Nejdůležitější je co nejdříve zrušit tzv. „letní čas“, tu zlomyslnou a nesmyslnou buzeraci všech lidí, kteří musejí brzo vstávat…Užil jsem to skoro dvacet let, jako řidič v mlíkárně.
Zpočátku jsem začínal ve 2:30…postupně naštěstí se to posunulo na 3:30. A začít vstávat ještě o hodinku dříve, to potěšilo.
Poslouchat ty kecy – „Alespoň je večer dýl světlo a já můžu dělat na zahrádce“, to bych ho praštil bambusovou tyčí přes hlavu.
Nebožtík pekař Pecka ze Sobětuch u Chrudimi se zrušení LČ už nedožije, já snad ano. Čest jeho památce, památce nejvýznamnějšího bojovníka proti LČ.
I jako penzistovi mi LČ leze na nervy.
Způsobuje zbytečné dopravní nehody, zhoršuje zdravotní stav populace, má vliv i na hospodářská zvířata.
Náramkové hodinky jsem před několika lety přestal nosit, rychlý běh času mě stresoval, mám rád klid, to je pro mne ta nejvyšší hodnota, hodně vepředu před prachama.
Čas zjišťuji na mobilu, v terénu jsou všude hodiny, a kde ne, tam jsem se naučil čas odezírat v pohodě a zcela automaticky z hodinek kolemjdoucích.
Panek
Však přechod na letní čas mi působí značné problémy. Zatím doteď jsem měl ranní erekci pěkně doma v postýlce, teď ji mám v autobuse cestou do práce.
Hroch
Já už mám klid, po totální prostatektomii…
willy50
Technická:
Radikální prostatektomii 😥
Hroch
Omlouvám se, psal jsem to z hlavy. Měl jsem se podívat do pitevního, pardon, operačního protokolu.
willy50
Není třeba se omlouvat, sdosti na tom kolik s tím máme problémů 👎
h72
Horší je to s ranní stolicí. Když ji má člověk v šest ráno, hezky pravidelně. Jenže se probouzí až v půl sedmé, že?
willy50
Někde jsem četl, že uhnije odhlasovala zrušení LČ.
shane
Ne. Odhlasovalo se zrušení střídání s tím, že státy si určí, který čas si nechají. Jenže se ukázalo, źe se neshodnou ani na tom a byl by v tom ještě větší maglajz, panč by vznikla pěkná mozaika. Takže se to odložilo k ledu, navíc přišel covid a tak.
Problém je, že SEČ se táhne asi přes dvě normální časový pásma, od La Manche až po Humenné a rozdíl mezi východem slunce na obouch koncích je asi 2 hodiny. Ostatně, i v rámci ČR je to asi 20 minut.
jizlivec
Nevidím žádný důvod, proč by se měly státy shodnout…
Žádný maglajz, naopak by to bylo jasné a přehledné…
Při přechodu hranic (státu nebo časového pásma) se dnes umí kdejaký mobil nebo hodinky přenastavit úplně automaticky…
Zrušení střídání by uvítali hlavně tvůrci jízdních řádů…
itchy355
Taky myslím, že by to nikomu nevadilo — holt by například Francouzi nebo Španělé neměli CET ale GMT, zatímco Portugalci by zůstali na CET, nebo si tomu můžou začít říkat třeba úplně jinak po svým a logiko i slunce, trhněte si nohou. Takových míst je na světě spousta. Například UTC+4 se v podobě SAMT, GET, AZT střídá s UTC+3 (MSK) dost cákle, pak se do toho ještě připletou Íránci s UTC+3.30; UTC+6 zase nějakýho důvodu skoro nikdo nechce, a přeskakujou z +5 rovnou na +7, nemluvě o IST (UTC+5.30) versus NPT (UTC+5.45). Né, že bych se na ty nepálce zlobil – asi tam nemají jednoduchej život a to, že k sousedovi přijdu s prosíkem pro jačí máslo, jelikož děti nemají co snídat a ten mě seřve, že ještě patnáct minut mohl spát a ať si laskavě i se svou časovou zónou táhnu ke všem čertům a bez másla tam bude asi dost zřídkavý problém — spíš soused bude opět horečnatě svým jakům dýchat na vemínka, protože jim zamrzlo mlíko a na to, co ukazujou prezidentovy rolexky si ani nevzpomene.
fatdwi
Hroch: hlasuji pro zrušení zimního času a ponechání letního. Světlo ve 4 ráno je mi k ničemu, ale hodí se mi světlo v 10 večer. V zimě děs, po práci už se nedá nic dělat, protože tma ve 4, naopak by bylo super, kdyby byla tma nejdřív v 5.
Lukas B.
hlasuju pro to, aby si každý dělal co chce a byl svým pánem. kdo chce, ten může i teď, když se třeba učil, tak se nepřizpůsobuje pracovní době, ale pracovní doba se přizpůsobuje jemu. nikdo snad nikomu nedržel hlaveň u spánku aby byl ausgerechnet mlíkařem. nebo jo? ošetřovatelé v živočišné výrobě stejně jedou podle slunce, kráva nevstává podle budíku.
osobně mi vyhovuje spíš odbýt povinnosti ráno a pak mít dlouhé světlo na volný čas venku. asi by mě sralo mít pracovní dobu od desíti do půl sedmé, volno rozprasené na dvě půlky který znemožňujou podniknout ve všední den něco delšího (pořádnej vejlet, pár setů volejbalu, práci na latifundiích s přípravou a následným úklidem pracoviště etc.).
Hroch
Nejlepší je, naučit se něco pořádnýho, aby člověk nemusel dělat negra a brzo vstávat…taky to chce zvolit vhodný obor, doktor gynekolog si nepomůže ani dlouhým a náročným studiem, ženský budou prostě pořád rodit nejčastěji nad ránem…
fatdwi
Lukas B.: ani nevíte, jak se shodneme. Drobná nevýhoda je v tom, že ne všichni se učili a ne vše se dá vyřešit přizpůsobením pracovní doby. Abych byl konkrétní, po práci na kolo prostě rád zajedete i s lidma, kteří se buď učili špatně, nebo pracují ve firmách, kde se špatně učili jejich zákazníci. Stejně tak nic neuděláte se školní docházkou, o otvíračce lanovky nemluvě.
Takže za mě, pokud už jeden čas, pak jednoznačně letní. V horším případě aktuální střídání a to nejhorší by bylo ponechání zimního jako jediného. Chápu, že to někdo má jinak, ale dle Hrocha je vidět, že je jim můj názor zcela u prdele (dokonce psal něco o přetahování tyčí), takže ani já bych se na ně neohlížel (a když, tak hlavně proto, abych se ujistil, jestli zrovna nemají nějakou tyč v ruce).
Lukas B.
oni lanovkáři na plusmínus 50. rovnoběžce se přizpůsobí každému času tak, aby se využilo denní světlo a lyžovalo se 7-8 hodin. kdyby dostali ve Stubaji befehlem krasnojarský čas, tak se holt bude lyžovat od jedenácti do sedmi. kdyby dostali sedláci befehlem ňujorský čas, tam budou začínat ranní dojení v půl jedenáctý večer. jakýpak s tím štráchy.
nojo no, poprac výlety na kole holt musím koordinovat s těmi, co mají pracobní dobu podobnou nebo volnou.
Amphibius
To už je do budoucna vyřešeno tím, že se všichni rozhodnutím strany a vlády učí dobře. Stačilo zkorigovat výšku laťky při klasifikaci. Generace mých dětí už bude diplomy fasovat na příděl.
Ovšem do doby, než převezme vládu, souhlasím se zavedením letního času celoročně.
Hroch
Lidem, co musejí brzo vstávat, se večer špatně usíná, hic, slunce jim ještě po 21. hodině pálí do ložnice, a všichni v domě žijou…Jediný řešení, jít spát do sklepa, ten ale nemá vhodný pro tento účel každý.
Lukas B.
to ale je potom rozumné vybírat si zaměstnání podle letory. pro skřivana by bylo nemenší utrpení dělat barmana než pro Vás vstávat k dojení.
CzechDave
Změny L / Z času mi taky pijí krev. Měl jsem kvůli tomu problémy ve svém první zaměstnání, kam jsem musel vstávat každý den ráno kolem půl páté ráno. Sice jsem byl brzy doma, ale úplně hin. Jsem po tátovi sova, pro mne bylo odjakživa nejlepší chodit spát kolem půlnoci a vstávat na půl osmou. Posunout pracovní dobu ze zdravotních důvodů mi tehdy zaměstnavatel odmítl, dospávat v kanclu se souhlasem šéfa mi nepřišlo politicky nejlepší, tak jsem dal výpověď (i když jinak tam byla skvělá parta). Od té doby jsem zjistil, že pružná pracovní doba je zajímavým benefitem, který mi umožňuje ráno se dospat a přitom stíhat pracovní úkoly a všechna zaměstnání, která jsem od té doby vystřídal, měla vždy tento benefit, tlumící do jisté míry dopady změny času.
semancko
U zakaznika som stretol chlapa, co robil par rokov v Dansku. Tam vraj nemaju striedanie pracovnych smien ako u nas, ale robil stale iba na rannej a striedal sa s kolegom co uz vyse dvadsat rokov robil iba poobednu. To by pre sovy mohlo byt riesenie.
neco takovýho je pro místní dementy naprostá utopie, i dyby to všici hákoši chtěli, tak to ti pitomci prostě nedokážou zavést a budou všecky točit jak na vorloju, to je pak úplně nejlepčí dyž máš tři dni neco, pak s bídou den vodpočinku a máš si to přehodit a jít na noční
shifty
V USA naprosto běžné. Směnu máš jako máš a tu máš týden co týden. A výplatu každý týden nebo častěji 14 dní. To střídání směn je hrozná hovadina.
fatdwi
Hroch: tohle mě vždycky dostane, když se ukáže, že by se celý svět měl změnit kvůli neochoti-lenosti-neschopnosti změny vlastní. Sorryjako, „slunce pálí do ložnice“? WTF? Neexistují pokoje otočené jinam než na západ? Neexistují žaluzie, neexistují blackout závěsy?
Stejnou váhu má argument, že kdo vstávat nemusí, tak mu pálí slunko do ložnice už ve 4 ráno. Žil jsem tam, kde se čas nemění, svítalo snad už před čtvrtou. Nesralo mě to kvůli tomu, že mi svítí do oken slunko (protože na rozdíl od Vás jsem nebyl línej si blackout závěsy koupit, total noc i v poledne), ale kvůli tomu, že i v létě byla tma už kolem 7 večer (tedy poněkud otrava, chodit z práce za tmy i v létě).
Slecna Ling
To fatdwi:
Neexistujou, dosly, vsechno je rozebrany. A Vy na to jdete blbe :-). Chcete to vyresit, ale Hroch si chce jenom postezovat a politovat :-) Protoze jsem soucitna, udelam to za Vas. Ano, paleni slunka do loznice je na prd. Slunko by si melo dat pohov. A stejne tak, co teprve my, v leteckym prumyslu…co nas volaj do prace jednou v jedenact vecer, pak zas ve tri rano, potom v deset dopoledne. Je v tom gulas a odmitam to snaset. Chci litat v jeden cas a pokazdy stejne. Ty casovy posuny taky umej otravit :-) Tak vidite? Takhle se lituje. Ted Hroch vidi, ze je na tom jeste nekdo hur a bude mu lip :-).
Hroch
Nejhorší je, že jak si člověk jednou časným vstáváním po řadu let zkurví spaní, nevyspí se dobře už až do smrti, pořád se bude budit v noci nebo brzo ráno.
princdrson
mentální práce v době od 2:00 do 6:00 po skvělém spánku je nejlepší, vysílače zmatených myslí neruší. Zvláště patrné je to v bytovém domě. Po 6 hodině už začnou rušivé vlivy.
Amphibius
Kámen úrazu tkví v tom „po skvělém spánku“. Ten já mám tak do sedmi.
Sysop
Musis si posunout spaci budik o dve hodiny z5. Pak budes fpohode spat o dve hodky dyl.
Sysop
To dospis v raqi. Zadnej stres.
fatdwi
Slecna Ling: no jo, jsem prakticky zaměřenej a nesnáším fňukání, především ohledně řešitelných věcí. Občas zapomínám, že nemálo lidí to má jinak a fňukáním žijí. Tyhle mentální upíry jsem ze svého života téměř zcela eliminoval, tak nejsem zvyklej.
Ale jinak se mi líbí, co píšete, přestože si nejsem jistý, zda Hroch nabude dojmu, že jste na tom hůř. Nejhůř je na tom on a určitě Vám to dokáže nějakým ultimátním argumentem, na který nebudete mít co říct. Mohl by se vymezit třeba proti mateřské, že na ní nikdy nebyl a Vy si užíváte, takže jakýpak copak, tak vidíte, jak je na tom blbě!
Hroch
Ale ten čas, co je v zimě je normální, zatímco LČ je posunutý o hodinu dopředu…X let podle něj lidi žili, až začali špekulovat a vymejšlet blbosti.
fatdwi
Hroch: je „normální“ úplně stejně jako letní, tedy vymyšlený lidmi. X let taky žili lidi bez internetu, než začali špekulovat a vymejšlet blbosti. Argument „tak se to vždycky dělalo“ je asi ten nejotravnější, co znám. Bagr? Pro kretény, léta bagr nebyl, kopat se bude krumpáčem, jasný!
Žádný „normální čas“ NEEXISTUJE! Je to jenom lidský konstrukt. A 90 % lidí je světlo ve dvě ráno a tma v 8 večer NA HOVNO! :-P
RomanL
Ve skutečnosti střídání letního a normálního času nejlépe vyhovuje přirozené lidské mentalitě vstávat „za světla“, jak to bylo po staletí před vynálezem elektřiny. Jenom se to holt kvůlivá těm „hodinám“ děje bohužel skokově.
Lukas B.
tohle nejdříve zlikvidoval lov velryb, těžba ropy a následně edisonův inovačně-průmyslový komplex, kdy najednou práce dříve možné jen za světla šly vykonávat při slušném umělém osvětlení (olejové lampy, petrolejky a žárovky) prakticky kdykoli, a večer nebyli lidé odkázáni na krhavé světlo loučí nebo drahých voskových/lojových svíček, ale mohli dělat cokoli a tedy zařali chodit spát později, tedy aspoň ti, co nepracovali venku nebo nemuseli vstávat k dobytku. dneska dělají v zemědělství bůhvíjestli 2% populace a ti co dělají venku, ti mají osmihodinovou pracovní dobu, takže si v zimě vystačí s „od osmi do čtyř“. ale vtipné je, že třeba na stavbách se při vlně letních veder dobrovolně začíná opravdu za úsvitu, aby se mohlo končit dřív, než se staveniště rozpálí jako pec.
další vtipnou věcí je přirozená délka dne. poprvé to bylo popsané při Barentsově výpravě, která přezimovala v arktidě, kdy byli asi tři měsíce bez slunečního světla (a s velmi mizernými hodinkami jestli vůbec, inu, konec 16. století), a slunce se objevilo o několik dní dříve než mělo, prostě se jim režim ve stálé tmě přirozeně ustálil na zhruba 25 hodinách. dokonce se tvrdívá, že se takto přirozeně ustalují polárníci a kosmonauti dodnes, a problematické ranní vstávání a brzké usínání pozemšťanů je proto, že nám jaksi jedna hodina každý den chybí.
corona
No, a kdo z lidí vůbec ví, KDE ten správnej čas odpovídající poloze Slunce zrovna je…? Onehdá jsem to hodil do placu jako otázku a během hodiny to z dvaceti jedinců dalo dokupy jen pět. Pravda, bylo to spíš na hloupějším pracovišti…
Martin Svoboda
Psát o jednom čase, že je normální a o druhém,že není je stejný nesmysl, jako tvrdit, že jedna umělá hmota je přirozená a druhá umělá. Prostě nesmysl. Naopak, SELČ je v létě na naší 50 rovnoběžce přirozenější, jak SEČ
Sysop
To je porad ciratu, tak to rozdelme demokraticky: kazdej den od 0:00 do 12:00 bude cas letni a od 12:00 do 23:59 bude cas zimni. A kdo bude mit kecy o nejake projebane hodine, je proruskej dezinformator.
jizlivec
Technická: letní čas je pásmový čas + 1 hodina (čili na příslušném poledníku poledne ve 13 hodin…
Zimní čas je pásmový čas – 1 hodina (čili poledne v 11 hodin)…
Byl použit jednou v zimě 1946/47…
Jinak sám jsem vymyslel několik způsobů, jak řešit střídání času:
– nejjednodušší je posunout čas o půl hodiny (mezi standardní pásmový a letní): obrovská výhoda takového řešení je, že nasere rovným dílem oba protivné tábory a nikdo nebude spokojený…
– další možnost je posouvat každý den o malý kousek půl roku tam a půl roku zase zpátky…
– nejpoctivější (z hlediska využití denního světla) by bylo měnit délku hodiny, minuty i sekundy tak, že poledne zůstane ve 12:00, ale 06:00 bude o východu Slunce a 18:00 o Slunce západu…
Hlavní problém vidím ale v naprosto nesmyslném předpokladu, že by měl být v celé EU čas stejný…
Notor
Je to tak. Rozjela se tady klasická novinkářská diskuze, která se opakuje dvakrát ročně. Někomu střídání vyhovuje, jiným zase ne. Za mě je to geniální způsob, jak využít na maximum světlou část dne, ještě bych zavedl superletní čas na léto. Z Vašich variant bych volil ze zlomyslnosti tu třetí.
Amphibius
Největší prdel je, když někdo hořekuje nad tím, jak mu přechod na zimní/letní čas zdravotně ubližuje a pak odletí na dovolenou do Thajska.
cool
A přitom tam uvidí jen pí..
Panek
+1
princdrson
jsem si téměř jist, že lidé, kteří létají na dovolenou do Thajska, nebo na zimu kamkoliv do tepla, mají tak rozjebaný životaběh, že změna úředního letního na zimní je vůbec nezajímá. A ty seš obyčejnej rozesírač.
Amphibius
Nikoliv, potkal jsem pár takových osobně, akorát nešlo vždy o Thajsko, to jsem zvolil jako příklad.
Jinak za osobní ocenění děkuji.
RomanL
Ale prdlajs, přesně naopak!
jizlivec
Přesun do jiného časového pásma je menší problém…
Vnitřní hodiny se synchronizují podle denního světla (=podle poledne)…
Když se posune „přírodní poledne“, tělo se rychle* přizpůsobí…
Když se má trvale vstávat o hodinu dřív, přizpůsobení je pomalejší a potíže přetrvávají delší** dobu…
Přechod z Evropy do Japonska či Austrálie se zvládne do týdne, přechod z denních na noční směny se nezvládne vůbec…
* řádově dny…
** řádově týdny…
Amphibius
A jak se tělo synchronizuje na to, že v létě vychází slunce ve 4, zatímco teď je tma ještě v 7? Kdyby byla vaše teorie pravdivá, museli bychom se řídit slunečním časem, jako to bylo před Josefem II.
jizlivec
Amphibius 5.12.2024 v 6:45
„A jak se tělo synchronizuje na to, že v létě vychází slunce ve 4, zatímco teď je tma ještě v 7?“
No přece nijak…
To vůbec nesouvisí se synchronizací, ale s délkou denního světla…
A čím dál od rovníku, tím je to větší problém…
princdrson
postupně. Příroda nedělá posun úředním nařízením, ale plynuje zkracuje a prodlužuje. A toto je přirozené. Když si dobrovolně způsobíte násilí, že se přesunute do jiného světelelného a organizačního rozvrhu, máte jedinou šanci vyspat se z toho. Podpůrné chemikálie nejsou řešením. Přirozené cestování je rychlostí lidské chůze. Už rychlost koňského povozu či plachetnice je na pováženou. Ve výšce na 6km nemá člověk vůbec co dělat.
RomanL
To je pěknej nesmysl. :-P
fatdwi
jizlivec: můžu Vás ujistit, že přechod z Evropy kamkoliv je možné zvládnout za 24 hodin zcela bez problému. Lítal jsem Asii i USA a uměl jsem to tak, že den po příletu jsem cítil už jen menší únavu během odpoledne, další den už vůbec. Představa, jak se na týdenní služebce adaptuju až do odletu a po návratu jsem týden dead mě upřímně rozesmála. Něco mi říká, že nemáte žádné relevantní zkušenosti a proto je mi záhadou, proč se k tomu vyjadřujete.
Týdny přizpůsobování se změně času jsou taky dobrej fór. Jako neříkám, že nejsou citliví jedinci, co z toho mají problém, ale běžný člověk tohle neřeší a běžně i kolem sebe mám lidi, kteří změnu poznají jen když narazí na hodiny, které ukazují špatný čas (tak jsem to naposled zjistil i já, na troubě holt automatická změna není).
jizlivec
fatdwi 6.12.2024 v 10:41
Buďte rád, že takovýto problém nemáte…
Ono ti „citliví jedinci“ nejsou až tak výjimeční mezi těmi „běžnými“…
Lítal jste Asii i USA jak často? Jestli by nepřihodila něco slečna Ling…
Slecna Ling
to jizlivec:
Dobry den, ja treba unavena jsem, ale znacnou roli v tom hraje stres, protoze jste v praci a mate seznam ukonu, ktere se podle typu letadla musi provest. Dulezite rozdily pak taky dela servis. Je rozdil, kdyz se neserviruje jidlo, kdyz ano, kdyz mate VIP. Taky musite vedet, co se veze. Jestli mrtvola, psy, lithiove baterie, zlato, suchej led…Obecne ale v praci stravime vetsinu casu na nohach a na podpatcich. A musite nejak vypadat, protoze uniformova kazen a kdo to nerespektuje, ten muze pocitat se srazkami ze mzdy. A ja vim, je to blbost, ale taky to stresuje…Taky musite byt neustale zdvorily, a to i situaci, ze uz jste neco desetkrat vysvetloval, ale prijde jedenactej a zepta se na to samy. Ja treba osobne mam specialni alergii na tzv. presouvace. To je blby hlavne v mensich letadlech. Letadlo je nejak vyvazene, ale proste nekteri lidi rozesazeni nerespektuji a zacnou lezt po celem letadle a jeste se na vas ksichti, co opruzujete. Co umi potrapit je taky samota. Vetsina lidi v posadce se az do letu nezna. Az teprve casem zacnete nektery lidi poznavat, ale porad pribyvaji novi a novi. Proto si taky hodne stewardu mezi sebou rika sweethearts a darling, proste si nepamatujete jmena a na sako mu furt koukat nechcete…Co se tyka pilotu, ti to maji taky tezke. Do jednoho vsichni si stezuji na bolest zad, a presezenej zadek. A vsechny boli ramena. V kokpitu je sice teplo, ale za oknem je zima. Kdyz je kokpit malej, tak si tu pazi o okno proste nachladi. Na dlouhejch letech pak mame k dispozici loznici, ale to je spis takova kobka na bidylku. A kdyz jste tam treba tri naraz, garantuju, ze jeden si cte, druhej susti, treti chce mit rozsviceny svetlo.Pokud ale litam dovolenkove, snasim lety velice dobre. A byvala jsem schopna vyletet z Prahy v pet rano do Miami, bejt 17 hodin up a odpoledne ten samej den uz si capat na prochazce a splouchat se v mori.
To jo. Pod dekou se obcas dejou veci, ze radsi prcham. Vypada li to konsenzualne, nemontuju se do toho. Oral v kuchyni uz bych ale musela pokarat. a zrovna tak musim zasahnout, objevi li se nekdo treti tim pohorseny. To pak taky umravnujeme, ale prijemny to neni pro nikoho. Tyhle honilove maji pak totiz jeste vetsinou drzost napsat na nas stiznost. Obvykle za nejakej jinej, totalne smyslenej a vylhanej problem.
Sysop
Ponorka v letadle.
fatdwi
jizlivec: několikrát do roka obojí, v zahraničí jsem pár let i žil, takže zkušeností s různými časovými pásmy spousta. Samozřejmě, vše chce trénink a taky jsem uměl být na začátku mrtvej. Ale pokud někdo lítá často a nic se nenaučí, to je pak těžká pomoc. Z lidí, které znám a taky lítali často se to naučili všichni. Je to jen o mentálním stavu, dělat to blbě a říkat si, jak je všechno na hovno vede k tomu, že je všechno na hovno.
jizlivec
Čili potvrzujete, že to netrénovanému jedinci může vadit…
Člověk si dokáže zvykmout na ledacos…
Spousta lidí úspěšně jede režim 5+2, v pracovní den se ráno probouzí „minutu před budíkem“ a o víkendu spokojeně hnípá – no a někdo se to prostě nenaučí…
fatdwi
jizlivec: zaprvé, nic nepotvrzuji, nikdy jsem netvrdil, že to nikomu nevadí. Nespat mnoho hodin snad vadí každému, ne? Zadruhé, to není o zvyku, přesně naopak. „Zvyk“ implikuje, že děláte prd, je to na hovno a Vy se s tím smíříte. Co potřebujete je aktivní přístup, pak si nemusíte na nic zvykat.
Sysop
Nejrozumnejsi bude, pribrat do EU Rusko a pomstit se mu za vsechny stalete krivdy tim, ze EU vyda smernici o povinnosti jednotneho casu v uhniji. Jako reference by se vzal samozrejme Vladivostok.
Childeater
Sysop 6:49
Tohle na světě samozřejmě existuje. Když jsem před patnácti lety začal létat do Číny, byl jsem v šoku z toho, že kus kontinentu má jen jeden čas, navzdory tomu, jakou pakárnu to některým obyvatelům nese a ptal jsem se, zdali nesere západní Číňany, že jim občas slunce vyjde skoro v poledne.
Byl jsem ubezpečen, že Vůdce dobře ví, co je pro zemi správné a moudře zamezil zmatkům, které by způsobila nějaká nablblá časová pásma.
Něco jako ZULU, prostě sjednocený čas kvůli připravenosti na bojové operace a spolupráci napříč zemí.
fatdwi
Childeater: v zemi, kde Vůdce dobře ví, kde nakreslit čáru, která jasně definuje severní polovinu země, kde jsou v domech topení a jižní polovinu země, kde jsou klimatizace, je Vůdcova schopnost definovat jediný správný čas implicitní.
Sysop
…a podstatou regulace vyvoje spolecnosti by pak bylo Vudcovo urceni rychlosti plynuti casu.
Tak jsem si myslel, že si přečtu zajímavý článek a on to byl středoškolský referát.
Jedna IMO zajímavá část je, že nejpřesnější hodiny svého času využívalo námořnictvo. Přesný čas byl kritický pro určení zeměpisné délky, takze nejvíce vývoje probíhalo tam.
Lukas B.
ne. námořnictvo potřebovalo přesné hodiny odolné kolébání lodi a změně polohy lodi na globu (oboje je nevhodné pro kyvadlo a v potřebovalo pružinu). přesnost pozemských kyvadlových hodiny byla vždy výrazně vyšší.
Lukas B.
ostatně, starej Joshua (Slocum) dokázal excelentně navigovat pomocí starého budíku s promáčklým sklem, který koupil u vetešníka za půldruhého dolaru.
Hezký referát, na úrovni deváťáka základky.
Fikce času a jeho plynutí, fikce příčin a následků (či souvislostí), fikce měření času a jeho „důležitosti“ provází lidstvo odedávna. Přesto je jen fikcí. Jde spíše o sociologickou a psychologickou záležitost. Čas není objektivní vlastností světa či dokonce hmoty.Čas není zásadní fysikální veličinou, není nezávislý na jiných vlastnostech hmoty. V určitých projevech světa je fikce času nejen zbytečná, je dokonce na obtíž a silně zavádějící.
Mě by zajímala jedna věc; v článku zmiňujete pokusy s kvantovýma hodinama, který by byly ještě přesnější než atomový. V čem je ta revoluce, když už atomový jsou neskutečně přesný? Neumím si to představit, nesnažím se rejpat.
cool
Těžko říct ale rusové umí skalární technologie. Okamžitý přenos informací, tedy nejen rychlostí světla i ty hypersonické rakety co doletí k amíkům dřív než ty jejich přes dřívější odpal. Nemám a nechci k tomu nic dodat, radši.
Nejdůležitější je co nejdříve zrušit tzv. „letní čas“, tu zlomyslnou a nesmyslnou buzeraci všech lidí, kteří musejí brzo vstávat…Užil jsem to skoro dvacet let, jako řidič v mlíkárně.
Zpočátku jsem začínal ve 2:30…postupně naštěstí se to posunulo na 3:30. A začít vstávat ještě o hodinku dříve, to potěšilo.
Poslouchat ty kecy – „Alespoň je večer dýl světlo a já můžu dělat na zahrádce“, to bych ho praštil bambusovou tyčí přes hlavu.
Nebožtík pekař Pecka ze Sobětuch u Chrudimi se zrušení LČ už nedožije, já snad ano. Čest jeho památce, památce nejvýznamnějšího bojovníka proti LČ.
I jako penzistovi mi LČ leze na nervy.
Způsobuje zbytečné dopravní nehody, zhoršuje zdravotní stav populace, má vliv i na hospodářská zvířata.
Náramkové hodinky jsem před několika lety přestal nosit, rychlý běh času mě stresoval, mám rád klid, to je pro mne ta nejvyšší hodnota, hodně vepředu před prachama.
Čas zjišťuji na mobilu, v terénu jsou všude hodiny, a kde ne, tam jsem se naučil čas odezírat v pohodě a zcela automaticky z hodinek kolemjdoucích.
Však přechod na letní čas mi působí značné problémy. Zatím doteď jsem měl ranní erekci pěkně doma v postýlce, teď ji mám v autobuse cestou do práce.
Já už mám klid, po totální prostatektomii…
Technická:
Radikální prostatektomii 😥
Omlouvám se, psal jsem to z hlavy. Měl jsem se podívat do pitevního, pardon, operačního protokolu.
Není třeba se omlouvat, sdosti na tom kolik s tím máme problémů 👎
Horší je to s ranní stolicí. Když ji má člověk v šest ráno, hezky pravidelně. Jenže se probouzí až v půl sedmé, že?
Někde jsem četl, že uhnije odhlasovala zrušení LČ.
Ne. Odhlasovalo se zrušení střídání s tím, že státy si určí, který čas si nechají. Jenže se ukázalo, źe se neshodnou ani na tom a byl by v tom ještě větší maglajz, panč by vznikla pěkná mozaika. Takže se to odložilo k ledu, navíc přišel covid a tak.
Problém je, že SEČ se táhne asi přes dvě normální časový pásma, od La Manche až po Humenné a rozdíl mezi východem slunce na obouch koncích je asi 2 hodiny. Ostatně, i v rámci ČR je to asi 20 minut.
Nevidím žádný důvod, proč by se měly státy shodnout…
Žádný maglajz, naopak by to bylo jasné a přehledné…
Při přechodu hranic (státu nebo časového pásma) se dnes umí kdejaký mobil nebo hodinky přenastavit úplně automaticky…
Zrušení střídání by uvítali hlavně tvůrci jízdních řádů…
Taky myslím, že by to nikomu nevadilo — holt by například Francouzi nebo Španělé neměli CET ale GMT, zatímco Portugalci by zůstali na CET, nebo si tomu můžou začít říkat třeba úplně jinak po svým a logiko i slunce, trhněte si nohou. Takových míst je na světě spousta. Například UTC+4 se v podobě SAMT, GET, AZT střídá s UTC+3 (MSK) dost cákle, pak se do toho ještě připletou Íránci s UTC+3.30; UTC+6 zase nějakýho důvodu skoro nikdo nechce, a přeskakujou z +5 rovnou na +7, nemluvě o IST (UTC+5.30) versus NPT (UTC+5.45). Né, že bych se na ty nepálce zlobil – asi tam nemají jednoduchej život a to, že k sousedovi přijdu s prosíkem pro jačí máslo, jelikož děti nemají co snídat a ten mě seřve, že ještě patnáct minut mohl spát a ať si laskavě i se svou časovou zónou táhnu ke všem čertům a bez másla tam bude asi dost zřídkavý problém — spíš soused bude opět horečnatě svým jakům dýchat na vemínka, protože jim zamrzlo mlíko a na to, co ukazujou prezidentovy rolexky si ani nevzpomene.
Hroch: hlasuji pro zrušení zimního času a ponechání letního. Světlo ve 4 ráno je mi k ničemu, ale hodí se mi světlo v 10 večer. V zimě děs, po práci už se nedá nic dělat, protože tma ve 4, naopak by bylo super, kdyby byla tma nejdřív v 5.
hlasuju pro to, aby si každý dělal co chce a byl svým pánem. kdo chce, ten může i teď, když se třeba učil, tak se nepřizpůsobuje pracovní době, ale pracovní doba se přizpůsobuje jemu. nikdo snad nikomu nedržel hlaveň u spánku aby byl ausgerechnet mlíkařem. nebo jo? ošetřovatelé v živočišné výrobě stejně jedou podle slunce, kráva nevstává podle budíku.
osobně mi vyhovuje spíš odbýt povinnosti ráno a pak mít dlouhé světlo na volný čas venku. asi by mě sralo mít pracovní dobu od desíti do půl sedmé, volno rozprasené na dvě půlky který znemožňujou podniknout ve všední den něco delšího (pořádnej vejlet, pár setů volejbalu, práci na latifundiích s přípravou a následným úklidem pracoviště etc.).
Nejlepší je, naučit se něco pořádnýho, aby člověk nemusel dělat negra a brzo vstávat…taky to chce zvolit vhodný obor, doktor gynekolog si nepomůže ani dlouhým a náročným studiem, ženský budou prostě pořád rodit nejčastěji nad ránem…
Lukas B.: ani nevíte, jak se shodneme. Drobná nevýhoda je v tom, že ne všichni se učili a ne vše se dá vyřešit přizpůsobením pracovní doby. Abych byl konkrétní, po práci na kolo prostě rád zajedete i s lidma, kteří se buď učili špatně, nebo pracují ve firmách, kde se špatně učili jejich zákazníci. Stejně tak nic neuděláte se školní docházkou, o otvíračce lanovky nemluvě.
Takže za mě, pokud už jeden čas, pak jednoznačně letní. V horším případě aktuální střídání a to nejhorší by bylo ponechání zimního jako jediného. Chápu, že to někdo má jinak, ale dle Hrocha je vidět, že je jim můj názor zcela u prdele (dokonce psal něco o přetahování tyčí), takže ani já bych se na ně neohlížel (a když, tak hlavně proto, abych se ujistil, jestli zrovna nemají nějakou tyč v ruce).
oni lanovkáři na plusmínus 50. rovnoběžce se přizpůsobí každému času tak, aby se využilo denní světlo a lyžovalo se 7-8 hodin. kdyby dostali ve Stubaji befehlem krasnojarský čas, tak se holt bude lyžovat od jedenácti do sedmi. kdyby dostali sedláci befehlem ňujorský čas, tam budou začínat ranní dojení v půl jedenáctý večer. jakýpak s tím štráchy.
nojo no, poprac výlety na kole holt musím koordinovat s těmi, co mají pracobní dobu podobnou nebo volnou.
To už je do budoucna vyřešeno tím, že se všichni rozhodnutím strany a vlády učí dobře. Stačilo zkorigovat výšku laťky při klasifikaci. Generace mých dětí už bude diplomy fasovat na příděl.
Ovšem do doby, než převezme vládu, souhlasím se zavedením letního času celoročně.
Lidem, co musejí brzo vstávat, se večer špatně usíná, hic, slunce jim ještě po 21. hodině pálí do ložnice, a všichni v domě žijou…Jediný řešení, jít spát do sklepa, ten ale nemá vhodný pro tento účel každý.
to ale je potom rozumné vybírat si zaměstnání podle letory. pro skřivana by bylo nemenší utrpení dělat barmana než pro Vás vstávat k dojení.
Změny L / Z času mi taky pijí krev. Měl jsem kvůli tomu problémy ve svém první zaměstnání, kam jsem musel vstávat každý den ráno kolem půl páté ráno. Sice jsem byl brzy doma, ale úplně hin. Jsem po tátovi sova, pro mne bylo odjakživa nejlepší chodit spát kolem půlnoci a vstávat na půl osmou. Posunout pracovní dobu ze zdravotních důvodů mi tehdy zaměstnavatel odmítl, dospávat v kanclu se souhlasem šéfa mi nepřišlo politicky nejlepší, tak jsem dal výpověď (i když jinak tam byla skvělá parta). Od té doby jsem zjistil, že pružná pracovní doba je zajímavým benefitem, který mi umožňuje ráno se dospat a přitom stíhat pracovní úkoly a všechna zaměstnání, která jsem od té doby vystřídal, měla vždy tento benefit, tlumící do jisté míry dopady změny času.
U zakaznika som stretol chlapa, co robil par rokov v Dansku. Tam vraj nemaju striedanie pracovnych smien ako u nas, ale robil stale iba na rannej a striedal sa s kolegom co uz vyse dvadsat rokov robil iba poobednu. To by pre sovy mohlo byt riesenie.
neco takovýho je pro místní dementy naprostá utopie, i dyby to všici hákoši chtěli, tak to ti pitomci prostě nedokážou zavést a budou všecky točit jak na vorloju, to je pak úplně nejlepčí dyž máš tři dni neco, pak s bídou den vodpočinku a máš si to přehodit a jít na noční
V USA naprosto běžné. Směnu máš jako máš a tu máš týden co týden. A výplatu každý týden nebo častěji 14 dní. To střídání směn je hrozná hovadina.
Hroch: tohle mě vždycky dostane, když se ukáže, že by se celý svět měl změnit kvůli neochoti-lenosti-neschopnosti změny vlastní. Sorryjako, „slunce pálí do ložnice“? WTF? Neexistují pokoje otočené jinam než na západ? Neexistují žaluzie, neexistují blackout závěsy?
Stejnou váhu má argument, že kdo vstávat nemusí, tak mu pálí slunko do ložnice už ve 4 ráno. Žil jsem tam, kde se čas nemění, svítalo snad už před čtvrtou. Nesralo mě to kvůli tomu, že mi svítí do oken slunko (protože na rozdíl od Vás jsem nebyl línej si blackout závěsy koupit, total noc i v poledne), ale kvůli tomu, že i v létě byla tma už kolem 7 večer (tedy poněkud otrava, chodit z práce za tmy i v létě).
To fatdwi:
Neexistujou, dosly, vsechno je rozebrany. A Vy na to jdete blbe :-). Chcete to vyresit, ale Hroch si chce jenom postezovat a politovat :-) Protoze jsem soucitna, udelam to za Vas. Ano, paleni slunka do loznice je na prd. Slunko by si melo dat pohov. A stejne tak, co teprve my, v leteckym prumyslu…co nas volaj do prace jednou v jedenact vecer, pak zas ve tri rano, potom v deset dopoledne. Je v tom gulas a odmitam to snaset. Chci litat v jeden cas a pokazdy stejne. Ty casovy posuny taky umej otravit :-) Tak vidite? Takhle se lituje. Ted Hroch vidi, ze je na tom jeste nekdo hur a bude mu lip :-).
Nejhorší je, že jak si člověk jednou časným vstáváním po řadu let zkurví spaní, nevyspí se dobře už až do smrti, pořád se bude budit v noci nebo brzo ráno.
mentální práce v době od 2:00 do 6:00 po skvělém spánku je nejlepší, vysílače zmatených myslí neruší. Zvláště patrné je to v bytovém domě. Po 6 hodině už začnou rušivé vlivy.
Kámen úrazu tkví v tom „po skvělém spánku“. Ten já mám tak do sedmi.
Musis si posunout spaci budik o dve hodiny z5. Pak budes fpohode spat o dve hodky dyl.
To dospis v raqi. Zadnej stres.
Slecna Ling: no jo, jsem prakticky zaměřenej a nesnáším fňukání, především ohledně řešitelných věcí. Občas zapomínám, že nemálo lidí to má jinak a fňukáním žijí. Tyhle mentální upíry jsem ze svého života téměř zcela eliminoval, tak nejsem zvyklej.
Ale jinak se mi líbí, co píšete, přestože si nejsem jistý, zda Hroch nabude dojmu, že jste na tom hůř. Nejhůř je na tom on a určitě Vám to dokáže nějakým ultimátním argumentem, na který nebudete mít co říct. Mohl by se vymezit třeba proti mateřské, že na ní nikdy nebyl a Vy si užíváte, takže jakýpak copak, tak vidíte, jak je na tom blbě!
Ale ten čas, co je v zimě je normální, zatímco LČ je posunutý o hodinu dopředu…X let podle něj lidi žili, až začali špekulovat a vymejšlet blbosti.
Hroch: je „normální“ úplně stejně jako letní, tedy vymyšlený lidmi. X let taky žili lidi bez internetu, než začali špekulovat a vymejšlet blbosti. Argument „tak se to vždycky dělalo“ je asi ten nejotravnější, co znám. Bagr? Pro kretény, léta bagr nebyl, kopat se bude krumpáčem, jasný!
Intelekt z netu stejně mít nebudou, to je jen netvůrčí balast pro „opisovače přes rameno. Dobrý na produkci manipulantů bez „nafty.
Asi tak od „mudráků z divuviálu. :-)
https://www.kla.tv/index.php?a=showlanguage&lang=cs&id=29469&date=2024-06-22
& extrém
ctrl
Stačí jim 200 miliónů lidí na planetě s 89% vlastnictví WHO, kdyby jste nevěděli tak je tam blekrok.
https://aktax.cz/bill-gates-a-blackrock-zahajili-masivni-zabor-pudy/?fbclid=IwY2xjawG3JKJleHRuA2FlbQIxMAABHVDn2p0r6nY1CCPBSolrcFaesdFTWdimzVsUG8y3cM4rnUCYo-LmDqfq_w_aem_mtdtmscaDDx2UU_3HbXe0g
Jj.
https://otevrisvoumysl.cz/jp-sears-zpusobuji-nedostatek-potravin/
Žádný „normální čas“ NEEXISTUJE! Je to jenom lidský konstrukt. A 90 % lidí je světlo ve dvě ráno a tma v 8 večer NA HOVNO! :-P
Ve skutečnosti střídání letního a normálního času nejlépe vyhovuje přirozené lidské mentalitě vstávat „za světla“, jak to bylo po staletí před vynálezem elektřiny. Jenom se to holt kvůlivá těm „hodinám“ děje bohužel skokově.
tohle nejdříve zlikvidoval lov velryb, těžba ropy a následně edisonův inovačně-průmyslový komplex, kdy najednou práce dříve možné jen za světla šly vykonávat při slušném umělém osvětlení (olejové lampy, petrolejky a žárovky) prakticky kdykoli, a večer nebyli lidé odkázáni na krhavé světlo loučí nebo drahých voskových/lojových svíček, ale mohli dělat cokoli a tedy zařali chodit spát později, tedy aspoň ti, co nepracovali venku nebo nemuseli vstávat k dobytku. dneska dělají v zemědělství bůhvíjestli 2% populace a ti co dělají venku, ti mají osmihodinovou pracovní dobu, takže si v zimě vystačí s „od osmi do čtyř“. ale vtipné je, že třeba na stavbách se při vlně letních veder dobrovolně začíná opravdu za úsvitu, aby se mohlo končit dřív, než se staveniště rozpálí jako pec.
další vtipnou věcí je přirozená délka dne. poprvé to bylo popsané při Barentsově výpravě, která přezimovala v arktidě, kdy byli asi tři měsíce bez slunečního světla (a s velmi mizernými hodinkami jestli vůbec, inu, konec 16. století), a slunce se objevilo o několik dní dříve než mělo, prostě se jim režim ve stálé tmě přirozeně ustálil na zhruba 25 hodinách. dokonce se tvrdívá, že se takto přirozeně ustalují polárníci a kosmonauti dodnes, a problematické ranní vstávání a brzké usínání pozemšťanů je proto, že nám jaksi jedna hodina každý den chybí.
No, a kdo z lidí vůbec ví, KDE ten správnej čas odpovídající poloze Slunce zrovna je…? Onehdá jsem to hodil do placu jako otázku a během hodiny to z dvaceti jedinců dalo dokupy jen pět. Pravda, bylo to spíš na hloupějším pracovišti…
Psát o jednom čase, že je normální a o druhém,že není je stejný nesmysl, jako tvrdit, že jedna umělá hmota je přirozená a druhá umělá. Prostě nesmysl. Naopak, SELČ je v létě na naší 50 rovnoběžce přirozenější, jak SEČ
To je porad ciratu, tak to rozdelme demokraticky: kazdej den od 0:00 do 12:00 bude cas letni a od 12:00 do 23:59 bude cas zimni. A kdo bude mit kecy o nejake projebane hodine, je proruskej dezinformator.
Technická: letní čas je pásmový čas + 1 hodina (čili na příslušném poledníku poledne ve 13 hodin…
Zimní čas je pásmový čas – 1 hodina (čili poledne v 11 hodin)…
Byl použit jednou v zimě 1946/47…
Jinak sám jsem vymyslel několik způsobů, jak řešit střídání času:
– nejjednodušší je posunout čas o půl hodiny (mezi standardní pásmový a letní): obrovská výhoda takového řešení je, že nasere rovným dílem oba protivné tábory a nikdo nebude spokojený…
– další možnost je posouvat každý den o malý kousek půl roku tam a půl roku zase zpátky…
– nejpoctivější (z hlediska využití denního světla) by bylo měnit délku hodiny, minuty i sekundy tak, že poledne zůstane ve 12:00, ale 06:00 bude o východu Slunce a 18:00 o Slunce západu…
Hlavní problém vidím ale v naprosto nesmyslném předpokladu, že by měl být v celé EU čas stejný…
Je to tak. Rozjela se tady klasická novinkářská diskuze, která se opakuje dvakrát ročně. Někomu střídání vyhovuje, jiným zase ne. Za mě je to geniální způsob, jak využít na maximum světlou část dne, ještě bych zavedl superletní čas na léto. Z Vašich variant bych volil ze zlomyslnosti tu třetí.
Největší prdel je, když někdo hořekuje nad tím, jak mu přechod na zimní/letní čas zdravotně ubližuje a pak odletí na dovolenou do Thajska.
A přitom tam uvidí jen pí..
+1
jsem si téměř jist, že lidé, kteří létají na dovolenou do Thajska, nebo na zimu kamkoliv do tepla, mají tak rozjebaný životaběh, že změna úředního letního na zimní je vůbec nezajímá. A ty seš obyčejnej rozesírač.
Nikoliv, potkal jsem pár takových osobně, akorát nešlo vždy o Thajsko, to jsem zvolil jako příklad.
Jinak za osobní ocenění děkuji.
Ale prdlajs, přesně naopak!
Přesun do jiného časového pásma je menší problém…
Vnitřní hodiny se synchronizují podle denního světla (=podle poledne)…
Když se posune „přírodní poledne“, tělo se rychle* přizpůsobí…
Když se má trvale vstávat o hodinu dřív, přizpůsobení je pomalejší a potíže přetrvávají delší** dobu…
Přechod z Evropy do Japonska či Austrálie se zvládne do týdne, přechod z denních na noční směny se nezvládne vůbec…
* řádově dny…
** řádově týdny…
A jak se tělo synchronizuje na to, že v létě vychází slunce ve 4, zatímco teď je tma ještě v 7? Kdyby byla vaše teorie pravdivá, museli bychom se řídit slunečním časem, jako to bylo před Josefem II.
Amphibius 5.12.2024 v 6:45
„A jak se tělo synchronizuje na to, že v létě vychází slunce ve 4, zatímco teď je tma ještě v 7?“
No přece nijak…
To vůbec nesouvisí se synchronizací, ale s délkou denního světla…
A čím dál od rovníku, tím je to větší problém…
postupně. Příroda nedělá posun úředním nařízením, ale plynuje zkracuje a prodlužuje. A toto je přirozené. Když si dobrovolně způsobíte násilí, že se přesunute do jiného světelelného a organizačního rozvrhu, máte jedinou šanci vyspat se z toho. Podpůrné chemikálie nejsou řešením. Přirozené cestování je rychlostí lidské chůze. Už rychlost koňského povozu či plachetnice je na pováženou. Ve výšce na 6km nemá člověk vůbec co dělat.
To je pěknej nesmysl. :-P
jizlivec: můžu Vás ujistit, že přechod z Evropy kamkoliv je možné zvládnout za 24 hodin zcela bez problému. Lítal jsem Asii i USA a uměl jsem to tak, že den po příletu jsem cítil už jen menší únavu během odpoledne, další den už vůbec. Představa, jak se na týdenní služebce adaptuju až do odletu a po návratu jsem týden dead mě upřímně rozesmála. Něco mi říká, že nemáte žádné relevantní zkušenosti a proto je mi záhadou, proč se k tomu vyjadřujete.
Týdny přizpůsobování se změně času jsou taky dobrej fór. Jako neříkám, že nejsou citliví jedinci, co z toho mají problém, ale běžný člověk tohle neřeší a běžně i kolem sebe mám lidi, kteří změnu poznají jen když narazí na hodiny, které ukazují špatný čas (tak jsem to naposled zjistil i já, na troubě holt automatická změna není).
fatdwi 6.12.2024 v 10:41
Buďte rád, že takovýto problém nemáte…
Ono ti „citliví jedinci“ nejsou až tak výjimeční mezi těmi „běžnými“…
Lítal jste Asii i USA jak často? Jestli by nepřihodila něco slečna Ling…
to jizlivec:
Dobry den, ja treba unavena jsem, ale znacnou roli v tom hraje stres, protoze jste v praci a mate seznam ukonu, ktere se podle typu letadla musi provest. Dulezite rozdily pak taky dela servis. Je rozdil, kdyz se neserviruje jidlo, kdyz ano, kdyz mate VIP. Taky musite vedet, co se veze. Jestli mrtvola, psy, lithiove baterie, zlato, suchej led…Obecne ale v praci stravime vetsinu casu na nohach a na podpatcich. A musite nejak vypadat, protoze uniformova kazen a kdo to nerespektuje, ten muze pocitat se srazkami ze mzdy. A ja vim, je to blbost, ale taky to stresuje…Taky musite byt neustale zdvorily, a to i situaci, ze uz jste neco desetkrat vysvetloval, ale prijde jedenactej a zepta se na to samy. Ja treba osobne mam specialni alergii na tzv. presouvace. To je blby hlavne v mensich letadlech. Letadlo je nejak vyvazene, ale proste nekteri lidi rozesazeni nerespektuji a zacnou lezt po celem letadle a jeste se na vas ksichti, co opruzujete. Co umi potrapit je taky samota. Vetsina lidi v posadce se az do letu nezna. Az teprve casem zacnete nektery lidi poznavat, ale porad pribyvaji novi a novi. Proto si taky hodne stewardu mezi sebou rika sweethearts a darling, proste si nepamatujete jmena a na sako mu furt koukat nechcete…Co se tyka pilotu, ti to maji taky tezke. Do jednoho vsichni si stezuji na bolest zad, a presezenej zadek. A vsechny boli ramena. V kokpitu je sice teplo, ale za oknem je zima. Kdyz je kokpit malej, tak si tu pazi o okno proste nachladi. Na dlouhejch letech pak mame k dispozici loznici, ale to je spis takova kobka na bidylku. A kdyz jste tam treba tri naraz, garantuju, ze jeden si cte, druhej susti, treti chce mit rozsviceny svetlo.Pokud ale litam dovolenkove, snasim lety velice dobre. A byvala jsem schopna vyletet z Prahy v pet rano do Miami, bejt 17 hodin up a odpoledne ten samej den uz si capat na prochazce a splouchat se v mori.
Obcas aspon mate na co kouknout, ne? ;-)
https://www.novinky.cz/clanek/cestovani-par-dovadel-v-kuchynce-letadla-clen-posadky-zhave-chvilky-tajne-natocil-40499830
To jo. Pod dekou se obcas dejou veci, ze radsi prcham. Vypada li to konsenzualne, nemontuju se do toho. Oral v kuchyni uz bych ale musela pokarat. a zrovna tak musim zasahnout, objevi li se nekdo treti tim pohorseny. To pak taky umravnujeme, ale prijemny to neni pro nikoho. Tyhle honilove maji pak totiz jeste vetsinou drzost napsat na nas stiznost. Obvykle za nejakej jinej, totalne smyslenej a vylhanej problem.
Ponorka v letadle.
jizlivec: několikrát do roka obojí, v zahraničí jsem pár let i žil, takže zkušeností s různými časovými pásmy spousta. Samozřejmě, vše chce trénink a taky jsem uměl být na začátku mrtvej. Ale pokud někdo lítá často a nic se nenaučí, to je pak těžká pomoc. Z lidí, které znám a taky lítali často se to naučili všichni. Je to jen o mentálním stavu, dělat to blbě a říkat si, jak je všechno na hovno vede k tomu, že je všechno na hovno.
Čili potvrzujete, že to netrénovanému jedinci může vadit…
Člověk si dokáže zvykmout na ledacos…
Spousta lidí úspěšně jede režim 5+2, v pracovní den se ráno probouzí „minutu před budíkem“ a o víkendu spokojeně hnípá – no a někdo se to prostě nenaučí…
jizlivec: zaprvé, nic nepotvrzuji, nikdy jsem netvrdil, že to nikomu nevadí. Nespat mnoho hodin snad vadí každému, ne? Zadruhé, to není o zvyku, přesně naopak. „Zvyk“ implikuje, že děláte prd, je to na hovno a Vy se s tím smíříte. Co potřebujete je aktivní přístup, pak si nemusíte na nic zvykat.
Nejrozumnejsi bude, pribrat do EU Rusko a pomstit se mu za vsechny stalete krivdy tim, ze EU vyda smernici o povinnosti jednotneho casu v uhniji. Jako reference by se vzal samozrejme Vladivostok.
Sysop 6:49
Tohle na světě samozřejmě existuje. Když jsem před patnácti lety začal létat do Číny, byl jsem v šoku z toho, že kus kontinentu má jen jeden čas, navzdory tomu, jakou pakárnu to některým obyvatelům nese a ptal jsem se, zdali nesere západní Číňany, že jim občas slunce vyjde skoro v poledne.
Byl jsem ubezpečen, že Vůdce dobře ví, co je pro zemi správné a moudře zamezil zmatkům, které by způsobila nějaká nablblá časová pásma.
Něco jako ZULU, prostě sjednocený čas kvůli připravenosti na bojové operace a spolupráci napříč zemí.
Childeater: v zemi, kde Vůdce dobře ví, kde nakreslit čáru, která jasně definuje severní polovinu země, kde jsou v domech topení a jižní polovinu země, kde jsou klimatizace, je Vůdcova schopnost definovat jediný správný čas implicitní.
…a podstatou regulace vyvoje spolecnosti by pak bylo Vudcovo urceni rychlosti plynuti casu.
Rusko už s trvalým „letním“ časem experimentovalo, ale moc dlouho jim to nevydrželo.
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/v-nedeli-se-do-ruska-vrati-zimni-cas.A141025_193519_zahranicni_fer
& organizace světa, to nechceš, fíha? :-))) 21:38
https://www.youtube.com/watch?v=AxVxID5Xu_A
..archylágo :-)
https://www.svobodny-vysilac.cz/2024-12-03-pokrivena-zrcadla-tohoto-sveta-s-hostem-misou-343-dil-130-min/
Tak jsem si myslel, že si přečtu zajímavý článek a on to byl středoškolský referát.
Jedna IMO zajímavá část je, že nejpřesnější hodiny svého času využívalo námořnictvo. Přesný čas byl kritický pro určení zeměpisné délky, takze nejvíce vývoje probíhalo tam.
ne. námořnictvo potřebovalo přesné hodiny odolné kolébání lodi a změně polohy lodi na globu (oboje je nevhodné pro kyvadlo a v potřebovalo pružinu). přesnost pozemských kyvadlových hodiny byla vždy výrazně vyšší.
ostatně, starej Joshua (Slocum) dokázal excelentně navigovat pomocí starého budíku s promáčklým sklem, který koupil u vetešníka za půldruhého dolaru.
https://www.youtube.com/watch?v=RuOQNaHmdyo&list=PLvsYXqtYjMYei4X7akdXbz2Z2p4S0N64W&index=3
Hezký referát, na úrovni deváťáka základky.
Fikce času a jeho plynutí, fikce příčin a následků (či souvislostí), fikce měření času a jeho „důležitosti“ provází lidstvo odedávna. Přesto je jen fikcí. Jde spíše o sociologickou a psychologickou záležitost. Čas není objektivní vlastností světa či dokonce hmoty.Čas není zásadní fysikální veličinou, není nezávislý na jiných vlastnostech hmoty. V určitých projevech světa je fikce času nejen zbytečná, je dokonce na obtíž a silně zavádějící.
Tam v tom bych se nemotal, ěd no oboroví soustruháti na 3000% od vztyčení vysíracího stožáru, druhými. ZDROJE JSOU!! Všichni to říkají, gogoti. 😊
https://smit.wz.cz/zrcadlo/zip/sndbezp/vyber_reltvtZ.pdf
Vypozoroval jsem uz u nekolika lidi, ze cim presnejsi informaci o case maji, tim maji vetsi stres.
..synchronizace-a-organizace-sveta..
Ze zákulisí politiky, nevěříte. :-) Tak zrovna to není jako ta kanadskoukrajinská místodržící nato vysmátá s alzákem, že jo.
https://www.facebook.com/reel/1228353471564907
https://www.facebook.com/Jan.Tomanek.official/videos/1115633492888035/?locale=cs_CZ
Mě by zajímala jedna věc; v článku zmiňujete pokusy s kvantovýma hodinama, který by byly ještě přesnější než atomový. V čem je ta revoluce, když už atomový jsou neskutečně přesný? Neumím si to představit, nesnažím se rejpat.
Těžko říct ale rusové umí skalární technologie. Okamžitý přenos informací, tedy nejen rychlostí světla i ty hypersonické rakety co doletí k amíkům dřív než ty jejich přes dřívější odpal. Nemám a nechci k tomu nic dodat, radši.