Odpověď ženy incelovi - zpět na článek

Počet komentářů: 736

  1. že zde řetězová publicistika není podporována, je pro mě překvapivé. z nedávných článků stačí vzpomenout na seriál o Pelzovi.

    co se týče současné dávky o incelech a zároveň s přihlédnutím k diskuzní atraktivitě článků Alienových bych řekl, že jsme svědky počátků multiplikativní kaskády. výsledkem které bude jakýsi multifraktál názorů a postojů k genderové tématice.

    ne že by obecně taková „diskuze“ neměla na světě místo. jen bych ji úplně nečekal zrovna zde.

    1. co to meleš? z jaké ASPEN příručky to máš?

      1. eh, oukej… ? tak tedy vysvětlení pojmů.

        multiplikativní kaskáda je iterativní proces, jehož výsledkem bývá fraktál, což je geometrický objekt, jehož základní vlastností je soběpodobnost – tzn., že pokud jej pozorujeme v jakémkoli měřítku, nalezáme stále ten samý tvar.

        vztaženo na současnou situaci, nalézáme se v druhé iteraci – druhá generace článků o incelech, která má velký potenciál stvořit generaci třetí.

        1. už si někdy slyšel o dialogu? nic?

        2. Hm, no, myslim, zes spatne pochopil, co je to fraktal. Ze je neco stale sobe podobne bez ohledu na meritko, je tak nejak vlastnosti toho meritka, ze. Bylo by echt blby, kdyby neco vypadalo jinak pri 1:100 a jinak pri 1:1000.

          Podstatou fraktalu je, ze je (teoreticky) nekonecne delitelny a kazdy jeho dilek je (v idealnim pripade) zmensenou kopii celku. V praxi, bez matematickych modelu, typicky holografie. Kdyz budu mit na sklenenem hologramu treba domek a rozbiju ho na nekolik casti, kazda cast bude zase zobrazovat ten domek, jen proste mensi. A toto se dela ciste fyzikalne, optickou superpozici laserovych paprsku.

          Fraktaly jsou predevsim matematicke modely.

          Konec skoleni.

          1. aha, děkuji za školení.
            a teď prosím ještě vysvětlit, kde jsme ve sporu. můžete si tu hrát například s použitím termínu měřítko, ale na správnosti toho, co jsem napsal, to nic nemění.

            samozřejmě jsem to mohl popsat podrobněji… tak za to se vám omlouvám.

            1. nikoho tvůj názor co tady bude a nebude nezajímá. drž píču příště laskavě jo.

              1. děkuji za radu, ihned si nějakou opatřím.

                mimochodem jediný důvod, proč vás ještě nemám v ignoru, a tedy si spolu můžeme krásně povídat

              2. *je ten, že vás považuji ve skutečnosti za klidného a inteligentního jedince, jehož předstírané vulgární výpady jsou krajně zábavné :⁠-⁠)
                (samým vzrušením jsem předčasně odeslal – to se nezkušeným stává)

                1. bůh tě miluje takového jaký jsi.

  2. K tomu bodu, že muž očakáva nejaké žetóny a benefity. To by malo byť samozrejmé. Keď sa nejaká žena nechá pozvať na večeru a muž jej zaplatí večeru a drahé víno tak logicky očakáva od tej ženy nejakú protihodnotu.

    1. Jakože ti má dát za kus žvance? Ty si taky dobrej kousek.

      1. Žvanec som zrovna nemyslel. Možno ty patríš medzi tých, že jediná odmena pre nich je, keď osoba opačného pohlavia neodmietne pozvanie na večeru. Nič v zlom, sú aj takí.

        1. Takže je to v tom, že drahé víno má rozťahovať nohy?

          Keď to nefunguje, je to chyba vína alebo konzumentky?

        2. DavidV: Fakt si neumíš představit situace, kdy ta holka, i přes slibný začátek v podobě přijetí pozvání na večeři, to po ní zcela oprávněně utne? Že dosud slibně působící chlap se projeví jako úplnej debil? Nebo řekne něco/zachová se nějak, u čeho se jí rozbliká červená kontrolka? Co když on zjistí, že ji vlastně nechce? Je fér, vzbudit v ní pozváním očekávání a pak ji zazdít? Kdybych měl brečet kvůli každý, co si se mnou kdy dala kafe/skleničku a tím to skončilo, kam bych přišel…

          1. Ostatně, opačně to funguje stejně. Není neobvyklý zjistit, že holka co vypadala fajn už po pár minutách hovoru až tak úplně fajn nevypadá. V hlavě mi utkvěla jedna, co na prvním rande už asi po hodině začla toužit po miminku a že už má na čase. Asi byla fajn, ale rozhodně jsem nehodlal ejakulovat nikde v jejím dosahu.

            1. shane: přesný:-))) Mě takhle jedna moc pěkná dorazila řečmi o tom, jak to mají hezký holky jednoduchý, jak ona to má těžký a prakticky celou dobu nadávala na nějaké údajně hezčí „krávy“, které „pořád někoho pomlouvají, no hnus“ a jak „ona je úplně jiná a skvělá a nikdy by nikoho nepomluvila“. Po pár letech jsme se potkali, byla pořád moc pěkná a říkal jsem si, že jsem do toho měl jít, takovej kus, já vůl, kvůli nějakejm blbejm kecům se na to vykašlat… No a zase otevřela pusu a zase to bylo jak když Chandler uslyšel Janice:-)

              1. To jsou ty dívky, kvůli kterým člověk v sobotu ráno brzy vstává, odveze je domů/na nádraží a předstírá neodkladnou práci jen proto, aby je nemusel poslouchat ještě u snídaně.

                1. Pomahal jsem jednou kamaradovi jednu takovou naslapat do vlaku ve Vysaku a nebylo to vubec jednoduchy. Drzela se ho jak hovno kosile. Na tohle rozhodne nespolehat!

                2. Heh. „No já teda musel včera vypadat!“ :)

          2. On si to možná musí představovat. Já jsem potkal dvě co se chlubívaly tím, že nemají problém mít tak 15 večeří v měsíci zadara od blbců, kteří platí, takže nás občas na obědě „bavila“ i tím kde zrovna byla včera, předevčírem atd. Chápeš, vařit neumíš, utrácet za jídlo se ti nechce, nějakej blbec to zatáhne. Však tě přece pozval, měl být chytřejší.

            Tedy reálně jsem jistě takovou nějakou potkal i já, jen že jsem tam byl jen kvůli zaplacení jídla se obvykle nedozvíš.

            1. Vrchol ovšem je sežrat zeleninu a steak si nechat zabalit a donést borcovi, kterého opravdu chce.

              1. JH

                To je vrcholný výkon pragmatismu, takzvaná úspěšná kvalifikace na Grand Slam.

                1. já se zeptam jinak a existují místa, kam jde chodit pravidelně, potkávat tam pravidelně ty stejné ženy tak aby byla možnost odfiltrovat zrno od plevele a zjistit, která si zaslouží tu večeři?

                  tdmmmm

                  1. Jasně, jen je potřeba občas vylézt z brlohu a nesedět večer u bedny. Pro borce tvé úrovně by mohla být kýžená destinace třeba chodit na bingo.

                    1. co to je a kde to je?

                  2. SkReT:
                    Neznat tě tady tak dlouho, tak se zeptám kolik ti je.
                    V tom je ta hrůza.
                    Kam se sere Lynch…

                    1. …s mazací hlavou na tebe, myslivno!

    2. To zní skoro jako teorie her, ne?

      Nejlepší výherní strategii ve hře na jedno opakování je obalamutit protistranu, shrábnout všechny žetónky, a vypadnout. Navíc, majstrštyk některých žen zde je gaslighting (manipulační tríčky, citové podpásovky trefující se do mužových slabých míst, atd.) – ona třeba shrábne všechny žetónky, mužovi vpálí, že si za tento výsledek vlastně může vlastní nedostatečností – on je paralyzovaný, a ona s úšklebkem zmizí.
      Několik problémů s touto hrou: je to jen na jedno opakování (těch shrábnutých žetónků nebude moc), a, vzniká v okolí negativní reputace – ale tu si ty sociopatky dokáží manažovat různým mlžením, lhaním, sebechudáčkováním. Nebo prostě životem ve velkém, anonymním městě.

      Nejlepší výherní strategií ve hře na X opakování je protistraně vždy vyjít vstříc – s tím, že protistrana udělá totéž. Hrát ale v očekávání tohoto nastavení s těma kompetitivníma sociopatkama, se chudák dostane akorát do stavu popisovaného o odstavec výše.

      Nejpragmatičtější strategií na X opakování je hrát jako protistrana – prosociální počiny opětovat, ale ojeby též – hned, neúprosně. Dá se tak hrát ve víře, že to protistranu po čase ukázní či rovnou převychová ke strategii popisované o odstavec výš.

      Několik problémů s výše popsaným… jsou to abstraktní akademické plky. Předpokládá se konzistentní payoff pomyslných žetónků mezi jednotlivými hrami. Což nemusí s realitou korespondovat (viz třeba dobře načasovaný, kalkulovaný rozvod – velký to žetonkový payoff).

      Na osobní rovině, taky se mi stalo. Jsem ženám pomáhal s matematikou, později s ročníkovými a diplomovými pracemi, atd. Výsledkem několika takových interakcí bylo, že dotyčná prohlásila, že mi je „neskutečné vděčná“, a nadobro zmizela.
      Co jsem se s některýma v iniciální fázi našich interakcí bavil, otevřeně jsem si řekl, že bych byl rád za tu druhou či třetí strategii, popsanou výše. Jakože, „ty máš svoje potřeby keré subjektivně pociťuješ jako klíčové, já také – pojďme si je navzájem postupně vyjasnit a split, chovat se k sobě pěkně“. Když na mě dotyčná čučela s nepřítomným výrazem, nic na to neřekla… taky vypovídající.

      Ženská specialitka, když si tě zařadí do mentálního boxíku typu „nezajímavý, neatraktivní“, tak buď k žádné hře z její strany nedojde, anebo, když pro ni můžeš něco udělat, ona to stočí k té první (ojebové) variantě. Takové profesionální extraktorky žetonků se tu pohybují mezi námi lidmi (tyjo, vony to dokonce maj trochu evolučně daný).
      Samozřejmě nepaušalizuji, nedělají to 100% všechny, ale pozná se takto charakter ženy…

      1. No neviem, čudovať sa tomu, že pomoc so štúdiom nie je úplne moc výťažná stratégia?
        Tou komplikovanou vetou si sa snažil vyjadriť „ty potrebuješ pomôcť s prácou, ja si zašukať, skúsme si to navzájom vyplniť“? To u normálnych žien moc nefunguje…

        1. Problém spočívá v tom, že jelimani typu já a podobní typicky nemají moc dobře rozvinutou rozlišovací schopnost v tom, která stratégia se kontextuálně hodí, a která nehodí.

          Tou komplikovanou větou… si zašukat? No, postupem času, proč ne. Mi by ale tehdy iniciálně bývala stačila aspoň nějaká známka náklonnosti od dotyčné. Věnovat mi taky trochu pozornosti, času. Rozehrát nějakou romantiku, a tak. A, kdyby nebyla úplně blbá, odhadla by situaci, a nějak by se zachovala anebo by se aspoň omluvila, že nemá co nabídnout (blbá nebyla – jen byla vychcaná, a situaci otočila ve svůj prospěch).

          Když tu mluvím o té transakční rovině (pouhé zarámování, abychom měli jak situaci uchopit)… neočekávám od ženských protistran zas tak moc. Jsem OK spíš dávat než přijímat… a není to, kurňa, zas tak těžké se čas od času ke druhému pěkně zachovat. Ale nedostat zhola nic, prázný fráze, „neskutečně vděčná“… to mě nanejvýš sere.

          1. Viem, že takéto post-mortem analýzy asi príliš nepomôžu, ale možno tá stratégia pomoci s prácami práve vyselektovala také využívačné baby – lebo takej menej vychcanej by prišlo blbé prijať veľké množstvo služby len tak, pokiaľ necíti chuť s dotyčným tráviť čas aj inak.
            Inak povedané – náklonnosť (skutočná) sa nedá kúpiť peniazmi ani službami. Taká, čo by „prirodzene“ cítila náklonnosť, tej by stačilo požičať skriptá a nechať si ich vrátiť v lacnej kaviarni, alebo hoc aj pri prechádzke okolím. Taká, čo ju necíti, od takej by bolo lepšie vziať za pomoc s vypracovaním práce peniaze (po vzájomnej dohode vopred), tým by nedošlo k nevyplneným nevysloveným očakávaniam.

            Z vlastných skúseností – ak nám ide o dlhodobý (ideálne celoživotný) vzťah a založenie rodiny, nie je dobré cielene sa snažiť „získať“ nejakú konkrétnu babu, ktorá sa nám páči, lebo „páčenie sa“ je väčšinou jednosmerné. Lepšie je zbežne sa poznať s veľkým množstvom žien (bez priameho úmyslu ich baliť), kde sa časom nájde nejaká obojstranne kompatibilná (alebo nejaký spoločný známy niekoho na základe poznania vlastností jedného aj druhého „odporučí“ – to bol čiastočne aj môj prípad, moja dnes už dlho manželka sa nezávisle na sebe poznala s dvomi mojimi „bližšími známymi“ (chalanom a babou) a oni ma s ňou zoznámili).

            1. Jasně. Post mortem věci to jsou, zakopat. Došel jsem ke stejnému závěru: kdybych podobný scénář měl řešit někdy do budoucna, řeknu si předem o hodinovou taxu (klidně i ofakturuju, a pošlu). Tyhle bývalý problémy by pak byly bývaly odpadly, komplet ;)

              Že jsi okolo sebe měl funkční kruh přátel, a že ti následně i doporučili ženu, tak to gratulace.
              Bohužel teda, co vidím lidi okolo sebe v podobným věku, jsou to převážně nudní, do sebe zahledění patroni, kteří řeší jen sebe. Potkat je jednou za rok ze setrvačnosti (svátky), a opět poslouchat ty jejich řeči, které vyprávěli před rokem, dvěma, třema. Opakovat ohrané fráze je bezpečné, risknout mít s druhým trochu hlubší, introspektivní, osobní rozhovor o životě a tak je eee. Bohužel.

              1. „co vidím lidi okolo sebe v podobným věku, jsou to převážně nudní, do sebe zahledění patroni, kteří řeší jen sebe“

                Bohužel svatá pravda. Najít dnes někoho 40+ kdo se nestal jen chodící trávící trubicí, co řeší jen kde se napapat, jak se dobře vykakat, a věnuje se výhradně různým formám hédonismu a požitkářství, je skoro nemožné.

                To člověk musí jít o generaci níž.

        2. Pomáhat ženě s matematikou za účelem toho, aby ses jí dostal do kalhotek, je trochu ubohé. Ženám obecně (jsou i výjimky) nejde matematika, ale jsou velmi dobře schopné poznávat lidi. A taková ta dychtivá umanutost opravdu není správná cesta.
          Naopak pomáhat nezištně trochu paradoxně do těch kalhotek vede. :-)

          1. Dissenter: přesně. Na tom „sexy mozku“ něco je, intelektuální výkon dokáže slečny významně vybudit k pokusu o zhodnocení výkonů jiných. Oproti tomu ostentativní „něco za něco“ (já tobě protokol, ty mě sex) spíš plodí otrávenost, nechuť až dlouhodobý odpor (byť to ve specifických případech může vést ke kýženému výsledky, ale dle popisu spíš „z donucení“ než nějakého spontánního nadšení a hlavně, „už nikdy víc“). Ač je zkušenost obecně nepřenosná, z cizích chyb je rozhodně možné se poučit:-)

          2. Naopak je to kontraproduktivní. Chlap nesmí vypadat jako loudil. Naopak musí vypadat, jako źe si vezme, když teda jinak nedáte, ale že mu na tom vlastně zas až tak nesejde. Z čehož ženská usoudí, že za a) o sex nemá nouzi, takže je zajímavý i pro jiné ženy (žádané zboží je atraktivní zboží) a za b) ona sama pro něj není jen zbytečný maso kolem kundy (aspekt zvednutí sebevědomí, protože takový co v nì viděli jen obal na kundu už zaručeně potkala)

          3. Sorry jako teda. Pak nevím jak…

            Ex post řeči, tyto události se mi odehrály před více lety. Kdoví, co by bylo teď.
            Každopádně, kdybych to tehdy provedl zdárně, sociálně elegantně, byl bych frajer? Ale takto jsem ubohý?

            Těch několik situací vzniklo jako jakási moje snaha o vytvoření příležitosti se sblížit. Žádný vydírání k sexu, spíš tak akorát padlo pozvání trávit společný čas, na kafe apod. (beztak až poté, co se jim dostalo toho, co potřebovaly – nejsem si vědom toho, že jsem na nimi držel nějakou vyjednávací páku).

            Vedou se zde řeči o tom, jak to muž má a musí zkoušet. Že když neudělá nic, je ubohý. A když dopadne jako já (neví dost dobře jak, nenachází příležitosti, je v tom neobratný – což ovšem v očích ženy, která si určuje nároky neomlouvá), je taky ubohý? To je přesně ono – demence, zacyklená logika.

            1. Fatso:

              Ne, je to úpe v pohodě, pokud neproběhlo nějaký vydírání nebo loudění. Je potřeba nějak vykopnout aby se s váma začla vůbec bavit pak už honit míč po hřišti jak nejlíp dokážete. Buď to bude aut, nebo zavěsíte krásnou šibenici, za pár let to bude stejně nejspíš úplně jedno. Každej tu merunu kutálí jak nejlíp dovede a občas toho góla dá.

            2. Prostě jsi moc tlačil na pilu. Neměl bys vytvořit dojem, že ti jde jen o to jedno, i kdyby to byla nakrásně pravda.
              Já měl v životě poměrně dost holek a většinou vedla cesta přes to, mít opravdu radost ze samotného trávení času s tou holkou, ať už jí doučuješ matematiku, spolu fotíte (nemyslím akty), jste na vandru, jdete na večeři nebo do kina. Později pár pohledů a letmých doteků a brzo poznáš, na čem jste. Ale neuspěchat to, obvykle (zase jsou samice, kterým to kouká z očí a bylo by chybou to propásnout, ale to je malé procento).

              1. Nebo o něj prostě nestála ve smyslu mít s ním něco víc. To se stává – na obě strany.

          4. Dissenter: nic ubohýho na tom nevidím. Když hezký holce nešla matika, tak jsem si řekl, že bych se jí touhle formou mohl dostat do kalhotek. Nic špatnýho na to nevidím.
            Vyšlo to, byla to fajn slečna.

            1. Ale nesmí to tak vypadat. :)

          5. Ubohé jako proč?
            Jako, že je lepčí jít jí rovnou protáhnout komín, když jí netáhnou kamna a nebo třeba složit uhlí?
            No já zažil právě při doučování matematiky dost dobrý mrdání za mlada:-)

            Za mejch mladejch let kuci pitomý i ty holky chtěli mrdat:-) Zná někdo lepčí relax při doučování?

          6. jo tak proto dělají účetnictví

      2. To je zásadný rozdiel medzi ženskými a chlapmi. Chlap, pokiaľ je čestný, nezneužíva pomoc druhých. Ženské pracujú inými zbraňami. Dokážu využiť slabosti mužov a ísť si za svojím cieľom.

        1. Chacha. Hele, nechceš koupit hrad? Mám jeden pěknej, po renovaci. Kousek od Prahy.

            1. Behemot 4.1.2025 v 0:48

              No, shane mi osobně znám není, ale odhaduji, že není žádný kočebrák. Vsadím se o malé pivo.

              1. Není ta sázka moc velká?

                1. shane 4.1.2025 v 9″46

                  No, držím se historie, zde ovšem jejího uměleckého převyprávění (považuji tuto část diskuse za humornou vložku).
                  https://www.csfd.cz/film/106109-velka-sazka-o-male-pivo/prehled/

                  1. Jj. Já to pochopil. Taky jsem ten film kdysi viděl

                    1. shane 4.1.2025 v 10:03

                      Aha, potom jsem nepochopil vaši otázku.

  3. příroda, bůh ( to podle nastavení čtenáře) to skvěle zařídila. Přitlačila na ego a zmatené mysli už zabrání nadbytečnému rozmnožování.

  4. Problematiku atraktivity tzv. bad boys výstižně popsal vězeňský psychiatr Theodore Darlymple v díle „Ztraceni v ghettu“.
    Jde o otázku archetypálního fungování dvou základních složek osobnosti – id a ega.

  5. Taky si to pamatuju. Současný Západ je ve srovnání s tím pochopitelně technologicky i jinak vyspělejší, protože momentálně projídá plody práce předchozích generací. Ve srovnání s nastupujícími centry v Asii ale nemá v této podobě šanci uspět. A to je děsivé, protože to co vládne třeba v Číně určitě není demokracie…

    Nevím, koho máte ve svém okolí, ale lidé, které nazýváte „echt pravičáci“ se takto určitě neprojevují. Ti totiž pracují, nikde se tím nechlubí, starají se o sebe, svou rodinu, pokud ji mají i o firmu a zaměstnance, aby pro ně byla práce, pokud mohou, pomohou… Ale v žádném případě nenatahují ruku, aby jim někdo něco dal. Nejspíš o takových ze svého okolí ani nevíte.

    1. Patří pod Hroch_bahenní 10:35.

      Patlafon je prostě příšerně nepohodlný pro psaní…

    2. Echtpravičáky jsem myslel lidi, kteří všude hlásají svoji pravicovost. Jasně že je to póza.
      Nároky nemyslím jen ekonomické natahování ruky, i když teda bychom se mohli bavit o podnikatelích, kteří by sice stát zrušili, ale peníze od něj vezmou strašně rádi. Včetně toho, že podle nich zaměstnanec, který státu prodá svoji práci např. zdravotní sestry nebo učitele, je parazit, zatímco podnikatel, který státu prodá např. papírové ručníky, parazit není.
      Ale tohle jsem na mysli neměl. Šlo mi fakt o ty baby, co brousí za ideálem, protože tohle bylo vždycky, to by se nám ten socialismus posunul pěkně daleko dozadu v čase. To, že si dřív reálněji uvědomovaly, na co mají (a hlavně si to uvědomovali jejich rodiče), nesouvisí ani tak se socialismem v ekonomickém smyslu (dotace atd.), jako s rozvojem médií, kulturními změnami, technologiemi. Taky se rozvojem antikoncepce, nejspíš. A s celkovým zbohatnutím společnosti, protože ta si podobný blbostě může dovolit.
      IMHO je dotační socialismus západního typu důsledkem toho zbohatnutí a kulturních změn. Feminismus a další projevy ženský rozcapenosti jsou jiným důsledkem.

      1. Chápal jsem to tak, že jde o bizarní představu zdejšího „incela“ o nároku na partnerku nebo alespoň o nároku na jakési státní školení, kde ho moudří ouřadové naučí, jak ji získat.
        Nároky některých dnešních ženských (nejen) souvisejí s krizí z přežranosti. Předchozí generace vytvořily na Západě blahobyt, který bohužel plíživě zdegeneroval do moderní formy neefektivního socialismu a lidé poněkud zblbli. Ztráta motivace je to nejhorší, co se (mimo války apod.) může stát.

        1. Jo takhle.
          No, on to chtěl i od táty nebo koho myslel těmi staršími, co mu měli vysvětlit, jak na to. A od dědečka, co mu v jeho představách vypráví, jak proháněl kurvy.
          Taky chce zrušit (většinou veřejné) střední školy. Kritizuje feminismus, LBGT, tedy levicovou agendu.
          Mně to přijde spíš dost pomotané a zoufalé, než nějak politicky zaměřené.

        2. čověče a jakpak na takový věci došel, že by tím, že máš v makovici trochu větrno?

        3. jj opakujete tu svou mantru o to naučit se balit holky, ale o tom to není, je to o tom aby systém neodřezával holky od kluků. Aby bylo prostředí plné interakcí holka-kluk a a tím je nepřímo nutili ke komunikaci. Pak byste nepotřebovali nějakýho kouče, který by klukůmněco vysvětloval a ženy by neměli přemrštěné nároky.

      2. Echtpravičák byl třeba M. Macek, který zbohatnul v politice a pak kázal o individuální zodpovědnosti a minimálním státu.

        1. Nebo echtpravičák Klaus který nikdy v životě nepracoval.
          Jen dojil státní cecek už v prognosťáku a pak v politice po revoluci.

          Nikdy jsem nechápal že mu to lidi žrali.
          100% paraziti a lidi je měli za polobohy, nebo přinejmenším za špičkové odborníky.

          1. Tak zase bacha, Klaus je a byl hovno pravičák, ale za socíku patřil mezi tzv Pracující inteligenci. I komunisté chápali, že jsou potřeba i intelektuálnější pracovní pozice než fárat na čelbě nebo vytloukat v ČKD odlitky. A pro stát tehdy dělali všichni, soukromé podnikání bylo v omezené míře povoleno až v roce 1988.

            1. Prijde na to, co nazyvas ‚soukrome podnikani‘. Svobodni umelci coby zivnostnici existovali porad a pokud jsi chtel zalozit druzstvo, tak to slo i pred rokem 88. Ne kazde druzstvo bylo nutne zemedelske. Podminka tehdy byla – minimalne 5 clenu a z toho aspon jeden komunista.

              1. tak hezky to bylo zobrazeno ve Zdivočelé zemi, jestli se nepletu

            2. Mě by především zajímalo, kde toho Klause naučili jeho salónnímu pravičáctví nekompromisnímu thatcherismu.

              Že by na hodinách marxizmu-leninismu-thatcherizmu ?

              Zajímavé je, že tuhle otázku si nikdo nepoložil, jak se mohl stát za tuhé normalizace fanatickým pravičákem a nedostat se do hledáčku STB.
              Tady něco fakt hodně smrdí.

              1. Jantar 4.1.2025 v 11:18
                Za komančů tady byli ze Západu, Reagana, Thatcherové apod. okouzlení skoro všichni, páč viděli, jak to komanč vede blbě a idealizovali si druhou stranu.
                Měli to hozený totál binárně.
                Od 90. let to někteří včetně mne začali přehodnocovat na základě vlastní zkušenosti a kritického zhodnocení získaných informací. Teď jako obvykle jde o to
                – nesetrvat v bludu
                – nepřekmitnout do druhýho extrému.
                Fanatičtí pravičáci pod nějakých 45 let vznikli jiným mechanismem.
                Co se týká Klause st., ten byl thatcherovec jen verbálně, to byla role. Ve skutečnosti si počínal dost opatrně. Taky se stran mezinárodní situace vyjadřuje tak, že mu echtpravičáci nadávají do komunistů.

          2. Klaus byl hlavně dlouholetým zaměstnancem Státní banky československý.
            A pravičáci mu vyčítají, že byl moc levicový, zatímco levičáci, že byl moc pravicový.
            Podle výsledků jakou ekonomiku převzal a jakou předal byl ale hvězdou první kategorie.
            Co by za takový skóre dala třeba soudružka Merkelová, která převzala největší ekonomiku v Evropě a dovedla ji prakticky ke zřícení kamsi za Rusko.
            Klaus sice nebyl tak úspěšný, jako třeba Putin, ale jednak měl kratší dobu a hlavně si za to může sám, protože je demokrat a ne diktátor. Kdyby byl diktátorem, vedlo by se nám všem mnohem lépe.

            1. měli bychom ještě víc oligarchů, rozuměj mafiánů. Myslím, že jich je tu nadbytek.

              1. Mýlíte se, oligarchové v pravém slova smyslu tu nejsou. A nikdy nebyli. Jen ten zabahněný český rybníček. Tady to neřídí oligarchové. Tady to řídí (a vždy to tak bylo) české přizdisráčství. Fiala posral co mohl, neudělal nic, protože je to prostě jen posera a vyžírka. A je to na něm ve světě poznat. proto ho nikdo neuznával a neuznává. A proto je on pro nás asi to nejhorší. Protože si s ním každej vytře prdel. Nakonec máme nejvyšší ceny elektřiny a potravin a bydlení v Evropě.

                1. Naopak, zde to řídí VÝHRADNĚ OLIGARCHOVÉ.
                  Dosazení sem za Klause američany. Kterým byly američany darovány NAŠE TOVÁRNY či celé průmyslové komplexy.
                  A to na základě toho že věrohodně prokázali že jim na českém národu a zemi absolutně nezáleží a nebudou se štítit žádné zlodějiny proti lidem a národu.

                  Proto taky byli kapitány průmyslu bývalí vexláci a draví komunističtí aparátčíci co staré generaci husákovců-jakešovců vypálili rybník.

                  (ikdyž, slyšel jsem že každá rodina komunistického papaláše či poslance co podporovali zvolení amerického agenta Havla, dostala darem aspoň malý podnik řádově za stamiliony)

                2. myslím, že Fialenka přeceňujete

            2. Jako největší průser vidím překotný rozprodej bank západoevropským institucím za socialistických vlád. Klaus, který jinak privatizoval, co mohl, banky držel pod státní kuratelou a dobře věděl, proč.
              Teď se to pomalu narovnává (Creditas, Air Bank), ale ještě dlouho bude ekonomika výrazně ovlivňována progresivními korporáty typu ČSOB, KB, ČS.

              1. Nic se tu nesrovnává.
                Jen ti malí čičmundi jako mBank, Air Bank, Fio, udržují pro plebs iluzi svobody volby a tržního bankovnictví.
                Jinak to ovládají velcí šíbři co vlastní síť bankomatů.

                A řídí to ČNB řízená z Ameriky, ve prospěch petrodolaru, kdy hasí americkou hyperinflaci tím že způsobuje hyperinflaci u nás.

                1. uff, tak eště že sem v té své iluzi fpohodě už přes 15 let, zatímco vofce se nechávajou neiuluzorně vojebávat a srát si na hlavu :o)

            3. Twl jako, že vážně?
              Adamec předával státní pokladničku vyrovnanou s mírným devizovým přebytkem! Všechny klíčové podniky patřily státu, dluh státní ani občanský neexistoval. Byli jsme schopni exportovat celé výrobní celky (továrny, elektrárny, pivovary). A jak jsme na tom po těch 35 letech kapitalismu? Klaus to posral kolosálně. Otázka je, zda by nám, jakožto poraženému národu ve studené válce, prošlo, neposrat si to vlastními silami. Jakože, buď si to posereš sám a budeš posranej a nebo tě posereme my… :-)

              1. Jste idiot.

                Tady si můžete prohlídnout jak ten váš ráj na zemi vypadal. https://www.starymost.cz/sites/default/files/prochazka_plzni_pred_rokem_1989_blok_ukazka.pdf

                1. Banány.
                  Na banány jste zapomněli. Jo a hajzlpapír.

                  1. No to se rozčiluj jak chceš. Ženský sháněly pod rukou i ty posraný vložky, když na to přišlo.

                    1. AJR:
                      „Není vaty, nejsou vložky!Co si dáme mezi nožky?My jsme holky z dědiny, postačí nám noviny!“
                      Opravdu se „pánové“ odeberte do hoven.
                      Úvozovky dobrý, ale raději se odebere moje maličkost, protože co se tady děje, je k nečtení.

                    2. Jo, tu pamatuju taky, tuhle veselou socialistickou říkanku.

                    3. AJR:
                      Přesně to jen ten problém s váma tady:
                      To nebyla socialistická říkanka, ale říkanka za socialismu.

                    4. A co teda? Budem se tvářit že celonoční fronta v listopadu na polytyrenu na mrazák (přišly 3) a padající omítka byla jenom taková legrácka mládí, kdy nám to ještě stálo?

                    5. Pokud si dobře pamatuji, tak u nás na vesnici (village) ženské nesháněly vložky posrané, alébrž čisté, suché a nové. Ty problém sehnat nebyl:-)
                      No jo no, ty vložky… Teď máme zase tu menstruační chudobu:-)
                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Menstrua%C4%8Dn%C3%AD_chudoba

                    6. Sorry Venco, ale ze baba nema na zakladni hygienicke pomucky, je jako chyba koho, kdyz ne jeji? Prijmy cloveka se predevsim odvijeji od jeho schopnosti a ty ma kazdy moznost ovlivnit v dobe sveho vyvoje a rustu.

                      Zato kdyz za sociku nebyly fosny, tak ti zakladni schopnosti byly uplne k hovnu, protoze to byla vlastnost systemu, ze vecne neco chybelo.

                    7. vy toho naděláte, co si tam dávaly před vynálezem buničiny?

                    8. princdrson 4.1.2025 v 4:58

                      Plátěné vložky – naskládané pruhy plátna.
                      To takhle jednou nařídila matka dceři, aby si uháčkovala plátno povláčky. Do povláčku opatřeného v rozích tkanicemi se zastrčil pokládaný pruh plátna a sestava se tkanicemi přivázala k pasu. Místo plátna se prý používaly i náhražky, patrně suchý mech, ale to bych nechal na odbornicích.
                      Bylo to v době, kdy se dámské kalhoty skládaly ze dvou nesešitých nohavic. To jednak usnadňovalo výměnu vložek, jednak umožňovalo ženám močit ve stoje (to bylo dokonce popsáno v jedné dětské knize z První republiky, ale název jsem zapomněl).
                      Snaha nakukovat ženám pod sukně pak měla, na rozdíl od současnosti, nějaký smysl.

                    9. Jj, myslím, že se tomu říkalo menstruační pleny. Celkem mě zajímá historie takových těch všedních věcí denní potřeby a jednorázový vložky jako takový se objevily až po první světový. U nás si je nejspíš mohly dovolit jen ženy z bohatších vrstev a za druhý války stejně asi bylo prd, buničina a gáza byly potřeba na obvazy. Takže nějaký masový rozšíření vložek budou až padesátý léta.

                    10. Menstruační chudoba je zase snaha vymyslet něco, na co by se mohly dávat sociální dávky. Dyk vložka stojí asi pětikačku.
                      To je jak ten Petříčkův socanskej výmysl o Důstojném příjmu, který je asi na úrovni pražského průměru.
                      Nebo to porovnání, kolik lidí si nemůže dovolit jet na dovolenou (na jakou? Tejden pod stanem u rybníka, nebo tři neděle all inclusive v milionářském resortu v Karibiku s osobním sluhou?)

                    11. shane 4.1.2025 v 7:03

                      Přesně!

                2. Twl a proč tady wohnoute ukazuješ černobílý obrázky z doby 1. republiky?

                  1. Taková ta číslovka jako třeba (1989) ta je tam proto aby ti usnadnila orienataci v čase.

                    1. akorát že tam v tom co poslal ty debile není jedna JEDINÁ fotka z 1989…pár kousků 88, 87, na nich absolutně nic zvláštního není…tos ze sebe zase udělal čuráka, co? :o)

                    2. Přešlápni si demente.

                    3. Arnold J Rimmer
                      4.1.2025 v 1:13

                      no a pak teda neco ukážeš, nebo budeš furt jenom kokot?

                      sem se těšil na ty stopadesátkrát (na stopadesátou) slibovaný lešení, a zatim teda vidim dekádu vybydlený naprosto dezolátní baráky v Pze akorát pýčo TUDLETU POSLEDNÍ DEKÁDU, zrovna dneska sem vobdivoval, že už se u střechy vobjevilo ai to lešení…:o)

                3. Arnold J Rimmer 3.1.2025 v 22:33

                  – – –
                  Tak to skutečně vypadalo. Dlažba v centru stála za huvno, také bahna ve městě bylo mnoho. Vložek nedostatek, musely se nahrazovat vatou. Též kvalitní záchodový papír byl nedostatkový – ono občas někde blaflo ve fabrikách a byla pohroma (to se týkalo i lokomotiv z Prahy, kde to podfedroval hloupý hasič).

                  Když se počátkem 90. let dala do cajku dlažby, začaly opravovat fasády a přes všechny nedostatky už to začínalo vypadat lépe, nastal opět zlom. V Plzni je to znát kolem nádraží – pustý komplex podchodů, kvanta závadových osob, které nikdo neřeší, zvyšující se kriminalita a nad tím plandá fangle EU…

                  1. corona: A to ještě na tech tehdejších fotkách chybí ta smradlavá Radbuza s pěnou od papírnu.

                    Ale jinak souhlas, tak to bylo a tak to je. Sotva se to opravilo a zamázly strukturální dluhy, už to jde zase doprdele.

                    1. Arnold J Rimmer 4.1.2025 v 9:36

                      – – –

                      Konkrétně prostory v oblasti nádraží, Prior, Americká – tam to utrpělo co do funkčnosti hodně. Z Prioru jen lidl v přízemí. Dům hrůzy je fuč – ten mohl zůstat, je tam jen díra a fantasmagorické plány do budoucna. Na Americké vysoká kriminalita, samé čmudky a totéž kolem autobusáku a od Tylovky na jih.

                      Navíc jsem slyšel, že někdo připravuje projekt na zasypání Rondelu…

                    2. Corona: Jo, to bude teprv paráda. Teď to snad kvůli něčemu odložili ale dělat to chtějí.

                      Centrum se prakticky zase vylidňuje, zbydou tam jenom fetky a námezdní dělníci z východu.

                    3. Ale kdepak. Fetky odtamtud vykopou arabáči a další přistěhovalci.
                      Výměna obyvatel stejným způsobem začala tehdy na západě. Od městských center kde to vybydleli fetkama a lůzou a pak ty baráky zkoupili arabáši za petrodolary a fetky vyhnali bez problému.
                      Bo pro ně zákon neplatí.

                4. Ty pyčo:)
                  Krásná iluze, že se na tom západě prostě i běžný proletář měl před rokem 89 lépe než proletář socialistický:-) Ona ta anallýza je trochu komplikovanější. Stejně tak dlouho jak si frantík šetřil na peugeotka 205, tak si ten český šetřil na fáčko. Normální frantík se na nic lepšího nezmohl neboť 405 vycházela na dnešní korunky tak přes 2 mega… To jak měli frantíci opravený baráky fakt nevím. Spotřebního zboží měli v 80. kách asi více, ovšem na tom je založen ten kapitalismus (na spotřebě). Druhá věc je, kdo a jak často si ho mohl dovolit. Francie nepřekvapivě měla už v té době větší ekonomiku tj. silnější měnu. Ovšem i větší zadlužení domácností. Francie donedávna vytahovala tak 500mld. EUR ze svých bývalých kolonií, které dosud používají frantíkovský koloniální frank… Západ poražené země socialistického práporu po 89 totálně vysál a to vysávání pokračuje dosud. Z ČR odchází odhadem ročně na západ tak 500mld. Kč ročně (dividenty, přelévání peněz matkám firem atp.). Problém je to porovnávání s tím západem, chceme se porovnávat s Germánií, Gálií atd., ale naše ekonomika prostě nebyla tak velká a nevysávala země 3. světa, jak to dělal koloniální a postkoloniální západ… Přes to všechno se koukněme na státní dluh a jeho vývoj v Evropě, to jsou čísla co? A k tomu je třeba připočítat ještě dluh domácností. Západ by se nemohl mít tak dobře, kdyby nevysával zbytek světa, to je prostě fakt. Nástroje je na to vypracována celá řada…
                  Iluze jsou také důležité, spousta lidí si myslí, že je bohatá, protože mají toho baworáka za 2mega na lízing, barák za 10mega na hypotéku, a perspektivu dalších 20 let splácení před sebou. Sečteno a podtrženo, reálně mají leda tak dluh tj. velký hovno… Mají iluzi střední třídy, ale ta nás prakticky neexistuje.

                  1. jn, žabožrout si ho koupit mohl, tady vohnout se mohl tak zapsat na pořadník…zásadní rozdíl :o)

                    1. Co je to za kecy? Jakože žabožrouti měli na skladě stovky 205 a hned si to mohl člověk odvézt v těch 80. kách? Jakože se to prodávalo jako konfekce jo? Tak to prosim nějakej odkaz, dodací termíny jsem fakt nikde nedohledal…

                      No hlavně, že dneska to máme lepší než za socíku co? Vůbec nemusíme čekat na naše auto snů měsíce co? Občas něco do firmy kupujem, mi to přijde občas horší než za socíku :-)

                    2. Tak vyrobilo se jich neco přes pět mega, přičemž to rozhodně není tak, že by tam přetím neměli auta, ale jenom technologicky 30 let zastaralý zkopírovaný fiaťácký hnijíci sračky a všichni na to čekali jak na smilování, jako tady. Byl k dispozici vagón jinačích aut jak vod pažouta, tak jinejch (tenkrát eště) auto-mobilek. Během pár let přišly nový modely, 106, 206, 306. Zcela určitě to mívala řada prodcejců skladový, jak konfekce vholobytu dneska, to snad není potřeba nejak explicitně dokládat.

                      Fako bylo jedna z věcí, na kerejch ČSSR vykrvácela. A dyž si člověk veme, že naprostej vrchol* tady byl, po Xletým martyriu, neco, co byla s hodně velkou bídou střední třída, a vedle toho se podívá co třeba produkoval tehdá Saab (a řada dalších) v executive (nebo dokonce limousine), tak tady ten socanskej bordel může obhajovat jenom totální vymaštěnej kretén. Tak čau vymaštěnej kreténe :o)
                      __________________
                      *Jistě, eště tady byla Tatrovka, která měla i po kotrmelcu furt eště potenciál se stát naším jaguárem, rolsrojcem, …ale jak to soudruzi komouši štyrycet let kurvili, a potom to eště domrdala ta havlistická sebranka, jenom aby si mohli smočit při prodeju škodiffky, bohužel. Ruční výroba jednotek kusů executive vozidel tam, kde v zahraničí produkovali podobně vybavenejch vozů (desítky) tisíc na automatizovanejch linkách, to bohužel nelze brát do úvahy, seč bych mohl sebevíc chtít.

                    3. Twl, pro koho si myslíš, že v tý době měl žabožrout ty 405? Pro takový přizdisráče jako si ty? Hovno… To bylo pro pány doktory, managery, atd… Ty by ses taky zmohl na nějakou tu 205 a to ještě s bídou:-) Vyrobilo se jich ani ne 300tis. za 10let! Zatímco 205 přes 5mega.. a nebyla to o moc lepší sračka než tehdejší škodovky. Exportovali to všude možně, nezůstávalo to jen ve Francii. Chtělo by to hodit do tabulky, srovnat s dalšíma autama, ale zhruba z toho vyjde tehdejší rozdělení společnosti. 405 byla uváděna jako auto pro střední třídu, tj. 205 byla pro lúzu:-) Ukazuje to tedy na poměrně nepočetnou skutečnou střední třídu ve Francii v té době. Dnes jsou sociální nůžky ještě více rozevřené..
                      Představy lidí tady u nás o životě běžného žabožrouta jsou dost mimo. Lidi to mají tendenci srovnávat s tím, co si oni mohou dovolit, když tam vyrazí na dovolenou. To ve skutečnosti znamená, že si krátkodobě mohli a mohou dovolit vyskočit o třídu a možná ještě kousek výš. Životní náklady byly a jsou tam hodně vysoké. Na byty v centru Paříže opravdu nedosáhne frantík ani s dvojnásobkem průměrného platu…
                      A takový detail, „komunistický“ jesle tam frčí dosud. Lůza může s novorozencem zůstat doma 5-6 měsíců, pak šup spratka do jeslí a koukej makat matko z lidu robotného…
                      Problém je v tom, že je potřeba srovnávat rovného s rovným… Ne vola se zlatým teletem:-)
                      Opravdu se tam normální žabožrouti neměli tak skvěle, jak si řada lidí myslí. A opravdu jsme se tady neměli tak špatně, jak řada lidí tvrdí…

                    4. ty máš na to koupit si dneska auto za pět mega? (nemyslím přes leasing)

                5. Myslíte to tak, jakože nyní máme banány, vložky a uchošťouchy, ale jaksi nemáme děti?

              2. Statni dluh samozrejme existoval, jen memu dedovi stat dluzil furu majetku, od lesu, pres louky, kravy, stroje,…

                Dokonce, kdyz se to prepocita na soucasny statni dluh per capita, tak tehdy byl mnohem vetsi. Jen ‚se to nepocitalo‘.

                1. Ale to jsou kecy o tom dluhu:-)

            4. Hvězdou leda v destrukci a tunelování. Převzal stát ekonomicky vyspělý a když slavnostně vzkázal, že transformace úspěšně skončila, tak banky byly vykradené, průmysl vytunelovaný a přijímaly se úsporné balíčky. Byly jsme krok od bankrotu.

              1. tjn, krok vod bankrotu, dyž to soudruzi předávali, každej kdo nebyl úplnej kretén věděl, že konečná, dál to pytlíkovat nešlo, žádný devizy (potřebný na nákup úplně všeho, aby to nebylo úplně světelný roky pozadu) nebyly, dyž to všecko padlo na paborit

                plus ve všech vostatních zemích už kotrmelec proběhl a RVHP se dávno rozpadla, takže kolomotívy už potom nikdo nechtěl (nebo i kdyby chtěl, neměl jak zaplatit těma jejich rovněž bezcennejma srandapapírkama), tak to soudruzi položili jako úplně poslední…vy levičácký dementi jste fakt úplně vymaštění

                1. My nejsme levičánský dementi ty demente! My jsme pravičácký dementi-:)
                  Pád východního bloku nebyl vůbec způsobenej nějakou neefektivností ekonomiky jako takové. Ta produktivita tu byla a nebyla tak hrozná. Zrovna u nás, kdy byl náš malý posraný státeček schopen stavět kompletní fabriky a eletrárny a to se ziskem! Rozpad měl řadu vnitřních a vnějších příčin. Řada lidí uvnitř uvěřila, že je čekají lepší zítřky, když potáhnou s práporem na západ. Propaganda kapitalisty a jeho sliby byly prostě lepčí. To do jaké míry celý kolaps byl způsoben tajnými službami, bylo napsáno již mnoho článků. Řadě lidí do dneška ovšem nedochází z čeho všeho ten kapitalista těží. Celý západ byl ještě v 80. letech koloniální v lepším případě post koloniální a tuneloval většinu zemí 3. světa. Bez toho by nemohl být úspěšnější…

                  1. Souhlasím, socialismus v ČSSR nepadnul z ekonomických důvodů ale z ideologických.
                    A je absurdní si myslet, že Západu leželo na srdci naše blaho a měli starost abychom žili v demokracii západního střihu a tak nám „pomáhali“ zbavit se socialismu.
                    Jak jsme byli hloupí…

      3. Hrdě se hlásím k těm, kteří by stát z velké části zrušili, ale přesto od něj berou. Pokud nemohu zloděje porazit a musím se nechat oloupit (zaplatit daně), je jen spravedlivé si vzít část zpět.

        Školství a zejména zdravotnictví je v tom trošku nespravedlivě, protože si je stát monopolizoval. Zejména to zdravotnictví (ale i školství) by na svobodném trhu svým pracovníkům přinášelo větší odměny než mají dnes a proto je vesměs nelze považovat za parazity.

        1. Osobně soudím, že jakákoliv státem placená profese která má, nebo by mohla mít ekvivalent v soukromé sféře (potažmo mýtickém Ancapu), pokud by ji stát nemonopolizoval je profese poctivá a neparazitní.
          Diskuze by se měla vést po linii, jestli má stát financovat ausgerechnet tu konkrétní profesi.

          1. Diskuse by se měla vést po linii, zda dotyčný více hodnot vytvoří, než spotřebuje.

            1. Pokud správně definuješ ty hodnoty. Čet jsi Stopařova průvodce? Jak na Golgafričamanskou(?) flotilu arch B nacpali všechny zbytečný profese a vystřelili je do vesmíru? Včetně Kontrolorů hygieny telefonů. A jak pak celej zbytek Golgafričamanů vymřel na infekci roznešenou prostřednictvím nakažených telefonů?

        2. No, v soukromých nemocnicích berou sestry menší platy než ve veřejných, aspoň tady v okolí (VČ). Samozřejmě vím jen to, co mi kdo řekne. Ve školách asi jak kde. Já si na plat nestěžuju. Že by na tom soukromé školy byly nějak výrazně lépe, to zas ne, ale konkrétní čísla nemám. V každém případě lidi za lepším spíš chodí ze soukromých škol na státní, než naopak.

          1. No a právě proto, že státní „lepší“ zařízení vytvářejí v podstatě nekalou konkurenci, jsou soukromé honorované málo. Ve zdravotnictví to přímo bije do očí – specialista v centru (fakultce) by měl být (a nejspíš by byl) oceněn i trhem patřičně, jenže tyhle místa v privátu nejsou (i proto, že drahé specializované výkony jsou honorovány pojišťovnami v centrech úplně jinak).
            Není to chyba zdravotníků (ani učitelů), ale státního systému.

            1. Pokud veřejné instituce nabízejí vesměs lepší pracovní podmínky, je teze „to zdravotnictví (ale i školství) by na svobodném trhu svým pracovníkům přinášelo větší odměny než mají dnes“ dost nedůvěryhodná.
              Na zdravotnictví koukám očima zákazníka. Ve stomatologii je privátní prakticky všechno a úroveň péče klesá dost rychle.

              1. Ve stomatologii je privátní prakticky všechno a úroveň péče klesá dost rychle.
                Vzhledem k tomu, že existuje pouze jedna komora, tak fakticky není konkurence.

                1. To je možný, ale zubařům to asi takhle vyhovuje.

                  1. To je možný, ale zubařům to asi takhle vyhovuje.
                    Proto se to tak vytvořili, aby to vyhovovalo především jim….

        3. blbej kdo dává, blbější kdo nebere. Taky jako osvč jsem si vzal 25.000 za dob covidu, peníze jaksi na stromě nerostou.

  6. A už je to tady. Sice vyjímečně rozumný článek (nesouhlasím úplně se vším, ale poměr „souhlasím:nesouhlasím“ je přesně opačný než u fňukalů, ať už je to alien, Challenger, incel z minula, krampus a další tragédi, co si neumí najít ženskou nebo musí platit za zbytné píčoviny jako paření her), ale výsledkem je další zhoršení diskusí, protože tady máme další vymaštěné komanče (např. jantar).

    Ještě chvíli a bude z toho tady „myšlenkový“ think-tank sráčů. A to tady byli původně vohnouti jen jakási kulisa k boji schopných a sebevědomých chlapů se zmrdy. Holt nic netrvá věčně, akorát tak někdy kolem 22.2.2022 člověk nemohl tušit, že jen o pár dní později na odbojovém webu proti vládním zvěrstvům v rámci covid games započne dramatický proces vohnoutizace. D-F vzpamatuj se, to už i Svědci Anacapovi byli lepší, sice to byly bláboly a vlastně taky částečně ufňukané, jak ti lidi kazí jinak úžasné myšlenky, ale tahle komunita líných neschopných sráčů to jednou pohřbí úplně.

    1. tak. obsah si formuje své publikum, které pak tvoří defektní obsah. pozitivní zpětná vazba.
      za chvíli vás odtud vykážou, že toto je, já nevím, třeba safe space.

    2. Ancap mi tu chybí. Jsa umírněným pravičákem, vadí mi, když jsem tu za extrémního.

      1. Dissenter: mě vůbec. Píčovina je to stejná jako jakékoliv jiné sociální inženýrství, které považuje za největší překážku svého vítězství přírodu. Kdysi tady na to jel seriál a byla to hrůza, ne, díky, stačí incelové, rozvedení tragédi, zhrzení prodavači elektroniky a putinofilové. To je na jeden web víc než dost nesmyslů.

        1. Jenže jsou nevyvážené a v souladu s teorií Overtonova okna posouvají meze přijatelného a představitelného hrozně doleva. Tak proto.

          1. Dissenter: v tomhle se neshodneme, protože ancap, ač zdánlivě stojí na protipólu komančů, je ve skutečnosti velmi podobná chiméra a tedy se nakopak komančům podobá víc než čemukoliv jinému. Je to boj levicového extrémismu s pravicovým, což na kružnici politických názorů znamená, že jsou to stejné v bledě modrém (vycházím tady z nějakého slušného článku – netuším, kde jsem jej četl – který politické spektrum definoval jako kruh, nikoliv jako přímku, právě pro podobnost extrémů, které se na přímce vzdalují, ale v rámci politických ideologií naopak konvergují).

            S Overtonovým oknem souhlasím, ale pro jeho posouvání (nebo alespoň vyrovnávání aktuálního levicového směřování) bych volil jiná témata.

            1. Tak. Ancap je nebezpečný, protože podvrací a rozmrdává, ale nenabízí použitelnou alternativu. V tom se třeba od komunismu nijak neliší. Akorát ten komunismus je možno pár desítek let budovat, jakožto dlouhou a trnitou cestu od kapitalismu je kapitalismu. Ancapu bych dal pár dní. Ono silou ovládnout nějaké území chvíli trvá.

    3. řeč není o nás incelech, ale o tom jak tomu zabránit aby jste neměli další generaci plnou incelů. Ale to byste musel sklopit nosánek dolů vy všechnouměte.

  7. „Normální žena je tuto dehumanizaci a degradaci citlivá a od incela, co si ji plete s automatem, chvatem utíká.“
    Odporúčam si niečo naštudovať o tzv. ekonomike vzťahu.

    „Incel má spoustu požadavků, co by žena měla splňovat, ale už málokterý se zamyslí nad tím, jestli i on poskytuje něco protistraně.“
    V praxi to častokrát býva naopak, že ženy majú prehnané požiadavky.
    Chlap so zdravým sebavedomím sa nezníži k tomu, že sa bude snažiť vo všetkom vyhovieť.

    1. Ak se Vám zdá, že za to, čo investujete do vzťahu, dostávate od ženy málo späť, necirkusujte, že Vám dlží viac, choďte o dom ďalej. Nikto Vám nič nedlží.
      Ak máte pocit, že má žena prehnané požiadavky, tiež necirkusujte, že ich má znížiť, choďte o dom ďalej. Tiež nikomu nič nedlžíte.
      Je to celkom jednoduché.
      Fňukať, že se s Vami žena nevyspí po tom, čo ju veľkodušne pozvete na večeru a že nemá záujem o transakčný vzťah, kde jej za každú Vašu láskavosť vzniká dlh, je fakt úbohé. Randenie slúži na zisťovanie vzájomnej kompatibility. Niekedy za svoju „investíciu“ zistíte iba to, že nie ste kompatibilní. Odpíšte stratu (časovú, finančnú i emočnú), a choďte ďalej.
      A ak Vám vadí za ženu platit, tak neplaťte. Plaťte každý sám za seba, a ak to dotyčnej vadí, tak s ňou viac nikam nechoďte.

      1. Preboha, nikde som nepísal, že po jednej večeri očakávam, že mi vlezie do postele. To ma vážne podceňujete.
        A čo znamená „necirkusovať“? To vám preložil Google?

        1. Necirkusovať – nerobiť cirkus. Ćlovek by povedal, že to nebude tak ťažké vydedukovať, ale zjavne som Vás precenila.

          1. Lebo slovenčina také slovo nepozná. Lepšie by znelo napr.nešaškovať.
            Ale vy ste dosť inteligentná, tak vás nebudem poučovať.

            1. Ale samozrejme, že také slovo slovenčina pozná. Akurát nie je spisovné (zatiaľ). Takých výrazov je v každom jazyku mrte (to, mimochodom, tiež nie je spisovné, pre každý prípad uvádzam, že to znamená veľa) a bežný používateľ jazyka o nich vie a dokáže sa s nimi pri komunikácii bez problémov vysporiadať. Chyba je na mojej strane, že som Vás pokladala za bežného používateľa.

              1. Vy ma nepoučujte

              2. Tu vám vysvetlia, že ste mimo.
                https://www.juls.savba.sk/poradna.html

                1. To je ten ústav, kde se vezme cesky slovo(bedna, provaz atd.) prehazou se pismenka a voila slovenstina!

                2. Milý pane, ja mám z lingvistiky štátnice. Viete, čo majú spoločné bežní používatelia jazyka s ľuďmi, ktorí majú o lingvistike aspoň nejaké vedomosti? To, že sa neposierajú z toho, že sa v diskusii vyskytne slovo, ktoré momentálne nemá prisúdenú tzv. prestíž, chápu totiž, že jazyk nie je len to, čo práve v tejto chvíli nájdete v slovníkoch a príručkách. Vy si neporadíte ani s miernou a jednoducho pochopiteľnou variantou pomerne rozšírenej kolokácie, ale mňa odkazujete na poradňu SAVky.
                  Zlezte z toho vysokého koňa. Ak si poradíte iba so spisovnou variantou jazyka a Vaša schopnosť porozumieť zlyhá pri prvej drobnej odchýlke, tak nie Ste v pozícii kohokoľvek kritizovať.
                  Ale chápem, riešiť obsah je nad Vaše sily, ak už forma je pre Vás neprekonateľnou prekážkou.

                  1. Vy máte štátnice? Podľa spôsobu vyjadrovania vás tipujem na sústružníčku.

                    1. Slyšel jste nebo čet někdy Wericha, vy nabubřelej vole?

                    2. je to namyšlená piča a přestaň jí lezt do kalhotek

                    3. Az bude skromna pica je lezeni do kalhotek podle vas povoleno? Pac znate to, hlavne ze pica, co drzi hubu a krok, to nekterejm jednodussim staci.

                    4. ano, protože pak to bude rivalství. Do té doby dokud o ni část mužů nemá z důvodu její namyšlenosti zájem, není ten závod fér.

                    5. @DavidV
                      vítejte v ignore

                  2. Jojo, tak už to chápu, namachrovaná jakože intelektuálka. Fakulta sociálních věd, buď ještě na škole a nebo zaměstnaná v nějaké neziskovce:-) Líná, ani nehejbne prdelí, takže pár kilo nadváha, a když promluví, tak co slovo to perla. Jsem moc rád, že jsem jen tupá sviňa, pro kterou je těch perel škoda:)

                    1. Nic mě tak nepobaví jako když je někdo přesvědčený, že zná všechny detaily mého života od vzdělání až po váhu, a pak každý jeden bod tipne naprosto špatně :D
                      Díky za srandu, trole, a je moc sympatické, že máš alespoň sebekritiku, ta bude nejspíš přesnější :D

                    2. Venca P. +1 líp bych to nenapsal. Akorát teď marně přemýšlím, proč původní text je v češtině?

                  3. no a teď eště ve kterým stádě, ale z východu to asi nebude, pže tá predveďená slovenčiná tahá za voči ai mně, natož braty z východu…proboha…to je zase matroš tvl :o)

                    a už se dostanem ai k tématu, nebo se budou řešit jenom jazykový sračky? mám si to poznamenat nekam do kalendária?

              3. ‚Mrť‘ je spisovne, alespon tedy v cestine, nicmene v ponekud jinem vyznamu, nez se dnes casto uziva. Puvodni vyznam byl ‚kazdy malinky kousek‘, nebo ‚do posledniho kusu‘.

                Co mne potesilo, bylo, kdyz jsem pred lety narazil na puvodni vyznam slova ‚hafo‘ (tez hojne uzivane v cestine mnoho desetileti). Je to z nemeckeho ‚haufen‘, proste ‚hromada‘, ‚spousta‘. Co je ale zajimave je, ze zatimco ‚hafo‘ obvykle mluvci spravne sklonuje, tak u ‚spousta‘ se spravnym sklonovanim ci ohybanim nezdrzuje a i v radiu obcas slysim treba ‚bude tam spousty lidi’…

            2. Ve slovenštině je naprosto přípustné vytvořit z jakéhokoli podstatného jména sloveso. V češtině zatím ne.
              Je to ale poměrně nová záležitost převzatá zřejmě z angličtiny.

              1. Ne jo? Holky z mimibazaru kočárkujou už nejmíň deset let.

                A teď to do nich budou prát od už první třídy. Nebudou umět pořádně ani česky, ani anglicky, mongoli.

              2. Jsi si jistej? Lyźovat, luxovat, gumovat, háčkovat, paličkovat, šaškovat, pilovat… čeština to imho umí už dávno a pokud to nemá odjakživa, tak to nejspíš převzala kdysi dávno z němčiny. To je taky germánskej jazyk jako anglina, ale o dost bližší.

                1. cirkusovat a počítačovat nebo autovat jsem fakt ještě nesylšel.

              3. Takové detaily jako mechanismy slovotvorby budou na tohoto pána až moc. On pouze totiž nabyl mylného dojmu, že je pro mě slovenština cizí jazyk, a chtěl mě setřít a ukázat svou jazykovou nadřazenost, to je vždy snadnější než věcná diskuse.
                No a teď už mu tečou nervy, protože já nemám problém přepnout do spisovné slovenštiny, ale on musí buď uznat, že jenom dělal blbého a ve skutečnosti slovu „cirkusovať“ rozuměl a snížil se k infantilnímu útoku, nebo se vyrovnat s tím, že pokud mu to opravdu zabránilo v porozumění, tak není tak chytrý, aby si mohl dovolit řešit jazykové problémy.
                To musí bolet. Inu, stává se. Příště se třeba bude držet obsahu.

                1. Tak je dobře, že ten obsah raději přeskočil. Ten obsah je totiž ještě horší, než forma:-)

                  1. asi tak, nadrásá sem nejaký skřehotání, ze kterýho teče krev z vočí každýmu druhýmu, natož rodilejm mluvčím, k tématu neřekne ani slovo, a eště bude blábolit neco vo obsahu…no to je mi teda zase hvězda jasná :D

                2. Milá slečna alebo pani, ja vám tu vašu „slovenštinu“ neberiem, kľudne si vymýšľajte nové tvary, ktoré sa v bežnej komunikácii nepoužívajú. Nechcel som na vás útočiť,ale vy ste prvá vyrazila do útoku, akoby som vám rozšlapal bábovičku. A k obsahu sa nemienim viac vyjadrovať.
                  Dúfam, že toto jazykové okienko uzavrieme.

              4. Integrale 3.1.2025 v 17:28

                Ahojte!
                A čaute tiež!

      2. Ty pičo Šklíba je slovena, no tak to už samo o sobě vysvětluje ten její zlatokopnický namyšlený podtón, že chlap musí všechno a žencká si sama rozhodne kdy a jestli vůbec mu nastaví a jen kdy se jí bude chtít. A vůbec ona si může dělat co chce a chlap jí má sloužit když jí se chce. to jo.

        To je takový to ego:
        Ve dvaceti: „jsem luxus co si musíš zasloužit!“
        Ve třiceti za pokladnou: „pane sbíráte i body?“

  8. Tak to je škoda, že sem autorka obvykle nepíše.
    Protože to, co napsala, sedí jak prdel na hrnec!

    1. nesedí to v ničem, je to totální slátanina a vůbec nepochopila že nejde o 32tiletýcho incela ale o to aby tady nevyrostla další generace incelů. Ale tak jsme na defeensu, kde nechápavost je vlastnost a nikoliv chyba.

  9. Tak nějak globálně.. Já myslím, že je pro společnost celkem fajn, když se líní neschopové nebudou množit. A to jakyhokoliv pohlaví..

    1. Mohli by ještě ideálně, viz vzor příroda, se buď uživit svépomocí nebo pochcípat hlady.

      1. hm, jenže oni sou nalezlý v ouřadech a odvozených hnídohnízdech

        1. To spis na jutubech, instacich, tiktokach aj. socsrackach.. Holt i bez prace jsou uz kolace a to je dost spatne.

          1. tam ať si klidně sou, uvedené sračkomety nemusím zapínat a živí je inzerenti hovadin. Lehkoživky ouřednické musím živit.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017