Padá modla, něco si přej. Třeba umístění v diskuzi
ModrýKlokan
@ Svatý
Sedmej! Na Volympyjádě bych byl v televyzy.
Ryzil
Souhlasím ve všech bodech
ModrýKlokan
@ Ryzil
To seš ty, co píše ten web Degener? Zajímalo by mě, jak vznikla tvá přezdívka. Můj první nástřel je zkratka zez Rychard Zilberštajn.
Ryzil
Trošku vedle, to je moje jméno Ryzí Ladislav
ModrýKlokan
@ Ryzil
Těsně vedle :-D)))))
Jestli teda chápu správně zadání, tvoje články si budeme číst u tebe a diskutovat můžeme tady. To bi schlo.
Jihočech Honza
Pro některé lidi je holt důležitější být na té „správné“ straně (nebo na straně moci?), než než vnímat realitu. Znova tu připomínám krásnou scénu z posledního dílu Letopisů Narnie, kde parta skřítků zabejčeně sedí uprostřed stáje, a odmítá vidět, že už dávno ve stáji nejsou. Libtardi, za libtardy! Nás už s žádným Aslanem nenapálíte. Vůdce ví, co dělá! Na jaře nasadíme zázračné zbraně a vyhrajeme válku!
h72
wunderwaffen …..
CBATbI CTOKOKOTOB
Milé děti, tady pan Křesťan vás teď bude učit vnímat realitu. Začneme skřítkama, v další lekci přijde na řadu Aslan a když budete hodní, poví vám i o jednorožcích. A až probereme celé Letopisy Onanie, přečte vám Bibli, to je reálný příběh o jednom hrozně hodném zombíkovi!
Asi furt lepší jak dyž děti nejací KOKOTI a jiný oporně hnusný tlustý buzny navlečený v nejakejch strakatejch sračkách učijou vo tom, že Mařenka má přece šulína a dyž se jí to nelíbí, může se nechat přešít.
CBATbI CTOKOKOTOB
Prašť jak uhoď. Jednou má šulina Mařenka v pohádce, jindy ho velebný pán těm děckám napere přímo do kaďáku.
ModrýKlokan
@ Svatý
To je daň za to, že se obivatelstvo bojí nebýt zdvořilými, slušnými a lepšími lidmi. Z nějakého záhadného důvodu si vždy mislelo, že za vodměnu bude také zvoleno mezi vrchnost.
Obivatelstvo nechápe, že když jim bude stačit dělat co se mu řekne, stejně se dostane do průseru. Člověk je prostě tak složitá bitost, že vo tom lydstvo nemá ponětí.
fatdwi
JH: :-D Vy kritizujete jiné za to, že „nevnímají realitu“? VY? :-D
Jihočech Honza
Ano, já. Proč bych neměl vnímat realitu jen proto, že věřím, že vedle fyziky existuje i metafyzika?
Ko-za
Ty pýchy námořnictva v podobě obřích necek s 50 Harriery na palubě jsou typickou zbraní na minulou válku. Ještě donedávna to fungovalo. Strejček Sam si v Perském zálivu ochočil některé státy a řekl jim: „Tady nám budete dávat ropu skoro zadarmo a hlavně budete ji obchodovat v dolarech. My vám za to dáme svoji základnu, která vám zajistí bezpečí a místní expozitura CIA zlikviduje vaši případnou opozici, kterou nestihnete ukamenovat, uvláčet za koněm nebo jinou demokratickou metodou. Nikdo z okolí vám se nebude strkat rypák.
A k tomu tam připlul třeba USS Nimitz. Letadlová loď co fungovala jako když máte na dvorku velkýho psa. Nikdo vám tam nepoleze přes plot. Jenže rychlý rozvoj levných dronů to tak nějak překreslil.
Už loni když musela při útoku polonahejch divochů z kmene Hutiů jedna z těch lodí manévrovat tak prudce, že jí spadly tři letadla do vody to začalo bejt divný a teď, když skončil Gerald Ford s požárem prádelny, který do něj udělal díry ze 17 různých směrů je to ještě jasnější. Už to nefunguje. Jediný způsob jak Írán porazit je zničit ho pomocí atomovek. Jenže taková země je dobyvateli k hovnu.
Jantar
Ty necky byly překvapivě efektivní za předpokladu že podplacený zrádce vypne komplet celou PVO v „demokratizované“ zemi.
Jak se přesvědčil chudák Kaddáfí. Či Assad kde mu zrádci prorostli celou generalitou.
Případně Maduro ve Venezuele, že. Neco novýho stran toho válečnýho aktu a mezinárodního terorizmu ze strany UŠAndovskejch sviní?
Panek
Taky čekám, kdy vlastně proběhne soud s tím „zatčeným kriminálníkem“.
Ko-za
Ano. Potom se v médiích objevují takové ty legrační báchorky pro konzumenty hovinky.cz. Například že nejdřív příletěla jedna F-35, která zapnula pípátko, tím vypnula a oslepila celou PVO a pak přiletěly další a zlikvidovaly vojenské cíle.
DÍKY jejich debilitě? Co je jako na kretenismu nejakejch pitomců, kteří táhnou do prdele všecky vostatní, zak pozitivního, že by se jim za to mělo děkovat? Už byste se vy vomezení blbci mohli konečně naučit používat jinačí slovíčka, třeba KVŮLI.
bys byl jinak ztracenej ty kokote, tak seď v pozoru!!
ty_mne_taky
a hrdina od klávesnice, který neumí nic jiného než být vulgární a hrdý na vlastní hloupost se opět neudržel :-))
karban
Náckové z UPA nevraždili jen Poláky ale i volyňské Čechy, taky Slováky a Maďary v příhraničních oblastech. Tedy všechny národy dnešní V4.
Maďarská prezidentka Nováková i prezident Sulyok měli dost rozumu a žádné vyznamenání Zelenskému neudělili. Ale co Slovensko a Česká republika – Najde Peter Pellegrini odvahu odebrat řád, který udělila jeho předchůdkyně Zuzana Čaputová? A napraví prezident Pavel odebráním Řádu bílého lva jednu z mála chyb, kterou v úřadu udělal prezident Zeman? …když sám Pavel těch bot už nasekal desítky…
Já bych teda až tak neřešil vyznamenání, ostatně i Mussolinimu řády z Prahy nebo Varšavy zůstaly – spíš bych státu, který uctívá nácky, ustřihl peníze, zbraně a munici, minimálně ze strany „V4“.
CBATbI CTOKOKOTOB
Perdellini? Ten určitě! Ten o tom sní noc co noc, ale jeho sny končí tím, že dostane poluci, když Voloďovi sáhne na řád
ModrýKlokan
:-D)))) Perdellini si rád šáhne na medajly…
Jihočech Honza
Ať si uctívají, co chtějí, ale je to dobrá záminka se z liberální války vyvázat, dobré vztahy s Ruskem jsou pro nás důležitější, než hranice, nebo i existence toho zkrachovalého státu.
CBATbI CTOKOKOTOB
Tak tak. Rusko je dnes největší zásobárna Alláhových služebníků v Evropě. To potřebujem!
karban
No, pokud těm ruským Mohamedánům neudělíme status uprchlíků před něčím, tak tady nebudou chlastat na každý druhý lavičce. Navíc oni vlastně většinou ani tak nechlastaj. Což je tak nějak celkově fuk, když tu nebudou.
RomanL
Cože? Asi tak jako Čína, co? :-D
Sysop
Konecne nazor, ze EU neni v Evrope.
Ja to rikal!
Jantar
Vzhledem k tomu že za Obamy se masivně předávaly jaderné technologie a hlavně know-how do Íránu (zrušil to až Trump zřejmě na popud toho sionistického biorobota co má doma) tak se není co divit že má teď Írán takové možnosti.
A jsem nějak skeptický že se tam rodí nadkritické množství vousatých VonBraunů a Sikorských, že tam mají tak vyspělou raketovou a dronovou techniku.
Kdo jim předal tuhle ? Taky američani nebo Rusko či Čína ?
Jihočech Honza
Peršani nejsou žádní fousatí kozomrdi z pouště, ale potomci starobylé civilizace, to, že vnutili ženckejm hábity neznamená, že se veškeré vyučování omezilo na memorování krákoránu. Stejně tak to, že hodně vzdělaných sekulárních Íránců uteklo neznamená, že tam nikdo nezůstal.
Írán má dobré vztahy s Pákistánem a Severní Koreou, takže bych pátral spíš tam.
V různejch dobách dostali různý technoligie vod všech, počínaje britannistáncema a UŠAndama a konče rejžema, hodně z toho rozebrali na šroubky a zkopírovali, to byl jejich základ, na kterým postavili svůj vývoj. Teď mj. aktivně kooperujou s Kimovcema. Vyměňujou/prodávají si know-how. Vsadili na asymetrickej typ konfliktu s využitím svejch předností (hromada hor, pouští atd.) a na to zaměřili většinu zdrojů. Takže třeba raketová technika dostala naprostou prioritu na úkor třeba těžké (obrněné) techniky a (zatím) PVO, z hlediska letadel atd. na tom taky nejsou kdovíjak. Hladinový loďstvo je spíš znouzectnost a ponorky jsou zase situovaný hlavně na asymetrickej konflikt – čumět nekde u pobřeží a kdyby nekoho napadlo připlout poblíž (třeba k invazi), tak to zkusit potopit. Nicméně s ohledem na překotnej vývoj v dálkově řízenech a autonomních bárkách i toto očividně ustoupí do pozadí, páč poměr cena-výkon nejakejch raket, lítafek a bárek je úplně nekde jinde, než (byť levnejch) miniponorek.
Jihočech Honza
Neboli provedli analýzu situace a nepokoušeli se vyrovnat SSA v tom, kde by stejně prohráli, ale hledali a našli zbraň, se kterou Amíci příliš nepočítali a v ní se stali silnými. Chocholi ostatně postupují stejně, akorát čelí protivníkovi, který je mnohem motivovanější a na rozdíl od SSA bojuje na svých hranicích.
A dokáže inovovat mnohem líp, i proto, že si strategický zbrojní podniky nechal ve vlastnictví stádu. Je lepší korupce a bordel v erárním podniku, kde se dá v případě potřeby udělat okamžitá čistka (RF) a nařídit produkce novejch věcí, nebo korupce a bordel v soukromým, co mohutně korumpuje politiky, výběrový řízení a všecko, aby byl udržen status quo (s velkejma maržema a eště většíma ziskama), kde prakticky není možný (neexistují cesty) pružně reagovat na vývoj ve zbraňové technice (UŠAndov)?
Jihočech Honza
Pokud chceš vyvíjet super duper dokonalé drahé zbraně 6. generace, vyrábět jich malé série a pomalu, tak je lepší SSA model. Pro válku, kde potřebuješ nejen kvalitu, ale i kvantitu, nepochybně model ruský.
Ko-za
Kapitalismus holt musí uživit celý korupční řetězec. Když se jedná o průserový model jako F-35, tak se to dá pořád ještě prodat nějakejm pitomcům, jako jsme my a vydělat nějakou tu miliardu doláčů. Ale pokud ne, tak je lepší to přestat vyrábět. Bombarderů B-2 a F-22 se vyrobil určitej počet a už se nepokračuje. Protože to je tak drahý, že to svět neviděl. Zajímalo by mě na kolik vyjde přelet ve formaci tady těch netopejrů nad Bílým domem v rámci honírny na nějaké výročí.
Pohodar
proto taky rusko nebo čína vynakládají daleko efektivněji prachy na zbrojení se slušným výsledkem, než amík. nevádno jsme se s někým bavili o blackbird sr71, špionážní superletadlo z 60tých let. jestli to sedí netuším, ale na wiki je tehdejší cena za kus 34mil usd. ok, bylo to dávno, ale tohle je ultraliga a za tyto prachy, někde jsem to cvičně protáhl inflační kalkulačkou s us inflací a vyšlo dnešních 335mil usd. nevím, ale řekl bych, že dneska by to bylo o hoooodně víc, páč krmení otevřených paciček atd.
Ko-za
Já samozřejmě nezpochybňuju kvalitu těch letadel. B2 je ohromnej stroj a F-22 zřejmě taky poskytuje nějakou velkou výhodou v boji, když jí amerišani nikdy nikomu neprodali.
ALe zase jsme u toho. Tyhyle superzbraně vlastně nikdy nebojovaly proti rovnocennýmu soupeři, takže těžko říct. Jestli něco ukázala válka na Ukrajině tak, to že tanky Challenger jsou stejně na hovno jako tanky Abrams.
quadra
Pred par rokmi ma kolega zoznamil s byvalym pilotom Blackbirdu, ktory zaciatkom 80. rokov lietal (aj) pozdlz vychodnej hranice BRD a provokoval ceskoslovensku PVO :-) Vravel, ze to lietadlo bolo jedinecne a nebezpecne, na hrane technickych moznosti, ale bola to radost pilotovat.. pohlad z 25 km vysky pri Mach 3+ musel byt uzasny.
Pohodar
to bezesporu a to jsem před pár lety viděl jen nějakou německou reportáž na ca hodinu. ale ač letadla mám rád, do toho by mně nikdo nedostal. bylo to fakt tak na hraně, že bezpečný to být nemohlo. úplně extrém
Ko-za
Nevypadalo to moc důvěryhodně a ten pilot, co s tím letěl první testovací let nevěděl, jestli to s nim nespadne. Na zemi z toho chcalo palivo a další tekutiny, protozezto mělo schválně všude vůle, kteryzse utěsnily až nahorezpo zahřátí trupu. Velká odvaha.
Bohužel při vší své inteligenci a vzdělání přehlíží malilinkatý detail: Malorusko není pro Kreml jen tak nějaká koloniální výprava jako Úžiny, Korea+Mandžusko, anebo Afghánistán. A stejně tak to, že Rusové nikdy nedostali seriozní nabídku, jak se se ctí stáhnout.
Ko-za
Pro Rusko je to existenční konflikt.
h72
Čistě technick: Rusko se kdykoliv může stáhnout, nijak to celé nekomentovat, neodpovídat na otázky, a žít si po svém. Jde nejbohatší zemi světa. Zemi, která má všechno. A ostatní časem přilezou a vše bude zhruba tak, jak bylo. Rusko nemá co ztratit. Jen to tam šéfují dosebezahledění debilové.
Evropa je na tom mnohem hůř.
Jde o velmi labilní území, s téměř nulovými nerostnými zdroji, s minimem orné plochy, naprosto zdevastovaným průmyslem a energetikou, s obrovskými problémy v sociální oblasti, rozvráceným školstvím, bytovou politikou atd.
A šéfují to šmejdi.
Existenční problém to je pro Evropu.
leon
Rusko by si chtělo žít po svém, ale v případě Ukrajiny v NATO by to jaksi z pochopitelných důvodů nebylo možné. Proto se taky děje co se děje aby Rusko v budoucnu si mohlo žít posvém.
Alan.Cox
Rusko se nemůže stáhnout, protože ho SSA a Evropa nenechají žít po svém. Pro Rusko jde o existenční konflikt.
Evropa je území, jejíž západní polovina žila z kolonizací, krádeží, a vysávání zbytku světa. Jinak to neumějí. Bohužel teď vysává svět SSA. Viz nedávný incident, když vláda Mali požádala ruskou armádu, aby je zbavila francouzských a českých okupantů jejich země.
fatdwi
h72: přesně. Pokud Rusák něco „musí“, pak je to jen ubohej sráč. Orel much nelapá a kdo má pocit, že musí každou lapnout, není orel. Jenže to tady místní putinovská úderka nechápe. Na jedné straně úžasnej Putin, na druhé straně chudáček, co „musí“ dělat, jak jiní pískají. No když „musí“, tak musí.
Ve finále vyčerpaný Rusák lepší než silný Rusák, to musí být jasné každému s mozkem, kdo viděl, jak těm zmrdům s jídlem roste chuť. Nejdřív Krym s pomocí (nejdříve) zapřených (později) vyznamenaných dovolenkářů, pak celá Ukrajina a pak by jistě Putin jen tak šoupal nohama, že už má hotovo. Ani hovno. Tedy je dobře, že posrali Hostomel a že se v tom plácají už přes 4 roky.
Že jsme na tom mnohem hůř – no, zatím nás žádný místní Putin do dobyvačné války neposílá, uvidíme. Jistě je (nejen) v Bruseli nemálo hlupců, kterým to imponuje a taky by rádi plebs použili k něčemu „užitečnému“.
S tim Hostomelem nevim, nevim. Podarit se to Rusum, mozna fungoval dal NS2 (chapu, tezko rict), ale asi by nas to ukrajinske dobrodruzstvi stalo min prachu. Taky je otazka, jak by probihala imigrace stran otevrenosti EU vuci UA.
Nevidim to proste tak jednoznacne.
Dachsmeister
@Sysop
Hostomel byla operace ala Market Garden.
Smělá, ale téměř nerealizovatelná.
Já fakt nechci mít Rusa na východním konci ranveje v Užhorodu, potažmo na východní hranici Ficostánu.
A levné molekuly CH4 ať si užijou jinde.
Aspoň to pomohlo renesanci jádra.
Byznys s Rusáky byl možná pro někoho zajímavý, ale taky tam ČEB promrdala 20 miliard Kč do roku 2014.
Tak to jsme mohli mít plyn půl roku zdarma…
Sysop
Ja myslim, ze zatimco delame z Rusaka bubaka, ti skutecni sibri jsou jinde. Rusak neni ovecka, ale nas zerou vetsi vlci.
Lukas B.
čistě technicky – evropa se svým „minimem orné plochy“ (jak říkáte) je nejen potravinově soběstačná, ale je docela významným vývozcem potravin. sociální systém evropy je poněkud přebujelý, ale jako rozvrácený bych jej tedy neoznačil (jakkoli pořádnou a bolestivou reformu potřebuje jak prase drbání)
Sysop
Navic, nejvyssi kopec Evropy je Elbrus, takze Evropa skutecne zabira obrovske uzemi urodne pudy.
Lukas B.
i stará EU více potravin dováží než vyváží. vivat haber-bosch.
Latimerie podivna
Ale kdeže. Existenční konflikt je to možná pro Putina, ale pro Rusko rozhodně ne. Spíše je to konflikt, který „ukázal“ slabost Ruska, stejně jako válka v Iránu ukazuje, že ani USA už nejsou to co bývali. V obou konfliktech museli útočníci přejít k plánu B, ovšem v obou případech plán B připomíná spíše improvizaci. Ukazuje se, že technologická převaha není všechno a drony podstatně mění styl válčení v situaci, kdy blitzkrieg neklapne.
Ovšem Trump je podstatně pružnější než Putin a kvůli ukončení konfliktu je dokonce ochoten akceptovat určitou ztrátu „tváře“. Putin ovšem umanutě válčí a není jasné, čeho chce za současné situace na bojišti dosáhnout. Jedině že by snad čekal na nějaké wunderwaffen.
h72
wunderwaffen mají spíš Ukrajinci, zdá se, že tvoří (a není divu, střílí se na ně)- Rusko zcela ztratilo iniciativu, nemá už ani zásoby těžkého železa (které je dnes k prdu), ani ty zázračné rchejtle či jiné věci (šlo o prototypy). Má tedy, jako vždycky Rusko mělo, jen masu tupoých vojclů, resp. masu vojclů s tupým velením. Jenže, dnes už to takhle nefunguje. Jestli chce Putin úplně vylidnit Rusko (utečou mu mladí) a také ho rozvrátit (z fronty se mu vrátí milion psychpatů a asociálů a nihilistů), pak je na nejlepší cestě. Jo, a tu Sibiř už ani nemusí prodávat, ta patří Číňanům už dávno. Jsou oblasti, kde si za rubl už nic nekoupíte a ani se rusky nedomluvíte.
tvl na co sem sereš ty lžiznamácký sračky, jinak zdravej?
Jihočech Honza
Ve vylidnění a rozvrácení je na nejlepší cestě Malorusko, ale kdo by to rozlišoval.
Jihočech Honza
Pokud nebyl na začátku, tak se jím stal nyní. Rusko nedostalo jinou šanci, než vyhrát.
Latimerie podivna
A vážně si myslíte, že za současné situace má Rusko šanci vyhrát, tj. dosáhnout (bezpodmínečné) kapitulace Ukrajiny? Nebo vítězství Ruska znamená, že si Rusko nechá to co obsadili a Ukrajina se zaváže že nevstoupí do NATO?
KoZa už je skoro vykrvená, prachy nejsou. A bez prachů chochláckej žoldák padne raz dva. Britannistán je v totální prdeli, nové premyjér slibuje znárodnit klíčový infrastrukturní podniky a kompletně bezplatnej zdravotní systém, ale bez zvýšení daní. Je celkem evidentní, že nejenom že nepudou na ukravínu žádný další desítky miliard, ale ai jejich vlastní zbrojení pude tak na polovinu.
V talyjánsku to nakupování předraženejch emerikánskejch sraček soudružka melón-ijová zavetovala rovnou, k notnýmu voddechnutí řady jinejch ojvropskejch papalášů, že to nemuseli udělat voni (a zároveň tam ani vyházet stamiliardy za bordel k ničemu, když se jim doma pomalu bouřijou ovčani). Že radši zařídí zklidnění sociální situace nasměrováním těch prachů na zlevnění energií.
Trumpeta si to s Iránem pěkně posral, eště se rozčiloval jak kokot, že mu nikdo nedojel pomoct bombardovat, a na tomdle si to vyžere eště víc. Už tak prázdný pokladny uhnijních stádů budou drahý energie, skrz jeho debilitu, notně zatěžovat. Nakonec se všeci okázale vyserou na zangze a začnou na férovku nakupovat gigatuny rusácké ropy a bambiliardy kubíků plynu, pže jinak to všude celkem rychle směřuje do hoven ve větrácích (sociální nepokoje vs. bankrot volá).
fatdwi
Behemot: a Kramatorsk padne kdy?
Dachsmeister
@fatdwi
touché ;-)
Ko-za
USA mají trochu problém s některými zbraněmi. V tom Perským zálivu vystříleli víc Patriotů než jich vyrobí za rok.
Ko-za
Ano,pro Rusko je to existenční konflikt a oni dobře vědí, že celá tahle západní operace s ukrajinskými užitečnými idioty měla být základem pro další drang nach osten. A tak se rozhodli to zastavit, aby to nemuseli jednou zastavovat až u Stalingradu jako tenkrát.
Alan.Cox
Pro Rusko jde o existenční konflikt. Ostatně nejen pro Rusko.
SSA se pokouší obnovit pozici hegemona, a nijak se netají tím, že chtějí zničit Evropu, Rusko, Čínu plus nějaké drobky typu Kuba, Írán, atd. Jisté je, že zničení Evropy se SSA podaří, zbytek pochopil situace a jede podle toho.
Sysop
Vcera jsem poslouchal narek na risskym Rundfunku o tom, jak jde prumysl pekne srat. Vsechno to tam bezi podle planu, jako vzdycky. Jen ten plan pro tentokrat nedelali Nemci.
Ko-za
Ale budou ho přísně dodržovat až do tragickýho konce.
Sysop
Jiste, nedodrzovani planu vede k chaosu. A chaos prece nikdo nechce.
RomanL
Bingo!
Alan.Cox
Pokud má plán navíc certifikát ISO, tak se nelze odchýlit ani v nejmenším.
Sysop
Kdyz vidim, jak jsou Anglani a Amici dychtivi po zdrojich, od Gronska po Blizkej vychod, tak si myslim, ze ta UA pro Rusko je existencni zalezitost. Muzeme ale diskutovat o tom, v jakem casovem horizontu a co si mezitim vezme Cina.
heresiar
Problém většiny komentářů k Ukrajině je podle mě v tom, že pořád předstírají jednoduchý souboj dvou suverénních států: Ukrajina versus Rusko.Jenže Ukrajina dnes není jen stát. Je to taky médium cizí strategie. Nosič zbraní, peněz, satelitních dat, politického krytí a mediálního obrazu. Samozřejmě že byla napadena. Samozřejmě že tam umírají lidé. Ale zároveň je z ní udělaná předsunutá platforma cizí moci.
A jestli to takhle vidí Putin, pak jeho umanutost není jen psychologická vada starého vládce. Z jeho hlediska nejde o jednu vesnici na Donbasu. Jde o zničení nástroje, kterým mu někdo dlouhodobě mlátí do dveří.
Neříkám, že je to morálně správné. Říkám, že je dětinské tvářit se, že to neexistuje.
Ukrajina je oběť. Ale současně je nástroj. A tahle druhá věta se dnes prostě říkat nesmí.
Jihočech Honza
Malorusko je dneska žoldnéřským státem. Jeho základní funkce jsou financovány ze Západu, aby mohl vést válku proti Velkorusku, která není v jeho zájmu a kterou nemůže vyhrát. Válka jako smysl existence státu, jako v aztécké říši.
Alan.Cox
Malorusko jen pokračuje v tom, co dělalo po celou svou historii. Genocidy, masové vraždy, nacismus…
Jediné nóvum ve 21. století je, že nacismus na Ukrajině zavedli židé. Nacistické jednotky založil a platit žid narozený v Izraeli Ihor Kolomojskij. A válku v podstatě začal žid Volodymyr Zelenskyj, který vyhrál volby s programem míru, ale už 3 dny po zvolení pokračoval v občanské válce a genocidě části ukrajinských obyvatel.
Jihočech Honza
Všichni veteráni studené války, počínaje G. Kennanem (slavný dlouhý telegram) varovali před rozšiřováním NATO a zejména před snahou připojit Malorusko ke KoZe. To byla nejčervenější ze všech červených linií, ne pro Putina, ale pro celé vedení státu, a podle toho to taky dopadlo.
Sysop
Do Iranu teklo dost technologie a technologickych celku i od nas, za minule totality. Vcetne zbrani, samozrejme a to i za Adamce, kterej byl stastnej, ze muzeme podporovat Iran proti Iraku.
Sysop
Btw, uplne stejne Adamec podporoval i Irak proti Iranu, to jen tak naokraj.
Tehda jsme jeste umeli na valkach vydelavat. Dneska je uz jen platime.
Dachsmeister
@Sysop
ehm vydělávat?
Sysop
Ano. Postavili jsme teplarnu, dostali zaplaceno, nekdo ji rozflakal a stavelo se znovu. Plus jsme dodavali fury zbrani za prachy. Irak s Iranem nam neposilaly ruskou zmrzlinu a zeleznou rudu.
Alan.Cox
Takže jsme byli víc kapitalističtí než dnes!
Sysop
Rekneme, ze jsme tehda nebyli tak blbi.
Pohodar
tak tak, peršani jsou jiná liga. navíc samotné předání technologií nic nezachrání, však mraky jiných států dostaly z různých zdrojů různé technologie, někteří to zašmelily, případně se na to vykašlaly, neboť to znamená arbeit. a to se ve většině takových zemí nenosí
RomanL
No, těch „původních“ Peršanů už tam moc nezbylo… ;-)
ModrýKlokan
Koho to zajímá, ty jantare.
Starej se rači vo čmoudí vodpad tady v Jevropě, a ne vo Peršany.
Ko-za
Za poslední měsíc jim Rusko dodalo takový počet raket, že tím nahradili to, co vystříleli.
CBATbI CTOKOKOTOB
Jasně Rusko má raket na rozdávání Ořešniky, Kinžaly, Kaťuše, Carpušky, Vostoky Sajuzy Protony…
Jo hlavně ty protiletecký, co si s nima rusák spektakulárně sundal dekl od rafinérky, ty musí jít teď na dračku!
ygorek
CBATbI CTOKOKOTOB 21.6.2026 v 17:33
Dekl od rafinérky, to bude dvěstě hektarů slabé slovo, což?
DavidV
Dva geronti zničili fungující světový řád. Jeden od 2022 úspěšně vede třídenní vojenskou operaci, druhý zase likviduje demokracii v USA od svého druhého zvolení. Trump je jako tupé kladivo, které rozbíjí všechno kolem sebe. Obklopen yes-many. Čistá idiokracie.
karban
Jako že v Rusku před gerontem Putinem to měl mladík Jelcin pevně v rukou? A v Americe před gerontem Trumpem mladík Biden? Zajímavé. Jo a jak přesně se projevovalo, že ten řád byl fungující? Rusům a Američanům to tak asi nepřipadalo.
DavidV
Jelcin byl alkoholik, ale pacifista. Biden ve srovnání s Trumpem byl milý děda.
Biden nezaútočil na Írán. Jelcin nevtrhl na Ukrajinu. Stačí?
karban
Přesto by Rusové většinově nechtěli někoho jako byl Jelcin ani teď, no a Amíci si místo toho milýho dědy zvolili (podruhé) Trumpa. Tak jim to asi tak fungující nepřišlo. Ale samozřejmě ani jeden nebude u vesla věčně.
DavidV
Zvolili si ho, protože jim lhal, že nebude vést žádnou válku, že udělá Ameriku velkou, že se jim zlepší životní úroveň.
O Rusech škoda mluvit, tam demokracie nefunguje.
karban
Prakticky všichni politici před volbama lžou. Lidi o tom vědí, nejsou tak blbí, jak se to vyučuje v Aspen Institutu. Prostě si zvolí toho, koho aktuálně považují za menší zlo. Kdyby Demokrati vyhrabali někoho lepšího než Biden a následně Kamala, třeba by to bylo jinak. Takhle prostě musí počkat na další volby.
Rusko není demokracie, ale Jelcina si tam budou pamatovat dlouho. Jak si mafie a oligarchové dělali, co se jim zachtělo. A řadoví Rusové pěstovali před paneláky zeleninu, aby vůbec přežili. To rozhodně nikdo zpátky nechce, a to ani dneska.
Foundryman
Nejen mafie a oligarchové, tam se mohutně přiživily i západní korporáty. Proto bylo tolik řevu, když Putin to drancování zatrhl. Samozřejmě to zatrhl ruskými metodami, jinak by se z těch sraček v životě nevyhrabali.
No vono jaksi mafoši dost často poměrně silně drancovali právě ve spolupráci s těma zahraničníma korporátama. Šak tam na to taky měli velký americký poraděnky, jak to kdemohkradizovat. Kdemohkradizovali až tak, že byli na hranici hladomoru (nejakej počet doochoců na podvýživu taky pozumíral).
Foundryman
Proč by, proboha, měla být v Rusku demokracie podle západního mustru? Nikdy tam nic takového neměli a jak je vidět v EU, demokracie jako způsob výběru vlády zrovna ideálně nefunguje. A proč my bychom měli Rusům kecat do toho, jakým způsobem si instalují náčelníky?
Ko-za
Taková „demokracie“ jako v EU tam opravdu není. Jenom v bruselské 4. říši se může stát, žeevreopská komise zruší volby loutkovým soudem v protektorátu, kde si lidé vyberou někoho, kdo by třeba mohl hájit jejich zájmy jako v Rumunsku. Nebo další vzorová demokracie jako v Moldávii, kde udržel Sanduovou jenom za cenu korespondenčních „hlasů“ a taky toho, že uzavřeli silnice z oblastí, kde by lidi volili její soupeře policejními závorami, aby se lidi nedostali do volebních místností. O těch zvrácených koalicích ve Francii a Německu, kterými zuby nehty brání bruselský komitét, aby v těch zemích nemohla vládnout Le Penová nebo AfD nemluvě.
Alan.Cox
Největší demokracie je na Ukrajině. Vládne diktátor, který nemá už ani mandát prezidenta. Zákaz všech opozičních stran. Zákaz jakýchkoli médií, které nepapouškují jiný než státní názor. Násilné odvádění lidí. Od roku 2014 občanská válka na základě prezidenta Porošenka, který vyhlásil genocidu milionů ukrajinských obyvatel. A mnohé další.
RomanL
Tak jest. Také přesně to na tom podněcuje entuziasmus naší „nejdemokratičtější“ Fy-jalové vlády, která to bezmezně PODPOROVALA, A STÁLE PODPORUJE. ;-)
Alan.Cox
Každý má právo na korigované informace.
Sysop
Kazdy ma pravo byt korigovan – jiz brzy ve vasich domovech.
Ko-za
Lepší volba než Trump prostě nebyla. Destrukce Ameriky deepstatem v podobě výmeny obyvatel už musela být zastavena.
Alan.Cox
A skončilo to dohodou Trumpa s deep statem.
Ko-za
Pochybuji. Deep state po něm jde poradt.
Alan.Cox
Naopak. Nejdříve mu šel po krku, ale krátce před volbami už se dohodli.
Sysop
Ja mam cim dal tim vetsi pocit, ze tenhle dypstejt ma sidlo v Jeruzaleme.
My všeci víme, že seš debil, ale vařit vás ve vašich sračkách je taková sranda. Jelcin vtrhl do Čečny, hňupe :D A přetím eště stihl de facto převrat, kdy byla rovněž použitá armáda (tanky střílely na budovy prdlamentu, a tak).
Takže úplně pohodovej dědula, tak tak.
CBATbI CTOKOKOTOB
Oproti Trumpovi byl Biden mladý nadějný génius.
karban
Nicméně ani jeho vlastní strana to tak před volbama neviděla.
Ko-za
Zase lžete. Trump demokracii nelikviduje. O to se snažila Demokratický deepstate. Jenže nasral tolik lidí, že si vybrali konečně správně. Byli to levičáci, kdo demokracii likvidoval. Naposledy se blatantní volební podvod v kalifornii, to už by naprostej výsměch. jediiné státy, kde Demokrati vyhrávají jsou ty, kde není povinné prokazování totožnosti a je tam korespondenční volba. TRen vás světový řád prostě narazil na svoje hranice, protože už vyžral veškeré zdroje.
DavidV
Pokud chcete zlikvidovat jak tak fungující systém, nasadíte tam koho? Idiota. Neříkám, že za Bidena všechno fungovalo. Američané jsou v šoku z cen paliv a potravin. Levnou pracovní sílu vyhnali.
Ko-za
Ano. Po letech vlády idiota a bandy zkorumpovaných hajzlů , kteří se nechávali uplácet Číňany a prali peníze přes Ukrajinu za účasti prezidentova syna konečně vyhrál zdravý rozum.
Jihočech Honza
Co to je fungující systém? Pro koho fungující? Samé otázky…
Karlsberg
Si myslíš, že ty deepstate sračky, ve kterých USA vězely, se dají vyčistit za pár let? To bude trvat ještě další volební období po Trumpovi.
Alan.Cox
Pokud chcete zlikvidovat SSA ekonomiku, začněte mohutně používat dolar a západní bankovní systém jako politické nástroje pro sankce. Více netřeba.
RomanL
No, však Bidena tam nasadili. A Trump to konečně alespoň trochu zachraňuje.
Alan.Cox
DavidV: „Dva geronti zničili fungující světový řád. Jeden od 2022 úspěšně vede třídenní vojenskou operaci, druhý zase likviduje demokracii v USA od svého druhého zvolení. Trump je jako tupé kladivo, které rozbíjí všechno kolem sebe. Obklopen yes-many. Čistá idiokracie.“
Vy to nepijte ani zředěné. A pozdravujte Lejenovou, Kallasovou, Merkelovou, Macrona a další, kteří na rozdíl od těch dvou gerontů pozvedli Evropu do světového významu a špičkového postavení ve světě technologií i jiných.
RomanL
Jenom bych se zeptal konkrétně – jaké zahraniční americké základny Íránci vybombardovali? Nějak mi to uniklo…
Alan.Cox
Tak hledejte, hledejte… Není ostuda obrátit se na google!
Padá modla, něco si přej. Třeba umístění v diskuzi
@ Svatý
Sedmej! Na Volympyjádě bych byl v televyzy.
Souhlasím ve všech bodech
@ Ryzil
To seš ty, co píše ten web Degener? Zajímalo by mě, jak vznikla tvá přezdívka. Můj první nástřel je zkratka zez Rychard Zilberštajn.
Trošku vedle, to je moje jméno Ryzí Ladislav
@ Ryzil
Těsně vedle :-D)))))
Jestli teda chápu správně zadání, tvoje články si budeme číst u tebe a diskutovat můžeme tady. To bi schlo.
Pro některé lidi je holt důležitější být na té „správné“ straně (nebo na straně moci?), než než vnímat realitu. Znova tu připomínám krásnou scénu z posledního dílu Letopisů Narnie, kde parta skřítků zabejčeně sedí uprostřed stáje, a odmítá vidět, že už dávno ve stáji nejsou. Libtardi, za libtardy! Nás už s žádným Aslanem nenapálíte. Vůdce ví, co dělá! Na jaře nasadíme zázračné zbraně a vyhrajeme válku!
wunderwaffen …..
Milé děti, tady pan Křesťan vás teď bude učit vnímat realitu. Začneme skřítkama, v další lekci přijde na řadu Aslan a když budete hodní, poví vám i o jednorožcích. A až probereme celé Letopisy Onanie, přečte vám Bibli, to je reálný příběh o jednom hrozně hodném zombíkovi!
Asi furt lepší jak dyž děti nejací KOKOTI a jiný oporně hnusný tlustý buzny navlečený v nejakejch strakatejch sračkách učijou vo tom, že Mařenka má přece šulína a dyž se jí to nelíbí, může se nechat přešít.
Prašť jak uhoď. Jednou má šulina Mařenka v pohádce, jindy ho velebný pán těm děckám napere přímo do kaďáku.
@ Svatý
To je daň za to, že se obivatelstvo bojí nebýt zdvořilými, slušnými a lepšími lidmi. Z nějakého záhadného důvodu si vždy mislelo, že za vodměnu bude také zvoleno mezi vrchnost.
Obivatelstvo nechápe, že když jim bude stačit dělat co se mu řekne, stejně se dostane do průseru. Člověk je prostě tak složitá bitost, že vo tom lydstvo nemá ponětí.
JH: :-D Vy kritizujete jiné za to, že „nevnímají realitu“? VY? :-D
Ano, já. Proč bych neměl vnímat realitu jen proto, že věřím, že vedle fyziky existuje i metafyzika?
Ty pýchy námořnictva v podobě obřích necek s 50 Harriery na palubě jsou typickou zbraní na minulou válku. Ještě donedávna to fungovalo. Strejček Sam si v Perském zálivu ochočil některé státy a řekl jim: „Tady nám budete dávat ropu skoro zadarmo a hlavně budete ji obchodovat v dolarech. My vám za to dáme svoji základnu, která vám zajistí bezpečí a místní expozitura CIA zlikviduje vaši případnou opozici, kterou nestihnete ukamenovat, uvláčet za koněm nebo jinou demokratickou metodou. Nikdo z okolí vám se nebude strkat rypák.
A k tomu tam připlul třeba USS Nimitz. Letadlová loď co fungovala jako když máte na dvorku velkýho psa. Nikdo vám tam nepoleze přes plot. Jenže rychlý rozvoj levných dronů to tak nějak překreslil.
Už loni když musela při útoku polonahejch divochů z kmene Hutiů jedna z těch lodí manévrovat tak prudce, že jí spadly tři letadla do vody to začalo bejt divný a teď, když skončil Gerald Ford s požárem prádelny, který do něj udělal díry ze 17 různých směrů je to ještě jasnější. Už to nefunguje. Jediný způsob jak Írán porazit je zničit ho pomocí atomovek. Jenže taková země je dobyvateli k hovnu.
Ty necky byly překvapivě efektivní za předpokladu že podplacený zrádce vypne komplet celou PVO v „demokratizované“ zemi.
Jak se přesvědčil chudák Kaddáfí. Či Assad kde mu zrádci prorostli celou generalitou.
Případně Maduro ve Venezuele, že. Neco novýho stran toho válečnýho aktu a mezinárodního terorizmu ze strany UŠAndovskejch sviní?
Taky čekám, kdy vlastně proběhne soud s tím „zatčeným kriminálníkem“.
Ano. Potom se v médiích objevují takové ty legrační báchorky pro konzumenty hovinky.cz. Například že nejdřív příletěla jedna F-35, která zapnula pípátko, tím vypnula a oslepila celou PVO a pak přiletěly další a zlikvidovaly vojenské cíle.
DÍKY jejich debilitě? Co je jako na kretenismu nejakejch pitomců, kteří táhnou do prdele všecky vostatní, zak pozitivního, že by se jim za to mělo děkovat? Už byste se vy vomezení blbci mohli konečně naučit používat jinačí slovíčka, třeba KVŮLI.
Á, pan profesor češtiny ráčil dorazit
bys byl jinak ztracenej ty kokote, tak seď v pozoru!!
a hrdina od klávesnice, který neumí nic jiného než být vulgární a hrdý na vlastní hloupost se opět neudržel :-))
Náckové z UPA nevraždili jen Poláky ale i volyňské Čechy, taky Slováky a Maďary v příhraničních oblastech. Tedy všechny národy dnešní V4.
Maďarská prezidentka Nováková i prezident Sulyok měli dost rozumu a žádné vyznamenání Zelenskému neudělili. Ale co Slovensko a Česká republika – Najde Peter Pellegrini odvahu odebrat řád, který udělila jeho předchůdkyně Zuzana Čaputová? A napraví prezident Pavel odebráním Řádu bílého lva jednu z mála chyb, kterou v úřadu udělal prezident Zeman? …když sám Pavel těch bot už nasekal desítky…
Já bych teda až tak neřešil vyznamenání, ostatně i Mussolinimu řády z Prahy nebo Varšavy zůstaly – spíš bych státu, který uctívá nácky, ustřihl peníze, zbraně a munici, minimálně ze strany „V4“.
Perdellini? Ten určitě! Ten o tom sní noc co noc, ale jeho sny končí tím, že dostane poluci, když Voloďovi sáhne na řád
:-D)))) Perdellini si rád šáhne na medajly…
Ať si uctívají, co chtějí, ale je to dobrá záminka se z liberální války vyvázat, dobré vztahy s Ruskem jsou pro nás důležitější, než hranice, nebo i existence toho zkrachovalého státu.
Tak tak. Rusko je dnes největší zásobárna Alláhových služebníků v Evropě. To potřebujem!
No, pokud těm ruským Mohamedánům neudělíme status uprchlíků před něčím, tak tady nebudou chlastat na každý druhý lavičce. Navíc oni vlastně většinou ani tak nechlastaj. Což je tak nějak celkově fuk, když tu nebudou.
Cože? Asi tak jako Čína, co? :-D
Konecne nazor, ze EU neni v Evrope.
Ja to rikal!
Vzhledem k tomu že za Obamy se masivně předávaly jaderné technologie a hlavně know-how do Íránu (zrušil to až Trump zřejmě na popud toho sionistického biorobota co má doma) tak se není co divit že má teď Írán takové možnosti.
A jsem nějak skeptický že se tam rodí nadkritické množství vousatých VonBraunů a Sikorských, že tam mají tak vyspělou raketovou a dronovou techniku.
Kdo jim předal tuhle ? Taky američani nebo Rusko či Čína ?
Peršani nejsou žádní fousatí kozomrdi z pouště, ale potomci starobylé civilizace, to, že vnutili ženckejm hábity neznamená, že se veškeré vyučování omezilo na memorování krákoránu. Stejně tak to, že hodně vzdělaných sekulárních Íránců uteklo neznamená, že tam nikdo nezůstal.
Írán má dobré vztahy s Pákistánem a Severní Koreou, takže bych pátral spíš tam.
V různejch dobách dostali různý technoligie vod všech, počínaje britannistáncema a UŠAndama a konče rejžema, hodně z toho rozebrali na šroubky a zkopírovali, to byl jejich základ, na kterým postavili svůj vývoj. Teď mj. aktivně kooperujou s Kimovcema. Vyměňujou/prodávají si know-how. Vsadili na asymetrickej typ konfliktu s využitím svejch předností (hromada hor, pouští atd.) a na to zaměřili většinu zdrojů. Takže třeba raketová technika dostala naprostou prioritu na úkor třeba těžké (obrněné) techniky a (zatím) PVO, z hlediska letadel atd. na tom taky nejsou kdovíjak. Hladinový loďstvo je spíš znouzectnost a ponorky jsou zase situovaný hlavně na asymetrickej konflikt – čumět nekde u pobřeží a kdyby nekoho napadlo připlout poblíž (třeba k invazi), tak to zkusit potopit. Nicméně s ohledem na překotnej vývoj v dálkově řízenech a autonomních bárkách i toto očividně ustoupí do pozadí, páč poměr cena-výkon nejakejch raket, lítafek a bárek je úplně nekde jinde, než (byť levnejch) miniponorek.
Neboli provedli analýzu situace a nepokoušeli se vyrovnat SSA v tom, kde by stejně prohráli, ale hledali a našli zbraň, se kterou Amíci příliš nepočítali a v ní se stali silnými. Chocholi ostatně postupují stejně, akorát čelí protivníkovi, který je mnohem motivovanější a na rozdíl od SSA bojuje na svých hranicích.
A dokáže inovovat mnohem líp, i proto, že si strategický zbrojní podniky nechal ve vlastnictví stádu. Je lepší korupce a bordel v erárním podniku, kde se dá v případě potřeby udělat okamžitá čistka (RF) a nařídit produkce novejch věcí, nebo korupce a bordel v soukromým, co mohutně korumpuje politiky, výběrový řízení a všecko, aby byl udržen status quo (s velkejma maržema a eště většíma ziskama), kde prakticky není možný (neexistují cesty) pružně reagovat na vývoj ve zbraňové technice (UŠAndov)?
Pokud chceš vyvíjet super duper dokonalé drahé zbraně 6. generace, vyrábět jich malé série a pomalu, tak je lepší SSA model. Pro válku, kde potřebuješ nejen kvalitu, ale i kvantitu, nepochybně model ruský.
Kapitalismus holt musí uživit celý korupční řetězec. Když se jedná o průserový model jako F-35, tak se to dá pořád ještě prodat nějakejm pitomcům, jako jsme my a vydělat nějakou tu miliardu doláčů. Ale pokud ne, tak je lepší to přestat vyrábět. Bombarderů B-2 a F-22 se vyrobil určitej počet a už se nepokračuje. Protože to je tak drahý, že to svět neviděl. Zajímalo by mě na kolik vyjde přelet ve formaci tady těch netopejrů nad Bílým domem v rámci honírny na nějaké výročí.
proto taky rusko nebo čína vynakládají daleko efektivněji prachy na zbrojení se slušným výsledkem, než amík. nevádno jsme se s někým bavili o blackbird sr71, špionážní superletadlo z 60tých let. jestli to sedí netuším, ale na wiki je tehdejší cena za kus 34mil usd. ok, bylo to dávno, ale tohle je ultraliga a za tyto prachy, někde jsem to cvičně protáhl inflační kalkulačkou s us inflací a vyšlo dnešních 335mil usd. nevím, ale řekl bych, že dneska by to bylo o hoooodně víc, páč krmení otevřených paciček atd.
Já samozřejmě nezpochybňuju kvalitu těch letadel. B2 je ohromnej stroj a F-22 zřejmě taky poskytuje nějakou velkou výhodou v boji, když jí amerišani nikdy nikomu neprodali.
ALe zase jsme u toho. Tyhyle superzbraně vlastně nikdy nebojovaly proti rovnocennýmu soupeři, takže těžko říct. Jestli něco ukázala válka na Ukrajině tak, to že tanky Challenger jsou stejně na hovno jako tanky Abrams.
Pred par rokmi ma kolega zoznamil s byvalym pilotom Blackbirdu, ktory zaciatkom 80. rokov lietal (aj) pozdlz vychodnej hranice BRD a provokoval ceskoslovensku PVO :-) Vravel, ze to lietadlo bolo jedinecne a nebezpecne, na hrane technickych moznosti, ale bola to radost pilotovat.. pohlad z 25 km vysky pri Mach 3+ musel byt uzasny.
to bezesporu a to jsem před pár lety viděl jen nějakou německou reportáž na ca hodinu. ale ač letadla mám rád, do toho by mně nikdo nedostal. bylo to fakt tak na hraně, že bezpečný to být nemohlo. úplně extrém
Nevypadalo to moc důvěryhodně a ten pilot, co s tím letěl první testovací let nevěděl, jestli to s nim nespadne. Na zemi z toho chcalo palivo a další tekutiny, protozezto mělo schválně všude vůle, kteryzse utěsnily až nahorezpo zahřátí trupu. Velká odvaha.
von se ten krám taky zahříval tak, že se to snad natáhlo vo 20 cenťáků bo tak neco
Dnes k tématu od MK:
https://kechlibar.net/2026/06/21/nez-se-jimi-uplne-zadusila-usa-iran-a-rusko-ukrajina/
Bohužel při vší své inteligenci a vzdělání přehlíží malilinkatý detail: Malorusko není pro Kreml jen tak nějaká koloniální výprava jako Úžiny, Korea+Mandžusko, anebo Afghánistán. A stejně tak to, že Rusové nikdy nedostali seriozní nabídku, jak se se ctí stáhnout.
Pro Rusko je to existenční konflikt.
Čistě technick: Rusko se kdykoliv může stáhnout, nijak to celé nekomentovat, neodpovídat na otázky, a žít si po svém. Jde nejbohatší zemi světa. Zemi, která má všechno. A ostatní časem přilezou a vše bude zhruba tak, jak bylo. Rusko nemá co ztratit. Jen to tam šéfují dosebezahledění debilové.
Evropa je na tom mnohem hůř.
Jde o velmi labilní území, s téměř nulovými nerostnými zdroji, s minimem orné plochy, naprosto zdevastovaným průmyslem a energetikou, s obrovskými problémy v sociální oblasti, rozvráceným školstvím, bytovou politikou atd.
A šéfují to šmejdi.
Existenční problém to je pro Evropu.
Rusko by si chtělo žít po svém, ale v případě Ukrajiny v NATO by to jaksi z pochopitelných důvodů nebylo možné. Proto se taky děje co se děje aby Rusko v budoucnu si mohlo žít posvém.
Rusko se nemůže stáhnout, protože ho SSA a Evropa nenechají žít po svém. Pro Rusko jde o existenční konflikt.
Evropa je území, jejíž západní polovina žila z kolonizací, krádeží, a vysávání zbytku světa. Jinak to neumějí. Bohužel teď vysává svět SSA. Viz nedávný incident, když vláda Mali požádala ruskou armádu, aby je zbavila francouzských a českých okupantů jejich země.
h72: přesně. Pokud Rusák něco „musí“, pak je to jen ubohej sráč. Orel much nelapá a kdo má pocit, že musí každou lapnout, není orel. Jenže to tady místní putinovská úderka nechápe. Na jedné straně úžasnej Putin, na druhé straně chudáček, co „musí“ dělat, jak jiní pískají. No když „musí“, tak musí.
Ve finále vyčerpaný Rusák lepší než silný Rusák, to musí být jasné každému s mozkem, kdo viděl, jak těm zmrdům s jídlem roste chuť. Nejdřív Krym s pomocí (nejdříve) zapřených (později) vyznamenaných dovolenkářů, pak celá Ukrajina a pak by jistě Putin jen tak šoupal nohama, že už má hotovo. Ani hovno. Tedy je dobře, že posrali Hostomel a že se v tom plácají už přes 4 roky.
Že jsme na tom mnohem hůř – no, zatím nás žádný místní Putin do dobyvačné války neposílá, uvidíme. Jistě je (nejen) v Bruseli nemálo hlupců, kterým to imponuje a taky by rádi plebs použili k něčemu „užitečnému“.
prdwi
Haagský tribunál odmítl ukrajinské nároky na Krym https://www.infokuryr.cz/n/2026/06/16/haagsky-tribunal-odmitl-ukrajinske-naroky-na-krym/
A včil mudruj, ignorante!
S tim Hostomelem nevim, nevim. Podarit se to Rusum, mozna fungoval dal NS2 (chapu, tezko rict), ale asi by nas to ukrajinske dobrodruzstvi stalo min prachu. Taky je otazka, jak by probihala imigrace stran otevrenosti EU vuci UA.
Nevidim to proste tak jednoznacne.
@Sysop
Hostomel byla operace ala Market Garden.
Smělá, ale téměř nerealizovatelná.
Já fakt nechci mít Rusa na východním konci ranveje v Užhorodu, potažmo na východní hranici Ficostánu.
A levné molekuly CH4 ať si užijou jinde.
Aspoň to pomohlo renesanci jádra.
Byznys s Rusáky byl možná pro někoho zajímavý, ale taky tam ČEB promrdala 20 miliard Kč do roku 2014.
Tak to jsme mohli mít plyn půl roku zdarma…
Ja myslim, ze zatimco delame z Rusaka bubaka, ti skutecni sibri jsou jinde. Rusak neni ovecka, ale nas zerou vetsi vlci.
čistě technicky – evropa se svým „minimem orné plochy“ (jak říkáte) je nejen potravinově soběstačná, ale je docela významným vývozcem potravin. sociální systém evropy je poněkud přebujelý, ale jako rozvrácený bych jej tedy neoznačil (jakkoli pořádnou a bolestivou reformu potřebuje jak prase drbání)
Navic, nejvyssi kopec Evropy je Elbrus, takze Evropa skutecne zabira obrovske uzemi urodne pudy.
i stará EU více potravin dováží než vyváží. vivat haber-bosch.
Ale kdeže. Existenční konflikt je to možná pro Putina, ale pro Rusko rozhodně ne. Spíše je to konflikt, který „ukázal“ slabost Ruska, stejně jako válka v Iránu ukazuje, že ani USA už nejsou to co bývali. V obou konfliktech museli útočníci přejít k plánu B, ovšem v obou případech plán B připomíná spíše improvizaci. Ukazuje se, že technologická převaha není všechno a drony podstatně mění styl válčení v situaci, kdy blitzkrieg neklapne.
Ovšem Trump je podstatně pružnější než Putin a kvůli ukončení konfliktu je dokonce ochoten akceptovat určitou ztrátu „tváře“. Putin ovšem umanutě válčí a není jasné, čeho chce za současné situace na bojišti dosáhnout. Jedině že by snad čekal na nějaké wunderwaffen.
wunderwaffen mají spíš Ukrajinci, zdá se, že tvoří (a není divu, střílí se na ně)- Rusko zcela ztratilo iniciativu, nemá už ani zásoby těžkého železa (které je dnes k prdu), ani ty zázračné rchejtle či jiné věci (šlo o prototypy). Má tedy, jako vždycky Rusko mělo, jen masu tupoých vojclů, resp. masu vojclů s tupým velením. Jenže, dnes už to takhle nefunguje. Jestli chce Putin úplně vylidnit Rusko (utečou mu mladí) a také ho rozvrátit (z fronty se mu vrátí milion psychpatů a asociálů a nihilistů), pak je na nejlepší cestě. Jo, a tu Sibiř už ani nemusí prodávat, ta patří Číňanům už dávno. Jsou oblasti, kde si za rubl už nic nekoupíte a ani se rusky nedomluvíte.
tvl na co sem sereš ty lžiznamácký sračky, jinak zdravej?
Ve vylidnění a rozvrácení je na nejlepší cestě Malorusko, ale kdo by to rozlišoval.
Pokud nebyl na začátku, tak se jím stal nyní. Rusko nedostalo jinou šanci, než vyhrát.
A vážně si myslíte, že za současné situace má Rusko šanci vyhrát, tj. dosáhnout (bezpodmínečné) kapitulace Ukrajiny? Nebo vítězství Ruska znamená, že si Rusko nechá to co obsadili a Ukrajina se zaváže že nevstoupí do NATO?
KoZa už je skoro vykrvená, prachy nejsou. A bez prachů chochláckej žoldák padne raz dva. Britannistán je v totální prdeli, nové premyjér slibuje znárodnit klíčový infrastrukturní podniky a kompletně bezplatnej zdravotní systém, ale bez zvýšení daní. Je celkem evidentní, že nejenom že nepudou na ukravínu žádný další desítky miliard, ale ai jejich vlastní zbrojení pude tak na polovinu.
V talyjánsku to nakupování předraženejch emerikánskejch sraček soudružka melón-ijová zavetovala rovnou, k notnýmu voddechnutí řady jinejch ojvropskejch papalášů, že to nemuseli udělat voni (a zároveň tam ani vyházet stamiliardy za bordel k ničemu, když se jim doma pomalu bouřijou ovčani). Že radši zařídí zklidnění sociální situace nasměrováním těch prachů na zlevnění energií.
Trumpeta si to s Iránem pěkně posral, eště se rozčiloval jak kokot, že mu nikdo nedojel pomoct bombardovat, a na tomdle si to vyžere eště víc. Už tak prázdný pokladny uhnijních stádů budou drahý energie, skrz jeho debilitu, notně zatěžovat. Nakonec se všeci okázale vyserou na zangze a začnou na férovku nakupovat gigatuny rusácké ropy a bambiliardy kubíků plynu, pže jinak to všude celkem rychle směřuje do hoven ve větrácích (sociální nepokoje vs. bankrot volá).
Behemot: a Kramatorsk padne kdy?
@fatdwi
touché ;-)
USA mají trochu problém s některými zbraněmi. V tom Perským zálivu vystříleli víc Patriotů než jich vyrobí za rok.
Ano,pro Rusko je to existenční konflikt a oni dobře vědí, že celá tahle západní operace s ukrajinskými užitečnými idioty měla být základem pro další drang nach osten. A tak se rozhodli to zastavit, aby to nemuseli jednou zastavovat až u Stalingradu jako tenkrát.
Pro Rusko jde o existenční konflikt. Ostatně nejen pro Rusko.
SSA se pokouší obnovit pozici hegemona, a nijak se netají tím, že chtějí zničit Evropu, Rusko, Čínu plus nějaké drobky typu Kuba, Írán, atd. Jisté je, že zničení Evropy se SSA podaří, zbytek pochopil situace a jede podle toho.
Vcera jsem poslouchal narek na risskym Rundfunku o tom, jak jde prumysl pekne srat. Vsechno to tam bezi podle planu, jako vzdycky. Jen ten plan pro tentokrat nedelali Nemci.
Ale budou ho přísně dodržovat až do tragickýho konce.
Jiste, nedodrzovani planu vede k chaosu. A chaos prece nikdo nechce.
Bingo!
Pokud má plán navíc certifikát ISO, tak se nelze odchýlit ani v nejmenším.
Kdyz vidim, jak jsou Anglani a Amici dychtivi po zdrojich, od Gronska po Blizkej vychod, tak si myslim, ze ta UA pro Rusko je existencni zalezitost. Muzeme ale diskutovat o tom, v jakem casovem horizontu a co si mezitim vezme Cina.
Problém většiny komentářů k Ukrajině je podle mě v tom, že pořád předstírají jednoduchý souboj dvou suverénních států: Ukrajina versus Rusko.Jenže Ukrajina dnes není jen stát. Je to taky médium cizí strategie. Nosič zbraní, peněz, satelitních dat, politického krytí a mediálního obrazu. Samozřejmě že byla napadena. Samozřejmě že tam umírají lidé. Ale zároveň je z ní udělaná předsunutá platforma cizí moci.
A jestli to takhle vidí Putin, pak jeho umanutost není jen psychologická vada starého vládce. Z jeho hlediska nejde o jednu vesnici na Donbasu. Jde o zničení nástroje, kterým mu někdo dlouhodobě mlátí do dveří.
Neříkám, že je to morálně správné. Říkám, že je dětinské tvářit se, že to neexistuje.
Ukrajina je oběť. Ale současně je nástroj. A tahle druhá věta se dnes prostě říkat nesmí.
Malorusko je dneska žoldnéřským státem. Jeho základní funkce jsou financovány ze Západu, aby mohl vést válku proti Velkorusku, která není v jeho zájmu a kterou nemůže vyhrát. Válka jako smysl existence státu, jako v aztécké říši.
Malorusko jen pokračuje v tom, co dělalo po celou svou historii. Genocidy, masové vraždy, nacismus…
Jediné nóvum ve 21. století je, že nacismus na Ukrajině zavedli židé. Nacistické jednotky založil a platit žid narozený v Izraeli Ihor Kolomojskij. A válku v podstatě začal žid Volodymyr Zelenskyj, který vyhrál volby s programem míru, ale už 3 dny po zvolení pokračoval v občanské válce a genocidě části ukrajinských obyvatel.
Všichni veteráni studené války, počínaje G. Kennanem (slavný dlouhý telegram) varovali před rozšiřováním NATO a zejména před snahou připojit Malorusko ke KoZe. To byla nejčervenější ze všech červených linií, ne pro Putina, ale pro celé vedení státu, a podle toho to taky dopadlo.
Do Iranu teklo dost technologie a technologickych celku i od nas, za minule totality. Vcetne zbrani, samozrejme a to i za Adamce, kterej byl stastnej, ze muzeme podporovat Iran proti Iraku.
Btw, uplne stejne Adamec podporoval i Irak proti Iranu, to jen tak naokraj.
Tehda jsme jeste umeli na valkach vydelavat. Dneska je uz jen platime.
@Sysop
ehm vydělávat?
Ano. Postavili jsme teplarnu, dostali zaplaceno, nekdo ji rozflakal a stavelo se znovu. Plus jsme dodavali fury zbrani za prachy. Irak s Iranem nam neposilaly ruskou zmrzlinu a zeleznou rudu.
Takže jsme byli víc kapitalističtí než dnes!
Rekneme, ze jsme tehda nebyli tak blbi.
tak tak, peršani jsou jiná liga. navíc samotné předání technologií nic nezachrání, však mraky jiných států dostaly z různých zdrojů různé technologie, někteří to zašmelily, případně se na to vykašlaly, neboť to znamená arbeit. a to se ve většině takových zemí nenosí
No, těch „původních“ Peršanů už tam moc nezbylo… ;-)
Koho to zajímá, ty jantare.
Starej se rači vo čmoudí vodpad tady v Jevropě, a ne vo Peršany.
Za poslední měsíc jim Rusko dodalo takový počet raket, že tím nahradili to, co vystříleli.
Jasně Rusko má raket na rozdávání Ořešniky, Kinžaly, Kaťuše, Carpušky, Vostoky Sajuzy Protony…
Rozdávání asi ne, na prodej jistě.
Jo hlavně ty protiletecký, co si s nima rusák spektakulárně sundal dekl od rafinérky, ty musí jít teď na dračku!
CBATbI CTOKOKOTOB 21.6.2026 v 17:33
Dekl od rafinérky, to bude dvěstě hektarů slabé slovo, což?
Dva geronti zničili fungující světový řád. Jeden od 2022 úspěšně vede třídenní vojenskou operaci, druhý zase likviduje demokracii v USA od svého druhého zvolení. Trump je jako tupé kladivo, které rozbíjí všechno kolem sebe. Obklopen yes-many. Čistá idiokracie.
Jako že v Rusku před gerontem Putinem to měl mladík Jelcin pevně v rukou? A v Americe před gerontem Trumpem mladík Biden? Zajímavé. Jo a jak přesně se projevovalo, že ten řád byl fungující? Rusům a Američanům to tak asi nepřipadalo.
Jelcin byl alkoholik, ale pacifista. Biden ve srovnání s Trumpem byl milý děda.
Biden nezaútočil na Írán. Jelcin nevtrhl na Ukrajinu. Stačí?
Přesto by Rusové většinově nechtěli někoho jako byl Jelcin ani teď, no a Amíci si místo toho milýho dědy zvolili (podruhé) Trumpa. Tak jim to asi tak fungující nepřišlo. Ale samozřejmě ani jeden nebude u vesla věčně.
Zvolili si ho, protože jim lhal, že nebude vést žádnou válku, že udělá Ameriku velkou, že se jim zlepší životní úroveň.
O Rusech škoda mluvit, tam demokracie nefunguje.
Prakticky všichni politici před volbama lžou. Lidi o tom vědí, nejsou tak blbí, jak se to vyučuje v Aspen Institutu. Prostě si zvolí toho, koho aktuálně považují za menší zlo. Kdyby Demokrati vyhrabali někoho lepšího než Biden a následně Kamala, třeba by to bylo jinak. Takhle prostě musí počkat na další volby.
Rusko není demokracie, ale Jelcina si tam budou pamatovat dlouho. Jak si mafie a oligarchové dělali, co se jim zachtělo. A řadoví Rusové pěstovali před paneláky zeleninu, aby vůbec přežili. To rozhodně nikdo zpátky nechce, a to ani dneska.
Nejen mafie a oligarchové, tam se mohutně přiživily i západní korporáty. Proto bylo tolik řevu, když Putin to drancování zatrhl. Samozřejmě to zatrhl ruskými metodami, jinak by se z těch sraček v životě nevyhrabali.
No vono jaksi mafoši dost často poměrně silně drancovali právě ve spolupráci s těma zahraničníma korporátama. Šak tam na to taky měli velký americký poraděnky, jak to kdemohkradizovat. Kdemohkradizovali až tak, že byli na hranici hladomoru (nejakej počet doochoců na podvýživu taky pozumíral).
Proč by, proboha, měla být v Rusku demokracie podle západního mustru? Nikdy tam nic takového neměli a jak je vidět v EU, demokracie jako způsob výběru vlády zrovna ideálně nefunguje. A proč my bychom měli Rusům kecat do toho, jakým způsobem si instalují náčelníky?
Taková „demokracie“ jako v EU tam opravdu není. Jenom v bruselské 4. říši se může stát, žeevreopská komise zruší volby loutkovým soudem v protektorátu, kde si lidé vyberou někoho, kdo by třeba mohl hájit jejich zájmy jako v Rumunsku. Nebo další vzorová demokracie jako v Moldávii, kde udržel Sanduovou jenom za cenu korespondenčních „hlasů“ a taky toho, že uzavřeli silnice z oblastí, kde by lidi volili její soupeře policejními závorami, aby se lidi nedostali do volebních místností. O těch zvrácených koalicích ve Francii a Německu, kterými zuby nehty brání bruselský komitét, aby v těch zemích nemohla vládnout Le Penová nebo AfD nemluvě.
Největší demokracie je na Ukrajině. Vládne diktátor, který nemá už ani mandát prezidenta. Zákaz všech opozičních stran. Zákaz jakýchkoli médií, které nepapouškují jiný než státní názor. Násilné odvádění lidí. Od roku 2014 občanská válka na základě prezidenta Porošenka, který vyhlásil genocidu milionů ukrajinských obyvatel. A mnohé další.
Tak jest. Také přesně to na tom podněcuje entuziasmus naší „nejdemokratičtější“ Fy-jalové vlády, která to bezmezně PODPOROVALA, A STÁLE PODPORUJE. ;-)
Každý má právo na korigované informace.
Kazdy ma pravo byt korigovan – jiz brzy ve vasich domovech.
Lepší volba než Trump prostě nebyla. Destrukce Ameriky deepstatem v podobě výmeny obyvatel už musela být zastavena.
A skončilo to dohodou Trumpa s deep statem.
Pochybuji. Deep state po něm jde poradt.
Naopak. Nejdříve mu šel po krku, ale krátce před volbami už se dohodli.
Ja mam cim dal tim vetsi pocit, ze tenhle dypstejt ma sidlo v Jeruzaleme.
Ani omylem…
Když myslíte…
:-D :-D :-D
My všeci víme, že seš debil, ale vařit vás ve vašich sračkách je taková sranda. Jelcin vtrhl do Čečny, hňupe :D A přetím eště stihl de facto převrat, kdy byla rovněž použitá armáda (tanky střílely na budovy prdlamentu, a tak).
Takže úplně pohodovej dědula, tak tak.
Oproti Trumpovi byl Biden mladý nadějný génius.
Nicméně ani jeho vlastní strana to tak před volbama neviděla.
Zase lžete. Trump demokracii nelikviduje. O to se snažila Demokratický deepstate. Jenže nasral tolik lidí, že si vybrali konečně správně. Byli to levičáci, kdo demokracii likvidoval. Naposledy se blatantní volební podvod v kalifornii, to už by naprostej výsměch. jediiné státy, kde Demokrati vyhrávají jsou ty, kde není povinné prokazování totožnosti a je tam korespondenční volba. TRen vás světový řád prostě narazil na svoje hranice, protože už vyžral veškeré zdroje.
Pokud chcete zlikvidovat jak tak fungující systém, nasadíte tam koho? Idiota. Neříkám, že za Bidena všechno fungovalo. Američané jsou v šoku z cen paliv a potravin. Levnou pracovní sílu vyhnali.
Ano. Po letech vlády idiota a bandy zkorumpovaných hajzlů , kteří se nechávali uplácet Číňany a prali peníze přes Ukrajinu za účasti prezidentova syna konečně vyhrál zdravý rozum.
Co to je fungující systém? Pro koho fungující? Samé otázky…
Si myslíš, že ty deepstate sračky, ve kterých USA vězely, se dají vyčistit za pár let? To bude trvat ještě další volební období po Trumpovi.
Pokud chcete zlikvidovat SSA ekonomiku, začněte mohutně používat dolar a západní bankovní systém jako politické nástroje pro sankce. Více netřeba.
No, však Bidena tam nasadili. A Trump to konečně alespoň trochu zachraňuje.
DavidV: „Dva geronti zničili fungující světový řád. Jeden od 2022 úspěšně vede třídenní vojenskou operaci, druhý zase likviduje demokracii v USA od svého druhého zvolení. Trump je jako tupé kladivo, které rozbíjí všechno kolem sebe. Obklopen yes-many. Čistá idiokracie.“
Vy to nepijte ani zředěné. A pozdravujte Lejenovou, Kallasovou, Merkelovou, Macrona a další, kteří na rozdíl od těch dvou gerontů pozvedli Evropu do světového významu a špičkového postavení ve světě technologií i jiných.
Jenom bych se zeptal konkrétně – jaké zahraniční americké základny Íránci vybombardovali? Nějak mi to uniklo…
Tak hledejte, hledejte… Není ostuda obrátit se na google!
Některé, např. obří émerickou základnu Al-Udeid v Kataru Írán bombarduje poněkolikáté již od června 2026! (https://en.wikipedia.org/wiki/Al_Udeid_Air_Base)
Které základny Írán letos bombardoval v celkem sedmi státech snadno najdete. Není ostuda se obrátit na google!