Racionální deklarace proti COVID-represi - zpět na článek

Počet komentářů: 902

  1. Hezké. Nicméně právě porušili vše, co slíbili. Školy zavřené, hospody zavřené, vydávání jídla jen do osmi večer (co je krucinál nakažlivého na jídle vydaném v 21:00). To všechno nemělo být.

    Na tomto místě měl být úplně jiný komentář, bohužel je nás doma tolik, že se s námi nesmí nikdo legálně setkat a z vazby to neuživím, takže si tento komentář nechám do nějaké svobodnější doby, pokud se jí dožiji.

    1. Koukám LWG, že o svobodě slova v Kocourkově nemáte valného mínění. :-(
      No co už, já bych tedy chtěl aspoň poděkovat všem zdejším fanouškům menších zel Babiše a Zemana za jasnozřivost jejich volby a příště zase nějakou vykutálenou dvojku prosím zvolit.
      Andrejko může jít na prezidenta a Havlíček nebo Schilerová to s Okamurou a s Klausem ml. (třebasestanezázrak) zase 4 roky ovládnou.
      Ano bude ještě líp!
      Zatím koupím remorkér a pozemky okolo D-O-L, třeba se dožiju člunů plných jihoafrického a australského uhlí a kůrovcového dříví a MEŘO v opačném směru.

      1. Nemám. A je nouzový stav, to jsou větší pálky.

        U sousedů je také veselo: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/slovensko-soud-kotleba-kotlebovci-lidova-strana-nase-slovensko.A201012_194903_zahranicni_klf

        Když nutně potřebují udělat „vola mučetníkem“, tak si vybrali fakt dobrý přístup. Provokace zabrala, asi trochu přestřelila původní očekávání, ale každý ví, že ideozločiny se berou vážně. Čtyři a čtyři, to už je opravdu paleta, uvidíme, co odvolačka.

        (Chápal bych, kdyby si pár lidí zanadávalo a poklepalo na čelo, promluvilo o špatném vkusu a nehezkých souvislostech, cokoliv nad to je podle mého názoru netaktické a pitomé současně).

        1. Pokud vyšetřovatelé v normálních číslech „našli skrytý kód“ co podle nich propaguje nacismus, nedopustili se oni sami propagace nacismu (nebo fašismu? Je mezi těmi dvěmi nějaký rozdíl)?

          Minimálně to jejich tahání čísel a veřejné pasování na nějaké nacistické citáty co náhodou mají stejný počet slov jako to číslo mi přijde že mnohem víc upozorňuje na nacismus než nějaký dar necelých 1500 EUR, kde 99.999% populace v tom žádný skrytý kód nevidí a i kdyby se do nich šťouchlo že tam kód je, tak většina z nich najde jiné řešení neobsahující žádné nacisty (Tam je kód? Nebude to nějaký součin prvočísel, nebo suma mocninné řady?)

          Skoro bych tipl, že pro libovolné číslo od 1 do 99 se najde vhodný citát od vhodného nacisty bude mít stejný počet slov.
          Za druhé světové války těch hodně zlých nacistů bylo dost a nažvanili toho asi taky celkem dost.

          1. Nehledě na to, že „experti na extremismus“ již varovali, že neonacisté začnou používat jiná výročí spojená s nacismem a jeho pohlaváry, která nejsou tak nápadná.

            Tak si dejte dobrý pozor, aby žádný příkaz k převodu neobsahoval datum narození Hitlerovy sestry, matky, babičky, strýčka atd.

            1. Hitler, pokud je mi známo, neměl strýčka.

              1. To ti u soudu pak statni prokurator vysvetli.

          2. (Jinak adekvátní by bylo vzápětí podat trestní oznámení na žalobce, znalce i soudkyni za propagaci hnutí směřujícího k potlačení práv a svobod, protože právě výslovně a veřejně napadli a zrušili presumpci neviny i princip ‚in dubio, pro reo‘, čímž potlačili základní ústavní práva a demontovali právní stát.)

            1. O tom, co je právní stát, rozhodujeme my, EU (Věra Jourová).

              1. Přesně takhle to napsala? Až to někdo spočítá, má to holka spočítaný. Teda pokud budem brát s mhouřením „EU“ za slabiku.

                1. Zrejme jeste pamatuje, kdyz se minule tento vyrok pouzival se „strana“. Asi se to zadrelo pod kuzi.

            2. Checht. Banality. Je hůř, ale bohužel nesmím ani naznačovat.

          3. Mimochodem, těch 14 slov není vůbec od věci.

            1. Prave proto se to nesmi pripominat. Neskodne veci se nezakazuji.

          4. Ech, a teď si představte, že dostanete pozvánku na svatbu konanou osmého srpna… Já vím, že v té době Vás nepustí přes zátaras do sousední čtvrti a bude povinné nosit dva respirátory najednou, takže možnost, že by nějaký šílenec riskoval dvacet let za setkání více než jednoho člověka je minimální, ale řekněme, že se takové svatby konaly i v minulosti a promlčecí lhůty nejsou u konce.

            1. Pche, co osmého srpna. Také 12. srpna (narodila se Hitlerova matka), 21. prosince (zemřela Hitlerova matka), 28. nebo 9. února (narodil se, resp. zemřel Hitlerův děda), 21. ledna a 1. června (narodila se, resp. zemřela Hitlerova mladší sestra, která – pozor pozor! – mladého Dolfu finančně podporovala když se nedostal na školu a dřel bídu s nouzí ve Vídni, takže to byla dnešní terminologií financovatelka teroristického hnutí a jednoznačný vzor pro nacistické mecenáše!) – a seznam extremistických datumů nekončí a nekončí.

              Asi bude nutné, aby někdo napsal chytrý modul který bude lidem scanovat internetové bankovnictví a vyhledávat a blokovat nebezpečné transakce s nacistickými částkami převodu či variabilními symboly. Možná ji napíši sám – bude fungovat tak, že změní zadanou částku převodu na vyšší, tak aby nepřipomínala žádné nacistické číslo, změní účet příjemce na jistou nevládní aktivistickou organizaci bojující proti extremismu, a ta poté částku rozdělí a původní nacistickou výši částky pošle původnímu příjemci, kdežto přídavek si pochopitelně nechá.

              1. To ne. Ta poslaná částka finálnímu příjemci musí být nejbližší vyšší ne-nacistická, to by ten přečin páchal jen někdo jiný. Ta poslaná na účet téhle pračky pe … eh, tedy zprostředkovatele, bude druhá nejbližší vyšší. Vzhledem k obsazenosti prostoru čísel typicky o dost vyšší než původní částka

          5. LWG :Hezké. Nicméně právě porušili vše, co slíbili. Školy zavřené, hospody zavřené,

            Banikovci, ja vam poradim. Prestante strkat hlavu do pisku pred ZRGEM1 a faktickou provazanosti ELITY / Soros -> mainstream media, neziskovky, placeni demonstranti -> politici -> vsichni ostatni zbytecni lide urceni k depopulaci.

            Ta depopulace prave bezi, COVID19 je nastroj ELIT a ja v tom nic neracionalniho nevidim.
            To je specialne pro debila Mrcase, ktery tuhle deklaroval vitezstvi USA v Syrii, tuhle rikal, ze pocet mrtvych na Coronavirus v Italii se ztrati ve statistice a dalsi Mrcasoviny.
            KDYZ JE NEKDO IDEOLOGICKY ZASLEPEN jako celn banik klubu, bude mektat neco o iracionalite ?
            CHUCPE.
            Naopak, to co delaji media je zcela racionalni maximalizace skod na lidskych zivotech a materialnich skod umele vyrobeneho viru,
            protoze nas proste chteji racionalne systematicky vyhubit, tj. prvni, co potrebuji vyresit, je zabit realnou ekonomiku, zejmena distribuci zradla, druhou vec, co potrebuji vyresit, je znicit individualni dopravu, spalovani fosilnich paliv a energetiku a treti, co potrebuji znicit, je zdravotni system, sluzby, skolstvi, inteligenci a uspory obyvatel.

            1. – kampan strachu v mediich, koronasilenstvi, protoze vystraseni lidi se neumi branit a nechovaji se racionalne
            2. – ekosilenstvi a miliardy do gretky, extinction rebelion atd
            3. – hyperinflace, perzekvovani inteligence a zejmena v sirsim kontextu bile majority, priprchlenci, davky atd

            Jeste mi nejaky banikovec (idealne Mrcas) muze jako malemu diteti vysvetlit, co je na tom neracionalniho.
            P.S: ja tohle vsecko predikoval, takze vite co ? Udeljte si laskavost a lisknete si zleva zprava.

            1. Tak co Banikovci, stale strkame hlavy do pisku ?
              Stale vykrikujeme do vzduchoprazdna Mrcasoviny, jako:

              přestaňte manipulovat, přestaňte jako „úmrtí na COVID“ lživě vykazovat, restriktivní opatření musí být politikum atd

              Ja vam znovu poradim, jako dusevne menecennym lidem.
              Ty veci se nedeji IRACIONALNE ale zamerne.
              Respektive se na postupu o vas bez vas dohodly Elity.
              Kurva, pisu tu o Bildebergu 5 let v kuse a ted jste Mrcas a spol. prekvapeni ?
              Potom, co me to okopavate, nalepkujete, ignorujete a zesmesnujete ?

              No, tak v tom vykrikovani do eteru pokracujte, kdyz jste takovi picusi, ze jste doted NIC NEPOCHOPILI
              o tom, jak tento svet funguje a kde je zdroj problemu.
              Pro me za me to svedte na Rusko, jedinou zemi, ktera vyvinula funkcni vakcinu.
              P.S: ktera je stoprocentne perfektne funkcni a ucinna, nebot i ta stara komunisticka vakcinace z dob SSSR funguje naprosto skvele a to po 50 letech, neprehaujeme tu tisice mrtvil denne jako Italie a Spanelsko, ale s bidou 50, z toho polovina jsou umrti na jine priciny, ktere jen prisili Covidu, jak sis Mrcasi spravne vsiml.
              Jenze tohle neni dulezity kaminek v mozaice, to je uplny pisecek nekde na kraji.
              Podstatna informace je, ze COVID19 vyrobily zapadni laboratore za ucelem depopulace a narkli CInu.
              To je centralni kamen v mozaice a vse ostatni k tomu jen zapada jako podpurne dukazy.

              1. a to ma byt jako argument ? Hej Banikovci, vzdejte to , nemate na to.

                1. Ty už bojuješ i sám se sebou? To už ten počet ignorů dosáhl takového objemu, že vidíš pouze své příspěvky?
                  A tyto příspěvky sám zpochybňuješ? Tomu se říká, že parazit zabil sám sebe, choroba zabila svého hostitele…
                  Takže můžeme to brát tak, že to, co píšeš, jsou blbosti? Neboť jsi je tak právě SÁM označil?
                  A že jsi vlastně baníkovec, cokoliv to má znamenat?
                  Jejda.

                  1. Řečeno frází z Erin Brockovich: „tady jste teda parádně ulítla“ :)
                    Todaraba.

                2. No na tebe samotnýho nemá fakt nikdo, to je fakt ty komediante :o)

            2. Zrgáčku, ty jsi použil slovo chucpe? Se divím, že jsi neshořel…. Zrgáč mluví hebrejsky….nová doba.
              Je to zprava doleva, abys nebyl zmaten…
              Od toho ten dávný asivtip – každý žid ví první, jak to dopadne – znovu vidím paralely…
              Aby nepřišlo velké překvapení, kdy sis naposledy dělal průzkum předků?

              1. Tam je tragédie, že dneska židy zavírá a nahání za to, že jsou Židi a dodržují Tóru, jejich vlastní vláda s tajnými službami (v Izraeli charedimské židy)… Pokrok nezastavíš.

                A je to dobré memento: tak dlouho v Izraeli „byli ve válce a bojovali o přežití“ proti vnějším nepřátelům, až se celý ten systém ze dne na den otočil proti vlastním občanům (hned v první dny „boje proti COVID“ se nabídla kontrarozvědka Šin bet, že celý systém vyvinutý pro sledování, mapování a boj proti islámskému terorismu otočí proti vlastním občanům potenciálně infikovaným COVID).

                Nechť to mají na paměti všichni, až zase uslyšíme někoho zdůrazňovat jak „jsme ve válce“…

                1. Vis, Honzo, možná to není memento, ale jak říkal můj hodně starý kamarád „vememto“. To je to, co nyní děláme my a Izrael, a dělali to v táborech…to už dělat nebudou… Zrg bude zeměkoule malá.

          6. Kočnera osvobodí a tomuhle dají 4 roky. Na Slovensku by chtěl žít každý,

            1. Ko-za: Asi mu nebyli (Kočnerovi) schopní nade vší pochybnost prokázat vinu, tak ho halt osvobodili, no. Za mě OK.

              A Kotleba? Radši nekomentovat. Zkrátka když pan znalec https://cs.wikipedia.org/wiki/Miroslav_Mare%C5%A1 rozhodne, co který čísílko znamená a že bylo natuty použito v žalobou kýženém kontextu, tak je obžalovaný v hajzlu… Tak teď jen ještě dát majzla, aby jim Kotleba v tom lochu nezačel z nudy třeba psát nějakou knížku…

              1. Třeba „Sedmnáct let boje proti lži, hlouposti a zbabělosti“.

        2. LWG :
          „U sousedů je také veselo: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/slovensko-soud-kotleba-kotlebovci-lidova-strana-nase-slovensko.A201012_194903_zahranicni_klf

          – u sousedú vládnu zločinci. V ich rozhodnutí je jednoduchá logika :
          „Spravne je to, čo pomôže dosiahnuť cieľ“ . A ich cieľom je ZASTRAŠIŤ oponentov. Ich cieľom nie je spravodlivosť, ale VÍŤAZSTVO nad protivníkom.
          =========
          Je to možno náhoda, ale je to tiež analogia boja s koronavírusom :
          „Cieľom nie je zničiť vírus, cieľom je zastrašiť ovčanov“.

  2. Doprdele clovek uz nemoze vliezt nikam aby nanho nevypadol covid.

    Redguy, ako sa maju tie clanky o najsuchsom mieste na zemi ci co to? Pripadne neprinutil niekto Sysopa zacat pisat knihu?

    (ja viem, pravidlo 6.. ale nedalo mi)

    1. No pracuje se na tom, ale obvykle píšu cestou v tramvaji a těm se teď vyhýbám, takže moc není čas. Ale do konce týdne to snad bude, protože mi to taky už leze krkem.

    2. Ja zacnu psat pameti, az prestanu byt ekonomicky aktvni a budu si uz hovno pamatovat. Do te doby na to nemam… cas? chut? Asi oboji.

  3. To by chtělo verzi v PDF … vytisknout a rozdat/rozvěsit po sloupech.

    U vakcíny je pak navíc ještě otázka jak dlouho imunita získaná vakcínou vydrží.
    Pokud krátce, může vakcinace také znamenat chodit si pro dávku třeba každé 3 měsíce.

  4. Mate to hezky napsane pane Mrcasiku a s valnou vetsinou bodu souhlasim.

    Jen pozor, v bode 6. se odkazujete na clanek o Hongkongske chcipce, ktery zaroven trochu nabourava vas bod 8. Jiste jakakoliv vakcina ci lek pripraveny narychlo a bez 10 leteho testovani muze byt nebezpecny a v minulosti se to uz tak nekolikrat stalo. Na druhou stranu se to nestalo vzdy a pak dana vakcina/lek mnoho zivotu zachranila, coz potvrzuje i Vami odkazovany clanek. Jak pisete, je to na zvazeni pomeru prospesnosti, rizik a i nakladu.

    A kdo to ma zvazit? Odbornik vidi jen svou odbornost, s tim souhlasim. Tak jedine nejaky politik se schopnostmi krizoveho managera, ktery dokaze prosadit i reseni, kvuli kteremu bude rvat nejaka skupina kriklounu. Bohuzel takoveho ceskeho politika neznam, Babis to neni zcela urcite.

    1. Ano, a proto musí každý sám za sebe zvážit, zda se víc bojí COVIDu nebo nekvalitní vakcíny. Nikdo to nemůže a nesmí rozhodnout za něj, proti jeho vůli.

      1. Na wipepedii jsem o te Hongkongske chripce docetl, ze vakcinu vyvinuli po 4 mesicich od pocatku nakazy, coz je brutalni rychlost. Ale ani ve vami citovanem clanku, ani na wiki se nepise, zda vakcina byla dobrovolna, nebo povinna. Chtelo by to zjistit, jak to tenkrat bylo, uz jen pro srovnani s tim, co nas politici vymysli.

        1. Ve východním bloku se asi neočkovalo celkem jasně, na to prostě nebylo. I dyž, možná zrovna armádě a dochtorů, a podobnejm to dali povinně. Ale plebs se vodložil někam do rohu, jak někdo psal, a počkalo se, jak to s ním dopadne :D

    2. To jestli se naočkovat by si měl každý zvážit sám.

      Podobně jako třeba u vakcíny proti klíšťové encefalitidě, kdy je na zvážení každého jak moc se pohybuje v přírodě a jak vnímá riziko nakažení.

      Lidi jsou dneska už celkem vystrašení, takže i při nepovinné (a jinak nevynucované) vakcíně na covid se nejspíš dobrovolníků na experimentální beta testing najde víc než bude v dohledné době k dispozici vakcín.

      Potom je ale pochopitelně otázka, jestli se to nezažne tlačit poté, co je vakcín už dost a dobrovolníci jsou všichni opíchaní.
      Osobně tipuju, že už od začátku dostupnosti vakcíny se bude velkou silou tlačit do doktorů aby se nechali očkovat.

      1. Klíšťovka není přenosná, takže riziko je individuální…
        U přenosných nemocí se do propočtu cost/benefit musí hodnotit především ta nakažlivost a smrtnost…
        Samozřejmě podstatná je celková úmrtnost (+ případně invalidita), ale ta je právě součinem v.u. parametrů…
        Podtrženo a sečteno: u nemoci s potenciálem vyhubit celé lidstvo během jedné generace by asi povinná vakcinace měla smysl, i pokud by sama vakcína vyhubila půlku lidstva a zachránila z té druhé půlky půlku…
        To ovšem za předpokladu, že zachování lidstva hodnotíme jako žádoucí…

        1. Covid ani v těch nejčernějších scénářích („všude to bude jako v tom jednom regionu v Itálii na jaře“) nemá potenciál vyhubit lidstvo, byť ztráta 10% populace by už nadělala dost slušnou paseku.

          Ale pokud je vakcína, tak kdo se naočkuje a podstoupí riziko vedlejších účinků, tak je proti nákaze už odolný a může mu být vcelku jedno, že ostatní se nenaočkovali.

          U vakcíny můžou být i dlouhodobá rizika – na covid zabere, ale až po pár letech se třeba zjistí, že způsobuje třeba neplodnost …. a lidstvo je po jedné generaci vyhubeno, jen z jiných příčin.

    3. „Odbornik vidi jen svou odbornost, s tim souhlasim. “
      – promovaný epidemiolog vidí iba TRI R : Roušky, rozestupy, ruce.
      Za toto získavajú doktorát.
      A toto preto tlačia na ľudí.
      Odbornik vidi jen svou odbornost.
      Boh nás ochraňuj pred „odborníkmi“

  5. „Pokud se nám podaří dostat během sedmi dní na reprodukční číslo na 0,8, mohli bychom se zase vracet k provozům, o kterých jsme dnes rozhodli, že uzavřou,“ slíbil premiér.

    Za prvé, testování má zpoždění na vývojem epidemie, v některých případech i týden. Lockdown v Izraeli prý začal trochu fungovat za tři týdny. Tedy takový slib může dát kdokoliv, s největší pravděpodobností nedojde na něj bez manipulace s čísly nebo metodikou výpočtu. Krom toho premiér, který sliboval že nebudou plošná opatření, nezavřou se školy, atd. může slibovat cokoliv. Nemá to jakoukoliv váhu.

    „Rozhodli jsme o uzavření základních škol na prvním stupni. Je pozitivní, že už víme, kdy tyto školy otevřeme: bude to 2. listopadu,“ řekl Babiš.

    A prosím vás, jak to věděj, když včera ještě měly zůstat otevřené?

    „Prosíme o pochopení všechny zaměstnavatele, je to nutné.“

    Doufám, že zaměstnavatelé a víceméně kdokoliv další, udělá jen naprosto nezbytné a nebude se pro takové podrazy obětovat nebo namáhat nad rozsah toho, co jim bude vnuceno. Nestojí to za to a je to nevýchovné.

    Zdroj citací: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/koronavirus-vlada-jednani-opatreni-zprisneni-narust-pripadu.A201012_134752_domaci_brzy

    1. Minimalne do konce roku. Nejspis az do jara. S tím ze se jeste bude pritvrzovat a omezovat. Mozna se neco symbolicky uvolni, jako treba shlukovani místo sesti na deset lidí a jídlo vydavat do pul devátý, ale to bude tak vsechno.
      Celkem prdel je, ze se na jare hrozilo ze pri 500 nakazenych denne zacne kolabovat zdravotnictví. Dnes se pomalu blizime k desitce a furt nic.

      1. A diskuse o tom, zda naše ekonomika přežije jeden státní svátek navíc, ty byly také dobré.

        A to hádání,jestli bude schodek čtyřicet nebo šedesát miliard… kdyby si tenkrát půjčili dvě stě a nežvanili.

      2. shane: osobně si myslím něco jiného. Opatření mají zcela mizivý účinek – nejen jejich nekoncepčností a obecnou neúčinností, ale prostě proto, že virus není vohnout. Za to průměrný volič ano. Takže vláda primárně nebojuje s virem, ale s volebními preferencemi a opatření mají primárně řešit právě ty. Že to vede k nesmyslům není podstatné, podstatné je, aby vohnout dospěl názoru, že ho vláda zachránila a ve volbách jí to zase hodil.
        Virus současně není žádný superman. Na jaře to v tichosti společně s ostatními chřipkovými onemocněními zabalil a přes léto se moc neukazoval. Je tedy prakticky jisté, že navzdory rekordnímu testování a masivní manipulaci se statistikami (jak zde velmi dobře popisuje Jan Mrcasik) brzy „epidemie“ skončí stejně tak, jako na jaře. Je přitom dost možné, že právě i díky testování ve velkém začnou čísla brzy padat, protože prostě nebude kde brát (zde by se naopak nabízelo postupné manipulování, ale vláda se vydala cestou „teď je všechny vyděsíme k smrti“, čímž ale vystřílela velkou část potenciálu). Takže se nabízí otázka, co se stane potom:
        – Vláda se spokojí s rolí zachránců, protože vlastní média a ta budou tuto lež šířit, tím pádem ale nebude dál udržitelné mít opatření v platnosti (stejně jako v létě, to i sráči jako monday nebo hanes byli v pohodě a pocit akutního ohrožení je nejímal a tak dali pokoj)
        – Vláda navzdory brutální represi nebude mít preference ani auru zachránce a tak bude pomocí další a další manipulace udržovat statistiky tam kde jsou i dál, aby bylo možné zdůvodnit likvidaci ekonomiky. Jenže, člověk je tvor přizpůsobivý a před létem i jindy vystrašení mondayové začali remcat, takže ty statistiky – aby měly stále stejnou účinnost – budou muset být stále hrozivější. Jak dlouho je to ale udržitelné, než to začne být směšně průhledné? Tak, jak čísla vyskáčí do nesmyslných výšek, tak se dostanou do možnosti chápání mondayů, kteří se začnou ptát na to, na co my se tady ptáme už půl roku. Opět z toho nekouká pro vládu nic dobrého, pokud tedy už v té době nedojde k instalaci diktatury skrze nouzový stav (a vládě už to pak může být na pár let jedno, názory lidí s mozkem skončí u soudu a zbytek radši zavře hubu a počká, jestli to tentokrát bude 40 let nebo míň/víc).

        Tj. za mě opatření nebo ne, virus dříve či později odejde, jako odchází tradiční chřipka. Bude-li tuhá zima, odejde dřív, bude-li bláto jak loni, odejde později. Je tu slušná nenulová šance, že odejde do Vánoc a pak se buď vrátí po novém roce nebo už v této síle vůbec (a podobně jako jiné chřipkové epidemie se vrátí třeba za rok, dva nebo pět). Buď bude nutné statistiky falšovat ještě víc, nebo bude nutné opatření uvolnit. V tomto se navíc ještě uvidí, co udělají okolní země, které zatím není jednoduché zcela ignorovat. Čeká nás „velký český firewall“, který nás ochrání před fakenews jako to dělala minulá totalita?

        Bohužel, netušil jsem, že si převrat zažiju i tím opačným směrem, minimálně to ale je a bude zajímavé pozorovat. Ač to „zajímavé“ je takové trochu nedobře chutnající.

        1. No, v tomhle jsme asi zajedno, jen bych upresnil ze ta opatreni maji mizivy ucinek na virus, ale ne na ekonomiku a na lidi.

          1. shane: tak to se rozumí samo sebou, vždyť píšu o viru a o tom, že odejde, opatření-neopatření. Kdyby virus mohl umřít na záchvat smíchu, tak po spatření rouškofilů, omezené otevírací době restaurace a zavřených školách na druhém stupni by bylo do hodiny po něm.

          2. fatdwi 13.10.2020 v 8:33

            +1

          3. Vida, nikoho letos nesere, že už pátý den nepřetržitě leje a že z toho nekouká nic dobrého.
            Z povodní se nedá vymlátit žádný politický kapitál, povodně jsou průser pro všecky a stojí moc peněz, tak radši mlčíme.
            Tvl..

            1. Oni ti uz kluci z Intersucha vysvetlej ze je petisetlety sucho. Krom toho, zadny povodně zatim nejsou, tak co by je kdo resil. Povodnovej stupeň vyhlasili a zatim se ceka.

              1. To je jasné, příčinou je voda! Všem zavřeme kohoutky, zakáže se pít voda a používat voda k mytí, vaření, splachování a jiným činnostem. Kdo bude chodit venku bez deštníku a nebude se chránit proti vodě, tak dostane pokutu.

                Po těchto opatřeních snad voda zmizí a povodně přestanou :)

              2. Vono to bylo nastavený na sucho, ty penězovody, ale teď se to přetočilo na covid to víš.
                Tohle mi řekla začátkem tejdne máti, když sem u ní opravoval zeď. No a podle mě je to vlastně asi pravda.

                Vtipný je, jak i druhej den těch „povodní“ sem tam vyšel v tichosti článeček o suchu… no bavím se.

              3. Lze očekávat, že tento hydrologický rok, který skončí za čtrnáct dní, bude srážkově průměrný. To samozřejmě neznamená, že průměrné budou zároveň všechny měsíce nebo dny.
                Představa, že jeden průměrný rok vyrovná předchozí léta deficitu, je poněkud jednoduchá.
                Co se týče zemědělství, plodiny v posledních letech hospodaří pouze s vodou akumulovatelnou v ornici, nebo na povrchu půdy a vegetace. Kapilární zdvih byl přerušen.

                Velký negativní vliv bude v následujících letech bohužel mít i aktuální masivní odlesnění, takže dojde k vyšším odtokům i v případě nižších srážek.

                1. Tento rok vzhledem k posledním cca 10-ti letům byl srážkově nadprůměrný. Ale samozřejmě to nějak statisticky podložené nemám, jen si pamatuju ty vedra a to že letos a i loni furt chcalo(což je asi v kontextu posledních 40ti let průměrné). Sucho nezmizelo, půda se dlouhodobě zemědělsky kurví, neoře se do hloubky a o tom odlesnění ani nevím a netěší mě to. Na střele se zatím nekácí nějak masivně, tak to jinak nepoznám…

                  1. Kácí se celý lesy a všechno se to vozí pálit do reichu a malýho reichu, protože spálit lesy v celé Evropě místo pár tun uhlí je samozřejmě hrozně bioekocosi, to přece víš, ne?

                    1. No tak hlavně se táhne ten megaplynovod přes právě plzeň sever do bavorska. Tam budou elektrárny na plyn, vzhledem k několika „skoro blackoutů“ což je samozřejmě vrchol ekologie. Ten zemní plyn se totiž těží extrémně ekologicky, metan tam nevzniká a tak. A když siemens a bosch vyrábí v číně a pak to sem vozímě trajektama, to je taky hodně eko. Bohužel my všechno takhle převezmeme. Ekonomicky si bez německa ani neuprdneme.

                    2. vzhledem k sérii

                  2. Tento rok byl srážkově průměrný.
                    S intervalem deset let se v klimatologii nepracuje.
                    Hydrologický rok začíná 1.listopadu minulého roku a končí 31.října aktuálního roku.
                    Operativní data jsou zde:
                    https://portal.chmi.cz/historicka-data/pocasi/uzemni-srazky#

                    Hlubokou orbu omezuje neviditelná ruka trhu (thx.Václav Klaus), takže podorničí je ve stavu odovídajícím době vynálezu ruchadla.
                    Odlesnění má na Vysočině rozměr katastrofy, v Beskydech údajně také.

                    1. hm to nejsou radostné zprávy. toho se bojím víc než nějakýho covidíku…

                    2. shifty 18.10.2020 v 17:46

                      Ano, soudné lidi musí velmi nepříjemně zasahovat překrytí vážných dlouhodobých problémů krátkodobou pandemií. Ale kolik jich naleznete?

        2. fatdwi :
          “ Opatření mají zcela mizivý účinek “

          – nesúhlasím. Opatrenia majú POZITÍVNY účinok na prežitie vírusu. Vďaka „opatreniam“ :
          sa ľudia menej nakazia => menej získajú imunitu => vírusu zostane viac hostiteľov na rozmnožovania.

          Nákaza funguje podobne ako očkovanie. Toto na epidemiologickej fakulte neučili. Na epidemiologickej fakulte učili iba „tri R“.

          My koronavíri ďakujeme Primulovi, že nám zabezpečuje dlhodobé životné prostredie.

          1. ktosicelkominy: nemyslím si. V podstatě říkáte, že opatření jsou účinná a dokáží šíření viru zabránit (svatý grál Kultu zplošťovačů křivky). Osobně si to nemyslím, skutečně účinná opatření zavedená nejsou a nebyla (jediné, co skutečně může fungovat je úplný sociální distanc – třeba chemtard zerg v bunkru s alobalem na hlavě měl mizivou šanci, že by to dostal). Přesto vir přešel sám od sebe, jako jiné chřipky jiné roky. Je-li to tak, pak to stejné se stane na podzim a v zimě, buď bude tohle sychravé počasí celou zimu a covidu se bude dařit, nebo přijdou mrazy a současná vlna skončí a pak se uvidí, jestli na jaře bude další nebo ne. Je v zásadě jedno, co nám vláda nadělí za opatření. Chřipka ani nepotřebuje mráz, když se rozšíří dost, ztratí potenciál a zmizí i když je jí počasí nakloněno a pak přijde zase trochu jiná mutace a jede se od začátku.

            Současná opatření tedy dle mého nemohou mít pozitivní vliv na šíření viru, maximálně zcela zanedbatelný.

            Cui bono se dle mého teprve dozvíme. Těch možností je stále ve hře několik. Že se ale nebojuje s virem je dle mého zřejmé.

            1. „V podstatě říkáte, že opatření jsou účinná a dokáží šíření viru zabránit “
              LOŽ. Napísal som :
              Vďaka „opatreniam“ :
              sa ľudia MENEJ nakazia => menej získajú imunitu => vírusu zostane viac hostiteľov na rozmnožovania.

              ÚPLNÝM zastavením šírenia by neprišla imunita NIKDY, a náhubky by sme nosily celý život.
              A je iba Primulova chorá fikcia, že vírus zničí.

              1. ktosicelkominy: přečtěte si to ještě jednou. Pokud skutečně současná opatření znamenají, že se méně lidí nakazí, tak to současně musí znamenat, že ta opatření jsou proti šíření účinná. To není „LOŽ“, to je prostá logika.

            2. „V podstatě říkáte, že …“

              ja to nehovorím, ja iba citujem skutočných odborníkov, lekárov.
              Nie som odborník, verím odborníkom a nie plukovníkovi s odbornosťou „tri R“

        3. Nemyslim, že to bude kdovíjak brzo. Tydlety srajdy promoří kolem 2-5 milionů lidí každou sezonu, to je dlouho co brát.

          Navíc ta šaškárna s testama, který ukazujou naprosto cokoli, esli tam dáš kozu, cuketu, výtěr z krku, z prdele, nebo špínu z podlahy, jak se ukázalo v nějaké té africké prdeli (a tady to není absolutně jinak), to nekončí nikdy. I kdyby nikdo kolem vira neprošel ani na deset metrů, ta sračka stejně ukáže tisíce pozitivních.

          1. V zime prakticky kazdej neco chytne. Imunita stoji za hovno a nejhorší to je koncem zimy, unor, březen.
            Ted je jeste celkem pohoda, hnusne je teprv par dni, předtím bylo celken hezky babi leto.

    2. „Doufám, že zaměstnavatelé a víceméně kdokoliv další, udělá jen naprosto nezbytné a nebude se pro takové podrazy obětovat nebo namáhat nad rozsah toho, co jim bude vnuceno. Nestojí to za to a je to nevýchovné.“
      Bude.
      ČEZ ve všech svých venkovních i vnitřních prostorách, tedy i v kancelářích, dílnách, dělnických šatnách, uvnitř aut projíždějících areály, atd atd. nakázal mít ochranu dýchacích cest. Nařízení je pokutováno, a platí (včetně pokut) i pro nájemce prostor ČEZu. Jsou i horší zmrdi než je vláda. O kousíček, ale jsou.

  6. Tenhle článek je to nejlepší, co jsem zde zatím v souvislosti s wuchanskou chřipkou četl. Třeba se najde spravedlivé a svobodomyslné médium, které tenhle veskrze rozumný text pomůže dostat k dalším čtenářům.

    1. Šíření je výslovně dovoleno, každý se může přidat.

      Existuje i verze v PDF do mailů a tiskáren:
      https://uloz.to/file/KJncbUZ5WAKW/deklarace-proti-covid-represi-pdf

      1. Z tiskárny si těžko rozkliknu hypertextový odkaz, tam by se možná hodilo uvést na konec i jednotlivé zdroje… Jinak super.

  7. Myslím, že Monday a další již můžou být spokojeni. Teď se konečně zamakalo a nekecalo. Pokud nezastaví virus tato totalita, tak pak už jen zbývá se radši dobrovolně zabít.

    1. Totalita ne. Totalita zasahuje vše, doposud jsme vždy byli svobodni alespoň doma a na zahrádce. Jó kdyby Hamáček zrušil domovní svobodu a začal vpadávat lidem do bytů, to pak ano, to by už s totalitou velmi hraničilo.

      Ale z toho co vymysleli dnes jsem příjemně překvapen, že se mně osobně to moc nedotkne. Opravdu jsem se bál avizovaného zákazu vycházet z domu jinam než do práce.

      Nicméně doposud platila svérázná logika: pokud se nCOV nepodaří zastavit represivními opatřeními (protože jsou k ničemu), vysvětlí se to „nedostatečnou kázní občanů“ a jediným řešením je ještě více represivních opatření.

      Takže nechválím dne před večerem…

      1. Protoze nemáš deti. Zavreni skol je pro rodice skolaku na prvnim stupni dost brutalni komplikace. Navic OCR zůstává na 60 procentech. Zbytek je akorat zprisnovani uz zprisneneho.

        1. Shane: ale no tak, zrovna od tebe statistický hřích #3? Množina lidí, které nezasáhlo uzavření škol na prvním stupni, samozřejmě obsahuje i bezdětné; ovšem dále obsahuje rodiny:
          – kde jsou děti v domácím vzdělávání
          – kde je matka žena v domácnosti
          – kde jeden z partnerů generuje vysoce nadpoloviční většinu příjmů = nevadí pracovní výpadek druhého
          – kde jsou děti odrostlé mimo 1. stupeň nebo naopak příliš malé (=zůstanou doma či naopak ve školce)
          – které mají vychovatelku/chůvu/staršího sourozence co se fláká doma
          – a asi jsem ještě na některé zapomněl, tahám to z klobouku jen narychlo.

          1. @JM třeba ten, že existují úplné rodiny s rezervou půl ročního příjmu a kde zaměstnavatel zvládne neúčast jednoho z rodičů v pracovním procesu.

            1. Co ja tak pozoruju tak nejvetsi potiz s uzavrenim skol neni pripadny propad prijmu nebo nelibost chlebodarce, ale ten fakt ze je potreba se s tema harantama ucit neco, co clovek zapomnel uz pred desitkami let, co ho vetsinou ani moc nebavilo a uz tenkrat tomu obvykle prd rozumel. Delat učitele zas takova prdel neni a to maj amosaci na starosti jeden dva předměty.

              1. jiná věc ovšem je, že (základní) školství není ve střední evropě poslední téměř století koncipováno jen jako vzdělávání, ale také jako spolehlivé a pravidelné hlídání dětí zdarma, aby matka mohla stát osm hodin u soustruhu nebo stavu. a protože vesnické jednotřídky historicky zvládaly vštípit trivium (a absolvent základní školy po posledních prázdninách víc neumí) za pár let (a to ještě výuka byla přerušována sezonními výpomocemi v zemědělství, takže se vyučovalo tak 150 dní ročně), musí se to hlídání dětí nějak natáhnout a balastovat. povětšinou tedy kravinami. cílem není naučit, ale zaměstnat mozek, memorováním balastu od buněčné struktury přes příslovečná určení, ruchovce-lumírovce a řeku Limpopo po še-tři-se-osle a vyjmenování jednotek SI. netvrdím, že stopy zůstavší v záhybech mozku jsou něco špatného (jakému procentu školáků něco takového utkví, žánop), ale mozek lze doma zaměstnat jinak a smysluplněji, od lepení modýlků letadel a radioamatérské pájení přes údržbu domácnosti, chov drobného zvířectva a kaktusářství po četbu knih (nikoli čtiva).

                úkolování rodičů memorováním ruchovců-lumírovců je pakárna.

                1. Blbý, ze dneska si s triviem davno nevystacis. Zemědělci L.P. 1914 bohate stačilo aby si precetl Pečírkův kratochvilny kalendář nebo deklaraci Mým nádorům a vsichni byli spokojeni. Ale zkus to dneska.

                  1. obávám se že drtivá většina obyvatelstva je funkčně negramotná a ztracená (hůř než ten zemědělec ze začátku minulého století) a ze základní školy si neodnesla nic než trivium, a ti, kteří umí něco víc, to neumí díky základní škole, ne snad základní škole navzdory, ale víceméně mimoběžně. selským důkazem je to, že self-made vzdělanec je naprosto výjimečný, vzdělanec z vzdělané rodiny je víceméně pravidlem.

                    ten zemědělec před sto lety uměl číst, psát a počítat, a vrcholem jeho umu bylo spočítat si kolik potřebuje na zimu krmiva a dokázal přelouskat kratochvilný kalendář. kromě toho uměl v šestnácti sekat kosou, orat s dvojicí volů, podomácku truhlařit a tesařit, štípat šindele a pomáhat při telení.
                    dnešní absolvent základní školy toho přečte a spočítá přibližně stejně, a neumí-li vzít do ruky hrábě, umí matlat na telefonu, zná sportovní hvězdy a umí pár hlášek z filmů. což jako pokrok tedy moc nevnímám.

                    1. No nescu se srovnávat ze zemědělcem před sto rokama ale sýct kosó sem umňél v šestnácti taky.

                    2. Pro zajímavosť poprvní sem býl na žňách ve vosmi rokách dyš sem ze srpem vodebírál za tatem keré síkl ječměň hrabicó.

                    3. Ja se teda priznam, ze sekat kosou neumim ani ve ctyriceti, jelikoz jsem to zatím nepotřeboval. Tusim, ze muj burzoazni pradedecek to taky neumel, ac se narodil nekdy okolo roku 1900. Je ale zase pravdepodobne, ze zabil člověka driv nez dosahl dvacítky.

                    4. Lukas B.: ad self-made vzdělanec vs. vzdělanec ze vzdělané rodiny:
                      If you’re a dumb cunt, and your wife is a dumb cunt…….
                      What does that make your kids?

                      Celé představení, ze kterého to je, stojí za to (Jim Jefferies, Dumb).

          2. No ok, to ale nebyl statistický hrich, to byla bohapusta pausalizace :) samozrejme tech moznosti je mnohem vic, treba hlidajici prarodiče nebo soused znudeny pedagog na vynucené penzu horici touhou vlevat drobotine do rozoumků svetlo poznání. A tak.

      2. Ale zpřísnovat se bude. Dalsi na ráně jsou skolky a obchodni centra.

        1. shane: jednoznačně. Nejen centra, ale obchody celkově, hlavním cílem jsou živnostníci, ať už mají obchod v hypru nebo jinde. Vítězný únor to připomíná až moc (neustále lhaní, co nebude a pak provedení přesně toho).

          1. Tak aspon, ze nase mena je pevna…

    2. No komu není shůry dáno….
      Monday se jen dožadoval podložené predikce vytížení nemocnic. Článek o statistice sice délkou prekonal Jiráska, ale konkretní vystup jedna velká NULA.
      Jinak opatření v ráji konspirátorů jsou zbytečná. Když se zakáže sahat na kamna, tak se najde něco horkyho jinde.Bejt Prymulou, řeknu, v nemocnici budou fleky do cca dne toho a toho, bez ohledu zda je to infarkt nebo covid, zařiďte se podle toho, nashle v dubnu.

      1. „Monday se jen dožadoval podložené predikce vytížení nemocnic.“

        – ja mám nevyvrátiteľnú predikciu :

        Ak plukovník zavrie do nemocníc VŠETKÝCH nakazených, ktorí nemajú žiadne/skorožiadne príznaky CHOROBY , tak tých milion nakazených zahltí nielen nemocničné lôžka, ale aj chodby, suterén, pivnice, parkovisko, nemocničné záhrady a strechy.
        Podľa WHO aj podľa zistené percentá nakazených je v ČR milion NAKAZENÝCH.

        Koniec testovania = koniec CHOROBY na koronavírus. (nie okamžitý koniec nákazy!)

        A vírus, akonáhle nakazí 90% populácie, stratí pôdu pre ďaľšie svoje množenie.

        1. opr.
          Podľa WHO je v populácii sveta 10% NAKAZENÝCH. V ČR teda milion.

          1. To je ale průměr celosvětově. V ČR to teď může být o dost méně (v létě se nic nedělo, tak tady ten virus asi skoro nebyl), nebo i o dost více (teď se to zdá se šíří dost a možná už ten letní deficit virus dohnal)

            1. „V ČR to teď může být o dost méně “
              to si práve vymyslel ??? A čo FAKTY ?!?!
              – počet testovaných, počet nájdených
              Fakty neojebeš. Ani mňa.

              ====
              A krásna formulácia : „může být“
              Svoje prianie označuješ za FAKT.

            2. rovik: ale byl a už získáváme iminutu. Peková testuje nejen PCR pozitiv/negativ, ale i virivou nálož. A říká že se jí chodí testovat lidi kteří mají lehký/asymptomatický průběh ale přitom obrovskou virovou nálož. Tzn. sžili se s nCOV a nevadí jim.

              1. Pani Pekova to vysvetluje jinak. Lidi se neszili s Covid (na to je dle biologu potreba podstatne delsi doba, spise v celych generacich). Ale virus diky brutalni rychlosti mnozeni, ktera o nekolik radu prekracuje rychlost prirodnich coronaviru, take 1000 nebo vice mutuje. No a ty mutace jsou vetsinou pro virus negativni – oslabuji ho.

                Tedy rika, ze v lete chodili lidi s obrovskou nalozi a pritom nemocni nebyli proto, ze bvirus se mutacemi oslabil. A z toho vyplyva i to jeji tvrzeni, ze to vanoc zmizi, coz je asi mysleno, ze zmizi ty lidi s tezkym prubehem v nemocnicich. Anebo to myslela, ze to zmizi jako MERS, tj. ze uz nebudou denne detekovany pozitivni pripady.

                1. @Nalim27
                  Asi se zaměňuje rychlost množení viru a rychlost mutací. Dle Pačasa, bylo těch mutačních cyklů ca 25 a všechny jsou si vlastnostně dost podobné. Neříkám kdo z nich má pravdu, zajímavé a srozumitelné jsou oba rozhovory.

            3. V neděli jsem poslouchal na YT asi ten poslední rozhovor s dr. Pekovou.
              Má svoji práci, má jí nejspíše dost, nikdo jí ji zatím nechce sebrat a placená za ni bude jistě velmi dobře. Je nepochybně odborníkem na svém místě.
              Přemýšlel jsem nad tím, jaký by mohla mít důvod, kdyby chtěla lidem lhát. Na nic kloudného jsem nepřišel, proč by to dělala.
              Zato jsem přišel na pravděpodobný důvod, proč byla vláda na paní Pekovou zpočátku tak nevraživá a proč ji vláda nepřizvala, ani nikdy nepřizve do kruhu „odborníků“, kteří dnes a doslova rozhodují o zbytku našich životů. Ona nemluví tím jejich, úřednickým a vládním jazykem, ale „naším“, občanským.
              Vřele doporučuji všem, rozhovory s paní Pekovou jsou příjemná oáza mezi tím vším bordelem, co na nás téměř všechna média valí.
              A neskončí to, dokud to nezatrhne zvláštním zákonem PS a Senát a dokud budou média placena ze sledovanosti reklam. On ten vyšší věk má někdy i výhody. Dá se totiž současný stav porovnat se stavem okolo r.1992, kdy byl internet ještě vzácností, veřejnoprávní státní televize /včetně OK3 a variant/, konečně i rozhlas, byly plně financované a také kontrolované vládou – a hlavně neměly tu potřebu, přivydělávat si na generických kanálech takzvaným „sponzoringem“ programů. Dnes už jsou to přiznané, komerčně-reklamní bloky, imho na čt1, pokud se v tichosti zákon nezměnil, tak pořád protizákonné, ať jsou nazývány jakkoliv.

              1. … dokud budou média placena ze sledovanosti reklam …

                Čas to urychlit. Všichni si nainstalujte nějaký AdBlock :)

                1. A v diskuzi všichni hýkají… v Plzni, v Praze jsou nemocnice na 1/3 kapacit. Nevěřím, že je problém pacienty převézt. Ale tak vystrašené ovečky poslouchají nejlépe.

              2. „Zato jsem přišel na pravděpodobný důvod, proč byla vláda na paní Pekovou zpočátku tak nevraživá a proč ji vláda nepřizvala, ani nikdy nepřizve do kruhu „odborníků““

                – pre mňa je dôvod jasný : Vláda potrebuje, aby boli ovčania posraní od strachu, a aby mohla vláda robiť ČOKOĽVEK, bez hrozby povstania . Ovčania posraní od strachu ešte nikdy revolúciu neurobili. Posraní ovčania sa primknú k grázlom politikom. V SK už predseda povolal armádu proti ovčanom, a ovčania sú tichúčko.

                -mám stiahnuté všetky dostupné videé s ňou.

              3. Jeden vám v rámci diskuze nabídnu. Peková je stíhána za nemalé podvody s Janouškem na pojišťovnách a půjde pravděpodobně k soudu. Co se hodí? Punc hrdinky a mučednice, kterou se snaží stát umlčet, protože ona pod mikroskopem objevila, že covid je vyroben uměle (asi našla genom CE :)). Takových cyniků tu už bylo (Rath, nebo nedávno populista doktor – ale práv, ne medicíny, Ludvík, který po neúspěchu ve volbách zavřel hubu a včera poslušně stál za Prymulou).

        2. Pivnice uz jaku zavřený od ctvrtka, stejne jako vinárny, kavárny a koralny :) (jo, ja vim co je to pivnice slovensky. Ale proste neodolám)

          1. hahaááá….. tie české pivnice sú lepšie zásobené….. ale inak podobné…

        3. Drobná komplikace je, že akonáhle se nakazí 90% populace ( rikate vy, je já) tak je to 80000 neboštíků, za předpokladu, že se celá ta nakažená populace dočká lékařské pomoci.
          Ale čo to táram, to jsou konspirace, covid ještě nikoho nezabil.

          1. Monday, už si ty lži strč do záchůdku. Tyhle tvoje idiotské prolhané predikce všechny vychází z nepoužitelných hausnumer vycucaných z prstu, kde počítáš procenta aniž bys znal celek, znáš jenom podíl, a dopouštíš se všech statistických hříchů. NEVÍŠ-LI VŮBEC NIC A Z TOHO „POČÍTÁŠ“, VÝSLEDEK JE NUTNĚ LEŽ.

            Jenže ty jsi prostě fanatik a vyslovený šarlatánský lhář který za každou cenu požaduje „čísla“ a pokud čísla neexistují a nemohou existovat, raději si je vycucáš z prstu.

            Celý článek o statistice vysvětloval proč tímto způsobem počítat NEMŮŽEŠ PROTOŽE JINAK TI VYJDOU TOTÁLNÍ LŽI A BLBOSTI – a ty si jej přečteš a prohlásíš jej za „konkrétní výstup nula“ protože ti odmítl dát ZFALŠOVANÁ VYLHANÁ ČÍSLA kterých se neustále dožaduješ.

            Jsi neponaučitelný a nepolepšitelný lhář a hňup.

            1. Proto jsem se tak hrozně těšil na ten Váš článek, že se konečně dozvím ta správná čísla.A vono naprosto překvapivě NIC je plky bez výhledu do budoucna.
              Těch 90% jsem neuvedl já, ale kdosicelkominy, tak si stěžujte na správné adrese. Pokud smrtnost pod 1% uvádím špatně, jistě nebudete mít problém uvést správné % a vypočítat kdosicelkominovi správný počet neboštíků.
              Ale co to plácám, Mrcasík a konkrétní údaj? To jsem musel spadnout z jahody naznak.

              1. V Koreji a nezávisle přepočítaném spolkovém státě NSR vycházela smrtnost pod 0,38% RESP. 0,5%. Jenže i ta je nadhodnocená, protože nikdo neví kolik je skutečně nakažených.

                Smrtnost je dílek z celkového počtu nakažených, který zemře.

                Pokud zemře 1 z 10 nakažených, je smrtnost 10%.
                Pokud zemře 1 ze 100 nakažených, je smrtnost 1%.
                Pokud zemře 1 z 1000 nakažených, je smrtnost 0,1%.
                Pokud zemře 1 z 2000 nakažených, je smrtnost 0,05%.

                POKUD NEVÍME, KOLIK JE NAKAŽENÝCH, NENÍ MOŽNÉ POČÍTAT SMRTNOST, JSI SCHOPEN TO POCHOPIT?!!! Tak jak se pořád můžeš dožadovat „konkrétních výpočtů“ když neexistuje z čeho počítat?!

                1. @ Mrcasík
                  Ale jo , to schopen pochopit jsem. Ale nejsem schopen pochopit, jak tedy na základě nedostatecnych informací víte, že to zdravotnictví dá.
                  Mimochodem, testování vzorku populace na protilátky, jsem tu několikrát jmenoval jako podmínku pro kvalifikované rozhodnutí.
                  A Vám v tom vašem porovnání s Koreou jaksi porovnání rozsahu testování chybí.

                  1. Od středy se kapacita (nejen) zdravotnictví výrazně sníží, protože bude muset být doma na OČR personál s malými dětmi (někde jsem viděl cifru, že to bude 30% personálu).

                    Krásný příklad opatření které asi nadělá více škody než užitku už jen v počtu mrtvých. Sice se o něco zbrzdí přenos, ale kapacita nemocnic (kde úzkým hrdlem jsou právě vyškolený personál) je najednou na dvou třetinách.

                    Asi tady někdo chce ten italský scénář s mrtvolami vršícími se na chodbách. Kdo že to teď koupil ty krematoria?

                    1. @ rovik
                      Já se ale neptám na hodnocení vládních opatření. Já se ptám, čím je podpořen kategorický názor, že zdravotnictví bude stíhat i bez opatření, když tvrdíte, že relevantní data nejsou.

                    2. Já negarantuji že zdravotnictví bude „stíhat“ za všech podmínek – já říkám, že
                      1) naše zdravotnictví není není možné srovnávat s Italy protože
                      1a) my narozdíl od nich rozvezeme pacienty z přeplněných do nepřeplněných nemocnic,
                      1b) máme kvalifikovanější personál
                      1c) neděláme hype s ventilátory obsluhovanými nekvalifikovanou silou = rozsudek smrti pro ventilované pacienty

                      Ale hlavně,
                      2) pokud každoročně přežíváme bez lockdownu a popravy ekonomiky i ústavních svobod, že na obyčejnou chřipku zemře vždy 800-2000 lidí, a v roce 1995 jsme bez lockdownu přežili že zemřelo 6000 lidí, jen úplný úchyl může popravovat ekonomiku a svobodu kvůli 800 mrtvých.

                2. Zrovna v Koreji tezce nosili rousky a nasadili celkem silna opatreni. Takze se kurva neohanej Koreji, kdyz nechces nechat zavezt jejich drill a to, ze tam lidi nosej rousky i bez nCov-2 a staci jim k tomu nachlazeni, smog nebo chripkova sezona.

                  1. BTW dost opatreni v Koreji je stale platna a platna byt neprestala. Ale jooo, ohanejme se cisly z Koreje.

                    1. Deacon: ach ta logika. Pokud nechceš tvrdit, že roušky snižují podíl mrtvých na 100 nakažených, tak je tvůj argument irelevantní. Bavíme se totiž o smrtnosti v RoK, nikoli o rychlosti šíření nákazy v RoK.

                    2. Ach ta logika, Mrcasiku. Kdyz se virus nesiri silenym tempem, tak zdravotnictvi stiha. Kdyz zdravotnictvi stiha, je mene mrtvol. Viz rozdil Koreje a Spanelska s Italii. Bavime-li se o smrtnosti, KTERA SE POCITA Z NAKAZENYCH, tak opatreni proti sireni nakazy samozrejme vliv maji. Protoze ti ovlivnuji cisla ve vypoctu(mene lidi se nakazi, mene lidi ma sanci prohrat genetickou loterii). JE to stejne, jako pocitat smrtnost na tetanus/cerny kasel/nestovice(a jine) v aktualne proockovane spolecnosti vs spatne proockovane(nebo vubec) spolecnosti.

                    3. deacon: to co říkáš by platilo kdybys jel řízené promořování – tzn. nakazí se tolik lidí, aby % vyžadující JIP nepřekročilo kapacitu systému a zároveň rostla stádní imunita, která zabrání opakování.

                      Když je ovšem tvou a Prymulovou strategií virus „porazit“, nic takového nefunguje, protože všichni jsou zranitelní a vytváříš neustálou časovanou bombu, kdy naivní populace může kdykoli přetížit zdravotnictví pokud není neustálá/periodická totální represe a poprava ekonomiky i svobody.

                    4. „Bavime-li se o smrtnosti, KTERA SE POCITA Z NAKAZENYCH, tak opatreni proti sireni nakazy samozrejme vliv maji. “

                      – a zverejnených nakazených JE URČITE iba zlomok zo SKUTOČNE nakazených, pretože sa testuje malinkatý zlomok populácie. Takže to vypočítané percento je tisíckrát zvýšené – teda housenumero.

                      Trojčlenku učia v piatej ľudovej.

                    5. „Bavime-li se o smrtnosti, KTERA SE POCITA Z NAKAZENYCH, tak opatreni proti sireni nakazy samozrejme vliv maji. “

                      – a zverejnených nakazených JE URČITE iba zlomok zo SKUTOČNE nakazených, pretože sa testuje malinkatý zlomok populácie. Takže to vypočítané percento je tisíckrát zvýšené – teda housenumero.

                      Trojčlenku učia v piatej ľudovej.

            2. @Mrcasik
              Jinak je humorné, jak odborník na statistiku považuje vzorek 120000 pozitivně testovaných za nedostatečný vzorek, na základě kterého se nesmí nic usuzovat.

              1. https://koronavirus.mzcr.cz/

                Aktivní případy pořád dost rostou, cca 61 000. V nemocnici je 2100. Pokud čísla mzčr nelžou, tak je stále méně a méně lidí v nemocnici kvůli covidu. Samozřejmě, že hodně lidí zemře „s covidem“, ale ty třeba vůbec v nemocnici ani nebyli, chápeš?

                celkem to zatím vychází 121 000 případů a 1051 úmrtí, ale „S COVIDEM“.

                Pořád tam nikde nevidím tu paniku a hory mrtvol. Číslo R klesá. Počítám, že Balík ten vrchol epidemie trefil.

                1. @ shifty
                  Nic proti tomu, nakonec i jediný kdo se tu dopustil konkrétní předpovědi Zrg1, předpověděl vrchol epidemie na půlku října s odpovídajícím zpožděním v hospitalizacích.
                  Ostatní reagují, jak kdyby předpověď vývoje na základě dostupných dat, nebo jen dotaz na tuto předpověď, byly smrtelným hříchem trestaným doživotním zákazem vycházení.

                2. Já tedy nevím, ale má anekdotická zkušenost je, že v současnosti nemocnice neberou ani pacienty s oboustranným zápalem plic, pokud je jim pod 40.

                  1. Má anekdotická zkušenost naopak je, že přijmou a operují i něco, co by asi mohlo počkat s přijatelně nízkým rizikem. Asi dost záleží kde a taky proč (v článku je zmíněno využití lůžek pro izolaci).

                    1. To má naopak svou logiku, neboť nemocniční péče dělí se nyní na covid a non-covid, přičemž je logický důvod to nemíchat.

              2. Kdyby to byl náhodný výběr, tak ano.

                Nalezení pozitiva v testu přinese akorát státní buzeraci, ale nepomůže nijak s nemocí, tu si člověk musí vyležet tak jako tak bez pomoci sám. Těžké případy se dostanou do nemocnice úplně stejně, ať už byly testovány nebo ne (člověk nemůže dýchat a zavolá si sanitku).
                Navíc bude i neochota lidí jet někam a tam stát dlouhou dobu ve frontě na test – jednak šance se nakazit od lidí ve frontě (neměl jsi covid? Tak teď už ho máš, šance že hned před nebo za ve frontě je někdo covid-pozitivní je celkem velká a vedle toho člověka mám strávit několik hodin?), jednak spousta ztraceného času (a kdo to těm lidem zaplatí?)

                Tudíž bych očekával tendenci lidí se testům spíše vyhýbat, což už dost vzorek zkreslí.

                1. Ale jo s tím souhlasím, ale korelace mezi počtem hospitalizovanych a počtem pozitivně testovaných je. A pokud tedy nevím jak daleko jsem od vrcholu, tak přece nemohu říci, jsme v pohodě nic nehrozí.

                  1. Zrg se dopousti predpovedi furt. Zatim mu nic nevyslo a ze toho předpověděl. Ciste statisticky se jednou trefit musí. Coz z nej ale nedela úspěšneho vestce

                    1. @ shane
                      ale o Zrgovi to není. Mě zkrátka jen překvapuje, jak diskutéři mající na zatraceně důležitou záležitost naprosto jednoznačný kategorický názor, tvrdošíjně odmítají tento názor něčím hmatatelným zdůvodnit. A dokonce i pouhý názor, že rozhodovat by se mělo podle dostupných dat, u nich vyvolává téměř nepricetnost.
                      Pokud by argument , že data nejsou, byl pravdivý, pak je to ale zároveň důkaz toho, že jakýkoliv názor je jen otázkou víry a nikoliv otázkou racionálního vyhodnocení.

                    2. Ta poslední věta je to, co se ti tady snaží Mrcasík a další vysvětlit celou dobu, totiž že ty data nejsou relevantní ani smykem, mlho….

                    3. @ shifty
                      No a ja se furt MARNĚ ptám, jak na základě těchto nerelevantních dat víte,že zdravotnictví bude stíhat.

                    4. A na základě jakých dat ty víš, že stíhat nebude?

                    5. Jinak mám návrh, zdejší hardcore přestane fakt: monday požaduje ověření kapacity systému na základě dostupných dat zaměňovat za výmysl : monday nás tu chce všechny zotročit a já se vám do těch diskuzí, kde se vzájemně ujišťujete, jak jste chytří, nebudu plést.

                    6. re: monday

                      Ne, myslím si, že ten kdo omezuje by měl doložit, že je to nutné. Minimalizace ingerence veřejné moci.

                      Jinak je možné okamžitě tvrdit, že jsme těsně před kolapsem v podstatě jakéhokoliv systému.

                      Veřejná moc by měla být mnohem tvrději krizována a pokud možno i postihována za příliš intenzivní reakci, než za reakci nedostatečnou.

                    7. @LWG
                      Já nic neomezuju. Omezuje vláda nejspíš na základě nějakých modelů, které mě pohledem na křivku hospitalizací dávají smysl. Pro úplnost poslední 3 dny zase až taková hrůza nejsou.
                      Vy tu sborem vykřikujete, že ty modely a data jsou špatná, takže bych čekal že máte lepší.
                      Ale protože máte kulový, tak jste přešli do totálně ignorantského módu data nejsou. Když už by byla pravda, že data nejsou, tak správná reakce by byla: potřebujeme zjistit následující data:….
                      Vy ovšem reagujete naprosto nepochopitelně a to data nejsou (po 3/4roce a 120000 pozitivně diagnostikovaných) a proto je všechno v pohodě.
                      Teď už čekám, až nastoupí Zrg a zjebe mě, že se snažím argumentovat logicky.

                    8. monday: Vy tu sborem vykřikujete, že ty modely a data jsou špatná, takže bych čekal že máte lepší.
                      Takže kritiku ano, ale tu konstruktivní, né primitivní negaci. To už sem dřív za komárů kolikrát slyšél.
                      Jak tady už gdosi psál abych poznál přesolenó polífku nemusím bét šéfkuchař.
                      Při dělbě práce je taky běžný, že jeden si všimne že neco nefunguje, druhé zjistí čem to je a třetí to vopraví. A tí tří se nemusijó znat.

                    9. @vltava
                      jo ještě do toho zatáhněte komunisty. Zatím to vypadá, že ta Vaše sekta ječí na každýho, kdo by se opovážil něco zjišťovat nebo dokonce něc opravovat, že se nic zjišťovat ani opravovat nesmí, protože na základě dat, která neexistují, dospěli k přesvědčivému závěru, že se nic zkoumat ani opravovat nesmí.
                      Hele chlapci, klid, já jsem se snažil do přednášek vaší sekty nesazahovat, a že jste jich tu přes víkend nasekali. Ale pak se vždy najde nějaký chytrák, který sem zatáhne mondaye, že monday je konečně celej šťastnej, že Vám něco zakázali, načež já se jako nepoučitelný hlupák, nechám do toho vašeho óóóóhm óóóóhm óóóóhm zatáhnout.
                      Tak naposledy konstatuji:
                      monday Vám žádný zákazy nevnucuje
                      monday jen sdělil, že by považoval za přínosné, aby se rozhodlo na základě dostupných dat.
                      Nyní už tedy vím, že dostupná data ani po 3/4 roce a milionech pozitivních neexistují, ani existovat nemohou a proto se podle nich nemůžeme rozhodovat a proto naprosto logicky víme, že zdravotnictví žádné přetížení nehrozí a basta óóóóhm óóóóhm óóóóhm
                      Nenechte se kluci rušit, Váš prorok Mrcasík má pravdu, dokázanou daty, která neexistují a ani existovat nemohou a tato pravda je podpořena jednoznačnými daty apoštola ktosicelkomina, která ač neexistují, jasně dokazují, že covid nezabíjí.
                      Tak se tu mějte, třeba se najde další vůl, kterej to na sektu bude zkoušet s logikou, já si dávám pauzu.

                    10. monday:
                      „… Váš prorok Mrcasík má pravdu, dokázanou daty, která neexistují…“
                      – – –
                      Jan Mrcasik je, jak známo, tzv. „motorkář“. Uvažuje tedy poněkud odlišně, než jedinec s psychikou v normě. Jistě ses všiml, že zde dokonce vytáhl vlastní dílo v podobě papíru, který nazývá deklarací.
                      Musíš počítat s tím, že lidé jsou různí…

                    11. monday: No tak si to tak neberte. Podívéte, já sem aní nezvihl řiť ze židle a už su baníkovec a včíl eště člen ječící sekty nebo dokonce (hrůza) ječící člen sekty.
                      Přitem můj názor na Coronavirus je dětinsky prosté = dokáď to néni v pivu tak su klidné.
                      Esi bude zdravotnictví přetížený nevim, věřím že né, ale fakt nevim. Esi ale jo, tak mňe to bude trhat žile úplně stéňe jako přetížený hajzlbáby nebo přetížení popeláří.

                    12. @LWG
                      Navíc, pokud by bylo jednání české vlády nějak nadprůměrně restriktivní alespoň ve srovnání s Evropou, tak začnu čmuchat. Ale sorry jako, to už bude raději věřit na chemtrails, než na celosvětové covidospiknutí.

                2. Už to začlo ve velkým a je to jenom správně. Jednak že volá nějaká píča přes telefon, to mi můžou políbit prdel, já nemám možnost si ověřit kdo to je a esli to může dělat, takže ať mi to pošlou písemně do vlastních rukou. V ten moment se to celý sesype jak domeček z karet.

                  No a druhak, přesně tak, každej je zvědavej asi, aby stál někde jak piča, chytil tam kde co (nejen čínská komunistická rýmička – felčaři ordinující přes telefén tam posílají všechny, kdo mají rýmičku, kašlík nebo teplotku, takže v té frontě budou stovky různejch virů) a přišel vo vejdělek, že.

            3. Jan Mrcasik :
              Monday vytrvalo v argumentácii využíva všetkých tvojich Sedm smrtelných statistických hříchů.
              Takže mu to vyvrátiť je práca na hodinu.

              1. Za to ty by si potřebovalo článek 7 diskuzních faulů, ale stejně by ti to nepomohlo.
                Takže ještě jednou, když tady ta vaše sekta tvrdí, že všechno je spiknutí a podvod, protože data nejsou, jak bez dat víte, že je vše v pohodě? Na základě víry, když data nejsou?
                I když pravda, hlava sekty hlásá, že data nejsou, ty zase tvrdíš, že data jasně dokazují, že covid nezabíjí. Ale kdo by se tím drobným rozdílem trápil, že?

                1. To tu nikdo netvrdí, Monday. Četl jsi článek pod kterým debatuješ? Kde se v něm píše, že všechno bude v pohodě? Nikde. To je tvůj straw-man, neboli po čapkovsku: diskusní figura imago.

    3. shifty :
      “ Pokud nezastaví virus tato totalita, tak pak už jen zbývá se radši dobrovolně zabít.“

      Tato totalita vírus nezastaví. Tato totalita udrží vírus dlho pri živote . Opatrenia majú POZITÍVNY účinok na prežitie vírusu.
      Vďaka „opatreniam“ :
      sa ľudia menej nakazia => menej získajú imunitu => vírusu zostane viac hostiteľov na rozmnožovania.

      Nákaza funguje podobne ako očkovanie. Toto na epidemiologickej fakulte neučili. Na epidemiologickej fakulte učili iba „tri R“.

      My koronavíri ďakujeme Primulovi, že nám zabezpečuje dlhodobé životné prostredie. Nech žije totalita !!!
      Tato totalita nezabije vírus, zabike hlupych ovčanov, ktorí totalitu poslúchajú.

  8. Tohle je fakt komedie. Hloupí lidé následují rozkazy pana plukovníka a jeho srandatýmu, aniž by si něco zjistily o původu nejen chřipkových virů.
    Jinak ten nynější strach, chaos COVID-19, doufám, že stejně jako já, většina na D-FENS rovněž nebere vážně. Stejně jako, že vláda a Krizový štáb má jasnou vizi a plán, jak vyhrát válku proti viru :D
    Tenhle virus je něčím, co naprosto spolehlivě odvádí pozornost od jiných, mnohem důležitějších globálních problémů – chudoba, hlad a jejich příčiny, probíhající ozbrojené konflikty, diktátorské režimy, nestabilní vlády a vyostřené situace po volbách v různých zemích apod.
    „Trochu“ to tedy narušuje právo na informace, protože z zpravodajství se toho nic moc kromě mediální manipulační masáže – COVIDU-19, nedozvíme.
    Právo na svobodný názor naštěstí zůstalo.

    Číně, po tom co udělala, nic za to nezaplatí. Její lži jsou médii přijímány a bez kritického myšlení předhazovány jako fakt. Včera pozitivních 32 lidí, prý se otestuje 9 mil. město během krátké doby…
    V pohodě si tam konal Pekingský autosalon, kde ani ty pitomé roušky nebyly povinné, protože je tam spousta lidí neměla. A teď si hrají na to, že se tam vše vrací k normálu. Hlavně, že média jsou proti nenávisti vůči Číně. Ta ale mnohokrát v nedávné historii pustila do světa nějaký chřipkový nebo korona virus. Podle médií i spoustu lidí po celém světě by je asi měli mít rádi a děkovat jim za to, nebo co? :D
    Jinak neschopnost WHO reagovat na jakoukoliv epidemii je alarmující. A její předseda – no, divím se, že tam ještě je.

    Zdravotníci nemají už od začátku ani nyní k dispozici pořádné a hlavně kvalitní zdravotnické pomůcky, žádnou polofunkční Čínu. Obleky plynové masky nebo podobné přístroje, které dokáží zachytit v podstatě 100 % virů by byly víc než užitečné v souvislosti se vzrůstajícím počtem nakažených zdravotníků.
    Např. od Fordu je zajímavý tento projekt dýchacího přístroje na oblek:
    https://www.youtube.com/watch?v=OMmvZ_OYQzE
    Je vtipné vidět, jak se chrání proti radioaktivitě např. po jaderném výbuchu, pesticidům, bojovým plynům, a potom jak rouškou proti ČKCH. :)

    Budoucnost máme v našich rukou. Tento virus je banalita, ve srovnání s tím, co nás čeká, jestli nebudeme řešit prevenci, ne represi, a navíc chaoticky a špatně, když něco přijde.
    Ideálem by bylo nikde nemít živné půdy pro viry a bakterie, kterými jsou velkochovy a jatka. To je fakt.
    Čekám, že někdo veřejnosti vysvětlí tuto problematiku. K tomu ale nikdy nedojde. Zemědělské podniky živočišné výroby si na tom nahrabávají – tady hlavně ty Babišovy.
    Pokud se s tím něco neudělá, přijde něco dalšího, pravděpodobně mnohem silnějšího. Nechci si představit, co nastane.
    Produkce bude nezstále růst s tím, jak poroste celosvětová i kontinentální celková poptávka po mase, mléke, vejcím a výrobkům z nich:
    https://ourworldindata.org/meat-production
    Zdravotnictví bude kvůli tomu mnohem řešit lifestylové nemoci, jako jsou zejména nemoci srdce a cév rakovina, cukrovka, Alzheimer, Parkinson apod. A lidí bude umírat stále více.
    Ignorujeme a popíráme bezpočet studií a metaanalýz, které opakovaně prokazují, kde je příčinná souvislost naprosto jasná.
    2021 se chystá dokument o příčině světových pandemií The End of Medicine, (s Rooney Marou a Joachim Phoenixem). Upoutávka vypadá zajímavě.
    https://lockwoodfilm.com/unbound
    K tomu přidejme antibiotickou rezistenci, znečištění vody, masivní úbytek ryb, živočišných druhů, emise metanu, kolem 50 % zabrané půdy apod.
    Pro ty, koho to zajímá, skvělý dokument: https://www.freefilm.to/film/what-the-health
    Zdraví je to nejcennější, co máme, protože ale nemá žádnou peněžní hodnotu, většina z nás si ho neváží.

    1. Jojo, taky mi bylo dvanáct.
      Ale vyrostl jsem z toho, možná se taky dočkáte.

      Názorný příklad vašeho zmatení:
      Naznačujete, že „tenhle virus“ je komedie a „chaos COVID-19“ netřeba brát vážně.
      Co tedy udělala Čína a proč by za to měla platit?

    2. Je dobře, že tu máme i sociopaty, dává nám to vhled z opačné strany, jak tyhle přemoudřelé kurvy asi uvažují. Nemálo takových je i ve vládě, je to dobrá příprava.
      Zeptat se, co udělala Čína a proč by za to měla platit, opravdu může jen naprostý sociopat.

      1. servisdok 13.10.2020 v 8:34

        To, že mě považujete za přemoudřelou kurvu, mi nevadí, stejně již jsem baníkovec.
        Dokázal byste mi odpovědět na otázku, proč vstupujete do diskuse, aniž byste uměl číst?

        Poznámka: Tomu, že umíte rozpoznat všechna písmenka abecedy a ještě pár z azbuky navrch, samozřejmě věřím a s mou otázkou to nesouvisí nijak.

      2. ygorek:
        Nuže dobrá, tak tedy na rovinu, pane. Pro mne jste výjimečný exemplář sociopata, manipulativní grázl a povýšenec, který nemá, s touto vaší povahou ani nemůže mít rodinu, děti, vnuky. Kterého nikdo z bližšího okolí nesnese déle, než minutu.
        Každý ze zde přítomných si může pohodlně vyhledat každý jeden váš příspěvek – co každý jeden kus, to nějaká jedovatost, rýpanec, nebo aspoň uštěpačná poznámka na adresu jiných.
        Bohužel pro nás ostatní, je nemálo takových exemplářů ve vládě.
        Ovšemže je to pochopitelné – jen sociopat a psychopat může mít žaludek na něco podobného, co nejen teď předvádí, ale už několik dlouhých let nazpět, předvádí takzvaná vláda.
        Oba poznáme písmenka, já skutečně ještě poznám i azbuku, umíte snad i číst česky, ale to vy bohužel nechápete smysl jakéhokoli sdělení, ať už je v jakémkoli jazyce.
        Člověk, co chápe sdělení psaného textu, se nemůže ptát, co udělala čína a proč by měla platit.
        Vlastně jeden druh existuje, co by se takto ptát mohl – nějaký fanatický sinofil, ten snad ano.

        1. Ehm, servisdoku, Ygorek nezpochybňuje co udělala Čína, nýbrž poukazuje na schizofrenii či pokrytectví předřečníka, který na jednu stranu popírá závažnost nCOV a na druhou stranu chce za závažnost nCOV trestat Čínu.

          Ygorek tedy pouze říká, že si předřečník musí vybrat: buď je nCOV závažný a potom za něj může trestat Čínu, nebo nCOV neexistuje a potom za něj ovšem nikdo nikoho trestat nemůže, neb není za co.

          1. JanMrcasik 13.10.2020 v 10:52

            Ano, tak jsem svůj příspěvek myslel a doufal jsem, že jsem ho tak i napsal.

            Jinak: Nadzvedla mě autorova tvrzení o velkochovech, jatkách, spotřebě masa a mléka, ale nechtěl jsem se pouštět do žádných větších akcí, tak jsem použil první nalezený rozpor, o němž jsem doufal, že je pochopitelný všem…
            (Například spotřeba masa v ČR stagnuje na úrovni nižší než v roce 1989, spotřeba mléka stagnuje zhruba na úrovni roku 1989 atd.)

        2. Nuže dobrá, tedy na rovinu.
          Smysl psaného textu nechápete vy a ještě to drze přiznáváte.

          Poukázal jsem na to, že Druidik napsal, že „tenhle virus“ je komedie a „chaos COVID-19“ netřeba brát vážně.
          V dalším řádku poznamenal: Číně, po tom co udělala, nic za to nezaplatí. Tato věta mi nedává ve vztahu k předchozímu textu smysl, takže ji chápu jako: Čína, za to, co udělala, nic nezaplatí. Ano, to je možno rozporovat, ideálně samozřemě autorem textu. Vy jste to ale nerozporoval, pouze naznačil, že mě považujete za fanatického sinofila.

          Tedy:
          Pokud chaos COVID-19 netřeba brát vážně, nic se neděje, Čína nic neudělala a nemá za co platit.

          Nebo se autor mýlí, chaos COVID-19 je třeba brát vážně, jeho rozšíření způsobila Čína a měla by za to zaplatit.

          Závěr:
          Situace je typická pro zdejší diskuse:“V textu je rozpor, ty jsi ho našel, takže jsi blbec.“
          Vy jste to vylepšil náhradou blbce „výjimečným exemplář sociopata, manipulativním grázlem a povýšencem, který nemá, s touto jeho povahou ani nemůže mít rodinu, děti, vnuky. Kterého nikdo z bližšího okolí nesnese déle, než minutu.“

          1. Rýmička je sice neškodná, ALE žluťák značně dopomohl a nejspíš stále pomáhá CHAOSU, a za to by měl platit.

            Ale já su jenom vidlák a neumím kreativní čtení, jako někdo, takže se určitě zase něco chytrýho dozvíme :o)

          2. Tak si to tak neberte ygorku, takový servisdokův zeťák taky není žádná výhra…

    3. „Ideálem by bylo nikde nemít živné půdy pro viry a bakterie, kterými jsou velkochovy a jatka. To je fakt.“

      – To je fakt…. blbosť.

      Ešte som nepočul o prasati nakazenom koronavírusom. Ten koronavírus je moc prieberčivý – nevlezie do buňky prasaťa , prasatá nemajú ľudský mozog – aj keď mnohí ľudia majú prasačí mozog.

      1. Vsimni si, ze se tam nepise jenom o koronaviru, ale v mnozem cisle o virech a bakteriich, tvoje posedlost te zaslepila.

        1. deacon 13.10.2020 v 9:26

          Nezaslepila více, než Drujdika jeho zmatenost a neznalost.
          Určitě nikdy neviděl jatka, nezná provozní a hygienické předpisy a kontrolu jejich dodržování tamtéž a kolem velkochovu šel jednou velkým obloukem.
          Velkochovy hospodářských zvířat jsou rizikové v případě proniknutí nákazy zvenčí. Nijak se tedy neliší od velkochovů lidí.

          1. „Nijak se tedy neliší od velkochovů lidí.“
            – nuž, teda líšia sa v tom, že Koronavírus sa šíri JEDINE vo velkochovoch lidí. NIE jatkách.

            1. Napsal jsem:
              „Velkochovy hospodářských zvířat jsou rizikové v případě proniknutí nákazy zvenčí. Nijak se tedy neliší od velkochovů lidí.“
              Vy jste odpověděl:
              „…líšia sa v tom, že Koronavírus sa šíri JEDINE vo velkochovoch lidí. NIE jatkách.“

              Máte samozřejmě pravdu, ale jediné, co naše příspěvky spojuje, je použití pojmu velkochovy. To je poněkud málo.

              1. „ale jediné, co naše příspěvky spojuje, je použití pojmu velkochovy. To je poněkud málo.“

                – naše príspevky spája ČLÁNOK O KORONAVÍRE . Teda – ta istá TÉMA. A to je hodne veľa, to je hlavné.

          2. Velkochody zvirat se velmi lisi od „velkochovu“ lidi. Predstavte si, ze byste mel v beznem panelakovem byte 80 lidi …. takovy asat asi jeste nemame, ze?

            Proste jsou ty kurata, prasata atd na sebe silene namackane, hygiena je nutne spatna, dochazi i ke kanibalismu, viru a dalsi breberky tam maji idealni zivnou pudu. A cim vice si vir mnozi, tim vetsi statisticka sance na mutaci, ktera ucini vir nebezpecnym a umozni preskoceni na cloveka.

            No a v cinskych velkochovech, ktere jsou jeste vetsi nez u nas …. myslite, ze maji stejne prisne normy jako my?

            Pekne je to vysvetleno ve starsim videu zde: https://www.youtube.com/watch?v=7_ppXSABYLY

            1. Napsal jsem: „Velkochovy hospodářských zvířat jsou rizikové v případě proniknutí nákazy zvenčí. Nijak se tedy neliší od velkochovů lidí.“

              Skutečně se domníváte, že jste svou reakcí alespoň zpochybnil cokoli z mého tvrzení?

              Douška: Moje tvrzení lze rozšířit: „…velkochovů lidí a velkoplošných monokultur rostlin.“

              1. Napsal jste: „Velkochovy hospodářských zvířat jsou rizikové v případě proniknutí nákazy zvenčí.

                No, ale velkochovy neprobihaji v brutalne sterilnim prostedi a naprostou izolaci od okoli. A proto uz k nakazam ve velkochovech mnohokrat doslo a jeste mnohokrat dojde. A kdyz k nakaze dojde, tak ma nemoc idealni zivotni podminky k sireni a tak roste riziko, ze nahodna mutace preskoci na cloveka, nebo se vytvori obzvlast zabijacka varianta viru – viz ptaci chripka.

                Ja jinak reagoval na ten termin „velkochovy lidi“, ze tak idealni zivna puda jeste nejsme, jako ty nacpane statisice slepic v jedne hale. Prece jen toho prostoru mame vice a jsme vice oddeleni (byt takovy open office, nebo nacpany autobus se tomu taky blizi)

                1. Vy tedy tvrzení: „Velkochovy hospodářských zvířat jsou rizikové v případě proniknutí nákazy zvenčí.“ rozporujete slovy:“…kdyz k nakaze dojde, tak ma nemoc idealni zivotni podminky k sireni a tak roste riziko…“.

                  To je krutopřísný.

                  Jinak je dobré připomenout, že do velkochovu zvířat má přístup jen velmi málo lidí a v případě výskytu choroby používají tito lidé příslušné ochrané pomůcky.

                  K nepochopenému velkochovu lidí: Na jaře 2020 bylo kvůli epideiologické situaci v pražském velkochovu nařízeno nosit roušky i venku. Bylo divné vidět babičky opatřené rouškami jít v neděli v Kojčicích u Pejřimova na ranní do kaple Sv.Jana Nepomuckého, když na okrese nebyl evidován jediný případ nákazy.
                  Rozhodně jsem kritizovaným slovním spojením nechtěl, na rozdíl od pana prezidenta Havla, tvrdit, že lidé snad žijí v nějakých kotcích, nebo co.

                  1. Já navrhuji nezabývat se velkochovy a otevřít nějaká jatka pro lidi.
                    Samozřejmě humánní, ale prostě nedá se svítit, máš covida19-99, šup na jatka a produkty nakrmit třeba zvířata…

                    1. Soylent Green! Made for humans, by humans from humans.

                2. Nalim27 13.10.2020 v 13:17

                  Dokážete prostému vidláku připomenout alespoň jeden případ, kdy ve velkochovu došlo k náhodné mutaci viru a následnému přeskoku na člověka?
                  Co se týče ptačí chřipky, tak ta byla poprvé identifikována v roce 1878 v Itálii. Je pravděpodobné, že nikoli kvůli náhodné mutaci ve velkochovu, ale kvůli italskému jídelníčku obsahujícímu ptáky odchycené během sezónní migrace.

          3. Spoustu viru uz jsme od zvirat pochytili. Napr. nestovice. Velke koncentrace zvirat ve velkem styku s clovekem opravdu zvysuji sanci na prenos zvireci nemoci na cloveka. Obecne to tak plati.

            1. deacon 13.10.2020 v 13:36

              Neštovice se v lidské populaci objevily dlouho před zavedením velkochovů.
              Nebo se opět mýlím?

            2. Víte, proč se podařila eradikace neštovic? Protože se vyskytují výhradně u člověka. Kdyby byl rezervoar i mezi zvířaty, byly by tu s námi dodnes.

              1. U covidu problikly zprávy, že to chytají norci (pro ty je to ale smrtelné poměrně rychle, prý do pár dnů hynou), takže kdo ví jaká ještě zvířata to můžou přenášet (netopýři?).

                Možná se máme ještě na co těšit …

          4. No a tak je to proto, žes to řekl, že? No že se vůbec ptám, to je furt dokola :o)

        2. Takže koronavírus sa šíri v jatkách ??? Ja som IBA O TOMTO pisal.

          1. Ale citovals mnozny cislo, blbe.

      2. tak se koukni sem:

        https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3298239/

        a rovnou si vsimni kde se to stalo ;) („Guangdong“ neslyseli ste uz tohle negde?) akorat u zvirat je reseni jednodusi, proste vezmes cely stado gde sou nakazeny a sup snim do kafilerky ale takovyhle reseni si baba s lampasakem dovolit nemuze, ikdyz vetcina vypatlanejch rouskofilu by uz rada strilela vsechny bez rousek a pro jistotu i kazdyho s rymou a kaslem, sichr je sichr, tuhle krivku musime zplostit za kazdou cenu (tak nejak https://www.facebook.com/watch/?v=2814821472126348)

        ale mas recht ze je to blbost s tim „nemit zivny pudy pro bakterie a viry ~ velkochovy a jatka“ – to urcite psal po tom co si dal pekne krvavej steak z argentinskyho bejka made in poland ;)

    4. Vo těch rejžákách mají nějaký zdroje? Esli reportujou jednotky pozitivních, dyž s ohledem na přesnost by ty jejich srandatesty i s nulou lidí, co to mělo před několika týdnama naposled v plicích, vykázaly miliony pozitivních, to zní jak solidní výsměch.

    5. Hele, ze uz ti ty zeleninovy „hambace“ lezou na mozek? Dej si kus poradnyho biftoura a svet bude zase na chvili hezci, ver mi.

  9. 1) Je to dlouhé, 8 stran v PDF nikdo číst nebude (kromě těch, kteří už mají názor jako Vy, ti to ale ani nepotřebují, je to rekapitulace známého). Deklarace musí být na jednu stránku, má-li mít potenciál oslovit větší množství lidí a být šířena. Takže bych to zkrátil na nadpisy (ty jsou podstatné) a jednu-dvě věty s odkazem na plné znění, které si dohledá jen ten, koho to zajímá (a část těch, kteří by to ve formě 8 stránek nečetli vůbec – potřebují impuls, který je k přečtení toho zbytku donutí a tím je jednostránková verze).

    2) Zbavil bych se příkladu s omezovaním rychlosti na 30 km/h. Pro velkou část cílovky to bude důvod odmítnout deklaraci jako takovou, protože „je to stejná blbost jako to omezování na 30 km/h“. Současně příklad obsahuje faktickou chybu, protože taková akce nemůže ani teoreticky zachránit „tisíce životů“ a co se statistiky udržují, tak ani nemohla – někdy v roce 1969 máme rekord, 1500 mrtvých za rok, to nejsou „tisíce“. Poslední 4 roky se číslo převaluje mezi 500 a 600. Že takové množství mrtvých může vést k totální likvidaci svobody a ekonomiky nám sice vláda ukazuje právě teď na covidu, ale průměrný vohnout si to nemá šanci spojit. Tedy lepší bude to tam nemít.

    1. Je to dlouhé, 8 stran v PDF nikdo číst nebude , a – buďme úprimní – 90% ovčanov nepochopí 90% toho textu.

      Jediné, čo ovčania MOŽNO pochopia, že budú rok-dva sedieť v domácom väzení, hladní, nasratí , pred telkou oznamujúcou čísla nakazených.
      Tedine toto MOŽNO pomôže.
      Ale asi nepomôže, pretože ovčanom dovtedy už odumrejú posledné zdravé buňky v mozgu, a začne sa im to páčiť.
      Ovčania majú akosi geneticky zakódovanú v mozgu radosť z poddanstva. Poddanstvo dáva pocit ISTOTY, pocit prežitia. V poddanstve – ale živý.

    2. „2) Zbavil bych se příkladu s omezovaním rychlosti na 30 km/h. “
      – heheééé….. obmedzenie čohokoľvek, teda aj rýchlosti, je jediný „argument“ , ktorý sú schopní pochopiť všetci ovčania.
      Obmedziť, zakázať, uzavrieť. zakopať, spáliť, …….také logické , ……

      1. ktosicelkominy:
        Nespletl sis web? Tohle nejsou PL.

        1. Ja hovorím o tom, ako rozmýšľa väčšina ovčanov. A ani tento web nie je imúnny pred hluposťou.

      2. ktosicelkominy: máte ve znalostech fungování lidské psychiky trochu mezery. Pokud někomu řeknete, že je něco „jako kdyby něco, co jim přijde, že je blbost“, pak jim z toho vyplyne, že je blbost i to „něco“. Říká se tomu asociace.

    3. Souhlasim. Zkrátit tak na jednu stránku. Tenhle text bych pak d jako prilohu)

      1. shane, fatdwi: kdyby se to zkrátilo jen na nadpisky, „Vzhledem k tomu“ a „Požadavkové“ odrážky, stačilo by to?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017