuje dukazy pro rozhodci aby mohli piskat a dat pripadne zlutou ci cervenou kartu nebo vyloucit do konce zapasu (rozsudky…)

                  1. Trevor: „respektuju pravidla hry a nefauluju“ – můžu se zeptat, co je tím myšleno? Doufám, že nechcete tvrdit, že vždy a za každých okolností stoprocentně dodržujte veškeré na tomto území aktuálně platné zákony, vyhlášky a nařízení?!

                    1. snazim se, zatim bez problemu (pokud bych nekdy porusil tak zrejme z nevedome nedbalosti)

                    2. Rozumím. Máte auto? Resp. řídíte někdy auto?

                    3. ano, samozrejme vim kam mirite, tech povinnosti je hodne, mam 0 bodu, zadne pokuty – vychazim z praxe jak se mi deje, nevim mozna mam stesti ze jsem nanarazil na zadneho policistu co by si me vybral jako terc

                      jinak predpokladam ze i povinne ockovani je na zdejsim webu flagrantni porusovani prav a svobod obcana …

                    4. Body neřeším. Jen mě zajímá, jestli před úplně každou (!) jízdou obcházíte kolem dokola auto a kontrolujte, zda svítí vše, co svítit má (včetně brzdových světel, tzn. máte u sebe někoho, koho požádáte, aby buď šlápl na brzdový pedál nebo se podíval, jestli brzdy svítí), stav nahuštění pneu nebo třeba funkci klaksonu? Jen bych ještě dodal, že se, v případě vaší záporné odpovědi nemůže jednat o nevědomé porušení vaší zákonné povinnosti (resp. povinnosti dané vyhláškou), protože o nutnosti dodržovat tuto povinnost jste zcela určitě byl poučen v autoškole…

                    5. to samozrejme nedelam, nemam ani jak nemam druhou osobu co by mi to kontrolovala, spoleham ze vse je ok pripadne jsem srozumen ze zaplatim pokutu – zatim se nestalo, povazuji za velmi malo pravdepodobne ze by se kdy v budoucnu stalo

                      kdyz jsem mel felii tak mne zastavili policajti ze mi neblika pravy blinkr, vse resili domluvou at si tu zarovku co nejdriv vymenim

                    6. Aha, tak to ale, dle mě, nerespektujete pravidla hry, jak jste tvrdil, respektujete pouze, že za jejich porušení můžete být sankcionován. Ale díky, odnáším si další střípek do mozaiky vašeho způsobu uvažování…

                    7. zbytecne to zenete do krajnosti (ano opravdu se vam o mnoho vic prikladu nepovede vymyslet), jde o podstatu veci

                      to je take obvyklym znakem zdejsich komentaru vypichnout jednu vec pak ji obloukem zobecnit „tak to je to se vsim“

                      ubohe

                    8. „ubohé“. To je v pořádku, připadal bych si divně, kdybyste se mnou souhlasil…

                    9. @trevor12
                      Jste srozuměn s tím, že reálně dostanete pokutu za něco, co je v praxi téměř nesplnitelné? Nebo jste srozuměn s tím, že porušujete zákon a policajti jsou tak hodní, že nad tím běžně mávnou rukou a použijí to jen, když budete zlobit nebo budete osobou na kterou „je zájem“?

                    10. jsem srozumen s tim ze jsem porusil svoje povinnosti (oni maji i svuj racionalni duvod treba zrovna u blinkru), spoleham ze slusny policajt to se mnou vyresi domluvou (mohlo se mi to porouchat take az za jizdy), jak rikam vychazim z praxe zatim jsem se setkal jen se slusnym chovanim policistu vuci mne, ono asi taky dost zalezi jak se kdo k nim chova a komunikuje

                    11. A co třeba povinnost zajistit, že já ve vašem autě budu dodržovat pravidla silničního provozu?
                      Slušný policajt to vyfotí, slušný úředník vám dá pokutu, slušný trevor12 ji zaplatí? A všichni se budou usmívat, jak je to podle „pravidel“?

                    12. nikomu auto nepujcuju ani bych nepujcil, podle mne pri vedomi objektivni odpovednosti provozovatele je provozovatel zodpovedny za to, ze auto pujci nekomu jinemu a dopredu by si mel s dotycnym vyrikat a upravit jak to bude pokud se objevi problem, je to velke riziko pokud provozovatel pujcuje auto nekomu jinemu a mel by si toho rizka byt vedom a pripravit se jak se bude resit pripadny problem

                    13. @trevor12
                      Z hlediska pokuty je úplně jedno jak si to s kým klidně i dopředu vyříkáte, platíte vy.

                      Tedy vaší reakcí na uzákonění nesplnitelné povinnosti je předběžná opatrnost a omezení zcela normální a zákonné činnosti, jakou je svěření auta manželce, bráchovi, zájemci o koupi atd.? Takže jste na sebe zdarma převzal činnost dopravní policie a státní správy? Proč?

                      Podle mě správná reakce na podobnou povinnost se nese v duchu Thomase Jeffersona nebo Jana Želivského.

                    14. pokud uz bych mel auto nekomu pujcit (coz se nestane), nechal bych si vsechno dat pisemne s vlastnorucnim podpisem

                    15. @trevor12
                      To je samozřejmě vaše věc a doufám, že vaši blízcí pro to mají pochopení, bavíme se o tom, že bez ohledu na vaše preference máte státem stanovenou nesplnitelnou povinnost. Nemá se tedy cenu bavit o pravidlech hry. Je to jako kdyby v člověče nezlob se penalizovali každého, komu na kostce nepadne sedmička. Má smysl hrát takovou hru?

                    16. → (coz se nestane)

                      Miluju tyhle ultimativní proklamace.:D
                      Život mě naučil, že nikdy neříkej nikdy!

                    17. proto tam mam reseni i kdyby se to stati melo …

                    18. @trevor12
                      které ovšem není řešením, toliko přáním.

                    19. Nechci vám brát iluze, ale nechal bych si vsechno dat pisemne s vlastnorucnim podpisem – je iluze.

                    20. neni, pokud nekdo chce ode mne pujcit moje auto, podepise to co mu dam k podpisu jinak vodjezd …

                    21. vymahatelnost pane, vymahatelnost… papír nepapír, jako provozovateli jde všechno za vámi, je to jasný?

                    22. To nikdo nerozporuje. Akorát, že až ten někdo poruší pravidla a vybodne se na to aby to přiznal, pak vy platíte pokutu a nemůžete si na něm nic vzít. Nehledě na to, že typicky je ten někdo manželka nebo někdo z nejbližšího okolí.

                      Jedu k holiči, je volné auto? Jasně miláčku, ale nejdřív mi to tady podepiš…

                    23. jak jsem uvadel v druhem vlaknu, provozoatel pokud oznaci ridice a prilozi listinu prokazujici kdo byl ridicem v dane dobe .. pochybuju ze pokuzu dostane provozovatel a i kdyby ma nezpochybnitelny dukaz pro pripadne soudni rizeni o nahrazeni zaplacene pokuty .. ale cele je to zbytecna teorie nikomu bych svoje auto nepujcil (z mnoha i jinych duvodu)

                    24. @trevor12
                      Nic takového zákon nezná a pokud dotyčný popře, že v danou chvíli řídil, máte smůlu a pokuta je vaše. Klidně se suďte a hledejte znalce na posouzení, kdo je ta silueta za sluneční clonou, pokud vám to přijde smysluplné, ale nevysoudíte z nikoho nic. úřad bude postupovat podle zákona a nejzistí najisto totožnost řidiče, tedy dá pokutu vám. Řidič bude na svou obranu lhát a to je zcela v souladu se zákonem, takže na něm si také nic nevezmete. Ani úřad vám pokutu nevrátí, můžete dát do zástavy dům a zkusit štrasburg.

                      A to, že je to pro vás zbytečně teoretické, protože si doma podepisujete a razítkujete lejstra o tom, kdo jede na nákup, to považuji za ojedinělý exces, většina lidí si v okruhu známých auto klidně půjčí, tedy je to velmi frekventovaný jev dopadající na podstatnou část provozovatelů.

                    25. ne mel bych listinu kde se ridic zavazuje nikomi jinemu auto nepujcit , na jasne stanovenou dobu od kdy do kdy, teprve pri vraceni bych mel povinnost uvest v jakem case a stavu mi byl vuz vracen, nemam duvod pujcovat auto nekomu jinemu, moji rodinni prislusnici maji auto vlastni (pokud bych pujcil na manzelce apod. tak je to „v jedne domacnosti“a je jen zkurvenost provozovatele neco popirat) a pokud uz bych nekomu tretimu pujcoval svoje auto, stejne bych si nechal slozit prachy na pokryti jakychkoliv vydaju predem co by se mohlo stat …

                    26. @trevor12
                      Klidně si tu teď vymýšlejte další absurdní konstrukce, jak požadujete zálohy a ty pak máte u notáře složené rok od půjčení. Ani to by vám nijak nepomohlo, pokud byste řidiči přestupci bez prokázání jeho viny úřadem strhl peníze, pak se dopouštíte nezákonnosti vy. Jediné, co vás vyváže z té povinnosti platit za nesplnitelnou povinnost je vaše hlášení o krádeži vozidla nebo vaše smrt.

                      p.s. Pokud půjčím auto v rodině, považuji naopak za zkurvenost někoho udávat, popírat považuji za normální.

                      Za normální považuju jít na 30kmh.cz a tam se poradit, jak neplatit nic a jak u toho zaměstnat co největší počet parazitů na co nejdelší dobu a poutat tak maximum sil nepřítele, aby byl úřad pokud možno paralyzován. Do doby než se mi podaří sehnat dost motivovaných lidí s vidlema a pochodněma na adekvátní reakci.

                    27. ano jste zmrd

                    28. @trevor12
                      Cením si toho, být ve vašich očích zmrdem.
                      Každopádně je to killing argument v debatě, který asi znemožňuje její pokračování.
                      Tak tedy přeji příjemný život s tou modrou kapslí.

                    29. Ada
                      3.2.2019 v 20:08

                      Jemu to prostě nevysvětlíš, že úřad si s ním vytře prdel tak, jak to eště neviděl, a nikoho nikde nebude zajímat ani stoh papírů podepsanej všema vod notáře po papeže, prostě mu navalí příkaz a plať ty debile, jinak příde exekutor…osobně sem byl u toho když to bylo zkoušeno, vytřena prdel a nabídnuta pokutička se slevou (jeden blok za asi 10 skutků), přivítáno s nadšením…

                      Prostě typickej pan pokrytec IQ 80, já všechno dělám správně, když ne, tak protože to je píčovina a já to tak dělat můžu, protože to je správně, a kdyby náhodou ne, postavím se k tomu Jako Chlap(TM). A vůbec, všeci kradnů a pyráťů, muší na něj bejt přístnost! Tendle materiál tady svým anonymním volebním právem bez jakékoli osobní odpovědnosti kurví všem vokolo život. No, můžeme se nad tím rozčilovat, můžeme s tím nesouhlasit, ale to je tak všechno, co s tím můžeme dělat. Aspoň prozatím :D

                    30. @Honza777
                      Přikládám to tradičnímu manévru „úkrok stranou“
                      Nebavit se o podstatě -uložení nesplnitelné povinnosti-, ale o tom, že jemu to tak nevadí, dělal to tak stejně vždycky a zachovat si tak tvář nebo i vlastní iluzi o tom, jak jsou zákony spravedlivé, policisté slušní a zákonadbalí a nad vším stojí nezávislé soudy, co to kdyžtak pohlídaj.

                    31. zadny ukrok stranou, proste to tak v praxi resim a zatim nemam problem. Nejde o nesplnitelnou povinnost (ma sve racionalni jadro) ale k jejimu splneni je treba soucinnosti dalsi osoby coz nejsem schopen kazdodenne realizovat

                      zajimave jak se tady vzdycky nekdo chyti nejakeho jednoho prikladu a okamzite vsechno zobecnuje vsechny zakony jsou spatne, policie na hovno … ne z meho realneho zivota vsechno funguje v poradku

                    32. @trevor12
                      nesplnitelnou mám na mysli odpovědnost provozovatele, ty blinkry a brzdovky jsou samozřejmě teoreticky splnitelné, za předpokladu, že zcela změníme způsob života, budeme čekat na ulici na hodné lidi aby s námi prošli kontrolu předtím než vyjedeme pro sobotní nákup. Totéž pak v garážích v supermarketu…

                    33. @trevor12
                      Za svůj život jsem ještě neslyšel z úst policisty zákonné poučení, to jsem viděl jen v amerických filmech. Stejně tak důvod k zastavení. Teoreticky mají zastavovat, když k tomu mají zákonný důvod a mají zahájit poučením.
                      Každá kontrola, kterou jsem zažil tedy začíná nezákonným zastavením následovaným pokoutním a nezákonným pokusem o podání vysvětlení. Na žádost o potvrzení o provedeném úkonu koukají, jako kdybych jim četl nějaký fantasy román. Stojí takoví „strážci zákona“ za víc než znechucené odplivnutí?

                    34. Ada
                      3.2.2019 v 18:33

                      A to se jedná vo blbý přestupky a správka. Esli si někdo naivně myslí, že v trestním řízení je to jinak…většinou se vzbudí až narazí zeď do jejich ksichtu. Ostatně tady článek nakrásně popisuje hned tři případy a někdo prostě zůstane v bezvědomí. Však vono to probuzení bolí, a k čemu si pomůžeš? Do hnusnýho postapo světa kde žereš výživovou sračku? :D

                  2. to trevor12

                    Ano, typ (neškodný, svědomitý atd.) úředník se v panoptiku PČR vyskytuje taky. Jinak buďte rád, že zkušenost s kontaktem s policajtem typu „kurvatykundo“, Stejskalem, Vaicem nebo někým podobným nemáte.

                    (Vsuvka: Když jsme u toho Vaice, já si třeba myslím, že Vaic nemohl do tunelu vidět, jestli jede motorka s Berkou, jiná motorka s někým jiným, anebo jestli pár metrů za Berkou nejede mamina s plným autem děcek. Soud fakticky rezignoval na meritorní posouzení věci a ovce tleskají.)

                    Dodržováním pravidel si, zcela upřímně, nemůžete být jistý. On si už dnes nemůže být jistý nikdo. Dnes je předpisů tolik (a leckdy i protichůdných), schvalovaných zcela nahodile a chaoticky (tak, že slušný člověk, přestože jeví zájem o věc, nemusí o jejich existenci při nejlepší vůli vědět), že nikdo už nemá potřebnou jistotu, že něco neporušuje. Tam chtěl stát občana dotlačit. A protože občan byl slušný a chtěl dodržovat, tak teď tam stát občana má. Nad občanem se tyčí státní administrativně-represivní aparát a občan (jemuž měl stát původně sloužit) už tahá za kratší konec provazu.

                    Vcelku mi to přijde dost mimoběžné. Vy popisujete ideální situaci, kdy stát a jeho orgány (údy) včetně Policie fungují, jak mají. Článek je o tom, jak to vypadá když PČR nebo v tomto případě MP nefunguje.

                    Byly časy, kdy jsem chtěl sdílet vaši (zpětně hodnotím: naivní) víru, že věci i v reálu fungují, jak mají. Bohužel, těch policajtských průserů, justičních přehmatů, křivostí, prasáren a dalších zjevných projevů selhání státu už bylo tolik, že to:

                    za á, nejde ignorovat,
                    za bé, to už nemůže být náhoda anebo sled individuálních pochybení. Nechcete-li ztratit víru v ideální právní stát, nezbývá než připustit, že tento stát jím přestal již dávno být.

                    Nepřeji vám nic zlého, ale historie ukazuje, že ti slušňáci, kteří tzv. nikdy nic neporušovali a vždy hráli podle pravidel, dostali nakonec nejvíc do držky, neb se ukázali být nejsnadnější obětí…

                    1. @kundohlav smrduty
                      Poznámka.
                      Právní stát na tomto území skončil s první světovou válkou. Respektive nikdy jsme mu nebyli od té doby blíž. Těžko navazovat na tradici, kterou už nikdo nepamatuje.

                    2. @Ada
                      Nenapsal jsem to sice výslovně, ale mám za to, že se právnímu státu čím více vzdalujeme.
                      Nejsme tudíž ve při.

                    3. @kundohlav smrduty
                      Akorát, že tu cestu jsme opustili před více než sto lety, spousta lidí má pocit, že tu buď právní stát je, nebo že jsme o něj zrovna včera přišli.
                      Nějaká taková banánorepubliková parodie tu je, ne že ne. A oproti většině zemí světa jsme na tom o míle líp.
                      Hezký článek k tématu zde.
                      https://krabice.wordpress.com/2018/05/05/je-cr-pravni-stat/

                    4. Ada: vážně byl monarchie „právní stát“:-D Tak dík. Jako jo, svého času to tady byl samý monarchista-fňukal po době, kdy občan před drábem měl spoustu práv, povinnosti žádné a šatlava pro politické vězně sice existovala, ale i slovutný JJ psal, že to není pravda (a z diskuse utekl po odkazu na nějaká ta fakta, dokazující opak), ale jak to psal minulý týden Sandstorm? Když někdo chytne ankapózu, proč hned běží blinkat sem místo aby se zavřel doma a vyležel to? Analogicky lze aplikovat na monarchiózu.

                      PS: v diskusi s trevorem máte pochopitelně pravdu, ale moc nerozumím, proč se s ním zahazujete. Ještě víc mě to překvapuje u kundohlava (neb je více praktikem než Vy), ale i u nás bylo dnes hnusně, tak asi nebylo co lepšího na práci.

                    5. fatdwi – mate o sobe neprimerene vysoke mineni, ve skutecnosti jste ubozak co vi velky hovno …

                    6. @fatdwi
                      Myslím si, že R-U koncem století bylo tomu termínu nejblíž, ze všech uspořádání, co jsme tu předtím i po tom měli.
                      Že je to monarchie přece nic neznamená, i Lichtenštejnsko je monarchie se silným postavením knížete, přesto by asi málokdo zpochybnil, že je právním státem.

                    7. @fatdwi
                      Rád otvírám lidem oči a sdílím informace. Ohledně interakce s úřady nebo policií rád předám názor i zkušenost někomu, kdo stále žije v matrixu. Někdo se třeba má šanci probudit i dřív než ho nějaký agent Smith přitluče na stěnu. A čím více poučených bdělých občanů, tím lépe i pro mě. Ale komu není rady…

                    8. → Rád otvírám lidem oči

                      Pozor! V Čechách věc veskrze kacířská a nežádoucí.

                    9. Ada: Vaše snaha je, bez ironie, ušlechtilá a sympatická. Jenže vemte si, že když budete (masově) úspěšný, postupně se Vaše úsilí stane kontraproduktivním. Když začne nezanedbatelná část populace užívat při řešení naprosto bagatelních a (reálně) neškodných přestupků (nejen mimo oblast dopravy) postupů a rad třeba právě z 30kmh.cz nebo Road-fense, příslušná místa státní správy nepochybně najdou a uzákoní způsob, jak se dostat k penízkům od vzpouzejícího se plebsu, i za cenu dalších neuvěřitelných právních konstruktů (objektivní odpovědnost provozovatele) a znásilnění práva.

                    10. @Jack Torrance
                      Čím více se právo znásilní, tím více lidí prokoukne matrix.
                      Donedávna žila v matrixu prakticky celá populace. S objektivní odpovědností provozovatele, EET, různými zakleknutími atd se probouzí čím dál tím víc lidí. Buď dojde časem k nějaké korekci matrixu nebo se to posune do stavu jako za Husáka, kde reálně nikdo na matrix nevěřil a dalo se s lidma jednat normálně lidsky a matrix nechat stranou. Každopádně lidí jako trevor12 člověk potkal naprosté minimum, možná někde v SSM. Není mi komfortně v situaci, kdy bych třeba sám dokázal matrix ojebat a přitom se koukal jak matrix drtí lidi kolem mě, kteří v něj věří a nic k tomu ani neutrousit.

                    11. wtf? to patřilo sem
                      Jack Torrance 3.2.2019 v 20:50

    2. podotek nejsem, ale jen – „názor lidu“ se opravdu nevyznačuje hodnotami v diskuzi na novinkách. to by měli komunisti 30% společně s Ano.

      1. Novinky sice predstavuji extremnejsi kridlo Hlasu lidu, ale zas tak mimo hlavni proud nejsou. Tam kde by novinkari sekali ruce, kastrovali a popravovali s celou rodinou, tam se lidovy mainstream spokoji s pouhym zalarem. Umirnene kridlo pak dokonce pripousti i moznost uvezneni na dobu urcitou a nejiste koketuje s eventualitou predcasneho propuštění po odpykani casti trestu.

    3. Tam je zajímavej ten paradox, když teda už dojde k tomu, že se proflákne, že se policajt choval jako dobytek a zveřejní se to v médiích, tak novináři hned ví „od známých“ všechno, co se dá najít v majáku pomalu včetně poznámek na ZŠ. Naprosto typický to bylo u toho soudu teď s tím magorem, co sejmul motorkáře v tunelu. Půlka článku byla o tom, jaký je ten motorkář strašný gauner (co na to GDPR?), ale že ten vocas měl kázeňskejch škraloupů víc, to se tak nějak pomlčelo. Hned je vidět, kdo z novinářů vede anální styky s policistou :-D
      Nejlepší to bylo asi v kauze „vole kundo“, kdy v článcích byl téměř kompletní výpis karty řidiče a když se na něj nic jinýho nepodařilo najít, tak bylp zmíněno, že existuje přepis hovoru(!!!) mezi advokátem toho žalující a tím klientem. Teď sem zkoušel vygooglit link. Link jsem našel, ale v článku je úplně něco jinýho než posledně, aha. Za to jsem našel informaci (na ČRo) o tom, že advokát policajta dal tomu akvokátovi protistrany nabídku (!!), aby to už nemedializoval, protože policajt je chráněnou osobou (!!!!!!!!!!!) a o měsíc později ho tak nějak tiše osvobodili.
      To, že tihle dva komušský sráči neodešli bez výsluh, bez zborojáku a s nejmíň podmínkou považuju za totální výsměch policajtů.
      Už jen třešnička na dortu na tom všem je diskuze na nějakém FB profilu, kde chodili diskutovat policajti tam člověk vidí, že pro ty policajty je to vlastně úplně v pohodě, tak to má být a nějakej občan je pro ty kretény úplně to poslední, co nemá co říkat a jen udělat to, co policajt (i v civilu!) řekne, protože tak je to ok. A nějaké porušení zákona ze strany PČR? No to je úplně v pohodě. Ostatní ho taky porušují.

    1. Až lidem na účtě přistane víc peňazí vo nižší výpalný, tak se můžem bavit. Vo té doby je to jenom plácání hubou a tovonkradousektostalesabotuje!

      1. vono na to jeho plácání hubou ale lidi dost slyšej, věděj?

    2. Hmm, ktera ze vlada to naposledny realne snizila dane zamestnancum? Ta Zemanova v roce 1999?

      1. Ods s rovnou dani nekdy 2002 nebo 2003 nebo tak nejak. Tenkrat opravdu klesly dane vsem, i kdyz nekomu jen doslova o par kacek. Ale hlavne se zrusily ty danovy pasma a situace kdy zamestnanci pridali v hrubym par stovek, ale v cistym mel stejne nebo dokonce min, protoze prelez hranici do pasma s vyssim zdanenim. obzvlast labuz to bylo s hodinovkou, stacil dlouhej mesic, trochu prescasu, vikendy nebo svatek a uz to litalo.
        Ale Babis nesnizi nic, ted se nechal slyset, ze ekonomika zpomaluje a bude muset redukovat statni zamestnance. Coz v realu bude znamenat ze oseka tabulky ve skolstvi a medicine a provede cistku na ministerstvech kde vyhazi jemu nepohodlné lidi a dosadi tam svoje.

        1. Jj a příští rok bude zase stav +3000 ks, protože dyž lidi nemají do čeho píchnout, tak je musí zaměstnat stád…a vůbec, všeci kradnú a je nutno je sponzorovat…

          1. Pristi rok ne, ale tak nejak to bude. Podstav se snizi tim, ze se zrusi neobsazena tabulkova mista, cimz dojde k papirovemu snizeni stavu tak o 10-15 procent, nacez se za par let prohlasi ze soucasny pocet je nedostacujici a tabulkova mista se navysi. Pravda, uz bez naborovych prispevku, ale i tak pocet obsazenych mist vzroste.
            Pochopitelne nejvic se bude skrtat a redukovat tam, kde by se nemelo (skolstvi, zdravotnictvi) a nejmin tam, kde by to bylo potreba jak sul (státní správa), protoze ve školství a zdravotnictvi dela nejvic statnich zamestnancu a lze tak dosáhnout nejvetsich uspor.

          2. *kontrolovat, ne sponzorovat :D

        2. Tipuju, ze ve zdravotnictvi to moc neseskrta, uz ted je to na hrane, aby mu nezdrhali cesti lidi ven a ono ne vzdy se podari najit qalifikovaneho felcara z Ukrajiny. Nemecti dochtori berou kramle do Svajcu ve velkym a na jejich mista radi jdou Cesi, kteri maji tu moznost se prestehovat. Takze zrovna v tomto segmentu to na mzdove uspory moc nevidim.

          Ucitele si ted mesic chrochtaj, ze za to stejny nicnedelani dostali pridano a jeste se jim slibuje, ze cilem je 1,5nasobek prumerne mzdy, takze ucitele ted vypadaji jak deda Skrblik, co mu sviti dolary v kazdym oku. Tam by leda mohl zrusit tu ultrapicovinu s inkluzi, ale to by ho zase sezrala EU. A s tou si to Bures nerozhazi.

          1. Jo, to mas pravdu, Nemecko nam bere zdravotniky fest. Ono mu toho krome ucitelu moc nezbejva. Policii a armadu neosekaj, protoze bezpeci je velky tema a lidi naopak tlacej na zvysovani stavu a sem tam volaj i po povinny vojne (coz sice z financnich duvodu neklapne, ale stejne neklapne redukce stavu). Hasici to maj dobry, ty maj lidi radi. Spoustu statni spravy dnes vykonavaj obce v ramci preneseny pusobnosti a na ty Babis nemuze, takze to holt zase odserou ucitele a „nepedagogicti pracovnici“.

          2. Tipuju, ze ve zdravotnictvi to moc neseskrta, uz ted je to na hrane,
            Imho, pokud přestanou lékaři kašlat na prevenci a řešit vyhnilé věci až expost, tak se dá ušetřit opravdu mnoho. Když už mají něco udělat, tak se to po nich musí třikrát předělávat. Holt pak nejsou prachy.

            1. Tak ono mame hentu trzni ekonomiku, takze i ti farmaceuti maji deti a chteji domu prinest utrzene penize, takze dochtor je v ramci „vyzkumneho programu“ motivovan, aby leciva spotrebovaval. Tim padem kdo nekoho vyleci, prichazi o konzumenta. A takto bychom, soudruzi, ten kapitalismus nevybudovali!

              Netvrdim, ze felcari usiluji o to, aby nikoho nevylecili, ale je to collateral effect toho, ze berou ruzne provize a letaji na ruzna ‚skoleni‘ do Karibiku prave od farmaceutickych firem. Takze felcar casto neni motivovan uzdravenym pacosem (pokud pacos nevyvine vlastni aktivitu a netrumfne obolus od farmaceuta), alebrz plnenim „vyzkumneho programu“.

              Pochopitelne prachy netecou z pacosovy kapsy, takze tento se po zpusobu leceni castokrat nepidi, to spise to obcas delaji pozustali.

              1. Tak, tak. A tomu všemu se v souhrnu říká „lege artis“..:-)

              2. Tak ono mame hentu trzni ekonomiku, takze i ti farmaceuti maji deti a chteji domu prinest utrzene penize, takze dochtor je v ramci „vyzkumneho programu“ motivovan, aby leciva spotrebovaval.
                To je spíše o vychcánkovství a mentalitě z 90. let v ČR. Zajímavé je,že v Německu byl daleko větší fokus na vylečení, ale je to také dáno tím, že českým blbečkům, kvůli výše zmíněnému přístupu, zbývají prachy v horším případě na postupy a technologie let 80., v lepší případě na modernu 90. let. Holt, když se to udělá jednou a pořádně soudobými postupy, tak to v součtu levnější.

                1. Heh, mam dva konkretni zdroje, kde oba jsou dobre placeni felcari a oba berou ruzne ‚vsimne‘ v radu desitek tisic mesicne od farmaceutu. V roce 2019 prosim.

                  Jdu spat, rano frcim do hokny. Zdar!

            2. A obecně přístup k pacientovi a tzv. atidudální léčba tu má eště značný mezery…asi tak světelný léta :D

        3. Ale no tak :-) Nebudu obhajovat systém jako takový, ale „přidali a ve výsledku dostal míň“ je kravina. Ten systém v tomto byl nastavený „dobře“. Vyšší % se počítalo pouze z částky přesahující daný limit, ergo (například) ze 100tis jsi platil „pořád stejných 15%“ a z dalších 500 nad jsi zaplatil 20%. Tudíž matematicky není možné abys překročením pásma ve výsledku dostal méně než předtím :-)

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017