Přísný monitorovací režim soudruha prezidenta - zpět na článek

Počet komentářů: 210

  1. Článek není dle mého nézoru úplně konzistentní.
    Nicméně, to, že jde o ZMRDA bylo jasné od začátku. Pokud se teď někdo diví, tak jen říkám „vždyť jsem vám to přeci říkal“.

    1. RK:
      „.. jde o ZMRDA..“
      – – –
      Jde. S jeho první manželkou se nechlubí, jen s tou RSDr. matrací.

    2. Článek především účelově zkresluje fakta. Celá část 4. o internaci „všech Američanů s 1/16 japonské krve do roku 1946“ je prakticky ve všech bodech nepřesná až zcela nepravdivá. Sviňárna to byla, to ne že ne, ale autor si z toho vybral, co se mu hodilo a i to si upravil, protože potřeboval hůl na psa.

      1. Tak moment: internace se vztahovala na všechny Japonce, resp. americké občany japonského původu (https://calendar.eji.org/racial-injustice/mar/24). Požadavek na internaci všech s alespoň 1/16 japonské krve totiž znamenal internaci každého, v jehož rodině, resp. pokrevní linii, byl jeden japonský předek až 4 generace zpět. Cílem totiž bylo zavřít všechny, což při délce dožití bezpečně pokrývá pradědu, dědu, otce i syna (https://www.washingtonpost.com/news/post-nation/wp/2017/05/05/transcript-im-not-a-jap-im-a-half-jap/).
        A ačkoliv už na konci roku 1944 nedávala další internace Japonců v USA smysl, s jejich propouštěním se nezačalo dříve, než v roce 1945, aby tím nebyly ovlivněny tehdejší prezidentské volby v listopadu 1944, a s rušením těch táborů se nijak nespěchalo. Většina koncentráků, pardon, relocation centers, pro japonce, provozovaná WRA (war relocation authority) byla zrušena do konce roku 1945, ale ne všechny, největší koncentrák v Kalifornii (Tule Lake), ve kterém bylo přes 18 tisíc Japonců, byl zavřen až 20. března 1946, protože v něm byli soustředěni ti Japonci, kteří byli považováni za „bezpečnostní riziko“. Navíc koncentráky neprovozovala jen WRA, ale též americké Ministerstvo spravedlnosti (department of justice), které svoje koncentráky, pardon, detention camps, zavřelo ještě později, v dubnu 1946 (samotná WRA byla rozpuštěna až k 30. 6. 1946). Na internaci se navíc podílely i další úřady, a část Japonců tak byla držená ve věznicích (to byli jednak ti, kdo se vyhýbali internaci, což bylo trestné, nebo ti, kdo spáchal jiný zločin), malá část Japonců, kteří byli považovaní za „problematické“, byli internováni v „občanských izolačních centrech“ (citizen isolation centers).
        Autor si z toho vybral podstatu, aniž by zabředával do detailů. Podstatou je, že v USA byl za druhé světové války zájem na internaci všech Japonců za plotem někde v pustině, protože se válčilo s Japonskem, což samo o sobě stačilo k tomu, aby se uplatnil princip kolektivní viny. Současně byl naprostý nezájem skutečně zkoumat, kdo z těch internovaných představuje to „bezpečnostní riziko“ nebo ne, protože pak by se to nedalo stihnout, navíc už Munsonova zpráva ukazovala, že riziko kolaborace bylo zanedbatelné, takže by se reálně zavřel zlomek japonské populace, což bylo v rozporu s prvotním cílem zavřít všechny. Vedlejším efektem pak bylo okradení těch internovaných o jejich majetky. Celá ta sviňárna a rezignace na právní stát a občanská práva pak byla odůvodňována „bezpečnostními zájmy státu“ a mimořádným, protože válečným, stavem. A jako vždy v dějinách i tato měla podporu novinářů a „mlčící většiny“, která s internací svých japonských sousedů zhusta neměla nejmenší problém.
        Autor to následně soudruhu prezidentovi omlátil o palici, protože autor zastává názor, podle kterého jakmile se jednou začne se stavbou koncentráků pro jednu „potenciálně problematickou“ skupinu občanů, tak za tím plotem dřív nebo později skončí všichni.

        1. Určitou roli v tom zcela jistě hrálo i to, že v emotivní válce jako byla protistrana cíleně systematicky zcela dehumanizována propagandou a v celém národě byla vyvolána nenávist proti „Frickům“ a „Japíkůmů“.

          Viz propagandistický plakát, kde mají Němci podezřele pařátovité drápy, chci říct prsty, žabí oči, a dosti nelidské rysy obličeje:
          https://external-preview.redd.it/Ap6VBcq11ZPJ9-FWGgYFLuwGrlzkvz5ITkmAFbptjz4.jpg?auto=webp&s=bb4a18fc19c1287d7564eb297922f4427becd389

          A Japonci byly běžně zpodobňováni jako krysy s velkými zuby:
          https://previews.agefotostock.com/previewimage/medibigoff/7fdf929f782811e1c35ace1cfcd6fe37/gbp-cpa0025788.jpg
          https://img.huffingtonpost.com/asset/5a29a92e1e00003b000c2ac0.jpeg?ops=scalefit_720_noupscale&format=webp
          https://img.huffingtonpost.com/asset/5a29a640190000492c035229.png?ops=scalefit_720_noupscale&format=webp

          To samozřejmě pomáhá zlepšit národní jednotu, zvyšuje ochotu k obětem a odříkání, a čerstvým brancům to usnadňuje zabíjet jiné lidské bytosti. Proto to ve válce dělají všechny státy. Ale nevyhnutelná spojená nádoba je, že jakmile je tento Džin venku z lahve, nedá se nenávist zkrotit ani doma.

          1. Je zábavné, jak je propaganda všech do konfliktu zapojených států srovnatelná a ve všech případech dehumanizující nepřítele. V tomto ohledu si nemá cenu namlouvat, že by Američané vedli morálnější a slušnější propagandu než třeba Sověti nebo Němci.
            Ostatně i dnes jsou Rusové vykreslovaní jako zbabělí neandertálci znásilňující všechno, co má díru a dejchá a páchající pouze válečné zločiny, zatímco ti „kyjevští Rusové“, tedy Ukrajinci, jsou vykreslovaní jako hrdinní obránci vlasti, Mirkové Dušínové mluvící ukrajinsky, kteří pouze osvobozují zpět ztracený Donbas a Krym.

            1. To mají propagandisté lehkou práci. Na chování rusáků si stěžovalo obyvatelstvo už u bitvy u Slavkova. Východní buranské manýry a k tomu o dost nižší hodnota jakéhokoli lidského života. Druhá strana to má tak nějak podobně, ale tím, že se bojuje u nich doma, bude asi toho masakrování civilů o něco míň nebo to líp hlídaj na fejsbůčku.

              1. Ano, pak jim tu západní jemnost a civilizovanost předvedli vítězní Francouzi, kteří ruské raněné zaživa házeli do hromadných hrobů. Viz např. Brněnský pitaval, D. Uhlíř.

                1. Měl jsem na mysli chování armády k civilistům, kdy se spojenecká armáda na domácím území chovala hůř než armáda okupační. Jaká jemnost panovala na bojišti přelomu 18/19 století si asi ani neumíme představit. Na druhou stranu je mezi námi relativně dost občanů s francouzskými kořeny od zběhů z války, kteří zrdrhli a nikdo je neudal, úřady je nešikanovaly a zůstali tu. To je zase věc, kterou si totalitní dvacáté století asi ani neumí představit.

                  1. V Nemecku napocitali 80000 znasilnenych zen spojeneckou armadou. Jak moc je to nedo- a prefouknuty, to nevim. V nasi prdeli lidi obcas zavzpominaji na holku, co ji Amici zastrelili, kdyz utikala z kostela domu oznamit, ze prijeli Americani. Holt to pole neprebehla. Pak ji rodice museli pracne hledat, kde vubec skoncila a nasli ji v klatovske marnici bez jakekoli evidence. Podobne mistni vzpominaji, jak se valela jejich hlidka u Velhartic na Zahalce a jak naliti vojaci honili mistni holky. Nejde o to, na ne plivat, ale stavet nejake glorioly take neni zapotrebi.

                    Kazdej vojak, pokud ma efektivne bojovat, musi mit vyplachnuto, nebo mit brutalni motivaci. U spojencu stacil ten vyplach, u RA to bylo spojeno s tou brutalni motivaci. Ono kdyz nevis, kdy te ze zalohy picne nejakej Fricek, tak se zacnes casem chovat vselijak.

                    1. Oni se taky Němci na různých geografických stranách chovali dost odlišně.

                  2. Mluvil jste o bitvě u Slavkova :)
                    Vzhledem k tomu, že dostáváme informace jen z jedné strany, za kterou stojí celá západní propagandistická mašinérie, bych fejsbůček bral hodně s rezervou.

                  3. Jinak s tou minulostí máte pravdu, a nejen francouzských. Všichni držitelé příjmení Cerman prý procházejí od JEDNOHO švédského dezertéra z třicetileté války…

                  4. Jinak teda oblastech, o kterých vím, se osvoboditelská armáda chovala určitě líp a starý lidi byli do smrti rádi, že je východní burani kultivovaných nositelů nordické civilizace zbavili. Třeba moje babička, přestože jim komančové sebrali živnost, by určitě neměnila – pravda, neptal jsem se, ono se mne na to ani nenapadlo ptát, ta otázka by byla absurdní.

        2. Nevztahovala. Na západním pobřeží využili situace a EO 9066 (kde se slovo Japonec vyskytuje přesně ani jednou) a zatočili se žluťáky, což chtěli udělat už dávno. Naopak na Hawai, kde žilo 150 000 Japonců a tvořili více než třetinu populace, internovali cca jedno procento z nich. Desítky tisíc Japonců sloužily v ozbrojených silách USA, japonský 442. regiment byla jednotka snad s největším počtem vyznamenání.

          Nebo jak jste si vybral Korematsu vs. US a nezmínil Ex parte Endo ze stejného dne. U. S. Supreme Court není ideální instituce, ale co bych za ně dal tady.

          1. Cynik by odpověděl, že na Havaji nemuseli nikoho internovat, protože celý to souostroví se stalo gigantickým „táborem“ ipso facto. Odtam by se kolaborovalo proti Washingtonu fakt blbě.
            Co se týká japonského 442. regimentu, ano, USA některým Japoncům nezakazovaly bojovat za ně a taky za ně padnout – ty metály, kterými je ten regiment ověšený jak vánoční stromek, rozhodně nebyly zadarmo. Jak jsem psal jinde v diskuzi, bejt internovaným Japoncem, asi bych si rozmyslel, jestli se chci z tábora dostat tak, že se nechám nalejt, abych pak vesele padnul někde na Tarawě (což byla mimořádně krvavá záležitost, a taky první bitva, kde se Američanům ve státech ukazovaly ve filmových týdenících reálné záběry mrtvých mariňáků).
            Rozsudek Korematsu jsem vybral proto, že je z těch rozsudků Nejvyššího soudu, který se internace Japonců týkal, nejdůležitější, a taky je nejčastěji uváděný i v učebnicích práva. Nešlo o to „vybrat jen, co se mi hodí“. A cílem článku nebylo ani zahltit čtenáře odbočkou z právních dějin Spojených států.

            1. Nebylo by čestnější přiznat, že vaše tvrzení „veškerá japonská populace byla na 5 let (až do roku 1946) zavřená do koncentračních táborů v USA“ a „Soudci poměrem 6 ku 3 konstatovali, že internace pana Korematsu do tábora je v pořádku …“ jsou nepravdivá?

              1. V tom prvním případě by bylo vhodnější říct, že prakticky veškerá „japonská“ populace kontinentálních USA byla internována, což vyloučí Havaj a bude pravdivé.
                V tom druhém případě nevidím žádnou lež: On December 18, 1944, a divided Supreme Court ruled, in a 6-3 decision, that the detention was a “military necessity” not based on race. Zdroj: https://www.uscourts.gov/educational-resources/educational-activities/facts-and-case-summary-korematsu-v-us

    3. Jj každému příčetnému člověku muselo být jasné, že Pávek je karierní ZMRD. Zas ale postklimakterní báby z něj šílely, jakej že je to fešák a těšily se na mokrý orgáče, když budou jeho bílý fousy voblizovat na známkách.

      Na druhý straně Pávkův „tým“ mu dělal kampaň několik let (Bába se rozhodnul na poslední chvíli) takže Pávek měl slušnej náskok + naprostou podporu pětikolky. Zejména rusofobní Kolář se snažil a myslím, že mu píše i všechny projevy, spolu s otylou parodií na tiskovou mluvčí, Řehtákovou, nebo jak se to neštěstí jmenuje. Koukal někdo na poslední tiskovku Pávka? Byla to hodně smutná diskotéka ubohoučkého IQ 107. Pávek nebyl, na rozdíl od Klause a Zemana, schopen mluvit bez papíru a všechno, co mu napsali, doslova přečetl, aniž by chápal, co vlastně říká. Milion prázných frází a přívlastků, vše o hovnu, horší než v Rudém právu za komančů. Korunu té tiskovce nasadila Řehtáková, která žmoulala v ruce asi 20 papírů, které jí několikrát málem upadly, pořád čuměla na pravou stranu (nebylo tam čtecí zařízení?) a v každé větě se minimálně jedenkrát přeřekla. Oproti ní je Ovčáček naprosto geniální rétor a profík.

      Já jsem ve 2. kole volil Bábu čistě proti Pávkovi a jsem rád, že jsem to udělal i když jsem předpokládal, že nevyhraje.

  2. Obecně se našim spoluobčanům -či spíše médiím a politickým poradcům- hlavně již potřetí povedl majstrštyk, kdy do druhého kola zaručeně pošlou dva naprosto příšerné, ohyzdné a hovadné kandidáty.

    Pavel jen dělá to, co celý život – načte si, jaké názory se zrovna nosí u „politických elit“, a „signalizuje“ je jasánkovským, až přepáleným způsobem. Přesně stejně, jako na něj spolužáci vzpomínají, že na sklonku 80. let byl jásavější a fanatičtější komunista, než všichni okolo.

    V tomto kontextu si dovolím citovat dva brilantní komentáře – jednou pana Kaisera přímo na stejné téma, jako tento článek, s nadpiskem „Prezident jako etalon komoušství“:

    Někoho třeba napadne, že z Pavla tu mluví jeho původní profese (na podzim 1988 se stal „členem Zpravodajské služby Generálního štábu“, tedy vojenské rozvědky komunistického státu), ale spíš to bude projev jakéhosi širšího, nadprofesního oportunismu. On ví, respektive jeho poradci vědí, že tyto temné represivní fantazie se na patřičných místech, od médií přes velkou část veřejnosti až do spřáteleného zahraničí, budou líbit. U nás je povoleno i veřejně nesnášet Rusy kvůli tomu, že se narodili ruské mámě, dlouho před vpádem Ruska na Ukrajinu to byla jediná přípustná xenofobie.

    Lidé se mohou za svůj život vyvíjet a měnit jak k horšímu, tak k lepšímu. Petr Pavel se chová bohužel pořád stejně, jako když byl mladý předseda základní organizace KSČ, jako když se ve zpravodajském kurzu učil, jak navázat přátelství s nicnetušícím civilem, vnutit se mu domů a pak o něm sepsat hlášení. Něco je proti elementární lidské slušnosti (sledovat lidi na základě etnického původu zcela určitě), ale doba už je taková… Nepřál bych Petru Pavlovi, aby se na něj jednou vzpomínalo jako na toho, kdo byl v každé době etalonem dobového komoušství.

    A jednou pana Weisse k té absurdní posedlosti celé této vlády „vysíláním signálů“:

    „Že to není potřeba? Je. Je to symbolické gesto a demonstrace hodnot, které zastáváme,“ napsala někdejší prezidentská kandidátka Danuše Nerudová na Twitteru.

    Pro někoho je tento způsob uvažování velmi svůdný. „Patříme teď trošku mezi ty, kteří v tom dobrém klubu nejsou. To znamená, že ti, kteří to schválili, sdílí stejné hodnoty. A je to trošku mezinárodní ostuda, že jsme to ještě neratifikovali,“ postěžoval si na průtahy s ratifikací Istanbulské úmluvy místopředseda poslaneckého klubu STAN Ondřej Lochman.

    Někomu by mohlo připadat, že hřejivý pocit poklepání po rameni od lepších lidí je trochu málo, domnívá se třeba, že naši námi placení zástupci jezdí na mezinárodní fóra z jiných důvodů. (…) Vyslat signál, udělat symbolické gesto, demonstrovat společné hodnoty – toto uvažování o smyslu legislativy je v politické generaci části dnešní vládní koalice rozšířené. Třeba pirátská poslankyně Klára Kocmanová prezentovala svůj delší text o nutnosti klimatického zákona tweetem, který začínal takto: „Proč by bylo dobré mít klimatický zákon? 1. Ukážeme, že nám na klimatu záleží…“

    Je to přístup redukující politiku v zásadě na vyvěšování vlajek. Někomu to stačí, ale ve skutečnosti jsou tu zákony a politici od něčeho jiného.

    Pěkný článek a skvělé zdroje – děkuji autore zejména za ty Beneše, to si musím uložit.

    1. Jan Mrcasik:
      „..dva naprosto příšerné, ohyzdné a hovadné kandidáty.“
      – – –
      Jeden z nich byl pro řadového občana nižším rizikem.

      .

      1. Ale hodne, hodne tesne. Zatimco jeden liba prdel Stoltenbergovi, druhej UsiZlejna. Takze jeden nas bude rujnovat pres zbrane a druhej pres hospodarstvi. Meli jsme si zvolit oba, zase bychom v necem byli prvni na svete.

        1. Sysop:
          Druhýho ni jeho partaj jsem nevhazoval, bo one-man party, politický podnikatel atd.
          Ale v druhým kole jsem musel; natolik mám zažitý gumy hadrfousovo typu.

          .

      2. Skutečně? Omlouváš si „volbou menšího zla“ i tvoji volbu nějaké parlamentní strany? :o)

        Já na menší zlo nehraju už hodně dlouho. Kdo na menší zlo hraje, ten se nechává manipulovat. Mediálně :D

        1. Pravda že.

        2. Jan Mrcasik:
          „Kdo na menší zlo hraje, ten se nechává manipulovat. Mediálně :D“
          – – –
          Poslední věc, kterou jsem mohl udělat proti zasraný gumě značky „hadrfous“. Je mi fuk, co média.

          Ten výrok je snad origo tvůj…?

          .

          1. 2009 – „Musíte volit ODS, nebo to tu ovládnou komunisti a socialisti!“
            2023 – „Musíte volit Babiše, nebo to tu ovládne Západ a guma!“

            Najdi 3 rozdíly.

            Samozřejmě že t.zv. menší zlo, tím spíše prodávané jako „my sice víme, že je to špatné, ale musíte nás zvolit protože jediná alternativa je ještě horší!“ je mediální manipulace.

            Důkaz: pokud nějaký politický subjekt nechceš zvolit a nejsi manipulován, prostě jej nezvolíš.
            Pokud nějaký politický subjekt zvolíš ačkoli jsi jej volit nechtěl, byl jsi zmanipulován.
            Dělat něco co nechceš jen proto, že tě k tomu někdo jiný dotlačil nebo přesvědčil, je totiž slovníkovou definicí manipulace.

            1. Jan Mrcasik:
              „…, je totiž slovníkovou definicí manipulace…“
              – – –
              Houby. Ta volba byla poslední možnost udělat proti šmejdu hadrfousovi COKOLIV.
              A dodám jedno – byl jsem ochoten „kontra hadrfous“ vhodit Nerudovou, pokudy by ta čůza pronikla do 2. kola, i třeba sluníčkářské zmetky Hilšer, Fischer a podobně. Natolik si uvědomuju, co je ta zasraná guma zač. Tys tyhle gumy nezažil, jsi děcko svobody…

              .

            2. Máš tam špatný předpoklad, nikdo ti nemusí prodávat, že volíš menší zlo. Např. volil jsem SPD, protože s nima nikdo nechce, Andy to s nima nesloží a čím slabší vláda, tím líp. K tomu mě nikdo nemusel přesvědčovat. Mohl jsem místo toho volit někoho z přesvědčení, ale dokud tu máme 5% hranici, tak je to ještě víc k hovnu, než volit menší zlo…

              1. Pokud jsi je volit chtěl, nejsi zmanipulovaný. Zmanipulovaný je ten, kdo sám něco udělat nechce, ale přesto to udělá jen proto, že to po něm chce někdo jiný – kdo si to nevynucuje silou ale hraním na psychiku. Na pocit strachu („pokud neuděláš X, stane se něco strašného“), na pocit cti („všichni slušní dělají X“), na pocit odvahy („jen zbabělec neudělá X“), na pocit chytrosti („všichni chytří lidé dělají X“)…

                1. Jan Mrcasik:
                  Tohle je tvoje konstrukce.
                  Pokud jsou jen dvě možnosti, a současně mám sám podmínku dát platný hlas, protože chci udělat vše proti většímu riziku, pak samozřejmě volím to menší riziko.

                  1. Platí tenhle výrok 1:1, jak stojí a leží, i pro ty, kteří v roce 2009 měli jen možnost volit ODS a ČSSD, „a měli podmínku dát platný hlas, protože chtěli udělat vše proti většímu riziku, a pak samozřejmě volili to menší riziko“ ? :o)

                    1. Jan Mrcasik:
                      „…měli jen možnost volit ODS a ČSSD…“
                      – – –
                      A to jako v kterých volbách byly jen ty dvě strany…?

                    2. „Hlas pro kohokoli jiného, než ODS nebo ČSSD je vyhozený hlas!“

                      Nepamatuješ?

                    3. Jan Mrcasik:
                      „…vyhozený hlas!“
                      – – –
                      Povídal kdo…?

                    4. Všichni kromě Unie Svobody :o)

                      (Musím se opravit – nikoli 2009, ale 2006.)

                    5. Jan Mrcasik:
                      „Všichni kromě Unie Svobody :o)“
                      – – –
                      Takže „…měli jen možnost volit ODS a ČSSD…“ se jaksi nekonalo.

                      * * * * *
                      Ve 2. kole prezidentské volby byly dvě osoby – hadrfous a Babiš.
                      No a v roce 2006 tam nebyly jen dvě strany…

                      .

    2. Děkuji, uniklo mi, že tentýž problém komentoval i Daniel Kaiser. Nicméně vtipné je, že ráno po odeslání článku redakci vyšel na iDnes článek: https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/rusove-monitoring-zapad-petr-pavel-vjaceslav-volodin.A230619_094353_zahranicni_pitt A přesně dle očekávání Rusko okamžitě využilo nahrávku na smeč.

      1. Virtue signalling je z principu zaměřeno na sociologickou „ingroup“, nikoli „outgroup“. Co vyvolá v outgroup a jak moc je tam kontraproduktivní je pachatelům signalizování ctnosti úplně jedno, jim jde jen o to, šplhnout si ve svém táboře.

        Ditto ministr pro evropské záležitosti, co si „přál aby Rusko bylo na kolenou“. Diplomat by nic takového nikdy neřekl, ale tomuhle „diplomatovi“ je jakákoli diplomacie úplně, totálně ukradená – on hraje jen o body na twitteru svých příznivců.

        Symptom rozpadu společnosti na virtuální kmeny a bubliny.

        1. S „ingroup“ a „outgroup“ máte recht, ostatně vláda se s lidmi jiného názoru bavit ani nechce (PePa je de facto součást vlády).
          Blbý je, že ten kmen, který se za osm let v opozici dost zradikalizoval, se převzetím moci neuklidnil, ale radikalizuje se dál a víc.

  3. Ano.
    Ze soudruha Pávka na Hradě je mi tak nějak na…smutno.
    Ale ještě víc ze spoluobčanů, kterým to nevadí. Holt musíme padnout až ke dnu, aby aspoň někteří něco pochopili. Socialismus, s iluzí, že „se někdo postará“, je v těch lidech zakořeněn i 33 let po svém pádu.

    1. dritchie:
      „.. ze spoluobčanů..“
      – – –
      Ti dají na ikonku, vytvořenou médii a PR.

      * * * * *

      Do francouzského sektoru dělali občas výpady chorvatské kriminální bandy, které velmi brutálně vraždily místní Srby. Když tam jedno takové komando překročilo hranici, Srbové chtěli zakročit. Francouzi, zřejmě motivováni snahou předejít konfliktu, srbské jednotce zabránili v dalším pohybu do prostoru přepadu. Část srbského konvoje v počtu dvou vozů projela. Zbytek byl Francouzi zablokován a vyjednával, aby směl pokračovat dál. Mezitím se ale první dvě vozidla dostala v kopcích do léčky a Chorvati v ní dost brutálně povraždili 23 Srbů. Srbové pak vyskládali Francouzům 23 hrobů hned vedle jejich kempu, aby jim den co den připomínaly, co udělali. Toto je vaše práce, protože jste nám neumožnili jim pomoci.

      Zdroj: https://www.lidovky.cz/relax/lide/veliteli-ja-ho-smahnu-general-pavel-vzpomina-na-dramaticke-momenty-z-jugoslavie.A190707_150250_lide_ele

      * * * * *

      Chorvatská krimi-banda OK, ta prošla.
      Proč asi…?

      :OD

      1. asi ze stejnýho důvodu, jako když američani v Sýrii bojovali proti ISIS a ti se roztahovali čím dál víc. Dokud tam nevlít rusák a neudělal pořádek.

        dneska už se veřejně na seznamáckých diskusích volá po tom, aby se ISIS ze Sýrie převezl na Ukrajinu.

        mouřenín sice svou práci udělal, ale ještě odejít nemůže

      2. Chorvaty si hýčkal západ. Co na tom, že to byli ustašovci, co za WWII masově vyhlazovali Srby a další etnika. Ušák Clintoris (+Krvavá židobába) pak za pár let řekli, že Srbové jsou komplet fuj a následovala bezprecedentní válka proti Srbsku, zničení všech místních mostů přes Dunaj, likvidace továren, odstřelení civilního vlaku, povraždění obsluhy srbské veřejnoprávní TV raketou a jen tak navíc zásah čínské ambasády, aby si šikmovočci moc nevyskakovali. Pak už jen Camp Bondseel.

        1. Otto:
          Dobře pamatuju, včetně kampaně u nás. A taky popotahování PČR, stačilo dát najevo nesouhlas.

          .

  4. @Sysop
    UsiZlejna?
    Tak nevím, není to jak z lexikonu pokrokových urážek?
    Něco jako Bidet, Putler, Killary, Bureš, Pitomio, Fialenko?
    Dnes například nějakej Jekl cíleně komolil Čaput a Kisková, asi mu to připadalo tuze vtipné…
    https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/hrad-po-prvni-stovce-dni.A230619_212833_p_spolecnost_nef

    1. Nezapomeň na krvavou Madlu a Kisku – americkou filcku.

      1. Krvavá Madla ovšem není dětinská samoúčelná zkomolenina jména. je to přídomek, který si vysloužila svými činy, plus český ekvivalent jejího jména bez pejorativních konotací. něco jako Ivan Hrozný.
        rozdíl mezi Krvavou Madlou a Bidetem by měl být zřejmý.

        1. Ta hnusná nenažraná židovka si přezdívku „Krvavá Madla,“ resp. „Krvavá bába“ jak jí říkají Srbové, zcela zaslouží. Nyní si již užívá v pekle tresty časné i věčné, doufám, že se čerti dobře baví.

    2. Jojo, UsiZlejna je ferovka – ona urazi nas, ja ji. Nedostatek pouze je, ze ona na tom vydelava, ja ne.

    3. V pripade Caput a Kiskovej je oboje hnoj a odpad.. ale Kiska ma niektore crty spolocne s agentom Pavkom – snazivy synacik z dobrej papalasskej komunistickej rodiny, podobne ako sudruh Miklos (hoci ani jedneho nevzali do KSC a to sa obaja snazili).. Caput uz KSC nestihla.

    4. ale zde přeci vůbec nešlo o vtip, nýbrž o zdůraznění prázdných a zaměnitelných paňác. O tom, že Kisko a čaputová jedno jsou.

    5. ostatně co je urážlivého nazvat Čaputovou Čaput, když zrovna ona je propagátor genderu (pro Kisku platí totéž). Spousta progresivistů dnes odmítá přechylování, propaguje trans… Jakl (nikoliv Jekl, ale to předpokládám velmi dobře víte) zde přeci zrovna tyto lidi neuráží. pokud ano, pak jsou pokrytci.

  5. Zvolili si prezidentem agenta Aspen Institute a teď se diví, že přijímá notičky odjinud. I polodebilní děcko před volbami vidělo, co jsou Fiala s Pavlem zač a co budou prosazovat.

    1. Chceš tím snad říci, že většina voličů inteligence polodebilního dítěte nedosahuje? Jen dotaz, nikoli námitka.

      1. No ale nevolte takeho fesaka :-))

        1. Přesně tak.
          Kdejaké české pětačtyřicítce, z toho Pávka naposledy zahučelo v troubě. A tak ho máme za presidenta.
          A tak si tu žijem. Fialu ani nekomentuju.

          1. Tady se dostáváme k meritu problému, totiž k tomu, že máme volební právo pro ženy a státní zaměstnance.

            1. Panebože.
              Obchůdek v malé rodinné pekárně, kam se vejde tak 7-8 lidí.
              Vyletěl jsem tam odsud, jak Faust komínem ven, zapálit si, než se to přežene a vypadnou. Tři občanky, zhruba z naznačené věkové skupiny, se tam bavily o presidentských kandidátech.
              Já už teď nabeton vím, proč je to tady v piči. Doslova.

          2. servisdok:
            „..pětačtyřicítce, z toho Pávka naposledy zahučelo v troubě..“
            – – –
            Y = silné ročníky, to napomohlo…

            .

          3. Bába prostě není sexi, to je fakt.

  6. Nechápu co je za problém. Žádný politicky směr či vláda netrvá věčně.

    To jak se chovají soudruzi nyní dává precedenc pro druhou stranu barikády v budoucnu.

    Nyní chce establishment sledovat rusy, v budoucnu budeme sledovat cikány.

    Takže za mě rozhodně jen tak dál.

  7. Státy a jejich státní problémy, neshody, hádky a války. A jako vždycky to odnesou lidi :(

  8. Dvě poznámky:
    1) I přes to, jak se k nim Amerika zachovala, sestavili Američané japonského původu 442. pěší pluk, nejvyznamenávanější jednotku US Army, proslavenou zejména nasazením v Itálii.

    2) Jestlipak by si exkomoušký rozvědčík dovolil tohle říct o radikálních muslimech?

    1. Ano, Japonci internovaní v táborech sestavili 442. pěší pluk. Neznám podrobnosti ohledně jejich motivace, ale ta mohla spočívat primárně v tom, že byli – paradoxně – americkými občany a dali tak najevo svoji loajalitu vůči USA, přestože je jejich země internovala. Na jednu stranu to chápu – byl to způsob, jak se z té internace dostat ven a současně dokázat, jak moc se Roosevelt a spol. mýlili. Na druhou stranu si říkám, že pokud by mě stát, jehož občanství jsem přijal, resp. ve kterém jsem se stal občanem už svým narozením, následně zavřel do klece, že bych za něj život nasadit nešel. A ačkoli ti Japonci byli internovaní v táborech někde v pustině (museli pobývat dále jak 160 kilometrů od pobřeží USA), tak podmínky v nich nebyly tak strašné, jako například v ruském Gulagu.

  9. Volit mezi Babišem a Pavlem bylo jako mezi angínou a příušnicema.

    1. To je takové velmi zjednodušené. Kandidáti nebyli dva, že ano?

      1. Na začátku nebyli; já jsem třeba volil Hilšera – a jen pro to, že odjel na Babetě ze studia, kde odmítli vést debatu se všemi kandidáty rovně.

        Pak už to bohužel nešlo jinak. Vox populi, vox dei.

        1. Já jen že to je oblíbená výmluva některých voličů rozvědčíka a bureše, proč ho volili a že vlastně neměli moc na výběr. Pokud si mám vybrat mezi příušnicema a angínou tak radši nechám v prvním kole svůj hlas propadnout s kandidátem, který se možná nedostane do druhého kola, ale je pravděpodobnost, že by pak příušnice nebo angína v druhém kole nebyla.

          1. No jistě, já jsem taky v prvním kole podpořil kandidáta mimo mainstream.
            Rozvědčíka nebo Bureše, je naprosto jedno koho.

    2. obřízkou a třískou

    3. Vzhledem k rizikovosti příušnic není divu, že víc hlasů dostaly od bab.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017