Sebranko, idi na chuj! - zpět na článek

Počet komentářů: 1 020

  1. Haaaaahaaaaaahaaaaaaaaaa, to je ale vtipne :-D :-D
    World of Gaycraft :-D :-D LOOOOOOOOOL hahahaha hihihi a prej Call of Duty: Black cocks muhehehe muhehehe haaaaaahaaaa muhehe loool
    To je tak dobrej vtip, to je uplne bozi, nic sofistikovanejsho jsem za poslednich 20 let necetl, to je boziiiii
    Jo a obycejni rusaci toho Putina tak nejak obcas volej ve volbach. Kdyby ho nevolili, tak by tam nebyl. Takze SPOUSTA tech obycejnych lidi, co za nic nemuzou, za to muzou. Sorryjako.

    1. A za Zemana zase muzes Ty.

      1. ja jsem zrovna z te skupiny lidi, co ho nevolili…
        Takze v CR skutecne je spousta lidi, co muze za Zemana, to ano. Tusim, ze jsi i ty neco takoveho rikal, ze jsi ho chtel volit, jestli si dobre pamatuju?

      2. Zeman dostal docela slušnou ťafku těch pár měsíců před selháním zbytku jater. Už teď musí mít ranní moč okrovou.
        Tohle (blbej výlet nezkušenejch pionýrů s mizernou technikou na Jih) asi nikdo nečekal.
        To, že Lojza reaguje jako lojza není ani málo nic překvapivého. Putin, Zeman, devil USA – vše je stát. Stát je zle. V ancapu by se to vyřešilo milicí a všichni by byli OK. Komunitně. Láskyplně.

      3. Vyčítat si dnes, „kdo může a kdo nemůže“ za Zemana je trochu dětinské. Tehdy, ve „volbě“ mezi Drahošem a Zemanem nebylo moc jiných možností a jsem rád, že to tak dopadlo (dokážu si představit, kde bychom byli teď, kdyby vyhrál stahovač králíků a není to vůbec hezká představa). Co mne ale rozhořčilo, je moment, jak Zeman otočil po svém zdravotním kolapsu. Je vcelku jasně vidět, že si ho koupili za prodloužení (vrácení?) života. A to je sviňárna. I když na druhé straně – ještěr to má ve své funkci za pár, znova už nemůže, pak si odejde na Vysočinu objímat stromy. Na lidi se může vys**at a ví to moc dobře. Takže zvítězila vzdálenost košile nad vzdáleností kabátu, proč dávat život za sebranku, která zvolila Fialu?

        1. Chápu, že seš nasranej, jako každej komouš. Chvilku to vypadalo, že se starý časy vrátí ale on i ten Zeman přijal skutečnost a v tváří v tvář neospravedlnitelné agresi to odsoudil.
          Musí to být frustrující.
          Ještě že už chcípáte na věk, ten velkej s kosou se neptá.

          …ŽE JE TADY ALE TMA, ŽE? (Terry Prattchet)

          1. Velmi přínosná a inteligentní odpověď, děkuji. Na něco takového opravdu nemá každej.

          2. Je fakt, že Zeman byla ta horší volba oproti špatné, což byl ten slizký zmrd Drahoš. Nicméně banda debilů, co dostala do koryt zmrda ještě slizčejšího, což je Fiala a ten vyplesklý šmejd Rakušan, to už není z kaluže do blata, to je přímá cesta do (__.__)…

            1. Tak.

        2. Volba mezi Drahosem a Zemanem byla naopak relativne jednoducha – vzhledem k domacimu chovani a zahranicnimu smerovani a (alespon retorickem/duchovnim) smerovanim CR ( ). Dostali jsme presne co jste nam zvolili. Stahovani kraliku je stejny bizar jako clun Chalanger s vykydnutym vrchnim velitelem nebo kalasnikov z Becherovky. Proste saskovani ktere mozna nekoho bere. Nicmene Drahosova kariera (nakonec sefem AV CR) jasne ukazuje trochu hlubsi podstatu nez jakou mu prisuzujete z kampane kdy jste (a asi mnoho dalsich lidi) o nem slysel poprve .

          To ze si lidi zvolili MZ je uz jina story, v podstate davam za pravdu Sysopovi (fuj). Pokud by meli prijit saknce/ekonomicka stagnace/kuturni roklad, diky olizovani ruskych a cinskych prdeli hradnim gangem, pak si za to muzeme kolektivne sami.

          1. Je vidět, že o mně nic nevíte (ale zato odvážně posuzujete). Vzhledem k mé cca 30leté profesní dráze v akademickém prostředí jsem naopak velmi dobře věděl, proč se panu Drahošovi vyhnout, a to prakticky za každou cenu. I za cenu volby MZ, který se, naopak, v té době choval vcelku racionálně. Mým favoritem ale rozhodně nebyl ani jeden z nich. Šlo o volbu nejhezčí holky z ošklivince.

            1. Dělat třicet let údržbáře na děkanátě musí být dost frustrující, že? Ještě ty hnusní inteligenti všude kolem…

              1. Na tom nic frustrujícího nevidím, ta banda, ověšená tituly zepředu i zezadu, v drtivé většině sere maggi v kostkách, když jí kape v kanceláři kohoutek, nedejbože nejde topení…

                1. Zažil jsem, naštěstí, ještě dobu, kdy vzdělávání bylo vzděláváním. Dnes je to jen banda údržbářů zkrumpovaného režimu, přesně, jak píše Torm. A chápu, že jej frustruje, že nedosáhl ani na to.

                  1. furt se přitom najdou tací, co považují lidi bez toho směšnýho papíru za nějaký jako neúplný, skoro až méněcenný

                    dyť je to ale ztráta času…

                    1. Není to ztráta času, zdaleka ne. Ale diplom není patentem na rozum. Člověk s talentem vyšší vzdělání využije. Debilovi nepomůže ani celá skříň trubek s diplomy.

                    2. tím myslím většinu nynějších „škol“ je ztráta času řešit

                  2. Zažil jsem, naštěstí, ještě dobu, kdy vzdělávání bylo vzděláváním.
                    A to bylo kdy?:-)

                    1. Konec 80 a devadesátky, technické a přírodovědné obory. Studenti tehdy žili přesvědčením, že někdo bude mít zájem o to, co umí a chtěli umět. A často tomu tak i bylo. Ne jako dnes, kdy v podstatě nikoho nezajímá, co adept o práci umí, ale pečlivě se rozebírá, jak intenzivně a s jakou hloubkou vniku umí lízat otvor. Čemuž také odpovídají ty tuny plísně z kdejaké humanitně-sociální Petriho misky hnisu.

                    2. Konec 80 a devadesátky, technické a přírodovědné obory.
                      Konec 80 mám spojený ze zkouškou z marxismu-leninismu a třídní selekcí. Devádesátky s odlivem mozků směr západ, pokud se bavíme o vysokých školách.

                      Studenti tehdy žili přesvědčením, že někdo bude mít zájem o to, co umí a chtěli umět.
                      To co jsem na technické a přírodvědné škole odučil já a stále jsem se studenty v kontaktu, tak to nemůžu potvrdit. Pokud někdo fňuká nad studenty, tak je nutno říct, že si za to může osazentvo škol minimálně z 50 % samo svým chováním. Jak může někdo motivovat studenty, když nikdy nevystrčil ze školy nos? Jak třeba může někdo vykládat studentům něco výběru zaměstnání, když za celý život absolvoval maximálně výběrové řízení na své alma mater?

                    3. To se toho „onoho“ budete muset zeptat sám. Já jsem i vystrčil (několikrát) a výběrových řízení také pár zažil. S mými bývalými studenty jsem dodnes i já v kontaktu – a za ty současné bych je ani zdaleka nevyměnil.

                    4. a za ty současné bych je ani zdaleka nevyměnil.
                      Tak jasně, současný student má nějakou finanční gramotnost a větší přehled obecně třeba díky Erasmu, což hlavně starší generaci dost irituje.

                      Ono celkově to, co české technické obory celkově nabízejí, pokud nepočítáme IT, stojí dost za houby. Studenti mají dost snazších alternativ na spokojený život. To vůbec nemluvím, když ukážou ČR finger a jdou studovat směr západ.

                      Velmi hezky to popsal sám pan domácí a osobně bych se pod to podpsal – https://dfens-cz.com/ja-jsem-technik-kdo-je-vic/

                    5. Jojo, jistě máte pravdu (těmto argumentům se nemá odporovat, vhodnou medikací jsou lehké barbituráty) … ale vážně, mne spíše irituje, že maturant stěží zvládá trojčlenku (pročež musela být odstraněna maturita z matematiky, aby prolezl alespoň někdo z těch „erasmových finančních gramotů“) a v bakalářské etapě na ČVUT stejně zařvala Laplaceova transformace (gramoti s „přehledem“ opět nepobírali). Za důkaz pak považuji to, že zatímco v roce 1934 byla česká republika 10. průmyslově nejrozvinutější zemí světa, dneska nám nepatří ani fabriky na hřebíky.

                    6. Za důkaz pak považuji to, že zatímco v roce 1934 byla česká republika 10. průmyslově nejrozvinutější zemí světa
                      Možná lehký dotaz….a víte, proč tomu tak bylo?:-)

              2. Zcela zjevně mezi ně nepatříte, jinak byste věděl.

          2. Drahošovi jsem podepsal ten arch, aby mohl kandidovat. Pak mi ale jeden vědecký pracovník vysvětlil, že Drahoš není dobrá volba. Mimochodem ten vědec prý chodí i sem, ale čte převážně články, které postuje např. Redguy.

            1. Drahošovi jsem podepsal ten arch, aby mohl kandidovat. Pak mi ale jeden vědecký pracovník vysvětlil, že Drahoš není dobrá volba
              Imho…tenkrát byla objednávka od „mecenášů“ na profesora a Drahoš do toho šel. Situace dopadla, jak dopadla. Teď je podobná objednávka na generála…

              1. Inu, především do toho šla paní Drahošová. Kdo ví, ten jistě ví.

        3. Já jsem ho volil a nikdy jsem toho nelitoval. Kdyby nastala stejná konstelace, udělal bych to znova.

    2. Tyjo fakt? Já jsem tedy ještě loni četl, že volby v Rusku jsou zásadně manipulované a falšované. Do dumy i prezidentské.

      Třeba – https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/magicka-ruka-se-zjevila-nekolikrat-podvadeni-u-ruskych-voleb/r~81b2c5a01a0311ec9106ac1f6b220ee8/
      Nebo https://www.svobodneslovo.com/?q=content/rusko-fal-ov-n-prezidentsk-ch-voleb (překlad z Novaje Gazety).

      Tak to už teď neplatí? Teď už jsou ty volby vypovídající o vůli ruského lidu, který tak může za Putina?

      1. Tam to začalo být jasný už v okamžiku, kdy udělali „switch“ na pár let s Medvěděvem.
        Jen blbec to neviděl.
        Tento národ bych už ze svobodné volby neobviňoval. Tu fakt neměli a nemají.

      2. Presto ho proste tak jako tak vetsina lidi voli. Jasne, nemaji informace, cenzura a podobne veci, ale to nic nemeni na tom, ze ho lide voli. Predpokladam, ze by vyhral, i kdyby to zmanipulovane nebylo, ale ne o tolik, jako nyni.
        Druha vec je, co by bylo, pokud by politici mohli vsichni kandidovat, lide nemizeli, cenzura necenzurovala a podobne.
        Nikde jsem btw nerekl, ze ty volby jsou svobodne.

        1. Už v první a druhé větě popíráš základní principy svobodné volby – jak potom můžeš stavět na tom ostatním? Kde bereš tu jistotu? Nechápeš, že pokud lidé nemají možnost svobodně přijímat informace o nabízených programech, není jim jedno, jak rozhodnou (může mít negativní následky) a existuje pro ně de-facto jediná možná volba – jak tedy pak má ten stát vypadat?
          Tvl, jsi normální Lojzo? Nespadl jsi z višně? Ty si asi nepamatuješ volby za komančů, viď?

          1. Ehm….to, ze je neco tezke, obtizke ci nebezpecne jeste prece neznamena generalni vyvineni se z dusledku volny, ne?
            Ja pouze konstatuju, ze lide, kteri Putina volili, mohou za to, ze tam je. Cimz nesou cast zodpovednosti za to, co se deje.
            A konstatuji, ze znacna cast lidi ho skutecne voli z presvedceni. Tito lide imho rozhodne nesou moralni zodpovednost za to, co se deje zcela nepopiratelne.

            1. Ovšem pokud má Gazeta pravdu a zfalšováno je mezi 60% a 15% hlasů napříč celým Ruskem, a zároveň i oficiální účast byla 67%, potom 40% ze 67% je 26%.

              To už není úplně taková „spousta Rusů“, co Putina volila, a dost těžko se tím ospravedlňuje, že by všichni Rusové měli být biti za gasudara, že?

              1. A proc mi takove veci rikas? Jiste k tomu mas nejaky duvod (mam na mysli tu posledni vetu).
                Pokud 26% Rusu volilo Putina, potom techto 26% Rusu nese minimalne moralni zodpovednost za to, co se deje. A i 26% ze vsech Rusu je imho spousta lidi…

                1. Krásná logika. Ještě že nás nikdo nesankcionoval třeba za Babiše. Volby celkem korektní, účast 60%, dostal 30, takž reprezentoval 18% lidí. Dejme tomu, že by mi NATO nebo EU bloklo karty, internety, zdražilo žrádlo atd. To bych jako měl začít plánovat puč? Ani nevím, kde bych měl začít a to jsme ještě v zemi, kde si dost dlouho můžu zakládat strany a spolky a dělat různé přípravy než na to přijdou a zakážou to. Byl bych akorát kurevsky nasranej na babiše, ale rovným dílem na NATO a EU. A kdybych měl k dispozici jen babišovy zprávy, tak bych asi byl mnohem víc nasranej na svět než na něj.

                  1. Tak. Mj. to se, možná ne úplně obratně, snažím sdělit. Že akorát takle můžou dotlačit RF do eště horší pozice, odkud udělá eště horší věci, a to s plnou podporou většiny obyvatel.

                    Ostatně i kdyby náhodou podpora obyvatel nebyla, co by se mělo dít? Čeká snad někdo, že lidi vemou kreml útokem či?

                  2. Kdyby mi EU nebo NATO blokly karty, tak hodim molotova do prvniho uradu nekde v Bruseli. Na Burese se vyseru.

                    1. Hezká představa, ale blbě realizovatelná. Kdyby byla realizovatelná snáze, tak už tam těch použitých flašek mají po kolena.

          2. Ten přiblblej komik v čele Ukrajiny mimochodem ukazuje, jak se to má dělat. Klobouček.
            Každej by ho zulíbal – umí to. Za tím by šli lidé i tam, kam by je jejich daňová povinnost nedonutila, dokázal udeřit na vlasteneckou notu a zároveň udržet image toho, kdo dává více, než chce po ostatních. Opět do učebnic.
            Komik, řeklo by se. Houby.
            Tvoje kecy o Putinovi – jasně, že by ho asi volili. Mají někoho jiného? Nemají viď? Proč asi? Back to first question.

            1. Z tohohle člověka nasranost úplně kape. Musí to být smutný život.

              1. Já mám veselý život pane. Jedinej, kdo je tady nasranej jsi ty, ostatně sám jsi to napsal – Zeman otočil a z toho lidé jako ty serou atomový hřiby.

                1. Pak přeji hezký život i nadále, mezi lidmi, kteří prodejně mění své názory. Jak kdysi pravil Muhammad Ali, modří ptáci mají létat s modrými, červení s červenými. Mezi touhle svoločí Vám bude jistě dobře, přeji Vám to zcela upřímně.

                  1. Muhammad Ali. To byl ten pán co se narodil jako křesťanský pták Cassius Clay a posléze začal pod jménem Muhammad Ali létat s ptáky muslimskými?

                    1. Jo, to bude on.
                      Kadel zjevně považuje za větší ctnost být celý život debil a nezměnit názor, i kdyby děcka chcípala. Oni to tak ti komouši mají nastavené.

                    2. Jaksi nemám zapotřebí opakovaně číst od člověka, který mne vůbec nezná, že jsem komunista. Takže

                      misaka -> Ignorovat uživatele

                      Ještě, že tu ta možnost je. Prima věc.

                    3. https://www.youtube.com/watch?v=DdzHwWABsPY

                      S českými titulky, pro ty prostší.

                    4. Z toho si nic nedělej.
                      Mě tu mají taky za bolšána, rusohula a kdovíco ještě.
                      Platí, že každej si svou držku musí rozbít osobně, jinak nevěří.

                    5. Taky nedělám.

                      Ale děsí mne, jak zoufale má většina tohoto národa (zde ke shlédnutí vcelku validní vzorek) vyrajbované mozky propagandou a jak zuřivě odmítá se podívat na objektivní realitu z více úhlů. Taková devastace myšlení tu nebyla ani po bolševikovi.

              2. Když ti ruští kokoti zaútočili na jadernou elektrárnu v Záporoží, tak už nasranost kape i ze mě. Jaderné elektrárny jsou prostě nedotknutelné a pokud je invazní síly chtějí ovládnout, jediné co smí dělat je obklíčit a vyhladovět.

                Ale na areál JE se kurva střílet nesmí, a to šílení Rusáci právě porušili a zapálili to tam.

                Ti zmrdi si opravdu myslí, že si můžou dovolit úplně cokoli na světě protože vyhrožují atomovkami pokud by se někdo bránil.

                1. areál ovládají asi tři dni, takže bůhví, co tam zas kdo podpálil, aby to mohl na někoho házet

                  jak vidno, funguje to jako propaganda velice dobře

                2. Ani Vy, ani já tam s nimi nejsme. Takže všechno máme cezené jen přes propagandistická mrdia (ať už jedné, či druhé strany). No a pokud útok na tuto ukrajinskou JE byl stejně důvěryhodný, jako 11. září 2001, pak škoda kapání, nemyslíte?

                  1. Vždyť i ruské servery hlásí dobytí elektrárny až s dnešním datumem.

                    1. proč teda IAEA tvrdí už třetí den, že podle zpráv ruské strany elektrárnu už ovládají a všechno je v pořádku?

                    2. Nespletl sis Záporoží s Černobylem?

                      IAEA říká, že ruská střelba na JE Záporoží a poškození školní budovy a „technického zázemí“ se odehrála v noci ze 3 na 4:
                      https://www.iaea.org/newscenter/pressreleases/update-10-iaea-director-general-statement-on-situation-in-ukraine
                      https://www.iaea.org/newscenter/pressreleases/update-11-iaea-director-general-statement-on-situation-in-ukraine

                      A že teprve 3. Rusové prorazili přes překážky v Energodaru a postupovali na elektrárnu:
                      https://www.iaea.org/newscenter/pressreleases/update-9-iaea-director-general-statement-on-the-situation-in-ukraine

                      Nevím jak jsi přišel na to, že podle IAEA „už třetí den elektrárnu ovládají Rusové a všechno je v pořádku“.

                    3. IAEA uvedla opakovane, ze primo podle velitela operace uz od 28. unora ovladaji „oblast kolem elektrarny“, tak pod tim chapu, ze jsou vsude vokolo a staci tam dojit a zaklepat na branu.

                      Jiste, je mozny, ze „oblast kolem“ je ve skutecnosti 50 km daleko…

                    4. Přečti si ty odkazy, co IAEA říká. A pak se podívej na mapu. Kde je jediný vjezd do Energodaru a kde je Záporožská JE.

                      Ta blokáda, kterou Rusáci překročili/postřelili až 3., je 7km od elektrárny a pak skrze celé město. Rusáci chtěli jet po silnici.

                    5. tak nejspíš prodávali prase předčasně

                    6. 03-03-2022, 23:40 UTC
                      An Event Notice Form has been posted by the SNRIU on USIE:
                      – According to the head of the ZNPP shift, at 01:40 Kyiv time, artillery shelling of the site in the area of reactor unit No. 2 occurred. The unit has been disconnected from the grid.
                      – Fires are visible at the site.
                      – Damage to the main equipment and changes in the radiation background were not reported.
                      – Reactor unit No. 4 is still in operation.
                      – Artillery shells hit the training center building reactor located near the unit No. 1. It is not possible to extinguish the fire at the training center building due to the continued shelling on the site.

                      04-03-2022, 05:35 UTC
                      – As of 04:20 (UTC), the fire was extinguished by the Ukrainian State Emergency Service units. At present, there is no information on the dead and injured.
                      – ZNPP power units remain intact, the training center building has been damaged, which does not affect the safety of ZNPP. The systems and components important to the safety of the ZNPP are operational.
                      – At present, no changes in the radiation situation have been registered.

                      – State of the power units:
                      – Reactor unit No. 1 is in under planned maintenance.
                      – Reactor units No. 2 and 3 have been disconnected from the grid. The cool down of the reactor units (including spent fuel pools) is being carried out.
                      – Reactor unit 4 is in operation at 690 MW electric power.
                      – Reactor units 5 and 6 are in cold shut down mode and being cooled down.

                      – Currently, the site of the ZNPP is occupied by the military forces of the Russian Federation.

                      – Operational personnel monitor the state of the power units and ensures their operation in accordance with therequirements of process procedures for safe operation.
                      – the logistical support chain is broken.

                  2. Takže IAEA lže, zatímco Kreml mluví pravdu?

                    1. @JM
                      Vy snad naznačujete, že VVP lže?
                      A co je to vlastně lež?
                      A i kdyby, všichni lžou.
                      I kdyby VVP lhal, tak lže hezky.

                  3. Kadel_II: Oháníte se tady vzděláním a pak předvádíte totální ignoranci, ale nic si z toho nedělejte, nejste výjimka, bohužel takových lidí znám několik osobně, všichni členové KSČ.

                    1. To, že mne nechápete, ještě neznamená, že je chyba u mne.

                    2. Mě na školení z prezentace učili, že když mi lidi nerozumí, tak je chyba vždy na mé straně.

                    3. U Vás bych tomu i věřil.
                      Pozdravujte příště na PŠM.

                3. Jedno, to si nemyslím.
                  Když přijeli v 68 sem, tak jako první se snažili ovládnout rozhlas a televizi – a hned druhé na řadě byly důležité distribuční uzly energie, včetně elektráren. Tehdy sice žádné atomky stát nemohly, ale ani se nestalo, že by chtěli infrastrukturu významně poškodit. Ovládnout určitě ano, ale vysílače a jejich napájecí bloky a trafačky rozstříleli kanónama až tehdy, kdy se jim žádným způsobem nedařilo je ovládnout. Myslím, že tady to bude podobné. Snaží se ovládnout zdroje energie a tak dělají okolo dusno, aby si protistrana myslela, že to chtějí rozbít napadrť. Proč by to dělali a co by z toho měli?

                  Jestli chce ve výsledku VVP připojit UA k RF – tak proč by to tam nechal proboha ničit? Aby to pak musel, už v režii RF nákladně opravovat? Není to pitomost?

                  1. Souhlas. Jenže platí co jsem řekl: když na území cizího státu chceš dobýt jadernou elektrárnu a obránci ti ji nechtějí vydat po dobrém – neexistuje, abys na ni střílel. Můžeš ji obklíčit a vyhladovět, ale na jaderné elektrárny se prostě nikdy střílet nesmí

                    To jsou i naprosto jednoznačné mezinárodní úmluvy, jichž je Rusko signatářem. A nikdo na světě ji nikdy neporušil – až teď Rusové. Přitom jsou v přesile a klidně počkat mohli.

                    1. Proč budete útočit na JE, vytavovat se možnosti, že se to „posere“, když úplně elegantně přerušením vedení na několika místech dokážete způsobit rozpad celé energické soustavy a tím přerušit dodávku energie?

                    2. Zjevně nemuselo jít o úmysl ale o věc, která se stala – nu vot, chuj s Novym Zelandom..asi znáte ten vtip.
                      Jasné na tom je, že toto bychom vůbec nemuseli řešit, kdyby VVP nevtrhl na Ukrajinu – to je ten point.

                  2. “ … Jestli chce ve výsledku VVP připojit UA k RF – tak proč by to tam nechal proboha ničit? “

                    Konečně racionální názor! Děkuji.

                    Opačný je ale myšlenkový postup euroatlantických agresorů – vyprovokovat válku, vše naopak co nejvíce zničit a pak si nahrabat na obnově dané země, včetně jejího ekonomického zotročení, podvázání a zadlužení. Vybombardovaná Jugoslávie budiž v tomto názorným příkladem. Dosavadní průběh konfliktu na to ukazuje.

                    O co přesně jde ruskému agresorovi, to ještě není až tak jasné, ale ono to vyplave. Kdyby VVP opravdu chtěl Ukrajinu zničit, při jeho síle mohl být z celé slavné Ukrajiny kouřící kráter do deseti minut po začátku konfliktu, ani by tam nemusel jezdit. Zjevně se tak nestalo, takže je za tím něco jiného.

                    Ve finále to ale tak jako tak zaplatí nevinní, prostí ukrajinští Ukrajinci a ukrajinští Rusové. Jako ve všech zatím „zdemokratizovaných“ zemích poslední doby.

                    1. A když ve škole šikanér zmlátí menšího kluka za to, že po něm chtěl svačinu a malej mu ji drze nedal – tak za to taky může ten mladší, žejo? Provokatér mizernej drzej. Měl udělat, co po něm ten šikanér chtěl. Bylo to stejnak pro jeho dobro, aby se nepřežíral a nebyl tlustej.

                    2. S tímhle odkopancem ztrácíš čas.

                    3. Asi jsem nepochopil hloubku myšlenky, ale tady se perou dva šikanéři mezi sebou. A odesírají to prostí Ukrajinci. Nicméně jako bludné sofisma dobré!

                4. Proč budete útočit na JE, vytavovat se možnosti, že se to „posere“, když úplně elegantně přerušením vedení na několika místech dokážete způsobit rozpad celé energické soustavy a tím přerušit dodávku energie?

                  1. Tyvole! Jediná raketa na vvn trafačku a je odpojeno – vůbec se nemusí střílet na elektrárnu.
                    Problémek je v tom, že rozvodna a trafačky vn/vvn jsou jako na potvoru zrovna blízko elektrárny, neboť výstup z generátorů je obvykle na hladině do 30kV. Takže není dobré, aby transformace na vvn byla příliš daleko, ale nedělá se to jen z důvodu ztrát. Mezi primár toho trafa vn/vvn je třeba vložit odpínače, reaktory (technicky je to tlumivka, omezující zkratový proud, kdyby došlo k poruše trafa, aby to neponičilo synchrogenerátor) a další zařízení – no prostě je to výhodné, když to stojí na „zahradě“ elektrárny.
                    Ale ony tam nestojí jen rozvodny a trafačky se vším tím vybavením, ale hned vedle jsou taky haly s dieselgenerátory a nádržemi s palivem. Ty jsou sice podle předpisu z většiny pod zemí, ale podle stejnýho předpisu musí být nějaká část paliva v nadzemní nádrži, nad horní úrovní dýzlového motoru generátoru. Je to údajně kvůli bezproudovému startu toho dýzlu – stlačeným vzduchem z tlakových flašek a nafta tak patrně může proudit do čerpadel motorů nějakou chvíli samospádem. Až generátor naskočí a začne vyrábět, pak je možné přepnout na elektrické čerpání paliva z podzemní nádrže.
                    No a když pošleš raketu se zápalnou náloží na takový barák s dýzlem, tak z toho musí být dost solidní ohňostroj – a přitom elektrárna jako taková ohrožená není. Je to jenom gesto a nevyřčená vyhrůžka „příští raketa poletí o 150m vlevo“ – kde stojí ta vn/vvn trafa…

                    Nějakou dobu jsem se o to zajímal – tyhle velké „stroje“ jsou fascinující tím, že své menší bráchy vzhledem skoro nepřipomínají. Kromě toho mají svá fascinující specifika (třeba ztráty v jádrech, ve vinutí, chlazení, izolace).
                    Věděli jste třeba, že zkrat několika plechů jádra 1MVA transformátoru, je schopen uvařit chladicí olej a ve výsledku trafo může i explodovat, protože je to skoro lavinový jev? Od jednoho zkratu a následné deformace následuje zkrat vedlejšího, ten začne taky vařit, opře se zase do dalšího vedlejšího…a už to jede. Za několik málo minut může být vymalováno. Proto k těm explozím traf stále dochází, nejde to prostě uhlídat bez toho, aby to přecitlivělé ochrany neshazovaly několikrát za den, když dojde k nějaké proudové špičce, kterou ochrana vyhodnotí jako ohrožující.
                    Přitom u klasického „malého“ trafa si zkratu plechů mezi sebou ani nevšimnete, protože do určitého výkonu ten samotný jeden plech nepřenáší takový výkon.

            2. Asi je to vo úhlu pohledu, já zatim vidím samou propagandu a lži. Co jako vlastně slibuje, že dyž lidi jeho a tu oligarchistickou sebranku kolem udrží u moci, tak přestanou tu zem tak plundrovat a lidi se budou mít aspoň o trochu líp? Tomu snad někdo věří?

              1. Hele, chováš se jako buran odjakživa. Tak aspoň na chvilku přestaň a podívej se na čísla a na hodnocení Ukrajiny. Oni se docela pohnuli, jak odstavili z vlády rusky orientované papaláše, tak s tím začali něco dělat, pokud chtějí do Evropy, tak tam nemohou vstupovat jako nějaká Horní Volta.

                1. Já bych jim ten vstup do EU povolil hned a bez podmínek.
                  Tedy s jedinou.
                  Výměnou za vystoupení ČR.

                  1. Kadel_II 4.3.2022 v 19:41

                    Výborný nápad, teď jen najít vhodného politika.

                2. To co tam vyspělý západ dostal po majdanu k moci byla fašistická sebranka první třídy. Parlament ovládli náckové z Pravého sektoru. Ukrajina je zkorupomovaná díra rozdělená mezi jednotlivý gangy mafiánů a oligarchů. Je úplně jedno, která loutka je tam vystrčená do popředí. Ten Zelenkskej je zoufalej. Západní demokrati mu naslibovali hory doly. Vezmeme vás do unie a do NATO a budeme vám posílat poečený holuby. A vono hovno. Bodejť taky, když členové bejvalý německý vlády sedí v představenstech ruskejch planřskejch a ropnejch firem. A tak se to mydlí, Evropa kvůli tomu jde do sraček a třetí v zase strejček Sam si mne ruce, protože ten na tom vydělá. O nějakou Ukrajinu nikdy nešlo. Celej svět je odjakživa fackovačka mezi amíkama a rusákama. To pořád platí.

                  1. Jak prosím definujete fašistu a jak nacistu (nácka)n

                    1. Ale jo, muze mit v tom cleneni pravdu. Vladu dosadila Nullandova a to byli fasisti de facto. A takovej Azov jsou nackove.

                    2. Definuju ho tak, že se otevřeně hlásí k náckovskému šmejdovi Banderovi, že po něm pojmenuje kyjevskou ulici, která ještě ke všemu vede na místo, kde banderovci povraždili 33000 židů za dva dny. Že zapojuje do ozbrojených složek státu jednotky jako je Azov, jehož hoši se nechávají fotit po zuby ozbrojeni s vlajkama s hákovým křížem. Tak definuju nácka.

                    3. Ke Ko-zovi a Sysopovi, dost dobrej Koller:

                      https://cz24.news/vojensky-analytik-martin-koller-vyskolil-moderatorku-ceske-televize-video-cz-5min/

                      A v jádru je tam i vysvětlení pro LWG.

                    4. …odkaz nefunkční….

                    5. … jo tak, státní blok…
                      … no paráda…
                      … kde že jsem to jen zažil…?
                      Ahá, v 70. a 80. letech, rušičky, prohlížení dopisů ze zahraničí a tak…
                      … nepovídal tu někdo něco o svóbo-démo…?
                      Éh…?

                      :O))

                    6. Musí se dát ten záznam do c:\windows\system32\drivers\etc\hosts, pak mi to jde.

                      104.26.7.12 cz24.news http://www.cz24.news

                    7. samozřejmě bez toho http://

                    8. Děkuji za doplnění, já ty „tvrdé“ DNS záznamy mám přímo na hraničním routeru mé sítě, takže idioty z NICu neřeším. Ano, pro prostého brouzdače je třeba je doplnit.

                    9. Tak proc ne, je to nazor a od Kollera toto logicky cekat lze. Ovsem chyba nasi verchusky je, ze takoveto nazory nepripousti ani jako alternativu. Ja kdyz si chci udelat uceleny obrazek, tak si poslechnu Kollera a k nemu mainstream a pravda je pak smeska tech nazoru.

                    10. Přesně tak. A toho, že lidé budou hledat pravdu analyzováním propagandy obou stran za použití mozku, se věrchuška strašně bojí.

                    11. Kadel_II
                      5.3.2022 v 2:36

                      přitom je to zase obskurní bordel co se stejně správně nevykreslí, a ze zdrojáku sem si vypreparoval odkaz na trubku…stačilo to sem plácnout zrovna

                      https://www.youtube.com/watch?v=93h4l-TN6cM

                  2. Odjakziva zcela urcite ne. Podle mne to nastaveni USA=X=SSSR prislo az po druhe valce. Driv to bylo spis nastaveny podle not Anglie. I kdyz USA mely po prvni valce s Evropou 1/3 mezinarodniho obchodu. Odjakziva platilo anglicke pravidlo, ze Nemec se nesmi spojit s Rusem.

                    Akorat, ze mezitim nam vyrostl Cinan a na tyhle zapadni hratky sere z vysoka.

                    1. No jo. Byl to ze začátku na západě dobrej nápad. Budeme mít fabriky v Číně, tam pronás budou dělat místní křováci za misku rejže a zisky shrábneme my. Ovšem křováci se tak nějak vymkli a dneska jim patří všechno. Zatímco EU má úplný hovno. Akorát dluhy.

                    2. To byl holt spatnej odhad naroda. Kdyz pro tebe dela nejakej Ind, kterej se vetsinou nepretrhne, tak nic moc nehrozi. Jenze Cinan je mnohem pracovitejsi a bude casem pracovat nejen pro tebe, ale i pro sebe a ve finale, az se to nauci, tak jen pro sebe.

                    3. Asi je načase, aby se Oliver Stone zase objednal k příteli Vladimirovi.

  2. 1) nedržet veškerou hotovost bankou (tj. mít 1:1 poměr depozita a úvěry) je podstata bankovnictví posledních 2000 let. To snad každý ví, proto je to okřídlené rčení, že bankovnictví je o důvěře. V případě „runu“ na banku by se položila každá – musím to rozebírat???
    2) Informovat minimálně svoje klienty Sberbanka měla, ostatně právě vůči nim měla zahájit silný marketingový tah typu „vaše prachy jsou v pohodě“ – dceřinky v EU mají vlastní kapitál, pravidla a jsou důsledně kontrolovány národními bankami v jednotlivých zemích (např. CZ Sberbanka na tom byla lépe ohledně kapitálové přiměřenosti než její leckteří konkurenti) – neměl by nastat větší problém. Nicméně „matka“ to zavřela – zbytečně. Mimochodem, co se málo ví je, že Sberbanka v CZ byla nejvíc silná v podnikovém úvěrování, díky levným zdrojům z Ruska – toto mohli a měli udržet, včetně svého silného personálního portfolia – nabízeli takové prachy za přestup, že tam přešli mnozí fakt dobří obchodníci. Dělám v oboru.
    3) Vidět nakupovat D-FENSe v Lidlu – je hezké vidět, že kultura prodeje se tak změnila, vzpomeňte na jeho články z období 2004-2006 – za sebe si troufám tvrdit, že objemem investic a kulturou prodeje je Lidl momentálně špička na českém retailu. Porovnejte s např. Normou či COOPem.
    4) Mít karty od dvou bank je samozřejmost tak již minimálně 15 let – moje první banka (Union) zkrachovala, když jsem byl na vojně (1999) – poučen.
    5) Kašlete na limity debetních bankovních karet, které jsou „linkovány“, tj. čerpají prostředky z Vašeho účtu – stejný princip, který pan domácí nastínil (tj. držet menší limit jako prevenci proti fraudu) je lepší realizovat na kartě kreditní, tj. úvěrovém rámci – rád vysvětlím proč: banky mají větší obezřetnost proti nenadále vysokým transakcím, banky automaticky hradí případné škody vzniklé externím fraudem – teprve poté vyšetřují a žalují, jen v případě výmyslu nedají náhradu.
    6) Některé hotely (u mne potřeba) vysloveně vyžadují kreditku, nikoliv debetku – klient s úvěrovým rámcem je důvěryhodnější než ten s tou debetkou, tu dostane i cikán z Chanova.
    7) To, že měl pan domácí účet u SB a nikoliv u jiné, banky není důvodem pro posměch. Český bankovní systém je opravdu zabezpečen, možná tak, že by veškeré ostatní státy Západu čuměly. Holt jsme si zažili devadesátky a na rozdíl od jiných si z toho vzali ponaučení.
    Totě kotě vše.

    1. (Union se poroučela 2003, ne?)

      1. Na vojně jsem si účet založil, v té době se banka asi nepoložila – pravda je, že jsem měl obdržel „vstupní“ kontokorent na 500,- CZK a ten jsem prochlastal do mrtě, zbyla tam stovka (desítka Gambrinus v centru Tábora stál 8 korun) – nikdo po mne nikdy poté nic nechtěl. Máte asi pravdu, nyní si to již nepamatuji kdy mne poprvé bankomat odmítl vydat tu stovku. Možná to bylo později.
        Mimochodem, ještě si pamatuji, když jsem si poprvé v životě chtěl založit jako mlíčňák účet u banky, která měla ve znaku „lva, co hlídá vaše finance“. Bylo to na Stírce v Praze 8 v devadesátkách. Vysmáli se mi, že účet zakládají od výše zůstatku 40 TCZK. Já měl litr.
        Nakonec jsem vyhrál já s tím litrem.

        1. Tak nakonec to vyhráli i ty z IPB, kdyz se najednou stali klienty ČSOB (protože ta v té době, o které mluvíte, měla požadovaný AUM od 500 kKc:))

          1. Litr mi zůstal, zbytek je mi putna.
            Stejně asi tušíte, co jsem s ním udělal.

            1. A dobře tak.

        2. Jé, to jsou ty roky, kdy byl student živ z darů bankomatů. Stačilo zvolit výběr třeba 1500. A jak vyjely 3 pětistovky, tak prostřední se vyškubla, ale zbytek se nechal zajet zpět. Bankomat pak výběr stornoval jako neuskutečněný. Človíček měl pětikilo a na účtu nebyl žádný pohyb.

          1. To já neznám, já nemám tyhle praktiky v lásce. Nic ve zlém, jestli ta možnost byla, já o ní nevěděl – ale stejně bych to neudělal.

            1. Muklové tomu říkali podojit bankomat, a mohli si tím přijít i na desítky tisíc denně. Jenže takový pohyb už vyvolá zájem banky a ta si stáhne záznam z kamery.
              Btw, dnes to už stejně nejde. Většina bankomatů umí přepočítat stornovanou částku. Jsou to ty vkladové bankomaty.

            2. Jo fungovalo to. Pak to dva idioti vyzradili v pořadu Na vlastní oči. Asi si mysleli, že budou slavní. Tak banky nastavily bankomaty tak, že už neodebraná hotovost nezajede a roztržitý občan má smůlu.

              1. No, kámošovi pro změnu hotovost zajela, z účtu se ale strhla, a po kontrole bankomatu se kupodivu nikde nenašla. Taky zajímavé. ;-)

                1. Ano jednu dobu běžná potíž s personálem. Mezi zaměstnanci „group4“ se rozneslo, že vrácené bankovky jsou odepsané a tedy „ničí“.

              2. Žít si z „prostředních“ bankovek je urban legend. Ne že by to nešlo udělat ale mockrát se vám to nepovede, zablokují vám kartu a brzy vás osloví PČR.
                Bankomat každou svojí činnost zaznamenává do tzv. žurnálu, dříve to byla malá jehličková tiskárna nyní digitálně. Neodebrané bankovky se nikdy nevrací zpět mezi ostatní ale padají do speciální přihrádky. Tu při dotaci personál porovná se žurnálem. Jediná možnost jak se s touhle praktikou nedostat do hledáčku orgánů je, aby ve stejný den bylo oněch vratek víc a to v plné výši. Sice by vrácené bankovky neseděly se žurnálem ale nikdo by nezjistil který konkrétní výběr byl vykraden. Tuto možnost ale celkem spolehlivě popírají záběry z kamer.
                Takže celkem hloupost.

              3. Neodebraná hotovost zajede zpět vždy pokud to konstrukce bankomatu umožňuje. Není to nastavením bankou ale konstrukcí některých typů.

          2. PASka to registrovala, takze jakmile nesedela pri dotaci hotovost, slo se po tom a brzy se ukazalo, kdo porad jen stornuje…

          3. dobrý bylo i to, že výběry se na účtu projevili až po nějaký době, takže jsem vždycky koncem měsíce vybral třikrát kontokorent, ale to předpokládám víc než banku sralo rodiče :-)

            1. Ještě lepší deal byl v někdy v 2003 vložit na účet na pokladně hotovost, druhý den si vybrat z bankomatu u pobočky a potom za jednu minutu zajít na tu pobočku a vybrat si v hotovosti, bo to nebylo on-line. Kolik milionů to stálo banky nevím, ale desítky to musely být. A zatloukalo se to. Na šaltrech se potom zavedly kontroly po telefonu.
              Hustý bylo, kolik cikánů najednou začalo chodit do banky. Recept byl jasný. Bo to je národ prozíravý.

        3. Zivnobanka v roce 90 chtela kilco, jinak smolik. A kdo chtel zlatou debetku, tak petikilco. Proto pak par let byl ‚klub zlatych‘.

    2. Akorát že když si u kreditky člověk nehlídá splatnost, spláče nad úroky.

      Já dluhy nenávidím, všechny které jsem měl jsem se snažil splatit co nejrychleji a dělám vše proto, abych nedlužil nikomu nic, takže kreditka je jasné no-no bez ohledu na to, jak moc k ní banky motivují. Jasně, banky chtějí dlužníka aby ho měly v hrsti. A právě proto dlužníkem být nechci.

      1. 100% inkaso každý měsíc Vám nic neříká, Jene? Jen blbec by platil úroky. Navíc u většiny CC na trhu máte bonusy za nákupy….jéžiš….Kreditku si navíc můžete předplatit, mít tam neustále mírný plus. Trochu si nastudujte podmínky.

        1. Kdybyste se v tom trochu vyznal, tak byste věděl, že příjem bank z kreditních karet není ani omylem z úroků, ale z transakcí, které jim MasterCard či Visa (či další) pošlou. Každá transakce pro obchodníka znamená poplatek v řádu jednotek procent, z toho žijí (taky, co taky, zejména) banky. Proto je jedním z nejdůležitějších oddělení v každé bance to, které se jmenuje Acquiring, to je to oddělení, co prodává (pronajímá) podnikatelům platební terminály. Příště, až si půjdete nakoupit třeba do IKEA či do PEPCO či TESCO, všimněte si, jaký znak je na terminálu, na kterém platíte. Právě ta banka z toho ty procenta (či spíše promile, ale při těch objemech jsou to miliony) dostane.
          Dluh z kreditní karty je malý, pro existenci úvěrovaného jedince nedůležitý (nelikvidační) a z pohledu bezpečnosti transakcí velmi dobrý.
          Ostatně výše uvedené platí (kromě existence dluhu) i pro karty debetní, čili karet napojených na Váš účet.

          1. Zajímavé, % z transakce kartou samozřejmě znám, ale myslel jsem si že je bere karetní společnost. A že proto vypisují ty „war on cash“ (Mastercard) nebo dotace pro krámy, které „přestanou podporovat hotovost“ (Visa).

            Inu, jak říkáte – nejsem z oboru.

            1. Jan Mrcasik: jasně, že procenta bere i karetní společnost. Kdysi jsem v USA dělal ve firmě, kde se cíleně nebraly AMEXky (a sem-tam to někoho nasralo), protože jejich poplatek byl o desítky procent vyšší než u ostatních běžných karet (VISA, Mastercard, Diner’s Club). To kdyby dnes někdo udělal tady (jakože „nebereme VISU“), tak budou pokrokoví ochránci otrokářství srát atomové hřiby a dotyčná firma skončí.

              1. To je pravda Fatdwi: možná si pamatujete ještě ne tak dávnou dobu, kdy na katastru chtěli v případě platby kartou přirážet 1,5% s odůvodněním, že to je na poplatek bance. 1,5%. A nyní si představte např. obraty v maloobchodě za jeden jediný den.

                1. Ono to nebude tak „moc“. Jedna firma spravující platební karty má roční výnosy z poplatků 9 mld. USD. A to si berou cca polovinu, takže dalších 9 mld. zůstává v bankách. Některé banky tyto peníze „vrací“ klientům – takové ty „odměny“ za nákupy kartou.

                  1. Ano, však to uvádím výše – část z toho musíte „jakoby“ vracet klientům, marketing. Ale stejně je to darda, zejména s ohledem na to, že v současné době jsou náklady na pořízení terminálu či udržování on-line systému řádově nižší než v dřevních dobách devadesátek, kdy se to zavádělo. Já to nesoudím, jenom konstatuji, nijak mne to nepoškozuje a nijak mi to nevadí.
                    Jenom pro příklad – právě jsem se vrátil z prodlouženého víkendu v Budapešti – ani jednou jsem neplatil hotově, vše kartou, včetně hotelu, restaurací, stánků, MHD, výletní lodě či parkovného. Ani forint cash, mám dojem, že i ty veřejné hajzly bych zaplatil kartou.

                    1. Sa mi zdalo, že si písal že si z odboru a rozoberal si tie karty k účtu.
                      Tebe nevadí, že si tvoja banka o tebe robí prehľad, že čo si kedy robil, kde a s kým? Ja sa snažím platiť všetko čo sa dá hotovosťou. A aj tak keď si zapnem internet banking tak ma skurvený George (či jak sa to píše) otravuje stým, že na čo míňam moje prachy – taký ten koláčový graf. Mne osobne to dosť vadí.

                    2. Tomu se dost dobře již nelze vyhnout. Ano, každá banka Vám nyní označí platbu podle toho, jak si představuje její účel. Příklad: nakupuji na benzínové stanici a banka to zařadí do části koláče jako „pohonné hmoty“. Ty kretény nenapadne už naštěstí ta věc, že si tam koupím dva kartáče cigaret – vidí to dle provozovatele terminálu. Tesco označí jako potraviny. Asco jako nábytek. Globus jako potraviny (i když jsem si tam koupil zahradní domek za pětadvacet litrů). Prostě blbost. Toto mělo být původně jako možnost pro klienty si roztřídit své náklady a řídit je – pak se to samozřejmě zvrhlo v to, že data zadá klient a my ho budeme řídit…
                      Proč se mne ptáš, zda mi to vadí? Ano, vadí. Mám snad jako uživatel platební karty a online na výběr? Ty máš tu možnost volby? Tak se tak blbě neptej.

                    3. SatanOkkY:

                      Jo, tohle jsem objevil ve svem uctu ve FR uz treba sedm let zpatky. Do te doby mi to bylo putna, od te doby jedu striktne cash s vyjimkou nejakych kratkych sluzebek do zahranici apod., kde to mam jednodussi z hlediska vyuctovani.

                      Zrovna Societe Generale, resp. Komercka, jsou asi jedni z tech nejviditelnejsich „vychovavacu“ (vzpomente na nedavne video „nejezte kapry kvuli CO2“).

                      Ze to bude vybornej nastroj pro presne pocitani z hrube nepresnych dat pro uhlikove dane… no jeje.

                    4. pre jk_ 4.3.2022 v 9:41
                      Tak občas sa mi stane, že urobím väčší rodinný nákup a nemám hotovosť tak to ide kartou (raz za kvartál), ale inak hotovosť. Dokonca ak ma predajňa na stene alebo vnútri bankomat tak si vyberiem hotovosť a tú o chvíľu použijem pri pokladni.
                      Firemné veci idú všetky kartou (firemnou) aby sa to ľahšie účtovalo.

            2. Poplatky bere primárně banka a dělí se (dále účtuje podíl) karetním společnostem.
              A možná byste byl překvapen objemy. Proto také když se nějaká banka rozhoduje, které karty vydávat a které ne (např. pouze MasterCard a ne Visa) tak se u generálních ředitelů dveře netrhnou, jak tam asociace lobují.

        2. misaka: kdysi mě na to lákala Česká spořitelna. 100% inkaso (jestli tím myslíte to, že se dlužná částka automaticky splatí z běžného účtu na konci měsíce) bylo nastaveno tak, že celá výhodnost kreditky postrádala smysl. De facto bych za ni platil. Když jsem si to přímo na pobočce (kde jsem byl něco vyřizovat a proto mi to tam začali nabízet) spočítal, zeptal jsem se dobré duše za přepážkou, jestli si ze mě dělá srandu. Prý ne, prý se to lidem vyplatí i tak (byl bych v mínusu, stejně jako každý jiný – teoretická výhodnost byla jen při cíleném sbírání bonusových bodů, což je pochopitelné píčovina na entou). Působila na mě dojmem úplně tupého člověka, který papouškoval firemní propagandu, aniž by se nad tím zamyslel a tím můj zájem o kreditky skončil.

          Možná je to dnes jinak, takže třeba by kreditka smysl dávat mohla, ale kombinace naprosto dementních podmínek a lichvářského úroku mi neučarovala.

          1. Fatdwi: chápu. Není to pro každého a taky si umím představit tu averzi, když ti to někdo nutí.
            Já jsem ji nechtěl, ale potřeboval – na služebních cestách ji chtěli v hotelích na zaúčtování rezervace, bez kreditky bych se leckde neubytoval. Tak jsem si jí zařídil. Když jsem si pak prošel nabídky ostatních bank, tak jsem jí obratem zrušil a pořídil si u konkurence – rozdíly v nabídkách jsou veliké. Nyní (už léta) mám: úvěrový rámec 15 TCZK (to mne nezničí v případě vybrání fraudem), z každé transakce mám 1% na penzijní připojištění (to je spíš úsměvné, ale za ty léta jsou to tisíce, které jsem já vydělávat nemusel) a pak jsou slevy – když např. kupuji knihy u Kanzelsbergera, tak je to od 4% do 10%. Občas jsou kampaňové slevy (např. 2 Kč sleva na litr beznínu u Shellky) – ale to není to podstatné – nemám jí, protože by mi přinášela výrazný profit, mám jí kvůli bezpečnosti (přes net používám výhradně kreditku, nikdy ne debetku s napojením na účet), nic mne to nestojí (při obratu cca. 3 TCZK měsíčně se automaticky neúčtuje poplatek za vedení) a přináší to drobné benefity.
            Argument úroku (ano, může být i 25% p.a.) je pro mne nerelevantní, žádný rozumný člověk by neměl dopustit, aby ho platil když nemusí. Na té kartě udržuji neustále mírný přeplatek, tj. třeba 15.500,-, kdybych zapomněl poplatit, mám nastavené 100% inkaso, čili žádný úvěr vlastně nečerpám. Za těch 15 let jsem nezaplatil ani halíř na úroku či poplatku.

            1. Já jo. Jednou jsem potřeboval hotovost na dražbu a moje banka, která zrušila pokladny, dala jen 150 z bankomatu. Takže jsem to sanoval z kreditky a tam se za výběr z bankomatu platí úrok vždy, což jsem nevěděl, jinak bych tam hned prach poslal převodem.

              1. No, bez urážky, to je právě to neprostudování si podmínek. Měl byste vědět že valná většina bank si u HOTOVOSTNÍCH výběrů z kreditky účtuje zvláštní poplatek (zpravidla 50-100 korun +1% z vybírané částky), neumožní Vám vybrat celkový limit (zpravidla dovolí max. 50% rámce) a zejména – tato částka je VŽDY ÚROČENA OD OKAMŽIKU VÝBĚRU Z BANKOMATU – tj. nevztahuje se na ní ono 45-denní bezúročné obdobní jako pro bezhotovostní platby.
                Na cash ta karta fakt není vhodná.
                Pak si lidi stěžují, jak jsou ty banky zlé.

                1. Ale já jsem tu hotovost prostě potřeboval. Tu dražbu jsem pak navíc nevyhrál a začalo další krásné kolo této hry. A to jak dostat dvěstě táců zpět na můj účet u banky, která zrušila hotovostní přepážky ještě před zavedením vkladomatů. Nikdy bych nevěřil, že taková věc bude možná. Ve výsledku jsem v Praze v Harfě vedle O2 arény u Airbank založil účet a pomocí jejich vkladomatu hotovost uložil a poslal si je na svůj účet. A pak jsem jel domů. Ten úrok byl ve výsledku cca 260 Kč. A když jsem se později uklidnil a slušným dopisem napsal své bance, že si pod pojmem péče o klienta představuji něco jiného, tak mi poslali reklamní flashku 64 MB.

            2. Ale z toho, co popisujes, mi nektere veci poskytuje i debetka. Vlastne… debetka mi jen neposkytuje uverovy ramec. Ale pojisteni, body a dalsi kraviny tam jsou taky. Ja teda celej zivot pouzivam jen debetky, tak mozna, ze mi u kreditek neco unika.

              1. Napojení na prostředky. Kreditkou čerpáš peníze banky do určitého limitu – v případě úspěšného fraudu ti můžou vyluxovat během týdne třeba půl mega z Tvého vlastního účtu (využijí např. denní limit a provedou pět transakcí po 100 k denně) – u kreditky nikoliv, tam se to zastaví na výši limitu který (pokuď jsi předvídavý) není příliš veliký.

                1. Mne na debetce ještě štve, že moje banka ji nedokáže napojit na zvláštní účet. Pak mám výpis zasranej ptákovinama jako, že jsem si skočil na meníčko, koupil doutníky a při tankování ještě bagetu. Tohle fakt na bankovním výpisu vidět nepotřebuji. A když mi inkaso (splátka kreditky) přijde velká, tak se kouknu na její výpis.

                  1. Ale dokáže – v rámci balíčků můžete mít zvláštní účet napojený na kartu a jiný účet pro placení složenek. To si ale musíte nastavit Vy.
                    S kartami dnes již lze mnohé – např. můžete mít napojenou jednu kartu na více účtů v různých měnách a podle toho, ve které zemi platíte, si karta vybere cílový účet, abyste netratil na kurzových rozdílech.
                    To ovšem neplatí na kreditky.

                2. Nechapu. Prece limit si muzu nastavit jak na debetce, tak na kreditce. A i na te debetce muzu mit limit denni a tydenni (teda aspon u moji banky). Takze pokud nekdo natroubi denni limit do plnejch, tim na 7 dni skoncil. Pokud to chci ja, domluvim se v bance, oni mi to odemknou a zase dle prani zamknou. Bohuzel tohle ale musim resit osobne na pobocce. Na druhou stranu – mam vic uctu a na karetni platby pouzivam ten, kde se vali nejakej 40t pro domaci mesicni spotrebu.

                  Jasne, ze kazdymu vyhovuje neco, co si vyladi. Jen mi neprijde, ze ma neco zasadni vyhodu. Je to tak nejak napul.

                  1. Jen se zeotam – proc bys to musel proboha resit na pobocce? Prece tuhle vec umoznuje nastavit kazde trosku slusne elektronicke bankovnictvi….
                    Teda pravda, pokud se nepochybujeme v nejakych extra velkych castkach, ale o tom tu ted neni myslim rec…

                    1. Nemeckej zkostnatelej system.

                  2. Sysope, ten princip je v tom, že pokud Ti někdo hackne např. online, může ti hacknout i limity na platební kartě. To u kreditky udělat nemůže, tam je limit ohraničen výší úvěrového rámce a s tím fraudaři hýbat neumí.

                    1. Rozumim, ale pokud mam kredit treba kilo, tak proti debetu na uctu s kilem jsem na tom stejne, taxem to myslel.

                      Ale jasne, vychazime z toho, ze kdo ma na ucte treba mega, nebude mit kontokorent dvacet litru. Tam je to jasny jak preshubu.

                    2. Sysope, princip je v tom, nechat si tu kreditku záměrně na nižší limit, něco, co tě možná nasere ale nezničí. I kdybych měl 150 mega na účtech, tak tu kreditku pro online nákupy budu mít pořád 15t, což ostatně mám. Na běžné věci to stačí a neriskuji. Ostatně co málokdo ví je to, že když si chci koupit něco významného, mohu tam převést vyšší sumu – tam se naopak meze nekladou – pro veškeré částky kreditka NEMÁ LIMIT. Takto jsem např. platil akontaci na auto – poslal jsem tam jednorázově 200k a zaplatil u dealera na terminálu. Částka se odepsala byl jsem zpátky na 15k, tj. v bezpečném pásmu. S debetkou by to nešlo, musel bych hýbat s limitem, což ze zásady nechci. Zpátky mi přistálo na penzijku pětikolo (já vím, nahovno) ale pořád lepší než nic, netahal jsem cash a tak.
                      Cokoliv půjde na kreditce přes úvěrový limit, jakože to technicky nejde, jde za bankou.
                      Dříve se to hodně zneužívalo tzv. žehličkami, asi pamatuješ (osobně si pamatuji na rumunské gangy, které se tím zabývaly), ale na to už dnes nenarazíš. A pamatuji se, že to stejně banky klientům hradili, aby neměli ostudu (ty žehličky byly vydány bankou).

                    3. a co tak využívat princip nebejt pyča se všema těma kokotplacema, co se považujou za inherentně bezpečný protože proto (přičemž právě jejich prolomením si útočník může dělat COKOLI CHCE) a prostě mít normálně webový bankovnictví s druhou úrovní ověření přes SMSky? takle to kurvuja funguje PŘESNĚ tak, jak bych chtěl a je to přesně tak bezpečný, jak má být

                      ale to né, uhnija tlačí lidi do zasranýho online šmírování a zkouší zabezpečovací maskirkovku…no zas takovej debil nejsem, abych to neprokouknul

                    4. On-line bankovnictví tě před šmírováním stejně neochrání, je prakticky jedno, jakým kanálem platbu provedeš – budeš tam. Otázkou zůstává, kdo všechno se k těmto datům dostane – zde již tápu. Správně by to ve standardním módu neměl být nikdo mimo banku, ale nejsem naivní…
                      Pravda je, že unie to už přehání, PSD2 už staví klienty do role nesvéprávných idiotů, kteří musí být chráněni sami před sebou. Jsem zvědav, kolik úrovní zabezpečení za chvilku bude. Již dnes musíš provést dvě, co až budou tři, čtyři, pět…Zajímavé na tom je, že celkově je objem zneužívaných prostředků prostřednicvím fraudů stabilní, tj. druhá úroveň podpisu nepřinesla propad (dle mých interních informací, mohu se mýlit).
                      Nostalgicky vzpomínám na papírové plaťáky…bylo to elegantní :)

                    5. misaka:

                      Ve FR bylo jeste pet let zpatky mozno (ba, obcas i nutno) premenit tuhle nostalgii ve skutecnost. Stejne tak treba i pouzivani seku.

                      A pak, ze pokrok nezastavis :D

                3. Tak každá rozumná banka umožňuje mít víc účtů, každý z nich s debetní kartou nebo bez.

              2. Kreditka má dvě zásadní výhody oproti debetce:

                1) utrácím peníze banky, což je důležité v případě nějakého fraudu – reklamovaná transakce se nedotkne mých peněz. U debetky to nejdřív zaplatím a pak půl roku doluju z banky zpět. Stalo se mi.

                2) blokace v půjčovnách jdou opět z peněz banky. Když si půjčuju loď, platím kauci klidně 5 tisíc EUR. S debetkou tam budu mít měsíc zablokované moje vlastní prachy, s kreditkou mě to nebolí.

            3. misaka: cestuju docela dost a dřív dá se říct „pořád“ – nikdy jsem s debetkou problém neměl. Ani v půjčovnách aut, ani na hotelích. Takže tento důvod nepovažuji za legitimní. Tím neříkám, že u Vás legitimní není, ale přemýšlím, kam jste jezdil a v čem bydlel, že debetka nestačila. Mě se to nestalo ani v USA, ani v Asii, o Evropě nemluvě.

              1. Tak v USandA im stačila debetná karta v auto-požičovni. Ale v Európe už som potreboval kartu kreditnú inak by som si mohol leda tak trhnúť – a auto by som aj tak nedostal.

                1. SatanOkkY: a jaká půjčovna to vyžaduje? Mám zkušenosti s kde čím, od Avisu nebo Hertzu po různé pokoutní levné mimo terminál (rezervace přes nějaký portál, trochu to připomíná loterii) a nikdy jsem nenarazil na problém. Opět jedno, jestli to bylo v DE, UK nebo třeba v Řecku apod.

                  1. Prvýkrát to bolo vo Švajci a bol to Avis abo Hertz. Auto bolo zajednané aj s letenkou cez nejakú cestovnú kanceláriu (firma to riešila) a ja som tam naklusal na hotové a prdlajs. Bez kreditky nešoféruješ. Nakoniec to dopadlo tak, že manželka odfotila kreditku čo som mal doma a poslala ju ženskej na maila a tá mi nakoniec auto vydala, ale musel som si sám osobne doplatiť plné poistenie na daný deň.
                    A druhý a tretí krát to bolo v Hamburgu na letisku – neviem ktorá požičovňa. Viacmenej prvá vec čo chceli bola kreditka, bez toho ani nezačínali nejakú diskusiu.

              2. Fatdwi: ano, toto byla situace před 15-ti lety, tehdy se mi skutečně stalo v Budapešti a poté ve Vídni, že s debetkou jsem nemohl zarezervovat pokoj. Nyní to již není, nicméně kartu si nechávám z důvodů, které jsem popsal výše.

            4. Stejně tak ale stačí nakupovat na pumpách nebo u knihprodejců, co nemají zlodějskou přirážku, a vyjde to eště levnějš, než u zlodějů po slevě. Ještě skoro nikdy se mi nestalo, že by zloděj s takovou slevou byl levnější, než shop, co je prostě normálně levnej furt. Tomu se říká marketing totiž :o)

              vím o lidech, co todle šmelení s bankovníma produktama dělají polo-profi a umí tak banky podojit o pěkný peňauze, ale tak to je z velké části taky koníček (stejně jako někoho baví na blešáku smlouvat slevu z věci za 10,- Kč), žere to čas, chce to kolikrát nějakej počáteční obnos mít, aby mělo co rotovat, no a zrovna tak můžu v tédle době ty love normálně vydělat (a necejtit se u toho jak šmelinář, co mnohdy skutečně využívá děr v akcích, aby tak vynutil jejich opatchování)

              1. Tu přirážku mají všichni, ti malí právě vyšší (až 3%) a ti velcí (např. Kaufland či Makro apod.) žádnou – u nich se ty peníze rejžují jinde, říká se tomu „side business“.
                Nevyzraješ na vše, Behe. Na blešáku prostojíš mládí, ale nevyděláš.

                1. Poslední dobou se spíš vyplatí tam za pakatel nakupovat a pak draho prodávat. Jinak je to hlavně reklama, ale občas to i překvapí, že se nejenom zaplatí cesta.

                  Levný krámy si nedělají reklamu žádnou, prostě lákají cenou. Zlodějský obchody si z marže zaplatí reklamy, včetně tady těch stupidních slev vázanejch na obrat (nejlíp v systému třetí strany, to je gól), a pravděpodobně jim i přesto zbude víc, než co je to stojí. Z principu ty kraviny nepodporuju.

                  1. Já už nejsem obchodník. Nicméně si pamatuji poučku, že vyšší obrat + spolehlivost = vyšší rabat.
                    Cílit jenom na nízké ceny není úplně cesta. Resp. vyplatí se v případě výrazné kvality, převyšující konkurenci, co nabízíš ty, neznám. Ale stejně se vyplatí jenom a pouze při vyšším obratu, což s sebou přináší další požadavky na reklamu apod.
                    Třetí strany nejsou apriori špatné, naopak, zvýší obrat.

                    1. tak samozřejmě, že je riziko, že to někdo dycky podsekne, ale to néjni můj problém, a zatím se zdá, že třeba zrovna to vono s tím problém nemá, fungujou tady už kolik, deset let? a levnější PHM najdeš jenom zázrakem a krátce

                      levnější bylo i dokonce než si nechávat vozit tu slavnou zelenou dehtovku přímo cisternou – to by asi bylo nutný toho brát měsíčně kamionovou cisternu (ne dvoukubíkovku), aby rafinéria dala trochu cenu, takže asi tak

      2. Imho v dobe levnych penez a vysoke inflace se dokonce vyplati mit dluhy. Pokud teda clovek vi, co s tema penezma udelat (co si pujci).
        Ja mam aktualne mnoho milionu dluhu, protoze ty penize davam do veci, ktere mi vydelaji vice. Par milionu mam u bank a s urokem okolo 5% je to skvela vec a i kdyz predpokladam, ze cca za rok bych mel mit na celkove splaceni, tak rozhodne nebudu blazen, abych to splacel. To to radsi pouziju na veci, ktere vynesou v radu desitek procent…

        1. Problem ovsem nastane, kdyz se dotycna banka polozi, nebo je polozena a pak refinancovani nabidne banka jina, za jinej poplatek. O tom by mohli vypravet pametnici Kreditni banky Plzen, IPB a dalsich.

        2. Nějak pomíjíš riziko toho, že ti to ty desítky procent nevynese. Trochu nebezpečný balanc – tedy pokud se nebavíme o hypotéce, čili bydlení, což je nutnost.
          A 5% je šílenost, předpokládám, že ty úvěry nemáš ze včerejška. Posledních 8 let je cokoliv přes 3% úroku urážka na cti.

          1. No, ja jsem za 5% moc rad. Mam i mnohem horsi (a porad se to vyplaci). Od lidi si bezne pujcuju za 10% rocne (aktualne mam takto napujcovano v radu vetsich milionu). Btw kamos, co mi takhle pujcuje tak rikal, ze 10% je fajn, ale zadna slava, ze on ma prumerne tak okolo 18-20% rocne diky nejakym obchodum na burze, no pujcuje mi, ze jsem kamos:-)
            Jinak riziko je, no. Snazim se ty aktivity delat takovym zpusobem, aby prinejhorsim doslo maximalne k tomu, ze jsem trebas pracoval nekolik mesicu zadarmo, tedy nejhorsi scenar je, ze co jsem do toho dal, to z toho dostanu. Posledni roky se docela darilo, no ted jsem z toho trosku nervozni, co bude. Kupuju velkej barak na rekonstrukci a obavam se jednak dalsiho zdrazeni materialu, ale hlavne se trosku bojim, co se bude dit s cenama nemovitosti.
            No i tak, i kdyby sly o 30-40% dolu, tak holt budu rok delat zadarmo, no :-) Horsi to snad nebude, jinak to bude vesely :-(

            1. Nic ve zlém, ale s tebou bych do holportu nešel. Máš to nějak moc vyšponované.

              1. Jak to myslis?
                Uprimne receno, ja to naopak musim mit hodne dobre spocitany, protoze vsechno c odelam, delam sam za sebe, zadny sro a tak.
                Takze pokud prodelam, je to moje ztrata.
                Cili si musim byt docela jisty, ze neprodelam. Rikam, ted se trosku bojim, protoze vubec nevim, jestli tahle valka nejak zasadne nezahybe s nemovitostma smerem dolu. Ja si myslim, ze ne, ale stat se to muze a v takovem pripade by se fakt mohlo stat, ze budu nekde delat rok zadarmo.
                Ostatne, jednou se mi to stalo v malym. Nekde jsme 2 mesice delali s par lidma, zakazka pro nejakou zenskou. Spatna dohoda, nebylo to na papire, pani poprela to, co jsme se domluvili ustne, dala nam mene penez, nez se cekalo. Takze jsem z toho, co jsem dostal, dal prachy lidem a sam jsem tam delal 2 mesice zadarmo. Neprijemne, ale alespon zkusenost do budoucna :-)
                Ja jsem takovej, ze kdyz nekomu neco mam dat, tak to ma prednost prede mnou.
                Btw, na vsechny pujcky jsou samozrejme smlouvy, obcas nejaka zastava nemovitosti a tak :-)
                Lidi, co mi pujcujou, jsou v pohode, i kdyby se vsechno posralo, oni sve prachy dostanou (minimalne uz jen proto, ze exekutor by mel kde brat, kdyby na to prislo)

                1. Moc rizik a drahý kapitál.
                  Na vztahy si nehraju, lepší je si půjčovat od cizích.
                  Ústní dohody – o tom se snad nebudeme bavit.

    3. Bankovnictví částečných rezerv je standardem posledních 100 let.

      V posledních 2000 letech byly doby, kdy bylo považováno za hrdelní zločin.

  3. No, za to, že lidé nemohli vybírat prachy z bankomatů a používat internetové bankovnictví po určitou dobu (a tím i našim orgánům minimálně na čas znepřístupnili miliardy) mohou naši čačtí bojovníci proti Rusku z Abra software, kteří vypnuli Sberbance svoje služby…

    1. Což je mimochodem jen upomínka, že je nemoudré míti takový software, který může dodavatel kdykoli svévolně odříznout.

      Smluvní podmínky pro software sice bývají téměř vždy naprosto absurdně nevýhodné, jsa korunovány body typu „Dodavatel může kdykoli podmínky jakkoli změnit a uživatel to akceptuje tím, že produkt dále používá; pokud se mu to nelíbí, musí jej přestat používat a nedostane žádnou náhradu ani odstupné“.

      Ale aby IT firmy svévolně komukoli vypínaly koupený software „za trest“ je přeci jen vyšší level.

      Ať žijí staré offline instalace z CD/DVD. S jedněmi licenšními podmínkami, které se kua NEMĚNÍ.

      1. snad aspoň ze zmrdů vysoudí tolik, že padnou na držku a budou muset rozprodat orgány, pže škoda taková, že by to tak mohlo vyjít, už jenom z principu

        proto se taky snažím, když můžu, nebyt závislej na žádnejch klaudech a tady těch vymrdávkách, nebo aspoň vybírat takový, kde nejsou (snad, úplní) čuráci

      2. Jan Mrcasik: tuto podmínku ovšem splňuje pouze „žádný software“ nebo „software, který nemá a nepotřebuje přístup k internetu“. Jakmile máte dodavatele, tak Vám ho může svévolně odříznout kdykoliv se jim zachce. Ale firem, co mají SW vlastní, vyvinutý vlastním týmem není dle mého v bankovnictví mnoho, dokonce si troufám říct, že ani jedna. Několik SW developerů žije jen z kontraktů pro banky a žije si zatraceně dobře, takže vypnout zákazníkovi SW by se rovnalo sebevraždě. Pokud je pravda, co jfb píše, ABRA zjevně počítá s tím, že se sveze na antiruské náladě. Pak ale od té firmy a jejich produktů sakra rychle sakra pryč a to sakra daleko. Příště by uvědomělí svazáci mohli sebrat přístup třeba lidem, co nemají rádi vládní opatření ohledně covidu, co nedodají certifikát o tom, že jsou očkovaní a podobné sviňárny.

        1. Tuto podmínku splňuje krabicový software, který se nepotřebuje aktivovat přes internet. I kdyby se jej firma snažila zaříznout přes updaty, tak se prostě zablokuje přes firewall a nazdar zloději.

          Byl jsem vytrestán takovým dodavatelem, který mi nuceně updatoval software a pak prohlásil, že pro nový update (který nechci ale bez něj mi nedovolí SW spustit) musím upgradovat operační systém. Svině.

          Tak jsem se poučil a už beru jen krabicový SW jako dřív, nebo alespoň offline instalačky bez nutnosti online aktivace.

          1. No dulezite je, ze jsme se tu shodli, ze je blbost, aby bankomaty jely na SW, ktery muze ovladat nejaka treti strana, takze svate rozcilovani nekterych lidi zde je tak nejak zcela zbytecne…No, ale vypada to tak lakave, moct si kopnout do zle spolecnosti Abra, co ubohym lidem nedovolila vybirat z bankomatu…

        2. Samozřejmě, že si banky vlastní SW píšou samy. Banky jedou na železe, který my smrtelníci uvidíme leda na obrázvích a se systémama, pro který umí programovat tucet lidí v Evropě. To sou opravdový Banky.

          Pak samozřejmě může byt nějakej koncovej soft pro vohnouty, případně je to rychlokvašená pobočka a postaví i věci, který by tam ale fakt kurva stavět neměla, na nějakým takovým nájemním hovně…a takle to dopadá :o)

    2. Jen bych se chtel zeptat, jake presne sluzby? Jak muze byt banka zavisla na nejake Abra software? Jak to ovlivni kolik ma ta banka penez a podobne?

      1. Na softwaru je ta banka závislá tak, že jí ho někdo udělá a spravuje. Ne ona sama. Tak je to ovšem zcela běžné prakticky úplně všude. Bezpečnost a zneužitelnost se řeší smlouvami, ale…

        1. To mi chces rict, ze cela Sberbank bezela na SW od Abra software ?:-O A jeste k tomu na takovem SW, ktery se da na dalku ovladat, aniz by oni o tom ajjkoliv vedeli a mohli to jakkoliv regulovat ?:-O
          Tvl
          Uz jsem videl ledacos, ale tohle mi prijde jako neco zcela nepredstavitelneho….

          1. No, neznám SB, ale není to úplně tak. Většina „core“ systémů patří bance, u podpůrných systémů využívají outsourcing, které je velmi přísně upravován smlouvami (SLA), čili není to tak, že by fungování banky bylo závislé na externí společnosti zcela. Toto si regulátor (ČNB) velmi ostře hlídá. Můžeš outsourcovat např. personální aplikaci či centrální nákup (stejně jako jakákoliv firma v jiném oboru) ale rozhodně ne hlavní účetní systém banky.
            Navíc je potřeba si uvědomit, že valná většina bank jsou holdingy – ustálená praxe je taková, že „matka“ nakoupí či vyvine systém a ten implementuje do všech zemí, kde působí. Data jsou již nyní na cloudu, aplikace pro sdílení SWIFT komunikace jsou sdílené mezi bankami atd.
            Rozhodně to není tak, že by Sberbank měla outsourcing na vlastní účetní bankovní systém, to by nedostala licenci.

            1. No prave, takze potom mi tvrzeni, ze Abra vypla SW a lidi nemohli vybirat z bankomatu prijde trosku divne. Ja si to fakt neumim predstavit, ze by takhle klicove veci nemela banka pod kontrolou.

              1. Troufám si tvrdit, že rozhodnutí o tom, zda vůbec či kolik moci vybrat bylo na bance, nikoliv na externím poskytovateli.

                1. Coz ale nekterym lidem nebrani tvrdit opak, a jinym tomu verit….a uz to jede.
                  Tady je myslim v primem prenosu videt, jak vznikaji ty „fake news“ :-)
                  Nejhorsi je, ze by to klidne mohla byt pravda (minimalne teoreticky), takze staci, kdyz to clovek nekriticky prijme jako fakt a uz se to veze :-(

    3. Troufnu si napsat, ze ti tom nebude. Abra nedodava tzv. core bankovni system, kde se eviduji ucty a resi platebni styk. Ani internetove nebo mobilni bankovnictvi, popr. integracni framework. Abra dodava ERP nebo ucetni software a to jsou z pohledu banky jen podpurne systemy.
      Navic banky a zvlast v Cechach, jsou extremne konzervativni. Preferuji veskery software v modu on-premise, tj. bezici na jejich HW. Tlaci je k tomu i CNB, u cloudoveho SW musi mit banka pripraveny plany, jak se v radu max dni dostat z cloudu zpet do operacni modu, napr. pri jeho vypadku nebo odstaveni. Banky take preferuji vlastnictvi celych aplikaci i s kodem a pokud to nejde, tak maji plany jak vzit data z aplikace a dat je jinam.

      1. Tak to je ovšem jiná. Ale pochybuji, že banka si sama vyvíjí vlastní framework. Tedy že má na to zaměstnané vlastní programátory, co jim sedí někde na pobočce.

        1. Dodavatel žádné komponenty nemá šanci vypnout banku, pokud tedy záměrně nedodá software s chybou, na kterou zákazník nedokáže přijít. Musel by tu danou komponentu provozovat nebo alespoň dodávat operátory jako bodyshop a těm to nařídit, ale vzhledem k tomu, jak tyhle dodavatelské smlouvy v bankách vypadají si to nikdo nelajsne.

      2. Opravil bych to v tom směru, že dneska už ebanking, platební styk ani karty nebývají součástí core. Neznám systém Sebranky, ale vcelku pochybuju, že by to takhle měli, ta banka je celkem mladá.

        Jinak souhlasím s tím, že vypnutí operací ve Sberbance je zcela mimo level, na kterém se Abra pohybuje, tohle je nesmysl.

  4. Jo. Takže chamtivý a zpupný pirát Hřib přispěl Putinovi na tanky, protože magistrát měl účet u Sberbanky. Pan domácí měl sice taky účet u Sberbanky, ale to bylo jen z bezpečnostních důvodů, takže má nyní plné právo být rozhořčen, když mu jako dlouholetému klientovi neposlali SMS, že končí.

    „Doublethink je proces indoktrinace, kdy se od subjektu očekává, že současně přijme dvě vzájemně protichůdná přesvědčení jako správná, často v rozporu s vlastními vzpomínkami nebo smyslem pro realitu.“ Zdá se, že pan domácí již zvládl, gratuluji.

    1. Je rozdíl mezi účtem plně pojištěným, ze kterého ze zákona dostane všechny své peníze, protože nepřekročil 100k Euro, a druhým, který prostě bere vklady do nějakého společného vyrovnání po krachu a nikdo neví, kolik dostane zpět. Dfens řešil bezpečnost a nepřijde ani o korunu, úředníci řešili jen výhodnost při správě cizího majetku…

      1. Ano, dostane ze zákona všechny své peníze, z fondu pojištění vkladů, a nepřijde ani o korunu. K tomu bohužel není nutné, aby mu Sberbank sama něco platila, to zatáhnou ostatní banky do fondu povinně přispívající.

        Komentářem jsem měl ale na mysli spíše to, že kvůli založení a provozování účtu u Sberbank pan domácí jiného nazývá chamtivým a zpupným, zatímco sám chce být za totéž litován, že mu nepřišla SMS.

        1. A víte, že v Garančním sytému finančního trhu (dříve Fond pojištění vkladů) je aktuálně asi 35 miliard Kč a ve Sberbank CZ měli klienti k 31.12.2020 uloženo 78 miliard Kč?

          1. Stále znovu mne fascinuje šíře vašich praktických vědomostí.

            1. Duckduckgo a sbírka listin.

              1. Nevěděl jsem, ale také nevím, co to na výše uvedeném mění. Technické záležitosti ohledně výplaty vkladů (mimochodem, nepíšu, že banka z vkladů nevyplatí nic) s jádrem sdělení o doublethinku nijak nesouvisejí.

  5. To jsem se od srdce zasmál. Vrchní Rusohul ze sebou vyjebal. Ta ostuda v Lídlu…

  6. Tak jo, Kanada prohlasila, ze odted nebude od Ruska kupovat ropu. Cekam, ze s tim stejnym prijdou i Saudove a taky Kuvajt.

    Ja nevim… jsou lidi fakt tak blbi?

    1. To co rikaj v novinach a to co opravdu delaji jsou 2 veci krome CR ta vehementne kopiruje Ty stejny mosty ktery spalila v novinach Bez ohledu na skodu auto a dalsi firmy vsak Oni je zasanujou z eraru a at si zbytek obyvatel Cr Pali noviny v zime…

    2. Jsou, a za druhé to vůbec nemusí být pravda. ;-)

    3. Kanada jde bohuzel do kytek. Od te doby co tomu sefuje napomadovanej kokot to jde od desiti k peti.

      1. Však o něj někdo dřív nebo pozdějc přerazí hokejku, to je jen otázka času.

  7. Dobrý postřeh, asi bude fajn přelepit na kartě CVC (možná i číslo karty, pro online platby to stejně píšu zpaměti).
    Nebo kartu nechat doma a platit bezkontaktní nálepkou.

    Ale s tou SMS, jednak podle mě tradiční ruský přístup: Když to nejde podle plánu, mlčet nebo lhát.
    A jednak si nemyslím, že by opravdu klienti pochopili něco jako „Omlouváme se, krachujeme, peníze snad dostanete z pojištění vkladů“.

    1. Za ty dve miliardy, co Kraj Vysocina uz neuvidi, by si jiste nejakou tu SMS zaslouzil, to je fakt.

      1. Flagrantní selhání finančního odboru – tato rizika musí neustále sledovat.

      2. Nj, tak přijít o 2 miliardy v ruské bance, která byla první na řadě jakmile začne invaze, o které se tušilo měsíce předem, je něco jako daň z blbosti.

        1. A zaplatia to chudáci ľudia. A ten kto to skurvil tak bude v klídku.

    2. Přelepit CVC je celkem na nic, panč nálepka se dá co, Halík? Nálepka se dá odloupnout. Nejjednodušší je to CVC do hloubky vyškrábat. Kriminalistická laboratoř by to možná rekonstruovat dokázala, zvlášť ta z filmu, ale běžnej zlosyn se na to vysere.

      1. Kamera u terminálu nálepku odloupne těžko.
        Úplně zničit CVC má zase nevýhodu pro případ, že ho později třeba zapomenete, nebo budete potřebovat aby tou kartou zaplatil někdo jiný.

        1. Tak základ je mít tyhle věci někde napsaný, hlava je děravá. Co se týče platby někým jiným, tak holt mu ten kód sdělíš. Když chceš aby tvojí kartou platila třeba manželka, taky jí k tomu musíš říct pin.

          1. no a neukradne náhodou někdo tam to vono Někde? :D

      2. No autor clanku mluvil o tom, ze mu kartu nekdo „vyfotil“ a pak ta cisla pouzival pro platby, proti cemuz prelepeni stacit bude.
        Ostatne, kdyz cloveku kreditku nekdo fyzicky ukradne, tak od toho jsou nejake ty nastroje na blokovani plateb i zpetne a podobne (teda alespon ja to na kartach mam, uz se mi parkrat v zivote stalo, ze jsem o nejakou prisel a prijde mi to velmi rozumne)

    3. Přelepovat CVC kód nebo číslo karty je prostě nesmysl. U valné většiny transakcí se po vás chce sekundární potvrzení přes online bankovnictví, SMS či phone banking. Čili zloděj by potřeboval hacknout ještě jeden Váš kanál – neříkám, že to nejde ale „seškrabávat“ plast je kravina.

      1. Ovsem do hloubky vzato – ochrana pred jednim zlodejem spociva v tom, ze si musim poridit pohyblivej telefon, cimz do mne zacne srat stat, zlodej druhej.

        1. O tom žádná, ale já se vyjadřoval k tomu seškrabávání – to je prostě kravina.

          1. Umim to pochopit u stary babky, co tim plati v COOPu a na ucte ma celozivotni statisice vcetne rezervy na pohreb. Na ni jsou vsechny opatreni slozity.

        2. Ako kde s tým pohyblivým smartfónom / bonzákom. Samozrejme banky tlačia so takýchto riešení, ale stále musia mať v zálohe riešenie aj pre „debilov“. Ja jedno také zariadenie (akási kvázi-kalkulačka) na internet banking používam. Pôvodne mi na to stačil softvér čo bežal aj pod Windows 7, ale posledný update tohto softvéru už bol len na vyššie verzie Wírusow, tak som prešiel na „kalkulačku“. Bol to zaujímavý príbeh to rozbehať, lebo ti treba túto „kalkulačku“ priradiť k účtu a to ide buď cez internet banking (na ktorý sa neprihlásiš, lebo softvér nenainštaluješ), alebo telefonicky. A potom potrebuješ k tej „kalkulačke“ jedinečné 5 miestne prihlasovacie číslo a to ti príde cez mail. No a samozrejme ešte musíš mať kalkulačku, a ta sa dá poslať buď na pobočku, alebo domov. Ale už to funguje a tak je kľud, akurát keď ma manželka pozoruje ako platím on-line tak sa furt usmieva.

  8. Podle mě se teď už oligarchové těm sankcím moc smát nebudou.
    Že jim skončil luxusní život v Evropě a děti na prestižních školách, obstavují jejich osobní majetky, jejich jmění se zmenšilo o desítky procent a ještě to bude pokračovat (a navíc se po nich chce devizy převádět na rubly), to jim asi moc příjemné není.

    Ostatně, včera ruská propaganda předvedla zajímavý veletoč.
    Přiznali stovky mrtvých (zdejší komentáře, jak na Ukrajině žádní Rusové nejsou, zrají jak víno), najednou nikdy neuvažovali o jaderné válce (zřejmě „předevčírem“ je nějaká jiná dimenze) a jsou ochotní vyjednávat o příměří.

    Čili to vysmívání jim opravdu dlouho nevydrželo.

    1. Jo, to jsem teda fakt čuměl, když Zacharovová prohlásila, že oni teda opravdu to červené tlačítko mačkat první nebudou. Strašně by mě zajímalo, kdo co Vajglovi řek, že takhle otočil.

      1. https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/rusko-chce-jednat-o-primeri-40388989

        Celkem hustý mno… tak uvidíme. Snad se na to co nejdřív vyserou..

        1. Nejspíš se těm sankcím fakt nesmějou. Ono kdyžti AMD a Intel odmítnou dodávat čipy, tak to zamrzí. A Coca-Cola tomu dala korunu a OnlyFans to dorazily definitivně. Jerstli se přidá i PornHub, tak na to radší ani nemyslet :)

          1. Zeby honici coby pata kolona vzali utokem Kreml, o tom se Vladimirovi ani nezdalo. Ta sila v jeji pravicich by ho znicila.

            1. Nežli o masturbátory tam asi půjde o ty „účinkující“, co z toho mají příjem.

        2. Jeste bych se neradoval. Cele je to o tom, jake podminky si ktera strana predstavuje. A zatim se to moc nepohlo :-/

          1. Tak oni „jednat“ chtěli od začátku, to není nic novýho. Zajímavý je to s tím tlačítkem. Tyhle ujištění se vždycky dávaly horkou linkou mezi Kremlem a Vošingtnem, ne veřejně v bedně. To je to pozoruhodný.

            1. Problem je, ze Bilejbaracek jim naznacil, ze jim na tu valku sere a at se tam pomlati Rusko s Evropou. Takze klasicka horka linka Chruscov-JFK drncet nema proc. Mozna Rusove hledaji jineho sparringpartnera na jaderne postuchovani, to ale v Evrope tezko najdou.

              1. Centrála NATO tu linku má taky. A USA stranou rozhodně nestojí.

                1. Vojensky se do toho michat nechteji, coz je jedine dobre. Taxem to myslel. U nas v praci dneska jela sbirka ‚na Ukrajinu‘, to v USA asi nefrci…

                  USA se vojensky drzej zpatky, coz znamena NATO. Pevne doufam, ze to tak vydrzi. Jinak by nahrali do karet ruske propagande. Pokud jsou sankce na Rusko delane prave proto, aby bezni Rusove udelali melu, pak nemuze zapad na Ukrajinu vletet s armadou.

                  1. @Sysop
                    Ach so, winterhilfe?
                    Mantly, fusekle, rukavice?
                    Nebo jen trapně €?
                    Zlato z židovských zubů by se ještě nějaké nenašlo?
                    A co nějaké Mansteinovy bojové deníky z března 1943?
                    Ty by se mohly u Charkova hodit.
                    I když tehdy mužici zvládali operace ve větším počtu mužstva i techniky, dokonce jim tam pomáhala u děrevně Sokolovo nějaká tlupa údajných dobrovolníků z protektorátu, ač to už tehdy bylo protizákonné bojovat v cizím vojsku.

                    1. Ja, genau, Winterhilfe. V prumeru 10 Ojro na Arbeitera. Ja jsem se na ne vysral s tim, ze jsem prispel pres EU 17 miliard v poslednich 7 letech a nikdo nevi, kde ty prachy skoncily.

                      Ti ausländischen Freikorps to tam budou mit zase s adrenalinem, Rus se nechal slyset, ze benudou mit narok na zajeti. Nevim, jestli myslel zajeti tankem, ale uvidime.

                    2. @Sysop
                      A tak já myslel, že když to dvacetiletým mužikům moc nejde, že starší zkušení soudruzi i soudružky by mohli zase pomoci proti nacistům nejen perem, ale i mečem.
                      Jmenovitě soudruzi Ondráček, Vyvadil, Nejedlý, Foldyna, Bašta i soudružka Konečná.
                      I v tomto případě bych zajatce nebral…

                    3. Nemas to moc genderove vyrovnany. Chce to armadni sbor, tedy Parkanovou a taky zastuoce alternativnich pohlavi co cti ty Evropsky hovnoty. Pokud by se clovek poohledl i v Bruseli, prapor by se uz slozit dal.

                  2. Vojensky jim poskytují intel.

                    1. Tak matros jasne. Dneska jsem cetl, ze ta parta kozomrdu tam ziskala ukrajinskej municak. Tak mne napadlo, jestli uz v nem byly i ty nase dary, nebo az priste.

                    2. @Sysop
                      Dar je dar, koneckonců se budou hodit i Rusům, když vidím jejech ztráty.
                      Mohli bychom jim platit za plyn zbraněmi, dodávat oběma válčicím stranám, sen každého zbrojaře. ;-)

                    3. Ja to tak ctu, tak pravda je na obou stranach, tak by to mohlo mit i nejakej pravidelnej format plus nazev, treba ‚Havluv memorial‘, nebo tak neco.

                    4. @Sysop
                      Osvědčené RVHP postačí ;-)

                    5. Za RVHP to dost drhlo s matrijalem. To by mohlo mit nejaky negativni konotace u pametniku. Musis mit udernej nazev i pro nadejnou mladez.

            2. no takže asi takovou váhu to ujištění má, žejo

              RF si už před asi 15 lety začala vyvíjet vlastní platformy, takže kritická a vojenská infrastruktura nejspíš jede aspoň z části na tom a opět, na AMD a lžintel se můžou tak vychcat.

              1. Tak sčoty čipy nepotřebují, to pravda. Klatě, moudrý VVP zase přelstil dekadentní Západ.

                1. @shane
                  Já už čekám jen až nasadí poštovní holuby a tajný inkoust, pak je s banderovci a nacisty konec.

                  1. Nojo, ale tam musis zajistit gramotny desifranty.

                    1. @Sysop
                      tajný inkoust přečte ten holub jsem myslel

                    2. Na tebe si neprijdou!

                  2. A kozáckou jízdní brigádu s šavlemi

                    1. Tak misto kozaku tam maji kozomrdy, jako substituce dobry, ne?

                    2. @Sysop
                      No mají, ale nějak to flákají, hlavy neřežou, baby neznásilňují, už ani fousáči nejsou co bývali, na nikoho už není spolehnutí…

              2. Jestli myslíš Bajkal, tak sni dál. Mají prototypy a v sankčním režimu nemají žádnou šanci postavit funkční výrobní linku, takže za chvíli budou rabovat procesory na smeťáku.

                Nemluvě o tom, že samotné CPU je beztak k ničemu, pokud nebudou mít paměti a čipsety, o síťových kartách ani nemluvě. Budou nakupovat u Čínana a ten je stáhne z kůže.

      2. IMHO to byla prostě klasická taktika, nejdřív eskalovat a pak uklidňovat.
        (klidně bych věřil, že i ty aktuální náznaky, že Putinovi hráblo a je z něj šílenec s jaderným tlačítkem, jsou taktika.
        Američani tohle používali taky, hlavně Trump, ale ten to dělal tak často, že už mu to nikdo nevěřil.)

        A to jsem zapomněl na hlášku roku:
        „Nevylučuji, že někdo chtěl, aby Rusko zabředlo do Západem uměle vytvořeného konfliktu na Ukrajině“ (Lavrov)

        1. Mad Policy zkoušel už Nixon a celkem úspěšně. Jenže ten se k tomu rozhodně neblamoval, že slavná ruská armáda za tejden neobsadí Charkov 20 km od hranic. na blafování maj Rusové hodně špatnou pozici.

          1. Kdyby jen Charkov.
            Na to, že Rusko + Bělorusko udělají invazi na Ukrajinu a za týden se jim nepodaří obsadit prakticky nic důležitého, asi všichni jen zírají s otevřenou pusou.

            1. Cela ta akce je nejaka divna. Ve srovnani s minulosti je to, co tam predvadeji, tak na urovni tisic let zpatky. Jeste mohli mit s sebou praky. Nechapu to a proto mne to zneklidnuje. Ruske vysvetleni, ze nechteji toho rozmlatit vic, nez je nutny a nechteji zabijet civily, mi zrovna u naroda, kde nuz ma vetsi hodnotu, nez clovek, nejak nesedi.

              1. To vysvětlení je blbost. Pro rusáky dobrý, ale nikdo jinej to nesežere. Takhle se kriket nehraje.

              2. Mě k tomu napadlo:

                1. Celé se to snažili udělat „low-cost“, protože si výdaje navíc prostě nemohli dovolit, hlavně když další velké peníze museli mít připravené kvůli očekávaným sankcím.
                2. Samozřejmě těžké podcenění Ukrajinců, to je asi evidentní.
                3. Demoralizace ruských vojáků, když zjistili, že tam přijeli střílet do Ukrajinců. (Jak podle Ukrajiny, tak podle Kremlu -i když podání se samozřejmě hodně liší- velká část ruských ztrát je způsobená opuštěním techniky vojáky.)
                4. Podle mě na začátku toho asi opravdu nechtěli rozmlátit víc, než bylo nutný. Alespoň dokud měli představu, že instalují vlastní vládu a Ukrajina bude jejich. Později (a s rostoucí frustrací) už to zřejmě neplatilo.

                1. Ted jsem se prokousaval ukrajinskejma zpravama a vypada to, ze pravda je nekde mezi. Rusove zrejme postupuji podle planu, byt ten vypada nepochopitelne.

                  1. Sysop:
                    ten Tvůj scénář by znamenal 3. WW. Protože tohle by šlo prodat už jen jako konflikt za který může Západ a pak bojechtivě naladit Rusko na válku s USB.

                    1. Neumim tohle posoudit. Pokud se do konfliktu nenamicha NATO a treba i Ukrajinu obetuje, tak proste zadna WW3 nebude. Nemam absolutne tuseni, kdo o tomto rozhoduje, ale ulice to nebude. Napriklad o Sberbank si na CT taky clovek neposlechne vsechno: https://blog.echo24.cz/a/SZLWp/v-jakem-dresu-valci-sberbank

                    2. @Sysop
                      Už jsme zamíchaní.
                      Dodáváme zbraně,
                      Informace.
                      A jak Miloš ještě dá pár bojechtivým občanům souhlas…

                    3. Inu… Rusove to tak vidi. Otazka je, co si upekli, ci neupekli se Stoltenbergem.

        2. Mel jsem Lavrova za zkuseneho politika, ale touhle hlaskou u mne skoncil. Kurva snad tady se vic jak stoleti jedna porad o stejnej princip, tak na co si hraje…

      3. Sorry shane, ale uprimne po tomhle prohlaseni jsem si prakticky jistej, ze jde o primou vyhruzku, ze to klidne zmackou jako prvni. Ve svetle nedavne minulosti si myslim je relativne moudry predpokladat, ze Rusove udelaji presny opak toho co rikaji.

      4. To rikali o invazi na UKrajinu taky.

        1. Neříkali. Ne ve smyslu, že zaútočí jen když Ukrajina/NATO/západ zaútočí první.

          1. Minulej tejden v utery Zacharovova tvrdila, ze nemaji v planu Ukrajinu napadnout.

            1. Celou dobu jeli ten starej rusko-sovětskej evergreen, že válčit nechtějí, ale pokud nebude po jejich, tak budou muset (oni teda obvykle používají výraz, že budou muset podniknout kroky nebo budou nuceni reagovat, ale všichni ví, co tím myslí. Ani nemusí dělat pařátama ve vzduchu ty uvozovky)

  9. Vlastne SE chci vyjadrit Jen k Sberbank potazmo Volksbank.
    Byl SEM jeji dlouholety klient a zmineny token bylo to nejlepsi co existovalo proc?Mel SEM ho na klicich a mohl SEM pouzivat bankovnictvi kdekoliv na planete Bez posukanyho telefonu stacilo si pamatovat 4# pin a MIT u sebe token,baterie vydrzela 5 az Vic let dokud token neexpiroval? Nicmene prichodem dvoufazove kokotizace to Bez smatlaku nejde…

    1. U ČSOB to jde. Musíš nejdřív zadat ten kod co ti přijde na mobil a jako druhej zadáš pin, který si nastavíš v ebankingu. Šmatlák sice mám, ale ebanking a platby mi do něj nesmí.

      1. > U ČSOB to jde. Musíš nejdřív zadat ten kod co ti přijde na mobil

        Ehm, tady vidím jistý zádrhel- jak bez mobilu zadáte ten kód co přijde na mobil? :D

        1. Píše o šmatlafounu, ne mobilu jako takovém. Jsou i blbfouny.

        2. Bez šmatlafounu, tzn. jde to i s dumbphonem.

        3. Navíc, tu SMS jde přijmout i na pevné lince, kde ji odříká plechová paní. Stačí mít poblíž telefonu kus papíru a tužku. Nebo telefon s automatickým záznamem, jako mám já ;-) .

    2. ty RSA klíče si myslím že jsou mnohem lepší než podělané aplikace nebo SMSky

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017