Raketa na Moskvu a zlatý záchod - zpět na článek

Počet komentářů: 223

Přidat komentář
  1. Pan domácí asi není ve formě. V té slátanině chybí zmínka o banderovcích.

    1. Protože to je technická analýza a ne nějaká přiblblá agitka, za kterou bys to rád označil (a teď nemůžeš). Pro zmínku o Banderovcích si zajdi na Aeronet, tam nějaká určitě bude (a zase tam nebude rozebráno, proč je fyzikálně nemožné, aby Plameňáček měl výrobcem deklarované parametry).

    2. To musíš na hovínka.cz

      Ukrajinští specialisté převedli píseň Náš otec je Bandera na jedničky a nuly, které formou elektronického signálu jsou poslány směrem ke střele a ruší ji. Technologii měla odhalit jednotka nazývající se Noční hlídka, což je ukrajinský speciální útvar pro elektronický boj.“
      https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-kreml-zuri-ukrajina-nasla-zpusob-jak-likvidovat-putinovu-superzbran-40550027

    3. Tak jak čoko voko, už si spoko?

  2. zkrátka lepšolidi a až praskne, jak je to s rozdělováním hodnot ve skupině D, tak judista zažaluje všechny henty dezoláty

  3. To jsou taková stádia jak u rostlin. Semínko pochybností vyklíčí v klíček zájmu. Ten se rozroste ve výhonek hledání a ověřování. Nakonec z toho vyroste plevelná dezinformace, která sílí a zraje. Až nakonec rozkvete ve fakty a důkazy opředenou informaci. Přes úmyslně kladené houští naštěstí tento informační květ často nebývá vidět. Ale ten květ odkvete a plodnice začne svá semena pochybností trousit do okolí. A z těch semen vyrostou další klíčky nevhodného zájmu.
    Proto tento plevel vyhubte včas! Ideálně než rozkvete. Příručku na postup likvidace tohoto plevelu nestahujte na MZe, ale na Odboru strategické komunikace státu, který spadá pod náš Úřad vlády.

  4. Místním připomenu, že sbírka na raketu s korupcí na Ukrajině nijak nesouvisí. Jinak v žebříčku korupce je Ukrajina někde kolem 100. místa, kdežto vzor a oblíbenec místních dezolátů Rusko je na 150. místě ze 170 hodnocených států, spolu s nějakými africkými rozvojovými diktaturami.
    A nevím, jestli si místní znalci uvědomují, jak zasáhlo bolševické Rusko do dějin Ukrajiny. 8 miliónů mrtvých za 20 let komunismu, chápete, že tímhle tempem by ČR po rozpadu v roce 1992 neměla už v roce 2014 žádné obyvatele? Takže jen idiot nechápe, že zoufalí Ukrajinci, než zjistili, že nacisti jsou stejná sběř jako bolševici, od nich čekali pomoc.

    1. Zato teď to narovnali, od roku 91 ztratili kolik – 15 milionů obyvatel? 20? To je divný, že z toho maloruského ráje utíkají lidi po milionech, když jsou v těch statistikách o tolik lepší.

      1. No ono celkove od reky Moravy na vychod se z tech oblasti ruzne utika, ale ta spravna propaganda to vzdy opentli tim jedinym spravnym vysvetlenim, i kdyz lidi tam utikaj na ruzny svetovy strany.

    2. 2021 a nebylo by něco aktuálnějšího? Třeba byste se dozvěděl, že ta Ukrajina se propadla až za Turkmenistán.

    3. Doufam, zes poslal poradnej balik na raketu. Jestli ne, tak pospes. A rovnou vyhlas dalsi sbirku na stejny psoukadlo u stejny fabriky.

    4. hele úkáčka znám cca 20 let, tedy dávno před válkou (pochybuju, že máš páru, že ten konflikt byl naprogramovaný od summitu nata v roce 2008). to byla vesměs zkorumpovaná verbež, ať už tam nebo tady (oni si ty móresy logicky tahli sem). takový bílý cigáni (aneb mám stejný práva jako ty a na všechno nárok, ale povinnosti máš jenom ty, já ne, já chudák úkáčko). jako každá válka, ti dole tratí (od prachů po zdraví a životy), ti nahoře pochopili, že je to finále a je třeba urvat ze zdechliny co jde. rusko nemusím, ale rozhodně je funkční v mnoha ohledech více, než slavný evropský demokratury(natož než ukrajina), kde se valí po roce 2000 už jen korupce, byrokracie a ideologie. putin neudělal vše ideálně, ale hodně to posunul a v mnoha ohledech na úroveň, kterou nikde na západě nenajdeš. jinak by to pořád byl bordel jako za jelcina a to by bylo nebezpečný pro všechny. a pragmaticky pro nás (což se nenosí), od ruska můžeš mít suroviny, od úkáček bys měl furt akorát nataženou pazouru (mentalita jejich je taková, že kdyby v každým baráku byly zlatý kohoutky, tak tu nataženou pazouru budou mít furt, stylem náhoda je blbec, něco navíc kápnout může). takže ano, jsem dezolát a proruský šváb atd.a jsem s tím zcela spokojený

      1. Uzasny je, ze Amici maji sveho Donika, kterej za ne kope, Rusaci maji sveho Vovku, kterej za ne kope a my mame svy Leyno, ktery kope jen za sebe a do nas.

        1. Po Lejno nemůžeš nic chtít.
          Nemá žádnej mandát od lidí, netřímá žádnou moc – ani vojenskou, ani ekonomickou.

          Je to jen komisařka.

          Taky se tenkrát mohla posrat do vejšky, když v Oválné pracovně prohlásil Trump poprvé „Leaders only!“ a Uši vyprovodili ze dveří, aby tam zůstali jen prezidenti a předsedové vlád…

          1. No ale je to krásná ironie.
            Sověti měli taky komisaře.

            1. jsem línej hledat, ale někdo udělal srovnání hierarchie mezi uhnijí a sajuzem a hle, ta struktura byla do puntíku stejná. nuže doufejme, že uhnije brzo bude následovat svůj vzor a odjebe se do historie, než to tu dokurví ještě více

              1. Betaverze se sice taky hroutila docela dlouho, ale nakonec se musel udelat Ordnung v Berline pres externisty. Doufam, ze tentokrat to nebude nutny.

                1. Já se obávám, že už to nutný je.
                  Pravděpodobně máš z Německa přesnější informace než já, ale to, co slýchám o tamním dění takhle „z druhé ruky“, je šílenej Mordor. Historky typu „já se tam bojím jezdit od té doby, co mě napadl německej celník, protože při prohledávání mého auta našel odlamovací nůž na koberce a cítil se ohrožen“, jsou ještě z těch řekněme uvěřitelnějších. OK, možná je to výmysl, nicméně i ten výmysl musel nějak vzniknout, a když se lidi z Chebu přemýšlí, jestli jim ušetřená pětistovka stojí za to riziko přejet čáru a jet nakoupit do Aldi, tak je definitivně něco špatně. Ta společnost je nevratně poškozená.

                  1. Tak tohle se fakt neděje, aspoň co můžu posoudit ve svý sociální bublině.

                    Do Německa občas jedu, naposledy jsem absolvoval Cannstatter Volksfest a nezaznamenal jsem žádnej Mordor. Od nikoho kdo tam jezdí pravidelně (v mém okolí asi 20 lidí) jsem nezaznamenal obtěžování od německých úředníků, nebo institucí.

                    1. Kolega, kterej prodaval na stanku ted v nedeli Weißwürste a sladkosti, pritahl do hokny tri bedny zradla s tim, ze prisla jen asi tretina lidi, takze nevi, co s tim. Radnice uz to stejne zatahla, tak co. Celkove je to letos prej picou ke zdi, protoze naklady na bezpicnostni opatreni brutalni, ale lidi je malo, protoze se jednak boji a druhak je vsechno drahy.

                    2. Jo, vánoční trhy, to je příběh sám pro sebe. Někde to prej rušej rovnou, protože náklady na betonový kvádry a ostrahu jsou tak velký, že na to serou.

                      Proč to nebylo téma přes zbytek roku, to asi nerozluštím. Asi jsou v zaměřovači ty pseudokřesťanský svátky slunovratu, bůhvíproč.

                    3. Predpokladam, ze tam, kde uz maji slimaky na radnicich, prijdou s navrhem, ze by se mel slavit jen ramadan, ze tam je klid.

                    4. taky se chystám pravidelně na vánoční trhy. známý dělá obchodního ředitele jedný firmy, co tam má stánek (víceméně repre) a už vloni říkal, že byli na stánku prodeje -30%. jsem zvědavý, co řekne letos. je pravda, že asi někdo strach má, ale zdá se mi, že víc šetří než mají bobky. ona ta hospodářská situace je hrozivější než šance, že ti jí nakouří slimák. ale vidím v tom fakt snahu podkopávat a časem zrušit tradice (a je fuk, že křesťanský) ve prospěch přivandrovalců. způsoby různě nápadný či nenápadný-vloni velký zdražování poplatků za hudbu (taková jejich osa či integram), prachy za zabezpečení, snaha o přejmenování (svátky světla, zimní trhy apod). v kontextu toho se nemusí divit, že roste poctivá pravice

                    5. Sysop: jo, přesně to mě taky napadlo. Tradiční svátky si soudruzi zruší ze strachu sami a ty nové se snadno zavedou, protože nově příchozí se na nich bát nemusí.

                      Jen poněkud hrozí, že až nadejde čas, i jim sklapne a nebude to hezký. Ono se to kyvadlo zhoupne, tradice nakládání s „barevnými podlidmi“ je v Evropě o dost delší než aktuální bruselní předposranost.

                    6. Childeater: strachy podělaná společnost se koukám nadšeně porazí sama. Na Rusáka no problemo, ale doma se bojí na trhy, co na to říct:-)

                  2. můžu potvrdit, nic takového jsem rovněž nezaznamenal (hýbu se hlavně bavorsko, baden-wurt, sasko). ale mám známou v čechách, tragická histerka, ta do německa už pár let nevkročila, protože je strááášně nebezpečný

    5. 8 miliónů mrtvých za 20 let komunismu – no to jsou věci! To jako že úmyslně někdo zabíjel Ukrajince? Proč by to ale dělali, když Ukrajina byla součástí SSSR. A proč jen Ukrajince a ne třeba Gruzínce?
      V jaké době se to stalo?

      1. Malorusko nepochybně mezi lety 14-44 strašlivě trpělo, války, pogromy, teror, holodomor, ale čísla jsou vesměs odhady, která například počítají s přirozeným přírůstkem a když se ho nedossáhne, taj jsou to mrtví, i když „jen lidé kvůli těžkým podmínkám neměli děti.
        Holodomor byla kombinace špatné úrody (jako v Irsku v 19. století) a ignorance sovětské vlády a typicky reuského nepořádku a lakování věci narůžovo. Rozhodně nešlo o úmyslnou genocitu Malorusů.

        1. Jihočech 24.11.2025 v 8:43

          Přesně.
          Je zajímavé, že se vždy uvádí jen Ukrajina a cílené vyhlazování Ukrajinců.
          Souběžný hladomor v Kazachstánu byl krutý stejně a oběti netrpěly méně, protože nebyli Ukrajinci, stejně tak v Povolží, na Urale a západní Sibiři, severním Kavkaze…

          1. No pokud se nepodari udelat mirove zakladny NATO na UA, pak zajiste za chvili uslysime o utlaku jineho naroda byvale SSR.

            1. Vy nevíte, že Bělorusko je utlačované? Že by správně měla vládnout Cichanovská, jak správně určil Západ! Kterou dokonce jako prezidentku přijal i náš prezident Miloš Zeman a doporučil jí, aby si otevřela v Praze ambasádu?

              Nebo utlačovaná Venezuela, kde by měl správně vládnout Guaido, jak správně určil Západ! Kterého dokonce jako prezidenta Venezuely uznal i náš prezident Miloš Zeman.

              O Rusku ani nemluvě, protože Putin tak dlouho zabíral místo Navalnému, že to až hezké není!

              Mimochodem, Miloš Zeman je a byl jeden z největších válečných štváčů, kterého jsme tu před Fialovci měli. „U Kábulu se bojuje za Prahu!“ Stejně tak neváhal s protiakcemi proti Rusům po vycucaných pohádkách Vrběticích či Skripalových.

              1. U Jestera nevim, ale koho jsem naprosto spolehlive slysel bubnovat do boje, tak to byl Cernahora. Jakmile otevrel tu svoji krivou hubu, uz verboval do boje.

              2. Alan.Cox 24.11.2025 v 15:33

                Přesně.
                Na prezidentský stolec může oprávněně usednout jedině manželka v demokratické volbě neuspěvšího kandidáta. Není silnějšího mandátu.
                Na druhou stranu chápu uznávaní homosexuálních sňatků.
                Třeba já bych se pak za vhodné konstelace mohl stát presidentem.

                1. To v EUhniji jsou vo parník napřed. Tam nejni šéfovský stolec, tam rovnou šéfuje stolice (lejno).

                2. Problém Navalné je, že ona je tak neschopná hrát roli Fučíkové, že to odpískal i Západ. Možná je Navalná ještě hloupější než Danuše Nerudová s Markétou Pekarovou Adamovou dohromady.

            2. Sysop 24.11.2025 v 10:20

              Co se týče předmětného hladomoru, na Internetu koluje světová „mapa černozemě“. Hladomor postihl prakticky celou oblast, Ukrajina tehdy obdělávala asi čtvrtinu(?).

          2. Protože „demokratický“ Západ potřebuje vyvolávat nenávist proti Rusku. Takže se momentálně zaostalí jedinci stále dokola dojímají nad hladomorem, který prý schválně Stalin zařídil. Přitom neexistují důkazy, že.
            Ale aby se dojímali nad hladomory opravdu vyvolanými záměrně, to ne. Že by proto, že za ně může „mírumilovný“ „spravedlivý“ Západ?

            1. Kdo si dnes vzpomene na nějaké Iry nebo Bengálce…

              1. Nebo Íránce.

    6. cyklista 24.11.2025 v 7:34

      Nedávno jsem poslouchal stanici ČRo Plus, kde vysvětlovali, jak se dělá žebříček vnímání korupce. To se průzkumník ptá osob (nebylo specifikováno zda vybraných, náhodných a jak náhodných), jak vnímají korupci. Mně se neptal nikdo, ale když mě ve vestibulu stanice Národní třída zpovídal průzkumník s visačkou Amnesty International, co soudím o lidských právech, pochopil jsem, že je to trouba a odvětil, že žádná lidská práva neexistují, leč jako účelová konstrukce. Jak s tím naložil, to by mě opravdu zajímalo. Tolik asi k žebříčkům korupce a jinému kratochvilnému čtení.
      Také by mě zajímalo, jak zasáhlo bolševické Rusko do dějin Ukrajiny, respektive jak jste vy, nebo váš zdroj, abstrahovali zásah bolševické Ukrajiny. Před vznikem SSSR zasáhl hladomor Rusko, zde je zásah ruských bolševiků neoddiskutovatelný, byli účastníky občanské války.

      1. to o „vnímání korupce“ většina lidí nepobrala. já mám teorii jinou(nepodloženou), putin podle mně relativně plošně přiškrtil malou korupci (co jsem slyšel ověřeně tak mimo jiné zdigitalizoval docela fest aparát), takže ouřadové si netroufají tak okatě ždímat. korupci vyšších pater podle mně zkrouhnul víceméně na svoje věrné. to nasvědčuje, jak funguje jejich zbrojní zásobování a vývoj nových zbraní. pokud rámcově sedí čísla, tak jsou výrazně efektivnější než slavná júesej, protože tam nekrmí poradce, lobbisty a další darmožrouty. západ slíbí miliardy a ty sežere tisíc studií proveditelností a dalších píčovin, než vůbec dorazí něco na samotnou realizaci. k tomu se přidá školství, které dokázal uchránit před perverzní ideologií (ono ve finále to, že je tam krmí, jaký byl stalin pašák je furt snesitelnější než nauka o 100 pohlavích a klimatickým žalu)

        1. V Rusku stát kontroluje mafii, na Ukrajině mafie kontroluje stát.

          1. Foundryman: bych si to zas tak neromantizoval, v Rusku stát JE mafie a Putin je její kápo. Ostatní oligarchové mu neplatí desátky z lásky ke gosudarovi.

            V podstatě říkáte, že na Ukrajině to mafie nedotáhla dost daleko politicky a tak je to špatně. Já si myslím, že kdyby to na Ukrajině fungovalo jak v Rusku, lepší by to nebylo. Aktivity Zelenského s tím jejich zbrojním guru ale naznačují, že se snaží, tak je třeba taky budete moci časem pochválit.

            1. Opravdu máte vážný problém s chápáním psaného textu, možná by to chtělo něco s tím podniknout. V mém příspěvku pouze konstatuji faktický stav, není tam ani stín hodnocení. Ať už kladného nebo záporného. Jestli je lepší mafie pod kontrolou státu nebo stát pod kontrolou mafie, to už nechám každému soudruhovi ku zvážení.
              Čistě ekonomicky a pragmaticky se jeví ruský systém jako efektivnější.

              1. Foundryman:-) Tak ten se povedl:-)

                Jestli je hnát někoho do války „efektivnější“ si právě nejsem tak úplně jistej, i místní putinofilové se můžou posrat strachy sotva někdo z kavárny zahlásí něco o zbrojení. To je pořád obdiv té úžasné „efektivity“, „válečné ekonomiky“, ale když by to měl mít západ, tak hrůůůzáááá, štváááčíííí, fůůůůůj.

                Už se tomu jen směju, jak svýho času tečkařům, stejná mentalita.

                1. Já vím , život s dyslexií je obtížný, ale prý se to dá překonat. Píšu jasně „ekonomicky a pragmaticky“, do války spíš „žene lidi“ Ukrajina, Rusko má ještě furt hlavně „kontraktniky“.
                  A o zbrojení jsem nenapsal ani slovo, nicméně i zbrojení může být buď cílené a efektivní, nebo to taky může být nesmyslné splachování peněz do hajzlu. Třeba zlatého.

                  1. Foundryman: jako, že Rusácká agrese není „hnaní do války“, zatímco ukrajinská obrana ano? Abych si kdyžtak opravil význam slov, neb zřejmě používáme každý jiný a to pak logicky vede k nedorozumění. Jistě je možné říkat modré barvě „šedá“, ale při diskusi o barvě nebe to může být poněkud na překážku.

                    Ano, píšete „ekonomicky a pragmaticky“ a já k tomu dodávám to, co považuji za důležitější, tedy že takto ovládaný stát, ženoucí svoje lidi (klidně jim říkejte kontraktniki) do války s jinou zemí za takovou výhodu nepovažuji. Pod „ekonomicky a pragmaticky“ si představím prosperující zemi v míru, ne agresivní zmrdy lezoucí do cizích zemí.

                    Nicméně touto optikou jistě nemáte problém velebit ani USA nebo třeba Čínu, pokud někam vytáhne s armádou, hlavně, že je to „ekomické a pragmatické“. Svého času se tohle nedalo upřít ani Hitlerovi, takovej kádr jako Ford z toho jeho ráje byl úplně na větvi a IBM se poptávka po strojích taky moc líbila a investice do Dehomagu super věc. Jó ekonomika a pragmatičnost, tomu se věnujme, hlavně nic nepsat o nějaký ošklivých důsledcích nebo průvodních jevech!

                    1. Možná (ač o tom pochybuji) jste si ráčil všimnout, že řeč jde o porovnání výkonnosti Ruska a Ukrajiny. Začínali v roce 1991 zhruba stejně, Rusko mělo navíc na krku dluhy zděděné z éry SSSR.
                      V roce 2021, ať tedy porovnáváme porovnatelné, mělo Rusko cca 2,5-násobný HDP na hlavu v PPP. A to si zažilo éru Jelcina, kdy to vedli podobně, jako celých 30 let Ukrajina.

                    2. Foundryman: mě se líbí, jak Vás irituje, že nejedu Vaši písničku, ale dovoluji si upozornit na to, že „ekonomika a pragmatičnost“ nejsou jediné, tím méně osamocené parametry. Že máte problém s tunelovým viděním je víc než zřejmé, kdo má jaký HDP je úplně jedno, protože Rusák má teď díky té úžasné válečné ekonomice ještě mnohem lepší. Jen jako již mnohokrát, nabízí se otázka, k čemu je takové HDP dobré, když se šrotuje na bojišti. Ale ano, útočníkovi je v teple domova určitě líp než napadenému, kterému po zemi jezdí cizí armáda a ničí vše, na co přijde.

                      Za mě je prostě ukrajinský bordel lepší než ruská „ekonomika a pragmatismus“, protože ten bordel neumožňuje žádné válečné aktivity do ciziny. Ano, Putin to vše chytil do ruk, zkonsolidoval politickou a ekonomickou moc, které v jedno svázal a teď může klidně celou zemi vrhnout do války, to žádný prezident na Ukrajině nemohl. Vy to vidíte jako skvělou věc, já ne.

                    3. Ach jo, schválně jsem dal porovnání do roku 2021, takže nechápu, proč se rozepisujete o válce. Mně je úplně jedno, jak to vedou Rusi nebo Ukrajinci, to je jejich věc, pouze ten ruský způsob je evidentně efektivnější. To je to, o čem byla od začátku řeč. A už úplně jedno je mi, jako „písničku“ si jedete, když máte potřebu vyjadřovat se poněkud troubovitě, kdo jsem já, abych vám bránil.
                      Nejdůležitější je nakonec, jak který systém vyhovuje tamním lidem. Což je při porovnání počtu emigrantů z obou zemí (do roku 2021) celkem zřejmé.

                    4. Foundryman: :-) jasně, nebudeme řešit, kam ta „ekonomika a pragmatismus“ došly, historie skončila 2021, srovnáme skóre, vyhlásíme vítěze a dál se o tom radši nebudeme bavit, aby náhodou nedošlo k nutnosti zohlednit realitu. I tak sa dá.

                    5. Zohlednit realitu…fatdwi… Tak ten se poved.

                2. Problém je, že Západ žádnou válečnou ekonomiku mít nebude, jenom utratí hromady peněz za pár super duper báječných wunderwaffen, ale rozhodně neobnoví průmyslovou velkovýrobu, který by nabídla slušně placená místa dělníkům, technikům a inženýrům.
                  Profitovat z toho zase bude jen nihilistická liberální fininční oligarchie, která Západ přivedla do těhle sraček.

                  1. Ta vyroba se bude delegovat mimo Evropu protoze ekologie energie zdroje blabla, sidla tech spolecnosti budou v danovych rajich, jako napriklad Seznam, ale dluhy se budou sekat v Evrope. A bude se tomu rikat ‚valecna vyroba‘.

                    1. Ale těch luxusních prezentací…

                      Různí Lipánci a Afroameričanové budou pronášet plamenné projevy, a Rus zatím vyrobí na každý západní tank či raketomet dvacet svých, a padesátků dronů k tomu.

                    2. Dneska rano na porade se mne lidi z tymu ptali, co ze bylo v patek na zasedani vedeni. A tak povidam ‚nic, jako vzdycky. Proste se historie opakuje. Zatimco Nemci piluji prototyp toho nejlepsiho tanku na svete, vychod mezitim seka zlatej stred po tisicich, aby nakonec vyhral‘. Nikdo ani nepipl.

                    3. btw k tomu pilování. nevím, jestli je to u vás nebo sis toho všimnul. ale německý top značky, když se serou kvůli umsatz a konkurování asii do lowcostu(aneb růst za každou cenu), je to hnuj a kurví si jméno. příklad: mergl-základy jsou šizený kam se podíváš, pořádný méďa min. třída c, lepší e (mohl jsem si prohlédnout tragédii glb). za lepší prachy mají třeba korejci daleko vyšší kvalitu. to samý zelený wercajk od bosche, lepší koupit v lidlu černý parkside

                    4. Kdyz jsem do Rise prisel a navrhl, ze budeme krokovy motory kupovat v Asii, tak z toho bylo pozdvizeni, ze jako fakt ne. Behem dvou let prisel sef obchodniho, ze nase ventily nejsou cenove konkurenceschopne a co ze jako s tim. Pripomnel jsem mu muj dva roky stary tip. Tak na to pristoupil, ovsem s tim, ze to nikdo nesmi poznat a nikde to nesmime rict. Takze Cinan nam na obaly vypaloval laserem nase vlastni popisky. Na rozdil od U.S. motorku maji trosku horsi loziska, ale zakaznici to akceptuji.

                      Pak prislo to samy s tlakovymi senzory. Keramicka vlozka, na ktere je merici mustek, se kupovala ve Svycarsku, ovsem za nejakych 13€. Cinan nabidl prakticky to samy za $1,90. Trvalo rok ho naucit, ze nam to musi tridit a teplotne kalibrovat, ale dal to. Na rozdil od Svycaru ma Cinan tu keramiku trosku ridsi, takze kyseliny jsou schopne ji proniknout. Ale zakaznici to akceptuji.

                      Pak prisly platinove vodivostni senzory. Svycarske ceny sly do nebes a zakaznici hledali alternativy. Tak, holt, i my. Cinan dodal. Sice trosku vetsi tolerance ploch elektrod, ale za desetinu ceny a zakaznici to akceptuji.

                      Pak prisla cinska chripka a zacaly v Nemecku padat kalhoty. Ukazalo se, ze nahej je kdekdo a tim padem se zacalo i pri debatach s klienty celkem otevrene mluvit o tom, ze to, ci ono delame v Cine. Protoze to tak dela kdekdo, aby prezil.

                      Minuly tyden byli kolegove v Mnichove na veletrhu. (ja na veletrhy seru, uzil jsem si jich v zivote dost). Pred dvema lety rikali, ze tam byla tak tretina stankaru z Asie. Ted mi rekli, ze je to tak promichane, ze se nepozna, co je Asijske a co nemecke, protoze na stancich xichty jak arijske, tak asijske a ty nazvy jsou take zavadejici.

                      A jinak?

                      Kolega, zaprisahly mercedesista, delal v te fabrice patnact let, si koupil Cinana, protoze v servisu byl s Medvedem pecenej varenej. Jiny kolega, delal deset let v Dingolfingu a na BMW nemohl dopustit, koupil v lete Cinana. Ja kdyz ted srovnam Volvo a BMW, tak proste musim rict, ze za stejny penize mi Volvo nabidne vic (srovnavam XC90 a X5) a Volvo nepodlehlo bruselske buzeraci s nevypinatelnymi nebo nezapnutelnymi funkcemi.

                      Pred lety byl Alik neco, o cem se nemluvi a maximalne nejaky baby si suskaly, jak tam koupily neco na decka, protoze i to H&M je cim dal tim drazsi. Chlapi nad tim ohrnovali nos. Dneska bezne se v Kaffeeküche bavi o tom, co kdo koupil na Temu a ze pokud je to nejaka drobnost, tak ma Wert.

                      A toto je otocka behem par let. Co bude dal?

                      Btw, ja jsem Bosche kupoval od devadesatek, kdy jsem definitivne zlomil hool nad Narexem. Posledni dva roky kupuju Parkside a nemuzu si stezovat. Jasne, ze tricet let starej Bosch byl nekde jinde. Jenze uz ho dneska ani nekoupim! Co bylo z nerezi, to je z mosazi a co bylo z mosazi, to je z plastu.

                      No a nakonec – delame u nas komponenty do Ladesäule, az do 1 MW. Napriklad dneska mam mit debatu s klientem, kteremu dodavame chladici okruhy a on chce usetrit. Vymenit tribarevnou LED ve viku za jednobarevnou. Usetri se rozdil v cene LEDnice a tri tranzistory (jednobarevka se necha honit vystupem procaku pres odpor primo). Celkova uspora cca 0,80€. Bude quli tomu hodinova debata. Zmena v navodu, zmena v datovych listech, uprava PCB, zmena skladove polozky, atd…

                    5. Aspoň si vykážete činnost a odměny. :-D

                    6. A co Švýcaři? Ti se chovaj jak němci?
                      https://youtu.be/NurME7oIA2A?t=7

                    7. Hele, na Bosch mi neschahej, kup si modrou řadu a budeš nadšen (ano, pár ks Parkside doma mám)… :-))

                      Jinak, ač nerad, jako insider z automotive musím přiznat kus pravdy.

                      A furt jsem říkal, že německý prémiovky (auta) jsou sice drahý, ale vyrobený s láskou a kvalitně. Akorát že teď se nám ve firemní flotile (BMW, Audi – vesměs řady X5 plus a Q7) nepříjemně a fatálně posralo jedno auto (Q7 – ojnice u motoru, téměř nové auto) a pár X5 vykazuje s příchodem mrazů elektrošotky, zřejmě kvůli smart dobíjení a slabé aku.

                      Takže za chvíli nikdo nebude mít důvod ty německý prémiovky kupovat, protože padne hlavní argument proč to koupit (kvalita a vysoká zůstatková hodnota)

                    8. Ano, bohuzel to tak je a rikaji to i sami Nemci. Mnozi si kupuji domu premiovky z firemnich poolu po kile na odo, ale sami rikaji, ze jakmile to bude rok cca 2020 a dal, tak uz to nema financne smysl.

                    9. my to zatím držíme. ale je znát, že za pocitově kvalitnější auto musíš dát furt víc a víc. za chvilku zbyde jen s-kláda co pravý medvěd. pro představu-glc v téměř plný (ceníkovka přes 80teuro) kvalita fajn, to samé éčko (ceníkovka skoro 100teuro), taky dobrý. takže žádný zásadní problémy. ale takový glb není medvěd, c-čko v základu už taky ne. na druhou stranu, číňáky nechci ani vidět, takže když nebude únik, půjdu zase do japonce nebo v horším případě korejce.

                      u němců podle mně je taky blbý, že se ty drahý suv vyrábí ve zvláštních zemích (x5/x7 usa, gle/gls usa, q7/q8 tuším sk). slyšel jsem, že aktuálně nejkvalitnější mergl je géčko, který navíc nevyrábí ani mergl sám, ale magna ve steyeru (která teď bude vyrábět číňáky páč kšeft je kšeft)

                    10. Ja se v Medvedech do hloubky neorientuju, ackoli v rodine nejaky jsou a v praci taky. Jeste pred peti lety tady v praci bylo Medvedu celkem dost, vetsinove kombajny ve stredni tride, ale s vyprdenou vybavou. Pak se zacaly u funglovek objevovat ruzny problemy, elektronika a taky mechanika. Kolega bydli ani ne 15 kilcu daleko a nekolikrat prijel manzelcinym Mini, protoze jeho C300 v hybridu melo nejaky bebi. Napriklad mu tuhle oznamil, ze nefunguji brzdy, tak at nejak zastavi, odstavi a zavola servis. Jako, bejt to nekde na druhym konci Evropy, jeden se zaraduje, ze ma konecne adrenalin.

                      Nemci v dokundamentaci celkem lezi a hodne daji na drby, takze to, ze se rozmahaji Cinani na nasem parkovisti znamena, ze asi uplne spatni nebudou. No uvidime.

                    11. číny vídám, ale nevede se jim jak chtějí. zrovna byd je těžce pod plány pro evropu. i fabriku přibrzdili. mrkni na https://www.youtube.com/watch?v=S5MSz56rJMA

                      logický to je, němci dost fleetujou, elektro je fuk od koho, finální hodnota skoro 0, teda splátka napálená. k tomu málo servisů atd. neříkám, že se to neotočí. hlavně až pustí sem i spalováky do nižší střední, to priváti chňapnou za dobrou cifru. já pokud půjdu mimo němce, sáhnu zase po japonci, v krajním případě korejci. vůči číně mám docela odpor

                    12. Pohodar: Číně láme vaz Trump (v USA zelený fašismus prakticky skončil, nebo minimálně na dobu Trumpa si dal přestávku, takže ty krámy nikdo nechce) a EU „dodatečná dorovnávací cla“, zavedená loni. Na MG (resp. mateřský SAIC) je clo přes 45 %, to už jistě pocítí, BYD má „jen“ 27 %, ale zas nemá „traditional English heritage“, takže prodeje o dost nižší a s navýšením ceny to lepší nebude. MG se před extra clem mělo možnost prát v segmentu (relativně) levných aut, BYD od začátku operuje hlavně v přecpaném segmentu „mega plus“. Spousta Číňanů je tak v kategorii „za ty prachy už radši Hyundai/Teslu/VW/něco než Čínu“.

                    13. Ted je na Hovinkach zprava, ze Tykac za rok zavre tri svoje hnedouhelky, protoze diky povolenkam nedava smysl je dotovat. V diskusi mu fura lidi spila, ze je hajzl, protoze lidi prijdou o praci. By mne zajimalo, jak by se tvarili, kdyby Tykac rekl ‚okay, taxi to vy zachranci platte ze svyho‘. To by byl hajzl taky.

                      Cekat od tohoto matrijalu nejakej obrat, je utopie. Padneme na drzku quli kretenum a jeste si od vyslechneme, ze za to muzeme my.

                    14. ale no tak, Hovinka nepředstavují názor voličů, ale názor EuroSráčů danících na Kypru, nebo kde.

                    15. @princdrson

                      Dneska jsem v nasem mistnim obcasniku videl tabulku vysledku voleb v procentualnim zastoupeni. Bud v klidu, Hovinky jsou presne vzorkem bezne populace.

                    16. jakože voliči páně Bureše chodí diskutovat na Hovinky?

                    17. japonec je držák … co na SchadeWagen měníš po 5 letech, japonec ustojí 14.

            2. fatdwi 24.11.2025 v 18:57

              Co je to mafie?
              Je to nějaký pátek, co jsme o tématu diskutovali s rootem…
              Tenkrát jsme brali mafii jako strukturu na státu parazitující, nicméně někdy velmi efektivně – příkladem byly kanceláře Jakuzy nabízející pomoc občanům postiženým pohromou, něco jako Člověk v tísni.
              Stát tedy z definice nemůže být mafií a spekulovat o kápovi je poněkud neužilé.
              Dobře se bavte, smějte se a při facepalm dobře kontrolujte rychlost pohybu.

              1. ygorek: proč by stát nemohl být mafie, pokud jej její šéf ovládne? Přitom tady se nebavíme o řadovém úředníku, ale vedení, což jste snad z mého příspěvku mohl vydedukovat i Vy.

                1. fatdwi 25.11.2025 v 10.05

                  Opravdu chcete diskutovat?
                  Tedy:
                  V úvodu mého příspěvku je jasně formulovaná otázka. Pokud jste ji abstrahoval, potom jste patrně přijal, že jde o strukturu na státu parazitující.
                  Ovládne-li parazit napadený organizmus, tento zpravidla umírá, v parazita se jako celek nezmění.
                  Stát většinou ovládají jinak organizované skupiny, časté jsou různé junty, zejména původem z armádních kruhů.

                  1. ygorek: takže jako obvykle:-) Přesto to zkusím:
                    – Nic jsem nepřijal, otázku, na kterou jste si ráčil poloodpovědět zmínkou o minulosti, jsem považoval čistě za řečnickou.
                    – Organizovanou skupinou může být i de facto mafie, řízená oligarchou, kteří spojuje moc ekonomickou s mocí politickou.

                    Můžete se za domácí úkol zamyslet nad tím, co by se stalo, kdyby Babiš změnil systém na prezidentský a pod hrozbou likvidace donutil všechny ty Křetínské, Tykače, Strnady a další, aby mu platili a nikdy se nepletli do politiky. Oni by se samozřejmě chvíli kroutili, do chvíle, než by se našel nějaký Chodorkovskij, pak už by jim to došlo. Co by tady bylo pak? Že by něco jako kombinace mafie s juntou, ovládající de facto všechny hlavní penežní toky, politickou moc i armádu a nepřipouštějící opozici (protože bez peněz jiných oligarchů žádná nemá šanci vzniknout a pokud to někdo i tak zkusí, zaklekne jej policie)?

                    1. fatdwi 25.11.2025 v 12:12

                      Takže jste se spletl, stane se.
                      Napsal jsem jinak organizovanou skupinou.
                      Závěr: přímo jsem se zeptal, mohl jste přímo odpovědět:“Nechci.“
                      Za domácí úkol se můžete zamyslet, co je to politika.
                      Výsledek mě nezajímá, ale mohlo by vám to pomoci v budoucnu s jinými diskutanty.

                    2. ygorek: vidím, že jste se nezamyslel. Nemůžu napsat „stane se“, protože tím už jste zde legendární ;-)

    7. To, že se sbírka kompletně rozkradla, její přispěvatelé jsou za morony a užitečné idioty, a od začátku se to dalo čekat, protože to koneckonců není poprvé, se sbírkou nijak nesouvisí?

      Ty vole, tys trénoval strategickou komunikaci u Václava Klause staršího, přesněji od nějaké jeho verze, která přicestovala časem z roku 1997. To se jinak vysvětlit nedá :-)

    8. Tak jistěěéééé!
      Jinou sračkystiku pro méééééédyja si lejnofonní EUhnije nemůže dovolit rozvěsit, páč by je ofce za ty milýjardy nacpaný do kapes válečnejm mafiím zašlapaly do bobků a podestýlky / pastvy.
      BTW: jakou sqělou pozici zaujímá Čechyje, kde došlo k rozkradení celýho státu do zahraničních korporátů, včetně vody a ideologický úpravy cen energií v Lipsku? HE?

    9. Hele, cyklista, ty jsi nesmírně uvědomělý soudruh.

      a) Doufám, že jsi přispěl na všechny sbírky na Ukrajinu.
      b) Stejně tak doufám, že píšeš ze zákopů u Kupjansku.

      Přihodím do diskuse 70 miliónů mrtvých za 6 roků Třetí říše, které tě nezajímají. Protože tobě nejde o lidi ani morálku. Ty jsi chceš pouze ospravedlnit tvou nenávist.

      Mimochodem, vědel jsi, že podle Madeleine Albrightové je půl miliónu mrtvých dětí v Iráku v pohodě? Irák byl bombardován na základě vylhané záminky tehdejšího ministra zahraničí USA, že jsou tam zbraně hromadného ničení.

  5. ale korupce na Ukrajině je podle intelektuálního giganta Zechovského nemožná, protože „veškerá pomoc nejde v hotovosti, ale skrze bankovní převody“…

    1. Aspon je videt, jakou formou Zdechlina bere a jak mu to zduvodnili.

    2. Vlastimil 24.11.2025 v 7:55

      Ano, to jsem slyšel, byl jsem dojat k slzám.

    3. jak to vlastně dopadlo s Fialenkovou pračkou – kampeličkou. Prej to je/byl krycí projekt BIS a Ukrajinské mafie. Nyní to zaštituje Skupina D?

  6. Nějaké komenty o porušení svobody slova? O pronásledování za politický názor?

    https://ct24.ceskatelevize.cz/clanek/svet/britsky-politik-dostal-105-roku-vezeni-bral-uplatky-za-projevy-ve-prospech-ruska-367427

    1. ..tam je klicove to „ve prospech Ruska“.

      1. Jo je to blbec. Kdyby bral úplatky za projevy ve prospěch Uruguaye, ještě by dostal vyznamenání. Ale Rusko z nějakého nepochopitelného důvodů sááámozřejmě vadí.

  7. tak oni tu rychlost 900 km/h toho hadroletu mohli klidně myslet fyzikálně správně, ale pouze jako TAS ve výšce 7500 m, což odpovídá EAS 606 km/h při zemi.
    Ale že to v té výšce 7500 m nikdy nepoletí, protože by to bylo vidět radarem na stovky kilometrů daleko, tak takovouhle „drobnost“ přece nebudou novinářům kvůli utajení prozrazovat :-) Prostě čím víc proužků, tím víc Adidas…

  8. Nojo D-Fensi…
    Ty tady zkoumáš fakta a technické parametry.
    Kampak s tím na českého gaučového bojovníka a válečného stratéga z kanclu!

    1. Jojo, pan domácí, na toho si jen tak někdo nepřijde. Má myslím dokonce řidičák!

  9. Podobnost s „vyzbrojováním“ ČR z dílny fanatičky Černochové, debila Fialy a čuráka Foltýna bude jistě čistě náhodná. Jako jo, v jistém smyslu na tom jsme lépe. Ukrajinci si koupili fakt než ten zlatej hajzl a igelitky s prachama (což bylo, počítám, něco jako kapesné pro děcka, prostě odpočitatelná položka, jejíž ztráta dotyčného warlorda nebolela). My nakoupíme zbraně, které sice jsou těžce předražené a pro naše bojiště natolik nedávají smysl, že jsou v podstatě neschopné reálného bojového nasazení, ale technicky vzato fungují jak mají a představují standardizaci s NATO, což při troše štěstí teoreticky znamená, že se za nás NATO musí postavit, pokud by nás někdo napadl. Jasně, oni to stejně udělají pouze v případě, že to bude výhodné pro ně (přesněji, že pro ně bude nevýhodné to neudělat), ale ten stav, že to pro ně bude výhodné, vzniká částečně i tím, že tady máme NATOkompatibilní vojenskou infrastrukturu. Koupili jsme si za 500 miliard (nebo kolik to ty Leopardy, F-35, Minimi a podobnej šrot budou dohromady stát) něco jako o 10% vyšší šanci, že kdyby se to fakt posralo, tak se za nás někdo bude bít. Není to moc, ale je to víc, než jsme koupili Ukrajincům.

    1. tak tak. Zbraně zabíjejí, zakažme je. Mír a lásku všem

      1. No nekdo by mel nekam jit, nekomu konecne neco rict, aby se v Nemecku a Anglii zakazaly hen ty noze. Furt s tim nekdo nekoho popichuje.

Napsat komentář

D-FENS © 2017