Peková vs. stát: 1:0 - zpět na článek

Počet komentářů: 148

  1. Chapu, ze presumpce neviny je bezva vec, ale verit, ze „konsorcium“ bio labaku platici Janouska je neco jineho nez mafie zorganizovana za ucelem dojit pojistovny, to vazne nemuzu. Skoda tedy. Nehajil je nakej Sokol?

    1. „konsorcium“ bio labaku platici Janouska je neco jineho nez mafie zorganizovana za ucelem dojit pojistovny, to vazne nemuzu
      Pan domácí píše výborné články z automotive a z oblasti „silničního práva“. Bohužel jeho snahu bránit obskurní osoby typu Gruber, Šmucler a teď Peková jsem nikdy nepochopil.

      1. Tak to jsme dva. O Smuclerovi nic moc nevim a asi na tom ani nechci nic menit. Pekova mi byla krajne protivna uz v uplnem zacatku jejiho vstupu na C19 scenu, to jeste v dobe, kdy byla bezbreze milovana davy, protoze anti-Babis. Gruber je totalni pitomec, i kdyz neskodnej a s tim svym opakovanym knucenim o kopirovani Grubero-pseudo-know-how je docela zabavnej.

        Kazdopadne, opakuju, jsem rad, ze funguje presumpce neviny. Ale kdyz ctu, ze suma vejvaru byla 240MKc a zkurvenej hajzl Janousek z toho za fiktivni „praci“ inkasoval 63MKc, tak je mi zle a jen lituju, ze soud neziskal dukazy o zpusobu, kterym Chambon eliminoval konkurenci, nebo ziskaval poptavku po testech.

        DFikovy clanky mam rad pro jejich sloh, casto i trefi zajimavy hreb na hlavu, nekdy si ale rikam, co to kurva. Coz je i tento pripad.

        1. Presne tak. Ve jmenu ceho to ted pan domaci vytahl do boje ? Ve jmenu lumpu a posahancu od pohledu ? Ve jmenu pravniho purismu ktery obratili – zneuzili ve svuj prospech ? Tohle je teda tezky ulet a ukazuje ze i den co v 90 % nese prapor myslenkove normalnosti, muze obcas tezce blbnout…

          1. Například proti některým naprosto tristním obžalobám, které vláčí lidi kanálem trestního řízení a ničí jim život? Jasně, obžalovat lze kohokoliv a soud ať to rozhodne. Nicméně pokud nemám něco řádného v rukávu, tak je to zbytečné trápení obžalovaných.

            Zažil jsem případ, kdy kraj vrátil okresu spis s tím, že okres tvrdí věci, které nevyplývají z dokazování, ale to jde doplnit. Mezi řádky tam bylo, že je třeba se vypořádat s dílčími skutečnostmi, se kterými se vypořádat vůbec nejde, takže to doplňte a potom osvoboďte. No, okresní soudce na právní názor odvolačky nedbal, víceméně předvedl frašku (např. aby znevěrohodnil obžalovanou, pozval si jako svědka k její věrohodnosti bývalého manžela, který už seděl za neplacené alíky na společné dítě a měl řadu jiných problémů) a odsoudil znova

            1. Kraj jí potom definitivně osvobodil, ale její pocity stály za to.

          2. Nenaplnění znaků skutkové podstaty je extrémně casual forma právního purismu.

            1. Janousek naplnuje skutkovou podstatu uz jen tim ze dejcha ! :)

              1. No vidíte, já jsem toho názoru, že takovej sprostej ksindl jako Šlachta s Ištvánem by snad neměli ani dejchat…

              2. A co vlastně Peková provedla české veřejnosti tak zlého, že se do ní musí nasírat každý, kdo má díru do prdele?

                1. neumožnila jim zaplatit si za test „specifickou českou cenu“…

            2. Nemá cenu krmit trolly. Je jasný, že sprostí podezřelí jsou členy mafie, páč jsou turboseleti krajně protivní. S touhle logikou je to diskuse jak s chátrou na Seznamu.

              1. Ta protivnost ma zaklad v: Společnost Chambon byla založena v roce 2007, ale už o dva roky později získala ve výběrovém řízení na pražském magistrátu (za vlády tehdejšího primátora Pavla Béma) smlouvu. Magistrát si totiž u VZP objednává služby zdravotnických zařízení.

                Pod smlouvou VZP se Chambonem je pak podpis bývalého ředitele pražské pobočky VZP Oldřicha Petržely, dnes člena oblastní rady ODS v Praze 13. Kontrakt s VZP vyprší až na konci roku 2015. Už mezi roky 2009 až 2012 přitom Chambon od Všeobecné zdravotní pojišťovny inkasoval více než 341 milionů korun.

                Ve výroční zprávě firmy se přitom uvádí, že třeba v roce 2010 měla společnost jen sedm zaměstnanců, kteří pobírali v průměru 1,4 milionu korun měsíčně.

                Je to nesrozumitelne?

                Mrzi me, ze (asi) nebyl k dispozici nejaky lepsi dukaz, jako treba zaznam podmazani magistratu, aby si objednal testy u spravne firmy. To je cele.

            3. Chapu radost z toho, ze soud osvobodil, pokud neshledal naplneni skutkove podstaty.

              Naprosto ale nesdilim radost z osvobozeni tehle party naprostejch zkurvu.

              Je to uplne stejny, jako kdyz diky procesni chybe osvobodili tu zlatokopeckou picu, ktera pasovala drogy do Pakistanu. V poradku, ze soud jednal podle zakona a dobra prace advokata, ale jinak naprosta zkurvenost a vysmech, a velika skoda pro spolecnost, ze kravka neshnila v pakistanskem vezeni.

              1. Zde bych doporucil folm https://www.csfd.cz/film/242257-ctihodny-obcan , venujici se teto tematice :-)
                Akora to blbe dopadne :-D

          3. Jediný kdo tady něco zneužívá je fízlovsko prokurátorská mafie a to prostředky daňových poplatníků. Úchylná snaha zničit libovolného člověk jenom proto, aby si mohli udělat čárku a být za hvězdy na Novinách pro takový čtenáře, jako seš ty.

      2. Peková je hviezdou alternatívnej scény v boji proti „covidfašizmu“, takže na d-fense by bola velebená, aj keby žrala malé deti.

        1. Ako jedna z mála má nielen rozum, ale aj gule!

        2. Mam dojem, nejen u Pekovy, ze jakmile je nekdo v mnozine odpurcu C19 omezeni nebo v mnozine odpurcu nejake motoristicke buzerace, tak automaticky takovy clovek u DF dostava status poloboha, jenz je veleben bez zabran zcela bez ohledu na pripadne soubezne zmrdstvi nebo blbost. Je to dost bizar, nebot takhle jsou tu, vetsinou ve zpravickach v zahlavi, casto propagovani naprosto obskurni idioti.

          *) Pozn.: celkove (i vcetne techto uletu) povazuji zpravicky v zahlavi za skvele a pro sebe konkretne mozna i hlavni prinos tohoto webu.

    2. Společnost Chambon byla založena v roce 2007, ale už o dva roky později získala ve výběrovém řízení na pražském magistrátu (za vlády tehdejšího primátora Pavla Béma) smlouvu. Magistrát si totiž u VZP objednává služby zdravotnických zařízení.

      Pod smlouvou VZP se Chambonem je pak podpis bývalého ředitele pražské pobočky VZP Oldřicha Petržely, dnes člena oblastní rady ODS v Praze 13. Kontrakt s VZP vyprší až na konci roku 2015. Už mezi roky 2009 až 2012 přitom Chambon od Všeobecné zdravotní pojišťovny inkasoval více než 341 milionů korun.

      Ve výroční zprávě firmy se přitom uvádí, že třeba v roce 2010 měla společnost jen sedm zaměstnanců, kteří pobírali v průměru 1,4 milionu korun měsíčně.

      (2013)
      https://zpravy.aktualne.cz/domaci/nekdejsi-firma-lobbisty-janouska-bude-vracet-miliony/r~de0565ee537611e3ba47002590604f2e/

    3. Tak hlavně pokud to pravomocně neodsoudí, tak tam vlastně Janouškovi vyperou dalších cca 200 milionů nejen v penězích, ale i ve zlatě.

      1. a kdepak jste na to přišel, súdruh. Další prokurátorská fantazie?

        1. Z vyfakturovaných 176 milionů dělaly mzdy jen pro ty čtyři 115 milionů, další tři řadoví zaměstnanci měli běžné mzdy. Laborka nemovitost + vybavení byla za 24 milionů. Provozní náklady (materiál, energie) dělaly 76 milionů. Tak si teď postavte těch 115 vedle těch 76. Takže mzdové náklady na ty čtyři, dělali 60% všech nákladů. Pro představu to je 15.000/hodinu pro každého z nich.
          Jestli takhle dojíte zdravotní pojišťovny i Vy, pane doktore, tak trvám na zrušení zdravotního pojištění v ČR a vše pěkně na ruku.
          A abych neopomněl ty peníze, tak ty nebyly vybírány v bankomatech, ale jejich tok je zdokumentován.

          1. No. A ta trestnost tedy spočívá v čem, jestli se můžu zeptat?

            1. No tvl. na serveru, kde v skoro každém článku nebo související diskuzi se místní opírají do lidí placených z eráru, bych tedy zastávání se někoho, kdo ten erár dojí v průměru 1,4 miliony měsíčně na osobu, neočekával.
              No tak pro Eric:
              https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-40#p209-1
              Jestliže pro ZP dělám nasmlouvané laboratorní úkony, které ve fakturaci vydávám za jiné úkony, jež mají „asi náhodou že?“ cenu dle sazebníku o 115% větší. A takto se obohatí o cca 115mil./rok. Tak to prostě je § 209. A je to úplně to samé jako, když Vám bude někdo prodávat zlaté slitky, které ovšem budou zlaté jen na povrchu a uvnitř bude wolfram.

              1. Ano, tak jsme se dozvěděli něco o fakturaci. Teď bych se zeptal, proč to teda neklaplo na tom soudu, když je to tak jasný.

                1. A zrovna dneska tu mám rozsudek soudu z 3.3.22, jehož první rozhodnutí bylo totální prohra a taky úplně nepochopitelně. Naštěstí odvolací soud to stočil do ruličky a prvoinstančnímu soudu to omlátil o čenich jako nepřezkoumatelné. Ten pak o 180° otočil a najednou totální výhra.
                  Tady podle mě selhal státní zástupce.

                  1. No já tomu moc nerozumím co se komu vyčítá. Taky nemám radost z toho jak Janoušek dojí veřejný peníze, ale
                    a)především je zodpovědný ten kdo ty veřejný peníze rozhazuje
                    b)pokud někdo peníze rozhazuje, či pobírá v rozporu se zákony, tak od toho jsou tu orgány v trestním řízení a pokud nekonají, opět by za to měl být někdo zodpovědný
                    c)no a pokud zákony umožňují legální rozkrádání, pak třeba zaspali zákonodárci a my jsme jim to odpustili a zvolili je znovu
                    Ale tady to na mě působí, že diskutující požadují odsouzení z titulu špatné pověsti obžalovaného a to se mi zdá dost přes čáru.

                    1. a,b,c) souhlas.

                      K povesti obzalovaneho: nevim, jak ostatni diskutujici, ale protoze jsem tohle vlakno zacal, tak za sebe dodavam, ze to neni podle prijmeni a povesti, ale podle (zadne) pridane hodnoty a marzi.

                      A samozrejme, tvrdej dukaz nemam, kdybych ho mel, tak bych asi misto kecu zde premejslel, jak ho soudu zprostredkovat a zaroven se neoctnout predcasne v sudu na dne prehrady.

                    2. No schválně jsem se hodně narychlo podíval o co vlastně jde a dá se to vykládat také tak, že Chambon vyvinul extrémně produktivní diagnostikou metodu a pokud by výsledky byly získávany starou metodou, tak by to ty prachy opravdu stálo, akorát by se na výsledky čekalo mnohem déle.
                      Takže Janoušek je v podstatě takový dobročinec, který umožnil diagnostický pokrok, protože bez něj,by se nová metoda nikdy neprosadila :-)

                    3. Že tohle tvrdí obhajoba neznamená, že to je pravda. Nebo snad očekáváte, že v ČR bylo potřeba geneticky otestovat 5% populace?

                    4. @Panek
                      No pokud to nebylo třeba,proč nestíhají toho co to objednal?

                    5. @monday
                      Nechápu, na co se ptáte.
                      Dovedu si představit, že DoktoR chtěl vědět třeba výsledky HIV a Hepatitida C a že dostal výsledky (negativní, negativní). A Chambon místo 2×350 za (bio,hema,imu) vyšetření krve vyfakturoval zdravotní pojišťovně 2×890 za DNA vyšetření. A jako objednatele uvedl DoktoRa. DoktoR má na pacientovi další úkony, včetně vyhodnocení výsledků krevního rozboru a tak to automatický kontrolní systém nevyhodnotí jako ne neoprávněný úkon. Po roce se udělá audit a bum. Proč nám nějaká laborka fakturuje výrazně odlišné portvolio rozborů, než jiné laborky? Začne se to prošetřovat, včetně náhledů na zdravotní dokumentaci, doktoři začnou brblat (kontroly jim nejsou příjemné). Doktoři se začnou se ptát Chambonu, co se jako děje a bum. Janoušek a spol. se Chambonu urychleně zbaví, asi náhodou že?

                    6. Asi jsem zdeformovanej soukromým sektorem, takže mně vůbec nepřišlo na mysl, že někdo platí stovky milionů za něco co neobjednal a co nepotřebuje.
                      V mý realitě by všichni co to umožnili dupali s krabicí po schodech směrem na pracák bez ohledu na případné trestní stíhání.
                      Já detaily té story neznám, ale furt platí mnou uvedené body a,b,c

                    7. monday + 1

                    8. Já to beru ty body a,b,c. Jenže to je ideální stav a na druhou stranu, pokud někdo chce úmyslně jiného podvést, asi si nepřeje být odhalen ještě v průběhu a hledá slabá místa u své oběti.
                      Vrátím se k tomu postoji obhajoby:
                      „Chambon vyvinul extrémně produktivní diagnostikou metodu“ / „Společnost v letech 2009 až 2011 nejprve přes jinou laboratoř prováděla…“
                      Škoda je za 2009 a 2010, za rok 2011 je ve stádiu pokusu, takže svoji extrémně produktivní metodu svěřili konkurenci? Nebo si nechali provést rozbor v jiné laboratoři a pak aplikovali svoji „extrémně produktivní“ diagnostickou metodu? Produktivní teda fakt byla, to jo.
                      Pro srovnání jiná laboratoř za rok 2010: obrat 900 mil., mzdy 207 mil, počet zaměstnanců 465.
                      Chambon za stejné období tedy rok 2010: obrat 176 mil., mzdy 121 mil, počet zaměstnanců 7. (v tomto roce 100% využívali služeb jiné laboratoře).
                      A ještě řečnická otázka. Když někdo vyvine novou diagnostickou metodu, neměla by tato být napřed podrobena prověřovacím studiím ohledně její spolehlivosti, než bude akceptována lékaři a tedy využívána, prováděna a fakturována?

                    9. Já nemám nic proti tomu, aby Janouška a spol. zavřeli a zahodili klíč. Ale na základě důkazů. Ekonomické ukazatele zjevně soudu nestačily. Hlavně by mě zajímalo, jestli ti co mu ty zakázky přihráli, stále rozhodují o veřejných penězích.

                    10. s tou poslední větou naprostej souhlas…

                    11. Ekonomické ukazatele jsem si vytahal já z veřejných zdrojů, nevím co měl soud.
                      Ohledně odpovědnosti lidí ze zdravotních pojišťoven souhlasím, ale v trestu je to dost často kompromis. Kdyby v této kauze chtěl státní zástupce odstíhat všechny, tak by to musel dát na §257 Pletichy… a tam se SZ dostává do důkazní nouze – těžko prokáže, že byli všichni domluvení a bez toho se mu to skácí jak hovno na stojáka. Lepší je zkusit uvařit Janouška na tom, že své zákazníky (ZP) podvedl §209, to je důkazně podstatně jednoduší, ale zároveň to znamená, že osoby v ZP byly uvedeny v omyl, nebo jim bylo něco zamlčeno, čímž jsou z toho venku (z hlediska trestního práva).

                    12. No to těžko
                      Cituji z ceske justice:
                      Zajímavé bude, jak se soud vyrovná s dokumentem, který obžaloba neobsahuje, ale který je součástí spisu. Jedná se o úřední záznam, který vypracoval policista Národní centrály proti organizovanému zločinu (NCOZ) v únoru 2019 a který na devíti stranách podrobně analyzuje právě vztah VZP a Chambonu. „Již od výsledků první kontroly, tj. od ledna 2010 vědí (VZP i Chambon), že způsob vykazování je chybný, ale nikdo s tím nic nedělal, zůstal stále stejný zavedený systém, ze strany VZP nedošlo ke kontrole nad systémem,“ konstatuje se mj. v závěrech této policejní analýzy.

                      Policista dále uvádí, že pojišťovna také analyzovala možná řešení, žádné by ovšem nevedlo k úspoře. „Otázkou je za této situace případná subjektivní stránka zástupců Chambon… tzn. prováděli pořád to stejné, stejným způsobem, pořád jim to platili (kromě 9 pacientů), nikdo nic neřešil přesto, že na VZP věděli už od roku 2010, že je zde podezření na špatné vyúčtování a ve výsledku (v roce 2014) jim řekli, že jim to dovolí přeúčtovat jinak,“ popisuje se v analýze policie zásadní pochybnost o důvodnosti této části žaloby.

                      Obdobnou pochybnost ovšem vyjádřil i státní zástupce Nejvyššího státního zastupitelství (NSZ), který v roce 2017 rozhodoval o jedné ze stížností. V usnesení z dubna 2017 sice stížnost odmítl, avšak upozornil na revizní zprávu VZP z prosince 2009 a také na to, že mezi VZP a Chambonem proběhlo jednání o urovnání vztahů dohodou, „takže při znalosti skutečného stavu věci jejich uvádění v omyl (případné využití omylu) lze v době po vydání revizní zprávy ze dne 14.12. 2009 obtížně dovozovat“.

                      Konstrukci obžaloby ohledně podvodu, ale i údajné způsobené škody, pak zásadním způsobem zpochybňuje i to, že mezi VZP a Chambonem došlo v prosinci 2013 k narovnání co se týče sporných plateb z roku 2011. Výsledkem této dohody je, že nikoliv Chambon, ale VZP Chambonu, respektive nástupnické firmě Synlab, ještě doplatila za toto období celkem 21,5 mil. Kč. Obžaloba přitom pracuje v případě úkonů, které Chambon účtoval VZP, se škodou přes 200 mil. Kč.

                      Bez vysvětlení je pak v obžalobě uvedeno, že obdobně, jako Chambon, používaly ve stejné době i jiné laboratoře tento způsob vykazování vyšetření extrahumánního genomu a požadovaly obdobně i jeho proplacení.

                    13. Pak to vypadá na pletichy a to v tomto státě nikdy Janouškovi neprokážou.

                    14. Bingo

              2. Mimochodem, soudruhu ve zbrani, velká dychtivost zatemňuje mysl. Zastávání vypadá jinak.
                Konec poznámky :-)

                1. Chcete mi říct, že na tomto serveru, v tomto článku a v této diskuzi se těch 4 lidí nikdo nezastává?

              3. to jste trefil úplně přesně, stát Vám prodává zlaté slitky, které jsou zlaté jen na povrchu. Protože neumí hospodařit, tak to vyřešil tak, že Vám ukáže, kdo se na něm napakoval a společně s Vámi ho vesele odsoudí. Pokud já vím, tak na tomhle serveru se vždy opírali právě do toho, že stát není schopen zajistit hospodaření, tady pojišťovna nebyla schopná upravit ceníky (to chápu, protože pro ně je to úřednický proces na sto let, jen než vyplní všechny papíry, tak je Peková v důchodu). ZP něco potřebuje a nedokáže si to řádně ošetřit a pokud to nepotřebuje a někomu přihrála, měla by se z toho zodpovídat právě ZP.

                1. Ale o tomhle je právě ten podvod. Poškozený netušil, že jemu vyfakturované úkony jsou jiné, než ty skutečně provedené jeho klientům (pacientům).

                  1. Četl jste, prosím, ten článek, ke kterému je diskuse? Já Vám to ještě pro jistotu ocituji: „Chambon sice neúčtoval svoji analytickou činnost korektně, nicméně to nebylo ani možné, protože rozvoj analytických metod předběhl procesy v pojišťovně. Pojišťovny tak o zvoleném způsobu účtování věděly.V rozporu s tím, co tvrdila některá média, byl zvolený způsob účtování pro pojišťovny výhodnější, než kdyby laboratoř účtovala formálně správně. Neprokázalo se ani, že by obžalovaní postupovali úmyslně nesprávně, protože se opírali o právní analýzy, které ve věci nechali zpracovat.“
                    Z čeho tedy soudíte, že „Poškozený netušil, že jemu vyfakturované úkony jsou jiné, než ty skutečně provedené jeho klientům (pacientům).“ ?

                    1. Já bych řekl, že způsob účtování a provedené úkony jsou dvě odlišné aktivity. Úkon má nějakou definici předpokládám a pokud dělali něco, co není v seznamu úkonů tak se to musí asi nějak nestandardně zaúčtovat. To pořád nic neříká o tom, co skutečně provedli. Pokud pak expost zjistí, že předmětem „nových analytických metod“ je vyplácení manažerů firmy milionem a půl měsíčně na hlavu za nic tak to možná někoho, kdo nebyl příjemce kapříků rozladilo, spekuluji.

                    2. Tak kdyby nedodali požadované výsledky, tak by se to asi vědělo, ne? Tedy – pokud by dělali něco úplně jiného, než měli, jak tvrdíte.

                    3. Výsledky nechodí na zdravotní pojišťovnu. Dostane je pacient nebo doktor.

    4. Sokol zastupuje i mne. Je to dobra kancelar. Nebo snad myslis, ze pravnik delal neco pritizakonneho?

      1. Trojan, Strnad a Beneš. Sokola tam nemá nikdo. Zbytek jsem raději autocenzuroval. Ale zkuste se pana S zeptat na kauzu Kačena, zejména jak dopadl pan poškozený.

        1. Rikam ‚dobra‘, ne ‚perfektni‘. Za svuj zivot jsem mel ctyri ruzne pravniky a take to byli lidi. Pred Sokolovou kancelari jsem mel pravnika, kterej byl znamej tim, ze z 5 kauz vyhral 4, kdyz jeho klient nemel pravdu. Bohuzel uz to byl starsi pan a s advokacii svihnul, bo mu nedelala dobre na hercnu.

          1. Já nemám nic proti kvalitě právní kanceláře Sokol. Ale taky by to chtělo občas umět odmítnout klienta v trestní věci z etického důvodu. Například, když jsou tam poškození, kterým se bez adheze doslova rozsype celý život.
            Když jsem byl mladej, tak mi všichni doporučovali jednoho právníka. Tak jsem si ho vzal a doslova jsem čuměl, jak na to sere. Uznávám, že jsem (stejně jako většina lidí) byl ovlivněn televizními seriály a čekal jsem nějakou akci, ale tenhle to měl fakt brutálně na háku. A pak se stala divná věc. Když jsme šli k soudu, tak státnímu zástupci řekl na chodbě „Ahoj“. A jednání byla fraška. Odsouzen jsem byl, ale na návrh státního zástupce byly vyjmuty největší rizika. A ve výsledku vlk (soud) se nažral a koza (já) zůstala celá. Až na to, že ten právník se dobře napakoval. A to vlastně za nic, protože si to se stáťákem asi pěkně dohodli.

            1. Jasne, ale takhle to presne chodi a prave proto radeji zaplatim, abych pak mel mene starosti. Nikdy by mne ani v tom nejnaivnejsim snu nenapdadlo, ze snad u soudu se resi nejaka spravedlnost. Ba naopak. Amater, jako ja, proste musi investovat do co nejlepsi munice, protoze az nastane frcak, tak kazde pismenko, kazdy datum, kazda znamost… vsechno hraje roli. Ten tvuj pravnik se nenapakoval za nic. On se napakoval prave za to, ze mohl rict to „ahoj“.

              1. Přesně tak to je. Já naivně očekával, že za mne bude bojovat jako Matlock a on měl jen kontakty.

            2. Je vobec mozne odmietnut klienta z etickych dovodov?

              1. Jde. Když už nic jiného, tak to udělá jako s cigánem. Řekne, že má plno.

      2. Ja vubec netvrdim, ze lze prokazat, ze Sokol dela neco protizakonneho. Ale jsem presvedcen, ze dela ukrutny svinstva. To jsou dve ruzne veci.

        1. Ja vubec netvrdim, ze lze prokazat, ze Sokol dela neco protizakonneho.
          Zrovna tato osoba společně s dalšími podobnými pražskými figurkami je nepostižitelná, protože on místní systém v Praze po 89 (spolu)vytořil a šéfuje mu.

        2. To dela kdejakej urednik, policajt,… dobrej advokat dela v maximalni mire to, za co ho plati, v mezich zakona, ve prospech klienta. Takovej reznik taky dela svinstvo, zabiji zive tvory.

        3. Neznám agendu kolegy Sokola tak, abych se k ní byl schopen vyjadřovat, ale dávám na zvážení tu relativistiku: Kdybyste měl nějaký problém (nepovedený obchod, nehodu…), chtěl byste rozsudek ve Váš prospěch, nebo plné respektování materiální pravdy?

          1. Dobrý je mít dobrýho právníka v rodině. Já to naštestí mám. A už mi párkrát pomohl. Bratranec.

          2. Ja jsem asi nedospelej nebo z jinyho sveta. Me by ani nenapadlo, ze bych kdy mohl chtit/potrebovat po advokatovi vic nez plne respekyovani materialni pravdy. Asi jsem blbej. Snad to nebudu nikdy potrebovat.

            1. Ty po něm hlavně potřebuješ, aby tě vysekal z průseru, ať už to bylo jakkoliv a nebo aby minimalizoval tvoje škody. Proto je dobrej právník drahej.

              1. Ty po něm hlavně potřebuješ, aby tě vysekal z průseru, ať už to bylo jakkoliv a nebo aby minimalizoval tvoje škody. Proto je dobrej právník drahej.
                Primárním problémem je to, že tento typ lidí je z kategorie, která pravidla nastavil tak, aby k těm průserům docházelo.

            2. Až Vám upadne zadní RZ, nebo Vám jí někdo odcizí a Vy si toho nevšimnete. Taky budete respektovat materiální pravdu, až Vás zastaví PČR? Jinými (jejich) slovy „se k tomu postavíte jako chlap“? Ano, budete jako chlap, ale zároveň neřidič chlap.

    5. obecně k presumci neviny – a bez spojitosti k aktuálně propíranému případu: je to opravdu fajn věc.
      a ano, kvalifikovaná právní pomoc stojí prachy, ne každý si dokáže najít právníka, který nejen cucá klientovy prachy, ale i pomáhá a ne každý dokáže právní rady poslouchat. o penězotocích od obviněného k soudci cestou advokáta co se vyzná se vypráví spousta historek, možná se to i děje, ale advokáti a soudci nejsou (většinou a to drtivou) úplní pitomci a jestli si tedy oni bájní korupčníci někdy dají pozor, tak u mediálně ožehavé kauzy.
      a ano, občas se stane, že nějaký „padouch o kterém všichni vědí že je padouch „*) vyvázne, neboť šikovnou obhajobou vyplave, že na straně vyšetřování a obžaloby je bordel a je formálně naprosto zpackáno a přes veškerou snahu a poptávku neodsouditelno.

      je to samozřejmě nemilé, ale mnohem milejší, než odmítnutí „kliček a triku s advokátem“ a soudit nezávisle na procesních pravidlech a poptávku hlasu ulice.

      *) že je padouch všichni vědí, přece to říkali v televizi a psali na internetech

      1. Ja tu „fajn vec“ myslel bez ironie, ano. A samozrejme jsem rad, ze je tato zasada obecne dodrzovana.

        Naproti tomu me konkretne neskutecne sere, ze se nepodarilo (alespon zatim) tento konkretni gang usvedcit. Fakt mi peni krev, kdyz vidim ty toky penez za jednotku casu, po cast doby preprodej jinemu labu bez pridane hodnoty, Janouskovo vypalne 63/240 a ctu: „získala ve výběrovém řízení na pražském magistrátu (za vlády tehdejšího primátora Pavla Béma) smlouvu. Magistrát si totiž u VZP objednává služby zdravotnických zařízení.“

        Ach jo.

    6. Tak to znám jiný, kdo dojili pojišťovny a vlastně dojej pořád. Hint – testy…

  2. Opět trefenej hřebíček přímo na hlavičku, díky :)

    Mimochodem tímto se dost vysvětluje nástup Babiše, Zemana a dalších. Jeden otočil o 180 stupňů tváří v tvář válce, druhej se z toho rovnou (ne)posral a je ve špitále. A knihomol Fiala se sebral a odjel s polákem a slovincem do Kyjeva. Zajímavé, co se děje…

    1. no jasné, potkají se někde v polích 20 km od města, tam si vylížou řitě a zas odjedou, k čemu to vlastně má být taková fraška? leckdo zastává názor, že nejlíp by bylo, kdyby je tam náhodou trefila nějaká zbloudilá raketa

      ostatně vzhledem k tomu, co ty kurvy předvádí, dost pochybuju, že by jich byla škoda – i když by to asi shitstorm tady eště znásobilo

      1. Tak nám zabili Petra…
        A kterýho, paní Müllerová? Já znám dva.

      2. Se ti ty hodnoty rozpadaj pod rukama, co? Zoufalstvi…ale za me respekt. K veci ani hovno, ale tech kecu kolem…

      3. To bylo slabý i na tebe.

    2. Alenčiny dva míče na její parádu na insta se zdají být v porovnání se sefie se Zelenskym jako drobné. Zelensky ale lépe než kdo jiný ví, že prezentace je důležitá. Takže paňácu Fialu asi negriloval a neptal se kdy jim teda NATO konečně přijde na pomoc.

      1. Máš pocit, že NATO dávno nepomáhá, operačně i zdroji v hodnotě desítek miliard korun? No panejo.

        1. EU do UA narvala za posledni roky 17 miliard euro, ted tam tecou zbrane, u nas poteceme na podpore priprchliku, jako jo, tenhle mejdan je docela mastnej.

        2. Na ten pocit se asi musíš zeptat Zelenského, ten si na to stěžoval.

  3. nevylívejme s Janouškem i Pekovou; Janoušek je starý hřích ODS. Peková kvalifikovaný zaměstnanec, který se nepodělal před kovidovou mafií

    1. „Peková kvalifikovaný zaměstnanec, který se nepodělal před kovidovou mafií“

      – a toto je dostatočný dôvod, aby jej naši ochráncovia politici a ICH súdy vykrutili krk. Peková bránila politikom v ochrane ovčanov pred smrteľným vírusom – a teda musí byť potrestaná.
      Tunajší diskutéri snáď nájdu čas na to, aby poslali občiansku aktivitu na potrestanie Pekovej.

      1. Ne, to je důvod, proč se tu o ní vůbec píše. Bez toho angažmá by to byl zase jen jeden z mnoha sporů kolem tzv. politických podnikatelů.

        1. Přesně. A také je dost možné, že to byla její strategie. Získat určitou část veřejnosti na svoji stranu, když se blížil soud. Prostě takové lepší HLP.

          1. Panek 17.3.2022 v 6:46

            Pravděpodobné to je. Pozorný posluchač (čtenář) jistě zpozorněl již při:“…mě teď zakleknou.“ a další expose, mohu-li to tak nazvat, paní doktorky hodnotil již z lehce posunutého stanoviště.

          2. Myslim si to samy. Jeji Chambono-kauzu jsem neznal, kdyz mi ji zacala nadsene cpat kamaradka na jare 2020 jako uzasnou lidove-podnikatelskou, temer nezistnou bojovnici proti COVIDu a Babisovi zaroven, coz byly tehdy dve hlavni oficialni hrozby. Pustil jsem si rozhovor, kde popisovala, jak je skvela. Spousta veci mi byla divnejch hned, napr. to odmitani ISO, ktery je sice ve spouste podniku zmrdivysmech^n a k nicemu, ale zrovna procedura pro ty PCR laby se zdala byt velmi rozumna, snadno splnitelna a nebuzeracni. Dale pak jsem mel potiz nalezt nejaky duvod pro tu jeji hlasanou ojedinelost.

            No a pak ta pani jen pritvrzovala v nesmyslech a jasnovidectvi, a teprv pote jsem si vsiml ne moc napadne zminky o prosetrovani toho Chambonu. Zdalo se mi, ze si se zaklekavanim na Pekovou asi cosi vyrizuje Babis-mafie s drivejsi Bem-mafii.

  4. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-soudce-sovak-unika-z-korupcni-kauzy-ma-nemocne-ledviny-a-nemuze-k-soudu-193100
    Pan soudce měl chtít po Metrostavu 150 mega úplatek. Ale je vážně nemocen, což potvrdil i přimář z ÚStavu soudního lékařství. CHodi třikrát týdně na dialýzu, ale švestky tvrdí, že simuluje.

  5. Vida, moc dlouho to netrvalo. Už se začaly zakazovat politické strany. Ne, že by na tom záleželo, akorát to krásně ilustruje, jak strašně hluboko jsme v píči.

    1. Kde jste byl zalezlý posledních 20 let? V zakazování politických stran máme bohužel už dlouhou tradici (např. zákaz DS 2010). Stejně jako v zakazování a strategickém „nepovolování“ spolků (viz. Pecina a jeho Sudetoněmecké krajanské sdružení v Čechách, na Moravě a ve Slezsku, občanské sdružení).
      Teď se nám k tomu přidala i cenzura.

      1. Cenzuru už tady taky máme dávno. Teď to akorát postoupilo na vyšší level.

  6. Jenom bych ještě připomenul „úspěch“ v kauze Rittig. Kde každému přece bylo „jasné“, jak to bylo. Dokonce tam měli spolupracujícího obviněného a výsledkem bylo velké NIC.

  7. Velmi dobré video aby jste neumřeli hloupí, aneb proč je důležité uzemnění a pro špatně vystudované chlapce, kteří tvrdí že nulákem neteče proud: https://youtu.be/rMgCQoPZShQ

    1. SkReT:
      „… aby jste neumřeli hloupí…“
      – – –
      To je hezké, že se snažíš poučovat.
      Ale co ty?
      Vždyť jsi zde prezentoval své hloupé nápady s brzdovými kompresůrky na železničních vozech, poučit ses nenechal a ještě jsi prskal, že jsou hloupí všichni, kdo tvůj „vynález“ nechápou…

      :O)

      1. Nevim co kolega skret Mel za napad,ale u+bahny a s+bahny maji pneumatickej brzdovej okruh v kterym je 10 Baru na to SEM ten dregestelle uz videl dost krat NATO,aby mi bylo tohle vysvetleno(Siemens). Jak potom konkretne je to prevedene jestli jeste na hydrauliku to nevim. Mimochodem pouzivaji mimostandartni pneumaticky prvky takze na to nejde sehnat normalni redukce. Pri Messfahrtu jsme videli jedno apolo 13 kdyz to ten tuning ze zahradni hadice z baumarktu a teflonove pasoy nevydrzel….

        1. S250-3GR-FSE:
          SkReT nepochopil funkci brzd na železničních vozidlech a začal vymýšlet blbosti – kompresor trvale hnaný od nápravy vozu, který tlačí vzduch přímo do brzdových válců přes rozvaděč. Výhodou mělo údajně být to, že odstavené vozidlo bez vzduchu by se při pohybu samo zastavilo.
          On neví, že se posun provádí běžně s vozidly bez vzduchu…

          1. To, že nepochopil tu stávající neznamená, že by nemohl vynalézt nějakou jinou, že?

  8. Doktorka Peková si zaslouží opravdovou úctu za to, jak se VEŘEJNĚ postavila proti covidkomediantům.
    Má rozum holak, a nebojí se ho použít. Jiní výzkumníci např. zmetek Šebo situaci jen zneužili k tomu, aby co nejvíce nahrabali. Tak na 95% bych řek´, že dnes nosí Šebo žlutomodrý flek…

    1. oprava: …holka..

    2. Nejspíš to tak bude, neboť jak kdysi prohlásil jistý von Clausewitz: „Válka je pokračování covidu jinými prostředky.“ Neberte to doslova, po vakcínách mi nějak uchřadla paměť.

  9. Dva dny po výročí okupace, na které se letos malinko pozapomnělo a Černochová už sem zve wehrmacht. Neskutečný!

    1. V únoru zase zavřeli protistátní štvavé weby.
      Asi si pořídím nějakou chatu nebo chalupu, či alespoň zahrádku, abych ten vnitřní exil mohl trávit na čerstvém vzduchu.

      1. To udělej a hned tam dostaneš pár Ukrajinců, aby ti tam samotnému nebylo tak smutno.

        1. Už si někdy kalil a griloval s Ukraincema? Myslím, že ne… :)

          1. Ne Ukrajince jsem nikdy negriloval. Myslím, že si to nechám ujít. :)

            1. Vzpomeň si, jak dopadl Přemek Podlaha.

            2. grilovanej ukrainec :D vole

            3. Ale některý ukrainky by za hřích rozhodně stáli…

              1. tam už jsou taky přešívaní? jseš na ně nějak ujetej?

                :o)

                1. Nevtírej se pořád, je to trapný.

                  1. nemusíš se upejpat, máme přece hentu moderní pokrokovou společnost, klidně (si) to přiznej

                    1. já mam všechno přiznaný a sexu dostatek, díky za péči. Od takovýho divnýho forever alone typa jako seš ty to je celkem i milý :))

                    2. :o) koukám ses teda na ty koule dal, minimálně tamty, křišťálový

      2. Tak jít se vyvětrat do přírody je prospěšný vždycky. Vlastnit něco je zbytečný, stačí se sebrat a jet na vandr…

        Když člověk moc dlouho jen čte zprávy a je doma nebo v práci, tak to není moc dobrý a psychice to fakt nesvědčí…

        1. Na Jihu je naštěstí krásně, lesů dost a lidí zase ne tolik. Chtělo by to pejska, s tím se člověk vykope ven i při špatném počasí.

          1. Poslední dva roky to je denně covid a teď pro změnu válka. Z toho by jebalo každýmu..
            Se psem je starost, ale na tohle je dobrej no.
            Já radši Plzeň sever, tam je málo lidí..

            1. Jak se dívám kolem, snad více než půlka lidí covid i válku chtějí, tak jim nejspíš nejeblo až z toho. Už jenom stačí, aby zjistili, že na rozdíl od vymyšlené nutnosti uvedených událostí bude k vytvoření nového nejekologičtějšího řádu světa rozhodně nezbytná jejich chudoba…a z toho jim pořádně přijebne.

              1. Tohle taky není žádná vzpoura debilů. To je regulérní nacistickej puč, ve kterém jede 90 % lidí. Desetiletí vyčkávali v dormanci a teď se fanatizují.

                1. Nebyl bych tak pesimistický, spousta lidí nevěřícně kouká, co se děje. Alespoň tady na venkově.

                  1. Nevěřícně koukat bohužel nestačí. Tady ve městě už nekouká nikdo, natož nevěřícně.

                    1. ale prd

                  2. Tady na venkově z druhého konce kompasu koukají lidi taky nevěřícně – na mně, když říkám: „Nežerte tu propagandu, nebo vám bude blbě.“ Co myslíte? Jeden zelenej obličej vedle druhýho. Nečekal bych, že mozek takhle barevně prosakuje do ksichtu. Že prý je třeba vyzbrojit Ukrajince, aby ty Rusy pobili za nás.

              2. tak že by tentokrát šli dobrovolně na frontu jenom ti, co to teda chcou, a nezatahovali do toho pod pohrůžkou násilí i ostatní?

                1. Kéž by, leč dosud to vždycky nejvíc odnesli ti druzí.

                  1. a to už po tolika opakováních nejsme poučení, že by se jim to aspoň dalo pořádně sežrat?

                    1. To zřejmě nepůjde, když se jak na vodítku žereme mezi sebou?

              3. Hupert:
                S nejekologictejsim radem sveta se mame rozhodne na co tesit. Pred chvilkou jsem doposlouchal docela dlouhou diskusi na to, kam to smeruje.

                Nejde totiz jen o ekologii, ale i o to, jak se odstrihnout od Ruska, pokud mozno komplet a co nejdriv.

                Takze ve svetle nedavnych udalosti Green Deal rozhodne neni mrtev, naopak, je vychodiskem ze zavislosti na fujky Ruskych nerostnych surovinach a na prechodu k energeticke nezavislosti v podobe domaci vyroby OZE. Potrebou velkeho mnozstvi vzacnych kovu, jejichz velke mnozstvi ma Cinan, se vsak nebudeme zaobirat.

                Je vsak mozne, ze GD svuj nastup trochu zpomali a vubec, radsi docasne prejdeme na fujky uhli a mazut, nez odebirat fujky nedemokraticky plyn z Ruska.

                https://www.youtube.com/watch?v=3TKbEPITHig

                Naprosto fascinujici mi pripada v druhem panelu kontrast eko aktivistu (pirata Tomase Jungwirtha a Kateriny Davidove) s ekonomickou realitou prezentovanou Jaroslavem Ungermanem.
                Uz nejakej patek s hruzou zjistuju, ze kolikrat je pohled old school komaru od reality podstatne mene odtrzeny, nez tihle mladi evropsti liberalne-ekologicti demokrate…

                Eko Jasanci si muzou neco pindat o modernich pasivnich domech, jak jsou super, ze potrebuji sotva 12% energii na vytapeni proti starym domum… akorat uz nezminuji, jaky je technologicky postup pro premenu panelaku na bytovy dum v pasivnim standardu, co maji delat duchodci nekde na venkove, popr. cenovou a ouredni realitu, kdyz se clovek snazi koupit pozemek a neco si tam postavit.

                1. no a to, co nemá pod palcem rejžák, má potom Rusko, jako to nevymyslíš :D to, co bylo snadno dostupný v takové Austrálii nebo Kanadě, už je z větší části vytěžený a na ten zbytek ekologisti nechcou dát povolení na rozšíření těžby, nebo to bude mnohem dražší, než kdy dřív – co sem četl naposled upřesněný odhady jenom na rehabilitaci oblasti Ranger po těžbě uranu v Austrálii, tak to bude stát minimálně dvojnásobek (přes 2 miliardy AUD)

                  mimochodem, RF dodává i toho uhlí do ojropy prej tak 40 % spotřeby…a od UKček asi taky zrovna toho uhlí moc nedojede

                  mazut nám naštěstí prší z nebe, takže bude stačít ho zachycovat, žejo?

                  1. U rejzaka to taky zacina drhnout s matrijalem. Zrovna ted jdu na poradu v pul, online s Cinou, resi se vypadky oceli… do unora nepredstavitelna vec.

                    1. a co hnilíček, máte? plasty? měď?

                2. Ty diskusní panely mi přijdou neekologické už svojí délkou a k sledování lidí, jako je Havlíček a spol. nemám fakt potřebnou odolnost. Jinak chápu, že každý by si chtěl min. zachovat životní úroveň, ale to prostě nelze, pokud společnost čím dál více zavádí a podporuje parazitismus a aktivismus. „Vezmi si dotaci, soudruhu, a nekoukej na to, že díky ní zaplatíš větší daně. Jo, ty ne, jen ostatní, tak to je fajn.“ „Bez EU nebudou dotace – všichni umřeme hlady nebo zmrzneme.“ Prozíraví si koupí svetr navíc a pár konzerv.

    2. Voličům této party nezbývá, než nachcat do huby.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017