Povinné retroreflexní prvky u chodců už zachránily nula životů. - zpět na článek

Počet komentářů: 230

  1. Já (v autě) každé ráno potkávám dva lidi jdoucí proti mně, asi půl minuty po sobě, v protisměru do práce. Vždy je to v zatáčce, kde jsou svodidla. Světla mi svítí rovně, oni jsou ve stínu. Pak se náhle vynoří. Kdybych o nich dopředu, ze zkušenosti, nevěděl, sejmu je jak nic. Přehlídnu je. A místo tam nejni žádný. A voni sou černý. Všichni dneska choděj v černym, nevim proč.

    1. Kamarád takhle pravidelne zazival infarktove situace, kdyz v rannim poloseru potkaval pobliz muzea v Lesanech debila v maskacich.

      1. Moje běžné téměř každodenní zážitky. Motají se tam jak hovna pod splavem, nalézají do silnice, neosvětlení cyklisti (nemají ani tu blbou odrazku)…
        Zrovna dnešní ráno: kdyby mi toho vola nenasvítil protijedoucí kamion, který se vynořil ze zatáčky, tak ho vezmu zrcátkem.

      2. Ja zase miluju zeleny/hnedy cyklisty, co jedou podel Vltavy mezi Zbraslavi a Davli. Obzvlast na tech predelech mezi slunecnym usekem a stinem je takovej clovek totalne neviditelnej i pres den.

        1. Cesta siroka jako cyklosteska v augsburgskem lesiku, zima-snih, tma, 5 rano, v protismeru v levotocive zatacce (pro nej)
          velky polsky kamion se drevem (tak 2.5 m vysoko nalozenym), reze zatacku, ja mu uhybam sec muzu a malem jsem drcnul do baby v cernem kabate.
          Trenky jsem pral az v praci, zbytek dne naostro.
          C’est la Vie.

        2. To jsou čtenáři a příznivci tohoto webu, již by si na sebe obleček ve výrazných barvách nikdy nevzali, neboť je přeci buzno-.

          1. Již klasik praví, že Názory na barevnost svetru se různí a jsou jedním z rozpoznávacích znaků mezi horáky a horolezci: horák volí na svetru barvy střídmé, aby splýval s chrámem přírody a aby ho v případě
            potřeby nenašli. Horolezec naproti tomu volí barvy nápadné, aby ho v případě potřeby našli.

            Jdu-li na výlet, opravdu mne ani ve snu nenapadne si brát ani na sebe, ani s sebou nějaké pitomé a naprosto zbytečné odrazky. Těch pár set metrů, co potřebuji jít po silnici, vyřeším tak, že prostě a jednoduše budu dávat pozor, a uvidím-li, že se blíží automobil, ustoupím do pangejtu a počkám, až bezpečně projede kolem. Ani řidiče ani sebe tím sebeméně neomezím, o případném ohrožení ani nemluvě.

            Bez nejmenších problémů to takto dělám už asi půl století, a zdaleka nejsem jediný.

            Novinkou současné doby a té vaší krásné sluníčkové demokracie je to, že zatímco až dosud to (samozřejmě) bylo zcela v pořákdu, teď za to mohu dostat pokutu.

            Nepřipadáte si vy, kdo tu zhovadilost podporujete, tak Trošku jako idioti? Ne? Fakt ne? Asi nějaká chyba ve výchově.

            1. No jak vidno z uvedenych prikladu, nemala cast populace pozor nedava, omezuje a ohrozuje. Sice narizovani noseni svitivych doplnku nijak extra nepodporuju, ale na druhou stranu chapu ty, co ho prosazuji. Byt si nejsem jistej, jestli to ma ti zemanovu dementni a alkoholickou tretinu narodu zabere. Spis asi ne, to by se musela zavest beztrestnost pro kazdeho kdo takoveho komota sunda a povinnost pozustalych zaplatit skodu ma autě.

              1. Kokota. A par preklepu. Debilni dotykac

              2. … ale na druhou stranu chapu ty, co ho prosazuji …

                To je přesně ta myšlenková škola, která nakonec vede ke KlJr návrhu pokutovat mazání příspěvků, aby se omezila censura.

                1. No víte ocs, myslím že shane křivdíte.
                  Vzhledem k tomu, že část jeho řešení zmíněná v poslední větě je neprůchodná, tak chápe, že dementy je lépe nutit nosit reflexní obojky, než je srážet jako kuželky.
                  Mimochodem v mé bublině dopadly 2 případy sražení chodce v působnosti toho samého SZ, potažmo soudu jednou zproštěním a jednou upuštěním od potrestání. Ale pokaždé opruz, u zproštění náklady na advokáta a divoká výhra v civilu na dědicích o náhradu škody, podruhé zase oprava vozu a malus na pojistce.
                  Tož neviditelným pičusům zdar, já osobně jsem pro osvětlení, postačí bílé světlo z přední části chodce, v prdeli mít červené nemusí…

                  1. Nutíte k tomu (resp. přesněji, vystavujete risiku postihu, seru-li na to, jako že seru, a to tak, že zvysoka) především mne. Vizte opět 25.2.2019 v 19:11.

                    Jsem u Vás tedy dementem? Skutenčně? Přesně co přesně proč je na chování popsaném podrobně v odkazovaném příspěvku dementního?

                    Je to opět podobný problém jako s tím Klausovým právním potratem ohledně censury. Pokud byste se chtěli chránit před dementy, zformulovali byste zákon nějak zhruba jako „Bude-li automobilem sražen chodec bez reflexních prvků, nelze vinit řidiče“.

                    Jenže to vy ne; vy jste banda mizerných socanských parchantů, již chtějí buzerovat, kromě toho také buzerovat, a jen a jenom buzerovat. Proto zákon formulujete nějak jako „jde-li chodec po silnici bez reflexních prvků*, můžeme jej jebat bez vazelíny“. Víte co? Jděte s tím do prdele.
                    ____
                    * Zcela bez ohledu na to, že případně nejbližší motorové či nemotorové vozidlo je 50 km daleko libovolným směrem. Srovnejte též např. zákonnou působnost STOPky nebo červené na semaforu tam, kde je široko daleko perfektně vidět, a je zřejmé, že žádný jiný účastník silničního provozu se nemůže případné kolize účastnit, není-li schopen teleportace, případně nedokáže-li dosáhnout nadsvětelných rychlostí. To je přesně stejné svinstvo, prosazované přesně týmiž sviněmi.

                    1. My si asi stále nerozumíme ocs, my s shanem myslím zcela souhlasíme s myšlenkou, že každý svého neštěstí strůjcem.
                      Nícméně v dementlandu je tato myšlenka nezlegalizovatelná a nekodifikovatelná a proto mám-li si vybrat mezi stavem, kdy dementi se motají v černých kabátech po cestách a odnese to často nevinný řidič a stavem, kdy malé plus pro řidiče bude, pokud u přejetého dementa nenaleznou reflexní pásek, pak volím variantu s páskem.
                      Vaše úskočná varianta zdá se stejně nebude za hranicemi obce státní mocí vymáhána, tak se tím netrapte a dále postupujte přískoky vpřed.
                      Já volím světlo a úskoky.

                2. To ze chapu existenci problemu nutne neimplikuje ze souhlasim s navrhovanym resenim.
                  Zrovna tenhle pripad se stealth fightery je nazorna ukazka toho, kdy reseni i problem jsou tak nejak oboji na hovno.

                  1. Řešení tiriviální, kdyby se chtělo řešit, srovnejte návrh zákona z 25.2.2019 v 23:25 výše. Jenže ono se jaksi nechce řešit; ono se chce buzerovat, a reálné problémy jsou u toho jen a jenom výmluvy.

                    1. Ono se to chce resit. Jenze vetsina lidi to neumi jinak nez skrz buzeraci. A protoze donuceni buzeraci do jiste miry funguje, tak neni chut hledat jina reseni.
                      A vubec, me do toho netahejte, je jsem uz na začátku psal, ze to nepodporuju a ze si nejsem jistej, ze to bude fungovat.
                      Tak laskavě nenechte prchlivost cloumat svym majestatem a jdete stekat na jinej strom. Dik.

                    2. Znovu → 25.2.2019 v 23:25. Že Vy jste se tam nekouk‘?

                    3. Kouk. Je to pitomost, sorry. Presneji receno opacnej extrem. Kazdej pripad se musi posuzovat zvlast. Ona to totiz v realu muze bejt vina ridice i pokud chodec tu reflexni blbost nemel.

                    4. Ale koukl ocs, jen jsem tam nikde nenašel, na základě čeho usuzujete, že Vás mám(e) v kategorii dement.
                      Dementi neuskakují, respektive neustupují do příkopy, za patník, svodidla, strom…
                      A co se těch blábolů o zlých buzerujících socanech týče, to je celý problém vás utopistů při střetu s realitou, neochota ke kompromisu, apriori odmítání jakýchkoliv jiných řešení kromě těch svých, které ovšem jakkoliv mohou být moudré, chytré, jednoduché, spravedlivé tak mají drobnou vadu, že jsou neprůchodné.
                      Koneckonců je o tom pojednání v sousedním článku, vás zavřít s Machem, Matějkou, Robejškem, Urzou a VK jr. do konkláve a čekat na dým, až se shodnete na kandidátce pro Eurovolby 2019, tak to se dříve EU rozpadne bez vašeho přičinění…

                    5. Hezká filipika. Až na to, že vy a VkJr jste jedné krve a navrhujete/podporujete přesně stejná svinstva, proti nimž přesně týmž způsobem právě já protestuji. Tak aspoň, prosím, nelžete.

                    6. Ne není tomu tak.
                      A Váš kampf ocs, spočívající v hrdém nenošení těch módních doplňků na mne dojem nedělá, dělejte jak uznáte za vhodné.
                      Vaše i má schopnost tuto záležitost ovlivnit se limitně blíží nule, já dementy i nedementy s reflexními páskami, čelovkami nebo mobilem spíše kvituji s povděkem.
                      Neviditelné pěšo či cyklodementy jen okomentuji, občas vytroubím nebo vyblikám, ještě bych mohl hrách na stěnu házet…
                      A to jezdím v noci rád, ale night vision si zatím kupovat nebudu…

    2. To si to tak jedu potmě nad ránem domů z práce. A oni nám tam před časem udělali na přechodu ostrůvek, kdyby někdo tu úzkou ulici nemohl přejít najednou, ale nijak extra navíc, jak se to teď tak dělá, ten přechod neosvětlili… A jak si tak jedu liduprázdnou ulicí, tak jsem to asi dvacet metrů před přechodem málem strhnul na chodník. On totiž, z toho šera najednou pohyb na ostrůvku a na zlomek vteřiny jsem byl přesvědčený, že někdo přechází a mně před auto.
      No houbeles. Někdo dbající na své zdraví, oblečený pochopitelně v tmavém, si tam na ostrůvku při ranním joggingu vyklusával. Asi trošku déle, přecházet přes levou půlku silnice bych ho viděl. Částečně byl ještě krytý tou značkou na ostrůvku, která mi říká, že nemám jezdit přes ostrůvek. Taky proto jsem ho zaznamenal poměrně pozdě.
      Na přechodech čekám ledasco a jsem od nás poměrně vycvičený, ale tohle mě tehdy fakt dostalo…

  2. Stejnou utopií je plán EU na dosažení nulové nehodovosti, které, soudruzi, dosáhneme i za cenu použití nepopulárních opatření, třeba omezením práva na svobodnou a rychlou individuální dopravu nebo zákazem neautonomních aut. Účel světí prostředky a my to přece, soudruzi, myslíme tak dobře. Jenže soudruzi z Brusele zapomínají, že jakákoliv činnost s sebou přináší možnost selhání, kterému nelze zabránit, to je prostě přírodní zákon. Takže nulové nehodovosti se nikdy nedosáhne, ale cestou k ní budeme mít totalitní společnost, kde každý kontroluje každého. Skvělé vyhlídky :(.

  3. Standardní kolekce d-fensovských argumentačních klamů. Vraž do toho grafy, okecej to správnou rétorikou a máš je na lopatě. Budiž – nadpis berme jako nadsázku. Nicméně. Jeden graf dokazuje „neklesající“ počet srážek s chodci. Z toho autor dovozuje, že blejskací cetky zachránily nula životů, což je zcela chybná implikace. Mohli bychom říct, že počet zachráněných životů nepřesáhl statistickou chybu. Ale podívejte se na variabilitu grafu – z toho neusoudíte nic.
    Ostatní grafy ukazují mortalitu a kill ratio. To ovšem vypadá klesavě, takže musí autor najít jiné důvody. S interpretací grafů tedy zachází autor zcela volatilně, jak se mu to hodí.
    Pokud měl ovšem článek naznačit, že zavedení povinného nošení blejskátek se zřejmě minulo (statisticky podchytitelným) účinkem, tak je to zřejmě pravda. Důvod je ovšem asi úplně jinde – prakticky každý se na to vysral. Ti, kteří nosili blejskátka dřív, v tom prostě pokračovali a ti, kteří nenosili, se k tomu odhodlali jen sporadicky. Policajti je asi nijak specificky neloví a problémy nastanou až v případě kolize (pojišťovna atd.).
    Toto tvrzení ovšem dokážu podložit pouze vlastní zkušeností. V místech, kde by treflexní označení chodců bylo opravdu užitečné, se pohybuju hodně často a žádné zásadní změny jsem si prostě nevšiml. Chápu, že to není tvrdý argument.

    1. John P. Graver 25.2.2019 v 6:55

      „Standardní kolekce d-fensovských argumentačních klamů.“
      Cos‘ cekal? :-0

    2. nesouhlasím s tím, že se na to prakticky každý vy . . , mám jinou zkušenost, sice nevím, jestli se zrovna tihle dostanou na silnici, ale prakticky každá kabelka je ověšená zářivě zelenými nebo růžovými nesmysly a je to přesně od té doby, kdy byla zavedena povinnost „nošení blejskátek“.

      1. To je. Ale je otazka jestli ji nositelky taky z ty kabelky sundaj a pripnou na rukav. Na ty kabelce je dost k prdu.

  4. Opatření opět nezabralo ze stejného důvodu, z jakého nezabere žádné opatření v zaostalé východoevropské zemi. BALKÁNSKÝ BORDEL !

    Jsou chodci, kteří nejsou úplní kokoti a takoví byli i před zavedením opatření. Ti reflexní prvky nosí viditelně a za mě to fakt funguje, jsou mnohem líp vidět. Jenže tito lidé i v dřívějších dobách i bez odrazek chodili tak, že si dávali bacha co se kolem nich děje a když už se na ně řítilo nějaké to auto, skočili do škarpy a nic se jim nestalo, jen se umazali od bláta. A pak je tu ta druhá skupina pičusů, co to mají na buřtu, zhusta jsou najebaní jak sysli, padali pod auta před tím a padají pod ně dál, na odrazky mrdají tak, jako tento typ lidí mrdá na všechno v životě.

    Pěkný příklad je např. STK, která zdrahla a zpřísnila se za posledních 10 let asi tak 10x, přesto procentuální část vraků na sjetých gumách slepených izolepou, kterým svítí jen jedno světlo nijak neklesla, zůstává konstantní. Dle slov technika se to dělá tak, že aby to na kameře vycházelo, prostě se SPZ cvakne na jiné auto a už je to košer, standardní taxa úplatku za toto je v současnosti kolem 2000 Kč.

    Dokud bude zemi tvořit národ vohnoutů, co musí vždy za každou cenu se vším vymrdávat, budou chodci přejížděni, na cestách budou vraky, z komínů půjde smrdutý hnus, cyklisti nebudou mít nikdy světla, všude se budou brát a dávat úplatky a pohled na večerní zprávy bude způsobovat depresi na týden dopředu.

    Takže za mě, ne , ne zlý stát a debilní experti opět failoval, opět failoval národ švejků, co to mrdá, protože když za to nehrozí trest smrti, tak se na to vyserou, typický znak zaostalé země.

    Tedy musí zaznít otřepaná věta „mysleli jsme to dobře, ale dopadlo to jako vždycky“.

    Jediná dobrá zpráva na tom je, že třeba v polsku nebo v maďarsku je ten bordel ještě větší, tak co už, holt německý ordnung tu čekat nemůžem.

    1. A jak ma technicka kontrola zamezit tomu, aby v nasledujicich dvou letech autu neprestalo svitit svetlo (vetsinou to byva zarovkou, pripadne pojistkou, zano?), pripadne aby druha sada gum byla v dobrem stavu? Nebudeme priste na STK podepisovat mistoprisezne prohlaseni, ze se nam na aute nesmi dva roky nic vysrat? Nota bene spotrebni veci, jako jsou pneumatiky, zarovky a sterace…?

      1. pane pardon, ale světlo nesvítí snad každému 4. autu na cestě, já měnil žárovku za posledních 10 let asi 3x a to mám 2 auta. To není o tom, že „náhodou zrovna odešla žárovka“ to je o tom, že jedna přece stačí, tak „mrdat !“ Pěkně je to vidět na tom, že těmhle autům většinou nesvítí ani ty parkovačky pod hlavní žárovkou, které mají životnost minimálně 5 let, mnohdy mnohem více.

        za 2 roky běžný člověk nedokáže při normálním nájezdu 10 – 20 tis. km/rok udělat z voňavky vrak, jen z vraku větší vrak.

        Vysrat se může, ale co je vysrané se dá jaksi opravit/vyměnit, né na to mrdat.

        1. Tak to nevim, v jakym Vohnoutove to bydlite (bez urazky). V Praze svitej skoro vsichni. Z vonavky mozna vrak neudelate, ale z brzdicich desticek nebrzdici celkem snadno.

          1. nojo v praze, to je ta cizí zem , kde už nežijou žádní češi :) já tam dlouho nebyl, ale tam je asi většina aut služebních ne? na co soukromé auto, když je metro.

            taky je tam násobně vyšší příjem, ale i třeba hustota policajtů než ve zbytku země.

            no vyjeďte na venkov, třeba do brna, ostravy nebo olomouce, uvidíte sám

            1. Radsi ne, podle toho, jak to licite :)

              1. Smart man.
                :-)

                1. Dneska je to vosajslich. Jeden mrtvej Moravak a clovek by si snad sel sednout, ci co ;)

                  1. hehe , tohle mám rád, můj národ v malé moskvě ani neznají, berou ,že co není pražák, je moravák :)

                    vedle jak ta jedle :)

                    apropo, teď bez popichování, kolik znáte v praze lidí, kteří se tam alespoň narodili, neřkuli jejich rodiče.

                    Já se setkal jen s maloměšťákama a vesničanama z moravy a s maloměšťákama a vesničanama ze středo/severo/jiho/západo českého kraje, co se tam naplavili.

                    1. Nejsem originalni, papouskuji co prectu ci slysism….
                      A ted mi zni v hlave Alice Cooper „Welcome to my nightmare“
                      https://www.youtube.com/watch?v=aOeP4p1fjMs
                      :-)

                    2. Ja docela jo, ale ja jsem rozenej Prazak (mati taky) – ale pravda, z druhy strany nejsem ani Cech :)

                    3. nj, vždyť to říkám furt, holt cizina :)

                    4. jsem na tom stejně, narozená v Praze, matka taky narozená v Praze, otec se narodil v Reichenbergu. :-)

                      ale nesvítím, odešla mi jedna žárovka vepředu a zkusila jsem ji vyměnit a nesvítí to pořád, ale až se to naučím nebo až budu mít cestu do servisu, napravím to.

                    5. dobře a jako teda opravdoví původní pražští němci mi řekněte jedno. Mi by totiž nevadilo, kdyby prahov byla kolonie německá(jak ji originál postavil Karel IV) nebo anglická. Ale že naše původně německé hlavní město musí být zrovna ruské? O koketování němců s rusáky víme z historie svoje, nakonec Lenin byl německý agent, že … ale stejně, je to smutné.

                      po ženské nikdo žárovky snad měnit nechce, na to je chlap nebo servis.

                    6. nevím, čím je zrovna teď naše hlavní město ruské?

                      nemám čas jet do servisu, tak jsem se pokusila vyměnit žárovku sama, doteď ji měnili chlapi a buď mi nechali v kaslíku starou nebo je chyba jinde, když na to nepřijdu, odeberu se do servisu a někdo to mně chce, chci to já.

                    7. měl jsem to štěstí naši národní chloubu navštívit mezi svátky. Když jsem kdysi v tomto chlastacím lunaparku pro turisty studoval, byl to tam samý němčour, japončík a anglán. Teď tam bylo asi 400 000 sovětů (nejen rusi ale gruzínci, arménci a tadyten bordel) a číňanů, všude samá panda, charašo, vodka, diamanty, zlato, 56 trdelníků jsem napočítal jen za hodinovou procházku. Němec ani američan ani jeden, čech už samozřejmě vůbec ne, ale ti tam nejsou už od revoluce. Jen fetky a dealeři na václaváku a pochcané a poblité hlavní nádraží nezklamalo, to vypadá furt stejně odporně, jako vypadalo vždycky. Pouliční muzikanty a umělce nahradili žebráci (asi z albánie?, vypadali tak). Taxíky bez vypsaných cen jízdného jsou taky světový unikát.

                      No slušně řečeno bordel 90. let dovedený ad absurdum, ale 20 let poté.

                      Mě jen zaráží, proč sakra? Proč to musí být takhle?

                    8. to není bordel, to je prostě velké město, cestovní ruch přináší peníze, a prodávat nesmysly v turisticky navštěvovaných lokalitách, je běžné všude. Pouliční muzikanty a umělce i žebráky město v centru zakázalo, protože si mnozí stěžovali. Turistický ruch není problém, Václavák už je dlouho takový zbytečný skanzen a někde se drogy vždycky prodávat budou, tak proč ne zrovna tam. Svým způsobem je to bordel dovedený ad absurdum, ale 20 lidé jako vy volají po regulaci, tak se to zregulovalo až sem.

                      jen nechápu, proč chcete vypsané ceny jízdného u taxíku, tak se ho zeptejte, za kolik vás odveze, kam potřebujete a pak to uvažte. Já se ptám, protože i když má sazbu za km, tak vím houby, jak daleko je to, kam chci jet.

                    9. Já se ptávám a zároveň zdůrazňuji, že pro mne fakt ten krám s displejem vpředu běžet nemusí, že zaplatím smluvenou částku a účtenku nechci ani vidět.

                      Málokdo souhlasí. Taxikáři jsou obecně sbírka socanů, tu a tam s nějakou bílou vránou :(

                      (Což bylo ostatně jasně vidět i na jejich slavné reakci na Uber, žejo.)

              2. no já do té rusko-čínské metropole jedu služebně zrovna zítra, že bych se zrovna těšil….. :)

                ale schválně kouknu po autech, jak se o ně ti cizinci starají

                1. Praha neni jen centrum. Trochu otazka sice je, jestli Moravaky radit mezi Cechy, ale rekneme ze lidi hovorici nejakym ceskym narecim furt ve vnejsi Praze tvori podstatnou majoritu, byt samozrejme existuji enklavy různých deviaci, v okoli Libuse a Kunratic je to misty spis Saigon než Praha a Karlin je zase plnej hipsteru, ale furt se tak da domluvit cesky.
                  Jinak i ja a pulka moji rodiny jsme rodili Prazaci, byt z okraje.

                  1. Na pražáka shane docela ujde… ;-)
                    Někteří pičusové moc dobře vědí, že jim jedno světlo nesvítí, neb si přisvěcují mlhovkami.
                    U i30 první generace tahám celé světlo ven, u Meganu phase 2 je to tak na wapku před šátráním v podběhu, u C3 Pluriel jsem to dal poslepu za 15 min a ve dne za 10, většina kár z 90.let no problem.

                    1. Rodili prazaci bejvaj v pohode. Oni se do Prahy narodili a zivot v ni berou tak nejak normalne. Pro naplavy je to ovsem meta a zivotni skok vpred a musej se tim kazdymu pochlubit. To je stejny jako kdyz mladas objevi v 17 letech Boha nebo konzumaci zeleniny a musi to kazdymu hned sdelit.

                    2. Co to propána je za divná auta? U dvou mých aut se jen v motorovém prostoru vycvakne kryt konektoru, vytáhne se žárovka, vymění za novou, zastrčí zpět a zacvakne kryt konektoru (felda, jedničková oktávka i rapid). Světlo ven musí u zbývajících dvou aut, ale to je záležitostí pěti šroubů na plastovém rámečku světla a dvou šroubů na rámu paraboly, vyndat žárovku, vyměnit a pak to smontovat zase dohromady – záležitost na deset minut a jeden šroubovák (Škoda Rapid 135, Jeep).
                      Zásadně si vybírám auta podle toho, jak jsou servisně „jednoduchá“. Slušný komfort dnes nabídne prakticky každé nové auto, ale ne každé nabízí možnost jednoduchého odstranění provozních závad. To se někde v noci na zasněžené silnici může sakra hodit; vizte třeba ty potíže s výměnou prasklých žárovek. A automobilky, které své uživatele sdírají z kůže právě nutnostmi návštěvy servisu i kvůli takovým banalitám, jako je výměna žárovky v reflektoru, mi nesmí do baráku.

                    3. to
                      Dachsmeister
                      25.2.2019 v 23:18
                      Peugeot 407 SW. Přední světlo je v pohodě, i když trochu těsný prostor, ale vyměnit jdou žárovky přímo na autě. Zadní světlo jde ven celé kvůli kterékoli žárovce a pokud člověk neví, kde co je pro vyndání světla, je to docela opruz.

        2. Ad Pospec:
          Dneska už si na leckterém voze žárovku nevyměníte (a to mezi ně nepočítám ty auta, kde si ji vyměníte, ale potřebujete na to mít ruce šikovné jak gynekolog). A tak se na ta nesvítící světla mrdá o to víc.

          1. Ja taky s prednima jezdim do servisu. Sice to jde, vim jak na to a doved bych to, ale nechce se mi s tim srat, naposledy me to stalo kilo i s zarovkou.

            1. Tak banány pro Vaši opičku jsou levné. Pro tu moji taky, ale ne vždy tomu tak je.

              1. Jo, to je jasny. Kazdy podle sveho gusta a svych moznosti. To, co vyhovuje me nemusi vyhovovat jinejm a naopak.

            2. Máte divná auta.

              Sáhnu, vycvaknu jednu západku. Vyndám prasklou H4, vezmu novou H4, zapíchnu ji tam. Zacvaknu západku. Práce dohromady na dvě minuty, tři, když zapomenu, kde ta západka je, a musím ji vyšmátrat. Což, pravda, nastává běžně, protože potřeba je to v průměru jednou za patnáct-dvacet let.

              Jo vy máte nějaké tyhlety hi-tech (bi-)xenony, aha. No, pravda; masochismus je v jistém procentu populace normální, tak si z toho nic nedělejte.

              1. Ono to neni slozity. Ale nebavi me to. A jak starnu, tak se snazim omezovat delani veci co me nebavi, zejmena pokud je snadne se tomu vyhnout.

                1. Treba vymena tesneni pod krytem ventilu u stary Astry me bavila, tak jsem tomu nejaky cas venoval a uzil jsem si ten spokojený pocit viteze nad hmotou. Svetla me nebavej. To jen aby nebyla mejlka, ze jsem nejakej nesikovnej lempl co nevi jak se drzi sroubovak.

              2. Viz můj příspěvek výše, jsou modely ocs, kdy dobrý den, lampu, sání, nádržku ostřikovače, ven!
                H7 pak vycvaknout a nacvaknout už je peace of cake.
                A co teprve když to máte v LEDu nebo laseru, xenon je oproti tomu relativně snadno vyměnitelný…

                1. (U ledu je vhodné mít šampus, v laseru pak přehrávač CD a DVD. Jak přesně to má souviset s automobily?!? Ideálně tam patří karbidka, H4 je už kompromis a nesmyslná moderna.)

                  1. Ani vtipné to nie je, ani ako trolling to nie je nič moc…

                2. Proto taky laser nebo LED bude v mých autech až tehdy, kdy nebude jiná možnost. Do té doby zásadně levný a spolehlivý halogen.

        3. Tak to vam preju.
          Ja menil zarovky kazde cca 3 tydny. A to jsem zkousel cinske sunty (ty vydrzely nejdyl,btw), benzinka style i Osramy za 500kc sada.
          Takze pak uz poslepu s cigarem v hube.
          Ne kazdej neosvetlenej nemusi byt neosvicenej.

          1. Ad Pan_tofel:
            Předpokládám, že tak časté praskání žárovek mělo nějaký důvod. Jaký to byl?

            1. moje zkušenost je kombinace dlouhá jízda, halogen se vyhřeje, a po ní následuje pomalá drncavá jízda (žárovka je přehřátá a drncaná). od té doby, co moc nejezdím na stavby žárovky měním výrazně méně často. ale může to být samozřejmě jen náhodná korelace a ne kauzalita.

            2. Neco se posralo. Asi.
              Kazdopadne se patice zarovky rozpalila do ruda a ten plast to nedaval. Ucvakal jsem original, dal tam nahrady za 15kc/ks s keramickou patici a zatim dobry, auto jeste neshorelo. tuk tuk.
              P206, chystam clanek k vyroci 200kKm.

    2. Pospec 25.2.2019 v 8:26

      Uz jsem se chtel na to psani zde vysrat, ale s vami bych si dal nekde pivko….
      :-)

      „…nezabere žádné opatření v zaostalé východoevropské zemi. BALKÁNSKÝ BORDEL !…
      ….Dokud bude zemi tvořit národ vohnoutů, co musí vždy za každou cenu se vším vymrdávat,…
      ….opět failoval národ švejků, co to mrdá, protože když za to nehrozí trest smrti,
      tak se na to vyserou, typický znak zaostalé země.
      ….v polsku nebo v maďarsku je ten bordel ještě větší, tak co už, holt německý ordnung tu čekat nemůžem.“

      Svet jde do riti rychleji a rychleji, ale aby tam eventualne skoncil,
      jeste je to furt pomale.
      Rikejme tomu Řitní Paradox (C).
      :-)

      Pisu si do notysku u Vaseho nicku: 1+++
      Ja teto ceske kotline ve sve bubline rikam „Severni Albanie“,
      na rozdil od ‚mistniho kolegy‘, ktery si mysli, ze jsme MOHLI byt druhe Svycarsko.
      Jenze ON se pak probudi a prava ruka v plnem nocniku.
      Klasika.
      Na rozdil ode mne, ja se probudim a rikam si „same shit, different day….“

      1. To posledni si rika i on po vyndani ruky z nocniku.

        1. Mozna. Ja u toho nejsem. :-)

          1. Jak rikaval muj pradeda o poceti: „Von u toho taky nikdo nebejva.“ :)

      2. Abychom zase byli fér i z druhé strany, ono určitá míra bordelu je něco, na je člověk ze slovanské země tak nějak zvyklý a lutheránský sterilní pořádek ho zas na druhou stranu sere, protože to je zase druhý extrém.

        Jo v německu a švýcarsku je ORDNUNG !!!, jak se na fašistickou zemi sluší, ale když si zapálíte gril, vlastní bratr je schopen na vás zavolat fízly. švajcar sice má doma ferrari, ale nedovolí si jet v 50 kmh ani 51, protože i za přestupek na silnici vám banka například zhorší podmínky hypotéky a kamarádi se s váma přestanou bavit, protože jste nepořádný občan.

        Takže ono vlastně i na tom nepořádku (mírném) něco je. Prostě by to chtělo jen ubrat a natlouct do lidí více zodpovědnosti, ale zatím se to moc nedaří, bordel je spíš čím dál větší.

        1. Keď to takto rozumne vyhodnotíte, tak dôjdete k tomu, že niekde v albánsku, alebo na sicílii je strašný bordel, v švajci je taký ordnung, že to už je fašistické peklo a to, čo je u nás, je vlastne ideálny stav. zlatá stredná cesta.
          Nadávať, že každé štvrté auto na ceste nesvieti, to už je trochu hovadina, nie? To môže tvrdiť akurát nejaký zatrpknutý starý kverulant. Reálne to bude tak každé sté (bývam na východe SK…).

          1. Pathy:
            Milý zlatý východňáre, tady u nás na západě je to svícení opravdu takové.
            Co cesta z města, 20 km dlouhá, to špatně svítících i desítky.

            1. abych to doplnil, na slovensku jsou policajti strašní psi a na silnici je tam mnohem větší pořádek než u nás. Málokdo si dovolí u nás když přejede do okresu čadca překračovat rychlost, pokuty jak hovado a číhají všude. S těma světlama to bude asi podobné.

              A jinak se dá souhlasit, mírný bordel je vlastně ideální stav, já mám ale radši ten severoitalský styl, než ten slovanský.

              1. Mi ten italskej bordel prijde takovej dobrosrdecnej, maj to na haku a nelamou si s tim hlavu, jsou s tim stavem spokojeny.
                Slovani delaj bordel, ojebavaj a kradou, ale na druhou stranu se muzou posrat ze jiny ojebavaj a kradou a neni jim blby na ne volat fizly.
                Talos tohle neřeší. Kdyz muzu delat bordel ja, muzou i ostatni.
                My jsme neco mezi. Delame bordel jako jizni narody, ale smirujeme a bonzujeme jako germani.

                1. no typický slovan dělá bordel, krade lže, ale auto musí být německé a přes to nejede vlak :)

            2. Ta krasna ironia osudu, ked sa na stav stretavacich svetiel serie, ale nahodou padnu styri kvapky a tri stvrte ceskych polovodicov sa trasu nadsenim, ze mozu zapnut hmlovky.

              1. No tak dyž už si za ně připlatili :D

                Některejm stačí i suchej slunečnej den aby měli pozapínaný všechno.

              2. K tomu dodám len to, že predné hmlovky sú asi najväčší ojeb v histórii zemegule. Totálne na hovno a zbytočné lampy, lebo v hmle sú úplne kompletne na hovno a vyrobilo sa ich už možno miliarda.

                1. Aha, já si už u minulého příspěvku říkal, co je tohle asi za vola.

                  Přední mlhovky jsou naprosto skvělá věc v opravdu husté mlze, kde je třeba svítit pod ní, nikoli do ní.

                  (Samozřejmě musí být možné zároveň vypnout hlavní světla, což u moderních aut mnohdy nejde, neboť je navrhují podobní pitomci jako vy.)

                  1. Já už si nějakou dobu lámu hlavu s otázkou, kam s předními mlhovkami na teréňáku, abych svítil pod mlhu, ale abych si zároveň nezhoršoval přední nájezdový úhel.

                    1. Zřejmě tak akorát na kola :D

                    2. Ad Behemot:
                      Obávám se, že po ujetí pár desítek centimerů ztratí velkou část své schopnosti svítit. ;-)

                    3. Elementární, milý Watsone. Toto umístění vyhovuje excelentně. (Nejen) v mlze na silnici se prostě celý vůz spustí dolů, takže mj. jsou mlhovky nízko (a má to i pár jiných výhod); v terénu se zdvihne, takže nájezdový úhel prudce vzroste.

                    4. já si vždycky myslel, že ve skutečném terénu, kde má smysl řešit nájezdové úhly, jezdí jak blázni pouze nevybouření pitomečci, a že ve skutečném terénu jde před autem signalizant s praporkem, za mlhy pak s lucernou, případně řidič v případě pochybností vyleze a problematické místo si osobně prošlape nebo prosonduje klackem. takto umístěná mlhovka je samozřejmě zcela bezpečně umístěná pro případ hustého sněžení a sněhových jazyků a závějí, které jsou začerstva docela poddajné.

                    5. Nájezdové a podobné úhly má smysl řešit i na té blbé polňačce z fotky ve 26.2.2019 v 13:31, na to není zapotřebí nijak extra těžký terén. A „jezdit jako blázen“ je pitomost kdekoli, v těžkém terénu, v lehkém terénu i na silnici.

                    6. Ad ocs:
                      Bohužel, můj terrainí vaz nemá Vámi zmíněnou abilitu. :-/

                    7. Pak by asi bylo celkem snadné (patrně též nezákonné, ale to serepes) mít mlhovky spuštěné na nějaké tyčce z dolní hrany předního nárazníku dolů a sundavací, a nandavat je pouze na silnici, a do terénu vždy sundat. Trochu okak, ale v zásadě možné.

                    8. Já se Vám to ocs bojím prozradit, kde má mlhovky Octavia I…

                    9. Hehe, toto bolo prve co mi napadlo ked som cital “ skvělá věc v opravdu husté mlze, kde je třeba svítit pod ní, nikoli do ní“
                      BTW, neboli tlmene svetla nejaky cas povinne za jazdy vzdy? Cize auta mali svetla zapojene tak ze by sa hmlovky dali zapinat len s tlmenymi svetlami?

                    10. (Závorky nečtete? ;))

                    11. Citam. A zasa to spada do kategorie kokotiny co si partia karieristov vymyslela len tak, bez rozmyslania nad nasledkami.

                    12. Jo, a v tom pripade ktory spomina Dachsmeister je to uplne jedno vzhladom na umiestnenie hmloviek v hlavnych svietidlach.

                    13. Šmarjá, a to je přesně k čemu dobré?!? :-O

                    14. Mám dojem, že s parkovačkami jdou mlhovky pustit vždy.
                      Je-li vůz předními mlhovkami vybaven…

                    15. To sú take rozprávky pre debilne detičky. Faktom zostava, že keď je hustá hmla, tak je úplne jedno z ktorej strany do nej budete svietiť, viditeľnosť budete mat rovnaku. Svietenie pod hmlu my ass. Proste vás s hmlovkami ojebali, tak ako všetkých ostatných.

                    16. Pathy: pokud jste zažil mlhu, kdy se díváte bočním okénkem, jestli nejedete do příkopu, nebo se musíte v křižovatce jít podívat, kam vlastně silnice pokračuje, pak byste takové hlouposti nepsal. Mlhovky svítí tak 20 m před auto (kdysi dávno jsem si to dokonce změřil, ale už si nejsem jistý), bezpečná max rychlost s ohledem na reakci a brzdnou dráhu mi vycházela asi tak 25 km/h. Člověk to využije jen zřídka, ale ve srovnání s tlumenými světly vidí aspoň něco. Když nejsou mlhovky, tak už jsou než tlumená lepší dálková maximálně sklopená dolů.

                    17. Mlhovky mají sklon -2% (-1.14°) a dosvit cca 30-40m

              3. a nebo naopak je mlíko jak piča, není vidět na 3 metry a mlhovku mám puštěnou já a asi další 3 lidi v republice a zbytek se maskuje za stříbrnou metalízu, dodávky za bílý lak, aby je nikdo neviděl :)

                1. Ukrutné zlo je v mírné mlze (nebo při hustším sněžení) denní svícení – na mlhovky to ještě není, s denním svícením to dle palubky vypadá, že auto svítí, a přitom málokdo se zamyslí nad tím, jestli jeho auto s denním svícením tlumených světel svítí i vzadu.

                  Který dement vymyslel, že auta mohou ve dne svítit jen v předu ? Bezpečnost nepatrně zvedáme ve dne, kdy je dobře vidět a brutálně snižujeme za podmínek, kdy je riziko nehody zvýšené (mlha, sněžení). Vize nula v praxi. Bravo.

                  1. Na takové řidiče je potřeba si pořádně posvítit. Proto také mají auta dálková světla. ;-)

                  2. Shi: a to máte ze zkušenosti? Moje auta v režimu „auto“ světla v mlze, sněžení a vůbec za vyšší oblačnosti zapínají a zatím se mi nestalo, že bych měl problém s ostatními.

                    Tj. z mé zkušenosti to, co popisujete je teorie, která se v praxi neobjevuje a zbytečně to tedy hrotíte.

                    1. Já to mám ze zkušenosti. Tak čtrnáct dní až týden zpátky. Sluncem prosvětlená mlha ve dne a potkával jsem auta, která svítila pouze denním svícením celkem často.

                    2. PanPredseda, shi: možná jsem se měl zeptat na frekvenci. Sluncem prosvětlenou mlhu jsem určitě už v životě potkal, ale to jsme u toho chcaní do moře…

                    3. Ad fatdwi:
                      Frekvenci chcete v kilohertzích? No ale teď vážně: frekvence se určuje těžko, ale aspoň nějaké informace Vám k tomu dodám. Jízda z valné většiny po silnici první třídy na vzdálenost asi 6 km, větší část z těch 6 km byla v oné prosvětlené mlze. V pracovní den, kolem druhé odpoledne, takže na silnici provoz byl. Pokud si pamatuji dobře, tak to byly čtyři auta v protisměru, co svítila vepředu pouze diodami denního svícení (snažil jsem se mrknout i do zpětného zrcátka, ale nemůžu tvrdit na 100%, že zadní světla měla zhasnutá všechna), jedno auto v mém směru, kterému zadní světla nesvítila. Kolik jsem potkal za cestu všech aut, to skutečně nevím. Na denní svítiče v mlze jsem bliknul světelnou houkačkou, na toho přede mnou třikrát s pausami a pak si na něj posvítil, co je to za vola.
                      Nevím jak Vám, ale mně to přijde jako nezanedbatelný počet případů.
                      V určitých ročních obdobích se setkávám s prosvícenou mlhou často. Ona spíš než klasická mlha je to důsledek inverze a drží se třeba týden.

                    4. PanPredseda: klidně, pokud Vám to pomůže s vyjadřováním.

                      Tou frekvencí jsem myslel především „jak často se to stává“, nikoliv „kolik aut ten den jelo bez potkávaček, když už se to stane“. Tj. rozumím, že když už ty podmínky nastaly, mohlo to být nepříjemné a aut mohlo být víc naráz. Já reagoval (nahoře na shi) proto, že takové podmínky obecně si ani nepamatuju. Nejspíš je to dáno tím, kde se pohybujeme.

                      Až do takové mlhy vjedu, určitě se podívám, jestli mi svítí světla:-)

                    5. Ad fatdwi:
                      Souhlasím s Vámi, já se pohybuji v místech, kde jsou od podzimu do jara mlhy a inverze, Vy se v takových místech nepohybujete.

                    6. Re: PanPredseda
                      26.2.2019 v 10:18

                      To je tak, kdyz blbci z nejakeho zahadneho duvodu povazuji za snizenou viditelnost pouze situaci, kdy je noc. Zrejme maji RP vyhrany v loterii, protoze jinak se timto zabyva hned Hlava jedna pomerne znameho zakona.

                    7. Opakovaně jsem pozoroval, že pokud mlha není ve výsledku dost tmavá, tak mnohá moderní auta vybavená denním svícením vzadu nesvítí.

                    8. Ad Shi:
                      Souhlas.
                      A vepředu pouze proužkem diod, což je oproti potkávačkové žárovce jako nachcat do moře.

                    9. Tohle je totiz debilita nasi legislativy. Drive kazdy vul vedel, ze proste parkovaci svetla jsou na parkovani a ze s nimi nejezdi. Kazdy pak vedel, ze kdyz je hovno videt, je potreba rozsvitit alespon potkavacky a to treba i ve dne.

                      Ted namisto parkovacek mame obrysovky, z cehoz si prumerny debil neprebere, ze se s tim nejezdi a dale pak mame svetla pro denni sviceni, takze kdyz je den, taxe s tim proste sviti, coz staci a basta.

                      Lidi jsou debili a kdyz se jim debilne prenazvuje osvetleni, vysledek se zarucene musi dostavit.

                    10. Shi: ještě bych dodal – a byl to problém? Když je mlha nedostatečně tmavá, tak zase nebývá problém v ní auta vidět na dostatečnou vzdálenost. Onehdá jsem jel v takové mlze, kde bylo OK jet tak 70-80 max a přitom jsem auta viděl bez problému (vztaženo k této rychlosti – ve 100 už by to taková pohoda nebyla, ale tolik se ani nedalo jet a většina aut – a já následně s nimi – jela spíš 60).

                      Neříkám, že se nemůže stát, že v mlze auto bez světel neuvidím, ale aby to byl problém, to musí být velmi nestandardní situace (protože v mlze bývá viditelnost a rychlost to stejné, tj. jedno je špatné, druhé je nízké – těžko si představit, jak nevidím auto na 20 metrů, ale současně valím 90 – a když ho na 20 metrů nevidím a jedu 40, tak zase není problém, že ho vidím později, na reakci to v pohodě stačí). A když je ta mlha, ve které není vidět nic, tak mi auto svítí celé. Nicméně neříkám, že tak svítí každé, jen jsem to zatím jako problém i z výše zmíněných důvodů neviděl.

                    11. Když vám do mlhy nebo sněžení pere sluníčko pod blbým úhlem, tak je hlavní problém to, že člověk pořádně ani neví jak moc vidí/nevidí, takže se dost blbě odhaduje přiměřená rychlost. Navíc hustota mlhy se dost často mění, takež v jednu chvíli je 60 km/h tak akorát a nejednou je potřeba zpomalit na 30 km/h atd. Řízení je pak zbytečně únavné a nesvítící auta tomu nepřidají, protože se za nimi špatně udržuje odstup. Když člověk v mlze jede po neznámé okresce desítky kilometrů, tak je to hodně únavné.

                  3. Všiml jsem si, že poslední Megane svítí v módu denní svícení i LED pásem vzadu.
                    Já za nastupujícího šera nebo deště, kdy automat nepřepíná z LEDu na H7, otočím na parkovačky a svítím LED + park + vzadu pozičními.
                    Asi někdo vymyslel to denní svícení pouze vpředu aby „ušetřil“ 10-20W odběru ze zadních světel…
                    Blbů co za deště nebo mlhy nebo sněžení jedou na denní svícení potkávám nízké desítky při každé takové situaci…

  5. Až jsem se kvůli tomuto článku zaregistroval. Jezdím denně za tmy přes vesnice s dlouhými neosvětlenými částmi, parkem, lesem, zatáčky a kopce… jsme turisticky atraktivní oblast, takže zástupy chodců s hůlkami nebo podnapilí mladiství potácející se po velmi úzkých místních cestách jsou denně „problém“ od tohodle nařízení si skoro každý pořídil alespoň nějaký reflexní prvek. Nebo když rodiče ve tmě vedou malé dítě, tak to má dnes už většinou oblečení prošité těmi proužky, takže upozorní na sebe i na doprovod. Za mě je to velké plus, velmi nerad bych se obhajoval před vlastním svědomím, že jsem byť v rychlosti pod 50km/h někoho sejmul. I když tuhle trasu jezdím dost defenzivně, pokaždé když se předemnou blýskne odrazka prostě zpozorním ještě víc.

    1. A myslíte si, že keby namiesto zákonnej povinnosti, robili z času na čas nejaké informačné kampane (zaplatili nejaké reklamy v prime-time), kde by ľuďom pripomínali, nech si dajú odrazky, tak by to nebolo lepšie? Však tí, čo dlabú na svoju vlastnú bezpečnosť, na ňu budú dlabať bez ohľadu na nejakú vyhlášku.

    2. Jenze ono to funguje presne naopak. Vzdy se najde aspon jeden, ktery pujde po spatne strane vozovky a jeste v cernejch hadrech bez odrazek. Takze ridici, kteri jsou vycviceni na odrazkove chodce tohoto celkem spolehlive sejmou.

      Podobna debata se vedla okolo denniho sviceni a vysledek je, ze ve stroodlu sviticich aut se lehce ztrati treba nesvitici German.

      Je pak lepsi z toho nedelat zakon a ridici jsou spis ve strehu, nez se spolehat na to, ze „vsak oni musi svitit, takze jedu…“

  6. Skoro si připadám jako na nějakém bulvárním plátku. Je to pokus o hodnocení, ale pisatel není ve statistice studovaný a trochu ani nemyslí a tak mu ve zhodnocení něco chybí. Kolik přejetých chodců bylo mimo obec, co bylo za tmy, kolik mělo či nemělo něco reflexního, atd. O souvislosti reflexních prvků a smrtelných nehod chodců jeho článek nesděluje nic. On ten zákon „v tomto případě“ jen naplňuje něco, co vám dává rozum. I pitomém socialismu bylo vidět některé chodce (třeba bába do kravína) na okresce jak si svítí batérkou (pokud šel na levé krajnici)

    A pokud někoho serou zákony ? tak ten by se měl odstěhovat do Somálska … tam ho srát nebudou. Pro to, aby občan mohl být svobodný, musí mít nad sebou autoritu (zákon, policie a soud), která mu tu „jeho“ svobodu vymůže.

    1. Ciste k tem poslednim 2 vetam:
      V Somalsku uz bohuzel zase frci stat na plny obratky, takze zkus prosim te priste najit nejakou jinou lokalitu, se Somalskem uz je to par let mimo… Kdyz uz nekdo pouziva tenhle debilni argument, alespon by mel mit nejaky realny zaklad. No a posledni veta proste neni pravda.

      1. Tak uz i to Somalsko. To jim ta anarchie dlouho nevydrzela. Nu holt, myslenka dobra, jen lidi jim to kazej.

        1. Hahahaha, to byla legrace, ty jses ale borec :-))))

        2. Pokud nejhorší průser anarchie spočívá v tom, že by po ní mohl třeba přijít i stát… no, já už bych jen kávinku.

          1. Jisteze. Pak se ovsem nabizi myslenka proc se zdrzovat s tim anarchistickym mezistupnem pri prechodu od statu ke statu.

          2. Zdá se, že nejhorším přůserem anarchie pro anarchisty je její obtížná udržitelnost…

            1. To už jsme x-krát řešili. Pro nás lidi, jimž je dána jen necelá stovka let na tomto světě, se i směšných pár desetiletí relativně slušného života kurva vyplatí.

              Hledat systém, který bude fungovat věčně, je sice hezké filosofické cvičení; z praktického hlediska je ale výrazně lepší systém, který může fungovat dobře pár desítek (nebo stovek) roků, a to v reálné realitě — ve srovnání s perspektivou toho, že v totálním hnoji totalitního svinstva budeme uvažovat o věčné utopii.

        3. shane: kdepak lidi. Za to může přece stát. Navzdory přání lidí tam přišel, masy svobodných ankapáků zotročil, prostě jako všude jinde. Je to zmetek, někdo by s tím měl něco udělat!

          1. Nojo, vlastne, stat. Pod rouskou tmy se tam vplizil, medovymi recickami vsechny osalil a pak je… ani se mi to nechce psat. K nicemu pero, samopal je treba!

            1. shane: samopalů je v Somálsku spousta, divný, že je žádný ankapák nepoužil na bránění své svobody, tedy zastřelení zlého Státa když tam vlezl, nikým nepozván…

              Je to moc jednoduchý a trochu i nefér, dělat si srandu z mentálně slabších.

  7. Ono jde hlavně o snížení „vnímavosti“. Když očekáváte reflexního chodce a dokonce ho vidíte, snáze přehlédnete toho nereflexního nebo méně reflexního. Podobně jako v době „dobrovolného denního svícení“ se subjektivně snižovala viditelnost neosvětlených aut. Asi to musí být stylem všichni nebo nikdo.
    D-FENSi, jedna technická. Odrazka neodráží dopadající paprsky do různých směrú, ale zpět ve směru ke zdroji.

    1. Ale napríklad tie odrazivé pásky na oblečení ho odrážajú v pomerne širokom uhle „do všetkých smerov“.

      1. Pokud ho nemá dáma cudně kolem řemenu kabelky v podpaží. Zcela běžný zjev. Protože na předloktí by neslušel.

  8. Ad odkaz na clanek EU nam chce zachranovat zivoty: To je velky hnus, hosi uz se ani nesnazi cokoli nejak maskovat, proste natvrdo 30 ve meste, 60 mimo, fizlove vsude a bonzujici krabicka povinne primo na palube. To by bylo obcane, abychom si te nezpracovali. I kdyby to melo zachranit jeden lidsky zivot.

    1. montagna: Typická lživá propaganda, každý ví že vysoká rychlost je příčina pouze 10 % nehod. To co dělá vysokou rychlost zajímavou je snadnost měření a tedy i snadnost pokutování a o to jde EU především.

    2. Válka je mír.
      Svoboda je otroctví.
      Nevědomost je síla.
      Sraní se do je zachraňování.

    3. A v Americe, tam je blaze…
      „Autonomní vozy prohloubí nerovnost, varují vědci. Navrhují pokuty pro jednočlenné posádky“
      https://www.euro.cz/udalosti/autonomni-vozy-zvysi-nerovnost-mezi-lidmi-varuji-vedci-navrhuji-pokuty-1441151

  9. Tak ghost-walkers na krajnici ve tmě, mlze, nebo obojím, je běžný zjev.

    Dle mého existují určitá selekční kriteria, které na ty krajnice ty zjevy tlačí. Ta kriteria jsou shodná s těmi která vykazují osoby, které rezignují na vlastní každodenní bezpečnost.

    Věk – mlaďoši, nebo naopak senioři (kandidáti hromadné dopravy).
    Nemám, nebo nemohu mít auto (nejsou na něj peníze, bojím s ho řídit, řidičák na dovolené).
    Místní vidláci, co považují všechno za upgradovanou polní cestu.
    Do hospody – z hospody walk.
    Podivná individua, no brainers, etc…

    Jakkoliv se může na krajnici vyskytnout kdokoliv, není to prostě zcela běžné místo pro standardní populaci.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017