roaD-FENS going live - zpět na článek

Počet komentářů: 89

  1. Diky D-Fensi za tyto projekty. Z vlastni zkusenosti vim, ze slouzi jako vyborny odrazovy mustek pro vsechny ridice, kteri jeste nerezignovali.

    1. JJ, starší série FSM mne poměrně lehce vytáhla ze dvou prekérek (jízda na oranžovou s nádechem červené a otočka před fízly po jízdě domněle vyšší rychlostí někde v kopřivách na kraji vesnice o pěti č.p.). Obě věci hodili do koše a šli po jednodušším výdělku.

  2. Přesně takovouto službu jsem vždycky chtěl! Studovat nové předpisy, judikáty, dopisovat si a jezdit na jednání s úředníkama, platit prohrané spory, a ještě z toho dělat kvalitní webový obsah, to vše je potřeba podpořit. Nastavuji trvalák na pár kaček Mobilitě a ostatním doporučuji totéž.

  3. „Co dělat, abyste tento web nepotřebovali“? Chovat se v autě a k lidem jako člověk, jezdit podle toho, jak to ukládá vyhláška, nesnažit se být za každou cenu nejchytřejší na světě a nědělat ze silničního provozu anarchii a bordel, protože se mi zrovna například nelíbí jezdit padesát, když je někde předepsaných padesát …. složité jak prase a bylo třeba proto vyrobit web pro vohnouty, pro které je chovat se normálně a jezdit podle předpisů neřešitelný problém …. čím dál víc mi to tady připadá jako agitka občanského sdružení „kdo se bude k policii chovat jako největší dobytek, vyhrál“ … čím dál smutnější příběh tady …

    1. Uvedu jen pár příkladů
      – civilní auto s policistou a kamerou zdržuje provoz (mimo obec jede 60 v místě, kde je plná čára, jakmile se přiblíží přerušovaná, zrychlí na 100km/h, při další plné zase zpomalí na 60 a ještě uhýbá ke kraji, abys ho mohl snadněji předjet) – tohle naštěstí jen na Slovensku … zatím.
      – některé nesmyslné omezení a předpisy (a je dokázáno, že svojí přítomností způsobují více dopravních nehod, ale „když je to holt někde předepsané, budu se choval jako ovce a v žádném případě nesmím používat vlastní rozum“)
      – připravovaný zákaz části střelných zbraní, který postihne pouze registrované, některé rovnou, jiní se budou muset sakra snažit, aby se nestali zločinci (tohle nemá s dopravou nic společného, jen jde o další příklad „zajímavého“ nařízení a až budete před každou jízdou muset poslat 1000Kč na speciální konto z důvodu omezení vyhýbání se pokutám, tak si na tenhle komentář vzpomeňte)

    2. CL, to myslíš vážně? Kromě jiného, bys mohl všimnout, že se opicajti snaží, aby vůbec nešlo jezdit dle předpisů, to by byl pro ně konec, takže čím více se jezdí normálně, což be na dálnicích vidět, tak víc tlačí na pilu.

    3. Už jsi někdy někoho slyšel, že by řekl např. „Jé, policisté zde měří rychlost, jsem tak rád, že tu jsou, citím se hned bezpečněji.“
      Já teda ne. Nikdo o ně nestojí a jsou k ničemu. O zbytečnosti dálničních buziků nemluvě.

    4. Nemyslím, že byste měl pravdu. Ono stačí aby se člověk párkrát za život potkal s buzerujícím policajtem nebo se nechal nachytat na speed trap (ano, má to anglické jméno, tedy je to celosvětově známý jev :-)) aby získal pocit, že dopravní policii zrovna nemusí. To vše samozřejmě posíleno situací, kdy si prostý lid ve velkém přeje co nejvíc omezování a regulací a šikany a politici mu to samozřejmě s radostí plní.

      Abych mluvil za sebe – jezdím už desítky let s proběhem kolem třiceti tisíc ročně a ani tak se nestávám cílem policejní buzerace každý den. Ale když to přijde, tak je to opravdu k naštvání. Naposledy před několika lety, když jsem stál snad hodinu v koloně na Jižní spojce v Praze, kdy policie kontrolovala projíždějícím autům lékárničky nebo co. A pár let před tím mě přiměli vyskládat na silnici náklad, abych mohl zvednout dekl v kufru a předvést, že opravdu mám rezervní pneumatiku. Nejspíš pomsta za to, že jsem měl nové a docela drahé auto…

    5. Víte, co je na téhle pumpě zvláštního?
      https://mapy.cz/zakladni?x=15.3485457&y=48.9962182&z=17&l=2&pano=1&pid=13345291&yaw=1.094&fov=1.257&pitch=0.146

      Najíždí se tam obráceně, vlevo je vjezd, vpravo výjezd. Je to poměrně unikátní, nic takového jsem předtím neviděl. A sledoval jsem spíš ukazatel paliva (docházela mi v kabriu nafta), tak jsem tam, já zločinec sprostý, zajel v protisměru. Jistě si umíte představit, jaký je na té ulici provo, kolik jiných aut tam v tu dobu projíždělo (přesně nula).
      Naštestí chrabrá policie nelenila a vyrazila zjednat pořádek. Je dobře, že se tak starají o bezpečnost, mohlo dojít k neštěstí. Zatímco jsem tankoval, přijeli, upozornili mě na značku a řekli si o tři kila blokově. Při placení jsem se na to tázal obsluhy, která mi sdělila, že ti šulini tráví pracovní dobu za křovím kousek dál v ulici a čekají, až tam takhle vjede někdo cizí, kdo to nezná a nevšimne si.
      Dal jsem těm zmrdům tři kila, aby vykázali činnost pro šéfa a odjel. Strážci zákona se odjeli zase zašít do houští a hlídat pořádek. Člověk se hned cítí bezpečněji, že.

      1. Fuj, takový defetismus!

        1. Ano, stydím se, ale nějak se mi tenkrát nechtělo to řešit. Byl jsem na výletě, chtěl si užívat letního dne a ne se dohadovat s opicií. Tři kila ještě nejsou tak moc.

          1. Tři kila jsou směšný trest za vlastnictví prasečiny zvané naftové kabrio (pokud to teda nebyla Tatra 815 bez střechy).

        2. Ja, defétismus. Představa, že se zrovna v širším okolí této pumpy nerozhlédnul po právním zástupci, ochotném dostavit se za přiměřenou úplatu na příslušný MěÚ, mě zavání ušlým ziskem.

      2. Nedíval ses na cestu, vjel do zákazu a dostal flastr … no a? Naprosto vpořádku, na to ty značky a předpisy jsou, aby se dodržovaly. Příště až Ti zas bude v kabriu docházet nafta a budeš čučet na rafičku místo na cestu, tak tam může být třeba značka dej přednost v jízdě a až skončíš na kriplkáře (na krchově ne, tam už Ti to bude buřt) tak si na ty „opicajty“ a blbé tři stovky pokuty za vlastní blbost ještě rád vzpomeneš. Vůbec nechápu co se tady pořád řeší, jezděte podle předpisů, chovejte se jako lidi a 90% těchhle diskusí bude úplně zbytečná. O webech které mají napomáhat tomu, co se tady imrvere kritizuje, tedy jak vyjebat s platnými pravidly ani nemluvě …

        1. Přehlédnul značku, nepřehlédnul dopravní situaci, nikoho neohrozil, to místo je přehledné a jasné a já tam nevidím ten materiální aspekt. Pokud je však pán čistým formalistou, chápu jeho postoj.

          Jak tato pokuta zabránila nedání přednosti v jízdě, nechápu. Zrovna u této benzínky jsem si v minulosti málem udělal tento přestupek asi dvakrát a ani jednou by se zřejmě nic nestalo, bo tam nikdo nebyl.

          1. Znamená to tedy, že dokud se nestane nějaké neštěstí, tak pravidla silničního provozu neplatí? Já nekritizuju, jenom se ptám, abych to lépe pochopil. Nebo vám jenom prostě vadí, že tam stála schválně kvůli tomu ta policejní hlídka?

            1. Ne, to jen znamená, že pokud má majitel pozemku zájem na tom aby se tam jezdilo jen z jednoho (podle mě blbě zvoleného) směru má to řešit stavební úpravou a ne dopravní buzerací.

            2. Pravidla jistě platí, nicméně součástí pravidel (resp. úpravy postupu při jejich porušení) je i ten materiální aspekt, který podle mého názoru chyběl. Čili k nedbalostnímu porušení formálně došlo, ale to prostě podle těch pravidel nestačí. Materiálním aspektem je v tomto případě i ohrožení (nebezpečnost obecně), nejen přímé následky.

              Vadí mi, že policejní hlídky řeší neproblémy. Klidně tam mohla stát a řešit situaci, která by ten materiální aspekt naplnila (například na benzíce by byla jiná vozidla, když budeme přísní). Je to obdobné měření rychlosti na stometrovém úseku od poslední chalupy k ceduli mezi poli. Formálně by se tam mělo jet padesát, sle je to stejná silnice jako za cedulí, kde se formálně může devadeást, aniž by to někomu vadilo i formálně.

              1. LWG 12.5.2016 v 10:22
                Jenže já jako řidič, který špatně odpočil a vjel do jednosměrky, tak přece nemůžu dopředu vědět, že jsem v ten moment neohrozil někoho, kdo právě vyjížděl. Ano, náhodou jsem nikoho v ten moment neohrozil. Takže se vlastně nic nestalo. Ale kdyby mě ty opicajti nezastavili, tak si to neuvědomím a příště to udělám zase a tentokrát srazím frajera na kole a vážně ho zraním.
                Jet 90 tam, kde je 50, i když to je ještě v obci, ale už mimo zástavbu, neřeším. To je jiný případ. Já řeším, že někdo odbočil do jednosměrky. Má tam tedy policie stát pouze v případě, kdy někdo vyjíždí od benzinky? Má tam majitel dát stavební úpravu? A proč by to majitel komunikace dělal? Kdyby ho někdo k tomu nutil, tak tady zase vykřikujete, že soukromníci jsou tlačeni do něčeho, co stačí řešit pouze místním značením a holt nepozory upozornit. Nucení ke stavebním úpravám je blbost a vohnoutství, které hraničí s buzerací. Má se před každý přechod dávat retardér, aby si člověk uvědomil, že má přibrzdit? Asi by se tam měl instalovat vysouvací retardér, který by se automaticky vysunul, pokud by se k přechodu blížil chodec. Nebo zvedat zábrany ze silnice před přejezdem železnice místo závor? Ideální tak asi metrová betonová zeď by mohla pomoct, ne?

                1. Ale zase na druhou stranu betonová zeď je jediná opravdu účinná signalizace zákazu vjezdu, dokonce platná pro všechny bez výjimek až snad na ženijní tanky…

                  1. jizlivec 12.5.2016 v 11:24
                    Ano, když občas vidím to „sebevědomí“ některých řidičů kolem sebe, tak bych jim na těch šraňkách (a nejen tam) občas tu betonovou zeď přál, a pokud možno neviditelnou. Ale hned si vduchu dám pár facek a řeknu si: „co ty víš, třeba jede se starou do porodnice…“

                2. Ježíš, tady evidentně chybí materiální znak přestupku, jen někdo prostě nařídil, že se tam bude jezdit z blbého směru, pokud je to vlastník tak má nést náklady takového postupu a nezneužívat buzerační nástroj, a pokud je to policie tak mi tam chybí důvod proč by to tak mělo být kromě toho kasírování.

                3. Podíval jste se na fotku té benzínky, nebo ji znáte? Je tam na to odkaz. Když odbočoval, měl to CELÉ (oba příjezdy i benzínku) v dohledu. Být to ulice do zatáčky, neřeším. Ve Zlávinksu je to asfaltový plácek na rovině, přehledný z širokého okolí. Silnice okolo je rovněž přehledná, nikdo se tam nemůže vynořit ze vteřiny na vteřinu. Ten materiální aspekt zkoumám vzhledem k jeho výpovědi a znalosti místa.

                  Policie si tam stát může, ale opakuji, měla by řešit jako přestupek to, co naplňuje jeho podstatu. Pouhlé projetí jednosměrky na přehledný prázdný plac to podle mě není, tak to vidím já.

                  1. Ano, podíval jsem se na tu fotku. Pokud by parkovalo auto na tom parkovišti hned vpravo a odtud vyjíždělo, tak je tu potenciální srážka se špatně odbočujícím vozidlem. Materiální škoda je zde z mého pohledu sekundární záležitostí. Toto je podle mě ještě uvnitř situací, které je potřeba hlídat kdykoliv, a ne pouze tehdy, když tam srazím někoho na kole. Něco jiného by byla poslední část komunikace ještě v obci, ale už mezi polem a rybníkem. Chápu, že se neshodnu s panem CNN a LWG. Každopádně toto shledávám ještě akceptovatelnou situací, kdy výmluvu na materiální aspekt uplatňovat nebudu. Můj dotaz směřoval primárně na to, zda někomu vadilo, že tam policie hlídá a pokutuje nebo nevhodně řešená křižovatka samotná. Zjevně více na vině pouze ta policie. OK, váš názor. Dozvěděl jsem se, co jsem potřeboval. Nemám dalších otázek, ctihodnosti.

                    1. Dobře,asi se nedohodneme. Kdyby tam parkovalo, tak třeba jo.
                      O materiální škodě jsem neřekl ani slovo.

                    2. Jo, s tou nevhodností řešení křižovatky jsem to nepochopil. Ta mi celou dobu byla víceméně buřt. Policie ať si tam stojí. Já to řešil z pohledu správního uvážení při posouzení skutkového děje. A už fakt mlčím.

                    3. Hele, a proč to tam je jednosměrné a ještě takhle blbě. Já chápu, že Mexičani jsou divný odjakživa, ale i průměrně dementní opici by mohlo napadnout, že se tam dá pohodlně zajíždět i vyjíždět obousměrně.

                    4. Tak to nevím. Ale v poslední době se přestávám ptát „proč tenhle nesmysl?“. To by člověk nic jiného neřekl.

                4. Re: talarich
                  12.5. 11:02

                  Co to melete? Nevím jak ostatní, ale já když něco přehlédnu a díky Bohu se nic nestane, i když jsem vytvořil potenciálně nebezpečnou situaci, tak mi tak zatrne, že si to napříště zapamatuju a pokusím se tu blbost nezopakovat. Vy na to potřebujete policajta?

                  Pokud se něco stane, stejně je větším trestem ten průser, který jsem udělal. Kdysi jsem rodičům skalpoval auto o dvanáctitunku vlečku, protože jsem předjížděl traktor a při západu slunce přehlédl, že bliká doleva na pole. Kromě toho, že jsem pod tu vlečku vlítl a málem byl o hlavu kratší, co myslíte, že byl větší trest – sehnat šikovného karosáře a podílet se na opravě za 50 000 Kč, nebo ty dva body od opicajta za nedodržení vzdálenosti? A to jsem tehdy byl blbej, že jsem nešel do správního, protože ten traktorista začal odbočovat až poté, co jsem zahájil manévr a nepřesvědčil se v zrcátku, že není předjížděný. Já jsem se tehdy ve snaze vyhnout se kolizi přímo s traktorem pokusil strhnout to zpátky do pravé příkopy, ale už jsem to nestihl. Podle Příslušníka ty moje čáry od gum v protisměru nebyly dostatečný důkaz toho, že jsem předjížděl, nasolil mi nedodržení vzdálenosti… A mi to tehdy bylo tak nějak jedno, protože jsem byl rád, že se mi ta korba vlečky zastavila asi 15 cm od hlavy. Pomalu jsem pobíral, že ještě žiju a nějakej hmyzák v uniformě mi byl uplně fuk. V kabině traktoru seděli dva a ti si dosvědčili, že nikoho předjíždět neviděli, oni tam pomalu ani nebyli přítomni.

                  Z výše uvedeného bych vypíchl následující:
                  1. Odborníci na bezpečnost se můžou zesrat z homologací na kdejakou kravinu a pak na silnici vypustí vlečku bez zadního nárazníku, kde pohodlně zajede auto tak, že prvním styčným bodem je hlava řidiče. Já měl štěstí, že jsem levým předním rohem auta trefil zadní kolo, ale chyběl kousek, napasoval bych to mezi kola a bylo po mě. Vyvodí z toho někdo závěry? Ne.
                  2. I kdyby té situaci tehdy bylo přítomno 100 policajtů, stalo by se to stejně, protože já ten traktor blikat neviděl. Ti dva v kabině si dosvědčili, že blikali, ale podle mě to tam borec prostě poslal, aniž by o mě věděl. To, že jsem pak rozklepaný a v šoku ještě ochotně zaplatil na místě 1000 Kč pokutu, abych od toho póvlu měl pokoj, jen ilustruje nesmyslnost celého toho aparátu.
                  3. Není nad osobní zkušenost, která člověku umožní zformovat si názor na různé aspekty naší civilizace ;).

                  1. drobek 12.5.2016 v 14:00
                    Ano, plně souhlasím, že osobní zkušenost je k nezaplacení. Na druhou stranu nechci, aby někdo tu zkušenost měl až tehdy, když zabije moje dítě při nepozorném odbočování vpravo do jednosměrky, kde je moje dvacetileté dítě na kole. Ale to nic neříká o tom, zda při tom odbočování do jednosměrky si toho řidič všimnul nebo ne. A klidně to bude dělat 10x za rok a ještě si bude klepat na čelo, jak jsou ti ostatní řidiči hloupí, že vyjíždějí podle mě v protisměru. Důležitý moment ve vašem příspěvku je „tak mi zatrne a zapamatuju si to“. Ale to se přece nestane automaticky, obzvlášť ne v takovém případě, kdy to ani nezaregistrujete.

                    1. Já jsem žil a stále žiju v přesvědčení, že je rozdíl mezi opomenutím a záměrným ignorováním dopravního značení. Případ, který popisujete, totiž že někdo svéprávný a alespoň na jedno oko vidoucí trvale ignoruje dopravní značení, je už spíš pro Chocholouška než pro policajta. A je s podivem, že v tom skvělém systému, který tu hájíte, takový jedinec vůbec získal ŘP ;).

                      Taky se raději budu držet hesla, že na nehodu jsou potřeba dva, protože až budu ležet v rakvi, tak fakt, že pan policajt potvrdil, že jsem byl v právu, mi bude tak nějak k ničemu.

                      Ale víte co? Já to vzdám. Dneska došlo ke zveřejnění dalších úspěchů našich neohrožených ochránců: http://www.novinky.cz/krimi/403332-straznici-v-lounech-oznamili-svetu-ze-diky-kamere-odhalili-nelegalni-prodej-jedne-kusovky.html Proti tomuhle se fakt argumentovat nedá…

                5. talarich 12.5.2016 v 11:02

                  „kdyby mě ty opicajti nezastavili, tak si to neuvědomím a příště to udělám zase“
                  Ještě že ty policajty máme. Co jen já udělám denně chyb. Nejlepší by bylo, aby měl každý za prdelí vlastního fízla. Hned by bylo bezpečněji!

                  1. kat 12.5.2016 v 16:28
                    Je těžké si přiznat, že občas a velmi zřídka je policie kupodivu i užitečná, co?

                    1. Ano. Zvláště v případě „vychovávání“ řidičů. Tam je ta užitečnost skutečně nulová.

                    2. Priznam se, ze uz jsem o takovych bajnych situacich take slysel vypravet, ale nedokazu si zrovna zadnou vybavit… Kdy ze prosim takova situace nastava?

                    3. Lojza 12.5.2016 v 17:20
                      Někdo by neviděl ani kdyby ho policajt zachránil z hořícího domu. Byl jsem v hospodě a druhý den jsem se dozvěděl, jak cestou domů zastavili štamgasta od vedlejšího stolu, naměřili mu přes 1 promile. Byla to ta vaše posměšná obyčejná silniční buzerace. Kdo ví, koho by srazil a zabil na zbytku cesty domů, kdyby ho nechali v cestě pokračovat nebo kdyby tato kontrola neproběhla.

                    4. Jojo, Prekrim hadr…

                      Ale tak doufam, ze me preventivne nezavrou za znasilneni…

                      Priznam se, ze tyhle veci typu „sice se nic nestalo, ale stat se mohlo, takze je potreba dotycneho zpacifikovat, ackoliv vubec nikomu nic neudelal“ proste nechapu. Opravdu bez ironie nechapu. Nechapu mysleni cloveka, ktery to chape a podporuje.

                      Btw, mluvim samozrejme o policii, ktera resi „dopravu“.
                      Jinak i jakozto odpurce statu / statni policie uznavam, ze napriklad policajti, co resej vrazdy, tak jsou uzitecni. Jasne, umim si predstavit i lepsi system, ale jsem ochotny priznat, ze tihle jsou zrovna v podstate v pohode a delaji uzitecne veci…

                      Ale behem 40 let, co jsem na svete, jsem ani 1x nezazil „dopravniho policistu“, ktery by udelal neco uzitecneho. Uz mnohokrat me a nebo nekomu me blizkemu mohli nejak pomoct a ani 1x nepomohli. Naopak vylozene buzerace – ciste pro buzeraci – jsem zazil mnoho a mnoho

                    5. Já opravdu nechápu ty lidi, co je jim všechno jedno, dokud se něco nestane. Ať si lidi jezdí na červenou, ve městě klidně kilem, nalití jak dánové, a vůbec, na co řidičák?
                      Tím vůbec neříkám, že Policie dělá svoji práci správně, a to dokonce ani z větší části. Tím jenom říkám, že někdy náhodou jednou za uherský rok se to stane. Udělám blbost, která ohrožuje okolí, chytnou mě a zaplatím. Když mě ale chtěli dát pokutu za jízdu v obci 70km/h, protože to bylo mezi poli 10 metrů před koncem obce, tak jsem to taky nechal do správního řízení a pro neexistenci materiální škody to nechal shodit ze stolu. Ale to je věc míry zdravého rozumu. A toho máme každý jinou míru a přesto si oba dva myslíme, že ho máme dostatek a ten druhý nedostatek. Tak už to zkrátka je a jiné to nebude. Jen doufám, že na sebe nenarazíme.

                    6. talarich 12.5.2016 v 20:15

                      Teď jste ten hřebík trefil. Na co řidičák? No na nic. Kolik lidí ho má a s použitím zdravého rozumu již radši neřídí. A naopak, kolik jiných ho má a svou nedovednost zdokonaluje denně mezi námi v provozu. O čem ta kartička vlastně vypovídá? Ale možná se dá použít nějak jinak, jen mne zrovna nenapadá jak.

                    7. Re: kat 12.5. 20:23

                      Já tím škrabu zamrzlá skla, když není nic jiného po ruce…

                    8. Re: talarich, 17:29

                      Ano, i slepé kuře někdy zrno najde. Já znal jednoho strojvůdce, co byl permanentně nalitej. Jezdil pod parou do práce autem, pak pod parou řídil elektrickou lokomotivu a pak jel zase pod parou autem domů. Jediná výjimka byla cesta do hospody, to zvládal pěšky, protože ji měl hned vedle. 20 let ho nechytili, dokud se neknock-uotoval sám. Nedal přednost kousek od baráku. Pan policajt naměřil 2,5 promile a hezky to fšecko zapsal do protokolu. Jak to pomohlo tomu nabouranému nešťastníkovi je mi záhadou….

                    9. talarich 12.5.2016 v 17:29

                      Jistě. Mohu-li oponovat, tak znám dost takových, kteří s +- promile nikdy nikomu (ani sobě) žádnou újmu nezpůsobili. V dřevních dobách, dnes má každý strach o papíry, ale kupodivu se tento výrazný úbytek „silničních opilců“ na statistikách nehod nijak výrazně neprojevil. Pak jsou mi známi tací, kteří ač bez alkoholu v krvi škodu či jinou újmu způsobili. Holt neměli toho fízla za krkem, který by je imrvére kontroloval.

                    10. re: kat 12.5., 20:13

                      On takovej fízl za krkem, to je Vám někdy věc :). Na Kubě jsem kdysi dojel Zila jedoucího asi 90 km/h. Na korbě sedělo několik uniformovaných, zřejmě policistů. Jeden si přidržel čepici, podíval se přes kabinu dopředu a rukou mi nařídil předjíždět. Tak jsem zrychlil na 120 na okresce a všichni byli spokojení :-).

                    11. drobek 12.5.2016 v 20:23

                      Seděl mi za krkem jen při zkoušce v autoškole a řeknu vám, pocit nic moc. Mít to tak každý den, chodím pěšky.

                    12. Re: kat, 12.5. 20:27

                      To já si s jedním užil spoustu legrace. Ve městě nás při zkušební jízdě na Bčko předjelo auto na víceproudé silnici přes plnou čáru, která mezi pruhy zrovna začala kvůli železničnímu přejezdu (a za ním byla zas přerušovaná). Policajt mi nařídil dojet ho, stáhnul si okýnko a pokřikoval na řidiče, že příště mu dá pokutu. Připadal jsem si jako v americkém filmu ;).

                    13. Pamatuju, kdyz jsem kdysi jel s kamaradem z Bucovic do Slavkova a v jednom miste byla dlooouha rovna silnice, nicmene plna cara. Ta ale byla prerusena prerusovanou carou nevelke delky, protoze v tom miste byly vedlejsi silnice.

                      Kamarad potreboval predjet, takze na te prvni prerusovane vyjel do protismeru, pak celou dobu jel vedle te plne a v dalsi prerusovane se zase zaradil. Po par kilacich kas dohnali policajti a rikali, ze predjizdel pres plnou a tudiz bude flastrik. Na to kamarad opacil, ze pres plnou nikde neprejel a tudiz nechape, kde je problem. Ukon zahajil i ukoncil na care prerusovane.

                      Policajti se evidentne dostali do argumentacni nouze, takze se zmohli jen na tytytyty a nechali nas byt.

                    14. @Lojza 12.5.2016 17:20

                      Zastavení řidiče, který jel od pangejtu k pangejtu a byl na močku a podle mě představoval objektivní a jinak neodstranitelné riziko. Stalo se (na udání jiným řidičem).

                      Zastavování kamionů na objížďce, která vedla přes komunikaci, která na toto nebyla stavěna, dvakrát před ní byl zákaz a město už dávno oznámilo, že na opravu prostě nebude, takže tam pustí jen osobáky (které to dokázali také slušně ucpat). Žel bohu, kratší objížďkou těžká nákladní doprava prostě jezdila a městu tak nezbylo, než tam posílat biřice a žádat o součinnost stádní policii.

                      Například. Našlo by se i dál. Existují negativní jevy, které za současné situace nikdo jiný nemůže řešit. De lege ferenda samozřejmě je možné je řešit nějakou jinou silou, ale nyní to nelze.

                    15. Ne? Zrovna v tvym pripade opicie uzitecna byla, kdyz te zavreli do vazby, abys v tom case nemohl nikho okrast/podvest…ale rozumim tomu, ze tobe se to tak jevit nikdy nebude, Podvodniku z Dobrise 8o)

                    16. OMG, troll se vrátil..

                    17. Já s tím například problém nemám. Není to tak dlouho, co jsem ve velmi radikálně protipolicistní společnosti obhajoval stav, kdy moje kamarádka prostřednictvím policie zařídila odebrání zbraní jejímu příbuznému. Neboť to podle mého názoru skutkový stav odůvodňoval a jiné řešení bylo de facto nerealizovatelné, nebo za nepřiměřených rizik (fyzických i právních).

                      Dokonce jsem v minulosti i zde některé zákroky obhajoval a i na silnici jsem ochoten některé jejich činnosti považovat za prospěšné.

                      Takže bych nesoudil podle toho, že v jednom případě mám právní uvážení jak jsem výše uvedl.

                    18. Re: LWG, 18:02

                      Ale jistě, že policie má smysl, Vy zrovna hájíte ty případy, kdy konala to, proč byla zřízena. Diskuse by se podle mě měla točit spíš kolem toho, že veřejnost nejen, že toleruje zneužívání policie k jiným účelům, ona ji dokonce i vyžaduje. Už dávno jsme zašli tak daleko, že málokomu přišlo divné, když tuhle dostal pokutu děda z Horní Dolní, který na náledí sjel do příkopu a než došel do vsi pro traktor, aby vytáhl auto ze škarpy, už tam byl na udání policajt a pokutoval ho. A vsadím boty na to, že by se tu našli diskutující, kteří by tento nesmysl ještě obhajovali.

                      Když jsem dojížděl z Uherského Hradiště do Zlína, několikrát jsem viděl policejní hlídku, jak si z kolony stejně jedoucích aut vybírá to, které řídí starší žena nebo hodně starý muž. Proč? Protože se jim dá nakecat, že udělali přestupeček, který se na místě zamázne za 300 a bez bodů?

                      Jak je možné, že jsem jednou byl u dopravní nehody se škodou na majetku třetí strany, zavolal na 158 a nejdřív přijely dvě odtahovky a následně až policie?

                      Je hodně otázek, které mi nedají spát ;).

          2. Pán není čistým formalistou, pán má odpracováno deset let na Emergency ve špitále (jasné, další vohnout co kdyby se líp učil a měl dvě vysoké školy, mohl to dotáhnou na gasarbeitera a jezdit italskýma ojetinama a nemusel otravovat historkama co „nikoho nebavjej“… jasné) a cca 3 roky v rehabilitačním ústavu. Takže pán, těchhle debilů co se řídí naprosto stupidní logikou typu „byla tam padesátka, ale jel jsem stovkou, bo tam nikdo nebyl“ … nebo těch napomádovaných vocasů v kabriu „f dyzlu“, co čumí, jestli na ně někdo čumí, když jedou, místo po značkách … a jejich obětí … jsem viděl stovky. Jestli je tady někdo s podobnou zkušeností, jistě mi potvrdí že toto radikálně změní názor na silniční anarchisty. Ale dost pochybuju, tady spíš narazím na pistolníka co by byl schopen střílet v plné tramvaji lidí, místo aby použil mozek „bo to je vo pohodě“ ….
            Chybu udělá každý, ale vymlouvat se stylem „šak se woe nic nestalo néé“ a ještě svou blbost obhajovat tímhle způsobem, to je ubohost (pro tenhle web naprosto typická), co se vidí málokde. Šmarja udělal jsem blbost, sklapnu krovky, držím hubu a nedělám tady ze sebe před NORMÁLNÍMA lidma (antipolicejní klika samozřejmě né, ta bude pro i když jim předeš babičku) pitomce, co je na tom tak složitého pochopit? :-D

        2. CéeL, že vy jste ovečka a ještě k tomu blbec? Víte, že exterminace Židů taky proběhla dle platných předpisů? Myslíte, že je třeba tupě dodržovat i ty největší hovadiny? Pomáhal by jste vypravovat vlaky na Východ?

          1. To je ovsem zapeklita otazka pane kolego.
            Nejake alternativy pro toho vypravciho?
            Mate na mysli toho s placackou nebo toho odpovedneho za shromazdeni a nastup?

            1. Co jsem si přečetl Eichmann v Jeruzalémě: Zpráva o banalitě zla od Hannah Arendt, která mě popíchla z k zájmu o realitu holocaustu, tak vám nevím. Doporučuji přečíst. Přišlo mi, že recenze a názory často mluví o nějaké jiné knize, než jsem četl já.

              V některých evropských zemích (Německem okupovaných a či s Německem spojeneckých) opravdu prostě vláda, úřady, občané, členové židovské komiunity a jejich sousedé atd. jen nedělali nic (či spolupracovali na likvidaci Židů velice vlažně a naoko) a holocaust se nekonal. Nebyla to nějaká hrdinná vzpoura (to by nemuselo dobře dopadnout), spíš takové to „nejde to“, „seznamy se někde ztratily“, „administrativní obtíže“, „ano, jen co dořešíme tohle či tamto, hned na to vlítneme“, „ano, samozřejmě na tom děláme, v nebližších měsících vás bude informovat o pokroku“ a tak.

              Němci ani místní náckové a antisemiti nic nezmohli. Bez všeobecné spolupráce (včetně židovské) se taková věc totiž neobešla. Pravda, jinde si zase naopak počínali tak horlivě, že si Vůdce stěžoval, jaká je to bída, že to v Německu taky tak pěkně nejde. V některých zemích zase přepínali režimy „všechny Židy zabít“ a „všechny Židy zachránit“.

              Alternativa tedy zřejmě existovala.

              O činnosti einsatzgruppen na východě teď nemluvím, tam prostá nečinnost samozřejmě nepomohla.

              1. No tak ted je rec o tech shromazdovacich, ten vypravci od drahy se na to mohl tak leda vysrat a jit nekam jinam.
                Jojo, kdo mel v matrikach poradek, ten mel smulu. Na cele veci je fascinujici ten mlcenlivy souhlas vetsiny obyvatelstva…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017