Asi už v tudle dobu nemám sílu to testovat, přelouskal sem tu předchozí hrůzu a pokud je tendence stejná, tak podobně jak u rozmazala stačí vodměnit plnou sazbou a jít rovnou do diskuse :D
Tak vyhodnocuju jako bezpečnější počkat, až to přečte nekdo jinej a podá raport :D
Arnold J Rimmer
No na mne nekoukej, já to taky nečet.
Jenom aby si to nenechali pro sebe. To bysme byli pěkně v hajzlu a nevěděli co v tom bylo.
Hupert
Krampus odmítá trest smrti, protože existují justiční omyly. Nevím, jaká je jejich pravděpodobnost, ale byl bych pro grant na její výzkum.
Hupert
Justiční omyl je jak vedlejší účinek vakcíny.
Arnold J Rimmer
Hupert: Myslíš že se mezi OČTŘ nevyskytujou vohnouti? Já si myslim že případy jako namátkou Kramný nebo Kajínek nabádají k jistý zdrženlivosti.
Hupert
AJR:
Nahnání tisíců nebožáků do války
za císaře pána a jeho rodinu
dnes běžně roztleskává davy
jedním a možná půl omylem
ještě do včerejška rozněžnělé.
Až lovci vytáhnou z klobouku
další neotřelou senzaci
budou ty minulé zase všem u prdele.
Arnold J Rimmer
Huperte to je sice pravda, ale já si spíš nepřeju aby tenhle stát měl takovouhle zásadní pravomoc. O modrožlutým nadstátu ani nemluvě.
Sysop
Ja si myslim, ze pro tuto zasadni pravomoc by mel fungovat jinej model soudu. Nikdy nelze vychytat vsechno, ale aby klesla zneuzitelnost.
Porad mi vychazi pomer vykon/cena lip, nez zivit odpad spolecnosti.
Arnold J Rimmer
Nevim co tě vede k představě že ačkoli jinak tenhle stát zkurví na co sáhne, tady bude ausgerechnet fungovat správně. Sorry, ale to je zbožný přání, nic jinýho,
Sysop
Prijde na to, co znamena ‚spravne‘. Tady to totiz kazdej vidime jinak. Pokud jako ‚spravne‘ vidis nulovy selhani, pak skutecne bude lepsi zakazat automobilovou dopravu, protoze zabije vic nevinnych lidi, nez by zabil spatne fungujici soud.
Ja to vidim spis pragmaticky. Mame pretekajici veznice, hromady recidivistu a pritom nemame prachy na lepsi reseni. Proste prachy nejsou. Takze nezbyva, nez do toho riznout s tim, ze nejaka slapnuti vedle budou.
Pokud to vidis jinak, pak muzes zacit treba ve zdravotnictvi. Zabran tomu, aby doktori nekomu zkurvili zivot, nebo nekoho zabili (a ze tech lidi umira na spatnou lecbu taky dost, coz).
Cernobila reseni v praxi nefunguji, to je cele.
Arnold J Rimmer
Ano, v tomto případě nejsem ochoten tolerovat sebemenší honění čárek, chyby a šlendrián. To znamená správně a to i za předpokladu že v americe zase bijou černochy.
Sysop
Chapu, kazdej to mame nastaveny jinak.
Jen mi prijde zvlastni, kolik lidi se v zivote setka se slendrianem dochtorem, ale proti tomu realne nebroji. Ale soud, kterej udela jednu chybu za nekolik let pri milionech obyvatel, jo, to je tema.
Arnold J Rimmer
OK, sice je to slepá větetv debaty, ale ne zas tak moc jak by se mohlo stát.
Se šlendriánem dochtorem se já nesetkávam a samu tato skutečnost bys mohl klidně považovat za důkaz dysfunkčnosti tohohle státu, item i fakt že někdo si vytáhne Černýho Petra a matlal na něj, jeho rodiče, děti zbyde.
Takovýmu státu bys chtěl svěřovat svuj život?? :))))
Sysop
@AJR
Ano. Pravdepodobnost, ze nevinnej clovek prijde o zivot jen quli spatnemu rozhodnuti soudu, je ve srovnani s prinosem nesrovnatelna.
Ja osobne mam ze sveho okoli hned dve umrti zpusobena dysfunkcnim zdravotnictvim – moji matku a moji tchyni. V obou pripadech slendrian lekare. Presto zdravotnictvi mame a jede dal. A pojede dal, protoze ozdravuje spolecnost, byt za cenu preslapu. Ano, takovemu zdravotnictvi sveruji svuj zivot.
Soudnictvi ma ozdravovat spolecnost. A v ramci lidskych moznosti to nejak dela. Ze je zneuzivano? Jiste. Ve zdravotnictvi se take hlavne predepisuji leky, ktere nekdo ‚tlaci‘. Slysels nekdy o bonusech lekaru za ‚vyzkum‘?
Proste… nekteri lide, a vlastne ty taky, uplne ty stejne chyby toleruji a berou je jako nutne zlo, zatimco jinde proti nim s vervou bojuji.
Ja to takhle nemam. Podobne, jako nevidim rozdil v tom, sezrat prase a sezrat psa. Jsou lide, co v tom maji propastny rozdil. Pritom obe jsou zvirata a prase je dokonce chytrejsi, nez pes. Koneckoncu i cistotnejsi.
Arnold J Rimmer
jestli seš v pohodě s tím že občas semtam odkráglujou nevinnýho, nemám na to co říct.
Sysop
A jak to chces jinak delat, ten doktor proste neni Panbuch a co clovek, to jina nemoc.
Arnold J Rimmer
Já? Proč já? Dělej si to sám, já s tou prasárnou nechci mít nicmoc společnýho, to ty se do toho radostně hrneš prsama napřed. Jenom abys toho jednou nelitoval, fakt že revoluce rády požírají svý děti je pěkně potměšilá ironie a pomsta historie.
Trápí tě přeplněný basy? No žádnej problém! Prostě jich z každý basy postav podle abecedního seznamu 500 ke zdi a problém je vyřešenej. Nebo třeba tisíc! Naco tady hrát nějaký šaškárny se statisticky nevýznamným popravovaním vrahů, no ne? Koule to chce a nezakecat se! A kdyby někdo přecijenom …. vem si kolk lidí oddělaj doktoři. A co teprv havrani, kolikrát zahrabou i živýho, jenom se nehejbal. Tak co.
Sysop
Odkud vlastne beres tu hypotezu, ze po znovuzavedeni trestu smrti budou nevinni lidi zabijeni po tisicich?
Ja teda nevim, ale ted trest smrti nemame a pseudoockovani, ktere nam pod tlakem hrnula nase demokraticka, humanni a slunickova spolecnost, zabilo nemalo lidi a pomerne hodne poskodilo. Bez hypotez a malovani FonLejno na zed. Normalni realita. To nam nevadi a bojime se hypotez?
Arnold J Rimmer
O žádnejch tisících jsem nepsal, nedělej mi tady blondýnu, na takovýhle kočkování mi stačí ty doma.
Myslim že bohatě stačí jeden kterej měl nějaký rodiče, děti, vztahy, majetek plány, život a v něco třeba doufal ještě než se ocitnul v blbej čas na blbým místě spolu s nadporučíkem Vidkunem a taky myslim že už je už pravej čas to ukončit.
Sysop
Psals o ‚z kazdy basy podle abecedniho seznamu 500‘. Kolik mame bas?
Ano, moje tchyne mela rodinu, deti, manzela, plany, majetek, zivot, v neco treba doufala, nez se ocitla pred blbym doktorem, kterymu verila.
Chapu, o cem pises, neboj.
Arnold J Rimmer
At beru výrokovou logiku z jakékoli strany, souvislost s „Odkud vlastne beres tu hypotezu, ze po znovuzavedeni trestu smrti budou nevinni lidi zabijeni po tisicich?“ přesto nevidím. A doktoři jsou úplně jiný problém a úplně jiná debata.
Hupert
AJR: Odvést debatu od zásadní otázky k justičním omylům (často jen smyšleným, jak ukazuje jiná část zdejší diskuze o Nečesaném, který je přeci na svobodě a stejně i omilostněný Kájínek, který se tuším nešťastnou náhodou ocitl ozbrojený ve skupině samých slušných občanů, kde někdo jednoho z nich odpráskl) je mazané, leč plytké. Trest smrti sice již nepřevychová odsouzeného, ale je třeba zvážit výchovný efekt na jiné potenciální zločince, chladné, nevraždící následkem afektu. Furt někde čtu, že mám dát prachy na odstrašení a tady bych jím mohl i ušetřit za letitý výkrm s noclehem. Jistě jsou i případy, kde se justice splést nemůže, protože smrdí tak, že k určení pachové stopy není čokla potřeba.
Arnold J Rimmer
Hupert: Chceš snad tvrdit že je potřeba „justiční omyly“ jak se také justiční prasárny jinak eufemisticky nazývají od debaty o trestu smrti abstrahovat?
Hupert
AJR: To ne, ale určitě zvážit jejich reálný význam v porovnání s jinými argumenty. Jinak pokud je konkrétní zadání, není trest smrti nutný. Stačí šťastná nešťastná událost v lapáku nebo i v předkriminální fázi. Nebylo jich nakonec i za bolševika víc než vykonaných TS? Vidím to tak, že riziko justičního omylu při udílení TS lze zcela eliminovat. Justiční záměr zde neřeším, ten stojí na opačné straně, tedy na straně zločinu.
Arnold J Rimmer
Asi jo, nehody se v lapáku stávaly a stávají dodnes. Jenomže ty také stojí na opačné straně, na straně nezákoného zločinu.
Jsem v otázce legalizace téhle věci krajně opatrný, zjednodušeně řečeno státu nevěřím ani dobrý den a jsem si jist že vše co může nějak zneužít, nakonec i nevyhnutelně zneužije.
Sysop
@AJR
Pripomela se mi situace, kdyz jsem si kdysi rozsiroval zbrojak a prisel tam postarsi pan, kterej ho potreboval quliva cemusi, co delal v ramci svoji prace (statni zkusebna zbrani, mimochodem). Bejvalej policajt a komunista az do morku kosti. Celou dobu, co jsme po testech cekali na prakticke a strelbu, tam nadaval, ze jeste za sociku mel zbrani plnou skrin, ale civilove meli hovno a jak bylo bezpecno. A ze nikomu ty kratky nepatrej do pazouru a tak. Jeho postizeni neduverou v civilisty, protoze on mel za sebou x let na kriminalce, bylo enormni.
Jak ted tak debatujeme o te neduvere v justici, se mi to vybavilo. Pan mel proste svoje zkusenosti. Jen si rikam, ze je dobre, ze nemel tu moc s tim neco delat.
Ja statu taky neverim, ale neprijde mi, ze mame nejak moc dozivotne odsouzenych nevinnych. Proc by tedy v pripade opratky to melo prinest nejakou zasadni zmenu, netusim. Jako, ze jakmile se povoli opratka, tak tam System zacne posilat lidi jak na bezicim pasu? Jako fakt? Proc? Tohle asi fakt neobstoji.
Muzeme se proste jen tocit na tom, ze nelze vyloucit, ze popravime nevinneho. Jiste, to se muze stat. Kdyz zitra pojedu autem do prace, muze se stat, ze zabiju nevinneho. Jiste, soud je od toho, aby lidi trestal, ja ne. Chyba soudu – smrt nevinneho. Chyba moje – smrt nevinneho. Pro toho mrtveho stejna rovnice. Kolik nevinnych lidi bychom popravili rocne? Kolik nevinnych lidi zabijeme v doprave? A zijeme s tim v pohode, protoze ‚holt takovej je zivot a stane se…‘
Stezejni proste vidim, jestli ma poprava nejakej prinos pro spolecnost. Tak, jako doprava ma prinos, tak, jako zdravotnictvi ma prinos, tak, jako soukrome vlastnictvi strelnych palnych ma prinos, atd.
Ja tam prinos vidim. Prevenci ani tak moc ne, protoze kdo si vykoleduje trest smrti, ma v hlave takovej bordel, ze by to pro nej nejspis zadny odrazujici ucinek nemelo. Me proste vadi ta falesna humanita, ze to musim platit, ackoli s tim nesouhlasim a pro spolecnost je to jen zatez.
Vlastne se da rict, ze je to podobnej model, jako ze si ja mam na Poste priplatit pojisteni baliku proti tomu, ze ho Posta ztrati. Tady si mam vydrzovat nejakeho magora, abych nemusel zit s tim, ze justice diky svemu bordelu zabije nevinneho.
Uzasny.
StaryVaran
ssouhlasím. mě poze nesedí to že se ušetří.
A další můj hint je, pokud přijmeme tezi že lidský život je nenahraditelný/nezaplatitelný, jakou radost nám přinese to jeho zmaření, pokud se už zločin stal?
Za mě: Nad neřešitelnými věcmi zbytečno diskutovat, prostě to tak je, možná nefunguje ovšem pokud nemáme pronikavě lepší řešení, pojďme se zabývat něčím užitečným, každej polovičatej zásah do nějak tak fungujícího systému hrozí jeho kolapsem.
Upravujme raději prováděcí předpisy, a směrnice, to že nám zde zločiny páchá 35letý 20x soudně trestaný recidivista,TO je, podle mě daleko větší selhání systému.
PS:v demokratických, resp. „demokratických“ systémech neznám případ, kdy by opakované napadení, oběť tak ňák na vozíku ale přežila, vyvolalo trest smrti.
Sysop
@StaryVaran.
Inu, ono lze rict, ze vlastne cely soud s vrahem je zbytecny, protoze obeti to zivot nevrati.
Ja to vidim tak, ze pokud nekdo zcela brutalne porusil pravidla spolecnosti, pak ma prijit o jejich ochranu. To predevsim. Jakou hodnotu ma pro spolecnost zivot nekoho, kdo jen ceka na smrt, je otazka k diskusi. Paklize nebude chtit dobrovolne pracovat a donutime ho cekat na smrt, pak je na konci smrt vzdy, akorat, ze jedna verze je levnejsi.
Ten clanek byl o trestu smrti, proto to porad omilam. Ze by celej ten justicni bordel potreboval nejake drobne zmeny, aniz by se celej rozesral, o tom ani nedejcham. Ja si myslim, ze ten soucasnej system vyhovuje jak trestancum, tak justici a celemu tomu kolotoci okolo. Jedinej, kdo je u toho za kavku, je danovej poplatnik.
Vo přeplněnejch kriminálech, který vyřeší stavění muklů ke zdi, tady začals plantat ty, vole blbej. Chytl dyzentératost nebo co??
Sysop
@Behemot
Ja jsem ale nemaval cislama. To mi podsunul AJR, primo napsal ‚tisice‘ a paxe k tomu nehlasil. Ja jsem v minulosti hlavne psal, ze pokud jde o uvolneni preplnenych kriminalu, tak bych jim predevsim napalil povinnou praci. Vim, ze to neni jednoduche, par let jsem se okolo prace s muklama motal a to byli ti, co makat chteli. Jaka prdel by byla s tema, co makat nechteji, si snad ani nedovedu predstavit. Ale motivace by se urcite nasla, stacilo by seskrtat jejich ‚prava‘ na hotel. Jeste radi by si pak makli, aby si vydelali treba na teplou vodu ve sprse.
Tohle, v cem zijeme, je jeden extrem. Grazl se lochu neboji. Pak mame nekolikanasobne recidivisty, kteri si z nas delaji prdel a jeste jim to platime.
Druhy extrem je pak treba veznice v Brazilii, Thajsku, apod. To je peklo na zemi, ovsem taky to tam maji vecne plny, protoze celkova uroven obyvatel je nekde jinde.
Myslim si proste, ze lze najit neco mezi. Vysrat se na falesnej humanismus, kterej plati jen pro grazly, ale poctivej danovej poplatnik je v tom za curaka a zadneho humanistu nezajima.
proti tomu, jak vypadá krim třeba v Norsku, sme eště hodně uprostřed :D
Arnold J Rimmer
Určitě nebudeš mít Sysope problém najít kde jsem ti ty tisíce zlovolně podsunul a pak se k tomu nehlásil.
Sysop
@AJR
Sakra, to si to fakt nemuzes vyhledat sam?
Arnold J Rimmer20.5.2026 v 10:30
Trápí tě přeplněný basy? No žádnej problém! Prostě jich z každý basy postav podle abecedního seznamu 500 ke zdi a problém je vyřešenej. Nebo třeba tisíc!
Arnold J Rimmer20.5.2026 v 10:57
O žádnejch tisících jsem nepsal, nedělej mi tady blondýnu, na takovýhle kočkování mi stačí ty doma.
Arnold J Rimmer
No teda nemůžu, kde vidíš to podsouvání? Férově jsem ti navrh abys jich klidně tisíc oddělal nic víc.
Sysop
@AJR
No, asi nejak jinak chapu ceskej jazyk, nebo co. Jestli i ostatni chapou ten Tvuj navrh jako dusledek me podpory TS, tak asi delam neco spatne. Dal to resit nebudu.
Hupert
Behemot 20.5.2026 v 19:45
To je zajímavý, jeden, co se narodil před cca 2tis. lety v chlívě s dobytkem to dopracoval na syna Božího zatímco ty jen do formy jeho rodných spolubydlících.
takže tisíc poprav ročně a dyž se kácí les, lítajou třísky?
h72
Tisíc sem, tisíc tam. To bylo za Stalina. Byly kvoty trestů smrti na každý okres. A okresní tajemníci se snažili i překračovat plán.
Sysop
Na cisla se zeptej AJR, ten s nima zongloval. Neumim si nejak predstavit, ze kdyz mame bratru 20000 veznu celkove, ze by dvacetina z nich byla zrala na opratku. To mi teda fakt nevychazi. Treba tak pet rocne, to si dovedu predstavit. Spis klidne jeste min.
Pokud vim, tak neco vic, nez pulka veznu pracuje a tretina jejich ciste mzdy se strhava na provoz veznice. A je tam nejakej limit, aby jim stat nevzal moc.
Tady bych se nebal rozmachnout, jak stran vetsi zamestnanosti, tak stran vetsiho podilu na jejich naklady.
Ať jich maká kolik chce, tak to strhnutí mzdy stejně nezaplatí ani hovno, a jejich dozor nekde mimo krim stojí víc, než vodvedou, takže to je tak k hovnu :o)
Sysop
Tak ono je to taky o tom jak makaj, kde makaj, za kolik, jak dlouho…
V soucasnosti je nesmi skrabnout vic, jak tusim litr a pul na metr max. To je fakt vysmech.
Mukly si samozřejmě nekdo veme tak maximálně jako levnou pracovní sílu k vykořisťování, pravděpodobně většinu berou kucí co spolu mluvijou. Se nedivim, že většina se může vysrat na to nekde votročit za drobný na svačinu, ze kterejch jim eště režim zkásne tvl.
Sysop
@Behemot
Ale prd. Muklum muzes dat praci klidne i ty a budou za ni radi. Ja jsem jim daval praci taky, par let. On ne kazdej je zrovna pojidac malejch deti. Prejedes kripla na kole na prechodu a jdes si hacnout taky. Zalezi, ze ktere napravne jsou, jaky je stupen dohledu, s cim smeji pracovat, pripadne jakou qalifikaci maji, atd. Ona to neni jen sebranka socek a nefachcenek. Ta chyba, ze nemakaj, je velkou merou na strane statu. Proc to resit, kdyz to poplatnik zacvaka…
Otto
Prozatím postavit ke zdi všechny feťáky/dýlery/vařiče, co jsou v basách. Tím by se uvolnilo odhadem 95% kapacity.
Hupert
AJR: Kdo mluví o tom, že má být trest smrti zavedený hned? Je třeba počkat…až budeme vládnout.
Arnold J Rimmer
Hupert!
Tomu rozumím!
Hupert
AJR: To ani nemusíš, když s námi nebudeš ve vládě. Píšu s námi, poněvadž mám rád Klausův dialekt.
Sysop
No dobre, ale az budeme vladnout, tak zavedeme trest smrti ihned. To je jasne.
…ale taky v prubehu mandatu a po zruseni voleb i po nem, bude vhodne zapracovat i na soudnim procesu k nemu vedoucim, abychom se mohli zaradit mezi velmoci.
Ještě, že to vždy skončí jen u plamenných řečí a vlhkých snů. :-D
StaryVaran
Trest smrti. Úspora peněz. Mno. Pohlédněmež se do krajů, kde trest smrti mají. A zjistíme že predikovaná úspora se nekoná. Prostě taková doba. Smrtelnej odsouzenec čeká dalších 20-30let (čest výjimkám) než k provedení trestu dojde, mezi tím vřešti neziskovky, sepisují dovolání,kdosi musí reagovat… .Sečteno podtrženo levněji by bylo bývalo vyšlo, pokud bychom ho byli hned šoupli do hromadné cely pro doživotí, než si ho 20 let pěstovat v oddělené, relativně luxusní komůrce pro smrtibráchy… .
Zdánlivě, zdánlivě vychází nejúspěšněji armáda, odsouzen proveďte ihned však je pošlem ho zpět a za dp týdne se o něj postará nepřátelskej Maxim. Zdánlivě protože po podobném rozsudku,někdy za 30 let někdo vyleze a bude požadovat revokaci rozhodnuti, se slovy: Mohl být On ten jedem jediny kdo by se k rodině se všemi okončetimami vrátil, akorad Váš unahlený soud mu zabranil… . Proto jsem proti trestu smrti.
Konec konců, podívejme se na Norimberk II, jak se vynořuje že nebyli až zase tak špatní, kdybychom ty všechny popravené byli bývali zavřeli do Špandavy, dokud sami nezdechnou na pokročilý věk, podle mě bychom si dnes usetřili hromadu ,objevných‘ nových státem nepřímo dotovaných televizních dokumentů.
V Brně tábořejí sudeťáci, resp.děti dětí sudeťáků a žádají se satisfakce. A PePa si sype na hlavu popel z Dachou se slovy, omyl musí být napraven. Mno, ti zavraždění žiďáci se satisfakce nedožadují, páč ti v tisku trpící sudeťáci je tehdá vyhubili do posledního semene.
Dachsmeister
@AJR
Nečesaný, Slopné, Buráň, aj.
Čest památce Tomáše Peciny, který se svými paragraphos nastavil kocourkovské justici zrcadlo!
Arnold J Rimmer
Dachsmeister: Tak. A to jsme ani nezmínili problematiku dokazování skrze pachový stopy.
Dachsmeister
@AJR
pachovky to je Nečesaný i Slopné…
Arnold J Rimmer
Dachmeister: Aha, tam neznám ty detaily tak dobře jako u Kajínka nebo Kramnýho. Zajímalo by mi kolik takových tam doopravdy ještě hnije.
fatdwi
Dachsmeister: tohle je taková klasika českého modrého porna, kdy prakticky každý seriál obsahuje případ, ve kterém je odporný pachatel odhalen hodným pejskem. Že ve světě panuje vůči této metodě stále větší skepse, to autoři neřeší a podle mě jdou fízlům cíleně na ruku. Je to pohodlné, proč se vzdát metody, která spolehlivě vylepšuje statistiky? Na viníka, jak vidno i třeba z přístupu Sysopa, sere pes (pun intended). Čokl identifikoval, zastřelit, zbytečný ten odpad společnosti živit.
Sysop
@fadtwi
Ale notak… podsouvas mi neco, co jsem nikdy nerekl. Ja se bavim o vykonu trestu a jeho forme.
Zpusob odsouzeni je uplne jinej vesmir a ty to dobre vis. Odhad chovani nejakeho zvirete ja za zadny dukaz nepovazuju. Ani omylem.
fatdwi
Sysop: výkon trestuje ale následuje až po odsouzení, jedno jak a na základě čeho k němu soud dospěl. Takže naopak vidím, že přesně tohle píšeš – nerozlišuješ, jak k odsouzení došlo, je to prostě odpad společnosti a chuj s ním. Dostat se mezi ten odpad ale není zas tak těžké.
Nicméně dle mého je to trochu mimoběžné, protože já vidím (ne)existenci trestu smrti jako odraz společnosti a nejblíž mám asi k názoru marcusanta, byť ne tak vyhraněně. Stav fízlů a justice je pro mě jen dalším důvodem, proč trest smrti nemít. Že ty jsi pro je pro mě překvapivé.
Sysop
@fatdwi
No ja to praveze rozlisuju. Rikam, ze trst smrti do portfolia trestu patri. Jina vec je, jakym zpusob se k nemu dospeje a jake maji byt ochranne mechanismy, aby nedochazelo ke zneuziti, lajdactvi, apod.
Argumentovat tim, ze System by s trestem smrti dostal nastroj k liqidaci nepohodlnych lidi, je naivni. Ty nastroje ma System uz dnes, viz treba Dozimetr. Jestli nekdo je vypadnut z okna, nebo je mu nasazen provaz, nevnimam jako rozdil.
Pro mne je podstatne, ze tento nejvyssi trest musi dostat ten, kdo prokazatelne udelal nejaky brutalni zlocin. Americky model se mi napriklad nelibi, protoze tam lze dostat TS i pri neprimych dukazech. To je podle mne malo. Sice treba muze vinik uniknout trestu, ale porad lepsi, nez zabity nevinny.
Atd., atp.
Chtit, aby trestani lidi fungovalo bezchybne a uplne nejlepe – spravedlive, je, jako se tesit na komunismus. Proste to nefunguje a fungovat nikdy perfektne nebude. Mame ale spousty jinych cinnosti, jejichz priklady jsem tady uvedl, kde umirani nevinnych bereme naprosto v pohode jako nutne zlo.
Proc to tak je?
No uplne jednoduse: protoze kazdy z nas vidi ty vyhody. Ve spitalu nam vetsinou pomuzou. Kdyz nam stat milostive dovoli vlastnit strelnou palnou, mame fajn konicek. Jizda v aute nam dava radost, nebo nam zprijemnuje zivot, atd.
Ono by asi stacilo, kdyby tak, jako se nekoho dotkne zabiti pribuzneho ve spitalu, na FFUK, na silnici – a pak horuje za omezeni toho a onoho, zakaz tamhletoho – kdyby i financovani toho vezenstvi nebylo neprimo pres danovou zumpu. Pekne tak, jako treba platime ty televizni poplatky. Asi by to pak leckoho zacalo srat.
fatdwi
Sysop: mě tvůj způsob obhajoby nedává smysl. Kdybych to měl parafrázovat, tak prostě chceš mít možnost někoho zabít a že sem-tam exne nevinnej, no tak o co jde. Za mě je lepší kriminálník na svobodě než nevinnej za katrem, takže za mě je lepší nemít trest smrti než mít nespolehlivý.
Pokud jde o analogie s nemocnicí, tak to mi přijde úplně ujeté, protože pokud se stala chyba a někdo zemřel, tak to je samozřejmě špatně. Ale cílem nebylo nikoho zabít. Trest smrti takový cíl má. Tedy úplně jiné téma.
A to, že když dnes lze někoho zavraždit, tak bude fajn mít možnost to udělat s bumážkou jak Slánský s Horákovou nebo pak Gottwald se Slánským nepovažuji za zlepšení stavu (s výjimkou těch nejhorších sviní – a usnadňovat jim špinavou práci mi přijde už úplně ujeté, sorryjako). Fakt by bylo lepší, že místo podezřelých vražd v Dozimetru budou odsouzení v procesech, houpající se na oprátce? Jako fakt?
Sysop
@fatdwi
To je prave to, ze kdyz vidim mrtvolu, tak je mi cil jeji smrti tak nejak fuk, pokud se nebavime o nejake genocide. Cina TS ma a je jich porad jako sracek. A to maji i komunisticky system.
Me ta praxe proste vychazi jinak, nez ty spekulace na urovni Aeronetu, jaky armageddon nastane.
fatdwi
Sysop: o jakém Armageddonu mluvíš? Že to bude mít co do počtu mrtvol minimální vliv už jsme řešili pod minulým článkem. Nicméně argumentace Dozimetrem je tvoje, ne moje. Přitom je zjevné, že je to argumentace defektní, která naopak nahrává těm, která já bych za „dobré“ určitě neoznačil.
Co myslíš tím, že je „cíl smrti fuk“ jsem nepochopil.
Sysop
@fatdwi
No, ze kdyz mam mrtvou tchyni, tak mi nepomuze, jestli ji zabil lempl doktor, nebo lempl soudce. Takze ten cil u takovychto jednotlivych preslapu nehraje roli, rekl bych.
Sysop
…nezapomen, ze pokud trest smrti dostane treba masovej vrah, tak to, ze se dneska v pulce dozivoti dostane ven, ja proste nevnimam jako prijatelne riziko. V tomto mas pravdu, ze to mam nastaveny jinak.
fatdwi
Sysop: kterej masovej vrah se dostal v půlce doživotí ven? Víš aspoň, kolik jich sedí, aby to mělo jakýkoliv význam řešit?
Jinak vidím, že ti dochází logické argumenty a přešel jsi na emoční. Ó jaká hrůza, úplně tady vidím ty hromady řádících propuštěných masových vrahů;-)
U nás žádná oficiální definice „masového vraha“ neexistuje, ale pro dovzdělání se a uklidnění se z té hysterie, že na tebe ze tmy jeden takovej propuštěnej na doživotí vyskočí, doporučuji ke studiu toto, je to fakt krátké, v base jich dnes máme asi 7: https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_masov%C3%BDch_vrah%C5%AF
Dachsmeister
@trest smrti
při současném stavu justice, nejen české ne!
Koneckonců koukněte na ten link pana domácího jak muslimáci řádili v UK a jak se tamní porota nemůže dohodnout na trestu.
Koneckonců je to marginálie, když vynechám prvních 10 let bolševické hrůzovlády, ani oni to s trestem smrti nepřeháněli.
A co teprve vlastizrádci židomilové TGM s Ben Ešedou, ti to vyloženě flákali…
fatdwi
Dachsmeister: za TGM byly tribunály docela krvelačné, za vraždu byl běžně provaz a prakticky stejně běžně to tatíček omilostňoval na doživotí. Na druhou stranu, jakási soudružka v ostře sledovaném procesu odstřelila svého milého, neb jí sliboval opakovaně sňatek, ale neměl se k tomu. Vzbudilo to vlnu pohoršení, jak se ten odporný supremacista mohl takto nepěkně chovat a soudružka vyvázla bez trestu. Resp. dostala za nějaký přidružený čin pokutu 20 Kč, z vraždy byla shledána nevinnou. By se z toho Challenger pomátl, protože to tenkrát dokonce ani nesoudily feminaciprasnice:-)
Sysop
Mylis se, logickej argument pro mne je, ze je to drahy a nemuzeme si to dovolit. Tak jednoduche to je. Zatimco ja pravde podobne se s propustenym vrahem skutecne nesetkam, tak ale naklady na jejich zbytecnej zivot se mne tykaji.
A kdyz pouziju okridlene ‚i kdyby to melo zachranit…‘, tak v mem pripade to zni ‚i kdyby to usetrilo jednu jedinou korunu z mych dani, tak to ma smysl‘. Ze se ta koruna ukradne nekde jinde? Ale kdepak, jinde se ukradne jina, bez ohledu na tohle ;-)
fatdwi
Sysop: jako, že si v zemi, kde půlka je placená ze státního, nemůžeme dovolit živit zhruba 20 doživotně odsouzených? Jako vážně mi tohle chceš tvrdit? Ty vole, jeden ministr za svoje volební období stojí víc než ten doživotní tragéd, tak co tady blbeš s tím, že si to nemůžeme dovolit? :-D
shifty
Kramný, Žeberák, van Fabián, tvl toho je mraky…
SilentPysk
Takže pokud někdo vystřílí filosofickou fakultu (a přežije to), tak mu budeme raději ještě platit doživotí (či méně) v kriminálu? Nějak nechápu odrazující smysl takového trestu.
Sysop
Odpurci popravy reknnou, ze treba to mohl vystrilet nevinne.
Pan Krampus
Sysop 6:20
Tady je to exemplarni priklad pro zavedeni to uznavam.
Dovoluji si vsak prinest odpor vysvetlim nize
Modelova situace:
Je Vam osmnact, hulite, protoze muzete. Jste na party. Kamos Vam hodi z legrace extazi do piti, protoze Vas chce trochu potrolit. Pod vlivem omamnych jedu sedate za volant a zabijete ranniho pekare na ceste do prace….to je preci dalsi ridic, adept, na trest smrti.
Co dal s eutanazii napr. v Kanade, nebudou to pak vsem cpat, i kdyz to nechteji? Co kdyz to nekdo zacne casem narizovat?
Ja nerikam, ze u nekterych jedincu by to neslo…ja jen rikam, ze ten retezec vede k jednoduchym soudum v budoucnosti, bez moznosti rehabilitace.
Zrovna ve Vami uvedenem pripade by prace v lomu mohla byt resenim. Borec by nikdy nahrady nesplatil, ale mel by moznost cely zbytek zivota premyslet, co udelal spatne.
Sysop
A co kdyz do lomu posles nevinneho? To nevadi?
Latimerie podivna
Modelová situace vůbec modelovou situací není. Zhulenému řidiči, co zabije neumyslně někoho autem nehrozí trest smrti ani v zemích, kde se trest smrti uplatňuje.
Taky by měl zajímalo, proč si někdo myslí, že práce v lomu je v současnosti buhví jak těžká. Taky těch lomů nemáme zrovna moc a zkuste si v současnosti otevřít nový lom.
Sysop
On i ponekud prehledl fakt, ze v situaci zabiteho pekare byl soudcem ten sfetovany ridic. Takze zatimco neumyslne zabiti u ridice omlouva, tak u soudu neumyslnou popravu ne. To prvni toleruje, proti tomu druhemu broji.
Proc? Jako, ze ‚autem chce prece jezdit kazdy a tim padem MUSIME nejakou miru rizika akceptovat‘? A bezpecne ulice kazdy nechce?
Pan Krampus
Sysop 7:35
Ja to beru tak, ze muzeme tim trestem smrti otevrit „pandorinu skrinku“ a davat jej pak za cokoliv.
Prave pro vyse uvedene je pravo tak tezky na vyklad. Kdo je soudce a kdo kat?
Hupert
Za cokoliv? Už nevíš kudy kam?
Sysop
@PK
Spekulace coby kdyby.
Neco jako ‚radeji nebudu mit deti, nez abych privedl na svet dalsiho darmozrouta‘.
Presne! Proto je potreba nemit deti a tedy zabranime euthanasii.
Pan Krampus
Sysop 8:10
Mno, ze z Vas se vyklube skryty priznivce posledni generace a zelenych khmeru…to bych tedy necekal.
Sysop
Argumenty dosly?
Hupert
Ale houby Krampusi, Sysop k tomu chce přimět ostatní, aby se svou tlupou ovládl Šumavu.
Sysop
Kua Huperte, ja tady spradam tajne nitky, chystam se na Hrad za Premys… eh… Petrem Otakarem, abych od nej dostal dekret k uzemnimu pravu, zastitim to potrebou obrany proti Sudetakum… a ty mi to tady vytahnes na svetlo.
Hupert
Sysop: A žes nepřišel s nějakou nabídkou, když víš, že do tebe vidím, jak do medůzy.
Sysop
Jo a ty to vyblejes v nejaky basni, to vis ze jo. Nejprve musim mit v ruce papir, pak muzu delat ramena. Nastesti rozvedcik Sudetaky nemuze ani cejtit, jen musi presvedcit jeste Kolare a Manzelku. To prvni je pry v pohode a doma je to jen o penezich.
Hupert
Teď jsi mě coby básníka urazil, ale rozvědčíkova rozpolcenost je možná. Ať tak nebo tak, musí se žít.
Sysop
Rozvedcik je profik, neco jako Zelenskyj. Za prachy zahraje uplne cokoli.
Hupert
Pozn. Medůza je u mořských národů cosi jako pro Čechy hubená koza, ale je o dost průhlednější.
Sysop
Je mi to jasny. Ostatne tusim medooza ma v tele 98 % vody, nebo kolik mne to bolsevik ucil.
Hupert
Tahat to s sebou v moři je fakt úlet.
Sysop
V podstate autonomni hydrocefalus.
RomanL
Za jaké „cokoliv“? Co je to zase za blbost? :-P
Nitus
Klid, to je Krampusův pokus být kromě spisovatele také filozof, a relativizací objektivity cizích prizmat atenuovat vlastní akcentaci latitudnosti diskusních akceptací. Nebo tak něco…
RomanL
Pan Krampus 20.5.2026 v 6:36
Co to je zase za pičovinu? Blbější příklad nebyl?
hopsson
Ale ne, jenom připomenu jméno Lee Harvey Oswald. Někoho označí za zrůdu, smáznou ho a dál se nemusí vyšetřovat. Nebyl to justiční omyl, ale vražda.
Sysop
Spravne. Tedy bez ohledu na to, jestli v danem state maji, nebo nemaji trest smrti.
Jihočech Honza
Nět čelověka…
Nitus
Pozitivně hodnotím, že se do Krampusovy tvorby zatoulalo něco jako myšlenka. Negativně pak, že je to na 1,5 normostrany rozepsaná myšlenka, která by se dala vyjádřit jednou větou rozvitou (tedy kdyby odpadlý vysokoškolák a wannabe spisovatel Krampus věděl, co to je). Ovšem povedl se ten závěr, který je něco jako ryzí božský komplex. Ty si opravdu myslíš, že někdo jako Mišík bude číst ten digitální smog, kterému říkáš články? Obávám se, že v osmdesáti letech má na práci lepší věci, nehledě na to, že zvratky se z klávesnice špatně odstraňují. Docela lituju, že jsi opomenul možnost „autorsky podchytit“ variantu, že si bude stěžovat Karel Kryl, to je totiž zhruba stejně pravděpodobné, ale ta představa je zábavnější. Každopádně navrhuji smazat to i v případě, že si pan Mišík stěžovat nebude.
Alan.Cox
Bude to číst ChatGPT, Gemini a další. Tento krampusův text použije jako podklady pro odpovědi na otázky pokládané AI.
Vás nefascinuje myšlenka, že když Donald Trump začal řídit válku proti Íránu na základě rad umělé inteligence, že možná v tom měly maličký podíl i krampusovy texty coby vstupní data?
Tys zas prosvihl moznost, kdy drzet hubu a jedes furt dal. Co s tebou? Mmch…jak ses o clanek vedle nasral do Dfensova synka…No, to nebylo chytry. Nebylo.
Nitus
Jenže D-FENS na to sere. Zcela a totálně. A kdyby ne, tak co se změní? Označení, pod kterým sem SAVO kýbluje ty svoje AIčkový moudra. Copak nechápeš, že tě akorát chce nasrat, a když s ním jakkoliv komunikuješ, tak realizuješ to pravidlo, že zápasit s prasetem v hovnech nemá cenu, protože po hodině zjistíš, že si to ta svině užívá? Proč mu dávat to jediné, oč stojí? Prostě ho ignoruj, on se „spotřebuje“ stejně jako Sergej nebo cool (beztak to byl on), kteří skočili ve chvíli, kdy na ty jejich tapety lidi přestali reagovat (což bylo poměrně brzo, protože to byl ten nejstupidnější trolling stylu „heheh brm brm prci prci bbblbkrjdjh“). SAVO to dělá chytřeji, patrně už se to naučil, ale princip je tentýž.
Slecna Ling
Chapu, ale srat se nekomu do deti, nesmi bejt normalizovany. Je to kreten a jeste srac. Vic k tomu nemam.
Je to kretén a ještě sráč, to je bez diskuse. Jeho kretenismus a sráčství jsou mimo jiné vidět na tom, že jeho smyslem života je tyto své jediné slovy popsatelné vlastnosti demonstrovat tady v diskusích, což je level ubohosti, vzdáleně srovnatelný s hatewatchingem dementů na YouTube (tam taky vidíš příspěvek „prvnííííí!“, a okamžitě víš, že jsi narazila v nejlepším případě jenom na debila). Ale co s tím dál hodláš dělat? Smazat ho musí D-FENS, a ten rezignoval i na horší věci, než útoky nějakého anonymního trolla na jeho děti. Myslím, že kdyby měl v plánu na to tady přestat srát jak na placatej kámen, tak začne tím, že (opět) bude číst články, které zveřejňuje. Podívej se, co se tady poslední dobou publikuje, absolutní rezignace na nějakou kontrolu z toho přímo čiší. SAVO je symptom, nikoliv příčina.
Vaše vnímání světa je kouzelné. Každý, kdo je mimo vaše chápání je prostě … 🙃
Představte si, že existují tvůrci, které sledují desítky či stovky tisíc lidí a ještě než svá videa zveřejní, tak sami napíší první komentář PRVNÍ! a ještě se tomu zasmějí.
A když krmit, tak jedině spřátelenou sociální bublinu stejně smýšlejících jedinců.
Kdo přemýšlí jinak = Automaticky podezřelej. 😀
Hupert
Tvůj vytrvalý nářek, Nitusi
už podobá se vydírání,
nemáš úctu k meditaci,
očistnému nicnedělání.
Tak jednou hezky popros,
když chceš splnit přání
nebo si chyť zlatou rybu.
Namísto jednoho tři.
S tím neuděláš chybu.
Ty mas taky kachni zaludek, vid. No jasne, problem je Nitus…Ten tvuj kralicek vubec. Jdi se vycpat, z tebe je mi taky zle, pomahas tu ten hnuj pestovat.
Nitus
Nerad to říkám, ale Hupert je v ignoru rovněž, a to mimochodem poměrně dlouho. Nějak mě přestal bavit, právě v souvislosti se Savem. Ano, takhle to dopadá, když se mažeš s hovnem: dáváš kvůli té sračce do ignoru i relativně normální lidi, protože tě prostě kurva nebaví, nebaví, nebaví!, že to hovno furt rozmazávají a ty nemůžeš nic jiného dělat. Tak co tak to přestat krmit a nechat chcípnout jako podvázaný nádor docenta Fortýna?
Normálně přemýšlím, zda jsem někdy v životě potkal někoho, kdo si bere osobně i to co se ho vůbec netýká a ještě si to posune do vyššího levelu jakoby se ho to týkalo jeho osobně.
Kde, čím, jak konkrétně sem se vás dotknul, že tu píšete za druhé?
Jen si dovolím připomenout, že jste neustála ani jednu argumentační výměnu.
Pokaždé jste z boje utekla se slovy, že vás už nebavím.
Naposledy jste se jala obhajovat bajku se slovy, že vy tomu přeci rozumíte, protože jste se kdysi učila jazyk ve kterém byl napsán originální text.
Co se zkusit stejně kriticky podívat třeba na Nituse a nebo SkReTa?
Anebo ještě lépe. Nic si nebrat osobně. Dost to v životě pomáhá. :-D
To byli ti stejni, ktery jsi stval jako nas? Dejchal ti pak nekdo na zada? Vyslouzil sis pozornost? Posilali te taky do hajzlu? A co bylo potom? A bylo to prijemny? Nebo ti dali taky najevo, ze ses psychopath?
Nechci vám jako bourat vaše představy, ale už zase si se mnou povídáte. 🙃
Takže to může znamenat, že si buďto nemáte s kým povídat anebo byste si ráda se mnou povídala, ale některá z vašich osobnostních charakteristik vám v tom brání. 😉
Taky ti nechci bourat mosty, ale na to jaks tu vznostne kricel, ze nesnasis vulgarismy a vopruzoval domaciho s kazdym prdem, ses treba se Skretem podruzil taky ukazkove, vid, ty drndo? Ale ne , neboj se, neimponujes mi. Ale do deti se tu uz srat nebudes, rozumis mi?
Tak se pořádně vycajchnujte. Ať jste taky někdy první. :-D
Alan.Cox
Je třeba zrušit soudy a právní systém, protože se dělají omyly.
Nakonec je potřeba zrušit úplně všechno, protože všude se dějí omyly.
Já bych rovnou zrušil celý vesmír. Vesmír je prostor, kde se dějí samé omyly. Navíc se v něm zbytečně pálí entropie, což je horší než celá uhlíková stopa, protože je to naprosto nevratné.
Sysop
Na druhou stranu, zruseni pulky statniho aparatu, protoze jen dela omyly, bych za omyl nepovazoval.
Tak nejak, ten oudní bordel je takový svinstvo, že velkej reset byl potřeba už dávno. Vlastně už při kotrmelcu, sice už teda většina tech komoušskejch sviní z justice vychcípala (eště ovšem pořád né všecky), ale místo toho tam mnohdy nalezly jejich rodinky, což bude dost často prakticky to samý.
Hupert
Ne-li samější.
Pan Krampus
Hupert 9:04
Jak prosim,? Prejete si pocitat SamYce nebo samice?
Hupert
My důchodci stupňujeme samý, samější, nejsamější, cucáci nakažení studenty z Erasma či reportéry ČT pak samý, víc samý, nejvíc samý.
Arnold J Rimmer
ještě existuje úpe úpe samý nejvíc
karban
Najsamsam?
ModrýKlokan
@ Hupert, Rimmer
Za svytu mjesýce
hopkaly samý zajíce
A ten první nejvýce
Sysop: Nicméně článek nebyl o státním aparátu, ale o možnosti omyslu v trestu smrti. Proč do toho cpete stát nechápu, protože soukromníci si s tím problém nedělají.
Když v únoru 2022 soukromé (dalo by se říci komerční) nacistické oddíly na Ukrajině placené miliardářem Ihorem Kolomojským shromáždili 170 000 soukromých (tedy pravicových, tedy kapitalistických) nacistických vojáků, aby dokončili genocidu východní Ukrajiny – nedělali si problémy s omyly vůbec.
A nebo když Strnad či americký vojensko-průmyslový komplex (ach, ta maximalizace zisku!) potřebuje větší love, kvůli čemuž umírají miliony lidí na celém světě a Evropa jde do prdele, tak vám to také žíly netrhá. Protože ty miliony lidí zhebnou pravicově, kapitalisticky, a to je podle vás naprosto v pořádku. Jo, to kdyby umřel jediný člověk kvůli státu, to by byl škandál, ale pravicové vyhlazování miliónů lidí je zcela správné, tržní, kapitalistické. Hlavně že to dělá soukromník, to je ok.
Sysop
Nojo, kdyz my tady zatim mame hen ten mir, tak co nadelas. Az to nasi ukrajinsti pratele tady preberou, bude jina situace. V devadesatkach jim to nevyslo, taxnad ted se zadari.
„V následujícím příspěvku si dovoluji odporovat trestu smrti“
Jakože reakce na článek od heresiar?
Nestačí plamenné diskuse? :-D
jungvoj
bych si dovolil připomenout, že Variace na renesenční téma není , coby báseň, počinem tvůrce popkultůrní ikony, stoky celebritního výronu, A.M. anobrž genia české literární tvorby první poloviny šedesátek, již zesnulého vtéže době, Václava Hraběte
Sysop
Krampusi, doufam, ze neridis auto.
Co kdybys nahodou zpusobil nehodu??
Pan Krampus
Sysop 6:25
Odpoved Viz vsechno predchozi.
Zatim jsem ranniho pekare nesrazil xD
Sysop
Ale jak muzes jezdit s nejistotou, ze ho srazit muzes?
Pan Krampus
Sysop 7:04
Jezdim stejne jako vsichni ostatni. Trocha nejistot k zivotu patri.
Sysop
Vazne? A proc u soudu ne? V cem je rozdil?
Pan Krampus
Sysop 7:42
V dusledku v nicem. Je to o nazoru jedince na vyklad prav.
Ja je vykladam tak, vy zas jinak.
Je to stejne jako s lekari, co doktor to nazor.
Nebo pokud date tri pravniky vyjadrit k slozitemu pripadu, dostanete minimalne 4 a vic pravnich nazoru.
Sysop
Ano, takze neni zasadni rozdil, je to jen o vnimani jednotlivce a jeho osobnich hodnotach. Spolecenska nebezpecnost je srovnatelna.
Je to, jako napriklad vsem lidem zakazat strelne palne, protoze pokud nekdo nekoho omylem zastreli, je to nevratne. A ze kazdy rok aspon jeden myslivec zastrelen je.
Hupert
Již bylo prokázáno, že za smrtí střeleného myslivce nemohou palné, ale pálenka.
Hupert
smrt
Sysop
…a chlast zakazat tim padem taky.
Hupert
A do kuchyně smí buď manželka, anebo nože, nikdy ne najednou.
Pan Krampus
Hupert 9:43
Vite kolik kvalutniho porba by po aplikaci vasi idee nevzniklo?
Hupert
Krampus: Nerozumím jazyku tvého kmene.
ModrýKlokan
Hupert
Krampus asi myslí portské, ty drndo :-D)))
Hupert
MK: Já mám na klávesnici vedle b n a ne tské.
Pan Krampus
Hupert 17:44
*Kvalitního
**Porna
Hupert
Proč dílem duplikuješ mojí odpověď Klokanovi Krampusi?
SAVP: Jak jsem nabrousil nože, vždycky se řízla. Dobrá kuchařka se naučí se škrabkou, struhadlem, kráječem i robotem, že ani nůž nepotřebuje…a já žiju.
Otto
Jj moje áááázyjská exmanželka na mě v hysteráku ten nůž ze stojanu několikrát vzala a pak brečela, že má modřiny na nápěstí. Ivan Vyskočil má ještě ostřejší zkušenost, Anife ho dvakrát bodla do ruky (jizvy jsem viděl) a pak prý: „Ivánku no promiň, já ti to obvážu.“ I tak spolu mají po rozvodu hezký vztah. Ženy a kuchyňské nože, no.
leon
„Trest smrti v prostředí, kde se lidé soudí o cokoliv a přeceňuje se lidský život je zbytečný.“
Jestli ono to není jen přetvářka – přeceňuje se lidský život – jak jsme (politici) morální, zodpovědní.
A pak ti klidně vybombardují Gazu a pozabíjí tisíce dětí nebo jako v Iráku přes půl milionů.
A sankcemi terorizují Kubu už desítky let, což má na svědomí spoustu zemřelých.
Hupert
Ve veřejném mínění je to jen o tom, jakému životu či smrti se udělá lepší PR.
leon
A jelikož se smrti zaviněné kapitalistickým režimem PR nedělá (přestože se o tom ví), tak veřejné mínění dělá jako že nic.
Sysop
Presne. Staci na Seznamu vyvesit par spravnych kauz a lidi budou volat po trestu smrti ihned. Za dva dny se udela dojemnej clanek o tom, jak v USA pustili na svobodu nespravedlive odsouzenyho a lidi budou pomalu poradat sbirku.
Za to zde, mezi nadprůměrem, už po něm někteří volají nyní. :-D
Hupert
Volají, volají, když bez trestu smrti vzniká určitá disproporce mezi sortimentem trestů a sortimentem zločinů. Bez rovnováhy se těžko nastoluje spravedlnost.
CBATbI CTOKOKOTOB
Ta disproporce tu bude pořád, přinejmenším do doby, než bude moct porota odsoudit pachatele ke znásilnění.
CBATbI CTOKOKOTOB
Ale copak? Hamasák si nezaslouží trest smrti za ty kurvárny 7. října? Nepřeceňujete trochu životy teroristů?
Asi už v tudle dobu nemám sílu to testovat, přelouskal sem tu předchozí hrůzu a pokud je tendence stejná, tak podobně jak u rozmazala stačí vodměnit plnou sazbou a jít rovnou do diskuse :D
Tak vyhodnocuju jako bezpečnější počkat, až to přečte nekdo jinej a podá raport :D
No na mne nekoukej, já to taky nečet.
Jenom aby si to nenechali pro sebe. To bysme byli pěkně v hajzlu a nevěděli co v tom bylo.
Krampus odmítá trest smrti, protože existují justiční omyly. Nevím, jaká je jejich pravděpodobnost, ale byl bych pro grant na její výzkum.
Justiční omyl je jak vedlejší účinek vakcíny.
Hupert: Myslíš že se mezi OČTŘ nevyskytujou vohnouti? Já si myslim že případy jako namátkou Kramný nebo Kajínek nabádají k jistý zdrženlivosti.
AJR:
Nahnání tisíců nebožáků do války
za císaře pána a jeho rodinu
dnes běžně roztleskává davy
jedním a možná půl omylem
ještě do včerejška rozněžnělé.
Až lovci vytáhnou z klobouku
další neotřelou senzaci
budou ty minulé zase všem u prdele.
Huperte to je sice pravda, ale já si spíš nepřeju aby tenhle stát měl takovouhle zásadní pravomoc. O modrožlutým nadstátu ani nemluvě.
Ja si myslim, ze pro tuto zasadni pravomoc by mel fungovat jinej model soudu. Nikdy nelze vychytat vsechno, ale aby klesla zneuzitelnost.
Porad mi vychazi pomer vykon/cena lip, nez zivit odpad spolecnosti.
Nevim co tě vede k představě že ačkoli jinak tenhle stát zkurví na co sáhne, tady bude ausgerechnet fungovat správně. Sorry, ale to je zbožný přání, nic jinýho,
Prijde na to, co znamena ‚spravne‘. Tady to totiz kazdej vidime jinak. Pokud jako ‚spravne‘ vidis nulovy selhani, pak skutecne bude lepsi zakazat automobilovou dopravu, protoze zabije vic nevinnych lidi, nez by zabil spatne fungujici soud.
Ja to vidim spis pragmaticky. Mame pretekajici veznice, hromady recidivistu a pritom nemame prachy na lepsi reseni. Proste prachy nejsou. Takze nezbyva, nez do toho riznout s tim, ze nejaka slapnuti vedle budou.
Pokud to vidis jinak, pak muzes zacit treba ve zdravotnictvi. Zabran tomu, aby doktori nekomu zkurvili zivot, nebo nekoho zabili (a ze tech lidi umira na spatnou lecbu taky dost, coz).
Cernobila reseni v praxi nefunguji, to je cele.
Ano, v tomto případě nejsem ochoten tolerovat sebemenší honění čárek, chyby a šlendrián. To znamená správně a to i za předpokladu že v americe zase bijou černochy.
Chapu, kazdej to mame nastaveny jinak.
Jen mi prijde zvlastni, kolik lidi se v zivote setka se slendrianem dochtorem, ale proti tomu realne nebroji. Ale soud, kterej udela jednu chybu za nekolik let pri milionech obyvatel, jo, to je tema.
OK, sice je to slepá větetv debaty, ale ne zas tak moc jak by se mohlo stát.
Se šlendriánem dochtorem se já nesetkávam a samu tato skutečnost bys mohl klidně považovat za důkaz dysfunkčnosti tohohle státu, item i fakt že někdo si vytáhne Černýho Petra a matlal na něj, jeho rodiče, děti zbyde.
Takovýmu státu bys chtěl svěřovat svuj život?? :))))
@AJR
Ano. Pravdepodobnost, ze nevinnej clovek prijde o zivot jen quli spatnemu rozhodnuti soudu, je ve srovnani s prinosem nesrovnatelna.
Ja osobne mam ze sveho okoli hned dve umrti zpusobena dysfunkcnim zdravotnictvim – moji matku a moji tchyni. V obou pripadech slendrian lekare. Presto zdravotnictvi mame a jede dal. A pojede dal, protoze ozdravuje spolecnost, byt za cenu preslapu. Ano, takovemu zdravotnictvi sveruji svuj zivot.
Soudnictvi ma ozdravovat spolecnost. A v ramci lidskych moznosti to nejak dela. Ze je zneuzivano? Jiste. Ve zdravotnictvi se take hlavne predepisuji leky, ktere nekdo ‚tlaci‘. Slysels nekdy o bonusech lekaru za ‚vyzkum‘?
Proste… nekteri lide, a vlastne ty taky, uplne ty stejne chyby toleruji a berou je jako nutne zlo, zatimco jinde proti nim s vervou bojuji.
Ja to takhle nemam. Podobne, jako nevidim rozdil v tom, sezrat prase a sezrat psa. Jsou lide, co v tom maji propastny rozdil. Pritom obe jsou zvirata a prase je dokonce chytrejsi, nez pes. Koneckoncu i cistotnejsi.
jestli seš v pohodě s tím že občas semtam odkráglujou nevinnýho, nemám na to co říct.
A jak to chces jinak delat, ten doktor proste neni Panbuch a co clovek, to jina nemoc.
Já? Proč já? Dělej si to sám, já s tou prasárnou nechci mít nicmoc společnýho, to ty se do toho radostně hrneš prsama napřed. Jenom abys toho jednou nelitoval, fakt že revoluce rády požírají svý děti je pěkně potměšilá ironie a pomsta historie.
Trápí tě přeplněný basy? No žádnej problém! Prostě jich z každý basy postav podle abecedního seznamu 500 ke zdi a problém je vyřešenej. Nebo třeba tisíc! Naco tady hrát nějaký šaškárny se statisticky nevýznamným popravovaním vrahů, no ne? Koule to chce a nezakecat se! A kdyby někdo přecijenom …. vem si kolk lidí oddělaj doktoři. A co teprv havrani, kolikrát zahrabou i živýho, jenom se nehejbal. Tak co.
Odkud vlastne beres tu hypotezu, ze po znovuzavedeni trestu smrti budou nevinni lidi zabijeni po tisicich?
Ja teda nevim, ale ted trest smrti nemame a pseudoockovani, ktere nam pod tlakem hrnula nase demokraticka, humanni a slunickova spolecnost, zabilo nemalo lidi a pomerne hodne poskodilo. Bez hypotez a malovani FonLejno na zed. Normalni realita. To nam nevadi a bojime se hypotez?
O žádnejch tisících jsem nepsal, nedělej mi tady blondýnu, na takovýhle kočkování mi stačí ty doma.
Myslim že bohatě stačí jeden kterej měl nějaký rodiče, děti, vztahy, majetek plány, život a v něco třeba doufal ještě než se ocitnul v blbej čas na blbým místě spolu s nadporučíkem Vidkunem a taky myslim že už je už pravej čas to ukončit.
Psals o ‚z kazdy basy podle abecedniho seznamu 500‘. Kolik mame bas?
Ano, moje tchyne mela rodinu, deti, manzela, plany, majetek, zivot, v neco treba doufala, nez se ocitla pred blbym doktorem, kterymu verila.
Chapu, o cem pises, neboj.
At beru výrokovou logiku z jakékoli strany, souvislost s „Odkud vlastne beres tu hypotezu, ze po znovuzavedeni trestu smrti budou nevinni lidi zabijeni po tisicich?“ přesto nevidím. A doktoři jsou úplně jiný problém a úplně jiná debata.
AJR: Odvést debatu od zásadní otázky k justičním omylům (často jen smyšleným, jak ukazuje jiná část zdejší diskuze o Nečesaném, který je přeci na svobodě a stejně i omilostněný Kájínek, který se tuším nešťastnou náhodou ocitl ozbrojený ve skupině samých slušných občanů, kde někdo jednoho z nich odpráskl) je mazané, leč plytké. Trest smrti sice již nepřevychová odsouzeného, ale je třeba zvážit výchovný efekt na jiné potenciální zločince, chladné, nevraždící následkem afektu. Furt někde čtu, že mám dát prachy na odstrašení a tady bych jím mohl i ušetřit za letitý výkrm s noclehem. Jistě jsou i případy, kde se justice splést nemůže, protože smrdí tak, že k určení pachové stopy není čokla potřeba.
Hupert: Chceš snad tvrdit že je potřeba „justiční omyly“ jak se také justiční prasárny jinak eufemisticky nazývají od debaty o trestu smrti abstrahovat?
AJR: To ne, ale určitě zvážit jejich reálný význam v porovnání s jinými argumenty. Jinak pokud je konkrétní zadání, není trest smrti nutný. Stačí šťastná nešťastná událost v lapáku nebo i v předkriminální fázi. Nebylo jich nakonec i za bolševika víc než vykonaných TS? Vidím to tak, že riziko justičního omylu při udílení TS lze zcela eliminovat. Justiční záměr zde neřeším, ten stojí na opačné straně, tedy na straně zločinu.
Asi jo, nehody se v lapáku stávaly a stávají dodnes. Jenomže ty také stojí na opačné straně, na straně nezákoného zločinu.
Jsem v otázce legalizace téhle věci krajně opatrný, zjednodušeně řečeno státu nevěřím ani dobrý den a jsem si jist že vše co může nějak zneužít, nakonec i nevyhnutelně zneužije.
@AJR
Pripomela se mi situace, kdyz jsem si kdysi rozsiroval zbrojak a prisel tam postarsi pan, kterej ho potreboval quliva cemusi, co delal v ramci svoji prace (statni zkusebna zbrani, mimochodem). Bejvalej policajt a komunista az do morku kosti. Celou dobu, co jsme po testech cekali na prakticke a strelbu, tam nadaval, ze jeste za sociku mel zbrani plnou skrin, ale civilove meli hovno a jak bylo bezpecno. A ze nikomu ty kratky nepatrej do pazouru a tak. Jeho postizeni neduverou v civilisty, protoze on mel za sebou x let na kriminalce, bylo enormni.
Jak ted tak debatujeme o te neduvere v justici, se mi to vybavilo. Pan mel proste svoje zkusenosti. Jen si rikam, ze je dobre, ze nemel tu moc s tim neco delat.
Ja statu taky neverim, ale neprijde mi, ze mame nejak moc dozivotne odsouzenych nevinnych. Proc by tedy v pripade opratky to melo prinest nejakou zasadni zmenu, netusim. Jako, ze jakmile se povoli opratka, tak tam System zacne posilat lidi jak na bezicim pasu? Jako fakt? Proc? Tohle asi fakt neobstoji.
Muzeme se proste jen tocit na tom, ze nelze vyloucit, ze popravime nevinneho. Jiste, to se muze stat. Kdyz zitra pojedu autem do prace, muze se stat, ze zabiju nevinneho. Jiste, soud je od toho, aby lidi trestal, ja ne. Chyba soudu – smrt nevinneho. Chyba moje – smrt nevinneho. Pro toho mrtveho stejna rovnice. Kolik nevinnych lidi bychom popravili rocne? Kolik nevinnych lidi zabijeme v doprave? A zijeme s tim v pohode, protoze ‚holt takovej je zivot a stane se…‘
Stezejni proste vidim, jestli ma poprava nejakej prinos pro spolecnost. Tak, jako doprava ma prinos, tak, jako zdravotnictvi ma prinos, tak, jako soukrome vlastnictvi strelnych palnych ma prinos, atd.
Ja tam prinos vidim. Prevenci ani tak moc ne, protoze kdo si vykoleduje trest smrti, ma v hlave takovej bordel, ze by to pro nej nejspis zadny odrazujici ucinek nemelo. Me proste vadi ta falesna humanita, ze to musim platit, ackoli s tim nesouhlasim a pro spolecnost je to jen zatez.
Vlastne se da rict, ze je to podobnej model, jako ze si ja mam na Poste priplatit pojisteni baliku proti tomu, ze ho Posta ztrati. Tady si mam vydrzovat nejakeho magora, abych nemusel zit s tim, ze justice diky svemu bordelu zabije nevinneho.
Uzasny.
ssouhlasím. mě poze nesedí to že se ušetří.
A další můj hint je, pokud přijmeme tezi že lidský život je nenahraditelný/nezaplatitelný, jakou radost nám přinese to jeho zmaření, pokud se už zločin stal?
Za mě: Nad neřešitelnými věcmi zbytečno diskutovat, prostě to tak je, možná nefunguje ovšem pokud nemáme pronikavě lepší řešení, pojďme se zabývat něčím užitečným, každej polovičatej zásah do nějak tak fungujícího systému hrozí jeho kolapsem.
Upravujme raději prováděcí předpisy, a směrnice, to že nám zde zločiny páchá 35letý 20x soudně trestaný recidivista,TO je, podle mě daleko větší selhání systému.
PS:v demokratických, resp. „demokratických“ systémech neznám případ, kdy by opakované napadení, oběť tak ňák na vozíku ale přežila, vyvolalo trest smrti.
@StaryVaran.
Inu, ono lze rict, ze vlastne cely soud s vrahem je zbytecny, protoze obeti to zivot nevrati.
Ja to vidim tak, ze pokud nekdo zcela brutalne porusil pravidla spolecnosti, pak ma prijit o jejich ochranu. To predevsim. Jakou hodnotu ma pro spolecnost zivot nekoho, kdo jen ceka na smrt, je otazka k diskusi. Paklize nebude chtit dobrovolne pracovat a donutime ho cekat na smrt, pak je na konci smrt vzdy, akorat, ze jedna verze je levnejsi.
Ten clanek byl o trestu smrti, proto to porad omilam. Ze by celej ten justicni bordel potreboval nejake drobne zmeny, aniz by se celej rozesral, o tom ani nedejcham. Ja si myslim, ze ten soucasnej system vyhovuje jak trestancum, tak justici a celemu tomu kolotoci okolo. Jedinej, kdo je u toho za kavku, je danovej poplatnik.
Sysop
20.5.2026 v 11:00
Vo přeplněnejch kriminálech, který vyřeší stavění muklů ke zdi, tady začals plantat ty, vole blbej. Chytl dyzentératost nebo co??
@Behemot
Ja jsem ale nemaval cislama. To mi podsunul AJR, primo napsal ‚tisice‘ a paxe k tomu nehlasil. Ja jsem v minulosti hlavne psal, ze pokud jde o uvolneni preplnenych kriminalu, tak bych jim predevsim napalil povinnou praci. Vim, ze to neni jednoduche, par let jsem se okolo prace s muklama motal a to byli ti, co makat chteli. Jaka prdel by byla s tema, co makat nechteji, si snad ani nedovedu predstavit. Ale motivace by se urcite nasla, stacilo by seskrtat jejich ‚prava‘ na hotel. Jeste radi by si pak makli, aby si vydelali treba na teplou vodu ve sprse.
Tohle, v cem zijeme, je jeden extrem. Grazl se lochu neboji. Pak mame nekolikanasobne recidivisty, kteri si z nas delaji prdel a jeste jim to platime.
Druhy extrem je pak treba veznice v Brazilii, Thajsku, apod. To je peklo na zemi, ovsem taky to tam maji vecne plny, protoze celkova uroven obyvatel je nekde jinde.
Myslim si proste, ze lze najit neco mezi. Vysrat se na falesnej humanismus, kterej plati jen pro grazly, ale poctivej danovej poplatnik je v tom za curaka a zadneho humanistu nezajima.
Sysop
20.5.2026 v 20:14
proti tomu, jak vypadá krim třeba v Norsku, sme eště hodně uprostřed :D
Určitě nebudeš mít Sysope problém najít kde jsem ti ty tisíce zlovolně podsunul a pak se k tomu nehlásil.
@AJR
Sakra, to si to fakt nemuzes vyhledat sam?
Arnold J Rimmer20.5.2026 v 10:30
Trápí tě přeplněný basy? No žádnej problém! Prostě jich z každý basy postav podle abecedního seznamu 500 ke zdi a problém je vyřešenej. Nebo třeba tisíc!
Arnold J Rimmer20.5.2026 v 10:57
O žádnejch tisících jsem nepsal, nedělej mi tady blondýnu, na takovýhle kočkování mi stačí ty doma.
No teda nemůžu, kde vidíš to podsouvání? Férově jsem ti navrh abys jich klidně tisíc oddělal nic víc.
@AJR
No, asi nejak jinak chapu ceskej jazyk, nebo co. Jestli i ostatni chapou ten Tvuj navrh jako dusledek me podpory TS, tak asi delam neco spatne. Dal to resit nebudu.
Behemot 20.5.2026 v 19:45
To je zajímavý, jeden, co se narodil před cca 2tis. lety v chlívě s dobytkem to dopracoval na syna Božího zatímco ty jen do formy jeho rodných spolubydlících.
Sysop
20.5.2026 v 10:03
JENOM kvůli rozhodnutí oudu? Tys začal brát nejakej slušnej matrijál. Nebo už přišla stařecká vypatlanost, jak tudle u dyzentéra?
takže tisíc poprav ročně a dyž se kácí les, lítajou třísky?
Tisíc sem, tisíc tam. To bylo za Stalina. Byly kvoty trestů smrti na každý okres. A okresní tajemníci se snažili i překračovat plán.
Na cisla se zeptej AJR, ten s nima zongloval. Neumim si nejak predstavit, ze kdyz mame bratru 20000 veznu celkove, ze by dvacetina z nich byla zrala na opratku. To mi teda fakt nevychazi. Treba tak pet rocne, to si dovedu predstavit. Spis klidne jeste min.
Pokud vim, tak neco vic, nez pulka veznu pracuje a tretina jejich ciste mzdy se strhava na provoz veznice. A je tam nejakej limit, aby jim stat nevzal moc.
Tady bych se nebal rozmachnout, jak stran vetsi zamestnanosti, tak stran vetsiho podilu na jejich naklady.
Sysop
20.5.2026 v 20:20
Tak tech pět ty kriminály fakt vytrhne tvl.
Ať jich maká kolik chce, tak to strhnutí mzdy stejně nezaplatí ani hovno, a jejich dozor nekde mimo krim stojí víc, než vodvedou, takže to je tak k hovnu :o)
Tak ono je to taky o tom jak makaj, kde makaj, za kolik, jak dlouho…
V soucasnosti je nesmi skrabnout vic, jak tusim litr a pul na metr max. To je fakt vysmech.
Sysop
20.5.2026 v 22:02
Mukly si samozřejmě nekdo veme tak maximálně jako levnou pracovní sílu k vykořisťování, pravděpodobně většinu berou kucí co spolu mluvijou. Se nedivim, že většina se může vysrat na to nekde votročit za drobný na svačinu, ze kterejch jim eště režim zkásne tvl.
@Behemot
Ale prd. Muklum muzes dat praci klidne i ty a budou za ni radi. Ja jsem jim daval praci taky, par let. On ne kazdej je zrovna pojidac malejch deti. Prejedes kripla na kole na prechodu a jdes si hacnout taky. Zalezi, ze ktere napravne jsou, jaky je stupen dohledu, s cim smeji pracovat, pripadne jakou qalifikaci maji, atd. Ona to neni jen sebranka socek a nefachcenek. Ta chyba, ze nemakaj, je velkou merou na strane statu. Proc to resit, kdyz to poplatnik zacvaka…
Prozatím postavit ke zdi všechny feťáky/dýlery/vařiče, co jsou v basách. Tím by se uvolnilo odhadem 95% kapacity.
AJR: Kdo mluví o tom, že má být trest smrti zavedený hned? Je třeba počkat…až budeme vládnout.
Hupert!
Tomu rozumím!
AJR: To ani nemusíš, když s námi nebudeš ve vládě. Píšu s námi, poněvadž mám rád Klausův dialekt.
No dobre, ale az budeme vladnout, tak zavedeme trest smrti ihned. To je jasne.
…ale taky v prubehu mandatu a po zruseni voleb i po nem, bude vhodne zapracovat i na soudnim procesu k nemu vedoucim, abychom se mohli zaradit mezi velmoci.
Konečně někdo s nadhledem.
Ještě, že to vždy skončí jen u plamenných řečí a vlhkých snů. :-D
Trest smrti. Úspora peněz. Mno. Pohlédněmež se do krajů, kde trest smrti mají. A zjistíme že predikovaná úspora se nekoná. Prostě taková doba. Smrtelnej odsouzenec čeká dalších 20-30let (čest výjimkám) než k provedení trestu dojde, mezi tím vřešti neziskovky, sepisují dovolání,kdosi musí reagovat… .Sečteno podtrženo levněji by bylo bývalo vyšlo, pokud bychom ho byli hned šoupli do hromadné cely pro doživotí, než si ho 20 let pěstovat v oddělené, relativně luxusní komůrce pro smrtibráchy… .
Zdánlivě, zdánlivě vychází nejúspěšněji armáda, odsouzen proveďte ihned však je pošlem ho zpět a za dp týdne se o něj postará nepřátelskej Maxim. Zdánlivě protože po podobném rozsudku,někdy za 30 let někdo vyleze a bude požadovat revokaci rozhodnuti, se slovy: Mohl být On ten jedem jediny kdo by se k rodině se všemi okončetimami vrátil, akorad Váš unahlený soud mu zabranil… . Proto jsem proti trestu smrti.
Konec konců, podívejme se na Norimberk II, jak se vynořuje že nebyli až zase tak špatní, kdybychom ty všechny popravené byli bývali zavřeli do Špandavy, dokud sami nezdechnou na pokročilý věk, podle mě bychom si dnes usetřili hromadu ,objevných‘ nových státem nepřímo dotovaných televizních dokumentů.
V Brně tábořejí sudeťáci, resp.děti dětí sudeťáků a žádají se satisfakce. A PePa si sype na hlavu popel z Dachou se slovy, omyl musí být napraven. Mno, ti zavraždění žiďáci se satisfakce nedožadují, páč ti v tisku trpící sudeťáci je tehdá vyhubili do posledního semene.
@AJR
Nečesaný, Slopné, Buráň, aj.
Čest památce Tomáše Peciny, který se svými paragraphos nastavil kocourkovské justici zrcadlo!
Dachsmeister: Tak. A to jsme ani nezmínili problematiku dokazování skrze pachový stopy.
@AJR
pachovky to je Nečesaný i Slopné…
Dachmeister: Aha, tam neznám ty detaily tak dobře jako u Kajínka nebo Kramnýho. Zajímalo by mi kolik takových tam doopravdy ještě hnije.
Dachsmeister: tohle je taková klasika českého modrého porna, kdy prakticky každý seriál obsahuje případ, ve kterém je odporný pachatel odhalen hodným pejskem. Že ve světě panuje vůči této metodě stále větší skepse, to autoři neřeší a podle mě jdou fízlům cíleně na ruku. Je to pohodlné, proč se vzdát metody, která spolehlivě vylepšuje statistiky? Na viníka, jak vidno i třeba z přístupu Sysopa, sere pes (pun intended). Čokl identifikoval, zastřelit, zbytečný ten odpad společnosti živit.
@fadtwi
Ale notak… podsouvas mi neco, co jsem nikdy nerekl. Ja se bavim o vykonu trestu a jeho forme.
Zpusob odsouzeni je uplne jinej vesmir a ty to dobre vis. Odhad chovani nejakeho zvirete ja za zadny dukaz nepovazuju. Ani omylem.
Sysop: výkon trestuje ale následuje až po odsouzení, jedno jak a na základě čeho k němu soud dospěl. Takže naopak vidím, že přesně tohle píšeš – nerozlišuješ, jak k odsouzení došlo, je to prostě odpad společnosti a chuj s ním. Dostat se mezi ten odpad ale není zas tak těžké.
Nicméně dle mého je to trochu mimoběžné, protože já vidím (ne)existenci trestu smrti jako odraz společnosti a nejblíž mám asi k názoru marcusanta, byť ne tak vyhraněně. Stav fízlů a justice je pro mě jen dalším důvodem, proč trest smrti nemít. Že ty jsi pro je pro mě překvapivé.
@fatdwi
No ja to praveze rozlisuju. Rikam, ze trst smrti do portfolia trestu patri. Jina vec je, jakym zpusob se k nemu dospeje a jake maji byt ochranne mechanismy, aby nedochazelo ke zneuziti, lajdactvi, apod.
Argumentovat tim, ze System by s trestem smrti dostal nastroj k liqidaci nepohodlnych lidi, je naivni. Ty nastroje ma System uz dnes, viz treba Dozimetr. Jestli nekdo je vypadnut z okna, nebo je mu nasazen provaz, nevnimam jako rozdil.
Pro mne je podstatne, ze tento nejvyssi trest musi dostat ten, kdo prokazatelne udelal nejaky brutalni zlocin. Americky model se mi napriklad nelibi, protoze tam lze dostat TS i pri neprimych dukazech. To je podle mne malo. Sice treba muze vinik uniknout trestu, ale porad lepsi, nez zabity nevinny.
Atd., atp.
Chtit, aby trestani lidi fungovalo bezchybne a uplne nejlepe – spravedlive, je, jako se tesit na komunismus. Proste to nefunguje a fungovat nikdy perfektne nebude. Mame ale spousty jinych cinnosti, jejichz priklady jsem tady uvedl, kde umirani nevinnych bereme naprosto v pohode jako nutne zlo.
Proc to tak je?
No uplne jednoduse: protoze kazdy z nas vidi ty vyhody. Ve spitalu nam vetsinou pomuzou. Kdyz nam stat milostive dovoli vlastnit strelnou palnou, mame fajn konicek. Jizda v aute nam dava radost, nebo nam zprijemnuje zivot, atd.
Ono by asi stacilo, kdyby tak, jako se nekoho dotkne zabiti pribuzneho ve spitalu, na FFUK, na silnici – a pak horuje za omezeni toho a onoho, zakaz tamhletoho – kdyby i financovani toho vezenstvi nebylo neprimo pres danovou zumpu. Pekne tak, jako treba platime ty televizni poplatky. Asi by to pak leckoho zacalo srat.
Sysop: mě tvůj způsob obhajoby nedává smysl. Kdybych to měl parafrázovat, tak prostě chceš mít možnost někoho zabít a že sem-tam exne nevinnej, no tak o co jde. Za mě je lepší kriminálník na svobodě než nevinnej za katrem, takže za mě je lepší nemít trest smrti než mít nespolehlivý.
Pokud jde o analogie s nemocnicí, tak to mi přijde úplně ujeté, protože pokud se stala chyba a někdo zemřel, tak to je samozřejmě špatně. Ale cílem nebylo nikoho zabít. Trest smrti takový cíl má. Tedy úplně jiné téma.
A to, že když dnes lze někoho zavraždit, tak bude fajn mít možnost to udělat s bumážkou jak Slánský s Horákovou nebo pak Gottwald se Slánským nepovažuji za zlepšení stavu (s výjimkou těch nejhorších sviní – a usnadňovat jim špinavou práci mi přijde už úplně ujeté, sorryjako). Fakt by bylo lepší, že místo podezřelých vražd v Dozimetru budou odsouzení v procesech, houpající se na oprátce? Jako fakt?
@fatdwi
To je prave to, ze kdyz vidim mrtvolu, tak je mi cil jeji smrti tak nejak fuk, pokud se nebavime o nejake genocide. Cina TS ma a je jich porad jako sracek. A to maji i komunisticky system.
Me ta praxe proste vychazi jinak, nez ty spekulace na urovni Aeronetu, jaky armageddon nastane.
Sysop: o jakém Armageddonu mluvíš? Že to bude mít co do počtu mrtvol minimální vliv už jsme řešili pod minulým článkem. Nicméně argumentace Dozimetrem je tvoje, ne moje. Přitom je zjevné, že je to argumentace defektní, která naopak nahrává těm, která já bych za „dobré“ určitě neoznačil.
Co myslíš tím, že je „cíl smrti fuk“ jsem nepochopil.
@fatdwi
No, ze kdyz mam mrtvou tchyni, tak mi nepomuze, jestli ji zabil lempl doktor, nebo lempl soudce. Takze ten cil u takovychto jednotlivych preslapu nehraje roli, rekl bych.
…nezapomen, ze pokud trest smrti dostane treba masovej vrah, tak to, ze se dneska v pulce dozivoti dostane ven, ja proste nevnimam jako prijatelne riziko. V tomto mas pravdu, ze to mam nastaveny jinak.
Sysop: kterej masovej vrah se dostal v půlce doživotí ven? Víš aspoň, kolik jich sedí, aby to mělo jakýkoliv význam řešit?
Jinak vidím, že ti dochází logické argumenty a přešel jsi na emoční. Ó jaká hrůza, úplně tady vidím ty hromady řádících propuštěných masových vrahů;-)
U nás žádná oficiální definice „masového vraha“ neexistuje, ale pro dovzdělání se a uklidnění se z té hysterie, že na tebe ze tmy jeden takovej propuštěnej na doživotí vyskočí, doporučuji ke studiu toto, je to fakt krátké, v base jich dnes máme asi 7:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Seznam_%C4%8Desk%C3%BDch_masov%C3%BDch_vrah%C5%AF
@trest smrti
při současném stavu justice, nejen české ne!
Koneckonců koukněte na ten link pana domácího jak muslimáci řádili v UK a jak se tamní porota nemůže dohodnout na trestu.
Koneckonců je to marginálie, když vynechám prvních 10 let bolševické hrůzovlády, ani oni to s trestem smrti nepřeháněli.
A co teprve vlastizrádci židomilové TGM s Ben Ešedou, ti to vyloženě flákali…
Dachsmeister: za TGM byly tribunály docela krvelačné, za vraždu byl běžně provaz a prakticky stejně běžně to tatíček omilostňoval na doživotí. Na druhou stranu, jakási soudružka v ostře sledovaném procesu odstřelila svého milého, neb jí sliboval opakovaně sňatek, ale neměl se k tomu. Vzbudilo to vlnu pohoršení, jak se ten odporný supremacista mohl takto nepěkně chovat a soudružka vyvázla bez trestu. Resp. dostala za nějaký přidružený čin pokutu 20 Kč, z vraždy byla shledána nevinnou. By se z toho Challenger pomátl, protože to tenkrát dokonce ani nesoudily feminaciprasnice:-)
Mylis se, logickej argument pro mne je, ze je to drahy a nemuzeme si to dovolit. Tak jednoduche to je. Zatimco ja pravde podobne se s propustenym vrahem skutecne nesetkam, tak ale naklady na jejich zbytecnej zivot se mne tykaji.
A kdyz pouziju okridlene ‚i kdyby to melo zachranit…‘, tak v mem pripade to zni ‚i kdyby to usetrilo jednu jedinou korunu z mych dani, tak to ma smysl‘. Ze se ta koruna ukradne nekde jinde? Ale kdepak, jinde se ukradne jina, bez ohledu na tohle ;-)
Sysop: jako, že si v zemi, kde půlka je placená ze státního, nemůžeme dovolit živit zhruba 20 doživotně odsouzených? Jako vážně mi tohle chceš tvrdit? Ty vole, jeden ministr za svoje volební období stojí víc než ten doživotní tragéd, tak co tady blbeš s tím, že si to nemůžeme dovolit? :-D
Kramný, Žeberák, van Fabián, tvl toho je mraky…
Takže pokud někdo vystřílí filosofickou fakultu (a přežije to), tak mu budeme raději ještě platit doživotí (či méně) v kriminálu? Nějak nechápu odrazující smysl takového trestu.
Odpurci popravy reknnou, ze treba to mohl vystrilet nevinne.
Sysop 6:20
Tady je to exemplarni priklad pro zavedeni to uznavam.
Dovoluji si vsak prinest odpor vysvetlim nize
Modelova situace:
Je Vam osmnact, hulite, protoze muzete. Jste na party. Kamos Vam hodi z legrace extazi do piti, protoze Vas chce trochu potrolit. Pod vlivem omamnych jedu sedate za volant a zabijete ranniho pekare na ceste do prace….to je preci dalsi ridic, adept, na trest smrti.
Co dal s eutanazii napr. v Kanade, nebudou to pak vsem cpat, i kdyz to nechteji? Co kdyz to nekdo zacne casem narizovat?
Ja nerikam, ze u nekterych jedincu by to neslo…ja jen rikam, ze ten retezec vede k jednoduchym soudum v budoucnosti, bez moznosti rehabilitace.
Zrovna ve Vami uvedenem pripade by prace v lomu mohla byt resenim. Borec by nikdy nahrady nesplatil, ale mel by moznost cely zbytek zivota premyslet, co udelal spatne.
A co kdyz do lomu posles nevinneho? To nevadi?
Modelová situace vůbec modelovou situací není. Zhulenému řidiči, co zabije neumyslně někoho autem nehrozí trest smrti ani v zemích, kde se trest smrti uplatňuje.
Taky by měl zajímalo, proč si někdo myslí, že práce v lomu je v současnosti buhví jak těžká. Taky těch lomů nemáme zrovna moc a zkuste si v současnosti otevřít nový lom.
On i ponekud prehledl fakt, ze v situaci zabiteho pekare byl soudcem ten sfetovany ridic. Takze zatimco neumyslne zabiti u ridice omlouva, tak u soudu neumyslnou popravu ne. To prvni toleruje, proti tomu druhemu broji.
Proc? Jako, ze ‚autem chce prece jezdit kazdy a tim padem MUSIME nejakou miru rizika akceptovat‘? A bezpecne ulice kazdy nechce?
Sysop 7:35
Ja to beru tak, ze muzeme tim trestem smrti otevrit „pandorinu skrinku“ a davat jej pak za cokoliv.
Prave pro vyse uvedene je pravo tak tezky na vyklad. Kdo je soudce a kdo kat?
Za cokoliv? Už nevíš kudy kam?
@PK
Spekulace coby kdyby.
Neco jako ‚radeji nebudu mit deti, nez abych privedl na svet dalsiho darmozrouta‘.
Hupert and Sysop
K tomu by to mohlo vést
https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/kanada-eutanazie.A221205_121007_zahranicni_aha/diskuse
Presne! Proto je potreba nemit deti a tedy zabranime euthanasii.
Sysop 8:10
Mno, ze z Vas se vyklube skryty priznivce posledni generace a zelenych khmeru…to bych tedy necekal.
Argumenty dosly?
Ale houby Krampusi, Sysop k tomu chce přimět ostatní, aby se svou tlupou ovládl Šumavu.
Kua Huperte, ja tady spradam tajne nitky, chystam se na Hrad za Premys… eh… Petrem Otakarem, abych od nej dostal dekret k uzemnimu pravu, zastitim to potrebou obrany proti Sudetakum… a ty mi to tady vytahnes na svetlo.
Sysop: A žes nepřišel s nějakou nabídkou, když víš, že do tebe vidím, jak do medůzy.
Jo a ty to vyblejes v nejaky basni, to vis ze jo. Nejprve musim mit v ruce papir, pak muzu delat ramena. Nastesti rozvedcik Sudetaky nemuze ani cejtit, jen musi presvedcit jeste Kolare a Manzelku. To prvni je pry v pohode a doma je to jen o penezich.
Teď jsi mě coby básníka urazil, ale rozvědčíkova rozpolcenost je možná. Ať tak nebo tak, musí se žít.
Rozvedcik je profik, neco jako Zelenskyj. Za prachy zahraje uplne cokoli.
Pozn. Medůza je u mořských národů cosi jako pro Čechy hubená koza, ale je o dost průhlednější.
Je mi to jasny. Ostatne tusim medooza ma v tele 98 % vody, nebo kolik mne to bolsevik ucil.
Tahat to s sebou v moři je fakt úlet.
V podstate autonomni hydrocefalus.
Za jaké „cokoliv“? Co je to zase za blbost? :-P
Klid, to je Krampusův pokus být kromě spisovatele také filozof, a relativizací objektivity cizích prizmat atenuovat vlastní akcentaci latitudnosti diskusních akceptací. Nebo tak něco…
Pan Krampus 20.5.2026 v 6:36
Co to je zase za pičovinu? Blbější příklad nebyl?
Ale ne, jenom připomenu jméno Lee Harvey Oswald. Někoho označí za zrůdu, smáznou ho a dál se nemusí vyšetřovat. Nebyl to justiční omyl, ale vražda.
Spravne. Tedy bez ohledu na to, jestli v danem state maji, nebo nemaji trest smrti.
Nět čelověka…
Pozitivně hodnotím, že se do Krampusovy tvorby zatoulalo něco jako myšlenka. Negativně pak, že je to na 1,5 normostrany rozepsaná myšlenka, která by se dala vyjádřit jednou větou rozvitou (tedy kdyby odpadlý vysokoškolák a wannabe spisovatel Krampus věděl, co to je). Ovšem povedl se ten závěr, který je něco jako ryzí božský komplex. Ty si opravdu myslíš, že někdo jako Mišík bude číst ten digitální smog, kterému říkáš články? Obávám se, že v osmdesáti letech má na práci lepší věci, nehledě na to, že zvratky se z klávesnice špatně odstraňují. Docela lituju, že jsi opomenul možnost „autorsky podchytit“ variantu, že si bude stěžovat Karel Kryl, to je totiž zhruba stejně pravděpodobné, ale ta představa je zábavnější. Každopádně navrhuji smazat to i v případě, že si pan Mišík stěžovat nebude.
Bude to číst ChatGPT, Gemini a další. Tento krampusův text použije jako podklady pro odpovědi na otázky pokládané AI.
Vás nefascinuje myšlenka, že když Donald Trump začal řídit válku proti Íránu na základě rad umělé inteligence, že možná v tom měly maličký podíl i krampusovy texty coby vstupní data?
A co teprve místní diskuse plné rad co byse mělo a nemělo. :-D
Hupert to prošvihnul. :-D
Tys zas prosvihl moznost, kdy drzet hubu a jedes furt dal. Co s tebou? Mmch…jak ses o clanek vedle nasral do Dfensova synka…No, to nebylo chytry. Nebylo.
Jenže D-FENS na to sere. Zcela a totálně. A kdyby ne, tak co se změní? Označení, pod kterým sem SAVO kýbluje ty svoje AIčkový moudra. Copak nechápeš, že tě akorát chce nasrat, a když s ním jakkoliv komunikuješ, tak realizuješ to pravidlo, že zápasit s prasetem v hovnech nemá cenu, protože po hodině zjistíš, že si to ta svině užívá? Proč mu dávat to jediné, oč stojí? Prostě ho ignoruj, on se „spotřebuje“ stejně jako Sergej nebo cool (beztak to byl on), kteří skočili ve chvíli, kdy na ty jejich tapety lidi přestali reagovat (což bylo poměrně brzo, protože to byl ten nejstupidnější trolling stylu „heheh brm brm prci prci bbblbkrjdjh“). SAVO to dělá chytřeji, patrně už se to naučil, ale princip je tentýž.
Chapu, ale srat se nekomu do deti, nesmi bejt normalizovany. Je to kreten a jeste srac. Vic k tomu nemam.
Poslechněte pána. Je starší a životem ošlehaný. Skoro všemu rozumí a nikdy se nemýlí. :-D
Až teda na domněnky stran mé osoby.
Je to kretén a ještě sráč, to je bez diskuse. Jeho kretenismus a sráčství jsou mimo jiné vidět na tom, že jeho smyslem života je tyto své jediné slovy popsatelné vlastnosti demonstrovat tady v diskusích, což je level ubohosti, vzdáleně srovnatelný s hatewatchingem dementů na YouTube (tam taky vidíš příspěvek „prvnííííí!“, a okamžitě víš, že jsi narazila v nejlepším případě jenom na debila). Ale co s tím dál hodláš dělat? Smazat ho musí D-FENS, a ten rezignoval i na horší věci, než útoky nějakého anonymního trolla na jeho děti. Myslím, že kdyby měl v plánu na to tady přestat srát jak na placatej kámen, tak začne tím, že (opět) bude číst články, které zveřejňuje. Podívej se, co se tady poslední dobou publikuje, absolutní rezignace na nějakou kontrolu z toho přímo čiší. SAVO je symptom, nikoliv příčina.
Vaše vnímání světa je kouzelné. Každý, kdo je mimo vaše chápání je prostě … 🙃
Představte si, že existují tvůrci, které sledují desítky či stovky tisíc lidí a ještě než svá videa zveřejní, tak sami napíší první komentář PRVNÍ! a ještě se tomu zasmějí.
Což u vás …, nevím, nevím. 😀
@Nitus
když ne ignorovat, tak aspoň nekrmit…
A když krmit, tak jedině spřátelenou sociální bublinu stejně smýšlejících jedinců.
Kdo přemýšlí jinak = Automaticky podezřelej. 😀
Tvůj vytrvalý nářek, Nitusi
už podobá se vydírání,
nemáš úctu k meditaci,
očistnému nicnedělání.
Tak jednou hezky popros,
když chceš splnit přání
nebo si chyť zlatou rybu.
Namísto jednoho tři.
S tím neuděláš chybu.
Namísto jednoho
splní ti přání.
To Hupert
Ty mas taky kachni zaludek, vid. No jasne, problem je Nitus…Ten tvuj kralicek vubec. Jdi se vycpat, z tebe je mi taky zle, pomahas tu ten hnuj pestovat.
Nerad to říkám, ale Hupert je v ignoru rovněž, a to mimochodem poměrně dlouho. Nějak mě přestal bavit, právě v souvislosti se Savem. Ano, takhle to dopadá, když se mažeš s hovnem: dáváš kvůli té sračce do ignoru i relativně normální lidi, protože tě prostě kurva nebaví, nebaví, nebaví!, že to hovno furt rozmazávají a ty nemůžeš nic jiného dělat. Tak co tak to přestat krmit a nechat chcípnout jako podvázaný nádor docenta Fortýna?
Huperte, Huperte…
Vopatrně, ať z vás neudělá votloukánka. :-D
https://dfens-cz.com/esteka-2026-korupce-bez-konce/?show=comments#comment-534000
To uz je. Outsideri se sdruzujou a slusi vam to.
Už jste to nahlásila?
Normálně přemýšlím, zda jsem někdy v životě potkal někoho, kdo si bere osobně i to co se ho vůbec netýká a ještě si to posune do vyššího levelu jakoby se ho to týkalo jeho osobně.
Kde, čím, jak konkrétně sem se vás dotknul, že tu píšete za druhé?
Jen si dovolím připomenout, že jste neustála ani jednu argumentační výměnu.
Pokaždé jste z boje utekla se slovy, že vás už nebavím.
Naposledy jste se jala obhajovat bajku se slovy, že vy tomu přeci rozumíte, protože jste se kdysi učila jazyk ve kterém byl napsán originální text.
Co se zkusit stejně kriticky podívat třeba na Nituse a nebo SkReTa?
Anebo ještě lépe. Nic si nebrat osobně. Dost to v životě pomáhá. :-D
https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cty%C5%99i_dohody#Druh%C3%A1_dohoda:_Neberte_si_nic_osobn%C4%9B
Nech se prekvapit.
Čím zas?
Jsi nejakej dychtivej…ale to vis, kdyz si nekdo bere neci deti do hubu malokdy to konci sympatiema nebo dobre.
Huby
Ale jo i prožívačky v mužském těle sem poznal.
https://dfens-cz.com/smazani-obsahu-uzivatele/
To byli ti stejni, ktery jsi stval jako nas? Dejchal ti pak nekdo na zada? Vyslouzil sis pozornost? Posilali te taky do hajzlu? A co bylo potom? A bylo to prijemny? Nebo ti dali taky najevo, ze ses psychopath?
Stejní jako Vy?
A Vy jste kdo?
A proč zase píšete v plurálu?
Vy jste nějaká místní mluvčí. :-D
Ubozaku 😆😆😆😆 Neni tu sira duse, ktera by si s tebou chtela povidat, a ty se ptas jestli je to jen muj dojem ? No hele ano. Dava te akorat Hupert
Nechci vám jako bourat vaše představy, ale už zase si se mnou povídáte. 🙃
Takže to může znamenat, že si buďto nemáte s kým povídat anebo byste si ráda se mnou povídala, ale některá z vašich osobnostních charakteristik vám v tom brání. 😉
https://ografologii.blogspot.com/2008/05/problematika-stnu-v-grafologii.html
https://ografologii.blogspot.com/2008/02/persona.html
Taky ti nechci bourat mosty, ale na to jaks tu vznostne kricel, ze nesnasis vulgarismy a vopruzoval domaciho s kazdym prdem, ses treba se Skretem podruzil taky ukazkove, vid, ty drndo? Ale ne , neboj se, neimponujes mi. Ale do deti se tu uz srat nebudes, rozumis mi?
A o co, že vám to vlastně jde?
O vaše děti?
Nějak vašemu konání nerozumím.
Co se pokoušíte vyjádřit?
Konkrétně. Odkaz, link.
Co si představujete pod pojmem podružit se?
A s kým bych se měl družit a s kým ne?
Co třeba Nitus? Behemot?
Anebo vaši oblíbenci.
SAVP: Ty máš ale vedení. To je snad jasný s kým, když ti říká drndo a sem tam ti prohrábne závity pod pěšinkou vulgarismem.
To asi používaj doma. Drnda sem, drnda tam. :-D
Huperte, Huperte. Horká hlava, po záruce, žižkovská pavlač…
@ Savo
Seš nějaká nadržená Prdelko. Chceš prcat?
To je nějaká fráze?
Odkud pochází?
Vy někomu dýcháte na záda?
Proč to děláte?
Bububu? :-D
Zastáváte se takto všech dětí anebo jen tady?
Vyliz si prdel, tohle nerozmelnis. A ja ti to rada budu pripominat.
Chcete medajli?
Za další pokus? :-D
SAVP: No jo, nic výživného, co by se hodilo na hromadu prošvihů a průšvihů, kterými se dá jako kompostem zahrádka pěkně pohnojit život.
Nejde o hnojení Huperte.
Kdo si hraje nezlobí.
Zkuste to.
Jak asi? Vždycky jsem si hrál zlobením.
Tak se pořádně vycajchnujte. Ať jste taky někdy první. :-D
Je třeba zrušit soudy a právní systém, protože se dělají omyly.
Nakonec je potřeba zrušit úplně všechno, protože všude se dějí omyly.
Já bych rovnou zrušil celý vesmír. Vesmír je prostor, kde se dějí samé omyly. Navíc se v něm zbytečně pálí entropie, což je horší než celá uhlíková stopa, protože je to naprosto nevratné.
Na druhou stranu, zruseni pulky statniho aparatu, protoze jen dela omyly, bych za omyl nepovazoval.
Tak nejak, ten oudní bordel je takový svinstvo, že velkej reset byl potřeba už dávno. Vlastně už při kotrmelcu, sice už teda většina tech komoušskejch sviní z justice vychcípala (eště ovšem pořád né všecky), ale místo toho tam mnohdy nalezly jejich rodinky, což bude dost často prakticky to samý.
Ne-li samější.
Hupert 9:04
Jak prosim,? Prejete si pocitat SamYce nebo samice?
My důchodci stupňujeme samý, samější, nejsamější, cucáci nakažení studenty z Erasma či reportéry ČT pak samý, víc samý, nejvíc samý.
ještě existuje úpe úpe samý nejvíc
Najsamsam?
@ Hupert, Rimmer
Za svytu mjesýce
hopkaly samý zajíce
A ten první nejvýce
Rovný, rovnější, nejrovnější.
Chovní a tažní.
Sysop: Nicméně článek nebyl o státním aparátu, ale o možnosti omyslu v trestu smrti. Proč do toho cpete stát nechápu, protože soukromníci si s tím problém nedělají.
Když v únoru 2022 soukromé (dalo by se říci komerční) nacistické oddíly na Ukrajině placené miliardářem Ihorem Kolomojským shromáždili 170 000 soukromých (tedy pravicových, tedy kapitalistických) nacistických vojáků, aby dokončili genocidu východní Ukrajiny – nedělali si problémy s omyly vůbec.
A nebo když Strnad či americký vojensko-průmyslový komplex (ach, ta maximalizace zisku!) potřebuje větší love, kvůli čemuž umírají miliony lidí na celém světě a Evropa jde do prdele, tak vám to také žíly netrhá. Protože ty miliony lidí zhebnou pravicově, kapitalisticky, a to je podle vás naprosto v pořádku. Jo, to kdyby umřel jediný člověk kvůli státu, to by byl škandál, ale pravicové vyhlazování miliónů lidí je zcela správné, tržní, kapitalistické. Hlavně že to dělá soukromník, to je ok.
Nojo, kdyz my tady zatim mame hen ten mir, tak co nadelas. Az to nasi ukrajinsti pratele tady preberou, bude jina situace. V devadesatkach jim to nevyslo, taxnad ted se zadari.
„V následujícím příspěvku si dovoluji odporovat trestu smrti“
Jakože reakce na článek od heresiar?
Nestačí plamenné diskuse? :-D
bych si dovolil připomenout, že Variace na renesenční téma není , coby báseň, počinem tvůrce popkultůrní ikony, stoky celebritního výronu, A.M. anobrž genia české literární tvorby první poloviny šedesátek, již zesnulého vtéže době, Václava Hraběte
Krampusi, doufam, ze neridis auto.
Co kdybys nahodou zpusobil nehodu??
Sysop 6:25
Odpoved Viz vsechno predchozi.
Zatim jsem ranniho pekare nesrazil xD
Ale jak muzes jezdit s nejistotou, ze ho srazit muzes?
Sysop 7:04
Jezdim stejne jako vsichni ostatni. Trocha nejistot k zivotu patri.
Vazne? A proc u soudu ne? V cem je rozdil?
Sysop 7:42
V dusledku v nicem. Je to o nazoru jedince na vyklad prav.
Ja je vykladam tak, vy zas jinak.
Je to stejne jako s lekari, co doktor to nazor.
Nebo pokud date tri pravniky vyjadrit k slozitemu pripadu, dostanete minimalne 4 a vic pravnich nazoru.
Ano, takze neni zasadni rozdil, je to jen o vnimani jednotlivce a jeho osobnich hodnotach. Spolecenska nebezpecnost je srovnatelna.
Je to, jako napriklad vsem lidem zakazat strelne palne, protoze pokud nekdo nekoho omylem zastreli, je to nevratne. A ze kazdy rok aspon jeden myslivec zastrelen je.
Již bylo prokázáno, že za smrtí střeleného myslivce nemohou palné, ale pálenka.
smrt
…a chlast zakazat tim padem taky.
A do kuchyně smí buď manželka, anebo nože, nikdy ne najednou.
Hupert 9:43
Vite kolik kvalutniho porba by po aplikaci vasi idee nevzniklo?
Krampus: Nerozumím jazyku tvého kmene.
Hupert
Krampus asi myslí portské, ty drndo :-D)))
MK: Já mám na klávesnici vedle b n a ne tské.
Hupert 17:44
*Kvalitního
**Porna
Proč dílem duplikuješ mojí odpověď Klokanovi Krampusi?
@ Hupert
Kvalitní blázinec musí bejt.
Kvalitní zábavy pro dospělé s tématikou „Jé, ty vaříš polonahá“?
Fakt Huperte?
Tohle už neplatí?
https://en.wikipedia.org/wiki/Kinder,_K%C3%BCche,_Kirche
SAVP: Jak jsem nabrousil nože, vždycky se řízla. Dobrá kuchařka se naučí se škrabkou, struhadlem, kráječem i robotem, že ani nůž nepotřebuje…a já žiju.
Jj moje áááázyjská exmanželka na mě v hysteráku ten nůž ze stojanu několikrát vzala a pak brečela, že má modřiny na nápěstí. Ivan Vyskočil má ještě ostřejší zkušenost, Anife ho dvakrát bodla do ruky (jizvy jsem viděl) a pak prý: „Ivánku no promiň, já ti to obvážu.“ I tak spolu mají po rozvodu hezký vztah. Ženy a kuchyňské nože, no.
„Trest smrti v prostředí, kde se lidé soudí o cokoliv a přeceňuje se lidský život je zbytečný.“
Jestli ono to není jen přetvářka – přeceňuje se lidský život – jak jsme (politici) morální, zodpovědní.
A pak ti klidně vybombardují Gazu a pozabíjí tisíce dětí nebo jako v Iráku přes půl milionů.
A sankcemi terorizují Kubu už desítky let, což má na svědomí spoustu zemřelých.
Ve veřejném mínění je to jen o tom, jakému životu či smrti se udělá lepší PR.
A jelikož se smrti zaviněné kapitalistickým režimem PR nedělá (přestože se o tom ví), tak veřejné mínění dělá jako že nic.
Presne. Staci na Seznamu vyvesit par spravnych kauz a lidi budou volat po trestu smrti ihned. Za dva dny se udela dojemnej clanek o tom, jak v USA pustili na svobodu nespravedlive odsouzenyho a lidi budou pomalu poradat sbirku.
Za to zde, mezi nadprůměrem, už po něm někteří volají nyní. :-D
Volají, volají, když bez trestu smrti vzniká určitá disproporce mezi sortimentem trestů a sortimentem zločinů. Bez rovnováhy se těžko nastoluje spravedlnost.
Ta disproporce tu bude pořád, přinejmenším do doby, než bude moct porota odsoudit pachatele ke znásilnění.
Ale copak? Hamasák si nezaslouží trest smrti za ty kurvárny 7. října? Nepřeceňujete trochu životy teroristů?