Racionální deklarace proti COVID-represi - zpět na článek

Počet komentářů: 902

  1. Omar Šerý nabídl i odborný odhad toho, kolik je v tuto chvíli skutečně nakažených lidí. „V této chvíli je dost pravděpodobné, že můžeme mít 600 až 700 tisíc nakažených lidí. Přitom řada z nich o tom vůbec neví. Je to ale hodně hrubý odhad.“

    Zdroj: https://www.idnes.cz/technet/veda/omar-sery-koronavirus-covid-19-zabijacky-virus-mutace-10-procent-populace.A201013_205955_veda_vov

    1. Mě by zajímalo, co si tyhle lidi myslí, že bude dál? To se jako navěky zavřeme doma? A budeme se modlit, aby už lampas měl tu vakcínu? Jako sorry….

      1. No, doma budeme každopádně po zbytek života. Maximálně do práce a nakoupit. Nic víc. Lidi si časem zvyknou a už jim to nepřijde.

      2. To nehodlám respektovat. Je možný, že to bude nasilu, ale uvědomme si, že ty kurvy momentálně jen experimentují. Zkouší, co jim ještě projde. Pro represe většího rozsahu nemají zatím zákonný rámec.

    2. Já jim seru na vakcíny. Stejně to tady už s náma zůstane nafurt, mezi lidma se to udrží.
      Hned počátkem ledna, jsme dcerka a potom i já, cosi prodělali, co se tomuto velmi podobalo. Úporný, po třídenních teplotách mezi 37,8 až 38,5 dlouhý, snad dvouměsíční kašel, tahaný až kdesi za paty, hrčelo to v nás, jak v mlátičkách.
      Čuch byl pryč, chuť ale ne, rýmu ani jeden a zesláblí jsme byli oba. Měla to dcerka dotažené z práce, z hotelu. Jeli jsme spolu autem a přestože celou dobu kašlala do kapesníku, nakazil jsem se taky. Zvláštní je, že vnučka vůbec nic, leda ty klasické školní soplíky.
      Jestli to mělo být ono, nemám se čeho bát.
      Navěky před tím nepůjde utíkat a donekonečna vymýšlet politické restrikce, co akorát povedou k bankrotu státu.
      Dopoledne jsem mluvil s několika lidmi, pár jich opět musí z povahy věci „zavřít krám“ stejně, ačkoliv žádný oficiální uzávěr není. Mají to ty kurvy vymyšlený dobře. Až lidi zbankrotují, tak jim řeknou „můžete si za to sami“, jako to říkají už dnes naši potentáti.
      A kdo na ně bude dělat? Home office s laptopama fakt utáhnou celý stát a ještě umožní splácet 500G dluhů? Fakt?

    3. To LWG:
      Ctihodnosti, u Vás „v práci“ to vypadá jak přesně? Poctivě se dodržuje, nebo jako „venku“?

      1. re: servisdok

        Abych vyloučil omyl – vzhledem k oslovení – nejsem soudce, jsem advokát. U soudů většina soudců na jednáních dovoluje sejmutí hadrů, je to jejich pravomoc.

        Pokud se týká rouškování v běžném provozu, omítám vypovídat, abych se nevystavil čemukoliv.

      2. A doprdele.
        Pane LWG, nemáte pocit, že se to pomalu začíná zvrhávat v generační nenávist, nebo válku generací?
        Já totiž byl dopoledne nakupovat a odpoledne jsem se šel ještě projít místy /i uzavřenými/, kde se často schází mládež.

        1. začíná zvrhávat

          Ale o to tady prece bezi od zacatku servisdoku.
          Rozestvat lidi. Rozdel a panuj.
          A to muzeme byt radi, ze v CR jde o velke hovno, protoze 99,99procent prubehu vzpada tak, ye cloveka jeden den boli hlava, tri dnz ma teplotku a 5 dnu smrka.
          Nejhorsi „komplikaci“ je docasna ztrata cichu. Tedy z learskeho hlediska.
          O skodach na psychice vystresovanych duchodcu, demenci decek zavrenych doma a lidi, kteri se boji vyhazovu z prace (opravnene) se nebudu zminovat, ty nespadaji na vrub COVID19,
          ale politickeho zadani, ktere skrz televizi a demoopozici diktuje Soros.
          Ale proc bych se mel furt opakovat, Vzdyt uz jsem to tu rekl tisickrar.
          Lidi jsou BLBI, BLBI, BLBI a jeste jednou BLBI.

          1. „O skodach na psychice vystresovanych duchodcu, demenci decek zavrenych doma a lidi, kteri se boji vyhazovu z prace (opravnene) se nebudu zminovat, ty nespadaji na vrub COVID19,“

            – a ten zoznam dôsledkov tých protikoronových opatrení by sa dal ešte rozširiť o niekoľko riadkov. Lenže tie dôsledky, ktoré sa ťažko spracovávajú v databázach, a ktoré nemajú cveng v TV spravodajstve, tie nezaujímajú skoro nikoho. Ale až nastanú – a oni iste nastanú – tak ľudia začnú panikáriť, ale stále nebudú chápať, že to spôsobil „boj proti korone“.

            “ Lidi jsou BLBI, BLBI, BLBI a jeste jednou BLBI.“
            – ja hovorím DEBILI. Je to také exaktnejšie a vedeckejšie. A je to definované aj v medicíne.

        2. servisdok
          14.10.2020 v 18:10

          To už sme tady párkrát psali, že to tak klidně může dopadnout, že nakonec, pokud se šroub přetáhne a hlava strhne, tak se kyvadlo vychýlí na druhou stranu a zbytek populace se na starší 60 let vysere a v lepším případě je jenom přestane řešit, v horším to bude nějaký otevřenější „řešení“. Tak to dopadá docela často, když se jede nějaká taková tlačenka až za hranu.

          Samozřejmě, že takový paušalizování je „nefér“, ale mám pocit, že při takovejch akcích se nikdy nehraje na fér, jakkoli s tím můžeme nesouhlasit a diskutovat o tom. Samozřejmě, mezi staršíma je spousta lidí s rozumem, co žádný tydle hovna nechtějí, odmítají to a sami nedodržujou, ale taky spousta blbů a dalších, co se nechávali zmanipulovat, no a taky silná generace kariérních komoušskejch zmrdů, co nastoupili od konce 60. let a mají pocit, že i dneska mají na všechno nárok, a tydle svinstva hlasitě podporují.

          Jako takle, spousta dnešních mladejch, naprosto vymaštěnejch už od mala, zatím drží se stádem poslušně basu. Jenže až začne stád bankorotovat a pudou tlustý do tenkejch, tak se rádi nechají strhnout s davem, jako obvykle.

          1. “ tak se kyvadlo vychýlí na druhou stranu a zbytek populace se na starší 60 let vysere “

            – ja mám nad 60, a prosím: VYSERTE sa na mňa, nevnucujte mi NÁHUBOK , choďte do riti.

      3. Sakra..
        A mluvil jsem s nimi. Mají jednoznačně za to, že čínskou bolševickou chřipku /hrozně se tomu řehtali/ svojí nezodpovědností nejvíce šíří staří lidé-důchodci.
        Když jsem se pak ptal, jak na tohle přišli, nedostal jsem kloudnou odpověď. Prý tak no, říká se to tak, mluví se o tom tak i doma. Vůbec nemělo smysl se ptát, jak smýšlejí o vlastních prarodičích.
        Přišlo mi to hrozně nebezpečné, tohle uvažování. Zvlášť už u tak mladých děcek, osmáci a deváťáci vesměs.

        1. re: servisdock

          To je přeci jasné. Každý vidí škůdce v někom jiném. Na druhou stranu, v telecích létech bych se nedivil ničemu a nebral to tak vážně, v osmnácti potom u idealistů skoro to samé.

          Znáte to – kdo nebyl v osmnácti komunista, ten už v té době měl mozek… ale spousta lidem se vyvine až později.

          1. Tak ona když to vlada podava tak, ze je treba chranit seniory a pak clovek vidi jak na to seniori serou, tak to v něm úplně sympatie nevzniti. Kdyz to reknu hnusne, tak ceka tahle pakarna a ekonomickej propad je tu proto, aby prestarli nad 80 mohli zit o par mesicu nebo let dele. Mladých se to netyka prakticky vubec, ti maji větší šanci ze se utopi v rybnice nebo rozsekaji v aute a lidi do sedesatky maji problem hlavně pokud jsou vyzrani.
            Za tehle okolnosti holt nejakou mezigeneracni solidaritu nelze moc očekavat. Mladi a nerizikovi budou nasrani na stare a rizikové ze kvuli nim maji zivity v prdeli a stari a rizikovi budou nasrani na mladý a nerizikovy ze je ohrozujou.

            1. Rozděl a panuj…

              1. Zastupny cíl. Nema cenu vinit geronti nebo mladase, je treba vinit vladu a novinare ze delaj z komara velblouda.

                1. přesně tak…

    4. Pan Šerý má jako majitel ELISABETH PHARMACON s.r.o. vcelku pochopitelný zájem o potřebě nekonečného testování.

    5. Pokud máme 700,000 nakažených a z toho 1150 mrtvých, COVID má smrtnost 0,15%. To by bylo méně, než běžná chřipka.

      Ten chlap popírá sám sebe. Vůbec si nevidí do tlamy. A kdo bude platit jeho kliniku, když bude 25% nezaměstnanost a všichni v karanténě několik měsíců, co?

      Extrémně vysoká časová preference na úrovni nepřizpůsobivého, nulové nahlížení středně- a dlouhodobých následků represe.

      1. „Pokud máme 700,000 nakažených a z toho 1150 mrtvých, COVID má smrtnost 0,15%. “
        – toto tvrdíš??? Ak cituješ, daj do úvodzoviek, ako ja .
        ==========================
        – Vyvracia to
        UZIS Ústav zdravotnických informací a statistiky České republiky

        1. Jaká jsou kritéria pro to, aby zemřelý byl zařazen do shora uvedeného celkového počtu úmrtí
        v souvislosti s onemocněním COVID-19?
        Aktuálně jsou mezi zemřelé zahrnuty všechny osoby evidované v Informačním systému infekčních
        nemocí (ISIN) jako pozitivně testované na onemocnění COVID-19, u nichž evidujeme úmrtí.
        2. Jaká probíhá kontrola dat, jež jsou použity pro účely stanovení tohoto celkového počtu úmrtí (tedy,
        jaké kontrolní systémy jsou zavedeny pro to, aby v tomto počtu nebyli uváděni zemřelí, kteří nezemřeli
        přímo ani nepřímo v důsledku onemocnění COVID-19)?
        Viz. výše, kontrola není prováděna. Data s vyhodnocením příčiny smrti budou k dispozici v průběhu
        roku 2020.
        ==============
        Už to tu kopírujem 5 x
        Mrtvych na koronavír nemusel zabiť koronavír, ani tomu nemusel vôbec prispieť.
        Je možné – podľa UZIS – že nezabil ani jedného človeka.
        Je možné – podľa UZIS – že nezabil ani jedného človeka.

        1. Pan Mrcasik rika: Pokud plati A tak z toho plyne B.
          Tim samozrejme nerika, ze A plati!

          Vase reakce „Toto tvrdis“ vypada, ze si myslite, ze pan Mrcasik tvrdi neco o platnosti A. Tak to prece neni.

      2. Ta tvoja veta, to bola citácia. V tej vete pan neurobiolog pekne ukázal, aká falošné dáta používa.
        Ten chlap popírá sám sebe.- on neurobiolog kritizuje iných , že kecajú mimo svoj obor – a on robí presne toto.
        Jeho argumenty sú absurdné aj pre logicky uvažujuceho laika. Škoda vyvracať jeho demagogiu.

        Rád by som vedel, či je taký magor, alebo iba „plukovníkov človek“.

      3. Poslední zprávy z bojiště: dlouho očekávané invaze se účastní 160.000 vojáků. Zahynulo 13 vojáků z 82. výsadkové divize a 27 ze 101. výsadkové divize. Smrtnost tedy máme 0,25 promile, účast na tomto skvělém podniku je tedy bezpečnější, než . Normandie, 6. června 1944, čtyři hodiny ráno místního času. Přesně tohle jste tady teď předvedl.

        Tyhle detailní statistické rozbory jsou totální nesmysl, protože většinu čísel prostě neznáte. A je tedy pitomost dělat z jich jakékoli závěry. Jakékoli – jak ty Vašich oponentů, tak ty Vaše. Je to úplně stejný nesmysl, jako ta Drakova rovnice, které jste se tu před pár dny vysmíval. (Ona Drakova rovnice jako taková nesmyslná není, jako vyjádření nějakých závislostí je ok. Nesmysl je snaha ji vypočítat.)

        Jedna z mála věcí, které se můžete jakž takž chytat jsou absolutní počty hospitalizovaných resp. těch, kteří jsou na JIP. A jediná jakž takž smysluplná a známá čísla, se kterými to můžete porovnávat jsou známé kapacity zdravotnictví. A máte v podstatě čtyři možnosti: můžete zkusit ty kapacity navýšit, můžete se pokusit snížit počet lidí s COVIDem, můžete se pokusit snížit počet lidí s ostatními diagnózami, nebo můžete na rampu každé nemocnice postavit pána v bílé uniformě, který bude jezdeckým bičíkem ukazovat tu doleva, tu zase doprava. To už se v praxi osvědčilo :-(

        Poslední možnost je doufám pořád politicky neprůchodná. První velmi brzy narazí na limity (ségra je zdravotní sestra v Belgii, tam už se k tomu dopracovali – materiál by byl, místa by byla, peníze by jakž takž byly, ale lidi nejsou). S lidmi, co mají každý jinou diagnózu nic neuděláte a tak jediné, co máte jakous takous šanci ovlivnit, je ta čínská chřipečka.

        Tuším, že jste ajťák. Tak víte co? Schválně si zkuste naprogramovat blbý pokojový termostat s PID regulací. Na vstupu teploměr, na výstupu 0…10 VDC pro ovládání přímotopu, o kterém nic nevíte. Možná Vám při tom něco málo dojde…

        1. Co se to děje se světem? Jsou najednou všichni funkčně negramotní? Nebo vám někdo sype něco do pitné vody?

          Nejdřív Prymula vytáhne jako novou metriku „podíl pozitivně testovaných ku všem novým testům“ a nikdo neřekne nahlas „to je blbost“.

          A teď se začalo pravidelně dít, že když někdo v diskusi poukáže na něčí pokrytectví/schizofrenii, tak diskutující to pochopí jako že souhlasí s jedním ze schizofrenních vyjádření kritizované osoby a zkritizují toho, kdo kritizuje pokrytectví.

          Jako – WTF?

          1. No hlavně, že Vy ráčíte být letadlo ;-)

            Prymulovy metriky samozřejmě blbost jsou. Ale úplně stejně blbý a zavádějící je Váš výpočet smrtnosti když ho počítáte z pouze dílčího počtu mrtvých, ale celkového počtu nakažených (o spolehlivosti tohoto čísla si asi myslíme to samé, takže konkrétní hodnotu teď nechme stranou). Pokud byste to vůbec chtěl počítat, tak si musíte buď počkat, dokud se neuzdraví/nezemřou všichni momentálně nakažení, nebo od uvažovat pouze k určitému datu uzavřené případy.

            Pokud máme (pro účely diskuse) 700.000 nakažených (celkově od začátku nákazy) a (k tomuto okamžiku) 1150 mrtvých, tak smrtnost je cokoli od 1,6 promile (už nikdo další neumře) po 1150+(700000-počet uzdravených)/700000 (umřou všichni, kdo jsou momentálně nemocní). Takové výpočty jsou totálně k ničemu. A pokud by těch 700.000 měli být jen momentální nemocní, tak se to ani nedá rozumně vyjádřit vzorečkem, protože to bychom potřebovali smrtnost, kterou neznáme a tak pořád dokola.

            Nevyjadřoval jsem se k žádnému Vašemu souhlasu či nesouhlasu, ani jsem Vám žádný souhlas nebo nesouhlas nepodsouval. Pouze jsem upozornil na sakra pochybný výpočet. Pro jistotu: na výpočet a jeho způsob, ne na konkrétní hodnoty.

            1. Jasně, nikomu nic není a všichni umřou. Ty vole, už začínáte bejt tak zoufalí, že žvaníte i takovýdle naprosto do oči bijící hovna?

              Eště mimochodem mrtvejch primárně na komunistickou rýmičku z toho bude jenom nějaká část, zdaleka ne všech 1150 (to je zemřelejch S RÝMIČKOU). Na druhé straně budou tisíce mrtvejch na úplně jiný věci, zaviněný tou šaškárnou proto, že se jim nedostává péče. Já bych je normálně vodečetl, ať to má grády. Takže ve výsledku bude na rýmičku třeba -5000 mrtvejch :D

          2. Jan Mrcasik : “ Co se to děje se světem? Jsou najednou všichni funkčně negramotní? “

            – myslím, že pest vas sprdol, pretože považoval vašu vetu za váš názor, ale to bol iba citát.
            Vaša chyba !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        2. Nedojde, protože to nemá nic společného.
          Tady nejsou na vstupu spojitá data, ale nepravidelná, jak se zrovna střídají dny v týdnu a jakou chybovost mají testy. U přímotopu, o kterém nic nevíte, to můžete přehnat s integrátorem a výsledkem budou překmity a vysoká spotřeba. Tady je výsledkem překmitu regulace uzavřené město. Cítíte ten drobný rozdíl?

          1. Huh, čistě analogové jsem to nedělal už tak patnáct let… A v digitální implementaci to úplně spojitě neměříte, zvlášť když tam máte nějaký bezdrátový senzor, co se milostivě probudí jednou za čas. Kromě toho senzor nebývá zrovna laboratorní, takže tam v praxi stejně strčíte nějaký MAF, což můžete udělat i u dat z testů.

            Drtivá většina běžných regulátorů na začátku přestřelí, to není nic nového. Ano, důsledkem překmitu u opatření bude uzavřené město a ekonomická škoda (určitý integrál toho průběhu po dobu přestřelení). Jenže když se budete snažit za každou cenu překmit potlačit, tak se na požadovanou teplotu dostanete velmi pozdě a to je v případě epidemie druhý průser. Můj osobní názor je, že raději úvodní overshoot a rychlé dosažení rovnováhy, protože jakmile zkolabuje zdravotnictví, tak budete mít mrtvé a zároveň ekonomické škody – ale to je opravdu jen můj názor.

            1. Dodatek: ideální by samozřejmě bylo najet na hodnotu rychle a bez přestřelení, což není vyloženě nemožné. Ale na to musíte buď dokonale znát celý systém a spočítat to nebo to odchytit systémem pokus/omyl. Ani s jedním se u termostatu nikdo nebude patlat a u epidemie to moc dobře nejde, alespoň jak to vidím já.

        3. pest :
          “ Poslední zprávy z bojiště: dlouho očekávané invaze …… “

          – vy reagujete tymito slovami na Mrcasíkovu vetu – ktorá však NEBOLA JEHO SLOVAMI, ale on ju citoval, a neoznačil, že je to citát. Ja som ho začal sprdávať presne ako Vy.

      4. To je pěkná blbost. 1. Srovnávat s s chřipkou, ale nemáte čísla nakažených chřipkou. 2. V žádném roce od revoluce se počet mrtvých na chřipku nedostal nad 100. A na Covid už jich je 1000.

        1. V roce 1995 bylo mrtvých na chřipku asi 6000:

          Viz https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/nejvetsi-epidemie-chripky-v-historii-ceske-republiky-1995-tisice-obeti-plosne-uzavrene-skoly.A200921_123337_domaci_chtl
          „Přesný počet obětí není znám, podle statistického modelu však v důsledku epidemie přibylo více než 6 000 úmrtí a celkem tak za zimní sezonu zemřelo čtyřikrát více lidí než obvykle.“

          Aby se vyrovnal chřipkové epidemii, tak Covid má ještě co dohánět.

          V roce 2018 byla taky nemalá chřipková epidemie, ale jelikož chřipka se netrasuje a tak moc nesleduje, přesná čísla úmrtí nejsou.

          1. Argument s 6000 lidmi byl už dávno vyvrácen. Původ čísla vysledovali k jedné diplomce a v té uváděl číslo 6000 / 12000 (někde je uváděno i tohle číslo) za USA. U nás ten rok podle statistik UZIS zemřelo asi 130 lidí. Viz např. tady https://www.hoax.cz/hoax/na-chripku-v-roce-1995-v-cesku-nezemrelo-12-tisic-lidi.
            Takže Covid to už dávno dohnal. Počkejme si pár měsíců až budou statistiky celkové úmrtnosti, zda na nich bude vidět zub v letošním roce. Pak si můžeme trhat občanky…

            1. Si děláš prdel, že?

            2. Těch cca 6000 lidí by mělo sedět –

              https://manipulatori.cz/zavadejici-chripka-1995-v-cesku/

              O to ale přece nejde. Chřipka každoročně zabije cca 2500 lidí a to se u tisíců dalších mrtvých nezjišťuje, jestli prodělali v blízké době chřipku. Chřipka má na orgány dle pitevních zjištění horší dopady než covid. Covid je nakažlivější a není na něj očkování, to je samozřejmě problém.
              https://video.aktualne.cz/dvtv/balik-pacienti-v-tezkem-stavu-maji-az-extremni-rozmery-lidi/r~479b8406f86211eab115ac1f6b220ee8/r~5790a4baeea111ea9d470cc47ab5f122/

            3. Ty tisíce mrtvejch na chřipku vytáhl nějaký obchodní cestující s vakcínami proti chřipce a od tý doby je to braný za svatý údaj. Stačí porovnat minimální rozdíl v celkovém počtu úmrtí v letech 94 a 95.

        2. Kolem 2500 lidí každej rok. Stačí pogooglit.

        3. Vyřiď na služebně, ať pošlou lepšího tro(t)la, ty tady nepochodíš.

      5. Pokud máme 700,000 nakažených a z toho 1150 mrtvých, COVID má smrtnost 0,15%. To by bylo méně, než běžná chřipka.

        Mate ta chybu pane Mrcasiku. Pokud ted mame tech 700 000 nakazenych (pan profesor to rikal jako odhad v utery 13.10., mimochodem rikal 600-700 000), tak na pocet mrtvych se musime podivat za 3-4 tydny – az zhruba v te dobe budou ty lidi zdravi nebo mrtvi (az ma par statistickych odchylek, kterym to trva az 8 tydnu). Soucasny pocet mrtvych do te uvahy nelze brat. U te chripky jsou ty cisla taky brana az po nejake dobe, kdy se uz nemeni a lidi jsou uz zdravi nebo mrtvi.

        Takze prosim tu smrtnost spocitejte za mesic a uvidime. Tech mrtvych by mohlo byt klidne i 3000 – 4000, je to ovsem jen predikce dle soucasneho prubehu a tedy velmi nepresna, jako kazda predikce.

    6. Podle mňe to só nedoložený kecy.
      „Školy byly velkým semeništěm, místem, kde docházelo k šíření“
      „…kdyby lidé nenosili roušky pod nosem, tak jsme se do této situace nemuseli dostat“
      „Cizinci nám to sem přitáhli“

      1. Ano nedoložené kecy,tak se přidám s dalšími kecy z vlastní rodiny a blízkého okolí.
        Syn přišel na hodině angličtině na gymnáziu do styku s nakaženým hokejistou, po týdnu je ve třídě 5 potvrzených případů, hygiena karaneténu třídy nenařídila, včera už byli ve výuce jen 4 žáci. Syn naštěstí jen s několikadenní horečkou přetrvávajícím kašlem a ztrátou čichu, chuť i k jídlu mu zůstala.
        Syn byl na testu ve čtvrtek 8.10, pozitivně diagnostikován v pátek. Hygiena do dneska 14.10 nezavolala, takže ofiko karanténa stále není. Nejbližší volný termín v drive-in u českobudějovické nemocnici je dneska 14.10 na 20.10 výsledek testu se dovíte snad druhý den…

        Kamarád, učitel na další střední škole hodinu seděl ve škole proti prskajícímu nakaženému individuu, hygiena ho do karantény neposlala – neměl by kdo učit.

        Podle přítelkyně šéfa dynama ČB první případ pozitivity přitáhl do klubu hráč který byl v kontaktu s cizincem, průběh s vysokými horečkami. Od něho to dostali další, někteří nakažení z této linie s velmi těžkým průběhem na JIPce

        1. jenda: No a? Furt só to kecy.
          Tá vaša škola byla semeništěm a nezavřeli ju, dyš se to tam vobjevilo.
          Tá naša škola semeništěm nebyla, a zavřeli ju jako fšecky.
          Hygiéna do karantény neposlala uprskaný nakažený individuum, ale navině só lidí co nosili róšky pod nosem…
          A tak to máte ze fšem. Kecy.

          1. Jo keci, byl jse před deseti dny u známé, když jsem odcházel z paneláku potkal jsem se ve vchodových dveřích se zdravotníky v modrém atombordelu kteří si šli pro pána ze čtvrtého patra, včera jsem dostal zprávu, že je po smrti. Sice důchodce ale jinak sportovec, pravidelně jezdil tůry na kole, žádnou zábavu nezkazil a už tu není
            Švagrová té známé leží v nemocnici v umělém spánku prognóza nejistá.
            Jak jsem psal výše tak vedle pána navázaného na Dynamo z Jipky umřel pacient…
            Dokud se Vás to osobně netýká tak jsou to keci. Určitě nemáte ve svém okolí příbuzné známé z rizikových skupin, že?

            1. No a co má jako to co ste napsál dokazavat? Že umřél důchodce ale jinak sportovec dokazuje keró z následujících vět?
              „Školy byly velkým semeništěm, místem, kde docházelo k šíření“
              „…kdyby lidé nenosili roušky pod nosem, tak jsme se do této situace nemuseli dostat“
              „Cizinci nám to sem přitáhli“

              1. Nějak jste se zacyklil, v předchozím komentáři jsem reagoval na Vaši poznámku o kecech. Kdy jsem se snažil naznačit, že to co považujete za keci, může být pro rizikové a starší občany a jejich příbuzné a přátele dost důležité.

                K vašim poznámkách o školách, cizincích a rouškách jsem se vyjadřoval již v předchozím komentáři.
                k prvnímu bodu – můžu doplnit k šíření ve školách, v ČB došlo k šíření již ve druhém týdnu v září v Automobilní průmyslovce, kde bylo postupně nakaženo několik desítek studentů a personálu, to co jsem popisoval v prvním púřízpěvku bylo na jiných školách v ČB.

                k druhému bodu – kdyby to někdo nenaprskal nebo jinak nerozšířil vir na toho důchodce, tak by tu taky mohl být i když si dovedu představit něčí argument, že už by třeba na tom kole skončil pod náklaďákem.

                K popíranému tvrzení o šíření cizinci jsem se vyjádřil v původu nakažení ve fotbalovém klubu.

                1. jenda: Beru na vědomí že Vám stačí jeden nebo dvá případy nákaze ve školy jako důkaz tvrzení „Školy byly velkým semeništěm…“.
                  Vy berte na vědomí že mňe to nestačí.

                  Pro zajímavosť tady je statistika gde se lidí nakazili (možná né dokonalá ale jediná co sem našél):
                  https://www.seznamzpravy.cz/clanek/kde-hrozi-nejvetsi-riziko-nakazy-koronavirem-zde-jsou-prvni-ceska-data-116391
                  a tá nic takovýho nedokazuje.

        2. Pozitivně testován? Čím? Jak? Myslíš tou šaškárnou, které se nedá věřit skoro nic, co má ohromný falešný pozitivity?

    7. citujem :
      „V této chvíli je dost pravděpodobné, že můžeme mít 600 až 700 tisíc nakažených lidí. Přitom řada z nich o tom vůbec neví. Je to ale hodně hrubý odhad.“

      môj názor:
      V této chvíli je dost pravděpodobné, že můžeme mít 700 tisíc až 4 miliony nakažených lidí. Přitom řada z nich o tom vůbec neví. Je to ale hodně hrubý odhad.

      Nie je jediný argument, že to nemôže byť takto . Výrus sa šíri, – a skoro nik nemá príznaky.
      Takže to stačí ponechať tak, a netyranizovať ľudí. To tyranizovanie URČITE bude mať OVEĽA VIAC obetí.
      A nastane imunita, a je po probléme.
      Vírus zostane v zástupe tisícov iných vírusov, ktorých sme plní.

  2. Právě jsem se vrátil z nejmenovaného pražského OC, kde jsem byl na obědě. Jídlo nikomu nedají na tác, protože „je to zakázaný a nesmí se tu sedět“, ale když si tam s tím oběděm sednete tak, jak se to smělo ještě včera, nikdo vás nevyhodí. To až se donese k Prygumovi a neBurešovi, tak se poserou do vejšky.

    1. No tak zavřou obchodní centra a zakážou restaurace úplně – totéž už udělali barům za to, že „štangasti popíjeli venku tak se to muselo zavřít celé“.

      A „kdo nemá rezervy je špatný podnikatel a zaslouží si zkrachovat“, jak řekl Zeman. Tj. kdo nemá rezervy na to, 12 měsíců nebo klidně 10 let platit všechny náklady když mu vláda zakáže podnikat, prodávat nebo mu sice nezakáže podnikat zato mu zakáže zákazníky.

      1. a tiež zavrú obchody. Evidentne chcú vírus vyhubiť vyhladovaním a usmrtením potencialnych nositeľov víru. Moc efektívna metoda.

        1. … rozkaz zněl jasně.

          1. A lidi tleskají …..

      2. Nelíbí se mi moc, že restauratéři jako první, mají dostat poměrně velkorysé náhrady.
        Je to nesystémové a nespravedlivé, jako první by měli být na řadě rodiče malých dětí, které nemohou zůstat doma samy.
        Z tohoto domina, co se za dva týdny sesype, nám bude ještě zle.

        1. jako první by měli být na řadě rodiče malých dětí, a tiež dôchodcovia, blonďáci, plešatí, záhradkári, bicyklisti, neplavci, plavci, katolíci, ateisti, ……… podnikatelia, nepodnikatelia, ……….. a potom by prišla už konečne ta dlho očakávaná kríza, …. a všetci by mohli tie prašule používať na hajzlíku, pokiaľ ich majú v bankovkách.
          Ono to takto skončí každopádne, ale to dlhé čakanie je trápne.

        2. Co to meleš? Nechceš už trochu přibrzdit?

        3. Rodiče malejch dětí mají automaticky nárok na vošetřovný, co bys eště chtěl?

          1. Máš malý děcka, je zavřená škola i školka a ty musíš do práce, nebo o ni přijdeš. Co na tom nechápeš?

            1. Nemůžeš vo ni přijít, seš ze zákona na vošetřování, zaměstnavatel je POVINEN to umožnit a předat socce tuto informaci s dalšíma podkladama, aby na základě toho začla posílat vošetřovný.

              To je jak mateřská, taky nelze někoho vyhodit za to, že je doma s kojencem.

              1. Pravda je, ze zaměstnavatele se na OCR dost casto divaj nevrazive, ale ted je imho jina situace, ten zaměstnanec s tim nic nenadela, vlada ho zarizla a vetsina sefu tohle chape.

                1. Naopak je to mnohde výhra – stejně by neměli do čeho píchnout, nakonec by asi museli na dlažbu, takle je hodí na krk socce, voni budou na svým a zaměstnavatel třeba to místo podrží. Záleží no.

                  1. Za covidu to vyhra je, to je pravda. Slysel jsem zena jaře dost zaměstnavatelu lidi do OCR primo tlacilo, protoze pro ne nemeli praci a na OCR to platila socialka. Bez covidu je to komplikovanější, chybejici zaměstnanec situaci muze dost komplikovat.

                    1. Tak to byla jasná úlitba všem těm samoživitelkám, kterejm začly školky/školy děcka házet zpátky na krk, že jedna učitelovská se nemůže starat vo 15 soplajících harantů a samy se vo ně jaksi těžko mohly starat souběžně s hákováním.

                      Že to teď doplnili vo to, že se na to automaticky vztahuje ai to, že jim hodí domů zdravý dítě, protože pyčowoe hroznej mor, no…

        4. Vzdyt rodice deti do 10 let maji osetrovne … nebo to uz je ted zruseno? Ja mel pocit, ze je mozna zase o nej zadat.
          Takze sve dostanou taky.

    2. JT:
      Takže Vám to dali do krabičky a Vy jste její obsah snědl tam, kde se dříve sedávalo s tácem?

      1. Servisdok: Přesně tak. A se mnou další desítky lidí v přibližně stejném počtu, jako když sníst si oběd v restauraci bylo ještě legální. Zítra to půjdu zkusit znova, uvidíme, jestli už do toho někdo nestačil hodit vidle.

        1. No jasně, a jako bonus to máš z vopíchanýho jednorázovýho polystyrenu, kterej vyhodíš (další odpad) a naúčtujou ti za něj pětku. To se vyplatí :D

          1. To vidím tak, ze si koupím ten plechovej jídlonosic. Ta petka za kus plastu navic me celkem sere, navic ten srac netesni a omacka vytejka.

            1. Nebo si prinesu vlastni plastovou krabicku do mikrovlnky. I kdyz ten jidlonoš ma zase styl.
              Kdyby mi bylo dvacet, asi bych byl hipster :)

              1. Dyž budeš v tom retro nakupování, koukneš mi při tom po krabičkách na mejdlo? Pokud možno nějaký kvalitní, nynější kvalitní (echm echm) plasty z větší části vydrží hovno a ten pantík se rozlomí po roce, nebo po pár pádech na zem :-/

                  1. Klidně o pár desetiletí modernější, s pantíkem sou nejlepší. Tady do těch jak se zasouvají do sebe dvě vaničky se pak blbě leze, jak se to zalepí mejdlem…

                    1. Se koukni po takovejch tech starejch cestovních setech. Bejva to docela kvalitni zbozi a většinou to moc nestojí ani kdyz tam žádná picovinka nechybi, protoze ten vikslakvantovej futral bejva dost desnej

        2. Tomu se rika medvedi sluzba. Ted je jen otazka jestli driv vlada zavře OC nebo jestli OC schova zidle.

          1. Dyž budou lidi moc srát, nebudou tržby, nebudou nájemci, nebudou tržby z nájmu a němečtí důchodci budou v prooseru. To se nemůže stát.

            1. OC to maj stejne spocitany. Kdyz zavreli i hospody

            2. Máme nejvíc hyper a supermarketů na počet obyvatel v Evropě, ani Rakušáci a Němci je nemají tak nahusto.
              Obchodní centra to myslím mají velmi pečlivě spočítaný, kdy zvednout židle a zhasnout.

              Jen vyžíráme idiocii a blbou volbu jiných. Teďka už všichni. Každý z nás a z našeho okolí, ať si to se sebou srovná sám. I když, těm zasraným idiotům, co se nechali uplatit pár stovkama a volili, tak jak volili, těm to bohužel nedojde. A ten sviňák to ví.

              1. Šak všechny fondy německejch a rakouskejch doochodců z toho mají ty svoje výnosy, žejo.

                1. Tak jen doplnění včerejšího infa – dneškem schluss, všechno obehnaný páskou a jídlo už opravdu jen s sebou, nepřekvapivě. Konec hlášení.

  3. Dnešní zprávy – fízlové a PSVB v terénu, buzerace a flastrování se rozjely naplno.

    1. To je jenom zastrašování. Viděl jsi někdy v poslední době benga v MHD? Dokonce ani do OC nechodí, protože Bureš přehodil zodpovědnost za dodržování opatření na provozovatele. Benga jsou strašně líný, takže kontroly budou spíš cílené, když budou mít nějaké konkrétní podezření. Náhodné kontroly podle mě nehrozí. Máme v podstatě kliku, že máme tak laxní policii.

  4. Zajímalo by mě, kdo to všechno řídí. Bureš je naprostej hlupák. Ten by nic z toho nedokázal. Jenom někomu dělá fasádu a skáče, jak ten dotyčnej píská. A řekl bych, že se na to nemůže ani vykašlat, jinak by to mělo důsledky.

    Myslím, že i kdyby se stala ta nejnepravděpodobnější věc, jakou si lze představit, totiž že by se lidi nasrali a svrhli vládu, mělo by to dohru nejspíš v podobě nějaké bratrské výpomoci ze zahraničí. Je jenom otázka, odkud by přijely tanky. Peking, Moskva a i Washington jsou moc daleko. Ale kdokoliv to sem může poslat třeba z Dojčlandu. Ten je od války pořád plnej spojeneckejch základen. Takže bez obav! Jsme totálně v prdeli. Farewell, freedom!

    1. “ ta nejnepravděpodobnější věc, jakou si lze představit, totiž že by se lidi nasrali a svrhli vládu, mělo by “

      – hahaá, to je príliš nereálne aj do sci-fi filmu.
      Ovčania – aspoň polovica – miluje covidTotalitu. Vláda ich chráni – to je viac ako orgazmus.

      A navyše – dnes zhodiť vládu pre covidBuzeráciu je naivné – akákoľvek iná vláda (z dnešnej opozície) by bola ešte viac covidBuzeračná.

      1. To je bohužel pravda. Stačí se podívat do diskuzí na idnes nebo na novinkách. Ty lidi tam normálně chodí onanovat. To je prostě přehlídka kreténů.

      2. Takhle bych je neoznačil. Speciálně na holdingovém webu je ale udavačů a kolaborantů, jako nasráno.
        Kolaborant je horší, nežli prostý blb, páchá škody vědomě. Ale i kombinace obojího, se tam dá najít.

        1. Důležité je se s kolaboranty řádně vypořádat, až to skončí, jestli to skončí. Po druhé světové válce ukázala tahle kolaborantům a zrádcům svou laskavou a milosrdnou tvář a tohle jsou následky.

          1. Tahle země.

          2. „Důležité je se s kolaboranty řádně vypořádat, až …………“

            Oni maju demokratickú väčšinu, a teda oni sa vysporiadajú s nami odopieračmi.

  5. Za prvé: irevelantní, hraje se o dostupnost zdravotnické péče, nikoliv o čísla zkreslená počty testů, výběrem testovaných, jejich specifitou, senzitivitou https://www.osel.cz/11392-jak-to-je-s-falesnou-pozitivitou-testu-na-koronavirus-sars-cov-2.html Srovnání s chřipkou pokulhává, Covid je SARS, atakuje primárně plíce, nikoliv horní cesty dýchací. Jeho zákeřnost spočívá v tom, že potíže s dýcháním se objevují až cca po týdnu běžných virových příznaků. Pokud by nebyla po celém světě realizována opatření, počet úmrtí bude někde jinde. Chránit citlivou populaci promořováním zdravých jedinců bude fungovat do doby absolutní izolace rizikových skupin, což je nemožné, to by např. v domovech důchodců musel být s nimi izolován i pečující personál. Jak je vidět třeba z fotbalových klubů i přes veškerá opatření (izolace a odloučení od rodin) se virus dostane „dovnitř“. Když budeme promořovat, budeme zvyšovat pravděpodobnost nákazy citlivých skupin kdekoliv a od kohohokoliv. Nehledě na to, že promořování je sporné https://www.osel.cz/11402-35-let-vyzkumu-koronavirovych-infekci-s-dlouhodobou-imunitou-nepocitejte.html
    Za druhé: pitomost, předpokládám, že první, kdo přijede k autonehodě, bude zdravotník, kvedlající čtvrtmrtvole tyčinkou v nose, aby vylepšil statistiky strachu, navíc – viz bod 1 – nepodstatná
    Za třetí: politikum tkví v rozhodnutí o strategii dalšího postupu, nikoliv v taktice, zda zavřít to, či ono. To je odborná otázka. Asi podobně, jako je politikum rozhodnutí vyhlásit válečný stav a bránit se vojenskými prostředky agresi, ale žádný politik nebude krofat plukovníkům do rozhodnutí vyslat do boje gripeny s argumentací, jak by to bylo ekonomicky nevýhodné, kdyby je nedejbože nepřítel poškodil. Co se týče roušek: https://www.osel.cz/11404-vysvetleni-k-rouskam.html
    Za čtvrté: odborník na epidemii je epidemiolog. Spíš bych se ptal, proč v létě odstoupil Maďar. Protože z pohledu své odbornosti vnímal možné důsledky Babišovin. Asi měl Babišovi někdo tenkrát říci, ať si svoji sprostou řepu zaboří do řepky pod Tatrami. Zubař, kardiolog, léčitelé, psychiatr nejsou odborníci na epidemiologii. Rozhovor s Šmuclerem – https://www.reflex.cz/clanek/prostor-x/102818/lekar-smucler-covid-zvladame-famozne-rousky-epidemii-jen-prodlouzi-a-zhorsi-lidi-zemrou-stejne.html klasický žvanil, žongluje s argumenty, odkazuje na jakési modely, na Švédsko, ale neřekne nic konkrétního, podloženého daty.
    Za páté: tady se již pohybujeme v kulturně-etické rovině ceny lidského života. Základním ústavním právem je právo na život viz článek 6 LZPS. Kdysi v jedné nejmenované obrovité zemi teroristé napadli školu a drželi rukojmí. Rozkaz zněl jasně, zlikvidovat teroristy. Zemřelo cca 180 dětí. Tu otázku nech´t si každý v sobě řeší sám za sebe, jaké hodnoty chce následovat a zda rukojmí (populaci senzitivní vůči viru) ve jménu cíle (údajné ekonomické prosperity a zachování osobních svobod) obětujeme, anebo s nimi budeme držet basu, protože to jsou naši spoluobčané. Nemyslím si, že by cena lidského života v Číně byla kdoví jaká, přesto, když se soudruzi rozkoukali, uzamkli celé regiony, lidi uvěznili v bytech.
    Za šesté: je víceméně jedno kolik lidí je pozitivních, kolik bezpříznakových, podstatné numero jsou hospitalizace.
    Za osmé: to už ani nemá smysl komentovat, část populace by se měla odstěhovat do pralesa či tajgy a svobodně si odžít svůj sen božského sepětí s matkou přírodou bez planetu a zdraví ničících technologií. Strach a boj proti očkování je na stejné rovině strachu a boje proti molekule uhlíku.
    Něco k medicíně založené na důkazech https://www.mazums.ac.ir/Dorsapax/Data/Sub_30/File/Read%20papers.pdf
    Relevantní zdroje studií – https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov

    1. Covid je cévní nemoc, plíce jsou jen vstupní brána do organismu a tedy typicky první postižený orgán. Jelikož je důležitý k přežití (bez dýchání a kyslíku se nedá žít), tak tři těžkém průběhu po zničení plic už se virus nestihne přesunout dále, neb pacient je obvykle po smrti.

      https://eurozpravy.cz/veda-a-technika/veda/koronavirus-neni-chripka-nova-studie-popisuje-covid-19-jako-cevni-onemocneni.98564057/

      Průser oproti chřipce nebo jiným nemocem není v tom, že by bylo hodně mrtvých, ale že ti nakažení umírají moc dlouho a tudíž i dlouho blokují intenzivní péči. Pár těžkých případů se z toho nakonec dostane, takže se ani nedá jednoznačně ukázat na někoho a říct „ten to už stejně nedá, tak ho odpojte“, prostě se jede do vyléčení nebo smrti pacienta .. .

      1. V SK je covid špecialne zamaskovaný. Za pol roka zomrelo tu MENEJ ľudí (o 7%), ako za pol roka v rokoch 2016 až 2019. Ofic. údaj.

        Zatiaľ idem poodhadzovať covidové mrtvoly spred brány, potom to dokončím…..

    2. Mohl bys dodat nějaký FAKTA, místo toho fanatickýho blábolení vo tom, že kdo nebude tlouct hlavou do země dvakrát denně, ten bude strašně ztrestanej?

      Seš tak zabedněnej, žes to doteď neslyšel, nebo taková kunda, že to přehlížíš, že sou na světě desítky států, kde žádný nebo skoro žádný opatření NEBYLY (a mnohde ani moc nejsou) a ŽÁDNÁ apokalypsa nikde není, žádný mylyjony mrtvejch a podobně? To je děsná náhoda, že to všude vypadá víceméně stejně (vezmeme-li nějak v potaz místní podmínky, aktuální stav podnebí apod.), esli sou zazdění v kobkách za živa, nebo tam nikdo nic neřeší, co?

    3. Zaprvé: nepravda protože represe se nezpřísňuje kvůli počtu hospitalizovaných na JIP, nýbrž kvůli irelvantní metrice „počtu pozitivně testovaných“ a „podílu pozitivně testovaných z počtu testovaných“.

      Zadruhé: nepravda protože každá mrtvola je samozřejmě diagnostikována v márnici – není legální zpracovat mrtvolu bez uvedení příčiny smrti. Navíc máme konkrétní slavné kauzy jako „COVID mrtvý motorkář“ z USA, že.

      Zatřetí: PERVERZNÍ nepravda a lživé přirovnání, protože tady nezavíráme pasivní „věci“ či vojáky kteří přísahali poslušnost až na smrt, nýbrž zavíráte lidi do faktického vězení, posíláte je do exekucí a popravujete jejich celoživotní dílo – firmy, podniky, živnosti.

      Začtvrté: a odborníkem na viry je virolog, odborníkem na imunitu je imunolog. Tautologie není argument.

      Zapáté: nepravda protože se vůbec nedotýká meritu věci. Meritem je poměřování přínos/náklady a to zahrnuje i nutnou otázku, zda COVID-represe více těch drahocenných lidských životů nezabila než zachránila. Navíc propagujete fanatismus kdy pro ÚDAJNĚ zachráněné životy (nepřezkoumatelně a neměřitelně) schvalujete JAKÉKOLI represivní opatření za LIBOVOLNOU cenu.

      Zašesté: děkuji že potvrzujete bod 2 Deklarace, proti kterému jste se tak horlivě vymezoval o pár odstavců výše :)

      Zaosmé: prolhaná demagogie. Deklarace v ničem není „anti-vax“ jako jí lživě podsouváte, nýbrž cituje britskými soudy nezpochybnitelně prokázanou pravdu, že poslední narychlo vyvinutá a neotestovaná vakcína proti chřipce způsobila tisíce doživotních závažných zdravotních následků a anti-COVID vakcíny jsou přesně stejné riziko protože jsou přesně stejně nedotestované a narychlo vyvinuté.

      Suma sumárum, buď kritizujete něco úplně jiného, než píše Deklarace (argumentační faleš „straw man/figura imago“), nebo říkáte vyslovené nepravdy, nebo se povrchně utíkáte ke „zjevným pravdám“ a falešným srovnáním jakože fanatismus je potřeba a cenu za opatření nikdo nesmí zjišťovat.

      1. Přestaňte tady šířit ty bludy. Adam S. byl Covid pozitivní. Ukončil svůj život, protože měl deprese a v úmrtním liště není o covidu ani zmínka! Stejně to bude s těma vyseká nehodama.

        1. Když už musíš lhát a křivě osočovat, zkus být alespoň taktický a nedělat to když je důkaz o tvé lži jedno kliknutí daleko.
          https://www.snopes.com/fact-check/florida-motorcyclist-covid-death/

          Vykázali motorkáře jako oběť COVID, až když se v tom začala rýpat média a politici, znovu se na to podívali a vyškrtli jej. A kolik tam zbývá takových, ve kterých se nikdo rýpat nezačal a nevyškrtli jej – zvláště v perverzní kategorii „suspect COVID victims“ která je vysloveně založena na tom, že se plošně prohlásí smrti za „oběti COVID“ bez jakéhokoli důkazu.

          1. V ČR by ten motorkár bol v evidencii korona-mŕtvol presne v súlade s vládnou smernicou – ktorej kopiu som tu už 4 x vložil. Takže by ho ani nevyškrtli.

            V USA ho iste vyškrtli JEDINE PRETO, aby tým zamaskovali, že sú takto evidované VŠETKY obete covidu.

          2. Jan Mrcasik: přidám své oblíbené „probable deaths“:
            Cause of death reported as COVID-19 or equivalent, but no positive laboratory test.

            Zdroj: https://www1.nyc.gov/site/doh/covid/covid-19-data-deaths.page

            Mohlo to Pankovi ujít, nebo prostě jen bohapustě lže, nakonec když to dělá vláda, proč ne účetní…

        2. Oficiální dataset má metodiku počítat covid pozitivní co zemřeli (z jakýchkoliv příčin).

          Předpokládám že to bude fungovat nějak takhle:

          Vezme se seznam lidí s pozitivními testy (tam bude)
          Vezme se seznam zemřelých (tam bude)

          Udělá se průnik (nejspíš SQL join, ale nevím co tam mají za technologie). Tam bude, tedy +1 do obětí covidu.
          Úmrtní listy nikdo nezkoumá, nejspíš ani nemůže, ty v té databázi nebudou ani obsaženy.

          Technicky nemají ho jak vyřadit, museli by ho dát pryč z databáze pozitivních (hygiena bude řvát že jim v tom dělají bordel) nebo databáze mrtvých (úředníci budou řvát že jim po světě běhá oživlá mrtvola)

          Udělat si nějakou tabulku pro seznam lidí co se nemají do statistik počítat je asi moc složité. Možná si dodavatel systému za tuhle změnu účtuje moc, nebo se nedá dohodnout který úřad tu tabulku bude administrovat, nebo to třeba ani nikoho nenapadlo.

          1. „Technicky nemají ho jak vyřadit, museli by …..“

            – ten postup nie je kvôli technickým problémom. Ten postup je taký, aby bolo obetí coronaviru čím viac. V komentári toho úradu je ich postup ich jasným vedomým rozhodnutím.

            1. No vono to hovno padá odshora – je to odkaz na „oficiální doporučení a metodiky WHO“, stejně jako to že se mají ty vzorky čehosi nechat prohánět multiplikací klidně 50×, i když většina odborníků tvrdí, že po 35 opakováních už je to akorát šarlatánství.

              A to nikdo netuší, jaký vlastně mají primery, esli sou to opravdu primery z nějakejch obecnejch koronavirů, tak to odpovídá tomu, co sem řikal od začátku – registruje to pozůstatek jakejcholi koronavirů, který jsou na celé planetě naprosto běžný a rozšířený, spolu se stovkama dalších.

            2. Nene, rohlíci, košíci a damejidla jsou spolehliví, odolní, automatizovaní, jejich rozvážku plně zajišťují drony a boti.

      2. Ad 1) Asi máte info z první ruky, já tedy slyším a sleduji prognózu blížící se přetíženosti zdravotnických kapacit. Testování zajímá možná vás, mě ne. I číslo obětí je sice smutný orientační indikátor smrtnosti viru, z pohledu opatření k záchraně těch, co pomoc budou teprve potřebovat nikoliv rozhodující. Valí se vlna, která hrozí přelitím přes hráz. Můžeme její energii snížit rozprostřením v čase tak, aby nedošlo k přelití, a proto opatření sociálního distancu. Máte lepší nápad? Můžeme nakažené třeba střílet, nebo jako Pinochet shazovat z vrtulníku do Lipna, nebudou nakažení, nebude virus, nebude problém.

        Ad 2) Covid se zjišťuje testováním, patolog uvidí např. poškození tkání, nejsem si jist nakolik je virus v mrtvole životaschopný. Co se týče motorkáře, jedna vlaštovka jaro nedělá…

        Ad 3) ale houbelec, nikdo vás nezavírá, zajeďte si do Polska na trhy, nebo se nechte otestovat, kupte si letenku a zbytek zimy si užívejte na Maledivách. Co se týče těch poprav, každý živnostník nese riziko svého podnikání, nejsem úplně ztotožněný s plošnými kompenzacemi v kultuře či gastronomii. Je rozdíl mezi restaurací v centru Prahy a na dědině a mezi divadlem a uměním typu přemalovat veřejnou lavičku na zeleno.

        Ad 4) Nestudujeme nemoc jednoho člověka, ale rozvoj nákazy v populaci. WIKIPEDIE : Epidemiologie je lékařské odvětví, zabývající se studiem faktorů ovlivňujících zdraví a nemocnost obyvatelstva a slouží také jako podklad k opodstatnění lékařských zásahů, provedených v zájmu veřejného zdravotnictví a preventivního lékařství. Epidemiologie je považována za základ metodologie výzkumu ve zdravotnictví a je vysoce ceněna v medicíně založené na důkazech, protože pomáhá rozpoznat rizikové faktory pro přenos nemocí a určuje optimální postup jejich léčby v klinické praxi.Práce epidemiologů, zabývajících se ať už přenosnými nebo nepřenosnými chorobami, v sobě zahrnuje zkoumání vzniku nemoci, výběr vhodné studie, sběr a analýzu dat s ohledem na vývoj statistických modelů, sestavení hypotézy a sepsání závěrů do článku uveřejněném v odborném časopise. Epidemiologové však musí vycházet i z dalších vědeckých odvětví.

        Ad 5) Tak ještě jsem neviděl, že by home office nebo nemožnost si zajít do restaurace na panáka či do sauny někoho zabila. Ale určitě zabije člověka, co potřebuje kyslík, ale hold je všude plno. A o to jediné se hraje. Popravy odpůrců roušek fakt neschvaluji.

        Ad 6) Nikdo Vás nenutí nechat si píchnout ruskou vakcínu, info o stávajícím postupu, zastavování či přerušování testů vakcín svědčí o standardním přístupu k testování rizik. Ostatně předpokládám, že nebudeme mezi úplně prvními, kterým bude vakcína distribuována.

        Závěrem: celou dobu tvrdím, že jediné, o co se hraje, je kapacita zdravotnických zařízení na straně jedné a počet lidí, kteří ji najednou budou vyžadovat, na straně druhé. Bylo by fajn, kdyby stát poskytoval průběžné informace na úrovni krajů o transferu pacientů ve vztahu k počtu lůžek s diferencovanou úrovní péče, protože to je základní ukazatel vážnosti stavu očištěný od různých stupňů příznakovosti nákazy, počtu testů, jejich přesnosti a správnosti, sporům o diagnózu příčiny smrti atd..

        1. Ad 6) Nikdo Vás nenutí nechat si píchnout ruskou vakcínu, info o stávajícím postupu, zastavování či přerušování testů vakcín svědčí o standardním přístupu k testování rizik. Ostatně předpokládám, že nebudeme mezi úplně prvními, kterým bude vakcína distribuována.

          Závěrem: celou dobu tvrdím, že jediné, o co se hraje, je kapacita zdravotnických zařízení na straně jedné a počet lidí, kteří ji najednou budou vyžadovat, na straně druhé

          Zaprve, ruska vakcina nebude a zapade nejaky ten patek ani za zadne penize, protoze ji maji rusove tak akorat pro sebe a pak pro svoje kamose, kteri jim zrovna nesundavaji sochy a nvyhazuji velvyslance. to neni otazka, jestli budeme prvni, to je otazka, jestli ji dostaneme vubec.
          zadruhe , kapacita nemocnic je hoax. Momentalne slouzi nemocnice k tomu, ze tam vozi bezpriznakove pacienty s pozitivnimi testy, aby je izolovali. Asi jsme hodne bohaty stat, kdyz si to muzeme dovolit. I tak jsou ty kapacity stale nezaplnene, tezkych prubehu mame cca 543 a to cislo prakticky neroste viz
          https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
          a co se tyce kapacit v CR, tak nemocnice maji tyto kapacity:
          viz https://covid19.healthdata.org/czechia
          20 tisic vsech luzek\ ICU luzek 540 z toho vyuzito 235, cili zhruba 50 procent.
          nevim, proc tyhle informace chcete po statu nebo po sorosovi a jeho televizi, jsou volne dostupne !!!!!!!!!!!!!!!!
          a kdyz jsme u toho, z jakeho titulu by sorosova lziva goebbelso-zidovize mela informovat o tom, ze kapacita nemocnic neni naplnena ani z deseti procent a ventilatoru mame 2x tolik, nez potrebujeme a toto cislo nejenze neroste exponencionlane, ale neroste vubec ?
          Vis, jako to dalo nasim medialnim stetkam fachu vyvolat paniku, strach a hysterii obyvatel CR, kdy kazdy druhy zije v omylu, ze nas postihne to, co Italii a Spanelsko na jare ?

        2. A to se máme posrat?

          Dyž seš tak chytrej a informovanej, tak chcu vědět, kolik % z těžkejch případů na 60 let věku, co skončí na větráku, se vyléčí teď, dyž to jako že stíhají. Dělej, čekám.

        3. geos: ano, máme lepší nápad. Stačí si položit jednoduchou otázku: PROČ nedošlo k „přetížení zdravotnictví“ v roce 2018 v Itálii, když tam zemřelo 28000 lidí na chřipku obyčejnou, nebo v roce 1995 v ČR když zemřelo 6000 lidí na chřipku obyčejnou?

          Odpověď: PROTOŽE do nemocnic tahali jen akutní nejtěžší případy, zatímco většina zůstala v klidu doma a někteří z nich umřeli bez paniky „na stáří“ apod., takže do nemocnic se dostaly opravdu jen ty nejtěžší případy a zdravotnictví kapacitně „stíhalo“.

          Všechny ty „kolapsy“ atd. jsou způsobeny jedinou věcí – média vybudila každého k paranoidní panice, zda nemá COVID, stát začal brutálně testovat a říkat že mají strašlivý COVID i lidem kteří mají stejný průběh jako normální chřipka, a lidé kteří mají stejný průběh COVID jako normální chřipka začali plnit nemocnice.

          Jinými slovy, parametrická změna oproti roku 2018 je pouze v tom, že média a epidemiologové sami de facto uměle přetěžují nemocnice tím, že tam preventivně lifrují úplně všechny s cílem aby jim neunikl ani jediný případ COVIDu a všichni byli zachráněni – což je ve výsledku kontraproduktivní, protože díky této snaze zdravotnictví kolabuje a je zachráněno málo lidí a ještě za cenou popravy ekonomiky a tisíců jiných pacientů.

          Teď mi chcete vynadat do cyniků a vrahů – a než to uděláte, tak se zamyslete nad tímhle: co by se stalo, kdyby stejným způsobem v rámci prevence a „ani jedné smrti!“ začali onkologové stejným způsobem plošně testovat populaci na markery možného rakovinového bujení a hnali do nemocnice úplně každého, kdo je potenciálně v ohrožení života rakovinou? Nezkolabovalo by náhodou kompletně celé zdravotnictví v oboru onkologie?

          Co by se stalo, kdyby kardiologové stejným způsobem v rámci prevence a „ani jedné smrti!“ začali plošně testovat populaci na cholesterol v krvi, srážlivost atd. a hnali do nemocnice každého, kdo je potenciálně v ohrožení života infarktem či mrtvicí? Nezkolabovalo by náhodou kompletně celé zdravotnictví?

          Historie nás učí, že „přetížení zdravotnictví“ si děláme jen a pouze sami „principem preventivní opatrnosti“, hypermedializací a přetestováváním.

          1. Chřipka je chřipka, atakuje primárně horní cesty dýchací (příznak rýma). Covid je SARS, atakuje plíce. A když se jim dostane na kobylku, tak to v klidu doma neokecáte a potřebujete saturaci kyslíkem, tj. hospitalizaci. Covid má vyšší nakažlivost (v prostředí je odolnější), vyšší četnost vážných průběhů (plíce vs. nosohltan), vyšší smrtnost – cca 10x. Covid byl bržděn opatřeními, chřipka ne, proto ta srovnání pokulhávají. Osobně se nedomnívám, že by nás čekalo 2 tis. mrtvých denně jak bylo predikováno Flégrem, chybí zkušenost v realitě (např. New York, zhruba podobná populace s vyšší hustotou, špička max. cca 990 mrtvých denně), neboť čím více nakažených, tím více uzdravených a tím méně nakazitelných nehledě na zpětnovazebné psychologické efekty s účinky sociálního repelentu, tj. při nepříznivém průběhu lze čekat max. první stovky obětí denně a to i při předpokladu vyčerpání zdravotnických kapacit. Ale jako budíček pro méně bystré a sociální distanc nedodržující občany dobrý.
            Jinak jsem si nevšiml, že by u nás jako v Bělorusku lifrovali lidi do dodávek, aby je pak mohli ve špitálech spoutat na nemocničním lůžku.

  6. Domácí test na Coronavirus:
    Krok 1: Nalej si sklenku vina a zkus si přičichnout.
    Krok 2: Pokud cítíš vůni vína, zkus se napít a zjisti, jestli cítíš chuť.
    Krok 3: Pokud cítíš vůni i chuť vína, máš potvrzeno, že nemáš Coronavirus.
    Já jsem se včera večer testoval 9x a diky Bohu, všechny testy byly negativní.
    Dneska večer se budu muset otestovat znova, protože když jsem se ráno probudil, bolela mě hlava, bylo mi blbě a cítil jsem, že na mne něco leze.
    Jsem z toho na nervy! 😱

  7. Zmrdi poklekli. To by stálo za D-fensovský článek s břitkým humorem útočícím přímo na bradu! A vy furt s Covidem…

    1. To je problém. Inspirace nechodí každý den a každý den není člověk naladěný na psaní. Je to podobně, jako u muzikantů. Když si řekne „jsem profík a živím se tím“, když to bude tlačit nasilu, „aby něco bylo“, bude z toho takové otravné hovno, jako leze z Chinaski.

      1. No já jen upozorňuju na tu inspiraci. Furt se tady coviduje, ale dějí se i jiné věci. A společensky vážné…

  8. A je to tu, domácí vězení pro všechny nadoživotí (resp. „dokud nebude vakcína“ -> „dokud se nenechá naočkovat dost lidí“ -> „vakcína už ztratila účinnost a vše se bude opakovat“):

    https://www.echo24.cz/a/S4sRa/vychazejte-jen-v-nejnutnejsich-pripadech-jinak-hrozi-tisice-mrtvych-varuji-vedci-ve-vyzve

    Co Monday, souhlasí? Jde přeci o zachování kapacity zdravotní péče…

    1. Dokud je to výzva a je na člověku posoudit co je to ten „nejnutnější případ“ tak ok. Jakmile se do toho začnou cpát příkazy zvnějšku, kdy nutnost budou posuzovat politici nebo policajti … tak může začít chaos.

      Ošetřovatelé dostanou povinný homeoffice a pár seniorů co je na nich závislých umře hlady.
      Popeláři dostanou nakázaný homeoffice a odpadky se začnou hromadit v hromadách po ulicích. To bude najednou spousta jiných chorob a na nějaký covid s pár desítkami mrtvých za den si za chvíli nikdo ani nevzpomene :)

    2. Tohle se mi nelíbí.
      https://www.novinky.cz/stalo-se/clanek/cesti-vedci-vyzyvaji-neschazejte-se-a-noste-rousky-smrt-hrozi-tisicum-lidi-40339299
      Pokud nějací nezodpovědní čeští vědci, nebo podobně zodpovědné, české médium dokáže napsat, že hrozí smrt tisícům lidí, už to není sranda, smrdí to šířením poplašné zprávy.
      Tohle se musí řešit jako první, ne občani, ale tohle. Arogantní „vědce“ a média.

      1. „už to není sranda, smrdí to šířením poplašné zprávy.“

        – to nie. To je jasná (v armádnej Primulovej terminologii ) – delostrelecká príprava na generálny útok , na pochytanie a uväznenie náhubko-odmietačov .
        Toto sa chystá https://www.youtube.com/watch?v=BRsQaQaNHeo

      2. Pochytání a uvěznění? A jak si to ráčíte představovat?

        Že fízlové napochodují na ulice a budou odchytávat všecky domnělé i viditelné „odpírače“?

        Tohle kurva není začátek sedmdesátek, kdy mohl mladý proaktivní fízl, před pololegálním „klubem“ maskovaným za svazácký, na malém městě, dostat fest na tlamu, následně být převelený kamsi do Užhorodu řídit dopravu a bylo z toho „jenom“ roční vyšetřování a pár podmínek. Tihle současní už mají motivaci, zasloužit si svůj plat a udělají pro to úplně všecko.

        1. Jak to bude vypadat? Asi nějak takhle:

          https://www.youtube.com/watch?v=BRsQaQaNHeo

        2. Tak už jenom aktuálně platná drobnost:
          (3) Státní moc slouží všem občanům a lze ji uplatňovat jen v případech, v mezích a způsoby, které stanoví zákon.

          (4) Každý občan může činit, co není zákonem zakázáno, a nikdo nesmí být nucen činit, co zákon neukládá.

          1. Teorie dobrá, ale zkus v praxi vysvětlovat policajtovi co mu ruplo v bedně a kope tě a mlátí obuškem když ležíš v kaluži krve na zemi, že na to vlastně nemá právo …

    3. V tej výzve sú samí jadroví inžinieri a jeden epidemiolog (s odborným vzdelaním na TRI R ) . Ani jeden lekár. Takže všetko jasné.

    4. Prosím, ví někdo, kdo je onen tajemný ajťák, co už od jara a jako jediný, dodává estébákovi a Hamáčkovi matematické modely?
      Mluvil o něm estébák jako o „stejném člověku“. Kdo to je?

      1. servisdok 12:44:

        Tyhle věci plácá Dušek a jeho ÚZIS.

        1. Childeater, servisdok: nene, tohle není Dušek ale jakýsi „analytik“. Jsou dvě teorie kdo to je.

          První: jedná se o nějakého naprosto nekvalifikovaného „datového analytika“, který je poměrně „známá firma“ svými bombastickými predikcemi a modely; někdy na začátku léta se profláklo kdo to je a reference od těch, kdo jej znají, nebyly zrovna pěkné. Bohužel článek teď nedohledám, ale myslím si že se pamatuji na křestní jméno – Tomáš.

          Druhá: jedná se o bývalého konzultanta fy McKinsey Pavla Řeháka, který si upekl katastrofický počítačový model který tupě extrapoluje italskou zkušenost na české reálie s pochopitelným výsledkem „budou tisíce, desetitisíce mrtvých“ avšak ignoruje přitom odlišnou skladbu populace i specifika zdravotního a politického systému, a který nakrmil daty od kardiologa Tomáše Káry.

          1. https://onemocneni-aktualne.mzcr.cz/doc/dokumentace-modely.pdf
            tady je model kterej UZIS ma pouzivat pro kratkodobou predikci, obyc SEIR, kterej si muzou nacpat mezi pulky a ty parametry kterejma to krmej taky…

            ale je mozny ze je to nejakej picus vodcad:
            https://idea.cerge-ei.cz/anti-covid-19/iniciativa-model-anticovid-19-pro-cr

            maj tam 3 modely, A,B,M me se zda ze ty obrazky maj stejny jak v nejaky vladni prezentaci…A,B sou SEIR, pod tim modelem M je podepsanej Tomas Diviak (FF UK, jestli filozof dela modely tak to teda potes prdel a pan buh s vama)

          2. Tomáš Kára! Ten tajemný šarlatán s bombastickými počítačovými modely totální zkázy je Tomáš Kára. A Prymula ho má v týmu.

            Díky Reflexu za připomenutí. Věděl jsem že je to Tomáš :)

            1. hele spis ne, jestli tenhle web nekeca (nevim, ja moc ‚zpravodajsky‘ weby nectu):
              https://echo24.cz/a/SfsAT/kdo-je-tajemny-muz-ktery-radil-hamackovi-s-koronavirem-kardiolog-kara-z-brna

              tak to spis bude ten Rehak, odpad z VSE kterej mohl mit nejakou matematiku aby byl schopnej splacat nejakej model,pac jako kardiolog a matematickej model? zapomen, leda ze nafitoval exponencialu v excelu a pak ohromoval vypatlany politiky necim cemu ty streva nerozumej ;)

        2. Díky.

      2. To asi ne, na jaře o něm mluvil červenáček s tím, že nestojí o medializaci. Teď o něm blekotal estébák s tím, že se na jaře použily jím dodané matematické modely a že fungovaly, tak v srpnu, když donesl další, je použili zase.
        Tak se ptám, jestli někdo neví, o koho jde. Je totiž vysoce pravděpodobné, že vláda postupuje podle něčeho, co v minulosti nebylo ničím a nijak prověřený. Myslím tím žádnou epidemií, prostě to nebylo nikde nasazeno v praxi.

        1. Servisdok Citace z Aktuálně.cz:

          ——
          Babiš: „V březnu přišel někdo s matematickým modelem, v srpnu nikdo. Ti, kteří měli přijít, nepřišli.“
          K těm imaginárním osobám, které „měly přijít“ a „nepřišly“, patří oxfordský expert na modelování rizik Jan Kulveit a zdravotnický manažer Pavel Hroboň.
          ——

          1. Přesněji přepsáno z tiskovky, je to takto:
            „V březnu někdo přišel s tím matematickým modelem a v srpnu někdo, sice byl to ten samý člověk, ale už přišel v nějakém čase.“

        2. Ta jména jsou poměrně zásadní informace, alespoň pro mě.
          Jsou to lidé, trvale žijící v ČR?
          Takhle debilně se ptám taky proto, že tu existuje vysoká pravděpodobnost, že se bude „hledat viník“.
          Stačí pohled na tuto vládu. Vzpomínka na její pondělně-večerní, naprosto šílenou tiskovku. Vědomí toho, kdo fakticky ovládá tento stát. Tak nějak mi to všechno napovídá, že se nemám divit už vůbec ničemu, co se do Vánoc stane.

          1. Tak pokud bude další tiskovka ještě horší (třeba pokud by se Babiš totálně sesypal a začal před kamerami brečet), tak hrozí že moc převezme nějaký psychopat zezdola a začne teprve masakr ….

          2. Servisdok: můžeš pro mne shrnout informace z Prymulovy a vládní tiskovky?

            Přiznám se že už mi došla síla a nemám odvahu se na to podívat.

            Stačilo mi přečíst, že se Prymula omluvil… Omluvil za to, že nepožadoval i v létě dost represe a nedržel šrouby utažené. Tuhle soudružskou sebekritiku jsem viděl již několikrát, nemám pochyb že za ní stojí články médií požadujících přesně neřetržitý lockdown, a pokaždé mne rozpálí tak do ruda, že mi zkazí půlku dne.

            1. Jan Mrcasik: mám to dost podobně. Omlouvat se za to, že totalita nebyla i v létě, na blití. Přitom ale máme obrovské štěstí, že tuto svou šanci soudruzi promarnili. Sice se teď snaží z toho vydojit co to jde (vytvořením dojmu, že letní pohoda je důvodem dnešního stavu), ale v reálu alespoň nade vší pochybnost víme jedno: lockdown je k hovnu a vláda nemůže tvrdit, že málo nemocných v létě je jejich zásluha.

              Proto si taky myslím, že ani tato tradiční chřipková sezóna skončí sama od sebe a celá šaškárna nebude mít prakticky žádný hmatatelný efekt (na průběh nemocnosti), pouze na ekonomiku a šílenosti, které soudruzi páchají. Připadám si jak uprostřed vítězného únoru. Ta bezmoc mě nijak netěší.

              1. Mám to dost podobný. Uvidíme, co bude za 2 – 3 týdny. Ale moc růžově to do jara nevidím.

          3. Jene, první, co mne napadlo po skončení, byla naprostá bezmoc vlády, která se zkoncentrovala až do vyhrožování občanům státu.
            Musíte si to bohužel pustit celé, samotná ta tiskovka, bez následných dotazů novinářů, skoro nedává smysl. Ten to začne chytat až při těch dotazech, ty dotazy jsou výživnější, než všechno naučené a prefabrikované předtím.
            Já to do pár vět nesvedu shrnout.

            1. byla naprostá bezmoc vlády, která se zkoncentrovala až do vyhrožování občanům státu.

              tak jiste. Protoze v tehle zemi nevladne zadna vlada, ale stinova Goebbels propaganda sirena televizi, za podpory slunickove opozice a natlaku ulice.
              Tohle je presne scenar, jak se dostal k moci Hitler.
              Oni to jen opakuji, na prumyslovem meritku.
              Proti Babisovi stoji stejny povl, ktery torpeduje Trumpa, akorat ze v USA jsou o 4 roky pred nama, ale vysledek je stejny.
              Trump je kokot, Babs je kokot, ale pro elity to neni dostatecne progresivni kokot, chteji tam mit sveho Bidena/Bartose.
              Slovaci uz jsou pred nama, ti tam maji sorosovu devku Caputovou, stejne jako Frantici maji porad sveho krajne neoblibeneho Macrona a Helmuti svou krajne neoblibenou Makrelu. A Anglani Johnsona.
              To je ten spravny globalisticky mancaft na rozestvavani lidi, zniceni poslednich zbytecku ekonomiky a plosnou depopulaci lidstva.

              1. zrg1 :
                “ Tohle je presne scenar, jak se dostal k moci Hitler.“

                – aj Hitler mal parádnu podporu ovčanov…..
                Ovčania milujú gaunerov.

  9. Jen poznámka ke katastrofickým předpovědím nedostatku lůžek, přístrojů a zdravotnických pracovníků. Podle zdrojů z MZ:

    Zpráva k aktuálnímu stavu kapacit lůžkové a intenzivní péče ke dni 14. 10. 2020.Každý ůže stáhnout z https://share.uzis.cz/s/qMpdA9W6yJqX6t3

    K uvedenému datu je kapacita pro ČR následující (volná kapacita/celková kapacita):

    • Lůžka typu ARO/JIP = 981 / 4014, tj. 24% rezerva
    • Ventilátory = 899 /1837, tj. 48 % rezerva
    • Lůžka s kyslíkem = 7204 / 23 201, tj. 31% rezerva
    • Přístroje CRRT = 228 / 316, tj. 72% rezerva
    • Přístroje ECMO = 62 / 73, tj. 84% rezerva

    Obrázek se stavem, včetně pracovníků k 12.10.2020: https://topcz.net/images/dostupnost.jpg

    1. K tomu ještě dodám, že podíl COVID pacientů na celkové obsazenosti je:

      • Lůžka typu ARO/JIP = 14% (438 pacientů)
      • Ventilátory = 26% (241)
      • Lůžka s kyslíkem = 8% (1222)
      • Přístroje ECMO = 36% (4)

      Zdroj je identický

      1. Jak je to s počtem personálu? Někde proběhly hlášky, že techniky a lůžek je dost, ale není k tomu dost lidí na obsluhu.

        Má někdo nějaká data co by toto mohly potvrdit nebo vyvrátit?

        1. Data nemam, jen prime informace od cloveka z fronty (z prazske ARO), ktere nemohu ani potvrdit, ani vyvratit. Na druhou stranu, ten clovek nema zadny duvod mi veset buliky na nos.

      2. Yaseeq :
        “ K tomu ještě dodám, že podíl COVID pacientů na celkové obsazenosti je: ….. “

        – Oveľa dôležitejší údaj je – AKÝ je podiel pacientov skutočne CHORÝCH na covid. CHORÝCH, nie iba nakazených. Zdraví- nakazení majú z nemocnice VYPADNŤ

        ===================
        NAKAZENÍ nejakým vírusom sú VŠETCI ľudia. Neexistuje človek bez tisícov nejakých výrusov. Plukovník by podľa svojich pravidiel mak zavrieť do nemocnice VŠETKÝCH.
        Dementní politici a ich voliči ODMIETAJÚ priznať – že nakazený a chorý sú absolutne odlišné pojmy – a vytrvalo nahrádzajú nakazených slovom CHORÝ.
        Celá tato diskusia je zmrdaná miešaním týchto pojmov.

    2. Pekna statistika.
      Ale u tech lidi to neukazuje, kolik procent lidi je volnych a nic nedela a ceka, az privezou dalsi pacienty. Ale rika to, kolik maji v pracovnim pomeru sester a kolik z nich aktualne pracuje – zbytek je nemocncych, v karantene, stara se doma o male deti atd.

      Takze porad nemame oficialni cisla, kolik ARO/JIP luzek mame s plny pokrytim personalu. Neboli, ono je hezke, pokud mame dle statistiky napr. 150 volnych ARO/JIP luzek, kdyz pro jejich obsluhu nemame lidi.

      Vcera mi rikala znama sestra z ARO v Praze, ze treba Motol se chlubi 30 volnymi ARO/JIP luzky …. jenze uz nerikaji B, ze pro ty luzka nemaji personal a tak maji plno a dalsi pacienty neprijimaji, dokud se nejake stavajici neuvolni.

      Vsude se mluvi o volnych luzkach, o volnem poctu pristroju ….. ale nikde jsem oficialne nevidel cisla o volnych luzkach s plnym pokrytim personalem.

      Jiste, sestra misto jednoho Covid pacianta muze zvladnout 2 …. ale pak ta pece je pro oba horsi, a dochazi ke zvyseni komplikaci a umrtnosti.

      1. No, vzhledem k tomu, že počet COVID pacientů je z celkového počtu jen zlomek, tak bych jako problém viděl to, že jedna sestra se bude muset starat o 2 pacienty s horší DG než je čínská chřipka, a to právě kvůli COVID represím…

        1. No na druhé straně, to jejich neustálý převlíkání skafandrů a podobný píčoviny je zatěžují dvakrát tak – normálně by nikdo nic takovýho nedělal, teď jim to žere kvantum času, který by mohli věnovat něčemu užitačnýmu.

      2. Nalim :
        “ ….. ale nikde jsem oficialne nevidel cisla o volnych luzkach s plnym pokrytim personalem.“

        – Ľudia, ktorí sa z rozhodnutia plukovníka váľajú na lôžkach v nemocnici, a NIE SÚ CHORÍ – tí nepotrebujú pokrytie personálom, stačí im telka a internet. O jedlo si sami donesú z reštík v papierových Primulových krabiciach.

        Podiel pacientov skutočne CHORÝCH na covid,…. CHORÝCH, nie iba nakazených, je zrejme TAJNÝ ÚDAJ, ktorý by odhalil LŽI covid-alarmistov.

    3. U těch stavů zdravotnického personálu by bylo zajímavé porovnat data se stavem k 14.10. (zavření všech škol), taková aktuální data jsem však zatím nikde nenašel…

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017