Schöne Grüße aus Deutschland! Eh, Multikultiland! Vol. 3 - zpět na článek

Počet komentářů: 77

  1. Jestliže Endží ztratí ve spolkových volbách hodně a AFD dostane dejme tomu 25% je možná ještě 4.varianta:
    Volby budou označeny za neplatné, jelikož ruští hackeři rozšiřovali fake-news a tím ovlivnili voliče.

    P.S.Die Linke už dávno netáhne Gregor Gysi ale Sara Wagenknecht!

    1. Gysi je milacek omladiny, pro me prekvapive bere dost hipsterskych hlasu zpovykanych fracku vyssi stredni tridy, kteri by jinak skoncili u Zelenych. :-) Alespon takovy pocit jsem po nekolika debatach nabyl..

    2. Sice jsou to komousi, ale Sara Wagenknecht je v porovani s Makrelou zlata. Dost casto se s ni da souhlasit, zatimco „alternativlose“ Makrela posledni dobou nerekla jedinou rozumnou vec.

  2. Autorovi je třeba děkovat za pohled jenž je asi nejoptimálnější. Rozjetý „vlak“ mutti již pomalu, ale jistě zpomaluje před zatáčkou s obratem. Tento obrat je díky bohu dosti pomalý aby dal vyniknout stávajícímu špatnému směru a zformuje rozhodnější obranu.
    „Nové“ partaje se utopí ve vnitřních problémech. Čeká nás 10 roků politických „šarvátek“, pak se rozhodně rozhodně. Stejně tu polointeligentní pakáž zlikvidujeme. Ono, dopředu se chlubit, kdo bude čí otrok, nikdo nemá moc rád.

    1. V to taky doufam. Kdyz vidim, co se sem vali za myslitele z rozvinutych zemi a kontinentu schopne tvorit stabilni organizovane struktury, az pujde do echt tuhyho, mozky se projevi..

      1. snad máte pravdu..

        1. Pozor pozor! Tohle je strasne rasisticky a jestli je tu nejakej PaCh/Social Justice Warrior mel by si dat pred ctenim panaka.

          Evropani prumerne skoruji o 15-20 bodu na IQ skale vice nez nasi bratri z jihu a blizkeho jihovychodu (vyjimkou je Izrael, kde zrejme diky inbreedingu IQ stouplo). Asiate z Dalneho vychodu nas prevysuji v IQ, nejsou ale schopni byt natolik kreativni jako Evropane. Takze pro me kombinace vyssi IQ + kreativita nam dava dobre karty az se bude vykladat na stul.

          Zdroj(treba):
          https://iq-research.info/en/page/average-iq-by-country

          1. Dobrý. Pozor na tyhle IQ sračky, z principu to ehm, není příliš vypovídající. Nenechte se tím zmást.

  3. Tákže.
    V Německu platí především pravidlo, že změna režimu o 180 stupňů se koná až poté, co vykastrovaný politicky korektní Helmut pozná hyperinflaci a je nucen i se svou Trudi a Helmuťátky žrát trávu s kořínkama.
    O tom by mohl vyprávět Hitler, když ho zabásli po nepovedeném pivním puči v roce 1923. Bez toho by nikdy svět nepoznal nacismus a světová literatura by byla ochuzeno o takové „veledílo“, jako Mein Kampf.
    To v roce 1932, kdy recese jela na plné kule a pro bochník chleba jste jeli s trakařem peněz, už to bylo jiné kafe, že ?

    V roce 2016 to je pořád jako rok 1923, sice sem tam nějaký dáreček vyvrhne nožíkem vnitřnosti zaživa z nějaké perspektivní levicově orientované soudružky studentky medicíny, co chodila pomáhat migráčkům a její papínek byl vysoký levicový politruk EU, ale jedna znásilněná, uškrcená, rozřezaná a utopená náctiletá vlaštovka jaro nedělá, pokud má Helmut chléb a hry.

    Jenže z 1,4 milionu migráčků si našlo práci 38tisíc a kdysi bohaté Německo se dostává do takového ekonomického průseru, že politická situace zraje k obratu o oněch výše zmíněných 180 stupňů a další vyvrhnutá náctiletá vlaštovka může být tou pověstnou poslední kapkou.

    P5edpověděl jsem, že ekonomický systém Západu se posere na konci listopadu 2016. Prozatím se posral leda tak v Indii a Venezuele, ale ta Indie je dobrý scénář, jak by to mohlo vypadat v Německu. Prostě mi nedošlo, že ta současná krize , 10x tak horší, než ta v roce 2008, bude mít také mnohem delší náběhovou fázi. Otázka je, jestli to je důvod k jásotu. Podle mě ani moc ne, protože čím déle budeme krizi oddalovat, tím horší bude její dopad.

    P.S: Bilionáří jako Buffett a spol. prodávají akcie, shromažďují zlato, pozemky a finanční hotovost a jejich finanční rok byl letos rekordní.
    Jako každý rok těsně před totálním hospodářským průserem. Scénář roku 2008 už vlastně začal letos v listopadu. Bublina na akciích už kulminovala. Bublina na dolaru také. Uměle sražená cena zlata už nabírá opačný trend a zlato už zase stoupá. o trilionech dluhopisů na záporných sazbách se vůbec nemluví. Italský bankovní sektor připomíná Řecko, akorát vynásobené krát deset. Pozice Deutsche je tak otřesná, že ECB snížila limity pro její kapitálové zabezpečení, jinak by už taky šla do krachu. Přitom Deutsche drží na účetních knihách pozice v násobcích HDP celé eurozóny a v desetinásobcích HDP Německa. Billionáři už své majetky zachránili, teď nastává chvíle, kdy spodina a nýmandi přijdou os své celoživotní úspory a vůbec o všecko, nakonec i o své životy. Jako Německo 1932. Ani se neobtěžovali vymýšlet nový scénář, je to přesně přes kopírák. Akorát místo Židů nastrčí migráčky, místo Merkelové nasadí nějakého Breivika a džihád v EU může začít. Krásně vymyšleno, od začátku až do konce. A nejlepší na tom je, že ať vyhraje kdo chce, džihádisti nebo Helmuti, milionářů se to tak jako tak nedotkne, protože oni to vždy hrajou na obě strany. Jako Orlická a Hlubočská větev nacistické rodiny Schwarzenbergů, například.

    1. Nevím, ale např. down johns je podle mě na vrcholu a nevím, z čeho je zřejmá kulminace. Přibližně od druhé prosincové dekády se plácá na plus mínus podobných hodnotách a před tím měl od července do listopadu také poměrně setvalou tendenci. Jak se pozná, že je to kulminace (pokud to skutečně umíte, asi mi to neřeknete, ale v to případě bych se dovolil dotázat na Vaše zkušenosti – na nákupy se Vám létá lépe v salóních verzích od airbusu nebo boingu?)

      1. že se s ním bavíš, s trollem debilním. Jeden by řek, že po tom debaklu s tim jeho listopadovým kolapsem zaleze a dá pokoj, ale to von ne. Buď je to grafomanskej debil, nebo je za to placenej.

      2. Akciove indexy jsou leda na vrcholu bubliny.. pozna se to lehce, protoze ten rust neni zdravy, neni podlozen hospodarskymi vysledky , ale spekulativnim momentem (sentiment, ze Trump uskutecni svuj plan nizkeho zdaneni a stimulu US vyrobcum + vyrvavani FEDu o ozdraveni ekonomiky a rustu urokovych sazeb ).
        To samozrejme prinese inflaci a masakr na dluhopisech. Takze penize se prelevaji z dluhopisu do akcii, ale ne proto, ze by akcie byly nejake terno, ale proto, ze v dobe inflace akcie podniku predstavuji mensi ztratovost, nez dluhopisy, ktere se za nezajmu srackometu po zvoleni Trumpa doslova a do pismene koupou v krvi. A projevem toho vseho je extremni nestabilita a volatilita.
        Mimochodem .. na investice do akcii je uz trosku pozde, uz jdou po trumpovske vlne zase dolu. slavnou metu 20.000 Dow Jones ani neolizl a podle me uz ji ani neprekona. A to nemluvim o tom, ze i v pripade akcii si muzete vybrat hodne blbe, Toshiba, Yahoo a akcie velkych evropskych bank budiz vsem neblahym mementem.

        http://www.marketwatch.com/story/dow-on-track-to-make-a-fresh-attempt-to-hurdle-over-20000-2016-12-28

        1. manipulace zlata .. Deutsche, Nova Scotia a samozrejme centralni banky, vystavovanim nicim nekrytych kontraktu a tim syntetickou nabidkou.

          Nejake procesy probehly letos v dubnu, dalsi zacaly v listopadu, je zajimave, ze o tom nic nevite, jsou to obecne zname veci a lidi ve svete o tom maji dost povedomi …
          Treba i v takove Bolivii, kde rodiny horniku ze stribrnych dolu hromadne pachali sebevrazdy, protoze kvuli maniupulacim bank jako je Deutsche doly zavreli a oni prisli o praci…

          http://www.24hgold.com/english/news-gold-silver-phd-thesis-stirs-up-a-1-billion-gold-price-trial-for-global-banks.aspx?article=9399553432H11690&redirect=false&contributor=Chris+Powell

          http://business.financialpost.com/news/fp-street/bank-of-nova-scotia-named-in-canadian-gold-price-fixing-action
          https://www.bloomberg.com/news/articles/2016-04-13/deutsche-bank-settles-silver-price-fixing-claims-lawyers-say

          1. Asi to byla odpověď na můj dotaz. Stejně to nechápu. Cenu zlata „údajně“ (soudy probíhají) snižují futures kontrakty (neznám český překlad, ale chápejme to tak, že jde o papírové zlato – tedy zlato, které ještě nebylo vytěženo) nabízené konglomerátem bank (vypisovat je nebudu), problém obchodníků je, že nepožadují jako vyrovnání fyzický kov (jedná se i o deriváty a stříbro), ale stačí jim dolarové vyrovnání, tím samozřejmě cena komodity klesá, protože jí je přebytek (papírově). A teď co Vás na tom sere? Pokud je cena manipulována dolů tak je to skvělá příležitost k nákupu, ne? Navíc ta manipulace nemůže trvat věčně takže cena vystřelí a každej kdo drží zlato vydělá.
            Další věc je, že to je zcela marginální manipulace, Deutche Bank zaplatí odškodné (mimosoudně) 60mil USD, což je jak plivnutí do moře.

            1. Ta „zcela marginalni“ manipulace je asi takoveho rozsahu, ze objem futures na dodavku fyzickeho zlata je radove 100x vetsi, nez kolik zlata vubec fyzicky existuje v bankovnich sejfech.
              Je to jako ta priblbla svatebni zabava, jak lidi tancuji kolem zidli a pokazde se jedna zidle odebere.
              Ted je to ve fazi, ze kolem jedne zidle se zlatou cihlou tancuje jejich 100 budoucich majitelu, kteri uz vsichni zaplatili a prestava to byt smesne.

              Jen letos na podzim, v dobe, kdy Cina slavila vznik republiky a tim padem asijske burzy de-facto staly nekdo hodil na trh 200tun „papiroveho“ zlata, coz je by the way zhruba desetina rocni produkce a to same se zopakovalo po zvoleni Trumpa, kdy zlato zacalo stoupat a vazne hrozilo, ze by skoncilo mezirocne oproti roku 2015 ve vyraznem tricetiprocentnim plusu, coz elity vzhledem k propagande ve srackometech nemohly dopustit. A trh to mnozstvi presto absorboval a Cinani se domahaji svych zlatych cihel a oteviraji arbitraye proti Zapadu.

              Umele nafukovani akcii a shortovani zlata ma pritom jen vyznam statistickeho udaje do rocenky, jak byl ten rok 2016 vlastne uspesny pro akcie a jak je zlato investice k nicemu.
              V lednu ale prijde pekna potopa a trh narovna vsecko, co velci manipulatori v listopadu a prosinci spiskali. To uz ale budou miliardari za vodou a krach systemu vykoupi svymi celozivotnimi usporami hloupy delny lid s mnozkem nadratovanym na televizi a usporami v bankach typu Monte dei Paschi a dalsimi kandidaty na bankrot, kdy vetsina EU bank ma pres 20% nedobytnych pohledavek, vi se to vice ney pres rok ale presto tam 80% klientu nechava penize. Prosti lidi jsou zkratka totalni idioti a je uplne jedno, jestli to jsou italove, Spanele nebo Nemci.

              Soudy proti manipulacim Liboru a zlata otukavaji teprve spicku ledovce. Jak se do toho zacne stourat, tak vyplyne na povrch, ze manipulace na financnich trzich probihaji na globalni urovni, korupce prevysuje celou EU a USA dohromady a nitky se pekne sebehnou k Rothshildum, FEDu a MMF. A to bude patrne konec jednoho tricetileteho Ponziho schematu a konec zapadniho financniho systemu, jak ho zname.
              Asi taky neni nahoda, ze Lagardeovou nedavno ve Francii odsoudili za nedbalost, ale do vezeni nesla. To je to samy, jako ozrala Juncker anebo odposlouchavana Angela. Velky bratr shromazduje esa v rukavu, aby mohl sve figurky vydirat, protoze tohle bude opravdu velky tresk a bude potrebovat loajalni obetni beranky, kteri to vezmou na sebe.
              Take ocekavam, ze par vysoce postavenych bankeru zmizi beze stop a ze se Obama na posledni chvili pokusi vyvolat ozbrojeny konflikt s Ruskem na odvedeni pozornosti. Zacina to pekne nabirat rychlost a system zacina kopat kolem sebe hlava nehlava a chytat se poslednich stebel slamy.

              1. Pane uciteli, uz je 30.12.
                Uz je cas….

                A nebo ne? :-((

        2. pane zrg1

          proč hážete perly sviním LWG, shane etc. ???

      3. „Nevím, ale např. down johns je podle mě na vrcholu a nevím, z čeho je zřejmá kulminace.“
        Hehe, to je dobry, jeste ze to neni ‚down long johns‘,
        bo to by byly stazene spodky. Ergo, jeste neposrane.
        :-)
        Vyznam Dow Jones Index dnes je asi tak velky, jako cteni tureckych kavovych salku.

        1. OK, mám tam chybu v názvu indexu (mám je všude, nevím, jak moc se známe, jsem dislecktyck joka poelno a v čase, který mám na odskočení k netovým diskusím to moc neřeším). Nicméně pokud bublina na akciích kulminuje, tak prosím uvedení nějakého relevantního indexu, který ukazuje tu kulminaci.

          1. LWG vy nejste jenom „dislecktyck“ jak uvádíte 29.12.2016 v 16:32 …………. vy jste mnohem hloub a „yncydie“ :-D nasvědčují tomu, že za dolary a tomu já říkám vlastizrada

            1. Šlaka, za dolary? Děkuji úctivě za upozornění, člověk to dělá za vlastní a teď zjistí, že se z toho dá něco trhnout. Nevíte, kde ty prachy vyplácejí?

        2. Když pan Down Johns vrcholí, tak stříká.

      4. Ja litam Gulfstreamem 650.
        Pro me je 737 co ma Donald a Peta Kelnneru zbytecne velka…
        ;-)

        1. Kellneru
          Jsem kokot ne dyskklektyk

          1. Oni nemaji vkus a proto maji velkej kram ;-) Az nase vlada zavede moznost bonzovani chemtrails od ovcanu, tak jim sklapne, po par pruletech nad CR z miliardaru budou razem milionari.

            1. EECH a příslušný portál pro oznámení nehlášeného vypouštění bez registačního čísla?

              1. Tak tak, bude u toho i webova aplikace pro presnou lokaci, kde konkretne byl bonz zaznamenan. A Bures vyhlasi soutez o Bonzaka roku, ktera se bude vzdy pred Silvestrem slosovavat. Vyherce obdrzi zlaty dalekohled.

                1. Já bych do toho zlatýho krámu nečuměl, nebo to nejdřív projel Geigerem. Von bonzák je nebezpečnej ze všech stran a ten blb burešů nejni blbej.

                  1. Blbej… doposud jen aplikuje to, co ho naucili soudruzi v StB. Chemapol „koupil“ bez penez, rozjizdi udavactvi ve velkym, podporu ze zahranici bere po miliardach.

                    Poslusnej a uvedomelej StBak.

    2. Co si mám představit pod pojmem „uměle sražená cena zlata“? Kdo jí srazil, jak a proč?
      Zvlášť když je na trojnásobku ceny z roku 2000?

      1. A…a… strejdo, proc ma $1 cenu pouze 3 centu ve srovnani s rokem 1913?
        Kdo ho srazil a proc?

        1. Že bychom si dali asi tak tisícáté kolo debaty o (ne)smysluplnosti zlatého standardu? :)

          1. Je uplne jedno, co nahradi soucasny krachujici system jednicek a nul v pocitacich a fiatnich men v bankomatech.
            Kdyby ten system byl zdravy, tak by urcite nevznikaly kokotiny typu Bitcoin, ktere odpocatku ani nikdo nemyslel vazne a ono se to presto chytlo a je z toho realny ekonomicky problem.
            A pokud neverite, ze lidi prejdou zpet ke zlatu, podivejte se do Indie, kde maestro bolsevik Modi lidem ze dne na den skrtl 85% financnich uspor a rika tomu boj proti korupci.
            Chudaci zoufali Indove ted nakupuji zlato u prekupniku za 300% trzni ceny.

            U nas to bude brzo to same, dokonce EU vazne uvezuje o tom, ze drzeni investicniho zlata bude trestny cin.
            Takze si muzete verit v co chcete, ale pri kolapsu systemu to tak bylo vzdy. zadny anarchokapitalismus, zadne narodni staty, zadne socioinzenyrske programy, ale vlada surovinovych a lidskych zdroju (vcetne zlata), vlada prumyslu a vlada kalasnikova. Ted se jeste podivejte, kdo na svete nejrychleji modernizuje armadu, skupuje zdroje po cele planete vcetne zlata, ma miliardu lidi a je celosvetovym vyrobcem No. 1. Jinymi slovy, kdo je na nadchazejici kolaps nejlepe pripraven.

            Cina, Cina, Cina a zase Cina. Takze kolaps Zapadu prijde z Ciny a ten, kdo se na to predem nepripravi, tak bude mit holt smolika.
            Fakt neverim v dekadami zavedeny model, ze Cinani vyrobi, my natisknem papirky a zkonzumujeme.
            Na to je Cinanu moc a zadny z nich uz nechce sedet v chatrci, zrat dozivotne ryzi a jezdit na kole, ale chce mit barak a bazen a klimu a garaz, zrat maso, koukat na satelit a vozit si prdel v Rollsu.

            Kdybychom aspon nebyli kokoti a nezacali valku proti Rusku a Cine naraz, tak jsme mohli mit aspon nejakopu sanci. Ale holt, myslivny v USA nejdrive proti sobe spojili Rusko a Cinu a pak jeste rozmrdali EU priprchlencema. Skoro bych rekl, ze se jim zapadni kapitalismus prezil a uz planuji, jak budou tancit na nasich mrtvolach, stejne jako to udelali pri prvni a druhe svetove valce.

            1. Ty tu ještě strašíš vědmo? :D
              Jasně, všecky ty elity chtějí kolaps a jaderný války, všude mrtvoly a pak na nich tancovat. No a pak se seberou a začnou pěstovat obilí, chovat zvířata a žít v prvobytně pospolný společnosti po totální válce, která začne nejspíš už zejtra….to je vlhkej sen každýho mocnýho, ať už bankéře, nebo multimiliardáře. Zničit si všechno bohatství, který si do teď užívali, nebo se aspoň vyhnat z většiny západních zemí a ty zlikvidovat. Bože ty jseš ale kretén.

              1. ad: Jasně, všecky ty elity chtějí kolaps a jaderný války, všude mrtvoly a pak na nich tancovat.

                Třeba až takhle dramaticko-estrádní průběh to mít nemusí. Ale vzhledem k faktu, že zdroje planety jsou omezené (zejména a klíčová je voda), pak taková „redukce“ lidstva není přece vůbec od věci, ba právě naopak. Všechno už tu bylo. Stejně jako plány na ovládnutí světa. Jakou podobu a obsah to vezme na sebe tentokrát, ví bůh… Jedna věc je jistá, že svět se v prdel obrací. Koneckonců, když slepí vedou slepé, nemůže tomu být ani jinak. Na zázraky věřej jenom blázni.

                1. Je jedno, jestli valky a tanceni na cizich mrtvolach chteji vsichni, nebo jen Soros, Rothshild a jejich devky, nicmene pokud se nic zasadniho nestane (a ono se nestane, protoze Trump nasadil stejne ostrou proticinskou retoriku, jako Obabomba), tak k tomu proste zcela nevyhnutelne dojde.
                  S trochou vulgarni nadsazky bych to prirovnal k souboji Kia a VW. Evropani se mohou podelat z VW a nad Kiou ohrnuji nos, ze prej plechobiti a kolotocarsky design a kdesi a cosi, v konecnem dusledku ten kolotocarsky design pro Kii delaji sami Nemci s ohledem na globalni = asijsky vkus, protoze asijsky vkus je rozhodujici a EU se muze se svym impotentnim vkusem ala VW jit leda tak bodnout. S vojenskymi ambicemi NATO je to to same, oni by radi tahli na Rusa a pritom nejsou schopni ani uhlidat Turecko a ochranit sve umirnene milacky v Aleppu. o Jihocinskem mori ani nemluvim.
                  A financnici a zapadni banky by chtely poucovat a manipulovat svetove trhy, ze zlato je k nicemu, ale proste Asie a zejmena Cina to jaksi takhle neciti a je to smula Evropy, protoze bud se prizpusobi a vezme na vedomi, kdo je celosvetova hospodarska velmoc No1, jaka ma pravidla a podridi se jejimu vkusu, anebo ostrouha.
                  Zrovna EU banky, ktere jsou jen krucek od krachu by si mely davat pozor na hubu a Deutsche bank , ta by se misto svojich mouder radeji mela starat o svoje trilionove pozice na derivatech, ktere jsou zrale jen jen vybuchnout.

                  1. Zatim jeste nikdo nevymyslel lepsi zpusob, jak restartovat ekonomiku, nez je humanitarni bombardovani. Clovek si koupi novy faro a to mu doma tise hnije a ztraci na hodnote, nez si koupi novy. Kazdej to chape, kazdej v tom jede. Vzdyt ty valky v dnesni dobe jsou uplne to stejny.

                    1. ad: Zatim jeste nikdo nevymyslel lepsi zpusob, jak restartovat ekonomiku, nez je humanitarni bombardovani.

                      Proč asi? → https://cs.wikipedia.org/wiki/Hospod%C3%A1%C5%99sk%C3%BD_cyklus

                      ad: kazdej v tom jede.

                      Ano, jedeme „v tom“ všichni. Ale jak z toho ven, to opravdu nevím…

                    2. Kdyby vyroba odpovidala spotrebe, nikde se nehromadila nadhodnota, pak by to dost mozna mohlo dospet do rovnovazneho stavu. Jenze to je v praxi nerealizovatelna utopie. Takze system reset je proste jedine vychodisko kapitalismu. Bohuzel.

                    3. Hromadění nadhodnoty!!! Jo, to je to jediné, co tu ještě chybělo.

                    4. Re: ocs
                      30.12.2016 v 23:13

                      Kdyz jsem to souslovi psal, uplne jsem nahore videl toho Marxe na oblacku, jak rika „tytyty, to Ocs da sezrat…“ :-))

                    5. ad: Takze system reset je proste jedine vychodisko kapitalismu. Bohuzel.

                      Ano, Sysope. Po mnohaletých bojích, spočívajících především v bojích sám se sebou a v sobě samém, jsem dospěl a dozrál k témuž. Vy třeba říkáte „Bohuzel“, ale já říkám Bohudík! A čím víc z nás prozře a otevřou se mu oči, tím líp.

                    6. A jak pořád čtu, jak je česká ekonomika nastartovaná a jede jak fretka, daří se, nejsou dokonce už ani lidi, co by všechnu tu práci udělali.
                      A jaký má kurva význam nastartovaná ekonomika, „větší síla koruny“, velké objemy exportu a pohyby cen důležitých komodit na burzách – pro tzv. normálního smrtelníka, jako jsem třeba já?
                      Ekonomika jela podle srsčkometů úplně skvěle celý rok 2016, po spoustě hubených let boom jako prase.
                      Ale když vlezu do krámu, tak čtvrtka másla OLMA stojí pořád, celý rok 45,90 a vůbec to nevypadá, že by měla s pevnější korunou jít cena byť o korunu dolů.
                      Celý 2016 byly ceny ropy držené uměle na téměř historických minimech, až se z toho Vladimir drbal za uchem. Ropa byla doslova za pár šušňů a k tomu ještě připočtěme velké objemy ultralaciné ropy, v Sýrii a Iráku kradené IS a prodávané přes Erdogany komukoliv. Provalilo se to až tehdy, co Vladimir nechal rozstřílet pár stovek kolon se stovkami cisteren do Turecka a Erdogani konečně začali řvat a defacto se tak přiznali.
                      Ale byl kurva celý rok 2016 benzín výrazně levnější? Já vím dobře, že největší složkou ceny paliva je spotřební daň a cena ropy má na výslednou cenu paliva jen malý vliv – ale nějaký by mít měla, jestliže byla ropa až 6x-7x levnější, než před 2 lety. Ceny paliv se hýbaly v desetníkách a to ještě přičítám konkurenčním cenovým manipulacím pumpařů, než cenám ropy.
                      Tak mi doprdele řekněte, co se vším tímhle boomem změní pro obyč člověka?
                      Budou letos výrazně levnější importované solární panely, když chci vybudovat ostrovku ještě u švagra na chalupě? Myslím tak hovno. Pročpak by obchodníci a importéři dobrovolně okrádali sami sebe? Proč nechávat marži pořád stejně vysokou plus nižší nákupka – ve výsledku levnější produkt – když můžu díky nízkým nákupkám vydělat ještě víc nezměněnou cenou? Zaregistroval jsem to v příznivém směru pouze v pár oborech, které na jednodušší život obyčejného člověka-zaměstnance-občana nemají pražádného vlivu. Třeba u obligátních elektrických lokomotiv. O hodně nižšími cenami vstupů /třeba měniče a pohony Siemens/ se je povedlo vyrobit levněji a s vyšší marží vyvézt.
                      A co na to neznámý vojín?
                      V čele klaka, pak ctnostné rodiny a náruč chryzantém,
                      černá saka a žena hrdiny pod paží s amantem…

                    7. Já teda režimu nevěřím ani nos mezi vočima. Že se všude na světě hrají kouzla s číslama je normální, ale málokdo si uvědomil, že v průběhu roku opět byla zavedena asi patnáctá nová metodika výpočtu nezaměstnanosti. Najednou je z to dlouhodobejch 10 % na 5 % a všichni to žerou, nikomu to nepřijde divný. Tak to pak jo.

                    8. Zde bych jen podotkl, ze v ramci sve prace jezdim po ruznych firmach (od malych po ty nejvetsi v CR) a skutecne temer vsude maji problem s tim, ze nemuzou sehnat lidi. Jsou ochotni jim platit cim dal tim vyssi platy, ale nemuzou nikoho sehnat.
                      Ostatne, staci se podivat, co se deje na poli supermarketu – viz Penny, Lidl a podobne – vsichni se predhanej, kdo bude zamestnancum vice pridavat, pricemz to neni par korun mesice, ale co jsem zaznamenal, tak to doslo az k tisicum mesicne…

                    9. Kecy na billboardu a realita jsou trochu někde jinde. Navíc nějakou dvacítku dávají v Pze, což za tu pakárnu 12 hodin denně a místní nájmy není nic extra. Ale už třeba v Jaroměři dávaj asi jenom 15. To je konkrétně lídl.

                      Lidi za ty prachy nechtěj dělat, to sou radši na podpoře a makaj někde bokem fušky načerno, ve výsledku maj stejně nebo víc a za míň práce. Není to vo tom, že by nebyli. Teda jistě, v určitých oborech s odborností fakt nejsou. Ale ti s nízkou odborností to prostě dělat nechtěj, v rámci úspor nakládají zrovna v těch kšeftech na jednoho práce jako na koně, takže jim spíš všichni utekli, za ty prachy.

                    10. No a pak takovi jako ja s manzelkou, mame adresy v CR, dokonce tam i priznavame prijem z pronajmu nemovitosti, ale v dobe ekonomickych problemu jsme si nasli praci v zahranici a jak si jednou clovek vybuduje zazemi, nechce se mu vracet. A protoze vim, ze priblizne polovina mych byvalych spoluzaku to ma naprosto stejne, nedivim se, ze nekde maji zamestnavatele problem sehnat lidi.

                      Prakticky vsichni lidi, kteri byli ochotni delat jsou pryc, nebo uz jsou davno rozebrani.

                    11. Pokud by ty lidi byli na pracaku a makali nacerno, tak by oficialni cisla nezamestnanosti byla jina, ne?
                      Jinak to, ze lidi nechtej delat za nejake prachy, vede holt ty firmy ke zvedani platu. Znovu opakuji – bavim se s vedenim firem napric vsema cinnostma a trend posledni doby je: Nejsou uz lidi, my bychom chteli nekoho nabrat, ale uz neni koho.
                      A je jedno, jestli to jsou lide kvalifikovani, ci nekvalifikovani.
                      Btw – ja ted neresim, jestli nekde platej hodne nebo malo – ja jen konstatuji, ze nezamestnanost je skutecne nizka. A ti, co jsou dneska nezamestnani, ve vetsine pripadu jsou spise nezamestnatelni.

                    12. Že se s ním bavíš, ztráta času, ten ví všechno nejlíp :D

                    13. Seš natvrdlej, nebo jenom neumíš číst? Nebo ignoruješ co se ti nezdá?

                      Reálná nezaměstnanost bude dobrejch 20 %. Režim s tím docela hrubě čaruje a tak z toho nějak vykouzlí 5 %, což neznamená, že to tak je. Například většina nezaměstnanejch po čase z toho pracáku vypadne, až si seženou na černo dost fušek, tak se jim vyplatí platit těch 1400 zdravotce sami. Ale na socce samozřejmě dostanou dáfky na bydlení a kde co. Tak nějak se z těch statistik vytratili, ouha…a i v těch slavnejch rájích (tak leda bolševiků) na severu je to totéž. Vybavuju si že se to už diskutovalo, nějdo si dal práci a vypracoval studii jak to s tou jejich nezaměstnaností je, v reálu minimálně 2× vyšší, než co režim tvrdí. Stačí změnit metriku a najednou je poloviční. Tak jako změnou metriky najednou před lety skokem ubylo mrtvol na silnicích.

                    14. Aha, a na to co tvrdis, mas nejake dolozitelne zdroje?
                      To mi chces rict, ze KAZDEJ PATEJ, opakuji KAZDEJ PATEJ clovek v CR pracuje NACERNO? :-O
                      To jako FAKT???
                      A proc teda potom ty firmy nemuzou sehnat lidi, I kdyz jim nabizej penize, jake nikdy nenabizely?

                      Ja znovu opakuji – ja s tema lidma z tech firem temer denne mluvim a jelikoz s nima casto mluvim na tema „ja vam pomuzu ziskat vice obchodu“, tak moc dobre vim, co mi na to odpovidaji. Pred 5 lety odpovidali „ono je to desne tezky, to nejde, to nedokazete“. Dneska odpovidaji „coz o to, my bychom i kseftu meli dost, ale vyroba nestiha, potrebovali bychom vice lidi, ale neni kde brat“.

                      Opravdu za posledni cca 2 roky je to obrovskej posun.
                      A ne, nemyslim si, ze 1/5 lidi radsi dela neco nacerno, nez aby sli za vice penez nekam delat, kde jeste k tomu maji same socialni jistoty a podobne veci.

                    15. Nabízí pěníze, který nikdy nenabízely – jo, patáct litrů, dřinu jako prase a ty dva roky aby jim to zvedli o dvojku tam už nikdo nevydrží :D

                      Tuhle prej nějaký pokladní na jedné pobočce jednoho většího řetězce prej skupinově přešly do lídlu. Za měsíc byly rády zpátky, že takovou pakárnu a buzeraci nezažily. Jo a jak se prej v menežmentu tady těch velkejch firem krade by člověk nevěřil.

                      Už chápu, proč je takovej zájem o úřednický místa. Sice maj taky jen patnáct, ale za třetinu pracovní doby, na prdeli fteple. Třináctej plat a odměny jistý. Když ji občas vytáhnou, třeba zbuzerovat živnostníky že nezavřeli ve svátek (aby lidi neměli co žrát), nebo udávat řidiče smluvní přepravy (kterou tak rády používaj, přece!), tak za to eště maj příplatky jako kráva. Poslední dobou přemejšlím, kolik tady těch pochybnejch šopů vlastně maj úředníci, dyť je to ideální: při té „pracovní“ době 6-8 hodin maj denně x hodin na vlastní byznys, a to nemluvím o tom, kolik toho dělaj v práci, protože výkony jim nikdo nehodnotí. když dostávaj odměny za to, co je náplní jejich činnosti…

                      Jinak že ve svým svatým zápalu v poslední době věříš každýmu plku, kterej z tohodle shnilýho režimu vypadne, už je docela symptomatický…

      2. to CNN 29.12.2016 v 15:16

        mám vám věřit, že jste panna?
        kdopak asi manipuluje s cenami komodit? čert? ANDĚL? panda? nebo snad obvodní lékař z Pelhřimova?
        trojnásobek ceny z roku 2000 je argument o to větší, že od roku 2000 se nezvýšili ceny ničeho – jenom zlata, podle vás …
        hlásím do Jungmanky (nebo UK): „Tady tomu trollovi nevyplácet mzdu. Je blbý jako puštok!“
        Děkuji. Americký troll.

  4. Male OT:
    Prave jsem se bavil s kolegou z Egypta – vzdelany, rozhodne intelektualni elita sve zeme. A on krici, jak jim Zide ukradli pudu, strileli nebohe Araby v Palestine, protoze Zide byli z Evropy perfektne trenovani na boj.. Na moje namitky, ze jednotlive pripady se jiste stavaly a to i opacne, ze existuje cosi jako rezoluce OSN atd. a pri debate se argumentuje dukazy, reagoval skoro az nonverbalne.. No s tema si jeste uzijem.

    Jsem docela v soku, jak straslive zaslepeny demagog muze nekdo byt!

    1. Ale no tak, to s nimi nema cenu takto debatovat, jsou to mili hodni lide ale nektere veci jim nevysvetlis.
      Treba Wassim z Libanonu. Nebo Irfan z UAE. Nebo bratruv kamos z Jordanska s VS z Anglie.
      Osvetimi neveri a kdyz veri tak schvaluji, jejich pravidla jsou skvela a mely by se dodrzovat a ty nase jsou spatne a nemusi a oni by bez nas nikdy nevalcili a ani do Kuvajtu jsme se nemeli v 90 srat.
      Pritom jezdi karou z Evropy, Japonska nebo od Velkeho satana, cumi na bednu od Korejcu a v ruce maji kram taky od nich nebo od tech nahryzlych jablek.

      1. Tak kdyby se orientovali na vlastni znacky a vyrobky, jezdi karou znacky VelmBloud Turbo, telefonuji pristrojem Muezzin v siti Minaret a koukaji maximalne do kamen.

        1. Tyyy jooo!
          Po rychlé rekapitulaci:
          Kdybych se já orientoval na vlastní značky a výrobky, byl bych na tom ještě hůře – například volat bych nemohl ničím a nikam.

          1. Ani z okna na lesy? :-O

            1. Ale my mame alespon Skodovku :-D
              Ja myslel ciste civilizacni vydobytky, to bylo snad pochopitelne.

              1. Já určitě žádnou Škodovku nemám, Vy ano?

            2. Jooo, na lesy se řvávalo, astma však ty časy odválo…

          2. Jablotron by něco spáchal asi docela rychle…

    2. Ja som sa raz takto bavil s mohamedánom v Malajzii (a to som ani nevedel, že oni sú vlastne Islamská Malajzijská republika) o tom ich debilnom ramadáne, lebo akurát bol predposledný deň ramadánu a on mlel z posledného. Ale stále opakoval aké je to super celý deň nič nejesť a nepiť, ako to oslobodzuje a dáva silu a ako to posilňuje ducha a bla bla bla. Ja som na neho kukal, cucal som džús z vodného melóna a nechápal o čom melie. A nakoniec zajebal, že by som si to mal aj ja skúsiť ten ramadán, načo som mu povedal, že v žiadnom prípade, že nie som blázon ktorý by riskoval svoje zdravie. Ten mohamedán je doktorom nejakých pavied a učí na univerzite (t.j. vysokoškolsky vzdelaný v ich systéme školstva) a pochádza zo zámožnej a vzdelanej (muži sú študovaný a ženy tučné) rodiny a ja napriek tomu je vymletý tým ich blbým učením.

      1. Já se několikrát bavil s demokraty v Čechách o té jejich debilní demokracii; nadávali jak špačci na spoustu jejích nejrůznějších důsledků, od absurdních limitů na silnicích až po EET. Ale stále opakovali, jak je to super, mít demokracii a všeobecné volební právo, jak to dává svobodu a možnost rozhodovat sami o sobě a jak je to jediný spravedlivý systém a bla bla bla. Já na ně koukám, zvažuji výhody anarchie, monarchie nebo ústavní republiky, a nechápu, o čem melou. A oni dokonce, že ve všech zemích by si měli zkusit tu demokracii; na to jim povídám, že v žádném případě, přece tam nejsou takoví blázni, aby si takhle zkurvili život. A věřil byste, že kolikrát jde i o doktory různých pavěd, někteří z nich učí na universitách a pocházejí ze zámožných a vzdělaných rodin — a přesto jsou vymletí tím jejich blbým učením?

        1. Demokracia – teoreticky vládne väčšina (hádam aj nejak „logicky zvolená“) t.j. biely heterosexuál v produktívnom veku, ale prakticky vládne podivná menšina, lebo biely heerosexuál musí robiť aby uživil seba a svoju rodinu a neostáva mu čas na protesty proti menšine, ktorá má 4 roky nato aby si nahrabala na 4 ďalšie generácie dopredu
          Anarchia – teoreticky nevládne nikto lebo všetci si riešia normy chovania na verejnosti či doma v rámci vlastného uváženia, prakticky vládne niekto z pozadia kto vie pekne manipulovať a rozprávať. Nehovoriac o kadejakých absurdných hybridoch anarchií s inými smermi (raz som niekde zaregistroval akúsi zmesku anarchie s neviem čím kde mudrlant o tom hovoriaci vyslovil vetu, že osobné vlastníctvo hocičoho je zločin)
          Monarchia – teoreticky vládne jeden chlap, prakticky celá rodina a množstvo poradcov. Ak panovník nevidí ani na koniec vlastného nosa (nehovoriac, že by ma vidieť dva metre za roh a tri metre do mútnej vody) tak trpí celá monarchia (napr. 1. svetová vojna)
          Ústavná republika – neviem o čo ide tak nekomentujem
          Rodové zriadenie – matka či otec drží celú rozvetvenú rodinu pokope, ale po jeho smrti padá celý systém a navyše sa jedná o veľmi malé skupiny.
          Náboženský chalifát – o tom sa ani radšej nezamýšľať
          Komunizmus – cesta do prdele. Mali sme to a viac nechceme
          Socializmus – nedozretý komunizmus a cesta rýchlou skratkou do prdele.
          Viac usporiadaní ma nenapadá, ale tento môj výber neponúka ani náhodou riešenie vhodné (nehovoriac o optimálnom) pre každého na zemi vždy a všade.

          1. Příkladem ústavní republiky jsou USA po celou historii až někdy do prvé poloviny XX. století, kdy se — stokráte bohužel — změnily v demokracii.

            Řešení, vhodné pre každého na zemi vždy a všade, po mém soudu z principu věci neexistuje. Pro každého je vhodné něco jiného; ostatně právě proto je státní glajchšaltování a „stejný zákon pro všechny“ tak nebetyčná pitomost.

            1. Citujem: ostatně právě proto je státní glajchšaltování a „stejný zákon pro všechny“ tak nebetyčná pitomost. Tu ma napadá, že či nevystupuješ tuna na diskusiách aj pod nickom Lojza.
              To ako jeden z nás by mohol jazdiť legálne v obci 150km/h a druhý len 48km/h? Alebo jeden by mohol legálne vlastniť tank a druhý len gumipušku? Alebo jeden by platil 80% dane a druhý len 0,3% dane? Ono je pravda, že zákon síce sú písané rovnako pre všetkých, ale neplatia na každého rovnako. Tam kde chudák za jablko a rožok ide sedieť natvrdo tam druhý za spreneveru miliárd vyhrá a zažaluje ešte štát…..
              USandA nesledujem, takže vďaka za príklad, ale mne nepomohol.
              A čo vravíte na Švajčiarsky systém?

              1. Lojozvy komentáře většinou dávají velmi dobrý smysl a mají hlavu a patu. S mnoha — nikoli všemi, ale opravdu s mnoha — z nich naprosto souhlasím.

                ako jeden z nás by mohol jazdiť legálne v obci 150km/h a druhý len 48km/h?
                Principiálně by to smysl dávat mohlo, v praxi si ale takovou situaci představit asi neumím.

                jeden by mohol legálne vlastniť tank a druhý len gumipušku?
                Určitě. Kupříkladu dává smysl, aby právo vlastnit zbraně pro člověka, opakovaně odsouzeného za násilné trestné činy, bylo omezeno.

                jeden by platil 80% dane a druhý len 0,3% dane?
                Určitě. Kupříkladu prvý se může vlastním dobrovolným rozhodnutím stát členem komunity, jež vybírá 80 % příjmů a za to nabízí služby, jež onen člověk považuji za adekvátní. Druhý se členem této komunity nestane, neboť ji za rozumnou nepovažuje; je členem jiné, jež nabízí služby zcela odlišné a vybírá 3 ‰. Třetí se svobodně rozhodně nebýt členem žádné takové komunity a tedy neplatí daně žádné (tedy jinými slovy, naprosto nikomu není naprosto nic do toho, co a jak podporuje dobrovolnými příspěvky ze svých peněz).

                Tam kde chudák za jablko a rožok ide sedieť natvrdo tam druhý za spreneveru miliárd vyhrá a zažaluje ešte štát
                Toto je také ilustrace pravdivého principu, jenž by se podle mého názoru měl tak nějak jaksi přiznat, a nelhat v hrdlo, že tomu tak není a že prý jsou všichni rovni, když nejenže nejsou, ale ani z principu být nemohou.

                čo vravíte na Švajčiarsky systém?
                Nic moc, ale oproti typické evropské zastupitelské demokracii o něco málo (o něco málo!) méně špatný. Je zajímavá — čistě hypotetická samozřejmě, ale přesto zajímavá — otázka, jak by se mohly evropské i české dějiny vyvíjet, kdyby jej Masařík pro svou republiku byl býval prosadil, jak ostatně výslovně sliboval ještě v Pittsburghu.

                1. Temer fascinovane ziram, ze i Vami muze byt clovek po ranu lehce prekvapen v peti z sesti odstavcu.

                  Pravda, Lojzovo buranstvi s kvalitou prispevku v zasade nesouvisi a napapouskovano ma dobre. Ale chranodvsehozleho, jakmile mu neco nezapadne do pripravenych skatulek.

                  Vidim-li dobre, mohol je zde v kontextu statniho glajchsaltovani, jinymi slovy tedy smel; smysl to davat muze pouze se slovesem mel.

                  Mozna to mate psano jen zjednodusene, ale nevidim duvod zakazat zbran pro obranu cloveku, ktery napr. parkrat propleskl hubateho kamarada ci pristizenou zenu. Nemluve o tom, ze tak nejak vubec kdo, komu a proc.

                  Ze byste berne skutecne povazoval za dobrovolne prispevky?

                  S ruznym metrem sice explicitne souhlas nevyjadrujete (neslo o dotaz, vim), nicmene (alespon v pripade vrchniho draba) by zde snaha ne snad o jakousi fiktivni rovnost, ale aspon o metr ne tolik gumovy medle byt mela.

                  1. Já se snažím hodnotit příspěvky jako takové, a nezvažovat, zda pisatel sice napsal rozumnou věc, ale to jen proto, že má napapouškováno (stojí, stojí, ale kdyby seděli, stejně by nepustili, já je znám!)

                    Ono je to „mohol“ spojeno s „legálně“, a tedy se nutně pohybujeme v kontextu státu s nějakou tou legislativou, ne? A tam si popsané představit umím a považuji to za docela slušný model (nikoli za model optimální; tím je podle mne anarchie) — tolik ke vubec kdo, komu a proc. Jinak bych ještě také na okraj poznamenal, že v čistě hypoteticky slušném státu ten, kdo se nedopustí ničeho horšího, než že parkrat propleskne hubateho kamarada ci pristizenou zenu, asi nebude odsouzen za násilný trestný čin ani jednou, natožpak vícekrát. Nejvýše snad zaplatí pokutu za přestupek, nejvýše snad.

                    Berně samy o sobě nedobrovolné, vázané nicméně na dobrovolnou účast v nějaké komunitě, jsou velmi dobře představitelné (a u komunit místních, jako jsou obce, je ostatně odjakživa máme: resident platí v touž dobu na témže místě při téže činnosti daně odlišné od — klidně i dlouhodobého — hosta).

                    Stran gumového metru bych opět doporučil mou oblíbenou devátou kapitolu Tří mužů na toulkách (obzvláště stať každé provinění je v Německu přesně otaxírováno).

                    1. Ale jo, chapu, ze to byla jen takova nocni obranna palba – po vsem, co se hne. Ja jsem se taky vcelku zbytecne otrel, nechte verit takovemu lojzosouzneni. Ale bud se Vam ty horsi kousky zazracne vyhybaji, nebo jsem naopak ja na neco zbytecne precitlively – muze byt.
                      Jinymi slovy, posty typu okouniho plus ci vykricniku (a jejich mistni odpapouskovane ekvivalenty) bych – co do rozumnosti ci souhlasu – prilis nehodnotil, to mely byt ty skatulky. Na lamani chlebu dochazi mimo ne.

                      Smel/mel bylo vyhradne k rychlosti a tomu principu. Zcela moje kulpa, bral jsem to automaticky po odstavcich a explicitne to nezminil.

                      Zbrane a proplesk (a rychlost a w/e potazmo) – jakmile zacnete neco obecnejsiho (neminim nosnost mostu) hodnotit/omezovat binarne na zaklade kvantitativne hodnotitelnych kriterii (nerku-li individualne posuzovanych), je na problemy zadelano. Prinejmensim se velelehce posouva ta hranice a z principu bude pro jedn. pripady vzdy jen vice ci mene spatna – at je, kde je.
                      Formalne spravna je medle skutecne jen ona Vami preferovana osobni zodpovednost a neseni nasledku; ta ale bohuzel nijak neresi extremy a excesy. A to „se“ nelibi, nakonec i Vy sam byste jakousi deadline akceptoval. Tudiz kompromisy, na nez se pote svorne nadava, ze nejsou – kupodivu – dokonale.
                      Excesy jsou a budou vzdy (aby ne), ale ty skutecne extremni, neakceptovatelne odchylky mohou byt do znacne miry filtrovany – tim uspesneji, cim dale jsou od one (jakkoliv pitome) hranice.

                      Na okraj: spatny priklad, asi to domotal ten mistni RedakcniSkret. Spravne hubata zena pristizena s kamaradem, guns gone. I kdyz co je dvojita vrazda v tom hypotetickem state… :)

                      U berni mozna tapu jak v principu, tak v terminologii, ale stale mam zato, ze typicky a) jsou z neceho, b) jsou natvrdo, c) nijak zvlast nesouvisi s tim, co za ne obdrzite. Coz mi tam prilis nepasuje. Ostatne puvodni kontext byl stale stejny – stat.

                      Polykam poznamku o mire pripadnosti a potesen hebkym Zeromem, po trapnych letech letoucich Vami alespon zlehka osvezenym, se s diky zvolna odeberu.

              2. Legislativní akty jsou psané všelijak, lépe i hůře, ale téměř všechny jsou psány na objednávku určité zájmové skupiny. Jsou to klacky, kterými si chce přihrát určité kšefty, ochránit určitý trh, anebo rovnou vyloučit konkurenci ze soutěže. Pokud je zadavatel přímo součást státu, řekněme policie, nebo nějaké ministerstvo, pak to obvykle znamená více pravomocí, větší rozpočet, více lidí pro zadavatele legislativy (a méně svobody a méně disponibilního důchodu pro čisté daňové plátce). Kdo čte legislativu jinak, je prostě ťuňťa, bez urážky.

                Legislativa se navíc vyvíjí, jak různí zadavatelé mezi sebou soutěží o vliv na legislativní proces, takže to obvykle má zajímavou dynamiku. Na straně jedné se třeba zachraňuje planeta redukcí emisí CO2 u automobilů a šroubováním emisních předpisů pro další plyny, čehož pravým cílem je vyloučení nízkonákladové konkurence z Asie ze soutěže na evropském trhu. Fyziku samozřejmě ojebat nelze, takže se vytvoří současně debilní metodika pro měření emisí i spotřeby, aby „to vycházelo“. Jenže pak jiní zadavatelé v jiné legislativní doméně na ten pojeb upozorní… Tak se něco málo poupraví, Dieselovy motory se konečně vyhodí z osobáků a začne se velmi podobně mrvit motor Ottův.

  5. Dobrý den, jsou Vánoce a tak vulgaritu nečekejte, pravopisné chyby a překlepy ano.

    Z noci ze včerejšku na dnešek se mi zdál sen.
    Byl jsem na volné noze, zajištěný a mohl jsem si dělat co chtěl. Toho času mama Merkel (dále jen Makrela) vedla prohlášení dnešním promigrantským stylem o tom jak postaví novou vodní elektrárnu, která bude šíleně moc výkonná, ale něměcko to zaplatí a pak to bude úplně nejlepčejčejší. A tak se začlo stavět. Já jsem tam přicmrndával jen jako investigativní žurnalista, na všechno jak se staví, všechno si fotil, na všechno se ptal. Možná trošku jako informátor pro stavební dozor.
    Jednou večer, jsem měl nutkání jít na stavbu v noci. Stavba byla už téměř hotová, potrubím proudila voda, lopatky se ve zkušební době roztáčeli tou vodou, ale ještě toho bylo spousta co dodělat. Byl jsem tam i s nějakýma babama že se podíváme jak už potrubím proudí voda a zkontrolujeme potrubí a osazení mříží aby se nikdo nedostal do náhonu a neutopil se. Vlezli jsme do nějaké velké podzemní místnosti kde byla voda po kotníky (měli jsme holínky takže nám to nevadilo) a ve vodě se povaloval tu špinavý plyšový medvídek, tu sáček, tu petka prostě takovej ten běžný bordel jaký je u každé řeky. Mříž byla osazená a jen slabě ta voda odtékala k lopatkám. Najednou tam byla Makrela, přišla a řekla nám že musíme být ticho jinak nás nechá zlikvidovat a po polystyrenu poslala bombu po proudu vody. Nálože odpluly k lopatkám kde vybuchly a poničili lopatky. Vůbec jsme to nechápali. Vylezli jsme ven a já řešil jestli to mám říct stavebním inženýrům a vedení stavby. Pamatuji si jak jsem stál v řídící místnosti a všichni tam řešili, jaktože výkon elektrárny není takový jako včera. Řešili co je rozbité a já mlčel. Chtěl jsem jim to říct, ale měl jsem strach. Pak se rozhodli, že teda vlezou dovnitř (do prosotru za mříž) a podívají se na lopatky jestli nejsou rozbité. Vlezli dovnitř a v tom jsem viděl Makrelu jak odpálila nálož na hlavní rouře přivádějící vodu, která ihned všechny spláchla k lopatkám a všichni ti inženýři a „chytří“ lidé se tam utopily. Najednou mi to došlo, byla to past, makrela to tak plánovala celou dobu. Pak jsem chodil a vyčítal si to že jsem jim to neřekl, ale nevěděl jsem co s tím. Pak jsem to nevydržel a řekl to svýmu kámošovi, že to všechno vím, že jsem u toho byl a on mi odpověděl, že si z toho nic nemám dělat, že už to nevrátím a těch podvodů co kolem sebe Makrela dělá je víc.

    No tak si to teď přeberte… sny nelžou.

    1. Dopredele. A to som sa akurát chystal osprchovať. Asi ostanem smrdieť.

  6. K tomu zakopávání zbraní na zahradě: doporučuji najít jinou skrýš. PČR činí neobyčejnou rozkoš při domovní prohlídce zničit co se dá. Doporučuji knihu o Vladimíru Hučínovi, pasáž o domovní prohlídce.

    1. Tu knihu jsem necetl, ale nepopisuje spise stav pred rokem ’89? Dnes to neni tak snadne, kazdy druhy ma kameru. Navic PCR uz neni tak konzstentni, jako byla VB, takze pripadne stiznosti a obstrukce mohou delat troubles v kariernim postupu. Dneska za sebe fizlove uz tolik nekopou.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017