Kolega v praci se mi pred tydnem v patek ozval, ze ma nateklej xicht, ze ho to pali, nevi proc, ale ze si vezme HO a pres vikend ze uvidi. V pondeli zprava, ze je to jeste horsi, nadelaly se mu puchyre, vypada jak mimozemstan a ze jde k doktorovi. Paxe ozval, ze dostal antibiotika, ve stredu uz byl ok, dneska prisel.
Ptam se ho, co ze mu to bylo.
A on povida: no… v pondeli jsem prisel do spitalu, tam se mne lekli a ze at si sednu na chodbu na zidli, daleko od ostatnich a ze pan doktor prijde. Bal jsem se, co mi to kurva je. Po nejake dobe prisla sestra a povida ‚musime si zkontrolovat data na vasi Karte darce organu…‘
WTF?!? Jsem se malem posral, ze uz mne chteji rozebrat!!!
Nastesti za chvili doktor prisel, prohlasil, ze je to nejaka zasrana bakterie, kterou jsem si vetrel do kuze pri holeni a dal mi antibiotika…
SAVP
😀
Dissenter
Programový prohlášení měla hezký i Fialova vláda, i Nečasova vláda. A co z toho zbylo? :-)
Ale jo, souhlas se vším s výjimkou VRT. Ono vlastně nejde ani tak o VRT, ale v hlavních dopravních směrech (v podstatě Německo – Ústí – Praha – Pardubky+HK – Ostrava – Polsko / Praha – Brno – Rakousko/Slovensko a asi i Praha – Plzeň – Německo) nestačí současné dvě koleje, ale je třeba nejméně 4 kolejí. Především pro náklady, osoby se – s výjimkou příměsta – vejdou.
Rozšířit dvojkolejku na 4 kolejku nelze (pozemky, baráky). Přesunout náklady na silnice už víc taky nejde (aktuálně je železnice organizačně úplně debilní dopravní modalita a přesto nestačí).
Pokud postavit nové koleje, je nutné je postavit v nové stopě a pak je lepší VRT a segregace rychlé dopravy od pomalé, než postavit v podstatě tytéž klikaté koleje a zavřít si do budoucna cestu k rychlovlakům.
Nejsou-li prachy, postavme alespoň Německo – Ústí – Praha – (Brno mimo) – Rakousko/Slovensko, tam je to úplná tragédie a není volná trasa ani po silnici.
To, že dráha udržuje zbytečné lokálky, je pravda, ale s problémem to nijak nesouvisí. Jejich užírání peněz a stavební kapacity je o řád níže.
Cena jízdenky na VRT, i kdyby byla na dvojnásobku současných cen, stejně přitáhne dost zájemců. Železnice nikde v civilizaci není socka doprava.
Dachsmeister
@Dissenter
mě fascinuje, jak to ten bolševik dělal na Ostravsku.
Do 2 hutních závodů vozil železnou rudu a odvážel ocel a strojírenské výrobky, a taky se těžilo uhlí a lidi nejezdili do práce autem v takové míře jako dnes a ČSD stíhaly.
Dnes vozí rudu a uhlí jen do 3nce, obě hutě i strojírny v Ostravě zkrachovaly a ostravský železniční uzel je přetížen…
Dissenter
To je snadný, dneska se převáží mnohem víc zboží různorodějšími cestami a mnohem méně dlouhých vlaků o 30 těžkých vagónech tažených dvěma Sergeji. I osobní doprava je více přizpůsobená zákazníkovi; tzn. kratší vlaky v častějších intervalech, nedělá se od sirény k siréně a od šesti do dvou.
Kvalita života s sebou nese i zvýšení cestování.
Bolševik je odbytá veličina, anomální (a svinský, ale to sem nepatří) uspořádání, na který se nelze vymlouvat ani do + ani do -.
Dachsmeister
@Dissenter
aha, takže svinský bolševik to s ručně malovanými grafikony zvládl.
Když ta zvýšená kvalita života přináší potřebu všude rajzovat, nechť si to potřební platí v tržních cenách, zdravíme šotouše. ;-)
Na hodinovém taktu nevidím nic špatného.
Naopak zcela zvrhlé mi připadají 4 vozové rychlíky Ostrava Žilina, kde 1. třída je téměř prázdná, nebo jedna narvaná souprava RegioPantera s kapacitou 500 osob místo 640 osob v CityElefantovi.
A jako posilový spěšný na elektrifikované trati motorový vůz 842 s přípojným o kapacitě 300 osob bez klimatizace a vakuového WC.
Co se nákladní dopravy týče, my (montovna) taháme ucelené vlaky s kontejnery z Koperu a ucelené vlaky s výrobky do Bremerhavenu, Koperu i jinde a taky k zastoupením značky do jednotlivých zemí.
Asi 30% produkce.
Kapacita jednokolejky bez elektrifikace dostačuje.
Měli jsme kdysi v plánu vozit i motory z Žiliny a převodovky do Žiliny vlakem, ale česká vláda sice slíbila, ale nedokázala prosadit zkapacitnění jednokolejky.
A tak motory jezdí kamiony přes věčně ucpané Kysuce, kde slovenské vlády naslibovaly dálnici už před 20 lety a do montovny nevede z D48 ani po 18 letech sjezd, který naslibovaly české vlády.
Dissenter
Hodinový interval vlaků na příměstské trati je zjevně nesmyslný, ale i na páteřní trati je nedostatečný. Myslím, že silnice jsou zaplněné až dost na to, abychom ty zlomky cestujících, co jezdí vlakem, ještě vyhnali do aut. Nemluvě o šňůrách kamionů.
Ucelené vlaky jsou menšina (a řekl bych, že jich ještě ubyde), to, o čem je řeč, je kontejnerová a menší přeprava. Zase – nedostačující jsou i silnice, pokud by se VRT nahradilo postavením paralelních nových dálnic tak budiž, ale nic takového není na obzoru a znamenalo by to ještě větší zábor území, legislativní potíže, a tak dál. Jednotlivé módy dopravy se mají doplňovat a bojovat hlavně za větší koláč, ne jen utržení maximálního kusu menšího. A stavba dopravní a energetické infrastruktury je druhý nejlepší způsob využití státních (daňových) peněz, ten první je je občanům nesebrat, což není v podmínkách ČR reálné.
Pochopitelně, že tržně konformní by byla regulace cenou, ale to bychom napřed potřebovali pořádné silniční mýto, transparentní dělení spotřební daně z paliv, parkovací poplatky za zábor místa, atd. Pak by se teprve vidělo, jak je masová doprava efektivní i nákladově.
fatdwi
Dissenter: „pořádné silniční mýto“ se tu již v minulosti diskutovalo. Nechce se mi to exhumovat ani znovu dohledávat, ale protože jste s tím přišel, vyzvu Vás, ať se v tomto dovzděláte a porovnáte výběr toho „nepořádného“ dnešního mýta, příjmy ze spotřebních daní (ani nemusíte dohledávat DPH z paliv) a porovnejte s investicemi do silniční sítě. Pak mi přijďte říct, na co byste to „pořádné mýto“ potřeboval, resp. jestli jste tím myslel „odpovídající“, tak jestli je za Vás v pořádku jej snížit (mě by se to líbilo, ale neb diskuse jsou starší, nemám aktuální data o kolik by to mohlo jít dolů a rád se podívám, pokud tomu ten čas obětujete).
Pokud se Vám to nechce hledat, pak mi můžete alternativně věřit, že dané porovnání není pro Váš argument přínosné a tento již nepoužívat. Naopak vzít za svůj argument, že už dnešní dráhy dotují motoristé a fakt nemám zájem dotovat ještě VRT.
Dissenter
Hledat to nebudu, příjem ze spotřební daně z paliv je asi 85G Kč, rozpočet SFDI je dvojnásobný a menší polovina jde na železnice. Chybí výdaje měst a obcí související se silniční dopravou, zejména reálná cena za zábor parkovacích míst (kdyby se totéž místo využilo ekonomicky lépe, jaký by byl zisk).
Dost pravděpodobně by významně stouply náklady za těžší vozidla (poškození silnic), o něco klesla za běžná osobní auta, respektive za projetý km, ale významně by stouply parkovací náklady.
Obecně se dá říct, že kdo jezdí osobákem nebo dodávkou hodně a parkuje na vlastním/firemním pozemku, nese na svých bedrech více než adekvátní část nákladů. Kdo jezdí málo a většinu času zabírá veřejné pozemky, má to právě naopak. Kamiony jsou vyloženě ekonomicky negativní a jejich provoz (a nízkou cenu dopravy zboží) v podstatě dotuje první skupina.
Jakmile by se cena dopravy srovnala, začne se významně více vyplácet (nákladní) doprava po železnici.
fatdwi
Dissenter: máme AI, tak to šlo rychle: k 85G si můžete přičíst 21 % DPH, tedy jsme na 103G. K tomu 17G za mýto a 9G za dálniční známky. Tedy cca 130G. Je-li ta „menší půlka“ třeba 40 %, pak do silnic jde 102G. S ohledem na výše uvedená čísla můžou osobáky jezdit zadara a pořád budou platit příliš mnoho. Tolik tomu, že by mělo být „pořádné mýto“.
Pokud jde o ekonomické využití parkovacích ploch, to je hezká představa. Doporučuji se zeptat tam, kde ty „skutečné náklady“ řeší a naznačit jim, že jsou idioti a zbytečně plýtvají penězi – u nákupních center. Takové parkovací plochy na Chodově jsou zhruba stejně velké jako prodejní plocha celého centra.
Trh tedy již odpověď má, lepší je mít půlku plochy pro auta. U parkovacích ploch veřejných o tom můžeme zcela jistě diskutovat, však na co by člověk potřeboval auto, může tam stát třeba lavička a pak se může snížit i počet míst u center, protože tam lidi nebudou jezdit auty, že. Ale to mi ve světle reality tvrdého retailu přijde jako wishful thinking. Většina místa, hlavně v atraktivních lokalitách center měst, už je dávno vytěžena na maximum v rámci možného (jistě by šlo parkoviště zrušit úplně a postavit tam třeba biodiverzitní komunitní centrum s čajovnou, ale nemuselo by to mít úplně dobré dopady na obyvatele a existující obchody a služby, jak se ostatně více sociálně-inženýrsky uvědomělá města již přesvědčila a přesvědčují).
Sergej byl bolševický, tedy velký, stroj a třicet vagonů utáhl sám. Dlouhý vlak měl padesát, ale mohl mít i sto vozů – jako děti jsme byli furt u tunelu a přeříkávali:“Jede vláček motoráček, kolik vozů asi má?“.
Bolševik není uspořádání, nemůže být tedy v tom ohledu ani amorální (ani svinský, i když to sem nepatří).
Bolševik není ani odbytá veličina, nedávno prohlásila předsedkyně Sněmovny, že opozice smí jen sedět v koutě a šoupat nohama, což je přesně projev bolševického přístupu k řízení státu.
Dissenter
Já pamatuju Sergeje z dětství, jak dva táhly vlak, a ty superdlouhé dva táhly a dva tlačily, takže počty mohou být zkreslené.
Poskytnout vládě akceschopnost a možnost realizovat svůj program aspoň na 4 roky není bolševický přístup, ale nutnost. Mnohem lépe by se žilo v zemi, kde se střídají dvě velké strany, které mají čas a prostor na realizaci svého programu, než žvanírna, kde se neudělá nic, jen se perseveruje na maličkostech a zástupných sporech.
V tomhle Babiše chápu.
ygorek
Dissenter 11.11.2025 v 10:36
Pokud dva stroje táhly vlak a dva tlačily, byl to zcela jistě vlak superdlouhý a čítal kolem sta vozů. Byly to přepravy výjimečné a omezeně použitelné, na některých tratích/nádražích s nimi musely být problémy s ohledem na vzdálenost výhybek, ale na to jsou tady odborníci, takže raději skončím.
V dalším bodě s vámi nesouhlasím.
Bolševický přístup „my máme 90 % hlasů, tak seďte v koutě a šoupejte nohama“ je snad ještě pochopitelný, ale přístup: „my máme 51 % hlasů, tak seďte v koutě a šoupejte nohama“ je jen rádoby bolševický a ještě k tomu idiotský, protože reakcí je „vy jste to loni bez jednání protlačili, tak my to letos bez jednání rušíme“. Překlad „Poskytnout vládě akceschopnost a možnost realizovat svůj program aspoň na 4 roky“ je líbivý, ale hodně nepřesný.
Dissenter
V dvojspřeží je pořád lepší, aby koně táhli jeden trochu doleva a jeden trochu doprava, přičemž výslednicí je pohyb dopředu, než aby řehtali, žrali seno a netáhli vůbec.
Jsemť zkrátka příznivcem většinového volebního systému a za demokratické optimum považuju střídání Dem/Rep, případně Lab+Lib/Con, nebo přinejhorším ODS/Bureš.
ygorek
Dissenter 11.11.2025 v 11:16
S tím souhlasím, jenomže jsem kritizoval systém, kdy jeden táhne trochu doleva nebo doprava a druhý je uvázán za vůz, kde kluše v lajně jen pro zdání legitimity.
Hroch
Nejlepší byly Sergeje raných verzí, dosud nevybavené tlumičem výfuku…to byl rachot, je k nevíře, že v nich dokázala posádka vůbec vydržet celou šichtu, hezké byly rezonance v hrudníku, když stál člověk blízko trati a Sergej táhl na plný plyn.
ygorek
Hroch 11.11.2025 v 11:15
Jo, zažil jsem to. Jako děti jsme nechodili jen k tunelu, ale i na most přes Polaneckou spojku. Byl jeden čas kvůli malé odolnosti vůči otřesům zavřený, později byl zprůchodněn jen pro chodce, dnes je stavebně upraven pro chodník a cyklostezku.
Jako teenageři jsme hltali zkazky o doma dělaných supergramofonech s talíři soustruženými z pístů těch motorů.
CzechDave
Za mých klukovských let jezdívaly „písečné expresy“ s pískem ze suchdolských pískoven přes České Velenice do Rakouska. To byl jeden sergej v čele, burácející na plný kotel, a za ním nějakých 25 – 35 „vysejpáků“ řady Faccs (https://parostroj.net/katalog/nv/clanky/Faccs_Sas/Faccs_Sas.php3), pných písku. Ty stroje utáhly hodně :).
SAVP
A taky spotřebovaly hodně nafty. :-D
StaryVaran
SAVP:
To určitě ne! Sergeje měly spotřebu paliva velmi uměřenou výkonu. Byly osazeny kvalitními motory, konstrukčně na základě německých ponorkových agregátů, jednoduchý, vysoce spolehlivý dvojtaktní diesel s vynikající tepelnou/mechanickou účinností. Jasně, v Evropě (ČSSR) byla velmi vysoká teoretická účinnost tohoto motoru degradována dodatečně naroubovanými tlumiči výfuku a patologickým provozem mimo výkonová optima, ale i tak byla měrná spotřeba Sergejů zcela srovnatelná s přeplňovanými motory produkce ČKD-Smíchov, které ovšem vyžadovaly podstatně citlivější ovládání a nesrovnatelně pečlivější/nákladnější běžnou údržbu.
Jako jo no, celkově byla technologická úroveň i tohodle těžkýho strojírenství tady poměrně bídnou jednu až dvě dekády za západem (s oblibou tady připomínám, jak v britannistánu lítaly v 60. letech Delticy na expresních linkách 160, zatímco tady se teprve pomalu nasazovaly vůbec dýzly místo páry, ovšem stále lidi seděli v předělanejch dobytčákách). A to měl težké průmysl byt výspa socanismu! Vo eletrické trakci radši ani nemluvím.
SAVP
„Bolševik je odbytá veličina, anomální (a svinský, ale to sem nepatří) uspořádání, na který se nelze vymlouvat ani do + ani do -.“
Vždy si říkám ve které době asi dotyčný autor textu studoval.
Zda zadarmo anebo zadarmo. :-D
leon
Musí mít vlak mezi Prahou a Ostravou interval jak tramvaj v neděli? Pak se nedivme, že jsou hlavní tratě přetížené.
Panelákovej Pičus
Kdo by kurva jel z Prahy do Ostravy???
Sysop
Slovak, co se Pze nechytil?
Panelákovej Pičus
Slovák co ho v Praze nechytili
Dachsmeister
@Sysop
a ani v Brnó
dr_z
Já se snad poseru smíchy – prej že bolševik zvládal?! A to mluvíte fakt o ČSD, nebo nějaké bájné zemi? Co se na tomhle serveru dneska člověk dočte, to je fakt neuvěřitelný…
Právě tehdy vznikl ten totální průser, jehož důsledky se nepodařilo plně napravit dodnes. Paradoxně jedinou výhodou tehdy byly nízké rychlosti: Na trati max. 120 km/h (pár experimentálních úseků na 140 přišlo až koncem osmdesátek, to sem netahejme), skoro všechny stanice průjezdné jen stovkou, s asi „milionem“ omezení až na 30 km/h. Díky tomu těch pár dálkových vlaků nejelo zas o tolik rychleji, než ostatní. I přesto byla síť právě tehdy zcela beznadějně přetížená a celkem logicky právě někdy začátkem Gorbačova se datují plány na VRT, protože ono to prostě jiné řešení nemá. Režim nerežim, vláda nevláda, ať je ministr za AUTO nebo třeba Zelené.
Jen pár bodů stručně:
1) Praha – Ostrava se jezdilo 5 až 6 hodin, tj. průměr úžasných 64 km/h.
2) V denní době jelo mezi Přerovem a Ostravou jedním směrem 15 rychlíků (1982): http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_540-551.pdf, zatímco dnes jsem jich napočítal 52 (!) – možná jsem se přepočítal, zkuste to sami: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/181808993/k001_od_2025-10-11.pdf/6c203934-3351-4780-bd25-e7482c43d8f4
3) Body 1+2 je třeba doplnit o zpoždění, které se tehdy běžně měřilo v hodinách, zatímco dnes se občas jede i „skoro včas“, více než nižší desítky minut jsou výjimka
4) Jak vlaky, nádraží a podobně tehdy vypadaly je asi lepší nevzpomínat, že ano. Včetně cestování na kufru na hajzlu, protože nabídka byla prostě hrozně malá i na tehdejší uspořádání světa, kdy byla snaha radši moc necestovat a pracovalo se téměř zásadně „v místě“.
5) Zejména bývalá Severozápadní dráha (od České Třebové do Prahy a severních Čech) byla s kapacitou absolutně v prdeli. Nákladní vlaky i přes zcela mizerný počet vlaků osobních stály doslova „v koloně“ po stanicích, na trati… Uzly prostě vůbec nestíhaly. Dodnes se vykládají historky, jak tehdy strojvedoucí rozvážel panťák po trati, oni si pak navázali na vlak před nimi plechovku na provázek, aby je to vzbudilo… a kolikrát během 15-hodinové služby popojeli jen pár kilometrů a zas je panťák vyzvedl.
6) Bod (5) měl za následek totálně neefektivní využití všeho. Vyráběly a kupovaly se stovky lokomotiv jen proto, aby mohly v těch kolonách postávat, protože vagóny nechat na nádražích nebylo kde.
7) Výše uvedené mimo jiné znamenalo, že prakticky nešlo dělat žádné výluky a tedy ani opravy, i kdyby snad náhodou bylo čím a za co. Takže veškeré hlavní tratě byly 1990 úplně na rozpadnutí, tzv. „vyježděné do mrtě“. Ty výkonové rekordy v nákladní dopravě prostě byly naprosto neudržitelné, jelo se na údržbový dluh jako kráva.
8) Všechny uvedené „úspěchy socialismu“ vedly k paradoxu, že u nás na rozdíl od zbytku světa byla železnice v roli naprosté socky a „civilizovanější“ cestování představovaly autobusy, které v důsledku toho musely mít mimořádně extenzivní síť dálkových spojů, srovnatelnou dnes max. s Balkánem (z podobných důvodů). Dnes nepředstavitelné (naštěstí).
Komu to připomíná skoro jakýkoli tehdejší průmyslový obor, nebude to asi náhoda… Prej bolševik zvládal, no ty vole. :)
SAVP
Krásná to doba. Nikam se nespěchalo, pohoda. :-D
–
U nákladních vlaků je potřeba si uvědomit, že skoro vše se převáželo po kolejích.
A že po vstupou do EU už jaksi není co převážet, protože se průmysl smrskl na automotiv.
A ten zbytek stojí nebo se courá na dálnici a volanti pak nadávaj.
Se stačí podívat na nějaký dokument nebo film z osmdesátek. Dálnice prázdná.
Dokonce jezdili i vlaky pošťáky.
.
O výlukách a opravách by mohli vyprávět staří zbrojnoši od Železničního vojska.
Ale ti tu asi nejsou.
.
Není potřeba vše prožívat.
Od určitého věku moc lidí čas netrápí a nějaké zpoždění už vůbec ne.
Důležité je dojet do cíle ve zdraví.
dr_z
Reagoval jsem na argument, že „bez VRT to šlo i za bolševika“. Jo jasně, ale šlo to do prdele.
VRT přinejmenším v rozsahu z Prahy na sever a do Brna + Ostravy prostě potřebujeme, to se nedá nijak okecat.
SAVP
No hele, bolševik je 36 let pryč a co se změnilo?
Státní dluh vyšší, infrastruktura víceméně ta samá, myšlení lidí taktéž.
Těch pár úseků, kde se bijou v prsa, že se jede 160, 200 a „testovačka“ na 230 km/h… https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/rychlomer-pendolina-se-zastavil-na-237-km-h.A041118_104620_ekonomika_ven
Tak to by se asi zvládlo i za bolševiků. Včetně dálnic v dnešní podobě.
Je potřeba si uvědomit, že se fest zbrojilo (studená válka) a celá ekonomika i technologie byli postavené jinak než dnes.
Zkuste srovnat třeba soběstačnost v zemdělství. Dnes a tehdy.
Spíše čekám na srovnání 40 let bolševika vs. 40 let pravdolásky. 😉
Jak země vzkvétá.
–
Co jsou hlavní důvody a potřeby pro VRT přinejmenším v rozsahu z Prahy na sever a do Brna + Ostravy?
aby tady mohli pendlovat nejaký sráči z jedné strany rajchu na druhou levnějš? a co přesně z toho jako budem mít?
Dachsmeister
@dr_z
ad1) to je takové porovnávání jablek s hruškama.
Ranný bolševik 1949 Praha Ostrava motorák 4:37
Pozdní bolševik, respektive těsně po plyšáku 4:20 tuším, jezdil jsem 1xtýdně.
15:40 z Prahe a na Svinově kolem 20:00 ale nemůžu to najít. https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/historie/ostravan-slavi-sedmdesatku/-11474/24,0,,/
Jen to, že pod 4h to bylo až někdy v 2.polovině devadesátek
ad 2) taky nejezdily 4 vozové pseudorychlíky, jezdilo se úvratí a přepřahem přes Přerov atd., atp.
ad 3) inu dobrá pokrok se nedá zastavit
ad 4) no nevím, na nádražích to ani dnes není žádná sláva, tehdy aspoň fungovaly pajzly a nebyla tam kosa jako dnes
ad 5) objem nákladní dopravy oproti nestíhajícímu bolševikovi je 2/3 a i před covidem byl 4/5
ad 6) no a pořád slouží zatímco Emil Zátopek končí
ad 7) souhlas
ad 8) nesouhlas, dálkový bus souvisel s dopravní obslužností prdelí, na které se dnes sere.
@SAVP
myslel jsem takový ten dálkový bus co jel z Ostrave do Opave, Bruntále, Rýmařova, Šumperku, Vamberk, Žamberk, Rychnov, Hradec Králové a asi až do Prahe.
Nebo Praha, Nové Strašecí, Řevničov, Lubenec, Karlovy Vary, Sokolov, Romava až do Kraslic.
A těch inverzí a barevnýho sněhu.
Někteří ani nemuseli používat lešťěnku na nábytek.
Stačilo votevřít vokna. :-D
Něco za něco. Sice výkony, ale nižší kvalita života.
NotIan
D-FENS z roku 2000 by se tomu dnešnímu stárnoucímu strejdovi, kterému ujíždí vlak a ubývá kognitivních schopností, tak leda vysmál. Programové prohlášení rodící se vlády je snůška líbivých politických deklarací vytvořená bezplatnou verzí ChatGPT, která tvrdě narazí při clashi s realitou. K smíchu je slaměný panák o předchozích vládách – je vidět, že pan domácí např. ani nečetl prohlášení končící vlády v oblasti dopravy, které je deklaratorně prakticky úplně stejné, jen daleko více ukotvené v „ekonomickém rámci“. Až Andrej a spol. začnou tyhle sliby plnit, budu se za břicho popadat, ale doufám, že k tomu nedojde.
Hodně mě pobavila zmínka o tom, že taxikáři budou muset umět česky. Tvl, tohle by zdražilo veškeré služby typu Bolt a Uber o tisíc procent, vy idioti. Naštěstí ani tahle vějička pro dezoláty nebude nikdy realizována, stejně jako 90 procent celého toho cáru papíru „programového prohlášení“. Opakuji – NAŠTĚSTÍ.
Jihočech Honza
Tonocí se stébla chytá a naděje umírá předposlední. Laťka šla za těch pětadvacet let dost nízko.
Ale souhlasím, že vláda bude spíš hasit požáry než proaktivně něco vymýšlet.
LD
A co teprve za 35 let, pamatuju kdy se země citila tak, silná že nutili lidem přímotopy napájené z JE. Nedávno se už nutily jen teplejší svetry … Nějak se to podlézání cizákům nevyplácí.
všecke te botle apod. ať zdechnou na rakovinu, všeckéch tech čmoudů a jinéch chochlů co jezdijou jak vylízaný paka mám tak akorát plný zuby
Panelákovej Pičus
Většina Banderovců co tu máme jezdí s plečkama co si pořídili za deset tisíc v bazaru. Většina jich nikdy neměla řidičák. Většina jich jezdí vožralá. Většina jich nedokáže projet zatáčku. Ať už kurva do psí piče valijó na vakzál a sednó do vlaku do Užhorodu. Já už to tady s tou pakáží nevydržím. Du si dát Alpu a prášky. Zmrdi
Panelákovej Pičus
Ty blbe, ty bys sedl do taxíku, kterej řídí Banderovec? Hodně štěstí přeju, budeš ho potřebovat ty osle.
NotIan
Tak nesedej, pičusi. Boltem i Uberem jezdím tak třikrát týdně, národnost řidičů neřeším a nemám jedinou negativní zkušenost.
Panelákovej Pičus
Asi nejseš řidič a nevadí Ti jízda v protisměru a na červenou.
A stavění na přechodech, záměrný blokování dopravy v úzkejch hrdlech, atd., i když kunda vypatalaná má třeba až pět metrů daleko volný parkovací místo (nebo nekolik).
Dachsmeister
@taxikáři
podle mě je taxikář diagnóza, čest výjimkám potvrzujícím pravidlo.
Jezdím s tím s krajním odporem, to už radši mastnou tyčí pokud to je aspoň trochu smysluplné.
Dročkář, jo. To bejvaly časy, dyž byli normální dročkáři (a nejaká část z nich byly vylízaný/agresivní hovada).
Tady te botle a ubre a jiný sračky jezdijou v podstatě samý negři, ukroši a jiná svoloč, obvykle nejaký nelegáli a jiní na černo. Vosumnást hodin v kuse a podobný.
Panelákovej Pičus
A neplatí daně. Notlane Notlane seš spolupachatel trestného činu krácení daně když do toho sedneš.
Sysop
Tak prej to ma Hribek konecne vosefovany a jede to podle planu:
Moc ne, ale doufal jsem, že by aspoň mohli dělat ofuky a zkusit vydyndat slevu.
shane
Babiš, jo? Babiš je sračka. Jak nemá navrch a nemůže jednat z pozice síly, tak si s ním každej vytře. To bylo krásně vidět v EU. Doma plná huba siláckých keců a v Bruselu podepsal i jídelní lístek.
Navíc je vydíratelnej skrz majetek. Neudělá nic, co by ohrozilo jeho jmění. A jelikož kdo nic nedělá nic nezkazí, tak šlape brázdu. Nešel do politiky hájit zájmy ČR, ale rozmnožit jmění. Už to konečně pochopte.
fatdwi
JH, shane:
JH: měl jste se víc modlit a určitě by to klaplo (facepalm)
shane: přesně.
Jihočech Honza
fatdwi: kéž by to takhle fungovalo. Tak to brali Řekové, dát krávě do držky, ona ti dá dížky, obětuj Athéně skopce, jistě se tvá věc zdaří. U nás to tak nefunguje, Bůh je suverén, dopouští, ale neopouští. Což neznamená, že se nemáme aspoň pokusit.
Babiš bude asi přece jenom v něčem lepší obchodník než Fiala. Aby se Babiš dostal do Bílého domu, tak stačilo, že jsme koupili vrtulníky a aby se Fiala dostal do Bílého domu, tak jsme museli koupit F35. Podle mě se Babiš dostal do Bílého domu za podstaně menší peníze než Fiala. Bohužel oba utráceli peníze cizí.
shane
Protože Babiš fialovi ty vrtulníky vykous :)
Dachsmeister
@F35
kdyby měl Babiš koule, tak zajde za SAABisty a řekne.
Heleďte koupím Gripeny 12E a 2F a když to dodáte do 1.1.2029 za nižší cenu a prodáte mi pak i ty olítané C,D tak F35 vypovídám smlouvu a rozjedu arbitráž o vrácení aspoň části záloh co jim ta kráva naposílala anebo to dám do bazoše NATO když je o ten krám údajně takový zájem.
A voliči nejen SPD budou skákat radostí až do stratosféry.
I já si poskočím.
Asi nejak tak, nechápu. I dyby se tem kurvám záloha nechala, ať si ju strčijou do kundy, tak pořád vyjde snad COKOLI (jasně, vyjma žabáků) velice výrazně levnějš, a hlavně to pro NAŠE použití dává větši smysl, než pomalej neobratnej stíhací BOMBARDÉR.
Jenže to by ty kurvy musely přiznat, že rola fyjalostánu v NATO je nakoupit drahej HW, a v případě potřeby ho zadarmo poslat nekam doprdele, aby to tam bylo sestřelený. V útočné operaci. Kdo kurva bude lítat domácí a jiný obranný mise stíhacím bombardérem?!? Na to slouží (multirole) fighter, a interceptor.
shane
jenže babiš koule nemá. A proč je nemá? Protože mimo ČR je malej pejsek a když bude velkejm klukům kazit kšefty, tak ho i s celým Agročertem rozšlápnou jak žábu. A kvůli tomu do politky nešel, aby tam zchudnul.
A to je milé děti, názorný příklad, proč je u premiéra takový střet zájmů velký špatný.
Sysop
Neco mi rika, ze i kdyby to misto oligarchy byl obycejnej ourada, tak emericky kuci by si na nej paku nasli i tak a dali mu koule do sveraku. Porad bylo jednodussi to na zacatku scratchnout pred podpisem, nez ten vystupit.
Myslim, ze tuhle horkou a drahou komedii dohrajeme az do konce, pokud se nestane nejakej zazrak.
Sysop
…TED vystupit, kurvadrat.
shane
To je dost možný, ale zase by do toho ouřady lidi nevkládali takový naděje jako do velkýho zlýho miliardáře :)
Jihočech Honza
„pokud se nestane nejakej zazrak“
A jsme zase u toho, není lepší věřit alespoň v možnost zásahu shůry, než se utopit v cynismu?
Sysop
Shury prijde prd.
Jako zazrak vidim treba rozpad NATO a prehodnoceni ekonomickych vazeb, ekonomicka valka USA/EU, bankrot Lockheed Martin a zastaveni programu F-35, atd.
fatdwi
JH: ty falešný dilemata fasujete na modloslužbách?
Já bych si třeba vybral mozek, škoda, že to Vám ten pán, co má rád chlapečky, nenabídne. Třeba byste si ho vybral taky. Ale to byste se pak nemohl topit v nenávisti a ztratil byste smysl života.
Jihočech Honza
fatdwi: co by na to řekl takový Sokrates, ten si taky vybral mozek. Anebo Bobby Fischer.
A jaký máte smysl života Vy? Nažrat se, zasouložit si, pobavit se, a pak co?
fatdwi
JH: to byste nepochopil, držte se radši své nenávisti, ta je Vám zjevně dobrým životním kompasem.
Zkuste se zamyslet nad tím, proč se ptáte zrovna na Sokrata. Bez těch falešných dilemat by Vaše víra koukám nedožila rána, ale zřejmě netušíte, jak je to komické.
Jihočech Honza
Tak mi to zkuste vysvětlit, rád se nechám poučit.
Sokrates je krásný příklad arogance rozumu, „mozku“, chcete-li, bez ohledu na kontext, svět, společnost… Poučné, jistě.
Co jsou falešná dilemata?
Nenávist necítím k nikomu, tedy k osobě. Naprosto nenávidím současný režim, pro jeho neschopnost, falešnost, pokrytectví, a protože nás všechny vede do zkázy.
fatdwi
JH: tak ještě jednou: zamyslete se nad tím, proč jste si vybral zrovna příklad „arogance rozumu“ a ne něco jiného. Hledáte hůl za každou cenu.
Falešná dilemata jsou taková, kde připouštíte výběr z účelově omezeného množství možností, přičemž skutečný počet možností je daleko vyšší. Tedy úvaha nestojí tak, že „výběr rozumu“ = „výběr arogance rozumu á la Sokrates“. Rozumím, že jako člověk v zajetí dogmat máte prostě problém uvažovat racionálně a svobodně, potřebujete černou a bílou, jinak se nedokážete orientovat.
Ad nenávist – zřejmě jste to stále nepochopil, jste zde skvělým příkladem, proč je víra špatně. Často čtu, že je prý důležitá pro útěchu ducha. A pak tady čtu ty Vaše nenávistné slinty, jednu dobu už to bylo jak v tom vtipu „už se bojím otevřít konzervu“, když jste zvládal narvat Ukrajinu pod článek o incelech jako jeden z prvních příspěvků (nesouvisející s ničím, nebyla to na nic reakce, prostě jste si potřeboval odplivnout, už zase).
To je holt výsledek nesvodoby. Troufám si říct, že žiju mnohem spokojenější a vyrovnanější život než Vy, soudě dle Vašich místních projevů (třeba to jen hrajete a jste jinak v pohodě, ale to není vidět). Představa, že bych své myšlení zasíral něčím tak zbytečným, jako je nenávist, je pro mě zcela dementní. A nejste v tom sám, věřící mají tento problém velmi často – tedy si opět troufám říct, že víra je projevem nevyrovnanosti a neschopnosti zvládnout své emoce. To totiž víra nedokáže, ale dle naturelu každého soudruha mu dá možnost nenávist plně projevit (vůči jiné rase, Ukrajincům, ženám, věřícím jiných nesmyslů atd.) bez toho, že by dotyčnému přišlo špatné nebo alespoň divné, že tak činí.
Ad smysl života, mohl bych to více rozepsat, ale v zásadě už máte můj přístup v odpovědích Sysopa a Dissentera. Život má smysl sám o sobě, nepotřebuji bohy, gretény ani jiné úchyláky s jejich zotročujícími dogmaty. Non serviam.
Dissenter
JH: To je ale dobrý smysl života.
Osobně se snažím udržovat všech šest rozkoší, tělesných z jídla, spánku a sexu a duševních z tvorby, (konzumace) umění a poznání.
Víra není ani rozkoš, ani nemá smysl. :-)
Sysop
Taxnad smyslem zivota je zivot sam, prece. Mit deti a venovat se jim, samozrejme jist abych zil, sukat abych mel radost a deti, obcas se odreagovat a hlavne pracovat, abych mel za co a v cem zit. Na fikce uz nemam misto.
SAVP
Aneb Sysopův pohled na svět.
SAVP
No přeci rozdávat životní moudra na DFENS. 😂
LWG
Proč by nešlo současně používat mozek a doufat v možnost zásahu shůry? Znám řadu chytrých věřících a vím o dalších, kteří zcela jistě museli přemýšlet a šlo jim to.
Jinak to klišé s duchovními a chlapci – daleko častěji se nechají laicisovat kvůli holkám, spíše ženám. Jeden si vzal mojí spolužačku, s dalším jsem občas u klienta sdílel kancelář, můj oddávající také již není otcem duchovním, ale otcem biologickým (i právním), vím o dalších. Myslím, že nebýt celibátu, má ŘKC řadu zajímavých duchovních (a znal jsem farářku od jedné refomované církve a byla to moc chytrá a příjemná paní).
Dissenter
LWG: Nechat se laicizovat kvůli chlapcům by nemělo smysl, ne? :-)
LWG: Jezuité měli už před staletími moudrou, veselou a praktickou zásadu „modli se, jako by se o vše postaral Bůh, a jednej, jako by ses o vše postaral sám“.
Arnold J Rimmer
Služebnice Boží? Jsem asi pro, otevírá to v evangelizaci zdejších pohanů netušené a zajímavé možnosti. A když teď už emeritní primas český mít blbý kecy nebude…
LWG
Předem – nemyslím si. Jinak by na tomto reformované církve postavily svůj růst a to se neděje.
Primas český fakt nebyl rozhodující překážkou svědcení žen, jen co do čela ŘKC nastoupil František, tak prý zřídil komisi pro posouzení možnosti svědcení jáhemek. Dozvěděl jsem se o ní někdy loni, kdy byl kdesi titulek, že se tato komise dosud neshodla… A myslím, že je to marný, je to marný, je to marný, celibát a masculinát prostě muší bejt. Sice časem bude mít jeden farář tak deset farností plus, ale neustoupí ani o píďu.
Měl jsem na toto téma zajímavou debatu s hluboce věřícím kamarádem, který – ač katolík – by si dovedl představit i ženu provádějící eucharistii, veškeré svátosti, kromě smíření. To mě celkem překvapilo, protože psychoterapeutky fungují bez problémů. Asi má specfický obsah zpovědí.
Já s Lewise souhlasím s tím, že ženy by nebyly stejné kněžky jako mužští kněží. Ale pořád jsem přesvědčen o tom, že by mi nevadily. Jak říkám, jednu farářku jsem znal a kdyby nefárala tak daleko, tak bych se u ní na mši určitě zašel podívat.
Jedna slečna mi vyprávěla, jak se na nějaké sociální síti řeší, že Bůh poslal svého syna jako muže, takže to znamená… dotyčná podle mě hezky shrnula, že v té době by dceru těžko někdo poslouchal (předpokládám, že pohlaví Božího syna je třeba brát v úvahu až od chvíle, kdy homo factus est).
Arnold J Rimmer
LWG: Zpověď ženský nutně narazí na předsudečnou opatrnost. Desetitisíce let evoluce jsou koncentrovaný v chlapský amygdale, jsou to bytosti jiného duhu, bytosti sociální, jak mi zaručíš že nevykecá který manželky bližního svého jsem zrovna požádal?
Copak letadýlka, ale Fiala včera předložil návrh rozpočtu se schodkem 289 mld. Jelikož Babiš s Micinkou celou dobu kritizovali vládu za zadlužování, tak jsem zvědavej, jestli se jim ten návrh podaří osekat aspoň na 350 mld, nebo jestli si troufnou až na 400 mld. Ale já jim věřím, to dají. A příští rok by do toho mohli pořádně seknout a ten schodek zkrouhnout aspoň na půl bilionu.
Jihočech Honza
Jak to říkal Reagan, deficit je dost velký, aby se o sebe postaral sám?
Když z toho něco kápne normálním lidem a ne jen Malorusku nebo americkým zbrojařům, tak budiž. Nakoupit Au/Ag/Pt/Pd a počkat na inflaci :-)
shane
To už je ale fakt chytání se stébla. Ale jako jo, důchodcům a státním zaměstnancům z toho něco kápne, to jo. Si přiznejte, že jste to šestidemolici sežrali i s navijákem a že jediná výrazná změna bude rychlost zadlužování.
Latimerie podivna
Já si ani nemyslím, že by byl rozdíl v rychlosti zadlužování. Rozpočet co tam nyní posílají má problém, že tam nejsou všechny výdaje (ne bez důvodu šel ředitel ŘSD „somrovat“ k Babišovi). Jenže kdyby je tam zahrnuli, tak by nejspíš překročili ten limit co máme v zákoně. Tak je tam raději někeré výdaje nedali a problém přesunuli na Babiše a pak budou vykřikovat, že oni navrhli rozpočet s menším deficitem. Tím nechci říct, že Babiš bude šetřit – nebude, ale já u končící vlády nevidím nějaké významné šetření u rozpočtu – tedy, že by plnili to co slibovali. Nějakou důchodovou reformu sice udělali, ale co se týká rozpočtu tak tam toho moc/nic neušetřili. Oni navíc se začátku čekali, až se zvolí rozvědčík, aby tam nebyl člen STB a teprve pak vyvíjeli nějakou činnost. Já za sebe nevidím mezi končící vládou a budoucí Babišovou vládou žádný podstatný rozdíl, ať už se týká rozpočtu nebo vztahu k EU.
Začíná to letadlama, už z nich leze že nezbývá než je koupit a bude to pokračovat povolenkama a u nich taky nezbude než je přijmout. Samozřejmě Babiš v tom bude nevinně, za vše může předchozí vláda a on se teď stará o lidi.
Jen by mě zajímalo, co udělá s tím Agrofertem.
shane
To Babišovo tvrzení o chybějících penězích bych bral s rezervou, Babiš nutně potřebuje ten rozpočet navýšit a tohle je asi jedinej způsob jak to okecat, aby nebyl za čůráka, když předtím fialu za ten schodek kritizoval.
Jihočech Honza
Nejsem anonista a nikdy jsem nebyl, takže jsem mohl být nanejvýš příjemně překvapen. Spíš by mne zajímalo, proč ta hysterie „Babiš nás potáhne na Východ“, „přijedou ruské tanky“… Zažil jsem osobně v práci.
Latimerie podivna
Babiš na Fialu vytáhl nejhoršího premiéra no a Fiala vytáhl zase „ruskou kartu“, která pochází ještě z prezidentských voleb. Nějaký detailnější program nepředstavila ani jedna strana (ono je to možná jedno, protože na něj po volbách zpravidla kašlou) a obě hrají na emoce.
A ještě víc to podle mě je vyhrocené v Polsku, sice Polsky neumím, ale co tak čtu, tak to tam musí být na palici (Teraz kurwa my).
Bylo by pěkné, kdyby se to trochu zklidnilo, ale to je jen zbožné přání.
Dachsmeister
@JH
tak Michl by mohl ještě koupit BTC, ať máte ty investice diverzifikované ;-)
s vohledem na to, že je opakovaně na jisti prokázaný, že dyž lžyjala lže 268, ve výsledku to je asi 350, tak co jako vlastně meleš?
Childeater
Zdá se mi to, nebo je někdo opravdu tak naivní, že si myslí, že záleží na programovém prohlášení vlády, nebo že to prohlášení dokonce Andrej Babiš četl?
Pokud snad někdo tak naivní je, tak ani hovno, přátelé.
Je to stejná mrkev před oslem, jako SPD a jejich referenda, ze kterých už nezbylo vůbec nic anebo Macinkův vyrovnaný rozpočet, kde stačilo, aby Macinku jednou Babiš okřikl ať už o tom rozpočtu drží hubu, že se to nestane, protože je to blbost.
Jihočech Honza
ChE: nevěřím, že by jakákoli strana u nás měla promyšlené konkrétní kroky, co udělat, kdyby se dostala k moci. Ne obecné žvásty o efektivitě a nízkém deficitu, ale co reálně zrušit, kam přestat lít peníze. Asi jako Trumpova záplava dekretů ze začátku druhého období, to určité stálo hodně času a úsilí a protivníka zatlačilo do těžké defenzívy.
shane
Konkrétní kroky určitě ne, ale od revoluce si nikdo tak rychle nevytíral prdel předvolebními sliby jako teď šestidemolice. A nejlepší na tom je, že to není nic nečekanýho, vzhledem k tomu, že Babiš byl ve vládě 8 let, z toho 4 roky jako premiér. Jediný co dokázal bylo prožrat tučný roky, zvýšit mandatorní výdaje, přijmout Greendeal a nasekat sekeru. Jo a rozmnožit svůj majetek a vyhnout se kriminálu.
fatdwi
shane: 8? Vždyť už je tam 12 (resp. 11, 12 začne v lednu), nezapomínal bych na jeho „zásluhy“ ve vládě ozubené pleše. Místní babišofilové holt jeli na vlně lepšolidí z roku 2021, když tenkrát „všechno bude lepší, než Babiš“, akorát teď „i ten Babiš bude lepší, než Fiala“. Jistě, držitel rekordu „sekera roku“, nastupující po držiteli rekordu „sekera volebního období“ je jistě spásou a nadějí.
No aspoň bude sranda, až nadšení opadne a vrchní grýndýlista bude zase se zachmuřenou tváří rebelujícího bojovníka spokojeně podepisovat vše, co se mu strčí pod nos a jeho voliči ho budou omlouvat, jak chudáček nemohl jinak a že za to může Fiala.
Latimerie podivna
Já myslím, že je tam 8 a nyní ho čekají další 4. Ve vládě ozubené pleše byl ministr financí (4) a pak byl premiér (další 4), pak ho vystřídal fialový zázrak a nyní to budou další 4 roky, kdy budeme mít opět nejlepšího premiéra všech dob a všech světů.
mysliš že na druhej pokus bude větší kurva, jak celá ta pjetydemolyčný banda zmrdů? fakt nevim že by měl v partaji TOLIK zmrdů najednou, dosahujících věhlasu MPTrosky, ropušana, nerudné, afroameričanové, bartoša, lipánka, richtrofky, a mnoha dalších, to jenom co si tak nahned vzpomenu…
shane
bude. s tím počítej. Si zapomněl, co vyváděl za covidu? navíc, povahy jako ty nebudou spokojený nikdy.
Latimerie podivna
shane 13.11.2025 v 15:26
Co se týká „výtěru“ předvolebními sliby, tak byste neměl zapomenout na (umírající) ČSSD
Před volbami: „Zdroje jsou“
Po volbách: „Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. Byli bychom blázni, pokud bychom trvali na něčem, co není ekonomicky reálné, a tlačili zemi do větších schodků jen proto, abychom prosadili naše politické sliby“
Jihočech Honza
LP: mne zase bavilo, jak Sobotka sekající deficit za deficitem kritizoval ODS za…rozpočtové deficity :-)
shane
Tak poslední přebytkovej rozpočet měl asi Klaus, ale ten měl prachy z privatizací. A stejně to skončilo Balíčkem úsporných opatření.
Babiš ovšem dokázal prožrat prachy z konjunktury, jaká tu nebyla snad od časů císaře pána.
DM: to se ale nevylučuje, zubatec dělal finance Špidlogrossovi a pak Paroubkovi, tam sekal ty dluhy, která pak vyčítal vládě ODS. Ty jeho slavné přebytky byly podle vzoru „i slepé kuře najde zrno“ či „čím hloupější sedlák, tím větší brambory“.
leon
Jak to víš? Protože to říkali v televizi? Ty si myslíš, že nám začali lhát až v únoru 2022?
Já si dobře pamatuji na tu mediální kampaň proti Paroubkovi jak nás šíleně zadlužuje a že nám hrozí Řecko.
Když to vzal do svých pracek chemik Kalousek a začal sekat dluhy jak Baťa cvičky, tak v médiích bylo najednou ticho.
Latimerie podivna
V době, kdy byl předsedou vlády Klaus, byl důchodový účet poměrně dost v plusu, jenže byl mimo rozpočet. Aby Klaus dosáhl přebytkový rozpočet, tak součástí státního rozpočtu učinil i ten důchochodový účet. A přebytek byl na světě.
shane
Ne docela, byl součástí rozpočtu, ale přebytky z něj nebylo možný převést do jiné kapitoly rozpočtu. Ano, tenkrát byl ještě důchodový rozpočet v plusu.
@ygorek
kukam, že my synci z Ostravska máme pamět jako sloni nejen stran vlaků…
ygorek
Dachsmeister 13.11.2025 v 16:58
Co se paměti týče, při libovolné mediální propírce prádla vytaženého z koše Rajchlova, který náš národ táhne kamsi k pásům ruských tanků, nebo co, mě napadne, že nás volky nevolky odtáhl na starý dobrý tradiční západ, kde si poslankyně Ilona Staller mimo jiné prozpěvovala své Tutti cuanti cicciolini…, snad i v průběhu jednání, i když samozřejmě ne celé.
Latimerie podivna
No a protože měl Babiš jako ministr financí (nikoliv jako předseda vlády) jednou přebytkový rozpočet (přišel k tomu jak slepý k houslím, protože plánoval deficit), tak má našetřeno a od té doby může utrácet co hrdlo ráčí. Jednou, to je náhoda, teprve kdyby to zopakoval, tak bych uznale pokýval hlavou.
Sice to druhé je jen tak ale přesto (uznale) kýv, kýv, kýv …..
shane
Tak ona už oposmlouva neblahé paměti…
Childeater
Neříká se mi to dobře, ale Libor Vondráček se vyprofiloval jako totální idiot.
Jestli měl Pavel někdy v něčem pravdu, tak rozhodně v tom, že v souladu s rozsudkem Ústavního soudu chce, aby Babiš vysvětlil jak naloží se střetem zájmů, dokonce to Pavlovi Ústavní soud ukládá.
Fakt mě nenapadlo, že i tenhle hned poběží Babišovi olíznout řiť. Není to snad dokonce právník?
Nehledej v tom právo, nebo spravedlnost, buď má AB dostatečnou mocenskou základnu, a pak se tím premiérem stane, anebo ne. Ti druzí mají prezidenta (reprezentativního, který umí mluvit, děkujeme), Senát, ČT a ČR, většinu médií,velké banky, silné pozice v obcích a krajích…
To máš jako poslední Pochod pro život. Kdyby KDU byla opravdu křesťanská strana s podporou 30% a na ten pochod přišlo 100 000 lidí, mezi nimi 20 000 ramenáčů v modrých košilích…
Childeater
Právo v tom nehledám u AB, ten si s ním vytíral prdel vždy a ostatně – vyhrál volby a má plné právo vládnout.
Jen holt k tomu nesmí mít Agrofert, na tom se shodla Evropská komise i náš Ústavní soud.
A to právo měl ctít hlavně Vondráček, kterýho jsem volil a kterej se tak i profiloval.
Mimochodem, samozřejmě že AB dosáhne svýho i bez Pavla, buď ho nakonec jmenuje Okamura jako šéf Sněmovny, nebo prostě bude vládnout v demisi.
Jihočech Honza
Smí mít Agrofert, nesmí ho řídit :-)
Childeater
Ale ne. Je to v té definici toho, kdo je „Benefit owner“. Pokud má AB z Agrofertu profit, nesmí sahat na dotace.
Samozřejmě, dalo by se z toho vybruslit tak, že se Agrofert a přidružené firmy nebudou účastnit výběrovek na veřejné zakázky a nebudou pobírat dotace.
Můj názor?
Až zase Babišova vláda, tenhle zákon bude úplně první, který se změní.
Jihočech Honza
Kolik má ÚS divizí?
Childeater
Záleží na tom?
Nález který Ústavní soud je platný…
To, co se tady píše, zvláště o českém zákonu o střetu zájmů není pravda.
AB si s podobnou argumentací párkrát zasoudil, vždycky prohrál.
Hupert
Childeater: Odkaz na rozsudek ústavního soudu jsi nepřipojil, oprávněnost postupu bolševického rozvědčíka tak neobjasnil, na čem tedy svoje urážky Vondráčka zakládáš? Tož to vylož. Nebo taky jen někomu lížeš řiť?
Childeater
Nevím, jestli se mi chce reagovat na dětinskou výzvu, na kterou stačí pár sekund u Google.
Ale prosím, proč ne. U Ústavního soudu se jedná o nález, jak zmiňuji výše.
No, v ods. 197, strana 75, se cca píše, že préza má při jmenování předsedy a ministrů vlády přihlédnout k tomu, aby tím ke střetu zájmů nedošlo. To se dá jistě uchopit různě, zvlášť lokaji cizí moci.
corona
K diskusi výše, i.c. k výroku „..lokaji cizí moci.“:
– – –
Ano, máme zde dvě strany. Tu naši a tu cizí. Takže někteří stojí na na té „naší“ a jiní na té „cizí“.
Jsem takový zvídavý a neustále hodnotím, kdo kam patří…
Takovej zvonek z jinyho soudku:
Kolega v praci se mi pred tydnem v patek ozval, ze ma nateklej xicht, ze ho to pali, nevi proc, ale ze si vezme HO a pres vikend ze uvidi. V pondeli zprava, ze je to jeste horsi, nadelaly se mu puchyre, vypada jak mimozemstan a ze jde k doktorovi. Paxe ozval, ze dostal antibiotika, ve stredu uz byl ok, dneska prisel.
Ptam se ho, co ze mu to bylo.
A on povida: no… v pondeli jsem prisel do spitalu, tam se mne lekli a ze at si sednu na chodbu na zidli, daleko od ostatnich a ze pan doktor prijde. Bal jsem se, co mi to kurva je. Po nejake dobe prisla sestra a povida ‚musime si zkontrolovat data na vasi Karte darce organu…‘
WTF?!? Jsem se malem posral, ze uz mne chteji rozebrat!!!
Nastesti za chvili doktor prisel, prohlasil, ze je to nejaka zasrana bakterie, kterou jsem si vetrel do kuze pri holeni a dal mi antibiotika…
😀
Programový prohlášení měla hezký i Fialova vláda, i Nečasova vláda. A co z toho zbylo? :-)
Ale jo, souhlas se vším s výjimkou VRT. Ono vlastně nejde ani tak o VRT, ale v hlavních dopravních směrech (v podstatě Německo – Ústí – Praha – Pardubky+HK – Ostrava – Polsko / Praha – Brno – Rakousko/Slovensko a asi i Praha – Plzeň – Německo) nestačí současné dvě koleje, ale je třeba nejméně 4 kolejí. Především pro náklady, osoby se – s výjimkou příměsta – vejdou.
Rozšířit dvojkolejku na 4 kolejku nelze (pozemky, baráky). Přesunout náklady na silnice už víc taky nejde (aktuálně je železnice organizačně úplně debilní dopravní modalita a přesto nestačí).
Pokud postavit nové koleje, je nutné je postavit v nové stopě a pak je lepší VRT a segregace rychlé dopravy od pomalé, než postavit v podstatě tytéž klikaté koleje a zavřít si do budoucna cestu k rychlovlakům.
Nejsou-li prachy, postavme alespoň Německo – Ústí – Praha – (Brno mimo) – Rakousko/Slovensko, tam je to úplná tragédie a není volná trasa ani po silnici.
To, že dráha udržuje zbytečné lokálky, je pravda, ale s problémem to nijak nesouvisí. Jejich užírání peněz a stavební kapacity je o řád níže.
Cena jízdenky na VRT, i kdyby byla na dvojnásobku současných cen, stejně přitáhne dost zájemců. Železnice nikde v civilizaci není socka doprava.
@Dissenter
mě fascinuje, jak to ten bolševik dělal na Ostravsku.
Do 2 hutních závodů vozil železnou rudu a odvážel ocel a strojírenské výrobky, a taky se těžilo uhlí a lidi nejezdili do práce autem v takové míře jako dnes a ČSD stíhaly.
Dnes vozí rudu a uhlí jen do 3nce, obě hutě i strojírny v Ostravě zkrachovaly a ostravský železniční uzel je přetížen…
To je snadný, dneska se převáží mnohem víc zboží různorodějšími cestami a mnohem méně dlouhých vlaků o 30 těžkých vagónech tažených dvěma Sergeji. I osobní doprava je více přizpůsobená zákazníkovi; tzn. kratší vlaky v častějších intervalech, nedělá se od sirény k siréně a od šesti do dvou.
Kvalita života s sebou nese i zvýšení cestování.
Bolševik je odbytá veličina, anomální (a svinský, ale to sem nepatří) uspořádání, na který se nelze vymlouvat ani do + ani do -.
@Dissenter
aha, takže svinský bolševik to s ručně malovanými grafikony zvládl.
Když ta zvýšená kvalita života přináší potřebu všude rajzovat, nechť si to potřební platí v tržních cenách, zdravíme šotouše. ;-)
Na hodinovém taktu nevidím nic špatného.
Naopak zcela zvrhlé mi připadají 4 vozové rychlíky Ostrava Žilina, kde 1. třída je téměř prázdná, nebo jedna narvaná souprava RegioPantera s kapacitou 500 osob místo 640 osob v CityElefantovi.
A jako posilový spěšný na elektrifikované trati motorový vůz 842 s přípojným o kapacitě 300 osob bez klimatizace a vakuového WC.
Co se nákladní dopravy týče, my (montovna) taháme ucelené vlaky s kontejnery z Koperu a ucelené vlaky s výrobky do Bremerhavenu, Koperu i jinde a taky k zastoupením značky do jednotlivých zemí.
Asi 30% produkce.
Kapacita jednokolejky bez elektrifikace dostačuje.
Měli jsme kdysi v plánu vozit i motory z Žiliny a převodovky do Žiliny vlakem, ale česká vláda sice slíbila, ale nedokázala prosadit zkapacitnění jednokolejky.
A tak motory jezdí kamiony přes věčně ucpané Kysuce, kde slovenské vlády naslibovaly dálnici už před 20 lety a do montovny nevede z D48 ani po 18 letech sjezd, který naslibovaly české vlády.
Hodinový interval vlaků na příměstské trati je zjevně nesmyslný, ale i na páteřní trati je nedostatečný. Myslím, že silnice jsou zaplněné až dost na to, abychom ty zlomky cestujících, co jezdí vlakem, ještě vyhnali do aut. Nemluvě o šňůrách kamionů.
Ucelené vlaky jsou menšina (a řekl bych, že jich ještě ubyde), to, o čem je řeč, je kontejnerová a menší přeprava. Zase – nedostačující jsou i silnice, pokud by se VRT nahradilo postavením paralelních nových dálnic tak budiž, ale nic takového není na obzoru a znamenalo by to ještě větší zábor území, legislativní potíže, a tak dál. Jednotlivé módy dopravy se mají doplňovat a bojovat hlavně za větší koláč, ne jen utržení maximálního kusu menšího. A stavba dopravní a energetické infrastruktury je druhý nejlepší způsob využití státních (daňových) peněz, ten první je je občanům nesebrat, což není v podmínkách ČR reálné.
Pochopitelně, že tržně konformní by byla regulace cenou, ale to bychom napřed potřebovali pořádné silniční mýto, transparentní dělení spotřební daně z paliv, parkovací poplatky za zábor místa, atd. Pak by se teprve vidělo, jak je masová doprava efektivní i nákladově.
Dissenter: „pořádné silniční mýto“ se tu již v minulosti diskutovalo. Nechce se mi to exhumovat ani znovu dohledávat, ale protože jste s tím přišel, vyzvu Vás, ať se v tomto dovzděláte a porovnáte výběr toho „nepořádného“ dnešního mýta, příjmy ze spotřebních daní (ani nemusíte dohledávat DPH z paliv) a porovnejte s investicemi do silniční sítě. Pak mi přijďte říct, na co byste to „pořádné mýto“ potřeboval, resp. jestli jste tím myslel „odpovídající“, tak jestli je za Vás v pořádku jej snížit (mě by se to líbilo, ale neb diskuse jsou starší, nemám aktuální data o kolik by to mohlo jít dolů a rád se podívám, pokud tomu ten čas obětujete).
Pokud se Vám to nechce hledat, pak mi můžete alternativně věřit, že dané porovnání není pro Váš argument přínosné a tento již nepoužívat. Naopak vzít za svůj argument, že už dnešní dráhy dotují motoristé a fakt nemám zájem dotovat ještě VRT.
Hledat to nebudu, příjem ze spotřební daně z paliv je asi 85G Kč, rozpočet SFDI je dvojnásobný a menší polovina jde na železnice. Chybí výdaje měst a obcí související se silniční dopravou, zejména reálná cena za zábor parkovacích míst (kdyby se totéž místo využilo ekonomicky lépe, jaký by byl zisk).
Dost pravděpodobně by významně stouply náklady za těžší vozidla (poškození silnic), o něco klesla za běžná osobní auta, respektive za projetý km, ale významně by stouply parkovací náklady.
Obecně se dá říct, že kdo jezdí osobákem nebo dodávkou hodně a parkuje na vlastním/firemním pozemku, nese na svých bedrech více než adekvátní část nákladů. Kdo jezdí málo a většinu času zabírá veřejné pozemky, má to právě naopak. Kamiony jsou vyloženě ekonomicky negativní a jejich provoz (a nízkou cenu dopravy zboží) v podstatě dotuje první skupina.
Jakmile by se cena dopravy srovnala, začne se významně více vyplácet (nákladní) doprava po železnici.
Dissenter: máme AI, tak to šlo rychle: k 85G si můžete přičíst 21 % DPH, tedy jsme na 103G. K tomu 17G za mýto a 9G za dálniční známky. Tedy cca 130G. Je-li ta „menší půlka“ třeba 40 %, pak do silnic jde 102G. S ohledem na výše uvedená čísla můžou osobáky jezdit zadara a pořád budou platit příliš mnoho. Tolik tomu, že by mělo být „pořádné mýto“.
Pokud jde o ekonomické využití parkovacích ploch, to je hezká představa. Doporučuji se zeptat tam, kde ty „skutečné náklady“ řeší a naznačit jim, že jsou idioti a zbytečně plýtvají penězi – u nákupních center. Takové parkovací plochy na Chodově jsou zhruba stejně velké jako prodejní plocha celého centra.
Trh tedy již odpověď má, lepší je mít půlku plochy pro auta. U parkovacích ploch veřejných o tom můžeme zcela jistě diskutovat, však na co by člověk potřeboval auto, může tam stát třeba lavička a pak se může snížit i počet míst u center, protože tam lidi nebudou jezdit auty, že. Ale to mi ve světle reality tvrdého retailu přijde jako wishful thinking. Většina místa, hlavně v atraktivních lokalitách center měst, už je dávno vytěžena na maximum v rámci možného (jistě by šlo parkoviště zrušit úplně a postavit tam třeba biodiverzitní komunitní centrum s čajovnou, ale nemuselo by to mít úplně dobré dopady na obyvatele a existující obchody a služby, jak se ostatně více sociálně-inženýrsky uvědomělá města již přesvědčila a přesvědčují).
Bolševik zvládal leda velký hovno, viz níže:
https://dfens-cz.com/skvela-prace-programove-prohlaseni-vlady-kapitola-doprava/comment-page-3/?show=comments#comment-500744
Dissenter 10.11.2025 v 23:08
Sergej byl bolševický, tedy velký, stroj a třicet vagonů utáhl sám. Dlouhý vlak měl padesát, ale mohl mít i sto vozů – jako děti jsme byli furt u tunelu a přeříkávali:“Jede vláček motoráček, kolik vozů asi má?“.
Bolševik není uspořádání, nemůže být tedy v tom ohledu ani amorální (ani svinský, i když to sem nepatří).
Bolševik není ani odbytá veličina, nedávno prohlásila předsedkyně Sněmovny, že opozice smí jen sedět v koutě a šoupat nohama, což je přesně projev bolševického přístupu k řízení státu.
Já pamatuju Sergeje z dětství, jak dva táhly vlak, a ty superdlouhé dva táhly a dva tlačily, takže počty mohou být zkreslené.
Poskytnout vládě akceschopnost a možnost realizovat svůj program aspoň na 4 roky není bolševický přístup, ale nutnost. Mnohem lépe by se žilo v zemi, kde se střídají dvě velké strany, které mají čas a prostor na realizaci svého programu, než žvanírna, kde se neudělá nic, jen se perseveruje na maličkostech a zástupných sporech.
V tomhle Babiše chápu.
Dissenter 11.11.2025 v 10:36
Pokud dva stroje táhly vlak a dva tlačily, byl to zcela jistě vlak superdlouhý a čítal kolem sta vozů. Byly to přepravy výjimečné a omezeně použitelné, na některých tratích/nádražích s nimi musely být problémy s ohledem na vzdálenost výhybek, ale na to jsou tady odborníci, takže raději skončím.
V dalším bodě s vámi nesouhlasím.
Bolševický přístup „my máme 90 % hlasů, tak seďte v koutě a šoupejte nohama“ je snad ještě pochopitelný, ale přístup: „my máme 51 % hlasů, tak seďte v koutě a šoupejte nohama“ je jen rádoby bolševický a ještě k tomu idiotský, protože reakcí je „vy jste to loni bez jednání protlačili, tak my to letos bez jednání rušíme“. Překlad „Poskytnout vládě akceschopnost a možnost realizovat svůj program aspoň na 4 roky“ je líbivý, ale hodně nepřesný.
V dvojspřeží je pořád lepší, aby koně táhli jeden trochu doleva a jeden trochu doprava, přičemž výslednicí je pohyb dopředu, než aby řehtali, žrali seno a netáhli vůbec.
Jsemť zkrátka příznivcem většinového volebního systému a za demokratické optimum považuju střídání Dem/Rep, případně Lab+Lib/Con, nebo přinejhorším ODS/Bureš.
Dissenter 11.11.2025 v 11:16
S tím souhlasím, jenomže jsem kritizoval systém, kdy jeden táhne trochu doleva nebo doprava a druhý je uvázán za vůz, kde kluše v lajně jen pro zdání legitimity.
Nejlepší byly Sergeje raných verzí, dosud nevybavené tlumičem výfuku…to byl rachot, je k nevíře, že v nich dokázala posádka vůbec vydržet celou šichtu, hezké byly rezonance v hrudníku, když stál člověk blízko trati a Sergej táhl na plný plyn.
Hroch 11.11.2025 v 11:15
Jo, zažil jsem to. Jako děti jsme nechodili jen k tunelu, ale i na most přes Polaneckou spojku. Byl jeden čas kvůli malé odolnosti vůči otřesům zavřený, později byl zprůchodněn jen pro chodce, dnes je stavebně upraven pro chodník a cyklostezku.
Jako teenageři jsme hltali zkazky o doma dělaných supergramofonech s talíři soustruženými z pístů těch motorů.
Za mých klukovských let jezdívaly „písečné expresy“ s pískem ze suchdolských pískoven přes České Velenice do Rakouska. To byl jeden sergej v čele, burácející na plný kotel, a za ním nějakých 25 – 35 „vysejpáků“ řady Faccs (https://parostroj.net/katalog/nv/clanky/Faccs_Sas/Faccs_Sas.php3), pných písku. Ty stroje utáhly hodně :).
A taky spotřebovaly hodně nafty. :-D
SAVP:
To určitě ne! Sergeje měly spotřebu paliva velmi uměřenou výkonu. Byly osazeny kvalitními motory, konstrukčně na základě německých ponorkových agregátů, jednoduchý, vysoce spolehlivý dvojtaktní diesel s vynikající tepelnou/mechanickou účinností. Jasně, v Evropě (ČSSR) byla velmi vysoká teoretická účinnost tohoto motoru degradována dodatečně naroubovanými tlumiči výfuku a patologickým provozem mimo výkonová optima, ale i tak byla měrná spotřeba Sergejů zcela srovnatelná s přeplňovanými motory produkce ČKD-Smíchov, které ovšem vyžadovaly podstatně citlivější ovládání a nesrovnatelně pečlivější/nákladnější běžnou údržbu.
Jako jo no, celkově byla technologická úroveň i tohodle těžkýho strojírenství tady poměrně bídnou jednu až dvě dekády za západem (s oblibou tady připomínám, jak v britannistánu lítaly v 60. letech Delticy na expresních linkách 160, zatímco tady se teprve pomalu nasazovaly vůbec dýzly místo páry, ovšem stále lidi seděli v předělanejch dobytčákách). A to měl težké průmysl byt výspa socanismu! Vo eletrické trakci radši ani nemluvím.
„Bolševik je odbytá veličina, anomální (a svinský, ale to sem nepatří) uspořádání, na který se nelze vymlouvat ani do + ani do -.“
Vždy si říkám ve které době asi dotyčný autor textu studoval.
Zda zadarmo anebo zadarmo. :-D
Musí mít vlak mezi Prahou a Ostravou interval jak tramvaj v neděli? Pak se nedivme, že jsou hlavní tratě přetížené.
Kdo by kurva jel z Prahy do Ostravy???
Slovak, co se Pze nechytil?
Slovák co ho v Praze nechytili
@Sysop
a ani v Brnó
Já se snad poseru smíchy – prej že bolševik zvládal?! A to mluvíte fakt o ČSD, nebo nějaké bájné zemi? Co se na tomhle serveru dneska člověk dočte, to je fakt neuvěřitelný…
Právě tehdy vznikl ten totální průser, jehož důsledky se nepodařilo plně napravit dodnes. Paradoxně jedinou výhodou tehdy byly nízké rychlosti: Na trati max. 120 km/h (pár experimentálních úseků na 140 přišlo až koncem osmdesátek, to sem netahejme), skoro všechny stanice průjezdné jen stovkou, s asi „milionem“ omezení až na 30 km/h. Díky tomu těch pár dálkových vlaků nejelo zas o tolik rychleji, než ostatní. I přesto byla síť právě tehdy zcela beznadějně přetížená a celkem logicky právě někdy začátkem Gorbačova se datují plány na VRT, protože ono to prostě jiné řešení nemá. Režim nerežim, vláda nevláda, ať je ministr za AUTO nebo třeba Zelené.
Jen pár bodů stručně:
1) Praha – Ostrava se jezdilo 5 až 6 hodin, tj. průměr úžasných 64 km/h.
2) V denní době jelo mezi Přerovem a Ostravou jedním směrem 15 rychlíků (1982): http://www.jizdni-rady.nanadrazi.cz/jizdni-rad/1981-1982/1981-1982_strana_540-551.pdf, zatímco dnes jsem jich napočítal 52 (!) – možná jsem se přepočítal, zkuste to sami: https://www.spravazeleznic.cz/documents/50004227/181808993/k001_od_2025-10-11.pdf/6c203934-3351-4780-bd25-e7482c43d8f4
3) Body 1+2 je třeba doplnit o zpoždění, které se tehdy běžně měřilo v hodinách, zatímco dnes se občas jede i „skoro včas“, více než nižší desítky minut jsou výjimka
4) Jak vlaky, nádraží a podobně tehdy vypadaly je asi lepší nevzpomínat, že ano. Včetně cestování na kufru na hajzlu, protože nabídka byla prostě hrozně malá i na tehdejší uspořádání světa, kdy byla snaha radši moc necestovat a pracovalo se téměř zásadně „v místě“.
5) Zejména bývalá Severozápadní dráha (od České Třebové do Prahy a severních Čech) byla s kapacitou absolutně v prdeli. Nákladní vlaky i přes zcela mizerný počet vlaků osobních stály doslova „v koloně“ po stanicích, na trati… Uzly prostě vůbec nestíhaly. Dodnes se vykládají historky, jak tehdy strojvedoucí rozvážel panťák po trati, oni si pak navázali na vlak před nimi plechovku na provázek, aby je to vzbudilo… a kolikrát během 15-hodinové služby popojeli jen pár kilometrů a zas je panťák vyzvedl.
6) Bod (5) měl za následek totálně neefektivní využití všeho. Vyráběly a kupovaly se stovky lokomotiv jen proto, aby mohly v těch kolonách postávat, protože vagóny nechat na nádražích nebylo kde.
7) Výše uvedené mimo jiné znamenalo, že prakticky nešlo dělat žádné výluky a tedy ani opravy, i kdyby snad náhodou bylo čím a za co. Takže veškeré hlavní tratě byly 1990 úplně na rozpadnutí, tzv. „vyježděné do mrtě“. Ty výkonové rekordy v nákladní dopravě prostě byly naprosto neudržitelné, jelo se na údržbový dluh jako kráva.
8) Všechny uvedené „úspěchy socialismu“ vedly k paradoxu, že u nás na rozdíl od zbytku světa byla železnice v roli naprosté socky a „civilizovanější“ cestování představovaly autobusy, které v důsledku toho musely mít mimořádně extenzivní síť dálkových spojů, srovnatelnou dnes max. s Balkánem (z podobných důvodů). Dnes nepředstavitelné (naštěstí).
Komu to připomíná skoro jakýkoli tehdejší průmyslový obor, nebude to asi náhoda… Prej bolševik zvládal, no ty vole. :)
Krásná to doba. Nikam se nespěchalo, pohoda. :-D
–
U nákladních vlaků je potřeba si uvědomit, že skoro vše se převáželo po kolejích.
A že po vstupou do EU už jaksi není co převážet, protože se průmysl smrskl na automotiv.
A ten zbytek stojí nebo se courá na dálnici a volanti pak nadávaj.
Se stačí podívat na nějaký dokument nebo film z osmdesátek. Dálnice prázdná.
Dokonce jezdili i vlaky pošťáky.
.
O výlukách a opravách by mohli vyprávět staří zbrojnoši od Železničního vojska.
Ale ti tu asi nejsou.
.
Není potřeba vše prožívat.
Od určitého věku moc lidí čas netrápí a nějaké zpoždění už vůbec ne.
Důležité je dojet do cíle ve zdraví.
Reagoval jsem na argument, že „bez VRT to šlo i za bolševika“. Jo jasně, ale šlo to do prdele.
VRT přinejmenším v rozsahu z Prahy na sever a do Brna + Ostravy prostě potřebujeme, to se nedá nijak okecat.
No hele, bolševik je 36 let pryč a co se změnilo?
Státní dluh vyšší, infrastruktura víceméně ta samá, myšlení lidí taktéž.
Těch pár úseků, kde se bijou v prsa, že se jede 160, 200 a „testovačka“ na 230 km/h…
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/rychlomer-pendolina-se-zastavil-na-237-km-h.A041118_104620_ekonomika_ven
Tak to by se asi zvládlo i za bolševiků. Včetně dálnic v dnešní podobě.
Je potřeba si uvědomit, že se fest zbrojilo (studená válka) a celá ekonomika i technologie byli postavené jinak než dnes.
Zkuste srovnat třeba soběstačnost v zemdělství. Dnes a tehdy.
Spíše čekám na srovnání 40 let bolševika vs. 40 let pravdolásky. 😉
Jak země vzkvétá.
–
Co jsou hlavní důvody a potřeby pro VRT přinejmenším v rozsahu z Prahy na sever a do Brna + Ostravy?
Nemá smysl grafomanit, to hlavní vystihuje docela dobře tento článek:
https://zdopravy.cz/dokument-zvyste-kapacitu-trati-urychlete-elektrizaci-co-si-dopravci-mysli-o-prioritach-vznikajici-vlady-265434/
aby tady mohli pendlovat nejaký sráči z jedné strany rajchu na druhou levnějš? a co přesně z toho jako budem mít?
@dr_z
ad1) to je takové porovnávání jablek s hruškama.
Ranný bolševik 1949 Praha Ostrava motorák 4:37
Pozdní bolševik, respektive těsně po plyšáku 4:20 tuším, jezdil jsem 1xtýdně.
15:40 z Prahe a na Svinově kolem 20:00 ale nemůžu to najít.
https://zeleznicar.cd.cz/zeleznicar/historie/ostravan-slavi-sedmdesatku/-11474/24,0,,/
Jen to, že pod 4h to bylo až někdy v 2.polovině devadesátek
ad 2) taky nejezdily 4 vozové pseudorychlíky, jezdilo se úvratí a přepřahem přes Přerov atd., atp.
ad 3) inu dobrá pokrok se nedá zastavit
ad 4) no nevím, na nádražích to ani dnes není žádná sláva, tehdy aspoň fungovaly pajzly a nebyla tam kosa jako dnes
ad 5) objem nákladní dopravy oproti nestíhajícímu bolševikovi je 2/3 a i před covidem byl 4/5
ad 6) no a pořád slouží zatímco Emil Zátopek končí
ad 7) souhlas
ad 8) nesouhlas, dálkový bus souvisel s dopravní obslužností prdelí, na které se dnes sere.
ad 8) nesouhlas, dálkový bus souvisel s dopravní obslužností prdelí, na které se dnes sere.
.
O jakých (_!_) je řeč? :-D
Jako třeba, že jel autobus z Liberce do Brna – Zlína, nebo ze Zlína do Plzně a tak?
Případně Košice – Praha?
https://www.ceskatelevize.cz/porady/10116288585-archiv-ct24/220411058210016/cast/790487/
@SAVP
myslel jsem takový ten dálkový bus co jel z Ostrave do Opave, Bruntále, Rýmařova, Šumperku, Vamberk, Žamberk, Rychnov, Hradec Králové a asi až do Prahe.
Nebo Praha, Nové Strašecí, Řevničov, Lubenec, Karlovy Vary, Sokolov, Romava až do Kraslic.
ad 1) Pod 4 hodiny? To myslej tenhle vlak?
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=SC&cislo=503&nazev=Mana%C5%BEer&rok=1998
@SAVP
jojo legenda SC menedžer
A těch inverzí a barevnýho sněhu.
Někteří ani nemuseli používat lešťěnku na nábytek.
Stačilo votevřít vokna. :-D
Něco za něco. Sice výkony, ale nižší kvalita života.
D-FENS z roku 2000 by se tomu dnešnímu stárnoucímu strejdovi, kterému ujíždí vlak a ubývá kognitivních schopností, tak leda vysmál. Programové prohlášení rodící se vlády je snůška líbivých politických deklarací vytvořená bezplatnou verzí ChatGPT, která tvrdě narazí při clashi s realitou. K smíchu je slaměný panák o předchozích vládách – je vidět, že pan domácí např. ani nečetl prohlášení končící vlády v oblasti dopravy, které je deklaratorně prakticky úplně stejné, jen daleko více ukotvené v „ekonomickém rámci“. Až Andrej a spol. začnou tyhle sliby plnit, budu se za břicho popadat, ale doufám, že k tomu nedojde.
Hodně mě pobavila zmínka o tom, že taxikáři budou muset umět česky. Tvl, tohle by zdražilo veškeré služby typu Bolt a Uber o tisíc procent, vy idioti. Naštěstí ani tahle vějička pro dezoláty nebude nikdy realizována, stejně jako 90 procent celého toho cáru papíru „programového prohlášení“. Opakuji – NAŠTĚSTÍ.
Tonocí se stébla chytá a naděje umírá předposlední. Laťka šla za těch pětadvacet let dost nízko.
Ale souhlasím, že vláda bude spíš hasit požáry než proaktivně něco vymýšlet.
A co teprve za 35 let, pamatuju kdy se země citila tak, silná že nutili lidem přímotopy napájené z JE. Nedávno se už nutily jen teplejší svetry … Nějak se to podlézání cizákům nevyplácí.
Vláda je přeci svržena
všecke te botle apod. ať zdechnou na rakovinu, všeckéch tech čmoudů a jinéch chochlů co jezdijou jak vylízaný paka mám tak akorát plný zuby
Většina Banderovců co tu máme jezdí s plečkama co si pořídili za deset tisíc v bazaru. Většina jich nikdy neměla řidičák. Většina jich jezdí vožralá. Většina jich nedokáže projet zatáčku. Ať už kurva do psí piče valijó na vakzál a sednó do vlaku do Užhorodu. Já už to tady s tou pakáží nevydržím. Du si dát Alpu a prášky. Zmrdi
Ty blbe, ty bys sedl do taxíku, kterej řídí Banderovec? Hodně štěstí přeju, budeš ho potřebovat ty osle.
Tak nesedej, pičusi. Boltem i Uberem jezdím tak třikrát týdně, národnost řidičů neřeším a nemám jedinou negativní zkušenost.
Asi nejseš řidič a nevadí Ti jízda v protisměru a na červenou.
A stavění na přechodech, záměrný blokování dopravy v úzkejch hrdlech, atd., i když kunda vypatalaná má třeba až pět metrů daleko volný parkovací místo (nebo nekolik).
@taxikáři
podle mě je taxikář diagnóza, čest výjimkám potvrzujícím pravidlo.
Jezdím s tím s krajním odporem, to už radši mastnou tyčí pokud to je aspoň trochu smysluplné.
Dročkář, jo. To bejvaly časy, dyž byli normální dročkáři (a nejaká část z nich byly vylízaný/agresivní hovada).
Tady te botle a ubre a jiný sračky jezdijou v podstatě samý negři, ukroši a jiná svoloč, obvykle nejaký nelegáli a jiní na černo. Vosumnást hodin v kuse a podobný.
A neplatí daně. Notlane Notlane seš spolupachatel trestného činu krácení daně když do toho sedneš.
Tak prej to ma Hribek konecne vosefovany a jede to podle planu:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-zpravy-hlavni-mesto-praha-doprava-v-praze-kolabuje-jedte-radsi-metrem-vyzval-dopravni-podnik-40548593
Kdo nebydlite u metra, smolik. Vase MHD.
V Praze je prostě na její rozlohu moc lidí, moc aut a moc hřibů.
Pokud budeme zatvrzele trvat na památkové ochraně a ultralevném parkování v centru, nepomůžeme si ani rozkopnutím posledně jmenovaného.
Co navrhujete? Některé části Prahy zbourat a postavit znova?
Áno.
Už otáčejí:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-havlicek-nakup-stihacek-f-35-je-rozhodnuta-vec-40548668
dobrá je anketa na konci – 77% to nepřekvapilo
Snad sis nemyslel, že od toho Babiš odstoupí?
Moc ne, ale doufal jsem, že by aspoň mohli dělat ofuky a zkusit vydyndat slevu.
Babiš, jo? Babiš je sračka. Jak nemá navrch a nemůže jednat z pozice síly, tak si s ním každej vytře. To bylo krásně vidět v EU. Doma plná huba siláckých keců a v Bruselu podepsal i jídelní lístek.
Navíc je vydíratelnej skrz majetek. Neudělá nic, co by ohrozilo jeho jmění. A jelikož kdo nic nedělá nic nezkazí, tak šlape brázdu. Nešel do politiky hájit zájmy ČR, ale rozmnožit jmění. Už to konečně pochopte.
JH, shane:
JH: měl jste se víc modlit a určitě by to klaplo (facepalm)
shane: přesně.
fatdwi: kéž by to takhle fungovalo. Tak to brali Řekové, dát krávě do držky, ona ti dá dížky, obětuj Athéně skopce, jistě se tvá věc zdaří. U nás to tak nefunguje, Bůh je suverén, dopouští, ale neopouští. Což neznamená, že se nemáme aspoň pokusit.
Že tohle ještě dneska někdo nechápe…
https://media.tenor.com/p9uRCFkwppYAAAAM/star-trek.gif
Babiš bude asi přece jenom v něčem lepší obchodník než Fiala. Aby se Babiš dostal do Bílého domu, tak stačilo, že jsme koupili vrtulníky a aby se Fiala dostal do Bílého domu, tak jsme museli koupit F35. Podle mě se Babiš dostal do Bílého domu za podstaně menší peníze než Fiala. Bohužel oba utráceli peníze cizí.
Protože Babiš fialovi ty vrtulníky vykous :)
@F35
kdyby měl Babiš koule, tak zajde za SAABisty a řekne.
Heleďte koupím Gripeny 12E a 2F a když to dodáte do 1.1.2029 za nižší cenu a prodáte mi pak i ty olítané C,D tak F35 vypovídám smlouvu a rozjedu arbitráž o vrácení aspoň části záloh co jim ta kráva naposílala anebo to dám do bazoše NATO když je o ten krám údajně takový zájem.
A voliči nejen SPD budou skákat radostí až do stratosféry.
I já si poskočím.
Asi nejak tak, nechápu. I dyby se tem kurvám záloha nechala, ať si ju strčijou do kundy, tak pořád vyjde snad COKOLI (jasně, vyjma žabáků) velice výrazně levnějš, a hlavně to pro NAŠE použití dává větši smysl, než pomalej neobratnej stíhací BOMBARDÉR.
Jenže to by ty kurvy musely přiznat, že rola fyjalostánu v NATO je nakoupit drahej HW, a v případě potřeby ho zadarmo poslat nekam doprdele, aby to tam bylo sestřelený. V útočné operaci. Kdo kurva bude lítat domácí a jiný obranný mise stíhacím bombardérem?!? Na to slouží (multirole) fighter, a interceptor.
jenže babiš koule nemá. A proč je nemá? Protože mimo ČR je malej pejsek a když bude velkejm klukům kazit kšefty, tak ho i s celým Agročertem rozšlápnou jak žábu. A kvůli tomu do politky nešel, aby tam zchudnul.
A to je milé děti, názorný příklad, proč je u premiéra takový střet zájmů velký špatný.
Neco mi rika, ze i kdyby to misto oligarchy byl obycejnej ourada, tak emericky kuci by si na nej paku nasli i tak a dali mu koule do sveraku. Porad bylo jednodussi to na zacatku scratchnout pred podpisem, nez ten vystupit.
Myslim, ze tuhle horkou a drahou komedii dohrajeme az do konce, pokud se nestane nejakej zazrak.
…TED vystupit, kurvadrat.
To je dost možný, ale zase by do toho ouřady lidi nevkládali takový naděje jako do velkýho zlýho miliardáře :)
„pokud se nestane nejakej zazrak“
A jsme zase u toho, není lepší věřit alespoň v možnost zásahu shůry, než se utopit v cynismu?
Shury prijde prd.
Jako zazrak vidim treba rozpad NATO a prehodnoceni ekonomickych vazeb, ekonomicka valka USA/EU, bankrot Lockheed Martin a zastaveni programu F-35, atd.
JH: ty falešný dilemata fasujete na modloslužbách?
Já bych si třeba vybral mozek, škoda, že to Vám ten pán, co má rád chlapečky, nenabídne. Třeba byste si ho vybral taky. Ale to byste se pak nemohl topit v nenávisti a ztratil byste smysl života.
fatdwi: co by na to řekl takový Sokrates, ten si taky vybral mozek. Anebo Bobby Fischer.
A jaký máte smysl života Vy? Nažrat se, zasouložit si, pobavit se, a pak co?
JH: to byste nepochopil, držte se radši své nenávisti, ta je Vám zjevně dobrým životním kompasem.
Zkuste se zamyslet nad tím, proč se ptáte zrovna na Sokrata. Bez těch falešných dilemat by Vaše víra koukám nedožila rána, ale zřejmě netušíte, jak je to komické.
Tak mi to zkuste vysvětlit, rád se nechám poučit.
Sokrates je krásný příklad arogance rozumu, „mozku“, chcete-li, bez ohledu na kontext, svět, společnost… Poučné, jistě.
Co jsou falešná dilemata?
Nenávist necítím k nikomu, tedy k osobě. Naprosto nenávidím současný režim, pro jeho neschopnost, falešnost, pokrytectví, a protože nás všechny vede do zkázy.
JH: tak ještě jednou: zamyslete se nad tím, proč jste si vybral zrovna příklad „arogance rozumu“ a ne něco jiného. Hledáte hůl za každou cenu.
Falešná dilemata jsou taková, kde připouštíte výběr z účelově omezeného množství možností, přičemž skutečný počet možností je daleko vyšší. Tedy úvaha nestojí tak, že „výběr rozumu“ = „výběr arogance rozumu á la Sokrates“. Rozumím, že jako člověk v zajetí dogmat máte prostě problém uvažovat racionálně a svobodně, potřebujete černou a bílou, jinak se nedokážete orientovat.
Ad nenávist – zřejmě jste to stále nepochopil, jste zde skvělým příkladem, proč je víra špatně. Často čtu, že je prý důležitá pro útěchu ducha. A pak tady čtu ty Vaše nenávistné slinty, jednu dobu už to bylo jak v tom vtipu „už se bojím otevřít konzervu“, když jste zvládal narvat Ukrajinu pod článek o incelech jako jeden z prvních příspěvků (nesouvisející s ničím, nebyla to na nic reakce, prostě jste si potřeboval odplivnout, už zase).
To je holt výsledek nesvodoby. Troufám si říct, že žiju mnohem spokojenější a vyrovnanější život než Vy, soudě dle Vašich místních projevů (třeba to jen hrajete a jste jinak v pohodě, ale to není vidět). Představa, že bych své myšlení zasíral něčím tak zbytečným, jako je nenávist, je pro mě zcela dementní. A nejste v tom sám, věřící mají tento problém velmi často – tedy si opět troufám říct, že víra je projevem nevyrovnanosti a neschopnosti zvládnout své emoce. To totiž víra nedokáže, ale dle naturelu každého soudruha mu dá možnost nenávist plně projevit (vůči jiné rase, Ukrajincům, ženám, věřícím jiných nesmyslů atd.) bez toho, že by dotyčnému přišlo špatné nebo alespoň divné, že tak činí.
Ad smysl života, mohl bych to více rozepsat, ale v zásadě už máte můj přístup v odpovědích Sysopa a Dissentera. Život má smysl sám o sobě, nepotřebuji bohy, gretény ani jiné úchyláky s jejich zotročujícími dogmaty. Non serviam.
JH: To je ale dobrý smysl života.
Osobně se snažím udržovat všech šest rozkoší, tělesných z jídla, spánku a sexu a duševních z tvorby, (konzumace) umění a poznání.
Víra není ani rozkoš, ani nemá smysl. :-)
Taxnad smyslem zivota je zivot sam, prece. Mit deti a venovat se jim, samozrejme jist abych zil, sukat abych mel radost a deti, obcas se odreagovat a hlavne pracovat, abych mel za co a v cem zit. Na fikce uz nemam misto.
Aneb Sysopův pohled na svět.
No přeci rozdávat životní moudra na DFENS. 😂
Proč by nešlo současně používat mozek a doufat v možnost zásahu shůry? Znám řadu chytrých věřících a vím o dalších, kteří zcela jistě museli přemýšlet a šlo jim to.
Jinak to klišé s duchovními a chlapci – daleko častěji se nechají laicisovat kvůli holkám, spíše ženám. Jeden si vzal mojí spolužačku, s dalším jsem občas u klienta sdílel kancelář, můj oddávající také již není otcem duchovním, ale otcem biologickým (i právním), vím o dalších. Myslím, že nebýt celibátu, má ŘKC řadu zajímavých duchovních (a znal jsem farářku od jedné refomované církve a byla to moc chytrá a příjemná paní).
LWG: Nechat se laicizovat kvůli chlapcům by nemělo smysl, ne? :-)
LWG: doporučuji film Spotlight.
https://www.csfd.cz/film/388128-spotlight/prehled/
LWG: Jezuité měli už před staletími moudrou, veselou a praktickou zásadu „modli se, jako by se o vše postaral Bůh, a jednej, jako by ses o vše postaral sám“.
Služebnice Boží? Jsem asi pro, otevírá to v evangelizaci zdejších pohanů netušené a zajímavé možnosti. A když teď už emeritní primas český mít blbý kecy nebude…
Předem – nemyslím si. Jinak by na tomto reformované církve postavily svůj růst a to se neděje.
Primas český fakt nebyl rozhodující překážkou svědcení žen, jen co do čela ŘKC nastoupil František, tak prý zřídil komisi pro posouzení možnosti svědcení jáhemek. Dozvěděl jsem se o ní někdy loni, kdy byl kdesi titulek, že se tato komise dosud neshodla… A myslím, že je to marný, je to marný, je to marný, celibát a masculinát prostě muší bejt. Sice časem bude mít jeden farář tak deset farností plus, ale neustoupí ani o píďu.
Měl jsem na toto téma zajímavou debatu s hluboce věřícím kamarádem, který – ač katolík – by si dovedl představit i ženu provádějící eucharistii, veškeré svátosti, kromě smíření. To mě celkem překvapilo, protože psychoterapeutky fungují bez problémů. Asi má specfický obsah zpovědí.
LWG – nad tím se zamýšlel už po válce C.S. Lewis:
https://starejlisak.blogspot.com/2015/07/c-s-lewis-knezky-v-cirkvi.html
re: Jihočech Honza
Já s Lewise souhlasím s tím, že ženy by nebyly stejné kněžky jako mužští kněží. Ale pořád jsem přesvědčen o tom, že by mi nevadily. Jak říkám, jednu farářku jsem znal a kdyby nefárala tak daleko, tak bych se u ní na mši určitě zašel podívat.
Jedna slečna mi vyprávěla, jak se na nějaké sociální síti řeší, že Bůh poslal svého syna jako muže, takže to znamená… dotyčná podle mě hezky shrnula, že v té době by dceru těžko někdo poslouchal (předpokládám, že pohlaví Božího syna je třeba brát v úvahu až od chvíle, kdy homo factus est).
LWG: Zpověď ženský nutně narazí na předsudečnou opatrnost. Desetitisíce let evoluce jsou koncentrovaný v chlapský amygdale, jsou to bytosti jiného duhu, bytosti sociální, jak mi zaručíš že nevykecá který manželky bližního svého jsem zrovna požádal?
IMHO je zrovna tohle docela blbej nápad.
zrovna dneska na Psu: https://neviditelnypes.lidovky.cz/zahranici/snatky-kdyz-pastor-oddava-ctyri-muze.A251113_141941_p_zahranici_nef
LWG by pri rozvodu zajasal. Prace na rok. Minimalne.
Zřejmě už je Izrael nechce :)
https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Predrazene-Prodat-Izraeli-Babis-vi-co-s-F-35-775773
https://www.echo24.cz/a/HWRwC/zpravy-domov-babis-donalde-nemame-na-to
Copak letadýlka, ale Fiala včera předložil návrh rozpočtu se schodkem 289 mld. Jelikož Babiš s Micinkou celou dobu kritizovali vládu za zadlužování, tak jsem zvědavej, jestli se jim ten návrh podaří osekat aspoň na 350 mld, nebo jestli si troufnou až na 400 mld. Ale já jim věřím, to dají. A příští rok by do toho mohli pořádně seknout a ten schodek zkrouhnout aspoň na půl bilionu.
Jak to říkal Reagan, deficit je dost velký, aby se o sebe postaral sám?
Když z toho něco kápne normálním lidem a ne jen Malorusku nebo americkým zbrojařům, tak budiž. Nakoupit Au/Ag/Pt/Pd a počkat na inflaci :-)
To už je ale fakt chytání se stébla. Ale jako jo, důchodcům a státním zaměstnancům z toho něco kápne, to jo. Si přiznejte, že jste to šestidemolici sežrali i s navijákem a že jediná výrazná změna bude rychlost zadlužování.
Já si ani nemyslím, že by byl rozdíl v rychlosti zadlužování. Rozpočet co tam nyní posílají má problém, že tam nejsou všechny výdaje (ne bez důvodu šel ředitel ŘSD „somrovat“ k Babišovi). Jenže kdyby je tam zahrnuli, tak by nejspíš překročili ten limit co máme v zákoně. Tak je tam raději někeré výdaje nedali a problém přesunuli na Babiše a pak budou vykřikovat, že oni navrhli rozpočet s menším deficitem. Tím nechci říct, že Babiš bude šetřit – nebude, ale já u končící vlády nevidím nějaké významné šetření u rozpočtu – tedy, že by plnili to co slibovali. Nějakou důchodovou reformu sice udělali, ale co se týká rozpočtu tak tam toho moc/nic neušetřili. Oni navíc se začátku čekali, až se zvolí rozvědčík, aby tam nebyl člen STB a teprve pak vyvíjeli nějakou činnost. Já za sebe nevidím mezi končící vládou a budoucí Babišovou vládou žádný podstatný rozdíl, ať už se týká rozpočtu nebo vztahu k EU.
Začíná to letadlama, už z nich leze že nezbývá než je koupit a bude to pokračovat povolenkama a u nich taky nezbude než je přijmout. Samozřejmě Babiš v tom bude nevinně, za vše může předchozí vláda a on se teď stará o lidi.
Jen by mě zajímalo, co udělá s tím Agrofertem.
To Babišovo tvrzení o chybějících penězích bych bral s rezervou, Babiš nutně potřebuje ten rozpočet navýšit a tohle je asi jedinej způsob jak to okecat, aby nebyl za čůráka, když předtím fialu za ten schodek kritizoval.
Nejsem anonista a nikdy jsem nebyl, takže jsem mohl být nanejvýš příjemně překvapen. Spíš by mne zajímalo, proč ta hysterie „Babiš nás potáhne na Východ“, „přijedou ruské tanky“… Zažil jsem osobně v práci.
Babiš na Fialu vytáhl nejhoršího premiéra no a Fiala vytáhl zase „ruskou kartu“, která pochází ještě z prezidentských voleb. Nějaký detailnější program nepředstavila ani jedna strana (ono je to možná jedno, protože na něj po volbách zpravidla kašlou) a obě hrají na emoce.
A ještě víc to podle mě je vyhrocené v Polsku, sice Polsky neumím, ale co tak čtu, tak to tam musí být na palici (Teraz kurwa my).
Bylo by pěkné, kdyby se to trochu zklidnilo, ale to je jen zbožné přání.
@JH
tak Michl by mohl ještě koupit BTC, ať máte ty investice diverzifikované ;-)
Vždyť on BTC nakupovat chce, samozřejmě nejprve začne malým testovacím balónkem:
https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/bitcoinova-rezerva-ales-michl-cnb-kryptomeny.A251113_132753_ekonomika_alis
s vohledem na to, že je opakovaně na jisti prokázaný, že dyž lžyjala lže 268, ve výsledku to je asi 350, tak co jako vlastně meleš?
Zdá se mi to, nebo je někdo opravdu tak naivní, že si myslí, že záleží na programovém prohlášení vlády, nebo že to prohlášení dokonce Andrej Babiš četl?
Pokud snad někdo tak naivní je, tak ani hovno, přátelé.
Je to stejná mrkev před oslem, jako SPD a jejich referenda, ze kterých už nezbylo vůbec nic anebo Macinkův vyrovnaný rozpočet, kde stačilo, aby Macinku jednou Babiš okřikl ať už o tom rozpočtu drží hubu, že se to nestane, protože je to blbost.
ChE: nevěřím, že by jakákoli strana u nás měla promyšlené konkrétní kroky, co udělat, kdyby se dostala k moci. Ne obecné žvásty o efektivitě a nízkém deficitu, ale co reálně zrušit, kam přestat lít peníze. Asi jako Trumpova záplava dekretů ze začátku druhého období, to určité stálo hodně času a úsilí a protivníka zatlačilo do těžké defenzívy.
Konkrétní kroky určitě ne, ale od revoluce si nikdo tak rychle nevytíral prdel předvolebními sliby jako teď šestidemolice. A nejlepší na tom je, že to není nic nečekanýho, vzhledem k tomu, že Babiš byl ve vládě 8 let, z toho 4 roky jako premiér. Jediný co dokázal bylo prožrat tučný roky, zvýšit mandatorní výdaje, přijmout Greendeal a nasekat sekeru. Jo a rozmnožit svůj majetek a vyhnout se kriminálu.
shane: 8? Vždyť už je tam 12 (resp. 11, 12 začne v lednu), nezapomínal bych na jeho „zásluhy“ ve vládě ozubené pleše. Místní babišofilové holt jeli na vlně lepšolidí z roku 2021, když tenkrát „všechno bude lepší, než Babiš“, akorát teď „i ten Babiš bude lepší, než Fiala“. Jistě, držitel rekordu „sekera roku“, nastupující po držiteli rekordu „sekera volebního období“ je jistě spásou a nadějí.
No aspoň bude sranda, až nadšení opadne a vrchní grýndýlista bude zase se zachmuřenou tváří rebelujícího bojovníka spokojeně podepisovat vše, co se mu strčí pod nos a jeho voliči ho budou omlouvat, jak chudáček nemohl jinak a že za to může Fiala.
Já myslím, že je tam 8 a nyní ho čekají další 4. Ve vládě ozubené pleše byl ministr financí (4) a pak byl premiér (další 4), pak ho vystřídal fialový zázrak a nyní to budou další 4 roky, kdy budeme mít opět nejlepšího premiéra všech dob a všech světů.
LP: mea culpa, špatně jsem to pochopil…
Ten snad teď konečně vodtáhl do prdele.
Ale no tak, na smetiště dějin.
Odtáh. Ale neboj, nudit se nebudeš. Budeš zase nadávat na Babiše.
mysliš že na druhej pokus bude větší kurva, jak celá ta pjetydemolyčný banda zmrdů? fakt nevim že by měl v partaji TOLIK zmrdů najednou, dosahujících věhlasu MPTrosky, ropušana, nerudné, afroameričanové, bartoša, lipánka, richtrofky, a mnoha dalších, to jenom co si tak nahned vzpomenu…
bude. s tím počítej. Si zapomněl, co vyváděl za covidu? navíc, povahy jako ty nebudou spokojený nikdy.
shane 13.11.2025 v 15:26
Co se týká „výtěru“ předvolebními sliby, tak byste neměl zapomenout na (umírající) ČSSD
Před volbami: „Zdroje jsou“
Po volbách: „Ty sliby nebyly zasazeny do reálného ekonomického rámce a dnes v konfrontaci s realitou neobstojí. Byli bychom blázni, pokud bychom trvali na něčem, co není ekonomicky reálné, a tlačili zemi do větších schodků jen proto, abychom prosadili naše politické sliby“
LP: mne zase bavilo, jak Sobotka sekající deficit za deficitem kritizoval ODS za…rozpočtové deficity :-)
Tak poslední přebytkovej rozpočet měl asi Klaus, ale ten měl prachy z privatizací. A stejně to skončilo Balíčkem úsporných opatření.
Babiš ovšem dokázal prožrat prachy z konjunktury, jaká tu nebyla snad od časů císaře pána.
@JH& shane
máte krátkou paměť pánové, naposled měl přebytek Sobotka s Babišem před 10 lety.
https://www.respekt.cz/politika/sikula-babis-aneb-10-otazek-a-odpovedi-k-rekordnimu-rozpoctovemu-prebytku
DM: to se ale nevylučuje, zubatec dělal finance Špidlogrossovi a pak Paroubkovi, tam sekal ty dluhy, která pak vyčítal vládě ODS. Ty jeho slavné přebytky byly podle vzoru „i slepé kuře najde zrno“ či „čím hloupější sedlák, tím větší brambory“.
Jak to víš? Protože to říkali v televizi? Ty si myslíš, že nám začali lhát až v únoru 2022?
Já si dobře pamatuji na tu mediální kampaň proti Paroubkovi jak nás šíleně zadlužuje a že nám hrozí Řecko.
Když to vzal do svých pracek chemik Kalousek a začal sekat dluhy jak Baťa cvičky, tak v médiích bylo najednou ticho.
V době, kdy byl předsedou vlády Klaus, byl důchodový účet poměrně dost v plusu, jenže byl mimo rozpočet. Aby Klaus dosáhl přebytkový rozpočet, tak součástí státního rozpočtu učinil i ten důchochodový účet. A přebytek byl na světě.
Ne docela, byl součástí rozpočtu, ale přebytky z něj nebylo možný převést do jiné kapitoly rozpočtu. Ano, tenkrát byl ještě důchodový rozpočet v plusu.
Jihočech Honza 13.11.2025 v 15:49
Našel jsem graf, který s tím úplně nesouhlasí…
https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-statni-rozpocet-ceska-skoncil-poprve-po-21-letech-v-prebytku-40019993
@ygorek
kukam, že my synci z Ostravska máme pamět jako sloni nejen stran vlaků…
Dachsmeister 13.11.2025 v 16:58
Co se paměti týče, při libovolné mediální propírce prádla vytaženého z koše Rajchlova, který náš národ táhne kamsi k pásům ruských tanků, nebo co, mě napadne, že nás volky nevolky odtáhl na starý dobrý tradiční západ, kde si poslankyně Ilona Staller mimo jiné prozpěvovala své Tutti cuanti cicciolini…, snad i v průběhu jednání, i když samozřejmě ne celé.
No a protože měl Babiš jako ministr financí (nikoliv jako předseda vlády) jednou přebytkový rozpočet (přišel k tomu jak slepý k houslím, protože plánoval deficit), tak má našetřeno a od té doby může utrácet co hrdlo ráčí. Jednou, to je náhoda, teprve kdyby to zopakoval, tak bych uznale pokýval hlavou.
@Lp
2x a kdyby chtěl tak 4x.
https://zpravy.kurzy.cz/785076-povodne-zaplavily-schodek-statniho-rozpoctu-co-bude-dal/
Herdek, že já se budu zastávat Andrejka, to by si býval byl nikdy nepomyslel…
Sice to druhé je jen tak ale přesto (uznale) kýv, kýv, kýv …..
Tak ona už oposmlouva neblahé paměti…
Neříká se mi to dobře, ale Libor Vondráček se vyprofiloval jako totální idiot.
Jestli měl Pavel někdy v něčem pravdu, tak rozhodně v tom, že v souladu s rozsudkem Ústavního soudu chce, aby Babiš vysvětlil jak naloží se střetem zájmů, dokonce to Pavlovi Ústavní soud ukládá.
Fakt mě nenapadlo, že i tenhle hned poběží Babišovi olíznout řiť. Není to snad dokonce právník?
https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/domaci/je-otazkou-kolik-dalsich-podminek-bude-prezident-pro-babise-mit-rika-vondracek-367163
ChE: dva právníci, tři názory.
https://www.parlamentnilisty.cz/politika/politici-volicum/Koudelka-Trikolora-Andrej-Babis-ve-stretu-zajmu-neni-782936
https://pravyprostor.net/petr-pavel-zbabele-lze-o-babisove-nejmenovani-premierem/
Asi patnáct judikátů, všechny stejnej názor…
Nehledej v tom právo, nebo spravedlnost, buď má AB dostatečnou mocenskou základnu, a pak se tím premiérem stane, anebo ne. Ti druzí mají prezidenta (reprezentativního, který umí mluvit, děkujeme), Senát, ČT a ČR, většinu médií,velké banky, silné pozice v obcích a krajích…
To máš jako poslední Pochod pro život. Kdyby KDU byla opravdu křesťanská strana s podporou 30% a na ten pochod přišlo 100 000 lidí, mezi nimi 20 000 ramenáčů v modrých košilích…
Právo v tom nehledám u AB, ten si s ním vytíral prdel vždy a ostatně – vyhrál volby a má plné právo vládnout.
Jen holt k tomu nesmí mít Agrofert, na tom se shodla Evropská komise i náš Ústavní soud.
A to právo měl ctít hlavně Vondráček, kterýho jsem volil a kterej se tak i profiloval.
Mimochodem, samozřejmě že AB dosáhne svýho i bez Pavla, buď ho nakonec jmenuje Okamura jako šéf Sněmovny, nebo prostě bude vládnout v demisi.
Smí mít Agrofert, nesmí ho řídit :-)
Ale ne. Je to v té definici toho, kdo je „Benefit owner“. Pokud má AB z Agrofertu profit, nesmí sahat na dotace.
Samozřejmě, dalo by se z toho vybruslit tak, že se Agrofert a přidružené firmy nebudou účastnit výběrovek na veřejné zakázky a nebudou pobírat dotace.
Můj názor?
Až zase Babišova vláda, tenhle zákon bude úplně první, který se změní.
Kolik má ÚS divizí?
Záleží na tom?
Nález který Ústavní soud je platný…
nevim, nevim
https://www.blogosvet.cz/article/petr-pavel-zbabele-lze-o-babisove-nejmenovani-premierem-jH234
To, co se tady píše, zvláště o českém zákonu o střetu zájmů není pravda.
AB si s podobnou argumentací párkrát zasoudil, vždycky prohrál.
Childeater: Odkaz na rozsudek ústavního soudu jsi nepřipojil, oprávněnost postupu bolševického rozvědčíka tak neobjasnil, na čem tedy svoje urážky Vondráčka zakládáš? Tož to vylož. Nebo taky jen někomu lížeš řiť?
Nevím, jestli se mi chce reagovat na dětinskou výzvu, na kterou stačí pár sekund u Google.
Ale prosím, proč ne. U Ústavního soudu se jedná o nález, jak zmiňuji výše.
https://www.usoud.cz/fileadmin/user_upload/Tiskova_mluvci/Publikovane_nalezy/2020/Pl._US_4_17_na_web.pdf
No, v ods. 197, strana 75, se cca píše, že préza má při jmenování předsedy a ministrů vlády přihlédnout k tomu, aby tím ke střetu zájmů nedošlo. To se dá jistě uchopit různě, zvlášť lokaji cizí moci.
K diskusi výše, i.c. k výroku „..lokaji cizí moci.“:
– – –
Ano, máme zde dvě strany. Tu naši a tu cizí. Takže někteří stojí na na té „naší“ a jiní na té „cizí“.
Jsem takový zvídavý a neustále hodnotím, kdo kam patří…
.
Jedinecna sance vychutnat si Hibka live:
https://www.novinky.cz/clanek/domaci-tiskova-konference-hriba-ke-katastrofalni-dopravni-situaci-v-praze-40549443
Doporucuji predtim slehnout vetsi davku Kinedrylu.