O flastencích, libertariánech i leccčems jiném. - zpět na článek

Počet komentářů: 418

Přidat komentář
  1. Možná by se příště hodilo víc mozkového myšlení. Pochopil byste, co znamená menší zlo. Libertariáni bývají ze zásady neideologičtí, což se o vás, autore, říct rozhodně nedá. Možná by stálo za to, zeptat se, proč Hope a spol. vímají putina jako to větší zlo, jsou to docela chytří lidé narozdíl od vás.

    1. pp, sorry chybka se vloudí

    2. Libertiáni jsou z principu ideologičtí.

    3. Kde jste přišel na to, že pro např. Hoppeho je Putin větší zlo? Pečlivě jsem si přečetl jeho analýzu a nic takového tam neříká.
      Pro zájemce zde: https://www.lewrockwell.com/2023/09/hans-hermann-hoppe/the-war-in-the-ukraine-in-libertarian-perspective/
      Je to tedy anglicky, překládat se mi to nechce…

      1. Nejsem úplně libertarián, ale ty argumenty článku sedí.

    4. když mi chybí relevantní argumenty, začnu oponentům nadávat do blbců

      1. libtardi jsou hovna, to není nadávka, ale konstatování faktu o stavu jejich mysli.

    5. @ Marcusant

      Žvaníš hovna. Jakou autorovu ideologii v tomto článku vidíš? Do hlavy sis nasral sám, nebo ti pohohl Vrchní Inkvizitor desátník Fo Fofoltýn?

      1. Milý vačnatče, v článku vidím jasné známky ideologie známé pod názvem fašismus. Je to jeho ruská varianta, která v dané zemi momentálně vládne. Libertariánství je odvěkým nepřítelem všech diktarur. Ty jsi zjevně naopak jejich velkým přítelem, měl by ses tam rychle odstěhovat, putin právě stahuje krysy, vačice a podobnou verbež domů, dvířka jsou momentálně otevřena. Huš!

        1. Tak to vidíš blbě, soudruhu. :-P

    6. Je to přesně naopak.
      Libertariánství je tak zideologizované, že přes ně průměrný libertarián vůbec nevidí realitu.

      A ta ideologie sahá až někam k pološílené židovce Ayn Randové.

      Jak jinak. Když je to o penězích, tak je v základu vždy žid a na něj nabalený houf hloupých gojů, kteří tu jeho smrtonosnou toxickou ideologii, jež je jen uctívámím zlatého telete papouškují a šíří tak dlouho, dokud ten jed neotráví celou společnost.

      Libertariánství je tak jen protipólem židovského marxismu. Asi takovým jako postavit proti sobě komunisty a nacisty.
      A vy fakt nechcete být chyceni v té šarvátce mezi nimi.

      Libertariánství je vlastně takový „monetární marxismus“ kde středem je uctívání „zlatého telete“, tedy peněz.

      A jaký je cíl této smrtící libertariánské ideologie ?
      Nic menšího než na úkor budoucnosti vlastní a vlastních dětí, udržet při životě parazitický kapitalizmus USA a nadnárodních korporací.
      Krásně je to vidět na příkladu libertariánského řezníka (rovněž žida) Javiera Milei v Argentině.

      1. Ale kdepak. Rakouská ekonomická škola (teoretická základna libertariánů) pouze popisuje principy lidského jednání, které se v průběhu věků nikal zvlášť nemění, a navrhuje způsoby, jak jich efektivně využít ve prospěch všech.
        Příroda si vždycky cestu najde, trh se nakonec prosadil i v koncentračních táborech (chleba za cigarety). Názorně to popisuje třeba James Clavell v románu Král krysa. Lidi prostě vždycky budou směňovat něco, čeho mají nadbytek, za něco, čeho mají nedostatek. Jde jen o to, aby na těchto směnách jiní lidé co nejméně parazitovali.

        1. Ještě bych dodal, že s koncem zlatého standardu se role peněz omezila na funkci zúčtovací jednotky. Co je skutečně důležité, je vlastnictví fyzických statků (nebo alespoň dispoziční právo k nim).
          Proto bude mít třeba Rusko na Ukrajině vždy navrch, ať už FED nebo CEB potisknou sebevíc papíru, protože papíru se nikdo nenažere ani se jím nedá střílet.
          Monetarismus je ostatně rakouské ekonomické škole značně vzdálen.

        2. Naopak. Libertariánství protlačují právě „ekonomičtí paraziti“. Je to ideologie zaměřená na jejich prospěch na úkor většiny – „socializmus pro horních 10 000“.

          Navíc si myslím, že to co prosazuje třeba Urza už je jen naprosto směšná parodie na rakouskou školu a ideologie hloupější než marxizmus. Marxizmus se rafinovaně zašťiťoval právy prostého člověka, libertariánství má už jen právo si co nejvíc nahrabat bez ohledu na okolí.

          Ale to se tu na Dfensu probíralo mnohokrát že libertariánství naprosto ignoruje reálné neodstranitelné jevy jako PŘIROZENÉ MONOPOLY a tendence kapitalizmu k obecné tvorbě monopolů.
          A oligopolů – takže tu máme v určitých oborech 2-3 nadnárodní firmy co kontrolují celý klíčový sektor a nikdo další se nemá šanci mezi ně dostat.

          A pak se taky v libertariánství ZCELA IGNORUJÍ bankovní kartely a nadnárodní bankovní mafie, které pomocí lichvářského úroku velmi spolehlivě ochraňují ty monopolní firmy aby se mezi ně nedostala „nekalá konkurence“.

          Jak chcete konkurovat třeba Intelu a AMD, pokud nedisponujete bambiliardami dolarů? A i ty vám budou k ničemu, protože špičkových odborníků schopných vyvíjet něco tak složitého vysoce technologického je hrstka. A jako na potvoru jsou všichni v Asii nebo v USA.
          Plus „nekalá konkurence“ kdy vám prodeje čipů budou sabotovat různými tajnými smlouvami a tajnými dodatky smluv s klíčovými odběrateli jejich čipů. I tak jsou jen 2 továrny na světě, které zase ovládají technologii fyzické výroby wafferů. Takže když nebudou chtít, tak máte zase smůlu.

          Libertariánské teorie mají jednu zásadní vlastnost, že se sypou jako domeček z karet, pokud je konfrontujete s reálným životem a reálnou ekonomikou.

          1. Na všechny tyto nářky (pravdivé) je kupodivu lék, za který odjakživa pléduje rakouská škola – zlatý standard. Veškerá moc bank i buzovních magnátů (ke které mám rovněž odpor) by byla rázem pryč.
            Ono to tak beztak skončí, až se ta hora dluhů jištěných bezcenným papírem sesype. A bez bankovní podpory skončí i monopoly. Nám se zdá vláda nekrytých peněz samozřejmostí, protože jsme nic jiného nezažili, ale v historii civilizace je to jen nepatrná epizoda.
            Na inflační měnu dojel už starověký Řím, o 1000 let později mohutná španělská říše, asignáty prakticky zlikvidovaly i francouzskou revoluci.
            Válečná inflace zničila britské impérium i zbytky toho francouzského. Ani teď to nebude jiné.

            1. Hyperinflace zničila i SSSR a Jugoslávii.

            2. Další důkaz proč je libertariánství mimo mísu.
              Zlatý standard mohl fungovat tak před 150 lety.
              Ne v době blockchainových měn.

              Budoucnost je v digitálních měnách. Ať se nám to líbí nebo ne.
              A ty můžou fungovat buď v náš prospěch, nebo nás ožebračovat a zotročovat ještě hůř než dluhové fiat money.

              V Rusku je kromě toho plán podložit měnu surovinami. Něco jako „petrorubl“ ale na rozdíl od dolaru podložený něčím hmatatelným a ne vojenskými základnami ve 100 zemích a tištění tun zeleného hajzlpapíru.

              1. Zlato vs. digiprachy je asi jako Petry vs. HighTech kotel na pelety. Kotel na pelety je proste nekde jinde, ale Petrama zatopis vzdycky. Ja to mam doma tak, ze v baraku je zplynovaci kotel, ale v baraku krbova megavlozka a ve stodole dvoje samotovy kamna, bo barak ma ctyri kominy.

                Btw, muj nesvepravnej soused se mne tuhle ptal, co pro nej znamenaji ty tridy toho topeni, co si ma pripravit pro kontrolu, az mu tam vleze. Tak jsem mu rekl, ze ty jeho kachlovy kamna soucasne ekobuzeranty nezajimaji, v tech muze dal topit tak, jako se v nich topi posledniho ctvrt tisicileti.

                1. Já pořád nevím jak bych to vysvětlil tak abych neurazil.
                  Mě to vlastně pořád překvapuje, že v elektrotechnice jsi machr takového formátu, že v mladších generacích těžko někoho takového najdeš, germáni tě v práci mají za poloboha a chodí kolem tebe s posvátnou úctou, jako vesničani kolem šamana co umí levitovat metr nad zemí.
                  O schopnosti v podnikání a jednání s lidmi ani nemluvě.

                  Ale jakmile přijde na otázky týkající se státu a větších celků, tak tam máš pořád myšlení sedláka jehož myšlenkové obzory končí za jeho záhumenkem s bramborama, v lepším případě za políčkem s řepou co má za vsí. :-)))))))

                  Zřejmě by podle tebe byl Lenin obložený zlatýma cihlama v zapečetěném vagóně praktickým způsobem jak ve vnitropodnikovém účetnictví či v mezistátním valutovém vyrovnání přesouvat účetně „peníze“ :-D

                  Oni třeba libertariáni nechápou, že růst ekonomiky je potřeba dorovnávat emisí peněz. Kutáním zlata to může dorovnat tak možná Rusko. Ale jak chceš mít zlatý standard v zemích kde se zlato nekutá ?

                  Tak tady ponůže jen emise peněz v množství odpovídající růstu ekonomiky (aby to nezpůsobovalo inflaci).
                  A k tomu potřebuješ virtuální děngy a nebo blockchainové měny.

                  1. Aha… zrejme je zakopanej hund/sobaka v tom, ze ja mluvim o mem zlate, zatimco ty resis zlato erarni. Ja osobne jsem pravicak, kolektivni vedeni tohohle statniho bordelu mne jen sere, reseni nehledam, nejsem za to placeny. Chapu, ze globalni makroekonomika v 21. stoleti se neda resit rejzovanim zlata.

                    Ja jsem mel na mysli muj maly mikrosvet, kde naopak neverim absolutne nicemu, v cem je nejaka elektronika. A zlato vzdy v nejake forme, byt treba nevyhodne, smenim. Navic, mohu ho pouzit temer kdekoli a jeho vlastnictvi 100% skryt.

                    1. V diskuzi výše kdosi vytáhl podložení měny zlatem jako převratnou věc která nám zajistí světlé zítřky. Tak jsem k tomu dodal, že tudy už to v budoucnu nepůjde.
                      Byť teda státní rezervy nakupují zlato jak o život, kdomě bantustánů jako ČR která se zlata zbavila pod cenou a nakupuje zelený emerický hajzlpapír jak o život.

                      Ale zpátky k tvému hledisku. Problém je v tom že:
                      A) ta hodnota za kterou ho v budoucnu směníš může být „kurva nižší, Halík“ , když se zavede zákon že za přechování zlata 20 let natvrdo apod. tak budeš rád že za to dostaněš 20% a vláčet sebou zlatou cihlu za kterou ti pak nějaký šmelinář dá pár set tisíc za který dnes reálně koupíš houno i v cizině, díky celkové inflaci…
                      Smysl by zlato mělo, kdybys množství co uneseš na těle/opasku stačilo na to, abys v cílové destinaci za to koupil malý baráček a měl základní prachy na nějaké podnikání a uživení rodiny aspoň rok, dva.

                      B) přes hranice ho nedostaneš, neprojdeš ani prvním detektorem kovů ani první letištní kontrolou, v lepším případě ho zabaví celníci a tebe nešoupnou do vězení

                      Právě jsem se snažil zjistit jak je to s dopravou zlata přes hranice do různých zemí, Ruska, mimo EU, a zjistil jsem jednak houno a druhak dostaneš na ruských hranicích slušný pojeb ikdyž zapomeneš nahlásit zapomenutou stoeurovku, cos zapomněl napsat do celního prohlášení v azbuce.

                      Třeba zdrhnout do Ruska je dost těžké. Tady ruble neseženeš, tam nefungují VISA karty a se zlatem tě přes celnici nepustí.

                      Situace je podobná jak v 50. letech kdy si zájezdníci do ruska zašívali ruble do bombarďáků, aby to propašovali skrz celníky.

                    2. Nech si udělat zlatý zuby a můžeš to vzít do Ruska třeba jihovýchodní oklikou.

                2. Třeba v tom Sojuzu a obecně východním bloku to měli tak, že měli ty vnitropodnikové peníze zcela oddělené od peněz pro běžné lidi (výplaty) a tím se zcela vyhnuli inflaci.
                  Na rozdíl od USA, kde tu inflaci museli hasit neustálými konflikty a okupacemi desítek zemí, kde svoji vlastní inflaci pomocí petrodolaru přenášeli do jejich zemí.

                  Rozpad té sovětské ekonomiky která jim vyhrála válku i vesmírné závody započal přesně v okamžiku kdy tento bezinflační systém opustili (hned po Stalinově smrti).
                  V té době, počínaje 60. roky nastal právě ten nám známý „socialistický nedostatek všeho“ , shánění triviálních věcí a podpultový prodej známým.
                  Přičemž v Rusku to bylo tak 10x horší.

                  1. Nemáte pravdu. Absolvoval jsem VŠE za komančů a žádné „dvojí peníze“ nebyly. Ani u nás, ani v Rusku. Zrovna tak za Stalina – tehdy naopak drželi konstantní peněžní zásobu a se zvyšováním výroby a produktivity klesaly ceny. Vím to naprosto přesně, neb jsem měl za ženu Rusku a s tchánem jsme o tom často vedli debaty.
                    Stejnou „deflační“ politiku měly USA po celé 19. století s výjimkou let kolem občanské války (viz. Jacksonovo „I killed the bank“). Nic nebylo třeba dorovnávat tiskem peněz. Jakmile se začalo „dorovnávat“, nastaly krize.

                    1. Tak to vám uniklo něco hodně podstatného.
                      To „dvouokruhové účetnictví“ tu prostě bylo.
                      Důkaz ?
                      Nebylo možné vyvést podnikové peníze do vlastní kapsy. Ani družstevní.
                      Prostě to účetně nešlo.

                      Přičemž žádná zásoba se nemusela držet, protože to byly „virtuální“ peníze jen v účetnictví, pro potřeby státu.
                      V papírové formě neexistovaly, papírové se používaly jen v maloobchodu a na výplaty lidem.

                      Tehdy ty papírové skutečně tisknul stát dle potřeby a nebyly to žádné dluhové fiat money emitované každou komerční bankou jako dnes (což žádný libertariánský výmaz nechápe).

                    2. Šmarjá, kde jste na to přišel? Provozní financování za socialismu probíhalo formou „úvěru na trvale se obracející zásoby“, který automaticky poskytovala ČNB v rámci arbitrárně určené měnové zásoby. To, že se jednalo o účetní zápisy namísto potištěných papírů, nehraje žádnou roli.
                      Prostě Státní plánovací komise stanovila objem agregátu M2, naplánovala příděly a podle toho se jelo. Veškeré tržby podniků (i ze zahraničí) končily v ČNB, která pak v den výplat poskytla hotovost.
                      „Podnikové“ peníze nebylo možné vyvést, protože prostě nebyly. Byly pouze úvěrové rámce.

                    3. Foundryman: V tomhle systému byla největší slabina socialistické ekonomiky. Každý podnik obdržel úvěrový rámec a když podnik potřeboval mimořádně prachy navíc (například na nákup nové technologie), byl problém ty prachy získat, protože nebyly na tohle dopředu alokovány. Výsledkem byly podfinancované firmy a věčný boj o prachy na investice do jejich rozvoje.

                    4. Ad CzechDave – přesně tak, největší hvězdy v každé fabrice byli jednak zásobovači, kterým se podařilo sehnat materiál a pak ekonomové, kteří na něj vydyndali nejvíc peněz.Odbytáři byli jen úředníci, kteří odfajfkovávali expedici podle stanoveného plánu.
                      Investice nejvíc závisely na vlivu ředitele ve stranických orgánech.

                    5. kaBlbák a jeho nekonečné lži a nesmysly

                      Foundryman – nechtěl byste o těch dobách napsat článek?

                    6. Shifty, někdy možná jo, ale už je to přece jen 40 let a já chytnul až úplně předkolapsové období, kdy se z Ruska pašovaly podvratné tiskoviny (tam už fungoval Gorbačov) a u nás se začalo mluvit o „přestavbě“. Takže ty nejhorší zhovadilosti mě minuly :-)

                    7. Nicméně paměť mi slouží natolik, abych mě obcházela hrůza z počínání Pětikoaly. A EU obecně. Jak kdybych se vracel do 80. let.

                    8. Z toho mě hrůza bere taky. Takové flagrantní porušení všech předvolebních slibů se jen tak nevidí, to i ten Babiš nebo socky něco aspoň rámcově dodrželi. No, je to pro mě poučení a pro ně navždy ztracený hlas a to nejen můj..

                    9. No jo shifty, když jsi včas nepochopil, co je pětikolka zač, když tě strašili koblihou, kterou pekli za covidu spolu s bábou, opijou tě příště rohlíkem znovu.

                    10. To je blbost.

                    11. Koncem 90. let jsem často slýchal termín „vzájemkové peníze“. Ví někdo, co to bylo…?

                      .

                  2. Zcela vyhnuli inflaci? Komanči (čeští) sami sobě přiznávali inflaci asi 7% ročně (a dokonce ji plánovali, protože byla neodvratná). Alespoň po celá osmdesátá léta to tak bylo. Jde o ministerský údaj a tabulky a statistiky a o reálné zprávy od zdroje, dvě naše přítelkyně (maminky spolužáků) byly vysokými ministerskými (průmysl a finace) úřednicemi a další přítel byl na ministerstvu dopravy. Mimoto, náš soused ob patro v baráku byl člen ÚV KSČ a rodina byla přátelská a otevřená a sdílná.

            3. Jedna z věcí kterou libertariánští ignoranti neví je ta, že v zemích východního bloku byl dvouokruhový finanční systém.
              Jedno bylo podnikové účetnictví, ve kterém ty virtuální peníze byly skutečně jen ukazatelem reprezentujícícm fyzické zboží a tyto se přesouvaly jen účetně mezi podniky.
              A druhý okruh byly peníze na výplaty zaměstnanců.

              Pád „socializmu“ nastal až tehdy, když se zavedl „monetární“ systém kdy hlavním ukazatelem produktivity podniků nebylo vyrobené zboží, ale „zisk“.
              Pak začal být nedostatek všeho, protože podniky se soustředily na zisk, nikoliv na produkci zboží.
              Socializmus tedy ekonomicky nikdy nezkolaboval.
              Zkolaboval až tehdy, když začal být ve velkém převáděn na kapitalizmus. Dávno před rokem 1989.

              Čili zdrojem veškeré bídy vždy byl a je kapitalizmus.

              1. Zajímavá teorie. Bohužel pouze teorie.

                1. Někteří lidé, přesto že o tom ví houno, mají přesto potřebu se k tomu vyjádřit.

                  Žádná teorie, ale reálně vyzkoušený model na celé populaci SSSR, s mnoha tragickými důsledky.

                  A zavedl to ukrajinský žid Chruščov po Stalinově smrti.
                  To jsou prostě fakta, stejně jako třeba nechvalně známé chruščovovy „celiny“ které způsobily ekologickou katastrofu v jižním rusku a nedostatek a zdražování potravin.

                  Člověk který si neprostudoval Stalinův „ekonomický zázrak“ a následující Chruščovovu ekonomickou katastrofu (že by i defraudant Klaus záviděl), je jen libertariánské nedochůdče co o reálné ekonomice nic neví a visí na vídeňské škole, či v horším případě na Misesovi jako dítě na mámině cecku a odmítá dospět.

  2. I pro libertariána je v některých věcech lepší plout s proudem, než zkusit říct kontroverzní názor a dostat vynadáno, přijít o přátele, ať už skutečné, nebo ty virtuální, v krajním případě dehonestován, deplatformován a cancelován.

    Je z liberálního/libertariánského pohledu tak podstatné, jaká vlajka vlaje nad radnicí?

    1. Přesně to mi říkají i Ukrajinci, když se s nimi bavím – je jim úplně jedno, jestli jim vládne Moskva nebo Kyjev, hlavně ať už to skončí. Jak ostatně píše i Hoppe – perou se dva gangy (ruský režim vs. vláda USA) a celá Ukrajina, potažmo EU je prostě collateral damage.

      1. Pro obyčejného člověka se nemění nic – pole je třeba zorat, krávy podojit, pacienty odoperovat, děti naučit násobilku, ať je u vlády ten nebo onen. A ře by Putin chtěl nadělat z Malorusů heilóty, kteří budou umět počítat do sta, podepsat se a oddrmolit otčenáš a zdrávas, tomu snad nevěří ani Řeporyjec.

        1. Ale mění, a rapidně. Ukrajina vypadá přesně tak, jak by vypadala Ruská federace, kdyby neměla Putina.

          Ukrajina neměla žádnou perspektivu od prvního počátku, protože vnzikla jako trucpodnik.

          1. Dobre, ale americko-ruska valka na UA neni nase valka. Bohuzel nase verchuska ve spojeni s Bruseli z toho delaji nas ekonomicky problem. Za chvili by takto mohli financovat Sahel, Syrii, Iran, Indocinu, cokoli kdekoli, jen aby Evropu vycucli, co se da. Za Prahu se posledni roky valci skoro po cele Zemi a jen cekam, kdy Leyno prijde s tim, ze se rozjela studena valka na horke strane Mesice mezi USA a Cinou a my musime vyhlasit embargo na Cinu, protoze sutry na Mesici maji pravo patrit do vyhradni ekonomicke zony USA.

            At si Amici valci za svoje a svyma silama tak, jak to delaji Rusaci a pak at se melou treba sto let.

            1. Sysop: poslední věta je nesmysl. Amíci právě válčí „svýma silama“ a Rusák to dělá úplně stejně (svýho času jsme mezi „jeho síly“ patřili i my a žádná pohoda to nebyla).

              1. Ktere svoje sily maji USA na UA? Myslis tech par dovolenkaru? Proc tam teda umiraji ukrajinci? Proc EU financuje dodavky americkych zbrani? To, ze kongres priklepne prachy pro UA, kde drtiva vetsina skonci v kapsach americkych zbrojovek to do toho nepocitam, je to jen dotace vlastniho prumyslu oklikou.

                1. My nejsme americke sily. Pokud vim, jsme clenove „obranneho paktu“. Ze ten obcas nekde neco vybombarduje a obsadi bez mandatu OSN a zrejme tedy moc obranny neni, to je ted vedlejsi.

                  1. no nevím, kdyz místní tajnou sluzbu řídí vyznamenaný americký agent, … protektorátní správu obstarávají lidi vyškolení jejich organizacemi. Platíme tribut formou nákupu stíhaček, které zatím na světě nikdo neviděl. To snad i Slovenský štát za Hlinky byl více samostatný.

                    1. Mimochodem, Němci tehdy se Slováky a stíhačkami vyjebali podobným způsobem:
                      https://www.databazeknih.cz/knihy/tatransti-orli-nad-kubani-historie-slovenske-stihaci-letky-13-26135

                      Slibovali zbrusu nové, tovární stodevítky, a dodali generálkové střepy, které přežily pověstných pět ofensiv.

                    2. @JH
                      ale pak dostali zapůjčené Géčka při ústupu z Kavkazu

                    3. DM: Tam šlo o „Emily“ určené k přecvičení z B-534 na jednoplošníky se zatahovacím podvozkem. „Gustavy“ už byly bez problémů, ať ty zapůjčené, nebo řádně koupené.

                    4. Tak to vypada, ze skoncim u XC90 T8 Ulti PHEV. Jsem rozladenej jak stary pyjano, ale pomer cena/prinos vychazi nejlip. Snad si zvyknu :-/

                    5. …bylo na Hrn. Dachsmeister

                    6. Sysop: wow, co že jdeš mrzkým penízem podpořit ty zmrdy, co omezují auta na 180 a mají svou úchylnou vizi o nulovchm mrtvolách na silnici, k tomu jim dopomáhej vyjebávání se zákazníky?

                      Zrovna s tím PHEV jsem jel, koní to má dost, ne že ne, ale houpe se to (ale to ti asi jako ex-uživateli outlandera nevadí) a je to vysoký (rakev bych na střechu dávat nechtěl, ale pokud to nevozíš, tak je to fuk). Nicméně Volvu bych kvůli jejich pošahané politice nedal ani korunu z principu, to je jako sponzorovat šestikoalici. Copak ta brambora nemá nic lepšího? Chápu, že nová pětka je děs a starou jsi o pár měsíců prošvihl, ale X3-X5 jsou pořád ještě relativně rozumné povozy a u merglu by se případně taky něco našlo, ne?

                      Nebo zkusit Lexus, nové RX PHEV sice nejede tak jak to volvo (na to bys potřeboval „jen“ obyč HEV s 2.4T), ale zase pokud s tím nebudeš závodit (což nebudeš, s takovou kisnou plus vedle Outlandera je to s víc jak 300 hp pořád raketa), tak jízdou a pocitem z paluby je to zase o třídu jinde než volvo, které na mě dojem nějakého extra luxusu teda neudělalo.

                    7. fatdwi 21.8.2024 v 8:00
                      Chjo… samozrejme, ze tohle vsechno mi proslo hlavou. Ja v drtive vetsine nejedu pres 200, proste nechci riskovat divocaka pred autem, apod. Takze ano, je to buzerace, ale s tim umim zit. Houpe se to bo vzduch. V X5 je to stejny. Vybava proti X5 slabsi. Celkove to zadny mega luxus neni. Argumentem pro je koule s 2,5t. RXo je maly, ja potrebuju kufr. Rakev je nouze, kufr je kufr. Zvazoval jsem Explorer, ale ten nesplnuje emise pro 1% dan, takze smolik. Nechci za vozeni prdele platit vic, nez je bezpodminecne nutny. Radeji penize protecu nekde jinde.

                      No serou mne Svedi, serou. Ale ten objem v kufru maji. A ja potrebuju nekam rvat cokly. Manzelcin Grand Cherokee je polovicni reseni, pokud ona je na druhym baraku, tak se psama qode musim X-Trailem a ten vecne stoji nekde v koprivach, protoze na nic jinyho se nepouziva.

                      Na vejsku jsem u aut zvyklej, Mountaineer byl jeste vyssi. Ono jako daily car kdyz mam vylejzat te 330e to taky neni nic moc.

                    8. Mergl je fdechtu, to nechci. A nova X5 je problem, poridil si ji general pred letem a ted ma iX, prej se ta X5 nejak srala.

                    9. Sysop: mě na Volvu nevadí ta omezená rychlost, ale důvod, proč je omezená a celá politika Volva, která je protizákaznická (jejich asistenti patří k tomu nejhoršímu dle hesla „lepší mrtvej řidič než pes, měl jet zmrd na kole a ne naším autem“).

                      Rakev není nouze, rakev jsou lyže a snowboardy. Auto, kde tohle hodíš do kufru a současně bych ho chtěl řídit neznám a XC takovým aute není zcela určitě.

                      Nicméně psa do rakve pochopitelně nedáš a život je holt otázkou priorit. I just didn’t think you would sell out like that (shrug).

                    10. Ja to chapu, ta svedska logika vede Svedsko k chalifatu. Nastesti mi Svedi cmoudy zatim necpou, tak jejich auta quli tomu bojkotovat nebudu. Ostatne spoustu jinych picovin do auta mi rve primo Brusel a ty mne serou mnohem, mnohem vic.

                      Ja davam lyze do auta. Auto, co ktereho dovnitr nevejdou lyze, nechci. I do te 330e pohodlne lyze vejdou. Rakev mam 450l, ale pouzivam vzjimecne. I kdyz ma rychloupinaky, tak to obtezuje a navic pri vyssi rychlosti lehce huci. Ber to tak, ze mam sjezdovku deset minut od baraku, takze v zime kdykoli skocime do auta a jede se na tri hodky na svah. Jezdit ale celou zimu s raqi na strese nechci.

                    11. @Sysop
                      https://s.volvocars.com/nUwlOlXcltkOC6NH
                      ale pokud je to nízké na nastupování a zlatí pejskové by šmrdlali tapecírung, pak co už.
                      Pro mě by byl omezovač když jsou za humny německé autobahny asi doslova limitující, ale někdo dokáže jezdit i v A8 diesel osmiválu 110km/h a není z důvodu, aby ušetřil litr nafty.
                      Já bych to neuměl a na 1000km preferuji hodinku až dvě náskoku před loudaly.
                      Stran SUV už jen tolik, jako jejich velký odpůrce jsem si jej taky pořídil, finální rozhodování mezi Mazdou 6 2.0 a Tucsonem 1.6T rozhodla firemní sleva, bez ní by vyhrála Mazda.

                    12. V-cko u mne ztraci smysl, to uz muzu poridit 530e. Ja prave potrebuju neco vyssiho. Mazdu SUV jsem pred chvili potkal behem projizdeni cykloraje v Sanghaji Treboni, jen jsem si ji vsiml, ale nevim o tom aute nic. Kdyz si hodim filtr na mobile.de, abych se nejak zorientoval, tak mi vypadne vsechno mozny, ale Mazda ne. Asi neco nesplnuje.

                      U nas v praci je to tak, ze pomalu jezdej mlady zensky a starsi chlapi. Mladsi chlapi a starsi zensky naopak milujou strelbu po dalnici.

                    13. Sysop: mazda má PHEV v CX-60, jede to taky moc pěkně (327 poníků), ale to má na tebe malej kufr. Nicméně to vevnitř vypadá líp než volvo, hlavně teda v bílé, která ale pro pejskaře nejspíš top choice nebude.

                    14. Kufr ale nemam ve filtru. Mozna, ze nema HUD, na coz jsem si ja, zmlsanec, zvykl. No podivam se.

                    15. @Sysop
                      HUD mají Mazdy už léta, a fadtwiho CX-60 přebiju CX-80.
                      A nemá omezovač.;-)
                      I Toyota Highlander by stála za úvahu.

                    16. Sysop: HUD má CX-60 v každém případě. Nemá to třeba pro dotaci malou baterku nebo malý dojezd v EV módu?

                      Dachsmeister: CX-80 je jezevčík, v základu je kufr stejný. Ale zadní sedačky se dají posunout a pak se kufr zvětší prakticky na velikost Volva (687 Mazda vs. 712 Volvo). Takže Sysope, CX-80 by fakt šla (zatím jsem s tím nejel a tak jsem ani nevěděl, že se dá zadní řada posouvat, takže jsem bral těch „jenom“ 570 litrů, co má CX-60).
                      Highlander není PHEV.

                    17. @fadtwi
                      na ja, Tojóta sází na vymazlené hybridy.
                      Měli jsme onehdy v montovně na benchmarking EV Toyota hcBr4 nebo tak nějak a to byl doslova hnus za mega a půl.
                      https://www.toyota.cz/koupe-a-nabidky/akcni-nabidka?gad_source=1&gclid=Cj0KCQjww5u2BhDeARIsALBuLnPqbacltTlrFISP9iik4cNh25JxsVeH1PMaOQnWOu5Lpn09pYgKNGoaAj3-EALw_wcB&gclsrc=aw.ds#/cz/bz4x

                    18. Taxem vybral to XC90. Baterku ma vetsi, nez 330e, udajne ujede 70 km, no tak uvidime, jestli da aspon pade. Zadni sedacky chci dozadu nadoraz, at ma potomstvo vic mista pro drobeni, rozlevani a tak. 3rd sedadla jsem v autech vyuzil minimalne, ale tak jednou do roka jo, beru to jako nepodstatny plus.

                      Ona i ta 330e ma velkej objem kufru, ale je to nizky, nizky, nizky, kurva nizky. General mi dneska rikal, ze odchodem od 330e ztratim ten smrnc relativne mladeho muye v dynamickem autu a presunu se ke starsim serioznim panum. Blbec.

                      Ale no jo, uz se v tom dal rypat nebudu, bude to auto na dalsi dva roky a paxe uvidi. Mozna pak prijde zebrinak, soude podle vyvoje v EU.

                    19. SYsop
                      Já teď ženě kupuju xc40. Mohli jsme za ty prachy koupit něco daleko lepšího, ale vymluvit si to nedala. Holt ženská a láska na první pohled. Tak uvidíme. Za rok můžeme posdílet zkušenosti a dojmy.

                    20. @čínské vozy
                      tak se těším na recenze pánové.
                      V mém výběrovém řízení na kombajn do 3/4 mega které vyhrálo SUV se jednu dobu objevily i jeté V60 a V90, ale v benzínu a manuálu jich bylo pomálu.

                    21. Re: hellfire 22.8.2024 v 16:18
                      Samozrejme, ze ta moje mi do toho taky kafrala. A vzdy presne v okamziku, kdy z 330e lezla ven. Moje blbost, ze jsem ji naucil na americky SUVy. Kdyz jsem ji poznal, mela ‚berusku‘, cervenou Corsu.

                      Chvili jsem premyslel, ze ji koupim novyho Explorera a bude klid. Pak mi doslo, ze nebude, protoze kdyz jedeme nekam jako rodina, tak stejne jedeme firemakem.

                      No, tak uvidime. Nejak bude.

                    22. Tvl sysop, nemáme ty ženský z jednoho vrhu? Ta moje říkala „beruška“ červenému Citigu. Pak taky přešla na SUV.

                    23. Sysop
                      22.8.2024 v 15:46

                      v čem přesně je výhoda jít do horšího?

                    24. @Behemot
                      co má dělat, Saab 9-7X nástupce neměl, bo fabrika zkrachovala, Sysop zjevně zestárl a do kombajnu se mu lézt a vylézat z něj nechce, německou prémii zkusil a vrací se k pořádnému kusu auta, vždyť jezdil kdysi v 5m SUV amerikách a žena ji furt má.

                    25. Dachsmeister
                      22.8.2024 v 17:27

                      seš novei mlufka? koli bereš?

                    26. Dachsmeister
                      22.8.2024 v 18:22

                      pyčo jooooo červená ajrofka…vdechtu

                      ten člověk je kokot, vdehtu je to hovadina a né vole zběratelskej Saab, na to mu negdo skočí? dement, to už dyby nekdo moc toužil po červeným, tak pořídí vhodnou motorizaci a udělá si vole celolak :o)

                    27. Re: Dachsmeister 22.8.2024 v 17:27
                      Trefa.

                      Treba za ty dva roky neco u BMW dozraje a vratim se, ale musim bohuzel priznat, ze XC90 mi proti X5 nejak sedla lip. Pokud nechci zavodit, na coz se ostatne ani ta X5 nehodi, pak XC90 je takovy rodinny vagonek. Ano, jeho vybava je tak 5 let za BMW, ale ja se za znackou nehonim. Klidne beru i Dongfeng, pokud mi nabidne kvalitu a komfort premiovky. A to on klidne za pet let muze zvladnout.

                    28. Sysop, Dachsmeister, fatdwi, Behemot, hellfire – co to tady plácáte, vy spotřební trosky?

                    29. @Hupert
                      pravil Hupert co má Gumpert?
                      Caterham?
                      Buchanku?

                    30. Trabant kombi.

                    31. Hupert
                      Vyměním za to Volvo:D

                    32. Jedině za wartburg 353 kombi. Dávám přednost osvědčeným expedičním vozidlům.

                    33. Kromě jiného obsahují oba tyto vozy pro mne zásadní symbol svobody – volnoběžku.

                    34. Hupert.

                      „wartburg 353 kombi“

                      – – –
                      Hodně prostoru, jednoduchý motůrek a měl rám. Dobře sloužil na melouchy…

                    35. Wartburg 353 bylo moje 1. auto. Sice ne kombík, ale i tak se do kufru pod zavřené víko vešla naležato aut. pračka Tatramat nebo velký kočárek po sejmutí koleček. Motor, v přepočtu na 4takt šestiválec, jen bzučel. Komfortní vozidlo s aromatickou obranou proti pronásledovatelům. Rám samozřejmě plus. Z kolika běžných aut dnes jenom pilkou bez rizika zlomení uděláš valník? Jediným drobným nedostatkem byla absence předních vyklápěcích klimatizačních okýnek, ale jinak interiér pohodlný, vzdušný, variabilní.

                    36. Hupert:

                      Přední sedačky lepší než u škodovky. A motor jsem (pod dohledem zkušenějšího) rozebíral a znovu složil v 17 letech. Naučil jsem se nastavit trojici kontaktů, aby chytal na první otočení. Další motor už jsem mohl dělat skoro sám, pak jsme ho posadili do jugoslávského IMV.

                    37. To byly křesla. Žena bývala drobná a kolikrát prospala dlouhou cestu schoulená na boku do klubíčka zatímco kluci podřimovali vzadu. Musel jsem pak jet jak panskej kočí, ale to mi vyhovuje. Courání ne, ale jízda musí být plynulá a pasažérům příjemná.

                    38. Re: Hupert 24.8.2024 v 0:02
                      Trabi kombi bylo moje prvni auto, kdyz mi bylo 18. Tady je videt, jak mam dekadentni tendenci.

                    39. Jací Švédi? Dyť je to Číňan

              2. Btw, co bylo driv, je mi tak nejak fuk a nevybavuju si, kolik ceskych vojaku zemrelo v zahranici v ramci VS za ruske zajmy. Ale toto jsou drobotiny a pokud chce jit nekdo v soucasnosti do spenatu, musi holt pocitat s tim, ze smrt je pracovni uraz. Nicmene, soucasti teto valky jsou i nase a evropske sankce, kdy se jen strilime do vlastnich nohou. Vidim to v nemeckych novinach, kde se s tim moc nemaluji a ukazuji cisla. Nikdo se mne neptal, jestli chci podporovat valku na UA a pritom je mi proti moji vuli hrabano do kapsy. To rozhodnuti samozrejme prislo z USA. Nemci by se na to vysrali obloukem a bylo to i na pocatku ruske agrese jasne videt.

                Takze, my jsme soucasti neceho, kde se bojuje za zajmy USA-RF. Ja ale American nejsem a o moje zajmy nejde.

                1. Sysop: si znovu přečti, co píšu. Ve studené válce se holt nijak zvlášť neumíralo ani na jedné straně, ale i my jsme přispěli svou troškou do mlýna k tomu, že byla „studená“, stejně jako na jedné straně dederóni a na druhé zápaďáci.

                  Takže jasně, že nejsi Američan a není tvým zájmem něco podporovat. Ale Američan si to zařídil jinak. Nikdo se tě ani neptal, jestli chceš mi zadrátovaný hranice a taky to soudruzi udělali.

                  Neřešme teď, že se neshodnem na tom, kdo kam (ne)měl lézt. Realita je taková, že my jsme „americké síly“, protože pro ně děláme za svoje peníze práci v rámci Evropy.

                  PS: Ukrajinci tam umírají proto, že jim tam Rusák vlezl. Kdyby tam nelezl, umírat tam nebudou. Ne kvůli nějakým Američanům, jak správně píšeš, ti nikam nelezli. Aspoň já teda divizi amerických tanků útočících na Debalcevo neviděl.

                  1. Ale no jasne, ze za VS to bylo uplne stejne svinstvo. Nikdo se nas neptal a jestli o tom rozhodli nasi soudruzi, nebo to kremelsti, bylo ve finale fuk. Jenze… tehda jsme na to nadavali a rikali, ze je to bordel a chceme se okupanta zbavit.

                    Ted delame uplne to samy, ale rikame, jak je to uzasny.

                    Proc umiraji Ukri, je ve finale uplne fuk. Myslim si o tom svoje. My ale nejsme (zatim) soucasti toho konfliktu, takze nevidim racionalni duvod, proc do nej strkat rypak. Plan je, ze ten konflikt se do USA nedostane. Takze jedine, ceho muzeme dosahnout je, ze si totalne nasereme do vlastnich gati. A Amici z toho vyjdou v pohode. Takze, oni nevalci stejne, jako Rusaci. Nasli si kreteny, kteri jim to pomahaji financovat a kdyby neco, tak u toho i skapou. V tom je proste rozdil.

                    Kdyz se zacnes srat do hospodske rvacky, do ktere ti puvodne bylo uplny hovno, muze se stat, ze skoncis s rozbitou lebkou. Sorry, nemam zajem. Neni to moje rvacka.

                    1. Sysop: jenže ono to není „to samý“. A nevím, že by někdo říkal, že je to úžasný.

                      Ano, smyslem toho, kdo někoho využívá, je sám se nenamočit. Současně ale zásadní rozdíl mezi Američanem a Rusákem je, že Američan nikam nelezl. Takže vůbec nedává smysl řešit, jestli je tam sám, z principu tam sám být ani nemůže.

                    2. Nikdo tady neříká nic o tom, že by to bylo úžasný. Zrovna tak tady nikdo neříká, že byla úžasná invaze do Iráku, rozjebání Lybie a další píčoviny, co USA po světě vyvedly.

                      To je jen takovej diskuzní faul místního spolku přátel Ruska, aby mohli donekonečna to jejich svinstvo obhajovat. Co čekáš, že se od jejich místního guru dozvíš jinýho? Když tady krmí kablbáky, corony, coxe a společně se v těch lživejch hovnech s nima rochní?

                    3. Re: fatdwi 20.8.2024 v 8:59
                      Uzasny to zrejme je, protoze PePa jasne rekl svoje postoje, je jasny jeho CV a ziskal mandat k funkci prezy, kde dal tlaci zajmy USA. A nejen on. Foltyn je hlasna trouba teto ideologie. Atd.

                      Takze, lidi v Cesku s tim vetsinove souhlasi.

                      Amik ma dolar, coz je silna mena, takze ani nikam kolikrat lizt nepotrebuje, dokud dolar staci. Az nestaci, nastupuje „krouceni rukou“. Rusak v tomhle taha kratsi sirku, o rubly nikdo nestoji a pokud nekam neposle Cuka s Gekem, tak toho moc neprosadi. Ze v ramci BRICS ted neco velkeho buduje, je mozny, ale jestli mu to na UA v necem pomuze, je otazka. Zatim proste Rusak taha kratsi konec. Kdyby ale Amik nedosahl sveho, tak udela to same, co ve Vietnamu, Iraku, nebo jinde. To si vubec nedelam iluze.

                      Ja neresim, kdo y tech dvou je vetsi svine. Ja resim, ze my jedne te svini stranime a na druhou pliveme. Kdo se ozve, je dehonestovan. A to vidim jako chybu. Jestli se ti dva nekde melou, je mi u prdele.

                    4. Lidi v česku s tím rozhodně většinově nesouhlasí, už jen proto, jak moc je tato vláda neoblíbená. A to se tady pořád 70% voličů 5tikolky kouše do rtů a zatíná pěsti, protože prostě nechtějí Babiše, což je po tom co ten sociopat předváděl a to nejenom za covidu vcelku pochopitelnej postoj.

                      To, že něco píšou media bych v roce 2024 za šokující nepovažoval, kort teda u generace, která v mediální propagandě dlouhá léta žila za komára. Je to na hovno, o tom žádná, ale můžeme o tom normálně mluvit a jednat podle toho.

                    5. shifty:
                      Svět patří mladým.

                    6. Sysop: že s tím lidi většinově nesouhlasí je zřejmé z té jinde postované šílenosti s podpisy, stavějícími se za soudruha Foltýna, těch novodobých 99 pohlaví, pardon pragováků, to je teda síla. Kdyby si mnoho lidí myslelo, že je to úžasné, není třeba ani Foltýna, ani jeho podpory takto trapným způsobem.

                      Zadruhé, bavíme se konkrétně o Ukrajině a tam prostě Amík neleze a ani neměl jak tam lézt. Prostě to nedává smysl, tvrdit, že „to má dělat sám jak Rusák“. Ještě snad abych Rusáka obdivoval, že napadl jinou zemi…? WTF?

                    7. Re: fatdwi 20.8.2024 v 16:29
                      Kdyby volebni vetsina nesouhlasila, nemohla by vyhrat ani 5kolka, ani PePa, ani Jourova,…

                      Takze v tom smyslu, ze volby vyhravaji lide tohoto formatu, proste vetsina naroda souhlasi. Bohuzel.

                      A ti, co nesouhlasi, evidentne spatne voli, nebo nevoli.

                    8. Sysop: pleteš jabka s hruškama. Volby a názor na Ukrajinu souvisí jen velmi volně, skoro vůbec. Opět odkazuji na realitu zmr. Foltýna a 99 pragováků. Kdyby voliči šestikoalice považovali Ukrajinu za „úžasnou“, nebude ani Foltýn, ani pragováci, k čemu? Přesvědčovat elektorát o něčem, co si už myslí?

                    9. Re: fatdwi 21.8.2024 v 8:04
                      Ja teda nevim, ale pokud se dobre pamatuju, tak zakladni myslenky 5kolky byly pred volbama jasne (ted nemyslim sliby, ty byly proti realite o 180° jinde) a PePa mel historii jasnou, takze nasledny postoj na propagaci ukrajinske valky byl vice, nez jasny.

                      Vlada ani preza pak vubec nehledali diplomaticke reseni. Okamzite podpora eskalace. A to lidi vedeli. A volili.

                    10. Sysop: ježíšmarjá…. jako sorry, ale co takhle se zamyslet nad tím, že v roce 2021, kdy byly volby, byla Ukrajina všem u prdele a řádil tady Babiš a jeho národní fronta s covid games? To mi jako chceš vážně tvrdit, že voliči pětidemolice, tehdy primárně volící „proti Babišovi“ měli jako hlavní myšlenku, že bude super, jak podpoříme Zelenáče, až vlítne Rusák na Ukrajinu? Sorry, to je taková píčovina, že to přece musíš vidět. Tehdá Ukrajina nikoho nezajímala a žádný oficiální postoj k ní nebyl, to přišlo až kdy tam Rusák vlítnul, dávno po volbách.

                      A PePa je to stejný, jeho voliči tam primárně nechtěli Babiše. Že by se z takového postoje dalo dedukovat, že si současně myslí, že je to na Ukrajině „úžasné“, to je tak na úrovni Foltýna a toho, že komu se nelíbí cenzura, podporuje Rusko.

                    11. „To mi jako chceš vážně tvrdit, že voliči pětidemolice, tehdy primárně volící „proti Babišovi“ měli jako hlavní myšlenku, že bude super, jak podpoříme Zelenáče, až vlítne Rusák na Ukrajinu? “
                      Nevím, co zaznamenal Sysop, ale já slyšel dost lidí, že musí volit proti Babišovi, protože je proruský. Naprosto běžný argument.
                      Cituji – „Zeman a Babiš, ruský fanklub.“
                      Takže ano, rusofobie byla a je zásadní oporou 5K, i když ne jedinou. Covid games většina lidí nebere tak radikálně, jako osazenstvo tohoto webu. Ano, část voličů si myslí, že covid vymyslel Babiš, aby mohl buzerovat lidi, ale až tak pitomá většina voličů není, přece jen lidi vědí, že za hranicemi lockdowny jely taky.
                      Protiruskáý propaganda jede minimálně od roku cca 2010 a celou dobu zesilovala. Ruský útok na Ukrajinu byl pro tyhle lidi jak nebeská mana.

                    12. Hroch_bahenni: fajn, moje bublina holt lidi, co řeší Babišovo údajné „prorusáctví“ obsahuje minimálně, možná vůbec. Hlavní věci, které vadily před volbami 2021:
                      – Covid games – buzerační opatření, fuj!
                      – Covid games – málo opatření, moc mrtvol, fuj!
                      – Dotace

                      Na tom současně pětidemolice postavila celou kampaň – ZMĚNA tehdá byla na billboardech, pamatujete? Že bude k horšímu zjevně vnímalo jen velmi málo z nich a mnozí to nechápou dodnes. Ale nějaké volení „proti Rusku“, která tehdá nikoho vůbec nezajímalo, protože se tam nedělo nic zajímavého, to je úplná chiméra.

                    13. Pamatuju například tohle.
                      https://nazory.aktualne.cz/komentare/nenavist-jako-pracovni-prostredek-cesti-politici-se-zblaznil/r~eee5a65a1cbf11ed8c6f0cc47ab5f122/
                      Zas tak moc se mi nezdá, že když to voliči 5K neřešili, dávala to 5K (zde Spolu) na debilbórdy.
                      Rusofobií se 5K (tehdy Demoblok) opájela celé opoziční období.
                      Co se týká Vašich známých, jak už jsem psal – priority čtenáře tohoto webu nejsou prioritami typického občana. Aspoň ne v této míře.

                    14. @H_ b
                      najděte podobný článek z podzimu 2021.
                      Good luck!

                    15. Dachsmeister 21.8.2024 v 19:01
                      https://blog.idnes.cz/janamarkova/na-zaklade-rusofobni-propagandy-demoblok-klidne-poskozuje-nasi-ekonomiku-v-cim-zajmu.Bg21041148?strana=3
                      Jinak teda byť jen stopa kritiky Demobloku/5K v našich médiích tehdy se rovná v podstatě zázraku.

                    16. @H_b
                      dobrá tedy, jistá podobnost tam je, avšak tehdejší odhady jsou poměrně trefné a to k čemu došlo v roce 2022 si tehdy nikdo nepředstavoval ani v nejdivočejších snech…

                    17. Dachmeister
                      Ono možná došlo k nedorozumění. Mně nešlo o články, ty jsem hledal až ex post. Tvrdil jsem fatdwimu, že Demoblok vedl antiruskou propagandu dlouhodobě, že s tím šel do voleb a že to pro mnoho lidí bylo zásadní téma, což fatdwi rozporoval. Na podporu jsem našel ten billboard. Mimochodem se ukázal jako lživý, Babiš invazi na UA nejenže nepodpořil, ale naopak odsoudil. Dtto. Zeman, o němž se Demoblok vyjadřoval stejným způsobem.
                      Takže ne, covid games NEBYLY jediným důvodem antibabišismu, a IMHO ani ne převažujícím. Zrovna tak jím nebylo někdejší Babišovo členství v KSČ, to by ti samí lidé nemohli mít orgasmus z PePy.
                      A ano, dost lidí skutečně věřilo tomu, že „Babiš a Zeman nás přece chtějí prodat Rusku“ a promítlo to do voleb.
                      Někteří lidé ze stejného důvodu IMHO adorují lampasáka, který se chová jako fašoun tak očividně, že si toho museli všimnout i příčetní voliči 5K. Ti buď mávnou rukou „nojo Foltýn“, jakože vláda nic, to jen vládní zmocněnec, nebo přiznávají že je to přes čáru, protože někteří z těch příčetných jsou i slušní a prostě se u voleb sekli.
                      Nekomentuju dění na UA, protože nemohu ověřit data.

                    18. Hroch_bahenni: ten billboard je ale ze senátních voleb 2022, nikoliv z parlamentních 2021. Byla to právě reakce na již probíhající rusáckou invazi, nakonec je to nepřímo napsané i v tom článku – že při parlamentních volbách byla „hrozba“ Babiš s Okamurou a komanči, zatímco po zahájení války se „hrozba“ změnila na Babiše s Putinem.

                      Tedy jsem to nikoliv „rozporoval“, ale stále rozporuji. Podle mě si to pamatujete úplně blbě, v parlamentních volbách bylo hlavní téma „změna“ coby reakce na covid games. Což je jaksi logické s ohledem na čas – obecně nálady proti Rusku tu byly, opět logicky, už od Krymu, ale volební téma z toho mohlo být až po útočném únoru.

                    19. fatdwi
                      Tady máte přímé obvinění Zemana z roku 2021
                      https://echo24.cz/a/S4rPU/babis-je-pod-tlakem-hradu-zeman-je-rusky-acinsky-spion-rika-pospisil-a-zada-vyhosteni-velvyslance
                      a další starší vyjádření o Zemanovi
                      https://www.denik.cz/z_domova/agent-kremlu-ktery-pomaha-ruske-propagande-kritizuji-zemana-politici-20180504.html
                      Jinak s tím Babišem se to blbě hledá, když si nepamatuju konkrétní výroky, takže se přestávám přít. Je to přebité novými články.

                    20. Hroch_bahenni: ale já se nepřu o nějakých obecných náladách, Zeman byl „proruský“ už léta, a nebyla to zdaleka jen nálepka, protože tehdá po Krymu se zrovna za Ukrajince nestavěl. Takže to občas, když se to hodilo, schytal.

                      Zeman ale není Babiš a v parlamentních volbách neměl žádnou smysluplnou roli, rozhodně ne billboardovou. Babiš a Putin jsou dle pětidemolice „jedna ruka“ až od senátních.

                    21. fatdwi
                      Já se už nepřu. Když hledám články o volbách 2021 (rozhovory apod.), vyhledávač mi vrací volby 2024, a já nemám sílu se v tom hrabat. Musel bych hledat konkrétní článek. Navíc spousta z toho, co si pamatuju, byly ústní výroky (ty na netu jaksi nejsou) nebo komentáře z diskuzí na Psovi, které už jsou nedostupné. Na weby Seznamu nechodím.

                    22. sorry – Dachsmeister

                    23. Dachsmeister 21.8.2024 v 19:48
                      Když nechápeš realitu, nepomohou ti ani nejdivočejší sny.

                    24. @Hupert
                      jojo teď jste všichni realisti, ale 21.2.2022 se zde vyskytovalo docela dost falešných proroků co se teď tváří jako realisti…

                    25. Re: fatdwi 21.8.2024 v 8:30
                      Valka na UA probiha uz devet let. Jestli to volici 5kolky ignorovali, nebo nezaznamenali, neni muj problem. Nazory 5kolky na DNR/LLR byly zname.

                      S volbou Panek/Bures dtto. Bures byl Stbak z vychcanosti, ale business mel jinej. Okradal komary. PePa byl aktivnim clankem komaru. Kdo si tohle neumel srovnat v hlave, tak sorry jako. Podporil to, v co se valka na UA rozfoukala dnes.

                    26. Sysop: jasně, volič pětidemolice podpořil rusáckej útok na Ukrajinu… Kde na ty konstrukce chodíš?

                      Neznám nikoho, kdo by kdy řešil LLR-DLR mimo tento web, nota bene před 2022. Většina lidí to netuší ani dnes, jen ví, že jsou to nějací separatisti. Přisuzuješ voličům naprosto nesmyslné uvažování, aby ti z toho vyšlo, co potřebuješ.

                    27. Re: fatdwi 21.8.2024 v 16:13
                      Ze se volic do hloubky nezajima o to, komu to hazi, z nej vinu nesmyje. 5kolka nedelala nic skryte, stacilo se zajimat. Zkratka podporili a vysledek se dostavil.

                    28. Sysop: to jsi se střelil do vlastní nohy, protože potvrzuješ, co celou dobu tvrdím:-) Tedy, že to volič pětidemolice neřešil a tedy to ani nemohl chtít. Že to ve finále podpořil je jaksi věc jiná a zde nejsme ve sporu. Současně ale právě toto je „vono“ – že volič pětidemolice není zrovna nadšen, protože se nezajímal. Je to jeho chyba? No jasně. Ale současně je to i slabina zvolené vlády, protože to teď ty voliče sere. A tak na ně nasadila zmr. Foltýna a jde je přesvědčovat.

                    29. Re: fatdwi 21.8.2024 v 20:07
                      Ok, pak nejsme vepri. Ja se na to jen divam uhlem ‚neznalost neomlouva‘. Ale to je detail.

                    30. fatdwi 21.8.2024 v 16:13

                      že tě to nesere, krmit to.

                    31. fatdwi 21.8.2024 v 16:13
                      Koukám fatdwi, že víš úplné ho… https://cs.wikipedia.org/wiki/Nela_Liskov%C3%A1

                    32. fatdwi 21.8.2024 v 8:04
                      Nejde o přesvědčování, dopis směřuje do tábora přesvědčených. Může jít o demonstraci absolutní loajality vládě – minimálně část z podepsaných si asi uvědomuje, jak se projevila Foltýnova osobnost, co tím podporují, ale PŘESTO jsou loajální.
                      Někteří z podporovatelů vlády (tj. zřejmě i z pragováků) Ukrajinu za úžasnou skutečně považují. Prostě věří všemu, co se jim řekne. A nepamatují si, že ještě před pár lety si mysleli něco jiného.
                      Plus se tím utužuje kmenová soudržnost. V podstatě jde o obřad, něco jako komunistické tleskání na sjezdech.

                    33. Hroch_bahenni 21.8.2024 v 8:41

                      „…dopis směřuje do tábora přesvědčených.“

                      – – –

                      I komentář směřuješ přesvědčenému…

                      .

                    34. corona
                      Jak v čem.
                      Fanatik se vyjadřuje jinak.

                    35. Hroch_bahenni 21.8.2024 v 9:02

                      – – –

                      Vím dobře, kam patří.

                      .

                    36. Hroch_bahenni 21.8.2024 v 8:41
                      Kolik z nich by si bez přisátí ke státnímu cecku žilo jak prasata v žitě?

                    37. Ale lezl a zkouší to pořád dokola.

                    38. JH: můžete nějak specifikovat oblast a typ zbraní, kterými US armáda napadla Rusko?

                    39. fatdwi 20.8.2024 v 16:25

                      Loď Turkestán, Haiphong, M61 Vulcan.

                      .

                    40. Abrams, Stryker, HIMARS v Kurské oblasti.

                    41. JH: to jsou jména důstojníků? To bylo někdy před tím, než tu válku začal Rusák?

                    42. Ne, to jsou názvy zbraní, se kterými vojska NATO útočí na ruské území.

                    43. JH: jasný, takže když na Vás Američan vystřelí ruským kvérem, znamená to, že Vás napadl Rusák? Jako fakt?

                      To teda patříme k hodně agresivním národům a každou chvíli někde na někoho útočíme. Až jsem se z toho opotil.

                    44. Když na mne vystřelí Američan, placený ruskými penězi a ozbrojený ruským kvérem, přičemž bez obojího by se nikdy nestřílelo, rozhodně budu vinit víc Rusy, než amíky.

                    45. @JH
                      a co teprve Burjat severokorejskou municí…
                      Inu, to je jako když Iránci v 82 postoupili k Basře, Iráčané ač slabší si začali, pak dostali na budku a pak futrovaní sovětskými zbraněmi horkotěžko drželi linii, neb jich bylo 3x míň.
                      Tak jako Rusové měli skvělý úvod proti Ukrajincům, pak mizerný podzim 2022 a následně 2 roky postupují pomalu vpřed taktikou nas mnogo a vesnice, město musí být zničeno, aby mohlo být osvobozeno, tak ukrajinská minioperace s průnikem na ruské území byla takticky působivá, ale strategicky asi k hovnu.
                      Chápu, že konzistentnost názorů je pro část zdejších Rusomilů obtížná, ale dodávat zbraně jedné straně konfliktu je pro Rusy běžná praxe (Španělsko, Korea, Vietnam) stejně jako jejich přijímání (Lend&Lease, Irán, S. Korea)

                    46. DM: „takticky působivá, ale strategicky asi k hovnu“

                      Ne asi, ale určitě:
                      https://www.petrhampl.com/o-co-se-bojuje-u-kurska/

                    47. fatdwi20.8.2024 v 16:25
                      Co do toho hned motáš přímé napadení území Ruska US armádou? Počítals, že ti ten úskok JH zbaští i s navijákem a povedlo se, bazilišku. Pochybuji, že bys při své rafinovanosti netušil nic o jiných, ať zjevných nebo skrytých metodách vedení války. Sankce, převraty v zemích spojenců, zastrašování obch. partnerů, terorismus, ale i zjevně přímé vojenské, jen nepřiznané zapojení do konfliktu.

                    48. Americké tajné služby mají větší rozpočet než ČR. A to beru jen ty služby, co mají zakázáno působit na území USA. Někdo může argumentovat, že USA jsou velcí, tak to srovnávat s ČR nejde. Ale sakra, vždyť US utratí za tajné služby víc, jak ČR za zdravotnictví, dopravní infrastrukturu, armádu, školství, policii, hasiče, soudy, vězeňství a další věci tady u nás.
                      A to si CIA dost věcí financuje z černých peněz, které vydělá působením na cizím území. A tyto peníze nejsou účtovány jako příjem federálního rozpočtu (například drogy) a následně přiděleny jako transfer pro CIA, takže v tom budgetu nejsou zahrnuty.
                      Takže jestli někdo počítá LLR a DLR jako skutečnost, že Rus vlezl na Ukrajinu ještě už tehdy, tak musí spravedlivě brát, že USA na Ukrajinu také vlezli. Ty tajné služby určitě ty prachy neutrácí za rozdávání brožur a lízátek.

                    49. Američan nikam nelezl.

                      Takže toho půl mega iráckých děcek, co o nich mluvila Albrigtová, si Iráčani pozabíjeli výhradně sami?

                    50. servisdok: chápu, že už jste starší, takže stíhat tolik věcí dohromady, jako třeba kontext diskuse, nezvládáte. Vězte, že Ukrajina skutečně není v Iráku. Navíc ani v tom Iráku Američani nenapadli Rusáky.

                    51. Fawi

                      Jako debil ses narodil, nebo tě v dětství zneužívala matka?

                    52. MK: fatdwi nemohl být matkou zneužit proto, že jeho závit má opačnou orientaci.

                    53. B tedy nemůže být správně.

                    54. servisdok
                      20.8.2024 v 17:17

                      za to, že tam vraždili děcka, zatímco odstraňovali toho ach tak hroznýho diktáldora, kterýho ale tak 2/3 lidí podporovaly, teď krvavá sviňa dostane v Pze ulicu, zatímco maršál Koněc, kterej obětoval hlavně vlastní jednotky při zatlačování nácků, ten dostal nasráno; takle se to dělá

                    55. Behemot
                      22.8.2024 v 10:41

                      kurvadopýčidrát, Koněv samozřejmě

                    56. Mmchdm o Konevovi se rikalo, jak nechal na Dukle strilet do vlastnich vojaku pri ustupu a ja si dneska na Seznamu ctu clanek, jak ceskej pametnik to same priznal, ze delal sam, protoze jinak by z toho masakru vsichni zdrhli. Nejprve strilel do vzduchu a pak v davkach do vlastnich, aby se zastavili. A zastavili.

                      Ja vubec nechci resit Duklu, je to omlete za ta leta ze vsech stran. Ale prijde mi srandovni, kdyz ma propaganda diry. At uz kterakoli.

                  2. Války ve Vietnamu se účastnily i neamerické armády (tuším např. Australani, nechce se mi to hledat).
                    Takže za studené války se umíralo. ČSLA ovšem, pokud vím, nikde nasazena nebyla. Stejně tak armády Polska, NDR, Maďarska, Bulharska…

                    1. Na straně Vietnamců tam byli Číňani, Severokorejci, Rudí Khmérové, Laosani, rusáci jako instruktoři hlavně v letectvu..

                      Kdyby se válčilo v Evropě, tak by tam nasazený byli taky další evropský vojska, co byli součástí varšavský smlouvy. Logicky.

                    2. (byly, fuj pardon)

                    3. Hroch_bahenni:

                      „NDR“

                      – – –

                      Ta trochu jo…

                      .

                    4. corona
                      Kde?

                    5. V osmašedesátém tady?

                      Naostro vyzbrojení, v případě Poláků zběsile střílejících po civilistech?

                    6. servisdok 20.8.2024 v 17:06
                      Jestli myslíte tu vraždu v Jičíně, tak to byl normální kriminální čin. Vraha sami Poláci zavřeli.
                      Nešlo o bojové nasazení. Jasně, lumpárna to byla, ale Češi nekladli ozbrojený odpor. Takže zatažení do války to nebylo.

                    7. Jihokorejci. Turci určitě byli významně v Koreji, nevím jak ve VN.

                    8. Tak Korea přece jen měla mandát OSN, to bylo trochu něco jinýho.

                    9. Re: Hroch_bahenni 20.8.2024 v 9:13
                      I Norove, ti poskytli namornictvo. Amici v tom nebyli tak dobri.

              3. Tahal nás Rus do Koreje, Vietnamu, Afghánistánu, Angoly? Netahal.

                1. Tahal nás v 80. roce do Polska, ale naštěstí to vyřešil Jaruzelski svépomocí.

                  1. JH:
                    Vyjimečný stav.To už tady dlouho nebylo.

                  2. To Polsko bylo o fous.
                    Brůj tehdy naostro zvedl půlku ZVO i s výjezdy, vrátili se po dvou týdnech. Zlé jazyky říkaly, že to bylo kvůli nefunkčnímu týlu, který neměl ani dost jídla pro všecky ty zvednuté. Ale to jistě byly jen pověsti.

                2. dante003: jabka s hruškama, nebo spíš s montpákama. My už máme nějaké jednotky na Ukrajině?

                  1. No oni tam jednotky nemaji ani Anglicane, ani Francouzi, ani Nemci… a pritom se tam najde nemalo zapadnich mrtvol. Cim to? Smali jsme se Zelenym muzikum na Krymu.

                    On nam ten neoznaceny, nebo pripadne falesne oznaceny vojak poskytne uplne stejnou silu, jako spravne oznaceny.

                    1. Války se dávnou nevedou jen přímým vysláním armády, ostatně o tom psal tehdy Gerasimov. A NATO se účastní té války všemi ostatními prostředky mimo nasazení řádných jednotek pod svými barvami. Jinak je tam všechno – masivní vyzbrojování ukrowehrmachtu a financování vykradené, zhroucené Ukrajiny, instruktoři, speciálové, zpravodajské informace…

                    2. Lhani je a bylo soucasti kazde valky. Meni se jen metody.

                    3. Jinak mne v tomhle kontextu (vedle nevyprovokované války) pobaví i fráze „Putin rozpoutal největší válku v Evropě od II. světové). A NATO nic, my si jen tak sedíme na březích severního Atlantiku a módním novotvarem „chillujeme“.

                    4. Ale nojo, at si kecaj. Ale at to nemusim platit.

                  2. fatdwi: Zatím tam prý máme jen jedince, dobrovolníky, zapojené do cizího válečného konfliktu. Takové angažmá bývalo donedávna pro naše občany trestné.

                    1. To je i ted. Pokud tam frajer udela ostudu, vsichni zapomenou, ze preza slibil generalni pardon.

        2. přesně to z nich chce udělat uhnija, akorát že zdrávas a očenáš budou ma tydlety zelený kurvárny a jiný buzerantoviny; možná ani do té stovky se nenaučijou počítat

  3. Hoppe naprosto souzní s mým názorem, který prezentuju už 2 roky a občas za něj dostanu po čenichu: neměli jsme se do té stepní rvačky vůbec plést.
    Stojí nás to neuvěřitelný propad životní úrovně + ztrátu zbytku občanských svobod. Je to stejné, jako zaplést se do rvačky dvou cikánských rodin – nakonec to dopadne tak, že se spojí proti nám.

    1. Neměli jsme se do toho plést od samého začátku, od majdanu, nelákat UA do NATO ani EU. Spolupracovat, obchodovat, dávat stipendia studentům atd. – Putin by neřekl ani popel. Přitom všichni věděli, že z toho bude průser. Ale je to pořád dokola, s migrací, s grýndýlem…

      Madness, madness and stupidity.

      1. Ale USA se do toho chtělo plést! Ostatně to odsere Evropa, ne USA, takže pro ně je to skvělé.

        Protože „patříme na Západ“, „USA náš vzor“ a EU je stejně loutkově řízena skrze USA, stejně jako česká vláda je proamerická – tak jsme se do toho montovali ke své škodě.

    2. My mame tu smulu, ze spadame do zajmu USA. Zajem USA na UA je ukrast co nejvic nerostneho bohatstvi a pudy, plus lidske zdroje k cemukoli. Zajem USA v Evrope je, pouzit ji jako zdroj k financovani svych zajmu na UA, plus ji dorazit, pokud by to nestacilo. Vzhledem k tomu, ze nase vlada je loutkova a to bud naprimo pres Koudelkovy noty, nebo neprimo pres Brusel, kam USA dodavaji notz take, tak my nemame sanci s tim nic delat. Muzeme nadavat na USA, na Rusko, na UA, na Cikany, dle libosti. Ale slapeme, platime a podporujeme.

      1. V zájmu gangů. klanově korporátních skupin dle Pjakina pindostanu nejsou ani domorodci, tak o čem se tu točí?
        ctrl
        20.8.2024 05:50:16 Odpovědět
        U trhů tržních strha, kapitál. Aha aha aha. :wacko:
        Zisk bez lidí, cifršpionů. Zas těch parazitů nemusí být tolik pro skořápkáře, že jo. Ode všech s “vykuky k jednomu, mamon – zmar devast beznaděj.
        https://cz24.news/yuval-noah-harari-a-planovana-promena-lidi-v-roboty-video/
        https://www.facebook.com/61556554340566/videos/1268298661211476
        https://www.facebook.com/61556554340566/videos/503497802224544/
        https://www.facebook.com/61556554340566/videos/1588048315112980/

    3. Ono bude stačit, když k nám vtrhnou zbytky těch, co prohrajou.

      1. Hupert:
        My jsme vždy platili vítězům i poraženým.Asi je to tím, že jsme jediná země na Zemi, z které všechny řeky odtékají:-)

        1. Nad tím jsem zatím moc nedumal, ale řeky snad nakonec odtečou z každé země. Máme ale málo těch, co tudy jen protékají, jako třeba Spréva.

          1. Jo, a Ohře sem pouze přitéká.

            1. Dík, žiju půlstoletí v bludu!!!

              1. Vítej do klubu.

            2. Malše taky pramení v Rakousku.

            3. + Dzika Orlica (Divoká Orlice)

              1. Olza (Olše)

                1. Jasně, Olše. A nebo třeba Mies (Mže).

                  1. Nicméně v globálu lze konstatovat, že ve vodě jsme zatím soběstační.

                    1. Dokonce víc vyvážíme než dovážíme. A vyvážíme zadarmo. Prostě je v tom bordel. Naštěstí Brusel už chystá povinnou burzu. Pro Němce teda zase tak povinná nebude a Frantikům o ní radši ani neřeknem, ale jinak padni komu padni.

  4. Mě to moc překvapivý nepřijde…. “Libertarián” je poměrně široce zastřešující termín, pod který spadají lidé na pravicové straně spektra, kteří jsou pro levičáky extrémisty, ale mezi sebou jsou si schopni sami nadávat do socialistů pokud se odlišují v postoji byť jen k 1 podružné věci.

    Nemělo by tak překvapit že někdo bude libertarián nacionalista, někdo militantní pacifista, někdo bude trochu jestřáb, někdo bude nacionalismus považovat za odpornou verzi tribalismu říznutou dávkou etatismu, atd. atd.

    1. Tam to i docela sází. Cca čas 50:30
      https://www.youtube.com/watch?v=2gOVICJ54M8

  5. Angažovaná umělecká šmíra dosáhla nového dna. 99 pragováků hadr.
    ————————————————————————–

    OTEVŘENÝ DOPIS NA PODPORU OTAKARA FOLTÝNA
    =======================================
    Vážený pane premiére, vážení členové vlády,
    považujeme za potřebné vyjádřit se v současné situaci k působení pana Otakara Foltýna ve funkci koordinátora strategické komunikace Vlády České republiky.
    Před deseti lety válka znovu vstoupila do Evropy. Rusové – v převleku za separatisty – ukořistili ukrajinský Krym a zahájili bitvu o Donbas. A paralelně spustili hybridní válku o naše mozky. Systematickým falšováním informací, matením hodnot, rozdmýcháváním sporů, mícháním pravdy se lží a šířením vyfabulované alternativní reality se snaží splést občany svobodných zemí, aby svobodu a demokracii dobrovolně vyměnili za chaos, nedůvěru k vlastní zemi a za příchylnost k Moskvě. Od roku 2022 pak válka naplno hoří v Rusy napadené Ukrajině a ostatní Evropa je častována ruskými výhrůžkami zničením evropských měst a podmaněním celé Evropy nové, Rusy zřízené, euro-asijské říši.
    V této situaci se Česko, jehož politické nebe je dlouhodobě infiltrováno proruskými aktéry, jen váhavě začalo stavět na odpor vůči této ruské hybridní ofenzivě. Zatímco Rusy moderované informační kanály naplno šíří své matoucí pseudoinformace, český stát se až donedávna zdráhal alespoň jasně pojmenovat tyto zásadní problémy. Změna přišla až s Otakarem Foltýnem. V roli koordinátora strategické komunikace otevřeně mluví o závažnosti hybridních útoků, o riziku morálních selhání a o způsobech obrany proti těmto hrozbám. Tím ovšem ukazuje pravou povahu proruských aktérů v českém veřejném prostoru, tancujících podle ruských not, a ti mu za to vyhlásili boj. Od obskurních stran a spolků až po rádoby ctihodné politiky všichni nyní žádají jeho hlavu, čímž se ovšem sami demaskovali jako ruské loutky a jen potvrdili závažnost Foltýnova poselství.
    Nemá-li Česko prohrát hybridní válku a spadnout do chřtánu obnovované ruské říše, nesmí prohrát tuto bitvu o pravdu a svědomí. Podporujeme proto vládu v její současné linii strategické komunikace a vyjadřujeme plnou podporu panu Otakaru Foltýnovi, který ji výtečně reprezentuje a provádí. Jeho další pokračování v současné funkci bude dobrým znamením, že český stát není ovládán ruskými silami a dokáže jim vzdorovat.

    V Praze (a dalších místech), 20. 8. 2024
    v předvečer výročí přepadení Československa
    Jan Burian, písničkář, spisovatel, průvodce
    Jan Edlman, Project Manager, výtvarník
    Martin Exner, poslanec
    Jiří Gogela (Wavrovský), výtvarník a humorista
    Martin Hausenblas, podnikatel a filantrop
    Zdeněk Hel, biochemik, imunolog, vysokoškolský učitel
    Antonín Homola, zastupitel v Praze 3
    Ziggy Horváth, lektor a písničkář
    Jan Hrušínský, principál Divadla Na Jezerce
    Jan Hřebejk, režisér
    Jaroslav Hutka, písničkář
    Jan Jandourek, sociolog a publicista
    Karel Jelínek, advokát
    Jaroslav Jindra, režisér dokumentárních filmů
    Alena Kábrtová, psycholožka, spoluzakladatelka Centra Paraple
    Jan Kasl, architekt, předseda ČKA
    Ondřej Kolář, politik
    Adam Komers, vinárník
    Jan Kovařík, moderátor a reportér
    Vít Kučík, publicista
    Eugen Kukla, reportér a fotograf
    Markéta Kutilová, reportérka
    Vladimír Líbal, politik a karikaturista
    Václav Marhoul, filmový režisér
    Jaroslav Miko, řidič a moderátor
    Václav Němec, filosof
    Vladimír Němec, lékař
    Petr Nutil, spisovatel
    Jiří Padevět, nakladatel a spisovatel
    Dagmar Pecková, pěvkyně
    Martin Peterka, architekt
    Angelika Ivana Pintířová, sestra boromejka, pedagožka
    Nadia Rovderová, kurátorka, výtvarnice, galeristka
    Břetislav Rychlík, režisér, vysokoškolský učitel
    Marek Smetana, asistent poslance
    Robin Suchánek, producent, marketér a manažer
    Zdeněk Svěrák, herec a spisovatel
    Milan Šteindler, divadelník
    Miroslav Tomanec, kavárník
    Renata Tomanová, překladatelka a editorka
    Jan Vaculík, technik a obchodník
    Tomáš Vích, architekt
    Marek Wollner, publicista

    1. Ko-za:
      Tohle patří lépe pod Vidláka.
      Co tady s tím?

    2. Ko-za
      Ti, u kterejch vím, o koho jde a jak se vyjadřujou, nepřekvapili. Je mi líto toho Svěráka, ale není to nic čerstvýho.
      Spíš se divím, že jim nevadí, že je to tak pitomě prvoplánový.

      1. Nečekal jsem tam Peckovou. Zřejmě se jí na starý kolena nějak spašily hormony.

        1. Mně nikdy tahle osoba nepřišla jako velká myslivna..

          1. Mně celkově umělci většinou jako moc velký myslivny nepřipadají. Většinou žijou v bublině.
            A co se týká zpěváků a zpěvaček, zvlášť v klasický hudbě, tak ti odzpívají absolutně, co jim řeknou, aby odzpívali. Nepřemýšlejí o tom, od toho tam nejsou.
            Kdysi jsem chodil se slečnou, co se zabývala vážnou hudbou. Vlastní názor nulovej. Nebyla hloupá, ale když řekla něco autorita, vypínala mozek.

            1. Hroch_bahenni:
              Zřejmě nerozlišuješ umělce a interpreta.
              Hudební sluch vlastně neznamená nic, když to vezmu tvrdě.

              1. Forge: Pěkná blbost. Hudební sluch je jistě užitečná schopnost.

                1. Ano, například při výuce jazyků…

            2. Nastesti ne vzdycky, ze…Bryan May, astrofyzika PhD, Tom Lehrer, matematika ,Eugenia Cheng, matematika, Martin Chalfie, Nobelista za fyziku, Dexter Holland, prirodoveda, Greg Graffin biologie etc etc…

              1. SL: To má být argument, vyvracející Forgeho blábol? Těsně vedle.

                1. To Hupert
                  Lip bych to nerekla, tesne vedle…Tvrdil snad Forge, ze jsou muzikanti natvrdli nedostatecny myslivny? Projdete si tu diskuzi znova, ju?

                  1. ypsilon samozrejme,uz mi ten pravopis tak nejde, ale to je moje ostuda.

                  2. SL: No jo, máš pravdu, ťal jsem úplně mimo. Pardon.

              2. Netvrdím, že vždycky, píšu „většinou“.
                Jinak teda i člověk s fyzikálním vzděláním může bejt slušnej magor – viz námořní lupič Michálek nebo taiwanec Vystrčil.
                Ale beru, že mezi umělcema jsou i lidi nemimózní. Jen je tam prostě těch „bublinářů“ výrazně víc než v normální populaci. Zrovna tak egocentriků, hystrionů, psychopatů a tak.

                1. H_b: Chtělo by to asi nějakou statistiku, ale obecně vzato jsou jistě oblasti, kde je schopnost zvnějšňování niterného žádanější než myšlení.

            3. A aby bylo úplně jasno:
              Tahle role talentu platí ve všech oborech.

    3. Mimochodem, všimni si, že tam chybí Svěrák mladší. Párkrát jsem ho v poslední době zaslechl a mluvil zajímavě a rozumně.

      P.S. Kde je Halík, neumřel? A co Mejstřík, Třeštíková, Pajerová, Bursík a Biomasa? a M. C. Putna?

      1. Chybí tam hodně serebrit, ale třeba přibydou, až je svolají do Národního a k dopisu pak přihodí prezenční listinu.

        1. Bartoska by mozna jeste nasel propisku od minule.

    4. Porad ta sama parta.

      1. Jako zdejší gerontni rusofilni skvadra

        1. xmartjan:

          Stojíš u Pokrovska…?

          :OD

    5. vtipný postřeh P. Hampla na téma věčných petentů a srovnání s Antichartou:

      Včera publikované „prohlášení vědců, umělců a kavárníků“ na podporu plukovníka Foltýna je logicky srovnáváno s antichartou. Jenže v antichartě nenajdete větu o brilantním intelektu Vasila Biľaka ani jinou formulaci odpovídající včerejšímu blábolu.

      Co tam vlastně najdete? Přiznám se, že až včera jsem si dal – poprvé v životě – tu práci, že jsem ten starý komunistický dokument přečetl pomalu a pořádně. Větu po větě. Oficiálně se to jmenuje „Prohlášení československých výborů uměleckých svazů“. A on je to text o několik tříd lepší než to, co produkuje současná moc. O několik tříd!

      Především je to text s pozitivním programem. S hrdostí říká, čeho režim dosáhl (i komunisté měli nějaké úspěchy) a předkládá vizi státu, kde se všem bude dařit dobře a kde v tom bude hrát roli kvalitní umělecká tvorba. Mluví o zvyšování kvality života. Ani náznak volání po represích. Jasně říká, že „umělec není vyvolený nadčlověk, představitel jakési nadřazené elity, ale je součástí širokého dělného kolektivu s významným nezastupitelným posláním, jež spočívá v tom, aby svým dílem obohacoval člověka novými myšlenkami, novou krásou, pěstoval v něm vyspělé společenské vědomí a dělnickou solidaritu, povznášel ho morálně i citově, tříbil jeho vnímavost, zušlechťoval ho v jeho lidských vztazích, přinášel mu potěšení a radost, pocit životní plnosti, aby šířil myšlenky bratrství a mírové spolupráce mezi národy.“ Hlásí se k Alšovi, Smetanovi, Bezručovi a Hvězdoslavovi. Pochopitelně tam jsou nepřijatelné názory (např. že český národ se může rozvíjet jen ve spolupráci se Sovětským svazem) a samozřejmě to byl text, jehož cílem bylo podpořit režim zbavující mnoho lidí základních občanských práv. Nicméně to nic nemění na tom, že se jedná o text natolik kultivovaný a sofistikovaný, jaký by dnešní antichartisté nedokázali vytvořit.

      A ještě něco. Všimněte si, že antichartisté roku 1977 postavili proti havlovské chartě vlastní hodnoty. Nemusí se nám líbit, ale takhle viděli svět a v tohle věřili. Antichartisté roku 2024 nedokážou nabídnout nic jiného než přiblblé konspirační teorie a požadavek zavřít každého, kdo upozorňuje, že kradou.

      1. Pekne. Mozna by stalo za to poslat link DF na nastenku.

    6. ať si banda votrapů celý to česko zebere a strčí třeba do prdele

  6. jako každý další uctívaný bůh se ukazal býti falešnou modlou

  7. Rusko nabízí cizincům prchajícím před „destruktivními neoliberálními ideály“ bezpečné útočiště

    https://aktax.cz/rusko-nabizi-cizincum-prchajicim-pred-destruktivnimi-neoliberalnimi-idealy-bezpecne-utociste/

    1. Až to vypukne, nebude asi bezpečno ani v Rusku.

  8. Klaus Schwab: Před volbami v USA nastane „éra šokujících událostí“

    https://aktax.cz/klaus-schwab-pred-volbami-v-usa-nastane-era-sokujicich-udalosti/

    1. Tak nabízí se že korporátníci budou točit poblitiky na povel. Však to nevolení WEF WHO a OSN stále vybrušují na absolutistický kleroneofeudalismus s tématy 100pičky a obecně třeba bití v boxu muži ženy a atletika sport vůbec kryplací „černé šlechty? kalergizace + digitální totality a budete mlsat, piráti si fetnou co by mameluk posloužil dřevěnou narkózu když nebude gumoléčba po ruce. Korporáty mají běžně fyzické tresty ale se smlouvou báj báj právo a mučírny jsou nasnadě. Běžně pobíhají debilové pořádkoví pasťáci kmotrů po městech. Zdá se vám to uhozený, no je.
      https://www.youtube.com/watch?v=ms2DDtXH9bs
      https://odysee.com/@PosloveBudoucnosti-ZlatyVek:c/KOMPAS-18:3
      https://www.youtube.com/watch?v=GYU808EvbxQ
      Z gutlinky se stal ale příšerný pajzl nemorálních hovad.
      https://www.youtube.com/watch?v=GYU808EvbxQ

        1. Tak někde jsem chytil transparentně jednoduchou definici psychopatů že to jsou ty typy kterým když se nepodřídíte tak vás chtějí zabít. Aha, tak mnohé z počínání se nám jeví před očima. S dárečky.
          kuku ‼️🤣

Napsat komentář

D-FENS © 2017