Potíže se vztyčeným prostředníčkem - zpět na článek

Počet komentářů: 254

  1. Každopádně obdivuju odvahu

    já bych na auto, ve který sedí pět skinheadů prostředníka neukázal :D

    1. Když je člověk mladej, dokáže udělat lecjakou kravinu :-).

      1. Dneska jsou adrenalinove sporty „in“ a snizovani vydaju na ne je zase cesky sport.

        1. Co se výdajů týká, tak výše uvedený případ spíše může vést k jejich razantnímu zvýšení přinejmenším v oblasti zdravotní péče :-). Naštěstí tohle dopadlo dobře. Autor ale má mé sympatie. Pořád si vzpomínám na pár pitomosti, co jsem se navyváděl já, než jsem „pobral“ rozum.

    2. ochota riskovat není dána odvahou, ale nepřipouštěním si rizika (taky neobdivuju odvahu hráče ruské rulety :)

      1. Jak kdy. Například Alex Huber myslím dobře ví, jakou hru hraje:

        https://www.youtube.com/watch?v=-1L1Fm8QaK4

        člověk urve chyt a…

        1. Jaksi mi to připomnělo Mirka Šmída, který se o to upřímně snažil tak dlouho, až se mu to povedlo.

          Osobně mám za to, že asi nejlepším ekvivalentem ruské rulety je takový ranní příjemný průchod ledopádem; nebo stoupání v kuloáru, když není jiná cesta :)

          (Ostatně zcela bez ohledu na konkrétní typ risika se mi výše uvedené tvrzení zdá nesmyslné; připadá mi zcela samozřejmé, že „odvaha“ a „nepřipouštění si risika“ se zcela svorně doplňují a společně určují ochotu riskovat; a v praxi mezi nimi nikdy není zcela ostrá hranice.)

          1. Mám „krásnou“ vzpomínku na pozdně jarní výstup na Torsäule – první délka (cosi jako šikný komín či rampa pod převisy) byla po borhácích. Zbytek cesty (Jihozápadní gajbl III,nebo jak se to jmenuje) mizel pod sněhem a šlo se tedy stěnkou vpravo (po hraně kus vpravo vedla vyborhákovaná tuším čtyřka, ale to jsme nevěděli). Čtyři délky ve skále kvality, že prvolezci běžně třídili chyty odhazováním do údolí, do štandů si nikdo nedovolil sednout, nemusely by to vydržet, nejjistěší částí byl kus cety v poměrně strmém mokrém firnu. Nešlo to nerychleji, na vrcholu jsme byli za stmívání, těch cca. 350 hm dolů jsme hledali, scházeli a slaňovali do půl druhé v noci. Na poslední slanění (cca. 50 – 60 m) nešel najít kus rostlé skály, nakonec jsme hodili smyčku za takový zub, tak tři centimetry vysoký, ale jinak solidní. První průzkumníkjel dolů s úkolem, aby zjistil, jestli v té tmě opravdu leží konce sedmdesátek na sněhu, nebo se bude přesedat, bude-li kde.

            Cestu jsme pokřtili na Moral Darde III+. Po týdnu mě tehdy ještě přítelkyně řekla, že to muselo být, když ze mě je pořád cítit, jak jsem rád, že žiju a to mi stačí. Bylo. A svět byl najednou úžsné místo k životu.

            1. První průzkumníkjel dolů s úkolem, aby zjistil, jestli v té tmě opravdu leží konce sedmdesátek na sněhu, nebo se bude přesedat, bude-li kde

              Nepochybně znáš Ivana Baju „Smiech na laně“? (Pokud ne, poznat to rozhodně chceš!): „Tohle u nás skáčou baby a malý děti!“

        2. jako čtenář knížek Joe Simpsona bych řekl, že i tohle je možná jen jistá forma „ruské rulety“ (i když rizika jsou si možná vědomi, jen ho akceptují, nevím).

    3. Někde tu v diskusi bylo zmíněno, že se snad mělo jednat o městské policajty. Pokud to je pravda, pak Vás požádám: neurážejte skinheady.

  2. Souhlasím s chladnou hlavou a potlačováním pudů za volantem. Méně ale s ostatním. Kam to asi dopracujeme, když budeme tolerovat a ignorovat zlo? Co si takoví plešatí mladíci dovolí příště? Když budou pro zábavu kopat do člověka ležícího na zemi, protože předchozí svinstva jim prošly, tak se budete dívat jinam?

    Tady pomůže bohužel jen funkční (!!) policie a funkční (!!) soudní systém složené z lidí s nikoliv „mozkovým myšlením“ na úrovni absolventa zvláštní školy ale s chladnou logikou a nadhledem, který ty agresivní zmrdy pro poučení aspoň na pár měsíců pošle do chládku.

    Vlhké sny místních salónních pistolníků o tom kterak zlosyny potrestají hromovou holí jak v nějakém béčkovém westernu a jim samotným se přitom všechny kulky budou vyhýbat (zdravím O.C.), předem vylučuju z řešení. Protože i v ideálně ozbrojeném liberálním světě by dotyčný čelil sám s pistolí proti 4 hovadům s kalašnikovy, granáty a možná i s pancéřovkou jelikož je známo že zbraně mají pro agresivní hovada až magickou přitažlivost.

    Takhle si svoji agresivitu ventilují v silničním provozu jako řada dalších zamindrákovaných zmrdů. V tomto neideálním světě pravděpodobně nikdo nebude mít střelnou zbraň protože kvůli dřívějším výtržnostem nedostanou nikdy zbroják. A pokud by ji jeden z nich měl, tak good luck s pistolnickým řešením a přestřelkou v moderních autech z alobalu které prostřelíte i vzduchovkou.
    Pitomost salónních pistolnických teorií by se ukázala v celé své nahotě kdyby vedle vás seděla i manželka a děti.

    Proč tady propaguju to fujky fuj státní policejně soudní řešení? Protože v pistolnickém světě se i pitomé vybržďování na okresce může zvrtnout v několikagenerační vendettu s hromadami mrtých kdy už nikdo pořádně neví jak to začalo. Ale rodinné klany spolu bojují protože před měsícem zavraždili dceru za to že vy jste jim loni zabil vnuka, za to že oni vám předloni umlátili dědečka za to že oni vám předpředloni….

    Důkazů kam tohle pistolničení vede je bezpočet jak v české historii tak v současnosti v méně civilizovaných oblastech, třeba i v evropské Albánii.
    Taky bych neřekl že si v arabských zemích výrazně pomohli rozkradením vojenských skladů po bývalých „diktátorech“ co to tam drželi na uzdě. Teď se tam vraždí jednotlivé klany navzájem a do toho se ještě pletou gangy profesionálních vrahů a lupičů které na vyzbrojení získali nejvíc.
    Zemský ráj to na pohled.

    A pokud myslíte že to je čistě věc arabské mentality tak si něco prostudujte o raném evropském středověku a zkuste přemýšlet proč si každý kdo na to měl budoval vlastní nepohodlný ale nedobytný hrad na strmém nedostupném kopci a i v době míru se masivně investovalo do městských hradeb které se na noc neprodyšně uzavíraly masivními branami a vraty.
    Opravdu vážení salónní pistolníci chcete aby se tahle doba vrátila?

    1. Co je tohle za píčovinu?

      Jak ti proboha fuknční policie pomůže, když do tebe parta nácků kope a kolemjdoucí NEJSOU policie. Než hlídka dorazí(dejme tomu za 5 minut, což je luxusní reakční čas), tak už budeš rozkopanej na sračku, ještě v kanadách Vz.2000 je ocelová špička(a že oni mají kolikrát vz.60 nebo vz.90). Policajt již z definice nemůže být všude. To bychom museli mít několik policajtů pomalu na každou ulici.

      A funkční policie spolu s funkčním soudním systémem tyhle paka akorát po tvým zkriplení chytnou a odsoudí. Spravedlnost je kde? Ty sedíš v lepším případě na vozejku a možná máš i obě oči + xicht ve stavu, že Klaus jr. je proti tobě fešák, v horším případě ležíš mrtvej a voni si za 5 let vylezou z basy.

      A zrovna tyhle paka fízlové chytaj bez problémů a jsou odsouzeni taky i dnes.

      Proti tomuhle ti pomůže jenom skutečnost, že se najde někdo, kdo je zažene. Je jedno, jestli to bude rugby tým na cestě z tréninku, nebo nějakej pistolník s pistolí.

      1. Troll feeding…

  3. Kdysi jsem někde zaslechl odpověď Haliny Pawlowské na otázku, jestli jsou její historky skutečné. Ona říkala něco v tom smyslu, že tomu někdy trochu pomůže, ale že to neznamená, že by pravdivé být nemohly. Už v té době jsem používal sám své oblíbené: nepřibarvíš – neprodáš. četlo se to hezky, ale je to čistokrevná pohádka. Jestli se z toho stala pětina, tak je to moc. Pasáž, kdy se první auto šine 40 km/h a během předjížděcího manévru autora stihne zablokovat cestu v levém pruhu, je velmi zajímavá, ještě zajímavější je, že to samé se opakuje dvakrát. Autor pravděpodobně zahajoval předjížděcí manévr na čtyřku v rychlosti 35 km/h. Ještě zajímavější je, že autor popisuje, jak první auto po odbočení na vedlejší cestu ještě zpomalilo. Opravdu se dá nějak smysluplně zpomalit ze 40 km/h? A nejzajímavější je, že v té ukrutné rychlosti 30 km/h první auto zápasí s volantem a vjede za krajnici, kde se zvíří mračno prachu, pravděpodobně v tu dobu okolo letěl vrabec rychlostí 42 km/h, protože nic jiného ten prach tak rozvířit nemohlo. Večer si pustím divoké historky, tam ta situace byla asi tisíckrát realističtější:-) A abych nezapomněl, se závěrem naprosto souhlasím.

  4. Je tomu taky tak zhruba deset let nazad, co mě v Budějcích na čtyřproudovce vedoucí podél Vltavy obtěžovalo nějaký pako, co mi potřebovalo ukázat, že „ho má většího“. Taky jsem si vyzkoušel gesto doličné neboli ukázal jsem mu nevalnou délku svého, což v onom paku přepnulo provoz na nějaký okruh, který nedokážu identifakovat (znám u chlapů jen horní a spodní okruh, tohle byl možná nějaký zadní nebo co).
    Vyústilo to v situaci, že mě předjel pravým pruhem, najel přede mě do levého a zabrzil (dnes se tomu říká vybrzdil a je to snad i považováno za dost pejorativní termín). Anžto jsem nechtěl být účasten kolize, zabrzdil jsem za ním. V pravém pruhu mezitím jezdila spousta aut, takže tudy se uhnout nedalo. Nejspíše toho ono individuum okamžitě využilo, otevřelo dveře a velmi vztekle působíc se hrnulo ke mě. Jenže asi nepočítal s tím, že v protisměru nic nejede a že ani dvojitá plná čára není zeď.
    Když už byl tak v půli cesty mezi svým autem a mým, v mém horním okruhu to akorát došrotilo a situaci jsem ukončil tak, jak jsem ji v daném momentě nejlépe vyhodnotil: prostě jsem ho objel přes dvě plné a upaloval pryč. Jako na zavolanou mi tam ty rychlosti padaly jak šestky s falešnou kostkou pči Čověče, nezlob se (jinak auto bylo takové to běžné sockoidní přibližovadlo, kterému nebylo za danou cenu moc co vytknout), takže jsem se zvládl vzdálit dostatečně na to, aby k našemu setkání už nedošlo, což jsem podpořil i relativně brzy následujícím odbočením, které jsem původně vůbec neplánoval.

    Dnes jezdím pokud možno tak, abych nikomu nepřekážel, i kdyby to mělo na mé straně vyvolat určitý jízdní diskomfort. Snažím se předvídatelně dávat najevo své úmysly, ať už směrovkami, nebo stylem jízdy. Držím zásadu: jestli chceš jet rychleji, jeď si, tady máš místo. Nechceš-li, nepruď (nelep se mi na prdel). Prudíš-li nadále, prostě někde na vhodném místě co nejdříve zastavím a vyrobím překážku, co jde snadno objet. A objeď si mě. A klidně si o mě mysli, že jsem kokot. Já o tobě taky nemám valné mínění. Ale určitě do toho netahám gesta, ani varovné signály, ať už světelné nebo akustické. Stejně to nemá smysl. I kdyby se dotyčnému rozsvítilo, stejně svůj skutek nemůže vzít zpět. Je to úplně zbytečné.
    Prostě počítám s tím, že na silnici se může člověk setkat s lecčíms.

    1. Co se mne týká, je asi pouze jedna jediná situace, v níž užívám bliknutí dálkovými zezadu: když mi někdo vletí před čumák tak, že musím brzdit, pokusím se mu nezřídka touto cestou připomenout smysl a praktické užití zrcátek.

  5. Když řídíte automobil, nikdy za žádnou cenu na nikoho nic neukazujte, nepoužívejte žádnou gestikulaci či mimiku! Nikdy!!!

    Vzpomeňte si na nedávný případ Martina Nováka, který v roce 2013 údajně svým vozidlem Jaguar vytlačil ze silnice dodávku a byl odsouzen na 15,5 roku za pokus o vraždu. Samozřejmě, že jsem u toho nebyl a do hlavy mu nevidím, ale je velmi pravděpodobné, že si auto rozbít nechtěl a nikoho zabít taky nechtěl. Blikal a gestikuloval na auto před sebou, pak ho naštvaně předjel zprava, přičemž nadával, ukazoval neslušná gesta a dělal obličeje. Při zařazování zpět před něj mu manévr nevyšel (asi i proto, že dělal ta gesta, místo toho aby koukal na cestu), došlo ke srážce a k havárii.

    A teď to nejdůležitější – co ho dostalo na 15 a půl roku do vězení, namísto možná nějaké podmínky? No právě ta gestikulace. To byl ten hlavní důkaz proti němu, soudce i obžaloba z toho vyvodili, že následný náraz byl úmyslný. A samozřejmě mu ani moc nepomohlo, že se u soudu choval urážlivě k soudci, ani to, že od nehody ujel. Ale kdyby tam nebyla ta gestikulace, jenom těžko by mu prokazovali úmysl.

    Dobře ten případ prostudujte. Obzvlášť pasáž, kde soudce vyhodnocuje jeho gestikulaci. Jezděte jak chcete, klidně i dovoce a agresivně, je to na Vás. Ale nikdy na nikoho nic neukazujte! Ošklivě se Vám to vymstí.

    1. co ho dostalo na 15 a půl roku do vězení?

      Na to je odpověď celkem jednoduchá: nepříliš dobrá legislativa, a tragicky mizerná justice.

      1. Vzhledem k tomu, ze tohle mam z ruky nejprvnejsi mozne, pripodotknu, ze zmineny Martin byl objekt mimoradne vhodny az temer nabizejici se. Nebyt fakace, hledalo by se (a naslo) cokoli jineho.

        Pomerne nevtipne taky bylo, ze ten soud uz byl jen jakasi rana z milosti – zabilo ho zcela jednoznacne to hypersvinske cekani s nulovou perspektivou a za vydatne podpory medialnich mrdek. Neco jako predbeznych par let kriminalu navic, a to v naproste nejistote o vecech pristich. Krom toho, ze bude hur.

        Nevidet to in natura, neveril bych. RIP.

        1. Já si teda myslím, že ho zabilo spíš to, že se choval jako debil a ohrožoval všechny kolem sebe. Ten zbytek, to čekání atd., už byl jen následek…

          1. Pokud si dobře pamatuji tu causu, pak o chování se jako debil není sporu, avšak ohrožení bylo dost zanedbatelné, a taky se nikomu nic moc nestalo.

            Adekvátním trestem by bylo pár přes hubu a povinné zaplacení rundy večer v hospodě.

          2. Vase zkratka je pro me asi prilis rychla – ja asi zcela nestranny nejsem, ale tohle je tak na urovni tvrzeni, ze ho zabil vynalez kola.

            Zbytek napsal uz ocs, nahradu skody tam predpokladam implicitne. Forma onoho pres hubu by se jiste lisila dle vkusu kazdeho soudruha, ale 15 let (nerku-li ta vysledna definitiva) za neumysl bez nasledku teda fakt ee.

            1. Jen tak pro srovnání — pokud Vás přestane bavit manželka a rozbijete jí o hlavu dřevěnou židli a koupelnová dvířka; pak ji dorazíte pomocí kladiva, paličky, prkénka na maso a další dřevěnoé stoličky; celkem 23 ran, takže chudák baba zemře v důsledku úrazového a krvácivého šoku při mnohočetných tupých poraněních hlavy, trupu a končetin, půjdete bručet na kratší dobu než Lacina. Což dává smysl, z mnoha důvodů.

              Naopak tyto exemplární tresty — ať již jde o zde diskutovanou causu, o Janotu, o Lacinu, nebo o ty Němce smysl… no, dávají, ale z naprosto odlišného pohledu :( To by jeden fakt blil :(

              1. (Hm, koukám, že už píši tak srozumitelně, že bych si rovnou mohl změnit nick na ocs777… Tedy: smysl dává to, že brutální vrah manželky bručí necelých pět roků a ne déle. Smysl ani docela málo nedává, že Lacina vůbec šel do kriminálu — kromě ovšem onoho děsivého a ohavného smyslu zmíněného v druhém odstavci, smyslu zcela přesně a do posledního nejmenšího detailu téhož, jaký mělo vypálení Lidic.)

                1. Ehm, jen jestli nedoslo k doruceni chybnemu adresatovi; pro jistotu – muj post byl Fur Elise.

                  Jinak pripady znam a nad smyslem nesmyslu budu neradostne vomitit s Vami. Presto ale vidim drobne nuance mezi trestem a pomstou, jakoz i mezi chybou a umyslem, byt je jejich rozlisitelnost ci prokazatelnost mizerna.

                  1. (PS: Cislovani potesilo.)

            2. Myslím, že 15,5 roku pro Martina Nováka bylo splnění tzv. společenské objednávky naší zkurvenou justicí, já v tom nic jiného nevidím. Každý, tochu normálně uvažující soudce by dobře chápal, že Novák si toho Jaguara dozajista nechtěl záměrně rozmlátit, taktéž ani sebe ne. Dodávka byla jenom odřená a nikomu se nic nestalo.
              Ale holt společenská objednávka na soud zněla: „za každou cenu exemplárně potrestat pyráta, aby to další podobné odradilo“. Tak akorát hovno, takovouhle objednávku může vyplodit jenom zkurvenec a zmrd s vlastním řidičem, co nikdy sám auto v dnešním provozu neřídil. Neví tedy, co za hovada se na silnicích vyskytují a že je jejich počínání mnohem nebezpečnější, než Novákovo.
              Mě by docela zajímalo, jak se spí těm lidem, co mu těch 15,5 roku napařili.
              I když – je vysoce pravděpodobné, že jde o zcela bezcitné lidi a zcela bez špetky svědomí – nebo to mají tak, že jsou „citliví“ a mají „svědomí“ jenom na povel shora.
              Ježíši, vždyť ještě teď pořád soudí soudci, co soudili už za komunistů, sami byli straníci s jejich morálkou, postupovali podle příkazů Matky Strany – tak co byste po nich proboha chtěli? Já jednoho takového dokonce znám, nějaký Hrbáček z Náměště n. Oslavou. Zmrd non plus ultra ještě jako čerstvý absolvent, co prováděl za komunistů je na ceĺý článek a provádí to dodnes! Tohle nechápu zas já.
              Rok 89 měl být pořádně krvavý a ne sametový, ve smyslu „co jsme si, to jsme si“ Krvavý v tom smyslu, že by byly spotřebovány veškeré zásoby jakýchkoliv lan a podobných věcí a obsazeny všecky kandelábry do jednoho kreaturami – vlastníky rudých knížek ve výkonných funkcích, jakýchkoli, byť poručík StB či okresní tajemník. Do jednoho měli viset. Tak dlouho, dokud by byli k poznání.
              Ano, pořád jsme lidi. Protože právě lidský rozum velí adekvátně potrestat zločiny, jichž se tito lidé dopouštěli po desetiletí. Jedno pověšení za zničených sto lidských životů či rozvrácených rodin.

              1. To jste ovsem mel napsat tomu magorovi prede mnou.

    2. nebejt gestikulace tak by to schytal za neposkytnuti pomoci a ujeti z mista nehody. Za to jsou taky slusny flastry. Mimochodem, ten umysl muze byt i neprimy. Ze sice nemel v umyslu je ausgerechnet vytlacit ze silnice, ale poslal jim to tam umyslne a bylo mu u prdele co vsechno muze nastat. Na neprimy umysl mimochodem dojel i Lacina, kterymu gestikulace pro zmenu pohrbila obhajobu ze vytlaceny auto nevidel. No a bejt arogantni a drzej u soudu se vyplaci asi stejne jako bejt arogantni a drzej na sefa pri „sexualni petiminutovce“.

    3. Tak ja jen, ze pokud neexistuje videonahravka,tak nevim jak mi chce nekdo dokazat, ze jsem na nej neco ukazoval…
      A jeste se u toho sam priznat, ze se nevenoval rizeni a koukal po ridicich jinych vozidel, kteri si upravuji zpetne zrcatko ci slunecni clonu..

      1. Rozhodnutím soudce bez ohledu na důkazy. Tak se (nejen) u nás dokazuje zcela běžně.

        1. Odůvodnění

          V projednaném odvolání
          Neshledal soud příčiny
          Proč ho pustit na svobodu
          Nepřišít mu zločiny

          Zvážil všechny důvody
          Nenašel však jedinej
          V potaz bral i prostý fakt
          Že je zjevně nevinej

    1. Domníval jsem se, že Francouzi mají ve výzbroji pouze pušky, z nichž po zmáčknutí spouště vyletí bílá vlajka.

      1. Ta zprava neni o tom, ze zbrane patri do ruk jen profesionalum, Ta zprava je o tom, ze ty zle zbrane zase malem zabijely, dokonce se nezalekly ani pritomnosti globalisticke loutky, ktera si hraje na francouzskeho prezidenta.
        Proto je potreba je zakazat a vysbirat, zejmena pak z rukou legalnich drzitelu. Jasne jak facka.

        1. Ale píču. Ta zpráva je o tom, že minimálně jeden z francouzských policejních (či jakých) odstřelovačů, tedy profesionál, je nešika par excellence. Na nějaký globalistický loutky hází bobek pes Šaryk.

          1. No neke. SPise to je o tom, ze i sebelepsi profik, ktery „meni pozici“ (LOL), muze zpusobit ze „zbran nestastnou nahodou vystreli“ (zduraznuji, ze podle prvotniho prohlaseni vystrelila ZBRAN, nikoliv elitni snajper), tudiz pricina je zjevne prvotne ve zbrani, ktera je proste zla a je ji treba zakazat. Na ilustracnim fotu to je take jasne videt, jsou tam asi 4 dalekohledy a nejaky kus neceho obaleneho v maskovacim futralu.. proste zla hnusna a odporna zbran, ktera si zije vlastnim zivotem a malem zavrazdila prezidenta, cisnika a jeste navrch nejakeho zeleznicniho mladika, kteri se nachazeli v prazdnem stanu….

            1. Ty čtyři dalekohledy jsou ve skutečnosti dva, kdy jeden je puškohled a druhý baterka :-). Pokud Vy sám věříte na zlé zbraně, doporučuji Vám tento odkaz: http://zbrane-zabijeji.mujglock.com/, pokud si myslíte, že výše odkazovaná zpráva o Cruchotovi mladším způsobí, že na zlé zbraně začnou věřit lidé, kteří o tom nebyli přesvědčeni už předtím, tak se nenechte vysmát.

              1. Obavam se, ze prumerny ctenar Aktualne a podobnych sracek tezko pozna bullpup pusku, nicmene zcela zjevne mu v souvislosti se zpravou a zvolenym ilustracnim obrazkem nekde podprahove zustane zaseknuta informace, ze i profici nemohou mit a priori pod kontrolou ani svoje super-duper nadobicko, protoze to nadobicko je proste ze sve podstaty zle, nevyzpytatelne a zavrzenihodne. Dalsi kaminek do mozaiky, ktery se bude hodit, az zbrane zatrhnou i u nas (ve Francii uz neni co zakazovat, tam uz legalne nikdo nevlastni pomalu ani spuntovku).
                Uplne to same udelali s Putinem, dneska se rekne Putin, a devet lidi z deseti se jde vyzvracet, protoze tak to proste media 6letym brainwashingem zaridila.

                1. To, že jste paranoidní, neznamená, že po Vás nejdou. Domnívám se, že z uvedeného článku k Vámi uváděnému závěru, že zbraň je špatná, dojde jen protizbraňový fanatik (a u toho je to jedno), nebo člověk rozumově ošizený (prostě totální blb). A jelikož by mělo platit Gaussovo rozložení, tak těch druhých v populaci není zas tolik. Každý rozumně uvažující člověk, který není zaslepen svými antipatiemi, musí nutně dojít k závěru, že špatný (resp. v tu chvíli udělal chybu) je v daném případě ten člověk, který měl zbraň v ruce. Policejní odstřelovač. Profesionál.
                  Jen tak mimochodem: zkuste říct „Putin“.

                  1. Nebyl bych si tak jistý. Důkazem je pokus na lidech s protivýherněautomatovou propagandou, kdy nadpoloviční část národa je dodnes přesvědčena, že papundeklové bedny v noci létají ven z herny, doletí až do domácností a rozbíjejí tam ty rodiny.
                    Přesvědčit tyto lidi, že nezajištěná zbraň po nějakém čase vystřelí samočinně, je proti tomu hračka :-)

                    1. Že je na vině magická létající bedna, tomu věří asi málokdo. Na počátku stojí samozřejmě člověk, jednodušší povahy a smýšlení, nebo třeba vystresovanej z tíživý životní situace a tím pádem snadno ovlivnitelnej. Normální člověk automaty dlouhodobě nehraje, protože ví, že jsou naprogramovaný na nějakej algoritmus, kterej se postará, aby peníze skončily tam, kde mají. Tedy v rukou provozovatele… Herny toho jen využívají k vlastnímu obohacení. Jako na všechno se dá i na tohle dívat z vícero stran. Jedna věc je, že se pro to člověk svobodně rozhodne z vlastní vůle a nikdo do toho nemá nikomu kecat, druhá je, že se k tomu rozhodne velmi často právě člověk, kterej si neuvědomí důsledky, nebo je mu to jedno, protože má zrovna v hlavě mrdník. Což u mě není omluva. Správná vám druhá varianta připadat nemusí, tomu rozumím, ale zas mi nepřijde až tak složitý pochopit názor právě z druhý strany, obzvlášť když jde od člověka, kterýho se to nějakým způsobem týká. Znám kluka, kterej takhle rozprodal i část rodinnýho majetku, aby to do těch mašin mohl naházet. Rozvrácená rodina, vím, že se máma snažila kluka vychovat, ale moc se to nedařilo a nakonec to byla ona, kdo všechno zaplatil. Mohla a měla se logicky se na syna vysrat, ale řekněte jí to do očí, že je blbá kráva a má ho poslat do prdele. To mámy většinou nepochopí. Takže o létajících magických krabičkách to není. To by bylo fakt čistě na Chocholouška. A ne, nelobuju za zákaz automatů, kdyby to někoho napadlo.

                    2. To je úplně jedno čím se člověk vodstřelí, jestli alkoholem či jinou drogou nebo jednorukým banditou, cokoliv zakážete lidi si stejně najdou buď něco jinýho nebo přejdou do ilegality (to, že jinak levná – dostupná droga/závislost zdraží a sníží se její kvalita je už jen důsledek, stejně jako zvýšení kriminality), prostě lidé užívají drogy od nepaměti a kvůli zákazům dobroserů (kteří jsou mnohdy závislí rovněž, shodou okolností na legálních drogách) rozhodně nepřestanou. Paradoxem pak je, že místo aby se peníze věnovaly na prevenci a osvětu tak jsou užívány na válku s drogami, kterou nejde vyhrát.

                    3. Jo, souhlas. Zákaz automatů by byla nekončící spirála. On je na příkladu, co jsem napsal, vidět i ten dvojí metr; a sice, že máma kluka považovala za svéprávnýho, ale když došlo na to, aby splácel co prohrál, tak to najednou zaplatila za něj, jako by svéprávnej nebyl. S logikou to nemělo nic společnýho. Jediný, co jsem říkal je, že rozumím tomu, odkud se takový názory berou a proč s nima tolik lidí souhlasí – např. proto, že velká část klientely automatů jsou lidi s problémama, co neuvažují racionálně a někde se dobrovolně „zabíjejí“. Herny na tom profitují a je jim to jedno. To není zrovna zářnej příklad morálního chování a to je pak munice pro tyhle názory. Že zákaz nic nevyřeší souhlasím.

                    4. To tak uplne jedno neni. Pripominate mi toho AC fanatika o par diskuzi vedle „sice nevim jak to udelat, ale trh to vyresi“:) S drogami je to podobne a jejich trivialni zamena je spis ukazkou ignorace. Heroin je proste uplne neco jineho nez treba cigarety a alkohol. Ono ve mestech to asi tak markantne videt nebylo, ale na vsich byl rozmach tvrdych drog pomerne bolestny. Proste teenageri misto „pojdme zkusit za stodolu koralku“ si za stodolou strileli primo do zily. A rozhodne neplati, ze by se k tomu dostali tak jako tak.

                    5. starter25 1.3.2017 v 15:29

                      Všude, kde uvolnili drogovou politiku (alespoň přestali kriminalizovat uživatele) došlo k poklesu konzumace drog, k poklesu kriminality, k poklesu závislých a k poklesu nakažených HIV a hepatitidou.
                      Takže se ví jak na to, ale neví se jak to zdanit, tak se to zakáže a ovčan se pumpne vo love na válku, a vo to de, ne?
                      Ve finále je totiž putna jestli máte 600k závislých na alkoholu nebo heroinu, navíc závislost na heroinu je démonizovaná proti závislosti na alkoholu.

                    6. To CNN: Vsude, kde…nejaky zdroj by nebyl?

                    7. Připojil bych se s tou žádostí o zdroj a k tomu bych měl 3 témata:
                      1. Je dostatečně průkazné, že příčinou poklesu bylo to uvolnění? Nebo jde (if at all) prostě o statistiku, sledovanou po uvolnění, bez analýzy příčiny?
                      2. Jak je měřen pokles konzumace? Jak je měřen pokles kriminality? Jestliže bude konzumace dekriminalizována, pak logicky poklesne kriminalita u paragrafů, postihujících vlastní konzumaci :-).
                      3. Co by mohlo být důvodem, že uvolnění způsobí pokles?

                    8. To John: Nechme se prekvapit. Me staci nase 90.leta, kdy k uvolneni doslo pomerne velkem, ale vsechny zminovane parametry naopak raketove vystrelily.

                    9. No a? Aspoň se pročistí genofond.

                    10. Jack Daniels: Popisujete přesně obvyklou epidemii psychopatů kolem závisláka na automatech :-) Matka je zcela mimo a provádí sebezničení a Vy nejste schopen ani vyslovit pravdu :-) Protože vlastní vinu si kolektivně nikdy nepřiznáte, tak nakonec se kolektivně dohodnete že za to dozajista mohou létající bedny a budete žádat jejich zákaz.

                      Naprosto stejně tito „rozumně uvažující“ budou požadovat zákaz sacharózy, bůčku, zbraní a podobně, co jim zrovna přijde pod ruku :-)

                    11. neuromancer: Tohle se tu objevilo, zatímco jsem měl rozepsanou odpověď CNN. Myslím, že ta objasnila, co si o zákazu automatů myslím dostatečně. K vašemu konstatování „Vy nejste schopen ani vyslovit pravdu “ bych měl dvě otázky. 1) myslíte si, že ona to nevěděla? a navazující 2) k čemu by to pak bylo…

                    12. Jack Daniels: Rozhovor jí může pomoc uvědomit si že má problém a něco s tím dělat, minimálně bude vědět, že okolí považuje její jednání za patologické.

                    13. Já mám dojem, že ona to moc dobře věděla, přesto se rozhodla, jak se rozhodla. Necítil jsem potřebu jí to dál otloukat o hlavu. Taky nejednám za všech okolností racionálně, byť se o to většinou snažím. Navíc vztah matky k dítěti je… No já se do toho jako chlap pouštět radši nebudu, ale cosi navíc tam asi bude.

                    14. Opakem jsou pak lidi co dodnes veri, ze hranim na automatech se daji vydelat penize.

                    15. Jen technicka – samozrejme hranim na automatech se penize „vydelat“ daji. Tedy ziskat vice, nez kolik do toho clovek nahazel. Stejne tak jde ziskat milion tim, ze si vsadim Sportku.
                      Sice pravdepodobnost neni vylozene velka, ale netvrdil bych, ze to nejde :-)

                    16. jo, kdyz tam jednou za cas hodim par supu pro zabavu tam muzu bejt dlouhodobe v plusu. Ale asi bych to prirovnal k tomu kdyz budu chodit po meste a civet do zeme, tak obcas nejaky prachy najdu. Uz sem takhle nasel dvakrat litr :-)

                    17. Re: shane 13:51

                      Co více, dodnes jsou mezi námi lidé, kteří jsou přesvědčeni, že s potivostí nejdále dojdou :-)

                    18. *poctivostí, sakra

                    19. No i s potivosti se da dojit daleko… :-D

                    20. Koukám, že ses nějak orosil :-)

                    21. Jsou ještě k dispozici ty použité francouzské pušky? Jako nové, jen dvakrát odhozené ;-).

                    22. Ad L.C.
                      I francouzské tanky se šestistupňovou převodovkou. Jedna rychlost dopředu a pět na zpátečku.

                    23. Pro:
                      PanPredseda
                      2.3.2017 v 15:13

                      Jestlipak víte, proč mají Francouzská vojenská auta tak velká zpětná zrcátka? Aby mohli vojáci pozorně sledovat dění na bojišti.

                      Víte, proč Francouzi jedí jen hlemýždě a žáby? Protože kterékoli jiné zvíře by jim nakopalo prdel.

                      Jinak, nic ve zlém proti Francouzům.

              2. To ilustrační foto je zjevně zcela mimo, ten četník měl nejpíš malorážku. Důkazem budiž prostřelená noha = lehké zranění :-)

                1. To je otázka vzdálenosti, pokud by měl něco v .223 remington, která proletěla delší vzdálenost, tak by mohla vzniknou jen malá dočasná dutina (zvláště pokud by střela prošla nějakou homogenní částí končetiny). Navíc největší ranivost naskočí ve chvíli, kdy se střela převrátí na bok a to v končetině v měkké tkáni většinou nestihne.

                  1. Psali, že to bylo sto metrů. Samozřejmě je mi jasné, že informace v tisku jsou oproti skutečnosti bolestně ochuzené, tak jen tak pro zábavu spekuluju :-)

                    1. Nepoužívaj žabožrouti náhodou G3 ve verzi SG/1? Na nějakých fotkách jsem je s ní dřív viděl, ale už si nepamatuju kde a v jaký souvislosti. Zas vzít si tohle do davu lidí by bylo asi dost na pováženou.

                  2. Nonevím, zrovna .223 má tendenci v cíli ohavně fragmentovat vinou vysoké rotace (samozřejmě, čert rohatý ví, jaké ti vepři tam používají střely). Navíc ve stovce metrů je ještě hodně rychlá, tedy je v každém případě nemalé risiko hydrodynamického šoku.

                    Spíš bych tipoval nějakou .308, která toho chudáka akorát lízla nebo nejhůř proletěla měkkým masem. Sice je to tlustší válec, ale zase je relativně pomalá, a nefragmentuje (obvykle).

                    1. Aha, ta fragmentace .223 mě utekla, někde jsem četl článek jak na vyšší vzdálenosti jde ta ranivost do háje. Tedy vím, že se dělají nějaké snadno framentující střely na škodnou, ale netuši jsem, že se to týká i jinak používané munice.

                    2. Podle toho, co jsem četl, nejde o JHP (jimiž se samozřejmě běžně střílí nejen škodná, ale víceméně cokoli, vyjma snad policajtů ve vestách), ale o to, že i FMJ má vysokou tendenci fragmentovat vinou vysoké rotace.

                      Nicméně ve valech za terči jsem se nehrabal, a střílet ta přemnožená čuňata jsem se dosud na Malou Stranu také nevypravil, takže osobní zkušenost žádná :)

                      Každopádně s tou ranivostí je to otázka, na niž snad jednoznačná odpověď ani neexistuje — podívej se na ty nekonečné debaty o 5.56 (což je z hlediska terminální balistiky přesně totéž) a hydrošoku…

                    3. A nebylo to tak, že, jak onehdá psal nebožtík Škvorecký,“ kule rikošetovala „?

                    4. Těžko říci, nicméně z toho bývají obecně zranění pěkně hnusná. Leda by rikošetovala tak moc, že už jí nezbude moc energie, a to je na diskutovanou vzdálenost málo pravděpodobné (ale samozřejmě možné).

          2. Kdyby ten odstřelovač co měl chránit prezidenta ho omylem místo toho zastřelil (a ne „jen“ nějaké dva kolemstojící), tak to by byl teprve nešika…

            1. Nebo hrdina. :-)

            2. Tam by mu ovsem nebylo co vycitat.
              Zbrani se ma mirit do bezpecneho prostoru a kde jinde by tento mel byt, nez okolo presidenta?
              Ale predevsim – nezranil by nikoho nevinneho.

    2. Není nějak příliš klidný?
      V jeho zemi se jezdí carmageddon, vobčas nějaká střílečka. A tady padne rána, dva borci to dostanou do nohy, a je to fajn? To nebude nic vážného, pokračujem? Žádná ochranka a odcházíme pane prezidente?

      1. Třeba se pak v zákulisí převlékl do hnědých kalhot.

      2. Ja myslim, ze moc vesely to nebylo. Lidi se prisli podivat na odstrel prezidenta a odsral to pinkl s ajznbonakem. To museli vracet vlezny. Fiasko.

    3. Dle logiky věci by se teď EK měla snažit o odzbrojení francouzské policie, či alespoň jejích „elitních střelců“. Mimochodem, ten chlap má tolik ostudy, že na jeho místě už bych pověsil řemeslo na hřebík a šel raději pěstovat ředkvičky. Tohle bude mít na talíři do smrti.

      1. Obávám se, že dle socanské logiky věci to vede především k závěru, že může-li se tohle stát dokonce i skvěle vycvičenému profesionálovi, pak z toho je jasně patrné, jak velice nebezpečné zbraně jsou a jak hazardérsky nezodpovědné je dovolit jejich vlastnictví a užívání neškoleným amatérům.

        1. Pak se ovšem připravme na amputaci mozku. Protože může-li vymyslet kolosální píčovinu profesionální politik, pak z toho je jasně patrné…

          1. S tím už tam mají zkušenosti…http://tn.nova.cz/clanek/urednik-44-zil-cely-zivot-bez-mozku-nikdo-si-toho-nevsiml.html

              1. Úředník je vcelku dobré krytí. ;-)

          2. V poslední době mám dojem, že profesionální politici ani nic jiného než kolosální pičoviny neprodukují. Zejména tedy ti evropští. Je toho tolik, že bych v klidu začal věřit na konspirační teorie, protože tohle skutečně není normální. Dnes zase nějaký až po prdel zadlužený Řek (pochopitelně člen EK) začal vyhrožovat mastnými pokutami, pokud nebudeme přijímat. Dle toho, co vím, se již zvesela přijímá, ovšem tak nějak neoficiálně (viz. záznam ze zastupitelstva v Havířově).

        2. Nejhorší na tom je, že máte pravdu. Přituhuje čím dál více a čím dál tím rychleji. Něco se chystá. Byl jsem si z legrace zažádat o výjimku na zbraň kategorie A a je to „no go“. Všechny jsou zamítány. Jsou zamítány i žádosti o znehodnocení. Kategorie B zatím ještě prochází. Otázka ovšem je, jak ještě dlouho.

          1. Otázka je, jak ještě dlouho si necháme srát na hlavy a budeme ty kretény poslouchat :(

            1. Speciálně v poslední době nevycházím ze zděšení nad tím, jak všichni, místo aby s tím nesmyslným a totálně absurdním EET poslali Babiše přímou cestou do prdele a obchodovali prostě a jednoduše bez účtenek a za hotové, jak Pámbu mínil, se místo toho tomu kreténovi snaží naprosto absurdně a nesmyslně vyhovět, tahají kvůli tomu elektrocentrály na hrady a zdražují vstupné, zavírají krámy, nechávají lidi čekat ve frontě než tu naprosto zbytečnou účtenku ten naprosto zbytečný krám vygeneruje, a podobné donebevolající kraviny ve velkém dělají :( To by fakt jeden blil :(

              1. Tak oni se proste bojej, ze je zavrou, no :-((
                Zrovna tohle bych jim nevycital..
                Ostatne, zcela uspesne ignoruju (stejne jako drive) prebirani uctenek a musim rict, ze kdyz jsem si napriklad naposledy kupoval moc dobre klobasy v nejakem stanku, tak jsem panovi dal penize, rekl jsem, ze uctenku rozhodne nechci a on skutecne zadnou netiskl :-)
                Takze imho s tema malejma se clovek domluvi, ale ja je fakt chapu, ze se bojej to otevrene ignorovat, protoze se bojej o zivot :-(

                1. Takové nebraní a občasné nevystavování účtenek je sice hezké gesto, ale v reále je o ničem. Pán ve stánku si prostě nemůže dovolit mít v účetnictví na jedné straně nákup tuny buřtů a na druhé tržby za prodej jednoho či dvou metráků.

                  1. Šmariá proč by si dával do nákladů tuny buřtů? Aha, vím. Protože je slaboduchý. Ty jsem zažil za své krátké berní kariéry. Hromadily náklady, které jasně ukazovaly, že musí mít i příjmy, následně se divili, když je kontrola proprala a nezřídka roznesla na kopytech.

                    1. Aha aha, takže si nedá náklady a co přesně pak, zaplatí to na DzP? Makes sense.

                      A ještě mi vysvětlete, dyž máme ten měsíční fakturovej vopruz, kterej zpracovávají automatizovaný systémy, tak kam se jako podějou ty stovky tun buřtů, který masokombinát vyrobí, vydá na ně faktury pro ty malé odběratele s jejich údaji v hlavičce a od těch už se tyto ovšem ve vopruzu neobjeví? To jako může minout i blbej?

                    2. Musí si dát náklady přiměřené přiznaným příjmům. Obdobně věděl každý hospodský, který prodával vlastní zboží už za socíku, že nikde nesmí být doklad a pokud možno ani svědek o tom, že to někde koupil.

                      V praxi jde použít mnohem sofistikovaněnjší systémy, obsahující propracovanou maskirovku, ale na klávesnici mám napsáno „PAMATUJ, ŽE NEPŘÍTEL NASLOUCHÁ“ takže různé historky a postupy si každý bude muset odžít sám. Věřím, že to tu čte řada účetních a daňových poradců, kteří by o šedivce mohli napasat půl knihovny, fantasie lidí je pestrá.

                    3. Mily Behemote.
                      Nenakupujeme zasadne na fuckturu s hlavickou.
                      V minulem stoleti a na zacatku tohoto jsem se kolem toho trochu motal a dokonce pivovary dodavaly cast sudu oficialne a cast bokem, ale do vytoce pocitaly vse, coz melo vliv na poskytovane bonusy.
                      Dtto burty, koupim kilometr burtu v Tesco a deset metru jinde.
                      Neskladuji v provozovne.
                      Nedavam do nakladu 1000 tacku pro prodej 50 burtu.
                      Atd., atp.
                      Ti kluci meli vysokou skolu uz z realneho socialismu a ti co nemeli se rychle priucili…
                      Jak rika Kodet ve Vrchni prchni:“i horcici, to bys nerek kolik to vynasi…“
                      I nove hospodske systemy typu Agnis si umely s ruznymi vstupy a vystupy poradit…
                      Jak lze nyni ojebat EET nevim, ale jiste se neco najde, sud piva stamgastum mimo asi pujde…

                    4. Dobře, tak si tu tunu ani nemusí dát do nákladů, ale jeho dodavatel bude mít někde informaci o tom, že mu tu tunu dodal. A když ten člověk bude někde stát x dnů a před stánkem bude mít pořád frontu, je to sice už argumentačně o něco lepší, ale pořád moc riskantní.

                      A i kdyby se to nakrásně u jednoho stánku s buřty podařilo (čemuž bych pochopitelně tleskal), jak velká část ekonomiky, nebo i jen Lojzových ročních nákladů/příjmů to je?

                    5. Zde bych zminil ono slavne prislovi, ze nemusi prset, staci, kdyz kape :-))
                      Samozrejme, ze je to boj s vetrnymi mlyny. A ve finale jde o 0,01% z celku a vlastne to nema z faktickeho hlediska nejakeho valneho smyslu.
                      No myslim si, a zde bychom se mohli zcela shodnout:-), ze i drobny projev „odporu“ muze „formovat“ prostredi, ve kterem zijeme. Cim vice drobnych, zanedbatelnych projevu odporu „zaridime“ a zaridime, aby o nich vedeli ostatni a nektere z nich to prinuti se malicko zamyslet, tim lepe.
                      Neudela to revoluci, ale jak jinak dneska bojovat s nepritelem, nez drobnou mravenci snahou.
                      A mozna, ze jednou to bude ta posledni kapka, ktera necemu pomuze – mozna ne. Ale chci mit ciste svedomi, ze jsem se snazil, a jsem mala ryba a muzu se snazit v ramci omezenych moznosti, ale podle me kazdy by se mel snazit, a to v ramci moznosti, ktere ma.
                      Neni malych bojovniku :-))

                    6. Ano, s takovým pojetím se dá souhlasit. S dodatkem, že když se necháš chytit a zavřít, bude to na okolí působit blbě, takže by opravdu mělo jít spíš o drobnou mravenčí práci v bezprostředním okolí, než o nějaká vznešená gesta typu „já jim to nebudu vyplňovat kontrolní hlášení a ať jdou do háje“.

                    7. Ja to beru ciste z pohledu zakaznika a jak ja mohu prodejci „pomoci“.
                      Vubec to neberu z pohledu prodeje, protoze si umim predstavit, co je to za silene nervy a nebezpeci tomuto system I jen castecne vzdorovat.
                      Oni jsou jednou nohou v kriminale, I kdyz vsechno delaj „spravne“, natoz jeste kdyz s tim bojujou.
                      Zase se shodnem, ze to po nich proste „nemuzeme chtit“, aby to proste delali systemove a systematicky, idealne vsichni. Jo, bylo by to fajn, kdyby to udelali VSICHNI, ale to se nikdy nestane, takze je jasne, ze tech par procent pripadu by stat zpacifikoval a ani by se urednik nezapotil :-(

                  2. No, tohle se tvarilo, jako ze to je nejakej malej vyrobce a prodavaj si to pak sami (predpokladam, ze maj 1 stanek a jezdej s nim po republice a kazdej den jsou nekde jinde)
                    Tam si myslim, ze kdyz bude sikovnej, tak „par kilo“ klobas se nekde ztrati – ostatne, par (set) kilo uzenin by dozajiste zvladl snist se svou rodinou :-)), takze mozna to umi mozna ne, no sance tam je :-)

                    Pripadne trebas autoservis – tam chapu, ze oni ty dily nekde nakoupili, takze kdyz to vezmu bez uctenky, tak to za co to koupili, za to to musej prodat, no muzou nezdanit zisk na tom dilu a lidskou praci, a to uz za to myslim stoji.

                    Ale jak jsem psal vyse – plne chapu ty, co uctenky tisnkou na vse, protoze proste se bojej o vse :-(

                    1. Po trhách začnou chodit kontroly raz dva.

                      Šak jak všichni mektali, že na začátkou budou todleto tolerantní a nebudou rozdávat pokuty za fakturovej vopruz, ne? Však taky jo, nedávali. Rozdávaj je až teď, zpětně, ovšem klidně hned za ten nejprvnější, ale o den pozděj poslanej vopruz. Desítka jen to fikne.

                      Kde se tak asi bere burešův ekonomickej zázrak? No jistě, 60G přijelo neplánovaně z uhnije. Miliardy pak jsou na desetitisícovejch pokutách za kdejakou drobnost a statisíce a miliony neoprávněně zadržovaný na DPH. Ns jednoho plátce. Kolikrát už to tu Sysop psal? A to není jedinej případ, to je denně. To se vysbírá pár desítek miliard hned. Co na tom, že se někdo dosoudí za deset let, to už na tom berňáku ani miniserstvu ti co tam jsou dneska dávno nebudou.

                    2. Nejsme vepri :-)
                      Osobne vidim smysl v tom, ze sice stankari maji povinne ty pristroje (kdyby prisla kontrola, jiste jim uctenku vydaji), ale pokud ja se budu snazit lokalne nakupovat od nejakych „trhovcu“, je velka sance, ze se casem budeme lepe znat a oni me budou duverovat, ze je neprasknu a ja mu jeste pred uzavrenim obchodu proste reknu (pripadne uz me bude dobre znat), ze zrovna me ji davit nemusi.
                      Chapu, ze tim nezachranim svet, viz muj text u JJ malicko vyse, ale mam za to, ze i kazdy drobny akt odporu je dobry a prospesny ..

                    3. Společnej odpor by byl 100% účinnej. Takhle si to budou pytlíkovat, vohnouti si samozřejmě budou koleno vrtat pro pětikorunu a na druhé straně všechny pomlouvat jak kradou, takže se změní akorát hovno. Na jednoho normálního člověka připadá sto vohnoutů a jinejch dementů.

                    4. Společný veřejný odpor by 100% účinný nebyl. Stát má totiž stále k ruce dostatek poskoků, pomocí kterých je schopen ten odpor potlačit a z minulosti je i dostatek know-how. Stačí pár exemplárních trestů, nějaké ty pobídky pro pomýlené, co včas přejdou na srprávnou stranu a je po společném odporu.

                      Příklad z historie: na jedné straně otevřená februaristaking, která pozdržela nějaké protižidovské razie o dejme tomu dva týdny, na straně druhé například městečko Aalten, kde ca 13.000 navenek spořádaných občanů úspěšně ukrývalo ca 2.000-2.500 Židů a jiných ilegálů až do konce války.

                      Z historie české například studentské protesty z podzimu 1939 vs úspěchy ilegálních organisací.

                    5. Ještě dodatek: když si to bude každý pytlíkovat po svém, nedají se nasadit plošná universální řešení a potlačení takového odporu bude vyžadovat podstatně víc zdrojů na straně státu.

                      Podívej se například na to, jak stát reagoval na masové používání „triku s preklusí“ u správních řízení. Pokud by se podobně masově začal používat například Helmut či jiná metoda, tak zase stačí jedna hajlovací seance ve žvanírně a je to.

                  3. Pokud se to děje občas a jde tedy o nějaké to kilo, pak není problém, ztratí se to ve „zkažených“ nebo tak něco.

                    Pokud se to — což je samozřejmě hypoteticky naprosto optimální varianta, ačkoli tomu moc nevěřím — bude dít velmi často a půjde skutečně o tuny, pak už se jednoznačně vyplatí najít i způsob, jak se těch tun de iure zbavit (nějaká spolupráce se slušným chovatelem psů třeba, nebo tak něco ;))

                    1. To spíš spolupráce s přátelským ředitelem kafilerie.

              2. Abych Vám řekl pravdu, tak já v poslední době nějak nepřestávám vidět rudě. Každý den přijde nějaká jobovka. A každý den horší.

                Estébáka Bureše mi raději ani nepřipomínejte. Říká se něco ve smyslu, že lid má vládu, jakou si zaslouží. Pevně věřím, že my na tom nejsme zase tak špatně.

              3. Myslím, že je nutno začít intenzivně vyvracet fámy o tom, že kombinace čísel na účtenkách přináší neštěstí osobám, které je mají u sebe, nebo že delší expozice účtenkami EET snižuje potenci. Ne, nic takové se neděje, uklidněte se, všechna úmrtí byla náhodná, krachy firem také a u potence jde o výmluvu. Máme to potvrzené státními institucemi. Pokud to budeme dost intenzivně vyvracet, už to takové informace nikdo nikdy nevymítí ze světa.

                1. Pro:
                  LWG
                  2.3.2017 v 20:23

                  Myslíte ony čtyři jezdce jménem Šeptanda, Dezinformace, Zveličování a jejich nejmocnějšího druha – Popření? Hmm, je to šance milion ku jedné, ale mohlo by to fungovat ;-).

                2. Silu cisel bych rozhodne nepodcenoval. Rikal mi kamarad, ktery ma stavebni firmu, ze dostali zakazku na sanaci omitky v kostele. Prijeli tam, oklepali a zacali strikat novou. Behem prace tam prisla babka, co tam v kostele pomaha, zacala lomit rukama, modlit se a utikala pryc.

                  Dodelali praci, balili vercajk a babka uz tam byla z5 s kyblem, hadrem a arzenalem ruznych desinfekci. Sice ji rekli, ze na omitku staci jen octova voda, ale ona ukazala na pytle od omitky: Hasit 666 Kalkputz…

              4. Babiše do oné části těla nepošlou prostě proto, že jsou příliš na ráně a stát může velmi snadno zlikvidovat jejich podnikání, potažmo je osobně. Nadšených mučedníků je mezi námi prostě málo (a ani já se k nim rozhodně neřadím).

                Je to ta záležitost, kterou pořád dokola řešíme ohledně šedé ekonomiky: dnes většina transakcí nemá charakter „já Ti posekám zahradu, Ty mi dáš brambory ze svého pole, která já spotřebuju – tím to končí a stát ať si trhne packou“. Drtivá většina reálných řetězců transkakcí se musí spíše dříve než později nějak vynořit v legální ekonomice. Stačí jeden člověk, který potřebuje doklad (protože bez dokladu by ho stát odrbal na daních ještě víc), potřeba vstupu, který je produktem ostře sledovaného odvětví (benzin, elektřina, plyn) a je to :-(

                Když Ty nebo já napíšeme pod rukou o pět aplikací víc než přiznáme*, případně tu aplikaci napíše někdo, kdo na to vůbec nemá státní bumážku, dá se to nějak ututlat a třeba i ukecat. V případě průseru nám na dobu vyšetřování zabaví počítač za pár desítek tisíc, my si za jedno odpoledne obstaráme jiný a jede se dál.
                Ovšem existuje mnoho odvětví lidské činnosti, ve kterých k podnikání nestačí pracovna 3 x 4 metry a snadno nahraditelné vybavení za sto tisíc a kde Tě státní správa může snadno zlikvidovat dokonce i když nic nezákonného neprovedeš (což Ti pak za dalších ca deset let slavnostně potvrdí soud).
                ___
                * Osobně bohužel nemám jediného zákazníka, který by si objednal věci za víc než pár desítek tisíc a nechtěl na to fakturu.

                1. k te * – ja ano, v radu stovek tisic…a dokonce takove znam 2, hec :-D
                  No nejedna se o hmotne veci …

                2. No fajn, takže budeš tak dlouho ohýbat hřbet, až Ti praskne. To je nějaké řešení? To je cesta do pekel.

                  Nám je to do jisté míry jedno; většina těch pakáren se nás buď netýká, nebo se jim dokážeme poměrně rozumně vyhnout. Ale malí obchodníci jsou — mají-li ty hovadiny dodržovat, což by podle mne rozhodně neměli — v hajzlu :(

                  Což je samozřejmě účelem cvičení; to prase nechce na každé vsi deset malých soukromníků, ale jednu Jednotu, pobočku Agrofertu. A to Ty chceš také, že tvrdíš, že se tomu má vycházet vstříc? :(

                  1. Řešením je podkopávat systém tam, kde mu to víc uškodí a kde je to pokud možno méně na očích a méně risikové pro zúčastněné – protože míra ochoty se do šedé ekonomiky zapojit, samozřejmě s klesajícím risikem roste.

                    Jistý potenciál vidím v rozvoji online platforem pro p2p směnu, ale i tam existuje spousta omezení – těžko se asi do něčeho podobného bude zapojovat někdo, kdo má továrnu za miliardu, kterou mu stát může obratem zavřít. A pokud by platforma začala moc růst, došlápne si stát na ni (viz např. Aukro, které prodejce udává finanční správě).

                    Když deset malých soukromníků skončí v lochu nebo na ulici vlivem likvidační pokuty, tak proti té Agrofertí Jednotě pomůže přesně jak?

                    1. Lze to shrnout do věty „hlavou zeď neprorazíš, ale lze jí pomalu podčůrat“, nebo do sledování poměru „cena – výkon“.

                      Jednou ze skutečností, kterou má stát na své straně, jsou davy expertů, kteří rozumí úplně všemu, pojem o daňovém systému nasbírali během celého života a jeho „drobné“ změny v průběhu času zanedbávají, ví, že všichni policajti a úředníci jsou úplně blbí, rozhodně mají menší mentální kapacitu než Franta, co nezvládnul ani jednocení řepy, protože i ten v hospodě vysvětlil, jak tomu rozumí lépe, nesečtou pět plus dvanáct pětin, ale bezpečně rozumí ustanovením procesních předpisů o odručování a jejich základní argumentační přístup je, že se nedají a kdo víc řve, ten vyhraje. Při konspiraci jsou asi tak spolehliví jako když slibují starý, že fakt jdou jen na jedno. Potom pochopitelně pár z nich dostanou a ostatní se důvodně podělají předem, což je první projev přiměřeného hodnocení sitauce v celém tom myšlenkovém řetězci.

                      Teď jsem například slyšel o zátahu na kamiony jisté firmy v jedné cizí zemi, jejíž řidiči věděli, že česky tam určitě nikdo nerozumí, konečně dělí nás hranice, takže si své finty na regulace, přestávky, atd., vyprávěli v hospodách na benzínkách tak dlouho, až Herr Kommissar šel najisto. Může to být UL, ale zdroj byl velmi blízko, takže si myslím, že min. co do základu není.

                    2. Hele, mě už to podčůrávání nebaví. Tohle se tady praktikovalo většinu minulého století a jediným konkrétním výsledkem pro naši rodinu bylo, že třetina skončila v kriminále a následně v emigraci, druhá třetina před tím kriminálem emigrovala rovnou, a třetí zůstala zde s prdelí oholenou dohola. Fakt už dost. Dětičky intenzivně kopu do jazyků a šetřím jim na to, aby co nejdřív to půjde, vysmahly co nejdál od EU a doufám, že se budu moct alespoň na důchod odkýblovat za nima.
                      Mám tuhle zemi rád, ale když víc, než polovina mých spoluobčanů je schopna zvolit to, co zvolila, tak na tohle jsem už opravdu moc starej a mám moc slabej pajšl..

                    3. JVP: máte nějaký tip na konkrétní destinaci, kam se odkýblovat na důchod?

                    4. Snad ten NZ. Mám příznivé reference od známého, co se tam odsunul před pár roky.

                    5. The regulation of guns in New Zealand is categorised as restrictive: the right to private gun ownership is not guaranteed by law … specific reasoning is required for special licence endorsements for pistols, restricted firearms, and Military Style Semi-Automatic weapons, including sports shooting, hunting, and collection. Owning a firearm for self-defence is specifically excluded, and prohibited … third party character references for each gun licence applicant are required … authorities are required to conduct interviews with, or to advise an applicant’s spouse, partner, or next of kin before issuing a gun licence … carrying a firearm in plain view in a public place is prohibited … carrying a concealed firearm in a public place is prohibited

                    6. Kolega JJ před časem dost chválil Guatemalu. Osobní zkušenosti nemám naprosto žádné.

                      Z míst, o nichž něco vím, vycházejí relativně nejméně špatně (nikoli dobře!) některé soudnější státy USA; kupříkladu Vermont má velmi smysluplnou zbraňovou legislativu, ditto Montana. Za sledování myslím stojí také New Hampshire.

                      Akorát že jsem emigraci už plánoval v 80. letech, pak se tedy ukázalo, že to nebude třeba, a vracet se k tomu docela nasere, z mnoha a mnoha důvodů :(

                    7. zalezi na tom. Jestli jen na duchod, tak dobra je JV Asie. Je tam levno a zivotni uroven tam jde dost nahoru. Na hovno je tam vymahatelnost prava a strasliva korupce.
                      Jestli na trvalou emigraci, tam mimo EU pripadaji v uvahu jen USA, Kanada, Australie a NZ. Jinak nic.

                    8. No, ona reálně asi vůbec nejlepší varianta je právě to nic, tedy nebýt občanem vůbec žádného bordelu na kolečkách, jenže to bohužel vyžaduje finanční prostředky, na něž já osobně, byť úplně chudý nejsem, nedohlédnu :(

                      (Nebo samozřejmě naopak toho jde docílit i bez peněz, ale s mírou osobní askese, jíž bych jen enormně nerad kdy dosáhl ;))

                    9. Nejen penize.na tohle musi mit clovek naturu. furt nekde rajzovat, nebejt nikde doma, nemit koreny. navic se blbe hleda zenska co by do toho chtela taky jit a i kdyz onanie je fajn, tak pri sexu clovek tak nejak vic prijde mezi lidi :-) nekde je tu na tema kocovani par clanku a realita mi moc lakava neprijde. autor to teda pojal pomerne nizkonakladove, takze cestuje v karavanu a zivi se sberem srotu a kdovicim dalsim, ale ani s prachama mi to jako nejaky velky terno neprijde. ale jak jsem rikal, zalezi na nature.

                    10. Není problém mít „doma“. Jen to musí být napsané na vhodnou firmu (nebo na milostivou paní) :)

                    11. Prej víc mezi lidi :D:D To je dobrý…

                    12. mě už to podčůrávání nebaví. Tohle se tady praktikovalo…

                      Naprostý a bezvýhradný souhlas.

                      když víc, než polovina mých spoluobčanů je schopna zvolit to, co zvolila…

                      Zde ale emigrace moc nepomůže (pokud se bavíme o cílech, kde je, nebo v dohledné době hrozí, demokracie). Volení hovadin totiž je neúprosný důsledek demokracie; kdekoli je, tam to takhle dopadá — viz Kingdom of Kondom, viz USA (kde to excelentně rozebírá Ron Paul, pokud snad někdo náhodou ještě nečtl, doporučuji), …

                    13. Aukro BONZUJE financům ??? Opravdu myslíte TO AUKRO, tedy bandu polských zlodějů a vydřiduchů?

                    14. Za prvé – Allegro není platforma zlodějů a vydřiduchů, alébrž poměrně běžný aukční (polský) portál. Za druhé – české Aukro byla v podstatě franšíza, je ovšem odkoupena a je tedy české. Za třetí – údajné „udávání“ prodejců je běžnou povinností podobných portálů. Takovýto podnik MUSÍ poskytnou všechny relevantní údaje o finančních záležitostech i svých i svých klientů – samozřejmě na vyžádání. Podobné kontroly již byly na vícero podobných portálech a byl dokonce celoplošné, nikoliv „na udání“. Prostě musíš donést na finančák složku z účetnictví, která se týká Aukra a tebe, Aukro dodá to samé, FÚ udělá křížovou kontrolu. Nic strašného – jen kontrola, zda platíš daně z příjmu. Aukro ostatně účtuje za služby provize a poplatky, samo je tedy nuceno vést přesné účetnictví o každém z nás a na vyžádání veškeré údaje předložit.

                  2. Hlavní průser je ten, že se drobní živnostníci nedokáží dohodnout. Představte si, že by v jeden den tu účtenku neodeslal zkrátka nikdo. Pracovali by úplně normálně jako každý den, ale tak, že EET neexistuje. Když to udělá jeden, deset, padesát, tak jim napaří pokuty, ale když to udělá 2000 živnostníků, tak co. Bureš naseká pokuty všem? Vážně je jedno estébácké prase více než 2000 pracujících živnostníků?

                    Nebo jinak, co kdyby odeslali v určenou hodinu všichni třeba účtenku na 1,- Kč a pak okamžitě odeslali storno na tu účtenku za jednu korunu (přiznávám, o EET nevím ani zblo, tak nevím, jde-li to tak) a to celé zkrátka udělali tak 10x po sobě. Chápu, problém je čas, ale když přijde tolik transakcí v jeden okamžik, jak na to zareaguje Burešova IT infrastruktura? Představte si 2000 živnostníků, hospodských, já nevím koho, nebo 5000 a každý udělá 10 transakcí a deset storno transakcí během třeba cca 5 minut. 100 000 transakcí za 5 minut a tohle si z legrace zopakují 4x, či 5x za den.

                    1. jo, to jsme si na stredni taky rikali, ze kdyz z odpoledniho vyucovani zdrhnem cela trida, tak ze nas prece vsechny nepotrestaj. A vis jak to dopadlo? Potrestali.
                      Co konkretne brani statu rozdat 2000 pokut? Mas vubec tuseni kolik rozda DENNE pokut jen samotna MP Praha? a to je jen maly kolecko v cely masinerii.

                    2. Hlavně na to mají dost času. Tři roky. Takže je naopak taktické provinilce cpát do dobytčáků, tedy co to povídám, pokutovat a zavírat jim provozovny, postupně. Část dříve potrestaných to bude nově potrestaným přát (bo rovnost musí být), část zatím nepotrestaných bude doufat, že na ně nedojde.

                    3. 2000 živnostníků, 2000 pokut. Kolik pokut připadne na jednotlivý berňák? I pokud by těch živnostníků bylo 100 tisíc, tak si úřad nechá napsat vhodný software (pokud ho ještě nemá) a ve lhůtě to v pohodě stihne.

                    4. Hele, my živnostnící žádné EET nechceme. Ale proč? protože z těch registrovaných tržeb musíme odvádět daně z příjmu a odvody na sociálku a zdravotní pojištění. To je hlavní důvod nelibosti. Kecy o diktatuře a nevolnictví a o cílené likvidaci konkurence … jsou kecy.

                    5. Třeba zpravodajská funkce je nepochybná – proč jinak by tam spadaly platby kartou, které stejně jdou na účet?

                    6. Ja znam par tech, pro ktere jsou ty mesicni naklady proste uz ta posledni kapka, kdy uz se jim proste prestane vyplacet vubec neco podnikat.
                      A to je presne to, kdy lidi nadavaj, ze to „neco likviduje“. Ano, likviduje – likviduje to ty nejmensi a naopak to vyhovuje tem nejvetsim, kteri je ve finale nahradi.

                    7. To je trolling, nebo jste skutečně tak nevídaně blbý?

                      Žádné nové daně EET přinést z principu věci nemůže*; naopak celkový výběr sníží, protože jeho vinou řada těch, kdo dosud daně platili, se odebere na sociálku a bude naopak pobírat příspěvky v nezaměstnanosti.

                      Především ale zavádění EET (jakož i KH a vůbec všech ostatních podobných svinstev a regulací) vůbec nijak nesouvisí s daněmi; to akorát Bába tvrdí, a hlupci mu to žerou. Reálně prakticky jediný** účel těchto ohavností je likvidace střední třídy, jež je jinak nepříjemnou konkurencí Agrofertu, a v podstatě jedinou (jedinou významnější) zálohou pravicově smýšlejících lidí.
                      ___
                      * Tedy pokud nepočítáme daně vybrané z naprosto uměle vytvořených a absurdních služeb typu „poradenství EET“, „výroba pokladen EET“ a podobně.
                      ** Daleko menší, ale nezanedbatelný účel je také „učit stádo na povel zabečet, na povel ohnout hřbet, a na povel nastoupit.“

                    8. Ano, jsem tak nevídaně blbý. Přiznávám, že jsem ze svého výdělku za ty roky neodvedl na odvodech minimálně stovky tisíc korun (použil jsem je na rozvoj živnosti). EET mi vadí silně, ale je to právě z tohoto důvodu – ty peníze mi v budoucnu budou prostě chybět.

                    9. Nemyslím si, že by o daně vůbec nešlo. IMHO je to i reakce na nárůst šedé ekonomiky, který tu propagujeme. To, že část živnostníků s podnikáním sekne má také daňové dopady – většina z nich neskončí na pracáku, ale jako zaměstanci. A zaměstnanec jednak asi ztrácí část samostatnosti, ale hlavně se výrazně snáze oškubává.

                      Rovněž si nemyslím, že Burešovi jde primárně o likvidaci konkurence Agrofertu – tihle drobní živnostníci, co to zabalí kvůli EET pro něj reálnou konkurencí nejsou. Pro něj je to prostě naplňování té jeho zvrácené fašistické představy o tom, že ekonomika, to jsou stát, velké firmy, kapitáni průmyslu, co o všem rozhodují apod.

                      Ad střední třída – podívej se na to, jak v současné době vyvádějí socani s progresivním zdaněním a jak se v souvislosti s tím hádají o tom, co je a není střední třída.

                    10. Podivejte se na tu zas…nou Indii a pak neco rikejte o sede ekonomice.
                      Za unor maji 25% propad drobneho a stredniho podnikani, co jim v prosinci zrusili hotovost, ze prej „boj proti sede ekonomice“.

                      No tak ted to fakt „vyhrali“. Kreteni zajebani. A EU uz razi tu samou ideu cashless society i u nas. Tady vubec nejde o boj se sedou ekonomikou, tady jde o to, jak ziskat totalni moc, znicit vse autonomni a decentralizovane, auty pocinaje, pres zbrane az po zkurvenej kotel v kotelne. Az se to totalne hospodarsky, politicky a ideove rozsype a osobne povazuju za zazrak, ze levicova slunicka jeste neskoncila v propadlisti dejin, tak fakt lidem pomuzou jejich tepelna cerpadla, solary, autonomne rizena auta, prace pres internet a virtualni miliony na bankovnim ucte, kdyz kurva denni realita bude o tom, ze prezije ten, ktery si bude umet uplacat zemljanku, nastipat si drevo na topeni, zastrelit nejake maso a upect si ho na rozni a spravit si zlomenou nohu nebo vykloubene rameno.

                      Presne tam to smeruje, viz Ukrajina a spousta dalsich zemi, ktere se ji velmi statecne priblizuji.

                      Neni to tak davno, kdy se bojovalo jen kdesi daleko, na druhe strane Zemekoule. Ted se bojuji drobne a lokalni valky skoro vsude a velka valka s Rusama je taky na spadnuti.

                    11. di uz do pice s tema blabolama. Zadnou hotovost tam nezrusili.akorat ukoncili platnost starejch tisicirupiovejch bankovek a kazdej kdo nechtel prijit o prachy si je musel jit vymenit (v kursu 1:1). Takze logicky vyplavaly nasysleny prachy z ruznejch levot a hlavne korupce, coz je v Indii narodni sport, takze Indove rvou, panc jim ty ulity cerny prachy obratem zdanili a samozrejme se zacalo vysetrovat kde k tem penezum prisli, takze kdo nechtel riskovat pruser tak musel ty prachy obetovat, coz taky nasere.

                    12. drahy shane, zrusili tam vsecko az na drobaky, ktere jsou vhodne tak leda na placeni na hajzlu, zrusenim bankovek dvou nejvyssich nominalnich hodnot zrusili 86 procent veskereho obeziva v zemi ty vole, tak si neco o tom precti a pak si tu otevirej hubu. Dalsi vec je, ze ty zrusene penize si jakoze lidi mohli vymenit v č hodinovych frontach na obcanku, coz je docela parodie, kdyz stovky miliony indu vubec obcanku ani nemaji a nikdy mit nebudou a bankovni ucet jich maji zlomky procenta a vubec nejsou na bezhotovostni placeni pripraveni. Vidim, ze jsi fakt skvele informovany.

                    13. Jasne, ty debile. Zrusili stary petikila a litry a zavedli novy petikila a dvoulitry. Platej uz od listopadu. Zbytek se bude vymenovat postupne. Vzhledem k tomu, ze se bavime o zemi kde si obed na ulici koupis za 20 rupii, tak to je asi takovy zruseni hotovosti jako kdyby u nas zrusili dvoulitry a petilitry. Navic nic nerusili, akorat menili stary prachy za novy.

                    14. No meli se Indove zeptat toho Kavanova tajemnika, jak se meni prachy.
                      Ten to zvladl okolkovat doma v krabici.
                      http://zpravy.idnes.cz/srba-koupil-nemovitosti-za-miliony-d65-/domaci.aspx?c=A020303_220607_domaci_pol
                      No musela to byt velika legrace ta vymena…
                      Zejmena pro ty poctive stradaly, co je tak lituje ocs.
                      Tonda Zapotocky se s tim ani nesral 1:1 a kdyby nekdo chtel menit balik, tak by ho rovnou zavrel a zdanil mu to sazbou 100%…

                    15. Ti, kdo měli „nasyslené prachy z různých levot a korupce“, mne celkem nezajímají.

                      Naproti tomu považuji za zcela zásadní a neakceptovatelný průser, pokud to přineslo problémy byť i jednomu jedinému slušnému člověku, který měl poctivě našetřeno.

                      A upřímně, neumím si moc představit, aby tomu tak nebylo?

                    16. problemy to prineslo a bylo to dost debilne naplanovany a provedeny, ale nema to nic spolecnyho s nejakym rusenim hotovosti jak tvrdi ten kreten zrg1. Mimochodem, aniz bych chtel nejak tu saradu hajit, tak korupce je v Indii strasliva a neskutecne je brzdi v rozvoji. To neni takova ta pseudokorupce jako u nas. Tam je to opravdu problem.

                    17. Jistě; jeho (jediným možným) řešením ovšem nejsou takovéto sviňárny, nýbrž omezení počtu těch, kdo mohou rozhodovat o cizím. Tedy úředníků a celkově státní moci.

                    18. ad: Tady vubec nejde o boj se sedou ekonomikou, tady jde o to, jak ziskat totalni moc, znicit vse autonomni a decentralizovane, auty pocinaje, pres zbrane az po zkurvenej kotel v kotelne.
                      ______ +1!

                      Všem malým i velkým, bohatým i chudým, svobodným i otrokům nechá dát znamení na pravou ruku nebo na čelo, takže nikdo nebude moci kupovat ani prodávat, nebude-li mít to znamení – jméno šelmy nebo číslo jejího jména. (Zjevení 13; 16-17)

                    19. Nárůst šedé ekonomiky to rozhodně leda podpoří (a je to jediným positivním efektem).

                      O daně jim nejde prostě a jednoduše proto, že komukoli s IQ přesahujícím obvod vlastního pasu je naprosto zřejmé, že se jich vinou těch zhovadilostí vybere méně.

                      Jistě, socani chtějí střední třídu zlikvidovat přesně stejně, jako Babiš; ostatně to není vůbec žádná novinka už dávno :(

                    20. Pas si příležitostně přeměřím ;-) Ale každopádně si dovolím nesouhlasit – drastické pokuty a snadnost zjišťování nezákonného jednání povedou k tomu, že okruh lidí, kterým třeba hospodský či instalatér risknou dát něco bez papíru se radikálně zmenší. Nějaké hotfixy se časem určitě najdou, ale obávám se, že vyje..ní se státem bude čím dál tím obtížnější – podobný vývoj je u pár let vidět i u silniční buzerace :-(

                      Také ber do úvahy to, že spousta opravdu malých živnostníků, kteří to kvůli EET zabalili či zabalí, má tak malé obraty, že v důsledku výdajových paušálů, slev na daních apod. například daň z příjmů reálně neplatí a platí i relativně malé z + s. Až skončí v zaměstnaneckém poměru, o paušály přijdou, takže jim stoupne daňový základ, z + s se nebude počítat z výnosů ponížených o x položek, ale pěkně z hrubé mzdy…

                      Zatím ty svině vybírají více – ačkoli určitě ne o tolik, kolik vytrubuje do světa Bureš, ten rozdíl je dost velký na to, aby se dal vysvětlit jinak.

                    21. Vybírají více akorát tak na pokutách.

                      A jinak, vždyť je to zřejmé:
                      (i) co šlo dřív bez účtenky, to jde bez účtenky přesně stejně i nadále;
                      (ii) co dřív nešlo bez účtenky, to bez ní stále nejde — akorát je s jejím vystavením stonásobný oser.

                      Na první pohled se nic nemění. Na druhý pohled je ale zřejmé, že ten zmíněný oser řadu účtenek, jež by byly bývaly vystaveny v původním systému, zčásti zcela zruší (protože obchod neproběhne vůbec), zčásti přesune z bodu (ii) do bodu (i), protože i tam, kde bych dřív účtenky vydal a mávl nad tím rukou, se tady vinou toho oseru budu sakra moc snažit hledat i ty nejokrajovější možnosti, jak ji přec jen nevydat.

                    22. ad: Na první pohled se nic nemění.

                      Zdání klame. Ano, čárymáryfuk „na první pohled se nic nemění“, přičemž se současně mění úplně všechno. Salámová metoda + metoda Owertonova okna on-line a v praxi. Gojímové jsou holt hloupí, no…

                    23. No dříve jsi mohl třeba v restauraci dát i zcela neznámému zákazníkovi účtenku z jedné tiskárny (nebo rukou napsanou) a do účetnictví sis pak mohl dát něco úplně jiného (v rámci plausibility dané tím, co jsi měl v nabídce, na skladě atd.). Kontrola byla možná, ale nebyla úplně triviální a nešla automaticky nasadit plošně*. Většina lidí účtenku zahodila, takže křížová kontrola se dala dělat jen u adresných provokací nebo když Tě nějaká svině práskla. Možnost vytvořit účetnictví ex post pak umožňovala použít chytré algoritmy pro vytvoření dat, která byla při běžném dataminingu relativně nenápadná (běžně se to používá například u knih jízd, ale obávám se, že i tam má stát velké plány :-( ).

                      S EET mají státní svině data o vývoji tržeb pěkně na stříbrném podnose v reálném čase a mohou podstatně vylepšit cílení kontrol a jiných buzeračních prostředků. Zároveň se značně omezuje prostor pro úpravu těch dat – něco málo udělat jde (duplicitní kódy), ale extra velké šance tam nevidím.
                      ___
                      * Z doslechu vím o hospodském, který dával do účetnictví v globále vcelku uvěřitelná čísla, jenže mu průběh tržeb nekopíroval počasí a průběh tržeb v ostatních restauracích v regionu. Pak stačil jeden aktivní blbec s Excelem na místně příslušném FÚ a bylo to.

                    24. Z doslechu vím o živnosti, která vykazovala zcela reálné náklady a reálnou produktivitu. Byli popotahováni, kontrolováni a bylo předmětem dlouhých jednání to, že mají nižší produktivitu nežli papírově srovnatelné živnosti ve stejném okrsku. Pravda byla ta, že oni měli vše ofiko, nepodváděli. Ostatní nakupovali matroš načerno. Podezřelí ale byli oni …
                      Pak si něco dělej ….

                    25. Zatímco dneska je rozdíl v tom, že daleko víc lidí účtenku vůbec nechce, protože vědí, jaké je EET svinstvo. Z těch, kdo si ji vezmou, ji zahodí úplně stejná většina jako předtím. Pokud ten, komu jsi dal falešnou účtenku předtím, byl svině financ, měl jsi problém přesně stejně, jako jej máš dnes.

                      Možná dokonce reálně menší — už se moc těším na to, jak budou úředníci, kteří tomu lautr nerozumějí, vzájemně rozlišovat účtenky zcela kompletně vymyšlené od účtenek zcela poctivých, obsahujících nicméně nekorektní údaje vinou chyby na straně serveru (a ne, že to „není možné“, tomu věřím asi tak stejně, jako se dalo věřit Gottwaldovi, že bude podporovat živnostníky. Vlastně méně, protože Gottwald je technicky vzato podporovat mohl, kdežto to, aby v tom serverovém sw nebyly chyby, je reálně nemožné).

                    26. V sw teoreticky chyby být nemusí (jako programátor jsem tyto věci řešil již před 40 lety, kdy sítě, resp. přenosové cesty, nebyly ještě tak spolehlivé jako dnes). Prestižní záležitost pro ajťáka je mít soft takový, který nejenže řeší jádro problému (prostě zadání) – pracuje pro účel, pro který se píše …. ale i řeší veškeré průsery hardware. Jest nabíledni, že to dokonale udělat nelze.

                    27. Ale jo, taky mám za sebou pár semestrů sofwarového inženýrství, verifikace programů a podobných legrácek, o praktických implementacích věcí, jež musí běžet spolehlivě 7/24 nemluvě.

                      Závěr nicméně byl, je a v jakékoli smysluplně dohledné budoucnosti také bude ten, že ačkoli vhodnými postupy spolehlivost sw samozřejmě do jisté míry zvyšovat možné je, má to hranici, a přesně jak sám píšete, jest nabíledni, že to dokonale udělat nelze.

                    28. Tyhle věci se řešily odjakživa. Pro mne to bylo v podstatě 90% sw práce.
                      Praxe státu ale bude taková, že to bude naprogramováno blbě …. následky budou obslouženy blbě (lidmi, kteří pro stát pracují) …. a renoncy půjdou na vrub poplatníka.

                    29. O účtenky jako takové nejde. Jde o to, že dřív byla ta účtenka v podstatě jediným zdrojem informace o skutečně proběhlém plnění. Mohl jsi ji zahodit, do účetnictví vygenerovat něco co na první pohled dávalo smysl a dokud se neobjevila účtenka, která neseděla, bylo to úplně v klidu. A protože finančních sviní obrážejících restaurace je relativně málo a neměly k disposici data pro nějaké selektivní cílení, bylo celkové risiko malé.

                      Tj. ano, pokud přišla svině, dostala falešnou účtenku a přišlo se na to, byl průser. Jenže EET výrazně zvyšuje pravděpodobnost toho, že se ta svině objeví právě u Tebe, pokud se budeš snažit část tržeb zatajovat (resp. jakkoli výrazněji vyčuhovat z řady).

                    30. Stran té řady, a o čem jiném prosím pěkně píši v 2.3.2017 v 19:58 a v příspěvku hned následujícím než právě o tom, kterak je positivně k zbliží, jak všichni vesele a s budovatelskými písněmi na rtech tu řadu tvoří?

                      Viz pak prosím také pro srovnání 3.3.2017 v 20:59 a následující.
                      ___
                      Mimochodem, čteš také někdy maily?

                    31. P.S. Je to mj. varianta na onen přístup, který prosazuji už dlouhá léta, a víceméně všichni (to be fair, vyjma právě Tebe!) na mne koukají jak na blba: je třeba šifrovat veškerou komunikaci, protože s nešifrovanou je to v hajzlu ze zřejmých důvodů, a s šifrovanou pouze-tou-důležitou ditto vinou vyčuhování z řady. To je naprosto přesně týž princip jako tohle… :(

                    32. re JJ 3.3.2017 v 20:02

                      Jaký plány? To jako to, co jsem tady včera hodinu smolil za leden a únor, budu muset smolit průběžně. Takovou hezkou exelovou tabulku jsem si na to udělal, všechno mi počítala a teď abych jí snad předělával ?!

                    33. To je přesně to, o čem píši v 2.3.2017 v 19:58 a v příspěvku hned následujícím (a do jisté míry i v těch dalších).

                      Nejde o jednorázové „mohlo by být ještě hůř, buďme rádi, že“. Jedna věc vede k druhé.

                      Akceptovali jsme, že namísto celkem smysluplné otázky „řídím bezpečně nebo ne?“ se řeší naprosto absurdně „pil jsem alkohol nebo ne, bez ohledu na to, zda to má nebo nemá vliv na mé řízení“, a teď máme Drägery.

                      Akceptovali jsme, že nám stát může strkat nos do podnikání, a dostali jsme KH. Akceptovali jsme KH bez větších výhrad, a dostali jsme EET. Pokud teď akceptujeme EET bez větších výhrad, časem přijde povinná identifikace zákazníka a centrální registrace kompletně všech obchodů, nikoli v celkové ceně, ale položku po položce…

                      A tohle je totéž v bleděmodrém: akceptovali jsme bez křiku SPZ; přijali jsme to, že stát může chtít vidět nějaké záznamy, kdy jak jsme jeli — vždyť, ke všem sakrům abych neklel, už jen toto je naprosto neakceptovatelná drzost! Ale skoro nikdo skoro nijak neprotestuje; všichni se mohou přetrhnout, jen aby tento absurdní požadavek splnili — pak už je jen samozřejmé, že dříve či později přijde logický požadavek jízdu a řidiče registrovat u Velkého Bratra předem, přičemž vyjet bez této registrace bude nezákonné.

                      Čemu se divíte? Jsou to naprosto logické důsledky toho, co jste všichni dávno přijali za samozřejmé :(

                    34. P.S. Před několika lety jsem tady v těch diskusích myslím snad i opakovaně tvrdíval, že je velmi záhodno, aby (skoro) každý bojoval přinejmenším neplněním stupidních příkazů proti státní moci, a že je třeba, aby na sebe bral (skoro) každý při tom alespoň malé, nelikvidační risiko. Protože pokud se tak dít nebude, pak přijde doba, kdy to risiko bude velké a likvidační, a vyhnout se mu bude přinejmenším problematické.

                      Měl jsem se tehdy s někým vsadit o basu šampaňského: jak říkával starý Winston, when we are losing, we need it badly.

                    35. P.P.S. A je nejvyšší čas, aby registrace zbraní byla zrušena. Nechcete se někdo dneska vsadit o basu šampaňského, že pokud zrušena nebude, za pár let bude zle?

                    36. Ad ocs 3.3.2017 v 21:24:
                      Já s Vámi v tomto názoru souhlasím, takže až vyhrajete, dejte mi vědět, pro půl bedny bych se stavil.

                    37. Nektere modelky maji IQ presahujici obvod jejich pasu a o tom co je jim jasne bych se neodvazil spekulovat.
                      Doufam, ze budu mit v pase vzdy mensi cislo nez IQ…

                    38. Existují velmi chytří chlapi, kteří mají obvod pasu vyšší než IQ. Zní to neuvěřitelně, ale i tací lidé jsou, znám je.

                    39. ad: Nárůst šedé ekonomiky to rozhodně leda podpoří

                      Na chvíli. Až nastoupí tzv. bezhotovost (a ten trend* je dnes už tak do očí bijící, že o něm nemíním vůbec diskutovat) a zmizej hotový peníze, bude vymalováno. O nějaký „svobodný směně“, si milánkové všech těch liberálních pavěd, můžete nechat leda tak zdát.

                      * – vnucování placení kartou, všelijaké ty „bonusy“ a zvýhodňování při placení kartou, a tím pádem znevýhodňování placení hotově, etc.

                      kontrolní otázka: kolik je vás tady, kteří dostávají mzdu na ruku a ne na účet?

                    40. Jistě. Však zatímco cca do roku 2010 jsem prakticky vše platil šekem nebo později kartou, dnes už takřka vše platím v hotovosti a kartu téměř nepoužívám — pokud vůbec, tedy jen pro výběr z bankomatu a i to jen výjimečně. Osobně jsem přesvědčen, že by to tak měl dělat každý, protože opak je cestou do pekel.

                    41. P.S. Pokud jde o mzdu oficiální, je rozdíl mezi „na ruku“ a „na účet a z něj vybrat“ naprosto zanedbatelný, protože v obou případech ty svině šmírácké vidí přesně totéž, jen z mírně různých úhlů.

                      Samozřejmě, něco jiného je mzda šedočerná (a čím více takových, tím lépe!) — ale tu těžko bude kdo chtít na účet posílat, že :)

                    42. Ono jde o způsob života a převládající druh obživy. Mi se to také překlopilo a většinu peněz mám již nejméně dvanáct let hotově, z ruky do ruky. Leckdy si říkám, proč mám vlastně účet, konto, kartu, internetbanking a tak, když to konto musím ručně osobně futrovat hotovými …. abych pak mohl dát převodní příkaz.

              5. Jde o to, že občas, pokud chcete dělat něco pro firmu, co si to chce odepsat jako náklad, doklad prostě vystavit musíte. Úplně všechno, ač se o to všemožně snažím, za hotové dělat nejde, bohužel..

          2. Na Áčko se přiklepávala tak jedna žádost z tisíce zhruba odjakživa. Stačí se podívat na množství povolených, LEX tudle zveřejňoval loňské statistiky, mrzkých pár stovek.

            1. asi 1200 Acek je aktualne mezi lidma.

              1. no

                Registrované zbraně
                Celkem kategorie A
                zbraně zakázané kategorie B
                zbraně na povolení kategorie C
                zbraně na ohlášení neurčeno
                2003 592 111 280 231 385 181 616 178 830
                2004 606 169 449 329 640 275 960 569
                2005 621 829 517 340 135 281 177
                2006 635 336 627 320 403 314 306
                2007 649 167 661 302 924 345 582
                2008 665 895 787 303 605 361 503
                2009 682 811 926 304 321 377 564
                2010 700 551 980 299 527 400 044
                2011 706 900 961 292 187 413 752
                2012 721 054 990 300 650 419 414
                2013 736 405 951 310 348 425 106
                2014 752 387 1 121 319 012 432 254
                2015 806 895 1 374 350 467 455 054
                2016 801 532 1 240 359 846 440 446

                  1. Sis zapomněl brejle, nebo to je sofistikovanej trolling takle po ránu?

            2. To je jistě možné, ale problém je v tom, že aktuálně neprochází ani žádosti o znehodnocování (protože EU a EK), takže se čeká, co vypadne z EU. A to je sakra špatně, protože co vypadne z EU, je zřejmé. Mimochodem, necelé dva roky zpět, když jsem se ptal na výjimku A, tak mi řekli, že výsledek mi neřeknou, protože o tom rozhoduje kraj, ale že to mám zkusit, že to občas prochází. Teď mi řekli, že je to zcela vyloučeno a že jsou to jasně vyhozené prachy za kolky.

              Statistiky jsou fajn věc, ale kolik lidí znáte, co by o tu výjimku zažádalo a kolik z nich je ještě ochotno akceptovat následující oser s přepadovými kontrolami uložení a zabezpečení.

  6. Celá ta automobilová taškařice měla skončit nějak takto:
    https://www.youtube.com/watch?v=NQ6qAXu6lTw

    Jinak namísto prostředníčku doporučuju spíš vztyčenej palec…

  7. Každý svého štěstí strůjcem. A platí to i pro fízly, co provokují. Mnohem víc než by si přáli…

  8. TESLA / zastanci samoridicich aut / kdepak zase udelali inzenyri Muskovin chybu ?

    http://www.zerohedge.com/news/2017-03-02/tesla-autopilot-crash-caught-dashcam

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017