Pravda o současné Ukrajině - zpět na článek

Počet komentářů: 1 414

  1. Tak servisdoku, právě teď už existují věrohodné zdroje k Azovstalu a konečně si můžu udělat kvalifikovaný názor a napsat ti k tomu, jak si chtěl. Ale vám všem vyznavačům „náckové rukojmí necivilisti neazovstal“ se to zatraceně nebude líbit.

    Zaprvé – pamatuji tu ty kecy, že tam žádní civilisti nejsou, všechno náckové a všichni by měli umřít. Takže tady Červený kříž a záběry přímo z evakuačních autobusů:
    https://twitter.com/i/status/1521556278568525825
    A opět Červený kříž potvrdil, že probíhá konečně evakuace civilistů a zatím poslední 4 dny stará zpráva bylo, že dostali ven 100 civilistů, prevážně žen a starých:
    https://www.icrc.org/en/document/ukraine-civilians-leave-azovstal-safe-passage-operation

    Zadruhé – ty kecy o tom, že je Azov drží jako rukojmí.
    Podle OSN ve spolupráci s ICRC dostalo ven včera v noci dalších 300 civilistů a OSN potvrzuje dohromady 500 Azovstal+Mariupol:
    https://www.bbc.co.uk/sounds/play/p0c4zsy4 – Chris Hangar z Mezinárodního Červeného kříže
    https://twitter.com/antonioguterres/status/1522353305296453635
    Poslední zpráva právě teď z BBC World Service je, že evakuace VŠECH civilistů z Azovstalu by měla být kompletní. A to vše na žádost, nátlak, koordinaci, pod záštitou a s podporou Zelenského a všech složek Ukrajiny. Povědí, vy géniové – jaký držitel rukojmích se jich nejenže dobrovolně chce vzdát, ale udělá všechno proto aby mohli odejít, hm?!

    A zatřetí – klíčová informace z dnešního vysílání, že byly evakuovány
    a) ženy,
    b) děti,
    c) staří.
    Ani slovo o žádných mužích v bojeschopném věku. Což potvrzuje teorii, kterou jsem si zformuloval třetí týden bojů o Mariupol v okamžiku, kdy jsem uviděl ruskou televizní reportáž, jak v „ruském evakuačním koridoru“ ozbrojenci pod namířenými AKM svlékají muže do trenek.

    Moje teorie tedy zněla, že Rusové nedovolili žádnou evakuaci civilistů, kde by mohl ven uniknout jediný chlap. Kdekoli by se mohl evakuovat chlap, tam by to raději pozabíjeli všechno než aby dovolili byť jedinému „potenciálnímu hypotetickému fašistovi“ uniknout.
    A teď k tomu empirie – Červený kříž se pokoušel o evakuaci civilistů přes 6 týdnů, sledoval jsem jak to bylo marné. Vždycky „někdo“ střílel na evakuační trasy skrze ruské pozice na Ukrajinu. A to i v době, kdy už v celém Mariupolu a okolí žádné UA jednotky schopné takové palby neexistovaly.
    Rusové ale dovolili výhradně evakuaci směrem do Ruska, kde mohli všechny chlapy strčit do svých syrských „filtračních táborů“ a na odchodu je svléknout.
    A teď konečně dovolili evakuaci na Ukrajinu, ale očividně jen když samo OSN garantovalo, že evakuuje jen ženy, děti a starce, nikoli muže. Tím svou teorii považuji za ověřenou: Rusové úmyslně stříleli do všech evakuačních tras, kde by se mohli evakuovat i muži, podle principu, že každý muž který se jim nevzdal do Ruska = fašista co má zemřít.

    1. evakuujou se do první bezpečné země, nebo to už neplatí a utečenec si bude vybírat, kam chce? to je snad nějaký korzo nebo co to má bejt za frašku todle?

    2. Co dělal dospělý bojeschopný muž v Azovstalu?

      1. Zaprvé povolání s výjimkou z mobilizace – hasiče, lékaře, kritická infrastruktura. Tisíc a jedna výjimek z mobilizace.

        Zadruhé se mobilizace nejprve týkala mužů jen pod 40, a to jen tehdy pokud byly zřízeny odvodní komise a lékařské posudkové komise. To v obleženém Mariupolu pod palbou nebylo jaksi tak snadné.

        Zatřetí už tak tam měli málo zbraní a munice, takže pochybuji že by nabírali nevycvičené „brance“ aby jim ji plýtvali a zdržovali.

        1. Bude odpověď na položenou otázku?
          https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/jasne-zarici-munice-nad-azovstalem-separatiste-zverejnili-zlovestne-zabery-40397086
          „Zdržuje se tam několik stovek ukrajinských obránců města.“

    3. A teď budu jen sledovat, jak „korigujete“ svoje názory tak, aby vám to i nadále „vycházelo“. Tzn. jak to ospravedlňujete.

      Tobě servisdoku si dovolím připomenout historii tvých minulých korekcí.

      Zaprvé jsi tvrdil, že na Ukrajině žádná válka není a je to celé mediální fake. Když jsem ti nanosil stohy A/V geolokovaných průkazů o zničené ruské technice, stejně jsi odmítal věřit. Teprvy když ty ztráty oficiálně uznal Putin, tak jsi to uznal.

      Zadruhé jsi popíral, že by mohla být zničena An-255, protože komu by to prospělo, Rusům určitě ne. Popíral jsi to ještě v okamžiku, kdy jsem ti posílal video na ruskou státní televizi vysílající se zničenou kouřící An-255 v pozadí. Tomu jsi odmítal uvěřit že ukrajinský fake, teprve když jsem ti omlátil o hlavu že je to RUSKÁ televize tak jsi uznal že mám pravdu.

      Zatřetí jsi popíral, že Rusové střílí na civilní oblasti. Geolokovaná videa vše marno, teprve ten Kalibr co přiletěl do Charkova, a který jsi nejdříve také popíral, jsi uznal poté, co jsem ti nalinkoval videa hasičů přímo z té budovy, z bezpečnostních kamer, prokázal že stejný úhel mají i desítky bezpečnostních kamer v ČR a tudíž to není žádné spiknutí, a hlavně – když sis to konečně pro sebe mohl ospravedlnit tím, že Rusové mířili na chodník před tu budovu a tudíž vlastně v cajku.

      Začtvrté jsi popíral, že v Azovstalu jsou jacíkoli civilisté. Že to video civilů v montérkách Metinvestu v bunkru je skutečně z Azovstalu. Že v Azovstalu jsou bunkry a že mají tolik východů. Takže k tomu viz OSN a Červený kříž, které tě usěvdčují že jsi zase věřil lžím jen proto, že jsi chtěl a pravda se ti nehodila do krámu.

      No a zapáté napříč tím vším setrvale odmítáš, že je to ruská agresivní dobyvačná válka s cílem uloupit Ukrajině území. Kde jsem řekl, že počkáme na 9. května – a už teď vidím, že zase prohraješ, protože podle ruských státních médií už Rusko rozhodlo v Chersonu zavést rubly = anektovat ho. 9+. jenom udělají šarádu s nějakým „referendem“.

      Vím že nejsi troll a že jsi chytrý člověk, jen musí strašně bolet ta kognitivní disonance, kdy stát který tu celou dobu považuješ za „ty dobré hochy“ ve srovnání se zlým západem by z toho najednou měl vyjít jako ještě zlejší, než to západní zlo. Takže – otevřeš už oči, nebo si budeme dál hrát „hru na popíranou“?

      Hru na popíranou, jen aby tě sama ruská státní média, popř. autority jako Červený kříž s OSN usvědčily, že jsi chtěl věřit pohodlným lžím?

      1. Spíš než dobyvačná válka o území je to válka o evropský charakter Ruska a vůbec o status Ruska jako světové velmoci.

        https://www.bejvavalo.cz/clanek/rok-1918-proc-moskva-nutne-potrebuje-ukrajinu-a-nedovoli-jeji-samostatnost/

        Jak málo se změnilo za 100 let.

        1. Hele, ten článek jsou dnes jen slabé kecy. Copak tu všichni apologeti RU nevysvětlovali, že Rusko na Ukrajině nic nepotřebuje protože železné rudy, obilí i uhlí má dost vlastního a lepšího? Dále Krym už mají a v době globálního trhu nikdo nebránil transportu ruského zboží letecky ani kamiony z RF přes UA, takže argument o dopravě také padá. A „o evropský charakter Ruska“? O „evropský charakter“ Rusko definitivně přišlo právě tím, že veřejně a výslovně odpískalo Helsinské dohody a rozhodlo se pro imperialismus, historický revizionismus a anexe uloupeného území.

          1. Demografie, Jendo, demografie. Slovanský charakter Ruska. Nejde o území, ale o poddané.

            1. Ti právě evropský charakter ztratili nejvíce. Ukrajince Rusové poštvali na smrt proti sobě – a sami se s nadšením vrhli ke starým mongolským tradicím Ivana III. a Vasilije II.

              1. Ano, a to je největší tragédie téhle války.
                Sebenaplňující proroctví. Jako v roce 1914.

              2. Bůh jim buď milostiv, Ukrajincům i Rusům. Co že to říkala Naše Paní ve Fatimě před více než sto lety?

      2. An-255? aha, pokračuj, todle se nikdy nevomrzí :o)

        1. Kdo to éro vlastně zničil? Rusáci Ukrům na zlost, Ukři, aby se nedostalo Moskalům do rukou, nebo to byla lítice válečná?

          1. moc se vo podrobnosti nezajímám, ale vypadá to že snad měli ukroši vedle zaparkovanou houfnicu či co, tak to byla tříska kácejícího se lesa :)

            1. No, jestli měli „chytře“ ve vedlejším hangáru třeba nějaké rychlopalné PL dvojče, tak si za to zničení An-225 mohou úáčka sami. Použili ho jako „štít“, že Rus si přece nedovolí, zničit jediné letadlo svého druhu na světě, navíc ještě postavené za Sovětů.
              Holt se úáčka spletli a teď budou na všecky světový strany řvát, jaká to je nenahraditelná škoda – a kdo to letadlo palbě vystavil a způsobil tak jeho zničení?
              Typická charka nácků – živej, nebo mrtvej štít, ale vždycky mít nějaký, jinak jde o kejháky.
              No tak tentokrát šlo „jenom“ o největší dopravák na světě, pýcha sovětské éry – ten krám je fakt věcí jen samotnou pro sebe, tam je snad všecko jinak, než v „normálním“ letadle.
              Třeba ten podvozek – tyvole, nechtěl bych být zodpovědný za ten tým, co ho dělal.

              1. Pokud se na bojišti vyskytuje někdo, kdo je přesvědčený, že si druhá strana něco nedovolí zničit, protože cokoliv, tak je fakt chudý duchem. I kdyby si to nedovolil nějaký velitel nahoře a daleko, tak ten kdo útočí v terénu střílí, kouká, myslí a to v tomto pořadí…

                Mimochodem, to umístnění PL systému v blízkosti AN-225 je Vaše dedukce nebo máte nějaký zdroj?

                1. Já myslím, že průměrný evropský volič si to myslí. Vždyť to fňukání kolem toho letadla je jenom v západních médiích, určené právě pro evropského sentimentálního voliče.

                2. No, tak jsou tam celkem dlouhé vzletové i přistávací dráhy, nějaké PL opatření bych tam asi očekával.

                  Nemyslím si vůbec, že by Rusové cíleně přijeli s raketometem k hangáru a řekli si: „Tak a teď vám za trest rozbijeme největší letadlo na světě“.

                  1. Rusaci, pokud strileji altilerii, taxi s presnosti moc hlavu nelamou. Neprenost dohaneji kalibrem. Takze pokud nekde pobliz toho Antonova proste bylo neco, na co strileli, tak netrefit letadlo jako kravu nebyl pro Ivana zadnej problem, aniz by to primo chtel.

                  2. Také je možné, že ho zničili Ukrajinci, když vyháněli ruské VDV. Přeci jen to tam pak Ukrajinci sypali z minometů, děl i letadel.

                3. Z videi som vedla videl nejaku poskodenu bojovu techniku ale netusim co presne to bolo, prislo mi to ako viachlavnovy kanon nejaky…

              2. Mohl bych se zeptat, co je na tom podvozku špatně? Ale vlastně ani odpovídat nemusíš. Někdo, kdo o tomhle letadle napíše, že je to krám, určitě není konstruktér a technicky založený člověk taky ne.

                1. Ad podvozek a komentář k An-225, An-124:

                  To byla poklona těm lidem, co to dělali, ty chytrej.
                  Na rozdíl od tebe si totiž dovedu představit, kolik asi lidí by šlo do kriminálů, kdyby to nefungovalo, nebo blbě, nebo by při přistání to letadlo, třeba kvůli tomu podvozku, rozkřápali i s nákladem.

                  1. Aha, tak to jo. Mě přišlo, když jsi psal o letadle jako o krámu, že je teda krám i podvozek

      3. s vohledem na to, že se většina slušnejch lidí bude mít dvakrát líp a nebudou votročit do chcípnutí, tak si nejsem jistej, kde je tam přesně to zlo

      4. Jan Mrcasik:
        „…zničena An-255… …zničenou kouřící An-255 v pozadí…“
        – – –
        An-225.
        Opravdu nebylo dosud použito označení An-255 pro jakýkoli letoun toho výrobce…

        :OD

        1. Na překlepech bych se velkoryse netočil.
          Jak dole píše hackerjack – ta videa z Azovstalu vůbec nedokazují například to, že ti „evakuovaní“ chlapi okolo čtyřicítky nejsou do civilu převlečení maníci z praporu.
          Mně se taky nezdá, že i přes jakousi rozlehlost toho komplexu by tam bylo tolik zásob, aby si mohli náckové dovolit živit pouhé uprchlé manželky ocelářů s jejich dětmi.
          To je pitomost a žádný z těch chlapů, co tam předtím pracovali, pokud je jen trochu normální, tak by to prostě nedovolil, aby jejich ženy a děti dobrovolně vlezly pod takový dekl od rakve. Doslova. Protože celý ten areál imho takto skončí, bude z toho jednolitá plocha trosek a železa
          Existovaly tam přece důvodné předpoklady, že to budou Rusové chtít srovnat se zemí právě proto, že jsou jim sice nějaké zastaralé ocelárny dost u prdele, ale co je pod nimi, to je jiná.
          Pokud je tedy pravda to, co tvrdila UA propaganda – že pod ocelárnami je údajně dalších až šest pater a zásoby na dlouhé měsíce – to by znamenalo jen to, že si náckové tohle útočiště vybavili jako základnu už nějakou dobu předtím. Proč by si tam natahali tisíce civilů, kteří jsou v takovém konfliktu jen na obtíž a spotřebovávají zásoby? S jejichž evakuací jsou neskutečné problémy?
          On vůbec nikdo nemá podezření, že mezi těmi evakuovanými pravděpodobně jsou zamíchaní náckové a právě proto Rusáci tak vyvádějí?

          1. servisdok:
            No, to není překlep, ale střelba od boku ve falešné představě, že „přece ty numera znám“ (uvažování typického tzv. „motorkáře“).
            Ale připouštím, že rád zaryju…

            Jinak věc „Azovstal“ nesleduju detailně. Jako tamní civilista bych ale za téhle situace nelezl do takových prostor a pokud bych byl nějak donucen, koukal bych využít příležitost zmizet. Co tam hledat za štěstí?

      5. Jendo, dokud budou české/evropské sračkomety tlačit tuhle těžce jednostrannou propagandu, k tomu všemu ze mě stát bude dělat nesvéprávného debila omezováním, jaké weby číst smím a jaké nesmím, tak to se mnou holt bude těžké.

        Nepotřebuju otevírat oči, Jendo. Jsem už docela velký kluk a umím si názor udělat sám.

        Ale popravdě – vůbec se mi nelíbí, jak sám sebe obsazuješ do role toho jedině správného vykladače dění a událostí.

        Po porci linků na sociální síť, o které jsi sám ještě nedávno prohlašoval, jaká že je to žumpa – pak jsou jiné názory jiných lidí prostě vadné. Protože proto, protože žumpa jménem Twitter, protože všichni ostatní jsou zřejmě pitomci – a jejich názory jsou tedy odsouzeny leda tak ke spláchnutí do hajzlu.

        To se mi tedy nelíbí ani trochu.
        Jak jsem psal – jsem už docela velký kluk a paměť na to, co kdy a která sociální síť předváděla, mi k tomu ještě slouží docela dobře.

        Nepotřebuju ani s nikým o nic hrát, ani v ničem soutěžit, ani někoho o něčem přesvědčovat, ani nepotřebuju obracet na tu jedině správnou víru.

        Naprosto vážně.

      6. JMrcasík – když byla řeč o důvodech napadení Srbska, argumentoval jste, že důvodem bylo vynucení podpisu dohody z Rambouillet, ignoroval jste jak to celé reálně dopadlo. Tady obrácený přístup, oficiální důvody neuznáváte a argumentujete tím co se skutečně děje nebo podle některých zdrojů má teprve stát.

        1. Kdepak obrácený. Laskavě se rozpomeň na chronologii. Co bylo bezprostředním startem invaze? Putinův výrok, že uznává DLR a LLR v jejich teoretických hranicích celé doněcké a luhanské oblasti. Tzn. že půjde ukrást území.

          Začali s tím, že půjdou ukrást území, a skončili s tím, že ukradnou území. Že mezitím ještě blábolili o NATO je dané tím, že Rusové vždycky paralelně křičí 4-8 lží najednou, protože stejně jako chronický lhář nejsou schopni si vybrat jednu verzi a té se držet.

          1. A nebyly tam taky ňáký ty dohody z Minska? Čeba bylo počeba si je vynutit. Nebo?

            1. Je to celkom mozne kedze dvaja z troch garantov sa nejako pozabudli a miesto zmluvnych stran vyzyvali k ich plneniu garanta tretieho, RF.

          2. Jaké kdepak, jednou pro vás platí oficiální prohlášení, jindy ne a platí jiný závěr, chybí vysvětlení proč.

            Kontrolní otázka, kdyby Rusko prohlásilo, že si vynucuje podpis dohody, takové ukrajinské Rambouillet, a bude to dělat údery ze vzdušného prostoru, bylo by to pro vás v pořádku?

            1. Kdyby Rusko jen vynucovalo podpis Minsku-2 vzdušnými údery a neanektovalo žádné území, tak by to bylo přesně tak v pořádku, jako Allied Force 1999.

              1. Napsal jsem „ukrajinské Rambouillet“, ne Minsk 2, v pořádku? Doplňující dotaz, pro západní svět by byly oba případy v pořádku?

    4. Asi jsem natvrdlý, ale jak ty linky dokazují, že ti čerstvě propuštění nešťastníci a nešťastnice se do Azovstalu a) dostali dobrovolně a b) nebyli tam obránci drženi násilím? To, že je teď najednou možná dílčí evakuace přece nijak nedokazuje, že dřívější nemožnost evakuovat byla pouze na straně zlých Rusů. Žádný důkaz jste neobjevil. Pořád je stejně plauzibilní i úplně jiné vysvětlení, než to vaše – třeba, že místní chrabří bojovníci je tam drželi násilím, ale vývojem byli nuceni přehodnotit situaci, protože už jen živit 500 osob dny a týdny, když se zásoby tenčí, není zrovna nejchytřejší. Nebo může být součástí toho dealu nějaká tajná domluva, o které se nic nedozvíme, alespoň ne v dohledné době. Atd. atd.

      1. Nejspíš si mysleli, že to bude ukrošský Alcázar, a ono ne.

      2. Kdyby to byli rukojmí Ukrajinců, tak by je Ukrajinci nepropustili, natož aby se ze všech sil snažili o jejich propuštění. Píši to snad dost jasně.

        1. Aha, protože to říkám já, Jan Mrcasík, tak je to pravda. Dík za objasnění.

          1. hackerjack:
            Tak „značkovej člověk“, no…

            :OD

    5. Jan Mrcasik
      No tak civilista ku podivu chlap s malou holkou na této fotce nevypadá, že by byl v trenýrkách a že by na něj, doprovodný ruský voják zrovna mířil Kalašnikovem a ani z toho videa to nevypadalo, že by rusové pozabíjeli všechny okolo, kdyby se tam objevil jediný chlap. Podobná situace na videu https://youtu.be/uRG1gGOuPfY. Našlo by se toho mraky, včetně článků, ale to víš, to je jen ruská propaganda. Mě jen fascinuje tvé tvrzení, že komplet celá evakuace byla díky Zelenskému & comp. Rusové žádný humanitární koridor nevytvořili, naopak stříleli by na každého mmuže, který by vyšel ven.

    6. to mrcasík

      mrdko, ty zkurvená čubko… klesáš geometrickou řadou na absolutní dno hnusu… to myslíš vážně ty svoje retardovaný bláboly?… ty dementní hovado tobě už úplně hráblo, nech se hospitalizovat v odmašťovně ty zkurvenej čuráku… takový stupidní pičoviny co píšeš nemůže napsat normální člověk ty zmrde… zalez někam do díry a už drž tlamu… tvá existence je urážka lidství ty zdegenerovanej živočichu

      1. Hele, tohle ne. Nemusis s nim souhlasit, ale respektuj ho. Nemusis jeho nazory cist. Ja s nim taky mnohdy nesouhlasim, ale to neznamena, ze mu budu chtit zavrit hubu. Pokud tady nadavame na to, s jakou aroganci nase fialova vlada zavedla bolsevickou cenzuru, pak ale nedelejme to same.

        1. Ale v pohodě, aspoň ukázal co je zač a dal jasně najevo, proč ho ignorovat.

        2. to sysop

          – s tím tvým odmítáním „zavření huby“ samozřejmě souhlasím… ode mě to nebyl návod k jednání… jednalo se pouze o jednu z urážek pro mrcassíka

          – s „respektem“ pro mrcasíka mám problém… podle mě chybí i jemu, maximálně ho předstírá

          – s argumenty analogicky… jeho snad zajímají argumenty oponentů?… vidím jen jeho ignoranci cizích argumentů a odvádění řeči od tématu

          – za tím co jsem psal si stojím, stručně a jasně jsem po sobotních panákách napsal, co si o něm myslím… já vím že s upřímností jako se šafránem… opět se vrátím k pokrytecké etiketě (nebo spíš ho budu ignorovat)

          – o mrcasíka si nedělej starost, má mě v ignore, tak je v klidu

          – ad „kultivovanost“… mě tady taky uráželi bez jediného vulgárního slova, a možná i vulgárně, nevím, mě to nedeptá… vyříkali jsme si vždycky všechno, žádná aféra s nikým… mrcasík je pro mě úplně něco jinýho než všichni ostatní co sem chodí, nebo kdy chodili… etalon všech těch rozumbradů v politice, rádoby slušní seriozní grafomani, olepení titulama zepředu zezadu… samý kecy a volební kampaně 30 let… na co sáhli tihle „kultivovaní“ všechno podělali

          – způsob jak s nima jedině mluvit, je podobný mýmu příspěvku… ničemu jinýmu nerozumí… mrcasíka fascinuje válka a furt se v tom pitvá… tak snad nadávky jsou ta nejmenší úroveň násilí… kdyba ho slyšeli ti rukojmí, ty jeho bohorovný blahosklonný shazovačný kecy, v situaci kdy jim tam umírají denně stovky lidí, je úplně jedno jestli rusů nebo ukrajinců, tak ho někdo z nich sejme doopravdy

          – ukrajinci si taky asi nemysleli před čtvrt rokem co se bude dít… dostaly je tam přesně takový chytrácký kecy intošů z kanclu jako je mrcasík… a nás čeká to samý jestli nebudeme tyhle lidi fakovat

      2. Tohle jsou hodně mizerné argumenty. 5-

        1. to merce

          argumenty na tu jeho pseudointelektuálskou stoku?… nemám zájem… ze všech ten demagog dělá blbce… tu jeho trapnou hru na slušňákovský analýzy s ním hrát nebudu… čas ukáže jak to je, nemusíte se mnou souhlasit… ale jestli mě chceš zklidňovat, tak se taky hoď do klidu… mrcasík lže i když řekne dobrej den

          1. Vsechno je to mozny, ale zkus zpochybnovat jeho argumenty a ne jeho osobu. Kdyz nic jinyho, tak se aspon Mrcasik chova kultivovane, ergo si zaslouzi kultivovanou oponenturu.

            A ty nejsi debil, ktery toto nechape. Jsou tady existence, ktery jsem rovnou nahazel do ignore. Ale ty mas na vic.

            1. Navíc, z urážek nejde vytáhnout žádné info, ani žádný podnět k oponentuře. Je to úplně zbytečný text,ale současně nejmíň pracný.

      3. Jo docela zajímavé pozorovat tvojí klesající úroveň.

        1. to kostatko

          tvoje zaujetí je pro mě čest… ovšem pokud máš zájem o stoupající úroveň produkce nevim nevim… pošli třeba majiteli webu prachy a něco si objednej… nebo udělej nějakej kšeft se mnou, jestli ti to stačí… takhle zadarmo se ti na nějaký úrovně můžu víš co

    7. Co kdybyste misto klikani na mainstream zasel za tema zenskejma nebo pripadne se pobavil s lidma co dostavaji sve rodiny za hranice? Kdo je kde zdrzoval. Kdo jim nedovolil opustit mesta, i kdyz rusove byli jeste uplne na druhy strane statu.

      1. Kdyby mesta… nejvetsi vopruz delali celnici na ukrajinske strane.

        1. Hádam nebudú púšťať von bez úplatkov, keď to tam tak robia 30 rokov.. a hlavne teraz, keď to je výnosný kšeft!

          Zaujímavé je, že všetci nadávajú Rusom, akí sú skorumpovaní a zaostalí, že Ukrajina je na tom oveľa horšie, nikomu nevadí..

          1. Ukrajina je zkorumpovaná a zaostalá a nikde nevidím, že by někdo tvrdil opak. Rusák je podle mě proti nim zkorumpovaný a zaostalý méně. A jak to souvisí s napadením Ukrajiny?

            1. To se z ničeho nic dozvíš, že ten Zelenský vlastně není žádným presidentem Ukrajiny, protože si nikdy oficiálně nepřevzal úřad.

              Nedovedu si představit žádnou zemi v takovém stavu rozkladu, že si tam někdo může hrát na presidenta a požívat presidentských pravomocí – aniž by jím byl.
              Možná někde v Africe?

              1. jak nepřevzal úřad? Nechápu.

                1. To bude nejsopíše na té samé úrovni, jako ta hloupá lež, že Ukrajina „nemá s Ruskem upravené státní hranice“.

                  Také se tu šířila podobně kategoricky, a přitom stačilo zajít na stránky ruské Dumy a hned se ukázalo, že má.

                  1. Upravena je, jen neni na mnoha mistech vytycena. Formalita.

                    1. Ano? A kdepak „není vytyčena“, Sysope? Ten zákon z Dumy, který jsem linkoval, totiž obsahoval i Přílohu A, která definovala ty hranice bod po bodu jako přímky mezi lokacemi.

                      Takže kde a jakým mechanismem tato přímka záhadně chybí a „není vytyčena“ – a hlavně kde jsi na tuto informaci přišel?

                    2. Jendo, neměl by sis tu zbytečně dělat nepřátele, tím méně z lidí, jako jsem třeba já.
                      Nemůže to vůbec ničemu prospět, spíš naopak.
                      Souhlasím s tím, že po 24.2 se tu vyrojila taková sběř, že je snad i škoda, cokoli pro ně psát. Ale pořád tu zůstávají víceméně „normální“ lidi jako třeba Sysop, Nobody či já, které by neměl házet do jednoho pytle s „březňáky“, jak je sám nazýváš.
                      Mám takový nepříjemný pocit, že by se to tady mohlo vrátit do časů někdy před 12-15 lety, kdy byli tvrdí (někdy skoro až natvrdlí) zastánci jedné „oficiální“ státní linie nemilosrdně odstřelováni lidmi, jako byl např. cover72.
                      Poradil bych Ti, aby sis dával hodně dobrý pozor na to, odkud ty své „oficiální“ informace bereš a nakolik jsou věrohodné.
                      Narovinu Ti píšu, že Tvůj osobní přístup ke konfliktu RF/UA začíná velmi silně připomínat zapálený fanatismus, s jakým tady před lety jistí lidé hájili ultraliberální demokraty.

                      Tenhle dojem jsem rozhodně nezískal hned, ale až postupně, zčásti během bolševické chřipečky – a vyvrcholilo to těmi dvěma vysokými příspěvky, které jsi víceméně adresoval mně samotnému Jendo, jako bych snad já sám, byl nějakým fanatickým zastáncem či zdrojem univerzálního zla.
                      Univerzální zlo jsou Jendo právě ty zdroje, ze kterých Ty čerpáš a vydáváš je za věrohodné a oficiální.
                      V situaci, kdy vláda zakáže řekněme 30 zdrojů alternativních informací, s jejichž pomocí je možno si pak utvořit vlastní názor na věc, není věrohodné vůbec nic.
                      Z dřívějška oba víme, co si o sociálních sítích myslet, jací lidé na nich působí a jaké záměry a cíle při tom všem sledují.
                      Buď Jendo velmi, velmi opatrný.
                      Rozhodně neobstojí výmluva toho typu, že pokud nejsou k dispozici jiné zdroje, tak je i Twitter dobrý – a už v tomto momentu je to špatně.
                      Nedělej si tu zbytečně nepřátele, pak by nebylo oč stát.
                      Jen dobré rady, nic víc a tak to i ber, Jendo.

                    3. Skvělá schopnost našvihat spoustu textu a neříct přitom vůbec nic. Tak podlož tu informaci, že si Zelenskyj nepřevzal úřad.

                    4. Servisdoku, nikdy jsem tě neoznačil za trolla březňáka. Nikdy jsem tě neoznačil za „svého nepřítele“. Fakt nevím, co to tu hrotíš.

                    5. Myslel jsem v terenu, ne na mape. Proste chybi hranicni grimle.

            2. Ja len ze ten ukrajinsky rozkradnuty skrachovany mafiansky megabordel chceme do EU, teda aspon tak drista vrchna fuhrerin.. ked si spomeniem, aky cirkus malo Slovensko za nejakeho Meciara pri vstupe do EU..

              Alebo si von Lajno serie do huby? Asi nestacilo, ze zdecimovala nemecky Wehrmacht, musi znicit aj celu Europu.. teda nie ze by som mal vysoku mienku o celej europskej bande, posledne funkcne zoskupenie bolo EHS bez dotacii, imigrantov (no dobre, okrem Turkov, niekto musel robit na Herrenvolk, ale rozhodne nemali take podmienky ako posledne roky od sudruzky Merkel), Energiewende a genderovych sprostosti.

              1. Ja jsem taky naivni blbec. Kdyz se Fon Lejno nainstalovala do uradu, zaradoval jsem se, ze EU rozlozi uplne stejne, jako BW. Nojo, ale to jsem naivne doufal, ze to probehne odshora.

              2. Kdyby Ukrajina vstoupila do EU, nám by to paradoxně prospělo. Staly by se totiž tři věci naráz:
                1) ukrajinský průmysl by byl cíleně zlikvidován EU normami a regulacemi
                2) ukrajinští oligarchové by se přissáli na EU penězovody a byli tolerováni jako „proevropské síly“
                3) kromě nepřemožitelné levicově-globalisticky-progresivní aliance Německo+Francie s 80+65M obyvateli by se vyprofiloval i národovecký, konzervativní protipól 38+41M Polsko+Ukrajina, což by zcela zásadním způsobem změnilo balanc i dynamiku moci a zájmů při hlasování v EK i EP

    8. Jan Mrcasík 7.5.2022 v 23:07
      „Povědí, vy géniové – jaký držitel rukojmích se jich nejenže dobrovolně chce vzdát, ale udělá všechno proto aby mohli odejít, hm?!“
      Že by ten, kterému už nic jiného nezbylo?

      1. Ještě otázka. Jaká tak může být inkubační doba dobrovolnosti?

        1. Zajímavá otázka. U dočasnosti se to ví, je to jeden furt.

      2. Nic jiného mu nezbylo? A kdopak je nutil? Červený kříž s OSN, které si vydupával sám Zelenský a ukrajinští poslanci?

        Ta křečovitá snaha za každou cenu udržet ideologickou linii navzdory všem faktům je smutná.

        1. Stát se to mně, tak se tý linie hned pustím.

    9. https://cz.sputniknews.com/20220507/v-azovstalu-se-mohou-nachazet-zahranicni-vyssi-dustojnici-prohlasili-v-dlr-18268233.html

      Že by po sestřelení těch vrtulníků konečně uspěli s evakuací NATO důstojníku kteří řídí na Ukrajině celou tuhle protiruskou operaci?
      Jak vypovídal jeden zajatý žoldák, tak je jim dovoleno se pohybovat se jenom v horních patrech podzemí azovstalu.
      Co se děje ve 4. podzemním patře, kde se skrývají řídící důstojníci NATO a operativci CIA a MI5, to nikdo pořádně neví.

      Vzhledem k tomu že azovští náckové v armádních uniformách používali systematicky civilisty jako živé štíty, tak je to zase snůška mrcasíkovo blábolů.
      To dává vyloženě smysl, aby se ženy a děti uprostřed nejtužších bojů, kdy se na ulici válí mrtvoly, utíkaly „evakuovat“ do podzemního komplexu oceláren. Kde zuří ty nejtěžší boje.

      1. Kromě toho Mrcasík ignoruje roky známá fakta.
        Třeba to, že Ukrajinu po desetiletí ovládá organizovaný zločin a mafie prorostlá do státní správy.
        V podstatě státní správa a organizovaný zločin jsou tam synonyma.
        A průměrný ukrajinec drží hubu a krok už jen proto, aby si to státní mafie nevyřídila s jeho příbuznými.

        Řada branců by se na nějaké boje vykašlala. A dle mezinárodního práva mají plné právo se vzdát. Jenže je jasné, co by se pak stalo s jejich rodinou, která žije na území okupovaném kyjevským režimem.

        Přesně jak se to stávalo posledních 8 let na východě ukrajiny. Konkrétně v Mariupolu, kde se chtěli od ukro nácků v roce 2014 odtrhnout.
        Všechny tyto opoziční vůdce jednoho dne odvleklo policejní komando do vězení, kde pak uklouzli na mýdle, a utrpěli mnohačetné zlomeniny po celém těle, několikanásobnou frakturu lebky, vypíchnutí očí a další věci neslučitelné ze životem.
        V horším případě je i s rodinou odvlekli do nějaké tajné azovské mučírny. Vojáci DLR teď takové zařízení nachází na celém východě, včetně hromadných hrobů.
        https://cz.sputniknews.com/20220506/vysetrovaci-vybor-zahajil-rizeni-po-objeveni-zarizeni-na-muceni-pobliz-chersonu-18266140.html
        a další zde:
        https://www.youtube.com/watch?v=BuWPSZ7rZzM
        Tentokrát od nácků z batalionu Ajdar.

        1. Víš kabrňáku, OSN na Ukrajině dokumentovala každoměsíčně od roku 2014 až do 2022 ze všech stran mučení a únosy. Ze strany Ukrajiny i separátů. Na základě prověřených zpovědí propuštěných vězňů a inspekcí těch zařízení. Což má jaksi 1000x vyšší relevanci, než z prstu vycucané propagandistické kecy separátů.

          Z těch zpráv se mimo jiné dozvíš, že po roce 2016 Ukrajinci postupně zpřístupnili OSN k inspekci všechna svá zařízení vč. SBU, kdežto separáti naopak OSN nepustili už vůbec nikam.

          Takže je to přesně naopak, než tu tvrdíš. Je fakt tragikomické, jak si tu stěžuješ na propagandu – ale sám systémově nekriticky žereš tu nejtrapnější propagandu jedné strany, jakou bys u té druhé strany okamžitě nejkategoričtěji odsoudil a vysmál se jí.

      2. Tí dôstojníci NATO a operatívci CIA a MI5 v Azovstale je taká istá chujovina ako 2200 vojakov NATO obkľúčených v kotli v Debalceve, o ktorých svojho času referoval nebohý súdruh Ransdorf. Proste rozprávka pre domáce ruské publikum a užitočných idiotov Ruska v zahraničí.
        Ak by v Mariupoli boli pred vojnou nejakí zahraniční dôstojníci, tak by sa už dávno evakuovali, keď Mariupol ešte nebol v obkľúčení. Ak v Azove pôsobili nejakí zahraniční bojovníci, tak len ako dobrovoľníci – na vlastnú päsť. NATO tam fakt nepotrebuje mať nejaké veliaceho dôstojníka pri dnešných možnostiach komunikácie. To len v ruskej armáde funguje tak, že generáli riadia dopravu v prvej línii a vojačikovia sa bez príkazu dôstojníka ani nevyserú.:-)

        1. no jasný ty vole blbej, ten zajatej americkej pěchotní generál tam byl na dovolené, si po Afghánistánu odskočil na dovčů do ukrajinské prdele před očekáváním vojenskýho přepadu X-D

          1. Žiadneho amerického pechotného generála tam Rusi nezajali. Zase si naletel ruskej propagande.:-)

            1. to máš jedno, Mrcasík zase naletěl americkej propagandě

            2. Vážně? A kdo je tam asi těch 8 let cvičí v zacházení se zbraněma NATO a provádí kompletní přerod post-sovětské ukrajinské armády na NATO standardy? Že by mongolští kočovní pastevci?

              1. kaBrnak:
                A čo to má spoločné s tým údajne zajatým americkým generálom?
                Američania už týždne dopredu vedeli, že Rusi zaútočia, takže nedáva absolútne žiadny zmysel, aby tam nechávali do poslednej chvíle nejakého generála v aktívnej službe kvôli výcviku alebo čokoľvek inému.

                1. No tak to těžko, když mají USA naplánovaný útok na Rusko rukami Ukrajiny už nejmíň od roku 2014, kdy se jim to moc nepovedlo. Do toho jim totiž systematicky házeli vidle pomocí OSN, Minských dohod a vzdorujících DLR a LLR.
                  Už tehdy podcenili banderovskou nenávist k rusku, ke které se stále většina obyvatel odmítala přidat. Ale teď měli 8 let na přípravu, takže si stihli vycvičit na ukrajině nové jednotky SS Azov, Ajdar apod.
                  Kromě toho je v pobaltí a střední evropě od loňského roku dislokováno několik set tisíc amerických vojáků co nejblíže hranicím ruska a ukrajiny. To je fakt „náhodička“.

                  1. A ďalší blábol úplne odveci.:-)
                    Tak sa znovu opýtam priamo.
                    Čo by americký generál robil v meste, ktoré bude určite jedným z cieľov predpokladaného útoku, keď navyše všetci očakávali, že Rusko prevalcuje Ukrajinu za cca 3-4 dni?

                    1. To bude to „čo sa babe chcelo, to sa babe snilo“ či ako to príslovie znie.

                      Pôvodne som niekde čítal, že tam bol (ako dobrovoľník na vlastnú päsť) nejaký bývalý generál, čo z USA armády odišiel po nejakom sexuálnom škandále. Tomu sa ešte dalo dajme tomu veriť. A z bývalého generála je zrazu aktívny a z jedného celá tlupa dôstojníkov NATO. Ako detská hra „telefón“. Achjaj…

                    2. Asi išlo o tohoto bývalého kanadského generála.
                      https://ottawacitizen.com/news/politics/retired-canadian-general-under-police-investigation-for-alleged-sexual-misconduct-is-now-in-ukraine?r

                      Otázka na rádio Jerevan:
                      „Je pravda, že v Mariupole chytili amerického generála?“
                      „Áno, je to pravda. Akurát, že ho ešte nechytili, nebol to americký, ale kanadský generál, nebol v aktívnej službe, ale bývalý generál a nevelil náckom z Azovu, ale utekal pred kanadskou spravodlivosťou.“:-)

              2. A výcvik a zajatý americký generál (blábol) spolu mají jakou souvislost. Zkoušku na hodnost užitečný idiot jsi splnil s vyznamenáním

                1. Prej blábol. Standardní ukrajinská propaganda přeci. Pamatuji si jak tu různí cyklisti měli orgasmus nad duchem Kyjeva. Ani při opakování toho blábolu ani poté co vyšlo najevo, že je to blábol to nikdo jako blábol neoznačuje ani autory jako idioty. Naopak se tahle lež ještě vychvaluje.
                  Takže přijmi amerického generála jako podporu morálky ruských jednotek a nedržkuj.

                  1. Blábol je, že zajali amerického generála. A že jim kabrnak dělá užitečného idiota, stále platí a těžko se to změní.

                    1. Nepochopil jsi, ale to jsem se přiznám čekal.

                    2. Takže zajatej amewrickej generál byla ukrajinská propaganda. tak to jsem opravdu nepochopil. Ale jo, to se dalo čekat.

        2. General je asi blbost, ale je celkom mozne, ze nejak vyssi „poradcovia“ demokratov v Azovstale su, minimalne podla kvikotu demokratov.. komunikacia naozaj nepomoze pri tak bordelarskej skorumpovanej armade, ako je ukrajinskej, ved to sa demokrati snazili cele roky zmenit, ked dostala opakovane vyprask v Donbase v 2014/2015 – to bolo jediny dovod, preco Ukrajinci boli donuteni k Minskym dohodam, na ktore aj tak zvysoka srali.

    10. tak von tomu nesmyslu co napsal (Jan Mrcasik,7.5.2022 v 23:07), snad i věří :-D

      1. No zatím tady úspěšně odstřeluje bláboly protistran (místních), zatímco oni nemají nic, maximálně odkazují na ruskou propagandu. Z mýho nestrannýho pohledu (Mrcasika neznam a s jeho nazory behem covidu jsem casto nesouhlasil)má s přehledem navrch.

    11. Nejaky zdroj ohladom toho ako sa do podzemia priemyselneho komplexu vobec dostali zeny, deti a starci?

      1. Znáte všetečné děti. Ty vám vlezou úplně všude, ikdyž kolem lítají dělostřelecké granáty a cesta do azovstalu je dlážděná stovkou mrtvol (převážně civilistů).
        Ženy, ty zase milují útulno domova, i když je tam smrádek, ale hlavně že teploučko a neprší tam ani nefouká.
        No a doochodci, ti si vyloženě libují v chození po schodech nahoru a dolu. Což jim několikapatrový podzemní komplex zajistí do sytosti.
        :-)))

  2. 1000 komentářů, tady to žije. Citlivé téma ta naše ukrajina. 😊 Resp. vaše.
    No…. Bude to ještě zajímavé na podzim 2022…. Covid-19, uprchlíci, masivní zdražování energií…… Hodně zajímavé.

    1. Profesor Harry Fiala už ví, že si máš dát pozor na to, co si přeješ.

      1. to honza

        myslíš dědu Harryho Potěra?

        1. Hery Fotr, neco mi to rika…

      2. Černoch chytí zlatú rybku. Ryba mu hovorí:
        „Ak ma nezješ, ale pustíš ma späť do mora splním ti tri želania.“
        Černoch na to:
        „Ok..Chcem byť biely, v balíku a chcem aby ma ženy potrebovali“
        Rybka švihne chvostom a povie:
        „Dobre teda. Nech je z teba vložka.“

        Veru opatrne s tými želaniami. Môžu sa nám splniť.

    2. K tem priprchlikum se jeste pridaji prevraceci gumaku, protoze v Africe nebude co zrat.

    3. To už bude Covid-22, už je vymyšlená nová varianta a zatím má pět rezervních mutací..

      Mě spíš zajímá, jestli se v tom letošním podzimu objeví ta stará, dobrá chřipka ala „bolí mě celý člověk“, s tradičními teplotami okolo 38,5-39°C, beze ztráty čichu, chuti a s doktory nasazenými ATB.
      Tohle přesně jsem měl na podzim 2021 – a zareagovaly na to dvěma čárkami oba dva typy rejžových rychlotestů, co měla sestřička v ordinaci.
      Na podzim 2020 jsem prodělal „cosi“, co patrně přitáhla ségra ze školy od děcek, jakoby zmutovaná viróza. Projevilo se to asi čtyř- až pětidenní totální ztrátou chuti i čichu, dokonce mi nechutnalo ani kouření a vracelo se to jen velmi pomalu, snad až přes dva týdny, než mi začalo chutnat nějaké jídlo.
      Teplotu jsem přitom měl jen dvě noci a mírnou, jen okolo 38°C, stačil na to teda horký čaj s Acylpyrinem a teda co noc, to propocená dvě pyžama.
      Napíchaný nejsem a ani nikdy nebudu, hodlám chcípnout některým z tradičnějších způsobů, než je plánovaně odložená mrtvice, způsobená krevní sraženinou působením nějaké rejžové sračky.
      Ta inflace české měny a zdražování potravin, energií i obyčejných zahrádkářských věcí se mi nelíbí.
      Skoro to až vypadá (podle cen sadby i hnojiv), jakoby tato vláda dělala vše pro to, aby si člověk ani nemohl/nesměl nic vlastního vypěstovat, když už tedy nechce/nemůže utrácet za hypáčové sračky.
      Nevidím to vůbec dobře, ale nevidím to ani na masové protesty obyvatel. Situace bude muset pokročit až do bodu, kdy už všem bude všechno jedno a někteří se s kručícím žaludkem teprve začnou zajímat, koho že si to vlastně zvolili.

      1. Jen technicka….pokud nejaky doktor na CHRIPKU napise antibiotika, je to docela…vocas. Protoze antibiotika tak nejak z principu na viry nezabiraji, ze…
        Takze je otazka, jestli mas doktora debila, a nebo si pletes chripku s jinou nemoci, no…

        1. Vocas seš ty. Chřipkové onemocnění, stejně jak některé varianty covidu doprovází zánět krku. Na to dostaneš atb.

          1. Co je to zánět krku? Laryngitida? Pharyngitida? Ty bývají nejčastěji taky virového původnu a na to antibiotika nezabírají. Virózy se léčí antivirotiky, pokud na to existují. Třeba u chřipky Tamiflu nebo u oparu herpesin. Antbiotiky se léčí některé bakteriální komplikace viróz, třeba bakteriální bronchopneumonie nebo zánět dutin (sinusitida). Souhlasím s tím, že některi obvodaci jsou pohodlni pitomci, kteří antibiotiky léčí každou nekomplikovanou rýmu.

          2. Jo, dostanes, kdyz mas doktora debila. Protoze v drtive vetsine pripadu atb dostat nemas. Pak se lidstvo divi, ze atb prestavaji fungovat. Aby taky ne, kdyz se casto pouzivaji, jak nemaji.
            Pravda, spousta lidi se nedivi, protoze tem vecem vubec nerozumi.

            1. Zaspal jsi dobu. Dřív ti dával obvoďák ATB na každou rýmičku. Dnes ho musíš na kolenou prosit, a stejně skončíš v nemocnici s dvěma antibiotiky na zanedbaný zápal plic.
              Doktoři jsou z 90% banda kokotů a cvičené opice co dělají přesně to co jim dlouhodobě na školeních lejou do hlavy.
              Proto se tak snadno proměnili v „remdesvirové vrahy“ aniž by jim cokoliv začalo docházet.

              Dnes jít do špitálu jednině když už tě fakt omrzel život. A s postupující ukrajinizací/banderizací zdravotnictví to bude ještě horší.

              1. Ty musis mit smutny zivot. A nebo naopak velmi stastny, rikam si. Byt takovy kreten, jaky jses, je mozna docela osvobozujici…
                Ale nevim no..

            2. Tys fakt zaspal dobu, test na covid stejně jako crp je standard u každého doktora.
              Tohle byl můj průběh covidu, dle lékaře jsem tento průběh neměl zdaleka ojedinělý. Rozjela se mi viróza s bolestí v krku, nízké crp, test covid pozitivní. Bolest se zhoršovala, takže po pár dnech opět u doktora, s vysokým crp a dostal jsem antibiotika. Ty jsem měl cca před deseti lety, protože se o svoje zdraví starám, to je tobě ale zbytečné vykládat.
              Antivirotika jsem fakt nedostal. Asi proto, že bolest v krku a mírně zvýšená teplota v noci bylo to jediné co jsem měl, takže jsem i normálně pracoval.

              1. jo, places hezky, ale na spatnem hrobe. Ja vubec nepsal o tom, o cem mluvis.
                Btw, je mozne, ze jses ta vyjimka, co potrebovala atb , i kdyz nemoc byla viroveho puvodu.
                Puvodne jsme se ale bavili o chripce, ze…

  3. Servisdok „Napíchaný nejsem a ani nikdy nebudu, hodlám chcípnout některým z tradičnějších způsobů, než je plánovaně odložená mrtvice, způsobená krevní sraženinou působením nějaké rejžové sračky.“
    Jo, to bych si taky přál, a ještě aby covidová církev zase dovolila pohřbívat antivaxery na hřbitově, ne jen za zdí. Chápu ale, že je třeba bránit šíření.

  4. ad propaganda: na ruzných provládních webech se objevila v souvislosti s výročím konce wwII svědectví o zvěrstvech násili zlodějnách znásilňování std, které měli vykonat Rusové z Red Army v 1945 v protektorátě.Bych jen připomněl , že v 1945 v čechách a na moravě v podstatě nebyli žádní Rusové z Red Army, nebo byli v marginálním počtu , anobrž ukrajinci a pod velením ukrajinců, např: jeremenko, malinovski
    ad ukrajina : ukrajina v rámci CCCP byla v podstatě samostatným státem,a v podstatě na přání ukrajiny vzniklo CCCP,se statusem ešče více jak Kalifornie v USA, zjednodušeně řečeno, ukrajina byla nejvíc sovjetský svaz,,,,,,pří referendu o zachování sajuzu v 1991 se učastnilo referenda 85% voličů, a 72% z nich si přálo zachování sajuzu , abych připomněl něco, co asi bude vyškrtnuto z učebnic, historie a vůbec paměti,

    1. jo , ešče bych doplnil, že rusové v CCCP netvořili snad ani 50% obyvatelstva, Molotov, původně Skrjapin, byl snad nějaký tatar či co, zajímavější je pohled na Trockého, ukrajince, který defakto svou politikou vyrobil ukrajinský hladomor, to je připomínka pro ty, kteří ví věci, ale pozapomněli, záměrně napsáno jazykem havyřa, a ne pro ty, co najednou prozřeli a uzřeli ukrajinu jako miromilovný svobodný demokratický a krásný státní utvar hodný následování

      1. Termín „ukrajinský hladomor“ je sám o sobě nesprávný a zavádějící jak z historického, tak i morálně etického hlediska. Vytvořen byl dvěma Američany.Jeho „otcové“ – Robert Conquest a James Mace – jsou postavami poněkud rozporuplnými. Prvním z nich je polygamista, který v Sovětském svazu nikdy nebyl a „studoval“ jej z území Bulharska (a to navíc jen do té doby, než i tam byla zavedena sovětská moc). Přesto se pak prohlásil za „hlavního odborníka na svět stalinismu“. Ve skutečnosti byl profesionálním protisovětským poradcem – nejprve zaměstnancem britské zpravodajské služby a následně CIA. Conquest se proslavil tím, že na žádost Ronalda Reagana připravil rusofobní a protisovětské hororové příběhy pro volební tým budoucího prezidenta.
        James Mace byl asistentem Conquesta, který uvedl v život pseudohistorický termín „velký teror v SSSR“, v některých směrech však svého učitele předčil. Je v tom jakýsi temný surrealismus, že tento potomek indiánů Čerokí, vystavených té největší genocidě anglosaskými osadníky, se rozhodl vymýšlet bajky o stalinské „genocidě” Ukrajinců. Další ironie spočívá i v tom, že z prstu vycucaný údaj o „10 milionech Ukrajinců umučených k smrti hladem v letech 1932 – 33“ Mace odhalil světu na konferenci o holocaustu konané v Izraeli. Konec Maceho pak byl neslavný: když ve Spojených státech přišel o práci, odjel na Ukrajinu, aby ubohým tuzemcům přinesl „skutečnou pravdu“ o jejich „národní tragédii“. Nakonec propadl alkoholu a zemřel v úplné chudobě…

        1. jasně, nechcá zabíhat do detajlu,

    2. Jó? Tady máš ty oficiální výsledky referenda o osamostatnění Ukrajiny v roce 1991. Scan původního.
      https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/70/Ukrainian_independence_referendum_result.jpg

      Skutečně se účastnilo 84% občanů – akorát že 91% hlasovalo pro nezávislost.

      Takže buď vysloveně lžeš – nebo manipuluješ a celosovětské referendum, kde ale Ukrajinci drtivě hlasovali proti, se snažíš vydávat za reprezentativní pro názory Ukrajinců.

  5. Jak jsem psal výše i jinde a mnozí další se mnou: Mr.Mrcasik jest ve stavu, kdy věří systémovým nástrojům jako twitter, červený kříž, bbc a dalším. A když to navíc garantuje osn, tak přes to nejede vlak.. Kdyby to nebylo smutné, bylo by to směšné.
    To se pak nelze divit, že patří k těm, kteří systému zobou z ruky a jejich analýzy nebo jiná pojednání vyjdou vždy mimo.
    A přitom potenciál on má, jen je smůla, že ho směruje marným způsobem.

    1. Presne, vsichni jsou blazni, jenom ty jses letadlo :-D

      1. Věříš nástrojům stádním a systémovým? Otázka je prostá. Platí pro všechny strany. Odpověď by měla být jednoduchá. Zkus to.

      2. Lojzo nic mu nepiš… je to chyták, pudeš bručet

    2. Do dobře, Mrcasík používá něco. Ukaž, na základě čeho si děláš názory ty

      1. to kostatko

        nejdřív ukaž ty… já ji chci taky vidět

        1. Má ji??

  6. Tie nášlapné míny asi nebudú len na Ukrajine
    https://www.youtube.com/watch?v=lkOQNPIsO-Q

    1. The Retirement Gamble (full documentary)

    1. To vypadá jako další manipulace cílená na české vohnouty, aby posílali prachy na zbraně a výbavu pro ukro nácky a další protřelé hrdlořezy. Eh, čo to tárám, vlastně pro zoufalé 19leté bezbranné brance v první linii.
      A to v situaci, kdy z naprosto všech armyshopů a armádních výprodejů už v prvních týdnech zmizely naprosto všechny nepřůstřelné vesty a blembáky. Přitom je tu možná my sami brzo budeme potřebovat.

      Napřed vyluxovali armyshopy kvůli ochranným prostředkům a noktovizorům, pak začali z lékáren bezplatně odnášet plné tašky analgetik apod. Tedy bezplatně, určitě to naúčtují nám skrze zdravotní pojišťovny a přispějí tak k dřívějšímu krachu našeho zdravotního systému.

      US administrativa s pomocí Zelenského, Fialského a piČaputové bude bojovat proti rusovi nejen do posledního ukrajince, ale i čecha a slováka.

      1. Jj, už jsem poslal. Trochu jste mě tady zviklali, tak jsem se napřed podíval do zákonů, jestli jsem povinen mít rád Rusáky, ale nejsem. Takže ok :-)

        1. pzkudk:
          To víš, jen to podpoř. Máme svobodemo, tak můžeš. Určitě budeš za několik měsíců rád, žes tak učinil…

          :OD

          1. V poho, já jsem rád už teď :-)

            1. pzkudk:
              Jsi generace „X“. To bys měl mít leccos za sebou…

              .

              1. Jsem boomer a mám za sebou ruskou okupaci, maturitu z ruštiny a státnice z marxisticko-leninské filosofie. Nic co bych si vybral :-)

                1. pzkudk:
                  A nikdy ses nevšiml, jak funguje propaganda a mediální manipulace?
                  Nesledovals světové dění 60 – 90. let?

                  1. Jasně, že všiml. A také jsem jí notně ovlivněný. Například díky disidentům v československých redakcích, kteří se navenek tvářili, že to žerou i s navijákem a potom uveřejňovali články o tom, že spalovací motor ve skutečnosti vynalezl negramotný rolník z Novgorodu Jurij Kompressorovič Maxymenko už padesát let před Ottem. Tuto podprahovou informaci, totiž že Rusové mají nějaký kolektivní mindrák, ve mně ty články zafixovaly natolik, že dodneška nejsem schopen jim ani blahopřát k osvobození Krymu.

                    1. Polovodiče ? Buržoazní výmsl, my, soudruzi a soudružky máme k dispozici plně vodivé vodiče ze sovjetského svazu, nepotřebujem vodit elektrony tak na půl jako v imperialistických polovodičích, aby tím neuplným zásobením elektrony polovodiči okrádali a vykořistovali dělnickou třídu vlci z Bonnu a z Volstrýtu,
                      poznámka pro mladší 50satileté: Bonn-hlavní bašta německým revanšistů, hlavní město bohužel zanikle NSR

                    2. Ironia bola, ze soudruzi nevedeli vyrobit ciste germanium z odpadu zinkovych rud, tak predavali ten odpad za par hnusnych mariek do zahnivajuceho imperialistickeho zapadneho Nemecka, a potom kupovali draho ciste germanium od nich.. aby Roznov s velkou slavou vyrobil NU plosne tranzistory.

                    3. quadra:
                      „…NU plosne tranzistory…“
                      – – –
                      Hm. Jen kdyby teď byly. Třeba 5- nebo 7-NU74, zrovna by to vyřešilo problém…

                      .

                    4. kolik jich chceš? mám i ty sovjetske,P 222atd

                    5. jungvoj:
                      Nejlíp 5NU74, několik ks..

                    6. Potřebuješ nejspíš rozběhat nějaký historický měnič?
                      Pro germaniové audio jsou lepší kusy z řady AD140.
                      Kusy z bývalé sovětské produkce jsou zase totálně nekompatibilní svými kastlemi.

                    7. servisdok:
                      Jde o 5NU74, náhradu vidím 7NU74. Výkonový stupeň na konci, generátor jedné nízké sinusové frekvence, není to audio.

                    8. Mám 5NU74, 4ks.

                    9. Hupert:
                      A jsou použitý nebo nepoužitý?

                    10. Nepoužitý, Tesla. Jen hnijou v šuplíku cca 40let.

                    11. Hupert:
                      Byl by nějaký na prodej?

                    12. Za poštovné klidně všechny. Kontakt?

                    13. Hupert:
                      arman.stodolar na seznamu…

                    14. Zvedl jsem prdel a hledal v supleti, kde jsem pres tricet let valel nejruznejsi nova KU, KD, NU… ejhle, suple obsah uz nema… zapomnel jsem na slabou chvilku loni v lete, kdy jsem to cele vysypal do popelnice. Byly mezi tim i kousky s mecema, no, ale co s tim dneska. Tak bohuzel…

                    15. Sysop:
                      …škoda. KU/KD se vyskytujou, ale NU nee…

                    16. Ony jsou, jen pozor na padělky a na ty kusy, co byly ke konci Ge éry pouzdřený v rumunském IPRS.
                      Jsou to ty exempláře, který mají potisk velkým, jakoby razítkovým fontem, bez označení Tesla a dvoupísmenné výrobní série.
                      Mají příšerně křivé, špatně opracované patky a většina jich netěsní, takže jsou dneska už kvůli Icbo naprosto nepoužitelné.

                    17. servisdok:
                      „Ony jsou, jen pozor na padělky “
                      – – –
                      Dík za info o nápisech. Ten vadný, co jsem vyndal, má popisky ostré, vypadá origo. Byl tam min. od 1997, spíš ještě déle. Má proražený přechod E-C a cinká v něm, když s ním třepu.

                    18. Cinkaly všechny, tedy i nové.

                    19. Uvnitř cinká lisovaná silikagelová vložka, která má sichrovat těsnost pouzder. U československého pouzdření nikdy problém nebyl, až v tom závěru.
                      Proto také všecky kusy, vyrobené na našem území (poznají se právě podle toho značení i povrchovky) jsou i po tolika letech od konce výroby schopny funkce.
                      Ten průtav C-E je zvláštní. Ty systémy jsou totiž neskutečně robustní a v některých situacích snesou krátkodobě několikanásobek toho, co obdobný Si tranzistor. Mimo saturaci tam musela zapůsobit kombinace velkého napětí a mezního proudu, nebo možná náboj nějaké velké kapacity. V dobře chlazených zdrojích tyhle systémy snášely až pětinásobnou kolektorovou ztrátu. Takový „blbý, ale silný“ :D

                    20. servisdok:
                      Průraz tam je, jinak celá deska krom jednoho elytu vypadá OK. Před tím koncovým stupněm je ještě OC26, ten proražený není.
                      Hm, tvoje znalosti a zkušenosti bych potřeboval mít…

                    21. To je obvyklá záležitost, že je zde budič z předešlé 12,5W řady NU73/OC.
                      Při buzení do saturace, jaké se v rozumně pracujícím výkonovém generátoru děje, mají i typy s větší papírovou betou, už velkou spotřebu bázového proudu.
                      Tady by přibližně 1-1,4A z řady 0C30/NU72, nemuselo na buzení do saturace stačit, tak tam radši strčili 3,5A typ OC26, který to pak zvládne s prstem v nose.
                      Obvykle má budič v emitoru malý linearizační odpor navíc, aby se buzení chovalo víc jako zdroj proudu – a možná proto ten OC26 neodešel.
                      Ale s určitostí bych ten budič překontroloval na konkrétní velikost bety při vyšším proudu, blízko hraničním – třeba za podmínky Uce=3V a Ic=3A.
                      Totiž – některé Ge tranzistory po proudovém šoku zjednodušeně řečeno ztratí betu, nebo činí z bývalých desítek jen několik málo jednotek. Tady už je potom zapotřebí aspoň BM455E či nějaký přípravek, tady už nestačí jen ohmmetr/multimetr a kontrola na úbytky na přechodech.

                    22. Nevim, o co go, nicmene resil jsem v praci zahadu, proc mi odchazeji cipy na 45 V, ktere krmime 24 V a ukazalo se, ze DC/DC menic, ktery byl v zapojeni, mel spatny elyt a ten nefiltroval spicky, ktere ladne dosahovaly 56 V…

                      Cert vi, jak je to zapojeny.

                    23. pzkudk:
                      Ta tvá odpověď u mne nějak budí dojem povrchnosti. Nebo je v tom nějaký jinotaj? Laskavě mi napověz…

                      .

                    24. corona:
                      Co bys chtěl sofistikovaného od zmanipulovaného občana? Prostě jsem si nikdy neoblíbil ruskou mentalitu a ruské způsoby. Což by nebylo tak fatální, protože to se může změnit když se chce, jako se například změnilo Německo. Jenže Rusové průměrně čtyřikrát za století vyšlou signál, že je vše při starém a to už problém je :-) A letos opět potvrdili, že dějiny Ruska je možné shrnout do pěti slov: „…a pak se všechno posralo“.

                    25. pzkudk:
                      Jo „vyšlou signál“… kde jsem to slyšel…?

                      Čekal jsem, že máš trochu přehled, za ty léta. Ale jevíš se jak přesvědčený svazák. Vůbec se ti nezdá, že ČR hloupě hraje roli užitečného idiota…?

                    26. corona:
                      Ale pochopil jsi, co myslím tím signálem? :-) Nenapadlo mě lepší zobecnění, než jak zahrnout — okupaci ČSSR, — blbé kecy při stažení vojsk z ČSFR, — anexi Krymu, — blbé kecy o válce se Západem do jednoho termínu :-)

                    27. pzkudk:
                      Ten „signál“ mi zní dost fialově…

                      Okupace – no fajn, a koho z bývalé ČSSR po změně režimu za zvací dopis či za normalizaci vlastně potrestali? Jo nikoho, no, bo nejsme jak oni atd. Dle mého svinstvo.

                      Kecy při stažení vojsk – jako čí kecy? Vše bylo dohodnuto dosti vysoko, G+R atd.. Kdo kecal, pucfleci?

                      Anexi bych nechal spát, Chruščov přemaloval čárkovanou hranici…

                    28. Jestli to mám personifikovat, tak kecy měl Vorobjov („vyhodili jste nás a ani jste nepoděkovali“). Já to samozřejmě bral jako postoj Ruska a jako shrnutí ruských představ o tom, co to znamená „zachránit“. Jenže oni nás v 68. podle tohoto hlediska opravdu zachránili. Před demokracií, která přináší jenom chaos. Cítíš z toho tu nekompatibilitu našich kultur? Myslel jsem, že to vyvane, že staré struktury vymřou a mladí Rusové už budou akceptovat západní hodnoty, jenže z mladých jsou staří a neakceptují nic.

                    29. pzkudk:
                      Místní šéf Vorobjov mohl něco plácnout, ale byl nižší figura. V této věci to bylo nejvýš, co mohl. Jinak plnil rozkazy. Asi se mu tady líbilo víc, než v SSSR, stejně jak dalším sovětským gumám a jejich rodinám, proto nechtěli tak moc zpátky domů. Takže jeho kecy bych bral na stejnou váhu, jako zásluhy aktivisty Kocába.

                      Kultury rozdíl mají, stejně jako naše kultura je daleko od typické americké. Rád bych zachoval tu naší, jen bych si k ní bral ty lepší příklady jinde – v něčem třeba i od Němců, ač je dvakrát nemusím.

                      Na tzv. „západní hodnoty“ pozor, tam je těch pochybení hodně. Multikulti a 101 pohlaví leze odtud, stejně jak další formy degenerace.

                      Naše současná vláda je nehorší, kterou jsem za nového režimu zažil. Pokud nevěříš, vzpomeń si za několik měsíců…

                      .

                    30. Asi tu ve zkratce neřeknu co si představuju pod podstatou západní kultury, ale vztaženo k aktuálnímu dění je to něco jako „ty mě nemusíš mít rád, ale já tě za to nesmím trestat“.

                      Že si vzpomenu až k tomu závěru dojdu i sám, to je jisté :-)

                    31. pzkudk:
                      „…mě nemusíš mít rád, ale já tě za to nesmím trestat“.“
                      – – –
                      – tohle nám tu nějak neplatí.
                      Dědka trestat za výroky o žoldácích, učitelku vykopnout, že něco kecne před žáky. Vyšutrovat odborníka z pořadů ČT, a přitom po nocích na ČRo+ velebit bandy vrahů.

                      *
                      Zkus si vzpomenout, jak se v ČSSR, ale i jinde po světě mluvilo v 70 letech o I. D. Smithovi. To byla taky propaganda, tehdá z východu i ze západu.
                      Jak to tam nakonec dopadlo – sedí holýma zadkama na udusaný hlíně, bez vlastní měny, a co si z nich dělá Čína…

                      .

                2. ruská okupace , kdy?
                  Brežněv, Podgornyj, Grečko byli ukrajinci,Jakubovski, organizátor vpádu 1968 byl bělorus, jak 1945 tak 1968 vidím samé ukrajince, těch rusů tam bylo pomálu, zdali vůbec

                  1. Občanů ruských kolonií bylo i číselně víc než samotných Rusů, to je pravda.

        2. pzkudk:
          … a taky sem nezapomeň přispět:

          https://ib.fio.cz/ib/transparent?a=20201117

          :O]

    2. starter25:
      Odkaz doporučuju. Vypadá reálně.
      „…Ukrajinské jednotky používají kódové označení pro raněné a padlé vojáky: 200 pro padlé a 300 pro raněné…“
      – stejně, jak kdysi sovětské jednotky.
      Popis situace zjevně nenese blamáže, dle toho, co mám z jiných zpráv od tamních.

      ČR se do konfliktu nemá co míchat, není to naše věc. Hloupé výstupy Petříčků, Vystrčilů a podobných fialek nám jen škodí.

      .

      1. Ten voják prostě jen nebyl řádně instruován, že takhle propagandisticky komplikované zážitky nemůže novinářům vykládat. Vždyť i v redakci si s tím neví rady tak radši pro jistotu třikrát v článku zopakují, že to nelze vůbec ověřit=když se nám to nebude hodit tak označíme za lež. Ono totiž poslat mladé novice s holýma rukama na smrt by mohlo vyvolat otázky.
        My potřebujeme nějakou Julču, která bude vykládat jak ji znásilnilo 20 ruských vojáků…a ani jeden nezavolal.

    3. Nejsem žádnej odbornik na vojenskou výzbroj, ale v článku píše, že jenom on měl balistickou vestu a (balistickou) helmu. To nemohli mít ostatní jinou?

    1. Jak to, ze mu to auto vpredu neuhnulo, kdyz jel Ukrajinec? Tady jeste bude prace…

  7. Jene, prej žádní evakuanti a ta částka taky nesouhlasí. Vypadá to, že BBC a červený kříž se spolčili s Rusy či co.
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/valka-na-ukrajine-evakuace-azovstal-mariupol.A220508_142139_zahranicni_pitt

    1. To je jak v mateřský školce. Když řeknou, že to nemůžou potvrdit neznamená, že se to nestalo. To je stejný jako když mi řekneš že jsi vůl. Nevím, neznám tě, tak to taky nepotvrdím. Ale klidně je možný, že vůl jsi.

      1. Popsal jsi to naprosto přesně. Takhle se diskutuje jenom v mateřské školce, že se tvrzení náhodně protínají s realitou.
        Já bych spíš použil tvoje vlastní slova o pár příspěvků výše, jsi užitečný idiot, když takhle diskutuješ.

        1. Argument žádnej, nastupují urážky. typický. Ale můžeme zkusit diskusi na úrovni. Tvůj první příspěvek byl nesmysl, vysvětlil jsem ti to. Zkus tedy argumentovat, proč nemám pravdu.

          1. Ono tě něco urazilo? Posílat voly, užitečné idioty, mateřské školky a kdovíco ještě na všechny strany a když je teda dostaneš sám tak se tu teatrálně urážíš a vyžaduješ úroveň? Vypadá to, že se vrátila zima sem na DF a začínají padat vločky. On i ten tvůj jájínkovský styl komunikace je symptomatický.
            Ne, můj příspěvek není nesmysl, jen jsi ho nepochopil. To se stává.

            1. Omluva, žádná urážka, mělo bejt jinam. Nicméně tvůj první příspěvek nesmysl je. vysvětlil jsem proč. To že řekneš, že to nesmysl není, není argument ani vysvětlení

      2. Hele, platí tohle pravidlo i tehdy, když se Vám to nehodí? Anebo je to pak součástí lží apod.
        (Když řeknou, že to nemůžou potvrdit neznamená, že se to nestalo.“)

        1. ano, pravidlo platí vždycky a sanžím se ho taky dodržovat

    2. Musíš jít ke zdrojům.
      Ukrajinská vláda řekla že evakuovali.
      ICRC řekl že evakuovali.
      OSN řekla že evakuovali.

      A Azov řekl jen to, že nemohou potvrdit že jsou to všichni civilisté, protože Azov není schopen navštívit a zkontrolovat všechny úkryty, kde civilisté byli. Tzn. neřekl že civilisté evakuováni nebyli, řekl pouze že vlastně nic neví.

      1. A co z toho jako?… mrcasíkova diskusní ekvilibristika je impozantní… vono vlastně ten Azovstal byl takovej zážitkovej resort

        Kdejakej znuděnej civilista tam jezdil trávit měsíční dovolenou allinclusive… samí civilisti, tisíce, desettisíce civilistů v železárnách… asi Colours of Ostrava, nonstop fesťák v industriálu

        Azov ani nestíhal bojovat, pekl buřty, čepoval pivo, dělal dýdžeje… ani nestíhal ubytovávat ty pitomý civilisty, tak tam kempovali tajně, bez bumážky

        Mrcasík já mám už zakázaný ti nadávat, tak se aspoň zeptám… jakej hustej matroš to vlastně hulíš?

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017