Nohavica v Moskvě - zpět na článek

Počet komentářů: 314

  1. Jeden z nejlepších článků na kontroverzní téma Nohavicy v Rusku, co jsem četl. Z řadou věcí sice silně nesouhlasím, ale je poměrně vyvážený na to, že na Nohavicu pražská lumpenkavárna dští síru a oheň a na druhou stranu jej některé ovce mají za hrdinu, ačkoliv si slušně žil jak v socializmu (za podobné excesy už jiní muzikanti dostávali léčbu pendrekem na fízlárně, a v 50. letech z nich v ve vazbě skoro vymládili duši, viz Plastic people), tak za kapitalizmu (méně známí folkaři si berou za vystoupení 50k, tak kolik má on, 100k nebo víc?) a teď zase čichá že se vítr obrací a Rusko posiluje, tak zase mění stranu.

    Je s podivem jak málo lidí si uvědomuje, že ta jeho tvorba vždy byla stylem „mírný protest v rámci zákona“ na rozdíl od jmenovaného Kryla. A že si ovce nad jeho písněmi tiše zaprotestují v nitru, možná někde na záchodě nebo ve sprše aqby je nikdo neslyšel, a s pocitem spiklenectví a mírného vnitřního odboje v rámci zákona jdou zase spokojeně otročit k pásu za čtvrtinovou mzdu.
    Nebýt takových „upouštěčů páry“ jako Nohavica, tak by bylo víc demonstrací a portestů. Takhle jede režim hladce dál.

    1. Cirkev delala vzdy to samy, hrabala nepomerne vice a jeste se dnes sape po majetcich. Jako by nebyli vsichni stejni.

      1. To je odvážné tvrzení. Znáte počátky Církve? Prvních třista let po Kristově ukřižování byla v Římské říši pronásledována, z toho několik období (např. za císaře Diokleciána) sytematicky vyvraždována, včetně papežů a biskupů. Jakpak tehdy vypadalo její „sápání po majetcích“? A jak si dneska hrabou katolíci v Číně, Indii nebo v arabských zemích?

        1. Ada take zacinal jako chudak, neuspesny malir. Co z toho vyplyva? Ja myslim, ze nic.

          1. Především z toho plyne, že vy, odborník na všechno a ředitel zeměkoule, víte o Církvi naprostý hovno.
            Jo, pardon, jen to, co vám souska ve škole nalhala a váš omezený rozhled nedovolil doplnit.
            Fakt se dost často smeju, jak si tu honite triko a hrajete na velkyho borce přes veschno, přitom jste evidentní venkovskej frustrat :)

            1. Jo, tak presne takto mi to nandala kamaradka meho potomka,protoze mi nechala vzkazat,ze za to rouhani pujdu do pekla. No co uz nadelam, zacinam se pomalu balit.

              1. Musíš konvertovat tam, kde peklo nemaj, třeba k ateistům, to je taky silná parta… ;-)

                1. Sveho casu jsem vzyval Radegasta, u nas pohanu taky pro samyho boha na peklo nezbyl flek :-)

                  1. Nebo muzes riskovat Judaismus :] Ale posilat nekoho do Chanova jenom kvuli rouhani, to je silna kava :]

                    1. Hlavne, ja jsem tak nejak mentalne zavislej na integrite meho tela, ze ani tu predkozku bych nedal.

                    2. Tak doufejte, že se nedožijete zánětu slepého střeva nebo nějakého nádoru ;-)

                  2. na co peklo, v tom zijete tady

                    1. Já mám tendence na to nahlížet jako Mac Nac Fíglové; nebe je tady – samá prálka, slopa a chálka… :-D

                  3. A fungovalo to?

                    1. Ne. Presel jsem na Kozla.

        2. Fajn, 300 let nesli po majetku jak slepice po flusu, pak se to zmenilo a uz 1700 let hrabou jak sileni. A jeste systematicky v ramci Kristova uceni zvladli upalovat(tak moc jejich laska k bliznimu hrala, az se ten blizni vznal) a mucit. Aw yeah!

          Ja bych si troufl tvrdit, ze pomer 3:17 hraje proad silne pro to, ze hrabali, hrabou a budou hrabat dal, nez ze by to bylo naopak :o)

          1. Však jim od toho majetku šlechta, panovníci i demokraté pravidelně odlehčovali.

            1. Holt, dane nebo smrt…

        3. Nasrať im na začiatky. Na nás má (chcú aby mal) vplyv pokračovanie tejto šialenej bandy – inkvizície, sväté vojny, zhŕňanie majetku, povyšovanie sa nad svetské zákony, „kázanie vody a pitie vína“, ututlávanie nechutností páchaných kňazmi či farármi, ohováranie, miešanie sa do politiky…..
          Ja osobne mám s rímsko-katolíckou cirkvou zlé osobné skúsenosti.

          1. Ale také rovnost lidí před Bohem (a následně před zákonem), oddělení náboženství od státu, univerzity, špitály, chudobince. Záchrana antického dědictví.

            1. Rovnosť ľudí pred bohom či zákonom? Tomu hádam ani sám neveríš – šak to furt čteš, nevíš jake jsou tam díry…………………….
              No neviem ako v ČR, ale v SR nieje cirkev oddelená od štátu v smere tom, že štát krmí peniazmi jednotlivé cirkvy podľa počtu obetí (ovcí). Cirkev sa v SR od štátu oddelila len v tom smere, že si nárokuje vrátiť naspäť „svoje“ nakradnuté majetky, ale zároveň vkuse vyhlasovať, že nedokáže urobiť súpis majetku, lebo je ho toľko veľa a kade tade takže sa jej neráči ani platiť z toho poplatky a dane.
              Univerzity – ako každá súkromná, len stým, že tam si krákajú tie svoje nezmysly a rozprávky bez kontroly zvonku.
              Špitály a chudobince – nemám skúsenosť na akom princípe fungujú.
              Čo je antické dedičstvo?

              1. Daně a poplatky? Pardon, kde to sem, sjezd ÚV KSČ?

                1. A ty ako podnikateľský subjekt neplatíš rôzne dane a poplatky (auto, nehnuteľnosť,…..) aj keď nie si členom KSČM a nechodíš na zjazdy UV KSČM?

    2. kaBrnak: Nevymýšlej si nesmysly, socialistická populace o žádné demonstrace a protesty neměla zájem, snad až na výjimky jako v Teplicích u Ústí nad Labem. Revoluční živly byly krvavě zlikvidovány v 50. letech minulého století a kdo zbyl, tak emigroval po roce 1968. I tu Chartu 77 si bolševici museli opečovávat aby měli o čem psát v novinách. Normální občan protestoval pouze pivními kecy na chalupě a od Pondělí už zase držel hubu a krok, aby dostal někdy družstevní byt, jindy výjezdní doložku do Jugošky, občas se urodila i rekreace ROH.

      1. Já mluvím o době porevoluční. To ti snad mohlo dojít, když jsem tam psal o čtvrtinové mzdě.
        A Chátru 77 si samozřejmě estébáci opečovávali aby v ní měli ty správné kádry pro revoluci v 89. a nikomu z nich se nezkřivil ani vlásek, když budou přesouvat miliardové státní majetky do svých kapes a ze zbytku národa dělat žebráky a otroky.

        To že se za komoušů neprotestovalo, to mě nijak nežere, to chápu. Že se ale drží huba a krok posledních 29 let, pokud někdo ty ovce na náměstí nenažene (jak v 89. tak později třeba odboráři) tak prostě drží hubu a nechají se klidně ekonomicky a sociálně zlikvidovat.
        Myslím že ČR má určitě rekord v počtu sedmdesátníků pracujících u pokladen supermarketů nebo jako ostraha.

        1. kaBrnak: Když neprotestovali před rokem 1989, tak teď už nebudou tím tuplem, dokonce 1 500 113 + 393 100 lidí co zvedlo prdel a přišlo k volbám si návrat bolševismu výslovně přeje.

          1. To mas tezky, v ’46 si taky lidi neuvedomili, ze jedne ultralevice se zbavili a druhou si pritahnou do baraku. Lidi jsou furt blbi, jinak by ta nase zastupitelska kdemohkradcie prestala fungovat.

        2. Chatra 77 mela dva levely – pro vyvolene a pro komparz. Takze ono zalezelo na tom, jestli jsi mel spravne prijmeni, nebo ne, vsak to urcite vis…

          Ja ten rozdil vnimam hlavne tak, ze za komaru se nejvetsim protestem stal nejakej koncert nekde v palusi v Horni Dolni, nez to tam benga rozehnaly, zatimco dneska muzes vykladat, co chces a jsi kazdymu u prdele. Tedy… pokud nekecas nekomu do soukromejch xeftu typu Romea, nebo nasevase media. Postupne sbiram trvale bany na ruznych medialnich serverech, coz mne nijak nemrzi, protoze je to totez, jako kdyz za mnou prisli souzi a rekli „byt v SSM je obcanska povinnost“ a ja jim na to tehdy rekl „to rekli memu dedovi o HJ taky“. Bohuzel posledni totalitu pamatuju a ty moresy jsou srovnatelny. Neslapes brazdu, sup s tebou pres palubu. A to nikam nepisu zadne veci, za ktere bych mohl byt popotahovan primo statni moci, na to si davam kurva majzla, jsa vyskolen jeste bolseviky. Dneska te za ty pindy akorat nezavrou, protoze kriminaly jsou plny.

        3. Kabńáku, to myslíš vážně, že si Chartu opečovávali? Proč teda uštvali Patočku? Myslím, že mnohahodinové výsechy každý den byste těžko zvládal i při dobré fyzické a psychické kondici. V jakém světě žijete?

          1. Kabrňák je troll a mimoň, že mu na to skáčeš.

          2. Aris: Vážně sis myslel, že kádr 10 000 STBáků a nepočítaně SNBáků by dovolil existenci něčeho takového jako je Charta 77 v délce trvání 12 let? To je mi tě upřímně líto.

            STBáci Chartu hravě rozprášili během čtvrt roku a nebýt toho že si komunisté v roce 1979 uvědomili, že se jim Charta hodí do propagandy, nejspíš bys o ní nikdy neslyšel. Mezi lety 1979-1989 byla Charta zcela v režii STBáků a vyvrcholilo to zvolením Havla za porevolučního prezidenta.

            1. Staci se podivat, co se delo od listopadu ’89 dal. Napriklad beztrestnost vybranych Chartistu je do oci bijici. A ze obcas jim tam udelal komparz nejakej poctivec, to muzeme srovnat s komunistama i nackama taky. Vsude se najde nekdo, kdo nepochopil vo co go a je to ta cista duse, ktera se pak bude vystavovat.

            2. A že ten váš kádr dovolil tedy rozpad režimu. Režimu, kde měli všechno, absolutní moc, a kterou pak museli pracně dobývat zpátky.
              Jaké je vaše vzdělání? Vysoká škola života, nebo jen selský rozum?

              1. ? Jaky rozpad rezimu? Vzdyt to byla jen konverze moci na majetek, nic vic, nic min. Bolsevik v Kremlu to mel za par, takze rozkaz znel jasne – prevlect kabaty na novy vzor a jede se dal. Z pocatku vsude sedeli stejny lidi. Ti schopnejsi (Bures) si postupne nakradli dost na to, aby zbytek mohli skupovat a ti mene schopni holt utreli.

                Moc je nahovno, kdyz ji nepredas detem. Fabriku detem predas.

                1. Tohle je dost přitažené za vlasy, vždyť je mohli pověsit na lampy jako v Maďarsku nebo v Rumunsku, ovládat takhle velký rozvášněný dav je velké sousto i na armádu. Navíc, v 70. letech to měl bolševik za pár? To ani omylem.

                  1. Aris: Proto čeští bolševici nasadili miláčka národa Havla, který roky národ ohlupoval srdíčky a řečmi Nejsme jako oni, vše za účelem aby čeští bolševici měli čas na skartaci důkazů, rozkradení majetků a hlavně na zařízení se v nových časech.

                    1. Re: jak
                      13.11.2018 v 9:30

                      Naprosto presne. Bavil jsem se o tom nekdy v roce ’91 s Petrem Cibulkou a ten mi presne rikal, kdy a kde se likvidovaly ktere archivy StB a i proto mel na Lahvu pifku s jeho „Vasku, jsi prase, jsi hovado“. Cibulka byl hrom do police, ale v mnoha vecech mel dobre informace. Jen s nimi neumel takticky pracovat.

                  2. Na konci 80. let se komari klepali v posledni kreci. On ten Gorba zas tak uplne blbej nebyl (byl jen naivni), videl cela realne, ze to jde do kopru.

                    A ze moh’ nekdo nekoho povesit na lampy? Ale picu. Ja jsem to prozil pomerne dukladne a pamatuju si hned prvni demenstruaci v nedeli 19.11.89 na Svobodaku, zapalovace, svicky a uz tam zaznelo „nejsme jako oni“. Od samotnyho pocatku slo o to, aby se nikdo nezhoup‘, jenze lidi to brali jako „sametovou revoluci“. Kdyz si vzpomenu na ty naslapany fizly v zadejchanejch Karosach okolo Janackova divadla, ja tam sedeli jak v kukanich a cekali, jestli prijde Befehl a nebo ne… lidi meli strach a tim padem nikdo na nejaky kandelabry nemyslel. Chteli v klidu zmenu systemu. Nasrany byli, az mel Stepan ty svoje pindy 23. 11. v Kolbence „nebudeme poslouchat deti“ a „snad tohle nebudeme resit na ulici“ a to uz pomalu vypadalo, ze ho na ten kandelabr nekdo povesi. A stalo se stejne uplny hovno.

                    On tehdy totiz nikdo nevedel, ze Gorba osobne zakazal ruskym posadkam zasahnout. Komari zadali o podporu a Gorba je poslal do prdele (to bylo uz 15. 11. 89!). Jenze lidi to nevedeli. Takze se vsechno delalo se strachem. Pamatuju, jak v Brne jely radioodposlechy StB jeste do konce listopadu ’89 (dnes v tom baraku sidli ombudsman). Ja jsem se tam dostal az na zacatku prosince, kdy se fofrem odrezavaly kabely a odvazelo zarizeni cert vi kam.

                    Nebylo to tak jednoduchy.

                    1. ahoj Sysope, omlouvám – mám naprosto mimózní a OT dotaz… potřebuju poradit ohledně čehosi jako „virtuální zasílací adresa z ruska“ existuje něco takového? googlit se mi nezdařilo

                    2. Zdar, ja mam tohle z U.S. (Shipito), ale o Rusku nemam sajn. Kdyz tam neco objednam, tak mi to prijde primo od odesilatele, klasicky, staci i ruska posta. Z Ruska neni problem neco poslat, problem tam byva poslat prachy, takze je vhodny nejprve odesilatele presvedcit, at si poridi PayPal.

                    3. přesně to hledám: ruské shipito :-) odesílatele se mi bohužel přesvědčit nepovedlo, jednoduše „Мы работаем только по России.“
                      ale i tak moc díky bude se pídit dál… :-)

                    4. Hele,ja bych asi byl drzej jak lazenska veverka a zavolal bych na ceskou ambasadu, jestli mi nemuzou poradit, jak to udelat. Ja osobne mam po svete s ambasadama celkem dobry zkusenosti, oni tam casto delaji uplny hovno a nedela jim problem nejaky drobny vytrzeni ze stereotypu, pokud mo nich nechces, aby zvedli prdel ze zidle. Zkusil bych se zeptat, jestli nevi, jak tohle preforwadovani resit.

                      No a jinak mne samozrejme napadaji pick-up sluzby ruznych parcel services. Zkus se zeptat treba kluku na poslisnadno.cz, jestli delaji i pick-up. Ja pres ne posilam ruzne po svete, ale obracene jsem to pres ne nezkousel, pritom oni delaji hlavne FedEx a ten pick-up umi, ale jen na registrovaneho klienta.

                    5. ta ambasáda je perfektní tip, díky! zkusím tam lehce zaprudit… :-)

                      poslisnadno.cz neznám, ale není nad to mít plán B ;-)

                      moc díky a ještě jednou se omlouvám za OT

                    6. Poslisnadno umi, ted jsem zjistoval. Takze bez na jejich web a primo si udelej naceneni, to zmaknes sam, pokud tusis rozmery a hmotnost.

                    7. perfektní! jsi úplně nejvíc nejlepší! :-) DÍK!

                    8. Sysop: Hodně se zapomíná na to, že ten socialistický centralismus měl být nahrazen, ten plán byl jasný a dlouho připravovaný, nahrazen decentralizací rozhodování, to politické zřízení se mělo roztříštit do anarchosyndikalistických lokalit (anarchokapitalisti Vám také už „vyrostli“, přesně dle globalplánu), v tom globalismu vy vlastně proměňujete tu socialistickou společnost v kolbiště lokálních zájmů různých ambiciozních skupin, které získávají nějakou moc, ať už politickou, či ekonomickou, či oboje, vy v podstatě rozbijete v tom ekonomickém smyslu celospolečenské socialistické vlastnictví výrobních prostředků i ten průmysl a nahradíte ho vlastnictvím skupin, respektive zájmových skupin, to samé uděláte v jiném odvětví např. média apod. Tím se zbavíte a likvidujete vlastně tu dělnickou třídu, protože Vy ji v globalismu za jiných ekonomických a politických podmínek už nepotřebujete, už to pro Vás není ta vůdčí, respektive vedoucí síla společnosti. Degradací té státní socialistické moci Vy získáte novou reprezentaci politické i ekonomické moci a vůdčí síla té společnosti se přetaví automaticky na ty zájmové silné skupiny, na média apod. Získáte nové politické a ekonomické frakce, které v tom globalismu vytváří vlastní kluby a ty řídí celou tu globalizovanou multikulturní společnost.

              2. Aris: Vážně sis myslel, že si kádr jen tak nechal napochodovat na Václavák tisíce lidí a pak se zalekl zapálených svíček a kapituloval?

                Kádr nic nedovoloval, po roce 1986, kdy vnitřně zkrachoval SSSR, bylo jasné že je konec socialismu, čekalo se pouze na vhodnou příležitost. Kádr proto po ročních přípravách celou akci „Listopad 1989“ organizoval a pro jistotu tady po celou dobu pseudorevoluce byli přítomni i poradci z Moskvy. O tom, že prezidentem bude Havel se vědělo už v létě 1989 a čelní bolševici začali ulívat majetky ze státního majetku do bezpečí i do zahraničí již ke konci roku 1988.

                1. Nechte si zapálené svíčky na doma.) Ale jaké škody asi způsobí centrálně řízené ekonomice několikadenní generální stávka?

                  1. Aris: Škody? Jednak žádná stávka bez souhlasu bolševiků proběhnout nemohla. V každém větším podniku byly oddíly Lidových Milicí ozbrojené automatickými zbraněmi, které by snadno stávkující zpacifikovaly. A hlavně v té době v roce 1989 už byl obchod s RVHP jednostranný, my jsme posílali zboží, ale nedostávali jsme za něho zaplaceno v plné výši, SSSR už bylo v bankrotu.

                    1. Nikdo vám nezaručí, na jakou stranu se LM můžou přidat. A i kdyby, jak vy říkáte „zpacifikovali“, demonstraci, tak tu máte regulérní občanskou válku, jako v bývalé Jugoslávii. Ale jestli máte nějaké důkazy, rád si je přečtu. Takhle to spíš vypadá, že si plete příčinu a důsledek.

                    2. Aris: To jsou plané teorie odněkud ze zaprděné kanceláře. ČSSR nebyla Jugoslávie, tady se živly systematicky likvidovaly hned od roku 1948 a co zbylo emigrovalo po roce 1968. Od roku 1969 na žádnou demonstraci nebylo ani pomyšlení, všechny případné živly byly sledovány, průběžně předvolávány na výslech a kdo nedržel hubu a krok šel do basy. Udavači byli nejenom v každém větším podniku, ale i v každém paneláku, v každé hospodě, v každé Jednotě, prostě všude. Je vůbec nemyslitelné, že by se obyvatelstvo vůbec mohlo nějak zorganizovat na větší než individuální odpor. Tisícové shromáždění lidí na náměstí nebo dokonce stávka mohla proběhnout výhradně jen tehdy, když STBáci a SNBáci a milicionáři dostali befel to všechno ignorovat.

                    3. Re: Aris
                      13.11.2018 v 13:09

                      LM byl had bez hlavy. Byli to fotri v maskacich, co to brali jako lepsiho skauta. Dokud by nedostali rozkaz, nedelo by se nic. Ani proti lidem, ani pro lidi. Ke zbranim se beznej milda stejne nedostal.

                      Komari vedeli, ze jsou fpici presne ve ctvrtek pred akci na Narodni, kdy pristali na Stary Ruzyni se schliplyma ocasama. Tusili, ze druhej den bude pruser. Jak velkej, to asi nevedeli, protoze ti, co do Kremlu leteli, nebyli ti, kteri tahali za spagatky ‚revoluce‘. Takze nebylo, kdo by LM dal nejakej rozkaz. Muj otec v ramci LM dostal jedinej rozkaz a sice, ze musi vecer naklapat do hokny a coby tiskar ze musi jet plakaty „studenti vratte se do skol“, coz jelo v utery dalsi tyden. A pak v noci s milicionarema nafasovali kyble s lepidlem a sli to lepit po Brne. Domu prisel otec nekdy ve tri v noci, vzbudil mne, rekl mi, kde to lepili a ja s kamosema jsme to zase frceli vorvat, takze rano v pul sesty, kdyz lidi klapali hakovat, bylo Brno skoro cisty. To bylo vse, co delaly LM.

                      Obcanska valka v roce ’89 je blbost. Kdo proti komu a proc? Sudetaky jsme tu nemeli a Slovaci si na pomlcku vzpomneli az rok pote.

  2. Že je Gott politicky mimoň a věří všem nemožným spiknutím, mi vůbec nevadí. Gotta neposlouchám a v jeho písničkách je to stejně jedno.
    Že je Nohavica udavač a obdivovatel podivného režimu, problém je. Protože zpívá o charakteru lidí a o morálce. A s jeho charakterem a morálkou ty jeho písničky prostě nejdou dohromady.
    Mimochodem, díky za objektivní popis současného Ruska.

    1. Takovej Kopeckej byl v podstate manualni lempl, svine vuci zenskym a bohem, presto jeden z nejlepsich hercu. Kdyz vidis film s nim, zajima te, jaky to byl clovek? A co takovy Werich, ktery take kazal vodu a pil vino? Za hospodarske krize si to prohanel ve svem Buicku a lidem daval najevo, ze on je ta slechta, ktera vsechno muze a on jim nestoji ani za odpoved na pozdrav? Jeho koupani se ve velharticke kasne pred kostelem v totalne podrousenem stavu take jeste mistni pamatuji a…? A hovno. Mel spoustu moudrych myslenek a byl to dobry herec.

      1. U Kopeckého mě to nezajímá, protože nehraje sebe.
        U Nohavicy to problém je, protože hraje Nohavicu, ne Alfonse Karáska.

        1. Nejsem si jisty, ze ve svych pisnich zobrazuje sebe. Neznam uplne cele jeho dilo, ale to, co si pamatuju, o Nohavicovi neni.

          1. Ty jeho písničky většinou složil on, zpívá o lidech, o morálce, o charakteru. Ty lidi má skvěle odpozorované, ty jeho postřehy jsou skvělé, ale mám prostě problém mu to uvěřit, že to myslí vážně. Asi jako kdybys přišel k doktorovi a on řekl: Dobrý den, pojďte dál, co vám chybí, hned se na vás podívám, jmenuji se Mengele.

            1. Kdyz jsem byl na ZS, chodil nam tam doktor vykladat o skodlivosti koureni a hned po prednasce si sel na chodbu zapalit, ani se pred deckama neschovaval. Takovej je zivot. Nohavica neni Kryl.

              1. Ano, není, jen se asi neshodneme, jak moc.

                1. Ja myslim, ze hooodne. Chapu, ze Kryl byl persona grata a nebylo nutne nad tim pochybovat, protoze nebylo nad cim. Nohavica je neco uplne jineho. Presto ale spis resim tvorbu, nez autora.

            2. Dr. Mengele byl dostatečně schopný a zkušený lékař – nepochybně spoustě pacientů pomohl…
              A to nejen před svou známější kariérou – sice jsem o tom nikde nečetl, ale vsadil bych se, že i později za ním chodili jeho soukmenovci s různými problémy…
              A Nohavica? Jestli měl sám nějaké vnitřní morální dilema* (což já nevím), tak ho halt vyzpíval…

              * Ani bych se nedivil, kdyby takový stav uměleckou duši přiměl k ještě kvalitnějšímu uměleckému výkonu…

              1. Mengele byl prej jako doktor dost neschopnej a jeho „výzkum“ nestál po odborné stránce za nic. Ale to jen tak na okraj.

                1. shane: Mengele byl právě všehoschopnej doktor, proto ho nasadili do koncentráku, málokdo má(měl) žaludek na pokusy, které on dělal na živém biologickém materiálu – na lidech. A co se týče odbornosti, tak na pokusy na živých lidech nepotřebujete mít medicínskou odbornost na extra vysoké úrovni, protože Vás jako vědce zajímá, co vše ten biologický materiál snese, to znamená, vy nezachraňujete životy v medicínském slova smyslu, vy jen experimentujete = jakékoliv ztráty povoleny.

                  1. Vsehoschopnej nemusi nutne znamenat schopnej a aby byl experiment co k cemu, musi splnovat urcite zasady, coz Mengele nesplnoval. Byl to fušer co si hral na vedce.

                    1. Lékař to byl, ale myslím, že primárně to byl sadista. Lékařem nebyl nikdy dobrým, medicína pro něj byla nejspíše jenom prostředkem k tomu, jak se dostat blízko lidskému utrpení.

                    2. Childeater: Tak sadista být mohl, aby mohl provádět experimenty na živých lidech a sledovat utrpení. Ono třeba sešívat dva lidi zaživa k sobě bez anestezie, pozorovat co to s nimi dělá a jak pak odumírají postupně, na to musíte mít náturu anebo být neustále pod vlivem nějaké drogy. Drogy taky nelze vyloučit, protože německý národ byl pod drogami neustále, proto ta věčná euforie, pervitin byl dostupný v každé lékárně a vojáci ho na fasovali jako „lék“.

                    3. On mel doktorat tusim z fildy, pak si dodelal medicinu, narukoval jako plukovni lekar k SS, prodelal polni tazeni, byl zranen a dostal zelezny kriz a po zraneni ho soupli jako felcara do koncentraku. Jelikoz jako zrudu a sadistu ho bavily selekce a podobny svinstva, tak to dotah na seflekare v Osvetimi. Ale zrovna tyhle vyhlazovaci tabory byly personalne dost odpad, normalni nacista na neco takovyho nemel zaludek. Ani v obycejnych KL neslouzila zrovna elita.

                    4. To bylo na Childeatera. Aby nebyla mejlka.

                    5. shane 15.11.2018 v 15:45:
                      Doktorát z rasové biologie, něco jako dřív marxák nebo dnes gender.

                    6. Fušer nebyl, protože o jeho experimenty byl obrovský zájem, navíc posloužily pak v mnoha odvětvích. Pokud berete experimenty jako fušerství, v tom případě máte na planetě asi tak 85 procent všech vědců ve všech oborech – fušerů, protože experimenty jsou od slova experimentovat, tudíž se jedná o zcela jasný záměr ve stylu pokus-omyl.

                    7. Mengele fušer byl, jeho výzkum neměl žádnou vědeckou hodnotu a po válce po jeho výsledcích neštěkl pes. Jediné nacistické experimenty na lidech, které vysokou vědeckou hodnotu měly byly ty Rascherovy v Dachau z oblasti leteckého lékařství (hypotermie, simulace vysokých výšek..). Ty se opravdu po válce uplatnily. Úplně bezcenné možná nebyly experimenty se sulfonamidem v Ravensbrücku.

                      Neetické svinstvo to ale bylo vše, hodnota, nehodnota.

                    8. pest: Každý experiment je neetické svinstvo, protože vždycky ten experiment provází nějaké ztráty, člověk experimentuje od dob, co mu to myslí, někdo tomu říká adrenalin, jiný tomu říká vědecký experiment a další tomu říká evoluce apod., v každém případě ztráty to s sebou nese vždy. Lhát si do kapsy, že jen určitý vědec byl neetický a ostatní vědci nikoliv, je blbštajnova teorie.

                    9. Jestli nevidíte rozdíl mezi nacistickými experimenty na vězních a třeba těmi americkými experimenty stran podvýživy (hint: na dobrovolnících), asi nemá smysl se s vámi bavit.

                    10. pest: Ne, nevidím v tom zásadní rozdíl, pokud globální entita dovolí hladomory, není o nic lepší než nějaký nacistický režim.

                    11. pest: „asi nemá smysl se s vámi bavit“ – Vy jste zde nový, že?

                    12. pest: Ehm, americké experimenty například na vlastních vojácích (nedobrovolně) či experimenty na černoších s pohlavními nemocemi (nedobrovolně) bych radši nevytahoval. Jak bylo řečeno, sice ideologicky můžeš experimenty dělit na špatné a dobré, ale reálně to tak není.

                    13. Re: starter25
                      15.11.2018 v 16:04

                      Obvykle jeden a tentyz experiment je dobry i spatny soucasne, pokud jde o testovani na lidech. Jde jen o stranu pohledu na vysledek.

                      Napriklad dnes mame hladomor v Jemenu, ktery tam zpusobili kamaradi nasich kamaradu zbranemi nasich kamaradu. Z pohledu Jemence je to nahovno, z pohledu naseho kamarada je to skvely kseft.

                      Podobne to bylo s temi lagry. Experiment typu „kolik se da ujit po ostrem sterku v techto botach kilometru“ byl zajiste naprosto nehumanni z pohledu vezne, ale z pohledu nemecke armady byl vynikajici, protoze se daly katovat kchosty na vyrobe obuvi.

                      Neco podobneho probiha i dnes a na nas, jen je to jineho razu. Napriklad testovani novych leku, ktere jsou sice schvalene pro pouziti, ale realne zkusenosti s vedlejsimi efekty zatim nejsou. Dochtor dostane drzhubne formou dovolene na Maledivach plus „odmenu za vyzkum“ a pacosi jsou jen za levne medium. Pokud se projevi nejaky problem, tak se pacosi obvykle nedozvi, ze jich je vic a ze je to nejaky divny… Tohle vim ze zcela spolehliveho zdroje.

  3. Mě by docela zajímalo, co by na to řekl zrg1 – že už tu dlouho nebyl ?

    1. Já myslím, že mu trochu v Sankt Petersburgu změnili scénář a už se tady dávno snaží pod jiným méně nápadným nickem.

  4. V zemi, kde v poklidu, se zabezpečením a s nakradeným majetkem dožily ty největší opory bolševického systému – Vaš, Štrougal, Bil’ak, Grebeníček, Lorenc, prokurátoři a soudci s dělnickou právní dvouletkou, vojenští prokurátoři, rezidenti KGB, atd., mi selektivní hon na nepohodlné jednotlivce podle registrů StB připadá jako projev vrcholného pokrytectví.
    Základy současného systému stojí na dohodě o předání moci mezi Havlem a Adamcem. Její součástí byly i dohody o nedotknutelnosti pro exponenty bývalého režimu a likvidaci spisů, které StB vedla na exponenty režimu nového.
    A takovou symbolickou připomínkou, jak to u nás chodí, je jak se z pracovníků rezidentury KGB v Praze, založené za Andropova v roce 1982, stali během podzimu 1989 nejpopulárnější politici V. republiky.

    1. Proč právě páté? Není to nějak málo?
      První a druhá jsou jasně definované, dál už je to mlhavější…
      Třetí 45-48, čtvrtá 48-60, pátá 60-69, šestá 69-89, sedmá 89-92 (tohle období už bych dál neštěpil), teď tedy osmá…

      1. Když už tak dneska máme zase první republiku. Předtím to byla republika československá, ale ta už 25 let neexistuje.

        1. Dobře, nejsa ústavním právníkem, nebudu se pouštět do úvah o nástupnictví či kontinuitě…
          Ale to by stejně byla už zase druhá* – od přímé volby praesidenta…

          *Radši nebudu rozvíjet pseudohistorické analogie…

          1. Co s tim má co dělat způsob volby prezidenta? To je jen bezvýznamná kosmetická změna.

    2. dante003: Vy nemáte žádnou republiku v pravém slova smyslu. Za prvé patříte pod svrchovaný orgán EU a za druhé jste nedílnou součástí globální vesnice. Republika je úplně něco jiného, má specifické znaky, to, že máte v názvu „republika“ ještě neznamená, že republikou skutečně jste.

  5. Pro zajemce – tady jsou celkem pekne rozpracovane priciny prvni svetove valky: https://vlkovobloguje.wordpress.com/2018/11/12/duvody-prvni-svetove-valky/

    1. Dobrý to má. Ne že by se nedalo s pár věcma polemizovat, ale je to dobře napsaný.

    2. To je pěkný a zajímavý, díky….

  6. Víte,jaký je rozdíl mezi komunisty a demokraty?
    KOMUNISTI DUSILI SVOJE IDEOVÉ NEPŘÁTELE, zatím co
    DEMOKRATI DUSÍ ÚPLNĚ KAŽDÉHO
    viz automatizované systémy na buzeraci řidičů…a nechci slyšet argumenty, že slušný člověk jezdí pořád padesát a neparkuje na modré čáře
    za socíku byl šedý mor a PSVB nejvíce opovrhovaná skupina,
    zatím co MĚSTAPO je co…?

    1. máš to spíš blbě, já to znám tak, že rozdíl mezi komunismem a kapitalismem je ten, že když tě v komunismu nakopaj do prdele, tak si můžeš zařvat, zatímco když tě nakopaj do prdele v komunismu, tak musíš tleskat…

      1. zkur. edit – tak znova – máš to spíš blbě, já to znám tak, že rozdíl mezi komunismem a kapitalismem je ten, že když tě v kapitalismu nakopaj do prdele, tak si můžeš zařvat, zatímco když tě nakopaj do prdele v komunismu, tak musíš tleskat…

        1. To je dobrý, to jsem neznal.
          Moje oblíbený je – V kapitalismu dochází k vykořisťování člověka člověkem, zatímco v socialismu je tomu naopak.

          1. Po dlouhy dobe jsem si o vikendu v bedne pustil film, konkretne to byl „A rana jsou zde ticha“, takove odlehceni, protoze jsem chtel neco, kde nebudu behem prvnich peti minut tusit, jak to dopadne. A jedna z peknych vet soudruha bojovnika vuci parte sverenych vojacek byla „vidite tu mrtvolu Nemce? To neni clovek. To neni zvire. To je nacista“. Skoda jen, ze tehdy jeste netusili, co za svinstvo je bolsevik.

            1. Člověk obvykle zná ty věci z pohledu rusa, bolševika, či pak posléze demokrata a tak…. Onehdá tu myslím někdo vzdělaný(tipnul bych si OCS či JJ)dával odkaz na knihu Na mušce lovce. Vřele doporučuji. Ty strany si podle všeho neměly moc co vyčítat a je to celkem osvěžující číst také z druhé, té poražené strany. A je to moc dobrá válečná kniha, o německém sniperovi.

              1. Z oné série knih o odstřelovačích se čte dobře právě Na mušce lovce, Zajcevovy Zápisky odstřelovače a Bílá smrt o Simo Häyhäem. Ještě se dá Sutkus – Odstřelovačské eso, ale knihy Nejlepší odstřelovač Wehrmachtu a Odstřelovači druhé světové války mne moc neoslovily.

            2. Pánové a co vám opravdu, ale fakt opravdu doporučuji je tenhle film – https://www.csfd.cz/film/61418-neznamy-vojak/prehled/

              To je fakt kurva bomba.

              1. Hmmm… jak to, ze to uniklo memu vyberu? Se divim. Dik za tip.

                1. hele to fakt stojí za to, hlavně v originále prosím.

                  1. No, mam ve finstine jeste nejaky mezery, aspon si je doplnim ;-)

                    1. tvl a já vzdal francoužštinu…… :-D

                    2. btw. lepší je samozřejmě ta delší verze.

                  2. zajímavý téma. Zimní válku zná každej, Pokračovací už skoro nikdo. tady je něco pro ilustraci situace v jaký bylo finsko za druhý války – http://www.radiodixie.cz/clanek/larry-thorne-finsky-hrdina-dustojnik-ss-a-clen-americkych-specialnich-sil-drzitel-valecnych-medaili-i-kriminalnik

                    1. A já přidám jeden pěkný finský film s tanky. Pojízdný KV-1 jen tak někde neuvidíte.
                      https://www.csfd.cz/film/245206-tali-ihantala-1944/galerie/?type=1

                    2. Neznám, ale vypadá to spíš jako dokument, což není na škodu.

                    3. bylo na jihocecha

                    4. shane 12.11.2018 v 22:46

                      no ten neznámý voják je vlastně skoro celá 2. světová z pohledu finský čety. je fakt, že ta dlouhá a velkoucí se pokračovací válka tam nezabírá nějakou většinu, ale ty 3 – 4 roky na jedný linii v zákopu tam sou. Jo kdo vystrčil kebuli bez periskopu, ten jí měl. Jinak sem tam nějakej granát a vyčkávání. 3 roky v díře….

                    5. Když už jsme u té zákopové války, tak ještě jeden výborný film o švédských dobrovolnících:
                      https://www.csfd.cz/film/221842-za-nepratelskou-linii/prehled/
                      https://www.ulozto.cz/!Q6zFKqapE/za-nepratelskou-linii-framom-framsta-linjen-2004-cz-tit-avi

                    6. jj ono je to snad i nějak navazující s tím druhým co jsi postoval. Neznámý voják je víc biják a je tam všechno, celkově je to fakt skvělej film, super herci, prostě kdo si smlsnul na black hawk down, saving privat ryan, tak toho to bude bavit, navíc je to pěkně kontroverzní a žádnej zkurvenej americkej patos. Poslední dobou se sem tam objeví fakt super evropskej film. Ale není toho moc, o to to bývá lepší.

                      Z úplně jinýho soudku taky naprostá bomba – Lovci hlav – https://www.csfd.cz/film/294372-lovci-hlav/prehled/

                    7. Neznámý voják je i perfektní sonda do finské povahy, anebo alespoň jak by finská povaha měla vypadat.
                      Geniální scéna, jak Antti Rokka dostane dovolenku, přijede domů na statek a manželka ho uvítá slovy: „Dobře že jsi tady, koně potřebují nové podkovy, a potřebujeme dříví na zimu.“ Antti: „Pustím se do toho“. Večer mají samozřejmě romantickou chvilku v sauně.

                    8. Přesně…. Antti je prostě… kurva když už válka, tak takovýho chlapa chci mít v díře. Fakt

                    9. Antti je prostě…alfa.
                      Pak je taky výborné, jak se málem dostane před polní soud, když odmítne upravovat cestičky, ale zajme sovětského oficíra, čímž je mu trest smazán, načež si hned zažádá o dovolenku…
                      To nevymyslíš. To se muselo stát.

                    10. Pro mě je to celý reálný a občas až mrazivě moc. Super film. Pro mě jeden z nej filmovejch zážitků za poslední 2 roky.

                2. Btw… jeden cas jsem se o Zimni valku docela zajimal, protoze jsem nechapal, co to Stalina napadlo, kdyz sice chtel mit nemeckeho spojence dal, nez na dostrel del od Leningradu, ale s Adou mel prece dohodu, ktere veril. Nojo, ale to jsem si puvodne myslel, ze ta valka probehla na podzim ’38.

                  Takze z dnesniho pohledu Stalina chapu, ale ze to zprasil na vojenske urovni, protoze tou dobou tam nemel koho zkusenyho poslat, to uz je jina story. Tim padem mu cela akce byla uplne nahovno a kdyz doslo na lamani chleba u Leningradu, Finove uz zase meli vsechno zpatky.

                  Rusove na prelomu minuleho a predminuleho stoleti meli zajmy od Turecka na vychod. Evropu meli u zadele. Jenze pred druhou valkou uz to bylo jiny kafe, chteli sirit marxismus az do jeho rodne zemea nejlepe jeste dal.

                  1. Finové byli ve třicátých letech úzkostlivě neutrální.
                    K Německu měli kladný vztah, protože jim pomohli získat nezávislost a porazit rudé v občanské válce, ale snažili se na sebe neupozorňovat. Spojenci se stali v až v roce 1941.

          2. https://www.csfd.cz/film/15337-nez-se-setmi/komentare/
            je to z tohodle filmu. Před 10 lety to byl docela punk a moc lidí to nedávalo, dneska už spíš těžkej mainstream a zase to nedaj asi lidi jako Sandstorm atd… no každopádně drsnej a za mě dobrej film. (ano, nevadí mi že je o homosexuálech, Queeny taky pořád posloucham)

              1. to je strašný :( na to nemam sílu to ani číst. nicméně to fakt nesouvisí s represema proti homosexuálům na kubě za těžkého totáče…

  7. Takže pokud pan Babiš je chudinka a oběť povolání a Nohavica vlastně začal zpívat jenom proto aby mohl lépe udávat své bližní, pak pan autor je ZMRD na entou. Buď tou dobou ještě tahal kačera nebo to bych ho tipoval na nějakou malou kariérní sviňku lokálního formátu.

    1. pk202: Existence lidí s názory jako autor je důsledkem dlouhodobé vnitřní zkaženosti celého českého národa, který považuje za správný způsob přemýšlení „Já nic, já jsem byl v KSČ jenom kvůli slušné škole/slušné práci, politické vězně v Bartolomějské mlátili jiní“. Proto jsme se dočkali tvrzení, že Babiš nic, on byl Agent STB jenom kvůli práci, chudáček to musel podepsat jinak by nemohl pracovat na PZO.

      1. Problém je, že ten režim nějakým způsobem ovlivňoval každého, proto se tomu taky říká totalita. A ta hranice není ostrý řez mezi námi ctnostnými a jimi zločinci. Kde je ta hranice? Řadový člen KSČ už ne, ale chodit volit Národní frontu a do prvomájového průvodu ještě ano? Je rozdíl být věřící komunista, anebo být „u komunistů“? Na vojně sekat latinu a dotáhnout to na poddůstojníka, anebo švejkovat a zůstat vojín?

        1. Jihocech Honza: Takový problém neexistuje, lidi se přirozeně dělili na „my“ a „oni“. „Oni“ byli nějakým způsobem dobrovolně zaháčkovaní u bolševiků, zejména pak členstvím v KSČ a LM a mnoha dalších bolševických organizací. A ano, zachovat si čistý štít a nevstoupit do KSČ znamenalo makat na řadové pozici bez možnosti povýšení do řídící funkce, horší přístup k bytům, nedostatek dovolených ROH, horší možnost získání výjezdní doložky do zahraničí a mnoho dalšího, prostě stát se občanem druhé kategorie. Prvomájový průvod proti tomu byla prdel a marginalita.

          1. Tady na maloměstě to fungovalo jinak. Důležité bylo, kdo byl svině a kdo ne, nikoli jestli byl ve straně.
            „Paříž stojí za jednu mši“
            – Jindřich IV. Navarrský

            1. Jihocech Honza: To je mi jasné, z těchto oblastí s výskytem morálně pokřivených **** se rekrutují osoby co volí komunisty dodnes, protože Venca byl sice ve straně, ale zařídil henten plyn a to je pro vesnici moc dobře.

              1. A jak to měli udělat jinak?

                1. Jihocech Honza: Nevolit po revoluci komunisty.

                2. Mimochodem, zrovna u nás léta vyhrávala ODS.
                  Bylo lepší mít za protektorátního prezidenta Háchu, nebo někoho jako Emanuel Moravec?

                  1. …byl v te ODS tehdy nejaky ne-byvaly komanc? Ja jen, ze nepamatuju zrovna nejake schopne nestraniky, kteri by po roce ’89 byli v techto partajich. V drtive vetsine to byli vsechno prevlikaci.

                    Jak jsem uz tady jednou psal, tak podobnej problem resila NSR s SSaky, protoze ti zastavali tak dulezita mista, ze je po valce proste nebylo mozny vyhazet, bo by nebylo koho za ne dosadit. Takze desetitisice SSaku vesele ridilo povalecne Nemecko. A, jak vidno, delali to dobre.

              2. To mas tezky. Hodne schopnych lidi proste umi hledat zpusob jak dosahnout cile namisto planych pindu. A pokud nekdo videl, ze cesta k jeho cili vede pres KSC, tak proste do ni vlezl. Takze v KSC to pak byl takovy maglajz uvedomelych schopnych vseho, uvedomelych a neschopnych, neuvedomelych donucenych a neuvedomelych schopnych.

            2. No jasně. zaháčkovanej byl skoro každej. Lidi se velmi rychle naučili dojit socialismus a používat socialistické vymoženosti ku svému prospěchu.
              Kupříkladu otec s partou byli v 70. a počátkem 80. let celkem aktivní v SSM. Proč? Protože to bylo vynikající zastřešení pro jejich zájmové aktivity. na jaře se dobrovolně nabídli, že pojedou na rekreační objekt dělalt údržbu po zimě. Ve fabrice nafasovali barvy, půjčili si autobus, naložili barvy, sebe a tři sudy s pivem, jeli na objekt, přes den natřeli zábradlí a zárubně, večer chlastali a hráli na kytary a ještě na to dostali volno.
              Nebo hráli amatérské divadlo a pod záštitou SSM s tím jezdili po amatérských soutěžích. Oprášili nějakou starou obrozeneckou kravinu, zmodernizovali, hodili pár povinných narážek na kapitalisty a imperialisty a měli o zábavu postaráno.
              Ono by to samozřejmě šlo dělat i bez členství v SSM, jenže by to bylo komplikovanější a stávali by se automaticky podezřelími. Tak holt ovládli buňku SSM a dělali si to v klidu po svym, oficálně a s razítkem.
              Kolaborace? Asi ano. Na druhou stranu, karty byly rozdaný, šance na změnu režimu žádná (Reformní snahy a srpen 68 byl ještě v živý paměti) a život utíkal.

              1. Pro šikovnou partu byla základní organizace SSM dobré krytí, ale trochu náročnější kvůli spoustě povinných (pseudo)aktivit a sešněrované organizaci podle škol, fabrik, úřadů a tak…
                Zato taková ZO Svazarmu* – to bylo něco…

                * Ostatně Svazarm umožňoval řadě úchylů (střelci, parašutisti, potapěči, radisti apod. havěť) dojit socialismus pěstováním zvlášť nákladných koníčků na státní útraty…

                1. Pod Svazarmem jely modelarsky krouzky a zaplatpanbih za ne. Jeden raketovej motorek z ZVS Dubnica n. V. stal 12,50 Kcs, coz bylo o 3,50 Kcs vic, nez Clejky, takze fura kluku tezko doma vysvetlovala, ze rodice maji napaplat pajcku, aby psoukalo v sobotu mohlo 4x nahoru a dolu. Zato pod Svazarmem se motorky fasovaly zadara (v male mire) a daly vyhrat na soutezich (ve vetsi mire). Plus kluci kynologove se pres Svazarm dostali k PSakum za stenatama a dalsi dalsi veci, ktery se pres to daly nahackovat.

                  Kdyz jsem byl na gymplu, tak mistni SSM fasovala listky do kina, na plavecak, na hokejovou halu a dalsi veci, takze se vyplatilo je podojit za to, ze holt 1. qetna clovek sel do pruvodu v saskokroji (pokud se z toho nevyzul, jako ja, ktery sel v kimonu).

                  Kdyz jsem sel na fuckultu, tak na poslednim chmelu jsem se zpumprlikoval se soudruzkou z fuckultniho vyboru a pak behem horizontalniho dialogu jsem byl pozvan na ‚soustredeni noveho fuckultniho vyboru‘ do Luhacovic. Panecku… dodnes na tu akci vzpominam, dnesni hotel Vyhlidka, tehdy v majetku SSM, chlastalo a sukalo se tam dva tydny za erarni prachy. Jo… kdeze lonske snehy jsou… ja jsem to proste rozkladal zevnitr, co se do ni tehda veslo :-))

                  1. Znova žádám, sepsat, pro nás nudné slušňáky.

                    1. No vony navenek ty vyborove svazacky byly taky slusnacky, ale jednou vecer tam prijel nejakej papalas z Gottwaldova se podivat, jak ze se nove mladeznicke kadry pripravuji na svuj politicky rust. Protoze jsme dostali hlasku, taxe fofrem uklidilo a zinscenovala jako ze uvedomela soutez na tema zdrave vychovy mladeze, takze v klobouku byly na papirkach zdravotni temata, clovek si vylosoval a pak chvili neco pindal, coz publikum ocenilo potleskem. Meli jsme to nacviceny, vsechno super, soudruh prijel a zasedl.

                      Nojo… jenze bohuzel listecek s textem „jak jsem poprve kourila“ si vytahla zrovna buchta, ktera pro prdel nesla daleko a tak v publiku okamzite zavladl neskutecny vnitrni boj, jestli se zacit tlemit a riskovat megapruser, nebo se hryzat do rtu a tvarit vydesene, co ze to ta svazacka tam rika za veci.

                      Nastesti ten komar byl normalni chlap a vybouch smichy jako prvni. Nakonec umel sqele hrat na sladky drevo a az se s nama zlil, tak se s nama sel v noci koupat nahej do prehrady.

                    2. Hele fakt to sepiš. To je balzám i číst to tady v diskuzi. Psát umíš a zažil si toho dost, tak jak to má být :)

                    3. Az budu v doochode, tak snad na to bude cas a navic, ona kazda ta faze zivota prinasi dalsi a dalsi situace, o ktere je skoda se nepodelit. Jenze psani je vec, ktera se ma delat bud poradne, nebo vubec, takze az budu mit ten cas to udelat poradne, spacham treba nejakej blog. Tady neco obcas zblebtnu na pozadi poji prace, ale takto psat by se nedalo. Uz mam hosipa a furt bych se v to ztracel.

              2. shane: Drobné rozkrádání socialistického majetku a ojebávání pracovní doby skutečně dělalo mnoho lidí. Ale asi i tobě dojde, že to není to o čem se bavíme.

                1. Ale jo. Ale furt se najde dost lidi co to videj cernobile a jak si minimalne nenamazal predsedovi MNV kliku hovnem, tak si byl komunistickej kolaborant srovnatelnej div ne s Gottwaldem.
                  Vetsina lidi proste chtela v klidu slusne zit a nejaky mire spoluprace s rezimem se nebranila, zvlast pokud zili nekde v oblasti s rozumnejma komousema co sice dbali na povinnou fasadu praporku, pruvodů a „zavazku“ , ale jinak to zas tak nezrali a nechavali lidi dejchat.
                  V rudejch oblastech uz to samozrejme bylo horsi, tam uz ten zaludek museli mit odolnejsi.

                  1. „Většina lidí prostě chtěla v klidu slušně žít a nějaký míře spolupráce s režimem se nebránila“ – takhle nějak to fungovalo/funguje už tisíce let…
                    Úžasný byl seriál F.L.Věk, natočený jakože kritika těch hnusných utiskujících katolických protireformátorů, ale pro jen trochu myslícího diváka plný protirežimních* jinotajů…

                    * No dobře, ono to třeba ani nebyla nějaká sofistikovaná třeťoodbojová konspirace, ony ty režimy jsou halt takňák na jedno brdo…

          2. Ty máš blbý to, že lidi, co to zažili ještě žijí. Moji rodiče ani prarodiče nic takového nezažili a to nikam nevstoupili. Ostatně sám si můžeš domyslet jak o tobě budou psát na DF za 40let. Jako o prodejně děvce, co nechala vládnout Stbáka a rozkrást si zemi. Asi už ti dochází, že život a rádoby moralizovaní v internetové diskuzi jsou dost odlišné věci.

            1. starter25: Blbý to máš tady akorát tak ty, že ti tyto řeči nesežereme. Prakticky v každé nekomunistické rodině byl nějaký strýc nebo teda, kteří byli nějak postiženi tím že odmítli vstoupit do KSČ nebo jinak kolaborovat, typicky nucená změna zaměstnání, nemožnost postoupit na řídící pozici, zákaz studia na VŠ, nemožnost vycestovat.

              1. Nejdřív každý kdo nebyl v KSČ…teď alespoň jeden z rodiny. Ty si prostě vymýšlíš. Řád sem, řád tam, argumentační pejsek a kočička. Ještě jsi zapomněl dodat, že KSČ mohla i za špatný počasí.
                Mě je celkem u zadku, zda mi to věříš nebo ne, protože ti to nezapadá do tvojí víry. Pokud neumíš rozlišit zda je někdo zmrd nebo se snažil v rámci možností žít tak si možná krutopřísný cool moralista, ale pravda je taková, že tihleti radikální moralisti, když přišlo na lámání chleba daleko častěji stali právě těmi zmrdy.

                1. starter25: Áááááha, takže variace „Já nic, já byl v KSČ jenom pro to abych se snažil v rámci možností žít, já politické vězně nemlátil“ :-)
                  Teď ještě nám sděl, kdo to byl v KSČ, zda tvůj otec nebo matka, strýc nebo teta, nebo dokonce ty.

                  1. No on je ďábel jako obvykle skryt v detailu, takze je rozdil mezi 50. a 80. lety, nebo treba Kladnem nebo Ostravou a nejakou vesnickou prdeli kde cela vesnice sla v nedeli do kostela, vcetne predsedy MNV. Ono se jaksi neda pausalizovat.
                    Ono opravdu do strany v pozdejsim stadiu lezla spousta lidi co opravdu chteli zlepsit mistni podminky a bylo jim jasny, ze jina cesta proste neni. Nebo z prosty vypocitavosti, protoze ruda knizka jim usnadnovala zivot a prinasela vyhody.

                    1. Mohu posloužit z vlastní rodiny. Pratchyně hluboce věřící katolička, každou neděli na mši svaté. Pratchán předseda MNV. Když umřel, už hluboko po plyšáku, přišlo mu na pohřeb půl městyse.

                    2. shane: Co jsi to zase vyprodukoval? :-) Předseda MNV rozhodně do kostela chodit nemohl, to by ho papaláši ihned vyměnili, leda že by tam plnil nějaký úkol, třeba dělat práskače. V každém kostele byl infiltrovaný nejméně jeden kolaborantský práskač co pravidelně hlásil na okrese dění v kostele.

                      To že do KSČ nalezly miliony lidí, to máš pravdu, ale nedělej z nich nějaké Matky Terezy, téměř vždy šlo o osobní prospěch.

                    3. V prdeli u Brna, kde jsem jako dite vyrostl, chodili do kostela skoro vsichni a co pamatuju predsedu MNV (soused), tak tam chodil taky. Tedy… pokud stih‘ po patecni navsteve hospody vystrizlivet. Fajn chlap, ale v patek mivali myslivci bud schuzi a nebo patecni pripravu na pristi schuzi. Muzu se nekdy zeptat otce, nastesti jeste zije, jak to bylo mozny.

            2. On to celkem pekne rekl Polivka „nevadi, ze nevstupil, ale zes vystupil“. Pokud nekdo mel kliku, ze na nej netlacili, aby vlezl do KSC, nebo nejakej picus tim nepodminoval nejaky vylepseni kadrovyho profilu, tak si moh’ vejskat.

              Horsi to meli ti, co do nich duli, aby vstoupili a oni je poslali do prdele. To mas jak s tim fizlem. I kdyz te sere, tak ale ma moc, takze nehraj na jeho hristi, vydrz to a rozcupuj ho pak nekde jinde.

              Ja ted neco (v malym) podobnyho prozivam, protozee tady na Sumave je to samej cernoprdelnik a fakt tezko se diteti vysvetluje, ze do toho nabozenstvi chodit nebude, protoze nemam zajem o indoktrinaci nevinnyho ditete. A dite je jak kolektivem odstrkovano a domu chodi s brekem a jeste si vyslechnu, ze jsem zlej, protoze pak farar je hodnej a detem na konci nabozenstvi dava bonbony. Kurva ja jsem rad, ze dite ty sracky nezere a ma kelcny cajk.

              Vsechny tyhle zasrany ideologie maji podobny metody, jak se vecpat.

              1. Btw, kdyby mi nekdo moh’ poradit, bych bych zauzlen. Jezisek ma prinest neco 8lete holce z rodiny. Plysaci jsou zakazany, neni je uz kam davat. Holka je drzena v rozumne vzdalenosti od techniky, televize hodinu denne na pridel, tydlifon ma, ale jen na SMS po rodine. Bavi ji Lego, co mesic to litr za nejakou skladacku, kterou ma do hodiny hotovou, monkey business.

                A ja nevim, co kurva Jeziskovi rict, aby dotah‘. Holku panenky nebavi, ted si sklada ruzny origami, tak asi zkusim sehnat knizku. Pocitac ma, ale jen na YT, zatim. Bavi ji priroda, zviratka, kyticky, pozna kdejakyho ptaka. Spolecenskych her ma, ze si s nima muze otevrit xeft.

                Any idea? Thanx.

                1. Co starej dobrej Merkur? A co takhle zážitky? Koupit permici do zoo, nebo do botanické, a k tomu třeba lístky na vlak nebo na Student agency?

                  1. Zazitek… nenapadlo. Diky, reknu Jezuchovi.

                    1. Ještě jeden tip. Jidřichohradecká úzkokolejka. Některá nádraží předělali na apartmány, není to luxus, ale voda a teplo tam je. Když vyjde počasí, pro městská děcka parádní dovolená. Jsou venku v přírodě, k tomu se může na výlet vláčkem…
                      http://jhmd.cz/sluzby/ubytovani-na-nadrazi

                    2. JHMD znam, bo tam mam i kamarady, takze tohle jsme absolvovali s grupou potomku 2x rocne, jako Mikulasskou jizdu a pak jeste zjara. Bejvalej barak je nedaleko trati.

                    3. Nevim jak to je teď a jakej je na to u vás názor, ale takovýhle lidi měli za mých mladých let(před 20ti lety cca, kolem puberty)pěkný zážitky a dětství ze skauta….to asi neni dárek no.

                    4. jo 8, já myslel 12..to asi nic. taky mi napadla kuše :D

                    5. S kusi by to asi nedopadlo dobre, na rozbijeni dveri ma doma monopol maminka a ja jim to pak piskat nebudu. Az ji bude 12, naucim ji brokovnici.

                      Se skautem je problem v tom, ze to ma de facto ve skole a po skole. Deti v horske vesnici maji skauta skoro denne nekde venku. Nejakej tatinek, nebo maminka se vzdy urve a dela jim zabavu. V nedeli litali po kopci s vlastnorucne vyrobenyma drakama.

                  2. jj merkur je fajn, nebo by mozna ocenila takovej ten detskej mikroskop – nabere vodu z kaluze a muze pozorovat kde co (no dobre, rodice radosti vyskat nebudou …)

                    Ty mali chemici, co se ted prodavaji stoji celkem za prd, protoze v tom uz neni nic poradnyho (pokus kterej nevybuchuje, nehori, nebo aspon poradne huste nedymi za strasneho smradu neni poradnej pokus)

                    1. Mikroskop je dobrej napad. Jako dite jsem ho mel taky, takova vychodonemecka opticka stavebnice to byla. Poskladal jsem si z toho mikroskop a podival se na vosu. Pak jsem malem tejden nespal a vsude videl pruhovany bubaky.

                      Junyj chimik je uz dnes bohuzel nedostizna vec. Ja mel malyho a pak i velkyho. Bohuzel to, co se prodava dnes, nic nepolepta, neobarvi, neznici, proste o nicem. O vybuchy devce nouzi nema, obcas ji beru nekam pracovne. Rozbusky umi uz casovat jako profik. To se, zvlaste dneska, neztrati.

                2. Může donést komponenty na upgrade PCčka, aby zvládlo víc než jen trubku…pokud baví lego, tak nech si nastuduje a složí sama :D To je totiž to, co lidi posunuje dopředu – ne přijít k hotovýmu a jenom šudlat/klikat, ale ten proces k tomu, aby to hotový bylo. Třeba ta technika chytne. ET má taky větší budoucnost než lego/origami.

                  1. S Legem to je tak, ze uz od peti let jen dostane krabici a pak uz se sama prijde pochlubit, ze to ma hotovy. Malokdy se prijde zeptat na nejakej detail, prakticky uz snad pres rok ne. A to uz dela i ty kravy za osmnact stovek. Pochopila princip a na holku ma vybornou 3D predstavivost.

                    S PC chci byt opatrnej, dneska je ajtak pomalu kazdej, kdo ma do prdele diru plus diky globalizaci cert vi, co sem naleze za patnact let za povl a pak prorazit by asi nebylo uplne snadny. Rozhodne tlacime na jazyky, ale jinak chci spis rozvijet schopnosti a zajmy, ktery nema dav. Takze i to PC slouzi proste jako elektronicka knizka pro zdroj informaci, vic od toho zatim nechci.

                    Origami je dobry v tom, ze rozviji zrucnost a predstavivost.

                    1. Jo možná tak v SW trotlovinách kde ti stáhnou WP s nějakou šablonou a natáhnou pazouru vo deset litrů za že „web na míru“, jinak to sou samý lopaty co umí akorát šmatlat píčoviny, ale nezvládnou si už ani ty blbý vokna nainstalovat, natož s tím něco dělat. Ber to jako test, uvidí se, esli ji víc chytne ten HW a směrovat to tam, anebo OS/SW a směrovat ji zase jinam (z hlediska finančního nejlíp Unixový systémy :D).

                    2. Osobne jsem skeptik v tom, ze by zensky mohly porazit chlapy v programovani nejak masove. Pristi tyden jedu do jedny velky nemecky fabriky se podivat, jak to tam chodi (btw za ciste IT sw uz dnes tam dostanes cca o tacek ecek min, nez treba jako specialista pres mechaniku, nebo hw). Treba se aspon ramcove bude dat vydedukovat nejaka aproximace vyvoje tohoto odvetvi.

                    3. Vypozoroval jsem v programování toto: Ženské mají velikou schopnost se učit hromady věcí a pak je systematicky aplikovat tak aby dosáhly cíle, jenže když se objeví nějaký opravdu „špek“, tak je to obvykle chlap, kdo umí přijít s nějakým „naprosto debilním“ řešením, které ale funguje, čili mají tu schopnost kombinovat nekombinovatelné a „ohýbat“ již existující pravidla/funkce/řešení, tak aby to nakonec šlapalo.

                      Podle mě je ideální tým složen z obou pohlaví. Chlapi řeší základní koncept a klíčové uzly produktu a ženský to zase umí celé dodělat, odladit a zdokumentovat tak, aby to mělo hlavu a patu.

                    4. Adam: Zbývá objasnit, proč na trhu vítězí IT firmy s týmy, kde jsou ženy jenom v účtárně.

                      Pravda je taková, že ač nechci ženy urazit, tak na práci vyžadující velkou představivost se obvykle nehodí.

                    5. Pokud jsem nekdy mel zamestnankyne, tak tam byl videt rozdil mezi chlapem a zenskou zcela zasadni. Zenske jsem rekl ‚tady to ber‘, ‚tohle s tim udelej‘ a ‚tamhle to dej‘. A delala, delala, den, tejden, mesic.

                      Chap behem prvni hodiny uz premejsli, jak to vomrdat, dela si ruzny stojanky, pripravky, zlepsovaky, aby to odsejpalo rychleji a byl cas treba na cigo.

                      Zenska uvazuje uplne jinak.

                      Zase treba v designu, pokud chlap neni buzik, tak ho vetsinou zensky prevalcujou. Zensky nemaji sice solidni 3D predstavivost, ale zato maji cit pro nejruznejsi veci.

                      Dnes rano mi zena povida ‚v koupelne smrdi hovno‘. Rozbehlo se vysetrovani, jak takova vec vubec muze byt mozna, jak kokot kontroluju sifony, jestli nejsou vyschly, misu od hajzlu, jestli tam po nekom neni prischly nekde nejaky preqapko… a kde nic, tu nic. Navic jsem lautr nic necejtil, takze jsem mohl zapojit jen zbyvajici smysly krome cichu a radeji i chuti.

                      Po asi pulhodinovem patrani padlo moje oko na pracku. Jedna z pracek je v koupelne, vrazil jsem do ni hlavu a nasel… plastovej srac, co se do nej dava praci prostredek mel vespod malilinkatou louzicku zaschlyho mydlovyho prostredku, coz kdyz jsem si vrazil skoro az do rypaku, tak jsem identifikoval jako lehce nelibou vuni, to mydlo umi. Srac jsem umyl, koupelnu na pet minut vyvetral a po hodine zena udelala check mission s finalnim konstatovanim, ze ten silenej smrad je uz pryc.

                    6. Protože teamů, kde jsou ženy i jinde než v účtárně, je méně.

                      Doporučoval bych pro začátek rozlišovat mezi schopnostmi a preferencemi. To, že si nějaký obor vybere víc žen či mužů neznamená, že pro tento obor mají statisticky horší či lepší schopnosti. Velmi dobře to shrnul J. Peterson: „Women are more interested in people, while men are more interested in things.“

                    7. pest: Mám tomu rozumět tak, že žena si jde raději sednout do účtárny za třetinovou mzdu, aby mohla celé dny kafrat s jinými účetními, než aby šla bušit do klávesnice ve vedlejší místnosti a brát 3x tolik jako v účtárně? Tomu snad nevěříte ani sám :-)

                    8. Věřím. I proto, že jednu takovou mám doma :-) Samozřejmě tohle je už extrémní případ, ten rozdíl v platu většinou není trojnásobný a jsou ve hře i jiné aspekty než „možnost celé dny kafrat“. Kromě toho to neznamená, že všechny ženy, co dnes sedí v účtárně, by byly dobré na programování. I v mužské populaci je „výtěžnost“ programátorů poměrně malá.

                      Aby nedošlo k mýlce, tak já nedělám žádné závěry o tom, k čemu se ženy hodí či nehodí. Ale rozhodně bych se to neopovažoval soudit podle toho, jaké IT teamy vítězí na trhu, protože ve hře je mnohem víc proměnných.

                    9. pest: K mýlce došlo, programování není čelba na dole J. Fučíka, kde by se dalo vymlouvat na nějaké proměnné. Řadový IT sedí na židli a buší do klávesnice, v mnoha firmách nedělají problémy se zkrácenými úvazky a home-office a stejně tam ženy v IT nejsou a když občas jsou, tak na řídících pozicích, nikoliv na čistě IT pozicích.

                    10. Jen postřeh z mé strany, aspekty mužských a ženských kolektivů jsou dostatečně popsány jinde a lépe… :-D

                      1) vetšina žen se shoduje v tom, že se jim pracuje lépe v mužském nebo smíšeném kolektivu než v ryze ženském
                      2) po třech letech práce v ženském kolektivu kde jsem jediný chlap mám od kolegyň překvapivě pozitivní zpětnou vazbu – tvrdí, že časy přede mnou byly mnohem horší, než když k nim nastoupil mužský element

                      PS: bývalí kolegové (muži) vyčetli, že prý se ženám v kolektivu po jisté době synchronizuje perioda. Ustavili team, který mě pozoroval. Prý jsem vykazoval známky pravidelné podrážděnosti. Sám jsem to na sobě nikdy nepozoroval, ovšem možné to je… :-D

                    11. No já právě znám (sice jednotky, ale jsou) případů, kde jsou ženy v „produkci“ a ne jen support (třeba ta účtárna) a z toho také plyne můj poznatek. Proč to tak není masově nevím – asi je to podobné jako třeba ve zdravotnictví – kolik znáte zdravotních bratrů ? Já ani jednoho, ale kdysi jsem o jednom četl, to ale ještě neznamená, že se na to někteří chlapi nehodí.

                      Možná to vychází už ze samotné výchovy, kdy chlapci jsou vedeni spíše k tvoření věcí a dívky k empatii, což jinak zapadá do kontextu tradiční rodiny – chlap se stará o dům/oheň, žena o děti/jídlo a důsledkem je právě tradiční rozdělení rolí ve společnosti/práci.

                      Za sebe můžu jen říct, že jsem rád za kolegyni, která se právě zabývá „píčovinama“ a já mám volné ruce na „pořádnou práci“. Z pohledu zákazníka je ale obojí stejně důležité – aby to fungovalo, ale bylo to i zdokumentováno a existovala k tomu podpora.

                    12. Tradiční rodina a role nejsou záležitost výchovy, to je téměř jistě věc, která je zakořeněná podstatně hlouběji. Ať už je to dáno evolucí nebo stvořením člověka jako muže a ženy podle Bible.

                    13. Von je tu jistej problem v muzich. Muz ma od prirody drajv a ma problem se s necim jen tak spokojit. (samozrejme to neplati o vsech), takze na nizsich pozicich napr. tech zdravotnich sester, se bavime o silene zenske profesi. Ale na vyssich postech uz se to muze menit. Nevim jak u nas, ja znam jenom jednoho bratra a ten po par letech delal vrchni ses… vrchniho bratra? :D Fakt nevim :)

                      Ale treba v Australii si pred rokem ci dvemi narikaly, jak to tam maji zeny v sesterstvi tezke. Ze je tam hen ten onen wage gap. Tak se na to par lidi podivalo a zjistilo, ze prestoze pomer muzu k zenam je 1:10, tak je tam opravdu wage gap. A tak se na to podivali doopravdy. A zjistili, ze z pomeru 1:10 se na nejlepe placenych mistech dostavame do pomeru 1:1(nejaka varianta anesteziologa). A hle, zahada wage gapu vysvetlena, proste chlapi se nespokojili s beznou sestrickou a sli po kvalifikaci. Takze za to v podstate, jako vzdy, mohou muzi :)

                      Tim chci rict, ze ocekavam podobne chovani i u nas, kdy zdravotni bratri budou mit tendenci byt na lepsich pozicich a tim padem zeny obsadi dno :)

                3. Co tak můžu posoudit z rodiny a vlastní dcery, mikroskop je sice fajn, ale holky moc nebral – spíše hochy.
                  Holky frčí v kostýmech princezen, panenkách, puzzle skládačkách – pozor !! – velkej hit osmiletých holek – Hatchimals. S Merkurem, kuší, chemikem a mikroskopem obdaruj nějaký nositele XY chromozómů.

                  1. Tohel je vyjimecnej pripad. Sice zna kdejakyho ptacka, co lita na krmitko, ale panenky proste ne-e. Spis ji bavi treba vrtacka, pomahat pri hrabani se v aute, osazovat THT soucastkama tistaky… pritom stihla blondynka s modryma ocima, Lebensborn by ji moh’ mit na titulni obalce PR magazinu.

                    1. Prověř Hatchimals, přece jenom je jí osm…

                    2. Googlim bo neznam… vypada to zajimave! Diky.

                    3. No doprdele vždyť to je hotový vetřelec ! :-D
                      Úplně si představuji dát to nějakému dítěti v noci do pokojíčku, jak se to začne klubat ven

                    4. Jj, je to mazec… :-D

                    5. No, keď si z toho začne robiť zbierku, tak to vyjde finančne horšie ako Lego, a úžitok oveľa menší. Tak isto tzv. „panenky LOL“…

          3. jak: Lidi se přirozeně dělili na „my“ a „oni“…
            Lidi se odjakživa dělili a dělí jenom na dvě skupiny: „my“ a „oni“ – akorát každý patří do mnoha různých množin „my“ a těm odpovídá příslušné množství množin „oni“…

  8. Clanek byl dobrej, lip bych to nenapsal. Takovej protiruskej. Doufam, ze autor nekupuje plyn od ruskych firem abi netankuje naftu od ruskych dodavatelu, jdyz mu Rusko tolik vadi. Ano, bylo u nas sovetsky okupacni vojsko. Odeslo po sametu. Americky okupacni vojsko v Evrope zustalo. Rusko si pripojilo Krym po referendu, nejakou tu Osetii a ja nevim co jeste ve svym okoli. Americani si okupujou Irak, Afghanistan, rozbili fungujici rezimy v pulce sveta a to je jako v poradku? Fuj autore..
    Nohavicu posloucham obcas, neco je uplne neposlouchatelny pro mne, neco se mi libi. Stejne jako Gott, Ortel, Landa, Zagorova, Bartosova, Lady Gaga, AC/DC, Manowar, Scooter..proste ja od zpevaku ocekavam pisnicky. Nehrabu se jim v soukromi, ani mne to nezajima. Stejne mne nezajima minulost nekoho, protoze tu nikdo z nas nezmeni a nejsem bolsevik abych kadroval, kdo co kdy udelal nebo rekl.

Komentáře jsou uzavřené.

D-FENS © 2017